Društvo| Religija| Život

Алузије поводом смрти Патријарха?! - О неукусу не вреди ...

loader RSS / 21.11.2020. u 19:25

На (најмање) једном од претходних блогова било је након смрти Патријарха и током његове сахране баш онако, разуздано – од веселости, преко неукусних алузија, мешања личних политичких озлојеђености, до „разматрања“ питања новог Патријарха у светлу сигурног бизниса цркве, па и до свођења религије на ниво уличарског слободарства и назови интелектуализма. Тај кљук безмозгашког хумора где му место није, често злурадог или у најмању руку неодмереног, можда не треба нужно тумачити као непоштовање оне фине призме неких универзалних закона, али кроз призму (не)културе свакако да.

Наравно, није то у ова два-три дана случај само на блогу. Има тога свукуда, нарочито по распојасаним слојевима "друштвених мрежа". Али пошто смо, овде, део блога онда најпре у очи упадне оно што се на ову тему пише на блогу, па управо на блогу ту тему треба истаћи.

Глупост? Злурадост? Необавештеност? Лоше расположење? Необразованост? Атеизам? Инфантилизам? Безазлене пошалице? Политичарење? Окупљање истомишљеника на нво састанак у сред опела? Хистерично истицање личне слободе? Право на слободан говор? Право на мишљење? .......?

Замислите да се налазите на најобичнијој сахрани.

Може овде да се дода још много сличних и несличних разлога, као у горњем пасусу (као они који се завршавају знаком питања), али ни један од њих неће моћи да оправда кикотање, безазлену гласну расправу, театрално чачкање носа, окретање леђа, наклапање колико је наплатио свештеник, ...  

Замислите да се налазите на обичној сахрани. Малој. Приватној. Породичној. И урадите било коју од ових ствари које су наведене. А сада то јасно и гласно образложите као нешто што није неукус из тог и тог разлога.

Ово је довољно. Нећемо да помињемо све симболике, друштвене, националне, историјске, религијске контексте, јер не треба баш све оскрнавити и гурнути у шаке неукуса.  

Нећемо да помињемо ни оне суштинске, огромне разлике између побожности и религиозности.  

И, шта то би?

Прво је ствар оскрнавио прецедник који је стао између смрти Патријарха и нас и саопштио да је умро Патријарх, уграбивши прилику да се заплаче први.

Онда су смрт Патријарха кроз пошалице, неукусе и „либерал-грађанске анализе и коментаре“ кренули да за своје потребе експлоатишу једнако самољубиви слободари, свезналци, оснивачи или поштоваоци сопствених цркава, неваспитанци, кабинетски алтруисти, савремењаци и модерњаци, постмодерњаци...

Куда сад?

Са једне стране случајеви који су личне фрустрације претворили у рекламерску „љубав“ према цркви и нахранили своју таштину, сузама које су изрази и радости и туге, радости због нахрањене сујете, туге због умишљеног жала, туге иза које се опет крије задовољство што се заузела аутентична позиција плакача над нечијим одром, а са друге стране случајеви који своју једносмерну интелектуалштину радосно истичу и јачају је користећи смрт Патријарха, заправо још увек боравећи чак онамо, на размеђи између 18. и 19. века када се, али само за то време и тај тренутак, оправдано поручивало оно „књига браћо, књига, а не звона и прапораца“.

Једни ће се након сахране слатко најести, други ће слатко приповедати о "савременим вредностима". 

Једни пресамићени од бола, други усхићени због прилике да критикују "заосталост".  

А тек церемонија опела у сред пандемије..! 

Скоро све врсте гљива насадиле су се ту и убрзано расту како би "бациле" своје споре. 

Нема везе. А и чему објашњења уопште. Довољно је, само, замислити како би се требало понашати на „најобичнијој“ сахрани. 

Нека у миру почива наш Патријарх Иринеј. 

 

 



Komentari (852)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pecaros pecaros 19:42 27.11.2020

Re: Stvarno ...

gvozden1

Šta je, kakav je, koji je to "poželjni ideološki stav prema nepoznatoj fotografiji"?
Stvarno.


To ti je kad na osnovu fotografija iz navodno 1900. godine donosiš sud o zlikovačkim komunistima, koji su čak i od Muhamedanaca veći zlikovci.

gvozden1 gvozden1 20:04 27.11.2020

Re: Stvarno ...

To ti je kad na osnovu fotografija iz navodno 1900. godine donosiš sud o zlikovačkim komunistima, koji su čak i od Muhamedanaca veći zlikovci.


A to?

Pogrešan dokaz za stav.

Važnije je da li je stav (komunisti zlikovci) ispravan, nego da li je jedan od milion dokaza za to autentičan.

A stav, komunisti su zlikovci, jeste ispravan.

Ne misliš valjda da je moguće to osporiti time što je jedna slika pogrešno datirana?


Pecarošu, ako ti nemaš jače argumente za odbranu komunista od "Gedža omašio sliku" zapitaj se koji ološ braniš.
freehand freehand 20:05 27.11.2020

Re: Stvarno ...

milisav68
gedza.73

Gde sam branio sistem i partokratiju? Ja tvrdim danas da je bolje u odnosu na SFRJ jer mislim isto što i Milisav. Danas ima ljudi koji ne zavise od sistema, za vas koji ste izgubili partokratske priviligije po gradovima i fabrikama me poptuno nehrišćanski trne -zabranjenodisklajmerom-
Koje opšte siromaštvo? Kod mene ljudi žive, rade, ulažu, razvijaju se, šire se...

E, juče sam bio nešto poslom do Kušiljeva (opština Svilajnac), i sad, zadnji put sam tuda prolazio pre više od 20 godina.Gastarbajterski kraj, onda uglavnom samo ogromne kuće (sa lavićima ), a danas, gomila pomoćnih objekata, novih (novijih, naravno stranih) traktora, kombajna, berača...tačno vidiš da više ne beže svi za onostransrvo, već dobar deo njih ostaje, i rade na imanju.Takođe, ima servisa za popravku kola, vulkanizera, prodavnica, restorana, sve lepo sređeno, osim puta koji je katastrofa.

I bolji ih dupe za razočarane samoupravljače.

Znači - ništa se nije promenilo od sedamdesetih, samo je tad put bio nov.
pecaros pecaros 20:12 27.11.2020

Re: Stvarno ...

gvozden1

Pecarošu, ako ti nemaš jače argumente za odbranu komunista


Ej, počeo si da smaraš. Nastavite malo međusobno do ispunjenja norme.
freehand freehand 20:22 27.11.2020

Re: Stvarno ...

crossover
gedza.73


I dve fotografije iz manastira Dečani 1900. (ne verujem da su ljudi protivno svojoj volji bili na nekom ovakvom skupu posebno što se na licima ne vidi mržnja)

Deluje mi da su slikane isti dan


Ове слике су настале 29. маја 1960. у Пећкој патријаршији приликом устоличења патријарха Германа. Албанци на сликама су из породица које су чувале Пећку патријаршију и друге цркве и манастире на КиМ. Овај свештеник на првој слици десно је патријарх Иринеј.
Dobro, 60 godina gore-dole ne pšravi neku razliku za planiranu poentu. A poenta je u jednom komentaru da su Arnauti dokaz da je zajednički život nemoguć ali i da smo braća, po potrebi već.
Inače, sem muslimana i katolika postoje i Albanci pravoslavci. I još je interesantnije da po svoj prilici postoji velika ne samo geografska nego i krvna povezanost Albanaca i Srba (Srba-Crnogoraca i Srba-Srba).

P.S. Paja Jovanović, "Srpski ratnik"


gedza.73 gedza.73 20:25 27.11.2020

Re: Stvarno ...

pecaros
To ti je kad na osnovu fotografija iz navodno 1900. godine donosiš sud o zlikovačkim komunistima, koji su čak i od Muhamedanaca veći zlikovci.

Aj da probam da ti objasnim.
Slike koje sam postavio i koje je objasnio Krosover ne potvrđuju tvoju priču da su komunisti bili faktor mira i stabilnosti nego da je tradicija pojedinih albanskih porodica bila da još, po nekim podacima, iz srednjeg veka budu zaštitinici pravoslavnih svetinja.

I da su to ostali i nakon II svetskog rata a da komunsti, po nekim izvorima, u okviru manastira Dečani prave političku školu, oduzimaju manastirsku imovinu, prebijaju i hapse sveštenike i monahe

Paralelno sa njima u Crnoj Gori crnogorski komunisti donose odluku da sruše NJegošev mauzolej a da se rušenju usprotivi Iso Mahmutović uz reči da on svetinju neće da ruši



Jel' ti uopšte možeš da shvatiš razliku ili ti je logika nepovratno sjebana?



gedza.73 gedza.73 20:42 27.11.2020

Re: Stvarno ...

Dobro, 60 godina gore-dole ne pšravi neku razliku za planiranu poentu


„To što se događa sada, to je plod svega onoga što se događalo od Drugog svetskog rata na ovamo, ali ne toliko od šiptara nego od naših komunista. Naši su srušili prvu Crkvu u Đakovici. Sad su ovu novu obnovljenu Šiptari srušili, ali prvo su je naši rušili“ rekao je Mitropolit i evocirao sećanje na studentske dane koje je provodio u Visokim Dečanima:

„Sećam se, bio sam kao student u Dečanima kad su šiptarke, muslimanke, dovodile decu i po tri puta se provlačili ispod ćivota Svetoga Kralja u isto vreme kada su naši pljuvali po ćivotu Svetoga Kralja. Tako su se naši komunisti odnosili prema tim svetinjama, prema Pećkoj Patrijaršiji, oduzimali su imovinu. Sve ovo što nam se sada događa je plod onoga što su komunisti sejali. Naši komunisti, komunistička partija i Titoizam su roditelji ovoga stanja koji se danas na Kosovu događa“ naglasio je Mitropolit Amfilohije.

milisav68 milisav68 21:06 27.11.2020

Re: Stvarno ...

freehand

Znači - ništa se nije promenilo od sedamdesetih, samo je tad put bio nov.



Jel si ti čuo da u Americi muče Afroamerikance?
pecaros pecaros 21:21 27.11.2020

Re: Stvarno ...

gedza.73

Aj da probam da ti objasnim.


Samo jedno me interesuje - kako se od slike Albanca u pravoslavnoj crkvi iz 1960. godine dolazi do zaključka da su čak i Srbi Muhamedanci manji zlikovci od komunista?
gedza.73 gedza.73 21:25 27.11.2020

Re: Stvarno ...

- kako se od slike Albanca u pravoslavnoj crkvi iz 1960. godine dolazi do zaključka da su čak i Srbi Muhamedanci manji zlikovci od komunista?

Prosto. Uporediš šta se dešavalo sa srpskom pravoslavnom crkvom tokom dvadesetog veka.
pecaros pecaros 21:32 27.11.2020

Re: Stvarno ...

gedza.73
- kako se od slike Albanca u pravoslavnoj crkvi iz 1960. godine dolazi do zaključka da su čak i Srbi Muhamedanci manji zlikovci od komunista?

Prosto. Uporediš šta se dešavalo sa srpskom pravoslavnom crkvom tokom dvadesetog veka.


Ne, ne... Ti si to sve video na slikama. I slike te inspirisale. Bokte, ti k'o onaj iz vica koji na svakom crtežu vidi pi*ku.
gedza.73 gedza.73 21:37 27.11.2020

Re: Stvarno ...

Ne, ne... Ti si to sve video na slikama. I slike te inspirisale.

Aman po stoti put. nisu samo slike i godine u pitanju nego ponašanje jednih ili drugih. Da li postoji neki komunista koji je nakon okončanja rata i dolaska 'slobode' stao u odbranu sveštenika i monaha? Da li je neki srpski komunista poput Albanaca zaštitio pravoslavne hramove?


pecaros pecaros 21:48 27.11.2020

Re: Stvarno ...

gedza.73
Ne, ne... Ti si to sve video na slikama. I slike te inspirisale.

Aman po stoti put. nisu samo slike i godine u pitanju nego ponašanje jednih ili drugih.


Mene interesuju samo slike. I ima tu, što bi rekli književnici, više slojeva. Na primer - iako se na licu navodnog Srbina Muhamedanca na slici ne vidi mržnja, to ga ne amnestira od etikete mrzitelja, ali, sva sreća, ima i većih mrzitelja, a to su komunisti, koji tek ima da se pojave na istorijskoj sceni.
freehand freehand 21:50 27.11.2020

Re: Stvarno ...

milisav68
freehand

Znači - ništa se nije promenilo od sedamdesetih, samo je tad put bio nov.



Jel si ti čuo da u Americi muče Afroamerikance?

Popadaše domine od aplauza...
milisav68 milisav68 22:00 27.11.2020

Re: Stvarno ...

freehand

Popadaše domine od aplauza...

Ma da, ko igra za raju...

haklberi_tom haklberi_tom 09:38 28.11.2020

Re: Stvarno ...

pecaros
gedza.73
Ne, ne... Ti si to sve video na slikama. I slike te inspirisale.

Aman po stoti put. nisu samo slike i godine u pitanju nego ponašanje jednih ili drugih.


Mene interesuju samo slike. I ima tu, što bi rekli književnici, više slojeva. Na primer - iako se na licu navodnog Srbina Muhamedanca na slici ne vidi mržnja, to ga ne amnestira od etikete mrzitelja, ali, sva sreća, ima i većih mrzitelja, a to su komunisti, koji tek ima da se pojave na istorijskoj sceni.

Nema jajara do komunjara!
freehand freehand 22:33 21.11.2020

Pa sad

било је након смрти Патријарха и током његове сахране баш онако, разуздано

... koliko ja razumem sahrana patrijarha je sutra, ako se na Irineja misli.
Opet, što se razuzdanosti tiče - raztuzdao se vučić sa idiotskim spinovima i zloupotrebom svega čega se dohvatio, a kad smo već kod razuzdanosti - ovo je bila retka prilika da se u kratkom vremenskom roku, sublimira sva glupost malih i velikih morona okupljenih u medijima ovdašnjim dostojnim Aleksandra Vučića i nebojše Krstića. Sa svim stafordima, odronima, upokojenim liturgijama.

Što se pak patetike i upodobljavanja mišljenja i govora ozbiljnosti i težini situacije tiče - biće tu mušterija, ne beri brige. Nekako nisam tipovao da ćeš ti biti higijeničar, al ok. Nije moje da sad zakeram oko toga ko i oko čega treba da zakera.
loader loader 22:46 21.11.2020

Re: Pa sad

Па, онда ок.
freehand freehand 22:51 21.11.2020

Re: Pa sad

loader
Па, онда ок.

Šta je ok? Da se kolektivno osudi nedolično ponašanje na sahrani koja će biti sutra?
angie01 angie01 22:52 21.11.2020

Re: Pa sad

...a pogledajte fotke iz hrama, opet nekontrolisana guzva, ljudi bez maski, deca,...ljubi se kovceg,...pa je l to normalno uz najveci porast zarazenih, umrlih, bolnice prelivaju, ne mozes domu zdravlja ni da pridjes, po gradu se setaju ljudi kojima je ustanovljen virus...ko je odgovoran za ovu propast.
freehand freehand 22:54 21.11.2020

Re: Pa sad

angie01
...a pogledajte fotke iz hrama, opet nekontrolisana guzva, ljudi bez maski, deca,...ljubi se kovceg,...pa je l to normalno uz najveci porast zarazenih, umrlih, bolnice prelivaju, ne mozes domu zdravlja ni da pridjes, po gradu se setaju ljudi kojima je ustanovljen virus...ko je odgovoran za ovu propast.

Koliko sam pročitao po svoj prilici u hramu je sve neuporedivo bolje i pametnije uređeno. Bar sudeći po rečima Ljubice Gojgić, na primer. Nema prilaska, poštuju se mere.
loader loader 22:56 21.11.2020

Re: Pa sad

freehand
loader
Па, онда ок.

Šta je ok? Da se kolektivno osudi nedolično ponašanje na sahrani koja će biti sutra?

Не.
Циљ је да се о томе каже. Није обавеза да се разуме или следи.
loader loader 22:58 21.11.2020

Re: Pa sad

angie01
...a pogledajte fotke iz hrama, opet nekontrolisana guzva, ljudi bez maski, deca,...ljubi se kovceg,...pa je l to normalno uz najveci porast zarazenih, umrlih, bolnice prelivaju, ne mozes domu zdravlja ni da pridjes, po gradu se setaju ljudi kojima je ustanovljen virus...ko je odgovoran za ovu propast.


Људи којима је (прецима и њима) осећај одговорности и реда убијан деценијама. То што видимо је резултат.
angie01 angie01 23:06 21.11.2020

Re: Pa sad

Nema prilaska, poštuju se mere.


EVO KAKO TO IZGLEDA

angie01 angie01 23:08 21.11.2020

Re: Pa sad


Људи којима је (прецима и њима) осећај одговорности и реда убијан деценијама. То што видимо је резултат.


ko im je ubijao?...hebote, ko je kriv za ovaj haos danas,...o cemu ti pricas,....
loader loader 23:14 21.11.2020

Re: Pa sad

ko im je ubijao?...hebote,

Ово је сад прилично неозбиљно. Ко је овде убијао религију, тачније веру, неколико деценија, и то систематски... Ако причу сводите на ниво да ли тога јесте или није било, онда је глупо ... Ако се не разумемо око најбаналнијих чињеница...
angie01 angie01 23:18 21.11.2020

Re: Pa sad

Ко је овде убијао религију, тачније веру, неколико деценија, и то систематски..


pa kazi ko,...kako bilo ko moze nekome da ubije veru- ako je ima?...to su novogluposti.

...svako ko se vere odrekao,jer mu je tako bilo isplativije-sam je kriv,...niti je sada vernik, kada joj se vrato, jer je to sada moderno i pokazuje patrijotske vrednosti.

...ako se ne razumemo oko najbanalnijih cinjenica.


....nije vera biciklo, pa da je ukradu....


loader loader 23:37 21.11.2020

Re: Pa sad

....nije vera biciklo, pa da je ukradu....

Па, ви сте прерушена Сербљановићева?! ...

pa kazi ko,...kako bilo ko moze nekome da ubije veru- ako je ima?...

Ух, која изјава...
Деца немају веру, нити свест о религији. Капирате? Да би је имали, неко мора да их подучи. Зар не? Верујем да ово прихватате, као чињеницу, и логику... Колико је након 2. св. рата, из деценије у деценију, било оних који децу могу да подуче? Свештеника и монаха. Све више, или све мање? И они који су остали могли су да иду и уче децу слободно и све више, или мање? Да ли је деци увођењем комунизма организована веронаука, или вера у онога који је висио у свакој учионици? Кад ме питате о томе ко је убио веру ... делује као да се шалите. Више бих волео да је та варијанта, мада овај злочин над људима баш и није за шалу.

gvozden1 gvozden1 23:44 21.11.2020

Re: Pa sad

Ух, која изјава

:)

Ma stvarno, ko je to ubijao veru?

Oni su ubijali samo sveštenike, a oni nemaju veze sa verom i crkvom.

Doduše, pevali su i

Nosim kapu sa tri roga, idem protiv boga
Protiv boga i vladara, protiv crkve i oltara.

Al nema veze, to se deca veselila samo.
loader loader 23:46 21.11.2020

Re: Pa sad

Oni su ubijali samo sveštenike,

Знам за податак да је, рецимо, у Црној Гори убијено 4/5 свештеника, остали прогањани и ружени...
За Србију немам податке, мада сигурно могу да се нађу.
Знам за наводе да су комунисти убили више свештених лица него усташе.
angie01 angie01 23:50 21.11.2020

Re: Pa sad

Деца немају веру, нити свест о религији. Капирате? Неко мора да их подучи. Верујем да ово прихватате. Колико је након 2. св. рата, из деценије у деценију, било оних који децу могу да подуче? Свештеника и монаха. Све више, или све мање? И они који су остали могли су да иду и уче децу слободно и све више, или мање? Да ли је деци увођењем комунизма организована веронаука, или вера у онога који је висио у свакој учионици? Кад ме питате о томе ко је убио веру ...


niko nije branio da ljudi veruju-neki su ostali verni svojoj veri, da se tako izrazim, isli svo to vreme u crkvu i ucili decu svemu tome,...kakva bre ucionica,...pa i ova sada verska nastava nije prikladna za skolu- u sekularnoj drzavi, nego je prvo bila deo nekog kompromisa, a sada razdora-jer nisu sva deca vernici-iz porodica koje to jesu- niti su sva deca iste vere.


мада овај злочин над људима баш и није за шалу.


ocemu pricas?...o kom zlocinu?


Па, ви сте прерушена Сербљановићева?! ...


samo sam se nasalila, a i dobroje leglo za to sto sam htela reci.
gvozden1 gvozden1 23:55 21.11.2020

Re: Pa sad

свештеника, остали прогањани и ружени...

Većina ih je ovako ili onako proganjana.
Ili makar praćena.
To je opšte mesto, a natezati se sa ovima koji kažu, daj link, ako ga ne daš nije se desilo, je neozbiljno.

Prvi pop koga sam upoznao, i video u životu, paroh u parohiji gde sam rođen, je poživeo dovoljno dugo da mi priča o tome.
On je bio na robiji. Džabe, jer je bio pop.
Svi njegovi drugari, kolege, su imali problema, praćeni makar, pojavljivala im se OZNA u kući bez ikakvog razloga i objašnjenja.

Banu u kuću, kako si pope, ne treba da odgovaraš, znamo mi kako si, i odu.
To valjda nije maltretiranje.
loader loader 23:58 21.11.2020

Re: Pa sad

ангие01

...niko nije branio da ljudi veruju-

Па, добро ако је тако.
loader loader 00:02 22.11.2020

Re: Pa sad

To je opšte mesto, a natezati se sa ovima koji kažu, daj link, ako ga ne daš nije se desilo, je neozbiljno.

Па, јесте мало досадно, и понавља се годинама, али то је једини начин да се оно што су овај народ комунисти учили барем мало раскринка. Такође, и ове који су побожни треба упућивати који је разлог побожности, како би се то примицало вери, а у неком каснијем ступњу, ко може, да стекне религијски аспект. Човек то ради целог живота, како би се приближио ... себи и ...
angie01 angie01 00:11 22.11.2020

Re: Pa sad

Па, јесте мало досадно, и понавља се годинама, али то је једини начин да се оно што су овај народ комунисти учили барем мало раскринка. Такође, и ове који су побожни треба упућивати који је разлог побожности, како би се то примицало вери, а у неком каснијем ступњу, ко може, да стекне религијски аспект. Човек то ради целог живота, како би се приближио ... себи и ...


bozedragi, pa ti na sopstvenom tekstu o pristojnosti s obzirom na okolnosti i povod, drzis politicke govore i zagovaras nesto sto nije tvoja stvar i ocigledno ne razumes bas najbolje- apsolunto se slazem sa zemljaninom,...lose upakovan poksuaj agitovanja na hoklici u parku.
maksa83 maksa83 00:15 22.11.2020

Re: Pa sad

а. Такође, и ове који су побожни треба упућивати који је разлог побожности, како би се то примицало вери, а у неком каснијем ступњу, ко може, да стекне религијски аспект. Човек то ради целог живота, како би се приближио ... себи и ...

Pravo da ti kažem ja slabo šta od toga vidim u tvom tekstu. Ne vidim neku hrišćansku pomirenost, vidim mržnju u opštem pravcu. Ne vidim Mir u srcu koji vera donosi stvarno verujućem, vidim čist go bes, dotle da sam par puta pogledao da nisam negde propustio "gost autor" momenat. Najčistiji hejt, što bi rekla omladina.
zilikaka zilikaka 00:19 22.11.2020

Re: Pa sad

Odmah da kažem da pojavljivanjem ovde pravim presedan, jer nakon vaspitnog brisanja mog bezazlenog komentara na prethodnom blogu nema baš potrebe da više komuniciramo, da se isto ne bi ponovilo.

Ipak, izazov je prevelik i neću da oćutim.
Eto, ja sam se prepoznala u onom što si ti protumačio kao neukus.
Da, komentarisala sam i mogućeg novog poglavara SPC (uzgred, nema medija koji nije pisao o načinu izbora), i autobuse koji se spremaju da omasove sutrašnji događaj. Ništa nepristojno ali daleko od ožalošćenog.

U jednom delu odgovora me Frihend preduhitrio, jer je glavni i jedini povod takve priče bio ponašanje Vučića, koji je i od te smrti napravio priliku za sopstvenu promociju, ali ima se tu još šta primetiti.
Recimo:

Ово је сад прилично неозбиљно. Ко је овде убијао религију, тачније веру, неколико деценија, и то систематски... Ако причу сводите на ниво да ли тога јесте или није било, онда је глупо ... Ако се не разумемо око најбаналнијих чињеница...


Po pitanju ubijanja religije se može mnogo toga reći. Jeste, bilo je nepopularno, čak neprihvatljivo u nekim slučajevima,ali... pošto nemam malo godina i odlično pamtim i to vreme, mogu da primetim da su u veru najbrže i najlakše uskočili upravo oni koji su prednjačili u njenom "ubijanju". Naravno, onda kada je tako nešto postalo popularno i društveno poželjno.
To se lako može sažeti u : onda nisam mogao u crkvu zbog vas a sada od vas

Kad sve to pogledaš, jedini je zaključak da smo kao narod prilično povodljivi.

Naime, niko nikome nikada nije mogao da nametne šta će misliti i kako će se u osnovi ponašati. Jedino je mogao da se prezentuje poželjan model čijim prihvatanjem možeš imati koristi. To što ga je toliki procenat ljudi iskreno prihvatio, baš nam kao narodu ne služi na čast.

Povodom neukusa, ja najiskrenije ne vidim razlog da budem ožalošćena. Niti sam Patrijarha poznavala, niti lično mislim da je imao neki značajan doprinos svom narodu, a ono osnovno, nisam vernik i nemam potrebu da me po tom pitanju svetuju, naročito ne ovde na blogu.
I po porodičnoj tradiciji i danas, slabo prihvatamo trendove, te nas u svim generacijama krštavaju (kad je uobičajeno vreme) i sahranjuju popovi, uvek smo poštovali najveće praznike i to je to.
Sad kad pratim kako suptilno namećeš stav da ko nije vernik treba to da postane, jasno mi je negde i ono nešto što sam na početku pomenula.

Ne smem da tvrdim da se i na tebe odnosi, ali ovde su mnogi svoju tradiciju kasno spoznali, pa sad gaze sve pred sobom ne bi li što pre nadoknadili propušteno.
Po pravilu, najvatreniji su oni koji su i onda bili najvatreniji, u onoj prethodnoj religiji.

..a ovo
Људи којима је (прецима и њима) осећај одговорности и реда убијан деценијама. То што видимо је резултат.


Osećaj odgovornosti i reda se uči od malena, ali dobar primer pružaju oni kojima je dato da predvode. Bilo svetovno bilo duhovno.
loader loader 00:27 22.11.2020

Re: Pa sad

maksa83

Najčistiji hejt,


Hejt nije, jasan otklon jeste.

Citirana konstatacija je kao kad bih ja rekao na vaš komentar o Jovi Kapičiću da je hejterski, da ne vidim ljudskost komentatora ...

Tim metodama svaki komentar može da se podvrgne svakojakim kvalifikacijama, već prema potrebi i raspoloženju.

Da se vratimo temi - ono što se oko smrti Patrijarha dešava jeste težak neukus, i zloupotreba. Ako je zloupotreba i to što ja konstatujem da je zloupotreba, onda priznajem da jeste. Da se ne mrcvarimo.
loader loader 00:41 22.11.2020

Re: Pa sad

zilikaka

pošto nemam malo godina i odlično pamtim i to vreme, mogu da primetim da su u veru najbrže i najlakše uskočili upravo oni koji su prednjačili u njenom "ubijanju".

Убијање вере и ускакање убица у ново рухо немају везе једно са другим (осим да су лоши момци остали лоши момци). Дакле, ничим није оповргнуто да је вера убијана неколико деценија.
Kad sve to pogledaš, jedini je zaključak da smo kao narod prilično povodljivi.

Ни то не оповргава тврдњу да је овде религија убијана неколико деценија.
nisam vernik i nemam potrebu da me po tom pitanju svetuju, naročito ne ovde na blogu.

Ваша ствар је да ли сте верник. Не дајте да вас саветују. Мада нисам нигде видео да неко лично саветује вас. Ако читате неку тему и имате одбојност, што је разумљиво и ништа посебно, не треба да код себе стварате утисак да сте угрожени.
uvek smo poštovali najveće praznike i to je to.

Ако сте поштовали. Исто лична ствар. Само то нема пуно везе са самом религијом, већ обичајима. А обичаја има пуно.
Sad kad pratim kako suptilno namećeš stav da ko nije vernik treba to da postane, jasno mi je negde i ono nešto što sam na početku pomenula.

А ви суптилно намећете став да је болје и слободарскије бити неверник, тј. атеиста? Ја немам такве утиске. Износим свој став, ви свој. Не треба да се оптерећујете некаквом одбраном себе. Заиста.
ovde su mnogi svoju tradiciju kasno spoznali, pa sad gaze sve pred sobom ne bi li što pre nadoknadili propušteno.

Слажем се.
Po pravilu, najvatreniji su oni koji su i onda bili najvatreniji, u onoj prethodnoj religiji.

Такав је сој. Чега год да се дочепају биће у томе највећи. Ено, антизападњаши данас највећи поборници сарадње са западом и клањају се онамо кад се здраве. Ништа ново.
Osećaj odgovornosti i reda se uči od malena, ali dobar primer pružaju oni kojima je dato da predvode. Bilo svetovno bilo duhovno.

Тако је.
Ове новије генерације о вери више није имао ко да учи, јер је вера и физички и на онај перфидан начин убијана, протеривана у забити друштва...








loader loader 01:00 22.11.2020

Re: Pa sad

angie01
zagovaras nesto sto nije tvoja stvar

Доста чудна изјава. Ви одређујете шта јесте, а шта није моја ствар... ... Па, онолике ваше говоранције по блогу о слободи избора, вредностима ...
ocigledno ne razumes bas najbolje

Шта не разуимем? Произилази из тога да ви разумете, чим математички прецизно одређујете да ја не разумем? Ако сте та особа, која зна боље и више, ја ћу бити први који ће вас саслушати и усвојити све што је стварно познавање на задату тему. Заобиђимо сујете и скривене сујете.
lose upakovan poksuaj agitovanja na hoklici u parku

Ви цените да је одлично што је прецедник објавио вест о ... и одлично је што има и екипа са друге стране која неумерено од тога прави промоцију својих грађанских назора? Ја мислим да није одлично, већ врло лоше. Зато сам написао блог на ту тему. Или вам се не свиђа стил, или што је писан ћирилицом, па вам вуче на оно .. бррр ... застрашујуће српство? :)
Молим вас, будите мало мање уопштени.
angie01 angie01 01:12 22.11.2020

Re: Pa sad

Молим вас, будите мало мање уопштени.


loader, prvo molim te ne lupetaj, kao s ovim npr,


или што је писан ћирилицом, па вам вуче на оно .. бррр ... застрашујуће српство? :)


ovo lici na neke bas glupe blogere koji stalno ponavljaju ovakve budalstine, kada nemaju drugu argumentaciju- a i na seselja.

drugo, ja sam ti odgovorila na konkretan komentar u kome upravo drzis politicki govor i zagovaras nesto sto su licne stvari drugih ljudi, a ne tvoja- ti mozes za sebe da se odlucis kako hoces....a posle svega sto si izrekao, nekako mi neukusan ispao ovaj tvoj blog o neukusu- jer se sam ukusnosti ne pridrzavas.
haklberi_tom haklberi_tom 09:28 22.11.2020

Re: Pa sad

loader
ko im je ubijao?...hebote,

Ово је сад прилично неозбиљно. Ко је овде убијао религију, тачније веру, неколико деценија, и то систематски... Ако причу сводите на ниво да ли тога јесте или није било, онда је глупо ... Ако се не разумемо око најбаналнијих чињеница...

Ma!
Pusti budaletinu.
haklberi_tom haklberi_tom 09:31 22.11.2020

Re: Pa sad

maksa83
а. Такође, и ове који су побожни треба упућивати који је разлог побожности, како би се то примицало вери, а у неком каснијем ступњу, ко може, да стекне религијски аспект. Човек то ради целог живота, како би се приближио ... себи и ...

Pravo da ti kažem ja slabo šta od toga vidim u tvom tekstu. Ne vidim neku hrišćansku pomirenost, vidim mržnju u opštem pravcu. Ne vidim Mir u srcu koji vera donosi stvarno verujućem, vidim čist go bes, dotle da sam par puta pogledao da nisam negde propustio "gost autor" momenat. Najčistiji hejt, što bi rekla omladina.

To vidiš ti!
I tebi slični.
haklberi_tom haklberi_tom 09:37 22.11.2020

Re: Pa sad

zilikaka

...

Ne smem da tvrdim da se i na tebe odnosi, ali ovde su mnogi svoju tradiciju kasno spoznali, pa sad gaze sve pred sobom ne bi li što pre nadoknadili propušteno.
Po pravilu, najvatreniji su oni koji su i onda bili najvatreniji, u onoj prethodnoj religiji.

..a ovo
Људи којима је (прецима и њима) осећај одговорности и реда убијан деценијама. То што видимо је резултат.


Osećaj odgovornosti i reda se uči od malena, ali dobar primer pružaju oni kojima je dato da predvode. Bilo svetovno bilo duhovno.

Normalno - komunjare u bilo kojoj alotropskoj modifikaciji.
Za mene je vrhunski kriterijum vere - sloboda!
A ne strah!
Koliko su Srbi satirani, a fajnal tač je bio u komunolevačkoj epohi, nije čudo kako se nose sa bilo čime - pa i verom.
haklberi_tom haklberi_tom 09:41 22.11.2020

Re: ho će mo - ki ri li cu!

Unfuckable
loader
maksa83

Najčistiji hejt,


Hejt nije, jasan otklon jeste.

Citirana konstatacija je kao kad bih ja rekao na vaš komentar o Jovi Kapičiću da je hejterski, da ne vidim ljudskost komentatora ...

Tim metodama svaki komentar može da se podvrgne svakojakim kvalifikacijama, već prema potrebi i raspoloženju.

Da se vratimo temi - ono što se oko smrti Patrijarha dešava jeste težak neukus, i zloupotreba. Ako je zloupotreba i to što ja konstatujem da je zloupotreba, onda priznajem da jeste. Da se ne mrcvarimo.


Alo
raspadnuti, nabeđeni, isfolirani, jadni i ničim osim nit-tamo-nit-vamo poluumotvorinama - potvrđeni tzv autore:
tko je brižljivo (ali veštački) negovanu ćirilicu ubio?

Kaj se zbilo, gde nesta?

Izvini se čoveku!
Koji ti je kurac - drogiran si!?
Ili šta?!
maksa83 maksa83 10:14 22.11.2020

Re: Pa sad

Hejt nije, jasan otklon jeste.

Dobro, otklon. Poslednji put je ova količina eksplozivnog drugovi-primećene-su-pojave revolta pri otklonu viđena kada je taube gostovala kod krkara, čuveni Dosta mi je Šojića otklon.
freehand freehand 10:22 22.11.2020

Re: Pa sad

maksa83
Hejt nije, jasan otklon jeste.

Dobro, otklon. Poslednji put je ova količina eksplozivnog drugovi-primećene-su-pojave revolta pri otklonu viđena kada je taube gostovala kod krkara, čuveni Dosta mi je Šojića otklon.

Brt, onaj osećaj kad imaš četiri godine pa stojiš sagnute glave dok ti drže vakelu i znaš da si kriv jer taj što drži vakelu je uvek u pravu a nikako da skapiraš šta mu je sad i šta si uradio kad si baš bio dobar i ništa nisi isprljao ni slomio.
A on drndrndrn i sve uglavu.
mariopan mariopan 10:34 22.11.2020

Re: Pa sad

angie01
...a pogledajte fotke iz hrama, opet nekontrolisana guzva, ljudi bez maski, deca,...ljubi se kovceg,...pa je l to normalno uz najveci porast zarazenih, umrlih, bolnice prelivaju, ne mozes domu zdravlja ni da pridjes, po gradu se setaju ljudi kojima je ustanovljen virus...ko je odgovoran za ovu propast.

I povrh svega dr. Kon izjavi da je situacija sa zarazom katastrofalna ali da "sahranu niko ne može da zabrani"!

Zar je neko i mislio da zabrani sahranu? Ko je to još nesahranjen ostao jer je neko zabranio sahranu? Ne verujem šta čitam, kakva je to izjava! Da se opere unapred od odgovornosti što će se veliki broj ljudi zaraziti i što ne radi svoj posao?

Zar patrijarh nije mogao biti sahranjen uz sve počasti koje mu kao patrijarhu pripadaju, uz prisustvo najviših verskih i državnih ( kad su već navalili) činovnika i da tu sahranu za vernike prenosi televizija, a da okupljanje onako velikog broja ljudi koji ljube krst i kovčeg bez ikakvih mera zaštite - bude ZABRANJENO?

Zar nije TO posao dr. Kona i kriznog štaba, da vodi računa o NEŠIRENJU, SPREČAVANJU zaraze a ne da unapred pere ruke od onoga što zna da će se desiti ali on ni ne pokušava da to spreči? A kada zaraza bukne oni će da gase požar i vajkaju se kako je narod neposlušan?
Zašto se meni čini da niko ustvari ne sprečava zarazu već čekaju da sama prođe, da pobije koliko zahvati, a za to vreme nas zamajavaju kako nešto rade
maliperica maliperica 10:39 22.11.2020

Re: Pa sad

mariopan

Zašto se meni čini da niko ustvari ne sprečava zarazu već čekaju da sama prođe, da pobije koliko zahvati, a za to vreme nas zamajavaju kako nešto rade

Zato što to jednostavno - jeste tako.
Ali globalno , a ne samo lokalno.
I ne čekaju da sama prođe , nego da je sami na kraju ( privremeno ) zaustave.
Do neke sledeće prilike.
angie01 angie01 11:01 22.11.2020

Re: Pa sad


Zar nije TO posao dr. Kona i kriznog štaba, da vodi računa o NEŠIRENJU, SPREČAVANJU zaraze a ne da unapred pere ruke od onoga što zna da će se desiti ali on ni ne pokušava da to spreči? A kada zaraza bukne oni će da gase požar i vajkaju se kako je narod neposlušan?
Zašto se meni čini da niko ustvari ne sprečava zarazu već čekaju da sama prođe, da pobije koliko zahvati, a za to vreme nas zamajavaju kako nešto rade


ma, boli ih uvo...zakljucavali su nas nepotrbno i izivljavali se dok je cela stvar bila kudikaom manje dramaticna,...a sada, sem sto nesto neodredjeno uz predhodno dizanje sizofrene panike navodno novo predizumaju- svaka nova objava prakticno nema niceg drugacijeg i svrsishodnijeg, od vec ovog celog nista sto se nakupilo-ladno dozvoljavaju da prolaze ovakvi nekotnrolisani skupovi, gde je potpuno zanemaren toliko prporucivan potreban oprez i to posle istih takvih, koji su vec doveli do kovid havarije.
mariopan mariopan 11:08 22.11.2020

Re: Pa sad

maliperica
mariopan

Zašto se meni čini da niko ustvari ne sprečava zarazu već čekaju da sama prođe, da pobije koliko zahvati, a za to vreme nas zamajavaju kako nešto rade

Zato što to jednostavno - jeste tako.
Ali globalno , a ne samo lokalno.
I ne čekaju da sama prođe , nego da je sami na kraju ( privremeno ) zaustave.
Do neke sledeće prilike.

Svesna sam da je tako. Strašno je što to rade lekari, za beskrupulozne političare me ništa ne čudi.
angie01 angie01 11:25 22.11.2020

Re: Pa sad

Svesna sam da je tako. Strašno je što to rade lekari, za beskrupulozne političare me ništa ne čudi.


:))).....mari, anonimus ih brani...opravdava...tako da je tvoja replika odlicno stavila stvari na svoja mesta:).
maliperica maliperica 12:10 22.11.2020

Re: Pa sad

angie01
Svesna sam da je tako. Strašno je što to rade lekari, za beskrupulozne političare me ništa ne čudi.


:))).....mari, anonimus ih brani...opravdava...tako da je tvoja replika odlicno stavila stvari na svoja mesta:).

Šta piše ili misli An... ti nikad nećeš skapirati.
Za tebe je to nanofilosofija.


maliperica maliperica 12:13 22.11.2020

Re: Pa sad

mariopan
maliperica
mariopan

Zašto se meni čini da niko ustvari ne sprečava zarazu već čekaju da sama prođe, da pobije koliko zahvati, a za to vreme nas zamajavaju kako nešto rade

Zato što to jednostavno - jeste tako.
Ali globalno , a ne samo lokalno.
I ne čekaju da sama prođe , nego da je sami na kraju ( privremeno ) zaustave.
Do neke sledeće prilike.

Svesna sam da je tako. Strašno je što to rade lekari, za beskrupulozne političare me ništa ne čudi.

A zašto te čudi šta rade lekari ?
Najozbiljnije političke odluke donose se u sferama medicine, genetike, robotike i nanotehnologije.
Moć se preselila iz Države u Korporaciju .
Pa i politika.
angie01 angie01 12:42 22.11.2020

Re: Pa sad

Za tebe je to nanofilosofija.


od svegaovoga stoji samo na-no-na-no-na-no-....
haklberi_tom haklberi_tom 14:19 22.11.2020

Re: Pa sad

loader
angie01
...a pogledajte fotke iz hrama, opet nekontrolisana guzva, ljudi bez maski, deca,...ljubi se kovceg,...pa je l to normalno uz najveci porast zarazenih, umrlih, bolnice prelivaju, ne mozes domu zdravlja ni da pridjes, po gradu se setaju ljudi kojima je ustanovljen virus...ko je odgovoran za ovu propast.


Људи којима је (прецима и њима) осећај одговорности и реда убијан деценијама. То што видимо је резултат.

Čekaj!
Ti očekuješ da ove blogovske komunjare uvaže išta što pričaš - nakon što im jednom rečenicom ubiješ mantru od dragom drugu Titi - bogu njihovom!
Eeeee, komunjare su to.
angie01 angie01 14:45 22.11.2020

Re: Pa sad

Na-no-na-no-na-no-....gica.
Ali preko lica.


sta si ti, neki Hanibal.

...opet nedeljom pustaju....
gedza.73 gedza.73 17:38 22.11.2020

Re: Pa sad

angie01
a pogledajte fotke iz hrama, opet nekontrolisana guzva, ljudi bez maski, deca,...ljubi se kovceg,...pa je l to normalno uz najveci porast zarazenih, umrlih, bolnice prelivaju, ne mozes domu zdravlja ni da pridjes, po gradu se setaju ljudi kojima je ustanovljen virus...ko je odgovoran za ovu propast.

A pogledaj ove nekontrolisane gužve na sve strane, ljudi bez rukavica... Svaki dan.

Ja b'to sve pozatvarao u policijski čas i zabranu potpunog kretanja od petka do ponedeljka, zabranio da se ide u prodavnice i vozi GSP-om. Pobićete nas.

nego stvarno bi trebala ta crkva da se modernizuje, možda otvori šalter kao Mekdonalds za pričest ili da ima parking bioskope pa sedneš lepo u auto i sa kokicama u rukama odstojiš službu a da se nauka malo više osloni na iskustva iz prošlosti u borbi sa pandemijama poput


ili da bar političko rukovodstvo nešto nauči iz vremena variole vere, propašće nam novogodišnja turistička sezona, niko od Bugara neće da dođe.

Što se tiče gužvi to već ima veze sa mentalitetom i tradicijom 'oću da dobijem džabe'.

tuča hleb

Opšta tuča za besplatne sadnice

gedza.73 gedza.73 17:48 22.11.2020

Re: Pa sad

E neće terazijske partijske konkvistadore da stavi gore zajedno sa onom sirotinjom nikako.



naučilo to da lomi i gazi sve oko sebe kako bi se ogrebalo ako ni za šta drugo onda bar za parčence česnice.

šta ti je edukacija, obrazovanje i vaspitanje iz kuće. Domaćinski, št'b'se reklo.

klik23 klik23 18:20 22.11.2020

Re: ho će mo - ki ri li cu!

Unfuckable

Alo
raspadnuti, nabeđeni, isfolirani, jadni i ničim osim nit-tamo-nit-vamo


Ovo je sramota za blog.
Ne mogu ni da zamislim da ovako nešto napišem ... Ali ako se to ovde toleriše onda ok. Ne svraćam često. Ranije nije bilo ovoliko nevaspitanja i gadosti. Ili mi se samo čini, jer nisam redovan posetilac pa ne mogu realno da procenim istorijat psovki i ljigarija. Uglavnom baš baš bez veze.


magnus magnus 18:45 22.11.2020

Re: Pa sad

pa i ova sada verska nastava nije prikladna za skolu- u sekularnoj drzavi
valjda je država pre svega republika , javna stvar , pa javnost /demos/puk/laici imaju pravao odredit šta če im djeca učit . I ja sam nemuzikalan i smotan a imo sam fizičko i muzičko u školi , kakve veze ima skakanje zgrčke i raznoške il igranje fudbala sa naukom u sekularnoj državi ili tandrkanje po pianu, to su samo neke frekvencije druga herca , kakve emocije , kako neko može slušat muziku u sekularnoj državi , valjda je država odvojena od vašarišta. Da se mi blago meni odmaknemo od sovjetsko rusko istćnjačkog školstva i okrenemo američkom modelu . privatne škole , crkva i razna druga udruženja da ih osnivaju .a država samo tamo gdje niko neće ... i gdje osim kod Adolfa Dade Hitlera, druga Stanjina i gospodina Broza ,država ima monopol na Kurikulum . AJ sad argumenti odkud crkvi novci za školu a decu lečimo smsovima i otkud sloboda govora na nacionalnoj frekvenciji


loader loader 18:55 22.11.2020

Re: Pa sad

freehand

Da se kolektivno osudi nedolično ponašanje na sahrani koja će biti sutra?

Ама, зашто сте толико спопали...
Сахрана није сутра, него данас (недеља).
mlatisa mlatisa 19:38 22.11.2020

Re: Pa sad

@loader
Ове новије генерације о вери више није имао ко да учи, јер је вера и физички и на онај перфидан начин убијана, протеривана у забити друштва


Веронаука је утерана у школе пре скоро 20 година. Мора се признати да ни СПЦ није била на висини задатка са веронауком у школама. Мислим да је и веронаука и њена алтернатива потпуни промашај. Више сам очекивао од грађанског васпитања. Боље би било да имају физичко уместо и једног и другог. Можда су друге религије имале више среће се реализацијом?
maksa83 maksa83 19:43 22.11.2020

Re: Pa sad

Боље би било да имају физичко уместо и једног и другог.

Ukinuti i jedno i drugo i to popuniti povećanim fondom časova srpskog.


haklberi_tom haklberi_tom 20:45 22.11.2020

Re: Pa sad

gvozden1
свештеника, остали прогањани и ружени...

Većina ih je ovako ili onako proganjana.
Ili makar praćena.
To je opšte mesto, a natezati se sa ovima koji kažu, daj link, ako ga ne daš nije se desilo, je neozbiljno.

Prvi pop koga sam upoznao, i video u životu, paroh u parohiji gde sam rođen, je poživeo dovoljno dugo da mi priča o tome.
On je bio na robiji. Džabe, jer je bio pop.
Svi njegovi drugari, kolege, su imali problema, praćeni makar, pojavljivala im se OZNA u kući bez ikakvog razloga i objašnjenja.

Banu u kuću, kako si pope, ne treba da odgovaraš, znamo mi kako si, i odu.
To valjda nije maltretiranje.

Moj gospodine Gvozdene!
Budalčine koje kukaju za dragim drugom Titom smatraju da je to tako trebalo - i čak misle da su bili tolerantni.
loader loader 21:00 22.11.2020

Re: Pa sad

mlatisa
@loader
Ове новије генерације о вери више није имао ко да учи, јер је вера и физички и на онај перфидан начин убијана, протеривана у забити друштва


Веронаука је утерана у школе пре скоро 20 година. Мора се признати да ни СПЦ није била на висини задатка са веронауком у школама. Мислим да је и веронаука и њена алтернатива потпуни промашај. Више сам очекивао од грађанског васпитања. Боље би било да имају физичко уместо и једног и другог. Можда су друге религије имале више среће се реализацијом?

Да, пре 20 година крећу покушаји обнове, али је то прилично траљаво.
Овде су потребни и религијско и грађанско образовање. Видите ко су негативци у тексту блога? Па, управо они који неспретно гужвају побожност и они који неспретно гужвају грађанске вредности.
Обрни-окрени, одговор око узрока оваквог, затеченог стања јесте оних неколико деценија убијања религије (као и већине позитивних вредности). Не може се очекивати да се и духовно и физички измрцварен народ овде понаша као да је имао неколико стотина година државног континуитета, као и религијског.

Све је ово сасвим објашњиво. Тужно, али објашњиво.
freehand freehand 23:22 22.11.2020

Re: Pa sad

loader
freehand

Da se kolektivno osudi nedolično ponašanje na sahrani koja će biti sutra?

Ама, зашто сте толико спопали...
Сахрана није сутра, него данас.

Samo si ti o tome pisao juče, kad je to bilo sutra.
Al ne daj se ometati u svojoj ispraznosti dok souđuješ sve nišče što tako slabo kapiraju filozofiju šupljine.
haklberi_tom haklberi_tom 08:46 23.11.2020

Re: Pa sad

gvozden1
Ух, која изјава

:)

Ma stvarno, ko je to ubijao veru?

Oni su ubijali samo sveštenike, a oni nemaju veze sa verom i crkvom.

Doduše, pevali su i

Nosim kapu sa tri roga, idem protiv boga
Protiv boga i vladara, protiv crkve i oltara.

Al nema veze, to se deca veselila samo.

Ma!
Pusti budale!
haklberi_tom haklberi_tom 08:51 23.11.2020

Re: ho će mo - ki ri li cu!

klik23
Unfuckable

Alo
raspadnuti, nabeđeni, isfolirani, jadni i ničim osim nit-tamo-nit-vamo


Ovo je sramota za blog.
Ne mogu ni da zamislim da ovako nešto napišem ... Ali ako se to ovde toleriše onda ok. Ne svraćam često. Ranije nije bilo ovoliko nevaspitanja i gadosti. Ili mi se samo čini, jer nisam redovan posetilac pa ne mogu realno da procenim istorijat psovki i ljigarija. Uglavnom baš baš bez veze.



Ma!
Budalčina, šta da se radi.
haklberi_tom haklberi_tom 08:55 23.11.2020

Re: Pa sad

loader
mlatisa
@loader
Ове новије генерације о вери више није имао ко да учи, јер је вера и физички и на онај перфидан начин убијана, протеривана у забити друштва


Веронаука је утерана у школе пре скоро 20 година. Мора се признати да ни СПЦ није била на висини задатка са веронауком у школама. Мислим да је и веронаука и њена алтернатива потпуни промашај. Више сам очекивао од грађанског васпитања. Боље би било да имају физичко уместо и једног и другог. Можда су друге религије имале више среће се реализацијом?

Да, пре 20 година крећу покушаји обнове, али је то прилично траљаво.
Овде су потребни и религијско и грађанско образовање. Видите ко су негативци у тексту блога? Па, управо они који неспретно гужвају побожност и они који неспретно гужвају грађанске вредности.
Обрни-окрени, одговор око узрока оваквог, затеченог стања јесте оних неколико деценија убијања религије (као и већине позитивних вредности). Не може се очекивати да се и духовно и физички измрцварен народ овде понаша као да је имао неколико стотина година државног континуитета, као и религијског.

Све је ово сасвим објашњиво. Тужно, али објашњиво.

Jednostavno rečeno - a mudro!
Bravo čoveče!
loader loader 14:40 23.11.2020

Re: Pa sad

Jednostavno rečeno - a mudro!
Bravo čoveče!


Имам понекад тако те испаде из система
zaharaga zaharaga 17:58 24.11.2020

Re: Pa sad

angie01
...a pogledajte fotke iz hrama, opet nekontrolisana guzva, ljudi bez maski, deca,...ljubi se kovceg,...pa je l to normalno uz najveci porast zarazenih, umrlih, bolnice prelivaju, ne mozes domu zdravlja ni da pridjes, po gradu se setaju ljudi kojima je ustanovljen virus...ko je odgovoran za ovu propast.


Da, strasno. Umesto da lepo idu po Senjaku i bacaju kletve ili kakve druge necisti po susedima kad ne dobiju zahtevane slatkise.
alselone alselone 22:44 21.11.2020

Koliko ovo zvuči kao nestvarna vest posle

toliko godina isforsirane mržnje.


Od patrijarha se u Hramu Svetog Save opraštaju brojni građani, a u Beograd je stigao i mandatar za sastav nove Vlade Crne Gore Zdravko Krivokapić.

Krivokapić je stigao u Hram kako bi odao počast preminulom Irineju.

U pratnji mandatara je i njegov kandidat za ministra ekologije, prostornog planiranja i urbanizma prof. dr Ratko Mitrović, javlja "Nova.rs".
loader loader 22:47 21.11.2020

Re: Koliko ovo zvuči kao nestvarna vest posle

kandidat za ministra ekologije

О, ужаса.

И од најнеукуснијег има неукусније.
freehand freehand 23:14 21.11.2020

Trešnjica

loader loader 23:16 21.11.2020

Re: Trešnjica

Селаковић није споран као проблематичан. Нема догађаја који ове пијавице неће да изексплоатишу.
freehand freehand 23:18 21.11.2020

Re: Trešnjica

loader
Селаковић није споран као проблематичан. Нема догађаја који ове пијавице неће да изексплоатишу.

Ma kakv crni Selaković... Ti stvarno misliš da je ovo iz njegove glave a istovremeno bi ovde da držiš predavanja šta treba a šta ne i šta se sme a šta se nes sme?
loader loader 23:44 21.11.2020

Re: Trešnjica

a istovremeno bi ovde da držiš predavanja šta treba a

Предавање не држим. Ако се неко осећа тако да га прича о свему овоме угрожава онда се ту не може готово ништа...
Него, те генерализације као што је "предавање", без навођења примера и без ваљаног објашњења ... Није да већ није виђено, али сваки пут помало разочара, јер таман помислиш да је неко саговорник, а оно озлојеђени демагог.
Не мислим да је из Селаковићеве главе.
Дакле, није блог о томе да ли се нешто сме или не сме, већ да је то и то неукус и експлоатација нечије смрти.
Немогуће да је толико неразумљиво.
Дакле, опустите се. Будите уверени да није у питању предавање. :)
haklberi_tom haklberi_tom 09:46 22.11.2020

Re: Trešnjica

freehand
loader
Селаковић није споран као проблематичан. Нема догађаја који ове пијавице неће да изексплоатишу.

Ma kakv crni Selaković... Ti stvarno misliš da je ovo iz njegove glave a istovremeno bi ovde da držiš predavanja šta treba a šta ne i šta se sme a šta se nes sme?

Iz čije je?
freehand freehand 09:56 22.11.2020

Re: Trešnjica

Дакле, опустите се. Будите уверени да није у питању предавање. :)

Deset minuta sam disao duboko i trudio se da otvorim čakre i da mnome dominiraju samo pozitivne misli. I onda sam još dva puta pokušao da pročitam to nešto u čemu caruje ništa a što bi trebalo da bude tekst bloga. I kad god dođem da toga šta se dešava na sahrani koja se (još) nije desila meni nešto kvrcne u glavi a "raspojasani delovi društvenih mreža" me onda dotuku i ne mogu dalje.
I ništa ne razumem sem da smo svi zajedno nešto zgrešili, da se frljamo neukusom i drugim đavoljim rabotama a nikako da skapiram o čemu je reč sem komunističke klice koja nam je svima onomad usađena sa crvenom maramom od koje su samo neki, izabrani, uspeli da se oslobode sarmoterapijom.
Da probam sa nekom hemijom, šta predlažeš?
loader loader 17:43 22.11.2020

Re: Trešnjica

Deset minuta sam disao duboko i trudio se da otvorim čakre i da mnome dominiraju samo pozitivne misli.

Одлично сте почели.
Пређите на 15 мин.
Па јавите.
solo solo 23:26 21.11.2020

trezor



Замислите да се налазите на најобичнијој сахрани.
loader loader 23:39 21.11.2020

Re: trezor

Замислите да се налазите на најобичнијој сахрани.

Шта с тим? Кажите целу мисао. Ако хоћете, наравно.
solo solo 23:47 21.11.2020

Re: trezor

Шта с тим? Кажите целу мисао. Ако хоћете, наравно.


Pa vi ste rekli mr Loader. Šta tu ima da se doda i oduzme.

Algoritmi se menjaju vremenom i po potrebi - to je poenta a i šta je tu novo.

Poštujući verska osećanja iskrenoverujućih ne bih dalje bio učesnik u komentarisanju ove teme.

Nije dobar timing.
loader loader 23:49 21.11.2020

Re: trezor

Poštujući verska osećanja iskrenoverujućih ne bih dalje bio učesnik u komentarisanju ove teme.

Nije dobar timing.


Ок.
maksa83 maksa83 00:04 22.11.2020

pišanje po grobu


...je jedna od nepristojnijih stvari koje čovek može da radi, nebitno ko je umro. Nedostojno.

Najveće pišanje po Patrijarhovom grobu je izveo kartel na vlasti tako što je od njegove bolesti i umiranja napravio cirkus predstavu, u kojoj je, naravno, centralna figura - On. Ne Patrijarh, ne SPC kojoj sledi interregnum, nego samo i isključivo - On. Šta se dešava sa Patrijarhom? On je u stalnom kontaktu sa konzilijumom. Kako je Patrijarh? ON je izrazio veliku zabrinutost. Šta se dešava sa Patrijarhom? On je preneo Patrijarhu pozdrave svoja dva sina (ćerku ne pominju, a ideja da trogodišnjak šalje pozdrave umirućem Patrijarhu je travestija koju može da smisli samo SNS propagandni tim). I na kraju, Patrijarh umire, a to nam se saopštava tako što ON to u 7:25 javlja na svom Instagram nalogu, na sajtu napravljenom da plastične sise reklamiraju kreme za celulit. Onda tek mogu svi ostali.

Pa to stvarno samo On može.
loader loader 00:45 22.11.2020

Re: pišanje po grobu

На жалост, није урадио ништа ново.
Није ново - што значи да то ради стално. Стално руши, да не набрајамо шта све.

Кад сам видео наслов где он то саопштава прескочио сам и тражио неке од извора где је наслов условно речено нормалан за те околности.
haklberi_tom haklberi_tom 09:53 22.11.2020

Re: pišanje po grobu

maksa83

...je jedna od nepristojnijih stvari koje čovek može da radi, nebitno ko je umro. Nedostojno.

Najveće pišanje po Patrijarhovom grobu je izveo kartel na vlasti tako što je od njegove bolesti i umiranja napravio cirkus predstavu, u kojoj je, naravno, centralna figura - On. Ne Patrijarh, ne SPC kojoj sledi interregnum, nego samo i isključivo - On. Šta se dešava sa Patrijarhom? On je u stalnom kontaktu sa konzilijumom. Kako je Patrijarh? ON je izrazio veliku zabrinutost. Šta se dešava sa Patrijarhom? On je preneo Patrijarhu pozdrave svoja dva sina (ćerku ne pominju, a ideja da trogodišnjak šalje pozdrave umirućem Patrijarhu je travestija koju može da smisli samo SNS propagandni tim). I na kraju, Patrijarh umire, a to nam se saopštava tako što ON to u 7:25 javlja na svom Instagram nalogu, na sajtu napravljenom da plastične sise reklamiraju kreme za celulit. Onda tek mogu svi ostali.

Pa to stvarno samo On može.

Saglasan!
Ma normalno!
Ali, nešto što je potpuno očekivano, nije ni malo sporno.
Da nije ovako kako si opisao - bilo bi pravo čudo.

magnus magnus 18:48 22.11.2020

Re: pišanje po grobu

Najveće pišanje po Patrijarhovom grobu je izveo kartel na vlasti tako što je od njegove bolesti i umiranja napravio cirkus predstavu, u kojoj je, naravno, centralna figura -
ima u "dinarskim krajevima" naziv za takve mekijavelističko narcisoidne sociopate ."na svakoj svadbi mlada, na svakoj sarani pokojnik"
loader loader 13:38 23.11.2020

Re: pišanje po grobu

"na svakoj svadbi mlada, na svakoj sarani pokojnik"




Što se poslovica, izreka i umotvorina tiče prvaci smo sveta.
freehand freehand 13:44 23.11.2020

Re: pišanje po grobu

maksa83

...je jedna od nepristojnijih stvari koje čovek može da radi, nebitno ko je umro. Nedostojno.

Najveće pišanje po Patrijarhovom grobu je izveo kartel na vlasti tako što je od njegove bolesti i umiranja napravio cirkus predstavu, u kojoj je, naravno, centralna figura - On. Ne Patrijarh, ne SPC kojoj sledi interregnum, nego samo i isključivo - On. Šta se dešava sa Patrijarhom? On je u stalnom kontaktu sa konzilijumom. Kako je Patrijarh? ON je izrazio veliku zabrinutost. Šta se dešava sa Patrijarhom? On je preneo Patrijarhu pozdrave svoja dva sina (ćerku ne pominju, a ideja da trogodišnjak šalje pozdrave umirućem Patrijarhu je travestija koju može da smisli samo SNS propagandni tim). I na kraju, Patrijarh umire, a to nam se saopštava tako što ON to u 7:25 javlja na svom Instagram nalogu, na sajtu napravljenom da plastične sise reklamiraju kreme za celulit. Onda tek mogu svi ostali.

Pa to stvarno samo On može.


Ček polako, to nije ni pola. Jer NJEGA je Patrijarh zvao da ga pita mora li u bolnicu, NJEGA je pitao kako idu stvari, i kao i Amfilohije onomad NJEMU je lično preneo svoje poslednje želje, i to intubiran i bez svesti.
A Mr Loader ovde nešto priča o nepristojnosti miševa koji bi nešto raspravljali o trivijalnostima.
freehand freehand 13:49 23.11.2020

Re: pišanje po grobu

magnus
Najveće pišanje po Patrijarhovom grobu je izveo kartel na vlasti tako što je od njegove bolesti i umiranja napravio cirkus predstavu, u kojoj je, naravno, centralna figura -
ima u "dinarskim krajevima" naziv za takve mekijavelističko narcisoidne sociopate ."na svakoj svadbi mlada, na svakoj sarani pokojnik"

Šta ovo tačno treba kontekstualno da znači?
Ja znam da je pokojni Irinej ovom direktnom sluzi nečastivog na proslavi 800godina SPC okačio najviše crkveno odlikovanje, i da je u nekoliko navrata služio kao pokričće i kao štit stojeći iza njega dok je govorio o neminovnosti da Kosovo ide svojim putem.

Dakle, ko je ovde nevesta i šta znači izreka kontekstualno?
loader loader 14:43 23.11.2020

Re: pišanje po grobu

freehand

... Jer NJEGA je Patrijarh zvao da ga pita mora li u bolnicu, NJEGA je pitao kako idu stvari, i kao i Amfilohije onomad NJEMU je lično preneo svoje poslednje želje, i to intubiran i bez svesti.
A Mr Loader ovde nešto priča o nepristojnosti miševa koji bi nešto raspravljali o trivijalnostima.


А, па, са НЈИМ не могу да се надмећем у било чему. ОН не само да побеђује, ОН и унапред побеђује.
haklberi_tom haklberi_tom 15:14 23.11.2020

Re: pišanje po grobu

loader
freehand

... Jer NJEGA je Patrijarh zvao da ga pita mora li u bolnicu, NJEGA je pitao kako idu stvari, i kao i Amfilohije onomad NJEMU je lično preneo svoje poslednje želje, i to intubiran i bez svesti.
A Mr Loader ovde nešto priča o nepristojnosti miševa koji bi nešto raspravljali o trivijalnostima.


А, па, са НЈИМ не могу да се надмећем у било чему. ОН не само да побеђује, ОН и унапред побеђује.

Molim da se HJИМ piše kako bog zapoveda, tj. ЊИМ!
loader loader 11:20 24.11.2020

Re: pišanje po grobu

Molim da se HJИМ piše kako bog zapoveda, tj. ЊИМ!



Нека сила ми не да да напишем тако.
Иначе, НЈИМ се тумачи и као скраћеница.

nask nask 00:35 22.11.2020

Aluzija iliuzije

Скоро све врсте гљива насадиле су се ту и убрзано расту како би "бациле" своје споре.



Nije u pitanju „најобичнијa“ sahrana, pa stoga nema pravila o ponašanju. A to što bi sada svi da upucaju poneki selfi je po svoj prilici već prihvaćena norma ponašanja.
loader loader 00:49 22.11.2020

Re: Aluzija iliuzije

već prihvaćena norma ponašanja

Да.
Оно "нећемо ваљда да се држимо закона ко пијан плота" на крају се претворило у сваку врсту безакоња и неуредности.
maliperica maliperica 14:41 22.11.2020

Re: Aluzija iliuzije

loader
već prihvaćena norma ponašanja

Да.
Оно "нећемо ваљда да се држимо закона ко пијан плота" на крају се претворило у сваку врсту безакоња и неуредности.

Da, kao i ono " kome je do morala ..."
loader loader 17:46 22.11.2020

Re: Aluzija iliuzije

maliperica
loader
već prihvaćena norma ponašanja

Да.
Оно "нећемо ваљда да се држимо закона ко пијан плота" на крају се претворило у сваку врсту безакоња и неуредности.

Da, kao i ono " kome je do morala ..."


Управо тако.
Те јавно изречене ствари се пре или касније рефлектују на ...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:38 22.11.2020

Artemije i Irinej

Danas se upokojio ERP vladika Artemije a juce Patrijarh Irinej. Ja vecu polarizaciju kod nas nisam videla. Krive svestenstvo za koronu, gradski prevoz za koronu, Bozu Vrecu za koronu, i svi su krivi samo pojedinac nije kriv. Jako mi je zao sto su obojica preminula. Nadam se da ce novi Patrijarh imati dovoljno razuma i nacina da izadje na kraj sa svim sto nije korona.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana