Gost autor| Ljubav| Nostalgija| Obrazovanje| Život

Умро је друг Тито!

nsarski RSS / 05.09.2020. u 22:23

Rizikujući da ovaj tekst izazove bolna sećanja kod čitalaca, postavljam ovo viđenje blogera shmoo , poznatijeg kao Tasa, koga svi znamo i volimo. Dakle, prepustite se uživanju.

Dame i gospodo, I give you shmoo!

 

pismo_joebiden_josipbroztito_twitter.jpg?w=618&ssl=1 

 

Посвећено мојим блогодругарима, Емсију/Чарливоју и Елоју ма где били сада и ма под којим никовима се појављивали на Блогу Б92.

 

Сви ми изузетно добро памтимо неки значајан историјски тренутак у којем смо живели. Тачно се сећамо шта смо у том тренутку радили, шта смо рекли, ко је био поред нас,...

Неко памти више таквих тренутака, а неко само један. Углавном, у мојој генерацији и међу онима мало старијима и међу онима мало млађима нисам још увек у свом животу срео ниједног суграђанина и судржављанина (и бивше и садашње државе у којој живим) који не памти тај тренутак када је спикер Миодраг Здравковић изговорио оно легендарно: „Умро је друг Тито!“ Ту Здравковићеву реченицу су пренелe све ондашње радио станице и телевизијске станице бивше СФРЈ.

И ма колико год у већини случајева била тачна она тврдња да је човеково памћење варљиво и да ми оно чега се сећамо врло често прилагођавамо својим тренутним потребама и уподобљујемо то сећање према неким каснијим искуствима у животу, овог тренутка и Здравковићевог саопштења се сви, ама баш сви које ја познајем, одлично сећају. До детаља знају где су били, с ким, шта је ко рекао, урадио...

Ја сам, рецимо, запамтио да сам у том тренутку када је бившим Југословенима саопштено да је умро највећи син наших народа и народности био на Ади. Седео сам са друштвом на оним бетонским трибинама код ресторана „Језеро“, било нас је 5-6 мушкића који смо после тренинга остали да на тим, у том тренутку потпуно празним бетонским трибинама, хватамо зраке пролећног сунца у тишини и миру какве је данас немогуће доживети на Ади јер није било чак ни шетача по том лепом пролећном дану.

(За оне који не знају, плажа на савском језеру се тада протезала само од ресторана „Језеро“ до Округлог купатила, то јест данашње рампе за банџи џампинг, а све остало око језера било је густо грмље и шума са пробијеним пешачким стазицама кроз то грмље и пецарошким и нудистичким сепареима у том грмљу поред воде.)

Елем, нас 5-6 седимо на трибинама истежући уморне мишиће на пролећном сунцу и слушамо радио пренос из Сплита ( исто тако легендарна емисија Првог програма Радио Београда „Време спорта и разоноде“ ) утакмице тадашњег фудбалског првенства Хајдук – Црвена звезда.

И сећам се још да је у моменту када је пренос прекинут и када се из транзистора чула она легендарна Здравковићева реченица један од мојих другара само рекао: „Е, јебига! Сад ће да прекину утакмицу!“

Већ сутрадан по доласку на тренинг саопштено нам је да тренинга до даљег неће бити јер се у наше хангаре са кајацима, кануима и осталим пловилима који се и данас налазе поред ресторана „Језеро“ преко ноћи сместила војска која је одмах била подигнута на тзв. виши степен приправности. Месец дана смо били ван тренажног процеса.

Моја жена (исто смо годиште) памти такође тај тренутак.

Каже, седела је у то недељно поподне и учила нешто у том станчићу, једном од многобројних квартира, у једном дворишту у Граховској улици у Београду, на падини од Чубуре према Јужном булевару од којег почиње Неимар.

Ти квартири нису имали купатила нити тоалет него су све породице које су ту живеле тада користиле један једини ве-це у дворишту, а свако се купао у тим својим собичцима, станчићима, у лавору, „до пола и од пола“.

И каже моја лепша половина, док је она тако учила уз радио, њена мајка, моја будућа ташта, отишла у тај дворишни клозет. Када је саопштено да је Тито умро, моја будућа драга (тада смо обоје имали 15, 16 година и нисмо се још увек упознали) истрчи на врата тог свог дворишног станчића и почне да се дере преко целог дворишта:

 

- Мама!!! Мама!!! Мама!!!

- Шта је, бре, шта се дереш? – одговара ташта из клозета.

- Мама!!! Јавили да је умро Тито!!!

- Добро, бре, немој да се дереш! Пусти ме барем у клозету на миру!

Ето тако нас двоје памтимо тај тренутак када је Миодраг Здравковић саопштио свим бившим Југословенима да је Тито умро.

А како ви памтите тај тренутак?

(Наравно, мислим на вас који сте те 1980. имали довољно година да бисте запамтили тако нешто.)

Или можда памтите шта сте тачно радили, говорили, с ким сте били у неком другом историјском тренутку у свом животу, када се догодило нешто што је директно утицало на животе милиона и милиона људи?

Или памтите можда више таквих историјских тренутака у свом животу?

 




Komentari (1110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

st.jepan st.jepan 17:47 08.09.2020

Re: .

U'blo Kenedija!
Прочитао као:

Ubio Kenedija!

Ha, sad vidim svoj tipfeler.
Hteo sam da napišem "Ub'lo Kenedija!"
j_grandson j_grandson 16:14 09.09.2020

Re: .

st.jepan
Умро је друг Тито!


U'blo Kenedija!


Gde si stjepane!?

shmoo shmoo 17:44 09.09.2020

Re: .

st.jepan
U'blo Kenedija!
Прочитао као:

Ubio Kenedija!

Ha, sad vidim svoj tipfeler.
Hteo sam da napišem "Ub'lo Kenedija!"



А ипак је типфелер?

А ја мислио да морам по нове наочаре.

Код Кинеза на пијаци.

Хвала ти, Стјепане, поштедео си трошка овај мој сиротињски кућни буџет.

docsumann docsumann 13:26 08.09.2020

a jesam vam pričao

moju noćnu moru s Tittom? to je ubjedljivo najgori košmar kojeg sam imao.
zašto Tito, to mi nikad neće biti jasno. nikad nisam bio opterećen nit zaluđen njegovim likom i dijelom, niti sam čitao knjige o njemu, niti sam tih dana gledao neku TV emisju posvećenu Josipu Brozu.

kako god, to je ovako išlo...


godina, tamo neka, 93-95, javlja mi se san u kojem se nalazim u praznoj pravougaonoj prostoriji,čiji je pod bio pokriven velikim tepihom, a po obodu sobe su bila sjedišta,kao u nekoj prostoriji za komemoraciju.
prozori su se nalazili na jednoj strani sobe, iznad tih sjedišta. bili su smješteni uz sam plafon. niski, ali razvučeni maltene čitavom dužinom zida. soba je bila prilično tamna, a kroz prozore je jedva probijala neka siva zamliječena svijetlost, kao u predveče ili praskozorje.
u jednom od središnjih sjedišta sjedala je žena u crnom sa sivim nepozirnim velom koji joj je sakrivao lice. uz to je bila u sjenci jer je svjetlost dolazola sa prozora iza nje.
to je bila Jovanka Broz.
a ja sam joj ukazivao na Titove istorijske greške. energično sam objašnjavao gdje je i oko čega pogriješio, o koga se ogriješio.
a onda mi je Jovanka tiho rekla da ga ne napadam pošto je njegov duh još uvijek tu.
tad sam osjetio kako neka sila pokušava da uđe u moje tijelo i potpuno me istisne iz njega.
osjećaj je bio jezivo realan. cimao sam se i gušio, sabijen u gornjem dijelu svog tijela, dok je ovaj duh (ili šta već) agresivno pokušavao da me izgura odatle.
kao da je pokretljivi balon pod pritiskom rastao u meni.

usred tog horora, sam se probudio, iskočio iz kreveta i popalio sva svijetla u stanu.

Atomski mrav Atomski mrav 13:29 08.09.2020

Re: a jesam vam pričao

Jel' to bilo pod uticajem onog DDT-a ili "našte srca"?
docsumann docsumann 13:59 08.09.2020

Re: a jesam vam pričao

Atomski mrav
Jel' to bilo pod uticajem onog DDT-a ili "našte srca"?


tad nisam ni znao za te stvari.
našre srca i na suv mozak
zilikaka zilikaka 14:42 08.09.2020

Re: a jesam vam pričao

docsumann
Atomski mrav
Jel' to bilo pod uticajem onog DDT-a ili "našte srca"?


tad nisam ni znao za te stvari.
našre srca i na suv mozak

Ja te negde potpuno razumem. Više se ne sećam, ali i ja sam umela da imam lude snove, prave agonije zbog kojih se u grču budim.
Kako se to uglavnom dešavalo na faksu i nešto posle njega, mislim se, da njje do materijala ugrađenog u onaj ogroman hol, nešto u kamenu, il smo bili u cetru starog groblja.
solo solo 20:09 08.09.2020

Re: a jesam vam pričao

a ja sam joj ukazivao na Titove istorijske greške. energično sam objašnjavao gdje je i oko čega pogriješio, o koga se ogriješio.
a onda mi je Jovanka tiho rekla da ga ne napadam pošto je njegov duh još uvijek tu.
tad sam osjetio kako neka sila pokušava da uđe u moje tijelo i potpuno me istisne me iz njega.


Sledeći san je o Milu Đukanoviću. Bilo bi logično.
zaharaga zaharaga 21:51 08.09.2020

Re: a jesam vam pričao

docsumann
moju noćnu moru s Tittom? to je ubjedljivo najgori košmar kojeg sam imao.
zašto Tito, to mi nikad neće biti jasno. nikad nisam bio opterećen nit zaluđen njegovim likom i dijelom, niti sam čitao knjige o njemu, niti sam tih dana gledao neku TV emisju posvećenu Josipu Brozu.

kako god, to je ovako išlo...


godina, tamo neka, 93-95, javlja mi se san u kojem se nalazim u praznoj pravougaonoj prostoriji,čiji je pod bio pokriven velikim tepihom, a po obodu sobe su bila sjedišta,kao u nekoj prostoriji za komemoraciju.
prozori su se na jednoj strani sobe, iznad tih sjedišta. bili su smješteni uz sam plafon. niski, ali razvučeni maltene čitavom dužinom zida. soba je bila prilično tamna, a kroz prozore je jedva probijala neka siva zamliječena svijetlost, kao u predveče ili praskozorje.
u jednom od središnjih sjedišta sjedala je žena u crnom sa sivim nepozirnim velom koji joj je sakrivao lice. uz to je bila u sjenci jer je svjetlost dolazola sa prozora iza nje.
to je bila Jovanka Broz.
a ja sam joj ukazivao na Titove istorijske greške. energično sam objašnjavao gdje je i oko čega pogriješio, o koga se ogriješio.
a onda mi je Jovanka tiho rekla da ga ne napadam pošto je njegov duh još uvijek tu.
tad sam osjetio kako neka sila pokušava da uđe u moje tijelo i potpuno me istisne me iz njega.
osjećaj je bio jezivo realan. cimao sam se i gušio, sabijen u gornjem dijelu svog tijela, dok je ovaj duh (ili šta već) agresivno pokušavao da me izgura odatle.
kao da je pokretljivi balon pod pritiskom rasatao u meni.

usred tog horora, sam se probudio, iskočio iz kreveta i popalio sva svijetla u stanu.



Eto, pa ti sad pusi korenje od mimoze!

Salu na stranu, prema onim pricama o DMT tripovima, mozda to i jeste bio JBT, koji je u tebi prepoznao revolucionarni progresivni duh, i koji je trazio nacin kako da te povede u svet politicke borbe, biv razocaran Slobama i Momirima, i videv tragediju u koju su njegovi naslednici bacili njegovu drzavu .

A ti, utece! A ko zna gde bi nam svima kraj bio da si ga tada primio da te vodi. Mozda bismo sada tebe birali na izborima, kao nekada njega.


freehand freehand 08:17 09.09.2020

A u međuvremenu

... Rusi ne popuštaju:

At Least 37 Million People Have Been Displaced by America’s War on Terror
A new report calculates the number of people who fled because of wars fought by the United States since Sept. 11, 2001.

A new report calculates the number of people who fled because of wars fought by the United States since Sept. 11, 2001.


LINK

A predsednik SAD Tramp optužuje sopstvenu vojsku za proizvodnju ratova zbog para... O tempora,o mores.


g.radicevic g.radicevic 10:55 09.09.2020

Re: A u međuvremenu

A predsednik SAD Tramp optužuje sopstvenu vojsku za proizvodnju ratova zbog para... O tempora,o mores.


vlas' je slas'(i mas')




bene_geserit bene_geserit 18:18 09.09.2020

Re: A u međuvremenu

A predsednik SAD Tramp optužuje sopstvenu vojsku za proizvodnju ratova zbog para

A vidi tek ovo:
President Trump Nominated For Nobel Peace Prize
Milan Novković Milan Novković 19:23 09.09.2020

Re: A u međuvremenu


freehand
...
A predsednik SAD Tramp optužuje sopstvenu vojsku za proizvodnju ratova zbog para... O tempora,o mores.

Ovom prilikom izreka ima i crnju notu - tako je i JFK počeo da proziva military/security complex, pa ga i koknuše.

Iako bi se reklo da je Trump manje naivan.
alselone alselone 20:13 09.09.2020

Re: A u međuvremenu

bene_geserit




Kakva je situacija kod tebe sa požarima?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:44 09.09.2020

Re: A u međuvremenu

alselone
bene_geserit




Kakva je situacija kod tebe sa požarima?

Ovakva
San Francisko u devet ujutru, sunčan dan



A kod nas u vestima ništa?
alselone alselone 20:49 09.09.2020

Re: A u međuvremenu

Au covece.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:52 09.09.2020

Re: A u međuvremenu

Kaže mi ćera skroz apokaliptična slika.
Ovo je slika od danas, od pre neki sat.
alselone alselone 20:55 09.09.2020

Re: A u međuvremenu

Kao sa druge planete, ko Totalni Opoziv. :)
Atomski mrav Atomski mrav 16:18 10.09.2020

Re: A u međuvremenu

A vidi tek ovo:
President Trump Nominated For Nobel Peace Prize


Tja... nominovala ga je jedna budaletina:

President Donald Trump has been nominated for the Nobel Peace Prize by Christian Tybring-Gjedde, a member of the Norwegian parliament, according to a Fox News exclusive.

“For his merit, I think he has done more trying to create peace between nations than most other Peace Prize nominees,” Tybring-Gjedde, who is also chairman of the Norwegian delegation to the NATO Parliamentary Assembly, told Fox.


Ta ista budaletina ga je nominovala i prošle godine. Ove godine je rođena ćerka te budaletine, isto članica norveškog parlamenta ali iz redova umerenije desničarske stranke, poslala pismo Komitetu za dodelu Nobelove nagrade za mir u kojem se usprotivila toj nominaciji...
bene_geserit bene_geserit 23:06 10.09.2020

Re: A u međuvremenu

usprotivila toj nominaciji

Ma nominovanje Trampa je irelevantno pošto svi znamo da neće da dobije ništa glasova.
Tu je samo da podseti da je 2009-te dobio čovek koji je par godina kasnije razvalio Libiju i Siriju i time izazvao imigrantsku krizu u Evropi (da ne pominjemo sitnije grehe). Za njega je Tramp mirotvorac. Ko beše poslednji američki predsednik pre Trampa koji nije započeo nijedan rat ? Džimi Karter ?
bene_geserit bene_geserit 23:13 10.09.2020

Re: A u međuvremenu

Kakva je situacija kod tebe sa požarima?

Pa ima ih nešto jugoistočno od nas. Ima i nekog dima koji ode ka okeanu pa nebo bude pomalo narandžasto (ne kao u San Francisku). Kvalitet vazduha je OK. Padne povremeno neki pepeo po patio nameštaju. Ništa posebno sve u svemu, kao i svake godine.
Ovi u Bay Area-i su prilično nastradali ovaj put, kvalitet vazduha im je jako loš.
solo solo 10:47 09.09.2020

Ode beograđanka

Titove ,,komunjare,, zidale do 1974god.

Ode - rode !


Prodata Beograđanka

Beograd -- Deo Palate Beograd prodat je po početnoj ceni od 16,5 miiliona evra firmi MPP New project d.o.o., nezvanično saznaje B92.net




https://search.bisnode.rs/rs/1259030/mpp-new-project-doo-beograd-stari-grad/


Društvo sa ograničenom odgovornošću

Datum osnivanja: 26.8.2020.

Delatnost: Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima


Taso, misliš li da je sve ovo Broz isplanirao još onomad?
g.radicevic g.radicevic 10:58 09.09.2020

Re: Ode beograđanka

Društvo sa ograničenom odgovornošću

Datum osnivanja: 26.8.2020.

Delatnost: Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima


tako ''mlad'', a tako uspešan
j_grandson j_grandson 16:17 09.09.2020

Re: Ode beograđanka

solo
Titove ,,komunjare,, zidale do 1974god.

Ode - rode !


Prodata Beograđanka

Beograd -- Deo Palate Beograd prodat je po početnoj ceni od 16,5 miiliona evra firmi MPP New project d.o.o., nezvanično saznaje B92.net




https://search.bisnode.rs/rs/1259030/mpp-new-project-doo-beograd-stari-grad/


Društvo sa ograničenom odgovornošću

Datum osnivanja: 26.8.2020.

Delatnost: Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima


Taso, misliš li da je sve ovo Broz isplanirao još onomad?

Da, jebote!
Tito zidao dok su ostali u svetu i evropi orali ralom i volovima.
solo solo 19:28 09.09.2020

Re: Ode beograđanka

Da, jebote!
Tito zidao dok su ostali u svetu i evropi orali ralom i volovima.


Zido,zido a tebe školovao u školi koju ti zido.
j_grandson j_grandson 19:33 09.09.2020

Re: Ode beograđanka

solo
Da, jebote!
Tito zidao dok su ostali u svetu i evropi orali ralom i volovima.


Zido,zido a tebe školovao.

Je, je - al u kurcu!
Pa sam se doškolovavao kod mrskih kapitalista!
Istina, kako komunjare tvrde - da Tite nije bilo, ne bi se ni išlo u školu.
Nego bi deca radila po 12 sati kao mali Englezi, Nemci, Francuzi, Danci i Lihtenštajnijanci.

solo solo 19:35 09.09.2020

Re: Ode beograđanka

Pa sam se doškolovavao kod mrskih kapitalista!


Dao ti stipendiju?
j_grandson j_grandson 19:47 09.09.2020

Re: Ode beograđanka

solo
Pa sam se doškolovavao kod mrskih kapitalista!


Dao ti stipendiju?

Za moje nauke ih nije bilo.
A i moji nisu bili komunjare.
Pa da je i bilo.
solo solo 20:05 09.09.2020

Re: Ode beograđanka

Za moje nauke ih nije bilo.
A i moji nisu bili komunjare.
Pa da je i bilo.


Da,tebe je baš poteralo.
Ali vidiš. Na kraju se sve složi kako treba.
Sad možeš da uživaš u slobodi i demokratiji pošaravajući lagano.

samo za mačka


j_grandson j_grandson 06:39 10.09.2020

Re: Ode beograđanka

solo
Za moje nauke ih nije bilo.
A i moji nisu bili komunjare.
Pa da je i bilo.


Da,tebe je baš poteralo.
Ali vidiš. Na kraju se sve složi kako treba.
Sad možeš da uživaš u slobodi i demokratiji pošaravajući lagano.

samo za mačka



Ja sam uvek bio slobodan.
Jebalo mi se za komunjare i njihove idiotarije o najvećem sinu naših naroda - i narodnosti pride.
I nisam im ostajao dužan.
solo solo 07:06 10.09.2020

Re: Ode beograđanka

Ja sam uvek bio slobodan.
Jebalo mi se za komunjare i njihove idiotarije o najvećem sinu naših naroda - i narodnosti pride.
I nisam im ostajao dužan.


Cenim to mačak (što bi reko Tasa ali stvarno)

Možda nam je debeli zato i posvetio ovu zajebanciju.




g.radicevic g.radicevic 11:19 09.09.2020

kud plovi ovaj.....svet

LINAK

Užas
mentol mentol 12:07 09.09.2020

Re: kud plovi ovaj.....svet

g.radicevic
LINAK
Užas


riba Mafishi
gavros gavros 13:02 09.09.2020

Apelujem

na moderaciju Bloga B92 da se Tasi vrati autorska opcija!
j_grandson j_grandson 13:19 09.09.2020

Re: Apelujem

gavros
na moderaciju Bloga B92 da se Tasi vrati autorska opcija!

Ko je Tasa?
Ja sam za to da se autorska opcija da Šmuu.
Milan Novković Milan Novković 19:35 09.09.2020

Re: Apelujem

gavros
na moderaciju Bloga B92 da se Tasi vrati autorska opcija!

Njemu, tebi, Alseu, ... svima da se da.

Ne dati svima opciju da pišu je kriminalno.
j_grandson j_grandson 19:48 09.09.2020

Re: Apelujem

Milan Novković
gavros
na moderaciju Bloga B92 da se Tasi vrati autorska opcija!

Njemu, tebi, Alseu, ... svima da se da.

Ne dati svima opciju da pišu je kriminalno.

Meni to nije potrebno.
solo solo 06:59 10.09.2020

Re: Apelujem

Njemu, tebi, Alseu, ... svima da se da.

Ne dati svima opciju da pišu je kriminalno.


Kako ovo podseća na samoupravni socijalizam,radničke savete....

Svakom prema potrebi svi prema mogućnostima.

Komunizam, neostvareni i nedosanjani san.
solo solo 07:25 10.09.2020

Re: Apelujem

Ko je Tasa?


Tasa Kinšasa? Shmoo?

To su ti sve alotropske modifikacija kao i naše.
Partibrejkerske.

Šta će mu autorska. Vidiš da se snašao. Uzeo je penkalo sam (uz pomoć VIP prijatelja doduše ali hu ker)

Molitiće ga jednog dana da mu ,,vrate,, autorsku - pazi šta ti kažem.



j_grandson j_grandson 07:27 10.09.2020

Re: Apelujem

solo
Ko je Tasa?


Tasa Kinšasa? Shmoo?

To su ti sve alotropske modifikacija kao i naše.
Partibrejkerske.

Šta će mu autorska. Vidiš da se snašao. Uzeo je penkalo sam (uz pomoć VIP prijatelja doduše ali hu ker)

Molitiće ga jednog dana da mu ,,vrate,, autorsku - pazi šta ti kažem.




Kaže se hu kerz.
solo solo 07:31 10.09.2020

Re: Apelujem

Kaže se hu kerz.


Aj se nađemo negde na hu kurz.
Piši kako ti najlepše zvuči. Ebeš Vuka.

U ime slobode!

shmoo shmoo 08:46 10.09.2020

Re: Apelujem

Milan Novković
gavros
na moderaciju Bloga B92 da se Tasi vrati autorska opcija!

Njemu, tebi, Alseu, ... svima da se da.

Ne dati svima opciju da pišu je kriminalno.






Па кад смо се већ доФатили тог филма и тих филмаџија...








Milan Novković Milan Novković 09:06 10.09.2020

Re: Apelujem


shmoo
Milan Novković
gavros
na moderaciju Bloga B92 da se Tasi vrati autorska opcija!

Njemu, tebi, Alseu, ... svima da se da.

Ne dati svima opciju da pišu je kriminalno.






Па кад смо се већ доФатили тог филма и тих филмаџија...









Dobro to ...

Nego u vreme Fajsbuka, Tvitera, Linkdinova, Instagrama i ostalih zvečki ... Ova naša B92 momčad, i muška i ženska, ostade na polisingu i kafenoj kašičici (bar da je srebrna) ...

Komunjare, sve go Tito do Titoa
shmoo shmoo 16:24 10.09.2020

Re: Apelujem

Milan Novković

shmoo
Milan Novković
gavros
na moderaciju Bloga B92 da se Tasi vrati autorska opcija!

Njemu, tebi, Alseu, ... svima da se da.

Ne dati svima opciju da pišu je kriminalno.


Па кад смо се већ доФатили тог филма и тих филмаџија...



Dobro to ...

Nego u vreme Fajsbuka, Tvitera, Linkdinova, Instagrama i ostalih zvečki ... Ova naša B92 momčad, i muška i ženska, ostade na polisingu i kafenoj kašičici (bar da je srebrna) ...

Komunjare, sve go Tito do Titoa













alselone alselone 19:25 09.09.2020

Oskari

Koga zanima da čita dalju patologiju i kako će običan i svakodnevni život izgledati u Sovjetskom Savezu Amerike u budućnosti, može da pogleda lep primer kako će se filmovi uređivati. Jer nećeš prosto moći da snimiš šta želiš ako hoćeš da se kvalifikuješ za tamo neke Oskare, mora da bude po propisima film. A Centralna Uprava i Štab propisuju šta su odgovarajuči filmovi.

U sledećoj iteraciji očekujem da se fizički blokiraju svi studiji koji snimaju zabranjene filmove.

Skrolujte do kraja, tamo je lista šta se smatra prihvatljivim.
LINK
alselone alselone 19:39 09.09.2020

Re: Oskari

At least 30% of the film’s crew is from the following underrepresented groups:

• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing


Haha koji debili jebote.
alselone alselone 19:49 09.09.2020

Re: Oskari

At least two of the following creative leadership positions and department heads—Casting Director, Cinematographer, Composer, Costume Designer, Director, Editor, Hairstylist, Makeup Artist, Producer, Production Designer, Set Decorator, Sound, VFX Supervisor, Writer—are from the following underrepresented groups:

• Women
• Racial or ethnic group
• LGBTQ+
• People with cognitive or physical disabilities, or who are deaf or hard of hearing
alselone alselone 19:50 09.09.2020

Re: Oskari

Samo nek je veselo.

nsarski nsarski 19:53 09.09.2020

Re: Oskari

Koga zanima da čita dalju patologiju i kako će običan i svakodnevni život izgledati u Sovjetskom Savezu Amerike u budućnosti, može da pogleda lep primer kako će se filmovi uređivati. Jer nećeš prosto moći da snimiš šta želiš ako hoćeš da se kvalifikuješ za tamo neke Oskare, mora da bude po propisima film. A Centralna Uprava i Štab propisuju šta su odgovarajuči filmovi.


Takoje već decenijama. Holivud je integralni deo političke propagande - glorifikacija vojske i pandura, slinava romantika i bajke za odrasle. To je repertoar.

Nekad bilo prećutno, sada eksplicitno.
crossover crossover 22:26 09.09.2020

Re: Oskari

nsarski

Takoje već decenijama. Holivud je integralni deo političke propagande - glorifikacija vojske i pandura, slinava romantika i bajke za odrasle. To je repertoar.

Nekad bilo prećutno, sada eksplicitno.


Тако је још од Дејвида Грифита, најобичнији агитпроп замотан у гламур и патетику. И онда спуцају пун камион пара да би неко гледао Џона Вејна који хода као да је имао мождани удар, никад ми није било јасно како такав крембил неком може да буде херој.
alselone alselone 07:50 10.09.2020

Re: Oskari

Mene zanima koji će komitet to da proverava. Kako će u praksi da izgleda provera da li moja filmska ekipa zadovoljava sve uslove. Evo, ja mogu da se identifikujem kao aseksualac što je deo LGBTQ. I šta se onda dešava, ako me komitet uhvati u činu ukinu mi film?

Drugo, ako je neko pogledao onaj članak, o čemu sve mora da se vodi računa, kako u praksi izgleda snimanje filma koji objektivno ne može da zadovolji uslove. Sutjeska, Boj na Kosovu, ili neki drugi istorijski. Da dodamo veštački ženu, da izmislimo da je neko bio aseksualan, da dodamo crnca na Sutjesci, šta treba uraditi da te komitet pusti?

Potpuna patologija koju samo komunizam može da smislu u želji da uređuje sve aspekte života jer oni bolje znaju od nas samih šta nama (narodu, da me neko ne bi pitao ko smo to mi) treba.
niccolo niccolo 07:54 10.09.2020

Re: Oskari

da dodamo crnca na Sutjesci

Al' da bude četnik
alselone alselone 07:58 10.09.2020

Re: Oskari

Al' da bude četnik


I da ima istetovirano Pozdrav iz Sevastopolja.
freehand freehand 08:01 10.09.2020

Re: Oskari

Potpuna patologija koju samo komunizam može da smislu u želji da uređuje sve aspekte života jer oni bolje znaju od nas samih šta nama (narodu, da me neko ne bi pitao ko smo to mi) treba.

Odakle uverenje da je komuizam izvor restrikcija u izrađavanju i informisanju, i cenzure u javnom prostoru?
Džulijanu Asanžu sude u Londonu, XXI vek je.
alselone alselone 08:07 10.09.2020

Re: Oskari

Odakle uverenje da je komuizam izvor restrikcija u izrađavanju i informisanju, i cenzure u javnom prostoru?


Iz istorije.

Nije isto, nije ni blizu.

Komunizam se bavio stvarima kao što su zabrana knjiga, zabrana filmova, definisanje nepodobnih tema, itsl, i to je ovaj primer sa Holivudom gde se oni ponovo definišu šta je podobno a šta nije da se snima i ko je podoban a ko nije da snima. Iako se to dešava u Americi, ne znači da je slika crno bela.

Ovo sa Asanžom je politika. Kriminal svakako, ali nije isto kao ovo iz Holivuda.
shmoo shmoo 08:19 10.09.2020

Re: Oskari

crossover
nsarski

Takoje već decenijama. Holivud je integralni deo političke propagande - glorifikacija vojske i pandura, slinava romantika i bajke za odrasle. To je repertoar.

Nekad bilo prećutno, sada eksplicitno.


Тако је још од Дејвида Грифита, најобичнији агитпроп замотан у гламур и патетику. И онда спуцају пун камион пара да би неко гледао Џона Вејна који хода као да је имао мождани удар, никад ми није било јасно како такав крембил неком може да буде херој.






Holivud i Bolivud, to su srca dva,... (ЛИНК)








Препоручам и књигу и филм ко није читао и гледао. Стекао сам утисак да су били мало медијски запостављени и књига и филм када су се појавили 2012. А покојни Динко Туцаковић је сјајно преточио у реч и слику све оне филмаџијске легенде које смо препричавали за кафанским столовима у Београду деценијама.

Лепо је видети како смо и ми шездесетих постајали Холивуд.

А што па и да не?

Уосталом, и дан-данас је једна од три камере браће Лимијер у београдском Музеју кинотеке. Као и штап Чарлија Чаплина.








П.С. - Титовој Југославији је у тим годинама, после Андрићевог Нобела, био потребан и Оскар. На крају су се, после неусешног покушаја са творцем филма Бунтовник без разлога, задовољили и Златном палмом у Кану за Скупљаче перја домаћег аутора.

Данас на простору Дражевићевог Авала филма (и Кошутњака) бараберија хоће да гради стамбено насеље.

А Бранко Лустиг је из Јадран филма отишао у Холивуд.

И продуцирао Гладијатора, сунце ти жарко!






freehand freehand 08:26 10.09.2020

Re: Oskari

i to je ovaj primer sa Holivudom gde se oni ponovo definišu šta je podobno a šta nije da se snima i ko je podoban a ko nije da snima. Iako se to dešava u Americi, ne znači da je slika crno bela.


U Holivudu je to praksa otkad postoji Holivud. Samo je pakovanje različito. I ne samo u Holivudu.
Ovo sa Asanžom je politika. Kriminal svakako, ali nije isto kao ovo iz Holivuda.

Sve zajedno je politika. Pitanja države i vlasti uvek su politika, a oko toga se sve vrt.

Inače,možda će ti ovo biti interesantno:

Vrli novi svet

KLIK
alselone alselone 08:30 10.09.2020

Re: Oskari

Inače,možda će ti ovo biti interesantno:
[url=https://en.wikipedia.org/wiki/Book_censorship_in_the_United_States]
Vrli novi svet[/url]


Znao sam za deo ovoga. Meni je posebno bilo smešno što su zabranili Sibirskog berberina, jedan malo bolji ljubić.

Ali, iako je i Amerika imala par zabrana, svakako ni jedan sistem nije savršen, niti potpada savršeno pod definicije uređenja, nivo sloboda u demokratskom i komunuističom društvu nikako ne mogu da se mere.
freehand freehand 08:38 10.09.2020

Re: Oskari

alselone
Inače,možda će ti ovo biti interesantno:
[url=https://en.wikipedia.org/wiki/Book_censorship_in_the_United_States]
Vrli novi svet[/url]


Znao sam za deo ovoga. Meni je posebno bilo smešno što su zabranili Sibirskog berberina, jedan malo bolji ljubić.

Ali, iako je i Amerika imala par zabrana, svakako ni jedan sistem nije savršen, niti potpada savršeno pod definicije uređenja, nivo sloboda u demokratskom i komunuističom društvu nikako ne mogu da se mere.

Ne mogu. Deo je u tome što su slobode drugačije definisane, što su zabrane finije pakovane ali i pre svega u tome što je kapitalizam imao dovoljno vremena da se razvije i prođe kroz faze od kojih neke znamo samo iz istorije i umetnosti, a "komunizam" samo iz njegove početne, sirove faze odmah po osvajanju vlasti koju možemo, na primer, porediti sa fazom terora odmah po nastanku novog buržoaskog sistema po revoluciji.

Malo opušteniji, ravnomerniji pristup svakako bi dao jasniju sliku.
Društva koja danas imamo, evropska, američko, skandinavska -amalgam su ideologija i sistema. odavno nema čistih formi.
alselone alselone 08:43 10.09.2020

Re: Oskari

odavno nema čistih formi.


Da, da, ovo je poenta.

Pogledati samo Kinu i kakav su oni miks. Ali našli su optimum.
I po definiciji optimum je najbolja tačka u datim uslovima. Znači, za dati tip države, sa datom istorijom, sa datim kulturološkim načelima, sa datim brojem ljudi, sa datim vremenom u kom živimo i tako dalje, to je najbolji način. Evolutivno najbolji, oni najbolje plivaju.

Evo i mi smo u tranziciji prema kinesko-ruskoj despotiji samo mislim da to kod nas nije optimum jer datosti nisu iste.

I mnogi drugi su u tranzicijama, EU pogotovo, Amerika...
Milan Novković Milan Novković 08:58 10.09.2020

Re: Oskari


alselone
odavno nema čistih formi.


Da, da, ovo je poenta.

Pogledati samo Kinu i kakav su oni miks. Ali našli su optimum.
I po definiciji optimum je najbolja tačka u datim uslovima. Znači, za dati tip države, sa datom istorijom, sa datim kulturološkim načelima, sa datim brojem ljudi, sa datim vremenom u kom živimo i tako dalje, to je najbolji način. Evolutivno najbolji, oni najbolje plivaju.

Evo i mi smo u tranziciji prema kinesko-ruskoj despotiji samo mislim da to kod nas nije optimum jer datosti nisu iste.

I mnogi drugi su u tranzicijama, EU pogotovo, Amerika...

Ti se sećaš da je moja firmica radila firmware za IoT senzore koji su self-organising u sensor-networks, imaju resilient routing prema spoljnom svetu, koriste block-chain za data-persistence autonomiju itd (kasnije je došlo i masivno paralelno procesiranje iako zaš da smo i to radili u prošlosti) - ja kad te hardverske module naručujem iz Kine imam na stotine firmica koje ih nude, i na stotine firmica koje ih sastavljaju (US glavni čip, koji verovatno Ameri prave u Kini, kinesko sve ostalo)

Ja kad sada nešto naručeim od Amera ili Britanaca, obično su to fasade za kineske firme, mali timovi koji su pažljivo probrali Kineze (to mi sad radi i kineska dal-državna firma).

Pošto gledaš Billions - Ameri se sada, na nama amaterima neuobičajen način (a ne može mnogo drugačije u tako ogromnoj i uigranoj ekonomiji) polako kreću ka centralnom planiranju, do neke mere (tj da mi se ne shvati komentar crno-belo), preko ovih štampanja para i pomeranju u tome, Black Rocka itd (vidi "Fed's $27 Trillion Blackrock Deal" - 27 je na prvi pogled misliding, kome bode oči može da juri 4.5 trilliona i slično)
alselone alselone 09:25 10.09.2020

Re: Oskari

Ti se sećaš da je moja firmica radila firmware za IoT senzore koji su self-organising u sensor-networks, imaju resilient routing prema spoljnom svetu, koriste block-chain za data-persistence autonomiju itd (kasnije je došlo i masivno paralelno procesiranje iako zaš da smo i to radili u prošlosti) - ja kad te hardverske module naručujem iz Kine imam na stotine firmica koje ih nude, i na stotine firmica koje ih sastavljaju (US glavni čip, koji verovatno Ameri prave u Kini, kinesko sve ostalo)

Svakako. :)
Za mene nema dileme da su Kinezi "evolutivni" pobednici danas. Pisao sam ovde više puta o tome kako Kina izgleda iz prvog lica i šta mislim da će biti u narednim godinama.

Pošto gledaš Billions - Ameri se sada, na nama amaterima neuobičajen način (a ne može mnogo drugačije u tako ogromnoj i uigranoj ekonomiji) polako kreću ka centralnom planiranju, do neke mere (tj da mi se ne shvati komentar crno-belo), preko ovih štampanja para i pomeranju u tome, Black Rocka itd (vidi "Fed's $27 Trillion Blackrock Deal" - 27 je na prvi pogled misliding, kome bode oči može da juri 4.5 trilliona i slično)

Da, Amerika se u mnogome kreće prema planskom vođenju države i svakojakim zabranama i petljanju države u najbenignije oblasti društva. O tome baš i pišem poslednjih nedelja i meseci. :)

Jer ako i Amerika skrene u potpunosti tamo, a po svemu sudeći hoće, nisam siguran ko nam ostaje kao anker druge strane. Sa praktične tačke gledišta da bi nama u kapitalizmu bilo lepo, nekome mora biti sranje u komunizmu kako bi postojala protivteža. Pošto je nestalo komunizma, kapitalizam se ubrzano vratio u 19. vek. A ako nestane kapitalizma (demokratije), plašim se da će se komunizam ubrzano vratiti u 18. Pošto se na sve to nadoda napredak tehologije, jako se plašim na šta svet može ličiti.
vcucko vcucko 11:15 10.09.2020

Re: Oskari

alselone
Al' da bude četnik


I da ima istetovirano Pozdrav iz Sevastopolja.

Jedan polit-nekorektan vic.
Samo da ne pročitaju ovi Pajićevi što protestuju, ima da me obese o prvu banderu.

Smuva crnac devojku, odvede u krevet i skine se.
Na onoj stvari mu istetovirano "WENDY!".
Ona u plač, ti si ovakav, onakav.
On: samo se ti opusti, pisaće "WELCOME TO JAMAICA AND HAVE A NICE DAY!"

alselone alselone 11:20 10.09.2020

Re: Oskari

To je taj isti vic, samo je ovaj siroma pao sa motora i ostalo da piše Olja. Doktori se obraduju kad su ga zakrpili i pitaju ga da li je to istetovirao zbog želje Olje, na šta on kaže da je nekada pisalo Pozdrav iz Sevastopolja.
Atomski mrav Atomski mrav 16:11 10.09.2020

Re: Oskari

na šta on kaže da je nekada pisalo Pozdrav iz Sevastopolja.

Ja sam čuo verziju sa "Pozdrav iz Bačkog Dobrog Polja" ali nije bio crnac u pitanju.
Atomski mrav Atomski mrav 16:20 10.09.2020

Re: Oskari

koriste block-chain za data-persistence autonomiju


Lepo je videti da blockchain ima neku primenu sem u raznoraznim šitkoinima...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:50 10.09.2020

Re: Oskari

Atomski mrav
na šta on kaže da je nekada pisalo Pozdrav iz Sevastopolja.

Ja sam čuo verziju sa "Pozdrav iz Bačkog Dobrog Polja" ali nije bio crnac u pitanju.


dok vi tu razmjenjujete prostakluke obnažene sugrađanke su se gole do pasa vezale za ogradu parlamenta (wait for it) da bi protestvovale zbog klimatskih promjena..
link
nisam baš do kraja provalila ali golotinja valjda simbolizuje vrućinu..
e đe je sad junak što se sa sjetom prisjećao nekih sjevajućih ženskih atributa iz mladosti
j_grandson j_grandson 19:07 10.09.2020

Re: Oskari

newimprovedtadejus
Atomski mrav
na šta on kaže da je nekada pisalo Pozdrav iz Sevastopolja.

Ja sam čuo verziju sa "Pozdrav iz Bačkog Dobrog Polja" ali nije bio crnac u pitanju.


dok vi tu razmjenjujete prostakluke obnažene sugrađanke su se gole do pasa vezale za ogradu parlamenta (wait for it) da bi protestvovale zbog klimatskih promjena..
link
nisam baš do kraja provalila ali golotinja valjda simbolizuje vrućinu..
e đe je sad junak što se sa sjetom prisjećao nekih sjevajućih ženskih atributa iz mladosti

Kliknuo na link - ne vide se sise.
bene_geserit bene_geserit 22:08 10.09.2020

Re: Oskari

Da, Amerika se u mnogome kreće prema planskom vođenju države i svakojakim zabranama i petljanju države u najbenignije oblasti društva.

Pa što se ekonomije tiče već neko vreme smo u crony kapitalizmu, nisam siguran ko kime upravlja, pre neka simbioza mega korporacija i korumpiranih politričara. Svakako je posledica toga što se država meša u ono što ne bi trebalo, a ne radi ono što bi trebalo (regulaciju monopola za početak i eliminisanje rent seekinga).

Paralelno sa time ide - eliminisanje slobode govora, nametanje samocenzure, eliminisanje raznolikosti političkih ideja. To se dešava već duže vremena ali trenutno poprima najsuludije oblike.
Totalitarna država uvek želi da kontroliše šta ljudi misle i govore. Nije slučajno postojao verbalni delikt u socijalizmu kod nas.
Sa praktične tačke gledišta da bi nama u kapitalizmu bilo lepo, nekome mora biti sranje u komunizmu kako bi postojala protivteža.

Vama u kapitalizmu, e baš si me nasmejao.
Kakvi god se procesi dešavaju u USA, ovo će da ostane više kapitalizam od Srbije.
A ta "protivteža" je ionako lažna. Nije kapitalizmu potrebna nazovi alternativa (iz koje svi hoće da pobegnu jer ništa ne valja) da bi bio humaniji.
gedza.73 gedza.73 19:48 09.09.2020

Stand-pop-up

solo solo 20:22 09.09.2020

Vreme je


Zahvaliti na posveti teme uz prigodnu pesmicu.



Broz je bio sa pobednicima. Jbg.
shmoo shmoo 07:52 10.09.2020

Re: Vreme je

solo
Cenim to mačak (što bi reko Tasa ali stvarno)

Možda nam je debeli zato i posvetio ovu zajebanciju.






Vreme je

Zahvaliti na posveti teme uz prigodnu pesmicu.

Broz je bio sa pobednicima. Jbg.











gedza.73 gedza.73 08:07 10.09.2020

Re: Vreme je

Broz je bio sa pobednicima. Jbg.

da se poštuju sve tekovine bez izuzetka.

Konačna odluka o statusu Kosova donesena je na zasjedanju Oblasnog NOO-a Kosova i Metohije od 8. do 10. jula 1945. koje je zaključilo da se ta pokrajina priključi federalnoj Srbiji u DF Jugoslaviji sa statusom autonomije.

Novim Ustavom SFR Jugoslavije iz 1963. godine, AKMO je uzdignuta na stepen pokrajine, postavši Autonomna Pokrajina Kosovo i Metohija.

Donošenjem ustavnih amandmana u novembru 1968. godine ime pokrajine je promenjeno u Socijalistička Autonomna Pokrajina Kosovo, čime je Metohija uklonjena iz naziva.

Novim Ustavom SFR Jugoslavije iz iz 1974. godine, SAP Kosovo je dobilo pravo na sopstveni Ustav, koji je usvojen iste godine.

Подржављење црквене имовине извршено је над 2.827 поседа цркава и верских заједница (површина 172.022 ha), од чега 819 поседа (површина 53.941 ha) на територији Србије са покрајинама







gedza.73 gedza.73 08:12 10.09.2020

Re: Vreme je

kako ti reče? pobednici?

Стара петокуполна црква, која је била предвиђена за маузолеј и похрањивање земних остатака изгинулих, побијених и смрзнутих у ратовима 1912-1918. године изграђена је 1940. године. После Другог светског рата срушена је од стране комунистичке власти 1949. године на дан Светог Саве.


Temelji crkve Svete Trojice u centru Đakovice zatrpani su slojem zemlje visokim više od jednog metra, dok su građevinski radovi na izgradnji gradskog parka, ispod kojeg se sada nalazi crkva, već u završnoj fazi


pobednici, pobednici, jašta. A i zajednički se kunu da sa Titovog puta ne skreću.
Вредни грчки мозаик Свете Тројице изнад главног портала је разбијен у парампарчад. Унутрашњост цркве је запаљена и оскрнављена изметом. Свуда по зидовима цркве могли су се видети графити ОВК и вулгарни цртежи.

Dobro je što imaju doslednu podršku srpskih komunista i čuvara tekovina antifašističke borbe.
solo solo 09:23 10.09.2020

Re: Vreme je

Вредни грчки мозаик Свете Тројице изнад главног портала је разбијен у парампарчад. Унутрашњост цркве је запаљена и оскрнављена изметом. Свуда по зидовима цркве могли су се видети графити ОВК и вулгарни цртежи.


Šta da radiš. Ostrašćenih budala ima od kada je sveta i veka.
Nije to recept samo sa ovih prostora.

24 jul 2020
Veliki broj muslimanskih vernika okupio se ispred Aja Sofije u Istanbulu gde je održana prva molitva otkako je pretvorena iz muzeja u džamiju posle 86 godina.

Ova građevina stara 1.500 godina, koja je deo svetske baštine Uneska, postala je muzej 1934. godine.

Ali početkom ovog meseca, turski sud poništio je muzejski status Aja Sofije, navodeći da njegovo korišćenje kao išta drugo osim džamije „nije pravno moguće".


Vidiš kako to ide. Malo senzori i pumpe, malo Broz i četnici, pa bušilice iz Kolorada začinjene Holivudom, poneki recept i sve u krug.
Šta da radiš,svako ga češka tamo gde ga svrbi.
A sad svi na svoje radne zadatke.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:08 10.09.2020

Re: Vreme je

Ostrašćenih budala ima od kada je sveta i veka.

Ovu rečenicu treba zabraniti, zakonom.
solo solo 10:24 10.09.2020

Re: Vreme je

Ovu rečenicu treba zabraniti, zakonom.




Kad budeš sa pobednicima - pokušaj
solo solo 10:30 10.09.2020

Re: Vreme je

solo
Ovu rečenicu treba zabraniti, zakonom.




Kad budeš sa pobednicima - pokušaj


p.s Zar Toma Nikolić nije četnički vojvoda?



Ti ni ne znaš da si sa pobednicima.
Pa šta čekaš? Menjaj. Ne gubi vreme na blogu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:39 10.09.2020

Re: Vreme je

Ti ni ne znaš da si sa pobednicima

Kako ne znam?
Pa valjda svi znaju da je komunizam poražen, da su pobednici oni koji su protiv njih.
Tebi se, biće, pričinjava da si na pobedničkoj strani.
solo solo 10:46 10.09.2020

Re: Vreme je

Tebi se, biće, pričinjava da si na pobedničkoj strani.


Priče o Brozu su davno prošla vremena.

Sad je ,,vaše,, vreme. Pokažite šta znate.
Sve što bude dobro - pozdravljam kao i u ono vreme.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:52 10.09.2020

Re: Vreme je

Ne pričam o Brozu nego o frazetini "budala ima svugde"
Tom frazetimom se mogu relativizovati baš sva zla u ljudskoj istoriji.

Ne može ostrašćena budala da sruši crkvu, prekrije je sa metar zemlje, i tu napravi park
To mora vlast da uradi, vlast koja predstavlja narod, pa ti sad razmisli o tvojoj tezi o budalama.
solo solo 11:06 10.09.2020

Re: Vreme je

Tom frazetimom se mogu relativizovati baš sva zla u ljudskoj istoriji.


Relativizovati ne ali objasniti da.

Spinuješ - oprobani metod na blogu.

Ono što ja uvek provlačim kao pitanje je gde su oni koji tim budalama treba da se suprotstave?
Ako su u manjini - takva im nafaka.
gedza.73 gedza.73 11:08 10.09.2020

Re: Vreme je

Вредни грчки мозаик Свете Тројице изнад главног портала је разбијен у парампарчад. Унутрашњост цркве је запаљена и оскрнављена изметом. Свуда по зидовима цркве могли су се видети графити ОВК и вулгарни цртежи.

Šta da radiš. Ostrašćenih budala ima od kada je sveta i veka.

Стара петокуполна црква... После Другог светског рата срушена је од стране комунистичке власти 1949. године на дан Светог Саве.


Uvek ima tako 'ostrašćenih budala'. Dahije, nacisti, ustaše, balije, iredentisti... pojedinci uglavnom. A Srbi su ćetnici koji sa srpskom pravoslavnom crkvom oće izrabljuju i pljačkaju jadne narode i narodnosti.
Vidiš kako to ide.


Vidim. Ovi koji su oduševljeno sačekali sovjetsku armiju, usvojili sovjetske pravne akte o nacionalizaciji i 'slobodi veroispovesti' sa istim oduševljenjem prihavataju tekovine albanske nacionalizacije na Kosovu i pravljenje puta kroz albansku državnu svojinu Dečani. jednog dana će tu da bude lep parkić a neke buduće generacije će da se čude što ludaci pričaju kako je tu bila pravoslavna svetinja kad za to nema dokaza osim neke zle nacionalističke propagande koja je urušila divnu Jugu.
Šta da radiš,svako ga češka tamo gde ga svrbi.

Molim Sovjetsku vladu da mi naredi da pod hitno napustim SSSR, u pratnji svoje supruge Ljubov Jevgenijeve Bulgakove. Apelujem na humanost sovjetske vlasti i molim da mene, pisca, koji više ne može biti od koristi svojoj domovini, velikodušno pusti na slobodu“, piše 1930. jedan od najvećih književnika 20. veka Mihail Bulgakov sovjetskom vođi Staljinu

ovo pismo je u stvari poturio kako bi napakostio Staljinu mladi Kit Ričards, britanski agent, pa neke neproverene informacije kažu kako pesma ima poneku referencu u 'Majstor i Margarita' (delu koje veliča komunističke tekovine u industrijalizaciji, jedno divno i napretku sklono društvo u celini)




hoochie coochie man hoochie coochie man 11:10 10.09.2020

Re: Vreme je

solo
Tom frazetimom se mogu relativizovati baš sva zla u ljudskoj istoriji.


Relativizovati ne ali objasniti da.

Hajd da probamo da objasnimo tom logikom.
Crkvu su srušile budale, te budale su izabrane od strane naroda.
Ko budale bira za svoje predstavnike?
Logično, budale.
solo solo 11:13 10.09.2020

Re: Vreme je

Ko budale bira za svoje predstavnike?
Logično, budale.


Pa šta ti nije jasno. Zbunjuje te kvantitet?
Vidiš da ima i toga.
Pritom ti to i ja kažem. Mnogo budala.
Ne zaboravi da većina postavlja pravila i definicije.

te budale su izabrane od strane naroda.


Kog naroda? Njihovog ili nekog drugog? Američkog,recimo.
gedza.73 gedza.73 11:17 10.09.2020

Re: Vreme je

Hajd da probamo da objasnimo tom logikom.
Crkvu su srušile budale


SVETI ARHIJEREJSKI SINOD
SRPSKE PRAVOSLAVNE CRKVE

Br. 1052/ Zap. 213
29/16. marta 1949. godine u Beogradu
Srbska Pravoslavna Crkva nije od juče ponikla u ovoj zemlji. Sa prvim počecima stvaranja Srbske istorije javlja se i Srbska Crkva. Vekovi su prošli, a da Srbska Crkva nikada ne izneveri svoj narod. Vekovima je Srbski narod čamio u ropstvu zavojevača i tlačitelja, bez svoje državne samostalnosti - od koje ni senka nije ostala - ali ga je Crkva održala. Carski dvorovi i druge tvorevine bile su pretvorene u prah i pepeo, ali sve ono što pred licem celog kulturnog čovečanstva daje dokumentaciju naše negdašnje slave i veličine, zapravo sve kulturne tekovine koje naš narod ima - sačuvala nam je Crkva. Ne samo da je sačuvala našu narodnu individualnost nego je Srbska Crkva proširivala, baš onda kada je izgledalo da je sve propalo, naše narodne međe.
Mesto priznanja za te zasluge, mesto pomoći da zaleči teške rane koje joj je naneo neprijatelj našega naroda, prvi put u njenoj istoriji, Srbska Crkva se od sopstvene narodne vlasti smatra kao da je narodni neprijatelj. Na području gde je neprijatelj srušio 250 crkava dižu se danas dinamitom u vazduh preostale bogomolje. Na području oslobođene otadžbine nesmetano i nekažnjeno se oskrnavljuju Srbske crkvene svetinje; bez suda ubijaju srbski sveštenici, premlaćuju srbske vladike i onemogućava im se opštenje sa pastvom, bespravno oduzima i ona zemlja koju je agrarna reforma ostavila Crkvi, brane se bogosluženja i liturgije, starodrevni narodni običaji; guši se crkvena štampa, čak i u najskromnijem obimu; osporavaju se Crkvi sva prava koja joj je državni ustav dao i zagarantovao.

Vladika budimljansko-polimski je inzultiran u crkvi manastira Svete Trojice kod Pljevalja na drugi dan Duhova 1948. godine i dok je od strane rulje predvođene od Nedeljka Golubovića, činovnika državne prodavnice u Pljevljima, unutrašnjost hrama rušena i demolirana, on je nekoliko sati držan u oltaru u smrtnoj opasnosti. Tom prilikom je vršena nužda pred crkvom i izmetom mazana ikona pred crkvenim vratima. Hram je ličio na pustoš kao da su vandali tuda prošli, što je narod potsećalo na teške dane našeg robovanja pod Turcima. U tim krajevima prema muslimanskim bogomoljama i sveštenstvu ovako se ne postupa, niti je u vreme petka ili muslimanskih praznika ovakav napad igde izvršen. Na sve naše pretstavke povodom ovih teških slučajeva nismo dobili nikakvih odgovora od nadležnih državnih vlasti, niti znamo da li je ko po ovim slučajevima pozivan na odgovornost i kažnjen.

Smrt fašizmu, sloboda narodu! Živeo Drug Tito! Živeli antifašisti i narodna vojska! Živeli pobednici!


hoochie coochie man hoochie coochie man 11:18 10.09.2020

Re: Vreme je

A kad to ko konkretizujemo onda glasi: većina Albanaca su ostrašćen budale.

Čemu onda pominjanje budala, zašto jednostavno ne kažemo Albanci?
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:19 10.09.2020

Re: Vreme je


Kog naroda? Njihovog ili nekog drugog?

Njihovog, kog drugog?
solo solo 11:26 10.09.2020

Re: Vreme je

Čemu onda pominjanje budala, zašto jednostavno ne kažemo Albanci?


A ne,taj pec pec neće da može. Nisu svi Albanci to što si rekao. Jesi ih prebrojavao?

Evo recimo jedan Albanac koji nije to što ti kažeš kad kažeš svi Albanci(bar nije za sada a vremenom videćemo). U susednoj državi ali prvi koga se setih.

Dritan Abazović
solo solo 11:27 10.09.2020

Re: Vreme je

Njihovog, kog drugog?


,,Strani faktor,, preskačeš?
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:33 10.09.2020

Re: Vreme je

Evo recimo jedan Albanac

A za njega je glasala većina Albanaca na Kosovu i njegove slike nose?
Ili za Tačija, Haradinaja, Jašarija....?

Što se femkaš, ili reci da je rušenje crkava u redu, i da ne mora neko da bude budala da bi je srušio, ili ako misliš da samo budale ruše crkve, onda da su veću a Albanaca takvi.

A najbolje je ipak bataliti ono izanđalo, ma budale, ima ih svuda.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:36 10.09.2020

Re: Vreme je

solo
Njihovog, kog drugog?


,,Strani faktor,, preskačeš?

Dobro, onda Aljbin Kurti, divan dečko a ima i nespornu podršku.

Kakav bre strani faktor?
Kao ne bi to Albanci nego ih naterali ovi spolja.
Aha.
solo solo 11:37 10.09.2020

Re: gedza.73

gedza.73


Teško je graditi,lako je rušiti.
Da svaka destrukcija je osobina budala.
solo solo 11:38 10.09.2020

Re: Vreme je

Kao ne bi to Albanci nego ih naterali ovi spolja.
Aha.


Aha, ne naterali ali omogućili,okuražili,finansirali,naučili,podržali,bombardovali.....
Neki spolja.
Ima glagola raznijeh.
solo solo 11:45 10.09.2020

Re: Vreme je

Što se femkaš, ili reci da je rušenje crkava u redu, i da ne mora neko da bude budala da bi je srušio, ili ako misliš da samo budale ruše crkve, onda da su veću a Albanaca takvi


Nema femkanja,nasilno rušenje bilo čega pa i crkava nikad nije u redu (u mom svetu vredonosnih sudova).Nije u redu ni da se Aja Sofija pretvori ponovo u džamiju.Nije bilo u redu da se pali džamija u Beogradu. Svašta nešto nije u redu ali se dešava nažalost. Zbog budala koje to rade.
Ne umem da ti nacrtam jednostavnije.

Možda jedno malo objašnjenje. Ja takve idiote nazivam budalama bez obzira na pripadnost i brojnost.
Možda je adekvatniji naziv FUKARA. Izbegavam turcizme al ajde nek ostane FUKARA.
gedza.73 gedza.73 14:27 10.09.2020

Re: gedza.73

solo
gedza.73


Teško je graditi,lako je rušiti.
Da svaka destrukcija je osobina budala.

Mislim da si preskočio par činjenica. 'Rulja' nakon rata nije mogla da bude organizovane bez podrške 'pobednika'. Ta rulja su botovi (ono što si me pitao pre nekoliko komentara) koja sluša naredbe sa vrha.

Na sve naše pretstavke povodom ovih teških slučajeva nismo dobili nikakvih odgovora od nadležnih državnih vlasti, niti znamo da li je ko po ovim slučajevima pozivan na odgovornost i kažnjen.


Što znači da partizani i antifašisti koji su čekali sovjetske oslobodioce su nakon rata radili isto što i danas Albanci na Kosovu. Nečija deca mogu da stoje uspravno i dostojanstveno kad se sete kako su im se roditelji ponašali. poput onog nesrećnika, državnog činovnika (da opet naglasim 'bota') koji je nasrtao na crkvu i sveštenike.

Ali kao što se utvrdilo imali smo serije o Vuku Karadžiću, Milošu Obrenoviću, učila se istorija u školi dakle stanje je u skladu sa antifašističkim vrednostma redovno.

Kada je ovako postupano sa crkvenim dostojanstvenicima, nije teško stvoriti sliku svakodnevnih izgreda prema sveštenstvu, koji su mučeni, zlostavljani i na svaki način zastrašivani samo da se odreknu svoje službe. Spominjemo samo poslednji slučaj napada na sveštenika. To je slučaj sveštenika Manojla Krge iz Vrela kod Titove Korenice, koji je na dan 21. 1. 1949. godine u Titovoj Korenici, u prisustvu žene i sestre, kocima isprebijan na očigled vlasti a pri izlazu iz Vojnog otseka gde je bio službeno pozvat.


Živela partizanska antifašistička borba! Dole sa retrogradnim pravoslavnim sveštenstvom i srpskom reakcijom. da nam živi, živi rad.

Obesvećenje hramova, pretvaranjem istih u magacine za žito ili suncokret (Orahovac, Uroševac i Sjenica), dozvoljavanje da pitomci dečjih domova, pod nadzorom vaspitača, po crkvama uništavaju sve što im do ruke dođe (slučaj u Blacu i slučaj u Borču), nezainteresovano posmatranje kako pojedinci ili grupe upadaju u hramove gde vrše najgrublje ekscese, izazivačko ponašanje državnih funkcionera, koji u crkve ulaze s kapom na glavi i cigaretom u ustima, česte su pojave u svima krajevima zemlje.


Ima i istomišljenika Filipa Mladenovića
Crkva je obijena, u crkvi izvršeno demoliranje i uništavanje i svršena nužda u samom hramu, pa i u Svetom Putiru, iz koga se narod pričešćuje. Ovo se desilo u vremenu kad je ključ od crkve držao Mesni Narodni Odbor, koji ga je oduzeo od crkvene uprave, da bi na crkvenoj kuli postavio osmatračnicu za nadzor nad žetvom i vršidbom žita. Obavešten o svemu ovome, sekretar M. N. O. odgovorio je pretsedniku crkvene opštine: "A valjda ti žao što se vrši nužda u crkvi?"


pojedini blogeri treba da budu ponosni na sve tekovine koje je komunistička revolucija donela na ove prostore. ni Turci nisu uspeli tako da budu temeljni.
gedza.73 gedza.73 14:35 10.09.2020

Re: gedza.73

U Eparhiji gornjokarlovačkoj, gde su ustaše uništile 145 crkava i 44 kapele, srušene su sada odlukom mesnih vlasti, mesto da budu opravljene, oštećene crkve u Ploči, Komiću, Mutiliću i Srednjoj Gori. Crkve u Jasenku i Počitelju, koje su slučajno bile ostale neoštećene, takođe su srušene. Istih slučajeva ima i u Srbiji (G. Toplici, Đurđevo), Bosni (Skugrić, sr. Modrić i dr.) u Sremu (Brestač). U Rožaju je na traženje narodnog poslanika dinamitom dignuta u vazduh postojeća crkva da bi se materijal upotrebio u druge svrhe.


Al' se izgradilo partizanskim samodoprinosom ovi danas ne mogu ni da okreče.
Usred Beograda uselilo se građevinsko preduzeće "Rad" u zidine započetog velelepnog hrama Svetoga Save gde ruši i uništava ono što je svetinja Srbskoga Naroda.


Česti su slučajevi podizanja zadružnih domova uz samu Crkvu, da bi se zagradio ulaz ili omela dalja namena hrama. Sve se to izvodi uz potpuno ignorisanje Crkve i njenih prava, tako da se ne može oteti utisku da nijedna dobra i korisna stvar u našoj zemlji ne može sprovesti, a da to ne bude na štetu interesa i ugleda Srbske Pravoslavne Crkve.

Kad srpski komunisti i antifašisti grade zemlju, onda je grade. Švabe i Austrougari da im pozavide.
solo solo 15:02 10.09.2020

Re: gedza.73

Živela partizanska antifašistička borba! Dole sa retrogradnim pravoslavnim sveštenstvom i srpskom reakcijom. da nam živi, živi rad.


Šta da se radi. Živiš u takvom okruženju.

Volela ga je i crkva - nemoj preterivati.



Ja lično poštujem tvoju doslednost na blogu.Ali samo doslednost.
shmoo shmoo 16:06 10.09.2020

Re: gedza.73

solo
Živela partizanska antifašistička borba! Dole sa retrogradnim pravoslavnim sveštenstvom i srpskom reakcijom. da nam živi, živi rad.


Šta da se radi. Živiš u takvom okruženju.

Volela ga je i crkva - nemoj preterivati.



Ja lično poštujem tvoju doslednost na blogu.Ali samo doslednost.





Својевремено је Кркар качио неку слику, делегација СПЦ код друга Тите одмах после Другог светског рата... Или тако некако... На степеницама Белог двора.

Не могу да нађем ту сличку.








zilikaka zilikaka 16:29 10.09.2020

Re: gedza.73

U Eparhiji gornjokarlovačkoj, gde su ustaše uništile 145 crkava i 44 kapele, srušene su sada odlukom mesnih vlasti, mesto da budu opravljene, oštećene crkve u Ploči, Komiću, Mutiliću i Srednjoj Gori. Crkve u Jasenku i Počitelju, koje su slučajno bile ostale neoštećene, takođe su srušene. Istih slučajeva ima i u Srbiji (G. Toplici, Đurđevo), Bosni (Skugrić, sr. Modrić i dr.) u Sremu (Brestač). U Rožaju je na traženje narodnog poslanika dinamitom dignuta u vazduh postojeća crkva da bi se materijal upotrebio u druge svrhe.

Nisu samo pravoslavne.
Pokušaj da u nekom od sela, nekad naseljenih nemačkim življem a posle koloniziranih srpskim, pronađeš jadnu katoličku crkvu. A imalo je svako selo.
Prva stvar je bila to srušiti.
Ne smem da tvrdim da su materijal za drugo koristili, al svakako se ne vide ni mesta gde su nekad bile.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana