Društvo| Ekologija| Obrazovanje| Tehnologija| Zdravlje

5G mobilne mreže

Milan Novković RSS / 01.05.2020. u 15:22

Iako su meni ravne zemlje, horoskopi, HARPovi i 5G „problemi" u sličnom rangu - vesela projekcija ljudske šarolikosti u preuvezanom svetu, HARP i 5G mi privlače nešto više pažnje zbog studiranja elektrotehnike, pa radio amaterstva, a i prosečnim ljudima je tema podosta ezoteričnija zato što se ne svodi na osnovne matematike i fizike koje smo svi učili u osnovnim i srednjim školama.

5G primopredajnici na stubovima i mobilni telefoni, pa ostali radio uređaji, komuniciraju uz pomoć elektromagnetnih (EM) talasa. Ono što nije svima poznato je da u EM talase spada svašta oko nas sa raznim popularnim imenima: radio talasi, infra-crveni zraci, svetlo, ultra-ljubičasti zraci, rendgeni ili X zraci, gamma zračenje, i svašta između.

Reči „talasi" i „zraci" su popularne, dok se u fizici, opet popularno, često priča o EM sili koja ima nosioce, fotone, i oni imaju dualnu prirodu - i talasi su i čestice istovremeno, ali to sad zalazi u kvantnu mehaniku.

Pa nas 5G stub ili mobilni telefon gađaju fotonima isto kao i zagrejani radiator, otvoreni plamen, „zeleni" fotoni pasivno odbijeni od lišća ili trave, svi sunčani zraci, rendgenski, i tu i tamo poneki kosmički zrak.

Energija fotona zavisi od njegove frekvencije. Mi razne frekvencije u vidljivom spektru svetlosti doživljavamo kao različite boje.

Waves.19884.jpg 

5G fotoni nose oko milion puta manje energije nego UV (ultraljubičasto) sunčani zraci koji nas pogađaju kad smo na otvorenom.

Fotoni se po energiji dele jako grubo na one koji umeju direktno da nam oštete tkivo, i na one koji nemaju dovoljno energije za to. Ovi prvi se zovu „jonizujući" zato što imaju dovoljno energije da iz neutralnog atoma ili molekula izbace elektron pa dobijamo dva jona - negativni elektron i pozitivni ostatak atoma ili molekula. Foton se ponaša slično kao i oksidanti, „krade" elektrone i odjednom je atom ili molekul, u jonskom stanju, spremniji na druge hemijske reakcije - to je osnovni mehanizam štete tih jonizujućih fotona pri dnu spektra.

Gamma zraci imaju dramatično više energije, umeju da izbace jako mnogo elektrona iz jako mnogo molekula, pa, de fakto, poseku neke hemijske veze. Ipak, iako su extremni-UV foton i gamma foton jonizujući oni su kao praćka i pištolj ako ih poredimo po šteti koju umeju da naprave.

Sve ispod jonizujućih zraka ne pravi direktnu štetu tkivu, a 5G fotoni su bezopasne igračke. Primer:

- Infrared fotoni, od toplog radijatora ili vatre, imaju od 1,000 do 10,000 puta više energije od 5G fotona.

- Fotoni vidljive svetlosti imaju od 100,000 do 1,000,000 puta veće energije od 5G fotona

Naravno, u ovoj priči je bitan i intenzitet - broj fotona koji nas „udara" po kvadratnom sentimentru.

Prosto, na 3 metra od vatre smo sigurni, na 30cm samo kao na ražnju.

U to ime, ne treba zaboraviti da nas sunce, u sunčanom danu, gađa sa preko 1 kW (1,368 vati) snage po kvadratnom metru.

5G stubovi sa najačim predajnicima imaju oko 120W (vati) ako se ne varam.

Evo o kakvom se energetskom fluksu radi (energija su vati pomnoženi sa vremenom, vati su samo snaga, ako ponegde pobrkamo merne jedinice, slučajno ili namerno, nije toliko bitno za priču, bar ne dok popularno pričamo - čak ume da čini priču jasnijom zbog uobičajenih grešaka koje svakodnevno pravimo).

Zamislimo da 5G stub uspeva da isija svu energiju u 3 metra visok prsten oko sebe - na metar od stuba je ovo skoro pa tačno, ali na 10 ili više metara 5G antene nisu toliko dobre, i ne treba da budu, ako bi 5G antene na stubovima isijavale svu energiju u 3 metra visok pojas na 100 metara udaljenosti onda bismo imali signal samo u prizemlju, ili na jednom od spratova zgrada.

Na 10 metara od stuba je površina ovog prstena, to znamo svi, 2 * 3.14 * 10 * 3 = 188.4 kvadratna metra, i 5G antenna zrači po kvadratnom metru sa 120 / 188.4 = 0.64 wata, 2,137 puta slabije nego sunce, ali oko 10,000 jače od mesečine, ili, nagađam, kao sunce na horizontu iza oblaka.

Ali, mi nismo nikad na 10 metara od antene na otvorenom (5G fotoni jako slabo "prolaze" kroz prepreke bilo koje vrste).

Recimo da smo na 30 metara od antene (ona je na vrhu stuba), neki najgori slučaj koji nam se retko dešava, ozračeni snagom iz 5G antene sličnoj snazi neba u sumrak, između dana I noći, kad je sunce upravo zašlo iza horizonta.

I to se dešava jednom od hiljadu ljudi, I nikom se nije desilo da dobije rak kože zbog izlaganja suncu iza oblaka pri kraju dana.

Za ostale ljude, u proseku, recimo 99.9% njih, 5G predajnik je po opasnosti sličniji mesecu iza oblaka u sred noći.

Ipak, iako stub nije opasnost, staviti 5G mobilni telefon, kao i 4G mobilni direktno na uvo, pa ga tako dugo držati nije zdravo. Ti 5G fotoni ne mogu direktno da nam oštete tkivo, ali mogu malo da ga zagreju, kao mikrotalasna, stotinku ili desetinku stepena. Tako pomerena biohemija nije zdrava, iako je i štetnost relativno teško proceniti.

WiFi ruteri u kući imaju, recimo 6 vati snagu u proseku (2-20 raspon, ali jako su retki ovi sa velikom snagom), i više ćemo "zračenja" dobiti on njih nego od 5G stubova - ono što ni ja neću uraditi je staviti ojači WiFi hub unutar metar rastojanja od deteta, pa tako satima svakog dana - to su, otprilike, granice moje paranoje.

Atačmenti



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 15:34 01.05.2020

Hvala na tekstu

Ovo sada treba PDF-ovati ili uslikati i deliti po Fejbuku kao protivtežu svom ludilu oko nas.

Ko ima Fejsbuk još uvek, naravno.
Milan Novković Milan Novković 16:05 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
Ovo sada treba PDF-ovati ili uslikati i deliti po Fejbuku kao protivtežu svom ludilu oko nas.

Ko ima Fejsbuk još uvek, naravno.

Impuls je i došao sa Fejsa, dvoje co-blogera što se ovde jako retko pojavljuju čupaju kose tamo ... negde, ja se nisam do sada zaustavljao na ove teme ... pokušavajuće da objasne (oboje sa ETFa), s tom razlikom što je drugaricu baš briga za kose, narašće nova, al drugar ima probleme
nsarski nsarski 16:23 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ovo sada treba PDF-ovati ili uslikati i deliti po Fejbuku kao protivtežu svom ludilu oko nas.


Imam ja kolegu sa Instituta za fiziku, po obrazovanju ETF, koji je potpuni freak kad su u pitanju mobilni telefoni - bilo kakva mreža. Pored toga što u svojoj hipohondriji izbegava sve stubove prenosa, on jednostavno ne poseduje mobilni, niti želi, što mu je često iskomplikovalo život onoliko.
On tvrdi da su mreže koje operišu na oko 2.3 GHz zapravo iste kao mikrotalasne rerne koje su smišljene da nam sjebu metabolizam. (Prirodna rotaciona frekvencija molekula vode je oko 2.45 GHz.) I, naravno, kao deo iste zavere je da muškarcima sjebe plodnost. Stoga, kadgod ga sretnem pita me da li držim telefon u džepu - jer to nije zdravo, i da se pripazim.
Imam ja još brojne anegdote s njim, ali ovo je dovoljno za ilustraciju.

Znači, doklegod postoji planeta Zemlje, postojaće ljudi koji će tvrditi da je ona ravna. Ditto i za HAARP i 5G. Takav je svet, šta ćeš.
alselone alselone 16:28 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

On tvrdi da su mreže koje operišu na oko 2.3 GHz zapravo iste kao mikrotalasne rerne koje su smišljene da nam sjebu metabolizam. (Prirodna rotaciona frekvencija molekula vode je oko 2.45 GHz.) I, naravno, kao deo iste zavere je da muškarcima sjebe plodnost. Stoga, kadgod ga sretnem pita me da li držim telefon u džepu - jer to nije zdravo, i da se pripazim.
Imam ja još brojne anegdote s njim, ali ovo je dovoljno za ilustraciju.


Ja sam svoju decu napravio, doduše mogao bih još jednom da se porodim, pa sada mogu slobodno da telefoniram.

Mikrotalasna sucks, ne koristimo je apsolutno nizašta drugo osim za kokice. Ne znam ni što smo je kupili, valjda tako po navici, da se ima.
solo solo 16:31 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

doklegod postoji planeta Zemlje, postojaće ljudi koji će tvrditi da je ona ravna


Pa jel ravna il' nije?



nsarski nsarski 16:33 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Mikrotalasna sucks, ne koristimo je apsolutno nizašta drugo osim za kokice. Ne znam ni što smo je kupili, valjda tako po navici, da se ima.


Naravno. Ja tu spravu ne posedujem. A kokice sam preksinoć napravio u šerpi. Mikrotalasna je jedino korisna za odmrzavanje. E, sad, jbg, ako nisi negde zakasnio, odmrznuti možeš za par sati i na stolu.
gavros gavros 16:48 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Hvala na tekstu


Pridružujem se zahvalnici Milane!

Prije neki dan lokalni info portal objavio članak o primjećenim satelitima na nebu iznad našeg gradića koji su navodno za uspostavljanje te mreže. Prijatelj šalje link za članak sa komentarom: "Rade nam o glavi!"
rodni rodni 16:57 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Milan Novković
alselone
Ovo sada treba PDF-ovati ili uslikati i deliti po Fejbuku kao protivtežu svom ludilu oko nas.

Ko ima Fejsbuk još uvek, naravno.

Impuls je i došao sa Fejsa, dvoje co-blogera što se ovde jako retko pojavljuju čupaju kose tamo ... negde, ja se nisam do sada zaustavljao na ove teme ... pokušavajuće da objasne (oboje sa ETFa), s tom razlikom što je drugaricu baš briga za kose, narašće nova, al drugar ima probleme

Ne bi bilo loše da si u tabeli markirao frekventno područje u kome se 5G nalazi.
Bilo bi jasnije ono o čemu si napisao.
highshalfbooze highshalfbooze 17:14 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ne bi bilo loše da si u tabeli markirao frekventno područje u kome se 5G nalazi.


To je otprilike gde se nalazi radar za kontrolu brzine, 33-34 GHZ. A kako on deluje na pandure, to je lako uočljivo.

Evo ovde, negde iznad UHF, a ispod mikrotalasne.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:23 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Mikrotalasna sucks, ne koristimo je apsolutno nizašta drugo osim za kokice. Ne znam ni što smo je kupili, valjda tako po navici, da se ima.


Mikrotalasna je keva, naravno, jedan od najboljih izuma ikad (posle nuklearne magnetne rezonance) i mi je koristimo baš dosta, za odmrzavanje i za podgrevanje hrane. Nikad za kokice, za to je mnogo bolja šerpa. Ne znam da li znaš, ovde koda nas, u većini firmi koje imaju one kafeterije gde zaposleni mogu da klopaju, su zabranili korišćenje mikrotalasnih za spravljanje kokica (zato što dismr, plus oće da zagori i da aktivira protivpožarnu zaštitu).

Naravno, imaš jeftine rerne koje su sranje, i ove malo skuplje koje su odlične.

Ono gore isto nije tačno, nijedan telefonski sistem ne radi blizu 2.45GHz, nego na (ovde u USA) na 2.1GHz i onda na 2.7GHz (pa na 3.5, i 4.2GHz), a ni to nema nikakve veze sa vodom i njenim rezonancama, najniža rezonantna učestanost molekula vode je na >22GHz. 2.45GHz je ISM bend, pa su zahtevi za elektromagnetsku kompatibilnost relaksirani, i zato se koristi za svakakve sprave koje proizvode EM đubre. Mikrotalasna rerna ne koristi ništa u vezi sa vodom, nego za zagrevanje koristi gubitke u dielektriku, što je po svojoj prirodi manjeviše sve ono što kuvamo.

alselone alselone 17:31 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Mikrotalasna je keva, naravno, jedan od najboljih izuma ikad (posle nuklearne magnetne rezonance) i mi je koristimo baš dosta, za odmrzavanje i za podgrevanje hrane. Nikad za kokice, za to je mnogo bolja šerpa. Ne znam da li znaš, ovde koda nas, u većini firmi koje imaju one kafeterije gde zaposleni mogu da klopaju, su zabranili korišćenje mikrotalasnih za spravljanje kokica (zato što dismr, plus oće da zagori i da aktivira protivpožarnu zaštitu).


Poamerikanio si se to je katastrofa. Hrana iz mikrovalne dismr i nejednačeno je podgrejana. Neke stvari dobiju i promenu ukusa. Znači, stvar neupotrebljiva realno.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:41 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu


Poamerikanio si se to je katastrofa. Hrana iz mikrovalne dismr i nejednačeno je podgrejana. Neke stvari dobiju i promenu ukusa. Znači, stvar neupotrebljiva realno.


Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne. Samo ti izgleda nisi naučio da je koristiš, ili si se stisao pa kupio neki krš od kineza.


rodni rodni 17:43 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

highshalfbooze
Ne bi bilo loše da si u tabeli markirao frekventno područje u kome se 5G nalazi.


To je otprilike gde se nalazi radar za kontrolu brzine, 33-34 GHZ. A kako on deluje na pandure, to je lako uočljivo.

Evo ovde, negde iznad UHF, a ispod mikrotalasne.


Ma znam!
Članak je o 5G, a (ni ti u svojoj tabeli) nije markirano gde je 5G.
Da li je to toliki problem?
Uostalom, i da je označeno, to nema nikakav krajnji efekt.
Jer - će naši ljudi znatno manje da veruju Pajiću koji se razume u hiperfrekvencije, nego npr. Endži koja će preneti šta joj je rekao jedan drug.
predatortz predatortz 17:45 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Nikad za kokice, za to je mnogo bolja šerpa. Ne


Kokice iz mikrotalasne su u nivou bogohuljenja. Za ugrejati nešto na brzaka, sa druge strane, sasvim solidna spravica.
zilikaka zilikaka 17:52 01.05.2020

Saću mu upropastim blog

Hajmo mi malo više o mukrotalasnoj.
Ja ako metem litru vode iz česme (nek je 15 stepeni) i stavim jedno 15 minuta, ona će zagrejati do vrlo vruće, ajd nek za lalši račun bude na 65 stepeni.
Ja sam prosti mašinac i znam samo da je to dobitak energije od oko 210KJ.
To je ozbiljna količina energije.
Doduše, i snage uređaja su ozbiljne, i svakako ta snaga za zajebanciju.
Ako uspeva vodi iz čista mira to da uradi, a voda je, drugovi, termičarski gledano, pravo čudo, šta li tek rade okolo, glavama.
A inače da, koristim je prilično.
Kad kuvaš za unapred, znači za podgrevanja, mesa, sve iz rerne, peciva...spašava stvar.
Jedino što ja to i dalje ne razumem kako treba, nije moje.
alselone alselone 17:53 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne.


o.O

Kuvaju ti obrok u mikrotalasnoj? Ti u Meku jedeš? Čak ni tamo nisu mikrotalasne nego one lapme.
solo solo 17:55 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog 2

Saću mu upropastim blog



alselone alselone 17:56 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Kokice iz mikrotalasne su u nivou bogohuljenja.


Zapravo i nije. Ja sam ljubitelj kokica i zaista ih često pravimo ali je kvalitet kururuza kokičara jako promenjiv. Ako ne kupim u Pećini a Novosađani znaju šta je to, nego u prodavnici, zna često da bude loš, da ne puca, da budu male i zbabrane itd. Dok je kvalitet kukuruza u tim za mikrotalasnu dobar i kokice svaki put budu jednake.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:14 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne.


o.O

Kuvaju ti obrok u mikrotalasnoj? Ti u Meku jedeš? Čak ni tamo nisu mikrotalasne nego one lapme.


Ne "kuvaju obroke", nego ih koriste u procesu spremanja obroka. U meku ne jedem, eto, nisam znao ni za te lampe koje pominješ.

Ne, stvarno, ja mislim da je to što zastupaš malo outdated, starije rerne su stvarno bile sranje, ove novije i nisu, a pogotovi ne komercijalne rerne. Na primer, sad imaš fore da se izbegne taj stojeći talas koji dovodi do neravnomernog zagrevanja, od one proste da ti se okreće postolje, pa do toga da drkaju onaj talasovod pa nemaš statično EM polje, ili da ti je sam cavity obložen rešetkom koja razvuče polje i napravi ga ujednačenim. A sa druge strane, pošto je zagrevanje jednako po dubini, za razliku od toga kad nešto kuvaš u vodi, to je onda i bolje skuvano, i za kraće vreme, pa su promene u ukusu i nutricionim vrednostima manje.

Ali ako imaš nekog jeftinog kineza, pa ga koristiš samo za kokice, onda to i ne možeš da znaš.
alselone alselone 18:21 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ne, stvarno, ja mislim da je to što zastupaš malo outdated, starije rerne su stvarno bile sranje, ove novije i nisu, a pogotovi ne komercijalne rerne.


Možda. Moja mikrotalasna nije Kinez, neki je Nemac, malo bolji i ugradni, ali nije mlada. Ima podosta godina...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:25 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
Ne, stvarno, ja mislim da je to što zastupaš malo outdated, starije rerne su stvarno bile sranje, ove novije i nisu, a pogotovi ne komercijalne rerne.


Možda. Moja mikrotalasna nije Kinez, neki je Nemac, malo bolji i ugradni, ali nije mlada. Ima podosta godina...


Naša je GE, kupili novu pre par meseci, i stvarno nemam pimedbi, mada ne bih u njoj kuvao pasulj ili sarmicu, jer to mora da krčka, satima, ali priznajem da nisam probao.

cassiopeia cassiopeia 18:25 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

A inače da, koristim je prilično.
Kad kuvaš za unapred, znači za podgrevanja, mesa, sve iz rerne, peciva...spašava stvar.


Mene je spasila dok mi je dete bilo malo i nevično korišćenju šporeta.

Dođe iz škole i u mikrotalasnoj podgreje sebi ručak.

Ja ne volim da koristim mikrotalasnu za podgrevanje, ustvari ne volim je uopšte, jer imam utisak da menja ukus hrani.

Jedino gde mi je bilo ok su kokice, kuvanje povrća na pari (posebna posuda) i kuvanje kukuruza u klipu.
alselone alselone 18:27 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

GE

Baci pogled na novi Michael Moore film, ima diskusija na prethodnom Milanovom blogu. Zanimljivo šta se radi tamo kod vas. Drugačije ćeš gledati na onih tvojih par solara na krovu.
alselone alselone 18:29 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

Ja ne volim da koristim mikrotalasnu za podgrevanje, ustvari ne volim je uopšte, jer imam utisak da menja ukus hrani.


Pajićeva ne menja.
zilikaka zilikaka 18:31 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

Mene je spasila dok mi je dete bilo malo i nevično korišćenju šporeta.

Dođe iz škole i u mikrotalasnoj podgreje sebi ručak.

Plus kako podgrejati sve ono što nije čorbasto?
Ma izmišljena za one što organizuju obroke jer se mora nešto jesti, a ne zbogradi hedonizma.
maksa83 maksa83 18:35 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne.

Ne, samo nekršteni krš restorani koriste mikrotalasne rerne. Imaš ceo serijal sa Gordonom Remzijem gde ga zovu da izvadi neki restoran iz bule i svaki put kad shvati da je dobio hranu podgrejanu u mikrotalasnoj izneverue.
zilikaka zilikaka 18:36 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

sad imaš fore da se izbegne taj stojeći talas koji dovodi do neravnomernog zagrevanja, od one proste da ti se okreće postolje, pa do toga da drkaju onaj talasovod pa nemaš statično EM polj

Kako da prepoznamo koje su te takve?
Planiram uskoro da pazarim, pa da znam šta tražim
zilikaka zilikaka 18:37 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ne, samo nekršteni krš restorani koriste mikrotalasne rerne

Iskreno, ja sa im dajem iole ozbiljnu paru da bi mi servirali nešto od juče...to mogu i kod kuće
maksa83 maksa83 18:42 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Iskreno, ja sa im dajem iole ozbiljnu paru da bi mi servirali nešto od juče...to mogu i kod kuće


Evo je Gordon Ramsey vs Microware kompilacija:



Ali stvarno, mikrotalasna u restoranu, to ima samo u Ameriku...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:44 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

alselone
Ja ne volim da koristim mikrotalasnu za podgrevanje, ustvari ne volim je uopšte, jer imam utisak da menja ukus hrani.


Pajićeva ne menja.

Srki ne daj se!

Mikrotalasna je izum za Nobela.
Ovi što se plaše neka kupe smederevca, kažu i struja na električnom nešto emituje.
Ko zna da li je to zdravo:)

A pitao bih ih kad bi njima, kao meni, spremili hranu unapred, ako i spreme, pa možeš da biraš da skakućeš oko šporeta čekajući da se zagreje (i uglavnom jedeś poluzagrejano, to zbog živaca) ili da jedeš hladno, ili da trpiš gladan.

Mikrotalasnu bi ispod ikone stavili, a ne bi zanovetali o frekvencijama :)
alselone alselone 18:45 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ali stvarno, mikrotalasna u restoranu, to ima samo u Ameriku...


Da li si počeo da prepoznaješ onaj specifičan miris koji imaju svi restorani u Americi? Ja ne znam šta je to, pretpostavljam da je kombinacija nekog ulja za pečenje, koje je verovatno zdravo koliko i motoron, i nekih začina i možda hemije za čišćenje. Ali bukvalno skoro svi restorani u kojima sam bio, bilo da je meksički, intelijanski, kineski, američki, isto mirišu.

To mi prvih par dana bude kul jer miriše na džank fud i organizam uzvikne hej! na confort food, puno šećera i začina, ali posle dve nedelje postane jako odbojno.
cassiopeia cassiopeia 18:51 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
GE

Baci pogled na novi Michael Moore film, ima diskusija na prethodnom Milanovom blogu.


Ja počela da gledam. Baš je dobar i daje uvide koji su baš otrežnjujući.
cassiopeia cassiopeia 18:54 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog


Plus kako podgrejati sve ono što nije čorbasto?
Ma izmišljena za one što organizuju obroke jer se mora nešto jesti, a ne zbogradi hedonizma.


Da, kako joj ostaviti da podgreva u rerni. Ja sam sebi znala da podgrevam u rerni, baš zbog onog hedonizma.

A kuvala sve unapred. Kako drugačije kad radiš, a dete gladno u 14h.
cassiopeia cassiopeia 18:55 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

alselone
Ja ne volim da koristim mikrotalasnu za podgrevanje, ustvari ne volim je uopšte, jer imam utisak da menja ukus hrani.


Pajićeva ne menja.


On je u Ameriki, a tamo je druga pesma.
cassiopeia cassiopeia 18:58 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

Ovi što se plaše neka kupe smederevca, kažu i struja na električnom nešto emituje.


Kuvano na vatri ima skroooz drugi ukus. Nego dimnjak mi nije baš siguran, pa da ne rizikujem da zapalim zgradu.
cassiopeia cassiopeia 19:01 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Pajiću koji se razume u hiperfrekvencije, nego npr. Endži koja će preneti šta joj je rekao jedan drug.


Ovo ti baš nije lepo. Endži ne učestvuje u razgovoru da bi je uopšte spominjao, posebno ne na ovakav način. Ti znaš šta bi ona rekla?!

alselone alselone 19:11 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

maksa83



Koji su profesionalci ovi iz Jokić mesare.
Odgovaraju na mejlove petkom uveče na prvi maj u 8 uveče. I ne samo da odgovaraju nego odgovara neko ko može da donese odluke i da prihvati da pošalje manje od 3 kile. :)
zilikaka zilikaka 19:15 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

A ti si se sad setio da ti treba meso?
maksa83 maksa83 19:16 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Koji su profesionalci ovi iz Jokić mesare.

Najprofesionalniji profesionalci u ritejlu koje sam sreo ovde.
alselone alselone 19:19 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

A ti si se sad setio da ti treba meso?

To za sledeći vikend planiram. Palo nam na pamet malopre, pa reko da pošaljem mail pa neka odgovore kad stignu ali da planiramo za nedelju dana. Kad ono za 15 minuta sve dogovorio.
zilikaka zilikaka 19:24 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

To za sledeći vikend planiram

A, to je drugo.
Mi smo za danas odradili. Naajbolja bila naravno-slanina.
alselone alselone 19:27 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Mi smo za danas odradili. Naajbolja bila naravno-slanina.

Takodje.

Pekao sam ponovo u tanjirači, zbog krompijera. Slanini sam dušu izvadio prvo u masti i onda sam je ocedio sa stranje tanjirače. Postala je čips, najbolja je kožica bila. Pored toga ubacio i par ljutih paprika. Ostalo i za večeru, svima dosadilo, ja pomlatio sve. :)

Sada mi dosadila tanjirača, baš sam to i komentarisao pa se setili da sledeći vikend pređemo na roštilj.

Nego mi je pao na pamet sač, samo nisam pravio do sada. Moram pozajmiti jedan dan pa probati da li ide.
cassiopeia cassiopeia 19:35 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Nego mi je pao na pamet sač, samo nisam pravio do sada. Moram pozajmiti jedan dan pa probati da li ide.


Ja najviše volim tu posudu. Stvarno sve bude odlično!

Spremala sam u tome jagnjetinu, teletinu, hobotnicu, prebranac, leskovačku mućkalicu, sarmu i sve je bilo hit kod degustatora.
rodni rodni 19:37 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

cassiopeia
Pajiću koji se razume u hiperfrekvencije, nego npr. Endži koja će preneti šta joj je rekao jedan drug.


Ovo ti baš nije lepo. Endži ne učestvuje u razgovoru da bi je uopšte spominjao, posebno ne na ovakav način. Ti znaš šta bi ona rekla?!


Pa da.
Milan Novković Milan Novković 19:41 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

cassiopeia
Nego mi je pao na pamet sač, samo nisam pravio do sada. Moram pozajmiti jedan dan pa probati da li ide.


Ja najviše volim tu posudu. Stvarno sve bude odlično!

Spremala sam u tome jagnjetinu, teletinu, hobotnicu, prebranac, leskovačku mućkalicu, sarmu i sve je bilo hit kod degustatora.

Ti bi, da te ne zeza gluten pomalo, preko noći maznula i zlato i srebro i bronzu Alseu i meni u definisanju veličina porcija, a osetila bi se užurbanost i u koracima Brajovića, Zili, Šarskog, Flokija i sličnih
alselone alselone 19:43 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

hobotnicu


E, ovo mi zaista zvuči sjajno!
Moram pozajmiti sač da probam.
cassiopeia cassiopeia 19:45 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ti bi, da te ne zeza gluten pomalo, preko noći maznula i zlato i srebro i bronzu Alseu i meni u definisanju veličina porcija, a osetila bi se užurbanost i u koracima Brajovića, Zili, Šarskog, Flokija i sličnih



nsarski nsarski 19:46 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
hobotnicu


E, ovo mi zaista zvuči sjajno!
Moram pozajmiti sač da probam.


Da, hobotnica ispod "peke" se često pravi u CG. A verovatno i drugde. Obično se to radi sa velikim hobotnicama (1.5-2 ili 3kg) za društvo.
cassiopeia cassiopeia 19:49 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
hobotnicu


E, ovo mi zaista zvuči sjajno!
Moram pozajmiti sač da probam.


Evo i recepta LINK >>>>>Hobotnica
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:52 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

srdjan.pajic

Mikrotalasna je keva, naravno, jedan od najboljih izuma ikad (posle nuklearne magnetne rezonance) i mi je koristimo baš dosta, za odmrzavanje i za podgrevanje hrane.


Isto.
Pa nek sam se i ja poamerikančio, samo ne znam kako i gde.
I ne, ne osećam promenu u ukusu.
zilikaka zilikaka 19:56 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

ne, ne osećam promenu u ukusu.

Ni ja.
A pirinač odavno samo u njoj spremam. Ono, iz tri grejanja sa po malo dolivanja vode.
Bude taman.
alselone alselone 19:58 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Evo i recepta LINK >>>>>Hobotnica


Biće testirano.
Zahvaljivam.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:59 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

cassiopeia
Nego mi je pao na pamet sač, samo nisam pravio do sada. Moram pozajmiti jedan dan pa probati da li ide.


Ja najviše volim tu posudu. Stvarno sve bude odlično!

Spremala sam u tome jagnjetinu, teletinu, hobotnicu, prebranac, leskovačku mućkalicu, sarmu i sve je bilo hit kod degustatora.


Meni za to služi ono što se prodaje pod nazivom "pica pekač".

Od jagnjetine, teletine do hobotnice, liganja kozica. Feomenalna fora koju mi prodao jedan matori Boklej pre 7-8 godina.

Za picu ga nikada nismo koristili. Picu pečemo u rerni.
nsarski nsarski 20:02 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

cassiopeia
alselone
hobotnicu


E, ovo mi zaista zvuči sjajno!
Moram pozajmiti sač da probam.


Evo i recepta LINK >>>>>Hobotnica


Home made verzija...

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:04 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

maksa83
Iskreno, ja sa im dajem iole ozbiljnu paru da bi mi servirali nešto od juče...to mogu i kod kuće


Evo je Gordon Ramsey vs Microware kompilacija:



Ali stvarno, mikrotalasna u restoranu, to ima samo u Ameriku...


Jao, jebote, realiti šou, ovog Ramzija da odvedu u kafanu kod điroa (btw i on ima mikrotalasnu u kuhinji), ovaj bi mu prvo demonstrativno ispljunuo suši u tanjir, a onda preskočio preko šanka i uvrtao uvo što mu je riba presna a pirinač loše skuvan. TV zvezda...

Ima cela industrija tih komercijalnih mikrotalasnih rerni, a sad su čak i one konvekcione i steam mikroatalasne, što možeš da pečeš i roštiljaš u njima, sišle po cenama u domen koji mogu da priušte domaćinstva.

Ali, ok, kapiram ovaj sentiment, i neću dalje da se borim protiv toga, nema smisla. A i huči se složio sa mnom, znači da sam sigurno u krivu.



vrabac_onaj vrabac_onaj 20:05 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

vrabac_onaj
cassiopeia
Nego mi je pao na pamet sač, samo nisam pravio do sada. Moram pozajmiti jedan dan pa probati da li ide.


Ja najviše volim tu posudu. Stvarno sve bude odlično!

Spremala sam u tome jagnjetinu, teletinu, hobotnicu, prebranac, leskovačku mućkalicu, sarmu i sve je bilo hit kod degustatora.


Meni za to služi ono što se prodaje pod nazivom "pica pekač".

Od jagnjetine, teletine do hobotnice, liganja kozica. Feomenalna fora koju mi prodao jedan matori Boklej pre 7-8 godina.

Za picu ga nikada nismo koristili. Picu pečemo u rerni.


A i dobro dođe na kampovanju


cassiopeia cassiopeia 20:06 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
Evo i recepta LINK >>>>>Hobotnica


Biće testirano.
Zahvaljivam.


Recept je pozajmljen i meni baš paše ta kombinacija.
cassiopeia cassiopeia 20:08 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

A i dobro dođe na kampovanju


Vrabac, čula sam za tu foru sa pica pekačem. Ovo na slici miriše.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:09 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

srdjan.pajic
maksa83
Iskreno, ja sa im dajem iole ozbiljnu paru da bi mi servirali nešto od juče...to mogu i kod kuće


Evo je Gordon Ramsey vs Microware kompilacija:



Ali stvarno, mikrotalasna u restoranu, to ima samo u Ameriku...


Jao, jebote, realiti šou, ovog Ramzija da odvedu u kafanu kod điroa (btw i on ima mikrotalasnu u kuhinji), ovaj bi mu prvo demonstrativno ispljunuo suši u tanjir, a onda preskočio preko šanka i uvrtao uvo što mu je riba presna a pirinač loše skuvan. TV zvezda...

Ima cela industrija tih komercijalnih mikrotalasnih rerni, a sad su čak i one konvekcione i steam mikroatalasne, što možeš da pečeš i roštiljaš u njima, sišle po cenama u domen koji mogu da priušte domaćinstva.

Ali, ok, kapiram ovaj sentiment, i neću dalje da se borim protiv toga, nema smisla. A i huči se složio sa mnom, znači da sam sigurno u krivu.


Ja mislim je to gnušanje nad mikrotalasnim rernama čisto foliranje.
cassiopeia cassiopeia 20:09 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Home made verzija...


Njami!
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:12 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

cassiopeia
A i dobro dođe na kampovanju


Vrabac, čula sam za tu foru sa pica pekačem. Ovo na slici miriše.


Da da, ja sam bio isto skeptičan dok mi u Bjelilima (ne Bijeloj) nije jedan matori napravio u tome jednom lignje, drugi put hobotnicu.

Prvo što sam uradio kad sam se vratio u BG kupio sam jedan. Ostalo je istorija :)

P.S.
Ima i poklopac.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:21 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Видим да нико од љубитеља микроталесне није споменуо кување џемова, па да потврдим да моја другарица прави савршен џем од кајсија, све у микроталасној.

А за 5G, можда треба послушати Девру Дејвис која истражује утицај електромагнетног зрачења.

nikvet pn nikvet pn 20:22 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Sač? imgur me nešto neće, sutra probam.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:34 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne. Samo ti izgleda nisi naučio da je koristiš, ili si se stisao pa kupio neki krš od kineza.

Тачно, али за одмрзавање-брзо загревање у предприпреми.
У припреми хране?
Не знам ниједан ресторан да их је за то користио.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:37 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne. Samo ti izgleda nisi naučio da je koristiš, ili si se stisao pa kupio neki krš od kineza.

Тачно, али за одмрзавање-брзо загревање.
У припреми хране?
Не знам ниједан ресторан да их је за то користио.


Meni nikada nije ni palo na pamet da pripremam, za zagrevanje je koristim često.
nsarski nsarski 20:44 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne. Samo ti izgleda nisi naučio da je koristiš, ili si se stisao pa kupio neki krš od kineza.

Тачно, али за одмрзавање-брзо загревање.
У припреми хране?
Не знам ниједан ресторан да их је за то користио.


Ma, to koriste oni street vendors po ulicama, autobuskim stanicama, čekalištima, gde ti prigreju hot dog, ili neki "topli sendvič", ili zagreju parče pice u mikrotalasnoj. Pa i tada oni napredniji koriste convection oven ili toaster oven - malo duže traje zagrevanje, ali ima bolji ukus.
Zamisli hamburger napravljen u mikrotalasnoj!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:48 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ja mislim je to gnušanje nad mikrotalasnim rernama čisto foliranje.

Више је то техничка ствар у кувању.

Ево, сада малопре сам спремао болоњезе. Слаткоћа у том сосу потиче и од "корица" на честицама самлевеног меса. За то је заслужна Maillard reaction, она их ствара, те корице. Мајарову реакцију не можеш добити у микроталасној.

Јако је ограничен број јела која би неко могао спремити у микроталасној.
Али, физичко-хемијски, за та јела добио би исти крајњи ефекат као у традиционалној припреми.
Milan Novković Milan Novković 20:51 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Ja mislim je to gnušanje nad mikrotalasnim rernama čisto foliranje.

Више је то техничка ствар у кувању.

Ево, сада малопре сам спремао болоњезе. Слаткоћа у том сосу потиче и од "корица" на честицама самлевеног меса. За то је заслужна Maillard reaction, она их ствара. Њу не можеш добити у микроталасној.

Јако је ограничен број јела која би могао спремити у микроталасној.
Али, физичко-хемиојски, добио би исти крајњи ефекат као у традиционалној припреми.

Jeste.

Ne treba zaboraviti ni kombinovane rerne, uz koje često dođe i razborit kuvar, pa razni programi već u rerni.

Umeju poprilično da prošire asortiman jela gde je razlika u kvalitetu jedva primetna, a štedi se dosta vremena onima koji ga nemaju, čak i ako vole kuvanje (ili su u poslu gledanja serija
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:53 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

nsarski

Ma, to koriste oni street vendors po ulicama, autobuskim stanicama, čekalištima, gde ti prigreju hot dog, ili neki "topli sendvič", ili zagreju parče pice u mikrotalasnoj. Pa i tada oni napredniji koriste convection oven - malo duže traje zagrevanje, ali ima bolji ukus.
Zamisli hamburger napravljen u mikrotalasnoj!


Zagrevati isključivo jela "na kašiku".
Sladak kupus, kelj, suljpa..

Defintivno nije za bifteke :)

Evo ja pre par sati podgrejao domaću čorbu od pečuraka, ja razliku u ukusu ne osećam.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:57 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Ja mislim je to gnušanje nad mikrotalasnim rernama čisto foliranje.

Више је то техничка ствар у кувању.

Ево, сада малопре сам спремао болоњезе. Слаткоћа у том сосу потиче и од "корица" на честицама самлевеног меса. За то је заслужна Maillard reaction, она их ствара, те корице. Мајардову реакцију не можеш добити у микроталасној.

Јако је ограничен број јела која би могао спремити у микроталасној.
Али, физичко-хемијски, за та јела добио би исти крајњи ефекат као у традиционалној припреми.


Ma naravno, ni ja nikada ne bih spremao bolonjeze u mikrotalasnoj. Ništa nikada nisam spremao u njoj. Samo podgrevao i to rekoh šta.
nsarski nsarski 20:58 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Zagrevati isključivo jela "na kašiku".
Sladak kupus, kelj, suljpa..

Defintivno nije za bifteke :)

Evo ja pre sati podgrejao domaću čorbu od pečuraka, ja razliku u ukusu ne osećam.


Slažem se. Ali uvek su u pitanju jela koja su već zgotovljena na drugi način, pa su onda podgrejana u mikrotalasnoj. To je sasvim u redu, za to je dobra.

Ja ne znam kako bi napravio (od početka) dobar pasulj ili sarmu u mikrotalasnoj.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:59 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ama ljudi, izgleda da se slažemo, ne znam zašto se raspravljamo
alselone alselone 21:00 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

pa razni programi već u rerni.


Budućnost je sve gora i na ovu temu.

Doručak u nekom od hotela iz Hilton grupacije u Americi, nije neka buvara. Uzmeš jelo iz frižidera i ubaciš u mikrotalasnu. Pritisneš broj na mikrotalansnoj kao što je broj na pakovanju. Ovo je omlet sa sirom, ubaciš i pritisneš 1. Dobiješ govno na izlazu, pojedeš pa ideš dalje.

Probao sam tako i burgere i neke kebabe. Moj komšija alkos i beskućnik koji je živeo u napuštenoj kući i preživljava tako što nadniči ko komšiluku, jede ukusnije.
Milan Novković Milan Novković 21:05 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

alselone
pa razni programi već u rerni.


Budućnost je sve gora i na ovu temu.

Doručak u nekom od hotela iz Hilton grupacije u Americi, nije neka buvara. Uzmeš jelo iz frižidera i ubaciš u mikrotalasnu. Pritisneš broj na mikrotalansnoj kao što je broj na pakovanju. Ovo je omlet sa sirom, ubaciš i pritisneš 1. Dobiješ govno na izlazu, pojedeš pa ideš dalje.

Probao sam tako i burgere i neke kebabe. Moj komšina alkos i beskućnik koji je živeo u napuštenoj kući i preživljava tako što nadniči ko komšiluku, jede ukusnije.

Da, znam to.

Ja sam mislio na kombinovane rerne, koje mešaju mikrotalase, konvencionalnu rernu sa ili bez ventilatora - i ne znam da li u programima umeju da kombinuju i grill grejač odozgo
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:06 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Umeju poprilično da prošire asortiman jela gde je razlika u kvalitetu jedva primetna, a štedi se dosta vremena onima koji ga nemaju, čak i ako vole kuvanje (ili su u poslu gledanja serija

Потпуно сам убеђен да је тако, да технологија не одузима ништа а ствара много -- најпре слободног времена. Тако у Претис-лонцу можеш спремити костну супу а да не чекаш 24 сата или тако неко време да извучеш крчкањем сав гел-костну срж из костију, како то та супа захтева.

Мајаров процес -- она корица на бургерима, на гуди, на бифтеку -- много је распрострањенији него што се мисли. Њега не можеш добити осим на традицоналан начин. Ево неких примера где је укус јела у једној мери настао Мајаровим процесом, а то се не капира.







alselone alselone 21:07 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

@Milan

Iskoristio sam tvoj komentar kao šlagvort da ponovo zakukan na globalnu promenu kvaliteta hrane. Ta promena nije spora, na razmaku od samo 10 godina prilično je značajna. I ne samo da kvalitet opada nego i skup ljudi tj. procenat stanovništva koji potpada pod nju sve je veći.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:09 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Skoro svaki kršteni restoran koristi mikrotalasne rerne. Samo ti izgleda nisi naučio da je koristiš, ili si se stisao pa kupio neki krš od kineza.

Тачно, али за одмрзавање-брзо загревање у предприпреми.
У припреми хране?
Не знам ниједан ресторан да их је за то користио.


Ok, ja sam sve to utrpao u jedan termin. A to sam primetio u onim dobrim restoranima gde je nekad kuhinja u sredini i otvorena i gde možeš da gledaš kuvare dok plešu, uvek sam video bar jednu mikrotalasnu i ne stide je se. Dobro, nije im Gordon Ramzi bio u poseti, da im iščupa uši i pljuje u tanjir, mršti se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:10 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Ja ne znam kako bi napravio (od početka) dobar pasulj ili sarmu u mikrotalasnoj.

Мислим да би сарме могле да се спреме у микроталасној.
.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:14 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Ja ne znam kako bi napravio (od početka) dobar pasulj ili sarmu u mikrotalasnoj.

Мислим да би сарме могле да се спреме у микроталасној.
.


Probaj pa nam javi rezultat, ja za takav ekperiment nemam hrabrosti :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:15 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

uvek sam video bar jednu mikrotalasnu

Ми смо је, у нашем ресторану, да ја сад могу да се сетим, користили за две ствари: одмрзавање пилећег филеа-комада меса (неки пут не можеш погодити дневну потрошњу, па ти понестане свежих намирница) и за припрему чоколадног суфлеа: он се испече на традиционалан начин, напуни чоколадом, потпуно се охлади, а она се сваки појединачни комад вади из замрзивача и загрева 7-8 минута у микриоталасној. Пошто је то био најпродаванији колач, микроталасна се доста користила.

Инале, има микроталсних и микроталасних... Потпуно различите, моћне, не као ове Кинеске код Алсеа.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:18 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Probaj pa nam javi rezultat, ja za takav ekperiment nemam hrabrosti :)

Пробао бих, рецимо са пуњеним парикама, сармице ретко спремама а иста је техника, али... ја никада у животу нисам користио микроталасну, и док јој погодим снагу, дужину печења и то, узело би ми бар два-три покушаја. Мрзи ме да покушавам.
maksa83 maksa83 21:20 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

A to sam primetio u onim dobrim restoranima gde je nekad kuhinja u sredini i otvorena i gde možeš da gledaš kuvare dok plešu, uvek sam video bar jednu mikrotalasnu i ne stide je se. Dobro, nije im Gordon Ramzi bio u poseti, da im iščupa uši i pljuje u tanjir, mršti se.

predatortz predatortz 21:26 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

vrabac_onaj
Ama ljudi, izgleda da se slažemo, ne znam zašto se raspravljamo


A kad je to ovde bilo bitno?
Milan Novković Milan Novković 21:27 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
uvek sam video bar jednu mikrotalasnu

...
Инале, има микроталсних и микроталасних... Потпуно различите, можне, не као ове Кинеске код Алсеа.

Dramatično različite!

Mi imali jednu sa grillom gore (top of the range Mielle, žene obožavaju marku, ja ne toliko pošto im se neki uređaji često kvare) - kako su to izveli nije mi jasno, tj nagađam, al da ne radim to glasno - tj sa metalima u mikrotalasnom polju.

Fenomenalna bila, micro, konvencionalna, i grill, ali odlazili joj često neki specijalni šrafovi što su držali pri vrhu grill grejač i mi je zamenimo sa razboritom Samsung - žena se palila na funcionalnost više nego na performanse, ja sam probao ovo sa Srkijevim stojećim talasima da joj objasnim i "kvalitetom" raspodele energije po rerni, ali nisam uspeo da sažmem priču u 15 sekundi slot koji mi je odobren..

Nije bila ni najjeftiniji, ni najskuplji model, negde u sredini.

Ni nalik Nemcima, ni blizu po kvalitetu kuvanja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Инале, има микроталсних и микроталасних... Потпуно различите, моћне, не као ове Кинеске код Алсеа.


Da, znam da ima tih konvekcionih, pa i onih sa parom, a energy source im je - magnetron. Mislim to je ozbiljna industrija.

No, i ja moju rernu koristim za otapanje i za podgrevanje ručka deci, ili kad mi treba da brzo zagrejem neku količinu vode, ili mleka, pa da nastavim kuvanje na šporetu, i za to je defintivno keva, što je i bila moja glavna teza od početka.

nsarski nsarski 21:30 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Ja ne znam kako bi napravio (od početka) dobar pasulj ili sarmu u mikrotalasnoj.

Мислим да би сарме могле да се спреме у микроталасној.
.


Jbg, moguće je i lososa spremiti u mašini za pranje sudova, ali to nije poenta.



srdjan.pajic srdjan.pajic 21:37 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Mi imali jednu sa grillom gore (top of the range Mielle, žene obožavaju marku, ja ne toliko pošto im se neki uređaji često kvare) - kako su to izveli nije mi jasno, tj nagađam, al da ne radim to glasno - tj sa metalima u mikrotalasnom polju.


Zavisi, mislim, gde staviš rešetku, da ne pojebeš (ekskjuzmajfrenč) bitno granične uslove - ako je na primer poprečno vektoru električnog polja, ono ih manjeviše neće ni videti. Ili ako su rešetke coated sa nekim slabim provodnikom (na primer keramikom, kao što odavno rade sa običnim roštiljima) onda će indukovana struja biti relativno mala pa nećeš da dobiješ ono varničenje kao kad zaboraviš viljušku u tanjiru pa ga rkneš u mikrotalasniu.
alselone alselone 21:40 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Jbg, moguće je i lososa da spremiti u mašini za sudove, ali to nije poenta.



Moram se saglasiti sa profom.
cmix909 cmix909 21:42 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

srdjan.pajic
Mikrotalasna je keva, naravno, jedan od najboljih izuma...


Jedina stvar u kuhinji za koju sam se emotivno vezao. Proizvod svedske pameti i americkih ruku, 30 leta, brza kao munja i ima neko silno programiranje, kao i klasican grejac gore. Svojevremeno sam je koristio i za kuvanje jajeta za minut – nije tesko spreciti eksploziju – ali je, jer ne moram da se petljam u pripremu jela, ukljucujem gotovo samo za zagrevanje. Na pocetku se eksperimentisalo sa kuvanjem i posledice po ukus su za moj ukus (i suzeni meni) bile prihvatljive.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:44 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

(top of the range Mielle,

Чуди ме за Miele, да се кварила. Ја сам имао један усисивач њихов с краја осамдесетих, морао сам да га убијем како би се купио други. Никако оно пластично црево да му цркне, ништа да му отпадне, мучио сам га, ударао, он ништа -- а још ружан к'о Немац.

Miele је концепт Mercedesa.
solo solo 21:52 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Iskoristio sam tvoj komentar kao šlagvort da ponovo zakukan na globalnu promenu kvaliteta hrane. Ta promena nije spora, na razmaku od samo 10 godina prilično je značajna. I ne samo da kvalitet opada nego i skup ljudi tj. procenat stanovništva koji potpada pod nju sve je veći.


Tu smo, kvalitet hrane. Šta kaže struka:

NESTOROVIĆ : Otporan sam na bolesti jer mi je deda prešao Albaniju, KOMUNIZAM ubija koronavirus?

Nestorović je kazao da je na osnovu epigenetike, nauke kako geni predaka utiču na potomke, zaključio da je to što su naši preci gladovali uticalo da budemo otporni na neke bolesti.
Pogledajte samo liniju koja razdvaja svet u Berlinu, istočno je smrtnost znatno manja, a zapadno katastrofa. U svim tim komunističkim zemljama ljudi su često gladovali, dok su na zapadu upropašćeni tim viškom hrane, ali loše hrane - kaže Nestorović.


An Interactive Visualization of the COVID-19 Development in Germany

Atomski mrav Atomski mrav 21:54 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

A pitao bih ih kad bi njima, kao meni, spremili hranu unapred, ako i spreme, pa možeš da biraš da skakućeš oko šporeta čekajući da se zagreje (i uglavnom jedeś poluzagrejano, to zbog živaca) ili da jedeš hladno, ili da trpiš gladan.


maksa83 maksa83 22:11 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

Atomski mrav


Atomski mrav Atomski mrav 22:13 01.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Pekao sam ponovo u tanjirači, zbog krompijera.


Državni posao - Vuko, Vuko, prismoči krompira <<< LINK
Atomski mrav Atomski mrav 22:16 01.05.2020

Re: Saću mu upropastim blog

maksa83



Titlovi na danskom su baš cool!
looping looping 06:02 02.05.2020

Re: Hvala na tekstu

nsarski
mikrotalasne rerne koje su smišljene da nam sjebu metabolizam. (Prirodna rotaciona frekvencija molekula vode je oko 2.45 GHz.) I, naravno, kao deo iste zavere je da muškarcima sjebe plodnost.

Da, ako se ona stvar stavi u mikrotalasnu, nekako se zatvore vrata i upali se mikrotalasna. Ode plodnost samo tako.
rodni rodni 06:25 02.05.2020

Re: Hvala na tekstu

vrabac_onaj
Ama ljudi, izgleda da se slažemo, ne znam zašto se raspravljamo

Ja nemam mikrotalasnu.
Čemu?
rodni rodni 06:32 02.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Umeju poprilično da prošire asortiman jela gde je razlika u kvalitetu jedva primetna, a štedi se dosta vremena onima koji ga nemaju, čak i ako vole kuvanje (ili su u poslu gledanja serija

Потпуно сам убеђен да је тако, да технологија не одузима ништа а ствара много -- најпре слободног времена. Тако у Претис-лонцу можеш спремити костну супу а да не чекаш 24 сата или тако неко време да извучеш крчкањем сав гел-костну срж из костију, како то та супа захтева.

Мајаров процес -- она корица на бургерима, на гуди, на бифтеку -- много је распрострањенији него што се мисли. Њега не можеш добити осим на традицоналан начин. Ево неких примера где је укус јела у једној мери настао Мајаровим процесом, а то се не капира.








Meni su ti načini pripreme hrane potpuno beznačajni.
Iz prostog razloga što je moj asortiman prehrane jako skučen, kao i zbog toga što je moj osećaj za ukus neistančan.
Jer - kod mene postoji samo jedan kriterijum - sviđa mi se, odnosno pod-kriterijum - sviđa mi se malo manje od potpuno.
Mislim, to da li sam roštiljao sam ili je to uradio Đole ili Pera - a ja samo jeo ... hu kerz?!
Ja bih mogao da jedem svaki dan - pasulj, boraniju, kiseli ili slatki kupus, kačamak, podvarak, makarone i široke rezance ... bez da se ikada zapitam da li je kuvano / pečeno na električnom šporetu, smederevcu, logorskoj vatri, ... šta me briga.
cmix909 cmix909 08:50 02.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Predrag Brajovic
Чуди ме за Miele, да се кварила. Ја сам имао један усисивач њихов с краја осамдесетих, морао сам да га убијем како би се купио други. Никако оно пластично црево да му цркне, ништа да му отпадне, мучио сам га, ударао, он ништа...


Njihove stvari, ukljucujuci usisivace i pogotovo ves masine, i danas ulivaju poverenje u poredjenju sa ostalim markama koje se ovde prodaju. Asistirao sam pre par godina u nabavci nekoliko Miletovih uredjaja; jos uvek su svi ispravni. Jedino je zaobidjen frizider s njihovim znakom, jer Miele daje barem toliko informacija o svojim fabrikama koliko je dovoljno da se otkrije da oni uopste ne prave frizidere. Njihov frizider je zapravo Liebherr, ali skuplji nego ekvivalentni Liebherr i sa garancijom od svega dve godine, a ne pet.
nikvet pn nikvet pn 09:41 02.05.2020

Re: Hvala na tekstu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana