Eksperimenti u blogovanju

Opet podela među Srbima

zilikaka RSS / 17.05.2020. u 17:44

Mirođija u grašku, za ili protiv? 



Komentari (601)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 20:27 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ume Švabo dobro da klopa, velika je zabluda da ne ume.


Pa pogle samo Flokija.
zilikaka zilikaka 20:29 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

to je onda vrlo slično bosanskoj piti sa sirom..
a pravi se neuporedivo brže..
ima i neki naziv za to al ga ne znam,

Gužvara
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:29 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

newimprovedtadejus
kamilo_emericki
mariopan
angurija = lubenica,

U Grckoj anguri su krastavci, pa lubenica i jeste neka vrsta povrća, kad je zelena najvise podseća po ukusu na krastavac.

Lubenica je voce


povrće..
mislim il vrsta tikve il je neka podvrsta u srodstvu sa neuglednim rođakom krastavcem..
dinja isto.. dinja je već tikva 100% ja bih rekla

S Vikipedije;
Najpoznatije države u kojoj se uzgajaju lubenice u Evropi su Grčka i Makedonija. Postoji zabluda da je lubenica povrće. Budući da se najčešće jede neprerađena, lubenica je voće.[4]

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:32 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
Ma to ti je kad Evropa neuspešno pokuša da falsifikuje Hercegovinu.

med od kadulje.


Med od kadulje je lek. To imaš i po Crnoj Gori.
Ćale mog ortaka iz Podgorice ima pčele (zna ga Pajke, ortaka ne ćaleta). Dobijem ponekad koju teglu kada im je dobra paša. Košnice gore na Širokaru...

P.S.
Samo oni kažu med od pelina.
alselone alselone 20:33 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Košnice gore na Širokaru...


Ja dobavljam sa Zelengore.
alselone alselone 20:34 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Samo da dodam nešto - moji klinci vole med, ali vole najviše ove blaše i mirisnije, bagrem i lipu, ali im ja onda prošvercujem ovaj od kadulje u smutiju.
alselone alselone 20:35 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Samo oni kažu med od pelina.


Ne, baš obrnuto. MI kažemo od pelina, oni kažu od kadulje.
zilikaka zilikaka 20:35 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Moj ćale je tako zvao svog oca uvek, mislim da nikad nije rekao tata.

Još češća varijanta je da se otac zove "braca".
To sve kanda potiče od porodičnih zadruga gde se dete rodi i onda je nekom brat i svi počnu njega il onog starijeg da zovu braca il braša.
Onda se braća požene, dobiju decu, al to kako su ga zvali u kući nastavljaju svi da ga zovu, i njegova i bratovljeva deca.
KAd se setim, u rodbini svi stariji su imali neki takav prefiks.
A stric je načelno bio i ostao čika.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:35 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

kamilo_emericki

Najpoznatije države u kojoj se uzgajaju lubenice u Evropi su Grčka i Makedonija.


I selo Dobrinci nadomak Rume
alselone alselone 20:37 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Još češća varijanta je da se otac zove "braca".


Kada se Braca devetneste vrno, s dalekog fronta di soldat je bivo
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:38 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
Samo oni kažu med od pelina.


Ne, baš obrnuto. MI kažemo od pelina, oni kažu od kadulje.


Crnogorci kažu od pelina, bar ovaj mog ortak.
Dobro, Kuči su u pitanju oni su svoji po mnogo čemu :)
angie01 angie01 20:39 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

mislim il vrsta tikve il je neka podvrsta u srodstvu sa neuglednim rođakom krastavcem..
dinja isto.. dinja je već tikva 100% ja bih rekla


dinja je podvrsta krastavca, a lubenica spada u bundeve- a obe se smatraju vocem....mada je to nelogicno u odnosu na izreceno u pocetku recenice.

i meni dinja lici na tikvu pre nego na bilo sta drugo.

a recimo zajednicki naziv bostan-nastao od iranske reci, koja bi znacila vrt, basta- ih nekako izdvaja posebno, jer nikako da se utvrdi, da l su voce il povrce:).
alselone alselone 20:39 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Crnogorci kažu od Pelina, bar ovaj mog ortak.


Hercegovci kažu kadulja, provereno. Takva je etiketa na medu. :)

Trebinje live

Srpska da podrži proizvodnju hercegovačkog meda od kadulje, jedne od najljekovitijih biljaka na svijetu
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:42 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
Crnogorci kažu od Pelina, bar ovaj mog ortak.


Hercegovci kažu kadulja, provereno. Takva je etiketa na medu. :)



Ma nisam to nikada sporio.

A Trebinje je keva, mnogo volim taj grad.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:43 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

maksa83
floki
хаха, максо, овоме само конкурише застава мозамбика са калашњиковим :))))

јбт, како се неко из невладиних душебрижника није досетио да муне неки грант зарад акције промене оваквог грба и да банаћае оптужи за геноцид на турцима... пајић да јави оним сподобама на пешчанику или где већ...

Sivido brate oni Crnogorci su čist marketing - mi Njegoš, mi junaci, mi istraga poturica, mi Turke vako mi Turke 'nako mi ovo mi ono, a tamo danas Bijelo Polje, Rožaje, Petnjica, itd.

A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...

Ima u tom izbacivanju Turaka iz Panonije malo uticaja i ravnica, klima, hrana koja se mogla proizvesti u tom dobu na tim terenima.
alselone alselone 20:43 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A Trebinje je keva, mnogo volim taj grad.


Nikad da odem... a baš bih voleo. Imam dva drugara iz firme, baš dobra, i stalno mi pričaju kako je tamo i slike pokazuju al jebeš ga.
predatortz predatortz 20:45 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
A Trebinje je keva, mnogo volim taj grad.


Nikad da odem... a baš bih voleo. Imam dva drugara iz firme, baš dobra, i stalno mi pričaju kako je tamo i slike pokazuju al jebeš ga.


Priroda, kao da ju je Bog za sebe pravio.
alselone alselone 20:47 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...


Otvorilo se nešto što se zove Pršuterija.



Imaju nešto što se zove Bačka kobasica, znači ne Sremska, ne ova, ona, nego bačka. Imaju i nešto što se zove Lemeški kulen. Ne Slovački, Sremski, Slavonski, nego Lemeški.

Hvala lepo, molim lepo, konačno.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:53 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...


Otvorilo se nešto što se zove Pršuterija.



Koordinate na sunce, da dojavim matorom!
zilikaka zilikaka 20:56 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...

Tadašnje Lale su bile onaj deo najluđih il najbeznadežnijih Srba, koji su utekli preko spašavajući živu glavu i posle zalažući glave svih ukućana braneči granicu od prodora tih istih Turaka.
Tu moraš biti malo nečitav*, da prihvatih tako nešto.
I da znaš, poznaje se i danas ko su potomci.

A Čuružani, oni su Šajkaši. Isto to samo sto godina duže. Koncentrat.
Pošto imam krvi s obe strane, smem da konstatujem da bi tu i psihijatri imali štošta da napišu.
Otuda i ona šunka i bećarac...ne pravi se tu niakav spektakl, nego šta imaš to uradiš.
I gledaš da se mnogo ne jediš posle.


*odomaćeni izraz, vrlo živopisan

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:00 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

zilikaka
A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...

Tadašnje Lale su bile onaj deo najluđih il najbeznadežnijih Srba, koji su utekli preko spašavajući živu glavu i posle zalažući glave svih ukućana braneči granicu od prodora tih istih Turaka.
Tu moraš biti malo nečitav*, da prihvatih tako nešto.
I da znaš, poznaje se i danas ko su potomci.

A Čuružani, oni su Šajkaši. Isto to samo sto godina duže. Koncentrat.
Pošto imam krvi s obe strane, smem da konstatujem da bi tu i psihijatri imali štošta da napišu.
Otuda i ona šunka i bećarac...ne pravi se tu niakav spektakl, nego šta imaš to uradiš.
I gledaš da se mnogo ne jediš posle.


*odomaćeni izraz, vrlo živopisan



Ja samo pamtim da kad je osamdesetih dolazio neki pank bend u Beograd, u SKC, bilo je samo bitno da se kloniš novosadskih skinheda.
Ovo bez zezanja.
floki floki 21:01 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
Ume Švabo dobro da klopa, velika je zabluda da ne ume.


Pa pogle samo Flokija.


hehe, ima ok stvari ovde, mada su za slatko amateri u odnosu na KundK

umeju biti osetljivi ako se poredi Käsekuchen i Cheesacake, kao bosanci za burek sa sirom...
odmah skoče da je kora kod njih drugačija (shortcrust ili kako već, ništa biskvit ili smrvljeni keks), ne ide cream cheese nego quark, ne peče se sa vodom u rerni nego bez...

meni je brate super i jedno i drugo :)

kad alse pomenu med, jesu pravili vama medene kore? meni je taj kolač bio super, mama je pravila redovno, kod rusa se zove medovik:

alselone alselone 21:03 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Koordinate na sunce, da dojavim matorom!


Tačno preko puta Futoške pijace pa malo prema raskrsnici.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:03 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

newimprovedtadejus
vrabac_onaj
rodni

Šta je to kotidž?


Ma to ti je kad Evropa neuspešno pokuša da falsifikuje Hercegovinu.
Nedovoljno sazreli sir iz miješine


pa to je ja mislim baš enleski izraz..
ne znam da imaju neki drugi mladi sir..
njemci istu stvar zovu kvark (nekad se i kod nas koristi)..
Slavonci ga zovu urda (ne znam odakle su oni pokupili)..
ja ga volim u recimo pečenom čiz kejku (eto ti sad mješavine, to je zapravo njemački kezekuhen, oni ga peku, ali pošto se kod nas zna za čizkejk tako ga ja i krstih)

Да ли Чарли можда провоцира?

Ипак, Пајић је Американац, па не верујем да су му позната пикантнија значења од оног основног: сеоска кућица.

Котиџ сир и кварк су слични, али никако нису исто. Котиџ сир се прави од млека, а кварк и урда од сурутке. Онај Дачи сир који ја узимам има само око 5% масти, али је ипак веома укусан и може да се једе сам, док је кварк сасвим без масти и чак горчи, па је добар само у колачима.
maksa83 maksa83 21:13 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Hvala lepo, molim lepo, konačno.

Porn.
angie01 angie01 21:13 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

zanimljiv sajt- klines na sastojak koji imas u frizideru i izadju ti recepti sta bi mogao od njega da pripremis,

myfridgefood
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...


Tadašnje Lale su bile onaj deo najluđih il najbeznadežnijih Srba

Evo ja se uplašio.
zilikaka zilikaka 21:42 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

hoochie coochie man
A Lala ih ćutečke sve počistio, pa seo i narezao šunke i kulena a pesme isključivo na temu volem-kuma-a-još-više-kumu-kuma-nosi-gaćice-na-gumu...


Tadašnje Lale su bile onaj deo najluđih il najbeznadežnijih Srba

Evo ja se uplašio.


Nemoj, mirni smo mi i pitomi. Jedino što imamo tu neku crtu do koje stvarno sve trpimo, a posle nje ne trpimo ništa.
U psihijatriji ima za to imena, i garant se piše bar u dva reda.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:49 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Nemoj, mirni smo mi i pitomi. Jedino što imamo tu neku crtu do koje stvarno sve trpimo, a posle nje ne trpimo ništa.


Ma dobro, nego, kome verovati, onima koji pričaju o opasnim Lalama, ili onima koji kažu da paor nije za soldata stvoren.

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:08 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

hoochie coochie man
Nemoj, mirni smo mi i pitomi. Jedino što imamo tu neku crtu do koje stvarno sve trpimo, a posle nje ne trpimo ništa.


Ma dobro, nego, kome verovati, onima koji pričaju o opasnim Lalama, ili onima koji kažu da paor nije za soldata stvoren.



Ćuti, čoveče ne zajebavaj se.
Ume bre ta ravnica da udari u glavu.
Ovde kod nas brdo, pa potočić, pa livadica, pa opet brdašce - pitomina!
Takvi i ljudi - pitomi.
Ono preko reke, pusti bre...nije im lako.

alselone alselone 22:09 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

novosadskih skinheda.


Pa u BG nije bilo skin bendova. Ritam Nereda, Love Hunters je Novi Sad. Nije bilo mnogo više skin bendova u Srbiji a da su vredeli.


Ja bih mogao sada ispevati Pogo Live a da ne pogrešim 10 strofa na celom albumu.
alselone alselone 22:10 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

ili onima koji kažu da paor nije za soldata stvoren.


Nije dok ne treba.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:11 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ma nisam to nikada sporio.

A Trebinje je keva, mnogo volim taj grad.


I ja, ne znam zašto, mada sam bio samo par puta, niti imam nekog, niti znam gde treba da se ide, šta da se vidi.

Pretprošle sam godine tamo vodio ženu i klinku (tura je bila malo duža, išli smo do Foče, ustvari smo hteli do Višegrada, ali sam imao loše iskustvo u Goraždu pre dosta godina pa smo odustali, negopreko Drine, na Pivsko jezero i okolo, nazad na more, ova druga mala se još nije rodila, zapravo jeste nekoliko meseci kasnije. Išli smo dole iz zaliva onim putem kod Herce Novog, pa gore u brda.

A bili smo par dana pre toga toga u Dubrovniku i onda smo hteli odande da se popnemo u Trebinje, ali smo odustali, ne mogu da se setim zašto, da, klinka bila malo umorna za toliko putovanje pa smo onda podelil na dva izleta.

vcucko vcucko 22:11 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
Crnogorci kažu od Pelina, bar ovaj mog ortak.


Hercegovci kažu kadulja, provereno. Takva je etiketa na medu. :)

Trebinje live

Srpska da podrži proizvodnju hercegovačkog meda od kadulje, jedne od najljekovitijih biljaka na svijetu

Zanimljivo - kadulja bi trebalo da je hrvatski izraz. A jedan deo Rijeke (nekad bilo daleko predgrađe, tamo još iznad privremenog stadiona na Rujevici) se zove ne Pelin, nego baš Pehlin.
Zane Grey: Jahači rumene kadulje
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ćuti, čoveče ne zajebavaj se.
Ume bre ta ravnica da udari u glavu.
Ovde kod nas brdo, pa potočić, pa livadica, pa opet brdašce - pitomina!
Takvi i ljudi - pitomi.
Ono preko reke, pusti bre...nije im lako.


Ma samo malo da spustim loptu, preigraće se :)

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:13 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
ili onima koji kažu da paor nije za soldata stvoren.


Nije dok ne treba.


A kad zatreba on ide preko Karpata,
Pričo nam kako su prešli Karpate

neki išli preko Prokletija.
nsarski nsarski 22:15 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
alselone

али код староседелаца се користи "баба", акценат на првом слогу, наравно... не нешто ужасно често, али нимало чудно да чујеш...
"ал таљиге воле баба мој"


Moj ćale je tako zvao svog oca uvek, mislim da nikad nije rekao tata.


Vidiš, to zavisi od podneblja. Kod vas je to ok jer tog islamskog faktora nije bilo.
Kod nas, među hrišćanima - jeres!


Evo Đure Jakšiće:
(odlomak iz pesme Otac i sin)

A šta ćeš sine da kupi babo? -
Deteta sklonost kušaše svog;
'Oćes li sablju tu britku, sjajnu,
Il' voliš hata misirskog?

Il' mozda želis od svile ruho?
Neka ti bude svileno sve
Govori sine govori brže,
Da kupim one toke zlaćane?

Dete se česka rukom po glavi,
Kao da ne zna šta bi od sveg -
- Ah, babo, babo, kupi mi, babo,
Pečenja kupi jarećeg...
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:16 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
novosadskih skinheda.


Pa u BG nije bilo skin bendova.


Pa nije baš da ih nije bilo (pričam o osamdesetim i demo sceni, a posle si od poznatijih imao Direktore) ali je tačno da ih je bilo manje.
Znaš mi smo više naginjali onoj anarho - crvenoj sceni. "Nazi punks fuck off" i taj rad

P.S.
Ljudi, nadam se da shvatate da je ovo samo zezanje, drugarsko peckanje. Da ne krenemo ovde da se pičkaramo bez razloga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:18 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Pa u BG nije bilo skin bendova. Ritam Nereda, Love Hunters je Novi Sad. Nije bilo mnogo više skin bendova u Srbiji a da su vredeli.


A Direktori? Samo meni je to skinheds nekako uvredljivo za te bendove, skineri su bre ovi čobani što biju cigane (kad nemate Crnce, dobre su i Cige) i prave hajlhitler sranja po utakmicama, ili slede onog vašeg Firera (on je valjda beše novosađanin, ne?).

predatortz predatortz 22:23 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Dete se česka rukom po glavi,
Kao da ne zna šta bi od sveg -
- Ah, babo, babo, kupi mi, babo,
Pečenja kupi jarećeg...


Ma bre, profo!
Vi'š da je mali neka sisica.
Šalu na stranu, znam da naš jezik obiluje turcizmima. Tuđicama, generalno.
Mene nervira to što nam se pola prestonog grada po turski zove. Da smo bili normalni, izmenili bi to čim smo ih proterali. Narod bi štucao generaciju, dve. Posle bi novi nazivi pustili koren.
Samo kažem da se, bar u mojoj generaciji, u srpskim i hrvatskim porodicama prilično vodilo računa da se deca ne frljaju turcizmima.
Gde je sad Tadejus, kad mi najviše treba. Oni, Banjalučani, su bili još zajebaniji po tom pitanju.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:25 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

vcucko

Zane Grey: Jahači rumene kadulje


Gde se bre toga seti :)
floki floki 22:29 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

чини ми се да је тај из директора био неки звездаш, па је на концерту понекад скандирао "звезда, звезда", али је у новом саду био приморан да виче "воша, воша", да не би било пешке кући...
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:30 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

srdjan.pajic


ustvari smo hteli do Višegrada, ali sam imao loše iskustvo u Goraždu pre dosta godina pa smo odustali



Ma prođeš to bez problema.

Inače, ja više volim onaj put iz Trebinja na Viluse pa na Risan. Izbegneš leti cimanje kroz pola zaliva, kreni stani. A to mi je odgovaralo pošto sam išao Lušticu.

E da, domaća serija "Dug moru", ostala nekako nezapažena, a odlična je. Odigrava se na Luštici i Beogradu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:33 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Da smo bili normalni, izmenili bi to čim smo ih proterali.


Ko Hrvati, božemeprosti? :)
Ma ne, nije to problem, makar ja ne vidim to kao problem.
Važno je biti svoj na svome.

A to insistiranje o kome ti govoriš je možda stvar sa ozbiljnijom osnovom, možda neki nesvesni ili polusvesni otpor tada proklamovanom unijaćenju na prostoru o kom govoriš.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:35 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
Oni, Banjalučani, su bili još zajebaniji po tom pitanju.


Pazi, ja mislim da su ovi iz moje tazbine još zajebaniji. Znaš kako me tašta popreko gleda kad ubacim neki turcizam. A sa taštom se ne valja kačiti :)
floki floki 22:36 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

E da, domaća serija "Dug moru", ostala nekako nezapažena, a odlična je. Odigrava se na Luštici i Beogradu.


ја сам био налетео па почео да гледам једну епизоду, али се није примило...

имају неке домаће серије "јужни ветар" и "тајкун", јел гледао неко?
predatortz predatortz 22:42 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

A sa taštom se ne valja kačiti :)


Nikako!
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:43 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

floki
E da, domaća serija "Dug moru", ostala nekako nezapažena, a odlična je. Odigrava se na Luštici i Beogradu.


ја сам био налетео па почео да гледам једну епизоду, али се није примило...

имају неке домаће серије "јужни ветар" и "тајкун", јел гледао неко?


aj probaj opet, mislim da će se tebi svideti. malo je onako "ruski" razvučena.
samo strpljenje i u ubaci se u trip.
maksa83 maksa83 22:46 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ljudi, nadam se da shvatate da je ovo samo zezanje, drugarsko peckanje. Da ne krenemo ovde da se pičkaramo bez razloga.

To bi bio retko viđen slučaj ovde - da se posle 300 komentara držimo zadate teme (vidi naslov).
predatortz predatortz 22:49 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ko Hrvati, božemeprosti? :)


Hrvati su svoj (naš) jezik očuvali mnogo više nego mi svoj.
Smejemo im se što za svaku novu stvar izmisle svoju reč, a ne posežu za tuđicom.
Nismo svesni da se tako jezik gradi, a da se ovako kako mi to radimo razgrađuje.
Mnogo toga bi mi mogli naučiti od Hrvata. Naročito o slozi oko nacionalnog interesa.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:00 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Hrenovke i viršle nisu baš isto.


samo cervele dolaze u obzir


vrabac_onaj vrabac_onaj 23:02 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
Naročito o slozi oko nacionalnog interesa.



Joj nemoj.
Pusti daleko bilo.

Što se jezika tiče delimično se slažem. Aj razumem kada su u pitanju neke tehičke stvari, tu preuzimaš nesvesno.
Ali kad krenu da mi "estimiraju" umesto procenjuju, imaju "call" umesto poziva, pišu "report" umesto izveštaja, dođe mi da popizdim.
Mislim da sam ja jedan od retkih u firmi koji često kaže nit umesto thread.

Često pominjem primer, sedimo u konferencijskoj sali i čekamo da počne sastanak, konferencijski poziv, i nešto se kliberimo a koleginica (inače super lik) kaže:
"Počnite da se bihejvjujete, anmjutovala sam nas".
angie01 angie01 23:10 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!


kaže nit umesto thread.


niz?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:12 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01

kaže nit umesto thread.


niz?


nit, na engleskom thread znači ono što na srpskom znači nit.
niz je array.
angie01 angie01 23:17 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

na engleskom thread znači ono što na srpskom znači nit.


moze da znaci u odnosu na kontekst u recenici. Ne znam cime se bavis,...pretpostavljam ne necim sto ima veze sa nitima.

uobicajena upotreba jednog od znacenja reci thread kod nas je niz,...obicno vezano za niz komentara na istu temu....video si i ovde na blogu da se koristi na taj nacin,...ili na tviteru,...

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:24 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01
na engleskom thread znači ono što na srpskom znači nit.


moze da znaci u odnosu na kontekst u recenici. Ne znam cime se bavis,...pretpostavljam ne necim sto ima veze sa nitima.

uobicajena upotreba jednog od znacenja reci thread kod nas je niz,...obicno vezano za niz komentara na istu temu.



:)

ne, nisu u pitanju nizovi (ili niti) komentara.

a opet ne radim u vunovlačarskoj radnji.

Ipak, volim ovo da pustim ponekad kada krenem da debagujem :)



maksa83 maksa83 23:32 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

uobicajena upotreba jednog od znacenja reci thread kod nas je niz,...obicno vezano za niz komentara na istu temu....video si i ovde na blogu da se koristi na taj nacin,...ili na tviteru,...

thread je nit u svakom kontekstu, pošto i u srpskom postoji "nit konverzacije/rasprave".
angie01 angie01 23:35 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

ne, nisu u pitanju nizovi (ili niti) komentara.


-znacenje moze da bude konac, nit, vlakno, udenuti, nizati/nanizati,...ili niz, niz odgovora/poruka na neku temu, i u tom smislu se najcesce koristi,...ovaj thread je pokazao da,....ako uzememo u obzir ovaj thread, mozemo zakljuciti...u smislu, svi ovi komentari na temu o kojoj smo pricali...

ne vidim klip koji si postavio, jer sam trenutno ulogovana sa Chrome, a on mi iz nekog razloga meni nepoznatog, vec neko vreme na blogu ne ocitava youtube.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:38 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01
ne, nisu u pitanju nizovi (ili niti) komentara.


-znacenje moze da bude konac, nit, vlakno, udenuti, nizati/nanizati,...ili niz, niz odgovora/poruka na neku temu, i u tom smislu se najcesce koristi,...ovaj thread je pokazao da,....ako uzememo u obzir ovaj thread, mozemo zakljuciti...u smislu, svi ovi komentari na temu o kojoj smo pricali...

ne vidim klip koji si postavio, jer sam trenutno ulogovana sa Chrome, a on mi iz nekog razloga meni nepoznatog, vec neko vreme na blogu ne ocitava youtube.


dobro.
samo bih te zamolio da se ne upetljavaš dalje, sebe radi :)
angie01 angie01 23:45 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

thread je nit u svakom kontekstu, pošto i u srpskom postoji "nit konverzacije/rasprave".


:)))

simpaticno razmisljanje,...al rec znaci i nit, kao vlakno, konac.

moras da priznas da je malo rogobatno da se kaze- ova nit razgovora/rasprave/konverzacije,... u tom smislu bi pre odgovarala rec tok-razgovora/konverzacije...

...pri tome- rec thread se bukvalno prevodi i- niz komentara na istu temu- ako je u takvom kontekstu upotrebljena.
maksa83 maksa83 23:53 18.05.2020

Re: Правда за мирођију!

moras da priznas da je malo rogobatno da se kaze- ova nit razgovora/rasprave/konverzacije,... u tom smislu bi pre odgovarala rec tok-razgovora/konverzacije...

Ne mogu da priznam pošto je taj izraz vrlo u upotrebi. Ne samo u "izvini izgubio sam nit razgovora" kontekstu, nego se npr. često kaže i "nit pripovedanja".

..pri tome- rec thread se bukvalno prevodi i- niz komentara na istu temu- ako je u takvom kontekstu upotrebljena.

Thread je nit, kako god okreneš. (U vrapčevom kontekstu svakako.)
angie01 angie01 00:12 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ne mogu da priznam pošto je taj izraz vrlo u upotrebi. Ne samo u "izvini izgubio sam nit razgovora" kontekstu, nego se npr. često kaže i "nit pripovedanja".


ovi tvoji primeri stoje,...ja sam se osvrnula samo na najcescu upotrebu kod nas, gde se obicno ta rec kaze na englekom,... ja barem nisam cula da neko ubacuje pomenutu englesku rec u kontekst koji si ti naveo, nego kaze tako kako si napisao.


Thread je nit, kako god okreneš. (U vrapčevom kontekstu svakako.)


kako se sve prevodi sam rekla,...vrapcev kontekst ne znam, zato sam i pitala.
angie01 angie01 00:14 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

samo bih te zamolio da se ne upetljavaš dalje, sebe radi :)


hvala ti sto brines:)...
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:56 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

vcucko
Zanimljivo - kadulja bi trebalo da je hrvatski izraz.

То што га користе и Хрвати, не значи да кадуља није српски назив (или да је мање српски од жалфије). Напротив, мислим да је кадуља старије српско име, а да је жалфија могућа корупција латинског salvia (буквално спасоносна биљка), дакле туђица.

Ових дана, случајно сам читала нешто о кадуљи (Salvia officinalis), јер јер ми је познаница испричала како је у локдауну рашчистила фиоке, ормане и оставе, и окадила кућу белом или пчелињом кадуљом, white или bee sage или Salvia apiana. Та кадуља има бели цвет (за разлику од обичне која има љубичасти) и у Енглеској се користи ритуално у обредима прочишћавања, као што се користи тамјан. Врло је вероватно да се и код нас баш кадуља раније користила да се ритуално окади кућа.
alselone alselone 06:09 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Pa nije baš da ih nije bilo (pričam o osamdesetim i demo sceni, a posle si od poznatijih imao Direktore) ali je tačno da ih je bilo manje.


Direktori su imali jednu pesmu - iiiii mi volimo pivo i pivooooo voli naaaas

<_<
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:26 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz

Hrvati su svoj (naš) jezik očuvali mnogo više nego mi svoj.
Smejemo im se što za svaku novu stvar izmisle svoju reč, a ne posežu za tuđicom.
Nismo svesni da se tako jezik gradi, a da se ovako kako mi to radimo razgrađuje.
Mnogo toga bi mi mogli naučiti od Hrvata. Naročito o slozi oko nacionalnog interesa.

Да останемо на језику, има много примера где Хрвати користе изворну словенску/српску реч, а Срби туђицу, коју после бране више него било коју своју (тисућа-хиљада).

Генерално, код Срба има много препуштања својих речи другима. Такав пример је и “бабо”, о коме смо говорили, што нити може бити бошњачки назив, нити може бити турцизам, јер смо је као прото индо-европску морали имати много пре доласка Турака.

Пошто су Срби полицентричан народ, са много различитих веза и утицаја, важно је да познајемо и чувамо синониме, да не бисмо сами даље осиромашивали сопствени језик.
alselone alselone 06:29 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!


Пошто су Срби полицентричан народ, са много различитих веза и утицаја, важно је да познајемо и чувамо синониме, да не бисмо сами даље осиромашивали сопствени језик.


Ovo je lepo rečeno.

Baba reče deder kaput... radni dan je, ajmo naput....
alselone alselone 06:33 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

"Počnite da se bihejvjujete, anmjutovala sam nas".


Gotovo je braćela, možemo samo da se izvrnemo na leđa i pustimo da ide svojim tokom. Ja sam godinama bio ljut na taj novogovor, toliko da sam na prezentacijama u ogromnim salama koje primaju preko 200 ljudi na pitanje - ima li neko pitanje, javljao se sa pitanjem koji jezik pričaju učesnici, pošto nije ni engleski a ni srpski, nego neki odvratni mutant.

I onda od cele sale se čuju dvojica koji bojažljivo viknu - tako je! a ostali kuliraju, zabole ih. I godina za godinom i digo sam ruke.

To je prirodan proces, izješće nam jezik. Ako se prepustimo to će biti za 10 godina a ako se jako grčevito budemo borili biće za 20.

Bemliga.
alselone alselone 06:36 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ipak, volim ovo da pustim ponekad kada krenem da debagujem :)



Što me me smaralo debagovanje, puf, posao smor nivoa traženja pravopisnih grešaka u sopstvenom sastavu iz srpskog.

Sada imam pravi nivo debagovanja. Jednom u dve godine neki legacy kod (vidiš kako lepo legne novogovor, prepusti se, ne vredi) zvekne, onda mi to uvale, pa čačkam dva dana dok ne nadjem pa budem srećan kada nađem ali mi bude dosta debagovanja za naredne dve godine.
predatortz predatortz 07:04 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Генерално, код Срба има много препуштања својих речи другима. Такав пример је и “бабо”, о коме смо говорили, што нити може бити бошњачки назив, нити може бити турцизам,


Opet kažem - ta reč se u Bosni vezala uz muslimane. Srbi i Hrvati je nisu koristili. Te distance, koje vama ovde nisu poznate, itekako su postojale.
Navedoh vam i primer nekih imena. Ovde je sasvim normalno da je Jasmina Srpkinja. U Bosni su Jasmine, Jasminke, Jasne bile muslimanke. Ako ih je bilo među Srbima, bilo je to u promilima, kao što su i reč "babo" Srbi koristili na nivou statističke greške.
Mlađi i obrazovaniji muslimani su je takođe izbegavali. U toj populaciji obično se koristila u zezanju.
Otud mi i zvuči nemoguće da je tu reč koristio Anđin Igor.
niccolo niccolo 07:10 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone
Pa nije baš da ih nije bilo (pričam o osamdesetim i demo sceni, a posle si od poznatijih imao Direktore) ali je tačno da ih je bilo manje.


Direktori su imali jednu pesmu - iiiii mi volimo pivo i pivooooo voli naaaas

<_<

Nisam saglasan, ceo Lesli se vraća krući je odličan.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:24 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
Dete se česka rukom po glavi,
Kao da ne zna šta bi od sveg -
- Ah, babo, babo, kupi mi, babo,
Pečenja kupi jarećeg...


Ma bre, profo!
Vi'š da je mali neka sisica.
Šalu na stranu, znam da naš jezik obiluje turcizmima. Tuđicama, generalno.
Mene nervira to što nam se pola prestonog grada po turski zove. Da smo bili normalni, izmenili bi to čim smo ih proterali. Narod bi štucao generaciju, dve. Posle bi novi nazivi pustili koren.
Samo kažem da se, bar u mojoj generaciji, u srpskim i hrvatskim porodicama prilično vodilo računa da se deca ne frljaju turcizmima.
Gde je sad Tadejus, kad mi najviše treba. Oni, Banjalučani, su bili još zajebaniji po tom pitanju.


ne znam više oko čega se tačno prepiremo ali fakat je u životu prije rata nisam nikad, nikog čula da je rekao babo, nana, amidža, daidža.. to u BL nije postojalo ni kod muslimana..
tako da ne znam ni dal bi te neko zezao, prosto niko tako nije govorio..
mama, tata, baka, deda, pa onda u pubertetu ako se dobro sjećam roditelji su postali starci (mislim da se dobro sjećam, sa dugim a, sjećam se i da im se nije pretjerano svidjelo).. mama je time postala stara a tata stari..
ćale, keva, matorci, to se nije koristilo..

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:26 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz

Otud mi i zvuči nemoguće da je tu reč koristio Anđin Igor.


anđi je to garant bilo kao da pas priča pa nije ništa ni razumjela nego sebi poslije prevela šta je morao pričati..
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:15 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

alselone

Пошто су Срби полицентричан народ, са много различитих веза и утицаја, важно је да познајемо и чувамо синониме, да не бисмо сами даље осиромашивали сопствени језик.


Ovo je lepo rečeno.

Baba reče deder kaput... radni dan je, ajmo naput....


angie01 angie01 10:20 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

anđi je to garant bilo kao da pas priča pa nije ništa ni razumjela nego sebi poslije prevela šta je morao pričati.


sta ti ovo tacno znaci- sem sto je ruzno?

koliko sam primetila-bar u onom sto sam otpartila- ti bas ne volis kada te neko ubaci u neku insinuaciju, ucitava ti, jer je to fakat odvratno i nekorektno,...al se ocigledno ne libis da radis to isto.

Igor i ja smo se obozavali, meni je on bio drugar sa svoje 3 godine, iako sam ja tada po godinama bila bliza njegovoj mami,...i odlicno sam zapamtila sta je rekao. Oca bosanskog Hrvata-ako je to uopste bitno, je zvao babo,...oba roditelja su mu obrazovani,..babo dipl ekonomista.
angie01 angie01 10:34 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Пошто су Срби полицентричан народ, са много различитих веза и утицаја, важно је да познајемо и чувамо синониме, да не бисмо сами даље осиромашивали сопствени језик[/quote]

slazem se, to govorim vec godinama.

No tu imamo dve situacije- jedna je da je jezik ziva stvar i menja se kroz vreme, posle nekih godina uputrebe nekih reci u zargonu, one postaju ravnopravne i usvajaju se u zvanicnom jeziku- tako je sa svim jezicima.

A drugo, ono sto nam ne ide na ruku, je cinjenica da je nase obrazovanje uruseno, da se niko vise ne bavi ozbiljno lektirom-znaci citanjem i analizama tekstova- da se sastavi pisu bez uputstava i vezbanja i samo se odradju programi,...u vezbankama je svaki deseti rukopis citljiv.

Uporedo, deca sve vise koriste racunare i sve sto im treba kucaju i sve vise upotrebljavaju terminologiju koja je vezana za nove tehnologije, pa im se izrazavanje svelo na koriscenje minimuma, mahom iskvarenih verzija reci na domacem jeziku + strane reci, koje pokrivaju sifrirano neke radnje, procese, raspolozenja...
djoka_l djoka_l 10:43 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Za burek jedini pravi sir - urda.
Ja sam svojevremeno urdu kupovao na voždovačkoj pijaci, ali verovatno ima i na drugim mestima. Dok sam je kupavo, bila je pakovana u kesama od 600 grama.

ZA mirođiju. Da nema mirođije, ne bi bilo ni kiselih krastavaca. Čak sam čuo da se tegle kiselih krastavaca beru sa mirođije svake jeseni...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:48 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01
anđi je to garant bilo kao da pas priča pa nije ništa ni razumjela nego sebi poslije prevela šta je morao pričati.


sta ti ovo tacno znaci- sem sto je ruzno?


pa znači to što sam i rekla.. da sam stekla utisak da su Bosanci za tebe nekakva niža vrsta.. jedva ljudi..
možda je krivi utisak al eto takav sam stekla tokom godina ovde..
da je lijepo nije i ne može se lijepim prikazati..
ne ljutim se, nisi jedina..
jedino se jako trudim da ja to drugima ne radim al mi ne uspjeva..
imam i ja grupe koje smtram nižim od sebe..
npr. ove što tjeraju žene da se zabrađuju i da ne izlaze iz kuće jer tako treba..
sad ko je zaslužio da ga se smatra i čime je zaslužio da ga se smatra..
nije prosto pitanje..
treba bar toliko samokritičnosti imati pa reći, jeste, imam predrasude
i to je nekakav početak..
ljudi prosto nismo pretjerano fina vrsta..
uostalom kao i životinje..
uglavnom u se, na se i poda se umotano kod ljudi u malo šarene hartije
angie01 angie01 10:56 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

. da sam stekla utisak da su Bosanci za tebe nekakva niža vrsta.. jedva ljudi..
možda je krivi utisak al eto takav sam stekla tokom godina ovde..


losa ti je procena,...a pri tome, imas primer ispred oka gde to neko uporno pokazuje vrlo perfidno, al to ne primecujes- toliko o predrasudama.

...kako god, potpuno je bila nepotrebna tvoja neprimerena opaska.
rodni rodni 10:59 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

newimprovedtadejus
angie01
anđi je to garant bilo kao da pas priča pa nije ništa ni razumjela nego sebi poslije prevela šta je morao pričati.


sta ti ovo tacno znaci- sem sto je ruzno?


pa znači to što sam i rekla.. da sam stekla utisak da su Bosanci za tebe nekakva niža vrsta.. jedva ljudi..
možda je krivi utisak al eto takav sam stekla tokom godina ovde..
da je lijepo nije i ne može se lijepim prikazati..
ne ljutim se, nisi jedina..
jedino se jako trudim da ja to drugima ne radim al mi ne uspjeva..
imam i ja grupe koje smtram nižim od sebe..
npr. ove što tjeraju žene da se zabrađuju i da ne izlaze iz kuće jer tako treba..
sad ko je zaslužio da ga se smatra i čime je zaslužio da ga se smatra..
nije prosto pitanje..
treba bar toliko samokritičnosti imati pa reći, jeste, imam predrasude
i to je nekakav početak..
ljudi prosto nismo pretjerano fina vrsta..
uostalom kao i životinje..
uglavnom u se, na se i poda se umotano kod ljudi u malo šarene hartije

Da!
Do pre, recimo dve (pa i tri) decenije - i sam sam imao raznoraznih predrasuda.
A onda sam (nije bilo lako) shvatio nekoliko stvari.
Prva je - da nisam najpametniji čovek na kugli zemaljskoj.
Druga je - da ima beskonačno mnogo ljudi koji su pametniji od mene.
Treća je, verovatno i najvažnija - da ima mnogo, mnogo, mnogo boljih ljudi od mene.
I četvrta, generička - da bi osnovna klasifikacija ljudi mogla da se veoma suzi - na samo dve skupine ... na ljude i na pičke (govna, đubrad, itd).
Usput - kako si ti i familija? Kakva je situacija sada u UK?
predatortz predatortz 10:59 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

pa znači to što sam i rekla.. da sam stekla utisak da su Bosanci za tebe nekakva niža vrsta.. jedva ljudi..


Samo da kažem da i ja delim isti utisak.
rodni rodni 11:02 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

djoka_l
Za burek jedini pravi sir - urda.
Ja sam svojevremeno urdu kupovao na voždovačkoj pijaci, ali verovatno ima i na drugim mestima. Dok sam je kupavo, bila je pakovana u kesama od 600 grama.

ZA mirođiju. Da nema mirođije, ne bi bilo ni kiselih krastavaca. Čak sam čuo da se tegle kiselih krastavaca beru sa mirođije svake jeseni...

Eeee, da!
Za kisele krastavce sam zaboravio.
Moja deca ih obožavaju.
Jedno vreme ih je žena kiselila u velikim kofama sa poklopcem od cca 10 litara.
A sada, na zahtev dece, radi to u onim klasičnim 800 mililitarskim teglicama.
Mislim da nema boljih kupovnih od njenih!
Mada, znam, malo sam i pristrasan.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:10 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

predatortz
pa znači to što sam i rekla.. da sam stekla utisak da su Bosanci za tebe nekakva niža vrsta.. jedva ljudi..


Samo da kažem da i ja delim isti utisak.

Nepravedni ste.
Nisu svi bosanci zahvaćeni :)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:10 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

angie01
. da sam stekla utisak da su Bosanci za tebe nekakva niža vrsta.. jedva ljudi..
možda je krivi utisak al eto takav sam stekla tokom godina ovde..


losa ti je procena,...a pri tome, imas primer ispred oka gde to neko uporno pokazuje vrlo perfidno, al to ne primecujes- toliko o predrasudama.

...kako god, potpuno je bila nepotrebna tvoja neprimerena opaska.


nemoj k srcu da primaš, to zaista nije nikakva posebna stvar..
bilo i biće otkad je svijeta i vijeka da se ljudi mjere i odmjeravaju pa sve što štrči a možda je i malo musavo proglašavaju za niže oblike života..
dobro je dok ne požele da te oblike malo i prorjede..
a ja se ne bih puno iznenadila da sad još malo produbimo krug traženja tih drugačijih oblika i prorjeđivanja njihovih redova..
to hoće kad počne da duva kroz novčanik..
no ne mislim na Srbiju.. Bosanci su se tu ipak dovoljno integrisali i idemo dalje..
no biće grupa svakako..
koja će da popije i po tamburi vidjećemo..
kandidata samo u Evropi nije malo
angie01 angie01 11:11 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Samo da kažem da i ja delim isti utisak.


zanimljivo- pa ti sam se odrices toga da si Bosanac, jer ti izgleda to nijee bas preterano simpaticno.

delis ljude u Bosni po nacionalnosti, veri i obrazovanju i dajes im kvalifikacije.

ja nikada nista ruzno o Bosancima nisam rekla- kao uostalom ni o bilo kom drugom narodu.
zilikaka zilikaka 11:14 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Počnite da se bihejvjujete, anmjutovala sam nas".

Kod mene upravo najavili pauzu, pa da se ne bi prekidala tek stabilizovana veza, dobili smo instrukciju da se mutiramo
angie01 angie01 11:16 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!


nemoj k srcu da primaš, to zaista nije nikakva posebna stvar..


ne primam- razgovaramo,...pa ti htedoh reci da nisi u pravu i da nije lepo to sto si napisala, (pa jos vezano za malo dete),- nista vise ni manje od toga.

takodje- u smislu uobicajenog i na zalost prihvacenog oblika komunikacije, gde se nekome nesto ucitava i kavlifikuje se,...sto se i tebi ovde cesto desava + dodatak mizoginije.

..sve ok.
predatortz predatortz 11:18 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

zanimljivo- pa ti sam se odrices toga da si Bosanac, jer ti izgleda to nijee bas preterano simpaticno.


Naravno da nisam Bosanac, jer ta etnička grupa ne postoji. Ne postoji narod "Bosanac i Hercegovac", postoji geografska odrednica.
E sad, razumni ljudi znaju da razlikuju te dve stvari, znaju da je Bosna složena država. Glupim i neobrazovanim je isto kada se neko zove Petar i Zijad. Takvi se, obično, ponose svojom neobrazovanošću, pa glupo nastave da insistiraju da su Petar i Zijad Bosanci i da je to isto.
predatortz predatortz 11:18 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

ja nikada nista ruzno o Bosancima nisam rekla- kao uostalom ni o bilo kom drugom narodu.


Knjigu u šake! Ne postoji narod "Bosanac".
angie01 angie01 11:31 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

c, jer ta etnička grupa ne postoji. Ne postoji narod "Bosanac


koliko citam, tako je napisala tadejus kojoj sam odgovorila, a ti se nepotrbno ubacio da dodas neko svoje uobicajeno proseravanje...u njenom komentaru ti to nije smetalo.


Glupim i neobrazovanim je isto kada se neko zove Petar i Zijad.


pa upravo glupim i primitivcima je to neverovatno bitno i insistiraju na tome da su to "dve vrste" ljudi- jedni su nasi, a drugi su neprijatelji,...taj manir ima u leksikonu reci i svoj adekavatan izraz.

Naravno da nisam Bosanac,


:)))
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:37 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

No tu imamo dve situacije- jedna je da je jezik ziva stvar i menja se kroz vreme, posle nekih godina uputrebe nekih reci u zargonu, one postaju ravnopravne i usvajaju se u zvanicnom jeziku- tako je sa svim jezicima.

Наравно.

Ово је кренуло од речи кадуља, коју користе и Срби, и Хрвати. Поред ње, Срби у матици користе и реч жалфија, за коју претпостављам да је посрбљено латинско Salvia.

Е сада, ја мислим да никако не треба да се одрекнемо назива кадуља, као ни бабо. Иако Турци за оца кажу баба, мислим да бабо није турцизам јер је реч из прото индо-европског језика, па је сви баштинимо, Срби, колико и Турци.

Иначе, немам ништа против турцизама, они су били неминовност - речи које су ушле у употребу током векова наше историје које не можемо избрисати, или се правити да их није било.
angie01 angie01 11:45 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ово је кренуло од речи кадуља, коју користе и Срби, и Хрвати. Поред ње, Срби у матици користе и реч жалфија, за коју претпостављам да је посрбљено латинско Salvia.

Е сада, ја мислим да никако не треба да се одрекнемо назива кадуља, као ни бабо. Иако Турци за оца кажу баба, мислим да бабо није турцизам јер је реч из прото индо-европског језика, па је сви баштинимо, Срби, колико и Турци.

Иначе, немам ништа против турцизама, они су били неминовност - речи које су ушле у употребу током векова наше историје које не можемо избрисати, или се правити да их није било.




...s tim, sto ja nisam rekla da je babo Turska rec,...niti sam se izjasnjavala protiv nje,...neki drugi su smatrali da je to nedopustivo upotrebljavati, jer nju samo koriste neobrazovani Muslimani.
predatortz predatortz 11:51 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

pa upravo glupim i primitivcima je to neverovatno bitno i insistiraju na tome da su to "dve vrste" ljudi- jedni su nasi, a drugi su neprijatelji,...taj manir ima u leksikonu reci i svoj adekavatan izraz.


Ne znam kako se zove to kada neko po imenu ume da prepozna kojoj etničkoj grupi pripada neki čovek.
Ja bih ga nazvao čovekom širokog opšteg obrazovanja.

One koji bi sve ljude sa neke teritorije strpali u isti koš, iako im ljudi sa te teritorije govore da to i nije baš tako, bih nazvao glupim ljudima. Kod takvih postoje i Bosanac, i Kosovar, sutra će da postoji i Vojvođanin, Sandžaklija i ko zna šta ne.
rodni rodni 11:53 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
No tu imamo dve situacije- jedna je da je jezik ziva stvar i menja se kroz vreme, posle nekih godina uputrebe nekih reci u zargonu, one postaju ravnopravne i usvajaju se u zvanicnom jeziku- tako je sa svim jezicima.

Наравно.

Ово је кренуло од речи кадуља, коју користе и Срби, и Хрвати. Поред ње, Срби у матици користе и реч жалфија, за коју претпостављам да је посрбљено латинско Salvia.

Е сада, ја мислим да никако не треба да се одрекнемо назива кадуља, као ни бабо. Иако Турци за оца кажу баба, мислим да бабо није турцизам јер је реч из прото индо-европског језика, па је сви баштинимо, Срби, колико и Турци.

Иначе, немам ништа против турцизама, они су били неминовност - речи које су ушле у употребу током векова наше историје које не можемо избрисати, или се правити да их није било.

Srbin je mio, bez obzira kojim srpskim govorio!
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:06 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!


imam i ja grupe koje smtram nižim od sebe..
npr. ove što tjeraju žene da se zabrađuju i da ne izlaze iz kuće jer tako treba..
sad ko je zaslužio da ga se smatra i čime je zaslužio da ga se smatra..
nije prosto pitanje..
treba bar toliko samokritičnosti imati pa reći, jeste, imam predrasude
i to je nekakav početak..

Ово што си написала је јако важно.

Сви неминовно имамо неке предрасуде које потичу од нашег система вредности, естетике, искуства. Оно што можемо да учинимо је да настојимо да их будемо свесни. То наравно није лако јер захтева ниво интроспекције који је за многе недостижан.

Има једна сјајна Јаломова прича из његове психотерапеутске праксе, не сећам се сада наслова, о дебелој клијентки и његовој аверзији, чак презиру, према дебелим људима. Он прво не жели да је узме за клијента, па онда ипак пристаје и током месеци рада на њеним проблемима, он разрешава и своје предрасуде.
vcucko vcucko 12:17 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

principessa_etrusca
vcucko
Zanimljivo - kadulja bi trebalo da je hrvatski izraz.

То што га користе и Хрвати, не значи да кадуља није српски назив (или да је мање српски од жалфије).

Nisam ni pisao u tom smislu. Čisto mi zanimljivo, kako to da se deo periferije Rijeke (gde Turci nikad nisu stigli, Mongoli jesu više puta ali Turci nikad) zove Pehlin. Kao da mu je Fistik nadenuo ime
angie01 angie01 12:51 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Ne znam kako se zove to kada neko po imenu ume da prepozna kojoj etničkoj grupi pripada neki čovek.
Ja bih ga nazvao čovekom širokog opšteg obrazovanja.


ili je to neko kome je to bas bitno, kako bi napravio razliku, kao sto si ti vec rekao da tebi Petar i Zijad nisu isto....da li to kaze covek sirokog opsteg obrazovanja, ili neko kome nije stran sovinizam.


One koji bi sve ljude sa neke teritorije strpali u isti koš, iako im ljudi sa te teritorije govore da to i nije baš tako, bih nazvao glupim ljudima. Kod takvih postoje i Bosanac, i Kosovar, sutra će da postoji i Vojvođanin, Sandžaklija i ko zna šta ne.


prvo, nisu svi izBosne u tvom fazonu-one koje poznajem ne insistiraju na istome sto i ti, ne smeta im da kazu da su Bosanci,...pri tome, ja ne vidim sta je ruzno u tome sto neko kaze npr, ja sam Vojvodjanin- pa to za sebe kazu i Srbi i Rumuni i Madjari i Slovaci,...koji tamo zive.

je l si ti ucio pesmu Kolo, Kolo u skoli- bogtemazo, po tebi je onda Branko Radicevic bas glup covek,...a svi znamo da je upravo suprotno.

a i da ti ponovim, tadejus je prva upotrebila taj izraz- njoj nisi spocitavao:)))

Bosanci je ime za stanovnike Bosne i Hercegovine ili za osobe koje su porijeklom iz Bosne i Hercegovine. Kao Bosanci (i Hercegovci) se u kolokvijalnom govoru smatraju državljani Bosne i Hercegovine, koji nacionalno pripadaju jednom od tri konstitutivna naroda Bosne i Hercegovine (Bošnjaci, Srbi i Hrvati). U drugim državama bivše SFRJ, izraz Bosanci se koristi za osobe čije porijeklo ili mjesto rođenja se nalazi u Bosni i Hercegovini. Po zvaničnim podacima iz popisa stanovništva u Crnoj Gori je moguće izjašnjavanje kao Bosanac.
Vikipedija
predatortz predatortz 13:01 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

prvo, nisu svi izBosne u tvom fazonu-one koje poznajem ne insistiraju na istome sto i ti, ne smeta im da kazu da su Bosanci,


Onda njih tako i zovi. Mene nemoj.

kao sto si ti vec rekao da tebi Petar i Zijad nisu isto.


Nisu. Zijad i ja ne delimo istu etničku, versku pripadnost, kulturu i tradiciju. Ja imam svoju, Zijad svoju. Niti je uvreda za Zijada što ja poštujem svoje i kažem da moje i njegovo nije isto, niti je uvreda za mene što Zijad ima svoje osobenosti.

To što bi ti da izjednačiš nas dvojicu, jer "poznaješ neke ljude iz Bosne", to je tvoj problem, ne naš.
nsarski nsarski 13:18 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Glupim i neobrazovanim je isto kada se neko zove Petar i Zijad.


Tru stori:

Svojevremeno je u društvu okupljenom oko pozorišta Dadov bio jedam momak, glumac, koga su svi zvali Turčin, a on se nije bunio. Često smo se tako sastajali, blejali po kafanama, zezali se, ko i sva studentarija.
Jedne večeri tako sedimo u nekoj kafani, i tu nam se pridruži Goran Sultanović. Zevzečimo se mi, a Goran primeti da drugara zovemo Turčin, pa reče: Što, bre, zovete čoveka Turčin? Kakve on veze ima sa Turcima?
Pa se okrete našem "Turčinu" i upita: "Kako je tebi pravo ime?"
A Turčin kaže: Zinajid.
Sultanović: Pa, jbg - i nisi baš neki Srbin brate Zinajide!

predatortz predatortz 13:20 19.05.2020

Re: Правда за мирођију!

Sultanović: Pa, jbg - i nisi baš neki Srbin brate Zinajide!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana