Gost autor

BRAVAR JE BIO BOLJI!

Filip Mladenović RSS / 22.05.2020. u 00:59

PORUKA TRANZICIJE
PORUKA TRANZICIJE
Ovih dana, povodom četrdesetogodišnjice smrti Josipa Broza Tita, raspravljalo se o tome šta nam je donela "komunistička diktatura". Zapravo, rasprave tu i nije bilo, pošto "narativ" nije bio pluralistički nego monistički - svi su se manje-više slagali u manje ili više negativnim ocenama. Ovo je, međutim, zgodna prilika i da se osvrne na ono što nam je donelo 30 godina demokratije, jer toliko je približno proteklo od uvođenja političkog pluralizma i prvih (posle Drugog svetskog rata) višestranačkih izbora. Pa i, zašto da ne, da se uporede ta dva razdoblja: tri decenije diktature sa isto toliko godina demokratije.

STOPAMA RASTA: Da počnemo od koliko-toliko egzaktnog - ekonomije. Od 1990. do 2020. (čak i da benevolentno izostavimo ovu poslednju, očigledno lošu) Srbija je ostvarila prosečan godišnji rast bruto domaćeg proizvoda od oko jedan odsto. Praktično - stagnirala je. Sa druge strane, od 1945. do 1975. BDP je prosečno godišnje rastao oko šest odsto. Ako se uzme u obzir samo poslednjih 20 godina, prosečan rast privrede Srbije iznosio je oko tri odsto; ako uzmemo razdoblje od 1950. do 1970. onda je rast iznosio 7-7,5 odsto. Zaključak je očigledan, komentar je suvišan.

Ova razlika u "stopama rasta" zapravo je posledice jedne druge činjenice. Prve decenije komunističke vladavine odlikuje ubrzana industrijalizacija; dok je glavna karakteristika privrednog razvoja nakon 1990. - dezindustrijalizacija.

Pri čemu Srbija dobija neke vrlo lukrativne privredne grane. Najpre, Beograd postaje centar jugoslovenske industrije motora, mašinske industrije, projektovanja (IMR, "21. Maj", Lola, Energoprojekt). Istovremeno, Šumadija postaje centar jugoslovenske automobilske industrije. To je izuzetno važno jer proizvodnja automobila zahteva razvoj i mnogih pratećih industrijskih grana, pa otud vrlo stimulativno deluje na ukupnu ekonomiju. Prvu fabriku automobila Slovenija dobija tek 12 godina kasnije, 1967. (Industrija motornih vozila IMV, Novo mesto - Reno), a Bosna i Hercegovina (TAS - Tvornica automobila Sarajevo proizvodi "golf" po licenci Folksvagena). Krajem sedamdesetih Srbija dobija još jednu fabriku automobila - IDA Kikinda, u saradnji s nemačkim Opelom, koji je tada bio u vlasništvu američkog Dženeral motorsa.
Sredinom pedesetih sa nastankom Elektronske industrije u Nišu istočna Srbija postaje centar razvoja proizvodnje koja predstavlja sam svetski tehnološki vrh. Ističemo ovde ove primere ne samo zbog njihovog uticaja na razvoj ekonomije nego i obrazovanja. Jer ubrzo, već 1960. godine u Nišu i Kragujevcu dolazi do otvaranja fakulteta - elektronskog, odnosno mašinskog. Najzaslužniji za to su utemeljivači EI odnosno CZ - njihovi direktori Vladimir Jasić i Prvoslav Raković.
Ogromne pare ulagane su i u industrijalizaciju Kosova, ali ćemo se ovde više zadržati na Vojvodini, gde je Novi Sad između 1950. i 1960. doživeo neviđeni investicioni bum. Izgrađeno je u kratkom roku čak dvadesetak fabrika koje su Srpsku Atinu od panonske varoši pretvorile u srednjeevropsku metropolu.

ZA PRVIH 30 GODINA KOMUNISTIČKE DIKTATURE ZABELEŽEN JE RAST OD ŠEST ODSTO; ZA PRVIH 30 GODINA NACIONALISTIČKE DEMOKRATIJE SRBIJA JE OSTVARILA PROSEČAN GODIŠNJI RAST OD JEDAN ODSTO

Čitav taj proces industrijalizacije odvijao se u tesnoj vezi sa zapadnim kompanijama od kojih su kupovane licence. To je značilo ne samo osavremenjavanje tehnike i tehnologije, kao i "kadrova", nego je razvijalo i spoljnu trgovinu. Glavna spoljnotrgovinska preduzeća; čuveni Genex i Inex, sa osnivačima Vladimirom Višnjićem i Aleksandrom Čizmićem, ostala da ne pominjemo, koncentrisana su u Beogradu. Gde je trgovina - tu su i finansije, tako da Srbija postaje sedište najvećih jugoslovenskih (posebno investicionih) banaka i osiguravajućih kuća, a Beograd finansijski centar zemlje.
Jedan od glavnih razloga "hrvatskog proljeća" krajem šezdesetih bila je upravo ta koncentracija najlukrativnijih ekonomskih poslova u Beogradu (jer su, recimo, i sve devize zarađene u narastajućem turizmu odlazile put prestonice).

MARKETING: Tada počinje i ubrzani razvoj još jedne delatnosti neraskidivo povezane sa ekonomskom konkurencijom - marketinga. Prema neprikosnovenom doajenu srpskih (i jugoslovenskih) tržišnih komunikacija Žozefu Lončaru, prva izložba jugoslovenske propagande održana je krajem 1964. u Domu sindikata (danas Kombank dvorana). Udruženje propagandista Srbije osnovano je 26. decembra 1960. Godinu dana posle pomenute izložbe, 1965, osnovan je Savez ekonomskih propagandista Jugoslavije. "Kada je 1968. u Opatiji osnovano Jugoslovensko udruženje za marketing, Tito je bio pokrovitelj, a njegov lični izaslanik bio je predsednik Saveznog izvršnog veća Mitja Ribičič", ispričao je jednom prilikom Lončar. Sredinom šezdesetih, kada je u drugim socijalističkim zemljama bila po jedna državna agencija, u Jugoslaviji ih je bilo 43.
Otvaranje privredne saradnje sa Zapadom na ekonomskom planu donela je neminovno otvaranje na kulturnom. I to, što je s obzirom na okolnosti bilo paradoksalno, najpre na polju masovne kulture. To jest - rok muzike. Prva gitarijada u Jugoslaviji održana je u Hali 1 Beogradskog sajma 1966. Manifestacija nije dočekana sa dobrodošlicom. Ali napadi nisu došli, što verovatno većina očekuje, pre svega iz partijskih organa nego od kulturologa i muzikologa, da im ne pominjemo i danas ugledna im imena. Protiv gitarijade bili su i nacionalni mejnstrim mediji, poput Politike, ali i opoziciona Književna reč. Praktično jedine novine koje su branile pravo mladih da se zabavljaju na svoj način bio je tržišno orijentisani nedeljnik Ekonomska politika.

U PRVE TRI DECENIJE DEMOKRATIJE U SRBIJI DVE TREĆINE VREMENA NA VLASTI SU, U RAZLIČITIM ARANŽMANIMA, ISTE POLITIČKE SNAGE: JEDNOM KAO SOCIJAL-NACIONALISTI, DRUGI PUT KAO NACIONAL-SOCIJALISTI

U drugu polovinu šezdesetih godina sežu i koreni velikih kulturnih manifestacija kojima se Beograd i Srbija i danas ponose. Bitef (Beogradski internacionalni teatarski festival) osnovan je 1967; dve godine kasnije nastaje Bemus (Beogradske muzičke svečanosti); u januaru 1971. kreće veliki filmski festival Fest, pod sloganom "Hrabri novi svet", a od 31. oktobra do 3. novembra iste godine prvi put se održava replika čuvenog njujorškog džez festivala pod nazivom Njuport u Beogradu, temelj današnjeg Beogradskog džez festivala.
Sve su to bile manifestacije koje su tadašnju (socijalističku) Jugoslaviju, ali pre svega Srbiju i Beograd povezivale sa svetom. I koje su Beograd činile jednim od svetskih kulturnih centara.

PAD: Naravno, sve to ne znači da tadašnja Jugoslavija nije imala krupnih mana. Goli otok će, ma koliko sam otpor Staljinu bio herojski čin sa dugogodišnjim blagotvornim dejstvom, ostati velika mrlja na njenom obrazu. Takođe, sudbine Milovana Đilasa, Mihajla Mihajlova i stotina, pa i hiljada drugih ljudi koji su zatvarani zbog političkih stavova ne smeju nikako biti izuzete iz tog bilansa. A bilo je i "misterioznih smrti", poput advokata Jovana Barovića, na primer.

Sa druge strane, ipak ne treba ispustiti iz vida ni da u to vreme demokratija krasi mali broj zemalja u svetu. Čak i u zapadnoj Evropi (o istočnom bloku da se i ne govori) tada egzistiraju profašistička Frankova Španija i Salazarova Portugalija, dok je u Grčkoj na vlasti vojna hunta.

Ako se vratimo na ekonomiju, jasno je da sistem socijalističkog samoupravljanja zasnovan na društvenoj svojini nije bio održiv, da su mnogi džinovi bili na staklenim nogama i da je privreda u celini bila vrlo neefikasna. Zbog toga je SFRJ neprekidno patila od visoke inflacije, a od sredine sedamdesetih te rupe počinju da se pokrivaju spoljnim zaduživanjem. Mada je, opet, istina i da je celokupni prethodni razvoj ostvaren bez velikih kredita. Spoljni dug Jugoslavije iznosio je sredinom sedamdesetih oko pet milijardi dolara, Srbije otprilike polovinu te sume (tako je bilo 1990), što odgovara današnjoj vrednosti od oko 15 milijardi dolara. Današnji dug Srbije (da čak ne računamo zaduživanje koje će uslediti zbog ekonomske krize izazvane epidemijom korone) od oko 27 milijardi dolara gotovo je dvostruko veći.

RAT NEMINOVNO RAĐA I RATNE PROFITERE. OD KOJIH SU NEKI U MEĐUVREMENU POSTALI I MEDIJSKI MAGNATI, PA DANAS, KRAJEM TREĆE DECENIJE DEMOKRATIJE U SRBIJI, SA SVOJIH PRVIH SREĆNIH RUŽIČASTIH TELEVIZIJA ŠIRE ISTO ONO KRVOLOČNO BESKRUPULOZNO POKVARENJAŠTVO

Povećanom zaduživanju, međutim, prethodio je događaj koji je po svoj prilici opredelio sudbinu južnoslovenske federacije. Reč je o obračunu s liberalnim snagama u partiji, zagovornicima suštinskih privrednih i društvenih reformi, koje su - i snage i reforme - početkom sedamdesetih oduvane s političke scene. Porazila ih je, neki bi rekli neprincipijelna, ali u biti ideološki-interesno povezana koalicija partijskih dogmata, nacionalista i novolevičara. Kao žrtve pali su ne samo Marko Nikezić i ekipa zbog "anarholiberalizma" nego i pomenuti Raković i Jasić zbog "tehno-menadžerstva". A uz njih i još više hiljada (između pet i deset, različite su procene) drugih privrednih i političkih, viših i nižih rukovodilaca. Čistka je, što bi se reklo, bila temeljna.

TRANZICIJA: Dakle, i pred Jugoslavijom, tj. Srbijom, kao i pred celom istočnom Evropom krajem osamdesetih stajalo je doba tranzicije. Pad Berlinskog zida označio je start, ali je Srbija krenula u smeru suprotnom od ostalih trkača. U stvari, moglo bi se reći da brzi razvoj Srbije/Jugoslavije nije bio ništa posebno, ona je samo pratila (i to, kad se uporedi sa drugim zemljama, ne sasvim uspešno) ono što se dešavalo u razvijenom svetu. Početkom devedesetih, međutim, ona se razminula sa svetom. Umesto u izgradnju demokratije, ona je njene prve rudimentarne oblike, poput političkog pluralizma, iskoristila kao paravan za promociju i realizaciju nacionalnog, tačnije nacionalističkog programa. Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica bila je granica koju je Šešelj samo glasno izgovarao, ali koju je srpski intelektualni i politički krem manje ili više otvoreno zagovarao.

Pola veka ranije, 1945, Srbija je stajala rame uz rame s najdemokratskijim zemljama. Imala je, posle raskida sa Staljinom 1948, njihovu snažnu podršku, pa i divljenje; početkom devedesetih, kao i na njihovom kraju, ona je iz tog sveta bila izopštena i uživala je jedino prezrenje. Konačno, svojevrsna osveta istorije da je je Srbija nastradala od mača kojeg se prva latila: uvela je ekonomske sankcije Sloveniji, da bi onda ceo svet uveo sankcije Srbiji.

Borbu za velike nacionalne ciljeve prate veliki troškovi koje neko mora da plati. Devedesetih su to bila srpska preduzeća i srpski građani. Privreda je materijalno razorena preko hiperinflacije. A građani preko piramidalnih štedionica, Jezde i Dafine. Na to su se samo nadovezale sankcije i bombardovanje 1999. Tako je iz 20. veka Srbija izašla sa desetkovanom privredom i osiromašenim stanovništvom. Bruto domaći proizvod bio je 2000. godine 25-30 odsto manji nego 1990, industrijska proizvodnja je prepolovljena. Prema računici Stojana Stamenkovića, (ne)formalna crveno-crna koalicija Miloševića i Šešelja nanela je Srbiji direktne i indirektne gubitke od oko 750 milijardi evra.

PROTIV BEOGRADSKE GITARIJADE 1964. BILI SU I NACIONALNI MEJNSTRIM MEDIJI, POPUT POLITIKE, ALI I OPOZICIONA KNJIŽEVNA REČ

Nisu, razume se, svi u toj katastrofi ostali kratkih rukava. Rat neminovno rađa i ratne profitere. Jedan mali sloj ljudi, njih nekoliko stotina, možda nekoliko hiljada izašli su iz nacionalne kataklizme kao bogataši. Od kojih su neki u međuvremenu postali i medijski magnati, pa danas, krajem treće decenije demokratije u Srbiji, sa svojih prvih srećnih ružičastih televizija šire isto ono krvoločno beskrupulozno pokvarenjaštvo.

ATENTAT: Na "prelomu vekova" život u Srbiji obeležila su politička ubistva. Prvo, pre rata sa "dojučerašnjim saveznicima", Slavka Ćuruvije, drugo, posle toga - Ivana Stambolića. Već je to bio krupan znak nacionalne "posuvraćenosti". Petooktobarska "revolucija" i dolazak na vlast Zorana Đinđića, pre svega, učinili su da se zaboravi na one znake. Zbilja, početak druge decenije demokratije doneo je promenu. I to radikalnu: Srbija se opet okrenula ka zapadu i modernizaciji. I u celini gledano: prvih desetak godina 21. veka predstavljalo je doba najpre prilično brzog ekonomskog razvoja, a onda i kakve-takve izgradnje institucija. Kada je reč o onom prvom, primer Industrije motora Rakovica, o kojoj je nedavno na stranicama Novog magazina bilo reči, prosto je paradigmatičan. Đinđićeva vlada je, pokušavajući da spase što se spasti može, dovela na čelo praktično ugašene kompanije čoveka koji je za kratko vreme napravio neverovatan uspeh i bio na najboljem putu da IMR vrati na staze stare slave. Ali Đinđić je ubijen, a Vlastimir Dedović, o kome je reč, smenjen. I IMR je definitivno propao.

Ovo treće političko ubistvo za svega četiri godine imalo je, pokazalo se, najdalekosežnije posledice. Nakon atentata na Zorana Đinđića, Vojislav Koštunica potpuno preuzima dizgine Srbije. Koliko je on lično bio umešan u sva zbivanja, nije ni bitno; uglavnom, to je vreme kada se postavljaju temelji kleptokratsko-patriotskog režima koji će aktuelna vlast do neslućenih granica usavršiti. Činjenica da su praktično sve od one 24 (navodno ili stvarno, svejedno) sporne privatizacije nastale za njegovog vakta o tome najbolje svedoči. Takođe, Koštunica izbacuje mantru o "pljačkaškoj privatizaciji" i prebrzoj liberalizaciji nakon 2000. - što će posle ući u masovnu upotrebu - iako upravo tih godina Srbija beleži najbrži rast (šest odsto za osam godina, do svetske ekonomske krize). Konačno, za njega je saradnja sa Evropskom unijom ubrzo postala "deveta rupa na svirali". Tako je praktično pripremio teren za povratak na vlast snaga poraženih 5. oktobra.

Malo je falilo da se to desi odmah po Koštuničinom povlačenju, već 2008, ali je Tadić ipak "pregrizao jezik" i napravio dil sa socijalistima. Posle naredne četiri godine, međutim, 2012, pretpetooktobarske snage ponovo dolaze na vlast u Srbiji. Doduše, ne kao crveno-crna nego u obrnutom redosledu boja, kao crno-crvena koalicija, sa Šešeljevim i Miloševićevim naslednicima Vučićem i Dačićem na čelu (plus julovski dvojac Vulin - Mitrović). Vučić je, preuzevši upravljanje zemljom posle nekoliko godina krize i niskog rasta, zapravo imao ogromnu šansu da ponovi rezultate iz dvehiljaditih. Umesto toga, sa prosečnim rastom od oko dva odsto godišnje, najnižim u celoj jugoistočnoj Evropi, on je doveo do daljeg zaostajanja Srbije. Istovremeno, demokratija je sve više slabila, pa se danas o Srbiji govori kao o zemlji sa "zarobljenom državom", u kojoj je "autokratija na pragu da postane diktatura".

Sve u svemu, u prve tri decenije demokratije u Srbiji dve trećine vremena (a možda i više) na vlasti su, u različitim aranžmanima, iste političke grupacije: jednom kao socijal-nacionalisti, drugi put kao nacional-socijalisti.

Josipa Broza su, kao što je poznato, uglavom pežorativno zvali bravar. Mada je to čovek, fakat, bio. Štaviše, i radio je krajem dvadesetih godina u nekadašnjem gigantu, danas nepostojećoj fabrici "Goša" u Smederevskoj Palanci. Milošević je pak bio pravnik, a Vučić čak "najbolji ikad". Kada se, međutim, uporede njihovi učinci na polju društvenog razvoja, zaključak je poražavajući. Po drugu dvojicu, razume se.

Jugoslavija je bila (relativno) uspešna jer je bila relativno liberalna. To jest, liberalnija od devet desetina tadašnjeg sveta. Sada je situacija obrnuta. Iako formalno demokratska, tačnije višepartijska, Srbija danas upravo u tom pogledu zaostaje za ogromnim brojem zemalja. Relativno gledano, manje je slobodna od Srbije pre pola veka. Iz toga bi se moglo izvući neko naravoučenije. Ali šta vredi kada je liberalizam danas u Srbiji neomiljen, kako na levici tako na desnici, kako u vlasti tako i u opoziciji.

Ono je bilo neodrživo, ovo je neizdrživo!

Mijat Lakićević

Atačmenti



Komentari (765)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pecaros pecaros 22:45 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock

pecaros
12:41 22.05.2020


Svi ovi blogerski vajni antikomunisti, rojalisti, četnici, ljotićevci su, ako ne lično, onda srcem bili na Slobinom mitingu na Gazimestanu.



Stvarno?


Meni ovo ne lici na pristojno obracanje i zelju za razgovorom vec na etiketiranje.


Pre ovoga mu se niko ni obratio nije.


E, svašta. Obično se svi u razgovor ubacujemo nepozvani, jer zašto bi nas neko zvao, osim u izuzetnim prilikama?

Nikakvo etiketiranje, osim ako se sama ne svrstavaš negde - nikoga nisam poimence spomenuo. I kakve su to etikete (antikomunisti, rojalisti, četnici) kada će se, fakat, dosta blogera podičiti njima. Ljotić još nije ušao u neku svakodnevicu, ali će retko koja desničarska organizacija naći nešto loše u njegovim idejama.

Konačno, niko nije protivrečio onome što sam ustvrdio pa računam, čak, da sam bio u pravu.

Milan Novković Milan Novković 22:50 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man
...i to je dosta zanimnjivo :)

Zanimljive stvari prvo

... ali ne videh da si Filipa oterao u materinu ...

Imao sam ja svoju dozu bezobrazluka prema Filipu i sramota me je.

Ali to samo kad mi popusti kontrola.

Ozbilnji pokušaji diskutovanja sa njim su bili nemogući, on te prosto ignoriše ako mu se argumenti ne sviđaju, i nastavlja po svome - priprosta i uglavnom plitka "intelektualna" kukavica i njegovi mi naslovi ništa ne znače.

Desničari - to su oni što im komšije pate, od preturanja po kontejnerima pa dalje, pa su to oni što sumnjaju da je neko gladan dok se to baš ne ispita - uvek ću ih prezirati.

Konzervativci - skoro ništa im ne zameram, cenim ih kao i iskrene progresivce, nismo se razumeli.

Ja ne znam ko su to "titoisti" i ko spominje Tita osim, uglavnom, Emsija sistematski, taki mu temperament, i ovaku u klasteru poneki kad se zagreju oko teme, dok mi se čini da voi što druge prozivaju kao titoiste ne primećuju da ti drugi pričaju o dobu, ne Titu - iskreno, taj Tito ima jako odbojnu facu, kako bi iko mogao da ga voli kao takvog, zaboravi asocijacije sa dobom onomad.

Ne mislim da ću početi obraćati pažnju (toliko je cool vesti iz nauke i tehnike, umetnosti i analiza, ... samo mi izveštačeni argumenti o Titu fale ...

A jedni i drugi, ponavljam se ...

Ne vidim ja to tako, ja vidim dobre i loše, i među "jednim" i "drugim" - meni su ti "jedni" i "drugi" veštački, virtuelni, čista srpska "da komšiji crkne krava" virtuelna posla (crni humor u pokušaju)

... tj teška paljevina online, uživo ogromna većina uglavnom normalni i ne trzaju uopšte toliko na tuđa "falširanja"
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:59 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
apacherosepeacock

pecaros
12:41 22.05.2020


Svi ovi blogerski vajni antikomunisti, rojalisti, četnici, ljotićevci su, ako ne lično, onda srcem bili na Slobinom mitingu na Gazimestanu.



Stvarno?


Meni ovo ne lici na pristojno obracanje i zelju za razgovorom vec na etiketiranje.


Pre ovoga mu se niko ni obratio nije.


E, svašta. Obično se svi u razgovor ubacujemo nepozvani, jer zašto bi nas neko zvao, osim u izuzetnim prilikama?

Nikakvo etiketiranje, osim ako se sama ne svrstavaš negde - nikoga nisam poimence spomenuo. I kakve su to etikete (antikomunisti, rojalisti, četnici) kada će se, fakat, dosta blogera podičiti njima. Ljotić još nije ušao u neku svakodnevicu, ali će retko koja desničarska organizacija naći nešto loše u njegovim idejama.

Konačno, niko nije protivrečio onome što sam ustvrdio pa računam, čak, da sam bio u pravu.



Kad kazem niko ti se pre toga obratio nije - niko te nije nazvao staljinistom ili maoistom i slicno.. pa ti kao uzvratis nasumicnom uvredom.

Ne secam se ni toga da se iko ovde deklarisao kao ljoticevac, a to ko je bio na Gazimestanu ni to ne znam, doduse mogu da ustvrdim napamet da si ti jedan od tih?

Ili to ipak ne bi bilo lepo a da pre toga (a da mi je to ikada palo na pamet da napisem, kao sto nije) ne pitam tebe licno, m?

I ajde sad da se ne pravimo naivni da je Gazimestan i Milosevic nesto sto vezemo za pozitivu..




hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ja ne znam ko su to "titoisti"


Večina, čini mi se, ovde.
Oni što kažu da im je pre bilo bolje.
A nije, stvarno nije.

Evo da i ja gledam lokalno, neko svoje mikro okruženje.
Ne postoji čovek koji bi pristao da se vrati u ono vreme, hajd neka to budu i zlatne osamdesete.
Izabrali bi moji selajci neke detalje iz tog vremena (kretite koje obezvredi inflacija, garantovan otkup proizvoda i slično) ali ne bi baš vraćali sve, ne bi pristali da im država ograniči posed, da im odredi kome moraju da prodaju svoj proizvod i po kojoj ceni.

Kad bi mogli da kombinuju iskombinovali bi nešto iz oba sistema, ali ako bi morali da biraju ovaj ili onaj, siguran sam da bi izabrali ovaj.

Ne bi, uveren sam, da se vrati vreme kad se traktor mogao kupiti u zadruzi i otplaćivati ga kroz svoje proizvode (reklo bi se super) ali je ipak traktra bilo mnogo manje.
Danas je mnogo njih sa dva, tri, četiri, traktora.
Skoro da ne postoji kuća bez automobila, često po dva, tad se često i pešice išlo.

Onda je postojala neka prividna ili stvarna sigurnost, ali na niskom nivou, nije se moglo zaraditi mnogo, danas je moguće i praksa je takva da se sa istog poseda obezbeĐuje značajno više.
Više seljaka ima opremljenija domaćinstva, decu školuju i više i lakše i na daleko višem stepenu standarda.
Pominjao sam to ovde, moj otac je školovao mene i sestru sa imanja koje i ja obrađujem, naše školovanje se ne može ni po čemu uporediti sa školovanjem mojih ćera.
U ondosu na njihov standard prilikom školovanja, naš, sestrin i moj, je bio baš baš sirotinjski.
Ne zato što je otac bio cicija ili neto slično, ne, sve što je mogao ulagao je u našu školu, a radio je od jutra do mraka, ali nije se moglo više u to "serćno vreme"
I nisam se ni po čemu razlikovao od većine, većina je studirala sirotinjski.
Danas u ovo "zlo" vreme se može mnogo više.

I tako je, verujem, u svakoj porodici, da se niko ne bi, kad bi se i moglo, vratio na taj standard i u to vreme.
To je samo nostalgija, stvarnost je bila mnogo crnja.
pecaros pecaros 23:32 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock

Kad kazem niko ti se pre toga obratio nije - niko te nije nazvao staljinistom ili maoistom i slicno.. pa ti kao uzvratis nasumicnom uvredom.


Kao što rekoh - mene lično niko nije (na)zvao, ali ako prođeš malo tim delom bloga, klima je takva da "neki Titoisti seru po blogu" i da "neke komunjare veličaju komunjarluk". A jasno je da im je srce bilo uz Slobu na Gazimestanu, samo ga se svi danas odriču "jer je bio komunjara".

apacherosepeacock
a to ko je bio na Gazimestanu ni to ne znam, doduse mogu da ustvrdim napamet da si ti jedan od tih?


Ne, ja nisam bio na Gazimestanu, uvek sam bio anacionalan (faličan) i građanski orijentisan.

apacherosepeacock apacherosepeacock 23:54 25.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

To je samo nostalgija, stvarnost je bila mnogo crnja.


U to doba kad izadjes iz zemlje prodjes zapad, vratis se nazad i primetis jos bolje onu socijalnu (onako nekako jadnu) arhitekturu (ono izgradjeno posle rata ww2 uz neki retki izuzetak), bofl odecu na ljudima, raspale puteve, smrdljivu zeleznicu i autobuse, sivilo, recnik our/sour/komitet/slet/stafete/ck/subnor..

Danas, opet, po svim tim parametrima sredjena, ne odudara onako generalno od sveta, ali ta novokomponovana zila kucavica sto dominira drustvom - ne valja.
maksa83 maksa83 00:05 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!


U to doba kad izadjes iz zemlje prodjes zapad, vratis se nazad i primetis jos bolje onu socijalnu (onako nekako jadnu) arhitekturu, bofl odecu na ljudima, raspale puteve, smrdljivu zeleznicu i autobuse, sivilo

Danas, opet, po svim tim parametrima sredjena

Brrrrate pa gde baš to nađe.

Kada si se poslednji put vozila srpskim vozom?
Kada si poslednji put prešla kolima iz Hrvatske ili Mađarske?

Meni ne možeš da pričaš bajke pošto sam se u poslednjih nekoliko godina navozao i tim vozovima i putevima i gradskim saobraćajem tu oko tebe i to tako nema veze sa ovim ovde da nije ni smešno. Arhitekturu i urbanizam da ne načinjemo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 00:08 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
apacherosepeacock

Kad kazem niko ti se pre toga obratio nije - niko te nije nazvao staljinistom ili maoistom i slicno.. pa ti kao uzvratis nasumicnom uvredom.


Kao što rekoh - mene lično niko nije (na)zvao, ali ako prođeš malo tim delom bloga, klima je takva da "neki Titoisti seru po blogu" i da "neke komunjare veličaju komunjarluk". A jasno je da im je srce bilo uz Slobu na Gazimestanu, samo ga se svi danas odriču "jer je bio komunjara".

apacherosepeacock
a to ko je bio na Gazimestanu ni to ne znam, doduse mogu da ustvrdim napamet da si ti jedan od tih?


Ne, ja nisam bio na Gazimestanu, uvek sam bio anacionalan (faličan) i građanski orijentisan.



A vidi, tako moze da nagadja svako pa i da promasi debelo.. ko je bio uz Milosevica a ko uz Tudjmana itd.

Ja nemam nameru da nagadjam niti me zabole ko je uz koga bio onda, pre 10 godina do danas, promenio misljenje.. sta se to mene tice, ne pravim ovde registar blogera sa Cvom.

Pa sta sad, ti se prepoznajes kad neko napise 'Titoisti na blogu seru' i osecas se duznim da reagujes kao da si ti prozvan?

Pa ok. tebi nacija nista ne(mora da) znaci, nekome znaci, kakve veze ima, ne cini nikoga ni dobrim ni losim covekom, pametnim ili glupim, po definiciji, ni jedno ni drugo.



apacherosepeacock apacherosepeacock 00:10 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

maksa83

U to doba kad izadjes iz zemlje prodjes zapad, vratis se nazad i primetis jos bolje onu socijalnu (onako nekako jadnu) arhitekturu, bofl odecu na ljudima, raspale puteve, smrdljivu zeleznicu i autobuse, sivilo

Danas, opet, po svim tim parametrima sredjena

Brrrrate pa gde baš to nađe.

Kada si se poslednji put vozila srpskim vozom?
Kada si poslednji put prešla kolima iz Hrvatske ili Mađarske?

Meni ne možeš da pričaš bajke pošto sam se u poslednjih nekoliko godina navozao i tim vozovima i putevima i gradskim saobraćajem tu oko tebe i to tako nema veze sa ovim ovde da nije ni smešno. Arhitekturu i urbanizam da ne načinjemo.


Kakve bajke ja tebi pricam? O Holandiji?

Vozila sam se od Beca do Beograda (srpski voz) onim sa erkondisnom..
Pre toga jos par puta 1 klasa (plisana sedista, prazno, cisto udobno) od Beograda pa posle presela u Becu.

E sad ok znam da je po Srbiji prilicna katastrofa od zeleznice.

Busevi, sta om fali? Nisu sve linije mozda super busevi ali u vreme kad sam ja isla u skolu mogao si da ispadas na onoj harmonici a na pocetnim stanicama je bila tuca na svim ulazima.. sedista drvena/plastikaneri/razvaljena/neudobna/

Srecom kad sam napunila 18 godina tata mi kupio auto pa nisam morala u onaj horor.

Ajde Maxo ne drzi mi sad predavanja bre = secam se ja dobro te drzave..
maksa83 maksa83 00:19 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Kakve bajke ja tebi pricam? O Holandiji?

Pa "železnica, putevi, arhitektura" i bajka da je "danas po svim tim parametrima sređena".

Da li znaš šta vidi neko ko nekako uspe da dobaulja do Srbije vozom iskrca se na onome što je danas Glavna Železnička Stanica glavnog grada? Pitanje je donekle retoričko pošto svakako neće moći da dođe sa severa pošto ta pruga ne radi, a kako je radila pre toga nije baš da se oseća velika razlika.

Da li znaš kako izgleda kada autoputem uđeš na Batrovcima ili Horgošu? Ako si do tad spavala kao suvozač sigurno ćeš da se probudiš.

Vozila sam se od Beca do Beograda (srpski voz) onim sa erkondisnom..
Pre toga jos par puta 1 klasa (plisana sedista, prazno, cisto udobno) od Beograda pa posle presela u Becu.

Vozio sam se i ja pre 15 godina, taj voz se zvao Avala i ne postoji već neko vreme.

Busevi, sta om fali? Nisu sve linije mozda super busevi ali u vreme kad sam ja isla u skolu mogao si da ispadas na onom harmonici a na pocetnim stanicama je bila tuca na svim ulazima..

A ok, sad se samo tu i tamo povremeno zapale ili odleti motor u vazduh. A i tuča je živa i zdrava, da ne brineš.
apacherosepeacock apacherosepeacock 00:32 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

maksa83
Kakve bajke ja tebi pricam? O Holandiji?

Pa "železnica, putevi, arhitektura" i bajka da je "danas po svim tim parametrima sređena".

Da li znaš šta vidi neko ko nekako uspe da dobaulja do Srbije vozom iskrca se na onome što je danas Glavna Železnička Stanica glavnog grada? Pitanje je donekle retoričko pošto svakako neće moći da dođe sa severa pošto ta pruga ne radi, a kako je radila pre toga nije baš da se oseća velika razlika.

Da li znaš kako izgleda kada autoputem uđeš na Batrovcima ili Horgošu? Ako si do tad spavala kao suvozač sigurno ćeš da se probudiš.

Vozila sam se od Beca do Beograda (srpski voz) onim sa erkondisnom..
Pre toga jos par puta 1 klasa (plisana sedista, prazno, cisto udobno) od Beograda pa posle presela u Becu.

Vozio sam se i ja pre 15 godina, taj voz se zvao Avala i ne postoji već neko vreme.

Busevi, sta om fali? Nisu sve linije mozda super busevi ali u vreme kad sam ja isla u skolu mogao si da ispadas na onom harmonici a na pocetnim stanicama je bila tuca na svim ulazima..

A ok, sad se samo tu i tamo povremeno zapale ili odleti motor u vazduh. A i tuča je živa i zdrava, da ne brineš.


Ja vidim bolje i modernije buseve, jbg. sveze asfaltirane ulice, moderne radnje nikakve razlike sa zapadnim, lepo obucene ljude na ulici (ok i neke promasaje al ajde), lepe i moderne kafice, restorane, radnje, dobro snabdevene.. itd.

Jest malo malo se potpali guma na busu (morala sam iz centra na Dedinje u skolu),
unutra se nagura njih 5000 od 2 do pretposlednje stanice, tramvaji uzas..(ono nekad u pocivsoj drzavi)

Dobro to sa izmestanjem centralne stanice je stvarno idiotizam, da.

Jesam prelazila pravac Madjarska vise puta (uglavnom sam avionom NL-SR), nisam primetila nista neobicno? Hrvatska jok niti imam nameru..
pecaros pecaros 00:37 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock

Pa sta sad, ti se prepoznajes kad neko napise 'Titoisti na blogu seru' i osecas se duznim da reagujes kao da si ti prozvan?


Naravno da se osećam prozvan, jer se zna da su u tu kategoriju svrstani svi koji se nisu posrali na period '45-'90.
apacherosepeacock apacherosepeacock 00:47 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
apacherosepeacock

Pa sta sad, ti se prepoznajes kad neko napise 'Titoisti na blogu seru' i osecas se duznim da reagujes kao da si ti prozvan?


Naravno da se osećam prozvan, jer se zna da su u tu kategoriju svrstani svi koji se nisu posrali na period '45-'90.


Ma ne pricaj, sta se zna i ko svrstava? Ne ucestvuju na mnogim diskusijama ljudi i ne vidim da ih neko proziva = e ako ne ucestvujes ili eksplicitno kazes misljenje na svaku temu mora da si automatski -etiketa- sta god.

Ja do nedavno nisam ucestvovala ni na jednoj od diskusija na ovu temu, a uclanjena sam ovde 10 godina, niko me nikad nije svrstao ni na jednu stranu niti pitao ista s tim u vezi..


pecaros pecaros 00:53 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man
ali je ipak traktra bilo mnogo manje.
Danas je mnogo njih sa dva, tri, četiri, traktora.
Skoro da ne postoji kuća bez automobila, često po dva, tad se često i pešice išlo.


A ni smartfone nismo imali.

Ne može se to ovako ocenjivati. Za hiljadu evra kupiš auto k'o pravi... Vremena se menjaju, čoveče.

Neću da se mešam u tvoj resor, evo kako tvoj kolega komentariše cene subvencionisanih traktora:

Sa ovim cenama mali poljuprivrednici nemogu da ga otplate ni za 20 godina sa ovim cenama poljuprivrednih proizvoda imt 539 je nekada bio 8000 maraka sa kabinom sta je ovo sad


LINK
pecaros pecaros 00:56 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock

Ma ne pricaj, sta se zna i ko svrstava?


Dopuštam da ti neke stvari ne primećuješ.
apacherosepeacock apacherosepeacock 01:12 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
apacherosepeacock

Ma ne pricaj, sta se zna i ko svrstava?


Dopuštam da ti neke stvari ne primećuješ.


Primecujem ja mnogo toga, to sto ne reagujem znaci da nemam uvek vremena da komentarisem, a nekad nemam ni volje.
bene_geserit bene_geserit 01:54 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

freehand
Nemaš pojma koliko su desničari siromašni duhom

Pa to je nekakav upetljani razlog. Da nisu siromašni duhom imali bi pojma.
al veći je tu problem nešto drugo: što od ovdašnjih domaćina-desničara jedno dvojica odgovaraju opisu tog siromaštva duhom, a a bar trojica su šovinistički lažovi, muljatori i spineri koji do besvesti vrte uvek iste laži i izmišljotine kojima bi da pravdaju idiotske mantre kojima zaseravaju javni prostor neštedimice. Šovinizam, ksenofobija, homofobija - to su im srednja imena i prezimena. Mutljaga, jednom rečju.

Pa dobro majkumu, pošto ste se lepo složili da opljunete ove što se ne slažu sa vama, ima li šta loše kod (vas) levičara ?
Zavist ?
Sklonost ka totalitarizmu ?
Neuvažavanje sloboda drugih ?
Virtue signaling ?
Jel nešto od toga izvor makar nekog zla ?

A kad smo kod Božjih Zapovesti:
1. Ја сам Господ Бог твој; немој имати других богова осим Мене.
2. Не прави себи идола нити каква лика; немој им се клањати нити им служити.
3. Не узимај узалуд имена Господа Бога свог.
4. Сећај се дана одмора да га светкујеш; шест дана ради и обави све послове своје, а седми дан је одмор Господу Богу твоме.
5. Поштуј оца свога и матер своју, да ти добро буде и да дуго поживиш на земљи.
6. Не убиј.
7. Не чини прељубе.
8. Не укради.
9. Не сведочи лажно на ближњега свога.
10. Не пожели ништа што је туђе.

I gde sad tu sebičnost (ili da kažemo pohlepa) u bilo kojoj od njih ?
A zavist, eno je čuči u broju 10. direktno.

To pozivanje na Božje zapovesti kad je u pitanju levo desna paralela mi ne deluje previše pametna. Recimo hoće neko da se kladi koliki je procenat ubica, lopova i preljubnika levog a koliki desnog političkog opredeljenja ?
Recimo neobavezno shvatanje braka je tipično za neke profesije (umetnost, film, ...) kod kojih je opet tipično levo političko opredeljenje. A da ne pominjemo neke swingere ovde na blogu koji su gle čuda, najglasniji levičari.
U Americi preko 50% ubistava počine crnci kojih opet 90% glasa za levu političku partiju. Leva partija se bori da vrati robijašima pravo glasa, ne desna (dakle lopovima, ubicama).
rodni rodni 07:02 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Milan Novković
predatortz
Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom.


Mene takođe. Uporno pokušavam komuno-nostalgičarima da ukažem na apsurdnost njihovog žaljenja za tim (izgubljenim) vremenom naše istorije.

Ja mislim da vi kidišete na vetrenjače, tj nema takvih, nego ih uporno izmišljate.

Ja ne znam blogera koji NE misli da je Tito bio diktator, viši komunisti ukrali imovinu koja im ne pripada, ubijali nevine, i nevine slali na goli otok.

Ti što vi vidite kako ljubitelje komunista vide većinu raje koja se danas pati, pa većinu raje onomad, ne zlikovce, vide Srbe u koje se kunete, tj ljubav prema njima, kojima bi moralo danas biti bolje nego onomad, bez monotonog straha za osnovnu egzistenciju, a ne Srbe koji žele da se odreknu Interneta i vrate u 70.

Ti si rizikovao glavu za Srbe i mislim da se samo nepotrebno zalećeš među kenjkavce siromašnog duha kojima je svaki drugi Srbin danas sumnjiv i koji samo unose razdor među Srbe sada, a upljuvaše se se od balave hvale Srbima iz prvog svetskog rata.

Pogledaj kako je Pecaroš počeo da priča sa vama, staloženo, razborito i pomirljivo - gde ti vidiš bilo kakvu ponudu sloge kod ovih što su se "okomili" na virtuelne komuniste - morao bi opet čovek da pazi leđa da dođe do nekog ozbiljnijeg rata.

Nemaš pojma koliko su desničari siromašni duhom (ne konzervativci, to nije isto, konmzervativci su samo konzervativni, zaziro od brzih, naglih promena i srljanja u budućnost).

Desničari su sebični ljudi, oni svuda vide ljude kao opasnost da nešto izgube, i uopšte je sebičnost izvor svog zla - proveri, svaku Božju zapovest možeš da podriješ nekom vrstom sebičnosti.

Ima na blogu mnogo konzervativaca nedesničara, i mnogo su fini ljudi.

Ima i puno ne nešto darežljivih ljudi, ali nisu ni sebični ...

... al da ne ponavljam više šta su ovi najlajaviji.

Fino, fino Milane!
Pa šta se snebivaš - što za te najlajavije ne kažeš da su govna?!
Usput - koji su to? Čemu ta anonimnost, naši smo.
rodni rodni 07:13 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

maksa83
nsarski
Vukovo pismo knjazu Milošu: Zavetni tekst moralnog uzdizanja


Hvala za ovo, nisam imao pojma.

Tek sad sam ubeđen da je ova i ovakva Vučićeva Srbija njeno iskonsko prirodno stanje.
Ovo Vukovo i priča o Milanu Stojadinoviću + ono sa atentatom i Radikalima su komadi pazla koje spojiš i dobiješ jasnu sliku ko smo, šta smo i otkud ovaj Dan Mrmota koji živimo već, koliko, 2 veka. Bukvalno tapkanje u mestu. BLAGE VEZE ovo stanje nema sa Komunistima.

Eto vidiš kako je stvar trivijalna!
Sada konačno znaš!
Eeeee, upravo su to 'sile' antiSrpstva i htele da postignu ... a posle je sve ostalo lako.
Kada jedan Maksa, poprilično bistar čovek, zaključi da je njegov narod 'sačinjen od govana' - šta onda očekivati od ljudi manje bistrine i obrazovanosti - tzv. srednjaka?!
Eeee, pa vidiš - ja se s tobom (i stavom sličnih tebi) ne slažem.
Jer - smatram da su Srbi izuzetno otporni i stameni.
Jer - bi malo naroda izdržalo ono (i ovo) što se njima radi.
Jer - ih čak ni dragi drug Tito nije dotukao (do kraja).
No, što kaže Pajić - i pod dragim drugom Titom je mogao iz Krnjače da beži biciklom do Kališa, malo li je.
No, da ne misliš da je dragi drug Tito (meni) kriv za sve ... ne, krivi smo mi Srbi!
Kada smo sebi dozvolili da nas takva govna zajašu - a mi im nosimo štafetu.
solo solo 07:24 26.05.2020

Re: M' nek si im reko!

No, da ne misliš da je dragi drug Tito (meni) kriv za sve ... ne, krivi smo mi Srbi!
Kada smo sebi dozvolili da nas takva govna zajašu - a mi im nosimo štafetu.


Pošto si se konačno prosvetlio šta ćeš sad?
Lagano pošarano?

solo solo 07:27 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Potpis.


Elektronski?
solo solo 07:30 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

znaci da nemam uvek vremena da komentarisem, a nekad nemam ni volje.


Kako stojiš sa kuvanjem?
solo solo 07:32 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

secam se ja dobro te drzave..


kad sam napunila 18 godina tata mi kupio auto

freehand freehand 07:35 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!


Vozio sam se i ja pre 15 godina, taj voz se zvao Avala i ne postoji već neko vreme.

A i bio je krš i kad na West banhofu pređeš iz bilo čega čime si došao odnekle u to čudo e to je bio civilizacijski šok. Inače, socijalna arhitekturaje zaista uznapredovala do polusveta na čelu svega.
rodni rodni 07:36 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock
pecaros
apacherosepeacock

Pa sta sad, ti se prepoznajes kad neko napise 'Titoisti na blogu seru' i osecas se duznim da reagujes kao da si ti prozvan?


Naravno da se osećam prozvan, jer se zna da su u tu kategoriju svrstani svi koji se nisu posrali na period '45-'90.


Ma ne pricaj, sta se zna i ko svrstava? Ne ucestvuju na mnogim diskusijama ljudi i ne vidim da ih neko proziva = e ako ne ucestvujes ili eksplicitno kazes misljenje na svaku temu mora da si automatski -etiketa- sta god.

Ja do nedavno nisam ucestvovala ni na jednoj od diskusija na ovu temu, a uclanjena sam ovde 10 godina, niko me nikad nije svrstao ni na jednu stranu niti pitao ista s tim u vezi..



Aaaaaaa, svrstaće te, svrstati!
Samo tako nastavi - pa ćeš da vidiš kako ćeš stići do ljotićevskog četnika.

Jer - je već primećeno (tamo gde treba) da ne mirišeš najbolje period Faraona Tite (što bi rekao Milan Novković - kako nekim blogerima zbog temperamenta stalno Tito na pameti. Eeee, od Milana se mogla očekivati veća pronicljivost ... ali džabe, ni Faraon nije postigao cilj).
solo solo 07:37 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ja u UK živim od 1987. Ali često tamo dolazim (ajd,m usporio sam poslednji 12-18 meseci).



freehand freehand 07:40 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

I gde sad tu sebičnost (ili da kažemo pohlepa) u bilo kojoj od njih ?

Među smrtnim grehovima dobri moj Bene. Ni to ne znaš, domaćine...
maksa83 maksa83 07:45 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Kada jedan Maksa, poprilično bistar čovek, zaključi da je njegov narod 'sačinjen od govana'

Sram te bilo.

Jer - ih čak ni dragi drug Tito nije dotukao (do kraja).

Misliš, učešće i ustrojstvo zemlje prema ruskom diktatorskom projektu?

Sreća pa smo nešto naučili iz te avanture.
freehand freehand 07:49 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Misliš, učešće i ustrojstvo zemlje prema ruskom diktatorskom projektu?

Sreća pa smo nešto naučili iz te avanture.

Takvo ustrojstvo zemlje trajalo je tek nekoliko poratnih godina. Već početkom pedesetih Jugoaslavija je krenula svojim,drugačijim putem.
maksa83 maksa83 07:56 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

A i bio je krš i kad na West banhovu pređeš iz biločega čime si došao odnekle u to čudo e to je bio civilizacijski šok

Kad sam prvi put ušao u taj voz Avala pomislio sam "je-bo-te! kakav svemirski brod, pa mi stvarno idemo negde...", kakav avion, onim bih išao na kraj sveta.

A onda su o vozovima počeli da odlučuju Marko Đurić i njegov drug Miša Vacić.
freehand freehand 08:02 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

maksa83
A i bio je krš i kad na West banhovu pređeš iz biločega čime si došao odnekle u to čudo e to je bio civilizacijski šok

Kad sam prvi put ušao u taj voz Avala pomislio sam "je-bo-te! pa mi stvarno idemo negde...", kakav avion, onim bih išao na kraj sveta.

A onda su o vozovima počeli da odlučuju Marko Đurić i njegov drug Miša Vacić.

Bemliga, njime sam se vozio samo jednom ili dva puta, devedesetih. Možda je posle bio bolji, ne znam. Ali kad pređeš iz "Marije Terezije" kojom si putovao osam sati pre toga ili tako nečega u to čudo... Ma i kad ga vidiš na koloseku nije ti dobro.
maksa83 maksa83 08:20 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ali kad pređeš iz "Marije Terezije" kojom si putovao osam sati pre toga ili tako nečega u to čudo... Ma i kad ga vidiš na koloseku nije ti dobro.

Izgleda da pričamo o različitoj stvari, meni je on bio kulturni šok onako prostran sa sve onim staklenim vratima na senzor, fensi sedištima, pošto su naši vozovi koje sam do tad upoznao bili oni šestoro-zdudanih-u-kupeu sa stalnim pogledavanjem da li će nečiji kofer da ti se sjuri na glavu ako voz naglo zakoči. Bio je bolji od vozova kojima sam se recimo 2002. vozio Austrija - Italija - Francuska. Spram ovih sadašnjih Benelux vozova nije ništa specijalno, ali se među njima ne bi postideo, lep prostran euro city voz. No otišao je putem Dodoa...

Edit: sad shvatam da je Avala generičko ime za voz koji ide Beograd Budimpešta Beč, i vidim da je tek dosta posle tog tvog vozanja a tu negde oko mog kada je postao deo Euro City linije dobio te fensi vagone. Reanimator bi da je tu umeo da nam kaže sve o tome.
freehand freehand 08:23 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

maksa83
Ali kad pređeš iz "Marije Terezije" kojom si putovao osam sati pre toga ili tako nečega u to čudo... Ma i kad ga vidiš na koloseku nije ti dobro.

Izgleda da pričamo o različitoj stvari, meni je on bio kulturni šok onako prostran sa sve onim staklenim vratima na senzor, fensi sedištima, pošto su naši vozovi koje sam do tad upoznao bili oni šestoro-zdudanih-u-kupeu sa stalnim pogledavanjem da li će nečiji kofer da ti se sjuri na glavu ako voz naglo zakoči. Bio je bolji od vozova kojima sam se recimo 2002. vozio Austrija - Italija - Francuska. Spram ovih sadašnjih Benelux vozova nije ništa specijalno, ali se među njima ne bi postideo, lep prostran euro city voz. No otišao je putem Dodoa...


Izgleda da ne pričamoo istom.Vozu u koji sam ja ušao 1994. Zvao se Avala ekspres ali nije ni ličio na to o čemu govoriš.
maksa83 maksa83 08:29 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Izgleda da ne pričamoo istom.Voz u koji sam ja ušao 1994. Zvao se Avala ekspres ali nije ni ličio na to o čemu govoriš.

Doeditovah se tamo.

Ovaj je unutra izgledao ovako:

hoochie coochie man hoochie coochie man 08:47 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!


Neću da se mešam u tvoj resor, evo kako tvoj kolega komentariše cene subvencionisanih traktora:

Nema taj moj kolega pojma.
Ako je to bilo tako jeftino što su ih imali manje nego sad, i ako su sad skupi, odakle im, poklanja im neko?
Ne može se to ovako ocenjivati

A kako može, u čemu se ogleda onda to "onda je bilo bolje"?



Ja vidim bolje i modernije buseve


Autobusi su mi jedna od najružnijih sećanja na to vreme.
Iz nekog razloga svi su bili ofarbani u neke mrtvačke boje. Raketa iz Užica je bila najružnija, ali ne sećam se da je i jedna bila normalno ofrabana.
Sivilo je bilo obavezno, lepo je smatrano nepoželjnim, zapadnom dekadencijom.
Pa neonskih reklama nije bilo, službenici su bili obučeni u ružna odela, kad sam prvi put video vozača autobusa ss urednom frizurom, u čistoj beloj košulji i sa sunčanim naočarama pomislio sam, ima nade.
Slika vozača je bila, brkovi, masna kosa i onaj šoferski kožni kaput.
bene_geserit bene_geserit 10:15 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Među smrtnim grehovima dobri moj Bene. Ni to ne znaš, domaćine..

Vau al si poentirao, takoreći zakucavanje.
Nego da nisi primetio i zavist negde na listi grehova ?
angie01 angie01 10:19 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Naravno da se osećam prozvan, jer se zna da su u tu kategoriju svrstani svi koji se nisu posrali na period '45-'90.


Ma ne pricaj, sta se zna i ko svrstava?


vec dugo na blogu apsolutno niko ne sme da kaze bilo sta dobro o periodu YU, a da ne bude zatrpan govnima i etiketiran kao titic i komunjara, da je pripadao sloju koji je nesto dobio sto mu ne pripada, pa do toga da su mu diplome lazne i zaposlenje dobijeno preko veze, da je putovao za DZ i slicne besmislice,...taj manir je uveo tasa i evo traje od pocetka ove vlasti od strane patriJotske ekipe, (a i nekih drugih koji se lazno predstavljaju kao elitni odredi), kojoj izgleda ovako bas odgovara, podrazva i raduje se pobedi radikalskog miljea.

znaci, ne videti da se to uporno i vrlo agresivno i bezobrazno desava, moze da znaci samo da nisi prisutan ili da na to zmuris i odobravas...moslim generalno.

svako ima pravo da o necemu misli kako god hoce, ali ucitavati nekome nepostojece stvsri i insistirati da je nesto bilo katastrofa u odnosu na ovo sada je krajnji nonsens, jer, kao sto rekoh, sve sto se broji za bilo koju zemlju na svetu i time se svrstava na lestvici uporedjivanja bilo cega od toga gore ili dole, dovoljno pokazuje kada je kako bilo, bez licnih subjektivnih utisaka i to nije optional,...na zalost u veliku korist onoga od pre par decenija, sto je prilicno porazno za nas, da 2020. stojimo u glibu iz koga se ne vidi izlaz.

sto se 25. maja tice, ja apsolutno nikog ne znam da je u tom smislu padao i idolopoklonicku drama- svega se zivo secam sasvim suprotno,...bio je to dodgadjaj slican bilo kom otvaranju recimo velikih sportskih takmicenja, na kome su mogli da ucestvuju samo dobri djacai, jer se zbog vezbanja gubio veliki broj casova, pa je bilo logicnije da oni losi poprave ocene i uce, nista drugo,....sve u svemu skupi se omladina i cele Juge, druzi se, zahebava, peva, igra, postoji neki osecaj zajednistva, toliko prezren od nacionalista, pa se sad to krajnje pozitivno predstavlja najgore sto je moguce,...a ono samo velika zurka,...a bez agresije, narkotika, alkohola, krimosa, tuca, nozeva i slicnih spravica, bez silikona i prekrecenih lica u zamenu za neku sustinu,...sto je sada mejn strim...gde se sada mladi okupljaju i kako to izgleda?...u toru mitinga, na bakljijadama, u kampovima izbeglica,...sa kojim razlogom i kakvim idejama,

ne videti ocaj sveopsteg raspada, bede i posrnuca, moze da znaci samo odobravanje i podrsku.
gedza.73 gedza.73 10:20 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Takvo ustrojstvo zemlje trajalo je tek nekoliko poratnih godina. Već početkom pedesetih Jugoaslavija je krenula svojim,drugačijim putem.

Posleratno uređenjeje prepisan sovjetski Ustav. Logori. streljanja navod nih narodnih neprijatelja, unutarpolitički sukobi, nacionalizacija, prisilni otkupi, tajne policije, kolektivizacija...

Staljin i SSSR od najvećih prijatelja postaju neprijatelji, umanjuje im se uloga u poslobođenju SFRJ, tek kad Tito shvata kako može da prođe kao i oni kojima je namestao igru u Moskvi pre i tokom rata.

Nakon Staljinove smrti dolazi do ponovne promene kursa. Brionski sastanak je praktično dogovor SFRJ-SSSR oko intervencije u Mađarskoj. Ako se ne varam prva pobuna unutar bloka. Zapadne službe ocenjuju tu pobunu kao ustanak 'nacionalističkih', 'hrišćanskih', 'progermanksih' i 'antikomunističkih' snaga što se poklapa sa ocenom tokom ratova devedesetih slovenske i hrvatske strane za razliku od srpsko-crnogorske.

Bliski saradnik Imre Nađa je pričao o razočaranosti u ponašanje Tita i Jugoslavije.
Tito na Brionima kaže kako će on urediti Armiju kako misli da treba i kako ako bude rata neće biti na strani kapitalista nego Rusa.

To je bilo pred Praško proleće. Pa posle bio opšti haos i svađa da li većinu vojnih jedinica okrenutih ka Zapadu prebacivati prema granici sa SSSR i kako to objasniti.

Pred sam početak intervencije u Čehoslovačkoj naši, na čelu sa Brankom mamulom, su na jednoj večeri praktično bili obavešteni šta će se desiti.

Pa se tu 'lomi' na nekoliko strana. Kosigin preti SFRJ da ako otkažu porudžbine za brodove od SFRJ jugoslavija pada na 0 privrednog rasta, Tito daje podršku odlazeći u Prag, zajedno sa Dupčekom osuđuje pokušaj obnavljanja socijaldemokratske partije u svojim redovima navodeći kao glavnu pretnju socijalizmu i daje podršku Dupčekovim rečima da svim sredsrvima spreče socijaldemokratiju.

Tad Tito kaže
socijalistička demokratija, demokratija za one koji se zalažu za socijalističke društvene odnose. Dozvoliti demokratiju i onima koji su protiv socijalizma, značilo bi haos. Socijalističko društvo ne bi to moglo da dozvoli

i daje savet kako se 'jugolsovenski narod suprostavlja huliganima' odnosno 'neprijateljkim elementima'. Oni su to zajedno nazvali 'administrativnim merama'.

Događaji koji su prethodili pokazuju da su Tito i rukovodstvo čekali signal iz Moksve. Njega nije bilo pa je Tito otišao u Prag. Pošto je malo 'prešao' crtu Rusi su preko Albanije oar gdoina kasnije organizovali Kosobvo Republjik pa je tito poslao tenkove na Kosovo. Ta preterana reakcija je čak zaprepastila nikezića ako ne grešim.

freehand freehand 10:38 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Vau al si poentirao, takoreći zakucavanje.

Pa tužno mi je malo kad se jedan srpsko-amričanski domaćin desnih političkih stavova i takoreći vernik pod obavezno tako zaleti pa ne razlikuje zapovesti i grehove pa rekoh daj da pomognem ovde, ne bi valjalo da se zaletiš negde među stranim ljudima, smejaće se neko kad držiš katehizis a osnovne stvari brkaš. Nikad mi nije teško za prijatelja, sve je ok.
pecaros pecaros 11:00 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man

Neću da se mešam u tvoj resor, evo kako tvoj kolega komentariše cene subvencionisanih traktora:

Nema taj moj kolega pojma.
Ako je to bilo tako jeftino što su ih imali manje nego sad, i ako su sad skupi, odakle im, poklanja im neko?


Ne valja kad blogeri pišu o poljoprivredi, ali ni kolege nemaju pojma.

Da ti sad nađem na oglasima traktor k'o bombona za 1500-2000Eur star 40-50 godina? A to je skoro neuništivo. Šta si imao tada? Novo ili skoro novo.

Zatim, imaš Kineze koji zatrpavaju svet jeftinim stvarima. Mnogima je i na zapadu svanulo zbog toga.

Zatim imaš državu koja strateški razmišlja i gradi infrastrukturu, osim što gleda samo da napuni tanjire. Da nije njihovih hidro i termo centrala, danas bismo energetski potpuno bili zavisni od uvoza.

hoochie coochie man
A kako može, u čemu se ogleda onda to "onda je bilo bolje"?


Pročitaj ponovo blog, ako si ga uopšte čitao. Mislim da je težište na državi (ovoj i onoj) a ne na inventarisanju po kućama i dvorištima. Lično, danas značajno više zarađujem nego tada, što se i očekuje od nekog neiskvarenog komunjarizmom () a na zalasku je karijere. Možda i nisam prava adresa za davanje ocena.

Ipak, evo jedan banalan primer. Sedamdesetih sam sa društvom često izlazio po kafanama i diskotekama (kafića nije bilo), često po okolini Novog Sada (Iriški Venac, Čortanovci). Imali smo dvoje-troje kola u društvu. Mora se reći da su vlasnici bili bolje stojeći. Ono što hoću da kažem - ceh za buteljku kvalitetnog vina (iločki traminac, Pošip sa Korčule, istarska malvazija...) i porciju nečeg na nabadanje sam podnosio bez ikakvih trauma, iako sam bio iz prosečno situirane familije.

Baš sam pogledao jednu aktuelnu vinsku kartu, spomenuti Pošip košta preko 3000.

Život se sastoji od sitnih zadovoljstava, pa eto...
niccolo niccolo 11:14 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Kada si se poslednji put vozila srpskim vozom?

Evo stigla neka humanitarna pomoć vozom. Doduše, gotovo mesec dana nakon što je ukinuto vanredno stanje - što bi se reklo, brze pruge Srbije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:14 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Život se sastoji od sitnih zadovoljstava, pa eto...

Mislim da je težište na državi (ovoj i onoj) a ne na inventarisanju po kućama i dvorištima

Ajd probaj ove dve stvari da usaglasiš, da nije važno da li se može investirati u lična zadovoljstva i da se život od toga sastoji.

Videćeš kako to sumanto zvuči, ali mora tako kad neko pokuša na konkretnom nivou da odbrani sistem koji je potencirao sirotinju, ali uravnilivku na tom nivou, dakle da svi budu sirotinja.

O poljoprivredi je naravno slobodno svima pisati, ali ovo što ti pišeš je dosta površno, laičko, pa je bez veze ozbiljno raspravljati.
Ako te zanima pogledaj statistike opremljenosti domaćinstava, razvrstaj najpre one koji žive od poljoprivrede, i onda i sad, da ne uletiš u zamku da pod gazdinstvom podrazumeš neko imanje koje negde stoji zaparloženo, sa traktorom od pedesedet godina, koji nikome ne treba ali se statistički vodi kao polj gazdinstvo (prijavili ga zbog subvecija)
gedza.73 gedza.73 11:15 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Da ti sad nađem na oglasima traktor k'o bombona za 1500-2000Eur star 40-50 godina? A to je skoro neuništivo. Šta si imao tada? Novo ili skoro novo.

Massey Ferguson iz pedesetih

Massey Ferguson iz osamdesetih

Massey Ferguson iz dvehiljaditih

IMT. Od otkupa licence do prodaje Indijcima


Sam napravio u selu kraj Smedereva za par meseci traktor sa prednjom vučom


pecaros pecaros 11:28 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man
Život se sastoji od sitnih zadovoljstava, pa eto...

Mislim da je težište na državi (ovoj i onoj) a ne na inventarisanju po kućama i dvorištima

Ajd probaj ove dve stvari da usaglasiš, da nije važno da li se može investirati u lična zadovoljstva i da se život od toga sastoji.


Pokušao sam da ti naglasim poentu bloga, jer ga nisi ni čitao, a ti to "usaglašavaš" sa nečim s kraja mog posta, što nema veze. Zašto me to ne iznenađuje?
rodni rodni 11:34 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

maksa83
Kada jedan Maksa, poprilično bistar čovek, zaključi da je njegov narod 'sačinjen od govana'

Sram te bilo.

Jer - ih čak ni dragi drug Tito nije dotukao (do kraja).

Misliš, učešće i ustrojstvo zemlje prema ruskom diktatorskom projektu?

Sreća pa smo nešto naučili iz te avanture.

Izvinjavam se!

Šta smo naučili - da je za vreme Faraona bilo do jaja?
Da smo imali isto što i svi - i još više.
Da je Gedža jedan desničar, retogradan i zaostao?
Kurac ste vi naučili!
Da prostiš unapred - ne toliko ti, koliko ovi komunjarski palamudžije koji se (njaooooo) sa oduševljenjem sećaju farmerki u Trstu - i još kažu, šta hoćeš, bilo farmerki i u komisionu, drug Tito dozvolio.
Jebote!
pecaros pecaros 11:36 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

gedza.73

Sam napravio u selu kraj Smedereva za par meseci traktor sa prednjom vučom


Lepo. Nek nađe dobrog dizajnera, investitora, država će mu dati 10kEur (ili više) po radnom mestu... Ili neće?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:58 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock
maksa83
Kakve bajke ja tebi pricam? O Holandiji?

Pa "železnica, putevi, arhitektura" i bajka da je "danas po svim tim parametrima sređena".

Da li znaš šta vidi neko ko nekako uspe da dobaulja do Srbije vozom iskrca se na onome što je danas Glavna Železnička Stanica glavnog grada? Pitanje je donekle retoričko pošto svakako neće moći da dođe sa severa pošto ta pruga ne radi, a kako je radila pre toga nije baš da se oseća velika razlika.

Da li znaš kako izgleda kada autoputem uđeš na Batrovcima ili Horgošu? Ako si do tad spavala kao suvozač sigurno ćeš da se probudiš.

Vozila sam se od Beca do Beograda (srpski voz) onim sa erkondisnom..
Pre toga jos par puta 1 klasa (plisana sedista, prazno, cisto udobno) od Beograda pa posle presela u Becu.

Vozio sam se i ja pre 15 godina, taj voz se zvao Avala i ne postoji već neko vreme.

Busevi, sta om fali? Nisu sve linije mozda super busevi ali u vreme kad sam ja isla u skolu mogao si da ispadas na onom harmonici a na pocetnim stanicama je bila tuca na svim ulazima..

A ok, sad se samo tu i tamo povremeno zapale ili odleti motor u vazduh. A i tuča je živa i zdrava, da ne brineš.


Ja vidim bolje i modernije buseve, jbg. sveze asfaltirane ulice, moderne radnje nikakve razlike sa zapadnim, lepo obucene ljude na ulici (ok i neke promasaje al ajde), lepe i moderne kafice, restorane, radnje, dobro snabdevene.. itd.

Jest malo malo se potpali guma na busu (morala sam iz centra na Dedinje u skolu),
unutra se nagura njih 5000 od 2 do pretposlednje stanice, tramvaji uzas..(ono nekad u pocivsoj drzavi)

Dobro to sa izmestanjem centralne stanice je stvarno idiotizam, da.

Jesam prelazila pravac Madjarska vise puta (uglavnom sam avionom NL-SR), nisam primetila nista neobicno? Hrvatska jok niti imam nameru..


a niej dovoljno da dođeš u goste, da bi vidjela stvarnu razliku potrebno je da tu malo i živiš (pa i ideš na neki posao, posjećuješ neke škole, bolnice, pošte, banke, pa neku pijacu, prodavnicu).. rječju da živiš životom lokalaca..

ono što ti primjećuješ kao gost je globalizacija..
pročitah dobar tekst na temu, al ne znam naći, elem.. tip priča o tome kako se ljudi žale da kud god pođeš danas naićićeš na isti šablon, uniquely identical kafea sa jednim zidom od cigle, ogoljenom instalacijom na plafonu, blještavom kafe mašinom poslednje generacije, nekim možda teglama umjesto čaša i sličnim forama..
turizam je kaže izgubio smisao jer ćeš svugdje naići na isto..
i elem autor je branio pravo ljudi koji žive u tom nekom Tmmbuktuu i u tom svom uniquely identical kafeu imaju priliku da budu dio globalnog sela iako nikad neće skupiti pare da odu u taj NY i London odakle su ti cigla zidovi i tegla čaše potekli..
i sasvim se slažem..

ali avaj..
to je sve samo tanka pokorica..
a suština je da je nekada YU bila zemlja u kojoj si se bar nečim mogao podičiti.. imali smo i neka svoja orginalna rješenja, recimo ono uređenje saobraćaja u Kneza Miloša, da voze tri trake u centar prije podne pa tri iz njega popodne.. to vidjeg ovih dana da hvale kao čudo neviđeno u Kini i to Kinez rješio tako što ima pokretnu barijeru koja se samo pomjeri u desno-lijevo traku kad treba..
jbt pa srpsko rješenje bilo bolje prije 50 godina (i drug Švaba primjetio kad je onomad dolazio u posjetu)..
a da ne pominjem naše obrazoanje u mateamtičkim i srodnim disciplinama pa na kraju i naše uređenje društva u mnogo čemu..
prosto imali smo šta da dodamo u tu košaru ljudskog dostignuća..
a sad nemamo ama baš ništa a pride loše i kopiramo..
dio elite može da kupi i neke skupe krpe, skupa kola pa i skupa ljetovanja ali mi kao društvo više ništa nemam da kažemo i pokažemo što svijet nije već vidio..
sa ovom ekipom na čelu nećemo ni imati..
i to je taj jad koji ti kao gost ne vidiš ali koji svaki domaći odlično osjeća..
pecaros pecaros 11:59 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

rodni

Šta smo naučili - da je za vreme Faraona bilo do jaja?


Je l' si ti upao u neku petlju iz tvajlajt zone, ili si u danu mrmota?
freehand freehand 12:04 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Da prostiš unapred - ne toliko ti, koliko ovi komunjarski palamudžije koji se (njaooooo) sa oduševljenjem sećaju farmerki u Trstu - i još kažu, šta hoćeš, bilo farmerki i u komisionu, drug

Koliko ja vidim i razumem ovde te farmerkei Trst pominjete samo ti i par tvojih istonemišljenika. Niko od onih sa kojima pokušavaš da se svađaš.
Ok, razumljivo je donekle da uz taj tip mentalnog ssklopa ide jezičko siromaštvo i metaforička pustinja, ali ipak.
maksa83 maksa83 12:14 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Da je Gedža jedan desničar, retogradan i zaostao?

Sram te bilo.

milisav68 milisav68 12:21 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

a suština je da je nekada YU bila zemlja u kojoj si se bar nečim mogao podičiti.. imali smo i neka svoja orginalna rješenja,

Imali smo (još uvek imamo) i autoput posred grada.

I to nije jedina brljotina nadobudnih ljudi koji su mislili da svet počinje sa njima.

Kod mene u gradu su pravili zgrade posred ulica, pa su to sad ćorsokaci usred grada, totalno nefunkcionalni.


Milan Novković Milan Novković 12:23 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

rodni
Milan Novković
predatortz
Vidi mene ozbiljno nervira ta opsednutost komunizmom.


Mene takođe. Uporno pokušavam komuno-nostalgičarima da ukažem na apsurdnost njihovog žaljenja za tim (izgubljenim) vremenom naše istorije.

Ja mislim da vi kidišete na vetrenjače, tj nema takvih, nego ih uporno izmišljate.

Ja ne znam blogera koji NE misli da je Tito bio diktator, viši komunisti ukrali imovinu koja im ne pripada, ubijali nevine, i nevine slali na goli otok.

Ti što vi vidite kako ljubitelje komunista vide većinu raje koja se danas pati, pa većinu raje onomad, ne zlikovce, vide Srbe u koje se kunete, tj ljubav prema njima, kojima bi moralo danas biti bolje nego onomad, bez monotonog straha za osnovnu egzistenciju, a ne Srbe koji žele da se odreknu Interneta i vrate u 70.

Ti si rizikovao glavu za Srbe i mislim da se samo nepotrebno zalećeš među kenjkavce siromašnog duha kojima je svaki drugi Srbin danas sumnjiv i koji samo unose razdor među Srbe sada, a upljuvaše se se od balave hvale Srbima iz prvog svetskog rata.

Pogledaj kako je Pecaroš počeo da priča sa vama, staloženo, razborito i pomirljivo - gde ti vidiš bilo kakvu ponudu sloge kod ovih što su se "okomili" na virtuelne komuniste - morao bi opet čovek da pazi leđa da dođe do nekog ozbiljnijeg rata.

Nemaš pojma koliko su desničari siromašni duhom (ne konzervativci, to nije isto, konmzervativci su samo konzervativni, zaziro od brzih, naglih promena i srljanja u budućnost).

Desničari su sebični ljudi, oni svuda vide ljude kao opasnost da nešto izgube, i uopšte je sebičnost izvor svog zla - proveri, svaku Božju zapovest možeš da podriješ nekom vrstom sebičnosti.

Ima na blogu mnogo konzervativaca nedesničara, i mnogo su fini ljudi.

Ima i puno ne nešto darežljivih ljudi, ali nisu ni sebični ...

... al da ne ponavljam više šta su ovi najlajaviji.

Fino, fino Milane!
Pa šta se snebivaš - što za te najlajavije ne kažeš da su govna?!
Usput - koji su to? Čemu ta anonimnost, naši smo.

Ne snebivam se, nemam ja problem da kažem šta mislim i ne moraš ti da nagađaš moje misli.

Ne mislim da su govna, i reako sam - osećam prezir prema njima.

Mislim i da se ponavljam sa ovim dodatnim pojašnjenjima:

1. Jedan od surovijih načina gubljenja dostojanstva je siromaštvo. Primer, poštena, vredna i obrazavana osoba, pa dostojanstvena i skromna, može da bude do te mere siromašna i pogubljnena da nema drugog načina da prehrani decu nego da se u očaju učlani u SNS da bi dobila posao.

2. Mom bivšem prvom komšiji u Lici su ustaše zapalile ženu i petoro dece u crkvi. On, dostojanstveno, nikoga nije na to podsećao, oženio se ponovo i imao sina. I moju majku bi jednom stigle ustaše da joj se drugar nije vratio da joj pomogne da pređe reku.

I jedni i drugi su prosečni ljudi i ima vas ekipa koja stvarno kenja po njihovim egzistencijama.

Za tebe, Hučija i Predatora ne mislim da ste govna, samo raspevani u suženom kontekstu.

Za dvojicu mislim da su govna, i imam nula inhibicija da ih imenujem - al već jesam jednom drugom prilikom i čemu bi to služilo sada?! Tvojim opsesivno, kompulsivnim potrebama, drkanju dok bloguješ?!
gedza.73 gedza.73 12:35 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Da je Gedža jedan desničar, retogradan i zaostao?

Desničar sam tim se dičim (ironično naravno)
izem ja te (samo) podele na levo i desno.

Tema bloga je jedno vreme. To vreme je u šaci držao jedan čovek. Taj čovek je izjavio (nekoliko puta sličnim rečima) kako demokratija važi samo za one koji su za socijalističke (onako kako ih taj čovek, i uzak kružok oko njega, shvata) društvene odnose.

Za ostale ne važi i sa njima će se obračunati narod (ovo ponavlja osudu pisca Dragoslava Mihailovića) 'administrativnim merama'.

To je ram unutar koga se sve dešavalo. Ja sad, kao pravi srbski desničar i srbski domaćin-izdajnik, zamišljam kako 'Bravar je najbolji' princip može da funkcioniše u raznim prilikama.

Tako na primer 'demokratija' može da važi samo za one koji se pravoslavno krste, imaju plave oči, slušaju radio London dok ćemo sa ostalima da se obračunamo 'administrativno'. To administrativno razračunavanje može da bude levičarsko (dobro) i desničarsko (loše). Žrtve će znati da cene i raspoznaju razliku između ta dva.

gedza.73 gedza.73 12:39 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
Lepo. Nek nađe dobrog dizajnera, investitora, država će mu dati 10kEur (ili više) po radnom mestu... Ili neće?

Prvi korak je da mu se ne brani. Drugi korak da birokratska ograničenja ne zavise od ograničenih birokrata. Treće da neko poput ovog čoveka je trebao da ima slobodu šezdesetih kako bi dvehiljaditih bio konkurencija na evropskom tržištu. Četvrto investicioni fondovi.

Upravo suprotno od onog što Mijat Lakićević piše. Jer ako je Smederevac mogao sam da napravi traktor šta to govori o IMT-u koji decenijama nije ništa uradio na unapređenju svog proizvoda?
rodni rodni 12:42 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

newimprovedtadejus

...
a suština je da je nekada YU bila zemlja u kojoj si se bar nečim mogao podičiti.. imali smo i neka svoja orginalna rješenja, recimo ono uređenje saobraćaja u Kneza Miloša, da voze tri trake u centar prije podne pa tri iz njega popodne.. to vidjeg ovih dana da hvale kao čudo neviđeno u Kini i to Kinez rješio tako što ima pokretnu barijeru koja se samo pomjeri u desno-lijevo traku kad treba..
jbt pa srpsko rješenje bilo bolje prije 50 godina (i drug Švaba primjetio kad je onomad dolazio u posjetu).
...

Izvini, nemoj da se ljutiš - no meni su dobro obavešteni izvori iz saobraćajne struke rekli da su to u Knez Milošu, ipak, uradili braća Amerikanci.
rodni rodni 12:51 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Milan Novković

...

2. Mom bivšem prvom komšiji u Lici su ustaše zapalile ženu i petoro dece u crkvi. On, dostojanstveno, nikoga nije na to podsećao, oženio se ponovo i imao sina. I moju majku bi jednom stigle ustaše da joj se drugar nije vratio da joj pomogne da pređe reku.

I jedni i drugi su prosečni ljudi i ima vas ekipa koja stvarno kenja po njihovim egzistencijama.


Za tebe, Hučija i Predatora ne mislim da ste govna, samo raspevani u suženom kontekstu.

Za dvojicu mislim da su govna, i imam nula inhibicija da ih imenujem - al već jesam jednom drugom prilikom i čemu bi to služilo sada?! Tvojim opsesivno, kompulsivnim potrebama, drkanju dok bloguješ?!

I šta sada čovek da ti odgovori, a da ti ne oceniš opsesivno - kompulzivnim drkanjem?
Ti misliš da se mi imenovani rugamo ustaškim žrtvama (zato što kažemo da je, svako na svoj način, drug Tito bio đubre, govno i Faraon).
Oooo, jebote!
Ja mislim da se ti (time) rugaš tima koje si pobrojao.
Da sam malo lošije volje, zatražio bih da se izviniš.
Mada - čemu!

Što se tiče drkanja, moram da te izvestim da sam prestao.
pecaros pecaros 13:00 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

gedza.73

Tema bloga je jedno vreme.


Nije.
rodni rodni 13:07 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
rodni

Šta smo naučili - da je za vreme Faraona bilo do jaja?


Je l' si ti upao u neku petlju iz tvajlajt zone, ili si u danu mrmota?

Ma!
Pravo da ti kažem, interesantno da si meni spočitnuo da sam u petlji - a ja samo reagujem na komunjarske tvrdnje o zlatnom dobu Faraona Tite!
Dakle, ja samo reagujem na njihove petlje.
I da ti, pravo kažem - ponekada mi žao tih komunjara, zbog toga što nikako ne mogu da se otresu toga i priznaju (sebi, šta ih briga za mene) - ipak taj sistem nije bio dobar, no, ja sam bio mlad/mlada ... i kvalitet života mi bio samo da nešto kresnem.
Na njihovu sreću, Faraon Tito to nije mogao da im zabrani - pa su mu oni toliko zahvalni.
Na nesreću (svoju), nikako da ukapiraju da su mogli i u drugim zemljama da krešu.
Jebiga!
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:20 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!


2. Mom bivšem prvom komšiji u Lici su ustaše zapalile ženu i petoro dece u crkvi. On, dostojanstveno, nikoga nije na to podsećao, oženio se ponovo i imao sina. I

Čemu služi ovde reč dostojanstveno?
Mislim da je višak a i pogrešno je staviti je tu.
Jer upućuje da je taj način dostojanstven, a drugi nedostojanstven.

Sa takvim tragedijama svako se nosi kako zna i ume, on je tako, neko drugi bi celog života samo o tome pričao, i to bi bilo dostojanstveno.

Ovde ovaj izraz kao da kaže, pa dobro, deśava se, nije to tako strašno, može se to pregurati.
predatortz predatortz 13:21 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Čemu služi ovde reč dostojanstveno?


Veruj mi, isto sam se zapitao.
Znači li to da su oni koji su govorili o zločinima ustaša nedostojanstveni?
freehand freehand 13:52 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

predatortz
Čemu služi ovde reč dostojanstveno?


Veruj mi, isto sam se zapitao.
Znači li to da su oni koji su govorili o zločinima ustaša nedostojanstveni?

Pa to je da se napravi razlika od onih što su ih poklali četnici. To je loša patetika, kako smo na ovom blogu naučili. Jao mama, jao ujak i znaš već te komunjarske fore.
solo solo 13:56 26.05.2020

Re: rodni

Šta smo naučili - da je za vreme Faraona bilo do jaja?


Kad bi otkrio tajnu čime ti je Joža napunio te rezervoare nepresušne mržnje i gneva. Jel ima neke veze sa Golim otokom u porodičnoj genezi?

Nisi u obavezi ali ovoliki animozitet ko da ti je nekoga ubio. Jbg verovatno ti još uvek stoji u toj elektrodiplomi SFRJ ako je nisi i ti javno spalio.

Ako nisi- pali.



Ako je suviše indiskretno izvinjavam se unapred.
rodni rodni 13:57 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

freehand
predatortz
Čemu služi ovde reč dostojanstveno?


Veruj mi, isto sam se zapitao.
Znači li to da su oni koji su govorili o zločinima ustaša nedostojanstveni?

Pa to je da se napravi razlika od onih što su ih poklali četnici. To je loša patetika, kako smo na ovom blogu naučili. Jao mama, jao ujak i znaš već te komunjarske fore.

Šta si ti sada ovim rekao?
rodni rodni 14:02 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

solo
Šta smo naučili - da je za vreme Faraona bilo do jaja?


Kad bi otkrio tajnu čime ti je Joža napunio te rezervoare nepresušne mržnje i gneva. Jel ima neke veze sa Golim otokom u porodičnoj genezi?

Nisi u obavezi ali ovoliki animozitet ko da ti je nekoga ubio. Jbg verovatno ti još uvek stoji u toj elektrodiplomi SFRJ ako je nisi i ti javno spalio.

Ako nisi- pali.



Ma jok!
Jebe se meni za toga (vašega) Jožu!
I tada - a kamoli sada.

No, mnogi drugovi zaista misle da nije Tite bilo, oni ne bi išli ni u osnovnu školu - a kamoli da završe fakultete.
Na sreću, bilo i drugih zemalja i škola.
Što nimalo ne umanjuje značaj i Titinih škola.
Eto, on bio razuman, pa nam to nije zabranio.
Eeee, da - pre iks godina sam bio u Krnjevu gde je osnovana jedna od prvih škola u Srbiji - ipak ih nije sve osnovao Tito.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:04 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

rodni
newimprovedtadejus

...
a suština je da je nekada YU bila zemlja u kojoj si se bar nečim mogao podičiti.. imali smo i neka svoja orginalna rješenja, recimo ono uređenje saobraćaja u Kneza Miloša, da voze tri trake u centar prije podne pa tri iz njega popodne.. to vidjeg ovih dana da hvale kao čudo neviđeno u Kini i to Kinez rješio tako što ima pokretnu barijeru koja se samo pomjeri u desno-lijevo traku kad treba..
jbt pa srpsko rješenje bilo bolje prije 50 godina (i drug Švaba primjetio kad je onomad dolazio u posjetu).
...

Izvini, nemoj da se ljutiš - no meni su dobro obavešteni izvori iz saobraćajne struke rekli da su to u Knez Milošu, ipak, uradili braća Amerikanci.


ma nebitno.. nego mi palo na pamet jer sam bukvalno vidjela na jednoj od agencija, možda reuters, da hvale kao čudo neviđeno rješenje istog problema a daleko skuplje (ludi Kinezi bukvalno pomjere fizičku barijeru od ko zna koliko kilometara, brate)..
mislim da nam je ključni momenat u ex YU bio školstvo bazirano na krvavom radu i akcentu na stem disciplinama..
mi starije generacije se i danas time koristimo..
ov mlađi ne znam dal će moći i stičem utisak da su djeca i njihovo školovanje danas kod nas ostavljeni roditeljima..
pa dok ima ovih starijih generacija da još guraju kvantitativu dotle će i da ide..
kad ne bude više ni toga onda nazad na pljuvanje u prašinu..
dobro, možda nekako i izbatrgamo ko zna, al mi je teško da zamislim sa ovim bašibozukom od vlasti..
sve ostale prednosti, od kajmaka do šuma i proplanaka, danas više zaista ne mogu da se svrstaju u neponovljiv potencijal..
mogu da budu dovoljni za udobar život..
al za dizanje nacije iz čabra danas mora rad i znanje a nama se oboje otelo kontroli
predatortz predatortz 14:04 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

rodni
freehand
predatortz
Čemu služi ovde reč dostojanstveno?


Veruj mi, isto sam se zapitao.
Znači li to da su oni koji su govorili o zločinima ustaša nedostojanstveni?

Pa to je da se napravi razlika od onih što su ih poklali četnici. To je loša patetika, kako smo na ovom blogu naučili. Jao mama, jao ujak i znaš već te komunjarske fore.

Šta si ti sada ovim rekao?


Neki haiku jeste.
On veruje i da zna kako bi to drugim trebalo da zvuči.
Preletim pogledom i teram dalje.
solo solo 14:29 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Jebe se meni za toga (vašega) Jožu!
I tada - a kamoli sada.


Zateklo nas. Neki su ljuljali sa osmehom neki jer su morali.

Znaš ti nas 'ebo ti nas.

Mačak - valja nama preko rijeke.



gedza.73 gedza.73 14:53 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

pecaros
gedza.73

Tema bloga je jedno vreme.


Nije.

na prvi pogled možda nije. Tekst je pun površnih, pogrešnih i paušalnih konstrukcija.
Teza koja se provlači da je komunistička privreda sa svim manjkavostima bolja od nacionalističke. Vrišti koliko je nedotupavo.

Primer. Piše o medijskom magnatu u vreme tzv. nacionalističke Srbije. Prava istina da je bas gitarista Rokeri s Moravu postao magnat kad je dobio novac od partijskih istomišljenika iz JUL-a koji baštine antifašističku partizansku tradiciju dok iz Geneksa ne pominje da je jedan od najvećih tajkuna na prostorima jugoistočne Evrope, sin bliskog Titovog saradnika i partizanskog oficira Radeta HAmovića sa Zoraom Drakulićem, sinom partizankog oficira, otkupio Geneks.

Mogao je da napiše koju o tim partijskim oligarsima pa da sami zaključujemo ko je, kako, preko kojih veza privatizovao privredu.

Ogromna većina biz'm'ismena nastalih krajm osamdesetih i tokom devedesetih je iznikla iz partijsko-porodično-podobnog okrilja ili bezbedonosno-kriminalnog miljea.
Ljudi koji su uticali na privredne zakone, stvaranje privrednog okruženja, privatizacione zakone i privatizovanje društvene svojine.

Opet kažem gomila gluposti nekog štrebera koji se resetovao na fabričko podešavanje deset minuta nakon dobijanja prelazne ocene.

edit
Pre Dafine i Jezde su komunistički ekonomski stručnjaci napravili inflaciju a komunistički bankarski direktori iznosili ujutru novac iz banke i distribuirali preko svojih dilera na ulicama pa vraćali poisle par dana kad nije vredelo ni koliko papir na kom je štampano.

To je direktna posledica ponašanja 'marš iz kuće svi, ovo je sad moje, ja sam partizanski antifašista, vi ste saradnici okupatora, nemo da vas streljam'

edit na edit
Otac Miće Jovanovića je doneo bombu na ispit. Mića Jovanović je diplomirao na neku temu poput 'socijalističko samoupravljanje u samoupravljanju socijalističkom' i napravio privatni umesto državnog samoupravnog Defektološkog na kojima dobiješ diplomu jer nije 'lepo da drug direktor ima samo dva razreda osnovne'
alselone alselone 15:04 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

gedza.73 gedza.73 15:07 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ti koji su gledali takav program su napravili ovo



Deca koja su rođena i odrasla devedesetih nisu izazvala ni jedan rat posle dvehiljadite. Izgleda da nije do Tv programa.
solo solo 15:53 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Deca koja su rođena i odrasla devedesetih nisu izazvala ni jedan rat posle dvehiljadite. Izgleda da nije do Tv programa.


Ratove izaziva uglavnom fukara. Strada obična raja.

Izgleda nije do TV programa.

A ako jeste sudeći po programu posle 2000g deca će da nam budu ZADRUGARI,FARMERI,PAROVI i VELIKA BRAĆA.

Bolje i to nego da ratuju.
freehand freehand 16:05 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ratove izaziva uglavnom fukara. Strada obična raja.

Sva ta komunistička deca SAD...
rodni rodni 16:32 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

newimprovedtadejus
rodni
newimprovedtadejus

...
a suština je da je nekada YU bila zemlja u kojoj si se bar nečim mogao podičiti.. imali smo i neka svoja orginalna rješenja, recimo ono uređenje saobraćaja u Kneza Miloša, da voze tri trake u centar prije podne pa tri iz njega popodne.. to vidjeg ovih dana da hvale kao čudo neviđeno u Kini i to Kinez rješio tako što ima pokretnu barijeru koja se samo pomjeri u desno-lijevo traku kad treba..
jbt pa srpsko rješenje bilo bolje prije 50 godina (i drug Švaba primjetio kad je onomad dolazio u posjetu).
...

Izvini, nemoj da se ljutiš - no meni su dobro obavešteni izvori iz saobraćajne struke rekli da su to u Knez Milošu, ipak, uradili braća Amerikanci.


ma nebitno.. nego mi palo na pamet jer sam bukvalno vidjela na jednoj od agencija, možda reuters, da hvale kao čudo neviđeno rješenje istog problema a daleko skuplje (ludi Kinezi bukvalno pomjere fizičku barijeru od ko zna koliko kilometara, brate)..
mislim da nam je ključni momenat u ex YU bio školstvo bazirano na krvavom radu i akcentu na stem disciplinama..
mi starije generacije se i danas time koristimo..
ov mlađi ne znam dal će moći i stičem utisak da su djeca i njihovo školovanje danas kod nas ostavljeni roditeljima..
pa dok ima ovih starijih generacija da još guraju kvantitativu dotle će i da ide..
kad ne bude više ni toga onda nazad na pljuvanje u prašinu..
dobro, možda nekako i izbatrgamo ko zna, al mi je teško da zamislim sa ovim bašibozukom od vlasti..
sve ostale prednosti, od kajmaka do šuma i proplanaka, danas više zaista ne mogu da se svrstaju u neponovljiv potencijal..
mogu da budu dovoljni za udobar život..
al za dizanje nacije iz čabra danas mora rad i znanje a nama se oboje otelo kontroli

Ma!
Proći će i ovo - jednom.
Sreća pa će nestati i ti (mi) matori koji su se zapatili 'pod dragim im drugom Titom' za koje ti smatraš da nešto vrede.
I da bašibozuk i kalakurcija mladim neće moći prodavati muda pod bubrege.
Jer - će im mladi reći ... terajte se u pičku materinu!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:56 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

rodni

Jer - će im mladi reći ... terajte se u pičku materinu!


što bi moglo biti dobro da nema opcije terajte se, odo ja..
jeste da doznake mogu da zamjene i penzije al opet je tuga.. tom rješenju se svakako ne treba radovati
alselone alselone 19:07 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

gedza.73
Ti koji su gledali takav program su napravili ovo



Deca koja su rođena i odrasla devedesetih nisu izazvala ni jedan rat posle dvehiljadite. Izgleda da nije do Tv programa.


Šta nije do TV programa? Ja nisam rekao da išta jeste do TV programa.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:53 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

da objasnim kako su smešni i jedni i drugi, ali ovi anti nekako prave veću galamu na ovom blogu. Samo da budem jasan na koga sam pre svega mislio.


prave galamu kazes? a mijatov 'tekst' samog bloga (a ne komentara) na deset a4 strana je sta - saputanje?

apacherosepeacock apacherosepeacock 20:44 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

solo
secam se ja dobro te drzave..


kad sam napunila 18 godina tata mi kupio auto



U se, na se i poda se - nekom dovoljno, meni nije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:49 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

angie01

vec dugo na blogu apsolutno niko ne sme da kaze bilo sta dobro o periodu YU, a da ne bude zatrpan govnima i etiketiran kao titic i komunjara, da je pripadao sloju koji je nesto dobio sto mu ne pripada, pa do toga da su mu diplome lazne i zaposlenje dobijeno preko veze, da je putovao za DZ i slicne besmislice,...taj manir je uveo tasa i evo traje od pocetka ove vlasti od strane patriJotske ekipe, (a i nekih drugih koji se lazno predstavljaju kao elitni odredi), kojoj izgleda ovako bas odgovara, podrazva i raduje se pobedi radikalskog miljea.

znaci, ne videti da se to uporno i vrlo agresivno i bezobrazno desava, moze da znaci samo da nisi prisutan ili da na to zmuris i odobravas...moslim generalno.


Tako izgledaju diskusije na internetu, ljudi se verbalno sukobljavaju, argumentuju, padnu i ne bas lepe reci.

Ako mislis da je to nasa specijalnost ili ovog bloga, varas se.

Ne znam da li si nekad pratila diskusije na drugim sajtovima po inostranstvu.. ja jesam americke i bogami je u dlaku isto kao ovde. Oko politike, spoljne i unutrasnje, oko istorije - leti perje.

Znaci, stanje redovno.
vcucko vcucko 20:50 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man
BLAGE VEZE ovo stanje nema sa Komunistima.


Ne, nego su Srbi loš genetski materijal.
Daj bre Makso

Izvin'te na smetnji, ali ne vaja se frljati ekstremnim stavovima, oni se lako otresu suprotnim ekstremom.

Zašto ne reći jednostavno: komunizam je (pre svega) ekonomski neodrživ i nakaradan sistem, koji se u srpskom narodu jače primio nego kod nekih drugih. Da sad ne elaboriramo razloge, ima ih dosta.
bene_geserit bene_geserit 20:59 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Pa tužno mi je malo kad se jedan srpsko-amričanski domaćin desnih političkih stavova i takoreći vernik pod obavezno tako zaleti pa ne razlikuje zapovesti i grehove pa rekoh daj da pomognem ovde

Ko kamila, jel si to pojeo nešto loše što ne valja za probavu ?
Milan je ubacio nešto levo desno i zapovesti, šta se ti tu trsiš koji qrac ?
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:59 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

newimprovedtadejus

a niej dovoljno da dođeš u goste, da bi vidjela stvarnu razliku potrebno je da tu malo i živiš (pa i ideš na neki posao, posjećuješ neke škole, bolnice, pošte, banke, pa neku pijacu, prodavnicu).. rječju da živiš životom lokalaca..


Nije naravno. Imam ja dole tovar rodbine i prijatelja sa kojima sam jako cesto u kontaktu, dakle sve sto si navela.

Za njih znam ko su i sta su (i gde da prosejem ili ne informacije), obavestavaju rado cak i kad ih ne pitas.

Blog citam rado da vidim ovdasnji sentiment.

Onda skupim i svoje utiske i njihove iz prve ruke i zakljucim.


vcucko vcucko 21:00 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

freehand

Vozio sam se i ja pre 15 godina, taj voz se zvao Avala i ne postoji već neko vreme.

A i bio je krš i kad na West banhofu pređeš iz bilo čega čime si došao odnekle u to čudo e to je bio civilizacijski šok. Inače, socijalna arhitekturaje zaista uznapredovala do polusveta na čelu svega.

Ne znam za tu Avalu, ali Olimpik koji je od OI '84. pa nadalje (znači 10 godina pre) išao Zg-Sa i Bg-Sa (mislim i dalje do Ploča) je bio avion za svoje vreme.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:07 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

rodni

Aaaaaaa, svrstaće te, svrstati!
Jer - je već primećeno (tamo gde treba) da n


So be it, sto bi rekao agresor.
freehand freehand 21:17 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko
freehand

Vozio sam se i ja pre 15 godina, taj voz se zvao Avala i ne postoji već neko vreme.

A i bio je krš i kad na West banhofu pređeš iz bilo čega čime si došao odnekle u to čudo e to je bio civilizacijski šok. Inače, socijalna arhitekturaje zaista uznapredovala do polusveta na čelu svega.

Ne znam za tu Avalu, ali Olimpik koji je od OI '84. pa nadalje (znači 10 godina pre) išao Zg-Sa i Bg-Sa (mislim i dalje do Ploča) je bio avion za svoje vreme.

Svašta je ovde bilo avion za svoje vreme, al psst! Čuće te neki domaćin, biće belaja.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:23 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko

Ne znam za tu Avalu


Okacio je Maxa sliku.. (na ovoj strani ako imas 200 po strani)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:34 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Zašto ne reći jednostavno: komunizam je (pre svega) ekonomski neodrživ i nakaradan sistem, koji se u srpskom narodu jače primio nego kod nekih drugih. Da sad ne elaboriramo razloge, ima ih dosta.


Odakle vam bre to uverenje da se kod Srba primio komunizam više nego kod drugih?
Pričali smo o odnosu Srba prema tvorcima komunizma, partizanima, njih su Srbi odmah oduvali, a oni Srbe potom kažnjavali. Nije tu nikad bilo ljubavi.

A i kad su zavladali otpor, opozicija, disidenstvo je bilo najjače među Srbima, u Beogradu.
Ne u Zagrebu, ne u Ljubljani, nego u Beogradu.
I kako se to komunizam primio među Srbima?
bene_geserit bene_geserit 21:39 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Sledeći put kad bodeš tamo da jašeš i besiš čamuge sa onim belim čaršafom i bakljom da slušaš paćljivo šta ti priča onaj tvoj blogoklokan a ne da se brukaš ovde.

Aha, rešili smo da sjebemo blog.
OK, sledeći put kad budeš silovao decu po haustorima da se setiš Božjih Zapovesti i šta čeka pedofile kad odu Bogu na istinu.
freehand freehand 21:43 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

bene_geserit
Sledeći put kad bodeš tamo da jašeš i besiš čamuge sa onim belim čaršafom i bakljom da slušaš paćljivo šta ti priča onaj tvoj blogoklokan a ne da se brukaš ovde.

Aha, rešili smo da sjebemo blog.
OK, sledeći put kad budeš silovao decu po haustorima da se setiš Božjih Zapovesti i šta čeka pedofile kad odu Bogu na istinu.

Čekaj, stani -zbunio si me! silovanje dece - koja to beše božija zapovest?!
bene_geserit bene_geserit 21:48 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

koja to beše božija zapovest?

Eto ti sad, a malopre se izdaje za poznavaoca. Pitaj 'romog dabu, on se razume u tematiku.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:55 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

alselone

Hvala za ovaj prilog diskusiji. Po programu se vidi kakva je bila drzava.
U ovom Kino oku sigurno je bio i Profesor Ajdacic.
milisav68 milisav68 22:06 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko
freehand

Vozio sam se i ja pre 15 godina, taj voz se zvao Avala i ne postoji već neko vreme.

A i bio je krš i kad na West banhofu pređeš iz bilo čega čime si došao odnekle u to čudo e to je bio civilizacijski šok. Inače, socijalna arhitekturaje zaista uznapredovala do polusveta na čelu svega.

Ne znam za tu Avalu, ali Olimpik koji je od OI '84. pa nadalje (znači 10 godina pre) išao Zg-Sa i Bg-Sa (mislim i dalje do Ploča) je bio avion za svoje vreme.

Meni je sad bezveze da kažem, da je bravar učio da bude bravar (i kako se prave vagoni) u AD Jasenica, dok još nije došao na vlast.

Bar tako kaže legenda.

Kako se sklapaju avioni nije mogao direktno da uči, pošto je bio sa druge strane fronta.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:07 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko


Zašto ne reći jednostavno: komunizam je (pre svega) ekonomski neodrživ i nakaradan sistem,

Kad se negdje dogodi komunizam onda cemo moci procjenjivati taj sistem, sada mozemo samo pricati o pokusajima putovanja prema njemu.
Licno mislim da ti pokusaji nisu imali puno sanse da uspiju jer su imali previse mocnih protivnika.
gedza.73 gedza.73 22:24 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Licno mislim da ti pokusaji nisu imali puno sanse da uspiju jer su imali previse mocnih protivnika.

Izgleda da ste premalo protivnika pobili. Nije da se niste trudili ali izgleda uvek pretekne neki pojedinac.

Ima jedna poučna priča iz okruženja. Baš tih koji su uterivali komunizam i prevaspitavali protivnike. Uveče ti u logoru upravnik ili neko od stražara da ogledalce. To znači da se te noći ogledaš poslednji put u životu. Cele noći čekaš smrt. Od batina.

'Lepi' vam ti pokušaji. Prosto je čudo što ne uspevaju.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:45 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man

kad sam prvi put video vozača autobusa ss urednom frizurom, u čistoj beloj košulji i sa sunčanim naočarama pomislio sam, ima nade.
Slika vozača je bila, brkovi, masna kosa i onaj šoferski kožni kaput.

O vozacima, kao i jos o mnogo cemu drugom, ti malo znas.
Izdvojis jednu situaciju iz mnostva, proglasis je pravilom i onda na tome gradis svoju istinu.
Evo jednog primjera. Ja na putu u kvaru, nailazi kolega Srbin, koji me inace pozdravlja sa brateee. Svirne, digne tri prsta i prodje. Malo kasnije nailazi kolega Hrvat kojeg bas puno i ne poznajem, zaustavlja se i pomaze mi da otklonim kvar. Da sljedim tvoju logiku mogao bih Srbe proglasiti djubradima a Hrvate svecima.
Ali, ja nemam tu tvoju logiku.
I jos nesto.
Kozni soferski kaput ne diraj. Sto je svajcarski noz medju nozevima taj kaput je medju odjevnim predmetima, ukljucujuci i postelju.


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:53 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

O vozacima, kao i jos o mnogo cemu drugom, ti malo znas.


Grešiš, ali nema veze.
Pričao sam o autobusima ofarbanim u mrtvačke boje i vozačima tih autobusa sa masnom kosom i kožnim kaputom.
Ne o vozačima kamiona, oni su sami u svom kaminonu pa me baš briga kako će da izgeldaju i šta oblače, ali kad voziš ljude red je da obezbediš da im ambijent i vozač budu prijatan prizor.
Ali to komunistiam nije bilo važno, za njih je lepo bilo štetna kategorija.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:19 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man
O vozacima, kao i jos o mnogo cemu drugom, ti malo znas.


Grešiš, ali nema veze.
Pričao sam o autobusima ofarbanim u mrtvačke boje i vozačima tih autobusa sa masnom kosom i kožnim kaputom.
Ne o vozačima kamiona, oni su sami u svom kaminonu pa me baš briga kako će da izgeldaju i šta oblače, ali kad voziš ljude red je da obezbediš da im ambijent i vozač budu prijatan prizor.
Ali to komunistiam nije bilo važno, za njih je lepo bilo štetna kategorija.

Vozio sam autobus 10-ak godina u firmi koja je imala oko 60 autobusa ofarbanif u plavo-bjelu boju a vozaci i kondukteri su nosili tamno-plave uniforme, svjetle kosulje i kravate, istina, vecina sa lastisom. Dobijali smo uniforme dva puta godisnje, zimske i ljetne. Mogao bih sad da ti nabrojim boju autobusa 15-ak firmi u Jugoslaviji i nesto se ne sjecam tih mrtvackih boja. Mislim da je najcesce koristena kombinacija plave i bjele boje.
angie01 angie01 23:23 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ne znam da li si nekad pratila diskusije na drugim sajtovima po inostranstvu.. ja jesam americke i bogami je u dlaku isto kao ovde. Oko politike, spoljne i unutrasnje, oko istorije - leti perje.


uopste mi nije bila ideja da uporedjujem bilo sta- komentarisala sam vrlo konkretnu stvar, koja nema veze sa zucnom raspravom,...ja nemam nista protiv drugacijeg misljenja, ali imam protiv nekorektnog odnosa, vredjanja, ucitavanja stalkiranja, bulinga i slicnih zabava- koje su ovde, kao i na slicnim osbiljnim platformama zabranjene disklejmerom, upravo da ne bi bila losa autmofera i da se izmedjuostalog, ne bi povredjivali clanovi zakona kojima ovakvi mediji podlezu.


Ako mislis da je to nasa specijalnost ili ovog bloga, varas se.


naravno da nije, i nase i mnoge strane virtuelne razgovaraonice imaju koloritna desavanja, ali to ne znaci da je stanje redovno,...pa i zadruge i parovi upravo nude takav milje kao prihvatljiv.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:28 26.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

15-ak firmi u Jugoslaviji i nesto se ne sjecam tih mrtvackih boja.


Pomenuo sam užičku raketu, dumreš kad ih vidiš, litas Požarevac, strela Valjevo, sve sivilo, lasta je još bila i podnošljiva, hajd i Autoprevoz Čačak.
apacherosepeacock apacherosepeacock 00:17 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

angie01
Ne znam da li si nekad pratila diskusije na drugim sajtovima po inostranstvu.. ja jesam americke i bogami je u dlaku isto kao ovde. Oko politike, spoljne i unutrasnje, oko istorije - leti perje.


uopste mi nije bila ideja da uporedjujem bilo sta- komentarisala sam vrlo konkretnu stvar, koja nema veze sa zucnom raspravom,...ja nemam nista protiv drugacijeg misljenja, ali imam protiv nekorektnog odnosa, vredjanja, ucitavanja stalkiranja, bulinga i slicnih zabava- koje su ovde, kao i na slicnim osbiljnim platformama zabranjene disklejmerom, upravo da ne bi bila losa autmofera i da se izmedjuostalog, ne bi povredjivali clanovi zakona kojima ovakvi mediji podlezu.


Ako mislis da je to nasa specijalnost ili ovog bloga, varas se.


naravno da nije, i nase i mnoge strane virtuelne razgovaraonice imaju koloritna desavanja, ali to ne znaci da je stanje redovno,...pa i zadruge i parovi upravo nude takav milje kao prihvatljiv.


Zivot nije fer plej, najcesce, pa tako ni medjuljudski odnosi u sta spadaju i diskusije i razmena misljenja.

Ja se ne bih pozivala na disklejmere toliko, zato sto su oni samo ovlas smernica u diskusijama na netu, mislim, nije to slovo zakona..

Ono sto je nedopusteno spada u domen nekih pretnji ili odavanja identiteta (osim ako se ucesnik sam ne potpise imenom i prezimenom) adrese i tako nekih licnih podataka..

Ostalo je, u disklejmeru, manje vise kao sto rekoh, smernica - poziv na uctivost u diskusiji i nista drugo.

Da se stvarno diskusije drze disklejmera po svim tackama slabo bi se razgovor slobodnije odvijao a ucesnika bi bilo na nekom minimumu.

Ne mogu se diskusije ukalupiti do te mere jer bi u tom slucaju komentari izgledali kao neki skolski sastavi na temu. A to nije cilj ovakvih pricaonica.

Moje misljenje.
angie01 angie01 00:30 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Zivot nije fer plej, najcesce, pa tako ni medjuljudski odnosi u sta spadaju i diskusije i razmena misljenja.


nije to ta prica- nego je vise vezana za ono da je ambijent odraz onoga kakvi smo mi, mi ga pravimo.


Ja se ne bih pozivala na disklejmere toliko, zato sto su oni samo ovlas smernica u diskusijama na netu, mislim, nije to slovo zakona..


pa ovo nije bas tacno, jer se disklejmer poziva na neke tacke zakon o informisanju kome ovaj medij pripda i podleze istom,...a isto tako neki ozbiljni net portali vrlo vode racuna o pravilima koja su postavili- znaci, ili hoces, ili neces,...

ali se uopste ne radi o pozivanju na disklejmer- nego rakoh sta mislim o tom maniru, koji je u krajnjoj liniji oterao vecinu pristojnih i normalnih,...malo po malo, samo neko nece vise na taj nacin da ucestvuje-i ima pravo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana