Društvo| Religija| Život

Алузије поводом смрти Патријарха?! - О неукусу не вреди ...

loader RSS / 21.11.2020. u 19:25

На (најмање) једном од претходних блогова било је након смрти Патријарха и током његове сахране баш онако, разуздано – од веселости, преко неукусних алузија, мешања личних политичких озлојеђености, до „разматрања“ питања новог Патријарха у светлу сигурног бизниса цркве, па и до свођења религије на ниво уличарског слободарства и назови интелектуализма. Тај кљук безмозгашког хумора где му место није, често злурадог или у најмању руку неодмереног, можда не треба нужно тумачити као непоштовање оне фине призме неких универзалних закона, али кроз призму (не)културе свакако да.

Наравно, није то у ова два-три дана случај само на блогу. Има тога свукуда, нарочито по распојасаним слојевима "друштвених мрежа". Али пошто смо, овде, део блога онда најпре у очи упадне оно што се на ову тему пише на блогу, па управо на блогу ту тему треба истаћи.

Глупост? Злурадост? Необавештеност? Лоше расположење? Необразованост? Атеизам? Инфантилизам? Безазлене пошалице? Политичарење? Окупљање истомишљеника на нво састанак у сред опела? Хистерично истицање личне слободе? Право на слободан говор? Право на мишљење? .......?

Замислите да се налазите на најобичнијој сахрани.

Може овде да се дода још много сличних и несличних разлога, као у горњем пасусу (као они који се завршавају знаком питања), али ни један од њих неће моћи да оправда кикотање, безазлену гласну расправу, театрално чачкање носа, окретање леђа, наклапање колико је наплатио свештеник, ...  

Замислите да се налазите на обичној сахрани. Малој. Приватној. Породичној. И урадите било коју од ових ствари које су наведене. А сада то јасно и гласно образложите као нешто што није неукус из тог и тог разлога.

Ово је довољно. Нећемо да помињемо све симболике, друштвене, националне, историјске, религијске контексте, јер не треба баш све оскрнавити и гурнути у шаке неукуса.  

Нећемо да помињемо ни оне суштинске, огромне разлике између побожности и религиозности.  

И, шта то би?

Прво је ствар оскрнавио прецедник који је стао између смрти Патријарха и нас и саопштио да је умро Патријарх, уграбивши прилику да се заплаче први.

Онда су смрт Патријарха кроз пошалице, неукусе и „либерал-грађанске анализе и коментаре“ кренули да за своје потребе експлоатишу једнако самољубиви слободари, свезналци, оснивачи или поштоваоци сопствених цркава, неваспитанци, кабинетски алтруисти, савремењаци и модерњаци, постмодерњаци...

Куда сад?

Са једне стране случајеви који су личне фрустрације претворили у рекламерску „љубав“ према цркви и нахранили своју таштину, сузама које су изрази и радости и туге, радости због нахрањене сујете, туге због умишљеног жала, туге иза које се опет крије задовољство што се заузела аутентична позиција плакача над нечијим одром, а са друге стране случајеви који своју једносмерну интелектуалштину радосно истичу и јачају је користећи смрт Патријарха, заправо још увек боравећи чак онамо, на размеђи између 18. и 19. века када се, али само за то време и тај тренутак, оправдано поручивало оно „књига браћо, књига, а не звона и прапораца“.

Једни ће се након сахране слатко најести, други ће слатко приповедати о "савременим вредностима". 

Једни пресамићени од бола, други усхићени због прилике да критикују "заосталост".  

А тек церемонија опела у сред пандемије..! 

Скоро све врсте гљива насадиле су се ту и убрзано расту како би "бациле" своје споре. 

Нема везе. А и чему објашњења уопште. Довољно је, само, замислити како би се требало понашати на „најобичнијој“ сахрани. 

Нека у миру почива наш Патријарх Иринеј. 

 

 



Komentari (852)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 19:43 24.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

teslana


Taso, pa ti si i osjetljiv čovjek. :)



Зар си сумњала?

Мада не изгледам тако, сви на први поглед и на прву руку мисле да сам неки много суров лик.

Али, да будем искрен, морало се мало и глумЕти (што каже Буле Гонцић, још један Брђанин, на оном плакату "Негујмо српски језик" ) да би се опстало.





reči bi sve pokvarile. :)



То и ја мислим.

teslana teslana 22:03 24.11.2020

Re: трагом

Али, да будем искрен, морало се мало и глумЕти (што каже Буле Гонцић, још један Брђанин, на оном плакату "Негујмо српски језик" ) да би се опстало.

Moja gluma je kratkog daha, ako i stigne do trećeg čina, ubije me ona puška s početka prvog. :)

Nego, glumEti, tako ja pričam ekavski, mislEli su na mene, a ja na veverice i lešnjake. :)
shmoo shmoo 00:15 25.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

teslana

mislEli su na mene, a ja na veverice i lešnjake. :)





Е, то ја зовем Канзас Сити Шафл једне песничке душе!









А поезија је, као што јој и само име каже, само тек једна величанствена несрећа.

И ништа више од тога.

teslana teslana 07:08 25.11.2020

Re: трагом

vcucko vcucko 19:38 25.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

shmoo


Moram.

Umro je vanzemaljac, mali zeleni. Najbolji ikad. Neponovljiv.

Adios para siempre, El Pibe!

vcucko vcucko 19:46 25.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

shmoo shmoo 20:06 25.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

vcucko
shmoo


Moram.

Umro je vanzemaljac, mali zeleni. Najbolji ikad. Neponovljiv.

Adios para siempre, El Pibe!









Слагао бих ако бих рекао да нисам додатно посебно уживао што се Божја рука згодила баш на утакмици Светског првенства против оних надуваних помпезних Енглеза.






vcucko vcucko 20:16 25.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

shmoo
vcucko
shmoo


Moram.

Umro je vanzemaljac, mali zeleni. Najbolji ikad. Neponovljiv.

Adios para siempre, El Pibe!



Слагао бих ако бих рекао да нисам додатно посебно уживао што се Божја рука згодила баш на утакмици против оних надуваних помпезних Енглеза.


Znaš ono: dovedeš Maradonu i deset klipana i uzmeš mundijal i skudeto

Trivija: na današnji dan, 25. novembra, pre 15 godina, umro je Džordž Best.

Dan na koji umire fudbal...
shmoo shmoo 21:36 25.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

vcucko

Trivija: na današnji dan, 25. novembra, pre 15 godina, umro je Džordž Best.



Нисам то знао...
loader loader 23:28 25.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

shmoo
vcucko

Trivija: na današnji dan, 25. novembra, pre 15 godina, umro je Džordž Best.



Нисам то знао...


Sećam se da je u zabavniku ili nekom drugom sličnom listu išla redovna rubrika - koja se otprilike zvala fudbalska škola Džordža Besta, onako, u formi stripa, gde je on u nekoliko etapa (slika) objašnjavao pojedine elemente igre: izvođenje penala, dribling, igranje glavom, šut...


vcucko vcucko 00:39 26.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

loader
shmoo
vcucko

Trivija: na današnji dan, 25. novembra, pre 15 godina, umro je Džordž Best.



Нисам то знао...


Sećam se da je u zabavniku ili nekom drugom sličnom listu išla redovna rubrika - koja se otprilike zvala fudbalska škola Džordža Besta, onako, u formi stripa, gde je on u nekoliko etapa (slika) objašnjavao pojedine elemente igre: izvođenje penala, dribling, igranje glavom, šut...



Čovek koji je izjavio, otprilike: od para što sam zaradio igrajući fudbal, većinu sam potrošio na piće i na žene; ostatak sam protraćio

Jedini drugi fudbaler, o kome je smisleno govoriti na današnji dan. Dan kada je umro El Pibe.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:56 26.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

Jedini drugi fudbaler, o kome je smisleno govoriti na današnji dan. Dan kada je umro El Pibe.


koliko je meni poznato on je jos ziv?? ili gresim??

a da, najveci i neprevazidjeni za mene - erik kastel.

ko bez guglanja zna ko je vodim na pivo.
vcucko vcucko 02:05 26.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

dogodinedragosevac
Jedini drugi fudbaler, o kome je smisleno govoriti na današnji dan. Dan kada je umro El Pibe.


koliko je meni poznato on je jos ziv?? ili gresim??

a da, najveci i neprevazidjeni za mene - erik kastel.

ko bez guglanja zna ko je vodim na pivo.

Džordž Best je umro 25.11.2005. godine, rekoh gore.
Skoro bez jetre i još koječega, došao đavo po svoje.

Erik Kastel, bez guglanja, beše lik iz nekog fudbalskog stripa. Ako se dobro sećam, ili sam pomešao nešto?
shmoo shmoo 10:55 26.11.2020

Re: трагомжалаpalamijebala и бангава кобила

vcucko
dogodinedragosevac
Jedini drugi fudbaler, o kome je smisleno govoriti na današnji dan. Dan kada je umro El Pibe.


koliko je meni poznato on je jos ziv?? ili gresim??

a da, najveci i neprevazidjeni za mene - erik kastel.

ko bez guglanja zna ko je vodim na pivo.

Džordž Best je umro 25.11.2005. godine, rekoh gore.
Skoro bez jetre i još koječega, došao đavo po svoje.

Erik Kastel, bez guglanja, beše lik iz nekog fudbalskog stripa. Ako se dobro sećam, ili sam pomešao nešto?




Ниси помешао, у праву си.


А ја се сећам и овога:








Али нећу да вас терам да гуглате...







dogodinedragosevac dogodinedragosevac 11:22 22.11.2020

sa nekog od prethodnih blogova

naidjoh na jedan zanimljiv komentar na nekom od prethodnih blogova pa rekoh, ovo je pravi primer stanja svesti kod potpunog nerazumevanja predstavnicke demokratije. A uz to zelja da se svima objasni kako sam ja u pravu.

Da, šašavo, to je isti mehanizam koji omogućava da neko dobije 2 miliona glasova više a onaj drugi postane Predsednik (što se u Americi do sada desilo samo 4 puta). Ako nemaš direktno glasanje nego neko tamo telo koje skupiš s koca i konopca, i svako u tom telu mora da kaže "glasaću onako kako glasa naraod u mojoj državi u suprotnom ćelava mi keva" onda se tu zatekne i neko ko voli Mikija Mausa i voleo bi da on bude Predsednik i to mu je važnije nego da li mu je keva ćelava.


daklem, vec je bene x puta objasnjavao sta je federalizam u americi - tj da amerika nije jedna nego pedeset drzava (to je nesto sto bi trebalo da se ionako zna iz opste kulture).

u jednoj drzavi predsednik koji dobije 4 miliona glasova vise postane predsednik - na primer u francuskoj.

u federativnim drzavama, da ne govorim o konfederacijama, to nije slucaj; konkretno u americi da ne bi deset puta vise stanovnika kalifornije i njujorka birali onog koji ne odgovara severnoj dakoti, na primer.

ili mnogo plasticnije - da ne bi slucajno sloba milosevic postao predsednik sfrj izabran sa proporcionalno vise glasova od tudjmana, bas onoliko koliko je tramp imao manje od hilari.



edit:

posle videh da je alse vec objasnio.

maksa83 maksa83 12:04 22.11.2020

Re: sa nekog od prethodnih blogova

naidjoh na jedan zanimljiv komentar na nekom od prethodnih blogova pa rekoh, ovo je pravi primer stanja svesti kod potpunog nerazumevanja predstavnicke demokratije.

Ne znam da li si bezobrazan ili površan, ja bih rekao ovo prvo ali da ostavimo mesto za ono drugo. Naime to što si citirao nije bio odgovor na "electoral college - čemu, to je bezveze" nego na pitanje "kakav je to izborni sistem u kome Kolin Pauel dobije 3 glasa a nije se ni kandidovao", i odgovor je "to je izborni sistem u kome na kraju glasaju ljudi koji mogu, u pokušaju da ga sabotiraju, da kažu da je pobedio Miki iz Kupinova, Kolin Pauel ili Tejlor Svift".

I sve to tamo piše, ali si ti izabrao da izvadiš komad i svađaš se sa nenapisanim.


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:57 22.11.2020

Re: sa nekog od prethodnih blogova

Naime to što si citirao nije bio odgovor na "electoral college - čemu, to je bezveze" nego na pitanje "kakav je to izborni sistem u kome Kolin Pauel dobije 3 glasa a nije se ni kandidovao",


jok.

ja samo komentarisao jednu jedinu recenicu.

to je isti mehanizam koji omogućava da neko dobije 2 miliona glasova više a onaj drugi postane Predsednik


slazem se, ne valja taj mehanizam. nije valjao ni u sfrj, inace bi sloba i danas bio predsednik.

freehand freehand 00:02 23.11.2020

Re: sa nekog od prethodnih blogova

slazem se, ne valja taj mehanizam. nije valjao ni u sfrj, inace bi sloba i danas bio predsednik.

U SFRJ se biralo Predsedništvo a ne predsednik.
Na sličan način kao u Nemačkoj, an primer.
A to kako bi Sloba baš sigurno bio predsednik videli smo kad su kandidati za predsednika SIV bili Bora Jović i Ante Marković.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 12:59 24.11.2020

Re: sa nekog od prethodnih blogova

kako se samo javi da tek nesto kaze a bas nista ne razume.

ne, nije predsednistvo birano na izborima (da jeste, bora jovic bi imao par meleona glasova vise od stipice).
freehand freehand 13:42 22.11.2020

Moderna vremena

Interesantno je podsećanje na, na primer, 1929:

teslana teslana 16:41 22.11.2020

Re: Moderna vremena

freehand
Interesantno je podsećanje na, na primer, 1929:

Bez sumnje, dragocjen primjerak.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:32 22.11.2020

Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Ako moze malo konkretnije bez aluzija o tim aluzijama? Hvala.

Nesto drugo je cini mi se relevantnija tema. Mislim na ovo ponasanje SPC vernika u Hramu. Zna li neko od kuda potreba da se ljubi mrtvak - Patrijarha vecina nije poznavala pa ozaloscenost bliznjeg nije objasnjenje. Vernici svasta ljube odnosno celivaju. Postoji li neko teolosko objasnjenje za sva ta ljubljenje?

Drugo, SPC je svojim reakcijama od izbijanja zaraze vise puta propustila priliku da reaguje odgovorno. Pricesce, koliko je meni poznato, nije nuzno vezano za formu 'lizanja kasikice'. Razumem da neki bizon kaze kako je ta forma bezopasna ali ima u SPC valjda dovoljno pametnih glava koje znaju da a) pricesce moze imati drugu formu; b) da je vrlo verovatno da se ljudi preko iste kasikice mogu zaraziti. Zasto se onda to i dalje radi?
loader loader 17:30 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Neues aus der Nachbarschaft

Nesto drugo je cini mi se relevantnija tema. Mislim na ovo ponasanje SPC vernika u Hramu. Zna li neko od kuda potreba da se ljubi mrtvak

Од чега релевантнија тема? Па то је једна од две основне карике блога. Иста тема не може да буде релевантнија од те исте теме. Мало је нелогично, зар не? У блогу у негативном контексту, контексту неукуса, помињем две стране, а једна страна је управо и та, која се претерано пресамићује у целом том немилом догађају. Схватате?
А ово "мртвак" је вама на част, а не верницима, какви год да су.
То мртвак иначе спада у ону другу половину која је разлог писања поста. Погледајте текст и покушајте да саставите два и два.
Pricesce, koliko je meni poznato, nije nuzno vezano za formu 'lizanja kasikice'.

Како мислите лизања кашикице? Први пут чујем да се током причешћа "лиже кашикица". Ваљда и то спада у овај други пук о коме говори блог, а то су олактони критизери ради критизерства и поборници неукуса.
Razumem da neki bizon kaze kako je ta forma bezopasna ali ima u SPC valjda dovoljno pametnih glava koje znaju da a) pricesce moze imati drugu formu;

Коју другу форму?
b) da je vrlo verovatno da se ljudi preko iste kasikice mogu zaraziti. Zasto se onda to i dalje radi?

Зато што сама црква (у време епидемије) то допушта, верници се са таквим изборима слажу, а држава не реагује. Да ли је то најбоље решење? Није. Ако мене лично питате, ја то тако не бих организовао, односно не бих дозволио.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:58 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Од чега релевантнија тема? Па то је једна од две основне карике блога. Иста тема не може да буде релевантнија од те исте теме. Мало је нелогично, зар не? У блогу у негативном контексту, контексту неукуса, помињем две стране, а једна страна је управо и та, која се претерано пресамићује у целом том немилом догађају. Схватате?
А ово "мртвак" је вама на част, а не верницима, какви год да су.
То мртвак иначе спада у ону другу половину која је разлог писања поста. Погледајте текст и покушајте да саставите два и два.


Zasto na cast? Pa u pitanju je mrtav covek. Mrtvac je po meni neutralan termin. Izvinjavam se ako sam vas uvredio kao vernika. Da li znate cemu ljubljenje tela mrtvog coveka? Kakvo je tacno ako ne teolosko ono makar religiozno objasnjenje? Ako vam je poznato.

Relevantnija u smislu da pomenute aluzije donose manje stete po zdravlje nego pomenuto ponasanje. Ljudi vode malu decu da ljube kovceg. Na stranu sve ali koliko je to neodgovorno!


Коју другу форму?


To bi vi kao vernik morali bolje od mene znati. Postoje odredjene molitve koje sluze u tu svrhu. Druge hriscanske crkve ne pricescuju kasikicom itd. Forma pricesca je istorijska kategorija i kao takva je vise puta menjana. Valjda je sustina a ne forma bitna.

Lizanje kasikice je pojorativan izraz i zato je pod navodnicima. Zeli se naglasiti da se pljuvackom vernici mogu zaraziti.


Није. Ако мене лично питате, ја то тако не бих организовао, односно не бих дозволио


Drago mi je da se slazemo.
mariopan mariopan 19:22 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Зато што сама црква (у време епидемије) то допушта, верници се са таквим изборима слажу, а држава не реагује. Да ли је то најбоље решење? Није. Ако мене лично питате, ја то тако не бих организовао, односно не бих дозволио.

A to je najlakše rešiti.
Kad sam bila mala u školu smo morali da donesemo svako svoju otkuvanu kašičicu da primimo vakcinu.
Zašto i vernici ne ponesu svaki svoju kašičicu i recimo u plastične čašice usuti gutljaj vina, jednokratne? Niti je teško niti mnogo košta, a u vreme pandemije bi izbegli najveći rizik?
alselone alselone 20:19 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

u školu smo morali da donesemo svako svoju otkuvanu kašičicu

docsumann docsumann 20:42 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

alselone
u školu smo morali da donesemo svako svoju otkuvanu kašičicu



Dark side of the spoon

alselone alselone 20:48 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce


Dark side of the spoon


Da...

Heroinski narkomani u svom prajmu, tamo negde na sredini korišćenja, su skoro kul, jer postoji skoro boemstvo u tome da daju život za uživanje i da žive sa potpunom nebrigom o sebi, o drugima, o posledicama, o dnevnim stvarima. U tome da ih ništa ne potresa (a ne potresa ih jer im treba bomba da bi izlučili mrvu dopamina). Itd.

To se vrlo brzo rasprsne u najbolnije moguće scene, ali taj neki prozor vremena je obeležen kuloćom.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:58 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Jos jedna (sjajna) aluzija - tekst ukraden od Basare. Hocu reci,pogresno bi bilo pausalno stigmatizovati razgovore i rasprave na temu Patrijarhove smrti odnosno reakcije na istu. Budimo budisti trazimo nemoguce!

Sveta tajna smrti

Da je tome tako i da nema te stvari koja će izmaći lakrdizaciji i cirkuzaciji, po ko zna koji put se pokazalo u četvrtak 19. 11. kada se oko 13h PM preko Vibera, Radio Mileve XXI veka, po Srbiji i srpskim zemljama raširila crna vest da je patrijarh Irinej preminuo.

Nedugo potom crna vest je demantovana, ali je dubara, budući da je lansirana sa sajta Novosti – koje su se nedavno već proslavile prevremenim/nepravovremenim izveštavanjem o smrti mitropolita Amfilohija – momentalno detonirala u karakazanu takozvane srpske javnosti.

Moja prva (grešna) pomisao bila je da se tu radi o ekranizaciji bradatog vica o Muji koji telegrafski javlja Hasi u Hamburg da mu je krepala mačka, da bi mu Haso u pismu objasnio da se takve vesti ne saopštavaju abrupno, nego – ne bi li se primalac tužne vesti pripremio – postepeno.

Trebalo je – pisao je Haso Muji – najpre da mi napišeš „popela ti se mačka na krov i šeta“, pa tek da mi u sledećem telegramu javiš da je manjakala.

Mujo je utuvio lekciju, pa je posle nekoliko meseci Hasu poslao telegram sleće sadržine: „Haso, popela ti se majka na krov i šeta.“


I ja sam (grešna mi duša) utuvivši mnoge slične lekcije pomislio da se patrijarh popeo na krov i šeta, kupujući vreme potrebno da se njegova smrt „odobri“ sa Najvišeg Mesta i da Krizni štab smisli način da preko pet hiljada zaraženih prekonoć smanji na dvadesetak, kako bi se na patrijarhovoj sahrani moglo okupiti najmanje 50.000 ožalošćenih.

Zašto baš 50.000?

Zato što je na Amfilohijevoj sahrani u Podgorici bilo nekih sedam-osam hiljada posetilaca i što Beograd ne bi imao su čim pred Vladiku ukoliko se pred srpskom Aja Sofijom ne bi okupilo najmanje sedmostruko više.

Ovo zamešateljstvo se nimalo ne bi svidelo starom ciniku, filozofu Vitgenštajnu – danas poznatijem kao ujaku jednog od književnih junaka Tomasa Bernharda – koji je vaktile pisao da u ovom svetu sazdanom od neizvesnosti ipak postoje neke stvari na koje stopostotno možeš računati.

Jedna od tih stvari je izvesnost da ti amputirana ruka neće ponovo izrasti, a druga da ćeš pre ili kasnije umreti.

Ako sam se već drznuo da „se nadovezujem“ na Marksa, zašto se ne bih nadovezao i na Vitgenštajna pa dopisao amandman njegovoj teoriji o izvesnim stvarima koji (za teritoriju Srbiji) glasi – izvesno je da ćeš, čak i ako si patrijarh, umreti, ali u početku vreme nezvanično dok se stekne politička volja da zvanično umreš i dok složna braća ne izaberu onoga ko će te naslediti na tronu Svetog Save.

Do tada si živ.

I tačka.
haklberi_tom haklberi_tom 21:08 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Neues aus der Nachbarschaft
Jos jedna (sjajna) aluzija - tekst ukraden od Basare. Hocu reci,pogresno bi bilo pausalno stigmatizovati razgovore i rasprave na temu Patrijarhove smrti odnosno reakcije na istu. Budimo budisti trazimo nemoguce!
...

Bljak!
magnus magnus 22:42 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Zašto i vernici ne ponesu svaki svoju kašičicu i recimo u plastične čašice usuti gutljaj vina,
zato što TO nije vino , ni jedna kap, mrva ne smije se skrnaviti ili baciti , mislim to što ti zamišlajš da svako donese ćasicu i da se u nju sipa Krv Presvetog i onda takva krvava čaša baca u smeće je gore od nepričeščivanja , vjerske slobode su zagarantovane ustavom i ne može drug epidemiolog odrđivat šta je Košer a šta ne epidemiološki
magnus magnus 22:46 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

haklberi_tom
Neues aus der Nachbarschaft
Jos jedna (sjajna) aluzija - tekst ukraden od Basare. Hocu reci,pogresno bi bilo pausalno stigmatizovati razgovore i rasprave na temu Patrijarhove smrti odnosno reakcije na istu. Budimo budisti trazimo nemoguce!
...

Bljak!

rijetko bolesna budala
loader loader 23:01 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

alselone

ali taj neki prozor vremena je obeležen kuloćom.


Ето радосног посла за апдејтоваче Речника српског језика.

zemljanin zemljanin 23:07 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

i recimo u plastične čašice

totalno neekoloski i suprotno trendovima i EU direktivama ... i ukazuje na necitanost Herberta i uzvisenosti svake kapi
freehand freehand 23:11 22.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

ne može drug epidemiolog odrđivat šta je Košer a šta ne epidemiološki

Mislim da se Amfilohije i Irinej ne bi složili sa tobom. Abogami ni porodice sad već hiljada "vernika" koje će Bog da čuva od njihove gluposti..
P.S. I da, drug epidemiolog apsolutno može da određuje šta je košer epidemiološki. Štaviše, mora. to mu je posao i dužnost. Za razliku od popova koji to niti mogu niti smeju po zakonu.
Al to je sad onaj momenat gde uleću sekularnost države i - ne bi verovao - nauka.
teslana teslana 07:03 23.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

rijetko bolesna budala

Eal si se raspištoljio.
maksa83 maksa83 09:38 23.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

rijetko bolesna budala


Kad reče retko bolesna budala, eno i onaj valjda vladika Dimitrije što je služio Liturgiju od juče u kovid bolnici. Da li je budala ne znamo, ali bolestan jeste.

Hoće preteći tamo neko da bira novog Patrijarha ili će Vučić prosto da postavi nekog VD iz OO SNS Zuce da mu čuva mesto dok mu ne istekne predsednički mandat...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:57 23.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Kad reče retko bolesna budala, eno i onaj valjda vladika Dimitrije što je služio Liturgiju od juče u kovid bolnici. Da li je budala ne znamo, ali bolestan jeste.


Da se nadovezem. Ovaj vladika je izgleda bio zarazen, to znao i uprkos svemu sluzio je opelo:

“Vladika David je znao da je bolestan jer je prepodne i popodne služio opelo, pa je hospitalizovan uveče, znači da je prekršio sve epidemološke mere zaštite koje su donete, za koje tužilaštvo pokreće krivične i prekršajne postupke. Crkva je javno objavila da je on u bolnici, da je hospitalizovan, potpuno normalno bi bilo da tužiaštvo protiv njega pokrene krivični postupak, da sačeka da on izađe iz bolnice, da ozdravi, pa da se nastavi sa tim postupkom. Međutim, nekoliko vladika je od pojavljivanja koronavirusa, pa do sada službovalo, dejstvovalo, vršilo verske obrede u javnosti i nakon toga su završili u bolnici. Ni protiv jednog nije pokrenut krivični postupak, a protiv drugih ljudi se za istu tu stvar pokreće”, kaže Aleksandar Olenik.


Jos jednom da ponovim, mnogo relevantnija tema je ponasanje SPC prema drustvu nego ponasanje pojedinaca iz drustva prema SPC. Ovo prvo se ne svodi samo na pitanje (ne)ukusa i aluzije nego ima konkretne posledice na konkretne zivote ljudi.
loader loader 14:01 23.11.2020

Re: Ljubljenje mrtvaka i pricesce

Neues aus der Nachbarschaft

Zasto na cast? Pa u pitanju je mrtav covek. Mrtvac je po meni neutralan termin.

Reći mrtvac i reći mrtvak nije isto. Mrtvak ima pomalo pežorativno značenje. Mrtvac je čovek koji je umro, mrtvak asocira da je to nekakvo mrtvo teleso koje samo što nije počelo da truli (ne smatram da ste vi tako mislili, već hoću da budem slikovitiji u objašnjavanju onoga na šta ciljam). Na to sam mislio, kad sam prokomentarisao svaka vama čast.

Izvinjavam se ako sam vas uvredio kao vernika.

Ma, ne, ne radi se o tome. Nisam u fazonu da se razgoropađujem "zbog povređenih verskih osećanja" (inače, to je termin koji je već toliko obesmišljen, da ...), već se ovde radi o jednoj vrsti mere, poštovanja (nevezano za nekakve verske kontekste).

Druge hriscanske crkve ne pricescuju kasikicom itd.

To ne umanjuje potrebu da se poštuje izbor ovih koji se pričešćuju kašičicom. Dakle, jedno je ako kažete "pričešćuju se svi istom kašičicom, a epidemija je..", a drugo je ako kažete ližu istu kašiku, jer to već vuče na stranu neukusa. Nijanse su to, ali je u suštini iz mog ugla to tako klasifikovano.

Drago mi je da se slazemo.

Da, bre, konačno malo mira, saglasja, ...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:01 23.11.2020

Ma niste normalni...

Stvarno.

Umro chovek, pa se svi zaleteli za neko parche lesha.
Pa se mnogi zaleteli za parche sahrane.
A onda se drugi zaleteli da komentarishu kako su ovi parchali sahranu.
A onda svi zajedno komentarishete o tome kako se komentarishe parchanje lesha i sahrane.

Niste normalni. Stvarno.

Izgubili ste svaku vezu sa pristojnoshcu, pa i zdravim razumom.

Dragi moji, otishli ste u qrac a da nigde niste bili.

Ajd sad, sikter.
freehand freehand 09:34 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

cane.srbljanovic
Stvarno.

Umro chovek, pa se svi zaleteli za neko parche lesha.
Pa se mnogi zaleteli za parche sahrane.
A onda se drugi zaleteli da komentarishu kako su ovi parchali sahranu.
A onda svi zajedno komentarishete o tome kako se komentarishe parchanje lesha i sahrane.

Niste normalni. Stvarno.

Izgubili ste svaku vezu sa pristojnoshcu, pa i zdravim razumom.

Dragi moji, otishli ste u qrac a da nigde niste bili.

Ajd sad, sikter.


loader loader 14:06 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

cane.srbljanovic
Stvarno.

Umro chovek, pa se svi zaleteli za neko parche lesha.
Pa se mnogi zaleteli za parche sahrane.
A onda se drugi zaleteli da komentarishu kako su ovi parchali sahranu.
A onda svi zajedno komentarishete o tome kako se komentarishe parchanje lesha i sahrane.

Niste normalni. Stvarno.

Izgubili ste svaku vezu sa pristojnoshcu, pa i zdravim razumom.

Dragi moji, otishli ste u qrac a da nigde niste bili.

Ajd sad, sikter.


Upravo o tome govori blog. Drago mi je da se slažete.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:31 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

freehand

.





Freehand i drugari ispred prodavnice... Posle takmichenja.
Piju pivce i dobacuju klinkama...

(ovaj u sredini, na najvishem postolju, je Freehand... On je pobedio)

P.S. - tim se zove "Nashi Shampinjoni".
freehand freehand 22:08 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

cane.srbljanovic
freehand

.





Freehand i drugari ispred prodavnice... Posle takmichenja.
Piju pivce i dobacuju klinkama...

(ovaj u sredini, na najvishem postolju, je Freehand... On je pobedio)

P.S. - tim se zove "Nashi Shampinjoni".

Crni Tsane, do skora si izdržavao da bar donekle lićiš na normalnog...
Ovo sad ni čarli ne može da voli.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:25 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

freehand
cane.srbljanovic
freehand

.





Freehand i drugari ispred prodavnice... Posle takmichenja.
Piju pivce i dobacuju klinkama...

(ovaj u sredini, na najvishem postolju, je Freehand... On je pobedio)

P.S. - tim se zove "Nashi Shampinjoni".

Crni Tsane, do skora si izdržavao da bar donekle lićiš na normalnog...
Ovo sad ni čarli ne može da voli.


Vidi... Mama i baka je trebalo da te nauche kako nije pristojno da koristish "treceg" (koji nije umeshan u dijalog/konflikt) kao shtaku za tvoje brljotine.
Trebalo je, ali nisu.
Pustile te i upustile u zivot tako nedovrshenog, trbushastog i drchnog.
Nema Charli veze sa ovim Free...
Ovo je izmedju tebe i mene.
Sukob dve realnosti - jedna je trbushasta alapacha, nedouchena, nedovaspitana, neuredna, nedo*ebana i druga - civilizovana i sofisticirana.

Stvar je u tome da i sam znash da sam u pravu. I da si se sam sebi smuchio. Ali neda ti neshto da prezubish i odrastesh.
Pusti Charlija... Sebe gledaj.
freehand freehand 22:28 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

Ovo je izmedju tebe i mene.

Koje, Tsane?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:11 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

freehand
Ovo je izmedju tebe i mene.

Koje, Tsane?



Koje!?

Ne znam kako da ti objasnim... bez grafichkih pomagala...
Ali recimo...

Ja sam postavio post ovde.
(u tvom svetu - neko je "zvao pivo"
Onda si se ti javio.
(u tvom svetu - "i ja bi 'teo jedno za dz, al da charlie plati"
Onda sam ti rekao da Charlie nije tu a i da je tu - ne bi te hebao 2%.
Onda si ti rekao "koje?".

Misiim.
ADHD?
Problemi sa kitchmom?
(Vuche stomak mnogo, a kitchma slaba?)

Ajde malo, fokusiraj se. A posle - dijeta.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:22 23.11.2020

Re: Ma niste normalni...

cane.srbljanovic
freehand
Ovo je izmedju tebe i mene.

Koje, Tsane?



Koje!?

Ne znam kako da ti objasnim... bez grafichkih pomagala...
Ali recimo...

Ja sam postavio post ovde.
(u tvom svetu - neko je "zvao pivo"
Onda si se ti javio.
(u tvom svetu - "i ja bi 'teo jedno za dz, al da charlie plati"
Onda sam ti rekao da Charlie nije tu a i da je tu - ne bi te hebao 2%.
Onda si ti rekao "koje?".

Misiim.
ADHD?
Problemi sa kitchmom?
(Vuche stomak mnogo, a kitchma slaba?)

Ajde malo, fokusiraj se. A posle - dijeta.



Priznacu... imam mali osecaj krivice... Ovo je kao da mlatim "disabled person" sa njegovom, rodjenom shtakom.
Hebiga, svi smo mi greshni, a ja eto "greshim" shto tebe, ovako onesposobljenog, maltretiram i zahebavam.
Moje opravdanje je da se i ne trudim neshto posebno.
freehand freehand 09:09 24.11.2020

Re: Ma niste normalni...

cane.srbljanovic
cane.srbljanovic
freehand
Ovo je izmedju tebe i mene.

Koje, Tsane?



Koje!?

Ne znam kako da ti objasnim... bez grafichkih pomagala...
Ali recimo...

Ja sam postavio post ovde.
(u tvom svetu - neko je "zvao pivo"
Onda si se ti javio.
(u tvom svetu - "i ja bi 'teo jedno za dz, al da charlie plati"
Onda sam ti rekao da Charlie nije tu a i da je tu - ne bi te hebao 2%.
Onda si ti rekao "koje?".

Misiim.
ADHD?
Problemi sa kitchmom?
(Vuche stomak mnogo, a kitchma slaba?)

Ajde malo, fokusiraj se. A posle - dijeta.



Priznacu... imam mali osecaj krivice... Ovo je kao da mlatim "disabled person" sa njegovom, rodjenom shtakom.
Hebiga, svi smo mi greshni, a ja eto "greshim" shto tebe, ovako onesposobljenog, maltretiram i zahebavam.
Moje opravdanje je da se i ne trudim neshto posebno.

Tsane - tsivilizovana i sofistitsirana shushumiga.
Tsane, kaži šišarka?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:20 24.11.2020

Re: Ma niste normalni...

freehand
cane.srbljanovic
cane.srbljanovic
freehand
Ovo je izmedju tebe i mene.

Koje, Tsane?



Koje!?

Ne znam kako da ti objasnim... bez grafichkih pomagala...
Ali recimo...

Ja sam postavio post ovde.
(u tvom svetu - neko je "zvao pivo"
Onda si se ti javio.
(u tvom svetu - "i ja bi 'teo jedno za dz, al da charlie plati"
Onda sam ti rekao da Charlie nije tu a i da je tu - ne bi te hebao 2%.
Onda si ti rekao "koje?".

Misiim.
ADHD?
Problemi sa kitchmom?
(Vuche stomak mnogo, a kitchma slaba?)

Ajde malo, fokusiraj se. A posle - dijeta.



Priznacu... imam mali osecaj krivice... Ovo je kao da mlatim "disabled person" sa njegovom, rodjenom shtakom.
Hebiga, svi smo mi greshni, a ja eto "greshim" shto tebe, ovako onesposobljenog, maltretiram i zahebavam.
Moje opravdanje je da se i ne trudim neshto posebno.

Tsane - tsivilizovana i sofistitsirana shushumiga.
Tsane, kaži šišarka?


That's it!? "kaži šišarka"!?
Trebalo ti je 16 sati, par konsultacija sa roditeljima, kumom koji predaje na FPN i naravno brkatom zenom da come up with "kaži šišarka"!?
E moj trbushasti dribleru... Dzaba smo te u shkolu shiljali, dzaba chekali, nadali se "bice neshto od njega"...
Je*ote koja si ti propala investicija.
Ajd sad da se izvinish svima lepo i da odesh u tri lepe strane sveta. I da te ne chujem vishe.
Nerastu jedan.

freehand freehand 10:28 26.11.2020

Re: Ma niste normalni...

cane.srbljanovic
freehand
cane.srbljanovic
cane.srbljanovic
freehand
Ovo je izmedju tebe i mene.

Koje, Tsane?



Koje!?

Ne znam kako da ti objasnim... bez grafichkih pomagala...
Ali recimo...

Ja sam postavio post ovde.
(u tvom svetu - neko je "zvao pivo"
Onda si se ti javio.
(u tvom svetu - "i ja bi 'teo jedno za dz, al da charlie plati"
Onda sam ti rekao da Charlie nije tu a i da je tu - ne bi te hebao 2%.
Onda si ti rekao "koje?".

Misiim.
ADHD?
Problemi sa kitchmom?
(Vuche stomak mnogo, a kitchma slaba?)

Ajde malo, fokusiraj se. A posle - dijeta.



Priznacu... imam mali osecaj krivice... Ovo je kao da mlatim "disabled person" sa njegovom, rodjenom shtakom.
Hebiga, svi smo mi greshni, a ja eto "greshim" shto tebe, ovako onesposobljenog, maltretiram i zahebavam.
Moje opravdanje je da se i ne trudim neshto posebno.

Tsane - tsivilizovana i sofistitsirana shushumiga.
Tsane, kaži šišarka?


That's it!? "kaži šišarka"!?
Trebalo ti je 16 sati, par konsultacija sa roditeljima, kumom koji predaje na FPN i naravno brkatom zenom da come up with "kaži šišarka"!?
E moj trbushasti dribleru... Dzaba smo te u shkolu shiljali, dzaba chekali, nadali se "bice neshto od njega"...
Je*ote koja si ti propala investicija.
Ajd sad da se izvinish svima lepo i da odesh u tri lepe strane sveta. I da te ne chujem vishe.
Nerastu jedan.


Ok, bravo.
Hajde sad ovo:

"Od kuće do škole
od škole do kuće
uvek se ponešto
šapuće, šapuće."
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:36 26.11.2020

Re: Ma niste normalni...

freehand
cane.srbljanovic
freehand
cane.srbljanovic
cane.srbljanovic
freehand
Ovo je izmedju tebe i mene.

Koje, Tsane?



Koje!?

Ne znam kako da ti objasnim... bez grafichkih pomagala...
Ali recimo...

Ja sam postavio post ovde.
(u tvom svetu - neko je "zvao pivo"
Onda si se ti javio.
(u tvom svetu - "i ja bi 'teo jedno za dz, al da charlie plati"
Onda sam ti rekao da Charlie nije tu a i da je tu - ne bi te hebao 2%.
Onda si ti rekao "koje?".

Misiim.
ADHD?
Problemi sa kitchmom?
(Vuche stomak mnogo, a kitchma slaba?)

Ajde malo, fokusiraj se. A posle - dijeta.



Priznacu... imam mali osecaj krivice... Ovo je kao da mlatim "disabled person" sa njegovom, rodjenom shtakom.
Hebiga, svi smo mi greshni, a ja eto "greshim" shto tebe, ovako onesposobljenog, maltretiram i zahebavam.
Moje opravdanje je da se i ne trudim neshto posebno.

Tsane - tsivilizovana i sofistitsirana shushumiga.
Tsane, kaži šišarka?


That's it!? "kaži šišarka"!?
Trebalo ti je 16 sati, par konsultacija sa roditeljima, kumom koji predaje na FPN i naravno brkatom zenom da come up with "kaži šišarka"!?
E moj trbushasti dribleru... Dzaba smo te u shkolu shiljali, dzaba chekali, nadali se "bice neshto od njega"...
Je*ote koja si ti propala investicija.
Ajd sad da se izvinish svima lepo i da odesh u tri lepe strane sveta. I da te ne chujem vishe.
Nerastu jedan.


Ok, bravo.
Hajde sad ovo:

"Od kuće do škole
od škole do kuće
uvek se ponešto
šapuće, šapuće."


Aha. Trebalo ti je ~2 dana da se javish. Malo si morao da razmislish.
Pa si se sad, kao "javio" soto voce... Da ne bude da si se usr'o od stra'a.
Nego si kao, eto, neshto rek'o.
Trebalo je malo duze da razmishljash. Eh.

"... poneshto shapuce, shapuce..." :))))) Seriously!? :))) Pa ti si komedija jedna neiscrpna. :)

Chesto sam, dosta davno, putovao izmedju Sombora, Karlovaca, Novog Sada. Lep kraj.
Mnogo dobrih, finih ljudi.
Ali ima, rodjache, i mnogo debelih govnara, alapacha, doushnika, prevrtacha.All in one in some cases, jel da da je tako?
Ne znam shta s tobom da radim. Eto stvarno, ne znam. Ne vidim nikakvu korist - ni ovako, ni onako.
Shta ti mislish?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana