Na današnji dan| Obaveštenja| Sex

Živjeli!

zilikaka RSS / 17.03.2021. u 06:07

Dame i gospodo, braćo i sestre, drugarice i drugovi. 

 

als 

 

Živeli.  

 

OiUlqKd.png 



Komentari (510)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 07:28 17.03.2021

Nije da insistiram,

al najvolem da sam koleginica.

A inače, nema na Guglu ništa o bankama danas, pa da pitam.
tess1 tess1 08:13 17.03.2021

Re: Nije da insistiram,

Da pohranimo bisere u sefove, il, ko zna, Als je čovjek imaginacije, kako sam reče, možda da iz ovog bloga izađemo bogatiji, bolji ljudi. :)
nsarski nsarski 08:19 17.03.2021

Re: Nije da insistiram,

A inače, nema na Guglu ništa o bankama danas, pa da pitam.


Kako nema? A ovo
Public Notice: Cessation of Banking Business Activities by Deutsche Bank (Mauritius) Limited

Navodno, Arhi-Neprijatelj ima lovu u DB, ali ta banka je zatvorila svoje operacije u Dalekoj Zemlji još u junu 2018.

Ovo gore su mi drugari poslali. Nisam lično proveravao.
alselone alselone 08:52 17.03.2021

Re: Nije da insistiram,

možda da iz ovog bloga izađemo bogatiji, bolji ljudi. :)



Ovo mesto ima veoma lepu istoriju trol blogova. Tu su se razmenjivale najzanimljivije informacije.
tess1 tess1 11:06 17.03.2021

Re: Nije da insistiram,

Ovo mesto ima veoma lepu istoriju

Samo lagano.. :))
nsarski nsarski 08:09 17.03.2021

Razgovor sa mojim dedom

kada mu je bilo 88 godina.

Sedimo jednog popodneva u dnevnoj sobi (davno je to bilo). Razgovaramo o svemu, a retko smo to imali priliku, i ja ga pitam: "Dobro, deda, kako tebi izgleda tvoj život sada, kad pogledaš u nazad?" Reče deda: "E, sinko, do četrdesete je išao još i nekako, a posle četrdesete prođe k'o dve nedelje!"

Znači, u pamet se i proživi svaki naredni dan kao da je zlatan. Jer jeste.


(P.S. Nadam se da nisam promašio temu. Ili su one banke gore slike sa Mauricijusa?)

alselone alselone 08:56 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Znači, u pamet se i proživi svaki naredni dan kao da je zlatan. Jer jeste.


Da. Rekao bih da je tvoj deda potpuno u pravu pošto poslednjih godina već osetim to ubrzanje, pa i ubrzanje ubrzanja.

Razmišljao sam šta uraditi po tom pitanju, pošto ovako ne vredi nastavljati. Ovo su mi ideje:

- Pokušati se polupenzionisati za 10 godina. Raditi ne preko 20 sati nedeljno.
- Izbaciti digitalne uređaje tokom večeri i od subote poslepodne do ponedeljka, pošto uz njih vreme neproduktivno leti.
- Minimizovati alkohol na ne više od jednom u dva meseca, pošto takođe vreme neproduktivno leti, ne samo taj dan nego i sledeći.
- Vratiti hobije (dobro, ovo sam već uradio sa baštovanstvom i planinarenjem) pošto se uz njih vreme usporava i to produktivno.

Ako ima još neko neku ideju, rad sam čuti.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:20 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Znači, u pamet se i proživi svaki naredni dan kao da je zlatan. Jer jeste.




zilikaka zilikaka 09:23 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Ovo su mi ideje:

Želim ti da ispuniš pola, taman dosta.
(ovo je jedan od osnovnih postulata Srednjebanatske filozofske škole)
alselone alselone 09:27 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

(ovo je jedan od osnovnih postulata Srednjebanatske filozofske škole)



Slična je i severnobačka.
Moj deda je živeo po njoj. Spominjao sam kako je njemu rođeni brat govorio - Cveto, za tobom mož čakšire ušnivat. Toliko je brzo hodao.

Znači ritam je bio sledeći: Ujutru se ide po novine i na pijacu. Svrati se u kafanu na druženje. Odatle kući na ručak pa dremka. Onda se sluša Karavan. Samo se tako sedi i sluša se radio. Nezamislivo. Posle toga na kartanje (ne u pare) i špricer. Rano leganje već oko 9.

Svaki dan kao godina. :)
alselone alselone 09:28 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

kamilo_emericki




zilikaka zilikaka 09:31 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Cveto, za tobom mož čakšire ušnivat.

alselone alselone 09:35 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

zilikaka



Samo lagano. Nema nigde žurbe.

A bio kovač potkivač, i dobro mu radila radionica, i sve bilo kako treba, samo što on jedan dan odluči da je baš lep dan, da se naumarao prethodnih dana pa vi valjalo tog dana neraditi. :) To je izluđivalo sve oko njega.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:46 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

- Minimizovati alkohol na ne više od jednom u dva meseca, pošto takođe vreme neproduktivno leti, ne samo taj dan nego i sledeći.


Šta ovo znači?
Popiti koji gutljaj jednom u dva mjeseca? Rano si se počeo odricati užitaka.
alselone alselone 09:48 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Šta ovo znači?
Popiti koji gutljaj jednom u dva mjeseca? Rano si se počeo odricati užitaka.


Ma kakvi, ne mislim na gutljaj, nego kada se gutljaj pretvori u 50.

Ali ja ni sada ne meračim alkohol u smislu da svaki dan ili svaki drugi dan cugnem pomalo kao za uživanje. Nego kada se pije - pije se, kada se ne pije, ne pije se uopšte.
milisav68 milisav68 10:41 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

alselone
Nego kada se pije - pije se,

To važi dok se ne pređe 40, a primakne 50.

U tom periodu ukapiraš da su ti dva-tri pića sasvim dovoljna. pošto jetra i bubrezi nisu baš ko nekad.
alselone alselone 10:44 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

U tom periodu ukapiraš da su ti dva-tri pića sasvim dovoljna. pošto jetra i bubrezi nisu baš ko nekad.


Jasno mi je to. Primećujem trendove. :) Mamurluci su počeli da mi dohvaćaju drugi dan, što nikako nije dobro.


Pa kažem da ću rade prestajati nego da pređem u režim nalivačenja svaki drugi dan pomalo. Prvo što nije baš nazdravije a drugo što neću da pokazujem primer ukući kako je potpuno normalno i svakodnevno cugati.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:59 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Znači, u pamet se i proživi svaki naredni dan kao da je zlatan. Jer jeste.


nikvet pn nikvet pn 11:06 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

alselone
kada se pije - pije se, kada se ne pije, ne pije se uopšte.


Ето незнања.

Тако пију северњаци, још да пиће рокну у вену да се што пре обезнане. Нордијска пијанка, бљах.

За разлику од медитеранске, безмало свакодневне. Прво дефинишеш јеси ли вински или ракијски. Онда тражиш ужу зону задовољства. Сркнеш, прија и - стоп! Нећу, кажеш себи, и прекинеш кад је најбоље легло. После навикнеш, ухватиш руку ко за слободна бацања.

У понедељак, прекјуче, чисти понедеоник требало је да нам буде Бекријска слава али ето судбина худа... А тамо се има свашта паметно чути и научити.
alselone alselone 11:11 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Прво дефинишеш јеси ли вински или ракијски.


Pivski. :)
nikvet pn nikvet pn 11:18 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

alselone

Pivski. :)


'Начи ракијски. Још ниси нашао праву, настави потрагу

Пиво је храна, вино здравље а ракија - опасност
alselone alselone 11:20 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Пиво је храна, вино здравље а ракија - опасност

Rakiju baš jako retko pijem. Mislim da ne popijem više od par komada godišnje. Ali zato pijem vrhunsku. Kupim Žutu osu ili Staru sokolovu, i onda mi flaša traje po pola godine, kad baš neko dođe ko hoće rakiju.

Za vino nemam naviku a valjalo bi ponekad crno, mada mi se više sviđa belo. I glupi Vučić neki dan što je rekao da je Malvazija sranje, a Malvazija je jedno od lepših belih za mene.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:11 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Za vino nemam naviku a valjalo bi ponekad crno, mada mi se više sviđa belo. I glupi Vučić neki dan što je rekao da je Malvazija sranje, a Malvazija je jedno od lepših belih za mene.



Малвазија није лоша, мада мислим да не може да се пореди са фрушкогорским винима.

Иначе, бело пијем врло, врло ретко, нпр. прошлог викенда се попила боца пина гриђија, отворена пошто ми је требало бело вино за кување за госте (мој рођендан прославила у полуилегали, пошто су недавно познаници платили дебелу казну када су их комшије пријавиле да имају госте за ћеркин 21.), па остатак попијен да се не баци.
niccolo niccolo 17:42 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Onda se sluša Karavan

Jao, Karavan. Kakva je to emisija bila...(isto slušali moji deda i baba)...
cmix909 cmix909 19:23 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

alselone
...Onda se sluša Karavan... )

Zakleo bih se da je ta emisija isla jos u mojim formativnim godinama, i to kasno popodne, dok Vikipedija kaze/laze da se ona emituje cetiri decenije. Mozda bih je sasvim zaboravio da nije imala izvanrednu spicu, za koju sam mislio da docarava beduine na kamilama usred Sahare. Ali, ne – rec je o Grofeovoj sviti Grand kanjon, zapravo o njenom trecem, jedinom popularnom stavu On the Trail. Evo ga u sjajnom ‘tumacenju’ samog autora...

alselone alselone 19:26 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Najbolje se sećam dela emisije koji je počinjao sa "ha, ha, komentar" jer su tu pričali neke šale.

I onda ja sedim kod dede u sobi, slušamo radio i igramo "slovo na slovo". I deda uleti sa R-R. Šta je RR čoveče, kako počinje i završava istim slovom. Kad ono radijator.

nask nask 22:01 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Ako ima još neko neku ideju, rad sam čuti.

Ako je pomenuta lista za tebe "to je to" onda uradi to sutra, nema razloga čekati još 10 godina. Što duže čekaš manja šansa da će ti se to ostvariti. Govorim iz prve ruke. Jbg većina nas dođe pameti kad to više i nije bitno, nažalost.
milisav68 milisav68 22:59 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

cmix909
alselone
...Onda se sluša Karavan... )

Zakleo bih se da je ta emisija isla jos u mojim formativnim godinama, i to kasno popodne, dok Vikipedija kaze/laze da se ona emituje cetiri decenije. Mozda bih je sasvim zaboravio da nije imala izvanrednu spicu, za koju sam mislio da docarava beduine na kamilama usred Sahare. Ali, ne – rec je o Grofeovoj sviti Grand kanjon, zapravo o njenom trecem, jedinom popularnom stavu On the Trail. Evo ga u sjajnom ‘tumacenju’ samog autora...

Pomešao si Radio emisiju sa TV emisijom.

Als priča o Radio emisiji.



Dobar dan, pozdravlja vas Karavan!

Dopuna.

Išla je svakog radnog dana od 14-15h, posle išle vesti, pa Jovanovići.
milisav68 milisav68 23:27 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

alselone
Prvo što nije baš nazdravije a drugo što neću da pokazujem primer ukući kako je potpuno normalno i svakodnevno cugati.

Pazi, mojoj ženi je doktor rekao da popije flašu piva dnevno (pola litra), naročito u letnjem periodu, zbog kamenja u bubregu.I evo već 7-8 godina nema jake napade, a s vremena na vreme ispiški neki mali kamenčić, što će reći da "beži sa operacionog stola".

E sad, treba znati stati na to jedno.

Mislim, sad je Korona malo sjebala stvar, ali ne vidim problem da kad se pre (posle) nje, napravi neko druženje, roštilj i par piva.

Piće svaki dan je već problem.
vcucko vcucko 23:38 17.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

milisav68
alselone
Prvo što nije baš nazdravije a drugo što neću da pokazujem primer ukući kako je potpuno normalno i svakodnevno cugati.

Pazi, mojoj ženi je doktor rekao da popije flašu piva dnevno (pola litra), naročito u letnjem periodu, zbog kamenja u bubregu.I evo već 7-8 godina nema jake napade, a s vremena na vreme ispiški neki mali kamenčić, što će reći da "beži sa operacionog stola".

E sad, treba znati stati na to jedno.

Kažu (ako su lagali mene i ja lažem vas) da gajba piva (ali mlakog, u stvari obična sobna temperatura) u 24 sata rešava i najveći kamen u buregu. I to kao najamnje bolna opcija (ne bezbolna, to na žalost ne može).
milisav68 milisav68 00:19 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

vcucko

Kažu (ako su lagali mene i ja lažem vas) da gajba piva (ali mlakog, u stvari obična sobna temperatura) u 24 sata rešava i najveći kamen u buregu. I to kao najamnje bolna opcija (ne bezbolna, to na žalost ne može).

Zavisi koliki je, ako je veći od mokraćnog kanala, onda nema šanse

Zato se preporučuje relativno stalno unošenje piva, jer mu ono "ne da" da poraste, a pošto je dueretik, onda tera na mokrenje, pa kad se pokrene da ga jednostavno ispišaš.

Generalno, kamenje u bubrezima je posledica jakog pigmenta, gde se u organizmu stvara višak vitamina D, pa dolazi do kalcifikacije organizma, što rezultuje kamenčićima.

I to se svake godine ponavlja, čim grane sunce, pa zato moraš konstatno da radiš na preventivi u vidu piva.

Može i drugačije, nekim čajevima i tabletama, može i maslinovim uljem i limunom ujutru, ali to je malo gadno.
nsarski nsarski 02:22 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Zato se preporučuje relativno stalno unošenje piva, jer mu ono "ne da" da poraste, a pošto je dueretik, onda tera na mokrenje, pa kad se pokrene da ga jednostavno ispišaš.


Neki moj drugar je radio slično, s malim izmenama. Napuni kadu toplom vodom, sedne unutra, pije mlako pivo, i to mu ublaži bolove. Kaže da mu pomaže.
alselone alselone 04:41 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Ako je pomenuta lista za tebe "to je to" onda uradi to sutra, nema razloga čekati još 10 godina. Što duže čekaš manja šansa da će ti se to ostvariti. Govorim iz prve ruke. Jbg većina nas dođe pameti kad to više i nije bitno, nažalost.



U listi i sve jeste za "danas", osim rada. Ne mogu baš preživeti sa 20 sati nedeljno, a i verovatno bi mi bio šok kada bih spao sa ovih 60, 70. :)

Ali za 10 godina, taman.

(nadam se)
shmoo shmoo 10:58 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

nsarski
Zato se preporučuje relativno stalno unošenje piva, jer mu ono "ne da" da poraste, a pošto je dueretik, onda tera na mokrenje, pa kad se pokrene da ga jednostavno ispišaš.


Neki moj drugar je radio slično, s malim izmenama. Napuni kadu toplom vodom, sedne unutra, pije mlako pivo, i to mu ublaži bolove. Kaže da mu pomaže.



Може, може... Све је добро. Што више течности, а топла вода да рашири канале.

Прву операцију, вађење камена из уретера (ваљда се тако каже, бубрежног канала) имао сам скоро одмах по изласку из ЈНА. У септембру сам се скинуо, у октобру пошао на факс, у децембру био на операционом столу. Имам рез с леве стране као успомену.

Нисам више могао активно да веслам, тренирам, теретана итд, али сам се много кретао, играо фудбал и даље рекреативно. Нисам се ни од чега што волим од таквих ствари устезао никада.

Годину дана касније појавио се камен у десном бубрегу. Тада је баш био увезен први онај апарат за разбијање камена ултразвуком, па сам стигао и на то '86. Била је то врло примитивна направа у односу на ово данас када то раде користећи неке јастучиће. А у оно време имао сам локалну анестезију доњег дела тела (инјекција у кичму), па у неку посебну столицу која се потапала у повећи базен с водом. И онда осећај као да неко шутира ту столицу на којој седиш. А доктор тамо испред мене седи окренут леђима и има екранчић и џојстиком управља крстићем по екрану нишанећи мој камен. К'о да игра неку игрицу. Углавном, и тај камен испишкан после као песак. Разбијен.

И сећам се тада, када су нас отпуштали после тог разбијања, са мном у групи био један стари загребачки госпон, загребачки пургер (била је то једина тада справа за разбијање бубрежних каменчића у СФРЈ), вазда са шеширом на глави, чак и у кревету. Знаш оно, пижама, бадем мантил, али обавезно има шешир на глави човек. Прави госпон.

И пошто су нас на отпусту, онако постројене као војнике, саветовали само да пијемо што више течности, стари госпон пургер дигне два прста, сестра се разнежи и каже изволите господине, а он пита: "А смемо ли пит' гемиште?"

"Ма наравно, господине, само што више течности!"

После тога сам стигао до тада најбољег уролога у Југославији да питам за узрок таквог прављења камења у мојим бубрезима. Човек ми рекао да има 4 фактора: генетика, исхрана, вода (поднебље), метаболизам. А сад који је узрок код сваког појединца и зашто се код неких прави, а код неких не, то још увек нису знали. Код мене је највероватније овај последњи, метаболизам, па у комбинацији са исхраном и водом... (У војничком здравственоим картону ми писало да сам вегетативно лабилан што су официри у касарни протумачили као нервно лабилан па ми доделили једнога да ме прати да се не убијем у ниформи. Једва сам га се решио после првих месец-два, ишао за мном по касарни и на терену на вежбама к'о куче. )

Стигох тада и до данас већ покојног Пфафа који ми је прописао дијету за моју врсту камена. Једини проблем је што ми је вазда пуначки доктор Пфаф прописао толике количине хране да чак ни ја нисам могао то да поједем, то што је он написао, те количине хране. Ваљда човек тада мислио, млад сам, могу да поједем... Ипак то што ми је он тада преписао нисам могао.

Пио разне и многобројне народне лекове (чај од трешњиних петељки, истуцана у прах опна са пилећих бубаца), а и узимао оне Роватинекс пилуле рибљег уља.

Па сам онда стигао и до неких уролога у тадашњој Западној Немачкој. Они ми преписали неки прах по имену Oxalyt C, натријум бла, бла, бла (милсим да је калијум, заборавио) хидрогенцитрат. Једноставно смешано у неком односу 3:1:1. И стварно, мајку му, између 1987. када сам почео да га пијем, и 1995. када су престали у уједињеној Немачкој да га производе, тај прашак ми растварао каменчиће и изацивао сам их. Имам збирку тог камења.

Неки пут то код мене иде уз јаке болове (кажу најјачи после порођајних), а неки пут буде довољно да се труцкам по неком друму у Србији или да ме на фудбалу лопта погоди у пределу бубрега после неког јаког шута, када дођем кући ја избацим камен.

(Докле, бре, то асфалтирање друмова по Србији, браћо Срби? Мени треба што џомбастије да буде.)

На жалост, у уједињеној Немачкој тај прашак су престали да производе половином деведесетих. (Кутија коштала 40 марака, трајала ми 2-3 месеца; по једну или две кашишице дневно уз мерење киселости или базности мокраће - уз прашак се добијао и лакмус папир у трачицама и блокче за уписивање резултата; немачка медецина! )

Од тада сам на пролом води и одмењској води. И уопште на много течности. Много, 2,5-3 литре дневно. (Ретко пијем алкохол, само пићенце поред ручак, пиво сам престао да пијем пре 25 година, чаша вина после ручка; сокове уопште и не пијем нити сам их икада волео, ни кока колу ни воћне сокове... Само вода! И кафа. Кажу да је и она добар диуретик.)

Иначе, не препоручују ми због врсте камена коју гајим (кажу да има 4 основне врсте - калцијумски, фосфатни... Заборавио сам остале...) да једем чоколаду и орахе (што ме уопште не погађа) и пасуљ (што ме је дубоко унесрећило; ипак, 2-3 пута годишње... Бадње вече... Па после тек у септембру, рецимо...).

И сећам се савета лекара када су ме отпуштали из Бежанијске косе те 1984:"Не можемо ми да ти забранимо, тек ти је 20 година. Али само немој да претерујеш у ономе што ти не иде у прилог због твојих бубрега."

А препоручено ми је да једем што више рибе и киселог купуса што ме је усрећило.

Ето опричах вам моје искуство са тиме. А богами, имам га. Од 1984. и првог мог камичка прошло 36 година.


EDIT: А још од оне прве операције када сам имао 20 година, сваки нови дан у мом животу доживљавам као поклон.

То сам научио из свега што вам испричах.

И лепо ми је тако.


EDIT EDIT: У праву је Милисав. Не треба му дати да расте. Отуд ја 2,5-3 литре воде (флаширане, мењам, не увек иста, али главну реч воде пролом вода и одмењска вода) дневно... плус остало, кажем обично кафа.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:16 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom


alselone
Nego kada se pije - pije se, kada se ne pije, ne pije se uopšte.

Ova tema zaslužuje blog a ne samo mali post.
Dok neko ne zašilji olovku i napiše blog evo par crtica.
- Do dolaska u Francusku pio sam na način kako ti reče, istina drastično češće i najčešće žestu. Rakiju ili rum.
- Promjenom sredine otkrivaju se nove stvari, novi pogledi na život i stvaraju nove navike.
- Sa iznenađenjem sam slušao neke kolege na poslu koje se hvale da su sinoć za večeru spremali neko jelo ili nedeljni ručak. Nisam naučio kuvati, iz raznih razloga, ali to je druga tema.
- U francuskom postoji čarobna riječ "apero" što je skraćenica od riječi "apéritif".
- Kao što se kod nas nekoga pozivamo na kavu Francuzi pozivaju na apero.
- Apero se ne pije, on se uzima. Sa kolegama na poslu, poslije radnog vremena, sa prijateljima za vikend i naravno sa porodicom. I nikad na suho, mora uvjek biti nešto za grickanje, samo je nivo kreativnosti granica. Francuzi to nazivaju zabavom za usta.
- Uzimanje apera sa suprugom pred večeru, poslije cjelodnevnog neviđanja i napornog radnog dana, može biti vrlo opuštajuće i mala psihoterapija.
- Neka ozbiljna istraživanja pokazuju da redovno uzimanje apera učvršćuju vezu u zajednici, bio to zvanični brak ili neformalna zajednica dvoje ljudi.
- I bezalkoholna pića se koriste za apero, mnogi u to uzimanje apera ukljčuju djecu jer tako stvaraju atmosferu razgovora i prisnosti. Naročito petkom, da se obilježi kraj sedmice.
- Alergični na bezalkoholna pića piju likere, ili razna vina prema afinitetu.
Evo jedne izreke:
"Ceux qui disent que le petit déjeuner est le repas le plus important de la journée ne connaissent pas l’apéro."
Oni koji kažu da je doručak najvažniji obrok tokom dana ne znaju za apero.



cmix909 cmix909 11:28 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

milisav68
cmix909
alselone
...Onda se sluša Karavan... )

Zakleo bih se da je ta emisija isla jos u mojim formativnim godinama, i to kasno popodne...

Pomešao si Radio emisiju sa TV emisijom...


Na Netu stoji i da je prva emisija emitovana '61. i da je 2016. na Kolarcu priredjen koncert povodom 55 godina Karavana, kao i da je izdat CD posvecen tom jubileju, pa bi se mozda moglo dokazati da me secanje ne vara. Odavno ne znam da emisija i dalje traje, ali me ne iznenadjuje to sto je spica promenjena.

Uzgred, na televiziji su najiritantnije upravo emisije 'kulturno-naucnog programa'. Valjda bih pre i fudbal gledao, sa sve ukljucenim i ekscitiranim spikerom koji neprekidno objasnjava ko je kome dodao loptu i zasto. A jos u formativnim godinama koristio sam prenose vaznih utakmica kao super prilike za šišanje bez cekanja; danas vec ne -- imam kosu, ali ne doznajem na vreme kada su vazne utakmice.

Na kraju i najmanje vazno: jutros primih brzometno drugu komponentu Gamaleje, od vracarske sestre lepe poput Galateje. Odmah sam izasao i nista mi nije bilo, osim sto sam se suvise raspricao.
alselone alselone 11:30 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

@kamilo

Jako zanimljivo.

Zašto se do sada nisam želeo udubljivati u takav način cuganja - zato što kao i svaka druga droga, alkohol "ulenji" žlezde da rade ono što rade, pa ako hemijski podstrekivač uđe u svakodnevi ritam svakodnevnih aktivnosti, one postaju dosadne bez toga.

kamilo_emericki kamilo_emericki 12:31 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

alselone
@kamilo

Jako zanimljivo.

Zašto se do sada nisam želeo udubljivati u takav način cuganja - zato što kao i svaka druga droga, alkohol "ulenji" žlezde da rade ono što rade, pa ako hemijski podstrekivač uđe u svakodnevi ritam svakodnevnih aktivnosti, one postaju dosadne bez toga.


Način cuganja je važniji od količine cuganja. Bar ja sad mislim tako.
Kad je brat moje žene pio sa nama jedan vikend i vidio flaše spremljene za reciklažu nije vjerovao šta smo sve popili a niko nije bio pijan.
Po njgovoj tvrdnji Nijemci bi, i on sa njima, toliku količinu popili u tri puta i to tako da bi intenzivno pili, brzo se napili i tako u krug.








nikvet pn nikvet pn 12:57 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

kamilo_emericki


Тако је.

Француска култура ића и пића је нешто стварно изванредно. Седи и препусти им се.

На свету постоје две кухиње, француска и кинеска. И још понешто отуд изведено. Све остало је - прехрана за праци.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:35 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

nikvet pn
Седи и препусти им се.

Prepuštam im se vrlo aktivno.
Kad pričamo o hrani za mene je najveće iznenađenje bilo kad sam čuo žalbu jednog od najpriznatijih kuvara u Francuskoj na kvalitet mesa.
Žali se čovjek kako je i njemu sve teže da nađe meso koje je odležalo, poslije klanja, tri sedmice. Mora se ponekad zadovoljiti i sa mesom koje je odležalo 10-15 dana.
Pitam gugl o čemu se radi a on mi ispriča priču o hormonima, raznim toksinima i još puno čemu. Prilično šokantno otkriće za nekog kome je glava puna priča o svježini namirnica i koji je pojeo mesa i mesa stavljenog na razne oblike vatre, onako toplog, poslije klanja.
Kad si već napisao jedan lijep blog mogao bi i drugi, da pokažeš da nije slučajno, o kvalitetu namirnica životinjskog porijekla.

milisav68 milisav68 14:12 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

cmix909

Na Netu stoji i da je prva emisija emitovana '61. i da je 2016. na Kolarcu priredjen koncert povodom 55 godina Karavana, kao i da je izdat CD posvecen tom jubileju, pa bi se mozda moglo dokazati da me secanje ne vara. Odavno ne znam da emisija i dalje traje, ali me ne iznenadjuje to sto je spica promenjena.

Ne znam gde si to nasao, evo sta kaze RTS - 10.jula 2019. Koncert 55 godina Karavana

link

Te radio emisije se ja sećam jos od neke 74/75, jer su moji to slušali, i uvek je bila narodna muzika.Tako kaže i Wikipedija.

Radio emisija Karavan - Wikipedija


TV emisija Karavan Milana Kovačevića



principessa_etrusca principessa_etrusca 17:08 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Француска култура ића и пића је нешто стварно изванредно.


Неколико векова после норманског освајања Енглеске 1066, краљ и племство су били Французи, па је постојао француски утицај на свим пољима, језичком (Dieu et mon droit), културном, кулинарском, па и што се тиче пића.

Ипак, тај утицај је остао ограничен на више ешалоне енглеског друштва. Племство и касније богати грађани, пили су скупа увезена вина (вино се и сада продаје у боцама од 0.75л, што потиче од тога како је увожено у Енглеску: сандук са туцетом (12) боца садржао је тачно 2 (империјална) галона. т.ј. 9л вина).

На другом колосеку, нижи ешалони су пили лако доступно пиво и џин, и о широко распрострањеном алкохолизму сведоче Хогартове слике које приказују сцене са лондонских улица. Те слике остају да трајно узнемиравају, посебно слика Gin Lane, где пијана мајка испушта дете које ће скоро извесно тешко страдати.



Kad pričamo o hrani za mene je najveće iznenađenje bilo kad sam čuo žalbu jednog od najpriznatijih kuvara u Francuskoj na kvalitet mesa.
Žali se čovjek kako je i njemu sve teže da nađe meso koje je odležalo, poslije klanja, tri sedmice. Mora se ponekad zadovoljiti i sa mesom koje je odležalo 10-15 dana.

Колико је месо одлежало прави велику разлику када је стек у питању, али мислим да то не важи за друга јела. Важна је и врста говечета, а није ми рецимо познато да игде у Србији може да се набави прошарани вагу стек.
nsarski nsarski 17:47 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

На другом колосеку, нижи ешалони су пили лако доступно пиво и џин,

Nije čudo da je u Orvelovoj 1984. džin glavno piće Prola (proletera).
mariopan mariopan 18:55 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Колико је месо одлежало прави велику разлику када је стек у питању, али мислим да то не важи за друга јела. Важна је и врста говечета, а није ми рецимо познато да игде у Србији може да се набави прошарани вагу стек.


Ne znam da bilo gde u Srbiji moze da se kupi odležalo juneće ili goveđe meso? Bila je jedna emisija na tv o mesari gde čovek upravo takvo meso prodaje ali bila je odavno i ne znam gde se nalazi i da li jos uvek radi?

Generalno, meso koje se prodaje u našim mesarama ocenjujem kao loše. Nema ukus ni miris, kada se ispeče samo se skupi i nije retko da je ukus čudan, ili da vuče na bajato.

Piletina je posebna priča. Toliko je loša da se već gadim ali nesto se mora jesti pa povremeno kupim od navodno domaćih proizvođača ali sve je to isto hranjeno i isti je kvalitet samo možda nije zamrzavano i bajato. I stalno se nosim mišlju da kupim ove godine neke piliće i pustim u dvorište ne bih li opet pojela parče prirodno odgajene živine, ili supu od koke koja je trčala po dvorištu.

To je muka svih nas koji pamtimo prave ukuse hrane i koji smo nekada jeli piletinu koja nije za 4 nedelje naduvana da ima 3 kg, nego je rasla kako joj priroda zapoveda. Ili svinjetinu koja nije za 4 meseca imala 120 kg, što u prirodi nije moguće ali jeste moguće mešavinama koje se kupuju u džaku i koje od praseta naprave svinjče dok si reko keks.

Ne verujem da će bolje biti ubuduće, trka za jeftinom hranom traje i trajaće, na uštrb kvaliteta, jer taj kvalitet ovde malo ko može da plati.
nsarski nsarski 19:02 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Ne znam da bilo gde u Srbiji moze da se kupi odležalo juneće ili goveđe meso? Bila je jedna emisija na tv o mesari gde čovek upravo takvo meso prodaje ali bila je odavno i ne znam gde se nalazi i da li jos uvek radi?


Ima, ima i odležale junetine. Ja znam za Mesaru Jokić blizu Beograda. Stvarno imaju kvalitetno meso. Donose na adresu za narudžbine preko 3kg.

Mesara Jokić

Obavezno pogledati galeriju. A prodaju i hamburgere, i imaju recepte.
milisav68 milisav68 19:05 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

shmoo
EDIT EDIT: У праву је Милисав. Не треба му дати да расте. Отуд ја 2,5-3 литре воде (флаширане, мењам, не увек иста, али главну реч воде пролом вода и одмењска вода) дневно... плус остало, кажем обично кафа.

Da, zaboravio sam na Odmenjsku vodu, nego nje kod nas čas ima, čas nema, pa ne može da se napravi kontinuitet.

Što se tiče truckanja, umesto što kukaš na ravne puteve, bolje idi češće u tazbinu, pa nađi nekog da te provoza na traktoru do njive, ne samo da ćeš da izbaciš kamen, nego će i bubrezi da ti ostanu na njivi.


E, a za prašak, i uzroke nastanka, doktor ženi pored piva savetovo Nutri-mag tablete, za brzo razbijanje kamenja, i stvarno rade posao, samo mora da se pravi pauza kad se popije kutija (tablete su inače odvratne, ogromne, konjske, jedva možeš da ih progutaš).

A pošto ja volim sve da znam o onome što se unosi u organizam (pogotovo lekove i preparate, majka bila farmaceut), pogledam sadržaj, kad ono -mag, nije magija, nego magnezijum.

I onda krenem sa guglanjem - nedostatak magnezijuma, i šta sve sa sobom nosi, pa nađem da ga danas nema u ishrani ko nekad, jer se umesto prirodnog đubriva koristi veštačko, a da je veštačko đubrivo posledica stramputice istraživanja o bojnim otrovima.

Uglavnom, zaključak može da bude, što više tečnosti, ishrana u skladu sa genetskim predispozicijama i podnebljem (mikroklimom) u kojoj živiš.

Slogan - Ne dozvoli da poraste!
mariopan mariopan 19:37 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

nsarski
Ne znam da bilo gde u Srbiji moze da se kupi odležalo juneće ili goveđe meso? Bila je jedna emisija na tv o mesari gde čovek upravo takvo meso prodaje ali bila je odavno i ne znam gde se nalazi i da li jos uvek radi?


Ima, ima i odležale junetine. Ja znam za Mesaru Jokić blizu Beograda. Stvarno imaju kvalitetno meso. Donose na adresu za narudžbine preko 3kg.

Mesara Jokić

Obavezno pogledati galeriju. A prodaju i hamburgere, i imaju recepte.

Onda mora da je ta emisija bila o njima? Znam da sam pomislila, kada sam gledala tu emisiju, kako je to super i kako polako postajemo svet. To mogu da kupim samo kad dođem u BG pa ostanem par dana, ali hvala za info. :)
maksa83 maksa83 20:16 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

nsarski
Obavezno pogledati galeriju. A prodaju i hamburgere, i imaju recepte.

Tip of d dej. Kad isklikćeš meso pošalješ im mejl u kome kažeš "molim vas da uz narudžbinu #4322 dodate i dva carpaccia" (2 zato što ćeš jedan brzo da slupaš pa će ti biti žao). Ima ih u ponudi ali ih nema na sajtu, i mnogo su super.

Drugo mesto gde može da se nabavi aged beef je Mesara Morava Dragan kod V. Beogradske.
pecaros pecaros 20:24 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

milisav68
pa nađi nekog da te provoza na traktoru do njive, ne samo da ćeš da izbaciš kamen, nego će i bubrezi da ti ostanu na njivi.


E, baš si našao - to ti je kao ljuljuškanje po talasićima na vazdušnom dušeku u odnosu na paorska kola po makadamu. Nezaboravna, doživotna trauma.


milisav68 milisav68 20:51 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

pecaros
E, baš si našao - to ti je kao ljuljuškanje po talasićima na vazdušnom dušeku u odnosu na paorska kola po makadamu. Nezaboravna, doživotna trauma.

Eh, a gde da nađe takva kola?

Na sva ta kola (koja su preživela), je napravljena nekakva gvozdena konstrukcija, na kojoj su montirani točkovi sa gumom od automobila.

Barem ono što ja danas viđam.Nisam ih skoro video u originalu.

I da, kad sam rekao sedi na traktor, nisam mislio na sedište (ono je relativno udobno), nego pored na branik - e to je doživljaj.
zilikaka zilikaka 21:09 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

gde da nađe takva kola?

Na sva ta kola (koja su preživela), je napravljena nekakva gvozdena konstrukcija, na kojoj su montirani točkovi sa gumom od automobila

Ovo i jesu prava kola. Ono što ti pominješ je špediter.
milisav68 milisav68 21:29 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

zilikaka
Ovo i jesu prava kola. Ono što ti pominješ je špediter.

Šteta što onda nije bilo mobilnih telefona, pa da postavim sliku.

Ovako samo možeš da mi veruješ na reč da znam razliku između kola i špeditera.

Mislim, špeditera ima i danas, baš smo ga videli pre neki dan, gde je ćerka prokomentarisala kako je konj mršav (videla se sva rebra).

A priča sa "gumenim točkovima" na kolima vodi indirektno u č/p diskusiju, pa bih je izbego kao inicijator.
pecaros pecaros 21:39 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

milisav68

Mislim, špeditera ima i danas, baš smo ga videli pre neki dan, gde je ćerka prokomentarisala kako je konj mršav (videla se sva rebra).


Špeditere su u Zrenjaninu, onomad, vukli punokrvni belgijski konji. Lepota jedna.


milisav68 milisav68 22:20 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

pecaros
Špeditere su u Zrenjaninu, onomad, vukli punokrvni belgijski konji. Lepota jedna.

Krug 202.


pecaros pecaros 22:26 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

milisav68



Uh, Chase... kako to dobro zvuči kad se odvrne VOLUME.


gvozden1 gvozden1 22:43 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Na sva ta kola (koja su preživela), je napravljena nekakva gvozdena konstrukcija, na kojoj su montirani točkovi sa gumom od automobila

To se zove gumaraba



Vrlo slično, ali ne i isto kao što su šinska kola.

Šinska, ne jer idu prugom, nego zato što su im točkovi bili obloženi metalnom šinom.

Drveni delovi (svaki je imao svoj naziv, oplen, jastučić, obrtanj, krakovi, svračine, srčanica, ruda.. ) uglavnom je bilo od bresta, su isti, osovine malo prerađene zbog stavljanja kugličnih ležajeva, kojih na šinskim nije bilo, umesto njih točak se okretao na delu koji se zvao tuljac.

Kod šinskih su prednji točkovi bili značajno manji od zadnjih, kod gumaraba su uglavnom bili isti mada je bilo i primeraka gde su različiti.

Razlika između toga i špedtiera je u postojanju srčanice, dela koji je spajao prednji i zadnji deo kola, i pomoću koga se menjao razmak između njih, zapravo ukupna dužina kola.
Špediter to nije imao.

Krca, Krca nova kola

Da udarim srčanicu pa su kola već gotova
zilikaka zilikaka 22:47 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

To se zove gumaraba

Da sad vidim šta je on hteo da kaže. ISkreno, ne znam da je toga ovde bilo.
Il kola il špediter
gvozden1 gvozden1 22:58 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

zilikaka
To se zove gumaraba

Da sad vidim šta je on hteo da kaže. ISkreno, ne znam da je toga ovde bilo.
Il kola il špediter

Gledam onu sliku gore, i ne mogu da uočim da li je tu postojala ta srčanica, tj mogućnost da se menja dužina kola?

Sve mi se čini da ne, da su se vojvođanska i šumadijska kola u tome razlikovala.
zilikaka zilikaka 23:03 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

srčanica, tj mogućnost da se menja dužina kola?

Čekaj, da li se tu menjalo medjuosovinsko ili ne? Čak i ako ne, kako su rešavali stranice?
milisav68 milisav68 23:12 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

gvozden1

To se zove gumaraba
Vrlo slično, ali ne i isto kao što su šinska kola.

Ma...sećam se ja i jednog i drugog, ali trećeg.

Baš to što sam napisao, prepravljena šinska kola, ali bez amortizera (barem ne ovako vidljivih), i sa automobilskim točkovima.

Sad nešto razmišljam, možda je to bilo specifično za naš kraj zbog Goše, jer su ljudi sa sela radili u njoj, a asfalt polako menjao makadam, pa su oni to svojeručno budžili.


gvozden1 gvozden1 23:18 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

zilikaka
srčanica, tj mogućnost da se menja dužina kola?

Čekaj, da li se tu menjalo medjuosovinsko ili ne? Čak i ako ne, kako su rešavali stranice?

Međuosovinsko.
Uglavnom tri dimenzije su postizane.

Postojali su različiti dodaci.

Skine je jedan, stavi drugi, ili se koristi bez dodataka, kao na onoj slici što mora malo da se prevuče da bi se videla.

Najkraći se zvao se tavan (pod) kanate (bočne stranice) i šeperi (prednja i zadnja stranica)
To se koristilo za neke terete manjih gabarita, džakovi recimo, ili kad se ide na vašar.
Najukrašeniji, najelegantniji.

Drugi, duži, za kabastije terete, seno, slama, zvao se tezga.

Ili treći položaj, najveći razmak, najčešće bez ikakvog dodatka, samo se stave stupci, dva napred dva nazad, na predviđena mesta, i to se koristilo za prevoz drva, stabala.

Stupci su se koristili i umesto bezbol palice kad zatreba:)

Drveni stubić, služi za ono čemu služe štice, na kamionima za prevoz stabala, šticarima.
gvozden1 gvozden1 23:32 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

prepravljena šinska kola, ali bez amortizera (barem ne ovako vidljivih), i sa automobilskim točkovima

Ma kakvi amortizeri, nema toga :)

Da, da, to je to.

Nisu baš automobilski točkovi bili, prenisko je to bilo tada, trinaestica, četrnaestica, fića, kec, tristać, lada.
A i felne slabašne.

Nije valjalo ispod petnaestice gume, a buba ju je nosila, folcika, za njima je bila potražnja :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:37 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

zilikaka
srčanica, tj mogućnost da se menja dužina kola?

Čekaj, da li se tu menjalo medjuosovinsko ili ne? Čak i ako ne, kako su rešavali stranice?


Ovo je varijanta zaprežnih kola kod kojih je moguće mjenjati dužinu i prilagođavati veličinu teretu koji se prevozi. Uglavnom, postoji pod određene veličine na koji se postavljaju stranice koje čine tovarni sanduk a mogu se postaviti i lotre. Sve se brzo i lako skine, razmak između osovina poveća i kola su spremna za prevoz balvana ili sitnijih dugačkih drva.
Konstrukcijska prepravka i zamjena drvenih točkova gumenim nije božije slovo.
milisav68 milisav68 23:45 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

gvozden1
Nije valjalo ispod petnaestice gume, a buba ju je nosila, folcika, za njima je bila potražnja :)

Pa i buba je valjda automobil.

To su sećanja nekog deteta koji je samo primetio razliku, da su ti drveni točkovi sa šinama zamenjeni gumenim, a da je gornji deo ostao isti.

gvozden1 gvozden1 23:52 18.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom


To su sećanja nekog deteta koji je samo primetio razliku, da su ti drveni točkovi sa šinama zamenjeni gumenim, a da je gornji deo ostao isti.

Tek kod ovakvih razgovora čovek shvati koliko je već vremena na ovom svetu.

Sve to ja veoma dobro pamtim, čak sam i sam koristio.
Šinska manje da ja nešto radim sa njima, ali gumaraba, ohoho.

Čak sam jednu i restaurirao, sredio je baš da valja.
A onda mi neki sinovac traži da je koristi, ostalo to par godina kod njega a onda pita da je nešto prepravlja, seče, pravi nešto drugo od nje, i ja mu kažem, seci jbg ako ti završava neki posao.

Nije da mi nije bilo žao.
pecaros pecaros 00:06 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

gvozden1

Gledam onu sliku gore, i ne mogu da uočim da li je tu postojala ta srčanica, tj mogućnost da se menja dužina kola?


U "mom" selu su sva kola bila iste (slične) dužine, nisam nikad čuo da je neko tu nešto menjao. Ono što znam - oni koji nisu imali kompletne sanke, mogli su da kola zimi montiraju na ovakvu skalameriju. Bilo je to jedno od zimskih zadovoljstava. A i snega je bilo mnogo više.


kamilo_emericki kamilo_emericki 00:17 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

milisav68
gvozden1
Nije valjalo ispod petnaestice gume, a buba ju je nosila, folcika, za njima je bila potražnja :)

Pa i buba je valjda automobil.




Da, ali je većina ostalih automobila imala točkove 12 ili 13 colova a buba 15, kako reče gvozden.

Sredina felne se isjeca a mjesto nje pravi ploča sa rupama i vari na na sredinu oboda. Balans je naravno izgubljen ali nosivost bitno povećana.
bene_geserit bene_geserit 00:53 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

paorska kola po makadamu

Ja se vozio vrlo sličnim kolima kao mali x-puta i to još po nekim planinskim stazama nazovi putevima, tu jedva pretekneš, istrese te iz gaća i sopstvene kože, još se krave-konji zalaufaju nizbrdo (natovarena kola ih guraju otpozadi) pa jednom kad si gore ne možeš ni da siđeš.
Tačnije sećam se da sam se vozio par puta a posle nisu mogli da me nateraju da se popnem nema šansi.
To za gumene točkove nisam ni video da postoji, možda po nekim naprednijim krajevima.
omega68 omega68 08:39 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Primećujem trendove. :) Mamurluci su počeli da mi dohvaćaju drugi dan, što nikako nije dobro.

Уф, мислио и ја исто, као примичем се педесетој па је то нормално...
Не бре, како сам оперисао залистак опет ми је мамурлук веома кратког века ( што тек не ваља јер ми даје лажни осећај надмоћи који ће ми доћи јетре)
sesili sesili 09:10 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Ide i sada, svakog radnog dana nas pozdravlja Karavan. Slavi šezdeset godina emitovanja. Doduše, špica je bila lepša, ne znam zašto su je promenili. Sada emituju neki kratki insert od pre toliko godina i čuje se to čuveno - Dobar dan, pozdravlja vas karavan. I Ha-ha komentar je ostao.
docsumann docsumann 10:08 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Sredina felne se isjeca a mjesto nje pravi ploča sa rupama i vari na na sredinu oboda. Balans je naravno izgubljen ali nosivost bitno povećana.


da imaš mašinu za balansiranje to se očas riješi dodavanjem materijala (zavarivanjem malih pločica) na odgovarajuža mjesta.
docsumann docsumann 10:09 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

vukli punokrvni belgijski konji


oni valjda važe za najsnažnije među konje teškaše.
mariopan mariopan 10:09 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

Tek kod ovakvih razgovora čovek shvati koliko je već vremena na ovom svetu.

Mi smo se kao klinci kačili na ta kola, posedamo na "rudu", uskačemo u toku vožnje......i to baš ta kola sa drvenim točkovima sa "paocima" ako se dobro sećam kako se sve to zvalo? Znači mnogo vremena sam na ovom svetu.
I u pravu je Zili, to sa gumenim točkovima zvalo se špediter.
nikvet pn nikvet pn 10:24 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

gvozden1

Uglavnom tri dimenzije su postizane.


Да, то је и мене градског на селу одушевило. Једна шасија а три различита возила на о-рук за два минута.

А шта је душема? Широка дуга даска са кола али не знам где пасује. На њу су ми везивали свиње-овце-козе за царски рез. Такав операциони сто нема ни на ВеМеА

Stupci su se koristili i umesto bezbol palice kad zatreba:)


Вашарска шорка без ступца!? Није ово женски пијац да се пцујемо него ичупај ступац па удри мушки

pecaros pecaros 11:17 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

docsumann
vukli punokrvni belgijski konji


oni valjda važe za najsnažnije među konje teškaše.


U poslednjih pola veka su ih, izgleda, još malo genetski "doterali". Ja ih se sećam istih kao na prvoj slici - crveni, mišićavi, sa dugim svetlim grivama,

EDIT: Nedavno sam razgovarao sa jednim Englezom (koliko već dopušta moje znanje engleskog) i on spomene rasu "velikih engleskih konja", a ja mu rek'o "mi to zovemo belgijski". "Pa da, na to sam mislio."


gvozden1 gvozden1 11:25 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

А шта је душема

Kanata, bočna stranica, verujem.
To je najprikladije, mada se kod mene nije javljao taj naziv.
Ali je idealna za operacioni sto.

Za kastraciju krmača ovde su služile merdevine, jedna strana na plot, druga na zemlju, stoje koso, na njih se veže krmača sa glavom na dole, bok bude u visini koja doktoru odgovara, i polako :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:16 19.03.2021

Re: Razgovor sa mojim dedom

docsumann
Sredina felne se isjeca a mjesto nje pravi ploča sa rupama i vari na na sredinu oboda. Balans je naravno izgubljen ali nosivost bitno povećana.


da imaš mašinu za balansiranje to se očas riješi dodavanjem materijala (zavarivanjem malih pločica) na odgovarajuža mjesta.


Pri brzini okretanja točkova od 40-45 okretaja u minuti, na makadamskom putu ili preko njive, vibracije mogu izazvati sabijanje materijala koi se prevozi, recimo stajnjaka, što opet znači da je potrebna veća snaga za istovar a o uticaju vibracija na samu konstrukciju vozila da ne pričamao.
Ekonomisti i inžinjeri treba da izračunaju koristi ili štete od (ne)balansiranja.
Ja sam samo ukazao na potencijalni problem zbog intervencije na originalnom proizvodu.

shmoo shmoo 08:35 17.03.2021

Живеле категорије, али не граматичке!

На данашњи дан је Свети Патрик.

На данашњи дан је био погром Срба на Косову и Метохији.

На данашњи дан прошле 2020. године уведено је ванредно стање у Србији због пандемије вируса ковид-19.

На данашњи дан Парламент распустио Дом лордова у време Кромвела.

На данашњи дан уклоњена је и последња статуа диктатора Франка у Мадриду.

На данашњи дан Џорџ Буш Млађи изрекао ултиматум Садаму Хусеину.

На данашњи дан проглашена Краљевина Италија.

На данашњи дан потписан савез који се сматра заметком Европске уније.

На данашњи дан умро Марко Аурелије.

О сексу не бих сем да га волим и да га се радо сећам.

А што се тиче обавештења, углавном сам необавештен.

Ово је баш занимљив хаику блог.

Чарли/Емси/Хаклбери/??? лајк дис!










П.С. -





nsarski nsarski 08:48 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Ово је баш занимљив хаику блог.


Dobro, ali ti daje makar neke šanse da naslutiš o čemu se radi.

U "ono" vreme, ovde su se često pojavljivali blogeri-provokatori (a i danas ih ima itekako!), pa bio jedan sa nekom skraćenicom na Engleskom - kao WB in Serbia - ali u ovom slučaju nije bio taj WB. Znaš oni stranci koji sa nama "razgovaraju" kao sa pripadnicima Zulu plemena. Elem, taj je objavio blog koji je sadržao samo tri slova - hny. Da, hny, to je sve. K'o iz Nušića, jebote. Hny, šta znači hny? A onaj se ne oglašava.
Sad, bilo je to oko nove godine, pa smo pomislili: možda je happy new year? A taj valjda živeo u Njujorku, a tamo ružno vreme, možda znači hate new york?

Nikad nismo saznali, a dotični se nikako nije oglasio.
Atomski mrav Atomski mrav 08:52 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

K'o iz Nušića, jebote. Hny, šta znači hny?


Ima tu i uvrede, gos'n Vićo!
zilikaka zilikaka 08:53 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Znaš oni stranci koji sa nama "razgovaraju" kao sa pripadnicima Zulu plemena

Jedan, je, da li baš taj, 'teo da nam menja vremensku zonu jer bi se tako siiilno uštedelo. Da, neki su bili baš stručnjaci...
alselone alselone 09:00 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Ово је баш занимљив хаику блог.


Hvala selebriti gospodine iz Utiska.
alselone alselone 09:02 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!


Da, hny, to je sve. K'o iz Nušića, jebote. Hny, šta znači hny? A onaj se ne oglašava.



Dobijemo mejl pre par godina koji je glasio ovako "Templejti su storovani na eksčejndž". Kolega uzme i odštampa mejl, zakači na tablu i zaokruži "su" i "na" i kaže - ja samo ovo razumem.
nikvet pn nikvet pn 10:01 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

alselone
selebriti gospodine iz Utiska


Тако су одавде почели Зорана, Круголина, Радуловић... Како су се уздигли то више ситну боранију ни не види.

Па ево на време да му поручим:

Тасо царе не дај паре!
niccolo niccolo 10:07 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Hvala selebriti gospodine iz Utiska.

Ajde, ajde, šta se tu sad gurate preko reda kad je čovek postao popularan...kad smo još Maksa i ja govorili da volimo njegove jezičke komentare.
shmoo shmoo 10:18 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

nsarski

Nikad nismo saznali, a dotični se nikako nije oglasio.










shmoo shmoo 10:30 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

alselone, nikvet pn, niccolo

selebriti gospodine iz Utiska








А где сте то ви још видели неку дебелу старлету?

Напумпану да, али дебелу не.

Додуше, била (и прошла) она Ким Кардашијан, али она и није толико дебела него има некако задњи трап величине као домовина што јој је.

Па ко воли, је л' те господо, нека изволи.

И онда... Толико о мојој каријери селебритија по Ендију Ворхолу (15 минута славе на Блогу Б92).

Нисам ја пре свега тјелесно квалифициран да будем селбрити (испадам из кадра на ТВ, нема тог "широког угла" који би мене обухватио, у који бих могао да станем у целини целости своје).

Ја сам вам, драга моја господо, ипак само један од оних што тегле и вуку к'о оне стотине и стотине безимених хиљада робова што су градили пирамиде.

А фараони су неки други, је л' те...

Одох да држим час преко Едмода, почиње за који минут...






alselone alselone 10:42 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Одох да држим час преко Едмода, почиње за који минут...



Evo treći semestar kako radimo online. Znači brate tuga.
predatortz predatortz 10:45 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Evo treći semestar kako radimo online. Znači brate tuga.


Ne pristaji mi na muku!
Imam malog maturanta u kući, koji je pola sedmog razreda završio zbrda-zdola, a kako stvari stoje tako će da završi i ceo osmi.
E sad, bar tebi ne trebam objašnjavati kakve će to rupe u znanju matematike, fizike i hemije da ostavi. Računam da se ostali predmeti, koliko toliko, mogu naštrebati.
Ova tri ne. To ili učiš i usvajaš postepeno, ili nikako.
mariopan mariopan 11:04 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

niccolo
Hvala selebriti gospodine iz Utiska.

Ajde, ajde, šta se tu sad gurate preko reda kad je čovek postao popularan...kad smo još Maksa i ja govorili da volimo njegove jezičke komentare.

Tasa selebriti i van bloga? Za nas iz zadnje klupe može neki mig o kome se radi? Neću nikom reći.
alselone alselone 11:12 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

E sad, bar tebi ne trebam objašnjavati kakve će to rupe u znanju matematike, fizike i hemije da ostavi. Računam da se ostali predmeti, koliko toliko, mogu naštrebati.


Sigurno, sigurno. Ovo će biti veliki udar.

A moj klinac neki dan prošao školsko iz matematike i plasirao se na opštinsko, i štreba i sprema se i mi mu obećamo neki poklončić ako se plasira dalje, i par dana pred takmičenje dobije koronu. :(
predatortz predatortz 11:15 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

A moj klinac neki dan prošao školsko iz matematike i plasirao se na opštinsko, i štreba i sprema se i mi mu obećamo neki poklončić ako se plasira dalje, i par dana pred takmičenje dobije koronu. :(


Žao mi je!

Ali, biće prilika.
alselone alselone 11:16 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Ali, biće prilika.


Bilo je i učiteljici žao, pa smo se dogovorili da slika zadatke i da nam pošalje, pa smo imali takmičenje u kući. Rekli smo da ako bude imao preko 80 bodova smatramo uspešnim i kao da je prošao pa dobija poklončić. Imao je 86. :)
alselone alselone 11:21 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Nego predo, je l' ti paša dao dobru ponudu za stan u Novom Sadu?
predatortz predatortz 11:26 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

alselone
Ali, biće prilika.


Bilo je i učiteljici žao, pa smo se dogovorili da slika zadatke i da nam pošalje, pa smo imali takmičenje u kući. Rekli smo da ako bude imao preko 80 bodova smatramo uspešnim i kao da je prošao pa dobija poklončić. Imao je 86. :)


Bravo!

Žena još prepričava anegdotu kako sam starijeg vijao po kući, uz dreku:

Sad ću da te bijem, mamu ti naprednjačku jebem!

Elem, prijavi se u četvrtom na nekakvo takmičenje, mislim da je "Misliša" u pitanju, i naravno ne uči ništa. Ok, odradi to tako da je učiteljica bila zadovoljna, ali daleko ispod realnih mogućnosti.

Ja ga pitam zbog čega se prijavio kada nije hteo da uči, i kažem mu da je sramota da ide da se blamira.

Odgovor:

Davali čokoladno mleko i sendvič!

Da mu ne bi hitrih nogu i drage majke, Kosovo bi bilo!

zilikaka zilikaka 11:27 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

alselone
Nego predo, je l' ti paša dao dobru ponudu za stan u Novom Sadu?

Ej, to tamo ubija sa cenama.
Doduše, i uopšte su cene svuda skočile al NS, to nije normalno.
Kum juče prodao stan koji je ore 10 godina papreno platio i kojem je do skoro bila znatno niža cena od kupovne, a sad dobio 1,25 x kolko je platio nov.
Ludilo. Mislim da je ovo samo jedan od pikova i da ne treba žuriti
predatortz predatortz 11:28 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

alselone
Nego predo, je l' ti paša dao dobru ponudu za stan u Novom Sadu?


Ma, učinio bi on meni cenu, ali mi ne da žena da prodam stančić koji ovde izdajem pa da kupim tamo.
Posrbijančilo se to!
alselone alselone 11:30 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Davali čokoladno mleko i sendvič!



Moj drugar iz Negotina ide Spensom i tamo stoji štand LSV-a. Piše iznad "Vojvodina nije krava muzara" i dele mleko u šoljama. On mislio promocija Moje Kravice, stane, popuni neku anketu, uzme mleko i ode. Posle ga zvali mesecima Čankovi čankolizi. Bilo im malo čudno kako vojvođanski autonomaš ima istočni srbianski naglasak, ali ga zvali uporno. Jedva se kurtalisao.
alselone alselone 11:33 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

Ej, to tamo ubija sa cenama.

Komedija koje su cene. Nije mi jasno ko održava to tržište na tim cenama.
predatortz predatortz 11:34 17.03.2021

Re: Живеле категорије, али не граматичке!

alselone
Ej, to tamo ubija sa cenama.

Komedija koje su cene. Nije mi jasno ko održava to tržište na tim cenama.


Oni koji stoje iza Galića...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana