Astrologija| Gost autor| Život

U ogledalu

angie01 RSS / 19.03.2021. u 17:26

 razbijeno-ogledalo.jpg
 
 IZVOR: MONDO/ GORAN SIVAČKI


Hrvatski portal Index.hr objavio tekst Ive Anića, "običnog" čoveka kome je svega preko glave, koji bi da uživa u normalnom životu, da svojoj deci omogući ono što žele, kome je dosta "usijanih glava" na Balkanu...

/autor teksta: Ivo Anić/

"U mom svijetu ja sam star i ružan, nadrkan konobar koji u sezoni radi za siću cijelu noć na crno, da bi djeci kupio mlijeko iz Ukrajine i sebi Redbull da mi da krila tako da mogu ponedjeljkom u firmu u kojoj ću, ako bude sreće, primiti dio plaće u okviru mjeseca, ako se naplatimo, ako nam ne isključe struju. Hrvatsko tržište je otprilike tako, kao Divlji zapad: ‘ko koga zajebe.

U mom svijetu ljudi oko mene su moje dobi, natečenih vena i tupa izraza lica, oni čiste povrće i peru posuđe dvadesetk sati dnevno, njih odvozi hitna svakog drugog dana jer padaju kao kruške od umora i dehidracije. Njihova djeca, kao uostalom i moja u mom svijetu, „žicaju“ ih za kavu jer nemaju posla u struci za koju su smo ih krvavo školovali. I oni i mi sanjaju da odu, da spase sebe, a možda u budućnosti i nas od užasa mirovine i kopanja po kontejnerima. U vašem svijetu, vi ste mladi i lijepi, nosite Bossova odijela i vikendom potrošite moju mjesečnu plaću na piće i na svoje lutkice, igračkice. Svi ste redom sinovi uglednika sa stranačkim iskaznicama, (HDZ, SDP potpuno svejedno), a kako su vaši očevi došli do tog statusa u društvu vas puno ne zamara, vas čeka siguran državni posao jer ste dio te kaste, njen pomladak.

Izdajnik? Nazovite me kako hoćete

Danas je praznik i danas je u modi kačiti nešto hrvatsko na košulje, pa kačite, ja ne kačim, meni ta vaša Hrvatska odavno ide na kurac, nisam njen dio, više onako kurvin sin, tako se nekako osjećam.

Izdajnik? Nazovite me kako hoćete, odavno mene boli kurac za vas i što vi mislite. Dobivate, čujem i državne poticaje za svoje apartmane, država vam da i do 60.000 kuna da napravite i bazene, da vam apartmani imaju što više zvjezdica, državu boli kurac za pravosuđe, pravdu i kako ste vi došli do prve nekretnine, krvavim radom kao moja generacija zasigurno niste, no vas boli kurac i za nas što lajemo na mjesec, samo vi lajte, nasmijete se samozadovoljno i srknete Dom Perignon, pasi laju, a karavane prolaze. Tako je oduvijek bilo, mudruje vaš otac dok vadi zastavu za dernek u Kninu i zove rodijake iz Njemačke. Skupit će se cijelo selo sutra, pa i vi morate iz grada mrzovoljno, a vaši baš sutra na cajki u klubu u centru grada. Jebiga ćaća je lud i ima pušku, kad malo popije voli da pokazuje sina i da puca.

U mom svijetu djeca u vrtićima smiju pojesti hrane u vrijednosti od 9, slovima: devet kuna. Na njih dvadeset i petero kupe se dnevno dvije jabuke, dvije banane i otprilike četiri naranče. U vašem svijetu vaš gradonačelnik gradi crkve i fontane. Najavljuje novih tristo fontana. U mom svijetu, moji profesori koji su nas izveli u život i učili da poštujemo ljude bilo koje vjere ili nacionalnosti danas kopaju po smeću i traže boce, sklanjaju pogled od svojih učenika, a mi sklanjamo pogled od njih. Učili su nas pogrešno da pošteno i sa svojim radom ponosno možemo živjeti, u ovoj zemlji se može živjeti isključivo ako si lopov, kriminalac ili stranački poslušnik, što je gotovo pa identično.

U vašem svijetu plaće su relativno dobre i ne kasne, mirovine velike i sjednu do petnaestoga, u vašem svijetu nema nesigurnosti, ovrha i isključenih vodoprivreda, struja i telefona, praznih frižidera i rezervoara, u vašem svijetu sit gladnom ne vjeruje, ustvari boli ga kurac za gladne, ako ih uopće ima.

Vama je lova na sigurnome

 

Vi, istina, ne vjerujete baš da ih ima jer sveta Hrvatska jednostavno nije takva zemlja da bi toga tu bilo. U vašem svijetu pjevaju se himne, ide se na misu i drži se desnica na srcu, a lova na sigurnoj banci. U vašem svijetu kapital se plodi, uređuju se apartmani i kupuju nekretnine, u vašem svijetu uvijek ostane koja tisućica eura od plaće. U mom ostane desetak kuna za konop kojim se namjeravam objesiti dvadesetog jer ne znam kako do prvog.

U mom svijetu mom djetetu na lijekove koje ne pokriva HZZO ide otprilike tisuću kuna, u vašem se kokain služi na pladnjevima ili na sisama sponzoruša, svejedno. U mom svijetu doktori su korumpirani i u sprezi s farmaceutskim tvrtkama, lijekovi koji nekom kurcu služe koštaju kao Svetog Petra kajgana, oni koji ne služe ničem su besplatni. U vašem svijetu kartice služe za slaganje linija bijelog, u mom jedan dan, onaj sretan dan kada sjedne plaća. U mom svijetu zastava se ne jede, pokušao sam, istina je, i sa kvasinom na salatu, klinci su mi rekli da bi radije hamburger, ne jede se ni domoljublje ni rodoljublje, na HEP-u sam pokušao s tom pričom o hrvatstvu, ali me šalterica samo hladno odjebala, nju, znate, boli neka stvar jesam li Hrvat, Kinez, Srbin ili Kamerunac, imaš ti za platit ili nemaš je sve što nju zanima.

U mom svijetu postoje beskućnici koje hrane dobri ljudi, u vašem biskupi koji na metar od njih imaju svoje dvorce optočene zlatom i tamjanom, nikada se nisu spustili do njih jer, pogađate, oni ne vjeruju da postoji moj svijet, oni vjeruju samo u svoj svijet kojeg vide oko sebe, svijet sit i zadovoljan koji im na misi vadi krupne novčanice, financira novog Golfa na leasing i pomaže u organizaciji Thompsonova koncerta ispred župe. Takvu Hrvatsku oni vide jer su je takvu i sanjali dok ih je jugoslavenska milicija legitimirala kao moguće teroriste. Takvu Hrvatsku su u konačnici i dobili, njihovu Hrvatsku koja je došla iz emigracije i sada uvozi kupus iz Kine koji kupuju nevoljnici na akciji za 9,99 jebenih kuna. Kineski kupus za hrvatsku lisnicu.

 

U mom svijetu nema novih vrtića i škola

 

Moj svijet se srami i crveni kad pored njega prođu njihove limuzine i sklanja se, iako bi ih trebao kamenovati, ali tada bi oni pozvali policiju i izbrijane momke da nas prebiju tako da što brže mogu zaboraviti da postoji naš svijet i zavezati kravate za novi stranački, biskupski ili lopovski domjenak, svejedno. U mom svijetu bolnice su bez klima uređaja i grijanja, u biskupskom su podna i stropna, jacuzzi i masaže, manikure i pedikure. Naše žene nokte režu same, njihovima to rade wellnes djevojke. Da dobro ste čuli, raspitajte se u prvom salonu ljepote za muškarce tko su im redovne i izdašne mušterije u mantijama. U mom svijetu nema novih vrtića i škola, u njihovom svako deset metara gradi se crkva s novim modernim interijerima i potpisanim stolicama, u mom svijetu djeca se igraju igračkama još iz Jugoslavije, u njihovom su igračke blindirani terenci, nove linije Audija ili BMW-a, satelitske antene i umjetni implantanti.

U mom svijetu postoji papa Franjo koji ih upozorava da izdaju načela Krista, u njihovom papa Franjo koji je komunjara, hipi i drogaš. U vašem svijetu vaš HDZ, SDP, HNS, KURAC PALAC, sprema se na pobjedu na izborima tako da vi s uzbuđenjem očekujete novi posao u kojem ama baš ništa nećete raditi kao i do sada, a primat ćete duplo veću plaću od mene koji radim tri posla da prehranim djecu, dignut ćete kat i novi apartman, kupit bolje auto i oženit porno glumicu koja vam je lagala da ste joj drugi.

U vašem svijetu su korporacije, sastanci, teambuildinzi, management i uprave ove – one, svejedno, zatamnjena stakla i poslovne kartice. Nikada vam nije na pamet palo da postoji svijet koji sve to plaća jer mu se otkida od usta za proračun iz kojeg vas izdašno honoriraju. Ako nema, zadužite zemlju za novih 66 milijuna kuna, vaši će ionako opet na vlast, a oni su majstori u tome, ako ostane i HDZ, Bože moj, isti kurac. Moj svijet vi naravno ne vidite iza zatamnjenih stakala i skupih restorana, domjenaka i hotela Dubaija i Londona, Beograda, o da, vi ste tamo više nego ovdje u Čavoglavama i Kninu na proslavi Oluje, tamo razdrljenih košulja trubačima lijepite stotice, a ovdje držite desnice na srcu i trtljate nešto o djedu ustaši kojeg su motkama tukli šugavi partizani od Bleiburga do Sremske Mitrovice.

 

Djed vam je bio ustaška pička 

 

Djed vam je zaista i bio ustaška pička kao što ste i vi, da je bio čovjek, bili bi danas i vi - ali jebiga, nije.

U mom svijetu ja ne smijem govoriti protiv države i protiv poretka jer sam jugonostalgičar, izdajnik i pička najveća, u mom svijetu to je nekako protuprirodno. Jebe se koga iz njihovog svijeta što ja lajem, to je nekakvom misterijskom kozmičkom pravdom bitno samo ovim mojim bijednicima iz mog svijeta, oni su isto gladni, ali bolje biti gladan i svoj na svome. Da ti kušin bude stina, nek ti bude onda, pizda ti materina! Bolje da te krade tvoj nego tuđi, to je logika ove moje kukavelji koja još vjeruje u domoljublje, rodoljublje i slične pičke materine kojima se furaju jer ne mogu priznati sebi u lice da su idioti.

Ne žele priznati da je život koji žive prevara, i da su opljačkani, jebiga, od kretena pa im se ulizuju u nadi da će i njima netko baciti barem kosti, a neće jer su ovi toliko pohlepni da iza njih ni kosti ne ostaju. Nose ih na selo, odakle su i došli u gradove, da od njih naprave svoja sela. U mom svijetu, ako si loš Hrvat, jebu ti mater uzduž i poprijeko dok ti ne ištekaju internet jer nemaš za račun, tada te nastavljaju pljuvati dimnim signalima, porukama u boci i grafitima po zidovima. U mom svijetu ako danas kažeš da ti je žao ljudi što su stradali u Oluji i nesreće bilo koga jer si, jebiga, čovjek, vrište na tebe da si četnik, da ti jebo Pupovac mater i da odeš na traktoru za njima.

Interesantno je da im nitko iz vašeg svijeta nije kriv nego sam kriv ja što se usuđujem srat, pizdit sam i nezaštićen protiv države i vašeg svijeta očekujući kamen u glavu, probušene gume na Opelu starom dvadeset godina i poruku u pošti da će mi djeci iskopati oči. Nikada se ti i takvi nisu usudili to napisati gazdi u crnom terencu koji im daje drogu, tu i tamo plati piće i obeća siguran posao u vodovodu čim „njegovi dođu na vlast.“ I tako godinama. Ja sam nekom samo njima znanom logikom isključivi krivac za stanje u državi, kao i moje kolege novinari koje se proganja i dijele im se otkazi „jer ne misle državotvorno.“

 

Svijet iscrpljenih blagajnica

U mom svijetu moj grad je devastiran, složen sa zemljom bez ikakve proizvodnje, u mom svijetu rade iscrpljene blagajnice, roblje po shopping centrima, sobarice, kuharice i konobari kojih se više užasavaju na hitnom prijemu koliko ih svakodnevno dolazi, a u vašem dugonoge tajnice, vaše kolege iz stranke, vlasnici klubova i kockarnica. U vašem svijetu naš grad je dostojan i po mjeri čovjeka, imate svoje Boat Show manifestacije, stranačke domjenke i gradske prostore koji vaši prijatelji koriste sa smiješnim naknadama, u vašem svijetu se ne priča o prvom milijunu, u mom se stalno priča o milijunu koji će samo što nije kada izađe deset parova ili tiket na lotu, ali jebiga, Liverpool misteriozno i uvijek gubi, a vi ste uložili zadnjih stotinjak kuna i ostavili djecu taj dan bez Čokolina. A lijepo vam govorio onaj što stalno visi u kladionici da uložite na Dinamo – Lokomotiva iz dva u jedan. Da je namješteno. Jebiga, bilo vam je previše očigledno i prozirno da bacite lovu. Kad ono stvarno.

U mom svijetu nema srednje klase, u mom svijetu ljudi nemaju za osnovne životne potrebe, u vašem su srednja klasa vaši rođaci koje ste zaposlili i uhljebili da bi glasali za vas na izborima, glasni bojovnici koji vade pištolje na mene jer samo govorim ono što mislim, licemjeri kojima je dobro i jako dobro znaju zašto urlaju za Hrvatsku, nose jebene zastavice na autima i majice s likom generala. Oluja je njihova pobjeda nad pobjedama, zadrigli, pijani pričaju o slobodi i jebe ih se koliko je stotina tisuća upravo u toj Oluji sve izgubilo što su imali. I koliko je stotina tisuća u Hrvatskoj ovršeno iza Oluje i koliko je stotina tisuća otišlo da se nikada ne vrati, i koliko je stotina tisuća gladno i kopa po kontejnerima iza te slavne pobjede i uspostave moderne nam i mile Hrvatske.

Strah razdvaja ta dva svijeta

U mom svijetu nosi se šta se ima, znači, roba još iz srednje škole. Moj svijet ne nosi majice sa likovima generala već moj svijet pizdi što imaju ribogojilišta i računalne tvrtke, benzinske pumpe i hektare zemljišta u koncesiji. Naša dva svijeta postoje iako to nitko neće priznati, postoje i duboko se preziru, strah je ono što ih razdvaja, strah i za ovo malo kurčeve egzistencije koju pružaš djeci, strah od bukača, zajapurenih Hrvatina koji će mačem i ognjem braniti svoj status, stranku, takuin i mjesečna primanja.

Naša dva svijeta su globalna, a u nas su dovedena do nakarade, nikada se netko kome „ide” i „‘ko se snaša” nije zapitao kako je ovima koji su pokušali pošteno. Vi, znate, sebe doživljavate kao pametnog, a mene kao budalu što možda i nije daleko od istine. Jedini problem nastat će kada glad prevlada strah i kada te zamišljene barijere nestane, kada se napokon ta dva svijeta otkriju jedan drugom i sudare, to se događa, znate, dogodilo se u Bosni nedavno, jedini problem je što ćete tada u suzama vikati „nemoj brate“, a ja vam brat nisam. Ja nisam s vama niti po vašim dernecima niti mene boli kurac za vas i vaše praznike. Moj praznik je samo onaj dan kada mi sjedne crkavica od plaće i djeci kupim nešto za jesti. Jer ja vam brat nisam.

Ja sam kurvin sin".

Ivo Anić

Tagovi



Komentari (265)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess1 tess1 08:15 21.03.2021

Re: stereotipi

pa recimo da imam uvid u situVaciju

Možda malo i previše iz Niša. Ivo je tek pred tobom potpuno nemoćan.
bene_geserit bene_geserit 09:42 21.03.2021

Re: stereotipi

nego je socijalizam metastaziro u burazersko zemljački feudalizam

Ma jok bre, već u renterski kapitalizam, budi precizan.
Mada slažem se da je budalasto zvati kapitalizam nešto u čemu nikakvo slobodno tržište ne postoji ni u tragovima.
magnus magnus 12:04 21.03.2021

Re: stereotipi

Možda malo i previše iz Niša. Ivo je tek pred tobom potpuno nemoćan.

Nešto si pomešao , ja sam u Nišu bio u izbeglištvu (i stvarno volim taj grad) i tamo sam diplomirao ( apsolviro u zgb, al sam puno toga morao polagati ko razliku) ,a živim u Istri već 18 g. i za razliku od ive stanovao sam u kamp kućici , otvorio svoj obrt sa jednom torbom alata , biciklom u prvoj sezoni, gerila marketingom i damping cenama , nisam čekao ko če mi da inžinjerski poso sa srpskom diplomom ( a realno i ide mi na kurac da imam šefa i da mi neko popuje) i krenuo sa svojim obrtom ( zanatska radnja) , tako da vjeruj mi da imam dobar uvid u mogućnosti posla na obali
ELEKTRA
fb@elektraIT
a isto tako znam kako je kad razni "uljanikovci " dođu u 8 na poso, izađu u 10 sa matrijalom i idu na fuš .. ćovjek mi lani donio u servisu pun karton sijalica iz doba SFRJ , onda znaš kako su krali
magnus magnus 12:11 21.03.2021

Re: stereotipi

Ma jok bre, već u renterski kapitalizam, budi precizan.

samo da bi živio od rente , ali zauzeo dobru rentnu poziciju moraš imati rodjaka.kuma,zemljaka da prvo napraviš tamo gdje se ne smije gradit pa poslje "platiš legalizaciju" ili u daljnoj varijijanti di se smije a oćeš gradit legalno moraš turnut par iljada maraka urbanoj djevojčici opjevanoj u jednom od većih "novovalnih " hitova da ne čekaš dozvolu 7 godina
haklberi_tom haklberi_tom 12:16 21.03.2021

Re: stereotipi

magnus
Možda malo i previše iz Niša. Ivo je tek pred tobom potpuno nemoćan.

Nešto si pomešao , ja sam u Nišu bio u izbeglištvu (i stvarno volim taj grad) i tamo sam diplomirao ( apsolviro u zgb, al sam puno toga morao polagati ko razliku) ,a živim u Istri već 18 g. i za razliku od ive stanovao sam u kamp kućici , otvorio svoj obrt sa jednom torbom alata , biciklom u prvoj sezoni, gerila marketingom i damping cenama , nisam čekao ko če mi da inžinjerski poso sa srpskom diplomom ( a realno i ide mi na kurac da imam šefa i da mi neko popuje) i krenuo sa svojim obrtom ( zanatska radnja) , tako da vjeruj mi da imam dobar uvid u mogućnosti posla na obali
ELEKTRA
fb@elektraIT
a isto tako znam kako je kad razni "uljanikovci " dođu u 8 na poso, izađu u 10 sa matrijalom i idu na fuš .. ćovjek mi lani donio u servisu pun karton sijalica iz doba SFRJ , onda znaš kako su krali

Bravo ljudino!
Svaka čast!
Usput - naravno da 'društveni paraziti' nikada neće biti u stanju da tebe razumeju.
tess1 tess1 12:23 21.03.2021

Re: stereotipi

Nešto si pomešao , ja sam u Nišu bio u izbeglištvu (i stvarno volim taj grad) i tamo sam diplomirao ( apsolviro u zgb, al sam puno toga morao polagati ko razliku) ,a živim u Istri već 18 g. i za razliku od ive stanovao sam u kamp kućici , otvorio svoj obrt sa jednom torbom alata , biciklom u prvoj sezoni, gerila marketingom i damping cenama , nisam čekao ko če mi da inžinjerski poso sa srpskom diplomom ( a realno i ide mi na kurac da imam šefa i da mi neko popuje) i krenuo sa svojim obrtom ( zanatska radnja) , tako da vjeruj mi da imam dobar uvid u mogućnosti posla na obali

Dobro, do mene je, izvini, Niš je razlog što oslušnem li tvoj ijekavski tj karikiranje jezika i napisanog gledam tako, il čujem, kako?, mišmaš filozofije i teološko-knjiškog hrvackog (malo učeni sveštenik crkvice u srcu Zagorja, malo cinični zagrebački intelektualac i perverznjak, i uvik mudri barba iz Dalmacije), kad ono, ti si neki drugi lik, svjestan, radan i samostalan. Fino.

Kad sam kod truna u oku, nedavno primjetim da moj ijekavski Google prepoznaje kao hrvatski ili bosanski, nesumnjivo da ima ključ kad koji prevagne - i pravo da velim, nije mi svejedno..

I Ietio, kružio, spaziJo, zgrabiJo, zaspalu ribu na dnu..
angie01 angie01 12:31 21.03.2021

Re: stereotipi


Ovo je svet za pametnije


ovaj moj Gugy nije preveo ceculit & tucakovic,...nego nesto o lavljem srcu-doduse zutom:)...pile nije ni spomenuo:),...jest bilo malo konfuzno, ( verovatno zbog loseg latinskog, ainije bas verovati internet prevodu, kao sto sami rekla).


ps- ako nista drugo, barem si razgalio neke umisljene martoce, koji ovde prodaju muda za bubrege putem istog Gugya, cesto ne razumevajuci kontekst napisanog na koji repliciraju, jer su doziveli u svojoj hipokriziji, da si me nesto bas zeznuo, sto ih iz nekog bolesnog razloga neizmerno raduje:)),..eto bar neka fajda od ceculita.
angie01 angie01 13:09 21.03.2021

Re: stereotipi

,a živim u Istri već 18 g.


zar ti se firma ne vodi u Bjelovaru,...a i Istrani bas ne ljube nalozene nacionaliste ni jedne fele.




a isto tako znam kako je kad razni "uljanikovci " dođu u 8 na poso, izađu u 10 sa matrijalom i idu na fuš .. ćovjek mi lani donio u servisu pun karton sijalica iz doba SFRJ , onda znaš kako su krali


eh, Uljanik bio gigant u YU, sto bas nije moglo na fush,...
magnus magnus 14:38 21.03.2021

Re: stereotipi

zar ti se firma ne vodi u Bjelovaru,...a i Istrani bas ne ljube nalozene nacionaliste ni jedne fele.
Da vodi, tamo mi je kuća. ne mogu kod svake promjene stana preregistriravat sjedište firme . ovdje ko u Ivinom Splitu , odavno bi umrli od gladi da nema Lidla , zadnju mesnicu prije korone su u apartmane pretvorili . teško je nači stan.
a i Istrani bas ne ljube nalozene nacionaliste ni jedne fele.

to je "tvoj" doživljaj iz površnog poznavanja , stvoreni mit zbog toga što ne vole ne samo ove "izbosne" nego generalno niti ove "iz hrvatake " , a inače teški su lokalpatrioti " nije on Ližnjanac njemu je nonić (deda) pasa (došao) iz Marčane ( 10km zrakom" ili recimo koliko Rovinježi sa "otoka" ne vole "slave" sa okolnih sela. iliti ta linija jaza ide na liniji "trdi istrijani" -furešti
osim toga ja nisam "naloženi nacionalista " ali jesam konzervativac, nejugosloven , anti"kripto"socijalista i srpski patriot , nije mi uopće problem da komuniciram sa istim takvim hrvatima, talijanima ili albancima , interesantno jedino sa muslimanima ne "tentam" puno politiku.
eh, Uljanik bio gigant u YU, sto bas nije moglo na fush,.

Uh ... Uljaniku brodovi nisu bili proizvod nego sredstvo , oni su prodavali"stratešku" važnost . od kad su ga nacionalizirli i postavili sovjetskog rezidenta političke špijunažrStevu Krajačića Uljanik je uvijek uzimao od države nego je davao i uvijek je bio debelo subvencioniran, u jugoslaviji u "maspokovskom" mitu/narativu gdje "Beograd uzima naše devize" onda se masovno zapošljavalo i gradilo po Puli lovom sa Topčidera za šaku dolara u zamjenu, poslje su to napravili i sa Hrvatskom, lova koja je spucana od devedesetih do danas u Uljanik veća je od love koja se od Uljanika i cjelokupnog turizma sleglo u proračun ( budžet) RH . A bogami kralo se i u Yu a pogotovo u RH . standardno "ulajnikovci" dobiju plaću i bježe van u fuš ,a brodove rade koperantske firme koje izvlače lovu i crkavicom plačaju bosance i ukraince
angie01 angie01 15:01 21.03.2021

Re: stereotipi

to je "tvoj" doživljaj iz površnog poznavanja


ja sam ti pola zivota provela u Istri- nudili mi svojevremeno i posao i meni i muzu, sa sve kucom,...imamo plac u Rovinju i mnoge prijatelje koji imaju kuce i stanove diljem obale- tako da odlicno poznajem taj mentalitet.

za Uljanik se malo bolje raspitaj,ocigledno nisi iz tog vremena i misljenje ti se bazira na novim ideoloskim tumacenjima proslosti.


kamilo_emericki kamilo_emericki 23:48 20.03.2021

Reorjentacija

je lekcija koju je svojim učenicima držao moj drug Momo, mimo obaveznog školskog programa, u okviru osnova psihologije.
Gledam i čitam kako vjernici liberalizma pokušavaju da jednu, čisto socijalnu, priču prebace na šovinistički teren.
Onima koji nisu već gledali predlažem film Rozeta (Rosetta), istina, ne spominje Oluju, Srebrenicu, Škabrnju ali priča je o muci žrtava liberalizma i optimizacije profita onih koji već imaju milijarde.
angie01 angie01 00:03 21.03.2021

Re: Reorjentacija

Gledam i čitam kako vjernici liberalizma pokušavaju da jednu, čisto socijalnu, priču prebace na šovinistički teren.


Colin_bgd Colin_bgd 12:05 21.03.2021

Moja je ishrana pomalo preterana...

Tekst ovog druga/brata/gospodina pokazuje tri stvari...

1. Nema apsolutno nikakve razlike izmedju nas Srba i njih Hrvata

2. Nikad nije ni bilo

3. Niti ce ikada i biti

ps. I da, brat, kao i sestra, po definiciji, je neko sa kim se deli genetski materijal, bez obzira da li se medjusobno volimo, mrzimo, ubijamo, istrebljujemo, iskorenjujemo, unistavamo, javno odricemo preko novina, i bez obzira da li su sve te produhovljene aktivnosti simetricne, pravedne, realne, ili izmisljene... Tako da... Hrvati su braca, bez obzira sta repata masinerija ovde zeli da nam, kao, dokaze i eventualno objasni...
gvozden1 gvozden1 12:16 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

.. Hrvati su braca

Ko je najviše Srba pobio u istoriji?
Švabe i Hrvati.
Braća.
haklberi_tom haklberi_tom 12:17 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Colin_bgd
Tekst ovog druga/brata/gospodina pokazuje tri stvari...

1. Nema apsolutno nikakve razlike izmedju nas Srba i njih Hrvata

2. Nikad nije ni bilo

3. Niti ce ikada i biti


ps. I da, brat, kao i sestra, po definiciji, je neko sa kim se deli genetski materijal, bez obzira da li se medjusobno volimo, mrzimo, ubijamo, istrebljujemo, iskorenjujemo, unistavamo, javno odricemo preko novina, i bez obzira da li su sve te produhovljene aktivnosti simetricne, pravedne, realne, ili izmisljene... Tako da... Hrvati su braca, bez obzira sta repata masinerija ovde zeli da nam, kao, dokaze i eventualno objasni...

Gluposti!

angie01 angie01 12:44 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Colin_bgd
Tekst ovog druga/brata/gospodina pokazuje tri stvari...

1. Nema apsolutno nikakve razlike izmedju nas Srba i njih Hrvata

2. Nikad nije ni bilo

3. Niti ce ikada i biti

ps. I da, brat, kao i sestra, po definiciji, je neko sa kim se deli genetski materijal, bez obzira da li se medjusobno volimo, mrzimo, ubijamo, istrebljujemo, iskorenjujemo, unistavamo, javno odricemo preko novina, i bez obzira da li su sve te produhovljene aktivnosti simetricne, pravedne, realne, ili izmisljene... Tako da... Hrvati su braca, bez obzira sta repata masinerija ovde zeli da nam, kao, dokaze i eventualno objasni...





uredno delimo geografiju, istoriju, biologiju, ekonomiju, kulturno nasledje, jezik,...
vcucko vcucko 17:04 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Colin_bgd

Tako da... Hrvati su braca, bez obzira sta repata masinerija ovde zeli da nam, kao, dokaze i eventualno objasni...

Tvoje pravo da tako misliš.
Mene zanima, šta to tebi u životu znači? Nadaš se, da će opet pristati da im Bg bude glavni grad. Loodilo. Pa da opet ideš na more sa 200 marke u džepu. Ili, što reče pok. Balašević, zbog ravnoteže među zvezdama?

Ja kad sam odlazio, rekao sam im, otprilike, OK, slažem se da niko iz Bg nema pravo da vam određuje, šta ćete sa radite, vi ste druga država, evo da rečem Burkina Faso. I bili su zadovoljni, oblejasmo se od piva.

To more za 200 marona, evo ja sam po zvanju nekakav turizmolog. Savet broj jedan, kloniti se takve klijentele

Čemu ta stalna potreba za proglašavanje nekoga braćom, gde je koren tih kompleksa? Čemu

angie01 angie01 19:02 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Čemu ta stalna potreba za proglašavanje nekoga braćom, gde je koren tih kompleksa? Čemu


izvini, a sto kompleksa? Samo ja poznajem gomilu ljudi cije su babe, dede, muzevi, zene...Hrvati,...kao sto poznajem i one cija je rodbina iz Slovenackog, Makedonskog, Crnogorskog, Bosanskog naciona, sto je i normalno s obzirom da smo oduvek zajedno ziveli na ovim prostorima,...da li ti sada smatras da bi sve to trebalo da se obrise gumicom, da se zatre, sta li?
vcucko vcucko 20:01 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

angie01
Čemu ta stalna potreba za proglašavanje nekoga braćom, gde je koren tih kompleksa? Čemu


izvini, a sto kompleksa? Samo ja poznajem gomilu ljudi cije su babe, dede, muzevi, zene...Hrvati,...kao sto poznajem i one cija je rodbina iz Slovenackog, Makedonskog, Crnogorskog, Bosanskog naciona, sto je i normalno s obzirom da smo oduvek zajedno ziveli na ovim prostorima,...da li ti sada smatras da bi sve to trebalo da se obrise gumicom, da se zatre, sta li?

Aman, moja majka je Hrvatica. Niko od njenih nije bio Srbin, niko od ćaletovih Hrvat. Znači ja sam 50% Hrvat. Pa šta?!

Bila je dole '94. da reši kuću sa komšijama. Držali su je u policiji dan i noć, našli joj nekakav slavonski grofovski grb, bit ćeš plemenita, samo da se odrekne ćaleta i mene. Zbrisala je kolima preko Slovenije i Mađarske, čim su je pustili. Izvini, ako ti je time srušila nekog Sneška

Deda Hrvat je smak'o više ustaša nego bilo koji Srbin koga znam. Ganjao je zaostalu bandu po Psunju i Papuku do '47. Posle elementarne identifikacije, na gomilu, malo benzina (bio skup), šibica i zbogom. Do smrti se ponosio time.

Meni nešto pričaš o brisanju gumicom?!

Bila jednom Jugoslavija. Nema više, nikad. Kraj. Jeste bila velika ideja, veća nego što su narodi koji su je činili mogli da iznesu. Šta treba sad, dok ne pomre ta generacija da naričemo "jao Rovinj, jao Dubrovnik, lele...". Upravo tako ne možemo na zelenu granu, ne možemo ništa da rešimo i ništa da sredimo u svojoj kući. Kakva je da je.

Ono, zar ne shvataš, da ja ovde branim upravo Hrvate i Hrvatsku? Od spodoba koje idu tamo sa pričom "ko nas bre zavadi" Takve niko ne voli, shvati.
angie01 angie01 20:45 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Izvini, ako ti je time srušila nekog Sneška


nisi,ja imam drugarice koje su morale da se razvedu, kada su sa muzevima Hrvatima dosle devedesetih u Srbiju.

Bila jednom Jugoslavija. Nema više, nikad. Kraj. Jeste bila velika ideja, veća nego što su narodi koji su je činili mogli da iznesu. Šta treba sad, dok ne pomre ta generacija da naričemo "jao Rovinj, jao Dubrovnik, lele...". Upravo tako ne možemo na zelenu granu, ne možemo ništa da rešimo i ništa da sredimo u svojoj kući. Kakva je da je.


pa ne znam da li zans, all judi odavde redovno idu u Rovinj i Dubrovnik,...i u Sarajevo i Ljubljanu, a i odande dolaze ovamo,...nekako mislim da je neiophodno da se zavrsi sa mrznjom i nastavi posle razvoda u dobrim odnosima zbog " zajednicke dece".


Od spodoba koje idu tamo sa pričom "ko nas bre zavadi" Takve niko ne voli, shvati.


ne znam sta bih ti rekla, ali ja ne poznajem ljude koji su hteli zavadu, nisu ni verovali da je moguca....sa obe strane,...
milisav68 milisav68 22:35 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

angie01
nekako mislim da je neiophodno da se zavrsi sa mrznjom i nastavi posle razvoda u dobrim odnosima zbog " zajednicke dece".

Ne možeš nikoga da nateraš da ne mrzi, kao što nikoga ne možeš da nateraš da voli.

Ono što može i treba da se radi je da države rade svoj posao, pa kad neko razbije kola sa srpskim/hrvatskim tablicama, neka ga uhapsi i kazni, pa sledeći put nek razmišlja da li će to da uradi, a i ostali će da shvate da je to no-no.

Takođe, svaka matica treba da insistira da se recipročno poštuju manjinska prava svojih sunarodnika u tuđim državama.

A to da su nam muke slične je izmišljanje tople vode, i ne vidim zašto bi se to nešto naglašavalo, kad smo bili u zajedničkoj državi nekih 80 godina.
angie01 angie01 23:05 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


Ne možeš nikoga da nateraš da ne mrzi, kao što nikoga ne možeš da nateraš da voli.


o cemu ti pricas-pa ne vole se ni neke druge komsije na svetu, al ne loze stalno vatru da odrze toplotu uzajamne nategnutosti, nego se trude da ostvare i odrze dobrosusJedske odnose za opste dobro i normalan zivot, pa se bave pametnijim stvarima vezanim za dobrobit svojih gradjana, umesto sto se u krug svadjaju preko ograde, dok im zivot prolazi, a oni gore cerupaju sta mogu, zadovoljni sto su raju lako zaposlili-zavadi pa vladaj.
Ono što može i treba


Takođe, svaka matica treba


o tome ti i govorim, za to sto kazes je potrebno ono jedino sto je vazno-uredjena drzava- a to stalno promice zbog brige "o nacionalnim interesima".



A to da su nam muke slične je izmišljanje tople vode, i ne vidim zašto bi se to nešto naglašavalo, kad smo bili u zajedničkoj državi nekih 80 godina.


nema nicega od ovoga sto si rekao- samo je postavljeno ogledalo dosadasnjeg rezultata-"dok Hilandar gori"
milisav68 milisav68 23:35 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

angie01
o cemu ti pricas-pa ne vole se ni neke druge komsije na svetu, al ne loze stalno vatru

Tako što hapse i kažnjavaju izgrednike.

A to što pokušavaš da izjednačiš Srbiju i Hrvatsku, to je malo teže, pošto Srbija ne slavi proterivanje svojih sugrađana.
vcucko vcucko 23:40 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

angie01

pa ne znam da li zans, all judi odavde redovno idu u Rovinj i Dubrovnik,...i u Sarajevo i Ljubljanu, a i odande dolaze ovamo,...

ne znam sta bih ti rekla, ali ja ne poznajem ljude koji su hteli zavadu, nisu ni verovali da je moguca....sa obe strane,...

Prvo - da, a idu i na Bora-Boru. Čini mi se da je sad skoro neko postavio foto onog Hasanovića od tamo. Pa ne znači da imamo neke ne znam kakve veze sa Bora-Borom.
Uzgred, ima i uvek je bilo Hrvata koji hoće da dođu u Bg, tu imaju što kući nemaju - pravi siti i (za njihove prilike) jeftin provod u tom sitiju. Ali nekako se ne sećam, njanci jednog, koji bi hteo da obiđe Srbiju. Bemliga, Taru-Zlatibor-Zlatar, šta god, Šumadiju, južnu prugu. U vizuri prosečnog Fjumana, tamo žive urođenici sa kopljima.
Možda grešim, ali korona je ionako ubila tu industriju. Neki masovniji turizam je klinički mrtav i biće to još koju godinu, sigurno. Ako uopšte i vaskrsne u pređašnjem obliku.

Drugo - verujem da nisi imala mnogo kontakta sa tamošnjim plebsom, sivom masom. Onom koja je okretala volove na ražnju, dok je Tuđman rasturao izbore. Što reče čestiti vladika, pučina je stoka jedna grdna. I tamo, joštekako.
angie01 angie01 23:44 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


Tako što hapse i kažnjavaju izgrednike.


rekoh ti kako- uredjenom drzavom, gde funkcionisu institucije sistema.


A to što pokušavaš


eaj da odradis i ti agendu:))),...apsolutno ne pokusavam nista, narocito ne to sto si rekao tako glupavo sroceno.
angie01 angie01 23:48 21.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

da, a idu i na Bora-Boru


nisam bas razumela kontekst.



Drugo - verujem da nisi imala mnogo kontakta sa tamošnjim plebsom, sivom masom. Onom koja je okretala volove na ražnju, dok je Tuđman rasturao izbore


nisam, al sam na zalost imala prilike da vidim adekvatan pandan.
docsumann docsumann 15:57 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

A to što pokušavaš da izjednačiš Srbiju i Hrvatsku, to je malo teže, pošto Srbija ne slavi proterivanje svojih sugrađana.


pa kad je taj progon doživio fijasko
milisav68 milisav68 19:09 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
pa kad je taj progon doživio fijasko

Heh, pa Srbiji (a i Crnoj Gori) ne počinje istorija od pre 30 godina.

Srbija je 27. priznata država, a Hrvatska 170 i neka.

Samo sa pomenutim Albancima se ratuje 200 godina, i tu ima dovoljno datuma za obeležavanje, ali i jedni i drugi nisu to pokušali da urade sami, nego su čekali nekog okupatora da se "rasprave" sa komšijama.

Mislim, kad bi obeležavali svaki važniji datum u novijoj istoriji, imali bi preko 20 državnih praznika.

Čak su i komunisti morali da priznaju da su Srbi digli ustanak u Hrvatskoj protiv okupatora i ustaša.

Pa i 27. mart su "propustili", i sedeli kući i čekali da dođu Nemci da ih oslobode, i dočekali ih cvećem.

Zato neko obeležava Bljesak i Oluju, a nekome Cer i Kolubara ne mogu da dođu na red.

To je ta razlika u shvatanju državnosti, pa i odnos prema sugrađanima druge vere i nacionalnosti.

Na Kosovu se i danas, posle 20 i više godina pale crkve i ruše groblja, a ovi kojima su puna usta ljudskih prava se prave mrtvi.
gvozden1 gvozden1 21:13 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
A to što pokušavaš da izjednačiš Srbiju i Hrvatsku, to je malo teže, pošto Srbija ne slavi proterivanje svojih sugrađana.


pa kad je taj progon doživio fijasko

Koji fijasko Doks?

Ne zaboravi da Srbija postoji ihaha godina, i da je šarenija od svih.
A nije da nije bilo prilike i mogućnosti za kojekakve oluje.

A nisu napravljene.

Porediti nju sa državom koja je u oba svoja pokušaja nastanka za prvi i najvažniji zadatak sebi stavljala ubijanje i progon drugih, nije lepo u najmanju ruku.

docsumann docsumann 21:29 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Koji fijasko Doks?


kosovo 1999.
angie01 angie01 21:34 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


A nisu napravljene.


kako je doslo do oluje-koju ne pravdam nikako- i kako su sleperi/hladnjace sa Kosova doprineli da nas bombarduju, sta se to desilo u Srebrenici i Sarajevu, Vukovarskoj prici,...ovo nije pitanje.
gvozden1 gvozden1 21:43 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
Koji fijasko Doks?


kosovo 1999.


Neozbiljno ti je ovo.
Nisam očekivao.

Ako neko nije očistio tu teritoriju kad je mogao, bez velikih problema i posledica, kad je uspostavio vlast nad njom, a protiv volje tog dela populacije, pričam o prvom balkanskom i borbi arnautske vojske na strani Turske, poverovati da je namera, a i sposobnost, da se to učini sto godina kasnije je naivno.

Na drugoj strani, zanemariti neviđenu, u svetskim okvirima, brzinu i procenat povratka proteranih, ne podumnjati da tu ima debele organizacije, takođe nije baš mudro.

Ali uklapa se u antisrpski "narativ" da se svemu lošem kod Hrvata mora po svaku cenu naći pandan kod Srba.

Nisam očekivao ali jebiga.
docsumann docsumann 21:59 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Neozbiljno ti je ovo.
Nisam očekivao.


tebi neozbiljno, meni nije

i nije da prvi put iznosim taj stav.

je l bilo organizovanog terora i protjerivanja civila?
da se rat kojim slučajem drugačije završio, koliko bi ljudi bilo protjerano, i koliko bi mi žalili za njima?
gvozden1 gvozden1 22:05 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
Neozbiljno ti je ovo.
Nisam očekivao.


tebi neozbiljno, menivnije

Pa kako objašnjavaš da je to Srbija pokušala kad je i ludom čoveku moralo da bude jasno da je masovno etničko čišćenje apsolutno nesprovodivo u tim okolnostima?

Kako objašnjavaš da neko ko jednom napusti svoju kuću, se najednom tu vrlo brzo vrati, i to svi.
Gde se to dogodilo?

Da i ja dodam




je l bilo organizovanog terora i protjerivanja civila?


Jeste.

Ali to je još uvek mnogo različito od "moramo ih tako udariti da praktično nestanu"


da se rat kojim slučajem drugačije završio, koliko bi ljudi bilo protjerano, i koliko bi mi žalili za njima?


Ne znam koliko bi ko žalio, ja, pa ne znam, manje nego zbog progona Srba.

A kako da potrefimo koliko bi otišlo, a koliko ostalo?

Verujem da ne bi previše otišlo.

Eno ih u Bujanovcu, što ne idu?
docsumann docsumann 22:12 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Ali to je još uvek mnogo različito od "moramo ih tako udariti da praktično nestanu"


a jesam li ih ja izjednačavao po magnitudi?
gvozden1 gvozden1 22:18 22.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


a jesam li ih ja izjednačavao po magnitudi?

Jesi.
Time što si rekao, pokušali ste isto, razlika je samo u tome što niste uspeli.

Teško je ono "fijasko" drugačije razumeti.

Svestan je svako svakakvih svinjarija u srpskoj istoriji, ali porediti Srbe i Hrvate po tome, nije u redu, stvarno nije u redu.
docsumann docsumann 08:38 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Time što si rekao, pokušali ste isto, razlika je samo u tome što niste uspeli.

Teško je ono "fijasko" drugačije razumeti.


evo ti original tumačenje da se ne zamaraš pretpostavljanjem.
a koje je po meni skroz logično iz aspekta hipotetičkie istorije kojoj često pristupaš u sličnim analizama.

da je kojim slučajem Srbija (SRJ) pobijedila u ratu na Kosovu, pretpostavljam da bi datum završnice tog rata bio bi u Srbiju itekako slavljen, a o stotinama hiljada albanskih izbjeglica koje su planski protjerivane pričale bi tek poneke NVO i političari iz duboke alternative.

da li je plan o protjerivanju albanskog stanovništva nastao ad hoc, na terenu i u toku ratnih dešavanja, ili je kuvan godinama u polituičkim tajnim kuhinjama sporedno je pitanje.
gvozden1 gvozden1 08:54 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

da je kojim slučajem Srbija (SRJ) pobijedila u ratu na Kosovu, pretpostavljam da bi datum završnice tog rata bio bi u Srbiju itekako slavljen, a o stotinama hiljada albanskih

Koji je datum završnice prvog balkanskog rata, kad je Kosovo vraćeno u Srbiju, ne slavi li se, znamo li ga uopšte?

Ne, a to je značajniji datum od eventualnog gušenja neke pobune.
Jer to je bila pobuna, ništa više od toga.
Zbog raznih razloga nismo uspeli da je ugušio, ali pobuna.

A pobuna u srpskoj istoriji je kolko ti duša ište, pa se ne slave.


Tako da, nema nikakve šanse da bi se išta slavilo, ikakav datum, ikakva akcija.

Da bi se slavilo može se zaključiti jedino ako se hrvatska logika prenese na Srbiju, ako se te dve nacije i države poistovete, ako se misli, Hrvati jesu, onda bi i Srbi.

A to nije tačno, ni blizu istine.

A postoje oni, i ja sebe tu ubrajam, koji to doživljavaju ka uvredu Srba.
docsumann docsumann 09:13 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Ne, a to je značajniji datum od eventualnog gušenja neke pobune.
Jer to je bila pobuna, ništa više od toga.
Zbog raznih razloga nismo uspeli da je ugušio, ali pobuna.

A pobuna u srpskoj istoriji je kolko ti duša ište, pa se ne slave.


Tako da, nema nikakve šanse da bi se išta slavilo, ikakav datum, ikakva akcija.


nažalost, potonja srpska istorija puna je poraza, frustracija, poniženja, tako da čisto sumnjam da tadašnja, vlast ne bi pokušala od toga da naprave prtiredbu za ponos i diku srpskom rodu.

generalno, to bi i bilo ok, kad seuzme u obzir pozicija Kosova u srpskoj istoriji, no moj akcenat je bio na civilne žrtve i protjeramno albansko stanovništvo koje bi prosječnog srbina tištile otprilike taman ko prosječnog hrvata muke srpskih izbjeglica iz Krajine.

ti misliš da su srbi i hrvati nešto metafizički i suštiunski različito.
ja mislim suprotno.
istorije nam jesu različite, al smo jedan na jedan sličniji nego što bi nacionalisti na obje strane htjeli da priznaju.
nikvet pn nikvet pn 09:41 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
plan o protjerivanju albanskog stanovništva


План?! Прецењујеш врхушку, не баве се они плановима. Никад се нису ни бавили, њихови планови су тек лепе жеље, влажни снови. Сваки план тражи и остварење у које треба уложити труда. А инвестиција је нешто што се базно коси са комунистичком логиком. Стратешки их држи идеја одбране власти а на личном нивоу брза корист. Средњи, тактички ниво планирања и остварења ментално не постоји. Текући проблеми решавају се ad hoc. Па тако и ово.

Пре ће бити да су били пријатно изненађени масовним покретом цивила према албанској граници; чуо сам из прве руке. Што говори о плану не српске него албанске стране да се створи медијска слика на коју се ето и Докс упецао.
abrakadabra abrakadabra 09:45 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Nisam o drugačijem ishodu 1999 dosad razmišljao ali rekao bih da si u pravu. Sa slavljem ili bez sigurno bi likovali nad progonom pobunjenika i bilo bi uteftereno kao pobeda.
docsumann docsumann 09:51 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Што говори о плану не српске него албанске стране да се створи медијска слика на коју се ето и Докс упецао.


rekoh več, da l je plan nastao ad hoc ili rađen duže vrijeme, otvoreno je pitanje, al definitivno je postojao.

da je bilo organizovanog zastrašivanja i ubijanja albanskih civila mislim da nije sporno i da bi bilo neljudski to negirati.


gvozden1 gvozden1 09:53 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


nažalost, potonja srpska istorija puna je poraza, frustracija, poniženja, tako da čisto sumnjam da tadašnja, vlast ne bi pokušala od toga da naprave prtiredbu za ponos i diku srpskom rodu.

generalno, to bi i bilo ok, kad seuzme u obzir pozicija Kosova u srpskoj istoriji, no moj akcenat je bio na civilne žrtve i protjeramno albansko stanovništvo koje bi prosječnog srbina tištile otprilike taman ko prosječnog hrvata muke srpskih izbjeglica iz Krajine.

A primećuješ li da ovo nema nikakvog uporišta osim na, ma garant bi tako bilo, nije nikad, ali sad bi sigurno?

Ok, može se verovati i u to ko odabere da veruje.
U svašta ljudi veruju.

ti misliš da su srbi i hrvati nešto metafizički i suštiunski različito.
ja mislim suprotno.
istorije nam jesu različite, al smo jedan na jedan sličniji nego što bi nacionalisti na obje strane htjeli da priznaju.


Postoje oblasti, jezik recimo, gde je ta sličnost nesporna.
Ali u onoj o čemu sad pričamo, državotvornost, istorija pre svega, su dijametralno različite da je stvarno uvreda za Srbe postovećivati ih.

U najvećim svetskim potresima Hrvati oba puta na strani zla, Srbi oba puta na strani dobra, Hrvati svoju državu pravili uz pomoć najvećeg zla u ljudskoj istoriji, Srbi sami u Marićevića jaruzi.
Hrvati za najveći nacionalni uspeh imaju gušenje pobune koju su vodili magacioner i zubar, Srbi slamanje carske vojske.

Danas, Hrvati Srbima ne daju da se vrate, svojataju Teslu čije su sunarodnike i rođake ubijali, Srbi njima poklanjaju kuću bana Jelačića.

Ogromna je razlika, Doks, ogromna u korist Srba, i samo poređenje je neumesno, ne treba to raditi.

docsumann docsumann 10:01 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Ok, može se verovati i u to ko odabere da veruje.
U svašta ljudi veruju.


jasno ti je da i iz mog ugla to tako izgleda, samo naopačke.
Postoje oblasti, jezik recimo, gde je ta sličnost nesporna.


još dublje - geni.
hrvati i srbi iz hercegovine se praktično ne razlikuju.
Ante Pavelić i Novak Đoković imaju istog rođaka u 9. koljenu.

Ogromna je razlika, Doks, ogromna u korist Srba, i samo poređenje je neumesno, ne treba to raditi.


od jednog srpskog nacionaliste dugačiji stav bi bio alogičan.

no meni nacionalisti u debati često izgledaju kao teolozi. imaju istinu koju samo treba dokazati, umjesto da dokazima dolaze do istine.
gvozden1 gvozden1 10:14 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


jasno ti je da i iz mog ugla to tako izgleda, samo naopačke.

Mala je razlika u tome što ja svoje verovanje zasnivam na, bilo je sličnih situacija, pa nisu slavljene, a ti svoje na, jeste da nisu nikad slavljene, ali sad bi.

još dublje - geni

Geni i politički procesi?
Ne bih ja to mešao.
imaju istinu koju samo treba dokazati, umjesto da dokazima dolaze do istine.


Prethodno se na osnovu nečega dođe do stava.
Recimo ono iz prethodnog komentara.
Ima li šta pogrešno u njemu, i ako nema, kakav stav se može formirati na osnovu toga?
Da smo isti, teško.
angie01 angie01 10:43 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Пре ће бити да су били пријатно изненађени масовним покретом цивила према албанској граници; чуо сам из прве руке. Што говори о плану не српске него албанске стране да се створи медијска слика на коју се ето и Докс упецао.


ne znam sta da kazem, ti si meni oduvek bio primer stabilnog, postenog blogera umerenih reakcija, ma kako se nekada ne slagali- al ovo je toliko neverovatno strasan spin, s obzirom na zrtve uzasnog progona- iz kakve prve ruke si ti saznao za "dobrovoljni" masovni pokret civila, lebati,...alo bre, je l ti kapiras koliko ima snimaka, svedoka, aktera, dokaza, da bi bilo kome mogla da prodje prica nesto drugacije skockana "iz prve ruke"...pa bratemili, svi smo skupa stradali u onom prokletom borbardovanju, jer nisu hteli da stanu sa fasiranjem.
nikvet pn nikvet pn 12:16 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Па сад... Директни учесник ми је тако испричао. Не, нису имали никакав задатак правац преко Проклетија. Одједном се све покренуло, као по команди. И сам сам сведок '89 као резервиста да су њихове тадашње демонстрације биле одлично организоване. Ближе ми је памети да је и егзодус '99 истога узрока него организована државна присила с наше стране. Тачно је да је том приликом било спорадичног насиља над цивилима мотивисаног пре свега пљачком. Као грађанин Србин уопште нисам поносан на то.

За разлику од грађанина Хрвата који раздрагано хрли на обљетницу Олује.
docsumann docsumann 12:25 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Као грађанин Србин уопште нисам поносан на то.

За разлику од грађанина Хрвата који раздрагано хрли на обљетницу Олује.



ovo je ipak nefer poređenje.
nit svi građani hrvati razmišljaju isto, nit svi srbi osjećaju kao ti.
angie01 angie01 12:37 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Па сад... Директни учесник ми је тако испричао. Не, нису имали никакав задатак правац преко Проклетија. Одједном се све покренуло, као по команди. И сам сам сведок '89 као резервиста да су њихове тадашње демонстрације биле одлично организоване. Ближе ми је памети да је и егзодус '99 истога узрока него организована државна присила с наше стране. Тачно је да је том приликом било спорадичног насиља над цивилима мотивисаног пре свега пљачком. Као грађанин Србин уопште нисам поносан на то.


vidi- toliko imas dostupnih snimaka,svedocenja,...na osnovu cega mislis da su podizane optuznice i donosene presude-i u slucaju najvece zlonamernosti "sveta", ne mozes da laziranjem odradis javne procese,...samo saberi ko je dole poslat, ne treba ti vise, cak i ako nisi video ni minut nekog dokumentarca,...i ja imam kolege koji su bili regrutovani- njihova prica je jezivija od svega sto je obicnom gradjaninu ikada bilo dostupno,...zasto su bile ukljucene hladnjace,...zasto smo bombardovani,...pa bili smo tu, ne na Marsu, da bas toliko ne znamo,...kako smo izgubili teritoriju.


За разлику од грађанина Хрвата који раздрагано хрли на обљетницу Олује.


nisam sigurna da gro Hrvata tako oseca, tamo isto ima ljudi koji ne podrzavaju nista od toga sto se desavalo od devedesetih naovamo- pogledaj samo komentare po drustvenim mrezama, ili na Youtube...sto se mene tice, dovoljno je sramotno sto zvanicnici ogranizuju proslavu tako necega uzasnog.
mariopan mariopan 14:28 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
Што говори о плану не српске него албанске стране да се створи медијска слика на коју се ето и Докс упецао.


rekoh več, da l je plan nastao ad hoc ili rađen duže vrijeme, otvoreno je pitanje, al definitivno je postojao.

da je bilo organizovanog zastrašivanja i ubijanja albanskih civila mislim da nije sporno i da bi bilo neljudski to negirati.



Ja mislim da je nastao na terenu, više kao samostalna akcija nego kao neki državni plan, jer plan zahteva promišljanje, faze postupanja, za to tada nisu bili sposobni ni srpsko rukovodstvo ni vojni stratezi ako ih je uopšte bilo. Oni bi u tom slučaju znali i kako da je sprovedu, i koje su posledice, vojne i političke po državu. Da je to bilo planirano bilo bi izvedeno, vojska bi to izvela do kraja da joj je neko naredio da to uradi.

Zato verujem da to nije bio plan, bila je verovatno akcija na terenu za koju možda ni vojne vlasti nisu znale kojim se silinom, kojim načinom i prema kome (civili) sprovodi. A posle su odgovorni gledali samo kako da umanje štetu po sebe lično pa sad imamo ovo što imamo.

A ima i nameštenih scena "progona" da ih snimi CNN....propagandnih trikova, laži i podmetanja, rat je za Gebels propagandu zahvalno igralište.....sva sila toga ima ispod tepiha.

I da, nije sve počelo 1999. Bilo bi lako da jeste jer bismo onda lako uprli prstom u krivce bez da nas grize savest. Laka rešenja uvek imaju falinku i zazirem od njih jer ne pokazuju celu sliku i obično služe da se sakrije istina.
angie01 angie01 16:22 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Ja mislim da je nastao na terenu, više kao samostalna akcija nego kao neki državni plan, jer plan zahteva promišljanje, faze postupanja, za to tada nisu bili sposobni ni srpsko rukovodstvo ni vojni stratezi ako ih je uopšte bilo. Oni bi u tom slučaju znali i kako da je sprovedu, i koje su posledice, vojne i političke po državu. Da je to bilo planirano bilo bi izvedeno, vojska bi to izvela do kraja da joj je neko naredio da to uradi.


bas zanimljivo, osudjeni su odgovorni-a sve iz drzavnog i vojnog vrha, a drzava prvo bombardovana, a posle joj je oteta sporna teritorija-kao posledica...+ zrtve, egzodusi, uzasi, sa sadasnjim nemilim okolnostoma po srpsko stanovnistvo, kojima i dalje sibicare razni vacici.
gvozden1 gvozden1 16:41 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


bas zanimljivo, osudjeni su odgovorni-a sve iz drzavnog i vojnog vrha, a drzava prvo bombardovana, a posle joj je oteta sporna teritorija-kao posledica...+ zrtve, egzodusi, uzasi, sa sadasnjim nemilim okolnostoma po srpsko stanovnistvo, kojima i dalje sibicare razni vacici.

Al je tebi lepo.
Sve ti jasno :)

Šta ko na tarabi napiše, ti kažeš, aha, to je znači to, i milina.

Ustvari, što bi i lomila glavu, bolje je tako.
angie01 angie01 17:22 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Šta ko na tarabi napiše, ti kažeš, aha, to je znači to, i milina.


no nego cu da slusam tvoje halucinacije,...na zalost, ne pise na tarabi.
Atomski mrav Atomski mrav 18:00 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

ovo je ipak nefer poređenje.


Ali je zato fer porediti stvarne istorijske događaje sa ŠBBKBB scenariom?
docsumann docsumann 18:21 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Atomski mrav
ovo je ipak nefer poređenje.


Ali je zato fer porediti stvarne istorijske događaje sa ŠBBKBB scenariom?


vjerovatno se može i tako tumačiti šta sam napisao, al baš moraš biti tendenciozan da bi postigao taj uvid.
nikvet pn nikvet pn 18:26 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Сад већ морам:

Ја ено писао у једнини, Енџи и Докс (у)читали у множини
mariopan mariopan 18:28 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

angie01
Ja mislim da je nastao na terenu, više kao samostalna akcija nego kao neki državni plan, jer plan zahteva promišljanje, faze postupanja, za to tada nisu bili sposobni ni srpsko rukovodstvo ni vojni stratezi ako ih je uopšte bilo. Oni bi u tom slučaju znali i kako da je sprovedu, i koje su posledice, vojne i političke po državu. Da je to bilo planirano bilo bi izvedeno, vojska bi to izvela do kraja da joj je neko naredio da to uradi.


bas zanimljivo, osudjeni su odgovorni-a sve iz drzavnog i vojnog vrha, a drzava prvo bombardovana, a posle joj je oteta sporna teritorija-kao posledica...+ zrtve, egzodusi, uzasi, sa sadasnjim nemilim okolnostoma po srpsko stanovnistvo, kojima i dalje sibicare razni vacici.

Da, pa pravedno je da im sude, nije bitno da li su znali, bili su dužni da znaju. Pričamo hipotetički šta je stvarno bilo, a kako je to možda bilo ili moguće bilo ne znamo. Nagađamo.

Još samo da su sudili svima ne bi bilo ovoliko strasti što se toga tiče, ali nisu. Pomilovani su svi koji su činili zločine prema Srbima i ta gomila se još uvek gura pod tepih.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:34 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

da je kojim slučajem Srbija (SRJ) pobijedila u ratu na Kosovu, pretpostavljam da bi datum završnice tog rata bio bi u Srbiju itekako slavljen, a o stotinama hiljada albanskih izbjeglica koje su planski protjerivane pričale bi tek poneke NVO i političari iz duboke alternative.

da li je plan o protjerivanju albanskog stanovništva nastao ad hoc, na terenu i u toku ratnih dešavanja, ili je kuvan godinama u polituičkim tajnim kuhinjama sporedno je pitanje.


sto me bre banova andjo pa ode i moj odgovor doksu?

elem doks, o kom tacno ratu na kosovu ti pricas? izmedju koga i koga? kad je izbio taj rat?

o kakvim 'stotinama hiljada siptarskih izbeglica' pricas?

osim ako ne mislis na ono sto se diglo za vreme nato agresije?

fyi, broj interno raseljenih srba i siptara na kosovu i sa kosova je bio manje vise jednak tokom cele 98 i sve do kraja marta 99.

sto ces priznati krajnje neobicno imajuci u vidu da je siptara bilo bar deset puta vise od srba; pa onda probaj posteno da izracunas koliki procenat srba je bio raseljen 98. godine, a koliki siptara?

i to sve uz 'zastitu' srpske vojske i policije.

pa se onda pogledaj u tvoje crnogorsko ogledalo.

docsumann docsumann 18:45 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

pa se onda pogledaj u tvoje crnogorsko ogledalo.


džaba se trudiš da me uokviriš
milisav68 milisav68 18:46 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

mariopan
A ima i nameštenih scena "progona" da ih snimi CNN....

Pa naravno, čim je pojavi Kristin Amanpur, sve ti jasno.

Mislim, priča o 900.000 ljudi - Ej!

Iz Hrvatske je ukupno izbeglo 250.000 ljudi i to u talasima, neki su išli preko Bosne, pa je kolona na autoputu bila kilometarska.

Kolika bi tek bila da su svi odjednom krenuli autoputem.

Naravno da je bilo izbeglih sa Kosova, naravno da je bilo proterivanih, naravno da je bilo zločina, paljenja, pljačke...jbga, to je bio rat i u ratu se to dešava, i svega toga je bilo na obe strane, ali je samo naša osuđena, a na albanskoj strani niko, dok svedoci nestaju.

I onda se držai slovo o moralu i poštenju.

Iskenjam se na to poštenje.
docsumann docsumann 18:50 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Naravno da je bilo izbeglih sa Kosova, naravno da je bilo proterivanih, naravno da je bilo zločina, paljenja, pljačke...jbga, to je bio rat i u ratu se to dešava, i svega toga je bilo na obe strane, ali je samo naša osuđena, a na Albanskoj strani niko, dok svedoci nestaju.

I onda se držai slovo o moralu i pošštenju.

Iskenjam se na to poštenje.


ako će ti biti lakše i ja ću da dodam, al nismo o tom divanili
milisav68 milisav68 19:02 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
ako će ti biti lakše i ja ću da dodam, al nismo o tom divanili

Nismo, ovo što si citirao je ograda da mi se neko ne nakači na vrat.

Ti tvrdiš da bi bilo masovnih proterivanja (to ne možemo da znamo), a ja tvrdim da ne bi (što opet ne možemo da znamo), i svaka dalja rasprava je nepotrebna.

Za bol u qrcu prosečnog Srbina se slažemo.

Eto.
docsumann docsumann 19:14 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Ti tvrdiš da bi bilo masovnih proterivanja (to ne možemo da znamo), a ja tvrdim da ne bi (što opet ne možemo da znamo), i svaka dalja rasprava je nepotrebna.


nebitno.

nije mi ni bila namjera da ulazim u tu diskusiju.
no, insistirali ste na dopunskom objašnjenju jedne pošalice, pa ispalo kao nešto značajno.
angie01 angie01 19:29 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Da, pa pravedno je da im sude, nije bitno da li su znali, bili su dužni da znaju. Pričamo hipotetički šta je stvarno bilo, a kako je to možda bilo ili moguće bilo ne znamo. Nagađamo.




kako moze neko ko regrutuje i komanduje da ne zna?

kako mislis hipoteticki- pa sudjenje je zavrseno- a na osnovu dokaza, svedocenja, snimaka,...



angie01 angie01 19:34 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

sto me bre banova andjo pa ode i moj odgovor doksu?


evo, j el mozemo da se dogovorimo za u buduce- dodji i lepo komentarisi bez da nekog zahebavas sa tom smarajucom, glupavom soljicom,..doks krajnje smireno i u pristojnoj intonaciji razgovara sa svima, pa nekako nije korektno da mu se onda tako i ne vrati,..eto, nadam se da je ok objasnjenje i predlog.
docsumann docsumann 20:01 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

endži, hvala na obzirnosti, ali nije nikakav problem da mi svako od blogera kaže šta god misli i na način za koji to nađe za shodno.
angie01 angie01 20:16 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

ali nije nikakav problem da mi svako od blogera kaže šta god misli i na način za koji to nađe za shodno.


pa vidi, mozda nisi primetio, al ja se stvarno trudim da oni koji dodju na moj blog- ne budu ovde vredjani, meni je to generalno katastrofa= ako u RL ne tolerisem takve manire, zasto bih ovde, odrasli smo svi i vljada neka odgovornost mora da postoji,...od kada se moderacija opustila, blog je postao prenaporan u tom smislu, jer su neki spustili rucne i napravili atmosferu nedostojnu za pristojne ljude.

rekoh vec i ranije, mene je sramota da kao sedim za susednim stolom, dok se pored mene desava haos, a ja se pravim da ne vidim, jer niko ne dira mene-ako razumes:)

a svi drugi neka rade kako misle da treba, svako po svojoj savesti.

verovatno zvuci dramaticnije nego sto je ono sto mislim, a to je, da mi je ionako glupo da se opominjemo i objasnjavamo oko normalnih stvari.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:23 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

džaba se trudiš da me uokviriš


e znas sta je ljigavije od pravih crnogoraca?

crnogorcikoji kazu 'jeste, mi smo srbi, ali...'

pravi 'crnogorci' su bar dosledni.



ajde molim te, odgovori mi za procente raseljenih na kosovu 98 do marta 99?

ili po obicaju nece biti odgovora?
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:24 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

evo, j el mozemo da se dogovorimo za u buduce- dodji i lepo komentarisi bez da nekog zahebavas sa tom smarajucom, glupavom soljicom


moze, cim ti naucis da se pise ubuduce

docsumann docsumann 20:41 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

ajde molim te, odgovori mi za procente raseljenih na kosovu 98 do marta 99?

ili po obicaju nece biti odgovora?


kojem običaju?!

šta da ti odgovorim, za neke podatke koje si iznio nako.
stvarno ne bih da ulazim u diskusiju oko podataka i izvora.
ono što smatram dacse dešavalo na terenu da jeste postojala organizovana kampanja terora spram albanskog stanovništva s ciljem njegovog iseljavanja.
koliko tačno velika i s kojim konačnim efektom, ne znam.

da je tok rata išacna drugu stranu, vjerovatno bi i taj teror ekspandirao.

e znas sta je ljigavije od pravih crnogoraca?

crnogorcikoji kazu 'jeste, mi smo srbi, ali...'

pravi 'crnogorci' su bar dosledni.


ja takve ne poznajem, pravo da ti kažem.
a i vrabac će ti potvrdit isto, pretpostavljam.

tako da, ovo ti je skroz bzv, ali baš.
haklberi_tom haklberi_tom 21:01 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
ajde molim te, odgovori mi za procente raseljenih na kosovu 98 do marta 99?

ili po obicaju nece biti odgovora?


kojem običaju?!

šta da ti odgovorim, za neke podatke koje si iznio nako.
stvarno ne bih da ulazim u diskusiju oko podataka i izvora.
ono što smatram dacse dešavalo na terenu da jeste postojala organizovana kampanja terora spram albanskog stanovništva s ciljem njegovog iseljavanja.
koliko tačno velika i s kojim konačnim efektom, ne znam.


da je tok rata išacna drugu stranu, vjerovatno bi i taj teror ekspandirao.

e znas sta je ljigavije od pravih crnogoraca?

crnogorcikoji kazu 'jeste, mi smo srbi, ali...'

pravi 'crnogorci' su bar dosledni.


ja takve ne poznajem, pravo da ti kažem.
a i vrabac će ti potvrdit isto, pretpostavljam.

tako da, ovo ti je skroz bzv, ali baš.


Smatraš?!
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:04 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

kojem običaju?!

šta da ti odgovorim, za neke podatke koje si iznio nako.
stvarno ne bih da ulazim u diskusiju oko podataka i izvora.
ono što smatram dacse dešavalo na terenu da jeste postojala organizovana kampanja terora spram albanskog stanovništva s ciljem njegovog iseljavanja.
koliko tačno velika i s kojim konačnim efektom, ne znam.

da je tok rata išacna drugu stranu, vjerovatno bi i taj teror ekspandirao.


po starom dobrom, da odgovor koji ti ne ide u korist izbegnes.

ajmo jos jednom - da li znas koliko je u brojkama bilo raseljenih srba a koliko siptara tokom 98, do marta 99?

da li mi verujes da je procenat raseljenih srba (u odnosu na ukupan broj) veci od procenta raseljenih albanaca?

i... ako mi verujes, sta ti taj procenat govori?

a pazi sta ces da mi odgovoris, pre nego sto odes na klizav teren brojki.

da se kladimo da nece biti odgovora?

ja takve ne poznajem, pravo da ti kažem.
a i vrabac će ti potvrdit isto, pretpostavljam.

tako da, ovo ti je skroz bzv, ali baš.


ja ih znam. sa bloga.
docsumann docsumann 21:45 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

i... ako mi verujes, sta ti taj procenat govori?

a pazi sta ces da mi odgovoris, pre nego sto odes na klizav teren brojki.

da se kladimo da nece biti odgovora?


se kladimo.

prvo zašto bih ti vjerovao. sam sam provjerio

Almost 435,000 refugees had to leave Kosovo for Albania, according to the UNHCR. ... At the height of the Kosovo War, refugees were crossing the border into Albania at the rate of 4,000 people per hour. Afterward, the UNHCR stated that up to 25% of the population of Kosovo had fled.


a ako sam ti slučajno ostao neki odgovor dužan od ranije, kako spočitavaš, slobodno ga repetiraj

ja takve ne poznajem, pravo da ti kažem.
a i vrabac će ti potvrdit isto, pretpostavljam.

tako da, ovo ti je skroz bzv, ali baš.



ja ih znam. sa bloga.


nikove na sunce


EDIT:

e, zaboravih

e znas sta je ljigavije od pravih crnogoraca?


ovo ti je tek baš ružno
docsumann docsumann 21:47 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

haklberi_tom
docsumann
ajde molim te, odgovori mi za procente raseljenih na kosovu 98 do marta 99?

ili po obicaju nece biti odgovora?


kojem običaju?!

šta da ti odgovorim, za neke podatke koje si iznio nako.
stvarno ne bih da ulazim u diskusiju oko podataka i izvora.
ono što smatram dacse dešavalo na terenu da jeste postojala organizovana kampanja terora spram albanskog stanovništva s ciljem njegovog iseljavanja.
koliko tačno velika i s kojim konačnim efektom, ne znam.


da je tok rata išacna drugu stranu, vjerovatno bi i taj teror ekspandirao.

e znas sta je ljigavije od pravih crnogoraca?

crnogorcikoji kazu 'jeste, mi smo srbi, ali...'

pravi 'crnogorci' su bar dosledni.


ja takve ne poznajem, pravo da ti kažem.
a i vrabac će ti potvrdit isto, pretpostavljam.

tako da, ovo ti je skroz bzv, ali baš.


Smatraš?!


da.
bene_geserit bene_geserit 21:50 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

ono što smatram dacse dešavalo na terenu da jeste postojala organizovana kampanja terora spram albanskog stanovništva s ciljem njegovog iseljavanja

Ja da sam Crnogorac pokrio bi se ušima i ćutao u vezi Kosova. Takva sramota kao što je priznanje Kosova od strane Crne Gore i izdaja bratskog naroda i onda sernjanje o toj temi. Pokri se ušima i ćuti o tome.
gvozden1 gvozden1 21:53 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

sam sam provjerio

Do početka bombardovanja, ako sam dobro razumeo, je bilo pitanje.
A ovo se odnosi na vreme bombardovanja.

Ali sad će dragoševac to reći (nadam se)

Ili nije bilo nikakvog iseljavanja u Albaniju, ili neki zanemarljiv broj, sve drugo bi (mene) iznenadilo
docsumann docsumann 22:00 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

bene_geserit
ono što smatram dacse dešavalo na terenu da jeste postojala organizovana kampanja terora spram albanskog stanovništva s ciljem njegovog iseljavanja

Ja da sam Crnogorac pokrio bi se ušima i ćutao u vezi Kosova. Takva sramota kao što je priznanje Kosova od strane Crne Gore i izdaja bratskog naroda i onda sernjanje o toj temi. Pokri se ušima i ćuti o tome.




kakve su ti ovo kolektivističke nebuloze, čovječe?! mene bi bila sramota da ovako ućutkujem ljude.

a mogao si i da se raspitaš kakav je moj lični stav po tom pitanju, prije nego što se ovako isprovaljuješ

docsumann docsumann 22:05 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Do početka bombardovanja, ako sam dobro razumeo, je bilo pitanje.
A ovo se odnosi na vreme bombardovanja.


ok, onda nisam ukapiro pitanje. ne baratam tačnom hronologijom.
nije problem da prihvatim te brojke.
gvozden1 gvozden1 22:11 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...


ok, onda nisam ukapiro pitanje. ne baratam tačnom hronologijom.
nije problembda prihvatim te brojke

Ja sam baš obratio pažnju, pita za 98. i do marta 99.

A jeste važno pitanje u onom kontekstu o kom smo ti i ja pričali.

Tad su Srbi već uzeli kontrolu na Kosovu, razbucali OVK, bili dole srpska vojska i policija, a nije bilo progona.

A hrvatska vojska, čim je došla odmah sve počistila.
To joj bio osnovni cilj, čišćenje.

Stvarno je neuporedivo, ne liči ni malo.
docsumann docsumann 22:20 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

A jeste važno pitanje u onom kontekstu o kom smo ti i ja pričali.

Tad su Srbi već uzeli kontrolu na Kosovu, razbucali OVK, bili dole srpska vojska i policija, a nije bilo progona.


pazi, ne kažem da do progona nije došlo kao vida odmazde. al do ideje, pa i realizacije je došlo, u nekom trenutku


A hrvatska vojska, čim je došla odmah sve počistila.
To joj bio osnovni cilj, čišćenje.

Stvarno je neuporedivo, ne liči ni malo.


huči, već jednom sam ti napomenuo da je jednačenja bilo samo u tvojoj percepciji

postoji razlika, naravno. ako hoćeš i po obimu sprovođenja u dijelo, ali i samih ratnih okolnosti (potpuni slom odbrane SAO Krajine)...al ima i sličnosti.

bene_geserit bene_geserit 22:24 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

mogao si i da se raspitaš kakav je moj lični stav po tom pitanju

Pa ovo sernjanje o nekakvom progonu Albanaca deluje kao traženje izgovora i opravdanja za priznavanje Kosova od strane Crne Gore. Sad ćeš da kažeš kako si ti lično protiv toga, uvek taj kvazi balansirani stav a ovamo opravdavaš to priznanje protiv koga si navodno izmišljenim progonom Albanaca.
gvozden1 gvozden1 22:27 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

pazi, ne kažem da je do progona nije došlo kao vida odmazde. al do ideje, pa i realizacije je došlo, u nekom trenutku

A što isključuješ mogućnost da uopšte nije bilo masovnog progona, da je sve to OVKNATO scenario, kad se i to uzima kao jedna od mogućnosti, čak neki tvrde i jedina realna.

Zar je moguće da je vojska, koja je morala da se krije od NATO, mogla da izvede tako masovnu i zahtevu akciju?

Teško je to bilo izvesti pod bombama zaista, a pre bombi nisu.

Ne pije vodu jbg.
docsumann docsumann 22:35 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

bene_geserit
mogao si i da se raspitaš kakav je moj lični stav po tom pitanju

Pa ovo sernjanje o nekakvom progonu Albanaca deluje kao traženje izgovora i opravdanja za priznavanje Kosova od strane Crne Gore. Sad ćeš da kažeš kako si ti lično protiv toga, uvek taj kvazi balansirani stav a ovamo opravdavaš to priznanje protiv koga si navodno izmišljenim progonom Albanaca.


neću sad da kažem, već sam oduvijek protiv toga.

možda tvoja binarna logika ne može da pojmi, ali ja smatram da je NATO agresija zločin, da je Kosovo nepravedno oduzeto od Srbije, i da je u toku rata i herojskog otpora agresiji došlo i do sprovođenja planskog zaplašivanja, ubijanja i raseljavanja albanskog stanovništva.
docsumann docsumann 22:40 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

A što isključuješ mogućnost da uopšte nije bilo masovnog progona, da je sve to OVKNATO scenario, kad se i to uzima kao jedna od mogućnosti, čak neki tvrde i jedina realna.

Zar je moguće da je vojska, koja je morala da se krije od NATO, mogla da izvede tako masovnu i zahtevu akciju?


bježali su ljudi i od bombi i od rata, ali i od terora.

što je problem priznati da ga je bilo.
postoje silna svjedočenja, fantomske hladnjače s leševima, pa i naših ljudi, postoje presude.
ti mož da vjeruješ da je sve to velika CNN prevara, žrtve izmišljene, procesi lažirani.

meni ne izgleda tako.
gvozden1 gvozden1 22:43 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

ti mož da vjeruješ da je sve to velika CNN prevara, žrtve izmišljene, procesi lažirani.

E jbg.
O masovnom progonu, o etničkom čišćenju pričamo, ne o postojanju ili nepostojanju žrtava i hladnjača.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:45 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

se kladimo.

prvo zašto bih ti vjerovao. sam sam provjerio

Almost 435,000 refugees had to leave Kosovo for Albania, according to the UNHCR. ... At the height of the Kosovo War, refugees were crossing the border into Albania at the rate of 4,000 people per hour. Afterward, the UNHCR stated that up to 25% of the population of Kosovo had fled.


ajde da se kladimo.

koji datum ti je ovaj izvestaj?

nadji procenat raseljenih srba i raseljenih siptara PRE bombardovanja.

docsumann docsumann 22:48 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

gvozden1
ti mož da vjeruješ da je sve to velika CNN prevara, žrtve izmišljene, procesi lažirani.

E jbg.
O masovnom progonu, o etničkom čišćenju pričamo, ne o postojanju ili nepostojanju žrtava i hladnjača.


ne kapiram. pa pričamo upravo o žrtvama tih dešavanja.
docsumann docsumann 22:50 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

dragosevacsutra
se kladimo.

prvo zašto bih ti vjerovao. sam sam provjerio

Almost 435,000 refugees had to leave Kosovo for Albania, according to the UNHCR. ... At the height of the Kosovo War, refugees were crossing the border into Albania at the rate of 4,000 people per hour. Afterward, the UNHCR stated that up to 25% of the population of Kosovo had fled.


ajde da se kladimo.

koji datum ti je ovaj izvestaj?

nadji procenat raseljenih srba i raseljenih siptara PRE bombardovanja.



jbg, kasniš

s hučijem sam već apsolvirao tu temu
angie01 angie01 22:53 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Ja da sam Crnogorac pokrio bi se ušima i ćutao u vezi Kosova. Takva sramota kao što je priznanje Kosova od strane Crne Gore i izdaja bratskog naroda i onda sernjanje o toj temi. Pokri se ušima i ćuti o tome.


cekaj, ti spocitavas doksu, sto je CG priznala Kosovo i njemu kazes da se pokrije usima- gospodeboze.

pa to bi bilo isto kao kada bi bilo kog gradjanina neke zemlje optuzio/zaduzio za bilo kakvu odluku vlasti njegove drzave.
gvozden1 gvozden1 22:53 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

ne kapiram. pa pričamo upravo o žrtvama tih dešavanja.

Počeli smo od "Hrvatska slavi proterivanje" i tvog "i Srbija bi, al doživela fijasko"

I ubeđujemo se da li je Srbija htela ono u čemu je Hrvatska uspela, i da li bi slavila.

Al izgleda da smo sve već ispričali.
docsumann docsumann 23:01 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Al izgleda da smo sve već ispričali.


da, cijenim da si ništa novog nemamo reći.

mariopan mariopan 23:07 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
endži, hvala na obzirnosti, ali nije nikakav problem da mi svako od blogera kaže šta god misli i na način za koji to nađe za shodno.


Ti si odmeren bloger, cenim tvoje mišljenje o mnogim stvarima. I ja se čudim onoj paraleli između Hrvatske i Srbije koja nikako ne stoji, da Srbiju guramo kašikom za cipele ne može da stane u tu priču. Ali ok, misliš tako i to je tvoj utisak.

Mene čudi da ti krećeš od 1999. Istorija sukoba na Kosovu je tada kulminirala ali se krčkala od drugog svetskog rata i nije išla onako kako je zapadna propaganda opisala a mnogi progutali priču, u napadu pravdoljubivosti ili iz interesa pa je guraju i dan danas.

Od te "CNN istorije" su se svi njihovi akteri okoristili.

Šta se dešavalo pre te crne 1999.?

Kako bi po tvom mišljenju reagovala Nemačka, Francuska, Mađarska, Engleska, Amerika......da se na njihovoj teritoriji pojave naoružani razbojnici koji napadaju policiju, ubijaju ljude, otimaju ih, zastrašuju stanovnike, pale im kuće, siluju žene i decu, jednom rečju terorišu stanovništvo? Šta bi oni uradili u tom slučaju?

angie01 angie01 23:12 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Šta se dešavalo pre te crne 1999.?



Početkom devedesetih godina, kosovski Albanci bili su izloženi proizvoljnom hapšenjima i policijskom nasilju, a uz to, srpske vlasti zatvorile su većinu škola na Kosovu na albanskom jeziku. Albanci su zato počeli da formiraju svoje paralelne institucije.To je bio oblik mirnog otpora, koji je propagirao tadašnji vođa kosovskih Albanaca, Ibrahim Rugova. Iako je Rugovina strategija nenasilnog otpora imala podršku albanskog stanovništva, ona od 1995. počine da se dovodi u pitanje. Godinu dana kasnije, nastala je Oslobodilačka vojska Kosova (OVK) koja je do 1999. godine prerasla u oružani pokret, a potom i u oružanu snagu.

(DW)
docsumann docsumann 23:16 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Mene čudi da ti krećeš od 1999. Istorija sukoba na Kosovu je tada kulminirala ali se krčkala od drugog svetskog rata i nije išla onako kako je zapadna propaganda opisala a mnogi progutali priču, u napadu pravdoljubivosti ili iz interesa pa je guraju i dan danas.


pričamo o hipotetičkom epilogu jedne istorijske drame, a ne o njenoj stvarnoj genezi.
mariopan mariopan 23:36 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

angie01
Šta se dešavalo pre te crne 1999.?



Početkom devedesetih godina, kosovski Albanci bili su izloženi proizvoljnom hapšenjima i policijskom nasilju, a uz to, srpske vlasti zatvorile su većinu škola na Kosovu na albanskom jeziku. Albanci su zato počeli da formiraju svoje paralelne institucije.To je bio oblik mirnog otpora, koji je propagirao tadašnji vođa kosovskih Albanaca, Ibrahim Rugova. Iako je Rugovina strategija nenasilnog otpora imala podršku albanskog stanovništva, ona od 1995. počine da se dovodi u pitanje. Godinu dana kasnije, nastala je Oslobodilačka vojska Kosova (OVK) koja je do 1999. godine prerasla u oružani pokret, a potom i u oružanu snagu.

(DW)


I ti počela od devedesetih?

A piše ko? Dojče vele? I njima pevaju "Danke Dojčland" samo na Albanskom.

Imaš li podatak ko je "proizvoljno uhapšen" za onaj monstruozni zločin nad Martinovićem? Ili su "proizvoljno" uhapseni oni "siroti mladi Albanci" koji su poubijali svoje drugove, rafalom, takođe nečiju decu mlade vojnike na spavanju? Koliko je još zločina zatureno u njihovoj "istoriji" kad je pise dojče vele?

Evo vidim objasnio docs, pricamo o epilogu, ne o genezi, znači nisam u temi, pozdravljam vas, odoh na spavanje.
mariopan mariopan 23:36 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

docsumann
Mene čudi da ti krećeš od 1999. Istorija sukoba na Kosovu je tada kulminirala ali se krčkala od drugog svetskog rata i nije išla onako kako je zapadna propaganda opisala a mnogi progutali priču, u napadu pravdoljubivosti ili iz interesa pa je guraju i dan danas.


pričamo o hipotetičkom epilogu jedne istorijske drame, a ne o njenoj stvarnoj genezi.

Ok, vidim.
angie01 angie01 23:47 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

I ti počela od devedesetih?


pa od pocetka tog perioda- ti si stavila da ne bude 99.

A piše ko? Dojče vele? I njima pevaju "Danke Dojčland" samo na Albanskom.


pricas gluposti samo tako, DW je ozbiljna novina,...
gvozden1 gvozden1 23:53 23.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

Početkom devedesetih godina, kosovski Albanci bili su izloženi proizvoljnom hapšenjima i policijskom nasilju,

A tako bilo?
I to piše na tarabi?
E pa dobro onda.
angie01 angie01 00:12 24.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

I to piše na tarabi?


ti mislis da svako pise na tarabi kao ti.

milisav68 milisav68 08:44 24.03.2021

Re: Moja je ishrana pomalo preterana...

angie01
. Albanci su zato počeli da formiraju svoje paralelne institucije.To je bio oblik mirnog otpora, koji je propagirao tadašnji vođa kosovskih Albanaca,

Nesnalažljivost srpskih političkih nosilaca, s jedne, i neskrivena inostrana pomoć i podrška, bili su katalizatori koji su doprineli da albanski ekstremisti stvore brojčano jaku, solidno organizovanu i adekvatno naoružanu terorističku organizaciju pod nazivom „Oslobodilačka vojska Kosova“ (OVK). Pripadnici ovog terorističkog entiteta su u godinama koje su dolazile bili stalna pretnja po vojna i civilna lica Jugoslavije. Dokaz za tako nešto jeste podatak da je u periodu od 1991. do 1997. godine, teroristička OVK bila više nego aktivna, te da je u pomenutom vremenskom intervalu izvela 377 akata nasilja, od čega 243 u oblasti jugoslovensko-albanske granice i 134 na Kosovu i Metohiji, što čini prosečno 54 terorističke akcije godišnje. U tim napadima, ubili su 41 lice – 26 civila, 13 policajca i dva pripadnika Vojske Jugoslavije, a teže ili lakše ranili 74 lica – 21 civila, 49 policajca i četiri pripadnika Vojske.

Kako li bi tek bilo da nije bio miran otpor.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana