Društvo| Gost autor| Lingvistika| Porodica| Život

Инстант

docsumann RSS / 15.09.2019. u 12:44

gost autor: tasa


 

Јуче баш видех у једним нашим домаћим онлајн новинама испод једног текста, тамо где обично буду писани коментари, само низ од једно 5-6 различитих емотикона, смајлија, са текстуалним објашњењем испод сваког од њих типа: „свиђа ми се“, „смешно“, „не свиђа ми се“, „фуј“,... Дакле, кликнеш једном и рекао си шта мислиш о ономе шта си прочитао. Ако је тај клик људска мисао. Брзо си одговорио, послао своју реакцију, на оно што си прочитао. У томе је суштина, у брзој реакцији.

„Хоћу сад и хоћу све!“

Често око себе, на улици и у свом, како се то каже, радном окружењу, затим у медијима (визуелним) видим људе са чврсто стиснутим мишићима вилице, грч на лицу, грч тела, као да подносе некакав тежак напор док ходају или разговарају са неким, а све у страху да неће довољно брзо одговорити на захтеве свакодневног живота који се постављају пред њих.

А при томе говори се много, у бујицама речи, али брзо. Као да смо у страху да ако не говоримо довољно брзо, други људи неће хтети да нас слушају. Толико је тај чин усмене комуникације постао убрзан да и у школи све чешће имам ученике који немају никакву говорну ману, али зато говоре толико брзо да их сви ми око њих и не разумемо уопште шта су рекли. Па онда тај њихов говор изгледа више као неко мумлање него људски говор. Муку мучим да бих их мало успорио и довео до нивоа говора који ће бити разумљив њиховој околини.

А ту појаву све чешће примећујем и код одраслих људи.

При томе, све време имам утисак да су и сами говорници потпуно свесни да их њихови слушаоци неће слушати и неће уопште ни у једном тренутку размислити о ономе шта су чули, већ ће сачекати прву паузу, хватање ваздуха за наставак говора (много чешће ће прекинути саговорника, а да он није ни завршио реченицу) и почети онда да говоре оно што они имају на уму, а што често нема никакве везе са оним што је њихов саговорник пре тога рекао.

Шта ту би са оном народном мудрошћу „Стрпљен спасен“?

Изгледа да је инстант култура и цивилизација постала превише захтевна за ове наше људске могућности овакве какве су и отуд онда вероватно онолико стиснутих мишића вилица и људских тела у грчу док ходају улицом што, богами, говори о баш великој нервној напетости. Као да је сваки секунд живота одлучујући, као да смо сви постали некакви контрол фрикс, па верујемо да ћемо без наше инстант реакције на све што видимо, чујемо, доживимо, прочитамо изгубити контролу над сопственим животима. (А тек то убеђење код људи да искључиво сами одлучују о сопственој судбини јесте за посебну причу. Не знам ко их је само убедио у то...)

Изгледа да инстант култура тражи инстант решења, инстант одговоре на сва питања и инстант реакције у комуникацији, уживо или преко посредника, тражи инстант задовољење потреба, нагона, емоција,... Брзина и квантитет су нам заменили квалитет и тако нас тренутно заварали.

А када се у тој јурњави живи?

Шта је са оним необавезним  разговором у којем саговорници имају времена да прво размисле о ономе шта су чули, прочитали, видели,... па да тек онда прво осмисле и тек после тога кажу о чему то мисле или шта осећају поводом неког питања?

Где су нестала она тиха недељна поподневна успореног живота после ручка у неком зеленом дворишту са разговорима о свему и свачему уз чашу неког доброг вина?

Где је оно неопходно свакодневно време за некакву смислену интеракцију са људима јер ипак смо сви ми људи друштвена бића?

Чиме смо то заменили?

Где смо затурили то време, или боље речено, на шта га трошимо ако га већ не посвећујемо себи и себи блиским људима?

Зашто пристајемо на тако нешто?

Зашто тако олако пристајемо да будемо само безоблична гомила Хесеових Харија и Камијевих Мерсоа у својим усамљеничким капсулама, недодирљиви за друге људе, али исто тако и без могућности да ми из те своје изолационе куполе додирнемо те друге људе?

На шта нам се то онда своди живот? Да ли ћемо „са оним последњим трагом светлости у очима“ моћи сами себи да кажемо да смо уопште и живели?

Да ли је могуће да смо себе по том питању довели до тога да ми будемо слуге цивилизације и културе у којој живимо уместо да она нама буде од користи?

 


 



Komentari (209)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:18 17.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Kvaka je u tome da je vas kapitalizam izjeo u nekim segmentima, kao što je klopa na primer, pa sada živimo kasnu fazu kapitalizma kada se on savršeno uštekao, i ukartelisao, spustio cene do bagatele ali samim tim i kvalitet i konkurencija praktično ne može da nastane i održi se. Na kraju krajeva i ako se nešto pojavi, kupe ih pa ili zatvore ili naprave jednake sebi.


Neš ti kod beneta više na ćevape ako nastaviš ovako o kapitalizmu!

Drže se još mom and pops, bar ovde kod nas u unutrašnjosti. Na primer ovaj Tibet's koji pomenuh, to su otvorili neki alpinisti, kad su se penzionisali, i to ono par njih, Amer i Šerpas, sa svojim ženama. Sad je to ozbiljna kafana, i dobro im ide. Samo je problem što je relativno skupo za dobar deo stanovništva, tipa dvaes dolara za obrok, mada oni i ne žive ovde, jer je i to skupo. Ali, dobro, znalci tipa braje i krkara će reći da spremanje dobre hrane za prdaju ne može da bude jeftino, ja u to verujem. Evo, pogledaj i u Beogradu, ili tu kod tebe, onaj Gedža što ga je maksa hvalio a mi posle išli tamo u Bronks, zamalo dizginimo od uličnih bandi, i rupa u asfaltu, klopa mu je skroz dobra, ali bez jedno desetak+ evra po glavi stanovnika ne moš da prođeš. A to je puno para za obrok ako ti je plata dvestapedeset trista evra. Zato moji u kafanu idu samo kad neko slavi 18. rođendan, ili svadbu, i to je to. Jebi ga, kapitalizam (nemoj samo da te čuju oni misirci tamo na susedenom blogu, što još spašavaju američke pilote iz 2. sv. rata, najebo si).


alselone alselone 16:35 17.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Drže se još mom and pops, bar ovde kod nas u unutrašnjosti. Na primer ovaj Tibet's koji pomenuh, to su otvorili neki alpinisti, kad su se penzionisali, i to ono par njih, Amer i Šerpas, sa svojim ženama. Sad je to ozbiljna kafana, i dobro im ide. Samo je problem što je relativno skupo za dobar deo stanovništva, tipa dvaes dolara za obrok, mada oni i ne žive ovde, jer je i to skupo. Ali, dobro, znalci tipa braje i krkara će reći da spremanje dobre hrane za prdaju ne može da bude jeftino, ja u to verujem. Evo, pogledaj i u Beogradu, ili tu kod tebe, onaj Gedža što ga je maksa hvalio a mi posle išli tamo u Bronks, zamalo dizginimo od uličnih bandi, i rupa u asfaltu, klopa mu je skroz dobra, ali bez jedno desetak+ evra po glavi stanovnika ne moš da prođeš. A to je puno para za obrok ako ti je plata dvestapedeset trista evra. Zato moji u kafanu idu samo kad neko slavi 18. rođendan, ili svadbu, i to je to. Jebi ga, kapitalizam (nemoj samo da te čuju oni misirci tamo na susedenom blogu, što još spašavaju američke pilote iz 2. sv. rata, najebo si).


Je l' to pravi restoran ili ona hole in the wall varijanta?
Te varijante sam još i naletao, pogotovo kod azijata i budu korektne, ali upitnih higijenskih navika.

Od par naših ljudi što sam posetio u USA, ti, Bene, dva druga na Long Beachu i jedan gde - naravno u Čikagu, svi kuvaju kod kuće, niko ne jede po restoranima. Čak i kuvaju pa nose na posao. I tu mi je najbolje kako se ljudi koji nikada nisu kuvali, čak i više od toga, nisu bili vični nekom manuelnom radu, ovde nauče da prave baš đakonije i teška jela. Kada sam video svog druga iz detinjstva kako razvlači kore za burek kao da je iz Gnjilana, plakao sam od smeha. Dok nije otišao u Ameriku jedino što je znao da razvlači bio je džoint.
gedza.73 gedza.73 19:48 17.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Bila je skoro frka pošto se na instagramu pojavio trend medju mladima (mladi su govna) da odu u prodavnicu, izvade sladoled iz frizidera pa iz kutije, polizu jednom pa vrate.

hi. to bilo 'moderno' kad sam ja bio mlad.
Drugar radio svaku drugu noćnu, mi se otkinemo ispred prodavnice, izvadimo Delta sladolede (bili u kutiji), pojedemo do pola i vratimo nazad. Doduše u onom stanju smo jeli i ratluk, neke podriguše salame, semenje na meru...
Posle mesec dana dobio otkaz.
alselone alselone 19:50 17.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

hi. to bilo 'moderno' kad sam ja bio mlad.
Drugar radio svaku drugu noćnu, mi se otkinemo ispred prodavnice, izvadimo Delta sladolede (bili u kutiji), pojedemo do pola i vratimo nazad. Doduše u onom stanju smo jeli i ratluk, neke podriguše salame, semenje na meru...
Posle mesec dana dobio otkaz.


Nisi razumeo. Neko otvori kutiju, poliže sladoled jednom, jedan liz, i tako skoro netaknutog ga vrati nazad, pa ti onda kada kupiš sladoled ližeš za njim.
gedza.73 gedza.73 20:50 17.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

stvarno nisam.
'polovan sladoled kao nov, malo liznut, vozila baba'

od 'luđih' trendova za koji sam čuo da se klinci skupe i prebiju nasumice odabranu osobu.
vcucko vcucko 21:07 17.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

alselone
Recimo da je blek džeg bila prava igra pre nego što su je kazini sjebali jer je pametan igrač koji je matematički potkovan i staložen u igri mogao da pobedi.

Zvuči kao da znam o čemu pričam iz prve ruke, ali ne znam, igrao sam samo dva puta i svaki put sam pokuo da pripremljen odem, čitao one matematičke modele, do kada se igra, kako se broje karte, kada se radi split, doubledown i slično, i oba puta se desilo da sam zaboravio jer me mrzelo da pamtim, a i cuga je džabe po kazinima, pitam se iz kojih razloga, pa sam par ruku odigao potpuno na sreću čisto iz razonode.

Ovaj, a zar nije to nepoželjno-zabranjeno-anatema, to brojanje karata? Ono, ako te snime da to radiš dođu dva kockasta i odnesu te napolje
alselone alselone 21:18 17.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Ovaj, a zar nije to nepoželjno-zabranjeno-anatema, to brojanje karata? Ono, ako te snime da to radiš dođu dva kockasta i odnesu te napolje


U jednom momentu jeste bilo ali je posle čak išlo i do suda pa je presuđeno da nije zabranjeno. Ali su kazini to lakše rešili - ubacili su u "cipelu" još jedan ili dva špila i dodali da mešaju karte na pola "cipele" pa ti sada majčin sine broj koliko hoćeš kada imaš mnogo više kombinacija i nikad se ne igra do kraja špilova pa ne možeš da "upratiš" šta je ostalo.

I dalje sa brojanjem možeš da napraviš neku malo veću prednost nego običnom igrom ali mislim, mada nisam siguran, da je sada verovatnoća i matematički na strani kuće.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:27 18.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Je l' to pravi restoran ili ona hole in the wall varijanta?


Pravi, sa sve šrajnom na ulazu i slikom Dalaj Lame na zidu koji se kezi na izgladnele goste, a na TV-u uglu sve vreme ide neki alpinizam. Mi kod njih uglavnom kupujemo za poneti, ili ja svratim na ručak ponekad, malo ređe idemo porodično, jer za to imamo bolje mesto.

Ma da, bre, pa ni prosečni ameri ne jedu po kafanama, nego kuvaju, jedino ako imaju tri posla, onda eventualno svrate do tih brzopoteznih sranja, ili kupuju one TV dinner, to ne znam kakvo je, mada se ne bih kladio da je sjajno. Tako kad bi jeo svaki dan, brzo bi umro, bez obzira na nacionalnu pripadnost

Ni ja nisam kuvao u Beogradu, sem ponešto sitno, i to uglavnom sa drugarima, ali kad sam krenuo na put u emigraciju, majka i sestra su me opremile kuvarom, zapravlo njihovom beležnicom ručno pisanom, sa receptima svega onog što se kod nas u kući od vajkada spremalo, i odatle sam počeo. Sad retko to otvaram, nego kuvam ili iz glave, ili iz pravih kuvara koje je žena nataložila u velikim količinama, ili onlajn. Ali sam za šporetom skoro svaki dan, moja kućna obaveza je spremanje klope za decu, jer je žena vegetarijanka, pa to onda treba pojačati mesinom, jelte, dok se ove male ne odmetnu. Srećna okolonost po mene je što i volim da kuvam, i to mi uglavnom nije mučenje, ponekad jeste, kad imam sto drugih poslova u rasporedu. Zato žena to sve pokriva, domaćinski.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:30 18.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

alselone
hi. to bilo 'moderno' kad sam ja bio mlad.
Drugar radio svaku drugu noćnu, mi se otkinemo ispred prodavnice, izvadimo Delta sladolede (bili u kutiji), pojedemo do pola i vratimo nazad. Doduše u onom stanju smo jeli i ratluk, neke podriguše salame, semenje na meru...
Posle mesec dana dobio otkaz.


Nisi razumeo. Neko otvori kutiju, poliže sladoled jednom, jedan liz, i tako skoro netaknutog ga vrati nazad, pa ti onda kada kupiš sladoled ližeš za njim.


Ima i ono drugo, otvore sladoled, obave seks sa njim, i vrate to u frižider.
(zato mi kupujemo samo na kuglu, u poslastičarnici)
alselone alselone 03:51 18.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Jesi isao u Five guys? Oni se isto pičuju kaonzdrava brza hrana a i nisu loši?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:31 18.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

alselone
Jesi isao u Five guys? Oni se isto pičuju kaonzdrava brza hrana a i nisu loši?


Five gays?

Nisam, mada vidim da imaju podružnicu i ovde u Bolderu. Ću svratim, pa delimo utiske.

Neki dan sam prvi put svratio u lokalnu BBQ kafanu pored koje svaki damn prolazim na putu za kući, i odrali me kao mačku. Pit brisket sendvič veličine manje zemičke + soda = $22. Ako je zbog zdrave hrane, mnogo je.
alselone alselone 16:41 18.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Pit brisket sendvič veličine manje zemičke + soda = $22. Ako je zbog zdrave hrane, mnogo je.


Moje iskustvo je da je to cena za normalan obrok. Ova djubrad od lanaca brze hrane naplacuju oko rucak oko 12, 13 (juče sam jeo u Panda Express i bilo je OK) a malo bolje bude tu oko 20. E, sad, ako je tebi puno, možeš misliti koliko je meni.

U CA pivo 0.3 8 dolara + 20% tip. Pa ti popi majčin sine. Cigare 8 dolara.

Za iole normalnu večeru i par pića ovde ja mogu u NS da izvedem celu porodicu u super restoran i da se porazvaljujemo od svega redom.

Baš javi za Pet gejeva, meni su OK, pogotovo su im krompirići dobri, ali će ti opet ručak biti bliže 20.

Spomenuh te neki dan ovde, pričamo nešto o drugarima i ja reko imam jednog u Boulderu, zaboravih kako se tačno zove tvoj gradić. Brate, kad se trznuše kao da sam rekao Beverli Hils. Kažu - to ti je najfensi gradić u Americi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:10 18.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Brate, kad se trznuše kao da sam rekao Beverli Hils. Kažu - to ti je najfensi gradić u Americi.


Bogami sve više liči, jedino fali prokleti okean. Evo, sad su se nešto graCke vlasti uzmuvale, videli da sa ovim cenama nekretnina mogu samo beli kalifornikanci da se naseljavaju, pa im to ne ide u prilog, kvari lokalnu kulturu i identitet, a i ruši imidž najlibtardskijeg mogućeg mesta na svetu, i sad oće da prave affordable housing. Pazi, to nije isto ovo od čega bene podozreva, znači za crnce i tu gamad, nego je namenjeno nama, srednjoj STEM klasi, znači sa 200-300K godišnjeg prihoda, jer ni mi ne možemo odavno da si priuštimo imanje u gradu, eventualo neku kutiju za cipele, nego smo se razmilili po okolnim varošicama. Dobro, i to je ok, jer tako širimo svoje libtardske ideje i vrednosti po ruralnom delu Kolorada, a i nije da im to uzdizanje ne treba.

macak.tosa031 macak.tosa031 05:14 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

srdjan.pajic
Brate, kad se trznuše kao da sam rekao Beverli Hils. Kažu - to ti je najfensi gradić u Americi.


Bogami sve više liči, jedino fali prokleti okean. Evo, sad su se nešto graCke vlasti uzmuvale, videli da sa ovim cenama nekretnina mogu samo beli kalifornikanci da se naseljavaju, pa im to ne ide u prilog, kvari lokalnu kulturu i identitet, a i ruši imidž najlibtardskijeg mogućeg mesta na svetu, i sad oće da prave affordable housing. Pazi, to nije isto ovo od čega bene podozreva, znači za crnce i tu gamad, nego je namenjeno nama, srednjoj STEM klasi, znači sa 200-300K godišnjeg prihoda, jer ni mi ne možemo odavno da si priuštimo imanje u gradu, eventualo neku kutiju za cipele, nego smo se razmilili po okolnim varošicama. Dobro, i to je ok, jer tako širimo svoje libtardske ideje i vrednosti po ruralnom delu Kolorada, a i nije da im to uzdizanje ne treba.


San onih iz predgrađa je, izgleda, da se prebace u centar - zašto?
alselone alselone 16:31 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

srdjan.pajic



Juče sam jeo moje omiljeno jelo u najboljoj izvedbi ikad. Prava gourmet krilca. Znači čak i moj omiljeni Buffalo Wild Wings im nije ni prineti. I glavna stvar o kojoj sam razmišljao dok sam ćopao bila je kako ja ne mogu dozvoliti da to više nikad ne jedem, pa sam posle guglao recepte za sosove i spremanje krila i našao sam par dobrih. Prva stvar je da se prava krila ne spremaju u fritezi nego u rerni. A druga je da se moraju dobro osušiti pre spremanja.

Uglavnom, ako neko od blogera zna, a neko zna sigurno, proveren recept za ljuti sos za krila neka šeruje.
maksa83 maksa83 17:24 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Uglavnom, ako neko od blogera zna, a neko zna sigurno, proveren recept za ljuti sos za krila neka šeruje.

Nije lično proveren taj konkretan, ali ovaj čika me nikad nije zajebao:

alselone alselone 17:39 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Duboki naklon.

Od ponedeljka se zainaćujem i ima ko Brajović da pravim 20 dana za redom isto jelo dok ne nabodem recept u gram.

Ova što sam jeo imala su i seckani list celera ozgo.
floki floki 19:23 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

ej, ona ruska serija "sparta" na netflixu je skroz ok
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:33 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

macak.tosa031

San onih iz predgrađa je, izgleda, da se prebace u centar - zašto?


Nemam pojma o čemu pričaš. Ovde se radi o susednim gradićima, gde je život u jednom gradiću bolji nego u drugom, po kriterijumima onih koji se ovde naseljavaju. A iz centara se mahom uvek beži, zavisno od finansijskih kapaciteta.


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:37 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

alselone
srdjan.pajic



Juče sam jeo moje omiljeno jelo u najboljoj izvedbi ikad. Prava gourmet krilca. Znači čak i moj omiljeni Buffalo Wild Wings im nije ni prineti. I glavna stvar o kojoj sam razmišljao dok sam ćopao bila je kako ja ne mogu dozvoliti da to više nikad ne jedem, pa sam posle guglao recepte za sosove i spremanje krila i našao sam par dobrih. Prva stvar je da se prava krila ne spremaju u fritezi nego u rerni. A druga je da se moraju dobro osušiti pre spremanja.

Uglavnom, ako neko od blogera zna, a neko zna sigurno, proveren recept za ljuti sos za krila neka šeruje.


Ja nešto nisam ljubitelj tih krilaca, moram da priznam. Nervira me kad ovde krenu da se dave u njima (često ih krljaju po kojekskvim konferencijama jer se lako valjda nabavljaju i nisu skupa), a za mene nema ništa drugo.
alselone alselone 22:43 19.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Ja nešto nisam ljubitelj tih krilaca,

alselone alselone 02:23 20.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

floki
ej, ona ruska serija "sparta" na netflixu je skroz ok


Ja počo gledati The Spy sa Sašom Baron Koenom isto na Netflixu, odličan je i on a i serija.
macak.tosa031 macak.tosa031 12:02 20.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

srdjan.pajic
macak.tosa031

San onih iz predgrađa je, izgleda, da se prebace u centar - zašto?


Nemam pojma o čemu pričaš. Ovde se radi o susednim gradićima, gde je život u jednom gradiću bolji nego u drugom, po kriterijumima onih koji se ovde naseljavaju. A iz centara se mahom uvek beži, zavisno od finansijskih kapaciteta.



Pa da.
alselone alselone 15:34 20.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

Ja počo gledati The Spy sa Sašom Baron Koenom isto na Netflixu, odličan je i on a i serija.


I završio isti dan.

Odlična kratka serija.
floki floki 21:31 20.09.2019

Re: E, Taso, jesi prebrojao blogere?

to ću (i peaky blinderse) da odbindžujem iznad atlantika, zato sad ne diram
mlatisa mlatisa 18:04 15.09.2019

Све је у времену

Темпо живота је бржи и све више времена трошимо да би зарадили за све више ствари које нам не требају. Пошто нам понестаје времена, онда се окрећемо сурогатима, овим или оним. Једним делом смо сами криви, а једним делом смо и навучени појавом планираног застаревања и других начина повећања личне и колективне потрошње. Нпр. да ли је баш неопходно мењати мобилни телефон сваке две године? Да ли нам је телефон заиста неопходан.

Занимљиво је питање и колико смо ствари убацили сувишних у нашу свакодневицу. Све што имамо тражи време да би стекло и да би се одржавало. Зато је све око нас све више налик сурогату. А изгледа да то и није тако скорашња појава, што говори и једини "наш" оскаровац.

docsumann docsumann 19:04 15.09.2019

Re: Све је у времену

А изгледа да то и није тако скорашња појава, што говори и једини "наш" оскаровац.


naš je, i to bez navodnika
zilikaka zilikaka 21:11 15.09.2019

Re: Све је у времену

Нпр. да ли је баш неопходно мењати мобилни телефон сваке две године?

Uglavnom jeste jer ako ništa drugo, ode mu baterija a drugu da kupiš ne možeš. Ako i postoji opcija valjaju đubre koje se potraje mesec-dva.

A telefon je uglavnom neophodan zbog posla. Retko ko ima privilegiju da mu ne @alju majlove i koješta a da on može da pročita kad stigne
mariopan mariopan 08:10 16.09.2019

Re: Све је у времену

mlatisa
Темпо живота је бржи и све више времена трошимо да би зарадили за све више ствари које нам не требају. Пошто нам понестаје времена, онда се окрећемо сурогатима, овим или оним. Једним делом смо сами криви, а једним делом смо и навучени појавом планираног застаревања и других начина повећања личне и колективне потрошње. Нпр. да ли је баш неопходно мењати мобилни телефон сваке две године? Да ли нам је телефон заиста неопходан.

Занимљиво је питање и колико смо ствари убацили сувишних у нашу свакодневицу. Све што имамо тражи време да би стекло и да би се одржавало. Зато је све око нас све више налик сурогату. А изгледа да то и није тако скорашња појава, што говори и једини "наш" оскаровац.



Dobar komentar, i ja sam o tome razmišljala, da smo kao miševi u onom točku upregnuti da doživotno trčimo za nekim, često nepotrebnim željama, i doživotno radimo ne bi li bar deo toga sebi priuštili, kao drogu.

Samo mislim da je taj potrošački mentalitet kod nas sporo stizao jer smo bili i ostali siromašna zemlja. Nismo ni mogli da se upregnemo u kolo sa bogatijima što nam je ostalo kao kompleks, kao bolest koju sad lečimo kreditima od stranih banaka za koje kupujemo te snove, verujući da smo sustigli one bogatije, što odavno trče ispred nas u istom mišijem točku.
mariopan mariopan 08:14 16.09.2019

Re: Све је у времену

zilikaka
Нпр. да ли је баш неопходно мењати мобилни телефон сваке две године?

Uglavnom jeste jer ako ništa drugo, ode mu baterija a drugu da kupiš ne možeš. Ako i postoji opcija valjaju đubre koje se potraje mesec-dva.

A telefon je uglavnom neophodan zbog posla. Retko ko ima privilegiju da mu ne @alju majlove i koješta a da on može da pročita kad stigne


Ne samo telefon, i internet je u kući neophodan a to sve košta. Ne može sve sa telefona da se uradi, mora i kompjuter kod kuće....i još koješta.
nsprof nsprof 09:51 16.09.2019

Re: Све је у времену

zilikaka
Нпр. да ли је баш неопходно мењати мобилни телефон сваке две године?

Uglavnom jeste jer ako ništa drugo, ode mu baterija a drugu da kupiš ne možeš. Ako i postoji opcija valjaju đubre koje se potraje mesec-dva.

A telefon je uglavnom neophodan zbog posla. Retko ko ima privilegiju da mu ne @alju majlove i koješta a da on može da pročita kad stigne


Ima jedan zanimljiv majstor, zove se Luis Rosman. On popravlja Apple laptope (sve ređe popravlja Apple telefone). Uglavnom one koji su oštećeni tekućinama (tema za poseban blog, kako hipsteri vole da drndaju laptop u kafiću, a onda prospu po njemu to što piju). Elem, on uporno (to radi za novce) popravlja sve laptope koje Apple proglasi nepopravljivim, i to za značajno manje para nego da se zameni matična ploča ili ceo laptop. Uglavnom je to jedna ili dve komponente, a ponekad čak i razvuče neku žičicu ako je jako oštećena ploča.

Zašto je ovo bitno? Zato što se Apple svim silama trudi da uništi nezavisne majstore i da natera ovce (korisnike) da menjaju čitave uređaje kada neka sitnica ne radi. To je otišlo toliko daleko, da je Apple uspeo da blokira uvoz ekrana, uvoz baterija, poveo je sudske procese protiv majstora. Ludilo.

Najnoviji biser je da kada zamenite originalnu bateriju u iPhone telefonu originalnom baterijom iz drugog originalnog iPhone telefona, vaš uređaj vam kaže da baterija ne valja.
maksa83 maksa83 10:05 16.09.2019

Re: Све је у времену

Zašto je ovo bitno? Zato što se Apple svim silama trudi da uništi nezavisne majstore

To je loš PR, a što su i sami ukapirali, tako da od pre neki mesec postoji independent repair program.
mariopan mariopan 10:52 16.09.2019

Re: Све је у времену

nsprof
zilikaka
Нпр. да ли је баш неопходно мењати мобилни телефон сваке две године?

Uglavnom jeste jer ako ništa drugo, ode mu baterija a drugu da kupiš ne možeš. Ako i postoji opcija valjaju đubre koje se potraje mesec-dva.

A telefon je uglavnom neophodan zbog posla. Retko ko ima privilegiju da mu ne @alju majlove i koješta a da on može da pročita kad stigne


Ima jedan zanimljiv majstor, zove se Luis Rosman. On popravlja Apple laptope (sve ređe popravlja Apple telefone). Uglavnom one koji su oštećeni tekućinama (tema za poseban blog, kako hipsteri vole da drndaju laptop u kafiću, a onda prospu po njemu to što piju). Elem, on uporno (to radi za novce) popravlja sve laptope koje Apple proglasi nepopravljivim, i to za značajno manje para nego da se zameni matična ploča ili ceo laptop. Uglavnom je to jedna ili dve komponente, a ponekad čak i razvuče neku žičicu ako je jako oštećena ploča.

Zašto je ovo bitno? Zato što se Apple svim silama trudi da uništi nezavisne majstore i da natera ovce (korisnike) da menjaju čitave uređaje kada neka sitnica ne radi. To je otišlo toliko daleko, da je Apple uspeo da blokira uvoz ekrana, uvoz baterija, poveo je sudske procese protiv majstora. Ludilo.

Najnoviji biser je da kada zamenite originalnu bateriju u iPhone telefonu originalnom baterijom iz drugog originalnog iPhone telefona, vaš uređaj vam kaže da baterija ne valja.


Onda im posao kvari i moj sin.

Moj prvi Apple komjuter kupio je preko interneta negde u Evropi kao neispravan i platio ga samo 30 evra. Stigao u kutiji i izgledao kao nov.

U njemu je zamenio deo koji kosta 2-3 evra i još isto veče je radio.

Mene služio 6 godina dok mu nešto unutra nije zagorelo, i nisam ga bacila, eno ga u garaži spakovan, emotivno sam vezana za kućno đubre ali i delovi mogu zatrebati?
nsprof nsprof 13:34 16.09.2019

Re: Све је у времену

maksa83
Zašto je ovo bitno? Zato što se Apple svim silama trudi da uništi nezavisne majstore

To je loš PR, a što su i sami ukapirali, tako da od pre neki mesec postoji independent repair program.


Da, Luis je i to komentarisao. Ako sam ga dobro shvatio, taj korak su izveli na tipičan Apple način, uključujući samo telefone, a izuzimajući laptope i ostalo. Originalne delove će naplaćivati majstorima poprilično skupo.



No, ni moja beloved Tesla nije bolja. Oni ništa živo ne prodaju. Ljudi se snalaze i skidaju delove sa slupanih Tesli. Najbolje je što su uspeli da urade reverzni inženjering gomile podsistema!
nsprof nsprof 13:37 16.09.2019

Re: Све је у времену

mariopan

Onda im posao kvari i moj sin.

Moj prvi Apple komjuter kupio je preko interneta negde u Evropi kao neispravan i platio ga samo 30 evra. Stigao u kutiji i izgledao kao nov.

U njemu je zamenio deo koji kosta 2-3 evra i još isto veče je radio.

Mene služio 6 godina dok mu nešto unutra nije zagorelo, i nisam ga bacila, eno ga u garaži spakovan, emotivno sam vezana za kućno đubre ali i delovi mogu zatrebati?


Tako je. Generalno, sve nas uteruju u tor i sve teže je naći nekoga ko je dovoljno stručan, vešt i lud da popravlja, na primer, matične ploče, kako računara, tako i mobilnih. Čist potrošački mentalitet.
zilikaka zilikaka 16:07 16.09.2019

Re: Све је у времену

maksa83
Zašto je ovo bitno? Zato što se Apple svim silama trudi da uništi nezavisne majstore

To je loš PR, a što su i sami ukapirali, tako da od pre neki mesec postoji independent repair program.

Izvinjavam se, moram ovako jer bloger maksa nema pp opciji. Dakle, makso, trazis se za eventualnu pomoc oko nekih pejpal zajebancija. Vidi da mi se javis na pp il da ti alse posalje moji mail adresu
Šifra: Ako ne znaš ti, ne zna niko.
alselone alselone 16:09 16.09.2019

Re: Све је у времену

Poslaću mu ja.
maksa83 maksa83 16:15 16.09.2019

Re: Све је у времену

Izvinjavam se, moram ovako jer bloger maksa nema pp opciji. Dakle, makso, trazis se za eventualnu pomoc oko nekih pejpal zajebancija. Vidi da mi se javis na pp il da ti alse posalje moji mail adresu

Ajde, mada ti ja nisam neki pejment ekspert, za to prometanje para kroz žicu rezidentni poznavalac tog svemira je Vučko.
G.Cross G.Cross 20:38 15.09.2019

BRACE, BRACE !!!

Vidim u svetskoj stampi Adele se razvodi.

Assume Brace position !
Here comes another album!
tasadebeli tasadebeli 21:15 15.09.2019

Re: BRACE, BRACE !!!

G.Cross
Vidim u svetskoj stampi Adele se razvodi.

Assume Brace position !
Here comes another album!




А ја пре неки дан читам како ће нека америчка очајна домаћица да одмардеља две недеље јер је покушала да подмити надлежне да би јој ћерку примили на жељени колеџ.


Боже, боже, шта ли је било са оним нашим мучеником што је у јуну украо из штампарије тестове и решења за малу матуру у Србији...




G.Cross G.Cross 21:42 15.09.2019

Re: BRACE, BRACE !!!

tasadebeli
G.Cross
Vidim u svetskoj stampi Adele se razvodi.

Assume Brace position !
Here comes another album!




А ја пре неки дан читам како ће нека америчка очајна домаћица да одмардеља две недеље јер је покушала да подмити надлежне да би јој ћерку примили на жељени колеџ.


Боже, боже, шта ли је било са оним нашим мучеником што је у јуну украо из штампарије тестове и решења за малу матуру у Србији...




Nije pokusala, nego podmitila i oni lepo uzeli.
Ali ona je glumica i muz glumac.

To mu ga dodje na isto kao, ako bi u Srbiji sin vlasnika rezimske TV ubio devojku na pesackom prelazu da li bi trebalo da dobije vise od dve nedelje nanognice.



tasadebeli tasadebeli 21:56 15.09.2019

Re: BRACE, BRACE !!!

G.Cross
tasadebeli
G.Cross
Vidim u svetskoj stampi Adele se razvodi.

Assume Brace position !
Here comes another album!




А ја пре неки дан читам како ће нека америчка очајна домаћица да одмардеља две недеље јер је покушала да подмити надлежне да би јој ћерку примили на жељени колеџ.


Боже, боже, шта ли је било са оним нашим мучеником што је у јуну украо из штампарије тестове и решења за малу матуру у Србији...




Nije pokusala, nego podmitila i oni lepo uzeli.
Ali ona je glumica i muz glumac.

To mu ga dodje na isto kao, ako bi u Srbiji sin vlasnika rezimske TV ubio devojku na pesackom prelazu da li bi trebalo da dobije vise od dve nedelje nanognice.







Мноооогооо, куме! Две недеље!

Има и он кума!

Још може да добије дете и неки осип од те... те... на ногу... Ко зна ко ју је пре тога носио и кад се тај последњи пут запрао.
pape92 pape92 22:56 15.09.2019

Ako budete imali volju...

...da preslušate ovaj klasik, u njemu postoji direktna veza sa temom bloga. Ista stvar je važila za Hemfrija Bogarta.
tasadebeli tasadebeli 00:08 16.09.2019

Re: Ako budete imali volju...

pape92
...da preslušate ovaj klasik, u njemu postoji direktna veza sa temom bloga. Ista stvar je važila za Hemfrija Bogarta.



Fast-talkin' - slow walkin' - good-lookin' ?


Ех, нисмо сви Богарт...

Неки од нас су и мали, носати, бркати,... Па би им онда било упутније да говоре мало спорије и можда да мало брже ходају мада, право да ти кажем, тај рад ногу и није баш пресудан.

Јер, што рече Душко Радовић, да би баш СВИ мушкарци могли варати своје жене, у томе онда морају учествовати и СВЕ жене, зар не? Чак и жене оних међу нама који су fast-talkin' - slow walkin' - good-lookin'.


Кажеш, класик?

ОК.



pape92 pape92 10:09 16.09.2019

Re: Ako budete imali volju...

A, pa to je stari YU klasik, samo na italijanskom



(Da dodam da je Bogart bio visok 173cm. Ali umeo je ubedljivo da govori).
Черевићан Черевићан 00:10 16.09.2019

Стрпљен остаје без спаса

Брзина и квантитет су нам заменили квалитет

стрпљених је време давно прошло
бре решетај, к'о чип имај реакцију ,
дијалог углавном ретко одслушамо
бадава смишљену думаш дистинкцију
tasadebeli tasadebeli 00:18 16.09.2019

Re: Стрпљен остаје без спаса

Черевићан
Брзина и квантитет су нам заменили квалитет

стрпљених је време давно прошло
бре решетај, к'о чип имај реакцију ,
дијалог углавном ретко одслушамо
с'тога залуд смишљаш дистинкцију



Знам, врло добро то знам, залуд и луд к'о рођена браћа,
а ипак, на крају песме свако за себе сам тај цех плаћа.



tasadebeli tasadebeli 09:22 16.09.2019

Олвејз би д кинг

Што би рекао Никола Маловић у "Једро наде": "Гугл каже..."










Дакле, Гугл каже да се на данашњи дан пре 94 године родио Би Би Кинг.











П.С. - Доксе, како је у књижари "Со"?

Има л' шта ново, неких догађања?

Ово је од прошле године...



docsumann docsumann 09:52 16.09.2019

Re: Олвејз би д кинг

П.С. - Доксе, како је у књижари "Со"?



baš juče svratio ...moj čošak koji tamo obično pretražujem je upravo onaj što se vidi kroz prozor, i malo okolo

odmah desno s vrata je sf i fantastika
tasadebeli tasadebeli 10:23 16.09.2019

Re: Олвејз би д кинг

docsumann
П.С. - Доксе, како је у књижари "Со"?



baš juče svratio ...moj čošak koji tamo obično pretražujem je upravo onaj što se vidi kroz prozor, i malo okolo

odmah desno s vrata je sf i fantastika



А шта је у твом ћошкету лево с врата?


Сад ми паде на памет!

Не било ти заповеђено, без икаквих обавеза, онако успут, када следећи пут одеш тамо, питај да ли имају или можда могу некако да добаве "Сто му јеленских рогова" Ивице Иванишевића.







Покушавао сам то да добавим пре неколико година преко Доктора Вагнера из Загреба, али нисмо ништа урадили, није нам успела заједничка акција иако је он употребио све своје потенцијале и шармирао дотичну кључну службеницу у том ланцу акције и реакције (цитирам га из преписке: "Била је мрзовољна и штура на ријечима, али ми се одмах осмјехнула када је чула да је књига за друга у Београду. Мора да је нека ваша." ).


Тражио сам и на Сајмовима књига уназад пар година, на оним стрипаџијским штандовима, ни они ништа нису урадили.

Али, понављам, без обавеза. Ако се сетиш и успут.
macak.tosa031 macak.tosa031 12:08 16.09.2019

Re: Олвејз би д кинг

docsumann
П.С. - Доксе, како је у књижари "Со"?



baš juče svratio ...moj čošak koji tamo obično pretražujem je upravo onaj što se vidi kroz prozor, i malo okolo

odmah desno s vrata je sf i fantastika

Vidi stvarno - naziv knjižare na ћирилици!
Lajk!
tasadebeli tasadebeli 12:37 16.09.2019

Re: Олвејз би д кинг

macak.tosa031
docsumann
П.С. - Доксе, како је у књижари "Со"?



baš juče svratio ...moj čošak koji tamo obično pretražujem je upravo onaj što se vidi kroz prozor, i malo okolo

odmah desno s vrata je sf i fantastika

Vidi stvarno - naziv knjižare na ћирилици!
Lajk!




То је, брате, Херцег Нови.

Није Цетиње.


Знаш онај виц?

Дошао унук са студирања у Београду кући на Цетиње:

- Ђеде, ђеде! Муштулук! Женим ти се!

- Ооооо, дедин куроња! А како се зове млада?

- Лазар.

- Па ђе нађе Србина, оца ти јебем!!!
docsumann docsumann 13:05 16.09.2019

gdje su nfl-aši?

da trolujemo malo o prošlom kolu...

bilo nekoliko baš finih utakmica.

sve više mi se dopada novi qb Kardinalsa, + što sjajno sarađuje sa Lari Ficdžeraldom, mojim omiljenim vajd risiverom.
ipak su Rejvensi bili za nijansu prejaki. Lamar Džekson postaje ozbiljan qb, trenutno vjerovatno najbolji trkač među qb-ovima, a što reče stef i ruku je navježbao.

Atlanta podsjetila da tamo i dalje ima silnog kvaliteta. možda se napokon povrate od od izgubljenog finala prije 3 godine.

Petsi trenutno imaju najbolu odbranu, a napad im je u prva dva (oni i Čifsi), pošto im odbrana tradicionalno postaje sve bolja kako sezona odmiče, pitanje je koliko bolji još mogu biti. ne bih da zvučim obeshrabrujuće, ali mislim da su već sad ozvaničili da su najozbiljniji kandidati za titulu.

Kaubojsi izgledaju odlično. Dak je pun samopouzdanja (sa pokrićem). osvježeni risiverski kor im djeluje utegnuto i prodforno, Zeke na nivou koji mu pripada.

Pekersi se dižu. 2. pobjeda, i ukupni dojam je već mnogo bolji.


na dnu su neprikosnoveni Delfinsi. Stilersi, bez povrjeđenog Big Bena mogu samo još dublje dolje.
tasadebeli tasadebeli 13:22 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?

docsumann

da trolujemo malo o prošlom kolu...




Уживајте, момци! (И Зили... Тј. девојке...)

Ич не пратим.

Као ни баскет, зато се и не јављам на тим блоговима. Ћутим, јадан, шта ћу. Не иде се голог, је л' те, међ' пијане Турке. Рекох већ, у мене ватерполо, веслање и све у вези с водом, па онда на другом месту европски хркљуш (фузбал), па бокс... Остало ич. Мене ме не ради.















shone shone 14:04 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?



Atomski mrav Atomski mrav 14:15 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?

Petsi trenutno imaju najbolu odbranu, a napad im je u prva dva (oni i Čifsi), pošto im odbrana tradicionalno postaje sve bolja kako sezona odmiče, pitanje je koliko bolji još mogu biti. ne bih da zvučim obeshrabrujuće, ali mislim da su već sad ozvaničili da su najozbiljniji kandidati za titulu.

Pre početka sezone sam izjavio da je jedini način da ne odbrane titulu da se povredi Brejdi. Uz ovakvu odbranu, mogli bi ponovo do titule i bez Brejdija (sem u slučaju da se povredi baš u finišu sezone pa da nemaju vremena da se uigraju sa rezervnim kvoterbekom).

Atlanta podsjetila da tamo i dalje ima silnog kvaliteta. možda se napokon povrate od od izgubljenog finala prije 3 godine.

Šipak bi podsetili na slavnu prošlost da se onoliko igrača Iglsa nije povredilo (Wentz included).

na dnu su neprikosnoveni Delfinsi. Stilersi, bez povrjeđenog Big Bena mogu samo još dublje dolje.

Tja, onaj rezervni kvoterbek i nije bio tako loš (slično kao i onaj iz Džeksonvila) ali Big Ben je Big Ben.
docsumann docsumann 14:55 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?

Šipak bi podsetili na slavnu prošlost da se onoliko igrača Iglsa nije povredilo (Wentz included).


Friman, Hulio, Mat (mada je imao par grešaka) izgledali su opasno ko nekad.
a ona pobjedonosna akcija, gdje je lijevi tekl Metjus istrčao da napravi blok Huliju za prodor po krilu, pri čemu je spljoštio protivničkog kornera -

docsumann docsumann 14:58 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?

onaj rezervni kvoterbek i nije bio tako loš (slično kao i onaj iz Džeksonvila


onaj s kineskim prezimenom?


simpatičan. nije se pogubio nimalo.
docsumann docsumann 18:52 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?


Hulio Džones je vjerovatno najbolji defanzivac među napadačima.



koja zvjer. vjerovatno je samo Megatron bio veća atletski monstrum među hvatačima.


EDIT: koji šprint, akcija počinje na 0:40
tasadebeli tasadebeli 19:35 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?

shone





Рекох већ, добрииииии!!!






docsumann docsumann 19:52 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?

tasadebeli
shone





Рекох већ, добрииииии!!!



mnogi vrhunski nfl igrači su napravili velike karijere bježeći iz bjede.
tasadebeli tasadebeli 21:51 16.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?

docsumann
tasadebeli
shone





Рекох већ, добрииииии!!!



mnogi vrhunski nfl igrači su napravili velike karijere bježeći iz bjede.



Исто као и у овом нашем/балканском/источноевропском/аргентинском/бразилском/афричком/... хркљушу.

Одувек сам се питао, а и причао често с клинцима у школи, колико хиљада или чак десетина хиљада њих је потребно потрошити да би се произвео и појавио један Роналдо, Меси или Нејмар који доносе лову својима најближима и некој малој интересној групи људи око њих и њихове породице.

Колико хиљада тужних лица се крије иза једног осмеха неког Роналда или Месија са билборда уз улицу или аутопут?
docsumann docsumann 08:36 18.09.2019

Re: gdje su nfl-aši?


za ljubitelje i razumitelje

povodom stogodišnjice lige, NFL je izdala 100 najboljih poteza ever

naratori su razne poznate ličnosti (glumci, muzičari, komičasr...) i porsljavljeni igrači.

uživajte



na 3:50
shone shone 20:06 16.09.2019

ako je promaklo






http://filmativa.ws/online-sa-prevodom/the-professor-and-the-madman/
tasadebeli tasadebeli 21:59 16.09.2019

Re: ako je promaklo

shone





http://filmativa.ws/online-sa-prevodom/the-professor-and-the-madman/



Ти то нешто на мој рачун?


The film is about the professor, James Murray, who in 1857 began compiling the Oxford English Dictionary and led the overseeing committee, and W. C. Minor, a doctor who submitted over 10,000 entries while he was undergoing treatment at Broadmoor Criminal Lunatic Asylum.



shone shone 22:24 16.09.2019

Re: ako je promaklo

Ти то нешто на мој рачун?


Ne, zašto?
myredneckself myredneckself 00:29 17.09.2019

Re: ako je promaklo

tasa
Шта је са оним необавезним разговором у којем саговорници имају времена да прво размисле о ономе шта су чули, прочитали, видели,... па да тек онда прво осмисле и тек после тога кажу о чему то мисле или шта осећају поводом неког питања?


Nema niko vremena da čeka, nema koncentracije, attention span 20 sec., Taso. Ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car. Inače, u većini slučajeva te odmah optuže za netraženo prosvetljivanje s predumišljajem, ili ćeš osetiti da ih smaraš, i tome sl.
Evo, primera iz moje kuće od pre neki dan. Počnem ja da pričam i da opisujem jednu situaciju baš dok B. gleda neki sport. (Biće da sam bila na pogrešnom mestu u pogrešno vreme, hm, šta veliš?)
Ja:
-Gledaš me, a vidim da me ne pratiš.
On:
-Skrati!
Ja:
-Pa, ne mogu da skraćujem uvodim te u atmosferu, čoveče božiji!
On:
-Ali zaboravićeš šta si počela da pričaš, ženo božija.

I tako... šta reći, vidiš li ti dokle je to došlo?
macak.tosa031 macak.tosa031 05:03 17.09.2019

Re: ako je promaklo

myredneckself
tasa
Шта је са оним необавезним разговором у којем саговорници имају времена да прво размисле о ономе шта су чули, прочитали, видели,... па да тек онда прво осмисле и тек после тога кажу о чему то мисле или шта осећају поводом неког питања?


Nema niko vremena da čeka, nema koncentracije, attention span 20 sec., Taso. Ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car. Inače, u većini slučajeva te odmah optuže za netraženo prosvetljivanje s predumišljajem, ili ćeš osetiti da ih smaraš, i tome sl.
Evo, primera iz moje kuće od pre neki dan. Počnem ja da pričam i da opisujem jednu situaciju baš dok B. gleda neki sport. (Biće da sam bila na pogrešnom mestu u pogrešno vreme, hm, šta veliš?)
Ja:
-Gledaš me, a vidim da me ne pratiš.
On:
-Skrati!
Ja:
-Pa, ne mogu da skraćujem uvodim te u atmosferu, čoveče božiji!
On:
-Ali zaboravićeš šta si počela da pričaš, ženo božija.

I tako... šta reći, vidiš li ti dokle je to došlo?

Valjda u manje od tri rečenice?
shone shone 07:07 17.09.2019

Re: ako je promaklo




Kako je teško biti slab,
kako je teško biti sam,
i biti star, a biti mlad !

I biti slab, i nemoćan,
i sam bez igdje ikoga,
i nemiran, i očajan.
I gaziti po cestama,
i biti gažen u blatu,
bez sjaja zvijezde na nebu.

Bez sjaja zvijezde udesa
što sijaše nad kolijevkom
sa dugama i varkama.

--O Bože, Bože, sjeti se
svih obećanja blistavih
što si ih meni zadao.

O Bože, Bože, sjeti se
i ljubavi, i pobjede
i lovora i darova.

I znaj da Sin tvoj putuje
dolinom svijeta turobnom
po trnju i po kamenju,

od nemila do nedraga,
i noge su mu krvave,
i srce mu je ranjeno.

I kosti su mu umorne,
i duša mu je žalosna,
i on je sam i zapušten.

I nema sestre ni brata,
i nema oca ni majke,
i nema drage ni druga.

I nema nigdje nikoga
do igle drača u srcu
i plamena na rukama.

I sam i samcat putuje
pod zatvorenom plaveti,
pred zamračenom pučinom,

i komu da se potuži?
Ta njega nitko ne sluša,
ni braća koja lutaju.

O Bože, žeže tvoja riječ
i tijesno joj je u grlu,
i željna je da zavapi.

Ta besjeda je lomača
i dužan sam je viknuti,
ili ću glavnjom planuti.

Pa nek sam krijes na brdima,
pa nek sam dah u plamenu,
kad nisam krik sa krovova !

O Bože, tek da dovrši
pečalno ovo lutanje
pod svodom koji ne čuje.

Jer meni treba moćna riječ,
jer meni treba odgovor,
i ljubav, ili sveta smrt.

Gorak je vijenac pelina,
mračan je kalež otrova,
ja vapim žarki ilinštak.

Jer mi je mučno biti slab,
jer mi je mučno biti sam
(kada bih mogao biti jak,

kada bih mogao biti drag),
no mučno je, najmučnije
biti već star, a tako mlad!
tasadebeli tasadebeli 07:10 17.09.2019

Re: ako je promaklo

shone
Ти то нешто на мој рачун?


Ne, zašto?




Ма зезам се, бре! Због професора који је "отпочео сакупљање материјала за Оксфорд речник" и најпродуктивнијег му саучесника у том раду, W. C. Minor, a doctor who submitted over 10,000 entries while he was undergoing treatment at Broadmoor Criminal Lunatic Asylum.


Понеки пут помислим да то и јесте једино стање у којем би било ко могао да се успешно бави тим радом. А при томе да не полуди јербо је свестан да је то посао који се никада не завршава, не заокружује.

Знаш за Речник срспкохрватког књижевног и народног језика Института САНУ?

(То није онај што су објавиле две Матице, српска и хрватска шездесетих у 6 томова, који је био Речник књижевног СХ, па смо му ми обновили 2007. издање у једном тому, наравно прерађено и допуњавано.)

Први том САНУ Речника изашао 1957. (иницијатор пројекта Александар Белић, све ти јасно), а данас стигли, мислим, до 22. тома и слова Т. Многи се питају када ће да заврше. У 23. веку?

А у ствари, то и јесте посао који се никада не завршава. Зато ми и јесте привукла пажњу ова синтагма са Википедије who in 1857 began compiling the Oxford English Dictionary јер суштина и јесте у том послу почети, а помирен с мишљу да после тога никада не можеш да кажеш готово, завршио сам, јербо ти је језик као риба (неки пут и као сапун на туширању у мушкој свлачионици, далеко било, пу, пу, пу, помери се с места), свако мало ти исклизне из руку , па га опет јуриш, хваташ, он ти бега лево, десно, горе, доле,... Мења се језик као и људи што се мењају. И друштво.

И онда испада да тим језичким пословима можемо да се бавимо читавог живота само ми, ви си мајнори. Сваки, је л' те, за свој народ, за своју језичку заједницу.

Зато сам се зезао.








П.С. - А схваташ које су три књиге најзначајније за један језик као оруђе културе језичке заједнице, тј. народа, који тај језик користи? Од чега је Вук почео? Мала Писменица уз Пјеснарицу, па Рјечник, па сакупљање језичког корпуса за основу будућег књижевног језика уз почетни рад на правопису (прерађивање и дорађивање азбуке на данашњих 30 слова)... Једноставно, тако тај процес мора да иде.
shone shone 07:18 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Због професора који је "отпочео сакупљање материјала за Оксфорд речник" и најпродуктивнијег му учесника у том раду, W. C. Minor, a doctor who submitted over 10,000 entries while he was undergoing treatment at Broadmoor Criminal Lunatic Asylum.



docsumann docsumann 07:19 17.09.2019

Re: ako je promaklo


Ta besjeda je lomača
i dužan sam je viknuti,
ili ću glavnjom planuti.


esencija bloga u 3 reda
tasadebeli tasadebeli 07:25 17.09.2019

Re: ako je promaklo

shone

Kako je teško biti slab,
kako je teško biti sam,
i biti star, a biti mlad !




Чему депресија, друже?

Свако доба, и старост и младост и средње године, има своје предности, али и своје мане.

Неб' ти се ја сада враћао у, рецимо, мојих 17, 18, 19, 20,... година да опет проживљавам сва она душевна растрзанија која сам тада проживљавао. Не, хвала, немам апетита.

Си читао ти роман "Кожа"?

(Заборавио сам име писца, што каже Мариопан, не знам да л' због оног Немца у кући или због гранитних плоча и плочица по граду Београду.)

Главном јунаку, седамдесетпетогодишњем писцу, пресаде мозак у тело човека од 25 година. И тако му направе пакао од живота.
tasadebeli tasadebeli 07:59 17.09.2019

Re: ako je promaklo

myredneckself

Ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car.



Хвала на комплАменту, Чарли то одавно мисли о мени.


Valjda u manje od tri rečenice?


I tako... šta reći, vidiš li ti dokle je to došlo?


Видим.

Evo, primera iz moje kuće

-Skrati!



Моја Дада (сестра) је '50. годиште (кеви из првог брака, ја сам '64., па отуд толика разлика, дакле полусестра мада никада нисмо узимали у обзир то "полу" ). Наш буразер (односно сестрин полубрат по оцу, мени није ништа јер немамо заједничку ни мајку ни оца, али један другог сматрамо од детињства буразерима и зовемо се међусобно "батиице" јер смо тако поједноставили ствари које су наши стари запетљали к'о у птичјем јебалишту) рођен 1961.

Седимо и сестра нам нешто прича. И ја видим мога бату, у турском седу на отоману како врти рукама у круг као редитељ кад хоће да каже да камера настави снимање и каже сестри:"Брже, секо, брже!"




'Ај сад озбиљно...

Nema niko vremena da čeka, nema koncentracije, attention span 20 sec., Taso. Ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car. Inače, u većini slučajeva te odmah optuže za netraženo prosvetljivanje s predumišljajem, ili ćeš osetiti da ih smaraš, i tome sl.



Велики проблем у школи, Реднек, велики проблем.

Неки кажу да тај ADHD синдром није штетан, али гледајући сада већ генерације и генерације деце испред себе и видевши колико постају са сваком новом генерацијом све површнији и са све краћим памћењем, не могу да се сложим с тим.

И ја их разумем. Толико тога има око њих што им одвлачи пажњу. Нисмо ни ми матори много другачији данас, нисмо имуни на све те дистракције, али нам је мозак трениран ипак у неком другом времену, па умемо понеки пут себе и да дисциплинујемо по питању фокусираности на нешто када нам то затреба.

Клинци то не умеју.

И многи кажу, проблем је у томе што нам је школа заостала у индустријској ери док ми данас живимо у постиндустријској ери, па је зато деци досадно и не могу да се сконцентришу на нешто дуже од 2 минута.

А ја онда помислим како ја на часу нисам интернет који ће да мења активности свака 2 минута да би деца сурфовала по мени и мојој души и личности.

И при томе поуздано знам да је суштина, срж, сваког наставног и педагошког процеса у оном односу "лице у лице" и интеракцији и међусобном поверењу ученика и учитеља, исто као што је то било и пре 5000 година док смо писали по глиненим таблицама.


Велики проблем, Реднек, велики проблем. И још увек ти не умем казати шта би можда могло бити решење тог проблема и како да изађемо читави и нормални из тога у чему се затекла школа и образовање данас.

Немој заборавити, ти који данас седе у школским клупама, сутра ће пилотирати путничким авионима, оперисати људе у болницама, прописивати терапије, поправљати аутомобиле,... Једном речју живети у људском друштву иако се путем медија упорно намеће лажни модел живота у којем је свако довољан сам себи.













П.С. - Немој ово схватити као неки мој дефетизам (нисам ја Шоне ), него само реална слика тога о чему причамо.

И без обзира на ту слику, нема одустајања! Нека борба траје непрестана, идемо даље!




tasadebeli tasadebeli 08:10 17.09.2019

Re: ako je promaklo

myredneckself



За тог, по мени, злотвора - ADHD синдром. Из праксе...


Children with ADHD may be hyperactive and unable control their impulses. Or they may have trouble paying attention. These behaviors interfere with school and home life.



Каже мојој жени на часу њен ученик, матурант:

"Разредна, могу ли у тоалет?"

"Не може, звониће за крај часа за два минута."

"Али мени се пишки!!!"


И то, Реднек, он сасвим озбиљно, не зеза се.

Можеш ли себе да замислиш са 18 година како својој професорки у средњој школи кажеш:

"Мени се пишки!!!"

Ја не могу себе да замислим.

А овима данас је то сасвим нормално.

И онда ти пуна учионица таквих unable control their impulses. Није један или два, пуна учионица.

Јбг,


„Хоћу сад и хоћу све!“



shone shone 08:23 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Чему депресија, друже?


Ma kakva depresija sad pred bojkot izbora. Oštrenje!

Неб' ти се ја сада враћао у, рецимо, мојих 17, 18, 19, 20,... година да опет проживљавам сва она душевна растрзанија која сам тада проживљавао. Не, хвала, немам апетита.


Jbg nekom bilo lepo pa nije z'goreg da se ponovi.
tasadebeli tasadebeli 08:37 17.09.2019

Re: ako je promaklo

shone

Ma kakva depresija sad pred bojkot izbora. Oštrenje!












Jbg nekom bilo lepo pa nije z'goreg da se ponovi.



Па јес, то је она добра људска особина због које нам је и лакше у животу, да памтимо само оне лепе тренутке, а оне ружне да потискујемо јер бисмо тешко пролазили свакодневницу мислећи на те ружне тренутке.

Слажем се.

Али кад мало дубље закопам... Остајем код оне моје карте у једном смеру, без повратка у младост.


П.С. - Гледао сам неку домаћу тв драму пре десетак и више година. Мима Караџић и Неда Арнерић су средовечни брачни пар. Најбољи другар мужа је Гага Николић.

И муж се заљуби у клинку од 20 година. Почиње хаос. Сплавови, лудило, теретана, фарбање оседеле косе,...

И звони Мима на врата код свог другара, са офарбаном косом у ону боју к'о Тито некада, Гага Николић му отвара врата и када га угледа, каже:


"У, јеботе! Изгледаш као орман од махагонија!"
shone shone 08:39 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car.
П.С. - Немој ово схватити као неки мој дефетизам (нисам ја Шоне


Pa kako? Ti si onomad (pre nego su ti skrljali plajvaz) objasnio ovu kujnu u jednoj reči. Bullseye.
E sad ti docs pozajmio papir i olovku pa si zaboravio

Kakav bre defetizam - nema pomirenja!
tasadebeli tasadebeli 08:51 17.09.2019

Re: ako je promaklo

shone
Ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car.
П.С. - Немој ово схватити као неки мој дефетизам (нисам ја Шоне


Pa kako? Ti si onomad (pre nego su ti skrljali plajvaz) objasnio ovu kujnu u jednoj reči. Bullseye.
E sad ti docs pozajmio papir i olovku pa si zaboravio

Kakav bre defetizam - nema pomirenja!






Ма пусти ову кујну, у кујнама се седи само на журкама и то са својом екипом.






П.С. А Bullseye је и даље Bullseye. Ништа се ту није променило.









Па погледај само какав нам је друштвени "дијалог" у Србији који више изгледа као какофонија хиљада и хиљада монолога него сувисли договор разумних људских бића о ономе шта желе да виде у будућности за себе и за своју децу. (ЛИНК)
mariopan mariopan 09:55 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Šta žele da vide u budućnosti za sebe i decu?

Pa to u Srbiji ovakvoj kakva je nije moguće. Mislim na planiranje budućnosti, neki zacrtan plan koji bi dugoročno trasirao korake ka nekom cilju. I da postupanje po tom planu može nekog da dovede do cilja.

Planovi o "budućnosti" dobacuju najdalje do kraja meseca ili od plate do plate.

Preveliko siromaštvo tera ljude da sve planove i želje svedu samo na golo preživljavanje za većinu stanovnika Srbije i nije im zameriti ako svu energiju upregnu u kratkoročne ciljeve.

Kada siromaštvo traje ovako dugo dobijaš narod koji je dresiran da tako misli i radi, ne ume drugačije.

tasadebeli tasadebeli 11:05 17.09.2019

Re: ako je promaklo

mariopan

Šta žele da vide u budućnosti za sebe i decu?

Pa to u Srbiji ovakvoj kakva je nije moguće.




Проблем није само у Србији, проблем је глобалне природе. То ти тврдим из онога што чујем у контактима, уживо или путем сокоћала, са мноштвом мојих колегиница и колега, професорки и професора на свим нивоима образовања, од најнижег до највишег (до постдипломаца) са разних крајева света, од САД и Канаде до Грузије и Азербејџана.

Уопште овде не говорим о


Preveliko siromaštvo



Знам људе који су посећивали школе у најсиромашнијим афричким земљама и који су видели тамо много школа смештених у дрвеним страћарама (као оне кућице на нашим градилиштима за алат) у које је је смештено по 60 деце, и то само оне деце из насеља у окружењу чији родитељи имају да плате учитељу износ од отприлике 1 евро месечно. Само прва два реда ђака имају свеске и оловке. О уџбеницима нема ни говора.

А ти клинци долазе редовно на наставу и помно упијају сваку реч учитеља у тој импровизованој учионици. Додуше, немају ова сокоћала од по 200-300 еврића и патике које исто коштају, по последњој моди, каква врло често имају наша деца у Србији. Та деца у Африци нису бесна и размажена, још увек желе нешто да учине са собом, па можда зато упијају помно сваку реч учитеља.

А можда и зато што капирају да им је то једини пут да изађу из те беде и сиромаштва у којој живе?

Шта ти мислиш, Мариопан?

Хоћу да ти кажем, не би требало овде да мешамо бабе (и деде ) и жабе.

Проблем који сам потегао овде је ипак другачије природе од стабилности друштва, економске обезбеђености и свеопште апатије због недостатка вере у боље сутра.

Не знамо ми, Мариопан, шта је право сиромаштво зато што не гледамо даље од врха свога носа.

Можда би ова свеопшта апатија у србији престала, можда бисмо опет и почели да планирамо будућност, када бисмо мало погледали око себе и видели где смо, у каквом то свету живимо и почели да радимо оно што треба да радимо да у том свету не бисмо доспели тамо где су они истиски сиромашни.

Је л' ти купујеш, макар с времена на време, понеку чоколадицу својој деци?





myredneckself myredneckself 12:46 17.09.2019

Re: ako je promaklo

tasa
Можеш ли себе да замислиш са 18 година како својој професорки у средњој школи кажеш:

"Мени се пишки!!!"

Ја не могу себе да замислим.

А овима данас је то сасвим нормално.

Stvarno ne mogu, i pored potpunog razumevanja maturanta i krizne situacije u koju je zapao.
И онда ти пуна учионица таквих unable control their impulses. Није један или два, пуна учионица.


Nadajmo se da će svi izdržati, da su potty trained i da neće petlu krv puštati po učionici, božemioprosti. Razredna, da ne bi pravila od zla gore, sve neka im dozvoljava (btw, moja preporuka je da nabavi i cucle varalice, da ih u prolazu pored katedre dariva, jednostavno, da se nađu svakom junoši na dalekom putu do toaleta).
O bože, valjda ćemo se i mi urazumiti jednog dana...

Inače Taso, prošle nedelje dobre vibracije u vazduhu oko nas. Take it easy my brother Charles i Jorge Bena postavila sam na fb pre 5-6 dana ja, pa odmah sutra dan posle mene moja draga fb prijateljica, AnaWitha... teškim prezimenom, a eto sada i ti.
U ime naslova pesme i životne filozofije u sporaća koji uživamo, jelte, u svakom minutu života, jer nismo sazdani tako da ih brojimo, kačim istu pesmu tj. cover koji nimalo ne zaostaje za originalom.

mariopan mariopan 12:58 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Је л' ти купујеш, макар с времена на време, понеку чоколадицу својој деци?


Ne kupujem, oboje su na dijeti.

Kupujem sebi jer želim da se ugojim bar 5 kila ali neće na keru meso.

Ja sam u fazi da se preslišavam šta sam sve planirala i želela da ostvarim i kako sam uvežbavala da odlažem sopstvene želje i planove, one koje sam morala da ostavim na "čekanju" jer je sve drugo bilo preče i potrebnije, i kada je došlo vreme da se nešto od toga ostvari vidim da me "vreme pregazilo" i da sve to više ne želim niti mogu da ostvarim.

Zato podržavam one koji žele sve i žele odmah, pod uslovom da to svojim radom steknu jer i ja tako radim.

Radim da bih sebi pružila mogućnost da imam "čokoladicu" svaki dan a ne ponekad. Mrzim da mi bilo ko kroji život po nekom kalupu, naprimer drzava: mala penzija pa ja sad mogu samo jadno da preživljavam a ne treba da imam internet, ni tablet, ni kompjuter, ni letovanja, putovanja, ni kvalitetnu hranu, odeću, obuću, neki hobi koji je skup (slikanje)...

I zato podržavam svaki rad i trud da se zelje ostvare kad im je vreme, da se na čekanje ne ostavlja ništa što se može i danas jer je i to čekanje naš život, i to u međuvremenu je naš život i ne treba ga traćiti čekajući nego ostvarivati svoje snove. Sad i odmah.
mariopan mariopan 12:59 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Не знамо ми, Мариопан, шта је право сиромаштво зато што не гледамо даље од врха свога носа.

Znamo, znamo..
docsumann docsumann 13:09 17.09.2019

Re: ako je promaklo

зато што не гледамо даље од врха свога носа.


Lagao sam da bih vidio što više negledajući dalje od vrha svog nosa
- Pinokio
myredneckself myredneckself 13:11 17.09.2019

Re: ako je promaklo

macak.tosa031
myredneckself
tasa
Шта је са оним необавезним разговором у којем саговорници имају времена да прво размисле о ономе шта су чули, прочитали, видели,... па да тек онда прво осмисле и тек после тога кажу о чему то мисле или шта осећају поводом неког питања?


Nema niko vremena da čeka, nema koncentracije, attention span 20 sec., Taso. Ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car. Inače, u većini slučajeva te odmah optuže za netraženo prosvetljivanje s predumišljajem, ili ćeš osetiti da ih smaraš, i tome sl.
Evo, primera iz moje kuće od pre neki dan. Počnem ja da pričam i da opisujem jednu situaciju baš dok B. gleda neki sport. (Biće da sam bila na pogrešnom mestu u pogrešno vreme, hm, šta veliš?)
Ja:
-Gledaš me, a vidim da me ne pratiš.
On:
-Skrati!
Ja:
-Pa, ne mogu da skraćujem uvodim te u atmosferu, čoveče božiji!
On:
-Ali zaboravićeš šta si počela da pričaš, ženo božija.

I tako... šta reći, vidiš li ti dokle je to došlo?

Valjda u manje od tri rečenice?

Aaa, pa ti bi to najviše voleo, znamo se iako se praviš Toša: molim sadržaj ukratko, daj siže, i sl. Kad kažem, ako uspeš da ispričaš događaj, film, ili nešto o nekoj knjizi, u više od tri rečenice, ti si car, onda mislim to što sam napisala: da su te počastili slušanjem iako si bio slikovitiji i detaljniji u opisima i za to upotrebio više od 3 rečenice o temi, a ne 1 ili eventualno 2, što je u vr' glave za današnje govornike.
mariopan mariopan 14:13 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Знам људе који су посећивали школе у најсиромашнијим афричким земљама и који су видели тамо много школа смештених у дрвеним страћарама (као оне кућице на нашим градилиштима за алат) у које је је смештено по 60 деце, и то само оне деце из насеља у окружењу чији родитељи имају да плате учитељу износ од отприлике 1 евро месечно. Само прва два реда ђака имају свеске и оловке. О уџбеницима нема ни говора.

А ти клинци долазе редовно на наставу и помно упијају сваку реч учитеља у тој импровизованој учионици. Додуше, немају ова сокоћала од по 200-300 еврића и патике које исто коштају, по последњој моди, каква врло често имају наша деца у Србији. Та деца у Африци нису бесна и размажена, још увек желе нешто да учине са собом, па можда зато упијају помно сваку реч учитеља.


Ne pričam o toj vrsti siromaštva, ekstremnoj, pričam o siromaštvu koje je stalno na ivici preživljavanja ali tako da se ljudima čini da samo malo fali da se izvuku, i kada stignu do neke tačke i taman da se izvuku planski im se izmiče tepih ispod nogu i guraju se u siromaštvo ponovo i ponovo,

Tako se dobija narod koji se trudi i radi, poslušan je jer se plaši da ne sklizne u pravo siromaštvo, plaši se da mu bilo wta ne poremeti tu ravnotežu na ivici siromaštva koju je jedva postigao.

Zato se ne bori se za bolje jer se plaši za egzistenciju, i onu najosnovniju. Kao sad što ljudi gube posao ako kritikuju vlast, recimo.
I duhom osiromašen, razorenih ideala, zbunjen i apatičan - takav narod je najbolji "materijal" za potrebe autokratskog vladara.

Narod je o svom jadu zabavljen.
zilikaka zilikaka 15:46 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Tako se dobija narod koji se trudi i radi, poslušan je jer se plaši da ne sklizne u pravo siromaštvo, plaši se da mu bilo wta ne poremeti tu ravnotežu na ivici siromaštva koju je jedva postigao.

Dobro, al to o čemu blog priča je drugačije.
Ljudi su od uvak većinom bili i siromašni i poplašeni. Jedino što ih kao takve istorija nije zabeležila jer su bili i nebitni. I onda ostaje mit o kosovskim junacima, recimo, a ne o stotinama hiljda prostih seljaka kojima je glavno bilo da prežive nekako.
E, ali, i oni kao takvj i mnogi posle njih nisu morali da se prilagođavaju velikom broju informacija. Naprotiv. ono malo se rastezalo, premetalo i kitili, ko nekad kad te profa prozove a ti znaš tek 10% lekcije i onda probaš to isto da razvučeš na što duže odgovaranje, da se učini da znaš. Sad zamisli suprotno. Neko može satima da veze a ima koji minut. Em će brzo govoriti em će biti štur u pojedinostima.
E, to je zadesilo nas i našu decu.
Nama se čini da imamo prednost što smo drugačije formirani al i to je pitanje.
Verujem da priroda nije predvidela ovakvu brzinu punjenja al nam je dala prilagodljivost.
Ko zna, možda ova deca stiču ovakvim razvojem prednost koja će im dobro doći u njihovom dobu.
A možda su i uskraćeni. Kako god, sami će se snalaziti, bez nas.
mariopan mariopan 16:16 17.09.2019

Re: ako je promaklo

Ko zna, možda ova deca stiču ovakvim razvojem prednost koja će im dobro doći u njihovom dobu.
A možda su i uskraćeni. Kako god, sami će se snalaziti, bez nas.


Da, njima pripada sreća ili nesreća, ne znamo još, da se sa tim svojim vremenom snađu, pa kom opanci kom obojci....ali mislim da će se oni odlično snaći u tom novom vremenu.

Možda smo mi stvarno traćili vreme na opširne priče, oni to mogu i sa par emotikona da ispričaju.

Negde sam čitala skraćenu verziju Ane Karenjine i bilo mi je smešno. Dolazi vreme da će baš tako deca i misliti o tom romanu i neće gubiti vreme na čitanje knjiga?

Skoro iz dosade uzmem Turgenjeva i začudim se kako sam nekada imala strpljenja da čitam njegove preopširne opise svake ličnosti, svakog detalja...i ostavim knjigu, sve to sam već čitala davno sad nemam toliko vremena.
milisav68 milisav68 19:05 17.09.2019

Re: ako je promaklo

И многи кажу, проблем је у томе што нам је школа заостала у индустријској ери док ми данас живимо у постиндустријској ери, па је зато деци досадно и не могу да се сконцентришу на нешто дуже од 2 минута.

А ја онда помислим како ја на часу нисам интернет који ће да мења активности свака 2 минута да би деца сурфовала по мени и мојој души и личности.

Angelina "dosadne časove" zamenjuje igrom kroz koju se uči - organizuje potrage za blagom, vodi decu u parkove i šume, prikazuje im filmove o temama koje se obrađuju, fizičko je za nju jedan od najbitnijih predmeta...

"Matematika je idealna za prvi razred - igramo igru zakopano blago. Oni se tokom potrage mnogo lepo igraju po dvorištu - i uče - levo desno, napred nazad... U kasnijim razredima kada dođu nastavni listovi i teži zadaci, jednačine, na primer (a ne mogu ništa u prirodi sa X da radim), opet ih izvedem napolje. Sedimo u prijatnom okruženju, udišu vazduh i završe zadatke mnogo ranije nego kad su u učionici. Nagrada za one koji sve urade tačno je da mogu da se ostatak časa igraju", objašnjava naša sagovornica.


Učiteljica decu kažnjava forama iz "Simpsonovih", a “pravi” odlikaše
tasadebeli tasadebeli 20:41 17.09.2019

Re: ako je promaklo

myredneckself

Stvarno ne mogu,

(btw, moja preporuka je da nabavi i cucle varalice, da ih u prolazu pored katedre dariva, jednostavno, da se nađu svakom junoši na dalekom putu do toaleta)




То ти причам. Нешто је ту жешће отишло у ћорсокак.


U ime naslova pesme i životne filozofije



Што би рек'о Шоне, знаш ме знам те.




tasadebeli tasadebeli 20:48 17.09.2019

Re: ako je promaklo

mariopan

Ja sam u fazi




ма разумем, Мариопан, и мени је тешко да се изместим из своје коже и да гледам на ствари очима оних других, а камоли вама млађарији.

I duhom osiromašen



Е, то је кључно питање овог блога.

А до тога сигурно није дошло искључиво због материјалног осиромашења већ су у игри и неки други чиниоци.
tasadebeli tasadebeli 20:51 17.09.2019

Re: ako je promaklo

zilikaka

Ko zna, možda ova deca stiču ovakvim razvojem prednost koja će im dobro doći u njihovom dobu.
A možda su i uskraćeni. Kako god, sami će se snalaziti, bez nas.



Све тачно речено. Читав коментар.

Видећемо. Нисмо пророци, само нагађамо како ће то изгледати.

И бојимо се.

А то је оно што није добро.

Човек у вечитом страху није слободан човек, зар не?
tasadebeli tasadebeli 21:01 17.09.2019

Re: ako je promaklo

milisav68

Učiteljica decu kažnjava forama iz "Simpsonovih", a “pravi” odlikaše




А види ово!



Domaći zadatak

16.09.2016 | viktorija | komentara: | pregleda: 3452

"Istraživanje - nedovoljan (1). Niko nije tražio da istražujete. Nabrojano više zanata, a jedan obrađen - nedovoljan (1). Ja sam rekla da se piše samo o jednom zanatu", stoji u opisu ocene...


Moja ćerka, učenica 7. razreda osnovne škole dobije za domaći rad temu "Jedan stari zanat". Obrađivali su lirske posleničke narodne pesme. Kao i većina đaka, htela je da napiše nešto o prelji, kujundžiji, ono što ima u čitanci i da završi poso. Međutim, ja sam joj rekla da je to lepa tema, da može da se istraži i da je cilj informisanje o starim izumrlim zanatima koji deo bili važan deo naših života u prošlosti.

Nateram je da malo istraži i da u okviru uvoda napiše par reči o tome šta je koji zanatlija radio, kao objašnjenje, i da o jednom zantu napiše malo više.

Ona to i uradi. Evo kako je ocenjena.

"Istraživanje - nedovoljan (1). Niko nije tražio da istražujete. Nabrojano više zanata, a jedan obrađen - nedovoljan (1). Ja sam rekla da se piše samo o jednom zanatu", stoji u opisu ocene, gde se dodaje "Ispoljena kreativnost - nedovoljan (1). Niko od tebe nije tražio da misliš mimo instrukcija. Radoznalost - nedovoljan (1). Dovoljno je ono što ti se nudi.

Možda je ona za domaći i dobila jedinicu, ali je naučila važnu lekciju. Drugi misle, ti samo reprodukuješ i slediš instrukcije. Želiš da budeš drugačiji, ne može, ne trebaju nam ljudi koji misle, osećaju drugačije. Razlićitost ti ništa dobro ne donosi. Utopi se, uklopi se, ionako su granice enklave male,

Možda samo američki đaci mogu da imaju moto "nebo je granica". Ovde su granice jasne, samo možemo da glumimo da to nije tako.

Ali, moja ćerka je dete, ona hoće da leti, ona ne želi granice. Tu je lektira " Mali princ" koja budi nadu da će nekad neko videti umesto nacrtanog šešira - zmijskog cara kako je progutao slona. Umesto nacrtane kutije - ovcu koju tu živi.

Dok ne nađeš svog malog princa, majka ti obećava da te nikada više neće terati da u školi pokažeš kreativnost, inteligenciju, različitost. To ostavi za...




ЛИНК



Стварно нас разних има у тој просвети...


Теши ме једино ово што каже ова паметна мајка:


Možda je ona za domaći i dobila jedinicu, ali je naučila važnu lekciju.




То јесте важна лекција.

Да би клинци на време схватили у каквом свету живе.

И да ће се са тиме суочавати и када одрсату, само на неким другачијим нивоима у којима оцена од 1 до 5 неће бити једини параметар по којем ће себи одређивати да ли су задовољни због тога што живе један испуњен живот са смислом којим неће бити незадовољни када на крају подвуку црту.




mariopan mariopan 07:13 18.09.2019

Re: ako je promaklo

ма разумем, Мариопан, и мени је тешко да се изместим из своје коже и да гледам на ствари очима оних других, а камоли вама млађарији.

Hahaha, Taso

Ja se uhvatila za ono "hoću sve i hoću odmah" iz nekih svojih razloga, mada to i nije tema, ali bar vama mlaďima da kažem da to i nije tako loše ako čoveka natera da se malo više potrudi.

Da, i to duhom osiromašenih ima mnogo uzroka. Slažem se, ali da ne trolujem više...


Edit

Ovaj "domaći zadatak" me s mesta pomerio.

tasadebeli tasadebeli 07:51 18.09.2019

Re: ako je promaklo

mariopan

ali bar vama mlaďima




Да се почастимо међусобно кад већ нико неће да нас почасти.


Ovaj "domaći zadatak" me s mesta pomerio.



Си вид'ла?

А просветним инспекцијама је очигледно много важније да ли је све уредно заведено у протоколе од тога ко им све ради по школама.

Ономад једној колегиници, професорки енглеског у Ужицу, на час енглеског као просветни инспектор дошао човек који је ветеринар по струци. Али је просветни инспектор по партијској линији.

Није ни чудо што онда на крају баладе завршимо са овим.



Vršnjačko nasilje se pretvorilo u internet-senzaciju? VIDEO

Slučaj "Barajevo" eksplodirao je na društvenim mrežama, gde raste popularnost učesnica snimka.


IZVOR: PRVA UTORAK, 17.09.2019. | 19:34


Nije prošlo neopaženo da je žrtva dobila veliku podršku na Instagramu, gde je napravljen i poseban profil za tu namenu, na kom se sada postavljaju i novi snimci vršnjačkog nasilja.

Kakvu ulogu ima virtuelni svet u kreiranju društvenih problema u realnosti?

Usuditi se na zaključak da se jedan od najvećih društvenih problema u Srbiji - vršnjačko nasilje, ukršta i kombinuje se fenomenom popularnosti na internetu po svaku cenu hrabar je, ali nažalost i realan pristup.

U toj internet-utakmici mlađa populacija često ne bira sredstva, kako bi virtuelno postala što prodornija i što uticajnija.

Recimo, nakon vršnjačkog nasilja u Barajevu, sa profila žrtve čija je popularnost u porastu i trenutno ima 33.000 pratilaca, poslata je zahvalnost svima koji su je podržali uz obećanu reklamu zauzvrat.

Da li se tako ozbiljni problemi pretvaraju u internet-senzacije i prilike za napredovanje u virtuelnom svetu?




Ministar smenio direktora škole u Barajevu zbog slučaja devojčica koje tuku drugaricu


"U skladu sa Pravilnikom o protokolu postupanja u ustanovi u odgovoru na nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje, direktor nije preduzeo odgovarajuće aktivnosti odnosno nije obavestio nadležnu školsku upravu o trećem nivou nasilja i nije sazvao tim koji bi hitno krenuo u postupak rešavanja problema nasilja", navodi se u saopštenju Ministarstva prosvete.





Него овај, Мариопан...

Знаш ти Перу?








mariopan mariopan 08:33 18.09.2019

Re: ako je promaklo



Moj sin je u svoje vreme imao takvu učiteljicu, do osmog razreda su bili najbolji u školi.

Čekam jednom za informatvni razgovor, oni prvi razred, i vidim ih kroz prozore da se šetkaju po učionici, moj sin na granofonu pušta ploče, učiteljica sedi za stolom i nešto piše, deca ko pilići svuda ih ima.

Pitam učiteljicu koji im je to bio čas, kaže crtanje. Pa što ne sede i ne crtaju?

Smeje se i kaže da su oni mali, da vole da crtaju ali vole i da vide šta su drugi nacrtali, a moj sin oduvek voleo tehniku pa što da ne slušaju ploče kad on ume da pusti muziku...i još....ko njih tako male da veže za stolicu, oni više nauče kad se ničega ne boje.

Obožavali je klinci.
Najveći kompliment po meni je bio kada sam pitala sina kakva mu je učiteljica a on rekao "kao ti". Sad je u penziji i često je viđam. Mislim da im je dala onaj impuls koji ih je za ceo život gurnuo napred?
tasadebeli tasadebeli 08:58 18.09.2019

Re: ako je promaklo

mariopan

Obožavali je klinci.
Najveći kompliment po meni je bio kada sam pitala sina kakva mu je učiteljica a on rekao "kao ti". Sad je u penziji i često je viđam. Mislim da im je dala onaj impuls koji ih je za ceo život gurnuo napred?






То! Тај импулс.

Да те намсејем мало... О мамама и учитељицама.

Својевремено сам радио у Тринаестој бг. гимн. са сином моје учитељице старијим од мене три године, професором математике. Знамо се нас двојица од детињства, ишли у исту основну школу и гимназију итд, а мајке нам се познавале такође од детињства, заједно се играле као мале... (Баново брдо, стара Чукарица, тада имало 5 пута мање становника него данас.)

И на једном одмору у Тринаестој гимн. у зборници уз кафу ја испричам колегиницама и колегама како је мене, ето, моја учитељица одучила од тога да будем насилан тако што је мене и мог другара из клупе прекинула у тучи и налупала нам обојици шамаре.

А њен син запањен каже:

"Налупала вам моја кева шамаре! Па она мене, човече, никада у животу није ударила!"




Мариопан, велики, веома велики, проценат нас никада у животу не заборавља име своје учитељице. Јер то би било као да заборавиш име своје мајке.

Баш због тог импулса који помињеш, ма какав год он био.

А било би добро када би свака учитељица/учитељ, па затим и наставници и професори све до највишег нивоа образовања, били тога свесни.


П.С. - Моја колегиница из школе, учитељица, ишла на час да замени колегу Јездимира, учитеља, који тог дана није дошао. И каже:

"Човече, уђем ја у учионицу, а у клупама седи 30 малих Јездимира!"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana