Kućni ljubimci

65+: Prva sedmica na izmaku

Vojislav Stojković RSS / 23.03.2020. u 14:26

Terasa stana okrenuta je ka parku. Park kao i svaki park: Drvored… travnjak… staze… ukrasno žbunje… drvene klupe ofarbane u zeleno... Sunčano je popodne prve sedmice prinudne samoizolacije… Sedim na terasi i pijem kafu. Na obližnjoj klupi i oko nje je grupa mlađih tinejdžerki. Nisam ih brojao, ali čini se da ih ima više od 5 (pet). Škole im ne rade, pa su valjda zbog toga tako lepo raspoložene i vesele. Ili možda samo zato što su mlade. Stazom pored njih sporim i teškim korakom, oslanjajući se na drvenu štaku, prolazi stariji čovek. Očigledno - znatno iznad  65 godina.

Jedna od devojčica uzima mobilni telefon i  simulirajući poziv govori: Halo, uzvikuje dovoljno glasno da je stariji gospodin čuje, ovde  po parku se šeta jedan penzos, pošaljite nekoga. Šta kažete? Sve su vam ekipe već na terenu?  OK, onda pošaljite šintere. Ostale devojčice se glasno kikoću. Stariji gospodin samo malo zastane, pa nastavi dalje.

Hvala ti Bože, pomislih, deca su nam duhovita… a i brinu o starima.

 

Inače, prvu sedmicu prinudne samoizolacije je obeležio i prvi izlazak iz kuća i stanova. Prvi izlazak u grad za guštere posle polaganja zakletve, kako se to nekada u vojsci govorilo. Samo što su ovi gušteri, svi od reda stariji od 65 godina, prilično poranili i umesto od 14.00 do 23.00 č pohrlili u prodavnice već od četiri ujutro. Tako im je određeno.

 

Ipak, ima nade, zaista ima: Od juče je psima, kućnim ljubimcima, dozvoljeno da se prošetaju svakog dana između 20.00 i 21.00 č. Nadajmo se da će i nama starijima od 65 godina uskoro biti odobreno vreme za šetnju, pa makar i na povocu kakvog mladog volontera.



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 23:15 23.03.2020

Re: Cold facts

Teško je biti Srbin.

A još teže Zemljanin.
zemljanin zemljanin 23:16 23.03.2020

Re: Cold facts

G.Cross
Pa bolan zar te toliko zaduzila? I sa te daljine?

Teško je biti Srbin.

ihaj mi smo se pozaduzivali za 3 reinkarnacije ... nego vremenom je to preraslo u to sitno i obavezno peckanje ... volimo se bre ko corona i covek
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:23 23.03.2020

Re: Cold facts

zemljanin
volimo se bre ko corona i covek


nsarski nsarski 23:25 23.03.2020

Re: Cold facts

zemljanin
G.Cross

ma dobro to, nego stvarno pada sneg u Srb ... sad nas tasta zvala pa odmah informacije ... mada sam joj savetovao da izadje i ocisti sneg ispred kapije ... to je gradjanska duznost ... ona ce meni 'uhapsice me, ovde je policijski cas' ... ja njoj 'znam tasto'

Nije se još nataložio, a verovatno i neće. Barem u Bg. Evo je slika iz mog dvrišta od pre 1 sat.

angie01 angie01 23:27 23.03.2020

Re: Cold facts

ihaj mi smo se pozaduzivali za 3 reinkarnacije


pa si se evakuisao dovoljno daleko....
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:04 24.03.2020

Re: Cold facts

G.Cross
Elem, ti drilovi su me nervirali dok se nisam setio kako smo rastavljali pušku u vojsci. Ja sam naučio prvi dan, ali smo rastavljali još mesec dana dok poslednji nije naučio.
Društvena pravila (pa i naredbe) se ne tempriraju po najbržim nego najsporijim.
I svi moraju da idu tim tempom, mada neki mogu brže.


Uh, uh, pomešati dril i društvena pravila je prilično pogrešno. Dril je metod vojne obuke iz XVI- XVII veka, dakle iz vremena kada pojedinac u stroju nije smeo da razmišlja, već da sluša komandu i da je slepo sledi plašeći se više svog komandira, nego neprijatelja. Kažu da ga je osmislio princ Moris Nasaunski (Maurice of Nassau). Napoleon je svojim načinom ratovanja i organizacijom vojske uneo revolucionarne promene i od njegovog vakata dril i egzercir su odbačeni.

Vežbanje i ponavljanje jednostavnih radnji po algoritmu, kao što je rastavljanje i sastavljanje puške, nije dril već ima za cilj da se ta radnja uvežba do automatizma i da se može ponoviti, bez razmišljanja i napora u svakoj prilici (danju, noću, u borbi...).

Tačno je da su društvena pravila i norme jednaka za sve, ali da su Njutn, Ajnštajn, Nils Bor i njima slični čekali najsporije da shvate zakone prirode, gde bi smo danas bili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:25 24.03.2020

Re: Cold facts

i da je slepo sledi plašeći se više svog komandira,


Ne, ne radi strah tu posao, nego uvežbavanje radnji do stepena kad se one izvršavaju bez angažovanja svesti.
Čist refleks, on drekne lezi, ti možeš da misliš na šta hoćeš telo leže tačno onako kako je on zamislio, ne ti :)

Tako mene učili i govorili kako je to zabranjeno u JNA a tačno to postizali.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:46 24.03.2020

Re: Cold facts

Ja mislim da nije njegovo, niti tvoje, da tumači naredbe nego da ih prihvati i primeni.

Ја нисам асоцијална, нити се а приори буним против ауторитета и правила, али постоје наредбе које имају, и оне које немају смисла.

У овом конкретном случају, забрана СВАКОГ изласка старијима од 65 је упитна јер нема никакве логике.

Оно што има логике је да старији немају контакт са другима у затвореним просторима, али нико се неће заразити шетајући сам по Калемегдану, Топчидеру или Ушћу.

Осим мишићног тонуса, мислим да је овде жртва и самопоштовање старијих српских грађана које држава третира као малоумне “баке и деке” и одузима им и ону независност која им је преостала (а истовремено, уз сву “бригу”, истерује их из куће по мраку и хладноћи, два сата пре изласка сунца да чекају у редовима).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:04 24.03.2020

Re: Cold facts

Upravo tako.
Nije reč o kršenju odluke ona se mora poštovati, ali mislim bi bilo daleko bolje za zdravlje 65+ da se dozvoli na početku policijskog časa, recimo, kratka šetnja u blizini stana. Verujem da će stručna javnost (lekari) uticati na one koji donose odluke da se ta izmena donese.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:11 24.03.2020

Re: Cold facts

hoochie coochie man

Ne, ne radi strah tu posao, nego uvežbavanje radnji do stepena kad se one izvršavaju bez angažovanja svesti.

U pravu si, mada strah radi u početku obuke.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:13 24.03.2020

Re: Cold facts

Naravno da je odluka vrlo upitna. Cudim se da se niko od lekara nije usprotivio tome. Odluka je pokazatelj kako se drzava ophodi prema svojim gradjanima i kako prosecni vulin vidi zivot. Prvo, niste vi tu da mislite. Mi cemo misliti za vas. Vase je da slusate. Drugo, zdravlje nema veze sa time koliko se krecemo, kakav je vazdug, sta jedenmo i u kakvim uslovima zivimo. Zdravlje je sad-ce-doci-bolest koja se leci lekovima. Koje ce nam poslati Kinezi ili braca Rusi. Znaci, sedi, miruj i cekaj dalja naredjenja.
G.Cross G.Cross 10:00 24.03.2020

Re: Cold facts

Vojislav Stojković
Upravo tako.
Nije reč o kršenju odluke ona se mora poštovati, ali mislim bi bilo daleko bolje za zdravlje 65+ da se dozvoli na početku policijskog časa, recimo, kratka šetnja u blizini stana. Verujem da će stručna javnost (lekari) uticati na one koji donose odluke da se ta izmena donese.


Samo sam to hteo da kažem.
Pravila treba poštovati.
Ako nisu dobra treba ih menjati.

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:08 24.03.2020

Re: Cold facts

Neues aus der Nachbarschaft
Naravno da je odluka vrlo upitna. Cudim se da se niko od lekara nije usprotivio tome. Odluka je pokazatelj kako se drzava ophodi prema svojim gradjanima i kako prosecni vulin vidi zivot. Prvo, niste vi tu da mislite. Mi cemo misliti za vas. Vase je da slusate. Drugo, zdravlje nema veze sa time koliko se krecemo, kakav je vazdug, sta jedenmo i u kakvim uslovima zivimo. Zdravlje je sad-ce-doci-bolest koja se leci lekovima. Koje ce nam poslati Kinezi ili braca Rusi. Znaci, sedi, miruj i cekaj dalja naredjenja.

То питање спада у област грађанских слобода, чиме лекари генерално избегавају да се баве. Овде се ограничава кретање једној групи која није ни заражена, нити је дошла из подручја где влада заразa. Она заиста има већи ризик од разбољевања, али истовремено много мањи да буду заражени, асимптоматични и да даље преносе заразу на ко зна колико здравих. Ко је онда опаснији за околину?

Питање за лекаре је евентуално којом егзактном методом се дошло до вододелнице од 65 година.

Ја живим у земљи где је и апсолутни, и релативни број случајева далеко већи од оних у Србији и ту је на снази препорука за све да се не излази, а она посебно важи за старије од 70, дијабетичаре, хипертензичаре итд. У Србији је издвојена једна група (једино им није стављена обавезна трака око руке).

mirelarado mirelarado 10:38 24.03.2020

Re: Cold facts

Питање за лекаре је евентуално којом егзактном методом се дошло до вододелнице од 65 година.


Pošto je navršenih 65 godina starosno doba kada se odlazi u penziju, nameće se zaključak da su razdelnicu napravili birokratski plitki mozgovi.
rodni rodni 10:44 24.03.2020

Re: Cold facts

zemljanin
Ja mislim da nije njegovo, niti tvoje, da tumači naredbe nego da ih prihvati i primeni.

prvo neko mora biti dosledan i argumentovan, bez panike i pretnji ... pa onda se to saslusa, doinformise pa izgradis stav ... pa ako ima vise +++, bez obira na orijentaciju, razumes i doneses pravu odluku ... sve ostalo je, za mene, teranje ovaca u tor.

moze neko da primeni prisilu ali ne moze da promeni stav i odluku ... i pricam o argumentovanom stavu i racionalnoj odluci a ne neso drugo ...

PS. to da cu (ja) da uradim nesto jer je neko propisao a u suprotnosti je sa mojim stavom - to se nece dogoditi .... ali nisam tamo pa mogu da filozofiram

Kakav ja stav mogu da imam o merama koje se primenjuju protiv corona virusa - kada o tome nemam pojma?
Stav, istina, mogu da imam - ali taj stav ne može nikako da bude racionalan.
mariopan mariopan 11:31 24.03.2020

Re: Cold facts

nsarski
zemljanin
G.Cross

ma dobro to, nego stvarno pada sneg u Srb ... sad nas tasta zvala pa odmah informacije ... mada sam joj savetovao da izadje i ocisti sneg ispred kapije ... to je gradjanska duznost ... ona ce meni 'uhapsice me, ovde je policijski cas' ... ja njoj 'znam tasto'

Nije se još nataložio, a verovatno i neće. Barem u Bg. Evo je slika iz mog dvrišta od pre 1 sat.


Meni sestra poslala sliku, ona je zbrisala u vikendicu na Kosmaju sa unucima, tamo je napadalo oko 10 cm snega i drži se.još se ne topi.

I u Atini zahladnelo ali još nema potrebe da se greje, ovde sve vreme bilo oko 17-20 stepeni pa su kuće još tople i unutra.

A ja baš obožavam kad ovako padne po granama drveća, kao u bajci.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:00 24.03.2020

Re: Cold facts

G.Cross
Vojislav Stojković
Upravo tako.
Nije reč o kršenju odluke ona se mora poštovati, ali mislim bi bilo daleko bolje za zdravlje 65+ da se dozvoli na početku policijskog časa, recimo, kratka šetnja u blizini stana. Verujem da će stručna javnost (lekari) uticati na one koji donose odluke da se ta izmena donese.


Samo sam to hteo da kažem.
Pravila treba poštovati.
Ako nisu dobra treba ih menjati.



OK, razumeli smo se.
zemljanin zemljanin 14:31 24.03.2020

Re: Cold facts

rodni

Kakav ja stav mogu da imam o merama koje se primenjuju protiv corona virusa - kada o tome nemam pojma?
Stav, istina, mogu da imam - ali taj stav ne može nikako da bude racionalan.

u svakoj situaciji imas, generalno, tri grupe ljudi ... prvu cine panicari, oni ce da svaku meru uvelicaju 10x ... drugu, sto je neka zlatna sredina, cine oni koji ce da prihvate resenja i da ih vise-manje postuju ... trecu, cine oni koji ili nece ili ne razumeju ili ne vide dovoljnu argumentaciju tih mera ...

ti mozes da izadjes sa stavom da verujes u kompetenciju drzave i to je sasvim OK ... ali kad pogledas ove tri grupe i pogledas ponasanje vlasti i medija, siguran sam da mozes da vidis i da je ogroman pritisak da se ljudi uguraju u prve drve grupe ... time i one koji su u drugoj grupi pritiskas i guras u prvu grupu ... a sve to ima malo uticaja na trecu grupu ...

rezultat toga je stvaranje jasnih granica i velika netrpeljivosti, tenzija, izmedju onih koji slusaju i onih koji to ne rade ... onda razlozi vise nisu bitni, ne postoji argumentacija vec dirigovana netrpeljivost ... tada, cak i ako zelis racionalnost, neces je postici jer postajes deo mase ...

i da, zagovaram 'anarhiju' ali onu koja je uperena na dirigovanje sistema ... znaci ako je drzava transparentna onda svi podaci kojima ona raspolaze, automatski raspolazem i ja ... drugi segment je da li mogu da ih pravilno rastumacim ... a posto nije problem kvantnih kompjutera, verujem da svako sa malo volje i vremena moze da krene da izgradjuje i modelira stav ...

a koliko ce se ponasati u skladu sa stavom je druga prica ... vecina ce da galami ali da radi sta mu je receno ... zato drzava uvek pobedjuje ... ipak neki i nece
rodni rodni 20:56 24.03.2020

Re: Cold facts

zemljanin
rodni

Kakav ja stav mogu da imam o merama koje se primenjuju protiv corona virusa - kada o tome nemam pojma?
Stav, istina, mogu da imam - ali taj stav ne može nikako da bude racionalan.

u svakoj situaciji imas, generalno, tri grupe ljudi ... prvu cine panicari, oni ce da svaku meru uvelicaju 10x ... drugu, sto je neka zlatna sredina, cine oni koji ce da prihvate resenja i da ih vise-manje postuju ... trecu, cine oni koji ili nece ili ne razumeju ili ne vide dovoljnu argumentaciju tih mera ...

ti mozes da izadjes sa stavom da verujes u kompetenciju drzave i to je sasvim OK ... ali kad pogledas ove tri grupe i pogledas ponasanje vlasti i medija, siguran sam da mozes da vidis i da je ogroman pritisak da se ljudi uguraju u prve drve grupe ... time i one koji su u drugoj grupi pritiskas i guras u prvu grupu ... a sve to ima malo uticaja na trecu grupu ...

rezultat toga je stvaranje jasnih granica i velika netrpeljivosti, tenzija, izmedju onih koji slusaju i onih koji to ne rade ... onda razlozi vise nisu bitni, ne postoji argumentacija vec dirigovana netrpeljivost ... tada, cak i ako zelis racionalnost, neces je postici jer postajes deo mase ...

i da, zagovaram 'anarhiju' ali onu koja je uperena na dirigovanje sistema ... znaci ako je drzava transparentna onda svi podaci kojima ona raspolaze, automatski raspolazem i ja ... drugi segment je da li mogu da ih pravilno rastumacim ... a posto nije problem kvantnih kompjutera, verujem da svako sa malo volje i vremena moze da krene da izgradjuje i modelira stav ...

a koliko ce se ponasati u skladu sa stavom je druga prica ... vecina ce da galami ali da radi sta mu je receno ... zato drzava uvek pobedjuje ... ipak neki i nece

Ma, sve to što ti kažeš stoji - principijelno.
No, kao što sam rekao - mogu ja da modeliram stav o bilo čemu.
To nije sporno.
Sporna je njegova validnost.

Stoga se i suzdržavam.
Ono o čemu mogu da imam stav, kao i svi drugi, je - da saosećam sa svim ljudima planete u zajedničkom strahu od ove situacije.
I da smatram govnima sve ostale koji tako ne osećaju - pa makar i pogrešio.
Черевићан Черевићан 00:42 24.03.2020

penzosа jed

Stariji gospodin samo malo zastane pa .....nastavi dalje

с' годинама човек осетљив постаје
понеке Га опаске утрефе ...у живац ,
(младе живот хоће обесни су често)
уме да му засмета понеки брбљивац,

нарушећ' му достојанства склад
.......
превиђајућ' да је и Он био млад
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:14 24.03.2020

Re: penzosа jed

angie01 angie01 00:57 24.03.2020

evo kolika je briga za bake i deke,

nesto strasnije skoro nisam videla, od onolike konkurencije,

hitna-pomoc-baku-70-ostavila-na-ulici-gde-je-provela-noc

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:56 24.03.2020

Re: evo kolika je briga za bake i deke,

Da čovek ne poveruje.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:32 24.03.2020

Izdrzite

Kucno vaspitanje ocigledno nemaju. Izdrzite.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:58 24.03.2020

Re: Izdrzite

Naravno, moramo izdržati.
Čuvajte se i vi mladi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:22 24.03.2020

Re: Izdrzite

natasa_tasic_10
Kucno vaspitanje ocigledno nemaju. Izdrzite.

Одсуство васпитања стоји, али има нешто много дубље злокобно у тој парковској сцени у којој група бахатих девојчица кињи старог човека, члана проказане групе. Он је сам, креће се са штаком, а вероватно и забринут због могуће заразе, а оне су чопор.

У Лондону је почетком месеца било расистичких напада на Кинезе и друге из Источне Азије, по моделу где групица нападне једног изолованог.

ЛИНК, Гардијан

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana