Gost autor

MOLEBAN za normalnu, demokratsku, pravnu, BUDUĆU Srbiju...

Filip Mladenović RSS / 09.01.2020. u 00:26

"Kada u „Nikomahovoj etici" raspravlja o čemu čovek može donositi odluke, Aristotel navodi čitav niz primera o kojima nije mogućno odlučivati - od ustrojstva kosmosa, preko pravila geometrije do klimatskih promena.

Zatim veli: „Ali, ni svi ljudski problemi nisu predmet naših odluka. Nijedan Lakedemonjanin, na primer, ne razbija glavu oko toga koje bi državno uređenje najbolje odgovaralo Skitiji, jer mi ne možemo (u takvim slučajevima) uticati ni na koje rešenje.

No, zato mi rešavamo ono što se nas lično tiče i što je u našoj vlasti da uradimo - to je (posle učinjenih ograničenja) jedino preostalo (kao predmet ljudskih odluka)".

Daleko smo mi i od Nikomahove i od svake druge etike, a još dalje od zdravog razuma, obične ljudske pameti i elementarne pristojnosti. Poslednjih nedelja skoro cela Srbija se ujedinila u nameri da odlučuje o uređenju druge države, Crne Gore, a sve povodom Zakona o slobodi veroispovesti.

Ispostavilo se da gotovo svi važniji politički i društveni faktori drže za svoje bogomdano pravo da donose zakone u susednoj državi i da određuju građanima Crne Gore kako će da žive i po kojim pravilima.

Ujedinjeni protiv Crne Gore

U stavljanju velikosrpske šape na Crnu Goru ujedinila se šarolika grupa, teško je reći ko je prilježniji u borbi protiv crnogorske nezavisnosti: Aleksandar Vučić i njegovi naprednjaci, njegov koalicioni partner Ivica Dačić sa SPS-om, ministar odbrane Aleksandar Vulin, opozicioni Savez za Srbiju, navijački huligani, Zavetnici, Delije, Pokret slobodnih građana, studenti Pravnog fakulteta, vaskoliki klir SPC-a, Pokret „1 od 5 miliona", akademici, dežurni naricatelji nad propašću projekta Velike Srbije, intelektualci ili slobodni strelci.

Zvanična Srbija se direktno umešala u unutrašnja pitanja Crne Gore slanjem Vladinog aviona kojim su lideri DF-a (inače prvostepeno osuđeni zbog pokušaja državnog udara 2016. godine) dopremljeni u Beograd na konsultacije, gde su dobili blagoslov patrijarha Irineja da se bore protiv donošenja zakona svim sredstvima, uključujući i sve vrste nasilja.

Nije se na tome stalo, već su srpski zvaničnici zapaljivim izjavama stvorili atmosferu anticrnogorske histerije koja već danima ne jenjava. Poslušni režimski mediji, televizije sa nacionalnom frekvencijom, tabloidi i prividno ozbiljni listovi svakodnevno dolivaju ulje na vatru i šire mržnju prema Crnoj Gori, kao u najlepšim danima ratnog huškanja.

Istini za volju, širenje mržnje prema svim susedima, uključujući Crnogorce, i do sada je bio stub uredničke politike poslušničkih medija, tako da su sad samo intenzivirali svoje kreativne napore u cilju da dosegnu neprežaljeni uzor „Odjeka i reagovanja".

Lider Dveri Boško Obradović je čak ispisivao grafite mržnje na Ambasadi CG u Beogradu, a huliganske grupe su u dva navrata bezuspešno pokušale da spale zastavu Crne Gore.

Prilikom navedenih incidenata policija nije reagovala, mada se mora priznati da ovog puta nasilnici nisu išli do kraja kao na čuvenom mitingu „Kosovo za patike" kad je policija dozvolila spaljivanje MekDonaldsa, ambasada i masovnu pljačku prodavnica, e da bi se razočarana Srbadija bar malo utešila zbog nepovratnog gubitka Kosova.

Izlivi velikosrpskog ludila i mržnje

Teško je pobrojati sve izlive velikosrpskog ludila i mržnje, za to je već sad neophodna čitava knjiga, ali među najdrastičnije spada nastup predsednika Naprednog kluba Čedomira Antića u zloglasnoj emisiji „Ćirilica" kada je pokazao fotografiju crnogorskog ambasadora u Srbiji i pozvao građana da ga napadnu gde god ga vide.

Još gori je ministar spoljnih poslova Ivica Dačić koji je pozvao Crnogorce koji žive u Srbiji da se izjasne o ovom pitanju, te zapretio onima koji "podržavaju crnogorski režim" oduzimanjem državljanstva.

A zašto samo Crnogorcima? Pa ima i pripadnika drugih nacionalnosti koji se slažu sa donetim zakonom, čak i Srba. Zašto i njima ne oduzeti srpsko državljanstvo?

Na kraju, zašto samo onima koji se slažu sa jednom odlukom crnogorskih vlasti? Zašto ne oduzeti državljanstvo i svima koji, primera radi, ne smatraju da su Radovan Karadžić i Ratko Mladić heroji? Ili onima koji misle da je Kosovo nezavisno?

A najbolje bi bilo oduzeti državljanstvo svima koji se usude da misle svojom glavom, bez konsultacija sa Dačićem i ostalim srpskim glavešinama. Suviše je ta sloboda mišljenja uzela maha u Srbijici, treba taj nesrećni antirsrpski paragraf izbaciti iz Ustava Srbije.

Događanje naroda, loša repriza

Srpski političari, i pozicioni i opozicioni, kao i većina srpskih medija proteste u Crnoj Gori i diljem „srpskih zemalja" predstavljaju kao borbu protiv nepravde, a za očuvanje srpskih svetinja, te principa privatne svojine, ljudskih prava i pravnog poretka, dok Zakon o slobodi veroispovesti tretiraju kao pravno nasilje.

To što je zakon podržala Venecijanska komisija Saveta Evrope njih mnogo ne zanima, oni ga tumače kako se njima ćefne, a najvažnije je da su Srbi ponovo ugroženi, pa ih treba braniti, baš kao onomad, u zlatno doba krvožednog nacionalizma početkom devedesetih.

U toj borbi za pravni poredak i vladavinu prava do sada su korišćena sledeća legalistička sredstva: paljenje zastave, napadi na ambasadu, suzavac, beli luk, anateme, kletve, poziv na građanski rat, poziv ratnicima iz 90-ih, pretnje otkopavanjem oružja, obaranje balvana na puteve (zvuči poznato?), pretnje ubistvom, pozivi na nasilje, apeli da se prave spiskovi policajaca i da ih se nagovori da nasilno obore vlast, pozivi da se otkriju adrese policajaca, imena njihove dece, u koje škole idu i da se objave njihove fotografije, pozivi na rušenje države i pravnog poretka („za pendrek u glavu, kuršum u čelo") itd itd. Sve sama demokratska sredstva političke borbe kojih se nijedan terorista ne bi postideo.

Da je ovde na delu pokušaj ponovnog "događanja naroda" potvrdio je i sam lider DF-a Andrija Mandić, gostujući na TV Prva:

"Nikada ovoliko ljudi nije bilo na ulicama Crne Gore od vremena 88. godine. Tada je jedna rečenica pokojnog Momira Bulatovića otključala na desetine hiljada srca kada je saopštio: ‘Vaše je samo da odete'. Očekujemo da neku sličnu rečenicu progovori neko ko organizuje molebane ovih dana, gdje smo pozvali narod da se sakupljaju kako bi Milo Đukanović i Duško Marković odstupili sa vlasti".

Eh, ti divni stari dani Žute grede, „spontanih" okupljanja naroda pod palicom Slobodana Miloševića i DB-a, antibirokratske revolucije i pripreme za rat, etnička čišćenja i genocid... Bilo pa prošlo i više ne došlo, što kaže pjesma. Drugo vreme, drugi običaji, Crna Gora je članica NATO-a, takozvani „sporni" zakon je urađen po merilima Evropske unije, nije baš ni vreme ni prilika za repriziranje najmračnijih stranica naše istorije.

Lakmus papir

Događaji u Crnoj Gori poslužili su kao lakmus papir za stanje u srpskom društvu. Pokazalo se da smo u mnogo jadnijem i težem stanju nego što su najcrnji pesimisti pretpostavljali. Razni ljudi kojima su puna usta demokratije, slobode medija, ljudskih prava, borbe protiv diktature - na sve to zaborave čim se pojavi tema SPC u Crnoj Gori i odmah postaju veliki Srbi.

Tako nam, na primer, predsednik Demokratske stranke Zoran Lutovac objašnjava kako se građani „okupljaju da brane ljudska prava i identitet". Jesu li se zato okupili i građani u Trebinju koji su razvukli transparent "Potpis vaš baš je bolan, proći ćete k'o Đinđić Z(oran)"? Da nije tužno, pretužno, bilo bi smešno.

Lider Narodne stranke Vuk Jeremić objavljuje "Za Narodnu stranku srpski narod je jedan i nedeljiv, gde god živeo".

Odatle do stava "Svi Srbi u jednoj državi" nema ni jedan ceo korak. Dobro, od čoveka koji se posvetio borbi za očuvanje otcepljenog Kosova u Srbiji se drugo i ne može očekivati. A ni od celog Saveza za Srbiju koji je pozvao na povlačenje Zakona o slobodi veroispovesti.

Koji je inače donet u jednoj drugoj državi koja se zove Crna Gora, a ne u Srbiji, gde deluje Savez za Srbiju koji se zato tako i zove, a ne, na primer, Savez za Crnu Goru. Ili lider Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović koji kaže da tzv. Apel 88 "pas s maslom ne bi pojeo". Za razliku, na primer, od njegove teorije o Srebrenici koju je prepisao od osuđene ratne zločinke Biljane Plavšić (a da to verovatno i ne zna).

Jedan od pet miliona Amfilohija

Tu je i Pokret "1 od 5 miliona" koji je podržao građane u Crnoj Gori koji protestuju "kako bi sačuvali svoju tradiciju i viševekovne svetinje".

Pa je l' im neko otima svetinje? Da nije možda neko u Crnoj Gori doneo ukaz kojim se jednoj verskoj zajednici oduzima 650 objekata, kao što je to pre sto godina učinio kralj Aleksandar Karađorđević?

Ili je u redu kad srpski kralj otima svetinje, ali nije u redu kad neko svetinje želi da vrati prvobitnom vlasniku? Zašto se onda SPC u Srbiji zalaže za povratak oduzete imovine? Zar to nije otimanje od vlasnika?

Da ne pričamo o tome da nikakvog otimanja neće biti, niti bi to Venecijanska komisija dozvolila, sveštenici SPC će nastaviti da služe i u hramovima za koje se utvrdi da nisu u vlasništvu SPC.

Zašto se opozicija, na primer, ne pozabavi činjenicom da SPC uopšte ne plaća porez, kako u Crnoj Gori tako i u Srbiji, čime se patrijarh inače hvali? Ili to nema nikakve veze sa pravom, pravnom državom i vlasničkim odnosima? Možda se navodni zagovornici demokratskog društva slažu da crkva treba da bude država u državi i da treba da bude izuzeta iz pravnog poretka.

Crna Gora kao srpska prćija

Nije baš najjasnije u čemu je razlika između opozicionara i, recimo, predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića koji kaže da u Crnoj Gori "ima mnogo više od 29 procenata jer Srbi su i oni koji se izjašnjavaju kao Crnogorci kojih nije malo, a pišu srpskim jezikom i vole svoju Srpsku crkvu".

I za jedne i za druge Crna Gora je srpska prćija, prividna država na privremenom boravku u inostranstvu koja će se prvom prilikom vratiti matici Srbiji, čim četnički vojvoda Mandić i ljubitelj ratnih zločinaca Amfilohije preuzmu vlast. Jedino je utešno što su svi oni ipak umereniji od patrijarha Irineja koji uopšte ne priznaje mogućnost da postoje Crnogorci. Lepo njegova svetost veli: "A šta su Crnogorci nego Srbi iz Crne Gore?!"

Donošenje jednog zakona u Crnoj Gori pokazalo je da u Srbiji vlada gotovo apsolutno jednoumlje. Za Crnu Goru ne brinem, uprkos svim pritiscima uspeće da se izbori za svoj put koji vodi na Zapad, u Evropsku uniju, daleko od matuške Rusije. Za Srbiju, nažalost, nema nade.

Zaglavljena u mitomanskim pričama o svojoj veličini, o posebnoj ulozi koju Srbi iz nekog razloga treba da imaju, sa kosturima koji joj svako malo iskaču iz ormara, sa crnom zločinačkom prošlošću koja stiže na naplatu - Srbija pokazuje tužnu sliku države potpuno dezorijentisane u vremenu i prostoru.

Krici i urlici koji poslednjih dana odzvanjaju srpskim javnim prostorom zvuče jezivo, ali ne treba nikog da uplaše - to je samo samrtni ropac velikosrpske zveri."

Tomislav Marković

 



Komentari (1111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 18:02 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Хус је тврдио да папа или бискуп немају право да узму мач у име цркве.

Sve je to refleksija trenutne političke situacije. Biskup Rima je prvi put i uzeo mač u ruke kad nije bilo ko drugi da ga uzme...ostalo je istorija.

Evo, i Als govori o tom događaju
Mislim da bi primereniji primer iz istorije bio neki kada je crkva preuzela vlast da spase državu i narod od pomahnitalog diktatora

(naravno, u meri u kojoj Atilu možemo da uporedimo sa pomahnitalim diktatorom)


Kad već pričamo o tome, da pohvalim Bambino Gesù (koja je u vlasništu ovog Maksinog kvarta, iako je integrisana u 'talijanski zdravstveni sistem) - morali da odemo jedno veče zbog povraćanja i dijareje i oni uradiše pregled, analize krvi, dadoše neki lek i fiziološki rastvor i ništa nisu naplatili.
gedza.73 gedza.73 18:08 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

sto znaci da su ti radnici zaradili te stanove,...

a-ha.

al recimo znam, ako cemo o danasnjem vremenu, da je glavni pop u Torontu, ujedno i glavni gatarbajter i samo sve naplacuje

oki doki.
i svi su glumci pedofiličari.


dok npr, hrvatska crkva u istom gradu, svake godine dovodi decu bez roditelja iz Hrvatske i brine se o njima, skoluje ih, do njihovog osamostaljivanja

SPC je stambeno zbrinula, odškolovala i odhranila žensku decu kojoj su muslimani pobili u ratu u Bosni majku, oca ili oba roditelja.

Sad mi samo nađi primer kad je Srpska pravoslavna crkva ubijala hrvatsku decu. Kad si već potegla poređenje.
gedza.73 gedza.73 18:11 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Kad već pričamo o tome, da pohvalim Bambino Gesù (koja je u vlasništu ovog Maksinog kvarta, iako je integrisana u 'talijanski zdravstveni sistem) - morali da odemo jedno veče zbog povraćanja i dijareje i oni uradiše pregled, analize krvi, dadoše neki lek i fiziološki rastvor i ništa nisu naplatili.

hteo sam baš pre neki dan da napišem Friju odgovor na nešto.
odeš u našu zdravstvenu ustanovu nagrabusiš. Odeš u Italiju, bude ti loše, pregledaju, zaleče pa tek traže osiguranje. U slučaju da nemaš postoje brojne organizacije sa dobrotvornim fondovima za isplatu lečenja.

jedan od ovih naših doktora sa malim platama je preko medsestre posredno tražio novac vrlo teškom slučaju a u pitanju je dete. Italijani nikad.
alselone alselone 18:14 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

odeš u našu zdravstvenu ustanovu nagrabusiš.


Sva sreća pa smo u kapitalizmu a ne u komunizmu jer ko zna kako bi tada bilo.
gedza.73 gedza.73 18:16 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Sva sreća pa smo u kapitalizmu a ne u komunizmu jer ko zna kako bi tada bilo.

onda mogu kako sam ja nagrabusio kao dete? ili otkud žabarima uređeniji sistem a nisu imali komunizam istočnog tipa? što će reći sva sreća pa nisu imali komunizam nego samo kapitalizam
alselone alselone 18:17 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

što će reći sva sreća pa nisu imali komunizam


To je tačno. Bolje da ga nismo imali, naravno.

Ali pošto smo ga već da prostiš imali, onda je red biti iskren o tome šta smo imali.
alselone alselone 18:20 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

onda mogu kako sam ja nagrabusio kao dete?


Znali su da si kontrarevolucionar pa namerno.
angie01 angie01 18:23 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

SPC je stambeno zbrinula, odškolovala i odhranila žensku decu kojoj su muslimani pobili u ratu u Bosni majku, oca ili oba roditelja.


daj neki link.

sa nastavkom, ne znam sta hoces, kao ni sa onima da su svu glumci pedofili,...toliko toga hoces da kazes odjednom, nepovezano, nekozistentno, tako da te tesko pratim.

...ali zato lako pratim ono sto doks pise.




hoochie coochie man hoochie coochie man 18:23 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ali pošto smo ga već da prostiš imali, onda je red biti iskren o tome šta smo imali.


Imali smo ogled nad narodom.

Makar smo videli da to ne radi, vredelo je.
Milsim, šta je to uzeti nekoliko generacija kao zamorčiće, isplatilo se.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

.ali zato lako pratim ono sto doks pise.


Zato što se on zajebava a ti ne primećueš.
gedza.73 gedza.73 18:25 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Znali su da si kontrarevolucionar pa namerno.


alselone alselone 18:25 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Milsim, šta je to uzeti nekoliko generacija kao zamorčiće, isplatilo se.


Naravno da nije. Bolje da nismo imali komunizam.

Ali pošto smo ga već da prostiš imali, onda je red biti iskren o tome šta smo imali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:27 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

onda je red biti iskren o tome šta smo imali.


Pa iskren sam, imali smo eksperiment nad narodom.
Zar nije?
gedza.73 gedza.73 18:28 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

daj neki link.

manastir u okolini Kragujevca.
alselone alselone 18:29 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Zar nije?


Pa nije. Ljudi su iskreno verovali da je komunizam rešenje za nagomilane socijalne probleme proizašle iz ogromnog raslojavanja.

To na primer imaš i danas po zapadnim medijima. Ne zovu ga doduše komunizam jer je to pogana reč ali smišljaju različite ideje kako da ispod žita uvedu sličan režim. Retorika je čak ista, ponovo imaš privilegovane i potlačene. Ne kažem da nema zrno u soli u tome što pričaju ali treba biti jako pažljiv jer prvi pokušaj nije baš slavno prošao.
angie01 angie01 18:38 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

manastir u okolini Kragujevca.


to ti je link?

pa sad izvini,..al s obzirom na tvoje sumnjivo komentarisanje ovde, postavljanja samo delova tekstova iz takodje ne bas merodavnih izvora i svih ostalih pacvorak formi kojima si sklon, ovo nije dovoljno,...

...sto se tice spc popova tokom ratova devedesetih- pa nije da su bili u duhu mira bozijeg i deset bozijih zapovesti, dapace, zdusno su doprineli celom sranju....



Srpska_pravoslavna_crkva_u_jugoslovenskim_ratovima
alselone alselone 18:40 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

to ti je link?


Čekaj, ti ne verueš da je to istina? Iako ti on kaže da zna da je tako, ti ne želiš da veruješ da je SPC pomogla nekoj deci?
niccolo niccolo 18:40 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ali treba biti jako pažljiv jer prvi pokušaj nije baš slavno prošao.

Ja iskreno sumnjam da je tako nešto uopšte moguće. Da bi uspelo moraš da imaš veoma bogato društvo. Pri tome, to bogatstvo ne može da bude stvoreno gomilanjem u prethodnim generacijama, jer u suprotnom će se, čim gomilanje prestane zbog razvoja neke vrste više svesti (da se tako izrazim), posle nekog vremena smanjiti. Praktično, mora da bude neka zemlja koja je toliko bogata prirodnim bogatstvima da za sve stanovnike ima više nego dovoljno. Ali će onda i drugi ljudi želeti da se nasele na takvu teritoiju, pa će to opet stvoriti tenzije...nema ništa od toga koliko bih ja rekao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:43 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ali smišljaju različite ideje kako da ispod žita uvedu sličan režim.


Nisam siguran.
Ako komunizam u svojoj osnovi ima ukidanje ili makar značajno redukovanje prava na privatnu svojinu, teško da nešto slično tamo može da postoji.
Naša greška što socijalno poistovećujemo sa komunističkim je... greška.

Super je socijalna država, super je lečenje koje siromašan pacijent ne mora da plati, ali i to što on ne plati neko mora.
Lekar mora da ima visoku platu, oprema je skupa, lekovi skupi, ne može to besplatno.
Ako je u državi komunizam, čitaj ako je sve ničije, to ne može da zaradi pare, znači to ne može da plati lečenje nikome.

Pokušalo se, neko vreme je trajao privid da je to moguće, a onda krahiralo.
Zato kažem da smo imali eksperiment koji je pokazao da to tako ne može, a u ekseprimentu je žrtvovano par generacija.
angie01 angie01 18:47 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Čekaj, ti ne verueš da je to istina? Iako ti on kaže da zna da je tako, ti ne želiš da veruješ da je SPC pomogla nekoj deci?


alse- oladi, ono, muka mi je od vase arogancije i nadobudnog ponasanja.

ne verujem gedzi- tacno, i objasnila sam zasto,...a volela bih da je istinina, zasto ne bih.

a ti sta, apriori verujes, iako postira godinama komentare sumnjivog sadrzaja?

nikvet pn nikvet pn 18:57 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

alselone

onda je red biti iskren o tome šta smo imali.


Ево шта смо имали.

Седамдесете. Град од 30к има три мегафабрике са 10к запослених. Једној од њих нешто шкрипне па нема кинту за аконтацију радницима. Директор у невољи иде сваког јутра у Комитет на рибање. Зову директора банке за кредит али сви бонуси испуцани, нема. А која фирма има живе новце па да се зајми? Да видимо, хм, гле Водовод, откуд њима толико, зовите директора да видимо. Долази директор водовода и каже да су од плата уштедели за тешке машине, управо треба да се плате и преузму.

Их, стакларска деца да гладују а ви да се шепурите новим багерима, не може то тако другови, нека друг Радоје (Дакић, Титоград) мало сачека.

Рече секретар локалног комитеја, машинбравар по струци, и тако и би.

То смо имали. Плодове управо беремо.
angie01 angie01 19:08 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Плодове управо беремо.


nekako plodove 30 godina, beru oni sa vlasti, a od onoga sto je stvoreno u predhodnom periodu.

al zato,




hoochie coochie man hoochie coochie man 19:08 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

angie01 angie01 19:14 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

evo ti link


hvala, super i bas mi je drago da ima i takvih slucajeva.


Jel sad sve super misliš o SPC?


ne znam da l da izlistam sve poznate svinjarije, pa da ovo pitanje bude bas degute, jer nisam ja zla mrziteljka, nego se na zalost nakupilo ruznih stvari, pa ne mogu da pristanem da je sve ok, samo jer se krije iza crkvene mantije, dapace, jos je gore.
nikvet pn nikvet pn 19:22 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

manastir Sveta Petka izvorska kod Paraćina


Као непосредан сведок, вишедеценијски, бојим се да немам довољно речи хвале за то што те калуђерице раде.
milisav68 milisav68 19:23 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ali pošto smo ga već da prostiš imali, onda je red biti iskren o tome šta smo imali.

Iskreno, bilo je i tu svega i svačega.

I nepotizma, i protekcije, i lutrije...i krađa beba....

Bilo je naravno i stručnih i poštenih ljudi, ali to nije vezano sa državnim uređenjem, već sa karakterom i vaspitanjem.

Ovo danas je to isto, samo ogoljeno do koske, jer umesto da sistem takve loše ljude gurne na dno, on ih je afirmisao (partijskim knjižicama), a u uređenim državama (kojima kao stremimo, i u kojima nije bilo komunizma), stručni i vredni ljudi žive pošteno od svog rada, pa se za svoje pare osiguravaju gde hoće, i leče gde hoće (u skladu sa mogućnostima, odnosno sa platežnom moći).

Moja majka je bila farmaceut, pa iz prve ruke znam kako je to funkcionisalo sa te strane, gde je bilo nestašice lekova (a nije bilo privatnih apoteka, nego se nabavljalo iz inostranstva privatnim kanalima).

I to nije priča iz devedesitih, već je bilo i u sedamdesetim i osamdesetim.

Samo, tada nije bilo interneta, a mediji strogo kontrolisani, pa se nije mnogo pisalo i pričalo o tome (kao i u svim tadašnjim tabuima u društvu).
docsumann docsumann 19:26 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

hoochie coochie man
.ali zato lako pratim ono sto doks pise.


Zato što se on zajebava a ti ne primećueš.


je l' jesam?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ne znam da l da izlistam sve poznate svinjarije,


Čije svinajrije?
Nadam se da misliš na katolike, njih si nahvalila pa je sad red da im i svinjarije izlistaš (ako imaju po koju)
Nije valjda da svinajrije listaš samo pravoslavnima a katolicima samo hvale?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:37 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
hoochie coochie man
.ali zato lako pratim ono sto doks pise.


Zato što se on zajebava a ti ne primećueš.


je l' jesam?


:)

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:40 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

nikvet pn
manastir Sveta Petka izvorska kod Paraćina


Као непосредан сведок, вишедеценијски, бојим се да немам довољно речи хвале за то што те калуђерице раде.


Ja za to čuo onako u prolazu.
I to mi pomoglo da izguglam :)
angie01 angie01 19:43 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Čije svinajrije?


cekaj, je l ih nema, slazes se sa svime?

ja evo podrzavam pozitivno, a osudjujem negativno, a ti?


Nadam se da misliš na katolike, njih si nahvalila pa je sad red da im i svinjarije izlistaš (ako imaju po koju)


uopste nisam imala na umu da l su katolici ili ne- hrisacni su, zar ne,...dala sam primer brige, tamo gde se crkva potrudila da daje, zbrinjava,...kave sad veze ima koja je,...naravno sa idejom da bi mi bilo draze da i nasa tako, pa i u Srbiji je ostalo toiko sirocadi posle rata, ....jedan nas komsija u Torontu je u nekom momentu bas ocajanja otisao u crkvu, kao u zadnju istancu da mu neko pomogne i oni ga odprasili ko najgoreg, hebiga, ja o tome govorim,...ako je to tebi sve dobro, sta cu ti ja.
predatortz predatortz 19:47 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

nikvet pn
manastir Sveta Petka izvorska kod Paraćina


Као непосредан сведок, вишедеценијски, бојим се да немам довољно речи хвале за то што те калуђерице раде.


SPC je, u saradnji sa grčkom crkvom, poslala stotine klinaca na letovanja u Grčku tokom i nakon rata. Ta deca su smeštana u porodice vernika. Vraćala su se komplet obučena i opremljena za školu. Radilo se o klincima poginulih ili teško ranjenih boraca. Neka od te dece, opet uz pomoć obe crkve, dobila su stipendije za školovanje u Grčkoj. Tim putem su stizali lekovi, sanitetski materijal, a lelari i tehničari iz grčkih bolnica su svoje odmore provodili pomažući kolegama u RS.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:59 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković


uopste nisam imala na umu da l su katolici ili ne


dok si ovo pisala nisi mislila da li su katolici?

dok npr, hrvatska crkva u istom gradu, svake godine dovodi decu bez roditelja iz Hrvatske i brine se o njima, skoluje ih, do njihovog osamostaljivanja,....kao sto pomaze ljudima kada ostanu bez posla i slicno,....


Na koju si hrvatsku crkvu mislila, hrvatsku pravoslavnu?

I posle se nešto čudiš.
docsumann docsumann 20:44 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

maksa83
По питању црквене земље поред мора не бих био тако сигуран.

Dogodine na Buljaricama!


no homo
maksa83 maksa83 20:51 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
maksa83
По питању црквене земље поред мора не бих био тако сигуран.

Dogodine na Buljaricama!


no homo

No fobo.
docsumann docsumann 21:00 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

maksa83
docsumann
maksa83
По питању црквене земље поред мора не бих био тако сигуран.

Dogodine na Buljaricama!


no homo

No fobo.


upadaj
angie01 angie01 21:02 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Na koju si hrvatsku crkvu mislila, hrvatsku pravoslavnu?


ne umes da citas, ili sta- pojnt je na crkva, hriscanksa crkva nekih naroda koja pomaze tom svom narodu, kako i propoveda Biblija, sad, ako tebi smeta sto je katolicka, to nije moj problem,...mogla je da bude i ruska, grcka....


I posle se nešto čudiš.


cudim se sta, da budale i zlonamernici imaju glupe insinuacije?...ili si nesto drugo mislio?

sto se mene tice, veru ili imas, ili je nemas, ona je u tebi, bez obzira na propagndne organizacije i njihove pr menadzere, koji koriste vlasti svojim tumacenjima....i tako kroz istoriju...ono, najkrvaviji besmisleni ratovi a u ime boga, koji to sigurno ne bi zeleo, jer tako nikada nije sam postavio stvari, stavise, sve suprotno....
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:07 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ne umes da citas, ili sta- pojnt je na crkva, hriscanksa crkva nekih naroda koja pomaze tom svom narodu,


Aha sad shvatam, poenta je na narodu, naciji.
Srpska je loša, hrvatska je dobra.
To?
predatortz predatortz 21:09 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

poenta


Nije poenta, seljačino!
Pojnt!
angie01 angie01 21:13 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Srpska je loša, hrvatska je dobra.


ti si opterecen hrvatima, sta li,...ja sam dala primer koji znam, za koji nisam ja kriva, sad tebi je gore sto sam rekla kako se stvari desavaju na terenu, nego sto su takve,...bas si licemer.
angie01 angie01 21:13 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

upadaj



hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

.ja sam dala primer koji znam, za koji nisam ja kriva


za druge ne znaš?
A da listaš o srpskim svinajrijama bi znala?
Dobro ako je tako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

predatortz
poenta


Nije poenta, seljačino!
Pojnt!


A vidim ja da nešto ne valja.
Fala ti :)

Nego, čestitaj Filipu 9. januar, red je :)
predatortz predatortz 21:21 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković


Nego, čestitaj Filipu 9. januar, red je :)


Ih, pa ima ovde još kandidata!
Srećan, svima koji slave!
Ja skromno, u krugu porodice.
docsumann docsumann 21:25 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Nego, čestitaj Filipu 9. januar, red je :)


kako se to čestita?


nešto ovako

- Filipe, čestitam ti 9. januar
- vaistinu čestitaš
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

kako se to čestita?


nešto ovako

- Filipe, čestitam ti 9. januar
- vaistinu čestitaš


Ne

Srećan

A Filip odgovara

vaistinu srećan

Pa odna ide pesma
Od Prijedora pa do Trebinjaaaa...
svetlim suncem obasjana, ponosito....

freehand freehand 21:36 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
Mislim da bi primereniji primer iz istorije bio neki kada je crkva preuzela vlast da spase državu i narod od pomahnitalog diktatora


odlična knjiga, između ostalog, i na tu temu


Jedna od najboljih, ikad. Ljosa je čudo i Brazil je čudo. Čitava alegorija je fantastična. Savetnik, kurve i banditi kao apostoli, borba protiv republike koja sprovodi agrarnu reformu kao Antihrista, svo to šarenilo, svo to ludilo u mešanju boja, mirisa, rasa, ideologija, vera... Vreme je za ponovno čitanje. :)
freehand freehand 21:40 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

pošto smo gore skrenuli sa teme i odlutali u prošlost Maksa je uveo graničnu liniju pre koje ja nemam prava na odštetu.

Gde ti je to Maksa uveo tu liniju? Sem što to je ukazao da sem '45 ima i nekih drugih bitnih godina i prekretnica u istoriji potpuno mi je nejasno gde si se ti lično tu prepoznao sa svojim pravima?
Sem ako nisi potomak francuske kraljevske loze, naravno.
freehand freehand 21:43 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Рече секретар локалног комитеја, машинбравар по струци, и тако и би.

То смо имали. Плодове управо беремо.

Izvini sad za upadicu, al šta su po struci glavne baje na Vol stritu, i na primer glavni baja u Limen bradersima od onomad? I šta se tu desilo sa raznoraznim parama za teške mašine, ne u Njujorku nego u čitavom svetu?
angie01 angie01 21:43 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

za druge ne znaš?


znam i za druge, ovo mi je palo napamet, jer je najaktuelnije.


A da listaš o srpskim svinajrijama bi znala?


znas kako toliko ih ima, da ne moram da trazim, al tebi to ne smeta?

kao Srbinu bi trebalo to prvo da te zulja, a ne da sakrivas i time podrzavas, produzavas...

...jadna je tvoja osuda onih koji ukazuju na losost, kako bi bila otklonjena, umesto da osudjujes ono sto ne valja- vec ti rekoh, koje licemerje.


alselone alselone 22:57 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

na granici sam da izgovorim vrlo teške reči pa ću ovde da se zaustavim.


Nije vredno, tebi idu na dušu.
gedza.73 gedza.73 23:00 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Nije vredno, tebi idu na dušu.

u pravu si.
alselone alselone 23:01 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

hoochie coochie man
ali smišljaju različite ideje kako da ispod žita uvedu sličan režim.


Nisam siguran.


Oni naravno neće uspeti, nisu uspeli ni onda, ali ih ima. Postoji čitav spektar aktivisti i filozofa koji ponovo vrte priču o ugnjetenima i privilegovanima i seju mržnju praveći podele i igrajući na kartu grupnih identiteta.
angie01 angie01 23:22 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

alselone
na granici sam da izgovorim vrlo teške reči pa ću ovde da se zaustavim.


Nije vredno, tebi idu na dušu.


ja stvarno ne znam sta lupetate i kakvim me to suludostima optuzujete,...ono, stvarno su se ovde stvari otele kontorli i prelazite meru neke nomralnosti iz neke bolesne ostracsenosti, koju fakat ne delim sa vama- ja nikada nikakve zlocine nisam pravdala niti zagovarala i sramotno je to sto sebi dozvoljavate.


freehand freehand 23:22 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

krezubi, zli, prljavi, mali

angie01 angie01 23:38 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ovde si upravo opisao sebe i svoju ubedjenost u pravdoljubiv cin, gde aktivno upires prstom u drugoga, sa sve klevetnickim optuzbama, zarad eliminacije drugacijih od sebe, dok ti iz svake reci izbijaju netolerancija i netrpeljivost.
gedza.73 gedza.73 23:57 09.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ovde si upravo opisao sebe i svoju ubedjenost u pravdoljubiv cin

napisala si da lažem. Demantuj šta sam napisao jer ti uglavnom uopšteno pričaš.
gde aktivno upires prstom u drugoga

Na blogu je bilo napisano kako je Golih otoka trebalo biti više i da su zarad bratstva i jedinstva opravdana ograničenja demokratskog društva. Zato nonstop komentarišem jer takve budalaštine između ostalog drže naše društvo u mestu.
ja sam dosadnjaković koji može do besvesti da se raspravlja.
sa sve klevetnickim optuzbama

Primer? ili po običaju lažeš?
dok ti iz svake reci izbijaju netolerancija i netrpeljivost.

pokušavam da te pratim, ne kažem da mi baš uvek uspeva.

angie01 angie01 00:10 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedzo, veruj mi da ne mogu da te pratim, jer mesecima prostires po blogovima carsave nekog pacvorka kojim nesto dokazujes, kao sto je to radio tasa- izvinjavam se sto ga pominjem, a nije prisutan,...skaces sa jednog na nesto drugo, isecas delove iz sumnjivih izvora, sve u svemu papazjanija sa nekom ufiksiranom namenom.

i ok, nekada neko nesto na to kaze, ti nastavis i tako,...al da optuzujes druge za neke sulude stvari je vec drugi par rukava- da ovde postoji neko ozbiljno urednistvo ili nadzor, takve stvari ne bi smele da su moguce,...pogledaj samo sta si napisao meni, a posle Filipu u ovih par poslednjih komentara- sram te bilo, to je bolesno i pokvareno....da ne pominjem da je upravo to nacosko vitlanje i dovelo do krvoprolica, razaranja i tudjih nesreca, medju kojima je bilo mnogo vise onih, koje to prebrojavanje zrnaca nije puno interesovalo- kao ni mene, npr.
freehand freehand 00:20 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73
Kad već pričamo o tome, da pohvalim Bambino Gesù (koja je u vlasništu ovog Maksinog kvarta, iako je integrisana u 'talijanski zdravstveni sistem) - morali da odemo jedno veče zbog povraćanja i dijareje i oni uradiše pregled, analize krvi, dadoše neki lek i fiziološki rastvor i ništa nisu naplatili.

hteo sam baš pre neki dan da napišem Friju odgovor na nešto.
odeš u našu zdravstvenu ustanovu nagrabusiš. Odeš u Italiju, bude ti loše, pregledaju, zaleče pa tek traže osiguranje. U slučaju da nemaš postoje brojne organizacije sa dobrotvornim fondovima za isplatu lečenja.

jedan od ovih naših doktora sa malim platama je preko medsestre posredno tražio novac vrlo teškom slučaju a u pitanju je dete. Italijani nikad.


Nije bašbaš sveže, ali mi prijatelj koji u Italiji živi 25 godina kaže da se stanje nije promenilo:

The Guardian: Health warning over Italy's fake dentists and phoney doctors
One in five Italian dentists is unqualified, along with an estimated 10,000-15,000 doctors, it was reported today.
More than a thousand people were charged in Italy last year with unauthorised exercise of a medical profession. They included fake doctors, spurious dentists and even a few sham nurses.

In an average year, according to police figures, about 1,000 people have been convicted of the offence. But the penalty is only a fine of up to €516 (£440).


LINK
mali_macak mali_macak 08:37 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73
angie01
to ti je link?

pa sad izvini,..al s obzirom na tvoje sumnjivo komentarisanje ovde, postavljanja samo delova tekstova iz takodje ne bas merodavnih izvora i svih ostalih pacvorak formi kojima si sklon, ovo nije dovoljno,...

jel' treba da ti slikam devojku koja je danas udata žena? 'oćeš i priče šta su im uradili muslimani?

evo ti slika manastira. nadam se da nisi toliko informatički tupava koliko si bandoglava pa ćeš valjda da se snađeš.


a isto tako ti kažem da izvrćeš i ili ne odgovaraš ili prozivaš ne nudeći suprtone podatke.

Za srce sam te ujeo kad sam napisao da su ti Hrvati u 79. Jelačićevom puku rušili Beograd 1914, da je ogroman broj Hrvata i muslimana bio nagrađen ordenjem ili položajima zbog zločina nad civilnim srpskim stanovništvom u Kuk uniformi, da su ti pljačkali Beograd i sve što je moglo bilo je odneto u Vukovar a što nije moglo bilo je uništeno pri bežanju od Bojovićeve vojske kome su se osvetili nakon rata u partizanskim uniformama tako što su ga prebili a on od zadobijenih povreda umro.
Za sve ovo postoji zapisi savremenika, opisi stranih izveštača, zapisi samiih hrvatskih komandanata, spisi dodeljenog ordenja i unapređenja a ti mi mantraš o nekakvom jugoslovenskom ujedinjenu koji nije ozvaničen jer Hrvati i komunsti nisu hteli da glasaju za Ustav ali su imali istu ideju o atentatu na kralja i o rušenju srpske hegemonije

poražena strana koja postavlja uslove pobednicima.

ovakve prozivke su prevršile svaku meru, relativizacija zločina upoređivanjem sa fašizmom dok se istovremno minimizuju ustaški zločini ili zločini katoličke crkve nad srpskom decom.

Ko je uništio dokumenta o deci koju je spasila Dijana Budisavljević? SPC? Ko je pretio Dijani Budisavljević hapšenjem ako progovori? SPC?

na granici sam da izgovorim vrlo teške reči pa ću ovde da se zaustavim.


Eeee, moj Gedžo!
Malo ih je, al' su govna!
gedza.73 gedza.73 08:44 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

angie01
isecas delove iz sumnjivih izvora

to je tvoj tipski odgovor. 'sumnjiv sajt'.
esi ti išla u školu? Neko ispriča neku informaciju, ti mu kažeš kako laže, tu je kraj polemike bez bilo kakvih navođenja drugačijih činjenica?

gore si na primer napisala kako se za stanove odbijalo radnicima od plata. ali izostaviš kako se novac za kreditiranje ili izgradnju stanova izdvajao iz dobiti preduzeća (na uštrb nabavke osnovnih sredstava ili modernizaciju proizvodnje), Praktično je radnička klasa svojim sapoupravljanjem uništavala samu sebe.

u nekim preduzećima su osnivani stambeni fondovi i po pravilu je bilo manipulacija, veza, muljanja...

uz 'mali, zli, krezubi' bih dodao 'foliranti i licemeri' jer ako tvrdiš da je bilo uređenije nego danas onda bi bilo logično da svojim ponašannjem dosledno pratiš svoje reči. Da nemaš stan u vlasništvu nego da stan bude vlasništvo preduzeća i društveno dobro koje ti je ustupljeno na korišćenje.

ali ti otkupiš stan koji je košta 50 K eura za 300 eura čija je gradnja koštala možda nekih 40 K i pretvoriš ga džeparoškim akrobacijama u ličnu svojinu a onda kukaš kako su Zapad, tajkuni, nacionalisti, solarne erupcije upropastile SFRj ekonomiju.

na taj način si direktan učesnik instituciolizovane pljačke države.
a to je ravnopravan uzrok građanskog rata u SFR pored nacionalnih zrnaca i religije.

tako d vućaj se ti kol'ko oćeš ali su i tebi krvave ruke. A i Filipu koga braniš. S tim što on i malo više jer je avionom išao na kafu u Split a onda i na stradnunske palačinke dok neka deca nisu imala ni za jelo (pratim tvoj i njegov tok misli)

gedza.73 gedza.73 09:02 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

angie01

medju kojima je bilo mnogo vise onih, koje to prebrojavanje zrnaca nije puno interesovalo- kao ni mene, npr.

'Čuveno Endžino poštenje'

nadam se kako se sećaš svojih blogovskih komentara o bosanskom naglasku i svojih stereotipa o ljudima koji su se doselili nakon poslednjeg rata u Beograd?
angie01 angie01 09:23 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

tako d vućaj se ti kol'ko oćeš ali su i tebi krvave ruke. A i Filipu koga braniš. S tim što on i malo više jer je avionom išao na kafu u Split a onda i na stradnunske palačinke dok neka deca nisu imala ni za jelo (pratim tvoj i njegov tok misli)


hebote gedzo, tvoje bunacanje prelazi u opasno stanje,...mada bi se informer radovao takvom talentu,...cudno koiko si ga skromno skrivao do sada,...ili si samo napredovao...sad nisam vise sigurna u cemu, jer je vise opcija otvorena,..mada sustinski nije ni bitno

...ono kada blog b92 postane stormfront.


freehand freehand 09:56 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73
Nije bašbaš sveže, ali mi prijatelj koji u Italiji živi 25 godina kaže da se stanje nije promenilo

I to sam pisao. Dobijali su diplome po ukrajinskim ili rumunskim medicinskim Megatrendovima. Bilo je i afera poput slepih penzionera koji voze automobile.

ali ovo nema veze sa činjenicom da ti možeš da dobiješ adekvatnu medicinsku pomoć.
Pošto već veruješ prijatelju veruj i meni. U Švajcarskoj se desi nesrećan slučaj, zbrinu pacijenta 'tek kad mi je bilo bolje su me pitali kako se zovem. Mogao sam da ostanem na lečenju do kraja a ja potpišem da lečenje nastavljam u It. zajebo sam se. papir ovde, papir onde...'
- Ćuti, zamisli da si odabrao Srbiju a da te namirišu na odeljenju kako živiš u inostranstvu. K'o u kockarnicu da si ušo, dok te ne očerupaju ne izlaziš'

Ako i to ne veruješ kažem ti da su roditelje ozbiljno bolesnog deteta namučili. što neznanjem, što doktorskom sujetom, što ucenjivanjem.
Ako i to ne veruješ zamisli sliku gde je red ispred laboratorije i kako se u čekaonici napravila gužva otvara se nova ordinacija kako bi se posao zvaršio brže.

ili zamisli da ne zakažu pregled u 08:00 tebi a sasvim slučajno isto vreme dobije i još 40 ljudi nego samo tebi. Zamisli da kad pozoveš nije telefon uvek zauzet nego se javi neko od osoblja kako bi ti dao potrebnu informaciju.

ili pozoveš Hitnu pomoć ako ti je loše na putu, a oni u roku od par minuta dođu (ne odogovaraju 'nemamo vozila, jel možete sami da dođete, doktor nam je trenutno malo pijan...)', odvedu te u ambualntu, urade hitne analize a onda na osnovu njih procene dalje korake.




E izvini, mogao bih ja ovo da prenesem na The Guardian, al možeš i sam. Imaš adresu na linku, objasni im sve.
Ako im nije jasno dodaj još neki lični primer i pitaj da ih nije udba sponzorisala. Ne znam šta bi drugo moglo da bude da se ovako hvale Tito i Jugoslavija.
Mislim, pazi kurve: nigde to ne pominju a hvale, dokle su otišle te komunjarske propagandne taktike?!

gedza.73 gedza.73 12:03 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

freehand
E izvini, mogao bih ja ovo da prenesem na The Guardian, al možeš i sam. Imaš adresu na linku, objasni im sve.

'de te pomenu.
poenta je kako postoje dobrotvorne organizacije u okviru ili van crkve koje plaćaju troškove lečenja kao i da je ukupni zdravstveni sistem daleko bolje postavljen nego naš.
Tekst se nije bavio uporednom analizom našeg i njihovog sistema da bi dokazao ovo što ti pričam.
Al' pošto voliš Guardian (kladim se da bi pre citirao Sputnjik u slučaju afere Skripalj) kad se sledeći put budeš raspravljao sa mnom ti piši njima tvoja i Endžina mišljenja. Sigurno će da promene stavove.



SERBIA'S communist President, Slobodan Milosevic, won a resounding victory last night in the freest presidential election in Yugoslavia's biggest republic since the war... His renamed Socialist Party whose members have ruled unchallenged for two generations was also set to win the parliamentary elections, bucking the anti-communist trend in elections elsewhere in Yugoslavia this year.

The communists also won a huge share of votes in the tiny neighbouring republic of Montenegro, which also held its presidential and parliamentary elections on Sunday. Early returns showed the communists received up to 80 per cent of the vote in some towns.

The pro-communist vote came on the same day as an overwhelming majority in the small western republic of Slovenia voted by referendum for an independent and sovereign state, giving their anti-communist politicians a mandate to bargain their way out of the Yugoslav federation.


The two results illustrate how Yugoslavia is being rent apart not only by ethnic feuding but also by utterly opposed political trends.


When Slobodan Milosevic departs the stage, he will bring down the curtain on 55 years of European communism enthroned. Stalin's ghost fades over Belgrade, its ultimate haunt.

gedza.73 gedza.73 12:13 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

angie01
...ono kada blog b92 postane stormfront.

Sad se na blogu lomi sudbina sveta. Ko će pobediti? Sile mraka ili sile svetslosti?
Mi stromfrontovci, ljotićevci i bolesnici ili vi Polpotovci, crveni teroristi i džeparoši.

tvoje bunacanje prelazi u opasno stanje,...mada bi se informer radovao takvom talentu

znaš da postoje mnoge analize (nisu Informer, Kurir i slični) koje direktno povezuju komunistički 'vaspitni' sistem i ksenofobiju, netrpeljivost, sklonost ka autoritativnosti nakon pada komunizma.

U već rečenom GUardianu

Most Poles, Czechs and Lithuanians, and more than 40% of Hungarians and Slovaks, for example, said they felt most people in their countries were better off than 30 years ago; in Russia, Ukraine and Bulgaria, more than half felt things were worse.

i viđenje jednog bolesnika sa strane (kratko traje ali sažeta slika od 5:58 do 6:14)
freehand freehand 16:26 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

'de te pomenu.
poenta je kako postoje dobrotvorne organizacije u okviru ili van crkve koje plaćaju troškove lečenja kao i da je ukupni zdravstveni sistem daleko bolje postavljen nego naš.
Tekst se nije bavio uporednom analizom našeg i njihovog sistema da bi dokazao ovo što ti pričam.

Ja stvarno verujem da ti znaš šta hoćeš da kažeš pre nego što počneš da pišeš ove beskrajne slapove nepovezanih pojmova, asocijacija, neistina, poluistina, besmislica, citata uguranih u neodgovarajuće šablone i zaključke. Pa ti to onda negde u drugoj rečenmici isklizne i pobegne i onda se tako jure reči i pojmovi eda bi se dokazalo da je SFRJ bila najgora na svetu, komunizam zlo a Tito katastrofa i da ti je Novković sa familijom ukrao kuću i zemlju i krevet, ja sam ti oteo stan i radno mesto a Endži već nešto, nemam pojma šta.
Al ne mogu ni ja da ispratim baš sve komplekse ovde.
Elem, suština je sledeća: u svakoj mogućoj prilici iz neodgovarajućih primera izvodiš uvek krupne i konačne zaključke.
Pa iz priče oko kragujevačkih falsifikovanih diploma (pohvatani i procesuirani) izvodiš jedan zaključak a akd ti ja podastrem primer Italije sa desetinama hiljada lažnih DOKTORSKIH (to su oni što leče ljude! ako ne zmaš) diploma - to je bez veze i ti si to već znao. Bez opbzira što taj kragujevački univerzitet nije iz Titinog vremena, tu već dokazuješ da su svi isti i da "moji" žuti nisu ništa bolji.
E sad - na blogu pre neki dan reče da reaguješ na to kad neko hvali SFRJ i TIta i komunizam; ovde, na primer, niko nije pomenuo ništa od toga dok se ti nisi upustio u svoju spiralu zajedno sa braćom bambalićima iz crne trojke za preventivni rad, Obznanu i šestojanuarsku diktaturu, gledanje u mesec i školovanje u Kerestincu.
Razmisli o tome,biće da je tu ipak neki mdecinski fenomen u pitanju. I nemoj ko Ilija da me pitaš "Hoćeš da kažeš da sam ja lud?! Pa nije lepo da sam lud a da to ne znam!"

gedza.73 gedza.73 17:04 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ja stvarno verujem da ti znaš šta hoćeš da kažeš pre nego što počneš da pišeš ove beskrajne slapove nepovezanih pojmova, asocijacija, neistina, poluistina, besmislica, citata uguranih u neodgovarajuće šablone i zaključke.

nikolo ispriča svoje iskustvo, ja potvrdim (koji mi đavo trebao da te pomenem) ti uletiš sa lažnim diplomama, Gardianom i aferom Indeks.

iz priče oko kragujevačkih falsifikovanih diploma (pohvatani i procesuirani) izvodiš jedan zaključak

ko to nama lagi?
insajder
Prvobitnom optužnicom iz 2007. godine obuhvaćeno je 89 osoba za 122 krivična dela.

Međutim, zbog dužine postupka mnogi predmeti su zastareli.


12 profesora Pravnog fakulteta u Kragujevcu i četvorica posrednika koji su im dali mito za kupovinu ispita, osuđeni su na višedecenijsku kaznu zatvora.

sudeći po optužnici do koje je došao Insajder pre dve godine, za više od polovine optuženih nastupila je apsolutna zastarelost za krivična dela za koja se terete.
freehand freehand 17:44 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ja potvrdim (koji mi đavo trebao da te pomenem) ti uletiš sa lažnim diplomama, Gardianom i aferom Indeks.

Ko je uleteo sa aferom Indeks, koju ti ovde pominješ ko majke prvu trudnoću?
ko to nama lagi?

Pa ti, po običaju.
Da li je policija odradila posao?
Jeste.
Da li je tužilaštvo odradilo posao?
Jeste.
Da li je sud radio?
Jeste.
Da li su neke presude donete?
Jesu.

Da se sad uplićem i objašnjavam ti da je pravosuđe rak-rana ovog društva i da je piokušaj reforme iz raznoraznih razloga doživeo fijasko - ne vredi.
Radije ću ti opet skrenuti pažnju na tekst iz The Guardian i deo u kome policija govori o tome šta se dešava kad lažnjake uhvate. To se dešava u savršenom kapitalizmu savršene Italije.
Na kraju, jednom sam te već pitao kad si zapenio o korupciji: jesi li čuo za nekog ko se zvao Đulio Andreoti?

Bili Piton Bili Piton 18:36 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

maksa83

U oba slučaja neko pravi Državu i odvaja je od uticaja jedne Crkve.

Pozdravljam.



+1.

Večita kočničarka i saboterka svega modernog, savremenog, progresivnog, progoniteljka nepodobnih, od Djordana Bruna do LGBT, najsrećnija kad joj je pastva što zatucanija i sujevernija ali zato agresivna i oblaporna kao i svaka podla kučka.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:00 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

i viđenje jednog bolesnika sa strane (


Zasto je Tom Henks bolesnik?
mali_macak mali_macak 21:38 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Bili Piton
maksa83

U oba slučaja neko pravi Državu i odvaja je od uticaja jedne Crkve.

Pozdravljam.



+1.

Večita kočničarka i saboterka svega modernog, savremenog, progresivnog, progoniteljka nepodobnih, od Djordana Bruna do LGBT, najsrećnija kad joj je pastva što zatucanija i sujevernija ali zato agresivna i oblaporna kao i svaka podla kučka.

Auuu, jebote!
Kakva nakaradna mrzilačka rečenica!
Užas!
Pasivna i mirotvoračka!?
zemljanin zemljanin 22:31 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

LOL, koliko ranjenika i stradalih i izbeglih je IOM zbrinuo ... ali jbg nije SPC ili neko drugo sarlatansko udruzenje pa se ne pominje ...

sve sto ima veze sa religijom ima nulti zakon - nekretnine ne daj ... posle toga ide sijaset drugih, zavisno od osnivaca ... poenta je da religija ima samo jedan motiv i interes - samu sebe ... sve dobro sto iz toga proistekne nije namera vec kolateralna steta ...

to sve oporezovati, preispitati i uvesti u red ... nikakve autonomije, poreski rajevi i prikrivanja zlocina ... svesti na meru oragnizacije a njihove prozivode testirati i standardizovati kao i sve ostalo ... ukinuti sve benficije i pravo da manipulisu maloletnih osobama ... i za par decenija svet ce biti bilje mesto ...

PS. i obozavam ovaj mit o religiji kao podstrekacu pismenosti ... jbt. gde se to desilo
zemljanin zemljanin 23:21 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković


ti ne želiš da veruješ da je SPC pomogla nekoj deci?

jbg. a ko je u toj drzavi dozvolio da deca odu pod starateljstvo manastira

valjda jos postoje i Centri za zbrinjavanje napustene dece i strucne sluzbe za rad sa njima ... jeste da su pune ikona ali su gradjanska i strucna a ne religijska ustanova ... sramota da je to dozvoljeno ...
gedza.73 gedza.73 23:51 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zemljanin
bg. a ko je u toj drzavi dozvolio da deca odu pod starateljstvo manastira

u ovom konkretnom slučaju predsednik opštine espeesovac, inače komunista iz sedamdesetih. Nakon promena optužen zbog pronevere i za zloupotrebu službenog položaja.
i obozavam ovaj mit o religiji kao podstrekacu pismenosti ... jbt. gde se to desilo

Sremac prota Stevan Popović u najstarijoj seoskoj školi u Srbiji s kraja XVIII veka.
voskom pisali slova.



freehand freehand 23:55 10.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Sremac prota Stevan Popović u najstarijoj seoskoj školi u Srbiji s kraja XVIII veka.

Pominju se i neki Tršić, škole decu tamo vode
gedza.73 gedza.73 00:11 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

freehand
Sremac prota Stevan Popović u najstarijoj seoskoj školi u Srbiji s kraja XVIII veka.

Pominju se i neki Tršić, škole decu tamo vode

Pominje se. Samo što ti stručnjak ili ne znaš koji period pokriva XVIII vek ili ne znaš kad je rođen Vuk Karadžić.

freehand freehand 00:14 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73
freehand
Sremac prota Stevan Popović u najstarijoj seoskoj školi u Srbiji s kraja XVIII veka.

Pominju se i neki Tršić, škole decu tamo vode

Pominje se. Samo što ti stručnjak ili ne znaš koji period pokriva XVIII vek ili ne znaš kad je rođen Vuk Karadžić.


Uopšte se nisam obratio tebi, samo sam tvoj komentar iskoristio kao šlagvort za odgovor Zemljaninu koji je počeo da zalazi u militantni ateizam i lupeta gluposti što mu inače nije manir. .
A to "stručnjak" ste dobro obradili u lokalnom odboru na Vučićevom stilu i načinu obraćanja .
aa ne zalazim sad u tumačenje rečenice (koji period pokriva XVIII vek", bilo bi bolno.

A Zemljanin može da pogleda i gde su se školovali Njutn i Volter, na primer, ako ga interesuje veza pismenosti i crkve.
gedza.73 gedza.73 00:16 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Uopšte se nisam obratio tebi, samo sam tvoj komentar iskoristio kao šlagvort za odgovor Zemljaninu.




edit
da vidim dal' sam razumeo. Ti si sad uradio ono za šta si uvek prozivao Tasu?
Prepravio svoj komentar nakon mog odogovora?

al' dobro nije strašno.

A Zemljanin može da pogleda i gde su se školovali Njutn i Volter, na primer, ako ga interesuje veza pismenosti i crkve.

Meni postaje poražavajuće koliko su ljudi ograničeni u shvatanjima i koliko malo imaju opšteg obrazovanja.

Baš me interesuje da li su danas na svetu najbolji koledži koje je napravila crkva ili fakulteti 'Žikica Jovanović Španac'?
mis'im baš mi neprijatno da rušim snove ali Harvard i jejl su daleko prestižniji od bilo koje Karl Marks škole.

neke stvari za koje se zalažu ateisti na blogu nisu tekovine komunizma nego kvekerizma. Zvuči slično ali nije. eto čisto da uputim ljude da malo pročitaju neku sociologiju religije... neće škodi.
freehand freehand 00:53 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

neke stvari za koje se zalažu ateisti na blogu nisu tekovine komunizma nego kvekerizma. Zvuči slično ali nije. eto čisto da uputim ljude da malo pročitaju neku socijologiju religije... neće škodi.

Možeš i ti neki pravopis i gramatiku da obnoviš.
Inačeateizam i komunizam nisu sinonimi, ne bi verovao, al to sve već ne obnavlja u programu za šesti osnovne, to je materija za neke više razrede. Ja, na primer, nikad nisam stigao do kvekerizma, al jebiga.
gedza.73 gedza.73 01:02 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Inačeateizam i komunizam

da, da, u pravu si. vidiš da i ja ponekad priznam svoju grešku.
Komunizam je takođe religija, opijum za narod, ima svoje crkve, svoje vernike, spaljuje neistomišljenike, zatvara slobodnomisleće i krade od naroda.

edit
i malo 'funkcionalne pismenosti' ne bi škodilo. Nisam napisao da su isti nego
neke stvari za koje se zalažu ateisti na blogu nisu tekovine komunizma nego kvekerizma

dakle neke nisu sve.
freehand freehand 01:05 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73
Inačeateizam i komunizam

da, da, u pravu si. vidiš da i ja ponekad priznam svoju grešku.
Komunizam je takođe religija, opijum za narod, ima svoje crkve, svoje vernike, spaljuje neistomišljenike, zatvara slobodnomisleće i krade od naroda.

Takoe. Ovo je lupetanje na nivou pravog Gedže. Ne posustaj!
edit
i malo 'funkcionalne psimenosti' ne bi škodilo. Nisam napisao da su isti nego
neke stvari za koje se zalažu ateisti na blogu nisu tekovine komunizma nego kvekerizma

dakle neke nisu sve.

Znači u pravu sam, al nisam u pravu, i ti ponekad priznaješ grešku ali i ne priznaješ. Ok.
zemljanin zemljanin 01:17 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73
zemljanin
bg. a ko je u toj drzavi dozvolio da deca odu pod starateljstvo manastira

u ovom konkretnom slučaju predsednik opštine espeesovac, inače komunista iz sedamdesetih. Nakon promena optužen zbog pronevere i za zloupotrebu službenog položaja.

pa dobro jel to pozitivan primer koji si naveo ili si cekao repliku da ubacis SPS

religija je organizovala neke centre zarad svojih interesa ... to sto su neki pojedinci prevazisli sistem ne govori nista o sistemu ... i u starom Egiptu je postojala religija i kult svestenika i njihovo pismo ... i Imhotep je bio svesteno lice i upuscen u mnoge oblasti koje su dovele do piramida ... impozantni rezultat ali to nije ni u kojoj varijanti bila namera ... a definitvno nisu sirili pismenost ... to vazi i za sve druge religije ... nikada nisu radile nista sto nije njima na korist ... manite pojedince i stotinjak godina unazad jer je tad religija dobila udarce koji su se duboko u nju urezali ... da nije bilo ovih svetskih ratova, mi danas o religjama ne bi ni razgovarali ...
gedza.73 gedza.73 01:23 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ovo je lupetanje na nivou pravog Gedže. Ne posustaj!

dokle bre više da te učim? Guglaj razvojni put tatko na Kim Džong.
Ako je on mehkan onda Pol Pot.

Ili bi možda najrpimereniji bio Mao Cedung. Sve ima sa spiska poželjnih osobina. Komunsta, antiimperijalista, lenjinista, eliminisao kontrarevolucionare...
samo što se ne uklapa oko obrazovanja. Taličnije intelektualce i profesore oterao na njive. manje srećne ubijao.

U onim soft verzijama su bili logorski zbrinuti u malo hladnijim krajevima.

gedza.73 gedza.73 01:39 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zemljanin
ili si cekao repliku da ubacis SPS

dosad sam opisivan raznoraznim epitetima ali mi još niko nije rek'o da sam vidovit.

religija je organizovala neke centre zarad svojih interesa

aman ljudi dogovorite se više
jedni se žale što crkva ne, a kad crkva da onda je imala skrivene namere.

Ljudi su opičena sorta. svako je zaluđen nečim. ponekada ta zaluđenost preraste u nešto više i po običaju košta mnogo života.
i naravno da važi za sve religije a pod 'religije' podrazumevam bilo koje i bilo čije uverenje.

ali malo smo razvodnili. pitao si ko je dozvolio da deca odu u manastir, ja odgovorio kako je to bio jedan altruista-komunista, ti si doveo u pitanje pismenost za koju se zalaže crkva ja ti naveo seosku školu (posle se setio kako su nastali neki od najpoznatijih svetskih fakulteta)

sad možemo da sačekamo jedno tri veka pa da vidimo koji će se od 'crvenih' fakulteta održati i stići u top ten. uf pa oni jedva izdržali pedesetak godina.
bofl roba. jeftino i kratko traje.
gedza.73 gedza.73 01:48 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Znači u pravu sam, al nisam u pravu, i ti ponekad priznaješ grešku ali i ne priznaješ. Ok.

Ironija, maj prrreššes Votson.
iskoristio sam kao 'šlagvort' što ti kažeš.

e aj se manemo ovoga nego reci ti meni sećaš li se slučajno ko je postavio blog sa slikom u kojoj se nalaze detalji iz filmova? tipa viri ajkula iz tiganja ili je o lusteru okačen Milenijumski soko.
čini mi se da je bio i sličan blog sa pevačima i grupama.
apacherosepeacock apacherosepeacock 02:00 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gde su se školovali Njutn i Volter


Jedan u(na) Kembridzu (osnovanom od onog nevaljalca Henrija8 koji je napravio prvi brexit) a drugi kod jezuita sa sve latinskim itd. i to zato sto je pripadao aristokratiji.. da nije, islo bi to malo teze.
apacherosepeacock apacherosepeacock 02:21 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

to vazi i za sve druge religije ... nikada nisu radile nista sto nije njima na korist ...


Jeste, al sta ces sa vernicima? Religija (verovanje u visu silu) je imanentna homo sapiensu jos od vremena kad su ukapirali sta je smrt i poceli da sahranjuju svoje pripadnike umesto da ih ostavljaju gde ko rikne.

Danas, sva tehnologija i nauka 21. vek a vernika otprilike 3/4 ili i vise od toga sirom sveta.
docsumann docsumann 07:13 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

freehand
gedza.73
Inačeateizam i komunizam

da, da, u pravu si. vidiš da i ja ponekad priznam svoju grešku.
Komunizam je takođe religija, opijum za narod, ima svoje crkve, svoje vernike, spaljuje neistomišljenike, zatvara slobodnomisleće i krade od naroda.

Takoe. Ovo je lupetanje na nivou pravog Gedže. Ne posustaj!


pa i nije ovo baš izvorno gedžino.
još je Berđajev govorio o komunizmu kao pseudoreligiji.

a kao potporu te svoje tvrdnje, on navodi da komunizam ima sve manifestne odlike jednog hrišćanstva

-centralna dogma (koja se ne dovodi u pitanje)
- (novi) smisao života koji pobjeđuje smrt (vrijedi položiti život za ciljeve revolucije)
- idolopoklonstvo i kult ličnosti
- simboli i ikonografija
- opravdavanje najstrašnijih zločina višim ciljevima

ovo je po vremešnom sjećanju, pa sam možda ponešto izostavio, al to je suština.


mali_macak mali_macak 07:52 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zemljanin
LOL, koliko ranjenika i stradalih i izbeglih je IOM zbrinuo ... ali jbg nije SPC ili neko drugo sarlatansko udruzenje pa se ne pominje ...

sve sto ima veze sa religijom ima nulti zakon - nekretnine ne daj ... posle toga ide sijaset drugih, zavisno od osnivaca ... poenta je da religija ima samo jedan motiv i interes - samu sebe ... sve dobro sto iz toga proistekne nije namera vec kolateralna steta ...

to sve oporezovati, preispitati i uvesti u red ... nikakve autonomije, poreski rajevi i prikrivanja zlocina ... svesti na meru oragnizacije a njihove prozivode testirati i standardizovati kao i sve ostalo ... ukinuti sve benficije i pravo da manipulisu maloletnih osobama ... i za par decenija svet ce biti bilje mesto ...

PS. i obozavam ovaj mit o religiji kao podstrekacu pismenosti ... jbt. gde se to desilo

Auuuu, zemljanine, pa ovo tvoje pisanije kao u najboljoj komunjarskoj tradiciji.
Kakva lupetanja - strašno!
Vidi ovu tvoju sutupavu rečenicu ... religija ima jedan motiv i interes - samu sebe!
Šta to znači?
Kao što negde ovde doksumanuti reče - komunjare htele da naprave novu religiju, ali ih zajebao Faraon Tito koji je krepao sa 88 godina - a oni se iznenadili.
I 'vera' im otišla kuda i ona stvar.

Eeee, da - vezano za pisanije o pismenosti.
Pre dvadesetak godina, odem sa jednim drugarom da mu pomognem oko neke elektronike, u pazi sad - Krnjevo ... Krnjevo, jebote!
Završimo mi posao, rastanemo se sa gazdama (jedna ogromna firmetina, u jebote, u Krnjevu --- Gedža sigurno zna gde je to Krnjevo), sednemo u seosku kafanu - da popijemo po čašu kisele - i drugar se priseti da je
Škola koja danas nosi ime najpoznatijeg srpskog prosvetitelja, počela je sa radom 1779. godine. Podignuta je pored crkve brvnare posvećene Svetom Đorđu koja potiče iz prve polovine 18. veka i jedna je od najstarijih crkvi brvnara u Srbiji.

... eeeejjj, nepismene Gedže napravile školu pre 200 i kusur godina u jednom selu --- jebote, u Krnjevu.
I to odmah pored crkve.
mali_macak mali_macak 07:53 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
freehand
gedza.73
Inačeateizam i komunizam

da, da, u pravu si. vidiš da i ja ponekad priznam svoju grešku.
Komunizam je takođe religija, opijum za narod, ima svoje crkve, svoje vernike, spaljuje neistomišljenike, zatvara slobodnomisleće i krade od naroda.

Takoe. Ovo je lupetanje na nivou pravog Gedže. Ne posustaj!


pa i nije ovo baš izvorno gedžino.
još je Berđajev govorio o komunizmu kao pseudoreligiji.

a kao potporu te svoje tvrdnje, on navodi da komunizam ima sve manifestne odlike jednog hrišćanstva

-centralna dogma (koja se ne dovodi u pitanje)
- (novi) smisao života koji pobjeđuje smrt (vrijedi položiti život za ciljeve revolucije)
- idolopoklonstvo i kult ličnosti
- simboli i ikonografija
- opravdavanje najstrašnijih zločina višim ciljevima

ovo je po vremešnom sjećanju, pa sam možda ponešto izostavio, al to je suština.



Mudro zboriš ljudino!
Nema tu više šta da se dodaje.
Amin!
milisav68 milisav68 08:51 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

to vazi i za sve druge religije ... nikada nisu radile nista sto nije njima na korist .

Nema gorih popova do brokera, niti gore religije od berze.

Inače je priroda tako uredila svet (čovečanstvo) da svi rade u tuđu korist, samo eto crkva i religija rade u svoju.
zemljanin zemljanin 09:28 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

dosad sam opisivan raznoraznim epitetima ali mi još niko nije rek'o da sam vidovit.

nisam ti ja to rekao ali ako ti se tako javlja da ne kvarim
aman ljudi dogovorite se više
jedni se žale što crkva ne, a kad crkva da onda je imala skrivene namere.

sad možemo da sačekamo jedno tri veka pa da vidimo koji će se od 'crvenih' fakulteta održati i stići u top ten. uf pa oni jedva izdržali pedesetak godina.
bofl roba. jeftino i kratko traje.

aman jel vi poznajete malo sire istoriju religije i razlikujete moranje od potrebe ... recimo Vatikan je u drugoj polovini XIX veka imao crveni alarm pa je i zvanicno 'dopusteno' da uceni ljudi i ne moraju da veruju ali da 'prost' narod mora da ostane u domenu crkve ... konkretno hriscanstvo je krenulo sa moralom i etikom tek kada se sve drugo izjalovilo ... to, kao i sve druge akcije religija su iznudjeni potezi a ne zamisao i altruizam ... to u religijama ne postoji ... a zarad potreba da se zadovolje sopstveni interesi svako ima slobodu na svoje vidjenje cinjenica

Jeste, al sta ces sa vernicima?

nek ljudi rade ono sto im je volja, vera je privatna stvar, ne mogu ja da propisujem, odobravam ili osudjujem ... nametanje vere je totalno druga prica ... krstavanje dece nije praksa od 2000g vec se zna ko je to inicirao i u kom periodu ... a taj model je prisutan u svim religijama
nikvet pn nikvet pn 09:37 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zemljanin

impozantni rezultat ali to nije ni u kojoj varijanti bila namera ... a definitvno nisu sirili pismenost ... to vazi i za sve druge religije ... nikada nisu radile nista sto nije njima na korist


Поприлично тачно.

Код СПЦ под вишевековном турском окупацијом морамо признати нуспродукте њиховог пословања као колатералну вајду. Признати и поштовати, ок, али то је било па прошло.

da nije bilo ovih svetskih ratova, mi danas o religjama ne bi ni razgovarali


Кад је становништво сито и задовољно религиозност опада а то се црквењацима не допада.
gedza.73 gedza.73 09:50 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zemljanin
nek ljudi rade ono sto im je volja, vera je privatna stvar, ne mogu ja da propisujem, odobravam ili osudjujem ... nametanje vere je totalno druga prica ...

saglasan u potpunosti. ('vera' kao religijski i politički pojam)
krstavanje dece nije praksa od 2000g... a taj model je prisutan u svim religijama

mislim da crkva ne ide po ulici i prepada ljude što nisu krstili decu. Ili ubija decu zato što nisu krštena u njihovoj crkvi. Ili hapsi.

Zamisli na primer da se ja zalažem za sistem u kome prijavljujem nekog od blogera što je napisao vic o sveštenicima i taj neko ode na Goli otok zbog 'iznošenja neistina o verskim vođama'. Ili da pišem izveštaje kako je tog i tog dana N.N. u virtuelnoj kafani u razgovoru sa G, F, NG pričao negativno o veri i religiji i kako predlažem strogo kažnjavanje zbog verskog defetizma.

Ili da nekoliko godina nakon pada takvog sistema tvrdim kako i nije baš bilo otliko loše pošto je danas gore jer sam izgubio mnoge povlastice koje sam tada imao.

bio bi' ultimativna barabčina.

Dakle ja smatram da su vera, politička ubeđenja, hobiji lični odabir svakog od nas. posebno što mi se nekako čini da jedan broj blogera drugu polovinu XX i XIX veka posmatra kroz prizmu kapitalizma iz XIX veka a po religijskim pitanjima je ostao u vremenu inkvizicije.

znam neke verkse fundamentaliste koji su otvoreniji, demokratičniji i više u skladu sa svetom oko sebe nego par ovdašnjih sagovornika sklonih totalitarizmu, kultu vođe, ličnim krajnje sebičnim interesima koje proglašavaju za navodni opšti napredak.

i da, taj model 'pripadnosti' bilo krštenjem, bilo partijskoj knjižici, bilo Zumba pokretu jeste, ese kaže, imanentan ljudskoj prirodi.

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:56 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

nek ljudi rade ono sto im je volja, vera je privatna stvar, ne mogu ja da propisujem, odobravam ili osudjujem ... nametanje vere je totalno druga prica ... krstavanje dece nije praksa od 2000g vec se zna ko je to inicirao i u kom periodu ... a taj model je prisutan u svim religijama


Ma ja se slazem s tobom po tom pitanju uglavnom, i sad da ne ispadne da teram mak na konac nego u svrhu diskusije i situacije na terenu, pominjem 3/4 kao vecinu sasvim dovoljnu da kao glasacko telo bude uvazena (ne mozes je ignorisati) od strane onih za koje glasaju u onoj meri koliko je to oportuno za politicare da implementiraju dalje u zakonu. (to o porezu, zatim zakonski - zmurenje na one pedofilske afere katolicke crkve)

Drugo, koliko je, gde, kada crkva (religija) odstranjena od drzave, varira od dela do dela sveta. U nekim delovima i nije odvojena niti ce u dogledno vreme i biti, ako ikad.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:58 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Verovatno si u pravu, ti znaš bolje stanje tamo, ali meni se odavde čini da je na Amfilohijevom mestu bio neko mekaniji, Crkva bi već bila preuzeta, rasparčana i rasprodata a Milo bi preuzeo na sebe i ulogu patrijarha, figurativno rečeno naravno.

Суштина.
Језуита Амфилохије, који гледа 15-20 година унапред.
Он је знао да ће до овога да дође, те је претходне две деценије правно урадио оно што је могао (читај: катастарски се уписао).
Сада само тешко правно насиље и безакоње могу да угрози имовину СПЦа.
freehand freehand 10:00 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73 gedza.73 10:02 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković



edit
na stranu što smatram kako su partijske slave, razni oblici ispoljavanja vere po političkim državnim institucijama postale tragikomične
zemljanin zemljanin 10:04 11.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

gedza.73

ako je to model koji zagovaras i ako na osnovu cinjenica o postupcima i desavanjima u nekom periodu istorije odredjenog sistema, donosimo sud - onda jednostavna primena istog i na religiju dovodi u pitanje samu svhu ovog polemisanja ... a meni je vreme za krevet pa LN

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana