Gost autor

MOLEBAN za normalnu, demokratsku, pravnu, BUDUĆU Srbiju...

Filip Mladenović RSS / 09.01.2020. u 00:26

"Kada u „Nikomahovoj etici" raspravlja o čemu čovek može donositi odluke, Aristotel navodi čitav niz primera o kojima nije mogućno odlučivati - od ustrojstva kosmosa, preko pravila geometrije do klimatskih promena.

Zatim veli: „Ali, ni svi ljudski problemi nisu predmet naših odluka. Nijedan Lakedemonjanin, na primer, ne razbija glavu oko toga koje bi državno uređenje najbolje odgovaralo Skitiji, jer mi ne možemo (u takvim slučajevima) uticati ni na koje rešenje.

No, zato mi rešavamo ono što se nas lično tiče i što je u našoj vlasti da uradimo - to je (posle učinjenih ograničenja) jedino preostalo (kao predmet ljudskih odluka)".

Daleko smo mi i od Nikomahove i od svake druge etike, a još dalje od zdravog razuma, obične ljudske pameti i elementarne pristojnosti. Poslednjih nedelja skoro cela Srbija se ujedinila u nameri da odlučuje o uređenju druge države, Crne Gore, a sve povodom Zakona o slobodi veroispovesti.

Ispostavilo se da gotovo svi važniji politički i društveni faktori drže za svoje bogomdano pravo da donose zakone u susednoj državi i da određuju građanima Crne Gore kako će da žive i po kojim pravilima.

Ujedinjeni protiv Crne Gore

U stavljanju velikosrpske šape na Crnu Goru ujedinila se šarolika grupa, teško je reći ko je prilježniji u borbi protiv crnogorske nezavisnosti: Aleksandar Vučić i njegovi naprednjaci, njegov koalicioni partner Ivica Dačić sa SPS-om, ministar odbrane Aleksandar Vulin, opozicioni Savez za Srbiju, navijački huligani, Zavetnici, Delije, Pokret slobodnih građana, studenti Pravnog fakulteta, vaskoliki klir SPC-a, Pokret „1 od 5 miliona", akademici, dežurni naricatelji nad propašću projekta Velike Srbije, intelektualci ili slobodni strelci.

Zvanična Srbija se direktno umešala u unutrašnja pitanja Crne Gore slanjem Vladinog aviona kojim su lideri DF-a (inače prvostepeno osuđeni zbog pokušaja državnog udara 2016. godine) dopremljeni u Beograd na konsultacije, gde su dobili blagoslov patrijarha Irineja da se bore protiv donošenja zakona svim sredstvima, uključujući i sve vrste nasilja.

Nije se na tome stalo, već su srpski zvaničnici zapaljivim izjavama stvorili atmosferu anticrnogorske histerije koja već danima ne jenjava. Poslušni režimski mediji, televizije sa nacionalnom frekvencijom, tabloidi i prividno ozbiljni listovi svakodnevno dolivaju ulje na vatru i šire mržnju prema Crnoj Gori, kao u najlepšim danima ratnog huškanja.

Istini za volju, širenje mržnje prema svim susedima, uključujući Crnogorce, i do sada je bio stub uredničke politike poslušničkih medija, tako da su sad samo intenzivirali svoje kreativne napore u cilju da dosegnu neprežaljeni uzor „Odjeka i reagovanja".

Lider Dveri Boško Obradović je čak ispisivao grafite mržnje na Ambasadi CG u Beogradu, a huliganske grupe su u dva navrata bezuspešno pokušale da spale zastavu Crne Gore.

Prilikom navedenih incidenata policija nije reagovala, mada se mora priznati da ovog puta nasilnici nisu išli do kraja kao na čuvenom mitingu „Kosovo za patike" kad je policija dozvolila spaljivanje MekDonaldsa, ambasada i masovnu pljačku prodavnica, e da bi se razočarana Srbadija bar malo utešila zbog nepovratnog gubitka Kosova.

Izlivi velikosrpskog ludila i mržnje

Teško je pobrojati sve izlive velikosrpskog ludila i mržnje, za to je već sad neophodna čitava knjiga, ali među najdrastičnije spada nastup predsednika Naprednog kluba Čedomira Antića u zloglasnoj emisiji „Ćirilica" kada je pokazao fotografiju crnogorskog ambasadora u Srbiji i pozvao građana da ga napadnu gde god ga vide.

Još gori je ministar spoljnih poslova Ivica Dačić koji je pozvao Crnogorce koji žive u Srbiji da se izjasne o ovom pitanju, te zapretio onima koji "podržavaju crnogorski režim" oduzimanjem državljanstva.

A zašto samo Crnogorcima? Pa ima i pripadnika drugih nacionalnosti koji se slažu sa donetim zakonom, čak i Srba. Zašto i njima ne oduzeti srpsko državljanstvo?

Na kraju, zašto samo onima koji se slažu sa jednom odlukom crnogorskih vlasti? Zašto ne oduzeti državljanstvo i svima koji, primera radi, ne smatraju da su Radovan Karadžić i Ratko Mladić heroji? Ili onima koji misle da je Kosovo nezavisno?

A najbolje bi bilo oduzeti državljanstvo svima koji se usude da misle svojom glavom, bez konsultacija sa Dačićem i ostalim srpskim glavešinama. Suviše je ta sloboda mišljenja uzela maha u Srbijici, treba taj nesrećni antirsrpski paragraf izbaciti iz Ustava Srbije.

Događanje naroda, loša repriza

Srpski političari, i pozicioni i opozicioni, kao i većina srpskih medija proteste u Crnoj Gori i diljem „srpskih zemalja" predstavljaju kao borbu protiv nepravde, a za očuvanje srpskih svetinja, te principa privatne svojine, ljudskih prava i pravnog poretka, dok Zakon o slobodi veroispovesti tretiraju kao pravno nasilje.

To što je zakon podržala Venecijanska komisija Saveta Evrope njih mnogo ne zanima, oni ga tumače kako se njima ćefne, a najvažnije je da su Srbi ponovo ugroženi, pa ih treba braniti, baš kao onomad, u zlatno doba krvožednog nacionalizma početkom devedesetih.

U toj borbi za pravni poredak i vladavinu prava do sada su korišćena sledeća legalistička sredstva: paljenje zastave, napadi na ambasadu, suzavac, beli luk, anateme, kletve, poziv na građanski rat, poziv ratnicima iz 90-ih, pretnje otkopavanjem oružja, obaranje balvana na puteve (zvuči poznato?), pretnje ubistvom, pozivi na nasilje, apeli da se prave spiskovi policajaca i da ih se nagovori da nasilno obore vlast, pozivi da se otkriju adrese policajaca, imena njihove dece, u koje škole idu i da se objave njihove fotografije, pozivi na rušenje države i pravnog poretka („za pendrek u glavu, kuršum u čelo") itd itd. Sve sama demokratska sredstva političke borbe kojih se nijedan terorista ne bi postideo.

Da je ovde na delu pokušaj ponovnog "događanja naroda" potvrdio je i sam lider DF-a Andrija Mandić, gostujući na TV Prva:

"Nikada ovoliko ljudi nije bilo na ulicama Crne Gore od vremena 88. godine. Tada je jedna rečenica pokojnog Momira Bulatovića otključala na desetine hiljada srca kada je saopštio: ‘Vaše je samo da odete'. Očekujemo da neku sličnu rečenicu progovori neko ko organizuje molebane ovih dana, gdje smo pozvali narod da se sakupljaju kako bi Milo Đukanović i Duško Marković odstupili sa vlasti".

Eh, ti divni stari dani Žute grede, „spontanih" okupljanja naroda pod palicom Slobodana Miloševića i DB-a, antibirokratske revolucije i pripreme za rat, etnička čišćenja i genocid... Bilo pa prošlo i više ne došlo, što kaže pjesma. Drugo vreme, drugi običaji, Crna Gora je članica NATO-a, takozvani „sporni" zakon je urađen po merilima Evropske unije, nije baš ni vreme ni prilika za repriziranje najmračnijih stranica naše istorije.

Lakmus papir

Događaji u Crnoj Gori poslužili su kao lakmus papir za stanje u srpskom društvu. Pokazalo se da smo u mnogo jadnijem i težem stanju nego što su najcrnji pesimisti pretpostavljali. Razni ljudi kojima su puna usta demokratije, slobode medija, ljudskih prava, borbe protiv diktature - na sve to zaborave čim se pojavi tema SPC u Crnoj Gori i odmah postaju veliki Srbi.

Tako nam, na primer, predsednik Demokratske stranke Zoran Lutovac objašnjava kako se građani „okupljaju da brane ljudska prava i identitet". Jesu li se zato okupili i građani u Trebinju koji su razvukli transparent "Potpis vaš baš je bolan, proći ćete k'o Đinđić Z(oran)"? Da nije tužno, pretužno, bilo bi smešno.

Lider Narodne stranke Vuk Jeremić objavljuje "Za Narodnu stranku srpski narod je jedan i nedeljiv, gde god živeo".

Odatle do stava "Svi Srbi u jednoj državi" nema ni jedan ceo korak. Dobro, od čoveka koji se posvetio borbi za očuvanje otcepljenog Kosova u Srbiji se drugo i ne može očekivati. A ni od celog Saveza za Srbiju koji je pozvao na povlačenje Zakona o slobodi veroispovesti.

Koji je inače donet u jednoj drugoj državi koja se zove Crna Gora, a ne u Srbiji, gde deluje Savez za Srbiju koji se zato tako i zove, a ne, na primer, Savez za Crnu Goru. Ili lider Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović koji kaže da tzv. Apel 88 "pas s maslom ne bi pojeo". Za razliku, na primer, od njegove teorije o Srebrenici koju je prepisao od osuđene ratne zločinke Biljane Plavšić (a da to verovatno i ne zna).

Jedan od pet miliona Amfilohija

Tu je i Pokret "1 od 5 miliona" koji je podržao građane u Crnoj Gori koji protestuju "kako bi sačuvali svoju tradiciju i viševekovne svetinje".

Pa je l' im neko otima svetinje? Da nije možda neko u Crnoj Gori doneo ukaz kojim se jednoj verskoj zajednici oduzima 650 objekata, kao što je to pre sto godina učinio kralj Aleksandar Karađorđević?

Ili je u redu kad srpski kralj otima svetinje, ali nije u redu kad neko svetinje želi da vrati prvobitnom vlasniku? Zašto se onda SPC u Srbiji zalaže za povratak oduzete imovine? Zar to nije otimanje od vlasnika?

Da ne pričamo o tome da nikakvog otimanja neće biti, niti bi to Venecijanska komisija dozvolila, sveštenici SPC će nastaviti da služe i u hramovima za koje se utvrdi da nisu u vlasništvu SPC.

Zašto se opozicija, na primer, ne pozabavi činjenicom da SPC uopšte ne plaća porez, kako u Crnoj Gori tako i u Srbiji, čime se patrijarh inače hvali? Ili to nema nikakve veze sa pravom, pravnom državom i vlasničkim odnosima? Možda se navodni zagovornici demokratskog društva slažu da crkva treba da bude država u državi i da treba da bude izuzeta iz pravnog poretka.

Crna Gora kao srpska prćija

Nije baš najjasnije u čemu je razlika između opozicionara i, recimo, predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića koji kaže da u Crnoj Gori "ima mnogo više od 29 procenata jer Srbi su i oni koji se izjašnjavaju kao Crnogorci kojih nije malo, a pišu srpskim jezikom i vole svoju Srpsku crkvu".

I za jedne i za druge Crna Gora je srpska prćija, prividna država na privremenom boravku u inostranstvu koja će se prvom prilikom vratiti matici Srbiji, čim četnički vojvoda Mandić i ljubitelj ratnih zločinaca Amfilohije preuzmu vlast. Jedino je utešno što su svi oni ipak umereniji od patrijarha Irineja koji uopšte ne priznaje mogućnost da postoje Crnogorci. Lepo njegova svetost veli: "A šta su Crnogorci nego Srbi iz Crne Gore?!"

Donošenje jednog zakona u Crnoj Gori pokazalo je da u Srbiji vlada gotovo apsolutno jednoumlje. Za Crnu Goru ne brinem, uprkos svim pritiscima uspeće da se izbori za svoj put koji vodi na Zapad, u Evropsku uniju, daleko od matuške Rusije. Za Srbiju, nažalost, nema nade.

Zaglavljena u mitomanskim pričama o svojoj veličini, o posebnoj ulozi koju Srbi iz nekog razloga treba da imaju, sa kosturima koji joj svako malo iskaču iz ormara, sa crnom zločinačkom prošlošću koja stiže na naplatu - Srbija pokazuje tužnu sliku države potpuno dezorijentisane u vremenu i prostoru.

Krici i urlici koji poslednjih dana odzvanjaju srpskim javnim prostorom zvuče jezivo, ali ne treba nikog da uplaše - to je samo samrtni ropac velikosrpske zveri."

Tomislav Marković

 



Komentari (1111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 00:13 15.01.2020

Re: Blog

mene bi bilo sramota posle ovoga da ispravljam ljude po blogu.

Ne znaš ti za sramotu, ništa se ja ne sekiram. Dobro sad, mogu da upražnjavaju a mogu malo i crkvu da sruše, to mu je to. Inače, ide to "upražnjavanje" sa "stručnjače". Morbidno glupi izrazi dostojni Vučićeve konferencije za novinare, na primer.
freehand freehand 00:15 15.01.2020

Re: Blog

gedza.73
freehand
e izazivao Talijance koji su u svari bili mirni okupatori koji su samo došli da malo zauzmu zemlju ali fino i gospodski

uopšte ne znam što se raspravljaš sa mnom. Samo sam ti napisao šta je čovek rekao. A ti kreni njega da 'stalkerišeš' sa ovim papazjanijama.


Slučajno ti se omako citat, baš ti nekako pao na pamet a ni ti ne znaš zašto...
UIglavnom su komunisti napali mirnog okupatora, to smo raščistili.
gedza.73 gedza.73 00:20 15.01.2020

Re: Blog

freehand
Dobro sad, mogu da upražnjavaju a mogu malo i crkvu da sruše, to mu je to. Inače, ide to "upražnjavanje" sa "stručnjače"

kakve veze ima ova sad tvoja konstrukcija sa tim da si me podsmešljivo prozvao za 'doprinos srpskom jeziku' što sam napisao upražnjavanje vere?

Citirao sam ti nekoliko prvih izvora gde ne verujem da bi se potkrala neka greška.

Pošto si me uvek smarao da sam nepismen šta sve ovo govori o tebi?
Znam, znam sad ide red izvrtanja, red prozivki ali to je tvoje standardno ponašanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:20 15.01.2020

Re: Blog

UIglavnom su komunisti napali mirnog okupatora, to smo raščistili.


Ma važno je da su oni napali, da mogu da upišu recku, sad, što te napade okupator nije čestito ni osetio, al su zato stradali nedužni okupirani, zar je to važno.
Nije važno koliku štetu okupator prertpi a koliku okupirani, važna je recka.
freehand freehand 00:25 15.01.2020

Re: Blog

Pošto si me uvek smarao da sam nepismen

Misliš "smatrao nepismenim"?
Ne, smatram te pretencioznim a počesto i bezobraznim. to je bolja definicija.
Nego da vidiš ovo, meni je epizoda više nego interesantna, a pomenuo sam je nekoliko puta. Reč je o "Incidentu iz Ananjija", a evo čitave priče.
In 1303 the French King Sent Goons to Attack and Kidnap the Pope[/url]


angie01 angie01 00:29 15.01.2020

Re: Blog

Znam za tvoju mržnju prema učeanicima ratova devedesetih koji su nosili srpsku uniformu.


ne secam se da sam ikada rekla nesto o uniformama i koje su mi draze, a koje bas i ne.


Ma kažem ja, nacionalizovati sve kad vernicima crkva ništa ne znači.
Da mi ateisti, komunisti, uimetnici to uzmemo po svoje, osnujemo rentacrkva agenciju, izdajemo, uzmemo neku kintu a i čuvamo svetinje.


rekoh ti vec, malo je cudno da ti zakleti Srbin nacionalista, nemas svest o vaznosti kulturno istorijskih spomenika svog naroda, koji su mu kljucni identitet.

byw, ja sam agnostik,...sto nema nikakve veze sa cinjenicom da je zakonom vec regulisano to sto ti ismevas, jer je vec predvidjeno da sa tim stvarima nije bas za pustiti na volju kako bi se kome svidjalo,...jedino sto kod nas zakon i nije neka prepreka.
gedza.73 gedza.73 00:30 15.01.2020

Re: Blog

freehand
Slučajno ti se omako citat, baš ti nekako pao na pamet a ni ti ne znaš zašto...

Malopre sam gledao njegove govore.

Znaš li, palo mi na pamet, odakle trpezari? Znaš šta je to? Nekada je svaki kraj imao svoj deo trpeze u dvorištu crkve. Donese se hrana i nakon Liturgije ljudi sednu kako bi među sobom podelili to što su doneli (mislim da kod Janka veselinovića ima opisa)

Znaš li da su do pre neku godinu dveri bile zatvorene tokom službe? Znaš li da je nekada služba održavan u crkvi u prisustvu velikaša dok su ljudi stajali van zatvorene crkve pa da se čak i u crkvi jelo?

Znaš li da sveštenicima kažu kako lokalne običaje da ne diraju?
Znaš li otkud se u Srba ustalio neradan petak (petka) pred praznik?

ako se već slabo razumeš u srpski jezik?
gedza.73 gedza.73 00:32 15.01.2020

Re: Blog

freehand

Pošto si me uvek smarao da sam nepismen


Misliš "smatrao nepismenim"?

i to. u 'svetlu novih saznanja' šta pokazuje tvoje neznanje?
freehand freehand 00:34 15.01.2020

Re: Blog

...
...
...
...
ako se već slabo razumeš u srpski jezik?



Značaj glista i njihovog prisustva u zemljištu poznat je od davnina. Još u starom Egiptu postojao je zakon koji je zabranjivao odnošenje glista s obradivih površina, jer se plodnost tog regiona pripisivala upravo prisustvom glista u nanosima reke Nil. U staroj Grčkoj Aristotel je isticao značaj glista i dejstvo na zemljište nazivajući ih "crevima zemljišta". Jedan od najvećih prirodnjaka i naučnika Čarls Darvin izučavao je gliste preko 40 godina i objavio je prvu studiju o glistama u kojoj, izmedu ostalog, kaže: "Sva rodna zemlja u celom svetu je mnogo puta prolazila i prolaziće kroz utrobu glista".
gedza.73 gedza.73 00:49 15.01.2020

Re: Blog

Nisam razumeo? Smeješ se meni ili lumenu bloga koji misli kako je 'upražnjavanje vere' izmislio gedža?

Ti hodajući rečnik na četiri noge, reankarnirani Vuk Karadžić, samoproklamovani svejugoslovenski poznavalac srpsko-hrvatskog jezika da tako padne na niske grane da ga proziva jedan običan nepismen gegula?

zapamti svoje neznanje kad kreneš sa ispravljanjem drugih pa budi malo kulturniji i obzirniji.

freehand freehand 00:58 15.01.2020

Re: Blog

Nisam razumeo?

Lepo je da si iskren.
Smeješ se meni ili lumenu bloga koji misli kako je 'upražnjavanje vere' izmislio gedža.

Smejem se gomili gluposti koju si opet namleo u seriji bez ikakvog povoda i smisla. Al da opet bude na neku korist - ta trpeza posle bogosluženja zove se i agape.

zapamti svoje neznanje kad kreneš sa ispravljanjem drugih pa budi malo kulturnji i obzirniji.

Sad probaj da još jednom razmisliš o upražnjavanju vere kao izrazu. Da li ga je smislio neki partijski aparatčik od onomad ili neki neprijatelj srpskog jezika - ne menja stvar. Izraz je rogobatan do besmisla, čak i rogobatniji od upražnjavanja seksa. Sad, učenje napamet nekad daje tragične rezultate, la jebiga.

P.S.
ipak izgleda kako ti ne znaš ništa ni o veri ni o pismenosti.

Verujem da tako izgleda, iz tvoje vizure. Naročito o veri o kojoj NIŠTA nisam ni zucnuo. A svakako dosta znam o nepismenosti i ponešto o pismenosti.

P.P.S

I first heard about reverse (or retro) running from a friend who'd seen a group of octogenarians practising it in China. Admittedly they had been walking backwards rather than sprinting, but it piqued my interest sufficiently to investigate further. It turned out the Chinese are not alone in their interest in back-to-front activities. From Germany to the US, runners are reversing. While for many it's a silly stunt for charity, surprisingly the sport can help improve your regular training and fitness.

The sport's origins in the west can be traced back to early 20th-century athletes including boxer Gene Tunney and wrestling champions William Muldoon and Ed Schultz, who were all noted for using backwards running in their training regimes. It wasn't until the 1980s, however, that the technique grew in popularity.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:59 15.01.2020

Re: Blog

angie01

Tu bi već trebalo da nastupi pravna država, pa da se, zavisno od rezultata psihijatrijskog veštačenja, odluči u koji tip ustanove će da se zatvori. U bolnicu ili ustanovu za izdržavanje zatvorske kazne koju mu je sud odrezao.







Najbolje da se raspitaš kod onih čika u bijelom koji ti svako jutro navlače tvoju omiljenu košulju što se kopča na leđima, prije nego što te puste van iz tapecirane sobe.

Koja ima bravu na vratima samo s vanjske stran


kam gi puke za majoneza, andjo?

angie01 angie01 01:10 15.01.2020

Re: Blog

kam gi puke za majoneza, andjo?


prvo puke za ono sto si mu ti nabrljacio, valjda,...ali ti uvek tako, pa mislis da je ok....mayo je inace super lik, ovde je od pocetka bloga i uvek je bio krajnje pristojan i korektan, sto je valjda u normalnom svetu za postovanje- za razliku od tebe i tvojih glupih kafica.
gedza.73 gedza.73 01:18 15.01.2020

Re: Blog

Freehand
Sad probaj da još jednom razmisliš o upražnjavanju vere kao izrazu. Da li ga je smislio neki partijski aparatčik od onomad ili neki neprijatelj srpskog jezika - ne menja stvar.


RTS
papa je rekao da svako ima pravo da upražnjava veru

Danas
samo po tim pravilima upražnjavanje vere

vreme
njihova vera, kako mora da se upražnjava

www.parlament.gov.rs
na upražnjavanje svoje vere bez diskriminacije

Srpska Pravoslavna Crkva
upražnjavamo neprestanu molitvu

Vladeta Jerotić
upražnjava hrišćanske obrede

UN opšta deklaracija o pravima čoveka
Član 18.
upražnjava svoju veru


Ipak si ti u pravu. Kad sam još jednom razmislio na tvoj predlog.

www.kontekst.io/srpski
upraznjavanje moje veroispovesti
upraznjavanje vere licna i intimna stvar pojedinca.
gedza.73 gedza.73 01:26 15.01.2020

Re: Blog

freehand

A svakako dosta znam o nepismenosti i ponešto o pismenosti.


kažem u pravu si. nema potrebe za 'ps'.

vidi se iz citiranih navoda da znaš 'dosta'. Ti uglavnom istom količinom znanja tako sve znaš 'dosta'.
freehand freehand 01:28 15.01.2020

Re: Blog

Ipak si ti u pravu. Kad sam još jednom razmislio na tvoj predlog.

Guglaj sad "upražnjavanje seksa".

Peronospora is a genus of oomycetes that are obligate plant pathogens of many eudicots.[1] Most species in this group produce a downy mildew disease, which can cause severe damage to many different cultivated crops, as well as wild and ornamental plants.[2] There are 19 genera that produce downy mildew, and Peronospora has been placed alongside Pseudoperonospora in the group of downy mildews with coloured conidia.[3] Peronospora has far more species than any other genus of the downy mildews.[3] However, many species have been moved from this genus to be reclassified to other or new genera.[4] Among these was the most famous Peronospora species, formerly known as Peronospora parasitica, and now known as Hyaloperonospora parasitica.[4] Now, the Peronospora species of most importance is likely the Peronospora tabacina.[5] Peronospora tabacina causes blue mold on tobacco plants and can severely reduce yields of this economically important crop to the point where it has been classified as a bioweapon
.
freehand freehand 01:32 15.01.2020

Re: Blog

gedza.73
freehand

A svakako dosta znam o nepismenosti i ponešto o pismenosti.


kažem u pravu si. nema potrebe za 'ps'.

vidi se iz citiranih navoda da znaš 'dosta'. Ti uglavnom istom količinom znanja tako sve znaš 'dosta'.


Knitting is a method by which yarn is manipulated to create a textile or fabric; it is used in many types of garments. Knitting may be done by hand or by machine.

Knitting creates stitches: loops of yarn in a row, either flat or in the round (tubular). There are usually many active stitches on the knitting needle at one time. Knitted fabric consists of a number of consecutive rows of connected loops that intermesh with the next and previous rows. As each row is formed, each newly created loop is pulled through one or more loops from the prior row and placed on the gaining needle so that the loops from the prior row can be pulled off the other needle without unraveling.

Differences in yarn (varying in fibre type, weight, uniformity and twist), needle size, and stitch type allow for a variety of knitted fabrics with different properties, including color, texture, thickness, heat retention, water resistance, and integrity. A small sample of knitwork is known as a swatch.
gedza.73 gedza.73 01:35 15.01.2020

Re: Blog

Guglaj sad "upražnjavanje seksa".

a izvini molim te. reč upražnjavanje se isključivo koristi uz seks? stvarno ne zvuči rogobatno. to sigurno izmislio neki 'prijatelj srpskog jezika' kako si ti blagoizvoleo napisati?

pa kažem ja da si ti sa svojim znanjem 'dosta' u pravu.

Upražnjavati je glagol koji se koristi u značenju vršiti, raditi, praktikovati, bavi ti se.


i kako ti kažeš, mada su oni greškom izostavili, koristi se samo uz seks.
freehand freehand 01:44 15.01.2020

Re: Blog

i kako ti kažeš, mada su oni greškom izostavili, koristi se samo uz seks.

Ama ti si besprizorna bezobrazna lažovčina. Ne, nigde nismo raspravljali o veri. I ne nigde i nikad nisam rekao da se "koristi samo uz seks". Ta je rečenica samo nekoliko redova iznad, i glasi:
freehand
01:28 15.01.2020
Guglaj sad "upražnjavanje seksa".

Smisao je trebalo da bude da vidiš koliko se reč često upotrebljava i u tom smislu a deluje isto beskrajno glupo, baš kao i "vršiti" no to je van tvog domašaja u svakom slučaju
A sad bavi ti se malo sam. dosta sam ti pažnje poklonio za narednih šest meseci.
gedza.73 gedza.73 01:55 15.01.2020

Re: Blog

Ta je rečenica samo nekoliko redova iznad, i glasi:
freehand
Guglaj sad "upražnjavanje seksa".

ovo je adut u rangu 'guglaj ti kečiga na žaru'. čak i kečiga ima više logike.

deluje isto beskrajno glupo, baš kao i "vršiti" no to je van tvog domašaja u svakom slučaju

opet kažem vidi se iz citata. Freehand kaže glupo a opet neki novinari, neki intelektualci koriste isti izraz, piše u nekim pravnim dokumentima...
Prvo si se zaprepastio kao da sam ga ja smislio pa je postao rogobatan a onda ga izmislio 'neprijatelj srpskog naroda'.
rovare neprijatelji našeg naroda i narodnosti pa kad nam ne mogu ništa oni nam uzinat uture neke čudne reči.

dosta sam ti pažnje poklonio za narednih šest meseci.

Da ti nisi Freehand pa kad krene diskusija ti u priči sa nekim kulovski prozivaš onoga sa 'kojim ne razgovaraš'. Po meni je to džukački al' ima gi razni.

edit
ja sam te samo pitao dal' se isključivo koristi uz seks. mislio sam da si upućeniji u problematiku pošto znaš dosta i ponešto.

bene_geserit bene_geserit 08:01 15.01.2020

Re: Blog

Vidim da se i na petoj strani vodi napredna rasprava o veri.

Jel si ostavio broj komentara po strani na defaultu (100) ili promenio? Meni je to od početka na 200, pa me stalno zbunjuješ kad kažeš peta ili koja već strana.
katapultican katapultican 06:16 14.01.2020

M'da!

Držite se braćo Srbi u Crnoj Gori - bili religiozni ili ne!
Jer - ovo što se događa u Crnoj Gori, je protiv vas - bili religiozni ili ne.
Posebno se čuvajte tih dobronamernih Dežulovića koji se ubiše od brige za arhitekturu - kao što Englezi brinu o relikvijama i arheološkim ostacima stare Grčke.
Ili što bi to neko pametno rekao, dal Huči ili Gedža - neka Dežulović čisti svoje dvorište i brine o arhitekturi u Međugorju - tamo je promet i do nekoliko milijardi evara godišnje.
A komunjare ko komunjare - melju ko vodenica (a kako ne znaju kako da konvertuju drame u litre i dane - neka koriste maksin vodenički konvertor).
maksa83 maksa83 09:20 14.01.2020

Re: M'da!

(a kako ne znaju kako da konvertuju drame u litre i dane - neka koriste maksin vodenički konvertor).

Na žalost, nije moj. Vodeničarski Konvertor i Polumenta generator su dva softvera sa kojima nemam ništa (osim poštovanja za autore) i vrlo mi je žao zbog toga.
gedza.73 gedza.73 09:25 14.01.2020

Re: M'da!

. Vodeničarski Konvertor




0:33

'sad i ja ga ne znam šta je ali se deli na tako'

edit
komentari
osnovna dionica je dram(jedinica ujma/ušura volumna dividenda od rada kamena jednu dramu(oku) brašna dobije akcionar dnevno) , on je jedan dan( 24 sata) dramovi se pakuju u pakete dionica od 7 dana ( litra) sedam dana je jedna mjesčeva mjena , vlasnik može imat pola ili cjeli paket ( ili više cjelih paketa) kamen je ciklus 4 dionička paketa i odgovara jednom mjesečevom ciklusu ( e to je osnovna jedinica vremena) nakon sedam lunarnih mjeseci ciklus isplate dividende kreće iz počtka, ciklus od 7 lunarnih mjeseci je pošteniji od kalendarske godine pošto svaki dioničar svake kalendarske godine u drugom djelu godine ubire ujam/ušur/dividendu. na istom principu je Time-sharing apartmana ,, a i "tokenizacija aseta " radi tako

Ovi su se rano odvojili od civilizacije. Maje na svoju stranu, oni na svoju.

maksa83 maksa83 09:41 14.01.2020

Re: M'da!

'sad i ja ga ne znam šta je ali se deli na tako'

"Pretpostavimo u sedmom kamenu samo ima tri čoveka, tri put sedam to je tri litre" (1:02)
gedza.73 gedza.73 10:09 14.01.2020

Re: M'da!

U sedmom kamenu imas tri coveka...pa jebo ti Gospodara prstenova,ovi bi i Gandalfa sjebali


vidiš da ima logike u onome što pričaju samo izmiče.
'kako ne razumeš?'

ovo bi trebalo da bude poslednje pitanje za CEO u Silikonskoj dolini.

odgovoriš i tvoj je svet.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:36 14.01.2020

Re: M'da!

gedza.73
U sedmom kamenu imas tri coveka...pa jebo ti Gospodara prstenova,ovi bi i Gandalfa sjebali


vidiš da ima logike u onome što pričaju samo mi izmiče.
'kako ne razumeš?'

ovo bi trebalo da bude poslednje pitanje za CEO u Silikonskoj dolini.

odgovoriš i tvoj je svet.


zezaju čilagere..
onaj opaki u maskirnoj jakni zna.. a ove ostale su uhvatili da zahebavaju..
katapultican katapultican 11:07 14.01.2020

Re: M'da!

gedza.73

...
edit
komentari
osnovna dionica je dram(jedinica ujma/ušura volumna dividenda od rada kamena jednu dramu(oku) brašna dobije akcionar dnevno) , on je jedan dan( 24 sata) dramovi se pakuju u pakete dionica od 7 dana ( litra) sedam dana je jedna mjesčeva mjena , vlasnik može imat pola ili cjeli paket ( ili više cjelih paketa) kamen je ciklus 4 dionička paketa i odgovara jednom mjesečevom ciklusu ( e to je osnovna jedinica vremena) nakon sedam lunarnih mjeseci ciklus isplate dividende kreće iz počtka, ciklus od 7 lunarnih mjeseci je pošteniji od kalendarske godine pošto svaki dioničar svake kalendarske godine u drugom djelu godine ubire ujam/ušur/dividendu. na istom principu je Time-sharing apartmana ,, a i "tokenizacija aseta " radi tako

...

Auuuu!
Jeb.. ti lebarnik, ovo ni tadejus ne bi razumela bez da nacrta odgovarajuće dijagame ili, možda još bolje, grafički prikazati skupove sa kružićima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:38 14.01.2020

Re: M'da!

katapultican
gedza.73

...
edit
komentari
osnovna dionica je dram(jedinica ujma/ušura volumna dividenda od rada kamena jednu dramu(oku) brašna dobije akcionar dnevno) , on je jedan dan( 24 sata) dramovi se pakuju u pakete dionica od 7 dana ( litra) sedam dana je jedna mjesčeva mjena , vlasnik može imat pola ili cjeli paket ( ili više cjelih paketa) kamen je ciklus 4 dionička paketa i odgovara jednom mjesečevom ciklusu ( e to je osnovna jedinica vremena) nakon sedam lunarnih mjeseci ciklus isplate dividende kreće iz počtka, ciklus od 7 lunarnih mjeseci je pošteniji od kalendarske godine pošto svaki dioničar svake kalendarske godine u drugom djelu godine ubire ujam/ušur/dividendu. na istom principu je Time-sharing apartmana ,, a i "tokenizacija aseta " radi tako

...

Auuuu!
Jeb.. ti lebarnik, ovo ni tadejus ne bi razumela bez da nacrta odgovarajuće dijagame ili, možda još bolje, grafički prikazati skupove sa kružićima.


brate ti baš ne pratiš fabulu radnje
jel ti reko čovjek da je problem riješen
Vodeničarski Konvertor
katapultican katapultican 12:07 14.01.2020

Re: M'da!

newimprovedtadejus
katapultican
gedza.73

...
edit
komentari
osnovna dionica je dram(jedinica ujma/ušura volumna dividenda od rada kamena jednu dramu(oku) brašna dobije akcionar dnevno) , on je jedan dan( 24 sata) dramovi se pakuju u pakete dionica od 7 dana ( litra) sedam dana je jedna mjesčeva mjena , vlasnik može imat pola ili cjeli paket ( ili više cjelih paketa) kamen je ciklus 4 dionička paketa i odgovara jednom mjesečevom ciklusu ( e to je osnovna jedinica vremena) nakon sedam lunarnih mjeseci ciklus isplate dividende kreće iz počtka, ciklus od 7 lunarnih mjeseci je pošteniji od kalendarske godine pošto svaki dioničar svake kalendarske godine u drugom djelu godine ubire ujam/ušur/dividendu. na istom principu je Time-sharing apartmana ,, a i "tokenizacija aseta " radi tako

...

Auuuu!
Jeb.. ti lebarnik, ovo ni tadejus ne bi razumela bez da nacrta odgovarajuće dijagame ili, možda još bolje, grafički prikazati skupove sa kružićima.


brate ti baš ne pratiš fabulu radnje
jel ti reko čovjek da je problem riješen
Vodeničarski Konvertor

Ma kako da ne pratim --- sinoć sam kovertor gonio do usijanja, tj. dok god nisam isprobao sve kombinacije ... a mislim da to ide nekako ovako Broj konverzija = (5+4+3+2+1)x5 = 75, plus 75 u kontra smeru konverzije ... dakle 150 puta sam upotrebio vodenični konvertor, a usput mi je išao dobro znani klip koji završava sa "kako ne razumeš".
Usput sam se kliberio kao lud na brašno, tako da sam morao da popijem tabletu koliko me zaboleo stomak.
gedza.73 gedza.73 12:41 14.01.2020

Re: M'da!

newimprovedtadejus
zezaju čilagere..
onaj opaki u maskirnoj jakni zna.. a ove ostale su uhvatili da zahebavaju..

može da ih zezaju jer su pomalo smešni nama nepoznati izrazi (mere). ali voleo bih da vidim bilo koga od ovih što ih zajebavaju da na ovu računarsku tehniku i raboš, bez digitrona, izračuna njegov procenat u dobiti. Bankrotirali bi posle jednog sedmomesečnog kvartala.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:24 14.01.2020

Re: M'da!

gedza.73
newimprovedtadejus
zezaju čilagere..
onaj opaki u maskirnoj jakni zna.. a ove ostale su uhvatili da zahebavaju..

može da ih zezaju jer su pomalo smešni nana nepoznati izrazi (mere). ali voleo bih da vidim bilo koga od ovih što ih zajebavaju da na ovu računarsku tehniku i raboš, bez digitrona, izračuna njegov procenat u dobiti. Bankrotirali bi posle jednog sedmomesečnog kvartala.


ja sam se isto neumjereno smijala al poslije jedno trećeg gledanja mi bilo žao ovog čikice na kolima..
oni se zajebavaju a on se siroma nervira što ne može da objasni
katapultican katapultican 15:22 14.01.2020

Re: M'da!

gedza.73
newimprovedtadejus
zezaju čilagere..
onaj opaki u maskirnoj jakni zna.. a ove ostale su uhvatili da zahebavaju..

može da ih zezaju jer su pomalo smešni nana nepoznati izrazi (mere). ali voleo bih da vidim bilo koga od ovih što ih zajebavaju da na ovu računarsku tehniku i raboš, bez digitrona, izračuna njegov procenat u dobiti. Bankrotirali bi posle jednog sedmomesečnog kvartala.

Ja se ovom klipu ne smejem zlobno - nego radosno.
Jer mi je fenomenalno kako se neškolovani, a bistri ljudi, sporazumevaju u svom mernom sistemu, koji nije ni SI, a niti Imperijalni.
gedza.73 gedza.73 18:13 14.01.2020

Re: M'da!

ja sam se isto neumjereno smijala al poslije jedno trećeg gledanja mi bilo žao ovog čikice na kolima..
oni se zajebavaju a on se siroma nervira što ne može da objasni

ma i ja sam se otkinuo od smeha nego voditelj ne shvata pa, mislim da se zove Leja, dekica u fazonu 'brate tako je jednostavno kako ne kapiraš'

ja sam ga sto puta vratio na 'ne znam ni ja šta je al' radi'
docsumann docsumann 12:23 14.01.2020

utisci




od svih članova SPC, eksponiranih u ovom slučaju, a bogami i šire, Gojko Perović je baj far najrazumniji, najtolerantniji brat član, nikad ne pada u vatru i ne daje zapaljive izjave.
inače, moj novljanin. very praud of him.
freehand freehand 17:12 14.01.2020

Re: utisci

docsumann



od svih članova SPC, eksponiranih u ovom slučaju, a bogami i šire, Gojko Perović je baj far najrazumniji, najtolerantniji brat član, nikad ne pada u vatru i ne daje zapaljive izjave.
inače, moj novljanin. very praud of him.

Mayo, ovo da odslušaš pa da se javiš da vidimo dal si revidirao.
mayo1 mayo1 18:28 14.01.2020

Re: utisci

Mayo, ovo da odslušaš pa da se javiš da vidimo dal si revidirao.

Jel' to službeni poziv?
Gore kažu da vampiri i Hrvatijanci smiju doći samo ako nas se pozove.
Gore jedva izbjegoh kolac, paa ...
freehand freehand 18:32 14.01.2020

Re: utisci

Gore jedva izbjegoh kolac, paa ...

Mayo, pazi kolac
i ne okreći se sine!
maksa83 maksa83 18:34 14.01.2020

Re: utisci

Gore kažu da vampiri i Hrvatijanci smiju doći samo ako nas se pozove.

Nadam se da si shvatio smer zaebancie...
alselone alselone 18:36 14.01.2020

Re: utisci

Jako ćemo se zabrinuti ako nisi.
gedza.73 gedza.73 18:38 14.01.2020

Re: utisci

Episkop diseldorfsko-njemački Grigorije
To su gradili zadužbinari, pretežno Nemanjići. Kasnije i drugi. I gradio je narod. Kako je sada moguće ići u neki katastar iz 13. vijeka i dokazati da neki manastir, recimo Morača, pripada crkvi

Radi se o pokušaju da (crnogorski predsjednik Milo) Đukanović napravi incident, jer ga samo to još može spasiti. Svi znaju da on vlada svim, država je njegova privatna država, on svu moć ima u svojim rukama", ističe vladika i dodaje da crnogorskom predsjedniku više niko ne vjeruje u priču da se tu radi o brizi za crnogorski identitet, ni Srbi u Crnoj Gori, ni Crnogorci, već da je to samo izgovor

Ako bi mu uspjelo da pokaže da se tu radi o nekom velikosrpskom napadu na crnogorski identitet i crnogorsku državu, on bi mogao u svojim redovima da napravi homogenizaciju koju je izgubio iz ruku, jer ljudi vide da se bogati jedna vrlo mala grupa oko njega. Obični ljudi više nemaju strpljenja da se uspostavi pravna država

kriza oko religije namjerno izaziva, podgrijavaju se strasti.

To je jedino što je moglo da izazove sukobe između Srba i Crnogoraca u Crnoj Gori. Ja mislim da je namjera bila da se na tom tananom religijskom planu izazovu sukobi, da se izazovu emocije, da se ljudi posvađaju, potuku, a onda da on ispadne mirotvorac i jedino rješenje za tu zemlju

Vladika Grigorije pak aktivnosti SPC vidi samo kao religijske ustanove.

"Postoji jasan stav: da se pokaže kako se tu radi o živoj crkvi i pokazalo se da ona ima uz sebe najveći broj ljudi u Crnoj Gori. Tamo je sada na djelu nasilje kojem se možemo suprotstaviti samo mirom. Kako je rekao Franja Asiški, toj mizeriji moći možemo se suprotstaviti samo mirno i vjerom u život."

maksa83 maksa83 18:41 14.01.2020

Re: utisci

Jako ćemo se zabrinuti ako nisi.

Jašta, mi Srbijanci smo ozbiljni domaćini.
gedza.73 gedza.73 18:42 14.01.2020

Re: utisci

Srbijanci

zajebavaj, zajebavaj.

u stvari ne znam kud ću s'ovim

Језуитски ред се у основи разликовао од осталих средњовековних редова. У то доба је био елитни део растуће цркве (еццлесиа милитанс), који се у црквеним и световним стварима тог доба јако добро снашао, користећи се различитим средствима, од лукавства, до сплеткарења и завера, а руководство којим се водио је био: “циљ оправдава средство”. Језуитски је ред имао утицаја и на више друштвене слојеве, а на тај начин, мешао се и у политику.

edit
ovakve časove sam u JNA obično prespavao

Језуити су настојали да се приближе сваком поједином ученику и да што више себи подреде његов разум, те да тако искористе његове способности.Велики значај у том систему имало је понављање, које су језуити прихватили на основу искуства стеченог до тада у вишим нарочито протестантским школама. Ученици су сваког дана понављали градиво које су претходног дана обрадили, што је био случај и са градивом на крају недеље. Језуити су избегавали преоптерећивања ученика, сматрајући да настава треба да буде лака и пријатна за ученике.
mayo1 mayo1 18:43 14.01.2020

Re: utisci

Nadam se da si shvatio smer zaebancie...


jasno
mayo1 mayo1 18:46 14.01.2020

Re: utisci

Jako ćemo se zabrinuti ako nisi.

Ne sumnjam.
freehand freehand 18:48 14.01.2020

Re: utisci

u stvari ne znam kud ću s'ovim

Језуитски ред се у основи разликовао од осталих средњовековних редова. У то доба је био елитни део растуће цркве (еццлесиа милитанс), који се у црквеним и световним стварима тог доба јако добро снашао, користећи се различитим средствима, од лукавства, до сплеткарења и завера, а руководство којим се водио је био: “циљ оправдава средство”. Језуитски је ред имао утицаја и на више друштвене слојеве, а на тај начин, мешао се и у политику.

Кромпир је врста биљака скривеносеменица из породице помоћница (Solanaceae). Узгаја се широм планете и користи за исхрану људи и домаћих животиња, јер поседује подземно стабло веома богато скробом. Реч „кромпир“ се може односити на било саму биљку или на јестиву кртолу.[2] Пореклом је из Јужне Америке, са Анда. Врста је доместификована у јужном Перуу[3], а у Европу су га донели Шпанци средином 16. века. У Андима се култивирају и неке друге блиско сродне врсте.

Кромпир је постао основна храна у многим деловима света и интегрални део знатног дела светских залиха хране. Он је четврти по величини усев у свету, након кукуруза, пшенице, и пиринча.[4] Зелено лишће и и зелена кора кртола након излагања светлости су токсични.
gedza.73 gedza.73 18:50 14.01.2020

Re: utisci

znaš ti što sam napisao samo se praviš blesav. Što i pravoslavci da nemaju jezuite?
alselone alselone 18:55 14.01.2020

Re: utisci

Jašta, mi Srbijanci smo ozbiljni domaćini.


Zapravo, to je veoma tačno. Srbi su odlični domaćini kada oni to žele a jako loši ako im je to posao, ne znaju da budu uslužni.

Ako im dođe stranac u kuću daće mu sve, samo što mu neće dovesti i ćerku u postelju kako se desilo u 7000 dana u Sibiru kada je on nabasao na neko izgubljeno selo u Sibiru.

Sa druge strane jako su loši kada rade u hotelijerstvu i ja svaki put imam osećaj da je nekom gedži koji mi donosi klopu a ja bih nešto izvoljevao na vrh jezika da mi kaže - moj pradeda nije ni Turke služio a sad ću ja tebe!
docsumann docsumann 18:57 14.01.2020

Re: utisci

gedza.73
znaš ti što sam napisao samo se praviš blesav. Što i pravoslavci da nemaju jezuite?


kad već imaju franjevce
gedza.73 gedza.73 19:00 14.01.2020

Re: utisci

docsumann
gedza.73
znaš ti što sam napisao samo se praviš blesav. Što i pravoslavci da nemaju jezuite?


kad već imaju franjevce

pa ova igra izgleda da ima pravila 4:05

freehand freehand 19:01 14.01.2020

Re: utisci

gedza.73
znaš ti što sam napisao samo se praviš blesav. Što i pravoslavci da nemaju jezuite?

Bogomoljke (lat. Mantodea) su red velikih grabežljivih kukaca podrazreda krilaša koji prednji par nogu drže uzdignute na način koji podsjeća na sklopljene ruke pri molitvi, pa su po tome nazvani. Žive u umjerenijim regijama, a dobar dio u tropskim krajevima. Neki ih zabunom pogrešno miješaju sa skakavcima, jer su u stvari u srodstvu sa žoharima (Blattodea) a ne sa ravnokrilcima (Orthoptera), kojima pripadaju skakavci. Bogomljke su karnivori, a smatra se da imaju i kanibalističke instinkte. Bogomoljke također ne mogu skakati, za razliku od skakavaca, te imaju i različitu morfologiju.
gedza.73 gedza.73 19:02 14.01.2020

Re: utisci

bato obilaziš ti uslove koji omogućavaju legalnu okupaciju. Izgleda mi nešto kako si ti prototip gastona sa domaćom za okupatora.
alselone alselone 19:05 14.01.2020

Re: utisci

Исакович, који је, после вечере, осетио своје уобичајене болове у стомаку, био се очајно препао од говорљивости бискупове. Уплашен да неће моћи да избегне, а да га већ овде, у Печују не покрсте, у љутој тузи својој позва, у себи, тихо, у помоћ, крсног свеца свога, Св. Мрату.
И Св. Мрата му поможе, утолико што га међу тим многим вином, чашама и горућим свећама сети брата његовог Аранђела, који је имао обичај да при склапању трговачких послова по Влашкој, Турској и Мађарској опија људе. Сетивши се њега, честњејши Исакович се реши, по узору братовљевом, да напије себе.
Мишљаше, ако га и буду покрстили силом, нека га бар не добију трезног.
Зато поче страховито да пије, нашто бискуп ућута, зачуђен. Све више модар у потиљку, Исакович тада прозбори, последњом свешћу, и показа да му није потребно дуго помоћ Св. Мрате, јер овако поче да говори:

(да не идем даље, сувише је драматично)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:09 14.01.2020

Re: utisci

maksa83
Gore kažu da vampiri i Hrvatijanci smiju doći samo ako nas se pozove.

Nadam se da si shvatio smer zaebancie...


e jbg, znači ja se džabe ponadao?
freehand freehand 19:09 14.01.2020

Re: utisci

gedza.73
bato obilaziš ti uslove koji omogućavaju legalnu okupaciju. Izgleda mi nešto kako si ti prototip gastona sa domaćom za okupatora.

Сунчеве пеге су привремене појаве на површини Сунца (фотосфера), које се визуелно појављују као тамне тачке у односу на околна подручја. Оне су и нешто хладније од околине фотосфере, а изгледају као тамне поре, које се брзо прошире и живе неколико недеља. Оне могу бити видљиве са Земље и без помоћи телескопа.

Пеге се обично јављају у паровима као пега водиља и пега пратиља. Обе стварају веома снажно магнетско поље супротног поларитета.
gedza.73 gedza.73 19:09 14.01.2020

Re: utisci

Znaš li kako je malo falilo da Crnjanski ne napiše ovu knjigu? Posvađa se u klubu, kafani sa nekoliko oficira čiji su avioni bolji. Nemački ili francuski.
I izazove svu petoricu, ako ne grešim, na dvoboj. Jedan prihvati i pošto je bilo zabranjeno u Srbiji dogovore dvoboj u Vršcu. Čak mi se čini kako su sekundanti bili neki poznati ljudi.

Nabave pištolje od Dunđerskog i nađu se u parku. Prvi nanišani i opali Crnjanski.
promaši.

sad se priče razlikuju. Jedna je kako navodno oficir nije znao da puca starim pitšoljem , druga (potvrđena iz nekoliko izvora) da je spustio pišolj i rekao na francuskom
'odustajem'

Crnjanski, tako kažu, se mnogo iznervirao. Ali kasnije je pričao kako je u njegovom protivniku bilo nečeg viteškog.
gedza.73 gedza.73 19:11 14.01.2020

Re: utisci

freehand

Standardno izdanje Frija. Kad je neugodno pitanje počinje kao SNS bot

'šta me pitate to kad otvaramo fabrike'
alselone alselone 19:12 14.01.2020

Re: utisci

Сунчеве пеге су привремене појаве на површини Сунца (фотосфера), које се визуелно појављују као тамне тачке у односу на околна подручја. Оне су и нешто хладније од околине фотосфере, а изгледају као тамне поре, које се брзо прошире и живе неколико недеља. Оне могу бити видљиве са Земље и без помоћи телескопа.


Zapravo nas je par puta u istoriji delilo veoma malo od potpunog kolapsa elektroenergesog sistema, a time praktično od kolapsa civilizacije.

Procena je da jednom u 150 godina bude tako jaka erupcija zračenja sa Sunca da bi uništila el. en. mrežu. Par puta smo je promašili, tj. nije išla u našem pravcu, ali to samo govori da ona Prava sledeća ima veću verovatnoću da se dogodi.
alselone alselone 19:14 14.01.2020

Re: utisci

Znaš li kako je malo falilo da Crnjanski ne napiše ovu knjigu? Posvađa se u klubu, kafani sa nekoliko oficira čiji su avioni bolji. Nemački ili francuski.
I izazove svu petoricu, ako ne grešim, na dvoboj. Jedan prihvati i pošto je bilo zabranjeno u Srbiji dogovore dvoboj u Vršcu. Čak mi se čini kako su sekundanti bili neki poznati ljudi.

Nabave pištolje od Dunđerskog i nađu se u parku. Prvi nanišani i opali Crnjanski.
promaši.

sad se priče razlikuju. Jedna je kako navodno oficir nije znao da puca starim pitšoljem , druga (potvrđena iz nekoliko izvora) da je spustio pišolj i rekao na francuskom
'odustajem'

Crnjanski, tako kažu, se mnogo iznervirao. Ali kasnije je pričao kako je u njegovom protivniku bilo nečeg viteškog.


Čuo sam za priču mada je nikad nisam ispratio po literaturi.

Ja mislim da je to najveća knjiga napisana na srpskom jeziku.

Evo mali nastavak za tebe a jedan od mojih omiljenih.

(volim ljudima koji se iseljavaju da kupim Seobe, a nažalost kupio sam više puta)

Не заврши, јер мада беше отежао као буре, од вина, промисли
да говори што не треба говорити. Уплашен и ражалошћен, клону, и
покуша да забашури све на тај начин, да је порицао све... јер узалудно је све, прах, смерт, суета суетства... праздне речи... а кад се
умире, умире се као пас и коњ. При том покуша да устане и да пође.
Душе нема... као што ни Бога нема... живимо узалуд... прах...
смерт... праздне речи
freehand freehand 19:16 14.01.2020

Re: utisci

Jedan prihvati i pošto je bilo zabranjeno u Srbiji dogovore dvoboj u Vršcu.

Vršac je u Srbiji od 1918. Mislim, nije da je bitno, al možda se uvredi neki domaćin pa će biti čudo

Udruženje Sloboda za životinje upozorava i informiše javnost:
Kineska industrija krzna, u kojoj se osim zečeva, lisica, rakuna i drugih 'tipičnih' krznaša godišnje ubije i preko 2 miliona pasa i mačaka, ubraja se među najokrutnije i vodeće u proizvodnji krzna u svetu, sa 85% svetske proizvodnje. Istraga o proizvodnji i prodaji mačjeg i psećeg krzna pokazala je da su u nedostatku bilo kakve zakonske regulative i kontrole, psi i mačke izloženi užasnim mučenjima i najokrutnijim metodama ubijanja.
gedza.73 gedza.73 19:19 14.01.2020

Re: utisci

Vršac je u Srbiji od 1918. Mislim, nije da je bitno, al možda se uvredi neki domaćin pa će biti čudo

Naravno. to i ja pričam. To kad je Srbija bila država. Otkad je ušla u 'federativnu republiku Jugu' ostala gola k'o pištolj. Što ti kažeš zreli kao država za stranu upravu. Dok se ne opametimo.

alselone alselone 19:22 14.01.2020

Re: utisci

Naravno. to i ja pričam. To kad je Srbija bila država. Otkad je ušla u 'federativnu republiku Jugu' ostala gola k'o pištolj. Što ti kažeš zreli kao država za stranu upravu. Dok se ne opametimo.


Bogumi to je baš tužno. Čudo da je i opstala šta joj se poslednjih 100 godina dešava spolja a bogme i iz unutra.

I tu je snaga predanja - kolektivno nesvesnog što bi rekao Jung pomenut ranije, a ovaploćeno u predanju i crkvi.
freehand freehand 19:25 14.01.2020

Re: utisci

Naravno. to i ja pričam. To kad je Srbija bila država. Otkad je ušla u 'federativnu republiku Jugu' ostala gola k'o pištolj. Što ti kažeš zreli kao država za stranu upravu. Dok se ne opametimo.

Zato su iz Srbije 1926. prelazili u Vršac na dvoboj.



angie01 angie01 19:27 14.01.2020

Re: utisci

Naravno. to i ja pričam. To kad je Srbija bila država



From 1918, the town was part of the newly formed Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes (later renamed Yugoslavia).
gedza.73 gedza.73 19:30 14.01.2020

Re: utisci

Zato su iz Srbije 1926. prelazili u Vršac na dvoboj.

vidi se kako si 'eskiviranje' učio od najboljih



alselone
Čudo da je i opstala šta joj se poslednjih 100 godina dešava spolja a bogme i iz unutra.

mene oduševljava želja da se svima dopadnemo a legitimni nacionalni interesi se gledaju kroz prizmu 'mi smo krivi za sve'. Uz, ovo što ti kažeš, unutrašnje ponašanje kompletan cirkus.

Pa ako je crkva izgubila pravo na svoju imovinu onda ni mi kao narod nismo za bolje.
freehand freehand 19:32 14.01.2020

Re: utisci

angie01
Naravno. to i ja pričam. To kad je Srbija bila država



From 1918, the town was part of the newly formed Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes (later renamed Yugoslavia).

Vojvodina se 1918. po odluci Velike narodne skupštine prisajedinila Kraljevini Srbiji, a onda zajedno sa njom ušla u SHS.
gedza.73 gedza.73 19:35 14.01.2020

Re: utisci

angie01
Naravno. to i ja pričam. To kad je Srbija bila država



From 1918, the town was part of the newly formed Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes (later renamed Yugoslavia).

Endži to je naša greška. Ni Nemci nisu imali prava na državu nakon II svetskog rata a i Austrijancima i Mađarima je kao poraženima država razbijena. Srbija je kao pobednica, zbog ogromnih žrtava i što je bila na strani pobednika proširila teritoriju. Danas su to, kao pobednici, uradile neke druge države.
Sposobni Vs. nesposobni.

Tu državu nisu rasturili Srbi nego oni poput gospoje iz Zagreba koja jasno i nedvosmisleno kaže još sedamdeset prve (?)
'Nećemo Jugoslaviju'
freehand freehand 19:36 14.01.2020

Re: utisci

vidi se kako si 'eskiviranje' učio od najboljih

Iako je verovatno najsurovije okruženje za život na Zemlji, Arktik je naseljen ljudskom populacijom i,obzirom da je nemoguće uzgajati poljoprivredne kulture, ipak pruža dosta mogućnosti za lov, ribolov i sakupljanje krzna. Obuhvata velika područja tundri, tajgi i četinarskih šuma i, mada izgleda kao praktično nemoguć za život, starosedeoci ga smatraju izuzetno bogatim i izdašnim. Naravno, klima i uslovi života primorali su ljude koji žive u arktičkim oblastima da se adaptiraju i fizički i psihički.
gedza.73 gedza.73 19:36 14.01.2020

Re: utisci


Vojvodina se 1918. po odluci Velike narodne skupštine prisajedinila Kraljevini Srbiji, a onda zajedno sa njom ušla u SHS.

zakon o dvobojima nije važio na celoj teritoriji, tako kažu, ako na to misliš.

Rešenje su pronašli u činjenici da su u Vojvodini i dalje važili neki austrougarski zakoni i da dvoboj nije bio izričito zabranjen. Zato je doneta odluka da se obračunaju u Vršcu, ispred poznate kule.
docsumann docsumann 19:49 14.01.2020

Re: utisci



mislim da je ovdje najbolje objašnjeno pitanje autekefalnosti crnogorske pravoslavne crkve

angie01 angie01 20:05 14.01.2020

Re: utisci

Vojvodina se 1918. po odluci Velike narodne skupštine prisajedinila Kraljevini Srbiji, a onda zajedno sa njom ušla u SHS.



freehand freehand 20:10 14.01.2020

Re: utisci

angie01
Vojvodina se 1918. po odluci Velike narodne skupštine prisajedinila Kraljevini Srbiji, a onda zajedno sa njom ušla u SHS.




Takoe. Srbiji, ne SHS. To sam hteo da kažem, a nije nebitno ni inače ni kontekstualno.
gedza.73 gedza.73 22:27 14.01.2020

Re: utisci

docsumann

inače, moj novljanin. very praud of him.



I trebaš da budeš ponosan. do sad sam ga gledao na YT mada me već u prvom minutu 'Utiska' 'kupio'.



mariopan mariopan 00:44 15.01.2020

Re: utisci

od svih članova SPC, eksponiranih u ovom slučaju, a bogami i šire, Gojko Perović je baj far najrazumniji, najtolerantniji brat član, nikad ne pada u vatru i ne daje zapaljive izjave.
inače, moj novljanin. very praud of him.



Gledala sam ih, stvarno, Gojko Perović ih je sve razoružao smirenim govorom i argumentima. Bilo ga je milina gledati i slušati.
katapultican katapultican 08:17 15.01.2020

Re: utisci

maksa83
Jako ćemo se zabrinuti ako nisi.

Jašta, mi Srbijanci smo ozbiljni domaćini.

Ja se nama ne bih rugao!
cmix909 cmix909 12:18 15.01.2020

Re: utisci

alselone
... Ako im dođe stranac u kuću daće mu sve, samo što mu neće dovesti i ćerku u postelju kako se desilo u 7000 dana u Sibiru kada je on nabasao na neko izgubljeno selo u Sibiru...

Ovakav vid gostoljubivosti praktikovale su i tibetanske nomadkinje. Jedan zapis o tome ostavio je Hajnrih Harer u knjizi slicnog naslova -- Sedam godina u Tibetu.
niccolo niccolo 12:56 15.01.2020

Re: utisci

Ovakav vid gostoljubivosti praktikovale su i tibetanske nomadkinje. Jedan zapis o tome ostavio je Hajnrih Harer u knjizi slicnog naslova -- Sedam godina u Tibetu.

Kakva crna gostoljubivost, tamo jednom godišnje prođe neko ko nije bliski rođak - mora svaka prilika za razmnožavanje i širenje genetskog pula da se iskoristi...
maksa83 maksa83 13:05 15.01.2020

Re: utisci

Ja se nama ne bih rugao!

Ni ne moraš, samo se ponašaj prirodno.
katapultican katapultican 13:28 15.01.2020

Re: utisci

maksa83
Ja se nama ne bih rugao!

Ni ne moraš, samo se ponašaj prirodno.

Da.
Otoič jedan moj drugar popizdeo - i hoće pošto poto da ode u penziju.
Žena mu bila viša medicinska sestra i radila na psihijatriji u nekoj tamo bolnici.
Ovaj navaljuje kao blesav - da ide u penziju, jer ne može da izdrži još samo nekoliko godina.
'Sredi' ona njemu neku psihijatrijsku zdravstvenu komisiju.
Kada je trebalo da on ide na tu komisiju, upita ženu, šta da radi, kako da se tamo ponaša?
Ona njemu na to - ništa posebno, ponašaj se normalno - i sve će biti u redu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:11 14.01.2020

*

ko ubada hilajdaraku?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:12 14.01.2020

Re: *

hoochie coochie man
ko ubada hilajdaraku?


Gedža, za malo.
gedza.73 gedza.73 19:13 14.01.2020

Re: *

izgleda da ja. al' ujedno i neslavno izgleda da je bar trećina pisanija moja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:14 14.01.2020

Re: *

izgleda da ja. al' ujedno i neslavno izgleda da je bar trećina pisanija moja.


Pa da nije tebe i mene, znaš kad bi ovi uboli hiljadu?
gedza.73 gedza.73 19:14 14.01.2020

Re: *


hoochie coochie man
izgleda da ja. al' ujedno i neslavno izgleda da je bar trećina pisanija moja.


Pa da nije tebe i mene, znaš kad bi ovi uboli hiljadu?


ma nešto skupljam po YT zato i visim ovoliko
alselone alselone 19:15 14.01.2020

Re: *

Pa da nije tebe i mene, znaš kad bi ovi uboli hiljadu?


koji Ovi? Prečani ili franjevci?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:17 14.01.2020

Re: *

koji Ovi? Prečani ili franjevci?


Hrvati.
alselone alselone 19:18 14.01.2020

Re: *

Hrvati.


ma pusti njih sa njinim problemima.

Nego da zapodenem dalje. Najbolja šljiva koju sam pio je iz Kovilja.
freehand freehand 19:20 14.01.2020

Re: *

alselone
Hrvati.


ma pusti njih sa njinim problemima.

Nego da zapodenem dalje. Najbolja šljiva koju sam pio je iz Kovilja.

Bogami - Belanovica. Čovek sem što ima veliki šljivar ima i svoju šumu i u njoj - izvor. Bolju i ukusniju vodu nisam probao u životu, ukus zadržava i posle nekoliko dana u balonu.
Valjda je zato i rakija ne ve ro va tna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:21 14.01.2020

Re: *

Najbolja šljiva koju sam pio je iz Kovilja.


Šljiva se jede, rakija se pije.
A ono, šljiiiiva, pa iako si prečanin nisi Bosanac majku mu staru.
Ili, nedobog, Crngorac.
alselone alselone 19:25 14.01.2020

Re: *

Bogami - Belanovica. Čovek sem što ima veliki šljivar ima i svoju šumu i u njoj - izvor. Bolju i ukusniju vodu nisam probao u životu, ukus zadržava i posle nekoliko dana u balonu.
Valjda je zato i rakija ne ve ro va tna.


Kod Koštunice?

Bez zezanja sada, manastir u Kovilju je napravio ozbiljnu proizvodnju rakije koja je zaista vrhunskog kvaliteta. Ne pijem često rakiju i ne poznajem se dovoljno, ali matorci i vidu deda i stričeva kada doću (a ja tu rakiju samo kupujem "za kod kuće" iskreno su oduševljeni.

Bio sam tamo par puta, nekada sam i spavao i pomagao u utovaru voća pa sam video malo izvan kako izgleda pogon. Zaista ozbiljna priča.
alselone alselone 19:27 14.01.2020

Re: *

A ono, šljiiiiva, pa iako si prečanin nisi Bosanac majku mu staru.
Ili, nedobog, Crngorac.


šljiiiva, kruuuuška. Da, Boske bi tako rekao.

Bosanska rakija je po mom ukusu, malo meška. U Kremnima kad mi posluže rakiju, posle tri komada idem cik cak kući. U Bosni zato možeš da meračiš satima. Doduše Bosanci i mi ovde volimo da mezimo dok pijemo, kod vas je to sve sirovije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:29 14.01.2020

Re: *

Čovek sem što ima veliki šljivar ima i svoju šumu i u njoj - izvor. Bolju i ukusniju vodu nisam probao u životu, ukus zadržava i posle nekoliko dana u balonu.
Valjda je zato i rakija ne ve ro va tna.


Tajne starih majstora, dobra voda = dobra rakija.
Mada ja ne znam otkud voda sa izvora u rakiji, ali mora da je tako.
alselone alselone 19:30 14.01.2020

Re: *


Tajne starih majstora, dobra voda = dobra rakija.
Mada ja ne znam otkud voda sa izvora u rakiji, ali mora da je tako.


Počeo sam po tvom receptu flaše od rakije malo da ventiliram a da se ne ložim da treba da stoje zapečaćene.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:31 14.01.2020

Re: *

U Kremnima kad mi posluže rakiju, posle tri komada idem cik cak kući. U Bosni zato možeš da meračiš satima.



Uuuuu, filozofija,. čitava.
I struka, degustatori, preporučuju blaže, četrdesetak stepani, kao viski, ali gedža (malo g) naučio da ga strase.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:32 14.01.2020

Re: *

Počeo sam po tvom receptu flaše od rakije malo da ventiliram a da se ne ložim da treba da stoje zapečaćene.


Naravno, naravno.
Da bi proces starenja tekao normalno, neophodan je kontak sa kiseonikom.
alselone alselone 19:35 14.01.2020

Re: *

Naravno, naravno.
Da bi proces starenja tekao normalno, neophodan je kontak sa kiseonikom.


A opšte uverenje je bilo da treba da se zapečate i zakopaju (ako imaš priliku) za bi kvalitetno ostarile. Znam više ljudi koji su zakopali po 5l balon kada su dobili decu, pa kao da čeka 18. rođendan.
predatortz predatortz 19:44 14.01.2020

Re: *

I struka, degustatori, preporučuju blaže, četrdesetak stepani, kao viski, ali gedža (malo g) naučio da ga strase


Jebo rakiju od 40 stepeni!
Znači, gedža sam.
Volim da popijem, a i to jako retko, jednu do dve ali jače.

U mom kraju, majevičkom, prave jaču rakiju, takozvani prepek.
alselone alselone 19:45 14.01.2020

Re: *

U mom kraju, majevičkom


Komunisti.
predatortz predatortz 19:49 14.01.2020

Re: *

alselone
U mom kraju, majevičkom


Komunisti.


Čisti! Samo su četnički korpus imali, ne više od toga.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:53 14.01.2020

Re: *

U mom kraju, majevičkom, prave jaču rakiju, takozvani prepek.


Prepek je ustvari dvostruka destilacija, devedeset posto rakija se tako pravi.
To ne određuje, tj ne zadaje jačinu, može i biti duplo destilovana a sa manjim procentom alkohola.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana