Reč i slika

VEST godine: Milošević u KNINU!

Filip Mladenović RSS / 02.08.2020. u 01:13

BUDUĆNOST...
BUDUĆNOST...
Potpredsednik Vlade Hrvatske za društvene delatnosti i ljudska prava i član Samostalne demokratske srpske stranke Boris Milošević prisustvovaće 5. 8. 2020. obeležavanju godišnjice akcije "Oluja" u Kninu.

U subotu, 1. 8. 2020. Boris Milošević je objavom na svom FACEBOOK profilu, pod naslovom "Priča jednog Srbina iz Hrvatske", obrazložio svoju odluku:

"Priča jednog Srbina iz Hrvatske
U Knin dolazim kao potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske zadužen za ljudska prava. Kao član Vlade, Srbin iz Hrvatske, svjestan opterećenja ratnog nasljeđa u društvu koje osjećaju Srbi u Hrvatskoj, ali ne samo oni, nego i svi građani Republike Hrvatske, moram razmišljati racionalno i odgovorno te pokušati doprinijeti boljem društvu i građenju kulture mira.
Nije mi bilo lako donijeti ovu odluku kako zbog privatne obiteljske tragedije, tako zbog svih onih Srba koji su u Oluji nekog izgubili, onih koji su u izbjeglištvu kao i onih koji su se vratili iako im je proces povratka opstruiran. Sudbinu tih ljudi dobro znam jer skoro cijeli profesionalni i politički staž, proteklih 18 godina, pomažem u rješavanju njihovih problema.
Ovih dana dok sam razmišljao što učiniti prisjetio sam se svojeg doživljaja Oluje. Samu Oluju sam dočekao u rodnom Šibeniku, brinući tih dana za oca koji je bio mobiliziran kao hrvatski vojnik, za svoje prijatelje koji su bili u Hrvatskoj vojsci, kao i za rodbinu koja je bila na drugoj strani.
Zahvaljivao sam tih dana Bogu što se otac vratio živ i zdrav i što su svi koje sam poznavao bili dobro.
Nakon što je otac demobiliziran odlazili smo na selo Bribirske Mostine gdje sam svjedočio pljački napuštenih srpskih kuća. Obilazili smo babu, očevu majku koja je ostala nakon Oluje tamo živjeti. Nije htjela napuštati svoju kuću, nije htjela poći ni k nama u Šibenik.
Početkom rujna otišao sam u Rijeku zbog fakultetskih obaveza. Sedmog rujna kasno popodne nazvala me sestra. Išla je s ćaćom obići babu.
Našli su je mrtvu, bila je ubijena vatrenim oružjem iz neposredne blizine. Ubojica je pronađen slučajno zbog vlastitog bahaćenja, smatrajući da nitko neće istraživati ubojstvo „četnikuše", kako je sam rekao. Osuđen je na 7,5 godina, da bi izašao za 3,5 godine, nakon što je dobio predsjednikovo pomilovanje.
S teretom ove obiteljske tragedije, pa i kroz bol mojeg pokojnog oca, odluku da idem na obilježavanje Oluje u Knin mi je bilo još teže donijeti. Meni, koji sam dobio Domovnicu tek nakon Oluje premda sam rođen i cijeli život živio u Šibeniku.
U Knin idem otvorena srca, iskreno, s nadom da ova Vlada može napraviti taj tako važan korak, korak prema budućnosti, boljem društvu, društvu razumijevanja, poštovanja i tolerancije i da možemo izaći iz rovova u kojima smo ukopani. Nakon 25 godina potrebno je prestati s mržnjom, prestati s ratom.
A rat za mnoge u društvu, nažalost, nije gotov, i to najbolje znaju djeca srpske nacionalnosti koja u svojim školama moraju trpjeti stigmu zbog nečeg s čime ni njihovi roditelji nemaju veze, i koja moraju osjećati krivnju samo zato što su Srbi. Baš kao što je to osjećala moja generacija tijekom i nakon rata.
Idem, jer želim olakšati njihovu budućnost. Idem jer mislim da je sazrio trenutak da politika razumijevanja i poštovanja drugog pobijedi politiku mržnje.
Oluja nije samo vojno-redarstvena akcija, ona je i golema kolektivna trauma. Za Hrvate je ona simbol početka dugo žuđenog mira i prestanka okupacije, za Srbe je ona trauma početka novog egzodusa, stradanja, straha, neizvjesnosti i nemogućnosti povratka u svoje domove.
Svjestan sam da moj dolazak u Knin neće kod većine promijeniti dva različita pogleda na Oluju, ali sam voljan prihvatiti svaku gestu koje ide ka tome da zajedničkom tolerancijom i uvažavanjem sami sebe potvrdimo kao demokratsko društvo koje može ostvariti suživot i prosperitet, bez obzira na svaku razliku, pa tako i onu u tumačenju zajedničke povijesti. Od mog odlaska u Knin, puno je važnije graditi atmosferu pomirenja i dijaloga u kojem kao društvo moramo priznati i prihvatiti sve žrtve bez obzira na nacionalnost."

Ne mogu, a da se posle čitanja ove ispovesti Borisa Miloševića ne setim pokajničkih reči Milana Babića, lidera krajiških Srba tokom režiranog rata od 1991. do 1995, izrečenih pred Sudom za ratne zločine u Hagu 2004. godine:

"Izlazim pred ovaj Tribunal s dubokim osjećajem sramote i kajanja. Dozvolio sam sebi da sudjelujem u progonu najgore vrste, protiv ljudi, samo zato što su oni bili Hrvati, a ne Srbi. Nevini ljudi su bili proganjani, nevini ljudi su nasilno istjerani iz svojih kuća i nevini ljudi su ubijani. Čak i nakon što sam saznao što se dogodilo šutio sam o tome. Još gore, nastavio sam sa službom i kroz moje vlastite aktivnosti postajao osobno odgovoran za nehumane postupke koji su pogodili nevine ljude.
Žaljenje koje osjećam zbog toga je bol s kojom moram živjeti ostatak života. Ovi zločini i moje sudjelovanje u njima nikada ne mogu biti opravdani. Ostajem bez riječi kada trebam da izrazim dubinu moga kajanja za ono što sam učinio i za utjecaj moga grijeha na druge. Mogu se samo nadati da iznoseći istinu, priznanjem krivice i izražavanjem mog kajanja mogu poslužiti kao primjer onima koji još pogrešno vjeruju da takva nečovječna postupanja mogu ikada biti opravdana. Samo istina može dati šansu srpskom narodu da se rastereti kolektivne sramote.
Samo priznanjem krivice ja mogu preuzeti odgovornost za sve pogrešno što sam uradio. Ja se nadam da svojim kajanjem mogu bar malo olakšati patnju onima koji su patili. Shvatio sam da nam neprijateljstva i podjeljenost nikada ne mogu poslužiti da bolje živimo. Shvatio sam da naša pripadnost istoj ljudskoj vrsti je značajnija od bilo koje razlike između nas. Shvatio sam da samo kroz naše međusobno razumijevanje i pomirenje možemo imati šansu da živimo kao ljudi u miru i tako osiguramo bolju budućnost za našu djecu i generacije koje dolaze.
Molio sam Boga da mi pomogne da se pokajem i zahvaljujem Bogu na mogućnosti koju mi je pružio da izrazim svoje kajanje. Molim moju braću Hrvate da oproste svojoj braći Srbima. Preklinjem moj srpski narod da ostavi prošlost iza sebe i okrene se budućnosti gdje će dobro, suosjećanje i pravda na neki način olakšati rezultate zla u kome sam i sam sudjelovao..."

Odlazak Borisa Miloševića u Knin za par dana, uprkos svemu, jeste uzvišeni LJUDSKI čin, izvan i iznad SVAKOG ZLA.

Iza tog istorijskog/povijesnog gesta stoji uporna, mudra i dalekovida politika Milorada Pupovca.

Obrazovanog i prosvećenog hrvatskog Srbina, koji je u duhu one Tesline poruke iz maja 1936. godine "jednako se ponosim moga srbskog roda i moje hrvatske domovine, živeli svi Jugoslaveni", politikom korak po korak gradio bolju, snošljiviju budućnost za svoje sunarodnike, prkoseći i hrvatskim i srpskim ekstremistima.

I Boris Milošević i Milorad Pupovac pripadaju onom krilu, onom pravcu, onoj strategiji srpske politike koja uvažava REALNOST i koja će na kraju trijumfovati u svojoj racionalnosti, pribranosti i okrenutosti budućnosti.

 

 

Atačmenti



Komentari (792)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 14:34 05.08.2020

Re: anassteziologija

Uglavnom preskočim, ali to smara.

I "smara" je možda previše, mene ti naivni pokušaji uvlačenje u neki kao fajt ne zanimaju uopšte, ne privuku mi pažnju ni toliko da me smaraju.
Vidi se želja, a vidi se i naivnost i nevičnost, pa može da bude malo smešno.
Ali mi je tako drastična promena zanimnjiva sama po sebi.
freehand freehand 14:56 05.08.2020

Re: anassteziologija

Čudno je malo da nesrećnicima iz Krajine ne da u pomoć nisu pohitala braća s ove strane Drine nego ni sa one strane Save. Dapače, kolona je morala da putuje pravolinijski, jer su braća pod oružjem odbijala da ih prime. Priča mi prijatelj, Kninjanin, da su na njega okretali oružje kad pokušao u Bosanski brod da pređe gde ima neku familiju.
Mada laže sigurno ili su to bile neke ustaše iz mešovitih patrola,ko zna.
predatortz predatortz 15:06 05.08.2020

Re: anassteziologija

freehand
Čudno je malo da nesrećnicima iz Krajine ne da u pomoć nisu pohitala braća s ove strane Drine nego ni sa one strane Save. Dapače, kolona je morala da putuje pravolinijski, jer su braća pod oružjem odbijala da ih prime. Priča mi prijatelj, Kninjanin, da su na njega okretali oružje kad pokušao u Bosanski brod da pređe gde ima neku familiju.
Mada laže sigurno ili su to bile neke ustaše iz mešovitih patrola,ko zna.


Neoboriva činjenica je da su se Srbija i RS ogrešile o te ljude.

No, to ukazuje i na nešto između redova.
Krajina nije pala, Krajina je dogovoreno predata.
Zbog toga mi je i smešna ova hrvatska proslava danas.
Govorio si pre neki dan i o dešavanjima oko Banjaluke 95. godine. Jeste HV došla do Bočca i jeste Banjaluka bila izložena padu.
No, pre toga su pala i neka sumnjiva naređenja o povlačenju elitnih jedinica VRS bez vojničke potrebe.
Generalno, bio je to proces formiranja granica i nove realnosti na prostoru bivše države. O tim granicama nije odlučivano ni u Beogradu, ni u Zagrebu, a ni na bojnom polju.
freehand freehand 15:15 05.08.2020

Re: anassteziologija

Govorio si pre neki dan i o dešavanjima oko Banjaluke 95. godine. Jeste HV došla do Bočca i jeste Banjaluka bila izložena padu.

Nisam "govorio", nego sam te kad si ti govorio o kvalitetu hrvatske vojske, podsetio na taj detalj.
Ja o svemu pšto se u Hrvatskoj oko pada Krajine desilo ni u jednom segmentu nisam menjao mišljenje, tu nema više mnogo nepoznanica. Brionski transkripti su štivo za Filipa. Ali je i ovo što sam pomenuo štivo za velike bukače među Srbima.
I zato nekako i mislim da je odavno vreme da se ostacima Srba u Hrvatskoj ostavi da sami odlučuju gde im je i kakva im je sreća i da im se nesebično i iz sve snage pomogne štagod da odluče. Jer neće ovde niko sa najvećim transparentom i najljućom psovkom faliti ništa, sem što će mu varenje malo teže ići zbog sekiracije ukoliko bi se tim tamo ostacima Srba nešto dogodilo. Oni su ti koji tamo treba da žive i prežive i da nađu način da njima i njihovoj deci to preživljavanje bude dostojno čoveka.
freehand freehand 15:34 05.08.2020

Re: anassteziologija


Što ti kažeš, sećam se da smo on i ja jedno vreme bili prilični istomišljenici.
Onda je okrenuo ploču. Ok, ljudi menjaju mišljenja, sve je to legitimno.

Ima tu jedan detalj koji je za pokušaje diskvalifikacije od strane morona sasvim nevažan, ali meni (a verujem i nekima drugima koje interesuje realnost a ne ovdašnje blatište)itekako važan: sam sam pre najmanje godinu dana u podužem komentaru (a možda i u dva) opisao izvesnu metamorfozu kroz koju sam prošao.
Uglavnom, možda je prelom bio zastrašujuć momenat u kome sam u ogledalu prepoznao i sebe u čoporu, spremnog da oćutim besmislice i laži onog do sebe da se ne bih kačio sa "ovima sa svoje strane", i videvši sebe kako poentiram za publiku efektnim pizdarijama koje su ili poluistine ili istrgnute iz konteksta.
Inače, ovde se po pravilu operiše lažima i izmišljotinama, o ljudima i događajima. Pa sam i ja reagujući na laži i izmišljotine o SFRJ i Jugoslaviji kao ideji i praksi a moroni to čitaju kao "odbranu Jugoslavije" i "odbranu komunizma". Tu valjda spada i standardna ljigavština plitkih umova da u svemu prepoznaju "plaćenike". Valjda prepoznajući sebe u drugima, no i to je sindrom za druge stručnjake i druge prilike.


ubacivanje černika u ama baš svaku temu, odnosno prozivka nas nekolicine ovde koje on smatra za takve

Izvini, molim te.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:39 05.08.2020

Re: anassteziologija

izvesnu metamorfozu

:)
predatortz predatortz 15:47 05.08.2020

Re: anassteziologija

Uglavnom, možda je prelom bio zastrašujuć momenat u kome sam u ogledalu prepoznao i sebe u čoporu, spremnog da oćutim besmislice i laži onog do sebe da se ne bih kačio sa "ovima sa svoje strane"


E, vidiš...
Ja ovde nemam "one sa moje strane". Imam ljude sa kojima se na nekim temama slažem, na nekim ne.
Teško da će se "moji" ikad složiti sa mnom po pitanju ulaska u NATO, recimo.

A ja mislim da je Srbima tamo mesto daleko više nego mnogim drugim.
freehand freehand 15:54 05.08.2020

Re: anassteziologija

A ja mislim da je Srbima tamo mesto daleko više nego mnogim drugim.

U najvećoj terorističkoj organizaciji na svetu? Koja je razorila Srbiju uz još pola sveta?
Nije nam loše bilo ni uz sile osovine, ionako io ne imaju svoje obožavaoce ovde, i Duče i Firer.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:56 05.08.2020

Re: anassteziologija

gedza.73
predatortz
Nije do njih. Do nas je!

Saglasan. Ako se ne varam Endži se više potresla što se beše Terezi Kesoviji neki Srbin ispišao u bazen nego što su joj Hrvati spalili i opljačkali muzej u Beogradu.

Kose čupalo za granatiranje Dubrovnika (da bi se od početka litija podržavao Đukanović koji je bio glavni baja u krađi krava u dubrovačkom zaleđu i junačkog odnošenja hrvatskih zamrzivača preko kamenjara u Montenegro samo zato što srpska crkva mora da bude novomontenegrisnka a to ide uz priču Latinkića Perovića i Kapičića) a što su silovali svako žensko dete, ženu i staricu u crkvi iza oltara u Mačvi to je protiv bratstva i jedinstva i to je srpski nacionalizam

u pravu si. Mi ne cenimo sebe. Ne cenimo naše žrtve i naša stradanja.
Tu ne mislim kako treba da se svetimo samo ne bi trebalo da se zaboravi. Jer izvitoperenom istorijom je ispalo da su Srbi krivi za ceo XX vek. Ubijeni srpski civili? Verovatno su nešto loše uradili. Ili su planirali da nešto loše urade.


Kada se na prostoru Starog Sajmišta u Beogradu, gde je od 1941. do 1944. bio zloglasni konc logor, izgradi Spomen obeležje i muzej kakav je na prostoru Jasenovca, grad Beograd i država Srbija će steći moralno pravo da javno govore o odnosu prema žrtvama II svetskog rata i u drugim gradovima i državama.
maksa83 maksa83 16:06 05.08.2020

Re: anassteziologija

Kada se na prostoru Starog Sajmišta u Beogradu, gde je od 1941. do 1944. bio zloglasni konc logor, izgradi Spomen obeležje i muzej kakav je na prostoru Jasenovca, grad Beograd i država Srbija će steći moralno pravo da javno govore o odnosu prema žrtvama II svetskog rata i u drugim gradovima i državama.

gedza.73 gedza.73 16:10 05.08.2020

Re: anassteziologija

angie01
gedzo- pa ti gajis arhivu mojih komentara:)))

Lahko je da se nađe. Dokazuje da ne lažem i da sam lažno optužen .
Samo da kažem da sam i ja divna ospoba koja je nekad skupljala salvetek, da nemam istetoviran Boj na Kosovu, da ne nosim šubaru i kokardu niti kamu u zubima.

hoochie coochie man
Ja se, naravno, sećam te njegove "četničke" faze, ali dok ti nisi krenuo sa kopiranjem komentara, nisam se sećao intenziteta, a bio je baš žestok.
Sad žestoko kontra.
Ok je promena stava

Naravno. Nego je on bio u fazonu 'jedeš riblju čorbu?'
'Kretenčino, golume, hrčku, nepismen si, glup si, samo ćevapi i mesište...'
Posle mesec dana vuče kotlić na ramenima, pdo miškom recepti za riblju čorbu i viče na svakog ispred roštilja što se puši
'Kretenčino, golume, hrčku, nepsimen si, glup si, samo riba i aleva paprika'
crossover crossover 16:18 05.08.2020

Re: anassteziologija

Filip Mladenović

Kada se na prostoru Starog Sajmišta u Beogradu, gde je od 1941. do 1944. bio zloglasni konc logor, izgradi Spomen obeležje i muzej kakav je na prostoru Jasenovca, grad Beograd i država Srbija će steći moralno pravo da javno govore o odnosu prema žrtvama II svetskog rata i u drugim gradovima i državama.


Шта те је спречавало да покренеш то питање за време СФРЈ? Имала је времена скоро 50 година да то уради и ништа није урадила, него је нагурала у ону централну кулу атељеје за заслужне сликаре и вајаре. Што ниси отишао код градоначелника Богдана Богдановића, он је направио споменик у Јасеновцу, значи да зна како се то ради, и лепо га замолио. Шта си чекао до сад?
angie01 angie01 16:39 05.08.2020

Re: anassteziologija

Lahko je da se nađe


ma di lahko,...jos je sve to bilo na mom blogu koji sam i ja zaboravila, koliko je davno napisan, a kamoli da se secam komentara- sad si me podsetio i otisla sam i procitala i da kao i obicno, ti od delova izvucenih iz konteksta pravis laznu pricu- jer si lazov...i drugacije i ne mozes da "dokazujes" nesto sto ne postoji.



ed,..kad ste vec skocili na free-a spocitavajuci mu promenu,..na tom blogu, kada je bila druga vlast, okolnosti i atmosfera, da tako kazem, nesto ste bili umereni u svom proseravanju, za razliku od sada, kada su se ustolicili vasi, pa ste podivljali u punom sjaju.


gedza.73 gedza.73 16:58 05.08.2020

Re: anassteziologija

Filip Mladenović
Kada se na prostoru Starog Sajmišta u Beogradu, gde je od 1941. do 1944. bio zloglasni konc logor, izgradi Spomen obeležje i muzej kakav je na prostoru Jasenovca


Sajmište je bio logor na teritoriji NDH (Hrvatska ti je bila do Zemuna), Hrvatska je dala odobrenje za stvaranje logora Sajmište i taj logor je bio u sklopu hrvatskih logora smrti. U direktnoj vezi sa logorom Jasenovac i Stara Gradika.

Nakon rata antifašisti su rekli da je Sajmište 'mučilište naroda Jugoslavije'. Ti 'narodi' jugoslavije su u jednom periodu bili srpski civili sa Kozare.
Ustaše su konstantno punile logor srpskim civilima, ženama i decom koje je jednim delom spašavala Nedićeva vlada dok su druge ubijali ili Nemci ili ih vraćali ustašama i još goroj sudbini.

Državna komisija koja je istraživala zločine u logoru Sajmište je po okončanju postupka stavila tridesetogodišnji moratorijum na podatke.

O odnosu antifašizsta prema logoru Sajmište i žrtvama govori (ne to što je jedan od ciljeva na zahtev Vrhovnog štaba za savezničko bombardovanje bio baš logor u kome su se još uvek nalazili logoraši) da je prvo bio pretvoren u radničke barake (zamisli da je neko tako upotrebio Aušvic) i kancelarije. Odigravali su se muzički događaji, horske probe, sindikalni život...

Umesto da bude pretvoren u spomen park stavljen je natpis koji oslikava novo društvo i pravac u kome će Srbija da se kreće

Mi smo ponosni što na čelu naše zemlje i naše partije stoji Drug Tito – inicijator i organizator svih naših pobeda, stameni borac za pobedu komunizma


Čak su rukovodioci tvrdili

nepotrebno sećanje na monstruozna zbivanja, odnosno na neodgovarajući kontekst novog grada


i da
polazi od tabula rasa situacije, koja sledi iz shvatanja
socijalizma kao postistorijskog, tačnije supraistorijskog projekta
formiranja nove, progresivne savremenosti, nasuprot ‘dekadentnoj i ‘reakcionarnoj’ prošlosti


pa su tako Jasenovac razvukli i pretvorili u sekundarne sirovine


gedza.73 gedza.73 17:02 05.08.2020

Re: anassteziologija

ng
ti od delova izvucenih iz konteksta pravis laznu pricu

Pisala si o Ruži hrvatskoj, blogeri počeli da ti skreću pažnju i ti si napisala 'aha a što se diže tri prsta' i sad ja opet lažem?

od delova izvucenih iz konteksta pravis laznu pricu

ja postavio citate. Eto, ti, pošto si dokazana nelažljivica (poput 'šta političko-moralni radnici pričali kad se ide u inostranstvo... to nije istina i laž je i meni su pričali drugačije') postavi necenzurisane delove koji dokazuju da sam lažov.




gedza.73 gedza.73 17:06 05.08.2020

Re: anassteziologija

crossover
Шта те је спречавало да покренеш то питање за време СФРЈ?

Sprečavala zvanična politika
na spomen ploči su napisali
U vreme od 1941. do oslobođenja Beograda fašistički okupator je na ovom mestu, posle zverskog mučenja u logoru na Sajmištu streljao preko 8000 najboljih sinova i kćeri naše zemlje, koji su dali svoje živote kao doprinos herojskoj borbi naroda Jugoslavije za slobodu i nezavisnost naše otadžbine.
7. jula 1951. Beograd Savez boraca NO rata X rejona grada Beograda

žrtve prihvatnog logora koje su sahranjene na Bežaniji većinom bili civili i taoci iz NDH, a ne partizani, u natpisu se koristi terminologija koja je obično bila rezervisana za narodne heroje, pale borce i one koji su poginuli u borbi, dakle za „najbolje sinove i kćeri“, koji su dali svoje živote za slobodu.
Drugo, mada je među ekshumiranim leševima bilo malo onih s prostrelnim ranama – većina je stradala od batina, bolesti ili iznemoglosti – za žrtve se na spomeniku naglašava da su „streljane“, što takođe aludira na njihovu herojsku smrt. Uostalom i sam naziv spomenika – „Partizansko groblje“ – žrtve Sajmišta vezuje za narodnooslobodilačku borbu.

Bajford


lo-po-vi.




zaharaga zaharaga 17:23 05.08.2020

Re: anassteziologija

Filip Mladenović


Kada se na prostoru Starog Sajmišta u Beogradu, gde je od 1941. do 1944. bio zloglasni konc logor, izgradi Spomen obeležje i muzej kakav je na prostoru Jasenovca, grad Beograd i država Srbija će steći moralno pravo da javno govore o odnosu prema žrtvama II svetskog rata i u drugim gradovima i državama.


A sta cemo sa zrtvama genocida iz devedesetih?

Uzdred, nekakav spomenik zrtvama fasizma postoji na obali Save. Kada bi ti malo trezniji isao na i sa splavova, mogao bi primetiti da prolazis mimo. Spomenik ne ostavlja neki dojam, ali postoji, i sredjen je, korov pocupan, nije razlupan. Ako se podize nesto velelepnije, svakako moraju Nemacka i Hrvatska da daju pare

Uzgred, spomen obelezje i muzej na prostoru Jasenovca, dosta su zapusteni i na putu da postanu ruina. Za koju godinu, nece biti nicega.

I na kraju, sta ako se ovi tvoji pomame pa sruse spomenik? To je sada u modi kod tvojih.
docsumann docsumann 17:43 05.08.2020

Re: anassteziologija

Шта си чекао до сад?


juče je bilo rano, sutra će biti kasno...


jedna preporuka,

alselone alselone 18:06 05.08.2020

Re: anassteziologija

juče je bilo rano, utra će biti kasno...

Voli me danas vise nego juce al manje od sutra.
docsumann docsumann 18:12 05.08.2020

Re: anassteziologija

alselone
juče je bilo rano, utra će biti kasno...

Voli me danas vise nego juce al manje od sutra.


kama sutra sve do jutra
predatortz predatortz 18:15 05.08.2020

Re: anassteziologija

docsumann
alselone
juče je bilo rano, utra će biti kasno...

Voli me danas vise nego juce al manje od sutra.


kama sutra sve do jutra


Malo ćepi, malo vutra!
milisav68 milisav68 18:20 05.08.2020

Re: anassteziologija

docsumann
alselone
juče je bilo rano, utra će biti kasno...

Voli me danas vise nego juce al manje od sutra.


kama sutra sve do jutra

Moja draga voli Kurosavu.



To je smislio onaj peeder arkanovac.
angie01 angie01 18:23 05.08.2020

Re: anassteziologija

Pisala si o Ruži hrvatskoj, blogeri počeli da ti skreću pažnju i ti si napisala 'aha a što se diže tri prsta' i sad ja opet lažem?


lazes!

Pisala sam o Koncertu Prljavaca, a Gorstak je pomenuo Ruzu sa losim predznakom i da se uz nju dizu dva prsta,...pa onda ide uobicajeno pritrcavanje i rasprava o tome,...znaci, niti sam pisala o Ruzi, niti sam ja spomenula prste, niti sam Gorstaku rekla da je Obrazovac, nego da me je iznendadio nekim replikama, koje lice na stavove pomenutih, a da ja NE mislim da je on takav...kao sto rekoh, ja i on smo se u nekom momentu upoznali i ispricali oko svega uzivo i tu nema nikakvih problema, lik je super.


ja postavio citate.


ti si postavio delove i dao im svoje objasnjenje- ko god hoce, moze da ide da procita blog i sam vidi.


ono te posle ne razumem sta pricas....

milisav68 milisav68 18:36 05.08.2020

Re: anassteziologija

angie01
,...pa onda ide uobicajeno pritrcavanje

pa vidis kako si pogresno pritrcao


angie01 angie01 18:43 05.08.2020

Re: anassteziologija

milisav68


pa jeste smesno- ono, blesav manir grupne podrske,...smesno i bedasto.

...eh, znala sam da neko fali:)
gedza.73 gedza.73 18:57 05.08.2020

Re: anassteziologija

angie01
lazes!

angie01
niti sam pisala o Ruzi

angie02
pazi, pesma je skladana, kada je Houri umrla majka, e sad sto su je kacili na neke ratnicke klipove kao beksaund i sto su se na bozicnom koncertu u Zagrebu posle rata na nju lozili ovi sto su nacionalisticki nastrojeni, ne znaci da taj filing treba da preovladava, uostalom, nadji mi nesto lose u ovim stihovima

angie01
niti sam ja spomenula prste

angie02
to sto je neko dizao dva prsta na njihove pesme- molim da se izbroji na koliko skladbi u Srbiji razni dizu tri prsta

pa htela sam reci, je l na koncertima nasih muzicara niko ne dize tri prsta?

angie01
niti sam Gorstaku rekla da je Obrazovac

angie02
tvoje ramisljanje lici i u nekim delovima se potpuno pokalapa sa komentarima na istu temu Nasih,obrazovaca i slicnih likova, a priznaces, da za to ipak treba imati "talenta"

da ne bude da sam ja tako shvatio (pošto sam napisao 'ubrojala' ne 'nazvala')
gorstak92
Eto, sad ja ispade obrazovac zato što mi smeta pozdrav U na njihovim koncertima i ratni huškač zato što neću da pevam ustaške popevke.



što bi rekli oni turbo narodnjaci (citiram)

'lažeš zlato, lažeš dušo, lažeš vještice'



milisav68 milisav68 19:03 05.08.2020

Re: anassteziologija

...eh, znala sam da neko fali:)

Eto, i ja sam pritrčo.
gedza.73 gedza.73 19:06 05.08.2020

Re: anassteziologija

milisav68
...eh, znala sam da neko fali:)

Eto, i ja sam pritrčo.



angie01 angie01 19:06 05.08.2020

Re: anassteziologija

gedzo- eno ga blog, svako moze da procita- sve vec rekoh u predhodnom komentaru- ovako si samo dao jos jedan primer svojih uredaka- pacvorak interpretacija.

nisi mi rekao, sta tacno hoces da dokazes-...mada svakako jadno, kada uvek moras ovako,...ono trazis nesto, pa sve sto ti zalici, ti ga retusiras i nastupis:)))

kako da ti kazem-u svom tvom trudu i bulsitingu, nema apsolutno niceg zanimljivog, niti korisnog za tvoje namere.
gedza.73 gedza.73 19:16 05.08.2020

Re: anassteziologija

nisi mi rekao, sta tacno hoces da dokazes

Da mi se sviđaš.
a znam da je pogrešan pristup nego kasno da menjam 'čupanje za kikice' metod

Na tom blogu je tipičan primer relativizacije.
PK kad je shvatilo da su pesmu preuzeli nacionalisti, opet citiram, je dodalo gas dižući masu na noge okretanjem mikrofona ka publici koja je podizala dva prsta u ustaški pozdrav. Ne prekida pesmu na koncertima kad se tako nešto desi nego nastavlja sa 'ajmo svi ručice gore'

Tu ulećeš ti i kažeš
'a Srbi što dižu tri prsta na koncertima?'


Kad su izbori u okruženju ide priča 'pa to što oni koriste nacionalističku retoriku, to je zbog izbora, podilaze publici, ne misle oni ozbiljno što pričaju o Srbima', kad su izbori u Srbiji 'ljotićevci, nedićevci, fašisti, genocid, ćetnici, kolju, pale i otimaju'

Ako u regijonu imaš 70 procenata mladih koji misle o NDH kao o pozitivnom doprinosu hrvatske nezavinsosti i imaš ljude koji kažu to nije ništa, mi smo krivi šta misliš šta će da bude u nekom narednom ratu?
A srpske žrtve su već bile ubačene u zajednički koš sa stradalim (pitanje kojim) narodima i narodnostima i tako postale nepostojeće. Niti se zna ko ih je ubio (ustaše i balije) niti koliko ih je ubijeno (svi pali za rodoljubivu SFRJ)




j_grandson j_grandson 19:20 05.08.2020

Re: anassteziologija

maksa83
Na stranu što sa 99%-tnom sigurnošću mislim da znam o kome pričaš, ono lik realno nije ni da mu se poveri održavanje higijene u prostorijama bilo koje stranke, em je dobar deo radnog vremena za kartonom pjan ko letva - kome on da se preporučuje majkomila

Kod mene na Đermu znam za dva "izbeglice", jedan prodaje jaja od 11, 12, 13 i 14 dinara + masline, razne vrste, jako dobre, i radi taj posao izuzetno pošteno i profesionalno. Drugi je držao ribarnicu ali je bio izbeglica i sa palilulske pijace koja se renovirala pa se sad vratio tamo i više ga nema na Đermu što je šteta pošto je imao baš dobru ribu, i njuh (veliki komadi tune, lososa, dakle van uobičajene ribarske ponude i sl.).

Sjajni ljudi, vrlo profesionalni.

Sa druge strane imamo onog Dr. Prof. Marka Atlagića koji je pokvarena SNS pizda parekselans, o čemu svjedoči i to da je, pre nego što je izbegao, na prvim višestranačkim izborima u Hrvatskoj bio kandidat neke Hrvatske Socijalističke Partije ili tako nečeg pa posle postao prominentan član i valjda i osnivač SRS Krajina, pa je prešao u SNS kada su se ovi pocepali. Istina je da to nema puno veze pošto se pored rođenih najrođenijih Srbijanaca i Vojvođanaca koji su isto pokvarene SNS pizde parekselans on ni ne primeti, mada pokušava da se istakne. Da ne zaboravimo ni gmaza Šormaza doduše.

Samo još da se kurtališemo i te podele, pa da postanemo Srbi.
j_grandson j_grandson 19:23 05.08.2020

Re: anassteziologija

freehand
Govorio si pre neki dan i o dešavanjima oko Banjaluke 95. godine. Jeste HV došla do Bočca i jeste Banjaluka bila izložena padu.

Nisam "govorio", nego sam te kad si ti govorio o kvalitetu hrvatske vojske, podsetio na taj detalj.
Ja o svemu pšto se u Hrvatskoj oko pada Krajine desilo ni u jednom segmentu nisam menjao mišljenje, tu nema više mnogo nepoznanica. Brionski transkripti su štivo za Filipa. Ali je i ovo što sam pomenuo štivo za velike bukače među Srbima.
I zato nekako i mislim da je odavno vreme da se ostacima Srba u Hrvatskoj ostavi da sami odlučuju gde im je i kakva im je sreća i da im se nesebično i iz sve snage pomogne štagod da odluče. Jer neće ovde niko sa najvećim transparentom i najljućom psovkom faliti ništa, sem što će mu varenje malo teže ići zbog sekiracije ukoliko bi se tim tamo ostacima Srba nešto dogodilo. Oni su ti koji tamo treba da žive i prežive i da nađu način da njima i njihovoj deci to preživljavanje bude dostojno čoveka.

I šta kažeš, stigli do pred Banja Luku zbog kvaliteta, a ne zbog ovoga što govori Predatortz?
j_grandson j_grandson 19:37 05.08.2020

Re: anassteziologija

freehand

Što ti kažeš, sećam se da smo on i ja jedno vreme bili prilični istomišljenici.
Onda je okrenuo ploču. Ok, ljudi menjaju mišljenja, sve je to legitimno.

Ima tu jedan detalj koji je za pokušaje diskvalifikacije od strane morona sasvim nevažan, ali meni (a verujem i nekima drugima koje interesuje realnost a ne ovdašnje blatište)itekako važan: sam sam pre najmanje godinu dana u podužem komentaru (a možda i u dva) opisao izvesnu metamorfozu kroz koju sam prošao.
...

Javi nam kada budeš prošao kroz sledeću metamorfozu.
angie01 angie01 20:08 05.08.2020

Re: anassteziologija

Na tom blogu je tipičan primer relativizacije.


relativizacije cega?

da tamo ima nacosa- ima, da imaju svoje furanje na sta bilo, pa i na pesmu posvecenu majci-imaju,

mikrofon okrecu svi na koncertima prema publici.

da kod nas ima svega isto takvog-ima.

...a u odnosu na to sto si srocio- Ruzu nisam pomenula ja, niti prste, ja sam na to sve odgovorila ono sta o tome mislim....kao sto vec rakoh, svako koga zanima, stoji sve na tom blogu.

i sta je sve ovo tacno trebalo da pokaze?

a onaj nastavak isto nemam pojma sta pricas i kome se obracas- ja licno nikada nisam pravdala neciji nacionalizam koricen ni u kakve svrhe tog tipa koji pominjes.

ako govoris o zrtvama u 2.sv. ratu- to sam vec sto puta rekla, ali si preskocio, jer ti ne odgovara za tvoja "dokazivanja"-mislim da su Hrvati jeftino prosli za ono sto su cinili, ali se takve stvari resavaju na sudovima i drugim pravnim nacinima, a ne novim ratovima, jer onda nema kraja i valjda je buducnost dece u stvaranju uredjene drzave, a ne vitlanjem mrznjom na sve oko sebe.

i ti tamo gde zivis, se valjda trudis da si ok sa komsijama, ma sta o njima mislio, jer cete tako i ti i oni moci da zivite u miru i da razvijate svoj grad i poboljsate uslove u njemu,...civilizacija i jeste razvila diplomatiju zbog toga, a mi se vracamo unazad i stalno vrtimo u krug oko istih sranja, umesto da zivimo normalno.

pogotovu sto svi ostajemo tu gde jesmo, povezani geografijom, istorijom, ekonomijom, kulturom,...pa i genetikom,...pa sad, ko ne vidi da je destruktivno da se mrznja odrzava i raspiruje i da to nikome nece nista dobro doneti-nisam ja kriva, jer to vidim....a bilo je ocigledno jos onim divljanjima po stadionima pocetkom devedesetih.


o slavljenju Oluje u Hrvatskoj- mislim sve najgore.
gedza.73 gedza.73 20:53 05.08.2020

Re: anassteziologija

pa sad, ko ne vidi da je destruktivno da se mrznja odrzava i raspiruje


Aj da probam još jednom (i ne govorim samo o II svetskom). Koju su to mržnju pokazali Srbi nakon I svetskog rata? kome su se svetili? Kome su se svetili nakon žrtava u II svetskom ratu? Koju su to mržnju nakon dva svetska rata Srbi raspirivali?
a bilo je ocigledno jos onim divljanjima po stadionima pocetkom devedesetih.

Bilo je očigledno mnogo pre. Pogledaj trg u Zagrebu kad masa skandira na 'Nećemo velikosrpsku šovinističku Jugoslaviju'. Kada se traži od Zagrepčana da se podrška pretvori u akciju.

pogotovu sto svi ostajemo tu gde jesmo, povezani geografijom, istorijom, ekonomijom, kulturom,...pa i genetikom,

Meni to niti šta znači, niti šta predstavlja.

Na prvom mestu me zabole za genetiku, na drugom za geografiju, zajednička istorija je tek crno bez imalo belog a i kultura je diskutabilna.

Uopšte ne kažem da smo mi cvećke, ima nas od svačega (oni Davidović debili koji pozdravljaju pozdravom pod kojim su streljana srpska deca) ali da me denacifikuju gori od nas već ide debelo na nerve. I to od budaletina koje rade za pare ili štite porodičnu, s ove distance, izdajničku i kolaboracionističku tradiciju

angie01 angie01 21:10 05.08.2020

Re: anassteziologija

Aj da probam još jednom


sta da probas- pa ja sam zivela ovde,...ne treba ti meni da objasnjavas svoju verziju istine,...kada me kao laicki pitas, ko je to skupljao izbeglice i slao ih na front- uvek si u tom modu,...i tu onda nema resenja.

sve za sta tebe zabole su fakti, okolnosti koje su tvoja realnost i u okviru kojih odabires resenja, pa ako ih ne uzimas u obzir ti mozes samo u nekom paralelnom fiktivnom svetu da tupis na svoj nacin i dobijes ovo u cemu smo- to je taj rad. Potemkonova sela najboljih rezultat nikada u istoriji- dok narod gladuje u feudalnom partijskom uredjenju sa populistickim parolama, zivi ko stoka ili se iseljava, dok se i dalje vitla mrznjom prema svima, koji su vec napravili otklon prema tebi i gledaju svoja posla.
gedza.73 gedza.73 21:29 05.08.2020

Re: anassteziologija

pa ja sam zivela ovde

Potemkonova sela najboljih rezultat nikada u istoriji- dok narod gladuje u feudalnom partijskom uredjenju sa populistickim parolama, zivi ko stoka ili se iseljava

Ja kad to kažem za moje detinjstvo ti kažeš 'Bitef'.

Činjenice su ono što vi mislite da jesu. Filip priča o Sajmištu, ti pričaš o divnoj, uređenoj prošlosti i kako neki gledaju svoja posla.
Pazi sad ovo ( vezi Sajmišta u vreme koje vi kažete da je bilo uređenije)

većina članova pre svega zainteresovana za „način rešavanja socijalnih pitanja“ i „ostvarenja prava“ iz oblasti penzionog osiguranja, a da je „manji interes“ pokazan za prikupljanje materijala i dokumentacije o logorima i njihovo
trajno obeležavanje.1

Sajmište je jednostavno opisano kao zapušteni deo velikog grada čije će „čišćenje“ i „rušenje“ omogućiti da Novi Beograd dobije novo, moderno obeležje nasvom „najvrednijem“ delu.

Prema tome, prostor nekadašnjeg logora ponovo je postao samo funkcionalan prostor, čiju budućnost određuje potreba za urbanim razvojem Beograda

meni ste isti. Vi botovi iz prošlosti i ovi botovi sendvičari danas. Podjednako štetni, podjednako destruktivni i podjednako beskorisni.

Što se tiče uloge Saveza jevrejskih opština u obeležavanjuSajmišta, ali i drugih mesta Holokausta u Jugoslaviji, važno je spomenuti da u vreme socijalizma jevrejska zajednica nije mogla, sve ni da je htela, da samoinicijativno preduzme bilo kakve korake na obeležavanju konkretnih mesta jevrejskog stradanja

jer su monopol držali Udruženje boraca NOB-a i Socijalističkog saveza radnog naroda Beograda.

Čak je udruženje boraca od Jevreja zahtevalo, slalo dopis, da na vencima piše 'šrtvama fašističkog terora'. Ne jevrejskim žrtvama.

Sa spomen pločom kad je bila prva put postavljena (druga je skoro identična replika) se nisu slagali ni bivši logoraši (osim onih političkih podobnih koji su regulisali po novom beogradu stambeni status) niti jevrejska zajednica


I uvek ide neka priča kako smo mi u prošlosti bili qracpala. Čim se pojavi nešto što ne odgovara tadašnjim botovima kreće cika i piska.

Koliko vidim iz knjige na netu savez boraca i ta cela ekipa su bili klasični pljačkaši grobova koji su nam okupirali Srbiju. Za sitan ćar i interes kao i danas što neki pišu poželjne tekstove za porciju škembića i zaječarac.


edit
1988.
a spomenuto je i da se moral među zatočenicima održavao uz pomoć Titovih slika koje su kružile logorom, zajedno s mapama Istočnog fronta na kojima je označavan napredak Crvene armije.


Raspad SFRJ već bio isplanirana a u Beogradu se slavi napredak Crvene armije.
Sve go nacionalista, četnik i srpski nacista.





nsarski nsarski 21:37 05.08.2020

Re: anassteziologija

Na prvom mestu me zabole za genetiku


S velikim uživanjem pratim polemiku na ovom blogu - o tome se roman ili strip može napisati, a možda i neka narodna glazba uskladbiti za one drčne a slabije pismenosti-ali na ovom mestu želim da intervenišem.
U par navrata se pominje da Srbi i 'Rvati imaju istu genetiku. Poznato je da je preko ovih prostora prohujalo mnogo osvajača, pljačkaša i avanturista, a onda je među svima dolazilo do čestog mešanja, tako da smo svi mi međusobno genetski veoma slični. I sa narodima u Bosni delimo "istu genetiku" i sa Montenigerijancima, ili bilo kime sa ovih prostora. Tako nauka kaže. Izvinjavam se na ovom upadu.
Hvala na pažnji, samo nastavite.
gedza.73 gedza.73 21:47 05.08.2020

Re: anassteziologija

Hvala na pažnji, samo nastavite


Da dodam onda za Filićka još jedan podatak. Nekoliko meseci upravnik logora Sajmište je bio Petar Brzica, ustaša iz Jasenovca koji je jednom pobedio u opkladi ko će više zarobljenika da zakolje za dan.


i on nije poput nekih voleo srpsku kokardu.

angie01 angie01 22:08 05.08.2020

Re: anassteziologija

Ja kad to kažem za moje detinjstvo ti kažeš 'Bitef'.


ja za tvoje detinjstvo nisam rekla nista- znaci opet iskrivljena slika,...a ono sto jesam a vezano je za Bitef- da se u YU vodilo racuna o kulturi i da su tada ustanovljene najpoznatije kulturne manifestacije internacionalnog karaktera- sto je fakat,...a danas se za kulturu odvaja 0 dindzi,...cujem da cuveni Oktobarski salnon vrlo sporan,...Kolarac hoce da prisvoje, ako ce uopste da mu daju pare, a to znaci- handanovic nju pink primitvs,...Graficki kolektiv su ves shebali i tako...

a ovo sve ostalo sto s koca i konpaca ubacujes, tesko mi je da ti pratim misao i sta hoces time- od Ruze hrvatske do Sajmista i Bajforta i udruzenja boraca, o cemu ti uopste pricas... a je l ti to citiras omrazeni NVO, ili se varam,...

kakvi bre botovi, ako neko botuje- ti to radis za baticu- nema teme u kojoj ne pravdas sve ovo sto se danas desava, ili sranja iz devedesetih.
gedza.73 gedza.73 22:18 05.08.2020

Re: anassteziologija

ti to radis za baticu

naravno. Hoteli, računari, brze pošte... u sve sam umešan.

samo da dodam kako ono što pišem može da se proveri i da mi se kaže 'to nije istina jer je fotografija fotomontaža, taj nije bio tada upravnik logora...'


kamilo_emericki kamilo_emericki 22:22 05.08.2020

Re: anassteziologija

predatortz


Tri puta!


A NATO i EU, pa i tu ce mo biti zajedno.
Doduse tu ce Hrvati primati Srbe, ako do toga dodje. Zbog onih koji se zalazu za ponovno ujedinjenje sa Hrvatima, nadam se da nece postavljati preteske uslove.
Zamisljam Filipov blog o tome kako hrvatski casnik komanduje srpskim vojnicima u borbi za oslobodjenje Moskve od ruske diktature.
angie01 angie01 22:28 05.08.2020

Re: anassteziologija

samo da dodam kako ono što pišem može da se proveri i da mi se kaže 'to nije istina jer je fotografija fotomontaža, taj nije bio tada upravnik logora...'


aj' mi povezi to sto pravdas sva sranja devedesetih i ovo sad, pri cemu negiras sve nezgodne cinjenice- jos kazes, bas te zabole ona stvar sto drugima nije dobro kad tebi jeste, sa ovmi citiranim,...i uopste tim silnim heklerajima iz proslosti, sastavljenih od isecaka izvucenih iz kontektsta, bez navodjenja izvora, ali zato sa tvojom inteprtacijom znacenja kopiranog i zakljuckom.
gedza.73 gedza.73 22:42 05.08.2020

Re: anassteziologija

.i uopste tim silnim heklerajima iz proslosti, sastavljenih od isecaka izvucenih iz kontektsta, bez navodjenja izvora, ali zato sa tvojom inteprtacijom znacenja kopiranog i zakljuckom.

ja bio ubeđen da si ti 'školovana' pa da znaš da iskopaš druge podatke.

Devedesete su nastale kao posledica jednopartijske diktature. Nedostatak deomratije, nedostatak sloboda, nedostatak pluralizma, centrlizovana vlast, kult vođe...

ne može da se društvo i sistem stvori iz tog sranja u kome je tebi bilo lepo za dan. ovo je put koji traje jer ima i previše ljudi poput tebe, Filipa, one metarmofozirane gusenice... I normalnih ljudi koji se sećaju sigurnosti nauštrb nekih sloboda.

Pogledaj pedigre političara. Malo, malo pa neko izađe sa antifašističkom tradicijom, neko OZNA, neko partijski direktor.

Evo molim te pogledaj, znam da sam već postavljao, dokumentarac. Kod Bugara je samo ogoljenije jer su se otvorile arhive pa se saznalo ko je ko.

Tu poslanik (sin visokopozicioniranog komuniste, i ako se ne varam agenta tajne službe) priča poptuno isto što i ti (i ekipa). Svi imali posao, svi letovanje, zdravstveno...

Taj vaš mentalni sklop je istovetan kod novobotova. Država da mi da, država da mi obezbedi...

Što se tiče Sajmišta i mene je iznenadilo koliko je bilo posle rata prepravljanja i revizinoizma u službi ideologije i nakaradnog uređenja.



ovo si već nekoliko puta napisala
bas te zabole ona stvar sto drugima nije dobro kad tebi jeste

pa sam preskakao. zabole me ona stvar, mada je priličnije da se nekome manje vaspitanom od mene u trenutku rastrojstva omakne 'nabijem te na onu stvar' za botove bilo koje provijencije koji kad ostanu bez povlastica a ne znaju ništa kukaju na državu i okruženje.

Zbog njih i jeste društvo takvo kakvo jeste.




angie01 angie01 22:54 05.08.2020

Re: anassteziologija

ja bio ubeđen da si ti 'školovana' pa da znaš da iskopaš druge podatke.


odgovori mi jednom na ono sto te pitam, a ne nastavljaj sa novim "kreacijama".

to sto ti zakljucujes apsolutno nema veze ni sa cim sto sam ja ikada rekla, jer ti glupavo zaokruzujes izjavu vezanu za jednu konkretnu stvar- koja je pri tome cinjenica, na apsolutno sve vezano za neku siroku i viseslojnu temu i onda jos dajes kvalifikacije....

ako stojis iza ovoga sto si sada rekao- pa onda si ti produkt upravo toga sto osudjujes, jer branis i devdesete i sve sto je iz njih nastalo.



za botove bilo koje provijencije koji kad ostanu bez povlastica a ne znaju ništa kukaju na državu i okruženje.


tebi su botovi ljudi koji zive u ovoj drzavi? a ovamo Srbujes:)
gedza.73 gedza.73 23:12 05.08.2020

Re: anassteziologija

ako stojis iza ovoga sto si sada rekao- pa onda si ti produkt upravo toga sto osudjujes, jer branis i devdesete i sve sto je iz njih nastalo.

Stojim. Devedesete su napravili ljudi koje je stovrio sistem od 45 do devedesete.
tebi su botovi ljudi koji zive u ovoj drzavi?

Nemam empatije prema onima koji se laktaju kako bi po političkoj liniji došli do povlastica pa kad zglajznu kukaju što ih država ne pomaže i kako ništa ne valja, sve propalo a dok su oni bili znao se red. Jer se upravo zbog njih i uranilovki vrtimo u krug.

Ako ja 'srbujem' ti 'ustašiš'
angie01 angie01 23:32 05.08.2020

Re: anassteziologija


Nemam empatije prema onima koji se laktaju kako bi po političkoj liniji došli do povlastica pa kad zglajznu kukaju što ih država ne pomaže i kako ništa ne valja, sve propalo a dok su oni bili znao se red. Jer se upravo zbog njih i uranilovki vrtimo u krug.


a ko su ti?


Ako ja 'srbujem' ti 'ustašiš'


pa ti srbujes- i to lazno, jer te zabole za Srbe koji stradaju vec trideset godina i to pravdas paskvilama neodredjenog tipa i adrese, ono, generalno bacene kao ausvajz.

a ja nikada nista nisam rekla u odbarnu ustastva, ni bilo sta slicno, niti imam veze sa hard kor destruktivnim nacionalizmom.
crossover crossover 10:17 06.08.2020

Re: anassteziologija

docsumann
Шта си чекао до сад?


juče je bilo rano, sutra će biti kasno...


jedna preporuka,


Музика или серија? Музика је одлична.
timotije timotije 16:19 04.08.2020

VEST godine: Milošević u KNINU!

Linta: Potrebno zabraniti proslavu Oluje u Kninu jer je to proustaški događaj

Predsednik Saveza Srba iz regiona Miodrag Linta ocenio je danas da se treba aktivno zalagati u međunarodnoj zajednice da se zabrani obeležavanje akcije Oluja u Kninu jer je to, kako smatra, proustaški dogadajaj.

„U Kninu se svakog 5. avgusta slavi proterivanje i ubijanje Srba, otimanje, pljačkanje i uništavanje srpske imovine, veličaju ratni zločinci Franjo Tuđman, Ante Gotovina i drugi, negiraju i prećutkuju srpske žrtve, širi mržnja i podstiče nasilje prema preostalim Srbima, promoviše i rehabilituje i promoviše ustaštvo i ustaški simboli“, naveo je on.

Linta je u pisanoj izjavi ocenio da je Hrvatska po svom karakteru proustaška država u kojoj je sabor pokrovitelj komemoracije ubijenim ustašama u Blajburgu, u kojoj se legalizuje ustaški pozdrav „Za dom spremni“ i u kojoj prežvele ustaše primaju penzije za genocid nad Srbima, Romima i Jevrejima.
timotije timotije 16:38 04.08.2020

Re: VEST godine: Milošević u KNINU!

Linta: Potrebno zabraniti proslavu Oluje u Kninu jer je to proustaški događaj


Nepodnošljivo je teško gledati našu SRAMOTU i njihovu DUHOVNU BEDU. Mi se treba stideti naše gluposti stečene u školama gde se uči NAŠA LAŽNA ISTORIJA. A Hrvati svoga straha od nas stečenog učenjem naše LAŽNE ISTORIJE.
Da spomenem najstariju LAŽ: „Marička bitka“.
A istina je koju znaju i Turci kao naši protivnici i Grci kao učesnici na našoj strani. To je bila NAJTRAGIKOMIČNA BEŽANIJA koju je zabeležila svetska istorija. No, ne i naša,
zaharaga zaharaga 09:01 05.08.2020

Re: VEST godine: Milošević u KNINU!

timotije



A istina je koju znaju i Turci kao naši protivnici i Grci kao učesnici na našoj strani.

No, ne i naša,



Opet ti s tim: mi, nas, nasi?

A koji ste to vi?
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:08 06.08.2020

Re: VEST godine: Milošević u KNINU!



Her Zika,

Mi se treba stideti naše gluposti



freehand freehand 18:04 04.08.2020

A dok se ovde šilji u prazno

+

Edit:



Apdejt:



Još se ne zna šta je u pitanju, raznesen je veliki deo bejrutske luke, nema procene o žrtvama a sve izgleda kao eksplozija ogromne količine eksploziva.
predatortz predatortz 18:27 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Šta bi tačno mi povodom ovoga trebali da uradimo?
floki floki 18:29 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

predatortz
Šta bi tačno mi povodom ovoga trebali da uradimo?


"и шта сад ми нинџе да радимо?"
j_grandson j_grandson 18:34 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

.
gedza.73 gedza.73 18:34 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

aaa džaba se pitate. Nema s druge strane ekrane ko da vam odgovori. Fri se već organizovao da ne šilji u prazno i na ulicama Pančeva protestvuje protiv svetske tiranije samokažnjavajući se.





freehand freehand 18:35 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

predatortz
Šta bi tačno mi povodom ovoga trebali da uradimo?

Nemam ni recept ni sugestiju. Svako pos vom nahođenju i izboru. Neko da kaže ko im mamu arapsku, neko ko im mamu muslimansku, neko da filipu mamu izdajničku i plaćeničku.
A neko može i da pogleda i komentariš,e preskočivši mame i poreklo, nešto što se dogodilo pre samo sat-dva a izgleda kao detonacija atomske bombe uživo i što je top vest u svetu u ovom momentu.
predatortz predatortz 18:39 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

A neko može i da pogleda i komentariš,e preskočivši mame i poreklo, nešto što se dogodilo pre samo sat-dva a izgleda kao detonacija atomske bombe uživo i što je top vest u svetu u ovom momentu.


Uzeću sebi slobodu da ipak sačekam i vidim o čemu se radii.
A da je deknulo, deknulo je žestoko!
freehand freehand 18:44 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Uzeću sebi slobodu da ipak sačekam i vidim o čemu se radii.


Sasvim legitimno i razumno. Podelio sam nešto što je na mene ostavilo dubok utisak, nema obaveze da se frljamo pretpostavkama.
alselone alselone 18:53 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Meni je kod ovog snimka možda najfascinantnije to što danas živimo u vremenu gde svako ima kameru u ruci i ima priliku da snimi događaje koje ranije nismo imali priliku da vidimo.
alselone alselone 18:54 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno


"и шта сад ми нинџе да радимо?"


Da popijemo nešto?

Jesi išao Kod Duće kada si dolazio na ovu stranu?
freehand freehand 18:59 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

alselone
Meni je kod ovog snimka možda najfascinantnije to što danas živimo u vremenu gde svako ima kameru u ruci i ima priliku da snimi događaje koje ranije nismo imali priliku da vidimo.

Da, sve jue onlajn. STvarnost i paralelna stvarnost.
floki floki 19:01 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

alselone

"и шта сад ми нинџе да радимо?"


Da popijemo nešto?

Jesi išao Kod Duće kada si dolazio na ovu stranu?


е видиш нисам, штета, нисам још код дуће био, неопростиво...
био сам опет у "жал за младост", тамо мој кум јако често иде (а и фирма му је ту јако близу, у кочи ивана), па онда и ја са њим

сад си ме подсетио, на тој страни пре је била пристојна јагњетина у гостиони травица, али је то прилично давно било, ни не знам постоје ли још и чему ли је
gedza.73 gedza.73 19:23 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

freehand
Neko da kaže ko im mamu arapsku, neko ko im mamu muslimansku

a neko mamu američku
freehand
Ali su meni dve stvari vezane za 9/11 posebno interesantne: bar 2/3 sveta je na celu priču gledalo kao i Krkarove medicinske sestre, samo možda sa malo manje otvorenog oduševljavanja. Priznajem da je i meni brk skakutao.


alselone alselone 19:44 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

сад си ме подсетио, на тој страни пре је била пристојна јагњетина у гостиони травица, али је то прилично давно било, ни не знам постоје ли још и чему ли је


Travica je nekako ostao u zapećku ali jedini rade na Božić, Uskrs i slave, pa nekada tamo pokupim sveže pečenje. Biznis je preuzeo Duća. Pardija je isto dobar, on je tu isto samo još malo dublje u zemlju divljana. I Knin je odličan, naprofesionalniji.

Kada sam operisao krajnike rekli su mi da neću smeti jesti ništa 48 sati a narednih još 72 ću smeti ali neću moći, što je i bilo tako pa još i gore. Onda sam pred operaciju otišao u Knin, uzeto 700 grama, šopsku, pećenu ljutu i dve kokakole. :)

Žal je možda najlepši restoran u Novom Sadu. Tamo smo proslavljali krštenje i prvi rođendan.
floki floki 19:54 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

ми смо кумове русе водили у травицу једном, 2005 беше

имамо две куме рускиње, једна је грађанска, што би рекли, јербо јеврејка, а друга црквена, но родом из казахстана, па воле јагњетину, њу смо водили :)
нису гладни остали

после тога нисам ни био, чини ми се, тад је било скроз добро

жал је и мени супер исто, увек је добро било

пре ми је био скроз добар и онај јатак, то је био отворио неки кувар што је јако дуго радио у аустрији и русији, па се вратио у нови сад
vcucko vcucko 21:19 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

freehand
predatortz
Šta bi tačno mi povodom ovoga trebali da uradimo?

Nemam ni recept ni sugestiju. Svako pos vom nahođenju i izboru. Neko da kaže ko im mamu arapsku, neko ko im mamu muslimansku, neko da filipu mamu izdajničku i plaćeničku.
A neko može i da pogleda i komentariš,e preskočivši mame i poreklo, nešto što se dogodilo pre samo sat-dva a izgleda kao detonacija atomske bombe uživo i što je top vest u svetu u ovom momentu.

Jbg tamo je dugo, koju deceniju, gruvala ista i veća razorna moć svaki dan. Samo nije bilo skoncentrisano na jednom mestu i odjednom, nego 24/7 posvuda po gradu i državi.
Tako da možda i nije baš tako top, mislim vest?

P.S. evo gledam razne snimke i čitam vesti. Mislim da ovo nema veze sa nekim ratnim dejstvima. Izgleda da su eksplodirali lučki magacini-silosi i to prvo (manja eksplozija) jedan pun pirotehnike (vatromet) što je iniciralo eksploziju susednog silosa punog veštačkog đubriva - nitrata.
To đubrivo mi je poznato, terali smo 20+ hiljada tona preko pola sveta, jedan od gorih tereta. Kod utovara dreči dani noć ona mašinerija što puni štive, da poludiš, i smrdi ko đavo. Smrad ostaje, a teret zajebaniji (zapaljiviji) od sirove nafte.
freehand freehand 21:24 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

vcucko
freehand
predatortz
Šta bi tačno mi povodom ovoga trebali da uradimo?

Nemam ni recept ni sugestiju. Svako pos vom nahođenju i izboru. Neko da kaže ko im mamu arapsku, neko ko im mamu muslimansku, neko da filipu mamu izdajničku i plaćeničku.
A neko može i da pogleda i komentariš,e preskočivši mame i poreklo, nešto što se dogodilo pre samo sat-dva a izgleda kao detonacija atomske bombe uživo i što je top vest u svetu u ovom momentu.

Jbg tamo je dugo, koju deceniju, gruvala ista i veća razorna moć svaki dan. Samo nije bilo skoncentrisano na jednom mestu i odjednom, nego 24/7 posvuda po gradu i državi.
Tako da možda i nije baš tako top, mislim vest?

Naravno da nije. Mene je ponelo to što je na svim svetskim medijima na prvom mestu i što je mnogi od njih pokrivaju uživo. Al eto - i to bolje znaš.
Valjda je vreme da prikočim i pažljivo pratim tvoja priopćenja da mi se to više ne dešava.
vcucko vcucko 21:34 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

freehand
vcucko
freehand
predatortz
Šta bi tačno mi povodom ovoga trebali da uradimo?

Nemam ni recept ni sugestiju. Svako pos vom nahođenju i izboru. Neko da kaže ko im mamu arapsku, neko ko im mamu muslimansku, neko da filipu mamu izdajničku i plaćeničku.
A neko može i da pogleda i komentariš,e preskočivši mame i poreklo, nešto što se dogodilo pre samo sat-dva a izgleda kao detonacija atomske bombe uživo i što je top vest u svetu u ovom momentu.

Jbg tamo je dugo, koju deceniju, gruvala ista i veća razorna moć svaki dan. Samo nije bilo skoncentrisano na jednom mestu i odjednom, nego 24/7 posvuda po gradu i državi.
Tako da možda i nije baš tako top, mislim vest?

Naravno da nije. Mene je ponelo to što je na svim svetskim medijima na prvom mestu i što je mnogi od njih pokrivaju uživo. Al eto - i to bolje znaš.
Valjda je vreme da prikočim i pažljivo pratim tvoja priopćenja da mi se to više ne dešava.

A da pokušaš sa brojanjem do deset (ili bar do pet, ako si tanak s nervima) pre nego kreneš da bljuješ vatru?

Imaš gore edit/p.s. sa razradom trominutnog guglanja (priznajem da mije tvoj upis bio prvo saznanje o događaju).
freehand freehand 21:42 04.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno


A da pokušaš sa brojanjem do deset (ili bar do pet, ako si tanak s nervima) pre nego kreneš da bljuješ vatru?

A da ti ubuduće prvo pročitaš šta je vest i proguglaš ako meni ne veruješ pa da onda sugerišeš da li jeste ili nije top?
Imaš gore edit/p.s. sa razradom trominutnog guglanja (priznajem da mije tvoj upis bio prvo saznanje o događaju).

Pošto niko nema (ili još uvek neće da saopšti) pouzdana saznanja tvoja teorija je (skoro) ravnopravna sa ovima kojima veći deo medija operiše o eksploziji ogromnih količina vojnih eksplozivnih sredstava i gde se nišani sa jedne prema Hezbolahu a sa druge strane ka IZraelu.
Inače, živim u gradu u kome je izvesna količina nitrata proizvođena decenijama. Ta izvesna količina neznatno je veća od onog ašto kažeš da ste prevozili. :)
freehand freehand 07:48 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

P.S. evo gledam razne snimke i čitam vesti. Mislim da ovo nema veze sa nekim ratnim dejstvima. Izgleda da su eksplodirali lučki magacini-silosi i to prvo (manja eksplozija) jedan pun pirotehnike (vatromet) što je iniciralo eksploziju susednog silosa punog veštačkog đubriva - nitrata.
To đubrivo mi je poznato, terali smo 20+ hiljada tona preko pola sveta, jedan od gorih tereta. Kod utovara dreči dani noć ona mašinerija što puni štive, da poludiš, i smrdi ko đavo. Smrad ostaje, a teret zajebaniji (zapaljiviji) od sirove nafte.


Po poslednjim informacijama izgleda da je ovo tačno. Nešto manje od tri hiljade tona amonijum nitrata koji je šest godina bio uskladišten bez nadzora.
Prosto neverovatno da to može tako da grune i takvu eksplozioju da napravi..
nsarski nsarski 08:09 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Prosto neverovatno da to može tako da grune i takvu eksplozioju da napravi..


U eksploziji koja je srušila Alfred E. Murrah Federal Building u Oklahoma Sitiju, u proleće 1995, upotrebljen je amonium nitrat (koristi se, takođe, i kao đubrivo).
Timoti MekVej je kupio 40 džakova amonium nitrata u nekoj prodavnici poljoprivredne opreme, tj. oko pola tone ovog materijala. (Ova količina je dovoljna da sa nađubri oko 5 hektara zemlja, tako da nije bilo sumnjivo). Ja sam posetio taj memorijalni park koji je na tom mestu napravljen i pričali su mi ljudi da je u eksploziji oštećeno dosta kuća u tom kraju (centru) Oklahoma Sitija.



Federalna zgrada u Oklahomi posle eksplozije.

Ako je manje od pola tone materijala moglo ovo da proizvede, onda može da se nasluti koliku štetu napravi 3 hiljade tona amonijum nitrata.
Posle ovoga, prodavnice poljoprivredne opreme su vodile preciznu evidenciju o kupovini tog đubriva.
crossover crossover 08:11 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Prosto neverovatno da to može tako da grune i takvu eksplozioju da napravi..


Није невероватно, зна се за то одавно, нитратно ђубриво је идеално за импровизовани експлозив. У америци и европи ако купиш веће количине нитратног ђубрива, а немаш њиву да докажеш да си пољопривредник у року од одмах ће да ти се паркира пред кућу цвећарски комби са затамњеним стаклима на ком пише Flowers By Irene.
freehand freehand 08:24 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

crossover
Prosto neverovatno da to može tako da grune i takvu eksplozioju da napravi..


Није невероватно, зна се за то одавно, нитратно ђубриво је идеално за импровизовани експлозив. У америци и европи ако купиш веће количине нитратног ђубрива, а немаш њиву да докажеш да си пољопривредник у року од одмах ће да ти се паркира пред кућу цвећарски комби са затамњеним стаклима на ком пише Flowers By Irene.

Dobro, polako. Nisam baš toliko neuk. Pančevačku Azotaru tretirali su i gađali kao vojni cilj upravo zbog toga, kao fabriku eksploziva maltene.
Pančevo je jednom, sredinom sedamdesetih bilo pred iseljavanjem kad je goreo magacin NPK.
ali meni je i dalje neverovatna sila koja je oslobođena ovom eksplozijom, ovo jednostavno nisam mogao da pojmim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:53 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Ova količina je dovoljna da sa nađubri oko 5 hektara zemlja, tako da nije bilo sumnjivo)

Ne može, treba više za 5 ha.
Nego, ako nekome treba, evo ja ću da posredujem, mogu da isporučim neograničene količine:)

A i Brejvik je od toga pravio eksploziv.
alselone alselone 09:01 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Nego, ako nekome treba, evo ja ću da posredujem, mogu da isporučim neograničene količine:)


Pre 15ak godina sam pravio softver za automatsko vođenje fabrike mineralnog đubriva. Mogu ti šta pomoći ako ustreba.
j_grandson j_grandson 09:07 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

hoochie coochie man
Ova količina je dovoljna da sa nađubri oko 5 hektara zemlja, tako da nije bilo sumnjivo)

Ne može, treba više za 5 ha.
Nego, ako nekome treba, evo ja ću da posredujem, mogu da isporučim neograničene količine:)

A i Brejvik je od toga pravio eksploziv.

Ja se ovim ne bih zajebavao.
crossover crossover 09:11 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

freehand

ali meni je i dalje neverovatna sila koja je oslobođena ovom eksplozijom, ovo jednostavno nisam mogao da pojmim.


Изгледа да га је баш много било, плус неко складиште са ватрометом ако сам добро разумео.
maksa83 maksa83 09:51 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Изгледа да га је баш много било, плус неко складиште са ватрометом ако сам добро разумео.


N u TNT je "nitro".

Moja majka je poslednjih 15 godina radila kao lekar u Prvoj Iskri, Namenska (što je posle ludila hitne pomoći u Rumi bilo uglavnom lagano jedrenje, 95% posla su ti radnici koji foliraju i traže bolovanje pošto bi da odrade svoje njive), osim jednom kada se u nekoj ovalnoj prostoriji Za Nešto u kojoj je održavana neka suludo visoka vlažnost zato što je bila izuzetno zapaljiva desio "incident". Prisećam se nešto tipa da je bilo dovoljno da metalni tegić od 10gr padne sa visine od metar i to oslobodi dovoljno energije da sve to eksplodira. Jednom su neka dvojica tu gurala neka kolica a treći je bio unutra, kolica su se izgleda prevrnula i to je bilo dovoljno da prostorija eksplodira i da njih trojicu bukvalno posle stružu sa zidova. To je bilo u vreme kada ko pisne govno stisne pa se o tome nije pisalo + je Namenska bila pod Vojskom, danas bi bila buka dreka vika (i opet niko ne bi odgovarao, kao što smo videli iz skorog primera).
predatortz predatortz 09:54 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Moja majka je poslednjih 15 godina radila kao lekar u Prvoj Iskri, Namenska (


Onda ti je verovatno i rekla šta je sve tamo skladišteno i šta bi se desilo da je NATO prilikom bombardovanja bio malo neprecizniji.
maksa83 maksa83 10:01 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Onda ti je verovatno i rekla šta je sve tamo skladišteno i šta bi se desilo da je NATO prilikom bombardovanja bio malo neprecizniji.

To je bilo u ono vreme kada se desio Bopal, a Baričanci su se međusobno iz zezanja zvali Bopalci. Opet po sećanju kaže da Japanci tako nešto ne drže na manje od 100km od najbližeg naseljenog mesta.
predatortz predatortz 10:03 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

maksa83
Onda ti je verovatno i rekla šta je sve tamo skladišteno i šta bi se desilo da je NATO prilikom bombardovanja bio malo neprecizniji.

To je bilo u ono vreme kada se desio Bopal, a Baričanci su se međusobno iz zezanja svazli Bopalci. Opet po sećanju kaže da Japanci tako nešto ne drže na manje od 100km od najbližeg naseljenog mesta.


Ja sam tamo išao kasnije, održavali smo im ERC sve dok je postojao. Onda je projektil pukao po sred sistem sale.
vcucko vcucko 10:22 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

freehand
P.S. evo gledam razne snimke i čitam vesti. Mislim da ovo nema veze sa nekim ratnim dejstvima. Izgleda da su eksplodirali lučki magacini-silosi i to prvo (manja eksplozija) jedan pun pirotehnike (vatromet) što je iniciralo eksploziju susednog silosa punog veštačkog đubriva - nitrata.
To đubrivo mi je poznato, terali smo 20+ hiljada tona preko pola sveta, jedan od gorih tereta. Kod utovara dreči dani noć ona mašinerija što puni štive, da poludiš, i smrdi ko đavo. Smrad ostaje, a teret zajebaniji (zapaljiviji) od sirove nafte.


Po poslednjim informacijama izgleda da je ovo tačno. Nešto manje od tri hiljade tona amonijum nitrata koji je šest godina bio uskladišten bez nadzora.
Prosto neverovatno da to može tako da grune i takvu eksplozioju da napravi..

Ama kažem ti, pazi ja kad pričam o marinajo iskustvima pričam o pretkambriju (pre 30+ godina), ali znam neke stvari.
Znači ne znam koji veštak je tada bio u pitanju, tovarili smo ga u tom delu sveta (Izrael), sve štive vrhom pune. Smrdi ko đavo, a PP mere jače nego na tankeru sa sto soma tona sirove nafte.

Ova druga eksplozija koliko sam video (a tad je i grunulo đubrivo) imala je sve karakteristike eksplozije aerosolne bombe, dobro je ako je iko u blizini preživeo.
nsarski nsarski 10:32 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

hoochie coochie man
Ova količina je dovoljna da sa nađubri oko 5 hektara zemlja, tako da nije bilo sumnjivo)

Ne može, treba više za 5 ha.
Nego, ako nekome treba, evo ja ću da posredujem, mogu da isporučim neograničene količine:)

A i Brejvik je od toga pravio eksploziv.


Da, ja sam se prevario u računu. Te podatke sam našao na internetu ali ih nisamdobro prebacio u "naše" mere. MekVej je kupio 40 džakova od 50funti što je 2000 funti tj. jedna tona ili 1000kg. Dakle, zeznuo sam se za čuveni faktor 2. Tom količinom može da se zađubri 12.5 akera (5.1 ha), sa količinom od 170 funti po akeru (73kg po 0.4 hektara), što se tipično koristi za đubrenje kukuruzišta.
Siguran sam da ljudi sa iskustvom u zemljoradnji imaju mnogo prostiji način da ove stvari procene od nas, teoretičara fizičarske fele
Hvala na ispravci, HCM.
predatortz predatortz 10:37 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Da, ja sam se prevario u računu. Te podatke sam našao na internetu ali ih nisamdobro prebacio u "naše" mere. MekVej je kupio 40 džakova od 50funti što je 2000 funti tj. jedna tona ili 1000kg. Dakle, zeznuo sam se za čuveni faktor 2.



Tako su se zeznuli i oni američki piloti, pa deknuli avion kod Dubrovnika '96. godine.


Omanuli su u ft to m konverziji.
milisav68 milisav68 10:38 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Opet po sećanju kaže da Japanci tako nešto ne drže na manje od 100km od najbližeg naseljenog mesta.

Trusno područje, zemljotres na svakih 5 minuta.Verovatnoća da dođe do havarije je mnogo veća, bez obzira na japansku preciznost.
alselone alselone 10:42 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Omanuli su u ft to m konverziji.



Marsov klimatski orbiter
Ovo je bio zajednički projekat agencije NASA i kompanije Lokid Martin, s tim da je glavni izvođač bila NASA. Orbiter je imao za zadatak proučavanje klime na Marsu. Sonda je uspešno lansirana krajem 1998. godine, ali joj je posle 287 dana nestao trag. Po mišljenju većine stručnjaka najverovatnije je sagorela unutar atmosfere Marsa. Kasnije analize su utvrdile da se radilo o inženjerskoj grešci. Treba znati da NASA i Lokid Martin koriste rigorozne formalne metode tokom čitavog razvojnog procesa softvera i da je na prvi pogled zaista čudno, kako može čak i njima da se potkrade neka greška.
Problem u misiji je nastao u poslednjoj fazi, kada je sondu trebalo postaviti na trajektoriju oko Marsa. Ta procedura je trebala da se izvede u nekoliko koraka, postepeno pomerajući putanju sonde sve bliže planeti. Uslov je bio da se nikako ne sme odstojanje smanjiti na manje od 80 km (optimalna visina je bila 226 km). Neposredno pred početak iniciranja rutine za postavljanje sonde na željenu trajektoriju, finalne kalkulacije su postavile ciljnu visinu na 57 km za koju sonda nije bila projektovana.
Postojala su dva podsistema: jedan je bio softver za upravljanje letom sonde i izvršavala se na sondi, dok je drugi bio lociran u kontrolnoj bazi na Zemlji, gde su se izračunavale potrebne komande sa podacima koje su se slali ka sondi. Sonda je po prijemu komandi sa Zemlje to izvršavala. Nažalost, NASA je koristila metrički sistem, dok je inženjerski tim Lokid Martina koristio engleski merni sistem. Sonda je očekivala podatke izražene u Njutnima, dok je upravljački softver sa Zemlje slao podatke izražene u funtama. To je dovelo do potpunog haosa.

mirelarado mirelarado 12:03 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

U međuvremenu naš Mesija ponudio pomoć Libanu...
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:06 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

Siguran sam da ljudi sa iskustvom u zemljoradnji imaju mnogo prostiji način da ove stvari procene od nas, teoretičara fizičarske fele
Hvala na ispravci, HCM

Odoka :)
Ali to niti je važno niti sam to hteo da kažem primarno.
Bio je to samo šlagvort da ponudim uslugu, oko cene usluge ćemo se dogovoriti lako :)
j_grandson j_grandson 12:08 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

maksa83
Onda ti je verovatno i rekla šta je sve tamo skladišteno i šta bi se desilo da je NATO prilikom bombardovanja bio malo neprecizniji.

To je bilo u ono vreme kada se desio Bopal, a Baričanci su se međusobno iz zezanja zvali Bopalci. Opet po sećanju kaže da Japanci tako nešto ne drže na manje od 100km od najbližeg naseljenog mesta.

Da li ta fabrika u Bariču radi i sada?
crossover crossover 12:27 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

vcucko

Ova druga eksplozija koliko sam video (a tad je i grunulo đubrivo) imala je sve karakteristike eksplozije aerosolne bombe, dobro je ako je iko u blizini preživeo.


Личи. Не мора чак ни да буде много близу, код те бомбе се највише гине од тзв. бласт повреда (много глуп назив али тако то зову лекари), што је уствари ударни талас ваздуха. Често буде цео човек споља, нема крви од рана али му попуцају сви унутрашњи органи. То је врло чест узрок смрти код тенкиста, додуше од кумулативних пуњења али ефекат је исти.
Те аеросолне (термобаричне) бомбе су бацали на нас, и на Косову и у Српској.
nikvet pn nikvet pn 13:16 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

crossover


То је хидродинамички удар, прецизније.

Иначе ово у Бејруту ме подсетило на експлозију магацина муниције у Параћину на св.Тому 19.10.2005. Двадесет хиљада прозора и пет хиљада врата-излога страдало али нико није погинуо. Зашто? Објекат је ван града и при изградњи тамо 50-тих стварно су испоштоване мере безбедности; кључан је био земљани бедем 2,5м висине укруг; подигао је смер експлозије довољно да пребаци преко града.
freehand freehand 14:34 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

maksa83
Изгледа да га је баш много било, плус неко складиште са ватрометом ако сам добро разумео.


N u TNT je "nitro".

Moja majka je poslednjih 15 godina radila kao lekar u Prvoj Iskri, Namenska (što je posle ludila hitne pomoći u Rumi bilo uglavnom lagano jedrenje, 95% posla su ti radnici koji foliraju i traže bolovanje pošto bi da odrade svoje njive), osim jednom kada se u nekoj ovalnoj prostoriji Za Nešto u kojoj je održavana neka suludo visoka vlažnost zato što je bila izuzetno zapaljiva desio "incident". Prisećam se nešto tipa da je bilo dovoljno da metalni tegić od 10gr padne sa visine od metar i to oslobodi dovoljno energije da sve to eksplodira. Jednom su neka dvojica tu gurala neka kolica a treći je bio unutra, kolica su se izgleda prevrnula i to je bilo dovoljno da prostorija eksplodira i da njih trojicu bukvalno posle stružu sa zidova. To je bilo u vreme kada ko pisne govno stisne pa se o tome nije pisalo + je Namenska bila pod Vojskom, danas bi bila buka dreka vika (i opet niko ne bi odgovarao, kao što smo videli iz skorog primera).

Najveća svinjarija za koju ja znam dogodila se 1995. i to u Grmeču koji i ne spada u namensku industriju. Pokušaj proizvodnje raketnog goriva završio se katastrofom i sa 11 mrtvih u rinfuzu.
Jedan preživeli bio je radnik koji je u trenutku eksplozije bio u nekom kanalu u hali, dva metra ispod nivoa poda i koji je ostao sa glavom na ramenu i teškim traumama u njoj zahvaljujući tome što je talas prešao preko njega. Prizor koji je video kad se usudio da proviri , kaže, nije bio za ljude.

Po naređenju predsednika Srbije i načelnika DB

Što se đubriva tiče pančevačka Azotara već dugo stoji i proizvodnje nema, ali je zato prostor nekadašnje STaklare pretvoren u ogromno skladište đubriva iz Ukrajine i Moldavije, valjda. Uglavnom iz zemalja bivšeg SSSR.
I količine su daleko, daleko veće od onih koje su eksplodirale u Bejrutu, ali je za verovati i da su bezbednosne procedure strožije i da se bolje poštuju.
g.radicevic g.radicevic 17:09 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

meni je i dalje neverovatna sila koja je oslobođena ovom eksplozijom, ovo jednostavno nisam mogao da pojmim.


pre jedno deset godina ovi neki moji radili džadu u Gabonu
i otvorili kamenolom,
onda skontali da je uvoz ili nabavka eksploziva (industrijskog) mission impossible , pa se dosete da uvezu NPK, naprave silosčić sa dozatorom, naruče plastične folije određenog prečnika (75mm), i krenu sami da ga prave mešanjem NPK i nafte.
zvali ih ''kobasice'', el proces stvarno izgledao ko ujesen na svinjokolju punjenja kobaja.
kažu da je uveče pri pravljenju rasporeda to zvučalo otprilike: '' ta i ta ekipa sutra na kobasicama''
jbg, tako završili posao.




freehand freehand 17:57 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

=g.radicevic]
meni je i dalje neverovatna sila koja je oslobođena ovom eksplozijom, ovo jednostavno nisam mogao da pojmim.


pre jedno deset godina ovi neki moji radili džadu u Gabonu
i otvorili kamenolom,
onda skontali da je uvoz ili nabavka eksploziva (industrijskog) mission impossible , pa se dosete da uvezu NPK, naprave silosčić sa dozatorom, naruče plastične folije određenog prečnika (75mm), i krenu sami da ga prave mešanjem NPK i nafte.
zvali ih ''kobasice'', el proces stvarno izgledao ko ujesen na svinjokolju punjenja kobaja.
kažu da je uveče pri pravljenju rasporeda to zvučalo otprilike: '' ta i ta ekipa sutra na kobasicama''
jbg, tako završili posao.


Mogli ste malo odavde da zahvatite:

PANČEVO: Inspekcija utvrdila da je u nekadašnjoj Staklari uskladišteno više od 50.000 tona veštačkog đubriva


KLIK



Mada je ovo malo senzacionalizma, jer je reč o đubrivimakoja nisu eksplozivna. Amonijum nitrata ima samo 5.000 tona u magacinima stare Azotare.
docsumann docsumann 19:40 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

N u TNT je "nitro".


tri-nitro-triptamin
angie01 angie01 20:54 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno


Mada je ovo malo senzacionalizma


rekoh ti vec jednom, da sam prolazeci pored Panceva za vreme bombardovanja, naisla na veliki gust ljubicasti oblak zloslutnog izgleda, a nikog na putu, samo ja,...prvo mi palo na pamet da sam propustila neku info i da nesto ozbiljno nije u redu, a onda je krenuo neki grozan miris da mi se uvlaci u auto kroz ventilaciju,...ja brzo sve zatvorim, pritisnem gas i smugnem najbrze sto sam mogla,...
zaharaga zaharaga 22:51 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno

angie01

Mada je ovo malo senzacionalizma


rekoh ti vec jednom, da sam prolazeci pored Panceva za vreme bombardovanja, naisla na veliki gust ljubicasti oblak zloslutnog izgleda, a nikog na putu, samo ja,...prvo mi palo na pamet da sam propustila neku info i da nesto ozbiljno nije u redu, a onda je krenuo neki grozan miris da mi se uvlaci u auto kroz ventilaciju,...ja brzo sve zatvorim, pritisnem gas i smugnem najbrze sto sam mogla,...


Zaboga! Mora da je bilo strasno. I ti amerikanci, svinje jedne, trebalo je da upozore koliko vremena ima od postavljanja lokatora do naleta. Ugrozavaju zivote osoblja.


angie01 angie01 23:08 05.08.2020

Re: A dok se ovde šilji u prazno


Zaboga! Mora da je bilo strasno. I ti amerikanci, svinje jedne, trebalo je da upozore koliko vremena ima od postavljanja lokatora do naleta. Ugrozavaju zivote osoblja.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana