Nauka| Sport| Tehnologija| Umetnost| Život

Prepoznavanje talenta

Dragan Pleskonjic RSS / 23.05.2020. u 10:17

Kako prepoznati nadareno i talentovano dete u ranom periodu? Koji su to znaci, lične karakteristike, aktivnosti, načini ponašanja, potezi, postupci koji pokazuju da dete ima talenat za određenu oblast: nauku, umetnost, sport, jezike, matematiku, tehnologiju, medicinu i slično?

Čuo sam veliki broj ličnih priča od poznanika i prijatelja na ovu temu. Čuo sam i neke od priča u razgovoru sa dečjim psiholozima, učiteljima, nastavnicima, trenerima, mentorima. Ima dosta i slaganja i neslaganja oko metodologija.

Kako biste vi testirali talenat kod deteta u ranom periodu? Da li je nužno da dete bude fizički pored vas? U situaciji pandemije, kada su putovanja ograničena, da li se to može uraditi „na daljinu", testom preko mobilnog ili sličnog uređaja, barem u preliminarnoj fazi trijaže?

Pomognite diskusijom, savetima, linkovima na relevantne resurse iz ove oblasti i eksperte koji se time bave.

Unapred hvala svima na konstruktivnim predlozima. 

 

Atačmenti



Komentari (429)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 14:56 24.05.2020

Re: Bonus pitanja

angie01
A ako mu dodamo malo mašinskog učenja i veštačke inteligencije?


:),...rekoh vec, verujem da ce u bliskoj buducnosti sve biti moguce,...sada recimo ne znam- ne baratam tim info- da li je moguce prepoznati emociju, kreativnost i sl. neki bas specifican deo izuzetnosti,

I da li će u tom unapređenom mašinskom svetu uopšte biti potrebno prepoznavanje talentovanih ljudskih bića
angie01 angie01 15:50 24.05.2020

Re: Bonus pitanja

I da li će u tom unapređenom mašinskom svetu uopšte biti potrebno prepoznavanje talentovanih ljudskih bića




...da li ce uopste biti potrebna ljdska bica.
maksa83 maksa83 16:16 24.05.2020

Re: Bonus pitanja

A inace, probala test, nije baš jednostavan.
Tempo me malo namučio.

I ja sam tu bio najgori, onaj melodic discrimination mi je 118, Beat alignment 87 (katastrofa, mada tu realno znam da sam najtanji) a music perception 110, ukupni IQ 105.

Nadao sam se boljem.
zilikaka zilikaka 16:57 24.05.2020

Re: Bonus pitanja

maksa83
A inace, probala test, nije baš jednostavan.
Tempo me malo namučio.

I ja sam tu bio najgori, onaj melodic discrimination mi je 118, Beat alignment 87 (katastrofa, mada tu realno znam da sam najtanji) a music perception 110, ukupni IQ 105.

Nadao sam se boljem.


Ma isto.
Melodic Discrimination: 115
Mistuning Perception: 126
Beat Alignment: 95
ukupno 112

Sin razbio prvo, imao 149 il tako nekako, valjda sve tačno, al opet ga ostalo unazadilo. U proseku 126.

Teško se na tom testu zarađuju poeni.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:06 24.05.2020

Re: Bonus pitanja

За темпо сам знао да сам најгори, 96, ово остало није испало лоше, препознавање фалша 114, разликовање мелодије 134, укупно 115.
bene_geserit bene_geserit 19:28 24.05.2020

Re: Bonus pitanja

Zato što je svako automatizovano ocenjivanje teško sranje. Sve što smo dobili automatizacijom testova je da smo zamenili razumevanje prepoznavanjem i to su svi oni testovi sa ponuđenim kratkim odgovorima. Još ako bismo ubacili u sve to i softver sa svojim shvatanjima, potpuo pogrešno bismo i učili i ocenjivali.

Ja sam veliki protivnik i pismenog ocenjivanja, tamo gde može usmeno, a kamoli automatizovanog softverom.

Jel ti pričaš o prijemnom ili o ispitima ? Za prijemni je broj ljudi preveliki tako da je neko pisano testiranje neophodno, makar u prvom krugu (kao prvi stepen eliminiacije).
Samo sam rekao da bi adaptivno testiranje bilo bolje od SAT-eva, pošto bi stvarno mogao da napraviš diferencijaciju u onih top 1% ili top 3%.
Ali to ne znači da bi to bilo jedino testiranje i da bi usmeni deo nestao.
mesan mesan 19:32 24.05.2020

Re: Bonus pitanja

zilikaka
Teško se na tom testu zarađuju poeni.

Nikako mi se nije dalo da uradim test do kraja proteklih nedelja, sad moram da bih vas utešio svojim neminovno groznim skorom, ipak sam ja gluvać --- nego ne sikirajte se, profesionalni džez basista sa Berkli diplomom na čijem sam jućubu* čuo za ovaj test ima skor negde 120-130...


*Adam Neely --- vrlo bistar i fin dečko koji nudi eklektični edutainment i uvid u profesionalno muziciranje u NYC.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:30 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Mistuning: 99
Melodic Discr: 110
Beat Align: 133

IQ: 114.

Mislio sam da sam bolji u ovom mistuningu, a dosta lošiji u tempu (radio sam davno onaj neki test kad treba da nastaviš sa klikovima u zadatom tempu i uvek sam tu bio relativno loš).

I šta sad, da batalim klavir, ili da uprem još jače? Srećom da nema test pevanja...

Moja nastavnica klavira kaže da sve to nema mnogo veze, to jest da i tempo i raspoznavanje tjuna i pogotovu intervala može da se usavrši vežbom. Jedino ne može apsolutni sluh da se nadomjesti, ali to čoveku ni ne treba za bavljenje muzikom. Sad, možda samo oće da mi uzme pare...


zilikaka zilikaka 08:33 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Beat Align: 133

De si ritmičaru. Ti naihtan ko metronom.

nask nask 14:26 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

105, 93, 115. Bit nikako da naučim, u horu nam dirigent daje bit, bitno je da manje falširam od proseka.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:22 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

U diskriminaciji sam najbolja, tuning srednje zalosno, ali beat - ritam mi je jaca strana a na testu tek preko 100.

Sve u svemu nisam zadovoljna uopste, bolje da sam stavila slusalice i posutirala muza i macke iz sobe.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:15 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Плеки, нешто корисно и за тебе из ове дискусије о музичмом тесту, мада највероватније већ знаш. Овај музички тест има три дела и, очигледно, по редослеу по ком смо пријавили реѕултате, та су три дела случајно распоређена код сваког испитаника. Мислим да су у питању иѕбегавање замора и избегавање ефекта редоследа, јер ако се код свих испитаника, рецимо, мелодија остави за крај, онда ће сви испитаници бити најуморнији на том делу и можда имати ниже оцене од реалног. Случајан распоред пегла вакве проблеме у просеку (поједини испитаници су и даље подложни ефекту замора на последљем делу, али просечне оцене по деловима су балансиране). Слично, можда један део теста помаже/одмаже код следећег, па је за избегавање ефекта редоследа, у просеку, најбоље давати делове по случајном редоследу.
maksa83 maksa83 16:21 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Овај музички тест има три дела и, очигледно, по редослеу по ком смо пријавили реѕултате, та су три дела случајно распоређена код сваког испитаника.

Ja primećujem da je otpr. 90% (ne samo ovde) podbacilo na delu sa taktom, a meni je on upao drugi po redu, tako da očigledno da većina tu škripi, ili verovatno za to treba više malo ozbiljnijeg muzičkog treninga, nije dosta rodila-me-majka.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:49 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

marco_de.manccini

Da, ovo je korisno saznanje. Hvala!
Rekao bih da ovaj muzički test online ima prilično smisla, po svemu što sam ovde pročitao. Bez ambicije da se napravi nešto što će biti boga_pitaj_kako_precizno, ali kao neka mala trijaža bi moglo da posluži, uz dodatne testove kasnije. Izazov je u tome što je potreban širok obuhvat, a to je fizički neostvarivo u realnim uslovima.

Da dodam, zapanjujuće je koliko precizno mogu da se odrede karakteristike ličnosti i predvidi ponašanje recimo samo na osnovu komentara, lajkova i klikova na linkove na društvenim mrežama. Ako tome dodamo sugestiju od psihologa i trenera da, recimo, karakter određuje sportistu (ali i neke druge oblasti) u velikoj meri, onda online ponašanje i testovi dobijaju na značaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:35 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

zilikaka
Beat Align: 133

De si ritmičaru. Ti naihtan ko metronom.



Da, izgleda da je bolje da batalim klavir i prebacim se na bubnjeve!

Samo, ovaj test je dosta zeznut zato što nije samo potrebno da detektuješ šta jeste šta nije u tjunu/tempu, meni to nije nikad bilo problem, nego da odrediš šta je više out of... A mislim da sam bio lošiji u tom prvom testu jer sam se u početku zgrčio i pokušavao da na uvo analitikom odredim šta se više razlikuje, i sad nešto je očigledno a nešto baš i nije, i onda sam prešao na osećaj, ko džedaj, i onda su odgovori bili tačniji. Sad bi bilo zanimljivo da uradim test ponovo, pa da vidim gde sam stvarno, to jest koliko je od svega bilo čisto nabadanje u kome sam imao sreću.

E, dao sam i ženi da uradi test, ona je kao klinka i srednješkolka svirala violu u školskim orkestrima, mislim nije bila slavna ali je nisu izbacili. A za violu i violinu baš treba sluha, za razliku od recimo klavira. IQ = 75. Ona kaže da je to zato što viole nije niko hteo da svira (i violiste svi vole da zajebavaju), pa je zato nisu izbacili... Ali je, na primer, ona mene razbila baš u tempu na onom testu koji sam pomenuo da sam radio (tamo moraš da "tapkaš" u zadatom taktu recimo pola minuta nakon što stane metronom, i da ostaneš u istom tempu, da ne ubrzavaš ni ne usporavaš), a na ovom je bila dosta lošija.



marco_de.manccini marco_de.manccini 19:06 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Ja primećujem da je otpr. 90% (ne samo ovde) podbacilo na delu sa taktom, a meni je on upao drugi po redu, tako da očigledno da većina tu škripi, ili verovatno za to treba više malo ozbiljnijeg muzičkog treninga, nije dosta rodila-me-majka.

Ја сам мислио да су бројке нормализоване, да је 100 за просек (чак су и нацртали нормалне криве на крају кад су давали резултате). За себе знам да сам ту труба. Што се тиче родила-ме-мајка, ја, лаички, мислим да је ритам у тој категорији и да, од датих категорија на тесту, ту најмање можеш да поправиш тренингим. Укратко, нема ми спаса.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:11 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Da, izgleda da je bolje da batalim klavir i prebacim se na bubnjeve!

признај да си повезао на осцилоскоп!
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:12 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

E, dao sam i ženi da uradi test, ona je kao klinka i srednješkolka svirala violu u školskim orkestrima, mislim nije bila slavna ali je nisu izbacili. A za violu i violinu baš treba sluha, za razliku od recimo klavira. IQ = 75. Ona kaže da je to zato što viole nije niko hteo da svira (i violiste svi vole da zajebavaju), pa je zato nisu izbacili...

Код избора инструмента има много елемената који уопште нису у вези са слухом или талентом. Неки инструменти су просто популарни, рецимо клавир и виолина, па је ту конкуренција већа, а неки, нпр. дувачки са изузетком трубе, већини деце су испод радара. Неки инструменти су скупи или захтевају доста простора, па не могу сви родитељи да их набаве (рецимо клавир или харфу). Неки инструменти, рецимо чело, сувише су кабасти да их дете само цима на час, па неко треба да га вози и довози. Мислим да труба захтева мало већи капацитет плућа, па нисам видела да је свирају млађи од 12-13 година. Нечији родитељи су свирали или свирају неки инструмент, па га већ имају у кући, то је најчешће клавир или виолина.

У Србији углавном деца свирају један инструмент, па или оставе, или заволе и наставе. У Енглеској није реткост да се уче два или три инструмента паралелно, па дете тако има прилику да види шта му највише лежи. Са друге стране, у Србији се много више пажње посвећује солфеђу.

Ја мислим да без обзира на таленат, свој деци треба пружити прилику да уче инструмент, чак и ако су исподпросечни. Свирање, посебно заједничко, је велико задовољство, као што су нпр. скијање или играње тениса, које људи упражњавају и у њима уживају иако нису шампиони.
maksa83 maksa83 19:33 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

marco_de.manccini
Da, izgleda da je bolje da batalim klavir i prebacim se na bubnjeve!

признај да си повезао на осцилоскоп!

C-c, osciloskop se kad treba da se izbaždari povezuje na Paju.
rodni rodni 19:59 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

maksa83
marco_de.manccini
Da, izgleda da je bolje da batalim klavir i prebacim se na bubnjeve!

признај да си повезао на осцилоскоп!

C-c, osciloskop se kad treba da se izbaždari povezuje na Paju.

Kako on može da baždari osciloskop, kada sam nije baždaren?!
zilikaka zilikaka 20:11 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Са друге стране, у Србији се много више пажње посвећује солфеђу.

Da, jer se ide na klasično muzičko obrazovanje gde pre svega moraš umeti da pročitaš napisano.
Jednom su ovde pričali Beba i Bili, i složili se da se rupe u solfeđu pisle osete na instrumentu (tipa ne znaš da brojiš i sl.)
Za muziciranje koje ne podrazumeva obavezan notni tekst ne mora tako.
A izbor instrumenta?
Vrlo često zavisi i od raspoloživog osoblja.
Mog sina recimo skoro isterali iz muzičke odmah u predškolskom jer je bio nemiran. Onda se javila jedna profesorka da ga uzme kod sebe. Tako je dospeo na violinu. Da je ona predavala drombulje, to bi sviro.
Na kraju mu glavna disciplina ispala baš solfeđo, jer je uz najmanje truda moglo najviše da se postigne.
cassiopeia cassiopeia 20:26 25.05.2020

Re: Bonus pitanja



Baš mi bilo zanimljivo da radim test. Ja inače nosim slušni aparat na oba uha, a radila sam bez slušnog jer mi nezgoodno da stavim ove obične slušalice. Sebe smatram totalno nemuzikalnom, a dobila ove rezultate:

Melodic discrimination: 88
Mistuning perception: 108
Beat alignment: 99

Ukupni IQ 99

Koja mi je dijagnoza...ovako gluvoj?
nask nask 20:47 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Music IQ test

Mada mogli bi da porade malo na vlastitom jezičkom IQ


zilikaka zilikaka 20:54 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

Koja mi je dijagnoza..

Ubila si.
cassiopeia cassiopeia 21:13 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

zilikaka
Koja mi je dijagnoza..

Ubila si.




A volim da pevam.
zilikaka zilikaka 21:22 25.05.2020

Re: Bonus pitanja

cassiopeia
zilikaka
Koja mi je dijagnoza..

Ubila si.


A volim da pevam.

Nemoj da ti padne na pamet da se toga odrekneš.
To je bre lek za dušu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:57 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

marco_de.manccini
Da, izgleda da je bolje da batalim klavir i prebacim se na bubnjeve!

признај да си повезао на осцилоскоп!


Jednom davno sam sam naštimovao klavir, ali eto, iz tuning testa - jedva 99 poena...

(za klavir sam malo varao, to jest koristio sam štimalicu za gitaru, za početne tonove, one oko middle C, jer nemam apsolutni sluh, a posle dalje relativno, i nije ispalo toliko loše, moglo je da se svira na njemu ako nisi baš velika cepidlaka, ili nemaš ovaj tuning IQ >120. Ali tada je malo falilo da donesem spectrum analyzer sa posla, da mu nanu naninu. Klavir je živa stvar, onaj ram se malo savija kako zatežeš žice i onda naštimuješ jednu oktavu, pa pređeš na drugu, središ je, ali ova prva se blago raštima. Ili ga ostaviš preko noći i sutra zvuči drugačije. Ali, dobro, i taj klavir je bio sranje, mada nije bio totalno raštimovan, trebalo mi je sigurno par nedelja rada, svaki dan pomalo).


edit: evo i crveno na belo da ne pomisli neko da baronišem ovde nešto. Nači, "Dogodine na Evroviziji!"

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:11 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

cassiopeia


Baš mi bilo zanimljivo da radim test. Ja inače nosim slušni aparat na oba uha, a radila sam bez slušnog jer mi nezgoodno da stavim ove obične slušalice. Sebe smatram totalno nemuzikalnom, a dobila ove rezultate:

Melodic discrimination: 88
Mistuning perception: 108
Beat alignment: 99

Ukupni IQ 99

Koja mi je dijagnoza...ovako gluvoj?


Odlično, ja da ti kažem!

(do ovog testiranja mislio sam da sam ispodprosečno muzikalan, a sad vidim da sam promašeni Mocart ili bar Metronom, lično)

Počeo sam (sa mojom klinkom) da učim da sviram klavir pre nekoliko meseci, ovako pod stare dane i samo hoću da kažem da veoma uživam u svemu tome i već vidim napredak, i svakome ko ima prilike, i zanima ga, toplo bih preporučio da proba.

Imam jedan čas nedeljeno sa nastavnicom u lokalnoj muzičkoj školi, i domaći koji mi zada toliki da moram svaki dan da vežbam bar oko pola sata, da bih do sledećeg časa dostigao koliko toliko prihvatljiv nivo i tako prešao na sledeću lekciju. Nije to nivo konzervatorijuma u SSSR-u, naravno, ali nije ni skroz neozbiljno.

I mislim da mi sad dosta pomaže osnovno muzičko obrazovanje još iz osnovne škole, sa kojim su nas mučili u onom komunističkom kazamatu, pogotovu solfeđo, mada to sve sad radim ponovo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 01:22 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Jednom davno sam sam naštimovao klavir, ali eto, iz tuning testa - jedva 99 poena...


Sigurno si ga onda osobito nastimovao.. (na radost gluvima)

(do ovog testiranja mislio sam da sam ispodprosečno muzikalan, a sad vidim da sam promašeni Mocart ili bar Metronom, lično)


Sta ja onda da kazem kad sam za sat vremena skinula po sluhu na klaviru celu strofu People are strange Morisona Dzima. (a klavir je bio solidno rastimovan)
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:28 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

apacherosepeacock
Jednom davno sam sam naštimovao klavir, ali eto, iz tuning testa - jedva 99 poena...


Sigurno si ga onda osobito nastimovao.. (na radost gluvima)


Pa meni je dobro zvučao!
apacherosepeacock apacherosepeacock 01:31 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

srdjan.pajic
apacherosepeacock
Jednom davno sam sam naštimovao klavir, ali eto, iz tuning testa - jedva 99 poena...


Sigurno si ga onda osobito nastimovao.. (na radost gluvima)


Pa meni je dobro zvučao!

E to li je
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:32 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

apacherosepeacock
Jednom davno sam sam naštimovao klavir, ali eto, iz tuning testa - jedva 99 poena...


Sigurno si ga onda osobito nastimovao.. (na radost gluvima)

(do ovog testiranja mislio sam da sam ispodprosečno muzikalan, a sad vidim da sam promašeni Mocart ili bar Metronom, lično)


Sta ja onda da kazem kad sam za sat vremena skinula pom sluhu na klaviru celu strofu People are strange Morisona Dzima.


Klavir ti je tu samo smetao!
zilikaka zilikaka 09:54 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Sta ja onda da kazem kad sam za sat vremena skinula po sluhu na klaviru celu strofu People are strange Morisona Dzima. (a klavir je bio solidno rastimovan)

Ujbt!
Nego, kad otvaramo dušu, mene su rezultati testa neprijatno iznenadili.
Ono, znam da sam sa tempom uvek kuburila al sam očekivala veći prosek.
Sa sluhom znam da stojim odlično, da umem po želji da pevam falš, dižem intonaciju, da u uglavnom i umem da počnem tačno odakle treba, bez instrumenta il escajga, al mašina kaže drugačije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:56 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Ono, znam da sam sa tempom uvek kuburila al sam očekivala veći prosek.

Kad nisi imala 'vakog učitelja:

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:24 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Sa sluhom znam da stojim odlično, da umem po želji da pevam falš

Mislim da falširanje nije umeće rezervisano samo za one sa odličnim sluhom.

Ja sam, manje-više, očekivao rezultate koje sam dobio, ritam kljakav, a ovo ostalo bolje, s tim što sam mislio da sam bolji na falšu nego na melodiji, kad ono obrnuto. U svakom slučaju, prihvatam konačnu ocenu -- suviše muzikalan da bi bio basista.
zilikaka zilikaka 17:48 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Mislim da falširanje nije umeće rezervisano samo za one sa odličnim sluhom.

Da, uglavnom je za one druge.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:53 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Ja sam, manje-više, očekivao rezultate koje sam dobio, ritam kljakav,


Pa kad nijedna pesma u testu nije bila u neparnom ritmu.
zilikaka zilikaka 18:49 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Pa kad nijedna pesma u testu nije bila u neparnom ritmu.

E, da, to stvarno ima veze. Sve im neki kljakavi ritmovi, nigde srca.




srdjan.pajic srdjan.pajic 19:04 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

zilikaka
Pa kad nijedna pesma u testu nije bila u neparnom ritmu.

E, da, to stvarno ima veze. Sve im neki kljakavi ritmovi, nigde srca.



Jes, pa da krenemo da lomimo inventar i penjemo se po stolovima, niko test ne bi trezan završio.

Zato je onaj Whiplash gore u klipu u 7/4, ako sam ja to dobro čuo.
mesan mesan 21:18 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

marco_de.manccini
мислим да је ритам у тој категорији и да, од датих категорија на тесту, ту најмање можеш да поправиш тренингим.

Интересантно.

Донедавно нисам знао да је могуће одбубњати полиритам 99:100, тј. 100 равномерних удараца левом руком паралелно са 99 десном (при темпу од 300bpm, односно тих 100 удараца траје 20 секунди).
Ствар обичне вежбе, ево објашњења и после 13:45 оригинал+успорени снимак који потврђују успех:

YOUTUBE video 99:100 poliritam, Shawn Crowder



Често се чује од добрих ритмичара да непрестано ”лупају” неки ритам телом или мислима, штагод радили --- као Бади Рич, или најлуђа прича на ту тему од басисте Виктора Вутена: слуша метроном па изађе из собе рецимо да направи чај покушавајући притом да утули свесно бројање у глави, па се онда врати до собе и на пар корака испред почне да ”лупа” на осећај и нада се да ће затећи метроном у синхрону са својим лупањем.

Додуше он је најмлађи од петорице браће музичара с којима је свирао, почео бас са 2 године --- но ти само вежбај сваки дан
zilikaka zilikaka 21:40 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

Често се чује од добрих ритмичара да непрестано ”лупају” неки ритам телом или мислима

Ma ko i svuda, trening.
Evo, ja sam recimo popravila rezultat ritma u drugom pokušaju za čak 20. Išao test kao prvi i probala da se koncentrišem, žmurila. Mnogo su onda stvari jasnije.
I na drugom testu melodije sam bila bolja za 18. Tu mi tek sve bilo jasno ko dan.
E, onda telefonski poziv, pa se vratila da odradim falš na brzinu, računam tu sam jaka....i bubnem za skoro 30 dole.
Dakle, ljudi, sve je stvar posvećenosti i vežbe!
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:03 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

zilikaka

Nego, kad otvaramo dušu, mene su rezultati testa neprijatno iznenadili.


I ja sam prilicno razocarana svojim rezultatima testa.

Da sam muzikalna, znam, u toliko horova sam birana nije to problem, da imam apsolutni sluh - nemam, ne mora to niko da mi kaze znam i sama, ali ocekivala sam mnogo bolje rezultate na testu.

Mada, bila sam strateski ometana od ukucana dok sam test radila i to bez slusalica. Probacu ako me ne bude mrzelo da ponovo uradim ovog puta u miru i tisini i sa slusalicama - pretpostavljam, ocekujem, malo bolji rezultat u svakom slucaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:08 26.05.2020

Re: Bonus pitanja

zilikaka
Често се чује од добрих ритмичара да непрестано ”лупају” неки ритам телом или мислима

Ma ko i svuda, trening.
Evo, ja sam recimo popravila rezultat ritma u drugom pokušaju za čak 20. Išao test kao prvi i probala da se koncentrišem, žmurila. Mnogo su onda stvari jasnije.
I na drugom testu melodije sam bila bolja za 18. Tu mi tek sve bilo jasno ko dan.
E, onda telefonski poziv, pa se vratila da odradim falš na brzinu, računam tu sam jaka....i bubnem za skoro 30 dole.
Dakle, ljudi, sve je stvar posvećenosti i vežbe!


I meni je u sobu ušlo dete da nešto pita baš kad sam krenuo sa ovim prvim testom. Šteta što nema ponavljanja tih muzičkih klipova pre nego što daš konačan odgovor, inače, mislim da bi rezultati bili dosta bolji, vrbovali bi me za dirigenta.

Iače slabo čujem niske frekvencije, odvajkada, tako da basista nikad ne bih mogao da budem, ali da lupam po kantama, to kanda mogu.

alselone alselone 21:35 24.05.2020

Je l' tu Nikvet

Da mu pokažem kako jež jede hranu za mačke.
Uhvatila ga mafija iz ulice u dvorištu pored.

nikvet pn nikvet pn 09:23 25.05.2020

Re: Je l' tu Nikvet


Ауу како ти завидим, јеж у дворишту је право благо, чисти гамад. Плус што дању спава ноћу шушка и плаши лопове, помисле саће неко чичиште са танџаром из заседе да их скемба па бегају.
nikvet pn nikvet pn 09:28 25.05.2020

Re: Je l' tu Nikvet


Иначе видео сам смука. Црн ко зифт, сјајан, танак, гладан, дужи од метра. Гледали смо се минут-два док је проценио безбеднији правац да збрише; која је то брзина, елеганција, тишина; сјајан комад природе. И другог на путу између два села, скоро два метра дугачак, исто танак и гладан али светло-смеђ; како то весла по асвалту као муња; прелепо.
alselone alselone 19:04 26.05.2020

Re: Je l' tu Nikvet

Ауу како ти завидим, јеж у дворишту је право благо, чисти гамад. Плус што дању спава ноћу шушка и плаши лопове, помисле саће неко чичиште са танџаром из заседе да их скемба па бегају.


Ima ih par komada u komšiluku, vrzmaju se iz jednog placa koji je zapušten jer su stanari zbrisali u Njemačku. Neku noć je jedan ušao u pogrešno dvorište pa je pašće podivljalo, a to je onaj veliki dlakavi kineske rase, probudio je dva bloka kuća lajanjem.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 07:53 25.05.2020

Sestre Polgar, šah

Priča o sestrama Polgar je interesantna sa stanovišta talent - trud, vežba. Voleo bih da je prokomentarišemo.

Jedan od brojnih tekstova se može naći ovde.
nask nask 13:51 25.05.2020

Re: Sestre Polgar, šah

I danas sve njih pobedi šahovski softver, ono 10:0.

Malo ozbiljnije, ja se ne bih zalagao da se Polgarov sistem primeni na opštu populaciju, neće se svima dati da postanu vrh u nečemu, tako da se tom metodom većinom stvaraju neizlečivo isfrustrirani ljudi. Talenat, rad, genijalnost ... sve je to lepo ali bez sreće nema ništa u životu. Ne kažu džabe Italijani: bolje bez kurca nego bez sreće.
nsarski nsarski 16:31 25.05.2020

Re: Plivanje

Negde gore se pominjalo plivanje, pa da se nadovežem.
Ne verujem da u fizičkim predispozicijama može da se nađe algoritam koji će preko interneta da ustanovi nečiji talenat.

Nekom prilikom sam delio kancelariju sa jednom Kineskinjom, matematičarkom. Kancelarija velika, nismo jednodrugom smetali, a i povremeno smo sarađivali. Jednog dana dok smo sedeli svako za svojim stolom i problemom koji smo rešavali, ona odjednom veselo reče: "Naučila sam!" Pitam je šta je to naučila. Kaže: "Naučila sam da plivam, evo sada preko interneta". Pitam je, naravno, da li je ikad skočila u bazen. Ona kaže da nije, ali zna, naučila je, šta sve treba da se uradi. Toliko o tome.

Dakle, plivanje. Jedna moja drugarica, Splićanka, je bila trener plivača početnika dok je živela u Splitu. Ispričala mi je ovu priču. Kaže: "uzmemo decu iz osnovne škole i sve ih pobacamo u bazen. Neki se dave, neki jedva drže nos iz vode, ali preživljavaju, neki mlataraju rukama, neki se održavaju bolje. Onda pokupimo one bolje iz više škola pa ih opet bacimo u bazen. Neki se tek održavaju, neki malo bolje, a neki baš drže ramena iznad vode. E, te poslednje izaberemo i njih učimo da plivaju.
Kad svi ovi nauče da plivaju pristojno, neki bolje, neki lošije, među njima biramo one koji imaju šampionski, borilački mentalitet. Ostale eliminišemo, bez obzira koliko dobro plivaju. Ove šampione na kraju izaberemo i posvetimo vreme i trud da od njih nešto napravimo."
E, sad, kako napraviti onlajn algoritam za ovo, nisam pametan.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:03 25.05.2020

Re: Plivanje

nsarski
Negde gore se pominjalo plivanje, pa da se nadovežem.
Ne verujem da u fizičkim predispozicijama može da se nađe algoritam koji će preko interneta da ustanovi nečiji talenat.

...
E, sad, kako napraviti onlajn algoritam za ovo, nisam pametan.


Slažem se. Pade mi na pamet skolastika i ona priča "koliko konj ima zuba".

Pomenuh gore u komentaru sugestiju od psihologa i trenera da, recimo, karakter određuje sportistu (ali i neke druge oblasti) u velikoj meri, pa onda online ponašanje i testovi dobijaju na značaju. Kažu da prvih 5-10 na Olimpijadi imaju fizičke sposobnosti i karakteristike koje se često razlikuju u manje od 1% (nisam siguran da sam dobro zapamtio broj). Međutim, ono što mi je ostalo upečatljivo je da ih odvaja karakter tj. crte ličnosti i da su takvi testovi vrlo važni. Neki kažu: to je razlika "u glavi". Takve testove mogu da urade online.

Druga stvar, čovek koji mi je pričao kako se mere fizičke karakteristike i koliko je ta tehnologija napredovala, me je prilično fascinirao. Praktično mere svaki mišić, kost, pokret, snagu, brzinu, refleks... Čak se rade genetske analize, uključujući i porodične. Tako se priča.

Dodatni detalj: oni koji se testiraju mogu, u današnje doba, lako da naprave i pošalju snimke pa onda neko stručan analizira.

Žao mi je što par njih sa kojima sam pričao na ovu temu nisu raspoloženi da pišu ovde. Prezauzeti su.

Ukratko: može dosta da se sazna i proveri raznim testovima unapred. Kada se suzi izbor, onda se prelazi na direktan kontakt.

Naravno, nijedan metod ne garantuje potpunu tačnost i uvek su moguće greške, bitno je da su u granicama prihvatljivih.
nask nask 19:48 25.05.2020

Re: Plivanje

uzmemo decu iz osnovne škole i sve ih pobacamo u bazen.

Tako je otprilike sa džudom u Japanu, iz te mase klinaca isplivaju oni koji imaju fizičke i mentalne predispozicije za taj sport. Mislim da je uspeh naše košarke velikim delom zasnovan na tome, mnogobrojna baza koja ozbiljno upražnjava taj sport plus zbog velikih uspeha u prošlosti letvica je postavljena dosta visoko. Ako se ne varam Šveđani i Norvežani imaju relativno najviše uspešnih sportista, a jedno od objašnjenja je to što se njihova deca ozbiljno bave raznim fizičkim aktivnstima od ranih dana i primena najnovijih saznanja iz oblasti ljudske fiziologije.
milisav68 milisav68 21:32 26.05.2020

Re: Plivanje

Međutim, ono što mi je ostalo upečatljivo je da ih odvaja karakter tj. crte ličnosti i da su takvi testovi vrlo važni. Neki kažu: to je razlika "u glavi". Takve testove mogu da urade online.

Mogu, ali neće biti baš-baš verodostojni zato što nema publike.

Zato je sport specifičan, traži hladnu glavu, ruku/nogu, dok pun stadion/hala nešto "radi".

Nigde nisu velika očekivanja kao u sportu.
rade0000 rade0000 11:39 25.05.2020

kako li prepoznati

Vidi se to odmah po detetu da li je smotano ili ne.
da li brzo deluje ili ne kada mu na primer kazete dodaj mi tu krpu! Ako je odmah doda bez po govora bice od njega nesto a ako se vuce nema od toga nista.

budjelar budjelar 12:05 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

A ako usput priupita: "Što ti treba krpa, šta ćeš da radiš sa njom?"

Je li to dobar ili loš znak?
docsumann docsumann 12:16 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

a ako kaže - uzmi je sam?

budjelar budjelar 12:29 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

Ili te opauči krpom po njonjari uz "prikladan" komentar.
nask nask 13:24 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

Ili te opauči krpom

A pre toga krpu dobro namokrio.
zilikaka zilikaka 14:50 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

budjelar
A ako usput priupita: "Što ti treba krpa, šta ćeš da radiš sa njom?"

Je li to dobar ili loš znak?

Ili još bolje, zašto ja?
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:27 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

nask
budjelar

ili te te opauči krpom po njonjari uz "prikladan" komentar

A pre toga krpu dobro namokrio.




Definitivno ce od takvog nesto biti..
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 17:16 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

Jedna od zanimljivosti ovog mesta i bloga je što se nikada ne zna u kom smeru će diskusija da ode.
zilikaka zilikaka 17:40 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

I što garant neće ići u smeru u kojem je autor koncipirao.
rodni rodni 18:17 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

Dragan Pleskonjic
Jedna od zanimljivosti ovog mesta i bloga je što se nikada ne zna u kom smeru će diskusija da ode.

Zna se, zna!
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:36 25.05.2020

Re: kako li prepoznati

Da, možda se i zna. Verovatno ste u pravu. To me podseti na jedan dijalog koji sam "imao sa osobom" koju ću skraćeno zvati ML i pokušaću da prepričam dijalog.

• ML: Ti ono beše pišeš na blogu B92?
• Ja: Da, pomalo. Ranije sam više pisao, sada sam smanjio.
• ML: Zanimljivo mesto, imao sam dobar eksperiment.
• Ja: Da?
• ML: Pa to mi bio izvor za proučavanje prirodnih jezika i NLP (Natural Language Proccessing) za moju mašinu.
• Ja: Kakvu mašinu?
• ML: Pa znaš ono, mašinsko učenje, pa učiš mašinu da piše, sastavlja smislene rečenice, nešto kao chat-bot pa malo više od toga.
• Ja: I?
• ML: Pa lepo ispalo. Uspeo sam da naučim mašinu stilu pisanja priličnoh broja blogera i komentatora.
• Ja: Hm… zanimljivo. I šta sa tim?
• ML: Pa znaš kako. Recimo mogu da pustim da mašina piše komentare i da 80%, a možda i više od toga, ne provali da li piše baš taj bloger ili moj robot.
• Ja: Hm… Zanimljivo.
• ML: Ima još jedna zanimljivost.
• Ja: Da?
• ML: Onako usput mašinica primetila neke koji slično pišu.
• Ja: I šta sa tim?
• ML: Pa cenim da su to isti ljudi sa po dva ili više nikova na blogu.
• Ja: Opa! Zanimljivo.

#nijesedesilo, ali ne znači da i neće u neko dogledno vreme.
milisav68 milisav68 21:14 26.05.2020

Re: kako li prepoznati

docsumann
a ako kaže - uzmi je sam?

Onda je lenj.
bene_geserit bene_geserit 01:18 26.05.2020

Milane, jel si video

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:20 26.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
da su Unz banovali na Facebooku i Googlu.
Sramota.


A zbog čega?

I šta ćemo sad?
Kako se Sputnjik drži?
bene_geserit bene_geserit 22:28 26.05.2020

Re: Milane, jel si video

A zbog čega?

Pa zbog izbora. Bukvalno.
Znači nisu naveli razlog niti je na sajtu bilo skorije nešto posebno, a još sinhronizovano od strane Googleta i Facebooka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:01 27.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
A zbog čega?

Pa zbog izbora. Bukvalno.


Što, jel da ne proturaju lažne vesti i teorije zavere širokim narodnim masama? Ako je to, onda mogu i da zatvore radnju pošto im je to srž biznis modela, a bez gugla i fesjbuka se to neće tako lako širiti.

Ili su opet srali nešto antisemitsko?




bene_geserit bene_geserit 00:20 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Što, jel da ne proturaju lažne vesti i teorije zavere širokim narodnim masama

Ove komunjare, samo bi da zabranjuju. Probajte malo da da se takmičite sa svojim bullshit idejama u poštenoj tržišnoj utakmici.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:49 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
Što, jel da ne proturaju lažne vesti i teorije zavere širokim narodnim masama

Ove komunjare, samo bi da zabranjuju. Probajte malo da da se takmičite sa svojim bullshit idejama u poštenoj tržišnoj utakmici.



Misliš - da se bace na izmišljanje teorija zavere i širenje lažnih vesti, dakle straha i mržnje, pa ko pobedi na poštenoj tržišnoj utakmici, pobedio je. Nah, ima interesantnijih stvari u životu da se rade.

edit: zezanje na stranu, ne kapiram šta je tačno problem? Jel ne možeš da dođeš do njihovog sadržaja, i da se, hm, uzdižeš? Koliko ja vidim sve uredno radi, i sajt i pretraga na guglu, na fesjbuk ne zalazim pa ne znam (zapanjen bih bio ako ti tamo zalaziš, ili se plašiš nečeg drugog, da trampovci neće dobiti dovoljno fejk njus droge pa će nam na vlas doći onaj senilni) ali cenim - to je privatna firma, valjda mogu da puštaju ili teraju koga hoće i iz bilo kog razloga koji im padne napamet.

bene_geserit bene_geserit 01:32 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

to je privatna firma, valjda mogu da puštaju ili teraju koga hoće i iz bilo kog razloga koji im padne napamet

Ma naravno, to naviklo na cenzuru pa mu normalno.
Postoji nešto što se zove "Section 230 legal immunity" koji daje imunitet takima kao što su Facebook ili Google od privatnih tužbi, dogle god su platforme u pitanju i ne edituju sadržaj (u šta spada i cenzura iz kojeg god razloga).
Po trenutnoj situaciji imaju i jare i pare, i zaštitu od tužbi i uređuju sadržaj kako hoće, što ne bi trebalo da može. Cenim potrajaće do prve ozbiljnije tužbe.
Ili do nekog executive ordera koji će da tera do Vrhovnog Suda.
bene_geserit bene_geserit 01:32 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Ili su opet srali nešto antisemitsko?

Usput, Ron Unz je polu-Jevrej (odrastao u kući u kojoj se pričao yiddish), Andrew Breitbart je takođe Jevrej (usvojen od jevrejske porodice kad je imao 3 godine, završio Hebrew school, imao Bar Mitzvah).
Dokle više te retardirane etikete kako njihovi mediji (ili koje su osnovali) promovišu anti-semitizam.
maksa83 maksa83 07:28 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Usput, Ron Unz je polu-Jevrej (odrastao u kući u kojoj se pričao yiddish), Andrew Breitbart je takođe Jevrej (usvojen od jevrejske porodice kad je imao 3 godine, završio Hebrew school, imao Bar Mitzvah).

I Pavle Bihali (od milošte Zighajli) je Jevrejin, pa mu to ništa ne smeta da bude to što jeste.

Zyklon B je isto napravio Jevrejin, to je duga i zanimljiva priča.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:35 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit

За Пајића је вероватно прерадикалан, али теби може бити интересантан чланак

America's Delusional Elite Is Done (ЛИНК)

оног Bronze Age Pervert-a чија је књига Bronze Age Mindset била прилична сензација. (Човек је иначе нешто као филозофски Банкси, успева да остане тајанствен.)
alselone alselone 07:39 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

За Пајића је вероватно прерадикалан, али теби може бити интересантан чланак America's Delusional Elite Is Done (ЛИНК) оног Bronze Age Pervert-a чија је књига Bronze Age Mindset била прилична сензација. (Човек је иначе нешто као филозофски Банкси, успева да остане тајанствен.)


Danas naletim na tviteru na film o New York City blackout of 1977.


Link sa slikama.

Kaže kako je nestalo struje pa je stoka izašla na ulice i shvatila da može da pljačka redom i podmeće požare. Podmetnulo preko 1000 požara. Slovima: hiljadupožara.

Kod nas ukralo troje patika, pisalo se o tome 10 godina.

Nisam gledao, ali moram pogledati.
nsarski nsarski 08:43 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Kaže kako je nestalo struje pa je stoka izašla na ulice i shvatila da može da pljačka redom i podmeće požare. Podmetnulo preko 1000 požara. Slovima: hiljadupožara.


I ne samo kad nestane struje. Nekako se iste decenije desile neverovatne snežne mećave na Istočnoj obali. Sve zatrpano, ne može da se prođe nigde, policija blokirana. E, onda su počele pljačke po šoping centrima. Znam da je strašna situacija bila u gradu Vašingtonu, ali taj novinski izveštaj ne mogu da nađem (nisam se mnogo ni trudio, istina). Evo izveštaja o sličnim događajima u Baltimoru koji je u neposrednoj blizini.

Hundreds Are Arrested in Baltimore After Looting Spree Follows Snowfall


principessa_etrusca principessa_etrusca 09:54 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

principessa_etrusca
bene_geserit

За Пајића је вероватно прерадикалан, али теби може бити интересантан чланак

America's Delusional Elite Is Done (ЛИНК)

оног Bronze Age Pervert-a чија је књига Bronze Age Mindset била прилична сензација. (Човек је иначе нешто као филозофски Банкси, успева да остане тајанствен.)


Да поделим и један BАР-ов интервју (све изречено у добро извежбаном Борат-спику који користи и у својим подкастима).

Milan Novković Milan Novković 11:34 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
Što, jel da ne proturaju lažne vesti i teorije zavere širokim narodnim masama

Ove komunjare, samo bi da zabranjuju. Probajte malo da da se takmičite sa svojim bullshit idejama u poštenoj tržišnoj utakmici.

Video, kod njih svakodnevno svratim par puta.

Samo pobrkali ste lončiće i ti i Srki, tj strane sveta - Unz je levlje i od Fejsa i Googla (znam da vam to nije bitno nego se družite tu u lokalu ti i Srki, vučete za kike

Naravno, ima tone takvih primera - Toni Bler je bio udesno od Tačerovke, npr.

Recimo ono što je zajedničko i tebi i Srkiju je da odobravate liberalno, kod tebe divno i kvalifikovano i kvantifikovano kao "poštena tržišna utakmica"

E sad, pošto ste vi agilno-pristojni ljudi (tj strogi ali pravedni) apsolutno ću da vas zloupotrebim da bih uradio nevezani osvrt na liberalnost.

Ako ste gledali film The Last Supper, tu ima i Popera i svašta, pa se dotiče te unilateralne, ne recipročne forme liberalnosti - imaš takvih na blogu nekoliko, neumorno su i nezajažljivo glasni u borbi za svoje slobode na blogu, ali sistematski kenjaju po slobodama drugih da iznose mišljenja sa kojima se ovi unilateralni liberali ne slažu.

Pojava spada u kategoriju "mrtve dogme", ali te razne orijentacije su toliko "sluđene" danas i deklarativno levo-desno, konzervativno-progresivno, (politička) korektnost u stvari više ništa ne znače - polimorfni alat za zadovoljavanje potreba, kako kome zatreba
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:56 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Usput, Ron Unz je polu-Jevrej (odrastao u kući u kojoj se pričao yiddish), Andrew Breitbart je takođe Jevrej (usvojen od jevrejske porodice kad je imao 3 godine, završio Hebrew school, imao Bar Mitzvah).


Ne umem to da objasnim, ali pretpostavljam da su obojica imali teška detinjstva.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:57 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Kod nas ukralo troje patika, pisalo se o tome 10 godina.


Pa da, to je bio retko viđen slučaj da je vlast organizovala patriotski miting, moleban, protest, sa svim polugama moći i sile u svojim rukama, sa visokim zvanicama iz sveta politike, crkve, kulture, dobro, ovog dela nacionalističke orjentacije, i onda se desilo to divljanje. Nisu samo patike pale za odbranu nacionalnog interesa, polupano je pola grada, pa je onda zapaljena i ambasada, zamalo i još jedna, poginuo čovek u njoj, sa sve pripadnicima SAJ-a koji su stajali tu pored i mirno posmatrali, a nisu mlatili demonstrante i slučajne prolaznike bejzbol palicama kao onomad nekoliko godina ranije na Terazijama i kod Brankovog mosta, oću da kažem nije da nisu mogli ili umeli. Zato se to i pamti toliko.

A ovo, NY'77, jebi ga, anarhija omogućena elementarnom nepogodom, od tog se svaka država plaši, ova se pokazala naročito slabo u to vreme, mada vidim da su posle poapsili skoro sve izgrednike, osiguranje pokrilo štetu.

bene_geserit bene_geserit 18:46 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

теби може бити интересантан чланак

Jeste fin članak, hvala.
bene_geserit bene_geserit 21:01 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Unz je levlje i od Fejsa i Googla ...
te razne orijentacije su toliko "sluđene" danas i deklarativno levo-desno, konzervativno-progresivno, (politička) korektnost u stvari više ništa ne znače - polimorfni alat za zadovoljavanje potreba, kako kome zatreba

Unz je mix svega i svačega, ne verujem da leva ili desna deklaracija tu znači mnogo. Ako nešto preovlađuje to je liberalnost onako kako to desničari vide.
Ali šta god da je Unz, cenzura uvek stiže sa leve strane političkog spektra.
Milan Novković Milan Novković 21:44 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
Unz je levlje i od Fejsa i Googla ...
te razne orijentacije su toliko "sluđene" danas i deklarativno levo-desno, konzervativno-progresivno, (politička) korektnost u stvari više ništa ne znače - polimorfni alat za zadovoljavanje potreba, kako kome zatreba

Unz je mix svega i svačega, ne verujem da leva ili desna deklaracija tu znači mnogo. Ako nešto preovlađuje to je liberalnost onako kako to desničari vide.
Ali šta god da je Unz, cenzura uvek stiže sa leve strane političkog spektra.

Daleko od toga.

Cenzura stiže od interesnih grupa kojima "prilike" ne odgogovaraju, a imaju kontrolu nad polugama cenzure.

Po tebi bi Klintonovi bili levo od centra, ginu od brige za ljude i kad im uzmu dal stotine miliona u fondaciju sad u "dobročinske" svrhe, pa 90% ode na "troškove".

Klintonka je "liberal" zato što samo u tom prostoru može da juri glasove, tuđim novcem.

Kod vas tu ni deklarativno nije retka odrednica "konzervativni demokrata", i meni se čini da su takvi najčešći na svetu - tj bratija pri vrhu političkih piramida.

U stvari tema je besmislena - svako ko se bori za presto, u celom belom svetu, je ono što može da priušti a da mu i joj odgovara - ama baš niko neće podriti svoje šanse zbog šireg dobra.

Pa vidi Faučija, 80 godina, bori se ko lav za još neku crkavicu za penziju.

A tek Buševi, ili Gosn Čejni - ne znam dal da grebeš ispod površine na njihovu podršku "slobodi štampe" - a sve "go" konzervativac.

Nema liberala i poštenih u vrhunskoj politici, samo face zamrznute u osmeh kobajagi people-loving monstruma, uglavnom, sigurno ima izuzetaka, samo treba da is isčeprkamo.

Pošten čovek, i kad bi dobacio do samog vrha, ali još samo treba taj jedan korak da napravi ima sledeći problem: resurse za taj poslednji korak možeš da dobiješ samo i od velikog broja ozbiljnih zlikovaca oko tebe, sa kojima moraš da praviš dilove, a armija zlikovaca i ljubav prema narodu ne idu zajedno.

Kasno je u 89., 90., ili 97. (ne proslavismo mu rođendan juče, the Kisindžeru) skinuti se i sa potrebe za prolivanjem tuđe krvi, a kamoli strasti za kontrolom drugih - ona mu dođe ko dečja igra.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:47 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
теби може бити интересантан чланак

Jeste fin članak, hvala.

Он је тајанствен лик, наслућујем да ради у академији. Тотално је политички некоректан, са хомеровским етосом, а његова самиздат књига, Bronze Age Mindset, која је интелигентно и тотално outrageous штиво, стекла је извесни култни статус.




bene_geserit bene_geserit 23:34 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

to je bio retko viđen slučaj da je vlast organizovala patriotski miting ... Zato se to i pamti toliko.

Pamti se "toliko" kod libtarda podložnih medijskim manipulacijama.
U USA imaš divljake koji nešto kao protestvuju a u stvari demoliraju i pljačkaju okolo svaki čas, evo ovih dana takođe.
bene_geserit bene_geserit 23:52 28.05.2020

Re: Milane, jel si video

Po tebi bi Klintonovi bili levo od centra

Dal su Klintonovi lažniji levičari ili Buševi lažniji desničari je prilično mrtva trka, i jes dosadna tema, i ja malo konvoluciono razmišljam tu, slažem se (tipa, levičari su oni koji se zalažu za cenzuru => xxx => yyy => zzz => za cenzuru se zalažu uvek levičari).

Nego kad si pomenuo "Little Fires Everywhere", kako možeš da gledaš bilo šta gde glumi Kerry Washington ? Ona je toliko živcirajuća sa onim napumpanim kolagenskim usnama i glumatanjem da je posle minut i po hoću da skočim u bunar ako nastavim da gledam. Iako sam Skandal izdržao celu jednu sezonu, ali mislim da sam razvio alergijsku reakciju na nju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:31 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

Pamti se "toliko" kod libtarda podložnih medijskim manipulacijama.


Ne znam šta je u toj priči tačno "medijska manipulacija" (znam da sam libtard  - ja ). Jel se možda nešto od toga nije desilo kako sam opisao? To je bilo baš velika sramota za zemlju i vlast. Pazi, još sam bio fin da ne pomenem onog čarlijevog tunjavog morona koji samo što se nije svojom višljuškicom (iz naci-salona) izbo na bini, mada se drao kao da jeste. Ono je stvarno bilo ludilo, za posmatranje, mada, realno, da nije bilo tog paljenja ambasada, razbijanja grada i krađe patika, nekako čitav događaj ne bi bio zaokružen, kao celina.

A to da i ovde kod nas vole da koriste prilku da opelješe dragstor, mahom ova sirotinja iz getoa, to stoji. Bio je nedavno onaj juruš na šoping mol tu kod vas u Kaliforniji, sad za vreme karantina, nestalo papira za dupe, pa krenula panika. Mislim, bruka.

Nego, i dalje ne znam zašto kmečiš oko tog tvog unz agregatora djubreta, na koji ideš po mišljenje, evo i Milanče kaže da i dalje neometano ide tamo nekoliko puta dnevno (kao na WC) i da sve i dalje uredno radi, to jest ništa nije cenzurisano, niko nije uhapšen, sem osnivača, ali to pre dosta glodina zbog muvanja na berzi.







bene_geserit bene_geserit 02:28 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

niko nije uhapšen, sem osnivača, ali to pre dosta glodina zbog muvanja na berzi.

Šta li ti lupetaš, kakvo hapšenje Ron Unza i muvanje na berzi ?
Čovek je završio Harvard (Bachelor of Arts degree in physics and ancient history) i radio postdiplomske iz fizike na Cambridge i Stanfordu, bio softveraš, osnovao svoju firmu, i imao manje više neuspešnu političku karijeru (nije prošao na Kalifornijskim izborima), i uređivao konzervativnu političku štampu. Prilično živopisan lik.
i dalje ne znam zašto kmečiš oko tog tvog unz agregatora djubreta, na koji ideš po mišljenje, evo i Milanče kaže da i dalje neometano ide tamo nekoliko puta dnevno

Da znaš, zašto li tek ovi u Srbiji kmeče nešto oko medija ?
Kad je cenzura tako fina pojava kad je na tvojoj strani. Samo ne zaboravi da ćurak može i da se okrene pa ćeš onda ti da kmečiš.
rodni rodni 07:11 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

srdjan.pajic
Pamti se "toliko" kod libtarda podložnih medijskim manipulacijama.


Ne znam šta je u toj priči tačno "medijska manipulacija" (znam da sam libtard  - ja ). Jel se možda nešto od toga nije desilo kako sam opisao? To je bilo baš velika sramota za zemlju i vlast. Pazi, još sam bio fin da ne pomenem onog čarlijevog tunjavog morona koji samo što se nije svojom višljuškicom (iz naci-salona) izbo na bini, mada se drao kao da jeste. Ono je stvarno bilo ludilo, za posmatranje, mada, realno, da nije bilo tog paljenja ambasada, razbijanja grada i krađe patika, nekako čitav događaj ne bi bio zaokružen, kao celina.

A to da i ovde kod nas vole da koriste prilku da opelješe dragstor, mahom ova sirotinja iz getoa, to stoji. Bio je nedavno onaj juruš na šoping mol tu kod vas u Kaliforniji, sad za vreme karantina, nestalo papira za dupe, pa krenula panika. Mislim, bruka.

Nego, i dalje ne znam zašto kmečiš oko tog tvog unz agregatora djubreta, na koji ideš po mišljenje, evo i Milanče kaže da i dalje neometano ide tamo nekoliko puta dnevno (kao na WC) i da sve i dalje uredno radi, to jest ništa nije cenzurisano, niko nije uhapšen, sem osnivača, ali to pre dosta glodina zbog muvanja na berzi.





Nije Tunjavi moj toliko zbog sebe, nego zbog totalne bede bilo koga ko bi (je) stao prema njemu.
Nego, kada ga već pominješ - nisam bio na tom mitingu (niti na jednom u životu - ni pod Faraonom Titom, ni na Titinim sletovima gde su se mladi i bla, bla, bla, ...), pa ti sigurno znaš šta je Tunjavi tada pogrešno rekao ... daj siže!
Ali vidim da i dalje veruješ kako je baš Tunjavi (a ne neko drugi) režirao krađu nekoliko pari patika i paljenje ambasada?!
To mu je baš koristilo - do jaja.
Što bi rekao Bene --- nema to, to što MSM utuvi 'levacima' u glavu, to je nepoderivo.
Jebote!
alselone alselone 07:18 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

polupano je pola grada


I kerovi jeli trudnice?

A ovo, NY'77, jebi ga

Ovo bukvalno sve govori, dobri moj Pajo.
alselone alselone 09:33 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

Protestors Criticized For Looting Businesses Without Forming Private Equity Firm First


Opet se ubijaju tamo ko poludeli. Zapalilo i policijsku stanicu, čouveče.
Kakav treći svet, ne verujem.

alselone alselone 09:54 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

Policajci zbrisali iz policijske stanice.


alselone alselone 10:04 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

Ljudi sa puškama kao iz igrica slobodno šetaju gradom i "čuvaju prodavnice".

LINK 1


LINK 2

Milan Novković Milan Novković 10:53 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
niko nije uhapšen, sem osnivača, ali to pre dosta glodina zbog muvanja na berzi.

Šta li ti lupetaš, kakvo hapšenje Ron Unza i muvanje na berzi ?
Čovek je završio Harvard (Bachelor of Arts degree in physics and ancient history) i radio postdiplomske iz fizike na Cambridge i Stanfordu, bio softveraš, osnovao svoju firmu, i imao manje više neuspešnu političku karijeru (nije prošao na Kalifornijskim izborima), i uređivao konzervativnu političku štampu. Prilično živopisan lik.
i dalje ne znam zašto kmečiš oko tog tvog unz agregatora djubreta, na koji ideš po mišljenje, evo i Milanče kaže da i dalje neometano ide tamo nekoliko puta dnevno

Da znaš, zašto li tek ovi u Srbiji kmeče nešto oko medija ?
Kad je cenzura tako fina pojava kad je na tvojoj strani. Samo ne zaboravi da ćurak može i da se okrene pa ćeš onda ti da kmečiš.

Srki se definitivno Emsiemsovao, i zafrkava - fin lik, ovlaš nestašan, al što manje čita i manje zna jača su mu virtuelna ubeđenja

Možda ga žene tirjanišu kod kuće (moj sindrom) pa dolazi ovde kod drugara

Btw, priča se da Ron priprema veliki članak na temu Covid19 kao biološko oružje - on ima tu nezgodnu narav da jako mnogo pročita, pre nego što u detalje nešto napiše.
Milan Novković Milan Novković 10:57 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

bene_geserit
...
Nego kad si pomenuo "Little Fires Everywhere", kako možeš da gledaš bilo šta gde glumi Kerry Washington ? Ona je toliko živcirajuća sa onim napumpanim kolagenskim usnama i glumatanjem da je posle minut i po hoću da skočim u bunar ako nastavim da gledam. Iako sam Skandal izdržao celu jednu sezonu, ali mislim da sam razvio alergijsku reakciju na nju.

Ja nisam gledak Skandal.

A ovde je taman za ulogu, i jest, što bi ti rekao, specifična

Odgledao 6 epizoda - meni odlično
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:26 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

Šta li ti lupetaš, kakvo hapšenje Ron Unza i muvanje na berzi ?


Ma, pobrkao sam ga sa onim drugim vašim glasnogovornikom, iz ZeroHedža (jebote koliko se namnožilo tih agregatora smeća i inspiratora white supremacista, ne moš povatati ko je ko, sem ako kao Milanče ne ideš tamo bar sedam puta dnevno ). Svejedno, izvinjavam se čestitom Unzu, nije on hapšen, nego ovaj drugi kolega.

Da znaš, zašto li tek ovi u Srbiji kmeče nešto oko medija ?
Kad je cenzura tako fina pojava kad je na tvojoj strani. Samo ne zaboravi da ćurak može i da se okrene pa ćeš onda ti da kmečiš.



Znači, nije cenzurisan taj tvoj unz, i ko hoće time da se truje može slobodno, do mile volje. Tako da i dalje ne razumem ovo tvoje kmečanje.
bene_geserit bene_geserit 17:29 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

Ne tupi Pajiću više.
Cenzura u 21. veku je kad ne mogu da te nađu kad rade search u Gugletu ili kad dobijaš upozorenja i čuda kad klikćeš na nešto na Facebook-u, ne pravi se lud.
Iako ne želim da se slično desi sranjima koje ti pratiš, zbog tebe lično ne bi bilo loše da malo osetiš i na svojoj koži.

A to što si iskopao neki navodni insider trading za osnivača Zero Hedge-a od pre 30 godina, koji nije rezultirao ni zatvorom, je čisto tupljenje. Čuj hapšen.
floki floki 18:14 29.05.2020

Re: Milane, jel si video

пајићу, у односу на оно цнн смеће где ти идеш по своје мишљење, унз је библија

иначе је код руса исто општи пичвајз - редитељ михалков је имао своју емисију на неком ваљда државном каналу, па је ту мало постављао питања око гејтса и руских банкара (који су сви пајићеве оријентације), па су му одмах укинули емисију тамо, остао само тјуб...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana