Gost autor| Zabava

Nešto Drugačije na Patreonu

docsumann RSS / 07.04.2021. u 15:32

gost autor: gavros

Ima tome sad već nekoliko godina kada sam na Blogu B92 kao jedan od svojih poslednjih autorskih tekstova napisao zabavan blog "Misteriozni čaj Hane Adrović" koji se bavio talk show emisijom "Nešto Drugačije" na Jutjubu čija je urednica i voditeljka novinarka Hana Adrović. Bio je to mislim januar 2018. godine kada je ta emisija bila tek u svom povoju, emitovale su se prve epizode svake nedelje u 20 časova i ja sam na osnovu odgledanih nekoliko epizoda predvidio dugu budućnost tog zabavnog koncepta i formata koji mi se neobično dopao. U stvari, dopao mi se toliko da sam postao stalni gledalac emisije a moj tekst je postao ubjedljivo najčitaniji moj post koji sam objavio na Blogu B92 za deset godina svog blogovanja ovdje i to sa preko 33.000 čitanja.

Nekoliko godina je prošlo, emisija je prolazila kroz blage transformacije - za drugu sezonu promijenili su kompletnu scenografiju, Hanino čitanje zanimljivih naslova iz novina i tvitova sa Tvitera zamijenila su pitanja gledalaca sa Instagrama a negdje se zagubio i Bambi, omiljeno mitsko biće sa samog kraja emisije. Jedno je sigurno - pitanje "Od čega je čaj?" sa kojim se nazdravlja u emisiji i dalje je ostalo misterija.

Bilo kako bilo, impresivan broj različitih tipova gostiju je imao tu čast da bude intervjuisan u emisiji i da proba misteriozni čaj - zaista je teško nabrojati sve goste ali hajde da pomenemo samo neke od njih: u prvom redu tu su reperi/treperi, muzičari i muzičarke (Sajsi MC, Marčelo, Bvana iz Lagune, Fox, Surreal, Sara Jo, Struka, Mikri Maus, Borko Vujičić, Bojana Vunturišević, Ivan Ikac Jović, Senidah, Mili, Marko Nastić, Juice, Una Senić, Mimi Mercedez, Anđelina), zatim glumci (Sergej Trifunović, Branislav Trifunović, Miloš Biković, Gordan Kičić, Miodrag Radonjić), scenarista i filmski kritičar Dimitrije Vojnov, potom novinarke i novinari (Dragana Pećo, Žaklina Tatalović, Stevan Dojčinović, Slobodan Georgijev, Galeb Nikačević, Teša Tešanović, Aleksandar Pavković, Marko Jeremić), pisci (Marko Vidojković i Meti Kamberi), sportisti (Strongmen, Ognjen Koroman, Dušan Džakić), političarke i političari (Vuk Jeremić, Đorđe Vukadinović, Dragan Đilas, Nikola Jovanović, Draško Stanivuković, Saša Radulović, Vladislav Dajković, Branka Stamenković, Boško Obradović, Borko Stefanović ) pa čak i jutjuberi influenseri (Baka Prase, Nikola Replay, Danilo Badnjar Čoda) i brojni drugi zanimljivi gosti.

Sve u svemu do sada je emitovano respektabilnih 129 epizoda emisije "Nešto Drugačije" na Jutjubu a tek nedavno je emisija otvorila i svoj nalog na sajtu Patreon da bi potražila finansijsku podršku gledalaca kojih nije mali broj (samo recimo da je epizodu sa jutjuberom Baka Prasetom pogledalo preko pola miliona gledalaca).

Na Patreonu su dostupne različite opcije finansijske podrške od najmanjih iznosa od 3 evra mjesečno (Motivatori) do najvećeg od 50 evra mjesečno (Gazde). Registracija na sajt je vrlo jednostavna - potreban je samo e-mail nalog i broj bankovne kartice. Ukoliko je neko od gledalaca emisije zainteresovan da na ovaj način aktivno podrži emisiju link je sledeći:

https://www.patreon.com/nstdrgcj

Za kraj, ostavljam za zainteresovane dva linka na dvije epizode Nešto Drugačije, prva sa velikom Marinom Abramović iz septembra 2019. godine i druga, zabavna epizoda (koja je ujedno i poslednja emitovana) sa Prosečnim Gaserom, mim stranicom na Instagramu.


(klipove sam morao da okačim u komentarima, pošto ne mogu u glavnom tekstu, prim. docs)


Hajde da podržimo Nešto Drugačije, podržimo kvalitet!

 


Komentari (200)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 15:33 07.04.2021

gaser

docsumann docsumann 15:34 07.04.2021

marina


nask nask 20:14 07.04.2021

Re: marina

Bem mu sve, ovaj intervju sa Marinom kakav magnet za debile komentatore. Zamisli da to mora da leči mozak o trošku zdravstvenog osiguranja. Internet je majka mara za sve zdravstvene budžete.
gavros gavros 20:33 07.04.2021

Re: marina

Komentari ispod epizoda Nešto Drugačije su stvarno priča za sebe. Od samog početka bilo je dosta vulgarnih i bezobraznih komentara upućenih najviše Hani - da su vremenom postali svojevrstan mim. Hana je brisala samo komentare u kojima je bilo izraženo ekstremno fizičko nasilje. Postoje čak i jutjuberi koji su snimali video klipove o tim komentarima kao i neke instagram i fejsbuk stranice koje su sakupljale i citirale komentare. Naravno da ima i pristojnih komentatora ali oni su u manjini.

E sad gdje ste komentatori muškarčine da date bar 3 evra mjesečno na Patreonu za omiljenu emisiju?
shmoo shmoo 21:17 07.04.2021

Re: marina

nask
Bem mu sve, ovaj intervju sa Marinom kakav magnet za debile komentatore. Zamisli da to mora da leči mozak o trošku zdravstvenog osiguranja. Internet je majka mara za sve zdravstvene budžete.



Где ли си се само научио оваквој толерантној и коректној комуникацији?

У Западној Еуропи?

Или је то од употребе Марине Абрамовић?

П.С. - А 'бем му ја миша за ово зато што још увек не могу да поверујем да је држава Србија платила 1,3 милона евра изложбу Марине Абрамовић под називом "Чистач" у Музеју савремене уметности у Београду 2019. године.


Vršilac dužnosti direktora Muzeja savremene umetnosti (MSU) Slobodan Nakarada rekao je da je izložbu Marine Abramović videlo oko 62.000 posetilaca, da je koštala oko 1,3 miliona evra i da je MSU ostvario prihod od 18 miliona dinara, što je možda rezultiralo "kažnjavanjem" u vidu smanjenja budžeta za rad Muzeja u 2020. godini. (ЛИНК)



Извору ове вести штоваоци лика и дела Марине Абрамовић у Србији ваљда верују, зар не?

gavros gavros 21:23 07.04.2021

Re: marina

Auh, Taso ja ni ne skontah da nask misli na komentare blogera B92 Nask - nevaljalče
shmoo shmoo 21:25 07.04.2021

Re: marina

gavros
Auh, Taso ja ni ne skontah da nask misli na komentare blogera B92 Nask - nevaljalče



Ма зезам се ја мало на Насков рачун, али... Марина Абрамовић?

Мислим... Стварно!



EDIT: Још кажу да је изложба требало да кошта 1,5 милиона евра, али је ваљда штована уметница глобалне популарности као земљакиња и Београђанка дала нама примитивним Балканцима дисконтни попуст...








gavros gavros 21:35 07.04.2021

Re: marina

Da, basnoslovna cifra je u pitanju, stvarno nisam upućen u taj finansijski dio ali veoma cijenim njen rad to moram da priznam. Ne baš sve što je radila ali jedan dio svakako. Kao autor bloga prevodio sam i njen intervju svojevremeno.
gavros gavros 21:44 07.04.2021

Re: marina

Evo da okačim onda emisiju sa Suzanom Zlatanović a.k.a Luna Lu koja ima svoju malu kratku autorsku emisiju četvrtkom na NovaS. I nju gledam poprilično redovno na Jutjubu

nask nask 22:29 07.04.2021

Re: marina

А 'бем му ја миша за ово зато што још увек не могу да поверујем да је држава Србија платила 1,3 милона евра изложбу Марине Абрамовић под називом "Чистач" у Музеју савремене уметности у Београду 2019. године.

Iskren da budem nije mi žao ni jednog jedinog (tvojeg) poreskog dinara koji je dat za tu izložbu. Inače sam bio na izložbi i jesam poštovalac lika i dela.

Где ли си се само научио оваквој толерантној и коректној комуникацији?

Generalno se ne potucam po kojekakvim društvenim mrežama ali u ovom slučaju odoh po domaćinovoj preporuci na yt i vidim onaj umobol ispod intervjua i to me podseti zašto ne idem u internet podrume gde se tako komunicira. Čak i ovde sve ređe zalazim iz istih razloga..
gavros gavros 22:36 07.04.2021

Re: marina

Generalno se ne potucam po kojekakvim društvenim mrežama ali u ovom slučaju odoh po domaćinovoj preporuci na yt i vidim onaj umobol ispod intervjua i to me podseti zašto ne idem u internet podrume gde se tako komunicira. Čak i ovde sve ređe zalazim iz istih razloga..


Znači ipak sam te dobro shvatio na prvu. Zanemari moj drugi koment
nask nask 23:04 07.04.2021

Re: marina

Zanemari

Ja sam tvoj komentar shvatio kao zezanje na Tasin račun.

Evo malkice da nagazim Tasi na kurje oko, autoportret (1965) i bakin portret (1969).

solo solo 00:20 08.04.2021

Re:shmoo

Ма зезам се ја мало на Насков рачун, али... Марина Абрамовић?

Мислим... Стварно!


Što tako jako?

Sidži u podrum da ti nešto kažem.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:11 08.04.2021

Re: marina

Хвала што си поделио овај интервју са МА. Нисам га раније видела, а он је први где Хана интервјуише неку заиста светску личност и надам се да ће јој се указати још таквих прилика (мада бих више волела да је видим у улози народне посланице).

Била сам на Марининој београдској ретроспективи и мислим да је веома значајно што је одржана, а што се цене изложбе тиче, Тасо, релативно је шта је скупо.

Ова велика ретроспектива је показала недостатак доброг изложбеног простора у Београду и да би уопште била приказана, стална поставка МСУ је спакована. Зграда музеја је изузетна, то је вероватно најбоља београдска аритектура 1945-2000, и колико се сећам, говорило се да тај модул може да се умножи, па би било сјајно да МСУ има два идентична простора, један за сталну поставку, а други за велике изложбе.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:59 08.04.2021

Re: marina

ali veoma cijenim njen rad to moram da priznam.


Hvala na blogu. Fino napisano.

'Hodanje kroz zidove' je jako dobra mesavina licnog svedocanstva i umetnickih promisljanja.
shmoo shmoo 11:17 08.04.2021

Re: marina

nask

Iskren da budem nije mi žao ni jednog jedinog (tvojeg) poreskog dinara koji je dat za tu izložbu. Inače sam bio na izložbi i jesam poštovalac lika i dela.




Па зато те и боли уво, није твој динар.

Можеш да обожаваш Марину Абрамовић до имбецилности, не кошта те ништа.

Што те, наравно, не спречава да се просераваш за све паре на рачун "примитивних, крезубих и неокупаних" у Србији који ти својим динаром омогућавају да се дивиш тој великој уметници, Марини Абрамовић.

Лицемерко један мали.


П.С. -
Generalno se ne potucam po kojekakvim društvenim mrežama ali u ovom slučaju odoh po domaćinovoj preporuci na yt i vidim onaj umobol ispod intervjua i to me podseti zašto ne idem u internet podrume gde se tako komunicira. Čak i ovde sve ređe zalazim iz istih razloga..



Само сам питао да ли је та толерантна и коректна (у сваком погледу, а најпре помислим на ону политички коректну комуникацију коју нам пропагирају "много развијеније демократије од ове наше у Србији" ) комуникација коју нам показујеш тековина западних демократија или долази од обожавања лика и дела велике уметнице.

shmoo shmoo 11:21 08.04.2021

Re: shmoo

solo
Ма зезам се ја мало на Насков рачун, али... Марина Абрамовић?

Мислим... Стварно!


Što tako jako?

Sidži u podrum da ti nešto kažem.





У подрум међу оне већ испендрекане "примитивне, крезубе и неокупане" који дебилчинама својим парама омогућавају да се диве Марини Абрамовић до имбецилности?

'Оћу, како да нећу... Све се бијем ногицама у дупе да стрчим у тај подрум.

Али у лимбургу месецу када се мајмунчине буду шишале.


П.С. - А ко зна, можда си ти и у праву...

Можда је у том подруму са осталима "примитивнима, крезубима и неокупанима" ипак много лепше него на дну те каце са дебилима, фановима велике уметнице јер их то ништа не кошта.


shmoo shmoo 11:49 08.04.2021

Re: marina

principessa_etrusca

Била сам на Марининој београдској ретроспективи и мислим да је веома значајно што је одржана, а што се цене изложбе тиче, Тасо, релативно је шта је скупо.



Што, наравно, није разлог да свакога ко мисли другачије назвамо дебилом, онако политички коректно.

О значају изложбе не бих... Са својих 62 000 посетилаца и зарадом од 18 милона динара (а коштала је 1,3 милона евра државу Србију) имам утисак да је та изложба ипак највише користила самој уметници.

О користи за Србију можемо да причамо меркајући писање стране штампе о томе, али и то је релативно као и ово шта је скупо, како ти рече, зар не?

Колику корист од те скупо плаћене изложбе (парама пореских обвезника) са новчаном зарадом дупло мањом од износа који је исплаћен уметници за изложбу заиста има држава Србија (наше паре из прилива у буџет), нисам сигуран.

Видим само да се уметница лепо окористила тим буџетом (нашим парама, не парама председника Србије или некога у власти) исто онако како од тога деценијама имају користи, на пример, они фудбалски вечити близанци са петокраком на својим грбовима и још неке друге НВО које све у 16 пљују по овој Србији од које живе (кроз буџетску линију 481).

И при томе ону већину у Србији која то плаћа нико и не пита за мишљење него их још преко свега онако лицемерно називају и дебилима јер не разумеју шта је то "висока уметност".


Имам ваљда право, Принцезо, да искажем своје гађење према свему томе када већ не могу да утичем на ту поделу колача по систему "ја теби, ти мени, а све са туђим парама"?

solo solo 12:45 08.04.2021

Re: shmoo

У подрум међу оне већ испендрекане "примитивне, крезубе и неокупане" који дебилчинама својим парама омогућавају да се диве Марини Абрамовић до имбецилности?


Daaaa al' prvo da izdepiliraš tabančići.



I pusti pare, nemoj da brigaš život se stara dok bude podruma biće i para!


principessa_etrusca principessa_etrusca 12:52 08.04.2021

Re: marina

shmoo
Имам ваљда право, Принцезо, да искажем своје гађење према свему томе када већ не могу да утичем на ту поделу колача по систему "ја теби, ти мени, а све са туђим парама"?

Наравно.

Мени је највише засметало што је МСУ био затворен и стална поставка измештена, прво током 2-3 месеца припреме, па онда и после изложбе, нисам тачно пратила, а убрзо је дошло и закључавање.

Ма шта мислили о концептуалној уметности, мислим да је добро да је ретроспектива била у граду из ког је МА потекла јер она јесте водеће светско име и излаже у најпрестижнијим музејима.

Чудим се да приход од изложбе није био већи. Могуће је да је одлука била да карте буду приступачне због ниске куповне моћи, али онда је вероватно и Марина требало да прилагоди своју цену, пошто претпостављам да је и њен интерес да се представи овде, а у интервјуу је и говорила о томе да је излагање у Београду емоционалан чин.

Иначе, свугде у свету се уметност дотира, питање је само колико, а овде, како кажеш, приход је био 10 Х мањи од трошкова, што је врло, врло лош однос.
solo solo 12:57 08.04.2021

Re:nask

autoportret (1965) i bakin portret (1969).


jel ima dekin portret?
maksa83 maksa83 14:15 08.04.2021

Re: marina

И при томе ону већину у Србији која то плаћа нико и не пита за мишљење него их још преко свега онако лицемерно називају и дебилима јер не разумеју шта је то "висока уметност".

Pazi ni mene niko ne pita da li želim da se od mojih para finansiraju kriminalna udruženja FK Zvezda i FK Partizan i paradržavne farme gandže SNS kartela, pa trpim. Stisni se i ti malo oko Marine.
shmoo shmoo 16:31 08.04.2021

Re: marina

maksa83
И при томе ону већину у Србији која то плаћа нико и не пита за мишљење него их још преко свега онако лицемерно називају и дебилима јер не разумеју шта је то "висока уметност".

Pazi ni mene niko ne pita da li želim da se od mojih para finansiraju kriminalna udruženja FK Zvezda i FK Partizan i paradržavne farme gandže SNS kartela, pa trpim. Stisni se i ti malo oko Marine.



Ни мене нико није то питао за те вечите близанце нашег "фудбала" па тако ту трпим исто као и ти.

А одавно, већ 30 година мислим да би било најбоље угасити та два "удружења грађана" без икакве одговорности и одговорних лица. Може и приватизација, али се ту прибојавам криминализоване приватизације која нам се тако одомаћила у овој нашој "транзицији" која тече исто као и она "револуција" пре те "транзиције".

Појавила се та идеја о гашењу Звезде и Партизана као неки бљесак код мене још са појавом Аркана на Звездином Северу и формирањем делија (пуно поздрава делијама од цигана) половином осамдесетих прошлога века, али је дефинитивно заживела у потпуности крајем осамдесетих. Пре Звездиног Барија...

Али чуо си и сам председника наше држсве још пре 6-7 година. Он "нема срца да угаси традицију дугу 70 година". Са све петокракама на грбовима.

Можда ниси приметио колико пута сам то већ на Блогу Б92 написао за Звезду и Партизан?

И ја бих као и ти да се та два вечита близанца нашег фудбала или угасе или законски приватизују (ако баш мора). А не овако да паразитирају на рачун државе Србије.

Тако да нам је ту трпљење заједничко.

А за Марину исто трпим као и за та два "фудбалска" вечита близанца. То су живи фосили, ендемске биљке једног пропалог система које паразитирају на телу овог друштва у 21. веку.

Можда нам код Марине Абрамовић трпљење и није заједничко, али за Звезду и Партизан свакако јесте.

А што се мене тиче, овом изложбом коју јој је платила држава Србија толику количину лове и Марина Абрамовић је постала само исто таква биљка паразит на телу овог друштва у Србији као што су то већ деценијама Звезда и Партизан.

Вероватно ти је промакло то што сам писао о Звезди и Партизану по Блогу Б92... Па зато да ти кажем да ниси баш пронашао реципрочну "вредност" у Срба коју ти трпиш, а ја не.

Дакле, Максо, да сведемо рачун:

Звезда и Партизан - ти трпиш, ја трпим

Марина Абрамовић - ти не трпиш, ја трпим

Можемо ту негде да се нађемо и утврдимо наш данашњи пазар?

maksa83 maksa83 16:46 08.04.2021

Re: marina


Можемо ту негде да се нађемо и утврдимо наш данашњи пазар?
Марина Абрамовић - ти не трпиш, ја трпим

Pa ne možemo baš, ja sam pomalo seljo pa nisam neki snažan ljubitelj tih apstraktnih instalacija i performansa (jedini put kada sam stvarno osetio apstraktno slikarstvo je bila neka Keserova izložba devedesete u pokojnom Sebastijanu, i da bih to osetio morala je izvesna Jelena studentkinja Akademije (likovne, ne vojne) da mi objašnjava, stani tu, gledaj ovako, gledaj onako, i nešto sam tu onda kao osetio) ali istina je da ne patim baš strašno zbog ovoga oko Marine Abramovič pošto znam da se naše pare ovde troše na mnogo gore načine, tipa pomenuta farma gandže SNS kartela, pa svemirske subvencije i olakšice kojekakvim stranim investitorima umesto domaćim privrednicima, pa na armije nekih unemployable imbecila čiji je jedini posao da botuju za SNS kartel, itd.

A izložba Marine Abramović je, kapiram, ulaganje u neki prestiž, vidte kak'a smo metropola, itd. Je l' moglo bez toga? Skroz. Je l' katastrofa surduknuti te pare u to? Pa, ne, ima i mnogo mnogo gore od toga, svaki dan.
alselone alselone 16:49 08.04.2021

Re: marina

a sam pomalo seljo pa nisam neki snažan ljubitelj tih apstraktnih performansa


U Ermitažu je umetnost poređana po spratovima, kreće se od podruma gde je Mesopotija, Egipat itd pa do vrha gde je moderna umestnost.

Pošto se prođu svi ti spratovi, poslednji sprat deluje kao totalna budalaština.

Moja žena je toliko bila uzbuđena i nadala se samo da vidi jednog Rembranta uživo, kad mi tamo a ono dve sobe pune Rembranta. :)
shmoo shmoo 16:50 08.04.2021

Re: marina

principessa_etrusca

Ма шта мислили о концептуалној уметности, мислим да је добро да је ретроспектива била у граду из ког је МА потекла јер она јесте водеће светско име и излаже у најпрестижнијим музејима.



То не спорим. Али много пара... Баш много. За ову сиротињу овде која је и богу тешка.

А с'г су скупе паре, Принцезо.

(Баш ме занима да ли иједна држава (држава!) на свету из свог буџета цалнула толике паре Марини Абрамовић иако је она тако глобално гласовита уметница? Не верујем... )


Чудим се да приход од изложбе није био већи. Могуће је да је одлука била да карте буду приступачне због ниске куповне моћи,


Видела си... 62 000 посетилаца.

"Ноћ музике" на Ташмајдану (Суђић и Симфонијски оркестар РТС + Колибри + гости + ...) за једно вече окупи четвртину тог броја.

Толико о томе колико већина Срба сматра Марину значајном уметницом.


Могуће је да је одлука била да карте буду приступачне због ниске куповне моћи, али онда је вероватно и Марина требало да прилагоди своју цену, пошто претпостављам да је и њен интерес да се представи овде, а у интервјуу је и говорила о томе да је излагање у Београду емоционалан чин.



То ти причам.

Али се Марина показала баш емоционалном и одрљамчила Србију и Београд за 1,3 милона евра.

Толико о њеној емоционалности.


Иначе, свугде у свету се уметност дотира, питање је само колико, а овде, како кажеш, приход је био 10 Х мањи од трошкова, што је врло, врло лош однос.






Питање број 1:

КОЛИКО се дотира?

Питање број 2:

КО дотира?


Мене би, принцезо, на Маринином месту заиста било срамота да од ове голгузе сиротиње на тај начин отимам новац.

Нико њој не спори њену уметност.

Причамо о Марини као људском бићу.

Ако је она уопште људско биће...

maksa83 maksa83 16:53 08.04.2021

Re: marina

Moja žena je toliko bila uzbuđena i nadala se samo da vidi jednog Rembranta uživo, kad mi tamo a ono dve sobe pune Rembranta. :)

Da vodiš ženu u Holandiju i Beligiju.

Poslušao si me za Nespresso aparat, valjda ćeš i za ovo.
alselone alselone 16:55 08.04.2021

Re: marina

Da vodiš ženu u Holandiju i Beligiju.

Poslušao si me za Nespresso aparat, valjda ćeš i za ovo.


Prvo Njujork, to joj je davnašnja želja.
Ono malo Holandije što sam video, a prošao sam Amsterdam pomalo i Groningen malo više, jako mi se svidelo. Kakva je Belgija?

Nespreso aparat je pun pogodak! :)
shmoo shmoo 17:02 08.04.2021

Re: marina

maksa83

Pa ne možemo baš, ja sam pomalo seljo



И ја сам...

Само... Рекох већ Принцези... Овде није реч о Марини Абрамовић као уметници и о њеној уметности... Не разумем се у то па нећу да судим.

Али ових 1,3 милона евра које је отела грађанима Србије даје ми пуно право да судим о њој као људском бићу.

Тачно, има и много горе од тих њених 1,3 милиона евра отетих Србији.

Али то није разлог да њу прескочимо на том списку отимача.

Што би се рекло, јузерса енд абјузерса.

docsumann docsumann 18:07 08.04.2021

Re: marina

U Ermitažu je umetnost poređana po spratovima, kreće se od podruma gde je Mesopotija, Egipat itd pa do vrha gde je moderna umestnost.

Pošto se prođu svi ti spratovi, poslednji sprat deluje kao totalna budalaština.


mene obično može da protrese samo moderna umjetnost. klasičare volim da pogledam, al izostaje wow efekat.

mada, kad bolje razmislim, i od modernisti malo koji. recimo od poznatijih Max Ernst, Pikabja, Kle, Kandinski...

maksa83 maksa83 19:23 08.04.2021

Re: marina

Ono malo Holandije što sam video, a prošao sam Amsterdam pomalo i Groningen malo više, jako mi se svidelo. Kakva je Belgija?

Meni se sve to Holandija i Belgija slilo u jedno - Roterdam, Den Bosch, Gent, Bruges, Antwerpen... i sviđa mi se. Puno starih gradova nabijenih istorijom (osim sirotog Roterdama kog su Nemci spalili bombama pa sad ima otkačenu arhitekturu). Ako gospođa baš voli te holandske/flamanske slikare iz njihovog Zlatnog Doba u Antwerpenu ima između ostalog i Rubenshuis - kuća u kojoj je Rubens živeo i stvarao. Ja sam mislio pre da je on bio ubogi slikar međutim tip je bio opasan, naslikao 1400 (hiljadu i četristo) koječega + bio viđen diplomata, a reklo bi se i špijunčina, u ono opasno vreme kada je trebalo posredovati između Habsburga, Medičija, engleske Krune...
niccolo niccolo 20:08 08.04.2021

Re: marina

Roterdam, Den Bosch, Gent, Bruges, Antwerpen...

Ako je u tom kraju onda može i Delft, nije daleko od Roterdama...
docsumann docsumann 20:54 08.04.2021

Re: marina

(jedini put kada sam stvarno osetio apstraktno slikarstvo


probaj s starim majstorima apstrakcije. recimo František Kupka



nask nask 21:34 08.04.2021

Re: marina

Roterdam, Den Bosch, Gent, Bruges, Antwerpen...

I u Harlem da svratiš i pogledaš rukotvorine Frans Halsa, ondak da svratiš do prvog namenskog (naučnog) muzeja u svetu Tajlers (Tylers Museum). Kada ovo obiđeš(obiđete) vodim na pivo u Joppenkerk.
maksa83 maksa83 21:36 08.04.2021

Re: marina

probaj s starim majstorima apstrakcije. recimo František Kupka

Nene, okej je to, odrastao sam uz knjižice sa reprodukcijama Kandinskog i Mondrijana, to mi nekako normalno dotle da mi Kandinsky čak i nije aprstrakan. :))))

Onaj Keser (za kog sam upravo shvatio da je zapravo hrvatski <gulp> slikar, tad se probijao, živeo na 'lebu i vodi i slikao temperama pošto za bolje nije imao para) su baš besmislene mazarije, ali eto približilo mi i nešto sam osetio. Dan danas ne umem da objasnim kako, ali upalilo je.
nask nask 21:41 08.04.2021

Re: marina

Што те, наравно, не спречава да се просераваш за све паре на рачун "примитивних, крезубих и неокупаних" у Србији који ти својим динаром омогућавају да се дивиш тој великој уметници, Марини Абрамовић.

Kolega je li tebi dobro? Mislim gde si ti to video u mojem komentaru? Ja sam samo konstatovao patologiju koja kipi iz prevelikog broja komentara.
Само сам питао да ли је та толерантна и коректна (у сваком погледу, а најпре помислим на ону политички коректну комуникацију коју нам пропагирају "много развијеније демократије од ове наше у Србији" ) комуникација коју нам показујеш тековина западних демократија или долази од обожавања лика и дела велике уметнице.

Sa kim pričaš?
crossover crossover 22:37 08.04.2021

Re: marina

maksa83
Moja žena je toliko bila uzbuđena i nadala se samo da vidi jednog Rembranta uživo, kad mi tamo a ono dve sobe pune Rembranta. :)

Da vodiš ženu u Holandiju i Beligiju.

Poslušao si me za Nespresso aparat, valjda ćeš i za ovo.


Холандија је лепша, и Холанђани су супер за разлику од ових других. Холандија има и сир, а од сира нема јачег аргумента. И сликари су им бољи, осим тога Холандија има Амстердам, а Белгија нема.

И музика им је боља:


principessa_etrusca principessa_etrusca 00:02 09.04.2021

Re: marina

Ono malo Holandije što sam video, a prošao sam Amsterdam pomalo i Groningen malo više, jako mi se svidelo. Kakva je Belgija?

У најкраћем, достa времена сам провела у Бриселу, а Амстердам много волим. Енергије та два града су различите, а боље да не замишљамо на шта би Брисел личио без трансфузије коју му даје присуство НАТО-а и Комисије.

На позитивној страни, у Бриселу је највећа колекција Магрита.





На слици лево је зграда берзе, а десно је опера Ла Моне - Де Мунт.
docsumann docsumann 07:02 09.04.2021

Re: marina

maksa83
probaj s starim majstorima apstrakcije. recimo František Kupka

Nene, okej je to, odrastao sam uz knjižice sa reprodukcijama Kandinskog i Mondrijana, to mi nekako normalno dotle da mi Kandinsky čak i nije aprstrakan. :))))

Onaj Keser (za kog sam upravo shvatio da je zapravo hrvatski slikar, tad se probijao, živeo na 'lebu i vodi i slikao temperama pošto za bolje nije imao para) su baš besmislene mazarije, ali eto približilo mi i nešto sam osetio. Dan danas ne umem da objasnim kako, ali upalilo je.


jasno, lijepa apstrakcija, koje se držao Kandinski je generalno prijemčljivija prosječnom konzumentu.
definitivno je Kandinski i meni predstavljao ulaznicu u svijet slikara "koji ne znaju da crtaju" (ova kovanica je naravno besmislica. treba samo pogledati njegove radove prije prelsaka u apstrakciju).

ekspresionistička apstrakcija je teža za povatat. al ima i u tom podžanru zanimljivih autora



Abstraktes Bild (1986) – Gerhard Richter
alselone alselone 07:14 09.04.2021

Re: marina

Meni je i holandska arhitektura jako lepa.
maksa83 maksa83 07:26 09.04.2021

Re: marina

Meni je i holandska arhitektura jako lepa.

Sve je to jedna raja podeljena religijom.

K'o Srbi i Hrvati.
docsumann docsumann 07:39 09.04.2021

Re: marina

И музика им је боља:


belgijanci su imali jaku EBM (electronic body music) scenu



ali, da. holanđani su daleko ispred...

magnus magnus 17:54 10.04.2021

Re: marina

Moja žena je toliko bila uzbuđena i nadala se samo da vidi jednog Rembranta uživo, kad mi tamo a ono dve sobe pune Rembranta. :)

Ono mogla je vidjet u Beogradu u uredu predsjednika do '99. Al ga Slobo skino sa zida i poklonio Diku Holbruku. Holbruk ga je godinama jurio da ga izreketatri za tog Rembranta , obećavo "popuste". I kad mu ga je mučenik dao, ovaj gad nas bombardovo , jbo mater svoju
magnus magnus 18:15 10.04.2021

Re: marina

Vršilac dužnosti direktora Muzeja savremene umetnosti (MSU) Slobodan Nakarada rekao je da je izložbu Marine Abramović videlo oko 62.000 posetilaca, da je koštala oko 1,3 miliona evra i da je MSU ostvario prihod od 18 miliona dinara, što je možda rezultiralo "kažnjavanjem" u vidu smanjenja budžeta za rad Muzeja u 2020. godini. (ЛИНК)


i dok decu lečimo esemesvima i dok umetnice na "nacionalnim frekvencijama" moraju odvajat silikon od usana za marinu se ima .
ili dok toliko mladih školovanih bogoslova nema parohiju i nema se za veronauk, za veštice se ima --
freehand freehand 08:23 11.04.2021

Re: marina

maksa83
И при томе ону већину у Србији која то плаћа нико и не пита за мишљење него их још преко свега онако лицемерно називају и дебилима јер не разумеју шта је то "висока уметност".

Pazi ni mene niko ne pita da li želim da se od mojih para finansiraju kriminalna udruženja FK Zvezda i FK Partizan i paradržavne farme gandže SNS kartela, pa trpim. Stisni se i ti malo oko Marine.

Ne znam kako se to dogodiloali ispustio si, na primer, i FK "Rad". Možda zato što u njemu rade dobri ljudi posvećeni sportu, igraju samo dobra deca a za taj gang navijaju samo gospoda i deca iz muzičke škole?
A inače, da su se pšitali radni ljudi i građani umetnički vrhunci u Srbiji bili bi Veliki narodni orkestar RTS i knjige poezije Bore Čorbe.
Mislim, ovo je zemlja u kojoj u aleje zaslužnih građana sahranjuju Džejeve i Tozovce.
gavros gavros 15:39 07.04.2021

VELIKO HVALA DOCS

na ustupljenom blogo-prostoru!
docsumann docsumann 15:51 07.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

vazda.

i nema potrebe za zahvaljivanjem.
naši smo ... il bar njima slični
gavros gavros 15:55 07.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

(klipove sam morao da okačim u komentarima, pošto ne mogu u glavnom tekstu, prim. docs)


Vjeruj mi da se i ja sjećam da postoji neka "kerefeka" oko postavljanja klipova u tekst bloga a sjećam se da mi je Spira jednom pomogao oko toga. Ranije nije bilo veliki problem.
zilikaka zilikaka 19:01 07.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

(klipove sam morao da okačim u komentarima, pošto ne mogu u glavnom tekstu, prim. docs)

Meni to ne radi na standardnom chrome ali može na drugom brauzeru, koji opet pa ima svoja ograničenja. Ako te ne mrzi, probaj.
gavros gavros 19:04 07.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

Ja sam koristio Mozilu i baš je bila neka cakica koju mi je Spi raščivijao. Nije komplikovano ali je treba baš znati :)
Milan Novković Milan Novković 22:40 07.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

gavros
na ustupljenom blogo-prostoru!


Samo da pozdravim Gavrosa, Tasu, Soloa, Alsea, ... i ostale Samuraje kojima je uspavano uredništvo oduzelo autorske nasumice lupajući po admin dugmićima, metodom kljucanja, što reče jedna blogodrugarica.

Nadamo se (govorim u ime bar nas dvojice) da će im se te autorske vratiti, ako već ne mogu svima da se daju, kao i da će novi ljudi dobiti autorske opcije, i to pre nego što se ugušimo u bradama četnika, šinjelima partizana, pa u moru fotki obolelih od velikih boginja, gonoreja, sifilisa i ostalih tuberkuloza.
gavros gavros 22:47 07.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

Veliko hvala Milane :) Ja u februaru pisao molbu na mail uredništvu bloga da mi se nakon tri godine vrati autorska opcija ali sam ostao bez odgovora. Imam taj svoj neki blogić na blog.spotu i ne mogu reći da sam bio nešto aktivan ali pripremam polagano neke prevode zanimljivih tekstova koje ću možda objaviti i ovdje kao gost autor. Da imam autorsku opciju - bio bih itekako aktivan, pošto je Blog B92 najzahvalnije mjesto za blog po pitanju čitanosti, komentara i diskusija. Definitivno!
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:30 08.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

Свима треба вратити ауторске опције. Заиста је апсурд да је имају људи који годинама овде не завирују, а много оних који имају шта да кажу и који би писали је немају. Требало би вероватно да направимо једну заједничку петицију, а у међувремену си дободошао код мене.
gavros gavros 09:18 08.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

Hvala Principesa na podršci, javim ti se čim budem imao nešto kvalitetno "zgotovljeno".
haklberi_tom haklberi_tom 19:52 08.04.2021

Re: VELIKO HVALA DOCS

docsumann
vazda.

i nema potrebe za zahvaljivanjem.
naši smo ... il bar njima slični

Jeste!
gavros gavros 18:28 07.04.2021

Frilenseri ispred

Narodne skupštine kampuju u šatorima i spavaće tamo naredna tri dana. Snimak uživo:

alselone alselone 07:07 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Kod frilensera su mi podeljana mišljenja. Sa jedne strane ti ljudi su debili a sa druge je država teško đubre.
gavros gavros 09:23 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Samo traže da plate fer porez, nisu protiv oporezivanja ali žele i prava a ne samo obaveze.
alselone alselone 09:25 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Samo traže da plate fer porez


Što ga nisu platili do sada onda?
Atomski mrav Atomski mrav 09:39 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Što ga nisu platili do sada onda?


Neki od njih rekoše da su išli u Poresku upravu da pitaju šta i kako (od kancelarije do kancelarije) i da nisu dobili odgovor. Isto kao i ja kad sam ih zvao pre nekih mesec - dva da pitam nešto (nisam mogao da idem od kancelarije do kancelarije jer Poreske uprave u našoj opštini više ni nema, sve je kažu digitalizovano što će reći kad ih nazoveš i nešto pitaš, oni ti kažu - ima sve na sajtu Poreske uprave).
alselone alselone 09:42 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Neki od njih rekoše da su išli u Poresku upravu da pitaju šta i kako


Kontam, čuo sam i ja to. Neka je takvih 10%. Što ostali nisu plaćali?

Praktično je stvar opšteg obrazovanja da ne možeš imati prihode, pa još iz inostranstva a da si fizičko lice koje ne plaća porez. Neka nisu znali jedan mesec, dva meseca, godinu dana, tri godine, ali neki su radili godinama a da nisu platili ništa.
alselone alselone 09:42 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Isto kao i ja kad sam ih zvao pre nekih mesec - dva da pitam nešto (nisam mogao da idem od kancelarije do kancelarije jer Poreske uprave u našoj opštini više ni nema, sve je kažu digitalizovano što će reći kad ih nazoveš i nešto pitaš, oni ti kažu - ima sve na sajtu Poreske uprave).


Knjigovođa za paušalca košta izmedju 20 i 30 evra mesečno.
Atomski mrav Atomski mrav 09:50 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Što ostali nisu plaćali?


A što ovi ne plaćaju?

Poreska uprava - lista najvećih dužnika
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:50 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Knjigovođa za paušalca košta izmedju 20 i 30 evra mesečno.

То није мало за Србију, али поента је да ти рачуновођа уштеди много више пара него што је плаћен.
Atomski mrav Atomski mrav 09:51 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Knjigovođa za paušalca košta izmedju 20 i 30 evra mesečno.


Ama nisam paušalac, interesovalo me je nešto u svojstvu privatnog, fizičkog lica.
alselone alselone 09:51 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

A što ovi ne plaćaju?


Zato što imaju podršku države.
Atomski mrav Atomski mrav 09:52 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
A što ovi ne plaćaju?


Zato što imaju podršku države.


Drugim rečima - zato što im se može.
alselone alselone 09:53 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Drugim rečima - zato što im se može.


Pa da.
Što nas vraća nazad na pitanje - što "frilenseri" nisu plaćali? Jesu mislili da imaju podršku države za to? Ako jesu onda su budale.
vcucko vcucko 10:51 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Atomski mrav
Što ostali nisu plaćali?


A što ovi ne plaćaju?

Poreska uprava - lista najvećih dužnika

Sudeći po ovom linku, Srbija je zemlja dembelija u kojoj svi uredno plaćaju i niko ne duguje za porez.
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:02 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Samo traže da plate fer porez, nisu protiv oporezivanja ali žele i prava a ne samo obaveze.


da, bas kao svi poreski obveznici, svuda u svetu, uopste.

(da ne idemo sad na 'no taxation without representation')...
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:03 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

A što ovi ne plaćaju?

Poreska uprava - lista najvećih dužnika


a sto se pera svercuje u gspu?
Atomski mrav Atomski mrav 12:18 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Sudeći po ovom linku, Srbija je zemlja dembelija u kojoj svi uredno plaćaju i niko ne duguje za porez.


Eto vidiš, a kad pitaš te likove iz Poreske uprave nešto oni ti kažu "ima na sajtu".

Eve su spiskovi za 2020. godinu: Najveći poreski dužnici za 2020.
milisav68 milisav68 13:27 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone

Što nas vraća nazad na pitanje - što "frilenseri" nisu plaćali? Jesu mislili da imaju podršku države za to? Ako jesu onda su budale.

Ma ne, lepo si rekao da ima krivice na obe strane.

Imaš državu koja je zakasnila sa zakonima, i čiji službenici nemaju pojma, a sa druge, veoma mali broj frilensera sa velikim zaradama.Država se toga ne bi ni setila da Baka Prase nije divljao.

A i zakoni su tako pisani da si kao privatnik uvek kriv.

Zato je i zakon o poreklu imovine dvosmisleno napisan, jer treba da se urade socijalne karte, i da se vidi ko šta ima, i koliko zarađuje.

A to neće da se desi, pa je najlakše uperiti prstom u frilensere, dok se recimo pevaljke ne diraju.
pecaros pecaros 13:46 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Da bi neko plaćao poreze i doprinose, mora imati registrovanu nekakvu firmu, država mora da ga zaduži svakog meseca da bi on platio. Ne može tek tako - e, ja bih da platim doprinose.

A da bi registrovao nešto, mora imati računicu kojom se isplati upuštanje u avanturu. Mora imati sigurne i stalne prihode, jer davanja nisu mala. Koliko ja razumem stvar, do sada zakon nije regulisao oporezivanje pojedinaca koji nekad zarade nešto, a nekad baš i ne.
milisav68 milisav68 14:13 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

pecaros
Koliko ja razumem stvar, do sada zakon nije regulisao oporezivanje pojedinaca koji nekad zarade nešto, a nekad baš i ne.

Pa da, zakon traži da prijaviš nekakvu firmu, gde će svašta da ti nakače, pa čak i muzički dinar.

Sa druge strane, ne postoji neoporezovani deo zarade (odnosno, prag je spušten toliko nisko da je smešan), pa ti za propisani minimalac od oko 30.000 treba još ok 20.000 za dažbine.

Što znači da treba da imaš minimalno svakog meseca bar 400-500 evra prihoda, da bi dao državi, a tebi šta ostane.
Ribozom Ribozom 14:42 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Kod frilensera su mi podeljana mišljenja. Sa jedne strane ti ljudi su debili a sa druge je država teško đubre.


Gresis. Nisu debili, to je najbolje sto imamo.
pecaros pecaros 15:00 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

milisav68
pa ti za propisani minimalac od oko 30.000 treba još ok 20.000 za dažbine.

Što znači da treba da imaš minimalno svakog meseca bar 400-500 evra prihoda, da bi dao državi, a tebi šta ostane.


Ovako je ako si knjigaš, kada obračunavaš mesečnu platu sebi i eventualno zaposlenim radnicima. Pritom troškovi vođenja knjiga takođe nisu mali.

Frilenserima bi bila (kako sada stoje stvari) bliža opcija nekakvog paušala, ali ni tu stvari nisu mnogo bolje. U zavisnosti od opštine, mesečni paušal bi bio u opsegu 15000-30000 din. Novi Sad je oko 25000. Svake godine ti jave brojeve računa, mesečne iznose i poziv na broj, računaju ti kamate ako ne platiš na vreme i ne pitaju da li ti ostane nešto.
alselone alselone 15:29 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Imaš državu koja je zakasnila sa zakonima, i čiji službenici nemaju pojma, a sa druge, veoma mali broj frilensera sa velikim zaradama.Država se toga ne bi ni setila da Baka Prase nije divljao.


Ajde bre nemoj verovatno da "država" nije znala da postoji ta aktivnost. Pa imaju sve podatke preko banaka. Kao što su znali godinama da se paušalstvo koristi za pranje para i plaćanje manjeg poreza i doprinosa u softverskoj industriji. Samo du dozvolili da se razgranava industrija (na glup način, umesto balansiranom poreskom politikom).

Nego je zafalilo sada para zbog Kovida i svega pa su odlučili da uzmu gde mogu.
alselone alselone 15:30 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Ribozom
alselone
Kod frilensera su mi podeljana mišljenja. Sa jedne strane ti ljudi su debili a sa druge je država teško đubre.


Gresis. Nisu debili, to je najbolje sto imamo.


To nisu ti frilenseri. Ja ne znam ni jednog softverskog frilensera a da nije plaćao porez. Ni jednog jedinog.
milisav68 milisav68 15:44 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

pecaros
Frilenserima bi bila (kako sada stoje stvari) bliža opcija nekakvog paušala, ali ni tu stvari nisu mnogo bolje. U zavisnosti od opštine, mesečni paušal bi bio u opsegu 15000-30000 din. Novi Sad je oko 25000. Svake godine ti jave brojeve računa, mesečne iznose i poziv na broj, računaju ti kamate ako ne platiš na vreme i ne pitaju da li ti ostane nešto.

Evo našao sam kako stvari stoje.

2. Obračun poreza kada fizičko lice nije osigurano ni po jednom osnovu, odnosno kada je nezaposleno može se vršiti na 2 načina:

Prvi način: S obzirom da fizičko lice nije zaposleno, samim tim i osigurano dodatni trošak će predstaljati zdravstveno osiguranje. Osnovicu za obračun poreza čini bruto prihod zarade umanjen za normirane troškove. Normirani troškovi i ovde mogu biti 34%, 43% ili 50% u zavisnosti od delatnosti kojom se fizičko lice bavi. Kada se odbiju normirani troškovi, računa se poreska stopa od 20%. Pored toga, fizičko lice je u obavezi i da plati penzijsko i invalidsko osiguranje od 25,5%, i obavezno zdravstveno osiguranje od 10,3%.

Drugi način: Osnovicu za obračun poreza ovde čini ostvarena zarada koja se umanjuje za neoporezivi iznos (neoporezivi iznos se usklađuje sa godišnjim indeksom potrošačkih cena i objavljuje se u „Službenom glasniku RS“. Na primer za period od 1.2. 2020. do 31.1.2021. godine on iznosi 16.300 dinara). Nakon što se odbije neoporezivi iznos, poreska stopa iznosi 10%.

Fizičko lice je i ovde u obavezi da pored poreza na prihod, plati obavezno penzijsko i invalidsko osiguranje po stopi od 25,5%, obavezno zdravstveno osiguranje po stopi 10,3%, i dodatno osiguranje za slučaj nezaposlenosti po stopi od 0,75%.


Ukupno 44,64% a neoporezivi deo 16.300 smešno.

link

Ovde ima kalkulator, za frilensere, paušalce i knjigaše.

Frilenseri - 44,64%
Paušalci - 56,81%
Knjigaši - 36,10%
milisav68 milisav68 15:54 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Ajde bre nemoj verovatno da "država" nije znala da postoji ta aktivnost..

Dejan radi kao frilenser prevodilac od 2010. godine.

Zarađivao je u proseku oko 650 evra mesečno radom za stranu firmu i nije plaćao porez.

Porez nije plaćao jer Srbija nije imala uređen sistem naplate od frilensera do najnovijeg predloga Zakona o porezu na dohodak, koji je 1. aprila usvojila vlada.

„Išao sam nekoliko puta u poresku i tražio da platim nešto", kaže Dejan za BBC na srpskom.

„Svi su mi govorili - 'ćuti tu i uživaj, kada se uvede propis, onda ćeš početi da plaćaš'".


link

Zašto se bune.

Novi propis je u fazi usvajanja, a po njemu Dejan treba da plati porez retroaktivno i za poslovanje od 2015.

Van pameti, hoćeš da naplatiš drugome to što si ti prespavao.
alselone alselone 15:58 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Zašto se bune.


Ako nije imala uređen sistem naplate od frilensera to znači da frilenser kao entitet ne postoji. Kraj. Tačka. Ne možeš da budeš frilenser i ne plaćaš porez jer država to nije uredila. Ima toliko stvari koje država nije uredila pa to ljudi ne rade jer je neuređeno.

Lepo se registruješ kao paušalac i radiš posao. Kao ostalih 98% posto ljudi i preduzetnika.
alselone alselone 15:59 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Van pameti, hoćeš da naplatiš drugome to što si ti prespavao.


To što nešto ne postoji, što bih ja želeo, ne daje mi za pravo da ja to ipak budem.
maksa83 maksa83 16:12 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

To nisu ti frilenseri. Ja ne znam ni jednog softverskog frilensera a da nije plaćao porez. Ni jednog jedinog.

Ja ne poznajem nijednog lično, ali imaš oduvek na redditu gomile klinaca koje rade preko Payoneera i Skrilla i kako se beše zvaše onaj treći. Ovo poslednje je potkačilo AirBnB izdavače stanova, jućubere i one koji drže časove jezika preko Interneta (ovi poslednji zarađuju u krugu 500 EUR mesečno).

Inače, ja znam iz 2.5 ruke za klinca koji je radio preko Interneta još pre brat bratu 10 i više godina i naplaćivao na svoj privatni devizni račun misleći da to niko ne prati, i kad je došao do otpr. 30K pojavila se država i uzela svoj deo.
alselone alselone 16:42 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Ja ne poznajem nijednog lično, ali imaš oduvek na redditu gomile klinaca koje rade preko Payoneera i Skrilla i kako se beše zvaše onaj treći.


Da, i to je nešto drugo. Ti ljudi su svesni da porez ima da se plati i odlučili su da to ne urade.

Mislim da se ti servisi zapravo ne isplate na malo veće iznose. Em otimaju neke procente po transakcijama, em je kurs neki katastrofa, tipa 112 dinara euro itd. I onda se to nakarika skoro do troška agencije, pa je bolje ne zajebavati se.

Inače, ja znam iz 2.5 ruke za klinca koji je radio preko Interneta još pre brat bratu 10 i više godina i naplaćivao na svoj privatni devizni račun misleći da to niko ne prati, i kad je došao do otpr. 30K pojavila se država i uzela svoj deo.

Meni je jednom legao iznos iz inostranstva na privatni devizni račun i morao sam u banci da objasnim povod uplate. Privatni poklon ili posao. Ima tome brat bratu 10ak godina i odmah mi je u tom momentu bilo jasno zašto pitaju. Mogao sam da se napravim blesav i da se posle vadim na "nisam znao" ali bi je apsolutno bilo jasno zašto to pitaju.

Edit. P.S. U banci se naravno vidi i ko uplaćuje, da li je fizičko lice ili pravno. Malo bi bilo čudno a pravno lice uplaćuje privatnom pare a da nije posao, je l' tako.
crossover crossover 17:27 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone

To nisu ti frilenseri. Ja ne znam ni jednog softverskog frilensera a da nije plaćao porez. Ni jednog jedinog.


Јесу. Ја знам бар десетак који раде преко пејонира и зарађују солидне паре. Да сам на њиховом месту ни ја не бих платио ни пару малом мафијашком књиговођи, а има начина да се то уради.
milisav68 milisav68 17:28 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone
Ako nije imala uređen sistem naplate od frilensera to znači da frilenser kao entitet ne postoji. Kraj. Tačka. Ne možeš da budeš frilenser i ne plaćaš porez jer država to nije uredila. Ima toliko stvari koje država nije uredila pa to ljudi ne rade jer je neuređeno.

Ma rade, samo ih država goni preko suda (kad ih uhvati), ali je to skupo i komplikovano pa se izbegava, odnosno žmuri, jer se neisplati (a koristi se po potrebi).

Zato ovo sad hoće na brzinu da smuvaju.

Inače, sve je to lako dokazivo sa imovinskim kartama, samo što ovima ne pada na pamet da to urade.

Ceo poreski sistem je napravljen naglavačke da bi te držali u delimičnoj ilegali, i da bi mogli da te ucenjuju.
Ribozom Ribozom 18:01 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone


To nisu ti frilenseri. Ja ne znam ni jednog softverskog frilensera a da nije plaćao porez. Ni jednog jedinog.


Kakve sad veze ima da li su softverski inzinjeri, nastavnici jezika ili poker igraci?
Evo jednog.
I odlican je primer o nebrige drzave prema njemu i potrebi da se 'oporezuje' (sta good to znacilo u Srbiji).



alselone alselone 18:02 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Kakve sad veze ima da li su softverski inzinjeri, nastavnici jezika ili poker igraci?


Pa nisu valjda poker igrači i oni što iznajmlju gajbe preko AirBnB najbolji među nama?
alselone alselone 18:03 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Јесу. Ја знам бар десетак који раде преко пејонира и зарађују солидне паре. Да сам на њиховом месту ни ја не бих платио ни пару малом мафијашком књиговођи, а има начина да се то уради.


Nisam se do kraja izrazio.

Ne znam ni jednog softveraša da prima uplate na svoj privatni devizni račun i ne plaća porez. Ili su se registrovali kao paušalci ili skroz zaobilaze sistem preko Payoneera.
nikvet pn nikvet pn 18:05 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

milisav68

Inače, sve je to lako dokazivo sa imovinskim kartama, samo što ovima ne pada na pamet da to urade.

Ceo poreski sistem je napravljen naglavačke da bi te držali u delimičnoj ilegali, i da bi mogli da te ucenjuju.


Тако је Милисаве. Уцена кад им затреба; никад не можеш да кажеш платио сам све порезе мрш бре е сад ја вас да питам штошта.

Овде код нас не постоји институција личног персоналног пореза у смислу свакога са правом гласа = порески обвезник. И да свако има обавезу да сваки свој приход унесе у своју годишњу пореску пријаву. До неке границе није опорезиво (може бити и поврат), преко те границе јесте и то прогресивно.

Лични порез, персонални. Порез на фирму је нешто друго, ПДВ сасвим треће, порез на имовину четврто...

Лепо би било ако би неки наш иностранац овде изнео основе како то тамо иде.


Ribozom Ribozom 19:07 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone


Pa nisu valjda poker igrači i oni što iznajmlju gajbe preko AirBnB najbolji među nama?


Svako ko unese makar jedan evro u Srbiji je najbolji medju nama.


alselone alselone 19:10 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Svako ko unese makar jedan evro u Srbiji je najbolji medju nama.


Svako ko unese makar jedan evro u Srbiju i plati porez na njega, još je bolji od najboljih među nama.
milisav68 milisav68 19:24 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

nikvet pn
Уцена кад им затреба; никад не можеш да кажеш платио сам све порезе мрш бре е сад ја вас да питам штошта.

Iako je 2012. godine ukinuto nešto više od 130 parafiskalnih nameta, taj posao ne samo da nije nastavljen u tom pravcu nego je džungla nameta do danas enormno porasla, podseća Dragoljub Rajić, konsultant u nevladinoj Mreži za poslovnu podršku.

"Trebalo je nastaviti u tom pravcu jer je u tom trenutku ostalo još 230 onih koje je trebalo ukinuti. Jedna Slovačka, recimo, ima 70 parafiskalnih nameta u celoj privredi, a nama je i posle reforme ostalo 230. A ova nova istraživanja iz prethodne godine pokazala su da je taj broj narastao između petsto pedeset i osam stotina, čak ni u tim istraživanjima ne mogu da se slože koliko ih ukupno ima. Kad se tome dodaju i parafiskalni nameti koje plaćaju građani, taj broj prelazi 1.100", kaže Rajić za RSE.


Članak je od prošle godine.

Džungla parafiskalnih nameta u Srbiji
Ribozom Ribozom 19:27 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone


Svako ko unese makar jedan evro u Srbiju i plati porez na njega, još je bolji od najboljih među nama.


A posle od naplacenog poreza se nahrani drzvni palamudi, koji tih 50 centi od poreza na jedan evro i jos dva evra od kredita iznesu iz Srbije.


alselone alselone 19:29 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

A posle od naplacenog poreza se nahrani drzvni palamudi, koji tih 50 centi od poreza na jedan evro i jos dva evra od kredita iznesu iz Srbije.


To je sve tačno, ali porez i dalje mora da se plati, pošto ako bismo mi budale koje ga plaćamo i dalje prestali, ne samo da ne bi bilo za državne palamude nego ni za bolnice, škole, putove i sve ostalo što se iz civilizacijske tekovine nazvane porezi finansira.
niccolo niccolo 20:26 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Mislim da tu postoje dve stvari.

S jedne strane, porez mora da se plaća. S druge strane, ne može država da se dvadeset godina pravi luda (a pravila se toliko luda jer je zakon postojao oduvek i u njemu je oduvek stajalo da rezident Srbije plaća porez kako na prihode iz Srbije tako i na prihode iz inostranstva) i da se onda odjednom seti da naplati nešto 5 godina unazad.

Ovo stoga što svako od nas, kada se odlučuje da se bavi ovim ili onim poslom, uzima u obzir okolnosti pod kojima se taj posao obavlja. I ako država odjednom smisli da retroaktivno promeni pravila igre, time uvaljuje u govna one koji su pod nekim drugim uslovima počeli da se bave tim poslom. A mogli su umesto toga svaka tri meseca da odu do zavoda za zapošljavanje i da svakog meseca dobijaju naknadu od države...

Ali je državi lepo kad ima para pa na taj način smanjuješ nezaposlenost. A sad zafalile pare pa se setila kako može da se namakne još.

p.s. Uostalom, saglasan sa Nikvetom, osnovni problem sistema poreza na prihode fizičkih lica je što veoma mali broj ljudi podnosi godišnju prijavu za porez na dohodak. To bi trebalo urediti kao u svim normalnim zemljama, da skoro svi podnose, a da oni koji imaju mala primanja ne plaćaju ništa dodatno (u odnosu na ono što je poslodavac tokom godine platio u njihovo ime).
Ribozom Ribozom 21:36 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

alselone

To je sve tačno, ali porez i dalje mora da se plati, pošto ako bismo mi budale koje ga plaćamo i dalje prestali, ne samo da ne bi bilo za državne palamude nego ni za bolnice, škole, putove i sve ostalo što se iz civilizacijske tekovine nazvane porezi finansira.


Da,da...floskule. Da krenemo redom:

Bolnice placas od 'doprinosa za zdravstvo 20%', i kad ti nedajboze zatreba, placas pored participacije i lekove, operacije cak i prc testove. A zauzvrat ti doktor opste prakse ne da bolovanje iako imas simptome covida, pa uzmes odmor, a od doce ne dobijes nista, pa kupujes vitamine, cink i antibiotike sam. prc platis sam i on je negativan (jer Vesic mora da otvori kafice), ali zajeb je kad odradis seroloski i imas antitela, bogu hvala.

Skole su besplatne, ali avaj, to ne ukljucuje knjige i sveske, sportske aktivnosti i poneke dodatne casove.

Putevi se grade iz kredita.

Izvinjavam se Gavrosu i Docs-u na skretanju sa teme. Izvinjavam se i tebi i tvom pogledu na svet.




dragosevacsutra dragosevacsutra 23:11 08.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Da,da...floskule. Da krenemo redom:


pa kreni redom - koliko placas zdravstveno osiguranje u norverskoj, a koliko u srbiji?
alselone alselone 06:00 09.04.2021

Re: Frilenseri ispred

Da,da...floskule. Da krenemo redom:


Moje floskule a ti kažeš "nema veze što ne plaćaju, pošto se SNS finansira iz toga". Bravo. Evo super, šta bi bilo kada bi i ostali koji plaćaju pored prestali i prebacili se na frilensere koji ne znaju da treba da se plaća?

Nema potrebe da se izvinjavaš mom pogledu na svet, šta to uopšte znači?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana