Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Život

PODACI SU OSNOV POBOLJŠANJA POLOŽAJA LGBTI

WBinSerbia RSS / 26.05.2020. u 08:43

Maske, dugački redovi pred piljarnicama i fizička udaljenost među ljudima postali su naša nova normalnost. Osim što se stotine hiljada ljudi razbolelo i mnogo njih umrlo od KOVID-a 19, ova pandemija je teško pogodila milione ljudi koji su izgubili posao i time sredstva za život. To se posebno odnosi na najugroženije grupe koje su se i pre toga suočavale sa velikom diskriminacijom i izopštenošću iz društva.  

 

U zemljama zapadnog Balkana dobro su nam poznati takvi rizici kojima su pogođeni Romi, ljudi sa posebnim potrebama, kao i pripadnici LGBTI. Nejednakosti kojima su ovi ljudi bili izloženi samo će se uvećati u vreme pandemije, pa će im biti još teže da ostvare prava na osnovne usluge, uključujući i zdravstvene i socijalne usluge. A to sa svoje strane dovodi do rizika od većih podela u zdravstvu, obrazovanju, ili zapošljavanju. Zato treba da osiguramo da se i tim pitanjima vodi računa kao deo reakcije na pandemiju KOVID-a 19.

 

Svetska banka, zajedno sa Azijskom razvojnom bankom (ADB) i Evropskom bankom za rekonstrukciju i razvoj (EBRD) i Inter-američkom razvojnom bankom (IDB) bila je domaćin virtualnih diskusija obeležavajući Međunarodni dan protiv homofobije, transfobije i biofobije (IDAHOTB) https://www.worldbank.org/en/events/2020/05/04/idahotb-2020 I dok je dominantna tema diskusije među predstavnicima razvojnih organizacija, vlada, akademaca i LGBTI aktivista bio odgovor na pandemiju KOVOD-a 19, izdvojilo se pitanje pojedinačnih i konkretnih podataka o seksualnoj orijentaciji i polnoj pripadnosti kako bi se problem bolje razumeo i kako bi se preduzele mere protiv socijalne i ekonomske izopštenosti pripadnika LGBTI grupe..

 

Na zapadnom Balkanu Svetska banka je prva prikupljala pojedinačne podatke o seksualnoj orijentaciji i polnom identitetu (SOG).[1] Na osnovu toga i drugih istraživanja vidimo da su pripadnici LGBTI u celom regionu suočeni sa visokim nivoom diskriminacije, izopštenosti i nasilja. Trećina ispitanika među LGBTI bilo je izloženo nasilju, a čak polovina transrodnih osoba imala je takva iskustva i oni predstavljaju najugroženiju grupu.

 

Podaci su bili posebno korisni za razumevanje negativnog uticaja pandemija na seksualne i polne manjine: 12 posto pripadnika LGBTI koje smo anketirali ne ide na neophodne preglede iz straha od diskriminacije zdravstvenih radnika prema njima. Istraživanje je pokazalo da tek trećina pripadnika LGBTI u Srbiji[2] smatra da im je zdravstveno stanje dobro, dok 55 odsto ukupnog stanovništva smatra da im je zdravlje dobro. U transrodnoj grupi, ispostavilo se, stanje je još gore jer samo njih 18 posto smatra da su dobrog zdravlja. Samoprocena lošeg ili vrlo lošeg zdravlja progresivno raste među pripadnicima LGBTI koji su siromašni (11 posto), jako siromašni (14 posto) ili ekstremno siromašni (20 posto), prema pet posto pripadnika LGBTI u ukupnom uzorku.

 

Ovi i drugi podaci pomoći će i nama i našim partnerima da izgradimo društvo koje inkluzivnije i otpornije, naročito u odgovoru na pandemiju KOVID-a 19 i njene socijalne i ekonomske posledice u regionu. Svetska banka ostaje posvećena da pomaže u prikupljanju SOGI podataka i drago mi je da ćemo nastaviti da radimo istraživanja na zapadnom Balkanu posvećena ekonomskoj ceni izopštavanja ove grupe, a ta istraživanja će se zasnivati na SOGI u Srbiji.  

 

 

 



Komentari (540)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 07:12 01.06.2020

Re: Predlog

Ne može više ni da se prošeta selom u proleće od atomizera koje jašu neki u kosmonautskim odelima

Kaciga sa filterima. Privatnici otac i sin proizvode. Ferarijev komšiluk


Ima još jedna firma čiji je vlasnik žena. Preduzimljiva i predusretljiva. U glavi sve od , nabavke repromaterijala, proizvodnje, sistema filtracije, marketinga, prodaje...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:23 01.06.2020

Re: Predlog

principessa_etrusca
newimprovedtadejus

s ovim se ne slažem sasvim..
većina namirnica ima i ukus i miris (a vrlo vjerovatno i sastojke)..

Просто је немогуће да исти укус и мирис има плод који сазри на дрвету на сунцу и онај који "сазрева" у пластичнон паковању. Зато и верујем да то важи и за хранљиве састојке.
Наравно, тиме што нам је све доступно током целе године, морамо се нечега и одрећи и не можемо очекивати да авокадо или манго из лондонске самопослуге има исти укус и мирис као авокадо или манго убран са дрвета или купљен на локалној пијаци у Замбији или Калифорнији.


pa nemaju isti ali imaju vrlo dobar..
meni je recimo i banana i mango kakav se prodaje i jede u Indiji skoro pa nejestiv..
presladak..
ja sam prosto navikla na umjerenije ukuse (kakvi su prisutni i u Srbiji)..
tako da mi je van pameti diskusija kako je ukus banane koja se jede u EVropi nedopustivo loš dok je prava stvar samo u Indiji..
valjda ti je jasno da ti je analiza nenaučna blago rečeno..
moram priznati da nikad nisam jela borovnice koje je neko sam uzgojio ali jesam svo ostalo bobičasto voće i nisam stekla utisak da se radi o redovima veličine ako uopšte ima razlike u ukusu maline koje su moji imali na vikendici (a zaista je bila odlična) i ove koju ovde kupim..
dakle rekla bih da ti tu prosto iznosiš svoja osjećanja po pitanju ukusa voća i povrća a čini ti se da se radi o argumentima..


naravno, ako neko zna više o hranjivosti voća sazrelog do kraja na grani i onog ubranog zelenog pa sazrjevanog u vještačkim prilikama.. neka kaže..
sadržaj šećera sigurno je viši u vožu sazrelom na grani..
no da li je to za nas i dobro?
ne bih rekla da ja i ti znamo odgovor..


e sad što se tiče tvog promišljanja na temu šta je moralno jesti a šta nije..
podsjeća me na mudrosti ovih zagovarača spaljivanja zemlje do temelja jer korona..
uski, preuski vidici, želja da se drugima nametne nekakva svoja ubermoralnost a istom prilikom druge proglasi za moralno nedostojne..
a sve gurajući nezaustavljivo nazad..
rječju nepromišljena politika bez sagledavanja ni cilja ni sredstava ni poslijedica..
mi prosto ne živimo više kao yeoman farmeri (gulaj), podjela rada je davno odvela do nivoa kad ne može svako da sam svojom pameću (a pogotovo ako ista nije posebno velika) dokuči kako bi trebalo da se organizuje rad, ishrana, trgovina, produktivnost..
dosjeli smo i u društvo u kom o većini stvari možeš sam da odlučiš.. u svoje ime..
ali da agituješ i propagiraš a da ne sagledavaš ni najsitniji lični ugao problema..
e to je stvarna bolest današnjeg društva..
a ne banana dovezena iz Indije


principessa_etrusca principessa_etrusca 10:29 01.06.2020

Re: Predlog

hoochie coochie man
Шта је циљ високе продуктивности?


Pogledaj stvar ovako:
Hrana se proizodi na zemljištu, a njega je sve manje i manje (šire se gradovi, putevi, pruge, pustinje...) a ljudi, kojima treba hrana sa tog zemljišta, je sve više.
Kako osim povećanjem količine hrane proizvedene po jedinici površine zemljišta, obezbediti sve više hrane sa sve manje zemljišta?

Проблем није у недостатку земљишта, већ у начину како се користи.

Са једне стране смо све бољи у проналажењу начина да оплеменимо пустиње (види нпр. Израел) и друго неплодно земљиште (постоје рецимо нове веома ефикасне методе десалинације), а са друге, код нас се нека од најбоље земље у Европи не наводњава или је чак у парлогу.

А количина хране која се глобално произведе је довољна да ниједна популација не гладује, па ипак, преко 20.000 људи умре од глади и неухрањености свакога дана. Закључак је да нам не треба више хране, већ боља расподела.

На другој страни постоји проблем обиља неквалитетне хране чије је конзумирање довело до експлозије гојазности, шећерне болести, срчаних обољења итд. Закључак је да нам не треба више хране, већ квалитетнија храна.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:06 01.06.2020

Re: Predlog

principessa_etrusca
Закњучак је да нам не треба више хране, већ квалитетнија храна.


previđaš činjenicu da ne možemo da proizvedemo ni blizu dovoljno kvalitetne hrane..
romano paprika sasvim sigurno nema dovoljno za 7 milijardi ljudi..
nema ih i ne može biti ni za 700 hiljada ljudi..
ista je stvar sa svim vožem i povržem, možda možemo da proizvedemo nekih žitarica (ali ne svih) za nas 7 milijardi a mesa ne možemo sigurno..

e al nešto još zaboravih..
ako hoćeš zaista ukusnu borovnicu zaboravi duchy i organske proizvođače..
ko se koncentriše na organsku proizvodnju praktično nikad nema i najukusniji proizvod..
dvoje se skoro pa isključuje..
rodni rodni 11:42 01.06.2020

Re: Predlog

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
newimprovedtadejus

s ovim se ne slažem sasvim..
većina namirnica ima i ukus i miris (a vrlo vjerovatno i sastojke)..

Просто је немогуће да исти укус и мирис има плод који сазри на дрвету на сунцу и онај који "сазрева" у пластичнон паковању. Зато и верујем да то важи и за хранљиве састојке.
Наравно, тиме што нам је све доступно током целе године, морамо се нечега и одрећи и не можемо очекивати да авокадо или манго из лондонске самопослуге има исти укус и мирис као авокадо или манго убран са дрвета или купљен на локалној пијаци у Замбији или Калифорнији.


pa nemaju isti ali imaju vrlo dobar..
meni je recimo i banana i mango kakav se prodaje i jede u Indiji skoro pa nejestiv..
presladak..
ja sam prosto navikla na umjerenije ukuse (kakvi su prisutni i u Srbiji)..
tako da mi je van pameti diskusija kako je ukus banane koja se jede u EVropi nedopustivo loš dok je prava stvar samo u Indiji..
valjda ti je jasno da ti je analiza nenaučna blago rečeno..
moram priznati da nikad nisam jela borovnice koje je neko sam uzgojio ali jesam svo ostalo bobičasto voće i nisam stekla utisak da se radi o redovima veličine ako uopšte ima razlike u ukusu maline koje su moji imali na vikendici (a zaista je bila odlična) i ove koju ovde kupim..
dakle rekla bih da ti tu prosto iznosiš svoja osjećanja po pitanju ukusa voća i povrća a čini ti se da se radi o argumentima..
...


Molim te da ne iznosiš mišljenje nepotrepljeno naučnim argumentima.
Jer - to dovodi do zabune i pogrešne influence na čitaoce.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:50 01.06.2020

Re: Predlog

newimprovedtadejus
principessa_etrusca
Просто је немогуће да исти укус и мирис има плод који сазри на дрвету на сунцу и онај који "сазрева" у пластичнон паковању. Зато и верујем да то важи и за хранљиве састојке.
Наравно, тиме што нам је све доступно током целе године, морамо се нечега и одрећи и не можемо очекивати да авокадо или манго из лондонске самопослуге има исти укус и мирис као авокадо или манго убран са дрвета или купљен на локалној пијаци у Замбији или Калифорнији.


pa nemaju isti ali imaju vrlo dobar..
meni je recimo i banana i mango kakav se prodaje i jede u Indiji skoro pa nejestiv..
presladak..
ja sam prosto navikla na umjerenije ukuse (kakvi su prisutni i u Srbiji)..
tako da mi je van pameti diskusija kako je ukus banane koja se jede u EVropi nedopustivo loš dok je prava stvar samo u Indiji..

У Индији си вероватно јела мали, златни манго који је друга врста од онога који се продаје у Европи, и то углавном тврд и незрео, па треба да још "дозрева" у некој чинији са воћем.
Прави, аутентични укус неког воћа јесте онај који има свеже убрана зрела воћка. Друга ствар је што су многи од развили укус за нешто друго што нам је доступно.
valjda ti je jasno da ti je analiza nenaučna blago rečeno..

Наравно, причамо на блогу.
moram priznati da nikad nisam jela borovnice koje je neko sam uzgojio ali jesam svo ostalo bobičasto voće i nisam stekla utisak da se radi o redovima veličine ako uopšte ima razlike u ukusu maline koje su moji imali na vikendici (a zaista je bila odlična) i ove koju ovde kupim..
dakle rekla bih da ti tu prosto iznosiš svoja osjećanja po pitanju ukusa voća i povrća a čini ti se da se radi o argumentima..

Малина коју купиш у Лондону је вероватно путовала од Сасекса или Кента, значи до тебе је стигла након дан или два, т.ј. свежа.
А боровнице сам споменула јер сам их баш јела упоредо, да не кажем дегустирала, значи свежу, непрскану боровницу са пуним укусом и мирисом, и накиселу органску Дачи боровницу из пластике која јесте још увек боровница, али бледа сенка праве ствари.
naravno, ako neko zna više o hranjivosti voća sazrelog do kraja na grani i onog ubranog zelenog pa sazrjevanog u vještačkim prilikama.. neka kaže..
sadržaj šećera sigurno je viši u vožu sazrelom na grani..
no da li je to za nas i dobro?
ne bih rekla da ja i ti znamo odgovor..

Ако хоћемо да смањимо унос шећера, решење није да једемо незрело, него да можда једемо умереније, нпр. једну воћку уместо три.
Питање је шта је и са другим састојцима и да ли се они деградирају стајањем. Ко више зна, нека се јави.
e sad što se tiče tvog promišljanja na temu šta je moralno jesti a šta nije..
podsjeća me na mudrosti ovih zagovarača spaljivanja zemlje do temelja jer korona..
uski, preuski vidici, želja da se drugima nametne nekakva svoja ubermoralnost a istom prilikom druge proglasi za moralno nedostojne..
a sve gurajući nezaustavljivo nazad..
rječju nepromišljena politika bez sagledavanja ni cilja ni sredstava ni poslijedica..

Уопште се нисам бавила моралним аспектом угљеничног отиска хране коју једемо, већ неодрживошћу (unsustainability) система у коме храна путује по 20.000км пре него што стигне на нечији сто.
А посебно никоме не намећем моје вредности и норме.
(Занимљив ми је међутим твој банкарски коленски рефлекс, т.ј. доживљај моралног придиковања тамо где га није било.)
mi prosto ne živimo više kao yeoman farmeri (gulaj), podjela rada je davno odvela do nivoa kad ne može svako da sam svojom pameću (a pogotovo ako ista nije posebno velika) dokuči kako bi trebalo da se organizuje rad, ishrana, trgovina, produktivnost.

Основно питање је у чије име и за чији рачун одлучују и организују ти "паметни" који су докучили како свет треба да фунционише.
dosjeli smo i u društvo u kom o većini stvari možeš sam da odlučiš.. u svoje ime..
ali da agituješ i propagiraš a da ne sagledavaš ni najsitniji lični ugao problema..
e to je stvarna bolest današnjeg društva..
a ne banana dovezena iz Indije

Агитујем? Ни најмање. Само ми није јасно зашто тебе угрожава то што ја једем локално, сезонско и органско, т.ј. не купујем грожђе из Јужне Африке, нити зими једем свеже малине ко зна одакле, већ смрзнуте, локалне.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:15 01.06.2020

Re: Predlog

principessa_etrusca

Прави, аутентични укус неког воћа јесте онај који има свеже убрана зрела воћка. Друга ствар је што су многи од развили укус за нешто друго што нам је доступно.

Малина коју купиш у Лондону је вероватно путовала од Сасекса или Кента, значи до тебе је стигла након дан или два, т.ј. свежа.
А боровнице сам споменула јер сам их баш јела упоредо, да не кажем дегустирала, значи свежу, непрскану боровницу са пуним укусом и мирисом, и накиселу органску Дачи боровницу из пластике која јесте још увек боровница, али бледа сенка праве ствари.

Агитујем? Ни најмање. Само ми није јасно зашто тебе угрожава то што ја једем локално, сезонско и органско, т.ј. не купујем грожђе из Јужне Африке, нити зими једем свеже малине ко зна одакле, већ смрзнуте, локалне.



da izdvojim ovih par stvari..
itekako namećeš moralni apspekt kad kažeš "kakav svijet ostavljamo djeci"..
da razgovaram na istom nivou trebala bih ti uzvratiti sa "misliš li da je tvoje dijete važnije od tog djeteta čiji ga roditelji hrane zaradom od prodaje banana"
očigledno bi trebalo biti da se problem razvoja ljudske vrste na tom nivou pojednostavljivanja ne može rješiti..
meni je struka da taj problem malo bolje razumijem pa malo lakše i uočavam promašenost partikularnih rješenja (ja neću da jedem uvozno)..

kad pominješ borovnicu, naravno da duchy ne valja, pa rasla je u UK, da si je kupila iz Holandije umjesto iz Kenta (ni 100 km razlike) pojela bi daleko ukusniju boraovnicu..
zašto smatraš da je iz Kenta ok a iz Holandije nije ne znam.. valjda imaš neku logiku al znam sigurno da ti se ne bi dopadao svijet u kom bismo živjeli da svi rezonujemo tom logikom..
nekom bi se možda i dopao..
al tebi koja si došla da živiš u London sigurno ne bi..

te u tom smislu, naravno da me ne ugrožava tvoj izbor (čvrsto sam za slobodu izbora) ali mi se ne dopada ni tvoj pokušaj da ga nametneš drugima (ako si zaboravila, vrati se na početak i "kakav svijet"
rodni rodni 13:15 01.06.2020

Re: Predlog

newimprovedtadejus
principessa_etrusca

Прави, аутентични укус неког воћа јесте онај који има свеже убрана зрела воћка. Друга ствар је што су многи од развили укус за нешто друго што нам је доступно.

Малина коју купиш у Лондону је вероватно путовала од Сасекса или Кента, значи до тебе је стигла након дан или два, т.ј. свежа.
А боровнице сам споменула јер сам их баш јела упоредо, да не кажем дегустирала, значи свежу, непрскану боровницу са пуним укусом и мирисом, и накиселу органску Дачи боровницу из пластике која јесте још увек боровница, али бледа сенка праве ствари.

Агитујем? Ни најмање. Само ми није јасно зашто тебе угрожава то што ја једем локално, сезонско и органско, т.ј. не купујем грожђе из Јужне Африке, нити зими једем свеже малине ко зна одакле, већ смрзнуте, локалне.



da izdvojim ovih par stvari..
itekako namećeš moralni apspekt kad kažeš "kakav svijet ostavljamo djeci"..
da razgovaram na istom nivou trebala bih ti uzvratiti sa "misliš li da je tvoje dijete važnije od tog djeteta čiji ga roditelji hrane zaradom od prodaje banana"
očigledno bi trebalo biti da se problem razvoja ljudske vrste na tom nivou pojednostavljivanja ne može rješiti..
meni je struka da taj problem malo bolje razumijem pa malo lakše i uočavam promašenost partikularnih rješenja (ja neću da jedem uvozno)..

kad pominješ borovnicu, naravno da duchy ne valja, pa rasla je u UK, da si je kupila iz Holandije umjesto iz Kenta (ni 100 km razlike) pojela bi daleko ukusniju boraovnicu..
zašto smatraš da je iz Kenta ok a iz Holandije nije ne znam.. valjda imaš neku logiku al znam sigurno da ti se ne bi dopadao svijet u kom bismo živjeli da svi rezonujemo tom logikom..
nekom bi se možda i dopao..
al tebi koja si došla da živiš u London sigurno ne bi..

te u tom smislu, naravno da me ne ugrožava tvoj izbor (čvrsto sam za slobodu izbora) ali mi se ne dopada ni tvoj pokušaj da ga nametneš drugima (ako si zaboravila, vrati se na početak i "kakav svijet"

Pravda za Principesu!
Udavi je, udavi!
Tadejus, ne daj Bože da si ti neki general!
Jebote - ni sekundicu (ugaonu) ne daš na to da možda tvoj ugao gledanja nije dobar.
Ja, u ovom konkretnom slučaju, snažno stajem na Principesinu stranu i mislim da ti preteruješ i da, bez obzira što si bankar(ka), o slobodi (izbora) pojma nemaš.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:45 01.06.2020

Re: Predlog

itekako namećeš moralni apspekt kad kažeš "kakav svijet ostavljamo djeci"..

Ово уопште нема моралну конотацију, већ је строго чињеничну, у значењу "какав ће свет бити за 20 или 50 година".
da razgovaram na istom nivou trebala bih ti uzvratiti sa "misliš li da je tvoje dijete važnije od tog djeteta čiji ga roditelji hrane zaradom od prodaje banana"

На децу ког произвођача банана мислиш? Децу малог карипског или афричког произвођача или децу директора Chiquita Fyffes-а?
meni je struka da taj problem malo bolje razumijem pa malo lakše i uočavam promašenost partikularnih rješenja (ja neću da jedem uvozno)..

Лимун, банане или авокадо који једем нису из Кента, али оно што расте локално, бирам локално, и претежно у сезони.
kad pominješ borovnicu, naravno da duchy ne valja, pa rasla je u UK, da si je kupila iz Holandije umjesto iz Kenta (ni 100 km razlike) pojela bi daleko ukusniju boraovnicu..

Дачи продаје банане, лимун, поморанџе, итд, а увозе и доста другог воћа, па и боровнице, које су најчешће баш холандске. (Осим њих, у Енглеској се продају пољске и америчке.)
Уопште немам ништа против холандских производа, не знам откуд ти то. Европа је мали простор. Рекла сам само да не једем јужноафричко грожђе.
te u tom smislu, naravno da me ne ugrožava tvoj izbor (čvrsto sam za slobodu izbora) ali mi se ne dopada ni tvoj pokušaj da ga nametneš drugima (ako si zaboravila, vrati se na početak i "kakav svijet"

Као што рекох, то је је речено без мораланих конотација, а у одговор на твоје, врло субјективно
da li je to nešto što bi se poželjelo djeci i unucima..

Наравно, постоји и морална димензија и питање да ли имамо право да свет оставимо у горем стању од оног у коме смо га затекли, али ја нисам говорила о томе.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:46 01.06.2020

Re: Predlog

rodni

Pravda za Principesu!
Udavi je, udavi!
Tadejus, ne daj Bože da si ti neki general!
Jebote - ni sekundicu (ugaonu) ne daš na to da možda tvoj ugao gledanja nije dobar.
Ja, u ovom konkretnom slučaju, snažno stajem na Principesinu stranu i mislim da ti preteruješ i da, bez obzira što si bankar(ka), o slobodi (izbora) pojma nemaš.


probaj da komuniciraš s ljudima bez da provociraš reakciju uvredom ili hvalom..
vidjećeš da će ti uzvraćati češće nego ovako..
i bićeš zadovoljniji interakcijom koju dobiješ na ovoj platformi..
sto posto sam sigurna (kad ti kažem )
rodni rodni 13:58 01.06.2020

Re: Predlog

newimprovedtadejus
rodni

Pravda za Principesu!
Udavi je, udavi!
Tadejus, ne daj Bože da si ti neki general!
Jebote - ni sekundicu (ugaonu) ne daš na to da možda tvoj ugao gledanja nije dobar.
Ja, u ovom konkretnom slučaju, snažno stajem na Principesinu stranu i mislim da ti preteruješ i da, bez obzira što si bankar(ka), o slobodi (izbora) pojma nemaš.


probaj da komuniciraš s ljudima bez da provociraš reakciju uvredom ili hvalom..
vidjećeš da će ti uzvraćati češće nego ovako..
i bićeš zadovoljniji interakcijom koju dobiješ na ovoj platformi..
sto posto sam sigurna (kad ti kažem )

Ako si 100 posto sigurna, meni samo ostaje da se saglasim.
Jer - ko sam ja da (i) pomislim drugačije.
Ja ne smatram da sam tebe uvredio što sam zauzeo stranu u ovoj plodnoj razmeni mišljenja.
Ako se ti zbog toga osećaš uvređenom, šta da ti radim.
To mora da se uči - pod to mislim 'da neko može da misli da (ti) nisi u pravu, bez obzira da li ti misliš da jesi'.
Ja sam potpuno zadovoljan interakcijom drugih ka meni na ovoj platformi.
Da li će neko da mi uzvrati - pa to nije do mene.
Mnogo više volim da pohvalim druge - jer tako radim i u 'realnom' životu.
I tebe bih mogao češće da pohvalim (znam), no, zbog intenziteta kojim forsiraš svoje stavove - to ne činim često.
A kada je to nužno, gadove (đubrad, vaške) pošaljem u pičku materinu, bez pardona - isto kao i u realnom životu.
No, tada ne osećam nikakvo zadovoljstvo.
Naravno, postoje pojedinci kojima se ja obraćam veoma restriktivno - a nekima i nikada.
Naravno naravno, takvim pojedincima je ignorisanje najveća kazna.
No, šta da im radim - to je za njihovo dobro.
No, što se mora - mora se.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:08 01.06.2020

Re: Predlog


Са једне стране смо све бољи у проналажењу начина да оплеменимо пустиње (види нпр. Израел)

Pogledaj ovaj LINK

Ili OVAJ

A ima ih mnogo


Izaelska priča je izuzetak, preskup način proizvodnje hrane u pustinji, od tako dobijene hrane bi se teško nahranili siromašni, a realno stanje je da se mnogo obradivog zemljišta gubi širenjem pustinja.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:24 01.06.2020

Re: Predlog

Izaelska priča je izuzetak, preskup način proizvodnje hrane u pustinji, od tako dobijene hrane bi se teško nahranili siromašni, a realno stanje je da se mnogo obradivog zemljišta gubi širenjem pustinja.

Где год се мери цена, мери се нечији профит, а за неке ствари не би уопште требало да важе комерцијална мерила.

А да новца има, показало се и са овом епидемијом, и што би се рекло, где је воље, ту је и начина.

Погледај доњи линк, како би било могуће, мада скупо, поново замрзнути Северни пол.

ЛИНК
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:36 01.06.2020

Re: Predlog

principessa_etrusca
...


ah ajde ovako..
nije bitno dal si pokušavala da projektuješ moralne stavove kroz jedimo lokalno..
neka nisi, nije mi to tema..
jedimo lokalno (kad bi zaista bilo sprovedeno u djelo) bi pobilo bukavalno pola Afrike, ditto Južne Amerike a ako bismo proširili i na kupujmo lokalno cjenim da bismo prepolovili stanovništvo planete (pa onda nekako krenuli dalje ko zna u kom obliku)..
mogu detaljno o tome zašto i kako je to tako..
al traži dosta vremena i prostora..
evo ti jedne ilustracije da vidiš kako i zašto ti logika ne štima..
svaki CEO multinacionalne korporacije je prvo već dovoljno keša ostavio na stranu da je obezbjedio djecu (često i unuke a bogami i par generacija) plus kad mu firma u kojoj je postane neprofitabilna on će naći drugu..
dakle njega ne ugrožavaš svojim izborom koliko god vas taj izbor pravilo..
koga ugrožavaš to je onog jadnika kome je skill set takav da jedino može da bere banane na toj multikorporacijskoj plantaži i od te zarade hrani djecu (nadajući se da će oni možda i u neku školu da odu)..
jeste, trgovina je često i nepravedna i nehumana i oće da napravi štetu..
ali alternativa sigurno (provjereno, provjeravano 5 milenijuma) nije izolacionistička politika..
to je prosto čist ludizam..
nisi ipak u većini pa nikakvog ukidanja trgovine neće biti..
ali svaki mali korak ka tome pobije još nekih stotinjak hiljada djece..
evo i ova sada zapadna ujdurma oko korone će ih pobiti bog zna koliko miliona..
nema tu puno vrdanja..
jedini način da ih izvučeš iz gladi jeste da im omogućiš da nešto naprave i to od njih kupiš..
pomaže ako kupiš u fer uslovima..
ali nikako ne pomaže da ih prepustiš samima sebi..
to je možda moglo nekad sada ne..
prosto nije način, nije put u nikuda..
osim ako ne zagovaramo rješnje ajde da se potamanimo dok ne svedemo broj na 1 milijardu pa ćemo da pravimo svijet iz početka..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:57 01.06.2020

Re: Predlog

principessa_etrusca
бирам локално, и претежно у сезони.


i možda se ne razumije jer ja proširim priču na širi kotekst..
i ja naravno gledam da jedemo sezonsko voće i povrće (mada moje malo dijete vidi li trešnje u decembru tržiće trešnje u decembru) ali upravo ih učim da jedemo ono što je sezonsko kad možemo..
ali taj protekcionistički ludizam koji se zapatio je opasna rabota..
sa koronom se sad još pogoršao i skupo će da nas košta te ja i komentarišem u tom kontekstu..
ne naravno u smislu da tebi kažem da smjesta imaš početi jesti čileansku dinju jer tako treba zbog gladnih u Čileu..

hoochie coochie man hoochie coochie man 15:16 01.06.2020

Re: Predlog

Где год се мери цена, мери се нечији профит

Pa naravno.
Gde nema profita nema ni proizvodnje, ničega pa ni hrane.
Otuda i onaj parlog o kome pričaš.
Ne može da se zaradi na tome pa ga niko ni ne obrađuje.
A i kad bi neko, ne znam ko bi i ne znam zašto bi, i bez profita proizvodio hranu u pustinji, ona bi i dalje bila preskupa.
I nije teško pogoditi ko bi prvi stradao, sirotinja.

Sve je moguće i da se seje pasulj u Sahari, i da se seje bez ikakve zemlje, i da se lede polovi, samo, koliko je to realno i koliko košta?

principessa_etrusca principessa_etrusca 23:38 01.06.2020

Re: Predlog

newimprovedtadejus

Тадејус, ти ми баш доследно учитаваш нешто што нисам рекла. Нити сам против међународне трговине робама/commodities, индустријским производима или тзв. егзотичним воћем, нити сам неки загрижени лудиста.

Данас сам била у куповини и ушла у Whole Foods. Имала сам избор измећу локалне Хилдон воде 0.5 и Фиџија 0.3 и узела Фиџи, не због радника који ту воду флаширају, већ зато што ми је то више одговарало.

Ипак, и даље мислим да нам није потребно, нити је одрживо воду увозити из средине Пацифика (ово је чак опсцено), боранију из Кеније, а боровнице из Калифорније (које иначе могу да успевају свугде у Европи у радијусу не већем од стотинак километара).

Циљ глобалне трговине није да се помогне сиромашнима да нешто продају и извуку се из сиромаштва, и није га потребно увијати у обланде о берачима и њиховој деци. Њихова евентуална добробит је усоутна и ненамеравана последица.

Из епидемије и живота у локдауну ипак ће изаћи и доста позитивног, посебно када се ради о безумном конзумеризму и другим потребама, начинима понашања и навикама. За многе ће се показати да је корона била једиствена прилика за сопсвени раст.
alselone alselone 07:36 30.05.2020

Protesti u Americi

Bokte, gledam od jutros koliko je ovo eskaliralo. Nastavlja se i dalje i to nesmanjenom žestinom, čak se i zamajac ubrzava. U neku ruku ovo počinje da liči na proteste u LA 1992, kada su protestanti napravili oko milijardu dolara štete (!) pljačkajući i paleći (3600 podmetnuih požara, slovima: trihiljadeišeststotinapožara) i to danima neprekidno. Prakično nezapamćeno na svetu ako izuzmempo podsaharsku Afriku, Venecuelu, bliski istok i slično. Pa ćak i ako ne izumemo.

Uglavnom, sve ovo počinje da liči na to, noćas su ponovo napadali policijske stanice i palili automobile. Eno krenuli da ruše i zgradu CNN-a u Atlanti, izlgeda da ne znaju koliko je CNN na njihovoj strani. Izgleda da ne znaju ništa, pošto ovo nisu civilizovani protesti na koje aposolutno imaju pravo, ovo je divljaštvo, ivica građanskog rata, jer pljačkaju svoje komšije, pale im imovimu i napdaju policiju. Ali, kakva država i kakva epoha, takav i MLK.

Sve ovo je eskalacija nagomilanih socijalno-ekonomskih nejednakosti koje su tako brižljivo negovane generacijama i naglog guranja klatna na drugu stranu poslednjih godina sa medijskim silovanjem.

U Njujorku zauzelo jednu policijsku stanicu, druga je zvanično pod opsadom (koja formulacija, brate, kao da je Netflix Otomans serija), zapalili automobile, kod Paje u komšiluku uleteo čovek autom među ljude na protestima a policija pucala na protestante iz auta u pokretu, Florida, Kalifornija, počinje da gori na svim stranama. I onda gradonačelnik Njujorka u pomirljivom fazonu priča kako on "stood with the Minnesota protesters" koji su zapalili policijsku stanicu.

Mislim, ovde sve svi plaše da kažu šta treba, svi idu niz dlaku. Najgore je što čekaju da se protesti izduvaju, kao da ne misle na obične ljude koji bivaju opljačkani ili zapaljeni što je poseban fetiš izgleda ovakih protesta u Americi.

A niko na social distancing ne misli.

highshalfbooze highshalfbooze 09:31 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Eno krenuli da ruše i zgradu CNN-a u Atlanti, izlgeda da ne znaju koliko je CNN na njihovoj strani.


I novinara im uhapsili, malo je tamnijeg tena pa su se zbunili:



Sve ovo je eskalacija nagomilanih socijalno-ekonomskih nejednakosti koje su tako brižljivo negovane generacijama i naglog guranja klatna na drugu stranu poslednjih godina sa medijskim silovanjem.


Kako možeš tako nešto da kažeš na blogu WB
alselone alselone 10:20 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Kako možeš tako nešto da kažeš na blogu WB


Ja se pitam da li je to živa osoba ili koncept, bot, AI.
alselone alselone 12:52 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

alselone alselone 15:34 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Jedno im moram priznati, nisu blesavi da kradu Nike Patike, nego odma udri po Lui Viton torbama.

predatortz predatortz 15:38 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

nisu blesavi da kradu Nike Patike, nego odma udri po Lui Viton torbama.


Nisam znao da su pederi toliko militantni.
alselone alselone 15:42 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Nisam znao da su pederi toliko militantni.

Evo ušli su i u policijsku stanicu u Portlandu. Ne znam koja već po redu koja je "pala".

predatortz predatortz 15:44 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Evo ušli su i u policijsku stanicu u Portlandu. Ne znam koja već po redu koja je "pala".


Ako, prekardašili su panduri. Tretiraju ljude kao stoku. Obojene i gore od toga.
Neka osete da batina ima dva kraja. Mogu samo korisne stvari iz toga da nauče.
alselone alselone 15:46 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Ako, prekardašili su panduri. Tretiraju ljude kao stoku. Obojene i gore od toga.
Neka osete da batina ima dva kraja. Mogu samo korisne stvari iz toga da nauče.


Jebem li ga Predo, uništavaju imovinu ljudi i napdaju ljude koji to nisu zaslužili, koji nisu napravili taj sistem.

Zamisli da tebi barabe upadnu u firmu, popale i pokradu sve jer su eto ljuti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:54 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

За време нереда у Лондону пре скоро десет година, кад су углавном полупане радње са патикама и самопослуге, али и мале радње, неки клинац је, пролазећи поред полупаног Лидла, узео неколико боца воде. Е тај је осуђен на 6 месеци затвора.

A college student with no criminal record was jailed for six months on Thursday for stealing a £3.50 case of bottled water during a night of rioting.
predatortz predatortz 15:58 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Jebem li ga Predo, uništavaju imovinu ljudi i napdaju ljude koji to nisu zaslužili, koji nisu napravili taj sistem.


To je, prijatelju, bes. Kad te dugo tretiraju kao marvu, teško da ćeš razvijati empatiju.

Ovo se može desiti i kod nas.
I desiće se jednog dana. A kad rulja izađe na ulicu, niko više nije bezbedan, i ničija imovina takođe.


Zato i kažem, ako imaju mozga, kada lokalizuju ovo, nešto u pristupu će menjati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:59 30.05.2020

Re: Protesti u Americi


Ako, prekardašili su panduri. Tretiraju ljude kao stoku. Obojene i gore od toga.
Neka osete da batina ima dva kraja. Mogu samo korisne stvari iz toga da nauče.

Kažu u mom kraju, "neko o svadbi, neko o bradvi" što će reći, neko svadbu koristi da se bradve dočepa, a za samu svadbu ga baš briga.
I ovde je slično, sigurno, ko zna koliko je tu budala koje baš briga za mrtve crnce, nego lepa prilika da se divlja bez neke velike opasnosti, a i da se neka torba ućari.
alselone alselone 16:06 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

To je, prijatelju, bes. Kad te dugo tretiraju kao marvu, teško da ćeš razvijati empatiju.


Ali makar prema svojima, prema sirotinji.
Gledam drugi video danas, da ne kačim više, i neki crnac na ulici viče
- Ljuti ste na belce, ljuti ste na policiju?! Pa što ste meni zapalili radnju, što ste meni ukrali kompjuter?! Ja sam isto iz geta, ceo život se trudim da napravim nešto i sada ste to zapalili!

alselone alselone 16:07 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

I ovde je slično, sigurno, ko zna koliko je tu budala koje baš briga za mrtve crnce, nego lepa prilika da se divlja bez neke velike opasnosti, a i da se neka torba ućari.


Nisu morali Lui Viton, mogli su Ribok od 20 dolara.
predatortz predatortz 16:08 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

I ovde je slično, sigurno, ko zna koliko je tu budala koje baš briga za mrtve crnce, nego lepa prilika da se divlja bez neke velike opasnosti, a i da se neka torba ućari.


To, sigurno.
No, klečati čoveku devet minuta na vratu i sići tek kad dva ipo minuta ne daje znake života...
To se ni u ratu ne radi.
I sve to što je čovek možda pustio u promet lažnu novčanicu od 20 dolara. A možda i nije. Možda ju je i on negde dobio, ne znajući da je lažna. Ako je uopšte potekla od njega.

I sve bi to prošlo nezapaženo da nije protesta. A brzo bi bilo zaboravljeno da su protesti mirni.
Retko kad podržavam nasilje, kriminalce nikad.
No, iz ovakvih situacija se uči. I ako ne želiš, budeš nateran.
A panduri će, u svakom slučaju, više razmišljati pre nego zapucaju kada skontaju da može rulja da ih pojede u jednom dahu.
alselone alselone 16:08 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

За време нереда у Лондону пре скоро десет година, кад су углавном полупане радње са патикама и самопослуге, али и мале радње, неки клинац је, пролазећи поред полупаног Лидла, узео неколико боца воде. Е тај је осуђен на 6 месеци затвора.


kakva životna ironija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:09 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Nisu morali Lui Viton, mogli su Ribok od 20 dolara.

Nezajažljivo to, alavo.
:)
alselone alselone 16:12 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

No, klečati čoveku devet minuta na vratu i sići tek kad dva ipo minuta ne daje znake života...
To se ni u ratu ne radi.

Da, mržnja na nivou građanskog rata.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:18 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

No, iz ovakvih situacija se uči. I ako ne želiš, budeš nateran.
A panduri će, u svakom slučaju, više razmišljati pre nego zapucaju kada skontaju da može rulja da ih pojede u jednom dahu.

Ako je tako, ako nešto oštriji neredi mogu da poprave stanje, i nije tako strašno, ako u osnovi ovoga nisu malo dublji problemi od bahatosti policajaca.

O rasizmu, iz ovoga ili onog razloga prisutnom, možda prigušenom ali prisutnijem nego što se da naslutiti, razmišljam
Ali o tome će bolje oni koji tamo žive.
Do mene dolaze svedočenja da sa obe strane ima toga što ne valja.
predatortz predatortz 16:21 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

ako u osnovi ovoga nisu malo dublji problemi od bahatosti policajaca.


Nije to bahstost, to je sistem.
Ne može policajac biti bahat ako mu sistem to ne dozvoljava.
maksa83 maksa83 16:22 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Ne može policajac biti bahat ako mu sistem to ne dozvoljava.


“Please, don’t be too nice,” he said, to laughter from the crowd.

Trump tells cops they should rough people up more during arrests

alselone alselone 16:26 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Ne može policajac biti bahat ako mu sistem to ne dozvoljava.


Sistem je dozvolio policajcima da budu odlučniji a neki su postali bahatiji. A to su morali uraditi jer im je glava bila u torbi svaki dan. Sigurno znaš iz priče na primer na šta je Njujork ličio dok Đulijani nije malo olabavio ovlašćenja policije.
predatortz predatortz 16:27 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

maksa83
Ne može policajac biti bahat ako mu sistem to ne dozvoljava.


“Please, don’t be too nice,” he said, to laughter from the crowd.

Trump tells cops they should rough people up more during arrests



Pitam se važi li ovo za belog trgovca nekretninama iz predgrađa koji je utajio koji milion poreza, ili samo za crnog čoveka koji je imao lažnih 20 dolara?
nsarski nsarski 16:28 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Zato i kažem, ako imaju mozga, kada lokalizuju ovo, nešto u pristupu će menjati.


Ne verujem. Bilo je ovoga i ranije mnogo puta, pa se ništa nije promenilo. Problem je mnogo kompleksniji.
predatortz predatortz 16:35 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Sistem je dozvolio policajcima da budu odlučniji a neki su postali bahatiji


Ja sam 92. komandovao vodom interventne policije. To su mi bili pandurski počeci. U ratu, u gradu sa minimum 6000 ljudi pod oružjem. Ne moram da ti naglašavam da je incidentnih situacija bilo svaki dan. Dodaj tome i poslovičnu netrpeljivost između vojske i policije.
Odlučnost, pa i doza ludosti, su se tu podrazumevali

Ovo što je urađeno nije odlučnist, ovo je prekomerna upotreba sile. Bez jakog osnova kojim se može braniti.

Upadljivo je da su panduri u Americi "odlučniji" nego inače kad sa druge strane imaju crnce, latinose i druge ljude koji nemaju belu boju kože.
A to je onda sistemski bag.
Za odlučnost sam uvek, za rasizam nikad.
alselone alselone 16:37 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

predatortz


Razumemo se.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:52 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

predatortz

Pitam se važi li ovo za belog trgovca nekretninama iz predgrađa koji je utajio koji milion poreza, ili samo za crnog čoveka koji je imao lažnih 20 dolara?


Naravno da ne vazi. Ne vazi nigde za dubok dzep. Vazda bili i bice zasticeni ko beli medvedi.

Ni sada ni u buduce nece doci nikakav protest do onih koji zive u zasticenim 'zonama', njihova imovina je debelo zasticena i osigurana. Niti do onih koji po kucama imaju arsenale oruzja ko vojne kasarne.

Proteste' ove vrste ce osetiti i crna i bela sirotinja iz istog kraja za koju takodje one na vrhu zabole stojko.

Ovo samo daje vetar u ledja onima koji podrzavaju zakon o posedovanju (i nosenju) oruzja.

Gde ces im boljih primera od ovakvih da se nikad ne ukine taj zakon.

Nista se sistemski nece promeniti ovakvim protestima.

Ko je bio zasticen bice jos vise u buduce. A sirotinja (i kriminalci) ce odneti kuci po firmiranu tasnicu i nesto ostale robe i imati lazni, kratkotrajni, osecaj da su 'ispostovani'.

Moje misljenje.

alselone alselone 21:02 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Kljun došo na konju i gazi ljude?!

Atomski mrav Atomski mrav 21:19 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Meni je utisak nedelje to što se policajac koji je klečao nesrećnom čoveku za vratom zove Derek Šoven.
Atomski mrav Atomski mrav 21:24 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

To je, prijatelju, bes. Kad te dugo tretiraju kao marvu, teško da ćeš razvijati empatiju.


Siroma' sam, al' sam besan...
bene_geserit bene_geserit 22:12 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Ne verujem. Bilo je ovoga i ranije mnogo puta, pa se ništa nije promenilo. Problem je mnogo kompleksniji.

Naravno da ništa neće da se promeni.
Ali ne bi rekao da je problem previše kompleksan.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:12 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

predatortz
Evo ušli su i u policijsku stanicu u Portlandu. Ne znam koja već po redu koja je "pala".


Ako, prekardašili su panduri. Tretiraju ljude kao stoku.

Mislis da su u pitanju samo panduri?
Isti dan kad se desilo ubistvo onog nesretnika okacio sam na Filipovom blogu video o tome.
Gusenje, klecanjem na vratu, vec savladanog i nemocnog covjeka je ono sto USA radi mnogobrojnim narodima i drzavama sirom svijeta. Hoces li spisak naroda i drzava koje je ugusila i koje gusi "demokratska" USA. Nebitno koji klovn od politicara joj je na celu.
Ponasanje "nezavisnih" i "slobodarskih" evropskih drzava u trenucima kad USA strogo i pravedno uvodi red mene podsjeca na ovaj video.

bene_geserit bene_geserit 22:14 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Atomski mrav
To je, prijatelju, bes. Kad te dugo tretiraju kao marvu, teško da ćeš razvijati empatiju.

Siroma' sam, al' sam besan...

Ko koga tretira kao marvu ?
Zbog čega proteste povezuješ sa siromaštvom ?
bene_geserit bene_geserit 22:23 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Snimi ovo spinovanje (White supremacist groups, drug cartels suspected at Minneapolis riots).
Minesota guverner.

Mislim stvarno, šta je poenta ovoga svega ?
Kako će sranja ovog tipa da im pomognu da dobiju izbore ?

A komentar dana:
"Good citizens burning down the evil police precinct in MN after all police were out & safe. All police should go home. No violence please. Police HQ must be demolished by the city tomorrow as a show of contrition to black America. Rebuild PD with decent kind ppl aka ppl of color" — Michael Moore
bene_geserit bene_geserit 23:13 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

maksa83
Trump tells cops they should rough people up more during arrests

U gradovima gde je DP na vlasti i gde je DP postavila šefove policije pale policiske stanice i tržne centre, čak i ubijaju i ranjavaju policajce, a sve zbog toga što je u gradu u kome je DP na vlasti, policajac koji nije procesuran iako protiv njega postoji dvocifren broj prijava (nije procesuiran od strane kandidata DPa za predsednika) ubio nekog prekomernom upotrebom sile.
I onda Maksa misinterpretiranjem nečega što je Tramp rekao pre 3 godine pokušava da krivicu nađe u Trampu.
maksa83 maksa83 23:31 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

I onda Maksa misinterpretiranjem nečega što je Tramp rekao pre 3 godine pokušava da krivicu nađe u Trampu.

Dođe mi da se izvinim tom neshvaćenom čoveku.
bene_geserit bene_geserit 23:47 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

Dođe mi da se izvinim tom neshvaćenom čoveku.

Ma bolje se zapitaj kako svaku glupost koju ti serviraju ti pokusaš ko kuče masnu krpu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:51 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

maksa83
I onda Maksa misinterpretiranjem nečega što je Tramp rekao pre 3 godine pokušava da krivicu nađe u Trampu.

Dođe mi da se izvinim tom neshvaćenom čoveku.


Samo da se izvinim što izostajem sa bloga na ovu temu, pomažem nekim drugarima oko iseljavanja stanice milicije u Denveru.

Drug bene je, mislio sam, bio isto tamo, da pomogne ovoj drugoj strani, ali nije mogao da se seti kako mu se otkočuje glok*, pa je otišao kući, ponadao sam se da će da nađe neke statistike, i umiri druga alsea, da ne histeriše ovoliko po blogovima, no, vidim da je i to izostalo.

Nego, jel se ovo debeli tasa dovukao na blog? Jebi ga, od ove droge nema bežanja.


*za one koji se manje razumeju, glok nema sigurnosnu kočnicu.
** zezam se i za ovo iseljavanje, mada svakako podržavam nastojanja crne braće da se izbore za svoja prava, ali samo ako može sa malo manje divljanja. Morao sam danas sa ćerom da overim lokalni theme park za mauntin bajkove, razvalismo se.
bene_geserit bene_geserit 23:56 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

pomažem nekim drugarima oko iseljavanja stanice milicije u Denveru.

A zbog čega iseljavate policijsku stanicu ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:58 30.05.2020

Re: Protesti u Americi

bene_geserit
pomažem nekim drugarima oko iseljavanja stanice milicije u Denveru.

A zbog čega iseljavate policijsku stanicu ?


Dobro pitanje...
bene_geserit bene_geserit 00:07 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Dobro pitanje

Ti ko Vučić kad protestvuje protiv vlasti tj. samog sebe.
Na vlasti su tvoji, oni postavljaju šefove policije i tužioce, imaju punu kontrolu.
Ako ti se ne sviđa šta rade, savetujem da promenite vlast.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:16 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

bene_geserit
Dobro pitanje

Ti ko Vučić kad protestvuje protiv vlasti tj. samog sebe.
Na vlasti su tvoji, oni postavljaju šefove policije i tužioce, imaju punu kontrolu.
Ako ti se ne sviđa šta rade, savetujem da promenite vlast.


Samo se ti nadaj - ovde kukuljičarska čizma neće marširati, dok ja imam pravo glasa! I demonstracije ne organizuje vlast, kao kod Vučića, niti su usmerene protiv lokalnih vlasti, nego se ruši i pali u znak solidarnosti sa ovim protestantima u Minesoti.

A evo i ovaj naš gej guverner se trudi da smiri strasti, savetuje policiju da bude blaga (znači isto što kaže Tramp, samo obrnuto). Kod nas nije bilo većih policajskih ispada takve vrste, koliko sam ja pratio, ali šta da radimo, nemamo drugu policiju da je iseljavamo i spaljujemo im stanice.

Nego, kako je tu kod vas, u San Dijegu?

bene_geserit bene_geserit 00:18 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

nego se ruši i pali u znak solidarnosti sa ovim protestantima u Minesoti

Pa i u Minesoti su na vlasti tvoji.
ruši i pali u znak solidarnosti ... e jesi vickast.

A u San Diegu nema toga, ovde živi dobrim delom normalan svet, ne retardirani koji ruše i pale ono čiju će obnovu sutra sami da plaćaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:23 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

bene_geserit
nego se ruši i pali u znak solidarnosti sa ovim protestantima u Minesoti

Pa i u Minesoti su na vlasti tvoji.
ruši i pali u znak solidarnosti ... e jesi vickast.


Pa jesu, jesi video kako su ekspresno otpalili te murkane siledžije, svi se utrkuju u izrazima žalosti sa postradalim Crncem,mada su posle malo kiksnuli sa ovim murder degree-jima. A i intervencija policije je više nego blaga, složićeš se. Da je tu bio neki kukuljičar na vlasti, ja mislim da bi do sada bilo krvi do kolena.
shmoo shmoo 00:24 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

alselone
Ako, prekardašili su panduri. Tretiraju ljude kao stoku. Obojene i gore od toga.
Neka osete da batina ima dva kraja. Mogu samo korisne stvari iz toga da nauče.


Jebem li ga Predo, uništavaju imovinu ljudi i napdaju ljude koji to nisu zaslužili, koji nisu napravili taj sistem.

Zamisli da tebi barabe upadnu u firmu, popale i pokradu sve jer su eto ljuti.





Признајеш да ниси исто овако размишљао 5. октобра 2000. у Бгд?


maksa83 maksa83 00:28 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

ruši i pali u znak solidarnosti ... e jesi vickast.

Nije to vickasto, vickasto je kad se u Šarlotsvilu skupe face sa kukastim krstovima, bakljama i belim plahtama i jedan od njih se zaleti u gomilu kolima i ubije ženu a Trunpo kaže “You also had some very fine people on both sides.” E to je vickasto.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:30 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

maksa83
ruši i pali u znak solidarnosti ... e jesi vickast.

Nije to vickasto, vickasto je kad se u Šarlotsvilu skupe face sa kukastim krstovima, bakljama i belim plahtama i jedan od njih se zaleti u gomilu kolima i ubije ženu a Trunpo kaže “You also had some very fine people on both sides.” E to je vickasto.


E, brate, nisi ti video ove lezbejke iz antife kad se namrgode, da čuješ samo taj rečnik...
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:35 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

A u San Diegu nema toga, ovde živi dobrim delom normalan svet, ne retardirani koji ruše i pale ono čiju će obnovu sutra sami da plaćaju.


Znam, rekao si mi da je to kod tebe trampolend, kao i ovde kod nas u Kolordo Springsu. A šta je onda sa tim manje dobrim delom? Jel ne protestuju jer se ne slažu sa ovim nasilničkim metodama, ili se boje?
bene_geserit bene_geserit 00:35 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Pa jesu, jesi video kako su ekspresno otpalili te murkane siledžije, svi se utrkuju u izrazima žalosti sa postradalim Crncem,mada su posle malo kiksnuli sa ovim murder degree-jima. A i intervencija policije je više nego blaga, složićeš se.

U Minesoti su tvoji na vlasti skoro 50 godina.
Dakle oni su ih i zaposlili (murkane siledžije) i oni sprovode kontrolu nad radom policije.

Nego to titranje rulji koja pali i ruši, iz političkih razloga, nije baš najpametnije. Ja ne bi nikad glasao za vlast koja samo što ne ohrabruje rulju umešto da štiti imovinu građana (što joj je posao).
bene_geserit bene_geserit 00:42 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

kod tebe trampolend, kao i ovde kod nas u Kolorao Springsu. A šta je onda sa tim manje dobrim delom? Jel ne protestuju jer se ne slažu sa ovim nasilničkim metodama, ili se boje?

Normalan je samo severni deo grada, tako da nije u pitanju manji deo. A tu su uglavnom Latino, oni se tim glupostima manje bave. Ako nisi primetio, ruše i pale crnci plus Antifa kombinacija, slabo imaš i jedne i druge ovde.
Kakve ima veze ne slaganje sa prekomernom upotrebom sile od strane policije i paljenje i rušenje okolo. Svako normalan je protiv obe stvari.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:45 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

U Minesoti su tvoji na vlasti skoro 50 godina.


Da, tu se robovlasništvo nikad nije zapatilo, pa ni kukuljičari nisu mogli da se nametnu.

Ali, slažem se sa tobom, omanuli su sa kontrolom policije, mada je pitanje kako to stvarno funkcioniše, jer koliko ja znam, ne postavlja vlast individualne murkane, čak mislim ne ni šefove policijskih stanica (to je policija, a šerifi se biraju na izborima). Tu sigurno ima neki HR, sa neradnicima i neznalicama, znamo kakvi su oni.

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:49 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Normalan je samo severni deo grada, tako da nije u pitanju manji deo. A tu su uglavnom Latino,


Znači, nenormalni su Latinosi, aha, svatam? A i oni se inače mrze za crncima više nego crnci i belci, verovatnije je da bi se organizovali u milicije da mlate crnce, pa zato ovi jadni ne smeju da zucnu kod vas.
bene_geserit bene_geserit 00:49 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Nije to vickasto, vickasto je kad se u Šarlotsvilu skupe face sa kukastim krstovima

Nije ni to vickasto, vickasto je kad Tito i njegovi pobiju desetine hiljada naroda po Beogradu 1945-te.
Oh, wait, to ima veze sa ovim danas kao i ovo što si ti pomenuo.
bene_geserit bene_geserit 00:52 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Da, tu se robovlasništvo nikad nije zapatilo, pa ni kukuljičari nisu mogli da se nametnu.

Što se toga tiče obrati pažnju na naredne izbore.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:53 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

ruše i pale crnci plus Antifa kombinacija,


A što su ti te Antife toliko zapale za oko? Kad su oni rušili i paliji? Znam da su se oni uglavnom opredelili da mlate naciste kad ovi izađu na ulice da traže svoja nacistička prava. Moguće da sam nešto propustio.
maksa83 maksa83 00:55 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Oh, wait, to ima veze sa ovim danas kao i ovo što si ti pomenuo.

Da, Predsednik koji neće da alijenizuje neonaciste i white suppremacy kukuljičare zato što shvata da mu je to prirodno biračko telo nema nikakve veze sa polarizacijom i osećajem ugroženosti koje kulminira ovakvim nečim.
bene_geserit bene_geserit 01:38 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

"Alijenizuje" - jel to srpska reč ? Šta znači uopšte ?
Nego šta kažeš, Pajić zbog osećaja ugroženosti i polarizacije (jel bipolaran?) pali policijsku stanicu u Denveru ? Ko ga ugrožava kad ima Sredoja ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:42 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

bene_geserit
Da, tu se robovlasništvo nikad nije zapatilo, pa ni kukuljičari nisu mogli da se nametnu.

Što se toga tiče obrati pažnju na naredne izbore.


Što, misliš da će robovlasnici wannabe sad tu da pobede? Ja mislim oni (minesotani) nemaju taj teret prošlosti. Pazi, moja žena ima neku familiju u Mineapolisu, to jest nekoj selendri pored (a i u Kanzasu), oni su svi čestiti republikanci, patriote, u crkvu idući, i niko od njih nije glasao za Trampa. Nisu ni za zlobabu, nego su prosto ostali kod kuće kad je ova sramota od predsednika izašla kao kandidat. Ja mislim da će i sad tako da bude. Ali ok, ne bih smeo da sa opkladim, pošto sam tako pukao i od blogija (na tehnikaliju doduše ).
bene_geserit bene_geserit 01:45 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Gradonačlnik Mineapolisa: "We are now confronting white supremacists, members of organized crime, out of state instigators, and possibly even foreign actors to destroy and destabilize our city and our region."

Samo marsovce i Pajića sa samostrelom nije pomenuo.
Iz ovakvih ozbiljnih izvora se napaja Maksa.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:46 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

bene_geserit
"Alijenizuje" - jel to srpska reč ? Šta znači uopšte ?
Nego šta kažeš, Pajić zbog osećaja ugroženosti i polarizacije (jel bipolaran?) pali policijsku stanicu u Denveru ? Ko ga ugrožava kad ima Sredoja ?


Sad si se sjebo, makso, evo ga bene ide da proveri sve srpske rečnike, kao onomad kad je čestita AOC upotrebila sleng na tviteru (patronizovala ga).

Ma ne ugrožava mene niko, išao sam da pomognem drugarima, jer saosećam sa njihovim mukama.

Btw, evo najavili 48 sata policajski čas u Denveru, a u Bolderu ništa. I kako sad da se odmetnem, ko će bre ponovo da ide čak u Denver, ima i neki radovi na Kolfaksu pa se tu uvek napravi zastoj?
bene_geserit bene_geserit 01:51 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Ja mislim oni (minesotani) nemaju taj teret prošlosti

Nemaju, i generalno su levo orijentisani, ali ...
onda su im uvezli one Somalijce.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:54 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

E, bene, sorry, moraću da prekinem prijatan ovaj dijalog, moram da radim (ako mi veruješ, evo sam na poslu). Mislim, da ne čekaš džabe i željno moj sledeći otrovan i donekle vispren komentar, spreman da oštro uzvratiš (i ne brini, ne idem stvarno da palim policajske stanice i pljačkam dragstore, ja sam ti internet warrior). Stay safe, stay second amandment.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:09 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

bene_geserit
Ja mislim oni (minesotani) nemaju taj teret prošlosti

Nemaju, i generalno su levo orijentisani, ali ...
onda su im uvezli one Somalijce.


I, šta im se desilo, jesu ih ovi Somalijci zarazili, uzeli da im seku glave, skočio koji već ono kriminal po kome su Somalijci poznati, da, otimanje teretnih prekookenaskih brodova?

Zadnji put kad sam bio u Ajovi (bilo neko okupljanje familije, na farmi odakle mi je tazbina poreklom, pa došli i ovi iz Kanzasa, i ovi drugi iz Minesote, i mi iz Kolorada), svi do jednog republikanci. I jako su se svi bunili zbog pojave one južnjačke robovlasničke ikonografije na javnim mestima sa dolaskom Trampa na vlast (confederate flags, slike generala koji su se proslavili na toj strani, Make America Great Again, itd) i uopšte tom širenju white supremacy ideologije, znakova i vrednosti po tim čestitim severnim midwest državama, gde toga pre Trampa uglavnom nikad nije bilo. Pogotovu što su mnogi od dedova tamo učestvovali i u Danu D i tukli se sa originalnim obožavaocima kukastih krstača i ostavili kosti po Evropi, eto kao i deda moje žene, doduše on se vratio živ).


Sad stvarno odoh...
bene_geserit bene_geserit 02:09 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

ne idem stvarno da palim policajske stanice i pljačkam dragstore

A što ne, zar se ne osećaš ugrožen i polarizovan ?
Ja sam čuo da ako se tako osećaš onda je pljačkanje i paljenje OK.
bene_geserit bene_geserit 02:13 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

I jako su se svi bunili zbog pojave one južnjačke robovlasničke memorabilije na javnim mestima sa dolaskom Trampa na vlast (confederate flags, slike generala koji su se proslavili na toj strani

Jbte, ako se oni toliko lože na nešto što se dešavalo 1860-te, za Srbe nema nade. Prepucavaće se partizani i četnici i 2100-te.
bilo neko okupljanje familije ... svi do jednog republikanci.

Pa naravno kad su u pitanju belci.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:18 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

bene_geserit
I jako su se svi bunili zbog pojave one južnjačke robovlasničke memorabilije na javnim mestima sa dolaskom Trampa na vlast (confederate flags, slike generala koji su se proslavili na toj strani

Jbte, ako se oni toliko lože na nešto što se dešavalo 1860-te, za Srbe nema nade. Prepucavaće se partizani i četnici i 2100-te.


Pa da, nema opuštanja, kao i sa četnicima, ustašama, nacistima, to je zlo sa kojim se mora doveka boriti, inače oće da zavlada, pa krene klanje, to jest krematorijumi.
Aj, bre, zdravo, bene!
rodni rodni 07:29 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

srdjan.pajic
U Minesoti su tvoji na vlasti skoro 50 godina.


Da, tu se robovlasništvo nikad nije zapatilo, pa ni kukuljičari nisu mogli da se nametnu.

Ali, slažem se sa tobom, omanuli su sa kontrolom policije, mada je pitanje kako to stvarno funkcioniše, jer koliko ja znam, ne postavlja vlast individualne murkane, čak mislim ne ni šefove policijskih stanica (to je policija, a šerifi se biraju na izborima). Tu sigurno ima neki HR, sa neradnicima i neznalicama, znamo kakvi su oni.


Bilo kako bilo, situacija mi se ne dopada.
Pre svega zbog ubistva crnca, potom i sve ostalo.
No, uveren sam da će braća Ameri pronaći rešenje za ovu situacoju kao i uvek do sada.
No, Pajiću, pošto vidim da si upoznatiji sa političkom situacijom kao pravi Amer (šta pravi - i praviji od pravog), šta misliš sa kojom razlikom će Trumponja osvojiti drugi mandat?
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:54 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

rodni
šta misliš sa kojom razlikom će Trumponja osvojiti drugi mandat?


Ma, šta te boli džordž, važno je da ste zlobabu sjebali.
alselone alselone 08:11 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Snimi ovo spinovanje (White supremacist groups, drug cartels suspected at Minneapolis riots).
Minesota guverner.


Kao da je potpuno lud čovek.

Meni je zanimljivo sada da posmatram ovo spinovanje, ne pale oni što pale nego neko drugi a i ako oni malo paluckaju, to je u redu.

Uglavnom, što ti reče ispod, to se mahom dešava u gradovima koje drže demokrate i to godinama, što je nova doza perverzije u američkoj unutrašnjoj policiji.

Sa druge strane, to se može posmatrati i na način odobravanja nasilja. Amerikancima je državni vrh 50 godina solio pamet kako je u redu da idu po svetu i jebu majku svima. Poslednjih 20 godina pogotovo. Tako da je društvo potpuno hipnotizovano nasiljem i misli da je to rešenje.

Pa eto ga onda.
alselone alselone 08:13 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

A u San Diegu nema toga, ovde živi dobrim delom normalan svet, ne retardirani koji ruše i pale ono čiju će obnovu sutra sami da plaćaju.


Ima malo veze i toliki broj vojnih baza.

Sjajan grad za život. Tu sranja teško da će biti.
alselone alselone 08:14 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

svi se utrkuju u izrazima žalosti sa postradalim Crncem


In the loving memory of George Floyd, maznuli su $ 85,000 vrednosti u Lui Viton torbama.
alselone alselone 08:15 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Признајеш да ниси исто овако размишљао 5. октобра 2000. у Бгд?



Sada sam siguran da si ti.

Nisam tako razmišljao jer je fundamentalno različito i u motivima i u realizaciji i u trajanju. Al znaš i ti to sam.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:17 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

srdjan.pajic
rodni
šta misliš sa kojom razlikom će Trumponja osvojiti drugi mandat?


Ma, šta te boli džordž, važno je da ste zlobabu sjebali.


Da znas da jeste bilo vazno..
(dotukli je ali jos mrda, jbg.)
alselone alselone 08:17 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Gradonačlnik Mineapolisa: "We are now confronting white supremacists, members of organized crime, out of state instigators, and possibly even foreign actors to destroy and destabilize our city and our region."


Lud ćovek.

Grad pale ludi belci, italijanska mafija i Rusi.

To je rezime.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:21 31.05.2020

Re: Protesti u Americi


Sada sam siguran da si ti.


Pa naravno da je Taske, vidis ikonicu bele foke.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:23 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

alselone
svi se utrkuju u izrazima žalosti sa postradalim Crncem


In the loving memory of George Floyd, maznuli su $ 85,000 vrednosti u Lui Viton torbama.


Ma bole ih, Viton je osiguran oni maznuli..
gedza.73 gedza.73 08:23 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

srdjan.pajic
rodni
šta misliš sa kojom razlikom će Trumponja osvojiti drugi mandat?


Ma, šta te boli džordž, važno je da ste zlobabu sjebali.

Oštro osuđujemo nerede u američkim gradovima kao i nasilje što od strane državnih organa što od strane američkih građana koje je eskaliralo i preti da preraste u građanski rat, posebno osuđujemo pljačkanje patika po buticima kao i uništavanje američke imovine od strane protestanata pripadnika pokreta 'Mineapolis je srce Amerike', odlučno pozivamo na uzdržanost svih strana u sukobu i predlažemo vraćanje pregovorima u kojima će da posreduje međunarodna komisija.




maksa83 maksa83 09:18 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Iz ovakvih ozbiljnih izvora se napaja Maksa.

Ja mahom stavljam Trunpoove citate, a onda ti moraš da objašnjavaš da nije rekao to što je evidentno rekao.

Je l' ti sad jasno zašto mu oni predstavnici za medije traju po šes' meseci, izgori im mozak i onda traži opet novog...
mentol mentol 09:33 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

srdjan.pajic
Ma ne ugrožava mene niko, išao sam da pomognem drugarima, jer saosećam sa njihovim mukama.



Pa da, nema opuštanja, kao i sa četnicima, ustašama, nacistima, to je zlo sa kojim se mora doveka boriti, inače oće da zavlada, pa krene klanje, to jest krematorijumi

mentol mentol 09:36 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

alselone
$ 85,000 vrednosti u Lui Viton torbama.

Ne brini, napraviće deca u Bangladešu nove za 500$...
alselone alselone 09:47 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Ne brini, napraviće deca u Bangladešu nove za 500$...

Baš sam to hteo da kažem kad apacherosepeacock reče kako su osigurane. Mislim, što bi osiguravao i skupo plaćao tu uslugu za nešto što se napravi za par stotina dolara.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:54 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

alselone
Ne brini, napraviće deca u Bangladešu nove za 500$...

Baš sam to hteo da kažem kad apacherosepeacock reče kako su osigurane. Mislim, što bi osiguravao i skupo plaćao tu uslugu za nešto što se napravi za par stotina dolara.


Ma mentol misli sve se pravi u Bangladesu. Ovaj LV nije izgleda iz te price.
maksa83 maksa83 10:23 31.05.2020

Re: Protesti u Americi

Uglavnom, što ti reče ispod, to se mahom dešava u gradovima koje drže demokrate i to godinama, što je nova doza perverzije u američkoj unutrašnjoj policiji.

Nema tu ničeg čudnog, demokrate su na vlasti tamo gde imaš više obojenih, i sledstveno će tamo biti veći haos kad se ovako nešto desi. Kako bi drugačije Hjuston pre deset godina imao gradonačlnicu demokratu lezbejku. Sigurno je nije izglasao Billy Joe u čizme od zvečarke sa 23 komada dugih i 34 komada kratih cevi ukući.

Iz istog razloga će Trunpo da kaže "ima tamo dobrih ljudi na svim stranama" (što reče Toma Grobar za one što su palili ambasadu i olupavali izloge - 'ne dirajte mi tu decu') kad se u Šarlotsvilu sastanu kukuljičari i kukastokrižari...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana