Literatura| Umetnost

Volođa koji nije izneverio Mišimu / Razgovor s maskom

nurudin RSS / 18.07.2019. u 23:30

U nas je ove godine izašla knjiga St. Vladimira Jovanovića Izvrsnost u akciji / Pripovest o Mišimi  izdavač IBN studio – o životu, delu i smrti jednog od najvećih pisaca Japana, J. Mišimi. 

 La muerte no es un adios. 

 

 

 

 

 

 

 

Knjigu je žanrovski teško odrediti – romansirana monografija, romansirana biografija, epistolarni roman (zamišljena prepiska između autora-objašnjivača, njegovog oca, druga Antona i Mišime), knjiga zapisa, crtica, beležaka, eseja, blogova... Suštinski, žanrovska hibridnost, da ne kažem neka vrsta postmoderne književne instalacije, karakteriše ovu neobučnu i nadahnutu knjigu.
Od strane autora, određena je kao epistolarna pripovest sa četiri lika:


Vladimir Jovanović, student iz Beograda 
Anton Pašić, student iz Zagreba 
Duh oca Vladimirovog 
Duh Jukija Mišime. 

Biću slobodan da primetim da je knjiga pre svega jedna vrsta intimnog razgovora autora sa samim sobom, razgovora o duhovima i senkama koje ga unespokojavaju, o ljubavi, umetnosti, čeznućima, podrhtavanjima – o Mišimi u njemu samome. 

Izvrsnost u akciji / Pripovest o Mišimi nudi jedan sveopšti uvid u Mišimino stvaralaštvo; zahvaljujući autorevoj posvećenosti, do najsitnijih pojedinosti, sagledane su ideje, delanja i akcije intrigantnog, maestralnog, začudnog, jednostavnog, zaumnog, kontroverznog književnika – poslednjeg japanskog samuraja Jukija Mišime. 

Autor se svojski potrudio da jednom prosečnom čitaocu, interpretirajući Mišimino delo, približi sukob između tradicionalnog i modernog Japana, a sve u nameri da se Mišimino delo i život razumeju u svoj punoći i celovitosti koju nije jednostavno sagledati. Vladimir vešto kontekstualizuje i aktuelizuje teme: ljubavi, samoubistva, homoerotičnosti, kulta tela, umirenja, starosti, stvaralaštva sa namerom da čitaocima približi sagledljive horizontale i vertikale izazovnog Mišime. 

Mnogopoštovani Jovan Ćirilov, o rukopisu je, između ostalog, rekao: 
„Vaš tekst je pun veoma iznijansiranih tumačenja Mišiminog, a to znači i japanskog homoerotizma, a takođe helenskog koji je kod nas potpuno pogrešno doživljen. To je dobro kao i sve istine koje izlažete. Stalno prisustvo budizma na Vašim stranicama na pravi način je takođe značajno, jer je kod nas pomodni budizam prosto smešan, pa i opasan.”

Nažalost, Ćirilov nije dočekao štampanje rukopisa, ali je kao i svaki pristojan čovek učtivo prećutao eventualne pristrasnosti, suzdržanosti, prećutkivanja, pravdanja, nedostatke i manjkavosti. Kada je mogao Ćirilov, mogu i ja. Svakako mi nije bila namera da pišem ma kakvu književnu kritiku, već da preporučim knjigu Izvrsnost u akciji / Pripovest o Mišimi verujući da će se mnogi obradovati knjizi kao što sam se i ja obradovao. 

P. S. Vladimire, ne zameri! 

Atačmenti



Komentari (27)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 02:33 19.07.2019

маска Кимитаке Хираока

sepuku te čini pobednikom

у култури земље... ..далеког истока
на таленте своје указао бљеском,
но нажалост личност контраверзна
оконча опсесијом- смрћу херојском
nepopustljiv nepopustljiv 06:56 19.07.2019

M'da!

Da li se kaže 'autorevoj' ili 'autorovoj'?
Ne znam - pitam.
Zašto se knjiga zove 'Izvrsnost u akciji...'?
Zbog čega izvrsnost?
Eeee, da - svako podsećanje na Jovana Ćirilova vredi - jer je bio gospodin (za razliku od pokondirenih pojedinaca na blogu - i šire).
aureus aureus 07:26 19.07.2019

Re: M'da!

nepopustljiv
Da li se kaže 'autorevoj' ili 'autorovoj'?
Ne znam - pitam.
Zašto se knjiga zove 'Izvrsnost u akciji...'?
Zbog čega izvrsnost?

Lako je tebi da propituješ od ranog jutra kad si se vjerovatno dobro naspavao (uz onu zamimljivu budnost iza ponoći) a možda i fruštukovao komadinu prave slanine iz Kačareva.

podsećanje na Jovana Ćirilova vredi - jer je bio gospodin

Vrijedi podsjećanje, no ta upotreba riječi gospodin...pokušavam da nađem zajedničke niti sa Koštunicom.
Nije Ćirilov bio baš toliko uštogljen?
nepopustljiv nepopustljiv 08:03 19.07.2019

Re: M'da!

aureus
nepopustljiv
Da li se kaže 'autorevoj' ili 'autorovoj'?
Ne znam - pitam.
Zašto se knjiga zove 'Izvrsnost u akciji...'?
Zbog čega izvrsnost?

Lako je tebi da propituješ od ranog jutra kad si se vjerovatno dobro naspavao (uz onu zamimljivu budnost iza ponoći) a možda i fruštukovao komadinu prave slanine iz Kačareva.

podsećanje na Jovana Ćirilova vredi - jer je bio gospodin

Vrijedi podsjećanje, no ta upotreba riječi gospodin...pokušavam da nađem zajedničke niti sa Koštunicom.
Nije Ćirilov bio baš toliko uštogljen?

Sve mi diraj, osim Tunjavog!
Mada - i on je preverio ... iz mačkara otišao da šeta kerove.
aureus aureus 09:02 19.07.2019

Re: M'da!

nepopustljiv
Sve mi diraj, osim Tunjavog!
Mada - i on je preverio ... iz mačkara otišao da šeta kerove.

Ko zna koliko je dugo pokušavao da šeta mačke dok nije shvatio da je s kerovima lakše.
anonymous anonymous 09:11 19.07.2019

Re: M'da!

aureus
nepopustljiv
Sve mi diraj, osim Tunjavog!
Mada - i on je preverio ... iz mačkara otišao da šeta kerove.

Ko zna koliko je dugo pokušavao da šeta mačke dok nije shvatio da je s kerovima lakše.

S kerovima je uvek lakše.
Ako na vreme skapiraš da su - kerovi.
romi.daba romi.daba 17:15 19.07.2019

Re: M'da!

Za razliku od mačaka,
psi se poznaju po svojim
čoporativnim sklonostima,
i što vole da zapišavaju grobove.
Kako je nedavno zapisao jedan srbijanski elitista:

"Zato su intelektualci,
jer kad pišaju po grobovima
oni ih stvarno zapišaju,

(a mi postajemo i ostajemo
sendvičari, jer naša jedina potreba
je da utolimo glad. I ništa više.)"

Iz autorskog teksta predsednika Srbije.
subota 10.7.2019
strana 5, Politika

hi hi hi
nurudin nurudin 22:20 19.07.2019

Re: M'da!

Zašto se knjiga zove 'Izvrsnost u akciji...'?


Zato što i Gete davno u Faustu napisa: ne reč, već DELO. :)
ephemeris ephemeris 07:31 19.07.2019

Patriotizam - ekranizacija


Zasnovano na istoimenoj kratkoj priči Mišime, režija, scenario, produkcija i glavna uloga - Mišima:


romi.daba romi.daba 17:24 19.07.2019

Lepo je setiti se vladimira petrovića

U poslednje vreme veoma me zaokuplja Jukio Mišima (Yukio Mishima). Samo me moja urodjena lenjost sprečava da mi se to dogadja češće. Tako ponekad, s odredjenim pijetetom, ponavljam u sebi reči: «Jukio Mišima» i time donekle ličim na budiste Japanske škole amidizma, koji svoju kratku molitvu - sastoji se samo od reči «Spasi me, Budo Amido» (na japanskom: Namu Amida Butsu) - uzastopno dugo ponavljaju desetinama, ponekad stotinama, pa čak i hiljadama puta, čineći to sve u pustoj želji da ostvare jednostavan put do spasenja - potkrepljujući ga usput, naravno, čestitim svakodnevnim radom. Meni se, makoliko odavno pokazujeman interest in things Oriental, ne dogadjaju baš takve ekstazne situacije, jer ja, u mojim okolnostima, nisam toliko krotak duhom, a nisam još ni dovoljno spreman da učinim da me potpunije zahvati «vatreni azijatizam», odnosno «japanština». Bilo kako bilo, čvrsto sam rešio da na odredjeno vreme drugujem sa tim zanimljivim Japancem. Slično verniku koji tražeći Boga bolje upoznaje sebe, ja verujem da ću kroz Mišimu doći do zanimljivih saznanja o sebi samome, ali i o nekima koji me okružuju, a do kojih mi je stalo.


http://blog.b92.net/text/8193/Misima-i-ja-cemu/
nurudin nurudin 22:17 19.07.2019

Re: Lepo je setiti se vladimira petrovića

romi.daba
U poslednje vreme veoma me zaokuplja Jukio Mišima (Yukio Mishima). Samo me moja urodjena lenjost sprečava da mi se to dogadja češće. Tako ponekad, s odredjenim pijetetom, ponavljam u sebi reči: «Jukio Mišima» i time donekle ličim na budiste Japanske škole amidizma, koji svoju kratku molitvu - sastoji se samo od reči «Spasi me, Budo Amido» (na japanskom: Namu Amida Butsu) - uzastopno dugo ponavljaju desetinama, ponekad stotinama, pa čak i hiljadama puta, čineći to sve u pustoj želji da ostvare jednostavan put do spasenja - potkrepljujući ga usput, naravno, čestitim svakodnevnim radom. Meni se, makoliko odavno pokazujeman interest in things Oriental, ne dogadjaju baš takve ekstazne situacije, jer ja, u mojim okolnostima, nisam toliko krotak duhom, a nisam još ni dovoljno spreman da učinim da me potpunije zahvati «vatreni azijatizam», odnosno «japanština». Bilo kako bilo, čvrsto sam rešio da na odredjeno vreme drugujem sa tim zanimljivim Japancem. Slično verniku koji tražeći Boga bolje upoznaje sebe, ja verujem da ću kroz Mišimu doći do zanimljivih saznanja o sebi samome, ali i o nekima koji me okružuju, a do kojih mi je stalo.


http://blog.b92.net/text/8193/Misima-i-ja-cemu/


Čudno, baš čudno!
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:52 20.07.2019

evo i ja sam se obradovao...

i jedva chekam da ne prochitam tu knjigu.
A Vladimir nek se ljuti, shta cu mu ja?

A jel dobra knjiga, ta "izvrsnost u ..." i tako to?
A?
Jel ono... super?
nurudin nurudin 22:06 20.07.2019

Re: evo i ja sam se obradovao...

cane.srbljanovic
i jedva chekam da ne prochitam tu knjigu.
A Vladimir nek se ljuti, shta cu mu ja?

A jel dobra knjiga, ta "izvrsnost u ..." i tako to?
A?
Jel ono... super?


Ovo je trebalo da bude neka smešna fora?
jadragoljub jadragoljub 11:31 20.07.2019

pošteno pa u zatvor

meni ova reč izvrsnost ništa ne govori.
ličimi na ove što prevode linux pa u nedostatku svog rečnika izmišljaju nove reči. recimo bezočnik, čak nisam ustanju ni da zapamtim čime se bavi program sa tim nakaradnim imenom.
Bili Piton Bili Piton 05:18 21.07.2019

Mišima

je za mene bitan jer je, kao Šrederov film, označio poslednji put kad je Filip Glas još uvek bio iole interesantan kao kompozitor. Nešto se desilo izmedju Kojaniskacija koji mu je prethodio i Mišime, Glas je tu počeo da uvodi te predosadne poznoromantičarske harmonije i kadence, izgubio svežinu i britkost i skrenuo u ono što ja zovem "sladunjavi minimalizam" (think Hans Cimer) čije kopijine kopije kopija danas suvereno vladaju svime, od Holivuda preko turskih sapunica do reklama za uloške.

romi.daba romi.daba 13:53 21.07.2019

Re: Mišima

Pominješ da si gledao Ja, Frankestajn sinoć, ali to je bio double-bill sa filmom Adrenalin2 (High Voltage 2) koji je počeo odmah posle o savremenom čoveku Chevu Cheliosu (Jason Statham) kome je mafia ukrala srce. Dobar izbor RTS konteksta inače nikad ne bi gledao do kraja film sa Jasonom - film je skoro nadrealan koliko je over the top.
Bili Piton Bili Piton 05:20 22.07.2019

Re: Mišima

romi.daba
Pominješ da si gledao Ja, Frankestajn sinoć


Moi? Ne, odbindžovao sam drugu sezonu Big Little Lies sa Meril Strip kao svekrvom iz pakla, samo zbog nje vredi gledati tu HBO sraćku

Džejson je easy on the eye, slažem se, ali teško da bih samo zbog toga odsedeo dva sata.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:28 22.07.2019

Re: Mišima

Ne, odbindžovao sam drugu sezonu Big Little Lies sa Meril Strip kao svekrvom iz pakla, samo zbog nje vredi gledati tu HBO sraćku




Meni se sezona 1 svidela. (muzika je sa Montereja sezdesetih, posto je radnja serije u istoimenom gradu)
Bili Piton Bili Piton 15:45 22.07.2019

Re: Mišima

apacherosepeacock
Ne, odbindžovao sam drugu sezonu Big Little Lies sa Meril Strip kao svekrvom iz pakla, samo zbog nje vredi gledati tu HBO sraćku




Meni se sezona 1 svidela. (muzika je sa Montereja sezdesetih, posto je radnja serije u istoimenom gradu)


izbor muzike jeste sasvim dobar, čak vrlo dobar. Nego, nešto mi je tu meh. Malo Desperate Housewives, malo SATC, malo ovo, malo ono, smućkaj pa prospi, već ranije vidjeno i bolje spakovano. Cela prva sezona je mogla da stane u tri epizode, gomila nepotrebnih i levom nogom nažvrljanih dijaloga...tek kad se pojavi baka stvar dobije malo na životu i energiji. Doduše, Lora Dern me obradovala kako dobro izgleda za svoje godine, baš se fino drži, a ne deluje da se špricka botoksom baš svaki dan.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:18 22.07.2019

Re: Mišima

Doduše, Lora Dern me obradovala kako dobro izgleda za svoje godine, baš se fino drži, a ne deluje da se špricka botoksom baš svaki dan.


Nije mi Nikol Kidman neka ljubimica ali ima hemije kod njih 3 (Kidman/Viterspun/ Dern) pa mi je velikim delom njihovom zaslugom serija bila dobra.. muzika big plus. I naravno odlicni Skarsgard kao brut.
angie01 angie01 21:00 22.07.2019

Re: Mišima

Meni se sezona 1 svidela.


i meni, cak mi nisu smetale ni Riz ni Lora-cijeg caleta obozavam, ( a i mamu), a ona mi uvek ide na onu stvar, nisu smetale, dapace,...a ova druga sezona sa Meril, je osudjena da svi padnu u njenu senku , jer je neverovatna,...cak i oni umetnuti zube cuce kao da su njeni, za razliku od svih drugih kada im stave vestake zbog karaktera koji glume, pa je to ocigledno.
angie01 angie01 21:01 22.07.2019

Re: Mišima

Nije mi Nikol Kidman neka ljubimica


nije ni meni- iz raznih razloga- al je dobra glumica.
Bili Piton Bili Piton 04:42 23.07.2019

Re: Mišima

Ama nije da se meni nije svidelo, ne bih se inače ni baktao time . Samo mislim da je malo, onako, rutinerski, aj tako da kažem.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:43 21.07.2019

Neće se oni od pisanja 'leba najesti

Osim ovog bloga, o ovoj knjizi nema nijedne informacije na internetu!
romi.daba romi.daba 12:40 21.07.2019

Re: Neće se oni od pisanja 'leba najesti

Nisi prvi koji je primetio da je izgleda u pitanju čudan "hoax". Ali nije prva prevara koja nas je zadesila:


Čovek nije sletio na mesec.
Pas nije letio oko zemlje.
...
St. Vladimir Jovanović nije virtuelni spisatelj.


Vlada Jovanović prešao u pisce! - alo.rs
https://www.alo.rs/vesti/hronika/vlada-jovanovic-presao-u.../vest
Translate this page
Jun 12, 2017 - Vladimir Jovanović, zvani Vlada Japanac, izjavio je danas u Specijalnom sudu na suđenju za ubistvo Nikole Bojovića (39), rođenog brata Luke ...
nurudin nurudin 02:46 22.07.2019

Re: Neće se oni od pisanja 'leba najesti

Predrag Azdejković
Osim ovog bloga, o ovoj knjizi nema nijedne informacije na internetu!


Hoćeš, Predraže, da se fotografišem sa knjigom da ti pokažem da postoji? :) Majke mi.
nurudin nurudin 02:48 22.07.2019

Re: Neće se oni od pisanja 'leba najesti

St. Vladimir Jovanović nije virtuelni spisatelj.


Može neko da piše pod pseudonimom i da to bude prva knjiga. Šta misliš o tome?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana