Hronika| Satira| Sex| Zdravlje| Život

Vreme Kurone

Time Bandit RSS / 20.03.2021. u 12:57

Dosadno je, strasno je dosadno...Evo vec skoro godinu dana u izolaciji, i pripustam samo zensko sa maskom ali bez donjeg vesa. NIje mi lako jer sam nekoliko njih izgubio za ovih godinu dana, a iz raznoraznih razloga: kao nasla decka (di ga nadje bas sada, kad meni treba :), ili vratila se kuci, ili skoro se verila pa moze samo oprezan sex, ili ima bolju zanimaciju (sta moze da bude bolje?). Takodje procitao par stotina hiljada stranica i odgledao sve filmove i predstave koje sam propustio. Sada shvatam da je dobro sto vecinu od onog nisam citao ranije, a i sto nisam odgledao filmove / predstave kada su prikazivani.

Iz ciste doisade Izbrisao pa ponovo instalirao nekoliko sajtova. Onda popravio (i apdejtovao) sve bicikle, jer mi majstor nestao bez traga, sa par hiljada dolara u mojoj opremi. I na samom kraju zavrsio ovde. Kao i u svakoj kafani posle par godina, nekoliko notornih posetilaca (kao da vidim zenu da pita: "Opet si pio? A Doktor Ti zabranio skroz!), par njih poraslo pa se izmenilo, neki se odselili, a i nesto slucajnih posetilaca... Vidim da sam banovao Zena i batoua dozivotno, pa ih sada oslobadjam, i mogu da pisu sta im je volja - na bezbednoj su distanci.

b87777af5b52eefd5a7e4607603eb2cf.jpg 

A vidim da i u Srbiji nije tako lose, Vodja se penje u avione a bez da padne kao onaj iz najjace zemlje na svetu. To me podseti na jedan dogadjaj od pre par godina. Cesto, 2 do 3 puta nedeljno, sam isao na jedan bazen, svega par ulica od mene. Zaposleni su me pomesali sa nekim od plivackih sampiona, i ulazio sam bez pitanja i kada sam hteo. Moj prijatelj koji bi mi ponekad pravio drustvo jednom je probao da se na isti nacin provuce ali ga je osoblje zaustavilo i izbacilo, Jednog jesenjeg dana prilikom ulaska na bazen primetili smo vecu grupu starih ljudi, oba pola, onako uparadjeni i veseli ocekuju veceru u jednoj od sala sportskog centra. Vece Fine Francuske Kuhinje, kako je pisalo na plakatu, a u organizaciji penzionerskog kluba. "Bas lepo" kaze moj prijatelj, a ja rekoh da u tim godinama tesko da mozes da prepoznas ili vidis nesto fino. Posle dva sata prilikom izlaska sa bazena izbaceni smo na sporedni izlaz da ne ometemo ekipe Hitne Pomoci koje su osposobljavale neke od ucesnika francuske vecere. One koje nisu trenutno osposobili odvozili su ka najblizim klinikama. Kazem mom prijatelju, koji je nesto mladji od mene, "Ako ovako ostarim a padne mi na pamet ovako glupa ideja za provod, kao ovim ljudima, uzmi pusku i slobodno pucaj".

p.s.

Tokom ove izolacije ponovo sam procitao, a koliko sam naso, dela Isaka Samokovlije, ovaj put sa vecim predznanjem (ne sa vecim, privi put nisam imao nikakvo znanje)  Tore, Judaizma, i ranog / kasnijeg Hriscanstva. Na kraju imao je srece ovaj pisac, jer ga niko ne svojata i kiti, a vecina Grande nacionalnih pisaca pored njega deluju kao pioniri oko Broza onih 25-ih Majeva.



Komentari (109)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 13:29 20.03.2021

Vidim da sam banovao Zena i batoua doziv..

...otno, pa ih sada oslobadjam



I ja sam napravio pauzu, samo sitnu - ovo je jedno od finijih mesta za proveriti koliko nas je, i druge, lako isprovocirati između perioda meditacije i introspekcije
Time Bandit Time Bandit 13:50 20.03.2021

Re: Vidim da sam banovao Zena i batoua doziv..

Zadnji banovani je bio krkar, u povodu NjKV pitanja, pokusao kasnije da komentarise na blogu o ronjenju obzirom da je on sveobuhvatan poznavalac u rangu ovog Vodje zasigurno, i moze sam da napise sve clanke jednog izdanja jednog od ozbiljnijeh casoopisa o bilo cemu (a i pretraga i reko / kazao iz poverljivih izvora mu dobro ide) Oma poslao poruku "Bolje da si sebe banovao nego mene, nisi Ti clan Saveta da branis lik i delo NjKV..." Pritesnjen silinom argumenta odbanovao sam ga momentalno da bi se covek iskazao u potpunosti.
tess1 tess1 13:43 20.03.2021

Razmišljanja

Takodje procitao par stotina hiljada stranica i odgledao sve filmove i predstave koje sam propustio. Sada shvatam da je dobro sto vecinu od onog nisam citao ranije, a i sto nisam odgledao filmove / predstave kada su prikazivani.


:)


"Sunce je sjalo nemajući izbora pred ničim novim."

S. Beket


Preporuka, za spontanost.
Time Bandit Time Bandit 15:09 20.03.2021

Re: Razmišljanja

fala ts1,

Inace ovaj prevod Beckett-a odgore nije bas najsrecniji, cini se da je pravilnije

"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na nista novo"

tess1 tess1 15:24 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Inace ovaj prevod Beckett-a odgore nije bas najsrecniji, cini se da je pravilnije

"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na nista novo"

Ok. :)
haklberi_tom haklberi_tom 17:03 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Time Bandit
fala ts1,

Inace ovaj prevod Beckett-a odgore nije bas najsrecniji, cini se da je pravilnije

"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na nista novo"


Ja bih ovo napisao kako sledi:
"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na išta novo"
tess1 tess1 17:20 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Ja bih ovo napisao kako sledi:
"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na išta novo"

Eto sad vraga. :)
Time Bandit Time Bandit 18:01 20.03.2021

Re: Razmišljanja

"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na išta novo"


Verjuem da bi Ti to tako napisao, iako nisi Beckett. Ali ovde se radi o prevodu, i sasvim si u pravu ako zameras Beckett-u sto nije pisao na srpskom i bio odredjeniji, a da bi mi ispravno shvatili.

Rec ishta koja se nasla u tvom izboru, predpostavlja da nesto i moze da bude, malo, moguce manje od ocekivanog, ili pak nimalo. "Ima li ista od ove zemlje?" Mislim da ima, mozda i ima, nema, ili nema sanse, mogu da budu odgovori. Ali ako koristimo rec nishta to menja situaciju i pitanje postaje tvrdnja"Nema nista od ove zemlje", zanimljivo je da su odgovori isti. Opet Beckett napisa ovo:

“The sun shone, having no alternative, on the nothing new.”
haklberi_tom haklberi_tom 18:13 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Time Bandit
"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na išta novo"


Verjuem da bi Ti to tako napisao, iako nisi Beckett. Ali ovde se radi o prevodu, i sasvim si u pravu ako zameras Beckett-u sto nije pisao na srpskom i bio odredjeniji, a da bi mi ispravno shvatili.

Rec ishta koja se nasla u tvom izboru, predpostavlja da nesto i moze da bude, malo, moguce manje od ocekivanog, ili pak nimalo. "Ima li ista od ove zemlje?" Mislim da ima, mozda i ima, nema, ili nema sanse, mogu da budu odgovori. Ali ako koristimo rec nishta to menja situaciju i pitanje postaje tvrdnja"Nema nista od ove zemlje", zanimljivo je da su odgovori isti. Opet Beckett napisa ovo:

“The sun shone, having no alternative, on the nothing new.”

Ma, ja ni ne znam ko je Beket.
Napisao sam kako smatram da bi to trebalo da glasi na srpskom jeziku.
Nemoj da prevodimo kao onaj što se držao pijan plota.
tess1 tess1 18:32 20.03.2021

Re: Razmišljanja


Ma, ja ni ne znam ko je Beket.

Ljudi moji.. :))
Time Bandit Time Bandit 18:53 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Ma, ja ni ne znam ko je Beket.


No worries, ni on nije nista znao o Tebi, a nije ni moj ljubimac sto bi reko Shoich.

Opet nije lako prevoditi sa jezika koji ima nekoliko puta vise reci nego nas. Recimo da je u ovoj recenici najbitnija rec nishta, obzirom da shone je pasivna rec u proslom vremenu,"i sijalo je sunce" ili kao "padala je kisa" kako bi mi rekli i shvatili, a bez ukazivanja na intenzitet ili trajanje (veci intenzitet bi bio "Sunce zhezhe, zapara je...) Tako da "nothing new" bi trebalo da se prevede kao nishta novo da bi naglasilo Beckett-ovu misao.
haklberi_tom haklberi_tom 18:59 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Time Bandit
Ma, ja ni ne znam ko je Beket.


No worries, ni on nije nista znao o Tebi, a nije ni moj ljubimac sto bi reko Shoich.

Opet nije lako prevoditi sa jezika koji ima nekoliko puta vise reci nego nas. Recimo da je u ovoj recenici najbitnija rec nishta, obzirom da shone je pasivna rec u proslom vremenu,"i sijalo je sunce" ili kao "padala je kisa" kako bi mi rekli i shvatili, a bez ukazivanja na intenzitet ili trajanje (veci intenzitet bi bio "Sunce zhezhe, zapara je...) Tako da "nothing new" bi trebalo da se prevede kao nishta novo da bi naglasilo Beckett-ovu misao.

Ma!
Išta je ovde prikladnije nego ništa.
Evo, neka tess1 kaže da sam ja u pravu - i odmah prekidam 'polemiku'.
tess1 tess1 19:02 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Evo, neka tess1 kaže da sam ja u pravu - i odmah prekidam 'polemiku'.

Uf, znaš kad bih ja prekinula ovako jednu pikanteriju oko jedne rečenice. :)
Time Bandit Time Bandit 19:20 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Ma!
Išta je ovde prikladnije nego ništa.


Naravno da si u pravu, zato je i Srbija tu gde jeste :) , a mogao si i da trazis da te ts1 poljubi i time potvrdi koliko si u pravu a sto bi bilo apsolutno romanticno

Uostalom, lakse je citati u originalu, jer onda treba daleko manje komentara da bi se ispravno shvatilo pisanije


Time Bandit Time Bandit 19:47 20.03.2021

Re: Razmišljanja

neka tess1 kaže da sam ja u pravu


Hi Haklberi, hteo sam da Te pitam nesto sasvim ozbiljno. Obicno su pitanja na dve do cetiri strane, a ja evo imam samo jednu dilemu za Tebe.

Sta je bitnije za Tebe sto se tice elektrike: Da je N.Tesla Srbin, ili cena struje tj. koliko placas struju?
haklberi_tom haklberi_tom 19:54 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Time Bandit
neka tess1 kaže da sam ja u pravu


Hi Haklberi, hteo sam da Te pitam nesto sasvim ozbiljno. Obicno su pitanja na dve do cetiri strane, a ja evo imam samo jednu dilemu za Tebe.

Sta je bitnije za Tebe sto se tice elektrike: Daje N.Tesla Srbin, ili cena struje tj. koliko placas struju?

Struju plaćam 30-tak evra mesečno!
Zato što toliko malo plaćam mi je veoma važno da je Tesla Srbin.
Osim ako ne bi trebalo da se zbog toga što je Tesla Srbin izvinim.
Ili, pak, zbog toga što mi je drago što je Tesla Srbin!
Te, u to ime, jedna srpska!


bene_geserit bene_geserit 23:03 20.03.2021

Re: Razmišljanja

Sta je bitnije za Tebe sto se tice elektrike: Da je N.Tesla Srbin, ili cena struje tj. koliko placas struju?

Eto mene nisi pitao al i ja odgovorim.
Za cenu struje me zabole (ne znam ni koliko plaćam), to nek brine sirotinju.
A to što je Tesla Srbin mi je jako bitno.
magnus magnus 23:39 20.03.2021

Re: Razmišljanja

A to što je Tesla Srbin mi je jako bitno.

potpisujem , mada bitno mi je da je isto što i pop Đuić

Time Bandit Time Bandit 01:17 21.03.2021

Re: Razmišljanja

A to što je Tesla Srbin mi je jako bitno.


potpisujem , mada bitno mi je da je isto što i pop Đuić


Bas lepo, Vas dvoje ki Mirko i Slavko, moguce da je i Djuic pop krstio tako ovlas,
samo trebao je da Vas jace pljesne po dupetu izrasli bi u bolje ljude svakako

Uopste nije bitno sta Vi mislite o dilemi upucenoj tomiju, svaki odgovor je glup poprilicno, a i njemu nije bilo potrebno mnogo vremena i izkazivanja da se prilepi na Darvinovu listu, ali ipak malo nize od onoga sto bi se ocekivalo za normalniju osobu

Uostalom sta Vi mislite gde N.Teslu treba svrstati ne menja njegovo pripadnistvo ich
st.jepan st.jepan 08:26 21.03.2021

Re: Razmišljanja

bene_geserit
Sta je bitnije za Tebe sto se tice elektrike: Da je N.Tesla Srbin, ili cena struje tj. koliko placas struju?

Eto mene nisi pitao al i ja odgovorim.
Za cenu struje me zabole (ne znam ni koliko plaćam), to nek brine sirotinju.
A to što je Tesla Srbin mi je jako bitno.

Boga mi, meni se, po svemu što ovde pišeš, sve nešto javlja da ti tamo živiš od socijalne pomoći. Ne tvrdim, dabome, da je tome tako, al jbg, tako izgleda.
Jer oni koji tamo žive pristojno, dakle oni iz srednje srednje ili više srednje klase (npr. naš Srđan Pajić), ne samo da nikada ne bi ni rekli ni napisali ništa slično, nego i u stvarnosti itekako vode računa o ceni 'letrike. Ne'š vjerovat', čak se i gnjave s ugradnjom solarnih panela, ne bi li bar malo smanjili bill.

PS: No ako si stvarno imućan, onda si nedopustivo originalan, tj. neuklopljen.
Time Bandit Time Bandit 14:33 21.03.2021

Re: Razmišljanja

stvarno imućan, onda si nedopustivo originalan, tj. neuklopljen.

dalo mi je koliko je smatralo da treba, i rece dao bih ti jos toliko da ti je trebalo, a nije

Nego nastavi da prolazis, nije na odmet upotreba vode i sapuna, povremeno, bar jednom mesecno
mentol mentol 19:17 21.03.2021

Re: Razmišljanja

st.jepan
Boga mi

mentol mentol 19:20 21.03.2021

Re: Razmišljanja

bene_geserit

Za cenu struje me zabole

st.jepan st.jepan 21:08 21.03.2021

Re: Razmišljanja

Time Bandit
stvarno imućan, onda si nedopustivo originalan, tj. neuklopljen.

dalo mi je koliko je smatralo da treba, i rece dao bih ti jos toliko da ti je trebalo, a nije

Jebo oca ako ja ovo razumem.
Biće, nije mi dan, zanemari.
Nego nastavi da prolazis, nije na odmet upotreba vode i sapuna, povremeno, bar jednom mesecno

Zar i u sred pandemije?
'S ti normalan?!
Inače i češće. Trebalo - ne trebalo!
tess1 tess1 22:06 21.03.2021

Re: Razmišljanja

mentol

Bio si vrijedan. :)
bene_geserit bene_geserit 01:47 22.03.2021

Re: Razmišljanja

er oni koji tamo žive pristojno, dakle oni iz srednje srednje ili više srednje klase (npr. naš Srđan Pajić), ne samo da nikada ne bi ni rekli ni napisali ništa slično, nego i u stvarnosti itekako vode računa o ceni 'letrike. Ne'š vjerovat', čak se i gnjave s ugradnjom solarnih panela, ne bi li bar malo smanjili bill.

Nije Pajić ugradio solarne panele da bi smanjio račun za struju već zbog virtue signalinga.
A ja živim gde skoro da nije potrebno ni hlađenje (nisam ni imao klimu do prošle godine), ni grejanje, a svi veći potrošači (bojler, rerna, mašina za sušenje veša) su na gas, svo osvetljenje po kući je LED, tako da stvarno ne znam koliko mi je račun za struju, neki mali dvocifren iznos (znam da se plaća zajedno sa gasom i da je zajedno manje od 100 dolara), s druge strane voda mi je ~300 dolara mesečno tako da znam cenu kad nešto košta malo više.
st.jepan st.jepan 02:38 22.03.2021

Re: Razmišljanja

bene_geserit
er oni koji tamo žive pristojno, dakle oni iz srednje srednje ili više srednje klase (npr. naš Srđan Pajić), ne samo da nikada ne bi ni rekli ni napisali ništa slično, nego i u stvarnosti itekako vode računa o ceni 'letrike. Ne'š vjerovat', čak se i gnjave s ugradnjom solarnih panela, ne bi li bar malo smanjili bill.

Nije Pajić ugradio solarne panele da bi smanjio račun za struju već zbog virtue signalinga.
A ja živim gde skoro da nije potrebno ni hlađenje (nisam ni imao klimu do prošle godine), ni grejanje, a svi veći potrošači (bojler, rerna, mašina za sušenje veša) su na gas, svo osvetljenje po kući je LED, tako da stvarno ne znam koliko mi je račun za struju, neki mali dvocifren iznos (znam da se plaća zajedno sa gasom i da je zajedno manje od 100 dolara), s druge strane voda mi je ~300 dolara mesečno tako da znam cenu kad nešto košta malo više.

To je OK, kapiram.
Zapanjen sam niskom cenom gasa, jer grejanje, zagrevanje vode, kuvanje i pranje, košta te tamo manje nego mene ovde, a prosečne tamošnje zarade su, mislim, bar desetak puta veće.
No to u mom komentaru i nije bilo ključno. Reagovao sam na tvoje "to (cena struje) nek brine sirotinju". Malo mi je (do mnogo) neprijatno da ti objašnjavam zašto mi je to zasmetalo, ali ako insistriraš, objasniću.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:15 22.03.2021

Re: Razmišljanja

Nije Pajić ugradio solarne panele da bi smanjio račun za struju već zbog virtue signalinga.



Nisam ja ugradio panele, oni su već bili na kući koju sam kupio (a kupio bih je i da je bila bez panela). Ja sam samo dodao još nekoliko komada, da pokrijem dodatnu potrošnju od erkondišna koji smo dodali posle par godina, i električnog auta (ovo je bilo planiranje unapred). Nikakav "Virtue Signaling" bilo kome mi uopšte nije bio na pameti, ovde kod mene skoro svi imaju panele, to sam samo ovde na blogu uživao malo da te drkam. A ni ušteda na računu za struju nije toliko bitna, prosto jer su nam prihodi u kući uvek bili dovoljni da o tome ne moramo da vodimo računa. Meni je lepo kad pročitam na cajgeru da sam mreži dao više nego što sam uzeo, i koliko sam uštedeo na CO2 produkciji, osećam se malo bolje zbog toga, a i Greta mi uknjiži zasluženi plusić, i to je to.




bene_geserit bene_geserit 04:00 22.03.2021

Re: Razmišljanja

Zapanjen sam niskom cenom gasa, jer grejanje, zagrevanje vode, kuvanje i pranje, košta te tamo manje nego mene ovde, a prosečne tamošnje zarade su, mislim, bar desetak puta veće.

Visina prosečne zarade ne utiče toliko puno na cenu proizvodnje gasa ili struje.
A cena bi trebala da bude onolika koliko košta proizvodnja i distribucija + amortizacija elektrana + eliminisanje dugoročnih posledica proizvodnje npr. zagađivanja od rada termoelektrana. Na žalost ne košta toliko već mnogo manje a prava cena se prebacuje na buduće generacije a ponegde i na druge korisnike (jel u Srbiji još uvek postoje različite cene za biznis i za domaćinstva?).
Vođenje socijalne politike kroz cenu struje ili gasa je komunjarska budalastina, na žalost primećujem da toga ima i ovde gde sam.
neprijatno da ti objašnjavam zašto mi je to zasmetalo

Ma znam da ti ne možeš da spavaš po pola noći zbog gladnih u Africi i zbog sirotinje koja nema para da plati račun za struju.
I onda se nađe neko da kaže tako politički nekorektno i neempatično da je cena struje problem sirotinje a ne njegov. Strašno.
Ajd sad objasni ali bez virtue signalinga.
st.jepan st.jepan 12:59 22.03.2021

Re: Razmišljanja

Ajd sad objasni

Priznajem, malo sam blefnuo - nisam očekivao da ćeš insistirati.
Izvini, ipak ne mogu, nemam volje, nisam baš toliko empatičan. A i ne vidim zašto bih zrelom čoveku objašnjavao nešto što je trebalo da mu zarana objasne tata, mama, neki staratelj. Bilo bi odveć kabasto, otužno, smarno - svega bi me transfer blama oblio.
A i generalno, najteže je ob-jasniti ono što bi trebalo da je u magnovenju jasno.
bez virtue signalinga.

Mnogo ti se taj izraz dopao?

A šta ti, prijatelju, signaliziraš? Superiornost Sofronija - Lajavog Krelca?

st.jepan st.jepan 16:01 22.03.2021

Re: Razmišljanja

Meni je lepo kad pročitam na cajgeru da sam mreži dao više nego što sam uzeo,

To zadovoljstvo nama u Srbiji nije dato - zabranjeno je priključiti se na mrežu. Moguć je samo potpuno autonomni off the grid sistem. Takav već 4 godine bez problema šljaka u mojoj mobilnoj udžerici, ali za stan ne bi valjao, ne bi se isplatio.

Pošto sami paneli ni ovde više nisu skupi, upravo vagam da li da (crkni sirotinjo - @ Bene), na svoj poveliki krov pljunem jedno 6 do 8 solarnih kilovata, ali da energiju ne šaržiram u preskupim akumulatorima, već u TA pećima i bojlerima, a leti da se njome ladim. Ovo mi je važno, jer na isto brojilo su povezani, i stan u kojem stanujem, i stan koju izdajem, pa je potrošnja dupla, ali to ne bi bilo strašno da ovde ne važi (niđe viđen) sistem u kojem, možda ne znaš, sa rastom potrošnje, dramatično raste i cena po kilovatu.

Pre neki dan, međutim, nađem da se sprema zakon koji će omogučiti povezivanje sa mrežom, ali tako da višak struje neće biti plaćen, nego će se pamtiti koliki je, pa će biti vraćen, tj. neće biti naplaćen. To je odlično, jer znači da ću leti, kad je dosta sunceta, verovatno šaržirati dovoljno kredita za prezimiti. Za samo 3-4. najviše 5 tisuća, imao bih dakle unaprijedak potpuno besplatnu struju, danju i noću, preko cele godine
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:33 22.03.2021

Re: Razmišljanja

Pre neki dan, međutim, nađem da se sprema zakon koji će omogučiti povezivanje sa mrežom, ali tako da višak struje neće biti plaćen, nego će se pamtiti koliki je, pa će biti i vraćen, tj. neće biti naplaćen.


Da, to je manjeviše standardni pristup, uz opciju da mogu i da ti plate višak proizvedene struje (ovde kod nas se za to opredeliš na početku, kad instaliraš sistem). Ali to se, kako sam ja odavno računao ne isplati, jer se isplaćuje sav višak na kraju godine, nema prenošenja u narednu, tako da sam odabrao ovaj pristup sa bankom kWh. Sa tom opcijom ako svake godine proizvedeš nešto više nego što potrošiš, posle par godina izakumuliraš dovoljno viška da kad ti, recimo, grad razbije nekoliko panela pa moraš da isključiš sistem do popravke, i dalje ne moraš da plaćaš struju.

Nije bitno to za uštedu u lovi, meni je bilo drago da mogu da učestvujem u tom razvoju, da pomognem da se dođe do toga da ti sistemi nisu danas toliko skupi, da postoji ta regulativa, opcije, a i da možda ponekog usput nagovorim da uradi isto, ako je u mogućnosti.

Nevezano za solarne panele, nego za električna vozila, ovde kod nas u Koloradu (verovatno i u drugim državama, ali za nas znam pouzdano) je broj električnih vozila dovoljno porastao da je lokalna elektrodistribucija uvela program punjenja automobila od 9pm do 9am, gde je cena kWh nešto besmisleno sitno, ono, par centi po kWh. Dakle kao što kod vas postoje tarife (kod nas toga nije bilo). Jedino što moraš da platiš da ti ugrade dodatno brojilo samo za tu svrhu. Meni bi idealno bilo da imam off-grid sistem za to, sa nekakvom baterijom, tipa onog Tesla Wall-a, pa da žena odatle puni automobil uveče kad dođe kući, i da potpuno zaobiđem električnu mrežu. Ali to mi je trenutno previše skupo, plus bih morao da rekonfigurišem postojeći solarni sistem da deo može da se koristi za punjenje te baterije, jer na krovu nemam dovoljno mesta za dodatne panele. Moji paneli su svi sa mikroinvertorima, pa bih onda morao dodam ispravljač za punjenje takvbe neke baterije, dakle još skuplje i komplikovanije, to jest trenutno jedino Tesla Wall bi mogao da dođe u obzir.





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:21 22.03.2021

Re: Razmišljanja

Ja bih ovo napisao kako sledi:
"Sunce je sjalo, nemajuci izbora, na išta novo"


Ali ovo 'on the nothing new' je vezano za 'shine' ('sjati') a ne za 'having no alternative'. Istina, postoji teoretska mogucnost i da 'having no alternative' nije apozocija ali bi to onda islo bez zareza. Plus sto bi bila dupla negacija (za sta bi Beckett mogao imati svoje stilske razloge) koja je u britanskom engleskom nestandardna.

Znaci, glavna recenica je:
“The sun shone on the nothing new.”

Pa je
"Sunce je sjalo na nista novo." (Sunce je sjalo ni na sta novo/ni po cemu novom, obasjalo nista novo - ovo kao parafraza onog biblijskog nista novo/niceg novog pod suncem)

prikladnije od

"Sunce je sjalo na išta novo"
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:37 22.03.2021

Re: Razmišljanja


"Sunce je sjalo nemajući izbora pred ničim novim."

S. Beket


Preporuka, za spontanost.


Preporuka, za citat.
Time Bandit Time Bandit 22:13 22.03.2021

having no alternative

Ovo su ipak malo vece cipele za tebe N aus der N, predznanje a i nacin razmisljanja Te ometaju da vidis ono sta je bitno u ovoj Beckett-ovoj losoj parafrazi recenice iz Pisma. Zato si i zanemario deo recenice izmedju dva zareza. Ako znas original, a i variacije, lako je razumeti.
Izadji malo, prosetaj po vazduhu...

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:41 22.03.2021

Re: having no alternative

Ovo su ipak malo vece cipele za tebe N aus der N, predznanje a i nacin razmisljanja Te ometaju da vidis ono sta je bitno u ovoj Beckett-ovoj losoj parafrazi recenice iz Pisma.


Iz cega sledi da su tebi te cipelice pretesne. Ali ako ti se tumacenje svodi na ono od gore o 'pasivnoj reci' bice da si ipak nazuo pogresan komad obuce. Ali mozes da pokusas ponovo da objasnis 'ono sta je bitno u u ovoj Beckett-ovoj losoj parafrazi recenice iz Pisma'.

Zato si i zanemario deo recenice izmedju dva zareza. Ako znas original, a i variacije, lako je razumeti.


Apoziciju nisam zanemario nego naglasio sta je glavna recenica kako bi haklberi_tomu objasnio zasto njegova formulacija ne stoji. Ako razumes razliku.

Kad izujes one pogresno nazute cipelinke primeti da nisam tumacio roman Murphy nego ukazao na strukturu jedne proste recenice. Znaci, nikakvo tumacenje. Tumaciti Becketta je nesto drugo.

Izadji malo, prosetaj po vazduhu...

Vec bio na vazduhu,
prosetao po brdascetu,
sunce me obasjalo.

Time Bandit Time Bandit 00:04 23.03.2021

Re: having no alternative

koja je u britanskom engleskom nestandardna.

a sta rece za "The sunce shone", bas me interesuje koliko je shone stadardno po tvom vidjenju, a mogao je da koristi shined a nije
Apoziciju nisam zanemario nego naglasio sta je glavna recenica kako bi haklberi_tomu objasnio zasto njegova formulacija ne stoji. Ako razumes razliku.

Puno srece u objasnjavanju, od njega su i najblizi digli ruke

Znaci,

samo jednom "Znaci", a to se ovde tumaci kao glavni argument, steta...

nisam tumacio roman Murphy nego ukazao na strukturu jedne proste recenice.

Tebe i jedna sasvim obicno prosta recenica na eglenskom buni, nije trazeno da ispucavas loptu
prosetao po brdascetu,

Opsetaj brdo jos jednom, nije na odmet

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:07 23.03.2021

Re: having no alternative

a sta rece za "The sunce shone", bas me interesuje koliko je shone stadardno po tvom vidjenju, a mogao je da koristi shined a nije


Eureka! Sto jedan blogokolega rece, takvima kao ti dodatna objasnjenja se naplacuju. Probaj sa gugletom. Samo budi oprezan da te neka slucajno nadjena informacija opet ne navede na metafiziku 'pasivnih reci'.

Puno srece u objasnjavanju, od njega su i najblizi digli ruke


On i ja smo po mnogim pitanjima neistomisljenici ali za razliku od tebe on je kad se upusti u razgovor najcesce korektan sagovornik. Nu puva se na prazno i ne obuva tudje nanule.

Opsetaj brdo jos jednom, nije na odmet


Danas nece da se stigne. Na programu bezizborno obasjavanje suncem uz skijanje sa klincima. Sto i tebi zelimo.
maksa83 maksa83 08:53 23.03.2021

Re: having no alternative

Danas nece da se stigne. Na programu bezizborno obasjavanje suncem uz skijanje sa klincima

Ja nisam video ovoliko snega od pre nego što se Tito čestito raspao. Delovalo je da će biti sunca danas al izgleda da će ipak tek od sutra.
maksa83 maksa83 08:58 23.03.2021

Re: Razmišljanja

i Greta mi uknjiži zasluženi plusić, i to je to.

Pajiću javi se da si živ.

vlad_aleksh vlad_aleksh 10:27 23.03.2021

Re: Razmišljanja

magnus
A to što je Tesla Srbin mi je jako bitno.

potpisujem , mada bitno mi je da je isto što i pop Đuić



Жао ми је шта је вама битно. Битна је само истина. И Никола Тесла и Момчило Ђујић су рођени на територији данашње Хрватске, која је Независна Држава. Дакле, они су Хрвати. У случају да имају српске корене, у шта чисто сумњам, то би значило да су они заправо - Хрвати са српским пореклом. Ето, и то сам вам разјаснио.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:53 23.03.2021

Re: Razmišljanja

Жао ми је шта је вама битно. Битна је само истина. И Никола Тесла и Момчило Ђујић су рођени на територији данашње Хрватске, која је Независна Држава. Дакле, они су Хрвати. У случају да имају српске корене, у шта чисто сумњам, то би значило да су они заправо - Хрвати са српским пореклом. Ето, и то сам вам разјаснио.


Rođen(i) u Austrougarskoj otišao (Tesla) iz Austrougarske.

U slučaju da imaju srpske korene?! Da li se ti drogiraš što bi blagoglagoljivo rekao/pitao kolega Čarli..
Milan Novković Milan Novković 11:45 23.03.2021

Re: Razmišljanja

maksa83
i Greta mi uknjiži zasluženi plusić, i to je to.

Pajiću javi se da si živ.









Time Bandit Time Bandit 15:14 23.03.2021

Re: having no alternative

Eureka! Sto jedan blogokolega rece, takvima kao ti dodatna objasnjenja se naplacuju.

Ha,ha,ha, kome su potrebna tvoja objasnjenja,haklberi_tomu?

Probaj sa gugletom.

Ipak jos jedna umisljena velicina na koju sunce nemajuci izbora sija.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:35 23.03.2021

Re: Razmišljanja

maksa83
i Greta mi uknjiži zasluženi plusić, i to je to.

Pajiću javi se da si živ.



Jesam! To mi je bila samiška sedam dugih godina, živeo sam tu odma preko puta, sad samo svraćam petkom pored u poslastičarnicu da kupim deci sladoled.


Atomski mrav Atomski mrav 17:45 23.03.2021

Re: Razmišljanja

Pajiću javi se da si živ.


Da, jbt - ono najnovije prangijanje u SAD je bilo baš tamo negde kod njega?
tess1 tess1 18:21 23.03.2021

Re: Razmišljanja

Preporuka, za citat.

Stvarno sam ovo propustila. :)
maksa83 maksa83 18:25 23.03.2021

Re: Razmišljanja

Atomski mrav
Pajiću javi se da si živ.


Da, jbt - ono najnovije prangijanje u SAD je bilo baš tamo negde kod njega?

Da, pre nego što se ukazao vidim naslov na B92 "Među ubijenima i Srbin" i mislim se idupičkumaterinu, ono neko dete Neven, od 23 godine. Strašno.
Черевићан Черевићан 14:08 20.03.2021

da li je tako loše

ili, procitah par stotine stranica i odgledah filmove i predstave koje sam propustio

Corona нам наметнула ........нов начин живота
покушајмо с'тога .........у том наћи дражи ,
од бившег живота............... трагови ће трајат'
уложимо труд да прелаз буде нам што блажи
Time Bandit Time Bandit 14:26 20.03.2021

Re: da li je tako loše

Hi Svet,
drago mi je za primetiti da su Vojvodjani uvek optimisticniji od ostale Srb populacije, zato i kako Ti pises - blazi prelaz uz ulozeni trud...
Negde sam procitao da je jedan Vladar trazio od drzavnog Mudraca da napise ono sto smatra za najbitnije, ali sa unutrasnje sstrane zvona, Mudrac pogleda slobodni prostor za pisanije u zvonu, i vide da mogu da stanu samo tri reci - this shall pass

U Americi su adaptirali nesto ovako:
Abraham Lincoln
It was employed in a speech by Abraham Lincoln before he became the 16th president: “It is said an Eastern monarch once charged his wise men to invent him a sentence, to be ever in view, and which should be true and appropriate in all times and situations. They presented him the words: 'And this, too, shall pass away.Mar. 31, 2020
mariopan mariopan 16:42 20.03.2021

..

Koliko sam razumela ti sexa još uvek možeš da se setiš?

Pa šta kukaš onda? *
Time Bandit Time Bandit 18:08 20.03.2021

Re: ..

Pa šta kukaš onda? *


Saosecam sa okruzenjem :)

A i moja zenska momcad se za godinu dana od 7 clanova smanjila na 3.
Juce sam upoznao jednu zgodnu gimnasticarku, ne vise aktivnu, ali kad se ugasi svetlo sasvim pristojna.
mariopan mariopan 18:52 20.03.2021

Re: ..

Time Bandit
Pa šta kukaš onda? *


Saosecam sa okruzenjem :)

A i moja zenska momcad se za godinu dana od 7 clanova smanjila na 3.
Juce sam upoznao jednu zgodnu gimnasticarku, ne vise aktivnu, ali kad se ugasi svetlo sasvim pristojna.

Čestitam, super za vas.
Sve ređe čujem tako dobre vesti, ljudi su mrzovoljni, ne smeju se, sve neka gunđala oko mene...uzima danak ova nevolja i na taj način.
shmoo shmoo 19:25 20.03.2021

О стабилности стоја на рукама



и о неким другим ситницама...


A vidim da i u Srbiji nije tako lose, Vodja se penje u avione a bez da padne kao onaj iz najjace zemlje na svetu.



Да, бре, прошли пут када је пао тај из најјаче земље на свету, саплео се био на свог кера док му је бацао лоптицу на травњаку испред... Јебем ли га чега... Музеја воштаних фигура?

Знаш оно: Апорт, кер, апорт! Немој да радиш механички! Мисли док радиш! Браво кер, браво!

Иначе, Љубав у доба куроне у мојој кући, хвала на питању, иде некако...

Ја сам онај што лаје... Као и увек...





Time Bandit Time Bandit 19:38 20.03.2021

Re: О стабилности стоја на рукама

Nisu one Ruje tek tako sklopile one uprostene recenice o Matorcu 46, najverovatnije su citali njegov karton updejtovani sa motorikom i nervnim sys.A kao mladji je zamuckivao,i onda je naucio da ispali niz recenica, ali ako ga nesto omete, onda se tu zaustavi i brlja u prazno, i nije u stanju da zavrsi zapoceto. Mislim da ce Karamela za neko polovicno vreme biti 47, nosi pantalone a nema ni dzukele da je ometaju.

Sto se tice ovog drugog, nemo samo da lajes, svaki pas treba da ima i repertoar :)
shmoo shmoo 19:53 20.03.2021

Re: О стабилности стоја на рукама

Time Bandit
Nisu one Ruje tek tako sklopile one uprostene recenice o Matorcu 46, najverovatnije su citali njegov karton updejtovani sa motorikom i nervnim sys.A kao mladji je zamuckivao,i onda je naucio da ispali niz recenica, ali ako ga nesto omete, onda se tu zaustavi i brlja u prazno, i nije u stanju da zavrsi zapoceto. Mislim da ce Karamela za neko polovicno vreme biti 47, nosi pantalone a nema ni dzukele da je ometaju.



Да, слажем се. Лако је Карамели. Ако и има неких џукела око ње, а оно све неки хаскији.








Sto se tice ovog drugog, nemo samo da lajes, svaki pas treba da ima i repertoar :)




Имам распон гласа к'о Беби Дол, друже, и врло разрађен репертоар, али џабе. Не помаже. Сила Бога не моли.






srdjan.pajic srdjan.pajic 21:32 20.03.2021

Bandit

Lep uradak, Vremešni Banditu, mada sam na trenutak pomislio da sam zalutao kod Horhea na blog (njegove priče su isto mnogo dobre). Nemam šta da te pitam, zato evo jedna starudija od pesme na koju me podsetio poslednji GistroFM, iz istoimenog genijalnog filma.





Time Bandit Time Bandit 21:59 20.03.2021

Re: Bandit

Hvala na lepim recima,
nego sta bese sa onim tvojim terencem - biciklom, jel si ono preso na motor koliko se secam?
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:34 21.03.2021

Re: Bandit

Time Bandit
Hvala na lepim recima,
nego sta bese sa onim tvojim terencem - biciklom, jel si ono preso na motor koliko se secam?


Bajs je u labu, na trenažeru, čekam da se otope snegovi pa da može da se vozi. A motorče sam promenio prošle godine, i on je parkiran, čeka isto. Auto nije moj nego ženin.



Time Bandit Time Bandit 02:47 22.03.2021

Re: Bandit

Lepo, vozis na poslu za vreme pauze samo :) , u prvoj firmi smo imali 1hr posle rucka za sport. Koji trenazni program koristis? Ja pokusavam da imitiram realne uslove i opterecenja, a pustim i neku muziku koja je u ritmu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:37 22.03.2021

Re: Bandit

Time Bandit
Lepo, vozis na poslu za vreme pauze samo :) , u prvoj firmi smo imali 1hr posle rucka za sport. Koji trenazni program koristis? Ja pokusavam da imitiram realne uslove i opterecenja, a pustim i neku muziku koja je u ritmu.


Kad je zima onda u labu biciklam u pauzi za ručak (i mrzim to iz sve snage, srećom imam držač za telefon pa mogu da pratim neke od libtardskih medija dok pedalam). Ali čim se vreme malo popravi onda prosto idem bajsom na posao, to je sasvim lep trening. Ranije sam redovno vozio gore po planinama, ali sad više i ne toliko, ne mogu da nađem vreme pored ove dečurlije i njihovih zahteva i aktivnosti (a obe su male za mauntin bajkovanje). Ali to baš volim, a ima fala bogu ovde tih ozbiljnih mountain bike trejlova koliko hoćeš.

Od programa sam koristio ovu knjigu: link. Nema veze da li ti treba da skineš neku kilu viška ili samo da održavaš kakvu takvu kondiciju, ima solidan interval trening za razne namene, bar koliko sa ja u to razumem (a ne razumem se mnogo). Meni je bila sasvim ok, uprogramiram ga lepo u cajger, i to je to.

Edit, ovaj trenažer nije skroz loš, ima taj neki fazon, sa uljem i promenljivom viskoznošću pa time i frikcijom valjda, što jače biciklaš pruža ti veći otpor, ume baš da me umori ako krenem da divljam. Ali nije to to, znam kad konačno izađem na stazu sve je drugačije, drugačije su mišići opterećeni, i uvek mi treba malo vremena da se naviknem. I neuporedivo je dosadnije na trenažeru, to je najgore. Pola sata na njemu je kao večnost. Nažalost nemam ni prozore na labu, dakle samo ajfon na volanu.


mentol mentol 20:39 22.03.2021

Re: Bandit

st.jepan
ali da energiju ne šaržiram u preskupim akumulatorima

Ne bi bili preskupi da u pošti i na carini ne rade lopuže zbog kojih su nas Kinezi stavili na crnu listu
Neće namerno neki poverljiv tracking da napreve.
Sada, ako hoćeš da naručiš, mora avionom, ne može više brodom pa je neisplativo.
Ima kod alibabe Lifepo4 baterija po pristupačnim cenama... Nisu za električna vozila zato što su dvadesetak posto teže od ionskih ali zato traju 2000 ciklusa i trpe jake struje. Vozio na biciklu i zapalio(maksimum je bio 10A a ja sam terao na 20 planula je jedna na semaforu, jedva sam je ugasio utrljavanjem u travu...) Sad sam uzeo ionske od 35Ah, trpe 35A i mogu s njima preći 100 + noge km po nekim procenama pošto nisam još uspeo da ih ispraznim do kraja.

edit. eto Bene, i sirotinja se snađe... Za 10 dinara, u jeftinoj tarifi i do 200km
Milan Novković Milan Novković 11:57 23.03.2021

Re: Bandit


srdjan.pajic
...
Kad je zima onda u labu biciklam u pauzi za ručak (i mrzim to iz sve snage, srećom imam držač za telefon pa mogu da pratim ...





bene_geserit bene_geserit 23:05 20.03.2021

Vođa koji pada

Vodja se penje u avione a bez da padne kao onaj iz najjace zemlje na svetu

Ma ovaj naš vođa je pao jer je duvao vetar mnogo jako, a to je bilo zbog klimatskih promena, protiv kojih moramo da se borimo, dakle New Green Deal.
Time Bandit Time Bandit 23:33 20.03.2021

Re: Vođa koji pada

Cesto pada, ili ga dzukac povuce ili ga oduva vetar (neki vrlo usmereni vetar, samo on pade a stotinu ljudi udje u taj avion pre/posle njega), Ruje ipak pogodise dijagnozu. A New Green Deal ce im uzeti prilicnoo mesta u Kongresu, najmanje 15, obzirom da se zansiva na naucnoj fantastici i ekstremno ce pogorsati situaciju u njima bitnim / osetljivim drzavama. Ovo sa imigracijom sam predvideo, a nece na dobro da izadje, obzirom da su im najmanje dva Senatora ozbiljno bolesna, recimo do kraja 2021.
nsarski nsarski 23:38 20.03.2021

Re: Vođa koji pada

Ovo sa imigracijom sam predvideo, a nece na dobro da izadje...


Ceniš?

benedykt benedykt 00:15 21.03.2021

Re: Vođa koji pada

Time Bandit
Cesto pada, ili ga dzukac povuce ili ga oduva vetar (neki vrlo usmereni vetar, samo on pade a stotinu ljudi udje u taj avion pre/posle njega), Ruje ipak pogodise dijagnozu. A New Green Deal ce im uzeti prilicnoo mesta u Kongresu, najmanje 15, obzirom da se zansiva na naucnoj fantastici i ekstremno ce pogorsati situaciju u njima bitnim / osetljivim drzavama. Ovo sa imigracijom sam predvideo, a nece na dobro da izadje, obzirom da su im najmanje dva Senatora ozbiljno bolesna, recimo do kraja 2021.

Nema od New Green Deal ništa sem priče, tako da se ne bih baš kladio za Kongres, ali Senat je već povuci potegni. Mada dosta toga zavisi od Riđolinija, koji bi da konačno od GOP napravi GQP, pa tako ona ludača Lauren Boebert ima najnoviju teoriju kako će pre 2022 ko zna koliko kongresmena i senatora da podnese ostavku, jer će tu kao da ispliva sve i svašta a sve na osnovu nekih deklasifikovanih dokumenta. Na koja dva senatora tačno misliš...?!
Time Bandit Time Bandit 00:17 21.03.2021

Re: Vođa koji pada

Ceniš?

Zao mi je tih jadnih ljudi i njihove dece. Nema ni jedne pozitivne stvari u toj situaciji. GOP je trebao da osnuje imigracionu radnu grupu od guvernera, kongresmena, i senatora iz svih ugrozenih drzava dan nakon proglasenja novog predsednika koja bi pratila situaciju 24/7. Ali za njih izgleda je bolje ovako, vratice nekoliko senatorskih mesta, a cena je patnja ovih ljudi.

02-Mart-2021, morao sam da procitam ovu vest jer je broj zrtava bio izuzentno veliki, mislio sam da je greska

A CRASH near the US-Mexico border killed at least 13 people and injured 12 others after a truck and SUV collided on Tuesday.

Authorities said 25 people – believed to be undocumented immigrants – including children were inside the SUV, which has eight seats.

Time Bandit Time Bandit 00:36 21.03.2021

Re: Vođa koji pada

Na koja dva senatora tačno misliš...?!


Leahy, a i Feinstein
benedykt benedykt 10:34 21.03.2021

Re: Vođa koji pada

Time Bandit
Na koja dva senatora tačno misliš...?!


Leahy, a i Feinstein

Što se tiče Feinstein, pre će se desiti da se Kentucky pretvori u the radical left uporište, nego da u Bay Area izaberu nekog iz GOP u Kongres, kao što je isto tako i Vermont (Leahy) u double digit opsegu kada je prednost u pitanju. Takođe zaboravljaš da se penzioniše par senatora iz GOP-a, tj Blunt (Missouri), Portman (Ohio), Shelby (Alabama), Toomey (Pennsylvania) i Burr (NC). U prevodu GOP-u se tu ljulja Pennsylvania, mada im ni NC & OH nisu baš iz keca u kec. Tako da, sa obzirom šta je u igri za midterm, prava bitka će se voditi na potezu Georgia, gde je Warnock pre par meseci dobio na mišiće, zatim Arizona gde je isto tako Kelly jedva pobedio, odnosno Nevada i New Hampshire. E sad, nisam baš siguran da GOP posle četiri godine Riđolinija, odnosno uz ove njegove najnovije varijante da se donacije uplaćuju direktno njemu a ne RNC-u, može da dobije opet na istu kartu sa migrantima tj da Fox krene sa talambasanjem oko karavana i MS-13. Međutim, nikad se ne zna...
bene_geserit bene_geserit 02:27 22.03.2021

Re: Vođa koji pada

prava bitka će se voditi

A zbog čega je bitno koja će od ove dve lažne stranke da dobije izbore: lažni desničari što su protiv slobodnog tržišta a za sve moguće monopole i dilove koji postoje, i lažni levičari za čijeg vakta socijalne razlike postaju veće nego ikad a najviše vole da počinju ratove svetu ?
benedykt benedykt 11:30 22.03.2021

Re: Vođa koji pada

bene_geserit
prava bitka će se voditi

A zbog čega je bitno koja će od ove dve lažne stranke da dobije izbore: lažni desničari što su protiv slobodnog tržišta a za sve moguće monopole i dilove koji postoje, i lažni levičari za čijeg vakta socijalne razlike postaju veće nego ikad a najviše vole da počinju ratove svetu ?

Sve do dolaska Riđolinija je zaista bilo potpuno nebitno, ali se sada cela priča izmestila u malo drugačije vode, što je opet bilo očigledno upravo 6. januara u Kapitolu. U prevodu, Riđolini je celu priču počeo da gura ka tzv Cezarizmu, a to je način vladavine koji je uprkos svem državno-pravnom formulisanju, po svojoj unutarnjoj suštini potpuno bezličan, odnosno svejedno je da li je to nekada bio Avgust u Rimu, Huang Di u Kini, Amozis u Egiptu ili Alp Arslan u Bagdadu, kao što je i danas potpuno svejedno da li je to Царь-Батюшка u Moskvi, Vođa u Beogradu, sultan Tayyip u Stambolu ili drug Si u Pekingu. Takođe, sama ta podela u američkoj politici na nekakvu levicu i desnicu je manje više pogrešna, ali kao da ne gnjavim...
bene_geserit bene_geserit 20:47 22.03.2021

Re: Vođa koji pada

što je opet bilo očigledno upravo 6. januara u Kapitolu.

Kako je lako izmanipulisati ljude koji mozak sporadično i neefikasno upotrebljavaju.
6. januara su pustili par hiljada nenaoružanih korisnih idiota da uđu u skupštinu tako što su stavili 3 i po murjanca kao "obezbeđenje" a sve za potrebe medijskog spinovanja i proglašavanje nekakvog pokušaja "puča" i domestic terorizma (pri čemu ono što je stvarno domaći terorizam - osvajanje dela Sijetla i držanje pod kontrolom od strane bandita, paljenje policijskih stanica po raznim gradovima to ćemo da gurnemo pod tepih i proglasimo za "uglavnom mirne" demonstracije) u cilju uveđenja dodatnog terora od strane države i slabljenja ličnih sloboda definisanih ustavom (koje je Patriot Act dobrano već okrunio pre toga) a posebno slobode govora u dilu sa tech gigantima.
A idioti uspešno progutaju priču o nekakvom Cezarizmu (i to od strane Predsednika koji je bio najslabiji Predsednik u poslednjih 50 godina, sa polovičnom podrškom čak i u svojoj partiji i sa nikakvom podrškom od strane "slobodne" štampe).
benedykt benedykt 10:06 23.03.2021

Re: Vođa koji pada

bene_geserit

Kako je lako izmanipulisati ljude koji mozak sporadično i neefikasno upotrebljavaju.
6. januara su pustili par hiljada nenaoružanih korisnih idiota da uđu u skupštinu tako što su stavili 3 i po murjanca kao "obezbeđenje" a sve za potrebe medijskog spinovanja i proglašavanje nekakvog pokušaja "puča" i domestic terorizma (pri čemu ono što je stvarno domaći terorizam - osvajanje dela Sijetla i držanje pod kontrolom od strane bandita, paljenje policijskih stanica po raznim gradovima to ćemo da gurnemo pod tepih i proglasimo za "uglavnom mirne" demonstracije) u cilju uveđenja dodatnog terora od strane države i slabljenja ličnih sloboda definisanih ustavom (koje je Patriot Act dobrano već okrunio pre toga) a posebno slobode govora u dilu sa tech gigantima.
A idioti uspešno progutaju priču o nekakvom Cezarizmu (i to od strane Predsednika koji je bio najslabiji Predsednik u poslednjih 50 godina, sa polovičnom podrškom čak i u svojoj partiji i sa nikakvom podrškom od strane "slobodne" štampe).

Mmmdaaa, što reče besmrtni idol onih koji svoj mozak ”često i efikasno” upotrebljavaju, prvo i osnovno pravilo je kako ništa nije onako kako na prvi pogled izgleda. False flag, Deep state i opanci, po tome se na internetu poznaju svi srBski junaci. Op’ mala bosonoga, viđu zavera a viđu u slamnatome šeširu onoga. Sad ga lomi pobratime, sve si objasnio...
Jukie Jukie 23:09 20.03.2021

Šta se desilo na francuskoj večeri?

Trovanje hranom ili srčka?
Time Bandit Time Bandit 23:23 20.03.2021

Re: Šta se desilo na francuskoj večeri?

Nisam istrazivao, najverovatnije i jedno i drugo. Meni je prizor bio mucan, morao sam da menjam bazen (a i oni su poceli sa rekonstrukcijom koja i dalje traje), uvek se setim kada prodjem tuda a to utice na moje performanse :)
gedza.73 gedza.73 23:28 20.03.2021

Vreme Kurone



p.s.
I prigodan komentar
PA ČEMU SE RADUJETE : POROBLJAVANJU, VAKCINACIJI, NAŠOJ, VRLO SKOROJ, SMRTI KOJA ĆE BITI NEIZBEŽNA....?




Time Bandit Time Bandit 23:49 20.03.2021

Re: Vreme Kurone

Svidja mi se nepotrebni i glomazni spomenik, to je divno mesto za protest ovoga tipa, a koji se zavrsio kolom (pod zastitom UNICEF-a)
Neponovljiva vremena
Sa svim tim prtljagom i kraj ne moze biti tezak :)

Zna li neko koliko je ljudi, barem u BG, ocenilo spomenik nepotrebnim / neprikladnim, a koliko potrebnim i sasvim prikladnim?
nsarski nsarski 23:53 20.03.2021

Re: Vreme Kurone

Ovo dole sam prepisao nečije reči.

Zamisli, lekar si, radiš u crvenoj zoni, nosiš osam sati onaj skafander, ne možeš da piješ vode, ne možeš da jedeš, ne možeš da odeš u wc, završiš smenu, dezinfikuješ se, dođeš kući, upališ tv i vidiš ljude kako igraju kolo oko spomenika stefanu nemanji.

Onda kazes da ide sve u tri lepe materine.

Ali zato
Time Bandit Time Bandit 00:43 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

Da bas je tako, bez morala i podrske za najoptereceniji i najugrozeniji deo zdrasvstvnenih radnika u Srbiji, sramotno za izvrsnu vlast i sve te umisljene velicine
st.jepan st.jepan 03:42 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

p.s.
I prigodan komentar
PA ČEMU SE RADUJETE : POROBLJAVANJU, VAKCINACIJI, NAŠOJ, VRLO SKOROJ, SMRTI KOJA ĆE BITI NEIZBEŽNA....?


Danse Macabre!




st.jepan st.jepan 04:07 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

nsarski
Ali zato

Ma jok, s Andrejem je najverovatnije sve OK.
Biće, neko mu je ukrao zdravstvenu knjižicu, pa se sad u bolnici lažno predstavlja - na kvarno boluje pod njegovim imenom.
Možda je to baš isti onaj čovek koji mu je ukrao i ličnjak.
No u malo verovatnom slučaju da je Andrej zaista fasovo coronu, onda mu, dabome, želim brzo ozdravljenje.

Inače, to bolovanje po tuđim inmenom, meni je poznato. Kad sam, pre dvadesetak godina, smrskao lakat, nije na Banjici operisan nikakav St.Jepan, već Aljoša (nisam tada imao zdravstvenu knjižicu, pa mi brat pozajmio svoju).
nsarski nsarski 07:59 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

Ma jok, s Andrejem je najverovatnije sve OK.
Biće, neko mu je ukrao zdravstvenu knjižicu, pa se sad u bolnici lažno predstavlja - na kvarno boluje pod njegovim imenom.
Možda je to baš isti onaj čovek koji mu je ukrao i ličnjak.
No u malo verovatnom slučaju da je Andrej zaista fasovo coronu, onda mu, dabome, želim brzo ozdravljenje.


Naravno, nego cela vest je došla k'o naručena.
If you know what I mean, jelly bean.
st.jepan st.jepan 08:09 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

nsarski

If you know what I mean, jelly bean.

Don't get hot, coffee pot!
shmoo shmoo 08:39 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

st.jepan
nsarski

If you know what I mean, jelly bean.

Don't get hot, coffee pot!






Овакву размену нежности нисам видео ни код оних најстаријих брачних парова!

Јеси видео, домаћине, шта чини љубав у доба куроне?








nsarski nsarski 08:47 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

Јеси видео, домаћине, шта чини љубав у доба куроне?


Ју Коларац ту?
shmoo shmoo 10:25 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

nsarski
Јеси видео, домаћине, шта чини љубав у доба куроне?


Ју Коларац ту?



Јес, јес... Смол хол рулз!

Ит воз холд донт гив ин дет дејз, бат фајнали ај спик инглиш лајк трејнд орангутан нау.






gedza.73 gedza.73 17:48 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

Sa svim tim prtljagom i kraj ne moze biti tezak :)

upališ tv i vidiš ljude kako igraju kolo oko spomenika stefanu nemanji.

Tri još prigodnija (danse macabre) komentara:


Sve češće mi beže reči pa sam na dobrom putu da postanem američki predsednik samo još da mi ponekad popusti petlja i mogu da ispunim sve potrebne uslove.



Priča (prigodna)je dobra ali su mi rupe u pamćenju pojele delove (loše ću da je prepričam a šteta što ne mogu da se setim ni naslova ni pisca 'o starosti grozna li si').

Majstor dobija ponudu da uradi stolicu u duborezu. Ostavlja ostale poslove radnicima, on se povlači u poseban deo i danima i noćima radi stolicu.

Toliko se zaljubljuje u svoju stolicu da stalno odlaže sitnice kako bi je predao iako treba da bude bogato isplaćen.
Okolo besni kuga-kolera. Majstora jednog dana pronalaze mrtvog kraj remek dela.


Time Bandit Time Bandit 19:25 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

rupe u pamćenju pojele delove


Majstora jednog dana pronalaze mrtvog kraj remek dela.


Obicno cak i osrednji pisac odrzava u zivotu glavni lik do samog kraja dela da bi poentirao u velikoj zavrsnici. Kod tebe Gedzo, stolica/ fotelja nije dovrsena, majstor umro, a kuga-kolera i dalje besni :)
gedza.73 gedza.73 21:42 21.03.2021

Re: Vreme Kurone

Kod tebe Gedzo, stolica/ fotelja nije dovrsena, majstor umro, a kuga-kolera i dalje besni :)

Time, kad sam se oženio žena je prvo uzela ekser, zabola ga u zid i na njega okačila ronilačko odelo. A onda je kuga počela polako da ubrzava.
Time Bandit Time Bandit 02:49 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

Nemo zenu da ljutis, gde ste se nasli tako? Ona direktno iz vode, a Ti se drzis kopna samo :)
alselone alselone 06:21 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

Time, kad sam se oženio žena je prvo uzela ekser, zabola ga u zid i na njega okačila ronilačko odelo. A onda je kuga počela polako da ubrzava.


To je greota, pusti je neka makar na dah ide.
Što sam matoriji to mi je sve veći izazov da idem na dah nego sa bocom. Valja što mi je sve teže pa se kurčim sam sebi. :) Prirodnije je, životnije, izazovnije. Šta znam.

Najveće uživanje mi trenutno predstavlja da iznesem hobotnicu i zgražavam decu po plaži. :) Onda je moj sin uzme, pa je stavi u koficu i nosa okolo, šmekeriše se kao onaj Hučijev četnik, među drugom decom.
gvozden1 gvozden1 08:15 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

, šmekeriše se kao onaj Hučijev četnik, među drugom decom

Znači, ne brini za njega, biće od njega čovek :)

Pozdravi ga.
alselone alselone 08:27 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

Pozdravi ga.


Hoću, hvala.

Sinoć za večerom, pričamo tako šta ima u njegovom svetu (igrice, tehnologija, telefoni ito ) i kaže on meni - znaš, ja baš volim Ameriku. Reko, vodiće tebe taja, čim pre, možda već odgodine.

Do sada sam mislio u Njujork, pošto žena ima želju da poseti taj grad, ali sad sve više mislim da je možda Čikago pravi izbor.

Nego, de nam reci i koju o Deroku. I on je bio mlad i obrazovan i šmekerast, a osim pesme i ono malo vikipedije, ne znam mnogo.
gvozden1 gvozden1 09:44 22.03.2021

Re: Vreme Kurone


Nego, de nam reci i koju o Deroku. I on je bio mlad i obrazovan i šmekerast, a osim pesme i ono malo vikipedije, ne znam mnogo.

Pa ni ja previše jbg.
Dubrovačka porodica, intelektualci, navodno posrbljeni Italijani (De Rocco) najmlađi oficir kod Draže.

Par zanimnjivih detalja su da je njegova sestra bila udata za brata Koče Popovića, koji je bio antikomunista.
Brat od strica Aleksandar, arhitekta, je zbog njega, Jovana bio u logoru.

Grob i spomenik su mu srušili komunisti.

Tužna ironija je da je on bio odlučni protivnik građanskog rata, protiv borbe sa komunistima, a komunisti ga ubili.
alselone alselone 10:02 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

Tužna ironija je da je on bio odlučni protivnik građanskog rata, protiv borbe sa komunistima, a komunisti ga ubili.


Pametan čovek, vidim ja da mi se sviđa spram tih malo informacija, kad ono isti ključnu misao imamo. :)

Šalim se. Nego sam hteo Amerikom u prethodnom komentaru da te upecam pa da se nadovežeš pa da mi napraviš šlagvort ali ću morati sam - građanske porodice u Srbiji su mahom bile okrenute zapadu. Protiv komunizima. I to je logično i u redu.

Ali danas imamo potpuno šizofrenu situaciju da kod nas "najprogresivnije" ličnosti (namerno pod navodnicima) su za komunizam a protiv Rusije, a za Ameriku ali protiv četnika. Skroz nenormalna kombinacija i mene je dugo zanimalo kako je to moguće i zašto tako. I javilo mi se - to je tako samo da bi se bilo protiv srpstva. Četnici su primarno srbijanska antifašistička i antikomunistička snaga u WWII. To se ne sme prihvatiti.
gvozden1 gvozden1 10:25 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

Četnici su primarno srbijanska antifašistička i antikomunistička snaga u WWII. To se ne sme prihvatiti.

Upitno je ovo.
Upitno na nekom fundamentalnijem, idejnom nivou.
Na manifestacionom se o tome i može govoriti, ali na to veliki udeo ima i sila prilika.

Ono što je bila ideja, i što su četnici i gurali koliko su mogli, održavanje ustavnog poretka države čija su vojska, je najlakše bilo ostvariti u Srbiji. U Zagredu, Sarajevu, pa i Novom Sadu, je bilo malo teže, pa ispada da su bili prosrbijanska vojska.


najprogresivnije" ličnosti (namerno pod navodnicima)


Ni navodnici tu nisu dovoljni.
Samo izbegavati reč progres kad se o njima priča :)
alselone alselone 10:28 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

Upitno na nekom fundamentalnijem, idejnom nivou.


Dobro, slažem se sa ovim.
gedza.73 gedza.73 11:00 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

Time Bandit
Nemo zenu da ljutis, gde ste se nasli tako? Ona direktno iz vode, a Ti se drzis kopna samo :)

Moje odelo je okačila. Bilo je u fazonu 'možeš ti slobodno da ideš ako 'oćeš'

'slobodno' je zvučalo kao 'čik probaj' a 'ako hoćeš' je izgovoreno tonom 'ako smeš'

alselone
To je greota, pusti je neka makar na dah ide.

probao na sve moguće načine bar do dovoljna dva metra dubine. Ne-će. I ovih dana joj sve pričam 'izađi malo među ljude' a ona neće pa neće.

Nego sam hteo Amerikom u prethodnom komentaru da te upecam pa da se nadovežeš pa da mi napraviš šlagvort ali ću morati sam - građanske porodice u Srbiji su mahom bile okrenute zapadu. Protiv komunizima. I to je logično i u redu.

Ali danas imamo potpuno šizofrenu situaciju da kod nas "najprogresivnije" ličnosti (namerno pod navodnicima) su za komunizam a protiv Rusije, a za Ameriku ali protiv četnika.

To pričam. Mi smo sjebani na, kad ste već pomenuli, fundamentalnom sistemskom nivou. Pa sad užičko kolo 'korak napred, korak nazad, sapleti, spovodi, povrati'. I opet u krug. Izgubili smo previše vremena jer smo išli van sveta.

Pogledaj oscilacije. Trebalo nam četiri decenije kako bi shvatili da eksperiment 'uzmi koliko ti treba' ne funkcioniše. Onda jednu na ostavinsku raspravu. Pa sa Miloševićem čitavu deceniju sa sve bonus ratovima. Opasuljivanje tokom bombardovanja i demokratske promene koje su bile mišmaš feudalne privatizacije nekad otete imovine koju su u međuvremenu radnici sa rukovodstvom uglavnom pojebali a tehnološki zaostalo nekoliko decenija za konkurencijom sa sve udarcom u glavu kako mora da se radi više od osam sat (na žalost)

Promocija kriminalaca i tetošenje 'snalažljivih' mimo zakona a u talu sa političarima je izbacila u prvi plan lep život, brza kola, jeftine ženske a s druge strane obrazovanje proizvodi ljude koji znaju samo da reprodukuju napamet naučeno i koji to znanje resetuju na 'ništa' par dana po dobijanju ocene.

Surov rez nikome ne odgovara i bog zna šta će od svega ovoga da ispadne.
burnaby burnaby 14:19 22.03.2021

Re: Vreme Kurone

gedza.73
Sa svim tim prtljagom i kraj ne moze biti tezak :)

upališ tv i vidiš ljude kako igraju kolo oko spomenika stefanu nemanji.

Tri još prigodnija (danse macabre) komentara:


Sve češće mi beže reči pa sam na dobrom putu da postanem američki predsednik samo još da mi ponekad popusti petlja i mogu da ispunim sve potrebne uslove.



Priča (prigodna)je dobra ali su mi rupe u pamćenju pojele delove (loše ću da je prepričam a šteta što ne mogu da se setim ni naslova ni pisca 'o starosti grozna li si').

Majstor dobija ponudu da uradi stolicu u duborezu. Ostavlja ostale poslove radnicima, on se povlači u poseban deo i danima i noćima radi stolicu.

Toliko se zaljubljuje u svoju stolicu da stalno odlaže sitnice kako bi je predao iako treba da bude bogato isplaćen.
Okolo besni kuga-kolera. Majstora jednog dana pronalaze mrtvog kraj remek dela.




To je Pekićeva priča.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana