Gost autor

SRBIJA - masovna grobnica radnika!

Filip Mladenović RSS / 16.02.2020. u 11:47

Pogrebna i policijska kola
Pogrebna i policijska kola
Pre dve godine, moj dragi prijatelj i kolega, novinar Velimir Ilić, sa kojim sam imao čast da saradjujem u dnevnom listu "BORBA" i u TV produkciji "VIN", napisao je tekst o gradjevinskom radniku Nebojši Turoviću, nastradalom 29. avgusta 2018. na gradilištu u ulici Kneza MIloša u centru Beograda, na mestu gde se nekada nalazila američka ambasada. 

"Sećam se jednom, u vreme one ozbiljne države Jugoslavije, u tv-dnevniku su pričali o nekoj rudarskoj nesreći. Gledaš i slušaš, a u grudima boli i steže i nije ti dobro dok ih spasioci garave otimaju kubicima obrušene zemlje koja im je odnela desetinu kamarata, a njih poštedela da i dalje, roveći joj po utrobi, kopaju deci hleb, a sebi penziju.

Moj otac, podbočivši desnom rukom lice, plakao je gledajući taj dnevnik, nadajući se da ga niko od ukućana ne vidi... A svi smo plakali, ali niko nikom nije priznao. Samo je mama u jednom času rekla: ‘Ajde, sad, vreme je za spavanje, mora se sutra u školu.

Od tada, kad god bih čuo da je nastradao radnik ili rudar, osećao sam se kao da mi je život odneo nekog bliskog. Možda su to bili tek samo treptaji podsvesnog straha da se tako nešto moglo dogoditi mom ocu, električaru ili možda osećaj socijalne solidarnosti i uzajamnog sažaljenja nas dece iz radničkih porodica.

A prošle sedmice, kad je, na samo par stotina od ulice u kojoj stanujem, na gradilištu pod obrušenim zidom nedorušene nekadašnje Ambasade SAD, poginuo Kraljevčanin Nebojša Turović (56), prvo sam osetio bes. Neopisiv bes, proistekao iz činjenice da Nebojšu nije usmrtila njegova nepažnja niti ga je zatrpao samo taj nedorušeni zid.. Nebojšu su UBILI!

Ubio ga je nemar neodgovornih ljudi, ubile su ga olako potpisane dozvole nezajažljivim investitorima, prozvoljne, možda čak i nestručne, ali svakako površne kontrole lakomislenih inspektora, komisija i raznoraznih nadzornika čiji je potpis prethodio početku radova na neobezbeđenom gradilištu.

Ubila ga je suluda politička pohlepa da Beograd pošto-poto bude „grad hiljadu kranova", pohlepa koja generiše lavirinte višespratne korupcije, nezakonitosti, zloupotreba, rada na crno...

Da, i pokojni Nebojša, diplomirani ekonomista, radio je, u svojoj 56. godini, na crno, silom prilika kao građevinac. Devet godina (!) je radio na crno, borbom za golu egzistenciju sateran u močvaru, među krokodile, pred čeljusti poslodavcima kojima je država ozakonila pravo da surovo eksploatišu, stvarajući feudalni kapitalizam.

Objašnjavajući šta se desilo na gradilištu budućeg kompleksa luksuznih stanova „Kneza Miloša Rezidens", v.d. direktora Inspektorata za rad Stevan Đurović, upro je prstom na lanac odgovornih - od investitora i podizvođača, do gradske vlasti u Beogradu.

„Ovde je problem što svi imaju svoj deo odgovornosti. Dozvolu za izgradnju ovog objekta je doneo grad Beograd, kontrolu ima gradski sekretarijat za inpekcijiski nadzor, trebalo je da oni iskontrolišu", rekao je Đurović.

Taj zid „uopšte nije potporni zid", to je, reče Đurović, ostatak nekog ranijeg objekta i bio je „apsolutno neobezbeđen". Ni on sam ne zna „kako je mogla da se dobije dozvola" i kaže da izvođač radova koje je investitor angažovao - snosi svu odgovornost.

Inspektori su, saznali smo dan posle nesreće, utvrdili da ima i krivične odgovornosti, a Đurović je najavio da će „sigurno biti krivičnih prijava".

Danas je šesti dan od nesreće, a peti nakon što su obnarodovane činjenice o lancu odgovornosti, prepoznatljivom skoro do imena i prezimena. Krivičnih prijava nema, a prozvani ćute. Čeka se, valjda, da hronična bolest kratkog pamćenja u Srba odnese još jednu žrtvu u zaborav, šta li?

Ćute i novinari, ne pitaju, izbegavajući da dirnu u još jedan od osinjaka u kojima su privatni interesi investitora, političara i korumpirane birokratske mašinerije važniji od javnog interesa građana da žive u uređenoj državi.

Nebojšinu smrt, to ubistvo nemarom i bez predumišljaja, mediji zaobilaze, ne zapitkuju, ne traže odgovore ko će Nebojšu nositi na savesti, ako savesti ima. Postalo je oportuno po svaku cenu biti klimogavo beskičmen i ne narušavati idilu u kojoj je politički nekorektno i ravno nancionalnoj izdaji prozivati one koji, „vredno i marljivo", drže svakodnevne konferencije za štampu, uveravajući nas u neopipljivu dobrobit.

Da li još nekog Nebojšu treba da zatrpa nedorušeni zid na gradilištu? Treba li da se nemirno brdo u Grdeličkoj klisuri, pohovano tankim betonskim slojem znanja i stručnosti, obruši i na nečji život?

Čekaćemo, ćutke. Ćutaćemo da ne narušimo tu idilu na tržištu magle, dok se investitori, direktori, nadornici, ministri, projektanti i izvođači nadmudruju ko nije kriv. Ćutaćemo i dok im šef države tercira naređenjima da brdo pomere tamo gde neće ugrožavati ničiju odgovornost.

Ćutke ćemo čekati da opet ubiju nekog Nebojšu."

I evo, juče je ponovo na istom gradilištu poginuo još jedan gradjevinski radnik, star 61 godinu.

Od 2006. do danas poginulo je 580 radnika na svojim radnim mestima širom Srbije!

I!?

Samo dva sudska procesa, sa simboličnim zatvorskim kaznama za odgovorne poslodavce od po 1 godinu!

I dok nas uporno i bezobrazno zamajavaju apsolutno sporednim temama, i dalje vezanim za naciju, veru i seksualno opredeljenje, Srbija je postala grobnica u proseku oko 50 radnika godišnje, koji izgube život  na svom radnom mestu.

I za te ubijene radnike NIKO ne odgovara, pored toliko zakona, službi i inspekcija zaduženih i dobro PLAĆENIH  da brane elementarna socijalna i ekonomska prava!? 

P.S. Koliko je ova država apsurdna i cinična, govori i primer Beogradjanina Dobrice Veselinovića,  kome je organizovano sudjenje i koji je kažnjen zbog organizovanja protesta u Beogradu povodom smrti dvojice radnika, Stefana Dabetića (26) i  Aleksandra Šimunova (41) na gradilištu „Beograda na vodi" 14. septembra 2018. godine. Veselinović je pred sudom izjavio da su „krivi" što su organizovali protest na kojem su ukazali na odgovornost Vlade i Ministarstva građevinarstva za smrt radnika, rekavši i da on, kao organizator, prihvata „punu odgovornost za ovaj čin, i da je spreman da snosi sve posledice".

Tokom 2018. godine na gradilištima u Srbiji poginula su 53 radnika, a više stotina je povređeno na radu. Od januara 2013. do kraja 2017. godine, 187 ljudi je umrlo zbog povreda na radu.

Dakle, kažnjen je Dobrica Veselinović zbog organizovanja protesta, a sudjenja i kazne za sve odgovorne koji su izazvali smrt dva radnika,  Stefana Dabetića  i Aleksandra Šimunova, NIJE UOPŠTE BILO!!! NITI ĆE!

RADNICID U SRBIJI.

 

 

Atačmenti



Komentari (539)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 22:51 21.02.2020

Re: SRBIJA

Al komentar pišem zato što me je bik potsetio na nedavan "prilog" na Fejsu kako je jedina korida izvan Španije bila u Srbiji, i kuriozitet je da je, igleda, baš skoro svo gledalište navijalo za bika




Prihvaćeno kao sušta istina!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:55 21.02.2020

Re: SRBIJA

Prihvaćeno kao sušta istina!


Lažu.
Sad čitam onaj tekst i nađem ovo
Pred njim je zver iz Galicije teška 4 tone

Kao bik bio težak 4 tone.

Mnooogo je kume.
mirelarado mirelarado 22:58 21.02.2020

Re: SRBIJA

hoochie coochie man
ako nije tačno možemo mi ovde da ga proglasimo kao istinito


Korida na Tašmajdanu

Bilo o tome nešto skoro na nekim televizijama.


Tek sad sam se prisetila da sam pre izvesnog vremena saznala za ovo, od jedne sveznajuće beogradske face. :)
mirelarado mirelarado 23:00 21.02.2020

Re: SRBIJA

hoochie coochie man
Prihvaćeno kao sušta istina!


Lažu.
Sad čitam onaj tekst i nađem ovo
Pred njim je zver iz Galicije teška 4 tone

Kao bik bio težak 4 tone.

Mnooogo je kume.


Dobro, malo su preterali s težinom, da bi bilo spektakularnije...
Milan Novković Milan Novković 23:10 21.02.2020

Re: SRBIJA

mirelarado
hoochie coochie man
Prihvaćeno kao sušta istina!


Lažu.
Sad čitam onaj tekst i nađem ovo
Pred njim je zver iz Galicije teška 4 tone

Kao bik bio težak 4 tone.

Mnooogo je kume.


Dobro, malo su preterali s težinom, da bi bilo spektakularnije...

Mora malo!

U priči su, isto, jednog bika (dal drugog) dvaput ubili - prvo ga je ubio dal toreador, pa ga je onda ubio i glavni na ... kako bejaše, već sam zaboravio, a uredno pročitao ... mislim da blog potpuno dezorijentiše nas radnike, seljake i poštenu inteligenciju
floki floki 23:46 21.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Da ne živim ovde gde živim, voleo bih da živim u Italiji.

Amin. Najljepša zemlja na svijet


сагласан, 100% :)

да сам финансијски независан (и ако једног дана будем), тамо бисмо запалили...

главни аргумент мом клинцу да живи у италији је тај што се тамо за доручак једе сладолед :)))

ево лепа прича - The Humble Brilliance of Italy’s Moka Coffee Pot
maksa83 maksa83 00:11 22.02.2020

Re: SRBIJA

главни аргумент мом клинцу да живи у италији је тај што се тамо за доручак једе сладолед :)))

Ja pre 2 nedelje jeo sladoled u slastičarni u kojoj je oficijelno izmišljena stracciatella.

E, stigla peć!

I u Metrou ima ono 00 brašno!

Nisam siguran da ću stići da je probam ovog vikenda. :(
floki floki 00:22 22.02.2020

Re: SRBIJA

Па ништа, сад да разбијеш боцу шампањца о пећ кд туриш прво тесто унутра...

капуто брашно, напуљско?

таман да испробаш све оне керефеке од оног твог италијана вита... супер звучи
maksa83 maksa83 00:46 22.02.2020

Re: SRBIJA

Koje su izbrisane, stvarno?
Ako ne računamo EU, jer to je još veoma daleko od stvarnog brisanja granica.

Ne, to su realno izbrisane granice. Građanin bilo koje države EU može da živi i radi (i penzioniše se, nezavisno od toga gde je radio) u bilo kojoj državi EU, a granice ni fizički ne postoje. Ne da ne pokazuješ pasoš nego nemaš pojma da si prešao iz jedne zemlje u drugu.

Osim ako nisi Englez od pre neki dan. (Kakvi debili, ubr.)

Meni se nekako čini da je više bilo usitnjavanja nego ukrupnjavanja kroz istoriju.
Posle prvog rata se crtale granice naveliko, a i ono što je tad ukrupnjenuo kasnije se usitnilo (Čehoslovačka, Jugoslavija, SSSR)

To je zato što si ograničio vizuru sopstvenim životnim vekom, što je šašavo.

Nemačka je postala jedna država pre 150 godina, Italija je isto počela da se sastavlja negde polovinom XIX veka, tad negde su se sastavili i švajcarski kantoni, Francuska se sastavila par vekova pre toga, sad su svi oni u EU. Današnja Kina je nastala sastavljanjem 7 kraljevstava pre otpr. 2K godina. Mnogo pre toga si imao rodovske zajednice, pa pleme, pa hordu, pa...

Da ne pričamo o zemljama kao što je Amerika gde nacija kako je ti vidiš ne postoji.
gedza.73 gedza.73 01:04 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa
Ja pre 2 nedelje jeo sladoled u slastičarni u kojoj je oficijelno izmišljena stracciatella.

kažu da ako dva Italijana govore a ne razumeju se onda ovaj koji ne razume pita drugog da li je iz Breše ili Bergama. inače, ako pričaš za Bergamo, Srbija je dosta vezana za taj grad. na žalost.
edit
u stvari ne samo Srbija nego zemlje ex-Yu.

gedza.73 gedza.73 01:14 22.02.2020

Re: SRBIJA

hoochie coochie man
Bilo o tome nešto skoro na nekim televizijama.

Imaju Italijani zanimljivu emisiju koja se emituje u udarnom terminu. Između dnevnika i filma. Ima u njoj svačega. davno su se bili zakačili za jednu vračaru, baba na privatnoj televizija vaćarila lakoverne, počne da im odgovara, oni krenu da je istražuju...
baba sekla bršljan pored televizije u sitne parčiće, pakovala u kese i prodavala po 100 eu. Srećne brojeve za lutriju... mislim da su je nabili u ćorku. lažne diplome, lažne dozvole, lažne slepe penzionere koji vze automobile...

I dok su bila ova dvojica



u najavi kaže jedan (po sećanju)
- svi ste čuli za Srbiju ali da li ste čuli da u Srbiji postoje destilerije?
U tom trenutku ulazi crnkinja, odevena... u stvari više razdevena... u stilizovanu uniformu stjuardese, nosi polsužavnik sa flašom, dve čaše za brendi sa tečnošću koja je poprimila boju bureta, nazdravljaju i kaže jedan

- Kad bi imali ovo cela Italija bi letela

ja gled'o. bez daha.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:31 22.02.2020

Re: SRBIJA

Nemačka je postala jedna država pre 150 godina, Italija je isto počela da se sastavlja negde polovinom XIX veka, tad negde su se sastavili i švajcarski kantoni, Francuska se sastavila par vekova pre toga,


I, primeti, sve su nastale na nacionalnom principu (osim te čudne švajcarske) i sve one danas vrlo dobro znaju gde su im granice iako se ne terenu ne vide, tj ne vidi ih slučajni prolaznik.

Pripadnost naciji je postala lepak koji će izmiriti te koji su se tukli oko kante vode, jesu se tukli, ali su osećali da imaju nešto zajedničko, naciju, ili sve te nemačke držvice koje su ujedinile u jednu nemačku državu, osetili su da im je nešto zajedničko, nacija, ili kad su Francuzi odlučili da je pripadnost naciji, a ne podaništvo kralju, ono što im je važnije, pa uzvikivali upravo to, živela nacija.

U tom pokretu, evropskom, ne istočnjačkom, stvaranja nacionalnih država, se nekako našla i Srbija, i Srbi su, što intuitino što mukom naterani, krenuli u pravljenje svoje države.

To mora da bude nešto što godi srpskom uhu, evropski pokret, velike nacije prave svoje nacionalne države, a neka mala Srbija, skoro u isto vreme pokušava koliko je u njenoj moći da i ona napravi svoju.
I malo po malo, uz mnogo pameti, a bez mnogo rata, napravi je.
Tako stane u red sa velikima, makar po tom pitanju.

I sad, kad sve te velike nacije, ni ne pomišljaju da ukinu svoje države, mogu se eventualno praviti savezi sa drugima, savezi ovog ili onog nivoa, ali o ukidanju nacionalnih država ni govora nema, jer je neozbiljno i pomisliti da bi Nemci pristali da nestane Nemačke, Francuzi da nema Francuske, Italijani Italije, zašto bi sad Srbi trebalo da odstupe od tog evropskog modela, koga su u svoj toj muci devetnaestog veka uspevali da prate?

Evropa jeste kontinent nacionalnih država, Srbija je u Evropi, i nema nikakve logike da od tog principa odustane.
Posebno ne Srbija koja ima iskustvo odustajanja od nacionalne države, ito mnogo gorko iskustvo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:33 22.02.2020

Re: SRBIJA

- Kad bi imali ovo cela Italija bi letela


Normalno, dobra rakija može da "tera" avion :)
maksa83 maksa83 02:25 22.02.2020

Re: SRBIJA

(osim te čudne švajcarske)

Nije samo Švajcarska, imaš npr. i Belgiju koja je sastavljena od Valonaca i Flamanaca (i nešto malo Nemaca) što su ti otpr. Srbi i Hrvati, pri čemu čak ne dele ni jezik kao mi i susjedi. Sve te evropske grofovije i srezovi su se međusobno ozbiljno krljali dok se nisu sastavili u države, kao što su se pre 70 godina (praktično prekjuče) krljale međusobno i te države da bi se na kraju sastavile u EU.
neumoran neumoran 07:19 22.02.2020

Re: SRBIJA

gedza.73
@hoochie coochie man

setio sam se još jedne priče (a u vezi traktora).
Direktor u Landiniju (malo nakon rata) napusti firmu i počne sa proizvodnjom drugog tipa mašina (u svom selu nekih dvadesetak km dalje).
...

Da li su to traktori koji su se (licencno, naravno) pravili kod nas u Rakovici i u našoj transkripciji (da prosti mirela) zvali 'Olandinci'?
neumoran neumoran 07:27 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Jedna nacija jedna država, princip koji je izgleda efikasan.

Jedino što možemo sigurno da pratimo kroz istoriju je ukrupnjavanje zajednica i brisanje granica, nacionalne države su samo korak u tom procesu.

Normalno!
No, ne moramo mi Srbi baš da prednjačimo u tom procesu brisanja granica.
neumoran neumoran 07:30 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
главни аргумент мом клинцу да живи у италији је тај што се тамо за доручак једе сладолед :)))

Ja pre 2 nedelje jeo sladoled u slastičarni u kojoj je oficijelno izmišljena stracciatella.

E, stigla peć!

I u Metrou ima ono 00 brašno!

Nisam siguran da ću stići da je probam ovog vikenda. :(

Da li od toga brašna može da se pravi kačamak?
neumoran neumoran 07:33 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Koje su izbrisane, stvarno?
Ako ne računamo EU, jer to je još veoma daleko od stvarnog brisanja granica.

Ne, to su realno izbrisane granice. Građanin bilo koje države EU može da živi i radi (i penzioniše se, nezavisno od toga gde je radio) u bilo kojoj državi EU, a granice ni fizički ne postoje. Ne da ne pokazuješ pasoš nego nemaš pojma da si prešao iz jedne zemlje u drugu.

Osim ako nisi Englez od pre neki dan. (Kakvi debili, ubr.)

Meni se nekako čini da je više bilo usitnjavanja nego ukrupnjavanja kroz istoriju.
Posle prvog rata se crtale granice naveliko, a i ono što je tad ukrupnjenuo kasnije se usitnilo (Čehoslovačka, Jugoslavija, SSSR)

To je zato što si ograničio vizuru sopstvenim životnim vekom, što je šašavo.

Nemačka je postala jedna država pre 150 godina, Italija je isto počela da se sastavlja negde polovinom XIX veka, tad negde su se sastavili i švajcarski kantoni, Francuska se sastavila par vekova pre toga, sad su svi oni u EU. Današnja Kina je nastala sastavljanjem 7 kraljevstava pre otpr. 2K godina. Mnogo pre toga si imao rodovske zajednice, pa pleme, pa hordu, pa...

Da ne pričamo o zemljama kao što je Amerika gde nacija kako je ti vidiš ne postoji.

A i komunisti su govorili da ćemo jednog dana svi biti drugovi!
No, što ti reče - da se ne ograničavamo sopstvenim životnim vekom.
predatortz predatortz 09:12 22.02.2020

Re: SRBIJA

Nije samo Švajcarska, imaš npr. i Belgiju koja je sastavljena od Valonaca i Flamanaca (i nešto malo Nemaca) što su ti otpr. Srbi i Hrvati,


Otprilike se toliko i mrze.
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:24 22.02.2020

Re: SRBIJA

Da li su to traktori koji su se (licencno, naravno) pravili kod nas u Rakovici i u našoj transkripciji (da prosti mirela) zvali 'Olandinci'?

Jeste Rakovica pravila traktore po njihovoj licenci, ovde se zvanično zvao "zadrugar" a zvao ga kako je ko hteo, kod mene često i landinac.
gedza.73 gedza.73 09:50 22.02.2020

Re: SRBIJA

'Olandinci'?

nisam siguran. znam da su ove italijanske zvali 'landin' sa nepostojanim 'i' na kraju.
Od licenci su u brašovu Rumuni po Fiat licenci pravili Univerzal.

da ne budu samo traktori, a i da zagušim blog, ovi su iz sedamdesetih od obične nadogradnje na turbozeti (isto It licenca) u maloj metalskoj radionici došli do evropskog vrha

na fabričkoj šasiji rade nadogradnju za takozvane stočare.

pravo pitanje što mi u Srbiji tek sad pokušavamo da stignemo igrače koji postoje decenijama i što i mi nemamo ne bilo kakvu nego nikakvu industriju koja ima neke svoje korene, iskustvo, ime, kvalitet šta god i koja bi bila prepoznata na, pa makar i nižem nivou, evropskom tržištu.
Mislim da smo pravi pokazni primer kako ne treba da se radi (gledajući našu posleratnu, od četres pete, istoriju).


Ujedno u mestu gde se nalazi fabrika sa slike Nikola Grbić je igrao u lokalnom klubu.

edit

hoochie coochie man
ovde se zvanično zvao "zadrugar" a zvao ga kako je ko hteo, kod mene često i landinac.

kao narod smo poprilično maštoviti sa davanjem imena raznim alatkama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:53 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
(osim te čudne švajcarske)

Nije samo Švajcarska, imaš npr. i Belgiju koja je sastavljena od Valonaca i Flamanaca (i nešto malo Nemaca) što su ti otpr. Srbi i Hrvati, pri čemu čak ne dele ni jezik kao mi i susjedi. Sve te evropske grofovije i srezovi su se međusobno ozbiljno krljali dok se nisu sastavili u države, kao što su se pre 70 godina (praktično prekjuče) krljale međusobno i te države da bi se na kraju sastavile u EU.

Ali ima razlika, bitna za naš slučaj.
Oni su se krljali, pa kad su se sastavili prestali da se krljaju, mi smo u pravo krljanje ušli tek kad smo se sastavili.
Pa što bismo i pomišljali na bilo kakvo sastavljanje više?

Tada, osamnaeste, je još i imalo nekog smisla, svi su imali neke svoje razloge za sastavljanje, opravdane ili neopravdane, što se Srba tiče pokazalo se neopravdane, ali sada i razmišljati o tome je katastrofa.
Ne dobija se ništa sastavljanjem, novo krljanje bi bilo izvesno.

Ja se trudim da shvatim što je nekim ljudima ideja o sastavljanju tako prijemčiva ali ne uspevam jer zaista ne vidim šta bismo dobili time.
maksa83 maksa83 10:17 22.02.2020

Re: SRBIJA

Oni su se krljali, pa kad su se sastavili prestali da se krljaju, mi smo u pravo krljanje ušli tek kad smo se sastavili.

Ti opet pričaš o SFRJ, ja pričam o globalnim dugoročnim procesima. SFRJ je kao i AU i SSSR bila imperija koja je nastala ne baš skroz voljnim (mada je skvakako postojala ta ideja kao vrlo jaka u nekim slojevima) udruživanjem naroda i država koje nikad nisu postojjale pa se sledstveno i raspala, kao i AU, i SSSR. Bila je velika kasarna sponzorisana da uspori kopneni nalet SSSR-a i raspuštena je kad je pretnja nestala, po šavovima koji su možda bili baš zato nacrtani unapred.

Ja se trudim da shvatim što je nekim ljudima ideja o sastavljanju tako prijemčiva ali ne uspevam jer zaista ne vidim šta bismo dobili time.

To je bar banalno - kada si veći i masivnijji nisi laka meta za okolne marodere, imaš više para, ljudi, svega, tvoja pregovaračka moć oko bilo čega je veća. Ovo radi na svim nivoima, od firmi pa do država.

Zašto je Rusija država sa missing limb sindromom koja ne prihvata da se SSSR raspao, zašto bi da vrati nekako sve te državice, i zašto FSB sponzoriše "suverenističke" pokrete po EU i navija za njen raspad?
vcucko vcucko 10:22 22.02.2020

Re: SRBIJA

Milan Novković

Mora malo!

U priči su, isto, jednog bika (dal drugog) dvaput ubili - prvo ga je ubio dal toreador, pa ga je onda ubio i glavni na ... kako bejaše, već sam zaboravio, a uredno pročitao ... mislim da blog potpuno dezorijentiše nas radnike, seljake i poštenu inteligenciju

Reč "toreador" ne postoji u španskom jeziku. To je izmislio Bize, kad mu je zafalilo slogova za ariju. Španci se smeju kad čuju. Postoji "torrero" kao zbirna imenica za sve učesnike. Postoje ovi koji uvodno muče i mrcvare bika, npr. "picador" koji mu bode one strelice. I postoji "matador", taj je glavna faca, on ubija bika mačem.
predatortz predatortz 10:26 22.02.2020

Re: SRBIJA

zašto FSB sponzoriše "suverenističke" pokrete po EU i navija za njen raspad?


Zato što Rusija ima viševekovno iskustvo sa evropskim pokušajima ekspanzionizma i zauzimanja njene teritorije radi pljačke resursa, uz zatiranje domaćeg stanovništva.

Logično je činiti sve da ti neprijatelj bude slabiji.

A kada pričamo o SSSR, čiji ljubitelj nisam, mene fascinira jedna činjenica - iako je taj režim slovio za zločinački, prema poraženoj Nemačkoj koja je činila neviđena zverstva nad civilima u SSSR, poneo se gospodski onda kada je imao priliku da sve to vrati.

Ako mene pitaš, trebali su. Kao što smatram da su Srbi trebali vratiti Hrvatima i muslimanima za oba svetska rata.
A nismo vratili, pa nam se ponavlja.
maksa83 maksa83 10:27 22.02.2020

Re: SRBIJA

koji mu bode one strelice. I postoji "matador", taj je glavna faca, on ubija bika mačem.

Matador bukvalno znači "ubica" (šp. matar - ubiti).
maksa83 maksa83 10:31 22.02.2020

Re: SRBIJA

Zato što Rusija ima viševekovno iskustvo sa evropskim pokušajima ekspanzionizma i zauzimanja njene teritorije radi pljačke resursa, uz zatiranje domaćeg stanovništva.

O kakvom viševekovnom iskustvu pričamo? Pored 2. svetskog rata gde su Nemci krenuli da osvoje i zatru bukvalno sve (i Napoleon je radio to isto) Rusi su kao i svi drugi imali ratove sa susednim državama, a širili su itekako sopstvenu teritoriju na račun drugih naroda. Mislim, kako su svi oni kosooki postalo deo Rusije? Žarko želeli. Kako da ne...
freehand freehand 10:35 22.02.2020

Re: SRBIJA

Mislim, kako su svi oni kosooki postalo deo Rusije? Žarko želeli. Kako da ne...

Dobro,i Garibaldi je morao malo da ubeđuje one neke tvrdoglave oko te ujediniteljske ideje. Nije ni to išlo baš glatko.
maksa83 maksa83 10:36 22.02.2020

Re: SRBIJA

Ako mene pitaš, trebali su. Kao što smatram da su Srbi trebali vratiti Hrvatima i muslimanima za oba svetska rata.
A nismo vratili, pa nam se ponavlja.

Onda nemaš pravo da se ljutiš kad ti anđa lepi Vukovare i Srebrenice, pošto je to upravo - to, samo po tebi traljavo obavljeno.
predatortz predatortz 10:38 22.02.2020

Re: SRBIJA

O kakvom viševekovnom iskustvu pričamo? Pored 2. svetskog rata gde su Nemci krenuli da osvoje i zatru bukvalno sve (i Napoleon je radio to isto)


Ne govorim samo o ratovima, nego o jasnim i neskrivenim namerama.
Današnji zapadni svet, takođe, ima jasne namere da skrlja Rusiju i baci je na kolena ekonomski, vojno i politički. Pokušavaju to na razne načine.
Zašto bi Rusija sedela skrštenih ruku i čekala sudbinu koju su joj namenili?

E, sad dolazimo do onog čega se ti i ja pribojavamo i oko čega imamo saglasje.
Naše dupe će tu biti najizloženije.
Evo, krenulo je ono što sam rekao da će da krene ako mi ostanemo izvan NATO.
Za sad na nas pujdaju kučiće, ali doći će i do ozbiljnih kerova.
neumoran neumoran 10:40 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Oni su se krljali, pa kad su se sastavili prestali da se krljaju, mi smo u pravo krljanje ušli tek kad smo se sastavili.

Ti opet pričaš o SFRJ, ja pričam o globalnim dugoročnim procesima. SFRJ je kao i AU i SSSR bila imperija koja je nastala ne baš skroz voljnim (mada je skvakako postojala ta ideja kao vrlo jaka u nekim slojevima) udruživanjem naroda i država koje nikad nisu postojjale pa se sledstveno i raspala, kao i AU, i SSSR. Bila je velika kasarna sponzorisana da uspori kopneni nalet SSSR-a i raspuštena je kad je pretnja nestala, po šavovima koji su možda bili baš zato nacrtani unapred.

Ja se trudim da shvatim što je nekim ljudima ideja o sastavljanju tako prijemčiva ali ne uspevam jer zaista ne vidim šta bismo dobili time.

To je bar banalno - kada si veći i masivnijji nisi laka meta za okolne marodere, imaš više para, ljudi, svega, tvoja pregovaračka moć oko bilo čega je veća. Ovo radi na svim nivoima, od firmi pa do država.

Zašto je Rusija država sa missing limb sindromom koja ne prihvata da se SSSR raspao, zašto bi da vrati nekako sve te državice, i zašto FSB sponzoriše "suverenističke" pokrete po EU i navija za njen raspad?

Mašala za boldovano!
Mislim da ne bi bilo loše da ti to malo bolje proučiš.
No, svejedno - državni procesi su ciklični, čas sinteza, čas dezintegracija.
Što se tiče nas (Srba), mislim da bi nekoliko vekova trebalo da odustanemo od 'integracija' i pozabavimo se sobom.
maksa83 maksa83 10:41 22.02.2020

Re: SRBIJA

Dobro,i Garibaldi je morao malo da ubeđuje one neke tvrdoglave oko te ujediniteljske ideje. Nije ni to išlo baš glatko.

Morali su i na severu da se ubeđuju oko toga sa austrijancima, zato tamo sada možeš da jedeš i picu i palentu i špagete, a možeš i kezešpecl i kajzeršmarm...
predatortz predatortz 10:43 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Ako mene pitaš, trebali su. Kao što smatram da su Srbi trebali vratiti Hrvatima i muslimanima za oba svetska rata.
A nismo vratili, pa nam se ponavlja.

Onda nemaš pravo da se ljutiš kad ti anđa lepi Vukovare i Srebrenice, pošto je to upravo - to, samo po tebi traljavo obavljeno.


Vukovar i Srebrenica su ne samo traljavo, nego i glupo odrađene. U pogrešno vreme. To je kao da ja tebe prebijem u tinejdž dobu, pa sad ti dođeš, u ovim našim zrelim godinama, pa mi zbog toga opališ šamar.
Naravno da ćeš ti ispasti kreten.
Vraćati je trebalo odmah nakon pobede, dok ceo svet još ključa i radi to isto.
neumoran neumoran 10:43 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Ako mene pitaš, trebali su. Kao što smatram da su Srbi trebali vratiti Hrvatima i muslimanima za oba svetska rata.
A nismo vratili, pa nam se ponavlja.

Onda nemaš pravo da se ljutiš kad ti anđa lepi Vukovare i Srebrenice, pošto je to upravo - to, samo po tebi traljavo obavljeno.

Dobri poznavaoci tvrde da su u Vukovari neki drugi prvi stradali, a, takođe, da je u Srebreničkom kraju bilo štošta pre same Srebrenice.
Mislim, da ne misliš da podržavam ubijanje zarobljenika - samo malo balansiranijeg pristupa.
Ne moramo mi Srbi biti najortodoksniji AntiSrbi.
maksa83 maksa83 10:44 22.02.2020

Re: SRBIJA

Za sad na nas pujdaju kučiće, ali doći će i do ozbiljnih kerova.

Ja ne bih brinuo, evo bio pre neki dan Šojgu, poklonio Vučiću neke svoje slike.
freehand freehand 10:44 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Dobro,i Garibaldi je morao malo da ubeđuje one neke tvrdoglave oko te ujediniteljske ideje. Nije ni to išlo baš glatko.

Morali su i na severu da se ubeđuju oko toga sa austrijancima, zato tamo sada možeš da jedeš i picu i palentu i špagete, a možeš i kezešpecl i kajzeršmarm...

Nije isto. Južni Tirol je otimanje teriotrije, Garibaldi je stvarao "nacionalnu državu" a o tome se ovde govorilo.
A inače sve ok, ti i u Rusiji sad imaš mešavinu ravnookih i kosookih sa bogatom i mešanom kuhinjom na izbor.
neumoran neumoran 10:44 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Dobro,i Garibaldi je morao malo da ubeđuje one neke tvrdoglave oko te ujediniteljske ideje. Nije ni to išlo baš glatko.

Morali su i na severu da se ubeđuju oko toga sa austrijancima, zato tamo sada možeš da jedeš i picu i palentu i špagete, a možeš i kezešpecl i kajzeršmarm...

Pa to možeš i u Srbiji!
To nije nikakvo specijalno dostignuće.
maksa83 maksa83 10:47 22.02.2020

Re: SRBIJA

Pa to možeš i u Srbiji!

Kezešpecil i kajzeršmarm mogu samo ako ih sam napravim. Oko ovog prvog bih se možda potrudio da me ne mrzi, ali kajzeršmarm su mi, šta znam, potpuno nezanimljivi, a i kojćemi pored svega što su Turci ostavili...
predatortz predatortz 10:50 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Za sad na nas pujdaju kučiće, ali doći će i do ozbiljnih kerova.

Ja ne bih brinuo, evo bio pre neki dan Šojgu, poklonio Vučiću neke svoje slike.


Rusija, kao ni druge imperije, ništa ne poklanja.
Ako od njih hoćeš nešto da dobiješ, moraš nešto da im daš.
Sve ovo o čemu mi ovde pričamo je na osnovu nedovoljnih informacija za smislen sud.
Ja bih nas, uprkos svemu, vezao uz NATO i Zapad. Više puta sam objašnjavao zbog čega, da se ne ponavljam i da ne navlačim sebi kučiće na nogavice.
Međutim, nisam siguran da bi to na kraju dobro ispalo. Na osnovu informacija koje sad imamo, meni to u ovom momentu izgleda kao bolje rešenje. U konačnici, ko zna...
maksa83 maksa83 10:50 22.02.2020

Re: SRBIJA

Nije isto. Južni Tirol je otimanje teriotrije, Garibaldi je stvarao "nacionalnu državu" a o tome se ovde govorilo.

Ali jeste isto. Praviš državu pa tu i tamo štrpneš šta nije baš evidentno 100% tvoje. Ali to su sve procesi i procesi. Tvrđave po jadranu su sagradili Venecijanci, sa sve onom u Kotor... a danas su turistička atrakcija koja valja plastične gondole i kuka zbog turističke najzede.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:50 22.02.2020

Re: SRBIJA


Ti opet pričaš o SFRJ

SFRJ i kraljevina Jugoslavija su samo pokazatelj, očigledan primer, šta se desi kad se pojavi nešto što je prepreka uspostavljanju ili postojanju nacionalnuh država Srba i Hrvata npr.
Težnja nacija da prave svoju državu, državni razlog, je očigledna ne samo kod balkanskih nacija, primeri koje si ti naveo, Italija i Nemačka, su još očigledniji.
To je toliko jak motiv da nacije stupaju u rat kako bi to ostvarili.
Nije samo naš rat tome dokaz, Grci i Turci su se klali oko nacionalnih država itekako, i još to nisu raščistili.
Asocijacija država, nacionalnih, kakva je EU, uopšte nije dokaz, niti postoje naznake da će ona poništiti postojanje nacionalnih država i oslabiti taj poriv nacija za sopstvenom državom.

Asocijacija je bilo svakakvih, ima ih i biće ih, postoje i asocijacije u kojima je Srbija i danas (cefta, eventualni tzv mini šengen) i nije isključeno, i uopšte ne bi bilo loše da nestane neka asocijacija u kojoj bi bile Srbija i Hrvatska zajedno.
Ali da u to uđu kao samostalne i samosvojne države, i da taj savez ne dovodi u pitanje njihovo postojanje a kamoli da ga poništava.

To je bar banalno - kada si veći i masivnijji nisi laka meta za okolne marodere, imaš više para,


Kada si veći i masivniji to je bolje, zato je lakše i bolje Nemcima nego Srbima, ali toliki si koliki si, ne može Srbija biti veća nego onolika koliko ima Srba.
Njen izbor je ili da bude tolika kolika je, ili da je nema.
A pošto je Srbija negde na sredini i po površini i po stanovništvu evrposkih dimenzija države, ne može se reći da je premala i da takva ne treba da opstane.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:57 22.02.2020

Re: SRBIJA

Praviš državu pa tu i tamo štrpneš šta nije baš evidentno 100% tvoje

Ovo sad je karikiranje.
Pa nije to matematka da se sve slaže u decimalu, pa ako je baš svaki Italijan u Italiji, i ako u Italiji nama ni jednog čoveka kiji nije Italijan, onda je Italija nacionalna država Italinana, ako taj uslov ne zadovoljava, onda nije.

maksa83 maksa83 11:00 22.02.2020

Re: SRBIJA

A pošto je Srbija negde na sredini i po površini i po stanovništvu evrposkih dimenzija države, ne može se reći da je premala i da takva ne treba da opstane.

Teško da je na sredini, po broju stanovnika sa svojih 7 miliona (i rapidno opada) mi spadamo u male, egal smo sa Bugarskom, Austrija ima nešto više (i nesagledivo veću ekonomsku snagu) iznad su Mađari sa svojih 12 miliona, dalje je Poljska sa 38 miliona (minus ne znam koliko miliona koji su otišli u London), sve ostale evropske države su ozbiljno veće (Italija - 60 miliona (da, da)). Iza nas su samo Hrvati (4 mil.) i Slovenci (njih osamnaest, dvaes, koliko ih ima)...
maksa83 maksa83 11:02 22.02.2020

Re: SRBIJA

Ovo sad je karikiranje.
Pa nije to matematka da se sve slaže u decimalu, pa ako je baš svaki Italijan u Italiji, i ako u Italiji nama ni jednog čoveka kiji nije Italijan, onda je Italija nacionalna država Italinana, ako taj uslov ne zadovoljava, onda nije.

Ne znam kakvo je to karikiranje, sve to na granicama je ko kome više otme, pa tako dobiješ Italijane u Austriji i Austrijance u Italiji. Sud Tirol (imao sam sa njima poslovna posla, naravno da je posao dobila austrijska firma i ako je teritorija italijanska) su većinski Austrijanci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:05 22.02.2020

Re: SRBIJA


Teško da je na sredini

Sad baš i ne mogu da jurcam te podatke, ali siguran sam da jeste, čak mislim i malo iznad, u gornjoj polovini spiska država pravljenog po površini i broju stanovnika.

maksa83 maksa83 11:09 22.02.2020

Re: SRBIJA

Ako od njih hoćeš nešto da dobiješ, moraš nešto da im daš.

Ne razumem baš, mi dobijemo Šojguove slike a zauzvrat ćemo ... šta?
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:09 22.02.2020

Re: SRBIJA


Ne znam kakvo je to karikiranje, sve to na granicama je ko kome više otme

Pa jeste tako jbg.
Svud.
Osnova svake takve države su nacija i treitorija, ideal da što više pripadnika nacije bude obuhvaćeno išto više teritorije.
To je ideal, a ne ispada uvek ideLno, nikada ne ispada, pa onda koškanja i negde se uspostavi linija.
predatortz predatortz 11:11 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Ako od njih hoćeš nešto da dobiješ, moraš nešto da im daš.

Ne razumem baš, mi dobijemo Šojguove slike a zauzvrat ćemo ... šta?


Videćemo.
Nadam se, ne glave naše dece.
neumoran neumoran 11:14 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
A pošto je Srbija negde na sredini i po površini i po stanovništvu evrposkih dimenzija države, ne može se reći da je premala i da takva ne treba da opstane.

Teško da je na sredini, po broju stanovnika sa svojih 7 miliona (i rapidno opada) mi spadamo u male, egal smo sa Bugarskom, Austrija ima nešto više (i nesagledivo veću ekonomsku snagu) iznad su Mađari sa svojih 12 miliona, dalje je Poljska sa 38 miliona (minus ne znam koliko miliona koji su otišli u London), sve ostale evropske države su ozbiljno veće (Italija - 60 miliona (da, da)). Iza nas su samo Hrvati (4 mil.) i Slovenci (njih osamnaest, dvaes, koliko ih ima)...

Lihtenštajn, Luksemburg, Andora, Vatikan, Estonija, Letonija, Litvanija, Finska, Norveška, Češka, Slovačka, Crna Gora, Severna Makedonija, Albanija, Moldavija, Malta, ...
maksa83 maksa83 11:14 22.02.2020

Re: SRBIJA

Sad baš i ne mogu da jurcam te podatke, ali siguran sam da jeste, čak mislim i malo iznad, u gornjoj polovini spiska država pravljenog po površini i broju stanovnika.

Po površini smo oko pola (sa Kosovom), po broju stanovnika smo ispod pola, s tim da zadnjih deset mesta zauzimaju države tipa Andora, Monako, San Marino i ostala Isle of Man. koje imaju stanovnika kao Mirijevo.

Kucaš europe countries by population pa izabereš tabelu koja ti se više sviđa.
maksa83 maksa83 11:15 22.02.2020

Re: SRBIJA

Nadam se, ne glave naše dece.

A jebiga, to je sve što ih zanima.
gedza.73 gedza.73 11:15 22.02.2020

Re: SRBIJA

samo da dodam, u vezi ove polemike, da je Srbija podeljena na tri dela kao i da joj je deo teritorije (Baranja) oduzet i predat drugoj nacionalnoj državi-republici (koja je bila na strani gubitnika u II svetskom ratu... a i u I prvom) sa privremenim statusom u federalnoj državi.

Potpuno suprotno od slučaja It-Au.
Italija je promenila stranu (čuvena izreka beš rat gde italijani ne promene stranu a Francuzi se ne predaju) i kao pobednik dobila deo susedne teritorije gubitnika.

u stvari i nije suprotno. Srbija je tada izgubila rat, pobednici su joj oduzeli deo teritorije, stavili pod privremenu upravu i podelili radi lakšeg kontrolisanja.

možda ta priča Trentino Alto Adiđe može da bude poučna za nas. Kako smo mi i ono što je moglo da bude u sastavu Srbije izgubili pasivnom i podaničkom politikom naše ratno-poratne političke elite koja je kapitulirala.

Ono što su naši preci u periodu nastanka nacionalnih država na tlu Evrope stvorili od Srbije su u samo par odluka komunistički političari predali na tacni drugim nacijama. Koje u EU ulaze po tim novim, na njihovu korist, granicama.
neumoran neumoran 11:19 22.02.2020

Re: SRBIJA

gedza.73
samo da dodam, u vezi ove polemike, da je Srbija podeljena na tri dela kao i da joj je deo teritorije (Baranja) oduzet i predat drugoj nacionalnoj državi-republici (koja je bila na strani gubitnika u II svetskom ratu... a i u I prvom) sa privremenim statusom u federalnoj državi.

Potpuno suprotno od slučaja It-Au.
Italija je promenila stranu (čuvena izreka beš rat gde italijani promene stranu a Francuzi se ne predaju) i kao pobednik dobila deo susedne teritorije gubitnika.

u stvari i nije suprotno. Srbija je tada izgubila rat, pobednici su joj oduzeli deo teritorije, stavili pod privremenu upravu i podelili radi lakšeg kontrolisanja.

zmožda ta priča Trentino Alto Adiđe može da bude poučna za nas. Kako smo mi i ono što je moglo da bude u sastavu Srbije izgubili pasivnom i podaničkom politikom naše političke elite

Ono što su naši preci u periodu nastanka nacionalnih država na tlu Evrope stvorili od Srbije su u samo par odluka komunistički političari predali na tacni drugim nacijama. Koje u EU ulaze po tim novim, na njihovu korist, granicama.

Srpski komunisti kažu da je to baš kul i vrh - i da je trebalo da daju još mnogo više.
Jer - nacionalna država je prevaziđen obrazac.
Do mojega!
maksa83 maksa83 11:23 22.02.2020

Re: SRBIJA

Do mojega!

Ajde sad ono fića-makarska-farmerke, dugo nije bilo...
neumoran neumoran 11:27 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Do mojega!

Ajde sad ono fića-makarska-farmerke, dugo nije bilo...

?
Odoh sada na pijac u Bubanj Potok da se malo družim sa narodom.
predatortz predatortz 11:30 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Nadam se, ne glave naše dece.

A jebiga, to je sve što ih zanima.


Pa slušaj, i Jugoslavija se raspala tačno po smernicama kojim je Kominterna videla nacionalno pitanje u toj zemlji.

Kad je dupe jedino što imaš da ponudiš, a više puta smo pokazali da mozga baš i nemamo, onda dupe i daješ, dupetom plaćaš.

To je ono što ne mogu da objasnim Anđi i sličnim, ali čudi me da ne mogu tebi. Mi još nismo slobodni ljudi, još smo u vlasti klike kojoj su Srbi i Srbija zadnja rupa na svirali.
No, ima i do nas. Očigledno smo glupi da se sami oslobodimo.
No, ni to nije nikakvo čudo. U WWI su ginuli najbolji, u WWII smo se podelili i isklali međusobno, a posle toga su platili oni najpametniji i oni koji su znali nešto da rade. Zaseli su oni laki na pištolju. U građanskim ratovima su nas vodili učenici tih koji su zaseli. Glupo, pogrešno i sa okasnelim reakcijama. Najbolja deca su krenula da odlaze. Kvalitet stanovništva, njegov intelektualni potencijal, je već sto godina u opadanju.
Ovo su samo završni radovi. Najgluplji, od nas ne naročito pametnih koji smo ostali, ovde su uzeli sve poluge.
Majmun je ušao u tenk!
Ko očekuje išta dobro u toj situaciji, veći je majmun od onog u tenku.
Projekat uništavanja srpskog naroda, fizičkog, intelektualnog, moralnog, verskog... je u završnoj fazi.


Edit:
Moderatora obavestio ja, greškom kad sam ispravljao greške u kucanju. Odustao od ispravke.
maksa83 maksa83 11:37 22.02.2020

Re: SRBIJA

Odoh sada na pijac u Bubanj Potok da se malo družim sa narodom.

Kulinarski tip of d dej - ako budeš prolazio kroz Ralju, umesto u Zeleni Čair (gde ima smisla samo kad radi bašta, a sad ne radi pošto je hladno) pre ulaza produži još samo malo do same Ralje u kafanu "kod Moše" gde imaju sasvim sasvim pristojne škembiće u saftu + iznenađujuće dobre ćevape. Vrlo pošten domaćin, vrlo povoljno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:45 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Sad baš i ne mogu da jurcam te podatke, ali siguran sam da jeste, čak mislim i malo iznad, u gornjoj polovini spiska država pravljenog po površini i broju stanovnika.

Po površini smo oko pola (sa Kosovom), po broju stanovnika smo ispod pola, s tim da zadnjih deset mesta zauzimaju države tipa Andora, Monako, San Marino i ostala Isle of Man. koje imaju stanovnika kao Mirijevo.

Kucaš europe countries by population pa izabereš tabelu koja ti se više sviđa.

E hvala.
Nalazio sam negde te tabele.

E to "sa Kosovom" otvara drugu, zanimnjivu priču o ovonj temi, nacionalnih država.
Šta treba da je proiritet, nacija ili teritorija?
Kosovo više nije teritorija koja je nastanjena srpkom nacijom, pa ima li elemenata da se smatra svojom?

Ali RS jeste, treba li nju brojati u srpske teritorije?

Ja verujem da je to "načertanije" kojim se sada treba rukivoditi u razmišljanjima o srpskoj nacionalnoj državi.

Jer, izgleda da mnogo toga ovde još nije privedeno kraju, da će ovde biti još berlinskih kongresa.
gedza.73 gedza.73 12:09 22.02.2020

Re: SRBIJA

predatortz
u WWII smo se podelili i isklali međusobno, a posle toga su platili oni najpametniji i oni koji su znali nešto da rade. Zaseli su oni laki na pištolju. U građanskim ratovima su nas vodili učenici tih koji su zaseli.

u nekom grubom, sirovom poređenju (na stranu ideologija) nakon rata su kao komunistički (više rukovodstvo i njihovi polsušnici) ljotićevci ubijali, kao nedićevci paktirali sa okupatorom a kao Švabe pljačkali.


Dovoljno je videti da su bolji status imale Titove štafete u muzeju nego Miroslavljevo jevanđelje u podrumu.

Inače i Hrvati i muslimani svojataju Miroslavljevo jevanđelje uglavnom se pozivajući na izvore iz posleratne jugoslovenke literature tvrdeći kako Srbi nisu postojali u dvanaestom pošto su nastali tek stvaranjem nacija u XIX. ovi prvi su čak rekli kako neće da ga razbiju iako je pisano na ćirilici i što je Vukovar bio razoren
vcucko vcucko 12:42 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83


Da ne pričamo o zemljama kao što je Amerika gde nacija kako je ti vidiš ne postoji.

Postoji supernacija, nadnacija.
Koja u svakoj prilici maše zastavom, ili je kači na trem od kuće, ili peva himnu ili ono "from the mountain to the prairie, god bless america", kako god.
I tu zastavu i te pesme smatra prirodnom zastavom i himnom planete Zemlje. I 'oće da baci bombe ko to ospori.
Mislim, stvarno...
freehand freehand 13:19 22.02.2020

Re: SRBIJA

i Slovenci (njih osamnaest, dvaes, koliko ih ima)...

19. Borut Čorb, štajerski konjušar ih je značajno pojačao brojčano i osakatio moralni prosek dežele.
freehand freehand 13:21 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Ako od njih hoćeš nešto da dobiješ, moraš nešto da im daš.

Ne razumem baš, mi dobijemo Šojguove slike a zauzvrat ćemo ... šta?

Nešto što nije američko, nemačko, francusko ili britansko, Vučićevo, Stefanovićevo ili Peconijevo.
Znači, moralo bi da se štrpne nešto od Arapa, jebiga.
freehand freehand 13:25 22.02.2020

Re: SRBIJA

Pa slušaj, i Jugoslavija se raspala tačno po smernicama kojim je Kominterna videla nacionalno pitanje u toj zemlji.

Sad najmanje osam Amerikanaca na internetu širi istinuo tome da su Amerikanci, Nemci i NATO u stvari pratili Kominternine planove...
predatortz predatortz 13:30 22.02.2020

Re: SRBIJA

freehand
Pa slušaj, i Jugoslavija se raspala tačno po smernicama kojim je Kominterna videla nacionalno pitanje u toj zemlji.

Sad najmanje osam Amerikanaca na internetu širi istinuo tome da su Amerikanci, Nemci i NATO u stvari pratili Kominternine planove...


Granice po kojim se Jugoslavija raspala je zacrtala Kominterna.

Amerikance, Britance i ostale je bolelo uvo da se time bave sve dok su novonastale države imale nameru da im budu lojalne.


freehand freehand 13:37 22.02.2020

Re: SRBIJA

Granice po kojim se Jugoslavija raspala je zacrtala Kominterna.

Kako da ne. Inače, banovine sam crtao ja.
predatortz predatortz 13:40 22.02.2020

Re: SRBIJA

freehand
Granice po kojim se Jugoslavija raspala je zacrtala Kominterna.

Kako da ne. Inače, banovine sam crtao ja.


SFRJ se nije raspala po granicama banovina nego se raspala po avnojevskim granicama. Njih su pravili komunisti, a poklapaju se sa Kominterninim viđenjem nacionalnog pitanja u Jugoslaviji, po kom je Srbe i Srbiju trebalo što više potisnuti u stranu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:58 22.02.2020

Re: SRBIJA

freehand
Granice po kojim se Jugoslavija raspala je zacrtala Kominterna.

Kako da ne. Inače, banovine sam crtao ja.

Što to lupaš opet?
Ajd kaži ko je, gde i kad iscrtao te linije.
Nadam se, i pored svega se nadam, da nećeš ponavljati floskule o avnoju.

Ako i to sebi dozvoliš, reci koji tačno učesnik avnoja je to radio, nije avnoj držao olovku i vukao linije po karti, neki čovek je to morao da radi, jel bilo rasprave, jesu li se usaglašavali predlozi, ili je već gotovo rešenje, doneto ko zna odakle, tu samo izvkano.
neumoran neumoran 14:22 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83
Odoh sada na pijac u Bubanj Potok da se malo družim sa narodom.

Kulinarski tip of d dej - ako budeš prolazio kroz Ralju, umesto u Zeleni Čair (gde ima smisla samo kad radi bašta, a sad ne radi pošto je hladno) pre ulaza produži još samo malo do same Ralje u kafanu "kod Moše" gde imaju sasvim sasvim pristojne škembiće u saftu + iznenađujuće dobre ćevape. Vrlo pošten domaćin, vrlo povoljno.

Normalno da neću zaobići!
Samo neka je saftno!
SInoć išao da 'opravim kompjutor' drugaru kojemu ne mogu da kažem da se tim glupostima više ne bavim - i on potom kaže - ajde da svratimo kod komšija 'Trandafilovića'.
Naravno, kod njih svaki šesti puta možeš da uhvatiš slobodno mesto bez najave.
Kaže drugar - ajmo onda do 'Male Slavije'.
Ja kažem da sam predobro ručao (faširane šnicle, krompir koji sam sam pržio - i kisela paprika 'somborka' ... koju nisam ja kiselio, ali sam nosio gajbicu) - tako da ću ja samo da mu pravim društvo.
I gledam ja jelovnik - mislim, sve mi previše ... kaže drugar, moraš nešto.
OK - i naručim malu pljeskavicu sa kajmakom. I svež kupus.
Jer - ne pamtim kada sam jeo pljeskavicu poslednji puta.
Eeee, ljudi moji - bez obzira što sam bio skoro sit, to je bilo toliko ukusno da sam smazao u slast.
freehand freehand 14:27 22.02.2020

Re: SRBIJA

predatortz
freehand
Granice po kojim se Jugoslavija raspala je zacrtala Kominterna.

Kako da ne. Inače, banovine sam crtao ja.


SFRJ se nije raspala po granicama banovina nego se raspala po avnojevskim granicama. Njih su pravili komunisti, a poklapaju se sa Kominterninim viđenjem nacionalnog pitanja u Jugoslaviji, po kom je Srbe i Srbiju trebalo što više potisnuti u stranu.

Jeste, i u tom planu Бондстиљ stoji posred Ferizaja
vcucko vcucko 19:12 22.02.2020

Re: SRBIJA

maksa83

Mislim, kako su svi oni kosooki postalo deo Rusije? Žarko želeli. Kako da ne...

Dok Ruska Imperija nije zatvorila Vrata Naroda, u Evropu su redovno, ciklički, provaljivali Mongoli. Divlji i nepismeni. I činili neviđen zulum, ubijali, palili i pljačkali redom.

Danas su Mongoli grupa indolentnih stočara, pacifikovana votkom i ćirilicom.
Zaslugom isključivo Ruske Imperije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:21 20.02.2020

Pa ko je ovde komunjara!?

Ne uvažavate neosporne ekonomske činjenice, ne prihvatate
ogromne kulturne, umetničke, sportske, civilizacijske uspehe tokom tih 40 godina Brozovog režima, pa zar takav odnos nije tipično komunjarski!?
gedza.73 gedza.73 13:53 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

ogromne kulturne, umetničke, sportske, civilizacijske uspehe tokom tih 40 godina Brozovog režima

bio bih ti-vam zahvalan ako bi-ste mogli da nam... ako bi mogao da mi pojasniš korelaciju uspeha Novaka Đokovića sa tim što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić ja bih ti baš bio zahvalan. Ili uspeh vaterpolo reprezentacije. Možda matematičara na međunarodnim takmičenjima

evo još 'neospornih' ekonomskih pokazatelja iz doba SFRJ

Stalni porast cena izazivao je nemir, zabrinutost i osećaj egzistencijalne ugroženosti. Sve češće su kritikovane izjave u kojima je obećavano zauzdavanje inflacije, iako je roba poskupljivala iz dana u dan. U problemima su se našli sindikalni aktivisti budući da je „oštro reagovanje“ radnika, naročito onih sa nižim primanjima, onemogućavalo „objašanjavanje i tumačenje“ novih ekonomskih mera. „Cene namirnica skaču, ja smanjujem na odeći i obući, tek da ne idem pocepan“; „Za 100 grama kobasice treba da radim jedan sat


statistički pokazatelji „jugoslovenskog privrednog čuda“ vešto su maskirali probleme koji su trajno opterećivali jugoslovensku privredu i izazivali ne samo ekonomske, nego i političke krize. Ubrzani privredni rast i porast standarda je pre svega bio zasnovan na inostranoj pomoći i stranim kreditima. Skupa prozivodnja na zastarelim mašinama, niska produktivnost i loša kvalifikaciona struktura radnika predstavljali su teško breme i uticali na slabu konkurentost jugoslovenske privrede. Stvarao se tako začarani krug načelnog zalaganja za život u okvirima mogućnosti i preširokog investiranja u projekte koji su ozbiljno opterećivali jugoslovenske finansije. Odlivanje nekvalifikovane radne snage u inostranstvo je uspelo da uspori, ali ne i da zaustavi stalni porast nezaposlenosti. Produbljivanje jaza između bogatih i siromašnih delova zemlje, zaoštravalo je retoriku, pogodovalo pojavi nacionaliz(a)ma i uticalo na sve veća razimoilaženja u državnom vrhu.

Oprobani recept „rešavanja“ strukurnih ekonomskih problema neprestanim zaduživanjem nastavio se i u 70 – tim godinama. Krediti su, međutim, predstavljali samo kupovinu vremena budući da je, uprkos velikom investiranju, u periodu 1960–1980 Jugoslavija ostvarila samo 70 % efikasnosti Turske, Grčke, Španije i Portugala



imam još citata ukoliko bude potrebno
gedza.73 gedza.73 13:57 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?


Filip Mladenović
Ne uvažavate neosporne ekonomske činjenice

ne uvažavamo

Začini, kafa i južno voće, artikli koji su minimalno trošeni i u međuratnom periodu, postali su sinonim za luksuz. Uvoz kafe je bio simboličan – 375 tona u prvom polugodištu 1954, naspram prosečnih 6 850 tona (1935–1938)


Investiciona potrošnja je rasla brže od nacionalnog dohotka zemlje, a porast proizvodnje je uglavnom bio rezultat porasta zaposlenosti, a ne i porasta produktivnosti. Ostvareni privredni rast bio je ekstenzivan – proizvodnja je bila skupa, a većina preduzeća je rashode pokrivala neprestanim povećanjem cena, što je dovelo do opadanja ionako skromne kupovne moći građana.


prema zvaničnoj teoretskoj listi troškova života Saveznog zavoda za statistiku prosečna realna plata kvalifikovanog radnika (u sklopu četvoročlane porodice) u 1956 godini je pokrivala oko 71, 1 % ukupnih troškova života. Zarada nekvalifikovanog radnika – samca podmirivala je tek 57, 1 % izdataka.

Rezultati nedovoljno reprezentativne, ali svakako indikativne ankete sprvedene u trinaest niških preduzeća bili su porazni. Ispostavilo se da i radnici I kategorije, odnosno oni sa najvećim platama, mogli sebi i članovima porodice da kupe po jedno odelo i 1 – 2 para cipela godišnje, da se voze tramvajem jednom u deset dana i odu, zajedno sa članovima porodice, dva puta mesečno u bioskop i jednom u pozorište


prema nekim pokazateljima, navodi Patric Hyder Patterson, Jugoslavija je bila i dalje relativno nerazvijena.

U strukturi potrošnje ishrana je, zbog stalnog porasta cena, i dalje učestvovala se oko 50 %

„Nedovoljne finansijske mogućnosti“ predstavljale su osnovni razlog zbog koga su ispitanici svoje slobodno vreme provodili u kućama. Rezultati jedne druge, mnogo reprezentativnije ankete, sprovedene 1958. godine, pokazali su da je od ispitanih 165 903 radnika i službenika zaposlenih u 200 preduzeća širom Jugoslavije, njih 70 000, odnosno 42 %, radilo prekovremeno po dva sata

Kako su niske i strogo kontrolisane cene sirovina učinile proizvodnju nerentabilnom, 1964. godine cene su administrativno povećane u prehrambenoj industriji, poljoprivredi, energetici i obojenoj metalurgiji. Diferencijalno oporezivanje, sistem premija i regresa, navodi dalje Branko Horvat, ali i administrativne intervencije u spoljnoj trgovini održavali su, ili čak povećavali, disparitet cena. Poslovna klima se razlikovala od sektora do sektora, a preduzeća su pokušavala da se izbore za povećanje cena. Kao ilustraciju navodimo podatak da je Savezni zavod za cene 1961. godine primio 12.800 molbi za povećanje cena, a 1961. čak 69 000

Na prehrambene proizvode i stan odlazilo je, u proseku, 3 / 4 budžeta četvoročlane porodice, a porodica slabije plaćenog radnika je, kako bi pokrila ove izdatke, trošila 85 % - 90 % primanja. Povećanje plata nižih kategorija uglavnom je gutao rast cena prehrambenih proizvoda. Dok su platežno sposobniji delovi stanovništva mogle ublažavati skok cena menjanjem strukture potrošnje, siromašniji slojevi nisu imali prostora za manevar, pa je njih inflacija najviše pogađala, obzirom da se stana i hrane nisu mogli odreći. Ogorčeni situacijom, radnici, posebno oni sa primanjima ispod 20 000, su neprestano pisali sindikatima i partijskim čelnicima, ističući da cene i norme stalno rastu, a plate stoje ili zaostaju u upozoravali „da je sve teže izlaziti na kraj“. Najviše žalbi bilo je na plate, teške stambene prilike, nisku kupovnu moć i nedostupnost robe široke potrošnje koja se mogla naći u trgovinama. „Ako treba pritegnuti kajiš, nek bude i tako, al zašto ga samo radnik mora pritezati“; „Udarili u luksuz i revije mode, a mi nemamo ni najnužnije“; „Kad sam pre rata izlazio na Terazije i video kako živi buržoazija i uporedio sa tim kako živim ja, bilo mi je jasno – to je kapitalizam. Kad provirim na Terazije sad, a ono još veća razlika, a socijalizam. Ko to meni može objasniti?“ bili su samo neki od komentara radnika
nepopravljiv nepopravljiv 13:57 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Filip Mladenović
Ne uvažavate neosporne ekonomske činjenice, ne prihvatate
ogromne kulturne, umetničke, sportske, civilizacijske uspehe tokom tih 40 godina Brozovog režima, pa zar takav odnos nije tipično komunjarski!?

Sada ja ispade komunjara.
Da vidimo da li ti prihvataš da nas je Faraon ukidanjem višepartijskog sistema zajebao za vekove?
Ajde da vidimo da li si ti komunjara?!
Po tvojoj logici, ako ne prihvatiš - jesi.
Ono što meni nikada neće biti jasno je - da ljudi koji buncaju o demokratiji hvale diktatorski sistem.
U kojem smo, za razliku od Engleza i Lihtenštajnijanaca, išli u školu?!
Do mojega!
I takvu nakazu od sistema proglašavaju kulturno uspešnom i civilizacijski naprednom.
Sprdnju od države koja je u osnovi slobode modernog sveta svela na slobodu da se sledi vrhovnog Faraona.
I da sa toga puta ne skrenemo!
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:58 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Činjenice, brate, činjenice, a ne zvona i praporce demagoške.

Dakle, da ponovim: da bi Srbija dostigla nivo razvijenosti iz 1989. potrebno je da se narednih 20 godina razvija po stopi od najmanje 5% godišnje!

Sapienti sat.
milisav68 milisav68 18:25 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Filip Mladenović
Činjenice, brate, činjenice, a ne zvona i praporce demagoške.

Dakle, da ponovim: da bi Srbija dostigla nivo razvijenosti iz 1989. potrebno je da se narednih 20 godina razvija po stopi od najmanje 5% godišnje!

Sapienti sat.

Građani Srbije plaćaće Titove dugove još tačno 22 godine. Poslednje rate kredita iz sedamdesetih i osamdesetih godina dospevaju 2031. i 2041. godine, a ukupan ceh je veći od 1,7 milijardi evra, saznaje "Blic".

nepopravljiv nepopravljiv 18:37 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Filip Mladenović
Činjenice, brate, činjenice, a ne zvona i praporce demagoške.

Dakle, da ponovim: da bi Srbija dostigla nivo razvijenosti iz 1989. potrebno je da se narednih 20 godina razvija po stopi od najmanje 5% godišnje!

Sapienti sat.

Pa evo ti činjenica brate!
Na primer - da li su deca kod nas za vreme Faraona Tite išla u školu!?
Jesu.
Da li su išli na more u fićama?
Jesu.
Da li je Faraon Tito bio tripl-dabl ... i to doživotni.
Jeste.
Da li je ukinuo izbore - verovatno sa razlogom da se radnička klasa ne jebava sa tim dekadentnim buržoaskim aktivnostima.
Jeste.
Da li ima gomilu budalčina koje su ubeđeni da bez Faraona Tite mi ne bi imali ni izviđače, a o goranima da ne pričamo.
Jeste.
I šta sada koji kuki ja i još neki pominjemo ostale bužoaske države sa kojekakvom demokratijom kada je to sve za nas brinuo Faraon Tito.
Gde ćeš više činjenica - brate.
gedza.73 gedza.73 19:35 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Filip Mladenović
Činjenice, brate, činjenice, a ne zvona i praporce demagoške.

Dakle, da ponovim: da bi Srbija dostigla nivo razvijenosti iz 1989. potrebno je da se narednih 20 godina razvija po stopi od najmanje 5% godišnje!

ti si ekonomista.verovatno bolje od mene razumeš ovo što sam našao na netu

Činjenica da je jugoslovenska ekonomija provela najmanje dvadeset godina pod tempom rasta duga od preko 17% godišnje, sugeriše da se i struktura te ekonomije formirala na taj način da je dalji opstanak ekonomije zavisio od budućeg uvećanja duga

Jugoslavija iz godine u godinu beležila sve veći trgovinski deficit u odnosu na BDP. Ovo je još jedna naznaka da je sama struktura jugoslovenske ekonomije bila takva da je stabilnost cele ekonomije zavisila od priliva stranih sredstava za koje nije postojalo pokriće u domaćoj proizvodnji.


a te 1989.


Do kraja 1989.godine inflacija u Jugoslaviji je dostigla 1.000%

i malo posle reformi
prilu 1990. mjesečna stopa inflacije pala je na nulu, izvoz i uvoz su povećani, a devizne rezerve povećane za 3 milijarde dolara. Ipak, industrijska proizvodnja pala je za 8,7%, dok su visoki porezi onemogućavali mnoga preduzeća da isplate čak i „zamrznute plate

za samo godinu i po dana sprovođenja Markovićevih reformi došlo je do pada industrijske proizvodnje za 25 odsto i povećanja stope nezaposlenosti za 18 procenata

1979. prosečan građanin Jugoslavije imao je dohodak kao prosečan Nemac ili Francuz, ali 1955. godine

Prosečna iskorišćenost (dnevnog) radnog vremena 70-ih godina bila je 4 časa i 32 minuta. SFRJ je krajem 80-ih imala otprilike dvostruko niži BDP po stanovniku od najsiromašnije nekomunističke evropske države – Grčke. Ceo sistem bio je isključivo okrenut raspodeli, a ne proizvodnji i privrednom razvoju. P

Iz poverljivih dokumenata sa sednica Predsedništva SFRJ i Predsedništva Centralnog komiteta vidi se da je tadašnji savezni ministar finansija Petar Kostić (1978-1982) upozoravao da je SFRJ „pojela“ supstancu i da je bankrotirala.

Svoj kraj SFRJ dočekala je s dvocifrenom stopom nezaposlenosti i četvorocifrenom stopom inflacije, neodrživom strukturom proizvodnje, stalnim nestašicama i potpuno nekonkurentnim preduzećima koja su iz godine u godinu gomilala gubitke, imala ogroman tehnološki višak zaposlenih, zastarelu tehnologiju i loše rukovodstvo. Jedan od komunističkih lidera iz tog vremena, Stipe Šuvar ovako je opisao jugoslovensku privredu: „Mnogo veći problem od vraćanja dugova je taj što Jugoslavija nema što izvoziti na svetsko tržište a da bi pritom zarađivala, a ne gubila“.


Filip Mladenović Filip Mladenović 20:24 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

I ove citirane činjenice ne mogu ukinuti ili negirati činjenicu da je u 700 godina dugoj istoriji, najprosperitetnije doba za Srpkinje i Srbe bilo tih 40 godina Brozovog režima.

Ili da prevedem: to je bio NAJMANJE LOŠ PERIOD.
predatortz predatortz 20:34 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?


Ili da prevedem: to je bio NAJMANJE LOŠ PERIOD.


Fukari verovatno.
gedza.73 gedza.73 21:14 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Filip Mladenović
najprosperitetnije doba za Srpkinje i Srbe bilo tih 40 godina Brozovog režima.

paaa, skoro pa da se saglasim sa tobom. Tad je bila masovna bežanija iz SFRJ u evropske zemlje, tako da jesu živeli u najproseritetnijem evropskom dobu.
ovi drugi na



za DW
specifikum Jugoslavije, to je jedina socijalistička zemlja koja se odlučila na izvoz radne snage. Ideja je sazrevala od 1961. Nakon male privredne reforme 1963. i velike reforme 1965. nezaposlenost raste i jugoslovenske vlasti su odlučile da podele pasoše ljudima te da, ko hoće, jednostavno ode


što kaže deda Mile iz Berlina
'jesam ceo život radio u kapitalizmu, ali mi je socijalizam pokazao put'
Samo iz Resavskog kraja iselilo se u inostranstvo 25.000 ljudi, što je sela oko Svilajnca i Despotovca učinilo praznim – priznaje istoričar dijaspore Gojko Zarić.


Filip Mladenović
Ili da prevedem: to je bio NAJMANJE LOŠ PERIOD.

misliš 'SFRJ život na žicanje'?

DW
izvještajima Svjetske banke o globalnom razvoju iz 1981. godine, 1978. godine količina novca koji su iseljenici slali u Jugoslaviju prelazila je 51% vrijednosti izvoza jugoslavenske industrije.


više slali bauštelci iz Njemaćke u SFRJ nego što su radnici samoupravnih preduzeća prihodovali prodajom 'inostranstvu'? ccccc

onoliki giganti, onolike građevine po celom svetu što izgradiše SFRJ preduzeća a više novca u budžetu od 'nepismenih', 'neškolovanih' i 'neobrazovanih' ljudi iz emigracije? pa da li je moguće? jebeš takvu privredu i zlatnu viziju drugrca i drugova.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:02 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Da zaključim:

Dok smo bili drugovi, živeli smo kao gospoda.

A sada, kad smo gospoda, živimo kao dužnički robovi!

P.S. Заштитник грађана Зоран Пашалић упозорио је данас да по резултатима истраживања око 500.000 грађана Србије не може да задовољи основне егзистенцијалне потребе при чему су ризику од сиромаштва највише изложени млађи од 18 година.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:59 20.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Da zaključim:

Dok smo bili drugovi, živeli smo kao gospoda.


Ti to da zaključiš?
Pa može ali pod uslovom da si njihov član, ili da staviš pod navodnike, jer si taj zaključak ukrao od drugih (ako nisi drug član)



Jesu li ovo tvoji, tj ti njihov?
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:00 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Branimir Džoni Štulić:

“Tito je bio stvarno veliki čovek. Nisam nikad bio mali pionir. Ali sam sada sam potpuno svestan da je on bio fantastičan čovek. Naravno niko nije savršen, ali on je u onim okolnostima… Znaš, ništa se nije promenilo u ljudima, a on je napravio da Juga igra u prvoj ligi, a sad igramo u petoj ligi!”

Ističe da je Tito bio dobar trener i da je umeo da “sa nama nešto napravi.”

“Nije važno da li ga neko voli ili ne voli... Jebeš ljude koje svi vole.”

O pričama da je Jugoslavija u vreme Tita bila zadužena, Štulić kaže:

“Juga nije uopšte bila zadužena. Kad se raspala imala je 20 miliona dugova. A sad svi zajedno imaju preko 100 miliona.”
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:18 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Štulić kaže:

“Juga nije uopšte bila zadužena. Kad se raspala imala je 20 miliona dugova. A sad svi zajedno imaju preko 100 miliona.”


E ako tako Štulić kaže....

A jesi li video onaj link gore na tekst Miše Brkića koji tvrdi baš suprotno?
Pa ko više zna o tome, Štulić ili Brkič?
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:32 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Bruto spoljni dug Republike Slovenije 30. juna 2019. godine je iznosio 43,588 milijarde evra, a prema podacima Banke Slovenije.

Hrvatska narodna banka je korigivala podatke o bruto spoljnom dugu Republike Hrvatske i podigla ga sa stanjem 30. juna 2019. godine na 44,564 milijarde evra.

Bruto spoljni dug Republike Srbije 30. juna 2019. iznosio 27,817 milijardi evra, govore dokumenti Narodne banke Srbije.

Narodna banka Severne Makedonije je takođe primenila najnovije međunarodne standarde i nešto smanjila bruto spoljni dug Makedonije na 7,843 milijarde evra.

Narodna banka Crne Gore je objavila da je bruto spoljni dug te države poslednjeg dana 2018. godine iznosio 7,678 milijardi evra.

Bruto spoljni dug BiH 31. marta 2019. godine iznosio je 8.280.468.000 konvertibilnih maraka, što je otprilike 4.24 milijarde evra.

Današnji dužnički saldo država nastalih na teritoriji bivše SFRJ je otprilike 135,733 milijardi evra ili, po sadašnjem kursu računato, oko 148,2 milijarde dolara.

DUG SFRJ uoči raspada je bio oko 20 milijardi dolara. Jedino opravdanje je da je kupovna moć ukupnog duga svih bivših YU republika u iznosu od 148,2 milijarde dolara ravna kupovnoj moći 55,9 milijardi onih dolara iz 1982. godine.

Ah, te ekonomske činjenice!
nepopravljiv nepopravljiv 08:19 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Filip Mladenović
Bruto spoljni dug Republike Slovenije 30. juna 2019. godine je iznosio 43,588 milijarde evra, a prema podacima Banke Slovenije.

Hrvatska narodna banka je korigivala podatke o bruto spoljnom dugu Republike Hrvatske i podigla ga sa stanjem 30. juna 2019. godine na 44,564 milijarde evra.

Bruto spoljni dug Republike Srbije 30. juna 2019. iznosio 27,817 milijardi evra, govore dokumenti Narodne banke Srbije.

Narodna banka Severne Makedonije je takođe primenila najnovije međunarodne standarde i nešto smanjila bruto spoljni dug Makedonije na 7,843 milijarde evra.

Narodna banka Crne Gore je objavila da je bruto spoljni dug te države poslednjeg dana 2018. godine iznosio 7,678 milijardi evra.

Bruto spoljni dug BiH 31. marta 2019. godine iznosio je 8.280.468.000 konvertibilnih maraka, što je otprilike 4.24 milijarde evra.

Današnji dužnički saldo država nastalih na teritoriji bivše SFRJ je otprilike 135,733 milijardi evra ili, po sadašnjem kursu računato, oko 148,2 milijarde dolara.

DUG SFRJ uoči raspada je bio oko 20 milijardi dolara. Jedino opravdanje je da je kupovna moć ukupnog duga svih bivših YU republika u iznosu od 148,2 milijarde dolara ravna kupovnoj moći 55,9 milijardi onih dolara iz 1982. godine.

Ah, te ekonomske činjenice!

Ma, činjenice su ti do jaja!
Kakve činjenice, takva i država - otišla kuda i kurac.
Jebote!
Iskazivanje 'uspešnih' činjenica države koja se raspala!
Do mojega!
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:04 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Ah, te ekonomske činjenice

Ah, al ih ti poznaješ.
Skoro pa ko Džoni Štulić

A vidi šta kažu neznalice

"Jugoslavija je 1982. godine prešla ,crvenu liniju’ – dugovala je 18,6 milijardi dolara. To je suma od 186 milijardi današnjih dolara (kad se uporede i stave u odnos kursevi dolara i dinara). Jugonostalgičari i danas često koriste argument da su novonastale države napravile dugove koji su ravni dugu nekadašnje Jugoslavije (oko 21 milijarde dolara). Ta računica, naravno, nije tačna jer ne uzima u obzir vremensku dimenziju kursa dolara."

Reci de Džoniju neka ih okrene i objasni im kako stoje stvari.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:00 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Jugoslavija se nije raspala.

Jugoslaviju su stvorili NAJBOLJI, a rasturili su je najgori.

A što se tiče Štulića, lepo je rekao: "Nekad smo bili u prvoj ligi, a sada smo u petoj!"

Pa zar nije tako?
mirelarado mirelarado 12:11 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Filip Mladenović
Jugoslavija se nije raspala.

Jugoslaviju su stvorili NAJBOLJI, a rasturili su je najgori.

A što se tiče Štulića, lepo je rekao: "Nekad smo bili u prvoj ligi, a sada smo u petoj!"

Pa zar nije tako?


Ponegde u središnjem delu Evrope, a ponajviše u Austriji, ima još poneko ko žali za Austrougarskom, posle sto i kusur godina od njenog raspada. Takvi žale za tom divnom multi-kulti carevinom svojih pradedova, u kojoj je svim tim narodima bilo divno i krasno, a njihovi pradedovi su živeli kao bubrezi u loju, znao se red, cvetala je kultura... a za onaj sveCki rat i raspad tog raja na zemlji krivi su neki divljaci s Balkana.

Pa zar nije tako?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:23 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Jugoslovensku ideju, za razliku od Austrougarske, potpisuju najbolji i najkreativniji umovi Balkana.

A SFRJ su rasturili NAJGORI, svakojaki ratni zločinci, od akademika i političara, do vojnika i urednika medija.

Mućnite glavom!

P.S. A o ovome danas u Srbiji, sjajan komentar je dao Pjer Paolo Pazolini u poslednjem intervju pred smrt, 1. 11. 1975, govoreći o tadašnjoj Italiji:

"...Tako vidim te sjajne trupe intelektualaca, sociologa, stručnjaka i novinara, pune najboljih namera. Nešto se dešava ovde, a njima su glave okrenute na drugu stranu. Ne kažem da nema fašizma. Samo kažem sledeće: ne pričajte mi o moru, ako smo u planini. To je drugačiji predeo. Ovde postoji želja za ubijanjem. I ta želja je ono što od nas pravi zlokobnu braću tog zlokobnog neuspeha celog društvenog sistema. I ja bih voleo kada bi bilo lako izdvojiti crne ovce. I ja vidim crne ovce. Mnogo njih. Vidim ih sve. U tome je problem, to je ono što sam rekao i Moraviji. S obzirom na to kako živim, već sam platio cenu. To je kao da sam sišao u pakao. I kada se vratim, ako se uopšte vratim, vraćam se sa onim što sam tamo video, s mnogo toga, u šta ne morate da poverujete. Samo kažem da stalno zatičemo sebe kako menjamo temu, da se ne bismo suočili sa istinom."
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:39 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Jugoslovensku ideju, za razliku od Austrougarske, potpisuju najbolji i najkreativniji umovi Balkana.

Ček ček, pa zar ne reče neki dan da je Pašić bio skot korumpirani, a sad kažeš najveći um balkana?
Njega iz spiska tih potpisnika Jugoslavije nikako ne možeš izbrisati.

A ko još potpisuje, onaj pevrtljivac Pribićević, ludi Radić, račundžije Korošec i Trumbić, diktator Aleksandar.,..?

Niko, ili skoro niko, od srpske intelektualne elite, a ni vojne to nije želeo. Pomenuh neki dan Nušića i Dučića, i njihov stav o Srbini i Srbima, pa ako ispred njih stavljaš Dimitrija Tucovića, onda si u pravu, najbolji su bili za to.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:54 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Dimitrije (Dositej) Obradović, Dimitrije Davidović, Dimitrije Tucović - srpski drim tim.

A što se tiče jugoslovenske ideje, Jovanu Cvijiću, Slobodanu Jovanoviću i Milanu Grolu svi nabrojani, od Pribićevića do kralja Aleksandra, nisu ni do kolena!

Na primer, Srbiju koja bi ostala bez Jugoslavije Milan Grol naziva "ćumezom i apsanom".

Pa zar nije tako?
gedza.73 gedza.73 13:24 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Pribićevića

Znaš li da je Pribićević bio jedan ad agitatora u Zagrebu za rat Austrougarske protiv Srbije? mislim da je bio dobrovoljac u čuvenoj po zlu 42. domobranskoj 'vražijoj' diviziji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:24 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Dimitrije (Dositej) Obradović, Dimitrije Davidović, Dimitrije Tucović - srpski drim tim.

Kako ovu dvojicu, Obradovića i Davidovića, poveza sa Jugoslavijom i sa ovim tvojim Tucovićem, majke ti?

Nušić nije Grolu do kolena?
Dobro.
Cvijić je tu manje bitan.

Da, Jovanović jeste bio idealista, jugoslovenski, ali tu je tek zanimnjivo i njihovo jugoslovenstvo i odnos Jugoslavije prema njima.

I on i Aleksandar su bili istinski i iskreni jugosloveni, a oni koji su tu Jugoslaviju vodili su ih doživljavali i prema njima se odnosili kao prema velikosrbima.

To se nastavilo u dalje, Ranković je bio bezrezervni Jugosloven, a jugoslavija ga je tretirala kao sroskog nacionalistu.
Ide i dalje, Milošević, bolesnik jugosovenstva, tretiran kao srpski nacionalista.

Tako da iskustvo, pametne, uči da Srbin može biti dobar Jugisloven samo ako je antisrbin, autošovinista, pout Veselinova, Stambolića, pa i Latinke Perović.

To su pametni znali i pre osamaste, i bez neposednog iskustva, pa nisu tamo hteli, oni drugi, ni pored svog iskustva to još ne shvataju
Zato što nisu....


hoochie coochie man hoochie coochie man 13:28 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?


Znaš li da je Pribićević bio jedan ad agitatora u Zagrebu za rat Austrougarske protiv Srbije?

Ma da, posle bio opak jugosloven, apsio Radića, posle još jednom okrenuo ćurak pa se slizao sa Radićem, otišao u Beč, pa pisao sve najcrnje o Srbiji, kralju, jugoslavini.

A onaj ludi Radić je tek za priču.
gedza.73 gedza.73 13:38 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Ma da

negde sam pročitao da je držao govore kako je Srbija kriva, o osveti... tako nekako ne sećam se tačno.

Što bi rekli blogovski pravdoljupci tog saradnika okupatora i ubicu srpske dece trebalo je streljati nakon rata.

edit
pa pisao sve najcrnje o Srbiji, kralju, jugoslavini.

moglo bi se reći kako je on politički ideolog atentata na kralja. Nije pucao iz snajpera ali je postavio ideološku pozadinu.

predatortz predatortz 13:39 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

Jugoslaviju su stvorili NAJBOLJI, a rasturili su je najgori.


Slažem se. Stvorili su je srpska vojska, progresivni Hrvati i Slovenci.
Rasturili su je komunisti, ustaše, islamisti i druga kalakotra.
nepopravljiv nepopravljiv 13:39 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

hoochie coochie man
Dimitrije (Dositej) Obradović, Dimitrije Davidović, Dimitrije Tucović - srpski drim tim.

Kako ovu dvojicu, Obradovića i Davidovića, poveza sa Jugoslavijom i sa ovim tvojim Tucovićem, majke ti?

Nušić nije Grolu do kolena?
Dobro.
Cvijić je tu manje bitan.

Da, Jovanović jeste bio idealista, jugoslovenski, ali tu je tek zanimnjivo i njihovo jugoslovenstvo i odnos Jugoslavije prema njima.

I on i Aleksandar su bili istinski i iskreni jugosloveni, a oni koji su tu Jugoslaviju vodili su ih doživljavali i prema njima se odnosili kao prema velikosrbima.

To se nastavilo u dalje, Ranković je bio bezrezervni Jugosloven, a jugoslavija ga je tretirala kao sroskog nacionalistu.
Ide i dalje, Milošević, bolesnik jugosovenstva, tretiran kao srpski nacionalista.

Tako da iskustvo, pametne, uči da Srbin može biti dobar Jugisloven samo ako je antisrbin, antišovinista, pout Veselinova, Stambolića, pa i Latinke Perović.

To su pametni znali i pre osamaste, i bez neposednog iskustva, pa nisu tamo hteli, oni drugi, ni pored svog iskustva to još ne shvataju
Zato što nisu....



Ma!
Glavno je da smo se mi te nakarade od SFRJot rešili.
Istina, još ima Srba kojima treba neka nadstruktura da bi se osetili ljudima - jer im je malo da budu samo Srbi.
A i sramota ih je svojih opanaka.
No - i to će proći.

Filip Mladenović Filip Mladenović 14:39 21.02.2020

Re: Pa ko je ovde komunjara!?

predatortz
Jugoslaviju su stvorili NAJBOLJI, a rasturili su je najgori.


Slažem se. Stvorili su je srpska vojska, progresivni Hrvati i Slovenci.
Rasturili su je komunisti, ustaše, islamisti i druga kalakotra.


Jugoslaviju je rasturio dogovor dvojice nacista, Tudjmana i Miloševića, kako bi se pomoću režiranog rata kao dimne zavese opljačkalo ogromno društveno i državno bogatstvo.

Sve ostalo je propaganda, šminka, predstava za naivne...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana