Ljudska prava| Porodica| Sex| Život

„А šta je čekala do sada?!“

loader RSS / 19.01.2021. u 14:41

Српску јавност је почетком јануара потресао случај силованих и на друге начине напаствованих девојчица, девојака у глумачкој школи где су вешто злоупотребљавани образовање, религија, уметност ... и, изнад свега, нежно младалачко поверење - како би се реализовале изопачене склоности "васпитача". Силовања, узнемиравања и омаловажавања девојчица су се понављала, и планирана су, брижљиво, систематски! Око тог случаја је ових дана скоро све речено. Не бих ја ту ништа чачкао ни придодавао да се већ више пута у јавности није појавила фамозна реченица из наслова: А зашто су чекале до сада?  

Заиста, зашто су чекале до сада? Иако они који овим или оним тоном постављају то питање имају сасвим другачију, нечасну мотивацију - морам да кажем да је само питање одлично, баш право, и гађа право "у срце", откривајући став о улози жене у силовању, односно откривајући једну прилично раширену, углавном прикривену аномалију, која наравно не важи за све људе, али заступљена је довољно да се може прогласити неким видом друштвене девијације.  

То што су "чекале до сада" указује на читав низ разлога за које баш нимало нису криве силоване девојчице, девојке. А кроз поменуто питање се добрим делом импутира баш то, да ни са њихове стране ту није баш све чисто...  

Прво, изузетно је тешко силованој девојчици, девојци да већ наредног часа, или дана, зове полицију, изађе у јавност .., јер зна да је чека неизбежна измена личне слике у јавности, и пред породицом, и пред партнером, и пред комшијама, и пред генерацијом из школе и пред ко зна којим све лицима које ствар схватају свако на свој начин. Многим силованим особама је лакше да ћуте, него да прођу кроз то. Упркос томе што ће углавном добијати подршку за храброст, овај социјални фактор остаје. Силована девојчица, девојка, жена која са тим не жели да се суочи вероватно ће прећутати оно што се десило. Или ће, тек након дуго времена, кад буде спремна на то, одлучити да ипак јавно каже шта јој се десило. 

И, тако, "добронамерни" питају - Шта је чекала? Све до сад?!  

Шта се крије иза оваквог питања? Из угла неких људи (нарочито из угла постављача оног чудесног питања) - вероватно се чини да је силована девојчица већ унапред била спремна на то, чак можда и прижељкивала, јер зна да по тим затвореним, нарочито глумачким, манекенским и другим школама на путу ка еманциповању најчешће мора да се прође и кроз кревет мушког света од ког зависи будуће уметничко образовање или каријера. Испада да самим тим и оне сносе део одговорности за силовања. Ако су уопште била класична силовања. - Тако резонује свет који поставља питање - А шта су чекале до сад? Не питају - Шта ће матори коњ са девојчицом од 16-17 година?! И, хипотетички (извињавам се жртвама силовања и наглашавам да је ствар само симболичка, реторичка), чак и да има елемената да је девојчица у својој незрелости и нејасним узбуђењима и испитивањима живота била на ивици да уђе у ту врсту авантуре, опет се мора поставити у суштини једино питање које је везано за целу ту ствар - А шта ће матори коњ са девојчицом? Чак и ако се у целој причи десила и нека обострано искрена наклоност, еротска. Јер наспрам њега је ипак недовољно свесна и недовољно зрела девојчица, само девојчица, осетљива, лако повредива, којој је он као старији, као васпитач дужан, апсолутно дужан да укаже на ту чињеницу, те да је одврати од евентуалних, неприличних мисли. Уместо тога, силовање! И то не услед некаквог наглог патолошког помрачења, већ након плана да се то учини. Дакле, ту заиста нема адекватног коментара, адекватне речи.

Зашто је ћутала све до сад? Један од бројних разлога је и тај што силована девојчица, девојка, жена мора да изађе на суђење и да кроз изјаве и суочавања са чињеницама опет проживи тренутак силовања. Такође, мора да се суочи са лицем злочинца, што је за силовану особу још један, прилично компликован стрес. И, на крају, остане јој помисао да наше правосуђе овакву врсу деликта, пре бих рекао злочина, не санкционише довољно оштро, чиме се, у ствари, "умањује" оно што се догодило. А остаје и страх да ће неко ко је на било који начин близак силоватељу можда покушати да се у неком смислу свети њој, особи која је силована и која је силоватеља пријавила, и тиме му, како се са оне, насилничке стране гледа, упропастила живот, породицу, каријеру.   

Коначно, силована особа има право да одлучи када ће да пријави силовање. Потпуно је бесмислено, и у истој мери нечасно, поставити питање шта је толико чекала, а са негативним предзнаком.  

Ето, то је у најкраћем. Има још ко зна колико разлога зашто је "чекала све до сад". Свака је особа осетљива на свој начин, има своје животне контексте, од којих зависи да ли ће, како и када рећи шта јој се догодило. Занимљиво, ретко се помене реч стид.  

Утолико је ово фамозно питање безобразније, морбидније. 

Ако ти неки поједини немају мозга да схвате изврнутост својих гледишта, онда их треба потерати да замисле како би се осећали да им неко силује сестру, мајку, супругу, ћерку... 

 



Komentari (932)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 13:30 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
EDIT: ponovo sam odgledao taj dio, i vidim ona jasno naglašava da su se takva (i njima slična) stajališta pojavljivala u nacionalističkoj publicistici 80-tih

Što je žestoka laž, ali nema veze.

Nije to jedino što je tovareno "nacionalistma".
milisav68 milisav68 13:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Nekad su porodilje iz kategorije 'radnih ljudi' imale plaćeno, one druge porodilje nisu.

I ne samo porodilje.
docsumann docsumann 13:36 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

milisav68
docsumann
EDIT: ponovo sam odgledao taj dio, i vidim ona jasno naglašava da su se takva (i njima slična) stajališta pojavljivala u nacionalističkoj publicistici 80-tih

Što je žestoka laž, ali nema veze.

Nije to jedino što je tovareno "nacionalistma".



ništa lično, al skloniji sam da povjerujem Svetlani, koja se aktivno bavi sociološkim istraživanjima, koja uključuju i praćenje i analizu književne i filmske produkcije.


EDIT: u tom intervju posebno mi je intrigantna analita glavnog ženskog lika u filmovima crnog talasa.
Milan Novković Milan Novković 13:36 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
Doks, dalje nisam mogao da slušam, ovo je tipičan prelazak sa verbalnog delikta na verbalno nasilje.


kako hoćeš, meni je taj intervju sjajan.

ne moraš baš sa svakim detaljem da se složiš. čak ne moraš ni s većinom stavova, al ako u njemu otkriješ bar par novih detalja, ideja, znači da i više nego vrijedi.

a vjerujem da Svetlana zna o čemu priča.


EDIT: ponovo sam odgledao taj dio, i vidim ona jasno naglašava da su se takva (i njima slična) stajališta pojavljivala u nacionalističkoj publicistici 80-tih

Meni do 8. minuta izuzetno plitak, kad sam prestao da gledam pošto se dokačila pornografije kao ventila za "mušku radničku klasu" - koja sintagma, ta plika do žulja na dlanu nije iskusila.

Njoj je te tolike knjige mogao i "book-generator" da napiše.

Pošto si ti cool lik možemo da ti sredimo nekoliko nas da odeš na mesto gde real-men rade, u muško-radničko-klasnom maniru
docsumann docsumann 13:45 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)


Pošto si ti cool lik možemo da ti sredimo nekoliko nas da odeš na mesto gde real-men rade, u muško-radničko-klasnom maniru


o, pa radio sam ja u raznim firmama.
od teške industrije, ono plavi kombinezoni, i ormarići izljepljeni slikama golih žena pa do kompanije gdje gro rukovodećih kadrova prestavljaju žene (uglavnom arhitektice)

u prvom slučaju Svetlanina formulacija o pornografiji kao ventilu ta mušku radničku klasu je fercerala samo tako.

mislim da sam čak i jednom na blogu ostavio komentrar o tome, kako bi se ti muškarci osjećali da žena u kancelariji/šalteru pored njih ima po zidu naljepljene slike golih mišićavih kuronja

docsumann docsumann 13:51 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)


a ovi stavovi tipa, mi smo uz vas, ali...jasno ukazuju da smo od feminističkih ideja slabo šta povatali.

slično kao što ne možeš biti iskreni antirasista sa stavom "imaš danas crnaca koji žive daleko bolje nego prosječni bijelac".

milisav68 milisav68 13:51 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
EDIT: u tom intervju posebno mi je intrigantna analita glavnog ženskog lika u filmovima novog talasa.

Kog novog talasa?

Filmski je crni, a muzički je novi.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:53 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann


ništa lično, al skloniji sam da povjerujem Svetlani, koja se aktivno bavi sociološkim istraživanjima, koja uključuju i praćenje i analizu književne i filmske produkcije.
.


Ja sam sklon da poverujem nekome ko navede konkretne primere, pa da utvrdimo koliku je to težinu i uticaj u društvu imalo. Naime, nije isto da li je tako nešto pričao neki opskuran tip poput Mirka Jovića ili na primer Mihiz, Pekić, Bećković.
Dakle čime Slapšakova potkrepljuje te tvrdnje?
alselone alselone 13:54 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

a ovi stavovi tipa, mi smo uz vas, ali...jasno ukazuju da smo od feminističkih ideja slabo šta povatali.

Kakva ucenjivačka formulacija.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:58 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
.
Dakle čime Slapšakova potkrepljuje te tvrdnje?


Konkretno mislim na ovu tvrdnju:

Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.
docsumann docsumann 14:05 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

milisav68
docsumann
EDIT: u tom intervju posebno mi je intrigantna analita glavnog ženskog lika u filmovima novog talasa.

Kog novog talasa?

Filmski je crni, a muzički je novi.


sori, crnog
alselone alselone 14:06 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.

Ko optužuje žene da su krive za dolazak komunizma na vlast?
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:07 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann


mi obično smatramo da su podaci kojima raspolažemo dovolji da rasvjetle neki problem i potrkijepe naše stajalište.
nemamo razmjevanja za stajalište drugog, o hodanju u tuđim cipelama čak i par koraka, da ne govorim.


Vidiš, sa ovim se slažem. Nisam džabe u jednom komentaru sinoć spominjao i licemrje kao problem.
Sam mogu da nabrojim više slučajeva diskriminacije u rukavicama kojima sam svedočio. Nekada i bez ikakvih rukavica ("mi u ovoj firmi ne zapošljavamo žene" ).

Samo što po mom mišljenju, u borbi protiv toga razne slapšakove u svemu tome prave više štete nego koristi.
docsumann docsumann 14:09 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
a ovi stavovi tipa, mi smo uz vas, ali...jasno ukazuju da smo od feminističkih ideja slabo šta povatali.

Kakva ucenjivačka formulacija.


čuj, ucjenjivačka!?
pa ne moraš biti feminist, ili djeliti feminisrtička gledišta.
niko te ne prisiljava na to. nit je društveno nužno, nit obezbjeđuje privilegije.
al ne moj glumiti simpatizera, a ne kopčati osnovu priče
Milan Novković Milan Novković 14:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann

Pošto si ti cool lik možemo da ti sredimo nekoliko nas da odeš na mesto gde real-men rade, u muško-radničko-klasnom maniru


o, pa radio sam ja u raznim firmama.
od teške industrije, ono plavi kombinezoni, i ormarići izljepljeni slikama golih žena pa do kompanije gdje gro rukovodećih kadrova prestavljaju žene (uglavnom arhitektice)

u prvom slučaju Svetlanina formulacija o pornografiji kao ventilu ta mušku radničku klasu je fercerala samo tako.

mislim da sam čak i jednom na blogu ostavio komentra o tome, kako bi se ti muškarci osjećali da žena u kancelariji/šalteru pored njih drži mišićave kuronje poljepljene po zidu.


Ili nisi ozbiljno radio, ili si zaboravio, ili se ne razumemo.

Ova sintagma je uvredljiva nekim muškarcima, ali ne zato što sugeriše da oni ne vole da potegnu za pornografijom, nego zato što relativizuje težak rad tako što ne prepoznaje da u 350 radnih sati mesečno toliko muškaraca gde i fizički i psihički svaki dan dolaze kući slomljeni toliko da ih bilo šta "jače" od [... stavi ovde koju hoćeš alternativu pornografiji ili aktivnosti na sličnom nivou svesti ...] samo dodatno baca na kolena.

Pogledaj joj osmejak na usnama i živahnost u licu i očima kako je "smislila" tu sintagmu - mrtva duša, pobogu, i mrzi me sad da ponovo tražim ona dva primera dve američke žene gde jedna:

- Proklinje ove što su uništili Ameriku pošto joj muž svako veče dolazi kući polomljenih leđa da bi uspeli da plate sve račune.

- A druga, Tasina koleginica, svakih 6 nedelja daje krv da bi zajedno sa mužem skupila dovoljno novca za račune.

Odi na 3 meseca u kineski rudnik zlata, ovaj sad gde su 7 dana posle eksplozije pronašli sedmiricu živiš, i prestaćeš uopšte da primećuješ boje kombinezona i te sitne obrasce vezane za okruženje od postera golaica

Gledaju ti i isprazni salonski non-entities od muškaraca porniće, samo mi imamo instinktivno-kukavički-snishodnivljiji stav prema kobajagi-intelektualcima i instinktivno-jeftino težimo da se prilepimo njihovim ispoliranim školjkama - stavljao sam ovde i jednu bizarniju crticu na tu temu, gde I Berlin objašnjava kako se Herder osećao u Parizu gde se ti šuplji salonci, raznih nacionalnosti koje se često mrze, prepoznaju i zbliže, pa poštuju u tim salonskim okruženjima gde mlate praznu slamu od finih reči i umisle da su krem civilizacije.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.

Ko optužuje žene da su krive za dolazak komunizma na vlast?


Ne znam, ako sam dobro shvatio Milisava, Slapšakova iznosi takvu tvrdnju.
Nisam slušao to izlaganje, pa ako nije tako, ili Milisav laže ili sam ja pogrešno shvatio.
docsumann docsumann 14:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.

Ko optužuje žene da su krive za dolazak komunizma na vlast?


u datom intervju, Svetlana Slapšak izjavljuje da su se takvi stavovi pojavljivali u nacionalističkim publikacijama tokom 80-tih.
alselone alselone 14:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Vidiš, sa ovim se slažem. Nisam džabe u jednom komentaru sinoć spominjao i licemrje kao problem.
Sam mogu da nabrojim više slučajeva diskriminacije u rukavicama kojima sam svedočio. Nekada i bez ikakvih rukavica ("mi u ovoj firmi ne zapošljavamo žene" ).


Podaci su dobri dok podupiru stavove, u suprotnom su samo "hladni podaci koji ništa ne znače". Isto kao i sloboda govora i ljudska prava. Super su dok su u našu korist, čak ćemo i ratove voditi u to ime, ali ako nešto bude izgovoreno protiv nas, ima da kušuje u momentu ili ćemo srediti da izgubi posao.

ALI, ono što me je najviše nerviralo i žao mi je što je baš Docs iskoristio tu mantru je ta ALI priča.

U jednom momentu pre par godina su nametnut narativ kako je ALI zabranjena reč, nego se imaš ili bezrezevno složiti sa nama, ili imaš biti protiv nas pa ćemo ti jebati kevu jer ćemo te postaviti na suprotnu stranu ideološkog stola gde sede "putinovci, ahmedinedžadovci, antivakseri i ostali šljam". Jer ne dozvoljavaju da se delimično saglasiš ali daš i drugo viđenje na deo problema. NE, ili si sa nama ili si protiv nas. Take sides.
alselone alselone 14:12 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

čuj, ucjenjivačka!?

Da, baš tako , ucenjivačka. Odgovorio sam malo iznad ovog komentara zašto mislim da je ucenjivačka.
alselone alselone 14:14 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ne znam, ako sam dobro shvatio Milisava, Slapšakova iznosi takvu tvrdnju.
Nisam slušao to izlaganje, pa ako nije tako, ili Milisav laže ili sam ja pogrešno shvatio.


Bože kako glupa teorija.

Ovo je blog "prvi put čujem".

Pljuc u olovku pa da pribeležim

- ženama namerno ne kažu da su pametne
- ženama namerno kažu da su inteligentne
- žene optužuju da su dovele komunizam na vlast
docsumann docsumann 14:17 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann


ništa lično, al skloniji sam da povjerujem Svetlani, koja se aktivno bavi sociološkim istraživanjima, koja uključuju i praćenje i analizu književne i filmske produkcije.
.


Ja sam sklon da poverujem nekome ko navede konkretne primere, pa da utvrdimo koliku je to težinu i uticaj u društvu imalo. Naime, nije isto da li je tako nešto pričao neki opskuran tip poput Mirka Jovića ili na primer Mihiz, Pekić, Bećković.
Dakle čime Slapšakova potkrepljuje te tvrdnje?


Svetlana Slapšak je njedna od najeminentnijih feministkinja na prostoru bivše Jugoslavije.
objavila je gomilu radova na tu temu.

lično ih nisam provjeravao.

inače, ako bi malo zagrebao po njenoj biografiji, lako bi se uvjerio koliko je ona veliki čovjek. pravi humanista.

u tom intervjuu, spominje uzgred i tu epizodu, kada su kroz njihovu kuću u Sloveniji prošlo desetine ljudi koji su bježali od rata. ponekad i po dvadeset njih odjednom u kući.
a ona i muž su tada materijalno baš slabo stajali.

probaj da je upoznap malo i na drugi način, pa se vrati na njene stavove. vjerujem da ćeš ih gledati drugim očima.
da, za mene Svetlana jeste intelektualni veliakan (velikanka) sa ovih prostora.
samo andergraund.

a ja take najviše volem.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:18 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
alselone
Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.

Ko optužuje žene da su krive za dolazak komunizma na vlast?


u datom intervju, Svetlana Slapšak izjavljuje da su se takvi stavovi pojavljivali u nacionalističkim publikacijama tokom 80-tih.


Da li navodi koje su to publikacije i ko su autori?

Neki opskurni tipovi u npr. Pogledima?

Ups, šta pričam, kako opskurni pa to bi onda mogli da budu Nikola Samardžić ili ne daj bože njena preuzvišenost Biksi
alselone alselone 14:18 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

- ženama namerno ne kažu da su pametne
- ženama namerno kažu da su inteligentne
- žene optužuju da su dovele komunizam na vlast


21. vek je vek uvređenih glupandera. Ovo je zaista strašno o čemu se danas priča i šta su danas argumenti i stvarno bi trebalo da nas zvekne ili neki rat ili globalna kataklizma da se ovo malo izniveliše jer više nema smisla.
alselone alselone 14:20 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Da li navodi koje su to publikacije i ko su autori?


:napišu jednom u opskurnim i "bočnim" novinama:

:uvređeni snowflake: - I ONDA SU SRBI SVI DO JEDNOGA BILI PROTIV NAS I MI SMO SE BORILI ALI SU BILI NADMOĆNIJI I POBEDILI SU NAS ZLI SRBI SVI DO JEDNOGA ALI MI SMO MORALNO U PRAVU I VRATIĆEMO SE
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:21 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ako bi malo zagrebao po njenoj biografiji,


poznata mi je njena biografija, veči je andergraund neki šljaker sa duplericom na zidu od nje.

ali to nije bitno.

ona bi trebalo da potkrepi svoje tvrdnje, a pri tome bi trebalo da se ispostavi da to nisu neki bolidi sa margine nego mejnstrim.
docsumann docsumann 14:22 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Da li navodi koje su to publikacije i ko su autori?


brate, uvatili ste se za tu rečenicu kao da je to srž njenog intervjua.

još jedan + za bocvenu

ako neko želi da se spori s tim stavovima, il ako misli da je to ključ za dalje čitanje/slušanje, nek sam traži njena istraživanja pa nek ih osporava, sve onako faktografski minuciozno.

meni je taj dio najmanje bitan, al razumjem da su se nacionalisti našli lično prozvani
alselone alselone 14:23 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

nacionalisti

desničari
docsumann docsumann 14:30 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
ako bi malo zagrebao po njenoj biografiji,


poznata mi je njena biografija, veči je andergraund neki šljaker sa duplericom na zidu od nje.

ali to nije bitno.

ona bi trebalo da potkrepi svoje tvrdnje, a pri tome bi trebalo da se ispostavi da to nisu neki bolidi sa margine nego mejnstrim.


uf, ovdje se baš ne slažem ni sa jednim ni sa drugim stavom. a onaj prvi mi je baš bezveze.
al kad kažeš nije bitno, ne moramo da se natežemo oko njega.

ne vidim zašto bi morala da činjenično podcrtava svaki izneseni stav ili formulaciju iz intervjua.
vjerujem i da je sam intervju bio drugačije koncipiran.
docsumann docsumann 14:30 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
nacionalisti

desničari


jbg, ja sam levak
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:33 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ako neko želi da se spori s tim stavovima, il ako misli da je to ključ za dalje čitanje/slušanje, nek sam traži njena istraživanja pa nek ih osporava, sve onako faktografski minuciozno.


Pazi, ja ću to sigurno preslušati sada nemam vremena.
Ono što znam da sam u takvim izlaganjima, tekstovima sretao više od jedne takve tvrdnje, stava. Ako ovde bude drugačije, biću prijatno iznenađen.
milisav68 milisav68 14:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
alselone
Žene se optužuju da su krive za dolazak komunizma na vlast, jer su žene dobile najviše prava sa komunizmom.

Ko optužuje žene da su krive za dolazak komunizma na vlast?


u datom intervju, Svetlana Slapšak izjavljuje da su se takvi stavovi pojavljivali u nacionalističkim publikacijama tokom 80-tih.

Opet moram da konstatujem da je to laž.

Nije ni prva ni poslednja, ali kad več pričamo o osmadesetim godinama (pustio atomce na jućubu, pa izletelo).

Snimljeno 1980. znači pre 40 godina u zemlji u kojoj se znao red.

Ne postoji nikakva koncepcija, samo se nudi kontracepcija.(u vidu abortusa).



docsumann docsumann 14:36 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Da li navodi koje su to publikacije i ko su autori?


:napišu jednom u opskurnim i "bočnim" novinama:

:uvređeni snowflake: - I ONDA SU SRBI SVI DO JEDNOGA BILI PROTIV NAS I MI SMO SE BORILI ALI SU BILI NADMOĆNIJI I POBEDILI SU NAS ZLI SRBI SVI DO JEDNOGA ALI MI SMO MORALNO U PRAVU I VRATIĆEMO SE


jbg, alse ovo je već prizemno osporavanje same kompetentnosti autorke kao intelektualke/istraživača
ono apriori i automatski dovodi u pitanje i njenu sposobnost da vrši terensko istraživanje i analizu publikacija.

da l' kapiraš da je stavljatnje Svetlanu Slapšak u tu "intelektualnu" ravan ustvari izrazito mizogeno?

rekoh već - psihološki refleksi nas bolje oslikavaju od naših analitičkih sposobnosti.

docsumann docsumann 14:39 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Opet moram da konstatujem da je to laž.


ajd mi, molim te, sad samo objasni kako ti to znaš.

pročitao si sve nacionalističke publikacije u SFRJ iz 80-tih?

čisto sumnjam. al zato vjerujem da je Svetlana bar zavirila u mnoge od njih. jbg. to joj je posao.
milisav68 milisav68 14:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
pročitao si sve nacionalističke publikacije u SFRJ iz 80-tih?

Prvo treba da se definiše koje su to nacionalističke publikacije.

Šta ona pod tim podrazumeva?

I ta njena biografija koju pominješ, nešto nisam čuo da se bunila protiv izbrisanih građana Slovenije.
docsumann docsumann 14:51 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Prvo treba da se definiše koje su to nacionalističke publikacije.

Šta ona pod tim podrazumeva?


pa ti reče da znaš da nije istina. to bi valjda trebalo da podrazumjeva i da znaš o čemu se priča.

mogu ja da tvrdim i da nema života ni na jednoj drugoj planeti osim Zemlje. pa kad me pitaju da to argumentujem, ja uzvratim - a šta je to život uopšte?!
emilia emilia 14:52 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ugrožena čast Village People
SVETLANA SLAPŠAK

Neki stariji još se sećaju velikog hita grupe Village People Y.M.C.A. iz 1978. Grupa je, ironično hvaleći mrežu Hrišćanske Asocijacije Mladih Ljudi (Y.M.C.A.), koja i danas nudi jeftin boravak, obroke, sport i važi kao važno mesto sretanja za gej populaciju, promovisala gej popularnu kulturu. Odeveni kao gej ikone (kauboj, „Indijanac“, policajac, bajker, građevinski radnik, vojnik) oni su sa svojim funky pesmama vladali u diskotekama i uvek su imali stabilnu publiku. Konačno su se morali pojaviti, vidno širi nego što su bili, ali i dalje živahni, u šou Saturday Night Alive, da odgovore na uvredu – zloupotrebu njihove pesme Y.M.C.A. od strane velikog mrzitelja gej kulture – predsednika Trampa. Bili su zlobivi i duhoviti, između ostalog obećali su da će Ivanku obrijati na nulericu, i to jedva nedelju dana pre novembarskih izbora. Ovaj nastup ističe cenzuru, i šta je dozvoljeno: u pesmi je sve dozvoljeno. Tako su Village People odbranili svoju čast pred Trampom.

Stvari su u međuvremenu postale mnogo ozbiljnije. U napadu na Kapitol pojavili su se tipovi, provereno predstavnici najstrašnijih desnih grupa, kostimirani vrlo slično grupi Village People. Jedan od njih (sa rogovima) predstavlja organizaciju QAnon, koja zastupa verovanje da su demokrati (da i ne govorimo o drugima, malo više ulevo) satanistički pedofili i geji, koji hoće da osvoje svet jevrejskim (Šoroš) novcem. Kako i zašto je ovaj šljam ukrao slike popularne kulture, koja je u prethodnih pola veka vredno sarađivala, i ponekad bila ključna u emancipatorskim pokretima? I koje upravo ti, lažno se predstavljajući tipovi, najviše mrze?

Prvi i najjednostavniji odgovor, kao i za Trampa, jeste da su socijalno i psihički neuravnoteženi, ali to je deo opisa, ne uzroka. Reč je o postupku koji karakteriše mnoge ekstremne desnice i njihove pristaše širom sveta. Taj postupak je u osnovi infantilan, i motiviše ga duboko osećanje inferiornosti. Sastoji se u tome da se protivniku beskonačno ponavlja „ti si, nisam ja!“ – i obrnuto. Nije reč o konceptualnoj konfuziji, već o grabljenju bilo čega sa virtualnih polica internetske samousluge, u kojoj se izvesno ne zna ko pije a ko plaća, da bi se stekao utisak autoriteta, prava na verbalno i zatim realno nasilje i preventivnu osvetu.

Izvan SAD, postupak se prepoznaje u grupama i pojedincima koji se snabdevaju na američkim izvorima. Evropski primerci ponekad upotrebljavaju i evropske izvore, kao što je to u svom piskaranju radio norveški masovni ubica Brejvik. U Sloveniji, gde je izrazit transfer američka ekstremna desnica–orbanizam, postupak se, kao i mađarski novac, odmah prepoznaje. U ovoj prevari, krađi i prepoznatljivom imitiranju (jer je slabo), koji samo na prvi pogled izgledaju nespretno, uništava se emancipacija, kao ideja i kao praksa, i to je najgori deo krađe. Ako su u prethodnim generacijama voleli kićene uniforme (neki i danas), predstavnici ovog lažljivog opredeljenja uzimaju ono što je bilo najbolje, masovno i povezano sa civilnim pokretima druge polovine dvadesetog veka. Najveća opasnost je upravo u zaboravu i neznanju, odnosno rasutosti znanja i gubljenju kriterijuma za nalaženje znanja tamo gde je danas najdostupnije, na internetu.

Zato ukidanje twittera i facebooka Trampu uopšte nije pitanje slobode govora, i komentar Alisin Kamerota, novinarke CNN, savršeno je tačan: „Ne moramo da više slušamo ludost.“ Istovremeno, taj komentar je optimistična utopija, koja izgleda više neostvarivo nego ostvarivo. U primeru Srbije, sistematsko uništavanje svake asocijacije i reference iz kulture i svakog traga teksta, uključujući i ideološke, dovelo je do ogoljenog sistema održavanja vlasti na prevari i krađi u praksi, i isto tako u javnom govoru, u imaginariju vlasti: jedini mogućni model javnog govora vlasti je – logično – solilokvij vladara, a najveći zločin neprijatelja – inteligencija, nažalost potpuno neutralizovana ostvarenim okolnostima.

Peščanik.net, 14.01.2021.

TRAMPOZOIK
loader loader 14:53 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)


A šta ako je Tihomir ratar a pomenuta žena šefica lokalnog SNS-a? Ko je tu privlegovaniji?


Tihomir.
Žena šefica ima lokalnu ćabu, i u lokalnom području može puno toga, pa čak i u ponekom susednom ataru, zavisno od nerivaliteta sa tamošnjim sns ušonjama.
Tihomir, međutim, ima brata od strica koji je šurak jednog ministra (ne navodim kojeg jer ionako već trpi stres od precednika koji vodi vladu, a premijer mu ponekad pomaže), tako da Tihomir, ratar, može kad god hoćeš da smeni ovu lokalnu šeficu.





vrabac_onaj vrabac_onaj 14:53 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Na Savskom Trgu je do skoro stajao jedan prilično bezličan spomenik "Žrtvama rata i braniocima otadžnine 1990-1999" koji sklonjen tokom ove rekonstrukcije. Niko ga nije ni primećivao mnogi nisu imali pojma da uopšte postoji prolazeći pored njega.

U najnovijem Vremenu ima članak o spomeniku Stefanu Nemanji.

U njemu postoji doslovno sledeća rečenica:

"Tako su bageri, kojima su iskopavane i zatrpavane masovne grobnice u koje su su polagana tela ubijene dece, žena i muškaraca, na kraju poravnali i prostor na kome je izveden pokušaj njihovog samo formalnog komemorisanja".

Čisto da zagolicam maštu, za par nedelja će biti dostupan i ceo tekst online. A ko želi može i da kupi Vreme, još uvek je taj broj u prodaji.

Prvo sam hteo da bacim novine u prvu kantu (čitao u kafani posle pijace) ali sam ga odneo kući da podelim sa ženom taj članak. Čak sam odlučio da sačuvam ovaj primerak, takvu dragocenost poput tog teksta treba čuvati.


Zašto sada o ovome pišem? Pa eto tako.
gedza.73 gedza.73 14:55 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vi (nažalost) ne razumjete šta vam feministkinje poručuju, i džaba se trudite da u svojim racionalnim analizama dokažete suprotno.

MOguće. Ja smatram da je jednakost da sve trudnice i porodilje treba da imaju ista prava, da se humanost društva ogleda u spremnosti da pomogne trudnicama koje su socijlani slučajevi ili na neki drugi način ugrožene. Ujedno isto društvo treba sistemski da spreči trudnice koje lažiranom dokumentacijom zloupotrebe bilo koje pravo. Ako Svetlana Slapšak ne vidi problem da su neke žene imale prava a neke ne to je stvano problem nje kao antropologa i feministkinje

U komunizmu su postojale žene koje su se borile za prava žena. Ali ne i za prava žena koje su drugog ideološkog opredeljenja ili stava koji nije u skladu sa pravilima AFŽ.

To takođe nije jednakost a mogu da ga zovu feminizmom petog talasa ako 'oće.
U konkretnom slučaju ako se meni ne sviđaju ideološki pogledi ili stavovi Svetlane Slapšak ja newmam pravo da joj na bilo koji način uskratim građanska prava.

Dal' je to u teoriji feminizam, desničarstvo, kevičarenje, jednakost meni nije bitno. Bitno mi je kako radi.
loader loader 14:59 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

U komunizmu su postojale žene koje su se borile za prava žena. Ali ne i za prava žena koje su drugog ideološkog opredeljenja ili stava koji nije u skladu sa pravilima AFŽ.


E, to su prave komunistkinje, koje su odlučne i koje znaju da razdvajaju prave trudnice - od kontrarevolucionašica i izdajnica koje su trudne.


alselone alselone 15:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

izrazito mizogeno?

Kako da ne. Ne samo mizogeno nego izrazito mizogeno.

kapiram.
docsumann docsumann 15:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Pogledaj joj osmejak na usnama i živahnost u licu i očima kako je "smislila" tu sintagmu - mrtva duša, pobogu, i mrzi me sad da ponovo tražim ona dva primera dve američke žene gde jedna:

- Proklinje ove što su uništili Ameriku pošto joj muž svako veče dolazi kući polomljenih leđa da bi uspeli da plate sve račune.

- A druga, Tasina koleginica, svakih 6 nedelja daje krv da bi zajedno sa mužem skupila dovoljno novca za račune.

Odi na 3 meseca u kineski rudnik zlata, ovaj sad gde su 7 dana posle eksplozije pronašli sedmiricu živiš, i prestaćeš uopšte da primećuješ boje kombinezona i te sitne obrasce vezane za okruženje od postera golaica

Gledaju ti i isprazni salonski non-entities od muškaraca porniće, samo mi imamo instinktivno-kukavički-snishodnivljiji stav prema kobajagi-intelektualcima i instinktivno-jeftino težimo da se prilepimo njihovim ispoliranim školjkama - stavljao sam ovde i jednu bizarniju crticu na tu temu, gde I Berlin objašnjava kako se Herder osećao u Parizu gde se ti šuplji salonci, raznih nacionalnosti koje se često mrze, prepoznaju i zbliže, pa poštuju u tim salonskim okruženjima gde mlate praznu slamu od finih reči i umisle da su krem civilizacije.



sori, Milanče, al ja mislim da si ti pobrkao stvari.

ne pričamo o fenomenu pornografije in genetal. ona špostooji svuda.
pričamo o fenomenu da je u SFRJ ona bila maltene u izlogu.

drugo, niko ne priča da su ti procesi osmišljavani u nekom tajnom štabu mačo-patrijahalnog vjeća mudraca.
ne, naprotiv, to su spontani tokovi u kojima se ogledaju neke karakteristike društva, između ostalih i ptarijahalno-matrijahalno ideološki sukobi.


Pogledaj joj osmejak na usnama i živahnost u licu i očima kako je "smislila" tu sintagmu - mrtva duša, pobogu, i mrzi me sad da ponovo tražim ona dva primera dve američke žene gde jedna:


kako da ti kažem, ovaka argumentacija ti potkopova "stajalište"
gedza.73 gedza.73 15:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

E, to su prave komunistkinje, koje su odlučne i koje znaju da razdvajaju prave trudnice - od kontrarevolucionašica i izdajnica koje su trudne.


A onda se kao feministkinja zalaže za podelu na, uslovno, podobne i nepodobne žene pa čak tvrdi kako je to korak unapred a kad su sad neke druge porodilje dobile ista prava da je to korak unazad.


docsumann docsumann 15:03 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
izrazito mizogeno?

Kako da ne. Ne samo mizogeno nego izrazito mizogeno.

kapiram.



mogu i da obrišem izrazito, ako ti smeta

alselone alselone 15:04 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ugrožena čast Village People
SVETLANA SLAPŠAK

hvala za prilog, sjajan je.

Meni dalje ne treba od ovoga. Iskreno sve mi je jasno. Nemamo mi puno profila ljudi zapravo i siguran sam da iz ovog trening skupa sa greškom manjom od 10% mogu da pogodim njene stavove na mnoge mnoge teme.
klik23 klik23 15:06 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Korak napred, dva koraka unazad,
ili
korak nazad, dva koraka napred?

alselone alselone 15:09 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

mogu i da obrišem izrazito, ako ti smeta


ma nek ostane. Jer kao što ti voliš da kažeš, naši refleksi nas bolje oslikavaju od analitičkih sposobnosti.
docsumann docsumann 15:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ako Svetlana Slapšak ne vidi problem da su neke žene imale prava a neke ne to je stvano problem nje kao antropologa i feministkinje


izvini, al ona nije uopšte o tome pričala.

da se okrenula kritici položaja žene u SFRJ, vjerovatno bi podvukla i taj fenomen. al ok, da ne nagađam.

ovako je samo načelno uporedila prava porodilja na zapadu i SFRJ, a i to iz potrebe za pojašnjavanjem jedne druge pojave, a to je da danas sve feministkinje s ovih prostora "uče" od zapadnih mentora.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:11 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
alselone
izrazito mizogeno?

Kako da ne. Ne samo mizogeno nego izrazito mizogeno.

kapiram.



mogu i da obrišem izrazito, ako ti smeta



Čekaj bre, ko ovde osporava Svetalnu Slapšak zbog toga što je žena?

Da ponovimo, dakle na samom početku deo od 00:30 do 01:35

Milan Novković Milan Novković 15:13 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
...
kako da ti kažem, ovaka argumentacija ti potkopova "stajalište"

Moguće, ali sumnjam. Pročitao sam upravo i njen članak iz Peščanika što je Emilia priložila - šovinizam najgore vrste, potentan po lažnom punjenju njenih "referenci"...

... a plitak do bola, još plići nego što joj je prvih 8 minuta onog videoa što si ti priložio.

Ona isto misli da se ljudi dele na elitu i deplorables.

A "talenat"?! Mali Perica (ne ovaj naš ovde) bi joj smislio bolji naslov za članak.
docsumann docsumann 15:13 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
mogu i da obrišem izrazito, ako ti smeta


ma nek ostane. Jer kao što ti voliš da kažeš, naši refleksi nas bolje oslikavaju od analitičkih sposobnosti.


fer enough.

volim da koristim jake boje, al se opet trudim da ne prikažem jabuku plavom

loader loader 15:15 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

A onda se kao feministkinja zalaže za podelu na, uslovno, podobne i nepodobne žene pa čak tvrdi kako je to korak unapred a kad su sad neke druge porodilje dobile ista prava da je to korak unazad.





docsumann docsumann 15:17 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Čekaj bre, ko ovde osporava Svetalnu Slapšak zbog toga što je žena?


apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.


alselone alselone 15:20 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.


prekrsti se čoveče
docsumann docsumann 15:21 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.


prekrsti se čoveče


znaš da mi to ne ide

mogu zajebat nešto, pa da navučem demone na sebe
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:23 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
Čekaj bre, ko ovde osporava Svetalnu Slapšak zbog toga što je žena?


apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.


Ja prvo nisam shvatio da joj neko osporova sposobnost.
Ali čak i da je to slučaj, da ja ne shvatam te skrivene poruke koje ti vidiš još teže mi je da uvidim da se na njenom polu bilo gde insistira.
Jebiga, ili se mnogo dobro krije taj koji to radi ili sam ja mnogo glup.
docsumann docsumann 15:25 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)


a sad zeru opzbiljnije.

als je poredio njenu analizu dotičnih (stvarnih ili fiktivnih) nacionalističkih publikacija

sa


Da li navodi koje su to publikacije i ko su autori?



:napišu jednom u opskurnim i "bočnim" novinama:

:uvređeni snowflake: - I ONDA SU SRBI SVI DO JEDNOGA BILI PROTIV NAS I MI SMO SE BORILI ALI SU BILI NADMOĆNIJI I POBEDILI SU NAS ZLI SRBI SVI DO JEDNOGA ALI MI SMO MORALNO U PRAVU I VRATIĆEMO SE

alselone alselone 15:25 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

znaš da mi to ne ide

mogu zajebat nešto, pa da navučem demone na sebe


mož i pentragramom, mož i kuk rame kuk, rame rame kuk, samo se prekrsti pošto si zabazdio u inat debelo
docsumann docsumann 15:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann
Čekaj bre, ko ovde osporava Svetalnu Slapšak zbog toga što je žena?


apriori joj se osporava sposobnost valjane analize i sagledavanja stvari, bez uvida u tačnost navedenog.


Ja prvo nisam shvatio da joj neko osporova sposobnost.
Ali čak i da je to slučaj, da ja ne shvatam te skrivene poruke koje ti vidiš još teže mi je da uvidim da se na njenom polu bilo gde insistira.
Jebiga, ili se mnogo dobro krije taj koji to radi ili sam ja mnogo glup.


kontekst je keva.


sam stav i način na koji se osporava, daju mi slobodu da tako komentarišem.


ako misliš da ja smatram alsa za mozogenog, griješiš.

alselone alselone 15:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

a sad zeru opzbiljnije.

als je poredio njenu analizu dotičnih (stvarnih ili fiktivnih) nacionalističkih publikacija

sa


Sad bih te punim imenom oslovio koliko sam ljut

Ali ja to Docsumane nisam uradio zato što je ona žena. Uradio bih jednako i da je muškarac. Nije lepo da podmećeš mizoginiju tamo gde je samo antilibtardizam u pitanju.
docsumann docsumann 15:30 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Sad bih te punim imenom oslovio koliko sam ljut



moj savjet.

nikad ne piši komentar na prvu.

nit će ispasti tačniji ni pametniji. mož samo da ti bude krivo.


vrabac_onaj vrabac_onaj 15:30 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann

komtekst je keva.

sam stav i način na koji se osporava, daju mi slobodu da tako komentarišem.


dobro, predajem se.
pobedio si.
docsumann docsumann 15:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
znaš da mi to ne ide

mogu zajebat nešto, pa da navučem demone na sebe


mož i pentragramom, mož i kuk rame kuk, rame rame kuk, samo se prekrsti pošto si zabazdio u inat debelo



evo toliko sam se zainatio, da ću sad da ti se izvinim, i to iz inata, jer oću da ti dokažem da se nisam zainatio.

meni je taj komentar u žaru diskusije na to zaličio.

mogu da prihvatim tvoj i vrabčev prigovor, i da povučem mizoginiju, al mi tu i dalje ostaje ružan ukus.

alselone alselone 15:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

moj savjet.

nikad ne piši komentar na prvu.

nit će ispasti tačniji ni pametniji. mož samo da ti bude krivo.


Da, draga.
docsumann docsumann 15:36 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann

komtekst je keva.

sam stav i način na koji se osporava, daju mi slobodu da tako komentarišem.


dobro, predajem se.
pobedio si.


ne liči na tebe da tako lako odustaješ. a nismo ni poštenu seriju replika izmjenili.

docsumann docsumann 15:39 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
moj savjet.

nikad ne piši komentar na prvu.

nit će ispasti tačniji ni pametniji. mož samo da ti bude krivo.


Da, draga.



vrabac_onaj vrabac_onaj 15:40 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann


ne liči na tebe da tako lako odustaješ. a nismo ni poštenu seriju replika izmjenili.



Prvo imam posla, a drugo, stvarno imam utisak da hoćeš da me ubediš da je mleko belo ili zemlja ravna ploča. Bar u ovom objašnjavanju mizoginije u komentarima.


docsumann docsumann 15:43 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
Ugrožena čast Village People
SVETLANA SLAPŠAK

hvala za prilog, sjajan je.

Meni dalje ne treba od ovoga. Iskreno sve mi je jasno. Nemamo mi puno profila ljudi zapravo i siguran sam da iz ovog trening skupa sa greškom manjom od 10% mogu da pogodim njene stavove na mnoge mnoge teme.


meni nije problem da kod istog čovjeka neke stavove prihvatim, a neke ne.

alselone alselone 15:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

meni nije problem da kod istog čovjeka neke stavove prihvatim, a neke ne.


Ni meni, ali nisam to rekao. Rekao sam da njene stavove iz onog članka lako mogu ekstrapolirati i na mnoge druge. Rekao sam da ljudi koji mogu imati takve stavove, veoma često su u jednoj borgovskoj ideološkoj matrici i da su jako predvidljivi.

Možda ona nije ali stvarno me ne zanima da proveravam.
docsumann docsumann 15:47 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann


ne liči na tebe da tako lako odustaješ. a nismo ni poštenu seriju replika izmjenili.



Prvo imam posla, a drugo, stvarno imam utisak da hoćeš da me ubediš da je mleko belo ili zemlja ravna ploča. Bar u ovom objašnjavanju mizoginije u komentarima.





a bit će i da malo pretjeruješ. bar malo?
pošto sam ja i objasnio da mi je kontekst tog komentara bio mizogen, baš kao što mi nije bio problem i da istu riječ povučem (uz prihvatanje prigovora da nije adekvatan).




alselone alselone 15:47 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Prvo imam posla, a drugo, stvarno imam utisak da hoćeš da me ubediš da je mleko belo ili zemlja ravna ploča.


Civili. Samo prave šum u danu.
docsumann docsumann 15:49 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
meni nije problem da kod istog čovjeka neke stavove prihvatim, a neke ne.


Ni meni, ali nisam to rekao. Rekao sam da njene stavove iz onog članka lako mogu ekstrapolirati i na mnoge druge. Rekao sam da ljudi koji mogu imati takve stavove, veoma često su u jednoj borgovskoj ideološkoj matrici i da su jako predvidljivi.

Možda ona nije ali stvarno me ne zanima da proveravam.


pa, definitivno je ljevičarka, feministkinja. a na osnovu tih premisa da se dosrta toga anticipirati.
alselone alselone 15:56 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

pa, definitivno je ljevičarka, feministkinja. a na osnovu tih premisa da se dosrta toga anticipirati.


To je bilo originalno pre 40 godina, danas je toliki mainstream da mi se povraća od levičarenja po medijima i internetu. Ono što nam danas fali i što je u manjini je zdrav desni konzervatizam u ekonomiji, medijima, kulturi itd.
docsumann docsumann 16:02 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
pa, definitivno je ljevičarka, feministkinja. a na osnovu tih premisa da se dosrta toga anticipirati.


To je bilo originalno pre 40 godina, danas je toliki mainstream da mi se povraća od levičarenja po medijima i internetu. Ono što nam danas fali i što je u manjini je zdrav desni konzervatizam u ekonomiji, medijima, kulturi itd.


al ona je dosljedna na tom svom putu, i nije tu gdje jeste od (malo) juče. ona je svoj aktivizam iskusila na svojoj koži.


Pasoš joj je bio oduzet 1968-73, 1975-76. i 1988-89.


vjerovatno ne zbog pjevanja četičkih pjesama...

a i ne radi se o originalnosti već o dosljednosti.
docsumann docsumann 16:09 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
pa, definitivno je ljevičarka, feministkinja. a na osnovu tih premisa da se dosrta toga anticipirati.


To je bilo originalno pre 40 godina, danas je toliki mainstream da mi se povraća od levičarenja po medijima i internetu. Ono što nam danas fali i što je u manjini je zdrav desni konzervatizam u ekonomiji, medijima, kulturi itd.


našem društvu (a vjerujem da su nam države ideološki u sličnom stadijumu) fali još dosta vrijednosti koji Slapšak promoviše.
možda imamo deklarativnih liberala, ljevičara, al u društvu ima malo vrijednosti koje bi oni trebalo da promivišu - solidarnosti, otvorenosdti i tolerancije.
baš suprotno.
alselone alselone 16:10 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Pasoš joj je bio oduzet 1968-73, 1975-76. i 1988-89.


Ne sumnjam, ali to je već problem komunista (socijalista, ajde dobro, mada nisam ubeđen).

a i ne radi se o originalnosti već o dosljednosti.

Znam, znam, nego an pasan dodajem, kako je svaka šuša danas radikalni levičar. Ali samo na papiru, dok njih ne dirneš u uvereenja.
alselone alselone 16:14 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

možda imamo deklarativnih liberala, ljevičara, al u društvu ima malo vrijednosti koje bi oni trebalo da promivišu - solidarnosti, otvorenosdti i tolerancije.
baš suprotno.


Ajde dobro mada nisam baš siguran da razumeš šta mislim pod desni konzervatizam. ne mislim sigurno na mutaciju šešeljevskog snsovskog nacionalizma.

a ako ćemo tako, o slobodama više priča desna strana nego leva. zapravo. što se i pokazuje danas tačno šta biva od sloboda kada se levičari udruže i dođu do vlasti.
docsumann docsumann 16:19 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

a i ne radi se o originalnosti već o dosljednosti.


Znam, znam, nego an pasan dodajem, kako je svaka šuša danas radikalni levičar. Ali samo na papiru, dok njih ne dirneš u uvereenja.


slažem se, al mislim da je ona primjer osobe koja nije u javnom životu iz mode, zbog globalnog trenda, već iz uvjerenja.
ona je živjela to što zagovara.

spominjao sam već epizodu kada je u njenoj kući U Sloveniji broravilo desetine izbjeglice od rata u Bosni, a ona i muž su i sami ekonomski stajali nikako.
Svetlana Slapšak je autentični humanista, pa i ako je u nekim stvarima ideološki zasljepljena, il naam se neki njeni stavovi ne dopadaju, a joj skidam kapu do poda.
docsumann docsumann 16:21 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)



a i ne radi se o originalnosti već o dosljednosti.


Znam, znam, nego an pasan dodajem, kako je svaka šuša danas radikalni levičar. Ali samo na papiru, dok njih ne dirneš u uvereenja.



slažem se, al mislim da je ona primjer osobe koja nije u javnom životu iz mode i zbog globalnog trenda, već iz uvjerenja.
ona je živjela to što zagovara.

spominjao sam već epizodu kada je u njenoj kući U Sloveniji broravilo desetine izbjeglice od rata u Bosni, a ona i muž su i sami ekonomski stajali nikako.
Svetlana Slapšak je autentični humanista, pa i ako je u nekim stvarima ideološki zasljepljena, il nam se neki njeni stavovi ne dopadaju, ja joj skidam kapu do poda.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:21 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
vrabac_onaj


Prvo imam posla, a drugo, stvarno imam utisak da hoćeš da me ubediš da je mleko belo ili zemlja ravna ploča. Bar u ovom objašnjavanju mizoginije u komentarima.


a bit će i da malo pretjeruješ. bar malo?


Ne zaista. Samo sam izneo šta je moj utisak, pa maka bio i pogrešan.
Dakle, čitao sam taj komentar više puta, pa dobar deo celog niza komentara oko njega ne bih li uhvatio mizogenost. Ja je jednostavno ne vidim. Ti kažeš da je ima.


i da istu riječ povučem (uz prihvatanje prigovora da nije adekvatan).


Da povučeš "izrazito" :)
docsumann docsumann 16:23 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Ajde dobro mada nisam baš siguran da razumeš šta mislim pod desni konzervatizam. ne mislim sigurno na mutaciju šešeljevskog snsovskog nacionalizma.


griješiš

itekako znam na šta si mislio, zato i nisam navodio učesnike sa aktuelne političke scene.

al opet mislim da za takve vrijednosti ima daleko više mjesta i prostora u društvu nego za liberalno-ljevičarske ideje.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:24 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

možda imamo deklarativnih liberala, ljevičara, al u društvu ima malo vrijednosti koje bi oni trebalo da promivišu - solidarnosti, otvorenosdti i tolerancije.
baš suprotno.


Ja se slažem sa ovim 100%.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:26 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone


Ne sumnjam, ali to je već problem komunista (socijalista, ajde dobro, mada nisam ubeđen).


Oni su sebe nazivali komunistima. SKJ je skraćenica od Savez komunista Jugoslavije, to što razni golumi hoće sada to drugačije da predstave je posebna tema.
docsumann docsumann 16:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann
vrabac_onaj


Prvo imam posla, a drugo, stvarno imam utisak da hoćeš da me ubediš da je mleko belo ili zemlja ravna ploča. Bar u ovom objašnjavanju mizoginije u komentarima.


a bit će i da malo pretjeruješ. bar malo?


Ne zaista. Samo sam izneo šta je moj utisak, pa maka bio i pogrešan.
Dakle, čitao sam taj komentar više puta, pa dobar deo celog niza komentara oko njega ne bih li uhvatio mizogenost. Ja je jednostavno ne vidim. Ti kažeš da je ima.


i da istu riječ povučem (uz prihvatanje prigovora da nije adekvatan).


Da povučeš "izrazito" :)



ne već i mizogeno.

imaš to u odgovoru na alsov komentar o mom inaćenju. rekoh, povlačim riječ, al mi ružan utisak ostaje. makar ostao formalno neopisan.
alselone alselone 16:27 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

al opet mislim da za takve vrijednosti ima daleko više mjesta i prostora u društvu nego za liberalno-ljevičarske ideje.

Evo sada ovako napamet, mislim da ne postoji ni jedna politička partija koja ih zastupa, ne postoji ni jedan medij koji ih zastupa (možda je NIN bio ranije). O vanpolitičkim ličnostima sa pristupom medijima, takodje ovako na prvu loptu ostajem bez primera.

levih ima gomila.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:34 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann



ne već i mizogeno.

imaš to u odgovoru na alsov komentar o mom inaćenju. rekoh, povlačim riječ, al mi ružan utisak ostaje. makar ostao formalno neopisan.


Evo sada se i ja izvinjavam

Tek sada sam video i taj komentar, nekako sam ga propustio pošto su brzo pljuštali komentari.
docsumann docsumann 16:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
al opet mislim da za takve vrijednosti ima daleko više mjesta i prostora u društvu nego za liberalno-ljevičarske ideje.

Evo sada ovako napamet, mislim da ne postoji ni jedna politička partija koja ih zastupa, ne postoji ni jedan medij koji ih zastupa (možda je NIN bio ranije). O vanpolitičkim ličnostima sa pristupom medijima, takodje ovako na prvu loptu ostajem bez primera.

levih ima gomila.



da, al ljevičari koji raširenih ruku prihvataju liberalni kapitalizam.

u CG, recimo stranke lijevice i desnice se razlikuju najviše po stavu prema LGBT zajednici, i oko (uloge i pozicje) crkve.
svi su za EU, tržišnu privredu, parlamentarnu demokratiju.

od kad su došli na vlast, i u novoj poziciji, samo još dijelovi DF-a spominju izlazak iz NATO-a (nekad...možda...)
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:35 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
al opet mislim da za takve vrijednosti ima daleko više mjesta i prostora u društvu nego za liberalno-ljevičarske ideje.

Evo sada ovako napamet, mislim da ne postoji ni jedna politička partija koja ih zastupa, ne postoji ni jedan medij koji ih zastupa (možda je NIN bio ranije). O vanpolitičkim ličnostima sa pristupom medijima, takodje ovako na prvu loptu ostajem bez primera.

levih ima gomila.


ma nema ni levih ni desnih a da su normalni.
alselone alselone 16:37 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ma nema ni levih ni desnih a da su normalni.


docsumann docsumann 16:43 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

alselone
ma nema ni levih ni desnih a da su normalni.




centrala je normala na horizontalnu vertikalu
docsumann docsumann 16:46 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
alselone


Ne sumnjam, ali to je već problem komunista (socijalista, ajde dobro, mada nisam ubeđen).


Oni su sebe nazivali komunistima. SKJ je skraćenica od Savez komunista Jugoslavije, to što razni golumi hoće sada to drugačije da predstave je posebna tema.


nazivali su sebe i avangardom radničke klase, a radilo se uglavnom o malograđanima.
docsumann docsumann 17:08 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)


alselone

Vidiš, sa ovim se slažem. Nisam džabe u jednom komentaru sinoć spominjao i licemrje kao problem.
Sam mogu da nabrojim više slučajeva diskriminacije u rukavicama kojima sam svedočio. Nekada i bez ikakvih rukavica ("mi u ovoj firmi ne zapošljavamo žene" ).



Podaci su dobri dok podupiru stavove, u suprotnom su samo "hladni podaci koji ništa ne znače". Isto kao i sloboda govora i ljudska prava. Super su dok su u našu korist, čak ćemo i ratove voditi u to ime, ali ako nešto bude izgovoreno protiv nas, ima da kušuje u momentu ili ćemo srediti da izgubi posao.

ALI, ono što me je najviše nerviralo i žao mi je što je baš Docs iskoristio tu mantru je ta ALI priča.

U jednom momentu pre par godina su nametnut narativ kako je ALI zabranjena reč, nego se imaš ili bezrezevno složiti sa nama, ili imaš biti protiv nas pa ćemo ti jebati kevu jer ćemo te postaviti na suprotnu stranu ideološkog stola gde sede "putinovci, ahmedinedžadovci, antivakseri i ostali šljam". Jer ne dozvoljavaju da se delimično saglasiš ali daš i drugo viđenje na deo problema. NE, ili si sa nama ili si protiv nas. Take sides.




promako mi ovaj komentar. sad razumjem vrabca u vezi promicanju komentara ispod radara...



ako hoćeš da budeš vegan ne možeš da jedeš meso.

tako da, niko nikoga ne bije po ušima da bude feminista.
rekoh već, nije to ni pod must be, nit should be, za dobijanje aplauza na javnoj sceni.

samo mislim da je licimjerno iskaziovati razumjevanje za feminističke stavove, a onda u konkretnom slučaju ne poidržavati feminističku priču.

ne pozivam na imperativ zauzimanju strana, već ne izbjegavanje lažnog deklarisanja.
alselone alselone 17:13 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

ako hoćeš da budeš vegan ne možeš da jedeš meso.

tako da, niko nikoga ne bije po ušima da bude feminista.

Ko je proglasio šta je meso u feminističkim stavovima i zašto misliš da si to ti i da je jedino saglasiti se sa tobom merilo pravog feminizma?

vrabac_onaj vrabac_onaj 17:24 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann

promako mi ovaj komentar. sad razumjem vrabca u vezi promicanju komentara ispod radara...



Ma stvarno mi bre promakao. Radim i usput komentarišem, ponekad napišem komentar pa kad ga objavim ima 5-6 novih iznad njega koje nisam video.
Jebiga, nisam video.
Ako treba, evo ponavljam izvinjenje.
milisav68 milisav68 17:25 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

docsumann
ti reče da znaš da nije istina. to bi valjda trebalo da podrazumjeva i da znaš o čemu se priča.

Pa pazi ovako, nacionalističke publikacije - zvuči šuplje kao prazno bure.

A s obzirom da sam koliko toliko pratio šta se dešava na političkoj sceni, što direktno u štampi, što posredno (najčešće preko Indeks 202 ne samo pozorišta), tako nešto nisam čuo (iako sam ljuti Ljotićevac i srBski domaćin štreber).

Zato (pitam) i tvrdim da je taj deo izjave koji sam citirao, najobičnija glupost i laž koja je izrečena kao aksiom u koji nije pristojno da se sumnja.

I ako slučajno posumnjaš, onda si mizogen i muški šovinista.


vrabac_onaj vrabac_onaj 17:28 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

već ne izbjegavanje lažnog deklarisanja


Stvarno, ko određuje šta je prava/pravi feministkinja/feminista?

Znaš i sam koliko se krstaških ratova vodilo, a i dalje se vodi oko toga.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:41 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

Sve ovo me podseti na "Sokalovu odbranu" (da, Sokalovu ne Sokratovu)

"I say this not in glee but in sadness. After all, I'm a leftist too (under the Sandinista government I taught mathematics at the National University of Nicaragua). On nearly all practical political issues -- including many concerning science and technology -- I'm on the same side as the Social Texteditors. But I'm a leftist (and feminist) because of evidence and logic, not in spite of it. Why should the right wing be allowed to monopolize the intellectual high ground?"

A Physicist Experiments With Cultural Studies
docsumann docsumann 17:45 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
docsumann

promako mi ovaj komentar. sad razumjem vrabca u vezi promicanju komentara ispod radara...



Ma stvarno mi bre promakao. Radim i usput komentarišem, ponekad napišem komentar pa kad ga objavim ima 5-6 novih iznad njega koje nisam video.
Jebiga, nisam video.
Ako treba, evo ponavljam izvinjenje.


ma ok, pa i sam kažem da se i meni desilo. uparvo tu negdje tokom pika protoka komentara
docsumann docsumann 17:53 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

milisav68
docsumann
ti reče da znaš da nije istina. to bi valjda trebalo da podrazumjeva i da znaš o čemu se priča.

Pa pazi ovako, nacionalističke publikacije - zvuči šuplje kao prazno bure.

A s obzirom da sam koliko toliko pratio šta se dešava na političkoj sceni, što direktno u štampi, što posredno (najčešće preko Indeks 202 ne samo pozorišta), tako nešto nisam čuo (iako sam ljuti Ljotićevac i srBski domaćin štreber).

Zato (pitam) i tvrdim da je taj deo izjave koji sam citirao, najobičnija glupost i laž koja je izrečena kao aksiom u koji nije pristojno da se sumnja.

I ako slučajno posumnjaš, onda si mizogen i muški šovinista.


stvarno možeš se prisjetiš komentara iz 80-tih!!? i to toliko dobro da možeš s tolikom sigurnošću da tvrdiš kako sličnih navoda tamo nije bilo?

pa nisi ti muški šovinista, ti si Kim Peek
mariopan mariopan 18:04 25.01.2021

Re: preterano serete, stanislavi:)

vrabac_onaj
Na Savskom Trgu je do skoro stajao jedan prilično bezličan spomenik "Žrtvama rata i braniocima otadžnine 1990-1999" koji sklonjen tokom ove rekonstrukcije. Niko ga nije ni primećivao mnogi nisu imali pojma da uopšte postoji prolazeći pored njega.

U najnovijem Vremenu ima članak o spomeniku Stefanu Nemanji.

U njemu postoji doslovno sledeća rečenica:

"Tako su bageri, kojima su iskopavane i zatrpavane masovne grobnice u koje su su polagana tela ubijene dece, žena i muškaraca, na kraju poravnali i prostor na kome je izveden pokušaj njihovog samo formalnog komemorisanja".

Čisto da zagolicam maštu, za par nedelja će biti dostupan i ceo tekst online. A ko želi može i da kupi Vreme, još uvek je taj broj u prodaji.

Prvo sam hteo da bacim novine u prvu kantu (čitao u kafani posle pijace) ali sam ga odneo kući da podelim sa ženom taj članak. Čak sam odlučio da sačuvam ovaj primerak, takvu dragocenost poput tog teksta treba čuvati.


Zašto sada o ovome pišem? Pa eto tako.


I ja sam pročitala tu vest i bilo mi je muka. Nije dugo trebalo da raskopaju, utabaju, ugaze, ubiju i svako sećanje na te žrtve. Ništa im nije sveto, ništa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana