Zdravlje| Životni stil

Spirina formula za zdravo telo i zdrav duh

Spiridon RSS / 15.01.2020. u 15:22

Ovo je moja moćna formula za koju retko ko moze da kaze da je preskupa, da uzima mnogo vremena, da je tehnicki zahtevna, a efekat je FANTASTICAN i zagarantovan na svim nivoima (unapredjuje kardiovaskularni sistem, povecava elasticnost citavog tela, smanjuje anksioznost i depresiju ...). Ceo zivot sam trazio nacin kako da uskladim ozbiljno bavljenje sportom sa dnevnim obavezama i evo sta se iznedrilo iz svega toga: 

Trcanje 40 minuta 3 puta nedeljno. Ovde je samo bitno imati adekvatne patike za trcanje. Potom ide lagano razgibavanje 20-tak minuta i na kraju tusiranje hladnom vodom.

Ako vam ovo izgleda suvise jednostavno grdno se varate. Ovde je sve razmotreno do detalja o kojima mozemo da diskutujemo kroz komentare (ukoliko naravno nekoga zanima). 

Cilj ovog bloga je da pokusate da odradite ovaj metod u trajanju od 30 dana i da mi se javite sa vasim utiscima.

Ovo je spartanski i radikalni metod da uradite nesto zaista vredno za sebe, a da ne potrosite gomilu love, odredite sami svoj tempo, da ne zavisite od drugih (... nije vam dosao partner za tenis) i td. Ciljna grupa su mi oni koji se lome da pocnu da rade nesto za sebe konstantno nalazeci razloge koji ih sputavaju.  

Sto se klope tice, tu vas ne bih peglao kao i za ostale poroke ... cigarete, alkohol. 

Ovaj metod je posebno namenjem srednjovecnim zenama i muskarcima koji ce osetiti najveci benefit. 

Ljubi vas Spi.

 

 

 



Komentari (744)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 18:25 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
mislim da sam negdje naišao na podatak da je za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L

Mene sad zanima da li ćemo kad svi postanemo vegani proizvoditi približno istu količinu metana koji sad proizvode krave (koje su vegani). Ako da - zašto smo drugovi krečili?

Pa zato što krave daju mleko, a ti numeš, jbg
Milan Novković Milan Novković 18:28 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
...

mislim da sam negdje naišao na podatak da je za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L

Docs, to jedino ako se svinje, goveda, kokoške i ostali morski plodovi tuširaju svako veče, a ribe pogotovo
Milan Novković Milan Novković 18:30 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Milan Novković
maksa83
mislim da sam negdje naišao na podatak da je za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L

Mene sad zanima da li ćemo kad svi postanemo vegani proizvoditi približno istu količinu metana koji sad proizvode krave (koje su vegani). Ako da - zašto smo drugovi krečili?

Pa zato što krave daju mleko, a ti numeš, jbg

Pardon, tek sad vidim da i ti navijaš za Partizan
maksa83 maksa83 18:32 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pa zato što krave daju mleko, a ti numeš, jbg

Ovo je zapravo good point.

Drugo pitanje imam sada. Kako smo došli do te tačke da pijemo mleko?

Ko je bio taj prvi čovek kome je palo na pamet "a šta ako bih sad krenuo da vučem kravu za sise?" Mislim, kako se te stvari dese?
alselone alselone 18:42 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ko je bio taj prvi čovek kome je palo na pamet "a šta ako bih sad krenuo da vučem kravu za sise?" Mislim, kako se te stvari dese?


Pretpostavljam da su videli tele.
maksa83 maksa83 18:44 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pretpostavljam da su videli tele.

Videli su i bika pa nisu krenuli da naskaču na kravu i tako do dana današnjeg.

... valjda.
Milan Novković Milan Novković 18:46 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
Pa zato što krave daju mleko, a ti numeš, jbg

Ovo je zapravo good point.

Drugo pitanje imam sada. Kako smo došli do te tačke da pijemo mleko?

Ko je bio taj prvi čovek kome je palo na pammet "a šta ako bih sad krenuo da vučem kravu za sise?" Mislim, kako se te stvari dese?

Ako u međuvremenu nisi postao ekspert, nači odrastao u gradu, ili na selu al od rođenja "srpski domaćin", ... da znaš da nije intuitivno i naivno, sećam se i sam prvih srustracija i smejuljenja žena oko sebe.

Cenim da je u hopo sapiense okvirima, nači desetine hiljada godina, to bio easy i očigledan move.

Vidi jedan kompleksniji primer, pričao sam više puta:

Istraživali tako po iskopinama šta su ljudi jeli davno, zamisli Neolit, nači pre 10,000 godina.

I nađu neko korenje, prepoznaju, al ono ima puno silikata, znači kamenje po organizumu, pa nađu i verziju bez silikata, pa nađu pomagala, i zaključe da su ljudi stavljali korenje u mrežu pa u tekuću vodu nekoliko dana i voda propere silikate.

Takve cake se prosto "otkriju" - ako voliš ukus hrane sa silikatima evolucija ti polako preko kamenja u bubrezima izbaci gene iz opticaja, možda ne direktno tebi, ali onda potomcima koji su nasledili gen.

Oni su su posegnuli za korenom koji je slučajno pao u vodu, odstajao tamo, i svidelo im se - evolucija favorizovala.
Milan Novković Milan Novković 18:48 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
Pretpostavljam da su videli tele.

Videli su i bika pa nisu krenuli da naskaču na kravu i tako do dana današnjeg.

... valjda.

Mislim da nisi pročitao vic što je Jooscout ispričala
alselone alselone 18:49 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Videli su i bika pa nisu krenuli da naskaču na kravu i tako do dana današnjeg.

... valjda.


Za to su izmislili tviter.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:56 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
U to ime: Mark Sisson, 66 godina, karnivorska ishrana, ovako izgleda.


ne bih se zakleo da se ovaj tu i tamo ne utegne testosteronom ili hormonom rasta.


Dabre, ovakvih napucanih i utegnutih staraca koji prodaju maglu imaš pun internet, ne znam šta bi alseu da nasedne.
docsumann docsumann 19:04 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Milan Novković
docsumann
...

mislim da sam negdje naišao na podatak da je za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L

Docs, to jedino ako se svinje, goveda, kokoške i ostali morski plodovi tuširaju svako veče, a ribe pogotovo


u tu količinu vode svakako je uključena i ona utrošena na uzgoj hrane za životinje

EDIT:

i da, odnosilo se na biftek, ne na svako meso (mislim, ne kokošje u svakom slučaju)
maksa83 maksa83 19:06 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Dabre, ovakvih napucanih i utegnutih staraca koji prodaju maglu imaš pun internet

Ovo je istina, za svaku nutricionističku ideju imaš nekog a-vid-mene ziro fet čiču na Internetu. Sigurno postoji i neki koji jede samo zarđale eksere i pije smuti od radijatora.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:13 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
U to ime knjiga koja nosi baš lep naslov koji sabira sve ono što sam rekao gore:

Death by Food Pyramid: How Shoddy Science, Sketchy Politics and Shady Special Interests Have Ruined Our Health


Alse, ti si čovek akademik. Primeti da autorka ovog teksta nema nikakve formalne kvalifikacije da piše o ovome, da bismo je uzimali za ozbiljno. Primeti isto da je i ovo pomodarsko ludilo koje trenutno vlada sa raznim keto-paleo ishranama isto tako zastupano uglavnom od strane ljudi koji nisu kvalifikovani da se time bave, uglavnom neki novinari, spisatelji, motivacioni govornici, samozvani nutricionisti. Ne znam, ja bih bio oprezan sa time. Pogotovu što se ti hraniš slično, i onda u ovim kvazinaučnim publikacijama nalaziš potvrdu da se hraniš zdravo.

Ovi vegani/vegetarijanci mi tu deluju zapravo najozbiljnije, tu imaš ozbiljne naučnike i lekare koji stoje iza toga i puno literature, u smislu objavljenih naučnih radova, koji se bave time i pokazuju dobre strane takvog načina ishrane. Sad, moguće je da su oni deo nekakve žitarične mafije, pa guraju svoju agendu, ali ni ovi mesari nisu za zanemarivanje, mislim, kao mafija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:14 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
Dabre, ovakvih napucanih i utegnutih staraca koji prodaju maglu imaš pun internet

Ovo je istina, za svaku nutricionističku ideju imaš nekog a-vid-mene ziro fet čiču na Internetu. Sigurno postoji i neki koji jede samo zarđale eksere i pije smuti od radijatora.


Ili se štreca u ladnoj vodi.
docsumann docsumann 19:15 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pa zato što krave daju mleko, a ti numeš, jbg


ne znam kako to ide u industuirji mesa, da li su krave mljekare iste one koje se gaje za klanje, ili se radi o drugima tipovima.

recimo, ono belgijsko hulk goveče se ciljano odgaja za tranžiranje
docsumann docsumann 19:17 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Sad, moguće je da su oni deo nekakve žitarične mafije, pa guraju svoju agendu, ali ni ovi mesari nisu za zanemarivanje, mislim, kao mafija.


moguće.
ali ono Oxford istraživanje je rađeno 23 godine.
mislim da je za poslove mafije to presporo.

i Milo bi se unervozio
nikvet pn nikvet pn 19:19 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83

Ko je bio taj prvi čovek kome je palo na pamet "a šta ako bih sad krenuo da vučem kravu za sise?" Mislim, kako se te stvari dese?


Стварно шашаво питање... Можда ако је теле страдало а виме налило млека, ако се унутра усири дође сепса оде крава; враг би га знао како је млекарство почело у праскозорје човечанства.

Него имам и ја питање, стварно ми није јасно откуд та цифра воде за кг меса, то је мало немогуће. Упоредимо чување стоке на паши с једне стране и башту, с друге стране. И исту финално произведену килажу производа кило-тона-вагон меса и поврћа. Јасно је да омање полевање баште троши кудикамо више воде него редован дневни напој стоке. А житарицама ни то, довољне им падавине; стварно Докс или ревидирај став или дај боље аргументе.
maksa83 maksa83 19:21 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Стварно шашаво питање...

Nije baš da sam bio mrtav ozbiljan...

Evo od sad dižem desnu ruku kad se šalim.

docsumann docsumann 19:26 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

А житарицама ни то, довољне им падавине; стварно Докс или ревидирај став или дај боље аргументе.


rekoh da sam pokupio podatak na netu.

ne bih trošio puno vremena na njegovu apologiju.


u svakom slučaju, nije to ni teško iskalkulisati.
koliko su dnevne potrebe krave za vodom.1L, 2L, 5L

recimo da je 5L

5x365=1705 L,

koliko krava poživio do sudnjeg časa, 4-5 godina...i eto već oko 8T.
a gdje je voda utrošena na uzgoj hrane, čišćenje stajskih prostorija...
maksa83 maksa83 19:30 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ili se štreca u ladnoj vodi.

Kad to reče, a potpuno nevezano za ovo o čemu pričamo:

Država zabranjuje SBB-u da postavlja kablovsku mrežu po Srbiji.
alselone alselone 19:38 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

koliko krava poživio do sudnjeg časa, 4-5 godina...i eto već oko 8T.


Voda kruži u prirodi, ta voda nije nepovratno nestala, nije ju je krava popila za sva vremena.

Pored toga, evo jedan skorašnji tvitčić, od pre sat vremena, kao da su znali o čemu pričamo

Isn't it odd that cheap and highly profitable sugar, seed oils, and refined carbs also save the planet?

That's quite the coincidence.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:38 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Mi nismo navikli evolutivno na toliko UH, dadoh i primer sa zubima neki dan. Jedi karnivorski i ne peri zube, potrajaće ti do starosti, jedi veganski puno voća i povrća i nedajbože puno žitarica i ne peri zube, ima da ti ispadnu za dve godine.


Jel ima stvarno neka studija koja ovo pokazuje? Pitam sad ozbiljno, ali da ne bude neka instagram cica-mica, samozvana nutricionistkinja zubarka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:40 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
Ili se štreca u ladnoj vodi.

Kad to reče, a potpuno nevezano za ovo o čemu pričamo:

Država zabranjuje SBB-u da postavlja kablovsku mrežu po Srbiji.


Da, tim srbomrzima treba stati ukraj. Živeo predsednik Vučić.
alselone alselone 19:42 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Jel ima stvarno neka studija koja ovo pokazuje? Pitam sad ozbiljno, ali da ne bude neka instagram cica-mica, samozvana nutricionistkinja zubarka.


Probaj sam pa vidi. Mislim da to i deca znaju.
alselone alselone 19:43 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

moguće.
ali ono Oxford istraživanje je rađeno 23 godine.
mislim da je za poslove mafije to presporo.


I duže, ta agenda je od posle WWII i vrlo kako možešte da nađete zvaničan izvor da ju je nije napravilo ministarstvo zdravlja nego poljoprivrede.
docsumann docsumann 19:43 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Voda kruži u prirodi, ta voda nije nepovratno nestala, nije ju je krava popila za sva vremena.


ali se ogromna količina vode u datom trenutku troši na krave, ili je pak deponovana u kravama.
ta voda je izuzeta iz kružnice
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:45 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Jel ima stvarno neka studija koja ovo pokazuje? Pitam sad ozbiljno, ali da ne bude neka instagram cica-mica, samozvana nutricionistkinja zubarka.


Probaj sam pa vidi. Mislim da to i deca znaju.


Šta znaju deca? Da ako jedu voće i povrće da će im propasti zubi, dok ako jedu meso neće, ne moraju nikad ni da ih peru? Svašta.



docsumann docsumann 19:46 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Jedi karnivorski i ne peri zube, potrajaće ti do starosti, jedi veganski puno voća i povrća i nedajbože puno žitarica i ne peri zube, ima da ti ispadnu za dve godine.


mogu samo da primjetim da majmuni imaju prilično zdrave zube
docsumann docsumann 19:47 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
moguće.
ali ono Oxford istraživanje je rađeno 23 godine.
mislim da je za poslove mafije to presporo.


I duže, ta agenda je od posle WWII i vrlo kako možešte da nađete zvaničan izvor da ju je nije napravilo ministarstvo zdravlja nego poljoprivrede.


poljoprivreda uključuje i stočarstvo
alselone alselone 19:48 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Šta znaju deca? Da ako jedu voće i povrće da će im propasti zubi, dok ako jedu meso neće, ne moraju nikad ni da ih peru? Svašta.


Tako je. I deca znaju da se zubi najbrže kvare od ugljenih hidrata.
alselone alselone 19:49 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

poljoprivreda uključuje i stočarstvo


Upravo tako. Oni su seli i videli šta je najjeftinije i najjednostavnije.
alselone alselone 19:49 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

mogu samo da primjetim da majmuni imaju prilično zdrave zube


IMaju i lavovi. Svako ima ako jede ono na šta je evolutivno priviknut.
alselone alselone 19:51 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


ali se ogromna količina vode u datom trenutku troši na krave, ili je pak deponovana u kravama.
ta voda je izuzeta iz kružnice


Trange frange logika, iskreno. Deponovana voda u kravama.

maksa83 maksa83 19:51 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

mogu samo da primjetim da majmuni imaju prilično zdrave zube

Ali ne žive duže od četres godina, šimpanze npr. kao "najčovekolikiji".

Kako je Vonegat to lepo složio na poslednjoj strani Galapagosa kada opisuje vrstu koja je posle milion godina nastala od onih nekoliko nasukanih ljudi - "Oko tridesete godine homo sapijensu zubi počinju da se kvare. Evolucija je to rešila vrlo jednostavno - ograničila je ljudski životni vek ka trideset godina."

docsumann docsumann 19:54 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone

ali se ogromna količina vode u datom trenutku troši na krave, ili je pak deponovana u kravama.
ta voda je izuzeta iz kružnice


Trange frange logika, iskreno. Deponovana voda u kravama.



jedna krava teži oko 300-400kg. 70% nje je voda. recimo oko 200-250L.
na svijetu ima oko 4 milijarde domaćik hrava.
ugrubo oko milijardu tona pijaće vode.

+ (svako)dnevi utrošak
maksa83 maksa83 19:55 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Tako je. I deca znaju da se zubi najbrže kvare od ugljenih hidrata.

Od prostih šećera, što nije isto što i ugljeni hidrati.

Edit: da kažem da je ova rasprava blesava. Ljudi su evolutivno svaštojedi, tzv. omnivore, jedu i meso i (što bi rekao moj od skora omiljeni jućuber Brodie Moss kad pravi wrap sa sveže ulovljenom ribom) - some green shit and some red shit...

Moralni argument (ne želim da jedem nešto što je moralo biti ubijeno) je validan i razumem ga, ali dokazivanje da je bolje samo ovo ili samo suludo...
docsumann docsumann 19:56 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
mogu samo da primjetim da majmuni imaju prilično zdrave zube

Ali ne žive duže od četres godina, šimpanze npr. kao "najčovekolikiji".


lavovi žive još manje
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:56 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
Jedi karnivorski i ne peri zube, potrajaće ti do starosti, jedi veganski puno voća i povrća i nedajbože puno žitarica i ne peri zube, ima da ti ispadnu za dve godine.


mogu samo da primjetim da majmuni imaju prilično zdrave zube


Ali sa druge strane oni masai tamo po Africi imaju loše zube, a jedu isključivo meso (crkotine), mleko, i piju krv od krave. To je zato što ne flosuju redovno.
alselone alselone 19:58 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Kako je Vonegat to lepo složio na poslednjoj strani Galapagosa kada opisuje vrstu koja je posle milion godina nastala od onih nekoliko nasukanih ljudi - "Oko tridesete godine homo sapijensu zubi počinju da se kvare. Evolucija je to rešila vrlo jednostavno - ograničila je ljudski životni vek ka trideset godina."


Samo što to nije tačno. Neandertalci i ekipa živeli su koliko i rani ljudi. Imali su isti ili sličan procenat četrdesetogodišnjaka kao i u skorija vremena.

nikvet pn nikvet pn 20:00 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann

da li su krave mljekare iste one koje se gaje za klanjе


Ухх... нису. Млечној крави дневно треба 30-80л воде зависно од млечности а бику (месо) три пута мање. На паши тек ништавно мало за исту продукцију.

Нека условно грло говеда 500кг попије 50л на дан то је годишње 20 кубика са чишћењем; сточну храну као потрошача воде прецртај, пала с неба буквално. А за 500кг купуса-паприке-парадајза... треба и више да се залије. Тачне цифре су свакако истога реда величина и ово никако не стоји:

za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L

maksa83 maksa83 20:01 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Samo što to nije tačno. Neandertalci i ekipa živeli su koliko i rani ljudi. Imali su isti ili sličan procenat četrdesetogodišnjaka kao i u skorija vremena.

Šta nije tačno? Da to piše na poslednjoj strani romana koji je fantastika? Jeste tačno.

alselone alselone 20:02 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Od prostih šećera, što nije isto što i ugljeni hidrati.


Što bi na primer bila fruktoza. Pa onda krkaj voća svaki dan.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:03 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Šta znaju deca? Da ako jedu voće i povrće da će im propasti zubi, dok ako jedu meso neće, ne moraju nikad ni da ih peru? Svašta.


Tako je. I deca znaju da se zubi najbrže kvare od ugljenih hidrata.


Alse, deci se zubi ne kvare od voća i povrća, kao što si tvrdio, nego ako piju sokove i žvaću bombone i čokolade u neumerenim količinama a ne peru zube redovno. Ovo ti je od početka dosta klimav pokazatelj evolutivne predodređenosti nas, ljudi, da se hranimo isključivo mesom.
alselone alselone 20:04 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


Šta nije tačno? Da to piše na poslednjoj strani romana koji je fantastika? Jeste tačno.


Nije tačno da je to činjenica, verujem da si je zato spomenuo u razgovoru jer veruješ da jeste tako a ne zato što ne veruješ.
alselone alselone 20:06 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Alse, deci se zubi ne kvare od voća i povrća, kao što si tvrdio, nego ako piju sokove i žvaću bombone i čokolade u neumerenim količinama a ne peru zube redovno. Ovo ti je od početka dosta klimav pokazatelj evolutivne predodređenosti nas, ljudi, da se hranimo isključivo mesom.


Od nabrojanog se najbrže kvare i propali bi bez pranja za godinu, dve dana. Šta misliš koliko bi potrajali od voća koja ima proste šećere i testa, bez pranja?

Verujem da ti je klimav, da prostiš, zato što nećeš da razmisliš i ovo bi ti bio preveliki izlazak iz komfort zone.
maksa83 maksa83 20:10 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Što bi na primer bila fruktoza. Pa onda krkaj voća svaki dan.

Pa nemoj, jedi neku drugu zelenjavu. Da smo kao vrsta tako osetljivi na voće jabuke bi nas davno pobile. Jedna jabuka ima 10g šećera, a pola litre kokakole 50.
maksa83 maksa83 20:10 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Nije tačno da je to činjenica, verujem da si je zato spomenuo u razgovoru jer veruješ da jeste tako a ne zato što ne veruješ.

Nadam se da ti razumeš šta si ovim hteo da kažeš.

Inače, što si nadrkan?
alselone alselone 20:11 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Da smo kao vrsta tako osetljivi na voće jabuke bi nas davno pobile.


Metoda graničnih primera nikad nije dala dobre rezultate.

Jabuka nas nije mogla pobiti jer si na celoj šumi oko tvoje kuće imao tri jabuke i onda ih pojedeš u ta dva, tri meseca dok zriju i okreneš se zeki.
alselone alselone 20:14 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Nadam se da ti razumeš šta si ovim hteo da kažeš.


Spomenuo si Galapagos, pa ja kažem da nije tačno to što on kaže u knjizi, da su neandertalci živeli 30 godina. Naravno da nisam rekao da to ne piše, nego da to što piše nije tačno.

Inače, što si nadrkan?

Zaista nisam, nego pričam sa vas par u paraleli pa kucam brzo da svima odgovorim pa možda tako izgleda. Evo, paziću da ne izgleda tako nadalje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:14 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Edit: da kažem da je ova rasprava blesava. Ljudi su evolutivno svaštojedi, tzv. omnivore, jedu i meso i (što bi rekao moj od skora omiljeni jućuber Brodie Moss kad pravi wrap sa sveže ulovljenom ribom) - some green shit and some red shit...


Ali sad se postavlja pitanje količine. Ti praljudi se sigurno nisu razbijali od mesa kao mi sada, jer je sabljastog tigra trabalo uloviti, mamuta sobaliti, a pri tome ne biti pojeden. Većina životinja je tada od ljudi bila ili brža ili jača ili oba. Pre će biti da su naši preci bili mahom vegetarijanci, skupljali bobice, travke, brstili žbunje, a meso videli tekako nađu neku crkotinu na zemlji. Zato ja mislim da je ovaj argument o našoj evolutivnoj predodređenosti za mesinu - sviraža.

Da pomenem i to da je, recimo, nama mesožderima prilično lako da pređemo na vegetarijansku ishranu. Dok je obrnuto dosta teže, ono, neuporedivo. Ovo sam proverio kod moje gospođe, koja je vegetarijanac poslednjih 25 godina. Kaže da kad bi sad pojela ovaj biftek, bila bi bolesna jedno dva dana.

docsumann docsumann 20:15 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

А за 500кг купуса-паприке-парадајза... треба и више да се залије.


piše žitarica, ne paprike.
to je 1 godina uzgoja, s relativno malo vode, ako ne griješim.


EDIT:
drago mi je da smo razriješili da količina u vezi krava nije pogrešna (preuveličana), kako mi se spočitavalo
maksa83 maksa83 20:16 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Jabuka nas nije mogla pobiti jer si na celoj šumi oko tvoje kuće imao tri jabuke i onda ih pojedeš u ta dva, tri meseca dok zriju i okreneš se zeki.

Vidi. Stani pred ogledalo i zini jako. Videćeš da si posle stotina i stotina hiljada godina evolucijje završio sa očnjacima i kutnjacima. To znači da su ti dati da kidaš meso, i žvaćeš zelenjavu ili bobice ili šta već uzbereš dok gologuz čučiš međ šibljem sa kopljem čekajući mahmuta.

End of stori.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:16 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Verujem da ti je klimav, da prostiš, zato što nećeš da razmisliš i ovo bi ti bio preveliki izlazak iz komfort zone.


Eh, sad, meni se čini da ti odbijaš da izađeš iz komfort zone, i ideš uskurac. Ja nisam vegetarijanac, i nije mi to zona komfora, nego su ovi tvoji argumenti slabi.
alselone alselone 20:17 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ti praljudi se sigurno nisu razbijali od mesa kao mi sada, jer je sabljastog tigra trabalo uloviti, mamuta sobaliti, a pri tome ne biti pojeden. Većina životinja je tada od ljudi bila ili brža ili jača ili oba. Pre će biti da su naši preci bili mahom vegatrijanci, skupljali bobice, travke, brstili žbunje, a meso videli tekako nađu neku crkotinu na zemlji. Zato ja mislim da je ovaj argument o našoj evolutivnoj predodređenosti za mesinu - sviraža.


Naprotiv Pajo, ovoliko voća i povrća nikako nismo mogli imati oko sebe. To nam je tek poljoprivreda dala.

Probaj brate da se prehraniš u šumi pa ćeš videti. Nema od toga ništa. Posle dva dana bi digao ruke od sakupljanja i otišao da loviš i pecaš.

Da pomenem i to da je, recimo, nama mesožderima prilično lako da pređemo na vegetarijansku ishranu. Dok je obrnuto dosta teže, ono, neuporedivo. Ovo sam proverio kod moje gospođe, koja je vegetarijanac poslednjih 25 godina. Kaže da kad bi sad pojela ovaj biftek, bila bi bolesna jedno dva dana.

Evo moja žena obrnuto.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:18 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Zaista nisam, nego pričam sa vas par u paraleli pa kucam brzo da svima odgovorim pa možda tako izgleda. Evo, paziću da ne izgleda tako nadalje.


Jesi, jesi, ili bar i meni tako deluješ. Što se bre nerviraš, alse, ovde nema agresivnih vegana, tu smo svi među svojima, čak je i doks dosta opušten.
docsumann docsumann 20:18 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Da pomenem i to da je, recimo, nama mesožderima prilično lako da pređemo na vegetarijansku ishranu.


pis of krek.

dok se nisam prešaltova na vegetarijanskiu ishranu, do svoje 24. godine, bio sam teški mesožder.
tad sam čak i slabo jeo povrće. mogao sam jedino paradajz, svjež kupus i zelenu salatu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:22 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Naprotiv Pajo, ovoliko voća i povrća nikako nismo mogli imati oko sebe. To nam je tek poljoprivreda dala.


A mesinu u prekomernim količinama koje sad konzumiramo nam poljoprivreda (njena grana - stočarstvo) nije dala?

maksa83 maksa83 20:22 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Spomenuo si Galapagos, pa ja kažem da nije tačno to što on kaže u knjizi, da su neandertalci živeli 30 godina. Naravno da nisam rekao da to ne piše, nego da to što piše nije tačno.

Uopšte to ne kaže u knjizi, vrsta o kojoj je reč je fikcija - epilog: neki opak virus je zbrisao čovečanstvo i preživela je neka gomilica koja se iskrcala na nem ostrvcetu u arhipelagu.
Na poslednjoj strani opisuje u šta je ta vrsta evoluirala milion godina kasnije. Pošto je nastala od današnjeg čoveka ta vrsta se vratila u more (najbliže što mi pada na pamet - kao neki čovekoliki tuljani) i pošto su im zubi odlazili putem dododa posle 30. godine a bili su im neophodni da love ribu na toliko im je posle milion godina bio srezan i životni vek.
alselone alselone 20:27 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

A mesinu u prekomernim količinama koje sad konzumiramo nam poljoprivreda nije dala?


Probaj da odeš u šumu tamo kod tebe, bar toga ima i provedi par nedelja a da nije jesen (čak i tada). Šta misliš da bi jeo? Bobice? Koliko bobica vidiš kada odeš u šumu? Koliko prosečna šuma tamo kod tebe ima voćaka a na koliko povrtnjaka naiđeš prilikom hajkinga?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:29 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Evo moja žena obrnuto.


Ne verujem. Imaju ti neki enzimi koji se luče da bi vario meso, i kad ga dovoljno dugo ne unosiš, lučenje prosto prestane. I onda kad strpaš punjenu pljeskavicu u usta, jer si digao ruke od vegetarijanstva, to onda nema šta da procesira u stomaku, i onda ti napravi sranje. To se posle vrati, ali treba vremena i patnje.

Ovo je dosta uprošteno objašnjenje koje sam dobio od žene.
Milan Novković Milan Novković 20:30 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
Zaista nisam, nego pričam sa vas par u paraleli pa kucam brzo da svima odgovorim pa možda tako izgleda. Evo, paziću da ne izgleda tako nadalje.


Jesi, jesi, ili bar i meni tako deluješ. Što se bre nerviraš, alse, ovde nema agresivnih vegana, tu smo svi među svojima, čak je i doks dosta opušten.

Malo morgen ih nema, a zašto misliš da Docs vežba i bilduje svaki dan?!

Možda je samo tihopasivno-agresivan na blogu pa se ne primeti!
maksa83 maksa83 20:30 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Probaj da odeš u šumu tamo kod tebe, bar toga ima i provedi par nedelja a da nije jesen (čak i tada). Šta misliš da bi jeo? Bobice? Koliko bobica vidiš kada odeš u šumu? Koliko prosečna šuma tamo kod tebe ima voćaka a na koliko povrtnjaka naiđeš prilikom hajkinga?

Šta jede brat naš šimpanza?
alselone alselone 20:31 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ne verujem.


E, jebiga, ako misliš da bih tako ličnu stvar slagao pa još radi poentiranja na blogu.
alselone alselone 20:32 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Šta jede brat naš šimpanza?


Voće.
Milan Novković Milan Novković 20:35 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Šta jede brat naš šimpanza?


Voće.

Šimpanze jedu sve, i love u grupama, čak i druge majmune.

Umeju da budu i dosta surovi.
maksa83 maksa83 20:35 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Voće

I lišće, i crve, i bube i oraje a vole da se počaste i malim majmunima:



alselone alselone 20:36 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Šimpanze jedu sve, i love u grupama, čak i druge majmune.

Umeju da budu i dosta surovi.


A i žive tamo gde ima voća dok je recimo neandertalac živeo suprotno od toga.
Koliko se na bobicama i voću može preživeti u ovim šumama?

maksa83 maksa83 20:37 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

E, jebiga, ako misliš da bih tako ličnu stvar slagao pa još radi poentiranja na blogu.

Ne zbog poentiranja na blogu nego što 'oćemo da ti uzmemo meso.

Ja od svih ljudi to razumem.

To ne znači da nećemo da ti uzmemo meso.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:37 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Ne verujem.


E, jebiga, ako misliš da bih tako ličnu stvar slagao pa još radi poentiranja na blogu.


Ne, bre, nego mislim da ti žena možda nije bila dovoljno dugo vegetarijanac, ili je možda na meso prešla postepeno. A moguće i da nisu svi ljudi isti po tom pitanju.
docsumann docsumann 20:38 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Moralni argument (ne želim da jedem nešto što je moralo biti ubijeno) je validan i razumem ga, ali dokazivanje da je bolje samo ovo ili samo suludo...


saglasan
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:43 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
A mesinu u prekomernim količinama koje sad konzumiramo nam poljoprivreda nije dala?


Probaj da odeš u šumu tamo kod tebe, bar toga ima i provedi par nedelja a da nije jesen (čak i tada). Šta misliš da bi jeo? Bobice? Koliko bobica vidiš kada odeš u šumu? Koliko prosečna šuma tamo kod tebe ima voćaka a na koliko povrtnjaka naiđeš prilikom hajkinga?


Znači, i meso na izvolte nam je dala poljoprivreda, relativno skoro. A tamo gde nije bilo da se ubere ništa, ni bobica na grani, ni tratinčica na zemlji, ljudi nisu živeli, a verovatno ni životinje.
angie01 angie01 20:47 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ne verujem. Imaju ti neki enzimi koji se luče da bi vario meso, i kad ga dovoljno dugo ne unosiš, lučenje prosto prestane. I onda kad strpaš punjenu pljeskavicu u usta, jer si digao ruke od vegetarijanstva, to onda nema šta da procesira u stomaku, i onda ti napravi sranje. To se posle vrati, ali treba vremena i patnje.

Ovo je dosta uprošteno objašnjenje koje sam dobio od žene.


bas tako- evo moj prijatelj, dugogodisnji vegetarijanac- vedzba, vozi bajs i igra basket svaki dan i izgleda kao mladic, iako vec ima dobre godine- jednom prilikom kada smo bili u Zagrebu i otisli u neku njihovu cuvenu piceriju na gornjem gradu, probao je od nas ostalih, parcence neke sunke, jer mu je tako zamirisala, a valjda i bilo raspolezenje, malo pica i slicno,...od cega mu je bukvalno pozlilo, jer mu se stomak iznenadio- prestao je da mu luci enzime koji mu nisu bili potrebni, pa je to malo mesa bilo kao da je progutao bombu.
mirelarado mirelarado 20:52 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pošto je nastala od današnjeg čoveka ta vrsta se vratila u more (najbliže što mi pada na pamet - kao neki čovekoliki tuljani) i pošto su im zubi odlazili putem dododa posle 30. godine a bili su im neophodni da love ribu na toliko im je posle milion godina bio srezan i životni vek.


I, što nije nevažno, inteligencija tog evoluiranog čoveka svedena je na minimum, jer se pokazala kao veoma štetna. Vonegat, one and only. :)
maksa83 maksa83 20:59 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

I, što nije nevažno, inteligencija tog evoluiranog čoveka svedena je na minimum, jer se pokazala kao veoma štetna. Vonegat, one and only. :)

And people still laugh about as much as they ever did, despite their shrunken brains. If a bunch of them are lying around on a beach, and one of them farts, everybody else laughs and laughs, just as people would have done a million years ago.

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:07 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

angie01


bas tako- evo moj prijatelj, dugogodisnji vegetarijanac- vedzba, vozi bajs i igra basket svaki dan i izgleda kao mladic, iako vec ima dobre godine- jednom prilikom kada smo bili u Zagrebu i otisli u neku njihovu cuvenu piceriju na gornjem gradu, probao je od nas ostalih, parcence neke sunke, jer mu je tako zamirisala, a valjda i bilo raspolezenje, malo pica i slicno,...od cega mu je bukvalno pozlilo, jer mu se stomak iznenadio- prestao je da mu luci enzime koji mu nisu bili potrebni, pa je to malo mesa bilo kao da je progutao bombu.


Iz mog ličnog primera: ja sam silom prilika (žena vegetarijanac, lakše mi je da klopam to što ona sprema, nego da kuvam za sebe) značajno smanjio količinu mesa koju jedem, recimo na par obroka nedeljno, i prvo što sam primetio posle nekog vremena je da ne osećam više onu težinu u stomaku kad se najedem roštilja, posle čega mi se obično prispava. Prosto, ove travuljine se dosta lakše vare. Ali onda kad je neka svetkovina, pa dođu gosti koji nisu vegetarijanci, onda i ja sa njima zabrazdim, posle toga mi baš teško pada to što sam pojeo. Osetno teže nego ranije. Znači, sigurno ima tu neka adaptacija koja se dešava, u oba smera.








alselone alselone 21:12 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ne osećam više onu težinu u stomaku kad se najedem roštilja, posle čega mi se obično prispava.


Ja sam jeo samo meso nedelju dana, fatty cuts za dva obroka dnevno, bukvalno bez ičega drugog, tzv. lion diet. Meso, so, voda. Repeat par dana.

Osećao sam se tako lagano, kao što ti pričaš. Prva stvar koja ti se desi je to da počneš da ispišavaš vodu sa šećerom, koja je zapavo višak. Mi čuvamo šećer u tkivima jer nam je neverovatno važan evolutivno i organizam ne zna da ga se zasiti. Ja sam gubio kilo dnevno, kao da sam se izduvavao.

Ispostavlja se, rekao bih, da je težina zapravo od testa i mlečnih proizvoda, jer se uz mesinu obično natučeš nekog leba i često i nekog sira.
angie01 angie01 21:21 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

posle toga mi baš teško pada to što sam pojeo.


moj nekadasnji sef, je na poslovna putovanja u Nis nosio neke tablete- nemampojmakoje- za brzo vartenje, jer su ga poslovni partneri tamo obavezno vodili na niski vozic- sve meso sa rostilja,..da bi mogao da stuce bar dve ture:)

znam da sad ima onaj Mezym forte, koji nadoknadjuje enzime i popravlja varenje, to se gutne tokom jela i posle nema problema...kako je objasnjavala drugarica lekar nekom ortaku kada joj se zalio na razne frke vezane za dajdzesting.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:23 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ispostavlja se, rekao bih, da je težina zapravo od testa i mlečnih proizvoda, jer se uz mesinu obično natučeš nekog leba i često i nekog sira.


E, da, vidiš, i to je moguće. Znaju ovi vegani šta rade, znači, ni meso, ni jaja ni mlečni proizvodi, dobro, srbi smo, bez lepinje se ipak ne može.

edit:
Ovo sa vodom i šećerom je čini mi se strongmen ovde pominjao, kao zastupnik tog novog keto-paleo pravca u fitnesu, u  čemu se on samopostavio za eksperta, razume se.



Milan Novković Milan Novković 21:36 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


srdjan.pajic
angie01


bas tako- evo moj prijatelj, dugogodisnji vegetarijanac- vedzba, vozi bajs i igra basket svaki dan i izgleda kao mladic, iako vec ima dobre godine- jednom prilikom kada smo bili u Zagrebu i otisli u neku njihovu cuvenu piceriju na gornjem gradu, probao je od nas ostalih, parcence neke sunke, jer mu je tako zamirisala, a valjda i bilo raspolezenje, malo pica i slicno,...od cega mu je bukvalno pozlilo, jer mu se stomak iznenadio- prestao je da mu luci enzime koji mu nisu bili potrebni, pa je to malo mesa bilo kao da je progutao bombu.


Iz mog ličnog primera: ja sam silom prilika (žena vegetarijanac, lakše mi je da klopam to što ona sprema, nego da kuvam za sebe) značajno smanjio količinu mesa koju jedem, recimo na par obroka nedeljno, i prvo što sam primetio posle nekog vremena je da ne osećam više onu težinu u stomaku kad se najedem roštilja, posle čega mi se obično prispava. Prosto, ove travuljine se dosta lakše vare. Ali onda kad je neka svetkovina, pa dođu gosti koji nisu vegetarijanci, onda i ja sa njima zabrazdim, posle toga mi baš teško pada to što sam pojeo. Osetno teže nego ranije. Znači, sigurno ima tu neka adaptacija koja se dešava, u oba smera.


Srki, razne težine i naduvavanja u organima za varenje su uglavnom od hrane biljnog porekla, dok problemi koje vežeš za meso vuku korenje ka količinama.

The sindrom je vrlo poznat i meni

A od biljaka - preterati sa fibers i lektinom, posebno, imaš gomilu vrlo "eksplozivnih" situaacije, od tih tegoba do skoro pa bolnih paralizovanja na trenutke, jedva smeš da se mrdneš.

Ajd dok šećer još i možeš da kontrolišeš, pa izbegneš višak kiseline u želucu i te vrste neprijatnosti, da bi zaobišao previše lektina treba ti više pažnje - svaka čast tvojoj ženi koja pazi, Docsu i sličinma, al mi aljkavi i lošije organizovani bi kao uglavnom vegetarijanci bi imali ili vrlo monotonu ishranu, ili neočekivane "probleme".
docsumann docsumann 21:46 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Srki, razne težine i naduvavanja u organima za varenje su uglavnom od hrane biljnog porekla, dok problemi koje vežeš za meso vuku korenje ka količinama.


prevelika količina proteina izaziva tromost.
tako npr. sportisi izbjegavaju obroke bogate mesom ili plodovima mora pred sam nastup.
alselone alselone 21:48 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

prevelika količina proteina izaziva tromost.


Prevelika količina ugljenih hidrata izaziva ono što zovu brain fog a slično je mamurluku.
milisav68 milisav68 21:49 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pajić
Iz mog ličnog primera:

Stigle te godine.

I ja sam primetio da mi je smanjena potreba za mesom, mada to zavisi i od godišnjeg doba, kao i koliko se bavim (da tako kažem) fizičkim poslom.
docsumann docsumann 21:50 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ajd dok šećer još i možeš da kontrolišeš, pa izbegneš višak kiseline u želucu i te vrste neprijatnosti, da bi zaobišao previše lektina treba ti više pažnje - svaka čast tvojoj ženi koja pazi, Docsu i sličinma, al mi aljkavi i lošije organizovani bi kao uglavnom vegetarijanci bi imali ili vrlo monotonu ishranu, ili neočekivane "probleme".


pokušavao sam ja da pređem i na vegansku ishranu.
al mi bilo zajebano. pogotovo proizvodi koji imaju sakriveno mlijeko i jaja u sebi.
uglavnom sad jedem samo domaći sir i jaja.
a mlijeko i jogurt - "Organica"

docsumann docsumann 21:52 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
prevelika količina proteina izaziva tromost.


Prevelika količina ugljenih hidrata izaziva ono što zovu brain fog a slično je mamurluku.


kolika je ta količina? to još nikad nisam iskusio.
alselone alselone 21:57 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

kolika je ta količina? to još nikad nisam iskusio.


Kako bih znao. Koja je prevelika količina mesa? Sigurno nije isto za sve.

Probaj da izguglaš "brain fog" i "carbs", naći ćeš svašta. Prvenstveno se odnosi na procesirane šećere ali za one osetljivije važi za sve.
Milan Novković Milan Novković 21:59 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
cassiopeia
docsumann
ono što je faktički nesporno je da je veganska ishrana etičnija i ekološkija.


Iskustva ljudi oko mene, vezano za vegansku ishranu, su da je neophodno unošenje saplemenata (posebno vitamina B12) kojih nema u biljnim namirnicama. Prirodni izvori vitamina B12 su meso, džigerica, riba, sir, mleko, jaja i školjke. Moja dobra drugarica je dugogodišnjom ishranom bez ovih namirnica dovela sebe do neuroloških tegoba i završila je na neurologiji. Kad kažem dugogodišnjom mislim na 15-ak godina, a možda i duže.


nisam vegan, pa ovo znam posredno.
da bi pokrila sav spektar nutritivnih potreba, veganska ishrana mora biti raznovrsna.
ako se pravilno sprovodi nema potrebe za suplementima.

ovo su neka osnovna pravila

For a healthy vegan diet:

eat at least 5 portions of a variety of fruit and vegetables every day
base meals on potatoes, bread, rice, pasta or other starchy carbohydrates (choose wholegrain where possible)
have some dairy alternatives, such as soya drinks and yoghurts (choose lower fat and lower sugar options)
eat some beans, pulses and other proteins
choose unsaturated oils and spreads, and eat in small amounts
drink plenty of fluids (the government recommends 6 to 8 cups or glasses a day)

Docs, ja te potpuno razumem i slažem se oko vegetarijanske hrane, što se tiče ukusa, kvaliteta, i rizika. Možeš da je imaš at-par sa svaštojedima, ali je potreban dodatbi napor.

A što se tiče vegana, jako su male šanse da je ona u proseku svih vegana danas ne zdrava, nego i približno zdravai, jako su male šanse (nagađam, pošto malo znam) da je lako izbalansirati ishranu. Ovaj komentar ti je na poprilično na visokom nivou, a detalji su jako bitni.

U vegan ishrani ima jako mnogo rizika od takozvanih "antinutrients", klasika uopšte kod hrane biljnog porekla, nego ti jaja i mleko kod vegetarijanstva pomažu. Ako ti jedan od njih, npr, smanji absorbciju gvožđa, pa postaneš malokrvan donekle, ne znači to da ćeš ti imati primetno niži kvalitet života, al brže dišeš, srce brže radi, .... nije zdravo na duži rok.

Ima puno primera - ti si natprosečno obrazovan vegetarijanac, prosečni, i vegetarijanci, a vegani skoro sigurno, podrivaju zdravlje.

Prosečni kažem, ne obrazovani i organizovani.

Evo, koga interesuje:

Antinutrients
Milan Novković Milan Novković 22:18 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Noviji programi vežbanja ne preporučuju trčanje u većoj meri nego dužu šetnju + sprintove + krato dizanje teških stvari + igra (gomila "nepravilnih" pokreta). Što bi zajedno bila simulacija evolutivno nadužeg perioda u kom smo proveli vreme kao vrsta i vrste koje su iza nas.

Da.

I prosto, što se tiče trčanja - što brže sagorevaš kalorije, više free radikala, i oni su štetni.

Svaka ćelija, u svakom danu, ima oko 1,000 - 10,000 DNK oštećenja, i ova razlika od reda veličine zavisi od više faktora, ali najviše od broja sagorenih kalorija u dana.

To se uglavnom popravi, ali:

- Uvek neko oštećene ne bude popravljeno, i doprinosi kumulativnom oštećenju ćelije, pa ide dalje ćelijskom deobom.

- Loša ishrana podriva popravljanje, i ako ne paze vegetarijanci su u većoj opasnosti, a vegani skoro sigurno.


alselone alselone 22:21 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Da.

Konačno neko da mi je rekao "da" na 400 komentara koje sam ispamovao ovde.
maksa83 maksa83 22:27 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Da.

Konačno neko da mi je rekao "da"

Ju mej nau kis d brajd.
alselone alselone 22:31 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ju mej nau kis d brajd.


A, ne, ne, ja sam se Gedži obećao neki dan kada mi je spontano i iz nepoznatih razloga, ali otvorenog srca i prostodušno, samo okačio sliku prosidbe.
Milan Novković Milan Novković 22:42 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Da.

Konačno neko da mi je rekao "da" na 400 komentara koje sam ispamovao ovde.

Da

To je na temu vežbanja kao wonder-drug, tj još vam uvek otrkivam komentare

Nisam vam sve pročitao, pa uskačem porpilično nasumice (u raljama sam DIY-a, pa su mi ovo samo pauze) ali sam primetio da ste se malo polarisali.

Raznovrsna ishrana, šta god da izbaciš rizikuješ, najverovatnije malo zato što je organizam resilient - pravi rezerve, ume da sintetiše sam dosta toga itd, ali možeš baš da podriješ zdravlje.

Jedna od najdugovečnijih grupa ljudi na svetu su japanci sa okinave - 60-70 stogodišnjaka na 100,000 ljudi, neverovatno, trostr5uko više od Amera.

I vidi problem sa znanjem i podacima - oni unose 10x više ugljenih hidrata od proteina na 100g proteina, 1000g ugljenih hidrata.

Ali, to skoro da ništa ne znači, šećeri u viškovima su smrt, ugljenih hidrata i njihovih metabolizama ima mnogo, neki prelazbi koraci u mtabolizmu jako mutageni, neki su neaktivni ili manje aktivni, i čim počneš neku ovako olaku i brzu analizu upetljaš se.

Plus članak koji ovo kaže ne spominje masnoća - dramatično bi mogao ovaj odnos u ishrani okinavljana da se promeni u učinku ako se promene masnoće - one idu u svku ćelijsku membranu, ...

... i onda dobaciš i do najistraživača (zaboravimo medije i prepisivanje,pa nas amatere) koji otvoreno kažu - nemaju pojma šta i kako se dešava "u sredini" metabolizma mnogih ugljenih hidrata - zašto i kada su neki mutageni, zašto i kada uglavnom nisu.

Pa imaš one neke ciklične koji su baš jako mutageni, recimo iz cigareta, zagorelih belačevina - i oni, vidi tugu, podrivaju u DNK jednu specifičnu kombinaciju nukleotida - a ima tih kombinacija baš puno u nekim genima što učestvuju u poravci dnk OŠTEĆENJA.

Pa na to ide fakat da je ta šteta 4-fazna, i u svakoj fazi možeš, opet ishranom, da značajno smanjiš rizik ...

... itd
alselone alselone 22:45 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

I još jedna stvar za koju se sećam iz prethodnih rasprava da se ti Milane ne slažeš ali ja mislim da je važna a to su blagodeti umerenog i kontrolisanog gladovanja.
Milan Novković Milan Novković 22:48 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
alselone
Da.

Konačno neko da mi je rekao "da"

Ju mej nau kis d brajd.

Sve teški mangup na ovom blogu

Al vidi ovo, oko cmakanja - u nekom našem demou eLearnign sistema ja uzeo MIT kurs iz elektronike, ok.

Pa kažem nedavno aj da dodam još jedan - iz imunologije, cool.

I profa u jednoj lekciji objašnjava zašto majke vole toliko da cmaču bebe, zašto ih je evolucija tako izbrusila.

Kaže, indikacije su da majka ljubljenjem bebe pokupi antigens sa bebine kože, telo joj razvije antibodies, i isporuče se kroz mleko i sisanje - tj bakterije na koži lica bebe imaju najveće šanse da bibi donesu sledeću infekciju ....
zilikaka zilikaka 22:49 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ja mislim da je važna a to su blagodeti umerenog i kontrolisanog gladovanja.

Jes, i onda budeš neurozan pa se svađaš po blogu.
Milan Novković Milan Novković 22:52 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
I još jedna stvar za koju se sećam iz prethodnih rasprava da se ti Milane ne slažeš ali ja mislim da je važna a to su blagodeti umerenog i kontrolisanog gladovanja.

Umerenog i kontrolisanog - cool, ja sam više bio protiv dugoročnijeg, gde si predugo u ketonskoj fazi - nemogućnost nemitohondrijskog snabdevanje ćelija energijom podriva zdravlje ćelija čiji su neki delovi predaleko od mitohondrija, npr nervnih.
angie01 angie01 22:52 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

koliko ste se ovde o klopi ispricali, kao iz zdravstvenih razloga, da sam morala da pojedem ostatke od rucka i jos da narucim cevape iz "Drvceta".
angie01 angie01 22:53 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Jes, i onda budeš neurozan pa se svađaš po blogu


evo ja, upravo priznala kako sam umirila azdaju.
mesan mesan 22:57 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
docs
a o etičkoj implikaciji, suvišno je pričati.

Etička implikacija u ishrani nema puno smisla.


Sve je trivijalno rešeno u praksi, odavno.



alselone alselone 23:01 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Sve je trivijalno rešeno u praksi, odavno.

alselone alselone 23:02 16.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

gde si predugo u ketonskoj fazi - nemogućnost nemitohondrijskog snabdevanje ćelija energijom podriva zdravlje ćelija čiji su neki delovi predaleko od mitohondrija, npr nervnih.


E, sada, duga ketonska faza od gladi ili duga ketonska faza zbog zero carb ishrane. Da li je jednako?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana