Istorija| Mediji

Aleksandar od KIČOSLABIJE!

Filip Mladenović RSS / 16.03.2021. u 03:21

DEDA i UNUK
DEDA i UNUK
I taman kada sam pomislio da će TV serija "Nemanjići" ući u istoriju ovdašnjeg glumačkog i režiserskog beščašća, eto nama premijere TV serije sa pompeznim naslovom "Aleksandar od Jugoslavije".

Kakav promašaj!? Kakav dilentatizam!? Kakvo i koliko bacanje para? Kakav šamar istoriji i Karadjordjevićima, ma koliko loše mislio o toj dinastiji!?

Da sam na mestu nekog od potomaka te porodice, smesta bih zatražio obustavljanje daljeg emitovanja ove TV serije.

Pa da li je moguće da  niko od producenata, od savetnika, od saradnika na ovom projektu na tzv. kontrolnim projekcijama  nije  primetio amaterski i uvredljivo nizak umetnički nivo ove TV produkcije i ne reče: "Aman ljudi, pa ne možemo u javnost sa ovim sranjem!?"

Ironijom sudbine, konzervativni i monarhsitički delovi srpskog društva nisu mogli doživeti veću kompromitaciju dinastije Karadjordjević od ove sklepane TV serije!

Ako se veruje da je kralj Aleksandar nakon atentata u Marseju 1934. godine izgovorio "Čuvajte mi Jugoslaviju!", svaki monarhista, verujem, mora reći: "Čuvajte mi kralja od ovakvih TV serijala!"

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 08:27 16.03.2021

ne, stvarno


kakva je serija?
tess1 tess1 10:18 16.03.2021

..

Ako se veruje da je kralj Aleksandar nakon atentata u Marseju 1934. godine izgovorio "Čuvajte mi Jugoslaviju!", svaki monarhista, verujem, mora reći: "Čuvajte mi kralja od ovakvih TV serijala!"




Ne daj se, Filipe. :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:21 16.03.2021

Re: ..

tess1
Ako se veruje da je kralj Aleksandar nakon atentata u Marseju 1934. godine izgovorio "Čuvajte mi Jugoslaviju!", svaki monarhista, verujem, mora reći: "Čuvajte mi kralja od ovakvih TV serijala!"




Ne daj se, Filipe. :)

O, slutim više stotina komentara a ni sočne uvrede neće nedostajati.
tess1 tess1 14:00 16.03.2021

Re: ..

Ma da su psovke ni po jada, to je sistematsko nasilje nad njim, godinama. A on kao leptir, sleti bešumno i nevino na blog i odleti, i sve tako..

Mislila sam nasloviti komentar sa bubamara il medenjak.. al' 'ajde reko' neću. :))
Черевићан Черевићан 10:23 16.03.2021

ето је

premijere TV serije

богата је (свим и свачим) наша историја
ТеВе права згода да......... на Њу потсети,
но каква ће бити гледатељства проођа
пресуду ће донети ..........њини афин'тети
medjutim92 medjutim92 11:25 16.03.2021

"Čuvajte mi Jugoslaviju"..

..nije izgovorio umirući kralj, već je to naknadno dopisao Bogoljub Jevtić, koji je bio prisutan.

A seriju niti gledam, niti mi pada na pamet, sam trejler je dovoljno uvredljiv za svkaog ko imalo voli istoriju.
gvozden1 gvozden1 11:27 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

Čuvajte mi Jugoslaviju"..
..nije izgovorio umirući kralj

Ma jeste, i još je dodao, čitajte Filipove blogove.
tess1 tess1 12:16 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

..nije izgovorio umirući kralj, već je to naknadno dopisao Bogoljub Jevtić, koji je bio prisutan.

Ako se veruje da je kralj Aleksandar nakon atentata u Marseju 1934. godine izgovorio "Čuvajte mi Jugoslaviju!"

Gospodo, molim vas.. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:25 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

gvozden1
Čuvajte mi Jugoslaviju"..
..nije izgovorio umirući kralj

Ma jeste, i još je dodao, čitajte Filipove blogove..


..o serijama koje će se o meni snimati.
gvozden1 gvozden1 12:58 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..


..o serijama koje će se o meni snimati.

Aha, to je, znači, onaj deo na kraju, oko kog je bila dilema šta je tačno izgovorio?

I to odgonetnuto pomoću savremene tehnike.

:)
gedza.73 gedza.73 15:06 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

medjutim92
..nije izgovorio umirući kralj, već je to naknadno dopisao Bogoljub Jevtić, koji je bio prisutan.

Bogoljub Jevtić, koji ako se ne varam je rodom iz sela u okolini Kragujevca, naknadno je neke stvari dopisao a neke i izbrisao posebno što je znao kako se ko ponašao u kraljevini Jugoslaviji od pripadnika pokreta koji je nakon rata došao na vlast a neki sa repovima iza sebe na rukovodeća mesta pa je između njega i njih vladala neka vrsta omerte.

Meni je zanimljvio da su nakon smrti dva suverena Jugoslavije ostale dve izjave (obe dopisane od strane visokih funkcionera sistema)

jedna je vezana za kralja Aleksandra
'Čuvajte mi Jugoslaviju'
a druga za Josipa Broza Tita
'I posle Tita Tito'
freehand freehand 15:32 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

a druga za Josipa Broza Tita
'I posle Tita Tito'

"I u Vojvodini da se prave tresilice za masline!"

P. S. u prosvećenim krugovima srbske emigracije poznato je da je Tresimir Maslinović iz jednog sela kraj Aranđelovca još 1921. napravio kompjuterizovanu mašinu koja je omogućila da se rod maslina u čitavoj Šumadiji omlati u roku od sedam dana što je,opet, omogućavalo da Šumadija bude apsolutni rekorder u regionu u proizvodnji najkvalitetnijeg maslinovog ulja.
A ne ko Rusi u Sibiru - motku pa tresi, što se i na ovim prostorima pokazalo posle otimačine 1945. godine otkad je proizvidnja maslina i maslinovog zejtina 10.000 puta manja od 0, koliko su Tresimir i njegov brat Mlatislav postizali onomad. Dakle - 0.
ali više o tome ispričaće nam ovdašnji ekspert za maslinotresače pre i posle rata i talijanske motokultivatore, gospodin Mrsimud.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:36 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

'Čuvajte mi Jugoslaviju'

Има још једна измишљена у политичке сврхе: "Поносим се својим српским пореклом и хрватском домовином."
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:10 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

principessa_etrusca
'Čuvajte mi Jugoslaviju'

Има још једна измишљена у политичке сврхе: "Поносим се својим српским пореклом и хрватском домовином."


U telegramu upućenom 26. maja 1936. Dr Vlatku Mačeku Nikola Tesla je napisao:

"...Jednako se ponosim moga srpskog roda i moje hrvatske domovine. Živili svi Jugoslaveni."
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:22 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

Filip Mladenović
principessa_etrusca
'Čuvajte mi Jugoslaviju'

Има још једна измишљена у политичке сврхе: "Поносим се својим српским пореклом и хрватском домовином."


U telegramu upućenom 26. maja 1936. Dr Vlatku Mačeku Nikola Tesla je napisao:

"...Jednako se ponosim moga srpskog roda i moje hrvatske domovine. Živili svi Jugoslaveni."

Не фантазирај, Филипе, то је фалсификат.

Тесла није знао да је Лика/Крајина у Хрватској, а још мање је знао да је Хрватска његова "домовина".
haklberi_tom haklberi_tom 20:00 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

medjutim92
..nije izgovorio umirući kralj, već je to naknadno dopisao Bogoljub Jevtić, koji je bio prisutan.

A seriju niti gledam, niti mi pada na pamet, sam trejler je dovoljno uvredljiv za svkaog ko imalo voli istoriju.

Ja ne gledam ni jednu našu seriju!
Gledam Sajnfelda i svaki puta Mućke - na bilo kom kanalu, osim na Pinku. Na Pinku (Hepiju i slično) ne gledam nikada ništa.
Tako da o tim serijama ne mogu da kažem ništa, osim da verujem na reč onima koji to gledaju.
gedza.73 gedza.73 20:26 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

freehand
li više o tome ispričaće nam ovdašnji ekspert za maslinotresače pre i posle rata i talijanske motokultivatore, gospodin Mrsimud.

Mašiš Mićo aposlutno. To nije moj fah. Mada znam da su, zbog široke ponude u SFRJ, morali da idu kod Terpina po freze i poljoprivredne delove. Neki za farmerice u Trs', švalerke sa direktorima u Veneciju po gondolu-lampu koju su stavljali na milje a sve to zajedno bilo na tv-u dok su poljoprivrednici išli kod Terpina. Zamisli ti napredak. Pređeš 1000 km da kupiš frezu ili motičice čak kod Italijana. Prođeš celu Jugolsaviju, frezu ne nađeš što kaže Jovanča
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:46 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

principessa_etrusca
Filip Mladenović
principessa_etrusca
'Čuvajte mi Jugoslaviju'

Има још једна измишљена у политичке сврхе: "Поносим се својим српским пореклом и хрватском домовином."


U telegramu upućenom 26. maja 1936. Dr Vlatku Mačeku Nikola Tesla je napisao:

"...Jednako se ponosim moga srpskog roda i moje hrvatske domovine. Živili svi Jugoslaveni."

Не фантазирај, Филипе, то је фалсификат.

Тесла није знао да је Лика/Крајина у Хрватској, а још мање је знао да је Хрватска његова "домовина".


To je falsifikat koliko i nedavna izjava novog Patrijarha SPC Porfirija da je Hrvatska njegova druga domovina!
freehand freehand 23:44 16.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

Mašiš Mićo aposlutno.

Ja nisam Mića, seljačino.
Inače, nisam ja pominjao nepostojanje proizvodnje tresača maslina u komunističkoj vojvodini kao krunski argument i dokaz neuspešnosti kompletnog sistema tada.Nego neka budala što maše slikom pasoša sa interneta naokolo dokazujući da je njegova struja u komunističkoj partiji bila u pravu i da je Duče bio pravi.
alselone alselone 05:48 17.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

alselone alselone 05:51 17.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

alselone alselone 05:59 17.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:25 17.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

Filip Mladenović
principessa_etrusca
Filip Mladenović
principessa_etrusca
'Čuvajte mi Jugoslaviju'

Има још једна измишљена у политичке сврхе: "Поносим се својим српским пореклом и хрватском домовином."


U telegramu upućenom 26. maja 1936. Dr Vlatku Mačeku Nikola Tesla je napisao:

"...Jednako se ponosim moga srpskog roda i moje hrvatske domovine. Živili svi Jugoslaveni."

Не фантазирај, Филипе, то је фалсификат.

Тесла није знао да је Лика/Крајина у Хрватској, а још мање је знао да је Хрватска његова "домовина".


To je falsifikat koliko i nedavna izjava novog Patrijarha SPC Porfirija da je Hrvatska njegova druga domovina!


Доста више агитпропа.

IS THE TESLA-MACEK TELEGRAM AUTHENTIC?
tess1 tess1 10:42 17.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

nedavna izjava novog Patrijarha SPC Porfirija da je Hrvatska njegova druga domovina!

Filipe, Tesla iz Like i Bosanac rođen u Vojvodini na privremeno radu u Hrvatskoj samo zajedničku imaju Austrougarsku domovinu, mojom geografijom i tvojom logikom. :)

I nevezano za zajedničku otadžbinu (patrijarhu je bilo zlatnije ćutanje na tako važnoj svetkovini, al dobro, oprostiće ljudi:), da li je moguće da je AU činilo 45% Slovena? Ne bi tek vjerovali koliko ne znam istoriju Srbije.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:17 18.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

principessa_etrusca
Filip Mladenović
principessa_etrusca
Filip Mladenović


U telegramu upućenom 26. maja 1936. Dr Vlatku Mačeku Nikola Tesla je napisao:

"...Jednako se ponosim moga srpskog roda i moje hrvatske domovine. Živili svi Jugoslaveni."

Не фантазирај, Филипе, то је фалсификат.

Тесла није знао да је Лика/Крајина у Хрватској, а још мање је знао да је Хрватска његова "домовина".


To je falsifikat koliko i nedavna izjava novog Patrijarha SPC Porfirija da je Hrvatska njegova druga domovina!


Доста више агитпропа.

IS THE TESLA-MACEK TELEGRAM AUTHENTIC?

Филипе, зашто игноришеш овај тред?

Хајде да разјаснимо случај "телеграм", па да не морамо да се враћамо на ову тему у некој следећој прилици.

На основу чега си ти лично уверен да се не ради о фалсификату, већ о аутентичном документу?





alselone alselone 11:46 18.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

па да не морамо да се враћамо на ову тему у некој следећој прилици.



Jesi sigurna?

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:25 18.03.2021

Re: "Čuvajte mi Jugoslaviju"..

alselone
па да не морамо да се враћамо на ову тему у некој следећој прилици.


Jesi sigurna?

Нисам, наравно. Овде се врте исте теме и увек се потежу исти "аргументи" (у чему Филип даје завидан допринос).
milisav68 milisav68 12:26 16.03.2021

Briga

Ironijom sudbine, konzervativni i monarhsitički delovi srpskog društva nisu mogli doživeti veću kompromitaciju dinastije Karadjordjević od ove sklepane TV serije!



Nema tu ironije sudbine, samo nerazumevanje sveta oko sebe.

Danas, mart 2021. premijer(ka) Srbije je unuka Titovog generala.

Ono dalje ne razumem, izgleda mi kao mrtva straža.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:33 16.03.2021

Шта тачно?

I taman kada sam pomislio da će TV serija "Nemanjići" ući u istoriju ovdašnjeg glumačkog i režiserskog beščašća, eto nama premijere TV serije sa pompeznim naslovom "Aleksandar od Jugoslavije".

Александар ЈЕСТЕ био краљ Југославије, то је просто била његова титула и ту нема ништа "помпезно".

Не могу да коментаришем серију, али ме занима шта тачно теби смета у наслову "Александар од Југославије"? Како би, по твом мишљењу, требало да се зове серија?
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:43 16.03.2021

Re: Шта тачно?

Ovakva TV serija ne bi trebalo ni da se snimi, ma kako se zvala!

kamilo_emericki kamilo_emericki 13:17 16.03.2021

Re: Шта тачно?

Filip Mladenović


Ovakva TV serija

Odagnaj magle i nedoumice.
Ne bi trebalo snimati bilo kakvu seriju o Aleksandru Karađorđeviću ili ne treba snimati lošu seriju o njemu?
Da ne ulazim u detalje i pitam šta je loša serija.



predatortz predatortz 13:14 16.03.2021

Čini mi se...

... da si želeo nešto da kažeš.

Artikuliši to malo, pa da razgovaramo.
Ovako, zbrda-zdola, kako si napisao, teško je voditi smislen dijalog.
Razumem da ti je želja da kritikuješ seriju, no moraš to i opismeniti.
gvozden1 gvozden1 13:23 16.03.2021

Re: Čini mi se...


Artikuliši to malo, pa da razgovaramo.
Ovako, zbrda-zdola, kako si napisao, teško je voditi smislen dijalog.

A ti bi da se držiš teme, da ne troluješ? :)

Filip da artikuliše.

Nisam gledao, a žao mi što nisam, iako mogu da pretpostavim gde gađa.
Verovatno veliča Jugoslaviju.
Draškovićev roman, N1 pravila, ne može drugačije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:23 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Zamislite: ova TV serija je lošija od TV serije "Nemanjići"!

Da li treba nešto pismenije, artikulisanije od ove rečenice?
predatortz predatortz 13:33 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Filip Mladenović
Zamislite: ova TV serija je lošija od TV serije "Nemanjići"!

Da li treba nešto pismenije, artikulisanije od ove rečenice?


Da budem iskren, moram da pogledam celu. Nešto malo sam ukačio, pa morao da šljakam.

Međutim, nešto mi liči da su tebi likovi veći problem od scenarija.

Da budem precizniji, tebe tišti što se snima serija o tamo nekom kralju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:46 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Tište me dilentatizam, neprofesionalnost, ošljarenje... ma o kakvom se poslu radi!
predatortz predatortz 13:49 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Filip Mladenović
Tište me dilentatizam, neprofesionalnost, ošljarenje... ma o kakvom se poslu radi!


Nisi ti profi!
Tu se traži prilika, a ne povod za kukanje.


looping looping 13:59 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Filip Mladenović
Zamislite: ova TV serija je lošija od TV serije "Nemanjići"!

Da li treba nešto pismenije, artikulisanije od ove rečenice?

Može, ako imaš.

Ako nemaš, nema veze.
gedza.73 gedza.73 14:57 16.03.2021

Re: Čini mi se...


Filip Mladenović
Zamislite: ova TV serija je lošija od TV serije "Nemanjići"!

Da li treba nešto pismenije, artikulisanije od ove rečenice?

Paaa, jesi u pravu. Ona kratka serija iz '71. o kralju Aleksandru nije loša, ali zato film i tv serija iz 1973. godine sa poznatim holivudskim glumcima su vrhunski odrađeni. Bogato, široko, vidi se da se nije štedelo ali ipak se radi o kralju Aleksandru Karađorđeviću, vrlo značajnoj ličnosti u istoriji Srbije a bogami i u istoriji regiona.

Mene su posebno oduševljavali oni dokumentarci kralju Aleksandru koje smo imali prilike da gledamo kao deca kao i lekcije o njemukoje smo učili u školi.



Ovo možda jeste malo ispod nivoa posebno ako se uporedi sa svim onim što je o njemu snimljeno u SFRJ.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:05 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Istorija je već dala stručno, objektivno i nesporno mišljenje o kralju Aleksandru Karadjordjeviću, tako da nema potrebe da se ovde bavimo mnogobrojnim manama i ponekom vrlinom njegove vladavine.
niccolo niccolo 16:09 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Istorija je već dala stručno, objektivno i nesporno mišljenje

Poznato ti je značenje reči istorija?
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:32 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Istorijska nauka.
niccolo niccolo 16:51 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Pod "istorijskom naukom" podrazumevaš mišljenja komunističkih istoričara?
gvozden1 gvozden1 16:54 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Filip Mladenović
Istorijska nauka.

Ako je istorija uopšte nauka.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:03 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Mišljenje istoričara, kao naučnika, a ne kao glasača za ovu ili onu stranku.
niccolo niccolo 17:07 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Koji su ti istoričari? Baš mi je zanimljivo tvoje viđenje tog pitanja, pošto ja smatram da još uvek nismo potpuno ocenili taj period, a pitanje je i koliko su postojeće interpretacije objektivne.
gvozden1 gvozden1 17:48 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Filip Mladenović
Mišljenje istoričara, kao naučnika, a ne kao glasača za ovu ili onu stranku.

Čije mišljenje, Dubravke Stojanović ili Miloša Kovića?

Oboje doktori nauka, oboje istoričari, pa čije se važi?

On je bio bolji student, pa verujem da ti njegovo viđenje smatraš utvrđenom istorijskom istinom.
freehand freehand 17:53 16.03.2021

Re: Čini mi se...

gvozden1
Filip Mladenović
Mišljenje istoričara, kao naučnika, a ne kao glasača za ovu ili onu stranku.

Čije mišljenje, Dubravke Stojanović ili Miloša Kovića?

Oboje doktori nauka, oboje istoričari, pa čije se važi?

On je bio bolji student, pa verujem da ti njegovo viđenje smatraš utvrđenom istorijskom istinom.

Šta o Aleksandru Karađorđeviću kaže Dubravka Stojanović a šta Miloš Ković?
gvozden1 gvozden1 18:01 16.03.2021

Re: Čini mi se...


Šta o Aleksandru Karađorđeviću kaže Dubravka Stojanović a šta Miloš Ković?

Kako ti ono kažeš, iš?

Ti bi da pričaš, a? :)

Precenjuješ se, opasno.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:02 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Jugoslovenski krаlj Aleksаndаr Prvi Kаrаđorđević, koji je 1934. godine ubijen u аtentаtu u Mаselju, bio je teško bolestаn od rаkа, lekаri su mu dаvаli nаjduže još šest meseci životа, piše u memoаrimа njegovog sinа Tomislаvа Kаrаđorđevićа, koje je objаvilа Zаdužbinа Krаljа Petrа Prvog sа Oplencа.

- Mаlo se znа dа je moj otаc bio teško oboleo. Mаmа mi je kаsnije pričаlа dа je imаo rаk i dа su mu lekаri predvideli još šest meseci životа. Kаdа je ubijen, pаtološki nаlаz je potvrdio dа je dijаgnozа bilа tаčnа – zаpisаo je princ Tomislаv.

Princ Tomislаv Karadjordjević piše dа mu je otаc pre polаskа u Mаrselj bio težаk sаmo pedeset kilogrаmа, аli dа je krio svoju bolest.

- Zа opаku bolest kojа je nаgrizаlа mogа ocа smo znаli sаmo mi u porodici i lekаri, аli mislim dа je on ipаk, predosećаo dа se živ neće vrаtiti iz Frаncuske. Milićević, koji se stаrаo zа njegovo obezbeđenje, bio je upozoren od nаšeg obаveštаjcа kod Ante Pаvelićа dа je sаznаo dа se spremа аtentаt u Frаncuskoj. Uprkos tome moj otаc nije hteo ni zаštitni prsluk dа nosi.

freehand freehand 18:19 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Precenjuješ se, opasno.

.D

Misliš - nisam ja Dr Dulitl?
Nisam, stvarno.
Al umem da prepoznam kad goveedo krene da uz qratz pokušava da maltretira iako nema pojma o tome što bi da koristi kao nekakav argument.
Bitno je da riče i da repom pokazuje na nekog.
highshalfbooze highshalfbooze 18:57 16.03.2021

Re: Čini mi se...

gedza.73

Paaa, jesi u pravu. Ona kratka serija iz '71. o kralju Aleksandru nije loša, ali zato film i tv serija iz 1973. godine sa poznatim holivudskim glumcima su vrhunski odrađeni. Bogato, široko, vidi se da se nije štedelo ali ipak se radi o kralju Aleksandru Karađorđeviću, vrlo značajnoj ličnosti u istoriji Srbije a bogami i u istoriji regiona.

Mene su posebno oduševljavali oni dokumentarci kralju Aleksandru koje smo imali prilike da gledamo kao deca kao i lekcije o njemukoje smo učili u školi.

Ovo možda jeste malo ispod nivoa posebno ako se uporedi sa svim onim što je o njemu snimljeno u SFRJ.


Znao sam da su komunisti krivi za nešto što se desilo 30 godina posle njih.
gedza.73 gedza.73 19:51 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Znao sam da su komunisti krivi za nešto što se desilo 30 godina posle njih.

Nisu, ja sam oduševljen njihovom brigom za srpsku istoriju.
Čak mislim da je Aleksandar Karađorđević napravio jednu veliku grešku što nije istrajao na ideji Amputacije Hrvatske (na stalne primedbe predstavniku Hrvatske Srbinu Svetozaru pribićeviću je rekao u stilu 'granica je ovde, imate toliko vremena pre nego što povučemo vojsku a onda sami branite svoju teritoriju od Italijana i ostalih'). Jedno pogrešno skretanje i mnoge žrtve


Tad je predstavnik Hrvatske Srbin Svetozar Pribićević bio protiv toga, tokom NDH nije bilo moguće, kasnije je išao MASPOK, devedesete i tako, što kaže Nadica. Oluja.

Inače je ova knjiga objavljena (prvi put u kraljevini) početkom devedesetih na hrvatskom, nemačkom i engleskom (engleski predlozi o granicama zbog nejednakosti kultura na ovim prostorima vraćaju Srbiju na teritoriju pre I svetskog rata za razliku od Londonske linije ) kao samostalna brošura ali i u sastavu knjige

ključne reči su 'udes hrvatskog naroda', 'sudbina Hrvatske', 'nestanak Hrvatske' i njome se posredno upozorava na velikosrpske pretenzije.

A kovanica 'tamnica naroda' je izvorno korišćena za kraljevinu Jugoslaviju i najverovatnije autorska prava idu istoričaru Rudolfu Horvatu piscu knjige 'Hrvatska na gubilištu' za period od 1918 - 1941.
('Težište obrade je na položaju Hrvatske u novom povijesnom sklopu nastalom nakon sloma Austro-Ugarske Monarhije i nastanka jugoslavenske države. Kakav je taj položaj, Horvat iskazuje samim naslovom knjige. Sadržajno, to je prikaz borbe hrvatske politike protiv velikosrpske hegemonije.' Može se naći na 'školskaknjiga.hr')

p.s.
Autor one prve brošure sa kartama (koja se nalazi u ovoj drugoj s velikosrpskom agresijom) je bio delegat na kongresu ujedinjenja kada je stvorena komunistička partija u Beogradu 1919. zajedno sa Augustom Cesarcem (španskim borcem i istaknutim političkim radnikom), čuvenim komunistom Đurom Cvijićem (stradao u Moskvi malo pre početka II svetskog rata), Vladimirom Ćopićem iz Hrvatske (još jedan komunista koji opravdano nije postao Narodni heroj pošto je ubijen u Moskvi ali sreća u nesreći da ga se nisu dočepali fašisti nego komunisti).

Nakon rata je bio osnivač istorijskog pomorskog muzeja u Rijeci i član Društva književnika Hrvatske. Tokom postojanja kraljevine Jugoslavije kao komunista je bio protiv nemačkog i italijanskog fašizma koje je često upoređivao sa beogradskom diktaturom. Takođe je pisao protiv namera velikosrb(ijanac)a.

Još jednom da citiram Nadicu 'i tako'.




gedza.73 gedza.73 20:14 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Filip Mladenović
Jugoslovenski krаlj Aleksаndаr Prvi Kаrаđorđević, koji je 1934. godine ubijen u аtentаtu u Mаselju, bio je teško bolestаn od rаkа, lekаri su mu dаvаli nаjduže još šest meseci životа,

Po tebi je bilo bolje da je eutanazija izvršena neku godinu ranije?
Атентат на регента Александра I Карађорђевића, познат и као Видовдански атентат из 1921. године, је био неуспели атентат на југословенског престолонаследника регента Александра Карађорђевића, који је извршио Спасоје Стејић Баћо, члан КПЈ и учесник Октобарске револуције




Samo da su ga uhvatili ranije na ovom mestu, da je eksplozija bila razornija a da je on bio na svom srpskom dvoru svim narodima i narodnostima bi bilo bolje a i nisu morali da čekaju komunisti ni 1921, ni ustaše sa fašistima 1934. Ni ovog puta Filipe me nisi razočarao. Svaka čas' Šumadinac.


Filip Mladenović Filip Mladenović 20:38 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Knjiga Svetozara Pribićevića "DIKTATURA KRALJA ALEKSANDRA", bivšeg lidera Srba iz Hrvatske, nekadašnjeg ministra unutrašnjih poslova Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca i u jednom periodu bliskog saradnika kralja Aleksandra Karađorđevića, nije samo memoarska građa, već i značajno delo, pisano u vreme dok su se događaji odvijali.

Istoričar Srđan Milošević tvrdi da je Svetozar Pribićević akter najvažnijih dešavanja u nastanku kraljevine Jugoslavije i neko ko je bio žrtva Aleksandrove diktature.

– Jugoslavija je bila Pribićevićeva opsesija, gotovo pa religija. Upravo je zbog toga bio osetljiv na sve što je ugrožavalo ideju jugoslovenstva, a prvi problem on je prepoznao u načinu na koji se Jugoslavijom vladalo – naveo je Milošević, dodajući da je kralj Aleksandar smatrao da sve probleme može da reši uvođenjem diktature.

Vlatko Sekulović, autor pogovora knjige je istakao da je Pribićević u svom delu opisao „hegemoniju srbijanskog višeg staleža koja je krenula u surovu eksploataciju svih naroda Jugoslavije, pa i Srba“. On je dodao da je u knjizi „Diktatura kralja Aleksandra“ donekle opisan način na koji se obogatila dinastija Karađorđević.

gedza.73 gedza.73 20:42 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Upravo je zbog toga bio osetljiv na sve što je ugrožavalo ideju jugoslovenstva,

Svaka čast. Njegovo zalaganje je spasilo brojne njegove sunarodnike tokom II svetskog rata u njegovoj domovini.
Vlatko Sekulović, autor pogovora knjige je istakao da je Pribićević u svom delu opisao „hegemoniju srbijanskog višeg staleža koja je krenula u surovu eksploataciju svih naroda Jugoslavije, pa i Srba“


gvozden1 gvozden1 21:24 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Svetozara Pribićevića

E taj ti je dobar.
Nešto poput Vučića danas, ili Draškovića, pa puta tri.

Čovek koga opisuju kao najnepouzdanijeg svedoka i najprevrtljivijeg političara.
Od slepog sledbenika Aleksandra do slepog sledbenika Radića, od Srbina na čelu srpske stranke (i u nazivu, srpska samostalna) do antisrbina koji je i naziv stranke promenio jer nije hteo da bude srpska, od Jugoslovena do onoga ko govori da su Drina i Sava granica između civilizacije i divljaštva.

Baš si dobrog svedoka izabrao.

Nego, kako tumačiš činjenicu da su u vreme atentata komunisti i ustaše tesno sarađivali?

gvozden1 gvozden1 21:37 16.03.2021

Re: Čini mi se...

da je eksplozija bila razornija

Zaebale ga žice.
On je bio na nekoj građevini, nešto visoko, i odozgo bacio bombu.
Ona udarila u električne žice i tako nije pala gde treba.

Ali je posle dobijao ulice zbog toga.

A onda se pitaju što je ta partija bila zabranjena.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:39 16.03.2021

Re: Čini mi se...

A kako Vi tumačite sledeće istorijske činjenice iz 1920. godine, na početku režima Aleksandra Karadjordjevića:

Izbori za opštinske uprave u jugoslovenskim krajevima zapadno i severno od Drine, Save i Dunava održani su u martu, a na prostoru nekadašnje Kraljevine Srbije u avgustu 1920. godine. Jugoslovenski komunisti ostvarili su značajne rezultate u Zagrebu, Karlovcu, Slavonskom Brodu, Osijeku, Vukovaru, Virovitici, Crikvenici, Čakovcu, potom u Podgorici, Beogradu, Kragujevcu, Valjevu, Pirotu, Šapcu, Leskovcu, Užicu, Đakovici, Skoplju, Kumanovu, Velesu i u drugim manjim mestima.

U Zagrebu su komunisti osvojili mesto gradonačelnika (Svetozar Delić), ali su vlasti sprečile predaju gradske uprave. Isto je učinjeno u Beogradu, gde je gradonačelnik trebalo da postane Filip Filipović.

Kako navodi Dušan Bojković, istoričar iz Arhiva Jugoslavije, na izborima održanim 22. avgusta 1920. lista KPJ dobila je 3.628 glasova, odnosno nešto više od trećine ukupnog broja birača koji su tog dana izašli na biračka mesta u Beogradu. Lista Narodne radikalne stranke dobila je 3.375, lista Jugoslovenske demokratske stranke 2.731, a lista Jugoslovenske republikanske stranke 605 glasova. „Uredbom o opštinskim izborima bilo je predviđeno da onoj listi koja dobije apsolutnu ili relativnu većinu glasova pripadnu opštinska uprava i dve trećine mandata. Na taj način u Beogradu su komunisti, sa relativnom većinom glasova, dobili mesto predsednika i potpredsednika opštine, potom osam kmetova i četiri kmeta pravnika, kao i 30 odborničkih mandata. Za predsednika Beogradske opštine izabran je Filip Filipović, sekretar KPJ, a za potpredsednika Mihailo Todorović, sekretar Radničke komore. Među odbornicima nalazili su se istaknuti komunisti, poput Pavla Pavlovića, sekretara Centralnog radničkog sindikalnog veća Jugoslavije, potom Sime Markovića, Lazara Stefanovića, Koste Novakovića, Moše Pijade, Miloša Trebinjca…”

I pošto je kralj Aeksandar Karadjordjević bio veliki demokrata, poštovalac pravne države i pobornik poštovanja izborne volje gradjanstva Kraljevine SHS, on je pozdravio dolazak komunista na vlast u opštinama i gradovima gde su osvojili najveći broj glasova.

Pa on je sam sebe ubio, u političkom smislu te 1920. godine. Sve posle toga, uključujući i diktaturu 1929. godine bio je samo predsmrtni ropac!
gvozden1 gvozden1 21:48 16.03.2021

Re: Čini mi se...

A kako Vi tumačite sledeće istorijske činjenice iz 1920. godine, na početku režima Aleksandra Karadjordjevića

Tumačim ih kao normalan postupak, možda malo zakasneli.

Samo godinu dve pre toga komunisti su ubili ruskog cara i srušili rusku državu, a svima je bilo poznato da su ovdašnji komunisti sledbenici iste politike, pa smatram normalnim da se države toga plaše i čuvaju.

Ne može se biti demokrata koliko ti odgovara, da ideš na izbore, a da ti osnovna politika bude rušenje.

Greška je bila što su im uopšte dopustili da idu na izbore, a ne što im nisu dali vlast i što su ih zabranili.

A sad ti, kako tumačiš saradnju, blisku, javnu, komunista i ustaša?
gedza.73 gedza.73 21:59 16.03.2021

Re: Čini mi se...

A kako Vi tumačite sledeće istorijske činjenice iz 1920. godine

Istorijskim činjenicama.
Najbitnija činenica za levicu na ovim prostorima da je tada boljševičko - revolucinarna struja pobedila reformsku - demokratsku. Na žalost.

A evo kako ide redosled
Uz leve socijaldemokrate, na Kongresu su sudelovali i predstavnici Jugoslovenske komunističke grupe Ruske komunističke partije, osnovane juna 1918. Ona je bila sastavljena od austrougarskih ratnih zarobljenika, koji su nakon Oktobarske revolucije oslobođeni i pridružili se komunistima.

Kongres ujedinjenja proklamirao je opredeljenje »za nepomirljivu klasnu borbu proletarijata, s krajnjim ciljem da se uništi kapitalizam i ostvari komunističko društvo«

Partija je pristupila Trećoj internacionali (Komunistička internacionala, Kominterna), koja je obrazovana u Moskvi u martu 1919. SRPJ(k) je time postala sekcija centralizovane međunarodne organizacije sa sedištem u Moskvi, koja je sebe smatrala svetskim štabom komunističke revolucije. Kominterna je imala ovlašćenja da određuje strategiju i taktiku delovanja, izdaje smernice i direktive, postavlja rukovodstva, potvrđuje mandate, raspušta pojedine organizacije.


Određen broj evropskih stranak odbija da zastupa interese SSSR-a, Moskve i njene komunističke partije.

A ovo je najvažnije
„Oportunisti“ koje Dedijer spominje bili su demokratska struja (reformsko-demokratska i revolucionarno-demokratska), koji nastavljaju socijaldemokratsku, demokratsko-socijalističku i delom i anarhističku kritiku revolucionarnog komunizma boljševičkog tipa.
Unutar partije, oni su nazvani "centrumaši".

Oni su se, ohrabreni izbornim uspesima, zalagali za odbacivanje revolucionarnog nasilja (barem kao neposredne metode, što smatraju nerazumnom avanturom u zaostaloj zemlji), nastavak političke borbe legalnim parlamentarnim sredstvima, te rad u sindikatima, na promociji i obrazovanju. Smatrali su da nema uslova za revoluciju, da je i sama Oktobarska revolucija, u kojoj komunisti vide početak nove epohe, bila nerazuman čin, te da boljševički jednopartijski sistem kao model izgradnje socijalizma predstavlja iskrivljenje i izopačenje plemenite ideje socijalne pravde.

Centrumaši (demokratska struja radničkog pokreta) su tumačili da boljševizam nije u skladu sa istinskim marksizmom: sudbina svetske socijalističke revolucije ne zavisi od pobede socijalizma u zaostaloj Rusiji, nego od razvijenih društava zapadne Evrope, prvenstveno Velike Britanije. Boljševistička revolucija vodi samo do despotskog, diktatorskog, antidemokratskog režima, koji radnicima ne može doneti nikakvo dobro.


A ovo je odgovor na tvoje pitanje
FM
kako Vi tumačite sledeće istorijske činjenice iz 1920. godine

Na Drugom kongresu SRPJ(k) u Vukovaru, 20-25. juna 1920, pobedila je radikalna struja. Usvojen je Program, koji odlučno proklamuje revolucionarnu orijentaciju za rušenje kapitalizma, diktaturu proletarijata i sovjetsku republiku.

Oni izbore dobijaju sa jednom platformom a onda radikalna struja (nisu ni tad tajne službe bile blesave) usvaja program rušenja kapitalizma, diktaturu i određuje kako Jugoslavija treba da bude sovjetska gubernija.

ISIS i džihadisti onog vremena.








gvozden1 gvozden1 22:06 16.03.2021

Re: Čini mi se...


ISIS i džihadisti onog vremena

Al kukaju što su im uskraćena demokratska prava :)

Prosto zadivljuje koliko ovi današnji komunisti ne shvataju kolike nebuloze valjaju kad se žale na manjak demokratije prema komunistima, dakle prema onima koji su, čim su mogli, demokratiju apsolutno ukinuli.

Baš nešto mislim da bi u Engleskoj bila dozvoljena stranka koja bi pucala na kraljicu i ubijala ministre.

gedza.73 gedza.73 23:03 16.03.2021

Re: Čini mi se...

na manjak demokratije prema komunistima

Pobedila je pogrešna strana
Живко Топаловић
Активно је учествовао у изградњи социјалног законодавства Југославије. Од 1926. до 1928. године, као близак сарадник оснивача Међународног бироа рада у Женеви, Алберта Томе, био је шеф сервиса за међународне везе са радничким покретима у Међународном бироу у Женеви.
Из чланства КПЈ иступио је оног тренутка када се КПЈ приклонила Коминтерни

Противио се и аутократском режиму краља Александра. Био је представник слободног синдикалног покрета при Међународној конференцији у Женеви.





Filip Mladenović Filip Mladenović 23:11 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Pa upravo su autokratski karakter kralja Aleksandra i nemilosrdan obračun sa pobednicima na izborima 1920. doprineli prevlasti radikalne frakcije medju komunistima.

Da je ispoštovana izborna volja, umerena, socijaldemokratska struja bi sigurno prevladala!
gedza.73 gedza.73 23:17 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Da je ispoštovana izborna volja, umerena, socijaldemokratska struja bi sigurno prevladala!

ajde još jednom za parter
Zeleći da Internacionala bude isključivo njihov organ ruski su boljševici izdiktirali na II kongresu statut i uslove za članstvo u III Internacionali koji će se u primeni pokazati savršeno nemogućim, a za posledicu će imati jedino opšte cepanje svih oblika radničkih organizacija u svima zemljama.
— Manifest opozicije Komunističke partije Jugoslavije

Obrati pažnju na 'ruski boljševici izdiktirali statut i uslove' partiji u Jugoslaviji.
Između radikalnih boljševika
, pobedila je radikalna struja. Usvojen je Program, koji odlučno proklamuje revolucionarnu orijentaciju za rušenje kapitalizma, diktaturu proletarijata i sovjetsku republiku.

i socijaldemokrata
centrumaši"... zalagali za odbacivanje revolucionarnog nasilja (barem kao neposredne metode, što smatraju nerazumnom avanturom u zaostaloj zemlji), nastavak političke borbe legalnim parlamentarnim sredstvima, te rad u sindikatima, na promociji i obrazovanju

nema velikosrpskog kralja Aleksandra Ujedinitelja. Ali ima sovjetskih marioneta


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:36 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Tonemo u priču da li je starija kokoška ili jaje.

Dinastija Karadjordjević je u istorijskom smislu bila retrogradna i tu se više ništa ne može promeniti.

Kao ni činjenica da je TV serija očajna!
freehand freehand 23:41 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Istorijskim činjenicama.


gedza.73 gedza.73 23:51 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Dinastija Karadjordjević je u istorijskom smislu bila retrogradna

Naravno. Zato su se uz njega borili velikosrbi poput


a serbian cavalryman paying last salute to a soldier fallen on the banks of the crna river

Imperial War Museums
Retrogradni.

Francuski pesnik Edmon Rostan, inače autor „Sirana de Beržeraka“, fasciniran ovom slikom koju je uradio Becić i nadahnut hrabrošću kralja Petra, napisao je i objavio poemu „Kralj Petrova četiri vola“, koja ima osamnaest strofa, a koju je na srpski jezik preveo Milutin Bojić.

Srbin, pesnik, ratnik što stvori
Da zemlja peva, da barut zbori,
Da Petra Prvog, borca, tog,
Osvetli dušu, stvori, za njega,
Ta kola, spojiv ostatak sprega
S ostatkom, zadnjim, topa, svog.

Pesma će isplest oreol mu, cvetan.
Ponosan k’o vođa, k’o pastir setan.
Kako je velik izgnanik, taj!


freehand freehand 23:56 16.03.2021

Re: Čini mi se...

Naravno. Zato su se uz njega borili

Čekaj, to je onaj što se pod pseudonimom Petar Mrkonjić tukao i komitovao po Bosni protiv odluka Berlinskog ugovora (ne postoji, postoji kongres, al jebeš to dok se eksperti bore za istorijske činjenice)?
medjutim92 medjutim92 09:51 17.03.2021

Re: Čini mi se...

Filip Mladenović
Tonemo u priču da li je starija kokoška ili jaje.

Dinastija Karadjordjević je u istorijskom smislu bila retrogradna i tu se više ništa ne može promeniti.


Da, kamo sreće da su Karađorđevići bili malo više demokratski orijentisani, te da su organizovali referendum na kom bi pitali pučanstvo hoće li Srbiju ili Jugoslaviju. Žele li malo veću verziju onog što znaju, ili, što bi rekao Stjepan Radić, da krenu u zajedničku državu kao guske u maglu..

Pa kako većina kaže.

Pa ako većina odluči da hoće Srbiju, onda oni koji su ostali van Srbije da glasaju hoće li u Srbiju ili ne.

Neće u Srbiju? Dobro, neka ih s Italijanima, Mađarima, Austrijancima, ko god im je bliži. Ili ako hoće nezavisnost, nek se bore za nju.

Malo je samo nezgodno što bi videli kako izgleda kad neko upadne u Zagorje i krene da širi evropske vrednosti kao što su oni širili u Mačvi koju godinu ranije, ali Bože moj, svako treba da čisti svoje dvorište, mi ne treba da se mešamo u odnose drugih država.

Kao rezultat, imamo i bolje i stabilnije odnose s Italijanima i Austrijancima, pošto smo našu granicu demokratski odredili, donekle i s Mađarima mada bi oni bili nezadovoljni kako god okreneš, ali o tome je trebalo da misle pre no što su objavili rat.

A u Italiji zadovoljnoj ratnim plenom možda ne bi došlo do podizanja fašizma.

Cenim da bi i domaćin bio više nego zadovoljan ovakvim demokratskim raspletom, ne?
medjutim92 medjutim92 10:30 17.03.2021

Re: Čini mi se...

gvozden1
Svetozara Pribićevića

E taj ti je dobar.
Nešto poput Vučića danas, ili Draškovića, pa puta tri.

Čovek koga opisuju kao najnepouzdanijeg svedoka i najprevrtljivijeg političara.
Od slepog sledbenika Aleksandra do slepog sledbenika Radića, od Srbina na čelu srpske stranke (i u nazivu, srpska samostalna) do antisrbina koji je i naziv stranke promenio jer nije hteo da bude srpska, od Jugoslovena do onoga ko govori da su Drina i Sava granica između civilizacije i divljaštva.

Baš si dobrog svedoka izabrao.


Pribićević je vrhunski istorijski izvor, i itekako ozbiljan svedok, isto kao što bi "disidenti" iz SPS bili vrhunski izvori i svedoci o događajima iz devedesetih, ili kao što je Milovan Đilas bio izvor o SFRJ.

No kao i sa svakim svedokom, ne treba slepo verovati sve što je rekao / napisao, i treba pohvatati šta je tačno, šta umetnička sloboda, a šta je negde između.

Svakako knjiga koju vredi pročitati, jer praktično nema slične dostupne "disidentske" literature iz tog perioda, a da nije obojena jarko crvenom, uz povremeni dodatak belih kockica..
freehand freehand 10:36 17.03.2021

Re: Čini mi se...

ili kao što je Milovan Đilas bio izvor o SFRJ.

Đilas može biti svedok o KPJ, NOB i FNRJ. Nikako o SFRJ.
gvozden1 gvozden1 10:48 17.03.2021

Re: Čini mi se...


Cela ta stvar sa ujedinjenjem je apsolutno suludo izvedena, da naprosto čudi tolika naivnost i trapavost.

Na stranu da li je neko moćniji odlučio da to tako bude, da se formira velika država, a i takvih tvrdnji ima, ne bez osnova.

Sama tehnika je ipak zavisila od srpskih političara, a ona je urađena krajnje loše po Srbiju.

Narodna veća, novosadski npr, donese odluku da se prisajedini Srbiji, a Srbija nikad ne donese odluku da prisajedinjuje tu oblast sebi, nego tek u pregovorima sa Mađarskom (Trijanon) zvanično priključuje tu teritoriju, ali pregovarala je SHS, a ne kraljevina Srbija.

Dalje, Aleksandar priznaje neku kvazi državu za pravu državu, i sa tim provizorijumom ujedinjuje pobedničku Srbiju, tj nešto što se i ne zna šta je, nije jasno gde su granice Srbije koja se ujedinjuje sa državom SHS, da li je Vojvodina deo te Srbije ili ne, da li je Crna Gora deo te države ili je samostalna, ništa nije definisano na strani Srbije, a on žuri da potpiše ujedinjenje.
Ustvari žure ovi iz Zagreba jer im se to što su sklepali, ta kvazi država SHS raspada, Italijani uzimaju šta misle da im pripada, Austrija isto, Mađarska isto.

To je moglo da traje još jedno petnaest dana i bilo bi zbrisano, i sa tim čudom Aleksandar ujedinjuje pobedničku silu.

Makar da je tehniku bolje sproveo, da je ozvaničio granice Srbije (negde na liniji Karlovac, Karlobag, Ogulin, Virovitica) pa da sa te pozicije nastupi, ovako je, u nekim situacijama vispren političar, ispao naivna budala.

Ili je zaista svesno žrtvovao Srbiju zbog svoje lične megalomanije.
medjutim92 medjutim92 11:05 17.03.2021

Re: Čini mi se...

freehand
ili kao što je Milovan Đilas bio izvor o SFRJ.

Đilas može biti svedok o KPJ, NOB i FNRJ. Nikako o SFRJ.


Tačno, u pravu si, mislio sam na FNRJ.

Gunđam kad ljudi gledaju na jugoslovensku ideju isključivo kroz SFRJ, a onda sam ne obraćam pažnju na razlike..
gvozden1 gvozden1 11:17 17.03.2021

Re: Čini mi se...

kao što je Milovan Đilas bio izvor o SFRJ.

Đilasovo svedočenje o pasjim grobljima i ubistvima familije Tadić govori da to i nisu tako loše stvari.
medjutim92 medjutim92 11:37 17.03.2021

Re: Čini mi se...

gvozden1
kao što je Milovan Đilas bio izvor o SFRJ.

Đilasovo svedočenje o pasjim grobljima i ubistvima familije Tadić govori da to i nisu tako loše stvari.


Uopšte nije pitanje da li će on da kaže istinu i samo istinu ili će da šminka, kao što nije pitanje da li je on dobar čovek ili džukela.

Ako je nešto prećutao, bitno je zašto je prećutao. Kao što npr. ovlašćeni prevod knjige Joza Tomaševića o četnicima iz perioda SFRJ preskače martovske pregovore, i kao što je i sam Đilas ćutao o tome mnogo godina.

Ako je nešto slagao, bitno je zašto je slagao.

Ako je negde rekao istinu (a dešava se i to ponekad ), bitno je zašto je rekao istinu.

A tu su i druga svedočanstva da ukrstiš podatke utvrdiš šta i kako se tačno desilo.

Ako ti je njegovo svedočanstvo pomoglo da dođeš do zaključka, a reklo bi se da jeste, znači da je bitno.
st.jepan st.jepan 20:48 16.03.2021

..

Možda će nekome biti interesantno...

Jedinstveni tonski snimak kralja Aleksandra I Karađorđevića (1933):



nask nask 22:27 16.03.2021

Re: ..

Ostade mu crnogorski naglasak.
st.jepan st.jepan 04:43 17.03.2021

Re: ..

nask
Ostade mu crnogorski naglasak.


Dočim kad u seriji govori franceski, uopšte se ne oseća.
Inače, dikcija iz tog klipa, vrlo me potsetila na Aleksićevu "Nevinost bez zaštite".
Sličnim šmekom natopljen je i Šotrin "Aleksandar".
Posle prvih nekoliko kadrova, pomislio sam da je art-zezanje, stilizacija, kemp, ali ne, sve je tu smrtno ozbiljno, sve jedan na jedan.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:37 17.03.2021

Re: ..

Ostade mu crnogorski naglasak.


Imao srecu da nije imao hrvatski naglasak. Ima onih koje bi kad kazu da danas govore hrvatski u Srbiji malo proterali i prevaspitali. Sto onaj rece, nije lako Hrvat biti. U Vojvodini danas.
tess1 tess1 08:26 17.03.2021

Re: ..

Hm, tako je svugdje (nije da opravdavam, ma šta da opravdavam, sama sam bila u nekoliko situacija i u Hrvatskoj i u Srbiji, kod nas u BL još uvijek prepoznaju Drvarčane kad ih kude, i itd), hoću reći, ovde je skoro na Tviteru tip napisao ministrici pravosuđa (porijeklom iz Tuzle) kad je poslala na hrvatskom (kreaturi hrvatskog i bošnjačkog jezika, što je najgore jako loše napisano) par rečenica podrške nakon zemljotresa u Hrvatskoj - ispod je napisala i na perfektnom njemačkom - ovako: Gospođo, ovde govorimo njemački jezik.
Otprilike, svijet oko nas je kako se dan zalomi..
not2old2rock not2old2rock 09:01 17.03.2021

Re: ..

Neues aus der Nachbarschaft
Ostade mu crnogorski naglasak.


Imao srecu da nije imao hrvatski naglasak. Ima onih koje bi kad kazu da danas govore hrvatski u Srbiji malo proterali i prevaspitali. Sto onaj rece, nije lako Hrvat biti. U Vojvodini danas.



Замисли, у тој истој Србији има и таквих што јавно протестују што је некима дозвољено да се изјашњавају као Буњевци и који упорно неће да су Хрвати.
docsumann docsumann 10:08 17.03.2021

Re: ..

nask
Ostade mu crnogorski naglasak.


ustvari, cetinjski. zbog djetinjstva provedenog kod đeda na dvoru.
predatortz predatortz 10:21 17.03.2021

Re: ..

docsumann
nask
Ostade mu crnogorski naglasak.


ustvari, cetinjski. zbog djetinjstva provedenog kod đeda na dvoru.


Što ga nije omelo da prema đedu postupi kao veliko govedo i poseje seme razdora koje je danas poprimilo goleme razmere.
Taj njegov potez je glavni adut svakoj milovsko-drljevićevsko-ustašoidnoj spodobi.

A da je bio nečovečan potez, bio je.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:34 17.03.2021

Re: ..

Замисли, у тој истој Србији има и таквих што јавно протестују што је некима дозвољено да се изјашњавају као Буњевци и који упорно неће да су Хрвати.


Javni protest i pretnje nisu isto. Ili jesu?
predatortz predatortz 11:36 17.03.2021

Re: ..

Neues aus der Nachbarschaft
Замисли, у тој истој Србији има и таквих што јавно протестују што је некима дозвољено да се изјашњавају као Буњевци и који упорно неће да су Хрвати.


Javni protest i pretnje nisu isto. Ili jesu?


Kako se uzme...
Sama ideja da nekome sporiš pravo da bude to što jeste u sebi sadrži prikrivenu pretnju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:46 17.03.2021

Re: ..

Hm, tako je svugdje (nije da opravdavam, ma šta da opravdavam, sama sam bila u nekoliko situacija i u Hrvatskoj i u Srbiji, kod nas u BL još uvijek prepoznaju Drvarčane kad ih kude, i itd), hoću reći, ovde je skoro na Tviteru tip napisao ministrici pravosuđa (porijeklom iz Tuzle) kad je poslala na hrvatskom (kreaturi hrvatskog i bošnjačkog jezika, što je najgore jako loše napisano) par rečenica podrške nakon zemljotresa u Hrvatskoj - ispod je napisala i na perfektnom njemačkom - ovako: Gospođo, ovde govorimo njemački jezik.
Otprilike, svijet oko nas je kako se dan zalomi..



Ma jasno - po tome smo svet Zadic ce uci verovatno u istoriju kao ministarka koja je dobila najvise pretnji smrcu od raznih desnicara i neonacista. Doduse ne zbog jezika.

Ovo sa Hrvatima u Vojvodini je institucionalni problem i oni su po tom pitanju cak i u losijem polozaju nego Srbi u Hrvatskoj. Sto je stvarno tesko. Za ove koji imaju problema sa citanjem: institucionalno gledano.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:55 17.03.2021

Re: ..

Kako se uzme...
Sama ideja da nekome sporiš pravo da bude to što jeste u sebi sadrži prikrivenu pretnju.


U pravu si, kako se uzme. Zavisi u kojoj formi je izrecen taj protest. Ipak postoji razlika izmedju prikrivene pretnje i pretnji smrcu. Posebno ako se to desava tamo gde su pripadnici te grupe stradali.

Nije isto kad neko srpsko udruzenje u Hrvatskoj protestvuje protiv slucajeva da se pripadnici pravoslavne vere smatraju Hrvatima i kad neki Hrvati Srbima u Hrvatskoj prete smrcu ili im ugrozavaju zivot. Ne samo forma izrecenog nego i predistorija i brojcani odnosi navode da se protesti i pretnje ove vrste drugacije interpretiraju.
predatortz predatortz 12:00 17.03.2021

Re: ..

Ipak postoji razlika izmedju prikrivene pretnje i pretnji smrcu. Posebno ako se to desava tamo gde su pripadnici te grupe stradali.



To treba, ali koliko odmah, da dobije policijsko-sudski epilog. Odnosno, da onaj koji je uputio pretnju bude identifikovan, uhapšen, optužen i osuđen.

Nismo Hrvatska, majka ga stara...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:08 17.03.2021

Re: ..

To treba, ali koliko odmah, da dobije policijsko-sudski epilog. Odnosno, da onaj koji je uputio pretnju bude identifikovan, uhapšen, optužen i osuđen.


Treba, ali jos nije.

Nismo Hrvatska, majka ga stara...


Izgleda jesmo
predatortz predatortz 12:10 17.03.2021

Re: ..

Izgleda jesmo



Delim tvoj strah. Uz ove ćemo početi da ličimo. To je taj mentalni sklop.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:19 17.03.2021

Re: ..

Delim tvoj strah. Uz ove ćemo početi da ličimo. To je taj mentalni sklop.


Ma vidis da su i Madjare i Poljake inficirali a ne nas.

Nego, nista o seriji ne saznasmo. Niko je izgleda nije gledao. Izgleda svi shvatili da je zivot prekratak za lose serije.
predatortz predatortz 12:22 17.03.2021

Re: ..

Nego, nista o seriji ne saznasmo. Niko je izgleda nije gledao. Izgleda svi shvatili da je zivot prekratak za lose serije.


BaČio sam oko, na blic! Nije mi zadržala pažnju. Ne umemo mi, ili pogrešni ljudi imaju monopol, da ozbiljno ekranizujemo velike istorijske događaje.

Nemanjići su primer kako od nečeg impozantnog možeš da napraviš ništa.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:25 17.03.2021

Re: ..

Nemanjići su primer kako od nečeg impozantnog možeš da napraviš ništa.


To je to. Bolje da su napravili neku zajebanciju nego neku Joan Collins-pricu.
tess1 tess1 12:30 17.03.2021

Re: ..

Ma jasno - po tome smo svet Zadic ce uci verovatno u istoriju kao ministarka koja je dobila najvise pretnji smrcu od raznih desnicara i neonacista. Doduse ne zbog jezika.

Ma dobro, malo sentimentalno forsiraš njeno porijeklo - za one koji ne znaju da su Bošnjaci među Germanima nalazili dobro mjesto upravo radi porijekla - i da uvijek postoje dva lica medalje sa njima, Germanima - na koncu, ona je ministrica pravde u pravnoj i policijskoj državi, nije prirode i okoliša, i prvo što je uradila odvela je drugu ministarku u Balkanštrase u kafanu gdje demonstriraju kako se pravi turska kafa. Kao da je s Marsa pala, u zemlji u kojoj socijalisti i desničari bitku vode. Austrijanci pitaju čemu je to relevantno na njenom za državu ozbiljnom položaju. Pile su iz fildžana, iz džezve se pušilo. Ona i Austrijanka.

Ukratko, njen identitet stranca je isti i prije i u vrijeme ministarstva. Ali taj dan kad se desio amok i ispostavilo da im je dečko prošao ispod radara, ispod radara pravnog sistema, na čijem je čelu, njoj se zalomilo. Dalje se dešava da Bošnjaci govore, to nije Islam, pa se iznerviraju ljevičari koji ih drže kao malo vode na dlanu, kao hajde dosta više sa tim to nije Islam, pokažite šta jeste, hajde da vidimo gdje griješimo, tražite među sobom gdje mi prema vama griješimo..

Natascha Strobl je napustila Twitter prije par dana, Austrijanka, expert za desni extremizam i Identitetske pokrete, radi prijetnji koje ima svakodnevno, Alma se vratila sa trudničkog i od vrha države je dobila odjelce za dijete, austrijsku narodnu nošnju.

Da, pojave se ljudi kao ovaj tip, ne bih rekla ni da je desničara, Austrijanac, nalazi da njih dvoje nemaju zajedničke interese, a ja mislim da Alma nije dorasla (nije ni pokušala) mjestu na koje su je Austrijanci pod određenim okolnostima stavili, ona je čini mi se zamislila taj svijet kao borba za pravo manjina, žena, ministrica pravde u zemlji koja te toleriše dok imate zajedničke interese i taj pod br jedan zajednički interes je npr njemački jezik, zatim, i tvoje pravo da govoriš maternji bošnjački za koji ste se izborili ratom u Bosni, ok, kad nas se ne bi izborili jer mi nismo Bosna.. Tačka.
not2old2rock not2old2rock 12:45 17.03.2021

Re: ..

Neues aus der Nachbarschaft


Nego, nista o seriji ne saznasmo. Niko je izgleda nije gledao. Izgleda svi shvatili da je zivot prekratak za lose serije.



Ја сам гледао, јер за разлику од неких с менталним склопом Владе Шегрта глупо ми је да коментаришем нешто о чему немам довољно сазнања, али то ја тако. Не допада ми се нарација на самом почетку, звучи ми аматерски, али је прелаз са документарца на играни део интересантан. Нисам импресиониран, али ни разочаран. Млади краљ, без министара и Владе пред великим искушењима и његова размишљања, мени је занимљиво. Доста се говори француски који ич не разумем, а није било превода. Немам Нову, па сам скинуо с торента, ако ни на ТВ није било превода то је озбиљан пропуст. Свакако ћу погледати и следећу.
st.jepan st.jepan 13:55 17.03.2021

Re: ..

Neues aus der Nachbarschaft
Nemanjići su primer kako od nečeg impozantnog možeš da napraviš ništa.

To je to. Bolje da su napravili neku zajebanciju nego neku Joan Collins-pricu.

Pa i jesu je napravili.
Mislim, zajebanciju:

- Gde si bila?
- Piškila, čoveče!
- Dušo moja...






Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:12 17.03.2021

Re: ..

Pa i jesu je napravili.
Mislim, zajebanciju:

- Gde si bila?
- Piškila, čoveče!
- Dušo moja!



Ma jesu, ali nisu hteli nego se zajebali. Sreca da nisu namerno hteli, ko zna sta bi onda ispalo.

Inace, da se outujem: bachio sam i ja pogled neki dan na Aleksandra. Bila bas neka scena kao iz Neka druze ja cu (Tito na strazi, ako se neko ne seca), i ovaj glumac sto glumi kralja nekako se sve napreze, usteze, pravi ozbiljne face sto kod gledaoca (a verovatno i kod kolega glumaca iz scene) poizvodi Biggus Dickus-efekat. Vaistinu napravise komediju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:18 17.03.2021

Re: ..

Ma dobro, malo sentimentalno forsiraš njeno porijeklo - za one koji ne znaju da su Bošnjaci među Germanima


Ma bre Austrijanci su Germani ko sto su Severnomakedonci Staromakedonci.

Salu na stranu - vrlo lose su sve te desnicarske i identiterske tendencije. Posebno jer nema bas ko da im se ozbiljno suprotstavi.
tess1 tess1 14:58 17.03.2021

Re: ..

Kad se moja drugarica nakon par dana provedenih kod mene (dolazila je prije za vikend sa mužem Švabom u hotel u centru, obilazili galerije i muzeje) vratila u Štutgart, zove, kaže, ja kao da sam bila u Jugoslaviji, na jugu, i sad se vratila na sjever. Bilo joj lijepo, opuštencija.

Možemo izvesti zaključak da su Austrijanci _____________ (dopisati)

Zezam se, i vjerujem da se iza ovoga:

Ma bre Austrijanci su Germani ko sto su Severnomakedonci Staromakedonci.

krije interesantno objašnjenje.

Salu na stranu - vrlo lose su sve te desnicarske i identiterske tendencije. Posebno jer nema bas ko da im se ozbiljno suprotstavi.

Istina je da u Austriji stvarno postoje iskreni socijalisti i antifašisti. I drugi. Vidjećemo šta će biti dalje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana