Politika| Putovanja

Trinidadske magle

jinks RSS / 20.09.2019. u 10:18

dst1.jpg

U proleće 2010. godine Trinidad se našao na samoj ivici teške političke krize, u trenutku kada se trinidadska mladost odlučila za bojkot. I to, pod parolom „Do so Trinidad", ni manje ni više nego kompletnih nastupajućih parlamentarnih izbora. Čitav se Trinidad mesecima tresao od protesnih šetnji i zborova, zapaljivih reči i govora, kao i hvalospeva i oda nekoj novoj svetloj budućnosti - sve dok nije došla predizborna ćutnja i ... dan odluke.

Jer, trinidadskoj mladosti je bilo dosta svega. Svet odraslih više u principu i nije predstavljao ništa preterano više do tušte i tma istih obećanja, ispraznih nadanja i izgubljenih mogućnosti, te su se između ostalog i zato svi zajedno odlučili za bojkot. Jer, zašto establišment ne udariti tamo gde je u principu možda i najosetljiviji, u politički sistem, parlament i vladu, koje su ionako birali i postrojavali lokalni tajkuni, potpomognuti svakojakim medijskim i marketinškim mešetarima.

„Do so Trinidad" je odzvanjalo ulicama i trgovima Port of Spejna, u spontanom pokretu pobunjene mladosti, koji je ujedinio po nacionalnoj i verskoj osnovi inače vekovima teško podeljeno ostrvo. Naime, politički sistem Trinidada decenijama se vrti manje-više oko jedne podele - između indijske i crnačke populacije, koja je neretko od uobičajenih parlamentarnih čarki umela da preraste i u oružane sukobe. Ali, trinidadska mladost je znala bolje - indijska ili crnačka, sva se našla ujedinjena na barikadama borbe za novu zajedničku budućnost „Do so" Trinidada.

I došao je taj dan, kada su mladi odlučili da bojkotom promene svet ... došao i prošao, sa tek nešto smanjenom izlaznošću, odnosno sa nečim što bi se i inače moglo smatrati na određeni način i uspešnim izborima - na kojima su pobedili predstavnici indijske populacije Trinidada. I to je to.

Sad, zašto bi sve ovo ikome uopšte i moglo da bude interesantno. Pa i ne bi da u čitavu priču od samog početka prste nije uplela čuvena „Kembridž analitika". Da, upravo ona koju zadnjih godina kroz hiljade novinskih stubaca optužuju da je gotovo svojeručno zaslužna kako za dolazak Trampa na vlast u SAD, tako i za, na određeni način i uspeh Bregzita. Ona za koju se tvrdi da je između ostalog i prikupljanjem podataka o biračima na Fejsbuku, kao i na drugim društvenim mrežama, generisala odgovarajući političko-propagandni materijal, koji je preko istih i drugih društvenih mreža i medija plasirala istim tim, kao i mnogim drugim biračima, utičući tako na način na koji će da glasaju.

Naime, po priči, nekome je bilo potrebno, iz ko zna kog razloga, da na izborima na Trinidadu 2010. pobede indijske stranke. I kontaktirao je koga drugog do „Kembridž analitiku". A, "Analitika" je radila i radila, vrtela svoje jedinstvene i po svoj prilici prilično precizne modele birača i korisnika društvenih mreža, i došla do zaključka da bi se sve ovo moglo postići ukoliko bi se u populaciji od 18 do 25 godina (gde su ciljnu grupu pre svega predstavljali birači koji su prvi put izlazili na birališta) smanjila izlaznost za 30-40%, što bi rezultovalo padom ukupne izlaznosti od 5-6%, taman koliko je indijskim strankama bilo potrebno da pobede na izborima.

I onda je krenulo profesionalno dinstanje i blanširanje Trinidada od strane "Kembridž analitike", ljuljanje i muljanje, „Do so Trinidad" i „So do Trinidad" na sve strane, pozivi na bojkot, kao i proizvodnja osećaja apatije i pripadnosti nepreglednoj grupi pobunjenih istomišljenika - sve dok nije došao dan izbora. Ali, neko će reći - pa u čemu je fora, kada su u pobuni mladih Trinidada jednako učestvovali kako Indijci tako i crnci. E, tu do izražaja dolazi sva promućurnost „Kembridž analitike", koja je procenila da će, koliko god učesnici protesta zajedno pevali "Kumbaja" i držali se za ruke oko logorskih vatri, na dan izbora mladi Indijci uraditi ono šta im kažu roditelji, dok će crnačka mladost ostati po kućama. I upravo se tako i desilo, Indijci su pobedili, a „Kembridž analitika" po ko zna koji put došla do svog teško zarađenog novca.

Sad, možda ipak poslovični britanski cinizam, kao i, doduše u principu i pošteno plaćena politička manipulacija trinidadskom mladošću i nisu na kraju odneli baš sav šnjur. Jer, možda pomenuti politički protesti i nisu bili baš toliko uzaludni - i, možda su iznedrili i nekog budućeg Mahatmu Gandija ili Nelsona Mendelu, Čerčila ili Ruzvelta, koji će stvoriti ne samo bolji novi Trinidad već i neki bolji vrli novi svet.

Ako je tako, onda stvarno i "Do so Trinidad", a ako ne - onda pa nič.

 



Komentari (358)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 21:06 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

docsumann
macak.tosa031
freehand
macak.tosa031
freehand

...
... je šokantno vispren i apsolutno tačan. Bez dela o adresiranju biračkom telu gde bi trčuljak očigledno da pravi kontrapink spočitavajući stalno drugima upravo takve namere - dobio bi preporuku ko vrata.

Ko je trčuljak?

A ne pitaš zašto Ćosić ništa ne treba da dokazuje bilo čijim biračima pa ni SNS?

Ko je Ćosić?

Srbin

Nije lako biti Ćosić
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:12 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

freehand

Nije lako biti Ćosić


Saglasan!
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:04 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
alselone
Čitao sam skoro o nekoj devojci koja je išla brodom umesto avionom jer kao manje emituje co2. Mediji su joj dali prostora kao da je našla lek za rak.


Poslušaj onaj podcast koji sam nešto niže linkovao Milanu, ima i o tome.


Nema, druže, pošto je ova mala išla jedrilicom preko okeana, a ne brodom. Ali ko još mari za te sitne detalje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:11 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
vrabac_onaj
alselone
Čitao sam skoro o nekoj devojci koja je išla brodom umesto avionom jer kao manje emituje co2. Mediji su joj dali prostora kao da je našla lek za rak.


Poslušaj onaj podcast koji sam nešto niže linkovao Milanu, ima i o tome.


Nema, druže, pošto je ova mala išla jedrilicom preko okeana, a ne brodom. Ali ko još mari za te sitne detalje.


Ma znam da je išla jedrilicom, priča je o hajpu oko nje.
floki floki 22:19 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

eto rešenja pajiću, sklepaj i ti jedrenjak (mada pogledaj koliko taj njen košta i koliko je njen "tim" leteo tamo-ovamo oko priprema za njeno jedrenje; možda sklepaš i neki jeftiniji splav, ali mojne kineske delove da koristiš jer oni zagade bogaoca dok dođu u pumojebinu kod tebe)

pa onda možeš do hamburga, pa rajna majna dunav kanal (ili da naguziš dunav iz crnog mora) do kuće u bg

i bog da te vidi, ali bukvalno
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:19 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

floki
srdjan.pajic
bene_geserit
Sad smo zato svi malo u frci jer su katastrofalne klimatske promene izgleda nezaustavljive, hvala vam braćo republikanci i pametnjakovići na tome


Tebe ko da u odgajili u pećini a hranio si se gledanjem u sunce.
Hvala ti, o Pajiću, što nisi uništio ovu našu planetu za razliku od nas pametnjakovića.


Nema na čemu, radim ja i za vas, bahate kukuljičare, a kad ti more tu uđe u dnevnu sobu setićeš se ko je ovde radio za opštu stvar, histerisao i obijao patike na demonstracijama da se uradi nešto protivu man made globalnog otopljavanja. Ali bojim se da će biti kasno, imaćeš važnija posla u tom trenutku.


пајићу, убудуће да не пишаш у море (и браниш свима около да то исто раде) да би остао доследан својој борби против климатских промена :)


Na more odavno ne idem (a i kad idem, šoram u ronilačko odelo), a možda bi trebalo, jer je to, eto, prilika za dodatni aktivizam.

Floki, kako je kod vas u Nemačkoj to sa obnovljivim izvorima energije regulisano? Ne znam koliko imate sunčanih dana i da li se isplate solarni paneli, ili imate neku drugu opciju, ovo što pominje maksa, ili to sve nemačka država reguliše sama, bez da ikog išta pita?

floki floki 22:28 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

ma ima ovde isto da se bira dobavljač da bude kao zeleni... mada ovde većinom od vetrenjača valjda ide, tamo na severu i na severnom moru... solarne ploče ima poneko na krovu...

a nama kad su pravili kuću, ima prvo fora oko izolacije, mora neki standard da se zadovolji ili ne dobiješ dozvolu za gradnju uopšte
e taj standard je strog, kuća je meni preciše izolovana, slabo uopšte pirodno "diše" kad zatvoriš prozore
a prozori trostruka stakla...

e onda ima još i da ne možeš sam da biraš kako se greje kuća
naš lik što je gradio je hteo da greje na gas+paneli
ali je dośao neki energetski drkoš i po nekom modelu za ovu lokaciju nešto izračunao i rekao jok gas i paneli (moraš kako on kaže inače dozvola za gradnju jok) nego samo vazduh-vazduh toplotna pumpa...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:35 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
srdjan.pajic
vrabac_onaj
alselone
Čitao sam skoro o nekoj devojci koja je išla brodom umesto avionom jer kao manje emituje co2. Mediji su joj dali prostora kao da je našla lek za rak.


Poslušaj onaj podcast koji sam nešto niže linkovao Milanu, ima i o tome.


Nema, druže, pošto je ova mala išla jedrilicom preko okeana, a ne brodom. Ali ko još mari za te sitne detalje.


Ma znam da je išla jedrilicom, priča je o hajpu oko nje.


Ok - alse, išla je jedrilicom, a ne brodom koji troši naftu.

Nego, što smeta sav taj hajp oko te klinke i ovih nazovi demonstacija? Vidim da joj se podsmevaju i za autizam, i da na jedrilici nije imala wc pa je tako spasla zemlju (iste ove fore na blogu), i da je porede sa Isusom Hristom, i tako dalje. Nisam slušao podkast, nego to čujem od mojih drugara Trampovaca, svi pričaju isto, da ne kažem šablonski. I još se intenzivno sekiraju kako ti protesti podrivaju tradicionalne porodične vrednosti, plaše i okreću decu protiv roditelja, i tako dalje, mislim, standardne stvari koje možeš da čuješ od svakog konzervativca.



maksa83 maksa83 22:39 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Floki, kako je kod vas u Nemačkoj to sa obnovljivim izvorima energije regulisano?

Nema bre Nemačka, ima EU.

Sticajem okolnosti tamo oko nove godine proveo sam desetak dana duboko zaboden u tzv. symbol tree EEX-a, maltene sam ga "obišo peške" (legenda: symbol tree - skup svih simbola kojima se trguje na berzi, EEX - European Energy Exchange) i oni imaju nešto što zovu Transparency. Tu se vidi SVE, ko šta odakle koliko.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:42 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

a nama kad su pravili kuću, ima prvo fora oko izolacije, mora neki standard da se zadovolji ili ne dobiješ dozvolu za gradnju uopšte
e taj standard je strog, kuća je meni preciše izolovana, slabo uopšte pirodno "diše" kad zatvoriš prozore
a prozori trostruka stakla...


Da, to je odlično, a ovde kod nas tek u povoju. Dobro, svako ko ima iole para, znači ako mu ostane posle kupovine kuće, prvo što uradi je da izoluje kuću, jer je originalna gradnja od pre 40-70 godina golo sranje. Kod nas je to propisno uradio prethodni vlasnik, on je stavio i solarne panele. I sva nova gradnja mora da bude po tim nekim energy star standardima, ili kako se već zove. Ali to je sve od skoro, 5 do 10 godina možda, bar ovde u mom libtardskom kraju gde komšije "nadzeljenjuju" jedni druge i tako pokazuju statusni simbol, ko ima više panela na kravu, ko vozi Teslu i da li travu kosi kosačicom, ili iznajmi kozu.



bene_geserit bene_geserit 22:43 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

floki floki 22:56 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
a nama kad su pravili kuću, ima prvo fora oko izolacije, mora neki standard da se zadovolji ili ne dobiješ dozvolu za gradnju uopšte
e taj standard je strog, kuća je meni preciše izolovana, slabo uopšte pirodno "diše" kad zatvoriš prozore
a prozori trostruka stakla...


Da, to je odlično, a ovde kod nas tek u povoju. Dobro, svako ko ima iole para, znači ako mu ostane posle kupovine kuće, prvo što uradi je da izoluje kuću, jer je originalna gradnja od pre 40-70 godina golo sranje. Kod nas je to propisno uradio prethodni vlasnik, on je stavio i solarne panele. I sva nova gradnja mora da bude po tim nekim energy star standardima, ili kako se već zove. Ali to je sve od skoro, 5 do 10 godina možda, bar ovde u mom libtardskom kraju gde komšije "nadzeljenjuju" jedni druge i tako pokazuju statusni simbol, ko ima više panela na kravu, ko vozi Teslu i da li travu kosi kosačicom, ili iznajmi kozu.



koliko je odlično a koliko je uterivanje ovaca u tor tim zakonima... biće da je više ovo drugo, ali ok sad

mislim, kad nešto valja, ne treba ti zakon koji će to da uteruje na silu, lako svakom objasniš ko pravi kuću šta je bolje
ovo je preterivanje sad ovde

kuća u kojoj smo mi pre živeli je bils iz 78 i ništa jij falilo nije, naprotiv, a nisu ni računi za grejanje bili ništa posebno...
tasadebeli tasadebeli 23:04 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
macak.tosa031

Preteruješ!
Nije nešto posebno odvratan - onako.


Mnogo si bre tolerantan u poslednje vreme :)



Ја мислим да се Чарли заљубио.
tasadebeli tasadebeli 23:06 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

niccolo
Одвратан је к'о стидна длака у супи.

Čekajte bre ljudi, kako uopšte dođe do toga da neko zna koliko je odvratna stidna dlaka u supi?




Не знаш ти какве су данашње домаћице.

Послушај савет што ти чича каже, немој никада да се жениш.




bene_geserit bene_geserit 23:21 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

kad nešto valja, ne treba ti zakon koji će to da uteruje na silu, lako svakom objasniš ko pravi kuću šta je bolje

Pa naravno.
Takve stvari počnu pozitivno, kao reakcija na korisćenje loših ili toksičnih materijala u izgradnji, ali jednom kada birokrate uzmu celu stvar pod svoje, to počne samo sebe da hrani. Jednom kad uvedeš birokratsko pravilo za nešto koje zahteva neku dozvolu (što će reći neki ćata se tu namestio na mostu da naplaćuje mostarinu), to se više nikad ne ukida, samo se dodaju nova pravila i nove dozvole.
bene_geserit bene_geserit 23:22 23.09.2019

Re: zanimljiva jedna

bar ovde u mom libtardskom kraju gde komšije "nadzeljenjuju" jedni druge i tako pokazuju statusni simbol, ko ima više panela na kravu, ko vozi Teslu i da li travu kosi kosačicom, ili iznajmi kozu.

Pa kad si u Boulder komšiluku. Čudno je da nisi baš u Boulder-u jer se sve te hipidžanerske stvari primaju kod tebe samo tako.

Dobro ti je to sa kozom, mada koza ne brsti baš ravno kao kosačica, što celu stvar čini verovatno nemogućom, tako da evo guglujem da li stvarno to neko radi.
Sranje, stvarno iznajmljuju koze za "šišanje" trave u dvorištu. I još toga ima na sve strane. Pazi imena firmi "Goats on the Go", "Rent a Goat", "Rent-a-Ruminant", "We Rent Goats". Bio sam ubeđen da si se zajebavao.
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:27 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic



Ništa.
Sledeći put kad dođeš u otadžbinu ima da se javiš i da ko ljudi popričamo o svemu ovome (inače ću da ti karam sve zvezde na nebu ) .
Ne vredi ovako.
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:32 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Sranje, stvarno iznajmljuju koze za "šišanje" trave u dvorištu.


Ovce su tu najbolje rešenje. Ko ne veruje nek prošeta selima zapadne Srbije. Sve avlije i šivljici pod konac, podšišani.
alselone alselone 00:34 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ok - alse, išla je jedrilicom, a ne brodom koji troši naftu.


Mene stvarno smorilo to libtardsko proseravanje, moram ti priznati.

Evo poslednje za koje mi javljaju (a popularno je u severnoj Evropi, verujem da će ubrzo i kod tebe. Ovi prednjače u poslednje vreme u genijalnim idejama) - pa kaže, kada pišeš CV moraš izostaviti ime jer se time boriš protiv rasizma, oni treba da odluče da li će te zaposliti i bez obzira na tvoje ime. OK genijalci, to možda radi ako ti je CV sastavljen za rad u Meku, ili Ikei, ali zapravo prvo moraš staviti di si se školovao, pa se tu već vidi odakle si, onda imaš istoriju rada, tu valjda izostaviš ono iz drugih zemalja i na kraju imaš neku bibliografiju, nešto si napisao za života, kako to staviti bez imena u CV.

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:53 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Bio sam ubeđen da si se zajebavao.


Nisam se zajebavao, ni ja nisam verovao kad sam prvi put čuo, mislio da je zajebancija. Čini mi se da možeš tako i piliće da iznajmiš, i oni dobro smlate korov i detelinu, mada su koze nenadjebive. Ali ti ne dozvoljavaju da gajiš koze sam, bar ne u gradskom jezgru, samo na periferiji, nego možeš samo da ih najmiš. Taman posla da još i koze gajim, onaj cane.seljachina bi mi se na glavu popeo, ne mogu ni od konja u najavi da se otarasim, pritegla me ova moja mala, jer ne zna koliko konji seru i proizvode metana i drugih greenhouse gasova zato sam je i vodio na demonstracije da se uplaši od klimatskih promena. Plus je boarding na mesečnom nivoou otprilike kao kirija za lepši stan u gradu.

A električna kola su super, ne puniš ti njih noću, nema potrebe za tim, sem možda zimi kad se smrkava rano a sviće kasno, i ako ti posao nije sto milja od kuće, pa ni tad. Nego samo dopunjavaš bateriju, ono, nekoliko kilovat sati, za šta ti treba jedno pola sata sa superčardžerom. Istina, sa superčardžerom vučeš i struju iz mreže, što nije tako strašno ako tokom dana u nju uguraš 50-100kW iz panela, a uzmeš 10 nazad za kola. Ako nemaš Tesla Wall. naravno. I ako si baš jako zelen u duši, to obaviš malo ujutro malo kad se vratiš sa posla. Vidim kod komšija da im je to autimatcki, parkiraju, zakače punjač, i uđu u kuću.


alselone alselone 01:02 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

, što nije tako strašno ako tokom dana u nju uguraš 50-100kW iz panela, a uzmeš 10 nazad za kola


Aha, a ti verueš da taj višak struje što ubaciš preko dana ostane u žicama, pa onda preko noći kada se nakaćiš, povučeš ga, da prostiš, nazad?

Ne, ti ćeš preko noći puniti auto verovatno od nekih termoelektrana na fosilna goriva ili možda nuklearki. Možda ako duva vetar biće neki procenat i od toga.
alselone alselone 01:05 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Nisam se zajebavao, ni ja nisam verovao kad sam prvi put čuo, mislio da je zajebancija. Čini mi se da možeš tako i piliće da iznajmiš, i oni dobro smlate korov i detelinu, mada su koze nenadjebive. Ali ti ne dozvoljavaju da gajiš koze sam, bar ne u gradskom jezgru, samo na periferiji, nego možeš samo da ih najmiš. Taman posla da još i koze gajim, onaj cane.seljachina bi mi se na glavu popeo, ne mogu ni od konja u najavi da se otarasim, pritegla me ova moja mala, jer ne zna koliko konji seru i proizvode metana i drugih greenhouse gasova zato sam je i vodio na demonstracije da se uplaši od klimatskih promena. Plus je boarding na mesečnom nivoou otprilike kao kirija za lepši stan u gradu.


Ja sam to prvi put čuo u Nemačkoj gde možeš iznajmiti patke kako bi ti pojele puževe golaće. Pre par godina bila najezda puževa golaća i ja guglao kako da ih se rešim kad naleteh na taj jedan od načina.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:23 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone
, što nije tako strašno ako tokom dana u nju uguraš 50-100kW iz panela, a uzmeš 10 nazad za kola


Aha, a ti verueš da taj višak struje što ubaciš preko dana ostane u žicama, pa onda preko noći kada se nakaćiš, povučeš ga, da prostiš, nazad?

Ne, ti ćeš preko noći puniti auto verovatno od nekih termoelektrana na fosilna goriva ili možda nuklearki. Možda ako duva vetar biće neki procenat i od toga.


Ali će zato ta termoelektrana da potroši manje gasa u toku dana za onoliko koliko joj ja dam struje sa mog krova, dakle manje nego što bi sagorela bez ovog mog pregalaštva. Ili ti misliš da ta struja koju sam de facto i de jure isporučio u mrežu nekom magijom ispari ili se sakrije u žicama?

Ali da zadovoljim ovu vašu iskrenu zabrinutost za moj karbon futprint koja mi vraća veru u sudbinu čovečanstva suočenog sa klimatskim promenama, ja ću da punim kola ujutro i posle podne, po petnaes do dvaes minuta, a svaki drugi dan da na posao idem biciklom. A u nekoj svijetloj budućnosti, u kojoj nas sve ne odnese neki uragan, ili poplavi more, i vi prestanete da mi gunđate, verovatno neće biti bitno ni kad punim kola, pošto ću imati bateriju na zidu, mom ili komšijinom, kako si mi to lepo objasnio, ili bar punjač na svakom čošku, ali do tada moramo nekako da se skrpimo i preživimo ove klimaCkepromene. Jel možemo tu nekako da nađemo kompromis? Znam, znam, never split the difference...







srdjan.pajic srdjan.pajic 02:41 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Mene stvarno smorilo to libtardsko proseravanje, moram ti priznati.


Bre, alse, svaki put kad se vratiš kući od beneta zvučiš ko neki ozlojeđeni dedekanja, što cepa lopte deci u parkiću.

Nisam čuo za tu novu praksu, malo mi je nejasno kako to radi, imaš neki link da pročitam? Ali ne razumem zašto tebe to pogađa, pa ti si beo.

Ali zamisli da si Džamburu Nkome, doktorirao na Državnom Univerzitetu Mobutu Sese Seko, i da apliciraš za posao u Geteborgu, bilo iz Afrike, iil nakon što si preplivao Mediteran na praznom burencetu, nebitno. Jel bi voleo da te tamo neka HR sekretarica sa dva razreda srednje škole odštiklira zato što se zoveš Nkome, džabe ti titule, zvanje, reputacija? Ili bi ti ovo novo pravilo onda išlo u prilog?

Mada, slažem se da ovo zvuči beskorisno, jer ako naletiš na nekog rasistu, taj će da te škartira kad te vidi prvi put na intervjuu, ili ti čuje umilni glas preko telefona. Ovako će jedino da uštede neke pare da ti ne plaćaju kartu za intervju (i da tako smanje karbon futprint, posle mogu da se hvale kako i kukuljičari brinu o životnom okruženju i sudbini Zemlje).





bene_geserit bene_geserit 02:52 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Istina, sa superčardžerom vučeš i struju iz mreže, što nije tako strašno ako tokom dana u nju uguraš 50-100kW iz panela, a uzmeš 10 nazad za kola. Ako nemaš Tesla Wall

Teško da je to istina, kućna električna instalacija ne može da istrpi tako nešto.
Ti "power-wall", "wall connector" (i sl. igračke za virtue signaling ljude koji imaju para za bacanje) su red veličine i više sporiji od super-charging-a i naravno koštaju brdo para, ali da li nešto ima ekonomskog smisla nikad nije bio bitan faktor za ove što iznajmljuju kozu da im "šiša" travu u dvorištu.

Nego evo upravo gledam koji "novi" (tj. 4-6 godina star) auto da kupim, došlo vreme.
I bile su mi opcije Lexus es300h ili Avalon Hybrid, sve dok nisam video koliko košta zamena baterije. Kad sam video, te su opcije otpale, sve što uštediš na gorivu i puno više ti ode za zamenu baterije (ima smisla ako prelaziš velike kilometraže, dakle ne za mene), tako da žao mi je, neću da svetlim u mraku od virtue signaling-a kao Pajić.
alselone alselone 03:00 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ali će zato ta termoelektrana da potroši manje gasa u toku dana za onoliko koliko joj ja dam struje sa mog krova, dakle manje nego što bi sagorela bez ovog mog pregalaštva. Ili ti misliš da ta struja koju sam de facto i de jure isporučio u mrežu nekom magijom ispari ili se sakrije u žicama?

Tehnički i to je pitanje ko će zapravo smanjiti snagu kada tebi zasija sunce, da li će to biti neka elektrana na ugalj sa kotlom kojoj treba dva sata da izrampira snagu na dole ili će biti neka hidro kojoj treba za to 5 minuta.


Ali da zadovoljim ovu vašu iskrenu zabrinutost za moj karbon futprint koja mi vraća veru u sudbinu čovečanstva suočenog sa klimatskim promenama, ja ću da punim kola ujutro i posle podne, po petnaes do dvaes minuta, a svaki drugi dan da na posao idem biciklom.

I to je sjajno i samosvesno, ali će za to vreme onaj tanker da nabaca CO2, SOx i NOx koliko bi ti i svi tvoji potomci za 200 godina da vozite Ladu Nivu. Misli, super su obnovljivi izvori ali se problem ponovo rešava tamo gde ne treba. To vidiš po pravljenju hajpa u medijima. Čim vidiš da mediji nečemu daju toliku pozornost znaš da je neko sranje i zamazivanje očiju. Poslednji put su mediji dali akcenat na pravu stvar tipa pre 25 godina, još devedesetih.


Bre, alse, svaki put kad se vratiš kući od beneta zvučiš ko neki ozlojeđeni dedekanja, što cepa lopte deci u parkiću.

Ma mani me, mačka mi udario auto, slomio mu nogu na dva mesta, kad sam čuo koliko košta operacija predložio sam da ga dotučemo lopatom a deci kažemo da je na farmi - nije usvojeno (šala), malopre sam se probudio u 1 ujutru kao da je jutro, evo sad sam i ručao u pola 4 a nije mi MIlan Novković proradio nego mi je po džet legu poslepodne pa sam taman lepo ručao, očekujem da večeram oko 7 ujutru pa taman da idem na spavanja oko 8 ujutru. Što i nije loše jer mi sutra vade proklete krajnike sad pod stare dane pa taman da prespavam sve to jer neću moći da pričam, jedem i pijem dve nedelje. ŠTo verovatno znači da ću non stop da blogujem.

Nisam čuo za tu novu praksu, malo mi je nejasno kako to radi, imaš neki link da pročitam? Ali ne razumem zašto tebe to pogađa, pa ti si beo.

Ekipa mojih drugara aplicirala za neki posao u Norveškoj pa mi preneli kako je izgledao proces.
bene_geserit bene_geserit 03:01 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Jel bi voleo da te tamo neka HR sekretarica sa dva razreda srednje škole odštiklira zato što se zoveš Nkome

Jedino ako to ne radi tako. Jel ti znaš ko radi po HR-ovima?
To što se zoveš Nkome ti je plus do neba za te tetke sa završenim women studies, black studies, diversity studies i ostalim sranjima.
Tako je makar kod nas u firmi (a drastično gore od kad su pre jedno 3-4 godine izgubili neki sudski spor pa se nagodili potpuno nenormalno sa Kalifornijskom administracijom).
alselone alselone 03:02 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

koliko košta zamena baterije


Jednog dana kada prođe ovaj hajp pa kada na primer gorivne ćelije ili vozila na vodonik preuzmu primat, pa kad se pročuje koliko su te baterije zapravo štetne, koliko se sranja napravi dok se one naprave i koliko su nereciklabilne, ima da se šutamo svi u dupe koji smo navijali za Teslu (sebe prvog ubrajam).
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:17 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Teško da je to istina, kućna električna instalacija ne može da istrpi tako nešto.


Ej, ja to video instalirano, a i ne mogu da živim od ove moje sekretarice kad krene da opisuje orgazme koje doživljava svaki dan kad sedne u Teslu, dobro, Bolta, i to kako benzinsku pumpu videla nije evo već dve godine. I ne kači se to na postojeću kućnu instalaciju, u smilsu da ga udeneš u šteker, nego direktno tamo na onaj utility panel, na svoj circuit što kažu majstori, pa odatle vučeš jedno 50-60 ampera iz 240V, što nije nikakav problem. Pogledaj na primer Teslin punjač, evo sad sam i ja ždraknuo, 11.7kW, imaš tamo i tabelu "milja na sat", zavisno od modela auta, ono, red velične 40 milja za sat punjenja, znači, ja bih ga kačio na punjač sat vremena jednom u nedelju dana. Dobro, to verovatno malo preteruju, marketing, itd, i računaju kad su nove baterije, ali stvarno nije neko vreme, slupaš to u pauzi za ručak, i svi srećni - i alse, i kotao u elektrani i mala Greta. E, jedino nas ovaj tanker jebe, to ne znam kako da rešimo, mada sam video neke ideje uz pomoć virtue signalinga, ili, brate, nuklearni reaktor na brod, i a u pm, meni samo nije jasno gde je vama dvojici mladost, energija i entuzijazam da se problem reši, umesto samo da kenjate "ne može" i pljujete po nama libtardima.

Da baterije su za sada usko grlo, to ne mogu da poreknem. Vidim da su kod vas u CA garancije 10 godina/150Kmilja (kod nas je 8/120, no sam ja kupio auto tu u Kaliforniji, jer je dosta jeftinije) mada se za Priuse već dugo zna da im baterije uredno traju preko 200 Kmilja. Ali bih se i ja duboko zamislio da li da kupim polovni EV auto te starosti. Ali dok se ja tako zamišljam, ode Zemljina kugla u ništavilo, a mi u pećine, dobro, ti ćeš na splav, onda nam ni hibridi sa novim baterijama neće trebati. Zato, ćuti, snisni zube bene, i kupi hibrid, ili elekrično auto, panel na krov, ili u baštu jer ti ionako ničem drugom ne služi, a ja ću da ti upišem plusić u moju knjigu evidencije virtue signalinga.


srdjan.pajic srdjan.pajic 05:21 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

bene_geserit
Jel bi voleo da te tamo neka HR sekretarica sa dva razreda srednje škole odštiklira zato što se zoveš Nkome

Jedino ako to ne radi tako. Jel ti znaš ko radi po HR-ovima?
To što se zoveš Nkome ti je plus do neba za te tetke sa završenim women studies, black studies, diversity studies i ostalim sranjima.
Tako je makar kod nas u firmi (a drastično gore od kad su pre jedno 3-4 godine izgubili neki sudski spor pa se nagodili potpuno nenormalno sa Kalifornijskom administracijom).


Ovde se radi o Evropi, i to severnoj, to je prapostojbina kukuljičara, ne verujem da je tamo ista situacija kao kod tebe, zato moraju da uvode ovako radikalne mere.

Ali svejedno, eto, ima i ta prednost predložene metode, jer onda ne može niko da te tuži što si mu CV zavrljačio u kantu kad si mu video ime i prezime. Ne znam što se alse onda buni.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:26 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ma mani me, mačka mi udario auto, slomio mu nogu na dva mesta, kad sam čuo koliko košta operacija predložio sam da ga dotučemo lopatom a deci kažemo da je na farmi - nije usvojeno (šala), malopre sam se probudio u 1 ujutru kao da je jutro, evo sad sam i ručao u pola 4 a nije mi MIlan Novković proradio nego mi je po džet legu poslepodne pa sam taman lepo ručao, očekujem da večeram oko 7 ujutru pa taman da idem na spavanja oko 8 ujutru. Što i nije loše jer mi sutra vade proklete krajnike sad pod stare dane pa taman da prespavam sve to jer neću moći da pričam, jedem i pijem dve nedelje. ŠTo verovatno znači da ću non stop da blogujem.


E, jebi ga, sorry, nisam znao da si sav slupan, i ti i mačak, bio bih uviđavniji, da ne kažem nežniji da me ne optuže ovde da radim i za gej lobi.


docsumann docsumann 07:03 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
Sranje, stvarno iznajmljuju koze za "šišanje" trave u dvorištu.


Ovce su tu najbolje rešenje. Ko ne veruje nek prošeta selima zapadne Srbije. Sve avlije i šivljici pod konac, podšišani.


ali i one ispuštaju metan na prkno
alselone alselone 07:18 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

docsumann
vrabac_onaj
Sranje, stvarno iznajmljuju koze za "šišanje" trave u dvorištu.


Ovce su tu najbolje rešenje. Ko ne veruje nek prošeta selima zapadne Srbije. Sve avlije i šivljici pod konac, podšišani.


ali i one ispuštaju metan na prkno


Na usta, to je bilo na prosloi lekciji.
gedza.73 gedza.73 07:36 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

A električna kola su super

a napravljena su od samoobnovljivih prirodnih biorazgradivih materijala tako da ne štete prirodi ni tokom proizvodnje.
Gume od sunđera a pogon levitirajući pa ne gaze ni sitne mraviće.

svi se nabili u ultragiga izolirane kuće sa kilometrima kablova, klimama, solarnim panelima, betonima, tuce tehničkih uređaja sa pričom 'mi štitimo prirodu' koje imaju nerealno visoke cene samo zato što su... tu gde su.

Dosledan čuvar prirode?



Sam napraviš mačetu, čekaš da poraste trska, čuvaš krave i lageruješ balegu pa zamesiš sa blatom i slamom, oblepiš čatmaru, od ovčijih creva napraviš prozore, mangalo za zimske dane i prepodne barabar sa pumom u borbu za doručak.

Ovako u Hobi centar bezinskim kamionetom od 6 000 cm3
'možete li mi iseći tri daske po 1,32cm, dva PVC prozora i kilo eksera'
u supermarket
'ovo polugotovo jelo, batak i karabatak, dvesta grama ovog i trista grama onog voća'

pa radnik stavi plastične zaštitne naočare, uključi cirkular u struju, iza radi kamion koji je to dovez'o jer je vozač uključio klimu, brod prpće prepun konejnera sa robom za borce za prava prirode kako bi prepunili ormare sintetičkom garderobom...


docsumann docsumann 07:46 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

eto rešenja pajiću, sklepaj i ti jedrenjak


solarni!

viš kako je to Rambo odradio (sponzor vamte, sponzor tamt, praktično bez uloženog eura)
a pošto je RA pasionirani ljubitelj jedrenja, sve na jedrelici je odrađeno cakup-pakum , do detalja. na prohromu se nije štedilo...



obratiti pažnju na kobilicu broda, ta izvedba je patent mog školskog druga, u čijem sam birou za projaktovanje jahti i čamaca radio par godina


EDIT: gotov jedrenjak

docsumann docsumann 07:50 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone
docsumann
vrabac_onaj
Sranje, stvarno iznajmljuju koze za "šišanje" trave u dvorištu.


Ovce su tu najbolje rešenje. Ko ne veruje nek prošeta selima zapadne Srbije. Sve avlije i šivljici pod konac, podšišani.


ali i one ispuštaju metan na prkno


Na usta, to je bilo na prosloi lekciji.


očigledno da nisam pratio na času
nikvet pn nikvet pn 08:42 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

docsumann

nisam pratio na času




Фармакомафија пусти буву да говеда уништавају озоски омотач и после тога, тачно на време, пусти и таблете које то за 20% редукују... кинта долази, живот је леп; Вучић је за њих бледи аматер.

А диносауруси су додатни доказ, то је тако подригивало да је метаном сјебало атмосферу, требала је само варница; ето метеорита и одоше господари планете у три лепе.

(Алсе, дај тај снимак)
jinks jinks 09:04 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Istina, sa superčardžerom vučeš i struju iz mreže, što nije tako strašno ako tokom dana u nju uguraš 50-100kW iz panela, a uzmeš 10 nazad za kola.

Kako na Zapadima stoje stvari sa različitim standardima čardžera električnih automobila, i za koji bi eventualno moglo već sada da se kaže da je najzastupljeniji.
shone shone 09:27 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna


Srčko
,,ne zna koliko konji seru i proizvode metana i drugih greenhouse gasova,,





Znamo, znamo, pratimo tvoju greenhouse demonstraciju.

iz narodnog sanovnika

WC šolja – šta znači sanjati wc šolju?
Sanjati da čistite wc šolju i da se trudite da ona „zablista“ ali vam je sam posao neugodan

Stalno ste u nekim problemima i nikada ne prihvatate da treba da se vi promenite, i da nisu pak „krive okolnosti“, već da ste sasvim jedna lenja i neodgovorna osoba, koja je naviknuta da sve i dobija „na tacni“, pa ste čim ste ostavljeni sami da se snađete, vi napravili „gomilu problema“.
Milan Novković Milan Novković 09:54 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
... u nju uguraš 50-100kW iz panela ...

kWh, kW je ko pimpek koji se ne koristi (znam da je omaška, samo zbog fazona komentarišem
... a uzmeš 10 nazad za kola ...

Ovo na prvi pogled zvuči ko da ti je office kod komšinice, gde ćeš više kalorija potrošiti na .... pardon, samo jedan fazon po komentaru

Iako ja cmizdrim što nemam prilike da se više ozelenim, kad mi Lexus hibrid ide na baterije u zatvorenom parkiralištu ja oduševljen ko malo dete.
macak.tosa031 macak.tosa031 09:59 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

vrabac_onaj
maksa83
Mnogo si bre tolerantan u poslednje vreme :)

Saṃsāra mićo, tako to funkcioniše, reinkarinraš se i reinkarniraš i reinkarniraš dok ne postaneš najbolja moguća verzija...



U sunce mu jebem, odo da se ubijem, možda na kraju ispadne i nešto od mene!

Nego sad bez zezanja, Čarli je jedan prilično inteligentan i vanserijski zanimljiv lik.

Slažem se!
Znam čoveka.
nsprof nsprof 11:49 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone
Ali će zato ta termoelektrana da potroši manje gasa u toku dana za onoliko koliko joj ja dam struje sa mog krova, dakle manje nego što bi sagorela bez ovog mog pregalaštva. Ili ti misliš da ta struja koju sam de facto i de jure isporučio u mrežu nekom magijom ispari ili se sakrije u žicama?

Tehnički i to je pitanje ko će zapravo smanjiti snagu kada tebi zasija sunce, da li će to biti neka elektrana na ugalj sa kotlom kojoj treba dva sata da izrampira snagu na dole ili će biti neka hidro kojoj treba za to 5 minuta.


Ali da zadovoljim ovu vašu iskrenu zabrinutost za moj karbon futprint koja mi vraća veru u sudbinu čovečanstva suočenog sa klimatskim promenama, ja ću da punim kola ujutro i posle podne, po petnaes do dvaes minuta, a svaki drugi dan da na posao idem biciklom.

I to je sjajno i samosvesno, ali će za to vreme onaj tanker da nabaca CO2, SOx i NOx koliko bi ti i svi tvoji potomci za 200 godina da vozite Ladu Nivu. Misli, super su obnovljivi izvori ali se problem ponovo rešava tamo gde ne treba. To vidiš po pravljenju hajpa u medijima. Čim vidiš da mediji nečemu daju toliku pozornost znaš da je neko sranje i zamazivanje očiju. Poslednji put su mediji dali akcenat na pravu stvar tipa pre 25 godina, još devedesetih.


Bre, alse, svaki put kad se vratiš kući od beneta zvučiš ko neki ozlojeđeni dedekanja, što cepa lopte deci u parkiću.

Ma mani me, mačka mi udario auto, slomio mu nogu na dva mesta, kad sam čuo koliko košta operacija predložio sam da ga dotučemo lopatom a deci kažemo da je na farmi - nije usvojeno (šala), malopre sam se probudio u 1 ujutru kao da je jutro, evo sad sam i ručao u pola 4 a nije mi MIlan Novković proradio nego mi je po džet legu poslepodne pa sam taman lepo ručao, očekujem da večeram oko 7 ujutru pa taman da idem na spavanja oko 8 ujutru. Što i nije loše jer mi sutra vade proklete krajnike sad pod stare dane pa taman da prespavam sve to jer neću moći da pričam, jedem i pijem dve nedelje. ŠTo verovatno znači da ću non stop da blogujem.

Nisam čuo za tu novu praksu, malo mi je nejasno kako to radi, imaš neki link da pročitam? Ali ne razumem zašto tebe to pogađa, pa ti si beo.

Ekipa mojih drugara aplicirala za neki posao u Norveškoj pa mi preneli kako je izgledao proces.


Evo jednog zanimljivog rešenja:

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:22 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

kWh, kW je ko pimpek koji se ne koristi (znam da je omaška, samo zbog fazona komentarišem


Da, da, omaška, mislio sam kWh, naravno. I na komšinicu.

Pristojna elekitrična kola su mi malo skupa, ili mi se ne sviđaju (oni nisani, ili bmw-jci su sačuvaj bože, ko da su ih dizajnirali učesnici Farme u časovima dokolice) a i sad umeju da budu gužve na tim čardžing stanicama, nema ih još baš toliko pogotovu u untrašnjosti, zato sam gledao onog prius prime-a, koji ima malo veću bateriju, valjda 30 milja sa jednim punjenjem koje puniš na gajtan. Meni je to dovoljno da odem na posao i prodavnicu jedno 3 ili 4 puta do sledećeg punjenja, kad je loše vreme inače idem biciklom. I ovi obični priusi i dalje jako dobro drže cenu, znam prošle godine si mogao da zameniš 4 godine starong priusa za novog prajma, i da ne platiš skoro ništa, mada si morao da sjebeš svoj karbon futprint tako što ćeš avionom u Oregon ili Nju Džersi, pa odande da se vratiš kupljenim kolima, ili da platiš ekstra hiljadarku da ti ga dovezu šleperom. No, to i inače moraju da rade.
Ali sam na kraju odustao, iz raznih razloga, od kojih je glevni bio to da bi me alse još više zajebavao što vozim auto koji, po njemu, više priliči silovateljima i tviter manijacima, nego pravim muškarcima.





alselone alselone 15:32 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

nisam znao da si sav slupan, i ti i mačak






Cela operacija, ima i šipku u nozi, ma čuda.
alselone alselone 15:40 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

nsprof



Veoma zanimljivo i rekao bih jedini pravi pravac na koji ćemo na kraju otići. Sve ostalo je sviranje, da izvinu ove žene i deca na blogu.
alselone alselone 15:43 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Nije prd nego podrig.

alselone alselone 15:44 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Samo da dodam da apsolutno obožavam Branda u ovoj sceni. O-bo-ža-vam. Savršeno je odglumeo i to što je uradio sa čelom i obrvama je jaaaako upečatljivo.
Milan Novković Milan Novković 15:50 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna


alselone

Uh.

Al ako je za utehu, na temu žilavosti organizma: moj sin, kad je bio mali, recimo 5,6,7 godina slomio nadlakticu, na sredini, relativno uredan prelom, al ozbiljan, potpuno se koske smakle.

Vijećali u bolnici kažu neće ništa da rade, samo da mu obese podlakticu u trouglastu maramu, tako nešto, i iako su na drugom snimku mišići vratili koske donekle, poravnali ih, ali samo, recimo, 45%, nači bile smaknute i dalje velikim delom, već se videli "šiljci" i "niti" kako rastu iz ivica koski, ja digao dreku i počeo da zivkam sve koje znam.

Prvo ovde Jovana što namešta koske, i znam ga i baš je pro, bio fizio našoj atletskoj reprezentaciji, pomagao i Čaviću pred zlato, kaže najverovatnije je tako najbolje.

To me malo smirilo, al zvao i Boegrad, kažem Jovanu kako će koska biti deblja tu, kaže on to se vremenom sredi, ko mišići donekle, tamo gde se koske u životu naprežu one debljaju, gde se ne naprežu tanje se.

I stvarno sve zaraste lepo, sad samo ne mogu ponekad da zaključim da li mi se čini da je sinu nadlaktica malo kriva, ili su mu tricepsi jači na toj, desnoj ruci
alselone alselone 15:54 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Al ako je za utehu, na temu žilavosti organizma: moj sin, kad je bio mali, recimo 5,6,7 godina slomio nadlakticu, na sredini, relativno uredan prelom, al ozbiljan, potpuno se koske smakle.


To se i meni desilo. Bio sam sa dedom "u drvima" i odsekao je jedan veliki bor, oko metra u prečniku. Prvo mu je skresao grane motorkom i onda sekirom skinuo koru. Onda smo ga nekim kao krampovima, zaboravio sam kako se zove ta alatka, gurnuli niz stranu. U tom momentu mama me zove na doručak i ja trčim dole i razmišljam u trku da li da preskočim deblo ili da stanem na njega. I stanem na glatko stablo. Samo su mi noge odletele u trgu iznad glave i dočekam se na ruku. Pukle obe kosti, što kažeš uredno. Onda to podvezali maramom pa se vozio na traktoru dva sada to bolnice od kojih sat i po niz planinu bez puta dok su se koske sudarake svaki put kad poskoči ili propadne traktor. Onda mi namestio doktor i lepo sraslo, da kucnem, kuc, kuc, kuc.
nikvet pn nikvet pn 16:42 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone

Cela operacija, ima i šipku u nozi, ma čuda.


Па да, Ro-снимак сам и тражио... Аии, тврда игранка, фемур у фрагментима, ништа без шипке, бар два сата озбиљног рада али лепо урађено даје добру прогнозу; још ће тај да хара, наздравље!
nikvet pn nikvet pn 16:46 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna


Занимљиво је да животињама (малим) кости зарашћују бар два пута брже него нама, просто им завидим. Али зато код великих катастрофално; коњ нпр.
alselone alselone 16:50 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

али лепо урађено даје добру прогнозу; још ће тај да хара, наздравље!


Svašta smo ovde reklamirali pa je red i dobre doktore - dakle, ljudi, novosadisti i komšije, samo NSVet! Oni ljudi su divni, i dr Vladica i dr Ćelavi (zaboraih kako se zove), divni ljudi, jako posvećeni poslu i pažljivi sa životinjama i pedantni u poslu. Do sada smo sa njima imali više operacija i lečenja i prezadovoljni smo.

Slikaću pa ću okačiti da vidiš kako je lepo urađen šav.
alselone alselone 16:52 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

E, da, ali najzanimljivi deo je kako mu dajemo Panklav. Bori se kao da ga bacamo direktno u pakao.

Prvo sin uzme gumene rukavice do lakata za ribanje. Tu ga uhvati i ubaci u njegov krevet. Onda ga prekrije jastukom, tako da su mu sve noge ispod jastuka, samo lava viri. Prvih par puta se otimao i grebao, sada se mališa već ušemio, ne može da ga zeza mačak više, i onda mu sipamo špricem u ugao usta. Najrađe bi pljunuo ali ne može.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:04 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone
E, da, ali najzanimljivi deo je kako mu dajemo Panklav. Bori se kao da ga bacamo direktno u pakao.

Prvo sin uzme gumene rukavice do lakata za ribanje. Tu ga uhvati i ubaci u njegov krevet. Onda ga prekrije jastukom, tako da su mu sve noge ispod jastuka, samo lava viri. Prvih par puta se otimao i grebao, sada se mališa već ušemio, ne može da ga zeza mačak više, i onda mu sipamo špricem u ugao usta. Najrađe bi pljunuo ali ne može.


Ma macku savatas pozadi zavrat i povuces malo na dole (koza 2 broja veca) a glava mu ode na gore jos i zine i mirna je (tako ih nosi majka kad su macici pa se instinktivno ukipe i ne mrdaju). I samo sipas sta treba u otvorena usta, tako se i tableta daje - gurnes u grlo i sacekas u toj pozi da proguta, ako ga pustis odma ispljunuce.

Ranije dok sam stanovala na 4 spratu (i imala ceo krov) macor je (tada 3 godine star) roknuo 2x sa krova na ulicu.

Ja silazila i ocekujem palacinku na betonu od macke.

Nista mu nije bilo, mislim, slomio je jedan prst (al je svejedno dobio nesto kao gips skoro na celoj sapi). Radili mu rentgen naravno jer nikad ne znas da li je sjebano nesto unutra od organa.

Jbg. nije svaka macka za napolje (ko ova moja budala), dok je druga macka ladno vitlala po krovu (ravan krov i ogroman prostor) nikad pala nije.

Ipak, taj bizgov je doziveo 19 godina.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:47 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone
E, da, ali najzanimljivi deo je kako mu dajemo Panklav. Bori se kao da ga bacamo direktno u pakao.

Prvo sin uzme gumene rukavice do lakata za ribanje. Tu ga uhvati i ubaci u njegov krevet. Onda ga prekrije jastukom, tako da su mu sve noge ispod jastuka, samo lava viri. Prvih par puta se otimao i grebao, sada se mališa već ušemio, ne može da ga zeza mačak više, i onda mu sipamo špricem u ugao usta. Najrađe bi pljunuo ali ne može.


Možeš i da ga umotaš u peškir i tako da ga držiš. I onda mu stisneš obraze, to jest ove mišiće u uglu usta, to lako otvori čeljust, pa pilulu dubogo unutra i onda mu držiš njušku dok se ne oblizne par puta. Mada i baštenske rukavice nisu loš alat. I, razume se, isečeš mu nokte pre toga.
nsprof nsprof 17:48 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone

Veoma zanimljivo i rekao bih jedini pravi pravac na koji ćemo na kraju otići. Sve ostalo je sviranje, da izvinu ove žene i deca na blogu.


I meni se dopada. Ako sam dobro ispratio, gazda ove firme je rekao da bi trebalo da otprilike svakih 5 sekundi zveknu novu kockicu, ako bi želeli da dobiju postojan pogon. Videćemo...

Inače, nisu litijumske baterije jedina tehnologija. Imaju i one cink-nešto baterije, koje ne mogu da se brzo pune, niti da se prazne velikom strujom, ali imaju praktično neograničen broj punjenja/pražnjenja. Stvar uveliko radi. Glomazne su (nisu za kola svakako), turiš je u kuću, u podrum, i vozi Miško...

BTW, ovo sa kockicama me je podsetilo na priču kada se Stenli Kubrik konsultovao sa Arturom Klarkom oko izbora vrste pogona svemirskog broda u Odiseji 2001, pa su stigli i do čuvenog hipotetičkog pogona koji se zasniva na malim uzastopnim nuklearnim eksplozijama iza broda, koje "odguruju" brod unapred. Stenli je odustao zato što bi u očima sveta ispao opterećen nuklearnim bombama (Doktor Stejndžlav).
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:49 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Znamo, znamo, pratimo tvoju greenhouse demonstraciju.


Pozdrav za društvo iz klonje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:59 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

BTW, ovo sa kockicama me je podsetilo na priču kada se Stenli Kubrik konsultovao sa Arturom Klarkom oko izbora vrste pogona svemirskog broda u Odiseji 2001, pa su stigli i do čuvenog hipotetičkog pogona koji se zasniva na malim uzastopnim nuklearnim eksplozijama iza broda, koje "odguruju" brod unapred. Stenli je odustao zato što bi u očima sveta ispao opterećen nuklearnim bombama (Doktor Stejndžlav).



Da, to je posle drpio i onaj kinez za 3BP, što ga je maksa na svakom ćošku hvalio ovde . A tako su valjda radile i one V1 ili V2 rakete kojima su švabe gađale engleze preko Lamanša, u smislu minieksplozija, nenuklearnih, naravno.

Nego, juče slušao na radiju onu Saru Tomas, koja je pre neki dan preplivala Lamanš 4 puta u jednom cugu (pre dve godine izlečena od raka). Sećam se koliko je to bilo big deal kad je neko prvi put preplivao u jednom smeru, pa filmovi, pa serije, čuda. Koji je to nulti karbon futrpint, ako ne računamo šta je sve morala da pojede, verovatno i da šora par puta u kanal, i što su je pratili brodovi i remorkeri.
maksa83 maksa83 18:07 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Da, to je posle drpio i onaj kinez za 3BP, što ga je maksa na svakom ćošku hvalio ovde

Prva knjiga je prevedena kod nas, koga zanima.

Problem Tri Tela, Laguna

floki floki 18:28 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
Znamo, znamo, pratimo tvoju greenhouse demonstraciju.


Pozdrav za društvo iz klonje.


šta si upao u klonju dok si je nameštao? zaglavljen pa ne možeš da izađeš? ne puštaj vodu sad jbt
milisav68 milisav68 18:39 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

alselone
Samo da dodam da apsolutno obožavam Branda u ovoj sceni. O-bo-ža-vam. Savršeno je odglumeo i to što je uradio sa čelom i obrvama je jaaaako upečatljivo.



Naletelo mi pre neki dan, pa me sad asociralo.

Old Photos Behind of the Scenes of ‘The Godfather’
mariopan mariopan 19:29 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
alselone
E, da, ali najzanimljivi deo je kako mu dajemo Panklav. Bori se kao da ga bacamo direktno u pakao.

Prvo sin uzme gumene rukavice do lakata za ribanje. Tu ga uhvati i ubaci u njegov krevet. Onda ga prekrije jastukom, tako da su mu sve noge ispod jastuka, samo lava viri. Prvih par puta se otimao i grebao, sada se mališa već ušemio, ne može da ga zeza mačak više, i onda mu sipamo špricem u ugao usta. Najrađe bi pljunuo ali ne može.


Možeš i da ga umotaš u peškir i tako da ga držiš. I onda mu stisneš obraze, to jest ove mišiće u uglu usta, to lako otvori čeljust, pa pilulu dubogo unutra i onda mu držiš njušku dok se ne oblizne par puta. Mada i baštenske rukavice nisu loš alat. I, razume se, isečeš mu nokte pre toga.



Ja sam kuče varala tako što tabletu umetnem u malo parčence slanine. Napravim u slanini mali džep i uguram tabletu unutra, proguta u nanosekundi.

Inače nikakvi pokušaji da mu se lek nekako silom ugura u grlo nisu uspevali. I ako uspem na jedvite jade da mu uguram u grlo tabletu on to tako vešto i brzo ispljune da sam bila zabezeknuta.
milisav68 milisav68 19:48 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ja sam kuče varala tako što tabletu umetnem u malo parčence slanine. Napravim u slanini mali džep i uguram tabletu unutra, proguta u nanosekundi.

Inače nikakvi pokušaji da mu se lek nekako silom ugura u grlo nisu uspevali. I ako uspem na jedvite jade da mu uguram u grlo tabletu on to tako vešto i brzo ispljune da sam bila zabezeknuta.

Ma da, slaninica, salama, pašteta...šta je već omiljeno, i šta je pri ruci.

Mi tako redovno dajemo tablete protiv glista, a redovan obrok već spremljen, pa samo nastavi...

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:22 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Ja sam kuče varala tako što tabletu umetnem u malo parčence slanine. Napravim u slanini mali džep i uguram tabletu unutra, proguta u nanosekundi.


To ne pali kod ovih mojih kretena od mačaka, tačno nanjuše da si izmrvio prah u hranu i neće da jedu. Ali sad je Uške na steroidima, a to lepo prave sa ukusom lososa, i to mu ne smeta, oliže tanjir svaki put.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:31 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

floki
srdjan.pajic
Znamo, znamo, pratimo tvoju greenhouse demonstraciju.


Pozdrav za društvo iz klonje.


šta si upao u klonju dok si je nameštao? zaglavljen pa ne možeš da izađeš? ne puštaj vodu sad jbt


I blogujem iz sifona.

Klonja gotova, imao sam samo jedan misteriozni zajeb kad sam namestio kazanče, krenulo da curka negde. I onda sam ofarbao vodu sa onom bojom za hranu da vidim na kom tačno mestu curi (ima dva šrafa kroz dno kazančeta, plus onaj glavni odvod za vodu u klonju, i naravno dovod vode), ali kad sam ga stavio na mesto, prestalo. Onda sam rasuturio sve i sastavio ponovo, i dalje ne curi. Da go ebam, valjda će tako da ostane.
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:59 24.09.2019

Re: zanimljiva jedna

To ne pali kod ovih mojih kretena od mačaka,


Ni kod mojih, ja u pocetku pakovala tabletu u parce mesa sve ususkam okolo pa preko soft, okrenem se - sve pojedeno, olizan tanjir, a na sred tanjira blista tableta - netaknuta.

Zato direktno u grlo belo.. posle me izbegavaju i gledaju podozrivo 5 dana.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:13 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Zato direktno u grlo belo.. posle me izbegavaju i gledaju podozrivo 5 dana.


To je i moja glavna tehnika, iz istog razloga. A ova mala fufa, kontejnerka, mislim naša mačka No 2, ona ume da se pretvara da je progutala, neće da se oblizne, niti se otima, nego tako miruje, mršti se i šalje mi urokljive poglede, ali ako joj ne držim gubicu zatvorenu bar jedno minut ili dva, samo ispljune poluotopljenu tabletu.

Pošto sad moraju da jedu odvojeno, jer Uške dobija medicinu u hranu, onda Megi stavimo u kupatilo da jede. I nekad je zaboravimo tamo, jadnu, srećom obićno je siterka oslobodi. Ali je juče bila zarobljena malo duže, pa je demonstrativno na otiraču pored kade izvukla tri crte mačijih govana, uredno složenih u paralelnu formaciju, i onda se i ušorala u ćošku. Ja sam je, magarac, onda čuo sa donjeg sprata gde sam radio, kad je pokušavala da to izasrano iza sebe bezuspešno zatrpa, pa je laparao onaj otirač. Stvarno su mi performanse kao vlasnika mačaka nekad na sramno niskom nivou.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:35 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

jinks
Istina, sa superčardžerom vučeš i struju iz mreže, što nije tako strašno ako tokom dana u nju uguraš 50-100kW iz panela, a uzmeš 10 nazad za kola.

Kako na Zapadima stoje stvari sa različitim standardima čardžera električnih automobila, i za koji bi eventualno moglo već sada da se kaže da je najzastupljeniji.


Ne znam kako je na svim zapadima, ovde je, koliko vidim, većina onaj Level 2 punjača (to je valjda 240V/40-80A ili tako nešto, dakle AC priključak, pošto je hardver, znači rectifier, na samom automobilu. I to paše za sve postojeće automobile, jer je standardizovano. Ima i Level 3, to ne znam da li je standardizovano, ili ne još uvek, znam samo da je dosta skupo pa neće baš svaka pumpa, samiška ili apoteka da ga instalira. Onda Tesla ima i svoju mrežu superčardžera, to je zaseban sistem i standard za brzo punjenje, i samo Tesla može tu da se puni. Tih stanica ima jedna u mom gradiću i možda 10-15 u celoj državi uz glavne autoputeve, dakle I70 i I25.

alselone alselone 00:49 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

milisav68
alselone
Samo da dodam da apsolutno obožavam Branda u ovoj sceni. O-bo-ža-vam. Savršeno je odglumeo i to što je uradio sa čelom i obrvama je jaaaako upečatljivo.



Naletelo mi pre neki dan, pa me sad asociralo.

Old Photos Behind of the Scenes of ‘The Godfather’



jinks jinks 11:24 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
Ne znam kako je na svim zapadima, ovde je, koliko vidim, većina onaj Level 2 punjača (to je valjda 240V/40-80A ili tako nešto, dakle AC priključak

Deluje i logično da je Level 2 AC priključak najzastupljeniji, on je nekako i najpristupačniji za kućnu upotrebu ili za garažirana kola po firmama.

Baš nešto gledali da pravimo ... mada je cilj da budu pokriveni svi zastupljeni kako AC tako i DC protokoli, jedino što ovi drugi koji pokrivaju i superčardžere kako kažeš zahtevaju mnogo ozbiljnije instalacije snage na pumpnim mestima, potpuno drugi stepen složenosti između ostalog i energetske elektronike, a i sami protokoli komunikacije sa automobilom dosta su složeniji.
nsprof nsprof 15:14 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic

Da, to je posle drpio i onaj kinez za 3BP, što ga je maksa na svakom ćošku hvalio ovde . A tako su valjda radile i one V1 ili V2 rakete kojima su švabe gađale engleze preko Lamanša, u smislu minieksplozija, nenuklearnih, naravno.


V1, valjda. To je motor prdavac, kod kojeg periodično eksplodira benzin. V2 je već prava raketa, od koje su nastale posle WWII mnoge američke vojne rakete. Kako su Ameri "uvezli" nemačke raketne stručnjake posle WWII je tema za poseban blog...
macak.tosa031 macak.tosa031 15:38 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

nsprof
srdjan.pajic

Da, to je posle drpio i onaj kinez za 3BP, što ga je maksa na svakom ćošku hvalio ovde . A tako su valjda radile i one V1 ili V2 rakete kojima su švabe gađale engleze preko Lamanša, u smislu minieksplozija, nenuklearnih, naravno.


V1, valjda. To je motor prdavac, kod kojeg periodično eksplodira benzin. V2 je već prava raketa, od koje su nastale posle WWII mnoge američke vojne rakete. Kako su Ameri "uvezli" nemačke raketne stručnjake posle WWII je tema za poseban blog...

Da li je istina da Ameri uvoze od Rusa raketne motore - ili je to ruska propaganda?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:51 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

Deluje i logično da je Level 2 AC priključak najzastupljeniji, on je nekako i najpristupačniji za kućnu upotrebu ili za garažirana kola po firmama.


Da, za tu snagu ne treba ništa dodatno, uglavnom skoro sve kuće imaju 240V/200A na panelu, a relativno lako se doda još ako zbog nečeg zatreba. Ne mogu sad da se setim tačno koliki je maksimum da ne moraju da ti dovlače dodatne vodove, mislim da to varira od komšiluka do komšiluka. Pretpostavljam da je za snage koje isporučuje Level 3 potreban trofazni sistem, i dodavanje toga ne spada u ovo "relativno lako", obično je pristupačno samo po komercijalnim i industrijskim zonama, mada i tada je sama elektronika, kao što kažeš, kompleksnija i skuplja i pitanje je koliko treba vremena da se investicija otplati.

macak.tosa031 macak.tosa031 16:16 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

srdjan.pajic
Deluje i logično da je Level 2 AC priključak najzastupljeniji, on je nekako i najpristupačniji za kućnu upotrebu ili za garažirana kola po firmama.


Da, za tu snagu ne treba ništa dodatno, uglavnom skoro sve kuće imaju 240V/200A na panelu, a relativno lako se doda još ako zbog nečeg zatreba. Ne mogu sad da se setim tačno koliki je maksimum da ne moraju da ti dovlače dodatne vodove, mislim da to varira od komšiluka do komšiluka. Pretpostavljam da je za snage koje isporučuje Level 3 potreban trofazni sistem, i dodavanje toga ne spada u ovo "relativno lako", obično je pristupačno samo po komercijalnim i industrijskim zonama, mada i tada je sama elektronika, kao što kažeš, kompleksnija i skuplja i pitanje je koliko treba vremena da se investicija otplati.


Pitam usput - zar niskonaponska mreža u USI nije 110 V/60 Hz?
Ili je to na auto-čardžerima drugačije?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:09 25.09.2019

Re: zanimljiva jedna

macak.tosa031
srdjan.pajic
Deluje i logično da je Level 2 AC priključak najzastupljeniji, on je nekako i najpristupačniji za kućnu upotrebu ili za garažirana kola po firmama.


Da, za tu snagu ne treba ništa dodatno, uglavnom skoro sve kuće imaju 240V/200A na panelu, a relativno lako se doda još ako zbog nečeg zatreba. Ne mogu sad da se setim tačno koliki je maksimum da ne moraju da ti dovlače dodatne vodove, mislim da to varira od komšiluka do komšiluka. Pretpostavljam da je za snage koje isporučuje Level 3 potreban trofazni sistem, i dodavanje toga ne spada u ovo "relativno lako", obično je pristupačno samo po komercijalnim i industrijskim zonama, mada i tada je sama elektronika, kao što kažeš, kompleksnija i skuplja i pitanje je koliko treba vremena da se investicija otplati.


Pitam usput - zar niskonaponska mreža u USI nije 110 V/60 Hz?
Ili je to na auto-čardžerima drugačije?




Jeste, kao i 220-240V, to se koristi za veće potrošače u kući. Na električni panel ti dovode samo 240V balansno (dakle po 120V u opoziciji prema masi). I onda odatle se razvlači šta ti gde treba po kući već prema snazi.
Черевићан Черевићан 23:11 20.09.2019

они & ми

zašto bi ovo moglo da bude interesantno

подалек је богме тај Тринидад
ние Балкан што слуђене слуди,
паралеле имал' смисла вући
другачији ....тамо посве, људи

bene_geserit bene_geserit 04:27 21.09.2019

gotovo svojeručno zaslužna

„Kembridž analitika". Da, upravo ona koju zadnjih godina kroz hiljade novinskih stubaca optužuju da je gotovo svojeručno zaslužna kako za dolazak Trampa na vlast u SAD, tako i za, između ostalog uspeh Bregzita.

"Optužuju", kao da je u pitanju nešto loše.
Da znaš, kako se neko usudio da ne radi isto što i 95% mainstream i socijalnih medija, 99% školstva, i 100% Holivudskih ostvarenja a to je da lobira i navlači za ove druge iz sve snage.

Biće ipak da su zasluge negde drugo, u slučaju UK ja bi se fokusirao na globalizaciju i imigrantsku politiku Merkelove, a kod USA globalizaciju, outsourcing, ilegalnu imigraciju.
jinks jinks 07:20 21.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

"Optužuju", kao da je u pitanju nešto loše.

Znam, i nije baš odgovarajuća reč, i ja mislio da je napišem pod navodnicima.

Da, zašto neko tako nešto ne bi radio ako ume i ako uspeva u tome.
Milan Novković Milan Novković 14:14 21.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

jinks
"Optužuju", kao da je u pitanju nešto loše.

Znam, i nije baš odgovarajuća reč, i ja mislio da je napišem pod navodnicima.

Da, zašto neko tako nešto ne bi radio ako ume i ako uspeva u tome.

Bene je nagovestio, a ja ću pojasniti (malo, koga više interesuje treba mnogo više da čita razne izvore)

Trinidad ne znam, ali da su u US i UK MSM i KA bili nepristrasni Tramp i Brexitovci bi pobedili sa većom marginom.

Oni nisu nikakav poseban fenomen, dok, naravno, u šumu ima svašta, ne pričam o njemu, nego je velik broj prosečnih jako siromašnih ljudi doveden do pucanja globalizmima, neoliberalima, neocons, aristokratijama ...

Tri primera kao uvod u kvantitativno razumevanje dogođenog (kvalitete, bez kvantiteta, ne možeš proizvoljno da sabiraš, pošto si ih pre toga proizvoljno pomnožio, a nemušno, sa težinskim faktorima koji ti, npr, podržavaju tezu ili osećaj).

1. U UK je Tačerovka onomad uvela Council Tax (najčešće, kada se radi značajan tax overhaul to je skriveni način da se podignu porezi, od kojih beneficije najčešće imaju bogati). Ako ne zagrebeš malo nećeš znati koliki uticaj £20 funti mesečno može da ima na kvalitet #ivota Uk porodice - tada je bilo letnjih paket aranžmana za godišnji u Španiji i za 100 funti, i odjednom porodica više nije mogla na godišnji. Oni koji nisu mogli ni do tada su odjednom postli gladni, i na ivici izbalansiran život je postao noćna mora. Ovo ti nije pisalo u MSM previše, njeni su bili na vlasti, iako se pisalo pomalo, a to da ona čeprka po zakonima da bi joj muš sa Amerima lakše pravio lovu je poznato još manje, muž, ostali bogati Britanci, i bogati Ameri.

2. Danas u middle-England ima dece u osnovnoj i srednjoj školi koja nemaju ručak, ne znam za koliko može da se napravi sendviš od dve kriške hleba i par jaja unutra, ovo mi zvuči jeftino, recimo za jednu funtu. To je 20 funti mesečno po detetu - porodice to ne mogu da priušte pa deca nemaju ručak, neka prebiraju po kantama za đubre pošto im ni doručak plus večera ne daju dovoljno kalorija. Ovo piše na BBC sajtu, ali je skriveno iza N link-indirekcija (kad smo kod strategija i strategema) i samo poneki lokalac isčeprka.

3. U US imamo oko 60 miliona ljudi na food-stamps, 15 miliona dece na ivici gladi (Gedže ovog sveta bi mogli sad da gule definiciju gladi sledećih 6 miliona komentara, pošto ih zabole k**ac za gladne, oni najviše hrane svoje sitne životiće). Postoje čitava naselja pri kolko toliko tekućim vodama, od mobile-homes, gde se ljudi pozicioniraju blizu mesta gde ima jeftinih poslova, pa da mogu nekoliko da ih rade istovremeno pošto od jednog ne mogu ni ovakve troškove da pokriju. Sve ovo su oni ljudi koje je Killary nazvala "deplorables", koju štite MSM, o koji sada drljaju ovu KA priču otkačenu od šireg konteksta.

1.1 Ili uzmi francuske yellow-vests, slična priča ko tačerovkina - hoće da podignu porez skrivajući ga iza "zelene-takse" na poljoprivredno gorivo, foliranti, pošto samo 15 naj-svetskih super-tankera izruče u atmosferu sumpora koliko i SVIH 750 miliona kola na svetu (ovim tankerima je dozvoljena upotreba tog jako jeftinog goriva sa dramatično više sumpora, da bi nam goodies iz Kine i slično bili jeftiniji). Nači Macron je pokušao da tim siromašnim mazne godišnje, a mnoge koji ni za te najjeftinije godišnje nisu imali dovoljno ugura u glad.

Ovde je Boris Johnson predlagao izbore ovih dana (chief Brexitier) - naravno da nisu prihvatile opozicione partije, pobedio bi sa mnogo većom marginom, a KA otišli u nothingness, kao što kažeš.

U US će, recimo Trump pobediti sa još većom marginom sledeći put, iako postoje rizici pošto još uvek MSM i pupet-masteri uspešno mrdaju koncima jako mladih (and subject to no new systemic events

I pobediće UPRKOS činjenici da odbija da uđe u rat sa Iranom (taj bi se već desio da je Killary na vlasi - trivija, kad sam ovde, oni što stvarno znaju kažu, ne znam zašto bi izmišljali, da je Killary onoma uslovila propričavanje sa Billom posle Monike bombardovanjem Srbije - verujem u to, naravno, iako ne verujem da je to bio glavni uzrok ili čak i poslednja kap), a iza ove želje je Izrael, pa Trampov najveći donor Sheldon Adelson, i gomila manjih, npr, military-security complex ionako već vuče konaca koliko može protiv Trampa, iako će ih polako smiriti, samo jako polako.

A opet, i novac, Trump je, u 2016, valjda (WP kaže, a oni su protiv njega) dobio $960M, na Killarinih $1.4B)

U Grčkoj se žene koje to nikad pre nisu radile prostituišu i za jedan obrok, zbog siromaštva, silni Italijani na kolenima, .... nema veze sa KA, Rusima i ostalim bakračima.

Ovde nas pri svakim izborima podsete na čuvenu prigrevačku izreku "it's the economy, stupid"

Ps 0: kad pričam u drugom licu jednine mislim na prvo lice množine, to je, valjda, jasno

Ps 1: KA=CA, naravno
jinks jinks 14:37 21.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

Skoro bila priča o tome kako je pored svih KA, Orvela, gulaga, MSM, ... jedan od efikasnijih način upravljanja (da ne kažem kontrole) ljudi njihovo održavanje na ili ispod granice siromaštva.

Baš bila analiza kako postoji neka "deprivation limit" ili tako nešto, ispod koje psihologija čoveka uđe u potpuno drugačiji režim ponašanja i razmišljnja, u kome po priči između ostalog i manipulacija i kontrola postaju poprilično jednostavniji.
bene_geserit bene_geserit 21:33 21.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

jinks
jedan od efikasnijih način upravljanja (da ne kažem kontrole) ljudi njihovo održavanje na ili ispod granice siromaštva.

Brana totalitarizmu je srednja klasa, kad nje nema (a nema je u socijalizmu) mogu da rade šta hoće.
Čovek na ivici egzistencije se bavi time kako da doživi sledeći dan, prorade instinkti, kontrolisati njega je prilično jeftino i jednostavno.
tasadebeli tasadebeli 21:55 21.09.2019

Немој преко рупа, куме, испашћу!

Milan Novković


u šumu ima svašta, ne pričam o njemu, nego je velik broj prosečnih jako siromašnih ljudi doveden do pucanja globalizmima, neoliberalima, neocons, aristokratijama ...







Знаш већ и од раније да обожавам Спитинг Имиџ до имбецилности.













Удесно, Милане, удесно још од тада. Милитантно удесно. И нисмо још увек престали да се кривимо само на ту страну у кривинама.

Не може само удесно, брате, испашћемо из аута.



Neither the spirit of the 1960s nor the “counterrevolutionary” ideas of Thatcher and Reagan seem likely to achieve any permanent triumph. Perhaps U. S. political gridlock will continue long into the future. Or perhaps a new spirit of pragmatic working together for the common good—one that forsakes ideology but not ideals—will emerge. It is up to us.
maksa83 maksa83 22:08 21.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

i gomila manjih, npr, military-security complex ionako već vuče konaca koliko može protiv Trampa, iako će ih polako smiriti, samo jako polako.

Mogu ja da postavim jedno naivno pitanje?

Zašto će Tramp to da uradi?

(Je l' zato što je dobar čovek?)

Kad smo već osvetlili te mračne sile protiv kojih se bori, je l' može malo o toj drugoj - Svetloj Strani, znači ko su ti ljudi, kakva je to grupa koja se bori protiv tih mračnih sila, je l' imaju neko ime ili deluju onako altruistički nezavisno, šta im je cilj, je l' mir u svetu, niže cene keksa, šta?

Znači, ko tu šta zašto i tako to.

Edit: dodatno pitanje - ako je sve to sama uradila sirotinja raja koju jebu međunarodne korporacije, kako ih to nije oteralo ulevo, nego baš udesno? Češčeščeš...

bene_geserit bene_geserit 00:59 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

maksa83
ako je sve to sama uradila sirotinja raja koju jebu međunarodne korporacije, kako ih to nije oteralo ulevo, nego baš udesno?

Pa te levo desno podele nemaju baš previše smisla danas.
U USA imaš formalno 2 a u praksi jednu globalističku partiju, koja radi za krupan kapital. Tramp je igrom slučaja bio kandidat GOPa, ideološki je mogao da bude kandidat i DPa, pošto su jebena strana usled globalizacije pretežno belci a (još uvek) manjine glasaju za DP i pošto su unutar partijski izbori pošteniji u GOPu, ima logike što je kod njih.
U GB za Brexit je kombinacija levih i desnih stranaka.
Linija podele ide po rasnim i etničkim linijama a ne levo desno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:18 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

Kad smo već osvetlili te mračne sile protiv kojih se bori, je l' može malo o toj drugoj - Svetloj Strani, znači ko su ti ljudi, kakva je to grupa koja se bori protiv tih mračnih sila, je l' imaju neko ime ili deluju onako altruistički nezavisno, šta im je cilj, je l' mir u svetu, niže cene keksa, šta?

Znači, ko tu šta zašto i tako to.


Da, da, nick-ove na sunce!
vrabac_onaj vrabac_onaj 07:53 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

Milan Novković


Milane, ako imaš vremena odslušaj ovo , sve zajedno 30 minuta, jes malo bajato (mesec dana), dotiču se par tema, meni je najzabavniji deo gde pričaju o ovim enviromentalistima :)

A coup against the people

A i inače je taj spiked podcast zanimljivo mesto, povremeno ga odslušam, kad stignem.
docsumann docsumann 09:32 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna


šah i novčići - rješenje

preporučujem da se pogleda. stvarno briljantno rješenje, biće zanimljivo IT-jevcima i tehnoslovcima generalno.

prikazan je i interaktivna šahovska tabla za demonstarciju postupka.
mlatisa mlatisa 10:46 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna


maksa83

Edit: dodatno pitanje - ako je sve to sama uradila sirotinja raja koju jebu međunarodne korporacije, kako ih to nije oteralo ulevo, nego baš udesno? Češčeščeš...


Уз сав ризик да звучим параноично рекао бих да је све то један масовни социјаллни инжењеринг. У САД, а рекао бих и у остатку Запада, фомиране су две струје. Једна тзв лева и једна тзв десна. Уз ову "леву" су придружили све и свашта ЛГБТ, Еколози, и слични, а ову десну профилишу као теоретичари завере, расисти, анти имигранти и сл. Ови "леви" зову ове "десне" нацистима, а ови "десни" зову ове "леве" комунистима. Ово друго, наравно, нема везе са животом а ово прво можда донекле и има.

Као резултат свега, они који би да бране радничка права треба да их брани Хилари. Они који би да очувају националну државу њих као заступа Трамп. И једни се плаше оним другима. А у позадини крупни капитал постаје још крупнији.

Ту и тамо се јављају релативно "аутономне тачке отпора" али их брзо неутралишу или скрену.
- окупирај Вол стрит - полиција
- жути прслуци - полиција
- Сандерс донекле у САД (али су они тамо сви сумљиви) није толико значајан пошто је ситуација поларизована и он ту нема шансе.
- Корбин у Британији - медији прогласише антисемитом.

Делимично је слична ситуација и код нас. Дачић брани права радника, а они који говоре СрБски бране националне интересе. Као резултатнту имамо чињеницу да стварност достиже сатиру.




Све у свему тужно и то свуда, и северно и јужно
Milan Novković Milan Novković 11:02 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

vrabac_onaj
Milan Novković


Milane, ako imaš vremena odslušaj ovo , sve zajedno 30 minuta, jes malo bajato (mesec dana), dotiču se par tema, meni je najzabavniji deo gde pričaju o ovim enviromentalistima :)

A coup against the people

A i inače je taj spiked podcast zanimljivo mesto, povremeno ga odslušam, kad stignem.

Odslušao, znam to sve, ali opet je interesantno pazljivo odslušati promišljene ljude.

Ovo je UK, i radi se o osvrtu na "aristokratiju", karijer-političari su samo VKV (only joking) radnici, podmićena do zombifikovana željom za vlašću.

A aristokratija ima dve neoliberalne želje:

- Što jeftiniju radnu snagu, što veće profite - potpuno nadnacionalna ili nadpatriotska strast.

- Vlast kao umišljeno odabrana grupa

I ovo je deo šireg, zapadnog neoliberalnog rata protiv naroda. Evropski parlament, npr, je lakši entitet za kontrolu, ako omašiš na UK MEPs a ti ih nadglasaš radeći tamo gde je lakše.

Ima dosta o tome kako ta sad zapadna "elita", zovu ih i "Davos crowd" pokušava da odradi sledeću bitku - npr dosta je interesantno kako žrtvuju US žrtvujući dolar, pošto je uglavnom "iscrpljen" ionako, Kinezi-Rusi Inc štekuju zlato, polako, ekonomije im sve jače, prave alternativen systeme ...

... i počinju polako priče o novoj svetskoj valuti, SDR - Special Drawing Rights do sada nekorišćenji na "retail" nivou, pa ukidanju keša (vanredno efikasno sredstvo u kontroli i maltretiranju naroda - polako teko poneki mehur izbije na površinu za sada, ali biće sve češće)

... obrati pažnji i kako koriste Macrona da odvoje Ruse od Kineza, krajnji cilj je ionaku opkoljavanje Kine.
Milan Novković Milan Novković 11:09 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

maksa83
i gomila manjih, npr, military-security complex ionako već vuče konaca koliko može protiv Trampa, iako će ih polako smiriti, samo jako polako.

Mogu ja da postavim jedno naivno pitanje?

Zašto će Tramp to da uradi?

(Je l' zato što je dobar čovek?)

Kad smo već osvetlili te mračne sile protiv kojih se bori, je l' može malo o toj drugoj - Svetloj Strani, znači ko su ti ljudi, kakva je to grupa koja se bori protiv tih mračnih sila, je l' imaju neko ime ili deluju onako altruistički nezavisno, šta im je cilj, je l' mir u svetu, niže cene keksa, šta?

Znači, ko tu šta zašto i tako to.

Edit: dodatno pitanje - ako je sve to sama uradila sirotinja raja koju jebu međunarodne korporacije, kako ih to nije oteralo ulevo, nego baš udesno? Češčeščeš...


Po cenu da se ponavljam - dobar čovek?! Ne, ako posataviš jednu liniju razdvajanja dobar-loš.

On donekle zamenjuje razaranje po svetu i pljačkanje, uz jako mnogo mrtvih, pljačkanjem USa sa svojim grinogosima, zagađivanjem životne sredine i tihim "privatizacijama" US infrastrukture gde se najbogatiji bogate dalje.

Ovo je i odgovor na drugo pitanje

Treće: u ovom trenutku levo kao koherentna celina ne postoji. Realno levo je nothingness u smislu kohezivnih sila, deklarativno je desnije od desnog, i narod to zna, u stvari, ili oseti.
maksa83 maksa83 11:22 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

mlatisa

Složio bih se sa ovim tvojim, što bi čarli rekao, asesmentom.

maksa83 maksa83 11:29 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

On donekle zamenjuje razaranje po svetu i pljačkanje

Ali broj naleta dronova i svega se povećao za njegovog vakta. Kako je razaranje smanjeno?
On je samo ukinuo obavezu da se izveštava o civinim žrtvama.

Dodatno, ako je Trunpo taj koji ne bi nikako ratovao sa Iranom a Hilari bi (što bi rekao čarli) in a blink ov an aj, zašto je onda Trunpo ukinuo Iran nuclear deal koji je sklopio Obama, a koji je kao deo te krvave Obama - Hilari ratničko razarajuće linije (a koja je po Bliskom Istoku zapravo krenula od republikanske dinastije Buš).

Ovo k'o debagovanje multithreaded softvera.

("Debagovanje memori likova vrati se, sve ti je oprošteno!" )

Treće: u ovom trenutku levo kao koherentna celina ne postoji. Realno levo je nothingness u smislu kohezivnih sila, deklarativno je desnije od desnog, i narod to zna, u stvari, ili oseti.

Ništa rekao bih ne postoji trenutno kao koherentna celina, postoji pokušaj Benona da sve desno objedini u koherentnu celinu, a bogumi ima i ruskih para koje se u te pokrete ponegde uštrcaju. Postoje gomile, što bi rekli - silnica - koje vuku na ovu ili onu stranu. Nema neke sumnje da se uz Trunpoa i te srodne "suverenističke" pokrete okuplja ono što je vrlo očigledno desno, i to ne retko baš onako neprijatno desno sve sa zaboravljenim budističkim kukastim simbolima. Sa druge strane, da, ne postoji koherentno klasično ultra levo kod kog ćeš videti srpove i čekiće i neke Marxizme, ta ideja je mrtva i zakopana.
nikvet pn nikvet pn 12:10 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

maksa83
ne postoji koherentno klasično ultra levo kod kog ćeš videti srpove i čekiće i neke Marxizme, ta ideja je mrtva i zakopana.


Та идеја је итекако жива и здрава, управо је гледамо код нас у пуном сјају. Не бакће се више идеологијом, српом и чекићем него конкретним претакањем јавне кинте.

Додуше иста некажњена отимачина тече одавно и са крајње десне стране (гле, откуд наша нафта испод ваше земље?); опљачканоме дође свеједно.
mlatisa mlatisa 12:54 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

Dodatno, ako je Trunpo taj koji ne bi nikako ratovao sa Iranom a Hilari bi (što bi rekao čarli) in a blink ov an aj, zašto je onda Trunpo ukinuo Iran nuclear deal koji je sklopio Obama, a koji je kao deo te krvave Obama - Hilari ratničko razarajuće linije (a koja je po Bliskom Istoku zapravo krenula od republikanske dinastije Buš).


Мислим да је грешка правити разлику између хилариста и трамписта. При томе не мислим на гласачка тела него на оне који доносе или утичу на доношење одглука код једних или других.

Што се раскидања уговора тиче, ту постоји неколико нивоа. Један глобалан се заправо тиче Кине. Ако се не варам САД нема са Кином потписан никакав уговор о пројектилима и наоружању. Када су постојећи уговори потписивани Кина је била небитан фактор. Зато САД раскидају све уговоре све док се у неком тренутку не направи глобалан споразум који ће све значајне државе обухватити (бар Кину и Индију).

Питање Ирана је регионално. Они су сматрани безначајним (пропуст Хилари и сарадника) па је потписан "нуклеарни" спооразум. Међутим, иранци су гурнули САД два прста у око у Сирији и у Јемену. А можда и у Ираку, Авганистану, Либану па и Палестини. Све ове санкције служе управо томе да се Иран обузда. Без Ирана, САД би средили "питање Сирије" и истерали Русију са Медитерана, тј. топлих мора.

Рат са Ираном је почео још прошле године, само што за сада има облик "меког рата". Санкције, скоро поморска блокада чак и терористички напад на војној паради и Ирану. Биће тога још. На крају крајева, знамо како то изгледа.
Milan Novković Milan Novković 18:10 22.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

maksa83
On donekle zamenjuje razaranje po svetu i pljačkanje

Ali broj naleta dronova i svega se povećao za njegovog vakta. Kako je razaranje smanjeno?
On je samo ukinuo obavezu da se izveštava o civinim žrtvama.

Dodatno, ako je Trunpo taj koji ne bi nikako ratovao sa Iranom a Hilari bi (što bi rekao čarli) in a blink ov an aj, zašto je onda Trunpo ukinuo Iran nuclear deal koji je sklopio Obama, a koji je kao deo te krvave Obama - Hilari ratničko razarajuće linije (a koja je po Bliskom Istoku zapravo krenula od republikanske dinastije Buš).

Ovo k'o debagovanje multithreaded softvera.

("Debagovanje memori likova vrati se, sve ti je oprošteno!" )

Treće: u ovom trenutku levo kao koherentna celina ne postoji. Realno levo je nothingness u smislu kohezivnih sila, deklarativno je desnije od desnog, i narod to zna, u stvari, ili oseti.

Ništa rekao bih ne postoji trenutno kao koherentna celina, postoji pokušaj Benona da sve desno objedini u koherentnu celinu, a bogumi ima i ruskih para koje se u te pokrete ponegde uštrcaju. Postoje gomile, što bi rekli - silnica - koje vuku na ovu ili onu stranu. Nema neke sumnje da se uz Trunpoa i te srodne "suverenističke" pokrete okuplja ono što je vrlo očigledno desno, i to ne retko baš onako neprijatno desno sve sa zaboravljenim budističkim kukastim simbolima. Sa druge strane, da, ne postoji koherentno klasično ultra levo kod kog ćeš videti srpove i čekiće i neke Marxizme, ta ideja je mrtva i zakopana.

Oni imaju 4 spoljne politike (btw, trivija, overall spoljna politika im je odsta infiltrirana Britancima jo[ od Ruzvelta (i pre njega, priča se i da su ga koknuli pošto im je "zaokružio" imperiju): Bela Kuća, Kongres, CIA, Pentagon. Svašta se dešava da on ("on" ne zna niti može da kontroliše.

Dalje, ma kako je teško porediti zla, plus ja ne znam mnogo o njihovoj "drone" politici, instinct mi kaže da nije lako porediti porast droniranja u već razorenom i opljačkanoj zemlji sas novim ratom protiv ogromne zemlje.

Iranski dil - opet se ponavljam tj idemo MT debugging dok ne smislimo bolje thread-pool managemnt - daleku su on i njegovi grinogsi od cvećaka, oni su "bizmismeni i vumeni", hoće da kontrolišu cenu energenata u svetu, pa pripomognu svojim fracking pajtosima, a potražnja se ne menja preko noći.

Dalje, u nisu-cvećke maniru, ako neće u rat to ne znači da je gadljiv na temu ideje da se drugi stavljaju pod kontrolu, smenjuju vlade. Rat im prosto nije isplativ.

Ono što nam se gubi u inter-thred komunikaciji su moje između redova prečesto poruke da nema ni njegova bratija previše empatije prema "little people" (ovo je jedan od gafova Borisa Džonsona kad je išao negde gde je prosečna visina stanovništva dosta niža od zapadnog proseka) nego rat prosto nije u US strategijskom nacionalnom interesu, pa interesu njegovih gringos (on ima nešto od patriotizma), nego samo puni račune jako uske grupe ljudi pod neocon neoliberalnim krilima.

Mislim da ti ni ne naslućuješ koliko ja skoro pa sve političare mrzim, al ono baš zdravo, i koji urušavaju svoj narod, ameri amere, oi nećeš ni naslutiti dok ne ukapiraš koliko su od ovih ogavnih Killary Inc ogavniji

Ja uopšte ne mogu da ukapiram zašto se bilo ko pali po bilo kojim parametrima koji ne spadaju u domen pravljenja štete, a koje nije olako dokučili sa ovim medijskim manipulisanjima.

Poslednjih nedelja i meseci se najvažnije stvari u US na primer uopšte ne prenose preko MSM, u kongesu imaš ljude kojima još niko nije rekao da je rat završen, pa moš misliti šta se dešava sa rajom, tj njenim velikim delom.
macak.tosa031 macak.tosa031 18:08 23.09.2019

Re: gotovo svojeručno zaslužna

maksa83
mlatisa

Složio bih se sa ovim tvojim, što bi čarli rekao, asesmentom.


Mislim da bi Čarli slaganje izrazio drugačije.
jinks jinks 09:13 21.09.2019

Re: ТринидаЏански мамбо

U ranije već pomenutom filmu "The great hack" (dokumentarnom najviše) o "Kembridž analitici" jedan od glavih likova je i bivša CEO u firmi koja je "went rogue" i postala svedok saradnik ili šta već sve ne u različitim istragama koje se u US i UK vode protiv KA, kao i izvor dobrog dela informacija o KA koje su zadnjih godina isplivale u javnosti.

Ali, rekla je između ostalog i jednu verovatno delom i ključnu stvar - "Mi jesmo prikupljali (imajući ili ne saglasnost) informacije o korisnicima društvenih i drugih mreža, mi jesmo modelovali ponašanje korisnika mreža kao i mnogih drugih, jesmo generisali propagandni materijal, i jesmo pokušavali da utičemo između ostalog i na ishode različitih izbora i referenduma.

Osnovna (pogrešna) pretpostavka u napadima na KA jeste da našu ciljnu grupu predstavljaju gotovo maloumni ljudi kojima se može beskrajno manipulisati. Otkud to. Mi se jesmo bavili propagandom, ali mi nismo glasali umesto birača. Oni su sami otišli do biračkih mesta i sami popunili birački listić.

To su odrasli, razumni ljudi pre svega. A to što smo mi radili, pa svako bi to vrlo lako mogao da izignoriše kad god poželi."
freehand freehand 15:18 21.09.2019

Re: ТринидаЏански мамбо

Mi se jesmo bavili propagandom, ali mi nismo glasali umesto birača. Oni su sami otišli do biračkih mesta i sami popunili birački listić.

To su odrasli, razumni ljudi pre svega. A to što smo mi radili, pa svako bi to vrlo lako mogao da izignoriše kad god poželi."

Odlično izabrana argumentacija za svaku propagandističku psinu usmerenu na manipulaciju ljudima, njihovim shvatanjima, stavovima i postupcima. Napose što uopšte nije nova, u beskrajnom nizu varijacija u kojoj se pojavljuje od nastanka civilizacije.
Činjenica je, ipak, nešto drugo. Da je u pitanju teška manipulacija spakovana na nov način i prilagođena novom vremenu i novim medijima, koja kanališe ljude i njihovo ponašanje u poželjne tokove.
U Srbiji sve to imamo u kudikamo sirovijem obliku jer kod našeg birača očigledno postoji mnogo manja potreba za rafinmanom i delikatnim finesama. Ovde prolazi gola laž kojoj bi se u normalnim okolnostima smejala deca od sedam godina.
jinks jinks 15:25 21.09.2019

Re: ТринидаЏански мамбо

Odlično izabrana argumentacija za svaku propagandističku psinu usmerenu na manipulaciju ljudima, njihovim shvatanjima, stavovima i postupcima.

Slažem se, pitanje je gde se stvarno i nalazi granica do koje ljudi u stvari i imaju nekog realnog izbora.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana