Budućnost| Društvo| Kultura| Ljubav

Birajte reči

mariopan RSS / 23.03.2020. u 19:54

Imali smo ujaka Savu koji je umeo mlađima koji se zaigraju rečima u njegovom prisustvu strogo da kaže "birajte reči",  što je bio poziv za pristojno ponašanje da se ne bruka familija.

 U teška vremena kada zavlada bolest, elementarna nepogoda, nesreća, rat, u ljudima se probudi solidarnost, empatija, ponos i patriotizam, nesebičnost i volja da se pomogne da se što pre prevlada nevolja. Ta energija nosi sve pred sobom i savlada sve prepreke, porazi neprijatelja slogom i humanošću, i pobeđuje sa najmanje gubitaka, zato sto su složni, zato što svaku jedinku vide kao delić sebe koji štite i brane svom snagom.

Zato neprijatelj prvo želi da unese neslogu i nepoverenje, da probudi najgore u ljudima i onda je već pobedio. Ti ljudi će sami sebe poraziti, ne treba im gori neprijatelj.

 Hoću da verujem da je slučajno, nepažljivim izborom reči  Vlada Srbije dijasporu obeležila kao krivca za širenje zaraze virusom.

Hoću da verujem da nisam dobro čula da ti ljudi sada dolaze u Srbiju zato što imaju besplatno lečenje.

 Hoću da verujem da nisam pročitala na stotine komentara u kojima se valja sva mržnja i bes zatočenih građana Srbije prema dijaspori, gde se smenjuju uvrede na uvredu, gde se poručuje da ostanu gde su i ne dolaze.

 Ali svakako neka pošalju onih 3,1 milijardu evra koliko su poslali prošle godine i još toliko doneli svojima, pa je "zlatno doba" ove Vlade moglo da izgleda stvarnije?

 Dijaspora nije ni došla niti će dolaziti,

Dijaspora ima uređen status tamo gde živi, stanove, posao, prihode i sva prava i obaveze kao domicilno stanovništvo, pa i pravo na lečenje i ne znam zašto bi dolazila na grbaču siromašne Srbije i to mesec dana pre Uskrsa? Stfarno, zašto bi?

 

A nije ni došla. 

Došli su radnici sa građevina koji su imali i smeštaj, svi po nekom ugovoru koji sad ne važi kad je frka, domaćice koje čuvaju stare po Evropi, studenti, stari koji su išli da vide decu i unuke, mladi parovi na odmoru....i mnogi drugi koji nigde ne bi išli da su znali gde će pasti...pa da tu sednu da se ne udare. A nisu znali.

I nisu došli zato što imaju besplatno lečenje.

Došli su svojoj kući.

Svojim porodicama i svom domu.

 

I njima dugujete izvinjenje.

 

Pa molim Vas birajte reči, i ako odlučite da im se izvinite nemojte opet nekoga posvađati. To nam sad zaista ne treba. 

 



Komentari (797)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 14:31 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

rodni
docsumann
hoochie coochie man
kao što sutra, savim legitimno, mitroplija može da se izdvoji iz SPC

Kad to uradi situacija će se izmeniti.
Za sad nije, ona, tj njeni vernici, narod, Srbi, hoće da budu u sastavu nečeg srpskog i Srbija je dužna da im pomogne.


suštinki neće, svi ti manastiri, hramovi i imovina ostaju u CG.
vjernici brane svoju crkvu, amanet predaka koji su te hramove gradili i branili, svoju krsnu slavu i tradiciju, i ne žele da se išta radi protiv volje same crkve koja sve to simbolizuje.
a kako god MCP sama odluči, vjerujem da će i vjernici za njom.

Ima li među tim precima Srba - i koliko?


ima, i te kako.
al se takođe mora popštovati i porodično predanje onih koji se tako ne osjećaju, a pridržavaju se vjere prađedovske, pravoslavne
docsumann docsumann 14:33 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

Miraš, i on nudi pravoslavlje, ali crnogorsko, pa mu se ne prima.


Miraš može da nudi pravoslavlje taman koliko i ja
gedza.73 gedza.73 14:33 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

Jer - niko ne zna šta donosi sutra.

zna se.
čak i umereni Crnogorci kažu kako im je Srbija nanela štetu 1918.
Neki do njihovih prvaka su bili u vrhu Partije dugi niz godina potencirajući tu tezu. Iako je to bio većim delom unutrašnji sukob koji se prelio i na međusobne pokolje tokom WW2

Odnosi velikih sila prema kneževini i kraljevini Srbiji potvrđuju da čim Srbija pređe u njihove 'sfere interesovanja' počinje 'prevaspitavanje' koje Srbija vraća korak unazad. u tom trenutku svi imaju otklon od Srbije i čim se ona stabilizuje svi gravitiraju ka njoj.

mislim da je trenutak kad treba da se preseče i da se međusobni odnosi svedu na čiste račune. Takođe gledajući istoriju u zadnjih vek i nešto Crna Gora nije pouzdan partner. Ostaje ti ono što sam rekao. Deo Kosova i Srpska za čiju su se nezavisnost izborili Srbi iz tog kraja.

MPC će postati crnogorska pravoslavna crkva, samo je pitanje vremena.
Makedonci koji nisu imali državu su dobili crkvu, neće ni Crnogorci dopustiti da im crkva bude srpska. Ovo je samo tranzicioni period. videćeš.
docsumann docsumann 14:37 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

hoochie coochie man

u krljavini CG, ta crkva se zvala Pravoslavna Crkva u Kraljevini Crnoj Gori.
slično je važilo i za Srbiju.

Preskočih ovo
Tad se tako zvala a srpstvo se podrazumevalo.
Sad je srpstvo ugroženo, pa evo šta izbi.


reci mi onda gdje se to na Cetinju pogubilo?


Sad je srpstvo ugroženo, pa evo šta izbi.


slažem se, ali ima tu puno istorijske reakacije na prošla vremena kad se crnogorstvo silom zatiralo.
rekoh već, srpski je inat zajebana rabota

docsumann docsumann 14:40 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

MPC će postati crnogorska pravoslavna crkva, samo je pitanje vremena.


al ne mora biti antisrpska. u tome je ključ.
jer sveštenstvo će ostati isto, baš kao što je ostalo isto kad je PCuKCG postala srspska crkva.
a ono, pokazalo, se pamti ponajbolje i najpotpunije
docsumann docsumann 14:44 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

duplo
docsumann docsumann 14:44 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

Takođe gledajući istoriju u zadnjih vek i nešto Crna Gora nije pouzdan partner.


vijek i nešto il potonjih 20 godina?

a balkanski ratovi, a Mojkovačka bitka...

Crna Gora nikad Srbiju nije vojno okupirala, nit joj je vlast oružjem nametala.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:51 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima


slažem se, ali ima tu puno istorijske reakacije na prošla vremena kad se crnogorstvo silom zatiralo.
rekoh već, srpski je inat zajebana rabota

Pročitah negde lepo poređenje sa klatnom, kad ga gurneš jako u jednu stranu, obavezno se vrati u drugu.
Kad vas neko gurne u crnogrstvo idete u srpstvo, kad u srpstvo pičite u crnogrstvo.

To je stvarno realnost, umetnost je naći balans.
predatortz predatortz 14:57 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

vijek i nešto il potonjih 20 godina?

a balkanski ratovi, a Mojkovačka bitka..


Da.
Gedža se malo zabrojao.
I stoji, naša dinastija se ogrešila o kralja Nikolu Petrovića.
Nisu seme razdora posejali komunisti,posejala ga je naša dinastija Karađorđevića.
Nečasno je ono što je urađeno. Posle toga je ostalo plodno tlo za razdor.
A samo je trebalo imati dvojnu krunu do Nikoline smrti.

Generalno, ja Karađorđeviće i ne posmatram kao srpsku dinastiju. Ni Srbi,i to oni najčasniji i oni koji su najviše žrtava za Srbiju dali, nisu nakon ujedinjenja u nakaznu tvorevinu bili preterano zadovoljni tom dinastijom, niti su bili zadovoljni smerom kojim se država kretala.

Da nije bilo tako, ne bi se ni komunisti lako primili.
docsumann docsumann 15:00 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

e dobro, sad možemo da pređemo na pitanje jezika..
gedza.73 gedza.73 15:12 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

docsumann
Takođe gledajući istoriju u zadnjih vek i nešto Crna Gora nije pouzdan partner.


vijek i nešto il potonjih 20 godina?

a balkanski ratovi, a Mojkovačka bitka...

Crna Gora nikad Srbiju nije vojno okupirala, nit joj je vlast oružjem nametala.

jeste, u pravu ste i ti i Preda.
Ja i jesam za to da MNE i SRB imaju dobrosusedske odnose (uz sva prava i obaveze koje kao strani državljani u jednoj ili drugoj državi treba da imaju). i jeste velika greška što je Srbija pravila tu neku zajednicu u koju je i MNE ugurala silom. To što smo mi zbog naše pogrešne procene snosili posledice ne opravdava naše ponašanje prema vama.

mada sad vidim da je malo ružno kako sam napisao. Crna Gora je država sa tradicijom i istorijom. S druge strane Srbija, takođe istorija-tradicija, je mnogo veća po broju stanovnika i prostoru da bi se dopustilo jedna država-jedan. MNE ima problem sa uklapanjem identiteta Crnogorci-Srbi i moraće da prevgne na jednu stranu. Sve govori na onu prvu što je po meni za vas bolji izbor. u tom smislu sam mislio da je nepouzdan partner (ali priznajem da je vrlo nespretna konstrukcija)

u Srpskoj i na Kosovu nemaju taj problem identiteta. Imaju svoju istoriju, svoju borbu, svoj identitet. jednostavno deluje prirodno da mi budemo jedna država.
Mislim da Srbija nema nikakve potrebe da se širi preko tih granica.
docsumann docsumann 15:15 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima



grafit iz HN
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:16 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

I stoji, naša dinastija se ogrešila o kralja Nikolu Petrovića.

Ma to se oni u porodici sporečkali:)

Bacio je i Nidža bio oko na presto u Beogradu, al mu unuk doako pa uzeo i Cetinje.
predatortz predatortz 15:22 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

hoochie coochie man
I stoji, naša dinastija se ogrešila o kralja Nikolu Petrovića.

Ma to se oni u porodici sporečkali:)

Bacio je i Nidža bio oko na presto u Beogradu, al mu unuk doako pa uzeo i Cetinje.


Pa trebalo je, na neko vreme, presto da bude dvojni.
Na Mojkovcu je to zasluženo. Glavama!
A posle, dogovor da se pravi.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:26 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

država se ne može (ne bi trebala) uplitati u unutrašnje pravne odnose u drugoj nezavinoj državi (govorim o nevanrednim okolnotima) bez njenog poziva.


ajde? pa sto je onda priznala kosovo?
gedza.73 gedza.73 15:27 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

Na Mojkovcu je to zasluženo. Glavama!

Onda je stvarno presto trebao da bude tamo negde u Hučijevom kraju.
docsumann docsumann 15:29 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

Pa trebalo je, na neko vreme, presto da bude dvojni.


je l' pričamo o velikoj zajednici svih južnih slovena, sem bugara, ili savezu srpskih država?
u prvom slučaju, prestonica bi trebala da bude u Zagrebu
docsumann docsumann 15:30 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

dragosevacsutra
država se ne može (ne bi trebala) uplitati u unutrašnje pravne odnose u drugoj nezavinoj državi (govorim o nevanrednim okolnotima) bez njenog poziva.


ajde? pa sto je onda priznala kosovo?


a ti zapeo kao da se ja s tim slažem
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:31 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

CG ima suvereno prvao da prizna koga hoće, Srbija nema s tim pravom ništa.


nema (suvereno pravo), i sa tim drzava koja je time ugrozena itekako ima da reaguje.

hoochie coochie man hoochie coochie man 15:32 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

predatortz
hoochie coochie man
I stoji, naša dinastija se ogrešila o kralja Nikolu Petrovića.

Ma to se oni u porodici sporečkali:)

Bacio je i Nidža bio oko na presto u Beogradu, al mu unuk doako pa uzeo i Cetinje.


Pa trebalo je, na neko vreme, presto da bude dvojni.
Na Mojkovcu je to zasluženo. Glavama!
A posle, dogovor da se pravi.

Dvojni?
Nikad Srbin od tebe, preveslaće tebe Crnogorci, vidim ja:)

Ma šalim se, naravno da niko nije smeo niti trebao da nameće Crnoj Gori bilo šta.
Ne samo zbog Mojkovca, zbog njihove istorije, samosvesti, državnosti, pre nego zbog Mojkovca.

Zbog Mojkovca im je Srbija dužna zahvalnost i sećanje.

Sad kako oni gledaju na podgoričku skupštinu, legitimnu, nelegitimnu, to je prekomplikovano pitanje i pre svega njihvo unutrašnje.

Sa pozicije Srbije je mnogo bolje da se ni sa kim nije ujedinjavala, da je ostala sama, poprilično velika, i suverena.

To bi isključilo i ujedinjenje sa CG, pa bi svima bilo bolje.
predatortz predatortz 15:33 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

je l' pričamo o velikoj zajednici svih južnih slovena, sem bugara, ili savezu srpskih država?


Da je bilo pameti, "velike zajednice" ne bi ni bilo. Bila bi prirodna, srpska država, proširena na one krajeve u kojima su Srbi činili većinu.
Takva država bi bila bez velikih antagonizama i održiva.

hoochie coochie man hoochie coochie man 15:38 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

dragosevacsutra
CG ima suvereno prvao da prizna koga hoće, Srbija nema s tim pravom ništa.


nema (suvereno pravo), i sa tim drzava koja je time ugrozena itekako ima da reaguje.


Da reaguje sigurno, ali da joj odriče pravo, teško.
A reakcije, koje su bile prave, to je tek zanimnjivo raspredati.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:43 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

Crna Gora nikad Srbiju nije vojno okupirala, nit joj je vlast oružjem nametala.


a jovo kapidzic je bio jugosloven, jel da?
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:45 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

prestonica bi trebala da bude u Zagrebu

Pu pu pu, daleko bilo
:)
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:51 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

a ti zapeo kao da se ja s tim slažem


znam da se ne slazes, ali onda nemoj opravdavati da je to cin 'suverene drzave'.
ne, to je krsenje teritorijalnog integriteta drzave sa kojom bi hteli u najmanju ruku dobrosusedske odnose (a i lecenje, sto da ne...).

docsumann docsumann 15:54 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

dragosevacsutra
Crna Gora nikad Srbiju nije vojno okupirala, nit joj je vlast oružjem nametala.


a jovo kapidzic je bio jugosloven, jel da?


ne, nego je bio oficir crnogorske vojke u rasejanju
docsumann docsumann 15:56 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

znam da se ne slazes, ali onda nemoj opravdavati da je to cin 'suverene drzave'.


ne, već ti pokušavaš da opravdavaš nelegalno uplitanje srbije u crnogorske unutrašnje stvari, glupošću koja je crnogorska vlast napravila peiznavanjem kosova.
docsumann docsumann 15:59 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

hoochie coochie man
prestonica bi trebala da bude u Zagrebu

Pu pu pu, daleko bilo
:)


naprotiv, i upravo,
ako su srbi zaista htjeli jugolaviju na ravnopravnoj osnovi.
kralj naš, prestonica vaša.

no, jugolavija je za srpku elitu uvijek bila eufemizam za veliku srbiju
vcucko vcucko 18:38 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

docsumann
Pa trebalo je, na neko vreme, presto da bude dvojni.


je l' pričamo o velikoj zajednici svih južnih slovena, sem bugara, ili savezu srpskih država?
u prvom slučaju, prestonica bi trebala da bude u Zagrebu

Ne, zašto? Zbog Jugoslavenskog odbora? Izvini, ali koješta.

Ovo parče Srema nazvano Novi Beograd, to je trebao da bude glavni grad. Novoizgrađen, moderan glavni grad i federalni distrikt, van jurisdikcije bilo koje republike. Ali sa jasnim (proporcionalnim) učešćem, pravima i obavezama svih republika u biranoj i u izvršnoj vlasti distrikta i federacije.
Naravno, govorim o Jugoslaviji posle 2.SR.
I naravno da to nije bio jedini uslov da se ta država zapati i opstane, ali jedan od važnih preduslova svakako. Višenacionalne države koje su tako postupile su opstale.

Na stranu London, Moskva, to nisu države nego imperije, to je drugo.

docsumann docsumann 19:08 26.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima


Ovo parče Srema nazvano Novi Beograd,


a ti si sve ful'o
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:40 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

ne, nego je bio oficir crnogorske vojke u rasejanju


srpski oficir sigurno nije bio.

sta je trazio na terazijama?

drazine kosti?

dragosevacsutra dragosevacsutra 11:42 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

ne, već ti pokušavaš da opravdavaš nelegalno uplitanje srbije u crnogorske unutrašnje stvari, glupošću koja je crnogorska vlast napravila peiznavanjem kosova.


sreca vasa sto ja nisam neka vlast.
docsumann docsumann 15:07 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

dragosevacsutra
ne, već ti pokušavaš da opravdavaš nelegalno uplitanje srbije u crnogorske unutrašnje stvari, glupošću koja je crnogorska vlast napravila peiznavanjem kosova.


sreca vasa sto ja nisam neka vlast.


vjeruj mi, i tvoja je
docsumann docsumann 15:11 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

dragosevacsutra
ne, nego je bio oficir crnogorske vojke u rasejanju


srpski oficir https://www.youtube.com/watch?v=nZ2ucr74YNkigurno nije bio.

sta je trazio na terazijama?

drazine kosti?



je l' on dopspio, gdje je dospio, kao predstavnik crnogorke države ili kao partizasnki oficr, bezbjednjak?
predatortz predatortz 16:53 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

je l' on dopspio, gdje je dospio, kao predstavnik crnogorke države ili kao partizasnki oficr, bezbjednjak?


Kako god da je dospio, ispoljio je neviđenu mržnju prema narodu u Srbiji. Do smrti ju je negovao, tvrdeći da su malo pobili ovde.

Veliko govno od čoveka! I velika zver, ona psihopatska.
docsumann docsumann 17:31 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

predatortz
je l' on dopspio, gdje je dospio, kao predstavnik crnogorke države ili kao partizasnki oficr, bezbjednjak?


Kako god da je dospio, ispoljio je neviđenu mržnju prema narodu u Srbiji. Do smrti ju je negovao, tvrdeći da su malo pobili ovde.

Veliko govno od čoveka! I velika zver, ona psihopatska.


to je drugi par rukava, no, ne mogu se njegova nedijela pripisivati crnogorskoj nacionalnoj politici.
on je bio komunistički egzekutor
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:45 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

to je drugi par rukava, no, ne mogu se njegova nedijela pripisivati crnogorskoj nacionalnoj politici.
on je bio komunistički egzekutor


To Docs care :)
Komunistima treba kevu, uvek i u svakoj prilici :)

šalim se, ali malo i ne.

Kad bismo Srbe opisali Rankovićem i ja bih se ljutio.
predatortz predatortz 17:54 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima


to je drugi par rukava, no, ne mogu se njegova nedijela pripisivati crnogorskoj nacionalnoj politici.
on je bio komunistički egzekutor


Cetinjanin, sin crnohorskog komite-zelenaša...
Zadojen mržnjom!
docsumann docsumann 19:32 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

predatortz

to je drugi par rukava, no, ne mogu se njegova nedijela pripisivati crnogorskoj nacionalnoj politici.
on je bio komunistički egzekutor


Cetinjanin, sin crnohorskog komite-zelenaša...
Zadojen mržnjom!


koji je sprovodio čije naredbe? potomaka kralja Nikole u egzilu?
predatortz predatortz 19:39 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

docsumann
predatortz

to je drugi par rukava, no, ne mogu se njegova nedijela pripisivati crnogorskoj nacionalnoj politici.
on je bio komunistički egzekutor


Cetinjanin, sin crnohorskog komite-zelenaša...
Zadojen mržnjom!


koji je sprovodio čije naredbe? potomaka kralja Nikole u egzilu?


Istih takvih srbomrzaca. I domaćih paćenika tipa Rankovića, Krcuna, Draževiča i ostalih frustriranih opančara i abadžija koji su nešto malo čitali i pogrešno protumačili to što su čitali.
Po onoj narodnoj "daj budali vlast...".
docsumann docsumann 19:41 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

sin crnohorskog komite-zelenaša..


inače, naziv komite, je u kolokvijalnom govoru poprimio značenje koje nema mnogo veze s pravim komitama.
nešto slično kao što zbilo s četnicima

izvorne komite su bili gerilci, u prvom svjetskom ratu, koji su dejstvovali po pozadini neprijatelja u vrijeme pokretanja solunkog fronra.

za vrijeme d.s.rata, sačuvali su narod, na teritoriji koju u pokrivali (uglavnom katunska nahija i brda oko Cetinja) i od partizankog i od četničkog terora.
jesu sarađivali sa italijanima, al ni manje ni više nego što su sve strane to radile.
a da ironija bude u fulu, Krsta Zrnovog Popovića (danas najpoznatijeg komitu) ubili su upravo oni čiji ga sledbenici danas veličaju kao najvećeg rodoljuba u novijoj istoriji CG
docsumann docsumann 19:44 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

predatortz
docsumann
predatortz

to je drugi par rukava, no, ne mogu se njegova nedijela pripisivati crnogorskoj nacionalnoj politici.
on je bio komunistički egzekutor


Cetinjanin, sin crnohorskog komite-zelenaša...
Zadojen mržnjom!


koji je sprovodio čije naredbe? potomaka kralja Nikole u egzilu?


Istih takvih srbomrzaca. I domaćih paćenika tipa Rankovića, Krcuna, Draževiča i ostalih frustriranih opančara i abadžija koji su nešto malo čitali i pogrešno protumačili to što su čitali.
Po onoj narodnoj "daj budali vlast...".


i koji je lično organizovao hvatanje i likvidaciju najvećeg junaka i (tad) živu legendu crnogorskog nacionalističkog pokreta. zanimljivo
docsumann docsumann 19:48 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

a pajz ovaj podatak

Октобра 1918. године комити и други родољуби су успјели да ослободе Црну Гору. Српске трупе су само помогле око ослобођења Подгорице и тада им је предато 5 000 заробљеника. Командант Јадранских трупа, генерал Драгутин Милутиновић, распустио је комитске чете, наредбом од 12. новембра 1918. године, иако није имао ни правни ни војни мандат да то уради.


wiki
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:15 27.03.2020

Re: Odnos prema svojim ljudima

inače, naziv komite, je u kolokvijalnom govoru poprimio značenje koje nema mnogo veze s pravim komitama.


To je svud ista zbrka.
Dal su izvorno bugarski, grčki, srpski, crnogorski...
A kod Srba su se tu pomešali izrazi četnik i komita, često misleći na isti pokret čak i iste ljude..

Nemoj se upustati da to raspetljaš, opasno je, jače od gljiva ludara :)
Черевићан Черевићан 00:25 24.03.2020

нетрчи пред руду

molim Vas...... birajte reči

одабиром речи
посве мало фали ,
реторишућ' да се
човек ...уканали
mariopan mariopan 00:58 24.03.2020

Re: нетрчи пред руду

Черевићан
molim Vas...... birajte reči

одабиром речи
посве мало фали ,
реториком да се
човек ...уканали

G. Čer, čast mi je da ulepšate ovo mesto.

Kako ste Vi tamo u pritvoru...khm....ja sve vreme nosim prugaste pantalone, kupila mi snajka, kad sam već u pritvoru da imam odgovarajuću modnu liniju?

Možda imate prugastu pidžamu, moze i to, i bićemo u stilu nove mode za nas starije?

Salim se, moramo ovako ali se navikavam na taj opušten dres kod i kada izađem ne znam kako ću podneti išta manje udobno od pidžame?
mariopan mariopan 00:52 24.03.2020

Re: je l ste videli ovo,

angie01
https://nova.rs/politika/precutali-prve-zarazene-zbog-prikupljanja-potpisa/

Da, ja danas čitala, možda je zato virus bio tako smešan u početku.
bene_geserit bene_geserit 00:31 24.03.2020

India

Indusi se dosetili da udaraju pečate na ove koji su u karantinu.
Nemoj neko da pomene Vučiću inače će da počnu i u Srbiji i to na čelo.

nsarski nsarski 17:18 24.03.2020

Re: India

bene_geserit
Indusi se dosetili da udaraju pečate na ove koji su u karantinu.
Nemoj neko da pomene Vučiću inače će da počnu i u Srbiji i to na čelo.



To je, na primer, jedna mogućnost. Mislim, znamo za one "mastiljave prste" da te označe da si glasao.



Ovo pečatiranje sam prvi put doživeo iz prve ruke pre mnogo godina tokom studija u usa - pri ulazu u diskoteku, kad platiš ulaz, udare ti pečat tako da možeš da izlaziš i vraćaš se celo veče. Ah, bila su to sjajna vremena u Americi koju volim! Mislio sam da je to odlično rešenje. A pečat - pa jebote oni od kad postoje žigošu krave da ih neko ne bi ukrao i da znaju koja kojoj diskoteci pripada! Super, ukapirao sam generalnu ideju.

Zar nešto tako nisu mogli da urade u CG, ako su već zapeli, bez otkrivanja identiteta ili adrese osobe?
vcucko vcucko 17:57 24.03.2020

Re: India

nsarski


Ovo pečatiranje sam prvi put doživeo iz prve ruke pre mnogo godina tokom studija u usa - pri ulazu u diskoteku, kad platiš ulaz, udare ti pečat tako da možeš da izlaziš i vraćaš se celo veče. Ah, bila su to sjajna vremena u Americi koju volim! Mislio sam da je to odlično rešenje. A pečat - pa jebote oni od kad postoje žigošu krave da ih neko ne bi ukrao! Super, ukapirao sam generalnu ideju.


Ja se nešto sećam da su to radili i na Akademiji počekom 90-ih.
Nije da sam bio ljubitelj diskoteka, nikad, ali navraćao ponekad. I sećam se pečata.
aureus aureus 00:34 24.03.2020

A ovi se šećkaju...

Evo, B92 piše da se Šveđani šećkaju po gradu i prirodi.



U ovakvo vrijeme...
angie01 angie01 01:00 24.03.2020

najveca briga za bake i deke u praksi,




hitna-pomoc-baku-70-ostavila-na-ulici-gde-je-provela-noc

zemljo, otvori se i progutaj ovu stoku neljudsku!
mariopan mariopan 01:26 24.03.2020

Re: najveca briga za bake i deke u praksi,

angie01
https://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:854732-Nepokretna-i-sa-akutnim-meningitisom-sa-cerkom-spava-na-ulici-Milenu-gazda-izbacio-iz-stana-zbo


Kraj civilizacije, nema više.

Mislim da je nisu smeli otpustiti iz bolnice ako nema gde, znam da im trebaju kapaciteti upravo sad ali kad smo prestali da budemo ljudi?
aureus aureus 01:49 24.03.2020

Re: najveca briga za bake i deke u praksi,

Delija, Sicilija.

zemljanin zemljanin 14:43 24.03.2020

Re: najveca briga za bake i deke u praksi,

angie01
https://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:854732-Nepokretna-i-sa-akutnim-meningitisom-sa-cerkom-spava-na-ulici-Milenu-gazda-izbacio-iz-stana-zbo


ovog treba da se stidite svi koji ste tamo
bene_geserit bene_geserit 05:00 24.03.2020

za geek-ove

bene_geserit bene_geserit 05:47 24.03.2020

pravi je čas

Zaboravih da pitam, jel su krenuli da vam vrte Otpisane na srpskim TV kanalima ?
mariopan mariopan 10:48 24.03.2020

Re: pravi je čas

bene_geserit
Zaboravih da pitam, jel su krenuli da vam vrte Otpisane na srpskim TV kanalima ?

Ne znam, bio je "Bolji život" kada sam ja krenula.
bene_geserit bene_geserit 05:58 24.03.2020

interesantan članak

na onom Milanovom teorija zavere sajtu:

The Current Coronavirus Pandemic: It’s Likely Caused By More Than One Pathogen And There Is a Missing Antidote

Jestel videli da ovo zovu "World War C" ?
Milan Novković Milan Novković 10:48 24.03.2020

Re: interesantan članak

bene_geserit
na onom Milanovom teorija zavere sajtu:

The Current Coronavirus Pandemic: It’s Likely Caused By More Than One Pathogen And There Is a Missing Antidote

Jestel videli da ovo zovu "World War C" ?

Što teorija zavere, to je jako star sajt, mnogo stariji od mog interesovanja za non-MSM autore

Ja Billa Sardija uvek pročitam, ali ga često koristim samo kao matricu, i onda odem da proverim dalje neke delove iz njegovog pisanja.

Ja verujem sada da je on prečesto u pravu, male su šanse da je uvek u pravu, i dobar je primer big-data i AI potencijala.

Jako je malo još potrebno pre nego što AI postane bolje dijagnostičar i konsultant u ogromnoj većini boljki.
Milan Novković Milan Novković 10:57 24.03.2020

Re: interesantan članak

bene_geserit
na onom Milanovom teorija zavere sajtu:

The Current Coronavirus Pandemic: It’s Likely Caused By More Than One Pathogen And There Is a Missing Antidote

Jestel videli da ovo zovu "World War C" ?

Znaš šta je još interesantno: zamisli da je on potpuno u pravu - najeverovatnije tu ima mnogo parametara i veza, ali zamisli da je potpuno ili u kritičnoj većini u pravu.

To onda sugeriše da profesionalci prave zanačajnu štetu - ili su je napravili iznenađeni u početku, a sa inbfrastrukturom koju imaju ni ne može mnogo bolje.
niccolo niccolo 10:43 24.03.2020

Znam da si rekla

da se biraju reči, ali ja stvarno ne mogu ove idiote iz države - poreska uprava je objavila e-mail adrese, po filijalama, da se podnesci podnose putem e-maila umesto da se predaju na šalteru. I pošaljem ja nešto u jednu filijalu, sva sreća na dve e-mail adrese, i vrati mi se od jedne obaveštenje da je mailbox pun i da ne može da se isporuči mail. Pa majkuvamjebem idiotsku, da li je realno da su tamo svi dileje...
mariopan mariopan 10:50 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

niccolo
da se biraju reči, ali ja stvarno ne mogu ove idiote iz države - poreska uprava je objavila e-mail adrese, po filijalama, da se podnesci podnose putem e-maila umesto da se predaju na šalteru. I pošaljem ja nešto u jednu filijalu, sva sreća na dve e-mail adrese, i vrati mi se od jedne obaveštenje da je mailbox pun i da ne može da se isporuči mail. Pa majkuvamjebem idiotsku, da li je realno da su tamo svi dileje...



A znaš koliko sam ja birala reči da ne kažem nesto slično? E, to je muka.
angie01 angie01 11:31 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Pa majkuvamjebem idiotsku, da li je realno da su tamo svi dileje...


apsolutno svaki put kada sam u situaciji da moram nesto da obavim, zavrsim kroz drzavne institucije, jer naprosto ne moze drugacije, ja dobijem anksiozni fras, ono odmah me uhvati strah na koji cu nacin ponovo morati da se izborim sa nekom dilejom, i sta cu sve morati da proucim o toj nekoj materiji, konsultujem sa prijateljima, pravnicima, ili koja je vec struka umesana, kako ne bih dopustila da me sluzbenik koga placam, izigra, otkaci, dezavuise,....nisam skoro bila u situaciji da dodjem u kontakt sa bilo kojim sluzbenikom bilo koje sluzbe i da se stvar odvija normalno, ono, dobar dan, dobar dan, evo treba ovo, ok trebalo bi to, to i to, zavrsava se tako tako i tako, i da stvar krene svojim predvidjenim tokom,hvala dovisjenja, dovidjenja...
niccolo niccolo 11:34 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Nego, sreća da su ovi Kinezi došli na vreme, pitam se samo kako se niko od naših nije setio toga?
angie01 angie01 11:41 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

zar nisu na pocetku pandemije, tvrdili kako su pripremili kasanrne?,...sada spremaju prostor na sajmu?...rekoh vec, da su u neke gradove otpremili zarazene- u Vrscu su ih smestili u zatvor, koji godinama ne radi- je l je u svim tim zgradama sistem ventilacije ok?...ili bilo sta drugo od potrebnih uslova?
mariopan mariopan 12:30 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

niccolo
Nego, sreća da su ovi Kinezi došli na vreme, pitam se samo kako se niko od naših nije setio toga?

Morali su znati.

Ako ja znam kako oni ne bi znali?

To je na početku epidemoje rečeno i to je mene sprečilo da idem kući jer i avioni i autobusi imaju centralnu klimu.

Ako su mislili da VMA moze to da radi onda su stvarno neobavesteni. Sto je poseban problem jer oni bi morali biti najbolje informisani, od njih nam zavise zivoti.
gedza.73 gedza.73 12:41 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Pa majkuvamjebem idiotsku, da li je realno da su tamo svi dileje...


mirelarado mirelarado 13:05 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Ako su mislili da VMA moze to da radi onda su stvarno neobavesteni. Sto je poseban problem jer oni bi morali biti najbolje informisani, od njih nam zavise zivoti.


Njihove izjave na konferencijama za štampu uverile su me da, ako su informisani, onda to veoma vešto kriju. Možda ih Kinezi opasulje.
angie01 angie01 13:19 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Njihove izjave na konferencijama za štampu uverile su me da, ako su informisani, onda to veoma vešto kriju. Možda ih Kinezi opasulje.


to je sve jedna ista predtsva, monomentomelodrama u nastavcima,..., gde je sve sto se iznosi fikcija smiljena zbog nekih drugih stvari, narocito brojke koje se iznose,...ovaj najnoviji skandal sa otkrivanjem stavrnog datuma pocetka epidemije- u kom periodu se zvanicno cerekalo virusu i slalo u sopin u Italiju-, je dovoljan pokazatelj da se sve montira, pa otuda i nepoverenje u odnosu na neke cinjenice koje se izmedju odglumljenih pauza i uzdaha i pojave.

srecom, ima dovoljno odgovornih i sto postoje drustvene mreze, pa se ipak seruju neki relevantni podaci.

to sto je veliki broj ljudi-onih najugrozenijih, najslabijih, onih u nemogucnosti da se snadju- ostao nezbrinut, sikaniran, je meni strasno.
mariopan mariopan 13:33 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Mene su opet kontaktirali iz ambasade, proveravaju koliki je stepen hitnosti.



Oni stvarno rade svoj posao.

Odgovorila sam da nije hitno, to jest sin je odgovorio jer komunikacija ide preko njegovog telefona.

Pošto smo se obavestili o uslovima povratka, a najviše o uslovima u tim karantinima za 28 dana, u slučaju da zaista moram kući ako se moja hronična bolest pogorša pa da moram da se vratim, jer astma jako lici na ovu bolest pa me lako i ovde mogu baciti u neki zarazan odeljak bolnice, jer strah je veliki i lekari su opterećeni svuda pa i ovde..............zaključak je:

NI U LUDILU NE DOLAZIM KUĆI

Kako do informacija ne može da se dođe na zvaničan način pratila sam vesti u medijima, gledala slike koje objave u nekim novinama i čitala objave onih koji su već u kolektivnom smeštaju u izolaciji, da bih saznala postupak kad stignemo, da li ima nekom testiranja i razdvajanja, recimo bolesni i uslovno receno zdravih.....i zaledila sam se.

Niko im nije rekao gde idu.
Ne razdvajaju ljude na zdrave i bolesne, svi su zajedno i prevezeni i zajedno smesteni, zapravo niko nije u izolaciji nego su svi "izolovani" na taj način, od nas.

Ko se tamo razboli jer je tako zamišljen karantin samo je imao "lošu sreću".

Ne znam zašto to rade?

Tamo sigurno ima ljudi koji mogu kod kuće da se izoluju i koji bi poštovali karantin od 28 dana u mnogo boljim uslovima gde imaju mogućnost da se zaštite od drugih putnika pa samim tim i od bolesti?

Ja imam idealne uslove kod kuće, sve sam dogovorila i dostavu namirnica, lekove....ali ni mene ne bi pustili kući. I da me puste nemam čime da odem jer su saobraćaj obustavili, međugradski, taksi isto ne sme.....znači .....

Odgovore na ta pitanja niko ne daje.
Isti problem imaju studenti koje sad izbacuju iz domova a oni nemaju prevoz da dođu iz drugih gradova gde zive da uzmu svoje stvari i da se vrate kućama.

Sve u svemu deo ludila proizvodi sama vlast jer potezi koje vuku stvaraju deo haosa umesto da budu deo rešenja.
mirelarado mirelarado 13:36 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

angie01
Njihove izjave na konferencijama za štampu uverile su me da, ako su informisani, onda to veoma vešto kriju. Možda ih Kinezi opasulje.


to je sve jedna ista predtsva, monomentomelodrama u nastavcima,..., gde je sve sto se iznosi fikcija smiljena zbog nekih drugih stvari, narocito brojke koje se iznose,...ovaj najnoviji skandal sa otkrivanjem stavrnog datuma pocetka epidemije- u kom periodu se zvanicno cerekalo virusu i slalo u sopin u Italiju-, je dovoljan pokazatelj da se sve montira, pa otuda i nepoverenje u odnosu na neke cinjenice koje se izmedju i pojave.

srecom, ima dovoljno odgovornih i sto postoje drustvene mreze, pa se ipak seruju neki relevantni podaci.

to sto je veliki broj ljudi ostao nezbrinut, sikaniran, je meni strasno.


To sve stoji, ali ovde sam mislila prvenstveno na one koji daju izjave kao vrhunski predstavnici struke. Zato mi je jasno da aminuju političke odluke, a ne razmišljaju o bezbednosti i izolaciji. Upravo su centralni ventilacioni sistemi razlog što su tržni centri i slični prostori rasadnici infekcija... Kako epidemiolog može to da ne zna, nego treba Kinezi da mu kažu.
zemljanin zemljanin 13:37 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

ako su informisani, onda to veoma vešto kriju.

angie01 angie01 14:01 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Kako epidemiolog može to da ne zna,


skoro pa da poverujem da ne zna,...u odnosu na sve dosadasnje izjave,...vise nisam sigurna sta je neznaje, a sta je popiticko udvornistvo- sta god da je nije normalno.

kako neko moze iz struke da prica gluposti, a da je recimo siguran da ga slusaju kolege i da pozudano znaju sta od toga stoji, a sta ne...

ne znam je l ste videli pojacani front botova, gde kojima hvale sve sto se kaze zvanicno.
ali ovde sam mislila prvenstveno na one koji daju izjave kao vrhunski predstavnici struke.


oni se dovode samo kao deo scenarija, da se pojaca utisak,....meni licno bi bilo mnogo normalnije da se oformi neki strucni stab i da oni svakoga dana daju izvestaje i preporuke sta i kako raditi- za vreme bombardovanja, jedino se veroval Avramu Izraelu, iako su njegova obavestenja i instrukcije bili najkraci moguci, bez bilo kakvih dodataka...
cassiopeia cassiopeia 18:33 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

. Pa majkuvamjebem idiotsku, da li je realno da su tamo svi dileje...


Ja sam na starom poslu baš dosta komunicirala sa školama i bibliotekama. Čudo jedno koliko se vraćalo pošte zbog punog mail box-a.

P.S.
Uspela sam da kontaktiram zdravstveno zbog osiguranja. Kažu dok traje vanredno, važi mi knjižica bez overe, pošto sad nema gde ni da se overi.

Kad prođe vanredno, onda standardna procedura.
niccolo niccolo 23:40 24.03.2020

Re: Znam da si rekla

Uspela sam da kontaktiram zdravstveno zbog osiguranja. Kažu dok traje vanredno, važi mi knjižica bez overe, pošto sad nema gde ni da se overi.

Kad prođe vanredno, onda standardna procedura.

Super
mlekac mlekac 13:09 24.03.2020

Moja nana govorila

"Đavolu su svi crni"
To najviše ispliva na površinu u ovim "zanimljivim vremenima"
I kod vlasti i kod "običnih" ljudi.
I zavist i sujeta i "mentalitet čopora".

A uvek bilo najlakše kriviti druge za sopstvene greške.
Na užas sadašnje vlasti, još nas ima dovoljno koji pamtimo neke druge vanredne situacije i kako se postupa u njima.

Ovi nisu ni bleda senka toga, to će im se, na kraju i osvetiti.

I kao što obično biva - Nisam ja, kriv je neko drugi.

Tužno, al' to je tako.

Čuvaj se i vrati nam se kad prođe ova gungula.
mariopan mariopan 13:37 24.03.2020

Re: Moja nana govorila

Čuvaj se i vrati nam se kad prođe ova gungula.



I vi svi tamo, čuvajte se.
omega68 omega68 15:50 24.03.2020

Re: Moja nana govorila

mlekac mlekac 16:13 24.03.2020

Re: Moja nana govorila

mariopan
Čuvaj se i vrati nam se kad prođe ova gungula.



I vi svi tamo, čuvajte se.


Trudimo se.
Deca se rasula ko klikeri - ova dvojica matorijih se oženili, ćera izbegla u Gornji Milanovac jer njoj više smeta buka nego korona da sprema ispite, a ovaj najmlađi postao kućni potrčko.

I tako sedim, nerviram se što nemam ove starije "na oku", a onda mi se javi školska koja sad živi na Kipru i kaže kako joj je jedan sin u Rusiji, drugi u Darvinu, u karantinu, a ćerka student u Londonu u samoizolaciji, al' eto, bar joj je najmlađi sa njom...

Istog trenutka sam postala zahvalna što su ovi moji, ipak, još uvek tu negde, blizu.

niccolo niccolo 18:05 24.03.2020

Jbg

ponovo povećanje u Italiji, i u broju slučajeva i u broju smrti...

Edit: Izgleda je ipak manji broj slučajeva u odnosu na juče, prvo pokazaše 4 i nešto, a sad stoji 3.612...
mirelarado mirelarado 18:12 24.03.2020

Re: Jbg

niccolo
ponovo povećanje u Italiji, i u broju slučajeva i u broju smrti...


Jeste, ali je povećanje broja utvrđenih novozaraženih iz dana u dan u blagom opadanju, a značajno raste i broj izlečenih. I dalje ima mnogo mrtvih. :(
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 24.03.2020

Re: Jbg

Ma biće bre žabari dobro, moraju, navijam za njih, ipak su nam oni od svih tih jevropljana nekako najbliži:)
Meni makar.
Jeste da smo se klali malo, al nije strašno, čuvali su nam četnike u Dalamciji :)
mirelarado mirelarado 18:34 24.03.2020

Re: Jbg

hoochie coochie man
Ma biće bre žabari dobro, moraju, navijam za njih, ipak su nam oni od svih tih jevropljana nekako najbliži:)
Meni makar.
Jeste da smo se klali malo, al nije strašno, čuvali su nam četnike u Dalamciji :)




Hoće, izvući će se, sigurno. Dovitljiv su oni narod.
mariopan mariopan 19:42 24.03.2020

Re: Jbg

niccolo
ponovo povećanje u Italiji, i u broju slučajeva i u broju smrti...

Edit: Izgleda je ipak manji broj slučajeva u odnosu na juče, prvo pokazaše 4 i nešto, a sad stoji 3.612...

Strašno.

Ocekivala sam da padaju te brojke.

Nezamislivo mi je toliko žrtava, bola i tuge.
aureus aureus 01:24 25.03.2020

Re: Jbg

Španija, 24. marta 2020.

Skoro sedam hiljada novozaraženih i 680 mrtvih.

Dan ranije, naslovnica španske "Marke", sportskog lista.

aureus aureus 18:33 24.03.2020

Greta Tunberg

Greta Tunberg misli da je zaražena korona virusom

The last two weeks I’ve stayed inside. When I returned from my trip around Central Europe I isolated myself (in a borrowed apartment away from my mother and sister) since the number of cases of COVID-19 (in Germany for instance) were similar to Italy in the beginning. Around ten days ago I started feeling some symptoms, exactly the same time as my father - who traveled with me from Brussels. I was feeling tired, had shivers, a sore throat and coughed. My dad experienced the same symptoms, but much more intense and with a fever.
In Sweden you can not test yourself for COVID-19 unless you’re in need of emergent medical treatment. Everyone feeling ill are told to stay at home and isolate themselves.
I have therefore not been tested for COVID-19, but it’s extremely likely that I’ve had it, given the combined symptoms and circumstances.

Now I’ve basically recovered, but - AND THIS IS THE BOTTOM LINE: I almost didn’t feel ill. My last cold was much worse than this! Had it not been for someone else having the virus simultainously I might not even have suspected anything. Then I would just have thought I was feeling unusually tired with a bit of a cough.
And this it what makes it so much more dangerous. Many (especially young people) might not notice any symptoms at all, or very mild symptoms. Then they don’t know they have the virus and can pass it on to people in risk groups.
We who don’t belong to a risk group have an enormous responsibility, our actions can be the difference between life and death for many others.

Please keep that in mind, follow the advice from experts and your local authorities and #StayAtHome to slow the spread of the virus. And remember to always take care of each other and help those in need.
maliperica maliperica 18:53 24.03.2020

Re: Greta Tunberg

Greta Tunberg misli da je zaražena korona virusom


Marti Ahtisari ne misli.

bene_geserit bene_geserit 18:57 24.03.2020

Re: Greta Tunberg

13% Amerikanaca misli da je zaraženo korona virusom (uključujući moju ćerku, zato što malo kašljuca, i mog brata, on je već imao temperaturu par dana).
Stvarno je zaraženo sasvim sigurno manje od 1%, iako tačan broj niko ne zna.
mirelarado mirelarado 19:02 24.03.2020

Re: Greta Tunberg

Čudi me da Greta ne reče koju u slavu virusa. Pa upravo veći deo planete živi u njenom raju. Saobraćaj i proizvodnja su desetkovani, vazduh, zemlja i vode čistiji...
aureus aureus 19:49 24.03.2020

Re: Greta Tunberg

maliperica
Greta Tunberg misli da je zaražena korona virusom


Marti Ahtisari ne misli.


Marti Ahtisari je pozitivan.
Kao i žena mu, Eva.

Izgleda da Finci planiraju neku vrstu izolacije regiona glavnog grada u odnosu na ostatak Finske.
aureus aureus 12:58 25.03.2020

Re: Greta Tunberg

Kakav je ovo naslov?



Kao da, nakon svega, ne znamo da je korona virus smrtonosan.

Za neke ljude.

Ili možda autor naslova smatra da je za princa Čarlsa smrtonosan sigurno?

Što bi Mariopan rekla - birajte riječi.
floki floki 22:25 24.03.2020

бирам речи

зна ли неко, јел цркло оно говно звано солана (пре 21г на данашњи дан почело бомбардовање), пошто и он има корона вирус?

ако није од вируса црко, ваљало би скота пијуком илити крампом дотући
aureus aureus 22:58 24.03.2020

Grčka

U moru informacija koje neprestano dolaze i koje djeluju sve gore i gore kako korona napreduje (a napreduje tako da je danas pokosila preko dvije hiljade ljudskih života) trudim se da nađem bar neku zemlju koja se kako-tako nosi s njom.

Da li je Grčka jedna od tih zemalja?
Ovaj grafik daje nadu.

mariopan mariopan 00:38 25.03.2020

Re: Grčka

aureus
U moru informacija koje neprestano dolaze i koje djeluju sve gore i gore kako korona napreduje (a napreduje tako da je danas pokosila preko dvije hiljade ljudskih života) trudim se da nađem bar neku zemlju koja se kako-tako nosi s njom.

Da li je Grčka jedna od tih zemalja?
Ovaj grafik daje nadu.


Da, Grcka nema tako veliki broj zaraženih ni umrlih, i to je zaista odlično, kad pogledamo druge zemlje.

Nije bilo ostrih restriktivnih mera za kretanje samo stalnih upozorenja i saveta za distancu, higijenu ruku, mere izolacije za sve koji dođu u opasnost od zaraze.

To se neprekidno vrti na televiziji, i govor znakova za gluve i nagluve da znaju za opasnost.

I sada, kada su proglasili zabranu kretanja moze da se ode u prodavnice ili na posao ali mora da se prijavi izlazak i gde idu na sms porukicom. Odgovor odmah stize, dozvola za izlazak, jer to radi autimat. To ako policija proverava samo pokazeš.


Sta je Grčka uradila drugačije?

Oni su odmah zatvorili skole, hotele, restorane iako zive od turizma.

Radili su mali kafići i dostave hrane do skoro ali su i to zatvorili i uveli obaveznu distancu u supermarketima da svako ko ude mora da ima 10 m kvadratnih da ne dođe do kontakta i napolju su redovi a unutra malo kupaca po kvadratu.

Atina ima stanovnika skoro kao cela Srbija i rekla bih da su oni to dobro organizovali, ali najvažnije, uradili su to na vreme.
mirelarado mirelarado 00:43 25.03.2020

Re: Grčka

I sada, kada su proglasili zabranu kretanja moze da se ode u prodavnice ili na posao ali mora da se prijavi izlazak i gde idu na sms porukicom. Odgovor odmah stize, dozvola za izlazak, jer to radi autimat. To ako policija proverava samo pokazeš.


Eh, kod nas takav sistem funkcioniše u Beogradu samo kad ti onaj razbojnički Parking servis naplaćuje parkiranje...
mariopan mariopan 01:03 25.03.2020

Re: Grčka

mirelarado
I sada, kada su proglasili zabranu kretanja moze da se ode u prodavnice ili na posao ali mora da se prijavi izlazak i gde idu na sms porukicom. Odgovor odmah stize, dozvola za izlazak, jer to radi autimat. To ako policija proverava samo pokazeš.


Eh, kod nas takav sistem funkcioniše u Beogradu samo kad ti onaj razbojnički Parking servis naplaćuje parkiranje...

Da, bas tim sistemom se javljaš da ides negde, to su i kod nas mogli da uvedu a narod bi se sam cuvao kao ovde.

I još:

Oni su odmah otkazali sve sportske događaje mada su trpeli veliku stetu, hotelima gde su već bile rezervisane sobe odjednom su otkazivali po 250 soba (eksta skup hotel gde mi radi snsjka), svi hoteli su im prazni.
Otkazani su svi kongresi i predavanja, to su radili preko interneta, pijaca je otkazana pa se sve kupuje u supermarketima koji su odlicno snabdeveni.

Sva masovna okupljanja su otkazana a u Mitropliji su sluzbu radili bez vernika, (moj sin radio prenos), policija cak proverila da se nije neko usunjao.
A Grci su stvarno vernici pa niko nije prekršio zabranu okupljanja.

Znači narod veruje vlasti i sluša uputstva pa to daje i neke rezultate.
Nadam se da će to da ih spase da prođu sa što manje zrtava. Micotakisa sam videla samo jednom na tv sad pre nekoliko dana, sve o bolesti govore strucnjaci i lekari.
mirelarado mirelarado 01:17 25.03.2020

Re: Grčka

Nadam se da će to da ih spase da prođu sa što manje zrtava. Micotakisa sam videla samo jednom na tv sad pre nekoliko dana, sve o bolesti govore strucnjaci i lekari.


Tako i treba da bude. Povratak kući odloži na neodređeno vreme. Što kasnije to bolje. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana