Astrologija

Prodajem životnu priču

kosta.babic RSS / 29.11.2019. u 13:53
    Prodajem svoju životnu priču za sitnu lovu. Može kao sinopsis za film ili seriju od šest epizoda.
 

Da sam pravio sranja-pravio sam.

Da sam pio –pio sam.

  I pravio još gomilu sutnih i krupnih sranja koje sad ne bih da pominjem.

Da sam video druga Tita na tri metra od mene na dodeli trećeg ordena narodnog heroja – video san ,samo su mu kosu malo užuteli.

Jovanku nikad nisam video uživo. Ona je bila samo još jedna u nizu.

Preživeo sve petoljatke,reforme i samoupravljanje.

Nisam učesnik drugog svetskog rata ali je i poratni period bio dovoljno stresan.

Ja sam bre živa istorija-dok sam živ.

Imao sam dve žene od kojih je jedna Amerikanka. Nemam ništa pritiv Amera.

Obožavam žene i bio sam sa dosta njih u vezi.

Imam bar troje dece-zvanično.

Radio sam u TV Beograd sa Imretom-mahom po birtijama i kafanama.

 Kafana „kod grka“ bila nam je druga kuća.

Preživeo bombardovanje zgrade televizije –a nije moralo tako. Zašto su moje kolege izginule ?

Preživeo- Crvene,Miloševića,žute i raznobojne.

Preživeo svekolike demonstracije i bagere ispred Tv Beograd.

Dušu đavolu nikad nisam prodao ali mi treba lova.

 



Komentari (238)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 22:53 01.12.2019

Re: Svađe i konflikti nisu rešenje

Ne znam ima li još negde na svetu da vlast protestuje protiv opozicije

Kompletni idioti
zilikaka zilikaka 22:59 01.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Na sve ovo mogu samo ovako da ti odgovorim: nekada je mržnja suzbijana, bila je stvar za podsmeh, sramotna, anticivilizacijska stvar

Baš htedoh ja nešto slično.
Večeras sedim u lokalu koji je nekad davno oduzet očevom stricu. Jedna od najboljih gradskih lokacija.
Pričam kako je on ipak posle nastavio pristojan život, snašao se, umeo je da trguje i u takvim uslovima i nastavio da stiče.
Lokal je za njegova života izdat drugom privatniku al on nikad nije pominjao ono što je otišlo nepovratno. Znao verovatno da to za njega ne valja. Gledao ispred sebe.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:09 01.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Pričam kako je on ipak posle nastavio pristojan život, snašao se, umeo je da trguje i u takvim uslovima i nastavio da stiče.
Lokal je za njegova života izdat drugom privatniku al on nikad nije pominjao ono što je otišlo nepovratno. Znao verovatno da to za njega ne valja. Gledao ispred sebe.


Znači nije ništa strašno kad neko otme vlast i pooduzima imovinu ljudima?
Ono, ma može se i sa tim, gledaš ispred sebe i samo nastaviš dalje, ništa strašno.
gedza.73 gedza.73 23:25 01.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Bili Piton
nekada je mržnja suzbijana, bila je stvar za podsmeh, sramotna, anticivilizacijska stvar.

ovo bi bilo lepo kad bi bila istina. latentna mržnja je raspirivana državnom ideologijom prema nekim zapadnim demokratskim tekovinama, prema nekim zapadnim uređenjima, ujedno prema narodima koji tamo žive, dok je istovremeno veličano i mitologizirano nacionalističko jugoslovenstvo. nebeski narod koji ima privredu jaču od Japana.

u istraživanju iz devedeset prve ispitanici su se pozitivno izjasnili o privatnoj svojini, otpuštanju neradnika, slobodnom tržištu...
istovremeno asocijacije na kapitalizam su bile
truo
izrabljivanje radnika
oholost
saviti kičmu

na demokratiju
raspad Jugosalvije
anarhija
mlaćenje prazne slame
kobajagi sloboda a ti nemaš šta da jedeš

istraživanja o autoritarnosti u Jugoslaviji su bili skorovi među najvećim u svetu. preko 50 %. po Erihu Fromu (Teodor Adorno pedesetih) najčešće se vezuje za fašizam i anti demokratska uređenja. Podrazumeva splet stavova i ponašanja koji u sebi sadrže
slepu poslušnost prema nadređenima i surovu dominantnonst prema potčinjenima, agresivnost (pre svega prema osobama koje ne pripadaju istoj ideologiji ili organizaciji), rigidnost (crno belo viđenje stvarnosti, ideološki dogmatizam...), konzervativizam (otpor promenama i rovobanje konvencijama)


sve ovo je izašlo na površinu tokom izbora devedesetih. zone iz istraživanja su se poklapale sa rezultatima glasanja.

sa tvrdnjom 'mudar vođa važniji od zakona' se složlo 49 %. Ako vlast propiše toleranciju autoritarci će se ponašati kao sav normalan svet ali ako vlast promoviše netoleranciju oni će biti u prvim redovima agresivnog čišćenja 'drugih'

u osnovi svega je odsustvo demokratskih vrednosti. i nacionalizam i komunizam su 'kolektivističke' kulture. koje mrze 'neprijatelje'

jugoslovenska ksenofobija 'spremamo se kao da će sutra rat' 'mi smo najbolji, najpametniji' se samo usitnila na republike.

Sad ću i ja da dobijem doktorat pa neću da navedem odakle sam prepisivao ali čovek kaže da je jedan od uzroka rata bila autoritarnost.

ko je nju negovao, gajio i utkao u jugoslovensko društvo znao bih ti reći ali bi' voleo da sam dođeš do tog zaključka.

ujedno postoji veza između ravzijene ekonomije, demokratičnosti i opšteg obrazovnog nivoa. Koji sistem se dugoročno bolje pokazao opet govore činjenice.
gedza.73 gedza.73 23:49 01.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

znam da se negde krila poenta

demokratsko uređenje odnosa u društvu, tj. demokratska pravna država podrazumeva prethodno dostignuti nivo demokratske svesti, odnosno sklonost poštovanju zakona i društvenih pravila, pre svega, a potom sklonost za kompromise i dijaloge, spremnost na toleranciju drugačijeg mišljenja i različite ideologije, vere, nacije...


srdjan.pajic srdjan.pajic 02:30 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Nisi u pravu, bio je gori nego što ga Srki opisuje, to je jasno, ali je bio gori i od ovoga što ja pričam, ja to ublažavam da poštedim Srkija:)


Ponekad je lepo gledati sa strane i nediskutovati. Ali ovde moram da intervenišem, već po ko zna koji put, a pogotovu što me juriš po drugim blogovima i mamiš u ovu kolaboracionističku jazbinu od bloga, u kojoj je na kraju siroti alse morao da preuzme moju ulogu, pošto sam bio zauzet, a gde se skupljate vi, ućebani gibaničari da ispravljate krive drine i pišete alternativne istorije, pošto ste u onoj. jedinoj, ispali zadnji šupci. Dakle, ja apsolutno nijednom nisam opisivao ni hvalio komunizam, niti njegova dostignuća, Jugoslaviju, Tita, itd. To je čista izmišljotina, koju ovde iznosiš već više puta, delom da bi me isprovocirao a delom da dokažeš kako su svi, osim tebe, ovde ispranoga mozga. Ali nećeš, majci! Eto, samo toliko od mene.

inspirativan09 inspirativan09 05:54 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

srdjan.pajic
Nisi u pravu, bio je gori nego što ga Srki opisuje, to je jasno, ali je bio gori i od ovoga što ja pričam, ja to ublažavam da poštedim Srkija:)


Ponekad je lepo gledati sa strane i nediskutovati. Ali ovde moram da intervenišem, već po ko zna koji put, a pogotovu što me juriš po drugim blogovima i mamiš u ovu kolaboracionističku jazbinu od bloga, u kojoj je na kraju siroti alse morao da preuzme moju ulogu, pošto sam bio zauzet, a gde se skupljate vi, ućebani gibaničari da ispravljate krive drine i pišete alternativne istorije, pošto ste u onoj. jedinoj, ispali zadnji šupci. Dakle, ja apsolutno nijednom nisam opisivao ni hvalio komunizam, niti njegova dostignuća, Jugoslaviju, Tita, itd. To je čista izmišljotina, koju ovde iznosiš već više puta, delom da bi me isprovocirao a delom da dokažeš kako su svi, osim tebe, ovde ispranoga mozga. Ali nećeš, majci! Eto, samo toliko od mene.


M'da!
Čudi me da nisi u stanju da izrekneš niti jedan (jedini) stav ne vređajući.
Gde se to uči?
highshalfbooze highshalfbooze 10:11 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

mirelarado

Ni zdravstvo, ni školstvo, a ni bezbednost nisu izgrađeni ni približno koliko u drugim evropskim zemljama u istom tom posleratnom periodu, u državama takođe razorenim ratom. Samo su te zemlje privredu gradile na zdravim, tržišnim osnovama, pa su i izdvajanja za zdravstvo, školstvo, a i bezbednost bila veća i sredstva su se trošila namenski...


Tržišne osnove koje razvijaju potrošačko društvo i forsiraju potrošnju da bi se oslobodili viška proizvodnje su sve samo ne zdrave što je dokaz stanje planete na kojoj živimo.
Možda je razlika u tome što je nekima vrh zadovoljstva u tome da nose bradu, žderu gibanicu i kolju civile, pa onda da kukaju punih trideset godina da ne mogu da se razvijaju jer im smeta komunizam koji je vladao tako beznačajno vreme u odnosu na trajanje civilizacije.
Što se školstva tiče, tačno je da je ono sada u korenu izmenjeno jer se škola sada završava zbog sticanja diplome, a ne zbog sticanja znanja. Sva ova ujdurma oko doktorata i diploma na Megatrendu svedoči o tome gde se nalazi školstvo danas.
highshalfbooze highshalfbooze 10:22 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

mirelarado

Pod tim imenom je u našoj istoriji zabeležena nemačka Operation Rösselsprung (Konjićev skok - Potez skakačem). I jeste bio vazdušni desant na Drvar i potom neuspeli pokušaj likvidacije Vrhovnog štaba i Tita. Dakle, "takozvani" jer je tako nazvan, a ne zato što ga nije bilo. Da sumnjam u taj istorijski događaj (što bi bilo sumanuto s moje strane), rekla bih "navodni".



I Peru je neko nazvao Perom, pa nisam čuo nigde da se govori "takozvani" Pera, "takozvani" Žika, "takozvani" Mika.
Razlika u nazivima za tu vojnu operaciju postoji jer Nemačka komanda nije na vreme obavestila Partizane da će vršiti vojnu akciju na tim prostorima pod imenom "Konjićev skok", tako da su ovi bili iznenađeni ničim izazvanom akcijom i povikali u glas: "gle Nemci vrše desant na Drvar".
*Pogledati u rečniku značenje reči "desant".
gedza.73 gedza.73 11:09 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

highshalfbooze
Što se školstva tiče, tačno je da je ono sada u korenu izmenjeno jer se škola sada završava zbog sticanja diplome, a ne zbog sticanja znanja. Sva ova ujdurma oko doktorata i diploma na Megatrendu svedoči o tome gde se nalazi školstvo danas.

ima državni fakultet na kome su pripadnici vlasti ili partijskih struktura dobijali dopisne diplome a sve u uskoj vezi sa načinom funkcionisanja političke elite u SFRj pre njenog raspada.

ujedno da vidimo šta imamo na blogu koji može biti neki presek srpskog društva.

Studenti se pobune zbog nejednakosti, milicija ih prebije (kad milicija nije smela da pisne bez miga 'odozgo'), studentkinje naziva kurvama i nepotrebnim članovima društva, Miša Vacić sa petokrakom (Petar Stambolić) počne da lupa šakom o sto, da proziva neprijatelje i kaže kako su 'krvlju vlast stekli i bez krvi je ne daju'.

sve to dok se čeka VOđa koji će po sletanju na aerodrom da odluči šta i kako. Ako se ne varam dal' njegova ili Jovankina rečenica je bila da 'neće ulica odlučivati'.

Ako se uporedi takav sistem sa severnokorejskim naravno da je bolji, ali u poređenju sa demokratskim je daleko grđi i naravno da bih pre prva dva odabrao treći.

Taj mentalni sklop je duboko usađen u prosečnog srpskog glasača koji u nedostatku odlučnog, prekog ali ponekad pravičnog, punih ruku bobmona za malu decu, Tita, neprijatelja oličenog u trulom Zapadu, studenata stranih plaćenika premašuje natpolovičnu većinu što pokazuje aktuelno BOT stanje u društvu.

iako neki tvrde da je bilo bolje dok je Petar Stamoblić pretio nasiljem, kao visoki politički i partijski činovnik, danas, sa svim manama i nedostacima, može da se kaže Miši Vaciću da je budala i običan nasilnik.


Da vidim majčinog sina koji je to smeo javno da kaže Stamboliću. Samo neku godinu kasnije, dok je Stamoblić- Vacić na slobodi hapsi se i osuđuje na dve godine zatvora profesor prava, intelektualac zato što je javno izrazio svoj stav.

il' je povezivanje logičkih celina problem ili lična prespektiva ili idealizacija.



Stambolić
Kad je u pitanju Partija, zakoni ne važe
highshalfbooze highshalfbooze 12:20 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Taj mentalni sklop je duboko usađen u prosečnog srpskog glasača koji u nedostatku odlučnog, prekog ali ponekad pravičnog, punih ruku bobmona za malu decu, Tita, neprijatelja oličenog u trulom Zapadu, studenata stranih plaćenika premašuje natpolovičnu većinu što pokazuje aktuelno BOT stanje u društvu.

Ja sam saglasan sa tobom da je problem u mentalnom sklopu ili mentalitetu ljudi. I da je to zapravo razlog različitog razvoja kada je posle II sv. rata sve materijalno bilo sravnjeno sa zemljom i da je razlika bila jedino ono što je bilo u glavama ljudi.
Ako ima bilo šta dobro u ovoj vlasti je to da pokazuje da nije problem ideologija (radikalska, demokratska ili proevropska), već svest kod građana.
angie01 angie01 12:44 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Ako ima bilo šta dobro u ovoj vlasti je to da pokazuje da nije problem ideologija (radikalska, demokratska ili proevropska), već svest kod građana.



gedza.73 gedza.73 13:54 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

highshalfbooze
Ako ima bilo šta dobro u ovoj vlasti je to da pokazuje da nije problem ideologija (radikalska, demokratska ili proevropska), već svest kod građana.


Skoro sam sa Maksom pričao. Sve komunističke zemlje u postkomunističkom periodu prolaze kroz iste faze.
isti ljudi sa ovih prostora se različito ponašaju u uređenim zapadnim državama i na prostoru Ex-Yu.

Ne postoji nikakav mentalitet kao nešto urođeno i neprolazno. Reč je jednostavno o specifičnom obliku socijalnog učenja.


Homo Sovieticus (Dog Latin for Soviet Man) is a sarcastic and critical reference to an average conformist person in the Soviet Union also observed in other countries of the Eastern Bloc.

Homo Sovieticus, however, was a term with largely negative connotations, invented by opponents to describe what they saw as the real result of Soviet policies. In many ways it meant the opposite of the New Soviet man, someone characterized by the following:

Indifference to the results of his labour

Lack of initiative and avoidance of taking any individual responsibility for anything. Jerzy Turowicz wrote: "it's a person enslaved, incapacitated, deprived of initiative, unable to think critically; he expects – and demands – everything to be provided by the state, he cannot and doesn't want to take his fate in his own hands".

Indifference to common property and to petty theft from the workplace, either for personal use or for profit.

Obedience to or passive acceptance of everything that government imposes

The "Soviet man" is characterised by his tendency to follow the authority of the state in its assessment of reality, to adopt an attitude of mistrust and anxiety towards anything foreign and unknown, and is convinced of his own powerlessness and inability to affect the surrounding reality


highshalfbooze
I da je to zapravo razlog različitog razvoja kada je posle II sv. rata sve materijalno bilo sravnjeno sa zemljom i da je razlika bila jedino ono što je bilo u glavama ljudi.

vrlo, vrlo diskutabilno. Jedan od ideologa KPJ je pre rata napisao knjigu o slovenačkom nacionalnom pitanju. Takva knjiga o srpskom nacionalnom pitanju ne postoji.
Ujedno, ako se ne varam, taj čovek, bez ikakvih polaznih osnova, završava kurs političke ekonomije u Moskvi kod Staljina i postaje stožer tog ustrojstva u posleratnoj državi (sovjetski kolaboracionista).
Onda dobiješ preseljenje kompletne fabrike kamiona sa sve radnicima iz Srbije koji bi obučavali te koji su se različito razvijali. Mada je bilo za očekivati obrnut proces.

obavljanje nekih privrednih delatnosti, koje su bile sasvim normalne u zapadnoj Evropi, su bile zabranjivane ili ograničavane zakonima u Srbiji ali su se mogle obavljati u Novom mestu na primer.
Registruješ se, platiš porez u Sloveniji i postaješ 'regularan' u Srbiji.


denovo denovo 14:23 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Sve su to bile prisne drugarice članova Vrhovnog štaba. Ovde iskazuju zadivljujuću borbenu gotovost.


Više liče na blogerke nego na vrhovni štab
mirelarado mirelarado 14:47 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

highshalfbooze
mirelarado

Pod tim imenom je u našoj istoriji zabeležena nemačka Operation Rösselsprung (Konjićev skok - Potez skakačem). I jeste bio vazdušni desant na Drvar i potom neuspeli pokušaj likvidacije Vrhovnog štaba i Tita. Dakle, "takozvani" jer je tako nazvan, a ne zato što ga nije bilo. Da sumnjam u taj istorijski događaj (što bi bilo sumanuto s moje strane), rekla bih "navodni".



I Peru je neko nazvao Perom, pa nisam čuo nigde da se govori "takozvani" Pera, "takozvani" Žika, "takozvani" Mika.
Razlika u nazivima za tu vojnu operaciju postoji jer Nemačka komanda nije na vreme obavestila Partizane da će vršiti vojnu akciju na tim prostorima pod imenom "Konjićev skok", tako da su ovi bili iznenađeni ničim izazvanom akcijom i povikali u glas: "gle Nemci vrše desant na Drvar".
*Pogledati u rečniku značenje reči "desant".



Imenovanje ljudi nije isto što i imenovanje istorijskih događaja. Između ostalog i zbog toga što je ovo drugo uvek naknadno i podložno potonjim revizijama. Nešto kao kad Pera i Žika dobiju nadimke, koji su naknadno tumačenje njihovih ličnosti, fizičkog izgleda, ili nečeg trećeg. Recimo Žika Nosonja i Pera Muvara. Uzmi, na primer, da smo mi u školi učili o Prvom svetskom ratu, koji se jedino tako zvao, a sada odjednom svuda nailazim da se zove i Veliki rat. Što, zar Drugi nije, nažalost bio veći, tj. još širih razmera? Ne, nego smo taj naziv preuzeli iz drugih jezika, a ranije to nismo radili.

*Hvala ti na instrukciji da pogledam u rečnik, neizostavno ću to učiniti, možda i naučim nešto.
highshalfbooze highshalfbooze 14:51 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

vrlo, vrlo diskutabilno. Jedan od ideologa KPJ je pre rata napisao knjigu o slovenačkom nacionalnom pitanju. Takva knjiga o srpskom nacionalnom pitanju ne postoji.
Ujedno, ako se ne varam, taj čovek, bez ikakvih polaznih osnova, završava kurs političke ekonomije u Moskvi kod Staljina i postaje stožer tog ustrojstva u posleratnoj državi (sovjetski kolaboracionista).
Onda dobiješ preseljenje kompletne fabrike kamiona sa sve radnicima iz Srbije koji bi obučavali te koji su se različito razvijali. Mada je bilo za očekivati obrnut proces.

obavljanje nekih privrednih delatnosti, koje su bile sasvim normalne u zapadnoj Evropi, su bile zabranjivane ili ograničavane zakonima u Srbiji ali su se mogle obavljati u Novom mestu na primer.
Registruješ se, platiš porez u Sloveniji i postaješ 'regularan' u Srbiji.

Ne bih želeo da se prepucavam, sve što sam želeo da kažem je da prethodni period treba kritički gledati, jer tako može da se nauči iz grešaka, a ako se gleda navijački, onda će uvek i za sve sudija da bude kriv.
Što se srpskog nacionalnog pitanja tiče, niko nije ni želeo time da se bavi, samo su gledali tuđa posla. 1972. su Marko Nikezić, Latinka Perović i Koča Popović upravo govorili da Srbija treba da se bavi sobom, ali je njih zamenio Draža Marković, pa izrodio naslednicu Miru Marković...jagnjeće brigade koje su se bavile uvek tuđim poslom i imali objektivna obrazloženja za subjektivne greške.
A to što govoriš o "zabranama i ograničavanju zakonom" u Srbiji za koju su važili isti savezni zakoni kao i za sve druge republike je upravo dokaz palanačkog mentaliteta. Ne mislim na tebe, već na one koji nisu dozvoljavali individualno preduzetništvo.
inspirativan09 inspirativan09 14:59 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

highshalfbooze
vrlo, vrlo diskutabilno. Jedan od ideologa KPJ je pre rata napisao knjigu o slovenačkom nacionalnom pitanju. Takva knjiga o srpskom nacionalnom pitanju ne postoji.
Ujedno, ako se ne varam, taj čovek, bez ikakvih polaznih osnova, završava kurs političke ekonomije u Moskvi kod Staljina i postaje stožer tog ustrojstva u posleratnoj državi (sovjetski kolaboracionista).
Onda dobiješ preseljenje kompletne fabrike kamiona sa sve radnicima iz Srbije koji bi obučavali te koji su se različito razvijali. Mada je bilo za očekivati obrnut proces.

obavljanje nekih privrednih delatnosti, koje su bile sasvim normalne u zapadnoj Evropi, su bile zabranjivane ili ograničavane zakonima u Srbiji ali su se mogle obavljati u Novom mestu na primer.
Registruješ se, platiš porez u Sloveniji i postaješ 'regularan' u Srbiji.

Ne bih želeo da se prepucavam, sve što sam želeo da kažem je da prethodni period treba kritički gledati, jer tako može da se nauči iz grešaka, a ako se gleda navijački, onda će uvek i za sve sudija da bude kriv.
Što se srpskog nacionalnog pitanja tiče, niko nije ni želeo time da se bavi, samo su gledali tuđa posla. 1972. su Marko Nikezić, Latinka Perović i Koča Popović upravo govorili da Srbija treba da se bavi sobom, ali je njih zamenio Draža Marković, pa izrodio naslednicu Miru Marković...jagnjeće brigade koje su se bavile uvek tuđim poslom i imali objektivna obrazloženja za subjektivne greške.
A to što govoriš o "zabranama i ograničavanju zakonom" u Srbiji za koju su važili isti savezni zakoni kao i za sve druge republike je upravo dokaz palanačkog mentaliteta. Ne mislim na tebe, već na one koji nisu dozvoljavali individualno preduzetništvo.

Daleko i njima lepa kuća.
Bunili se protiv zastranjivanja na jedinom komunističkom putu - kako bi iskorenili sve devijacije i nastavili razvoj kao npr. Severna Koreja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:01 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Ako ima bilo šta dobro u ovoj vlasti je to da pokazuje da nije problem ideologija (raikal demokratska ili proevropska), već svest kod građana.

ako ima bilo šta dobro na ovom blogu je to da iskmpleksiranima pruža priliku da kažu kako se građani Srbije niske svesti, glupi, kako o a vlast predstavlja njihovu sliku, a da sebe izdvoje iz građana.

Oni su bolji, jelte.

Nije važno što nikoga time ne ubede u svoju izuzetnost, važno je da se oni bolje osećaju.

A naravno da ostaju to što jesu, iskmpleksirani mediokriteti.
Ako i to.
highshalfbooze highshalfbooze 15:27 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Uzmi, na primer, da smo mi u školi učili o Prvom svetskom ratu, koji se jedino tako zvao, a sada odjednom svuda nailazim da se zove i Veliki rat. Što, zar Drugi nije, nažalost bio veći, tj. još širih razmera? Ne, nego smo taj naziv preuzeli iz drugih jezika, a ranije to nismo radili.


Koliko sam ja čuo u vezi toga, što ne mora da bude tačno, jeste da se do II sv. rata, onaj rat pre zvao Veliki rat i to svuda, i kod nas i napolju. Tek posle ovog drugog koji ga je, kao što si rekla premašio u svakom pogledu, Veliki rat dobio naziv Prvi sv. rat.

Pomislih da bi možda bilo interesantno zbog čega se u novije vreme opet pojavljuje naziv "Veliki", ali onda u priču treba uvući termine "broadcast media", a ja tu jabuku ne želim da zagrizem, jer bi možda Krlja od nekle iznikao
highshalfbooze highshalfbooze 15:30 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Napisao sam besmislicu koju sam obrisao, ne želim da se izjednačavam sa drugima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:49 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

ne želim da se izjednačavam sa drugima.

O tome pričam, postoje drugi, građani Srbije, i pistojite vi, bolji.
mirelarado mirelarado 16:45 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Pomislih da bi možda bilo interesantno zbog čega se u novije vreme opet pojavljuje naziv "Veliki", ali onda u priču treba uvući termine "broadcast media", a ja tu jabuku ne želim da zagrizem, jer bi možda Krlja od nekle iznikao


I ja sam nastojala da izbegnem udubljivanje u tu priču, objašnjenje, naravno, postoji, ali nepotrebno je da se otvara rasprava u tom pravcu. :)
inspirativan09 inspirativan09 17:31 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

mirelarado
Pomislih da bi možda bilo interesantno zbog čega se u novije vreme opet pojavljuje naziv "Veliki", ali onda u priču treba uvući termine "broadcast media", a ja tu jabuku ne želim da zagrizem, jer bi možda Krlja od nekle iznikao


I ja sam nastojala da izbegnem udubljivanje u tu priču, objašnjenje, naravno, postoji, ali nepotrebno je da se otvara rasprava u tom pravcu. :)

Zašto nepotrebno?
Atomski mrav Atomski mrav 17:38 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Naravno da postoji, a ne bi bilo zgoreg razjasniti
Koliko sam ja čuo u vezi toga, što ne mora da bude tačno, jeste da se do II sv. rata, onaj rat pre zvao Veliki rat i to svuda, i kod nas i napolju. Tek posle ovog drugog koji ga je, kao što si rekla premašio u svakom pogledu, Veliki rat dobio naziv Prvi sv. rat.


A ne, ne, ne, ne, ne! Grešiš, ovaj, grešiš silno, sine!
Prvi svetski rat je dobio taj naziv još pre Drugog svetskog rata jer termin Veliki rat nije bio jednoznačan, naime odnosio se i na rat protiv Napoleonove Francuske.
Atomski mrav Atomski mrav 17:39 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

objašnjenje, naravno, postoji, ali nepotrebno je da se otvara rasprava u tom pravcu. :)


Sad je kasno, konzerva sa crvima je već otvorena.
freehand freehand 17:42 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

A to što govoriš o "zabranama i ograničavanju zakonom" u Srbiji za koju su važili isti savezni zakoni kao i za sve druge republike je upravo dokaz palanačkog mentaliteta. Ne mislim na tebe, već na one koji nisu dozvoljavali individualno preduzetništvo.

A to što govoriš o "zabranama i ograničavanju zakonom" u Srbiji za koju su važili isti savezni zakoni kao i za sve druge republike je upravo dokaz palanačkog mentaliteta. Ne mislim na tebe, već na one koji nisu dozvoljavali individualno preduzetništvo.

Ko nije dozvoljavao individualno preduzetništvo? Znao sam čoveka sa članskom knjižicom uduruženja zanatlija Jugoslavije sa brojem 2. Nosio udubljenje na čelu otkad je sredinom sedamdestih sa Silvanom negde na Avali mercedesom sleteo sa puta i zakucao se u drvo. Radnju otvorio oko pedesete.
Razlike u Jugoslaviji postojale su od mesta do mesta, od opštine do opštine, zato je Sopot, na primer, važio za Meku zanatlija.
A što se tiče tog odnošenja i donošenja... U Sloveniji i Hrvatskoj među tamošnjim domaćinima postoji ista priča. I među vojvođanskim starosedeocima a pošten Srbnin i domaćin čovek ne bi verovao da i među albanskim domaćinima važi ta priča "Trepča radi Beograd se gradi". Ergo - šovinisti su braća. Uvek i svuda.
angie01 angie01 17:47 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....


Pomislih da bi možda bilo interesantno zbog čega se u novije vreme opet pojavljuje naziv "Veliki",


do pocetka drugog svetskog rata, prvi se zvao Veliki rat, a u poslednje vreme se verovatno, koriscenjem raznih istorijskih izvora, taj naziv prosto vratio...uostalom, ni jedan posle, bez obzira na velicinu, broja ucesnika i teritorija koje su bile zahvacene, i svega ostalog sto se broji,(vojaska, naoruzanje, bitke, stradali...), nije vise tako nazivan, pa je prvom svetskom ratu, ostao taj nadimak.
gedza.73 gedza.73 17:50 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

highshalfbooze
Ne bih želeo da se prepucavam

ni ja. samo u vezi

1972. su Marko Nikezić, Latinka Perović i Koča Popović upravo govorili da Srbija treba da se bavi sobom

po sećanju prepričavam referat Latinke Perović ( kako ovo zvuči sam sebi nisam normalan) u vezi MASPOK-a.

ide red 'kako je naveo drug Tito' pa 'blasocijalističkosamoupravljanjetruć' pa red 'kako je rekao drug Tito' pa opet 'blarevolucijalba'.

I Latinka u tom referatu kaže kako pokret u Hrvatskoj nema nacionalni predzank nego ekonomski, da se drugovi i drugarice Hrvati bune zbog ekonomskih uslova 'ali drugovi i drugarice delegati srpski nacionalizam je problem i njega treba saseći u korenu'.


sad zamisli još jedan događaj u kome je učestvovala Latinka Perović (u vezi anticivilizacijskih normi, suzbijanja mržnje i ostalog nenavedenog). ispred kragujevačke Gimnazije, ustanove sa istorijom i renomeom, jedan partijski bot poput nje rukovodi 'ponosnim' omladincima koji spaljuju stripove. Prethodio je njen govor u kome se navodi dobrobit, napredak, demokratija (u kojoj se pominje samo jedna Partija), sloboda (u kojoj nema političkih neistomišljenika) i slične krupne reči koje izgovara svki političar vaćaroš ali se probija animozitet prema zapadnoj kulturi i građanskim vrednostima. a rezultat je bio

highshalfbooze highshalfbooze 18:13 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Atomski mrav

A ne, ne, ne, ne, ne! Grešiš, ovaj, grešiš silno, sine!
Prvi svetski rat je dobio taj naziv još pre Drugog svetskog rata jer termin Veliki rat nije bio jednoznačan, naime odnosio se i na rat protiv Napoleonove Francuske.


To je interesantno, ali na koji tačno rat sa Napoleonom misliš, na brzaka da prelistam pamćenje uz pomoć Vikipedije , bilo je 7 koalicija.
gedza.73 gedza.73 18:16 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
Ko nije dozvoljavao individualno preduzetništvo? Znao sam čoveka

e ako si znao čoveka onda je sigurno bilo dozvoljeno. ja znam da je privatnika na teritoriji Topole ('zlatne' sedamdesete) taman bilo toliko da se jedva naziru tamo negde u daljinji kod poslednje decimale. sitne usluge, fotografi, poneki prevoznik...

na dvadeset i kusur hiljada stanovnika.
u istom vremenskom periodu imaš na stotine porodičnih preduzeća na 'trulom Zapadu' u opštini sličnog brojnog stanja od kojih su neka danas svetska imena.
u jednoj radnika plaćaju 17 eura na sat. sad ti navedi primer 'jednog čoveka iz Sopota koji ima fabriku, plaća radnike toliko po satu i izvozi proizvod Nemcima, Mađarima, Poljacima...'

i probaj da se setiš vremena kad su državna samoupravljačka preduzeća pod izgovorom udruživanja sredstava prosila od gastarbajtera pare kako bi ih zaposlili.

veliki giganti, na korak od bankrota, prodavali randna mesta povratnicima iz inostranstva za marke.



nikvet pn nikvet pn 18:21 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand

Ko nije dozvoljavao individualno preduzetništvo?


Закон.

Приватна ветеринарска пракса није дозвољена.

До Анте Марковића и Закона о личном раду 1990. Савезног закона који је изнад републичког па је нас неколико на крв и нож отворило и опстало. Дух је изашао из боце.

Исто је важило за лекаре, архитекте, инжењере... Мој пок.отац би још 60-тих направио грађевинску фирму али закон није дао, па је направио градски водовод.
freehand freehand 18:28 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

e ako si znao čoveka onda je sigurno bilo dozvoljeno. ja znam da je privatnika na teritoriji Topole ('zlatne' sedamdesete) taman bilo toliko da se jedva naziru tamo negde u daljinji kod poslednje decimale. sitne usluge, fotografi, poneki prevoznik...

Ako je postojao JEDAN onda je bilo dozvoljeno. Neka sam ja slagao, taj jedann iz topole je dovoljan. A iz citiranog se vidi da nije bio jedan nego mnoštvo. Šta god da je radio i čime god da se bavio. Nego da ne kompšlikujem, Nego da ne komplikujem i ne otežavam za razjmevanje.

u istom vremenskom periodu imaš na stotine porodičnih preduzeća na 'trulom Zapadu' u opštini sličnog brojčanog stanja od kojih su neka danas svetska imena.

Da, mislio sam da pričamo o Sloveniji, u istoj državi. Nema veze, ko me tera da se držim teme ko pijan plota.
u jednoj radnika plaćaju 17 eura na sat.

Bruto. I ne iskazuju koliko u plati učestvuju Irak i Libija, Malezija i Indonezija.
gedza.73 gedza.73 18:35 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Ako je postojao JEDAN onda je bilo dozvoljeno

saću ja kao pravi SNS bot da te pitam da li isti aršin važi za slobodu medija danas.

Nego da ne komplikujem i ne otežavam za razjmevanje.

ne, ne, ne ne odustaj. ti mene uvek oduševiš kako razmišljaš.

eto baš me zanima šta bi se desilo da sam ja tada hteo da kupim mašine za livenje plastike, da ih uvezem, zaposlim dvadeset radnika i izvozim za Austriju plastičnonešto.

jel' bi' bio JEDAN ili bih postao NIJEDAN?

Bruto.

neto. nije Malezija, Irak nego Pakistanac
freehand freehand 18:44 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

saću ja kao pravi SNS bot da te pitam da li isti aršin važi za slobodu medija danas.

SNS botovi nemaju sposobnost da prespajaju. Za prespajanje sopstvenih postavki na novi nivo (a što je tovja tekta kurva?!) potrebna je makar rudimentarna inteligencija.
Doduše, ona podrzumeva i volju i zlobu.
eto baš me zanima šta bi se desilo da sam ja tada hteo da kupim mašine za livenje plastike, da zaposlim dvadeset radnika i izvozim za Austriju plastičnonešto.


To moraš da pitaš nekog ko gleda u šolju, pasulj ili svinjsku plećku. Drugara nekog, šta ja znam.
Ono što ja mogu da ti kažem jeste da je broj zaposlenih bio ograničen na 15.
A to NIJEDAN kao asocijacija na anihilaciju liči, otprilike, na ovo vučićevo STRELJAJTE ME. Toe taj nivointelektualne i moralne visine.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:48 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

eto baš me zanima šta bi se desilo da sam ja tada hteo da kupim mašine za livenje plastike, da ih uvezem, zaposlim dvadeset radnika i izvozim za Austriju plastičnonešto.


Ništa.
Drugovi bi ti došli na otvaranje, ponudili kredite, vodili te na sajmove da podstiču privatnu inicijativu i privatnu privredu...u komunizmu.

Jebote Gedžo pa odakle ti volja da pišeš o besmislicama kakva je, da li je postojala privatna privreda u komunizmu?

gedza.73 gedza.73 19:02 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Jebote Gedžo pa odakle ti volja da pišeš o besmislicama kakva je, da li je postojala privatna privreda u komunizmu?

inspirativan09 inspirativan09 19:04 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

hoochie coochie man
eto baš me zanima šta bi se desilo da sam ja tada hteo da kupim mašine za livenje plastike, da ih uvezem, zaposlim dvadeset radnika i izvozim za Austriju plastičnonešto.


Ništa.
Drugovi bi ti došli na otvaranje, ponudili kredite, vodili te na sajmove da podstiču privatnu inicijativu i privatnu privredu...u komunizmu.

Jebote Gedžo pa odakle ti volja da pišeš o besmislicama kakva je, da li je postojala privatna privreda u komunizmu?


Što da ne piše?
Evo Frihend tvrdi da Gedža nema pojma i da je postojao jedan privatnik.

Ono što meni nije jasno - kako iko može da nalazi opravdanja za onaj nakaradni komunjarski sistem?
Kako je to moguće?
freehand freehand 19:08 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Evo Frihend tvrdi da Gedža nema pojma i da je postojao jedan privatnik.

Ti si svestan da si ovime slagao kao poslednja jeftina uličćarska barabetina ali si ipak udario ENTER?
inspirativan09 inspirativan09 19:12 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
Evo Frihend tvrdi da Gedža nema pojma i da je postojao jedan privatnik.

Ti si svestan da si ovime slagao kao poslednja jeftina uličćarska barabetina ali si ipak udario ENTER?

Ne radi mi ENTER.

Ajde, šta se ljutiš?
Pa nisi ti jedini koji hvali taj nakaradni sistem.
Ima vas još nekoliko.
freehand freehand 19:21 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Ajde, šta se ljutiš?
Pa nisi ti jedini koji hvali taj nakaradni sistem.
Ima vas još nekoliko.

Znaš kako: nekad zaista mislim da mi je ovo komunističko vaspitanje nametnuto od škole i roditelja pretesno i kako bi trebalo da ti odgovorim onako kako zaslužuješ.
A onda pomislim da je upravo to ono što nas razdvaja i razlikuje pa se opustim i kažem - let him be. Neka dripca.
angie01 angie01 19:37 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Приватна ветеринарска пракса није дозвољена.

Исто је важило за лекаре, архитекте, инжењере.


ja to stvarno ne znam- ne znam kakav je bio zakon u to vreme za privatno preduzetnistvo- ali sam vec bila rodjena:)), kada sam bila kod bake i razbolela se, a ona me odvela kod svog femili doktora, koji nije bio zaposlen u domu zdravlja niti bolnici- sad ne umem bolje da objasnim.

no zanatlije su bili privatni preduzetnici, susteri, frizeri, poslasticari, pekari, stolari,... pa ugostitelji, kafedzije,...prve diskoteke, klubovi,...osamdesetih su pocele da se otvaraju razne privatne delatnosti- znaci u Jugoslaviji,...nasla sam neki podatak da je 1977. bio otvoren privatni servis za remont elektricnih uredjaja.

inspirativan09 inspirativan09 20:34 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

angie01
Приватна ветеринарска пракса није дозвољена.

Исто је важило за лекаре, архитекте, инжењере.


ja to stvarno ne znam- ne znam kakav je bio zakon u to vreme za privatno preduzetnistvo- ali sam vec bila rodjena:)), kada sam bila kod bake i razbolela se, a ona me odvela kod svog femili doktora, koji nije bio zaposlen u domu zdravlja niti bolnici- sad ne umem bolje da objasnim.

no zanatlije su bili privatni preduzetnici, susteri, frizeri, poslasticari, pekari, stolari,... pa ugostitelji, kafedzije,...prve diskoteke, klubovi,...osamdesetih su pocele da se otvaraju razne privatne delatnosti- znaci u Jugoslaviji,...nasla sam neki podatak da je 1977. bio otvoren privatni servis za remont elektricnih uredjaja.


Hahahahah, zagrcnuh se!
inspirativan09 inspirativan09 20:35 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
Ajde, šta se ljutiš?
Pa nisi ti jedini koji hvali taj nakaradni sistem.
Ima vas još nekoliko.

Znaš kako: nekad zaista mislim da mi je ovo komunističko vaspitanje nametnuto od škole i roditelja pretesno i kako bi trebalo da ti odgovorim onako kako zaslužuješ.
A onda pomislim da je upravo to ono što nas razdvaja i razlikuje pa se opustim i kažem - let him be. Neka dripca.

Čekaj!
Ti si to meni rekao da sam dripac?!
freehand freehand 21:05 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

inspirativan09
freehand
Ajde, šta se ljutiš?
Pa nisi ti jedini koji hvali taj nakaradni sistem.
Ima vas još nekoliko.

Znaš kako: nekad zaista mislim da mi je ovo komunističko vaspitanje nametnuto od škole i roditelja pretesno i kako bi trebalo da ti odgovorim onako kako zaslužuješ.
A onda pomislim da je upravo to ono što nas razdvaja i razlikuje pa se opustim i kažem - let him be. Neka dripca.

Čekaj!
Ti si to meni rekao da sam dripac?!

Dripčina, ako mogu da se isrpavim i dopunim.
inspirativan09 inspirativan09 21:15 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
inspirativan09
freehand
Ajde, šta se ljutiš?
Pa nisi ti jedini koji hvali taj nakaradni sistem.
Ima vas još nekoliko.

Znaš kako: nekad zaista mislim da mi je ovo komunističko vaspitanje nametnuto od škole i roditelja pretesno i kako bi trebalo da ti odgovorim onako kako zaslužuješ.
A onda pomislim da je upravo to ono što nas razdvaja i razlikuje pa se opustim i kažem - let him be. Neka dripca.

Čekaj!
Ti si to meni rekao da sam dripac?!

Dripčina, ako mogu da se isrpavim i dopunim.

Slobodno, slobodno!
Vidi se, naučio Tito kulturi!

freehand freehand 21:26 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Slobodno, slobodno!
Vidi se, naučio Tito kulturi!

Mama, tata, familija, komšiluk, učiteljica, učitelj, nastavnici i profesori.
tito samo kao daleki uzor.
I svi insistirali da je laž nedopustiva i neoprostiva.
Da lažu samo dripci i beslovesni prostaci, pout onih koji su u stanju da napišu ovako nešto:
Evo Frihend tvrdi da Gedža nema pojma i da je postojao jedan privatnik.

To može samo besprizorna džukela koja bi se obračunavala sa tuđim majkama jer su napisali da je on rekao nešto što nije rekao.
inspirativan09 inspirativan09 21:39 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
Slobodno, slobodno!
Vidi se, naučio Tito kulturi!

Mama, tata, familija, komšiluk, učiteljica, učitelj, nastavnici i profesori.
tito samo kao daleki uzor.
I svi insistirali da je laž nedopustiva i neoprostiva.
Da lažu samo dripci i beslovesni prostaci, pout onih koji su u stanju da napišu ovako nešto:
Evo Frihend tvrdi da Gedža nema pojma i da je postojao jedan privatnik.

To može samo besprizorna džukela koja bi se obračunavala sa tuđim majkama jer su napisali da je on rekao nešto što nije rekao.

Da li sam ja dobro shvatio da ti sebe nazivaš džukelom?!
Čemu to?
Pa nisi ti kriv što ti komunjare natukle gluposti u glavu.
Nisi jedini!
freehand freehand 21:44 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Da li sam ja dobro shvatio

Ne, ali volim da mislim da nisi ti kriv za to.
inspirativan09 inspirativan09 23:19 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
Da li sam ja dobro shvatio

Ne, ali volim da mislim da nisi ti kriv za to.

Izvini što ne mogu više da ti odgovaram.
Kasno je - a i, nekako, žao mi te je.
freehand freehand 23:23 02.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

inspirativan09
freehand
Da li sam ja dobro shvatio

Ne, ali volim da mislim da nisi ti kriv za to.

Izvini što ne mogu više da ti odgovaram.
Kasno je - a i, nekako, žao mi te je.

Razumem. I meni je bilo žao kad su onog Čarlija lažno prepoznali kao komunjaru Slađana Pičića,
inspirativan09 inspirativan09 06:08 03.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
inspirativan09
freehand
Da li sam ja dobro shvatio

Ne, ali volim da mislim da nisi ti kriv za to.

Izvini što ne mogu više da ti odgovaram.
Kasno je - a i, nekako, žao mi te je.

Razumem. I meni je bilo žao kad su onog Čarlija lažno prepoznali kao komunjaru Slađana Pičića,

Eeee, pa tu treba da ti je žao drugih.
A kada već pominješ, što bi rekao Čvarkov, pozdravi svoju mamu.
freehand freehand 09:04 03.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

inspirativan09
freehand
inspirativan09
freehand
Da li sam ja dobro shvatio

Ne, ali volim da mislim da nisi ti kriv za to.

Izvini što ne mogu više da ti odgovaram.
Kasno je - a i, nekako, žao mi te je.

Razumem. I meni je bilo žao kad su onog Čarlija lažno prepoznali kao komunjaru Slađana Pičića,

Eeee, pa tu treba da ti je žao drugih.
A kada već pominješ, što bi rekao Čvarkov, pozdravi svoju mamu.

Hoću. Da nije umrla sigurno bi se mnogo radovala pozdravu od jednog tako finog i lepo vaspitanog gospodina.
freehand freehand 09:04 03.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

...
inspirativan09 inspirativan09 16:54 03.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

freehand
inspirativan09
freehand
inspirativan09
freehand
Da li sam ja dobro shvatio

Ne, ali volim da mislim da nisi ti kriv za to.

Izvini što ne mogu više da ti odgovaram.
Kasno je - a i, nekako, žao mi te je.

Razumem. I meni je bilo žao kad su onog Čarlija lažno prepoznali kao komunjaru Slađana Pičića,

Eeee, pa tu treba da ti je žao drugih.
A kada već pominješ, što bi rekao Čvarkov, pozdravi svoju mamu.

Hoću. Da nije umrla sigurno bi se mnogo radovala pozdravu od jednog tako finog i lepo vaspitanog gospodina.

Ako je umrla, slava joj.
Pozdravi onda nekog drugoga.
Prema uglađenima uglađeno, prema govnima recipročno.
vcucko vcucko 22:43 03.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

mirelarado
apostata
... tokom takozvanog Desanta na Drvar.

Kavog 'takozvanog'?


Pod tim imenom je u našoj istoriji zabeležena nemačka Operation Rösselsprung (Konjićev skok - Potez skakačem). I jeste bio vazdušni desant na Drvar i potom neuspeli pokušaj likvidacije Vrhovnog štaba i Tita. Dakle, "takozvani" jer je tako nazvan, a ne zato što ga nije bilo. Da sumnjam u taj istorijski događaj (što bi bilo sumanuto s moje strane), rekla bih "navodni".

A šta kažu knjige, je li desant predvodio Otto Skorzeny ili ne?

Jer, jel'te, jedni učeni ljudi kažu ovako, drugi onako...
vcucko vcucko 22:56 03.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

gedza.73

obavljanje nekih privrednih delatnosti, koje su bile sasvim normalne u zapadnoj Evropi, su bile zabranjivane ili ograničavane zakonima u Srbiji ali su se mogle obavljati u Novom mestu na primer.
Registruješ se, platiš porez u Sloveniji i postaješ 'regularan' u Srbiji.

Da, ali ne samo u Srbiji. Npr. mnogo privatnih autoprevoznika iz Hrvatske su u nekom periodu (70-ih sigurno) registrovali vozila i firme u Sloveniji.
Bez ikakvih zadnjih misli - nije ti palo na pamet da je to bilo zbog toga, što je većina u Slo razmišljala onako (neka ih, neka rade i zarade), a većina u Srb ovako (e nećeš ti da se bogatiš, mjktjbm).
A ne što je neki mastermajnd tako hteo...
gedza.73 gedza.73 00:00 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

vcucko
većina u Srb ovako (e nećeš ti da se bogatiš, mjktjbm).

ovo je nametnuta mantra o zlim, zaostalim Srbima iz centralne Srbije koji ne znaju ništa a imaju ogromnu želju da komšiji crkne krava.
Dok je Srbija bila Srbija u Kragujevcu je postojao klaster privatnika (između ostalog proizvodili plčice).
U XIX veku je sa svih strana doseljavano u Srbiju a ne odseljavano. pošto je centralna Srbija prva postala država od svih krajeva u regionu. Kao što je izvojevala svoju slobodu i u I svetskom ratu.

Kragujevac je postao u vremenu izgradnje Topolivnice grad sa dosta stranaca. nisu ih lokalci prebijali po ulicama, nisu ih bili motkama što industrijalizuju Kragujevac i okolinu.

за Крагујевац почиње нови развојни период који утиче на досељавање великог броја радника из земље и иностранства, изградњу нових насеља, оснивање школа за будуће раднике, развој занатства и трговине. Крагујевац је постао и центар радничког покрета и либералних идеја. Град је осим политичког и културног средишта постао најважнији индустријски центар Србије.

На предлог Шарла Лубрија основани су Болничка каса и Раднички фонд у који су радници издвајали средства за лечење оболелих. На његов предлог Кнез Александар је одобрио да радници могу да добијају лекове на рецепт упола цене у Правитељственој апотеци.

На светској изложби у Паризу, тада Војно-технички завод представио је 40 производа и пет машина. Награђени су са пет сребрних и једном бронзаном медаљом.


Kad je Srbija postala Jugoslavija imala je najveću fabriku konzervi na Balkanu. Vlasnik j ebio izuzetno poštovan čovek, njegova žena je pomagala siromašne. Tokom rata su štitili svoje radnike od streljanja u Šumaricama da bi nakon rata, kad su ih uhapsili, u njihovu odbranu stao ogroman broj žitelja Kragujevca.
Njegova fabrika je bila napravljena po svim tadašnjim evropskim normama.

Tržnica koja je izgrađena u samom centru, preko puta Gimnazije, je nastala u vreme najveće urbanizacije grada (posle rata grad se samo širio, često bez plana, bez kanalizacije, bez puteva...) tako što su građani Kragujevca zahtevali peticijom da se uredi pijac. u arhivu postoji dokumentacija o odabiru najboljeg projekta (Biro braće Solarevićnešto iz Beograda a arhitekta je bio Kovalski... zapamtio po pingvinima), izvođača radova, materijala.

Posle rata ima Šumadinaca koji su odlazili (prvi talas je bukvalno bežao) u Australiju i Ameriku. Tamo su neki napravili ozbiljna preduzeća.

srpski ustav iz 183ineke utvrđuje načelo slobodne trgovine. Sovjetski ustav nešto više od sto godina kasnije zabranjuje slobodnu trgovinu.
apostata apostata 01:02 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

gedza.73


Homo Sovieticus (Dog Latin for Soviet Man) is a sarcastic and critical reference to an average conformist person in the Soviet Union also observed in other countries of the Eastern Bloc.


Mada sam pretpostavljao odakle si ovo uzeo rekoh hajde da za svaki slučaj provjerim i bio sam u pravu.
E sada interesantno mi je zašto nisi dao citat do kraja:” The term was popularized by Soviet writer and sociologist Aleksandr Zinovyev, who wrote the book titled Homo Sovieticus.

Drugim riječima termin je već postojao u zapadnoj nauci, ali Zinovjev je onaj koji ga je lansirao u orbitu političke i publicističke svakodnevnice, a sadržaji kojima je on tamo ispunjen većinom su umetnuti poslije njegove knjige.

No kod Zinovjeva postoji jedan problem (odnosno više problema, ali evo sada samo jedan) – Zinovjev je tada rekao i da je on homo soveticus.
Zato sam gore i napisao da mi je ona nedocitiranost interesantna. Tako da ne znam da li si nešto o Zinovjevu znao ili nisi, ali ako nisi onda stvarno imaš izuzetnu intuiciju.

Krajem prošle godine, u za sada posljednjem blogu koji sam ovde napisao pričao sam, između ostalog i o Kuzmi Rodionoviču, e i Kuzma je gedžo homo soveticus .., a eto Boga mi i Aleksandar Aleksandrovič.
I ja sam imao sreće da sam takvih kao Kuzma upoznao ’90-tih podosta (kao i drugih) pa mi tako sada niko ne može o tom fenomenu pričati nekakvu šematizovanu pojednostavljenu priču.

Homo soveticus sam po sebi nije nikakav realni antropološki tip - on je generički pojam, koji je obuhvatao veliki broj podtipova i zatim i varijacija unutar njih samih.
Pa je tako u sklopu tog fenomena postojao npr. Kuzma Rodionovič na jednoj strani, ali i neko, od njega skoro pa dijametralno suprotan, na drugoj strani.

Homo soveticus je svakako postojao u teoriji kao idealni tip.
S jedne strane zida taj ideal bio je ispunjen samo pozitivnim, a sa druge strane isključivo negativnim.

Slična stvar je i kod homo economicusa, koji je, uzgred budi rečeno, po meni antropološka nakaza (ali ipak mnogo više čovjek od njegove degenerisane mutacije homo consumensa, koji je opet antropološka katastrofa).
E i taj homo economicus je naravno takođe isključivo hipotetički tip sa cijelim spektrom podtipova i varijacija.

E a homo economicusa nije volio ni Zinovjev.
Na prvoj pres-konferenciji predstavili su ga kao žrtvu režima koji se uspio izvući iz svijeta neslobode u svijet slobode. On je odgovorio otprilike ovako, da on u SSSR-u nije bio neslobodan, da Zapad ne smatra svijetom slobode i da je režim više stradao od njega, nego on od režima.

U jednom kasnijem intervjuu izjavio je da mu je na Zapadu najneprijatnije što mora živjeti u svijetu privatne svojine i da je po njemu najveće dostignuće SSSR-a upravo to što je ljude oslobodio košmara private svojine.

Zbog svega ovoga uskoro su se u evropskim novinama pojavili članci u kojima se tvrdilo da se on na Zapadu našao greškom, a ubrzo i niko od slavnih disidenata i poznatih emigrantskih organizacija nije htio da ima nikakvog posla sa njim.

Po povratku u SSSR i prisustvovanju njegovom raspadu izjavio je znao da će do ovoga doći nikada ne bi napisao ni jedan red onoga što je napisao, a još kasnije je rekao da je SSSR bio vrhunac ruske istorije.

A kada bi samo znao šta je o Staljinu rekao .., a eto u mladosti ga je planirao ubiti i zbog kritike Staljina je bio i privođen (čini mi se) 1939.
vcucko vcucko 07:55 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

gedza.73
vcucko
većina u Srb ovako (e nećeš ti da se bogatiš, mjktjbm).

ovo je nametnuta mantra o zlim, zaostalim Srbima iz centralne Srbije koji ne znaju ništa a imaju ogromnu želju da komšiji crkne krava.

Ama niko to ne spori, sve što si napisao.
Nego postoje i oni drugi, ti sitni i zavidni, čiji je način razmišljanja sistem favorizovao i gurao. Negde uspešnije, negde manje uspešno.
Cela stvar je i bila zasnovana na tome, da neko ne odskoči i da se sitnež zbog toga ne oseti pogođenom. Naš sistem je bio, da tako kažem, komunističkiji od onog u Varšavskom paktu. Jer tamo niko nije ni verbalno podilazio lumpenproletarijatu, nego je isti smatran kao nekakvo nužno zlo.
Zato su se lakše i vratili u kapitalizam.
gedza.73 gedza.73 08:15 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

apostata
E sada interesantno mi je zašto nisi dao citat do kraja


mislio sam da je dovoljno ovoliko.

Homo Sovieticus... is a sarcastic and critical reference to an average conformist person in the Soviet Union also observed in other countries of the Eastern Bloc. Homo Sovieticus, however, was a term with largely negative connotations, invented by opponents


Tako da ne znam da li si nešto o Zinovjevu znao ili nisi

nikad pre čuo. Generalno čovek iz jugoistočnog bloka se ponaša, razmišlja i deluje pomalo netipično čak, na primer, i za ljude koji su se suprostavljali inkviziciji i verskom fanatizmu. posle prolaska inkvizitora tvrdi kako spaljivanje drugačijih pročišćava društvo.

Po povratku u SSSR i prisustvovanju njegovom raspadu izjavio je znao da će do ovoga doći nikada ne bi napisao ni jedan red onoga što je napisao, a još kasnije je rekao da je SSSR bio vrhunac ruske istorije.

lepo. mene podseća na dijagnozu stokholmskog sindroma.

U jednom kasnijem intervjuu izjavio je da mu je na Zapadu najneprijatnije što mora živjeti u svijetu privatne svojine i da je po njemu najveće dostignuće SSSR-a upravo to što je ljude oslobodio košmara private svojine.

ne treba zanemariti veliko dostignuće sistema da se oslobodi ljudi koji su smatrali da privatna svojina nije svojina nekog fantomskog partijskog udruženja kojim rukovode partijski poslušnici (uz poneku starletu alavu na bunde) kao ni košmare ljudi koji su bili ideološki na drugoj strani. Kao ni jurišnike protivnika privatne svojine na centar Beograda i dedinjske vile.

svi mi robujemo nekim svojim stavovima i pogledima ali me svaki put iznova zaprepasti homojugolsavikus, podvrsta comunoindustrialis, koji tvrdi da se takav sistem pokazao najboljim i da ga je uništio nacionalizam iako je nakon prvobitnog ukidanja privatne svojine i opšte krađe, ino dotacija i kredita, dozvoljavanja prodaje oružja arapskim fanaticima i teroristima kao nagradu za zasluge Vojne krajine između dva bloka ta privreda bankrotirala početkom osamdesetih.
vrlo bitan razlog koji je, između ostalog, izazavao rat.

kao na Uskršnjim ostrvima kad su se članovi plemena, idolopoklonički robujući formama, podelili i sukobili između sebe, pojeli sve a onda, i pored kanibalizma, počeli da izumiru.
Markes
Naš prvi susret s proletarijatom istočnog sveta dogodio se sasvim neočekivano... Nikada dotad nisam video toliku količinu patetike u jednom tako jednostavnom činu svakodnevnog života kao što je doručak... Žaklin je izgovorila rečenicu za koju mislim da je bio jedini pravi komentar u tom trenutku:
- Jadni ljudi


sistem u kome se mladić iz Futoga izbaci iz Komunističke partije zato što ima bradu? seku kravate ljudima po ulici?
to sloboda?

da li je stvarno istina da je Staljin izgovorio tezu kako je najbolje boljševičku vlast kad se uruši zameniti nacionalističkom? i otkud u svim istraživanjima istočnog bloka veliki procenat ksenofobije, netolerancije, političke rigidnosti, netrpeljivosti prema drugačijem mišljenju, sklonost autoritetima?
uz dobar procenat senior populacije koja tvrdi kako je taj sistem bio bezbedniji, sigurniji, prosperitetniji.

edit
Bolje prošao Fon Braun od saveznika nego onaj Rus od Staljina, ne sećam mu se imena, naučnik najzaslužniji za svemirski ruski program. što govori da nisu Amerikanci i Nemci pametniji (osim što su Germani uvalili Rusima u program virus zvani Lenjin) već da je sistem loš, da je upropastio i unazadio jednu popriličnu veliku, ne samo teritorijonalno, zemlju.
gedza.73 gedza.73 08:23 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

vcucko
Nego postoje i oni drugi, ti sitni i zavidni, čiji je način razmišljanja sistem favorizovao i gurao.

to da. Opet na primeru Kragujevca ja ne pravim razliku između Marisava Petrovića i oficira OZNE, ne mogu da mu se setim imena, koji je učestvovao u streljanju Kragujevčana nakon rata.

imam problem što je oznaš bio heroj, ugledan član društva i primer ponašanja.

verbalno podilazio lumpenproletarijatu, nego je isti smatran kao nekakvo nužno zlo.
Zato su se lakše i vratili u kapitalizam.

saglasan. odnosi u društvu se... trebalo bi da se donose konsenzusom što širih društvenih grupa. Zakoni koji će biti u najboljem interesu celokupnog društva na mnogaja ljeta.

al' je kod nas vladalo uređenje, kako reče jedan nacistički pravnik, poput Stambolićevog 'za Partiju zakoni ne važe' da Firer ne mora poštovati ustav niti zakone ako smatra da je to u interesu zajednice.

Ta sitnica, sa količinom dopuštenih sloboda, razlikuje totalitarizam od uređenog društva. A narod se samo prilagođava.
inspirativan09 inspirativan09 09:00 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

gedza.73

...

al' je kod nas vladalo uređenje, kako reče jedan nacistički pravnik, poput Stambolićevog 'za Partiju zakoni ne važe' da Firer ne mora poštovati ustav niti zakone ako smatra da je to u interesu zajednice.

Ta sitnica, sa količinom dopuštenih sloboda, razlikuje totalitarizam od uređenog društva. A narod se samo prilagođava.

Gedžo, ko si ti da (im) tako drmaš kavez tvrdeći da komunjarizam i dragi drug Tito nisu bili u potpunosti savršeni?
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:03 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

mirelarado
apostata
... tokom takozvanog Desanta na Drvar.

Kavog 'takozvanog'?


Pod tim imenom je u našoj istoriji zabeležena nemačka Operation Rösselsprung (Konjićev skok - Potez skakačem). I jeste bio vazdušni desant na Drvar i potom neuspeli pokušaj likvidacije Vrhovnog štaba i Tita. Dakle, "takozvani" jer je tako nazvan, a ne zato što ga nije bilo. Da sumnjam u taj istorijski događaj (što bi bilo sumanuto s moje strane), rekla bih "navodni".


Posto mi pismenost i pravopis nisu bas na pozeljnom nivou molio bih objasnjenje da li
"takozvani" treba pisati ispred svih naziva stvari i pojava ili samo ispred nekih.
I kako se odredjuje gdje treba piasti i govoriti to "takozvani"
mirelarado mirelarado 14:09 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

kamilo_emericki
mirelarado
apostata
... tokom takozvanog Desanta na Drvar.

Kavog 'takozvanog'?


Pod tim imenom je u našoj istoriji zabeležena nemačka Operation Rösselsprung (Konjićev skok - Potez skakačem). I jeste bio vazdušni desant na Drvar i potom neuspeli pokušaj likvidacije Vrhovnog štaba i Tita. Dakle, "takozvani" jer je tako nazvan, a ne zato što ga nije bilo. Da sumnjam u taj istorijski događaj (što bi bilo sumanuto s moje strane), rekla bih "navodni".


Posto mi pismenost i pravopis nisu bas na pozeljnom nivou molio bih objasnjenje da li
"takozvani" treba pisati ispred svih naziva stvari i pojava ili samo ispred nekih.
I kako se odredjuje gdje treba piasti i govoriti to "takozvani"



Izvini, ne razumem se u opismenjavanje odraslih. Ne smeta mi, što se, očito, ne slažeš s mojim stavovima, ali, ako možeš, uzdrži se od ovakvih detinjarija. Unapred zahvalna.
gedza.73 gedza.73 18:00 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

komunjarizam i dragi drug Tito nisu bili u potpunosti savršeni?

Komunizam u Srbiji je najzaslužniji za propast socijademokratske ideje i za sadašnji koruptivno-feudalni kapitalizam.

utopisjka priča o opštoj javnoj svojini može najlakše da se uporedi u praksi.

S jedne strane je Srbija (sama i u kraljevini) izašla iz vekovne okupacije, balkanskih ratova i I svetskog rata opustošena, opljačkana, uništena i materijalno i populacijski.
koliko je meni poznato ne postoje jame u koje su Srbi, sveteći se za sva zlodela njima učinjena, bacali hrvate ili muslimane koji su ratovali u KuK vojsci.

takva Srbija je imala ljude školovane po evropskim naučnim centrima, gradila se i izgrađivala, imala kakvu takvu demokratiju i nekakvu industriju (da nije tako i da nije postojala saradnja sa evropskim industrijalcima ne bi na primer kalemar iz Drenove vadio čoveka iz zatvora da im kao tehnolog spase posao sa Italijanima kad su vino pretvorili u sirće, niti bi imali šta nakon rata da nacionalizuju... bar jedna trećina je bila predratna srpska indutrija).
Logori u onom bukvalnom smislu nisu postojali (to što se pozivaju na Glavnjaču i druge zatvore treba znati da intelektualni krem Rusije koji je izbegao od progona nemačkog agenta Lenjina... koji je predao svoju državu na tacni nemcima i kapitulirao na strani centralnih sila i koji je u građanskom ratu koji je izazvao tokom nemačke okupacije pobio skro sve što je moglo da se pobije... je bio lični svedok opšteg ruskog kolapsa a prisutan u Beogradu i Srbiji, zaslužan za mnoge stvari kojima se mi danas dičimo... što je malo gurnuto u stranu kako bi neki drugi inferiorni poslušnici dobili na značaju)

S druge strane u Rusiji, gde je komunizam u punom zamahu su zabeleženi slučajevi kanibalizma zbog gladi i usled masovnih preseljenja stanovništva dirigovanog iz Moskve, iz partijskog centra.
Logori za neistomišljenike, ubijanja srpskih komunista, osnivača partije, ne od strane kralja već od strane Staljina i kompanije. primer kako velika zemlja, s velikim naučnicima, umetnicima, intelektualcima može biti potpuno upropaštena ideološkim zaluđenicima finansiranim iz Nemačke.

oni što su pretekli su se zalagali za rasturanje Jugoslavije, pripajanje Sovjetskoj republici i nasilno rušenje poretka u Srbiji (što su i uradili na nedemokratskom, lažiranom glasanju u Jajcu).

Srbija koja, siromašna ali s druge strane poštovana od velikih sila saveznica i pobednica u I svetskom ratu je postala pod patronatom sovjetskih agenata, vojnika poražene austrougarske vojske azijatska despotija.

reći da je to napredak u drugoj polovini XX veka je vrhunski cinizam.
freehand freehand 20:42 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Mada sam pretpostavljao odakle si ovo uzeo rekoh hajde da za svaki slučaj provjerim i bio sam u pravu.

Udario si na Kuzmu Gladiševa iz sfere društvenih nauka.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:51 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

vcucko
gedza.73

obavljanje nekih privrednih delatnosti, koje su bile sasvim normalne u zapadnoj Evropi, su bile zabranjivane ili ograničavane zakonima u Srbiji ali su se mogle obavljati u Novom mestu na primer.
Registruješ se, platiš porez u Sloveniji i postaješ 'regularan' u Srbiji.

Da, ali ne samo u Srbiji. Npr. mnogo privatnih autoprevoznika iz Hrvatske su u nekom periodu (70-ih sigurno) registrovali vozila i firme u Sloveniji.
Bez ikakvih zadnjih misli - nije ti palo na pamet da je to bilo zbog toga, što je većina u Slo razmišljala onako (neka ih, neka rade i zarade), a većina u Srb ovako (e nećeš ti da se bogatiš, mjktjbm).
A ne što je neki mastermajnd tako hteo...

Kao bivsi autoprevoznik potvrdjujem da si u pravu. Istina, djelimicno.
U pitanju je bila dozvoljena nosivost kamiona. Valjda je to bilo u nadleznosti opstina da odredjuje dozvoljenu nosivost kamiona sto je imalo za posledicu da je negdje bilo moguce registrovati kamion samo do 4t dozvoljene nosivosti, negdje 7,5t a negdje i 26t dozvoljene nosivosti. Pored nekih slovenackih opstina kamion velike nosivosti bilo je moguce registrovati i Sisku, Hrvatska ili Laktasi, BiH.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:43 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

mirelarado
kamilo_emericki
mirelarado
apostata
... tokom takozvanog Desanta na Drvar.

Kavog 'takozvanog'?


Pod tim imenom je u našoj istoriji zabeležena nemačka Operation Rösselsprung (Konjićev skok - Potez skakačem). I jeste bio vazdušni desant na Drvar i potom neuspeli pokušaj likvidacije Vrhovnog štaba i Tita. Dakle, "takozvani" jer je tako nazvan, a ne zato što ga nije bilo. Da sumnjam u taj istorijski događaj (što bi bilo sumanuto s moje strane), rekla bih "navodni".


Posto mi pismenost i pravopis nisu bas na pozeljnom nivou molio bih objasnjenje da li
"takozvani" treba pisati ispred svih naziva stvari i pojava ili samo ispred nekih.
I kako se odredjuje gdje treba piasti i govoriti to "takozvani"



Izvini, ne razumem se u opismenjavanje odraslih. Ne smeta mi, što se, očito, ne slažeš s mojim stavovima, ali, ako možeš, uzdrži se od ovakvih detinjarija. Unapred zahvalna.

Dobro, pomoc u opismenjavanju cu potraziti na drugom mijstu. Oni koji iznose svoje stavove u takozvanoj javnosti a ne mogu podnijeti pristojno izrazen, pozitivan ili negativan, sud iste, ne trebaju izlaziti u javnost. Takozvanu.
gedza.73 gedza.73 21:48 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

.
mirelarado mirelarado 23:55 04.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

kamilo_emericki
mirelarado
kamilo_emericki
mirelarado
apostata
... tokom takozvanog Desanta na Drvar.

Kavog 'takozvanog'?


Pod tim imenom je u našoj istoriji zabeležena nemačka Operation Rösselsprung (Konjićev skok - Potez skakačem). I jeste bio vazdušni desant na Drvar i potom neuspeli pokušaj likvidacije Vrhovnog štaba i Tita. Dakle, "takozvani" jer je tako nazvan, a ne zato što ga nije bilo. Da sumnjam u taj istorijski događaj (što bi bilo sumanuto s moje strane), rekla bih "navodni".


Posto mi pismenost i pravopis nisu bas na pozeljnom nivou molio bih objasnjenje da li
"takozvani" treba pisati ispred svih naziva stvari i pojava ili samo ispred nekih.
I kako se odredjuje gdje treba piasti i govoriti to "takozvani"



Izvini, ne razumem se u opismenjavanje odraslih. Ne smeta mi, što se, očito, ne slažeš s mojim stavovima, ali, ako možeš, uzdrži se od ovakvih detinjarija. Unapred zahvalna.

Dobro, pomoc u opismenjavanju cu potraziti na drugom mijstu. Oni koji iznose svoje stavove u takozvanoj javnosti a ne mogu podnijeti pristojno izrazen, pozitivan ili negativan, sud iste, ne trebaju izlaziti u javnost. Takozvanu.



Ako ovde misliš na mene, ne brini, sud (takozvane) javnosti o mojim (takozvanim) stavovima nije za mene nikakav teret. Samo, ti ne iznosiš nikakav stav, nego se benaviš, pa sam htela da ti ukažem da to ne priliči ozbiljnim ljudima. Uzaludan pokušaj. Svako dobro.
denovo denovo 08:36 05.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

Samo, ti ne iznosiš nikakav stav, nego se benaviš, pa sam htela da ti ukažem da to ne priliči ozbiljnim ljudima. Uzaludan pokušaj. Svako dobro.


Wikipedia

benaviti se
benaviti se benaviti se, {{{вид}}} повр. Значења: Ponašati se blesavo.

slamu изр., lopatati рег., baljezgati фам., bubetati, palamuditi нар., benaviti рег., kuretati фам., benetati рет., bestijati рег., bavrljati, jesti govna

» benaviti • glagol Govoriti gluposti, budalaštine. (tur.)

bena (turski bön) – budalasta osoba, luda, budala, glupan.

benaviti – pričati koješta, bulazniti.

benaviti se – izigravati budalu, neozbiljno se ponašati, glupirati se.
istrajan05 istrajan05 11:47 05.12.2019

Re: Drugarice i drugovi.....

mirelarado

...

Ako ovde misliš na mene, ne brini, sud (takozvane) javnosti o mojim (takozvanim) stavovima nije za mene nikakav teret. Samo, ti ne iznosiš nikakav stav, nego se benaviš, pa sam htela da ti ukažem da to ne priliči ozbiljnim ljudima. Uzaludan pokušaj. Svako dobro.

Zanima me, fenomenološki, tako da mi ovo što sam tebe citirao dođe kao vredna pomoć - da pitam zašto ljudi pri prekidu komunikacije, očigledno antagonističke, sa drugim ljudima žele tim istim ljudima 'svako dobro' ili slično.
Meni to nije iskreno.
A često niti logično.
Način na koji ja razrešavam slične situacije je - da, jednostavno, prekinem komunikaciju.
Черевићан Черевићан 16:37 29.11.2019

ајоој,кадби

sam'.....treba mi lova

животних је прича кол'ко и нас има
и сваки би своју у први план ставио,
јер захтеви зинули а пара све мање
освежење џепу......многи би славио,


ал' то малко иде теже ....Срећа се устеже
denovo denovo 16:57 29.11.2019

Re: ајоој,кадби

јер захтеви зинули а пара све мање



Para ima dovoljno ali su kod ,,njih,,
nsarski nsarski 18:28 29.11.2019

Prodaješ životnu priču?!


I kud' ćeš kad je prodaš? Imaš kintu, ali nemaš životnu priču. Otuđio si je, više nije tvoja. Ne možeš više nikom da kažeš: "Eh, kad sam ja...ovo, ono...". Nema više toga jer to više nije tvoja životna priča, prodata je drugom.
Znači, moraćeš da izmišljaš i lažeš ne bi li nekom predstavio svoj prošli život kao zanimljiv i uzbudljiv. A to nije lepo. To, da lažeš. Ta lova koja te peče u džepu ne može da ti pomogne. Ti si, izvini na izrazu, čovek bez života. Nije ti baš neki dil.
freehand freehand 21:28 29.11.2019

Re: Prodaješ životnu priču?!

nsarski

I kud' ćeš kad je prodaš? Imaš kintu, ali nemaš životnu priču. Otuđio si je, više nije tvoja. Ne možeš više nikom da kažeš: "Eh, kad sam ja...ovo, ono...". Nema više toga jer to više nije tvoja životna priča, prodata je drugom.
Znači, moraćeš da izmišljaš i lažeš ne bi li nekom predstavio svoj prošli život kao zanimljiv i uzbudljiv. A to nije lepo. To, da lažeš. Ta lova koja te peče u džepu ne može da ti pomogne. Ti si, izvini na izrazu, čovek bez života. Nije ti baš neki dil.

kosta.babic kosta.babic 14:53 30.11.2019

Re: Prodaješ životnu priču?! nsarski

Hvala na pljuvanju gospodine.teške reči sačuvajte za sebe. Ovo je ipak samo zezenje.
not2old2rock not2old2rock 19:28 29.11.2019

Datum na koji je poginuo Vojvoda Vuk




Vojin Popović (Sjenica, 9.12. 1881 – Staravinski vis, 29.11. 1916), poznat kao vojvoda Vuk je bio srpski četnički vojvoda koji je učestvovao u borbama za Makedoniju, u balkanskim ratovima i Prvom svetskom ratu, kao komandant Dobrovoljačkog odreda na Solunskom frontu.

Savremenici su ga opisali kao junaka koji je vredeo više nego divizija. Onoga dana kada je poginuo, svima se činilo da je sa njim umrla i Srbija.

Rođen je 9. decembra 1881. u Sjenici. Ubrzo posle toga njegova porodica se preselila u Kragujevac, gde je Vojin pohađao školu. Porodica se preselila u Kragujevac nakon što je Vojinov otac uspeo da se izbavi iz tamnice u koju je dospeo nakon požara u pašinom konaku za koga su Turci optužili Srbe. Svi viđeniji Srbi u Sjenici su tada uhapšeni, bičevani i mučeni na razne načine. Taj događaj je najviše uticao na Vojina koji je i sam izjavio: „Bio bih u borbi blaži, da mi danonoćno pred očima ne lebdi slika mog oca, golgotska i strašna, kako ga vezanog, muče Turci. Nek idu u pakao!“ . Dok je Vojin bio dečak, u Kragujevac se doselio četnički vojvoda Micko Krstić koji se borio sa Turcima na prostoru Makedonije. Njegove priče presudno su uticale na Vojinovu odluku da stupi u vojsku i da se posveti razvoju četničkog pokreta u Staroj Srbiji.

Opredelio se za vojnu karijeru. 3. novembra 1901. godine završio je vojnu akademiju i postao potporučnik. Kad su prve čete 1905. krenule za Staru Srbiju među četnicima bio je i Vojin Popović. Učestvovao je borbama protiv turaka na Čelopeku i Kozjaku.

Vuk je naročito insistirao na disciplini, tvrdeći da ona jača moral, ali još više na čestitosti vojnika. Čuvena je njegova naredba:

„Dakle, ja tražim od svojih četnika da me nikad ne lažu, da se ne šale da što ukradu, da ne traže od ove sirotinje da im nešto kuva i peče za jelo, bez mog odobrenja. Sve što se za četu uzima, ja moram znati i to se mora platiti. Svako moje naređenje mora se bez razmišljanja izvršavati. O hrabrosti neću da vam govorim, jer čim ste ovde, znam kakvi ste u tom pogledu. Onaj ko umakne i obruka se, znajte neće dobro proći. Između sebe ne smete se svađati, grditi i meni tužakati. A ovo je najglavnije i dobro upamtite: žene i odrasle devojke ne smete ni pogledati. Sa njima ne smete ni razgovarati. Jeste li razumeli?! Vi ste mutavi za žensku čeljad. Ako vas što žene pitaju, ne odgovarajte, a vi nemate potrebe ništa njih da pitate. Uvek ima poneki muškarac, pa se njemu obratite. Za kog doznam ili primetim da što protivno ovome učini, ubiću ga. To vam je sve. Mene mrzi da ponavljam, zato kad neki novi četnik dođe, vi ga upoznajte sa ovim što rekoh.“

Jedan od njegovih vojnika svedočio je da se vojvoda „nikada nije saginjao kada bi mu zrno fijuknulo pored glave, a kada bi neko od nas sagnuo glavu znao je da nas prekori, kratko i jasno – šta se saginješ, nisi ti jabuka, da u tebe gađaju Turci…“

Nakon mladoturske revolucije se vraća u Beograd. Zbog ratničkih uspeha stekao je veliku popularnost u prestonici. Izrađivale su se razglednice sa njegovim likom ili sa slikom njegove čete, a deca su se igrala „četnika i komita“. Kao član organizacije „Ujedinjenje ili smrt“, poznatije kao Crna ruka, bio je čuvar njenog arhiva.

Vojin Popović učestvovao je u mnogim bitkama, i Četničkim akcijama, balkanskim ratovima i Prvom svetskom ratu. U balkanskim ratovima učestvovao je u Kumanovskoj bici i bici na Srtevici. U Kumanovskoj bici, je već prvog dana, Vukov odred zajedno sa Sedmim pešadijskim pukom, odelo napadu glavnine turskih snaga. Nastupao je i kao prethodnica Konjičke divizije pod komandom kneza Arsena Karađorđević. Zajedno sa četnicima Vasilija Trbića borio se uspešno u klancima planine Babune, nakon čega su ušli u Veles. U Drugom balkanskom ratu komandovao je Dobrovoljačkim odredom.

Njegov četnički odred pomagao je Dunavskoj diviziji u Prvom svetskom ratu da održi front u Mačvi. Kao komandant Jadarskog četničkog odreda učestvovao je u Cerskoj bici. Prvi njihov zadatak je bio da uspore kretanje Osmog austrijskog korpusa, što su izveli uspešno s obzirom da je austrijski komandant izveštavao: „Osmi korpus iznuren do iscrpljenosti svoje snage, stigao je 13. avgusta, tek uveče, kod Novog Sela, a trebalo je stići 12. avgusta ujutru… Naišao sam na otpor komita, koji se kao munja pojave, pa isto tako munjevitom brzinom iščeznu…“ Tog dana vojvoda Vuk je izdao naredbu: „Neprijatelj na našem delu fronta ne sme da se odmara“. Narednih dana česte su bile bitke prsa u prsa, bajonetima, noževima i ašovima, a vojvoda je svoje četnike, među kojima su najstariji bili u ranim tridesetim godinama, lično predvodio. Rame uz rame sa njim borio se i njegov rođeni brat. Kada je, nakon proterivanja neprijatelja preko Drine, pozvao zarobljene Srbe iz Austrougarske da se pridruže njegovom odredu, njihova nezainteresovanost toliko ga je razbesnela „da je levom rukom jednom Srbinu koji se pobunio otčupao uvo.“

Usledile su bitke na Gučevu, Mačkovom kamenu i Kolubari. Vrhovna komanda je 1915. godine formirala dva Dobrovoljačka bataljona od po 4.000 vojnika kojima su komandovali Vojvoda Vuk i Vojislav Tankosić. U Vukovom odredu bili su dobrovoljci koji su doputovali iz SAD i Kanade zahvaljujući angažovanju Mihaila Pupina i Vladike Nikolaja. Mnogi od njih nikada pre toga nisu kročili u Srbiju. Nakon pogibije Vojislava Tankosića njegovi dobrovoljci pridruženi su bataljonu Vojvode Vuka. Zajedno sa srpskom vojskom se povukao preko Albanije a kad je otvoren Solunski front, bio je komandant Dobrovoljačkog odreda na Solunskom frontu.

Kad je obrazovan Solunski front, prvi odred koji je krenuo u borbu, bio je odred Vojvode Vuka. „Borbe su trajale svakodnevno, često su na dobro utvrđen mitraljez, napadali četnici sa bombama, dok je noć donosila borbe noževima… U bici na Kajmakčalanu presudnu ulogu odigrali su četnici, jer su u odsustvu makaza za žicu, golim rukama pokidali žičane ograde u odsudnom napadu. Gubici su bili veliki, odnosno trećina odreda je bila van stroja.“

U međuvremenu, nakon oporavka vojske na Krfu, povela se priča o odgovornosti za slom i katastrofu. Na meti su bili predstavnici vlasti koji su najviše strahovali od Apisa i ostalih članova Crne Ruke. Znajući da Apisova snaga leži u oficirima koji su mu bili verni, Vojvodi Vuku (kao i drugim crnorukcima) davani su zadaci koji se mogu opisati samo sa „Poslat u smrt“. Međutim, Vuk i njih izvodi uspešno.“

Poginuo je u neravnopravnoj borbi sa Bugarima severnozapadno od sela Gruništa, u jurišu na Staravinski vis 29. novembra 1916. godine u 35. godini života. Po svedočenju komandira Milorada Milosavljevića Burde: kao već ranjen u levu ruku, spustio se Vuk u zaklon, da mu previju ranu, kada ga je drugi metak pogodio sa desne strane, pravo u srce. Njegov Dobrovoljački odred imao je na početku Solunskog fronta 2200 ljudi, a zaključno sa Vukovom smrću spao je na svega 450 ljudi – bila je to i smrt njegovog odreda. Preživeli vojnici Dobrovoljačkog odreda prebačeni su u druge pukove. Brdo je bilo osvojeno a Bugari proterani. Kada je poginuo imao je čin pešadijskog potpukovnika srpske vojske.

Njegovo telo bilo je sahranjeno na srpskom vojničkom groblju u Zejtinliku, a septembra 1923. preneto je na Novo groblje u Beogradu. Koliko su ga njegovi vojnici voleli, govori i pismo jednog vojnika upućeno porodici: „I smrt će sama moja biti nemoćna da mi stiša bol za takvim divom kakav je bio Vojvoda Vuk“.“

Celi život vojvoda Vuk posvetio je borbi, to je bio njegov lični izbor. On je u sebi osećao da je pozvan od rodne grude da se svakom tuđincu, neprijatelju, suprotstavi ako taj želi da vlada njegovim narodom. Bio je oženjen i imao jednu ćerku koja nije imala potomaka.

Slika vojvode Vuka u ratničkoj uniformi, iz vremena četovanja po staroj Srbiji, istaknuta je na počasnom i vidnom mestu u prostorijama Udruženja ratnih dobrovoljaca 1912—1918, njihovih potomaka i poštovalaca u Beogradu, Savski trg broj 9. To Udruženje nastavlja i neguje tradicije ratnog dobrovoljaštva iz Prvog svetskog rata.

Priznanja

– Odlikovan je velikim brojem odlikovanja.
– Vojvodi Vuku su podignuti spomenici u Beogradu (u parku na Topličinom vencu, delo vajara Đorđa Jovanovića) i u Nišu.
– Jedna ulica u beogradskoj opštini Palilula nosi ime Vojvode Vuka .
– Imao je čin potpukovnika srpske vojske.

kosta.babic kosta.babic 14:48 30.11.2019

Re: Datum na koji je poginuo Vojvoda Vuk

Zavidna biografija.Moja je u glavnom kafanska.
G.Cross G.Cross 22:28 29.11.2019

The Serbianman

Prodajem svoju životnu priču za sitnu lovu. Može kao sinopsis za film ili seriju od šest epizoda



Znam neke ljude na Netflixu. Sad kad su završili sa "The Irishman"-om traže novu inspiraciju pa kažu da te pitam.




alselone alselone 10:15 30.11.2019

Re: The Serbianman

Sad kad su završili sa "The Irishman"-om traže novu inspiraciju pa kažu da te pitam.


Tjah. Više sam očekivao.

Džo Peski je izvukao film na nivo gledljivosti. A ono što me je najviše "porazilo" je tako očigledan product placement koji nikako nije mogao imati mesta u takvom filmu.
freehand freehand 10:29 30.11.2019

Re: The Serbianman

alselone
Sad kad su završili sa "The Irishman"-om traže novu inspiraciju pa kažu da te pitam.


Tjah. Više sam očekivao.

Džo Peski je izvukao film na nivo gledljivosti. A ono što me je najviše "porazilo" je tako očigledan product placement koji nikako nije mogao imati mesta u takvom filmu.

Hvala za ovo. Umro bih misleći da se izgovara kao "Peši".
alselone alselone 10:48 30.11.2019

Re: The Serbianman

Hvala za ovo. Umro bih misleći da se izgovara kao "Peši".


Bože, čime se ti baviš. OK, verovatno si u pravu čim se se toliko napalio da to staviš do znanja. U redu, pogrešio sam kako se izgovara prezime glumca i time te uveselio. Mali ljudi i male radosti.
freehand freehand 10:58 30.11.2019

Re: The Serbianman

alselone
Hvala za ovo. Umro bih misleći da se izgovara kao "Peši".


Bože, čime se ti baviš. OK, verovatno si u pravu čim se se toliko napalio da to staviš do znanja. U redu, pogrešio sam kako se izgovara prezime glumca i time te uveselio. Mali ljudi i male radosti.

Mislim da nisi razumeo. Ti siu pravu što se izgovora tiče a zahvalmnost je bila iskrena.
A mali ljudi... Jebiga.

P.S. Sad gledam - možda je ipak Peši, kako sam mislio. No nebitno. Prvi odgovor koji sam izguglao bio je to kako si napisao.
alselone alselone 11:02 30.11.2019

Re: The Serbianman

Mislim da nisi razumeo. Ti siu pravu što se izgovora tiče a zahvalmnost je bila iskrena.
A mali ljudi... Jebiga.


Ti iskreno nisi nekom zahvalio od kako je blog napravljen, svaki tvoj komentar je cinizam. Moguće je da si ovaj put bio iskren, ali to bi zaista bila neočekivanost. Ako je tako, izvini.

I ti si u pravu, proverio sam, izgovara se "peši".
freehand freehand 11:06 30.11.2019

Re: The Serbianman

Ti iskreno nisi nekom zahvalio od kako je blog napravljen, svaki tvoj komentar je cinizam.

Mali ljudi - mala i zahvalnost. Mada je često iskrenost u oku posmatrača.
angie01 angie01 11:23 30.11.2019

Re: The Serbianman

, izgovara se "peši".


izgovara se Pesi,...u svim emisijama su ga tako najavljivali,


alselone alselone 11:23 30.11.2019

Re: The Serbianman

izgovara se Pesi


Koliko ja čujem, to je š a ne s.
freehand freehand 11:27 30.11.2019

Re: The Serbianman

angie01
, izgovara se "peši".


izgovara se Pesi,...u svim emisijama su ga tako najavljivali,



E hvala lepo, mada nisam imao nameru da otvaram diskusiju o nečemu što je već izrečeno.
No evo ilustracije onoga što gore rekoh:



Naravno, ne treba mi objašnjenje da je internet pun gluposti, no kombinacija uverenja da Alselone vlada engleskim i prvog ponuđenog gugl-odgovora navela me je na kolebanje i pogrešan zaključak.
Svejedno - trivija je u pitanju, ništa bitno.
angie01 angie01 11:32 30.11.2019

Re: The Serbianman

Koliko ja čujem, to je š a ne s.


sad radis isto sto zameras freeju- ja ne koristim srpsku tastaturu, to si valjda vec ustanovio.
alselone alselone 11:33 30.11.2019

Re: The Serbianman

Izgleda da je ipak Peski.

Svakako nije važno, ali je sada postalo zanimljivo.

Peši kažu na primer ovde:

denovo denovo 11:34 30.11.2019

Re: The Serbianman

Koliko ja čujem, to je š a ne s.





Da to je ,,Š,, na 0:00, 0:33, 0:38 itd

Ako je uopšte bitno
A izgleda da jeste.

PS uzeti u obzir da voditelj ovog priloga možda ima govornu manu ili loše urađenu protezu pa ššššuška.

A ko šuška vole Duška.
Duško,Duško dete muško.
alselone alselone 11:35 30.11.2019

Re: The Serbianman

sad radis isto sto zameras freeju- ja ne koristim srpsku tastaturu, to si valjda vec ustanovio.


Saglasimo se da se kaže Peši i ti ulećeš sa Pesi i kažeš kako si mislila isto.


Kakva je ovo minijatura na blogu, pa ovo je komendija.
denovo denovo 11:36 30.11.2019

Re: The Serbianman

duplo golo

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=peski

angie01 angie01 11:36 30.11.2019

Re: The Serbianman

ne treba mi objašnjenje da je internet pun gluposti


jeste,...al rekoh, u svim americkim emisijama ga najavljuju kao Dzo Pesi-sh.

svi filmski radnici, koji su ikada nesto njega pominjali su koristili isti izgovor sa SH- sto bi mi bilo malo previse, da nisu informisani kako je ispravno- a naravno da nije bitno u smislu beskonacnog prepucavanja na blogu.
denovo denovo 11:36 30.11.2019

Re: The Serbianman



Edit- korištena srbijanska tastatura.

angie01 angie01 11:38 30.11.2019

Re: The Serbianman

Saglasimo se da se kaže Peši i ti ulećeš sa Pesi i kažeš kako si mislila isto.


pa ne nego ti citas kao da je s, a ja uvek tako kucam i s i sh, a pri tome postavim klip, pa nema dileme sta sam napisala,...no dobro,...
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:43 30.11.2019

Re: The Serbianman

Joseph Frank Pesci pɛʃi/ PESH-ee

Peši


PS. Sad vidim film je ovogodisnji a vec ima 8.5 ocenu i 70# top rated movies.
Pacino, Deniro, Pesi, Kajtel.. ekipa grande na okupu, Skorseze samo ukljuci kameru i ne dira nista.
denovo denovo 11:47 30.11.2019

Re: The Serbianman



alselone alselone 11:55 30.11.2019

Re: The Serbianman

pa ne nego ti citas kao da je s

Uneo sam zabunu time što sam s pročitao kao s.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana