Gost autor

"SREĆA" Marije i Aleksandra Milenkovića!

Filip Mladenović RSS / 03.06.2019. u 01:32
Marija i Aleksandar, 2016.
Marija i Aleksandar, 2016.
Marija i Aleksandar, 2019.
Marija i Aleksandar, 2019.
Priča koja sledi je svedočenje samo jednog bračnog para od mnogih, koji iz ove i ovakve Srbije odlaze trbuhom za duhom.
Ispovest mladog i odvažnog Aleksandra Milenkovića, supruga Marije Denić, poštovane koleginice tokom rada na jednom od projekata našeg poznatog reditelja Boška Savkovića, veran je i potresan dokument sirove i surove epohe, što nemilosrdno melje i nastoji izvući iz ljudi ono najgore. To je ujedno i dragocena pouka i poruka jedne generacije, proterane odavde zbog upornog vredjanja inteligencije i moralnog ponižavanja. Najzad, to je i oda uzvišenosti jedne ljubavi, ljudskoj upornosti i slobodi, pre svega izbora. Životopis koji oduzima dah, ali dodaje ponos i umnožava hrabrost:
 
"Крајем 2013. године, вратили смо се из Америке где смо провели 4 месеца на W&T програму. До одласка, као студент политичких наука, активно сам се ангажовао  у то време до скоро опозиционој Брже/Јаче/Боље уништавамо Србију странци. Био сам и тај који је убеђивао друге да требамо остати у нашој Србији, јер ми смо ти који се морамо борити да од ње направимо боље место за живот. Данас се само слажем са тим.
Док смо били опозиција, затварао сам једно око на све оно што сам видео да је у тој организацији лоше, јер ништа није савршено, а једино кроз промену се можемо надати бољитку, макар и више узастопних промена биле лоше. После више од деценије жуте куге, било која друга алтернатива је долазила у обзир. Убрзо по освајању власти, пале су све маске, распршиле су се све наде, реалност је покуцала на врата и постављало се питање: желиш ли да утрошиш најбоље године свог живота у свеопштем друштвеном, економском и политичком расулу који само доносе стрес и беду? Да ли желиш да ти сутра неки дупелизац прегази ближњег и ником ништа - идемо даље!? Да већина око тебе свесно жмури чувајући ту шаку јада што има, те мрвице које добије за  своје прегажено достојанство и част. Нисам тај који неправду може трпети немо и скрштених руку, а данас није време за хајдучију. Више нисам имао сумњи, одлазимо!

Отићи у земљу која није предалеко од Србије, чија је клима слична, која је економски јака и која подстиче породицу, где се живот живи, а не преживљава: без сумње Немачка.

Годинама уназад слушао сам од колеге и знатижељно се распитивао за један град у Немачкој, на самој тромеђи Немачке/Француске/Швајцарске, део који због климе називају и немачком Тосканом, а близина Базела чини тај део врло богатим. Међутим питање је било како отићи. Завршавао сам основне студије, а упоредо сам тражио начин како да одемо у ту земљу. Неко са гимназијом, факултетом друштвених наука и без знања немачког језика и није баш пожељан кадар за кога би неки послодавац сређивао папире. Пријављивао сам се за стипендије, тражио нека дугорочна волонтирања где би заједно са супругом могао да одем уз наду да би се током боравка снашли и остали. Ништа се од тога ипак није реализовало.

Већ неко време кружила је прича о мађарском држављанству, које могу добити они који имају претке рођене на тлу некадашње Угарске. Тада ми пријатељ рече да је он кренуо да се припрема за то преко неке агенције и да ће да проба. То је било тако што се требало научити напамет списак питања и одговора на мађарском језику, онда те организовано испоруче негде испред неке јавне службе у Мађарској, па како ти буде. Пролазило је то у почетку, 2011. године, када је уведен закон о држављанству у Мађарској, али није дуго трајало, јер су се критеријуми непрестано подизали, као што је то и данас случај. Учио је он то тако, међутим кад је требало да се иде и кад је видео како ће то заправо да изгледа, одустао је.
Ја сам исто то почео да учим, припремам, видим да како они то рекламирају неће проћи. Тражим даље и информишем се да се језик мора боље знати, са разумевањем. Папагаји више не пролазе. Кренем темељније да учим, нађем наставницу мађарског и удри часове преко скајпа. Дипломирао сам на факултету и пожелим да још једном одемо у Америку. Уписујем мастер студије, пријављујемо се за програм и истовремено почињем да радим у једној страној фирми. Све у месец дана. Убрзо потом закажем и интервју у мађарском конзулату у Београду и добијем датум. Дан Д, баш мало пре планираног одласка у Америку. Ако прођем, таман сам у Америци док се разматра захтев и враћам се кад треба да ми стигне одговор. Ако не прођем, па ко зна, можда се и не вратим. Упоредо радим, у три смене, па кад у ноћној ухватим који минут слободно, ја уместо да збијам шалу са колегама, понављам мађарски „...Belgrádban élek, egyetemen tanulok еs egy amerikai cégben dolgozom...".

Месец дана пред интервју дајем отказ. Све мисли усредсређујем на интервју. Од тога нам зависи будућност..." magyarul тanulok , magyarul тanulok". У међувремену, визирање за Америку. Критеријуми пооштрени, супруга ми прва на реду, студентски статус критичан, враћа се, одбијена. Неверица. Идем ја код службеника, смркох се, одговарам механички, јер ми је сад свеједно. Одобрена ми је виза.

Седимо у Кошутњаку и не верујемо како то да не идемо за Америку, и то на сигурно једно од најлепших места на Земљи. Није требало да буде тако. Два су месеца до заказаног почетка програма. Овако не треба да буде, ми морамо отићи, јер другачију слику будућности тешко можемо да замислимо. Пријавиће се супруга поново за визирање. Уз посао у три смене и факултет у другом граду, она успева да значајно унапреди свој студентски статус, долази дан другог визирања, она добија визу, а нама срећи нема краја. Опет смо на правом путу судбине.

Дошао је и дан Д, дан коме су били подређени сви други дани и све мисли: интервју у мађарском конзулату. Знам да се представим, да разумем питања и причам о себи и основним темама. Реално, далеко од било каквог озбиљног говорног нивоа, али то што знам знам са разумевањем. Мађарски је то, нема везе ни са једним познатим нам језиком. Сат времена пред интервју, седим у парку у близини и чекам, чука ради 300, мислим се ово ако преживим - све ћу преживети. Минут ми траје као година, нада, страх, неизвесност и несигурност, олуја у глави. Ускоро играм једну од најважнијих утакмица у животу. Унутра је реч на српском карта за излаз напоље. Друга шанса постоји, кроз иста врата, уз исти стрес, можда за наредних 6-7 месеци. Улазим, не скидам смешак са лица, почињемо, не иде све глатко, али држим се као да је цео свет мој, уз смешак, причам, три пута ми понавља питање на различите начине, сваки пут одговарам док се нисмо поклопили, само нека речи теку. Добијам формуларе да потпишем, службеница ми се захваљује, рукује и поздравља. Излазим напоље, један од најлепших дана у мом животу, осећај који се не може купити, само заслужити, освојити. После месец дана отишли смо за Америку, на једно од најлепших места на Земљи, провели незаборавно време и пропутовали 15 држава САД, бесплатно боравећи у неким од најбољих светских хотела што нам је омогућила моја Марија радећи у баш том хотелском ланцу, у три смене и упоредо студирајући.

Убрзо по повратку у Србију стигло је и писмо из Будимпеште. Добио сам држављанство. Заказујем термин за заклетву, неизвесност је мања, али је ту, док немам пасош у рукама ништа није готово. Интервју се у сваком тренутку може поновити и једном грешком ме вратити на почетак. Полажем заклетву, рукујем се са конзулом и држављанство је у мојим рукама. Надомак сам циља. Одлазим за Сегедин, уз нешто мање стресну административну комуникацију предајем захтев за документа и после две недеље долазим по њих. Пасош је у мојим рукама. Након две године од уласка у целу причу, коначно сам слободан и пуноправан грађанин ЕУ.

Венчавамо се у општини, имамо пасош, знамо дестинацију, следи тражење смештаја у једном од делова Немачке где је најтеже доћи до смештаја, да не кажем немогуће, јер ипак смо га на крају нашли. Пуно тражења, нешто среће, изнајме нам гарсоњеру баш наши људи који су се вратили у Србију. Треба ли да кажем да су нас када смо се преселили у други већи стан баш ти наши сународници заврнули за 250 евра? Претходно учимо немачки језик, имамо часове, колико да не одемо баш без речи. Корисно је споменути да нисам одабрао да одемо у свега 5км удаљену Француску, чији језик говорим и у којој би све ишло много лакше у том смислу, већ баш у Немачку чији језик никада нисмо учили. Зашто? Када човек нешто ради, не треба то да ради зато што је лако, већ зато што је дугорочно добро, па нек било и најтеже на свету. Зато нисмо отишли у Француску, земљу која је по многим мерилима и мишљењу самих њених грађана пропала, већ у Немачку, најјачу државу Европе, државу коју сутра опет да поруше до темеља, обновили би се и поново издоминирали. Зашто не у Швајцарску? Зато што је то земља за милионере у којој влада сурови капитализам сличан ономе у Америци и у којој породица представља последњу рупу на свирали државне политике.

Из условно речено стамбено и пословно обезбеђеног живота у Србији, како су то многи наши сународници видели, купили смо аутобуску карту у једном правцу и са кључевима од изнајмљеног стана у џепу и четири торбе кренули пут нашег новог дома. Марији је било тешко, то није био њен избор и њена жеља, али ме је пратила, зато што је знала да радим најбољу ствар за нашу будућност.

Стигли смо увече после пуно сати пута продужених кваром на аутобусу, јер како другачије!? Пријаву и осталу бирократију смо у њиховим службама завршавали брзо и једноставно. Овде све функционише беспрекорно. Да би она добила боравишну дозволу, ја сам морао имати сталан извор прихода, а посао нисам имао. Неколико дана сам почео да радим код Мустафе у локалној пицерији, израбљивање од јутра до мрака за цркавицу, мало ти дам, мало ти не дам. Добио новчаник, цео ресторан на мени и ајде терај услужуј, носи, саветуј, препоручуј, „ein Аpfelschorle bitte, ein grosses Radler bitte" WTF?! Отприлике, као да после месец дана учења кинеског, одеш у Кину и почнеш да радиш као конобар. Тако проживљавају многи дођоши у Немачкој, некада и цео свој живот, али нисмо и ми ти. После трећег дана нисам више долазио. Није било лако наћи посао, без знања језика, без интернета. Два месеца смо живели пензионерски од уштеђевине. Још пре одласка чули смо да се завршава један велики хотел у том граду. То је била прилика за нас. Тако смо тамо видели огласе за посао и за тај хотел и ја се пријавих. Не као менаџер, образовање и звања можете оставити  кући у фиоци, овде без језика или конкретне струке можеш само да прашинариш, као и свугде. У складу са тим сам и своју биографију за пријаве морао да „прилагодим". Одем на разговор за посао са генералним менаџером. Одмах ја њега питам да ли можемо на енглеском пошто још учим немачки, каже нема проблема. Добијем ја посао помоћног конобара. Добијем плату већу него странци рођени у Немачкој, којима је немачки матерњи. Одмах препоручим и супругу као искусног професионалца у хотелијерству, каже он нека дође. Добила је и она исти посао после недељу дана.

Враћамо се у Србију за нашу свадбу коју смо заказали одмах по венчању у општини и потом се вратисмо назад. Почиње „arbeit". Странац си, не говориш језик, радиш нешто што није твој фах, радио си у Америци чија је радна етика потпуно другачија, напреднија од конзервативне Европе, шта да очекујеш, јебе те у здрав мозак полунормалан свет, а ти се само мислиш, чекај, чекај јеб*** вам ја све по списку само полако. А наравно, и овде се чују они гласови наших људи - ћути немој да таласаш, тако ти је овде, не може ово, не може оно, тешко ово, тешко оно... Стрпљење и упорност су УВЕК кључне врлине.

Kоначно смо увели интернет. Почнем ја да се пријављујем за послове у Базелу. Радити у Швици, живети у Немачкој, то је за многе житеље овог краја сан. Ући на тржиште рада у Базелу је последично јако тешко и опет бих рекао немогуће, да ипак нисам ја ушао. Десетине пријава, за сва могућа и немогућа места где немачки није обавезан, јер има пуно интернационалних компанија, без одговора. Пријављујем се и за праксе, ма на све живо. Случајно једном сретнем на брду изнад куће неку жену која шета пса, мало се поиграм са куцом, разменим коју реч са њом и то је то. Касније, испостави се жена ради у једној фирми за људске ресурсе у Базелу и препозна моју пријаву коју сам наравно и њима послао и препоручила ме колегиници која је управо тражила кандидата као ја. Добијам позив на разговор за посао у једној мањој америчкој фирми. 4,5 сата интервјуа, врло сам оптимистичан, све је било добро. Нисам примљен. Од ње више нисам чуо ништа. Судбина је имала други план. После недељу дана добијам позив из једне од највећих фирми у Швајцарској. Пријавио сам се за праксу још пре више од месец дана, али одговор нисам добио, тако да сам то већ био отписао, као и многе друге пријаве које сам слао. Међутим, зову! Једна од десетина пријава које сам послао. Разговор један, разговор други, добијам понуду за праксу! Са 28 година, 6 година радног искуства и завршеним мастер студијама почињем праксу и тако улазим на тржиште рада у Базелу. Оно што њихови млади заврше до 23. године, ми дођоши морамо у позним годинама. Годину дана траје, али ако ниси добар може и само 6 месеци. После 4,5 месеца рада у хотелу као помоћник конобара, саопштавам колегама у хотелу да сам добио посао у Базелу (јер пракса је овде прави плаћени посао). Вилица до пода, молим, како, откуд то, па шта си ти завршио, јуууу, па супер. Збогом нисам вас ни волео.

После 3 месеца супруга ми добија унапређење у хотелу, пардон изборила се за унапређење, иначе не би добила ни сув шипак да га је чекала. А како то изгледа радити до 2 ујутру, па потом устајати за свакодневни четворочасовни курс Немачког од 8:15 ујутру, после којег опет иде на посао и тако недељом за недељом, зна само она.

Пракса се завршила, на самом почетку ми је речено да нема гаранције да ће бити неко место за мене када се она заврши, нити су изгледи били охрабрујући. Није било у плану да ме задрже, нити је имало где, овде се рационализација броја запослених спроводи на месечном нивоу, сад си ту, сутра више ниси. Ризик је велики, у складу са висином накнаде. Међутим, околности су се наместиле тако да се отворило место баш за мене, а с обзиром да сам свом менаџеру испао како ми је рекао "best hire in his career", само сам наставио да радим.

Ево нас данас у троје, проводимо продужени викенд у прелепом хотелу дворцу изнад Бона, што нам је обезбедила моја драга жена, не на лепе очи које има, већ статусом који је стекла радећи понекад и по 15 сати, на ногама, без паузе за чашу воде. Знала је међутим за шта ради и колико ће то трајати, а све чему видиш крај, није тешко.

Нисмо завршили, идемо даље, ова игрица има пуно нивоа, а свако своју игрицу жели и да пређе. А ти Србијо наша, док печелбамо и одавде помажемо унесрећену српску децу, а држава хајдучија даје милионче за Њихову Даму не би ли неки изроди завукли своју главу још дубље у туђ *, носимо те у срцу и чувамо твоје праве вредности. Вратићемо ти се када за то дође време, а док и само једна оваква породица стаје под шљиву, а таквих их и даље има много, права Србија живи. Бог нам помогао.

Ова скраћена прича нашег пута од студената који живе код родитеља до данас самосталне породице, инспирисана је флоскулом, коју многи олако изговарају и несумњиво ће је понављати и убудуће без жеље или способности да сагледају сву дубину дела и мисаоног стања које су људе на које се она односи, а ту не мислим искључиво на нас, довеле до тога да им се она и упути: „Имали сте среће!"


Atačmenti



Komentari (202)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 02:49 03.06.2019

Ovo je ...

...zemlja - najlepša na svetu.

Filip Mladenović Filip Mladenović 02:55 03.06.2019

Re: Ovo je ...

"Rodjen sam u Srbiji, od nje ću i da umrem!"
anonymous anonymous 02:58 03.06.2019

Re: Ovo je ...

....коначно сам слободан и пуноправан грађанин ЕУ...


Jeboteeeee...
anonymous anonymous 03:00 03.06.2019

Re: Ovo je ...

Filip Mladenović
"Rodjen sam u Srbiji, od nje ću i da umrem!"


Ubi te - nerazumevanje sveta u kojem živiš .
bene_geserit bene_geserit 06:10 03.06.2019

Životopis koji oduzima dah

veran je i potresan dokument sirove i surove epohe, što nemilosrdno melje i nastoji izvući iz ljudi ono najgore. ... to je i oda uzvišenosti jedne ljubavi, ljudskoj upornosti i slobodi, pre svega izbora. Životopis koji oduzima dah, ali dodaje ponos i umnožava hrabrost

Šta oduzima dah? Priča kakvu može da ispriča skoro svaki emigrant prve generacije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:45 03.06.2019

Re: Životopis koji oduzima dah

bene_geserit
veran je i potresan dokument sirove i surove epohe, što nemilosrdno melje i nastoji izvući iz ljudi ono najgore. ... to je i oda uzvišenosti jedne ljubavi, ljudskoj upornosti i slobodi, pre svega izbora. Životopis koji oduzima dah, ali dodaje ponos i umnožava hrabrost

Šta oduzima dah? Priča kakvu može da ispriča skoro svaki emigrant prve generacije.


Bene, jel planiraš kompost kod tebe u bašti?
nikvet pn nikvet pn 08:41 03.06.2019

Re: Životopis koji oduzima dah

srdjan.pajic

Bene, jel planiraš kompost kod tebe u bašti?


Дигестор са глистама да пропусти? Замисли десетине хиљада радника ради за тебе 24/7 без плате, пореза, протеста; дивота; тако нешто антимарксистичко само КККалифорнијанац могао је да смисли.
bene_geserit bene_geserit 09:47 03.06.2019

Re: Životopis koji oduzima dah

srdjan.pajic
Bene, jel planiraš kompost kod tebe u bašti?

U dilemi sam.
Trenutno koristim onaj što se kupuje u vrećama i nije nešto skup.
A žena mi kuka "nemoj slučajno da mi nešto smrdi okolo", a nemam neke zabačene delove u dvorištu gde mi smrad ne bi smetao.
bene_geserit bene_geserit 09:49 03.06.2019

Re: Životopis koji oduzima dah

Дигестор са глистама да пропусти? Замисли десетине хиљада радника ради за тебе 24/7 без плате, пореза, протеста; дивота; тако нешто антимарксистичко само КККалифорнијанац могао је да смисли.

Ali zato dobiju topli obrok.
Nisam razmišljao o tom aspektu cele stvari, u pravu si šteta bi bilo da to propustim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:34 03.06.2019

Re: Životopis koji oduzima dah

bene_geserit
srdjan.pajic
Bene, jel planiraš kompost kod tebe u bašti?

U dilemi sam.
Trenutno koristim onaj što se kupuje u vrećama i nije nešto skup.
A žena mi kuka "nemoj slučajno da mi nešto smrdi okolo", a nemam neke zabačene delove u dvorištu gde mi smrad ne bi smetao.


Pa ti si tu na samom izvorištu kalifornijskih glista, najčistije rase dakle, ne mogu da zamislim da nemaš kompost.

Neće to da dismr, ako ne bacaš tu ostatke od mesa nedajbože, za to služi okean, nego lepo skuckaš kutiju da ne bude unsightly, i miran si. A tako pokazuješ i visoku svest o očuvanju prirode i resursa, signaliziraš virtues kao svetionik, i tako dalje.

A i nema bolje duševne hrane za libertarijanca do da sam svoje đubrivo proizvodi.
bene_geserit bene_geserit 21:24 03.06.2019

Re: Životopis koji oduzima dah

Pa ti si tu na samom izvorištu kalifornijskih glista, najčistije rase dakle

Nisam siguran za to, da li su neke meksičke gliste ilegalno imigrirale ovde kod nas i pokvarile nam čistoću rase glista.
tako pokazuješ i visoku svest o očuvanju prirode i resursa, signaliziraš virtues kao svetionik

A to ću da ostavim vama libtardima da svetlite u mraku od vrlina.
A i nema bolje duševne hrane za libertarijanca do da sam svoje đubrivo proizvodi.

E to je već ozbiljan argument. Samodovoljnost je takođe vrlo korisna za preživljavanje u slučaju da se društvo uruši kao što može da se desi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:35 04.06.2019

Re: Životopis koji oduzima dah

E to je već ozbiljan argument. Samodovoljnost je takođe vrlo korisna za preživljavanje u slučaju da se društvo uruši kao što može da se desi.


A kompost hip tu igra ključnu ulogu!

Mada, mislio sam da ćeš odma, kao iz topa, ili bar .45 ice, da mi odgovoriš da u dvorištu planiraš da napraviš strelište, streljanu, ili kako se već kaže shooting range, jer ozbiljan domaćin mora stalnio da bude u formi sa ličnim naoružanjem, i na oprezu, nikad ne znaš sa ovim glistama koje nadiru iz pravca Tihuane šta može da te strefi.

To sam čak i ja napravio, usred Boldera grada, kad sam bio u naponu interesovanja za streličarstvo. Živeo sam u kući sa idealnom pozicijom: zadnje dvorište mi se oslanjalo na brdo (bluff, tako se zove ta reljefska odrednica). Pa sam lepo kupio onaj bale za gađanje, i tu onda vežbao. Posle mi malo dosadilo jer nije bila baš neka dužina, pa sam batalio. Ubrzo sam se i preselio, a ovde mi je kuća zdudana sa komšijskima, pa ne mogu da osiguram perimetar... No, nema veze, ima range za streličarstvo blizu posla, platiš, i delješ.
shone shone 10:24 03.06.2019

T'ga za jug - idi begaj..

Нисмо завршили, идемо даље, ова игрица има пуно нивоа, а свако своју игрицу жели и да пређе. А ти Србијо наша, док печелбамо и одавде помажемо унесрећену српску децу, а држава хајдучија даје милионче за Њихову Даму не би ли неки изроди завукли своју главу још дубље у туђ *, носимо те у срцу и чувамо твоје праве вредности. Вратићемо ти се када за то дође време, а док и само једна оваква породица стаје под шљиву, а таквих их и даље има много, права Србија живи. Бог нам помогао.


Povratak - zašto?

Pečalbari,emigranti,gastarbajteri ( a ima vas i na blogu) šta vas tera pod ,,ovu šljivu,, iz koje ste jedva čekali da odete u bolji život.
Šuplje priče o nostalgiji i rodoljublju prema zemlji i narodu koji vas je naterao na sve muke odlaska u bolji život? Nešto debelo ovde ne štima.
Znam i šta ne štima ali nije vredno rasprave, svakako neće ništa promeniti.

Pre nego što rešiš da odeš dobro razmisliš,raščistiš sve i više nikad se ne okreneš - ,,sine,,

Sve ostalo je ,,bullseye,,




Filipe još jedan u nizu politikantskih pokušaja kojim se inače troši zdrava, poželjna energija i delanje za stvarnim rešavanjem problema na pravi način.
Jednostavnijim rečnikom - šibicarenje.
I pitaj se zašto je broj šetača pred gašenjem.
aureus aureus 10:46 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

shone
Filipe još jedan u nizu politikantskih pokušaja kojim se inače troši zdrava i poželjna energija

Zdrava energija, pravilno uložena u očuvanje Vučića i Ane Brnabić?

Energija poželjna u procesu zatvaranja poglavlja sa EU?
shone shone 10:54 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Zdrava energija, pravilno uložena u očuvanje Vučića i Ane Brnabić?

Nisi razumeo na pravi način ili jesi ali furaš ,,šta je babi milo,,

Nije mi teško da pojasnim - zdrava i prava energija da se stvari reše baš suprotno od onoga kako si ti dragi Zlaja želeo da pročitaš.

Poglavlja EU su oni sami zatvorili, malo i uz ,,našu,, pomoć naravno. Nije ovo baš crno bjeli svet.

ps ako su uopšte želeli i da ih otvaraju.

aureus aureus 11:02 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Evo, spekuliše se da će Srbija u junu da otvori samo jedno poglavlje, a možda nijedno ako neko bude mnogo ljut.

Mora se malo više energije uložiti u otvaranja i zatvaranja tih poglavlja, a ne ovako...
shone shone 11:05 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Evo, spekuliše se da će Srbija u junu da otvori samo jedno poglavlje, a možda nijedno ako neko bude mnogo ljut.

Mora se malo više energije uložiti u otvaranja i zatvaranja tih poglavlja, a ne ovako..


Sve više ličiš na Filipa.
Pritom uzimaš li u obzir u svojim analizama opciju da EU nije više što je bila.
A koja vrata (čitaj poglavlja) mi to treba da otvorimo - preciznije šta je iza vrata?
No vidim da si ti kao i mnogi koncentriran samo na vrata.
A život je kratak i prolazi.
aureus aureus 11:12 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

shone

No vidim da si ti kao i mnogi koncentriran samo na vrata.
A život je kratak i prolazi.

Eh, pa i ti si koncentrisan samo da utučeš Filipa.
A život prolazi.
Van EU, ali, pošteno govoreći, prolazi i onima u EU.
shone shone 11:20 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Eh, pa i ti si koncentrisan samo da utučeš Filipa.
A život prolazi.
Van EU, ali, pošteno govoreći, prolazi i onima u EU.


O Filipu znam samo onoliko koliko je sam želeo da se zna. Lično ništa a još manje ,,utući,, nekoga. Pratim šta piše i ništa više.
Jeste da mi je zanimljiv podatak da je radio u listu ,,naša krmača,, u ono opasno vreme jula i madam Marković - a mi bili naivni oduševljavajući se njihovom hrabrošću. Otprilike kao što se danas oduševljavaju Kesićem i njegovom avangardnom pirotehnikom.
Cvrc Milojko - pa i raja je nešto naučila valjda u međuvremenu.
Kako vi stojite sa time dragi Zlaja? Smejete se na Kesića ili na Olju Bećković?
anonymous anonymous 11:22 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
shone
Filipe još jedan u nizu politikantskih pokušaja kojim se inače troši zdrava i poželjna energija

Zdrava energija, pravilno uložena u očuvanje Vučića i Ane Brnabić?


" Od koje si ti familije , sine ? "


aureus aureus 11:28 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

shone
Smejete se na Kesića ili na Olju Bećković?

Ne gledam Kesića skoro nimalo, pogledao sam možda manje od 5 posto svega što je snimio; ne volim taj svedeni, obazrivi, predvidljivi i previše opeglani humor. Posle dvije epizode znam mu cake, izraze lica, način na koji drži papire, na koji slaže papire...dosadno.

Olja Bećković isto nije neko ko me mnogo oduševljava, ali u stanju je katkad da dovede zanimljive goste, pa "Utisak" pogledam nešto češće.

"Dobar, loš, zao", to je kul emisija.
shone shone 11:32 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

"Dobar, loš, zao", to je kul emisija.


Eh tv Šabac - kratak domet.
aureus aureus 11:36 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

shone
"Dobar, loš, zao", to je kul emisija.


Eh tv Šabac - kratak domet.

Kratak život, kratak domet, sve nešto kratko.

Sad sam se sjetio. Dobra je emisija samo je džingl iritantan.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:39 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
shone
"Dobar, loš, zao", to je kul emisija.


Eh tv Šabac - kratak domet.

Kratak život, kratak domet, sve nešto kratko.

Sad sam se sjetio. Dobra je emisija samo je džingl iritantan.


Gledajte PLJIŽ na N1 i na Youtube!
aureus aureus 11:44 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Filip Mladenović

Gledajte PLJIŽ na N1 i na Youtube!

Zašto?

Dali su emisiji odvratno ime, samo jedan od trojice učesnika je smiješan i koristan, a ne znam kome je palo na pamet da je gledaocima zanimljivo da od njih trojice čak dvojicu gledamo - u leđa, dok sjede udobno zavaljeni u foteljčine, a Petrović još prekrsti nogu tako da stopalo okrene ka kameri...
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:12 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Pa zato što je to JEDINA satirična emisija na našem TV medijskom nebu!
predatortz predatortz 16:25 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Pečalbari,emigranti,gastarbajteri ( a ima vas i na blogu) šta vas tera pod ,,ovu šljivu,, iz koje ste jedva čekali da odete u bolji život.
Šuplje priče o nostalgiji i rodoljublju prema zemlji i narodu koji vas je naterao na sve muke odlaska u bolji život? Nešto debelo ovde ne štima.
Znam i šta ne štima ali nije vredno rasprave, svakako neće ništa promeniti.


Neke, koje sam upoznao, a vratili su se, kažu da ih je nateralo to što tamo gde su bili nisu imali novaca za lečenje.
Kažu da je sve super dok se ne razboliš malo ozbiljnije. Pri tom ne misle na karcinom, nego na malo složenije operacije. Ako nemaš paket koji to "pokriva", kažu, nek' ti je svevišnji u pomoći.

kamilo_emericki kamilo_emericki 17:46 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

predatortz
Pečalbari,emigranti,gastarbajteri ( a ima vas i na blogu) šta vas tera pod ,,ovu šljivu,, iz koje ste jedva čekali da odete u bolji život.
Šuplje priče o nostalgiji i rodoljublju prema zemlji i narodu koji vas je naterao na sve muke odlaska u bolji život? Nešto debelo ovde ne štima.
Znam i šta ne štima ali nije vredno rasprave, svakako neće ništa promeniti.


Neke, koje sam upoznao, a vratili su se, kažu da ih je nateralo to što tamo gde su bili nisu imali novaca za lečenje.
Kažu da je sve super dok se ne razboliš malo ozbiljnije. Pri tom ne misle na karcinom, nego na malo složenije operacije. Ako nemaš paket koji to "pokriva", kažu, nek' ti je svevišnji u pomoći.


Svako ima svoje razloge. I za povratak kao i za odlazak. Zavisi i u kojoj starosnoj dobi su otisli, koje poslove rade ili su radili od cega je zavisilo i njihovo uklapanje u novu sredinu.
Nivo obrazovanja igra vrlo vaznu ulogu u adaptaciji na novu sredinu a dobro adaptirani ljudi puno rijedje se vracaju.
Prva generacija se i vraca dok njhova dijeca vrlo rijetko jer su stvorili svoj zivot tu gdje zive a za sredinu porijekla ih jos malo vezu baka, djed, stric, tetka, pneki rodjak. A i to svakim danom sve vise blijedi.
Jos ce dolaziti dok im roditelji, koji se vrate, budu zivi.
A roditelji, tesko je do nemoguce zivjeti na zapadu sa penzijom od 500-600, pa i 800 eura dok na prostoru bivse nam drzave to jos omogucava pristojan zivot. Makar u BiH.
aureus aureus 17:48 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Filip Mladenović
Pa zato što je to JEDINA satirična emisija na našem TV medijskom nebu!

Ako čuješ da je Mićko nekoga dobro izimitirao (primjenom satire), odeš i pogledaš tu satiričnu sekvencu na Jutjubu. Prije toga izudaraš Šoneta jer zajebava. Ali ne moraš da gledaš čitavu emisiju dok ne otklone brojne nedostatke.
milisav68 milisav68 18:40 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
Dali su emisiji odvratno ime, samo jedan od trojice učesnika je smiješan i koristan,

Jel znaš da se svojevremno Indeksovo pozorište nije snimalo, nego išlo direktno u etar, i to bez nekog specijalnog scenarija, veća samo sa par ideja o čemu bi trebalo da pričaju?
aureus aureus 19:02 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

milisav68
aureus
Dali su emisiji odvratno ime, samo jedan od trojice učesnika je smiješan i koristan,

Jel znaš da se svojevremno Indeksovo pozorište nije snimalo, nego išlo direktno u etar, i to bez nekog specijalnog scenarija, veća samo sa par ideja o čemu bi trebalo da pričaju?

The Books of Knjige u Crnoj Gori stalno valjda prave emisije na radiju na taj način.
Mada, kod takvih stvari uvijek se ispostavi da je bar dio improvizacije uvježban.
Naravno, ko se bavi komedijom, taj u glavi ima milion fazona, sluša šta drugi pričaju, kupi sa ulice fore i skladišti u svojoj glavi, pravi matrice i posle ih zgodno kombinuje i prilagođava akterima i situacijama. Nije dovoljno samo biti talentovan za komediju, mora se i tu svašta znati i mora se vježbati.

Ali "Pljiž"...neugodnog li imena. Mogli su i "Žljip".
I kakva je ovo scena? Kome je ovo palo na pamet?



milisav68 milisav68 19:23 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Mada, kod takvih stvari uvijek se ispostavi da je bar dio improvizacije uvježban.

Neko treba da smisli početnu ideju, e tu na scenu stupa onaj treći koga nisi pomenuo.

Elem, Mićko i on su nešto ko Džeger i Ričards.

Uglavnom, emisija nije pravljena da se padne na dupe od smeha (jer su teme mučne), već da se izmami osmeh (pošto je ovde osmeh događaj).

Svojevremeno je Petrući izjavio da moli političare da malo smanje doživljaj, jer ne mogu da stignu da naprave štos na njihova lupetanja, jer se već pojave nova lupetanja.

Danas sličan problem ima i Njuz-net, jer ih je stvaran život prevazišo.
aureus aureus 19:33 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

To je, kako kažu, bila jedna od razlika između Čkalje i Vuisića.
Paja je držao da Čkalja preglumljuje i da voli smijeh dok je njemu miliji bio osmijeh.

A Njuzovci baš znaju da ubodu.
Naročito su im naslovi dobri. Odrade pola posla.

VUČIĆ ZAPRETIO ALBANCIMA DA ĆE IH NAPASTI GOVOROM DUGIM 17 SATI

VULIN PODSETIO JAVNOST DA U SLUČAJU RATA SVI TREBA DA ZNAJU DA JE ON PROŠAO SAMO DVE NEDELJE VOJNE OBUKE

DEDA DANIMA PRIČA UNUKU KAKO JE U NJEGOVO VREME JUN BIO SUNČAN

KOMISIJA UTVRDILA DA JE IME I PREZIME SINIŠA MALI ORIGINALNO
angie01 angie01 19:35 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Ali "Pljiž"


moram da podrzim tvoje misljenje- retko dosadna, po konceptu i izvedbi davno prevazidjena emisija, jos od Vesele veceri,...a od troje pametnih ljudi, koji su svako za sebe dokazali svoje specificne tezine,...bas cudno,...jos oni songovi, bozemeprosti,...btw-Petrucija vise ne bih mogla da slusam ili nedajboze gledam, ni pod razno, on se bas nekako potrosio.
milisav68 milisav68 20:14 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
To je, kako kažu, bila jedna od razlika između Čkalje i Vuisića.
Paja je držao da Čkalja preglumljuje i da voli smijeh dok je njemu miliji bio osmijeh.

Jel znaš da njih dvojica nisu razgovarali dok su snimali kamiondžije?

Ali su ipak bili dobitna kombinacija.

Nego, to nema veze sa ovim o čemu ti pričam, pošto ova druga dvojica nemaju veze sa glumom (profesionalno).



Ima na sledećem linku cela tribina da shvatiš kako funkcioniše javni prostor.

A Njuzovci baš znaju da ubodu.
Naročito su im naslovi dobri. Odrade pola posla.

Pa samo su naslovi i bitni - danas se pažnja zadržava samo do 140 karaktera (FOTO-VIDEO).
milisav68 milisav68 20:22 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

.btw-Petrucija vise ne bih mogla da slusam ili nedajboze gledam, ni pod razno, on se bas nekako potrosio.



A kad si ga poslednji put gledala?
jadragoljub jadragoljub 20:24 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

milisav68
.btw-Petrucija vise ne bih mogla da slusam ili nedajboze gledam, ni pod razno, on se bas nekako potrosio.



A kad si ga poslednji put gledala?

dobro pitanje. i onog što vodio onu emisiju gde provalio 'tošiba ko ludo' zaboravio sam i kako se zove.
angie01 angie01 20:29 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

A kad si ga poslednji put gledala?


videla sam ga par puta po nekim televizijama, ono par minuta nesto neubedljivo pokusava da odrzi imidz duhovitog, al nesto presusilo, bas blamantno deluje.

( inace, znam ga dok je dolazio u Krsmanac- tu su pevali i Bicko i Nesa Leptir,..i Petrucijeva devojka,...pa kada se skupe, to ne mozes da prezivis kako su umeli da bacaju lopticu jedan drugome i iz prve, bez pisanog senarija pravili fazone).
milisav68 milisav68 20:30 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

jadragoljub
i onog što vodio onu emisiju gde provalio 'tošiba ko ludo' zaboravio sam i kako se zove.

Ako misliš na istu ekipu, Slobodan Bićanin Bićko - a emisija Šoder lista?
milisav68 milisav68 20:36 03.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

angie01
videla sam ga par puta po nekim televizijama, ono par minuta nesto neubedljivo pokusava da odrzi imidz duhovitog, al nesto presusilo, bas blamantno deluje

Jel može nešto određenije?

( inace, znam ga dok je dolazio u Krsmanac- tu su pevali i Bicko i Nesa Leptir,..i Petrucijeva devojka,...pa kada se skupe, to ne mozes da prezivis kako su umeli da bacaju lopticu jedan drugome i iz prve, bez pisanog senarija pravili fazone).

Ljudi izgubili volju da dalje objašnjavaju...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:29 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Pritom uzimaš li u obzir u svojim analizama opciju da EU nije više što je bila.
A koja vrata (čitaj poglavlja) mi to treba da otvorimo - preciznije šta je iza vrata?
No vidim da si ti kao i mnogi koncentriran samo na vrata.
A život je kratak i prolazi.


EU nikad nije bila kao sto je nekad bila. EU posle prikljucenja Spanije, Grcke i Portugalije je drugacija od one koja ja bila pre ovog prosirenja. Pa sve tako do danas. Kakva je god jos uvek je najatraktivnija opcija za Srbiju. Da nije toliko dobra onda bi je ovi pljuvaci iz Poljske i Madjarske vec odavno napustili. Ali znaju i oni sta bi to za njih znacilo. Orban se rado druzi sa Putinom ali zna da ima jacu poziciju dok je Madjarska u EU nego da je van nje. To je jedna stvar.

Druga stvar je da je zivot stvarno kratak i da prolazi. Ali na razlicite nacine za naciju i za pojedinca. Pojedinci nezadovoljni posto ne mogu da zive normalno u Srbiji odlaze jer imaju samo jedan zivot. Nije idealno ni za pojedince ali ljudi se snadju. Za naciju je to katastrofalno. Srbija bukvalno izumire sto zbog odlaska ljudi, sto zbog neradjanja, sto zbog loseg zdrastvenog sistema. Nije to samo njenom krivicom ali je velikim delom i zbog neodgovornosti i nesposobnosti politicara koji vladaju od 90ih. Kako god bilo, odluka je izmedju sanse da se stvori normalna drzava (kroz EU) ili da se nastavi izumiranje. Ako su mogli Estonci, Slovenci ili Slovaci zasto Srbi ne mogu?

aureus aureus 09:21 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Ako su mogli Estonci, Slovenci ili Slovaci zasto Srbi ne mogu?

Možda ti Estonci nisu imali rukopoloženu premijerku koja se grohotom smije na izvještaj Evropske komisije u kojem stoji da je stanje u medijima loše, da parlament ne obavlja svoju funkciju, da nema prave političke debate itd.
Ne slaže se premijerka sa određenim navodima, i tako svaki put kad neko iz EU progovori nešto što se ne sviđa njenom uhu.
K'o neki učenik koji se konstantno ne slaže sa kečevima koje mu daju nastavnici i čudi se što ne može sam sebi da daje ocjene. Usput se podsmijava nastavnicima i kliberi se.

Ovo stoji na početku ovogodišnjeg izvještaja:

Neodložno je da se stvori više prostora za istinsku međupartijsku debatu kako bi se izgradio širok proevropski konsenzus koji je ključan za napredak zemlje na njenom putu ka EU. Nekoliko opozicionih partija počelo je da bojkotuje Narodnu skupštinu početkom 2019. Skupštinske prakse vladajuće koalicije su dovele do pogoršanja u raspravi i razmatranju zakonskih propisa podrivajući nadzornu funkciju Narodne skupštine nad izvršnom vlašću.

Nedeljni antivladini protesti su počeli u Beogradu u decembru 2018. kao reakcija na napad na lidera opozicione partije. Vremenom su ti načelno mirni protesti porasli zahtevajući slobodu medija i slobodne i pravedne izbore. Nekoliko opozicionih stranaka je najavilo da namerava da bojkotuje parlamentarne izbore ukoliko se ne ispune zahtevi za slobodne i pravedne izbore. Srbija treba u punoj meri da ispuni sve preporuke o izborima koje su utvrdili međunarodni posmatrači i to treba da bude prioritetno rešeno.

A u analizi stanja u pravosuđu stoji ova rečenica
:

Trenutno i dalje zabrinjava stepen političkog uticaja na pravosuđe.

U analizi javne uprave:

Politički uticaj na visoke upravljačke funkcije je i dalje vrlo zabrinjavajuće pitanje, naročito u pogledu prevelikog broja funkcija u v.d. stanju.

A u vezi s koruocijom može se pročitati ovo:

Ukupno gledano, korupcija je još uvek rasprostranjena u brojnim oblastima i predstavlja ozbiljan problem.

Pa onda:

Iako je Srbija postigla izvestan stepen spremnosti, nije postignut nikakav napredak po pitanju slobode izražavanja. Nedostatak napretka u ovoj oblasti sada izaziva ozbiljnu zabrinutost.

Da preskočim Kosovo i ekonomiju, zanimljivo je ovo:

Srbija treba do prijema u članstvo da postepeno usaglasi svoju spoljnu i bezbednosnu politiku sa Zajedničkom spoljnom i bezbednosnom politikom Evropske unije.

Ovo je izvještaj koji je zabavio premijerku Srbije, najmoćniju političku figuru u zemlji (he-he-he).
Da je Šoneta zabavio izvještaj ni po jada.
Ali zabavio je vladajuću političku ekipu u Srbiji.
A što se naroda tiče, tu oni koji nisu za EU spremno poručuju: "Jesmo vam rekli? Vidite da nas ne žele!"
shone shone 10:51 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Srbija bukvalno izumire sto zbog odlaska ljudi, sto zbog neradjanja, sto zbog loseg zdrastvenog sistema. Nije to samo njenom krivicom ali je velikim delom i zbog neodgovornosti i nesposobnosti politicara koji vladaju od 90ih. Kako god bilo, odluka je izmedju sanse da se stvori normalna drzava (kroz EU) ili da se nastavi izumiranje


Građani Srbije (koja je izašla na izbore) su većinskom voljom odabrali svoj put.

Građani Srbije i dalje putuju tim putem bez želje da nešto menjaju - jer da žele da menjaju, menjali bi.

Građani Srbije samo mnogo kukaju, čekajući da neko drugi reši njihove probleme.

anonymous anonymous 15:00 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Neues aus der Nachbarschaft
... Ako su mogli Estonci, Slovenci ili Slovaci zasto Srbi ne mogu?



Prosto.
Zato što nisu ...Estonci, Slovenci ili Slovaci ...već - Srbi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:36 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Zato što nisu ...Estonci, Slovenci ili Slovaci ...već - Srbi.


To je opravdanje. Za lenjost duha. Neki to zovu i autosovinizam. Neki drugi samobalkanizam i samoorijentalizam. U svakom slucaju bullcrap jer su Slovenci Slovenci, Estonci Estonci, Finci Finci itd.

@shone
Građani Srbije i dalje putuju tim putem bez želje da nešto menjaju - jer da žele da menjaju, menjali bi.


Ja bih voleo da je barem tako. Ali mislim da nije. U semantickom haosu koji u Srbiji vlada zadnjih 30 godina tesko je znati ko sta stvarno zeli a gde je u pitanju prisila.
milisav68 milisav68 19:50 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Orban se rado druzi sa Putinom ali zna da ima jacu poziciju dok je Madjarska u EU

Ako su mogli Estonci, Slovenci ili Slovaci zasto Srbi ne mogu?

Slovenci su imali Kardelja, a ostali su popili tenkove.
Srbija bukvalno izumire sto zbog odlaska ljudi, sto zbog neradjanja, sto zbog loseg zdrastvenog sistema.

Iz Srbije se odlazilo i pre, čak i u vreme kada se u njoj živelo, rađalo, i lečilo najbolje ikad - za vreme druga Tite.

Izgleda da to nije razlog posrtanja.

aureus aureus 20:19 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

milisav68

Iz Srbije se odlazilo i pre, čak i u vreme kada se u njoj živelo, rađalo, i lečilo najbolje ikad - za vreme druga Tite.

Izgleda da to nije razlog posrtanja.


Odlazak je posledica posrtanja, koja onda to posrtanje samo pojačava.

Nije sve do ekonomije, nego ljudi hoće u svoj jedini život koji žive da unesu malo više smisla i normalnosti.

Danas sam naletio na video iz Novog Pazara.

Kad ga vidiš, poželiš da odeš u Zimbabve i prodaješ prezervative na veliko.

Poglavlje 27 - životna sredina.
milisav68 milisav68 20:35 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Odlazak je posledica posrtanja,

A šta je bio razlog odlaska iz SFRJ?

Dva miliona gastarbajtera.

Dopuna, nemoj samo o životnoj sredini...zaserem planetu pohlepom, pa onda kenjam kako je neko drugi kriv.


aureus aureus 21:03 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

milisav68
nemoj samo o životnoj sredini...zaserem planetu pohlepom, pa onda kenjam kako je neko drugi kriv.

Ne znam kakve to veze ima sa onolikim smećem u rijekama, odlaganjem starih frižidera u obližnjem šumarku i raznim sličnim praksama.
anonymous anonymous 21:17 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

milisav68
Odlazak je posledica posrtanja,

A šta je bio razlog odlaska iz SFRJ?

Dva miliona gastarbajtera.

Dopuna, nemoj samo o životnoj sredini...zaserem planetu pohlepom, pa onda kenjam kako je neko drugi kriv.



Ili kako smo svi krivi.

Uvek neko sa viših pozicija moći diktira trendove i ostvaruje ekstra profit u odnosu na druge , pa bi shodno i srazmerno moći koju je imao i profitu koji je ostvarivao bio i dužan da snosi troškove - kada dođu na naplatu.



milisav68 milisav68 21:18 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus

Ne znam kakve to veze ima sa onolikim smećem u rijekama, odlaganjem starih frižidera u obližnjem šumarku i raznim sličnim praksama.

Nemaoj samo da mi kažeš da veš ne pereš praškom u veš mašini.
aureus aureus 21:33 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

milisav68
aureus

Ne znam kakve to veze ima sa onolikim smećem u rijekama, odlaganjem starih frižidera u obližnjem šumarku i raznim sličnim praksama.

Nemaoj samo da mi kažeš da veš ne pereš praškom u veš mašini.

Peru ga i Šveđani, ali vodu provuku kroz postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda prije nego što je sruče u jezero.
milisav68 milisav68 21:44 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
Peru ga i Šveđani, ali vodu provuku kroz postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda prije nego što je sruče u jezero.

Uh, ladno al standard.

A šta su radili dok nisu smislili ta postrojenja?

Prali na ruke?
.zaserem planetu pohlepom, pa onda kenjam kako je neko drugi kriv.

dragosevacsutra dragosevacsutra 21:46 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Možda ti Estonci nisu imali rukopoloženu premijerku


mozda su ti estonci imali neku premijerku (ili premijera, da ne guglam sad) koji je smislio pa i sproveo oduzimanje drzavljanstva njihovim 'siptarima', cime su oni postali stateless.

sve u skladu sa evropskim vrednostima...


aureus aureus 21:53 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

milisav68

A šta su radili dok nisu smislili ta postrojenja?

Postrojenja su smišljena.
To je sad bitno.

A ionako ne pričam samo o tome.
anonymous anonymous 22:01 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
milisav68

A šta su radili dok nisu smislili ta postrojenja?

Postrojenja su smišljena.
To je sad bitno.

A ionako ne pričam samo o tome.


Nego ?

Koliki je to dijapazon.
Od bačene kese pored puta, do globalnog zagrevanja ...

Različiti oblici zagađenja, različiti pristupi rešavanju, a na kraju i različiti oblici manipulacije.
jadragoljub jadragoljub 22:05 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Iz Srbije se odlazilo i pre, čak i u vreme kada se u njoj živelo, rađalo, i lečilo najbolje ikad - za vreme druga Tite.

išli su eto el su mogli. moje iskustvo sa našim olanđanima iz '77 g. pitao par njih kako su i zašto došli ovde, olandiju' svi mi odgovorili da su imali poso u srbiji, bosni, rvatskoj gde već ali da su došli zbog komšije, brata ovog onog . jednostavno onaj otišo pa ću i ja. ne tvrdim da je to apsolua ali eto ja upoznao to društvo koje je otišlo zato što je moglo a moglo je jer je htelo. i svi su bili 'rodpljub' nikog nisam sreo da je bio 'četnik' ili emigracija.
aureus aureus 22:09 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

anonymous
aureus
milisav68

A šta su radili dok nisu smislili ta postrojenja?

Postrojenja su smišljena.
To je sad bitno.
A ionako ne pričam samo o tome.

Nego ?

U tvom slučaju je tema nebitna, Anonimuse. Rijetko se držiš teme, ali zato češće pričaš šta te volja. Osim toga, neozbiljan si i u zadnjem blogu si pokazao da loše stojiš sa ekologijom.
aureus aureus 22:19 04.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

jadragoljub
Iz Srbije se odlazilo i pre, čak i u vreme kada se u njoj živelo, rađalo, i lečilo najbolje ikad - za vreme druga Tite.

išli su eto el su mogli. moje iskustvo sa našim olanđanima iz '77 g. pitao par njih kako su i zašto došli ovde, olandiju' svi mi odgovorili da su imali poso u srbiji, bosni, rvatskoj gde već ali da su došli zbog komšije, brata ovog onog . jednostavno onaj otišo pa ću i ja. ne tvrdim da je to apsolua ali eto ja upoznao to društvo koje je otišlo zato što je moglo a moglo je jer je htelo. i svi su bili 'rodpljub' nikog nisam sreo da je bio 'četnik' ili emigracija.

Oni što su išli u drugoj polovini šesdesetih i ranih sedamdesetih mahom u Njemačku, uglavnom su išli zbog nezaposlenosti u Jugoslaviji. Stasavala je generacija bebi-bumera za koju nije bilo dovoljno radnih mjesta kod kuće, pa su zapalili preko grane. Nijemcima je trebalo tad mnogo radnika i nisu zanovijetali k'o danas sa B1, B2, C2 diplomama i papirima.
Win-win.
nepopustljiv nepopustljiv 04:54 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
anonymous
aureus
milisav68

A šta su radili dok nisu smislili ta postrojenja?

Postrojenja su smišljena.
To je sad bitno.
A ionako ne pričam samo o tome.

Nego ?

U tvom slučaju je tema nebitna, Anonimuse. Rijetko se držiš teme, ali zato češće pričaš šta te volja. Osim toga, neozbiljan si i u zadnjem blogu si pokazao da loše stojiš sa ekologijom.

Izvini se Anonimusu!
Strašno!
anonymous anonymous 07:11 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
anonymous
aureus
milisav68

A šta su radili dok nisu smislili ta postrojenja?

Postrojenja su smišljena.
To je sad bitno.
A ionako ne pričam samo o tome.

Nego ?

U tvom slučaju je tema nebitna, Anonimuse. Rijetko se držiš teme, ali zato češće pričaš šta te volja. Osim toga, neozbiljan si i u zadnjem blogu si pokazao da loše stojiš sa ekologijom.


Hmmm, ...da.
A imam i klempave uši....
Niko nije savršen. I ekspert za sve ...



A ako me baš vučeš za te (klempave) uši , da te razuverim,jer te je lako i uveriti u željeno,...itekako pratim energetsku politiku i zakonodavne okvire EU, Direktive, poteze Energetske zajednice i lokalne i regionalne politike i nacionalne planove razvoja obnovljivih izvora energije.
Posebno Crne Gore i Srbije.
Valjda je to - ekologija.

Ali to je nebitno za blog. Možda jedino za tebe - da shvatiš da često sve nije onako kako izgleda na prvi pogled, ili kako se predstavlja.

Narativ o globalnom zagrevanju ima mnogo dimenzija i rukavaca.
Mene uvek zanima pozadina, ono što je skriveno i netransparentno, a to se uvek tiče i pitanja moći.
Ne bih da na tome ponovo insistiram, jer traži mnoga objašnjenja.

Uostalom , neko je već nabacio " ekofašizam" što je prejak pojam, ali je pravac razmišljanja - dobar.
floki floki 08:45 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

dragosevacsutra

sve u skladu sa evropskim vrednostima...


jedna od baltičkih članica europske unije, deca uče o "patriotizmu", donelo im rekvizite od SS prađedova, slavna prošlost... da se od malena nauče...

prosto milina, nema se šta dodati, ne?



shone shone 09:02 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

U tvom slučaju je tema nebitna, Anonimuse. Rijetko se držiš teme, ali zato češće pričaš šta te volja. Osim toga, neozbiljan si i u zadnjem blogu si pokazao da loše stojiš sa ekologijom.
Hmmm, ...da.




A imam i klempave uši....
Niko nije savršen. I ekspert za sve ...


Mogao si to i jednostavnije da objasniš našem blogoneimaru Zlaći.



aureus aureus 10:45 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

nepopustljiv

Izvini se Anonimusu!
Strašno!

Čarli, nemoj dopustiti da te pokvari Anonimus koga kvari Šone.

Evo, pogledaj o kakvom se tu blogeru radi:
anonymous
A imam i klempave uši....


Pogledaj sada kako ga kvari neozbiljni Šone:

shone
Mogao si to i jednostavnije da objasniš našem blogoneimaru Zlaći.


Dobro, neko će reći da je strašno to što rade ta dvojica, ali oni umiju da budu i gori.
shone shone 10:46 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

ali oni umiju da budu i gori.


Vaistinu !
aureus aureus 10:51 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

anonymous
.itekako pratim energetsku politiku i zakonodavne okvire EU, Direktive, poteze Energetske zajednice i lokalne i regionalne politike i nacionalne planove razvoja obnovljivih izvora energije.
Posebno Crne Gore i Srbije.

Da, da, da, nasluš'o sam se od tebe o knjigama koje si pročitao a koje ne znaš prepričati.
Sad još i ovo o praćenju energetske politike.
shone shone 11:44 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Da, da, da, nasluš'o sam se od tebe o knjigama koje si pročitao a koje ne znaš prepričati.
Sad još i ovo o praćenju energetske politike.


anonymous anonymous 14:31 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
anonymous
.itekako pratim energetsku politiku i zakonodavne okvire EU, Direktive, poteze Energetske zajednice i lokalne i regionalne politike i nacionalne planove razvoja obnovljivih izvora energije.
Posebno Crne Gore i Srbije.

Da, da, da, nasluš'o sam se od tebe o knjigama koje si pročitao a koje ne znaš prepričati.
Sad još i ovo o praćenju energetske politike.


Ma, samo se hvalim,...i lažem, ....i lupam sebi preporuke.
Kad god me shvatiš ozbiljno, pogrešićeš, da ne kažem - zajebaćeš se.

U svakom slučaju pozicija mi je vrlo ugodna.
Jer mi se ebe kako će ko i šta shvatiti ovako ili onako.
aureus aureus 14:41 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

anonymous
Ma, samo se hvalim,...i lažem, ....i lupam sebi preporuke.



Unakrsno ispitivanje rulz.
Priznao je i što ga nisu pitali!

Šone, ti si na redu.
anonymous anonymous 14:58 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
anonymous
Ma, samo se hvalim,...i lažem, ....i lupam sebi preporuke.



Unakrsno ispitivanje rulz.
Priznao je i što ga nisu pitali!

Šone, ti si na redu.


Kad okrivljeni sa tužiocem postigne sporazum i prizna delo, odbrana je suvišna.

Ni u pravo se baš ne razumeš-
Baš, baš...


aureus aureus 15:06 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

anonymous
aureus
anonymous
Ma, samo se hvalim,...i lažem, ....i lupam sebi preporuke.



Unakrsno ispitivanje rulz.
Priznao je i što ga nisu pitali!

Šone, ti si na redu.


Kad okrivljeni sa tužiocem postigne sporazum i prizna delo, odbrana je suvišna.

Ni u pravo se baš ne razumeš-
Baš, baš...

Šone je na redu, Anonimuse.
Trebalo bi da se suzdržiš od komentara pošto pogoršavaš svoju nezavidnu situaciju.
anonymous anonymous 15:10 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
[
Šone je na redu, Anonimuse.
Trebalo bi da se suzdržiš od komentara pošto pogoršavaš svoju nezavidnu situaciju.


Ma, pusti Šoneta, on ti ionako ne ide na ruku.
A i javiće se svakako...

Nego šta ti je Maksimom.
Nikako da sruši Vučića, a tako si ga lepo molio.
aureus aureus 15:23 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

anonymous

Nego šta ti je Maksimom.
Nikako da sruši Vučića, a tako si ga lepo molio.

Zanimljiv slučaj.
Čini se da dobri Maksa vjeruje da je lakše srušiti Trampa nego Vučića.
Međutim, dobra stvar kod Trampa je što će imati pravo na samo još jedan mandat (vrijedi li se naprezati sa rušenjem?), a Vučić već neko vrijeme neometano skače sa funkcije na funkciju i stalno najvažniji političar u zemlji.
Loša je što Tramp, kao predsjednik Amerike, može da baci bombu.
anonymous anonymous 15:29 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus

Zanimljiv slučaj.
Čini se da dobri Maksa vjeruje da je lakše srušiti Trampa nego Vučića.
Međutim, dobra stvar kod Trampa je što će imati pravo na samo još jedan mandat (vrijedi li se naprezati sa rušenjem?), a Vučić već neko vrijeme neometano skače sa funkcije na funkciju i stalno najvažniji političar u zemlji.
Loša je što Tramp, kao predsjednik Amerike, može da baci bombu.

Ali zato ti možeš da je uhvatiš...pa dobaciš ...kome ?

Pa, Vučiču - naravno.
aureus aureus 15:34 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

anonymous
aureus

Zanimljiv slučaj.
Čini se da dobri Maksa vjeruje da je lakše srušiti Trampa nego Vučića.
Međutim, dobra stvar kod Trampa je što će imati pravo na samo još jedan mandat (vrijedi li se naprezati sa rušenjem?), a Vučić već neko vrijeme neometano skače sa funkcije na funkciju i stalno najvažniji političar u zemlji.
Loša je što Tramp, kao predsjednik Amerike, može da baci bombu.

Ali zato ti možeš da je uhvatiš...pa dobaciš ...kome ?

Pa, Vučiču - naravno.

A zašto Vučiću?
Nije Vučić toliko važan.
Posmatraj širu sliku.
maksa83 maksa83 15:38 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Zanimljiv slučaj.
Čini se da dobri Maksa vjeruje da je lakše srušiti Trampa nego Vučića.

Meni sve to isti k. - Vučić, Trunpo, Erdogan, Orban, Putin ... što bi rekao Jay u Chasing Amy - "one bitch with many faces", a i jasno mi je zašto se anonanus loži na njih (mislim, Vučićev antivakser - na koliko si nivoa mentol, uz to sve ostalo nekako ide prirodno) ali jebeš njih, vidi ovaj food porn:



Bio pre jedno 15 godina ali nisam znao za ovaj biser, znači kao da nisam bio. Izgleda da ću morati da se vratim.
floki floki 15:45 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

najveća bitch je obama :)

ali jebo i njega, ovo je isto mnogo dobro:
aureus aureus 15:47 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Nevjerovatno!
Čitam na B92 članak koji se bavi time da li nas aplikacije prisluškuju, i komentare ispod od ljudi koji su pomenuli krompirovu zlaticu i posle dobili reklamu za suzbijanje krompirove zlatice.

I onda pričam sa Anonimusom o Maksi i samo par minita kasnije pojavljuje se Maksa.
Dakle, stvarno se sve prati, prisluškuje i snima.
anonymous anonymous 15:50 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus

A zašto Vučiću?
Nije Vučić toliko važan.
Posmatraj širu sliku.


Repetitio est mater studiorum.

Dobro to tebi ide.Trudiš se...
A evo i malo prepričanog, a opet prilično obimnog ...štiva.

http://www.standard.rs/2019/06/02/kad-demokratije-propadaju-nedemokratski/
maksa83 maksa83 15:58 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

ali jebo i njega, ovo je isto mnogo dobro:

Da, to je izgleda sličan fazon (minus onaj tretman brenerom). Jeboblog samo mi pare iz džepa isteruje, evo sad opet 'oću da zidam (manje verovatno) peć za picu ili da jurim da kupim (isto ne mnogo verovatno ali manje neverovatno od zidanja) neku onu prenosnu...
floki floki 16:01 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

ево један руски виц:

"Моя жена спросила меня, почему я так тихо разговариваю в доме. Я сказал, что боюсь, что Марк Цукерберг слушает. В ответ она засмеялась. И я тоже засмеялся. И Сири засмеялась. И товарищ майор засмеялся..."
floki floki 16:08 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

maksa83
ali jebo i njega, ovo je isto mnogo dobro:

Da, to je izgleda sličan fazon (minus onaj tretman brenerom). Jeboblog samo mi pare iz džepa isteruje, evo sad opet 'oću da zidam (manje verovatno) peć za picu ili da jurim da kupim (isto ne mnogo verovatno ali manje neverovatno od zidanja) neku onu prenosnu...


а јеси видео тетоваже на левој руци овог готивног корпулентног кувара? :)

ово тесто што је он правио за сендвиче је на 250 степени, чак и без горење камена... али је техника квашења скроз добора, "спорогорећа варијанта"...

мени је вода на уста кренула кад сам видео како је умочио сендвич у онај сос, јбм матер...

не знам шта да ти кажем, мени су паре исто исклизнуле из џепа и за машину за сладолед, поред оне за кафу (одлична, убо сам и добру мешавину кафе од неке пржионице овде)
онај мој роштиљ ради посао (било шта друго ни не долази у обзир), а недавно сам гледао како у босни пеку лепиње за ћевапе, па треба преко 500 степени температура, јебо те, више него за наполитанску пицу... и онда ми криво што немам тако нешто, него само 350, а у к...
maksa83 maksa83 16:21 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

а недавно сам гледао како у босни пеку лепиње за ћевапе, па треба преко 500 степени температура

A jes 500 stepeni, to je što bi rekla moja prof. fizike iz srednje - preterizam, nema šanse da ne možeš da napraviš dobre lepinje sa 350, to ti je dosta za bilo šta...
floki floki 16:31 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

maksa83
а недавно сам гледао како у босни пеку лепиње за ћевапе, па треба преко 500 степени температура

A jes 500 stepeni, to je što bi rekla moja prof. fizike iz srednje - preterizam, nema šanse da ne možeš da napraviš dobre lepinje sa 350, to ti je dosta za bilo šta...


pa nije da nisi u pravu (pravim ja lepinje za ćevape tu i ispadnu super, čak ove bezglutenske, izvežbao sam se, druge ni ne smem da pravim, jbg)

ovo mi na trenutak dođe, kao, uf, to bi bilo super, lepinja na preko 500 stepeni, ispeče se za manje od minut, ali se spustim brzo na zemlju zato što je to traženje hleba preko pogače ili klanje bika zbog kile mesa (čak i kad bi bilo tehnički izvodljivo, a nije)... ne mora 100% da bude, ja sa ovim postižem dovoljno dobre rezultate, neka je 95% (solidan mp3), meni dosta
iskren da budem, nisam baš na mnogo mesta naleteo gde su bezglutenske pice bolje od ovih koje ja uspem kod kuće da napravim... mislim na testo, naravno

e da, naleteo sam opet na san marzano paradajz, baš super bude za picu, jedino ga ovde moraš malo da povijaš, a to me mrzi...
edit: nemojte ovo da vas čudi, pravi paradajz je gastarbajterska tuga pregolema... jebalo ih ovo plastično bezukusno sranje koje zovu paradajzom
shone shone 16:53 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Ma, pusti Šoneta, on ti ionako ne ide na ruku.
A i javiće se svakako..


Neće
aureus aureus 16:58 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

shone
Ma, pusti Šoneta, on ti ionako ne ide na ruku.
A i javiće se svakako..


Neće

Zna da je kriv.
shone shone 18:01 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Zna da je kriv.


Priznajem
alselone alselone 18:28 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Kad već o 'rani pričamo, da te priupitam floki, kako ti ide fasting?
Ja neki dan opalio 24h, baš da vidim šta će biti.

I ništa, super se osećao.
floki floki 19:42 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

pa ide super, 8/16 mi je standard u 80-90% dana, recimo, odavno sam se ja na to navikao... osećaj je super i više uživam u hrani ovako

ja sam jednom probao i išao skoro punih 72h bez hrane (par dana pre toga bilo stalno neko krkanje na službenom putu), osećaš se još bolje nego prvih 24h, osećaj gladi dolazi u sve prigušenijim talasima (obično se javlja u onom dobu kad inače jedeš, ali sve slabije)

meni je to sve super, težina je na nekih 84-85kg na 184cm visine... "ne bi ja tu ništa dir'o"...
nepopustljiv nepopustljiv 19:49 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

maksa83
ali jebo i njega, ovo je isto mnogo dobro:

Da, to je izgleda sličan fazon (minus onaj tretman brenerom). Jeboblog samo mi pare iz džepa isteruje, evo sad opet 'oću da zidam (manje verovatno) peć za picu ili da jurim da kupim (isto ne mnogo verovatno ali manje neverovatno od zidanja) neku onu prenosnu...

Baš dobro ovo podsećanje na picu.
U subotu odustajem od popare i kačamaka - pošto žena naručila pečeno jagnje za cca 25 do 30 rodbinskih lica ... da nešto proslavimo u vezi deteta.
Ali zato, bez obzira na jagnjeće recidive - u nedelju ima da je zamolim da mi spremi picu.
alselone alselone 19:53 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

ja sam jednom probao i išao skoro punih 72h bez hrane (par dana pre toga bilo stalno neko krkanje na službenom putu), osećaš se još bolje nego prvih 24h, osećaj gladi dolazi u sve prigušenijim talasima (obično se javlja u onom dobu kad inače jedeš, ali sve slabije)


Da, da, to sam i ja primetio za ova 24h. Išao sam od ručka do ručka. Recimo da sam za večeru bio solidno gladan al ajde prođe lako. Ali zato za doručak je bilo da crknem. Pošto godinama već jedem u 8:15, godinama, 10 godina recimo, tako da mi je pavlovljev refleks bio veoma jak, ali ajde prođe. Mislio sam da ručam oko 13h kao i obično ali mi je tu utilolo. I onda sam izgržao do pola 4, 4 bez nekakvih problema. Mogao sam još.

i to što kažeš, uživanje u hrani je neuporedivo.

Drugar iz kancelarije fura 48h par puta godišnje i sprema se psihofizički za 72, samo što je on poluprofesionalni sportista pa mu je jako teško da prođe dva treninga bez hrane. Jedan još i može, ali drugi ga sastruže.

Jesi kombinovao nekada post (pravoslavni) sa fastingom (postom)?
alselone alselone 19:54 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

meni je to sve super, težina je na nekih 84-85kg na 184cm visine.


Tako sam i ja ~94, 95 na 195. Držim se da ne pređem psihičku hranicu od metera, onda sve ide nizbrdo.
aureus aureus 19:57 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

nepopustljiv
da nešto proslavimo u vezi deteta

E, nek je živa i zdrava! Svaka čast.

Čarli, sve su priznali.
floki floki 20:16 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

moj drugar je gurao 10 dana, dnevno je imao mali obrok od 300kcal, to ti dođe praktično samo bistru supa od povrća i ništa više... presrećan :)
dobro, on je startovao jesenas sa skoro 140kg, počeo sa 8/16... sad je spao na nekih 110kg, cilj mu je 90, na leto će opet 10 dana da tera...

edit: nisam kombinovao pravoslavni i ovaj post, mada mi nikakva frka ne bi bila ni monasima da stanem na crtu pa par dana samo na vodi, pred pričest...
anonymous anonymous 20:21 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus
nepopustljiv
da nešto proslavimo u vezi deteta

E, nek je živa i zdrava! Svaka čast.

Čarli, sve su priznali.

Tako je .
Sve smo priznali.
Ali zaboravljaš , da priznajemo samo sud svoje partije ...


anonymous anonymous 20:23 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

Evo malo o identitetima za one fascinirane EU.

Verski Identiteti
maksa83 maksa83 20:27 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

edit: nisam kombinovao pravoslavni i ovaj post, mada mi nikakva frka ne bi bila ni monasima da stanem na crtu pa par dana samo na vodi, pred pričest...

Netflix, How To Sell Drugs Online, njemačka serija, kažu simpatična.
alselone alselone 20:28 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

mada mi nikakva frka ne bi bila ni monasima da stanem na crtu pa par dana samo na vodi, pred pričest...


Razmišljam se da bi dobro ogladneo ako bi 8 jeo posno. Hteo sam to da probam za vreme uskrsnjeg posta al me mrzelo.

Za fasting treba puno discipline u spremanju namirnica, uvek treba biti nešto kalorično i zdravo, spremno na dohvat ruke.
aureus aureus 20:31 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

anonymous
aureus

Čarli, sve su priznali.

Tako je .
Sve smo priznali.
Ali zaboravljaš , da priznajemo samo sud svoje partije ...

Znam neke koji su u Hagu pokušavali s tom igrom. Ali džaba.
Možda ćeš kaznu služiti u Norveškoj.
milisav68 milisav68 20:49 05.06.2019

Re: T'ga za jug - idi begaj..

aureus

Postrojenja su smišljena.
To je sad bitno.

A ionako ne pričam samo o tome.

Nego o čemu?

Sad ja trebam ovde da kucam peškir od komentara kako je počela industrijska revolucija, pa prljave tehnologije, pa motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pa masovna eksploatacija nafte, pa masovna eksploatacija nafte i nusproizvod plastika...

A paralelno sa tim, kolonije, borba za kolonije, selidba prljavih tehnologija u kolonije i van svojih teritorija...

I onda slavodobitno - postrojenja su smišljena, zvučiš kao Irfan Mensur - Japanac u Tesnoj koži.

A jel znaš kako funkcionišu ta postrojenja, i gde se odlaže taj otrov/zagađenje koji sa sakupi?

Priroda - planeta zemlja je zatvoren krug, to što tvoje oči ne vide taj otpad/otrov, to ne znači da je nestalo, samo se vrati u drugoj formi.

.............

Bager u Novom Pazaru je posledica svega ovoga napisanog.

Pomiri se sa tim da nikad nećeš da budeš Šveđanin/Nemac/Englez....već Balkanac, građanin drugog sveta, a to je ipak bolje od trećeg sveta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana