Zdravlje| Život| Životinjski svet

我接種了疫苗,你

mikele9 RSS / 26.01.2021. u 20:17

Nagovarala me žena već duže vreme da se vakcinišem. Iznosila razloge: Imaš preko 70 atistopalima, nemaš hrskavicu u kolenima, rizična si grupa bre!  Prelomim, pronađem na lap topu e-upravu i popunim upitnik. Na moje veliko iznenađenje, posle deset minuta dobijem SMS da sam se uspešno prijavio i da će mi se javiti. U pitanju je bio Institut Batut. Na moje još veće iznenađenje, posle pet dana dobijem poruku i na mobilni i na E-mail da mi je zakazano vakcinisanje 25. 01. 2021 god. U 9 sati i četrdeset pet minuta! Zinem kao Krap! Hajde da bar nešto funkcioniše kako treba u ovoj državi, pomislim.

25. 01. 2021, čist i mirišljav kao da sam izašao iz mašine za veš, obučem jaknu, štap u ruke i sa dva prevoza stignem na sajam. Beogradski sajam je godinama bio moja druga kuća. E, ali! Nekada sam trčao uz stepenice a sada se jedva popeo držeći se za gelender. Čim sam se popeo video sam dugačak red, od Beograda na vodi pa sve do hale11 i to po petoro jedno do drugog! Ispred hale 11 šator kroz koji prolaze prozvani ali i oni koji nemaju zakazano. Naravno da nemam ništa protiv. Obiđem ja red, jedva stojim na nogama i uz pomoć štapa, probijem se što sam mogao bliže šatoru, Tamo jedan medicinar čita imena i prezimena zakazanih i to od 9 sati!!! Pričekam malo, već je prošlo moje vreme i onda kako me bog dao i životno iskustvo, počnem da se laktam izazivajući čitave salve negodovanja. Ič se ne obazirući na to, probijem se do šatora i kažem medicinaru kada imam zakazano, da sam invalid i srčani bolesnik, ne mogu da stojim, ne mogu da čekam i on me pusti u šator. Tamo me sačeka devojka obučena u beli kombinezon sa maskom na licu, uze neki formular, zatraži mi ličnu kartu, popuni ga i za dva minuta bi gotovo. Sačekam sa grupom od desetoro ljudi pet minuta i onda nas pustiše u halu. Idite desno, daće vam još jedan papir. Uradim tako, zatraže mi prvi papir, nešto popune i kažu mi idite u odeljak broj 12 kod lekarke. Odem, sednem, lekarka mlađa plavuša me pita o bolestima i terapijama, kada je čula šta sve pijem, reče da to nije kontraindikativno i da mogu da primim vakcinu. Izađem i upute ma u jedan odeljak, skinem sve osim potkošulje, a da, lekarka me pitala da li sam levoruk ili dešnjak i upisala, dam papire, sedite, kaže lepa kratke kose crnka. Pukne mi inekciju, nisam je ni osetio. Na ubod stavi natopljenu vatu, pridržite, kaže i preko vate mi prilepi flaster. Eto gotovo, srećno. Hvala, srećno i vama, odgovorim. Za pet do šest nedelja biće vam javljeno da dođete po drugu inekciju. Obučem se, izađem iz odeljka, prelepa sestrica a sve su bile obučene u bele kombinezone sa maskama na licu, mi kaže: Ovde levo je čekaonica, sedite malo i odmorite se. Kažem joj: Gde vas nađoše tako lepe i umiljate? Hvala vam gospodine, odgovori nasmejanih očiju. Mi smo učenice završne godine medicinske škole. Žive i vesele bile, želim van sve najbolje ubuduće, rekoh. Po ceo da na nogama a ljubazne i nasmejane, da ne poveruješ! Ovde i sada, u ovoj zemlji, pomislim: Ima nade. E da, vakcina je bila kineska.

P.S. Ideogrami u naslovu: Ja sam se vakcinisao a vi?



Komentari (429)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 12:50 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

mariopan
docsumann
Niko sa sigurnošću ne zna šta tačno predstavljaju krovne ljuske na zgradi Sidnejske opere, mada svakog na nešto podsjećaju.


koliko sam upućen, ideja je bila da liče na napuhana jedra, pošto se opera nalazi u zalivu vječito krcatom jahtama i brodićima.

A ideju je dobio ljušteći narandžu.


inače taj je projekat probio i rok i budžet oko par stotina procenata



mariopan mariopan 12:55 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann
mariopan
docsumann
Niko sa sigurnošću ne zna šta tačno predstavljaju krovne ljuske na zgradi Sidnejske opere, mada svakog na nešto podsjećaju.


koliko sam upućen, ideja je bila da liče na napuhana jedra, pošto se opera nalazi u zalivu vječito krcatom jahtama i brodićima.

A ideju je dobio ljušteći narandžu.


inače taj je projekat probio i rok i budžet oko par stotina procenata




Daaa, nije ga bilo lako izvesti, baš ih je koštao. Ali meni se sviđa, tako lepo ozgleda na tom mestu.
aureus aureus 12:58 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann
mariopan
docsumann
Niko sa sigurnošću ne zna šta tačno predstavljaju krovne ljuske na zgradi Sidnejske opere, mada svakog na nešto podsjećaju.


koliko sam upućen, ideja je bila da liče na napuhana jedra, pošto se opera nalazi u zalivu vječito krcatom jahtama i brodićima.

A ideju je dobio ljušteći narandžu.


inače taj je projekat probio i rok i budžet oko par stotina procenata

Ludili su zbog toga.
Ali kako da napustiš projekat u koji si već uložio ogroman novac, a zgrada ti ionako treba?
mariopan
Daaa, nije ga bilo lako izvesti, baš ih je koštao. Ali meni se sviđa, tako lepo ozgleda na tom mestu.

Jednom je arhitekta Burdž al Araba ovako objasnio njegov projekat. U samo nekoliko linija je nacrtao Ajfelovu kolu i odmah smo je prepoznali a po njoj i Pariz. Zatim je to isto učinio sa Sidnejskom operom. Samo nekoliko linija, ali nisi je mogao omašiti i zamjeniti za bilo šta drugo. Opera i Sidnej.
Onda je dodao: "I ja sam nešto slično htio da postignem." (Objekat koji se u nekoliko linija može nacrtati i odmah nedvosmisleno prepoznati.)

kamilo_emericki kamilo_emericki 13:04 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus

odozgo pruža ruku iako rukovanje nije preporučljivo u vrijeme korone

Koliko se sjećam, Kočić ne pruža ruku nego pokazuje prstom, po meni, na silu i nepravdu.

aureus aureus 13:07 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

kamilo_emericki
aureus

odozgo pruža ruku iako rukovanje nije preporučljivo u vrijeme korone

Koliko se sjećam, Kočić ne pruža ruku nego pokazuje prstom, po meni, na silu i nepravdu.


Pa naravno. Nije ni podignut u vrijeme korone.

st.jepan st.jepan 13:25 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
st.jepan
Ja tu vidim neko jaje (katkad i crkveno zvono)

Što kažu, to je kako građanin/građanka voli.
Koje bolje voli, ono i vidi.
Pa tako nekoji vide žir, nekoji jaje, a nekoji bogme srfnu, pa nađu šta je.

A sve ima smisla, pa i žir sa svojom simbolikom u hrišćanstvu a i inače.
(Jednom je Džon Lenon poslao pismo sa žirom svjetskim državnicima i zamolio ih da ga posade u vrtu njihovih rezidencija. Tako je i drug Tito dobio jedno.)
I onda imaš situaciju da vidiš naslojavanje značenja i smisla na jednoj skulpturi, što je pozitivno.
To na fotki je štap, tj. drška štapa (ili, bem li ga, žezla) Svetog Save.

Rekoh da će razmjena ideja i informacija biti korisna.


Slažem se, te bih u tom smislu voleo da neko sa mnom podeli svoju ideju zašto se Nemanja popeo na sinovljevo žezlo, i zašto će tu nedostojno balansirati doveka.

Prizor je naime dramatičan (sav se je, bidan, nakrivija), a pošto hudožnjik svakako nije diletant, ne može mu to balansiranje biti bez ikakvog značenja i poruke.

S obzirom na realističnost (bukvalnost) Nemanjinog obličja, te na potrebu žanrovsko-stilskog jedinstva spomenika, savim je legitimno i ostatak tvorevine tretirati bukvalno.

mentol mentol 13:29 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1
Bogumilima, koji su stradali od njegovog mača

Ko se nadao da će bez ovoga proći grdno se zeznuo :)

Šta je, da ne bi i vi da sečete jezike

mirelarado
Misliš da je doba u kojem živimo mnogo bolje? Da je manje mračno? Ne bih rekla. Čak i novu kugu imamo..
.

Baš zato i imamo, kao što su i oni imali... Doba nemorala. Džabe što smo siti, što kaže doks, kad smo gladni. Oči su nam gladne.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:31 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann


danas više ljudi umre od uboda pčele nego u ratovima.

Imaš li podatke koji ovo mogu potvrditi i da li smatraš da je smrt u ratu samo smrt u borbi a ne i smrt izazvana neregularnim uslovima?
do prije vijek i po, u Engleskoj su djeca radila u rudnicima.

I danas dijeca rade u rudnicima i u fabrikama. Istina, ne rade u Engleskoj ili u državama Zapada ali nije samo Zapad svijet.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:35 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
kamilo_emericki
aureus

odozgo pruža ruku iako rukovanje nije preporučljivo u vrijeme korone

Koliko se sjećam, Kočić ne pruža ruku nego pokazuje prstom, po meni, na silu i nepravdu.


Pa naravno. Nije ni podignut u vrijeme korone.


Ah, sad razumijem. To je trebalo da bude neka vrsta humora.
aureus aureus 13:35 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

st.jepan
Slažem se, te bih u tom smislu voleo da neko sa mnom podeli svoju ideju zašto se Nemanja popeo na sinovljevo žezlo

Zašto se tata popeo na sinovljevo žezlo a ne obrnuto? Zašto se tata nije popeo na tatino žezlo?
Na žezlo njegovog tate?
i zašto će tu nedostojno balansirati doveka.

Prizor je naime dramatičan (sav se je, bidan, nakrivija), a pošto hudožnjik svakako nije diletant, ne može mu to balansiranje biti bez ikakvog značenja i poruke.

Aureus: Nagnut je unaprijed jer sa mačem ide u budućnost. Ukazuje Srbima na potrebu da se stalno ide unaprijed.
Mariopan: Jok. Nagnut je unapred i pogrbljen jer je star. Samo što nije pao.
Aureus: Lako je vama mladima da se šegačite sa starcima!
st.jepan st.jepan 13:39 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

danas više ljudi umre od uboda pčele nego u ratovima.


Ma jok, najviše se danas gine od pranja prozora.
Na svakih deset sekundi, čuje se po jedno "aaaaaa, bup!"



Edit:
Živeti dalje s ovakvim blamom, zar se i to može?
O, može, može, dapače!
To ne mogu samo slabići i rođeni luzeri. Evo ja bih se smesta priključio nekoj ekipi perača, tek toliko da zamaskiram suicid. Koji je takođe blam.
docsumann docsumann 13:48 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

kamilo_emericki
docsumann


danas više ljudi umre od uboda pčele nego u ratovima.

Imaš li podatke koji ovo mogu potvrditi i da li smatraš da je smrt u ratu samo smrt u borbi a ne i smrt izazvana neregularnim uslovima?
do prije vijek i po, u Engleskoj su djeca radila u rudnicima.

I danas dijeca rade u rudnicima i u fabrikama. Istina, ne rade u Engleskoj ili u državama Zapada ali nije samo Zapad svijet.


podatke sam pokupio od Hararija (21 pitanje za 21. vijek). a vjerujem da je on itekako radio istraživanja u vezi podataka koje je uvrstio u knjigu.

žrtve rata mogu biti žrtve u užem smislu (nastradali neposredno u toku vojnih operacija), kao i posredne, vezane za bolesti, glad, nedostatak higijene, u uslovima ratnih dešavanja.

ipak, dovoljno je baciti pogled na političku situaciju u svijetu i vidjeti koji procenat čovječanstva danas uopšte ratuje.
aureus aureus 13:56 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann
ipak, dovoljno je baciti pogled na političku situaciju u svijetu i vidjeti koji procenat čovječanstva danas uopšte ratuje.

A i taj 1 procenat što ratuje će, hopefully, doći do zaključka da je budala i da se rat možda mogao izbjeći, spor riješiti mirnim putem. (Nakon čega bi protivnici zajedno otišli na kafu u Dubrovnik, kad prođe korona.) Do sličnog zaključka dođoše neki sa prostora bivše Jugoslavije.
"Jebo mater ko nas zavadi!"
- "Pizda mu strinina!"
docsumann docsumann 14:03 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

I danas dijeca rade u rudnicima i u fabrikama. Istina, ne rade u Engleskoj ili u državama Zapada ali nije samo Zapad svijet.


slažem se u vezi ovoga.
ipak, globalno se situacija i tu popravlja.

dečja radna snaga
Milan Novković Milan Novković 15:54 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

bene_geserit
opšta vakcinacija da krene sredinom godine, mada može da bude ranije ako odobre i ovu JJ-jevu, i ako Fajzer malo ubrza sa isporukama. Dakle, mahom Fajzeruša ili Moderna, ove ostale smatramo za abominaciju medicinske nauke, a na vas gledamo kao na pokusne kuniće kojima daju hladni otrov

Kod nas danas u firmi bio miting o vakcinama, pa su nam objasnili kako kineska vakcina pojma nema (tj. oko 50% efikasnosti), rusku nisu ni pominjali, a da su ove 2 mrna super i kažu do juna očekuju da 70% populacije u Kaliforniji bude vakcinisano.
Btw, to za efikasnost i kineske i ovih drugih ne verujem ništa. Za tu 94-95% efikasnost, Ima tekstova koji drve o "efficacy vs. effectiveness" vakcina, ali sve nešto zavrću te zavisi od mutacija, od godišta i zdravlja pa ispade to što su oni izmerili u clinical trial sa stvarnim svetom ne mora da ima puno veze.

Većina ovih koje znam čeka ovu Johnson&Johnson vakcinu da vide efikasnost u trećoj fazi testiranja, ali ima i onih koji kažu daj bilo šta što pre da to već jednom skinemo sa one stvari (trenutno je neka faza 1b što mu dođe oni preko 65, medicinski radnici i sl., jednom kad dođe faza 1c a uskoro će imaće i za nas što smo taze pedesetogodišnjaci, ako želimo a možda i ako ne želimo).

Rusi imaju decenije iskustva u radu sa adenovirusima u vakcinama.

Sada upravo ide 3. stage trial (od prve polovine decembra) gde su ponudili pomoć slabašnoj OxfordskojAstraZeneca vakcini koja i za vakcinaciju i za revakcinaciju koristi isti adenoviral vector od šimpanza, pa revakcinacija slabo prođe pošto se imuni pri vakcinaciji nauči da ubija adenovirus.

Pa su probali sa balansiranjem prve i druge doze ali ne mogu mnogo da oskoče.

Rusi koriste razlečite sojeve ljudskih adenovirusa i tako zaobilaze problem, i sad su ovi naši uzeli od Rusa taj jedan soj.

Da ne poveruješ - čak i novine i UK "stručnjaci" jako pozitivno o tome pisali, ianko mislim na kratko.

I onda je ovih dana u Indiji deo te velike fabrike AstraZeneka otišao u plamenu, jbg, slučajnosti u akciji. I to one što rpavi Covid19 vakcine. Tamošnji menadžeri kažu nema veze, oni su postavili odavno rezerve u pripravnost, al odjednom ovih dana i Evropa počinje da uvrće ruku Oksordskoj vakcini zbog neisporuka.

Pa je Merc prestao da razvija vakcinu, kaže nema potrebe, to može lako da se leči i oni rade na dva leka, .... a da može lako da se leči se već zna neko vreme.

Sad kako je Biden pobedio obaraju ct prag u testiranju, naglo je "sve manje" slučajeva, i igra je itneresantna, al videćemo, velika je lova u pitanju pa Bill the G najavljuje sledeću pandemiju, ne obavenzo mutiranog Covid19 virusa, ako se posreći zemlji možda i nekog drugog.

... evo Billi obećava i geoinženjering, sad kad mu je krenulo, mislim da će prvi eksperiment sa ispuštanjem finog praha kalcijum karbonata u više slojeve atmosfere krenuti uskoro u Šveckoj ...

... sve u svemu, kako starimo dve stvari nam se dešavaju, prav, druga i treća, onim bizarno moćnim i bogatimu a starijim među starima u naglašenoj meri:

1. Umiranje od dosade pa traženje novih ventila za projekciju mesijanskog, takoreći bogovskoj osećaja za filing

2. Sve veća gramzivost za još više novca i moći

3. Sve veće zakrečavanje krvnih sudova i smanjenje prokrvljenosti u mozgu, pa odumiranje raznih klasa ćelija

Još u početku prvog talasa su ljudi pri baš tim, gain of function istraživanjima, govorili da su bez sumnje ne samo SARS-CoV2, nego i SARS-CoV1 pa MERS iz laboratorija.

Sad polako i poneki zvaničnik to kaže za SARS-CoV2, neki čak zaboravljaju da su umeli da se okome na "konspiracione teoretičare". Na tu temu se Kinezi i Ameri, verovatno ste primetili, tek ovlaš dokače - razlog je zato što su veliki deo istraživanja radili zajedno (u principu i dalje rade).

Sad se sve više šuška (bilo je i u prvom ovde talasu (u Srbiji je, izgleda, prvi talas tek sad, ono proletos možda bila samo uvertira, u UK prvi talas i ozbiljniji mnogo, iako se sada više manipuliše testiranjem i podacima) ... dakle sve više se šuška da je virus namerno pušten.

"Zabavno" za čuti, pa se, pogotovo podsetiti, kad se Bili sledeći put pojavi nasmešen na TVju prognozirajući sledeću pandemiju.

A ako i kad mislite da se tu kod vas nešto pogrešno radi propratite malo UK, da se smirite, nećete verovati koji ste lideri u regiJonu, d evropskom u ovom delu koji ja poznajem, UK i taj vaš iz vaše priče.

Tj taj vaš je i moj, nego u ovoj priči nisam na licu mesta.
aureus aureus 16:12 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Pa je Merc prestao da razvija vakcinu, kaže nema potrebe, to može lako da se leči i oni rade na dva leka, .... a da može lako da se leči se već zna neko vreme.

Merck je odustao od svoje dvije vakcine jer em kasni (nisu bili ušli ni u fazu 2), em u fazi 1 nije došlo do dovoljno dobrog imunuloškog odgovora (do nekog sigurno jeste, ali su procjenili da nema smisla nastavljati dalje), a osim toga - svijet već ima šest odobrenih vakcina, vakcinacija je počela i veliko je pitanje, čak i da uspješnl promijene formulu i nanovo započnu testiranje (što će uraditi Sanofi i GSK sa fazom 2 u februaru), da li bi im u svjetlu ubrzane vakcinacije ostalo dovoljno ljudi spremnih na učešće u razvoju nove vakcine, pogotovo starih ljudi, ako ti ljudi mogu da uzmu postojeću vakcinu drugog proizvođača i sebi spasu život. I da ih i nađu, ko zna koliko bi čekali na rezultate (pod pretpostavkom da će u jednom momentu imunizacija početi da obara pandemiju a time i nove slučajeve, a time i potreban broj slučajeva u istraživanju).
Novavax, koji je u fazi 3, zbog toga već ima problema sa regrutacijom u SAD jer se neki učesnici povlače (mahom stariji). Sreća pa su u UK završili regrutaciju i svima podijelili vakcine ili placebo i još im ide u prilog ogroman talas koji se pojavio u UK, a još će upravo u UK moći da testiraju učinkovitost vakcine u realnom testu na novu varijantu virusa.
mariopan mariopan 17:21 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
st.jepan
Slažem se, te bih u tom smislu voleo da neko sa mnom podeli svoju ideju zašto se Nemanja popeo na sinovljevo žezlo

Zašto se tata popeo na sinovljevo žezlo a ne obrnuto? Zašto se tata nije popeo na tatino žezlo?
Na žezlo njegovog tate?
i zašto će tu nedostojno balansirati doveka.

Prizor je naime dramatičan (sav se je, bidan, nakrivija), a pošto hudožnjik svakako nije diletant, ne može mu to balansiranje biti bez ikakvog značenja i poruke.

Aureus: Nagnut je unaprijed jer sa mačem ide u budućnost. Ukazuje Srbima potrebu da se stalno ide unaprijed.
Mariopan: Jok. Nagnut je unapred i pogrbljen jer je star. Samo što nije pao.
Aureus: Lako je vama mladima da se šegačite sa starcima!





Slažem se sa Stjepanom. Džabe ti "vidiš" da idemo napred, ja vidim kako posrćemo, mal' ne padnemo, no nas drži onih 60 tona i 6 metara u dubinu temelja. Inače onosmo u ......istoriju.
aureus aureus 17:44 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

mariopan
Slažem se sa Stjepanom. Džabe ti "vidiš" da idemo napred, ja vidim kako posrćemo, mal' ne padnemo, no nas drži onih 60 tona i 6 metara u dubinu temelja. Inače onosmo u ......istoriju.

Evo, Mariopan. Evo još jednog nagnutog. Juri naprijed, goni neprijatelja, žuri kući, u Srbiju.



Šta sad kažeš? Je l' da si se pokolebala?
gvozden1 gvozden1 17:57 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
mariopan
Slažem se sa Stjepanom. Džabe ti "vidiš" da idemo napred, ja vidim kako posrćemo, mal' ne padnemo, no nas drži onih 60 tona i 6 metara u dubinu temelja. Inače onosmo u ......istoriju.

Evo, Mariopan. Evo još jednog nagnutog. Juri naprijed, goni neprijatelja, žuri kući, u Srbiju.



Ma jok bre.
Ovaj viri, gleda gde li je dušmani.
Bila neka magla pa se nageo da bolje vidi, pa se odmah vraća natrag da kaže šta je video:)
aureus aureus 18:00 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1
aureus
mariopan
Slažem se sa Stjepanom. Džabe ti "vidiš" da idemo napred, ja vidim kako posrćemo, mal' ne padnemo, no nas drži onih 60 tona i 6 metara u dubinu temelja. Inače onosmo u ......istoriju.

Evo, Mariopan. Evo još jednog nagnutog. Juri naprijed, goni neprijatelja, žuri kući, u Srbiju.



Ma jok bre.
Ovaj viri, gleda gde li je dušmani.
Bila neka magla pa se nageo da bolje vidi, pa se odmah vraća natrag da kaže šta je video:)

Gdje je nestao taj oštri predmet što se vidi na slici (bajonet valjda, ili šta je) a nema ga na skulpturi?
haklberi_tom haklberi_tom 18:05 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1
aureus
mariopan
Slažem se sa Stjepanom. Džabe ti "vidiš" da idemo napred, ja vidim kako posrćemo, mal' ne padnemo, no nas drži onih 60 tona i 6 metara u dubinu temelja. Inače onosmo u ......istoriju.

Evo, Mariopan. Evo još jednog nagnutog. Juri naprijed, goni neprijatelja, žuri kući, u Srbiju.



Ma jok bre.
Ovaj viri, gleda gde li je dušmani.
Bila neka magla pa se nageo da bolje vidi, pa se odmah vraća natrag da kaže šta je video:)

Dragutin - imenjak moga ćaleta.
gvozden1 gvozden1 18:08 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan


Gdje je nestao taj oštri predmet što se vidi na slici (bajonet valjda, ili šta je) a nema ga na skulpturi?

Da, i ja sam to primetio.
Ja sam to uvek doživljavao kao pušku.
Izvođač, prikrada se opasno blizu neprijatelju da osmotri, prebroji, otkrije pokrete jedinica, teško da je bez puške išao.

Spomenik neku drugu priču priča.
aureus aureus 18:16 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1

Gdje je nestao taj oštri predmet što se vidi na slici (bajonet valjda, ili šta je) a nema ga na skulpturi?

Da, i ja sam to primetio.
Ja sam to uvek doživljavao kao pušku.
Izvođač prikrada se opasno blizu neprijatelju da osmotri, prebroji, otkrije pokrete jedinica, teško da je bez puške išao.

Spomenik neku drugu priču priča.
Nisam ranije istraživao pozadinu slike, samo sam zapamtio objašnjenje iz nekih medija.
Sad sam ovlaš pogledao. U pravu si, bio je izviđač i slika nije nastala u proboju nego 1916, u povlačenju.
Više mi se sviđa malo mitska verzija.
haklberi.tom
Dragutin - imenjak moga ćaleta.


Njegovi otac i majka su Jovo i Bojana, a sa druge strane Milivoje i Anđelija?
Siguran sam da bi bili zapanjeni u kakvog si momka izrastao.
gvozden1 gvozden1 18:24 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

slika nije nastala u proboju nego 1916, u povlačenju

Vanvremenska je, stvarno.

Inače, Rus je fotograf, da se zna :)
haklberi_tom haklberi_tom 18:29 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
gvozden1

Gdje je nestao taj oštri predmet što se vidi na slici (bajonet valjda, ili šta je) a nema ga na skulpturi?

Da, i ja sam to primetio.
Ja sam to uvek doživljavao kao pušku.
Izvođač prikrada se opasno blizu neprijatelju da osmotri, prebroji, otkrije pokrete jedinica, teško da je bez puške išao.

Spomenik neku drugu priču priča.
Nisam ranije istraživao pozadinu slike, samo sam zapamtio objašnjenje iz nekih medija.
Sad sam ovlaš pogledao. U pravu si, bio je izviđač i slika nije nastala u proboju nego 1916, u povlačenju.
Više mi se sviđa malo mitska verzija.
haklberi.tom
Dragutin - imenjak moga ćaleta.


Njegovi otac i majka su Jovo i Bojana, a sa druge strane Milivoje i Anđelija?
Siguran sam da bi bili zapanjeni u kakvog si momka izrastao.

Nešto si ti tu pobrkao.
aureus aureus 18:29 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1
slika nije nastala u proboju nego 1916, u povlačenju

Vanvremenska je, stvarno.

Inače, Rus je fotograf, da se zna :)

:)

I ovo je Švajcarac, da se zna. :)


I to s lulom.

haklberi.tom
Nešto si ti tu pobrkao.

Jovo, Bojana, Milivoje i...Zdenka.
milisav68 milisav68 18:44 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

gvozden1
Vanvremenska je, stvarno.

Ima i nastavak.



Darko Đorđević je "slavu poneo" u aprilu 1999. godine, kada je uslikan na Kosmetu na položaju sa drugovima iz 72. specijalne brigade. Njegova fotografija na kojoj je sa snajperskom puškom, a koja je preko Rojtersovog servisa otišla u svet, štampana je u svim našim i najprestižnijim svetskim novinama u godini agresije, a posle toga su je prisvojile nebrojene vojske i specijalizvani vojni sajtovi na svim meridijanima.


Kuriozitet je da je Darko rođen te godine kada je Dragutin umro, i da su "komšije" - na dva susedna brda.

Darkova fotografija je završila i kao ikonica u igrici.

Link
gvozden1 gvozden1 18:57 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Vid jbt, nisam znao za ovo.
Zaista zanimljivo povezane dve slike i dva čoveka.

Moćna je i ova druga.

(mada, devedesete, Srbin, snajper :))
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:37 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

mirelarado
Kao sve što je preterivanje tako i ovo ne može biti lepo. Bar meni.


Nepodnošljivi, predimenzionirani kič, nastavak ruženja grada o našem trošku, izrugivanje našoj srednjovekovnoj istoriji. Stefan Nemanja za sobom je ostavio ovakve zadužbine:




Zashto tako i toliko i samo negativno?
mirelarado mirelarado 21:03 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

cane.srbljanovic
mirelarado
Kao sve što je preterivanje tako i ovo ne može biti lepo. Bar meni.


Nepodnošljivi, predimenzionirani kič, nastavak ruženja grada o našem trošku, izrugivanje našoj srednjovekovnoj istoriji. Stefan Nemanja za sobom je ostavio ovakve zadužbine:




Zashto tako i toliko i samo negativno?


Zato što mi se nikako ne dopada šta prave od ovog grada. Ima, sasvim sigurno, i onih kojima se sve to sviđa, te su pozitivni jednako kao što sam ja negativna.
haklberi_tom haklberi_tom 21:35 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

mirelarado
cane.srbljanovic
mirelarado
Kao sve što je preterivanje tako i ovo ne može biti lepo. Bar meni.


Nepodnošljivi, predimenzionirani kič, nastavak ruženja grada o našem trošku, izrugivanje našoj srednjovekovnoj istoriji. Stefan Nemanja za sobom je ostavio ovakve zadužbine:




Zashto tako i toliko i samo negativno?


Zato što mi se nikako ne dopada šta prave od ovog grada. Ima, sasvim sigurno, i onih kojima se sve to sviđa, te su pozitivni jednako kao što sam ja negativna.

Koji su to?!
Nikove na sunce!
Kome te sprdačine mogu da se sviđaju?!
zaharaga zaharaga 22:07 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Milan Novković


... evo Billi obećava i geoinženjering, sad kad mu je krenulo, mislim da će prvi eksperiment sa ispuštanjem finog praha kalcijum karbonata u više slojeve atmosfere krenuti uskoro u Šveckoj ...




Razbacuje krecnjak po Svedskoj? A zasto?
Milan Novković Milan Novković 22:14 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

zaharaga
Milan Novković


... evo Billi obećava i geoinženjering, sad kad mu je krenulo, mislim da će prvi eksperiment sa ispuštanjem finog praha kalcijum karbonata u više slojeve atmosfere krenuti uskoro u Šveckoj ...




Razbacuje krecnjak po Svedskoj? A zasto?

Na temu pripreme za borbu protiv globalnog zagrevanja.
zaharaga zaharaga 22:19 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
mirelarado
srdjan.pajic
st.jepan
highshalfbooze
?

Sve mi se čini da će biti nategnuto za drugu turu

I meni se čini.
Jer previše se ističe da s drugom dozom neće biti problema.
Kad god mi ovde više od jedred kažu, "ne brini", ja se bogme refleksno zabrinem.


Pa kaže onaj neki doktor iz Niš da imaju dva frižidera, i kad odeš po 1. vakcinu oni iz prvog izvade dve, pa jednu stave u drugi frižider, da te čeka kad ponovo dođeš. Ja nešto gluplje nisam čuo u životu, to bre kao da je 19. vek pa ne može da se drugačije prati čega koliko ima na lageru.
A možda i zato što je sve na kineskom na bočicama, pa ko će to da gleda, broji i zavodi...







A kako kod vas napreduje vakcinacija?



Koja vakcinacija?

Pa ide polako (bukvalno), starci se vakcinišu, nama su javili da će opšta vakcinacija da krene sredinom godine, mada može da bude ranije ako odobre i ovu JJ-jevu, i ako Fajzer malo ubrza sa isporukama. Dakle, mahom Fajzeruša ili Moderna, ove ostale smatramo za abominaciju medicinske nauke, a na vas gledamo kao na pokusne kuniće kojima daju hladni otrov.

Ispostavilo se (kao da je iko normalan mislio da će biti drugačije) da Tramp i oni njegovi satrapi nisu imali nikakav plan za borbu protiv korone, iako se ovaj u predizbornoj kampanji na sva usta hvalio sa nekavim Fart Speedom, to je bila obična sviraža, i sad ovaj naš Superdeka, Bajden, ne zna kako da se snađe pošto je i on nalagao svašta o 100 miliona vakcinisanih ljudi za 100 dana vlade, pa se sad vadi na Trampa i prethodnu vlast (zvuči poznato?) što će malo morati da izneveri obećano.

Ali nema veze, samo kad smo se Trampa otarasili.








Kaze internet (ako je za verovati) da je vec 7 % Amerike cepljeno. Da ta vakcina nesto valja, moze biti da bi se strucna lica koja doprinose proizvodnji te vakcine, makar i posredno, i njihovi ustiju punih pohvale za vakcinu supruznici, vec nasli medju tih 7 %.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:23 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Milan Novković
Da ne poveruješ - čak i novine i UK "stručnjaci" jako pozitivno o tome pisali, ianko mislim na kratko.

Izgleda da i Francuzi omekšavaju stav. Juče u jednoj debati na TV objavili da je prije Božića u Rusiji bila delegacija imunologa i da imaju vrlo pozitivno mišljenje o dvije ruske vakcine kao i o institutima koji su ih stvorili.
Isto tako, kroz pitanje gledaoca, provučena je vijest da je Putin početkom novembra nudio Makronu saradnju na testiranju i proizvodnj vakcuna zbog ograničenih ruskih kapaciteta. Nije rečeno da li Makron tada nije prihvatio incijativu zbog toga što nije smio ili nije htio.
Večeras šef Paster instituta kaže da će prve prave rezultate djelovanja Fajzer vakcine znati kad Izrael završi vakcinaciju.
Jer, sada se ne zna koliko vremena vakcina štiti od virusa,
-ako bude trebala revakcinacija još se ne zna da li se i kad može primiti treća tura iste vakcine a da bude efikasna.
Meni je najinteresantnije to što je rekao da Fajzer vakcina štiti pluća od virusa ali ne štiti nazalne disajne puteve te pacijent preko njih može da se zarazi i da te viruse dijeli sa okolinom. Tvrdi daje klasična vakcina bolja i kompletnije štiti.
Juče, a ni danas niko ne komenttariše izjavu prif. Raulta da je remdesivir agent mutagen i da je to već viđeno kod bezuspješnog liječenja Ebole.

Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?
aureus aureus 22:47 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

zaharaga
Kaze internet (ako je za verovati) da je vec 7 % Amerike cepljeno.

Radi preciznosti - 7,81 doza na 100 stanovnika je dato, ali pošto je vakcinacija u dvije doze, onda je postotak potpuno vakcinisanih znatno manji - 1,2 posto je stiglo da primi obje doze.

Izrael je šampion. Tamo je 16 posto ljudi primilo obje doze, a prvu dozu je primilo još 15 posto.
solo solo 23:42 28.01.2021

Re: Rorschach test

Ne znam za šišmiša, ali ostalo je primjećeno i zapamćeno da si, po pobjedi Bajdena, figurativno pao na koljena pred njim.



Šta? Pobedio junoša Bajden? Mojne zezaš, nisam znao. Ne,zezaš kao i obično.

Nemoj tako bezrezevno da veruješ Pajiću. Ima on svoje razloge.

Objasniće ti već Anonimus kad se vrati.

I pusti to nego kako tamo stojite sa lakom za nokte? Bezbojnim se razme.

aureus aureus 23:50 28.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
Sreća pa su u UK završili regrutaciju i svima podijelili vakcine ili placebo i još im ide u prilog ogroman talas koji se pojavio u UK, a još će upravo u UK moći da testiraju učinkovitost vakcine u realnom testu na novu varijantu virusa.

Ja o vuku...

Novavax upravo objavio prvo čitanje iz dijela faze 3 koji je prvo krenuo u UK još u septembru (a sad se nastavlja u SAD i Meksiku, pod imenom PREVENT-19).
Od prvih 62 slučaja, 56 je iz placebo grupe a 6 iz vakcinisane. Dakle, i njihova vakcina radi.
Što je najbolje - radi i protiv stare (95-96 posto) i protiv UK varijante virusa (86 posto učinkovitost). U UK su imali 15 hiljada dobrovoljaca a čak 27 posto ih je starije od 65 godina.

Već slabiji rezultati su protiv varijante u Južnoj Africi, gdje još od avgusta guraju (prilično masivnu, sa 2900 dobrovoljaca) fazu 2b. Tu je zaštita oko 60 posto (mada su procenti manje pouzdani).

No kako god okreneš, ovo je prva vakcina za koju je utvrđeno u kliničkom ispitivanju (a ne samo u laboratoriji) da štiti od UK i JA varijante.

Iz Novavaxa su poručili da već rade na poboljšanoj vakcini koja će uzeti više u obzir nove varijante virusa a za koju bi testiranje trebalo da bude u drugom kvartalu ove godine.
Takođe su rekli da je njihova vakcina laka za proizvodnju u velikim količinama.

Bravo za Novavax. I njima je ovo prva vakcina, ako zanemarimo onu od prošle godine protiv gripa.

Ko je poručio Novavax čini se da može biti zadovoljan.
st.jepan st.jepan 00:03 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

haklberi_tom
gvozden1
aureus
mariopan
Slažem se sa Stjepanom. Džabe ti "vidiš" da idemo napred, ja vidim kako posrćemo, mal' ne padnemo, no nas drži onih 60 tona i 6 metara u dubinu temelja. Inače onosmo u ......istoriju.

Evo, Mariopan. Evo još jednog nagnutog. Juri naprijed, goni neprijatelja, žuri kući, u Srbiju.



Ma jok bre.
Ovaj viri, gleda gde li je dušmani.
Bila neka magla pa se nageo da bolje vidi, pa se odmah vraća natrag da kaže šta je video:)

Dragutin - imenjak moga ćaleta.

Lepo je i neobično korisno što si nam to poverio.

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:52 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
zaharaga
Kaze internet (ako je za verovati) da je vec 7 % Amerike cepljeno.

Radi preciznosti - 7,81 doza na 100 stanovnika je dato, ali pošto je vakcinacija u dvije doze, onda je postotak potpuno vakcinisanih znatno manji - 1,2 posto je stiglo da primi obje doze.

Izrael je šampion. Tamo je 16 posto ljudi primilo obje doze, a prvu dozu je primilo još 15 posto.


Da, i ja danas slušao onog našeg lika na N1, Izrael se ne zajebava, vakcinisiali su skoro pola stanovništva, kažu 80% komplet do maja. I to samo fajzerke, oni valjda znaju šta je dobro i ne slušaju znojave dekice na youtubu koji propovedaju koliko je ta vakcina opasna. A, kaže taj čovek - Palestinci i Arapi glavni antivekseri, navodno im slali vakcine, ali ovi nisu hteli da se vakcinišu, i morali su da bace. I tako dva puta. Kome sad tu verovati?

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:02 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

mirelarado
cane.srbljanovic
mirelarado
Kao sve što je preterivanje tako i ovo ne može biti lepo. Bar meni.


Nepodnošljivi, predimenzionirani kič, nastavak ruženja grada o našem trošku, izrugivanje našoj srednjovekovnoj istoriji. Stefan Nemanja za sobom je ostavio ovakve zadužbine:




Zashto tako i toliko i samo negativno?


Zato što mi se nikako ne dopada šta prave od ovog grada. Ima, sasvim sigurno, i onih kojima se sve to sviđa, te su pozitivni jednako kao što sam ja negativna.


Zbog ravnoteze?

Nego, to je jedan spomenik. Samo jedan. U najboljem, on je samo shlag na torti "ruzenja... izrugavanja...". A torta veeeelika. Tro(sto)spratna.

Taj spomenik je samo spomenik Stefanu Nemanji. A Beograd je spomenik nama.
Pa, da krenemo: Od kaludjerice, karaburme, nadzidjivanja/neimarstva/zaduzbinarstva i "restoracije" po centru, do gulaga novog beograda, seljane "po brdima", maala i chergi posejanih na svakom coshku, itd itd... Ta "arhitektura" Beograda je, da se tako izrazim, toliko "eklektichna" da izaziva gastrointestinal konvulzije i kod sasvim nevinih i dobronamernih posmatracha.


E a ako cete Vucica da 'vatate na/za spomenik, onda je njemu super neshto. On kao da ima daljinski upravljach i samo stiska dugmice. A vi... se balansirate.
aureus aureus 02:13 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
aureus
zaharaga
Kaze internet (ako je za verovati) da je vec 7 % Amerike cepljeno.

Radi preciznosti - 7,81 doza na 100 stanovnika je dato, ali pošto je vakcinacija u dvije doze, onda je postotak potpuno vakcinisanih znatno manji - 1,2 posto je stiglo da primi obje doze.

Izrael je šampion. Tamo je 16 posto ljudi primilo obje doze, a prvu dozu je primilo još 15 posto.


Da, i ja danas slušao onog našeg lika na N1, Izrael se ne zajebava, vakcinisiali su skoro pola stanovništva, kažu 80% komplet do maja. I to samo fajzerke, oni valjda znaju šta je dobro i ne slušaju znojave dekice na youtubu koji propovedaju koliko je ta vakcina opasna. A, kaže taj čovek - Palestinci i Arapi glavni antivekseri, navodno im slali vakcine, ali ovi nisu hteli da se vakcinišu, i morali su da bace. I tako dva puta. Kome sad tu verovati?


Izrael ne trabunja kako su vakcine skupe, a čak ne bih bio iznenađen i da su Fajzeru uletili sa većim kešom samo da što prije dobiju što više vakcina i završe vakcinaciju do proljeća.
I ništa im ne smeta, ni posebni uslovi transporta i čuvanja, ni temperature, ljudi su dočekali vakcinu k'o atletičar štafetu, odmah udarili u sprint (odmah su nabili neke lude brojke tipa 150 000 hiljada doza dnevno na 9 miliona stanovnika).
Potpuno suprotno od kilavih Francuza.
Vidi se da su ljudi spremni za rat u svakom momentu.

Kad poredim brzinu vakcinacije kod njih i kod ostalih zemalja, k'o da gledam trku bugati vejrona i igračaka na baterije za djecu do tri godine.

A zapravo...meni jedino oni i djeluju normalni. (I UAE donekle). Ostali kilave čak i kad imaju vakcina. Indija bi trebalo da ima oko 50 miliona doza, tako rekao glavni iz Instituta za serume koji pravi AstraZenekine vakcine (a Indija je i dala dozvolu za upotrebu ove vakcine uz uslov da nema izvoza doza vani do kraja februara).
Koliko dnevno vakcinišu u zadnjih sedam dana? 220 hiljada. Zemlja od 1,3 milijarde stanovnika. Još se te vakcine čuvaju u normalnim frižiderima (2 do 8 stepeni), lakše su za upotrebu, proizvode se u Indiji i imaju ih (bar za početak, za medicinski kadar od oko 30 miliona). Pa ti to razumi.
bene_geserit bene_geserit 02:24 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

radi i protiv stare (95-96 posto) i protiv UK varijante virusa (86 posto učinkovitost). ... Već slabiji rezultati su protiv varijante u Južnoj Africi, tu je zaštita oko 60 posto

Kakva je to rasistička vakcina ?
Nego video sam taj izveštaj, kaže tih 60% padne na 49% kad uzmu u obzir i HIV pozitivne. Koliko ima tih HIV pozitivnih jbte !
aureus aureus 02:27 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

bene_geserit
radi i protiv stare (95-96 posto) i protiv UK varijante virusa (86 posto učinkovitost). ... Već slabiji rezultati su protiv varijante u Južnoj Africi, tu je zaštita oko 60 posto

Kakva je to rasistička vakcina ?
Nego video sam taj izveštaj, kaže tih 60% padne na 49% kad uzmu u obzir i HIV pozitivne. Koliko ima tih HIV pozitivnih jbte !

Zbog njih su ih i radili tamo, tu 2b fazu.
Podfaza, specifična ciljna grupa.
crossover crossover 05:48 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

kamilo_emericki
Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?


Има овде све детаљно ако те не мрзи да читаш. Мени је било више него занимљиво.

The complete moron’s guide to GameStop’s stock roller coaster [Ars Technica]
docsumann docsumann 08:43 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Na svakih deset sekundi, čuje se po jedno "aaaaaa, bup!"

au, brale.

pa da je na brzaka provjerio računicu, vidio bi da na godinu dana taj prosjek dovodi do 3 153 000 poginulih perača prozora u USA.

i to samo onih koji poginu na radnom mjestu od pada sa skele.


jbt, ko vama rješava inžinjerske problema oko koridora 10
milisav68 milisav68 08:53 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

crossover
kamilo_emericki
Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?


Има овде све детаљно ако те не мрзи да читаш. Мени је било више него занимљиво.

The complete moron’s guide to GameStop’s stock roller coaster [Ars Technica]

Ima i ovde na srpskom.

GameStop
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:57 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

crossover
kamilo_emericki
Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?


Има овде све детаљно ако те не мрзи да читаш. Мени је било више него занимљиво.

The complete moron’s guide to GameStop’s stock roller coaster [Ars Technica]

Hvala.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:20 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

milisav68
crossover
kamilo_emericki
Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?


Има овде све детаљно ако те не мрзи да читаш. Мени је било више него занимљиво.

The complete moron’s guide to GameStop’s stock roller coaster [Ars Technica]

Ima i ovde na srpskom.

GameStop

Hvala i tebi.
Koja je ovo trulež. Ulazi li ovo u BDP i slične skraćenice?
Od sada pa nadalje i ubuduće samo opipljivu robu priznam za proizvod.
Sam ovaj proces nije nov. Hedž fondovi su to već radili jedni drugima. Ali je ovo prvi put da grupa amatera, neki sa vrlo malim iznosima a neki sa malo većim, to radi hedž fondovima. Takva koordinacija do sada nije bila moguća. Potrebno je da se veliki broj ljudi složi, da zajedno rizikuju i da ne popuštaju.

Da ovu grupu amatera slučajno ne vodi drugarica zili, poznata po akcijama za opšte dobro radnog naroda i poštene inteligencije?
Milan Novković Milan Novković 09:42 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

crossover
kamilo_emericki
Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?


Има овде све детаљно ако те не мрзи да читаш. Мени је било више него занимљиво.

The complete moron’s guide to GameStop’s stock roller coaster [Ars Technica]

Nisam pratio njihovu priču, a osnovni obrazac je klasičan:

- Short selling je prodaja nečega što nemaš u tenutku kad prodaješ. Dakle špekulacija (uglavnom, iako ima i pozitivnih primera gde se koristi za zaštitu nekog portfolija koji je "normalan" ) - očekuješ da će tome da opada cena.

- Naravno, u nekom trenutku u budućnosti to moraš da isporučiš tako što ćeš ga kupiti na "tržištu", i očekuješ da će to biti po nižoj ceni od one po kojoj si ga prodao dok ga nisi imao.

- Problem nastaje sa tim "short squeze", kada se previše njih zaleti da prodaju jednu te istu stvar koju nemaju. Kada dođe trenutak naplate, zbog prevelike potražnje, cena na tržištu ume da ode do neba, dakle mnogo više od cene po kojoj si prodao, pa praviš ogromne gubitke.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:49 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann

au, brale.


Zbog toga ja redovno računam, kad imam vremena, takve podatke, bilo iz knjiga ili iz novina.
U firmi gdje sam radio prije 10-ak godina neki ekolo-aktivista nam držao seriju predavanje o zagađenju okoline, štednji vode, spasenju svijeta, uglavnom.
Prvo predavanje bilo o vodama i momčina samouvjereno iznese podatak kako česma koja kapa propusti neke silne kubike vode. Ja uzmem olovku pa počnem računati kolika je kap vode, pa koliko ima sekundi danu pa je njegova cifra ispala kao i ova sa peračima prozora. Naravno da sm mu prijavio svoj račun i napravio sa tim kompletan kuršlus na predavanju.
Treba li da kažem da sam svaki put kad su bila predavanja na ostale teme imao neke neodložne radne zadatke i više nisam bio prisutan na eko misama?
Milan Novković Milan Novković 10:25 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Milan Novković
crossover
kamilo_emericki
Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?


Има овде све детаљно ако те не мрзи да читаш. Мени је било више него занимљиво.

The complete moron’s guide to GameStop’s stock roller coaster [Ars Technica]

Nisam pratio njihovu priču, a osnovni obrazac je klasičan:

- Short selling je prodaja nečega što nemaš u tenutku kad prodaješ. Dakle špekulacija (uglavnom, iako ima i pozitivnih primera gde se koristi za zaštitu nekog portfolija koji je "normalan" ) - očekuješ da će tome da opada cena.

- Naravno, u nekom trenutku u budućnosti to moraš da isporučiš tako što ćeš ga kupiti na "tržištu", i očekuješ da će to biti po nižoj ceni od one po kojoj si ga prodao dok ga nisi imao.

- Problem nastaje sa tim "short squeze", kada se previše njih zaleti da prodaju jednu te istu stvar koju nemaju. Kada dođe trenutak naplate, zbog prevelike potražnje, cena na tržištu ume da ode do neba, dakle mnogo više od cene po kojoj si prodao, pa praviš ogromne gubitke.

Bacio sam sad pogled i na njih (tih short squeezes poslednjih godina ima sve više).

Kod njih se istovremeno desio i short i gamma squeeze:

- U short squeeze maniru je prodato 140% akcija firme, 40% više nego što ih postoji (ne pitajte, na finansijskim tržištima kad nešto stvarno imaš možeš da daš drugima kao pozajmicu višestruko).

- A gamma squeeze je vezan za call opcije - one ti daju pravo da nešto kupiš u budućnosti po nekoj ceni. Ako je ta cena mnogo veća od sadašnje na tržištu call opcije su jako jeftine, "out-of-money". Oni što izdaju call opcije, pišu ih out of thin air, ovako rezonuju: ako je cena nafte sada 55 dolara ja ti nudim pravo da je kupiš za 65 dolara za 6 meseci. To pravo je jeftino zato što je ogromna verovatnoća da cena nafte neće toliko narasti za 6 meseci, pa ja zarađujem mali novac pošto ti tu opciju nećeš iskoristiti pošto će cena nafte na tržištu biti niža od one koju ti opcija nudi. Tj moj mali profit je skoro siguran a sve što radim je da samo pritiskam na dugme na kompjuteru (mogu ja u tom trenutku i da kupim nešto od konkretnih akcija, da se pokrijem, al da ne komplikujem primer sada). A ti kupiš tu opciju zato što je jeftina, i misliš da postoji šansa da će cena nafte rasti (ona ne mora ni da dobaci do 65, nego ako dovoljno poraste relativno brzo posle kupovine cena opcije počinje ubrzano da raste i ti možeš da zaradiš neverovatno mnogo.

- Koliko vidim REDIT je naduvao cenu ove firme, tj pomerio sentiment "plebsa", i oni što su za call opcije (izmšljene) ponudili dosta akcija za jako malu cenu sad odjednom moraju da jako skupo kupuju te akcije da bi se pokrili - ovde imamo short squeeze efekat pojačan efektom poluge, na neki način.

- Usput, na finansijskim tržištima imamo i učesnike koje zovemo "market makers". Njihova osnovna uloga je da generišu likvidnost, i obično je to privilegovana licenca pošto oni, često, u low-risk amniru samo dodaju svoju maržu kad im nešto tražiš (moraju da ti daju i kupovnu i prodajnu cenu pre nego što kažeš da li hoćeš da kupiš nešto ili prodaš, zato se i zovu market makers), posle osvrta na tržište, i ako nisu gramzivi imaju odličan biznis sa malim rizikom.

- Problem nastaje kad tu cenu loše formiraju, zašto što nemaju dovoljno dobrih in-house analitičara, pa cenu formiraju po uzoru na ostatak tržišta, i ne primete da naglo skače opasnost od short-squeeze situacije na neku temu - tj ovde su prodavali call opcije suviše jettino, pa ih tako i prodavali previše.

- Nije to uvek ni lako, ovde bi, npr, u svakom slučaju napravili gubitak osima ako nisu pratili GameStop priču (na REDITu++), pa je razumeli
mariopan mariopan 11:20 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
mariopan
Slažem se sa Stjepanom. Džabe ti "vidiš" da idemo napred, ja vidim kako posrćemo, mal' ne padnemo, no nas drži onih 60 tona i 6 metara u dubinu temelja. Inače onosmo u ......istoriju.

Evo, Mariopan. Evo još jednog nagnutog. Juri naprijed, goni neprijatelja, žuri kući, u Srbiju.



Šta sad kažeš? Je l' da si se pokolebala?


Zezaš?

Ne žuri on u Srbiju, on je borac, on goni neprijatelja, jeste iscrpljen ali nije poražen, to se vidi. To je prava slika ratnika.
docsumann docsumann 12:08 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

niccolo
docsumann
srdjan.pajic
Pravićete vi Trumpa od blata.

Ne, ne, vi ćete praviti Trampa od blata!


a od čega drugog bi ga pravili?

Od njegove ćelije, kao ovcu Doli.


vjerovatno bi i tako dobili ovcu
niccolo niccolo 13:13 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

vjerovatno bi i tako dobili ovcu

Dobra rešenja ne treba menjati
crossover crossover 13:44 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Milan Novković

- Problem nastaje sa tim "short squeze", kada se previše njih zaleti da prodaju jednu te istu stvar koju nemaju. Kada dođe trenutak naplate, zbog prevelike potražnje, cena na tržištu ume da ode do neba, dakle mnogo više od cene po kojoj si prodao, pa praviš ogromne gubitke.


То. И онда нема ништа лепше кад се деплораблс искењају у суши корпоративним павијанима. Краудфандинг је кева. :)
alselone alselone 13:49 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Краудфандинг је кева. :)


Jeste, jedan od boljih izuma.

Razgovarao sam sa jednim poznanikom iz Engleske, živi blizu Milana , i njegov jedan drug koji je bio sa nama na tom druženju ima ideju da pravi papirne rančeve.
Znači, u svetlu izbacivanja plastike i gume, očuvanja životne sredine itd, našao je tehnologiju, gde, u Kini naravno, za pravljenje nepromočivih ranaca od papira. Neverovatno nešto.

Uglavnom, u tom razgovoru on razmišlja i pita se, pita i nas, kako da započne taj biznik, kako da krene. I ja mu reko - samo kraudfanding brate. Jedan dobar dizajner, jedan dobar fotograf i ti, možete napraviti stotine hiljada samo na karudfandingu pošto milenijalsi i ovi još mlađi baš traže i poštuju takve proizvode. Još ako im napraviš kampanju i predstaviš se jako mali proizvođač bez para ali sa dobrim idejama i odgovornošću u mislima, a u borbi protiv zlih korporacija koje zloupotrebljavaju planetu, ima da te isfinansiraju do neba.
crossover crossover 14:59 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Znači, u svetlu izbacivanja plastike i gume, očuvanja životne sredine itd, našao je tehnologiju, gde, u Kini naravno, za pravljenje nepromočivih ranaca od papira. Neverovatno nešto.


Одлична му је идеја, ја бих такву ствар купио. Ако та технологија ради мислим да може да направи солидан посао од свега тога, у крајњем случају може то да прода Икеи, њима би се сигурно свидела цела та концепција са рециклабилним матријалима.

Све си му добро рекао, немам замерки. И мени се чини да су ови данашњи клинци много свеснији света у којем живе, да нису толико бесловесне тупаџије као што су биле наше генерације, макар ови неки које ја могу да видим.
aureus aureus 17:14 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Johnson and Johnson objavio prve rezultate.
Svijet je dobio još jednu efikasnu vakcinu.
Ova se vakcina daje u jednoj dozi.
Nije učinkovita kao one u dvije doze, a i cilj u definisanju efikasnosti je drugačije postavljen (prevencija umjerene i ozbiljne infekcije, ne i blage - što je bio cilj kod nekih drugih proizvođača).
Važno je istaći da je za postizanje odgovarajućeg imuniteta potrebno da prođe bar 28 dana od vakcinacije, dok organizam obavi šta treba.

Učinkovitost u odnosu na postavljeni cilj po regionima:
SAD - 72 posto,
Latinska Amerika - 66 posto,
Južna Afrika (uračunata nova varijanta virusa) - 57 posto.
Prosjek 66 posto.

Efikasnost u spriječavanju ozbiljne infekcije - 85 posto, nakon 28 dana. Međutim, nakon 49 dana od vakcine - nisu imali nijedan slučaj, što je super. Pokazuje da vakcina podstiče razvoj dobrog imuniteta s protokom vremena.

Inače, čitanje je obavljeno na preko 400 simptomatskih slučajeva (niko od ovih što su do sad objavljivali rezultate nije imao ni približno toliko), a i broj učesnika je bio impozantan - 43 hiljade.

Svaka čast proizvođaču šampona za bebe. :)
Šalim se, J and J je ozbiljan igrač.

Počeli su rad na vakcini tačno prije godinu dana, krajem januara 2020. sa idejom da naprave vakcinu sa jednom dozom, koja se čuva na uobičajenim temperaturama, i uspjeli su.

Inače su u decembru počeli još jednu fazu 3 sa predviđenih 30 hiljada učesnika da bi vidjeli šta se dešava ako vakcinu daju u dvije doze.

Nadam se da još stoje na broju od milijardu doza za 2021, jer je to kod njih kao dvije milijarde kod drugih. Ako ga čak nisu i poboljšali.

Super su ovo vijesti unazad 24 časa (Novavax i Johnson and Johnson), samo sad počinje muka. Oni su poslednji veliki igrač koji je uspješno prošao kroz cilj. Sigurno će još kompanija napraviti efikasnu vakcinu tokom 2021. ali to su sve manji proizvođači...

Nisam još sve pročitao, svježa je novost.
EVO ovdje.
milisav68 milisav68 17:27 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

crossover
И мени се чини да су ови данашњи клинци много свеснији света у којем живе, да нису толико бесловесне тупаџије као што су биле наше генерације, макар ови неки које ја могу да видим.

E, al kad smo mi bili klinci nije bilo toliko plastike.

Ambalaža za piće je skoro svuda bila staklena ili tetrapak, garderoba je bila pamuk, kožna ili skaj (ekokoža), obuća kombinacija gume i kože.Plastične kese su bile retke i skupe, pa su ih ljudi prali i koristili ponovo.Tehnički uređaji su pravljeni da dugo traju, pa se nisu često bacali.

I sve se to okrenulo za vrlo kratko vreme, ne više od tri decenije, pa nismo stigli da registrujemo posledice dok nas je savremena tehnologija progutala.
docsumann docsumann 18:40 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

preporučujem kanal ovog klinca

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:51 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

milisav68
crossover
И мени се чини да су ови данашњи клинци много свеснији света у којем живе, да нису толико бесловесне тупаџије као што су биле наше генерације, макар ови неки које ја могу да видим.

E, al kad smo mi bili klinci nije bilo toliko plastike.

Ambalaža za piće je skoro svuda bila staklena ili tetrapak, garderoba je bila pamuk, kožna ili skaj (ekokoža), obuća kombinacija gume i kože. Plastične kese su bile retke i skupe, pa su ih ljudi prali i koristili ponovo.Tehnički uređaji su pravljeni da dugo traju, pa se nisu često bacali.

I sve se to okrenulo za vrlo kratko vreme, ne više od tri decenije, pa nismo stigli da registrujemo posledice dok nas je savremena tehnologija progutala.


Samo što u to "naše vreme" se daleko manje vodilo računa o zagađenju u proizvodnji, u smislu fitriranja izduvnih gasova, prečišćavanja otpadnih voda, recikliranja i odlaganja čvrstog otpada i nusproizvoda, o zaštiti ljudi na radu da ne govorimo. To su sve novotarije na kojima su insistirali zeleni i libtardi mahom, dok nisu postale standard, bar u ovim razvijenim zemljama.

Inače, ovo sa papirnim rančevima, ne znam šta je tačno ideja (sem da bude jeftino, što je ok), briga za životnu sredinu sigurno nije, jer su paper mills među najštrokavijim industrijama koje postoje. Zato danas i postoje i rade mahom tamo u Kini, gde su ekološki standardi slabi, ovde kod nas su ih se uglavnom ratosiljali.

Inače, papir je materijal koji može samo nekoliko puta da se recklira (oko 4 puta ako se dobro sećam), posle toga ide u landfill, tako da sve što se ikad od papira napravi na kraju završi u zemlji. Sad, jedino ako se ispostavi da ranac od papira traje nekoliko puta duže od ovog od najlona i kordure, pa da se za njega opredeliš, kupiš ranac koji ti traje ceo život, i deca ga naslede, ali mi se čini da je to malo verovatno.
angie01 angie01 19:13 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

preporučujem kanal ovog klinca


sali se-mario vreco za klince zahebava likove koje nije tesko zahebavati, kao sto je recimo didi, a sto je najgore, bas na isprazan nacin i u maniru svih nepismenih klinaca sa neta,...ok, to mu je publika,...ali da se barem izdvoji nekim humorom, dobrim stosevima-mislim, ovo nije ni smesno- dosadno je....ko da dve klinke sede u kaficu i cerekaju se ocigledno glupavoj likusi i njenim nebrojenim gafovima, pa pokazuju jedan drugoj sta su nasle na netu.
aureus aureus 19:18 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic

Samo što u to "naše vreme" se daleko manje vodilo računa o zagađenju u proizvodnji, u smislu fitriranja izduvnih gasova, prečišćavanju otpadnih voda, recikliranju i odlaganju čvrstog otpada i nusproizvoda, o zaštiti ljudi na radu da ne govorimo. To su sve novotarije na kojima su insistirali zeleni i libtardi mahom, dok nisu postale standard, bar u ovim razvijenim zemljama.

Inače, ovo sa papirnim rančevima, ne znam šta je tačno ideja (sem da bude jeftino, što je ok), briga za životnu sredinu sigurno nije, jer su paper mills među najštrokavijim industrijama koje postoje. Zato danas i postoje i rade mahom tamo u Kini, gde su ekološki standardi slabi, ovde kod nas su ih se uglavnom ratosiljali.

Bravo za zelene i libtarde, ako su oni zaslužni za sve to što kažeš.

Nego, ima indicija da Kina ozbiljno razmišlja o ekologiji i čistim tehnologijama. Uostalom, Peking je devedesetih bio zagađeniji nego danas. Tad je cilj bila proizvodnja i radna mjesta. Sad se ekonomija Kine mijenja, usluge su sve važnije, a radna mjesta nisu problem, sad se razmišlja o kvalitetu života, pa prirodno i o čistoći vazduha, vode, tla, uštedi energije i sl. A ulaganje u zelenu industriju vide kao priliku za dalji ekonomski razvoj, kroz nove tehnologije i prodaju na lokalu i globalno.

Jedan od problema (ali ne i jedini) koji je još tu jeste da nekako ubijedimo dobre Amerikance da nisu sami na planeti. Doduše, Bajden sve više priča o klimatskim promjenama, o zelenoj tehnologiji.
Možda i nije toliko loše što su Amerikanci izabrali tog dekicu, i to ubjedljivo, na poštenim izborima.
Jedino što ostaje taj strah da ne pritisne kakvo pogrešno dugme i ne naredi neko nesmotreno bombardovanje...
haklberi_tom haklberi_tom 19:18 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
milisav68
crossover
И мени се чини да су ови данашњи клинци много свеснији света у којем живе, да нису толико бесловесне тупаџије као што су биле наше генерације, макар ови неки које ја могу да видим.

E, al kad smo mi bili klinci nije bilo toliko plastike.

Ambalaža za piće je skoro svuda bila staklena ili tetrapak, garderoba je bila pamuk, kožna ili skaj (ekokoža), obuća kombinacija gume i kože. Plastične kese su bile retke i skupe, pa su ih ljudi prali i koristili ponovo.Tehnički uređaji su pravljeni da dugo traju, pa se nisu često bacali.

I sve se to okrenulo za vrlo kratko vreme, ne više od tri decenije, pa nismo stigli da registrujemo posledice dok nas je savremena tehnologija progutala.


Samo što u to "naše vreme" se daleko manje vodilo računa o zagađenju u proizvodnji, u smislu fitriranja izduvnih gasova, prečišćavanju otpadnih voda, recikliranju i odlaganju čvrstog otpada i nusproizvoda, o zaštiti ljudi na radu da ne govorimo. To su sve novotarije na kojima su insistirali zeleni i libtardi mahom, dok nisu postale standard, bar u ovim razvijenim zemljama.

Inače, ovo sa papirnim rančevima, ne znam šta je tačno ideja (sem da bude jeftino, što je ok), briga za životnu sredinu sigurno nije, jer su paper mills među najštrokavijim industrijama koje postoje. Zato danas i postoje i rade mahom tamo u Kini, gde su ekološki standardi slabi, ovde kod nas su ih se uglavnom ratosiljali.

Inače, papir je materijal koji može samo nekoliko puta da se recklira (oko 4 puta ako se dobro sećam), posle toga ide u landfill, tako da sve što se ikad od papira napravi na kraju završi u zemlji. Sad, jedino ako se ispostavi da ranac od papira traje nekoliko puta duže od ovog od najlona i kordure, pa da se za njega opredeliš, kupiš ranac koji ti traje ceo život, i deca ga naslede, ali mi se čini da je to malo verovatno.

A gde završi ostalo što nije od papira?
Na Marsu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:35 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Bravo za zelene i libtarde, ako su oni zaslužni za sve to što kažeš.


Pa mi smo uvek bili najglasniji, i prvi na braniku čiste životne sredine, dok su ovi drugi bili u drill baby drill mentalnom stanju!


Nego, ima indicija da Kina ozbiljno razmišlja o ekologiji i čistim tehnologijama.


Ima indicija. Pre par godina su zabranili uvoz đubreta na preradu iz ostatka sveta, pa se digla frka, šta ćemo sa kesama, no dok je Tramp bio na vlasti taj problem je malo pao u zaborav, mislim, ko je mogao još i sa time da se bavi, trebalo je ONO preživeti nekako. Ulažem velike nade u Dekicu i i njegovu administraciju da će se pozabaviti time. Za mene je to važna stavka za sledeće izbore.
docsumann docsumann 19:39 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

angie01
preporučujem kanal ovog klinca


sali se-mario vreco za klince zahebava likove koje nije tesko zahebavati, kao sto je recimo didi, a sto je najgore, bas na isprazan nacin i u maniru svih nepismenih klinaca sa neta,...ok, to mu je publika,...ali da se barem izdvoji nekim humorom, dobrim stosevima-mislim, ovo nije ni smesno- dosadno je....ko da dve klinke sede u kaficu i cerekaju se ocigledno glupavoj likusi i njenim nebrojenim gafovima, pa pokazuju jedan drugoj sta su nasle na netu.


ne slažem se uopšte. ali baš.
odgledo sam dosta negovih klipova, i lik baš dobro ismijava gomiu negativnih pojava na internet sceni, estradi, javnom životu
generalno se ne bavi politikom, što je ok za negov uzrast, ali itekako zna da iskomentariše društvene situacije.
a kvalitetno je isprozivo i ž.mitrović i lava pajkića i koga sve ne ...pravio je on i humanitarne akcije preko YT

o, jesu to lake mete, al to možeš reći i za kesićev šou.

meni Mario izgleda kao talentovn klinac, kreativn, autoironičan, duhovit.

ima mana, pa ko nema, al za takvu kućnu, pravu DIY produckiju, meni je više nego ok.


milisav68 milisav68 19:43 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
Samo što u to "naše vreme" se daleko manje vodilo računa o zagađenju u proizvodnji, u smislu fitriranja izduvnih gasova, prečišćavanju otpadnih voda, recikliranju i odlaganju čvrstog otpada i nusproizvoda, o zaštiti ljudi na radu da ne govorimo. To su sve novotarije na kojima su insistirali zeleni i libtardi mahom, dok nisu postale standard, bar u ovim razvijenim zemljama.

Sklonili đubre pod tepih, prebacivši proizvodnju u manje razvijene zemlje.

Mislim, ok je to filtriranje i recikliranje, samo to treba svuda da bude standard, ali bogati treba da se odreknu dela kolača što neće da se desi, pa ispada samo zamazivanje očiju.

A papirni ranac, pretpostavljam da se reciklirani papir brže raspada od plastike, a sa druge strane, stradaju šume.

alselone alselone 19:55 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

A papirni ranac, pretpostavljam da se reciklirani papir brže raspada od plastike, a sa druge strane, stradaju šume.


Da, ali su šume koliko toliko obnovljive. Makar dok se ne napravi kvalitetna biorazgradljiva plastika ili guma.

Nije ni da on ne šteti uopšte, pošto ima neki premaz da bi postao vodonepropusan, ali daleko manje od klasičih ranaca. Meni je ideja baš kul i mislim da ima smila, makar samo kao poruka.

Ima i nastavak ideje. Uz ranac može da se plati mali premijum u tvoje ime bude zasađeno drvo, dobiješ tačnu informaciju koje drvo i gde. Ja sam mu dodao ideju da može da stavi web kamere pa da "roditelji" mogu da gledaju svoju "decu drveće" kako rastu.
aureus aureus 19:59 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan


A papirni ranac, pretpostavljam da se reciklirani papir brže raspada od plastike, a sa druge strane, stradaju šume.

Ne brini toliko za šume.
Drvo hoće i samo da nikne, a neke stare, napuštene gradove jedva smo našli jer su ih prekrile šume.
A i pošumljavanje je moguće.
Ima zemalja koje danas imaju više šuma nego ranije (recimo Španija je '90. imala 30 posto zemlje pod šumama, sad 38.) Naravno, ima i zemalja gdje šume nestaju jer kapitaliste i političare baš briga (Brazil).


Mislim da Evoksi žive na ovakvim stablima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:00 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Sklonili đubre pod tepih, prebacivši proizvodnju u manje razvijene zemlje.

Mislim, ok je to filtriranje i recikliranje, samo to treba svuda da bude standard, ali bogati treba da se odreknu dela kolača što neće da se desi, pa ispada samo zamazivanje očiju.


Treba ih pritisnuti! A naravno da će bogataši da gledaju da nađu neku propast od zemlje gde im filtere niko ne traži, eto ko kinezi u Smederevu, i tu da dignu fabriku, prosto takvi su po prirodi.

A papirni ranac, pretpostavljam da se reciklirani papir brže raspada od plastike, a sa druge strane, stradaju šume.


Ja mislim da to uopšte nije sigurno, pošto u taj papir idu svakakva sranja pored celuloze (da, da, i plastika), ali to je drugi aspekt od ovog koji sam pomenuo, u vezi sa proizvodnjom. A pošto ne možeš toliko da ga recikliraš kao plastiku, onda moraš više i da ga prozivodiš. E, jedino ako smisle neki čist način za proizvodnju papira, onda u redu.


srdjan.pajic srdjan.pajic 20:10 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

A papirni ranac, pretpostavljam da se reciklirani papir brže raspada od plastike, a sa druge strane, stradaju šume.


Jesi video ovo?
haklberi_tom haklberi_tom 20:19 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
Bravo za zelene i libtarde, ako su oni zaslužni za sve to što kažeš.


Pa mi smo uvek bili najglasniji, i prvi na braniku čiste životne sredine, dok su ovi drugi bili u drill baby drill mentalnom stanju!


Nego, ima indicija da Kina ozbiljno razmišlja o ekologiji i čistim tehnologijama.


Ima indicija. Pre par godina su zabranili uvoz đubreta na preradu iz ostatka sveta, pa se digla frka, šta ćemo sa kesama, no dok je Tramp bio na vlasti taj problem je malo pao u zaborav, mislim, ko je mogao još i sa time da se bavi, trebalo je ONO preživeti nekako. Ulažem velike nade u Dekicu i i njegovu administraciju da će se pozabaviti time. Za mene je to važna stavka za sledeće izbore.

Tepati Bajdenu dekica može samo teška ...... (nastavi proizvoljno).
angie01 angie01 20:25 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

ima mana, pa ko nema, al za takvu kućnu, pravu DIY produckiju,


ne komentarisem ja taj segment, jer svi ti klincu tjuberi snimaju na isti nacin i ni ne ocekujem neku vrh produkciju.





o, jesu to lake mete, al to možeš reći i za kesićev šou.


evo kaze moje mladje dete,-koje se slaze sa tobom da je mario jedini ok lik od tih klinaca sto snimaju, zato jer kritikuje ono sto je katastrofa- da bi on trebalo da bude taj "kesic" fazon za teme koje obradjuje,...sto iz razumljivih razloga bas i ne moze da postigne.

,,,al je meni dosadan i neinventivan u nacinu na koji zahebava didi jankovic,ili jovanu jeremic- pa tu nema sta da si narocito kreativan, samo procitas sve komentare na bilo koje njihove izjave, snimke,...one su toliko smesne u svom samoubedjenju, da je ponavljati to u komentarisanju na taj nacin, a bez neke dodatne ideje, meni bez veze,...isto i za zeksa i pajkica- sto nisam gledala, sa'cu,ja ne znam nikog, sem njihovih porodica, da nesto pozitivno komentarisu o njima,...ajd ok, mozda za ovu dvojicu ima vise smisla.

...a mozda mi ne lezi taj ceo fazon.

evo, jedino sto se meni dopalo, ( da lje to pravi izraz), je neki snimak Baka praseta-ciji mi se drugi snimci, a nisam ih bas puno gledala, uopste ne dopadaju na razne nacine-gde je on sastavio neki pesmuljak i smislio pricu kao temu i napravio spot, da bi zahebavao neke druge dve tjuberke,koje su stvarno katastrofa(odgledala sam samo jedan klip, da bih imala neki utisak o cemu se radi)....ako nadjem, nakacicu, da bi bolje razumeo sta hocu da kazem.

nasla sam,



milisav68 milisav68 21:04 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

alselone
Ima i nastavak ideje. Uz ranac može da se plati mali premijum u tvoje ime bude zasađeno drvo, dobiješ tačnu informaciju koje drvo i gde. Ja sam mu dodao ideju da može da stavi web kamere pa da "roditelji" mogu da gledaju svoju "decu drveće" kako rastu.

Sve ok, prodaje se koncept pranja savesti, a sa druge strane se sklanja dobar deo plastike, odnosno hemije.

Nemam ništa protiv.
milisav68 milisav68 21:18 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
Jesi video ovo?

Nisam, ali me ne čudi, s obzirom da nam se raspada cela planeta, pitanje je samo gde će šta prvo da krene.

Trenutno me najviše brine zemljotres, pošto se "motaju okolo".Danas bio u Zenici, pre neki dan u Kragujevcu, drma se Albanija, Grčka, Rumunija, za Hrvatsku već znamo, i ne smiruje se.
docsumann docsumann 22:01 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

evo kaze moje mladje dete,-koje se slaze sa tobom da je mario jedini ok lik od tih klinaca sto snimaju, zato jer kritikuje ono sto je katastrofa- da bi on trebalo da bude taj "kesic" fazon za teme koje obradjuje,...sto iz razumljivih razloga bas i ne moze da postigne.




za tvoje mlađe dijete.

,,,al je meni dosadan i neinventivan u nacinu na koji zahebava didi jankovic,ili jovanu jeremic- pa tu nema sta da si narocito kreativan, samo procitas sve komentare na bilo koje njihove izjave, snimke,...one su toliko smesne u svom samoubedjenju, da je ponavljati to u komentarisanju na taj nacin, a bez neke dodatne ideje, meni bez veze,...isto i za zeksa i pajkica- sto nisam gledala, sa'cu,ja ne znam nikog, sem njihovih porodica, da nesto pozitivno komentarisu o njima,...ajd ok, mozda za ovu dvojicu ima vise smisla.


ipak on to sve lepo posloži, upakuje, podvuče i istakne, sa sve odličnim detaljima (gdje, kao što znamo, čuči đavo) i karikiranjima (dio kad on zamišlja kako je to izgledalo kad je ona gledala njegov video (pošto ga je blokirala na ...nemam pojma)) je odličan).
a ima li smisla posebno ismijavati osobe čija je medijska pojava apsurd po sebi? mislim da ima.
jeste da je Vulin hodajuća karikatura al to ne znači da mu to ne treba i na nos nabijati, jer je hjegova grotesknost maligna.


...a mozda mi ne lezi taj ceo fazon.


biće da je to
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:28 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Kineska nego kako. I mi cekamo na vakcinu.
zaharaga zaharaga 22:36 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

haklberi_tom
srdjan.pajic
Bravo za zelene i libtarde, ako su oni zaslužni za sve to što kažeš.


Pa mi smo uvek bili najglasniji, i prvi na braniku čiste životne sredine, dok su ovi drugi bili u drill baby drill mentalnom stanju!


Nego, ima indicija da Kina ozbiljno razmišlja o ekologiji i čistim tehnologijama.


Ima indicija. Pre par godina su zabranili uvoz đubreta na preradu iz ostatka sveta, pa se digla frka, šta ćemo sa kesama, no dok je Tramp bio na vlasti taj problem je malo pao u zaborav, mislim, ko je mogao još i sa time da se bavi, trebalo je ONO preživeti nekako. Ulažem velike nade u Dekicu i i njegovu administraciju da će se pozabaviti time. Za mene je to važna stavka za sledeće izbore.

Tepati Bajdenu dekica može samo teška ...... (nastavi proizvoljno).


Nije on obican dekica, on je znojavi dekica.
aureus aureus 23:13 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann
jbt, ko vama rješava inžinjerske problema oko koridora 10

Ćuti, Dokse, da se neko ne bi sjetio da je crnogorski ministar ugovorio prioritetnu dionicu autoputa Podgorica-Mateševo, ali je zaboravio da u ugovor stavi priključak na autoput kod Podgorice (kilometar i po puta, sa mostom na Morači i petljom).
Valjda je mislio da će ljudi do početka dionice da dolete helikopterom pa će posle da nastave autom.
angie01 angie01 23:42 29.01.2021

Re: A ne za 21. dan

a ima li smisla posebno ismijavati osobe čija je medijska pojava apsurd po sebi? mislim da ima.
jeste da je Vulin hodajuća karikatura al to ne znači da mu to ne treba i na nos nabijati, jer je hjegova grotesknost maligna.


ovo boldovano si najtacnije definisao...slazem se da treba ismejavati i ukazivati, narocito groteskne malignitete, kako si opet adekvatno okarakterisao, ali po meni, sa malo vise stila i osmisljenosti,...al mogu da prihavtim da ja nisam ni targetirana publika, niti mi lezi taj fazon, pa da se u te dve tacke razilazimo Mario i ja:)).
docsumann docsumann 00:50 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

al mogu da prihavtim da ja nisam ni targetirana publika, niti mi lezi taj fazon, pa da se u te dve tacke razilazimo Mario i ja:)).


to je ipak sadržaj za nas mlađe
docsumann docsumann 00:52 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

ali je zaboravio da u ugovor stavi priključak na autoput kod Podgorice (kilometar i po puta, sa mostom na Morači i petljom).


to što nije upisano ne znači da nije uračunato
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:10 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Milan Novković
crossover
kamilo_emericki
Milane, šta se dešava na Vol Stritu, kakva je igra sa nekom kompanijom koja prodaje video-igrice i šta je "short selling"?


Има овде све детаљно ако те не мрзи да читаш. Мени је било више него занимљиво.

The complete moron’s guide to GameStop’s stock roller coaster [Ars Technica]

Nisam pratio njihovu priču, a osnovni obrazac je klasičan:

- Short selling je prodaja nečega što nemaš u tenutku kad prodaješ. Dakle špekulacija (uglavnom, iako ima i pozitivnih primera gde se koristi za zaštitu nekog portfolija koji je "normalan" ) - očekuješ da će tome da opada cena.

- Naravno, u nekom trenutku u budućnosti to moraš da isporučiš tako što ćeš ga kupiti na "tržištu", i očekuješ da će to biti po nižoj ceni od one po kojoj si ga prodao dok ga nisi imao.

- Problem nastaje sa tim "short squeze", kada se previše njih zaleti da prodaju jednu te istu stvar koju nemaju. Kada dođe trenutak naplate, zbog prevelike potražnje, cena na tržištu ume da ode do neba, dakle mnogo više od cene po kojoj si prodao, pa praviš ogromne gubitke.



Samo da se ovo bolje razume - short squeeze nastaje kada mnogo investora ili large capital napravi veliku "opkladu" da ce cena da padne - a onda, zbog raznih razloga i uprkos, cena pochne da raste (kao u sluchaju GSC - kada se gomila sitnih investora "zainati" i pochne da kupuje). Onda ovaj posveceni kapital pokusha da pobegne iz short pozicije (pre drugih) i naravno pogura cenu josh dalje. I naravno... kom opanci, kom obojci.
Ovo se jako retko deshava. A ovakav sluchaj se desio prvi put - da mali, ne-institucionalizovani investori gurnu velike igrache u shithouse. Obichno je to situacija kada fondovi igraju protiv jedni-drugih... Sad su se penny-stocks bake i njihov retirement fondovi umeshali.
It's funny.
angie01 angie01 01:32 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

to je ipak sadržaj za nas mlađe



aureus aureus 01:58 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann
ali je zaboravio da u ugovor stavi priključak na autoput kod Podgorice (kilometar i po puta, sa mostom na Morači i petljom).


to što nije upisano ne znači da nije uračunato

Oš kasti da je račun u glavi a pare na računu?
bene_geserit bene_geserit 04:12 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Bravo za zelene i libtarde, ako su oni zaslužni za sve to što kažeš.
Možda i nije toliko loše što su Amerikanci izabrali tog dekicu, i to ubjedljivo, na poštenim izborima.

Ulažem velike nade u Dekicu i i njegovu administraciju

Lepo ste se vi ispričali i položili nade, nego samo da pitam
Biden je postavio onog "omladinca" za "Special Presidential Envoy for Climate"
ajd na stranu što ima privatni avion, tako da znamo da je ozbiljno zabrinut za budućnost planete
tako da mi nije baš jasno u šta polažete nade, osim da je izvesno da će sve da nas zajebavaju
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:20 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Biden je postavio onog "omladinca" za "Special Presidential Envoy for Climate"
ajd na stranu što ima privatni avion, tako da znamo da je ozbiljno zabrinut za budućnost planete
tako da mi nije baš jasno u šta polažete nade, osim da je izvesno da će sve da nas zajebavaju


Nada umire poslednja!

Bajden je vratio USA u Pariski Dogovor, ili samo što nije, i sjebao je onaj naftovod koji je trebalo da pređe preko svete indijanske zemlje a koji je ovaj vaš MAGArac odobrio. I sve to u prvih par dana vladavine, čio dekica, baš kako sam očekivao. Čak i ako je to sve od njega na ovom planu - dosta je.

Ovo za avion i tog envoy-a sam pribeležio, kad dođu izbori da se podvuče crta, da vidimo da li je taj samo leteo okolo i jebavao ale, ili je doprineo nečemu zelenom u čemu mu je brzo prevozno sredstvo pomoglo.
aureus aureus 06:40 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
Ovo za avion i tog envoy-a sam pribeležio, kad dođu izbori da se podvuče crta, da vidimo da li je taj samo leteo okolo i jebavao ale, ili je doprineo nečemu zelenom u čemu mu je brzo prevozno sredstvo pomoglo.

Mislim da ni Greta Tunberg nije zadovoljna tim "omladincem". Čovjek leti okolo privatnim avionim.
Ali Greta vjerovatno nije zadovoljna ni dekicom.

Ma daće njima svima Greta po...prstima.
Kad prođe korona, pa krenu ponovo protesti.
haklberi_tom haklberi_tom 06:52 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

srdjan.pajic
Biden je postavio onog "omladinca" za "Special Presidential Envoy for Climate"
ajd na stranu što ima privatni avion, tako da znamo da je ozbiljno zabrinut za budućnost planete
tako da mi nije baš jasno u šta polažete nade, osim da je izvesno da će sve da nas zajebavaju


Nada umire poslednja!

Bajden je vratio USA u Pariski Dogovor, ili samo što nije, i sjebao je onaj naftovod koji je trebalo da pređe preko svete indijanske zemlje a koji je ovaj vaš MAGArac odobrio. I sve to u prvih par dana vladavine, čio dekica, baš kako sam očekivao. Čak i ako je to sve od njega na ovom planu - dosta je.

Ovo za avion i tog envoy-a sam pribeležio, kad dođu izbori da se podvuče crta,
da vidimo da li je taj samo leteo okolo i jebavao ale, ili je doprineo nečemu zelenom u čemu mu je brzo prevozno sredstvo pomoglo.

I nakon računice utvrdiš da je saldo negativan, glasaš za republikance?!
Ooooo, bazmeg!
docsumann docsumann 11:55 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

aureus
docsumann
ali je zaboravio da u ugovor stavi priključak na autoput kod Podgorice (kilometar i po puta, sa mostom na Morači i petljom).


to što nije upisano ne znači da nije uračunato

Oš kasti da je račun u glavi a pare na računu?


naravno. tačan račun ne donosi zaradu
aureus aureus 14:04 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

docsumann
aureus
docsumann
ali je zaboravio da u ugovor stavi priključak na autoput kod Podgorice (kilometar i po puta, sa mostom na Morači i petljom).


to što nije upisano ne znači da nije uračunato

Oš kasti da je račun u glavi a pare na računu?


naravno. tačan račun ne donosi zaradu

A često ni tačan broj i rezultat ne donosi pobjedu. Ko je s lopovima igrao jamb ili remi zna o čemu pričam.
michiganac michiganac 20:26 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Nije da se preterano zanimam za spomenike koje podižu Vesić i Vučić od para građana, ali mi svakako izmiče simbolika tog šlema-šišarke-svemirskog broda, možda bi neko (dokon) mogao da ponudi objašnjenje, čisto da znam šta da kažem ženi kad pita wtf is that?





srdjan.pajic srdjan.pajic 20:52 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

michiganac
Nije da se preterano zanimam za spomenike koje podižu Vesić i Vučić od para građana, ali mi svakako izmiče simbolika tog šlema-šišarke-svemirskog broda, možda bi neko (dokon) mogao da ponudi objašnjenje, čisto da znam šta da kažem ženi kad pita wtf is that?







Dobro, to hladno LED osvetljenje bi možda moglo da se zameni sa ovim nekim toplijim. Ili da se menja u toku dana/noći, u skladu sa savremenim standardima osvetljenja i novim saznanjima o cirkadijskim ritmovima.

Za ove uglove, ne znam kako to da se popravi, to jest znam, ali onda od spomenika ne bi mnogo ostalo. Ustvari, verovatno bi najbolje bilo prosto pobiti sve te istoričare umetnosti (kao bogumile) koji seru po medijima ovih dana jer mrze predsednika Vučića i Stefana Nemanju.
michiganac michiganac 21:15 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Aureus
Ne brini toliko za šume.
Drvo hoće i samo da nikne,
..
A i pošumljavanje je moguće.


Koliko ti ne mozes da prebacis na vecu mentalnu frekvenciju i od cijele sume vidis samo balvane. Problem desetkovanja suma je problem razaranja najvecih i najbogatijih kopnenih biodiverziteta. Njihovom sjecom ne obaras samo stabla, vec unistavas nebrojene vrste i cijele ekosisteme, koji su nastajali, evoluirali i adaptirali se stotinama, hiljadama i milionima godina.. To je prosto neprocjenjiv gubitak, koji ce se itekako obiti o >> XXXL-McDonalds-Subway-BurgerKing-Size-Homo"Sapiensu" << XXI vijeka. Enormnim ukidanjem vrsta mi drasticno suzavamo vrata evolucije kroz koja se pomenuti - nabrekli od palminog ulja - sami vise nece moci provuci.

Pride, za ponovni oporavak samih suma (minus istrijebljene, prevashodno zivotinjske vrste) trebace opet decenije, vijekovi (za prasume),.. - vrijeme koje mozda necemo imati za sebe.

Idi baci pogled na ovaj posljednji Dejvidov dokumentarac: LINK

..da vidis sta ce bude samo za par decenija, ako onaj krele Bolsonaro nastavi rapidno da kasapi Amazoniju kako je vec poceo i ostanu savane kroz koje ce da tutnje pozari..
michiganac michiganac 21:35 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

milisav68
Trenutno me najviše brine zemljotres, pošto se "motaju okolo".Danas bio u Zenici, pre neki dan u Kragujevcu, drma se Albanija, Grčka, Rumunija, za Hrvatsku već znamo, i ne smiruje se.

Italija

Recimo da zdrma neki od oko 7 Rihtera blizu Napulja - za najkasnije par mjeseci, godinu, upali se vatromet na Flegrejskim Poljima i..

..Ciao Bella Italia, Ciao Mare, Ciao topli Mediterraneo, Ciao XXI Secolo..

Naucnici ozbiljno spekulisu o tome da je posljednja erupcija prije 30-40 hiljada god. zbrisala najveci dio populacije neandertalaca u Evropi, narocito domicilnih balkanskih. Na Karpatima su pronadjene naslage vulkanskog pepela iz istog perioda debljine i do nekoliko desetina cm, vjetar duvao u tom pravcu.
aureus aureus 22:06 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Njihovom sjecom ne obaras samo stabla, vec unistavas nebrojene vrste i cijele ekosisteme, koji su nastajali, evoluirali i adaptirali se stotinama, hiljadama i milionima godina.. To je prosto neprocjenjiv gubitak

Od postanka svijeta izumrlo je 99 posto svih vrsta. Dakle, to se stalno dešava. Priroda je neprestano pogana i surova, čak toliko da smo mi homo sapiensi jedini preživjeli od svih čovjekolikih stvorenja (u jednom momentu je planetom hodalo 5-6 homo tipova, a ostao samo sapiens). A i to jedva pošto smo i mi bili spali na nekoliko desetina hiljada, ili tako nešto.
Dakle, da ne idealizujemo majku prirodu, a ni njene dijelove, preživljavanje je kučkasta stvar.

Osim toga, ja i nisam za bilo kakvo sječenje šuma. Nego ako ti treba drvo, a treba ti još uvijek, posječeš jedno - zasadiš drugo, k'o pravi pionir, izviđač i ljubitelj drveća. [Druga je stvar ako si se ostrvio na maslinu od dvije hiljade godina ili neki hrast od 800 ljeta.]
Ako ti treba obradiva površina (što je kroz istoriju bio važan razlog krčenja šuma, čovjek mora jesti, šta ćeš) - onda posječeš tu gdje ti je bitno, a pokušaš zasaditi tamo gdje šume možda i nema. I tako dalje. Milion dobrih opcija.

A zanositi se da ćeš sačuvati svih milion i po životinjskih vrsta je pomalo blesavo, to se neće desiti ma kakve napore ulagali.

P.S.
Pročitao sam tvoj prvi komentar upućen meni i odgovorio. Prešao na drugi kad ono:

Naucnici ozbiljno spekulisu o tome da je posljednja erupcija prije 30-40 hiljada god. zbrisala najveci dio populacije neandertalaca u Evropi, narocito domicilnih balkanskih.
milisav68 milisav68 22:47 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan

Naucnici ozbiljno spekulisu o tome da je posljednja erupcija prije 30-40 hiljada god. zbrisala najveci dio populacije neandertalaca u Evropi, narocito domicilnih balkanskih. Na Karpatima su pronadjene naslage vulkanskog pepela iz istog perioda debljine i do nekoliko desetina cm, vjetar duvao u tom pravcu.

Jel se sećaš kad je pre nekoliko godina proradio vulkan na Islandu (čini mi se), pa kad nisu mogli da lete avioni iznad Evrope (naročito Engleske).

Tada se pričalo da se takva slična (ili malo jača) erupcija desila par godina pre Francuske revolucije, i da je vetar najviše duvao prema Francuskoj, noseći dim i pepeo, i da zbog toga nije bilo hrane/letine, pa je izbila revolucija.
michiganac michiganac 23:28 30.01.2021

Re: A ne za 21. dan


Ako ti treba obradiva površina (što je kroz istoriju bio važan razlog krčenja šuma, čovjek mora jesti, šta ćeš) - onda posječeš tu gdje ti je bitno, a pokušaš zasaditi tamo gdje šume možda i nema. I tako dalje. Milion dobrih opcija.

A zanositi se da ćeš sačuvati svih milion i po životinjskih vrsta je pomalo blesavo, to se neće desiti ma kakve napore ulagali.


Ovo je tako binarno razmisljanje - "posjeces tamo-zasadis 'vamo" - nis' lakse, prosto kao babin zub i sve opet da bude kao prije. I onda jos, kao, ma nema veze, sigurno ce negdje nekad zdrmati i neki supervulkan, pa stoga nastavimo sa Biz as usual. Ja bih to nazvao ubistvom sa predumisljajem, ako cemo jednostavno da se prepustimo tome i povinujemo visim (ljudskim) silama.

Vjerujem i da se postojece obradive povrsine mogu jos ekonomicnije koristiti. Uostalom, mnogo se hrane baca upravo u najbogatijim zemljama i ne mora se iskasapiti najveci dio dzungli Indonezije i Malezije upravo i uglavnom zarad profita najvecih lanaca brze hrane ili stavise jos - biodizela!
Pored toga, zemljiste na kojima sade monokulture poput palmi uljarica, vrzo brzo degradira, erodira, iscrpi se i ispere od prvobitnih prirodnih mineralija (hranljivih tvari), tako da je gotovo nemoguce regenerisati ga na onaj nivo na kom je bilo moguce da raste prethodna bujna vegetacija >> ireverzibilni proces

Savjetujem ti da bacis pogled na onaj gore dokum. testament i apel D. Atenboroa, da prosiris percepciju problema sa kojim se suocavamo, prije nego opet otpocnes pisati o "milion dobrih opcija".
michiganac michiganac 00:02 31.01.2021

Re: A ne za 21. dan

milisav68

Jel se sećaš kad je pre nekoliko godina proradio vulkan na Islandu (čini mi se), pa kad nisu mogli da lete avioni iznad Evrope (naročito Engleske).

Tada se pričalo da se takva slična (ili malo jača) erupcija desila par godina pre Francuske revolucije, i da je vetar najviše duvao prema Francuskoj, noseći dim i pepeo, i da zbog toga nije bilo hrane/letine, pa je izbila revolucija.


Jeste.

A i ova 536. koju pominje Docs, kao najgorom godinom u poznatoj istoriji covjecanstva je bila godina jos enormnije erupcije, prepostavlja se vulkana u centralnoj Americi. Zestoke zime koje su potrajale mozda i deceniju-dvije i pandemija crne kuge koja se gotovo poklopila sa erupcijom (istrazivanja na arktiku kazu kako se moguce dogodila jos jedna u razmaku od nekoliko godina od prve vece), je de fakto i otvorilo sirom prostore Balkana za masovne upade Slovena, Avara, proto-Bugara i dr. u vrijeme Justinijana i potonje njihovo trajno naseljavanje. Pisali smo nedavno o tome kad smo pominjali kompletno zamrzavanje Dunava (u to vrijeme iz godine u godinu) preko kog su ovi onda olako nadirali. Narod Vizantije je potonuo u krajnje beznadje misleci da je nastupio smak svijeta (bolest, ogromna glad, unutrasnji nemiri) - pravo je cudo i misterija kako se Justinijan uopste i uprkos svemu odrzao na tronu i sacuvao drzavu. Mada, imao je nekoliko do groba vjernih vojskovodja, ali i najvecu unutrasnju pobunu (tzv. "Ustanak Nika" - u kom je pobijen najveci br. protivnika) ugusio je par godina prije nego sto su ga prethodno goreopisane nevolje sustigle.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana