Društvo| Religija| Život

Алузије поводом смрти Патријарха?! - О неукусу не вреди ...

loader RSS / 21.11.2020. u 19:25

На (најмање) једном од претходних блогова било је након смрти Патријарха и током његове сахране баш онако, разуздано – од веселости, преко неукусних алузија, мешања личних политичких озлојеђености, до „разматрања“ питања новог Патријарха у светлу сигурног бизниса цркве, па и до свођења религије на ниво уличарског слободарства и назови интелектуализма. Тај кљук безмозгашког хумора где му место није, често злурадог или у најмању руку неодмереног, можда не треба нужно тумачити као непоштовање оне фине призме неких универзалних закона, али кроз призму (не)културе свакако да.

Наравно, није то у ова два-три дана случај само на блогу. Има тога свукуда, нарочито по распојасаним слојевима "друштвених мрежа". Али пошто смо, овде, део блога онда најпре у очи упадне оно што се на ову тему пише на блогу, па управо на блогу ту тему треба истаћи.

Глупост? Злурадост? Необавештеност? Лоше расположење? Необразованост? Атеизам? Инфантилизам? Безазлене пошалице? Политичарење? Окупљање истомишљеника на нво састанак у сред опела? Хистерично истицање личне слободе? Право на слободан говор? Право на мишљење? .......?

Замислите да се налазите на најобичнијој сахрани.

Може овде да се дода још много сличних и несличних разлога, као у горњем пасусу (као они који се завршавају знаком питања), али ни један од њих неће моћи да оправда кикотање, безазлену гласну расправу, театрално чачкање носа, окретање леђа, наклапање колико је наплатио свештеник, ...  

Замислите да се налазите на обичној сахрани. Малој. Приватној. Породичној. И урадите било коју од ових ствари које су наведене. А сада то јасно и гласно образложите као нешто што није неукус из тог и тог разлога.

Ово је довољно. Нећемо да помињемо све симболике, друштвене, националне, историјске, религијске контексте, јер не треба баш све оскрнавити и гурнути у шаке неукуса.  

Нећемо да помињемо ни оне суштинске, огромне разлике између побожности и религиозности.  

И, шта то би?

Прво је ствар оскрнавио прецедник који је стао између смрти Патријарха и нас и саопштио да је умро Патријарх, уграбивши прилику да се заплаче први.

Онда су смрт Патријарха кроз пошалице, неукусе и „либерал-грађанске анализе и коментаре“ кренули да за своје потребе експлоатишу једнако самољубиви слободари, свезналци, оснивачи или поштоваоци сопствених цркава, неваспитанци, кабинетски алтруисти, савремењаци и модерњаци, постмодерњаци...

Куда сад?

Са једне стране случајеви који су личне фрустрације претворили у рекламерску „љубав“ према цркви и нахранили своју таштину, сузама које су изрази и радости и туге, радости због нахрањене сујете, туге због умишљеног жала, туге иза које се опет крије задовољство што се заузела аутентична позиција плакача над нечијим одром, а са друге стране случајеви који своју једносмерну интелектуалштину радосно истичу и јачају је користећи смрт Патријарха, заправо још увек боравећи чак онамо, на размеђи између 18. и 19. века када се, али само за то време и тај тренутак, оправдано поручивало оно „књига браћо, књига, а не звона и прапораца“.

Једни ће се након сахране слатко најести, други ће слатко приповедати о "савременим вредностима". 

Једни пресамићени од бола, други усхићени због прилике да критикују "заосталост".  

А тек церемонија опела у сред пандемије..! 

Скоро све врсте гљива насадиле су се ту и убрзано расту како би "бациле" своје споре. 

Нема везе. А и чему објашњења уопште. Довољно је, само, замислити како би се требало понашати на „најобичнијој“ сахрани. 

Нека у миру почива наш Патријарх Иринеј. 

 

 



Komentari (852)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 00:47 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

Тако је то, на жалост. Ова данашња генерација је резултат, резултат вишедеценијске дехуманизације. Зато треба пуно времена, узправилан приступ, како би се ствари мењале на боље.
angie01 angie01 00:51 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

svi su krivi samo pojedinac nije kriv.


pa svi ti pojedinci sto su se skupljali bez maske i tiskali medju sobom, ljubili pokrov ili upokojenika, kusali iz iste kasicice,....prevoz koji je sve redji, pa samim tim su vece guzve u njemu, a znamo sta to znaci u zatvorenom prostoru koji se pri tome ni ne dezinfikuje, svrckaju verifikovani zarazeni pacijenti po gradu bez kontrole,....i u cemu se tacno ogledaju mere zastite-sem sto je krizni stab mesecima govorio neistine, kontradiktornosti i sada im niko vise ne veruje ma sta da kazu....pri cemu su rigoroznije mere bile kada je sve bilomanje dramaticno, nego sada- rade skole, fakulteti....
vcucko vcucko 01:09 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

angie01
svi su krivi samo pojedinac nije kriv.


pa svi ti pojedinci sto su se skupljali bez maske i tiskali medju sobom, ljubili pokrov ili upokojenika, kusali iz iste kasicice,....prevoz koji je sve redji, pa samim tim su vece guzve u njemu, a znamo sta to znaci u zatvorenom prostoru koji se pri tome ni ne dezinfikuje, svrckaju verifikovani zarazeni pacijenti po gradu bez kontrole,....i u cemu se tacno ogledaju mere zastite-sem sto je krizni stab mesecima govorio neistine, kontradiktornosti i sada im niko vise ne veruje ma sta da kazu....pri cemu su rigoroznije mere bile kada je sve bilomanje dramaticno, nego sada- rade skole, fakulteti....

I kakve veze sve ovo ima sa činjenicom, da je umro patrijarh?
angie01 angie01 01:13 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

kakve veze sve ovo ima sa činjenicom, da je umro patrijarh?


a kakve veze ovo tvoje pitanje ima sa mojim odgovorom Natasi?
maliperica maliperica 10:00 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

loader
Тако је то, на жалост. Ова данашња генерација је резултат, резултат вишедеценијске дехуманизације. Зато треба пуно времена, узправилан приступ, како би се ствари мењале на боље.


Ovo treba podvući.
Žutim.
loader loader 17:47 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

Ovo treba podvući.
Žutim.

Жуто се слабо види.
Више преферирам графитну оловку
magnus magnus 18:51 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

Danas se upokojio ERP vladika Artemije
i predsjednik CKSKJ mustafa nadarivić danas
pa nije Artemije vladika odavno ničega,Bog mu duši prostio na glupost
mlatisa mlatisa 19:59 22.11.2020

Re: Artemije i Irinej

@natasa_tasic_10
Danas se upokojio ERP vladika Artemije a juce Patrijarh Irinej. Ja vecu polarizaciju kod nas nisam videla. Krive svestenstvo za koronu, gradski prevoz za koronu, Bozu Vrecu za koronu, i svi su krivi samo pojedinac nije kriv.


Рекао бих да је то бекство од личне одговорности. Психолошки је лакше наћи "кривца" због нечег лошег и онда осути паљбу по њему. У стара времена се окривљени спаљивао на ломачи. Ево једне алтернативе у Имотском ЛИНКЛИНК (на велику жалост неких нема везе са СПЦ )

Ова појава дговара "психолошком профилу" просечног грађанина који више коликтивиста и треба му вођа него грађанин "индивидуалац". То овај, што га свуда има, одлично зна и користи.

Једино ми није јасно појављивање његовог изасланика на Блогу јуче (да, реч је о Крлу). Можда тестирају да се нису нашли у немилости својих спонзора?
zaharaga zaharaga 18:35 24.11.2020

Re: Artemije i Irinej

natasa_tasic_10
Danas se upokojio ERP vladika Artemije a juce Patrijarh Irinej. Ja vecu polarizaciju kod nas nisam videla. Krive svestenstvo za koronu, gradski prevoz za koronu, Bozu Vrecu za koronu, i svi su krivi samo pojedinac nije kriv. Jako mi je zao sto su obojica preminula. Nadam se da ce novi Patrijarh imati dovoljno razuma i nacina da izadje na kraj sa svim sto nije korona.


Da, to je znak, nebesne prilike. Patrijarh Pavle je ubijen, tj. lecen do smrti, da bi Tadic mogao da ustolici Irineja niskog, da bi mogli da proteraju Artemija, jer je Artemije kocio napredak nezavisne narkomafijaske demokratije na putu eurointegracija.

A to je tek bilo jako trezveno od strane sinoda, nisu se drzali crkvenih zakona ko pijan plota. Ne, nego su lajali i krestali protiv Artemija kao ovi s rijelitija kad se razgalame. Bljutavo. Od onda sam bas proredio idenje u crkvu, a pre toga isao sam cesce nego nisam.

A nije ni drzava poslala islednike da vide kakva je to pronevera novca bila, zaboga, ne radi se o neplacenoj tv pretplati, pa da mora odmah da se dizu tuzbe.

Dakle, do u dan, upokojio se preosveceni vladika Artemije, i Irinej koji je uspesno obavio dobijeni zadatak da ga progna. Bice da je nesto ocenjeno od strane neba kao zavrseno. Strah me i da pomislim sta.

A mladi potrcko vojvode od zahrdjale kasike sada ima priliku da postavi i svog patrijarha. Postavio je vladu i ministre, generale, ambasadore, krizni stab, pa evo moze i patrijarha. I posle kazu da se zelje ne mogu ispunjavati same od sebe!


Черевићан Черевићан 00:56 22.11.2020

трагом жала

чему објашњења уопште

кад Значајан умре (а на помен тога)
крену разномисли.. које нас побуде,
јер дрчни смо ....непомирни притом
па и комнеслоге ...не треба да чуде



loader loader 01:04 22.11.2020

Re: трагом жала

Черевићан
чему објашњења уопште

кад Значајан умре (а на помен тога)
крену разномисли.. које нас побуде,
јер дрчни смо ....непомирни притом
па и комнеслоге ...не треба да чуде





Мр Чер, хвала на овако лепој строфи. :)
Unfuckable Unfuckable 03:12 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

majko mila.
freehand freehand 09:30 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa

haklberi_tom haklberi_tom 09:55 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!
freehand freehand 09:58 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.
maliperica maliperica 10:27 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

freehand
haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.

A, čekaj ...jesu li Pera i Đura neki rod ?
freehand freehand 10:34 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

maliperica
freehand
haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.

A, čekaj ...jesu li Pera i Đura neki rod ?

Na qrtzu te nosam. Xexe
shmoo shmoo 10:40 22.11.2020

трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

freehand
haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.





Дакле, ипак је студент запалио жито, а не Васа?

Схватам.

'Ајд када је већ Унф ту, да га питам како иде гађање папучама са Крстићем у том старачком дому специјално изграђеном и намењеном оцвалим револуционарима са петооктобарском првоборачком споменицом из 2000, припадницима добровољне четничке удруге из Кеноше и члановима НВО партије "Вудсток 2020" олињалих хипика из Мале Моштанице?










maliperica maliperica 10:57 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

freehand
maliperica
freehand
haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.

A, čekaj ...jesu li Pera i Đura neki rod ?

Na qrtzu te nosam. Xexe


Šta reče ?

Ko ili šta ?
Koga ili čega ?
Kome ili čemu ?
...
O kome ?
Ili ...?



solo solo 11:07 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Ајд када је већ Унф ту, да га питам како иде гађање папучама са Крстићем у том старачком дому специјално изграђеном и намењеном оцвалим револуционарима са петооктобарском првоборачком споменицом из 2000, припадницима добровољне четничке удруге из Кеноше и члановима НВО партије "Вудсток 2020" олињалих хипика из Мале Моштанице?


Au, ajme meni pa vi se svi dobro poznajete između sebe.

Izgleda da su vaši nickovi samo za nas dođoše i nebitnike (ne odnosi se na retke i Tasu koji su se predstavili javno)

Odakle su ekipice?

Krug dvojke, peščanica, 92, žuti i ostatak DOSa i da prosti Čarli probuđena ,,deca komunizma,,

Koja je ovo ,,borba crnaca u tunelu,,

shmoo shmoo 11:20 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

solo

Koja je ovo ,,borba crnaca u tunelu,,



Само нам се беоњаче виде. Под условом да нису закрвавиле од високог притиска.

Бели зуби се не виде јербо су поиспадали због крштенице.

А пара за протезе у овој и оваквој Србији немамо.

Зато смо крезави и неокупани.

Срећом, нисмо сви такви.

Неки од нас изгледају к'о срећна породица на немачкој реклами за прашак за веш и калгонит за скидање каменца и камењарки.






solo solo 11:41 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Срећом, нисмо сви такви.


Ogradio sam se. Ti ,,Niko,, si se predstavio javno.



shmoo shmoo 12:16 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

solo
Срећом, нисмо сви такви.


Ogradio sam se. Ti ,,Niko,, si se predstavio javno.







Да, видео сам... Не спочитавам, што би се рекло на српском новоговору, ја теби ништа.

Мај нејм ИЗ Ноубади. У друштвеном смислу, онако како већ појединци замишљају да треба да изгледа једно друштво, људска заједница.

Али нисам баш безимен. Можда јесам Нико у том дрштвеном смислу, али нисам безимен.

Имам своје име и презиме тамо где сам много кориснији него у том друштву, тој људској заједници, како је замишљају ти појединци које ти поменух.






maksa83 maksa83 12:58 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

члановима НВО партије "Вудсток 2020"

Čekaj! Ja sam imao projekat Woodstock 3.0 koji je neslavno propao (zapravo je bio mrtvorođen, ispostavilo se da nisam dobro razumeo alselonea). A moglo je biti veličanstveno! Ko su ti ljudi? Možda možemo nešto zajedno da izvedemo?
haklberi_tom haklberi_tom 14:43 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

freehand
maliperica
freehand
haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.

A, čekaj ...jesu li Pera i Đura neki rod ?

Na qrtzu te nosam. Xexe

Čekaj!
Pa nije rekao osam!
haklberi_tom haklberi_tom 14:46 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

solo
Ајд када је већ Унф ту, да га питам како иде гађање папучама са Крстићем у том старачком дому специјално изграђеном и намењеном оцвалим револуционарима са петооктобарском првоборачком споменицом из 2000, припадницима добровољне четничке удруге из Кеноше и члановима НВО партије "Вудсток 2020" олињалих хипика из Мале Моштанице?


Au, ajme meni pa vi se svi dobro poznajete između sebe.

Izgleda da su vaši nickovi samo za nas dođoše i nebitnike (ne odnosi se na retke i Tasu koji su se predstavili javno)

Odakle su ekipice?

Krug dvojke, peščanica, 92, žuti i ostatak DOSa i da prosti Čarli probuđena ,,deca komunizma,,

Koja je ovo ,,borba crnaca u tunelu,,


Da prostiš i ti!
Jer - je to sve ista kalakurcija.
haklberi_tom haklberi_tom 14:48 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

shmoo
solo
Срећом, нисмо сви такви.


Ogradio sam se. Ti ,,Niko,, si se predstavio javno.







Да, видео сам... Не спочитавам, што би се рекло на српском новоговору, ја теби ништа.

Мај нејм ИЗ Ноубади. У друштвеном смислу, онако како већ појединци замишљају да треба да изгледа једно друштво, људска заједница.

Али нисам баш безимен. Можда јесам Нико у том дрштвеном смислу, али нисам безимен.


Имам своје име и презиме тамо где сам много кориснији него у том друштву, тој људској заједници, како је замишљају ти појединци које ти поменух.







Ko kaže da si ti noubadi - u društvenom smislu?!
To može da kaže samo teški budalčina.
haklberi_tom haklberi_tom 14:52 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

maksa83
члановима НВО партије "Вудсток 2020"

Čekaj! Ja sam imao projekat Woodstock 3.0 koji je neslavno propao (zapravo je bio mrtvorođen, ispostavilo se da nisam dobro razumeo alselonea). A moglo je biti veličanstveno! Ko su ti ljudi? Možda možemo nešto zajedno da izvedemo?

To su, dobrim delom, oni što jedu suši, a ne sa prstima.
Stoga od njih nema nikakve vajde.
Ja ih sa kojekakvih druženja znam samo kao gotovane ... njaoooooo, kako je ovo dobro ... hvale sve od krilaca do slaninice, krkaju ko nenormalni - ali da nešto prinesu i sami, mrka kapa.
Prema tome, društveno beskorisni.
A da bi ti pomogli i pri gradnji tvoje stolarske šupe - moj kitonijus!
freehand freehand 15:02 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

haklberi_tom
freehand
maliperica
freehand
haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.

A, čekaj ...jesu li Pera i Đura neki rod ?

Na qrtzu te nosam. Xexe

Čekaj!
Pa nije rekao osam!

Kaži ti lađa
haklberi_tom haklberi_tom 15:03 22.11.2020

Re: трагом жала ...pala mi je bala

freehand
haklberi_tom
freehand
maliperica
freehand
haklberi_tom
freehand
Unfuckable
majko mila.

Samo posvećeni znaju da je ovo u stvari tajna vračka za prizivanje Unfa


Ko je Unf?!

Perin brat.

A, čekaj ...jesu li Pera i Đura neki rod ?

Na qrtzu te nosam. Xexe

Čekaj!
Pa nije rekao osam!

Kaži ti lađa

Nos ti posran!
loader loader 17:52 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

solo
Ајд када је већ Унф ту, да га питам како иде гађање папучама са Крстићем у том старачком дому специјално изграђеном и намењеном оцвалим револуционарима са петооктобарском првоборачком споменицом из 2000, припадницима добровољне четничке удруге из Кеноше и члановима НВО партије "Вудсток 2020" олињалих хипика из Мале Моштанице?


Au, ajme meni pa vi se svi dobro poznajete između sebe.

Izgleda da su vaši nickovi samo za nas dođoše i nebitnike (ne odnosi se na retke i Tasu koji su se predstavili javno)

Odakle su ekipice?

Krug dvojke, peščanica, 92, žuti i ostatak DOSa i da prosti Čarli probuđena ,,deca komunizma,,

Koja je ovo ,,borba crnaca u tunelu,,


Мр, Соло, то је уобичајена последња фаза трзања ногицама. Кад немаш аргументе, а уста си сам себи пренатрпао нејестивим тварима - онда зовеш екипу да ти некако помогне.
Није први пут. Надам се не и последњи (јер би се изгубила аутентичност (без обзира какви су, наши су)).


alselone alselone 17:58 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

maksa83
члановима НВО партије "Вудсток 2020"

Čekaj! Ja sam imao projekat Woodstock 3.0 koji je neslavno propao (zapravo je bio mrtvorođen, ispostavilo se da nisam dobro razumeo alselonea). A moglo je biti veličanstveno! Ko su ti ljudi? Možda možemo nešto zajedno da izvedemo?

Ne kontam.
gedza.73 gedza.73 18:05 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

alselone
Ne kontam.

Najbitnije u celoj priči da se ja nisam venčao sa Frihendom kako je Maksa predlagao. Ekskomunicirali bi me iz crkve, bračni život bi mi bio deseti krug pakla, još bi' morao da slušam eFove doskočice.

Od početka sam imao rezerve prema tom Maksinom hipijevskom projektu.

niccolo niccolo 18:09 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

bračni život bi mi bio deseti krug pakla

Ni to što trenutno živite u grehu nije baš za pohvalu.

#samokažem
gedza.73 gedza.73 18:18 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Ni to što trenutno živite u grehu nije baš za pohvalu.

'de za pohvalu naš beskrajni blogovski blud. Nego moderatorski oci još uvek pomalo žmure i gledaju nam kroz prste.
maksa83 maksa83 18:26 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Najbitnije u celoj priči da se ja nisam venčao sa Frihendom kako je Maksa predlagao.

To je najbitnije tebi, svako se češe gde ga svrbi. Meni je najgore što mi je izmakla prilika da pravim mega-binu od drvne građe, a izgledalo je tako realno.

A kakva bi to žurka bila, na bini se smenjuju neslušljivi beogradski demo bendovi, pa mladi talenti iz Ripnja i Ralje, wannabe didžejevi, svi izvaljeni po travi, mladenci srećno ćućore, huči namiguje anđi ka plastu sena, ova kao nešto "sramtebilokreteeenu" a smeši joj se brk, paja obgrlio beneta i pokazuje mu kako se pravilno napinje luk, ti i frihend planirate budućnost, ja sve vreme jednim okom čkiljim da l' se bina to malo klatari (možda je trebalo tamo onaj šraf fi 8mm sa hexa glavom), okolo ljudi zaglabali suši, picu, gibanicu, gozba i za krpelje, luda Rada skuplja travu na gomile da ih zapali osvetli celu stvar tako da potraje duboko u noć, da dakle idila. Evo sad mi i suza malo krenula, ne od dima lude Rade nego zato što se taj san raspršio u momentu.
shmoo shmoo 18:35 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

gedza.73
alselone
Ne kontam.

Najbitnije u celoj priči da se ja nisam venčao sa Frihendom kako je Maksa predlagao. Ekskomunicirali bi me iz crkve, bračni život bi mi bio deseti krug pakla, još bi' morao da slušam eFove doskočice.

Od početka sam imao rezerve prema tom Maksinom hipijevskom projektu.





И не треба!

Треба ту добро промислити...

Због здравља и сопственог животног века.






shmoo shmoo 18:45 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

alselone
maksa83
члановима НВО партије "Вудсток 2020"

Čekaj! Ja sam imao projekat Woodstock 3.0 koji je neslavno propao (zapravo je bio mrtvorođen, ispostavilo se da nisam dobro razumeo alselonea). A moglo je biti veličanstveno! Ko su ti ljudi? Možda možemo nešto zajedno da izvedemo?

Ne kontam.




Покушаћу да спојим вас двојицу са њима па се договорите.

Зваћу им председника удруге чим се врате са Опленца са викенд туре коју упражњавају обавезно сваке недеље...

Када вас позову само кажите да сте другари Слевина Келевре и договорићете се лако са њима.






gedza.73 gedza.73 18:55 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

ti i frihend planirate budućnost

Ta tvoja idila bi na kraju završila ovako (sa sve binom i planovima za budućnost)






shmoo shmoo 18:56 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

haklberi_tom
solo


Odakle su ekipice?

Krug dvojke, peščanica, 92, žuti i ostatak DOSa i da prosti Čarli probuđena ,,deca komunizma,,



Da prostiš i ti!
Jer - je to sve ista kalakurcija.




Мојне тако, Чарлика!

Било је ту више различитих калакурција.

Па и ја сам ти из круга двојке!

Олмоуст.

А то је као да јесам из самог круга двојке јербо сам растао у неком дворишту на ДорЧолу са мусавом дечурлијом свих боја коже, националности, језика и вероисповести, само је то било неко двориште са сиротињским квартирима малкице испод трамвајских шина, тамо према Дунаву и старој централи.

Али без обзира на то познајем те из самог круга двојке (из друге калакурције) у душу јербо смо ми из тих сиротињских квартира били комшије са њима из те калакурције на коју ти и Соло мислите.






solo solo 19:04 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Мојне тако, Чарлика!

Било је ту више различитих калакурција.

Па и ја сам ти из круга двојке!

Олмоуст.


Jeste. ima gornji i donji krug 2 ko i gornji i donji Dorćol. Ima tu razlike.

Drastične.

Jedan je Novi Beograd
maksa83 maksa83 19:04 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Ta tvoja idila bi na kraju završila ovako (sa sve binom i planovima za budućnost)

Ne bi, ne bi. Baš si mračnjak. Pošto bi se svi nabokali sušija ovako bi to bilo na kraju:

solo solo 19:08 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

без обзира какви су, наши су)).


Jes vala. Mir među ljudima i ljubav prema ženama.
gedza.73 gedza.73 19:16 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Pošto bi se svi nabokali sušija ovako bi to bilo na kraju:

mračnjak.

S obzirom na blogovsku podeljenost pre bi bilo



Nego kad pomenu Japan. Mislim da sam već pisao ali ima nekoliko običaja iz srednjovekovnog Japana koji su vrlo slični našim. mobom se grade kuće, majstori se isplaćuju pirinčom ili sakeom a na krovne grede se kače kolači. Kod nas se do skoro na krovne grede kačili peškiri i košulje. Kao da su gluvi telefoni sa ogromne udalenosti malo pobrkali učinak i dejstvo na zle sile.

I slične su svadbe. Muzika, piće, lascivne zabave... otimanje mlade ako se njeni roditelji nisu slagali...

A i kad sam kod svadbe možda najranija snimljena svadba u Šumadiji (majka mi pričala za običaj poput ovog u Slancima da se prvo gazi u korito sa vodom pre ulaska i da je nana ljubila kuma u obraz, ruku i grudi kao mlada na snimku najverovatnije oca)











shmoo shmoo 19:35 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

solo

Jeste. ima gornji i donji krug 2 ko i gornji i donji Dorćol. Ima tu razlike.

Drastične.



Јесте, драстичне.

Мене су ови моји из мог круга двојке водили на купање на Дунаву код старе централе, учили ме да се кешам на трамвај од Бајлонија до Калиша, да шибицарим на том Калишу, да крадем воће на Бајлонијевој пијаци,...

За то време су ови из њиховог круга двојке живели у становима који су пре Другог светског рата припадали Јеврејима, ишли у неке музичке школе и на балете, учили стране језике, тренирали тенис, евентуално баскет у Звезди, ишли у Прву гимназију,...

Разлике су, признајем, драстичне.

Зато сам и рекао да сам ја олмоуст из круга двојке.

Друга је то калакурција била во времја она.


Jedan je Novi Beograd



Знам, чуо сам то много пута у свом животу. Чак и од Цанета Партибрејкера.

Не заборави да сам на крају свог основног и средњег школовања матурирао у Земунској гимназији.

Морао сам то по дифолту да чујем много пута до сада.



gvozden1 gvozden1 19:40 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

, ja sve vreme jednim okom čkiljim da l' se bina to malo klatari

A drugim?

Kojoj priji u pozadinu?

Ajd reci, naši smo, što bi Čaki rekao.
haklberi_tom haklberi_tom 21:03 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

maksa83
Najbitnije u celoj priči da se ja nisam venčao sa Frihendom kako je Maksa predlagao.

To je najbitnije tebi, svako se češe gde ga svrbi. Meni je najgore što mi je izmakla prilika da pravim mega-binu od drvne građe, a izgledalo je tako realno.

A kakva bi to žurka bila, na bini se smenjuju neslušljivi beogradski demo bendovi, pa mladi talenti iz Ripnja i Ralje, wannabe didžejevi, svi izvaljeni po travi, mladenci srećno ćućore, huči namiguje anđi ka plastu sena, ova kao nešto "sramtebilokreteeenu" a smeši joj se brk, paja obgrlio beneta i pokazuje mu kako se pravilno napinje luk, ti i frihend planirate budućnost, ja sve vreme jednim okom čkiljim da l' se bina to malo klatari (možda je trebalo tamo onaj šraf fi 8mm sa hexa glavom), okolo ljudi zaglabali suši, picu, gibanicu, gozba i za krpelje, luda Rada skuplja travu na gomile da ih zapali osvetli celu stvar tako da potraje duboko u noć, da dakle idila. Evo sad mi i suza malo krenula, ne od dima lude Rade nego zato što se taj san raspršio u momentu.

Muka je to!
A, daleko bilo, možda bi neko bio i, da proste svi, tu (i) izjeban!?
Ako, ako, valja se!
Ja bih svoju ranu doneo sam - i još za 7, 8 njanjavaca koji jedu samo suši.
maksa83 maksa83 21:39 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

A, daleko bilo, možda bi neko bio i, da proste svi, tu (i) izjeban!?

Bljak!

+ Strašno!
maksa83 maksa83 21:42 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

A drugim?

Kojoj priji u pozadinu?

Božegospode, drugim okom da li su svi namireni, fali li sušija na pladnjevima i sve te bitne stvari. Poznato je da se na žurkama uvek najgore provede domaćin, ako je dobar domaćin.
gedza.73 gedza.73 21:50 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

fali li sušija na pladnjevima


Za gosti suši i avokado na čačkalicu a za domaćina mešano Don Gedža.
Na mojoj svadbi, na venčanju bio crkveni hor , donesu nam zlikovci BUgari iz sofijske 'lične' poslastičarnice belu tortu koja je imala nešto koštunjavo i malo alkohola. Žena i ja smo je sve krišom jeli kao pravi, dobri domaćini.
Generalno imaju dobre kolače.
gvozden1 gvozden1 21:56 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Božegospode, drugim okom da li su svi namireni, fali li sušija na pladnjevima i sve te bitne stvari. Poznato je da se na žurkama uvek najgore provede domaćin, ako je dobar domaćin.

UJBT!

Pazi, idealan si kandidat za zeta, po merilima ovih mojih vremešnijih komšinica (tu negde, mojih godina)

Tačno ih vidim kako te gledaju i razgovaraju, Vidi ovog Makse, zlatno dete, ima zlatne ruke, sve je ovo on sam napravio, i vidi ga, samo gleda fali li kome štogod, ne ko ovi zaludničari što samo pod suknje vire.

Kad bi nekako mogla sa ovom mojom da ga sastavim.

Ono jeste da se nešto petlja oko tih kompjutora, al mlad je, proći će ga to.
alselone alselone 21:59 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

A i koristi reč "pladanj" kao gej franjevac.
shmoo shmoo 22:04 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

maksa83
A drugim?

Kojoj priji u pozadinu?

Božegospode, drugim okom da li su svi namireni, fali li sušija na pladnjevima i sve te bitne stvari. Poznato je da se na žurkama uvek najgore provede domaćin, ako je dobar domaćin.




Само повези рачуна да имаш довољно киселе воде и чачкалица. То је најважније на журезама.

То те ја из искуства као старији саветујем да се не би провео најгоре као домаћин.

П.С. - Макси (бивши Мишковићев, не твој) у Пожешкој ради 24 сата као некада стари драгстор на Бановом брду у који се сада сместила Техноманија и нека продавница (летећих?) ћилима. Аладина тамо нисам видео. Ни чаробну лампу.

gvozden1 gvozden1 22:12 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

alselone
A i koristi reč "pladanj" kao gej franjevac.

Ja mislio hoće mene da nervira.

Suši na pladnju, pa ima li teže uvrede za poštena Šumadinca :)
shmoo shmoo 22:13 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

gvozden1

idealan si kandidat za zeta, po merilima ovih mojih vremešnijih komšinica (tu negde, mojih godina)

Tačno ih vidim kako te gledaju i razgovaraju, Vidi ovog Makse, zlatno dete, ima zlatne ruke, sve je ovo on sam napravio, i vidi ga, samo gleda fali li kome štogod, ne ko ovi zaludničari što samo pod suknje vire.




Дај бре, Чича Гвоздене, немој да ми будиш такве музичке асоцијације када ја уопште не волим ни Бијело дугме ни одвратног љигавог службеника Службе Брегу Фрањевца!





maksa83 maksa83 22:14 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Pazi, idealan si kandidat za zeta, po merilima ovih mojih vremešnijih komšinica (tu negde, mojih godina)

Znam ja zašto ti sve ovo radiš, kad si shvatio da nema ništa od svega i kad vidiš koliko sam zbog toga nesrećan sad svrdlaš, i to, što kažu, nije čovečanski.

A oko tih vremešnih komšinica i zeta, ima onaj vic:

- Mama, zabavljam se sa komšijom sa 4. sprata.
- Ajao pa on može otac da ti bude!
- Mama, godine su samo broj...
- Ne, nisi me dobro razumela!

maksa83 maksa83 22:17 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Само повези рачуна да имаш довољно киселе воде и чачкалица. То је најважније на журезама.

Po mom iskustvu iz mladosti, glavna faca na žurkama, heroj socijalističkog rada, miljenik publike i sve naj naj naj bude onaj ko u 4 ujutru - kada su svi očajni i počinju da razmišljaju o tome da motaju 10 godina star origano u salvete - iskopa iz jakne zaboravljenu kutiju cigareta. Kao pirane kad goveče upadne u Orinoko.

gedza.73 gedza.73 22:21 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Suši na pladnju, pa ima li teže uvrede za poštena Šumadinca :)

paaa, khm, ja sam napisao između mešano i Don Gedža pladanj pa rek'o da ne bude višak. Ali mi stvarno u trenutku nije pala bolja reč na pamet. Tanjir ne ide, malo je za ćevape, rolovano, belo, vešalice, kobasice, slaninu punjene i klot pljeskavice nema mesta za dekoraciju, poslužavnik mi previše vuče na nobl
gvozden1 gvozden1 22:23 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

gedza.73
Suši na pladnju, pa ima li teže uvrede za poštena Šumadinca :)

paaa, khm, ja sam napisao između mešano i Don Gedža pladanj pa rek'o da ne bude višak. Ali mi stvarno u trenutku nije pala bolja reč na pamet. Tanjir ne ide, malo je za ćevape, rolovano, belo, vešalice, kobasice, slaninu punjene i klot pljeskavice nema mesta za dekoraciju, poslužavnik mi previše vuče na nobl

Daska.
Sve je bolje nego pladanj. :)
maksa83 maksa83 22:25 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Tanjir ne ide, malo je za ćevape, rolovano, belo, vešalice, kobasice, slaninu punjene i klot pljeskavice

Ako šef Sale može da sugeriše, od Don Gedže - gurmanska.
Od onoga što nije klasika može i uštipci sa suvim šljivama.
Ali gurmanska - slatka Marijo majko Isusova, što bi rekla zapadna plemena.
freehand freehand 23:06 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

iskopa iz jakne zaboravljenu kutiju cigareta. Kao pirane kad goveče upadne u Orinoko.
Drugar slavi osamnaesti ( u Čarli Čaplina mali broj, porodična kuća od pre rata) na kraju ostajemo u četiri ujutro sami, ja ostajem da spavam jer u to vreme odavno više nema prevoza. I u jakni nema poslednje sakrivene paklice.
Nema ni pola kese Drama koju je krio u fijoci.

Panika, više nigde ništa ne radi, 1981. je u pitanju, nema ni dragstora u terazijskom...
Ok. Imamo rešenje: njegov ćaleima duvan za lulu!
Al nemamo lulu. Nemamo ni rizle. Nema više ni toalet papira.
To je bila zora kad se pušio krupno sečeni duvan za lulu umotan u debeli list od sveske lepljen selotejpom.
Nisam ja ni tako loš ispao.
zilikaka zilikaka 23:22 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Panika, više nigde ništa ne radi, 1981. je u pitanju, nema ni dragstora u terazijskom...

Ne znam baš tad al nešto kasnije bile cigare u Dva jelena, kolko se sećam. Jesu bile stranjske i skupe ko otrov al umelo da posluži za prvu pomoć.
freehand freehand 23:26 22.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

zilikaka
Panika, više nigde ništa ne radi, 1981. je u pitanju, nema ni dragstora u terazijskom...

Ne znam baš tad al nešto kasnije bile cigare u Dva jelena, kolko se sećam. Jesu bile stranjske i skupe ko otrov al umelo da posluži za prvu pomoć.

U četiri ujutro? Teško, komšike. I Šansa je bila već davno zatvorena.
shmoo shmoo 00:19 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

maksa83
Само повези рачуна да имаш довољно киселе воде и чачкалица. То је најважније на журезама.

Po mom iskustvu iz mladosti, glavna faca na žurkama, heroj socijalističkog rada, miljenik publike i sve naj naj naj bude onaj ko u 4 ujutru - kada su svi očajni i počinju da razmišljaju o tome da motaju 10 godina star origano u salvete - iskopa iz jakne zaboravljenu kutiju cigareta. Kao pirane kad goveče upadne u Orinoko.



То ти кажем...

Ја сам се обично онда враћао на ту журезу на којој сам се тако јуначио са цигарама и алкохолом које сам купио у поменутом нон-стоп отвореном драгстору на Бановом брду и са гајбом киселог млека или јогурта коју сам украо испред неке затворене продавнице јербо су у тим раним јутарњим сатима они камиони што разносе робу по продавницама то већ истоварили испред иако се продавница отвара тек у 6 сати.

Неке продавнице су имале испред улаза оне металне мреже са катанцем за чување тих гајби млека, јогурта (ПКБ-ова тространа пирамидица у тетрапаку) итд, али богами неке продавнице и нису имале ту мрежу или је нису закључавале.

Само прођеш и послужиш се.

Знаш како добро легне јогурт или кисело млеко на грло изгорено од цигара и алкохола у 5-6 ујутро...

Лек на душу.



П.С. -
heroj socijalističkog rada



Ја сам мојој кеви за један њен рођендан, још док сам био гимназијалац, купио једну кухињску кецељу на којој је био нацртан срп и чекић и писало на њој "Херој социјалистичке кухиње".

Али нисам никада успео да нађем за себе неки беџ са оваквим натписом како си га ти тако лепо написао.

Јбг...

Али сам зато у ЈНА украо књигу са речима и нотама тадашњих војничких и револуционарних песама.

Други крали и доносили кући из ЈНА опасаче, кошуље, војничке гаће...

Ја украо ту књижицу са нотама и речима тих песама и металну петокраку са титовке на којој су срп и чекић. (Био сам припадник 13. пролетерске бригаде, војна пошта Илирска Бистрица, Словенија.)






maksa83 maksa83 00:38 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Само прођеш и послужиш се.

Znam, sećam se tih vremena. Jedan moj drugar iz srednje (jedan od 4 brata Dorćolaca, ne znaš koji je od kog Dorćolastiji) je posle takve dehidrirajuće noći poslat ujutru po taj ... open source jogurt, i naišao je poslovođa radnje i rešio da spreči pljačku društvene imovine od strane NN maloletnika, pa je izvadio pištolj i uz stoj, stoj, stoj pucaću, a pošto Sale nije hteo da stane, pucao u vazduh, Sale je uveliko zapalio niz Strahinjića Bana, već je daleko. To se dešava recimo oko 5 ujutru, ubrzo se tu stvorila policija, bude se njegovi roditelji, keva vidi da njega nema, braća su uzmuvana neće da kažu šta se dešava, dakle pomenuta keva se proturi kroz prozor da vidi kakva je to frka na ulici, i čuje i vidi dole pandura koji urla na poslovođu PA JEBEM TI MATER DA TI JEBEM IDIOTE ZBOG JOGURTA DA UBIJEŠ DETE. Keva pada u nesvest, sva sreća unazad a ne kroz prozor.

Sa decom nikad dosadno...

Edit: to je ista ekipa koja je na Terazijama isto tako dehidrirana pred zoru obijala sanduk sa sladoledom, i sve bi to dobro prošlo da jedan od njih nije hteo baš Šarenka koji nije bio pri vrhu, i dok su kopali u potrazi za Šarenkom - tiruliruli eto organa reda.
shmoo shmoo 00:56 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

maksa83

Znam, sećam se tih vremena. Jedan moj drugar iz srednje (jedan od 4 brata Dorćolaca, ne znaš koji je od kog Dorćolastiji) je posle takve dehidrirajuće noći poslat ujutru po taj ... open source jogurt, i naišao je poslovođa radnje i rešio da spreči pljačku društvene imovine od strane NN maloletnika, pa je izvadio pištolj i uz stoj, stoj, stoj pucaću, a pošto Sale nije hteo da stane, pucao u vazduh, Sale je uveliko zapalio niz Strahinjića Bana, već je daleko. To se dešava recimo oko 5 ujutru, ubrzo se tu stvorila policija, bude se njegovi roditelji,keva vidi da njega nema, braća su uzmuvana neće da kažu šta se dešava, dakle pomenuta keva se proturi kroz prozor da vidi kakva je to frka na ulici, i čuje i vidi dole pandura koji urla na poslovođu PA JEBEM TI MATER DA TI JEBEM IDIOTE ZBOG JOGURTA DA UBIJEŠ DETE. Keva pada u nesvest, sva sreća unazad a ne kroz prozor.

Sa decom nikad dosadno...



А тек са гомилом деце вала никад. Немој мени да причаш.

Моја кева имала другарицу из детињства са којом је одрасла овде на старој Чукарици, извесну тетка Лелу која је радила као службеница ондашњег МУП-а па је сви на Чукарици звали Лела Милицајка (муж јој био удбаш, Црногорац из фамилије Ракочевић, пензионисан упоредо са зглајжњавањем Ранковића, становали као и сви ти пензионисани удбаши у овим солитерима изнад пијаце на Бановом брду).

И мени моја кева овако говорила, и дан-данас то памтим:"Сине, ако те у'вате ови (то милиција) и приведу те у станицу, ти кажи да познајеш тетка Лелу. Мислим, тући ће те они, али неће онда много да те бију."

Мене, Максо, данас срамота када грдим клинце у школи због истог оног што сам и ја радио у њиховим годинама.

Ал' шта ћу, морам по дифолту. За то ме држава плаћа парама грађана.


EDIT:

društvene imovine



Да, тако је! Још један лепи назив који је нестао са транзицијом.

А тако смо га ми и разумели онда у оно доба. Ако је друштвена имовина, онда је и моја, јебеш му кеву... Зар не?

А не к'о ове данашње барабе што краду приватну имовину.

teslana teslana 07:08 23.11.2020

Re: трагом

Ja mislio hoće mene da nervira.

:)

Kako se kaže u Šumadiji? Stvarno pitam, ne bih se sjetila poslužavnika da ne pročitah, ima li još, tacna, ne, nije tacna..

09.01

Pladanj je savršen, i epski i dramatičan, u duhu teme o pastirima i stadu, kao žrtvenik, npr glava na pladnju kralju, Bogu, narodu, il, žrtveno jagnje na pladnju, dočim je pečeno prase na poslužavniku, suvalica na tacni, dobro, to što sam ja zamislila dasku i na njoj slučajni suši, nešto je drugo. :)

Zatim,
Dozvolih sebi pogledati, pladanj je grčka riječ i Hrvati tj jedan od novijih jezičkih savjetnika bi izbacio pladanj, stariji savjetnik bi rađe da ravnopravno supostoji sa poslužavnikom..

shmoo shmoo 09:25 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

freehand
zilikaka
Panika, više nigde ništa ne radi, 1981. je u pitanju, nema ni dragstora u terazijskom...

Ne znam baš tad al nešto kasnije bile cigare u Dva jelena, kolko se sećam. Jesu bile stranjske i skupe ko otrov al umelo da posluži za prvu pomoć.

U četiri ujutro? Teško, komšike. I Šansa je bila već davno zatvorena.



Јес, јес, слажем се са излагањем колеге. У Шанси је око двојке био фајронат.

У та времена којих се он и ја са сетом и са жал за младос' присећамо, у 4 ујутро је евентуално радио још само онај бирцуз на Зеленом венцу у којем си могао да се сматраш срећним ако твој боравак у њему протекне без потезања скакаваца прошверцованих из Трста и осталог 'ладног оружја.

(Мислим да је тамо деведесетих настрадао несрећни Драган Максимовић.)

Можда је од угоститељских објеката радило и још понешто на Пристаништу, у Карађорђевој, али и то илегално у 4 ујутро, па како кад и у којим данима... И тамо је исто било забавно у те ране јутарње сате као и у тој кафани на Зелењаку.








П.С. -
Panika, više nigde ništa ne radi, 1981. je u pitanju, nema ni dragstora u terazijskom...



А Баново брдо на којем је драгстор који ради 24 сата далеко, далеко... Иза седам гора и иза седам мора, у краљевству једном ( "Баново брдо република" )...




milisav68 milisav68 09:55 23.11.2020

Re: трагом

teslana

Kako se kaže u Šumadiji? Stvarno pitam, ne bih se sjetila poslužavnika da ne pročitah, ima li još, tacna, ne, nije tacna..

Oval.
teslana teslana 10:05 23.11.2020

Re: трагом

Jeste, čovječe, oval. Tačno sam maloprije čula poj anđela, prosvijetli me. Blagosloven bio ti putniče namjerniče. :)

Od 6 sati jutros ja odlažem nazvati mamu i pitati je "na čemu ono serviraš meso za slavu?", trpeljivo podnosi mjere korone pa reko' da je ne nerviram na uranak. :)
freehand freehand 10:32 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Само прођеш и послужиш се.

Али сам зато у ЈНА украо књигу

Crni Shmoo, pa ti si samo krao kad si bio mali. Mislim ok, ja za to imam razumevanje, mlados-ludos, al zapamtiće ti neki od ovih tvojih domaćina pa kad prvi put skreneš sa utabane staze samo iskoči sa kriminalnom prošlošću i šta ćeš onda? Nema tu priče o gresima iz mladosti, to odma na preki sud gde se zna da ko krade taj i ubija, ko ubija taj je komunjara ko je komunjar--- Dalje ne želiš da znaš.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:36 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

maksa83

Edit: to je ista ekipa koja je na Terazijama isto tako dehidrirana pred zoru obijala sanduk sa sladoledom, i sve bi to dobro prošlo da jedan od njih nije hteo baš Šarenka koji nije bio pri vrhu, i dok su kopali u potrazi za Šarenkom - tiruliruli eto organa reda.


naravno i moje je djetinjstvo ukrašeno krađom sladoleda iz obijenog sanduka..
mislim da sam samo bila nazočna a nisam i uzela sladoled, al ko zna, može biti i da što je mari milo, alavost mi nikad nije bila strana..
gedza.73 gedza.73 11:38 23.11.2020

Re: трагом

milisav68
teslana

Kako se kaže u Šumadiji? Stvarno pitam, ne bih se sjetila poslužavnika da ne pročitah, ima li još, tacna, ne, nije tacna..

Oval.

Tačno. Oval. Odma' se vidi iskustvo





haklberi_tom haklberi_tom 11:43 23.11.2020

Re: трагом

gedza.73
milisav68
teslana

Kako se kaže u Šumadiji? Stvarno pitam, ne bih se sjetila poslužavnika da ne pročitah, ima li još, tacna, ne, nije tacna..

Oval.

Tačno. Oval. Odma' se vidi iskustvo






Čekaj!
A kako se kaže to ako nije ovalno, nego, npr. četvrtasto?
teslana teslana 12:21 23.11.2020

Re: трагом

Tačno. Oval. Odma' se vidi iskustvo

Vala baš. :)

A kako se kaže to ako nije ovalno, nego, npr. četvrtasto?

Ne cjepidlači, oval je latinska riječ, na njemačkom (cijenim da te ne interesuje, al da utanačim) oval il ovalno je jajasto, duguljastookruglo.. zaključak: neko je od nekoga nešto preuzeo (sve je dobro dok nije moranje).

Što se mene tiče ja bih ovu riječ plata (Platte) koju koristim, zamijenila za pladanj tj uzela od Grka bez pitanja i zanemarila susjede Hrvate, ljepša mi je od građe riječi poslužavnik.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:32 23.11.2020

Re: трагом

milisav68
teslana

Kako se kaže u Šumadiji? Stvarno pitam, ne bih se sjetila poslužavnika da ne pročitah, ima li još, tacna, ne, nije tacna..

Oval.


Prvi put sad čujem (stvarno) da se kaže oval.
A imam rodbinu u Šumadiji.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:41 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

shmoo
Неке продавнице су имале испред улаза оне металне мреже са катанцем за чување тих гајби млека, јогурта (ПКБ-ова тространа пирамидица у тетрапаку) итд, али богами неке продавнице и нису имале ту мрежу или је нису закључавале.


Ja i društvo smo jednom, vraćajući se sa neke žurke, pozajmili svež tek ispečen hleb i jogurt(e) tako dopremljene ispred radnje.

Kupili bi mi nego još radnja nije bila otvorena.
nikvet pn nikvet pn 12:58 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила


Једном давном приликом самопослуживања ранојутарњим јогуртом другару из руке испадне чаша јогурта и гле чуда остане читава да стоји усправно. Онако весео он је шпицом шутне и... јогурт експлодира навише на фармерке, кошуљу, лице...
loader loader 13:45 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Било је ту више различитих калакурција.

Па и ја сам ти из круга двојке!


Jedan ortak mog nekog poznanika sa NB kaže - A ja sam sa kruga trojke.
loader loader 13:48 23.11.2020

Re: трагом

apacherosepeacock
milisav68
teslana

Kako se kaže u Šumadiji? Stvarno pitam, ne bih se sjetila poslužavnika da ne pročitah, ima li još, tacna, ne, nije tacna..

Oval.


Prvi put sad čujem (stvarno) da se kaže oval.
A imam rodbinu u Šumadiji.


Oval,

služavnik...


teslana teslana 14:25 23.11.2020

Re: трагом

Čekaj!
A kako se kaže to ako nije ovalno, nego, npr. četvrtasto?

- bako, bako, zašto ti jedno uvo duguljasto i okruglo, drugo četvrtasto?
- zato šinko što na ovalno boje čujem, na drugom, četvoranu, sam gluva ko top
- bako, bako, zašto su ti oči velike ko dva prava srpska poslužavnika?
- nisu šinko, ovo ti je u nas kažu pirgava boja, i Bogu sam se za vijeka naslužila
- bako, bako (ne može se sjetiti od ushićenja, pitao bi)
- reci, šinko
- bako, bakice, jel ti voliš kačamak poplašen slaninicom?
- ee, šinko, u mladosti je baka bila rada na sve, danas bogumi pokusa urijetko
- bako, deka voli, gde je deka?
- izjeli ga vuci
- baaakoo, nee deekuu
- pričam ti šinko kako je bilo, saranišmo ga umal bez popa, iznenadi nas studen sa sviju strana, sve se u led utvorilo, on mladac kreno s ljetnim gumama, srećom blizu obale zadesi se komšija Rade i izvuče ga konjima, pričo u selu pošljem "zašlajfo ko po staklu, vidim ja eto ti belaja", ima Rade dva kljuseta, ni živa ni mrtva
- (muk, zapanjen, rekao bi - izvini se deki!)
- (baka namjesti jastuk, ruku pod glavu i zaspa)
- (izađe iz sobe polako, uskomešan, sutra je mora pitati toliko toga, roji se znatiželja, i kako je deku pojeo vuk i kako se zovu komšije Rade konji, jesu oba muški, i itd)
docsumann docsumann 15:56 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Al nemamo lulu. Nemamo ni rizle. Nema više ni toalet papira.


brale, da viš kake sam đointe motao u tAlet papir, u studentskim danima. kakve bre XL rizle, ovo je bila prava buksna pećinskog čovjeka.
po mom iskustvu najbolji su bili oni u listićima, i to ne pretjerano kvalitetni. što je grublji papir (lošiji po guzove) to je manje porozan i bolji je za pušenje.

naravno, u obzir nisu dolazi korišteni listići
docsumann docsumann 15:57 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

duplo
freehand freehand 16:02 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

docsumann
Al nemamo lulu. Nemamo ni rizle. Nema više ni toalet papira.


brale, da viš kake sam đointe motao u tAlet papir, u studentskim danima. kakve bre XL rizle, ovo je bila prava buksna pećinskog čovjeka.
po mom iskustvu najbolji su bili oni u listićima, i to ne pretjerano kvalitetni. što je grublji papir (lošiji po guzove) to je manje porozan i bolji je za pušenje.

naravno, u obzir nisu dolazi korišteni listići

Pa to ti kažem. Al nije bilo. Pa onda onaj debeli glatki list iz sveske sa kojim nema pljuni-pa-zalepi. nego selotejp, brate. Tako da smo u isto vreme pušili duvan za lulu i duvali lepak. Tri dana nisam znao ko mi glavu nosi.
milisav68 milisav68 16:13 23.11.2020

Re: трагом

Što se mene tiče ja bih ovu riječ plata (Platte) koju koristim, zamijenila za pladanj tj uzela od Grka bez pitanja i zanemarila susjede Hrvate, ljepša mi je od građe riječi poslužavnik.

Plato je ono pravougaono (sa blagim ivicama) po ekspres restoranima, studenskim menzama (JNA menzama), što služi za uzimanje kompletnih obroka.

Oval je za predjelo i pečenje, i postavlja se na sto prilikom već pomenutih slava, veselja i ostalih događaja gde se krka za stolom.

Poslužavnik može da bude raznih oblika, okrugao, jajast, pravougaon, i on se nosi u rukama i nudi se okolo - kafa, piće, neko meze (kuglice Sušija na čačkalici ).

E sad, svaki kraj ima svoje izraze, a mene ovako učilo.
zilikaka zilikaka 16:19 23.11.2020

Re: трагом

Premda se ustalio kafanski standard "na ovalu" i onda kada tacna nije ovalna.
haklberi_tom haklberi_tom 16:47 23.11.2020

Re: трагом

teslana
Čekaj!
A kako se kaže to ako nije ovalno, nego, npr. četvrtasto?

- bako, bako, zašto ti jedno uvo duguljasto i okruglo, drugo četvrtasto?
- zato šinko što na ovalno boje čujem, na drugom, četvoranu, sam gluva ko top
- bako, bako, zašto su ti oči velike ko dva prava srpska poslužavnika?
- nisu šinko, ovo ti je u nas kažu pirgava boja, i Bogu sam se za vijeka naslužila
- bako, bako (ne može se sjetiti od ushićenja, pitao bi)
- reci, šinko
- bako, bakice, jel ti voliš kačamak poplašen slaninicom?
- ee, šinko, u mladosti je baka bila rada na sve, danas bogumi pokusa urijetko
- bako, deka voli, gde je deka?
- izjeli ga vuci
- baaakoo, nee deekuu
- pričam ti šinko kako je bilo, saranišmo ga umal bez popa, iznenadi nas studen sa sviju strana, sve se u led utvorilo, on mladac kreno s ljetnim gumama, srećom blizu obale zadesi se komšija Rade i izvuče ga konjima, pričo po selu pošljem "zašlajfo ko po staklu, vidim ja eto ti belaja", ima Rade dva kljuseta, ni živa ni mrtva
- (muk, zapanjen, rekao bi - izvini se deki!)
- (baka namjesti jastuk, ruku pod glavu i zaspa)
- (izađe iz sobe polako, uskomešan, sutra je mora pitati toliko toga, roji se znatiželja, i kako je deku pojeo vuk i kako se zovu komšije Rade konji, jesu oba muški, i itd)

Hahaha!
Kuul!
Lol!
teslana teslana 17:02 23.11.2020

Re: трагом

E sad, svaki kraj ima svoje izraze, a mene ovako učilo.

Ne mogu se sjetiti da kod nas govore poslužavnik (i čini mi se da ne akcentujem dobro:), pladanj sam čula, obe mi zvuče hrvatski kao da na srpskom i ne postoje (posebno kod nas u Bosni, otkad tvrdim da mi prije ofingera nismo imali ništa, ne, ni vešalice:), zatim, ugrubo, tacne za kafu i ovali za meso (i tacna i oval su njemačke), i da, Bošnjaci vjerovatno imaju neke svoje čaršijske tuđice na koje sam zaboravila.

Npr ovaj poslužavnik sa pirotskim šarama vidim prvi put. Baš je lijep.




crossover crossover 19:20 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

shmoo
У та времена којих се он и ја са сетом и са жал за младос' присећамо, у 4 ујутро је евентуално радио још само онај бирцуз на Зеленом венцу у којем си могао да се сматраш срећним ако твој боравак у њему протекне без потезања скакаваца прошверцованих из Трста и осталог 'ладног оружја.


Звао се "Бели град", свратиште за раднице из Пициног парка и таксисте. Радио до 5 ујутро, онда примопредаја касе до пола 6, не може ништа да се наручује али не мора да се устаје од астала тих пола сата. После тога опет све у круг.

- Шта имате од безалкохолног?
- Од безалкохолног имамо Јагодинско.
haklberi_tom haklberi_tom 19:22 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

crossover
shmoo
У та времена којих се он и ја са сетом и са жал за младос' присећамо, у 4 ујутро је евентуално радио још само онај бирцуз на Зеленом венцу у којем си могао да се сматраш срећним ако твој боравак у њему протекне без потезања скакаваца прошверцованих из Трста и осталог 'ладног оружја.


Звао се "Бели град", свратиште за раднице из Пициног парка и таксисте. Радио до 5 ујутро, онда примопредаја касе до пола 6, не може ништа да се наручује али не мора да се устаје од астала тих пола сата. После тога опет све у круг.

- Шта имате од безалкохолног?
- Од безалкохолног имамо Јагодинско.

Uhhhhh!
docsumann docsumann 22:06 23.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Tako da smo u isto vreme pušili duvan za lulu i duvali lepak. Tri dana nisam znao ko mi glavu nosi.


uf, Pikac brate, nije tebi lako
shmoo shmoo 10:56 24.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

freehand

Crni Shmoo, pa ti si samo krao kad si bio mali.



Шта да се ради, Фри, било нам много досадно у том благостању. Морали смо нечим да се занимамо. А и тако смо ми разумели тај револуционарни пут у комунизам (свако према могућностима, свакоме према потребама) о којем смо слушали на часовима марксизма у школи.


samo iskoči sa kriminalnom prošlošću i šta ćeš onda?



Ма сви је ми имамо. Макар малкице. Ту прошлост.

То јест, сви смо ми помало социјалисти, зар не?

taj je komunjara





ko je komunjar--- Dalje ne želiš da znaš.



Знам ја то и сам. Имам ја педигре, CACIB папире, дрнде-мрнде...

За мешанца чукаричког краткодлаког гонича и варпаса из круга двојке. Олмоуст.


П.С. -
zapamtiće ti neki od ovih tvojih domaćina


Домаћина на Блогу Б92?

Ма неће... Знају они мене, ја знам њих.

Оно, знаш ме-знам те.

Видим на Гуглети да је данас Дан маријача?







(Ја сам на слику овај нижи, мали дебели. Ти си овај вишЉи и љепши.

Видиш каки сам ти ја другар, па ти то препуштам.)

shmoo shmoo 11:06 24.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

apacherosepeacock
shmoo
Неке продавнице су имале испред улаза оне металне мреже са катанцем за чување тих гајби млека, јогурта (ПКБ-ова тространа пирамидица у тетрапаку) итд, али богами неке продавнице и нису имале ту мрежу или је нису закључавале.


Ja i društvo smo jednom, vraćajući se sa neke žurke, pozajmili svež tek ispečen hleb i jogurt(e) tako dopremljene ispred radnje.

Kupili bi mi nego još radnja nije bila otvorena.




Па да... Највећи проблем је тада било то радно време продавница. Купили бисмо ми, него не ради радња...

А данас све радње раде нон-стоп. И још поставили камере, што каже онај Босанац када прича како се у време Тита лепо живело, па га нана пошаље с ценером (у Београду смо ту новчаницу звали "коњ" ) у Гранап, а он се врати са препуним цегерима и још врати нани кусур.

"Крив им Тито, а ето како смо некада лепо живели! А данас? Данас поставили камере, мајку им њихову," вајка се тај Босанац, мој вршњак отприлике.


shmoo shmoo 11:23 24.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

loader
Било је ту више различитих калакурција.

Па и ја сам ти из круга двојке!


Jedan ortak mog nekog poznanika sa NB kaže - A ja sam sa kruga trojke.



Што тројке?

Ваљда тринаестице? Трамваја 13. Или Баксуза како га ми на Брду из милоште зовемо.

Трамвај број 12 је Пуб.

Сећаш се оне пароле из времена када су вукли трамвајске шине према Бановом брду: "Трамвајем у 21. век."

К'о да им је Филип Младеновић тада радио маркетинг.

Некада, у давна времена, до старе Чукарице је возила четворка. Трамвај 4. Па кад у њега нагрне раја да се са купања на Ади врати у град, причали ми то моји старији, висе људи са стране к'о у оним индијским возовима.

Заправо, четворка је ишла до Господарске механе, не баш до Чукарице, па се онда мало пешачило до места где је некада било бродоградилиште одакле је рају на Аду (тада је Ада стварно била ада) превозио Деда Смиљанић. Ћале моје ујне, али смо га сви ми у фамилији звали Деда Смиљанић. Стари савски алас. То је онај што у серији "Грлом у јагоде" на питање Банета Бумбара, којег је прекинуо у љубљењу са Гоцом у шевару на Ади, да ли игра бела мечка, каже:"Игра, игра!"

Деда Смиљанић је једини глумац у нашој фамилији па се сви поносимо њиме.









Мада на још старијим сликама из доба између два светска рата видим да је до Чукарице такође возила 13 као и данас. Обрнули смо изгледа тај историјски круг трамвајем и вратили се у време пре 1941.











shmoo shmoo 11:33 24.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

crossover
shmoo
У та времена којих се он и ја са сетом и са жал за младос' присећамо, у 4 ујутро је евентуално радио још само онај бирцуз на Зеленом венцу у којем си могао да се сматраш срећним ако твој боравак у њему протекне без потезања скакаваца прошверцованих из Трста и осталог 'ладног оружја.


Звао се "Бели град", свратиште за раднице из Пициног парка и таксисте. Радио до 5 ујутро, онда примопредаја касе до пола 6, не може ништа да се наручује али не мора да се устаје од астала тих пола сата. После тога опет све у круг.

- Шта имате од безалкохолног?
- Од безалкохолног имамо Јагодинско.




Е, тако је! Бели град! Браво, мајсторе!

Јбт, какав помпезан назив за ту рупчагу!

Сећам се и тих гостију... Нарочито тих радница које су удруживале рад у том парку код Економског факса у нашем ондашњем социјалистичком самоуправљању.

Ево ти препорука за читање. Писао један мој другар са Брда, на жалост није више међу живима и много ми недостаје јер је један од три најпаметнија човека која сам ја упознао у свом животу. (ЛИНК)

Понекада сам ишао са њим док је радио теренска истраживања за потребе тог свог научног рада. (Био је професор на катедри за андрагогију на Филозофском и бавио се посебно маргиналним појавама у нашем тадашњем друштву. И маргиналцима, наравно, оним правим, аутентичним, не неким фолирантима и позерима у циљу уметничке самопромоције из "круга двојке" и око СКЦ-а... )

teslana teslana 11:59 24.11.2020

Re: трагом

Понекада сам ишао са њим док је радио теренска истраживања за потребе тог свог научног рада. (Био је професор на катедри за андрагогију на Филозофском и бавио се посебно маргиналним појавама у нашем тадашњем друштву. И маргиналцима, наравно, оним правим, аутентичним, не неким фолирантима и позерима

Taso, avanturisto. Malnaru s Čukarice. :)
shmoo shmoo 12:04 24.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

teslana
Понекада сам ишао са њим док је радио теренска истраживања за потребе тог свог научног рада. (Био је професор на катедри за андрагогију на Филозофском и бавио се посебно маргиналним појавама у нашем тадашњем друштву. И маргиналцима, наравно, оним правим, аутентичним, не неким фолирантима и позерима

Taso, avanturisto. Malnaru s Čukarice. :)





Јбг... Имао сам среће да у животу познајем неке такве људе... Не бих ја то сам од себе пошто сам више некако хобитске природе. Али када имаш такве другаре авантуристе к'о Билбо Багинс што има оне патуљке... Па те извуку из куће да идеш с њима...

Чомбета (Радулета) сам упознао преко сестре... Њих двоје су заједно ишли у Тринаесту гимназију или Панчићку, не сећам се тога више... И није њему било мрско да се дружимо иако сам поприлично млађи од тог сестриног друштва са Брда.


PRISTUP PROUČAVANJU DRUŠTVENE KONTROLE DROGA I: KONSTRUKCIJA PROBLEMA


PRISTUP PROUČAVANJU DRUŠTVENE KONTROLE DROGA II: DEKONSTRUKCIJA PROBLEMA - UPOTREBA DROGA U NAUČNOM DISKURSU









итд, итд, итд,...

teslana teslana 12:27 24.11.2020

Re: трагом

Имао сам среће да у животу познајем неке такве људе..

Da, samo to, sreća, il dobar usud.

PRISTUP PROUČAVANJU DRUŠTVENE KONTROLE DROGA I: KONSTRUKCIJA PROBLEMA

PRISTUP PROUČAVANJU DRUŠTVENE KONTROLE DROGA II: DEKONSTRUKCIJA PROBLEMA - UPOTREBA DROGA U NAUČNOM DISKURSU

Nisi mogao na bolju adresu odaslati. Blagodarim. :)
shmoo shmoo 17:58 24.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

teslana

Da, samo to, sreća, il dobar usud.



То ти кажем.

Ни код кога од нас није то некакво умење, знање, памет,... Било каква заслуга те врсте. Пука срећа... Затећи се на правом месту у право време са правим људима.

Неки би рекли случајност... Али ја не верујем у случајности.

Има и оних које тако нешто, та срећа, баш и не прати у животу па се често нађу на погрешном месту у погрешно време са погрешним људима. И кроз многе муке онда у животу пролазе због тога и плаћају скупу цену јер их не прати та срећна звезда.

Једноставно, та срећа није равномерно расподељена. Због тога живот и није фер.

(Додаћу овде, као ни фудбал... Иако сам свестан да ће Шарски и још неки да ме грде због ових мојих натегнутих метафора у којима фудбал поредим са животом и свиме у њему као што је то радио онај Ник Хорнби. )


Nisi mogao na bolju adresu odaslati. Blagodarim. :)



Драго ми је да је тако!

Само сам се сетио Радулета који ми много данас недостаје јер имам утисак да би ми било све много лакше и једноставније да данас разумем када бих имао прилику да са њим поразговарам.

Много тога сам научио од тог човека.

Па нека онда то што сам у теби случајно (а као што рекох, ја не верујем у случајности ) погодио праву адресу за ове линкове буде у спомен на мога друга Радулета уз којег сам растао као и поред моје сестре.

teslana teslana 18:36 24.11.2020

Re: трагом

Само сам се сетио Радулета који ми много данас недостаје јер имам утисак да би ми било све много лакше и једноставније да данас разумем када бих имао прилику да са њим поразговарам.

Много тога сам научио од тог човека.

Па нека онда то што сам у теби случајно (а као што рекох, ја не верујем у случајности ) погодио праву адресу за ове линкове буде у спомен на мога друга Радулета уз којег сам растао као и поред моје сестре.


Taso, pa ti si i osjetljiv čovjek. :)


E, i meni griju srce sjećanja, i neki ljudi. Ali sad ne mogu ništa pričati, k'o u Balaševićevom stihu, reči bi sve pokvarile. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana