Gost autor| Ljubav| Nostalgija| Obrazovanje| Život

Умро је друг Тито!

nsarski RSS / 05.09.2020. u 22:23

Rizikujući da ovaj tekst izazove bolna sećanja kod čitalaca, postavljam ovo viđenje blogera shmoo , poznatijeg kao Tasa, koga svi znamo i volimo. Dakle, prepustite se uživanju.

Dame i gospodo, I give you shmoo!

 

pismo_joebiden_josipbroztito_twitter.jpg?w=618&ssl=1 

 

Посвећено мојим блогодругарима, Емсију/Чарливоју и Елоју ма где били сада и ма под којим никовима се појављивали на Блогу Б92.

 

Сви ми изузетно добро памтимо неки значајан историјски тренутак у којем смо живели. Тачно се сећамо шта смо у том тренутку радили, шта смо рекли, ко је био поред нас,...

Неко памти више таквих тренутака, а неко само један. Углавном, у мојој генерацији и међу онима мало старијима и међу онима мало млађима нисам још увек у свом животу срео ниједног суграђанина и судржављанина (и бивше и садашње државе у којој живим) који не памти тај тренутак када је спикер Миодраг Здравковић изговорио оно легендарно: „Умро је друг Тито!“ Ту Здравковићеву реченицу су пренелe све ондашње радио станице и телевизијске станице бивше СФРЈ.

И ма колико год у већини случајева била тачна она тврдња да је човеково памћење варљиво и да ми оно чега се сећамо врло често прилагођавамо својим тренутним потребама и уподобљујемо то сећање према неким каснијим искуствима у животу, овог тренутка и Здравковићевог саопштења се сви, ама баш сви које ја познајем, одлично сећају. До детаља знају где су били, с ким, шта је ко рекао, урадио...

Ја сам, рецимо, запамтио да сам у том тренутку када је бившим Југословенима саопштено да је умро највећи син наших народа и народности био на Ади. Седео сам са друштвом на оним бетонским трибинама код ресторана „Језеро“, било нас је 5-6 мушкића који смо после тренинга остали да на тим, у том тренутку потпуно празним бетонским трибинама, хватамо зраке пролећног сунца у тишини и миру какве је данас немогуће доживети на Ади јер није било чак ни шетача по том лепом пролећном дану.

(За оне који не знају, плажа на савском језеру се тада протезала само од ресторана „Језеро“ до Округлог купатила, то јест данашње рампе за банџи џампинг, а све остало око језера било је густо грмље и шума са пробијеним пешачким стазицама кроз то грмље и пецарошким и нудистичким сепареима у том грмљу поред воде.)

Елем, нас 5-6 седимо на трибинама истежући уморне мишиће на пролећном сунцу и слушамо радио пренос из Сплита ( исто тако легендарна емисија Првог програма Радио Београда „Време спорта и разоноде“ ) утакмице тадашњег фудбалског првенства Хајдук – Црвена звезда.

И сећам се још да је у моменту када је пренос прекинут и када се из транзистора чула она легендарна Здравковићева реченица један од мојих другара само рекао: „Е, јебига! Сад ће да прекину утакмицу!“

Већ сутрадан по доласку на тренинг саопштено нам је да тренинга до даљег неће бити јер се у наше хангаре са кајацима, кануима и осталим пловилима који се и данас налазе поред ресторана „Језеро“ преко ноћи сместила војска која је одмах била подигнута на тзв. виши степен приправности. Месец дана смо били ван тренажног процеса.

Моја жена (исто смо годиште) памти такође тај тренутак.

Каже, седела је у то недељно поподне и учила нешто у том станчићу, једном од многобројних квартира, у једном дворишту у Граховској улици у Београду, на падини од Чубуре према Јужном булевару од којег почиње Неимар.

Ти квартири нису имали купатила нити тоалет него су све породице које су ту живеле тада користиле један једини ве-це у дворишту, а свако се купао у тим својим собичцима, станчићима, у лавору, „до пола и од пола“.

И каже моја лепша половина, док је она тако учила уз радио, њена мајка, моја будућа ташта, отишла у тај дворишни клозет. Када је саопштено да је Тито умро, моја будућа драга (тада смо обоје имали 15, 16 година и нисмо се још увек упознали) истрчи на врата тог свог дворишног станчића и почне да се дере преко целог дворишта:

 

- Мама!!! Мама!!! Мама!!!

- Шта је, бре, шта се дереш? – одговара ташта из клозета.

- Мама!!! Јавили да је умро Тито!!!

- Добро, бре, немој да се дереш! Пусти ме барем у клозету на миру!

Ето тако нас двоје памтимо тај тренутак када је Миодраг Здравковић саопштио свим бившим Југословенима да је Тито умро.

А како ви памтите тај тренутак?

(Наравно, мислим на вас који сте те 1980. имали довољно година да бисте запамтили тако нешто.)

Или можда памтите шта сте тачно радили, говорили, с ким сте били у неком другом историјском тренутку у свом животу, када се догодило нешто што је директно утицало на животе милиона и милиона људи?

Или памтите можда више таквих историјских тренутака у свом животу?

 




Komentari (1110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njonjo njonjo 11:46 06.09.2020

Pamtim

Nedjeljno je popodne 4.05.1980. godine. Ja sam na odsluženju vojnog roka u Mostaru u kasarni „Sjeverni logor“ . Taj dan nisam imao izlazak u grad i sjedim potpuno sam u „ vojničkom klubu“ gledajući „nedjeljno popodne“ TV Zagreb. Prekida se program a na ekranu prazna stolica i tako nekoliko minuta. Proglas CK KPJ „ Radničkoj klasi, radnim ljudima i građanima, narodima i narodnostima SFRJ“ pročitao je Miroslav Lilić.
shmoo shmoo 11:52 06.09.2020

Re: Pamtim

njonjo
Nedjeljno je popodne 4.05.1980. godine. Ja sam na odsluženju vojnog roka u Mostaru u kasarni „Sjeverni logor“ . Taj dan nisam imao izlazak u grad i sjedim potpuno sam u „ vojničkom klubu“ gledajući „nedjeljno popodne“ TV Zagreb. Prekida se program a na ekranu prazna stolica i tako nekoliko minuta. Proglas CK KPJ „ Radničkoj klasi, radnim ljudima i građanima, narodima i narodnostima SFRJ“ pročitao je Miroslav Lilić.




Е, видиш, тога се ја не сећам. Тог прогласа.

Мени од тог тренутка што се медија тиче остао у памћењу само глас са транзистора. Миодраг Здравковић ако не грешим. И ова реченица која је наслов овог уводног текста.

nask nask 12:34 06.09.2020

Re: Pamtim



... the great allied leaders of WW II, all gone now
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:10 06.09.2020

Trol

Nego ostavimo sada odavno rahmetli gospodara (uzgred svinju komunističku, al to sad nema veze ), imamo sada novog.

Evo Zoran Radmilović ima nešto da kaže o olovci koju mu je Tramp poklonio.


niccolo niccolo 12:11 06.09.2020

Re: Trol

Šta će seljaku penkalo, sjajno pitanje...I aktuelno.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:27 06.09.2020

kako je ovde iko živ od korone pretekao...

... kad svi imate po trista godina i živa sjećanja na smrt druga tita..
s kim ja vrijeme provodim
solo solo 13:35 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

newimprovedtadejus
... kad svi imate po trista godina i živa sjećanja na smrt druga tita..
s kim ja vrijeme provodim



Vozim bez zuba sestroooooo---


vrabac_onaj vrabac_onaj 13:36 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

newimprovedtadejus
... kad svi imate po trista godina i živa sjećanja na smrt druga tita..
s kim ja vrijeme provodim


ma pusti sve sama gerijatrija, šta da ti kažem kad imam utisak da sam ja sa četresosam negde ispod medijane :)
solo solo 13:40 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

ma pusti sve sama gerijatrija, šta da ti kažem kad imam utisak da sam ja sa četresosam negde ispod medijane :)




Al se sa četresosam dobro rimuješ. Mislim da je od glagola nositi pa bosanska varijanta - nosam.

Osam lepo se nosam.
maksa83 maksa83 13:42 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

newimprovedtadejus
kako je ovde iko živ od korone pretekao...


Vitamin D (sunce), i izbegavanje homo sapijensa.
Milan Novković Milan Novković 13:51 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

maksa83
newimprovedtadejus
kako je ovde iko živ od korone pretekao...


Vitamin D (sunce), i izbegavanje homo sapijensa.

Kružilo pre mesec-dva:

Postoje dve vrste ljudi, izbegavajte obe - Šopenhauer (dobro, nije on, al to više nije bitno, nema veze što je on često u epsilon okolini mizantropije

Ps: Ne zaboravi duple porcije!
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:00 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

Milan Novković


Postoje dve vrste ljudi, izbegavajte obe - Šopenhauer (dobro, nije on, al to više nije bitno, nema veze što je on često u epsilon okolini mizantropije


ja se na tu temu setim ovoga

shmoo shmoo 14:46 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

solo
newimprovedtadejus
... kad svi imate po trista godina i živa sjećanja na smrt druga tita..
s kim ja vrijeme provodim



Vozim bez zuba sestroooooo---






alselone alselone 15:20 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

vrabac_onaj
Milan Novković


Postoje dve vrste ljudi, izbegavajte obe - Šopenhauer (dobro, nije on, al to više nije bitno, nema veze što je on često u epsilon okolini mizantropije


ja se na tu temu setim ovoga


Sjajan film!
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:09 06.09.2020

Re: kako je ovde iko živ od korone pretekao...

newimprovedtadejus
... kad svi imate po trista godina i živa sjećanja na smrt druga tita..
s kim ja vrijeme provodim


Da, i još se sprdaju sa Bajdenom...

Ja sam se rapisao tamo kod nikoloa, da te dodatnim argumentima i surovom faktografijom ubedim koliko mi je teško detinjstvo bilo (a do titove smrti čak ni došao nisam) jer si iznela proizvoljne i neosnovane sumnje u to, i baš sam lep i kvalitetan uradak napravio, ali dok sam ispravljao greške, i glancao rečenice, prokleti blog se zaključao i uradak ode u pm. Zato nemoj više da me provociraš sa time, ne mogu opet to da pišem!

solo solo 15:37 06.09.2020

Taso


Daj nešto o Rankoviću da presečemo smaranje pa onda ajnšpricni o Đinđiću i historijskoj pojavi žutih koji su dobili priliku da promene sve promašaje Brozove zajebancije. O njima se nešto malo polemiše. Ili grešim.

Ti si gazda ovde, ja samo sugerišem preusmerenje na interesantnije teme od jebenog faraona koji pojedine grize ko kiselina akumulator.
shmoo shmoo 16:52 06.09.2020

Re: Taso

solo

Daj nešto o Rankoviću da presečemo smaranje pa onda ajnšpricni o Đinđiću i historijskoj pojavi žutih koji su dobili priliku da promene sve promašaje Brozove zajebancije. O njima se nešto malo polemiše. Ili grešim.

Ti si gazda ovde, ja samo sugerišem preusmerenje na interesantnije teme od jebenog faraona koji pojedine grize ko kiselina akumulator.



Слажем се.

Но сад баш рекох Хучију и Николоу...

Све је то узрочно-последично повезано. Као две сисе у грудњаку. Па самим тим није уопште непримерено да се потегне било која од тих тема које си ти поменуо јер све имају ту узрок-последица везу са Брозом (ако ћемо право, и са оним пре Броза). И Лека и Ђинђић и Стамболић и Слоба и жути и црвени и штанглице краљице Марије и штанглице краљице Наталије...

Али морам и ово да кажем.

Јесам ја "домаћин", али овде има оних који о свим овим темама које си навео знају много више од мене.

Зато би било боље да ти који више знају од мене потегну та питања. Поље им је отворено и широко.

Наравно, ако има добровољаца да се сами јаве.

А ја да се тркам у тој категорији изван националне класе не могу. Слаба ми машина. Па ме онда дисквалификују чак и када прођем први кроз циљну линију на гурку.










7 automobila koje smo vozili u SFRJ




П.С. - Обрати пажњу како све ово што линкујем у вези са нашим некадашњим СВАКОДНЕВНИМ животом има број 7 као и у свакој доброј митолошкој причи или бајци.



hoochie coochie man hoochie coochie man 17:57 06.09.2020

Re: Taso

marco_de.manccini
Седам секретара

Čitam link pa vidim

Златко Шнајдер (1903—1931), политички радник

Јанко Мишић (1900–1929), политички радник

Мијо Орешки (1905–1929), зидарски радник

Павле Паја Маргановић (1900–1929), обућарски радник

Јосип Колумбо (1905–1930), машинбраварски радник

Перо Поповић Ага (1905–1930), обућарски радник

Јосип Дебељак (1902–1931), пекарски радник


Omladinska elita (svi zajedno su garant znali celu azbuku) a usput malo ubijali ministre.

Da im se divi čovek.
predatortz predatortz 18:00 06.09.2020

Re: Taso

Omladinska elita (svi zajedno su garant znali celu azbuku) a usput malo ubijali ministre.

Da im se divi čovek.


Sve Vacić do Vacića...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:07 06.09.2020

Re: Taso

Sve Vacić do Vacića

To.
Gledam ove i razmišljam šta bi mogao da im bude pandan, pade mi na pamet ravnogorska omladina, al odustadoh.
Njih vodio najmlađi doktor nauka u predratnoj Jugoslaviji pa nije red ih porediti.
mlatisa mlatisa 19:54 06.09.2020

Re: Taso


@hoochie coochie man
Omladinska elita (svi zajedno su garant znali celu azbuku) a usput malo ubijali ministre.


Занимљиве су овде две ствари. Тада су због идеала људи били спремни да гину. Сада?

Друга занимљива ствар је да је Златко Шнајдер био у ћорци на Ади Циганлији. Тако бар Википедија каже. Можда Тамоо има инсајдерске информације, ди је то било?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 06.09.2020

Re: Taso


Занимљиве су овде две ствари. Тада су због идеала људи били спремни да гину. Сада?

I sada su, i spremniji.
Opašu se eksplozivom i bum.
Zbog ideala.
To je taj rad.

cassiopeia cassiopeia 21:07 06.09.2020

Re: Taso

штанглице краљице Марије


Mnogo dobar kolač!
crossover crossover 22:49 06.09.2020

Re: Taso

marco_de.manccini
Седам секретара


Моја основна школа, због ових гвоздених главуџа на првој слици нисам примљен у савез социјалистичке омладине југославије. У часовима доколице и згубиданисања по блоку неко од клинаца провалио да те бисте могу да се ротирају око вертикалне осе, па онда свако од клинаца ко нема паметнија посла окрене свих седам самураја скоја да гледају у зид. То је из неког необјашњивог разлога опасно нервирало школске власти које су зато делегирале домара да чучи у жбуњу не би ли неког привео правди. Тако смо пали ја, Неша и Цане (да, тај) и постали смо нека врста претње по естаблишмент и радни народ.
shmoo shmoo 23:19 06.09.2020

Re: Taso

marco_de.manccini
Седам секретара



И седам офанзива.

Једино су зезнули ствар и забројали се са оних осам чланова Председништва СФРЈ после Титове смрти.








Јесам ли ти рекао да је на Математичкој гимназији у Бгд. годинама стајао графит "Мики Маус је педер"? (ЛИНК)



Мислим да јесам већ једаред... Излапео сам.

shmoo shmoo 23:30 06.09.2020

Re: Taso

mlatisa

Друга занимљива ствар је да је Златко Шнајдер био у ћорци на Ади Циганлији. Тако бар Википедија каже. Можда Тамоо има инсајдерске информације, ди је то било?



Ја?

Знам.

Када кренеш насипом према Ади и дођеш до степеница да пређеш ону једину асфалтну џаду па да кренеш стазом према ресторану "Језеро"...

Е одмах ту на почетку те стазе после пешачког прелаза на џади са десне стране био затвор.

Нисам обраћао нешто пажњу док се шетам по Ади (додуше, врло ретко се последњих пар деценија и шетам тамо јер је исувише велика гужва за мој укус, па сам се пребацио са шетњама у Кошутњак и у Топчидер; тек понеки пут одем до Режисера на кафу, али онда идем макишком страном језера), али требало би да тамо још увек стоји споменик на месту где је био затвор на Ади.





shmoo shmoo 23:58 06.09.2020

Re: Taso

cassiopeia
штанглице краљице Марије


Mnogo dobar kolač!


Одличан!

Ал' моја драга умало да буде утепана у школи због тога што се у породици једне колегинице тај рецепт генерацијама преносио као "штанглице краљице Наталије", а у породици моје жене се тај рецепт годинама преносио као "штанглице краљице Марије".

Па колегиница насрнула на моју жену у зборници школе када је ова моја однела колаче после славе и диктирала рецепте у зборници окупљенима и заинтересованима као што је Тешан Подруговић рецитовао наизуст народне епске песме Вуку Караџићу да би иох овај записао и оставио нама данас у аманет.

И та женина колегиница од тада не говори са мојом женом. Ни са мном. Љута је на нас већ 20 година. Неће ни да нам се јави када се сретнемо.

Шта да ти кажем...

Међусобна мржња између обреновићеваца и карађорђевићеваца у Србији је много дубља и много гора од међусобне мржње четника и партизана или звездаша и партизановаца и слично, да не набрајам сада...

Два назива за исти колач и исти рецепт! Па то само Србија имаде!

У томе је наше национално богатство!

shmoo shmoo 01:46 07.09.2020

Re: Taso

crossover

Тако смо пали ја, Неша и Цане (да, тај)



Ишао си са Цанетом у одељење у тој школи?

Онда смо генерација.

Био сам после у Земунској гимназији у истом одељењу с једним (проводили смо баш много времена заједно) који је био с тобом и Цанетом у основној школи.

Отуд знам да смо генерација.




EDIT: Цане је већ певао у Радничкој контроли када сам био у Земунској.

marco_de.manccini marco_de.manccini 03:02 07.09.2020

Re: Taso

Моја основна школа, због ових гвоздених главуџа на првој слици нисам примљен у савез социјалистичке омладине југославије.

ц-ц-ц, и ти био отпадник, ја у једном тренутку престао да плаћам, јури ме благајник, објашњава, прети, преклиње, на крају му рекох "ја сам члан контра-револуционарне омладине и тамо већ плаћам, не могу на оба места" и престаде да ме дира, ваљда је увидео да ми је аргумент логичан, а ја, јадан, не добих више маркицу.
freehand freehand 08:04 07.09.2020

Re: Taso


Међусобна мржња између обреновићеваца и карађорђевићеваца у Србији

I to u komunističkoj Srbiji gde ne sme da se pisne? U školskoj zbornici svađaju se obrenovićevci i karađorđevićevci oko štanglica kraljice Marije i Natalije?!
Voimja...
shmoo shmoo 16:49 07.09.2020

Re: Taso

freehand

Међусобна мржња између обреновићеваца и карађорђевићеваца у Србији

I to u komunističkoj Srbiji gde ne sme da se pisne? U školskoj zbornici svađaju se obrenovićevci i karađorđevićevci oko štanglica kraljice Marije i Natalije?!
Voimja...




Је л' видиш ти, молићу лепо, докле је то дошло у Србији?

Са све четницима који напросто обожавају Путина и Русију и партизанима који се куну у трули капиталистички Запад и Америку.

Овде, бре, још једино навијачи Звезде и Партизана нормални људи!


П.С. -

I to u komunističkoj Srbiji gde ne sme da se pisne?


Тај сукоб моје драге и колегинице која преферира лозу Обреновића се догодио 2001, 2002,...

Дакле, у Ђинђићевој демократској Србији.

А можда и за вакта Наташе Мићић... Не смем да тврдим, давно било. Можда и онај Нишлија Живковић већ преузео кормило...

Ко ће га знати.

Небитно.

Све је то комунистичка Србија.

Ево, до дана данашњег. Од 1945.

75 година, јбт!

Стићи ће Турке по дужини владања Србијом!

crossover crossover 22:24 07.09.2020

Re: Taso

shmoo

Ишао си са Цанетом у одељење у тој школи?

Онда смо генерација.

Био сам после у Земунској гимназији у истом одељењу с једним (проводили смо баш много времена заједно) који је био с тобом и Цанетом у основној школи.

Отуд знам да смо генерација.

EDIT: Цане је већ певао у Радничкој контроли када сам био у Земунској.


Јесам. Ишли смо и у први разред средње заједно, и седели смо заједно у клупи све док се једном на часу српског код Петра Пијановића нисмо потукли око Илијаде, онда нас је матори педофил раздвојио у различите клупе и тужио разредној, није то баш била права туча више невербална расправа. И даље смо другари.

У првом средње, Цане је био у групи Копилад (после Урбане гериле) која је кратко трајала, носио је чешаљ у зубима и хранио се на сламчицу јер су му поломили вилицу на концерту у Пинкију. Негде крајем те године је настала Радничка контрола.
crossover crossover 22:50 07.09.2020

Re: Taso

ц-ц-ц, и ти био отпадник


Да, нешто као апостата само за тинејџере. :)
freehand freehand 22:29 08.09.2020

Re: Taso

hoochie coochie man
marco_de.manccini
Седам секретара

Čitam link pa vidim

Златко Шнајдер (1903—1931), политички радник

Јанко Мишић (1900–1929), политички радник

Мијо Орешки (1905–1929), зидарски радник

Павле Паја Маргановић (1900–1929), обућарски радник

Јосип Колумбо (1905–1930), машинбраварски радник

Перо Поповић Ага (1905–1930), обућарски радник

Јосип Дебељак (1902–1931), пекарски радник


Omladinska elita (svi zajedno su garant znali celu azbuku) a usput malo ubijali ministre.

Da im se divi čovek.

Šta kaže Gugl na Radomir Rada Pašić?
gedza.73 gedza.73 19:01 06.09.2020

Za nekrofiličare

što vole da gledaju sa'rane i mere čija je duža čitulja za 'brata' u Politici

Potpredsednik SAD Volter Mondejl, koji je prisustvovao Titovom pogrebu, pre dve godine je prvi put objasnio novinarima da je ta sahrana, kao i ceo tadašnji svetski sistem, bila obeležena blokovskom konfrontacijom dve supersile, a Jugoslavija je bila „međuzona“ između ova dva sveta, tako da do neverovatno brojnog prisustva stranih državnika u Beogradu nije došlo bez uloge i podsticaja Amerike.

-Naši zapadni saveznici slediće naš primer: mi treba da obezbedimo što je više moguće zapadnih šefova država da prisustvuju sahrani – stoji u dokumentu Saveta za nacionalnu bezbednost u kojem se razmatra ponašanje Amerike na Titovoj sahrani.
izvor: Danas

za Danas se već konstatovalo da je kredibilna novina. Ali da ipak ne ostane samo jedna strana još podataka za istoričare na blogu koji misle da je Džimi Karter tugu za Titom ublažio dobrovoljnim izgnanstvom na Kubu gde se zamonašio u komunističkom manastiru i palio svaki dan voštanicu Drugu Titi da mu bude osvetljeno u partizanskom raju dok mu SUBNOR-ovci titraju jaja.
Godine 1976. Džimi Karter, demokratski predsednički kandidat, je odabrao Mondejla za svog potpredsedničkog kandidata na predstojećim izborima.

The debate on 22 October in Williamsburg, Virginia, contained only a very
brief exchange on Yugoslavia, including specifically the question of the
appropriate US response to a possible post-Tito Soviet invasion of that
country.

(1976.)
The chief exception that he made was to travel to Yugoslav president Tito's funeral in 1980, because high-level diplomatic contact was required.


Za pismene se kaže da SFRJ umesto dotadašnje tampon zone može da pređe na jednu ili drugu stranu. Amerikanci su se sa zapadnim saveznicima pojavili, preneli poruku 'tu smo kad krene otvaranje testamenta, aj sad na parove razbrojs ko je za koga', bolelo ih dupe za Tita.
(Inače Titova sahrana je kopija sahrane kralja Aleksandra herman Gering je doneo venac na sahranu na kome je pisalo
Našem velikom neprijatelju – Nemački Rajh.)

'Socijalistićka' strana na titinoj sarani u fazonu 'ja imam uverenje, na poštedi sam, ne radim fizičko'

Leonid Brežnjev, predsednik Prezidijuma Vrhovnog sovjeta SSSR, na Titovu sahranu došao sa lekarskim uverenjem da sme na nogama da bude najviše 45 minuta

Srbi su u tadašnjoj igri 'pogađalica' izvukli sovjetski tuki iz džaka.



nask nask 19:50 06.09.2020

Re: Za nekrofiličare

„međuzona“

Pa posle ispalo da smo međunožje. Jbg, pogrešno skrenuli kod Albukerkija.
gedza.73 gedza.73 20:01 06.09.2020

Re: Za nekrofiličare

Pa posle ispalo da smo međunožje

Gore je što mislimo da ako se dovoljno dugo i dovoljno istrajno udaramo u međunožje kako će u jednom trenutku početi da nam bude lepo.
predatortz predatortz 19:14 06.09.2020

Umro je general Ojdanić!

Čovek kojem smo dugovali veliku zahvalnost, a nikad je od nas nije dobio.

Slava ti i hvala, gospodine generale!
gedza.73 gedza.73 19:20 06.09.2020

Taso

ovo sa Bajdenom povodom Titove sahrane postavio Zoran Čičak na tviter?
Opozicionar koji je nekada bio potpredsednik Saveza komunista-Pokret za Jugoslaviju u Srbiji pa član direkcije JUL-a, saradnik Mire marković, Vulinov partijski pajtos i tajkun?
ovaj Drug?



shmoo shmoo 23:37 06.09.2020

Re: Taso

gedza.73
ovo sa Bajdenom povodom Titove sahrane postavio Zoran Čičak na tviter?
Opozicionar koji je nekada bio potpredsednik Saveza komunista-Pokret za Jugoslaviju u Srbiji pa član direkcije JUL-a, saradnik Mire marković, Vulinov partijski pajtos i tajkun?
ovaj Drug?



Немам појма.

Мислим да сам то са Бајденовим писмом Титу поводом Кардељеве смрти први пут видео недавно када је неко окачио на Блогу ту сличицу. Или ми је можда Кум шибнуо то вибер поруком. Не сећам се.

Па сам позајмио за уводну сличицу овом тексту. Бајденово писмо Титу из 1979.

Jukie Jukie 19:50 06.09.2020

Predškolac

Kao tadašnji homskulovani predškolac nemam nikakvo sećanje na tu nedelju popodne
Verovatno sam samo nastavio da se igram u svom ćošku kao i do tada.
Bio sam naravno svestan da Tito postoji jer smo jednom išli do ćoškića pored parka da ga vidim sa tatinih ramena, ali je bio u zatvorenoj limuzini pa je to bio antiklimaks. Nismo ga videli kako sedi i odmahuje.
U medijima koje sam pratio (Mikijev zabavnik i Tom i Jerry) nisu baš imali običaj da redovno pominju Tita, a i tada je već dugo bio u bolnici.
Ono čega se najbolje sećam je da su novine posle toga bile crne, bez crvenih delova, i da nisu stavljali stripove o Švrći koje sam hteo da čitam.



j_grandson j_grandson 19:59 06.09.2020

Re: Predškolac

Jukie
Kao tadašnji homskulovani predškolac nemam nikakvo sećanje na tu nedelju popodne
Verovatno sam samo nastavio da se igram u svom ćošku kao i do tada.
Bio sam naravno svestan da Tito postoji jer smo jednom išli do ćoškića pored parka da ga vidim sa tatinih ramena, ali je bio u zatvorenoj limuzini pa je to bio antiklimaks. Nismo ga videli kako sedi i odmahuje.
U medijima koje sam pratio (Mikijev zabavnik i Tom i Jerry) nisu baš imali običaj da redovno pominju Tita, a i tada je već dugo bio u bolnici.
Ono čega se najbolje sećam je da su novine posle toga bile crne, bez crvenih delova, i da nisu stavljali stripove o Švrći koje sam hteo da čitam.




Ma.
Bolje da se i ne sećaš!
Sprdačina najobičnija!

alselone alselone 20:03 06.09.2020

Re: Predškolac

Mikijev zabavnik

Ja sam sakupljao sve, Mikijev zabavnik koji je izlazio jednom nedeljno (koliko se sećam kasnije je bio sredom umesto ponedeljkom), Mikijev almanah koji je izlazio jednom mesečno i Mikijev godišnjak, jednom godišnje jelte. Mislim da je jedino Godišnjak imao najbolji strip a i crtani svih vremena (za ta godišta publike) - Duck tales.
predatortz predatortz 20:22 06.09.2020

Nego....

Gledam ovaj tužni skup pristalica Sekule Drljevića, koji čak i svoju državu tuđim imenom zovu. Brane se, vele, od nekakvih četnika.
I u Sarajevu se, kažu, brane od četnika. I u Zagrebu četnika vide na svskom ćošku.

A četnika niđe!
Pa se nešto mislim, đede jesi bio jebač! Mrtav si 75 godina, a još te se plaše!
A mi...
Nije se rat još ni završio, a počeli su da pišaju po nama, da nas zapišava kuso, kljakavo, glupo, ženetine, paščad...
Nisam ti ni do koljena, đede!
gedza.73 gedza.73 20:25 06.09.2020

Re: Nego....

I u Sarajevu se, kažu, brane od četnika. I u Zagrebu četnika vide na svskom ćošku.

Izostavio si blog. Na blogu su čak i Miloševića stavili u folder 'srpski ćetnici'
vcucko vcucko 21:22 06.09.2020

Re: Nego....

predatortz
Gledam ovaj tužni skup pristalica Sekule Drljevića, koji čak i svoju državu tuđim imenom zovu. Brane se, vele, od nekakvih četnika.
I u Sarajevu se, kažu, brane od četnika. I u Zagrebu četnika vide na svskom ćošku.

A četnika niđe!
Pa se nešto mislim, đede jesi bio jebač! Mrtav si 75 godina, a još te se plaše!
A mi...
Nije se rat još ni završio, a počeli su da pišaju po nama, da nas zapišava kuso, kljakavo, glupo, ženetine, paščad...
Nisam ti ni do koljena, đede!

Nema to veze sa ideologijom, četnicima i partizanima.
Na Cetinju se ispred manastira ori Tompson i Čavoglave.
Ne verujem da bi ovakvi pravili pitanje oko č/p priče.
nask nask 22:11 06.09.2020

Re: Nego....

Nisam ti ni do koljena, đede!

Možda meriš sa pogrešne strane.

Zajebavam naravno, naleteo si.

Ma te njihove halucinacije su do kurca, nisu čak ni smešne. Neka ih, neka se malo zlovolje.
shmoo shmoo 00:06 07.09.2020

Re: Nego....

predatortz

Gledam ovaj tužni skup pristalica Sekule Drljevića



Кажу да их је током Другог светског рата било свеукупно 26 у Црну Гору.

Нешто су се изгледа умножили током владавине вољеног нам Маршала и његових наследника у последњих 75 година?








П.С. - А зна ли се нешто о везама Дражиног штаба са НКВД?

Знам да је Драгиша Васић био официр у балканским ратовима и Првом светском рату, да је после Првог светског рата био Два месеца у југословенском Сибиру, писао Деветсто трећу, 1922. писао Црвене магле, па Утиске из Русије, да би на крају скончао као припадник ужег штаба Чичине ЈВуО.

И знам да је само један Мустафа Голубић (there can be only one) пошто су после епизоде са Аписом у Солуну били у Русији елиминисани из игре и Милан Горкић и Петко Милетић.

(Елиминисан и Мустафа у полуфиналу, кажу "неко" га потказао Гестапоу у Београду '41, па нам на крају као једини преостао са свим својим копиничима, хебрангима, жујовићима, ранковићима, мимарама само овај младац што је растао поред Сутле и што му је на фараонску сахрану дошла Картерова мама. "Сан сваког прасета је да умре као свиња," како то лепо рече Душко Радовић.)

Али исто тако знам и стару истину да прва љубав заборава нема.

Можда баш из тог разлога толики број данашњих четника напросто обожава Русију што је прилично нелогично. Али то је изгледа нелогично само на први поглед?


Писмо Чичиног ЦНК Панславенском комитету у Москви априла 1943:


»Naš je narod u zadnje vreme imao prilike da sluša emisije
radio Londona, koji ponavlja pozive Panslavenskog komiteta u Moskvi svim malim slovenskim narodima, podstičući ih da sakupe svoje snage u teškoj borbi, koju ujedinjene nacije vode protiv Hitlerove tiranije. U tim pozivima Panslavenski komitet u Moskvi, izražavajući svoje priznanje doprinosima onih koji sudeluju u zajedničkoj borbi, takode osuđuje izvesne reakcionarne elemente, koji
ometaju borbu.
Stav koji je Moskva smatrala prikladnim da zauzme do sada,
kao i ta deklaracija, ne ostavljaju nas ni u kakvoj sumnji na koga
se ta osuda odnosi. Uvereni da ta osuda, koja je zasnovana na lažima, može poticati samo iz krajnjeg nepoznavanja ovdašnjih uslova, mi najiskrenije žalimo one nesporazume pod kojima Panslavenski komitet radi.





ЛИНКЛИНКЛИНК



Pisac ove knjige »Dragiša Vasić — od građanskog buntovnika do kontrar evolutionär a«, koji je pre drugog svetskog rata
bio aktivni oficir vojske Kraljevine Jugoslavije, proveo je više od
godinu dana — od proleća 1943. do jeseni 1944. —u Vrhovnoj
komandi pokreta Draže Mihailovića, gde je najpre bio komandant
veze za Srbiju, a zatim pomoćnik komandanta veze Vrhovne
komande. Te funkcije su mu omogućile da ima neposredan uvid
u sve najvažnije vojne i političke dogadaje koji su se u to vreme
odigravali u tom pokretu kao i lične kontakte i razgovore sa istaknutim vojnim i političkim funkcionerima pokreta Draže Mihailovića, od kojih je veći broj poznavao još iz predratnog perioda.
Otuda u ovoj knjizi, uz opise događaja rađenih pomoću arhivske
građe, postoje i autorove memoarske zabeleške o razgovorima sa
Dragišom Vasićem i Dražom Mihailovićem, koji posebno oživljavaju atmosferu pojedinih događaja i ličnosti koje su u njima
učestvovale.
Od jeseni 1944. autor ove knjige nalazio se na dužnosti u
OZN-i, a zatim u UDB-i za Jugoslaviju.



magnus magnus 01:23 08.09.2020

Re: Nego....

čavoglave inače počinju sa "za dom spremni" a ovi jelte su kao "unici narodnih heroja" eno i krkar se javlja u rtl
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:02 06.09.2020

vreme

Nemam čime originalnim da doprinesem temi, moje sećanje na taj tužni događaj je slično kao i kod većine prisutnih: izašao sam tog dana srećan na ulicu, sa futbalom pod miškom da zovem druga Švabu i Peđu da raspalimo uobičajenu tekmu na male goliće protiv mog ćaleta i još par klinaca koji su uvek igrali sa njim, a tamo - nikog. Koji q... je sad ovo?! Onda mi je majka objasnila da je rikno Tito i da budem miran. Posle su nas vodili na grob, da li te, ili sledeće godine, ne sećam se, do groba došli nismo jer je isteklo vreme predviđeno za ekskurziju, tako da sam kuću cveća prvi i verovatno poslednji put posetio tek pre par godina.

Nego danas me mnogo više brine i sekira ovo:

link

Nezapamćena klimatska anomalija u ovim krajevima u podnožju Stenovitih planina, eno, žena ubrzano pravi staklenik da sačuvamo paprike i paradajze koji su lepo krenuli ove godine. A za to vreme - heat wave u Kaliforniji, brinem se za druga benea pošto već pričaju o restrikcijama snabdevanja struje po grupama.

nask nask 22:01 06.09.2020

Re: vreme

Nezapamćena klimatska anomalija u ovim krajevima u podnožju Stenovitih planina

E da se mi nismo odrekli kralja pod komunističkom čizmom i da se ta čizma nije reinkarnirala u vidu onog mrkog marksiste, osam duuugih godina, ta bi klima bila ko u dobra stara vremena kada se znao red i žene bile domaćice. Ako pobedi Bajden i ona njegova mala komunistkinja biće vam svaki dan po 100 gradi ali ne onih Farenhajtovih. Ali ajde što će vama biti 100 gradi nego ovaj naš najveći sin našeg naroda potpisao da Tramposrbin to može da nam izvozi i to u tečnom stanju. E sad ako je to u gasovitom obliku 100 gradi mogu samo da zamislim koliko je to tek gradi kada je tečno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:09 06.09.2020

Re: vreme

nask
Nezapamćena klimatska anomalija u ovim krajevima u podnožju Stenovitih planina

E da se mi nismo odrekli kralja pod komunističkom čizmom i da se ta čizma nije reinkarnirala u vidu onog mrkog marksiste, osam duuugih godina, ta bi klima bila ko u dobra stara vremena kada se znao red i žene bile domaćice. Ako pobedi Bajden i ona njegova mala komunistkinja biće vam svaki dan po 100 gradi ali ne onih Farenhajtovih. Ali ajde što će vama biti 100 gradi nego ovaj naš najveći sin našeg naroda potpisao da Tramposrbin to može da nam izvozi i to u tečnom stanju. E sad ako je to u gasovitom obliku 100 gradi mogu samo da zamislim koliko je to tek gradi kada je tečno.


Jel to pričaš o nekoj rakiji, jel i to bilo deo Sporazuma?

Nisam pratio potpisivanje, sramota me da priznam da nisam u toku sa tim, uglavnom zato što ignorišem ovu našu budaletinu od predsednika i brojim dane kad će da ode. Tako da ne mogu da ponudim solidan odgovor na ovu tvoju provokaciju!
nask nask 22:17 06.09.2020

Re: vreme

Jel to pričaš o nekoj rakiji,

Manastirskoj. Koju je maznuo jedan drugi Srki.
i brojim dane kad će da ode.

Mislim da ćeš brojati 1597 dana.
Ma nešto sam vajolentno hepi, ne uzimaj moje zajabevanje za zlo.

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:25 07.09.2020

Re: vreme

nask
Jel to pričaš o nekoj rakiji,

Manastirskoj. Koju je maznuo jedan drugi Srki.
i brojim dane kad će da ode.

Mislim da ćeš brojati 1597 dana.
Ma nešto sam vajolentno hepi, ne uzimaj moje zajabevanje za zlo.



Ma, ne brigaj, svako zajebavanje je ok. Samo ja ne bih voleo da moram da se zajebavam sa trampom i ovim moronima oko njega još 4 godine...
j_grandson j_grandson 11:15 07.09.2020

Re: vreme

srdjan.pajic
nask
Nezapamćena klimatska anomalija u ovim krajevima u podnožju Stenovitih planina

E da se mi nismo odrekli kralja pod komunističkom čizmom i da se ta čizma nije reinkarnirala u vidu onog mrkog marksiste, osam duuugih godina, ta bi klima bila ko u dobra stara vremena kada se znao red i žene bile domaćice. Ako pobedi Bajden i ona njegova mala komunistkinja biće vam svaki dan po 100 gradi ali ne onih Farenhajtovih. Ali ajde što će vama biti 100 gradi nego ovaj naš najveći sin našeg naroda potpisao da Tramposrbin to može da nam izvozi i to u tečnom stanju. E sad ako je to u gasovitom obliku 100 gradi mogu samo da zamislim koliko je to tek gradi kada je tečno.


Jel to pričaš o nekoj rakiji, jel i to bilo deo Sporazuma?

Nisam pratio potpisivanje, sramota me da priznam da nisam u toku sa tim, uglavnom zato što ignorišem ovu našu budaletinu od predsednika i brojim dane kad će da ode. Tako da ne mogu da ponudim solidan odgovor na ovu tvoju provokaciju!

Koju budaletinu od predsednika - ili obojicu?
cassiopeia cassiopeia 21:03 06.09.2020

...

Te godine, 1980., zlotvor mi upropastio rekreativnu nastavu. Bili na Tari i čim se pročulo da je umro, poteraju nas u sobe, mir, tišina, mi žvaćemo neke bombone, šuškamo papirićima, kad krenu u vrisak neke devojčice, videle vojnike sa sve puškama - drže stražu kod odmarališta.
Valjda, da nas neko ne napadne.
Vrate nas za Beograd uz vojnu pratnju.

Posle smo morali da sadimo neke ruže, 88 komada u dvorištu škole.

Ludilo mozga!
freehand freehand 22:00 06.09.2020

Da se zaključuje rasprava

BikiSrki sve rekla.

Biljana Srbljanović – Vašingtonski dogovor

Reakcije najvidljivijeg dela javnosti na vašingtonski dogovor su ili ćutanje (znaju da je dobar, ali ne žele ili ne smeju da kažu) ili zbunjenost, pred mnoštvom neobičinh tačaka koje naizgled nemaju veze sa nama. Poštenja radi, treba reći da je dogovor istorijski. I da je korak ka punoj normalizaciji odnosa sa Kosovom i potpunog i konačnog mira u regionu.



Taman pomisliš da su Marko Đurić i Nebojša Krstić najveće gnjide, kad ono...

-R&c[0]=AT3XJHfyu2iwJjvY6coIHE-IohY90RuHhr_VHQ0wu-LG_LZZ0UGUQZgCMqrcAapdoqTm7w0Ld2Ug-Hf3GPFkd9YpxVsGSCtnFm5aNVWlb2q8MoL9a51VR3L5UhfN9O14TZI2rD_v8vLb0NI]LINK


nask nask 22:07 06.09.2020

Re: Da se zaključuje rasprava

najveće gnjide

Nemoj da si tako strog, verovatno ima i neko drugo logično objašenjenje za njeno stanje. Mislim, žena prebolela koronu, a o koroni još uvek ništa ne znamo. Ja lično mislim da je koronu napravio Tito za onim strugom na Brijunima, mešajući Lizikine gene sa Kirkovim.
g.radicevic g.radicevic 22:14 06.09.2020

Re: Da se zaključuje rasprava

Nemoj da si tako strog, verovatno ima i neko drugo logično objašenjenje za njeno stanje.


ima
dogovorila se za cifru
predatortz predatortz 22:14 06.09.2020

Re: Da se zaključuje rasprava

Ja lično mislim da je koronu napravio Tito za onim strugom na Brijunima, mešajući Lizikine gene sa


Ja mislim da se ta korona ne bi ni pojavila da je Tito živ. Ne bi smela!
Što se,drugovi i drugarice, nije pojavljivala u ona vremena? Što baš sad, kad njega nema?
Eeee, kako bi to on rešio!
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:13 06.09.2020

ako smo ožalili Tita

Jel sme sad jedan mali trol?

Ako sme, imam pitanje: jel se razume neko u kućne prečišćavače za vaduh? Malo sam guglao i gledao review-a na youtubeu, ali mi ništa nije jasno. Ako neko ima direktno iskustvo sa time, makar i samo ako se zajebao, i voljan je da ga izloži ovde, bio bih mu dosta zahvalan.

g.radicevic g.radicevic 22:16 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

jel se razume neko u kućne prečišćavače za vaduh?


el misliš na jonizatore
il' baš, baš prečistače (filtriranje itajrad)
maksa83 maksa83 22:23 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Ako neko ima direktno iskustvo sa time, makar i samo ako se zajebao, i voljan je da ga izloži ovde, bio bih mu dosta zahvalan.

Ja i manje više svi koje znam smo pokupovali one Xiaomije jesenas-zimus, i to radi. Pametniji među nama (ja nisam u toj grupi, avaj) su ih kupili godinu dana ranije. E sad je l ti to možeš da kupiš tamo to je drugi par šoljica za rakiju...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:27 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

g.radicevic
jel se razume neko u kućne prečišćavače za vaduh?


el misliš na jonizatore
il' baš, baš prečistače (filtriranje itajrad)


Pa i jedno i drugo, to su dva vida prečišćavana vazduha od kojekakvih sranja (ima i nešto sa nekom plazmom, što se uradi direktno u vazduvohod furune za grejanje-hlađenje, ali to isto valjda spada u te jonizatore).

Da budem konkretan, imamo problema sa dimom, zbog nekih požara koji ovde besne, a uz to mi je starija klinka fasovala neku alergiju poslednjih godinu dve (kija, oči je peku, puknemo je zyrtekom i to prođe), nismo je vodili na testiranje jer je korona udarila, pa ne znamo tačno šta je uzročnik ali znamo da je iz vazduha i da je alergija. Dim držimo uglavnom napolju, ali pošto se stalno ulazi izlazi, a nekad i prozor moramo da otvorimo, onda pretpostavljam da ima tih čestica i u kući više nego obično.

Imam na kućnoj peći elektrostatički filter, pa sam sad upalio njen ventilator i taj filter, da circkuliše vazduh u kući kao u vreme grejne sezone, ali mi se čini da to nije baš preterano efektno, mada je taj filter dizajniran za to. Mislio sam čak i da ubacim dodatni HEPA filter iza tog elektrostatičkog, budževina dakle, da poboljšam filtraciju, bar sad dok ne radi furuna, a kad bude trebalo grejanje onda to da sklonim. Pitam se da li je to glupo, to jest da li neko zna bolji metod?
freehand freehand 22:28 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

maksa83
Ako neko ima direktno iskustvo sa time, makar i samo ako se zajebao, i voljan je da ga izloži ovde, bio bih mu dosta zahvalan.

Ja i manje više svi koje znam smo pokupovali one Xiaomije jesenas-zimus, i to radi. Pametniji među nama (ja nisam u toj grupi, avaj) su ih kupili godinu dana ranije. E sad je l ti to možeš da kupiš tamo to je drugi par šoljica za rakiju...

Opet vi sa tim vašim kineskim pederskim prečišćivaćićićićićima koje pošten potkivač ne može ni macolom da dekne kako treba?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:32 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

freehand
maksa83
Ako neko ima direktno iskustvo sa time, makar i samo ako se zajebao, i voljan je da ga izloži ovde, bio bih mu dosta zahvalan.

Ja i manje više svi koje znam smo pokupovali one Xiaomije jesenas-zimus, i to radi. Pametniji među nama (ja nisam u toj grupi, avaj) su ih kupili godinu dana ranije. E sad je l ti to možeš da kupiš tamo to je drugi par šoljica za rakiju...

Opet vi sa tim vašim kineskim pederskim prečišćivaćićićićićima koje pošten potkivač ne može ni macolom da dekne kako treba?!


E, nemoj samo macole i wiltonke da mi pominješ, sanjam ova dva domaćina koja, kad se inzerviraju što Nemci i njihov četnici nisu pobedili Tita u ratu, ili ih neko prejebe na blogu, pa od besa i nemoći uzmu da macolom disciplinuju siroti šraubstrok (hvala drugu pecarošu)...
maksa83 maksa83 22:35 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

. Dim držimo uglavnom napolju, ali pošto se stalno ulazi izlazi, a nekad i prozor moramo da otvorimo, onda pretpostavljam da ima tih čestica i u kući više nego obično.

Ono što mogu da ti kažem je da ta stvar dim detektuje, i fata mu te čestice prilično efektno. E sad koliko će to da reši tvoj slučaj ne znam, ali znam da radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:35 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

maksa83
Ako neko ima direktno iskustvo sa time, makar i samo ako se zajebao, i voljan je da ga izloži ovde, bio bih mu dosta zahvalan.

Ja i manje više svi koje znam smo pokupovali one Xiaomije jesenas-zimus, i to radi. Pametniji među nama (ja nisam u toj grupi, avaj) su ih kupili godinu dana ranije. E sad je l ti to možeš da kupiš tamo to je drugi par šoljica za rakiju...



Ma imamo i mi tih Denxiaoping kineza koliko oćeš, ali nemam pojma šta tu stvarno valja, a šta je šećerna vodica. Nema baš neka studija koja se time bavila da kaže, uzmi, Srki, ovo, nemoj ono, nego svaki ciga na youtubeu svoga konja hvali. Ali verujem da taj tvoj xiaomi radi, ako ti tako tvrdiš, saću da vidim da li ima nešto ekvivalentno.
maksa83 maksa83 22:36 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

E, nemoj samo macole i wiltonke da mi pominješ, sanjam ova dva domaćina koja, kad se inzerviraju što Nemci i njihov četnici nisu pobedili Tita u ratu, ili ih neko prejebe na blogu, pa od besa i nemoći uzmu da macolom disciplinuju siroti šraubstrok (hvala drugu pecarošu)...

Zastrašujuće je kakva mi govna imamo u vazduhu je sve što mogu da kažem, a ja sam još u čistijem delu grada.
maksa83 maksa83 22:39 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Ali verujem da taj tvoj xiaomi radi, ako ti tako tvrdiš, saću da vidim da li ima nešto ekvivalentno.

Meni ne moraš da veruješ, ali imam iza sebe elitni krem d la krem beogradske gikovštine i nerdovštine koji im je dao sil of apruval.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:39 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

maksa83
. Dim držimo uglavnom napolju, ali pošto se stalno ulazi izlazi, a nekad i prozor moramo da otvorimo, onda pretpostavljam da ima tih čestica i u kući više nego obično.

Ono što mogu da ti kažem je da ta stvar dim detektuje, i fata mu te čestice prilično efektno. E sad koliko će to da reši tvoj slučaj ne znam, ali znam da radi.


Svi modeli koji sam gledao imaju taj detektor, ima i ovih sa blututom koji onda feeduju informacije u app za telefon, i hvale se kako su do jaja očistili sav vazduh oko tebe.

Meni se čini da sve više tih kućnih sprava prave neki IT-jevci koji nemaju veze sa životom sem što znaju to malo C# i Jave. Moguće da grešim i živim u svetu predrasuda... nemoj odma da se uvrediš!
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:41 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

maksa83
Ali verujem da taj tvoj xiaomi radi, ako ti tako tvrdiš, saću da vidim da li ima nešto ekvivalentno.

Meni ne moraš da veruješ, ali imam iza sebe elitni krem d la krem beogradske gikovštine i nerdovštine koji im je dao sil of apruval.


Druže, ja tebi verujem mnogo više nego što bi to bilo pametno.
freehand freehand 22:43 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

srdjan.pajic
maksa83
Ali verujem da taj tvoj xiaomi radi, ako ti tako tvrdiš, saću da vidim da li ima nešto ekvivalentno.

Meni ne moraš da veruješ, ali imam iza sebe elitni krem d la krem beogradske gikovštine i nerdovštine koji im je dao sil of apruval.


Druže, ja tebi verujem mnogo više nego što bi to bilo pametno.

A jes čito tvoju Bikicu kako cvrkuće iz bulje Vučićeve Krletovim glasom?
maksa83 maksa83 22:45 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Svi modeli koji sam gledao imaju taj detektor, ima i ovih sa blututom koji onda feeduju informacije u app za telefon, i hvale se kako su do jaja očistili sav vazduh oko tebe.

Uzni jednu tu spravu, stavi je u kuću i pusti da odzuji svoje. Onda kupi jedan džokavac tu kod tebe zato što je legalno (for sajens!), duni mu dim i posmatraj kako je poludeo. Isti efekat dobiješ i sa vodenom parom, ili nekim fššššš dezodoransom. Da li to od kuće pravi Atlantidu, ne znam, ali fakat reaguje na stvari u vazduhu koje nisu normalne stvari u vazduhu, zavrti te svoje ventilatore i posle nekog vremena se smiri kao sad je ok.
nask nask 22:45 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Da budem konkretan,...

Ovo zvuči ozbiljno, pogotovo zbog deteta. Nemam pojma o kućnim filterima i instalacijama ali u školi gde radim imamo novi sistem koji radi posao dok naravno ne puknu pumpe za vazduh ili kompjuter (ili senzori) zajebe pa je protok vazduha nedovoljan. Sistem ubacuje svež vazduh, stari je cirkulisao i filtrirao i to je radilo za k. Kao nekakav fizičar bih ti samo preporučio da prvo sve to lepo izmeriš, pa se tek onda daš u trošak. Za prvu silu ubaci biljke tj cveće u kuću. Potraži na netu koje su biljke najpogodnije za vatanje čvrstih čestica.
gedza.73 gedza.73 22:50 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

E, nemoj samo macole i wiltonke da mi pominješ, sanjam ova dva domaćina koja, kad se inzerviraju što Nemci i njihov četnici nisu pobedili Tita u ratu, ili ih neko prejebe na blogu

Samo dva? Ja ove što znam ne koriste macole (rade čak i za pariske opštine) nego imaju pravi alat.
(ovaj jedan je miran čovek, dobar majstor al' kad mu se pomenu komunisti povileni... ja sam bio iznenađen ispišavanjem i pominjanjem majki u svakojakim kontekstima)
A kažem odličan majstor.

Volim da imam tehnička uputstva od mašina pa evo... moj je srednji (nenamerno ovako napisano). 60 kg udarac do 250 udaraca u minuti.



Sva sreća pa se onaj upokojio što je zabranio pošten rad i 'kapitalističke odnose' pa mi koji nismo imali sreće da su im roditelji bili botovi i dobijali svašta nešto od te države možemo da radimo pošten posao. Jedino što moramo da nabavljamo iz nekih drugih zemalja pošto kod nas je bila diktatura po ustavu (nisam ja kriv, ne pucajte u glasnika) i zabranjeno, opet po ustavu, ti mrski kapitalistički odnosi.

edit
'To' radi ovo

i šumadinci kovači imaju u svojim radionicama.


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:51 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

maksa83
Svi modeli koji sam gledao imaju taj detektor, ima i ovih sa blututom koji onda feeduju informacije u app za telefon, i hvale se kako su do jaja očistili sav vazduh oko tebe.

Uzni jednu tu spravu, stavi je u kuću i pusti da odzuji svoje. Onda kupi jedan džokavac tu kod tebe zato što je legalno (for sajens!), duni mu dim i posmatraj kako je poludeo. Isti efekat dobiješ i sa vodenom parom, ili nekim fššššš dezodoransom. Da li to od kuće pravi Atlantidu, ne znam, ali fakat reaguje na stvari u vazduhu koje nisu normalne stvari u vazduhu, zavrti te svoje ventilatore i posle nekog vremena se smiri kao sad je ok.


Mene buni što iole pristojan particle counter košta nekoliko puta više od celog ovog xiaoping filtra...
g.radicevic g.radicevic 22:56 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Mislio sam čak i da ubacim dodatni HEPA filter iza tog elektrostatičkog, budževina dakle, da poboljšam filtraciju,


pravi HEPA filter bi trebalo da pohvata čestice dima, polena, kućnu prašinu,... zapravo sve što nije manje od 0,3 mikrona.
druga varijanta je prečišćivač vazduha, u koji treba da investiraš oko 200 $, da bi popravio kvalitet vazduha na otprilike 100-nak kvadrata prostora.

P.S. Ima i treći način, za njega ti otprilike treba kredit kao za celu kuću, a to je tzv ''čista soba'' ako 'oćeš da pretvoriš kuću u spec. laboratoriju
maksa83 maksa83 22:57 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Mene buni što iole pristojan particle counter košta nekoliko puta više od celog ovog xiaoping filtra...


Pa ti kupi taj particle counter, ovo ne lovi Pi-mezone i higsove bozone, nego ima unutra neku "lepezu" za koju će da se zalepe sve čestica do te-i-te veličine (ima raznih filtera koje možeš da turaš) iz vazduha koji kroz njega prođe, a on vuče vazduh onim velikim ventilatorom odozgo. Ovi moji imaju te eksterne sprave za merenje tih čestica kojima su kontrolisali Žaomija, i kažu da radi, i meni je to dovoljno.
alselone alselone 23:08 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

druga varijanta je prečišćivač vazduha, u koji treba da investiraš oko 200 $, da bi popravio kvalitet vazduha na otprilike 100-nak kvadrata prostora.


Ima li ovo neke kvalitetne posledice po zdravlje ili je samo za one sa oštećenim ili osetljivim plućima?
g.radicevic g.radicevic 23:27 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

više ovo drugo, po meni
slično kao i sa filtrima za vodu (česmovaču)
solo solo 23:47 06.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Sva sreća pa se onaj upokojio što je zabranio pošten rad i 'kapitalističke odnose' pa mi koji nismo imali sreće da su im roditelji bili botovi i dobijali svašta nešto od te države možemo da radimo pošten posao.


Botovima su zvali simpatizere partizana tada. Interesantno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:02 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

pravi HEPA filter bi trebalo da pohvata čestice dima, polena, kućnu prašinu,... zapravo sve što nije manje od 0,3 mikrona.
druga varijanta je prečišćivač vazduha, u koji treba da investiraš oko 200 $, da bi popravio kvalitet vazduha na otprilike 100-nak kvadrata prostora.


SaCam očistio elektrostatički filter na furuni i usput pogledao specs, po njima taj filter je keva za bilo koji HEPA filter jer hvata i prži čestice do 100 nm. Ispada da bolje od toga ne može.

Ako je to tako, jel može onda neko da mi preporuči spravu za merenje broja čestica u vazduhu, ali nešto pouzdanije ako je moguće, a da nije narda od 5 soma dolara (za njih znam da su pouzdani, i sve im košta u kvantima od 5k$, imam njihov profi EM field meter za HF, bio je, gle, 5 soma doloresa...). Makso, šta koriste ti tvoji gikodrugari?

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:12 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

pravi HEPA filter bi trebalo da pohvata čestice dima, polena, kućnu prašinu,... zapravo sve što nije manje od 0,3 mikrona.
druga varijanta je prečišćivač vazduha, u koji treba da investiraš oko 200 $, da bi popravio kvalitet vazduha na otprilike 100-nak kvadrata prostora.


Bilo koji ozbiljnije izgledajući prečistavač za vazduh koji sam do sada video a koji pokriva, navodno, 1000-1500 sqft je tu oko 600-700$. Dao bih ja toliko samo da znam da to zaista radi.

Meni su ti mali prečistači, kao ovaj maksin xiaodengdong sumnjivi, jer mi se čini da nema šanse to da zahvati neku pristojniju zapreminu ako su mu ulazni i izlazni portovi tako blizu, ne vidim šta sprečava da vazduh prosto circuliše oko te sprave. Dakle, možda čisti vazduh tu na tom stolu gde si ga stavio i nigde više, sem ako ne vuče neka promaja i malo meša vazduh. Naravno, sasvim je moguće da ovo lupam, i da su maksini drugari obavili ozbiljna merenja na nivou reputabilnog Consumer Reporta...

edit: priznajem da dok pišem ove komentare živim u strepnji da će zilikakača da iskoči iza nekog silosa i krene da nas kinji što ništa ne znamo, čak ni uglove na burgiji, i kako je to filtriranje vazduha (vode, zemlje i vatre) ozbiljna rabota u koju se nikako ne bismo smeli upuštati ako nismo položili odgovarajući težak ispit na mašincu sa visokom ocenom, inaćemo svi da pomremo u teškim mukama, što je verovatno tačno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:15 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

freehand
srdjan.pajic
maksa83
Ali verujem da taj tvoj xiaomi radi, ako ti tako tvrdiš, saću da vidim da li ima nešto ekvivalentno.

Meni ne moraš da veruješ, ali imam iza sebe elitni krem d la krem beogradske gikovštine i nerdovštine koji im je dao sil of apruval.


Druže, ja tebi verujem mnogo više nego što bi to bilo pametno.

A jes čito tvoju Bikicu kako cvrkuće iz bulje Vučićeve Krletovim glasom?


Nisam čito!
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:30 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Volim da imam tehnička uputstva od mašina pa evo... moj je srednji (nenamerno ovako napisano). 60 kg udarac do 250 udaraca u minuti.


Uh, kakva sprava...samo ne znam za šta bi mi trebala tačno, to kovanje me trenutno nešto baš i ne zanima toliko.
g.radicevic g.radicevic 05:56 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Ako je to tako, jel može onda neko da mi preporuči spravu za merenje broja čestica u vazduhu, ali nešto pouzdanije ako je moguće, a da nije narda od 5 soma dolara (za njih znam da su pouzdani,


Imaš Dregera za 6 soma ojra
pouzdan je u 3P.M...rine
i ne košta 5 soma dolarosa

oba uslova ispunjena



maksa83 maksa83 06:00 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Makso, šta koriste ti tvoji gikodrugari?

Ne verujem baš da imaju te sprave od puno hiljada dolara za brojanje priona.

Vidi, ovako to izgleda. Otvoriš prozor, terasu, uđe onaj metalni smrad od okolnih kuća koje se greju na fosilna goriva, ona cifra na ekranu ripi na 150-200, onaj vrtilator krene da se vrti brže, posle nekog vremena od otpr. 3-4-5 minuta cifra padne na nominalnih 15-20 i više ne smrdi (osim ako nisi ostavio otvoren prozor). Ja imam jednu takvu u dnevnoj sobi, i jednu na tromeđi tri sobe u hodniku nešto dalje. Soba od starijeg je iznad odžaka jedne od kuća pored koje nisu pretvorene u zgrade, kod njega zimi ne možeš da otvoriš prozor odmah će da se napuni dimom od kamiljih govana ili šta već loži taj tip tamo, ovako smeš da je "provetriš", Žaomi onda otpeva svoje i to je to. Jedino kajanje koje imam oko te sprave je što je nisam kupio ranije.

A zapravo je ključno da detetu utvrdite od čega su alergije, da ne bude da ti sad tu stvoriš neku supersterilnu sredinu a zapravo je čokolada ili tako nešto. Alergije su šašava stvar, može nešto da ti bude ok godinama, a onda telo samo odluči u jednom trenutku "e, ovo mi sad BAŠ smeta". Za utehu je što to kod dece hoće da nestane tu oko puberteta samo od sebe. Ako su neke travuljage onda huh, nezgodno.
g.radicevic g.radicevic 06:13 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Meni su ti mali prečistači, kao ovaj maksin xiaodengdong sumnjivi, jer mi se čini da nema šanse to da zahvati neku pristojniju zapreminu ako su mu ulazni i izlazni portovi tako blizu, ne vidim šta sprečava da vazduh prosto circuliše oko te sprave. Dakle, možda čisti vazduh tu na tom stolu gde si ga stavio i nigde više, sem ako ne vuče neka promaja i malo meša vazduh. Naravno, sasvim je moguće da ovo lupam, i da su maksini drugari obavili ozbiljna merenja na nivou reputabilnog Consumer Reporta...


lepo sam ti napisao ''popravlja kvalitet vazduha''
ako 'oćeš prečišćavanje (pravo), za to ti treba Zili i sistem za ventilaciju sa svim pripadajućim klejbezablama
i džak para ofkors
mlatisa mlatisa 06:14 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita


@srdjan.pajic

Ako sme, imam pitanje: jel se razume neko u kućne prečišćavače za vaduh? Malo sam guglao i gledao review-a na youtubeu, ali mi ništa nije jasno. Ako neko ima direktno iskustvo sa time, makar i samo ako se zajebao, i voljan je da ga izloži ovde, bio bih mu dosta zahvalan.


Немам личних искустава, али пратим проблематику пошто нам је све грђе сваке зиме. Колико сам схватио, најбоље је користити нешто са ХЕПА филтерима. Постоји варијанта да наручиш само хепа филтере и да на њих директно монтираш вентилаторе (можда чак оне што иду у кућишта) ЛИНКЛИНК. Плус се омота још неки тањи филтер у облику дебљег папира око филтера.

Што се тиче мерача ако ти је до хакерисања има и неких варијанти са Raspbery Pi ЛИНКЛИНКЛИНК. Па можеш све то заједно да објединиш са филтерима.

А ево и пар DIY прилога



Ево ноешто ако имаш 3Д принтер



srdjan.pajic srdjan.pajic 06:18 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Za utehu je što to kod dece hoće da nestane tu oko puberteta samo od sebe.


Ovo je utešno, hvala! Oćemo, čekamo da ovi malo olade sa tim telehealth zajebancijama i dozvole posete lekaru uživo, plus da je ubedimo to jest slažemo da to što će da je bodu u leđa na pedeset mesta nije ništa strašno.

Trenutno najviše sumnjamo na ove mačketine, jer je primećena izvesna koincidencija slučajnosti da je ova nekoliko puta počela da kija i da je oči peku baš nakon što je završila za maltretiranjem mačke. Mi smo odbijali da u to posumnjamo jer je ova rasla sa mačkama u krevecu i nikad nije imala problema, a bilo je i puno sitacija da je mačku držala a da nije krenula alergija, ali sad znam da je i to moguće.

E, ali scena danas poslepodne, izašli napolje ćera i ja da skoknemo do radnje nešto da kupimo, svuda težak miris paljevine, dimčina se spustila, ne vidi se dalje od 20 metara a sa neba pada pepeo kao u Aušvicu (ili Pripjatu, isti kurac). Ali njoj to ništa nije smetalo, mislio sam da će da je spopadne ta alergija. Tako da smo dim eliminisali, ostali samo još prašina, polen i mačije dlake (to jest perut). Trenutno gore tri neka velika požara kod nas u Koloradu, plus ovo sranje koje dolazi iz Kalifornije, nikad ovako gadno nije bilo, bar otkad ja ovde živim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:27 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Imaš Dregera za 6 soma ojra


Pa da, to sam i ja video, svaka iole ozbiljnija sprava za taj posao košta puno para, više soma dolara. A ako ima i sertifikat o kalibraciji, onda bar duplo skuplje.

Mislim da je ok ova metoda koju predlaže drug maksa (probaj pa vidi), ali ima manu da ti jeftini senzori zapravo detektuju samo te neke krupne čestice. Ove neke sitnije u koje spadaju ti alergeni kurci palci koji muče naše dete, skoro sam savim ubeđen, to uopšte ne primećiju niti knjiže. I onda ne znaš da li ih taj HEPA filter uopšte vata ili ne.

Ni ti HEPA filtri nisu zajebancija, ja ih koristim u mom shopvac-u, i sad tu imaš jeftine kineske robe (desetak dolara) i mnogo skuplje američke (isto kineske), koje su pedeset i više dolara, filter košta kao pola tog usisivača, to je jedna od stavki u mojoj radionici oko koje ne cicijašim, to i stege.

Ne, to filtriranje vazduha definitivno nije zajebancija, i zato sam pitao kakvo iskustvo ljudi ovde imaju, jer sam se pogubio kad sam malo ušao u materiju gledajući po netu i youtube akademiji.

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:27 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

duplo...
mlatisa mlatisa 06:45 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita


@srdjan.pajic
Ovo je utešno, hvala! Oćemo, čekamo da ovi malo olade sa tim telehealth zajebancijama i dozvole posete lekaru uživo, plus da je ubedimo to jest slažemo da to što će da je bodu u leđa na pedeset mesta nije ništa strašno.


Лекари су избоцкали моју кћерку плус крвни тест на гомилу алергена. Пронашли су пар ствари које ми и не примећујемо а рецимо осетљивост на јабуке није детектована. Али евидентно постоји и види се пола сата након пола поједене јабуке.

Препоручујем контролисани експеримент са све штоперицом. Мачка у руке и гњави. Након пола сата би требало нешто да се види. Иначе те алергије могу да се јаве било када. Могу чак и да нестану саме од себе (али ређе). Постоје чак и варијанте лечења десензитизацијом.
milisav68 milisav68 07:21 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

maksa83

A zapravo je ključno da detetu utvrdite od čega su alergije,

I ja mislim da resenje treba traziti u tom pravcu, posto zagadjenje vazduha uglavnom ne izaziva kijanje, vec se podmuklo talozi u organizam.

Ono sto mozes da uradis je da analiziras ishranu, odnosno promene u ishrani, u kombinaciji sa desavanjima u prirodi - banalan primer, kod nas sad cvata ambrozija, i mnogima stvara slucne probleme.

Ono sto ne moze da skodi je da se uvede/pojaca med u ishrani (posto on cisti disajne puteve).
floki floki 07:31 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

пајићу, не знам за кинеске форе, могу само ово да ти препоручим:
iQAir HealthPro

швајцарци, ја то имам већ пар година, ради одлично, филтрира све живо, чак се и по болницама за плућне болеснике користи (пупу, далеко било, немамо проблема са плућима, него нас понекад уме зезати полен, а алергије код мале деце су нестабилне и брзо могу да се мењају, тек негде после 6 године се то мало устабили, па онда има смисла радити хипосензибилизацију, раније овде не препоручују)

није баш најјефтинија справа, али нема да бринеш, тростуки филтер, што честице, што хемикалије у ваздуху, ништа не пролази

ево овде реклама, кад директора ставе у комору и груну ваљда сузавац унутра:

nikvet pn nikvet pn 08:05 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita


У вези са сензибилизацијама, алергијама, мачкама и децама нисам имао прилике да мачка буде алергична на дете. Обрнуто да. Није мој посо али препоручим сирће-вода 1 : 1 на крпу-сунђер па истрљај мачку једном дневно. Пријаће јој свакако, длака по кући много мање а и детету алергија може да нестане. Више пута успело.

Не смем ништа да тврдим јер немам доказа, али имам право да посумњам да гљивице на мачкетини праве детећу алергију као претходницу правој микози.



Кисела средина им доказано не прија па бапски лекић може лепо да заврши посо.
maksa83 maksa83 08:11 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

Не смем ништа да тврдим јер немам доказа, али имам право да посумњам да гљивице на мачкетини праве детећу алергију као претходницу правој микози.

Imam drugara kog znam već evo tries godina, i svih tih tries godina (a i od pre toga) je alergičan na mačke. Da nisam video kako to izgleda ne bih verovao, ne mora mačka da bude tu, on bukvalno kad uđe u prostoriju gde je mačka obitavala duže posle minut izgleda kao neko ko je bio izložen suzavcu.
shmoo shmoo 08:38 07.09.2020

Re: ako smo ožalili Tita

srdjan.pajic, maksa83, mlatisa

A zapravo je ključno da detetu utvrdite od čega su alergije, da ne bude da ti sad tu stvoriš neku supersterilnu sredinu a zapravo je čokolada ili tako nešto. Alergije su šašava stvar, može nešto da ti bude ok godinama, a onda telo samo odluči u jednom trenutku "e, ovo mi sad BAŠ smeta". Za utehu je što to kod dece hoće da nestane tu oko puberteta samo od sebe. Ako su neke travuljage onda huh, nezgodno.

Лекари су избоцкали моју кћерку плус крвни тест на гомилу алергена. Пронашли су пар ствари које ми и не примећујемо а рецимо осетљивост на јабуке није детектована. Али евидентно постоји и види се пола сата након пола поједене јабуке.



Ово што Макса каже је тачно. Знам из сопственог искуства.

Пајићу, ако хоћеш да избегнеш ово боцкање које Млатиша помиње (барем код нас у Србији то је процедура која траје, викендима се иде амбулантно на боцкање итд.) одведи дете код некога ко ради квантну медицину са оним њиховим справама.

Испробао сам пре десетак година и установили ми на које сам све лекове, храну итд. алергичан. И "погодили" ми, што ја кажем, све без грешке.

(Замисли, још ми докторка тада рекла:"Нажалост (!), од хране сте алергични само на мирођију." Како, бре, на жалост? Поручује ми то она нешто, а? )

Углавном, процедура је много краћа, траје око 2 сата и данас уз себе увек носим папирић на којем пише које лекове не смем да узимам. Нешто сам знао и сам од раније, нпр. аспирин (надуо бих се, затвориле би ми се очи као боксеру после меча у рингу, оно к'о Роки после Апола Крида, само нема крви:"Ејдријеееен!!!" ), али сам добио и листу осталога ... Пеницилин итд. Врло је узак круг антибиотика и аналгетика које смем да гутнем

Установила ми и да сам алергичан и на црно вино ( ). Приметио сам то и раније али нисам схватао шта је узрок да ме после само једног бамбуса (пола чаше црног вина, пола кока коле) заболи глава.

Углавном, када су ме наговорили да одем на та испитивања код те лекарке (са силним сертификатима из Немачке, Италије, Француске, а иначе интерниста по специјализацији), нисам много веровао у то.

Прво сам, док сам чекао у ординацији, видео на зиду све те њене сертификате и реченицу:"Тек када медицина буде схватила да човек нису само месо, крв и кости, моћи ће истински да напредује." (Никола Тесла)

И док ме је прегледала, све време сам био сумњичав према томе што ради. Поверовао сам јој тек када ме је питала одакле ми ожиљак на скочном зглобу који она види уз помоћ те справе. "Аха! Ето, ухватио сам те да си шарлатанка," мислим се ја. А онда се сетим да сам 6 месеци пре тога искренуо скочни зглоб играјући фудбал, стављао бурове облоге итд.

Рекла ми она када сам јој то испричао:"Ма видим ја да ти мене овде гледаш к'о да ћу да кољем кокошку пред тобом, али ниси у праву. Ово је сасвим легална грана медицине."

Ето, неко ко се боље разуме од мене у то (медицину и тај принцип на којем ради квантна медицина) знао би то боље да обасни, а ја сам вам овде само препричао своје искуство.

Углавном, Пајићу, води дете на испитивање јер је то и најважније када су алергије у питању. Ако хоћеш да га поштедиш боцкања води га на ово што сам ја прошао. Из искуства ти кажем да вреди.

П.С. - Имао сам ученика у школи који је играо фудбал. Велики фудбал. Ишао сам обавезно да гледам његове утакмице.

Изузетан таленат. Требало је да оде у Сервет из Швајцарске. Одустао од фудбала у 20.години јер смо после сваке његове утакмице и туширања у свлачионици он и ја седели испред клупских просторија пола сата док он дише на пумпицу. Алергијска астма.

Алергичан на траву. А фудбалер.

И знам из школе много деце која имају тих проблема и носе пумпице и антихистаминике у школу.

Алергије су гадна ствар, није за зезање. Могу да се развију у алергијску астму.


А мој буразер од ујака, три године млађи од мене, док смо били клинци, дисао на пумпицу и падао у несвест поред букета цвећа. Буквално, више пута сам био присутан. Чим би ме изнервирао, само му потурим неко цвеће под нос, он се преврне.

Све то нестало у пубертету, а он после играо годинама активно рукомет за Раковицу (говедо од 190 цм и 100 кила, којем је нарочити ужитак био да покрља репрезентативца Игора Бутулију ) и човек после пубертета, све до данас, није имао више никаквих проблема са алергијама.

То је ово што Макса каже за алергије. Појаве се, па нестану...

Мени је то рекла и та што ради квантну медицину код које сам био.

Води дете на испитивање.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana