Budućnost| Eksperimenti u blogovanju| In memoriam| Na današnji dan| Život

Hiroshima mon amour

nsarski RSS / 07.08.2019. u 00:35

 

Hiroshima-mon-amour-e1404741885592.jpg

 Scena iz filma Hiroshima mon amour, Alan Renea (Alain Resnais)

Mnogi antropolozi veruju da je populacija ljudske vrste (homo sapiensa), pre oko 100 000 godina bila spala na oko 12 000 odraslih jedinki. Ovaj bottleneck u ljudskoj populaciji neki osporavaju, ali postoje brojne indikacije da je, negde u to vreme, broj ljudi na planeti bio veoma mali - uglavnom se sporovi vode oko detalja.

Pre oko 2000 godina, početkom Nove ere, ukupan broj ljudi na Zemlji je bio oko 300 miliona, i oko tog broja ostao sve do 1850. kada je dostigao 1 milijardu. Posle ovoga, bio je potreban samo jedan vek da se populacija ljudi udvostruci na dve milijarde (oko 1940., pred početak Drugog svetsko rata), a već se 2012. godine očekuje da ce na Zemlji živeti 7 milijardi ljudi.

Veruje se da je ovaj nagli porast populacije tokom poslednji 150 godina posledica tehnološkog napretka koji je produžio prosečan ljudski vek na oko 70 godina. Otkrića u medicini, tehnologiji, poljoprivredi, itd., pomogla su da se smrtnost od bolesti i gladi dramatično smanji. Medjutim, ta ista tehnologija je ljudskom rodu donela i ratove u kojima je, samo tokom dva svetska rata u 20. veku, oko 100 miliona ljudskih života  ugašeno. Zahvaljujući tehnologiji, načini ubijanja su postali efikasniji: ako se za Prvi svetski rat kaže da je bio “klanica naroda”, onda bi se za Drugi moglo reći da je bio “krematorijum naroda”.

Danas ljudi, osim u ratovima, najmasovnije stradaju u saobraćajnim nesrećama ili epidemijama (posebno u siromašnim sredinama gde je smrtnost od izlečivih bolesti nepodnošljivo velika). Drugim rečima, nova tehnologija i globalna preraspodela bogatstva je uzrok ovim smrtima. Tehnologija je, očevidno, dvosekli mač koji kroji sudbinu ljudske vrste.

Neki smatraju da će budućnost homo sapiensa doneti masovna stradanja, ili čak potpuno uništenje ove civilizacije, mada se mišljenja razilaze oko mogućih uzroka. Da li će uzrok biti globalni rat, novi neizlečivi i smrtonosni virusi, zagadjenja ili klimatske promene uzrokovane ljudskim aktivnostima – ili sve ovo zajedno – nije potrebno da špekulišemo. U svakom slučaju, od sebe pobeći ne možemo: kao što su ljudi sposobni na zadivljujuće podvige i plemenita dostignuća, oni su podjednako sposobni da prave nezamislive zločine i surovosti. To smo mi.

Viktorijanska predstava o čoveku kao plemenitom biću koje samo dobro čini izmenila se tokom poslednjih 100 godina. Ljudi nisu nevini jaganjci već mogu istovremeno da budu i vukovi jedan drugom. Po mom mišljenju, najdramatičnija ilustracija ovome  se desila pre tačno 74 godine, kada je, na današnji dan, 6. avgusta 1945., detonirana prva atomska bomba nad Hirošimom. U trenu je ugašeno oko 300 000 ljudskih života, a od posledica radijacije su još nebrojene hiljade nesrećnika umrli. Tada smo prvi put stekli moć da sami sebe uništimo kao biološku vrstu.

Tada smo izgubili nevinost, Hirošima, ljubavi moja.

 

****Ovaj tekst je kopija bloga koji sam napisao 6.8.2010, pre devet godina, na 65. godišnjicu atomskog napada na Hirošimu. Neke stvari, čini se, treba ponoviti, pa sam to sada učinio. Jedina razlika između "starog" bloga i ovog sadašnjeg je u tome što su odgovarajući datumi promenjeni. I predposlednja rečenica teksta je dodata. Sve ostalo je isto kao i ranije.

 



Komentari (506)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 10:49 07.08.2019

Re: Da.

docsumann
Planeta nema nikakvog razloga za optimizam sa ovakvom ljudskom vrstom.


i Srbi su ljudi




И кад нису и кад јесу Срби!


EDIT: Мада, када накнадно (и мало боље) размислим, сви смо ми помало Срби.
docsumann docsumann 10:49 07.08.2019

Re: Da.

Inače - Mother!


Aronofski ... meets Amon Tobin

nepopustljiv nepopustljiv 10:58 07.08.2019

Re: Da.

maksa83
Molim siže!
Jer ja slabo gledam filmove.

Ne može, iz dva razloga. Poenta je baš odgledati taj film - ako ne uhvatiš alegoriju film je psihodelična besmislica. Ako je uhvatiš svaka stvar u njemu + celina dobijaju smisao. Idealno je da ti niko ne kaže da postoji neka alegorija, pa sam ja tu već zeznuo stvar.

Drugi razlog je što je vreme jedini (za čoveka) konačan i nenadoknadiv resurs i nije lepo trošiti tuđe da bi prištedeo svoje.


Hvala ti - svejedno!
Što - si potrošio deo nenadoknadivog resursa da bi meni odgovorio.
No - satisfakcija za toliki napor može da kompenzuje gubitak dela toga resursa.
Kod mene se ne radi o uštedi vremena (čim ga i ovako trošim), nego jednostavno o tome da je meni gledanje filma od npr. 2 sata preveliki napor.
Jednostavno - tako je.
No - svejedno.
Ako ti kažeš da je taj film vrh - i da nosi snažnu poruku, onda nema šta.
docsumann docsumann 11:53 07.08.2019

Re: Da.

tasadebeli
docsumann
Planeta nema nikakvog razloga za optimizam sa ovakvom ljudskom vrstom.


i Srbi su ljudi




И кад нису и кад јесу Срби!


EDIT: Мада, када накнадно (и мало боље) размислим, сви смо ми помало Срби.



kako ono bješe...


svi ljudi su smrtni
Sokrat je smrtan
Sokrat je svi ljudi
nsarski nsarski 16:24 07.08.2019

Re: Da.

Ja polažem nade u one električne trotinete.


Kao novi metod koji je smislila prirodna selekcija?
Ima nečeg u tome, moram da priznam.
Bili Piton Bili Piton 16:27 07.08.2019

Re: Da.

nsarski
Ja polažem nade u one električne trotinete.


Kao novi metod koji je smislila prirodna selekcija?
Ima nečeg u tome, moram da priznam.


Ja još nisam ženu video na tom čudu. Sve neki sredovečni muškarci.

Inače, kad stojiš na jednoj nozi u prepunoj osamdeset devetki s nosem u nečijem uvetu pa kroz prozor spaziš rečenog cipova kako jezdi pokraj Delta Sitija na toj napravi, zapitaš se ko je tu stvarno lud.
vcucko vcucko 16:46 07.08.2019

Re: Da.

apacherosepeacock


Kamo srece da je onih 300 miliona u 19 veku nastavio lagani rast kao do tada.




7 milijardi i dalji progresivan rast je katastrofa, i za samu vrstu i za planetu, ako se pogleda statisticki samo - bez ratova i epidemija (i svega sto malko proredjuje taj rast) bilo bi jos gore (kuca u kojoj zivimo se pretrpava i bespovratno urusava).

Ako kod zivotinjskog sveta ciklus odrzava najkvalitetnije gene za dalji opstanak tako sto najslabije jedinke eliminise a vrstu odrzava zdravu, kako stoji nasa vrsta?

Ovo je potpuno nehumani pogled na opstanak ljudske vrste (ne citajte to kao moj stav vec jednostavno pitanje) ali da li i koliko to utice na dalji razvoj homo sapiensa?



Tako je, ali naizgled.

Pošto recimo pola milijarde troši mnogo, mnogo puta više resursa od onih ostalih šest miljardi. Što pomalo obara važnost ukupnog broja.

I svodi ceo problem na pohlepu (greed). Ovih pola milijarde pre svih, jer njihova se pika a oni ionako upravljaju svim procesima.
bene_geserit bene_geserit 17:30 07.08.2019

Re: Da.

vcucko
Pošto recimo pola milijarde troši mnogo, mnogo puta više resursa od onih ostalih šest miljardi. Što pomalo obara važnost ukupnog broja.

Znači to što su u Indiji, Kini, pod-saharskoj Africi rodili gomilu dece (koliko ne mogu da ishrane na tim teritorijama) i povećali populaciju na Zemlji duplo znači da svi ostali na planeti treba da troše duplo manje resursa da održe balans?

Hoće li više taj zid prema Meksiku sa sve mitraljezima i minskim poljima?
vcucko vcucko 17:45 07.08.2019

Re: Da.

bene_geserit
vcucko
Pošto recimo pola milijarde troši mnogo, mnogo puta više resursa od onih ostalih šest miljardi. Što pomalo obara važnost ukupnog broja.

Znači to što su u Indiji, Kini, pod-saharskoj Africi rodili gomilu dece (koliko ne mogu da ishrane na tim teritorijama) i povećali populaciju na Zemlji duplo znači da svi ostali na planeti treba da troše duplo manje resursa da održe balans?

Hoće li više taj zid prema Meksiku sa sve mitraljezima i minskim poljima?

Jedini logičan nastavak tvoje prve rečenice je sledeći:
Ti kako kažeš ostali (zlatnih pola milijarde) imaju pravo da istrebe ove što su se nakotili, znači sve ostale, e da im ne bi ugrozili pristup i upravljanje resursima.
Ponekad zaista treba izbrojati do tri (sto?) pre nego nešto napišeš.

A propos zida, imate moju punu podršku. Ne samo zid, pustite i struju, okačite neprijateljske glave (babo daj glavu), namažite uranijumom, po mogućnosti ne ovim sirotinjskim nego onim najbogatijim i na kraju dobro natopite rastvorom koji sadrži visok procenat virusa ebole.
Samo pod dva uslova: da sva ta skalamerija visi obostrano i da bude što dalje od mene i moje porodice. Štima?

Aj' svako dobro
bene_geserit bene_geserit 18:00 07.08.2019

Re: Da.

vcucko
Jedini logičan nastavak tvoje prve rečenice je sledeći:
Ti kako kažeš ostali (zlatnih pola milijarde) imaju pravo da istrebe ove što su se nakotili, znači sve ostale, e da im ne bi ugrozili pristup i upravljanje resursima.

Naprotiv to sledi iz globalističkog pristupa ("invade the world, invite the world" ) gde su granice otvorene.
Ako imaš "zid" (čitaj zatvorene granice) onda te ne zanima broj stanovnika u Nigeriji i Bangaldešu. Osim ako ne veruješ u globalno zagrevanje.
alselone alselone 18:02 07.08.2019

Re: Da.


Ja polažem nade u one električne trotinete.


Iako me nikada nećete videti na tome i iako formalno kenjam kako je to metroseksualno i smor, u dubini duše mi je sasvim praktično prevozno sredstvo za kraće urbane distance.
maksa83 maksa83 18:12 07.08.2019

Re: Da.

Iako me nikada nećete videti na tome i iako formalno kenjam kako je to metroseksualno i smor, u dubini duše mi je sasvim praktično prevozno sredstvo za kraće urbane distance.

Sve se slažem, ali Beograd nije spreman za njih. Mislim da je to kul ideja (ono što je Segway pretendovao da bude), ali ne mogu da se ne zajebavam na račun el. trotineta.

Bili Piton Bili Piton 18:15 07.08.2019

Re: Da.

Čujem da to malo ali slatko zadovoljstvo košta 400 evra i više. Doduše, toliko je i dobar mountain bajs. Ja bih recimo morao da štedim i odvajam za to nekoliko meseci (a dotle će već izaći iz mode).

Uopšte, reko bi čovek da smo puni ko brod. Gledam klince i patike, sve najbesniji, najtrendy i najskuplji neki modeli, u svojim Lonsdejlicama od 25 funti osećam se kao klošar
alselone alselone 18:17 07.08.2019

Re: Da.

maksa83

Sve se slažem, ali Beograd nije spreman za njih. Mislim da je to kul ideja (ono što je Segway pretendovao da bude), ali ne mogu da se ne zajebavam na račun el. trotineta.



Da, samo što Segway košta par hiljada dolara a električni trotinjet mali Nji Hao napravo za 5 dolara, proda za 200 i šuta se u dupe.
alselone alselone 18:23 07.08.2019

Re: Da.

Doduše, toliko je i dobar mountain bajs.


Od kako mi je ukralo bajs gledam da pazarim pa nikako, ali da, za 4 stoje možeš baš dobar polovnjak da uzmeš. Ako te zanima u Srbiji gde da kupiš to nije Kupujem-prodajem, nego Cikloberza. Veći izbor imaju i bolje filtere za pretragu.

Vidi ovog lepotana, 400 evrića.

Bili Piton Bili Piton 18:26 07.08.2019

Re: Da.

alselone


Od kako mi je ukralo bajs



E pa baš to. I ovde, a u Londonu pogotovo. Sad kao nešto manje jer je ceo grad pokriven kamerama, ali često se dešavalo da neko ostavi bajs ispred samiške, zakatančen, a zatekne samo kostur bez sedla, volana i točkova.
alselone alselone 18:29 07.08.2019

Re: Da.

E pa baš to. I ovde, a u Londonu pogotovo. Sad kao nešto manje jer je ceo grad pokriven kamerama, ali često se dešavalo da neko ostavi bajs ispred samiške, zakatančen, a zatekne samo kostur bez sedla, volana i točkova.


I nema načina da ga zaštitš, bukvalno nema. Čak i za najbolje i najskuplje lance koji koštaju po 100 evra ima relativno jednostavnih načina da se obiju.

I zato ne znam šta da radim, da kupim neko sranje za 150 evra pa da se vozikam okolo ili da kupim nešto tako lepše i bolje pa da se preznojavam svaki put kada ga ostavim.
Bili Piton Bili Piton 18:34 07.08.2019

Re: Da.

nikvet pn nikvet pn 18:35 07.08.2019

Re: Da.

alselone

I zato ne znam šta da radim


Их, купиш какав ти ћеф па испод седла утуриш ЏиПиеС.
alselone alselone 18:39 07.08.2019

Re: Da.

Si vido ovo? Moglo bi te zanimati.

SCIENTISTS FIND HUGE WORLD OF HIDDEN GALAXIES, CHANGING OUR UNDERSTANDING OF THE UNIVERSE


Sad ću da ćitkam.
alselone alselone 18:40 07.08.2019

Re: Da.

Их, купиш какав ти ћеф па испод седла утуриш ЏиПиеС.


GPS mora da ima optičku vidiljvost prema satelitima tako da ili neće raditi ispod sedišta ili da mu izvučem dodatnu antentu taman na prkno.
nsarski nsarski 18:40 07.08.2019

Re: Da.

Znači to što su u Indiji, Kini, pod-saharskoj Africi rodili gomilu dece (koliko ne mogu da ishrane na tim teritorijama) i povećali populaciju na Zemlji duplo znači da svi ostali na planeti treba da troše duplo manje resursa da održe balans?

Hoće li više taj zid prema Meksiku sa sve mitraljezima i minskim poljima?


E, jbg, sada si tvrdoglav. Kina i pod-Saharska Afrika su potpuno različiti pojmovi i situacije. Kao što znaš, Kina je imala onu one child policy pa su to ukinuli ali porodice imaju opet "nedovoljno dece". Naravno, Kina se obogatila, i kao što je to slučaj u mnogim bogatijim zemljama natalitet je pao. Čuvena "bela kuga" vlada bogatim zemljama, pa čak i Amerikom. Ako bi u Amerima izuzeli migrante i njihov priraštaj, Ameri bi bili negativnog nataliteta. Jbt., koliko porodica na Menhetnu ima po troje dece? Po petoro dece? To je jedna činjenica.

Svi su izgledi da povećanje standarda vodi smanjenju broja dece po porodici. Ovde izuzimam skoro sve Arape i ortodoksne Jevreje - njima to valjda vera nalaže da nekontrolisano kotrljaju decu na buljuke. Svi podaci na to ukazuju, nema veze sa ideologijom i ostalim sličnim bajkama.

Naravno, neke tamo Senegalce ili Haićane ne treba opravdavati zbog takve "politike" besomučnog rađanja. Racionalno gledajući, sa svakim detetom oni proizvode socijalni problem. S njihove tačke gledišta, kad napraviš 12 dece, a 9 ti tokom prvih godina života umre od bolesti, neuhranjenosti, kriminala, onda ti i nisi neki "populacioni zagađivač".

Da ne lupam previše, stvari oko broja dece nisu tako proste.

A povodom
Hoće li više taj zid prema Meksiku sa sve mitraljezima i minskim poljima?
,
i ja ga jedva čekam. Ali, prvo da se ustanove slična minska polja za sve one koji sa Severa prelaze granicu kako im padne napamet i masakriraju običan svet koji se protivi njihovoj "demokratiji" od koje domoroci beže na Sever. Kad bi se za svakih 100 na granici ubijenih migranata na banderama Salvadora zaljuljao po jedan Eliot Abrams stvar bi odmah legla. Nažalost, to nikada ne može da se desi.

Nekom prilikom, davno (ti tada još nisi ni umeo da pronađeš Ameriku na mapi sveta) gledao sam intervju sa nekim narko-dilerom iz Kolumbije, na CBS networku, mislim. I on je tada, na pitanje voditeljke, izrekao zanimljivu rečenicu: "Pa, vi imate oružje, avijaciju, imate atomsku bombu, možete da nas pokorite na taj način, da nam oduzmete sve što imamo. Za uzvrat mi nemamo ništa od tog naoružanja da bi vam uzvratili, ali mi imamo drogu. Videćemo na kraju šta će pobediti."





Bili Piton Bili Piton 18:45 07.08.2019

Re: Da.

alselone

Sad ću da ćitkam.


Nisam dobro okačio, evo.

LINK


mariopan mariopan 20:26 07.08.2019

Re: Da.

maksa83
Iako me nikada nećete videti na tome i iako formalno kenjam kako je to metroseksualno i smor, u dubini duše mi je sasvim praktično prevozno sredstvo za kraće urbane distance.

Sve se slažem, ali Beograd nije spreman za njih. Mislim da je to kul ideja (ono što je Segway pretendovao da bude), ali ne mogu da se ne zajebavam na račun el. trotineta.


Mi u ZR imamo posebne biciklističke staze i mislim da po njima to čudo mogu sigurnije da voze nego što sad jezde trotoarima i gaze ljude i sudaraju se sa decama?
Inače mi se čudo dopada i da sam mlađa vozila bih se na tome do dućana, recimo. Uz to može da se sklopi i unese u prevoz, pa za dalje ne mora na trotinetu. Dobra stvar samo se moraju doneti neki propisi kao za bicikliste recimo a ne kao sad da vozi kud ko hoće.
docsumann docsumann 20:28 07.08.2019

Re: Da.

"Pa, vi imate oružje, avijaciju, imate atomsku bombu, možete da nas pokorite na taj način, da nam oduzmete sve što imamo. Za uzvrat mi nemamo ništa od tog naoružanja da bi vam uzvratili, ali mi imamo drogu. Videćemo na kraju šta će pobediti."


drogom protiv oružja
nepopustljiv nepopustljiv 20:42 07.08.2019

Re: Da.

mariopan
maksa83
Iako me nikada nećete videti na tome i iako formalno kenjam kako je to metroseksualno i smor, u dubini duše mi je sasvim praktično prevozno sredstvo za kraće urbane distance.

Sve se slažem, ali Beograd nije spreman za njih. Mislim da je to kul ideja (ono što je Segway pretendovao da bude), ali ne mogu da se ne zajebavam na račun el. trotineta.


Mi u ZR imamo posebne biciklističke staze i mislim da po njima to čudo mogu sigurnije da voze nego što sad jezde trotoarima i gaze ljude i sudaraju se sa decama?
Inače mi se čudo dopada i da sam mlađa vozila bih se na tome do dućana, recimo. Uz to može da se sklopi i unese u prevoz, pa za dalje ne mora na trotinetu. Dobra stvar samo se moraju doneti neki propisi kao za bicikliste recimo a ne kao sad da vozi kud ko hoće.

Samo da pozdravim moju najdražu blogerku!
mariopan mariopan 20:45 07.08.2019

Re: Da.

nepopustljiv
mariopan
maksa83
Iako me nikada nećete videti na tome i iako formalno kenjam kako je to metroseksualno i smor, u dubini duše mi je sasvim praktično prevozno sredstvo za kraće urbane distance.

Sve se slažem, ali Beograd nije spreman za njih. Mislim da je to kul ideja (ono što je Segway pretendovao da bude), ali ne mogu da se ne zajebavam na račun el. trotineta.


Mi u ZR imamo posebne biciklističke staze i mislim da po njima to čudo mogu sigurnije da voze nego što sad jezde trotoarima i gaze ljude i sudaraju se sa decama?
Inače mi se čudo dopada i da sam mlađa vozila bih se na tome do dućana, recimo. Uz to može da se sklopi i unese u prevoz, pa za dalje ne mora na trotinetu. Dobra stvar samo se moraju doneti neki propisi kao za bicikliste recimo a ne kao sad da vozi kud ko hoće.

Samo da pozdravim moju najdražu blogerku!


apacherosepeacock apacherosepeacock 20:54 07.08.2019

Re: Da.

docsumann
Nekom prilikom, davno (ti tada još nisi ni umeo da pronađeš Ameriku na mapi sveta) gledao sam intervju sa nekim narko-dilerom iz Kolumbije, na CBS networku, mislim. I on je tada, na pitanje voditeljke, izrekao zanimljivu rečenicu:"Pa, vi imate oružje, avijaciju, imate atomsku bombu, možete da nas pokorite na taj način, da nam oduzmete sve što imamo. Za uzvrat mi nemamo ništa od tog naoružanja da bi vam uzvratili, ali mi imamo drogu. Videćemo na kraju šta će pobediti."


drogom protiv oružja


Also sprach narko-diler patriota sa privatnom vojskom.

Ma ne, nego on to za neku skromnu kinticu u dzep, da mu se nadje zlu ne trebalo..
Pobise svojih pola Kolumbije i Meksika za primat u biznisu - al da napakoste atomskoj u amerima. Logicno.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:01 07.08.2019

Re: Da.

Što pomalo obara važnost ukupnog broja.


Ma oborice sigurno kad se uskoro udvostruci, itakodalje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:52 07.08.2019

Re: Da.

maksa83
7 milijardi i dalji progresivan rast je katastrofa

Ja polažem nade u one električne trotinete.


Da, da, da im se brada uplete u točkove trotineta.
tasadebeli tasadebeli 22:31 07.08.2019

Re: Da.

docsumann
tasadebeli
docsumann
Planeta nema nikakvog razloga za optimizam sa ovakvom ljudskom vrstom.


i Srbi su ljudi




И кад нису и кад јесу Срби!


EDIT: Мада, када накнадно (и мало боље) размислим, сви смо ми помало Срби.



kako ono bješe...


svi ljudi su smrtni
Sokrat je smrtan
Sokrat je svi ljudi



Не, не, не...

Никада ти не би добио петицу код Жике Пушке, професора марксизма, ОНО и ДСЗ, логике и филозофије у Тринаестој београдској гимназији. (Човек је иначе дипломирао филозофију на Филозофском у Бгд.)

Овако иде тај његов силогизам:

1) Сви људи су смртни.

2) Сократ је човек.

3) Дакле, смрт је сасвим људска мана.

Тако кажеш и Жика Пушка (Фика Пуфка јербо је шушкао док говори) ти одмах закључи петицу за крај године, не мораш више ни да одлазиш на његове часове.

Bili Piton Bili Piton 00:01 08.08.2019

Re: Da.

bene_geserit

Znači to što su u Indiji, Kini, pod-saharskoj Africi rodili gomilu dece (koliko ne mogu da ishrane na tim teritorijama) i povećali populaciju na Zemlji duplo znači da svi ostali na planeti treba da troše duplo manje resursa da održe balans?


Štednja resursa je u svakom slučaju dobra ideja.

You say such silly things.
bene_geserit bene_geserit 09:24 08.08.2019

Re: Da.

i ja ga jedva čekam. Ali, prvo da se ustanove slična minska polja za sve one koji sa Severa prelaze granicu kako im padne napamet i masakriraju običan svet koji se protivi njihovoj "demokratiji" od koje domoroci beže na Sever. Kad bi se za svakih 100 na granici ubijenih migranata na banderama Salvadora zaljuljao po jedan Eliot Abrams stvar bi odmah legla. Nažalost, to nikada ne može da se desi.

Domoroci beže na sever od svojih sjebanih društava koja bi bila takva i bez pomoći spolja. Da USA ne umeša prst u bilo šta u Latinskoj Americi sledećih 100 godina i dalje bi imala invaziju na vratima.
Poenta "minskih polja i mitraljeza" na "zidu" je da granica bude zatvorena a ne da se ubijaju stotine migranata.
To što globalisti uspešno održavaju imperiju ("invade the world" ) nije razlog da opravdavaš "invite the world" stranu jednačine koja vodi ka genocidu belaca u njihovim zemljama.
I jedno i drugo je nenormalno i bilo bi dobro da ako ne mogu oba bar jedno od ta dva prestane.
bene_geserit bene_geserit 09:27 08.08.2019

Re: Da.

Bili Piton
Štednja resursa je u svakom slučaju dobra ideja.

Da.
Ali deljenje resursa sa Nigerijcima i Bangladešcima zato što su izrađali potomstva više nego što njihove zemlje mogu da opskrbe nije dobra ideja.
alselone alselone 09:32 08.08.2019

Re: Da.

Ali deljenje resursa sa Nigerijcima i Bangladešcima zato što su izrađali potomstva više nego što njihove zemlje mogu da opskrbe nije dobra ideja.


Ali zašto ne možemo svi da se volimo i živimo u miru bez rata i delimo plodove koje nam je majka priroda obezbedila?!
nsarski nsarski 09:44 08.08.2019

Re: Da.

Domoroci beže na sever od svojih sjebanih društava koja bi bila takva i bez pomoći spolja. Da USA ne umeša prst u bilo šta u Latinskoj Americi sledećih 100 godina i dalje bi imala invaziju na vratima.


Ima i toga, verovatno. Ali ta "sjebana" društva su posebna priča. Na primer, Libija pod Gadafijem je bila zemlja u kojoj ja lično ne bih voleo da živim, ali Libijcima je bilo sasvim udobno. Imali su beneficije kakve na "Zapadu" samo mogu da sanjaju, imali poslove, državnu pomoć, zarađivali. Ne sećam se da su Libijci bežali (u nekom većem broju) iz takve "sjebane" zemlje.
Danas, nakon "intervencije" Nato pakta, beže glavom bez obzira, dave se po Mediteranu, prolaze kroz pakao. Ne bi bilo fer reći: "Ej, nemate ovde šta da tražite, vraćajte se nazad." Opet, naravno, nije dužna Evropa da ih paušalno prima kroz širom otvorena vrata. A posebno nije dužna da ih prima država koja sa uvođenjem "demokratije" u Libiji nema nikakve veze. Na primer, zašto bi ih primala jedna Mađarska?
4krofnica 4krofnica 09:50 08.08.2019

Re: Da.

Ako te zanima u Srbiji gde da kupiš to nije Kupujem-prodajem, nego Cikloberza. Veći izbor imaju i bolje filtere za pretragu.


Moj ćale je 40 godina bio u Biciklističkom savezu Srbije/Jugoslavije pa smo sve bajseve kupili polovne tj odbačene od profi sportista. Moj trkački ima još nalepnice na sebi od pobeda iz 82ge i 85te, a klincu starijem je deda skoro kupio neki fenomenalni koji je koristio neki trijatlonac. Malo je izlupan od bacanja u brzini :) ali fenomenalno ide, lak k'o perce.

Što se tiče ostavljanja bajsa, ne ostavljam ga skoro nigde vezanog. na posao ga unosim u zgradu, ne vozim ga kad znam da nemam gde da ga obezbedim, ne zato što bi se neko ovajdio od krađe (ne bi sigurno) nego što ima sentimentalnu vrednost.


Atomski mrav Atomski mrav 10:37 08.08.2019

Re: Da.

Si vido ovo? Moglo bi te zanimati.

SCIENTISTS FIND HUGE WORLD OF HIDDEN GALAXIES, CHANGING OUR UNDERSTANDING OF THE UNIVERSE


I ovo:

Link >>> Supercomputer shows 'Chameleon Theory' could change how we think about gravity
Bili Piton Bili Piton 12:30 08.08.2019

Re: Da.

alselone


Ali zašto ne možemo svi da se volimo i živimo u miru bez rata i delimo plodove koje nam je majka priroda obezbedila?!


Pa zato što smo očito na stanovištu da jedni vredimo više od drugih pa nam stoga više i pripada.

A little, little humility goes a long way.
nepopustljiv nepopustljiv 12:43 08.08.2019

Re: Da.

4krofnica
Ako te zanima u Srbiji gde da kupiš to nije Kupujem-prodajem, nego Cikloberza. Veći izbor imaju i bolje filtere za pretragu.


Moj ćale je 40 godina bio u Biciklističkom savezu Srbije/Jugoslavije pa smo sve bajseve kupili polovne tj odbačene od profi sportista. Moj trkački ima još nalepnice na sebi od pobeda iz 82ge i 85te, a klincu starijem je deda skoro kupio neki fenomenalni koji je koristio neki trijatlonac. Malo je izlupan od bacanja u brzini :) ali fenomenalno ide, lak k'o perce.

Što se tiče ostavljanja bajsa, ne ostavljam ga skoro nigde vezanog. na posao ga unosim u zgradu, ne vozim ga kad znam da nemam gde da ga obezbedim, ne zato što bi se neko ovajdio od krađe (ne bi sigurno) nego što ima sentimentalnu vrednost.



Da.
Prvi ozbiljan bicikl sam nasledio od sestre.
Ona ga je vozila 5 godina - i na njemu je bilo učvršćeno sve ono što je bilo i prvi dan kada je bicikl kupljen.
Mislim da sam ja za 5 dana uspeo da polomim sve to - i da je sve bilo poskidano ... ostali su samo točkovi, sedište i upravljač.
A meni je to i bilo dovoljno.
Sada mi nije potreban niti jedan - mada u suterenu imam bajk (sa dobrim menjačem), nekoliko poni bicikla, manji bajk, Kobricu, koji je nepoderiv - izdržao moju decu i još nekoliko drugih - i jedan mali poni.
Nedavno sam sa bajka obrisao prašinu.
docsumann docsumann 12:47 08.08.2019

Re: Da.

alselone
Ali deljenje resursa sa Nigerijcima i Bangladešcima zato što su izrađali potomstva više nego što njihove zemlje mogu da opskrbe nije dobra ideja.


Ali zašto ne možemo svi da se volimo i živimo u miru bez rata i delimo plodove koje nam je majka priroda obezbedila?!


kapitalizam počiva na ideji da sad kad smo opljačkali pola svijeta, a drugo pola stavili u dužničko ropstvo, vrijeme je da uspostavimo stabilan i pravedan pravni okvir koji će naše krvlju i ognjem stečene privilegije štititi kao ultimativnu legalnost.

freehand freehand 12:54 08.08.2019

Re: Da.

docsumann
alselone
Ali deljenje resursa sa Nigerijcima i Bangladešcima zato što su izrađali potomstva više nego što njihove zemlje mogu da opskrbe nije dobra ideja.


Ali zašto ne možemo svi da se volimo i živimo u miru bez rata i delimo plodove koje nam je majka priroda obezbedila?!


kapitalizam počiva na ideji da sad kad smo opljačkali pola svijeta, a drugo pola stavili u dužničko ropstvo, vrijeme je da uspostavimo stabilan i pravedan pravni okvir koji će naše krvlju i ognjem stečene privilegije štititi kao ultimativnu legalnost.


Generalno, reč je o državi kao takvoj, ne o kapitalizmu specifično. I vratiliu smo se Marksu i privatnoj svojini kao izvoru nejednakosti.
docsumann docsumann 13:00 08.08.2019

Re: Da.

freehand
docsumann
alselone
Ali deljenje resursa sa Nigerijcima i Bangladešcima zato što su izrađali potomstva više nego što njihove zemlje mogu da opskrbe nije dobra ideja.


Ali zašto ne možemo svi da se volimo i živimo u miru bez rata i delimo plodove koje nam je majka priroda obezbedila?!


kapitalizam počiva na ideji da sad kad smo opljačkali pola svijeta, a drugo pola stavili u dužničko ropstvo, vrijeme je da uspostavimo stabilan i pravedan pravni okvir koji će naše krvlju i ognjem stečene privilegije štititi kao ultimativnu legalnost.


Feneralno, reč je o državi kao takvoj, ne o kapitalizmu specifično. I vratiliu smo se Marksu i privatnoj svojini kao izvoru nejednakosti.


generalno da, ali ranije su države stečeno čuvale golom silom (od koje se, naravno, ne odriču ni danas), sada je sve to zavučeno pod vladavinu prava.
maltene, čist sublimat viših vrijednosti pretočen u slovo zakona.
freehand freehand 13:02 08.08.2019

Re: Da.

sada je sve to zavučeno pod vladavinu prava.
maltene, čist sublimat viših vrijednosti pretočen u slovo zakona.

Od Hamurabija zvanično.
docsumann docsumann 13:16 08.08.2019

Re: Da.

I vratiliu smo se Marksu i privatnoj svojini kao izvoru nejednakosti.


marksizam kao filozofski pravac (čini mi se da se ponavljam sa nekog bloga) imao je niz ozbiljnih principijelnih falinki.

rodonačelnici marksizma (naročito Engels) naglašavali su njegovu utemeljenost na najnovijim naučnim istinama i prirodnim zakonima.
u suštini, marksizam je bio anaučan, da ne kažem antinaučan, jer je bio u konfliktu sa par fundamentalnih naučnih teorija; recimo, sa činjenicom da u osnovi evolucije nasumične mutacije, a ne svrishodno kombinovanje gena; nije im odgovarao ni 2. zakon termodinamike, ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama (kao svojevrsni vid animizma).
takođe je ostao manje-više zakucan u prošloj mehanicističkoj epohi naučnog mišljenja.
maksa83 maksa83 13:24 08.08.2019

Re: Da.

ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')
docsumann docsumann 13:25 08.08.2019

Re: Da.

freehand
sada je sve to zavučeno pod vladavinu prava.
maltene, čist sublimat viših vrijednosti pretočen u slovo zakona.

Od Hamurabija zvanično.


tadašnji vladari su svoje pravo na vlast polagali ili u boga ili u silu, ili u oboje, koje je jedno.

danas, nam se zakoni koji prevashodno štite tržište i velike korporacije, predstavljaju kao najbolja tekovina pravno-humanističke misli.
Atomski mrav Atomski mrav 13:26 08.08.2019

Re: Da.

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


Less is more?
nepopustljiv nepopustljiv 13:29 08.08.2019

Re: Da.

maksa83
ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')

Kaži!
Što da ne kažeš!?
maksa83 maksa83 13:30 08.08.2019

Re: Da.

Atomski mrav
Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


Less is more?

Ne, docs kaže "ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama", pošto mislim da postoji, zapravo cela priroda tako funkcioniše, emergent behavior, prosti delići sa sopstvenim prostim ponašanjem koji kad ih zgomilaš i interaguju i manifestuju vrlo složeno (često i nepredvidivo tj. nama znanim modelima nepodložno) ponašanje. Cela nauka je zapravo nalaženje tih modela.

docsumann docsumann 13:31 08.08.2019

Re: Da.

maksa83
ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


marksisti su u prirodi vidjeli konstantno i svrsihovito napredovanje (kroz dijalektrički razvoj).
danas znamo da nam ništa ne garantuje, pa ni sama dijalektika, da već sutra neki meteor ili gama zračenje neće da nas sve oduvaa s ove naše planeta, sa svim građevinama, knjigama, internetom
maksa83 maksa83 13:31 08.08.2019

Re: Da.

nepopustljiv
maksa83
ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')

Kaži!
Što da ne kažeš!?

Otkud znam, možda si k'o Tolkin i Hendrix fondacija + si dodatno sve-će-vi-tužom Srbin, možmetužiš za neke kopirajte, trejdmarke...
docsumann docsumann 13:32 08.08.2019

Re: Da.

maksa83
Atomski mrav
Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


Less is more?

Ne, docs kaže "ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama", pošto mislim da postoji, zapravo cela priroda tako funkcioniše, emergent behavior, prosti delići sa sopstvenim prostim ponašanjem koji kad ih zgomilaš i interaguju i manifestuju vrlo složeno (često i nepredvidivo tj. nama znanim modelima nepodložno) ponašanje. Cela nauka je zapravo nalaženje tih modela.




kako može postojati svrsishodni tok koji se završava sveopštom termodinamičkom smrću vasione?
maksa83 maksa83 13:33 08.08.2019

Re: Da.

danas znamo da nam ništa ne garantuje, pa ni sama dijalektika, da već sutra neki meteor ili gama zračenje neće da nas sve oduvaa s ove naše planeta, sa svim građevinama, knjigama, internetom

Zamišljam taj wasteland, nestalo sve, s-v-e, a na sred tog opustošenog pejzaža stoje i osvrću se Rasim, Dinkić i Ivica. Ivica u sebi en-ten-tinu-savaraka-ti-nu... sa kim od njih dvojice će tog dana da udruži. Nesputani vetar oko njih gura kamičke i pravi male vrtloge.
maksa83 maksa83 13:34 08.08.2019

Re: Da.

kako može postojati svrsishodni tok koji se završava sveopštom termodinamičkom smrću vasione?

Ok, nisam ukapirao da je akcenat na svrsishodnom toku, fokus mi je bio na "nema od prostog složeno".
nepopustljiv nepopustljiv 13:39 08.08.2019

Re: Da.

maksa83
nepopustljiv
maksa83
ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')

Kaži!
Što da ne kažeš!?

Otkud znam, možda si k'o Tolkin i Hendrix fondacija + si dodatno sve-će-vi-tužom Srbin, možmetužiš za neke kopirajte, trejdmarke...

Nisam ja pička!
Niti imam monopol na reči.
freehand freehand 13:40 08.08.2019

Re: Da.

maksa83
danas znamo da nam ništa ne garantuje, pa ni sama dijalektika, da već sutra neki meteor ili gama zračenje neće da nas sve oduvaa s ove naše planeta, sa svim građevinama, knjigama, internetom

Zamišljam taj wasteland, nestalo sve, s-v-e, a na sred tog opustošenog pejzaža stoje i osvrću se Rasim, Dinkić i Ivica. Ivica u sebi en-ten-tinu-savaraka-ti-nu... sa kim od njih dvojice će tog dana da udruži. Nesputani vetar oko njih gura kamičke i pravi male vrtloge.

I Tasadebeli koji kaže "šta sam vam reko, šta sam vam reko, vidite li šta uradiste od ovog Bloga b92?"
nepopustljiv nepopustljiv 13:41 08.08.2019

Re: Da.

maksa83
Atomski mrav
Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


Less is more?

Ne, docs kaže "ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama", pošto mislim da postoji, zapravo cela priroda tako funkcioniše, emergent behavior, prosti delići sa sopstvenim prostim ponašanjem koji kad ih zgomilaš i interaguju i manifestuju vrlo složeno (često i nepredvidivo tj. nama znanim modelima nepodložno) ponašanje. Cela nauka je zapravo nalaženje tih modela.


Eeeee, sada ti pojasni!
Jer je ovo što si napisao poprilično 'zdudano'.

Ne znam najbolje ni šta znači ovo zdudan - nego mi došlo, onako, sponatano.
freehand freehand 13:44 08.08.2019

Re: Da.

docsumann
maksa83
ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


marksisti su u prirodi vidjeli konstantno i svrsihovito napredovanje (kroz dijalektrički razvoj).
danas znamo da nam ništa ne garantuje, pa ni sama dijalektika, da već sutra neki meteor ili gama zračenje neće da nas sve oduvaa s ove naše planeta, sa svim građevinama, knjigama, internetom

Doks, ovo je, da prosttiš takva simplifikacija da se ne može uzeti za ozbiljno. Uzimati udar asteroida ili erupciju supervulkana za dokaz da je neka filozofska škola totalno mašila po pitanju pravca i toka prirode i/ili civilizacije neozbiljno je.
nepopustljiv nepopustljiv 13:45 08.08.2019

Re: Da.

freehand
maksa83
danas znamo da nam ništa ne garantuje, pa ni sama dijalektika, da već sutra neki meteor ili gama zračenje neće da nas sve oduvaa s ove naše planeta, sa svim građevinama, knjigama, internetom

Zamišljam taj wasteland, nestalo sve, s-v-e, a na sred tog opustošenog pejzaža stoje i osvrću se Rasim, Dinkić i Ivica. Ivica u sebi en-ten-tinu-savaraka-ti-nu... sa kim od njih dvojice će tog dana da udruži. Nesputani vetar oko njih gura kamičke i pravi male vrtloge.

I Tasadebeli koji kaže "šta sam vam reko, šta sam vam reko, vidite li šta uradiste od ovog Bloga b92?"

Većina izrečenoga od strane Tase (po tom ižjuu) ima moju podršku.

Osim toga što se Tasa baš nasekirao zbog toga. Savetovao bih mu da tome ne pridaje toliki značaj.
freehand freehand 13:46 08.08.2019

Re: Da.

Većina izrečenoga od strane Tase (po tom ižjuu) ima moju podršku.

Što je bitno kome tačno i zbog čega?
nepopustljiv nepopustljiv 13:46 08.08.2019

Re: Da.

freehand
docsumann
maksa83
ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


marksisti su u prirodi vidjeli konstantno i svrsihovito napredovanje (kroz dijalektrički razvoj).
danas znamo da nam ništa ne garantuje, pa ni sama dijalektika, da već sutra neki meteor ili gama zračenje neće da nas sve oduvaa s ove naše planeta, sa svim građevinama, knjigama, internetom

Doks, ovo je, da prosttiš takva simplifikacija da se ne može uzeti za ozbiljno. Uzimati udar asteroida ili erupciju supervulkana za dokaz da je neka filozofska škola totalno mašila po pitanju pravca i toka prirode i/ili civilizacije neozbiljno je.

Ma - šta doksuman zna o tome --- pojasni mu!
On zna samo onu muziku sa motornim testerama.
nepopustljiv nepopustljiv 14:07 08.08.2019

Re: Da.

freehand
Većina izrečenoga od strane Tase (po tom ižjuu) ima moju podršku.

Što je bitno kome tačno i zbog čega?

Meni!
Jer - u protivnom neću moći da spavam.
docsumann docsumann 14:16 08.08.2019

Re: Da.

maksa83
kako može postojati svrsishodni tok koji se završava sveopštom termodinamičkom smrću vasione?

Ok, nisam ukapirao da je akcenat na svrsishodnom toku, fokus mi je bio na "nema od prostog složeno".


čak su i ti iskoraci u kompleksnost, ustvari, ostrvca u sveopštem haosu.


docsumann docsumann 14:18 08.08.2019

Re: Da.

freehand
docsumann
maksa83
ni činjenica da u ne postoji univerzalni prirodni tok iz prostijih ka složenijim formama

Šta ovo tačno znači? (Da ne kažem 'Pojasni !')


marksisti su u prirodi vidjeli konstantno i svrsihovito napredovanje (kroz dijalektrički razvoj).
danas znamo da nam ništa ne garantuje, pa ni sama dijalektika, da već sutra neki meteor ili gama zračenje neće da nas sve oduvaa s ove naše planeta, sa svim građevinama, knjigama, internetom

Doks, ovo je, da prosttiš takva simplifikacija da se ne može uzeti za ozbiljno. Uzimati udar asteroida ili erupciju supervulkana za dokaz da je neka filozofska škola totalno mašila po pitanju pravca i toka prirode i/ili civilizacije neozbiljno je.



to je usputna napomena.

ključne primjedbe sam dao u incicijalnom komentaru.

docsumann docsumann 17:48 08.08.2019

Re: Da.

da pokušam da pojasnim...

osnovna zabluda pionira marksizma je bila ta što su dijalektičku protivrječnost (dijalektički antagonizam) smatrali za osnovu svih evolucionih procesa u prirodi, a što je samoj evoluciji "davalo" progresivistički, konstruktivan kurs.

zarad očuvanja dijalaktičkog kursa, Engels je odbacio i drugi zakon termodinamike i neke ključne postavke teorije evolucije (spontanost, nasumičnost).

naopako postavljena, teorija dijalektičkog materijalizma, kasnije je imala ozbiljnih poslijedica za samu nauku u socijalističkim zemljama.
recimo Lisenko je optuživao pravovjerene genetičare da prihvataju učenje koje je potpuno neusaglapeno sa dijalektičkim materijalizmom.
i bio je u pravu.
kako reče Žak Mono - teorija gena kao nasledne determinante nepromjenljive kroz generacije, potpuno je nespojiva sa dijalektičkim principima
Andrej Ždanov naređivao je sovjetskim filozofima da se oštro suprostave "kantovskim mahinacijama Kopenhaške škole"

korjeni ovih zastranjivanja su u antropocentričnim i animističkim idejama XIX vijeka
vcucko vcucko 18:09 08.08.2019

Re: Da.

alselone
Doduše, toliko je i dobar mountain bajs.


Od kako mi je ukralo bajs gledam da pazarim pa nikako, ali da, za 4 stoje možeš baš dobar polovnjak da uzmeš. Ako te zanima u Srbiji gde da kupiš to nije Kupujem-prodajem, nego Cikloberza. Veći izbor imaju i bolje filtere za pretragu.

Vidi ovog lepotana, 400 evrića.


Ne razumem, zašto savremena industrija bicikala smatra da su svi koji bi pedalali makar onako rekreativno fantomi koji bi da se utegnu u one trikoe i da u najmanju ruku rade triatlon? Gde su im elementarne stvari - blatobrani (zašto bi posle kišice zabacivao blato sebi u dupe), svetla ili što kažu u Maratoncima fenjer (ako okasniš sa povratkom pa padne mrak), korpa (da svrneš u prodavnicu što bi i trebalo da bude sastavni deo pedalanja) itd.

Ili je opet u pitanju greed - kupite to posle, posebno i papreno. A ovce bleje i kupuju. Još ako je firmirano i-haj...
octopus octopus 18:10 08.08.2019

Re: Da.

alselone
Doduše, toliko je i dobar mountain bajs.


Od kako mi je ukralo bajs gledam da pazarim pa nikako, ali da, za 4 stoje možeš baš dobar polovnjak da uzmeš. Ako te zanima u Srbiji gde da kupiš to nije Kupujem-prodajem, nego Cikloberza. Veći izbor imaju i bolje filtere za pretragu.

Vidi ovog lepotana, 400 evrića.


Pretpostavljam kako je dotični Trak nekako negde ispao iz kamiona, prodavac slučajno naišao i pokupio ga. Vratio bi ga on al kamion brz odjezdio a tablice prljave.
alselone alselone 19:47 08.08.2019

Re: Da.

Ne razumem, zašto savremena industrija bicikala smatra da su svi koji bi pedalali makar onako rekreativno fantomi koji bi da se utegnu u one trikoe i da u najmanju ruku rade triatlon? Gde su im elementarne stvari - blatobrani (zašto bi posle kišice zabacivao blato sebi u dupe), svetla ili što kažu u Maratoncima fenjer (ako okasniš sa povratkom pa padne mrak), korpa (da svrneš u prodavnicu što bi i trebalo da bude sastavni deo pedalanja) itd.


Zato što je ovo takva vrsta bajstova. Izguglaj city ili trekking ili touring biciklove pa ćeš dobiti to što išteš.
Черевићан Черевићан 11:17 07.08.2019

трагом читања

U svakom slučaju, od sebe pobeći ne možemo: kao što su ljudi sposobni na zadivljujuće podvige i plemenita dostignuća, oni su podjednako sposobni da prave nezamislive zločine i surovosti. To smo mi.

има томе ... време баш прошиша
разоткри нам људи тајне мрачне ,
Накот * роман будућности наше
у ком призва....... исходе коначне


*писац г. Горан Скробоња
Bili Piton Bili Piton 12:45 07.08.2019

Re: трагом читања

Škrobonja, čika Šer
st.jepan st.jepan 15:37 07.08.2019

Re: трагом читања

Bili Piton
*писац г. Горан Скробоња

Škrobonja, čika Šer

Šišana ćirilica.
docsumann docsumann 15:11 07.08.2019

što me ovaj blog napinje na metal




(ne bunim se, uopšte)


So tell me how you're proud to be American vis a vis "say can ya fuckin see"?
Identifying enemies to unify our populace for the betterment of you and me
Oh, and now it's too late
There's no turning back the nazis of hate in red, white and black
You're un-American!!!


nepopustljiv nepopustljiv 20:04 07.08.2019

M'da!

Postoji 2 tipa budalčina - prvi ... koji odobravaju i racionalizuju bacanje atomske bombe na civile, pa bili to i Japanci, te drugi ... koji imaju razumavanje za bombardovanje '99 navodeći da smo to (i) zaslužili rečima da to baš i nije bilo slučajno.
Kod oba tipa budalčina ima i nešto zajedničko, a to je ... njihova (samo)uverenost da je sve baš tako kako oni kažu i nikako drugačije.
Čudo!
docsumann docsumann 20:34 07.08.2019

Re: M'da!

Postoji 2 tipa budalčina


ne zanemaruj budalčine iz teretane



gdje pokretna traka dođe kao ultimativni lakmus papir...
deset_slukom deset_slukom 20:43 07.08.2019

Re: M'da!

nepopustljiv
koji odobravaju i racionalizuju bacanje atomske bombe na civile


Ako ja kažem da ti odobravaš srpske zločine u proteklim ratovima, ti ćeš se pobuniti i graknuti "ne, ne, ja nikako ne odobravam srpske zločine, samo kažem da su ih činile sve strane, Srbi su se samo branili" itd, itd.

Dakle, obrati pažnju da postoji prilična razlika u "odobravanju" i "racionalizaciji".

Zato, kada nekog nazivaš budalčinom, gledaj da mu ne stavljaš u usta nešto što nije rekao .
apostata apostata 20:43 07.08.2019

Re: M'da!

Postoji 2 tipa budalčina - prvi ... koji odobravaju i racionalizuju bacanje atomske bombe na civile, pa bili to i Japanci,

Prije nekih 10-12 godina japanski ministar odbrane Fumio Kjuma (koji je inače prije te dužnosti bio poslanik izabran od prefekture Nagasaki), podnio je ostavku nakon toga što je u štampi jedna njegova izjava dobila strahoviti publicitet.

On je nekoliko dana ranije u svom predavanju na univerzitetu Reitaku izjavio otprilike ovo - kako se on ne ljuti na SAD, jer su bombe prisilile Japan na predaju, a to je zaustavilo rat i spriječilo SSSR da okupira Hokaido.
alselone alselone 20:45 07.08.2019

Re: M'da!

a to je zaustavilo rat i spriječilo SSSR da okupira Hokaido.


Veoma zanimljiv momenat u celoj jednačini.
nepopustljiv nepopustljiv 20:56 07.08.2019

Re: M'da!

deset_slukom
nepopustljiv
koji odobravaju i racionalizuju bacanje atomske bombe na civile


Ako ja kažem da ti odobravaš srpske zločine u proteklim ratovima, ti ćeš se pobuniti i graknuti "ne, ne, ja nikako ne odobravam srpske zločine, samo kažem da su ih činile sve strane, Srbi su se samo branili" itd, itd.

Dakle, obrati pažnju da postoji prilična razlika u "odobravanju" i "racionalizaciji".

Zato, kada nekog nazivaš budalčinom, gledaj da mu ne stavljaš u usta nešto što nije rekao .

Za prvi deo boldovanoga si u pravu!
Ne samo da ne odobravam, nego se stidim za zločine koje su Srbi činili drugima.
Ali zaista - ne samo zbog toga što činjenjem zločina postaješ zločinac kao i oni koji su klali tvoj narod.
No, nemam problem ni da kažem da su Srbi, moj narod, najviše klan narod - a da njegovi koljači nisu ni ogrebani. I da su rad da to ponove uvek - samo kada bi im to Srbi dozvolili.
Ono čemu se ja čudim (u stvari, više se i ne čudim) je - kako to ikome može da bude sporno?
A budalčine k'o budalčine - što bi rekla stara narodna - ko budalama može da nakopa puta?
deset_slukom deset_slukom 21:09 07.08.2019

Re: M'da!

nepopustljiv
ko budalama može da nakopa puta?


U pravu si - recimo, uopšte nisi razumeo moj post i odgovor ti je glup, potpuno van konteksta. Drži se ti svojih kratkih rečenica tipa "teško je biti Srbin" ili "pojasni".
Atomski mrav Atomski mrav 10:39 08.08.2019

Re: M'da!

Veoma zanimljiv momenat u celoj jednačini.


Aha. Jer Sovjeti ne bi toliko razmišljali o sopstvenim gubicima neophodnim za invaziju Japana, posebno jer tada nisu imali alternativu u vidu atomskih bombi.
nepopustljiv nepopustljiv 12:45 08.08.2019

Re: M'da!

deset_slukom
nepopustljiv
ko budalama može da nakopa puta?


U pravu si - recimo, uopšte nisi razumeo moj post i odgovor ti je glup, potpuno van konteksta. Drži se ti svojih kratkih rečenica tipa "teško je biti Srbin" ili "pojasni".

Pojasni!
jadragoljub jadragoljub 21:28 07.08.2019

pozdrav za beneta

nsarski nsarski 22:04 07.08.2019

Re: pozdrav za beneta


Jbt, Dragoljube, kada bi se u tvojoj sobi, noćas, pojavila neka raskošna lepotinja na belom konju, ti bi samo konja primetio!
Stras'. Razumem i podržavam.
tasadebeli tasadebeli 23:06 07.08.2019

Re: pozdrav za beneta

jadragoljub


čisto onako drugarski pozdrav







Јбт!!!


Из којих је ово извора, Драгољубе? (Не види се на слици из којих новина је наслов.)



jadragoljub jadragoljub 23:21 07.08.2019

Re: pozdrav za beneta

ima linak ispda sliku
jadragoljub jadragoljub 23:23 07.08.2019

Re: pozdrav za beneta

nsarski

Jbt, Dragoljube, kada bi se u tvojoj sobi, noćas, na belom konju, pojavila neka lepotinja na belom konju, ti bi samo konja primetio!
Stras'. Razumem i podržavam.

zar suzmljaš? :)
tasadebeli tasadebeli 23:31 07.08.2019

Re: pozdrav za beneta

jadragoljub
ima linak ispda sliku



Хвала!

Нисам га видео...
docsumann docsumann 08:44 08.08.2019

Re: pozdrav za beneta

dragoljube, i tebi jedna preporuka za čitanje

"Svi ti lijepi konji", Kormak Mekarti
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:36 08.08.2019

Re: pozdrav za beneta

jadragoljub


čisto onako drugarski pozdrav


Tejas.

„Odmah smo promenili praksu i razmotrićemo druge načine koje policijska konjica može da koristi, a daleko su prikladniji", rekao je šef policije.

Potrbuske preko sedla pod uslovom da vode rezervnog konja..
vcucko vcucko 18:19 08.08.2019

Re: pozdrav za beneta

nsarski

Jbt, Dragoljube, kada bi se u tvojoj sobi, noćas, pojavila neka raskošna lepotinja na belom konju, ti bi samo konja primetio!
Stras'. Razumem i podržavam.


Kad bi naišao na Ledi Godivu u Koventriju on bi se zabrinuo za kobilu, pobavio se oko nje, nahranio, istimario itd. a gospodžu bi ispcovao što muči jadnu životinju
jadragoljub jadragoljub 21:01 08.08.2019

Re: pozdrav za beneta

vcucko
nsarski

Jbt, Dragoljube, kada bi se u tvojoj sobi, noćas, pojavila neka raskošna lepotinja na belom konju, ti bi samo konja primetio!
Stras'. Razumem i podržavam.


Kad bi naišao na Ledi Godivu u Koventriju on bi se zabrinuo za kobilu, pobavio se oko nje, nahranio, istimario itd. a gospodžu bi ispcovao što muči jadnu životinju

jadragoljub jadragoljub 22:25 07.08.2019

i još jedan pozdrav, sam će se prepozna ko

jadragoljub jadragoljub 23:29 07.08.2019

a sad jedan drugačiji pozdrav svima

tasadebeli tasadebeli 08:36 08.08.2019

Re: a sad jedan drugačiji pozdrav svima

jadragoljub



"Цвјећарница у кући цвећа"?

Па што одмах не кажеш да те у ствари то занима, а не "Дебељко", "Дечкић", Хирошима и Нагасаки?


Историја је код нас покушала да замени индивидуалистички патријархализам (где је свако домаћинство, односно породична задруга, производило скоро све што им треба) колективистичким тоталитаризмом (где смо сви изненада морали да се ослањамо на непоуздане 'друге'). Нисам ни на који начин заговорник било какве романтичне прошлости, посебно не породичне задруге као врло неефикасног и немодерног начина уређивања друштва, али једна ствар коју је задруга имала је била стабилност и заштита појединца, члана те задруге. Он је на њу могао да рачуна.

У нашем посттурском националном експерименту – да, овде мислим на наше слављене вождове, књажеве и краљеве – та стабилност се изгубила и замењена је небирократским ауторитарним системом који је био мешавина бечке бирократије и турске самовоље. Народ је, и даље, био извор прихода за елиту и ништа више. Народ и даље није имао утицај на дешавања; народу су и даље неочекиване одлуке падале са неба; народ и даље није разумео компликована бирократска правила која су се стално мењала; народу су и даље давана најбесмисленија објашњења за поступке његових владара. Укратко, народ је и даље живео у фарси.

Није ништа боље искуство ни нашег колективистичког експеримента након ослобођења од Немаца, упркос лепим речима и жељама његових идеалистичких твораца и још више идеалистичких следбеника. Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом. Фарса се у тој Југославији још и појачала, због притиска да се помире мед и млеко званичне пропаганде са корупцијом и некомпетенцијом 'на терену'.

Перманентни сукоб између идеалног и реалног, стабилности и нестабилности, логике и ирационалности, знања и простаклука, одговорности и самовоље, поверења и изневеравања тог поверења, општег добра и личне користи, закона и безакоња и – више него било шта друго – свакодневног искуства да лоши момци на крају, дугорочно, увек победе, с временом су учвршћивали и распиривали наш надреално-фарсични ментални калуп. Ми смо социјално и културно предиспонирани да волимо нешто као Алан Форд; за нас, Алан Форд је више од стрипа, он је документарни запис.


















П.С. - Драгољубе, ја тебе некако замишљам као да си онај Јеремија из Алана Форда.

Не знам ко је на Блогу Б92 Број Један, Дебели Шеф, Сир Оливер, Боб Рок, Алан Форд, Грунф, Носоња, Сквики, Клодовик?

Гарантовано би се свакоме од нас овде могао прикачити тако по један лик из тог стрипа.
jadragoljub jadragoljub 16:50 09.08.2019

Re: a sad jedan drugačiji pozdrav svima

bene_geserit
Svi Srbi koji misle išta pozitivno o ćopavom zagorcu su konji.

reče magarac
nepopustljiv nepopustljiv 20:02 09.08.2019

Re: a sad jedan drugačiji pozdrav svima

bene_geserit
Svi Srbi koji misle išta pozitivno o ćopavom zagorcu su konji.

Vaistinu!
jadragoljub jadragoljub 23:33 07.08.2019

profo

izvini što samo trolujem ali lukac je reko skoro sve što bih i ja imao da rečem na temu.
sad ja da ulzim u pičkaranje sa nekima ovde ako kažem da je bonba morala da bude bačena iz više razloga, a najvažniji razlog je da od tad živimo bez sveckih ratova.
stra čuva lojze
Bili Piton Bili Piton 23:38 07.08.2019

Re: profo

jadragoljub
a najvažniji razlog je da od tad živimo bez sveckih ratova.


Jezik pregrizo.

Nego vidim Erdogan oladio Ruse, ne priznaje "ilegalnu aneksiju Krima". Toliki gruming i da ih ovako zezne, baš nije u redu
deset_slukom deset_slukom 23:46 07.08.2019

Re: profo

jadragoljub
lukac


Pod hitno da menjam niknejm.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana