Društvo| Kultura| Nauka

Kovid psihijatrija

natasa_tasic_10 RSS / 02.11.2020. u 22:39

 

 medicines.jpg

Poštovanje, da li imate mesta?

Za šta?

Kako za šta? Pa za prijem aman čoveče.

I ode Ona na prijem za daljinsko upravljanje kroz paralelni svet kovid ambulanti.

Ljubav, rat, mržnja, mir, sve je na daljinu i mi se gubimo polako u daljini, nestajemo iza horizonta, maskeri, antimaskeri, vakseri, antivakseri, sve ukupno oni za i oni protiv.

Ne bih ni pisala ovo da nisam ostala zatečena situacijom da se sve zatvara, sve oko nas, a možda je sve počelo i da se zatvara pre svega unutar nas.

 

Ja sam jedna od onih koja se pridržava pravila, iz jednog prostog razloga jer ne želim da ukinem kiseonik onome ko zaista ne može da se izbori sa Koronom.

Sve više ljudi umire kako od kovida tako i od drugih bolesti koje su hronične, ili maligne, a da nisu u mogućnosti da odu na preglede jer su bolnice postale potencijonalno mesto zaraze ili su se prerijorentisale isključivo za kovid pacijente.

Svaki dan na TV pričaju samo o zatvaranju ugostiteljskih objekata, pozorišta i drugih institucija, a niko ne spominje gradski i prigradski prevoz gde jedni drugima sa maskama ili bez maski, dišemo za vrat.

Kovid i masovna histerija, vodi u jedno kolektivno ludilo.

Pod okriljem demokratije i razmene mišljenja, jedna medicinska sestra je pebijena u autobusu jer je podsetila putnika da stavi masku, imali smo slučaj suzavca u 95, sve češćeg maltretiranja životinja jer su za vreme policijskog časa imali veća prava od  ljudi  da ne nabrajam više, ima zaista puno, puno primera.

Čemu smo mi onda svaki dan izloženi?

Moje je mišljenje da možemo da prebrodimo kovid, ako smo disciplinovani, ali ne ostrašćeni, već da primenom osnovnih principa kojima bi se svi trebali voditi spašavamo jedni druge, da brinemo jedni o drugima i da mislimo jedni na druge, a da svima bude dostupan kiseonik i parče plavog neba.

Recimo da zaista svet stane, ceo svet na jedan dan, da se zatvorimo svi i spustimo roletne, da zažmurimo i ostavimo stvarnost napolju, sa čime ćemo da se susretnemo iznutra?

Sa onim što nosimo sami u sebi i to što nosimo je ono što će ili zaustaviti kovid ili će pokrenuti  kolektivno gubljenje razuma, pa će umesto kovid bolnica otvarati kovid psihijatrijske klinike.

Bez lepote, umetnosti, kafe ili večere sa prijateljima, bez smeha i plača nema ni zdravog društva.

Ja zaista verujem da postoji način, samo je pitanje da li ćemo mi uspeti da se izborimo sa kovid ludilom koje je pokrenuto i kojima nas bombarduju svaki dan.

Ovo pišem iz ugla nekoga ko je preležao kovid, kome su prijatelji preminuli zbog kovida i ko se svaki dan suočava sa ciframa. Samo što to nisu cifre, parametri, pikovi i linije, već ljudi od krvi i mesa. 

 

 



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 23:07 02.11.2020

.

Bez lepote, umetnosti, kafe ili večere sa prijateljima, bez smeha i plača nema ni zdravog društva.


Nije ga bilo ni pre korone - za mnoge.

Sa onim što nosimo sami u sebi i to što nosimo je ono što će ili zaustaviti kovid ili će pokrenuti kolektivno gubljenje razuma, pa će umesto kovid bolnica otvarati kovid psihijatrijske klinike.


To dolazi tek posle - polako, gde žuriš.

Čemu smo mi onda svaki dan izloženi?

Realnosti.

Ovo pišem iz ugla nekoga ko je preležao kovid, kome su prijatelji preminuli zbog kovida i ko se svaki dan suočava sa ciframa. Samo što to nisu cifre, parametri, pikovi i linije, već ljudi od krvi i mesa.


Ovo pišem iz ugla..... nekoga ko je preživeo inflaciju, bombardovanje,ratove ex Yu......

Nekog ko živi u Srbiji na početku novog milenijuma.

Šta tu ima novo?

Kovid? Još jedna cigla u zidu.




natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:09 02.11.2020

Re: .

Isto. Jos jedna cigla u zidu.
predatortz predatortz 23:10 02.11.2020

Re: .

Ovo pišem iz ugla..... nekoga ko je preživeo inflaciju, bombardovanje,ratove ex Yu......


Meni dodaj još i subotičku votku, koju nam je "Kolo srpskih sestara", iz najbolje namere, donelo na položaj.
Ne ponovilo se! Nikad i nikome!
solo solo 23:13 02.11.2020

Re: .

Ne ponovilo se! Nikad i nikome!


Amin.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:24 02.11.2020

Re: .

Podseti me da napravim jusvotku :) samo malo jacu
predatortz predatortz 23:28 02.11.2020

Re: .

natasa_tasic_10
Podseti me da napravim jusvotku :) samo malo jacu


A, neee...
Kad sam ono preživeo i sačuvao "očinji vid", a neki nisu, ja više votku ne pijem!
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:30 02.11.2020

Re: .

natasa_tasic_10
Podseti me da napravim jusvotku :) samo malo jacu

Screwdriver moj omiljeni koktel.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:33 02.11.2020

Re: .

Neiskustvo govori iz tebe
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:34 02.11.2020

Re: .

natasa_tasic_10
Neiskustvo govori iz tebe


Jašta.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:44 03.11.2020

Re: .

Kada votka progovori.
Pa gde si bre ti?

Usla je poput vihora. Skinula je crvenu esarpu i stavila na stolicu.

Ja sam je gledao kako namesta rubove na haljini. Polako. Klizila je rukom od bokova ka kolenima. Zabacila je kosu i pogledala me.
Tu sam.
Nisi dolazila dugo.
Nisam. Sada sam odlucila.
Necujno je prisla prozoru. Izvadila je upaljac i zapalila cigaretu. Polako je povukla dim. Na njoj je ostao samo crveni trag.
Koliko ostajes? Ne znam. Moram ti reci da se plasim.
Cega?
Necega. U vazduhu ima necega. Neki cudan sjaj treperi. Upozorava.
Znas ne plasim se za sebe. Dovoljno sam volela i bila voljena. Plasim se za nju, ali znam da ne treba. Bice kako biti mora. Samo taj odsjaj, plamen, ne znam sta je, to me plasi.
Vetar je dunuo. Zamrsio je kosu.
Povukla je jos jedan dim. Da sam mogao da ga dohvatim i da budem deo njenog izdisaja mislim da bih na trenutak zaustavio srce, na trenutak bih bio tu gde sam oduvek zeleo da budem.
Odoh.
Nisam ni stigao da joj sve kazem. Ostala je napola ispusena cigareta i crveni trag na njoj.
haklberi_tom haklberi_tom 08:39 03.11.2020

Re: .

apacherosepeacock
natasa_tasic_10
Podseti me da napravim jusvotku :) samo malo jacu

Screwdriver moj omiljeni koktel.

Recept?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:26 03.11.2020

Re: .

Prvo. Votka mora biti dobra.
Ovako.
Casa veca, ne za viski (mala je), onda 2/3 votke, led, tek tada stavis i 1/3 soka.
Ako imas svezu nanu samo malo nane ubacis, ili malo sirupa od nane.
Sednes, pustis muziku i uzivas.

shmoo shmoo 11:16 03.11.2020

Re: .

solo

Ovo pišem iz ugla..... nekoga ko je preživeo inflaciju, bombardovanje,ratove ex Yu......

Nekog ko živi u Srbiji na početku novog milenijuma.

Šta tu ima novo?

Kovid? Još jedna cigla u zidu.




natasa_tasic_10


Isto. Jos jedna cigla u zidu.




Саградисте вас двоје и кућу од толико тих цигли!

Можда се каже "цигљи"?

Колико пратим како људи око мене говоре, много њих каже "цигље".

То је ваљда збирна именица?

Једнина - цигла, множина - цигле, збирна именица - цигље?








solo solo 11:30 03.11.2020

Re: .

Саградисте вас двоје и кућу од толико тих цигли!


Sa Natašom? Brate debeli to ti nije uopće loša ideja.

shmoo shmoo 11:44 03.11.2020

Re: .

solo
Саградисте вас двоје и кућу од толико тих цигли!


Sa Natašom? Brate debeli to ti nije uopće loša ideja.




Па сад, шта га знам...

Ако свако од вас двоје појединачно има довољно цигли (цигљи?) за сопствену кућу, а не за неку заједничку кућу...

Не знам ја то, види ти то са Наташом.

Не бих ја ту било шта да кажем.

(Јбт, највећи проблем данас са људима 21. века јесте што сви знамо шта нећемо, али нико не зна шта хоће.)






solo solo 11:53 03.11.2020

Re: .

Јбт, највећи проблем данас са људима 21. века јесте што сви знамо шта нећемо, али нико не зна шта хоће



Ima ih koji znaju.
Evo recimo Čarli/Haklberi.

Da mi je njegova neuništivost - ebeš lepotu.



shmoo shmoo 11:55 03.11.2020

Re: .

solo
Јбт, највећи проблем данас са људима 21. века јесте што сви знамо шта нећемо, али нико не зна шта хоће



Ima ih koji znaju.
Evo recimo Čarli/Haklberi.

Da mi je njegova neuništivost - ebeš lepotu.



Дакле, ти си од оних што никада нису навијали за ОФК Београд и романтичарски умирали у лепоти?

Ееееее, с ким ја живим и радим...


solo solo 12:01 03.11.2020

Re: .

Дакле, ти си од оних што никада нису навијали за ОФК Београд и романтичарски умирали у лепоти?


Ja odrasto u Ledinačkoj na Zvezdari (broj poznat redakciji) a ti tako.

haklberi_tom haklberi_tom 12:40 03.11.2020

Re: .

solo
Дакле, ти си од оних што никада нису навијали за ОФК Београд и романтичарски умирали у лепоти?


Ja odrasto u Ledinačkoj na Zvezdari (broj poznat redakciji) a ti tako.


Svraćam u Ledinačku, kod burazera od tetke.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:32 03.11.2020

Re: .

Kada smo kod kuce od cigalja
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:45 03.11.2020

Re: .

predatortz
Ovo pišem iz ugla..... nekoga ko je preživeo inflaciju, bombardovanje,ratove ex Yu......


Meni dodaj još i subotičku votku, koju nam je "Kolo srpskih sestara", iz najbolje namere, donelo na položaj.
Ne ponovilo se! Nikad i nikome!

Au, postaces heroj u mojim ocima. Znam ljude koji su to prezivili ali nisu ostali citavi.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:50 03.11.2020

Re: .

natasa_tasic_10
Prvo. Votka mora biti dobra.
Ovako.
Casa veca, ne za viski (mala je), onda 2/3 votke, led, tek tada stavis i 1/3 soka.
Ako imas svezu nanu samo malo nane ubacis, ili malo sirupa od nane.
Sednes, pustis muziku i uzivas.


Nek sva nepca uzivaju. Ja glasam rum.

bene_geserit bene_geserit 01:27 03.11.2020

životinja

životinja jer su za vreme policijskog časa imali veća prava od  ljudi

Evo ovde kod nas Costco prestao da prodaje jednu vrstu kokosovog mleka zbog robovskog majmunskog rada. Verovatno su majmuni tražili povećanje plate na 3 banane dnevno, ali su ostali na 2. Sledeće je verovatno da naprave Sindikat.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 07:29 03.11.2020

Re: životinja

Javi kada naprave sindikat da ih podrzimo
nikvet pn nikvet pn 11:17 03.11.2020

Re: životinja

bene_geserit
prestao da prodaje jednu vrstu kokosovog mleka zbog robovskog majmunskog rada.


Преко овога не могу олако, ово је просеравање врх врхова са трешњом одозго. Зашто?

Ова цивилизација је створена и подигнута на животињском раду. Робовском? Не би се рекло. Доместификоване животиње у односу на дивље претке за свој радни допринос човеку заузврат добиле су хотелски смештај, негу и храну. Фер размена.

Исто тако и ти мајмуни берачи. Они су пресрећни. Сигурно би зезали јадне рођаке у зооврту Шевенингену како у берби кокоса живе царски. Исто као ловни пас у пољу, вучни пас на снегу, коњ под јахачем на ливади... Наравно да је ту, као и свуда, важно питање мере. Претоварен претучен магарац никако није срећан.

Проглас мајмуна берача за робове дође мало и циничан, обраћа се поробљеним умовима који се на то примају. Сутрадан ће и псе за дрогу да прогласе робовима.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:26 03.11.2020

Re: životinja

nikvet pn
bene_geserit
prestao da prodaje jednu vrstu kokosovog mleka zbog robovskog majmunskog rada.


Преко овога не могу олако, ово је просеравање врх врхова са трешњом одозго. Зашто?

Ова цивилизација је створена и подигнута на животињском раду. Робовском? Не би се рекло. Доместификоване животиње у односу на дивље претке за свој радни допринос човеку заузврат добиле су хотелски смештај, негу и храну. Фер размена.

Исто тако и ти мајмуни берачи. Они су пресрећни. Сигурно би зезали јадне рођаке у зооврту Шевенингену како у берби кокоса живе царски. Исто као ловни пас у пољу, вучни пас на снегу, коњ под јахачем на ливади... Наравно да је ту, као и свуда, важно питање мере. Претоварен претучен магарац никако није срећан.

Проглас мајмуна берача за робове дође мало и циничан, обраћа се поробљеним умовима који се на то примају. Сутрадан ће и псе за дрогу да прогласе робовима.


ajde nikola ne budali kad nemaš pojma o čemu pričaš..
šta se primaš na sve što bene kaže ko bjesan..

elem..
ako ti smeta pretovaren magarac onda bi sasvim mogao da ti smeta i taj majmun..
ako malo guglecneš naći ćeš da ih odvajaju od majke kao bebe i drže na lancu (ovo drugo je kanda istina jer je teško naći sliku tog majmuna a da nije na lancu)..
ako voli što bere što moraju da ga vezuju..
ja ne znam jesi ti nekad imao prilike da vidiš majmune na slobodi.. vrlo pametne životinje.. itekako bi znali da se vrate ako bi im stvarno prijala ta berba..

druga je stvar dal čovjčanstvo ima i većih problema od ovoga..
nikvet pn nikvet pn 12:54 03.11.2020

Re: životinja

newimprovedtadejus


Ајд замисли себе пре сто година да викнеш: Коњи су робови, уа, да се пусте на слободу! Шта би било? Спровели би те у најближу установу. Кочијом.

ako voli što bere što moraju da ga vezuju


Да не оде код комшије да бере за пола банане више
Atomski mrav Atomski mrav 15:20 03.11.2020

Re: životinja

вучни пас на снегу



vcucko vcucko 21:46 03.11.2020

Re: životinja

bene_geserit
životinja jer su za vreme policijskog časa imali veća prava od  ljudi

Evo ovde kod nas Costco prestao da prodaje jednu vrstu kokosovog mleka zbog robovskog majmunskog rada. Verovatno su majmuni tražili povećanje plate na 3 banane dnevno, ali su ostali na 2. Sledeće je verovatno da naprave Sindikat.

Pogledaj snimak i dobro se zamisli.

Svaki uzima po dve pomorandže i ne biju se, ne guraju se.

Zamisli da ostaviš isto ovako na Terazijama (a nisam siguran ni za tvoj San Diego, negde gde prolaze pešaci u značajnom broju, ako takvo šta postoji). Pa se seti onih hlebova iz Balkanske ili nekakvih sadnica na Trgu i opštih krljačina oko toga, samo da je džabe.

Baš me zanima, ko koga tu treba da zove majmunom.

cmix909 cmix909 11:44 04.11.2020

Re: životinja

nikvet pn
... Доместификоване животиње у односу на дивље претке за свој радни допринос човеку заузврат добиле су хотелски смештај, негу и храну. Фер размена...

I gosti daju hranu hotelijerima. To takodje pise u ugovoru, samo sitnim slovima.
Черевићан Черевићан 13:55 03.11.2020

iz ugla nekoga suočenog

ili...prijem za daljinsko upravljanje kroz paralelni svet

corona нас дрмнула ......оно ........из основа
гле, пролази данас ........дал' ће бити сутра,
..недоречје свеприсутно попримило маха
'оћел опет свањивати к'о некад нам јутра
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:39 05.11.2020

Re: iz ugla nekoga suočenog

Ja se nadam da hoce. Malo mi je muka od ove kovid ludare. Maske ce pomoci, samo sto su sada vidljive, a kod mnogih su bile skrivene.
nikvet pn nikvet pn 10:15 07.11.2020

Re: iz ugla nekoga suočenog

Ово доба заразе дође некако као ниско густо сиво оловно небо месецима дуго, предуго. Непрекидно пушта муње које тресну даље или ближе.

Другар из основне био је рок-енциклопедија. Битлсе обожавао. Цео седми разред давио ме за сингл Strawberry Fields Forever (Penny Lane с друге стране) као фали му колекцији. Врага, имао је него излизала се плоча од слушања; дао сам му, наравно. Правни факс Бг прегазио је као плитак поток и постао успешан адвокат. Није пио ни пушио, здрав-јак-румен...


g.radicevic g.radicevic 14:11 03.11.2020

samo da prijavim

da mi nedostaju neke rutine
koje su suspendovane trenutno




laganica nedeljnog jutra npr

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:34 03.11.2020

Re: samo da prijavim

laganica nedeljnog jutra npr

kako je ovo dobra pesma
Atomski mrav Atomski mrav 16:45 03.11.2020

Re: samo da prijavim

Ali smo vrlo blizu ovog:

g.radicevic g.radicevic 20:59 03.11.2020

Re: samo da prijavim

ne dolivaj još mraka atomski




49 41 49 41 15:49 03.11.2020

S koje strane zida ? Cijeg ? U ime Chega ?

https://youtu.be/yYz1qa3JLSA

https://youtu.be/EotbKqZmBuY

4000 km, ili svetlosnih godina.

Gde? Kosovu, Bosni, Palestini, Rio Grande, ...





cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:27 05.11.2020

I'm here

just to post some shitty link to some shitty music video, koji nema veze sa temom ili izostankom teme.

Ali ne znam kako.

Misiiim, jel ima neki "manual" za to ili treba da sami nagadjamo?

E, a tema ti je super. Stvarno.
Mnogo pametno i dubiozno.
Ja sam se skoro usro od smisla.
shmoo shmoo 08:18 05.11.2020

Re: Ми ту

cane.srbljanovic

Ja sam se skoro usro od smisla.



Ма добро, пусти сад то.

Опраћемо некако.

Свакоме може да се догоди. Поготово од смисла.

Него, не видех ниједан твој коментар на блогу Филипа Младеновића у којем нам он преноси текст твоје презимењакиње.

Да нисам нешто пропустио?

П.С. - Опасна је то игра, то са прдежом. К'о руски рулет. Никад не зна човек на ком од тих прдежа у низу може да се усере.

Мислим... Кад си већ потегао тај смисао, ни кривог ни дужног.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:00 05.11.2020

Re: Ми ту

Опраћемо некако.

Ne moze to da se pere nikako.
mariopan mariopan 11:15 06.11.2020

Re: Ми ту

Него, не видех ниједан твој коментар на блогу Филипа Младеновића у којем нам он преноси текст твоје презимењакиње.

E, tu sam te čekala.

Kojem?
To me mnogo nervira.
Nije moglo "u kome" ili u "kom"?

Inače, Nataša, odličan tekst.

I ja se osećam kao da smo svi u nekoj ludari. U svemu, ne samo što se tiče bolesti "kovid19", već u svakodnevnom životu pokazujemo znake psihičke bolesti od koje će nam trebati decenije da se oporavimo.

Liči mi na onaj "Stokholmski sindrom" kad žrtva zlostavljanja zavoli svog zlostavljača i brani ga da je on sve to činio za žrtvino dobro, hranio, pazio, lečio, razboljevao, zatvarao, otvarao, mazio one poslušne, mlatio neposlušne, nagrađivao one koji mu se sto puta dnevno poklone a oni veruju da im života ne bi bilo bez njega.

Juče mi komšinica kaže da neće biti penzija ako ne bude Vučić na vlasti, sve "nam" je on dao.

Eto na šta mislim.
milisav68 milisav68 12:42 06.11.2020

Re: Ми ту

mariopan

Juče mi komšinica kaže da neće biti penzija ako ne bude Vučić na vlasti, sve "nam" je on dao.

Ma to se pricalo i za Milosevica, nije to nista novo, samo, tada smo imali zdravu opoziciju (bar smo tad tako mislili), pa je bilo nade za bolje.

Danas toga nema, pa je narod pogubljen totalno.

Steta koju je DOS napravio je nemerljiva
predatortz predatortz 13:19 06.11.2020

Re: Ми ту


Danas toga nema, pa je narod pogubljen totalno.


Jedina opozicija danas je deo vladika SPC.
Ostalo - ili fingira opoziciju, ili nije nizaqrtz.
mariopan mariopan 14:39 06.11.2020

Re: Ми ту

Steta koju je DOS napravio je nemerljiva

NEOPROSTIVO.
mariopan mariopan 14:58 06.11.2020

Re: Ми ту

predatortz

Danas toga nema, pa je narod pogubljen totalno.


Jedina opozicija danas je deo vladika SPC.
Ostalo - ili fingira opoziciju, ili nije nizaqrtz.

Da, ali samo deo vladika, ostali su u šemi sa vlašću.

Pogledaj samo kako su se hijene iz vremena DOSa vratile na scenu, kako su prepoznali taj trenutak kad narod nikog nema da se osloni, i kako ih Vučić uvažava kao "opoziciju" jer ih tura u svoje novine i pokatkad na televiziji pa ih opljune, sve kobajagi, ne bi li zaličili na nekakvu opoziciju, jer mu treba u budućnosti baš takva vlast da ga ne pita šta je radio kao što ni njih on nije pitao....ne bi li se taj karusel večno vrteo?

On nam i "opoziciju" imenuje i bira.
Podmeće kujavičje jaje kakvo njemu treba kad padne sa vlasti.

Ali narod nije glup. Protesti su se razišli čim je Vučić izabrao Đilasa i Jeremića da su mu "opozicija" i čim su oni pomislili da im je pravi trenutak da se nametnu....ali su se zeznuli. Nijedan od njih više nikada neće omirisati vlast, ako se ja pitam.
mariopan mariopan 15:01 06.11.2020

Re: Ми ту

Ma to se pricalo i za Milosevica, nije to nista novo, samo, tada smo imali zdravu opoziciju (bar smo tad tako mislili), pa je bilo nade za bolje.



Baš to me i porazilo jer je bilo pre 25 godina, što će reći da smo tapkali u mraku svih tih godina i ni makac napred, idemo unazad.
milisav68 milisav68 15:54 06.11.2020

Re: Ми ту

mariopan

Baš to me i porazilo jer je bilo pre 25 godina, što će reći da smo tapkali u mraku svih tih godina i ni makac napred, idemo unazad.

Ti si tek sad shvatila.

Videlo se to skoro odmah posle 5 oktobra, kad su poceli da otezu i razvlace sa razmontiranjem starog sistema, narocito sa reformom pravosudja, zakonima o medijima, restitucijom, divljom privatizacijom...

Bilo je jasno da su samo zajahali stari sistem, i jos ga unapredili.

To je bilo bas ocigledno kad su poceli da se redjaju na Pinku, umesto da ga ugase, a gazdu da oteraju u zatvor.

Danas Pink nastavlja sa ispiranjem mozga, pa i to da bez onoga nema penzije.
shmoo shmoo 19:08 06.11.2020

Re: Ми ту

mariopan

Juče mi komšinica kaže da neće biti penzija ako ne bude Vučić na vlasti, sve "nam" je on dao.

Eto na šta mislim.



Мени причаш...

Жалио сам вам се још пре пар година на тај стокхолмски синдром, сваки дан то чујем од старијих комшија, мушких и женских.

Другарица моје сестре (обе су 1950. годиште) каже мојој сестри:"Лики, па како можеш да га не волиш? Види како је леп. И све нам је дао и повећао пензије..."

(Не зеза се, она то озбиљно за Вучића. Чуј, повећао пензије... Зато што вам је вратио оно што је претходно узео? Јбт, пилеће памћење!)

Моја сестра јој рекла:"Иди бре, Мирјана, у пичку материну! Теби изгледа треба нови Тито, а?"

(А пази, обе имају дипломе факултета. Али ето... Мирјанин мозак к'о пилећи, јбг. Џаба Мирјани та диплома кад кроз цео свој живот иде к'о пас кроз росу, што би рекла моја кева.)

Знам све, Мариопан... Знам...

mariopan mariopan 08:11 07.11.2020

Re: Ми ту

milisav68
mariopan

Baš to me i porazilo jer je bilo pre 25 godina, što će reći da smo tapkali u mraku svih tih godina i ni makac napred, idemo unazad.

Ti si tek sad shvatila.

Videlo se to skoro odmah posle 5 oktobra, kad su poceli da otezu i razvlace sa razmontiranjem starog sistema, narocito sa reformom pravosudja, zakonima o medijima, restitucijom, divljom privatizacijom...

Bilo je jasno da su samo zajahali stari sistem, i jos ga unapredili.

To je bilo bas ocigledno kad su poceli da se redjaju na Pinku, umesto da ga ugase, a gazdu da oteraju u zatvor.

Danas Pink nastavlja sa ispiranjem mozga, pa i to da bez onoga nema penzije.


Da, videlo se odmah. I ja sam to videla odmah.
mariopan mariopan 08:43 07.11.2020

Re: Ми ту

(А пази, обе имају дипломе факултета. Али ето... Мирјанин мозак к'о пилећи, јбг. Џаба Мирјани та диплома кад кроз цео свој живот иде к'о пас кроз росу, што би рекла моја кева.)



A ja se večito koljem sa sestrom od tetke, one moje Tetke što mi je bila jedina majka, ne mogu da dozvolim da moja sestra, obrazovana osoba, ne vidi i ne razume šta se događa. Kako to da joj je mozak ostao negde, zabagovao?
Mislila sam da ako si obrazovan imaš malo razvijeniji osećaj za stvarnost, da bolje razumeš svet oko sebe? Čemu ti je onda služilo obrazovanje?

Za razliku od nas koji nismo mogli dalje od srednje škole da se obrazujemo, što smo počeli da radimo čim smo fizički stasali za posao?

Zar nije trebalo da bude obratno, da ona mene prosvećuje i prosvetljuje, da ona mene savetuje kad mi se nešto zaglavi u životu? Da bolje razumem?

Mislim da je deo toga njihova lična sprega sa vlašću na bilo koji način, svi imaju nekog, kolegu sa faksa ili bivšeg učenika (ona je bila profesorka matematike) ko im, recimo, samo na poziv telefonom obavlja sitne i krupne usluge i da je njihov život udoban u svakom vremenu?

Radi sitnih i krupnih ličnih interesa oni su spremni da žmure iz sve snage ne bi li očuvali svoje lične male privilegije?

shmoo shmoo 09:05 07.11.2020

Re: Ми ту

mariopan

Mislila sam da ako si obrazovan imaš malo razvijeniji osećaj za stvarnost, da bolje razumeš svet oko sebe? Čemu ti je onda služilo obrazovanje?

Zar nije trebalo da bude obratno, da ona mene prosvećuje i prosvetljuje, da ona mene savetuje kad mi se nešto zaglavi u životu? Da bolje razumem?

Radi sitnih i krupnih ličnih interesa oni su spremni da žmure iz sve snage ne bi li očuvali svoje lične male privilegije?




Једну ствар сам научио и знам поуздано за ових мојих 30 година наставниковања у српским школама (а и уопште, за ових мојих 56 година живота).

Степен нечијег образовања уопште није ни у каквој ближој вези са интелигенцијом, мудрошћу, васпитањем, чашћу, поштењем или неким другим врлинама нити било која диплома образовних институција било ког нивоа представља сертификат да је неко постао тиме и бољи човек.

Чему је онда служило образовање?

Не знам чему је служило, али знам чему онда није служило.

Није служило да се постане бољи човек иако ми мислимо да би требало томе да служи.

Али не служи.

Рекох ти, "као пас кроз росу". И онда тако неки људи пролазе и кроз образовање као и кроз читав живот.


П.С. - Понављам се, али можда ниси видела када сам то писао на Блогу (као пример за ово што ти кажем).

У Канади су давно, још док сам ја био студент, радили неко теренско социолингвистичко истраживање о међусобној нетрпељивости говорника енглеског језика и говорника француског језика (они из Кебека).

И установили су да је степен нетрпељивости према другом и другачијем најнижи код деце. Што млађе дете, то толерантније. (За мене очекивани резултат јер то исто уосталом и сам видим одокативном методом проводећи толико свог времена са гомилом клинаца и клинцеза.)

Али су исто тако и установили, и за истраживаче и за мене који сам ту студију читао, потпуно неочекивано да степен нетрпељивости према другом и другачијем расте са степеном образовања. Што образованији, то мање толерантни према онима другачијима.

А зашто је изненађење било тако велико велико?

Па управо зато што се веровало (а то је очигледно предрасуда изграђена стереотипима) да образовању доприноси и оплемењивању човекове личности усађивањем система вредности који ће од њега направити и бољег човека.

Као што видиш, Мариопан, сви мислимо тако као ти о образовању. Али ето, то изгледа није у складу са стварном сликом света око нас.

Претпостављам, само претпостављам, гледајући и одрасле и децу око себе по школама да ту и сујета, гордост и самољубље одиграју своју епизодне, али веома важне роле у животу.

И зато, Мариопан, рекао бих да је Свети Јован Златоусти заиста био у праву када је још у 4. веку написао да је једина права и истинска педагогија волети и бити вољен.

Све остало онда дође ту на своје место.

g.radicevic g.radicevic 15:54 07.11.2020

Re: Ми ту

Mislila sam da ako si obrazovan imaš malo razvijeniji osećaj za stvarnost, da bolje razumeš svet oko sebe? Čemu ti je onda služilo obrazovanje?


obrazovanje ti daje malo bolje znanje iz određene oblasti, i ništa više. Iz ličnog primera pričam, nisam završavao težak tehnički fakultet da bi se bavio politikom i da bi me ista zanimala. imam potpuno drugačija interesovanja, i hobije. jednostavno politiku doživljavam kao nešto prljavo i nečasno. verovatno sam iz tog razloga i što sam rođen i živim ovde, opozicija svakom ko je na vlasti, a još više njihovim analnim podstanarima i budućim liderima nekih novih interesnih grupa, koju zovemo vlast.




mariopan mariopan 17:37 07.11.2020

Re: Ми ту

g.radicevic
Mislila sam da ako si obrazovan imaš malo razvijeniji osećaj za stvarnost, da bolje razumeš svet oko sebe? Čemu ti je onda služilo obrazovanje?


obrazovanje ti daje malo bolje znanje iz određene oblasti, i ništa više. Iz ličnog primera pričam, nisam završavao težak tehnički fakultet da bi se bavio politikom i da bi me ista zanimala. imam potpuno drugačija interesovanja, i hobije. jednostavno politiku doživljavam kao nešto prljavo i nečasno. verovatno sam iz tog razloga i što sam rođen i živim ovde, opozicija svakom ko je na vlasti, a još više njihovim analnim podstanarima i budućim liderima nekih novih interesnih grupa, koju zovemo vlast.






I ja otprilike tako, opozicija svakom ko je na vlasti.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:34 08.11.2020

Re: Ми ту

natasa_tasic_10
Опраћемо некако.

Ne moze to da se pere nikako.


Si probala vodom i sapunom? Kazu, ta kombinacija chini chuda.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:45 08.11.2020

Re: Ми ту

shmoo
cane.srbljanovic

Ja sam se skoro usro od smisla.



Ма добро, пусти сад то.

Опраћемо некако.

Свакоме може да се догоди. Поготово од смисла.

Него, не видех ниједан твој коментар на блогу Филипа Младеновића у којем нам он преноси текст твоје презимењакиње.

Да нисам нешто пропустио?

П.С. - Опасна је то игра, то са прдежом. К'о руски рулет. Никад не зна човек на ком од тих прдежа у низу може да се усере.

Мислим... Кад си већ потегао тај смисао, ни кривог ни дужног.



Rekoh "skoro" shmoo... Skoro... Ono kao "za malo da jeste, ali nije".
A ako ti zapelo da peresh, imam neka auta tu okolo, pa navali da te zelja mine.
Filipovicev blog nisam ni video, ne obracam mnogo paznju... tu i tamo pogledam ovlash nove teme, pa ako mi se oce kazem neshto - ali u glavnom, ne chitam sve.
Jel rek'o neshto pametno?
A shto se tiche tvoje zavrshne rechi - o prdezu... Ne bih znao mnogo o tome, dok chini se da ti imash valuable insight to share... Pa nastavi, elaboriraj.
shmoo shmoo 21:57 08.11.2020

Re: Ми ту

cane.srbljanovic

Filipovicev blog



Младеновићев блог.



cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:12 08.11.2020

Re: Ми ту

shmoo
cane.srbljanovic

Filipovicev blog



Младеновићев блог.





Mladen Filipovic, Filip Mladenovic... ok, dobro zvuchi either way.

Sigurno nije razlog da se u pomoc zove "Ginko forte" (mislim ja)... Ja, bre, josh ni vijagru ne koristim.

Dakle rachunam - u pitanju je blog o Amfilohiju, ili bolje - blog o Biljaninom, srce moje, pisaniju o Amfilohiju...
I shto bi to mene zanimalo? Zaista - shta ti mislish da je tu interesantno? I zashto bi to meni bilo interesantno!?

I najvaznije - chini mi se da sam kod tebe (barem prema meni) primetio malu dozu animoziteta i pasivne agresivnosti. Da budem iskren - to je jedini razlog shto sam tebe primetio.
O chemu se radi?
shmoo shmoo 22:31 08.11.2020

Re: Ми ту

cane.srbljanovic

Ja, bre, josh ni vijagru ne koristim.



А ону Viagra Light од 50 mg што није за секс него само за подјебавање?

I najvaznije - chini mi se da sam kod tebe (barem prema meni) primetio malu dozu animoziteta i pasivne agresivnosti. Da budem iskren - to je jedini razlog shto sam tebe primetio.



Па добро, и то је нешто. Циљ оправдава средства, зар не?


O chemu se radi?



Не знам шта ти то значи "пасивна агресивност".

Знам за ону обичну агресивност. По потреби и са физичким насиљем.

Па јесте... У праву си... Умем да будем такав са сваким вулгарним, примитивним, агресивним и бучним саможивим људским бићем. На жалост, то је једини језик који такви разумеју, научио сам то из искуства.

Знам да је то велики минус мојој урођеној асертивности према људском роду, али ето...

Човек може да побегне од других људи, али од себе не може никада да побегне.

Па се само повинујем том природном закону без обзира које име стоји испред мене.

Ретко када сам нетрпељив према ономе што људи кажу.

Много чешће ми засмета начин на који то кажу.

Ако разумеш шта ти желим кас'ти?

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:43 08.11.2020

Re: Ми ту

shmoo
cane.srbljanovic

Ja, bre, josh ni vijagru ne koristim.



А ону Viagra Light од 50 mg што није за секс него само за подјебавање?

I najvaznije - chini mi se da sam kod tebe (barem prema meni) primetio malu dozu animoziteta i pasivne agresivnosti. Da budem iskren - to je jedini razlog shto sam tebe primetio.



Па добро, и то је нешто. Циљ оправдава средства, зар не?


O chemu se radi?



Не знам шта ти то значи "пасивна агресивност".

Знам за ону обичну агресивност. По потреби и са физичким насиљем.

Па јесте... У праву си... Умем да будем такав са сваким вулгарним, примитивним, агресивним и бучним саможивим људским бићем.

Знам да је то велики минус мојој урођеној асертивности према људском роду, али ето...

Човек може да побегне од других људи, али од себе не може никада да побегне.

Па се само повинујем том природном закону без обзира које име стоји испред мене.

Ретко када сам нетрпељив према ономе што људи кажу.

Много чешће ми засмета начин на који то кажу.

Ако разумеш шта ти желим кас'ти?



E moj sokole. Zapetljao si se ko pile u kuchine. Tol'ke godine si sprco u g*zcu i dzabe. Propala investicija. Tolke smo pare sa'ranili u tebe, vishe bi nam za potpalu valjale.

Ne znam za "Vijagru light". To mora da si izmislio. A ako te ljudi podhebavaju, moz biti da je problem (duboko) u tebi, a?

"Cilj opravdava sredstva"!? Gde si to chuo sokole? Nemoj da dremash na chasovima, moz se desi da pogreshno ukapirash/ne chujesh sve do kraja.

A posle si se razgoropadio (and WTF does "asertivnost prema ljudskom rodu" means???)...

Te si "assertive", te si nestrpljiv, te netrpeljiv, poznajesh "fizichko nasilje", smeta ti "nachin", a ni uvrede, u serijama, ti nisu strane.

A da se ti malo smirish?
Malo si emotivan i egzaltiran, and not in the best way.
Calma te.
La vita e bella.
shmoo shmoo 23:05 08.11.2020

Re: Ми ту

cane.srbljanovic

A da se ti malo smirish?



Па да лепсхе мирисхем?

Тешко то иде без воде и сапуна као што си и сам приметио.

Добро, ето сад барем знамо шта ко од нас двојице мисли о оном другом.

И то је лепо.

И некако људски.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:18 08.11.2020

Re: Ми ту

shmoo
cane.srbljanovic

A da se ti malo smirish?



Па да лепсхе мирисхем?

Тешко то иде без воде и сапуна као што си и сам приметио.

Добро, ето сад барем знамо шта ко од нас двојице мисли о оном другом.

И то је лепо.

И некако људски.




Bash tako. Da se smirish, malo uredish i mozda i zamirishesh.
Ovako kako si krenuo, cela kafana ce da bazdi do drugog fiskalnog kvartala.

I josh jedna stvar - ja o tebi ne mislim. Niti sam mislio.
Malo iritira kad je neko "in your face" a bez alata i zanata, i povoda... I zato sam te malo "usmerio".

Nek si ti meni ziv i zdrav, sta cu ti ja?
shmoo shmoo 23:33 08.11.2020

Re: Ми ту

cane.srbljanovic



Знаш шта је мени једна од нерешених мистерија овог Блога Б92?

Знаш оно, Кристална лобања, Догони у Африци, пирамиде у Босни, израчунавање пореске стопе и те форе... Па онда заједно с тим и Цане, са презименом које људи од укуса и држања до себе у Србији више и не помињу, на Блогу Б92.

Како то да тебе таквог какав си за све ово време, а у питању су године и године колико видим (на Блогу Б92 си још од 2010. године), модерација Блога Б92 никада до сада није трајно бановала? Чак ни привремено бановање ниси попио због оволиког просипања продуката сопствених психоза по Блогу Б92?

У чему је фора?

Задужио си их нечим па те толеришу?

Можда су у питању неке тајне везе и познанства за које ми, блоговски плебс, не знамо?

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:45 08.11.2020

Re: Ми ту

shmoo
cane.srbljanovic



Знаш шта је мени једна од нерешених мистерија овог Блога Б92?

Знаш оно, Кристална лобања, Догони у Африци, пирамиде у Босни, израчунавање пореске стопе и те форе...

Како то да тебе таквог какав си за све ово време, а у питању су године и године колико видим (на Блогу Б92 си као Цане са презименом које људи од укуса не помињу још од 2010. године), модерација Блога Б92 никада до сада није трајно бановала? Чак ни привремено бановање ниси попио због оволиког просипања продуката сопствених психоза по Блогу Б92?

У чему је фора?

Задужио си их нечим па те толеришу?



:))))

I eto tebe... Finally coming out of your shell...

"Moderacijaaaa!!!! Banovanje!!!!..."

E moj sokole...

Shto da me moderacija banjuje? Zbog mog, prelepog, prezimena!?

:)))))))

Nego, chujem da je pochela nova "zadruga"... Zashto ti tracish vreme ovde sa mnom?
Ajde, ajde... ukljuchi tv i obrazuj se.
Da ne idesh takav medju svet.

A oni mene "tolerishu" (nagadjam) zato shto sam im simpatichan i drag nekako.
Mozesh i sam da probash... Ako mozesh.

Necu da te lazem... Dosadio si mi malo. Slabo je to. Nepotkovano. Nema sadrzaja ni forme. Ne mogu ja za tebe da teglim ovu, nazovi, "konverzaciju".
Nek ti je sa srecom, & don't call me - I'll call you.
shmoo shmoo 00:04 09.11.2020

Re: Ми ту

cane.srbljanovic


Познавао сам некада давно неке ликове са специјалним везама са модерацијом Блога Б92 због чега су им свакојаке бљувотине по коментарима биле бесконачно толерисане па помислих како мора да је то случај и са тобом.



I'll call you



Немам ја телефон, ја имам радио.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:21 09.11.2020

Re: Ми ту

shmoo
cane.srbljanovic


Познавао сам некада давно неке ликове са специјалним везама са модерацијом Блога Б92 због чега су им свакојаке бљувотине по коментарима биле бесконачно толерисане па помислих како мора да је то случај и са тобом.



I'll call you



Немам ја телефон, ја имам радио.



Ma... "poznavao" si ti znash vec shta.

Te male, seljoberske, driblinge ostavi za one shto te trpe, nesrecni, ceo zivot.

Ajde sad sikter. Nije ovo tvoja liga.

A za telefon bi mogao da zaradish - eno ona auta josh stoje tamo neoprana... A bilo bi i za zvake i pogachice.
shmoo shmoo 00:38 09.11.2020

Re: Ми ту

cane.srbljanovic



Па рекох ти лепо да немам телефон.

Што ме онда упорно зовеш?

А да, сетио сам се!

Твоја мора да буде последња јер ћеш тиме сигурно да убедиш све остале да је твој највећи. И то без вијагре.

Извини, нисам одмах схватио разлог.

Настави онда како ти гласови у твојој глави заповедају, не бих ја да ти даље отежавам ту ионако претешку ситуацију.

haklberi_tom haklberi_tom 07:54 09.11.2020

Da!

Nekakva mučnina mi dođe kada vidim da se meni dragi blogeri prepiru.
A toliko ološa posvuda!
shmoo shmoo 11:27 09.11.2020

Re: Da!

haklberi_tom
Nekakva mučnina mi dođe kada vidim da se meni dragi blogeri prepiru.
A toliko ološa posvuda!



Принцип је принцип (и Принцип), Чарли.

Вулгарности, бахатости, агресивности, тренирања гласних жица док грло не заболи да би се показало ко је јачи и примитивизма ионако је превише у реалном свету око нас. Па ето, ја не бих да то уносимо и овде на Блог Б92 ако баш не морамо.

А у овом случају не морамо.

haklberi_tom haklberi_tom 12:18 09.11.2020

Re: Da!

shmoo
haklberi_tom
Nekakva mučnina mi dođe kada vidim da se meni dragi blogeri prepiru.
A toliko ološa posvuda!



Принцип је принцип (и Принцип), Чарли.

Вулгарности, бахатости, агресивности, тренирања гласних жица док грло не заболи да би се показало ко је јачи и примитивизма ионако је превише у реалном свету око нас. Па ето, ја не бих да то уносимо и овде на Блог Б92 ако баш не морамо.

А у овом случају не морамо.


Iskusno!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana