Gost autor| Istorija| Politika| Umetnost

CENA OTRGNUTE STRANICE MIROSLAVLJEVOG JEVANĐELJA

maksa83 RSS / 25.10.2019. u 23:34

7:1 - kada Vlada sedmostruko plati ono što nam je oduzeto

 

Potpuno je ispod radara prošla još jedna fantastična pobeda naše Vlade u rangu one daleko poznate od 5:0. Sada je rezultat još luđi i iznosi 7:1 ali ne za našu zemlju. Ovaj rezultat ima veze sa ukradenom ili pak otuđenom stranicom iz najvrednijeg srpskog rukopisa - Miroslavljevog jevanđelja koje je 2005. godine upisano na UNESCO listu ‘’Pamćenje sveta’’.

 

Malo je poznato da je iz našeg najstarijeg ćiriličnog rukopisa i spomenika srpskog književnog jezika, ali i najvrednije srpske relikvije stare čak devet vekova, ukradena jedna stranica pre 174 godine. To se dogodilo 1845. godine kada je Hilandar posetila ruska duhovna misija na čelu sa arhiepiskopom Porfirijem Uspenskim. Iako je nemoguće tačno ustanoviti šta se tačno dogodilo pre skoro dva veka, moguća su dva scenarija. Prema prvom, arhiepiskop Uspenski je, oduševljen lepotom našeg rukopisa, 166. stranicu jednostavno ''poneo'' sa sobom. Prema drugom, monasi Hilandara su mu sami poklonili jednu stranicu kao znak zahvalnosti zbog pomoći u vidu hrane. Važno je pomenuti da je tada Hilandar bio više pod bugarskom nego pod srpskom jurisdikcijom, pa je stoga i ovakav scenario moguć. Nakon što je list odnet sa Hilandara, od 1846. do 1883. godine nalazio se u Kijevu, a potom je prenet u današnju Nacionalnu biblioteku Rusije u Sankt Petersburgu gde se i dalje nalazi. 

 

Prilikom januarske posete Vladimira Putina Beogradu, pomenuo se povratak pomenute stranice u Srbiju, a tokom prošlonedeljne posete Medvedeva, potpisan je sporazum koji ovo detaljno uređuje. Međutim, potpisan Sporazum predviđa RAZMENU kulturnih dobara, a ne VRAĆANJE, iako bi VRAĆANJE ODUZETOG (odn. ponetog sa sobom) bilo jedino logično i pravdeno.

 

Prema Sporazumu, da bi nam bilo VRAĆENO ono što nam je ODUZETO iz najvažnijeg rukopisa našeg naroda, Srbija Rusiji treba da da čak sedam slika ruskog slikara Nikolaja Reriha. Tih sedam slika koje se čuvaju u našem Narodnom muzeju, Rerih je POKLONIO našoj zemlji kako tvrde pojedini izvori. Nažalost, u javnosti se ne mogu pronaći precizni podaci niti dokumenta koja mogu da posvedoče o tome kako su tačno slike dospele kod nas. Nikola Kusovac, nekadašnji kustos Narodnog muzeja, podseća da je tridesetih godina prošlog veka organizovana velika ruska izložba u tadašnjoj Kraljevini Jugoslaviji, te da nakon te izložbe, većina ruskih autora nije povukla svoje radove, već ih je poklonila muzeju. Stoga, veruje se da je umetnik lično poklonio šest svojih dela Narodnom muzeju u Beogradu tridesetih godina prošlog veka, a sedmo je donela ruska emigracija. Svakako, dela su legalno dospela u naš muzej.

 

Utoliko je neshvatljivija odluka aktuelne Vlade da OTUĐI sedam slika koje pripadaju svima nama i koje su lični poklon umetnika srpskom narodu, i vrati Rusiji, za jednu stranicu koja je ODUZETA iz najdragocenijeg i najznačajnijeg rukopisa naše kulture.

Sam Rerih, iako nije toliko poznat u našoj zemlji, bio je veoma plodan umetnik koji je stvorio oko sedam hiljada dela. Rusi, koji svoja kulturna dobra stavljaju u takozvane rangirovke, Reriha svrstavaju u prvu kategoriju u kojj su najveći ruski umetnici poput Maljeviča, Kandinskog, Rjepina… Na sajtovima aukcijskih kuća, Rerihova dela dostižu astronomske vrednosti i retko koje delo je procenjeno na cifru manju od nekoliko stotina hiljada pa do tri miliona američkih dolara. Nesumnjivo je da je stranica Miroslavljevog Jevanđelja za naš narod neprocenjiva, ali ne izgleda nimalo fer kada je razmenimo sa Rusijom za sedam dela koje takođe imaju ogromnu vrednost. 

 

Redovni profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, Nenad Makuljević u poslednjem broju lista Vreme ističe da je poklanjanje Rerihovih slika iz Narodnog muzeja u zamenu za jednu stranicu Miroslavljevog jevanđelja neprihvatljivo iz više razloga - etičkih, istorijsko-kulturnih i ekonomskih. On takođe ističe da razmena sedam Rerihovih slika za nedostajuću stranicu Miroslavljevog jevanđelja ne predstavlja čin bratske saradnje Rusije i Srbije, već je mnogo više izraz samovolje vrha države, koja se iz svojih političkih interesa opredelila da napravi i sprovede krajnje nekorektan dogovor i trajno doprinese osiromašenju kultrunog bogatstva Srbije. Istinski pravedan i pravičan čin bio bi da Rusija vrati otrgnuti list srpskom narodu bez ikakve nadoknade. Sve drugo je pobeda poput one nadaleko poznate od 5:0. S tim što bi ova, čiji je krajni ishod 7:1, još porazniji po nas, naše nasleđe i kulturu. 

 

Dr Ana Stevanović, članica predsedništva Stranke Slobode i Pravde, i narodna poslanica u Narodnoj Skupštini Republike Srbije

 

P.S. Beleška na margini - ovu objavu (ne kažem tekst, pošto tekst nije moj pa ne mogu da ga posvetim) posvećujem Dragoljubu, pošto se pominju slike, slikari i Bugari. Nedostaje mi njegov komentar na ovu stvar.

 



Komentari (769)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 16:28 27.10.2019

Обрнута ситуација

Имамо и ми неких осам слика, сада изложених у Народном музеју, које Италијани потражују,чији су аутори Тицијан, Tинторето, Карпачо (премда су неке вероватно радови њихових ученика)... Прича је замршена, прави трилер, али мислим да слике неће бити враћене, јер ко је терао Италијане да слике поклањају (или можда продају) нацистима.

Кога занима - ЛИНК.



(Navodni Tintoreto)
maksa83 maksa83 21:05 27.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Прича је замршена, прави трилер, али мислим да слике неће бити враћене, јер ко је терао Италијане да слике поклањају (или можда продају) нацистима.

Već vidim gambit - oni nama vrate Gorana Davidovića, mi njima Tintoreta, Ticijana i šta već treba.
mirelarado mirelarado 21:37 27.10.2019

Re: Обрнута ситуација

maksa83
Прича је замршена, прави трилер, али мислим да слике неће бити враћене, јер ко је терао Италијане да слике поклањају (или можда продају) нацистима.

Već vidim gambit - oni nama vrate Gorana Davidovića, mi njima Tintoreta, Ticijana i šta već treba.


А можда платимо и какву одштету Хрватима, јер слике је прибавио Анте Топић Мимара.
tasadebeli tasadebeli 23:57 27.10.2019

Re: Обрнута ситуација

mirelarado
maksa83
Прича је замршена, прави трилер, али мислим да слике неће бити враћене, јер ко је терао Италијане да слике поклањају (или можда продају) нацистима.

Već vidim gambit - oni nama vrate Gorana Davidovića, mi njima Tintoreta, Ticijana i šta već treba.


А можда платимо и какву одштету Хрватима, јер слике је прибавио Анте Топић Мимара.




Онај што је још у време СФРЈ новинарима нудио избор:

"Имам слику са Хитлером, слику са Стаљином и слику са Титом. Објави коју смеш."

Да. Занимљив човек је то био.

Са нагласком на био као и та тројица са којима се сликао.
mirelarado mirelarado 00:12 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Да. Занимљив човек је то био.


Јесте. Шпијун који је волео ликовну уметност. Необичан спој.
tasadebeli tasadebeli 00:45 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

mirelarado
Да. Занимљив човек је то био.


Јесте. Шпијун који је волео ликовну уметност. Необичан спој.



А па није то нека реткост у том Бонд, мај нејм из Бонд свету.

Сви британски шпијуни на Балкану, Блиском и Средњем Истоку, односно Леванту и Оријенту, имали су поред основног занимања и тај лепи хоби - сакупљање умјетнина и антиквитета пронађених у археолошким ископавањима у земљама у којима бораве.

Шта мислиш, да је Британски музеј настао тако што су народи диљем глоба одушевљено у знак гостопримства поклањали вредне артефакте своје културе држављанима Британије који, милом или силом, у неком тренутку историје бораве на тлу дотичног народа у који су пристигли као пријатељи Данајци из "цивилизованог" света?

Тек кад кренеш да тандрљаш по чувеним британским "археолозима" из прошлости, видиш колико је ту било наших људи из Хаване који су радили за рачун Гордог (неки би рекли Перфидног) Албиона, што на пољу културе и уметности, што на пољу политике, економије, војске...


Дуга је то традиција, моја Мирела. А знаш и сама колико Британци држе до традиције. (ЛИНК)


(Ма чуј само Британику! "ENGLISH STATESMAN"! Ма није можно! Баш стејтсмен?)










apacherosepeacock apacherosepeacock 10:55 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Muzej u Budimpesti ima citave zidove iz egipatskih grobnica a o kolekciji mumija i sarkofaga da ne pricam. Ceo jedan deo muzeja je posvecen antickom Egiptu, sve se plasim da su im Egipcani sve to izdasno poklonili.

Zatim Austrija, nisu imali nameru da vrate onog ukradenog Klimta (i jos mnogo sto sta) zakonitoj naslednici pa od cele parnice napravili pitanje od drzavne vaznosti, i-haa.

Sto se tice kradje Britanaca po Grckoj ona Melina Merkuri se bas trudila..

tasadebeli tasadebeli 11:30 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock

Обрнута ситуација

Muzej u Budimpesti ima citave zidove iz egipatskih grobnica a o kolekciji mumija i sarkofaga da ne pricam. Ceo jedan deo muzeja je posvecen antickom Egiptu, sve se plasim da su im Egipcani sve to izdasno poklonili.



Обрнута у чему тачно?

Будим + Пешта су били саставни део, Ђуро, које империје до 1918?

Коју смо ми, само зато што постојимо на овим просторима, дакле самим својим постојањем, скењали заједно једним ударцем са још једном умирућом империјом, Отоманском империјом. Јес да нас је коштало, али ми Срби кад плаћамо цех у друштву у кафани, не питамо за цену.

Зато нас британска империја ни данас не воли. Када су видели судбину оне своје две упокојене империјалне колегинице и сапатнице, почели су немирно да спавају сањајући своју кошмарну будућност и да се буде у пола ноћи обливени хладним знојем.

Кад, брате/сестро, воледемо да тим империјалним вампирима нашег глоба забијамо глогов колац у срце. То нам је постало вид друштвене игре и забаве и широко раширени и општеприхваћени хоби и рекреација у овом нашем народу.










Узгред, купио сам сјајну књигу на протеклом Сајму књига. Препоручујем. Одличне фотографије. (ЛИНК)









П.С. -


Zatim Austrija, nisu imali nameru da vrate onog ukradenog Klimta (i jos mnogo sto sta) zakonitoj naslednici pa od cele parnice napravili pitanje od drzavne vaznosti, i-haa.

Sto se tice kradje Britanaca po Grckoj ona Melina Merkuri se bas trudila..






Увек сви ти империјални имају своје службенике међ' домаћим становништвом неке државе на коју су бацили своје окице.

Није ни у Србији нешто другачије ни дан-данас.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:36 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Обрнута у чему тачно?


Ma ja kliknem na odgovori, naslove komentara i ne gledam..
tasadebeli tasadebeli 11:42 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock
Обрнута у чему тачно?


Ma ja kliknem na odgovori, naslove komentara i ne gledam..



macak.tosa031 macak.tosa031 11:52 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock
Обрнута у чему тачно?


Ma ja kliknem na odgovori, naslove komentara i ne gledam..

A ja pročitam i komentar na koji odgovaram.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:56 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

macak.tosa031
apacherosepeacock
Обрнута у чему тачно?


Ma ja kliknem na odgovori, naslove komentara i ne gledam..

A ja pročitam i komentar na koji odgovaram.

Al malo sutra..


Odgovorila sam u skladu sa temom komentara ispred, naslov pri tome je najmanje bitan, meni bar, da bih ga menjala.

Sta ti nije jasno?
nsprof nsprof 12:08 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli
apacherosepeacock
Обрнута у чему тачно?


Ma ja kliknem na odgovori, naslove komentara i ne gledam..




macak.tosa031 macak.tosa031 12:08 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock
macak.tosa031
apacherosepeacock
Обрнута у чему тачно?


Ma ja kliknem na odgovori, naslove komentara i ne gledam..

A ja pročitam i komentar na koji odgovaram.

Al malo sutra..


Odgovorila sam u skladu sa temom komentara ispred, naslov pri tome je najmanje bitan, meni bar, da bih ga menjala.

Sta ti nije jasno?

Šta tebi nije jasno?
Jer - sam napisao da ja pročitam i komentar.
tasadebeli tasadebeli 12:18 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

nsprof
tasadebeli
apacherosepeacock
Обрнута у чему тачно?


Ma ja kliknem na odgovori, naslove komentara i ne gledam..





Karel Gott & Peter Alexander - Teče voda, teče / Rosamunde




Мајн Гот!!!

Ове Швабе су баш неки фини људи! Цивилизовани и културни! Права господа, види се то одмах на први поглед!

А не к'о овај турски башибозук и пилићари чије крви и наслеђа не можемо ни данас да се отресемо.


П.С. - Не смем више да се зајебавам. Ако ово види моја лепша и дебља половина, хебаће ми све по моме српском списку због своје прабабе Швабице.

Ионако имам свакодневни утисак да нас поводом те немецке крви у женину вамилију та њена прабаба Софија сваки дан гледа одозго и смеје се слатко:

"Охохохо, ала сам вам их увалила!!!"

(Она при томе мисли на своје потомке међу Србима од којих сам ето ја имао тај животни удес да се заљубим у једну.)



apacherosepeacock apacherosepeacock 12:24 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Jer - sam napisao da ja pročitam i komentar.


Koga briga sta si ti ili nisi i ko te ista pitao u celoj ovoj konverzaciji ispred tvog ubacivanja.. jbt.
tasadebeli tasadebeli 12:27 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock


macak.tosa031

Jer - sam napisao da ja pročitam i komentar.


Koga briga sta si ti ili nisi i ko te ista pitao u celoj ovoj konverzaciji ispred tvog ubacivanja.. jbt.



Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.

Нема заиста разлога за ово, опустите се мало.

Извините на мешању, али било би ми заиста жао да се једно ћаскање у којем уживам претвори у... Па знате већ и сами у шта може да се претвори када се овако приступи дописивању на Блогу Б92.


apacherosepeacock apacherosepeacock 12:39 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..
tasadebeli tasadebeli 12:42 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock
Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..




Ма знам, уме Чарли да буде анојинг кад му се ускопрца без неког очигледног разлога.

А кажем, не замерите на мешању обоје, него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до... Знате већ, да не понављам.


apacherosepeacock apacherosepeacock 12:49 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до...


Nema problema Taske, nista ti nemas s tim.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:06 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli
apacherosepeacock


macak.tosa031

Jer - sam napisao da ja pročitam i komentar.


Koga briga sta si ti ili nisi i ko te ista pitao u celoj ovoj konverzaciji ispred tvog ubacivanja.. jbt.



Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.

Нема заиста разлога за ово, опустите се мало.

Извините на мешању, али било би ми заиста жао да се једно ћаскање у којем уживам претвори у... Па знате већ и сами у шта може да се претвори када се овако приступи дописивању на Блогу Б92.



Pa da nam zavučeš!?
Iskusno Taso - nema šta.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:07 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli
apacherosepeacock
Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..




Ма знам, уме Чарли да буде анојинг кад му се ускопрца без неког очигледног разлога.

А кажем, не замерите на мешању обоје, него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до... Знате већ, да не понављам.



Nije tačno!
Ja sam retko tolerantna osoba.
tasadebeli tasadebeli 13:39 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock
него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до...


Nema problema Taske, nista ti nemas s tim.





tasadebeli tasadebeli 13:39 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

macak.tosa031
tasadebeli
apacherosepeacock
Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..




Ма знам, уме Чарли да буде анојинг кад му се ускопрца без неког очигледног разлога.

А кажем, не замерите на мешању обоје, него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до... Знате већ, да не понављам.



Nije tačno!
Ja sam retko tolerantna osoba.



Pa dan zavučeš!?
Iskusno Taso - nema šta.








Шта да ти кажем...

Пошто сам до пре пар година играо фудбал рекреативно, ови клинци што сам играо са њима су ме на терену звали Лотар. (По Лотару Матеусу, не по оном Мандраковом Лотару. Мислим, добар сам ја био у том фудбалу, али не баш толико добар, нисам баш био мађионичарев шегрт.)

И данас ме, иако више не играм са њима (моја коленца воде неку своју политику за разлику од мене), ти клинци са фузбала зову још увек Кеп. Од капитен. А понеки пут и Мастер Јода.


macak.tosa031 macak.tosa031 13:50 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli
macak.tosa031
tasadebeli
apacherosepeacock
Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..




Ма знам, уме Чарли да буде анојинг кад му се ускопрца без неког очигледног разлога.

А кажем, не замерите на мешању обоје, него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до... Знате већ, да не понављам.



Nije tačno!
Ja sam retko tolerantna osoba.



Pa dan zavučeš!?
Iskusno Taso - nema šta.








Шта да ти каже...

Пошто сам до пре пар година играо фудбал рекреативно, ови клинци што сам играо са њима су ме терену Лотар. (По Лотару Матеусу, не оном Мандраковом Лотару. Мислим, добар сам ја био у том фудбалу, али нисам баш био мађионичарев шегрт.)

И данас ме, иако више не играм са њима (моја коленца имају своју политику за разлику од мене), ти клинци са фузбала ме зову још увек Кеп. Од капитен. А понеки пут и Мастер Јода.



Eee, da - kada si već pomenuo tog Lotara Mateusa.
Nagovorio me brat od strica da odemo na Partizanov stadion - na utakmicu protiv Intera.
Teren najobičnija kaljuga.
Partizanovci jedva hodaju - a kamoli da trče.
I onda tome Lotaru Mateusu dopizdi - uzme loptu ispred njihovog šesnaesterca, protrča kao duh kroz svih 10 Partizanovih igrača - i kada mu je dosadilo da trči po onom blatu, opali sa cca 30 metara - tako da golman nije ni trepnuo.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:51 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

apacherosepeacock
Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..

Ma ko dobacuje?!
tasadebeli tasadebeli 15:06 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

macak.tosa031

Eee, da - kada si već pomenuo tog Lotara Mateusa.




Ма иди! Играчина!

Kад се само сетим шта је урадио оној Осимовој последњој репрезентацији СФРЈ на Светском првенству у Италији 1990.

Сам их је победио, све те чика Просимове Баљиће, Јозиће, Хаџибегиће, Шабанаџовиће, Станојковиће, Спасиће, Вулиће, Брновиће! И, наравно, једног од вечитих сестара Кеслер југофудбала, тј. једног од браће Вујовић! И то баш оног што није могао ни вола да убоде, а камоли гол да да!

Јбт, 3/4 те чика Просимове последње репрезентације СФРЈ, која се вазда правила по оном чувеном националном кључу као стратешкој и тактичкој иновацији фудбалске Титославије и њен допринос глобалном развоју те игре, играло тај фудбал к'о ногом од стола!

Није ни чудо што је та држава пропала.

А мајстор је био Лотар. За те тадашње југо репрезентативне дудуке Велики Мајстор.

Додуше, није Лотар после баш имао неки укус за жене.


Marijana Mateus: Vraćam prezime čim se venčam


Ал' јбг, не може све... И фудбал и паметна жена...


docsumann docsumann 19:49 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

macak.tosa031
tasadebeli
apacherosepeacock
Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..




Ма знам, уме Чарли да буде анојинг кад му се ускопрца без неког очигледног разлога.

А кажем, не замерите на мешању обоје, него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до... Знате већ, да не понављам.



Nije tačno!
Ja sam retko tolerantna osoba.


ja sam najskromniji čovjek na svijetu
niccolo niccolo 19:53 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

ja sam najskromniji čovjek na svijetu

a i šire
maksa83 maksa83 19:59 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Ja sam retko tolerantna osoba.

Naglasak na retko.
docsumann docsumann 20:01 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

niccolo
ja sam najskromniji čovjek na svijetu

a i šire


nisam želio to da potenciram...
docsumann docsumann 20:01 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

maksa83
Ja sam retko tolerantna osoba.

Naglasak na retko.


misliš kao žitko?
niccolo niccolo 20:08 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

docsumann
niccolo
ja sam najskromniji čovjek na svijetu

a i šire


nisam želio to da potenciram...

pa kad si skroman
docsumann docsumann 20:10 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

niccolo
docsumann
niccolo
ja sam najskromniji čovjek na svijetu

a i šire


nisam želio to da potenciram...

pa kad si skroman



macak.tosa031 macak.tosa031 20:43 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

docsumann
macak.tosa031
tasadebeli
apacherosepeacock
Јој, не замерите ми обоје, није моје да се мешам, али спустите мало лопту.




Ma ne moze, kad dobacuje, po obicaju, mora da dobije nazad..




Ма знам, уме Чарли да буде анојинг кад му се ускопрца без неког очигледног разлога.

А кажем, не замерите на мешању обоје, него ја бих се осећао кривим ако би због мог зезања, или ако би од њега почело, без икаквог разлога и потребе, дошло до... Знате већ, да не понављам.



Nije tačno!
Ja sam retko tolerantna osoba.


ja sam najskromniji čovjek na svijetu

Lajk!
aureus aureus 21:09 28.10.2019

Re: Обрнута ситуација

docsumann
ja sam najskromniji čovjek na svijetu

Pa, s obzirom na dostignuća, postignuća i pregnuća, objektivno, hladnokrvno posmatrano...
vcucko vcucko 17:15 29.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli
macak.tosa031

Eee, da - kada si već pomenuo tog Lotara Mateusa.


Ма иди! Играчина!

Kад се само сетим шта је урадио оној Осимовој последњој репрезентацији СФРЈ на Светском првенству у Италији 1990.

Сам их је победио, све те чика Просимове Баљиће, Јозиће, Хаџибегиће, Шабанаџовиће, Станојковиће, Спасиће, Вулиће, Брновиће! И, наравно, једног од вечитих сестара Кеслер југофудбала, тј. једног од браће Вујовић! И то баш оног што није могао ни вола да убоде, а камоли гол да да!

Јбт, 3/4 те чика Просимове последње репрезентације СФРЈ, која се вазда правила по оном чувеном националном кључу као стратешкој и тактичкој иновацији фудбалске Титославије и њен допринос глобалном развоју те игре, играло тај фудбал к'о ногом од стола!

Није ни чудо што је та држава пропала.


Meni je Švabo ušao u legendu odmah posle te utakmice. U kojoj je stavio sve umetnike i sporaće u tim, i Deju i Pikseta i Safeta, ma sve. I rekao posle: namerno sam to uradio da im pokažem šta će Švabe da im urade.
I uradili su im.
Pa je odmah krenula baražna vatra iz Madere, te Švabo ovakav, onakav, popio valjda sedamnaest flaša viskija za noć i takve nebuloze.
A po Švabinom je išlo dobro do onih penala. Pančev mu ič nije trebao na tom prvenstvu, samo da ga je uveo u 119. minutu da šutne penal. Njega i Bobana. To je posao za takve, sa ravnim moždanim vijugama, koji ne razmišljaju previše pa ne mogu ni da se uplaše. Italija u polufinalu bi mogla samo soli na rep da nam pospe. A Nemci u finalu pa ima ona opšte poznata priča o pobeđivanju dva puta istog protivnika na jednom velikom takmičenju.

Jedan od mnogih velikih uzdaha našeg fudbala...

Atomski mrav Atomski mrav 17:21 29.10.2019

Re: Обрнута ситуација

A po Švabinom je išlo dobro do onih penala.


Penala ne bi možda ni bilo da je Dejo pogodio onaj zicer protiv Argentine...
tasadebeli tasadebeli 06:48 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

vcucko

Jedan od mnogih velikih uzdaha našeg fudbala...




Један мој другар каже:

"Ја сам све своје фудбалске страсти иживео на тим пеналима са Аргентином. Од тада не гледам фудбал уопште."

Нисам никако волео ту репрезентацију са Баљићем уместо Јарнија, Вујовићем уместо Панчева,... Колико год Швабо био Швабо. Гледао сам их, а из стомака ми се за сваку њихову утакмицу пела нека мучнина, па ми стајала као кнедла у грлету.

Оно од Немаца 1:4 сам очекивао, па ме није изненадило.

Против Колумбије сам хтео да бацим пеглу, прошли смо голом из прекида на скок. Срећом, па остало само 15 минута до краја.

(У чему је то боље од, на пример, Чилеа голом Коларова пре две године? Против Чилеа пре две године смо се чак и дуже бранили после гола до краја текме.)

Победити Емирате? Па било би стварно срамота да нису. Срамота је што су и тај један гол примили. Емирати 1990. играли фудбал к'о ФК Мала Моштаница.

А Шпанце су прошли искључиво и захваљујући само тренутној инспирацији тих уметника (Пиксета) које је Осим тако педагошки учио фудбалу, што ти рече.

Не знам, Чучко, покушавам да будем реалан... Можда смо ми тада били млади, па нам се из ове перспективе чини да је тадашња Швабина репреентација играла много бољи фудбал (за оно време гледано) него репрезентација Србије у последњих 5-6 година, али када реално погледам на то, не бих тако рекао.

Углавном, од Светског првенства у Италији 1990. мени остала само успомена на ту мучнину док сам гледао Баљића, Јозића, Вулића, Вујовића, Станојковића*, Спасића... у том саставу.

Док су "чилеанци махом грејали клупу или остали код куће због националног кључа тадашње посттитославије, СФРЈ.

Колико је то био Швабин погрешан рецепт, најбоље је показала Звезда непуних годину дана касније са од Барија до Токија. Штета што је тај Васовићев рецепт преписан из Ајакса касније, стицајем историјских околности, стигао на крају само до Милвокија.

А жао ми је што репрезентација Србије данас упорно понавља ту Осимову грешку из Италије 1990. због менаџерских интереса Фаљија Рамаданија, Пинија Захавија и осталих.

Јбг, ко не учи на сопственим грешкама, вазда понавља једно те исти разред у тој школи.

Данас нам састав репрезентације одређују менаџери, а онда нам састав репрезентације кројила Служба. Што, по мени, изађе на исто.









А онда ти дође фаљи Рамадани, као изасланик Пинија Захавија, и онда у Русију 2018. не водиш оног кога треба, него оног кога су ти наредили Фаљи и Пини. Или Служба јербо кажем да му је то све исто као и 1990.


Није ни чудо што Вељко Пауновић после тог Светског првенства U-20 није хтео да настави даље да води те момке што би био природан и нормалан процес по питању фудбала у свакој нормалној земљи. Знао је Пауновић како то изгледа у нашем сениорском фудбалу и одбио је да га понижавају ти ликови ван фудбала који су нам деценијама кројили саставе екипа и репрезентације.

У овој Србији (и некадашњој СФРЈ) већ деценијама увек има појединаца чији су приватни интереси пречи од општих интереса, а против чега не можеш да се избориш.

(Фудбал је само слика друштва, зар не? Гајиш га и негујеш од малих ногу, доведеш га до тога да у својој генерацији буде светска класа, а онда га пошаљеш у иностранство јер ће овде неспособни, али зато морално-политички подобни, да га угуше. Тако је у читавом друштву, а фудбал је само слика тога.)


Јбг, Чучко и у фудбалу као и у нашем друштву и држави још од 1945. Не играју најспособнији него најподобнији. А то се зове сировински састав негативне селекције.


Зато и нисам никако волео ту Осимову репрезентацију из Италије 1990. Пре бих рекао да сам је трпео него што сам навијао за њу.

А што се тиче Немаца... Па оног тренутка из Јужне Африке, Ланетовог гола и Стојковићеве одбране пенала ћу се увек радије сећати него свих утакмице Швабине репрезентације. (Антић - )


_____________________________________________________________________________

* - Јбт, кад се само сетим тог балвана Станојковића!

У једном интервјуу, већ је лик имао 25 година и био познати југословенски фудбалер, питали га која му је омиљена књига, а он одговорио:

"Дружина Пере Квржице."

Јбг, "иди биди бек и трчи уз креч". Његов задатак на терену је ионако био да само прати белу линију на терену и да трчи уз њу. Па ако при томе случајно налети на лопту или противника, добро је, а ако не, ником ништа.

Није бољи био ни Спасић.

Одувек сте ви фрањевци имали такве интелигентне стубове (буквално, стубове) одбране у екипи. Докторе наука. (Хатунић, Козић,...) Једини интелигентан током деценија код вас међу тим одбрамбеним фудбалерима био Ненад Стојковић.


И онда их, Станојковића и Спасића, чика Просим(е) позове на Светско првенство у Италији 1990.

Па како онда да ми није било мука од те Швабине репрезентације?
tasadebeli tasadebeli 08:22 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Извињавам се, Максо, због дужине овог мог претходног коментара, али Чучко се први задева око фудбала.

То је так' типично понашање за фрањевце када се нађу у друштву.




tasadebeli tasadebeli 08:47 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Него, Чучко!

Прогноза за данашњи дерби кола на врху овог мог Брдета?

Ја кажем онако типично хајлендерски и навијачки, из чуке за Чуку - Снејк Ајз.

0:0.
macak.tosa031 macak.tosa031 09:54 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli
Извињавам се, Максо, због дужине овог мог претходног коментара, али Чучко се први задева око фудбала.

То је так' типично понашање за фрањевце када се нађу у друштву.





Ma šta se izvinjavaš Taso - naši smo!
A i navikli smo.
tasadebeli tasadebeli 10:49 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

macak.tosa031
tasadebeli
Извињавам се, Максо, због дужине овог мог претходног коментара, али Чучко се први задева око фудбала.

То је так' типично понашање за фрањевце када се нађу у друштву.





Ma šta se izvinjavaš Taso - naši smo!
A i navikli smo.



Ма знамо се. Ти, Чучко и ја. А и Макса.

Нема ту љутиш, наши смо.
vcucko vcucko 11:24 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli


Није бољи био ни Спасић.

Одувек сте ви фрањевци имали такве интелигентне стубове (буквално, стубове) одбране у екипи. Докторе наука. (Хатунић, Козић,...) Једини интелигентан током деценија код вас међу тим одбрамбеним фудбалерима био Ненад Стојковић.

И онда их, Станојковића и Спасића, чика Просим(е) позове на Светско првенство у Италији 1990.


Svi nabrojani su imali i u glavi i u nogama tačno toliko koliko bek treba da ima. Sve preko toga je višak materijala.

Da, Nenad Stojković je na terenu delovao onako elegantno, igrao s lakoćom i razmevanjem. I bio kikser samo takav. Sad iz glave da izvučem pet njegovih kiskeva iz kojih smo direktno primali golove, i Partizan i reprezentacija. Hatunić nikad kiksnuo nije, on oduva ili loptu ili igrača, uglavnom gola nema.

Isto je radio i Zajec. Majstor, umetnik pa krene da misli ispred svojih 16m pa mu (podmukli) Bugari otmu loptu i daju gol. I ne odemo na SP u Meksiku.

Ne volim bekove koji (previše) misle. Ako im je do razmišljanja neka idu u biblioteku ili debatni klub, ne uz aut liniju.
Atomski mrav Atomski mrav 11:39 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Sve preko toga je višak materijala.

Sem ako nisi npr. Paolo Maldini.
vcucko vcucko 13:16 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli
Него, Чучко!

Прогноза за данашњи дерби кола на врху овог мог Брдета?

Ја кажем онако типично хајлендерски и навијачки, из чуке за Чуку - Снејк Ајз.

0:0.

Vidi, baš nešto bacio pogled na listu, kaže mi tica kos baš suprotno. Kvota na 5+ je 8,50, vredi pokušati? Recimo 2:3

Vežeš to i da nečastiva daje 2+ u prvom (ovim nesrećnicima iz B. Topole što su se nešto kao rastrčali početkom sezone, taman da im se Terza nane nanine u svlačionici) to je oko 3,0 znači ukupno oko 25.

Će vidim još...
docsumann docsumann 15:45 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Isto je radio i Zajec. Majstor, umetnik pa krene da misli ispred svojih 16m pa mu (podmukli) Bugari otmu loptu i daju gol. I ne odemo na SP u Meksiku.

Ne volim bekove koji (previše) misle. Ako im je do razmišljanja neka idu u biblioteku ili debatni klub, ne uz aut liniju.


zato je NFL zakon, ko (pre)dugo misli s loptom završiće na nosilima...
freehand freehand 15:49 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Atomski mrav
Sve preko toga je višak materijala.

Sem ako nisi npr. Paolo Maldini.

Ili Franko Barezi. Ili Nesta. Ili Marko Elzner. Ili Mile Belodedić.
Atomski mrav Atomski mrav 16:09 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Ili Franko Barezi. Ili Nesta. Ili Marko Elzner. Ili Mile Belodedić.

O, da. Ali to su sve bili štoperi, a ovde je reč o bekovima. Maldini je u kasnijoj fazi karijere igrao štopera ali je na početku igrao levog beka.
Atomski mrav Atomski mrav 16:12 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

zato je NFL zakon, ko (pre)dugo misli s loptom završiće na nosilima...

Prvi put kada sam imao prilike da vidim neko objašnjenje pravila igre u američkom fudbalu (a da to nije onaj crtani film sa Šiljom), objašnjavali su koliko je bitno da se kvoterbek brzo oslobodi lopte - jer, ako to ne učini, njegova ekipa može da izgubi jarde, loptu ili - kvoterbeka.
freehand freehand 16:16 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Prvi put kada sam imao prilike da vidim neko objašnjenje pravila igre u američkom fudbalu (a da to nije onaj crtani film sa Šiljom), objašnjavali su koliko je bitno da se kvoterbek brzo oslobodi lopte - jer, ako to ne učini, njegova ekipa može da izgubi jarde, loptu ili - kvoterbeka.
Prvi put kad se nisam oslobodio lopte na vreme (okliznmuo se u blatu) mele prešao preko mene.
Tri dana u krevetu, čudom bez preloma..
Promenio sport.
docsumann docsumann 16:18 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Atomski mrav
zato je NFL zakon, ko (pre)dugo misli s loptom završiće na nosilima...

Prvi put kada sam imao prilike da vidim neko objašnjenje pravila igre u američkom fudbalu (a da to nije onaj crtani film sa Šiljom), objašnjavali su koliko je bitno da se kvoterbek brzo oslobodi lopte - jer, ako to ne učini, njegova ekipa može da izgubi jarde, loptu ili - kvoterbeka.


macak.tosa031 macak.tosa031 16:40 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Atomski mrav
Sve preko toga je višak materijala.

Sem ako nisi npr. Paolo Maldini.

Jedan je (bio) Paolo Maldini!
tasadebeli tasadebeli 18:29 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

vcucko
tasadebeli
Него, Чучко!

Прогноза за данашњи дерби кола на врху овог мог Брдета?

Ја кажем онако типично хајлендерски и навијачки, из чуке за Чуку - Снејк Ајз.

0:0.

Vidi, baš nešto bacio pogled na listu, kaže mi tica kos baš suprotno. Kvota na 5+ je 8,50, vredi pokušati? Recimo 2:3

Vežeš to i da nečastiva daje 2+ u prvom (ovim nesrećnicima iz B. Topole što su se nešto kao rastrčali početkom sezone, taman da im se Terza nane nanine u svlačionici) to je oko 3,0 znači ukupno oko 25.

Će vidim još...




Оманусмо обојица.

Али ако смо, није ми жао.

Чукарички - Партизан 2:1.
vcucko vcucko 19:23 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli

Оманусмо обојица.

Али ако смо, није ми жао.

Чукарички - Партизан 2:1.

Stojke, Toške i Ostojić penzija, šta čekaju kojupm.
Sumi hvala za onu bombu nečastivoj, ali čovek je hakler za mali fuzbal. Nema tu sreće.
Problem sa Sefardom je, što ih nema više. Gde god da ga stavi u formaciji, čovek nema s kim da igra. Ne kažem da je on ne znam kakvo čudo od igrača, ali za ove ostale na žalost jeste.
Jedna velika zamerka Savi: dok su iza igrali (ono što se nekad zvalo half linija) Zdjelar i Ščekić išlo je mnogo bolje. Ščekić je bedevija koja, ako igra u kontinuitetu, može da pruži ono što se od nje traži, ni više ali ni manje. Ovako kad ga povremeno ubaci lik ne zna kud je poš'o ni zaš'o. Čudi me iskreno da Savo to ne vidi (ili mora da sluša nekog zbog nečeg, u to ne ulazim).
Japanac je marketinška pevara. Sadik je i dalje smešan k'o bioskop, ali se popravlja (problem je što kad i ako pređe liniju između trećerazrednog i drugorazrednog igrača, neće više igrati kod nas).
Savo opet radi isto. Otelili se da izjednače, a onda juriš na pobedu. Kakvu crnu pobedu, kršten šut nisu uputili, a iza nikog, lepo se videlo da će pre da ga prime no što će da ga daju.

I dalje, uz sve rečeno:
- mislim da se nećemo obrukati na Old Trafordu; više se bojim nekog sranja u Holandiji, jer oni su marva koja ne benda - ako te uhvate, trpaju dok mogu.
- nikako da oteraju Savu, koga da dovedu, nekog Piskavca?! neka ga Savo.
- igra protiv Alkmara, Astane i Mančestera i dalje je dovoljna za hendikep pobedu u derbiju, što je u datoj situaciji jedino i bitno.

Čuki čestitke, uz jedno pitanjce: a zašto nikad tako ne odigraju protiv nečastive, ne da im tata?
tasadebeli tasadebeli 21:31 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

vcucko

Čuki čestitke, uz jedno pitanjce: a zašto nikad tako ne odigraju protiv nečastive, ne da im tata?






Када Чука игра против Звезде, онда раја добацује овима из управе у ложи:

"'Ајде скини кошуљу ако смеш да видимо чији дрес носиш испод!"



Али није то баш безгранична љубав. Она иде само докле иду наши локални интереси.

Ми у Чуки никада нисмо заборавили како нам је онај љигавац Терзић у последњем моменту узео Ђорђа Деспотовића. Буђаво и кварно, обећавајући клинцу брда и долине.

А нама је у том моменту био преко потребан још један шпиц осим Стојиљковића.

Ми смо се руковали са Деспотовићем у 3 поподне, све уговорили и утаначили за његов долазак у Чуку, а истог дана у 6 поподне, три сата касније, прочитамо да је момак на наговор Терзића ипак потписао за Звезду.

(Да би годину касније завршио у неким казахстанима, не одигравши за Звезду ни 15 минута укупно и опраштајући Звезди дуг од 30 000 еврића колико му је дуговала Звездана за плате само да би добио раскид уговора.)

То тате не раде.

А из ове перспективе гледано, боље што нам тада и није дошао такав један лик као Ђорђе Деспотовић у клуб. Заузврат смо прославили малог Павловића и тапнули га Копенхагену за скоро 2 милке. У свему лошем увек има и нешто добро. А Звезда је могла само да самој себи изеде гузицу због те мале прљаве Терзине игре иза паравана који му прави онај излапели Тоза Мијаиловић.

Јесте да су Гале Обрадовић и велики део управе од колевке Звездаши, али мислим да им је у овом моменту Чукарички ипак пречи.

А Гале и управа се не мешају тренерима у посао. Док је Милојевић водио Чукарички, ми смо Звезду и побеђивали. А за те изгубљене утакмице које помињеш питај Лалатовића зашто је сваки пут тако постављао игру и припремао тим тако да нам је Звезда обавезно давала по 3-4 комада, а неки пут и више.

Знаш већ какав је Тралалатовић и какав му је бекграунд. И као тренера и као човека.

Ево ти и статистика откако је Гале Обрадовић преузео Чукарички:

Против Звезде смо одиграли до сада 17 утакмица, победили смо 5 пута, 1 нерешено и изгубили 11 пута.

Против Партизана смо одиграли 16 утакмица. Победили смо 3 пута, 3 пута играли нерешено, а 10 пута смо изгубили.

(Сви подаци из моје архиве јербо водим статистику откако су отишле Муштикле, а дошао Драган Обрадовић.)

Дакле, друже, Партизан има бољи скор са Чукаричким него Звезда откако смо се вратили у Прву лигу у првенству 2013/2014.

Кад погледаш тај скор, не изгледа баш да Чукарички вазда игра склањалице са Звездом него су то навијачи Партизана направили фаму око тога знајући за кога навија Гале и већи део нас на стадиону.

Једино што смо вас победили ономад у најбитнијој нашој међусобној утакмици у финалу Купа 2015.

Уосталом, и сада у Чукаричком игра више Партизанове деце него Звездине деце.

Да нам је Звезда тата, не би то баш тако било, зар не?


Гале Обрадовић ти је први лево на слици. (ЛИНК)


(Фирма му је ADOC. ЛИНК)







Јбг, Чучко, ми само пливамо у тим мутним водама нашег фудбала које вазда муте ти вечити близанци и покушавамо да опстанемо и да сачувамо клуб од гашења што се замало и догодило ономад када га је Саша Михајловић, Мали Муштикла, довео до стечаја, а Обрадовић је заиста имао у том тренутку много храбрости да загризе у нешто што му баш у животу и није неопходно и да спасе од нестанка клуб у којем је и сам играо фудбал у омладинцима јербо станује на 500 метара од стадиона.
vcucko vcucko 21:47 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli


Уосталом, и сада у Чукаричком игра више Партизанове деце него Звездине деце.


Da, to je još jedan od problema.

Igramo sa gomilom poluigrača u timu, a mali Bogosavac ni kriv ni dužan igra protiv nas. Ni onaj Burmanac (kako se već zove) ne bi bio suvišan u nekoj rotaciji. Bolji od ovog Ivanovića, na stranu što je dao gol, gledao sam čoveka, veze nema iskreno.

'El mi veruješ da bih se ja radovao što je Čuka dobila utakmicu, e kad bi to značilo da su u nekoj realnoj, izistinskoj borbi za titulu? Čak nevezano ko im je konkurent. Neki mogući zrak sunca i ohrabrenja za fudbal uopšte, bilo bi da neko pri zdravoj pameti i bez trunke sprdnje može da kaže: Čukarički se bori za titulu sa Zvezdom.
I da ostane živ (što reče Ž. Pantić, da ne prorade puške)
tasadebeli tasadebeli 22:21 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

vcucko

Igramo sa gomilom poluigrača u timu, a mali Bogosavac ni kriv ni dužan igra protiv nas. Ni onaj Burmanac (kako se već zove) ne bi bio suvišan u nekoj rotaciji.



То ти кажем. Богосавац је врхунски леви бек за нашу лигу. А мали Бирманчевић ће тек да бљесне (ако се сачува од сплавуша, за шта треба да има више мозга од Радоњића, и ако га срећа послужи да се сачува од тежих повреда) јербо одавно нисам видео у нашем првенству играча који може толико тога да уради са лоптом у пуном трку. Ваш је и Миладин (Стевановић) светски првак до 20 година са Вељком Пауновићем. Чекамо га да се опорави од тешке повреде. Па Лука Стојановић Овај што вам је данас дао гол у 90. минуту. И он је ваше дете.

'El mi veruješ da bih se ja radovao što je Čuka dobila utakmicu, e kad bi to značilo da su u nekoj realnoj, izistinskoj borbi za titulu? Čak nevezano ko im je konkurent. Neki mogući zrak sunca i ohrabrenja za fudbal uopšte, bilo bi da neko pri zdravoj pameti i bez trunke sprdnje može da kaže: Čukarički se bori za titulu sa Zvezdom.






Али тешко, друже. Знаш и сам ко стоји иза Звездане. (Па погледај само последњу циркусијаду са судијама у Крушевцу.)

Ми у Чуки ћемо да будемо задовољни и да опстајемо као клуб што дуже, а ако се држимо на табели трећег или четвртог места, ми презадовољни.


Ево ти текст из 2014.


OVAKO ZVEZDA MOŽE DA SE SPASI: Čukarički otkrio tajnu uspeha!

U razgovoru za Telegraf Uroš Janković, jedan od ljudi koji brinu o Čukaričkom, ekskluzivno otkriva tajnu uspeha ovog kluba, ali i predlaže zanimljive ideje kako bi naši najveći timovi mogli da se izvuku iz novčanih i svih drugih poteškoća

Od ponora druge lige i sa ivice gašenja kluba do Evrope! To je put koji je fudbalski klub Čukarički prešao od početka 2012. do danas.

Radeći u tišini, domaćinski, grupa ljudi okupljena oko Dragana Obradovića uspela je da vrati klub Čukaričanima, a kao glavni pokazatelj da su na dobrom putu jeste činjenica da drugi u pozitivnom smislu pričaju o njima.

- Vlada Milojević i Zoran Popović su osobe koje su spasile Čukarički da ne padne s ivice ponora. Oni su grebali i rukama i nogama da se Čuka ne ugasi. Svi smo mi želeli da pomognemo, ali oni su jednog dana otišli do Dragana Obradovića i rekli: ''Pomozi nam da platimo da se Čuka ne ugasi''.

Razmišljanje svih nas bilo je: "Neka bude i treća liga, ali samo neka Čuka ostane". Dragan Obradović je to oberučke prihvatio i dao pare za licencu - počinje priču za Telegraf Uroš Janković, jedan od ljudi koji se brinu o Čukaričkom.

Na pitanje zašto za njega ne možemo reći da je funkcioner, kratko kaže:

- Čukarički je jedini klub u Srbiji koji nema upravu. Mi smo privatan klub i kao takav odlično funkcionišemo.

Upravo to da je Čukarički privatan klub navodi ljude na razmišljanje zašto Crvena zvezda, ali i Partizan, toliko ne žele privatizaciju, ako se pokazala kao odličan potez. Janković daje zanimljiv odgovor.

- Čukarički nije privatizovan. Mi smo kupljeni iz stečaja te smo, po prirodi stvari, postali prvi privatan klub u Srbiji. Kupljena je licenca da klub ne bi otišao u kaubojsku ligu, jer bi se onda verovatno i ugasio. Time smo zakonski uspeli, zahvaljujući opštini, da stavimu ''šapu'' na klub i pokažemo da na Brdu nema nikakvih stvari sem sportskih - opisuje Janković.

On se osvrnuo i na situaciju u Zvezdi:

- Nikad ne bih voleo da budem na mestu jednog čoveka u Zvezdi sada. Nisu ovi ljudi koji vode Zvezdu krivi za lošu situaciju. To je lanac koji je krenuo odranije. Po meni, najveći problem je što ne postoji jedna ''glava'' s kojom možeš da razgovaraš.

Iako gledaju samo u svoje dvorište, Čukarički ima model koji bi, po njima, morao da zaživi kako bi se klubovi i Srbiji spasili. Mada, dodaje da se mnogima to neće dopasti.

- Dragan je okupio ekipu ljudi u koje ima poverenja. Bez poverenja nema posla. Uprave koje se stalno menjaju i nemaju odgovornosti ne vode nigde. Zato Čuka nema upravu nego ljude koji voli klub. I taj Gredig, protiv kojeg smo igrali, jeste sličan. Okupio se mali broj ljudi koji voli tim, krenuli da finansiraju i eto rezultata. To bi trebalo da bude model. Treba davati, a ne uzimati. Fudbal je skupa igra. Oni koji hoće da se bave time, moraju nešto da daju.

- Ako svako u svom domenu uradi po savesti, nema šanse da to ne uspe. Tačno se mora znati ko šta radi. Moj posao je da sprovedem u delo Draganovu ideju, odnosno napravim model ugovora koji će biti uzor ostalim klubovima, da imovina ostane državna. Ako ostali to prihvate, privatizacija će se rešiti bukvalno za deset minuta.

- Draganov stav je da imovina treba da ostane državi. Ceo taj stadion i kompleks je državni, a način na koji ćemo koristiti treba definisati. On želi da svaki dinar koji uloži gore bude zapisan. To je jako bitna stvar da čuju i drugi klubovi.

- Oni bi svi da uzmu stadion, da uzmu zemljište. Ne može. Sutra ako ne bude više Čukaričkog taj kompleks, to nešto lepo će ostati Čukaričanima. To je najpoštenije. Mi uporedo radimo sa uknjižbom zemljišta već godinu i po dana. Pri kraju smo projekta i imamo način kako će Čukarički koristiti taj kompleks.

Narodski rečeno:

- Mi smo država i to je naše. Vi ste klub, imate svoje ideje. Hajde da nađemo modalitet koliko možete da plaćate. Sutra, ako ne budete mogli da funkcionišete, ili ne želite, stadion ostaje državi.

- Mi ne možemo oštetiti državu kroz ovaj vid funkcionisanja jer ono što je državno mora da ostane državno. Na jedan čist i pravičan način. Ako se pokažete kao jedan dobra domaćin, evo, nastavite sa radom. Održavanje jednog takvog kompleksa mnogo košta, ali ljudi gore ne planiraju da ostanu šest meseci - jasan je Janković, koji se osvrnuo i na pomoć opštine:

- Opština ima mali budžet i to što ima koristi za afirmaciju amaterskih sportova. Mi nismo ni dinar uzeli od opštine, ali imamo jako dobru komunikaciju s njima. Ono što je bitno jeste da imam zajedničku viziju da prvi rešimo kako funkcioniše jedan privatan klub. Ne privatizacija, nego kako privatan klub može da funkcioniše u njoj. Znači, regulisati odnos privatnog kluba i države.

Čukarički je, takođe, napravio dogovor s opštinom da klub neće naplaćivati nijedan dinar klincima koji žele da igraju. To je, prema rečima Jankovića, jedan od načina da se stvore mladi igrači.

- Ko god želi da igra, može da dođe i nikad neće biti vraćen. Niti je bio. Najpre lekarski pregledi, a potom na teren. Samo lud bi odbio talentovanog klinca. Imamo sjajnog trenera mlađih kategorija koji je maher za pronalaženje klinaca. Okupili smo veoma dobre momke. Bitno je da deca ne plaćaju apsolutno ništa - stav je čoveka koji odmalena voli samo Čuku.

Nedavno je javnost, po prvi put, upoznata s modelom Fudbalskog saveza Srbije da se napravi reorganizacija Jelen Superlige, ali malo ko zna da j tu ideju Savezu predložio upravo Čukarički.

- Upravo je Čukarički, odnosno Dragan Obradović, predložio FSS da se promeni sistem. Da se igra po nekom poljskom i belgijskom modelu. Mi smo bili zagovornici toga. Da vidimo posle za opstanak da li će neko da daje bodove. A u vrhu će uvek biti gužva. Drugo, igrati 30 kola je malo. Tu su pripreme koje mnogo koštaju, a radimo ih samo za 30 kola.

- Takođe, naša ideja je i da se igra Liga Kup. Nisu ga džabe uvodili. To je dobro i za promociju nižerazrednih klubova. Napraviš da se igra svake srede ili svake druge. Pošalješ ''B'' tim i razigravaš fudbalere koji nisu u prvom planu. To je dobro za srpski fudbal. Mi imamo moto da uvek pre ide Srbija, a potom Čukarički - kaže Janković, pa nastavlja:

- Prenosi stranih liga nam ubijaju fudbal. Ljudi sede kući i menjaju programe vodeći se mišlju zašto da idu na stadion i gledaju JSL kad je sve namešteno. E, dokle god budemo tako razmišljali uništavaćemo fudbal. Takva je kakva jeste, a mi treba da je modernizujemo. Da napravimo neki sistem.

Prošle sezone Čuka je bila veliki hit, a Janković otkriva zašto je to tako, ali i zašto će naredne sezone biti mnogo teže.

- Kad smo počinjali nikome nismo bili interesantni. Prve godine smo opstali. Sledeće sezone smo ponovo mnogima bili autsajderi i jedino je Dragan verovao u tim.Čuka svojim igračima na vreme isplaćuje novac i mislim da za njih problem postaje ukoliko žele da odu.

- Najnormalnija je stvar da neko ko radi dobije nadoknadu za taj posao. Ako nemaš, pošteno je reći kakva je situacija. Mi ugovore ne sklapamo na kafi nego se odmah sve definiše. Ono što je nama bitno jeste da fudbaler koji ode od nas dobije bolje uslove i da ode u veći klub. Svi naši ugovori su na četiri godine, igrači su naši i zbog toga je dobra atmosfera. Upravo je ta disciplina doprinela ovome.

- Takođe, ono što je specifično kod Čukaričkog i što nas izdvaja od drugih klubova jeste to što znaš s kim razgovaraš. Osoba kojoj nešto treba, na primer menadžer, pošalje mejl, navede šta želi od Čuke, dobije povratni mejl i ime osobe s kojom može da razgovara. Sve što dogovori s tom osobom je amin. E, to je naša tajna - zaključak je Uroša Jankovića u razgovoru za Telegraf.




Урошу Јанковићу овај Вучићев башибозук и пилићари никада нису опростили зато што је као потпредседник општине Чукарица потписао уговор са Чукаричким, тада већ у приватном власништву, о изнајмљивању стадиона на 10 година.

Зато су му и наместили ону игранку са голманом Стојковићем и наводним примањем мита због чега му се суди, а у самој општини су га шутнули тако што су његове из ДСС превукли код себе у СНС. (Јебо их онај Андрија Младеновић, говно једно од човека, да их јебо... И Вучића и Коларића и сва та локална општинска СНС говна у општини Чукарица! )

Ево види, рецимо, шта тај говнарко са сплавова, ваш голман Стојковић сада, после толико времена и затвора за Јанковића, изјављује:


OD momenta kad sam prijavio prevaru, desilo se dosta toga. Razmišljao sam i shvatio da sam se ogrešio o Uroša Jankovića. Ja sam tada njega video kao glavnog krivca, bio sam uvređen i povređen, bio je čovek kome sam verovao i zato sam u nekim stvarima malo prenaglio. U tom trenutku to je bio moj lični utisak, ali želim da spavam sa mirnom savešću.


А то што је породица Уроша Јанковића пролазила кроз све и свашта због тога што је то говно од човека Владимир Стојковић пристао да га СНС инструментализује (Стојковић је ионако био мирођија у свакој чорби, од пуцњава на сплавовима па надаље), то сад ником ништа.

Има ту још подметања, Чучко.

О увођењу ретроактивног пореза на продају играча који само Чукарички редовно намирује држави и да ти не причам.


Зато ти и кажем. Ми само пливамо у тим мутним водама покушавајући да сачувамо од гашења клуб који волимо. Ништа више од тога.
vcucko vcucko 23:42 30.10.2019

Re: Обрнута ситуација

tasadebeli


Ево види, рецимо, шта тај говнарко са сплавова, ваш голман Стојковић сада, после толико времена и затвора за Јанковића, изјављује:


Sve što si napisao je lepo i verujem sasvim tačno, samo mi ovo malo bode oči.

Pre svega čovek je fuzbaler i to golman, ne nuklearni fizičar i dalaj lama.

Drugo, isti je godinama bio meta najprimitivnije hajke na svim nivoima. Hajke koja je direktno (baš tako, presudno kad se sve sabere i oduzme) izbacila reprezentaciju Srbije sa nekoliko velikih takmičenja u nizu (EP i SP). I to od strane onih koje je utemeljio Ž. R. zvani A. i koji 25 sati dnevno arlauču o nekakvom srpstvu. Hteli su da ga ubiju u Đenovi, sećaš li se? Ne zaplaše ili prebiju, nego ubiju

Čovek je pobegao u Partizan da spase glavu. U Partizan, koji je takav kakav jeste, svakakav ali (još uvek) nije ekskluziva wannabe kriminalaca i dilera koji vitlaju utokama po kompleksu stadiona. Kod nas ćeš još uvek pre naleteti na nekog a la Miša Tumbas nego na takve.
Da se razumemo, ima i kod nas pravih krimosa, sa naglaskom na ovo pravih. Što čini razliku u odnosu na bašibozluk sa najsrpskijeg severa. I znači da ih ima malo i njima dovoljno, da se ne mešaju, a pogotovo ne eksponiraju pred običnim svetom. Jasno je, izvini što sudim, da imaš u genima, generacijski, život u ovom za naše pojmove velegradu. I jasno ti je sa kim i pred koga se može živeti u nekoj kohabitaciji raznih segmenata jednog društva (uzmimo u ovom slučaju SDP/SDCZ), a sa kim i pored koga teško.

Raspisah se, a samo mi je upalo u oči to "govnarko".

A da je splavar i da voli da izaziva nije sporno. Mala i benigna eksluziva: kažu da je došao kod nas, između ostalog, i što se smrtno naljutio na Tošića jer mu je (u njegovom mentalnom sklopu) ovaj preoteo Karleušu, a koja u njihovom svetu valjda nosi dvanaest zlatnih bodova, ljubim ih u ravnovijužne mozgove fuzbalerske

I da, već mu je odavno vreme za penziju
tasadebeli tasadebeli 00:38 31.10.2019

Re: Обрнута ситуација

vcucko

Raspisah se, a samo mi je upalo u oči to "govnarko".



Баш због тога што је такве ствари и сам прошао, требало би да има мало обзира према другим људима, а не да им прави пакао од живота јер се њему "само учинило".

А што се тиче прогона који је он доживео, немам шта да ти кажем сем да је то било нешто најодвратније што је везано за Звезду што сам ја икада видео и да се ја стидим тога иако сам Звездану много пре прогона Стојковића отписао као центар својих фудбалских емоција.

Чучко, ја сам престао да одлазим на Маракану половином осамдесетих када се на њој појавио Аркан и све нас у неколико навијачких група "уједињавао" у делије (тад је тај назив почео да се користи, пре тога смо били цигани). Пошто ја не подносим да ме било ко уједињава у било шта против моје воље, покупио сам се и отишао да више никада не одем на Маракану "јер тамо данас игра Звезда". Сад одем само да гостујем са Чукаричким.

Звезду до Барија 1991. сам гледао из фотеље. Не баш равнодушан, ипак сам са њом проводио много свога времена, али не баш ни устрептао као шипарица што је био случај са великим бројем цигана који су напрасно постали делије уочи "година расплета" вишедеценијске СФРЈ кризе.

Ја сам ти, Чучко, остао ипак само циганин. Један од оних који још увек памте мук на Хајберију. Све после тога била је Звезда која ми више није била толико битна. (ЛИНК)

А што се тиче говнарка који упропасти некоме живот јер је пристао да буде мамац у политикантској игри СНС и неких "опозиционих" странака у хапшењу Јанковића... Па извини, али такав човек јесте једно људско говно у мом виђењу читаве те ствари.

И тај епитет који сам дао Стојковићу нема никакве везе са било чим пре хапшења Јанковића. Пре тога сам за Стојковића само мислио да је малкице несташан, али сасвим добар голман. Линијаш, али мало чвркнут у главу као и сви голмани. Само такви мало чвркнути у главу су у стању да стану испред лопте од 400 грама (кад не пада киша) која лети брзином од 150 км на сат.

Али после афере са хапшењем Јанковића, чак ни та чвркнутост није могла да буде оправдање за некога ко је толико лош човек.


П.С. -


Hteli su da ga ubiju u Đenovi, sećaš li se? Ne zaplaše ili prebiju, nego ubiju



Како се не бих сећао... То ти је још један од "великих Звездиних навијача" попут Аркана.

"Српски националиста" од оца Пожека и мајке Фанике. (ЛИНК)







I tako, još jednom se potvrdilo pravilo kakvih je puna istorija: da su najveći homofobi u stvari latentni homoseksualci (statistike tvrde da preko 80% učesnika navijačkih nereda nema devojku), da su najzloglasniji Hitlerovi saradnici bili polujevreji, da najgorljiviji članovi KKK-a u Americi imaju neku babu crnkinju, da se "srpske patriote" prezivaju Ulemek, a funkcioneri Hrvatske strane prava – Srb! Da su "janjičari" uvek gori od Turaka, kako je to još narodna pesma opisala… A oni koje psiholizi, "analitičari" i pojedini TV-voditelji nazivaju "decom koja su na ulice izašla zbog socijalnog revolta" – žive na Dedinju i voze džipove!




Ђеновљански херој и носилац споменице албанског дрона са стадиона ЈНА. Појављивао се увек када је требало засрати те момке који се зову репрезентација Србије.

Мука ми је и да причам у шта се та Звезда претворила после појаве Аркана на трибинама половином осамдесетих. А све позивајући се на светлу традицију чији сам и ја сведок био и која јесте била светла до половине осамдесетих.

А ти ме и даље грди што стално позивам на гашење вечитих близанаца српског фудбала.

Нема ту излечења, мој Чучко. Једини рецепт је да се криминалци разјуре одатле гашењем тих клубова.
Atomski mrav Atomski mrav 16:38 31.10.2019

Re: Обрнута ситуација

Da se razumemo, ima i kod nas pravih krimosa, sa naglaskom na ovo pravih. Što čini razliku u odnosu na bašibozluk sa najsrpskijeg severa. I znači da ih ima malo i njima dovoljno, da se ne mešaju, a pogotovo ne eksponiraju pred običnim svetom.


Kakvo kenjanje, majko mila!
predatortz predatortz 10:44 30.10.2019

Kad smo već kod PVO sistema...

Nešto mi se javlja da će modifikovana verzija OVOG sitema biti sledeća stvar koju će naše RV i PVO da nabavi.
Mi za S400 niti imamo pare, niti realnu potrebu. Dva, tri dobro umrežena diviziona BUK M3, čuvana i podržana sistemima Pancir S1 bi sasvim solidno zatvorila nebo Srbije za svakog potencijalnog agresora.
Odnos cena/kvalitet/potreba govori u prilog nabavci tih sistema.

Videćemo...
predatortz predatortz 20:26 30.10.2019

Re: njuz.net

maksa83

U zamenu za stranicu Miroslavljevog jevanđelja Srbija Rusiji poklanja ostatak Miroslavljevog jevanđelja.



Znaš šta, brat' Makso... Meni, deklarisanom ruso-skeptiku ova rusofobna kampanja počinje žestoko da piči po ganglijama.
maksa83 maksa83 20:37 30.10.2019

Re: njuz.net

Znaš šta, brat' Makso... Meni, deklarisanom ruso-skeptiku ova rusofobna kampanja počinje žestoko da piči po ganglijama.

Meni su njuz.net fore uglavnom super, ne mogu da se setim nijedne koja nije ubola u sridu. Uključujući i ovu.

Ja te ne doživljavam kao ruso-skeptika.

predatortz predatortz 20:50 30.10.2019

Re: njuz.net


Ja te ne doživljavam kao ruso-skeptika.


Rusofil sigurno nisam.
Ja sam ti, zapravo, klasičan srbofil.
Za ostale me, manje-više, boli patka.
U se i u svoje kljuse.
Velike sile nas, male narode, troše kao toalet papir.
Nije im se mudro zamerati, ali ne može čovek baš ni totalni beskičmenjak da bude pa da vidi baš sve nepravilnosti jedne, a ništa od toga kod druge strane.
Globalno, poslednjih decenija, Rusi su sitni hohštapleri spram US of A i satelita. I po broju sranja, i po žrtvama koje su u tim sranjima stradale. To je, nadam se da se tu slažemo, činjenica.
A sa mi zamerimo Rusima što podržavaju nekoga u Donbasu, da se kurčimo i uvodimo nekakve sankcije, zarad drugih koji su na delu naše zemlje instalirali na vlast plemenske narko-kartele, ubice, silovatelje dece, trgovce ljudskim organima - e to bi već bilo bolesno!
macak.tosa031 macak.tosa031 07:29 31.10.2019

Re: njuz.net

maksa83
Znaš šta, brat' Makso... Meni, deklarisanom ruso-skeptiku ova rusofobna kampanja počinje žestoko da piči po ganglijama.

Meni su njuz.net fore uglavnom super, ne mogu da se setim nijedne koja nije ubola u sridu. Uključujući i ovu.

Ja te ne doživljavam kao ruso-skeptika.


Fala Bogu da su se braća Rusi ponovno uspravili!
Kako bi razna (belosvetska) bagra bila malo umerenija.
Što kaže Trumponja u Siriji - koncentriše se samo na poslovne aktivnosti zaštite naftnih bušotina i konvoja nafte.
angie01 angie01 17:07 31.10.2019

Re: njuz.net

je l to nest'o Brajovicev blog?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana