Gost autor

MOLEBAN za normalnu, demokratsku, pravnu, BUDUĆU Srbiju...

Filip Mladenović RSS / 09.01.2020. u 00:26

"Kada u „Nikomahovoj etici" raspravlja o čemu čovek može donositi odluke, Aristotel navodi čitav niz primera o kojima nije mogućno odlučivati - od ustrojstva kosmosa, preko pravila geometrije do klimatskih promena.

Zatim veli: „Ali, ni svi ljudski problemi nisu predmet naših odluka. Nijedan Lakedemonjanin, na primer, ne razbija glavu oko toga koje bi državno uređenje najbolje odgovaralo Skitiji, jer mi ne možemo (u takvim slučajevima) uticati ni na koje rešenje.

No, zato mi rešavamo ono što se nas lično tiče i što je u našoj vlasti da uradimo - to je (posle učinjenih ograničenja) jedino preostalo (kao predmet ljudskih odluka)".

Daleko smo mi i od Nikomahove i od svake druge etike, a još dalje od zdravog razuma, obične ljudske pameti i elementarne pristojnosti. Poslednjih nedelja skoro cela Srbija se ujedinila u nameri da odlučuje o uređenju druge države, Crne Gore, a sve povodom Zakona o slobodi veroispovesti.

Ispostavilo se da gotovo svi važniji politički i društveni faktori drže za svoje bogomdano pravo da donose zakone u susednoj državi i da određuju građanima Crne Gore kako će da žive i po kojim pravilima.

Ujedinjeni protiv Crne Gore

U stavljanju velikosrpske šape na Crnu Goru ujedinila se šarolika grupa, teško je reći ko je prilježniji u borbi protiv crnogorske nezavisnosti: Aleksandar Vučić i njegovi naprednjaci, njegov koalicioni partner Ivica Dačić sa SPS-om, ministar odbrane Aleksandar Vulin, opozicioni Savez za Srbiju, navijački huligani, Zavetnici, Delije, Pokret slobodnih građana, studenti Pravnog fakulteta, vaskoliki klir SPC-a, Pokret „1 od 5 miliona", akademici, dežurni naricatelji nad propašću projekta Velike Srbije, intelektualci ili slobodni strelci.

Zvanična Srbija se direktno umešala u unutrašnja pitanja Crne Gore slanjem Vladinog aviona kojim su lideri DF-a (inače prvostepeno osuđeni zbog pokušaja državnog udara 2016. godine) dopremljeni u Beograd na konsultacije, gde su dobili blagoslov patrijarha Irineja da se bore protiv donošenja zakona svim sredstvima, uključujući i sve vrste nasilja.

Nije se na tome stalo, već su srpski zvaničnici zapaljivim izjavama stvorili atmosferu anticrnogorske histerije koja već danima ne jenjava. Poslušni režimski mediji, televizije sa nacionalnom frekvencijom, tabloidi i prividno ozbiljni listovi svakodnevno dolivaju ulje na vatru i šire mržnju prema Crnoj Gori, kao u najlepšim danima ratnog huškanja.

Istini za volju, širenje mržnje prema svim susedima, uključujući Crnogorce, i do sada je bio stub uredničke politike poslušničkih medija, tako da su sad samo intenzivirali svoje kreativne napore u cilju da dosegnu neprežaljeni uzor „Odjeka i reagovanja".

Lider Dveri Boško Obradović je čak ispisivao grafite mržnje na Ambasadi CG u Beogradu, a huliganske grupe su u dva navrata bezuspešno pokušale da spale zastavu Crne Gore.

Prilikom navedenih incidenata policija nije reagovala, mada se mora priznati da ovog puta nasilnici nisu išli do kraja kao na čuvenom mitingu „Kosovo za patike" kad je policija dozvolila spaljivanje MekDonaldsa, ambasada i masovnu pljačku prodavnica, e da bi se razočarana Srbadija bar malo utešila zbog nepovratnog gubitka Kosova.

Izlivi velikosrpskog ludila i mržnje

Teško je pobrojati sve izlive velikosrpskog ludila i mržnje, za to je već sad neophodna čitava knjiga, ali među najdrastičnije spada nastup predsednika Naprednog kluba Čedomira Antića u zloglasnoj emisiji „Ćirilica" kada je pokazao fotografiju crnogorskog ambasadora u Srbiji i pozvao građana da ga napadnu gde god ga vide.

Još gori je ministar spoljnih poslova Ivica Dačić koji je pozvao Crnogorce koji žive u Srbiji da se izjasne o ovom pitanju, te zapretio onima koji "podržavaju crnogorski režim" oduzimanjem državljanstva.

A zašto samo Crnogorcima? Pa ima i pripadnika drugih nacionalnosti koji se slažu sa donetim zakonom, čak i Srba. Zašto i njima ne oduzeti srpsko državljanstvo?

Na kraju, zašto samo onima koji se slažu sa jednom odlukom crnogorskih vlasti? Zašto ne oduzeti državljanstvo i svima koji, primera radi, ne smatraju da su Radovan Karadžić i Ratko Mladić heroji? Ili onima koji misle da je Kosovo nezavisno?

A najbolje bi bilo oduzeti državljanstvo svima koji se usude da misle svojom glavom, bez konsultacija sa Dačićem i ostalim srpskim glavešinama. Suviše je ta sloboda mišljenja uzela maha u Srbijici, treba taj nesrećni antirsrpski paragraf izbaciti iz Ustava Srbije.

Događanje naroda, loša repriza

Srpski političari, i pozicioni i opozicioni, kao i većina srpskih medija proteste u Crnoj Gori i diljem „srpskih zemalja" predstavljaju kao borbu protiv nepravde, a za očuvanje srpskih svetinja, te principa privatne svojine, ljudskih prava i pravnog poretka, dok Zakon o slobodi veroispovesti tretiraju kao pravno nasilje.

To što je zakon podržala Venecijanska komisija Saveta Evrope njih mnogo ne zanima, oni ga tumače kako se njima ćefne, a najvažnije je da su Srbi ponovo ugroženi, pa ih treba braniti, baš kao onomad, u zlatno doba krvožednog nacionalizma početkom devedesetih.

U toj borbi za pravni poredak i vladavinu prava do sada su korišćena sledeća legalistička sredstva: paljenje zastave, napadi na ambasadu, suzavac, beli luk, anateme, kletve, poziv na građanski rat, poziv ratnicima iz 90-ih, pretnje otkopavanjem oružja, obaranje balvana na puteve (zvuči poznato?), pretnje ubistvom, pozivi na nasilje, apeli da se prave spiskovi policajaca i da ih se nagovori da nasilno obore vlast, pozivi da se otkriju adrese policajaca, imena njihove dece, u koje škole idu i da se objave njihove fotografije, pozivi na rušenje države i pravnog poretka („za pendrek u glavu, kuršum u čelo") itd itd. Sve sama demokratska sredstva političke borbe kojih se nijedan terorista ne bi postideo.

Da je ovde na delu pokušaj ponovnog "događanja naroda" potvrdio je i sam lider DF-a Andrija Mandić, gostujući na TV Prva:

"Nikada ovoliko ljudi nije bilo na ulicama Crne Gore od vremena 88. godine. Tada je jedna rečenica pokojnog Momira Bulatovića otključala na desetine hiljada srca kada je saopštio: ‘Vaše je samo da odete'. Očekujemo da neku sličnu rečenicu progovori neko ko organizuje molebane ovih dana, gdje smo pozvali narod da se sakupljaju kako bi Milo Đukanović i Duško Marković odstupili sa vlasti".

Eh, ti divni stari dani Žute grede, „spontanih" okupljanja naroda pod palicom Slobodana Miloševića i DB-a, antibirokratske revolucije i pripreme za rat, etnička čišćenja i genocid... Bilo pa prošlo i više ne došlo, što kaže pjesma. Drugo vreme, drugi običaji, Crna Gora je članica NATO-a, takozvani „sporni" zakon je urađen po merilima Evropske unije, nije baš ni vreme ni prilika za repriziranje najmračnijih stranica naše istorije.

Lakmus papir

Događaji u Crnoj Gori poslužili su kao lakmus papir za stanje u srpskom društvu. Pokazalo se da smo u mnogo jadnijem i težem stanju nego što su najcrnji pesimisti pretpostavljali. Razni ljudi kojima su puna usta demokratije, slobode medija, ljudskih prava, borbe protiv diktature - na sve to zaborave čim se pojavi tema SPC u Crnoj Gori i odmah postaju veliki Srbi.

Tako nam, na primer, predsednik Demokratske stranke Zoran Lutovac objašnjava kako se građani „okupljaju da brane ljudska prava i identitet". Jesu li se zato okupili i građani u Trebinju koji su razvukli transparent "Potpis vaš baš je bolan, proći ćete k'o Đinđić Z(oran)"? Da nije tužno, pretužno, bilo bi smešno.

Lider Narodne stranke Vuk Jeremić objavljuje "Za Narodnu stranku srpski narod je jedan i nedeljiv, gde god živeo".

Odatle do stava "Svi Srbi u jednoj državi" nema ni jedan ceo korak. Dobro, od čoveka koji se posvetio borbi za očuvanje otcepljenog Kosova u Srbiji se drugo i ne može očekivati. A ni od celog Saveza za Srbiju koji je pozvao na povlačenje Zakona o slobodi veroispovesti.

Koji je inače donet u jednoj drugoj državi koja se zove Crna Gora, a ne u Srbiji, gde deluje Savez za Srbiju koji se zato tako i zove, a ne, na primer, Savez za Crnu Goru. Ili lider Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović koji kaže da tzv. Apel 88 "pas s maslom ne bi pojeo". Za razliku, na primer, od njegove teorije o Srebrenici koju je prepisao od osuđene ratne zločinke Biljane Plavšić (a da to verovatno i ne zna).

Jedan od pet miliona Amfilohija

Tu je i Pokret "1 od 5 miliona" koji je podržao građane u Crnoj Gori koji protestuju "kako bi sačuvali svoju tradiciju i viševekovne svetinje".

Pa je l' im neko otima svetinje? Da nije možda neko u Crnoj Gori doneo ukaz kojim se jednoj verskoj zajednici oduzima 650 objekata, kao što je to pre sto godina učinio kralj Aleksandar Karađorđević?

Ili je u redu kad srpski kralj otima svetinje, ali nije u redu kad neko svetinje želi da vrati prvobitnom vlasniku? Zašto se onda SPC u Srbiji zalaže za povratak oduzete imovine? Zar to nije otimanje od vlasnika?

Da ne pričamo o tome da nikakvog otimanja neće biti, niti bi to Venecijanska komisija dozvolila, sveštenici SPC će nastaviti da služe i u hramovima za koje se utvrdi da nisu u vlasništvu SPC.

Zašto se opozicija, na primer, ne pozabavi činjenicom da SPC uopšte ne plaća porez, kako u Crnoj Gori tako i u Srbiji, čime se patrijarh inače hvali? Ili to nema nikakve veze sa pravom, pravnom državom i vlasničkim odnosima? Možda se navodni zagovornici demokratskog društva slažu da crkva treba da bude država u državi i da treba da bude izuzeta iz pravnog poretka.

Crna Gora kao srpska prćija

Nije baš najjasnije u čemu je razlika između opozicionara i, recimo, predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića koji kaže da u Crnoj Gori "ima mnogo više od 29 procenata jer Srbi su i oni koji se izjašnjavaju kao Crnogorci kojih nije malo, a pišu srpskim jezikom i vole svoju Srpsku crkvu".

I za jedne i za druge Crna Gora je srpska prćija, prividna država na privremenom boravku u inostranstvu koja će se prvom prilikom vratiti matici Srbiji, čim četnički vojvoda Mandić i ljubitelj ratnih zločinaca Amfilohije preuzmu vlast. Jedino je utešno što su svi oni ipak umereniji od patrijarha Irineja koji uopšte ne priznaje mogućnost da postoje Crnogorci. Lepo njegova svetost veli: "A šta su Crnogorci nego Srbi iz Crne Gore?!"

Donošenje jednog zakona u Crnoj Gori pokazalo je da u Srbiji vlada gotovo apsolutno jednoumlje. Za Crnu Goru ne brinem, uprkos svim pritiscima uspeće da se izbori za svoj put koji vodi na Zapad, u Evropsku uniju, daleko od matuške Rusije. Za Srbiju, nažalost, nema nade.

Zaglavljena u mitomanskim pričama o svojoj veličini, o posebnoj ulozi koju Srbi iz nekog razloga treba da imaju, sa kosturima koji joj svako malo iskaču iz ormara, sa crnom zločinačkom prošlošću koja stiže na naplatu - Srbija pokazuje tužnu sliku države potpuno dezorijentisane u vremenu i prostoru.

Krici i urlici koji poslednjih dana odzvanjaju srpskim javnim prostorom zvuče jezivo, ali ne treba nikog da uplaše - to je samo samrtni ropac velikosrpske zveri."

Tomislav Marković

 



Komentari (1111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 23:30 13.01.2020

Re: Blog

Ali mi na pamet ne pada ni da onima koji za to daju pare, i koji tamo žive, solim pamet kako bi trebalo.

A da ih podržavam u nastojanjima da ne dopuste da im se njihovo otima, to uvek.

jedan deklarisani Hrvat na internetu je uvek dobrodošao da se pokaže odlučnost u tom smislu. Kao i da mu se u lice8virtuelno, jebiga) kaže sve što se misli o ustašama, Stepincu, klanju dece, logorima, pa i njegovoj pripadnosti istoj naciji kao i autora tekst akoji ti se ne sviđa u novinama. nekako se posle lepše zaspi i može čovek da zaspi pun sebe bez odlaska u WC.
angie01 angie01 23:31 13.01.2020

Re: Blog

Što je jedno budalaština a drugo mudrost?
Što jedno treba poštovati drugo ismevati?


ne, nego je egipatska kutura nastala 3100.pne, kada su takva verovanja bila normalna,...a ova danasnja, s obzirom na civilizacijski napredak, jesu malo neobicna,...sad, kako ce ih on zvati, nije toliko bitno.

koji u to veruju zovem budalama.


nije on nikoga nazvao budalama, nego praznoverje- budalastinama,...sto i jeste.


Nek pravi svoje pa neka ih čuva kako hoće, a ovo je njihovo, biće da oni malo bolje od njega znaju šta je za njih dobro.


:))), pa da isto kao sto i vesara zna sta je bolje za Kalemegdan i kulu u Zemunu, pa bi malo da busi starine zakonom zasticene, da betonira i dogradjuje,...

ne znam zasto insistiras na necemu sto apsolutno ne stoji,...

Treba sve, po vama, da ostane kao što je bilo pre trista godina, da vi odlučujete kako treba da bude, ali da tamo žive oni koji inače žive, a ne vi.


jer postoje propisi kako se moraju tretirati kulturna nasledja.

recimo, moj drug je jedan od potomaka Karamata i on zivi u Karamatinoj ulici u Karamatinoj kuci, koja je njegovo vlasnistvo, ali je pod zastitom drzave kao deo kulturnog nasledja,...oni ne smeju ni da krece kucu bez profesionalnih uputstava i dozvola i to samo odredjenim bojama i nacinim- ne onima koje bi oni hteli, ili ima se vise svidjaju....o tome se radi,...a ti sada teraj dalje, ako jos uvek ne razumes.


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:57 13.01.2020

Re: Blog

"Nema tog prekršaja i intelektualnog nepoštenja koje ljudi nisu pokazali u stvarima religije." Sigmund Frojd: Budućnost jedne ilizije

"Različite oblike idolatrije, koji su preovladavali u rimskom svetu, narod je smatrao jednako istinitim, filozof jednako pogrešnim, a vladar jednako - korisnim." Edvard Gibon: Opadanje i propast Rimskog carstva
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:04 14.01.2020

Re: Blog

jedan deklarisani Hrvat na internetu je uvek dobrodošao da se pokaže odlučnost u tom smislu. Kao i da mu se u lice8virtuelno, jebiga) kaže sve što se misli o ustašama, Stepincu, klanju dece, logorima, pa i njegovoj pripadnosti istoj naciji kao i autora tekst akoji ti se ne sviđa u novinama. nekako se posle lepše zaspi i može čovek da zaspi pun sebe bez odlaska u WC.


Znaš, kad mi je nacija u prvom planu ja to sasvim jasno i otvoreno kažem, nemam nikakv problem sa tim.
U razgovoru sa mayom sa o naciji pričao, bez imalo uvijanja i snebivanja.
I ovde bih da mi je Dežulovićeva nacija bitna.

Znam je, ali mi je za ovaj kontekst nevažna, važniji mi je bezobrazluk i bahatost, koje god nacije bahati bezobraznik bio, kad budalaštinom zove ono što navodno brani, a ustvari bi da sve to uredi onako kako je od tate komuniste naučio. Da je sve to samo "opšte dobro" "kulturno nasleđe", pa sebe smatra malo pozvanijim od pravoslavnh kaluđera da o pravoslavnim manastirima odlučuj.
Jer, sve je to naše, mi se sad pitamo, to što ste vi pravoslavvci hiljadu godina to gradili, ćuvali, razvijali, to nema veze, a i reakcionarno je, sad smo došli mi i mi ćemo da vam objasnimo.
Baš me potseća na neku ideologiju (tatinu).
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:15 14.01.2020

Re: Blog

ne, nego je egipatska kutura nastala 3100.pne, kada su takva verovanja bila normalna,


Ali sad znamo da su bila budlasta, zar ne?
Pa što ih ne zovemo budalaštinama?
nije on nikoga nazvao budalama, nego praznoverje- budalastinama,...sto i jeste.


Aha.
A ljude koji veruju u budalaštine smatra inteligentnim.
Logično.
pa da isto kao sto i vesara zna sta je bolje za Kalemegdan i kulu u Zemunu,


To kad ti i ja budemo birali vladike i igumane, kao što biramo vesaru, onda možemo tako.
Do tad, otkud ti pravo?
jer postoje propisi kako se moraju tretirati kulturna nasledja.

A to, sad kad je kulturno nasleđe prestaje da bude pravoslavni manastir, pa samim tim sve je to naše, pa ćemo mi da odlučujemo.



angie01 angie01 00:30 14.01.2020

Re: Blog

Pa što ih ne zovemo budalaštinama?


ovo ti je kao da kazes, pecinski covek je verovao u zle sile, kada je grmelo, pa sto ne kazes da su to budalastine....jel pravis ti razliku od nekoliko hiljdaa godina, ili ne.


A ljude koji veruju u budalaštine smatra inteligentnim.


ne, nego su praznoverni, jer veruju u budalastine,...i ja imam prijatelje koji veruju u neke gluposti, a ne mislim da su glupi- al te gluposti jesu gluposti,...je l pravis razliku, ili ti i to tesko ide?


To kad ti i ja budemo birali vladike i igumane, kao što biramo vesaru, onda možemo tako.
Do tad, otkud ti pravo?


pa nisu vladike i igumani vlasnici tih gradjevina,...a dala sam ti primer kada neko jeste vlasnik,pa ni onda ne moze, ako je upisano kao kulturno dobro,...kako god to su kulturna dobra i ne mogu vladike i igumani da rade po svome na necemu sto je pod zastitom drzave....kao ni bilo gde u svetu.


A to, sad kad je kulturno nasleđe prestaje da bude pravoslavni manastir, pa samim tim sve je to naše, pa ćemo mi da odlučujemo.


hoochie coochie man hoochie coochie man 00:49 14.01.2020

Re: Blog

ovo ti je kao da kazes, pecinski covek je verovao u zle sile,


I sad se mi sa poštovanjem odnosimo prema toj kulturi isto kao i prema egipatskoj?
ne, nego su praznoverni, jer veruju u budalastine.....je l pravis razliku, ili ti i to tesko ide?


Teško mi ide da objasnim nekome išta, ako taj veru i praznoverje poistovećuje.
Ali evo trudim se, vidiš i sama.
Molim, i drugi put.
pa nisu vladike i igumani vlasnici tih gradjevina


Nego partija?
Endži, ukinuto je to.
A ko je vlasnik?
angie01 angie01 00:58 14.01.2020

Re: Blog

I sad se mi sa poštovanjem odnosimo prema toj kulturi isto kao i prema egipatskoj?


normalno, to su istorijske stepenice razvoja, gde si neke bile stvarno fascinantne, bez obizra na period u kome su postavljene.


Teško mi ide da objasnim nekome išta, ako taj veru i praznoverje poistovećuje.


znas kako, jedno je verovanje u vise bice- najboljeg izmisljenog prijatelja i sve u vezi s njim- a drugo da recimo kamen ima isceljiteljske moci.




Nego partija?


je l ti kapiras uopste pojam- spomenk kulture?
Milan Novković Milan Novković 01:05 14.01.2020

Re: Blog

Filip Mladenović
"Religijska beda je jednim delom izraz stvarne bede, a jednim delom protest protiv stvarne bede. Religija je uzdah potlačenog stvorenja, duša sveta bez srca, kao što je i duh bezdušnih prilika. Ona je opijum naroda.
Prevladavanje religije kao iluzorne sreće naroda zahtev je njegove STVARNE sreće. Zahtev da napusti iluzije o svom stanju jeste zahtev da napusti stanje u kome su iluzije potrebne..."

Karl Marks, Prilog kritici Hegelove Filozofije prava

Po konteksu ostalog pisanja, i po Frojdu posle pretpostavljam kako si ovo shvatio, ... i to je pogrešno, suprotno od onoga što je Marks hteo da kaže

E jebiga, humanities and art "profesionalac", koji ne poznaje naj-humanities and arts velikane što je civilizacija izrodila.

Ako si čitao Dikensa (i ne bi me iznenadilo da nisi, iako si humanities and arts "profesionalac", mogao si da osetiš na šta je onomad ličio život ljudi u work-houses, mesta za one koji nisu mogli da se snađu dovoljno da prežive.

Danas u engleskoj "turistima" ponude po par nedelja u repliciranim work-houses, i ne umeju, uglavnom, da izdrže, po 18 sati u rudniku bi bila pesma dve nedelje, u odnosu na neke workhouses.

Pokušaj da zamisliš očaj ljudi koji su tamo godinama živeli, i razumećeš šta je Marks hteo da kaže, i, as it happens, to je potpuno suprotno od onoga za čim si ti pružio ručicu.

Je-bo-te, nemoj pisat više, bolan, ili bar probaj ono o čemu nešto znaš.

Trivija: na istu ovu foru ovde jedan pametan lik, Quentin Letts, u knjizi 50 ljudi koji su sjebali Britaniju, ubacuje Dawkinsa.

Evo ti jedne bake (krenule me bake ovih dana) sa BBC-ja od pre nekoliko dana - ima negde oko 95 godina, još uvek radi u Oxfamu (skupljaju stare stvari, sređuju, pa ili šalju u siromašne krajeve, ili prodaju pa za novac kupuju siromašnima po svetu šta treba) - radi tamo već jedno 35-40 godina, neplaćeno, presrećna, ne pada joj na pamet da prestane - i pored ostarelog tkiva oči živahne, i manir žustar, vesela, ima veći libido (strast za kreacijom, za slučaj da ne znaš šta je libido, i misliš da je to samo ono kad ti se kita diže) od pola blogera ovde.

I nedeljom ode u crkvu, tamo nađe mir u danu da se odmori, sa drugarima, ...

... i onda dođe Dawkins, mračan lik, psihopata, ne fašistoidan nego fašista, da joj "pojasni", a pojma nema, samo juri lovu.

I gde jebenog Marksa nađe, kad ga ne kapiraš, kad ti je Dawkinsa lako ukapirati.

I još sam ti ja ateista, zamisli da ti dođe teista koji je mnogo bolji čovek od mene, i mnogo više zna šta je duhovno ...

... da ti pojasni, ne da te bije
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:05 14.01.2020

Re: Blog

normalno


I kako se to poštovanje iskazuje?
znas kako, jedno je verovanje u vise bice- najboljeg izmisljenog prijatelja i sve u vezi s njim- a drugo da recimo kamen ima isceljiteljske moci.


O kom kamenu govoriš?
Ko veruje u kamen?
je l ti kapiras uopste pojam- spomenk kulture?

Kapiram, ali je problem što ti mešaš pojam spomenik kulture sa nacionalizacijom, ako se nešto proglasi spomenikom, tebi asocijacija ide na oduzimanje.
Od komunsita ti to ostalo.

Jel ti kapiraš da se baš oko vlasništva i digla cela frka, a ti, mrtva ladna, nisu oni vlasnici.
Ko je?

Ti, Endži, ali baš ništa ne razumeš.


Filip Mladenović Filip Mladenović 01:11 14.01.2020

Re: Blog

"Glavni paradoks krije se u samoj srži religije. Tri velika monoteizma nagone ljude da o sebi misle loše, da se kao bedni grešnici puni krivice bacaju na tlo pred gnevnim i ljubomornim bogom, koji ih je stvorio ili od praha ili od gline ili od grudvice krvi. Poze za molitvu često su oponašanje stava poniznog podanika pred monarhom zle ćudi. Oni neprestano govore o poniznosti, zahvalnosti i strahu. Sam život je nešto bedno, period pripreme za onostranost ili dolazak (odnosno drugi dolazak) - mesije."

Kristofer Hičens, Bog nije veliki (Nije bog stvorio nas, već mi njega)
Milan Novković Milan Novković 01:15 14.01.2020

Re: Blog

Filip Mladenović
"Glavni paradoks krije se u samoj srži religije. Tri velika monoteizma nagone ljude da o sebi misle loše, da se kao bedni grešnici puni krivice bacaju na tlo pred gnevnim i ljubomornim bogom, koji ih je stvorio ili od praha ili od gline ili od grudvice krvi. Poze za molitvu često su oponašanje stava poniznog podanika pred monarhom zle ćudi. Oni neprestano govore o poniznosti, zahvalnosti i strahu. Sam život je nešto bedno, period pripreme za onostranost ili dolazak (odnosno drugi dolazak) - mesije."

Kristofer Hičens, Bog nije veliki (Nije bog stvorio nas, već mi njega)


Pa ti i Kristofer ovoj bakici što sam naveo kao primer podižete nivo sreće u životu kao što Ameri uteruju demokratiju po svetu, da bi ljudima "oplemenili" život - ona je srećna, ti kukumavčiš nonstop nešto, a nisi religiozsn

Daj nam sad neki citat od Paje Patka, pls.
angie01 angie01 01:21 14.01.2020

Re: Blog

huci, stvarno pricas gluposti,...

prvo uporedjujes neke rituale i verovanja iz antickog vremena sa praznoverjem danas i trazis da budu jednako tretirani, sto je nonsens,

posle mog objasnjenja sta je razlika izmedju vere i praznoverja ti pitas za kamen, koji je bio pomenut samo kao primer,

a posle mi jos ucitavas, da je meni spomenik kulture povezan sa nacionalizacijom,...sto mi je ostalo od komunista:)))

a ti, mrtva ladna, nisu oni vlasnici.


,,,rekoh da nisu vlasnici igumani i popovi, kao sto nisu vlasnici ni jedne crkve u kojoj sluze, kao sto ni papa nije vlasnik crkve sv Petra u Vatikanu, nego je vrhovni poglavar.

...o vlasnistvu SPC a u CG, nisam rekla apsolutno ni rec.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:24 14.01.2020

Re: Blog

"Čitavo moje moralno i intelektualno biće čvrsto je prožeto neoborivim uverenjem da sve što spada u domen naših čula mora postojati u prirodi i, koliko god bilo izuzetno, po svojoj suštini se ne može razlikovati od svih drugih uticaja vidljivog i opipljivog sveta, čiji smo mi samosvesni deo. Svet živih bića već je i onako pun čuda i tajni koje na naše emocije i na naš razum deluju na tako neobjašnjiv način da je gotovo opravdano reći da živimo u stanju očaranosti. Moja svest o čudesnom toliko je jaka da me uopšte ne može fascinirati neka puka natprirodnost koja je - shvatili je vi kako želite - samo nešto fabrikovano, izmišljotina duhova neosetljivih na suptilnosti koje se kriju u suštini našeg odnosa prema mrtvima i živima u njihovom bezbrojnom mnoštvu; to je skrnavljenje naših najdelikatnijih sećanja, brutalan napad na naše dostojanstvo."

Džozef Konrad
angie01 angie01 01:45 14.01.2020

Re: Blog

e, Filipe, stvarno se trudim da ne reagujem, ionako me nervira ova euforija loseg podhebavanja,...al brate, koji moj kacis ove citate, umesto da odgovoris nesto ako imas sta da kazes,... veruj mi da ovako deluje kao da ispisujes leksikon u sredjnjoj i zbog toga su izrecene misli potpuno izgubljene, ma koliko mudre ili istinite bile.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:10 14.01.2020

Re: Blog

Citatima argumentujem početnu misao: crkve i sveštenici su najveće zlo u istoriji civilizacije!

P.S. TANTUM RELIGIO POTUIT SUADERE MALORUM. (Do takvih visina zla čoveka vodi religija.) Lukrecije, De rerum natura
predatortz predatortz 08:54 14.01.2020

Re: Blog

Citatima argumentujem početnu misao: crkve i sveštenici su najveće zlo u istoriji civilizacije!


Da li si ti svestan da ovakvim glupostima činiš krivično delo?

Ustav, o slobodi medija, na koju se često pozivaš, kaže sledeće:

U Republici Srbiji nema cenzure. Nadležni sud može sprečiti širenje informacija i ideja putem sredstava javnog obaveštavanja samo ako je to u demokratskom društvu neophodno radi sprečavanja pozivanja na nasilno rušenje Ustavom utvrđenog poretka ili narušavanje teritorijalnog integriteta Republike Srbije, sprečavanja propagiranja rata ili podstrekavanja na neposredno nasilje ili radi sprečavanja zagovaranja rasne, nacionalne ili verske mržnje, kojim se podstiče na diskriminaciju, neprijateljstvo ili nasilje.

Svojom, prilično tupavom, konstatacijom si targetirao Crkvu kao ustanovu, te celokupno sveštenstvo i monaštvo. Na grudi si im stavio metu na kojoj piše zlo - i to najveće! Dakle, veće zlo od Hitlera, Staljina, Pol Pota...

A kmečao bi na sav glas da neko kaže kako su novinari najveće zlo društva. Nisu, ali takvi kao ti su dobrim delom doprineli tome da ovo društvo postane površno i tupavo, jer ste, u vašoj branši, sve nepismeniji, površniji i tupaviji.
alselone alselone 09:02 14.01.2020

Re: Blog

jedno je verovanje u vise bice- najboljeg izmisljenog prijatelja i sve u vezi s njim


Vidim da se i na petoj strani vodi napredna rasprava o veri.

freehand freehand 09:29 14.01.2020

Re: Blog

,,,rekoh da nisu vlasnici igumani i popovi, kao sto nisu vlasnici ni jedne crkve u kojoj sluze, kao sto ni papa nije vlasnik crkve sv Petra u Vatikanu, nego je vrhovni poglavar.

Vlasnik objekata je crkva: sveštenstvo+vernici (+Bog, ali toga nema u vlasničkim dokumentima). Tom imovinom upravlja crkva - čitaj ovlašćeni sveštenici kroz njihovu unutrašnju administraciju.

Inače, stari Egipat ne spada u antiku.
angie01 angie01 09:58 14.01.2020

Re: Blog







Inače, stari Egipat ne spada u antiku.



Pojam antika prvenstveno podrazumeva kulturu Grčke i Rima i svih zemalja koje su bile pod uticajem Grčke i Rimske kulture. Ponekad se to bliže označava sintagmom klasična antika (ili klasična starina, ili klasična kultura), dok pojam „antika“ može obuhvatiti i druge sredozemne kulture tog razdoblja (npr. židovsku, perzijsku, egipatsku, keltsku itd.).
Vlasnik objekata je crkva:




to sa vlasnistvom crkvenih objekata je vrlo razlicito i kompikovano na razlicite nacine,( nesto pripada patrijarsiji, nesto drzavi, negde je zemljiste drzavno, a objekat pripada spc,...ja stvarno ne znam kako se to sve vodi u nekim papirima )...a ovde sam samo razjasnila oko slucaja skrnavljenja necega sto je spomenik kulture...

cmix909 cmix909 10:06 14.01.2020

Re: Blog

Milan Novković
... i onda dođe Dawkins, mračan lik, psihopata, ne fašistoidan nego fašista, da joj "pojasni", a pojma nema, samo juri lovu...

U tom slucaju vise me nije blam sto sam zaobisao sve njegove bestselere. Istina, prelistavao sam jedan u knjizari i stekao utisak da se radi o prejakom spoju banalnosti i arogancije. Zavrsilo se tako sto sam izasao sa sabranim delima Milarepe i Ekharta. (Lazem, ali to bi bio zanimljiviji kraj tog kratkog susreta.)
gedza.73 gedza.73 10:06 14.01.2020

Re: Blog

NG
kao sto ni papa nije vlasnik crkve sv Petra u Vatikanu

al' je bio vlasnik mlinova... sad nisam baš siguran ali mi se čini kako je veći broj mlinova u Veroni bio u vlasništvu crkve. Bili su vezani lancima poput skela na reci.

ovo je nešto slično a lepo, pitoreksno italijansko mestašce



gornja fotografija je slikana od kule levo. inače ih ima dve i u stvari su kapije koje vode put uz brdo ka zamku.





mlinove su koristili za pšenicu i pirinač. mada, pošto ti je to struka turizam, siguran sam da znaš samo eto slučajno ti se desila omaška.

bonus
unutra je baš lepo
nikvet pn nikvet pn 10:14 14.01.2020

Re: Blog

BORIS DEŽULOVIĆ

u proteklih deset godina temeljito restaurirano pod nadzorom stručnjaka iz Srpske pravoslavne crkve.

šok doživio sam ugledavši na platou iznebuha podignutu nakaznu betonsku crkvu, poput onih kakve kod nas niču na prašnjavim gradskim periferijama.

na okomitu liticu nalijepljen grozni betonski pseudovizantijski kompleks s dućanima i suvenirnicama.

Viđao sam već tako stručno restaurirane manastire i doživljavao slične šokove,

duboko zgađen uništavanjem fantastične srpske graditeljske baštine.

zatekao izvana i iznutra čitavog salivenog betonom, iz kojega su virile željezne armature, plastične cijevi i električni kablovi..

Toga sam se, eto, nadograđenog, betoniranog, devastiranog i nepovratno uništenog graditeljskog čuda u pukotini Ostroških greda

ne bi čudesni Ostrog najebao gore nego što je najebao ovako, pod brigom i pažnjom rođene Srpske pravoslavne crkve
.


Тешка срца признајем - морам да се сложим са већим делом текста.

Све то наше благо од давнина, понос пред светом и пред самим собом и својом традицијом ево четврт века немилосрдно се гази и затрпава новокомпонованим смећем и кичем. Људи од струке и образа су скрајнути, бахати биџослави завладали.

Светиње су у бувљак претворене, недостају још само гипсани орлови и лавови.
freehand freehand 10:16 14.01.2020

Re: Blog

pošto ti je to struka turizam,

Ova rečenica pokazuje dve stvari: loše skriveno nipodaštavanje tuđe sruke kao prvo. A i da tebi maternji jezik ne da nije struka nego nije ni hobi.
siguran sam da znaš samo eto slučajno ti se desila omaška.

Gde se Endži bavila tvojim fantazmagorijama i pominjala mlinove da bi joj se desila "omaška"?
Inače - ne, crkva Sv. Petra nije vlasništvo pape. Za mlinnove ne znam, štagod da oni (treba da) dokazuju u smuljanoj kvazirealnosti kojom se baviš u nastavcima nepovezanim stvarima dokazujući izmišljene teze.
freehand freehand 10:19 14.01.2020

Re: Blog

nikvet pn
BORIS DEŽULOVIĆ

u proteklih deset godina temeljito restaurirano pod nadzorom stručnjaka iz Srpske pravoslavne crkve.

šok doživio sam ugledavši na platou iznebuha podignutu nakaznu betonsku crkvu, poput onih kakve kod nas niču na prašnjavim gradskim periferijama.

na okomitu liticu nalijepljen grozni betonski pseudovizantijski kompleks s dućanima i suvenirnicama.

Viđao sam već tako stručno restaurirane manastire i doživljavao slične šokove,

duboko zgađen uništavanjem fantastične srpske graditeljske baštine.

zatekao izvana i iznutra čitavog salivenog betonom, iz kojega su virile željezne armature, plastične cijevi i električni kablovi..

Toga sam se, eto, nadograđenog, betoniranog, devastiranog i nepovratno uništenog graditeljskog čuda u pukotini Ostroških greda

ne bi čudesni Ostrog najebao gore nego što je najebao ovako, pod brigom i pažnjom rođene Srpske pravoslavne crkve
.


Тешка срца признајем - морам да се сложим са већим делом текста.

Све то наше благо од давнина, понос пред светом и пред самим собом и својом традицијом ево четврт века немилосрдно се гази и затрпава новокомпонованим смећем и кичем. Људи од струке и образа су скрајнути, бахати биџослави завладали.

Светиње су у бувљак претворене, недостају још само гипсани орлови и лавови.



Od sinoć hoću da napišem ovako nešto. Nego mi ne da srpska duša pravoslavna da se složim sa Hrvatom Dežulovićem...
Bravo Nikvet.
angie01 angie01 10:31 14.01.2020

Re: Blog

gedzo, eto vidis kako umes i lepe slicice da kacis-bozanstveno izgleda.
angie01 angie01 10:33 14.01.2020

Re: Blog

Све то наше благо од давнина, понос пред светом и пред самим собом и својом традицијом ево четврт века немилосрдно се гази и затрпава новокомпонованим смећем и кичем. Људи од струке и образа су скрајнути, бахати биџослави завладали.

Светиње су у бувљак претворене, недостају још само гипсани орлови и лавови.


hvala ti- mozda ce huci lakse da prihvati kada ti kazes,...a sto ja sve vreme pokusavam da mu objasnim.
angie01 angie01 10:34 14.01.2020

Re: Blog

mada, pošto ti je to struka turizam, siguran sam da znaš samo eto slučajno ti se desila omaška.


omaska u cemu?....
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:38 14.01.2020

Re: Blog


Тешка срца признајем - морам да се сложим са већим делом текста.

A tajming?
Veruješ da je tekst u redu jer ti se poimanje estetike slaže sa njum, i da nikakve veze nema što se eto baš sad pojavio?
Sad kad slogan "spasimo srpske svetinje" znači "sprečimo da nam ih otmu", neko taj slogan pretvara u, spasimo ih tako što ćemo ih oduzeti od ovih, jer su ih oni, po mom sudu, upropastili.

Klasično podmetanje, zamena teza sa ciljem da nešto drugo a ne pravi problem, pokušaj uzurpacije, postane tema.

Ništa novo pod kapom nebeskom, ta tehnika je mnogo puta primenjena, i čudo jedno kako dobro radi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:41 14.01.2020

Re: Blog

mozda ce huci lakse da prihvati kada ti kazes,...a sto ja sve vreme pokusavam da mu objasnim.

Da, sigurno, ja sam pouput tebe pa nemam stav, nego prvo gledam šta će reći Biljana Srbljanović i Biris Dežulović, pa onda to bude "moj" stav.

predatortz predatortz 10:49 14.01.2020

Re: Blog

Светиње су у бувљак претворене, недостају још само гипсани орлови и лавови.


Pisao sam o tome kako sam, kad su mi deca bila manja, komandovao nalevo krug sa nalaganja badnjaka. Pevale su se neke neprikladne pesme ispred crkve, pesme koje nemaju ama baš nikakve veze sa duhom Božića, a svetina je uz njih veselo cupkala u kolu.

Sve to stoji, ali i to je do nas. Rekoh proti svoju zamerku, a kazalo mu je isto još ovakvih poput mene. Sledećih godina je, kažu, bilo bolje. Ja nisam išao, pa ne mogu da potvrdim.

Jeste kič ušao u Crkvu, mnogo više nego što treba da ga ima, jer svaka proslava je kič, pa i u onim u najelitnijim mestima ima elemenata kiča.

No, to ne znači da neko ima pravo da otima. Kao što ti i ja nemamo pravo da otmemo komšiji kuću jer nam se ne dopadaju lavići na kapiji.

A Dežulovići, Bursaći, ovaj nesrećnik... Oni su dežurni. Dobiju temu, napišu šta se od njih očekuje, naplate - i to je to.
Da nije tako, pucali bi i levo i desno. Tema za kritiku nam uopšte ne manjka. Ni na jednoj strani.
docsumann docsumann 10:59 14.01.2020

Re: Blog

hoochie coochie man


huči, mislim da si se upleo u logiku balkanskog špijuna.
i onda je sasvim normalno da u svemu inom vidiš podmetanje, zadnje namjere, antisrpsku zavjeru, jer u toj logici sve je jasno i sve se slaže, i sve potvrđuje osnovnu premisu - oni samo 'oće da genocidišu srpski narod
vcucko vcucko 11:33 14.01.2020

Re: Blog

angie01
Све то наше благо од давнина, понос пред светом и пред самим собом и својом традицијом ево четврт века немилосрдно се гази и затрпава новокомпонованим смећем и кичем. Људи од струке и образа су скрајнути, бахати биџослави завладали.

Светиње су у бувљак претворене, недостају још само гипсани орлови и лавови.


hvala ti- mozda ce huci lakse da prihvati kada ti kazes,...a sto ja sve vreme pokusavam da mu objasnim.

Tačno, ali delimično. Kako gde.
Recimo u Mileševi, ako nešto u međuvremenu nisu promenili, nema ničeg takvog (bar, ponavljam, nije bilo tad kad sam bio). A pogled u oči Belog Anđela je jedno od ultimativnih iskustava koje čovek može da doživi vezano uz objekte SPC.
Gornjak isto tako.
Takođe - to što su neki na pare lakomi ljudi oko nekih svetinja podigli vašar, kakve to ima veze sa samom svetinjom? Nikakve. Ima veze s tim ljudima, baš nikakve veze sa starim majstorom koji je oslikao Anđela. Ili sa pećinskom kapelom Gornjaka.
nikvet pn nikvet pn 11:38 14.01.2020

Re: Blog

Морам и ово.

Пре доста година разливено леп породични Божић поткрај ручка пресече телефон: манастир, тељење. Гррр у себи, устајем и крећем али хоће и деца са мном; ајде. Осредње тешко тељење, теле мушко. Име? Данас може само Бошко, наравно. Атмосфера у манастирској штали свечана и ведра као у кући. Ајмо сад до прекрасне манастирске црквице да упалимо свеће па разлаз пуна срца.

Калуђерице су тада биле ведре, смирене, благе. Необразоване али бескрајне ширине духа и топлоте душе. Не само утисак него и доказ: питома им стока. Временом, како се скромност у СПЦ топила и нестајала тако им се и стока унервозила и прозлила ко циганско коњче.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:38 14.01.2020

Re: Blog

- oni samo 'oće da genocidišu srpski narod

Ne, po toj logici, oni samo 'oće da SPC oduzmu vlasništvo.
Nije tačno, paranoja, balkanski špujun logika?

Šta je tačno motiv Dežuloviću da baš sad napiše ovaj tekst, sa baš ovakvim naslovom, pare, glupost, ono da ga zaboli za sve, ne znam, ali znam da se odlično uklapa i jasno pomaže jednoj strani.

Da li je toliko glup da to nije shvatao, ili je toliko lukav i pokvaren da je to namerno uradio, svejedno je efekat je isti, sad se priča o betonu i lavićima, a ne o otimanju.

Ili je to paranoja?
gedza.73 gedza.73 12:16 14.01.2020

Re: Blog

Ova rečenica pokazuje dve stvari: loše skriveno nipodaštavanje tuđe sruke kao prvo. A i da tebi maternji jezik ne da nije struka nego nije ni hobi.

Mogli bi ti i ja da uporedimo svoje struke i uspeh u njima. Ono što zasigurno znam da sam bolji biciklista od tebe što se tiče hobija.

Gde se Endži bavila tvojim fantazmagorijama i pominjala mlinove da bi joj se desila "omaška"?
Inače - ne, crkva Sv. Petra nije vlasništvo pape.

Inače da crkva jeste ili nije vlasnik mnogih mesta na koje dolaze ljudi dal' iz muke, savesti ili jednostavno kako bi uživali u arhitekturi ipak preprave nešto što je danas prepuno betona, gvozdenih šipki, gde je livada ograđena kočićima i žutim trakama pretvorena u parking i sasvim slučajno dolazi dosta Mayovih sugrađana što automobilima, što organizovano autobusima.
Poput Međugorja priča kaže kako je žena iz blizine (ima malecni preki putić kroz šumu) doživela spiritualno iskustvo.

dosta ljudi koje sam video dolaze iz muke. tako da se ne bi, iako možda deluje drugačije, sprdao sa njihovom željom za ozdravljenjem.


Crkvu iz XV veka pod papinom jurisdikcijom su pretvorili u magacin, skladište pa su tek nedavno uradili restauraciju.
gedza.73 gedza.73 12:31 14.01.2020

Re: Blog

angie01
gedzo, eto vidis kako umes i lepe slicice da kacis-bozanstveno izgleda.

bespovratno me iskvario kapitalizam.

mnogo je lepo. A brdo kao vršačka Kula... ne toliko visoka ali odjednom raste iz ravnice.

evo još par slički sa druge strane.


ovo je muzej



angie01 angie01 13:28 14.01.2020

Re: Blog

Da, sigurno, ja sam pouput tebe pa nemam stav, nego prvo gledam šta će reći Biljana Srbljanović i Biris Dežulović, pa onda to bude "moj" stav.


kako mislis nemam- ja sam bas eksplicitna u izjasnjavanju,...pri tome, sa BS se bas ne slazem uvek, narocito u poslednje vreme, od kada se konvertovala:), sto isto jasno kazem, al se preskace, jer je lakse da se ucitava i proziva po nekim predubedjenjima koja bi trebalo da su argumentacija za iznesene stavove,...Dezulovic je ovde napisao vrlo korektan tekst i slazem se sa iznetim, objasnio nikvet vrlo plasticno,...sad sto tebi vise odgovara da tu nalazis neke zavere- to je tvoj problem.

ja licno sam fscinirana srpskim verskim gradjevinama i gajim divljenje prema freskoslikarstvu i ikonopisanju i vrlo me pogadja nerazumevanje vrednosti kulturne bastine i utomsmislu unistavanja iste.
angie01 angie01 13:31 14.01.2020

Re: Blog

Inače


i dalje ne kapiram kakve veze to sto si sada reako, ima sa tvojom prethodnom izjavom, da sam se ja nesto zanela...

to sto ljudi dolaze iz muke, jos uvek ne znaci da je praznoverje nesto drugo sem onoga sto je receno,...isto i razni lazni isceljitelji samo koriste muku ljudi da bi ih zamajavali i to je kaznjivo.
angie01 angie01 13:32 14.01.2020

Re: Blog

A brdo kao vršačka Kula..


...mislis ona, kojoj su nove vlasti stavile krov i pretvorile je u kafic,...

***&^%$&*(*&^^%
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:41 14.01.2020

Re: Blog

ja licno sam fscinirana srpskim verskim gradjevinama i gajim divljenje prema freskoslikarstvu i ikonopisanju i vrlo me pogadja nerazumevanje vrednosti kulturne bastine i utomsmislu unistavanja iste.

Ma znam, to je prilično in, pa što da ne budeš fascinirana, šta ti teško.
angie01 angie01 13:52 14.01.2020

Re: Blog

Takođe - to što su neki na pare lakomi ljudi oko nekih svetinja podigli vašar, kakve to ima veze sa samom svetinjom?


zato sto time skrnave svetinju, ne znam zasto pravdas nesto sto je urusavanje necega sto je toliko vredno, da je uvrsteno u svetsku kulturnu bastinu i deo je tog bogatstva.

meni je skroz destruktivno to vitlanje srpstvom, ovo/ono, a na terenu se sustinski ne cuvaju stvari, ne cini se nista- nego upravo suprotno- da se sacuvaju vrednosti jedne kulture.
angie01 angie01 14:00 14.01.2020

Re: Blog

Ma znam, to je prilično in, pa što da ne budeš fascinirana, šta ti teško.


hebiga sad, ovo potire svu smislenost bilo kakve komunikacije,...ja ionako nisam in, uvek na marginalnom delu, jer eto, nikako neki moji da se ustolice,...umetnost je profesija koju sam odabrala, jer je duboko postujem, stvaralastvo generalno, u to verujem, mnogo vise nego u politicke floskule koje se koriste za zgrtanje, otimanje,....kulturna bastina nekog naroda je njegovo najvece bogatstvo i potpuno je je blesavo da ti koji se u taj narod kunes to ne razumes, a meni, koju kavlifikujes kao izdajnika, je to kljucna stvar,...narod koji ne postuje i ne cuva svoju kulturu, nema zasta da se bori, jer je to njegovo osnovno obelezje to je njegov identitet- ne teritorije, koje su danas ovakve, sutra onakve.

ja sam takodje neko ko ne zagovara globalizaciju- ok, za tehnosloki napredak, inovacije,...stavri koje su korisne svima,...ali zagovaram ocuvanje kulturnih razlicitosti, jer su one svaka za sebe najvece bogatstvo sveta koji poznajemo- sve ostalo su trice i kucine...moze, a ne mora.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:22 14.01.2020

Re: Blog


zato sto time skrnave svetinju,

Šta je svetinja?
Kamen, malter, slika?
Oni kažu da je svetinja Vasilije, da je sve to tu zbog njega, da je on suština, a ne zidovi kakvi god bili, a ti kažeš da je to budalasto praznoverje, a da je kamen svetinja, a njega mogu i da bace, da se ne zamajavaju budalaštinama.

Prosto ne zna čovek kome da poveruje, tebi ili njima.
Al šta oni znaju.
angie01 angie01 14:29 14.01.2020

Re: Blog

Šta je svetinja?
Kamen, malter, slika?
Oni kažu da je svetinja Vasilije, da je sve to tu zbog njega, da je on suština, a ne zidovi kakvi god bili, a ti kažeš da je to budalasto praznoverje, a da je kamen svetinja, a njega mogu i da bace, da se ne zamajavaju budalaštinama.

Prosto ne zna čovek kome da poveruje, tebi ili njima.
Al šta oni znaju.


ako ne razumes, ili neces da razumes- onda je to samo razlika izmedju glup i zao.
freehand freehand 14:39 14.01.2020

Re: Blog

Mogli bi ti i ja da uporedimo svoje struke i uspeh u njima. Ono što zasigurno znam da sam bolji biciklista od tebe što se tiče hobija.

Ne bi. Ne interesuje me ni struka ni bilo šta lično ljudi koji su, kao i ja izabrali da ovde budu anonimni. Niti mi na pamet pada da poredim čiji je veći na taj način ni sa živim ljudima, kamoli sa lumenima sa interneta. To na kvantaš, tamo takvih ima na buljuke.
Ovde je reč o tome da si blogerku probao da nagaziš čačkajući struku, pa ispao glup po običaju.
Inače da crkva jeste ili nije vlasnik mnogih mesta na koje dolaze ljudi dal' iz muke, savesti ili jednostavno kako bi uživali u arhitekturi ipak preprave nešto što je danas prepuno betona, gvozdenih šipki, gde je livada ograđena kočićima i žutim trakama pretvorena u parking i sasvim slučajno dolazi dosta Mayovih sugrađana što automobilima, što organizovano autobusima.
Poput Međugorja priča kaže kako je žena iz blizine (ima malecni preki putić kroz šumu) doživela spiritualno iskustvo.

Inače da, ti možeš ovako da motaš u beskraj o stvarima koje niko nije pomenuo.
Dakle ne - papa nije vlasnik crkve Svetog Petra u Rimu.
A ti sa vodoskocima, gnezdima lastavica, oblucima u plićacima, vodenicama, žičarama preko andskih kanjona i oblicima oblaka nad mongolskom stepom opet na kvantaš. Krezubi zli i glupi gledaće otvorenih usta dok im bale cure, uz uzdahe oduševljenja.
dosta ljudi koje sam video dolaze iz muke. tako da se ne bi, iako možda deluje drugačije, sprdao sa njihovom željom za ozdravljenjem.

Pa što se sprdaš onda umećući ih ovde gde niko ništa ni o njima ni o njihovim mukama i željama reč nije prozborio dok ih ti nisi uvkao, kao onog momka čiju su majku ubili?
Opet štivo za krezube, zle i glupe?
freehand freehand 14:43 14.01.2020

Re: Blog

hoochie coochie man

zato sto time skrnave svetinju,

Šta je svetinja?
Kamen, malter, slika?
Oni kažu da je svetinja Vasilije, da je sve to tu zbog njega, da je on suština, a ne zidovi kakvi god bili, a ti kažeš da je to budalasto praznoverje, a da je kamen svetinja, a njega mogu i da bace, da se ne zamajavaju budalaštinama.

Prosto ne zna čovek kome da poveruje, tebi ili njima.
Al šta oni znaju.

I kamen, i malter i slika sjedinjeni u manastir pod zaštitom države i UNESCO. na primer. Sve to zajedno je svetinja. I mošti, i zvona, i crepovi poslagani tako kako su poslagani, i ikone, i ikonostasi i freske. I ograda i konak. Kad pogledaš Studenicu - sve je to svetinja, tako kako vidiš.
mada boli Goluma pištolj šta je svetinja. Daj da se uhvati neki antisrbin za na zub, pa da se žvaće al da se ne pojede odmah, nego ako može jedno tri dana da potraje.
katapultican katapultican 15:02 14.01.2020

Re: Blog

freehand
Mogli bi ti i ja da uporedimo svoje struke i uspeh u njima. Ono što zasigurno znam da sam bolji biciklista od tebe što se tiče hobija.

Ne bi. Ne interesuje me ni struka ni bilo šta lično ljudi koji su, kao i ja izabrali da ovde budu anonimni. Niti mi na pamet pada da poredim čiji je veći na taj način ni sa živim ljudima, kamoli sa lumenima sa interneta. To na kvantaš, tamo takvih ima na buljuke.
Ovde je reč da si ovde blogerku probao da nagaziš čačkajući struku, pa ispao glup po običaju.
...

Gedža je za tebe doktor nauka!
Istina, moralo bi da se ima razumevanje za tvoje stalno nipodaštavanje Gedže proglašavajući ga neprestano glupim - jer ti njega zaista mrziš.
katapultican katapultican 15:05 14.01.2020

Re: Blog

freehand
hoochie coochie man

zato sto time skrnave svetinju,

Šta je svetinja?
Kamen, malter, slika?
Oni kažu da je svetinja Vasilije, da je sve to tu zbog njega, da je on suština, a ne zidovi kakvi god bili, a ti kažeš da je to budalasto praznoverje, a da je kamen svetinja, a njega mogu i da bace, da se ne zamajavaju budalaštinama.

Prosto ne zna čovek kome da poveruje, tebi ili njima.
Al šta oni znaju.

I kamen, i malter i slika sjedinjeni u manastir pod zaštitom države i UNESCO. na primer. Sve to zajedno je svetinja. I mošti, i zvona, i crepovi poslagani tako kako su poslagani, i ikone, i ikonostasi i freske. I ograda i konak. Kad pogledaš Studenicu - sve je to svetinja, tako kako vidiš.
mada boli Goluma pištolj šta je svetinja. Daj da se uhvati neki antisrbin za na zub, pa da se žvaće al da se ne pojede odmah, nego ako može jedno tri dana da potraje.

O kojoj bi da odlučuju antiSrbi!
I koji se svim silama trude da eliminišu Srbima bilo kakve zasluge za te svetinje!
Jebote, skoro pa k'o Ustaše.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:27 14.01.2020

Re: Blog

I kamen, i malter i slika sjedinjeni u manastir pod zaštitom države i UNESCO. na primer. Sve to zajedno je svetinja

A to je svetinja?
Ja mislio da je svetinja nešto religijsko, od sveto, svetost, svetac, kad ono unesco određuje.

Bii sam u zabludi da oni koriste drugu terminologiju, a da su izrazi svetinja, a posebno skrnavljenje svetinja rezervisanu ili za vernike, ili za one koji šire demagogiju ili koji su joj podlegli.

No dobro, kad je tako, kad unesco i država o tome vode računa, šta su to kaluđeri uradili kontra naloga unesco ili držvde, pa je oskrnavili?

Ima li kakvih dopisa, osuda, prijava, bilo čega, ili je skrnavljenje kad Dežulivić kaže da je skrnavlnenje?

Mislim, on je najpozvaniji kad su svetinje uputanju.
Ili Endži, svejedno.
docsumann docsumann 16:06 14.01.2020

Re: Blog

osvetimo svetinje
zapalimo Cetinje!



EDIT: jer totalne smo avetinje
maksa83 maksa83 16:40 14.01.2020

Re: Blog

EDIT: jer totalne smo avetinje

što piju suze detinje
freehand freehand 16:45 14.01.2020

Re: Blog

maksa83
EDIT: jer totalne smo avetinje

što piju suze detinje

Iz rijeke Đetinje, kad im na televiziji smijetaju smetinje
katapultican katapultican 16:49 14.01.2020

Re: Blog

maksa83
EDIT: jer totalne smo avetinje

što piju suze detinje

Ja se sa svetinjama ne bih zajebavao!
docsumann docsumann 16:51 14.01.2020

Re: Blog


maksa83 maksa83 16:59 14.01.2020

Re: Blog

Ja se sa svetinjama ne bih zajebavao!

Do sad si već morao da shvatiš da tvoji izbori šta ti bi i šta ti ne bi slabo koga obavezuju.
katapultican katapultican 17:08 14.01.2020

Re: Blog

maksa83
Ja se sa svetinjama ne bih zajebavao!

Do sad si već morao da shvatiš da tvoji izbori šta ti bi i šta ti ne bi slabo koga obavezuju.

Normalno!
angie01 angie01 17:18 14.01.2020

Re: Blog

Ima li kakvih dopisa, osuda, prijava, bilo čega, ili je skrnavljenje kad Dežulivić kaže da je skrnavlnenje?

Mislim, on je najpozvaniji kad su svetinje uputanju.
Ili Endži, svejedno.


kako je ovo jadna upornost- lepo ti obajsnio nikvet, ako ti je vec tesko da prihvayis objasnjenje od mene ili Hrvata, sto jos dodatno potencira tvoju licnu problematiku.
vcucko vcucko 17:22 14.01.2020

Re: Blog

angie01
Takođe - to što su neki na pare lakomi ljudi oko nekih svetinja podigli vašar, kakve to ima veze sa samom svetinjom?


zato sto time skrnave svetinju, ne znam zasto pravdas nesto sto je urusavanje necega sto je toliko vredno, da je uvrsteno u svetsku kulturnu bastinu i deo je tog bogatstva.

meni je skroz destruktivno to vitlanje srpstvom, ovo/ono, a na terenu se sustinski ne cuvaju stvari, ne cini se nista- nego upravo suprotno- da se sacuvaju vrednosti jedne kulture.

Aman ko pravda?!
Pitam - kakve veze ima govedo koje je početkom 21. veka sklepalo neku nakaradu od objekta sa svetinjom koju je u 14. veku neko tu postavio i zaveštao za buduće generacije?
Pa bilo to govedo starešina manastira, lokalni bizMismen blizak vlasti ili vanzemaljci, svejedno. To nešto se i percipira kao svetinja upravo zato, što je vanvremensko. I iznad Mike, Pere i Laze i njihovog poimanja sveta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:47 14.01.2020

Re: Blog

osvetimo svetinje
zapalimo Cetinje!


Zapalimo!?
Što zapalimo kad se rimuje i osvojimo, pripojimo, može i porobimo...
Piromani, šta češ.
gedza.73 gedza.73 18:06 14.01.2020

Re: Blog

freehand
Inače da, ti možeš ovako da motaš u beskraj o stvarima koje niko nije pomenuo.

jel' mogu, snago, o dve o kojima smo razgovarali?
Hvala.

Dakle ako ja napišem da smo mi zreli i kao narod i kao država za stranu upravu (jer smo uopšteno gledano sjebali sve što smo mogli da upropastimo od četres pete na ovamo) bilo pod Nemcima bilo pod Japancima jedno desetak godina dok se ne opametimo i ne unormalimo onda sam guzoljub okupatora, izdajnik i kako si me već sve častio.

Sad kad je Dežulović napisao da crkvi treba oduzeti imovinu jer ne znaju da se 'ponašaju' onda 'to care'.



Mi imamo iskustva kad se država umeša da su mnogi vredni objekti, mmnogi spisi i umetnine što po arhivama što po muzejima propali a neki su bogami i našli put pod nerazjašnjenim okolnostima u privatne kolekcije po ENgleskoj.

Ostrog nisam posetio do sad i stvarno ne znam kako izgleda. Čuo sam, ne kažem da je istina, da tu dolaze ljudi raznih konfesija i da nekoj ulaznoj kapiji, rampi šta god, država Crna Gora naplaćuje od svakog putnika neki iznos. Kažem ne znam al' baš bi vol'o da neko kaže dal je to tvarno istina.

ja sam pristalica da treba pustiti ljude da slobodno odlučuju. pa ako oće sami da unište crkve neka ih jer i to je škola za budućnost. Ako se ne opamete neka propadnu. sve mi se čini da što se manje država meša to je bolje društvo. Samo odbaci vremenom ono što mu ne odgovara. Prirodna selekcija u jednom društvu.

i još nešto. ovde se nekako ispod žita provlači netrpeljivost i netolerantnost tzv. 'crne trojke'.

u crkvenom dvorištu stoji spomenik na kome su upisana imena meštana koji su poginuli u I svetskom ratu. Velik broj za malo mesto. Njihova imena stoje ispod krsta sa četiri ocila, šahovnice i polumeseca.

Niko nije polupao šahovnicu niti polumesec ni tokom međuratnog perioda (kratko nakon pogibije seljana), niti tokom II svetskog rata, niti u vreme komunizma a ni devedesetih.



gedza.73 gedza.73 18:09 14.01.2020

Re: Blog

NG
mislis ona, kojoj su nove vlasti stavile krov i pretvorile je u kafic,...

Endži nisam stavio slike da bi' se hvalio... dobro, jesam malo ujedno mi se činilo da me Mayo prozivao ironično ne verujući da sam njegov EU zemljak... nego da mi sledeći put malo veruješ na reč i bez traženja linkova jer puno stvari o kojima pričam ne pričam napamet ili zato što sam video na netu.
To što pišem citate sa neta nije uopšte sigurno niti to tvrdim. Ali je dobar početak za proveravanje 'istina' za koje mi mislimo da su uklesane u kamenu.
docsumann docsumann 18:11 14.01.2020

Re: Blog

hoochie coochie man
osvetimo svetinje
zapalimo Cetinje!


Zapalimo!?
Što zapalimo kad se rimuje i osvojimo, pripojimo, može i porobimo...
Piromani, šta češ.


čudi me da se Filip nije sjetio krilatice španskog anarhiste iz građanskog rata, Bonaventure Durrutija

jedina crkva koja širi svjetlost je crkva koja gori
predatortz predatortz 18:15 14.01.2020

Re: Blog

Što zapalimo kad se rimuje i osvojimo, pripojimo


Nemoj, k'o Boga te molim!
Ni da palimo, ni da pripajamo.
Da palimo i robimo, ne treba nam to.
A nesoj koji mržnjom odiše da pripajamo, još manje nam treba.
Čuvajmo ono što je tamo naše - narod koji veli da to jeste i svetinje. To će biti sasvim dovoljno od nas.
freehand freehand 18:22 14.01.2020

Re: Blog

ja sam pristalica da treba pustiti ljude da slobodno odlučuju. pa ako oće sami da unište crkve neka ih

Uvek ima nešto novo da se podvuče iučini vidljivijim.
docsumann docsumann 18:26 14.01.2020

Re: Blog

A nesoj koji mržnjom odiše da pripajamo, još manje nam treba.


malo mi je to kilavo...ja bih to ovako

a nesoj pogani, nakot satanski, koji mržnjom odiše, da pripajamo, još nam manje treba
predatortz predatortz 18:27 14.01.2020

Re: Blog

docsumann
A nesoj koji mržnjom odiše da pripajamo, još manje nam treba.


malo mi je to kilavo...ja bih to ovako

a nesoj pogani, nakot satanski, koji mržnjom odiše, da pripajamo, još nam manje treba


Hvala na dopuni.
angie01 angie01 18:29 14.01.2020

Re: Blog

Pitam - kakve veze ima govedo koje je početkom 21. veka sklepalo neku nakaradu od objekta sa svetinjom koju je u 14. veku neko tu postavio i zaveštao za buduće generacije?


ne znam kako da ti drugacije objasnim, ako vec ne razumes:),...nego recimo preko primera gondole na Kalemegdanu- znaci, Kalemegdanska tvrdjava je spomenik kulture- zasticen, sto podrzumeva da se tu nista ne dira, ne dogradjuje, ne "popravlja", ne rementi ambijent,...kao sto su recimo na vec pomenutu Vrsacku kuli bezobrazno, bez postovanja kulturno/istorijskog znacaja i vrednosti, stavili krov, kako bi se unutra napravio kafic....znaci, dosli neki dudjeri i kuc kuc, bus bus, malter, malter,...alo bre, za restauraciju takvih gradjevina se zovu strucnjaci za restauraciju i nema prepravke...
angie01 angie01 18:33 14.01.2020

Re: Blog

Endži nisam stavio slike da bi' se hvalio..


sta god da si 'teo ovim komentarom, neka si reako,...
gedza.73 gedza.73 18:48 14.01.2020

Re: Blog

freehand
ja sam pristalica da treba pustiti ljude da slobodno odlučuju. pa ako oće sami da unište crkve neka ih

Uvek ima nešto novo da se podvuče iučini vidljivijim.

preskoči ti zalaganje za okupaciju pošto smo nesposobni sami da vodimo državu? Vidiš na šta liči. dakle pet ili deset Švaba?
vcucko vcucko 21:13 14.01.2020

Re: Blog

angie01
Pitam - kakve veze ima govedo koje je početkom 21. veka sklepalo neku nakaradu od objekta sa svetinjom koju je u 14. veku neko tu postavio i zaveštao za buduće generacije?


ne znam kako da ti drugacije objasnim, ako vec ne razumes:),...nego recimo preko primera gondole na Kalemegdanu- znaci, Kalemegdanska tvrdjava je spomenik kulture- zasticen, sto podrzumeva da se tu nista ne dira, ne dogradjuje, ne "popravlja", ne rementi ambijent,...kao sto su recimo na vec pomenutu Vrsacku kuli bezobrazno, bez postovanja kulturno/istorijskog znacaja i vrednosti, stavili krov, kako bi se unutra napravio kafic....znaci, dosli neki dudjeri i kuc kuc, bus bus, malter, malter,...alo bre, za restauraciju takvih gradjevina se zovu strucnjaci za restauraciju i nema prepravke...

Ne pričamo o istom, očigledno.
Kakvi stručnjaci za restauraciju, neko govedo naumilo na brzinu da okrene pare i sklepalo recimo pečenjaru naslonjenu na zid manastira. Dogovorilo se sa isto takvim govedom koje daje saglasnost, zdravo.
Isto se dešava na dnevnoj bazi i svuda, u skoro svakoj zgradi, parku, dvorištu, ne samo po crkvama i manastirima.
Onda, sa pozivom na te i takve, recimo F.M. poziva na uništenje verskih objekata kao takvih. Nedvosmisleno dajući do znanja da bi prvi poneo bacač plamena, samo kad bi neko ozbiljno pozvao u juriš.
Analogija tome bi bila, otprilike: Isus razbucava trgovačke tezge ispred hrama, ali se tu ne zaustavlja, nego ruši ceo hram i pali zavetni kovčeg (znam da to tad više nije tu, ali je dovoljno slikovito, a neka važna relikvija je sigurno bila).
Ne znam kako bolje da objasnim.
A i nešto nije previše važno...
predatortz predatortz 21:40 14.01.2020

Re: Blog

Onda, sa pozivom na te i takve, recimo F.M. poziva na uništenje verskih objekata kao takvih. Nedvosmisleno dajući do znanja da bi prvi poneo bacač plamena, samo kad bi neko ozbiljno pozvao u juriš.


Tu bi već trebalo da nastupi pravna država, pa da se, zavisno od rezultata psihijatrijskog veštačenja, odluči u koji tip ustanove će da se zatvori. U bolnicu ili ustanovu za izdržavanje zatvorske kazne koju mu je sud odrezao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 14.01.2020

Re: Blog

ili ustanovu za izdržavanje zatvorske kazne koju mu je sud odrezao.


Novinara u zatvor?
Pa nismo valjda spali na nivo Crne Gore jebote.
:)
angie01 angie01 21:50 14.01.2020

Re: Blog

Ne pričamo o istom, očigledno.


kako ne pricamo,...ti mislis da ta pecenjara naslonjena na crkvu/manastir,...ili gondola na Kalemegdanu, ne skrnave te gradjevine, njihov kulturno istorijski znacaj?...ono, ok, neke budale nasto nastemovale, al tu je i ta crkva sa svojim relikvijama i Kalemegdan sa svojim zidinama, nista se nije promenilo?

pa sama mogucnost da se tako nesto radi menja sustinski odnos prema toj kulturnoj bastini,...ako je jos sveto mesto u pitanju, verujem da ne moram da objasnjavam....ne vezano samo za zakon o zastiti spomenika.

Onda, sa pozivom na te i takve, recimo F.M. poziva na uništenje verskih objekata kao takvih. Nedvosmisleno dajući do znanja da bi prvi poneo bacač plamena, samo kad bi neko ozbiljno pozvao u juriš.


ovo nisam bas shvatila,...da l mi je nesto promeklo, ili je ovo neko tumacenje,...
angie01 angie01 21:51 14.01.2020

Re: Blog

Tu bi već trebalo da nastupi pravna država, pa da se, zavisno od rezultata psihijatrijskog veštačenja, odluči u koji tip ustanove će da se zatvori. U bolnicu ili ustanovu za izdržavanje zatvorske kazne koju mu je sud odrezao.



predatortz predatortz 22:40 14.01.2020

Re: Blog

angie01
Tu bi već trebalo da nastupi pravna država, pa da se, zavisno od rezultata psihijatrijskog veštačenja, odluči u koji tip ustanove će da se zatvori. U bolnicu ili ustanovu za izdržavanje zatvorske kazne koju mu je sud odrezao.






Ja sam na hipotetičku situaciju u kojoj neko zagovara paljenja crkava rekao da na to treba da reaguje pravna država.
Ti si na pomen kažnjavanja, ili lečenja, takve osobe odgovorila povraćanjem.
Ne znam šta bih ti na to odgovorio.
vcucko vcucko 22:56 14.01.2020

Re: Blog

angie01
Ne pričamo o istom, očigledno.


kako ne pricamo,...ti mislis da ta pecenjara naslonjena na crkvu/manastir,...ili gondola na Kalemegdanu, ne skrnave te gradjevine, njihov kulturno istorijski znacaj?...ono, ok, neke budale nasto nastemovale, al tu je i ta crkva sa svojim relikvijama i Kalemegdan sa svojim zidinama, nista se nije promenilo?

pa sama mogucnost da se tako nesto radi menja sustinski odnos prema toj kulturnoj bastini,...ako je jos sveto mesto u pitanju, verujem da ne moram da objasnjavam....ne vezano samo za zakon o zastiti spomenika.


Aman drugi put.
Naravno da skrnave. I nagrđuju ih u svakom pogledu, da ne zadirem previše u verska osećanja, koja su (trebala bi da budu) intima, atak su na elementarno osećanje dobrog ukusa.
Naravno da funkcionalne vlasti, đa svetovne đa crkvene, ne bi smele da dopuste takve stvari. Ni u crkvama i manastirima, ni u zgradama, parkovima, dvorištima.
Da li (a koliko sam shvatio u komšiluku smo) oko sebe vidiš išta u toj meri funkcionalno?
Ubeđuješ me da je sneg beo, a ugalj crn
Ja kažem: deo objekata u vlasništvu / na korišćenju SPC (u vojsci postoji zahvalan i široko primenjiv izraz: u nadležnosti SPC) je, da se izrazim, povašaren. Ali goveda odgovorna za to su ljudi kao svi mi, ograničenog roka trajanja na nekoliko decenija. SPC kao takva postoji već osam vekova. I preživela je štošta za to vreme. I zaslužna je, verovatno za ponešto i odgovorna, ali pobogu ne može se nikako poistovetiti sa tom pljeskavicom.
Ja bolje ne znam, da snimim film ne umem.
Ali kažem, nije ni važno...
angie01 angie01 22:58 14.01.2020

Re: Blog

Ti si na pomen kažnjavanja, ili lečenja, takve osobe odgovorila povraćanjem.


ma ne, ja sam reagovala na tvoju spremnost, da apsolutno uvek utrcis na ovaj nacin, ako postoji i najmanja mogucnost da kazes nesto lose za "suprotnu stranu".

...a rekoh i gore, nesto sam promasila to da je neko rekao da bi palio crkvu- nisam bas skapirala o cemu se radi.
predatortz predatortz 23:05 14.01.2020

Re: Blog

ma ne, ja sam reagovala na tvoju spremnost, da apsolutno uvek utrcis na ovaj nacin, ako postoji i najmanja mogucnost da kazes nesto lose za "suprotnu stranu".


Koju suprotnu stranu?
Zar svi ne treba da osudimo takve ideje?
Ja znam da postoji gomila majmuna koja je spremna na to da zapali crkvu, džamiju, tuđu kuću... Gledao sam previše spaljenih sela i verskih objekata, naših i tuđih, i mišljenja sam da budale treba sasecati u korenu. Pravnom državom, odnosno njenim mehanizmima.
freehand freehand 23:10 14.01.2020

Re: Blog

predatortz
ma ne, ja sam reagovala na tvoju spremnost, da apsolutno uvek utrcis na ovaj nacin, ako postoji i najmanja mogucnost da kazes nesto lose za "suprotnu stranu".


Koju suprotnu stranu?
Zar svi ne treba da osudimo takve ideje?
Ja znam da postoji gomila majmuna koja je spremna na to da zapali crkvu, džamiju, tuđu kuću... Gledao sam previše spaljenih sela i verskih objekata, naših i tuđih, i mišljenja sam da budale treba sasecati u korenu. Pravnom državom, odnosno njenim mehanizmima.

E, eno Gedža malo dalje kaže da ljude treba pustiti da ruše ako su baš zapeli. Nisi video?
angie01 angie01 23:10 14.01.2020

Re: Blog

ali pobogu ne može se nikako poistovetiti sa tom pljeskavicom.


pa taj deo nikako da ukapiram cemu sluzi, jer se niko ni ne poistovecuje, nego ona sama po sebi svojim prisistvom skrnavi- jer joj tu nije mesto,...ne znam ni ja kako da jasnije kazem,...da l si razanj naslonio na crkvu, ili si busio zid, da malo prosiris, ili si stavio krov na kulu koja je stara nekoliko vekova,...hebiga, za to su predvidjeni zakoni, da ne bi neko ko je trenutno in charge sledio svoje porive, pa makar bili i ljudi kao i svi mi- ovo proseravanje da prostis, mozes da upotrebis na sta god hoces,...ono tipa, pa on je samo covek, nije bezgresan, kao i svi mi:),...i da bas zbog tih osam vekova, nekako ne ide da se razume takva slabost ljudska...jer ona ima sasvim drugo i mnogo adekvatnije ime.


angie01 angie01 23:11 14.01.2020

Re: Blog

Gledao sam previše spaljenih sela i verskih objekata, naših i tuđih, i mišljenja sam da budale treba sasecati u korenu.


bolje da ovo ne komentarisem,...
predatortz predatortz 23:13 14.01.2020

Re: Blog


E, eno Gedža malo dalje kaže da ljude treba pustiti da ruše ako su baš zapeli. Nisi video?


Nisam. Ako je to rekao, brat Gedža lupa.
predatortz predatortz 23:15 14.01.2020

Re: Blog

angie01
Gledao sam previše spaljenih sela i verskih objekata, naših i tuđih, i mišljenja sam da budale treba sasecati u korenu.


bolje da ovo ne komentarisem,...


Slobodno.
Znam za tvoju mržnju prema učeanicima ratova devedesetih koji su nosili srpsku uniformu.
Nećeš me iznenaditi.
Kao što nikad nećeš razumeti to da besmisao rata najbolje znaju bivši vojnici.
freehand freehand 23:17 14.01.2020

Re: Blog

predatortz

E, eno Gedža malo dalje kaže da ljude treba pustiti da ruše ako su baš zapeli. Nisi video?


Nisam. Ako je to rekao, brat Gedža lupa.

Ništa robija?
Pfuuu... Omekšalo se.
predatortz predatortz 23:20 14.01.2020

Re: Blog

freehand
predatortz

E, eno Gedža malo dalje kaže da ljude treba pustiti da ruše ako su baš zapeli. Nisi video?


Nisam. Ako je to rekao, brat Gedža lupa.

Ništa robija?
Pfuuu... Omekšalo se.


Iskazati spremnost da rušiš, pozivati na to, i "rušite, kad ste baš zapeli" nije ista stvar.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 14.01.2020

Re: Blog

za to su predvidjeni zakoni,


Ma kažem ja, nacionalizovati sve kad vernicima crkva ništa ne znači.
Da mi ateisti, komunisti, uimetnici to uzmemo po svoje, osnujemo rentacrkva agenciju, izdajemo, uzmemo neku kintu a i čuvamo svetinje.
freehand freehand 23:24 14.01.2020

Re: Blog

predatortz
freehand
predatortz

E, eno Gedža malo dalje kaže da ljude treba pustiti da ruše ako su baš zapeli. Nisi video?


Nisam. Ako je to rekao, brat Gedža lupa.

Ništa robija?
Pfuuu... Omekšalo se.


Iskazati spremnost da rušiš, pozivati na to, i "rušite, kad ste baš zapeli" nije ista stvar.


Pa dobro, ja nisam jak sa te pravne strane no uvek volim da čujemi pročitam one koji jesu. Znači ništa onda, samo Andži i Dežulović u bukagije. I Mayo, za svaki slučaj.
predatortz predatortz 23:27 14.01.2020

Re: Blog

I Mayo, za svaki slučaj


Zašto mi ovo podmećeš?
Da imam potrebu da se raspravljam sa njim, da mu pretim, ili podilazim, radio bih to sam.
Što sam imao da mu kažem na ovoj temi, rekao sam mu u jednom ili dva komentara.
gedza.73 gedza.73 23:37 14.01.2020

Re: Blog

predatortz

E, eno Gedža malo dalje kaže da ljude treba pustiti da ruše ako su baš zapeli. Nisi video?


Nisam. Ako je to rekao, brat Gedža lupa.


gedža je napisao

ja sam pristalica da treba pustiti ljude da slobodno odlučuju. pa ako oće sami da unište crkve neka ih jer i to je škola za budućnost. Ako se ne opamete neka propadnu. sve mi se čini da što se manje država meša to je bolje društvo. Samo odbaci vremenom ono što mu ne odgovara. Prirodna selekcija u jednom društvu.


a ne da im odlučuje Dežulović o arhitekturi ili Milo Đukanović o crkvi.

Dakle nije isto kao Filipovo, ili čije je bilo, 'uništite verske objekte'. uništavanje u smislu unižavanja. jer bi neko drugi, ne obična zadribanda, možda mogao da shvati između redova da se prirodna selekcija odnosi kako je srpska crkva opstala 800 godina i pored rušenja i pored spaljivanja i pored Turaka, Švaba, ustaša, nemaca i komunista jer ju je narod sačuvao a da je 'komunistička' država jedva sastavila nekoliko decenija.

Jednog trenutka će neko od sveštenstva, od vernika da vidi kako se neki verski objekat pretvorio u vašar i vratiće ga u prvobitno stanje.

osim toga u komentaru sam napisao da u vremenu kad se država 'brinula' nije bilo ništa bolje jer je pod njenim 'staranjem' propalo mnogo kulturnog i verskog blaga. Pa komunisti su pucali iz pušaka po crkvama a sad se odjednom neki njihov potomak tobože zalaže za očuvanje kulturne baštine.

koliko 'zaštitnika' crkvene svojine da su po par dinara dali da se obnovi srpska crkva što je izgorela u SAD.
freehand freehand 23:42 14.01.2020

Re: Blog

Pa komunisti su pucali iz pušaka po crkvama a sad se odjednom neki njihov potomak tobože zalaže za očuvanje kulturne baštine.

Jeste, takoe! Drug Dušan Silni, na primer, na konju je ulazio u crkvu. Ako ne lažu komunisti.
Inače sve ostalo je jasno: Gedža je rekao "pusti ljude da ruše" A Boris Dežulović je rekao "ruši sve što je srpsko!"
U stvari nije, al Dežulović nije brat, jebiga. Nači, Dežulovića u buvaru da malo laje na mesec a može i mrak da ga pojede, ne marimo.

P.S. Inače i naš drug iz talijanske KP Šijara Kolona išamarao druga papu Bonifacija, kažu da je papa ubrzo potom i umro od sramote.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:43 14.01.2020

Re: Blog

ja sam pristalica da treba pustiti ljude da slobodno odlučuju. pa ako oće sami da unište crkve neka ih


Da crkvi dozvoliš da odlučuje o crkvi?
Vernicima, vladikama!
Pa gde to ima, oni bi to sve upropastili, šta oni znaju šta je crkva i koliko su vedni ti... kako se ono zove, aha, kulturnoistorijski spomenici.

Komitet brale, zna se ko treba da se pita.
predatortz predatortz 23:46 14.01.2020

Re: Blog

U stvari nije, al Dežulović nije brat, jebiga. Nači, Dežulovića u buvaru da malo laje na mesec a može i mrak da ga pojede, ne marimo.


A gde sam ja to slao Dežulovića u buvaru?
Pročitaj malo bolje na koju hipotetičku situaciju sam reagovao.
gedza.73 gedza.73 23:48 14.01.2020

Re: Blog

Da crkvi dozvoliš da odlučuje o crkvi?
Vernicima, vladikama!
Pa gde to ima, oni bi to sve upropastili, šta oni znaju šta je crkva i koliko su vedni ti... kako se ono zove, aha, kulturnoistorijski spomenici.

Komitet brale, zna se ko treba da se pita.

to sam i mislio. Da vernici, sveštenstvo odlučuju kako će i na koji način da svoju veru upražnjavaju.
freehand freehand 23:53 14.01.2020

Re: Blog

Da vernici, sveštenstvo odlučuju kako će i na koji način da svoju veru upražnjavaju.

To, ušpražnjavanje vere!
Sviđa mi se. Sjajan doprinos srpskoj jezici.

Znači, u stvari niko nije rekao da može da se ruši. Ok. Sem Dežulović hipotetički, al u mardelj da ide stvarno.
gedza.73 gedza.73 23:57 14.01.2020

Re: Blog


freehand
Drug Dušan Silni, na primer, na konju je ulazio u crkvu. Ako ne lažu komunisti.

i šta sad da ti odgovorim? Da je sveštenik iz utiska govorio na jednom skupu i usput pomenuo kako italijani za vreme okupacije nisu uopšte činili nikakve zločine nad stanovništvom a da su spiralu nasilja izazvali komunisti tebi će da krene pena na usta.

Gedža je rekao "pusti ljude da ruše"

Ti bre shvataš sve bukvalno
pa ako oće sami da unište crkve

gde si ti video da vernici uništavaju crkve?
Uopšte neću da na ovom mestu pišem o mom odnosu prema veri i prema crkvi ali to je na potpuno suprotnoj strani od 'rušenja'. Ne samo pravoslavne nego bilo čije bogomolje.

freehand freehand 00:04 15.01.2020

Re: Blog

i šta sad da ti odgovorim? Da je sveštenik iz utiska govorio na jednom skupu i usput pomenuo kako italijani za vreme okupacije nisu uopšte činili nikakve zločine nad stanovništvom a da su spiralu nasilja izazvali komunisti tebi će da krene pena na usta.

Znači, drug Dušan (ilegalno Silni) je izazivao Talijance koji su u svari bili mirni okupatori koji su samo došli da malo zauzmu zemlju ali fino i gospodski, popili po jednu malu domaću i sve ok. Mislim, ne znam kakve oni veze sa drugom Dušanom imaju al kod tebe ionako sve ima veze i ništa nema veze i sve istovremeno. Ana primer ni to što su drugovi nemački okupatori, isto fini ljudi koji su došli da opamete ovdašnji narod svog velikog poštovaoca Nikolaja malo strpali u bajbokanu pa u logor.
Šta fali, bitno je da nisu komunisti ko naš drug Garibaldi?
gedza.73 gedza.73 00:06 15.01.2020

Re: Blog

freehand
To, ušpražnjavanje vere!
Sviđa mi se. Sjajan doprinos srpskoj jezici.


e moj 'stručnjače'

Ustav Srbije garantuje slobodu vere, ali zakon ograničava upražnjavanje vere jer diskriminiše neke verske grupe, a nekima uskraćuje pravni status, navodi se u danas objavljenom godišnjem izveštaju Stejt departmenta o slobodi religije u svetu.

Savez jevrejskih opština Srbije

Stvaranje uslova za upoznavanje i upražnjavanje jevrejske vere za sve članove

VOA
Vijetnam jedna od država, poput Severne Koreje, Kine i Burme, u kojoj totalitarni, autoritarni režim nastoji da kontroliše verska uverenja i upražnjavanje vere.


mene bi bilo sramota posle ovoga da ispravljam ljude po blogu.
gedza.73 gedza.73 00:09 15.01.2020

Re: Blog

freehand
e izazivao Talijance koji su u svari bili mirni okupatori koji su samo došli da malo zauzmu zemlju ali fino i gospodski

uopšte ne znam što se raspravljaš sa mnom. Samo sam ti napisao šta je čovek rekao. A ti kreni njega da 'stalkerišeš' sa ovim papazjanijama.

nsarski nsarski 00:10 15.01.2020

Re: Blog

Светиње су у бувљак претворене, недостају још само гипсани орлови и лавови.


Bilo je toga i ranije.

Ko nije imao priliku da vidi, evo crkvenog kalendara iz 1945. godine, štampanog u Crnoj Gori. Izdavač je Savez sveštenika CG, osnovan od strane UDBE, naravno.
Dakle:



Koga znimaju detalji evo linka Календар из 1945. с петокраком уместо крста

Aj' živeli!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana