Gost autor| Istorija| Politika| Umetnost

CENA OTRGNUTE STRANICE MIROSLAVLJEVOG JEVANĐELJA

maksa83 RSS / 25.10.2019. u 23:34

7:1 - kada Vlada sedmostruko plati ono što nam je oduzeto

 

Potpuno je ispod radara prošla još jedna fantastična pobeda naše Vlade u rangu one daleko poznate od 5:0. Sada je rezultat još luđi i iznosi 7:1 ali ne za našu zemlju. Ovaj rezultat ima veze sa ukradenom ili pak otuđenom stranicom iz najvrednijeg srpskog rukopisa - Miroslavljevog jevanđelja koje je 2005. godine upisano na UNESCO listu ‘’Pamćenje sveta’’.

 

Malo je poznato da je iz našeg najstarijeg ćiriličnog rukopisa i spomenika srpskog književnog jezika, ali i najvrednije srpske relikvije stare čak devet vekova, ukradena jedna stranica pre 174 godine. To se dogodilo 1845. godine kada je Hilandar posetila ruska duhovna misija na čelu sa arhiepiskopom Porfirijem Uspenskim. Iako je nemoguće tačno ustanoviti šta se tačno dogodilo pre skoro dva veka, moguća su dva scenarija. Prema prvom, arhiepiskop Uspenski je, oduševljen lepotom našeg rukopisa, 166. stranicu jednostavno ''poneo'' sa sobom. Prema drugom, monasi Hilandara su mu sami poklonili jednu stranicu kao znak zahvalnosti zbog pomoći u vidu hrane. Važno je pomenuti da je tada Hilandar bio više pod bugarskom nego pod srpskom jurisdikcijom, pa je stoga i ovakav scenario moguć. Nakon što je list odnet sa Hilandara, od 1846. do 1883. godine nalazio se u Kijevu, a potom je prenet u današnju Nacionalnu biblioteku Rusije u Sankt Petersburgu gde se i dalje nalazi. 

 

Prilikom januarske posete Vladimira Putina Beogradu, pomenuo se povratak pomenute stranice u Srbiju, a tokom prošlonedeljne posete Medvedeva, potpisan je sporazum koji ovo detaljno uređuje. Međutim, potpisan Sporazum predviđa RAZMENU kulturnih dobara, a ne VRAĆANJE, iako bi VRAĆANJE ODUZETOG (odn. ponetog sa sobom) bilo jedino logično i pravdeno.

 

Prema Sporazumu, da bi nam bilo VRAĆENO ono što nam je ODUZETO iz najvažnijeg rukopisa našeg naroda, Srbija Rusiji treba da da čak sedam slika ruskog slikara Nikolaja Reriha. Tih sedam slika koje se čuvaju u našem Narodnom muzeju, Rerih je POKLONIO našoj zemlji kako tvrde pojedini izvori. Nažalost, u javnosti se ne mogu pronaći precizni podaci niti dokumenta koja mogu da posvedoče o tome kako su tačno slike dospele kod nas. Nikola Kusovac, nekadašnji kustos Narodnog muzeja, podseća da je tridesetih godina prošlog veka organizovana velika ruska izložba u tadašnjoj Kraljevini Jugoslaviji, te da nakon te izložbe, većina ruskih autora nije povukla svoje radove, već ih je poklonila muzeju. Stoga, veruje se da je umetnik lično poklonio šest svojih dela Narodnom muzeju u Beogradu tridesetih godina prošlog veka, a sedmo je donela ruska emigracija. Svakako, dela su legalno dospela u naš muzej.

 

Utoliko je neshvatljivija odluka aktuelne Vlade da OTUĐI sedam slika koje pripadaju svima nama i koje su lični poklon umetnika srpskom narodu, i vrati Rusiji, za jednu stranicu koja je ODUZETA iz najdragocenijeg i najznačajnijeg rukopisa naše kulture.

Sam Rerih, iako nije toliko poznat u našoj zemlji, bio je veoma plodan umetnik koji je stvorio oko sedam hiljada dela. Rusi, koji svoja kulturna dobra stavljaju u takozvane rangirovke, Reriha svrstavaju u prvu kategoriju u kojj su najveći ruski umetnici poput Maljeviča, Kandinskog, Rjepina… Na sajtovima aukcijskih kuća, Rerihova dela dostižu astronomske vrednosti i retko koje delo je procenjeno na cifru manju od nekoliko stotina hiljada pa do tri miliona američkih dolara. Nesumnjivo je da je stranica Miroslavljevog Jevanđelja za naš narod neprocenjiva, ali ne izgleda nimalo fer kada je razmenimo sa Rusijom za sedam dela koje takođe imaju ogromnu vrednost. 

 

Redovni profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, Nenad Makuljević u poslednjem broju lista Vreme ističe da je poklanjanje Rerihovih slika iz Narodnog muzeja u zamenu za jednu stranicu Miroslavljevog jevanđelja neprihvatljivo iz više razloga - etičkih, istorijsko-kulturnih i ekonomskih. On takođe ističe da razmena sedam Rerihovih slika za nedostajuću stranicu Miroslavljevog jevanđelja ne predstavlja čin bratske saradnje Rusije i Srbije, već je mnogo više izraz samovolje vrha države, koja se iz svojih političkih interesa opredelila da napravi i sprovede krajnje nekorektan dogovor i trajno doprinese osiromašenju kultrunog bogatstva Srbije. Istinski pravedan i pravičan čin bio bi da Rusija vrati otrgnuti list srpskom narodu bez ikakve nadoknade. Sve drugo je pobeda poput one nadaleko poznate od 5:0. S tim što bi ova, čiji je krajni ishod 7:1, još porazniji po nas, naše nasleđe i kulturu. 

 

Dr Ana Stevanović, članica predsedništva Stranke Slobode i Pravde, i narodna poslanica u Narodnoj Skupštini Republike Srbije

 

P.S. Beleška na margini - ovu objavu (ne kažem tekst, pošto tekst nije moj pa ne mogu da ga posvetim) posvećujem Dragoljubu, pošto se pominju slike, slikari i Bugari. Nedostaje mi njegov komentar na ovu stvar.

 



Komentari (769)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 09:36 29.10.2019

Re: Doobro


Nemam blage veze o čemu se proseravaš

(ali sam siguran da ćeš moći linkom da argumentuješ svoje kenjanje).


Što si nervozan?
Nisi ti jedini učesnik u ovoj raspravi, niti sam imao tebe na umu kada sam pisao komentar.

A što se tiče Rusije, prvi ja nisam za tu varijantu da glumimo Kaljingrad.
Milan Novković Milan Novković 09:45 29.10.2019

Re: Doobro

mentol
...
Na avataru nisam ja, to je Myspace Tom "black edition"
...

U stvari sam, u kampanisanju, prvo primetio Rumija kod Marca (slučajno ga i ja na Fejsu dotakao pre nekoliko dana).

Pa geografija, cenim outdoors i fotografila (tu je i Paklena Pomorandža, pa Đango, ...)

Pa opuštenost ...

"Mentol" mi se ne uklapa, ali samo malo, mi deca sa sela što smo imali samo jedan bioskop i što nam je suđena grandiose narcisoidnost umemo malo da se neopustimo kad dođemo u veliki grad, neko vreme, inače bih ga odmah ukapirao

U stvari, ko da si mi pajtos iz Prigrevice, samo rođen i odrastao u većem gradu

Još ako si kampovao u divljini u nezapadnoj zemlji, sa pajtosima, jedan je dovoljno ... onda ti još više zavidim
niccolo niccolo 10:06 29.10.2019

Re: Doobro

Nisi ti jedini učesnik u ovoj raspravi, niti sam imao tebe na umu kada sam pisao komentar.

Pa moj si komentar citirao
Atomski mrav Atomski mrav 10:08 29.10.2019

Re: Doobro

Pale prvenstveno ratari, oni zaista imaju problem sa ostacima.


Džabe se palite na ta paljenja njiva... nije to uzrok aerozagađenja u Beogradu.
Jeste li primetili da je zagađenje počelo nakon što su spaljene knjige Gorana Vesića? Sunce ti kalajisano, kakav je to otrov u njima...
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:47 29.10.2019

Re: Doobro

Ja sam uvek tvrdio da tu silu neće da koriste da nas brane iz daleka

A kako se to može znati?
I to sa toliko sigurnosti da se tvrdi.
Naravno da ozbiljni ne računaju na rusku intervenciju kao na nešto izvesno, ali tvrditi da se zna kako će Rusija postupiti, u situaciji za koju se ne zna kakva može biti, je čista ostrašćenost.

Asad je bio određen za padanje, Maduro isto, čak su nekoga tamo i postavili, Rusija se umešala i to je propalo.
Jasan pokazatelj da Rusija može da utiče na događaje i van Rusije.

Da li bi uticala i na dešavanja u Srbiji?
Hajd najpre da vidimo znamo li o kakvim dešavanjima se radi.
Ne znamo niti možemo znati, pa kako onda da znamo kako će Rusija, u tome što ne znamo šta je, postupiti?

Ono što znamo je da je Rusija jednom zbog Srbije stupila u rat i da nikad vojno nije napala Srbiju, ostalo nagađamo.
predatortz predatortz 10:53 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Nisi ti jedini učesnik u ovoj raspravi, niti sam imao tebe na umu kada sam pisao komentar.

Pa moj si komentar citirao


Moguće. Čitam redom, nešto sam morao da za'vatim da se nadovežem.

Ovo je nadjebavanje velikih. Rusi su pokazali da mogu da instaliraju savremeni sistem u dubinu NATO sfere. Rusi, evidentno, kreću sa pokazivanjem mišića još od Sirije. USA je dobila šamar ovim izbacivanjem njihovih trupa iz Sirije, odnosno njihovim bezglavim napuštanjem položaja i izdajom saveznika (Kurda). Šamar je još jači jer je u tome učestvovala druga po snazi NATO zemlja, Turska. Ogroman šamar su dobili i turskom kupovinom sistema S400, kao i pokazivanjem Patriota (okosnice NATO odbrane) kao totalno neefikasnog oružja pri napadu dronova. Sa druge strane, Pancir S1 je uspešno branio rusku vazduhoplovnu bazu u Siriji od dronova i drugih napada.
Mit o superiornosti američkog oružja se raspada, a sa tim idu i budući finansijski gubici jer se mnoge zemlje odlučuju za kupovinu ruskih, jeftinijih, a pokazalo se i efikasnijih, sistema PVO.

Sad, koliko nama treba to da budemo moneta za potkusurivanje između NATO-a i Rusije, to je druga tema.
Lično, mislim da nam ovo nije baš bilo potrebno. No, to je mišljenje laika koji nema uvid ni u promil činjenica oko svega toga.

maksa83 maksa83 10:59 29.10.2019

Re: Doobro

Ono što znamo je da je Rusija jednom zbog Srbije stupila u rat i da nikad vojno nije napala Srbiju, ostalo nagađamo.

Zapravo između toga imamo i jedno "malo je falilo" 1950/51. Istina, napad bi bio na Jugoslaviju, ali teško da bi Srbija u toj varijanti bila zaobiđena pošto se najviše graničila sa pravcima napada tj. podnela bi najveći teret invazije. Dadada, znam, to nisu bili Rusi nego lažni Rusi tzv. Sovjeti koji su posle svi jedne magične noći nestali i zamenjeni pravim Rusima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:09 29.10.2019

Re: Doobro


Zapravo između toga imamo i jedno "malo je falilo" 1950/51.

Sasvim različito od odnosa Srbija Rusija, toliko različito da i nije neki primer.
Na stranu što postoje i tvrdnje da Staljin i nije to imao u planu, da je imao preča posla, a da su ovdašnji, iz svojih razloga, stvar malo preuveličavali.

I da kažem i ovo, kao što se ne zna da li će Rusija zaštititi Srbiju, ne zna se ni da li će je napasti.
Do sad nikad nije, za razliku od mnogih drugih, a da li će, ne zna se.

Kolika je verovatnoća za jednu, drugu ili treću mogućnost, to možemo da nagađamo, ali da tvrdimo...neozbiljno je.
maksa83 maksa83 11:16 29.10.2019

Re: Doobro

I da kažem i ovo, kao što se ne zna da li će Rusija zaštititi Srbiju

Prvo, znamo kako je ispalo prošli put, tako da i nije ostalo ovde bog zna šta da se štiti, samo da se koristimo kao poligon za prcanje NATO-a (što smo bili i od devedesete na ovamo, a završilo se kako se završilo).

Rusija će da zaštiti Srbiju tako što će u nju da stavi svoje raketne sisteme (uzgred, kako ruskim vatrogascima iz Niš ide gašenje vatre na Staroj Planini, ne čuje se ništa o tome), što nipošto nije crtanje mete na čelu.

gedza.73 gedza.73 11:19 29.10.2019

Re: Doobro

Ono što znamo je da je Rusija jednom zbog Srbije stupila u rat i da nikad vojno nije napala Srbiju, ostalo nagađamo.

što kaže jedan moj drugar 'kad si ti vido rusku mašinu u radionici?'
mi se privredno nismo baš nešto usrećili sa Sovjetima. Niti sa našim-njihovim NKVD-om, sovjetskim ustavima, njihovim ekonomskim i zakonskim uređenjem prekopiranim u našoj državi koja se, bar geografski, nalazi u Evropi.

što smo mi onda jedini ostali da branimo interese sovjetske imperije?
Jedino što dugujemo Rusiji dugujemo izbeglicama posle Oktobarske revolucije. Odnosno vremenu dok Rusija nije postala SSSR. mada je i to ponekad bilo diskutabilno.

Mnogo više dugujemo, dok smo bili njihovi saveznici i u dobrim odnosima, Amerikancima i Francuzima. Dobar sa Amerikancima - dobiješ Vršac, loš sa Amerikancima (dobar sa Sovjetima) - ode Kosovo.

Da nismo bili okupirani nakon rata garantujem da bi danas Srbija bila prosečno bogata i odlično uređena evropska zemlja.



ispod postera piše, između ostalog, u ime anglo - saksonskog prijateljstva.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:24 29.10.2019

Re: Doobro


Rusija će da zaštiti Srbiju tako što će u nju da stavi svoje raketne sisteme (uzgred, kako ruskim vatrogascima ide gašenje vatre na Staroj Planini, ne čuje se ništa o tome), što nipošto nije crtanje mete na čelu.

Crtanje meta nam je sudbina.
Kad NATO nešto instalira nanišani ga Rusija, kad Rusi instaliraju nanišani ga NATO.
Tako da to ne može biti adut za odustajanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:27 29.10.2019

Re: Doobro


Mnogo više dugujemo, dok smo bili njihovi saveznici i u dobrim odnosima, Amerikancima i Francuzima. Dobar sa Amerikancima - dobiješ Vršac, loš sa Amerikancima (dobar sa Sovjetima) - ode Kosovo.

Stoji, ali previše površno.
Šta smo mogli i trebali da uradimo da Ameri i Rusi budi na našoj strani a protiv Hrvata i Albanaca?

Neke stvari bivaju nametnute i ostaje ti da se koprcaš.
maksa83 maksa83 11:27 29.10.2019

Re: Doobro

Crtanje meta nam je sudbina.

Pa, nije. Drug Tito je onomad rekao Staljinu "aj sad nećeš ovde da crtaš metu", i bi tako.

Mi smo njima ona grana koju sačuvaš da njom džaraš vatru.

Ima ko je srećan sa tom ulogom, a ima i ko je normalan.
gedza.73 gedza.73 11:32 29.10.2019

Re: Doobro

Šta smo mogli i trebali da uradimo da Ameri i Rusi budi na našoj strani a protiv Hrvata i Albanaca?


samo da osamdesetih i devedesetih u Srbiji nije bilo toliko njih za (mada i danas pevaju istu pesmu). 'da pobijemo govna i gotova stvar'



'Slobodane, ti si komunista, volimo te kao Isusa Hrista
Slobodane, ti si socijalista volimo te ko Isusa Hrista'
maksa83 maksa83 12:13 29.10.2019

Re: Doobro

'Slobodane, ti si komunista, volimo te kao Isusa Hrista
Slobodane, ti si socijalista volimo te ko Isusa Hrista'

Nevezano za citat:



niccolo niccolo 12:30 29.10.2019

Re: Doobro

Hajd najpre da vidimo znamo li o kakvim dešavanjima se radi.

Podseti se kako je išao niz komentara, ti i Srki ste pričali o vojnoj pomoći u slučaju rata tj. o tome da li će nas vojno braniti ili ne. I o tome sam ja pisao - a ne o tome da je jedna od vojno najmoćnijih država sveta sila za potcenjivanje ili da ne može da utiče na događaje van Rusije. Mislim, ko je to uopšte ikada tvrdio ovde?

Ono što znamo je da je Rusija jednom zbog Srbije stupila u rat

I znamo kako smo prošli u tom ratu, bez obzira na to što su stupili u rat (a za one koji ne znaju preporučujem ovu knjigu).

Sad, koliko nama treba to da budemo moneta za potkusurivanje između NATO-a i Rusije, to je druga tema.
Lično, mislim da nam ovo nije baš bilo potrebno. No, to je mišljenje laika koji nema uvid ni u promil činjenica oko svega toga

Evo Huči ti je ukazao na odgovor pominjanjem I svetskog rata...
aureus aureus 12:38 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83

Nevezano za citat:

U koliko je sati mjeren Peking?
Ako je istovremeno, onda to može da ima nekog uticaja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:00 29.10.2019

Re: Doobro


Pa, nije. Drug Tito je onomad rekao Staljinu "aj sad nećeš ovde da crtaš metu", i bi tako.

Zato što mu je i to bilo među opcijama, da li je realno da se to ponovi u sadašnjem međunarodnom kontekstu?
Kad je to rekao sovjetima, Ameri su ga zbog toga zatrpali parama, a ništa mu zauzvrat nisu tražili.
Da li bi se to ponovilo?
I da li je to posledica Titine mudrosti ili konteksta?

Mi smo njima ona grana koju sačuvaš da njom džaraš vatru.

Tačno, ali je to pogrešan ugao posmatranja.
Ne treba gledati šta smo mi njima nego šta su oni nama.
A oni su velika sila koja je na strani onoga što mi kažemo da je naš interes.

Ovo je odgovor i Nikolo (u):)
Lako je izmaštati najbolju poziciju, da ne budeš grana, meta, moneta, super je to, budala to ne bi izabrao.
Ali ako može da bira.
Koje su naše opcije ako odjebemo najmoćnineg saveznika?

Šp ta dobijamo ako kažemo, pušite Rusi živeli Ameri?
Rešavamo li i jedan nacionalni ili državni problem?
Ne, ni jedan.

Gedžo

Sigurno je da bi bez Rake i Bidže bolje prošli, ali da su oni uzrok stajanja Amera apsolutno na stranu protiv Srbije je malo verovatno.
Njih dvojica su samo olakšali Amerima da bez ikakvog ustezanja od Srbije sve traže da bi dali drugome, a da za Srbiju ništa ne ostane.


macak.tosa031 macak.tosa031 13:03 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Ono što znamo je da je Rusija jednom zbog Srbije stupila u rat i da nikad vojno nije napala Srbiju, ostalo nagađamo.

Zapravo između toga imamo i jedno "malo je falilo" 1950/51. Istina, napad bi bio na Jugoslaviju, ali teško da bi Srbija u toj varijanti bila zaobiđena pošto se najviše graničila sa pravcima napada tj. podnela bi najveći teret invazije. Dadada, znam, to nisu bili Rusi nego lažni Rusi tzv. Sovjeti koji su posle svi jedne magične noći nestali i zamenjeni pravim Rusima.

Ali nije!
Kako bilo, uvek mi je bilo zanimljiva ljutnja pojedinih, poput tebe, na Ruse koji nas nisu svaki puta odbranili (nego samo neki put), maltene, veća nego ljutnja na one koji su nas napadali.
Jebote!
niccolo niccolo 13:09 29.10.2019

Re: Doobro

Šp ta dobijamo ako kažemo, pušite Rusi živeli Ameri?
Rešavamo li i jedan nacionalni ili državni problem?
Ne, ni jedan.

To zavisi od toga šta vidiš kao naše nacionalne i državne probleme. Javlja mi se da su po tebi problemi Kosovo i Republika Srpska. Po meni su problemi negativni prirodni priraštaj i nepostojanje institucija. Jedni od to dvoje nisu poznati po institucijama, a drugi jesu. Pa u tom smislu vidim veću šansu da jedan od problema rešavamo ako smo uz ove druge.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:11 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Šp ta dobijamo ako kažemo, pušite Rusi živeli Ameri?
Rešavamo li i jedan nacionalni ili državni problem?
Ne, ni jedan.

To zavisi od toga šta vidiš kao naše nacionalne i državne probleme. Javlja mi se da su po tebi problemi Kosovo i Republika Srpska. Po meni su problemi negativni prirodni priraštaj i nepostojanje institucija. Jedni od to dvoje nisu poznati po institucijama, a drugi jesu. Pa u tom smislu vidim veću šansu da jedan od problema rešavamo ako smo uz ove druge.

Šta ovo znači?!
Kako odvajati te probleme?
maksa83 maksa83 13:11 29.10.2019

Re: Doobro

Tačno, ali je to pogrešan ugao posmatranja.

Brate, kad si grana kojom džaraju vatru imaš samo jedan ugao posmatranja.
niccolo niccolo 13:13 29.10.2019

Re: Doobro

Kako odvajati te probleme?

Ko je predložio da se odvajaju problemi? I koje probleme želiš da odvojiš?
macak.tosa031 macak.tosa031 13:15 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Tačno, ali je to pogrešan ugao posmatranja.

Brate, kad si grana kojom džaraju vatru imaš samo jedan ugao posmatranja.

Auuu, jebote!
Šta znači ovaj metaforični iskaz?
Zašto ljudi ne mogu da se izražavaju direktno, nego se prave pametni konstruišući koještarije?
macak.tosa031 macak.tosa031 13:17 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Kako odvajati te probleme?

Ko je predložio da se odvajaju problemi? I koje probleme želiš da odvojiš?

Izvini!
niccolo niccolo 13:19 29.10.2019

Re: Doobro

Izvini!

Ništa, ništa...
gedza.73 gedza.73 13:23 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
'Slobodane, ti si komunista, volimo te kao Isusa Hrista
Slobodane, ti si socijalista volimo te ko Isusa Hrista'

Nevezano za citat:




Kragujevac je u rupi. Ponekad, kad silaziš ka gradu, se ne vidi ništa. Samo oblak dima.
Neki pametnjaković (osnovna škola sa političkim pedigreom - uigrana kombinacija za propas') je gurnuo skoro u sam centar Energetiku.

Meni je kao klincu od mirisa iz grada ostao miris uglja i kiosk kuvanih viršli sa sve plastikom i senfom u dva parčeta hleba koji se ulepe u salvetu.

Što se tiče zagađenja postoji rešenje. U stvari vrlo je prosto. problem se uglavnom svodi na otpad (beogradski problem je deponija Vinča) i saobraćaj.
(spaljivanje slame i šaše je smešan procenat, isključujući sigurnost, u zagađenju)

Deponija se rešava tako što se podigne cena komunalnih usluga (Infostan) i iz tog budžeta se finasira izgradnja reciklažnog centra i deponije po evropskim standardima.

izduvni gasovi se smanje tako što se kupe električni autobusi čija se kupovina finansira od posebne gradske takse i poreza na imovinu po tržišnim cenama (dosta više socijale bogatuna iz centra )

S druge strane se uvede zonska zabrana ulaska vozila koji ne ispunjavaju ekološke standarde ili se ograniči i posebno naplaćuje ulaz u gradske zone u zavisnosti od kategorije vozila.

Sad da sačekamo građansku Greta Inc. inicijativu za rešavanje problema zagađenja.

Samo da dodam kako je Nikolo napisao srž svih problema (pa čak i negatinvog priraštaja).

nepostojanje institucija.
maksa83 maksa83 13:29 29.10.2019

Re: Doobro

Šta znači ovaj metaforični iskaz?

Znači da se praviš mutav, kao i uvek.

Zašto ljudi ne mogu da se izražavaju direktno, nego se prave pametni konstruišući koještarije?

Hvala na uobičajeno korisnom prilogu diskusiji.

Atomski mrav Atomski mrav 13:30 29.10.2019

Re: Doobro

A oni su velika sila koja je na strani onoga što mi kažemo da je naš interes.


Kad bi bar neka vlas' od devedesete naovamo definisala šta je to "naš interes"...
A Rusiji je u interesu da podržava svakog ko ide uskurac USA/NATO.

Lako je izmaštati najbolju poziciju, da ne budeš grana, meta, moneta, super je to, budala to ne bi izabrao.
Ali ako može da bira.


Eh, što nismo Švajcarska...



maksa83 maksa83 13:36 29.10.2019

Re: Doobro

nepostojanje institucija.

Ima institucija koje rade punom parom:

Siniši Malom Orden Velikomičenika Kragujevačkih Prvog Stepena.

Ja bih očekivao nešto tipa Orden Resavskih Prepisivača sa 40% Zlatnom Lentom, kad on Velikomučenik Kragujevački...
Atomski mrav Atomski mrav 13:41 29.10.2019

Re: Doobro

Jedni od to dvoje nisu poznati po institucijama, a drugi jesu.


Čuo sam ovu pričicu dok sam služio vojsku u Nišu... neki se čovek bio propio pa ga kum uhvatio da prevaspitava - te "kako te be nije sramota", te "izgubićeš posao, žena će te ostavi" itd. sve dok mu ovaj nije obećao da neće više da pije. Ali posle par nedelja, kum ga opet zatekne u kafani i krene da ga grdi i na kraju mu kaže:
- Pa ti be nemaš karakter!
- Imam, kume... ali neje čvrst!

Tako i sa institucijama, postoje one kod nas ali ne rade svoj posao kako valja ili ga ne rade uopšte. Što se ostalih tiče, za nas nije direktno bitno kako institucije funkcionišu u Rusiji i SAD osim ako nismo državljani jedne od te dve države. Evo, na primer, Amerikanci su poslali dva specijalna izaslanika za pregovore sa Kosovom - jednog od strane Stejt Departmenta a drugog direktno od strane Predsednika SAD. Ko je onda tamo zadužen za spoljnu politiku?
Atomski mrav Atomski mrav 13:42 29.10.2019

Re: Doobro

kad on Velikomučenik Kragujevački...

Taj orden valjda treba da daju žiteljima Kragujevca što moraju da udišu toliko zagađen vazduh...
maksa83 maksa83 13:47 29.10.2019

Re: Doobro

Taj orden valjda treba da daju žiteljima Kragujevca što moraju da udišu toliko zagađen vazduh...

Ali zamisli da po komandi lopini daš orden žrtava u Kragujevcu kao kontru celoj halabuci oko doktorata. Mislim da SPC do sada nije pala niže od toga, a u raznim se kaljugama valjaju.
Atomski mrav Atomski mrav 13:50 29.10.2019

Re: Doobro

Ali zamisli da po komandi lopini daš orden žrtava u Kragujevcu kao kontru celoj halabuci oko doktorata. Mislim da SPC do sada nije pala niže od toga, a u raznim se kaljugama valjaju.


Pišaj po sirotinji... a usput i po kragujevačkim žrtvama.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:56 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
nepostojanje institucija.

Ima institucija koje rade punom parom:

Siniši Malom Orden Velikomičenika Kragujevačkih Prvog Stepena.

Ja bih očekivao nešto tipa Orden Resavskih Prepisivača sa 40% Zlatnom Lentom, kad on Velikomučenik Kragujevački...

Do jaja!
Jebu popovi - ne vade!
macak.tosa031 macak.tosa031 13:57 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Šta znači ovaj metaforični iskaz?

Znači da se praviš mutav, kao i uvek.

Zašto ljudi ne mogu da se izražavaju direktno, nego se prave pametni konstruišući koještarije?

Hvala na uobičajeno korisnom prilogu diskusiji.


Konačno da si (i ti) shvatio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:05 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Tačno, ali je to pogrešan ugao posmatranja.

Brate, kad si grana kojom džaraju vatru imaš samo jedan ugao posmatranja.

A da bi prestali to da budemo, šta tačno treba da uradimo?
Da prihvatimo sve uslove, a valjda se možemo složiti da uslovi stižu sa jedne strane.
Ona koja nije ruska.
I šta postajemo kad sve te uslove prihvatimo?
Nismo grana nego, šta?
Suverena, samostalna, nezavisna i dostojanstvena nacija i država?

Pa ne, ne postajemo to, postajemo isto što smo i sad, grana, samo u rukama drugoga, onoga što nam postavlja uslove.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:11 29.10.2019

Re: Doobro

Jedni od to dvoje nisu poznati po institucijama, a drugi jesu

A po prirodnom priraštaj?
Mislim ako su to problemi.
Ili,
Da li nam pokušaji, težnje, nastojanja, da rešimo Kosovo i srpsku, smetaju da pravimo institucije, da li bi kad bi smo od toga digli ruke institucije procvetale?

Pa naravno da ne bi, i nema razloga da se žrtvuje jedan interes kad se time ne rešava drugi.
maksa83 maksa83 14:13 29.10.2019

Re: Doobro

Suverena, samostalna, nezavisna i dostojanstvena načina i država?

Sva asimetrija odnosa sa Rusima je sjajno opisana u tekstu ispod kog mi ovde čavrljamo.

"Daćemo vam jednu stvar koju vam je onaj Rus oteo za sedam stvari koje vam je drugi Rus poklonio."

maksa83 maksa83 14:14 29.10.2019

Re: Doobro

Da li nam pokušaji, težnje, nastojanja, da rešimo Kosovo i srpsku, smetaju da pravimo institucije, da li bi kad bi smo od toga digli ruke institucije procvetale?

Ja primećujem da nam sjajno ide po svim stavkama...
predatortz predatortz 14:15 29.10.2019

Re: Doobro

"Daćemo vam jednu stvar koju vam je onaj Rus oteo za sedam stvari koje vam je onaj Rus poklonio."


Što je pičkin dim spram onog što su nam učinili Ameri.
O EU licemerju spram nas, a Boga mi i celog Balkana, neću da trošim reči.
macak.tosa031 macak.tosa031 14:25 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Suverena, samostalna, nezavisna i dostojanstvena načina i država?

Sva asimetrija odnosa sa Rusima je sjajno opisana u tekstu ispod kog mi ovde čavrljamo.

"Daćemo vam jednu stvar koju vam je onaj Rus oteo za sedam stvari koje vam je onaj Rus poklonio."


Gluposti!
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:26 29.10.2019

Re: Doobro

Ja primećujem da nam sjajno ide po svim stavkama...
A krenulo bi nam čim bi Ruse napušili.
maksa83 maksa83 14:33 29.10.2019

Re: Doobro

Gluposti!

Hvala na uobičajeno kvalitetnom doprinosu diskusiji.
maksa83 maksa83 14:47 29.10.2019

Re: Doobro

hoochie coochie man
Ja primećujem da nam sjajno ide po svim stavkama...
A krenulo bi nam čim bi Ruse napušili.

Empirijski, ovo je sad tačka u kojoj ćeš ti da se praviš da ovako "uređeno" društvo nema nikakve veze sa tim, a ja ću da kažem da ima itekako, i to je otpr. kraj diskusije.
niccolo niccolo 14:50 29.10.2019

Re: Doobro

Mislim ako su to problemi.

Ma znam ja da ti to ne vidiš kao probleme, to je i do sada bilo očigledno. Međutim, nisam siguran ni da bi mogao da definišeš naš interes u pogledu Kosova.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:01 29.10.2019

Re: Doobro


Ma znam ja da ti to ne vidiš kao probleme, to je i do sada bilo očigledno. Međutim, nisam siguran ni da bi mogao da definišeš naš interes u pogledu Kosova.

Silno grešiš.
Institucije su ono što prvo na pamet pada kad se pomene država.
Samo ja ne vidim prepreku da se prave institucije i da se istovremeno vodi računa o drugim stvarima.
Nisam od onih koji veruju da će namAmeri napraviti institucije za razliku od Rusa koji neće, pa da zbog toga biramo njih.

A interes u pogledu Kosova, pisao sam o tome, da sad ne dužim, a svodi se na neki novi Berlinski kongres, ili poštovanje principa, kojih god.
Ili principa nemenjanha granica pa da Kosovo bude u Srbiji (lošije rešenje ali je makar princip poštovan) ili etnički oa da Srpska, ako želi, napravi neki aranžman, državni, poludržavni, kako se dogovorimo, sa Srbijom.

Znaš, smeta kad se svi principi krše isključivo na tvoju štetu.
Meni bar, a tebi?
niccolo niccolo 15:13 29.10.2019

Re: Doobro

Nisam od onih koji veruju da će namAmeri napraviti institucije za razliku od Rusa koji neće, pa da zbog toga biramo njih.

Niko nam neće napraviti institucije, samo je pitanje da li će nas i jedni i drugi podržati u pravljenju institucija, ili neće nijedni, ili jedni bi a drugi ne bi.

kojih god

O tome ti i pričam, mi ni sami ne znamo koje bismo principe da se primene. Pa onda naravno da oni koji znaju koji principi njima odgovaraju te principe nameću na našu štetu...
Atomski mrav Atomski mrav 15:30 29.10.2019

Re: Doobro

Nisam od onih koji veruju da će namAmeri napraviti institucije za razliku od Rusa koji neće, pa da zbog toga biramo njih.


Ako dopustimo da nam drugi prave institucije, onda stvarno nismo ni zakurac.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:47 29.10.2019

Re: Doobro

da li će nas i jedni i drugi podržati u pravljenju institucija

Podržati ili ometati?
Ja ne vidim kako nas to Rusija ometa u pravljenju institucija, a podrška, pa nismo retardi da nam treba podrška.
Ili ako jesmo nemamo šanse i sve ovo što pričamo je uzalud.
Onoliko koliko nas Rusija ometa podržavajući recimo Bajatovića, mnogo više nas zapad ometa podržavajući Vučića.
Tako da, nema tu razlike, niti će nas ko podržavati niti nam praviti, ako sami ne uspemo gotovo je.
I to nema mnogo veze sa spoljnom politikom.




O tome ti i pričam, mi ni sami ne znamo koje bismo principe da se primene

Znamo, etnički bi nam najviše odgovarali, ali nismo u situaciji da biramo pa možemo samo da kukamo, dajte ljudi koji god samo da je princip.
Zapad nam ni to ne da, Rusija nam ne brani ništa.
niccolo niccolo 15:53 29.10.2019

Re: Doobro

pa nismo retardi da nam treba podrška.
Ili ako jesmo nemamo šanse i sve ovo što pričamo je uzalud.

Oh, izvinjavam se kolega, zaboravio sam da ste se vi naučeni rodili i da vam niko nikada nije pomogao bilo kakvim savetom da biste nešto u svom poslu bolje uradili...da prostiš, ovo ti je potpuno ispod svakog nivoa. Ako odlučiš da se vratiš ozbiljnom diskutovanju, na raspolaganju sam.
gedza.73 gedza.73 15:54 29.10.2019

Re: Doobro

Atomski mrav
Ali zamisli da po komandi lopini daš orden žrtava u Kragujevcu kao kontru celoj halabuci oko doktorata. Mislim da SPC do sada nije pala niže od toga, a u raznim se kaljugama valjaju.


Pišaj po sirotinji... a usput i po kragujevačkim žrtvama.

isto mislim.
Jova d.o.o.
Kombinacija slatkorečivog CEO, političkog komesara, komandira zatvora (pokojni Gandolfini... dvorac, zamak?) sa malo 'poslovnosti' mister Bernsa.

Pijetet, poštovanje i sećanje na žrtve se može izraziti na daleko kulturniji i primeriniji način nego ustanovljavanjem ordena i dodeljivanjem na dnevno političkoj bazi.

Mada, s obzirom, da je izgradnja crkve počela ne baš tako skoro i to donacijom jedne od tadašnjih top ten gradskih privatnih firmi koja se istopila posle prvog prskanja vodom da su samo ostale crvene cipelice a mislim da nije ni dovršena što je sramota Eparhije šuamdijske pored silnih priloga, donacija, velelepnog dvora i voznog parka ništa me više ne čudi.
ko je sve dobijao gramate

A i u vrhu memorijalnog parka je napravljen hotel sa salom za proslave i apartmanima za švaleraciju i orgijanje političkih direkotra sa gradskim damama - švalerkama sa sve luksuznim apartmanom za Vođu ako katkad navrati i njegovim imenom da slučajno ne pogreši. Da se 'elita' proveseli na mestu gde su Nemci streljali decu.

Sramota. Sramota srpskog naroda.
macak.tosa031 macak.tosa031 16:24 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Nisam od onih koji veruju da će namAmeri napraviti institucije za razliku od Rusa koji neće, pa da zbog toga biramo njih.

Niko nam neće napraviti institucije, samo je pitanje da li će nas i jedni i drugi podržati u pravljenju institucija, ili neće nijedni, ili jedni bi a drugi ne bi.

kojih god

O tome ti i pričam, mi ni sami ne znamo koje bismo principe da se primene. Pa onda naravno da oni koji znaju koji principi njima odgovaraju te principe nameću na našu štetu...

Mi znamo, ako vi ne znate.
macak.tosa031 macak.tosa031 16:26 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
hoochie coochie man
Ja primećujem da nam sjajno ide po svim stavkama...
A krenulo bi nam čim bi Ruse napušili.

Empirijski, ovo je sad tačka u kojoj ćeš ti da se praviš da ovako "uređeno" društvo nema nikakve veze sa tim, a ja ću da kažem da ima itekako, i to je otpr. kraj diskusije.

Zašto je kraj diskusije?!
Zašto se ne potrudiš da pokažeš čoveku gde greši - ako greši?!
Zašto si tako isključiv?
maksa83 maksa83 16:26 29.10.2019

Re: Doobro

Zapad nam ni to ne da, Rusija nam ne brani ništa.

Podsetiću te da je Vučić, kada je pravio Vladu, išao u Moskvu da mu se kaže šta će i kako će.

niccolo niccolo 16:27 29.10.2019

Re: Doobro

Mi znamo

Gospodine Vulin?
maksa83 maksa83 16:28 29.10.2019

Re: Doobro

Zašto je kraj diskusije?!
Zašto se ne potrudiš da pokažeš čoveku gde greši - ako greši?!
Zašto si tako isključiv?

Prvo da ti se zahvalim na uobičajeno korisnom prilogu diskusiji.

Zatim da ti kažem da smo vodili taj razgovor preko nekoliko puta i da se svaki put završio na tom mestu.

Tebi možda nije dosadno da kucaš ovde jednu istu stvar godinama, meni jeste.
macak.tosa031 macak.tosa031 16:28 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Zapad nam ni to ne da, Rusija nam ne brani ništa.

Podsetiću te da je Vučić, kada je pravio Vladu, išao u Moskvu da mu se kaže šta će i kako će.


Kakve veze ima Vučić sa našim odnosom sa braćom Rusima!?
Ili Amerikancima?!
Ili Nemcima!?
Zašto toliko podcenjuješ pomenute?
macak.tosa031 macak.tosa031 16:30 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
Mi znamo

Gospodine Vulin?

Ko ti je taj?!
maksa83 maksa83 16:31 29.10.2019

Re: Doobro

Zašto toliko podcenjuješ pomenute?

Zašto ti mene toliko mrziš?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:33 29.10.2019

Re: Doobro

Pancir S1 je dejstvovao i to smo mogli svi da vidimo.


Ok, nisam to video, imaš neki link? Vidim na jutjubu samo da se vrte neki generički snimci, gde ispaljuju rakete u nebo i ne pogađaju ništa, i izgledaju kao snimci koji verovatno i nisu napravljeni na vežbi u Srbiji, ili to nije bilo gađanje (ispaljivali tjorke). A i u vestima sam pročitao samo da su gađali ciljeve na zemlji. Evo, čak ni kod Vulina na kanalu nema ništa, samo govorancija, a ubeđen sam da je on tražio da ga lično stave u lanser za S400 i ispale u nebo.

A čemu nenaoružan sistem na vežbi sa bojevim gađanjem? Da vežbaju ukopavanje? Iil samo da lože lokalne rusofile i patriote? Ja glasam za ovo drugo.

Ne znam za taj Patriot, jel su dovlačili to Ameri u Srbiju i gađali njime nešto? Mislim, kad su već delili onoliko ordenje našim saradnicima okupatora, čudi me da već nisu obavili i neko malo gađanje tu, da se pokaže ko je ko u komšiluku, pogotovu sad kad se tu uvelkio muvaju i Rusi, sa svojim superiornim sistemima PVO.

macak.tosa031 macak.tosa031 16:37 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Zašto toliko podcenjuješ pomenute?

Zašto ti mene toliko mrziš?!

Naprotiv!
Ti si meni jedan od najdražih blogera.
Zato sam i toliko strpljiv.
macak.tosa031 macak.tosa031 16:39 29.10.2019

Re: Doobro

srdjan.pajic
Pancir S1 je dejstvovao i to smo mogli svi da vidimo.


Ok, nisam to video, imaš neki link? Vidim na jutjubu samo da se vrte neki generički snimci, gde ispaljuju rakete u nebo i ne pogađaju ništa, i izgledaju kao snimci koji verovatno i nisu napravljeni na vežbi u Srbiji, ili to nije bilo gađanje (ispaljivali tjorke). A i u vestima sam pročitao samo da su gađali ciljeve na zemlji. Evo, čak ni kod Vulina na kanalu nema ništa, samo govorancija, a ubeđen sam da je on tražio da ga lično stave u lanser za S400 i ispale u nebo.

A čemu nenaoružan sistem na vežbi sa bojevim gađanjem? Da vežbaju ukopavanje? Iil samo da lože lokalne rusofile i patriote? Ja glasam za ovo drugo.

Ne znam za taj Patriot, jel su dovlačili to Ameri u Srbiju i gađali njime nešto? Mislim, kad su već delili onoliko ordenje našim saradnicima okupatora, čudi me da već nisu obavili i neko malo gađanje tu, da se pokaže ko je ko u komšiluku, pogotovu sad kad se tu uvelkio muvaju i Rusi, sa svojim superiornim sistemima PVO.


Pa snimaju pogotke na nekom drugom mestu - par stotina kilometara udaljeno.

Aaaa, ti si kao i Maksa - i ti veruješ da je sistem prazan?
niccolo niccolo 16:40 29.10.2019

Re: Doobro

A čemu nenaoružan sistem

Pa neće valjda Rusi da nam daju potpuno opremljen sistem, pa da ga ovi iz Nato kojima smo okruženi zauzmu u prvih 15 minuta nekakvog rata i onda okrenu prema ruskim metama...
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:41 29.10.2019

Re: Doobro

Što si nervozan?
Nisi ti jedini učesnik u ovoj raspravi, niti sam imao tebe na umu kada sam pisao komentar.

A što se tiče Rusije, prvi ja nisam za tu varijantu da glumimo Kaljingrad.


Pa nisi valjda imao mene na umu? Ja veoma poštujem i plašim se te njihove vojne sile u rukama organizovanog kriminala. Ali da primetim da se ovde dosta, implicitno doduše, podcenjuje vojna sila i tehnologija ove druge strane (NATO i saveznici). Mislim, ok, S400, ali nije to baš tako jednostavno: daš/prodaš protivavionski sistem nekim slepcima, i onda oni mogu da caruju u regionu, bar tebi to ne treba da se objašnjava.





vcucko vcucko 16:43 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Ono što znamo je da je Rusija jednom zbog Srbije stupila u rat i da nikad vojno nije napala Srbiju, ostalo nagađamo.

Zapravo između toga imamo i jedno "malo je falilo" 1950/51. Istina, napad bi bio na Jugoslaviju, ali teško da bi Srbija u toj varijanti bila zaobiđena pošto se najviše graničila sa pravcima napada tj. podnela bi najveći teret invazije. Dadada, znam, to nisu bili Rusi nego lažni Rusi tzv. Sovjeti koji su posle svi jedne magične noći nestali i zamenjeni pravim Rusima.

Zato Nemcima fala bogu nikad ništa nije falilo. Ni malo ni puno.
I još nekima...
maksa83 maksa83 16:45 29.10.2019

Re: Doobro

Aaaa, ti si kao i Maksa - i ti veruješ da je sistem prazan?

Ti s' se opet resetovao na raspravu o sletanju na Mesec...
vcucko vcucko 16:55 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
A čemu nenaoružan sistem

Pa neće valjda Rusi da nam daju potpuno opremljen sistem, pa da ga ovi iz Nato kojima smo okruženi zauzmu u prvih 15 minuta nekakvog rata i onda okrenu prema ruskim metama...

Bingo.
Pa nastavi u tom pravcu - ono kad ti neko prodaje priču da se u Donbasu ratuje oko toga, da Ameri kod Luganjska postave ofanzivne bojeve glave naciljane na Moskvu.
Itdalje.
Ne radi se to tako, pobogu.
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:00 29.10.2019

Re: Doobro

Ne volim da se petljam nepozvan, ali ovde moram. Vidim pominje se taj restoran, nisam se udubio pa tek sad shvatam da mislite ozbiljno. Zašto ovo pišem? Zato.




ok, noted. priznajem da mi nije palo na pamet da saberem dva i dva...

makso - dugujes mi jos jednu preporuku!
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:01 29.10.2019

Re: Doobro

"Kurčenje ubija"?
Pa, zavisi...


sta se kurcis kad ne znas da letis...

dragosevacsutra dragosevacsutra 17:02 29.10.2019

Re: Doobro

I šta radi onaj ambasador Lažanjski, sad kad nam je najpotrebniji za kurčenje?



ne ide (u ambasadore), izgleda bas zato sto se mnogo kurcio.
a nije naucio da leti u medjuvremenu...

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:03 29.10.2019

Re: Doobro

Pa neće valjda Rusi da nam daju potpuno opremljen sistem, pa da ga ovi iz Nato kojima smo okruženi zauzmu u prvih 15 minuta nekakvog rata i onda okrenu prema ruskim metama...


E, ne radi to tako, imaju, bre, dugme za samouništenje. Neće živ S400, makar i prazan, pasti u ruke mrskog NATO-a, da ga ovi reverse engineeruju.

Inače, mimo toga što sam služio vojsku u JNA PVO, pa se samo kroz maglu sećam kakvi su to bili krševi od sistema koje smo imali, ne razumem se u ovu temu, nego kenjam onako iz dosade, to je valjda jasno. Ali mi je zanimljiva činjenica da nijedan od tih ruskih (sovjetskih zapravo) novijih sistema o kojima se pišu hvalospevi i već ulaze u epsku narodnu poeziju kod nas, nije nikad korišćen u nekom realnom vojnom sukobu. Čak ni kad je ovaj naš blesan naredio napad tamo na one sirijske kasapine, nije ispaljen nijedan projektil. I izraelci ih tamo drkaju nonstop, i opet nije korišćen, ni jednom, makar da ih uplaši ako ništa drugo. Ovaj Patriot jeste, više puta, još tamo od Zalivskog rata, kao i onaj izraelski Irondome, i za njih se manjeviše zna kakva su sranja od sistema, to jest šta mogu a šta ne mogu da urade. A za ove ruske svi znaju da su do jaja, i da će, kao takvi, da nam reše sve probleme, samo da nam ih brat Rus da nekako da ih turimo na Pasuljanske livade. I posle mene ovde nazivaju derištem...



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:07 29.10.2019

Re: Doobro

dragosevacsutra
I šta radi onaj ambasador Lažanjski, sad kad nam je najpotrebniji za kurčenje?



ne ide (u ambasadore), izgleda bas zato sto se mnogo kurcio.
a nije naucio da leti u medjuvremenu...



A jel? Izvinjavam se onda, bio sam ubeđen da ga je već Vaspostavilo tamo, čak sam i sa izvesnom setom odgledao na sputnjiku poslednju epozodu sa njim i onim profom Milinovićem (dobar čova, šteta što nije dalje dogurao od mašinskog fakulteta) kad su bistrilii naoružanje i vojnu tehniku.
gedza.73 gedza.73 17:17 29.10.2019

Re: Doobro

srdjan.pajic
mimo toga što sam služio vojsku u JNA PVO, pa se samo kroz maglu sećam kakvi su to bili krševi od sistema koje smo imali


četvrta armija pa krševi? već vidim kako bulumenta vojnih lica umesto iz hotela Bristol u novooslobođene stanove trči na VMA strojevim korakom po nešto za smirenje.

i, bre, bacio si me u dilemu. zar ne reče onomad u diskusiji 'naši''vaši' da je dobro što su nas Rusi oslobađali a sad odjednom ruska medecina ne valja?

pa samo za

A za ove ruske svi znaju da su do jaja, i da će, kao takvi, da nam reše sve probleme, samo da nam ih brat Rus da nekako da ih turimo na Pasuljanske livade.

bi te ošišali do glave, okačili na Terazije sa sve 'neprijatelj Velikog SSSR-a' da se luftiraš dva, tri dana.
predatortz predatortz 17:17 29.10.2019

Re: Doobro

Ali da primetim da se ovde dosta, implicitno doduše, podcenjuje vojna sila i tehnologija ove druge strane (NATO i saveznici).


Možda tako zvuči, ali se radi o lako proverivim stvarima. U Saudijskoj Arabiji se sistem "Patriot" pokazao totalno neefikasnim pri masovnom udaru dronova.

Sa druge strane "Pancir S1" je više puta od dronova odbranio rusku bazu u Siriji.

Kupovina Pancira, naročito ako ga dobiješ po nižim cenama, je mudar izbor za Srbiju. Em je efikasan, em se lako "umrežava" sa sistemima koje već posedujemo. Ako dođe do kupovine osavremenjenih KUB-ova, što je verovatno, kompatibilnost je zagarantovana.
Sa druge strane, američki Patriot je preskup i ne naročito pouzdan. Ili misliš da su Turci, druga vojska po snazi u NATO, imbecili da kupuju S400 tek tako? I još nešto... Kad Rusi nešto prodaju, naročito članici nenaklonjenog im saveza, to je davno ispričana priča. Pa, ne rekoše li nedavno ovi iz Pentagona da nemaju odgovor na najnoviju generaciju ruskih supersoničnih raketa?
predatortz predatortz 17:19 29.10.2019

Re: Doobro

Neće živ S400, makar i prazan, pasti u ruke mrskog NATO-a, da ga ovi reverse engineeruju.


Malo kasniš sa apdejtima. NATO je korisnik sistema S400.
maksa83 maksa83 17:50 29.10.2019

Re: Doobro

makso - dugujes mi jos jednu preporuku!

A jeblomajku šteta, ono je baš bila dobra 'rana, nemam u glavi spremno neko takvo drugo krljanje.

Pazi sad ovo:

Restoran Baba Roga

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:55 29.10.2019

Re: Doobro

četvrta armija pa krševi? već vidim kako bulumenta vojnih lica umesto iz hotela Bristol u novooslobođene stanove trči na VMA strojevim korakom po nešto za smirenje.


Nije, nego peta, tako su bar nama govorili, mada sad ne bih mogao da se setim koje su to četiri, kao, bile bolje od naše.

niccolo niccolo 18:00 29.10.2019

Re: Doobro

srdjan.pajic
četvrta armija pa krševi? već vidim kako bulumenta vojnih lica umesto iz hotela Bristol u novooslobođene stanove trči na VMA strojevim korakom po nešto za smirenje.


Nije, nego peta, tako su bar nama govorili, mada sad ne bih mogao da se setim koje su to četiri, kao, bile bolje od naše.


U svakom slučaju nam za dlaku izmakla medalja.

Opet, u čemu smo još, osim u ponekim sportovima i zagađenju vazduha, među prvih 5 na svetu, a?
maksa83 maksa83 18:03 29.10.2019

Re: Doobro

četvrta armija pa krševi?

Četvrta armija po broju stajaće vojske.

Funkcija te vojske je bila da uspori plavog ako krene iz Bugarske, Rumunije i Mađarske...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:09 29.10.2019

Re: Doobro

Sa druge strane "Pancir S1" je više puta od dronova odbranio rusku bazu u Siriji.


Kad je to bio masivan napad dronova na rusku bazu u Siriji, i ko je tačno izveo taj napad? Ja se samo sećam kad je ovaj naš onomad naredio napad, tad su tamo polupali sve što je bilo (nisu dirali deo u kome su čučali Rusi, ako ih je uopšte i bilo tamo u toku napada, ušta sumnjam, pošto su im lepo javili da će da rokaju. A i ovaj Milinković je rekao da su Sirijici koristili one starije sisteme kao i posle, kad su im izraelci poslali dron ili dva).

Sa druge strane, američki Patriot je preskup i ne naročito pouzdan. Ili misliš da su Turci, druga vojska po snazi u NATO, imbecili da kupuju S400 tek tako?


Ma, to sad malo teraju inat NATOu (Amerima) što ih ovi drkaju za ovo i ono. Ne bih se na to baš toliko ložio. A to koliko je S400 pouzdan, rekao sam - nema podataka, jer nikad nije korišćen niujednom sukobu, pogotovu sa nekom ozbiljnijom silom koja zna kako se to radi.
bene_geserit bene_geserit 18:11 29.10.2019

Re: Doobro

moju tvrdnju da Evropa nije kontinent, nego regija u kojoj žive umišljeni belokožci...
Više prava na kontinentalnost ima Indija, koja je nekada zaista bila kontinent... sve dok se nije zakucala u južnu Aziju.

Svakim komentarom dokazuješ da nisi pogrešio kad si birao nickname.
Sa mentolima ne treba diskutovati, besmisleno je.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:13 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
srdjan.pajic
četvrta armija pa krševi? već vidim kako bulumenta vojnih lica umesto iz hotela Bristol u novooslobođene stanove trči na VMA strojevim korakom po nešto za smirenje.


Nije, nego peta, tako su bar nama govorili, mada sad ne bih mogao da se setim koje su to četiri, kao, bile bolje od naše.


U svakom slučaju nam za dlaku izmakla medalja.

Opet, u čemu smo još, osim u ponekim sportovima i zagađenju vazduha, među prvih 5 na svetu, a?


Čekaj, saću da se napregnem da se setim.

macak.tosa031 macak.tosa031 18:24 29.10.2019

Re: Doobro

maksa83
Aaaa, ti si kao i Maksa - i ti veruješ da je sistem prazan?

Ti s' se opet resetovao na raspravu o sletanju na Mesec...

To sa mesecom smo rešili!
Ne bih ti u veru dirao.
macak.tosa031 macak.tosa031 18:26 29.10.2019

Re: Doobro

srdjan.pajic
niccolo
srdjan.pajic
četvrta armija pa krševi? već vidim kako bulumenta vojnih lica umesto iz hotela Bristol u novooslobođene stanove trči na VMA strojevim korakom po nešto za smirenje.


Nije, nego peta, tako su bar nama govorili, mada sad ne bih mogao da se setim koje su to četiri, kao, bile bolje od naše.


U svakom slučaju nam za dlaku izmakla medalja.

Opet, u čemu smo još, osim u ponekim sportovima i zagađenju vazduha, među prvih 5 na svetu, a?


Čekaj, saću da se napregnem da se setim.


Nemoj previše da se naprežeš!
Tek si rešio kilu.
predatortz predatortz 18:29 29.10.2019

Re: Doobro

Kad je to bio masivan napad dronova na rusku bazu u Siriji, i ko je tačno izveo taj napad?


Tokom maja i avgusta Al Nusra je izvela nekoliko napada dronovima i projektilima.
Svi dronovi i projektili su oboreni.12. avgusta, ako se dobro sećam, oboreno je šest dronova. Aerodrom je štitila baterija Pancir S1.

Što se ostalog tiče, ni Patriot nije korišten u sukobu sa nekom ozbiljnijom silom koja zna znanje.

Mogu reći ono čemu sam svedočio (još u firmi držim deo zakrilca oborenog Miraža, napravio sam lep suvenir od njega) - NATO je prilično najebao prilikom bombardovanja RS. F16 su obarale Strele 2M, a Francuzi su natrčali kao poslednji paceri i izgubili dva Miraža a da nisu bili svesni šta ih je snašlo.

Tako da je i ta "superiorna i u ratu potvrđena tehnologija" sviranje kurcu čim se malo spusti. Ovako kukavički ubijaju iznad šest hiljada, pa decu zovu kolateralnom štetom jer nisu imali muda da se spuste.
A te natovce, uključujući i famozni SAS i one holandske padobrance-tetkice, prosečne jedinice VRS su vezale uz bandere.



srdjan.pajic srdjan.pajic 19:13 29.10.2019

Re: Doobro

Što se ostalog tiče, ni Patriot nije korišten u sukobu sa nekom ozbiljnijom silom koja zna znanje.


Kako nije, pa Iračani su bili dosta ozbiljna sila onomad, izvršili invaziju velikih razmera na susednu zemlju, imali balističke rakete, doduše sovjetske, ali svejedno, i rokali njima po Izraelu ko nenormalni. I Patriot je tada, koliko se sećam, solidno odradio posao.

A i izraelci tamo rokaju manjeviše stalno po Siriji, i nisam čuo da su im ovi oborili neki avion ili dron (možda jedan dron, a i to verovatno slučajano), znači, nije uopšte korišćen ni S400, ni ti noviji panciri, bar koliko sam ja pratio.

Mogu reći ono čemu sam svedočio (još u firmi držim deo zakrilca oborenog Miraža, napravio sam lep suvenir od njega) - NATO je prilično najebao prilikom bombardovanja RS. F16 su obarale Strele 2M, a Francuzi su natrčali kao poslednji paceri i izgubili dva Miraža a da nisu bili svesni šta ih je snašlo.


Koliko se ja sećam, oboren je samo taj jedan Miraž, a i to verovatno slučajno, pilot nešto zevao, ili igrao igricu na telefonu. A vi ste na kraju morali da potpišete sporazum, da vam ne unište sve što ste imali od oružane sile. Tako da ne bih ja baš tako lako podcenjivao kapacitet te alijanse i veličao domete tih zastarelih sovjetskih sistema.

A te natovce, uključujući i famozni SAS i one holandske padobrance-tetkice, prosečne jedinice VRS su vezale uz bandere.


Ma, dobro, kod vas su i nenaoružane civile streljali u kolonama, snajperisali ih po Sarajevu, i ostalim gradovima, i stvarno nije neko dostignuće divljenja vredno da vežeš zarobljenika za banderu, to su radili i mnogi drugi i veći zlikovci širom sveta, i Sadam, i ostali. To je posle procesirano kao ratni zločin, i smatra se uglavnom za sramotu.



floki floki 19:16 29.10.2019

Re: Doobro

опет три карте за холивуд :)
predatortz predatortz 19:20 29.10.2019

Re: Doobro

. A eto izraelci tamo rokaju manjeviše stalno, i nisam čuo da su im ovi oborili neki avion ili dron (možda jedan dron, a i to verovatno slučajano): nije uopšte korišćen ni S400, ni ti noviji panciri, bar koliko sam ja pratio.


Odgovor je jednostavan. Sirija je velika država i položaji koje je bombardovao Izrael nisu u dometu S400. S400 je postavljen da štiti rusku tehniku i jedinice, a to je raspoređeno na drugom kraju države.

nije neko dostignuće divljenja vredno da vežeš zarobljenika za banderu,


Nije, slažem se. Podtekst je bio da su se ti pripeti predavali kao sisice i plakali u kameru.
freehand freehand 19:33 29.10.2019

Re: Doobro

I znamo kako smo prošli u tom ratu, bez obzira na to što su stupili u rat (a za one koji ne znaju preporučujem ovu knjigu).

Ovo je baš loš argument. Srbija je u rat ušla zato što je to bilo neminovno, odnosno velikim silama bio je neophodan casus beli da bi se razračunali oko nepravedne podele kolonija, a bolje varijante od ubistva austrougarskog prestolonaslednika nije bilo. Dakle, u ratu bi bila malo pre ili malo kasnije a rezultati teško da bi bili drugačiji, dakle što se žrtava tiče prošli bismo slično aizašli bismo kao pobednici.
To a propos toga "kako bismo prošli".
Sa druge strane Rusija jeste stupila u rat onako kako je stupila i apsolutno je nekorektno prebacivati im bilo šta u tom kontekstu.
Kao i u drugom svetskom ratu, uostalom. Naravno, ako nije reč o pripadniku Zbora ili Misircu.
freehand freehand 19:40 29.10.2019

Re: Doobro

A eto izraelci tamo rokaju manjeviše stalno, i nisam čuo da su im ovi oborili neki avion ili dron (možda jedan dron, a i to verovatno slučajano): nije uopšte korišćen ni S400, ni ti noviji panciri, bar koliko sam ja pratio.

A eto, Izraelci opako paze gde će i šta da rokaju i da slučajno da ne propuste da na vreme obaveste baćušku pored crvenog telefona solidno pre nego što puknu bilo šta. Sem toga - bićeš iznenanđen, šabane, kad ovo čuješ - Izrelci sede na nuklearnom arsenalu, svom i američkom i dovoljni su gadovi da upotrebe budu li samo dobili priliku, pa je tu ulog malo veći od jednog ili dva aviona.
Što se drndavih dronova tiče - kakvi su bili oni američki što su ih Iranci spustili? Neki polovnjaci drveni ili nešto ozbiljnije?
Ma, dobro, kod vas su i civile streljali u kolonama, snajperisali ih po Sarajevu, i ostalim gradovima, i stvarno nije neko dostignuće divljenja vredno da vežeš zarobljenika za banderu, to su radili i mnogi drugi zlikovci širom sveta, i Sadam, i ostali. To je posle procesirano kao ratni zločin, i smatra se uglavnom za sramotu.

Za razliku od onih Blekvoter džentlmena i regularnih američkih jedinica po čitavom svetu uključujući taj Sadamov Irak, i da ne preskočimo američku braću i prijatelje iz Saudijske Arabije i njihove humanitarne akcije u Jemenu, na primer?
niccolo niccolo 19:42 29.10.2019

Re: Doobro

Ovo je baš loš argument. Srbija je u rat ušla zato što je to bilo neminovno, odnosno velikim silama bio je neophodan casus beli da bi se razračunali oko nepravedne podele kolonija, a bolje varijante od ubistva austrougarskog prestolonaslednika nije bilo. Dakle, u ratu bi bila malo pre ili malo kasnije a rezultati teško da bi bili drugačiji, dakle što se žrtava tiče prošli bismo slično aizašli bismo kao pobednici.
To a propos toga "kako bismo prošli".
Sa druge strane Rusija jeste stupila u rat onako kako je stupila i apsolutno je nekorektno prebacivati im bilo šta u tom kontekstu.

Ja bih ipak rekao da nisi razumeo kontekst te rečenice, jer ništa od ovoga što si ti napisao nije sporno. Radi se o ideji o oslanjanju na Ruse u slučaju nekakvog vojnog sukoba - kao što smo to imali prilike da vidimo u I svetskom ratu, to što su oni bili na našoj strani nije pomoglo da ne dođe do teškog stradanja Srba. Isti rezultat bi bio i sada, jer dok se oni probiju da nas brane (to da za potrebe ove diskuje pretpostavimo da bi se probijali) nama će se okolne nato zemlje (a inače sve osvedočeni srpski drugari, kojima smo bliski srcu) najstrašnije najebati keve...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 29.10.2019

Re: Doobro

Ako odlučiš da se vratiš ozbiljnom diskutovanju, na raspolaganju sam.


ovo
Oh, izvinjavam se kolega, zaboravio sam da ste se vi naučeni rodili i da vam niko nikada nije pomogao bilo kakvim savetom da biste nešto u svom poslu bolje uradili


Zoveš ozbljnim razgovorom?
Ozbiljan razgovor zasnovan na ideji ma hajmo s njima oni će nam pomoći, hoće majke mi.
Šta, u čemu, kako se to dosad dešavalo, šta je garant da će to, što niko ne zna šta je, pomoći, to se niko ni ne usuđuje da pomene, jer je potivargumenata i sam svestan

Ozbiljan razgovor je kad se kaže, pomoćiće nam u podržavaće nas u razvoju demokratije i institucija?

Ja praznije fraze ne mogu da se setim, a ako to neko smatra ozbiljnim i zrelim nazdravlje mu.

Čuj, podržaće nas u razvoju institucija.
Svašta.
freehand freehand 20:00 29.10.2019

Re: Doobro

Radi se o ideji o oslanjanju na Ruse u slučaju nekakvog vojnog sukoba - kao što smo to imali prilike da vidimo u I svetskom ratu

U Prvom svetskom ratu Srbija se oslanjala na osvedočene saveznike Britance i Francuze, pa smo, kako ti to kažeš, videli kako je prošla. A Rusija je u rat ušla nevezano za očekivanja Srbije, pa ja tu svakako ne bih vukao paralele.
Uopstalom sudbina malih jeste da se oslanjaju na koga mogu a ne na koga bi voleli kad se za to ukaže potreba. E sad, specijalno interesantna situacija nastaje kad stvar pogledaš tako što samo malkice zagrebeš pod površinu domaćički psotavljenog problema i zapitaš se - ko bi to Srbiji mogli biti pretnja i protivnici u pretpostavljenom sukobu?
E kad na to odgovoriš (hint: tvojim osvedočenim srpskim drugarima dodaj njihove rođake i saveznike) onda ti izbor oslonaca i nije naročito veliki.

Just for the record - sve što sam napisao apsolutno ne znači da sam za bilo kakvo kurčenje i talasanje, dapače. A ovo sa tim ruskim PVO je ozbiljna budalaština i guranje prsta u oko Polifemu, što je daleko od svake pameti.

P.S. Ono sa probijanjem je tek bez veze. Ako bi se, naime, dogodilo da situacija eskalira toliko i tako da bi se Rusija umešala - probijanja bi se odvijala na sasvim drugi način i na drugom nivou. Elem, ništa od toga.
niccolo niccolo 20:02 29.10.2019

Re: Doobro

Ozbiljan razgovor je kad se kaže, pomoćiće nam u podržavaće nas u razvoju demokratije i institucija?

Siguran sam da si u stanju da linkuješ moj komentar gde to kažem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:06 29.10.2019

Re: Doobro

Siguran sam da si u stanju da linkuješ moj komentar gde to kažem.


ajd da probam

samo je pitanje da li će nas i jedni i drugi podržati u pravljenju institucija, ili neće nijedni, ili jedni bi a drugi ne bi.


Ja ovo čitam kao, Rusi neće a Ameri hoće da nas podrže u pravljenju toga.

Grešim?
niccolo niccolo 20:06 29.10.2019

Re: Doobro

saveznike

Pa naravno kad koristimo svaku zgodnu priliku da im pokažemo srednji prst. I onda se još ljutimo kad dobijemo po pičci od njih ili kad podržavaju naše protivnike.
freehand freehand 20:09 29.10.2019

Re: Doobro

niccolo
saveznike

Pa naravno kad koristimo svaku zgodnu priliku da im pokažemo srednji prst. I onda se još ljutimo kad dobijemo po pičci od njih ili kad podržavaju naše protivnike.

Ako je ovo odgovor meni molo bih za neki link sa tim srednjim prstom pokazanim saveznicima?
niccolo niccolo 20:11 29.10.2019

Re: Doobro

Grešim?

Grešiš. Treba da uzmeš u obzir i prethodnu razmenu i da čitaš - Rusi ni sami nemaju institucije pa ne mogu da nas podržavaju u nečemu u čemu sami nemaju iskustva, dok Ameri imaju institucije pa bi mogli i da nas podrže. Dakle "bi" kao mogućnost, a ne "će" kao izvesnost.
niccolo niccolo 20:13 29.10.2019

Re: Doobro

freehand
niccolo
saveznike

Pa naravno kad koristimo svaku zgodnu priliku da im pokažemo srednji prst. I onda se još ljutimo kad dobijemo po pičci od njih ili kad podržavaju naše protivnike.

Ako je ovo odgovor meni molo bih za neki link sa tim srednjim prstom pokazanim saveznicima?

Sa zadovoljstvom

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana