Zabava

Sumnjivi nacionalni junaci: Skenderbeg i Karađorđe

Predrag Brajovic RSS / 01.12.2020. u 22:55

Почнимо од старијег: Бранило, Јован, Станиша, Репош, Константин... ко фали у овом низу? Фали Ђурађ Кастриоти, познатији као Скендербег, највећи хришћански Албански јунак и борац против Турака, коме су прва двојица деда и отац а последња тројица рођена браћа. Ђурађов отац Јован и брат Репош умрли су у Хиландару, у Арбанашком пиргу (кули), у првој половини 15. века. Године 1431. умире Репош, што Хиландарска хроника бележи као смрт "Илирског војводе", а 1437. умире Скендербегов отац Јован, под својим монашким именом Јоаким. Обојица су као православни хришћани сахрањени у манастиру у ком су и живели. Имена Скендербегових предака и браће и њихова религија упућују на његово несумњиво и Словенско-Српско порекло. Скендербег је сахрањен у Албанији у Цркви Светог Николе у Љешу.


А Карађорђе? Андрија Лубурић, историчар и етнограф близак двору Карађорђевића, пред рат је објавио чланак у ком наводи да је деда Карађорђа војвода Јован Ђин Мараш из католичког Албанског племена Климента. Део тог католичког племена избегао је пред Турцима пратећи Српског патријарха Арсeнија IV, који их је заједно са Србима повео на север. Карађорђев предак, бележи Лубурић, једно време боравио је у околини Сјенице, у селу Жабран, а потом стигао даље, до Рудника, одакле је Клименте 1738. протерала војска Босанског везира Али-паше. Арбанашки родослов Карађорђа потврдио је и Француским војним изасланицима Карађорђев поверљиви човек код Наполеона Раде Вучинић. Краљ Александар признавао је ово своје порекло, и причао да су при преласку кроз Албанију краља Петра и Србе, као своје саплеменике, Клименте својом речју штитили од других племена.


И? И ништа. Ништа друго нисам хтео рећи.




Komentari (1097)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 22:21 07.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

Onaj koji suši usta turi
Dabogda mu oči zasuzile
Zasuzile pa se ne sušile
A desnica ruka osušila
Osušila i nepovratila


Au, brate! Suši kušao nisam, gadi mi se.
Tek sad neću!
haklberi_tom haklberi_tom 22:22 07.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

maksa83
vrabac_onaj
freehand

Mislim, jak je taj martirski momenat, to izdržavanje uz žrtvu.


Вазда било кључно за сваку добру епику

Mora tako.

Šta čini heroja - herojem?

Žrtva dabome.

Ko suši neka mu se osuši!
gvozden1 gvozden1 22:24 07.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

predatortz
Onaj koji suši usta turi
Dabogda mu oči zasuzile
Zasuzile pa se ne sušile
A desnica ruka osušila
Osušila i nepovratila


Au, brate! Suši kušao nisam, gadi mi se.
Tek sad neću!

Znači radi :)
Tome i služi :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:31 07.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

predatortz
Onaj koji suši usta turi
Dabogda mu oči zasuzile
Zasuzile pa se ne sušile
A desnica ruka osušila
Osušila i nepovratila


Au, brate! Suši kušao nisam, gadi mi se.
Tek sad neću!


Ја јесам, увек волим све да пробам. Али баш ми никада није легао, а пробао сам га и на местима где важи да је добар и овде и по свету.
А већ једном рекох стварно волим кухињу са свих страна света. Верујем да се неким људима то заиста свиђа као што се мени свиђају неке ствари на чију помен би се већина људи исповраћала.
Али као што знаш и сам, овде није у питању суши као храна него као метафора за став.
predatortz predatortz 22:36 07.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

Али као што знаш и сам, овде није у питању суши као храна наго као метафора за став.


Znam, bre! Pratio.

A taj stav...
Jbga, mi smo narod bez prave elite. Taman se neka zapati, počne da liči na zametak neke elite, krene neka lambada i to ili bude ubijeno, ili raseljeno.

I onda novi skirojevići glume novu elitu.

Tako i suši...
angie01 angie01 22:45 07.12.2020

dosta zahebancije, da zakljucimo,



freehand freehand 22:47 07.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

predatortz
Али као што знаш и сам, овде није у питању суши као храна наго као метафора за став.


Znam, bre! Pratio.

A taj stav...
Jbga, mi smo narod bez prave elite. Taman se neka zapati, počne da liči na zametak neke elite, krene neka lambada i to ili bude ubijeno, ili raseljeno.

I onda novi skirojevići glume novu elitu.

Tako i suši...

Dobro je, laknulo mi je. Sad i ja smem da priznam da sam probao suši i da uopšte nije loš. Doduše jednom pa i nisam mogao da ga poredim.
Al dobro je da je metafora i da ide uz stado al ne uz čopor. Znam za onu Srbljanovićkino gađenje prema ćevapima i Đokoviću, al pošto on navija za Hrvatsku valjda je i to u redu?

Ili nije?
Postpuno sam zbunjen. To je baš dobro kad su čoveku sve stvari bistre i jednostavne i kad se tačno zna šta je šta i ko je gde. Mislim da je to ovaj zombi od Čarlija najbolje i najpoštenije objasnio: zna ko je njegov i to mu je dosta. jebeš šta priča, dal bzulazni, dal lupeta, dal je pijan il drogiran.
Svojta su. Njemu je bitno da je Srbin čak i kad je Šiptar ili Turčin ili kad jede suši.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:22 07.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

zilikaka
Ništa spavao nisam. Vetar duva kao blesav i nešto se na krovu od garaže pomerilo i klapara kako malo jače dune. Verao sam se kao kreten u 4 ujutru da probam da vidim šta je, ali se ne vidi.

Ma isto. Stalno iščekujemo da napravi neku štetu.
Ovde je sa jedne zgrade sljuštio komplet izolaciju na jednoj strani.
Na izgled solidno bila urađena, tiplovan stiropor, al je očigledno našao neku rupu i kidao dok bukvalno nije odvalio malter pored svakog tipla.
Meni bilo zanimljivo pa sam zagazila u travuljinu i detaljno pregledala.
Kad volim.

Jedino nisam obratila pažnju gde ga je načeo, inače bih mogla da napišem i izveštaj.


Da li je bila postavljena mrežica preko izolacije, prije fasadnog sloja?
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:35 07.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

predatortz
Али као што знаш и сам, овде није у питању суши као храна наго као метафора за став.


Znam, bre! Pratio.

A taj stav...
Jbga, mi smo narod bez prave elite. Taman se neka zapati, počne da liči na zametak neke elite, krene neka lambada i to ili bude ubijeno, ili raseljeno.

I onda novi skirojevići glume novu elitu.

Tako i suši...


Volim suši (sašimi, maki, nigiri, supe-miso, ramen..) skoro u svako doba mogu da ga jedem.

Shvatam i zbog čega nekome ne prija ili je čak odvratan prvenstveno zbog algi (maki), cenim.
zilikaka zilikaka 08:24 08.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Da li je bila postavljena mrežica preko izolacije, prije fasadnog sloja?

Da, i sve je ostalo zajdno, samo ga je svukao da zida i sroljao dole. Površinu recimo 10x7m.
docsumann docsumann 08:37 08.12.2020

Re: Malo razuma i ženske logike

predatortz
Onaj koji suši usta turi
Dabogda mu oči zasuzile
Zasuzile pa se ne sušile
A desnica ruka osušila
Osušila i nepovratila


Au, brate! Suši kušao nisam, gadi mi se.
Tek sad neću!


suši, ahahaha, suši, ahahaha

docsumann docsumann 08:49 08.12.2020

Re: dosta zahebancije, da zakljucimo,

angie01




- vi kažete da je Vavilon najstariji srpski grad?
- najstariji poznati.

angie01 angie01 10:19 08.12.2020

Re: dosta zahebancije, da zakljucimo,

- vi kažete da je Vavilon najstariji srpski grad?
- najstariji poznati.



pa kazi:)))
shmoo shmoo 10:31 08.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

solo
A šta je bilo na kraju sa Skenderbegom i Karađorđem?


(Биле некада хијене. Више нису.)

Hu kerz! Čopor je u akciji.




А ђе ти овде нестаде она сличица са хијенама? Видим сада овде уместо тих хијена само неки чопор радозналаца.

Е, мој леопарде...

Није ваљда да и теби жваће буља гаће испред чопора хијена и пратећих им мајмунчића?

Је ли, а је л' знаш ти где је Киншаса?

Кажу у Демократској Републици Конго.

Која се некада звала и Заир.

Ту су некада давно, "био једном један...", живели у ствари њих двојица.

Патрис Лумумба и Чомбе.






vrabac_onaj vrabac_onaj 10:42 08.12.2020

Re: dosta zahebancije, da zakljucimo,

docsumann
angie01




- vi kažete da je Vavilon najstariji srpski grad?
- najstariji poznati.



Kakva neznalica!
A vitke kule Lepenskoga Vira što se dižu nebu pod oblake?
angie01 angie01 11:33 08.12.2020

Re: dosta zahebancije, da zakljucimo,

Lepenskoga Vira


meni je ova skulptura fantasticna,



Vodena vila

Celo nalaziste je nedovoljno prezentovano u svetu, turisticki savez bi trebalo da ima konktretnije akcije i ponudu,...s obzorom na kulturno istorijski znacaj celog lokaliteta.

zilikaka zilikaka 12:23 08.12.2020

a sad red fasade...

@kamilo_emericki
A pazi ovo, ista košava negde u Beogradu.

vrabac_onaj vrabac_onaj 12:44 08.12.2020

Re: a sad red fasade...

zilikaka
@kamilo_emericki
A pazi ovo, ista košava negde u Beogradu.



Е људи, добих мало пре мејл од неког типа са адресе vuk.karadzic@nebeskasrbija.com послао ми ово, каже незнатно дорадио и додао три реда пред финални, Гвозденов део, каже да повеже нит приповедања. Писао, још нешто, ал га ништа нисам разумео.
Нешто као критикује како смо свијетлу традицију заборавили, у шта смо се изметнули и све нешто у том смислу...
Ма хипстерчина нека, да сте му само видели колике брчине има на аватру...надувао се матори гарант...хехе

Вино пију до два побратима
Украј Дрине воде поносите
Сваког ћу ти по имену казат
Једно ми је Буљубаша Предо
Друго ми је часни Демир Беже,
Демир Беже од Ваљева града

Када су се вина поднапили
Беседио Предо Буљубаша
Демир Беже од Ваљева града
ево нама овог суши стада,
да нам краде урмашице златне,
и тулумбе а и Захер торте,
башибозук од најгоре сорте
Демир беже, мој по Богу брате
Нема друге него на оружје
Боље нама на њих ударити
Боље нама часно изгинути
Нег' доживет' тиме да нас хране
Неће суши низ јуначко грло
Све док ми је љута џефердара
И у руци оштра јатагана

Вели њему беже Демир беже:
Ласно ј' побро нама погинути
Ал ће суши раја претекнути
Него да се нас два замислимо
Како ј' часно ал коко ј' и мудро
Сачувати уз образа главе
Узми побро мојега зеленка
Те ти хитај до Земуна града
Доведи нам оне механџије
Од Бетона Хале најстарије
Па ћемо их питати по једног
Ко ће опет сушија завијат

На то вели буљубаша Предо
Немој побро кумим ли те Богом
Не терај ме до Бетона Куле!
Чуо ли си побро за злу судбу,
за злу судбу Арнаута Врапца?
Њега суши стадо похарало
На дно Бетон Куле тамничило
Суши му у ноздрве гураше
На тротинет љути разапеше
Него побро држ се јатагана
Боље нам је часно погинути
Нег приступит од сушија стаду

Замисли се часни Демир Беже
Па одговара буљубаши Преду
Добро велиш мили побратиме
Зато побро да се закунемо
Да ако нас зла судбина нађе
И растави нас два побратима
Па да један падне на мегдану
У проклетој од бетона хали
А другога стадо утамничи
И метне га на муке големе
Да се неће мука препанути
Ни душману хаир учинити
И пробати живе рибе месо
Што га стадо сушијем називље

Онај који суши уста тури
Дабогда му очи засузиле
Засузиле па се не сушиле
А десница рука осушила
Осушила и неповратила

zilikaka zilikaka 12:52 08.12.2020

Re: a sad red fasade...

добих мало пре мејл од неког типа са адресе vuk.karadzic@nebeskasrbija.com

:
A dobro nam je išlo, tačno se ne primete šavovi a kolko vrednih rukah :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:05 08.12.2020

Re: a sad red fasade...

zilikaka
добих мало пре мејл од неког типа са адресе vuk.karadzic@nebeskasrbija.com

:
A dobro nam je išlo, tačno se ne primete šavovi a kolko vrednih rukah :)


Само још гуслара да нађемо.
predatortz predatortz 13:07 08.12.2020

Re: a sad red fasade...

vrabac_onaj
zilikaka
добих мало пре мејл од неког типа са адресе vuk.karadzic@nebeskasrbija.com

:
A dobro nam je išlo, tačno se ne primete šavovi a kolko vrednih rukah :)


Само још гуслара да нађемо.


Imam čoveka!Iz mog bratstva, saplemenik.

zilikaka zilikaka 13:32 08.12.2020

Re: a sad red fasade...

predatortz
vrabac_onaj
zilikaka
добих мало пре мејл од неког типа са адресе vuk.karadzic@nebeskasrbija.com

:
A dobro nam je išlo, tačno se ne primete šavovi a kolko vrednih rukah :)


Само још гуслара да нађемо.


Imam čoveka!Iz mog bratstva, saplemenik.



Onda je sređeno. Nego, valjalo bi napraviti i verziju "Isto to malo drukčije"
Ima tamo Huči nagovestio odmah na početku mogući sukob pobratima na liniji urmašice-saher torta.
Još ako se ubace novi likovi kao predtavnici obe struje, pa to preraste u ozbiljniji sukob...
...mene ako se setite molim da budem Vila Ziliola

gvozden1 gvozden1 15:01 08.12.2020

Re: a sad red fasade...


Е људи, добих мало пре мејл од неког типа са адресе

Ovo još neko osim nas čita? :)

Pozdrav za brkatoga vuka, dobar je, do - bar
Milan Novković Milan Novković 15:05 08.12.2020

Re: a sad red fasade...

zilikaka
@kamilo_emericki
A pazi ovo, ista košava negde u Beogradu.

Uh, ovim "tačkastim" majstorima se baš žurilo
mlatisa mlatisa 20:23 05.12.2020

Грешка у корацима

Ако је идеја блога да смо исти народ, мислим да то генетика оповргава. Јесте да смо сви ми измешани али Албанци имају другачији састав од Срба. Рекао бих да су нам једино Словенци даљи. Поприлично је јасно да су приликом досељавања на Балкан разна племена заузимала и асимлиовала локално становништво па одатле та велика помешаност. Код нас чак има и нешто Викинга.

Додуше, ваља поменути да је прича о генетици релативно проблематична зато што се не може посматрати генетички склоп свих становника једне државе управо због различитих сидбина различитих људи. Једни дођоше са севера, једни са југа, једни су дуго били ту али су и они дошли из Африке итд.

Ако је идеја блога да резбије веровање у то да је Карађорђе био Србин мислим да ће тешко у томе успети из више разлога. Као прво поприлично је уврежено веровање да је Карађорђе био Србин као и да је Марко Краљевић српски јунак (иако је погинуо борећи се за Турке). Други разлог је битнији, а то је да је национално опредељење лично осећање. Две су компоненте: ЛИЧНО и ОСЕЋАЊЕ. Ни једно ни друго нису физичке величине да се могу некако мерити. Да ли се његови потомци (Мислим да Александрове синове)осећају као Срби? Сумњам. Пре бих рекао да о себи мисле да су Енглези српског порекла.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:55 05.12.2020

Re: Грешка у корацима

Ако је идеја блога да смо исти народ, мислим да то генетика оповргава.
Ако је идеја блога да резбије веровање у то да је Карађорђе био Србин мислим да ће тешко у томе успети из више разлога.


И? И ништа. Ништа друго нисам хтео рећи.
nsarski nsarski 00:50 06.12.2020

Re: Грешка у корацима

Додуше, ваља поменути да је прича о генетици релативно проблематична зато што се не може посматрати генетички склоп свих становника једне државе управо због различитих сидбина различитих људи. Једни дођоше са севера, једни са југа, једни су дуго били ту али су и они дошли из Африке итд.


Moja ćerka je uradila svoje genetsko poreklo (to je bilo u usa)
i evo rezultata.



Odakle ovih 0.4% nije mi jasno? Od nekih Mongola valjda? A ima prirodno plavu kosu (to vuče još od čukundede Save izbosne).

I, sada, šta nam ovo kazuje?
Apsolutno ništa.

mlatisa mlatisa 12:34 06.12.2020

Re: Грешка у корацима

Odakle ovih 0.4% nije mi jasno? Od nekih Mongola valjda? A ima prirodno plavu kosu (to vuče još od čukundede Save izbosne).

I, sada, šta nam ovo kazuje?
Apsolutno ništa.


У праву си. Ово нам не показује ништа. Што се тиче тих 0.4% може бити да су Монголи а можда је реч и о грешци. Постоји нека теорија да су садашњи Европљани настали од три групе. Староседеоци који дођоше још у давна времена и који су се били сакупљачи и ловци. После тога дођоше племена која су развила пољопривреду са блиског истока. И негде у слично доба дођоше неки са севера Азије.

Постоје и детаљнији тестови, али и са тим тестовима се добијају "просечни резултати", нпр. овде се види процентуални састав по различитим хаплогрупама. ЛИНКИЛНК.

Не постоји ниједна држава која има "хомоген генетски састав". Закључак је да су сви измешани само је питање на који начин. Кључна одредница је лично осећање а не ДНК анализа.

Edit: И занимљиво да су генетским анализама успели да процене старост HIVa негде на око 1920 године. HIV pandemic's roots traced back to 1920s Kinshasa


nsarski nsarski 20:32 06.12.2020

Re: Грешка у корацима

Ma, ja se zezam sa tih 0.4%. Uostalom, šta znači odrednica "Evropskog porekla"?
Milan Novković Milan Novković 21:21 06.12.2020

Re: Грешка у корацима

nsarski
Ma, ja se zezam sa tih 0.4%. Uostalom, šta znači odrednica "Evropskog porekla"?

Lika i okolina, plus metropoliten Prigrevica
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:26 06.12.2020

Re: Грешка у корацима


plus metropoliten Prigrevica



Пригревица је пупак света.
maksa83 maksa83 22:39 06.12.2020

Re: Грешка у корацима

Пригревица је пупак света.


zaharaga zaharaga 00:08 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

nsarski



Odakle ovih 0.4% nije mi jasno? Od nekih Mongola valjda? A ima prirodno plavu kosu (to vuče još od čukundede Save izbosne).




40 % ljudi na svetu ima gene Dingis Kana.
nsarski nsarski 01:12 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

zaharaga
nsarski



Odakle ovih 0.4% nije mi jasno? Od nekih Mongola valjda? A ima prirodno plavu kosu (to vuče još od čukundede Save izbosne).




40 % ljudi na svetu ima gene Dingis Kana.


Young man, I find that very difficult to believe.

Previše je, kume. 40%, hmmm...
niccolo niccolo 09:12 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

Previše je, kume

Naročito imajući u vidu da se ne zna gde mu je grob, pa nije jasno kako je utvrđeno da su baš njegovi geni.
Milan Novković Milan Novković 10:06 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

nsarski
zaharaga
nsarski



Odakle ovih 0.4% nije mi jasno? Od nekih Mongola valjda? A ima prirodno plavu kosu (to vuče još od čukundede Save izbosne).




40 % ljudi na svetu ima gene Dingis Kana.


Young man, I find that very difficult to believe.

Previše je, kume. 40%, hmmm...

40% je stvarno dosta, iako nije nemoguće ako bi pod "gene" svrstavali bilo kakav genetski materijal.

U Aziji su pre 17 godina radili analizu na ne prevelikom uzorku (5000 genoma) i našli 11 linija Y hromozoma "baš" veselih muškaraca, jedan je gospodin Kan (sa grubo ošacovanih 16 miliona potomaka iz tog izvlačenja (regionalni klasteri mogu još da donesu mnoga "iznenađenja"), za drugog misle da je 16th century Qinq Dynasty ruler named Giocangga, za sada potomaka komada 1.6 miliona u sadašnjoj severnoj Kini, ... dok se ostalih 9 veselih gospodina diskretno krije za sada, ali ...

... ne zaboraviti da su ovim sporckim trudbenicima ćerke imale sinove gde se više ne prati Y hromozom, pa su ćerke imale ćerke, pa su sinovi imali ćerke, itd, sve u svemu mnogo vesele i ženske i muške momčadi već tih prvih generacija ...

Tvoja ćerka je radila tu analizu, ali gledao sam ja druge gde kad ti otprate Y hromozome i mitohondrije 2000 godina - nema gde te nije bilo, daleki istok, južna Amerika, švrljo si samo tako, i uzduž i popreko
Milan Novković Milan Novković 10:20 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

Milan Novković
... dok se ostalih 9 veselih gospodina diskretno krije za sada, ali ...

Još jednog baticu su saterali u ćošak: "...medieval Uí Néill dynasty in Ireland...", pa još par komada vodi do nomadskih plemena u Kini/Mongoliji...

Članak u Nature iz 2015

A bitno je da su ovi istočnjački trudbenici izvozili "materijal" ka zapadu, skoro sigurno zbog trgovačkih puteva.
nsarski nsarski 12:46 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

... ne zaboraviti da su ovim sporckim trudbenicima ćerke imale sinove gde se više ne prati Y hromozom, pa su ćerke imale ćerke, pa su sinovi imali ćerke, itd, sve u svemu mnogo vesele i ženske i muške momčadi već tih prvih generacija ...


Znam, ali men' se čini da je ovo vrsta argumenta kao što je onaj po kome sa svakim udahom vazduha sigurno udahneš barem jedan atom vazduha koji je nekom prilikom udahnuo Platon. Ili Galilej. Ili baba Vuka Kardžića.

Mislim, da, ali nije bitno.
nask nask 16:40 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

40 % ljudi na svetu ima gene Dingis Kana.

Pre će biti negde oko 99%, ako se govori o baznim parovima u DNK. U duhu bloga, svi smo mi barem 99% Karađorđe. Znači sve sami Šveđani.
Milan Novković Milan Novković 18:31 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

nsarski
... ne zaboraviti da su ovim sporckim trudbenicima ćerke imale sinove gde se više ne prati Y hromozom, pa su ćerke imale ćerke, pa su sinovi imali ćerke, itd, sve u svemu mnogo vesele i ženske i muške momčadi već tih prvih generacija ...


Znam, ali men' se čini da je ovo vrsta argumenta kao što je onaj po kome sa svakim udahom vazduha sigurno udahneš barem jedan atom vazduha koji je nekom prilikom udahnuo Platon. Ili Galilej. Ili baba Vuka Kardžića.

Mislim, da, ali nije bitno.

Ma naravno, ali ja dobro zezanje.

Pa zamisli blogeri urade, i Docsov Y hromozom vodi do vrača vegetarijanca na Papua New Guinea
docsumann docsumann 18:39 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

Milan Novković
nsarski
... ne zaboraviti da su ovim sporckim trudbenicima ćerke imale sinove gde se više ne prati Y hromozom, pa su ćerke imale ćerke, pa su sinovi imali ćerke, itd, sve u svemu mnogo vesele i ženske i muške momčadi već tih prvih generacija ...


Znam, ali men' se čini da je ovo vrsta argumenta kao što je onaj po kome sa svakim udahom vazduha sigurno udahneš barem jedan atom vazduha koji je nekom prilikom udahnuo Platon. Ili Galilej. Ili baba Vuka Kardžića.

Mislim, da, ali nije bitno.

Ma naravno, ali ja dobro zezanje.

Pa zamisli blogeri urade, i Docsov Y hromozom vodi do vrača vegetarijanca na Papua New Guinea


što bi rekla Terza Kesovija - sva su moja proljeća u meni
bene_geserit bene_geserit 20:35 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

Sećam se da sam čitao nešto o tome, Evropljani imaju u proseku ja mislim oko 0.5% genetskog materijala stiglog od istočnih Azijata, dok istočni Azijati imaju nešto manje koliko se sećam oko 0.3% genetskog materijala u proseku stiglog od Evropljana.
Ovo sve po sećanju.
shmoo shmoo 22:13 07.12.2020

Re: Грешка у корацима

mlatisa

Ако је идеја блога да смо исти народ



Као што видиш из свега овога овде приложеног, ми Срби нисмо исти народ.

Хвала богу, има нас разних као што ваља и требује. О тим разликама не бих опет, доста је било за овај блог од гос'н Браје.

А како онда тек такви какви смо можемо да будемо исти народ са Шиптарима?

Или са било ким другим?

'Ај за све бивше граничаре на караулама који су нам сачували ту Југославију споља.








alselone alselone 21:13 05.12.2020

Simbolika života

Šetam danas šumom, i gledam kako su vidici skroz drugačiji. Vide se neka brda ili pogledi koji se nisu videli tokom godine od lišća, drugačiji je osećaj.

I razmišljam kako je to mala simbolika sa životom.

- U jesen se najdalje vidi.

gedza.73 gedza.73 21:32 05.12.2020

Re: Simbolika života

E ova slika je utisak bloga. U stvari utisak nekoliko blogova.



alselone alselone 21:46 05.12.2020

Re: Simbolika života

Možda nije nacionalna ali je moja junakinja.
mlatisa mlatisa 21:47 05.12.2020

Re: Simbolika života

Јес' вала. То лишће је чудо. Не може човек да види дрво од њега у пролеће и лето. Мада је вероватно у четинарским шумама другачије. Нисам имао прилике да интензивно походим такве шуме у свим добима.

Ја више волим период када је лишће још увек на гранама. Ваљда због боја.

Иначе постоји још једна шума у којој лишће вероватно неће опадати.

– Расписан конкурс којим би се омогућило очување, али хармонично коришћење београдске планине. – У дизајнирању урбане шуме могу да учествују сви суграђани без обзира на занимање и интересовање

ЛИНКЛИНК

Колико сам видео већ су почели да раде на томе. Изнад Старог мајдана (можда се сада зове Жрнов) ниче 5 вила.
Ево и Гугл документовао почетак радова ЛИНКЛИНК. Мора се признати да је поглед одатле баш леп.


Ако нам је до шуме ускоро ћемо морати сами да је садимо. Или да сликамо па држимо као тапете по рачунарима.
gedza.73 gedza.73 21:50 05.12.2020

Re: Simbolika života

alselone
Možda nije nacionalna ali je moja junakinja.



Sve ovo što pričamo i obrćemo u krug po blogu ne vredi ništa naspram tvoje junakinje i generalno dece. Trenuci dok oni upoznaju svet oko sebe su neprocenjivi.
alselone alselone 22:01 05.12.2020

Re: Simbolika života

Јес' вала. То лишће је чудо. Не може човек да види дрво од њега у пролеће и лето. Мада је вероватно у четинарским шумама другачије. Нисам имао прилике да интензивно походим такве шуме у свим добима.

Ја више волим период када је лишће још увек на гранама. Ваљда због боја.

Ima Balšević par stihova o tome (kao u ostalom i o svemu).

Tek u jesen otkriju se
boje krosanja
sve su slicne u leto zeleno
naposletku, ti si dobro znala
ko sam ja

Četinarkse šume su posebne, "moćnije" od listopadnih, rekao bih, ove su pitomije, za uživanje. Ali kao i u svemu, najlepše su mešane.
alselone alselone 22:02 05.12.2020

Re: Simbolika života

E, da, još nešto kad pomenu lišče. Pitaju me drugari kako hodam kada je toliko blato sada po šumi, padalo je puno kiše. Reko braćo, u šumi nema blata, ima par santimetara finog organskog materijala koji lepo drenira svu vlagu. Blata ima samo na delovima gde prolaze traktori pa utabaju.
alselone alselone 22:03 05.12.2020

Re: Simbolika života

Trenuci dok oni upoznaju svet oko sebe su neprocenjivi.

Da, a upoznaju ga ceo život. :) Pa nam je ceo život neprocenjiv.
gedza.73 gedza.73 22:11 05.12.2020

Re: Simbolika života

Da, a upoznaju ga ceo život. :) Pa nam je ceo život neprocenjiv.

iskvarimo se posle pa nije više iskreno
docsumann docsumann 22:51 05.12.2020

Re: Simbolika života

gedza.73
Da, a upoznaju ga ceo život. :) Pa nam je ceo život neprocenjiv.

iskvarimo se posle pa nije više iskreno


rekao bih da DMT rifrešuje našu djetinju začuđenost svijetom.
alselone alselone 08:52 06.12.2020

Re: Simbolika života

rekao bih da DMT rifrešuje našu djetinju začuđenost svijetom.

Proći će i ta korona jednom...
nikvet pn nikvet pn 12:50 06.12.2020

Re: Simbolika života

alselone

Proći će i ta korona jednom...



Тражи се математички мозак. Тек сада може нешто да се рачуна па можда чак и предвиђа. (Јовичићууу...!)

https://covid19.data.gov.rs/

Свака крива која јурне нагоре имаће свој застој, врх и пад. Каква је овде прогноза?

Данашње цифре су:
Srbija
5. decembar | Izvor: covid19.rs
REGISTROVANIH 213843+6903
PREMINULIH 1891+57
TESTIRANIH 1885460

Регистрованих је, дакле, 213 843. А (нас) нерегистрованих? 'Нако одокативна процена нека буде 10 пута више - што значи преко 2 милиона. Опет одокативна процена: када буде дупло, биће преко 4 милиона оболело-преболелих. Ако је 2/3 популације резистентно то је већ озбиљан помак према колективном имунитету (крда). Отприлике тада би кривуља требало да застане, поравна се па крене наниже, прво лагано па онда стрмоглаво. Вирусу је тада све теже да навата кога да изеде. Биће још увек и то баш најрањивијих, али свакако му је све теже до оброка. Уз долазећу вакцину ето га на маргини и живот тече даље.

И сад математичари ајде, ето задатка. Према досадашњим подацима када ће овде бити 4-500 000 регистрованих?




freehand freehand 12:54 06.12.2020

Re: Simbolika života

Ако је 2/3 популације резистентно то је већ озбиљан помак према колективном имунитету (крда)


A šta je usa slučajevima ponovnog oboljevanja? Ne pratim pažljivo, trudim se namerno da se držim samo grubih informacija sa površine. Dakle ne insinuiram ništa, samo jednostavno pitanje.
nikvet pn nikvet pn 12:59 06.12.2020

Re: Simbolika života

Реинфекције буде ако је имунитет компромитован из других разлога; маргинална мањина.
Milan Novković Milan Novković 13:31 06.12.2020

Re: Simbolika života

nikvet pn
alselone

Proći će i ta korona jednom...



Тражи се математички мозак. Тек сада може нешто да се рачуна па можда чак и предвиђа. (Јовичићууу...!)

https://covid19.data.gov.rs/

Свака крива која јурне нагоре имаће свој застој, врх и пад. Каква је овде прогноза?

Данашње цифре су:
Srbija
5. decembar | Izvor: covid19.rs
REGISTROVANIH 213843+6903
PREMINULIH 1891+57
TESTIRANIH 1885460

Регистрованих је, дакле, 213 843. А (нас) нерегистрованих? 'Нако одокативна процена нека буде 10 пута више - што значи преко 2 милиона. Опет одокативна процена: када буде дупло, биће преко 4 милиона оболело-преболелих. Ако је 2/3 популације резистентно то је већ озбиљан помак према колективном имунитету (крда). Отприлике тада би кривуља требало да застане, поравна се па крене наниже, прво лагано па онда стрмоглаво. Вирусу је тада све теже да навата кога да изеде. Биће још увек и то баш најрањивијих, али свакако му је све теже до оброка. Уз долазећу вакцину ето га на маргини и живот тече даље.

И сад математичари ајде, ето задатка. Према досадашњим подацима када ће овде бити 4-500 000 регистрованих?

Ja ne poznajem tamošnju priču, ali jako dobro poznajem britansku, pa, po svemu sudeći, imamo (znači o UK pričam)

- Jedno-sezonski virus

- Jedno-talasni - gde je talas jasno izražen u velikom, a jako dobro napakovanim i uvezanim gradovima - pa ja često koristim London kao primer (neki kažu UK ostrvo, ali na najveći aerodrom, jeda od 4-5 ukupno, Hethrow, ovde u špicevima sleće po jedan avion svakih 50 sekundi.

- Ovde sad ima jako mnogo glasova profesionalaca koji ovaj drugi talas zovu "Positive Pseudo-epidemic" - PCR zloupotrebljen, od mnogih namerno.

- Tj u igri drugog talasa imamo klaični obrazac gde mnogi nedobronamerni vuku konce mnogih dobronamernih korisnih idiota

- I ovde ima manje uvezanih delova sa naglašenim brojem obolelih, iako je to, izgleda, relativno malo u poređenju sa Srbijom sata - tu se, izgleda, tek sada dešava vrh prvog talasa.

- I ovde je jako teško dobronamernima raditi analize pošto je teško dobiti podatke - vlada ih, bukvalno, krije. Najverovatnije ih kruju iz bizarnih razloga - da sačuvaju političke poene tako što će prikriti katastrofalan menadžment prvog talasa.

- Jedino mrtve ne mogu olako da sakriju - vidi dole excess deaths u Londonu.

- A PCR se zloupotrebljava na lak način - brojem termalnih ciklusa od kojih svaki duplira količinu genetskog materijala koji se testira. Tako:

1. Ako si pozitivan posle 35 ciklusa skoro sigurno ćeš se i razboleti - dobiti simptome, pa kako se kome završi

2. Ako si pozitivan tek posle 45 ciklusa (1024 puta više testiranog materijala nego posle 35 ciklusa) skoro sigurno si false-positive i uopšte nećeš imati simptome - jedna od bitnih komponenti zamajavanja je zvati ovakve ljude "cases", slučajevi pošto nikad neće imati simptome, i u to ime imaš yo-yo priču o tome gde su asimptomatični jednog dana u vestima zarazni, a drugog nisu

3. U UK se koristi 45 ciklusa. E sad, u ime fer-pley, najverovatnije nema mračne rabote iza ovoga, nego pokušavaju da minimizuju proj flase-negatives, koji su jako opasni, što je ok deo taktike, ali samo ako znaš kako da ne slupaš ekonomiju i drušvo bazirajući akciuju i mere na flase-positives - e, to OVDE NE ZNAJU, i ako se krstite pred damošnjim političkim debilima u neverici, krstili bi se i ovde.

4. Koriste se i 47 cycles u PCR. Seti se, ako nema mnogo zaraženih, u Londonu sada 1 u 1000, onda ti 1% posto greške zbog kvaliteta testa (to vlada glasno priznaje) daje na 1000 10% false positives, pa je, ukupno, 10/11 tj oko 90% false positives. Ovo je sa 45 ciklusa, sa 47 imaš 4x više materijala - u to ime imaš i glaspova da false positives u nekim testiranjima ima preko 96%

... itd, evo ga London, sa zvaničnog Gov sajta, Public Health England (ostale podatke je jako teško dobiti, kao što rekoh, i na to se jadaju profesionalci, mogu da ih iskamče samo ponekad preko parlamentarnih disusija i ovde jednog pravnog mehanizma, zaboravih, ali te tu razvlače u vremenu)

Izvinjavam se zbog veličine grafa, direktno je sa sajta, a obrati pažnju šta je graf, reči pri dnu: umrli kojima je na sertifikatu naveden i Covid zato što su u poslednjih 28 dana testirani kao pozitivni (ima i 3 nedelje svežiji graf, sličan je, nego ovaj sam onomad smanjio). Vidi case-study:

- Osoba je sa 87 godina života u 2019 imala 3 moždana udara i preživela

- Pre 27 dana je testirana pozitivna na Covid. Nije imala simptome u tih 27 dana.

- Danas dobila 4. moždani udar i umrla.

- I registrovana kao umrla od Covida u ovom dole grafu.

ovo je, moram da ponavljam, London danas, a u Mar, Apr je imao realnu frku.

nikvet pn nikvet pn 14:10 06.12.2020

Re: Simbolika života

Ваша УК крива ми тотално нејасна - плус синоћ Челзи пустио 2000 гледалаца на стадион!?

За разлику од наше кривуље која има неку правилност, она личи на нешто уза све лудости код уноса. Чини ми се довољно да вам је подастрем са својом идимидођими прогнозом. Неку правилност као да разбирам али је математички не дохватам.
Milan Novković Milan Novković 15:24 06.12.2020

Re: Simbolika života

nikvet pn
Ваша УК крива ми тотално нејасна - плус синоћ Челзи пустио 2000 гледалаца на стадион!?

За разлику од наше кривуље која има неку правилност, она личи на нешто уза све лудости код уноса. Чини ми се довољно да вам је подастрем са својом идимидођими прогнозом. Неку правилност као да разбирам али је математички не дохватам.

Jako je prosta, i u, pogotovo obliku, jedina skoro sigurno istinita, pošto se radi o umrlima i skoro sigurno ne ne manipuliše.

Radi se o umrilima na nedeljnom nivou u odnosu na petogodišnji prosek. Nula na Y osi znači da se mre kao u pteogodišnjem proseku.

Ovde se odmah, bez diskusije, vidi da se umrire prosečno sada (Engleska u Septembru - a London u Novembru je identičan, samo je graf prevelik i blog uopšte ne prikazuje komentar, pa me mrzi da ga smanjujem pošto je .. identičan ovome)

Znači, envelope ovog grafa - kriva spojenih vrhova - uopšte ne zavisi od testiranja.

Žuti delovi zavise, kao i sve ostalo, a to ostalo ne možeš lako da dobiješ.
mlatisa mlatisa 16:57 06.12.2020

Re: Simbolika života

И сад математичари ајде, ето задатка. Према досадашњим подацима када ће овде бити 4-500 000 регистрованих?


Мислим да код нас није пута десет него мање, рецимо око 7. Кон је неки дан рекао да има око 20 посто оних који су били инфицирани Короном. Може да се погледа крива описује SIR модел. Број новоинфицираних је ова црвена крива доле.





Ми смо негде око врха. И може се закључити да је до врха око 30% а након тога остатак (70%). Ако је ово врх од марта (око 10 месеци) до краја (потпуног) без вакцинације и/или других интервенција има још 20 месеци, тј. Лето 2022.

Занимљиво је да се та крива лепо види у случајевима када није било других утицаја (закључавања и сл.) Још је чистији облик криве ако се посматра број преминулих.

И занимљиво је да је заиста постојало смирење током лета. Ево нпр.
Шведска и
Шпанија
и облици криве преминулих прате облик ове црвене криве. При чему постоје два врха, један на пролеће а једна ових дана (надајмо се).

Шпанска грозница у Великој британији је имала три врха и цела епидемија је трајала годину дана. Врхови су били у јулу, половином новембра и марту 1919.

Нисам видео неко објашњење ових врхова али ми делује да су повезани са годишњим добом и облицима друштвеног понашања. Поред тога се врхови праве и мешањем државе (закључавање и сл.) па онда има више врхова.

Мислим да би оптимално реаговање државе било да се неким мерама број инфицираних одржава на наком подношљивом а што је могуће већем нивоу. Што ће рећи да се нпр. одржава број новооболелих одржава стално на нивоу од нпр. 1000. То би значило да су мере избалансиране. Руси имају криву која личи на тако нешто од марта до октобра.
bene_geserit bene_geserit 22:53 07.12.2020

Re: Simbolika života

И сад математичари ајде, ето задатка.

A zbog čega bi matematičari gubili vreme na garbage in - garbage out probleme ?
Umesto toga mnogo je korisnije čitanje tekstova kao ovaj dole. Samo Pajić ne sme da čita da ga ne bi tukla žena.
The Covid-19 Vaccine; Is the Goal Immunity or Depopulation?
gedza.73 gedza.73 21:45 05.12.2020

Gleda

li neko




Nisam baš najbolje shvatio komentare na blogu ali izgleda da ne uživa neko poštovanje.

bem ga sad samo zbog ovih nekoliko stvari koje je uradio i koje planira da uradi sa svemirskim programom alal mu vera (ako se tako kaže na sanskritsko-arbanaško srpskom)




alselone alselone 22:05 05.12.2020

Re: Gleda

Misliš na Maska, serijskog prevaranta?
gedza.73 gedza.73 22:17 05.12.2020

Re: Gleda

Misliš na Maska, serijskog prevaranta?

Video sam da tako pišete o njemu, verovatno zasluženo a i znate više o tome od mene.

Mene samo oduševljava taj svemirski program i deluje mi da je pogurao sa neke ne baš mrtve tačke ali mi se činilo da je bilo poprilično usporeno.

Ako stvarno za šest ili četiri godine stignu na Mars... meni izgleda da je ovo nešto slično Berti, mercedesu i tankovanju goriva iz apoteke.

Ako sam dobro ukačio uradili su drugačiji dizajn na Mark 1 a dopuna goriva je neka prva 'proto' tačka puta u svemir.



alselone alselone 22:26 05.12.2020

Re: Gleda

Ako stvarno za šest ili četiri godine stignu na Mars... meni izgleda da je ovo nešto slično Berti, mercedesu i tankovanju goriva iz apoteke.

Ako sam dobro ukačio uradili su drugačiji dizajn na Mark 1 a dopuna goriva je neka prva 'proto' tačka puta u svemir.

Ne pratim više detaljno šta priča pošto se često (skoro uvek) ispostavi da ne bude baš tako nego malčice drugačije a u stvari fundamentalno drugačije. Samo me zanima kako mu prolazi i dalje.

Ne modu da lažem, oduševljavao sam se i ja na početku, pogotovo hyperloopom. Milan je jedan od prvih na blogu iskazao skepsu spram njegovih tzv. uspeha, i to moram priznati. Odatle sam počeo da pratim detaljnije.
gedza.73 gedza.73 08:02 06.12.2020

Re: Gleda

Ne modu da lažem, oduševljavao sam se i ja na početku, pogotovo hyperloopom. Milan je jedan od prvih na blogu iskazao skepsu spram njegovih tzv. uspeha, i to moram priznati. Odatle sam počeo da pratim detaljnije.


verovatno je tako kao što kažete. Mada ću ja sigurno opet (poput Homera Simpsona kad stalno iznova radi istu stvar) da se oduševim kad vidim da su uradili nešto što je mrdnulo ka svemiru (čak iako je baš tako kao u prvom delu tvog komentara).
Negde sam pročitao da je dosta toga iz Apolo programa našlo primenu u svakodnevnom životu.




Milan Novković Milan Novković 16:37 06.12.2020

Re: Gleda

alselone
Ako stvarno za šest ili četiri godine stignu na Mars... meni izgleda da je ovo nešto slično Berti, mercedesu i tankovanju goriva iz apoteke.

Ako sam dobro ukačio uradili su drugačiji dizajn na Mark 1 a dopuna goriva je neka prva 'proto' tačka puta u svemir.

Ne pratim više detaljno šta priča pošto se često (skoro uvek) ispostavi da ne bude baš tako nego malčice drugačije a u stvari fundamentalno drugačije. Samo me zanima kako mu prolazi i dalje.

Ne modu da lažem, oduševljavao sam se i ja na početku, pogotovo hyperloopom. Milan je jedan od prvih na blogu iskazao skepsu spram njegovih tzv. uspeha, i to moram priznati. Odatle sam počeo da pratim detaljnije.

On i Bezos su i interesantne filozofske pojave - klasične piramid-šeme, ali na bleeding-edge pa guraju svet unapred, pa tako imamo i veliku pozitivnu komponentu.

Btw, u relativnom smislu Musk ih je sve prepiškio za više kopalja u Covid-the-19 AD2020, njemu je bogatstvo u manje od godinu dana, ako se ne varam, sa oko 30 milijardica skočilo na blizu 130 milijardica.
nask nask 16:48 07.12.2020

Re: Gleda

verovatno je tako kao što kažete.

U pitanju je interpretacija. Analogija, koliko fudbalera znaš iz X zemlje koji su Z godine osvojili Y kup, jednog, dva možda, rezerve, masere, lekare iz tog tima ne zna više ni statistika, a bili su bitni za uspeh. Ali pamti se samo selektor i par igrača. Nije Mask Tesla, ali nije ni Edison.
alselone alselone 09:39 06.12.2020

A za to vreme u Kini napravili

fuzioni reaktor

Naučna dominacija Kine postaje sve neuhvatljivija svakog dana. Ono što mislim da nije bilo do sada na svetu je to da oni pokrivaju kompletan spektar privrede, od štart posle-ti-gaća-kriv od kojih se ojedeš, za 10 centi, do fuzionog reaktora.

vrabac_onaj vrabac_onaj 10:40 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili

alselone
fuzioni reaktor

Naučna dominacija Kine postaje sve neuhvatljivija svakog dana. Ono što mislim da nije bilo do sada na svetu je to da oni pokrivaju kompletan spektar privrede, od štart posle-ti-gaća-kriv od kojih se ojedeš, za 10 centi, do fuzionog reaktora.



Како си написао, умало не падох са столице, коначно остварање мојих енергетских снова :)

Добро, направили Токамак, мене то уопште не чуди од њих. Јасно је да су овладали високим технологијама већ неко време.
nsarski nsarski 11:36 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili

alselone
fuzioni reaktor

Naučna dominacija Kine postaje sve neuhvatljivija svakog dana. Ono što mislim da nije bilo do sada na svetu je to da oni pokrivaju kompletan spektar privrede, od štart posle-ti-gaća-kriv od kojih se ojedeš, za 10 centi, do fuzionog reaktora.



O ovoj kinesko-francuskoj saradnji je Milanče pisao još pre 12godina, i ozbiljno se oduševljavao. Ja sam bio, po običaju!, skeptičan, ali sada vidim da se stvari razvijaju u ozbiljnom pravcu.
A nije moglo bolje da legne - kao Novakov as u petom setu.
Milan Novković Milan Novković 12:27 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili

vrabac_onaj
alselone
fuzioni reaktor

Naučna dominacija Kine postaje sve neuhvatljivija svakog dana. Ono što mislim da nije bilo do sada na svetu je to da oni pokrivaju kompletan spektar privrede, od štart posle-ti-gaća-kriv od kojih se ojedeš, za 10 centi, do fuzionog reaktora.



Како си написао, умало не падох са столице, коначно остварање мојих енергетских снова :)

Добро, направили Токамак, мене то уопште не чуди од њих. Јасно је да су овладали високим технологијама већ неко време.

Ovaj sad 3. svecki rat (i tu toku je, sad više nema sumnje) je oko viskokih tehnologija, pa finansijskih, koje su, opet, povrh tehnologija.

I kineska tekuća "petoljetka++" je na temu "Made in China 2025", sa fokusom na IT, AI, Elektroniku, Robotiku, Materijale, Energiju, ...

To što kažeš da te "ne čudi" je i dovelo do panike sada - Kinezi odavno imaju četvorogodišnje planove, unapred kažu šta će raditi, i onda to i urade.

Evo sad su se upravo spustili na Mesec, uzeli kamenje i vraćaju se.

Čitam pre neki dan analizu - kaže ajd što su, ako prvi i jedini u svetu, zapatili full 5G stack, prednost u odnostu na zapad, nego pobegoše sve brže.

Oni već imaju nekoliko više-milionskig gradova "pokrivenih" sa 5G, a ljudi pri IT i elektronici znaju koje sve okenane novih aplikacija imamo na raspolaganju kako oborimi IP latencies red veličina, ili dva, u sad rt aplikacijama (i ne više "naš", IT RT gde, u stvari, mislimo na event-driven system, nego "realni" RT.

A ovo gore "pokrivenih" sam stavio u navodnike zato što me je toliko smorila više ta neoliberalna priča zapada, ovih dana Googletov AlphaFold na protein-folidnog temu, taman kad sam zaboravio na D-Wave kvante kompjutere, koja je, the priča, sva oko bombastih članaka gde se najvažnije oprezno izbaci iz priče da bi se "investitori" ohrabrili da duvaju akcije ovih firmi sve više:

- D-Wave inc i slični se frljaju sa desetinam qubita, ali nikad ne kažu koliko je max qubita entangled u jednoj grupi, pa mu to dođe ko hvalisanjem nekoga na temu potencijala da se trći na olimpijadi, al još mu noge nisu narasle.

- Google evo, "piči" kako je AI skoro pa rešio problem, ali i sve je cvetlo i lepršavo u priči, jednino ne spominju, baš, koliko imaju amino kiselina u proteinima koje je AI naučio da uvija, a problem, sa jasnim matematičkim modelom , je NP-Hard.

Ajd, sama činjenica da AI može da uradi bilo kakav folding heuristikom, pa brže od puta preko jasnog matematičkog modela, ima interesantne, pa i filozofske implikacije, i tema je za blog, nego u ovom sad hvalisanju, npr, uopšte ne spominju Stnford Uni Folding@Home (ista ekipa što je radila SETI@Home) koji su daleko dobacili pre više od 10 godina plasirajući screen-savers na ekrane nas dobrovoljaca.

Pa onda ta bedasta negativna selekcija na zapadu, gde smo se mi davno sprdali tu onima što ne mogu da pariraju kolegama u struci pa preko "partijske linije" budu ubrzano promovisani da boljima od sebe budu šefovi ... e, to imamo i na zapadu, samo sofisticiranije, tj mislim na zapadzapad, i Srbija je na Zapadu kako uzmeš svet kao referencu. Primerčići:

- Ovde u Londonu grunuše u 5 Milijardi funti (tada i bliže 10 milijardi dolara) softverski projekat da bi ga obustavili nezavršenog posle 5 godina.

- Meni jednom u Nomuri (Fixed Income department) dođe na intervju lik sa fenomenalnim CV-jem, na potencijalno mesto senior-dev/system arch, da ne bi umeo da mi odgovori ni na jedno iole teže tehničko pitanje - ja mu se zahvalim na dolasku, kad on kasnije u istoj toj Nomuri postade head of system architechure n amnogo većem, £200M projektu. Potrošiše desetine miliona na najbolje u IPCju, Messagingu, ... da bi ovi "arhitekturci" konceptualizacijama sve usporili 150 puta (ne sećam se da su bilo šta skenjali manje od ovoga) do 300-400 puta (ja koristio Tibco messaging, mislim da ga je i Maksa koristio) da mi isporučuje proizvoljne portfolios (subject to access rights) i do 10,000 positions pri brzini od 1000 u sekundi, ajd, 10 sekundi startup samo na ovo moje, ali te apps startuješ pa rade mnogo sati, dana ili nedelja. Odejdnom na ovom projektu imam 3 u sekundi i app mi se startuje 3333 sekunde, skoro sat - naravno, ne startujhe se, moram da komadam i menjam velike delove)

- Piše Amer jedn u Harward Business Review publikaciji svoje in-debth analize istaorija nekih najvećih US firmi - kaže dalje bi napredovali posle mnogih decenija da su upravni odbor birali iz šešira, gde su bila imena svih zaposlenih

- U UK sada su uglavnom career politicians (nikad ništa osim politike nisu radili, a ako i jesu onda ko tu keramičari, ovde jedan prodavao kamine, drugi radio u roditeljskoj softver firmi kažu, jako kratko, cenim prodavao MS Office i slično, da bi sad bio ministar za zdravlje, do te mere bedast i besmislen da ga ja od milošte zovem "idiot-što-se-smeška" - toliko nesposoban u Covidu da mi što potežemo za konspiracionim teorijama, kada nema više nikakve logike, moramo da zastanemo kad jedan pametni parlametarac kaže - "koliko je meni poznato sadašnja UK vlada nema intelektualni kapacitet za conspiraciju ovakve sofistikacije", ...

- Pa ITER, da se vratim na temu - koliko im samo vremena ode na građevinu, nij ečido da će ih Kinezi prestići, na kraju će i britanci - evo i oni se vraćaju na svoj JET torus (sve torusoidi vuku korenje nazad do UK ovde, dal Rusa pre toga) - za to što ITER radi high-tech "decenijama", u vreme kad se gustina pakovanja i brzina procesora još uvek pomeraju suludo brzo na nivou nekoliko godina.

- Taj britanski (internacionalni) JET je u Culhamu, blizo mojih onomad laboratorija i moja starija ćerka se družila kao mala i sa ćerkama tih ljudi - oni govorili, i ne tako davno na jednoj slavi ovde jedan naš čovek što je tamo radio kaže - pa to je sve poprilično jasno sad, treba samo love za komercijalizaciju

I ovi spucaše lovu i šanse u višedecenijsku "građevinu" pa srpskim firmama iz pre-90ties ( ) - Enregroprojetima, Enenrgoinvestima, ... frljam se, zaboravio sam imenua, ... da su dači brži bi projekatr napredovao.

Pa, iako su Rusi, Kinezi, UK, US, ... svi u ITERU svi polako odoše i u nacionale projekte, i kako stvari stoje preteći će ITER, Kinezi prvi, Rusi ne žure pošto im lepo ide prodaja energenata, iako su oni maheri za hybrid computing, baš im je tamošnji Institut Mihailo Pupin to radio dok sam ja studirao, i kad bi se trkali u plasma-containemnt tehnologijama ja bih se prvo na Ruse kladio (vidi im vektorske motore u avionima - hybrid comupting plus materijali - te motore ne mogu ni Kinezi da im iskopiraju sa armijom, tj kpiraju, i evo vesti ovih dana, ali ti motori se i dalje z apo red veličina brže raspadaju nego ruski) ...

... pa će ITER preteći i Britanci, ne bi me iznenadilo, možda i Nemci, imaju i oni svog konja, US preko Skunk Works Lockheed Martina - uzeli doktorat sudenta i piče, uspešno so far iako ide ta US fora hvalisanja i naduvavanja tako da nikad ne znaš ...

... dok negative selecton ITER manageri menadžemntuju, britanci imaju političare od karijere za menadžere, ameri pravnike, Rusi - bog-te-pita, .. pa ipak uspevaju da budu bolji kao delovi, od sume svih delova, ITERa - prosto su svi dulbji i inherentni design-patterns, kritični podset, potpuno slabašno zavisni od onih kojima je jedino ostala jurnjava za novcem i vlašću.

Zezam se ja sa ženom - da smo koju deceniju mlađi učili bi Ruski (ja obnavljao) i Mandarin

A ovi, tek će sad sa ovim "resetom" bukvalno da "uštroje" društvo - potpuno su nespremni za ovu sad revoluciju, Bili und Melinda fondacija je, u to nema sumnje, u Nigeriji "probala" tetanus vakcinu koja je pravila i autoimunitet kod devojčica takav da ne mogu da ostanu trudne, bez ikakve logike se u vakcini našao i proten ili homolog jednog koji je bitan za trudnoću, pa se imuni nauči da ga koka.

I dok ima i YouTubes gde se "ovlaš" spominje depopulacija sad evo skreću pažnju da je Pfizer/Moderna spike-protein manufaktura dovela i do homologa u vakcini sa proteinom bitnim za uspostavljanje placenti kod budućih majki koje su upravo ostale u drugom stanju.

My brain hurts, ne sumnjam da politička vrhuška nije toliko intelitentnta da se tim bavi, ali politička vrhuška ije ni bitna vrhuška više, iznad njih idu njihovi šefovi.

Tamo gde im škripi Facebook i slični ti prosto preko priloga stave koprenu koja kaže da ti je to što pričaš povrh pogrešnih podataka, ako si im nekad dao kintu za oglase pa te ne čačkaju previše pošto jednog dana opet možda odlučih da im daš kintu.

A ako im nikad nisi dao kintu i nemš previše "prijatelja" i "sledbenika" na Fejsu prosto ti obrišu prilog.
Milan Novković Milan Novković 12:30 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili

nsarski
alselone
fuzioni reaktor

Naučna dominacija Kine postaje sve neuhvatljivija svakog dana. Ono što mislim da nije bilo do sada na svetu je to da oni pokrivaju kompletan spektar privrede, od štart posle-ti-gaća-kriv od kojih se ojedeš, za 10 centi, do fuzionog reaktora.



O ovoj kinesko-francuskoj saradnji je Milanče pisao još pre 12godina, i ozbiljno se oduševljavao. Ja sam bio, po običaju!, skeptičan, ali sada vidim da se stvari razvijaju u ozbiljnom pravcu.
A nije moglo bolje da legne - kao Novakov as u petom setu.

Raspisao sam se dok si ti otkucao komentar - ITER, izleda, vode isti menadžeri što vode i projekat nove beogradske železničke stanice, brzih pruga, ...
mlatisa mlatisa 17:12 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili


I kineska tekuća "petoljetka++" je na temu "Made in China 2025", sa fokusom na IT, AI, Elektroniku, Robotiku, Materijale, Energiju, ..


Занимљива вест везана за квантно рачунарство:

ЛИНКЛИНКЛИНК

Имају још доста посла да достигну САД у вези са врло ситном електроником (процесори и сл.) пошто заостају 5+ година, али мислим да ефикасније троше средства. Ако је САД до глобалне доминације, онда је ово управо времо за брзо деловање. Куку нама.
mlatisa mlatisa 17:19 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili

- Ovde u Londonu grunuše u 5 Milijardi funti (tada i bliže 10 milijardi dolara) softverski projekat da bi ga obustavili nezavršenog posle 5 godina.


Још деведесетих сам читао да (мислим у САД) 30-40% софтвера који је наручен се уопште не користи. Али зато користе оних 60-70%.
maksa83 maksa83 19:19 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili

Још деведесетих сам читао да (мислим у САД) 30-40% софтвера који је наручен се уопште не користи. Али зато користе оних 60-70%.

Računa se da je dvehiljaditih u jeku EJB (Enterprise Java Beans) hajpa 2 milijarde dolara bačeno na tzv. EJB application servere. Bačeno u smislu "kupljeno i nikad iskorišćeno" zato što je ta tehnologija u tom trenutku bila nezrela ali maksimalno hajpovana tako da gađa nivoe menadžmenta koji ne znaju dovoljno o tehnologiji ali imaju što kažu u rukama purchasing decisions. Hajp je bio ogroman, industrija u zaletu, a ti serveri (softver) basnoslovno skupi.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:46 06.12.2020

Re: A za to vreme u Kini napravili

maksa83
Још деведесетих сам читао да (мислим у САД) 30-40% софтвера који је наручен се уопште не користи. Али зато користе оних 60-70%.

Računa se da je dvehiljaditih u jeku EJB (Enterprise Java Beans) hajpa 2 milijarde dolara bačeno na tzv. EJB application servere. Bačeno u smislu "kupljeno i nikad iskorišćeno" zato što je ta tehnologija u tom trenutku bila nezrela ali maksimalno hajpovana tako da gađa nivoe menadžmenta koji ne znaju dovoljno o tehnologiji ali imaju što kažu u rukama purchasing decisions. Hajp je bio ogroman, industrija u zaletu, a ti serveri (softver) basnoslovno skupi.


A kada je EJB konačno sazreo (od verzije 3.2) da se može nečemu koristiti Spring se već toliko razvio ih je oduvao u nepovrat.
A onaj Weblogic je jedno takvo čudo morsko da ga još sanjam u noćnim morama.
Glassfish (kasnije Payara) je još koliko toliko bio zgodan, mali, lagan.

magnus magnus 19:11 06.12.2020

ljudi od tehnike

Milan, Als , Nsarski, Maksa... jesu li stvarno Izraelci roknuli onog perzijanca nuklearca robotom ?
maksa83 maksa83 19:15 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

Milan, Als , Nsarski, Maksa... jesu li stvarno Izraelci roknuli onog perzijanca nuklearca robotom ?

Izgleda da su ga roknuli daljinski kontrolisanim mitraljezom na vozilu koje je potom eksplodiralo, to je poslednje što sam pročitao.
predatortz predatortz 19:48 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

maksa83
Milan, Als , Nsarski, Maksa... jesu li stvarno Izraelci roknuli onog perzijanca nuklearca robotom ?

Izgleda da su ga roknuli daljinski kontrolisanim mitraljezom na vozilu koje je potom eksplodiralo, to je poslednje što sam pročitao.


Nešto kao naš "Mali Miloš".
solo solo 20:34 06.12.2020

Re: Milan Novković


gedza.73 gedza.73 20:54 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

predatortz
maksa83
Milan, Als , Nsarski, Maksa... jesu li stvarno Izraelci roknuli onog perzijanca nuklearca robotom ?

Izgleda da su ga roknuli daljinski kontrolisanim mitraljezom na vozilu koje je potom eksplodiralo, to je poslednje što sam pročitao.


Nešto kao naš "Mali Miloš".

Kod nas bi bilo obrnuto. Prvo bi eksplodirao Mali Miloš a onda bi mitraljez počeo nekontrolisano da štekće.
(zezam se, možda su ga dobro napravili)
nsarski nsarski 21:00 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

magnus
Milan, Als , Nsarski, Maksa... jesu li stvarno Izraelci roknuli onog perzijanca nuklearca robotom ?


Jebiga, ako mogu Crnogorci da dižu jedni druge u vazduh pomoću eksploziva na daljinsko startovanje (ja bio na stotinak metara od jednog, džip, koji je stajao na semaforu na Autokomandi i onda...buuum!...na daljinski), onda Izraelci svakako mogu mnogo ozbiljnije stvari da izvedu. Ja sam pročitao nešto slično kao i Maksa - automatsko oružje u nekom vozilu sa drvetom - roknuli ga i posle digli svoje vozilo u vazduh.
Dakle, verovatno je da su koristili neko daljinsko upravljanje, i skoro je sigurno da su u pitanju Izraelci. Hvalili se.
maksa83 maksa83 21:31 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

Dakle, verovatno je da su koristili neko daljinsko upravljanje, i skoro je sigurno da su u pitanju Izraelci. Hvalili se.

Pošto njega pokušavaju da roknu već brat bratu 15 godina (preživeo je jedan pokušaj 2008.) on je nešto super čuvan, imao je tri vozila u pratnji i bio je u super blindiranom džipu. Ali, ali, ali ... kad je krenulo da dobuje po tom džipu (bezuspešno, pošto je ozbiljno blindiran) on je navodno IZAŠAO da vidi šta to dobuje po džipu, očekujući valjda da to ptice kake ili padaju urme ili ne znam šta je mislio. I onda ga stiglo.
mlatisa mlatisa 21:38 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

Dakle, verovatno je da su koristili neko daljinsko upravljanje, i skoro je sigurno da su u pitanju Izraelci. Hvalili se.


Ево шта каже ИРГ
TEHRAN, Dec. 6 (Xinhua) -- Satellite-guided equipment has been used in the assassination of Iran's top nuclear scientist Mohsen Fakhrizadeh, the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) announced on Sunday.

"Advanced electronic instruments guided by satellite were used in the assassination of Martyr Fakhrizadeh," the IRGC spokesman, Ramezan Sharif, was quoted as saying by Press TV.

Fakhrizadeh died of severe injuries in hospital on Nov. 27, after an ambush on his vehicle in Absard village, 60 km northeast of Tehran. Enditem


Мада ово што су навели може да буде и обичан ГПС, али вероватно није. Средства да то изведу нема много држава. Контрола дроновима одозго није могућа зато Ирански ваздушни простор још увек контролише Иран. Ово највише одговара Израелу да одржи тензију пред вероватни долазак Бајдена. Што би рекли по крими серијама: Мотив+средство+прилика = крив је.

То ме подсети на неки глупи холивудски филм, мислим да се зваше Law abiding citizen сцена на гробљу ако се добро сећам.
predatortz predatortz 23:02 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

gedza.73
predatortz
maksa83
Milan, Als , Nsarski, Maksa... jesu li stvarno Izraelci roknuli onog perzijanca nuklearca robotom ?

Izgleda da su ga roknuli daljinski kontrolisanim mitraljezom na vozilu koje je potom eksplodiralo, to je poslednje što sam pročitao.


Nešto kao naš "Mali Miloš".

Kod nas bi bilo obrnuto. Prvo bi eksplodirao Mali Miloš a onda bi mitraljez počeo nekontrolisano da štekće.
(zezam se, možda su ga dobro napravili)


Kako sam čuo od nekih ljudi koji oružje poznaju mnogo bolje nego što ga ja poznsjem, to je odlična zvrkica.

kamilo_emericki kamilo_emericki 23:46 06.12.2020

Re: ljudi od tehnike

maksa83
Dakle, verovatno je da su koristili neko daljinsko upravljanje, i skoro je sigurno da su u pitanju Izraelci. Hvalili se.

Pošto njega pokušavaju da roknu već brat bratu 15 godina (preživeo je jedan pokušaj 2008.) on je nešto super čuvan, imao je tri vozila u pratnji i bio je u super blindiranom džipu. Ali, ali, ali ... kad je krenulo da dobuje po tom džipu (bezuspešno, pošto je ozbiljno blindiran) on je navodno IZAŠAO da vidi šta to dobuje po džipu, očekujući valjda da to ptice kake ili padaju urme ili ne znam šta je mislio. I onda ga stiglo.

Izlazak iz vozila je bio koban za tog naučnika a dokaz je nrprofesionalnostini njegovih čuvara koji su mu dozvolili izlazak.
Evo mišljenja o atentatu nekog ko je dobro upućen u odnose koji vladaju na BI.
u akciji nisu učestovali nikakvi Izraelci (direktni operativci Mosada) već to gotovo uvijek rade domaći pripadnici zabranjene ekstremne ljevičarske Mudžahedin halk organiacije. Oni su pod patronatom CIA-e dobili veliku bazu na raspolaganju u Albaniji (između Tirane i Drača) i imaju svoje stalne tajne punktove unutar Irana

Neki analitičari u Francuskoj tvrde da je ovo ubistvo pokušaj provokacije Irana da izvrši nekakav napad na Američke ciljeve i da da opravdanje za napad na Islamsku Republiku.
cmix909 cmix909 22:23 07.12.2020

Re: ljudi od tehnike

maksa83
... on je navodno IZAŠAO da vidi šta to dobuje po džipu...

Kao da su se kod svih aktera ovog dogadjaja (za koji ni cuo nisam) poklopile epizode slaboumnosti. Virus je napao i sefa Mosada, koji bira neadekvatno oruzje. Ili je, nasuprot tome, on toliko sposoban da je predvideo da ce nuklearac bas u nezgodnom trenutku po sebe dobiti napad decje radoznalosti. Da sam producent, oba scenarija bih bacio u korpu pored stola.
bene_geserit bene_geserit 22:39 06.12.2020

PRC testovi

Na nekom od prethodnih blogova, blogokoleginica ili blogokolega koja je u struci kad je u pitanju Covid pandemija je kritikovala kritičare tačnosti molekularnih PRC testova.
Evo na primer ovaj tekst je odličan primer šta se u svetu "teorija zavera" misli o PRC testovima.
Pa ako može da padne neko objašnjenje, ne mora na ovom blogu, šta u ovom tekstu ne pije vodu ?
Milan Novković Milan Novković 00:09 07.12.2020

Re: PRC testovi

bene_geserit
Na nekom od prethodnih blogova, blogokoleginica ili blogokolega koja je u struci kad je u pitanju Covid pandemija je kritikovala kritičare tačnosti molekularnih PRC testova.
Evo na primer ovaj tekst je odličan primer šta se u svetu "teorija zavera" misli o PRC testovima.
Pa ako može da padne neko objašnjenje, ne mora na ovom blogu, šta u ovom tekstu ne pije vodu ?

Nekoliko pojašnjenja, iako ona dodaju na jačini ovih argumenata:

Nobelovac ne može biti realno disputed u tome da je rekao kako ovo nije diagnostic tool, bar za masovnu upotrebu, pošto ima YouTube video gde to kaze

U UK je testiranje 45 ciklusa - besmislica što ae tiče pozitivnih, pošto ih je ovako preko 90% false positivea. Ali možda je to tradoff da.bi se smanjio broj false negatives koji su opasni

60 ciklusa je beamisleno, tada smi svi pozitivni na sve.

30 ciklusa jè možda malo, 35 je neka na dosta mesta spominjana cifra - ako si pozitivan sa 35 ciklusa najverovatnije si zaražen i imaćeš simptome

3 gena za testiranje sam prvi put čuo ovde. CDC lista od targeta ide od 17 do 21 nukleotida. Tk je kratko, 21 je samo 7 amino kiselina, 2.3 amino kiseline po genu. Moguće ali meni zvuči kratko. Te sam stvari znao u prvom talasu, ali zaboravio. A moguće pošto je ovo samo virus, ne kodiraju ti geni boju očiju ili ljubav prema sutlijašu
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:34 07.12.2020

Re: PRC testovi

ako si pozitivan sa 35 ciklusa najverovatnije si zaražen i imaćeš simptome

Не баш “највероватније” јер чак до 80% заражених уопште нема симптоме.

ЕДИТ: По студији УЦЛ-а, чак 86% ковид “пацијената” у УК нема симптоме. (ЛИНК)
mlatisa mlatisa 18:33 07.12.2020

Re: PRC testovi

Не баш “највероватније” јер је чак до 80% заражених уопште нема симптоме.


Ево код нас Кон рече да се процењује да 20.1% има антитела на Корону, док је званично до сада било позитивно око 200 000. Што ће рећи да се може претпоставити да ових 1.2 милиона није имало симптоме или је имало врло благе симптоме. То отприлиике буде тај проценат 85.7%. Ово све уз претпоставку да има 7 милиона становника у Србији.
solo solo 15:31 07.12.2020

Bravoooo Brajo !!!

principessa_etrusca principessa_etrusca 16:16 07.12.2020

Бројачи крвних зрнаца

Не могу да читам оволике коментаре, али ми је искрено жао свих затворених умова, на блогу и иначе, који не могу да трансцендирају “бројање крвних зрнаца”.
haklberi_tom haklberi_tom 19:17 07.12.2020

Re: Бројачи крвних зрнаца

principessa_etrusca
Не могу да читам оволике коментаре, али ми је искрено жао свих затворених умова, на блогу и иначе, који не могу да трансцендирају “бројање крвних зрнаца”.

Iskusno!
solo solo 17:35 07.12.2020

R&R


Aj za kraj matorci prodrmajte svoje uspomene.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana