Gost autor

MOLEBAN za normalnu, demokratsku, pravnu, BUDUĆU Srbiju...

Filip Mladenović RSS / 09.01.2020. u 00:26

"Kada u „Nikomahovoj etici" raspravlja o čemu čovek može donositi odluke, Aristotel navodi čitav niz primera o kojima nije mogućno odlučivati - od ustrojstva kosmosa, preko pravila geometrije do klimatskih promena.

Zatim veli: „Ali, ni svi ljudski problemi nisu predmet naših odluka. Nijedan Lakedemonjanin, na primer, ne razbija glavu oko toga koje bi državno uređenje najbolje odgovaralo Skitiji, jer mi ne možemo (u takvim slučajevima) uticati ni na koje rešenje.

No, zato mi rešavamo ono što se nas lično tiče i što je u našoj vlasti da uradimo - to je (posle učinjenih ograničenja) jedino preostalo (kao predmet ljudskih odluka)".

Daleko smo mi i od Nikomahove i od svake druge etike, a još dalje od zdravog razuma, obične ljudske pameti i elementarne pristojnosti. Poslednjih nedelja skoro cela Srbija se ujedinila u nameri da odlučuje o uređenju druge države, Crne Gore, a sve povodom Zakona o slobodi veroispovesti.

Ispostavilo se da gotovo svi važniji politički i društveni faktori drže za svoje bogomdano pravo da donose zakone u susednoj državi i da određuju građanima Crne Gore kako će da žive i po kojim pravilima.

Ujedinjeni protiv Crne Gore

U stavljanju velikosrpske šape na Crnu Goru ujedinila se šarolika grupa, teško je reći ko je prilježniji u borbi protiv crnogorske nezavisnosti: Aleksandar Vučić i njegovi naprednjaci, njegov koalicioni partner Ivica Dačić sa SPS-om, ministar odbrane Aleksandar Vulin, opozicioni Savez za Srbiju, navijački huligani, Zavetnici, Delije, Pokret slobodnih građana, studenti Pravnog fakulteta, vaskoliki klir SPC-a, Pokret „1 od 5 miliona", akademici, dežurni naricatelji nad propašću projekta Velike Srbije, intelektualci ili slobodni strelci.

Zvanična Srbija se direktno umešala u unutrašnja pitanja Crne Gore slanjem Vladinog aviona kojim su lideri DF-a (inače prvostepeno osuđeni zbog pokušaja državnog udara 2016. godine) dopremljeni u Beograd na konsultacije, gde su dobili blagoslov patrijarha Irineja da se bore protiv donošenja zakona svim sredstvima, uključujući i sve vrste nasilja.

Nije se na tome stalo, već su srpski zvaničnici zapaljivim izjavama stvorili atmosferu anticrnogorske histerije koja već danima ne jenjava. Poslušni režimski mediji, televizije sa nacionalnom frekvencijom, tabloidi i prividno ozbiljni listovi svakodnevno dolivaju ulje na vatru i šire mržnju prema Crnoj Gori, kao u najlepšim danima ratnog huškanja.

Istini za volju, širenje mržnje prema svim susedima, uključujući Crnogorce, i do sada je bio stub uredničke politike poslušničkih medija, tako da su sad samo intenzivirali svoje kreativne napore u cilju da dosegnu neprežaljeni uzor „Odjeka i reagovanja".

Lider Dveri Boško Obradović je čak ispisivao grafite mržnje na Ambasadi CG u Beogradu, a huliganske grupe su u dva navrata bezuspešno pokušale da spale zastavu Crne Gore.

Prilikom navedenih incidenata policija nije reagovala, mada se mora priznati da ovog puta nasilnici nisu išli do kraja kao na čuvenom mitingu „Kosovo za patike" kad je policija dozvolila spaljivanje MekDonaldsa, ambasada i masovnu pljačku prodavnica, e da bi se razočarana Srbadija bar malo utešila zbog nepovratnog gubitka Kosova.

Izlivi velikosrpskog ludila i mržnje

Teško je pobrojati sve izlive velikosrpskog ludila i mržnje, za to je već sad neophodna čitava knjiga, ali među najdrastičnije spada nastup predsednika Naprednog kluba Čedomira Antića u zloglasnoj emisiji „Ćirilica" kada je pokazao fotografiju crnogorskog ambasadora u Srbiji i pozvao građana da ga napadnu gde god ga vide.

Još gori je ministar spoljnih poslova Ivica Dačić koji je pozvao Crnogorce koji žive u Srbiji da se izjasne o ovom pitanju, te zapretio onima koji "podržavaju crnogorski režim" oduzimanjem državljanstva.

A zašto samo Crnogorcima? Pa ima i pripadnika drugih nacionalnosti koji se slažu sa donetim zakonom, čak i Srba. Zašto i njima ne oduzeti srpsko državljanstvo?

Na kraju, zašto samo onima koji se slažu sa jednom odlukom crnogorskih vlasti? Zašto ne oduzeti državljanstvo i svima koji, primera radi, ne smatraju da su Radovan Karadžić i Ratko Mladić heroji? Ili onima koji misle da je Kosovo nezavisno?

A najbolje bi bilo oduzeti državljanstvo svima koji se usude da misle svojom glavom, bez konsultacija sa Dačićem i ostalim srpskim glavešinama. Suviše je ta sloboda mišljenja uzela maha u Srbijici, treba taj nesrećni antirsrpski paragraf izbaciti iz Ustava Srbije.

Događanje naroda, loša repriza

Srpski političari, i pozicioni i opozicioni, kao i većina srpskih medija proteste u Crnoj Gori i diljem „srpskih zemalja" predstavljaju kao borbu protiv nepravde, a za očuvanje srpskih svetinja, te principa privatne svojine, ljudskih prava i pravnog poretka, dok Zakon o slobodi veroispovesti tretiraju kao pravno nasilje.

To što je zakon podržala Venecijanska komisija Saveta Evrope njih mnogo ne zanima, oni ga tumače kako se njima ćefne, a najvažnije je da su Srbi ponovo ugroženi, pa ih treba braniti, baš kao onomad, u zlatno doba krvožednog nacionalizma početkom devedesetih.

U toj borbi za pravni poredak i vladavinu prava do sada su korišćena sledeća legalistička sredstva: paljenje zastave, napadi na ambasadu, suzavac, beli luk, anateme, kletve, poziv na građanski rat, poziv ratnicima iz 90-ih, pretnje otkopavanjem oružja, obaranje balvana na puteve (zvuči poznato?), pretnje ubistvom, pozivi na nasilje, apeli da se prave spiskovi policajaca i da ih se nagovori da nasilno obore vlast, pozivi da se otkriju adrese policajaca, imena njihove dece, u koje škole idu i da se objave njihove fotografije, pozivi na rušenje države i pravnog poretka („za pendrek u glavu, kuršum u čelo") itd itd. Sve sama demokratska sredstva političke borbe kojih se nijedan terorista ne bi postideo.

Da je ovde na delu pokušaj ponovnog "događanja naroda" potvrdio je i sam lider DF-a Andrija Mandić, gostujući na TV Prva:

"Nikada ovoliko ljudi nije bilo na ulicama Crne Gore od vremena 88. godine. Tada je jedna rečenica pokojnog Momira Bulatovića otključala na desetine hiljada srca kada je saopštio: ‘Vaše je samo da odete'. Očekujemo da neku sličnu rečenicu progovori neko ko organizuje molebane ovih dana, gdje smo pozvali narod da se sakupljaju kako bi Milo Đukanović i Duško Marković odstupili sa vlasti".

Eh, ti divni stari dani Žute grede, „spontanih" okupljanja naroda pod palicom Slobodana Miloševića i DB-a, antibirokratske revolucije i pripreme za rat, etnička čišćenja i genocid... Bilo pa prošlo i više ne došlo, što kaže pjesma. Drugo vreme, drugi običaji, Crna Gora je članica NATO-a, takozvani „sporni" zakon je urađen po merilima Evropske unije, nije baš ni vreme ni prilika za repriziranje najmračnijih stranica naše istorije.

Lakmus papir

Događaji u Crnoj Gori poslužili su kao lakmus papir za stanje u srpskom društvu. Pokazalo se da smo u mnogo jadnijem i težem stanju nego što su najcrnji pesimisti pretpostavljali. Razni ljudi kojima su puna usta demokratije, slobode medija, ljudskih prava, borbe protiv diktature - na sve to zaborave čim se pojavi tema SPC u Crnoj Gori i odmah postaju veliki Srbi.

Tako nam, na primer, predsednik Demokratske stranke Zoran Lutovac objašnjava kako se građani „okupljaju da brane ljudska prava i identitet". Jesu li se zato okupili i građani u Trebinju koji su razvukli transparent "Potpis vaš baš je bolan, proći ćete k'o Đinđić Z(oran)"? Da nije tužno, pretužno, bilo bi smešno.

Lider Narodne stranke Vuk Jeremić objavljuje "Za Narodnu stranku srpski narod je jedan i nedeljiv, gde god živeo".

Odatle do stava "Svi Srbi u jednoj državi" nema ni jedan ceo korak. Dobro, od čoveka koji se posvetio borbi za očuvanje otcepljenog Kosova u Srbiji se drugo i ne može očekivati. A ni od celog Saveza za Srbiju koji je pozvao na povlačenje Zakona o slobodi veroispovesti.

Koji je inače donet u jednoj drugoj državi koja se zove Crna Gora, a ne u Srbiji, gde deluje Savez za Srbiju koji se zato tako i zove, a ne, na primer, Savez za Crnu Goru. Ili lider Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović koji kaže da tzv. Apel 88 "pas s maslom ne bi pojeo". Za razliku, na primer, od njegove teorije o Srebrenici koju je prepisao od osuđene ratne zločinke Biljane Plavšić (a da to verovatno i ne zna).

Jedan od pet miliona Amfilohija

Tu je i Pokret "1 od 5 miliona" koji je podržao građane u Crnoj Gori koji protestuju "kako bi sačuvali svoju tradiciju i viševekovne svetinje".

Pa je l' im neko otima svetinje? Da nije možda neko u Crnoj Gori doneo ukaz kojim se jednoj verskoj zajednici oduzima 650 objekata, kao što je to pre sto godina učinio kralj Aleksandar Karađorđević?

Ili je u redu kad srpski kralj otima svetinje, ali nije u redu kad neko svetinje želi da vrati prvobitnom vlasniku? Zašto se onda SPC u Srbiji zalaže za povratak oduzete imovine? Zar to nije otimanje od vlasnika?

Da ne pričamo o tome da nikakvog otimanja neće biti, niti bi to Venecijanska komisija dozvolila, sveštenici SPC će nastaviti da služe i u hramovima za koje se utvrdi da nisu u vlasništvu SPC.

Zašto se opozicija, na primer, ne pozabavi činjenicom da SPC uopšte ne plaća porez, kako u Crnoj Gori tako i u Srbiji, čime se patrijarh inače hvali? Ili to nema nikakve veze sa pravom, pravnom državom i vlasničkim odnosima? Možda se navodni zagovornici demokratskog društva slažu da crkva treba da bude država u državi i da treba da bude izuzeta iz pravnog poretka.

Crna Gora kao srpska prćija

Nije baš najjasnije u čemu je razlika između opozicionara i, recimo, predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića koji kaže da u Crnoj Gori "ima mnogo više od 29 procenata jer Srbi su i oni koji se izjašnjavaju kao Crnogorci kojih nije malo, a pišu srpskim jezikom i vole svoju Srpsku crkvu".

I za jedne i za druge Crna Gora je srpska prćija, prividna država na privremenom boravku u inostranstvu koja će se prvom prilikom vratiti matici Srbiji, čim četnički vojvoda Mandić i ljubitelj ratnih zločinaca Amfilohije preuzmu vlast. Jedino je utešno što su svi oni ipak umereniji od patrijarha Irineja koji uopšte ne priznaje mogućnost da postoje Crnogorci. Lepo njegova svetost veli: "A šta su Crnogorci nego Srbi iz Crne Gore?!"

Donošenje jednog zakona u Crnoj Gori pokazalo je da u Srbiji vlada gotovo apsolutno jednoumlje. Za Crnu Goru ne brinem, uprkos svim pritiscima uspeće da se izbori za svoj put koji vodi na Zapad, u Evropsku uniju, daleko od matuške Rusije. Za Srbiju, nažalost, nema nade.

Zaglavljena u mitomanskim pričama o svojoj veličini, o posebnoj ulozi koju Srbi iz nekog razloga treba da imaju, sa kosturima koji joj svako malo iskaču iz ormara, sa crnom zločinačkom prošlošću koja stiže na naplatu - Srbija pokazuje tužnu sliku države potpuno dezorijentisane u vremenu i prostoru.

Krici i urlici koji poslednjih dana odzvanjaju srpskim javnim prostorom zvuče jezivo, ali ne treba nikog da uplaše - to je samo samrtni ropac velikosrpske zveri."

Tomislav Marković

 



Komentari (1111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:16 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

katapultican


sretne ti rane junače
docsumann docsumann 18:19 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

apacherosepeacock
Evo malo zastupanja druge strane - to što svi doživljavaju jednake senzacije prilikom near-death experience u vidu tunela i svetla je veoma zanimljivo a objašnjenje kako je to samo senzacija umirućeg mozga i da je ista kod svih mi deluje naivno.


Pa medEcina kaze da kad srce prestane sa radom i krvi nema da pumpa i odlazi i do mozga nije stvar sekunde, iste sekunde.

Znaci mozak jos uvek ima impulse i valjda pravi neke slike koje oni koji su posle toga uspesno reanimirani (srce ponovo uspostavilo rad) ponekad sete i mogu tu senzaciju da ispricaju. Kao sto se secas sna neposredno pred budjenje.

Ili pacijente koji su u komi, brejn ded ali impulsi i dalje postoje zbog kojih pacijent mozdano mrtav moze da otvori oci ili da pomera prste (recimo).

Ako mozak ne dobije, sad ne znam koliko sekundi (minut?) kiseonik - trajno je ostecen za bio kakvu funkciju. Moze tako osoba da vegetira, jedino te sa zivotom spaja odrzavanje rada srca i pluca.

(onako laicki ispricano, ko hoce nek ispravlja ako sam kardinalno/kakogod omasila)

PS. Imamo to sto imamo/znamo jer nas niko sa drugog sveta onako kvarno nece da obavesti da gresimo.


NDE su bilježeni i kod pacijenata (kojima je mozak bio pod nadzorom) kod kojih je zabilježen potpuni prestanak moždanih aktivnosti.
imaš dosta o tome na YT
alselone alselone 18:23 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ne može biti univerzalnije od univerzalnog. Sve religije (tvrde da) operišu apsolutnim istinama, pri čemu imaju keca u rukavu: vera ne traži dokaz, pa su potpuno ležerne u svakoj polemici.


To što oni tvrde mogu da okače mačku orep, činjenica je da religije evoluiraju u sve univerzalnije.

Prvo su bile one koje je Docs spomenuo, prareligije, koje su objašnjavale samo osnovne pojave u životu kao što je klima, rod biljaka, migracije životinja i slično. Zatim rimske i grčke religije koje kroz živote bogova pričaju malo univerzalnije priče i pojave, bave se moralom i sociologijom pomalo. U taj period spadaju i neke od priča iz Starog zaveta. A potom imaš Novi zavet koji je već polufilozovska priča o poimanju života i životnim vrednostima.

Ovo bih sve mogao lepše dokumentovati no ne znam, kada bi ovde bio neko ko bolje zna istoriju religije to bi bilo sjajno.

Evolucija se dešava stalno. Recimo sajentologija, oni veruju, ako se ne varam, u to da smo mi nastali od vanzemaljaca i pokušavaju da uklope staru hrišćansku veru sa novim dobom. Dobro, oni nisu religija nego sekta i smejurija ali poenta je tu - nove religije se pojavljuju i evoluiraju uzimajući dobre strane starih religija i skidajući još jedan sloj ulaze dublje u suštinu.
alselone alselone 18:27 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ali može postojati neki efekat ponovnog ujedinjenja sa univerzalnom sviješću, nakon što nam zemaljsko vrijeme istekne.


Da postanemo "jedno sa Bogom".
alselone alselone 18:29 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Pa medEcina kaze da kad srce prestane sa radom i krvi nema da pumpa i odlazi i do mozga nije stvar sekunde, iste sekunde.

Znaci mozak jos uvek ima impulse i valjda pravi neke slike koje oni koji su posle toga uspesno reanimirani (srce ponovo uspostavilo rad) ponekad sete i mogu tu senzaciju da ispricaju. Kao sto se secas sna neposredno pred budjenje.


To nije sporno. Ono što sam ja komentarisao je činjenica da svi (zapadnjaci) imaju istu senzaciju prilikom NDE. I kako to objašnjavamo, po meni naivno - mozak se gasi i onda se vidi svetlost. Tjah. Nisam ubeđen.

Ne kažem da verujem u zagrobni život u hrišćanskom smislu, svakako ne, u šta verujem ne znam ni sam, samo mi je zanimmljiv ovaj momenat.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:32 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

NDE su bilježeni i kod pacijenata (kojima je mozak bio pod nadzorom) kod kojih je zabilježen potpuni prestanak moždanih aktivnosti.
imaš dosta o tome na YT


Vidim gore postavio si klip.. da vidim o cemu se radi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:34 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ovo bih sve mogao lepše dokumentovati no ne znam, kada bi ovde bio neko ko bolje zna istoriju religije to bi bilo sjajno.


Ja imam knjigu (istorija religije) al sam je citala na preskok
maksa83 maksa83 18:37 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
katapultican


sretne ti rane junače

apacherosepeacock apacherosepeacock 18:39 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ono što sam ja komentarisao je činjenica da svi (zapadnjaci) imaju istu senzaciju prilikom NDE. I kako to objašnjavamo, po meni naivno - mozak se gasi i onda se vidi svetlost. Tjah. Nisam ubeđen.


Ma naravno, to su price.. verovatno se zato i poklapaju u istom delu sveta, neko je lansirao ostali prihvatili, nastavili.

PS. Ispravka, koma nije isto, moze biti i vestacki indukovana u nekom periodu tretiranja pacijenta, nije isto sto i brain death.. (upletoh se).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:55 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
preporuka za alsa, ali i ostle, naravno.
Milan sigurno zna mnogo više o ovome



ali ne radi se samo o ovom jednom prilogu.
svi klipovi sa naloga 3Blue1Brown (kojeg sam i ranije preporučivao na blogu) prava su mala remek dijela video predavanja.
nevjerovatno jasan prikaz i najksloženijih tema.


jeste dobro.. ali može i bolje!
dobro, de, šalim se..
ali zaista bi moglo još bolje..
ali ne zato što kao on ne umije bolje a ja evo umijem..
nego zato što on namjerno mistifikuje na početku, ju kao gle, mozak vidi da je to trojka i ako je ukrivljena u desno i u lijevo i ovako i onako..
a kasnije i sam lijepo kaže pa mozak možda može da vidi da je trojka dva polukruga i nijedan drugi broj nije sastavljen samo od dva polukruga (mada petica ima jedan, dvojka jedan ali drugačije orjentacije itd.)..
a ljudi su vjerovatno tako i smislili da pišu tu trojku da bude lako raspoznatljiva u odnosu na druge cifre..
e ali
ali on mora da malo zaintrigira publiku pa onda malo mora i da mistifikuje da bi se laici primili, kao uuuuuuu, vidi stvarno..
a da predaje stvarno nekome morao bi to bolje..
ti to onaj bata Andrew Ng radi bolje.. stvarno te čovjek nauči šta treba da znaš i na najkraći mogući način (istina očekuje da imaš neka predznanja, laici vjerovatno ništa ne bi pohvatali)..
ipak, stvar je odlično urađena i pregledaću..
jer me interesuje
a i jer, pazi sad, nećeš vjerovati, prošle nedelje mi daju projekat uvođenja mashine learninga u naš posao zvani ekonomska predviđanja i analize, i počinjemo sa uvođenjem neural networks..
u ekonomiji je to malo druagčije od prepoznavanja slike i jezika jer nema tog zadatog seta pravila pa se stvar komplikuje..
ali trebalo bi da radi..
vidjećemo..
imam nekih 5 junoša i ideju kako bi mogli pa ćemo da guramo..
a uz ML radićemo i sve druge opcije korištenja i analize big data.. imamo i neke svoje podatke ali ćemo i da proronimo kroz stvari tipa gdelt project..
djeluje poprilično zanimljivo
baza podataka o svemu i svačemu društvenom od sedamtesetih naovamo..
još nisam ni provalila kako to da skinemo i šta tačno ćemo tamo naći..
ali nije dosadno
bude li koga zanimalo možemo i prokomentarisati
nije isključeno da se gdelt podacima možda može napraviti i nešto utrživo
docsumann docsumann 19:01 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković


docsumann docsumann 19:13 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

newimprovedtadejus


od onoga što sam do sada o matematici našao na YT-u, 3B1B ima najbolje prezentacije.


a, naravno, rad sam vidjeti i bolje
freehand freehand 19:17 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Evolucija se dešava stalno. Recimo sajentologija, oni veruju, ako se ne varam, u to da smo mi nastali od vanzemaljaca i pokušavaju da uklope staru hrišćansku veru sa novim dobom. Dobro, oni nisu religija nego sekta i smejurija ali poenta je tu - nove religije se pojavljuju i evoluiraju uzimajući dobre strane starih religija i skidajući još jedan sloj ulaze dublje u suštinu.

Koliko ja razumem univerzalnost religija odnosi se na ono što one objašnjavaju, i generalno sve pokrivaju i prauzrok, i svaku moguću sferu života, i ishodište. Monoteističke religije svu moć stavljaju u ruke jednog tvorca, politeističke imaju specijalizovane bogove za razne poslove. Ovo što ti govoriš samo je razrada osnovne ideje kroz sve složenije rituale i "objašnjenja" prilagođena novim pitanjima i jeziku novog doba.
Ajntologija je boga prepoznala u nauci, mada je u pitanju samo jedan od modernih kultova sa izvanrednom marketinškom razradom.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:26 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
newimprovedtadejus


od onoga što sam do sada o matematici našao na YT-u, 3B1B ima najbolje prezentacije.


a, naravno, rad sam vidjeti i bolje


Ng je meni nema dalje predavač za ML teme.. ali nije zanimljiv, nego više ako hoćeš to da radiš kod njega ćeš da naučiš kako..
on je na coursera-i
dobri su i ovi ljudi https://www.datacamp.com/ a odličan je i edx..
ali to jeste više praktično, manje popularno prezentovanje tih tema
a mind boggling mi je taj gdelt project https://www.gdeltproject.org/
kao ideja, nisam još zaista vidjela i šta to konkretno jeste a ne samo šta obećava da jeste..
docsumann docsumann 19:31 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

jedna odlična matematička YT priča, koju svi mogu da prate




EDIT:

to je bila postavka, a za one koji nemaju živaca da rješavaju...

nsarski nsarski 19:56 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

korelacije su zanimljivi fenomeni, mrzi me da trazim sad, ali postoji matematicka korelacija izmedju proizvodnje ortopedskih pomagala i rasta cena krompira ... vrlo utemeljena sa podacima ... jbg. jos nismo prokljuvili zasto ali postoji ...


Jbg, Bob Henderson, čovek koji je započeo veru u Flying Spaghetti Monster-a, je insistirao na tome da korelacija ne imlicira kauzaciju. Dve stvari (trenda) mogu da budu u savršenoj korelaciji a da nemaju nikakve veze jedna sa drugom. Kao primer je naveo grafik koji prikazuje srednju temperaturu i broj gusara tokom par vekova. I dobio:



Grafik je skoro linearan, pa je korelacija praktično 100%. Međutim uzročno posledične veze između dve pojave su nepostojeće. (Ovaj primer sa piraterijom je posebno voleo naš bivši blogokolega Ivan Marović, univerzalni revolucionar).

P.S. Sa pojavom piraterije poslednjih decenija , ovaj argument gubi na snazi, ali standardna mudrost ostaje: korelacija ne implicira obavezno i kauzaciju.
katapultican katapultican 20:06 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

apacherosepeacock
Ovo bih sve mogao lepše dokumentovati no ne znam, kada bi ovde bio neko ko bolje zna istoriju religije to bi bilo sjajno.


Ja imam knjigu (istorija religije) al sam je citala na preskok

Od kada je sveta i veka, postoje pitanja na koje nijedno ljudsko biće nije znalo odgovor.
Tako će biti i ubuduće.
Iluzija da će nauka dati sve odgovore je samo to - iluzija.
alselone alselone 20:10 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ima knjiga na temu smešnih korelacija.

Spurious Correlations

Deo ima na linku ovom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:28 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

katapultican
apacherosepeacock
Ovo bih sve mogao lepše dokumentovati no ne znam, kada bi ovde bio neko ko bolje zna istoriju religije to bi bilo sjajno.


Ja imam knjigu (istorija religije) al sam je citala na preskok

Od kada je sveta i veka, postoje pitanja na koje nijedno ljudsko biće nije znalo odgovor.
Tako će biti i ubuduće.
Iluzija da će nauka dati sve odgovore je samo to - iluzija.


Sve i odmah sigurno nece, Carli..
(ko je imao srca da katapultira takav niknejm kao sto je - mali macak)
alselone alselone 20:44 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

I to i jeste tačno. Nama je danas veoma dobro poznato i dokumentovano je koji sve psihički problemi proizilaze iz nerada (dokoni um je đavolje igralište).


Palo mi je nešto na pamet da dodam ovde - Dostojevski je u Zapisima iz podzemlja rekao da kada bi ljudi živeli u takvom blagostanju da samo sede u toplim bazenima, jedu đakonije i bave se produženjem vrste, izdržali bi neko vreme i onda bi sve popalili samo da se nešto počne događati.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:02 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

alselone
I to i jeste tačno. Nama je danas veoma dobro poznato i dokumentovano je koji sve psihički problemi proizilaze iz nerada (dokoni um je đavolje igralište).


Palo mi je nešto na pamet da dodam ovde - Dostojevski je u Zapisima iz podzemlja rekao da kada bi ljudi živeli u takvom blagostanju da samo sede u toplim bazenima, jedu đakonije i bave se produženjem vrste, izdržali bi neko vreme i onda bi sve popalili samo da se nešto počne događati.


možda bi a možda i ne bi..
to što je "dobro poznato i dokumentovano" je samo još jedan primjer korelacije bez dokazivanja kauzaliteta..
možda (čak vjerovatno) ljudima ne smeta nerad nego socijalni status koji iz nerada (i implicarane beskorisnosti) proizilazi..
ne bi bilo ni tako teško potražiti dokaz o tome kakve je nerad poslijedice po psihu imao u društvima gdje je smatran privilegijom (recimo faraonska doba ili čak recimo carska Rusija) naspram onih gdje se rad i korisnost smatraju vrhunskim ciljem (recimo savremena zapadna društva)..
drugim riječima, neradno društvo u kome ljudi pijuckaju piće i bave se isključivo razonodom dok mašine rade možda jeste moguće..
ili trećim riječima, rad je socijalni kontstrukt.. pa bi ga prema tome mogao i drugačije definisati od toga kako ga danas vidimo
alselone alselone 21:47 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

možda bi a možda i ne bi..
to što je "dobro poznato i dokumentovano" je samo još jedan primjer korelacije bez dokazivanja kauzaliteta..
možda (čak vjerovatno) ljudima ne smeta nerad nego socijalni status koji iz nerada (i implicarane beskorisnosti) proizilazi..
ne bi bilo ni tako teško potražiti dokaz o tome kakve je nerad poslijedice po psihu imao u društvima gdje je smatran privilegijom (recimo faraonska doba ili čak recimo carska Rusija) naspram onih gdje se rad i korisnost smatraju vrhunskim ciljem (recimo savremena zapadna društva)..
drugim riječima, neradno društvo u kome ljudi pijuckaju piće i bave se isključivo razonodom dok mašine rade možda jeste moguće..
ili trećim riječima, rad je socijalni kontstrukt.. pa bi ga prema tome mogao i drugačije definisati od toga kako ga danas vidimo


Nikako, nikako.

Ljudima je zapravo mnogo draži život sa zanimljivim problemima nego dosadna perfekcija od života i ova njegova priča je zaprvo kritika utopijskog družtva koje je se kao ideja promanjalo u to predkomunističko vreme. I koje se danas promalja u vidu "robota koji sve rade dok mi samo jedemo i parimo se".

I mi to svi znamo i po sebi. Koliko puta ste samo uradili nešto rizično i možda čak i loše, samo da vidite šta će biti.

Čak su primetili da šimpanze to rade, ako vide matorog šimpanzu kako spava, "tinejdžeri" šimpanze će doći da ga čačkaju štapom, samo da vide šta će biti.

Idealan život je zapravo mera između sigurnosti i avanture. Čak su naš mozak tako organizovan, jedan deo mozga je predodređen da se bavi stvarima koje znamo, dok se drugi bavi stvarima koje ne znamo i pravi život je tu negde izmedju, izmedju sigurnosti i nepoznatog. Jer tek uz rad, uz avanturu, čovek se oseća zapravo budnim i živim. To su oni momenti kada se čovek oseća u pravo vreme na pravom mestu i kada se osećaj za vreme izgubi. To je onaj osećaj smisla, kada pomislite kako život baš ima smisla, kako je sve baš onako kako treba i to je fiziološki signal, nije samo "softverski" kojim nam mozak govori da radimo prave stvari. I to je zaista sjajan osećaj.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:03 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

alselone

Nikako, nikako.

Ljudima je zapravo mnogo draži život sa zanimljivim problemima nego dosadna perfekcija od života i ova njegova priča je zaprvo kritika utopijskog družtva koje je se kao ideja promanjalo u to predkomunističko vreme. I koje se danas promalja u vidu "robota koji sve rade dok mi samo jedemo i parimo se".

I mi to svi znamo i po sebi. Koliko puta ste samo uradili nešto rizično i možda čak i loše, samo da vidite šta će biti.

Čak su primetili da šimpanze to rade, ako vide matorog šimpanzu kako spava, "tinejdžeri" šimpanze će doći da ga čačkaju štapom, samo da vide šta će biti.

Idealan život je zapravo mera između sigurnosti i avanture. Čak su naš mozak tako organizovan, jedan deo mozga je predodređen da se bavi stvarima koje znamo, dok se drugi bavi stvarima koje ne znamo i pravi život je tu negde izmedju, izmedju sigurnosti i nepoznatog. Jer tek uz rad, uz avanturu, čovek se oseća zapravo budnim i živim. To su oni momenti kada se čovek oseća u pravo vreme na pravom mestu i kada se osećaj za vreme izgubi. To je onaj osećaj smisla, kada pomislite kako život baš ima smisla, kako je sve baš onako kako treba i to je fiziološki signal, nije samo "softverski" kojim nam mozak govori da radimo prave stvari. I to je zaista sjajan osećaj.


sad hoćeš reći da je čovjeku potreban izazov.. da mu je potrebno da zadovolji znatiželju..
ne pruža svaki rad ni izazov niti zadovoljava znatiželju..
a opet ima koliko hoćeš sasvim srećnih ljudi koji rade a poslovi su im savršeno repetitivni (bilo da rade u fabrici ili kuhaju ručak mužu)..
neće biti da je neophodan uslov sreće izazov i znatiželja..
ne svima svakako..
te u tom smislu opet možda bi sasvim mogli da ne radimo (u konvencionalnom smislu riječi) a da budemo srećni..
tj.. mislim da nisi odgovorio na pitanje koje postavljaš..
može li se živjeti a ne raditi..
ja bih rekla da je čovjekovo shvatanje svijeta socijalni konstrukt te da u tom smislu vjerovatno može..
ako bi prirodni dio, želja za opstankom, bio zadovoljen sasvim je moguće da bi mogli izgraditi i socijalnu nadgradnju koja nas čini savršeno zadovoljnima (ili bar u onoj mjeri u kojoj smo i sada)..
ne vidim da išta što navodiš to opovrgava..

freehand freehand 22:09 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

tj.. mislim da nisi odgovorio na pitanje koje postavljaš..
može li se živjeti a ne raditi..

Definicija rada svakako bi pomogla razumevanju i odgovoru.
Da li su Sokrat, Platon i Pitagora radili?
gedza.73 gedza.73 22:11 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ovo bih sve mogao lepše dokumentovati no ne znam, kada bi ovde bio neko ko bolje zna istoriju religije to bi bilo sjajno.


Ja imam knjigu (istorija religije) al sam je citala na preskok


Knjige o hrišćanstvu, negde mi je i Berđajev o Hrišćanstvu al' čim sam počeo da preturam kako bi' je pronašao žena počela da viče što opet rasturam tako da , Istoriju religije Istoka i zapada i Oksfordsku istoriju islama. istorija religija je dosta dobro napisana i ima puno zanimljivih stvari (mada se puno toga zaboravi... ostalo samo u sećanju koliko ima veza i koliko se religije međusobno prepliću i nadograđuju bez obzira na sve sukobe koje imaju). Od mesopotamije do danas.
Pisac citira mnoge sociologe, teologe, izvore i o hrišćanstvu najpribližnije je pisao Alselone. A o religiji on i Docs.
o dolasku novog čoveka, novog čovečanstva
prvorođeni među mnogom braćom

u hrišćanstvu što se poklapa sa ranim budizmom gde se pominje 'čovek-nibuta'

Religijske istine ne stiču uvek otprve priznanje, gdekad čekaju, štićene i negovane u nekom od posebnih predanja, dok ne iskrsnu prilika i potreba, a onda postaju deo nasleđa jednog znatno šireg društva
alselone alselone 22:16 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Da li su Sokrat, Platon i Pitagora radili?


Pa naravno da jesu. I to veoma teško i vredno.

Pojednostavljena je verzija u kojoj su oni sedeli, jeli grožđe i filozofirali. Oni su vodili škole, radili mnogo sa mladima, govorili na javnim skupovima, bavili se politikom. Recimo da bi danas bilo najbliže njihovom poslu zanimanje univerzitetskog profesora.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 22:24 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

alselone
Da li su Sokrat, Platon i Pitagora radili?


Pa naravno da jesu. I to veoma teško i vredno.

Pojednostavljena je verzija u kojoj su oni sedeli, jeli grožđe i filozofirali. Oni su vodili škole, radili mnogo sa mladima, govorili na javnim skupovima, bavili se politikom. Recimo da bi danas bilo najbliže njihovom poslu zanimanje univerzitetskog profesora.


ako rad definišeš kao društveno korisnu aktivnost, a društvenu korisnost kao sve što doprinosi opstanku ljudske vrste, radili su..
pitanje je šta ako mašine osiguraju opstanak..
šta je onda rad?
i ako rad u smislu društvene koristnosti prestane da postoji može li se biti srećan..
moguće da može..
jednostavno rješenje bi bilo reći..
ok..
sve do sada radili smo da bi opstali..
prvo skupljali, pa lovili, pa orali, pa sijali, pa onda ratovali, pa gradili kapacitete za odbranu.. sve da bi opstali..
sutra kad nam opstanak možda bude garantovan super pametnom mašinom, ako bismo se bacili u očajanje jer rad na opstanku više nije moguć onda bi nas očajanje moglo odvesti u kolektivno samoubistvo..
pa bismo onda morali da radimo na tome da sprječimo očajanje..
i kolektivno uveseljavanje nazvali bismo radom..
i eto vječne sreće..

malo se šalim al mislim da one tvoje definicije rada, pa izazova, pa znatiželje nisu dovoljne da odgovore na ova pitanja..
tj. lako mi je zamislim svijet u kom rad kakav danas poznajemo neće postojati a mi ćemo opet živjeti i opet biti srećni i nesrećni kao i do sada
freehand freehand 22:32 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

ako rad definišeš kao društveno korisnu aktivnost, a društvenu korisnost kao sve što doprinosi opstanku ljudske vrste, radili su..

Da li su Leonardo i Mikelanđelo radili?
alselone alselone 22:34 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Da li su Leonardo i Mikelanđelo radili?

Šta ti misliš?
gedza.73 gedza.73 22:35 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković


Ubiće te Pajić kad te vidi s bradom.
freehand freehand 22:37 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

alselone
Da li su Leonardo i Mikelanđelo radili?

Šta ti misliš?

Jesu. To je bio smisao pitanja, mislim da si ti sa svojim odgovorom gore bio apsolutno u pravu.
U vreme antičkih naučnika i filozofa postojalo je ropstvo, a česta se kaže da bi, da su morali da se bavi fizičkim radom teško Pitagora ili Arhimed došli do svojih otkrića.
alselone alselone 22:38 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ubiće te Pajić kad te vidi s bradom.


Lepo štucovano, kao Čiča što je nosio.
alselone alselone 22:43 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Jesu. To je bio smisao pitanja, mislim da si ti sa svojim odgovorom gore bio apsolutno u pravu.
U vreme antičkih naučnika i filozofa postojalo je ropstvo, a česta se kaže da bi, da je morao da se bavi fizičkim radom teško Pitagora ili Arhimed došli do svojih otkrića.


Ja duboko verujem da je mentalno zdravlje povezano sa radom i sa osećajem produtivnosti i korisnosti, u širem smislu, ne samo bukvalno, materijalno.

Ima tu još nešto. Nama se vreme ubrza ali i uspori kada radimo nove stvari (otud je ona opaska o paljenju svega samo da se nešto novo desi). Kako to funkcioniše - isprva vreme brže prolazi jer smo maksimalno uključeni ali kasnije se sećamo mnogo više detalja, pamćenje je radilo mnogo detaljnije i češće pa nam se kasnije čini da je sporije proticalo.

Primer - letovanje. Prvih par dana u odmaralištu prolazi jako sporo, poslednjih par se sruči odjednom. Dok smo upoznavali mesto i ljude, sve je išlo sporo, kako smo se navikli, ubrzalo se. Mi to testiramo poslednjih godina, umesto da idemo 10 dana na more kako je jelte pravilo u Jugoslaviji, mi odemo na dva mesta 7+3 dana ili 6+4. I na kraju nam izgleda da smo mnogo duže bili i da smo se mnogo bolje odmorili.
zemljanin zemljanin 22:43 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

mariopan


Eto, i ja verujem da ta energija ne može samo da nestane, mora da se, u obliku neke energije, ma kako mala bila, možda pridruži energiji svih drugih bića na planeti koja je negde u vasioni možda, jer joj ništa ovozemaljsko više ne treba? Ali nije nestala.

Znam da sam zastranila ali tako mi moja mašta kaže, pa ako ništa drugo može biti odličan roman?

sistemi funkcionisu tako sto u njih stalno upumpavas energiju da bi se odrzali ... sto je sistem kompleksniji to je vise truda potrebno da bu mu se ocuvala struktura ... kako ljudski mozak trosi cc 20% metabolizma i nema hard disk, flesku itd., kad izvuces utikac sta ce se desiti?

u praksi nakon smrti ostavicemo gorivo za neki drugi zivot - proces poznat kao reciklaza ... a ta neka energija postoji samo u mastanjima i dogmama ... u mastanjima je dobra i korisna (tvoj buduci roman), u dogmama je losa i stetna (*)...

PS. i Biblija kao ni Kuran i sl. nisu filozofije ... mogu se tretirati u nekom delu, kao knjizevnost ... a tretman takvih dela moze se vrsiti i sa aspekta filozofije, psihologije, sociologije i nekih grana medicine ... laicki zargon mozda ima tu slobodu upotrebe termina filozofiranje ali na bilo kom visem stepenu diskusije, to je nauka koja se koicidencijom zove filozofija
zemljanin zemljanin 23:09 12.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

To je onaj osećaj smisla, kada pomislite kako život baš ima smisla, kako je sve baš onako kako treba i to je fiziološki signal, nije samo "softverski" kojim nam mozak govori da radimo prave stvari. I to je zaista sjajan osećaj.

mozak trosi ogromne resurse na samo-hipnotisanje ... a posto je to samo tvoj mozak onda te on hipnotise ili se hipnotises onim sto ti prija ...
alselone
rekao da kada bi ljudi živeli u takvom blagostanju da samo sede u toplim bazenima, jedu đakonije i bave se produženjem vrste, izdržali bi neko vreme i onda bi sve popalili samo da se nešto počne događati.

sto bi rekli a u skladu sa temom, Djavo je bio pozitivan revolucionar ... zapalio raj i napravio pakao ... bitno da se okrece
gedza.73 gedza.73 00:00 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković


Djavo je bio pozitivan revolucionar ... zapalio raj i napravio pakao ... bitno da se okrece

u uvodnoj sceni kod Getea o ovome pričaju Bog i Đavo
katapultican katapultican 09:26 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

newimprovedtadejus

...
ja bih rekla da je čovjekovo shvatanje svijeta socijalni konstrukt te da u tom smislu vjerovatno može..

Molim opširniju elaboraciju citiranog!

Usput - mislim da u svakom radu postoji element prisile.
alselone alselone 09:32 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

u uvodnoj sceni kod Getea o ovome pričaju Bog i Đavo


Ima u Betmenu ona scena kada kažu - some men just want to watch the world burn.
maksa83 maksa83 10:03 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Usput - mislim da u svakom radu postoji element prisile.

Ne postoji. Ja bih ovo što radim radio i da me ne plaćaju. (Ali oni to ne smeju da saznaju.)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:15 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

maksa83
Usput - mislim da u svakom radu postoji element prisile.

Ne postoji. Ja bih ovo što radim radio i da me ne plaćaju. (Ali oni to ne smeju da saznaju.)


fakat..
ja uvijek tako razmišljam o poslu.. dal bih ovde došla i da mi kažu da para više nema..
na ovaj posao nedvosmisleno bih..
na neke druge koje sam radila.. no fkn way..
te tako nekako i odlučujem dal je vrijeme da se sidro diže
docsumann docsumann 12:52 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

katapultican
apacherosepeacock
Ovo bih sve mogao lepše dokumentovati no ne znam, kada bi ovde bio neko ko bolje zna istoriju religije to bi bilo sjajno.


Ja imam knjigu (istorija religije) al sam je citala na preskok

Od kada je sveta i veka, postoje pitanja na koje nijedno ljudsko biće nije znalo odgovor.
Tako će biti i ubuduće.
Iluzija da će nauka dati sve odgovore je samo to - iluzija.


postoje i pitanja za koja još ne znamo
katapultican katapultican 13:09 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

maksa83
Usput - mislim da u svakom radu postoji element prisile.

Ne postoji. Ja bih ovo što radim radio i da me ne plaćaju. (Ali oni to ne smeju da saznaju.)

Postoji!
No, ti možda nisi svestan.
katapultican katapultican 13:10 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
katapultican
apacherosepeacock
Ovo bih sve mogao lepše dokumentovati no ne znam, kada bi ovde bio neko ko bolje zna istoriju religije to bi bilo sjajno.


Ja imam knjigu (istorija religije) al sam je citala na preskok

Od kada je sveta i veka, postoje pitanja na koje nijedno ljudsko biće nije znalo odgovor.
Tako će biti i ubuduće.
Iluzija da će nauka dati sve odgovore je samo to - iluzija.


postoje i pitanja za koja još ne znamo

Normalno!
Uključeno u moj iskaz.
katapultican katapultican 13:17 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

newimprovedtadejus
maksa83
Usput - mislim da u svakom radu postoji element prisile.

Ne postoji. Ja bih ovo što radim radio i da me ne plaćaju. (Ali oni to ne smeju da saznaju.)


fakat..
ja uvijek tako razmišljam o poslu.. dal bih ovde došla i da mi kažu da para više nema..
na ovaj posao nedvosmisleno bih..
na neke druge koje sam radila.. no fkn way..
te tako nekako i odlučujem dal je vrijeme da se sidro diže

M'da!
Ja sam nekada bio znatiželjan kao 'mladi majmun'.
Ta silna disperzija znatiželje mi je predstavljala popriličan problem - jer, često nisam znao šta hoću.
Da bih mogao bilo šta, okrenuo sam 'optiku' --- i upotrebljavao metodu 'minimuma' (koja se često koristi kod određivanja preseka kojekakvih polja - jer je detekcija 'maksimuma' polja delikatnija), a to je ... da sam određivao sebi šta je to što neću. Pronalaženje toga odgovora mi je pomagalo da rešavam nedoumice i da nastavljam dalje.
docsumann docsumann 18:05 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

u praksi nakon smrti ostavicemo gorivo za neki drugi zivot - proces poznat kao reciklaza ... a ta neka energija postoji samo u mastanjima i dogmama ... u mastanjima je dobra i korisna (tvoj buduci roman), u dogmama je losa i stetna (*)...


a šta ako je priroda svijesti nematerijalna/neenergetska?

baš kao što su i matematika i fizički zakoni nematerijalni.

gedza.73 gedza.73 19:22 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

u Betmenu ona scena


pogledaj ovaj ruski film kad budeš imao vremena. Ostrvo (zamalo da ti ostavim spojler)



što se tiče posla koji nije posao... Kaže mi žena za neke moje 'radove' ti kad ne bi morao da radiš ti bi uživao u tome.

al' nešto što bih baš voleo da radim kad bi' imao talenta jeste crtanje stripova.
alselone alselone 19:37 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

postoje i pitanja za koja još ne znamo


Sećam se da je Piterson rekao ovo za Junga. Kaže - Bog sam zna koliki je njegov IQ. On je davao odgovore na pitanja koja meni nikad nisu pala na pamet. Ne samo da je prepoznao ta pitanja, nego je znao i odgovor na njih.

On kaže da je Jung razumeo evoluciju kolektivno nesvesnog na skali od više hiljada godina. Što zaista zvuči neverovatno.
alselone alselone 19:41 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ne postoji. Ja bih ovo što radim radio i da me ne plaćaju. (Ali oni to ne smeju da saznaju.)


I ja bih manje više sve ovo radio i bez para da ih imam dovoljno. Naravno ne svih 40 sati smora nedeljno, ali jedno 20 sati gde je jedno 8 nastava a 12 razvoj prototipova bi mi pasalo ko budali šamar. Šta više to je ideal kom težim za jedno 20, 25 godina.
alselone alselone 19:42 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

pogledaj ovaj ruski film kad budeš imao vremena. Ostrvo (zamalo da ti ostavim spojler)


Ponovo imam neki Bon Žovi kada mi pričamo. Ako mi nisi baš ovaj film preporučivao u istom kontekstu. Ili mi se sprema moždani udar (kao da sam i ovo tada rekao) ili ne znam šta je sa mnom.
gedza.73 gedza.73 19:46 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Moguće. a imam i sličnu foru 'moždani u najavi' kad mi zaigra oko.
nikvet pn nikvet pn 20:00 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Ja bih ovo što radim radio i da me ne plaćaju


+1

А у време оне инфлације још сам из џепа доплаћивао.
freehand freehand 20:34 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

razvoj prototipova

Prototipa.
Nije smisao u ispravljanju, nego je baš specifična reč i pojam u pitanju. Igrom slučaja proverih onomad.
alselone alselone 20:41 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković


Prototipa.
Nije smisao u ispravljanju, nego je baš specifična reč i pojam u pitanju. Igrom slučaja proverih onomad.


Hvala.
NIsam znao, da ne bude da se vadim, ali ja i dalje kažem "biciklova" iako znam da je nepravilno.

Pravljenje prototipa u softveru je najlepši posao, evo Maksa može da potvrdi. To stranci zovu Proof of Concept faza. Tu otkucaš ono najvažnije i ako to radi, strava, onda možeš da lopataš okolo različite baze, juser interfejse i slično. To je dosadniji deo.

Obično kažem da to postoji samo u softveru. To je kao kada bi u građevini prvo naprasvio malu kuću u sred kuće i onda oko nje veliku kuću. Analogija nije sa arhitekturom pošto i to postoji u softveru i mnogo je manje atraktivan posao (barem za mene).
zilikaka zilikaka 21:36 13.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

I ja bih manje više sve ovo radio i bez para da ih imam dovoljno.

Ih da imam para, ovde sigurno ne bih radila, al bih slatko s vremena na vreme ostavila da petljam nešto na tu temu. Ono, sklonim se u neprimetjenost i pojavim se kad ima nešto što te tera da samo na to misliš dok ne nađeš neki izlaz.
A radila bih i fizički, naročito napolju.
Zapravo, rešila bih se besmislenih poslova*, ljudi koji mi ne prijaju i obaveznog ustajanja u određeno vreme, bez obzira na prirodu.

*ovde prednjači dostava kojekakvih podataka radi nekakve dalje šatro analize, pri čemu po pravilu iz toga ne može ništa smisleno da se uradi.
Takve statistike zovem broj godina kroz broj cipela i nekako mi taj deo posla najteže pada, al često nema načina da eskiviram.
Zapravo, ubija me kad radim nešto što ne može da donese nikakav rezultat. Toga da mogu da se rešim - osećala bih se ko veseli dobrovoljac.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:25 14.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zilikaka

Zapravo, rešila bih se besmislenih poslova*


e nećeš sele.. to je nama naša borba dala..
po mom mišljenju direktna poslijedica negativne selekcije i postavljanja nesposobnih ljudi na rukovodeća mjesta i to decenijama..
sad ako neko i pametan dođe da upravlja on prosto ne smije da promjeni tu marticu ispunjavanja besmislenih zadataka jer to tako treba..
ja sam na prvom poslu u Srbiji, a još je to i privatna firma, štaviše internacionalni brend, al džaba, e dakle radila sam do ponoći i iza ponoći, viekndom.. a sve jer tako reko menađer..
za dve godine jesam nešto i naučila ali s obzirom na broj potrošenih sati trebalo je da naučim rukom atome da cjepam a naravno nisam ništa ni slično..

e a kod braće Engleza..
radim 4 dana u kancelariji, 1 od kuće, taj jedan radim oko 3 sata, 2 volontiram u školi
ona 4 dođem na posao oko 9 i odem nešto iza 5.. u to uklopim i oko 2 sata teretane, saune i ostale relaksacije..
vikendom ponešto pročitam za posao ali ne ubijam se..
i stignem 25 puta više nego što sam stizala ikad u bilo kojoj firmi u Srbiji..
istina, jesam i starija pa i brže radim jer manje imam da učim ali nije samo to..
da mogu dolazila bih kasnije i ostjala na poslu duže ali zbog djece to ne radim..
dosta ljudi oko mene radi još dosta fleksibilnije satnice (neki ne dolaze u kancelariju)..
ali preduslov je da znamo tačno šta nam je cilj i da je menadžment sposoban da taj cilj i ostvari..
onda se lako i organizovati..
a ako se cilj ne zna, a tek pojma nema kako ga postići.. e onda krene svaka vrsta iživljavanja i glupiranja koje kod nas ima ko da gledam i u fakin odvozu smeća..
garant i tu nađu nekako da se pretvaraju da znaju šta rade
jooscout jooscout 13:31 14.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zilikaka
I ja bih manje više sve ovo radio i bez para da ih imam dovoljno.

al bih slatko s vremena na vreme ostavila da petljam nešto na tu temu. Ono, sklonim se u neprimetjenost i pojavim se kad ima nešto što te tera da samo na to misliš dok ne nađeš neki izlaz.



Ja nikad ne bih radila šta sam radila, a opet ne volim ništa drugo. Iz te neprimetnosti ...možda patologija, samo oni koji su već otišli a da ja nisam bila deo toga.
freehand freehand 14:17 14.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

Pravljenje prototipa u softveru je najlepši posao, evo Maksa može da potvrdi. To stranci zovu Proof of Concept faza. Tu otkucaš ono najvažnije i ako to radi, strava, onda možeš da lopataš okolo različite baze, juser interfejse i slično. To je dosadniji deo.

Obično kažem da to postoji samo u softveru. To je kao kada bi u građevini prvo naprasvio malu kuću u sred kuće i onda oko nje veliku kuću. Analogija nije sa arhitekturom pošto i to postoji u softveru i mnogo je manje atraktivan posao (barem za mene).

Bogami, i ja za psoslednjih dvadeset godina napravih desetine nekakvih prototipa a možda tek 2-3 mini serijice... Ali draž je u istraživanju, mada i ne baš toliko kad sve učiš iz sredine kao što ja radim. Svejedno - jebeš život bez izazova.
zemljanin zemljanin 16:52 14.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

docsumann
u praksi nakon smrti ostavicemo gorivo za neki drugi zivot - proces poznat kao reciklaza ... a ta neka energija postoji samo u mastanjima i dogmama ... u mastanjima je dobra i korisna (tvoj buduci roman), u dogmama je losa i stetna (*)...


a šta ako je priroda svijesti nematerijalna/neenergetska?

baš kao što su i matematika i fizički zakoni nematerijalni.


jbg. kliknuh na 'obavesti moderatora' ... sta mi radis
zilikaka zilikaka 19:45 14.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

po mom mišljenju direktna poslijedica negativne selekcije i postavljanja nesposobnih ljudi na rukovodeća mjesta i to decenijama..
sad ako neko i pametan dođe da upravlja on prosto ne smije da promjeni tu marticu ispunjavanja besmislenih zadataka jer to tako treba..


Mislim da nije samo to. Pre bih nekako to krstila korporativna uspaljenost.
Elem, u sistemu gde se menadžeri svih nivoa smenjuju, odnosno protrčavaju kroz njega, oni nit imaju vremena nit volje da stvarno zagrizu u problem i naprave neki pravi pomeraj na bolje. Sve se svodi na zamajavanje protivnika da bi vreme ugovora što pre prošlo, a i neki pokazatelji od kojih se očekuje bonus bili što više naduvani.
To je prvo, i to suštinski ne dozvoljava da sistem zaista napeduje, ALI, uz njih ide još armija raznih nazovi analitičara koji primaju platu da bi pratili sistem a da ga pri tome uopšte, ali uopšte ne poznaju, niti imaju najmanju želju da uđu u problem.

Onda se sve svodi na traženje nekih silnih podataka koje ne možeš grupisati onako kako oni zamisle, odnosno, i ako to uradiš, nikakav podatak iz svega nećeš dobiti.
Generalno mislim da je to bolest našeg doba, ta gomila prodavaca magle sa nastupom "recite mi šta vi radite, pa da vam kažem kako to da radite bolje".

Najgore što su ti takvi potpuno operisani od svega, pa čak i kad mu jasno pokažeš koliko to što radi nema veze s mozgom i koliko pogrešno razmišlja, taj nit ima sramote nit želje da nešto nauči.
Jedino izvuče pouku da malo opreznije nastupa, al samo tamo.

Primera koji ilustruju ovo što sam pričala imam kolko hoćeš, nego je ovo javni prostor, pa ne smem.
alselone alselone 08:17 15.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

zemljanin zemljanin 11:52 15.01.2020

Re: Ovaj tvoj Tomislav Marković

alselone
Doc

Does Consciousness Pervade the Universe?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:16 09.01.2020

Znači,

Ovaj Apel 88 niste nekakvoj Britaniji čak ni za pare napravili, nego tako tek, iz ideoloških motiva? Socijaldemokrate koje dopuštaju otimačinu privatne imovine?

Vreme je da pravimo nekakvu rojalističku socijaldemokratiju. Vi, Titovi pioniri, ste potrošena roba. Premda, ruku na srce, iznenađuje me ova American Left da je ipak prepoznala bit problema.
docsumann docsumann 12:20 09.01.2020

Re: Znači,

Srđan Fuchs
Ovaj Apel 88 niste nekakvoj Britaniji čak ni za pare napravili, nego tako tek, iz ideoloških motiva? Socijaldemokrate koje dopuštaju otimačinu privatne imovine?

Vreme je da pravimo nekakvu rojalističku socijaldemokratiju. Vi, Titovi pioniri, ste potrošena roba. Premda, ruku na srce, iznenađuje me ova American Left da je ipak prepoznala bit problema.


najsmislenije je taj konflikt razrješiti pred ustavnim sudom, baš kao što je i pokrenut zahtjev za preispitivanje usaglašenosti novog ZOVS-a sa ustavom CG i međunardonims zakonima.
ako SPC ni tu ne donije satisfakciju, preostaje joj Strazburg. i kraj priče.

naravno, čak i ako je zakon ustavan, pitanje je da li je cjelishodan, odmosno da li je ovo pravi trenutak za rješenje tog pitanja, ili pak za nove sukobe i podjele.
za DPS je svakako uvijek vrijeme za sukob i podijele, pošto na toj taktici, kao i izmišljenim državnim udarima (ovaj zadnji je, za slabomapteće, 3. sličan pokušaj državnog udara na dan izbora), namiču tih par kritičnih procenata na terazijama političke moći.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:32 09.01.2020

Re: Znači,

docsumann


najsmislenije je taj konflikt razrješiti pred ustavnim sudom, baš kao što je i pokrenut zahtjev za preispitivanje usaglašenosti novog ZOVS-a sa ustavom CG i međunardonims zakonima.
ako SPC ni tu ne donije satisfakciju, preostaje joj Strazburg. i kraj priče.

naravno, čak i ako je zakon ustavan, pitanje je da li je cjelishodan, onodno da li je ovo pravi trenutak za rješenje tog pitanja, ili pak za nove sukobe i podjele.
za DPS je svakako uvijek vrijeme za sukob i podijele, pošto na toj taktici, kao i izmišljenim državnim udarima (ovaj zadnji je, za slabomapteće, 3. sličan pokušaj državnog udara na dan izbora), namiču tih par kritičnih procenata na terazijama političke moći.


Hvala Bogu, pametan (i demokratski) građanski glas iz Cege. Strazbur je jedino rešenje. A srbijanske socijaldemokrate* su bruka, kada pristaše uz ovu tiraniju prava.

*Čanak i Čeda, koji piju prijatno mleko iz Vučićeve državne sise, i skupa sa Ištvanom Pastorom hine tobožnju demokratsku brižnost za Srbiju. Bruka!
looping looping 07:33 09.01.2020

1

Krici i urlici koji poslednjih dana odzvanjaju srpskim javnim prostorom zvuče jezivo, ali ne treba nikog da uplaše - to je samo samrtni ropac velikosrpske zveri."

Tomislav Marković

Ovaj stvarno treba da ode do lekara.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:31 09.01.2020

Re: 1

looping
Krici i urlici koji poslednjih dana odzvanjaju srpskim javnim prostorom zvuče jezivo, ali ne treba nikog da uplaše - to je samo samrtni ropac velikosrpske zveri."

Tomislav Marković

Ovaj stvarno treba da ode do lekara.


Interesantna je samo količina ostrašćenosti kada osobe diskutabilne stabilnosti pridaju značaj svojoj bolesnoj uobrazilji. Inače, sama osnova laži je smešna - umešanost Srbije; pošto Vučić i Amfilohije ne govore od prethodnog Sinoda, kada je Vučić došao besan u patrijaršijski salon zato što mu je skupina episkopa oko Amfilohija minirala plan oko tajnovite particije Kosova - onaj napad na vladiku Teodosija.
docsumann docsumann 15:10 09.01.2020

Re: 1

ma suludo je Srbiji prebacivati bilo šta povodom vjersko-političke krize u CG.
podjele, tenzije, sve je to naše domaće, crnogorsko.

CG se, bogme, mješala u unutrašnje stvari Srbije, kad je priznala Kosovo kao nezavisnu državu.

baš me interesuje kako Pink sad izvještava, pošto su za domaću CG političku upotrebu, ta TV stanica zdušno radila za DPS-ovu propagandu mašineriju na čelu s Bebom
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:09 09.01.2020

Re: 1

docsumann
ma suludo je Srbiji prebacivati bilo šta povodom vjersko-političke krize u CG.
podjele, tenzije, sve je to naše domaće, crnogorsko.

CG se, bogme, mješala u unutrašnje stvari Srbije, kad je priznala Kosovo kao nezavisnu državu.

baš me interesuje kako Pink sad izvještava, pošto su za domaću CG političku upotrebu, ta TV stanica zdušno radila za DPS-ovu propagandu mašineriju na čelu s Bebom


Thnks. Ne gledamo u kući to smeće; no onoliko što sam uhvatio iz natpisa mojih građanista: Vučić je ćutao barem 5 dana od početka krize u CG, Mitrović i Beba Popović igraju frizbi u kancu kod prvog; Popović je takođe počeo da radi prljavu kampanju protiv AV-nelojalnih episkopa; među njima i ovih koji su okupljeni oko Amfilohija. Čisti se put Vučiću da slomije otpor oko priznavanja Kosova.

Neizbežno se nameće pitanje: zbog čega onda Apel 88 laže ljude u Srbiji, s kojim motivom?

PS. Otkrio sam nedavno da mi je suštinska familija iz CG, tu negde oko Nikšića. Ko zna Duke of Chevo, možda smo, kroz gene predaka, bili ortaci na visovima Crne Gore, puštali orlove, kratili knjažnje po zabavama, ti svirao đitru a ja recitovao ljepojkama stihove nepoznate Renesanse; i sekli Turke kada bi se previše približavali našim uporištima slobodarske Crne Gore?
docsumann docsumann 19:43 09.01.2020

Re: 1

PS. Otkrio sam nedavno da mi je suštinska familija iz CG, tu negde oko Nikšića. Ko zna Duke of Chevo, možda smo, kroz gene predaka, bili ortaci na visovima Crne Gore, puštali orlove, kratili knjažnje po zabavama, ti svirao đitru a ja recitovao ljepojkama stihove nepoznate Renesanse; i sekli Turke kada bi se previše približavali našim uporištima slobodarske Crne Gore?


evo ga ođe oridžinal DoC




gedza.73 gedza.73 12:25 10.01.2020

Re: 1

Otkrio sam nedavno da mi je suštinska familija iz CG, tu negde oko Nikšića

Ima nas još nekih otale (sredina XVIII veka doseljen).
E sad mislim da je bio, kao i većina tada, sirotinja koja je preživljavala i gledala da sačuva goli život al' mu hvala i na tome i što je imao toliko dece.
Gde god bili na nebu neka im je večni mir.
zilikaka zilikaka 15:43 10.01.2020

Re: 1

Otkrio sam nedavno da mi je suštinska familija iz CG, tu negde oko Nikšića

Baš danas slušala o tome. Crna Gora je geografski pojam a Nikšić tu ne spada, kao ni Bileća. To je Stara Hercegovina.
A ovo drugo pominjem jer ja pa imam nepobitnih dokaza da jedan krak mojih (davnih) predaka potiče baš odande.

Naravoučenije: svi smo mi komšije, a ako nismo, bićemo.
Ili smo bar bili.
predatortz predatortz 15:45 10.01.2020

Re: 1

Baš danas slušala o tome. Crna Gora je geografski pojam a Nikšić tu ne spada, kao ni Bileća. To je Stara Hercegovina.


Tako je!
Stara Hercegovina!
Kamo sreće da je tako i ostalo.
nsarski nsarski 15:58 10.01.2020

Re: 1

Tako je!
Stara Hercegovina!
Kamo sreće da je tako i ostalo.


Kako nije ostalo? Eno je na mestu (Dorćolu) gde je i bila decenijama.

docsumann docsumann 17:09 10.01.2020

Re: 1

prava, stara Crna Gora je bila sačiinjena od 4 nahije: katunske, riječke, crmničke i lješanske.
to je istinsko tvrdo jezgro crnogorskog nacionalnog bića, koje je izraženo čak i kod onih ljudi, iz tih krajeva, koji se nacionalno izjašnjavaju kao Srbi.

mali_macak mali_macak 08:26 09.01.2020

M'da!

Odradi Filip zacrtano za ovaj kvartal!
Stiće grant preporučeno.
budjelar budjelar 10:56 09.01.2020

Pojma ti nemaš Filipe

Otidi na ovaj sajt, pa vidi šta bi plaćao da si u Švajcarskoj. Nemoj da te mrzi da klikneš. Ukratko, uzeli bi ti direktno od plate za prilog crkvi. A ako ne daš crkvi, uzeli bi ti na drugu stranu.

Drugo, raspitaj se ko je vlasnik većine zgrada recimo u Londonu u Bond street ili nekoj drugoj od okolnih ekskluzivnih ulica.

Od zatucanog religioznog fundamentaliste jedino je gori ateistički zilot. Ti si momče ZASLEPLJEN mržnjom.
maksa83 maksa83 11:13 09.01.2020

Re: Pojma ti nemaš Filipe

Nemoj da te mrzi da klikneš. Ukratko, uzeli bi ti direktno od plate za prilog crkvi

Ali samo, samo, samo - ako si registrovan kao Drug Član Crkve, i to za Crkvu u kojoj si registrovan. Da li ćeš imati muda da ne budeš Drug Član u državi koja je preplavljena jezuitskim manastirima i školama je druga stvar.

Inače će church tax po automatizmu otimati od korporacija (i te pare će biti raspoređene Crkvama po broju članova u kantonu), što je tamo predmet konstantne kontraverze, neki kantoni pokušavaju toga da se ratosiljaju kao "tekovine srednjeg veka" (što i jeste).

U Austriji će ti takođe uzimati 1% svih prihoda, opet samo ako si registrovan Drug Član. Ako se odregistruješ (što su uradili neki Austrijanci koje znam) ne plaćaš ništa.

Italy and Spain have traditionally had a church tax and still do, but now it is possible to contribute to a social service instead.

The Scandinavian countries have established Lutheran churches. There is a tax on church members in Denmark and Sweden, but none in Norway.

Elsewhere in Europe church tax is unknown, though national churches or other religions may be supported by the state out of general revenue.

Historically in Europe, the church tax replaced tithes. The tithe represented 10% of income and was collected on behalf of the church recognised by the monarch.

In Britain, although there is an established church, no separate tax is levied for its upkeep.

In the US there has never been any such provision, because the constitution prescribes the separation of church and state.
freehand freehand 11:44 09.01.2020

Re: Pojma ti nemaš Filipe

U Austriji će ti takođe uzimati 1% svih prihoda, opet samo ako si registrovan Drug Član. Ako se odregistruješ (što su uradili neki Austrijanci koje znam) ne plaćaš ništa.

I u Austriji se to zove Kirhenštojer a zovu ga još i "Hitlerovim porezom".
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:04 09.01.2020

Re: Pojma ti nemaš Filipe

maksa83

In Britain, although there is an established church, no separate tax is levied for its upkeep.


pa jeste, kad u UK nije bilo otimanja ko drugdje, nikome, pa ni crkvi.. pa je zato danas anglikanska crkva bogata a umije i pametno da upravlja onim što ima..
imaju i svoj investicioni fond..
a i mimo toga su pametni, škole su im odlične.. i nama će djeca vrlo vjerovatno u anglikansku školu..
u kojoj nema ni vjeronauke a kamo li kakve jače indoktrinacije..
al se što bi rekao jedan ovde bloger zna red..
da ne bude zabune, ja nikad ne bi njih odabrala kao prvi izbor, ali između mnogih opcija, podjeljenih po polu ovom i onom ta će kanda ispasti najbolja jer je na pet minuta od kuće
freehand freehand 11:56 09.01.2020

"Zamenik Pere Lukovića"

... nije funkcija. to je dijagnoza.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:17 09.01.2020

Re: "Zamenik Pere Lukovića"

Evo šta je dijagnoza: naslovne strane današnjih izdanja smećoida "Srpski telegraf" i "Informer", kao i tekst na portalu "Alo.rs"!!!

A tekst dijagnoze saopštilo je, verovali ili ne, ono ministarstvo koje je do danas , uprkos višegodišnjim STALNIM UPOZORENJIMA i ZAHTEVIMA novinarskih udruženja, tolerisalo dijagnozu:

"Ministarstvo kulture i informisanja sa najdubljim gnušanjem ocenjuje da su pređene sve granice neljudskog postupanja u odnosu na interese maloletnog lica i njegovih roditelja, koji su već previše patili da bi im neki medijski lešinari bez skrupula i protivno zakonu kopali po vrućim ranama. Ovo je tačka u kojoj društvo mora da bude jedinstveno i solidarno u osudi ovih medijskih zlodela, jer će u suprotnom preći u predcivilizacijsko stanje etičke otupelosti i nemorala", navodi se u saopštenju.

freehand freehand 13:22 09.01.2020

Re: "Zamenik Pere Lukovića"

Evo šta je dijagnoza: naslovne strane današnjih izdanja smećoida "Srpski telegraf" i "Informer", kao i tekst na portalu "Alo.rs"!!!

Potpuno si u pravu, sem što ovde koristiš dimnu zavesu koristeći činjenicu da bi zamaglio drugu činjenicu: Apel 88 (praktično prepevan u tekstu koji si ovde citirao) je šovinističko đubre od antisrpskih parola.
Primeti da reč "antisrpski" ne koristim nikad, ali za ovo đubre ne postoji druga odgovarajuća reč.
predatortz predatortz 13:11 09.01.2020

Domaćine

Ima li neki srbomrzac a da ga ti, sa neviđenim ushićenjem, ne postaviš ovde?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:21 09.01.2020

Re: Domaćine

Srbomrsci su oni koji uz pomoć mantije siluju srpsku decu, pa potom izbegavaju sudski proces i zasluženu kaznu!

Srbomrsci su oni koji srpsku decu teraju iz Srbije i celog regiona u razvijene države Evrope i sveta, trbuhom za duhom!

Srbomrsci su oni koje ovde, u Srbiji, kao i u BiH, UBIJAJU srpsku decu, poput Davida Dragićevića, a onda zataškavaju kriminal, korupciju, počinjene zločine!

Nadam se da smo sada razrešili dilemu!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:29 09.01.2020

Re: Domaćine

Filip Mladenović
Srbomrsci su oni koji uz pomoć mantije siluju srpsku decu, pa potom izbegavaju sudski proces i zasluženu kaznu!

Srbomrsci su oni koji srpsku decu teraju iz Srbije i celog regiona u razvijene države Evrope i sveta, trbuhom za duhom!

Srbomrsci su oni koje ovde, u Srbiji, kao i u BiH, UBIJAJU srpsku decu, poput Davida Dragićevića, a onda zataškavaju kriminal, korupciju, počinjene zločine!

Nadam se da smo sada razrešili dilemu!


Ili si ti srbomrzac samo, pošto nemaš pametniji argument od kolektivne satanizacije pravoslavnohrišćanskih Srba?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:45 09.01.2020

Re: Domaćine

Ja konkretno, a Vi u ezoteriju:

Srbija je prva u Evropi po štetnosti posledica zagađenja, najviše zagađenog vazduha, i deveta u svetu, rezultat je opsežnog istraživanja Globalnog saveza za zdravlje i zagađenja (GAHP).

Srbomrsci su dakle i oni koji nisu dozvolili ili nisu dovoljno uradili da naša deca dišu zdraviji vazduh!
predatortz predatortz 13:46 09.01.2020

Re: Domaćine

Nadam se da smo sada razrešili dilemu!


Dilema, kada si ti u pitanju, odavno nemam.

Glupe floskule ne mogu prikriti mržnju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:12 09.01.2020

Re: Domaćine

Naravno, glupe foskule ne mogu prikriti mržnju srpskih političara prema srpskom narodu, prezir srpskih tajkuna prema spskom narodu, ignorisanje SPC vladika socijalnih i radnih neprilika srpskog naroda...

predatortz predatortz 14:16 09.01.2020

Re: Domaćine

Filip Mladenović
Naravno, glupe foskule ne mogu prikriti mržnju srpskih političara prema srpskom narodu, prezir srpskih tajkuna prema spskom narodu, ignorisanje SPC vladika socijalnih i radnih neprilika srpskog naroda...



Da, da, da...

Pa bi bilo lepo da srpski narod prigrli tuđe političare, tuđu veru, tuđu crkvu... Odnosno, još bolje da crkvu zabrani, a popove pobije.

Poznati su mi tvoji vlažni snovi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:45 09.01.2020

Re: Domaćine

Filip Mladenović
Ja konkretno, a Vi u ezoteriju:

Srbija je prva u Evropi po štetnosti posledica zagađenja, najviše zagađenog vazduha, i deveta u svetu, rezultat je opsežnog istraživanja Globalnog saveza za zdravlje i zagađenja (GAHP).

Srbomrsci su dakle i oni koji nisu dozvolili ili nisu dovoljno uradili da naša deca dišu zdraviji vazduh!


To su neosporni čovekmrsci - no pazi ovo, ti tvrdiš da su u MCP najveći gadovi, a ja kažem ovako: Mitropolit je vodeća iskreno judeofilna struja u srpskom/crnogorskom narodu. I šta ćemo sada? On, tvrdi i teški čovek, ili vi, nestalne socijaldemokrate i nepouzdani partneri koji se povijate na vetru kako zapuše malo jače?

PS. Naravno da ti je mrska crkva ako vodiš život u opsegu filosofije mesa - kako kažemo mi ođe u Judeju. Ne mo'š nego jednog gospodara voljeti -the realm of flesh; a drugog - the realm of spirit, mrziti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:57 09.01.2020

Filipe samo za tebe!

Braća Vasojevići :)



Filip Mladenović Filip Mladenović 20:51 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

Ne budimo naivni: sve rusofilsko, bilo plaćeno bilo volontersko, nahrupilo da zaustavi Crnu Goru na putu u EU:

docsumann docsumann 21:03 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

Filip Mladenović
Ne budimo naivni: sve rusofilsko, bilo plaćeno bilo volontersko, nahrupilo da zaustavi Crnu Goru na putu u EU:



Filipe, najveća prepreka ulasku CG u EU je aktuelna vlast, koja ne može da zatvori poglavlja 23. i 24. (znaš već o čemu su) ni za 200 godina.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:29 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

Crna Gora je članica NATO pakta, a u pregovorima sa Evropskom unijom do sada je otvorila ukupno 33 poglavlja.

Zato ruski plaćenici i rusofili i hoće da joj po svaku cenu napakoste.
predatortz predatortz 21:31 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

Filip Mladenović
Crna Gora je članica NATO pakta, a u pregovorima sa Evropskom unijom do sada je otvorila ukupno 33 poglavlja.

Zato ruski plaćenici i rusofili i hoće da joj po svaku cenu napakoste.


Dok je tebe i Bebe Popovića, šanse su im nikakve!
Vi svaki dinar odrađujete pošteno. Posao jeste gadan, ali vi imate jak želudac.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:12 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

A što ne napišete da sav prljav veš u Srbiji potiče od ruske rublje!?

I da sve bude još gore, Srbija već 3 decenije po svaku cenu pokušava da taj prljav veš izveze u susedne nezavisne države, ali joj nikako ne ide!
freehand freehand 22:15 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

Filip Mladenović
Crna Gora je članica NATO pakta, a u pregovorima sa Evropskom unijom do sada je otvorila ukupno 33 poglavlja.

Zato ruski plaćenici i rusofili i hoće da joj po svaku cenu napakoste.

Jebiga, do sad sei bar koristio svoje reči, sad si počeo napamet da učiš.
predatortz predatortz 22:16 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

I da sve bude još gore, Srbija već 3 decenije po svaku cenu pokušava da taj prljav veš izveze u susedne nezavisne države, ali joj nikako ne ide!


A što tebe, ako nije kinta u pitanju, toliko boli kurac za "susedne i nezavisne države"?

Uzgred, kakva god da je Srbija, za države o kojim govoriš, Srbija je oličenje čestitosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:53 09.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

I da sve bude još gore, Srbija već 3 decenije po svaku cenu pokušava da taj prljav veš izveze u susedne nezavisne države, ali joj nikako ne ide!


Pa bogami, ako je to u pitanju, ovog puta joj izgleda ide.
Ovo u Crnoj Gori je ili ozbiljno organizovano ili je Milo stvarno preterao pa narodu dozlogrdilo.
Čujem u HN (doksu ne verujem ništa :) na skupu govorio hodža, negde neki katolički pop, svi protiv ovog zakona.
Da li je moguće da Rusi potkupe i muslimane i katolike?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:26 10.01.2020

Re: Filipe samo za tebe!

Zašto sam potpisala Apel 88?

Zbog toga što je u Srbiji trenutno na vlasti ratnozločinački duet Vučić – Dačić, zato sam potpisala Apel 88!

Zato što su Ivica Dačić i Aleksandar Vučić tokom ratnih devedesetih inspirisali, manipulisali, navodili ljude na nacionalnu, versku i mržnju prema svemu što nije „srpsko“.

Zato što su one koji su bili protiv ubijanja, klanja, silovanja, etničkog čišćenja i proganjanja nazivali izdajnicima koji zaslužuju istu sudbinu kao oni koji su rođeni kao Bošnjaci, Hrvati, Albanci…

Kako sam, onda, kao potpisnica tog apela odjednom ispala podržavateljka vlasti Aleksandra Vučića i Ivice Dačića?

Iako se sadržaj peticije odnosi isključivo na osudu njihove ratnozločinačke politike i upozorenje na mogućnost ponavljanja katastrofalnih posledica.

Pa, tako što su potpisnici Apela odmah svrstani kao branitelji politike crnogorskog predsednika Mila Đukanovića.

U Apelu 88 se gotovo svaka reč odnosi na kritiku Vučića i Dačića i ratnozločinačke klike, odnosno Srpske pravoslavne crkve i nacionalističke opozicije, koji, bar u verbalnom delu, izazivaju na mržnju naših sugrađana crnogorske nacionalnosti tako što im poništavaju nacionalni identitet, podsmevaju im se, govore kako nisu to što misle da jesu, već da su Srbi.

Njihove izjave u vezi sa Crnom Gorom isključivo su svedene na poništavanje tamošnje državnosti i održavanja konteksta velikosrpskog projekta, projekta koji je u poslednjoj deceniji prošlog veka izazvao stotine hiljada mrtvih, običnih ljudi, samo zato što su rođeni pod jednom drugom zastavom, a ne srpskom.

Krivci za tu tragediju danas su na vlasti u Srbiji. U većinskoj opoziciji preovladava mišljenje vrlo slično tom. Podstiču se Srbi koji žive u Crnoj Gori na pobunu tako što se sve vreme plasira navodna velikosrpska istina o tome da Crnogorci ne postoje, da su izmislili naciju, da su izmislili identitet, veru, i to sa prvim i osnovnim ciljem – uništavanjem njihovog – srpskog.

Kako su potpisnici Apela 88 kritikom ovakvog stanja postali zapravo saradnici Vučića i Dačića u naknadnoj interpretaciji?

Tako što je uveliko zastupljeno mišljenje o tome da su Aleksandar Vučić i Milo Đukanović u kriminalnom dogovoru.

Međutim, tema je i ovog puta promašena, usled nacionalističkog bujanja i mržnje, trabunjanja. Potrebe slične onoj koju imaju Vučić i Dačić, značajan deo opozicije i SPC, da Crnu Goru smatra državom nižeg reda, za podsmeh i kao projekat poništavanja velikosrpskog osećanja. Jer, Apel 88 se bavi isključivo upozorenjem na rat, na sukobe, na sve ono što je odredilo moderniju istoriju, tokom devedesetih godina, i to ne samo regionalnu, već po katastrofama, razmerama zločina, genocida – i evropsku i svetsku. Odnosi se na vlast države čiji su potpisnici državljani.

To, međutim, usled snažne postratne propagande, koja je po moći, ali i glavnim likovima istovetna onoj iz vremena rata, jednostavno nije jasno ni najljućim protivnicima aktuelnog režima.

Kako je do toga došlo? Pa, tako što tim najljućim protivnicima Vučićevog režima u Srbiji ne smeta njegova ratna prošlost, inspirisanje na zločine, genocide, progone ljudi na nacionalnoj i verskoj osnovi.

To što je maznuo lovu na ratnom profiterstvu, što je posle dvehiljadite nastavio sa istom takvom politikom, u dozvoljenim okvirima, srećom bez prilike da sa svojim zlom korakne na teritoriju neke od država bivše Jugoslavije, već samo da produbljuje nazadnost i ojačava manipulaciju siromašnim ljudima u sopstvenoj.

Nekako se dogodilo da je Apel 88 izašao u pravi čas. A za njim i potvrde njegovog sadržaja.

Najpre su navijači divljali paleći crnogorsku zastavu a potom je Ivica Dačić, Vučićev šef diplomatije, nastupio sa čistim fašističkim izjavama, poput one da bi svim Crnogorcima koji se ne slažu sa njim i njegovim šefom u vezi sa zakonom o verskim slobodama trebalo oduzeti srpsko državljanstvo.

Čini se da se ova dvojica ponašaju kao da su glavni likovi Apela 88? Zato što to i jesu i zato što od toga već tri decenije ne odstupaju.

Dačić i Vučić, pritom, imaju vrlo konkretan interes – opstanak na vlasti, zadržavanje ratnoprofiterskog bogatstva, privilegija, a najviše izbegavanje trenutka pravde kada će izmanipulisani i siromašni građani shvatiti koliko su im štete naneli.

Kakav je interes ovih potonjih?

Da se od toga što pre oslobode, i da počnu da osuđuju više Vučića i Dačića nego lidere drugih zemalja, jer od njih im direktno sudbine i životi ne zavise.

A ako im je već toliko stalo do srpstva i Srbije u Crnoj Gori i drugim državama, onda neka se usmere na ono na šta mogu da utiču, a to je da unište vrednost nacionalističke retorike u sopstvenoj. Tako će biti jači i bolji za sve, i sebe i druge. Ako im je stalo.

Snežana Čongradin, "DANAS", 9. 1. 2020.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana