Budućnost

Bandit VXL

srdjan.pajic RSS / 13.08.2020. u 21:06

24076-4-Bandit-VXL-2019-GRN-3Qtr-Front_m.jpg

 

 

Klince iz naše ulice uvatilo RC ludilo, gaze sve živo, sve držeći obaveznu korona distancu. Moraš da paziš kad izlaziš iz kuće, da te ne pokosi jedan od ovih bolida ili bagija. Čak je i moja ćerka došla sa formulisanim zahtevom da joj se nabavi ovo, da parira dečacima.  Ja stvano ne razumem šta fali lutkicama i figuricama iz Frozen 2?  Zahtev je toliko ozbiljan, da je za dopunu budžeta ponudila čak i svoju malu ušteđevinu iz kasice prasice, obogaćenu od strane tajnovite tooth fairy, koja ju je poslednjih nedelja često posećivala u snu, i gurala parice pod jastuk za svaki mlečni zub uknjižen u rashod.  

(tema je slobodna, trolovanje poželjno, PČ dobrodošli, poznavaoci geopolitike još više, a i znojave youtube dekice sa najnovijim teorijama zavere takođe, i Braja, ako nije zauzet pisanjem sudskih podnesaka, ili intenzivnim gladovanjem. Ovo gore je samo da naslovna strana bloga ne zvrji prazna. A može i o tome, dakle hobijima, da se diskutuje, naravno). 

 

 



Komentari (420)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 21:25 13.08.2020

Da

... meni ovo "Bandit" stvarno dosta partizanski zvuči.
g.radicevic g.radicevic 21:46 13.08.2020

Re: Da

meni ovo "Bandit" stvarno dosta partizanski zvuči.


i deluje da je kadro za po šumama i gorama...
nsarski nsarski 21:54 13.08.2020

Re: Da

g.radicevic
meni ovo "Bandit" stvarno dosta partizanski zvuči.


i deluje da je kadro za po šumama i gorama...

Za istinske tool freaks, a posebno Milančeta ako se pojavi, preporučujem večnog Tim Allena.



srdjan.pajic srdjan.pajic 22:53 13.08.2020

Re: Da

g.radicevic
meni ovo "Bandit" stvarno dosta partizanski zvuči.


i deluje da je kadro za po šumama i gorama...


Ovaj nije za to, ali može uredno da off-roaduje, u smislu da ide po šljunku, utabanoj zemlji i blatu. Ima posebna kategorija tih igračaka, trail crawleri, koji su pravljeni za to po šumama i gorama, kamenjaru.

Inače, ima ovde u palanci do naše i pista za te automobilčiće, gde možeš da ih krljaš do mile volje, a organizuju i takmičenja, ligu, gde uplatiš neku sitnu kintu pa se trkaš. Nisam još vodio dete, malo prvo da nauči u školskom dvorištu i parkiću, pa ćemo onda da svratimo na track.

highshalfbooze highshalfbooze 09:48 14.08.2020

Re: Da

Inače, ima ovde u palanci do naše i pista za te automobilčiće, gde možeš da ih krljaš do mile bolje, a organizuju i takmičenja,


U našoj palanci za pistu se koriste trotoari i šetališta gde prolaznici služe kao pokretne kapije za slalom, a barijere su kučići na povocima od 10 metara. Takmičenja i klađenja su u očekivanju.
g.radicevic g.radicevic 21:35 13.08.2020

tema je slobodna

trolovanje poželjno

esi ti ovo Pajitju krenuo u rušenje Filipovog nezvaničnog rekorda ?



samo za Čarlija, drug Tita i tarantule

P.S. Selma je za nas ostale

floki floki 22:23 13.08.2020

Re: tema je slobodna

хајд кад тролујемо...

коме људи још на концерту треба озвучење од 320 хиљада вати, аман, осим краљевима из "Illinois State Fair"...
и тих 320 хиљада вати гура свега 16 појачавача: линак
magnus magnus 22:28 13.08.2020

Re: tema je slobodna

floki
хајд кад тролујемо...

коме људи још на концерту треба озвучење од 320 хиљада вати, аман, осим краљевима из "Illinois State Fair"...
и тих 320 хиљада вати гура свега 16 појачавача: линак jel lampaš
7

nsarski nsarski 22:30 13.08.2020

Re: tema je slobodna

коме људи још на концерту треба озвучење од 320 хиљада вати, аман, осим краљевима из "Illinois State Fair"...


Jbg, to je san svih rednecks-a u "land of the free". Ako nemaš monster juice, monster horsepower, monster trucks, i, uopšte, neki drugi nepotrebni monster shit, ti si kurton efendija među komšijama. O tome priča Tim Allen u onim prilozima koje sam stavio.
floki floki 22:31 13.08.2020

Re: tema je slobodna

мислим да би, да су лампаши у питању, концерт морао да се одржи непосредно поред нуклеарне електране :)
поготово ако неко може да направи такав лампаш који има висину од 2HU
floki floki 22:38 13.08.2020

Re: tema je slobodna

nsarski
коме људи још на концерту треба озвучење од 320 хиљада вати, аман, осим краљевима из "Illinois State Fair"...


Jbg, to je san svih rednecks-a u "land of the free". Ako nemaš monster juice, monster horsepower, monster trucks, i, uopšte, neki drugi nepotrebni monster shit, ti si kurton efendija među komšijama. O tome priča Tim Allen u onim prilozima koje sam stavio.


хехе, а шта је још највећа фора - " of main stage performances for crowds of up to 11,800"

јбт, тотални циркус... 320 хиљада вати је довољно за стадион од преко 80 хиљада људи без икаквих проблема, и то тако да систем може ладно без икаквих изобличења да поднесе краткотрајне "скокове" од добрих 20dB, што ће рећи за највеће дрекавце и металостругаре које можеш да замислиш на сцени (иначе би и 15 хиљада вати било доста за цео стадион, али да не дивљају музичари, односно да систем може да поднесе peaks од 6dB, рецимо)
nsarski nsarski 22:45 13.08.2020

Re: tema je slobodna

Ej, ovako nešto samo Ameri mogu da izmisle.



Oni se trkaju, gaze po nekim olupinama automobila. Moj omiljeni je Grave Digger.


Wooow! Taj shit.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:45 13.08.2020

Re: tema je slobodna

floki
хајд кад тролујемо...

коме људи још на концерту треба озвучење од 320 хиљада вати, аман, осим краљевима из "Illinois State Fair"...
и тих 320 хиљада вати гура свега 16 појачавача: линак


Ima se, može se...

E, ima lep dokumentarac o ZZ-top na netflixu, baš sam uživao, opasni su ti teksašani. Ali na početku, ide scena kad ulaze u bar/štalu u jednoj selendri u Teksasu, gde su manjeviše i počeli i prisećaju se kako je to bilo. Selo se zove Gruen, i ja sam nekim spletom okolnosti bio tamo mnogo godina kasnije, i baš u toj štali za igranke posetio jednu svirku (zaboravio sam ko je svirao, neke Tikvice, a, da, The Gourds, baš tako). Ali nema veze, nego priča Dasti iz ZZ-topa, kad su imali taj koncert, na samom početku karijere valjda, prodali su samo 1 kartu. Ali nema zezanja, profesionalci, provire iza zavese, i taj jedan posetilac koji je verovatno slučajno zalutao, vidi koliko je sati i krene da ide, mislio, otkazan koncert. Ali momci kažu, ne, ne, dragi obožavatelju, gde si krenuo, koncert nije otkazan. I onda su odradili kompletnu svirku od prve do poslednje pesme za tog jednog posetioca. Tako se postaje veliki.




g.radicevic g.radicevic 22:47 13.08.2020

Re: tema je slobodna

320 хиљада вати гура свега 16 појачавача


jbt to je 12800 EL 34 lampi

reklama floki



a mož' i da zatreba
nikad se nezna


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:55 13.08.2020

Re: tema je slobodna

esi ti ovo Pajitju krenuo u rušenje Filipovog nezvaničnog rekorda ?


Koji rekord je u pitanju? U trolovanju? Ja mislim da toga ima ponajmanje kod Fiće, tamo svi dolaze ozbiljni, brzo zapene i krenu da se ređaju nad njim, jedino Floki Glas razuma zapodene neki zanimljiv trol, ali i on tek posle 400 komentara.
floki floki 23:00 13.08.2020

Re: tema je slobodna

хехе, тотални хаос... брате, ја мислим да нико жив не зна колико људи је тада у москви на концерту било

погледај само те торњеве звучника по бини, па и онај торањ даље напред... треба ти 100 шлепера, милион радника и месец дана да монтираш бину...

данас то са овим појачивачима и звучницима момци дотерају у гепеку и измонтирају час посла

а геополитичи, амери су испали тотални глупаци - види се да су банда којој цивилизација иде до "обрачуна код ок корала" и ни секунд даље

тада, кад се ссср скршио, руси су им стојали на изволите, да су уместо инсталирања оних бандита олигарха и јељцина и опште пљачке завели ред у русији уз неку модернизацију и елементарно поштовање, данас би им русија била још једна савезна држава, без пуно претеривања, и имали би доступ већини ресурса по јако повољној цени (најбоља победа је кад без рата противника претвориш у савезника, али зато треба мало више мудрости од пљачкашког менталитета и кратковиде политике да побеђеног мораш и понизити и пишати по њему док лежи на земљи)
g.radicevic g.radicevic 23:07 13.08.2020

Re: tema je slobodna

U trolovanju?

ma jok

tamo svi dolaze ozbiljni


e tooo



pecaros pecaros 23:40 13.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic
Tako se postaje veliki.


Toliko da mogu sebi da priušte sviranje na plejbek u BG Areni. Prvi i poslednji put sam bio tamo, najgori zvuk ikada. Doduše, za to je kriva Arena a ne ZZ Top. Tu ne bi trebalo puštati publike više nego što stane na teren, plus desetak redova naokolo.

Ja sam bio negde visoko, moglo se plivati u stojećim talasima.
maksa83 maksa83 23:50 13.08.2020

Re: tema je slobodna

Doduše, za to je kriva Arena a ne ZZ Top.

Naravno, saundižinjeri su sve.

Metalika je tu bez premca, oni su najozbiljniji u industriji, nema tu ništa negde da zvoni, ne čuje se, upija, gubi se i sl. gluposti, od svakog koncerta se pravi album i prodaje, što ne možeš sa šoder zvukom. Džasmine to je biiiiznis.

Najgori koncert po tom pitanju je bio Igi Pop na Sajmu. To nije ličilo ni na šta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:28 14.08.2020

Re: tema je slobodna

maksa83
Doduše, za to je kriva Arena a ne ZZ Top.

Naravno, saundižinjeri su sve.

Metalika je tu bez premca, oni su najozbiljniji u industriji, nema tu ništa negde da zvoni, ne čuje se, upija, gubi se i sl. gluposti, od svakog koncerta se pravi album i prodaje, što ne možeš sa šoder zvukom. Džasmine to je biiiiznis.

Najgori koncert po tom pitanju je bio Igi Pop na Sajmu. To nije ličilo ni na šta.


A ni Kiss nije baš zvučao bogznašta na tom sajmu (tu jedino Srbijanka Turajlić zvuči kako treba, ono, da se utronjaš u gaće). Ali je taj koncErat u Beograd iz UŽAS-a kao i celog regiona dovukao onoliko kosijanera i meNtalaca da sam bio i ostalo zapanjen.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:39 14.08.2020

Re: tema je slobodna

floki
мислим да би, да су лампаши у питању, концерт морао да се одржи непосредно поред нуклеарне електране :)
поготово ако неко може да направи такав лампаш који има висину од 2HU


A za solid state pojačavače, za te velike snage, jel i tu koriste class-D pojačavače? Ili to ima neke druge probleme, linearnost pre svega? Mada, verovatno to sve sad može da se ispravi digitalno. Ali i kad zagrmi i svi momentalno ogluve, linearnost je verovatno zadnja rupa na svirali. Ili grešim, pošto se ič u akustiku tih koncerata ne razumem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:42 14.08.2020

Re: tema je slobodna

Kad Floki pomenu Ilinoi, red je da se setimo i ovog kralja.

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:49 14.08.2020

Re: tema je slobodna

тада, кад се ссср скршио, руси су им стојали на изволите, да су уместо инсталирања оних бандита олигарха и јељцина и опште пљачке завели ред у русији уз неку модернизацију и елементарно поштовање, данас би им русија била још једна савезна држава, без пуно претеривања, и имали би доступ већини ресурса по јако повољној цени (најбоља победа је кад без рата противника претвориш у савезника, али зато треба мало више мудрости од пљачкашког менталитета и кратковиде политике да побеђеног мораш и понизити и пишати по њему док лежи на земљи)


Pusti sad to šta bi bilo da je bilo, sad imamo ovog krimosa samozvanog cara na vlasti, koji širi i pipke i krilca, i treba se sa tim izboriti.

Nego, floki, šta kažu ti tvoji izvori o onoj navodnoj šorki između Putina i Lukašenka, ono kad je ovaj ludak navodno vatao neke ruske teroriste, a ovi mu sa druge strane čuvali "opozicionare" da ih ne povata i pobije? Nisam baš pratio, mislio sam da između njih cveta večno prijateljstvo i ljubav, skoro ko između Vučića i Dodika, dobro, uslovno rečeno, ne znam otkud sad odjednom ta frka. Jel to Putin tamo nešto rovario kao onomad u Ukrajini, u nameri da otme što je njegovo kad se ukaže prilika, ili su tu drugi neki odnosi u pitanju?

A drugo pitanje, šta kažeš ti na ovu rusku vakcinu protiv korone, oće to da nas spase od propasti, ili je to opet neki černobil model, bioroboti, plus tradicionalno isprazno puvanje prema zapadu, i taj rad, dok će vakcinu da kupe tiho, od britanaca ili ove naše farmakomafije koju Tramponja podmazuje u poslednje vreme? Ili su Ruje stvarno prejebale ostatak sveta i napravile tu vakcinu, dok ovi moji sad zbog toga kukumavče i hiperventiliraju iz čiste zavisti?

freehand freehand 07:39 14.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic
floki
хајд кад тролујемо...

коме људи још на концерту треба озвучење од 320 хиљада вати, аман, осим краљевима из "Illinois State Fair"...
и тих 320 хиљада вати гура свега 16 појачавача: линак


Ima se, može se...

E, ima lep dokumentarac o ZZ-top na netflixu, baš sam uživao, opasni su ti teksašani. Ali na početku, ide scena kad ulaze u bar/štalu u jednoj selendri u Teksasu, gde su manjeviše i počeli i prisećaju se kako je to bilo. Selo se zove Gruen, i ja sam nekim spletom okolnosti bio tamo mnogo godina kasnije, i baš u toj štali za igranke posetio jednu svirku (zaboravio sam ko je svirao, neke Tikvice, a, da, The Gourds, baš tako). Ali nema veze, nego priča Dasti iz ZZ-topa, kad su imali taj koncert, na samom početku karijere valjda, prodali su samo 1 kartu. Ali nema zezanja, profesionalci, provire iza zavese, i taj jedan posetilac koji je verovatno slučajno zalutao, vidi koliko je sati i krene da ide, mislio, otkazan koncert. Ali momci kažu, ne, ne, dragi obožavatelju, gde si krenuo, koncert nije otkazan. I onda su odradili kompletnu svirku od prve do poslednje pesme za tog jednog posetioca. Tako se postaje veliki.





Jeste kliše al nema bolje:


octopus octopus 09:34 14.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic
floki
хајд кад тролујемо...

коме људи још на концерту треба озвучење од 320 хиљада вати, аман, осим краљевима из "Illinois State Fair"...
и тих 320 хиљада вати гура свега 16 појачавача: линак


Ima se, može se...

E, ima lep dokumentarac o ZZ-top na netflixu, baš sam uživao, opasni su ti teksašani. Ali na početku, ide scena kad ulaze u bar/štalu u jednoj selendri u Teksasu, gde su manjeviše i počeli i prisećaju se kako je to bilo. Selo se zove Gruen, i ja sam nekim spletom okolnosti bio tamo mnogo godina kasnije, i baš u toj štali za igranke posetio jednu svirku (zaboravio sam ko je svirao, neke Tikvice, a, da, The Gourds, baš tako). Ali nema veze, nego priča Dasti iz ZZ-topa, kad su imali taj koncert, na samom početku karijere valjda, prodali su samo 1 kartu. Ali nema zezanja, profesionalci, provire iza zavese, i taj jedan posetilac koji je verovatno slučajno zalutao, vidi koliko je sati i krene da ide, mislio, otkazan koncert. Ali momci kažu, ne, ne, dragi obožavatelju, gde si krenuo, koncert nije otkazan. I onda su odradili kompletnu svirku od prve do poslednje pesme za tog jednog posetioca. Tako se postaje veliki.





Nešto slično tamo negde osamdesetih, Lačni Franc ima koncert na Kalemegdanu, došlo oko 10 ljudi. Zoran Predin praši ko da je na punom stadionu. U jednom momentu se rukovao samnomm, nije bilo nikakavo obezbeđenje moglo se prići bini.

Opet za koncerte na sajmu,tamo sam slušao Kleptona, ništa se nije čulo kako treba.
g.radicevic g.radicevic 12:26 14.08.2020

Re: tema je slobodna

Metalika je tu bez premca, oni su najozbiljniji u industriji, nema tu ništa negde da zvoni, ne čuje se, upija, gubi se i sl. gluposti, od svakog koncerta se pravi album i prodaje, što ne možeš sa šoder zvukom. Džasmine to je biiiiznis.


kad smo već kod albuma, čisto da priupitam, ljudi el slušate vi muziku, onako po starinski, i na kakvim uređajima?
evo ja još nisam prevazišao gramofon i vinile (dobre stare LP-je), i nemam nameru u skorije vreme.




pecaros pecaros 14:56 14.08.2020

Re: tema je slobodna

g.radicevic
i na kakvim uređajima?


Domaćinski. Pojačavački deo su, uglavnom, SE uradci domaćih konstruktora. Zvučnike pravim sam. Već nekoliko godina se pojavljujem na hi-fi manifestacijama u okolini, sa hibridnim zvučnikom koji je aktivan u domenu basova (sa DSP-om) a pasivan u ostatku, dovoljno senzitivnom da ga pokrene neki SE lampaš. U tu svrhu sam izlagački uortačen sa SolajaAudio lampaškim pojačalima. Elem, po mišljenju mnogih, a naročito stručnih ljudi (snimatelji, muzičari) naša slušaonica je najbolja. Ostalo je, kako kažu, "konfekcija".

Naravno, uvek ima onih koji će reći da je tvoj zvuk golo govno, a da oni imaju kod kuće pravu stvar. A sve je vrlo jednostavno - napraviš zvučnik koji je, kao moj, u sobnim uslovima linearan od 33-20000Hz (izmereno na licu mesta) uz minimalnu distorziju i to razbija... od kamerne muzike do metala.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:59 14.08.2020

Re: tema je slobodna

g.radicevic
Metalika je tu bez premca, oni su najozbiljniji u industriji, nema tu ništa negde da zvoni, ne čuje se, upija, gubi se i sl. gluposti, od svakog koncerta se pravi album i prodaje, što ne možeš sa šoder zvukom. Džasmine to je biiiiznis.


kad smo već kod albuma, čisto da priupitam, ljudi el slušate vi muziku, onako po starinski, i na kakvim uređajima?
evo ja još nisam prevazišao gramofon i vinile (dobre stare LP-je), i nemam nameru u skorije vreme.






A i zašto bi, ploče su skroz cool!

Ja samo telefon + Bose zvučnik za poneti, stavim ga gde treba, obično dok radim neku fizikaluju po kući, i odšarafim youtube. Nemam čak ni bogzkakav zvučni sistem, neki kao home theater, ali ništa specijalno, dobar je uglavnom za pičenje igrica, mada ni za to već godinama nemam vremena. Ćere malo gledaju dečije filmove na tome, i za to je super. E, jedino me ova muzičarka sad tera da slušam ovo i ono, ali za to su dobre sluške i youtube sasvim ok.
j_grandson j_grandson 18:38 14.08.2020

Re: tema je slobodna

pecaros
g.radicevic
i na kakvim uređajima?


Domaćinski. Pojačavački deo su, uglavnom, SE uradci domaćih konstruktora. Zvučnike pravim sam. Već nekoliko godina se pojavljujem na hi-fi manifestacijama u okolini, sa hibridnim zvučnikom koji je aktivan u domenu basova (sa DSP-om) a pasivan u ostatku, dovoljno senzitivnom da ga pokrene neki SE lampaš. U tu svrhu sam izlagački uortačen sa SolajaAudio lampaškim pojačalima. Elem, po mišljenju mnogih, a naročito stručnih ljudi (snimatelji, muzičari) naša slušaonica je najbolja. Ostalo je, kako kažu, "konfekcija".

Naravno, uvek ima onih koji će reći da je tvoj zvuk golo govno, a da oni imaju kod kuće pravu stvar. A sve je vrlo jednostavno - napraviš zvučnik koji je, kao moj, u sobnim uslovima linearan od 33-20000Hz (izmereno na licu mesta) uz minimalnu distorziju i to razbija... od kamerne muzike do metala.

Alal vera domaćine!
Ma nema to - što se kod Tite nauči, tu nema mrdanja.

pecaros pecaros 18:57 14.08.2020

Re: tema je slobodna

j_grandson

Alal vera domaćine!
Ma nema to - što se kod Tite nauči, tu nema mrdanja.



Nije to od Tite, nego od Interneta. Kao duduku za sve što je u vezi sa strujom, nikada mi ne bi palo na pamet da se prihvatim lemilice i da se bakćem sa skretnicom.

Onda pogledaš malo pažljivije, pa još jednom, i vidiš da je sve to za ljude. Internet je čudo.
floki floki 19:03 14.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic


Pusti sad to šta bi bilo da je bilo, sad imamo ovog krimosa samozvanog cara na vlasti, koji širi i pipke i krilca, i treba se sa tim izboriti.

Nego, floki, šta kažu ti tvoji izvori o onoj navodnoj šorki između Putina i Lukašenka, ono kad je ovaj ludak navodno vatao neke ruske teroriste, a ovi mu sa druge strane čuvali "opozicionare" da ih ne povata i pobije? Nisam baš pratio, mislio sam da između njih cveta večno prijateljstvo i ljubav, skoro ko između Vučića i Dodika, dobro, uslovno rečeno, ne znam otkud sad odjednom ta frka. Jel to Putin tamo nešto rovario kao onomad u Ukrajini, u nameri da otme što je njegovo kad se ukaže prilika, ili su tu drugi neki odnosi u pitanju?


ма, хајде кад ме већ вучеш стално за језик око путина - није он никакав цар, ако мене питаш, него неко ко балансира само и вуче неке мање потезе кад је притеран уза зид...

цео систем је тамо либтардски, успостављен 90их и намештен да се паре исисавају на велико напоље (при томе су тајкуни још и мањи проблем те приче, много веће то иде преко централне банке која је тотално под шапом твојих либтарда са запада)

рецимо, њихова највећа банка, сбербанка (држава је већински власник од недавно) не ради на криму, јер американци и британци имају ваљда преко 30% акција, па банка не сме да отвори филијале на криму, зато што су им запретили...

гаспром - 50.2х процената је власништво државе, остало је углавном огромним делом запад... и пусте их да се задуже са гаранцијама на западном тржишту, потроше гомилу пара да заврше неки северни или турски ток да буде готов 95%, па им онда ударе стоп... онда нема прихода од тог гасовода а кредите треба враћати... тако да ме не би изненадило да држава падне испод 50% власништва врло брзо
иначе, ехо москве, најлибтардскији радио у руса је власништво гаспрома...

мени то не изгледа баш као суверена држава, на жалост

док не промени читав систем тамо, на првом месту да национализује централну банку, немам превише пуно позитивног за путина да кажем (мада је неупоредиво боље русима него да је остао неки попут јељцина)
времена му за то све мање остаје, ако неће да попије револуцију неку и он за коју годину

а лукашенко, тек је то компликована прича и морао бих да се вратим још у деведесете (и кренем од кулина бана) да опишем целу слику која је до овога довела
да је успео да сачува земљу да је запад и неки "домаћи" олигарски (са кућама и децом у лондону и мајамију, где су на сигурном) не рашчерупају, то јесте

углавном, до сада је успевао да балансира углавном за рачун русије (извози производе тамо, купује сирову нафту јефтино и преради и продаје бензин западу скупо)
интеграција са русијом у једну државу, коју је он пре 30г иницирао, је мртво слово на папиру, тамо нема проруских политичара јер их овај дави, а прозападне није давио да би их имао као политичку противтежу русији

сад се углавном сам забио у ћошак и више неће ићи овако (антируска реторика му је била сад најјача пред изборе, до те мере да је дао интервју некој украјинској гњиди од новинара, дмитрију гордону, тај је ваше пашче)

ако и успе сада да угуши протесте (могуће да хоће, зависи само да ли ће неко из његовог круга први да пребегне на западну страну)

оне ухапшене руске плаћенике је врло могуће сам себи организовао, но није уопште скроз јасно ко стоји иза тога - он, украјинска служба или руси (и ко од руса)

чак неки ликови причају да му ову револуцију организују и плаћају баш ти руски олигарси које запад држи за тестисе (дерипаска, гаспром исто вероватно)

тако да тренутно нисам паметан шта се дешава, сувише је компликовано (боље да нисам ни писао ову постељину горе, имам утисак као да ништа нисам рекао)


A drugo pitanje, šta kažeš ti na ovu rusku vakcinu protiv korone, oće to da nas spase od propasti, ili je to opet neki černobil model, bioroboti, plus tradicionalno isprazno puvanje prema zapadu, i taj rad, dok će vakcinu da kupe tiho, od britanaca ili ove naše farmakomafije koju Tramponja podmazuje u poslednje vreme? Ili su Ruje stvarno prejebale ostatak sveta i napravile tu vakcinu, dok ovi moji sad zbog toga kukumavče i hiperventiliraju iz čiste zavisti?


е немам појма око вакцине много, није ме то нешто занимало превише... чини се да је безбедна, јер су је радили по некој опробаној мустри од раније (неки аденовирус, па на то калеме), само ко зна колико је ефикасна

на исту фору су они регистровали и вакцину против еболе
та екипа са тог института није глупа (војска има уплива, искуство са биолошким оружјем)
не би мене чудило да су они већ много више људи тестирали (по затворима, рецимо, незванична трећа фаза), па имају конкретније резултате

имају они и законски механизам да то прогурају у кризним ситуацијама чини ми се (жена моја зна око тих закона, она мора због посла да прича са и фда-ом, са европском агенцијом и некад и са русима)

како год, та вакцина не мора да буде савршена, сигурно и није, али ако макар мало помаже људима (па чак и да буде неких срања у малом броју), можда може да спаси старије и сиромашне људе што тамо, што у неком другим сиромашним земљама и врати их мало у нормалу...
вероватно је да су они спремни (а можда и приморани) да прихвате тај ризик да ће неко да има озбиљне последице, ако су предности на другој страни значајне

како год, не користе макар сиромашну децу по индији и африци као заморчиће да тестирају своје производе (намењене богатом западу) на њима, као велике западне фармацеутске куће

а да су пожурили да је региструју и да је можда и путинова ћерка то добила, то је политички гледано, оно што зову "спутњик ефекат" (спутњик као први сателит, не новине)

а неће запад себи дозволити да руска вакцина дође на њихово тржиште, не брини, макар била и савршена
j_grandson j_grandson 19:04 14.08.2020

Re: tema je slobodna

pecaros
j_grandson

Alal vera domaćine!
Ma nema to - što se kod Tite nauči, tu nema mrdanja.



Nije to od Tite, nego od Interneta. Kao duduku za sve što je u vezi sa strujom, nikada mi ne bi palo na pamet da se prihvatim lemilice i da se bakćem sa skretnicom.

Onda pogledaš malo pažljivije, pa još jednom, i vidiš da je sve to za ljude. Internet je čudo.

Eee, pa nije tu samo lemilica u pitanju - čim pominješ audio reindž, pa linearnost, pa distorziju ... ima tu svačega.
pecaros pecaros 19:35 14.08.2020

Re: tema je slobodna

j_grandson

Eee, pa nije tu samo lemilica u pitanju - čim pominješ audio reindž, pa linearnost, pa distorziju ... ima tu svačega.


Da, ima tu svačega, ponajviše ručnog rada, koji se velikim firmama teško uklapa u računicu. U pitanju je kutija veoma složene unutrašnje konstrukcije, kompaktna, bez primetnih rezonancija na stranicama. Basove pokreću pojačala od po 450W sa DSP-om, izbor drajvera je bez većih kompromisa (uvek postoje bolji i skuplji). Recimo, visokotonac je najbolji ribon na svetskom tržištu, RAAL iz Zaječara.

Na sajmu u Pakracu, pre dve godine, na kraju dana, u tišini, poredili smo zvuk sa sistemom iz susedne sobe. Sistem je bio 12-13 puta skuplji od našeg (oko 150.000Eur). Našli smo se negde na egal. Bilo je razlike u nijansama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:25 14.08.2020

Re: tema je slobodna

Dobar komentar, floki, iako se ne slažem oko nekih detalja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:31 14.08.2020

Re: tema je slobodna

pecaros
g.radicevic
i na kakvim uređajima?


Domaćinski. Pojačavački deo su, uglavnom, SE uradci domaćih konstruktora. Zvučnike pravim sam. Već nekoliko godina se pojavljujem na hi-fi manifestacijama u okolini, sa hibridnim zvučnikom koji je aktivan u domenu basova (sa DSP-om) a pasivan u ostatku, dovoljno senzitivnom da ga pokrene neki SE lampaš. U tu svrhu sam izlagački uortačen sa SolajaAudio lampaškim pojačalima. Elem, po mišljenju mnogih, a naročito stručnih ljudi (snimatelji, muzičari) naša slušaonica je najbolja. Ostalo je, kako kažu, "konfekcija".

Naravno, uvek ima onih koji će reći da je tvoj zvuk golo govno, a da oni imaju kod kuće pravu stvar. A sve je vrlo jednostavno - napraviš zvučnik koji je, kao moj, u sobnim uslovima linearan od 33-20000Hz (izmereno na licu mesta) uz minimalnu distorziju i to razbija... od kamerne muzike do metala.


Moj prvi šef u IMTEL-u je dosta para zaradio praveći te custom made lampaše za hifilističare (koji su poseban svet...), a mislim da se i posle odlaska u penziju time bavio. Ali ne mogu da izguglam da li ima neku kao firmu, ili samo pravi u garaži. Živorad Pavlović se zove, dobar lik, zajebant, ja mislim da ni srednju školu nije završio ali mu je elektronika baš dobro ležala.
pecaros pecaros 21:18 14.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic
za hifilističare (koji su poseban svet...),


Definitivno.

Ono što neke može da začudi - mnogim audiofilima je muzika samo sredstvo za testiranje sistema, zbirka im se sastoji od ograničenog broja audiofilskih snimaka. Kako god, hobi k'o i svaki hobi. Ima lepog druženja, testiranja komponenti, slušanja muzike, ali ima i klanova i omraze.

Ali definitivno muzika dobija novu dimenziju kada se sluša na dobrom sistemu. Mnoge neshvaćene pesme zapadnu za uho tek kada se puste malo glasnije, ali ne da vrišti, nego da svira kako Bog zapoveda. Mnogo puta sam čuo od ljudi koji su se ponovili nečim dobrim, da "ponovo otkrivaju muziku".


floki floki 21:39 14.08.2020

Re: tema je slobodna

ако некоме падне шака, а да није скроз математику заборавио, препоручујем:

floki floki 22:57 14.08.2020

Re: tema je slobodna

pajiću, zaboravih da ti odgovorim, klasa pojačavača u ovim profi aparatima velike snage je praktično uvek class-H, što mu dođe kao pametna varijanta class-D pojačavača sa promenljivim supply rail (analizira se ponašanje ulaznog signala u pojačalo, pa se shodno tome napon napajanja samog pojačavača menja)

znači, ne moraš konstantno recimo da držiš +/- 200V na pojačalu ako se amplituda ulaznog signala relativno malo menja, tad ti je pojačalo totalno neefikasno...




inače, ono što često izmiče kontroli kod audio sistema (što celog, što pojedinačnih komponenti) nije amplituda prenosne funkcije, to ljudi uspevaju da naštele da bude već nekako "ravno", odnosno da je pojačanje signala nezavisno od njegove frekvencije nego je to faza prenosne funkcije (često to nije mnogo bitno, ali kad je bitno, onda je jako bitno)

cilj je da grupno kašnjenje celog signala bude konstantno (odnosno, da ne zavisi od frekvencije, pa da ti basovi recimo ne kasne duplo više od visokih tonova, da pričam na srpskom) a to možeš da postigneš samo ako ti je "phase response" linearno zavisi od frekvencije, pa mu je prvi izvod konstanta

svaki analogni filter (znači, R,L,C na gomili pa udri) je IIR filter i kod njega imaš da rodiš mečku (čitaj: često nemoguće) da ga napraviš tako da namiciš amplitudu kako hoćeš a da držiš fazu linearnom ili što bliže tome

kad se prebaciš na digitalne filtre (čitaj DSP), onda možeš u DSPu da praviš isto takve IIR filtre, ali možeš i FIR filtre
e tu je magija: kod FIR filtra možeš da napraviš amplitudu kakvu hoćeš a da faza bude savršeno linearna, odnosno grupno kašnjenje konstantno
koliko je FIR filter dobar, zavisiće uglavnom od toga kog je reda (što veći red, treba ti jači DSP)

mi smo to radili: izmeriš karakteristike zvučnika, uradiš furijeovu transformaciju, pa napraviš koeficijente FIR filtra da ispeglaju zvučnik da amplituda bude ravna a faza FIR filtra bude linearna... onda te zvuk oduva načisto :)

inače, ko ne zna, IIR (infinite impulse response) filter znači da možeš tako da ga napraviš da, ako jednom pustiš u njega delta impuls, on može večno da ostane u filtru, a FIR (finite impulse response) znači da, kako god ti štelao filter, kad mu ubaciš delta impuls, on će posle nekog vremena da iščezne iz filtra...

davno je sve ovo bilo, pišem po sećanju, pa ne zamerite ako je negde zarđalo
sad se bakćem drugačijim stvarima, ne verujem da je nekom baš zanimljiv CMOS sensor sa RGB-IR CFA...
floki floki 23:02 14.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic
Dobar komentar, floki, iako se ne slažem oko nekih detalja.


па реци где жуља, да подмажемо
vcucko vcucko 09:10 15.08.2020

Re: tema je slobodna

floki


тада, кад се ссср скршио, руси су им стојали на изволите, да су уместо инсталирања оних бандита олигарха и јељцина и опште пљачке завели ред у русији уз неку модернизацију и елементарно поштовање, данас би им русија била још једна савезна држава, без пуно претеривања, и имали би доступ већини ресурса по јако повољној цени (најбоља победа је кад без рата противника претвориш у савезника, али зато треба мало више мудрости од пљачкашког менталитета и кратковиде политике да побеђеног мораш и понизити и пишати по њему док лежи на земљи)

Ovo sve stoji, samo ne verujem da su se stvari odigravale spontano.

Delom da - jer se vrh US moći napunio iskompleksiranim istočnoevropskim likovima i njihovim narativom. Bžežinski, Madlena i slični (društvo iz Padinske Skele ) su svakako odradili svoje.

Ali ima tu nešto ozbiljnije. Ameri (Anglosasi uopšte) su sve samo ne glupi ljudi. I znaju - ako ostaneš sam na vrhu s vremenom se i ti degradiraš i degenerišeš. Tako da oni uporno traže rivala. Njih je rivalstvo (sa Kajzerom, Mikadom, Firerom, Sovjetskim Sojuzom...) dovelo tu gde su.
A Volođa čitav(e) mandat(e) traži isključivo tajm-aut. Malo spoljnog mira i unutrašnjeg razvoja. Ali mu ne daju.
Jbg kad ti prave sranje po Kijevu jednostavno moraš da reaguješ.
pecaros pecaros 10:56 15.08.2020

Re: tema je slobodna

floki

mi smo to radili: izmeriš karakteristike zvučnika, uradiš furijeovu transformaciju, pa napraviš koeficijente FIR filtra da ispeglaju zvučnik da amplituda bude ravna a faza FIR filtra bude linearna... onda te zvuk oduva načisto :)


Pojačalo koje sam ja ugradio je savršeno user friendly sokoćelo, ne radi se nikakav proračun. Ethernet kablom se poveže na računar, uz pomoć odgovarajućeg softvera se generišu filteri i ubacuju u pojačalo ili u fajl, tako da se za različite prostorije mogu aktivirati ranije generisani i zapamćeni setovi filtera.

Kad se izmeri odziv zvučnika, odokativno se proceni izgled - pozicija, širina i visina pika, i postupkom višestrukog probanja se generiše odgovarajući filter. Mislim da je moguće importovati proračunate parametre iz softvera kojim se meri odziv pri reprodukciji, ali nisam još probao. Praksa je pokazala da je, u sličnim situacijama, najbolje ići pešački.

Proračunavanje, pretpostavljam, isto ne daje savršene rezultate, jer filteri međusobno utiču, iako su frekvencijski malo međusobno udaljeniji.

Evo kako izgleda ekran gde se, u nekoliko poteza, "nacrta" željena frekventna kriva:




magnus magnus 15:59 15.08.2020

Re: tema je slobodna

pajiću, zaboravih da ti odgovorim, klasa pojačavača u ovim profi aparatima velike snage je praktično uvek class-H, što mu dođe kao pametna varijanta class-D pojačavača sa promenljivim supply rail (analizira se ponašanje ulaznog signala u pojačalo, pa se shodno tome napon napajanja samog pojačavača menja)

Moj nesuđeni diplomski u zagrebu 91. ( jebiga moro sam begat ko apsolvent koji je već imao temu za diplomski) bio je Ćukov čoper kao NF pojačalo . svrha mu nije bila audio signal nego gdje treba brza regulacija DC napona i njegova promjena polaritata prema nekom NF signalu.Mada je profa tvrdio da može biti i audio pojačalo sa ogromnom gustoćom snage po pakovanju i visokm efikasnošču a zanemarivo izobličenja
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:28 15.08.2020

Re: tema je slobodna

pecaros
j_grandson

Alal vera domaćine!
Ma nema to - što se kod Tite nauči, tu nema mrdanja.



Nije to od Tite, nego od Interneta. Kao duduku za sve što je u vezi sa strujom, nikada mi ne bi palo na pamet da se prihvatim lemilice i da se bakćem sa skretnicom.

Onda pogledaš malo pažljivije, pa još jednom, i vidiš da je sve to za ljude. Internet je čudo.


Samo, pazi, ti koji nauče na internetu i youtubeu najviše vole posle da popuju i prave edukacione videosadržaje za one koji nisu još naučili. Ja sam se tako zajebao, gledao nekog Rusa (nije zbog Putina, stvarno čovek bio Rus, radi negde u Čikagu valjda, i ja poverovao da zna šta priča na konto toga što je slovenska bratska duša) koji pokazuje kako da lako poravnaš beton sa onim self leveling malterom. Pitchkin dim, ali, avaj, tek kad sam uzeo da radim sam video da to što ovaj priča nema veze sa mozgom... to je magija, to jest zanat za sebe koji ne mogu da ti pokažu na tv-u, moraš sam nekoliko puta da uradiš da ukapiraš cake. A na ekranu izgleda krajnje trivijalno... Tek iz trećeg pokušaja smo ga napenalili, a i morao sam angažujem svoje rođene zaposlene da dođu da mešaju i vuku kante niz stepenište.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:03 15.08.2020

Re: tema je slobodna

pajiću, zaboravih da ti odgovorim, klasa pojačavača u ovim profi aparatima velike snage je praktično uvek class-H, što mu dođe kao pametna varijanta class-D pojačavača sa promenljivim supply rail (analizira se ponašanje ulaznog signala u pojačalo, pa se shodno tome napon napajanja samog pojačavača menja)

znači, ne moraš konstantno recimo da držiš +/- 200V na pojačalu ako se amplituda ulaznog signala relativno malo menja, tad ti je pojačalo totalno neefikasno...


A, da, to se kod nas na RF-u zove EER (envelope elimination and restoration), i toga ima nekoliko varijanti, taj envelope tracking o kome pričaš je osnovni i najjedonstavniji. Moja bivša grupa na CU, zajedno sa kolegama sa power electronicsa, kod našeg čuvenog Makse (dobro, ako nisi bio na ETFu u Beogradu osamdesetih onda ne znaš ko je on, power electronics faca svetskih razmera), su se time bavili, imaju i dosta radova objavljenih na tu temu, mislim da sam i ja čak bio koautor na jednom ili dva (sa class-E i -F pojačavačima, ali na mikrotalasima, u X-bandu). Tu je napraviti high efficiency PA čak dosta lako (relativno gledano), kumst je u tom power supply, gde na RF on mora da ima stotinak MHz video opsega, takvi su modulišući signali, plus mora da bude linearno. Pa tu onda kombinuju sporiji switching power supply za sporo promenljivu srednju vrednost envelope, plus linearni supply za brze promene u envelopi. Nekad ni to nije dovoljno brzo, nego moraju da seckaju opseg envelope, pa banku powersupply koji onda digitalno uleću kad treba. A nezgoda je što svi pojačavači pate od AM-PM distorzije sa promenom napona napajanja (fazna karakteristika im se menja sa naponom napajanja) pa to onda treba peglati, obično nekom predistorzijom, ili sa feed-forwardom, kako gde je zgodno.

Ovo za grupno kašnjenje je jasno - kad je konstantno to onda znači da nema distorzije, to jest izobličenja, a pošto je grupno kašnjenje izvod faze po frekvenciji, to znači da fazna karakteristima mora da bude linearna. A kod filtara, svih, faza može da bude linearna u propusnom opsegu, ali kad se približiš 3-db tački, podivlja. I onda ti trena filter koji je dovoljno širok da se izbegne taj deo fazne karakteristike, ali onda mora da bude jako strm, da stigne da postigne da napravi, što bi rekao Broz, da potisne dovoljno špurce van opsega. To je, kako si rekao, skoro nemoguće ili bar nepraktično napraviti sa analognim filtrom, ali sa digitalnim nije, bar ne na tim audio učestanostima, a sada i RF-u bez većih problema.

Filtara se i ja sećam u izmaglici, mi smo u Imtelu 1995/6. napravili digitalni FM predajnik, sa DDS-om, dodušte na IF-u, tad nisu postojali tako brzi DDS-ovi, i to je u ono vreme bilo čudo, pravio ih je samo veliki Harris, i mali Imtel, to jest tako su se hvalili ovi stariji inženjeri, a ja prihvatio, nisam to proveravao, verovatno nije tačno. Usput, mali kuriozitet, ako se neko seća vode u koaksijalnom kablu, i gašenja predajnika FreeB92, e, mi smo im tih godina poklonili (tajno, da Sloba ne čuje) jedan od prvih digitalnih FM eksajstera (ja sam pravio izlazni pojačavač za njega, 300W, čini mi sem kad se već hvalimo) i taj je bio gašen, pod izgovorm da je ušla voda i koaksijalce..., kraj kurioziteta. Dakle, taj DDS daje štrokav singal, plus kod FM-a mora i preemphasis da se uvede, i to je sve na našem eksajteru rađeno u digitalnom domenu, u matlabu sračunamo koeficijente za FIR, pa ih surduknemo u DSP na predjaniku i onda on to melje u realnom vremenu.

Uh, kakav lep gikovski uradak, Floki, konačno nešto o čemu može da se priča a da nije IT ili Putin. Zanimljiv je taj senzor koji pominješ, daj neki overview o čemu se radi ako te ne mrzi da kucaš.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:08 15.08.2020

Re: tema je slobodna

magnus
pajiću, zaboravih da ti odgovorim, klasa pojačavača u ovim profi aparatima velike snage je praktično uvek class-H, što mu dođe kao pametna varijanta class-D pojačavača sa promenljivim supply rail (analizira se ponašanje ulaznog signala u pojačalo, pa se shodno tome napon napajanja samog pojačavača menja)

Moj nesuđeni diplomski u zagrebu 91. ( jebiga moro sam begat ko apsolvent koji je već imao temu za diplomski) bio je Ćukov čoper kao NF pojačalo . svrha mu nije bila audio signal nego gdje treba brza regulacija DC napona i njegova promjena polaritata prema nekom NF signalu.Mada je profa tvrdio da može biti i audio pojačalo sa ogromnom gustoćom snage po pakovanju i visokm efikasnošču a zanemarivo izobličenja


Heh, Ćukov konvertor se i danas uči kao standardni na bilo kom kursu energetske elektronike. Ja sam to slušao kod našeg Makse, ovde na CU-u, iz čistog zadovoljstva (čovek je apsolutni genije, i kao naučnik a pogotou kao predavač, bila bi čista šteta propustiti njegova predavanja, mislim na Maksu, ne na Ćuka, to je prava privilegija, dobro, bio mi je i u komiteju za tezu, ali to je manje bitno ).
pecaros pecaros 18:14 15.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic

Samo, pazi, ti koji nauče na internetu i youtubeu najviše vole posle da popuju i prave edukacione videosadržaje za one koji nisu još naučili.


Postoje hiljade konstrukciono i koncepcijski različitih modela zvučnika, hiljade drajvera za različite namene, mnoštvo varijacija skretnica. Ako uopšte postoji neki vrsni znalac svih tih stvari, ja svakako nisam taj. Tako da mi ne pada na pamet da drugima solim pamet.

Tek, na internetu se može naći mnoštvo informacija na tu temu. Ne mislim na YT, nego na ozbiljne tekstove o principima rada, itd. Posle nekog vremena se može steći jasan uvid u to šta i na koji način utiče na zvuk i odabrati koncept. Godinama sam "vežbao" na gradnji megalomanskog kućnog ful aktivnog sistema, dok nisam odlučio da napravim nešto ovozemaljsko.

srdjan.pajic

Tek iz trećeg pokušaja smo ga napenalili, a i morao sam angažujem svoje rođene zaposlene da dođu da mešaju i vuku kante niz stepenište.


I ovo što radim se bazira na pokušajima, dok ne uspe, ako ikada uspe. Izrada skretnice je tipičan primer, ali i kutiju sam pravio ponovo, radi nekog optimizovanja.

Elem, dizajn je svima kost u grlu. Otprilike je važnija stavka hrom, koža, visoki sjaj, nego zvuk.


maksa83 maksa83 18:32 15.08.2020

Re: tema je slobodna

Elem, dizajn je svima kost u grlu. Otprilike je važnija stavka hrom, koža, visoki sjaj, nego zvuk.

Izvesni Lester William Polsfuss, poznatiji kao Les Paul, je kasnih tridesetih napravio prototip električne gitare tako što je uzeo jednu pritku (the Log) i na nju nakačio magnete i žice i otišao u neki klub da svira. Nikakva reakcija. Onda je sledeći put sakrio tu pritku u telo obične gitare, i bilo je UAAUUUUUŠTAJEOVOOOOOO.

Kaže "tada sam shvatio da ljudi slušaju očima".


Originalni The Log:

pecaros pecaros 18:42 15.08.2020

Re: tema je slobodna

Frying pan:

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:12 15.08.2020

Re: tema je slobodna

I ovo što radim se bazira na pokušajima, dok ne uspe, ako ikada uspe


I ja bih pokušavao dok ne uspe, ne dok uspe, nego dok nije savršeno, jer sam picajzla i perfekcionista. Ali mi stroga žena.... Ti kućni radovi su problem jer uvek zaguše kompletno domaćinstvo i onda ne trpe oduglovlaćenje i eksperimentisanje.

Sad smo morali da izmestimo klinku No 2, pošto radimo njenu sobu. Sine, kakav je to namćor i galamdžija, ne možeš da zamisliš. Dve noći je odbijala da spava u našoj spavaćoj sobi, koju je celu dobila za sebe, mi se preselili u gostinjsku. oće u svoju, makara oba bila i bez poda i nameštaja, na golom betonu dakle.. Inače ne trpi otvorena vrata, svetlo upaljeno u hodniku pa da joj sija ispod vrata, a za mačku koja se neopaženo uvukla u njenu sobu oće da nas tera do Strazbura. Opičeno dete... Tek treću noć je prihvatila svoju sudbinu hudu da će nedelju dana spavati u izbeglištvu i spavala kako treba. I sad joj se čak i sviđa da ima toliku sobu za sebe, vidim da ćemo na kraju žena i ja da zvršimo u njenom bivšem sobičku.



pecaros pecaros 22:11 15.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic

I ja bih pokušavao dok ne uspe, ne dok uspe, nego dok nije savršeno, jer sam picajzla i perfekcionista. Ali mi stroga žena....


Ja sam znao da će uspeti, a samo korak me deli od savršenstva. Nego me satrla neka lenjost. Da je žena, barem bi bilo opravdano.

Slika iz Holliday Inn-a, sa prošlogodišnjeg sajma u Beogradu.


magnus magnus 23:19 15.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic
magnus
pajiću, zaboravih da ti odgovorim, klasa pojačavača u ovim profi aparatima velike snage je praktično uvek class-H, što mu dođe kao pametna varijanta class-D pojačavača sa promenljivim supply rail (analizira se ponašanje ulaznog signala u pojačalo, pa se shodno tome napon napajanja samog pojačavača menja)

Moj nesuđeni diplomski u zagrebu 91. ( jebiga moro sam begat ko apsolvent koji je već imao temu za diplomski) bio je Ćukov čoper kao NF pojačalo . svrha mu nije bila audio signal nego gdje treba brza regulacija DC napona i njegova promjena polaritata prema nekom NF signalu.Mada je profa tvrdio da može biti i audio pojačalo sa ogromnom gustoćom snage po pakovanju i visokm efikasnošču a zanemarivo izobličenja


Heh, Ćukov konvertor se i danas uči kao standardni na bilo kom kursu energetske elektronike. Ja sam to slušao kod našeg Makse, ovde na CU/u, iz čistog zadovoljstva (čovek je apsolutni genije, i kao naučnik a pogotou kao predavač, bila bi čista šteta propustiti njegova predavanja, mislim na Maksu, ne na Ćuka, to je prava privilegija,, dobro, bio mi je i u kometeju za tezu, ali to je manje bitno ).
Jel imaju njegova predavanja na tubetu, ili neki materijal

magnus magnus 23:58 15.08.2020

Re: tema je slobodna

ne na Ćuka
ipak je Ćuk mnogo dao i umodelovanju i analizi topologiji konvertara . cjela ta ekipa sa Cakteca ... nažalost, rat izbjeglištvo preživljavanje , nisam se poslje nikad bavio EE , da me usere eurojack pot, kupim pošteni osciloskop i zajebajem se po cjeli dan

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:58 15.08.2020

Re: tema je slobodna

magnus
srdjan.pajic
magnus
pajiću, zaboravih da ti odgovorim, klasa pojačavača u ovim profi aparatima velike snage je praktično uvek class-H, što mu dođe kao pametna varijanta class-D pojačavača sa promenljivim supply rail (analizira se ponašanje ulaznog signala u pojačalo, pa se shodno tome napon napajanja samog pojačavača menja)

Moj nesuđeni diplomski u zagrebu 91. ( jebiga moro sam begat ko apsolvent koji je već imao temu za diplomski) bio je Ćukov čoper kao NF pojačalo . svrha mu nije bila audio signal nego gdje treba brza regulacija DC napona i njegova promjena polaritata prema nekom NF signalu.Mada je profa tvrdio da može biti i audio pojačalo sa ogromnom gustoćom snage po pakovanju i visokm efikasnošču a zanemarivo izobličenja


Heh, Ćukov konvertor se i danas uči kao standardni na bilo kom kursu energetske elektronike. Ja sam to slušao kod našeg Makse, ovde na CU/u, iz čistog zadovoljstva (čovek je apsolutni genije, i kao naučnik a pogotou kao predavač, bila bi čista šteta propustiti njegova predavanja, mislim na Maksu, ne na Ćuka, to je prava privilegija,, dobro, bio mi je i u kometeju za tezu, ali to je manje bitno ).
Jel imaju njegova predavanja na tubetu, ili neki materijal



Ja ne znam da ima, to jest znam da je bilo na websajtu predmeta, ali nije bilo na izvolte, nego si morao da si prijavljen za čas. Maksina (i Eriksonova) knjiga je jako dobra, a mislim da ona ima da se nađe u pdfu, bar ovo starije drugo izdanje. Ja nemam taj pdf, nego samo knjižurinu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:04 16.08.2020

Re: tema je slobodna

magnus
ne na Ćuka
ipak je Ćuk mnogo dao i umodelovanju i analizi topologiji konvertara . cjela ta ekipa sa Cakteca ... nažalost, rat izbjeglištvo preživljavanje , nisam se poslje nikad bavio EE , da me usere eurojack pot, kupim pošteni osciloskop i zajebajem se po cjeli dan



Dobro, Ćuk je realno jedan od founding fathers-a moderne energetske elektronike. Ako se ne varam, i Maksa je kod njega na Kalteku doktorirao (a moja učitaljica kod Dejva Ratlidža, isto na Kalteku, mislim da su čak bili ista generacija). Sunce mu žarko, taj ETF je nekad stvarno bio vrhunski faks, samo šteta što je uglavnom pravio kadrove za emigraciju.
magnus magnus 12:13 16.08.2020

Re: tema je slobodna

Sunce mu žarko, taj ETF je nekad stvarno bio vrhunski faks, samo šteta što je uglavnom pravio kadrove za emigraciju
nije im dovoljno usađivao ideje za pokretanje privatnog posla ,a i sistem je bio takav, zato te posebno cijenim što se nisi uvatio katedre nego privatni posao i realni inžinjerski problemi ( kod nas od profesora prema realnom inžinertigu često vlada odnos kao koloraturnih sopranistica prema Marini Tucaković)
freehand freehand 14:29 16.08.2020

Re: tema je slobodna

nije im dovoljno usađivao ideje za pokretanje privatnog posla

Otkad je posao fakultetskih profesora - sem ako nisu ekonomisti - da studentima usađuju takve ideje? Mislim, bilo kakve politekonomske, bez obzira ka privatluku ili državnoj službi?
pecaros pecaros 14:53 16.08.2020

Re: tema je slobodna

pecaros

Tek, na internetu se može naći mnoštvo informacija na tu temu.


Da budem malo konkretniji - ovo je abeceda, ima ga besplatno na netu u PDF-u, ako je neko zainteresovan.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:07 16.08.2020

Re: tema je slobodna

magnus
Sunce mu žarko, taj ETF je nekad stvarno bio vrhunski faks, samo šteta što je uglavnom pravio kadrove za emigraciju
nije im dovoljno usađivao ideje za pokretanje privatnog posla ,a i sistem je bio takav, zato te posebno cijenim što se nisi uvatio katedre nego privatni posao i realni inžinjerski problemi ( kod nas od profesora prema realnom inžinertigu često vlada odnos kao koloraturnih sopranistica prema Marini Tucaković)


Dug je i težak put do "katedre", bar ovde, i pare nisu baš neke, a i ja realno nisam tip za bavljenje naukom, inženjerija mi bolje leži. Plus sam izgubio dragocene godine mladosti, nije to mala stvar, ovde se sa akademijom rano počinje. Osim toga i oblast je takva, malo nezahvalna za research, kako reče moj profa jednom, tu je već sve izmišljeno (nije bio u pravu, ali nije ni sasvim omašio, konkurencija za pozicije na univerzitetima je velika, drugim rečima mala bara puno krokodila). Ali u ovakva vremena, ne bih se bunio da sam profa negde, na državnoj (univerzitetskoj) sisi, da se ne sekiram šta će mi deca sutra jesti. Imam bekap opciju da radim kao Research Proffessor ovde na mom matičnom univerzitetu, ali sam to redovno odbijao, male su pare, mnogo moraš da se cimaš oko grantova, a nemaš sigurnost kao kod tenured profesora. A i ne volim da se jebavam sa studentima, pošteno da priznam, to je poseban dar, koji nemam, a i zanat.

Sad nešto gledam, moja grupa je imala oko 50 doktoranata do sada (za ~30 godina koliko postoji), i praktično svi rade u nacionalnim laboraratoraijama, i industriji, sem jednog, koji je profa na Univ. of Hawai i još jednog koji je na Notre Dammu, ne znam da li je dobio tenure. Znači, nije do mene!

magnus magnus 07:29 17.08.2020

Re: tema je slobodna

Otkad je posao fakultetskih profesora - sem ako nisu ekonomisti - da studentima usađuju takve ideje?

O da , američki univerziteti drilaju djecu da rade u privatnom sektoru, studije su više inžinjerske neg "naučno istraživaćke" i imaju dobre podloge za realnost .
Sunce mu žarko, taj ETF je nekad stvarno bio vrhunski faks, samo šteta što je uglavnom pravio kadrove za emigraciju.

volio bih znati dal stvarno najpametnija djeca u US idu na inžinjerske i medicinske faksove ili na prava i financije. mislim da je najveća nesreća kod nas što su nam najbolja djeca ( napametnija i najčestitija ) otišla na etf i medicinu a "kontroverzne pameti" na prava ,ekonomije i politike, ono što treba stvoriti sistem
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:57 17.08.2020

Re: tema je slobodna

O da , američki univerziteti drilaju djecu da rade u privatnom sektoru, studije su više inžinjerske neg "naučno istraživaćke" i imaju dobre podloge za realnost .


Ovo je malo prevelika generalizacija, bar po mom skromnom iskustvu. Nas nije niko drilovao ni usmeravao ninašta. Posao tvog advajzora je, pored toga da obezbedi pare, uglavnom da ti pomogne da ne ostaneš večiti student, mada i u tome za njega ima određenih pogodnosti, i moglo bi se reći da neki to i zloupotrebljavaju. A šta će posle sa tobom biti, nije toliko njegova briga. Onda, kad se primakneš kraju, sam gledaš šta ti najbolje paše i gde ima posla. I to kakav ti je research topic bio, i da li si se proslavio nekim većim pomaknućem u nauci, pa svi znaju za tebe, ili je to bilo inkrementalno, pa onda možeš da nađeš postdok poziciju samo na Univ of Alabama (a postdok ti treba da bi negde onda aplicirao za tenure track). Ako je tako, onda begaš u industriju, ili pak tražiš posao u nekoj nacionalnoj laboratoriji (mada sad iz njih uglavnom beže, nisu što su nekad bile).

Ali tačno je da su na inženjerskim fakultetima studije više okrenute ka rešavanju konkretnih praktičnih problema nego prema pomeranju granica nauke, iako se i to usput dešava, a to je i zbog toga odakle pare dolaze.

Ne znam na šta idu najpametnija deca, kako se to meri, a to se verovatno i menja. Za inženjeriju znam da neka ekstra pamet (genijalnost) nije neophodna, mada je dobrodošla, koliko je potrebna solidna osnova u obrazovanju, i taj neki drajv koji imaš, ili nemaš, gikovština dakle. Džabe ti pamet, ako ne voliš da se petljaš, još od malih nogu, onda ti život inženjerski bude samo mučenje, i generalno gubljenje vremena.



magnus magnus 20:01 17.08.2020

Re: tema je slobodna

Ovo je malo prevelika generalizacija,

previše linearizirano,

Ne znam na šta idu najpametnija deca, kako se to meri, a to se verovatno i menja. Za inženjeriju znam da neka ekstra pamet (genijalnost) nije neophodna, mada je dobrodošla, koliko je potrebna solidna osnova u obrazovanju, i taj neki drajv koji imaš, ili nemaš, gikovština dakle.
upravo to , al negdje tamo sredinom osamdesetih se podrazumjevalo bar kod mene da su najbistriji i najbolji đaci išli na medicinu i etf ,, i poslje se mučili , radili po bankama , državnim službama ,,, jel jednostavno nisu za to inžinjering je za gikove i traži sistem u kojim se gikovi mogu realizirat financiski


freehand freehand 20:53 17.08.2020

Re: tema je slobodna

upravo to , al negdje tamo sredinom osamdesetih se podrazumjevalo bar kod mene da su najbistriji i najbolji đaci išli na medicinu i etf ,, i poslje se mučili , radili po bankama , državnim službama ,,, jel jednostavno nisu za to inžinjering je za gikove i traži sistem u kojim se gikovi mogu realizirat financiski

Kakve veze imaju "inženjerski" i " naučni" pristup sa "privatnim" vs "državnim"? Nikakvim. Kao što nije posao predavača i mentora da te usmerava prema državnom institutu ili privatnom institutu. I kao što su to tvrdo duprotstavljene stvari samo u glavi nekoga ko je posle Kardelja (koga nije razumeo) ugledao Hajeka (koga takođe nije razumeo).
Privatno i inženjersko nisu sinonimi, jer se inženjersko učilo i u Končaru, na primer. Kao što ni državno i teorija nisu sinonimi jer su neki od najboljih teorijskih instituta upravo privatni.
zaharaga zaharaga 10:00 18.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic




Pusti sad to šta bi bilo da je bilo, sad imamo ovog krimosa samozvanog cara na vlasti, koji širi i pipke i krilca, i treba se sa tim izboriti.





Preterujes! Nije on krimos, samo dobar biznismen.
Jedino mu ona kosa izgleda malo ko izgorela od peroksida.



zaharaga zaharaga 10:25 18.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic



Ne znam na šta idu najpametnija deca, kako se to meri, a to se verovatno i menja. Za inženjeriju znam da neka ekstra pamet (genijalnost) nije neophodna, mada je dobrodošla, koliko je potrebna solidna osnova u obrazovanju, i taj neki drajv koji imaš, ili nemaš, gikovština dakle. Džabe ti pamet, ako ne voliš da se petljaš, još od malih nogu, onda ti život inženjerski bude samo mučenje, i generalno gubljenje vremena.






Citiram:

Koga pre pete godine zivota ne protrese 220 volti, nikad od njega inzinjer.

pecaros pecaros 11:46 18.08.2020

Re: tema je slobodna

Upravo sam saznao da se moja sklepotina pojavila na prestižnom mestu, pa da se poghvalim. Bilo je to još u aprilu, ali ne pratim časopise.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:40 18.08.2020

Re: tema je slobodna

pecaros
Upravo sam saznao da se moja sklepotina pojavila na prestižnom mestu, pa da se poghvalim. Bilo je to još u aprilu, ali ne pratim časopise.



Bravo majstore! Jesi hifiističar, ali sve ti je oprošteno! Ko je pravio ovaj lampaš dole levo? Ne vidim od ovog fotobaket banera model.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:53 18.08.2020

Re: tema je slobodna

zaharaga
srdjan.pajic




Pusti sad to šta bi bilo da je bilo, sad imamo ovog krimosa samozvanog cara na vlasti, koji širi i pipke i krilca, i treba se sa tim izboriti.





Preterujes! Nije on krimos, samo dobar biznismen.
Jedino mu ona kosa izgleda malo ko izgorela od peroksida.




Ne moraš i ti da ga braniš, zaharaga, floki sasvim lepo i diskretno obavlja taj apologetski posao. Vidiš kako ga je gore predstavio kao skromnog medu dobrića, koji je zemlju Rusiju odbranio od zlih od zapada postavljenih tajkuna i oligraha (to je za mene dosta nova teza) i koji, u večitoj brizi za malog ruskog ćelavjeka, mahom vuče iznuđene poteze koji samo nama prodanim zapadanim dušama libratdske orjentacije izgledaju na prvi pogled kao agresija i otimanje teritorija susednih zemalja u kojime mu je pukao projekat postavljanja marionetske vlasti.

A onda njegovom klavirštimeru nađu milijardu dolara na računu u poreskom raju, a i ćerke mu vlasnice nekih od najbogatijih kompanija u Rusiji, bogatstvo im se meri u desetinama milijardi dolara, kako, odakle, jebote, napravile ruski gugl ili fejsbuk? A šta bi bilo da nije tako dobar i skroman, nego da je pohlepni ex kgbovac koji se ne libi da gazi po leševima, a koji je usnio sanak pusti o formiranju novog carstva SSSRa, samo ovaj put bez komunjara, i sa zemljama koje to isto oće, ali nije nužno da oće. I onda bi se samoproglasio za Cara, jebiga, od nečeg mora da se počne.


pecaros pecaros 18:52 18.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic
pecaros
Upravo sam saznao da se moja sklepotina pojavila na prestižnom mestu, pa da se poghvalim. Bilo je to još u aprilu, ali ne pratim časopise.



Bravo majstore! Jesi hifiističar, ali sve ti je oprošteno! Ko je pravio ovaj lampaš dole levo? Ne vidim od ovog fotobaket banera model.


Dragan Šolaja iz Solaja Audio. LINK

2X15W SE sa ruskim "babuškama" na izlazu, ne pitaj za detalje, nije moj fah. Za sada sam jedini vlasnik (zvučnika takođe) - nije Srbija tržište za te stvari. Čak ga nije stavio ni na sajt.

Doduše, malo i greje. Ali bi zvučnici bili zadovoljni i sa nekih 7-8W, ovaj monstrum je overkill.

Postavka je namenjena prostorima do nekih 25 kvadrata, uz verodostojnu prezentaciju bilo koje muzike - od Arvo Part-a do Gad Sejv D Kvin. Pun opseg 33-20000 svira linearno 100dB/1m a uz pomoć limitera u sklopu DSP-a može i više.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:06 18.08.2020

Re: tema je slobodna

pecaros
srdjan.pajic
pecaros
Upravo sam saznao da se moja sklepotina pojavila na prestižnom mestu, pa da se poghvalim. Bilo je to još u aprilu, ali ne pratim časopise.



Bravo majstore! Jesi hifiističar, ali sve ti je oprošteno! Ko je pravio ovaj lampaš dole levo? Ne vidim od ovog fotobaket banera model.


Dragan Šolaja iz Solaja Audio. LINK

2X15W SE sa ruskim "babuškama" na izlazu, ne pitaj za detalje, nije moj fah. Za sada sam jedini vlasnik (zvučnika takođe) - nije Srbija tržište za te stvari. Čak ga nije stavio ni na sajt.

Doduše, malo i greje. Ali bi zvučnici bili zadovoljni i sa nekih 7-8W, ovaj monstrum je overkill.

Postavka je namenjena prostorima do nekih 25 kvadrata, uz verodostojnu prezentaciju bilo koje muzike - od Arvo Part-a do Gad Sejv D Kvin. Pun opseg 33-20000 svira linearno 100dB/1m a uz pomoć limitera u sklopu DSP-a može i više.


Aha, našao sam, samo mi je ovaj dizajn pojačavača sa lampama malo kilav, ko smederevac. Ja mislim da je to moglo lepše da se skocka, bar ove poteciometre neke lepše da je našao, ovo je ko da je skino sa nekog starog tostera ili pegle. Viđao sam te lampaše koji baš cool izgledaju, samo ne smeš da pustiš decu blizu lampi, da se ne ispeku. Ali ok to je stvar ukusa.
pecaros pecaros 00:04 19.08.2020

Re: tema je slobodna

srdjan.pajic

Aha, našao sam, samo mi je ovaj dizajn pojačavača sa lampama malo kilav, ko smederevac. Ja mislim da je to moglo lepše da se skocka, bar ove poteciometre neke lepše da je našao, ovo je ko da je skino sa nekog starog tostera ili pegle. Viđao sam te lampaše koji baš cool izgledaju, samo ne smeš da pustiš decu blizu lampi, da se ne ispeku. Ali ok to je stvar ukusa.


Pomalo stvar ukusa, pomalo stvar okolnosti. Iz razgovora sam razumeo da kućišta za pojačalo nisu baš ni jeftina, plus je ograničena ponuda. A izrada po narudžbini jednog ili nekoliko luksuznijih komada... To bi samo za kućište koštalo koliko je domaći kupac spreman da izbroji za celo pojačalo.

Lako je na zapadu - šta god da napraviš, makar i neko lepo upakovano đubrence, naći će se već neko da kupi.
g.radicevic g.radicevic 10:14 19.08.2020

Re: tema je slobodna

A izrada po narudžbini jednog ili nekoliko luksuznijih komada... To bi samo za kućište koštalo koliko je domaći kupac spreman da izbroji za celo pojačalo.

igrom slučaj sam u ''tim vodama'' dugi niz godina i stvari stoje ovako:
ako nisi spreman da se zahebavaš sa domaćim ''motačima'' toroidnih trafoa, šasija (kućište) vrhunske izrade (made in USA) košta 75$ čelični lim d=2mm, ili 70$ aluminijum d=3mm. U poređenju sa nabavnom cenom ostalih komponenata (trafoi, podnožja, kondenzatori, potovi, ožičenje.....) od oko cca 980$ čini manje od 10%.
drugi problem je što ti to stavlja ograničenje sa neke estetske strane, ali da se to sve lepo upakovati (nema toga što se od brezove šperploče i tolexa neda napraviti ).
nije da nisam probao i ovdi, al ljudi jedno obećavaju, a onda dobiješ kutiju koju si uredno sa brusilicom, limarskim makazama i popcanglama mogao i sam da sklepaš.

P.S. pričam o cevnim ''point to point'' A class pojačivačima.



jedna gramofondžijska


g.radicevic g.radicevic 10:36 19.08.2020

Re: tema je slobodna

Ali bi zvučnici bili zadovoljni i sa nekih 7-8W, ovaj monstrum je overkill.


pretprošli vikend sam nešto isprobavao ''monstera'' od 3W, još nedovršenog komplet, (više komponenti na stolu nego u šasiji varijanta, jbg u'vatio me bio neizdrž), i ostao zgranut kako se ''poigrava'' sa 4x12 boksom od 240W (45-22000 opseg, 100dB osetljivost drajvera).
e zato sam pre sto godina digao ruke od tranzistora i trpanja sankena u izlaze.



jedna za domaćina i ostale stare amere





pecaros pecaros 18:25 19.08.2020

Re: tema je slobodna

g.radicevic

nije da nisam probao i ovdi, al ljudi jedno obećavaju, a onda dobiješ kutiju koju si uredno sa brusilicom, limarskim makazama i popcanglama mogao i sam da sklepaš.


To je ta priča, mada nisam u toku sa cenama.


g.radicevic

pretprošli vikend sam nešto isprobavao ''monstera'' od 3W, još nedovršenog komplet, (više komponenti na stolu nego u šasiji varijanta, jbg u'vatio me bio neizdrž), i ostao zgranut kako se ''poigrava'' sa 4x12 boksom od 240W (45-22000 opseg, 100dB osetljivost drajvera).
e zato sam pre sto godina digao ruke od tranzistora i trpanja sankena u izlaze.


Ovaj lampaš je monster bez navodnika, mada se ne čini tako dok ne pokušaš da ga podigneš. Cenim da je preko trideset kila.

Mislim da je za "prave" basove ipak potrebna snaga. Upotreba aktive i DSP-a omogućava formiranje tzv. "house curve" frekventni odziv sa naglašenim basovima i postepenim padom kako se ide ka višim frekvencijama. Dokazano je da to najviše prija uhu. Nema sumnje da i ton-majstori na koncertima imaju laku ruku kada su u pitanju basovi.

Tamo gde kućni sistemi uobičajeno već počinju da padaju, dakle oko 70-80Hz, da bi se jedva dovukli do pedeset, kod mojih zvučnika se može (mada ne mora, ako neko ne voli) naštelovati porast. Kao na prikazanom dijagramu. Tek na taj način rok i neka druga žešća muzika prosvira na pravi način. Neki stari audiofili ostanu bukvalno u zabezeku.

Opet, ima kasta ljubitelja širokopojasnih zvučnika, kojima je postojanje iole suvislih basova jeres, oni obično demonstrativno napuštaju slušaonicu.


g.radicevic g.radicevic 08:40 20.08.2020

Re: tema je slobodna

Ovaj lampaš je monster bez navodnika, mada se ne čini tako dok ne pokušaš da ga podigneš. Cenim da je preko trideset kila


u ''svetu'' gitarskih mono blokova, čistokrvni mališani od 3-5W teže oko 14-15kg, a to je otprilike taman da bi dobar Hi Fi od 2x3 ili 2x5W težio 25+ kg, tako da je ovaj tvoj sigurno 30+.

Tamo gde kućni sistemi uobičajeno već počinju da padaju, dakle oko 70-80Hz, da bi se jedva dovukli do pedeset


jedan moj drugar, istinski audiofil, plus profa iz materije, naučio me gomilu trikova (bez ikakvog teoretisanja) kako stvoriti ''solidnu/dobru zvučnu sliku sa pregršt detalja''.
- kvalitetni interkonekti (kablovi za vezu uređaja i pojačivača) i kako ih napraviti za malo novaca
- snažno pojačalo (90-100W RMS) sa damping faktorom od najmane 120
e taj damping faktor je najvažniji za kontrolu bas drajvera, odnosno ''širinu zvučne slike i količinu detalja u njoj''.
nabavio sam sebi budžetsku spravu, Pioneer A 777 Reference (nikakav spektakl, realna cena oko 120-150 E, mada vidim da neki trgovci potražuju i 300-400), 100W RMS/8 Oma damping factor 150.
izuzetno autoritativno vlada basovima od 10'' u trosistemskim kompresionim kutijama, i prostor ispunjava gomilom novih zvukova koje ranije nisam imao priliku da ''vidim'' svojim ušima.

Muzika je potpuno lični doživljaj,ali....
ima nešto i u akustici



jedna od najboljih stvari za testiranje sistema...
i na upravo ovakvom gramofonu



pecaros pecaros 11:13 20.08.2020

Re: tema je slobodna

g.radicevic

e taj damping faktor je najvažniji za kontrolu bas drajvera, odnosno ''širinu zvučne slike i količinu detalja u njoj''.


Pojačala specijalizovana za ugradnju u sub-ove imaju, uobičajeno, damping faktor 1000. Osim toga, a možda i bitnije za kontrolu drajvera, da kutija bude kompresiona.

g.radicevic

Muzika je potpuno lični doživljaj,ali....
ima nešto i u akustici


Ima mnogo u akustici. Nije samo melodija, ritam, i da razumeš šta čovek peva. Nekad je bilo važno da li svira Stradivari ili Amati, danas je premija ako prepoznaš koji, uopšte, instrument svira. Osim zvuka instrumenta, svaki ozbiljan muzičar gleda da svoju muziku obogati ukrasima koji se, međutim, na većini sistema za reprodukciju ne čuju.

Meni je važno još nešto - osim što sistem treba da svira vrhunski, treba da može da svira vrhunski i glasno. Tako se može otkriti da ni simfonijska muzika, recimo, uopšte nije loša. Neka kreščenda zvuče "da se smrzneš". No, nije samo zbog galame - sve zvuči bolje kada se odvrne do neke objektivne glasnoće. Recimo, kada se sedi na tri - četiri metra od ovakvog sastava, to uopšte nije tiho. Obožavam ovu stvar.


angie01 angie01 22:13 13.08.2020

meni se svidja Bandit,

podrzavam kupovinu:)),...tvoja devojcica ce znati i da ga popravi, ako bude trebalo, ne samo da ga vozi.
niccolo niccolo 22:20 13.08.2020

Ja dobro prošao ove nedelje

u utorak bio na Ceru, oko 8-9km hajkinga, a danas na Divčibarama, 10tak.

Nervira, doduše, što Njuz net nije baš promašio linkovanim tekstom, naprotiv (u manjoj meri na Ceru, koji se čini i manje popularnim, a u većoj na Divčibarama).
mirelarado mirelarado 22:26 13.08.2020

Re: Ja dobro prošao ove nedelje

niccolo
u utorak bio na Ceru, oko 8-9km hajkinga, a danas na Divčibarama, 10tak.

Nervira, doduše, što Njuz net nije baš promašio linkovanim tekstom, naprotiv (u manjoj meri na Ceru, koji se čini i manje popularnim, a u većoj na Divčibarama).


Deru? Ili je gužva?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:57 13.08.2020

Re: Ja dobro prošao ove nedelje

mirelarado
niccolo
u utorak bio na Ceru, oko 8-9km hajkinga, a danas na Divčibarama, 10tak.

Nervira, doduše, što Njuz net nije baš promašio linkovanim tekstom, naprotiv (u manjoj meri na Ceru, koji se čini i manje popularnim, a u većoj na Divčibarama).


Deru? Ili je gužva?


Na Ceru - deru.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:58 14.08.2020

Re: Ja dobro prošao ove nedelje

niccolo
u utorak bio na Ceru, oko 8-9km hajkinga, a danas na Divčibarama, 10tak.

Nervira, doduše, što Njuz net nije baš promašio linkovanim tekstom, naprotiv (u manjoj meri na Ceru, koji se čini i manje popularnim, a u većoj na Divčibarama).


E, ja sam prošlog leta svartio na Divčibare, sa ženom i decom, vraćali smo se sa Tare, pa zašli. Nisam tamo bio još od 3. osnovne, i naravno ne liči nimalo na ono čega sam se sećao. Bilo je ok, nije bila gužva i vreva kao na Zlatiboru, svratili smo samo da klopamo i malo danemo dušom od celodnevne vožnje u jugiću, i jedino su mi u sećanju ostali neki milicioneri lokalcio valjda, koji su u kafani purnjali bez zadrške. Dobro, nisu samo oni.

Mislio sam tada da bi možda bilo lepo da iduće godine, to jest ove sad, tamo odemo na nekoliko dana, da airbnb-ujemo neku kolibu ili kućerak ako ima i da se provEdemo. Ali sad nisam siguran da li je to dobra ideja, a i korona je poremetila planove.
niccolo niccolo 05:15 14.08.2020

Re: Ja dobro prošao ove nedelje

Deru? Ili je gužva?

Ne, ne, mislim na ostavljanje đubreta gde je kome zgodno.

Ali sad nisam siguran da li je to dobra ideja, a i korona je poremetila planove.

Nije bila neka gužva, barem ne na pešačkim stazama. A u kafane/kafiće nismo ni svraćali pa ne znam da kažem kako je ni u pogledu gužve niti cena. Ima finih kuća, barem lepo izgledaju spolja, ali nisam bio ni u jednoj pa ne znam...
j_grandson j_grandson 08:01 14.08.2020

Re: Ja dobro prošao ove nedelje

srdjan.pajic
niccolo
u utorak bio na Ceru, oko 8-9km hajkinga, a danas na Divčibarama, 10tak.

Nervira, doduše, što Njuz net nije baš promašio linkovanim tekstom, naprotiv (u manjoj meri na Ceru, koji se čini i manje popularnim, a u većoj na Divčibarama).


E, ja sam prošlog leta svartio na Divčibare, sa ženom i decom, vraćali smo se sa Tare, pa zašli. Nisam tamo bio još od 3. osnovne, i naravno ne liči nimalo na ono čega sam se sećao. Bilo je ok, nije bila gužva i vreva kao na Zlatiboru, svratili smo samo da klopamo i malo danemo dušom od celodnevne vožnje u jugiću, i jedino su mi u sećanju ostali neki milicioneri lokalcio valjda, koji su u kafani purnjali bez zadrške. Dobro, nisu samo oni.

Mislio sam tada da bi možda bilo lepo da iduće godine, to jest ove sad, tamo odemo na nekoliko dana, da airbnb-ujemo neku kolibu ili kućerak ako ima i da se provEdemo. Ali sad nisam siguran da li je to dobra ideja, a i korona je poremetila planove.

Pa gde si pronašao jugića prošle godine!?
Što nisi unajmio kršten auto od rent-a-kare?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:05 14.08.2020

Re: Ja dobro prošao ove nedelje

j_grandson

Pa gde si pronašao jugića prošle godine!?



Kod ćaleta u garaži. Jugić, zapravo kec, radi kao sat, imamo i gepek, jedino što nema erkondišn, pa se vozimo sa otvorenim prozorima. A nema srećniji ljudi od Amera kad sednu u juga. Najmio sam kola par puta, kad smo išli na malo duže putovanje, i sa više nas, ali za ove dnevne i vikend ture je kec uvek odradio posao.

edit: pisao sam ovde valjda, kad sam sa familiom otišao u onu jednu kafanu što je Maksa preporučio, u opasnom delu Beograda, parkirao jugića u dvorište. I kaže meni sestrić, neki tip slika jugića telefonom. Ja pomislio prvo da se nisam pogrešno parkirao, ili ovaj šaneriše juga da mazne (mislim, ko to još radi, mada je jugić u odličnom stanju, limarija umereno propala, ali sve radi i ne prokišnjava). Kad ono - naš konobar, dođe do mene za astal i bez zadrške pita da mu ja prodam tog juga, tu, odma, na licu mesta, pita koliko para tražim... Ispostavilo se da je ovaj valjda neki kolekcionar, šta li je. Reko, nije moj, ćaletov je, kaže keša da zovem ćaleta sad odma da pitam koliko para oće. Jedva sam se otarasio, morao sam da mu obećam da će ćale da mu se javi sutra ujutro, da se dogovore oko cene...



maksa83 maksa83 23:13 13.08.2020

autići


Esesećaš ti domaćine Pajo ove igre:



srdjan.pajic srdjan.pajic 00:34 14.08.2020

Re: autići

maksa83

Esesećaš ti domaćine Pajo ove igre:





Ne sećam se, jel to postojalo za Spektrum? Vidim da je ovo za PC valjda, a ko je to još imao u ono vreme Tamnice naroda, pa jedva se i za Sinklera skupilo para, inače - Galaksija, bato...

Mada, istini za volju, ja sam imaoi 386-icu 1990, ako nisam nešto pobrkačio u Spomenaru.
Черевићан Черевићан 23:59 13.08.2020

ad vocem

a i o hobijima

присећам се малишанских изазова их ах ај
пробири кренули ...........кад тинејџер постах,
спонтано се женске потом хобично јавнуше
и то ево траје јер ..................жељан их остах
mlekac mlekac 00:05 14.08.2020

Kupi joj!

Sad joj je vreme. Nek uživa, kao što i priliči jednoj Princezi!

(A priznaj da ćeš se i ti zabavljati, šta se sad femkaš kad sam sigurna da su ti okice zasijale na pomisao da se igraš s time)

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:37 14.08.2020

Re: Kupi joj!

mlekac
Sad joj je vreme. Nek uživa, kao što i priliči jednoj Princezi!

(A priznaj da ćeš se i ti zabavljati, šta se sad femkaš kad sam sigurna da su ti okice zasijale na pomisao da se igraš s time)



Da, ovaj model na slici može valjda 70mph kad se nasvira na punu snagu, ali ima i trening mod gde je brzina ograničena, lektronski, na 35mph. A i to, bratesestro - leti po ulici. Tako da ćemo da delimo igračku ćera i ja, dok je ne slupamo za par minuta, posle će tajko da opravlja... zanimljivo da uz te RC autiće ide čitava industrija rezervnih delova, gedžata, quracapalaca, možeš ladno celu platu da spizdiš na dodatke.

j_grandson j_grandson 08:05 14.08.2020

Re: Kupi joj!

srdjan.pajic
mlekac
Sad joj je vreme. Nek uživa, kao što i priliči jednoj Princezi!

(A priznaj da ćeš se i ti zabavljati, šta se sad femkaš kad sam sigurna da su ti okice zasijale na pomisao da se igraš s time)



Da, ovaj model na slici može valjda 70mph kad se nasvira na punu snagu, ali ima i trening mod gde je brzina ograničena, lektronski, na 35mph. A i to, bratesestro - leti po ulici. Tako da ćemo da delimo igračku ćera i ja, dok je ne slupamo za par minuta, posle će tajko da opravlja... zanimljivo da uz te RC autiće ide čitava industrija rezervnih delova, gedžata, quracapalaca, možeš ladno celu platu da spizdiš na dodatke.


Imam jednog drugara sličnog tebi.
Čujemo se nedavno - i na moje pitanje šta radiš, on reče da popravlja lap-top?!
Kada si ga kupio - pre 8 dana.
Pa šta popravljaš već, jebote - ako si ga kupio samo radi toga da imaš šta da popravljaš, poslaću ti ja pola kamiona kojekakve elektronike, pa drljaj.
Jebote - on se na to naljutio.
Valjda zbog toga što popravlja samo netom novo-kupljene stvari.
maksa83 maksa83 08:15 14.08.2020

Re: Kupi joj!

zanimljivo da uz te RC autiće ide čitava industrija rezervnih delova, gedžata, quracapalaca, možeš ladno celu platu da spizdiš na dodatke.

U da, ima ovde tih RC manijaka već 10-15 godina, to su ozbiljni Mugen Honda motori, delovi odande i odavde, pa tjunging mašina, pa... Mislim da se sastaju na nekoj stazi-pisti između grada i Aerodroma, imam drugara koji je bio sav u tome ali je batalio pošto je finansijski iscrpljivo, teška droga. Jesu ti vaši na bemzin ili na struju?

Uzgred, trač ili istina da od kad je onaj Allan Lichtman što nepogrešivo pogađa ishode izbora rekao da će ovaj Putinov mali da izgubi ovaj počeo da vam uklanja poštanske sandučiće, gasi one mail sorting mašine i sl. potezi karakteristični za ova podneblja?
j_grandson j_grandson 09:34 14.08.2020

Re: Kupi joj!

maksa83
zanimljivo da uz te RC autiće ide čitava industrija rezervnih delova, gedžata, quracapalaca, možeš ladno celu platu da spizdiš na dodatke.

U da, ima ovde tih RC manijaka već 10-15 godina, to su ozbiljni Mugen Honda motori, delovi odande i odavde, pa tjunging mašina, pa... Mislim da se sastaju na nekoj stazi-pisti između grada i Aerodroma, imam drugara koji je bio sav u tome ali je batalio pošto je finansijski iscrpljivo, teška droga. Jesu ti vaši na bemzin ili na struju?

Uzgred, trač ili istina da od kad je onaj Allan Lichtman što nepogrešivo pogađa ishode izbora rekao da će ovaj Putinov mali da izgubi ovaj počeo da vam uklanja poštanske sandučiće, gasi one mail sorting mašine i sl. potezi karakteristični za ova podneblja?


Ko je Putinov mali!?
Nisam u toku.
maksa83 maksa83 09:36 14.08.2020

Re: Kupi joj!

Nisam u toku.

Da budeš u toku,
popneš se na
...vr' brda.
niccolo niccolo 09:36 14.08.2020

Re: Kupi joj!

Allan Lichtman

Ne znam za tog Alana, ali ja sam za one izbore još u augustu te godine pisao blog da će Tramp da pobedi, a ovog augusta se i men' čini da će ovog puta d'izgubi. Ajde videćemo...
maksa83 maksa83 09:41 14.08.2020

Re: Kupi joj!

Ne znam za tog Alana, ali ja sam za one izbore još u augustu te godine pisao blog da će Tramp da pobedi, a ovog augusta se i men' čini da će ovog puta d'izgubi. Ajde videćemo...

To je tip koji nije promašio ishode nijednih izbora već 40 godina, osim onih gde je tvrdio da če da pobedi Al Gore ali pobedio Buš (posle onog čudnog prebrojavanja na Floridi). Kad je za 2016. rekao da će da pobedi Trunpo bio je predmet zajebancije, ali se desilo šta se desilo i od tad ga shvataju mnogo ozbiljnije.

Inače on tvrdi da su kampanje budalaština i da ne menjaju ništa.
niccolo niccolo 10:01 14.08.2020

Re: Kupi joj!

Inače on tvrdi da su kampanje budalaština i da ne menjaju ništa.

Slično kao što ni na blogu nikad niko nikoga nije ubedio da promeni stav
j_grandson j_grandson 10:20 14.08.2020

Re: Kupi joj!

maksa83
Nisam u toku.

Da budeš u toku,
popneš se na
...vr' brda.

Zašto si ispustio Đoku?
j_grandson j_grandson 10:21 14.08.2020

Re: Kupi joj!

niccolo
Inače on tvrdi da su kampanje budalaština i da ne menjaju ništa.

Slično kao što ni na blogu nikad niko nikoga nije ubedio da promeni stav

Nije tačno!
Ja sam mislio za neke ljude (i žene, naravno) na blogu da su koliko toliko bistri, ali sam promenio stav kada sam shvatio da su totalne budalčine.
Prema tome, nikada ne reci niko!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:05 14.08.2020

Re: Kupi joj!

Allan Lichtman


ja što s kaže ne bih dah susprezala nad njegovim predskazanjem, bukvalno ga je iz dupeta izvukao..
te ex post pogodio sam 20 od 20 valjda je jasno da ne znače baš ništa..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:10 14.08.2020

Re: Kupi joj!

newimprovedtadejus
Allan Lichtman


ja što s kaže ne bih dah susprezala nad njegovim predskazanjem, bukvalno ga je iz dupeta izvukao..
te ex post pogodio sam 20 od 20 valjda je jasno da ne znače baš ništa..


dobro de, nije iz dupeta, jeste iz nekog krajnje grubog pattern recognition-a al mora biti jasno kao dan da se okolnosti mijenjaju na dnevnoj bazi (samo recimo ako uzmeš ko glasa a ko ne) tako da predviđati na osnovu long term i short term ekonomije i sličnih super crude pokazatelja je stavrno maksimalno amaterski..
ok je u smislu eto uadili smo tako pa na još sto načina i evo šta koji način kaže..
ali tipa ovo nema da omane a evo i dokaz, pogodilo je unazad sve osim tad..
e jbg..

that said..
fakat neš naći izvor koji ne kaže da Tramp gubi..
i ovi moji naravno ne mogu a da ne nađu kako eto ma ne mož da pobjedi..
ja bih iz svega toga rekla mrtva trka, može biti ovako a može onako, radije bih predviđala bilo šta drugo

j_grandson j_grandson 12:17 14.08.2020

Re: Kupi joj!

newimprovedtadejus
newimprovedtadejus
Allan Lichtman


ja što s kaže ne bih dah susprezala nad njegovim predskazanjem, bukvalno ga je iz dupeta izvukao..
te ex post pogodio sam 20 od 20 valjda je jasno da ne znače baš ništa..


dobro de, nije iz dupeta, jeste iz nekog krajnje grubog pattern recognition-a al mora biti jasno kao dan da se okolnosti mijenjaju na dnevnoj bazi (samo recimo ako uzmeš ko glasa a ko ne) tako da predviđati na osnovu long term i short term ekonomije i sličnih super crude pokazatelja je stavrno maksimalno amaterski..
ok je u smislu eto uadili smo tako pa na još sto načina i evo šta koji način kaže..
ali tipa ovo nema da omane a evo i dokaz, pogodilo je unazad sve osim tad..
e jbg..

that said..
fakat neš naći izvor koji ne kaže da Tramp gubi..
i ovi moji naravno ne mogu a da ne nađu kako eto ma ne mož da pobjedi..
ja bih iz svega toga rekla mrtva trka, može biti ovako a može onako, radije bih predviđala bilo šta drugo


Pa da!
A kada sam ja rekao da ekonomisti 'bubnu pa ostanu živi' - i kada totalno omanu, oni kažu 'ta procena je bila na osnovu dostupnih podataka i bla, bla, bla' - i potom ponovno procenjuju ... rekla si da ne zajabavam.
Lako je tako predviđati - kažeš bilo šta ... i baš te briga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana