Nauka| Zdravlje

Sukob na stručnoj ljevici

Vojislav Stojković RSS / 03.05.2020. u 13:08

Ne sukobljavaju se samo književnici,  književni teoretičari i kritičari. Nikako. Sukobljavaju se i naučnici, a i stručnjaci. I ne samo na levici, već i na desnici, a i u centru. Kada bi neko rešio da sastavi Enciklopediju naučnih i stručnih sukoba, ona bi bez sumnje brojala neuporedivo više tomova od Enciklopedije Britanika. Ilustracije radi, siguran sam da bi sukob Alberta Ajnštajna i Kurta Gedela, inače najvećeg matematičara-logičara XX veka, zauzeo jedva pola stranice u Enciklopediji naučnih sukoba. Albert i Kurt, iako dugogodišnji saradnici i prijatelji, sukobili su se i razišli, kada je Gedel, posle višegodišnjeg istraživanja matematičkog modela za teoriju objedinjenog polja, na kojoj je Ajnštajn radio poslednju deceniju svog života, zaključio da za tu teoriju ne postoji matematičko rešenje za našu vasionu ili prostije rečeno da ta Ajnštajnova teorija nije održiva. Kod dvojice naučnika razlog razilaženja je jasan. Međutim, zbog čega je Mario Vargas Ljosa, u onom meksičkom bioskopu, nokautirao  Gabrijela Garsiju Markesa, do danas je ostalo nejasno. Za sada, također, nije najjasnije oko čega su se tačno sukobili članovi medicinskog dela kriznog štaba dr Predrag Kon i dr Branimir Nestorović.

Prvo je dr Kon, kako nas obaveštavaju mediji, progovorio o njihovom neslaganju: Bilo je usaglašavanje mišljenja. Postoji izdvojeno mišljenje profesora Nestorovića, pa je došlo do nejednakih stanovišta u struci. To jeste razmena mišljenja i nalaženje ovakvog rešenja jeste nešto što je prihvatljivo. Mora da mi bude prihvatljivo, nema drugog rešenja. Drugo rešenje je ponovo davati ostavku a to nema  smisla. 

Pažljivijem posmatraču nije promaklo da je Kon izrazio svoje neslaganje sa Nestorovićem još na onom prvom medijskom nastupu kriznog štaba kada je Nestorović govorio o najsmešnijem virusu i šopingu u Milanu. Doduše, tada Kon svoje neslaganje nije izrazio verbalno, već govorom tela, odnosno izrazom lica. Uzgred, zbog tog nastupa dr Nestorović je kasnije proglašen prvim stand up koroničarem.

 _f8NQhTkZ61__EIeQK1-yaxEEyR4u0m3gpRRK9PojMjHwzk2-vmi9-P9pVYnXnuEsBO1EA=s111

Kon i Nestorović sukobljavali su se i ranije. Svojevremeno, Nestorović je zastupao stav da MMR vakcina ima neželjena dejstva. Kon je smatrao da su posledice takvih izjava dr Nestorovića potpuni gubitak poverenja u imunizaciju protiv gripa i naknadni gubitak poverenja i u MMR: Na taj način utiče na ljude. On insistira da MMR vakcina ne bude obavezna. On male boginje gleda kao bezopasnu bolest i javno utiče na javno mišljenje koje se formira tako da ispada da su vakcine opasnije od same bolesti, što je daleko od istine

Kako se došlo do kompromisa u njihovom poslednjem sukobu mediji nas ne obaveštavaju, pa nam ostaje samo da nagađamo. Da li su kroz diskusiju sučeljavali argumente, u koju su se uključili i drugi stručnjaci iz kriznog štaba, pa je jedan od njih dvojice prihvatio da su argumenti onog drugog jači i promenio svoje mišljenje, što bi bio optimalan izlaz iz konfliktne situacije, ili je Neočekivana Sila Koja Se Iznenada Pojavljuje i Rešava Stvar samo lupila pesnicom o stol? 

I na kraju, ne bih hteo da budem pogrešno shvaćen – mislim da stručni deo našeg kriznog štaba radi dobro. To potvrđuju i rezultati (broj novozaraženih je ispod pet posto, u klinikama je sve manje kritičnih slučajeva, neke privremene kovid bolnice se zatvaraju, restrektivne mere se relaksiraju…), ali mediji o nečemu moraju da izveštavaju, na društvenm  mrežama  o nečemu mora da se raspravlja, a i ja na blogu moram o nečemu da trtljam kada sam, kao i moji ispisnici 65+ u prinudnoj izolaciji još od 18. marta, pa sam, zbog permanentnog ležanja, ića i pića, omlohavio i na prvoj  polučasovnoj šetnji (lakom džogingu) iščašio skočni zglob leve noge, te sada mogu da šetam samo od kreveta do fotelje i to sa štakom . A što se stručnih i naučnih sukoba tiče, pa i ovde spomenutog, oni su daleko bolji od jednoumlja i najčešće pomažu da se nađe optimalno rešenje.

 



Komentari (646)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 19:22 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

Zar su ti što prave sajtove toliki idioti


Ima i toga, ali i ovoga:

kompanije toliko jadne da neće da plate


maksa83 maksa83 19:32 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

e, kako je moguće da u današnje vreme na svoj gmail dobijam TUĐE, bukvalno,

gmail ti je tu malo specijalan, pošto u njemu tačka bude ignorisana, kao i sve iza znaka +.

Konkretno, ako je tvoja gmail adresa mesan.mesanovic@gmail.com na nju će stići i mejl koji je poslat na mesanmesanovic@gmail.com, m.e.s.a.n.m.e.s.a.n.o.v.i.c@gmail.com m.esanmesanovic@gmail.com itd. itd ju get d pikčr, a na taj mejl će stići i nešto poslato na mesan.mesanovic+cajkan@gmail.com itd.

Pa ako je neko negde ostavio mesanmesanovic@gmail.com kao svoju adresu eto tako, a ti si mesan.mesanovic@gmail.com tebi će to da stiže.

Meni povremenno stižu na gmail rešeni zadaci iz informatike za neku osnovnu školu u Srbiji.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:37 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

maksa83
e, kako je moguće da u današnje vreme na svoj gmail dobijam TUĐE, bukvalno,

gmail ti je tu malo specijalan, pošto u njemu tačka bude ignorisana, kao i sve iza znaka +.

Konkretno, ako je tvoja gmail adresa mesan.mesanovic@gmail.com na nju će stići i mejl koji je poslat na mesanmesanovic@gmail.com, m.e.s.a.n.m.e.s.a.n.o.v.i.c@gmail.com m.esanmesanovic@gmail.com itd. itd ju get d pikčr, a na taj mejl će stići i nešto poslato na mesan.mesanovic+cajkan@gmail.com

Pa ako je neko negde ostavio mesanmesanovic@gmail.com kao svoju adresu eto tako, a ti si mesan.mesanovic@gmail.com tebi će to da stiže.

Meni povremenno stižu na gmail rešeni zadaci iz informatike za neku osnovnu školu u Srbiji.



pazi kada nisam znao za ovo, doduse meni gmail prilicno kriptican.
i cekaj, oni to znaju i nece da fiksaju?
maksa83 maksa83 19:49 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

i cekaj, oni to znaju i nece da fiksaju?

Ako misliš na Google ja sam 100% ubeđen da je to by design.

Pada mi na pamet iks juz kejsova, npr. moraš negde da ostaviš mejl a sumnjaš da će da prodaju dalje tvoju adresu, i ostaviš mejl vrabac.vrapcevic+duvajtega@gmail.com i onda čim vidiš da ti stiže nešto sa tom adresom u To: polju znaš gde je iscurelo. Ili recimo odlučiš da bankama ostavljaš mejl adresu v.rabacvrapcevic@gmail.com onda možeš lako da nađeš sve mejlove koje si dobijao od banaka bez da znaš njihove From adrese, itd. Ili postoji neko mesto na Internetu gde te non stop banuju pa umesto da kad se prijavljujš opet otvaraš svaki put novu mejl adresu samo mrdaš tačku kroz postojeći mejl, itd.

vrabac_onaj vrabac_onaj 19:54 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

maksa83

Ako misliš na Google ja sam 100% ubeđen da je to by design.


Da, na njih mislim.

Ti juz kejsovi mogu meni da koriste. Kako njima to koristi, to mene kopka :)
rodni rodni 19:56 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

maksa83
i cekaj, oni to znaju i nece da fiksaju?

Ako misliš na Google ja sam 100% ubeđen da je to by design.

Pada mi na pamet iks juz kejsova, npr. moraš negde da ostaviš mejl a sumnjaš da će da prodaju dalje tvoju adresu, i ostaviš mejl vrabac.vrapcevic+duvajtega@gmail.com i onda čim vidiš da ti stiže nešto sa tom adresom u To: polju znaš gde je iscurelo. Ili recimo odlučiš da bankama ostavljaš mejl adresu v.rabacvrapcevic@gmail.com onda možeš lako da nađeš sve mejlove koje si dobijao od banaka bez da znaš njihove From adrese, itd. Ili postoji neko mesto na Internetu gde te non stop banuju pa umesto da kad se prijavljujš opet otvaraš svaki put novu mejl adresu samo mrdaš tačku kroz postojeći mejl, itd.


Čekaj, čekaj!
Pa kako je to moguće!?
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:59 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

vrabac_onaj
maksa83

Ako misliš na Google ja sam 100% ubeđen da je to by design.


Da, na njih mislim.

Ti juz kejsovi mogu meni da koriste. Kako njima to koristi, to mene kopka :)


P.S.
Kaze mi sad zena, pa da, kako to ne znas? A ona sa ajtijem veze nema.
I ja se kao nesto kurcim, kao nesto tu radim.
Pu jebem ti zivot ima sutra da dam otkaz i odem da prodajem krastavce na pijaci...
maksa83 maksa83 20:09 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

Ti juz kejsovi mogu meni da koriste. Kako njima to koristi, to mene kopka :)

Mislim da njih boli uvo, oni tvoj mejl čitaju pa čitaju. (ok, čita ga softver, pa onda u skladu sa tim dobijaš reklame za neveste iz Ukrajine, lek za ćelavost, lubrikant, kosilice, itd. ) A njihova korist je što ako to počneš da koristiš intenzivno budeš ulockovan u gmail.

Prosto je zgodna fora, kao što neki asinhroni interfejsi imaju tzv. tag polje u koje staviš šta hoćeš, pozoveš to nešto a on ti u nekom trenutku vrati odgovor kakav je već smislio + to tag polje. U njega staviš neki štasamonoteo rimajnder podatak koji ti pomaže da vežeš rispons za neku već logiku posle. Oni su bukvalno piggybackovali tu ideju u mejl adresu, jer kad pogledaš - mail je samo još jedan asinhroni poziv. Dobra fora.

Inače tip koji je napravio gmail Paul Buchheit je 23. Google zaposleni i kao takav težak 600 milki. I on naravno ima svoje viđenje svega ovoga - A Possible Third Solution to End Pandemic (Matlab da ne čita, uzrujaće se što programer ima smatranje oko epidemiologije), i mislim da sam negde video da je i on sunuo svoje pare u istraživanja.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:17 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

Prosto je zgodna fora, kao što neki asinhroni interfejsi imaju tzv. tag polje u koje staviš šta hoćeš, pozoveš to nešto a on ti u nekom trenutku vrati odgovor kakav je već smislio + to tag polje. U njega staviš neki štasamonoteo rimajnder podatak koji ti pomaže da vežeš rispons za neku već logiku posle. Oni su bukvalno piggybackovali tu ideju u mejl adresu. Dobra fora.


Da ovo mi je poznato :)

Ali jebiga, ja mejl adresu doživaljavam kao nešto čemu si nametnuo jedinstveni ključ da ne kazem junik ki.
Ovo mi malo krši neke standarda, bar one koje ja imam u glavi.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:31 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

maksa83

Inače tip koji je napravio gmail Paul Buchheit je 23. Google zaposleni i kao takav težak 600 milki. I on naravno ima svoje viđenje svega ovoga - A Possible Third Solution to End Pandemic (Matlab da ne čita, uzrujaće se što programer ima smatranje oko epidemiologije), i mislim da sam negde video da je i on sunuo svoje pare u istraživanja.


pročtala.. zažmurila na bedaste dijelove u vezi ruskog ruleta..
bottom line za ljenčuge, čitajte od LSPR pa dalje..
tip dakle kaže da je uložio lovu u test koji košta dolar po komadu i traži da se uvede za sve, svuda, obavezno, koristi dnevno..
ok, 300 milki amerikanaca (ne znam traži li i Kinez da mu pazari), puta 365 dana (budimo optimistični po pitanju vakcine), zaokružimo na niže, realno neće baš svaki taj čemerikanac svaki dan u šetnju..
šta imamo..
30 miljardi tih dolara.. čuj, tip uopšte nije budala, naprotiv..

dobro, dobro, evo neću biti toliki cinik, nek napravi, evo ja ću prva da mu kupim 5 komada.. nema frkate..
nije baš jasno koja je implikacija ternutnog neprisustva virusa u slini u minimalnoj količini al nek je i samo da taj dan nisam zarazna.. pa ok..
samo ako treba po jedan ne na dan nego na ulazu u voz, pa ofisinu, pa restišku, pa opet voz, pa supišku..
mnogo je kume..
no ok, takav je poso, ni ja ga ne volim
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:55 05.05.2020

Re: maknuto haknuto

newimprovedtadejus

dobro, dobro, evo neću biti toliki cinik, nek napravi, evo ja ću prva da mu kupim 5 komada.. nema frkate..


Samo da ti kažem, baš sinoć mi kaže onaj kum (a to jeste njegove polje) da su svi ti testovi koji se trenutno koriste krš (tj. nisu baš pouzdani). Bar je siguran za ona dva koji su trenutno u opticaju u Nemačkoj, a kaže da ni ostali koliko zna nisu mnogo bolji (za onaj prvi kineski se odavno zna je bio prilično neprecizan a koji su svi u početku koristili pošto nije postojao drugi).

Tako da, zadrži lovu u čarapi bar još neko vreme.

P.S.
Prilično je skeptičan i po pitanju vakcine.
A tip nije nikakav antivakser, naprotiv totalni je vakser (svake jeseni se cela porodica vakciniše protiv gripa) i stalno nas kritikuje što mi to ne radimo.
Tačnije, prilično je skeptičan po pitanju "brze vakcine", naročito kada su u pitanju vakcine novih tehnologija koje još nisu isprobane na homo sapiensu.
Misli da to mora dugo da se testira pre nego se pusti u upotrebu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:22 05.05.2020

link

zanimljiv članak
link
i tweet
link
na temu vrlog novog svijeta..

članak zagovara ideju da eventualna smrt kancelarije kakvu danas znamo nije neminovno super stvar..
tweet je čisto scary kad vidiš tu prazninu.. bar meni..
mentol mentol 18:07 05.05.2020

Re: link

newimprovedtadejus
smrt kancelarije

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:22 06.05.2020

Re: link

mentol
newimprovedtadejus
smrt kancelarije



na tu temu

ovako nešto bih mogla..
da iznajmljujem recimo neku sportsku opremu na kakvoj plaji sve pijući ladno pivce..
mada bi vjeorvatno izdržala sezonu i po al eto na slici bar to mi djeluje ko nešto što bih mogla
mentol mentol 06:31 07.05.2020

Re: link

dobra ti je ideja

mnogi ljudi zamišljaju raj pored mora, na nekoj plaži... ja volim otići na more ali mi brzo dosadi. ne bih mogao tamo da živim. ne podnosim tropske noći ni klimatizovane prostorije. ne mogu da se naspavam.
više volim neke vukojebine kao što su jugozapadna Srbija, sever Crne Gore, zapadna Bosna, Gorski kotar, Lika, Montana...
san mi je da se ovako ukopam tamo negde:

...berem gljive, lekovito bilje, uzgajam pčele, voće i povrće...

a od tih adrenalinskih...radije bih išao na zip line. nije da ne bih imao poverenja u tvoju opremu, nego se sigurnije osećam kad sam prikačen
rodni rodni 07:53 07.05.2020

Re: link

mentol
dobra ti je ideja

mnogi ljudi zamišljaju raj pored mora, na nekoj plaži... ja volim otići na more ali mi brzo dosadi. ne bih mogao tamo da živim. ne podnosim tropske noći ni klimatizovane prostorije. ne mogu da se naspavam.
više volim neke vukojebine kao što su jugozapadna Srbija, sever Crne Gore, zapadna Bosna, Gorski kotar, Lika, Montana...

san mi je da se ovako ukopam tamo negde:

...berem gljive, lekovito bilje, uzgajam pčele, voće i povrće...

a od tih adrenalinskih...radije bih išao na zip line. nije da ne bih imao poverenja u tvoju opremu, nego se sigurnije osećam kad sam prikačen

Saglasan!
gedza.73 gedza.73 19:27 08.05.2020

uf, uf


Ambassador Anthony Godfrey

@usambserbia
Dok slavimo zajedničku pobedu nad fašizmom od pre 75 godina, još jednom želim da istaknem hrabrost srpskog naroda i njihovu borbu za slobodu tokom #WWII kao i požrtvovanost porodica koje su rizikujući svoje živote spasili 500 savezničkih pilota #OperationHaliard #VEDay75




Godfri za Dan pobede istakao hrabrost srpskog naroda u borbi protiv fašizma
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:48 08.05.2020

Re: uf, uf

gedza.73

Ambassador Anthony Godfrey

@usambserbia
Dok slavimo zajedničku pobedu nad fašizmom od pre 75 godina, još jednom želim da istaknem hrabrost srpskog naroda i njihovu borbu za slobodu tokom #WWII kao i požrtvovanost porodica koje su rizikujući svoje živote spasili 500 savezničkih pilota #OperationHaliard #VEDay75




Godfri za Dan pobede istakao hrabrost srpskog naroda u borbi protiv fašizma



Si vido kako su samo suvoparno preneli tvit, ništa dalje, ništa svoje.

Nije im lako, na N1 mislim, američki ambasador, moraju da prenesu, a hvali četnike, i pod četnici podrazumeva srpski narod (ispravno) a to im se baš ne dopada, pa muka živa :)

Izabrali da prenesu i da ćute :)
floki floki 20:08 08.05.2020

Re: uf, uf

:)
gedza.73 gedza.73 20:12 08.05.2020

Re: uf, uf


Izabrali da prenesu i da ćute :)

još moraju da gutaju a da se prave kako im je lepo.

N1
Minja Bogavac je rekla da je fascinirana jugoslovenskom trobojkom sa zvezdom petokrakom u sredini, koju je kao dete uvek crtala.

"Zastava Srbije mi je konfuzna: ima krunu, a Srbija nije monarija. Sem toga: ne razumem zašto bi neka država na zastavi imala kitnjasti simbol koji je praktično nemoguće kopirati, ako nisi ekstremno dobar crtač… Sa Jugoslavijom nije bilo tako i ja sam, kao dete, uživala da crtram našu zastavu, gde god sam mogla", navela je Minja Bogavac.

u svakom od njih čuči mali totalitarista i antidemokrata.
Saće ona da prepravi na objavi američke ambasade srpsku krunu u crvenu petokraku. Samo da nađe bojice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:24 08.05.2020

Re: uf, uf

u svakom od njih čuči mali totalitarista i antidemokrata.


Apsolutno.

Pazi gluposti koje mrtva ladna izgovara, Srbija nije monarija.
Pa nije, ali kako je prestala da bude?

Došli divljaci s koca i konopca skupljeni, belosvetski ološ, i uredili je po svom ćefu ne pitavši nikoga ništa.
Pootimali tuđe, preuredili državu koju si neki krvlju pravili, i sad "demokratkinja" kaže, pa nije Srbija monarhija.

Smuči mi se nekad od takvih "građanista".
Sve go totalitarista koji bi sutra Titu diktatora na vlast vratio.
Blage veze oni nemaju, teba to terati u tri pizde materine.
maksa83 maksa83 21:32 08.05.2020

Re: uf, uf

Došli divljaci s koca i konopca skupljeni, belosvetski ološ, i uredili je po svom ćefu ne pitavši nikoga ništa.

Sreća pa nije bio tu da to vidi pošto je 4 godine ranije odletio avijonom...
rodni rodni 21:34 08.05.2020

Re: uf, uf

maksa83
Došli divljaci s koca i konopca skupljeni, belosvetski ološ, i uredili je po svom ćefu ne pitavši nikoga ništa.

Sreća pa nije bio tu da to vidi pošto je 4 godine ranije odletio avijonom...

Vratiće se!
Neće komunjare vladati doveka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 08.05.2020

Re: uf, uf

Sreća pa nije bio tu da to vidi pošto je 4 godine ranije odletio avijonom...


Da, odleteo u centar evropskog otpora Hitleru, izdajnik.
maksa83 maksa83 21:53 08.05.2020

Re: uf, uf

Da, odleteo u centar evropskog otpora Hitleru, izdajnik.

Mislim da je to ipak bila periferija za koju je bilo najizglednije da na nju Nemci neće kročiti.
floki floki 21:53 08.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man
Sreća pa nije bio tu da to vidi pošto je 4 godine ranije odletio avijonom...


Da, odleteo u centar evropskog otpora Hitleru, izdajnik.


хехе, пази кад енглески национални тим поздравља немачку химну, смета им сунце изгледа... :)



ово јаране, ово:

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 08.05.2020

Re: uf, uf

Mislim da je to ipak bila periferija za koju je bilo najizglednije da na nju Nemci neće kročiti.


Onda, ako London nije bio centar evropskog antifašizma, antifašizma u Evropi nije bilo, a ako ga je uopšte bilo, onda je njegov centar bio London.
Ostaje nam da se opredelimo između te dve opcije, jer treće nema.

A kralj je upravo tamo otišao.
Ne u neku nedođiju, nego tamo gde se vodila glavna reć kako doakati Hitleru.


A dalje, ta floskula o bežanju kralja je primer kako se neverovatno plitka floskulica može primiti kao argument nad argumentima, i da to traje.
Evo već decenijama traje.

Stavi se malo u ondašnju situaciju, država okupirana, vojska kapitulirala, šta tu može kralj da uradi?
Da ostane i da bude zarobljen.

Postoji li veća moguća sramota i poraz nego da nekome zarobe kralja?
Ili da ostane pa da neka gerila bavi time kako da sačuva kralja umesto kako da pruža otpor neprijatelju?

Ili, dalje, šta bi neiskusni klinac, kakav je tada bio nosilac krune, mogao da pomogne da je ostao?

Jedina normalna reakcija je bila ova koja se desila, skloniti kralja, i gledati kako da se odupre Hitleru, kako sarađivati sa onima koji mogu i hoće da ga slome.

Ali komunsiti krenu sa parolama o bekstvu, i parole se prime.
Ta komunistička prazna demagogija, pobegao je, je tako providna da prosto čudi kako se i pametni ljudi na nju lepe kao muve.

Valjda ih mrzi da misle.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 08.05.2020

Re: uf, uf

хехе, пази кад енглески национални тим поздравља немачку химну, смета им сунце изгледа... :)


Kad je ovo bilo, posle četresprve, pošto je kralj tamo otišao?
Nisam znao za to.
ово јаране, ово:


To?
Da kralj ide kod onih koji monarhe masakriraju?
Trebao je.
Među komunsitima mu je bilo mesto, zaista.
floki floki 22:20 08.05.2020

Re: uf, uf

Da kralj ide kod onih koji monarhe masakriraju?


па да, побегао из србије јер и ту масакрирају свог краља, крунисаног, миропомазаног, да би његовог деду довели на власт
а дешавало се и енглезима да свом краљу одрубе главу, само мало раније

москва је била центар антифашизма, не у европи, него у свету
е сад, да ли се то неком допада или не, друга је ствар
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:28 08.05.2020

Re: uf, uf

па да, побегао из србије јер и ту масакрирају свог краља, крунисаног, миропомазаног, да би његовог деду довели на власт
а дешавало се и енглезима да свом краљу одрубе главу, само мало раније


Tačno, ali ni jednima ni drugima na pamet nije padalo da ukidaju monarhiju, nego im pojedine ličnosti na mestu monarha nisu odgovarale.
A ovi čiju sliku ti postavljaš, oni su i decu ubijali, da se kralju seme zatre.
I to ne zbog toga što im neka ličnost nije odgovarala, nego što su oni hteli da kraljuju.
москва је била центар антифашизма, не у европи, него у свету


I kad su se Englezi zaklanjali od sunca, i tad?
Ili ti malo navijaš pa njima zaboravljaš što šta?

Da li su Rusi bili najveći problem Hitleru, da, nesporno.
Ali tvrditi da u Evropi nije bilo antifašizma, da njegov centar nije bio London, da naš kralj nije otišao u taj centar, je naprosto svesno izbegavanje činejnica koje ne idu u prilog.

Uostalom, što je Staljin uopšte pregovarao sa tim Čerčilom kad je bio nebitan lik?
vcucko vcucko 22:38 08.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man
хехе, пази кад енглески национални тим поздравља немачку химну, смета им сунце изгледа... :)


Kad je ovo bilo, posle četresprve, pošto je kralj tamo otišao?
Nisam znao za to.


Godina 1938., prijateljska na Olimpijaštadionu u Berlinu. Rezultat 6:3 za Englesku.
floki floki 22:39 08.05.2020

Re: uf, uf

наравно да су они који су убили царску породицу са децом неописиви зликовци
не зато што су то царска деца, него што су деца

укидање монархије, само по себи, није ништа страшно, ако народ тако нешто неће више, па укине монархију, шта сад, краљ који краљује мора ипак да има на уму да је он ту због народа на не народ због њега
кад умисли другачије, нека се после не чуди последицама

не јаране, не навијам ја, него ти си почео са навијањем да је лондон центар антифашизма

а ја ти кажем да није, него москва - и то није навијање него гола чињеница
при томе ја нисам рекао да нигде друго нема антифашизма, него да је москва центар, у свету, па самим тим и у европи

ко је тврдио да у европи није било било антифашизма?
и ко је рекао да је черчил небитан лик?
јел се ти то сам са собом расправљаш, измишљајући нешто што овде нико није рекао јер си треснуо глупост па сад трпаш нешто другима у уста што нису рекли?
vcucko vcucko 22:42 08.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man
па да, побегао из србије јер и ту масакрирају свог краља, крунисаног, миропомазаног, да би његовог деду довели на власт
а дешавало се и енглезима да свом краљу одрубе главу, само мало раније


A ovi čiju sliku ti postavljaš, oni su i decu ubijali, da se kralju seme zatre.
I to ne zbog toga što im neka ličnost nije odgovarala, nego što su oni hteli da kraljuju.

Dočim ovi drugi nikad dete nisu priklali, jelte.
Sa mnogo manje razloga, od toga da se kralju seme zatre i da oni kraljuju.
maksa83 maksa83 22:44 08.05.2020

Re: uf, uf

Ali tvrditi da u Evropi nije bilo antifašizma, da njegov centar nije bio London, da naš kralj nije otišao u taj centar, je naprosto svesno izbegavanje činejnica koje ne idu u prilog.

"Otišao" je kad negde odeš u laminarno vreme, kada neko osvaja tvoju zemlju onda se ipak kaže "pobegao". Nije samo on pobegao, tu su se u tom trenutku sjatili manje više svi evropski vladari (osim valjda beše belgijskog), i to ne zato što je to bio centar antifašizma nego zato što je to bila monarhija čije bi osvajanje Hitlera vrlo skupo koštalo pa nije bilo velike verovatnoće da će to da se desi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 08.05.2020

Re: uf, uf

укидање монархије, само по себи, није ништа страшно, ако народ тако нешто неће више,


Dozvoljeno je osnovati republikansku stranku, osvojiti izbore, menjati ustav i ćao kralju.

Ali kad vucibatine prigrabe vlast, prigrabe tuđe kuće, tuđe posteljine, tuđe tanjire, ne pitajući nikog ništa, i kad onda "građanka i borkinja" kaže pa Srbije nije monarhija, šta se trpa kruna na grb, ja joj kažem, puši borkinjo, pojma nemaš pa možeš sto knjiga napisati.

не јаране, него ти си почео са навијањем да је лондон центар антифашизма


Ne centar fašizma nego centar evropskog fašizma, dobro pazim šta pišem, a i ti verujem dobro paziš šta izostavljaš.

Pa, gde je bilo središte evropskog antifašizma?
највише у москви која је исто у европи


E jbg sad.
Sad ćemo da se igramo geografije za sedmi razred.
Da li je SSSR bio evropska ili azijska država, više evropska, više azijska, evroazijska...

Ovo ti je neozbiljno.
ко је рекао да је черчил небитан лик?

Pa ako je bitan, a kralj kod njega otišao, jel otišao u središte EVROPSKOG antifašizma?

I da, neodgovori mi, kad je ono englezima sunce udaralo u oči, i tad Moskva, za razliku od Londona, bila antihitlerovska?
Ili da ja pored one sličice kačim sporazume?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 08.05.2020

Re: uf, uf

kada neko osvaja


Ne, grešiš u obliku glagola.
Ne osvaja, nego osvoji.
I šta ti misliš, šta je trebao da uradi kad je već sve bilo gotovo?
Da ostane pa da smeta, jer pomoći nije mogao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:54 08.05.2020

Re: uf, uf

Dočim ovi drugi nikad dete nisu priklali, jelte.
Sa mnogo manje razloga, od toga da se kralju seme zatre i da oni kraljuju.


Ne znam na koje zaklano dete misliš, ali vidim da ti nije strana ideja da je u redu klati decu da se prigabi vlast.
Kažeš da je to ozbiljan razlog.
vcucko vcucko 22:55 08.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man

I da, neodgovori mi, kad je ono englezima sunce udaralo u oči, i tad Moskva, za razliku od Londona, bila antihitlerovska?
Ili da ja pored one sličice kačim sporazume?

Ima pre toga da se okači bar deset istih takvih sporazuma, potpisanih uglavnom od Čembrlena (i od Vrancuza, naravno). Bilo ih je i po nekoliko u istoj godini, od neke '34. do '39.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:57 08.05.2020

Re: uf, uf

Ima pre toga da se okači bar deset istih takvih sporazuma,


Da, i od tih deset se izvadi jedna sličica kako bi se pokazalo, šta?
Da je Moskva bila antihitlerovska, a ovi dizali ruke.
I to je u redu?
floki floki 23:07 08.05.2020

Re: uf, uf

ја кад сам учио географију, москва је била са ове стране урала, значи, европа

да се није урал померао у међувремену, нисам обавештен?

наравно да је ссср била европска држава.
или ти имаш неки свој аршин по коме ти одређујеш шта је европска држава а шта није, па ја треба да га усвојим?

са првим делом коментара се слажем и са оним "пуши боркињо" исто, скроз, немамо ми ту размимоилажења

краљ је збрисао тамо где је мислио да му је најсигурније да буде, на његовом месту ја бих вероватно збрисао у америку, јер је даље, само, тамо вероватно не би могао да има привилегије као у лондону, пошто америка нема краљицу, па можда мало мање пажње на то обраћају

наравно да је онај снимак са стадиона пре самог почетка другог светског рата, то је бар лако проверити
има још таквих снимака, није овај једини

и да је лондон стварно био центар антифашизма, то би ваљда хитлер морао знати па рокнути највише своје војске да тај центар уништи, но, он је највише своје војске послао на москву (сад ме мани географије и канала између, могао је правити више бродова него тенкова, но, он се спремао на исток, не на лондон)

који год споразум ти да окачиш, може да се окачи и шта и који други споразуми су му претходили, докле јеботе више пичкасто постављати почетак историје тако да то одговара сопственом виђењу ствари?

видиш хучи, да си мало боље пазио на часу српске историје, могао си да научиш колико је енглеска влада на челу са оним чемберленом пре черчила притискала карађорђевића да прави уступке хрватима јер су они правили уступке немцима...
имаш негде видео на нету о томе, причају протић и још неки други историчар о томе, нисам сигуран да ли је ковић или петровић
floki floki 23:13 08.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man
Ima pre toga da se okači bar deset istih takvih sporazuma,


Da, i od tih deset se izvadi jedna sličica kako bi se pokazalo, šta?
Da je Moskva bila antihitlerovska, a ovi dizali ruke.
I to je u redu?


ово са дизањем руку је било показивање да лонодон баш и није био антихитлеровски центар, како си се ти залетео да изјавиш за дневник :)


vcucko vcucko 23:16 08.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man
Dočim ovi drugi nikad dete nisu priklali, jelte.
Sa mnogo manje razloga, od toga da se kralju seme zatre i da oni kraljuju.


Ne znam na koje zaklano dete misliš, ali vidim da ti nije strana ideja da je u redu klati decu da se prigabi vlast.
Kažeš da je to ozbiljan razlog.

Ne izvrći tako bedno. Naravno da ne postoji razlog. Postoji kontekst u koji nešto možeš da staviš, ma kako nezamislivo bilo.
Za buržoaske revolucije u Francuskoj plemićku decu su sekli na froncle, giljotinirali su trogodišnje devojčice na trgovima pred urlajućom masom. Grozote koje teško, ali možeš da staviš u nekakav istorijski kontekst.

Ovde? Po brdima iznad Bajine Bašte (Rača) nisu jedno čobanče presreli, poklali ovce i usput i dete, onako da se ne baci. Brata od mog tasta su brze noge spasle, uspeo je da strči nizbrdo do Drine gde su patrolirali Nemci pa ovi nisu smeli dalje da ga jure.

Napisao ovde više puta: komunizam sam po sebi je smešna ideologija, pogotovo ekonomski sistem. Totalno smešno i neodrživo. I jedino gde je moglo da se primi je tamo, gde su ljudi pamtili kakva je bila druga strana. Jedino tamo.
maksa83 maksa83 23:25 08.05.2020

Re: uf, uf

I šta ti misliš, šta je trebao da uradi kad je već sve bilo gotovo?

Ne znam. Mogao je da ostane kao Leopold III (proverio sam, da, belgijski kralj je ostao iako im je Vlada izbegla u Pariz, pa odande u London, njega su Nemci 1944. internirali u Nemačku), a mogao je i da pobegne kao svi ostali. Na sudbinu svih tih zemalja je mnogo više uticalo gde su se geografski zatekle nego šta su njihovi Monarsi uradili u datom trenutku (većma pobegli). Npr. rumunskom kralju a ni Rumuniji nije posle rata ništa pomoglo to što nije pobegao nego ostao i slizao se sa Nemcima. Isto važi i za albanskog Kralja. Kad se sve završilo dopali su Staljinu i tu je pjesmi bio kraj.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 08.05.2020

Re: uf, uf

или ти имаш неки свој аршин по коме ти одређујеш шта је европска држава а шта није,


Ja gledam kartu, a tamo veći deo SSSRa van Evrope, s one strane Urala.
Ili su pomerili Ural u međuvremenu?
краљ је збрисао тамо где је мислио да му је најсигурније


Siguran si?
Pa vidi, ja nisam.
Verujem da bi mu bilo sigurnije da je otišao u Berlin.
Ozbljno mislim.
Tad su najsigurniji bili Hilerovi saveznici.
A on otišao baš tamo gde su njegovi protivnici. Biće da ima još nekih kriterijuma koji su ga tamo odveli, možda političkih, za i protiv Hitelra.
Šta misliš, jel bilo i toga, možda, makar malo?
наравно да је онај снимак са стадиона пре самог почетка другог светског рата, то је бар лако проверити

Ali ko to spori?
Ja sporim nameru da se slikom pokaže kako je London bio prohitlerovski za razliku od Moskve, a slika pokazuje trenutak kad je i Moskva imala takvih elemenata.
Naprosto nije fer, nije fer samo jednima zamerati nešto što se i drugima može zameriti, i tako kao podcrtavati razliku između njih.
Ili zameri svima ili nemoj nikom.
да си мало боље пазио на часу српске историје, могао си да научиш колико је енглеска влада на челу са оним чемберленом пре черчила

Evo i ovo.
Pričamo o aprilskom ratu četrsprve u Jugoslaviji, i odlasku kralja u London, a ti o Čemberlenu.
Ne, nisam čuo za njega dok mi ti nisi rekao.

Mogao bih ja i o datumima, kad je ko stupio u rat protiv Hitlera, ne znam da li to znaš, ali neozbiljno je to.
Malo manje neozbiljno nego ovo tvoje sa sličicama i Čemberlenom, ali ipak neozbiljno.

и да је лондон стварно био центар антифашизма,

Opet izostavlajš ključnu reč.
Jbg, nema smisla više.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:27 08.05.2020

Re: uf, uf

ово са дизањем руку је било показивање да лонодон баш и није био антихитлеровски центар,


Uvreme kad je naš kralj u njega otišao, jeste.
JESTE!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 08.05.2020

Re: uf, uf

Ne izvrći tako bedno. Naravno da ne postoji razlog.


Ne izvrćem nego si ti to napisao.
Stoji, citiram:
Sa mnogo manje razloga, od toga da se kralju seme zatre i da oni kraljuju.

Ako postoje manji, čak mnogo manji razlozi, znači da ovaj i nije tako mali.
To piše, ti napisao, nemoj mene optuživati da izvrćem, nego ti pazi šta pišeš.
Za buržoaske revolucije u Francuskoj plemićku decu su sekli na froncle, giljotinirali su trogodišnje devojčice na trgovima pred urlajućom masom. Grozote koje teško, ali možeš da staviš u nekakav istorijski kontekst.


E pa taj istoriski kontekst je zaebana stvar.
Jedan je istorijski potvrđen kao ok, iako krvav do guše, a drugi, komunistički?
Šta je o njemu rekla istorija?
Brata od mog tasta su brze noge spasle,


Imam i ja priča svakakvih.
Sa komišanja.
gedza.73 gedza.73 23:35 08.05.2020

Re: uf, uf

Aj da vidimo ponovo šta piše u tvitu američkog ambasadora.
Koliko ja znam SAD je bila članica antifašističke koalicije.
Ne verujem da bi im se danas, posle svih istorijskih podataka i nepobitnih činjenica omakla takva kardinalna greška pa da za savezništvo američkog i srpskog naroda izaberu pogrešnu sliku sa jasnom simbolikom. Još kažu kako smo bili saveznici u dva svetska rata. Isto mi se čini kako Tito nije bio naš saveznik u I svetskom ratu nego je ubijao civile u uniformi okupatorske vojske.

Znači JVuO nije fašistička, niti se može porediti sa ustašama. Svako ko se ne slaže moš' ode u američku ambasadu i traži promenu njihovog stava jer ih je agent Kominterne učio drugačije.

Makso, proveri ti sa nekim istoričarom što su tada skoro svi kraljevi i vlade, koji su bili protiv Nemačke, emigrirali u London. Ima neke veze sa zarobljavanjem kralja od strane nacista.

Šta je još bilo? aha menjanje ustavnog poretka. To smo mi trebali da uradimo u Srbiji. Ako smo hteli. A ne da nam ustavni poredak menjaju strani agenti i borci protiv 'velikosrpskog imperijalizma'.


Sad što neko ne vidi što živimo u takvom društvu u kakvom živimo možda ima veze sa tim što nisu pobedili ovi koje Amerikacni smatraju za saveznike (a ta ekipa je bila daleko politički šarenolikija od onih koji su svoje ubijali zbog levih skretanja i nad mrtvim saborcima igrali kolo) valjda će da vidi kako je na strani Kadijevića, Jove Kapičića, Slobodana Miloševića, Mire Marković, Vulina, Mrkonjića, Miće Megatrenda... totalitarizma, verbalnog delikta, logora za neistomišljenika, autoratizma, diktature, partokratije, nedemokratskih izbora, kralja Maršala... Druga u Republici ali sa većim ovlašćenjima od kralja u monarhiji...


eh da i Željka Mitrovića. Reče neki dan kako je i on 'crveni'. Zozonizator.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:35 08.05.2020

Re: uf, uf

alju a ni Rumuniji nije posle rata ništa pomoglo to što nije pobegao nego ostao i slizao se sa Nemcima. Isto važi i za albanskog Kralja.


Postoji tanana razlika između njih i našeg.
Antifašistička vojska pod njihovom komandom.
Naš ju je imao, bila bi to, ili je mogla da bude, ozbiljna razlika.
vcucko vcucko 23:44 08.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man


Ja gledam kartu, a tamo veći deo SSSRa van Evrope, s one strane Urala.
Ili su pomerili Ural u međuvremenu?



S tim što je pet šestina stanovništva sa ove strane, a samo jedna šestina preko. I to u današnjoj Rusiji. Onda sigurno nije bila ni dvanaestina.

hoochie coochie man


Ja sporim nameru da se slikom pokaže kako je London bio prohitlerovski za razliku od Moskve, a slika pokazuje trenutak kad je i Moskva imala takvih elemenata.



Takvih elemenata sigurno nije bilo. Rus koji bi podigao ruku u nacistički pozdrav dobio bi ga u potiljak u roku odmah.

hoochie coochie man


Mogao bih ja i o datumima, kad je ko stupio u rat protiv Hitlera, ne znam da li to znaš, ali neozbiljno je to.



Svi su stupili u rat onda, kad ih je Hitler napao. A u međuvremenu su svi potpisivali sporazume, kupovali vreme i gledali da štrpnu šta mogu.
Čak i prepodobni Poljaci su, uporedo sa nemačkom okupacijom Čehoslovačke, maznuli parče Češke, negde u Tatrama. Ni dan danji ga nisu vratili, pojela maca.
floki floki 23:44 08.05.2020

Re: uf, uf

пази, то што је совјетски савез имао већи део у азији не значи да ти можеш да га искључиш из европе
по томе би могао и британску империју да искључиш из европе јер је имала онолико колонија по свету са све индијом

тако да ти је то инсистирање на речи "европски" бесмислено, па ти прди у тај чабар до миле воље

ја нисам хтео да ти доказујем да је лондон био прохитлеровски, него да није био баш антихитлеровски

лондон је много паметан (без ироније) да је увек пробритански, они за туђ рачун не гину, него други за њихов

maksa83 maksa83 23:57 08.05.2020

Re: uf, uf

Postoji tanana razlika između njih i našeg.
Antifašistička vojska pod njihovom komandom.
Naš ju je imao, bila bi to, ili je mogla da bude, ozbiljna razlika.

I Belgija je sa prisutnim Leopoldom III pružila otpor Nemcima i izgubila, a Leopold ostao, Nemci ga sa porodicom internirali u Nemačku pa u Austriju dok ga Amerikanci tamo nisu oslobodili. Tako nešto bi se verovatno desilo i ovde da je ovaj ostao (mada je bio klinac kojim bi zapravo upravljali drugi), a verujem da bi sve ostalo bilo isto.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:57 08.05.2020

Re: uf, uf

S tim što je pet šestina stanovništva sa ove strane, a samo jedna šestina preko. I to u današnjoj Rusiji. Onda sigurno nije bila ni dvanaestina.

Osim geografskog pojma Evropa je i politički pojam.

SSSR i Rusija su samo delom geografska Evropa, a politička još manjim delom.
Ali to je jasno svima, i opštepopznata stvar, a kad nekome to ne ide u prilog on to do mile volje može relativizovati pa je besmisleno ubeđivati se.

A ako postoji neko kome to stvarno nije jasno, jbg, njegov problem, sa njim ne vredi ni pričati dok to ne shvati.



Takvih elemenata sigurno nije bilo


Da, takvih nije, ali je bilo težih.
Znaš, kad minsiar inostranih poslova nešto potpiše, ili kad neki fubaler digne ruku, to su stvari različitih težina.
Opasiji su fudbaleri.


Svi su stupili u rat onda, kad ih je Hitler napao.


Molim?

Nije to tako bilo.
Čitaj.
vcucko vcucko 00:06 09.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man


E pa taj istoriski kontekst je zaebana stvar.
Jedan je istorijski potvrđen kao ok, iako krvav do guše, a drugi, komunistički?
Šta je o njemu rekla istorija?


Upravo si se izjasnio, da je mlada francuska buržoazija s pravom sekla glave deci i da je to istorija ptvrdila kao OK

A istorija je rekla, da je komunizam neodrživ ekonomski sistem, ništa drugo. Nije bio u stanju da proizvede bare necessities za svoje stanovništvo, tačka.

Najjača svetska ekonomija je samo u Vijetnamu pobila direktno između 3 i 5 miliona ljudi, uglavnom nejači. Posredno (oranž agens i ko zna kakvi još otrovi, besomučno zasipanje bombama i napalmom, totalna devastacija zemlje) pobili su još 3 do 5 puta toliko posle rata, u Vijetnamu, Kambodži i Laosu. Šta će o njima reći istorija?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:09 09.05.2020

Re: uf, uf

Upravo si se izjasnio, da je mlada francuska buržoazija s pravom sekla glave deci i da je to istorija ptvrdila kao OK


Gde piše s pravom?
A da je istorija potvrdila, da, jeste.
Ili ti misliš da je francuska revolucija nešto slično boljševičkoj?
A istorija je rekla, da je komunizam neodrživ ekonomski sistem, ništa drugo.


A politički je ok?
Pa eto nije, nestalo ga je, pao je, zato što je diktatorski.
Najjača svetska ekonomija je samo u Vijetnamu pobila direktno između 3 i 5 miliona ljudi,


A komunizam, koliko je on pobio?
gedza.73 gedza.73 00:15 09.05.2020

Re: uf, uf

Jurio sam ovo ime... Franc Pirc... izvetrelo bilo, sećao sam se priče ali ne baš detaljno a može da osvetli ponešto

Drugi lovački puk Jugoslovenskog kraljevskog ratnog vazduhoplovstva bio je sačinjen od 31. vazduhoplovne grupe stacionirane na aerodromu Kragujevac i 52. vazduhoplovne grupe stacionirane na aerodromu Knić. Puk iz nepoznatog razloga nije učestvovao u borbama u Aprilskom ratu i njegovi avioni su uglavnom uništeni na zemlji.

Komandant puka je bio potpukovnik Franjo Pirc, koji kasnije postaje general zrakoplovstva NDH.

aerodromu Sušičko polje su uz odobrenje komandanta puka Franje Pirca uništili 17 Meseršmita Me-109E.

Situacija postaje malo jasnije ako se zna činjenica da je komandir Drugog lovačkog puka Franjo Pirc koji je dao odobrenje za uništenje preostalih aviona, odleteo u Zemun i predao se folksdojčerima da bi kasnije postao pripadnik Zrakoplovstva Pavelićeve NDH.

Isti ovaj oficir je 1943. godine prebegao partizanima Josipa Broza i postao načelnik Vazduhoplovnog odeljenja Vrhovnog štaba NOVJ, a zatim i prvi posleratni komandant jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva.

A Tadiji Sondermajer, patrioti, oduzeta građanska prava i zatvor od godinu dana.
floki floki 00:18 09.05.2020

Re: uf, uf

хехе, тек је ово тешка глупост о политичкој европи, смехотрес, а не општепозната ствар, ово је обична испразна фраза
сам смислиш нешто па прогласиш општепознатим :)

пре стаљина су други потписивали споразуме са хитлером, зар не? не мораш да одговориш :)
и то не фудбалери, него исто представници држава, тако да је то опет глупост

енглези су швабама објавили рат јер је шваба напао пољску са којом су енглези били у пакту, то је јасно, тако да је вучко мало омануо овде, исто важи за французе

за заштитнике пољске питање - што нису енглезиисто објавили рат совјетима 15так дана касније?
vcucko vcucko 00:18 09.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man


Svi su stupili u rat onda, kad ih je Hitler napao.


Molim?

Nije to tako bilo.
Čitaj.

Pardon maj frenč. Francuska nije stupila u rat kad ju je Hitler napao, nadmeni puvanjci su napali prvi. Pa su za mesec dana dobili po čki.
Čitaj, zaista

Sve što su zapadni saveznici postigli nemuštim ratnim pokušajima '39.-'41. jeste stvaranje kulta nepobedivog nemačkog soldata i ibermenša. Hitler i da je hteo više nije mogao da stane. Jer je Nemačka poskakivala u "Horst Vessel" ritmu, opijena šetkanjem svojih vojnika po Jevropi.

Pravi rat je počeo sa Barbarosom i Perl Harburom.
gedza.73 gedza.73 00:25 09.05.2020

Re: uf, uf

Floki
за заштитнике пољске питање

Ako preskočimo Poljsku kako opravdavamo Finsku?
(kad se već bavimo intergalaktičkim sukobima i ratovima tatarskih plemena sa Moskvom u nekim popizdinama milionima kilometara od nas)

Совјети су извели бомбардовање Мајниле, догађај у ком је совјетска артиљерија бомбардовала подручје око руског села Мајниле, и онда објавила да је напад финске артиљерије усмртио совјетске војнике. Совјетски Савез је онда захтевао да се Финска извини због инцидента и да повуче своје снаге 20-25 km од границе. Финци су порекли било какву одговорност за напад и одбили да се повинују захтевима. Совјетски Савез је искористио то да се повуче из споразума о ненападању. 30. новембра, совјетске снаге су напале са 23 дивизија и укупно 450.000 војника

Da ne čitam ovo 'Finska', 'Sovjetski Savez' pomislio bi' da su nacisti prerušeni u Poljake napali sopstvenu radio stanicu što je bio formalni povod za rat

bonus

Finski dobrovoljac Kristofer Li u ratu protiv sovjetskog okupatora na početku II svetskog rata

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:29 09.05.2020

Re: uf, uf

сам смислиш нешто па прогласиш општепознатим :)


Sad kucnuh i videh da je samo lenjost ljudi da saznaju u pitanju, ili nešto malignije sprečava ljude da prihvate ono što i sami znaju.
Hiljade je tekstova na tu temu, ali da li vredi postavlajti ikakav link?
Ajd prvi sreda

Где је Русија – у Европи или у Азији? Или између њих?
пре стаљина су други потписивали споразуме са хитлером, зар не?


Da,
Peti put ti pišem ovo da.
Mogu još deset puta, ali šta je smisao?

Ti si postavio sliku iz 38. kao dokaz engleskog vrdanja, a U ISTOM, U ISTOM komentaru podvlačio ruski antifašizam.

Ja sam samo rekao da to nije fer, jer je i Rusija tad vrdala.
Svi su vrdali.
I SSSR JE VRDAO.
(većih slova nema)
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:33 09.05.2020

Re: uf, uf

Francuska nije stupila u rat kad ju je Hitler napao, nadmeni puvanjci su napali prvi. Pa su za mesec dana dobili po čki.


:)
Pročitao si nešto, a?
Fajdica.

Da, gadne su te činjenice.
Neko je dve godine bio u ratnom stanju protiv Hitlera, dok je drugi te dve godine delako sa njim teritorije, ali važno je kad je počeo "pravi rat". :)

vcucko vcucko 00:40 09.05.2020

Re: uf, uf

gedza.73
за заштитнике пољске питање

Ako preskočimo Poljsku kako opravdavamo Finsku?
(kad se već bavimo integalaktičkim sukobima i ratovima tatarskih plemena sa Moskvom u nekim popizdinama milionima kilometara od nas)

Finska je bila integralni deo Ruskog Carstva, njima je vagonaš Lenjin (i njima i Baltima) dao pravo na otcepljenje.
Apsolutno nije pravdanje ni davanje za pravo, samo elementarna činjenica.
Opasno blizu pitanju, npr.: a kako opravdavamo Kosmet?

BTW, u Finskoj se, bar ranije, ruski regularno i masovno učio u školi. Sećam se nekih pjanih noći u Abaciji i komunikacije sa grupom Finkinja na bazi ruskog, kakav crni engleski
floki floki 00:44 09.05.2020

Re: uf, uf

гледе финске - совјети напали, шта ту има да се прича, осим да су се зајебали

јел неко рекао можда да су они свеци ида нису правили срања?

но, због тоганије избио светски рат,нити је било ко објавио рат ссср-у због рата са финском

ја сам ти рекао да је центар антифашизма била москва а не лондон
имаш и снимак кад из лондона 36. испраћају ковчег умрлог немачког амбасдора уз државне почасти и наци поздрав, значи, није фудбал

што не значи да совјети нису врдали и калкулисали, јесу, после других

али су од свих оних који су се борили против хитлера, главни били у москви
главни, најважнији, центар, нема потребе за великим словима
не једини,него главни

едит: а глупости о томе да ли је русија/ссср европска земља или није нећу ни да коментаришем јер је дебилно до коске
vcucko vcucko 00:49 09.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man

Svi su vrdali.
I SSSR JE VRDAO.
(većih slova nema)

Manje-više isto sam napisao, malo pre.
Pa si žustro krenuo u osporavanje
gedza.73 gedza.73 00:50 09.05.2020

Re: uf, uf

Vcucko
Opasno blizu pitanju, npr.: a kako opravdavamo Kosmet?

Nisam ništa opravdavao samo mi način napada SSSR-a na Finsku isti kao napad nacista na Poljsku. Ako već pričamo o početku II svetskog rata, raznim savezima, simpatijama ili antipatijama da ne preskočimo ko je u kojim sukobima učestvovao tih nekoliko meseci.
Znači lista se proširuje. Poljaci, Finci... Mađari, Rumuni, Bugari, Česi, Slovaci...

odlična taktička ideja da Srbi na početku raspada SFRJ ostanu na sovjetskom putu. kako svet da ne voli i ne ceni doslednost srpskih komunista?
gedza.73 gedza.73 00:51 09.05.2020

Re: uf, uf

Floki
гледе финске - совјети напали, шта ту има да се прича, осим да су се зајебали

Ko je još zajebao stvar pa pored Nemaca i Sovjeta napao neku drugu državu na početku II svetskog rata?
vcucko vcucko 00:54 09.05.2020

Re: uf, uf

floki

едит: а глупости о томе да ли је русија/ссср европска земља или није нећу ни да коментаришем јер је дебилно до коске


U momentu nemačkog napada '41., možda je petnaesti deo Rusa živeo istočno od Urala.
U isto takvom mometu '40. samo u Indiji je živelo petnaest puta više podanika britanske krune nego u samoj Britaniji.
Jevropa par ekselans
floki floki 00:54 09.05.2020

Re: uf, uf

Neko je dve godine bio u ratnom stanju protiv Hitlera,


и, шта је резултат ратног стања током тог периода, где су велике операције, стаљингради?

не деле совјети територије него враћају оно што је пољска багра раније узела

што британци не објавише рат совјетима због напада на њиховог савезника пољску?
њима то не смета, али хучију је то доказ за нешто...

јел црна гора још у ратном стању са јапаном? ово се мало зезам
floki floki 00:56 09.05.2020

Re: uf, uf

gedza.73
Floki
гледе финске - совјети напали, шта ту има да се прича, осим да су се зајебали

Ko je još zajebao stvar pa pored Nemaca i Sovjeta napao neku drugu državu na početku II svetskog rata?


пољска заједно са немачком напала чешку, штрпнула мало, али мало само па није важно?
gedza.73 gedza.73 01:03 09.05.2020

Re: uf, uf

Floki
пољска заједно са немачком напала чешку, штрпнула мало, али мало само па није важно?

Naravno da je važno. Pravimo listu ko je ubijao građane drugih država.
Poljska sa Nemčkom štrpnula Češku, Nemačka sa SSSR-om prepolovila Poljsku, SSSR dobio preko pičke od Finaca... Ko ima još pre nego što je krenuo opšti rat?
floki floki 01:06 09.05.2020

Re: uf, uf

а од које године рачунамо? од 192х, 193х
и зашто баш од те неке године а не раније или касније?
vcucko vcucko 01:18 09.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man
Upravo si se izjasnio, da je mlada francuska buržoazija s pravom sekla glave deci i da je to istorija ptvrdila kao OK


Gde piše s pravom?
A da je istorija potvrdila, da, jeste.
Ili ti misliš da je francuska revolucija nešto slično boljševičkoj?
A istorija je rekla, da je komunizam neodrživ ekonomski sistem, ništa drugo.


A politički je ok?
Pa eto nije, nestalo ga je, pao je, zato što je diktatorski.
Najjača svetska ekonomija je samo u Vijetnamu pobila direktno između 3 i 5 miliona ljudi,


A komunizam, koliko je on pobio?

Da ne crtam quote, redom:

1. Da, buržoaska revolucija je u osnovi isto što i boljševička. Pobuna potlačene klase protiv povlašćene klase, i hebanje majke do tada povlašćenima. Gde ti vidiš razliku? Sve drugo je, kako si malo pre rekao, komišanje, ma šta to značilo

2. Komunizam pao jer je diktatorski? OK, kad hcm tako kaže Ne, pao je zbog neefikasne ekonomije, jednostavno nije mogao da prozvede dovoljno i urušio se. Sve ostalo je opet u domenu onog komišanja jbt dao si mi potpuno nepoznatu, a interesantnu reč, sad moram malo da je rolam i rabim, valja se.

3. Ovo je u rangu "a zašto vi u Americi mučite crnce?!" Aman, samo u delu Indokine, u tri države (i to manje, veće su i Burma i Tajland i Malezija) pobili su bar 15 miliona ljudi. I onda se čude, zašto se zapatio Pol Pot
Pol je majka Mara za njih...
vcucko vcucko 01:25 09.05.2020

Re: uf, uf

gedza.73
Floki
пољска заједно са немачком напала чешку, штрпнула мало, али мало само па није важно?

Naravno da je važno. Pravimo listu ko je ubijao građane drugih država.
Poljska sa Nemčkom štrpnula Češku, Nemačka sa SSSR-om prepolovila Poljsku, SSSR dobio preko pičke od Finaca... Ko ima još pre nego što je krenuo opšti rat?

I opet: opšti rat, ili bolje pravi, veliki rat je počeo sa Barbarosom i Perl Harburom. Sve pre toga je bila lagana šetnja, promenada nemačkih Soldaten po Ojropi.
vcucko vcucko 01:41 09.05.2020

Re: uf, uf

Kako god, u susret i u čast ovom jutru:







Dok bude ljudi, biće i sećanja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 07:55 09.05.2020

Re: uf, uf

глупости о томе да ли је русија/ссср европска земља или није нећу ни да коментаришем јер је дебилно до коске

Da, jer kad se kaže evropsko (šta god evropsko, centar otpora, standard, kultura, istorija....
šta ti padne na pamet) pod tim se podrazumeva i rusko, jer razlike, kažeš, nema.

ја сам ти рекао да је центар антифашизма била москва а не лондон

Kad je kralj otišao NIJE.
Tad je Moskva još uvek paktovala sa Hitlerom.
Otišao je, ajd da budem precizan, u svetski centar otpora koji je u tom trenutku postojao.


hoochie coochie man hoochie coochie man 07:59 09.05.2020

Re: uf, uf


1. Da, buržoaska revolucija je u osnovi isto što i boljševička.

Samo da podvučem.
Uspostvljanje građanskog društva i njegovo ukidanje oduzimanjem građanskih prava i zavođenje diktature je, za neke, u osnovi isto.

Treba to podvući, veliko je to znanje.
vcucko vcucko 08:12 09.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man

1. Da, buržoaska revolucija je u osnovi isto što i boljševička.

Samo da podvučem.
Uspostvljanje građanskog društva i njegovo ukidanje oduzimanjem građanskih prava i zavođenje diktature je, za neke, u osnovi isto.

Treba to podvući, veliko je to znanje.

Ovo je takvo govno od bika, da je to strašno.

U prevodu, neka su Francuzi sekli decu, jer zato što su oni sekli decu, ja danas imam lep konto u banci. Loša stvar je kad Kaliju neko oteti krave, a dobra stvar je kad Kali nekome oteti krave.
Tako nešto ne bi sastavili Soroš, Džeržinski, Hilari i Fukujama zajedno, posle sanduka viskija. Odn. sastavili bi, ali ne bi se usudili da stave na papir i da puste u javnost.

I vi sa takvom ideološkom osnovom kanite pobjediti
Kome je do morala neka ide u crkvu
E deda, deda, baš si krme. Slabo ste vi to opravili
gedza.73 gedza.73 08:21 09.05.2020

Re: uf, uf

vcucko
Kako god, u susret i u čast ovom jutru:
Dok bude ljudi, biće i sećanja.


Smrt fašizmu, sloboda narodu

Pjonjang -- Lider Severne Koreje Kim Džong Un uputio je danas ruskom predsedniku Vladimiru Putinu čestitku povodom 75. godišnjice pobede nad fašizmom.


Ovo je Narod, ovo je Sloboda, ovo su Radnici



Treba stvarno sa ponosom da se sećamo kako smo na jednopartijskim, nedemokratskim, strogo medijski kontrolisanim izborima 35 godina birali jednog čoveka (ironija... okupatorskog oficira koji se brinuo što će srpski 'pteokolonaški monarhistički oficiri' da izdaju državu Švabama dok je uredno u svoje redove primio takođe saborca iz okupatorske vojske koji je zabranio poletanje aviona tokom nemačkog napada, još naredio da ih unište na zemlji, bio visoki avijatičarski oficir u NDH a posle rata, za razliku od srpskih oficira koji su Srbiju oslobađali nije prebijen od Skojevaca, nagrađen visokim položajem u prosovjetskoj staljinistički uređenoj balkanskoj guberniji... treba nas jebati ovako tupave... bolje nismo ni zaslužili) a deset godina nakon njegove smrti se kleli da sa njegovog puta ne skrenemo nadajući se kako će da pomeri kamenu ploču i vrati se u blještavoj svetlosti.

Ujedno je najviši srpski interes, šest miliona da budem precizniji koji danima čeka kao ozeblo sunce Start za 100 eura (ne znam koliko je rublji i grivni po zvaničnom kursu), da bude odlučujući faktor u borbi između 300 miliona Amerikanaca i 150 miliona Rusa.

Da podsetim nekad koliko je u drugom svetskom ratu bio jezičak na vagi koji je odlučio tok rata kad su Nemci streljali decu u Kragujevcu. Eto zagovornici imaju priliku da svoju decu vojno angažuju i pošalju ih u Severnu Koreju kao branu američkom imperijalizmu.

Opet samo da vratim nazad na tvit da vidimo ko je čiji saveznik. Posle možemo da ginemo za svetsku pravdu i prava nevena.
Ruski humanitarni centar nas čeka u Nedelji otvorenih vrata.

Nego nešto mi ne da mira. Otkud Vršac u Srbiji a što srpske manastire na Kosovu čuvaju italijanski karabinjeri a ne ruski vojnici? Zar nisu ruske jedinice, kao tradicionalni antifašisti, trebali da odbrane svog saveznika, male Ruse-Srbe, na Balkanu?

Onaj Veljko Kadijević isto ušao u rat devedesetih oslanjajući se na rusku pomoć a crnogorski bezbednjak, jedan od glavnih 'uređivača' iz senke devedesetih je izjavio 'Staljin, JNA i Tito'. i bi moša. Ostali dugmići.




gedza.73 gedza.73 09:02 09.05.2020

Re: uf, uf

floki
а од које године рачунамо? од 192х, 193х
и зашто баш од те неке године а не раније или касније?

I, II svetski rat. U prvom se Rusija povukla iz alijanse saveznika, predala i platila odštetu Švabama. Ujedno je taj događaj posredno obeležio istoriju Srbije u XX veku.
U drugom je krenula u opšti rat na strani Nemačke, napala Finsku pa se tek uključila u rat kada je bila napadnuta, odnosno prekršen savez Hitler-Staljin. Doduše da su ostali jugoslovenski Kim Džongovi ili sovjetski gubernatori u Rumuniji, Bugarskoj, Poljskoj, Čehoslovačkoj, Mađarskoj mi bi još bili ubeđeni da je Staljin krenuo u antifašistički rat pre nego što se Hitler rodio. Nego ta revizija istorije sa kostima koje ispadaju iz ormara malo promenila 'zvaničnu' istoriju koju su nas učili 'ljudi od struke' u vremenima poštenja, vrednosti, morala i znanja.

Ne bi bilo loše da se podsetimo 'implikacija' koje su uticale na Srbiju.
Vojni otpor partizani-komunisti-antifašisti u Srbiji počinju tek na naredbu dobijenu iz Moskve, nakon jednostranog kršenja pakta Hitler-Staljin, da organizuju rat u zaleđu kako bi se olakšala i rasteretila pozicija SSSR što dovodi do ogromnih civilnih žrtava po Srbiji i građanskog rata usled raskola JuvO-partizani.
Da ne pominjemo 192x i 193x kad su, na nagovor centrale iz Moskve njihovi puleni u Jugoslaviji radili na rasturanju države i stvaranju nacionalnih država. Na štetu Srbije. Za interes Moskve protiv uticaja Francuza na Balkanu.

Danas na jednoj strani imamo antifašističku koaliciju SAD, Kanade, Poljske, Francuske koji odaju počast srpskom savezništvu



a na drugoj antifašističku koaliciju SSSR-a koja odaje počast jugoslovenskom antifašizmu



Poprilično sužena ponuda uz nevoljko, koliko vidim, samopregorno žrtvovanje svojih života i svoje dece za više ciljeve velikih sila ostavlja ne toliko komplikovan binarni izbor. da ne pominjem jedan od možda najboljih pokazatelja koji pokazuju pravci emigracije.
A i oslikava celokupnu srpsku istoriju nakon II svetskog rata do danas. Po svoj prilici još jedno tri decenije. Izgubljen ceo vek.
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:05 09.05.2020

Re: uf, uf


U prevodu, neka su Francuzi sekli decu, jer zato što su oni sekli decu, ja danas imam lep konto u banci.

Izgubio si se u prevodu.
Ne zbog konta u banci nego zato što ti danas imaš prava, što si građanin, što i ti imaš pravo na konto u banci, što si jednak sa svima, nema aristokratije, nema feudalaca i kmetova, biraš ko će da bude vlast....e to je nama francuska borba dala, a ona komunistička sve to poništila.

A tebi to isto.
vcucko vcucko 09:37 09.05.2020

Re: uf, uf

gedza.73

I, II svetski rat. U prvom se Rusija povukla iz alijanse saveznika, predala i platila odštetu Švabama. Ujedno je taj događaj posredno obeležio istoriju Srbije u XX veku.

Izgubljen ceo vek.

Rusija je u I svetski rat ušla potpuno nespremna, politički i ideološki raspolućena, isključivo i jedino zbog Srbije.
Posle je usledilo šta je usledilo.
Rusija je zbog Srbije, politčki, sociološki, istorijski, kako god, izgubila ceo XX vek.
To je jedna od osnovnih premisa Putinovih protivnika u Rusiji: da svojim delovanjem na Balkanu i posebno u Srbiji ponovo rizikuje da izgubi, ovaj put i XXI vek.
U isto vreme po Balkanu sede raznorazne gedže ubeđene u svoju izuzetnost, koji očekuju da Rus u svakom momentu ima slobodnih milionče ljudi za pogibiju, e da bi njima čuvali dupeta u njihovom šljiviku. A i tada bi se ti isti prodali za prvu flašu viskija i paklo Marlbora.
Paz' da ne bi.
gedza.73 gedza.73 10:05 09.05.2020

Re: uf, uf


koji očekuju da Rus u svakom momentu ima slobodnih milionče ljudi za pogibiju, e da bi njima čuvali dupeta u njihovom šljiviku.

Bio bi potpuno u pravu da nije nekoliko datuma. Prvi je 6. april kada je Nemačka napala Srbiju. Drugi je 22. jun kad je Nemačka napala SSSR. Treći je direktiva Kominterne od 1. jula iz moskovske centrale
Organizirajte, ne gubeći niti jedne minute, partizanske odrede i raspirite u neprijateljskom zaleđu partizanski rat

i proglas 4. jula sa sednice CK KPJ
Ne prezajte ni pred kakvim terorom neprijatelja. Na teror odgovarajte masovnim udarom po najosetljivijim tačkama fašističkih okupatorskih bandita. Uništavajte sve - sve što koristi fašističkim osvajačima. Ne dozvolimo da naše željeznice prevoze ratni materijal i druga sredstva koja služe fašističkim hordama u njihovoj borbi protiv Sovjetskog Saveza

April, maj (brojim na prste), jun, jul... milioni Sovjeta izginuli... nešto, što kaže jedan, meni tu ne kvadrira.
Još 'ne prezajte ni pred kakvim terorom neprijatelja' u situaciji sto za jednog. Sa iskustvom iz I svetskog rata od trećine izgubljenog stanovništva u Srbiji koja je jedina na Balkanu, ako se ne varam, imala 'sto za jednog' deluje da razumem što imamo ti i ja različit poglede.

Ako ćemo da gledamo po efektima po Srbiju koliko znam dileri Marlbora i viskija su učestvovali u proširenju srpske teritorije (Vršac i okolina) dok su ovi što su se prodavali za litar votke Srbiju teritorijalno smanjili.

Uz svu zahvalnost Rusima koji su pobegli od svojih sunarodnika nakon Oktobarske revolucije i koji su dobili utočište u Kraljevini SHS, koji su zaslužni za onaj lepši deo Beograda stvarno me ne zanimaju interesi SSSR u Evropi. Što nema veze sa izuzetnošću nego sa Sremskim frontom. Al' ima pomalo sa posleratnom sovjetskom socarhitekturom i uređenjem.

umesto što meni, kao osvedočenoj blogovskoj kukavici i izdajniku sovjetskih interesa, sitnoposedniku sopstvenog izuzetnbog dupeta spočitavaš ravnodušnost bilo bi interesantno pročitati tvoja vojna iskustva iz ukrajine i čečenije.
Ili sa obuke iz nekog ruskog omladinskog vojnog kampa.

I da, ladno me ono moje dupe zabole za Putinove interese. Nek se ubeđuje on sa svojim bivšim kolonijama koje su ušle u NATO zbog decenijskih 'odličnih iskustava' koje su imale u novijoj istoriji sa Moskvom.

balknaci koji su gledali svoje interese, pametno birali svoje saveznike koliko vidim su bolje prošli. iskreno se nadam kako se neće ostvariti vizija nekih da Srbija bude ponovo ratna zona zarad neke države hiljadama kilometara od nas, njenih tajkuna koji nose odela prošivena zlatnim koncem, žive na luksuznim jahtama i po Londonima.

Ne branim ovima koji to vole da sopstvenom izuzetnom kičmom podupru svaki krvavi euro-dolar sovjetskih oligarha poteklih iz totalirističkoh NKVD-KGB struktura. Čak sam, ako ne mogu vojno da se angažuju, da se otvori neki račun pa da im uplaćujete deset posto od prihoda.

Vcucko, mi živimo u Srbiji. Što bi se mi mešali u rušenje velikih sila? Šačica koliko neko veće predgrađe sa egoističnim tripom i popriličnim nedostatkom pameti


floki floki 10:26 09.05.2020

Re: uf, uf

ок, хучи је био сад мало прецизнији са тим тренутком

само, како је у том тренутку, кад краљ шмугне у лондон, лондон центар антифашизма а не париз? по каквом аршину је то измерено?

а исти тај лондон је био један од глсвнох коловођа мартовских демонстрација у краљевој земљи, то му није сметало?

јел то вама исто не смета нимало?
јел вам исто не смета што је черчил истог тог краља мало убедио да се одрекне својих људи у корист броза коју годину касније?

пољска је говно, никакав антифашистички савезник

едит
какав ти је геџо америка савезник кад ти је отела косово и приде ти избомардовала земљу?





hoochie coochie man hoochie coochie man 10:35 09.05.2020

Re: uf, uf

ок, хучи је био сад мало прецизнији са тим тренутком

Od prvog trenutka se govori o tom trenutku.
Vrati se pa pogledaj.
Posebno na tvoj prvi komentar, i na šta se on odnosio.


Da iz okupiranog Beograda ide u okupirani Pariz?

Dobro Floki.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:37 09.05.2020

Re: uf, uf

пољска је говно, никакав антифашистички савезник


Jel su vama (nama) Poljaci licno nesto mnogo naopako uradili, pobili nam familije, kad je ovakva omraza na njih specijalno? Pitam samo.. Ovde cesto provejava nezdrava mrznja prema njima.
milisav68 milisav68 10:59 09.05.2020

Re: uf, uf

Zasto London - zato sto je kraljica Marija, zena kralja Aleksandra bila unuka vojvode od Edinburga, drugog sina kraljice Viktorije, pa je maloletni Petar bio njegov praunuk, sto ce reci, isli ljudi kod svojih.
floki floki 11:04 09.05.2020

Re: uf, uf

hoochie coochie man
ок, хучи је био сад мало прецизнији са тим тренутком

Od prvog trenutka se govori o tom trenutku.
Vrati se pa pogledaj.
Posebno na tvoj prvi komentar, i na šta se on odnosio.


Da iz okupiranog Beograda ide u okupirani Pariz?

Dobro Floki.


ок, могу само да се извиним ако нисам пазио на часу и нисам приметио да си тачно на тај дан мислио. или није дан?

па није париз тог дана био окупиран, зар не?
floki floki 11:06 09.05.2020

Re: uf, uf

apacherosepeacock
пољска је говно, никакав антифашистички савезник


Jel su vama (nama) Poljaci licno nesto mnogo naopako uradili, pobili nam familije, kad je ovakva omraza na njih specijalno? Pitam samo.. Ovde cesto provejava nezdrava mrznja prema njima.


чиста констатација, ништа лично ја са њима немам, оиђ што знам пар пољака који су ми скроз ок и пар који су сморови
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:23 09.05.2020

Re: uf, uf

чиста констатација, ништа лично ја са њима немам, оиђ што знам пар пољака који су ми скроз ок и пар који су сморови


Pa cekaj, reci za celu naciju da je govno.

Koja nacija (ako generalizujemo) nije nikad ispala govno? Ako je zbog njihovog odnosa sa Rusima pa sovjetima - pa njihova stvar - njihov spor, zasto bi zbog toga oni bili govno a ne i Rusi prema njima u mnogim istorijskim prilikama.

Shvatam etnicke Ruse ili Poljake da ukljucuju emocije u taj odnos, ali Srbe?

Ovo sam sad pomenula posle 1000x procitanog o Poljacima kao gadovima/govnima/trebalo ih je gaziti ko vaske.. meni je to nenormalan stav, nas, samo po strani posmatraca, da izvinis.
gedza.73 gedza.73 11:26 09.05.2020

Re: uf, uf

floki
какав ти је геџо америка савезник кад ти је отела косово и приде ти избомардовала земљу?

Kad si joj bio saveznik dobio si Vršac. Kad si joj bio protivnik uzeli ti Kosovo.
Američki saveznici su dobili Kosovo od američkih protivnika.
Od sovjetskih saveznika dobio si podelu zemlje, njihove agente na vlasti, njihov ustav, njihov crveni teror koji je mnoge ljude koštao života, imovine i građanskih prava. Bombardovanje je samo rezultat te politike, dece političkih komesara koji su devedesetih naslanjali na Moksvu. Koja, iako ti je bila saveznik, nije stala u tvoju zaštitu. Gledala svoj interes, kupovala vreme. Zato ti se Srbija, između ostalog, ispraznila i napunila zapadne zemlje radnom sngaom

Nadam se da su nam kao prijatelji Rusi uplatili bar deo prihoda od prodaje nafte sad kad su se oporavili. Kad nas već nisu branili kao neke druge svoje saveznike na strateškijim pozicijama od Srbije.

јел вам исто не смета што је черчил истог тог краља мало убедио да се одрекне својих људи у корист броза коју годину касније?

Ovo je druga polovina priče. Oni su, kao i Sovjeti, gledali samo svoj interes. učešće Britanaca u 27. martu je isto kao i učešće Moskve u ubistvu žandara koje je počinio politički komesar ubivši dva srpska žandarma. Odnosno podela Evrope između velikih sila kojima Srbija ne znači ništa.
Koji je strateški cilj imalo Staljinov SSSR? Svetksa revolucija, sovjetska dominacija, crvena Evropa.

Svako ko sa ove distance misli kako je to bolje rešenje od kapitalističke Evrope neka zamisli da je jedan od ovih ljudi
Многи фински комунисти су прешли у Совјетски Савез тридесетих година да изграђују социјализам, само да би завршили као жртве Стаљинове Велике чистке, која је довела до великог разочарања и отворене мржње према совјетском режиму међу социјалистима у Финској.

I to se desilo ne samo Fincima nego svim iskrenim idealistima, bilo je i Britanaca među njima, koji su mislili da je komunistička ideologija u Staljinovoj Rusiji bolja opcija.
Rasprava je između ostalog da li je bolji sistem (pošto su ta dva u ponudi) zapadni koji je, kako tako demokratski, kako tako slobodan, kako tako sklon javnoj kritici i kako tako sklon izborima ili istočni (uslovno) koji je nedemokratski, partokratski, zatvoren, ksenofoban, netolerantan.
gedza.73 gedza.73 11:31 09.05.2020

Re: uf, uf

apacherosepeacock
Shvatam etnicke Ruse ili Poljake da ukljucuju emocije u taj odnos, ali Srbe?

Ovo mi je izmicalo. Da mi neko objasni koji se đavo mi trpamo tamo gde nam nije mesto.

Mada već vidim kako neki Srbi organizuju procesije za zaštitu bratskih, pravoslavnih ruskih prava u svetu.




floki floki 12:09 09.05.2020

Re: uf, uf

нема савезништва, поготово не малих и великих, увек има само интереса

америма је био интерес да нас налупају, то су и урадили, џаба све (не знам да ли смо могли избећи)


колосално незнање геџо око стаљинових циљева, троцки је имао за циљ светску револуцију, стаљин не,чак то и на википедији имаш

стаљинов циљ је црвени ссср и заштитни коридор са запада, да не ратују опет на својој територији

пољска је говно као држава, ја о народима не генерализујем

хрватска је највеће говно

мада је мени већина држава говно, неке мање а неке више, чак и ова где сам, јако често, само ми је најмање зло, тренутно

едит: и да, ти срби што би да штите руска права су исто морони
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:26 09.05.2020

Re: Kraljev govor

gedza.73
Danas na jednoj strani imamo antifašističku koaliciju SAD, Kanade, Poljske, Francuske koji odaju počast srpskom savezništvu....
a na drugoj antifašističku koaliciju SSSR-a koja odaje počast jugoslovenskom antifašizmu.

Do 12.septemra 1944.g. uz sve aproksimacije možda bi se i moglo govoriti o dva antifašistička pokreta, o dve koleone, kažem možda i uz velike aproksimacije, tj. zatvaranje očiju pred činjenicama o kolaboraciji četnika sa okupatorima.
Ali od 12. septembra 1944.g. odnosno posle govora kralja Petra II na BBC, može se i de facto i de yure govoriti samo o jednoj kolini. Pripadnici vojske u otadžbini koji su izvršili naređenje svog kralja i prišli NOVJ pod komandom maršala Tita svrstali su se u antifašističku kolonu. Oni koji nisu, uključujući i đenerala Dražu, svrstali su se na stranu okupatora i sa njima zajedno bežali prema Austriji ili ostali skriveni po mišjim rupama. To su činjenice i nikakva revizija istorije ih ne može izmeniti.
Evo, tog kraljevog govora, radi podsećanja:

Драги моји Срби, Хрвати и Словенци,

У овом судбоносним и за Југославију великим данима, када победоносне армије Совјетског Савеза стоје на нашој граници с једне стране, а америчке и британске с друге стране, када је дан наше слободе у пуном сванућу, позивам све Србе, Хрвате и Словенце да се уједините и приступите Народноослободилачкој војсци под маршалом Титом. Са мојим пуним знањем и одобрењем, краљевска влада др Ивана Шубашића закључила је важне и корисне споразуме са том нашом народном војском, која је једнодушно призната, подржавана и помагана од наших великих савезника, Велике Британије, Совјетског Савеза и Сједињених Држава Америке.

Само тако уједињени у борби, моћи ћете сачувати неукаљану част и славу Југославије и завршити коначном победом најлепшу легенду храбрости и љубави за слободу, којом сте до сада задивљавали свет. Ваша братска слога и јединство разбиће све непријатељске планове, а ваша отаџбина дочекаће тешко заслужену слободу и упутиће се срећнијој будућности мира и правде у кругу Уједињених народа и целог слободољубивог човечанства.

Сви они, који се ослањају на непријатеља против интереса свог властитог народа и његове будућности, и који се не би одазвали овом позиву, неће успети да се ослободе издајничког жига, ни пред народом ни пред историјом.

Овом мојом поруком вама, одлучно осуђујем злоупотребу имена краља и ауторитета круне, којом се покушавало оправдати сарадња са непријатељем и изазвати раздор међу борбеним народом у најтежим часовима његове историје, користећи тиме само непријатељу.

Клањајући се жртвама, поздрављајући нашу борбу и одајући захвалност нашим великим савезницима, позивам вас да свесрдно поздравите победоносне савезничке армије, које би дошле да вам пруже помоћ у потпуном извојевању ослобођења наше земље.

Живела наша велика слободна федеративна Југославија!
(BBC, London 12.09.1944.g.)
gedza.73 gedza.73 12:42 09.05.2020

Re: uf, uf

стаљинов циљ је црвени ссср и заштитни коридор са запада, да не ратују опет на својој територији

Izvozili su oni svoju tehnologiju svetske revolucije nezavisno od koridora. Čak su pljačkali, ne u tolikoj meri, ne sa tako krvavim rezultatima, kao Istočna kompanija ili Leopold Belgijski ali nisu bili cvećke.

Jeste mi žao što su toliko izginuli u II svetskom ratu, uopšte ne umanjujem njihove žrtve niti doprinost rušenju Nemačke, samo ponekad dodam nešto što se prećutkuje ne da bih ružio sliku nego da slika nije idealna. A Tita, komintersku ideologiju, staljinističke i lenjinističke sisteme ne mogu da razdvojim od ciljeva Moskve na Balkanu.

Pa na blogu se još uvek žale na Obznanu i zabrane a Staljin je desetkovao, praktično uništio KPJ i to su morali da idu u Moskvu kao stoka na klanje. Šta misliš ko je pretekao Staljinove čistke? Najbolji ili najgori? najposlušniji ili najogunastiji?

мада је мени већина држава говно, неке мање а неке више, чак и ова где сам, јако често, само ми је најмање зло, тренутно

Saglasan. Sa akcentom na 'najmanje zlo'. Tako posmatram istoriju Srbije. Drugačije je neko prošao prvi svetski rat u Srbiji koja je porušena, opljčkana i istrebljena i neko ko je bio u vojsci koja je to po Srbiji radila (ili je sedeo negde u pozadini na svom pragu daleko od rata ne zanimajući se mnogo za srpske žrtve).

Drugačije su Srbi u Srbiji gledali na rat u kome su opet morali kao civili da ginu zato što su agenti strane države zapalili opštinske knjige ili ubile jednog Nemca, drugačije Srbi van Srbije koji su proživljavali ono što su njihove komšije koliko juče radile njihovoj sabraći u Srbiji.

Otud, ponovo se vraćam na početak, ovoliko decenija nakon ispiranja mozga, totalitarističkog društva izlazi na videlo koja je opcija bila bolja u Srbiji, koja se borila za Srbiju i koja je bila na strani zapadne antifašističke evropske koalicije.

Srbija je geografski i dalje u Evropi, nije na Kamčatki.

Što se tiče bobmardovanja da Srbija nije imala komunistički put, nametnut od strane komunista drugih nacionalnosti, već demokratski, normalan, uređen ubeđen sam da bi naša država bila mala, skockana (naravno ne savršena s obzirom na našu unutrašnju istoriju političkih odnosa), dosta drugačija i ne ovoliko sluđena koliko smo u decenijama nakon II svetskog rata.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:47 09.05.2020

Re: Kraljev govor

Ali od 12. septembra 1944.g. odnosno posle govora kralja Petra II

Kako vas bre, ozbiljne ljude, nije sramota da ponavljate komunističke mantre o kraljevom govoru i kraljevoj izdaji i bežanju?

Pa jbt, jel vam teško da kažete, ajd da vidim, možda su me lagali, hajd da vidim kontekst i tog govora i to bežanja.
I veoma lako se sve može shvatiti.

Samo treba pobediti jebenu sujetu i prihvatiti da se bilo u zabludi, da se bilo nasamareno.

Ali neko to ne može, radije ceo vek ponavlja komunističke idiotarije nego da kaže da, bio sam u zabludi.

gedza.73 gedza.73 12:48 09.05.2020

Re: Kraljev govor

Vojislav Stojković
Ali od 12. septembra 1944.g. odnosno posle govora kralja Petra II na BBC, može se i de facto i de yure govoriti samo o jednoj kolini. Pripadnici vojske u otadžbini koji su izvršili naređenje svog kralja i prišli NOVJ pod komandom maršala Tita svrstali su se u antifašističku kolonu. Oni koji nisu, uključujući i đenerala Dražu, svrstali su se na stranu okupatora i sa njima zajedno bežali prema Austriji ili ostali skriveni po mišjim rupama. To su činjenice i nikakva revizija istorije ih ne može izmeniti.

Naravno. Istorijska činjenica. Interesi, dogovori i raskusuravanja velikih sila su odradile svoj deo posla.
Nadam se da je većina građana Srbije danas zadovoljna rezultatima svojih izbora i govorom kralja Petra koji je, na nagovor Britanaca, dao podršku doživotnom (meni je ovo jedna od najvećih tekovina uređenog i demokratskog sistema) Maršalu Titi. Koji je obećao demokratske izbore nakon rata. Ali je prvo pobio protivnike proglašavajući ih narodnim nerpijateljima, izdajnicima i saradnicima okupatora. Za koje danas američka ambasada, zajedno sa Francuskom, Kanadom, Poljskom kaže drugačije.

Nisam znao da Vulin ima ovoliku podršku na blogu. Pa on 'ladno sam može da pređe cenzus. Da je JUL u ponudi... ihahaj na dvaes posto antifašističkom retorikom.

Meni ostaje samo da se priključim većini koja je odabrala stranu i zapevam



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:07 09.05.2020

Re: Kraljev govor

gedza.73
Nisam znao da Vulin ima ovoliku podršku na blogu. Pa on 'ladno sam može da pređe cenzus. Da je JUL u ponudi... ihahaj na dvaes posto antifašističkom retorikom.

Mislio sam da si ti ozbiljan sagovornik.
st.jepan st.jepan 13:08 09.05.2020

Re: Kraljev govor

Do 12.septemra 1944.g. uz sve aproksimacije možda bi se i moglo govoriti o dva antifašistička pokreta, o dve koleone, kažem možda i uz velike aproksimacije, tj. zatvaranje očiju pred činjenicama o kolaboraciji četnika sa okupatorima.




Škužajte, znam da sam s ovom fotkom već dosadan, al već sam najavio, pa moram.
Kačiću je i ubuduće, svakog 9. maja.

Dakle, povodom Dana pobede, POBEDNICI - Nada Mimica (par minuta pre fotkanja Nada Sponza) i Miloš Mimica.

Za one kojima fotka nije samo dosadna, nego ih i vređa, Kraljev govor (koji je, malo poviše, okačio domačin):
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:16 09.05.2020

Re: Kraljev govor

st.jepan
Dakle, povodom Dana pobede, POBEDNICI - Nada Mimica (par minuta pre fotkanja Nada Sponza) i Miloš Mimica.


floki floki 13:22 09.05.2020

Re: Kraljev govor

ја лично бих био најсрећнији да је србија остала краљевина и да никад срби нису покушали да праве југославију

чак и комунистичка партија ми није толики проблем, богате велике газде нека мало сиђу са грбаче свом народу, па ће имати и мање шансе да попију револуцију
тада ми ком. партија као скроз леви део спектра никакав проблем није

исто тако мени није проблем што је краљ збрисао у лондон, лакше је да склониш краљевску породицу па се после она врати, него да имаш превирања ко ће бити нови газда јер су ти краљевску породицу побили

нама је проблем била краљевина југославија, већи него комунисти

а иначе, да је уместо броза у москви претекао петко милетић, још би нам горе било можда...

чух негде да је моша пијаде предлагао српску покрајину у хрватској, али је ранковић био против...

шта нам мајмун карађорђевић натовари на грбачу, па на гроб да му пљунемо
vcucko vcucko 13:34 09.05.2020

Re: uf, uf

apacherosepeacock
пољска је говно, никакав антифашистички савезник


Jel su vama (nama) Poljaci licno nesto mnogo naopako uradili, pobili nam familije, kad je ovakva omraza na njih specijalno? Pitam samo.. Ovde cesto provejava nezdrava mrznja prema njima.

Ja sam prvi spomenuo Poljsku, u kontekstu da je i ona maznula deo Češke koristeći nemačku okupaciju ČSR, što (između ostalog) zapadna istoriografija uvek prećutkuje i gura pod tepih. Pa se osećam prozvanim.

Pre svega, iz konteksta Flokijevog upisa jasno je da sa tim govnetom nije mislio na karakternu osobinu, nego na mogućnosti i kapacitete i Poljske i malih uopšte kad se veliki biju.

Znaš šta me ekstremno nervira? Kad ovdašnji pametnjakovići počnu onu priču: kako mogu Česi i Poljaci ovo-ono. E pa dame i gospodo mi nismo ni Česi i Poljaci. Sa njima mogu da se poistovećuju Slovenci i Hrvati. U našoj priči (jugoslovenskoj) mi (Srbi) smo bili Rusi. Mi smo, uglavnom na silu, to držali na okupu. Mi smo decenijama gradili i uspešno izgradili imidž brkatih likova u šoferskim jaknama koji špartaju okolo i uvrću ruke, vičući "ti nas ne voliš, ti nisi za Jugoslaviju". Zapad je rado prihvatio taj naš imidž i kao takve nas svrstao u fioku B7.
Kad takvi pričaju "kako mogu Česi i Poljaci" to je blago rečeno smešno.

Inače o samim Poljacima nemam mnogo pojma. Iz SFRJ ih se sećam kao turista, ono njih 4-5 u peglici, prtljag na krovu i obavezno džak krompira. Ništa ružno.
Jedino, hm, što me život naučio da ne verujem mnogo onima što napadno ližu oltare, vuku ogromne krstove oko vrata, kače raspeća gde treba i ne treba i sl. - nekako očekujem da će takvi prvi da slažu, ukradu, ubiju, da će takva prva da maše onom stvari ako vidi pun novčanik ili bilo kakvu korist. I to važi za sve judeo-hrišćansko-islamske varijante, ove druge slabo poznajem pa i ne bih o njima.
Ovo je svakako moje lično mišljenje na koje imam pravo, a Poljaci su svakako u vrhu po napadnom ispoljavanju religije.

Zadovoljna odgovorom?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana