Kultura| Umetnost

KAKO SKRAJNUTI Zlatka Pakovića!?

Filip Mladenović RSS / 28.09.2020. u 22:27

Zlatko Paković
Zlatko Paković
Kadar iz predstave
Kadar iz predstave
Odnos srpske javnosti i beogradske čaršije prema delu i liku Zlatka Pakovića, teatarskog stvaraoca, pisca, pesnika, filozofa, kritičara, esejiste, glumca..., jednom rečju nesvakidašnje renesansne pojave na ovim prostorima, najbolje bi se mogao opisati rečima Bertolta Brehta: "Čitavog svog života kretao se u društvu najvećih duhova, pa ipak su ga retko razumevali, i to ne zato što je bio nejasan, nego zato što je bio suviše jasan!"

I prošlogodišnja predstava „Vox Dei - građanska neposlušnost", premijerno izvedena 26. aprila 2019. u Velikoj sali beogradske opštine Stari grad, kao i najnovija Pakovićeva režija „Srebrenica. Kad mi ubijeni ustanemo", čiju smo premijeru mogli da gledamo u Centru za kulturnu dekontaminaciju prošle sedmice, 24. septembra 2020, potvrdjuju Brehtove reči: Zlatko Paković ne samo što je skrajnut sa glavnih tokova naše kulture i umetnosti, nego ne može ni da dodje do pozorišne sale, gde bi izveo svoje premijerne predstave!!!

Zašto je to tako?

Deo odgovora na ovo pitanje daje pozorišni kritičar i reditelj Goran Cvetković, koji je u dnevnom listu "DANAS" 28. 9. 2020. publikovao tekst o najnovijoj Pakovićevoj premijeri:

"Predstava 'Srebrenica. Kad mi ubijeni ustanemo' Zlatka Pakovića prvi je pozorišni projekt koji se bavi ovim aktom genocida i odigrana je premijerno u Beogradu, naravno u Centru za kulturnu dekontaminaciju.
U toj predstavi malo se govori o milionima paklenih sati koje su propatili svi oni nesrećnici dok su pokušavali da pobegnu od ljubavne ruke Mladićevih egzekutora, dok su ih spremali za krvavi rastanak sa životom i dok su ih nemilosrdno ubijali i potom zakopavali u zajedničke grobnice kao ono nekad u Aušvicu ili Treblinki.
Ne, Paković se bavi umrežavanjem!
Nizom scena u predstavi, autor analizira šta se to moralo dogoditi, ko se sve morao angažovati da se uopšte dođe do IDEJE o mogućnosti izvršenja genocida.
Dakle bavio se, ne izvršiteljima samog dela, nego društvenim okolnostima u Srbiji koje su, samim svojim postojanjem i delanjem, dovele do nagomilavanja smrtonosne genocidne energije koja je, kao iz nekog prenaduvanog balona, morala da se izlije u ovaj gnusni akt najgoreg zločina u Evropi od Dugog svetskog rata - surove i hladnokrvne likvidacije više od osam hiljada stanovnika Bosne i Hercegovine samo zato što su Bošnjaci.
Gledali smo predstavu zasnovanu na ozbiljnoj studiji srpskog društva koje je celokupnim načinom svog postojanja stvorilo uslove za, pre svega pokretanje rata u Jugoslaviji što je dovelo do njenog raspada, a zatim i do surovih obračuna sa nesrpskim stanovništvom u onim delovima te zemlje u kojima su živeli u susedstvu sa drugim narodima, Hrvatima i Bošnjacima.
U predstavi se otvaraju veze malograđanske i kvaziintelektualne Srbije sa klerom Pravoslavne crkve, koji stekavši moć i silu, guraju stanovnike, raznim vrstama pretnji i ucena, u agresiju ratnih osvajanja i neopisive zločine do genocida.
Scenski materijal je plasiran pažljivo, baziran na ozbiljnim studijama stanja u Srbiji, a umnogome je protkan duhovitim slikama iz fiktivnog života takozvane elite, kulturne, crkvene i političke.
Opšta slika data je kroz život jedne elitističke porodice advokata Bećkovića, njegovog oca sveštenika, sina, ratnog fotografa, kćerke bonvivanke i majke snoba, koji prelamaju talase na kojima Srbija srlja u zločin i genocid.
Što je jako važno za pozorište kritičkog osvetljavanja stanja stvari - predstava obiluje elementima sarkazma i groteske, čime se postiže udarni efekat razotkrivanja zavere elite prema svom i narodima iz okruženja.
Autor i reditelj Zlatko Paković u predstavi „Srebrenica..." ostvaruje jedan celovit zahvat opšte kritičke elokvencije, u zamahu i intenzitetu raskrinkavajućih stavova prema krivici tobožnje elite, ne samo za rat i genocid, nego za sveukupnu poražavajuću situaciju života na svim poljima, a pre svega u kulturi, elokvencije koja se u kapacitetu energije pobune može meriti sa Krležinim esejem „Moj obračun s njima" ili sa Kišovim „Časom anatomije".
Jer, pored značajnih sekvenci o ratu i genocidu koji je elita inicirala, gde se pominju i konkretna imena ličnosti koji su bili nosioci i propagatori nacionalizma, a time i ratnog zločina i sledstveno tome odgovornosti za genocid, u predstavi se hrabro i otvoreno komentarišu pojmovi kulturne politike i duboke malograđanske laži u kulturi, pre svega u pozorištu, opet sa konkretnim imenima sa samog vrha piramide kulturnog miljea Srbije."

A preostali deo odgovora na pitanje zašto se Zlatko Paković toliko ignoriše, daje sam autor:

"I zašto, kad se već bunite protiv postavljanja orijaškog spomenika-skalamerije Stefanu Nemanji, protiv antiekološkog plana izgradnje u Košutnjaku itd, zašto da ćutite o predstavi „Vox Dei - građanska neposlušnost", u kojoj su po važećim zakonima kompletnoj vladi, javnom tužiocu i predsedniku države, sudili oni koji su likvidirani zbog svoje građanske časti i hrabrosti? Ćutati znači lagati. Ćutati znači ubijati. Srpska kulturna elita je kukavička.

Naš obrazovni i informativni sistem u službi je najgoreg klerofašističkog revizionizma. Srpska pravoslavna crkva neće građane, nego pastvu. SANU neće građane, nego nacion. Republika Srbija neće građane, nego teritoriju. Škole neće građane, nego sluge neoliberalnog kapitalizma. Sve u svemu, omladina se sa svih strana mesi u buduće stado, koje po potrebi kulturnopolitičkih i finansijskih elita, lako, na mig, može da se pretvori u čopor ili krdo, a ubijati, pljačkati, silovati i lagati deluje vrlo uzbudljio i oslobađajuće za onoga ko po ceo dan mora da klima glavom i radi ono za šta dobro oseća da nema nikakvog ljudskog smisla.

Pred našim očima, na globalnom nivou, ruši se velika imperija dvadesetog veka, a diže se jedna nova, orijaška imperija, koja neće čak ni propagirati ljudska prava, kako je to činila stara. Reč je o SAD i Kini. Na Balkanu gledamo kako nacionalizam, i dalje tinjajući, služi da se ovi prostori raščiste od sopstvene socijalističke demokratske pameti i da se pretvore u periferiju globalnog kapitala sa jeftinom radnom snagom i klijentelističkom inteleigencijom. Još je Roza Luksemburg rekla: socijalizam ili varvarstvo! To su dobro znali našijenci i pre i posle nje, i Svetozar Marković i Dragiša Lapčević i Dimitrije Tucović i Dragoljub Jovanović i Zagorka Golubović i mnogi drugi. Dakle, varvarstvo ili socijalizam?" ("DANAS", 27. 9. 2020.)

 

Atačmenti



Komentari (540)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 10:44 03.10.2020

Re: Odgovor

floki
предо, алсе, овде превише заудара, ја се не бих ту више задржавао, што и вама саветујем


Slušaj, ja kontam ovako.
Mržnja je mržnja, ma koliko mrzitelj mislio da je vešto pakuje u šarene kese.
Prepoznaje se, brate!

E, što bih se ja, u mom žitu, sklanjao mrzitelju mene i mojega?
pecaros pecaros 10:57 03.10.2020

Re: Odgovor

Toliko o srpskoj toleranciji. Kako ste vi neverovatno tužno-smešni.

I to samo zato što sam rekao da su Srbi slični Hrvatima? Da li je moguće? Ili sam napisao još nešto a da nisam ni svestan toga? Potpuno ste poludeli, treba da se zabrinete.
predatortz predatortz 11:00 03.10.2020

Re: Odgovor


I to samo zato što sam rekao da su Srbi slični Hrvatima? Da li je moguće? Ili sam napisao još nešto a da nisam ni svestan toga? Potpuno ste poludeli, treba da se zabrinete.


Ja sam ti rekao zbog čega nismo. Kontra-argumente nisam čuo.
pecaros pecaros 11:19 03.10.2020

Re: Odgovor

predatortz

I to samo zato što sam rekao da su Srbi slični Hrvatima? Da li je moguće? Ili sam napisao još nešto a da nisam ni svestan toga? Potpuno ste poludeli, treba da se zabrinete.


Ja sam ti rekao zbog čega nismo. Kontra-argumente nisam čuo.


Ti si malo šire obrazložio ono što je Alselone rekao u jednoj kratkoj rečenici: "Slični ali sa fundamentalno različitim istorijama", znači nikakav argument "zbog čega niste slični" nisi napisao.

A najbolji kontraargument bi mi bio upravo vaše ponašanje ovde na blogu, verujem da bi Srbin na ustaškom blogu prošao sa manje uvreda, ali bukvalno ni zbog čega. Ovaj floki je gori od ustaše, treba da se leči. A ni debeli što uči decu nije mnogo bolji.




alselone alselone 11:22 03.10.2020

Re: Odgovor

verujem da bi Srbin na ustaškom blogu prošao sa manje uvreda


Eto ti jedna od razlika. Srbi se u principu ne bave Hrvatima, ni na blogovima, ni u vestima, ni u novinama, praktično skoro nikako. U principu koliko i o Rumunima, Bugarima, Grcima itd.

Dok je suprotna priča potpuno suprotna. Oni nas da prostiš ne vade iz usta.
predatortz predatortz 11:29 03.10.2020

Re: Odgovor


Ti si malo šire obrazložio ono što je Alselone rekao u jednoj kratkoj rečenici: "Slični ali sa fundamentalno različitim istorijama", znači nikakav argument "zbog čega niste slični" nisi napisao.


Istorije su nam različite zbog naših razlika.
Osnovna razlika je što Hrvati, za razliku od nas, imaju ogroman genocidni potencijal i rado se njim služe kad god im se za to ukaže prilika.
U pauzama, da ne zarđaju i da održe plamen, slave genicid i ponose se njime.

Ne bih ja Stepu, Bojovića, pa ni srpskog vojnika i seljaka, mešao i poredio sa njima.
Jednostavno, to ne samo da ne odražava istinu, nego i sam pokušaj jednačenja govori o lošem karakteru i lošoj nameri onoga koji to čini.

Ti kako hoćeš, ovo je slobodno društvo, slobodnih ljudi.
Dokaz za to?
Pa, pošto u ovo informatičko vreme anonimnost nije moguća, a ti si toga svestan, očigledno nemaš ni straha, ni stida, da ovakve stvari iznosiš.
I to je dobro!
To govori o Srbiji, ne o tebi.
alselone alselone 11:31 03.10.2020

Re: Odgovor

Pa kad nećeš da pričamo o kulenovima, serijama, vremenu, energetici, šahu, astronomiji.:)
pecaros pecaros 11:36 03.10.2020

Re: Odgovor

alselone
verujem da bi Srbin na ustaškom blogu prošao sa manje uvreda


Eto ti jedna od razlika. Srbi se u principu ne bave Hrvatima, ni na blogovima, ni u vestima, ni u novinama, praktično skoro nikako. U principu koliko i o Rumunima, Bugarima, Grcima itd.

Dok je suprotna priča potpuno suprotna. Oni nas da prostiš ne vade iz usta.


Kako se ne bave Hrvatima - pogledaj kako je krenula priča o Hrvatima ovde. Nisam ja pokrenuo to, niti me uopšte tangira priča o ovima i onima, e da bi me neki zadrigli bloger cipelario.

Početna priča je o poziciji Srbije na rang listama koje ocenjuju demokratičnost. Kad pogledam dokle je dovela rasprava, mogu samo da kažem da je većina blogera više nego zadovoljna stanjem u zemlji.
shmoo shmoo 11:37 03.10.2020

Re: Odgovor

alselone
Jbga, omekšao sam i iskvario se u Srbiji.


U Vojvodini. Ne zaboravi da ti ipak živiš u Sremu.



Што би нама војницима гуштерима рекао мој десетар у ЈНА Реџеп Кељменди, један од тројице искрених комуниста у срцу и души које сам ја познавао у свом животу, када се увече после обуке и коначног скидања чизама посвађамо око тога које су чије папуче за спаваоницу:

"Нема ту моје папуће, твоје папуће! Све су то наше папуће!"

Тако да, Алсе...

Срем, Банат, Бачка, Војводина, Шумадија, Топлица, Јужна пруга, и оно Подриње вонаби низ Дрину Босна, а уз Дрину Херцегвина итд...

Све ти је то, брате, Србија.

Да цитирам мог Кељмендија, нема ту моје, твоје. Све је то наше.


Kada sam jedini put u životu poslom bio u Hrvatskoj, domačin nas je predstavljao da smo iz Vojvodine. Ne iz Srbije, nego iz Vojvodine. Valjda siroma malo da ublaži što smo tu, da ne dobijemo batina svi konplet.




Јебига! Ако ситуација тако налаже... Разумљиво сасвим.

Ја сам се једаред половином осамдесетих на Октоберфесту у Миншену зајеб'о и ушао у кафану "Јадрански корали" мислећи да су у питању гастербајтери из Југославије.

Укапирао сам зајеб када сам видео преко пута мог стола на зиду велику Павелићеву слику.

Али било касно. Већ ми пришла брката и длакава келнерица и питала ме:"'Оћ'те попит' штогођ?"

Куд ћу, шта ћу, ја јој одвратио са:"Кај сте рекли?"

Јбг... Беганова мајка не плаче.

Спасло ме то што сам полиглота.

И те хитре ноге, којено су коњ'ма утјецале.

(У преводу на модерни српски стандардни језик:"Беж'те ноге, усраћу вас!" )






alselone alselone 11:40 03.10.2020

Re: Odgovor

Кељменди


Kako kaže mentalno rahmetli Boro Čorbo - Keljmendi i Krasnići veseli mladići.
shmoo shmoo 11:41 03.10.2020

Re: Odgovor

predatortz
floki
предо, ја не разумем што се ти уопште са овом србомрзачком љигавом дртином уопште расправљаш, а не да му се извињаваш?


Jbga, omekšao sam i iskvario se u Srbiji.





Шта да ти кажем, Предо.

Чист ваздуК, здрава 'рана... Све што у земљу посадиш, оно порасте и може да се једе.






pecaros pecaros 11:42 03.10.2020

Re: Odgovor

predatortz

Ne bih ja Stepu, Bojovića, pa ni srpskog vojnika i seljaka, mešao i poredio sa njima.


Ludilo je potpuno. Krajnje je vreme da se na blog stavi katanac.
predatortz predatortz 11:44 03.10.2020

Re: Odgovor

Чист ваздуК, здрава 'рана... Све што у земљу посадиш, оно порасте и може да се једе.



Jes', jebeš mu mater!
Onda se čovek neminovno ugoji i postane pitomiji.
Ondak lepo razgovaraš sa nekim ko te, iz aviona se vidi, mrzi. I tebe, i sve u vezi sa tobom.
Ne vredi, brat' Taso! Sjebali ste me!
shmoo shmoo 11:50 03.10.2020

Re: Odgovor

alselone
Кељменди


Kako kaže mentalno rahmetli Boro Čorbo - Keljmendi i Krasnići veseli mladići.






Ма Кељменди био супер!

Југоловен. И комуниста.

Да се нисмо растали пре 35 година после скидања из касарне, узео бих га да ми буде Кум на венчању.

Него тај Краснићи зајеб'о ствар и све покварио.

Ћифша тезе!




shmoo shmoo 11:55 03.10.2020

Re: Odgovor

predatortz
Чист ваздуК, здрава 'рана... Све што у земљу посадиш, оно порасте и може да се једе.



Jes', jebeš mu mater!
Onda se čovek neminovno ugoji i postane pitomiji.
Ondak lepo razgovaraš sa nekim ko te, iz aviona se vidi, mrzi. I tebe, i sve u vezi sa tobom.
Ne vredi, brat' Taso! Sjebali ste me!





Јбг, с ким си, таки си!

Та види само ове наше Лале попут Алса каки су...

Питомина. И све полако, натенане... Стићи ћемо...





alselone alselone 11:56 03.10.2020

Re: Odgovor

И све полако, натенане... Стићи ћемо...

Festina lente, dragi moj Taso, festina lente.
j_grandson j_grandson 12:09 03.10.2020

Re: Odgovor

pecaros
vcucko
pecaros

Jaka mi je sumnja da su ovi drugi kvaliteti, kao i ceo izborni proces koji je doveo takvu osobu na vlast, mnogo važniji onima koji ocenjuju demokratičnost zemalja.

Nije predator gađao njen izbor kao takav nit' je o tome ovde reč. Reč je o pretpostavljenoj reakciji većine stanovništva na takav izbor.

Premijerka Hrvatske Srpkinja i lezbejka - evo tvrdim da bi na to gorele i Rijeka i Pula, kamo ne Zagreb.
Iz Zadra bi krenule jake paravojne formacije u pravcu Zagreba da to spreče


Mislim da je, naprotiv, reč o tome da međunarodne institucije ocenjuju upravo procedure - kako je neko izabran, a ne ko je izabran.

Ali, ako već pričamo o tome, nisam siguran da je po nas srećna okolnost što naši birači (podanici) svakom dilberu sa suncem u kosi, kome mama sprema lignje za doručak, dopušta i ono što nikome drugom ne bi. U slučaju premijerke, seksualna orijentacija je bila običan marketinški trik, igrokaz za zapad, koji je bio svrha samom sebi.

U nekoj drugačijoj situaciji, verovatno bi se pokazalo da su Srbi i Hrvati i u ovom pogledu mnogo sličniji jedni drugima nego što se sad čini.



Nisu slični!
Jedan je Jasenovac!
j_grandson j_grandson 12:11 03.10.2020

Re: Odgovor

pecaros
hoochie coochie man

Ovde ti se skreće pažnja na jasnu, konkretnu stvar koja ruši stereotip o kulturi u Hrvata i srpskom istočnjačkom varvarstvu.


Ruši, da ne kažem šta.

Da je Tuđman postavio bradatog Četnika za premijera, pevali bi mu hvalospeve (uh, možda malo preterujem).

A kod nas - samo da se promeni vlast, eto nam opet "navijača" da jure LGBT po ulicama.



Ali nije!
j_grandson j_grandson 12:17 03.10.2020

Re: Odgovor

pecaros
Toliko o srpskoj toleranciji. Kako ste vi neverovatno tužno-smešni.

I to samo zato što sam rekao da su Srbi slični Hrvatima? Da li je moguće? Ili sam napisao još nešto a da nisam ni svestan toga? Potpuno ste poludeli, treba da se zabrinete.

Nisi u pravu!
Nisi rekao samo to što si rekao da si rekao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:24 03.10.2020

Re: Odgovor

Jbga, omekšao sam i iskvario se u Srbiji.


U Vojvodini.

Da.
Ajd bre emigriraj u Srbiju brale, da od tebe opet postane čovek.
Decu si, čitam, već zapustio, ajd makar ti osvetlaj obraz.

Upravo se spremam sa kuću u selu sredim kako bog zapoveda, sa plotom oko avlije i svim što sleduje (i ne čekam stolare ko neki, domaćin čovek to sam radi)
Dođi, ja te čašćavam konakom i šajkačom.
To bi te valja spasilo povojvođavanja.

:)
predatortz predatortz 12:27 03.10.2020

Re: Odgovor

Dođi, ja te čašćavam konakom i šajkačom.
To bi te valja spasilo povojvođavanja.


Šajkaču imam!
A spremam se, sad bez šale, sa klincima da obilazim valjevski kraj. Tako mi zadamo sebi koordinate, pa lagano.
Kad budemo tamo, javljam se.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:30 03.10.2020

Re: Odgovor

predatortz
Dođi, ja te čašćavam konakom i šajkačom.
To bi te valja spasilo povojvođavanja.


Šajkaču imam!
A spremam se, sad bez šale, sa klincima da obilazim valjevski kraj. Tako mi zadamo sebi koordinate, pa lagano.
Kad budemo tamo, javljam se.

Ajd dan pre nemoj baš kad stigneš.
Dođi da odgovaramo prečane, Alsa posebno :)
predatortz predatortz 12:34 03.10.2020

Re: Odgovor

hoochie coochie man
predatortz
Dođi, ja te čašćavam konakom i šajkačom.
To bi te valja spasilo povojvođavanja.


Šajkaču imam!
A spremam se, sad bez šale, sa klincima da obilazim valjevski kraj. Tako mi zadamo sebi koordinate, pa lagano.
Kad budemo tamo, javljam se.

Ajd dan pre nemoj baš kad stigneš.
Dođi da odgovaramo prečane, Alsa posebno :)


Važi!
Ma, Als je naš! Đe si video Vojvođanina od dva metra?
A vidiš da ume i da plane.
Društveno-politićki je, manje više, ispravan.
Treba još raditi sa omladincem, ali je dobar materijal.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:37 03.10.2020

Re: Odgovor

! Đe si video Vojvođanina od dva metra

Sunce ti ebem, a ja se nekad zaboravim pa mu ne povladjujem!
:)
alselone alselone 12:46 03.10.2020

Re: Odgovor

ne čekam stolare ko neki, domaćin čovek to sam radi)


Ali stolari su Srbijanci,iz Smedereva. :)

Vitax nameštaj, prave mi krevet na sprat za devojčice. :)
milisav68 milisav68 12:49 03.10.2020

Re: Odgovor

pecaros

A najbolji kontraargument bi mi bio upravo vaše ponašanje ovde na blogu, verujem da bi Srbin na ustaškom blogu prošao sa manje uvreda,

Znaci nismo isti :)

Ubice te nadobudnost i mrznja.

Inace, prijavio sam te moderaciji :) - slucajno dok sam skrolovao.
alselone alselone 12:56 03.10.2020

Re: Odgovor

Dođi, ja te čašćavam konakom i šajkačom.
To bi te valja spasilo povojvođavanja.


Predo, dođi sa momcima u Novi Sad, da ih provedem po fakultetu, da vide amfiteatre, računarske kabinete, da popiju piće na Mašincu, da šmekaju studentkinje za arhiktekture...

(to će ih skroz preobratiti)
pecaros pecaros 12:58 03.10.2020

Re: Odgovor

milisav68

Ubice te nadobudnost i mrznja.


Koliko budala na blogu...

Da preformulišem - koliko provokatora, botova i udbaša...
floki floki 13:01 03.10.2020

Re: Odgovor

ми смо висили или на машинцу или у соњи

машинац још постоји?

јбт, догодине 20г од одбране дипломског (тзв постдипломске, односно закуска после одбране, то је увек било добро)
alselone alselone 13:03 03.10.2020

Re: Odgovor

ми смо висили или на машинцу или у соњи

машинац још постоји?


Bio sam pre tri dana. :)
Postoji, samo nije više popularan. Ima gomila kafića sada oko fakulteta.
I Sonja radi takođe, samo se zove Akademac.
predatortz predatortz 13:03 03.10.2020

Re: Odgovor

alselone
Dođi, ja te čašćavam konakom i šajkačom.
To bi te valja spasilo povojvođavanja.


Predo, dođi sa momcima u Novi Sad, da ih provedem po fakultetu, da vide amfiteatre, računarske kabinete, da popiju piće na Mašincu, da šmekaju studentkinje za arhiktekture...

(to će ih skroz preobratiti)


Dogovoreno!
To mlađeg. Stariji će majčinim stopama, na ekonomiju. No, sve je to još dečije proviđanje.
alselone alselone 13:06 03.10.2020

Re: Odgovor

Dogovoreno!



Ekonomski, koliko sam čuo, je mnogo jači u Beogradu nego u Novom Sadu.
Tehnika je tu negde podjednaka, s tim da je ipak BG malo jači, ali je i dalje dovoljno dobro za bilo koju primenu. Mislim, mada ne mogu da tvrdim, da je NS malo praktičniji i da ima više dodira sa industrijom.
docsumann docsumann 13:12 03.10.2020

Re: Odgovor

da prijavim da sam po prvi put, prije sedmicu-dvije, bio na jednom ustaškom (dobro nije baš hc ustaški, al desnilčarski jeste) podkastu na YT-u . podkast se inače zove Velebit.

otkud uopšte tamo?
kako sam pratio šta u regionu pričaju o izborenim rezultatima u CG, iskočio mi ovaj kanal gdje je tamnošnji penzuionisani admiral analizirao novonastalu situaciju, sve aludirajući na Crnogorce kao Crvene Hrvate.

mislim da bi desničari s bloga bili ponosni na mene kako sam branio srpsku stranu crnogorske istorije.



u suštini, imao sam ok dijalog s jednim hrvatom, iako je on počeo onako nipodaštavački.
malo sam mu izobjašnjavao ko su Petovići, oko čega su se sporili bjelaši i zelenaši, i tako...

veći problem sam imao u komunikaciji s crnogorcima koji su se tamo javljali. dosuše čim razgovor krene u vrijkeđanje, isključim komunikacioni kanal.
to su otprilike oni crnogorci što pjevaju Tompsonove pjesme na svojim skupovima

ipak, ono što mi je ostavilo najupečatljiviji utisak je da oni tamo barataju nekim podacima i verzijama istorijsklih događaja koji su meni totalna nepoznanica. bez ulaženja u to jesu li tačni ili ne.
recimo nisam pojma imao o tom terminu crveni hrvati i šta on znači.
floki floki 13:25 03.10.2020

Re: Odgovor

alselone
Dogovoreno!



Ekonomski, koliko sam čuo, je mnogo jači u Beogradu nego u Novom Sadu.
Tehnika je tu negde podjednaka, s tim da je ipak BG malo jači, ali je i dalje dovoljno dobro za bilo koju primenu. Mislim, mada ne mogu da tvrdim, da je NS malo praktičniji i da ima više dodira sa industrijom.


за еконимију појма немам, мада је нормално да бг универзитет буде главни, то је макар очигледно

у моје време је електротехника била слична, сигурно је било неких разлика по смеровима и вероватно је бг био за нијансу јачи

ако се добро сећам, просечна дужина студирања је била слична (код нас, од уписаних ваљда преко 300 студената, нас 7 је завршило за 5 година)
alselone alselone 13:31 03.10.2020

Re: Odgovor

ако се добро сећам, просечна дужина студирања је била слична (код нас, од уписаних ваљда преко 300 студената, нас 7 је завршило за 5 година)

Svaka ti čast. Ja nisam. Samo sam diplomski radio od septembra na kraju pete pa do februara naredne. Mada sam uzeo i veliki rad, otišao kod profe i bukvalno mu ovako rekao - neki ispiti su bili laki, neke sam se provukao, neke sam smandrljao, dajte mi zabiberite neki diplomski da to sve nadoknadim.
floki floki 13:38 03.10.2020

Re: Odgovor

ма добро, тако се наместило, дипломски увек може да се одужи (ми смо радили у тиму, добили чак и пупинову награду матице српске)

сад већ ни не могу свих 7 нас да се сетим, знам да је један у америкама, нас тројица у њемачкој а милош је, на велику жалост, пре неку годину, изенада умро, нека му је лака земља
мислим да је он био и једини од нас који је остао на факсу да ради
michiganac michiganac 14:15 03.10.2020

Re: Odgovor

ipak, ono što mi je ostavilo najupečatljiviji utisak je da oni tamo barataju nekim podacima i verzijama istorijsklih događaja koji su meni totalna nepoznanica. bez ulaženja u to jesu li tačni ili ne.
recimo nisam pojma imao o tom terminu crveni hrvati i šta on znači.


Docs, cini mi se da sam ti nedavno sugerisao: -ako te je zaintrigirao (zapadno)balkanski rani srednji vijek, uzmi citaj interpretacije iz pera Tibora Zivkovica. Objektivniju i profesionalniju analizu istorijskih procesa iz tog perioda, kao i prvih, najrelevantnijih spisa o njemu, kako i zasto su nastali i sl., vjerujem da neces drugdje naci. Posebno demontazu Porfirogenitovog "DAI", "Kraljevstva Slovena" Mavra orbinija, i Ljetopisa Popa Dukljanina (na koga se HR-desnicari (uje prije svega) najvise pozivaju kad potegnu tu pricu o tzv. 'Crvenoj Hrvatskoj'). Dakle, nikakva nadriistorija/-povijest tipa Deretica, Klaica - oca i kceri (Vjekoslava i Nade) i slicni. Vec vrlo sistematski i metodoloski obradjeno i izneseno stivo.
alselone alselone 14:31 03.10.2020

Re: Odgovor

Đe si video Vojvođanina od dva metra?


Nego, kad reče dva metra, glete ovo braćo.

michiganac michiganac 14:42 03.10.2020

Re: Odgovor

Tehnika je tu negde podjednaka,


Uf, ne bih se slozio. Bar ne za ETF (izuzev IT-katedre) i period od prije 20-ak god. Ne znam kako je sad. Ja sam na ETF-u u BL odslusao prve dvije godine prije nego sam se otisnuo ka Becu. Vazilo je da je ETF u BL kadrovski (stara garda koja je prije rata proizvodila vrsne inzinjere za 'Cajavec'), po obimu obradjivane materije i zahtjevnosti na ispitima odmah iza BG, a da je faks u NS bio primjetno laksi. Konkretno, iz moje generacije nekolicina studenata se nakon odslusane prve god. ovde prebacivala tamo u NS. Po svjedocenju kolega, ispiti su vec tad u NS polagani kolokvijumski, dok su se u BL stolice zesce grijale. Recimo, usmeni iz Osnova ET smo polagali iskljucivo na kraju godine i za to si morao da nabiflas sve od E-statike/-magnetike, do jednosmjernih i naizmjenicnih struja, pa i Maksvela smo se opsirnije dotakli. Tu je bilo usko grlo, ali i na matisu, pa su mnogi begali tamo kod vas.
floki floki 14:54 03.10.2020

Re: Odgovor

ја лично не знам никога, буквално, што не значи да нема, ко се у мојој генерацији пребацио током прве или друге године на факс у нс са неког другог, било ког
не знам ни за обрнуто

прве две године је било решетање углавном из математика, то је већини најтеже падало, основе су биле коректан предмет
ја се не сећам шта сам (уписао 96) полагао колоквијално, мислим да је можда био писмени из једног предмета, не више, можда баш из тих основа

бем ли га, можда сам и позаборављао већ
pecaros pecaros 15:07 03.10.2020

Re: Odgovor

michiganac
Po svjedocenju kolega, ispiti su vec tad u NS polagani kolokvijumski, dok su se u BL stolice zesce grijale.


Na tehnološkom faksu u NS je pismeni iz Tehnoloških operacija bio granični kamen preko koga nikad nisu prešle stotine studenata. Govorilo se da je onaj koji ga položi, položio za inženjera. Tu su rađeni proračuni realnih pogonskih sistema (cevovodi, sušare, rektifikacione kolone...)

Bio sam jedan od poslednjih koji je to položio, kad su ga ukinuli, a umesto njega uveli nekakve domaće zadatke. Smejurija. Inženjer koji ne ume da izračuna optimalni utrošak energije sistema...

Bilo je to sedamdesetih, pretpostavljam da je od tada još mnogo urađeno na povećanju prolaznosti na studijama, valjda od toga zavisi i priliv novaca na fakultet.
michiganac michiganac 15:09 03.10.2020

Re: Odgovor

Pricao sam o periodu iz prve polovine 2000-ih. Moja generacija je 2002. A imali smo samo jednog gostujuceg profu (matis), Milana Merkla iz BG. Koliko znam bio je gostujuci i kod vas u NS.
docsumann docsumann 15:37 03.10.2020

Re: Odgovor

Docs, cini mi se da sam ti nedavno sugerisao: -ako te je zaintrigirao (zapadno)balkanski rani srednji vijek, uzmi citaj interpretacije iz pera Tibora Zivkovica.


hvala na preporuci, al nisam preveliki fan istorijskih knjiga.
za istoriju CG obično se obratim mom bratu, on to voli, istražuje i baš dobro poznaje.

neko mi je na blogu već objasnio pomalo oko falsifikata vezanog za Popa Dukljanina.
o Crvenim Hrvatima baš ništa ne znam sem da su Crnogorci
floki floki 15:51 03.10.2020

Re: Odgovor

ми смо имали смо једног гост профу из бг, на петој години, неки луди пешаљевић ваљда беше, ни не сећам се како се испит звао

нама је математику држала стара гарда, илија ковачевић и раде дорословачки, овај други је био прописан дркаџија, супер предавач, њега се углавном сви добро сећају, рекао бих

ја сам једном закаснио на предавање, па ме он питао зашто, ја рекао да путујем са села, па касним, а он ме питао да ли сам клао свиње, а ја му рекао да је свињокољ често занимљивији од предавања

но није ме узео на зуб скроз, мада ми је дао 9 због неке грешке на усменом, иако сам писмени разбио

а из моје гимназије (најбоље у нс), од математичке деце (са покојом медаљом са светске олимпијаде), нико није ишао у бг да студира, сви су ишли у нс, фтн и пмф, вероватно лакше брате код маме кући бити :)

shmoo shmoo 17:14 03.10.2020

Re: Odgovor

alselone
И све полако, натенане... Стићи ћемо...

Festina lente, dragi moj Taso, festina lente.




Што бисмо рекли у овим нашим римским провинцијама Горње и Доње Мезије и Паноније, пожури полако.

Мени причаш...

У линији мој деда-мој ћале-ја, ја сам тај који је најбржи.

Али далеко је то од онога што други људи сматрају брзином.

Charlie says: Here I am relaxing with friends playing a borrowed tune with rewritten lyrics, cos I'm built for comfort......I definitely ain't built for Speed.








shmoo shmoo 17:25 03.10.2020

Re: Odgovor

predatortz

Đe si video Vojvođanina od dva metra?



Па има их, има их...

Кажу за себе да су Војвођани.

Ал' се после обавезно испостави да су у ствари лички, херцеговачки и црногорски колонисти.

Што би рекли они моји бурази од стричева из Санада крај Чоке и из Ченте што су малкице лаке руке са таким Војвођанима од два метра па им често долази до прекида филма...






milisav68 milisav68 17:41 03.10.2020

Re: Odgovor

pecaros

Koliko budala na blogu...

Da preformulišem - koliko provokatora, botova i udbaša...

Ma meni bitno da su ustase malo bolje od nas :)
alselone alselone 17:52 03.10.2020

Re: Odgovor

У линији мој деда-мој ћале-ја, ја сам тај који је најбржи.

Mom dedi je njegov brat govorio - Cveto, požuri malo, za tobom čovek može čakšire ušnivati.

A Cveta lagano, nogu prednogu, pa malo napravi pauzu za špricer, pa nogu prednogu. :)
predatortz predatortz 17:54 03.10.2020

Re: Odgovor

Mom dedi je njegov brat govorio - Cveto,


Što bi rek'o Torbica, Cveta je kod nas žensko.
alselone alselone 17:58 03.10.2020

Re: Odgovor

Što bi rek'o Torbica, Cveta je kod nas žensko.

To je nadimak za Svetislava kod nas, ali da, koristi se i za ženska imena.
Kao Vanja na primer.
floki floki 18:01 03.10.2020

Re: Odgovor

код нас (сад говорим као бачван) светозар је био света, маме/бабе би га звале цвеће :)

а код нас босанаца, та дугачка имена се нису давала, нема шансе да дозовеш дете с брда на брдо, имена од два слога са "о" на крају су много практичнија
michiganac michiganac 19:10 03.10.2020

Re: Odgovor

Ал' се после обавезно испостави да су у ствари лички, херцеговачки и црногорски колонисти.


A bre-be-bolan (sto bi rekao jedan moj pajdas Makedonac), a dje bosNacherosi - ili da budem precizniji visokokrajisnici? Samo moj uzi zavicaj je podario Voshi i gorepomenutom NS-u (ajde-de - i Srbiji :)) nekoliko prvotimaca i olimpijaca (Boskan i Podrascanin, bratja Pijetlovic, bRadulja i Milicic..). Kapiram da se udesi poneki l'enfant terrible poput Darkana, ali nismo valjda toliko prokazeni?!
angie01 angie01 19:24 03.10.2020

Re: kako skrajnuti obrazovanje u Srbiji,

И шта сад ти, Анђо, очекујеш?


o toj materiji znam skoro sve:),...i znam kako smo dovde stigli,....kljuc nije ni blizu ovome sto ti pises- priznajem nisam sve ni procitala, izvini, al ne mogu toliko komentar svaki put, al sam shvatila pravac tvog razmisljanja,...- znaci fora je u lovi oko sigurne prodaje velikih tiraza,...svojevremeno su to ovde vrlo pogresno "apsolvirali" radule i comicka, koja je cak predlagala da skupstina odredjuje ko ce stampati udzbenike, ne shvatajuci apsolutno nista o tom procesu, ali imajuci u vidu verovatno neki zamisljeni procenat kao mogucnost.... ili sta te ja znam, a radule, koji isto tako nema pojama o tome, joj je uredno davao za pravo i brisao mi komentare u kojima sam celu proeduru objasnila,...sada radule na sva usta brani Zavod, a comicka je u medjuvremenu udomila sina u istu instituciju u ekspozituri NS i to odmah na sefovsko mesto za koje nem kvalifikacije i sa odmah vecom platom od ostalih na toj poziciji:)))

znaci, neko je dilnuo sa Klet-i oko propustanja rukopisa- da bi neki izdavac mogao da svoju knjigu stampa kao udzbenik, mora da dobije ausvajz od Ministarstva, tj od clanova ocenjivacke komisije, ciji sastav je nepoznat za javnost0 pa sad ti vidi sirinu mogucnosti,...videla sam neke od tih "misljenja" i ono sto nije proslo, a i ono sto je proslo smo videli svi...udzbenici su sada rostruko skuplji-mogu i da objasnim kako i zasto,...hebiga, nikoga nije briga- sem za njegov deo.
angie01 angie01 19:35 03.10.2020

Re: Odgovor

А где тебе све ово око нас сврстава?


trenutno- kao posmatraca,...ispljuvaste coveka, a da niko ni 5 minuta predstave video nije.


И то са твог омиљеног Данаса:


svakako je validniji od ostale ponude,...po autorima, sadrzaju, standardima,....


успећемо у ономе што смо наумили ако се договоримо на једној јединој тачки


meni se nekako cini da je stalan problem oko nezauzimanja atava oko nedavne proslosti i raspetljavanja cvora oko koga se mantraju lazne infuzije za masu, a ne radi se apsolutno nista za gradjane i zemlju- to je i Pakoviceva ideja,...al postoji veliki otpor, sve sa mantrama o izdaji, autosovinizmu i znas vec i suvise dobro,...

kako god, nama treba uredjena drzava, institucije sistema koje funkcionisu,...a to sve ocigledno nije mogace u papazjaniji koja lazira, razdvaja, lozi, koristi,...ono, granicni poremecaj.
j_grandson j_grandson 20:20 03.10.2020

Re: Odgovor

pecaros
michiganac
Po svjedocenju kolega, ispiti su vec tad u NS polagani kolokvijumski, dok su se u BL stolice zesce grijale.


Na tehnološkom faksu u NS je pismeni iz Tehnoloških operacija bio granični kamen preko koga nikad nisu prešle stotine studenata. Govorilo se da je onaj koji ga položi, položio za inženjera. Tu su rađeni proračuni realnih pogonskih sistema (cevovodi, sušare, rektifikacione kolone...)

Bio sam jedan od poslednjih koji je to položio, kad su ga ukinuli, a umesto njega uveli nekakve domaće zadatke. Smejurija. Inženjer koji ne ume da izračuna optimalni utrošak energije sistema...

Bilo je to sedamdesetih, pretpostavljam da je od tada još mnogo urađeno na povećanju prolaznosti na studijama, valjda od toga zavisi i priliv novaca na fakultet.

Da.
Naše generacije su bile pametnije, naše studiranje mnogo teže, ovo posle nas pišijada - i slično.
Nisi jedini koji tako govoriš, strašno mnogo ljudi nipodaštava današnje studente i studiranje ... pa otkuda stalni progres ako su današnje škole 'sviranje kurcu'?!
Usput ... ja bih taj predmet koji ne mogu stotine da polože nabio na kurac, ukinuo, a profesoru zabranio da se bavi prosvetom.
Usput 2 --- nove generacije su sve pametnije i pametnije. Mi samo sviramo kurcu za mladošću koja je prošla - i nekritički hvalimo sami sebe i to vreme.
j_grandson j_grandson 20:21 03.10.2020

Re: Odgovor

michiganac
Pricao sam o periodu iz prve polovine 2000-ih. Moja generacija je 2002. A imali smo samo jednog gostujuceg profu (matis), Milana Merkla iz BG. Koliko znam bio je gostujuci i kod vas u NS.

Moj dobar poznanik, skoro prijatelj.
michiganac michiganac 21:33 03.10.2020

Re: Odgovor

j_grandson

Moj dobar poznanik, skoro prijatelj.


Odlican profa, samo nisam stigao da polazem kod njega. Predavao mi matis 4, jedino mi bas ona ostala.
pecaros pecaros 22:12 03.10.2020

Re: Odgovor

j_grandson

Usput ... ja bih taj predmet koji ne mogu stotine da polože nabio na kurac, ukinuo, a profesoru zabranio da se bavi prosvetom.


Položilo ga onoliko njih koliko je sposobno da budu inženjeri. Više od toga ionako nikad nije našlo posao u struci. Čemu gomila formalno školovanih, a nesposobnih za posao? Samo zauzimaju mesto talentovanima. A naravno da ima i danas talentovanih, kao i uvek. Sva sreća, oni će sopstvenim angažovanjem uspeti u poslu, uprkos krnjem školstvu.

Predmet koji bi ti ukinuo je za tehnologiju isto toliko važan koliko i predmet "beton" na arhitekturi. Koliko znam iz priča, isti je bauk i teško se polaže. E sad, ti bi i njega ukinuo... što baš nije zgodno, ako se ne zabrani izgradnja betonskih objekata.

Da, ti bi i profesora otpustio. Gluposti. Pravila su bila jasna - od tri zadatka traže se dva potpuno rešena, sa tačnim rezultatom, za šesticu. Tko umije, njemu dvije.
vcucko vcucko 22:36 03.10.2020

Re: Odgovor

pecaros

U slučaju premijerke, seksualna orijentacija je bila običan marketinški trik, igrokaz za zapad, koji je bio svrha samom sebi.

U nekoj drugačijoj situaciji, verovatno bi se pokazalo da su Srbi i Hrvati i u ovom pogledu mnogo sličniji jedni drugima nego što se sad čini.

Odlično, peformans.

Pokušaj da odradiš taj performans u Hrvatskoj pa vidi šta bi te snašlo.
Ma kako probitačno bilo za opštu stvar.
pecaros pecaros 22:59 03.10.2020

Re: Odgovor

vcucko

Pokušaj da odradiš taj performans u Hrvatskoj pa vidi šta bi te snašlo.


Seti se samo da se za vreme DOS-a ni parada nije mogla održati. Pretpostavljam da su i u Hrvatskoj prepreka nekakvi branitelji i navijači. I ovde i tamo je manje bitno šta se sprovodi nego ko to sprovodi. Čim ode vučić, opet će navijači da kroje sudbinu LGBT.

Možda.

Ali, zašto je to uopšte bitno?
shmoo shmoo 00:51 04.10.2020

Re: Odgovor

michiganac
Ал' се после обавезно испостави да су у ствари лички, херцеговачки и црногорски колонисти.


A bre-be-bolan (sto bi rekao jedan moj pajdas Makedonac), a dje bosNacherosi - ili da budem precizniji visokokrajisnici? Samo moj uzi zavicaj je podario Voshi i gorepomenutom NS-u (ajde-de - i Srbiji :)) nekoliko prvotimaca i olimpijaca (Boskan i Podrascanin, bratja Pijetlovic, bRadulja i Milicic..). Kapiram da se udesi poneki l'enfant terrible poput Darkana, ali nismo valjda toliko prokazeni?!



Ма ди прокажени!

Таман посла!

Напротив!


- Ево да питамо једног Новосађанина, шта ви мислите о аутономији Војводине?

- А што ћ', болан, Војвод'ни аутономија?



shmoo shmoo 00:56 04.10.2020

Re: kako skrajnuti obrazovanje u Srbiji,

angie01

hebiga, nikoga nije briga- sem za njegov deo.



То ти кажем.



А деца се рађају и расту. И иду у школу. И ту не може оволико да се чека да би нешто пало с неба и онда уџбеници сами од себе постали бољи...




kljuc nije ni blizu ovome sto ti pises- priznajem nisam sve ni procitala,







Иди бре, Анђо, с тобом је увек забавно комуницирати.

Да си прочитала, видела би да нам је закључак исти.

А ако ти је битно да ти то кажеш да би испало да си само ти у праву, а не да смо обоје у праву јер исте ствари рекосмо, нека ти буде.

znaci, neko je dilnuo sa Klet-i oko propustanja rukopisa- da bi neki izdavac mogao da svoju knjigu stampa kao udzbenik, mora da dobije ausvajz od Ministarstva, tj od clanova ocenjivacke komisije, ciji sastav je nepoznat za javnost0 pa sad ti vidi sirinu mogucnosti,...videla sam neke od tih "misljenja" i ono sto nije proslo, a i ono sto je proslo smo videli svi...udzbenici su sada rostruko skuplji-mogu i da objasnim kako i zasto,...hebiga, nikoga nije briga- sem za njegov deo.



То исто и ја рекох, али нема везе...

А узгред, 'ебали те Хрвати и Словенци! Не сме човек ништа о њима ружно да каже пред тобом чак ни када је то истина о њима. И то те је одмах на прву лопту повукло да кажеш да "кључ није ни близу овога што сам ја написао, иако ниси прочитала".

Па шта ћу ти ја. Нисам ја крив што су Жужул и Ждерић Хрвати, а Рок Кватерник Словенац и Хаусман Немац.

Са свим својим пратећим српским корумпираним говнима.

А суштина је да је ово са уџбеницима што рекосмо ти и ја истина. Тужна истина о Србији и образовању и систему образовања у Србији.

И то је много важније од онога које су националности ти говнари, сви редом.

Лова, поготово она прљава зарађена на такав мафијашки начин као што је то продаја школских уџбеника у Србији, не зна ни за нацију ни за веру.

То смо до сада сви већ научили.

Чак и ми крезуби и неокупани националисти.

(Морао сам ово да напишем јер ти много волиш идеологије и јавна идеолошка изјашњавања и етикетирања. )







Imamo teški sunovrat vrednosti sistema,
Možda nije tema dana, al je zasigurno tema,
U vas deco zajedno, sve, Ja nemam poverenja,
Rekao bi nam Pantelija i počeo da kenja.
Prema rečima nam starih, bila je Dembelija,
Država veselija gde vlad'o je Pantelija,
Kad otišo je delija, došla su mu deca,
Topalovići mlađi firmu prodali na keca.
E, zato naše stvari danas više nisu naše,
Jer smo pustili da jaše ko je stigao da jaše,
Glavno da nas plaše da smo primitivna lica,
Ako gej ne prošeta i ne kaže nam gde se firca.
Fircnem vam ga svima, kolko košta paradiranje,
Pandura finansiranje i naroda nerviranje?
Traktori u gradu, blokirano danima,
Marko ore drumove, al' koga zanima!?
Ipak su veće vesti sise male Stanlije,
O tome pišu oni koji možda ne bi ranije,
Al sad se prati stanje svesti, bitni su tiraži,
Utrkivanje sa glupošću jer narod tako traži.
Pa samo kaži, sve može da se nađe,
Dok je nama naših Šojića i kapetana lađe.
Svi po bensedine da olabavi se bes,
Ako neko pita šta nam rade, ogovori SES.

Mi smo proste duše iz države ajvara,
puni igara, ali niko nema para,
proste duše u govnima do guše,
rijaliti kako snovi da se sruše,
rasne ovce šišane do glava,
nemamo ništa ali svima nam je strava,
rasne ovce, unuci pantelije,
primate pozdrave iz propale dembelije.

Fundamentalno je, mentalno se ništa ne menja,
Živimo život u nijansama nam starih serija,
RTS - repriziramo tri serije,
Dajte pretplatu za one iz zemlje Dembelije.
Heroj novog starog doba ost'o je Giga Moravac,
Oličenje naroda, pravedan sistema talac,
Giga ostario, problemi ostali su mladi,
Boba Monte video, bolju temu pa je radi.
Na ružičastoj strani imamo surov rijaliti,
Psovanja i tuča, ako preko dana fail ti,
Farmer na blokadi puta, bavi se politikom,
Političar na farmi nema veze s etikom.
Tražio si, dobio si, uživaj u programu,
Doctor ga prepisao za bolju probavu,
Kad se kofa napuni, nosi je na stanice,
neka farmerima daju plodove oranice!

Pardon! Imamo uključenje, uživo je veza:
Ekskluzivno, ministar policije je viđen trezan,
Za Karleušu se ne zna, nestala je pre tri godine,
Insajder tvrdi posle ušća pobegla od robije.

Bilo bi lepo al je ovo zemlja narnija,
Gde vladaju principi splavova i ta šabanija,
Vrhovna onanija po glavama sirotinje,
Izađi, buni se pa dobičeš i batine.
Heeej, Tako to ide u dolini cvrkuta,
Da ozvaniči koridor peva Ana Mrkuta,
Uz prašak dele Lukasa zbog mirisa i ukusa
Da maloletni peru nos od kiseloga kupusa.



Kada nategnu se flase, dobro pogledaj u dno
To je ono gde smo sada pa se navikni na to


apacherosepeacock apacherosepeacock 07:16 04.10.2020

Re: Odgovor

milisav68
pecaros

Koliko budala na blogu...

Da preformulišem - koliko provokatora, botova i udbaša...

Ma meni bitno da su ustase malo bolje od nas :)


A šta kao nisu?

Nego, moram sad da pitam kao onaj crnac negovateljica iz filma Intouchables kad su bili u Operi, kakve to lampione glumci imaju na glavi?

Mladenoviću.. anyone?
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:24 04.10.2020

Re: Odgovor

alselone
Đe si video Vojvođanina od dva metra?


Nego, kad reče dva metra, glete ovo braćo.



Može i po neka sestra?

Evo ja Holanđankama popravljam prosek za glavu.. (10 santima)
A nisam ni Dinarka ni 'Ercegovka.

PS. Rekoh onomad na tu temu, ispred mene bile samo 2 crnogorke, kad nas poređaju u vrstu na fizičkom u školi.
angie01 angie01 17:57 04.10.2020

Re: kako skrajnuti obrazovanje u Srbiji,

А узгред, 'ебали те Хрвати и Словенци! Не сме човек ништа о њима ружно да каже пред тобом чак ни када је то истина о њима. И то те је одмах на прву лопту повукло да кажеш да "кључ није ни близу овога што сам ја написао, иако ниси прочитала".


pa vidis da sam dobro rekla i da nam zakljucak nije isti- kakve veze imaju Hrvati, Slovenci ili bilo ko drugi, sa nasom spremnoscu da prodamo trziste udzbenika drugima zarad licnog profita pojedinaca.... niko od nabrojanih nije silom tako nesto mogao da uradi, niti da uvaljuje lose rukopise, niti da radi bez redakcije i kojesta drugo- znaci, to je sve neko nas tako organizovao, pustio, unistavajuci drzavnu kucu, koja btw i treba da ima kontrolu na udzbenicima, barem onih za OS,... sa Zavodom ova drpacina nije bila moguca,... ovo sto se radi sa kleti, logosom, skolskom knjigom, ljusicevom freskom koju je ustanovio dok je bio urnisuci direktor zavoda,(fresku je prodao kleti:)),- doduse, od zlobe, koji je zbog rata i potrebe za novcem preformulisao status Zavoda i od tada mu je uzimana zarada, od koje se manji deo odvajao za plate,...Zavodove klnjige su bile kontrolisanije, jeftinije i od njihpvpg stampanja su opstajale sve sada vec pokojne stamparije u Srbiji- taj detalj je comicka htela da skupstina kontrolise:))),...i tako...

Па шта ћу ти ја. Нисам ја крив што су Жужул и Ждерић Хрвати, а Рок Кватерник Словенац и Хаусман Немац.


pa kakve veze ima sta je tu ko po nacionalnosti?...ima recimo veze sto je zuzul neki njihv miskovic, koji veze nema sa obrazovanjem i udzbenicima i izdavastvom, ( videla sam neku njegovu ekipu:(,....i sto su nasi, koji su odgovorni za to polje, dozvolili da se ovo desava,...znaci, nisu nam krivi ni Slovenci, ni Hrvati ni Nemci,...niti moj stav prema bilo kome,-koji nema veze sa nacionalizmom, niti sa nekom mojom ideologijom- jer je nemam.

Sramota i jos po nesto- su samo nasi, jer ovo je nasa drzava i obrazovanje i niko nas ne primorava da cinimo ovakve bedastoce, umesto da stitimo nase interese i trziste-....lova od prodaje tih stranih udzbenika, ide naravno u njihove zemlje,...izmedjuostalog,....u medjuvremenu su prsle i sve najpoznatije stamparije po Srbiji,pa i cuveni BIGZ i Suboticka Birografika, koja je bila top stamparija sa odlicnom ekipom....
zemljanin zemljanin 00:05 30.09.2020

bravo Filipe

nije bitno sta pises ali isteras ove zaverenike, fraziste i intvormisane iz brloga ... svasta se tu nasluti i sazna ... nikada ne omanes ... ocekujem da se i GMO i aflatoksin pronadju negde jer ako kopamo dovoljno duboko i prodjemo Harpove i 666 vakcine, zna se sta je sledece

a eno i dinosaursi zivese par stotina mil godina pa odose ... pa egipcani, oni izvorni, nestadose, sve je to prirodni dogajaj ... sad te ima, sutra te nema ... napravis mesto onima koji dolaze ... al' svaka baba svoje ustipke 'vali
docsumann docsumann 07:13 30.09.2020

Re: bravo Filipe

zemljanin
nije bitno sta pises ali isteras ove zaverenike, fraziste i intvormisane iz brloga ... svasta se tu nasluti i sazna ... nikada ne omanes ... ocekujem da se i GMO i aflatoksin pronadju negde jer ako kopamo dovoljno duboko i prodjemo Harpove i 666 vakcine, zna se sta je sledece

a eno i dinosaursi zivese par stotina mil godina pa odose ... pa egipcani, oni izvorni, nestadose, sve je to prirodni dogajaj ... sad te ima, sutra te nema ... napravis mesto onima koji dolaze ... al' svaka baba svoje ustipke 'vali


il ko što NAŠ narod kaže - ko o čemu, baba o poštenju
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:45 30.09.2020

Re: bravo Filipe

zemljanin
nije bitno sta pises ali isteras ove zaverenike, fraziste i intvormisane iz brloga ... svasta se tu nasluti i sazna ... nikada ne omanes ... ocekujem da se i GMO i aflatoksin pronadju negde jer ako kopamo dovoljno duboko i prodjemo Harpove i 666 vakcine, zna se sta je sledece

a eno i dinosaursi zivese par stotina mil godina pa odose ... pa egipcani, oni izvorni, nestadose, sve je to prirodni dogajaj ... sad te ima, sutra te nema ... napravis mesto onima koji dolaze ... al' svaka baba svoje ustipke 'vali

Priznajem. Volim Filipove blogove.
Tema koju otvori i nije toliko bitna jer diskusija bude slobodna i bez brisanja (mada, kazu da se i to desava).
Dobro, u ovom bircuzu se sastajemo vec dugo vremena i znamo dobro ko kakve stavove zastupa i na koji nacin pa zna biti i malo dosadno.
Ne razumijem zasto onin koji misle da dogadjaji u Srebrenici nisu posteno i objektivno obradjeni ne daju svoj prilog toj obradi. Ispricaju sta znaju, ako nesto znaju, i daju prijedlog kako relativno zatvoriti tu temu i ici dalje.
Ja mislim da je srpski stav o Srebrenici prilicno kukavicki, negatorski i nepotrebno samo odbrambeni. Danas je vec kasno da se neke stvari mijenjaju jer su neodgovorno prepustene drugima da ih rijesavaju i oni ih, naravno, rijesavaju u svoju korist.
Srebrenica je na teritoriji RS i bilo je vremena da se odmah poslije rata, prije formiranja suda za ratne zlocine BiH, da pravosudje RS, pa i Srbije, pocne istrage i procese za pocinjene zlocine. Da je tako uradjeno, i uradjeno posteno, danas bi imali punu jasniju sliku o Srebrenici kao i ratu u BiH uopste.
Izbjegavajuci da se kaze istina i prikrivajuci zlocine i zlocince istraga je prepustena drugima i omoguceno im da manipulisu podacima i da umanje ili potpuno sakriju zlocine drugih. Usta se mogu zatvoriti ili pokusati zatvoriti jednom broju ljudi ali ne svima i uvijek se pojavi curlika koja svira ; U cara Trojana kozije usi
predatortz predatortz 08:55 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Ne razumijem zasto onin koji misle da dogadjaji u Srebrenici nisu posteno i objektivno obradjeni ne daju svoj prilog toj obradi. Ispricaju sta znaju, ako nesto znaju, i daju prijedlog kako relativno zatvoriti tu temu i ici dalje.


Evo, ja dajem konkretan predlog:

Da uporedimo spiskove sahranjenih u Potočarima sa spiskovima mobilisanih u jedinice koje su činile 28. diviziju A BiH. Pa da kažemo, toliko od sahranjenih, a koji su prezentovani kao civili, je bilo u oružanim formacijama. Dakle, ti ljudi nisu nikakve civilne žrtve.
Onda se fokusiramo na preostale, koji jesu bili civili. I kažemo XX je poginuo u granatiranju, XY kao pripadnik mešovite vojno-civilne kolone koja je presretnuta i razbijena u mestu X.
Onda dođemo do zaključka da su ti ljudi, iako civili, bili legitimna vojna meta kao recimo pacijenti KBC Dragiša Mišović, u koju je naša vojska poslala jedinicu i bolnicu načinila legitimnim ciljem.

Onda se fokusiramo na ostale, one koji su se kao civili predali i ubijeni. To su civilne žrtve i njima se poklonimo, a ja vam garantujem da bih bio na čelu blogera ovdašnjih koji bi to želeli da urade.

E, tako i jedino tako bi došli do istine o Srebrenici i to je, zapravo, jedina istina.

No, još dugo će preovladavati ova haško-holivudska, a njeni promoteri će da grade karijere na lažima.

Zašto?
Zato što su i Srbija i RS isuviše male i nemoćne da promovišu istinu i opovrgnu laž koja je sada na snazi kao "istina".
shmoo shmoo 09:31 30.09.2020

Re: bravo Filipe

docsumann
zemljanin
nije bitno sta pises ali isteras ove zaverenike, fraziste i intvormisane iz brloga ... svasta se tu nasluti i sazna ... nikada ne omanes ... ocekujem da se i GMO i aflatoksin pronadju negde jer ako kopamo dovoljno duboko i prodjemo Harpove i 666 vakcine, zna se sta je sledece

a eno i dinosaursi zivese par stotina mil godina pa odose ... pa egipcani, oni izvorni, nestadose, sve je to prirodni dogajaj ... sad te ima, sutra te nema ... napravis mesto onima koji dolaze ... al' svaka baba svoje ustipke 'vali


il ko što NAŠ narod kaže - ko o čemu, baba o poštenju




Не каже се "баба о поштењу" него "курва о поштењу".

А "војник о скраћењу".

Мисли се на скраћење војног рока док је било обавезно служење војске. Сада више није.

Али курве и даље имамо.

Кад их већ поменусмо, курве, мени ипак делују некако поштеније оне које продају само своје тело од ових "уметника" и "колумниста" које нам Филип промовише.

Гадно је то када се распродаје мозак.

То су онда људи за расход на јавној сцени.

И што каже Предатор, за игнорисање.

Да буду скрајнути да би их што мање људи видело и чуло чиме би се многима уштедело драгоцено време које се може много паметније искористити.

Дакле, треба такви ликови да буду скрајнути због, поновићу то:


Nije bilo koje događanje u teatru umetnički proces, niti je sve što se zbiva na sceni pozorišna predstava, kao što ni svaki tekst pisan u dijalogu nije drama. Nikada nije bilo više slobodoumnog umetničarenja i proizvoljnosti na našim scenama. Mnogo je kiča, proste zabavnosti, destruktivnog eksperimentisanja, prezira prema smislenom i ostrašćene politizacije. Ako je do iskazivanja umetničkih sloboda, ja to pozdravljam, ali u alternativnom pozorištu i za svoje pare. U takvoj klimi talentovani mladi ljudi se pitaju šta je svrha pozorišta i kako prepoznati vrednosti.



EDIT: Заборавих да кажем, зарад обогаћивања речника матерњег нам језика и националне културе...

Кад већ потегосмо (потегосмо, не натегнусмо) бабе, и за њих има она једна народна:

"У старости светица, у младости јебица." )


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:35 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Da uporedimo spiskove sahranjenih u Potočarima sa spiskovima mobilisanih u jedinice koje su činile 28. diviziju A BiH. Pa da kažemo, toliko od sahranjenih, a koji su prezentovani kao civili, je bilo u oružanim formacijama. Dakle, ti ljudi nisu nikakve civilne žrtve.


To je inace ono za sta se REKOM zalagao pa od toga nista nije bilo ne zbog stranih placenika, Vatikana i Amerike nego zbog domacih basbakana i podrske domace javnosti u svakoj od bivsih exyu republika.

Drugo pitanje je sta bi se ovim postiglo. Da je bilo manje civilnih zrtava nego sto se tvrdi? Moguce. Verovatno. Da se ne ulazi u pitanje kako treba postupati preba zarobljenim vojnicima.

Ipak sve to ne bi promenilo cinjenice o tome za sta su odgovorni RM i RK. Ne ceo srpski narod nego oni. I o tome je ovde rec. Pokusaj da se krivica nekih debila svali na ceo narod tako sto ces ove debile slaviti kao heroje i spasioce srpskog naroda. I ovde vise nije ni toliko bitna Srebrenica koliko nesto sto se moze nazvati 'srpski stav prema svetu' od koga najvece stete imaju pre svega Srbi.

docsumann docsumann 09:35 30.09.2020

Re: bravo Filipe

valjda i strijeljani ratni zarobljenici s bošnjačke strane potpadaju pod ratni zločin.
g.radicevic g.radicevic 09:41 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Zato što su i Srbija i RS isuviše male i nemoćne da promovišu istinu i opovrgnu laž koja je sada na snazi kao "istina".


istina nije da se promoviše
istina je da se utvrde neosporne činjenice.
mi ni do danas nismo ustanovili tačan broj nastradalih u bombardovanju 99', barem na teritoriji Srbije izvan KiM
el nam to ko branio, ili nas sprečavao???
ili je naša tradicionalna površnost i neodgovornost, koja očas sklizne u mitologiju možda u pitanju
predatortz predatortz 09:46 30.09.2020

Re: bravo Filipe

docsumann
valjda i strijeljani ratni zarobljenici s bošnjačke strane potpadaju pod ratni zločin.


Naravno, i to težak i nepotreban zločin.
No, oni se pokušavaju prikazati kao civili, što je težak bulšit.
O tome ja govorim, o haškoj mantri o stradanju civila.

Ti si čovek inženjer, tebi neće biti teško da razumeš ovo.
U Srebrenici je, po procenama, bilo ukupno 40.000 ljudi. Dakle, ukupno. Ako uzmemo da polovina otpada na žene. Preostaje nam 20.000 muškaraca. Od tih 20.000 bar polovina nije vojno sposobna, što zbog životne dobi, što zbog bolesti, što zbog raznih drugih faktora.

Da ne dužim...
Odakle među poginulim 8000 civila koji su po godinama vojni obveznici, ako u enklavi deluje cela i ne tako loše kao što se misli naoružana divizija?

Ta mantra o 8000 civilnih žrtava ima samo jedan cilj - dekriminalizovati one koji su činili teške ratne zločine tokom 3 godine rata, one koji su ubijali, palili, klali, silovali, ubijali decu, vadili oči sudijama, spaljivali zarobljene policajce, ubijali srebreničke srbe u samom centru grada u stanici miicije...

Jer, ako njih nazoveš pravim imenom - vojnicima koji su činili teške zločine, onda pada cela srebrenička bajka.

docsumann docsumann 09:52 30.09.2020

Re: bravo Filipe

predatortz
docsumann
valjda i strijeljani ratni zarobljenici s bošnjačke strane potpadaju pod ratni zločin.


Naravno, i to težak i nepotreban zločin.
No, oni se pokušavaju prikazati kao civili, što je težak bulšit.
O tome ja govorim, o haškoj mantri o stradanju civila.

Ti si čovek inženjer, tebi neće biti teško da razumeš ovo.
U Srebrenici je, po procenama, bilo ukupno 40.000 ljudi. Dakle, ukupno. Ako uzmemo da polovina otpada na žene. Preostaje nam 20.000 muškaraca. Od tih 20.000 bar polovina nije vojno sposobna, što zbog životne dobi, što zbog bolesti, što zbog raznih drugih faktora.

Da ne dužim...
Odakle među poginulim 8000 civila koji su po godinama vojni obveznici, ako u enklavi deluje cela i ne tako loše kao što se misli naoružana divizija?

Ta mantra o 8000 civilnih žrtava ima samo jedan cilj - dekriminalizovati one koji su činili teške ratne zločine tokom 3 godine rata, one koji su ubijali, palili, klali, silovali, ubijali decu, vadili oči sudijama, spaljivali zarobljene policajce, ubijali srebreničke srbe u samom centru grada u stanici miicije...

Jer, ako njih nazoveš pravim imenom - vojnicima koji su činili teške zločine, onda pada cela srebrenička bajka.




brojke stoje, pod pretpostavkom da su tačne, al imam primjedbu druge vrste.
ne možeš dekriminalizovati nekog ko nije ni proglašen krivim za zločine.
vjerovatno je među pobijenim bilo i takvih, al ne može se jhedan takav, eventualni, princip primjeniti na sve.
docsumann docsumann 09:54 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Не каже се "баба о поштењу" него "курва о поштењу".

А "војник о скраћењу".


jbg, to je bila fora u pokušaju
shmoo shmoo 09:56 30.09.2020

Re: bravo Filipe

docsumann
Не каже се "баба о поштењу" него "курва о поштењу".

А "војник о скраћењу".


jbg, to je bila fora u pokušaju



Јбг.

Извини.

predatortz predatortz 10:01 30.09.2020

Re: bravo Filipe

To je inace ono za sta se REKOM zalagao pa od toga nista nije bilo ne zbog stranih placenika,


Pre će biti da se projekat raspao jer su jaran'ce uhvatile Natašu sa prstima u zajedničkoj kasi.

No, svakako taj podatak postoji. Ja sam u rukama imao spiskove njihovijh jedinica do nivoa odjeljenja, pa ko je bio komandir, ko koje oružje dužio, ko je i kad platu dobijao...

Srebrenica je savremena bajka, smišljena da se pokrene NATO i Zapad, da se završi rat i poberu poeni pred izbore. I kao u svakom američkom filmu uloge su podeljene na dobre i loše momke. Nama je dopala uloga loših.

Mene, od te zvanične mantre, više zanimaju ovakve stvari:

Dnevnik "Het Farool" je 27. 7. 1995. preneo izjavu kapetana M. Shutena, jedinog oficira UN koji je više dana bio očevidac na lokacijama navodnih krvoprolića i koji u potpunosti negirao priču o genocidu: "Svako brblja o svakome, ali niko ne pokazuje čvrste dokaze. Zapažam da holandski narod hoće po svaku cenu da dokaže kako se zbilo krvoproliće. Ako su se zbivale egzekucije, Srbi su ih prikrivali prokleto dobro. Otuda u to ništa ne verujem. Posle sloma Srebrenice 13. jula 1995. prispeo sam u Bratunac i tamo ostao osam dana. Mogao sam da odlazim svuda gde sam hteo. Pripadala mi je svaka moguća zaštita, nigde me nisu zaustavljali." Neposredno po padu Sredbrenice oko tridesetak stranih novinara boravilo je na tom području i nijedan nije potvrdio priču o bilo kakvom masakru. Osoblje UN, koje je pristigle izbeglice sa područja Srebrenice intervjuisalo u Tuzli o kršenju ljudskih prava, nije naišlo ni na jedno svedočenje o zločinima iz prve ruke.




NEMAČKI list "Di velt" je 25. 7. 1995. izvestio da su se reporteri novina raspitivali kod holandskih vojnika, koji su se vratili iz Srebrenice, i uvek dobijali isti odgovor:

- U Srebrenici se nije zbio genocid!

Doslovno je tada napisano: - Ni podoficir Prank Strojk ni drugi vojnici UN stacionirani u Srebrenici neće javno da potvrde ono što su tvrdili, prvo ministar za pomoć i razvoj Jan Pronk, a potom i ministar odbrane Joris Vorhuve da se u Srebrenici zbio genocid.

Vojnik iz redova holandskih plavih šlemova Arnold Blom je pred državnom komisijom Holandije bio izričit:

- Kada smo patrolirali u enklavi, muslimani su provocirali srpsku vatru. Oni su pucali preko nas i time hteli da postignu da Srbi pogode nekog od nas kako bi spoljni svet opet na njih svalio krivicu! Ovu izjavu preneo i dnevnik "NRC Handelsbiad".


Posle su nastupili spin majstori.

IZVOR


predatortz predatortz 10:07 30.09.2020

Re: bravo Filipe

ne možeš dekriminalizovati nekog ko nije ni proglašen krivim za zločine.
vjerovatno je među pobijenim bilo i takvih, al ne može se jhedan takav, eventualni, princip primjeniti na sve.


Pa, vidiš da može!
Proglasiš ga civilom, onda snajke koje mozak koriste samo za izbor frizure kod frizera nariču za njim, slatkim malim civilom, a on ubica dece, koljač i silovatelj koji je ubijen u borbi.

jer, najveći broj njih je izginuo u borbama.
docsumann docsumann 10:13 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Pa, vidiš da može!


nismo se razumjeli. ne možeš da dekriminalizuješ nevine.

jer, najveći broj njih je izginuo u borbama.


to valjda tek treba egzaktno utvrditi
predatortz predatortz 10:16 30.09.2020

Re: bravo Filipe


to valjda tek treba egzaktno utvrditi


Ma, utvrđeno čoveče!

Kako to ne kapirate?
Samo, ne prolazi, ne uklapa se u priču...

Više od mesec dana su se vodile borbe po džepovima, Udrčima i drugim vukojebinama... Onde grupa od sto, onde dvesta, pa se vijaš sa njima, a oni ti iza linije fronta, svako selo ti ugroženo, svako dete, civil, žena, svaka linija odbrane na koju mogu da banu iza leđa.

Šta bi ti radio, ako ne organizovao poterne jedinice, razbijao i eliminisao?


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:17 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Neues aus der Nachbarschaft

Ipak sve to ne bi promenilo cinjenice o tome za sta su odgovorni RM i RK. Ne ceo srpski narod nego oni. I o tome je ovde rec. Pokusaj da se krivica nekih debila svali na ceo narod tako sto ces ove debile slaviti kao heroje i spasioce srpskog naroda. I ovde vise nije ni toliko bitna Srebrenica koliko nesto sto se moze nazvati 'srpski stav prema svetu' od koga najvece stete imaju pre svega Srbi.


vidi se da si švapski đak.. njima je to okajanje grijeha tetovirano u mozak..
al nisu ipak stvari tako proste..
oni su mnogo više zasrali motku i morali su pokusati šta su pokusali.. evo 6 decenije kasnije na putu su da kažu da je završeno sa kusanjem..
mi pak nismo ni blizu tako čiste račune imali sa našim nemesisima..
niti nam je onda u interesu da se posipamo pepelom i kad nam ne traže..
iz najpraktičnijeg ugla, da jesmo, sad bi plaćali odštete i lijevo i desno..
a iz nekog malo manje opipljivog ko zna kako bi to još bilo plaćeno..
te tako ne možeš baš ni da kažeš jeste Milošević je Hitler a svi JNA generalni treba da vise u recimo Kruševcu.. pa ćemo novi list..
ne ide..
al da bi bilo zdravo malo manje energije u ta pitanja ulagati.. bilo bi
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:23 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Pre će biti da se projekat raspao jer su jaran'ce uhvatile Natašu sa prstima u zajedničkoj kasi.


REKOM nije Natasa Kandic pa ako je ona i nesto radila nije zbog toga propalo.

No, svakako taj podatak postoji. Ja sam u rukama imao spiskove njihovijh jedinica do nivoa odjeljenja, pa ko je bio komandir, ko koje oružje dužio, ko je i kad platu dobijao...


Postoji valjda neko u RS zainteresovan za to sto ti znas. Da li si probao da sa nekim pokrenes neku inicijativu? Ne mora se uvek cekati na druge.

Srebrenica je savremena bajka, smišljena da se pokrene NATO i Zapad, da se završi rat i poberu poeni pred izbore. I kao u svakom američkom filmu uloge su podeljene na dobre i loše momke. Nama je dopala uloga loših.


Opet 'nama'! Ti sam ocito volis da ti se pripise uloga loseg momka. Na stranu individualne zelje, to je los pristup za celu naciju.

predatortz predatortz 10:26 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Postoji valjda neko u RS zainteresovan za to sto ti znas. Da li si probao da sa nekim pokrenes neku inicijativu? Ne mora se uvek cekati na druge.


RS je poslala kamione, bukvalno kamione, sa ovakvim podacima, te obrađenim i dokumentovanim podacima o ratnim zločinima muslimana nad civilima i pripadnicima VRS.
Šta ti misliš, da u RS žive sve sami međedi i da ne postoji niko stručan i kompetentan?

Kažem ti, to se ne uklapa u sliku!

Uostalom, šta bi sa izveštajem Dika Martija o vađenjima organa Srbima na Kosovu?

Ne uklapa se u sliku!
Nema reakcije!
docsumann docsumann 10:28 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Ma, utvrđeno čoveče!

Kako to ne kapirate?
Samo, ne prolazi, ne uklapa se u priču...



mislim da je ovo tvoje i dalje u fazi hipoteze. manje ili više osnovane, no, utvrditi znači poimenice indetifikovati ubijene, način na koji su ubijeni, kao i njihov status (civil/vojnik).
predatortz predatortz 10:33 30.09.2020

Re: bravo Filipe

docsumann
Ma, utvrđeno čoveče!

Kako to ne kapirate?
Samo, ne prolazi, ne uklapa se u priču...



mislim da je ovo tvoje i dalje u fazi hipoteze. manje ili više osnovane, no, utvrditi znači poimenice indetifikovati ubijene, način na koji su ubijeni, kao i njihov status (civil/vojnik).


Pa, RS na tome godinama i insistira. Ne da famozna "međunarodna zajednica". Čak, insistira se da se, po principu slučajnog uzorka, ekshumiraju posmrtni ostaci i DNK analizom utvrdi da li je tu sahranjen onaj za koga se tvrdi da jeste.

Jer, bilo je klipova po YT, koji su nestali bryinom svetlosti, u kom mlada muslimanka iz Cazina tvrdi kako teško žive ona, muž i deca, kako se nema posla, a malac od cca 7 godina izleti kako su

bili iz Srebrenice i kupili rahmetli dedu da ga sahrane u Potočare


na šta ga majka odalami po glavi.

I tako...

A da RS krene da sama raskopava i utvrđuje, krenuo bi rat za pola sata.
gedza.73 gedza.73 10:38 30.09.2020

Re: bravo Filipe

manje ili više osnovane, no, utvrditi znači poimenice indetifikovati ubijene, način na koji su ubijeni, kao i njihov status (civil/vojnik).

Zar nije bio neki zakon ili predlog da je protivzakonito preispitivanje Srebrenice?

Ako bilo ko misli da ćemo mi, pogotovo mi koji smo to preživjeli, pregovarati o činjenicama, taj se teško vara. Niko sa njima neće pregovarati o činjenicama. Zločini su počinjeni u razmjerama u kojima su počinjeni. Ne mogu se dijeliti po popisu iz 1992. godine.
Emir Suljagić, predavač na Međunarodnom univerzitetu u Sarajevu

predatortz predatortz 10:40 30.09.2020

Re: bravo Filipe

islim da je ovo tvoje i dalje u fazi hipoteze. manje ili više osnovane, no, utvrditi znači poimenice indetifikovati ubijene, način na koji su ubijeni, kao i njihov status (civil/vojnik).



Verujem da će te ovo zanimati i neke stvari ti rasvetliti.


LINK


docsumann docsumann 10:46 30.09.2020

Re: bravo Filipe

predatortz
islim da je ovo tvoje i dalje u fazi hipoteze. manje ili više osnovane, no, utvrditi znači poimenice indetifikovati ubijene, način na koji su ubijeni, kao i njihov status (civil/vojnik).



Verujem da će te ovo zanimati i neke stvari ti rasvetliti.


LINK




za rasvjetljavanje bih sačekao dok se ovakve inicijative ne realizuju.

u svakom slučaju podržavam.
predatortz predatortz 10:49 30.09.2020

Re: bravo Filipe


u svakom slučaju podržavam.


Ti podržavaš, ja podržavam, Vlada RS to traži, Udruženje starešina VRS to podržava i zahteva...
Ne podržavaju muslimani, Visoki predstavnik, američki i britanski ambasador...

Oni kažu mi smo utvrdili 6000, pa 7600, pa 8000... A imena i registra nema!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:59 30.09.2020

Re: bravo Filipe

RS je poslala kamione, bukvalno kamione, sa ovakvim podacima, te obrađenim i dokumentovanim podacima o ratnim zločinima muslimana nad civilima i pripadnicima VRS.


Gde je poslala? Ko to nije hteo da prihvati?

Šta ti misliš, da u RS žive sve sami međedi i da ne postoji niko stručan i kompetentan?


U RS ima sjajnih strucnih ljudi samo sto za njih u RS nema mesta.


Kažem ti, to se ne uklapa u sliku!

Uostalom, šta bi sa izveštajem Dika Martija o vađenjima organa Srbima na Kosovu?


Kako sta, pa izmedju ostalog i na osnovu toga je Kosovo moralo da osnuje Sud za ratne zlocine.

Ne znam sta je tvoje ocekivanje konkretno? Da ce zbog toga sto ce biti osudjeni neki OVK lideri biti rehabilitovan Milosevicevo ratovanje na Kosovu? Do toga nece doci. Treba utvrditi krivicu ovih protiv kojih postoje optuznice i naterati sve strane da prihvate odluke suda.

Jos jednom: niko ne tvrdi (ni Pakovic) da su Srbi genocidan narod ili narod ratnih zlocina. Ovde je rec o konkretnim ljudima. Na svim stranama.

Da malo rasirimo pricu. U Koruskoj je u ii. sv. ratu izvrseno vise masakara nad slovenackim civilima. Najcesce je sve planirano i izvedeno od od strane SSovaca. To je i danas donekle tabu tema u Koruskoj i da nije bilo privatnih inicijativa jos bi mnogo vise vremena trebalo da austrijsko drustvo prihvati ove masakre kao cinjenicu. Danas su tamo mesta stradanja obelezena, podignuti su partizanski spomenici i napravljeni su muzeji. Opet, i danas imas tipove koji tvrde recimo da su masakre kao onaj u Peršmanhofu izvrsili partizani kako bi kriminalizovali SS. Kao da SS treba kriminalozivati!

Kad to cujes onako sa strane mislis pa da li su oni poludeli. E kad isto pomislis (ne ti nego dobar deo javnosti na ovim nasim prostorima) za ove 'nase' zlocince onda ce se nesto promeniti.

Zlocin u Peršmanhofu nisu pocinili Koruscani, kao sto onaj u Srebrenici nisu pocinili Srbi.

predatortz predatortz 11:08 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Gde je poslala? Ko to nije hteo da prihvati?


Tužilaštvu haškog tribunala.
Ovo pouzdano znam, pošto sam radeći u MUP RS nekad upoznao ekipu ozbiljnih profesionalaca koji su radili na istraživanju i dokumentovanju ratnih zločina.
Ljudi su to sve sistematizovali, obradili po svim pravilima struke i poslali.

Rezultat je - šta?

Isto to je podneseno i sudu BiH. Slučajevi stoje u ladici, čeka se da naredbodavci umru, a da se stekne dojam da se nešto radi neki sitan kokošar dobije smešnu kaznu za ubistvo nekog srpskog civila, ili silovanje i ubistvo neke Srpkinje. Kazne su takve da su veće poniženje za žrtvu nego kazna za ubicu. Po godinu, dve, tri... Kao za saobraćajku ili učestvovanje u kafanskoj tuči.

Ova snajka je dobila 13 godina, a opis dela pročitaj:

Apelaciono veće Suda BiH drugostepenom presudom povećalo je Elfeti Veseli zatvorsku kaznu sa 10 na 13 godina za ubistvo dvanaestogodišnjeg dečaka Slobodana Stojanovića 1992. na području Zvornika.

Slobodan Stojanović krvnički je ubijen u julu 1992. godine u naselju Kamenica kod Zvornika. Njegovo telo pronađeno je u jami u zaseoku Bajrići u Novom Selu kod Zvornika, a identifikovan je DNK analizom.

Telo dečaka pronašao je patolog u jami kod sela Donja Kamenica u starom plavom radničkom mantilu zajedno sa nekoliko ubijenih Srba. U gornjoj vilici nije imao šest prednjih zuba koje su mu izbili. Stomak mu je bio rasporen u obliku krsta, Elfeta mu je sekla ušli, a na kraju i pucala u slepoočnicu iz neposredne blizine.









Toliko i više pred istim sudom dobijaju Srbi koji su stražarili u logorima i lupali šamare zarobljenim muslimanima.

Edit:

Inače, i ona je bila Naserov vojnik. Mogli smo, da je strefio metak, i nju oplakivati na ovom blogu.

Edit na edit:

E da, svedoci su na sudu tvrdili da kada je Naseru rečeno šta je uradila, a ona mu je bila miljenica, rekao:

Šta ću ja sad? Ubila, pa ubila!


Zamisli, nije odgovarao po komandnoj odgovornosti.



Filip Mladenović Filip Mladenović 11:43 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Ljudi, izadjimo iz tog opakog kružnog toka, što bi rekli moji prijatelji iz pokreta "Možemo" i Dritan Abazović.

Nema genocidnih naroda, nema zločinačkih nacija, VEĆ SAMO POJEDINACA, IMENOM I PREZIMENOM, KOJI SU ILI HUŠKALI NA RAT GOVOROM MRŽNJE ILI ČINILI RATNE ZLOČINE.

I zato svi oni treba sudski da odgovaraju!
predatortz predatortz 11:59 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Nema genocidnih naroda, nema zločinačkih nacija, VEĆ SAMO POJEDINACA, IMENOM I PREZIMENOM, KOJI SU ILI HUŠKALI NA RAT GOVOROM MRŽNJE ILI ČINILI RATNE ZLOČINE.


Dobro, slažem se.
Za počinjene zločine tokom građanskih ratova po raspadu SFRJ odgovarao je kompletan politički, vojni i policijski vrh Srbije i RS. Ako postoji još neki direktan izvršioc ratnog zločina koji nije procesuiran, saglasan sam da to treba da se uradi.

Toliko o nama.

Šta je sa drugim i pravdom za žrtve iz reda našeg naroda?

Ima li je, zašto je toliko spora, zašto je selektivna...
Zanima li te to nekad?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:35 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Tužilaštvu haškog tribunala.
Ovo pouzdano znam, pošto sam radeći u MUP RS nekad upoznao ekipu ozbiljnih profesionalaca koji su radili na istraživanju i dokumentovanju ratnih zločina.
Ljudi su to sve sistematizovali, obradili po svim pravilima struke i poslali.

Rezultat je - šta?

Isto to je podneseno i sudu BiH. Slučajevi stoje u ladici, čeka se da naredbodavci umru, a da se stekne dojam da se nešto radi neki sitan kokošar dobije smešnu kaznu za ubistvo nekog srpskog civila, ili silovanje i ubistvo neke Srpkinje. Kazne su takve da su veće poniženje za žrtvu nego kazna za ubicu. Po godinu, dve, tri... Kao za saobraćajku ili učestvovanje u kafanskoj tuči.

Ova snajka je dobila 13 godina, a opis dela pročitaj:


Upravo su selektivnost sudova i niske kazne glavni problemi ovde. Ovo sa ovom Veseli je narocito gadna prica i sramota sudstva u BH. Nije jasno zasto optuznicom nije obuhvacen Halilovic recimo koji joj je bio nadredjen. Isto vazi i za Orica.

Ali nista se nece promeniti ako ove sto su optuzeni branimo kao 'nase'. Nije problem samo u Srbiji i RS. Da jeste sve bi bilo mnogo lakse. Problem je na svim stranama. Sve strane se isto ponasaju a svaka strana ima svoga Mladica. Nije bitno da li je Lora, Zvornik ili Bratunac.

Kao sto Izrael nije nikada odustao tako ni ove drzave ovde ne bi trebale da odustanu da jure i za 'svojim' i 'tudjim' zlocincima. To sve negde pocne, pa se kazne smanje i mediji relativizuje pricu tako da na kraju ostane neki buckuris opet su nase osudili.
predatortz predatortz 13:39 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Ali nista se nece promeniti ako ove sto su optuzeni branimo kao 'nase'.


Nikoga ja ne branim.
Ja sam '95. rekao da je Mladić govedo, a za to se mogla glava tada izgubiti.

Ja ukazujem na nelogičnosti, selektivnost, filmske priče koje nam se plasiraju kao istina koja se ne sme podvrgavati sumnji.
A što se tiče naredbodavaca i direktnih počinilaca ratnih zločina, nemam problem sa tim što je bilo ko od njih osuđen.
Moj problem je, i na to godinama ukazujem, je taj što nisu svi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:50 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Neues aus der Nachbarschaft
Upravo su selektivnost sudova i niske kazne glavni problemi ovde. Ovo sa ovom Veseli je narocito gadna prica i sramota sudstva u BH. Nije jasno zasto optuznicom nije obuhvacen Halilovic recimo koji joj je bio nadredjen. Isto vazi i za Orica.


Taj Naser Orić što je oslobođen krivice (nije dokazana šta li) nema reči koje mogu da opišu taj kretenizam, ali i primer onog Hardinaja gde je iznenada preminulo ne prirodnom smrću svih 160 svedoka opružnice.

Da nije ozbiljno bilo bi crnohumorno.
pnbb pnbb 14:18 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Opet 'nama'! Ti sam ocito volis da ti se pripise uloga loseg momka. Na stranu individualne zelje, to je los pristup za celu naciju.

sta je ovde nejasno, kakve veze sa zivotom ima licna odgovornost, uvek moraju da postoje kolektive 'dobre' i 'lose' strane... npr rusi 50 god, muslimani zadnjih 20...
te price o ustanovljavanju licne odgovornosti da bi se oslobodili kolektive, je utopija.. bilo bi lepo da radi, ali u praksi neizvodljivo
milisav68 milisav68 16:06 30.09.2020

Re: bravo Filipe

Filip Mladenović
Ljudi, izadjimo iz tog opakog kružnog toka, što bi rekli moji prijatelji iz pokreta "Možemo" i Dritan Abazović.

Nema genocidnih naroda, nema zločinačkih nacija, VEĆ SAMO POJEDINACA, IMENOM I PREZIMENOM, KOJI SU ILI HUŠKALI NA RAT GOVOROM MRŽNJE ILI ČINILI RATNE ZLOČINE.

I zato svi oni treba sudski da odgovaraju!

A sto su nam onda nazvrljali drzavnu zastavu sa imenima zrtava?

I to usred Beograda, a povodom pomenute predstave.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:24 30.09.2020

Re: bravo Filipe

predatortz

No, još dugo će preovladavati ova haško-holivudska, a njeni promoteri će da grade karijere na lažima.


Bojim se da ce tako i ostati ili u najboljem slucaju kad konacno vise nikome ne bude znacajna istina moze biti obznanjena.
Ali ja sam nesto drugo htio reci.
Da su srpska vojska, policija i tuzilastvo radili svoj posao kako treba i nisu okretali glavu od ratnih zlocina pocinjenih, od strane bilo koje i bio cije formacije na teritoriji pod njhovom kontrolom prostor za manipulaciju bosnjacke strane i njihovih pomagaca bio bi bitno suzen.
Moj Prijedorje mali grad i mnogi znaju sta je ko radio tokom rata, narocito oni kojima je posao da znaju ali je bilo potrebno da Hag ili Sarajevo istrazuju o otkrivaju ratne zlocine po Prijedoru.
Zorana Zigica su optzili i osudili za ubistvo zene, Srpkinje, za koju je tvrdio da spijunka i svercarka ali im nije palo na pamet da ga, kad je vec tu, pitaju za zlocine nad Bosnjacima i Hrvatima '92 po Prijedoru. O Koricanskim stijenama su svi pricali po Prijedoru ali niko se nije sjetio da istrazi i optuzi zlocin nad ljudima koji su odvedini, poslije logora Omarska prema Travniku, izvedeni iz autobusa pored jedne litice i tu svirepo pobijeni tako da su padali u provaliju.
Isto tako, da su odmah istrazeni svi zlocini u Srebrenici, da su srpski istrazitelji i tuzioci utvrdili ko je cinio streljacki vod, po cijem naredjenju je formiran i ko je birao ljude za taj vod i iste optuzili, Draze Erdemovic, ratnik HVO, Armije BiH, Vojske RS, ne bi bio kljucni svjedok za mnoge sumnjive optuznice i osude u Hagu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana