Gost autor

见面

docsumann RSS / 13.06.2021. u 05:22

 

Hajde malo pričamo o Kinezima.

tess1

 



Komentari (478)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess1 tess1 14:35 15.06.2021

Re: Da

I u NL je običaj kada se dostigne najviša tačka građevine da se istakne grana, venac ili zastava, ovo potonje je najčešće. Inače je običaj da tada (budući) vlasnik kuće časti pivom građevinarsku ekipu, tako da se taj običaj zove pannenbier (dakpan=crep, tj ono čime se već krov pokriva). Ako gazda ne časti zidari zataknu metlu na krov da svi znaju kakva je škrtica u pitanju.

Nask, kompaktno. :)
predatortz predatortz 14:46 15.06.2021

Re: Da

Neues aus der Nachbarschaft
Proslavu postavljanja krova na kući, u Bosni, bar ovom mom delu, nazivaju "šljemenska".
Tako zovu i naši, a i muslimani.


Zanimljivo. Kako se tacno kaze - moze neki primer sa recenicom.

"Proslavili smo šljemensku" ili nekako drugacije?


Recimo:

Pravimo šljemensku, pa dođite tad i tad..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:18 15.06.2021

Re: Da

Recimo:

Pravimo šljemensku, pa dođite tad i tad..


Hvala! Znaci citav dogadjaj sadrzan u jednoj reci.

Eto kako se lako stigne od gorskog vrha do proslave. :)
freehand freehand 15:56 15.06.2021

Re: Da

Neues aus der Nachbarschaft
U Južnom Banatu to su ćoške.


Tu su se Turci duze zadrzali. :) Salim se, ima u nekim drugim varijantama i verzija sa ćošak i čošak.

Sumnjam da rod imenice ima veze sa Turcima, ali u Dolovu definitivno ne postoji ćošak.
A zna se odvajkada - ko od noža nije bolovo nek dođe ...

Inače, bio sam mladin kum davno na svadbi, i mlada je bila iz Dolova, pa sam sa njenim ocem mnogo puta otpevo i ono "Popadalo liće orovo, najlepše je selo Dolovo", i sve u hotelu Park u Ujvideku.
crossover crossover 16:09 15.06.2021

Re: Da

docsumann
ja sam jednom dobio priliku, 92-93?, da mi puste pjesmu (po želji) u akademiji, pošto mi je drugarica radila kao DJ

ovo je bio moj izbor


То је тачно деценију после мене, деведесетих се академија неповратно суновратила у комерцијализацију, јбг екипа се полакомила на кинту. Распад је уствари почео већ негде крајем ’86. и почетком следеће кад је све почело да личи на КСТ. После сам понекад силазио доле само да се нађем са друштвом.

Овако је било доле у Рупи кад нас је Лубарда прскао пивом и жицао цигаре:

gedza.73 gedza.73 16:21 15.06.2021

Re: Da

tess1
Interesuje me srpski izrazi za pokrivanje kuće, mora da postoji još nešto, starije i izvornije tj vjerodostojnije od planinskih vrhova, hm, nebeski najmanje. :)

Čisto sumnjam da ima neki baš srpski izraz pošto su i kuće uglavnom nastale kao mešavina ilirsko-tračanske tradicije, slovenske i vizantijske.

Evo par izraza. Iznad ognjištaje polutavan koji sprečava da varnice sa ognjišta odu na krov se zove čerjen koja je izgleda slovenska reč. Zaglavlje ili poglavlje je (naravno do kamena)

kako bi vatra imala vazduha da gori, perda je polupregrada pored vrata...

Drveni spojevi na gredama (dizmama) ovog tipa su kulak i ono drugo da me ubiješ ne mogu sad da se setim.
.
Čatma je već poznato (čatmara), šašavci su tavan od trske ili nekog drugog prirodnog materijala

Pošto ima dosta magijskog (vrata na primer nisu postavljana u istoj liniji nego su bili van ose pa su veća bila za ulaz, unošenje, za napredak a manja za iznošenje, čišćenje, verovatno je i ukrašavanje slemena bilo u vezi sa svetom duhova (za Japan baš piše da je bilo u svrhu teranja demona).

S obzirom da je ovaj prostor bio mesto čestih migracija bilo bi interesantno kad bi neko uporedio toponime. Do skoro nisam imao pojma da je u Dalmaciji beše bilo Kosovo, da u Ukrajini postoji Beška, BOsna, Smederevo...



A ovo je spomenik u Pančevu, Ukrajina









gedza.73 gedza.73 16:39 15.06.2021

Re: Da

kick68
Put za Oregon bila je jedna od super knjiga mog detinjstva, verovatno su neki detalji tačni.

Mislim da je detalj baš vezan za sudbinu dece ali nisam siguran.
tess1 tess1 16:48 15.06.2021

Re: Da

Čatma je već poznato (čatmara), šašavci su tavan od trske ili nekog drugog prirodnog materijala

Gedžo, svaka čast. Komentarčina, što bi rekli na Durmitoru. :)
haklberi_tom haklberi_tom 18:16 15.06.2021

Re: Да, могуће је.

shmoo
tess1
shmoo
.


Da li je moguće da je obrisao sve komentare?

:))

Taso,






Да олакшам посао Доксу када их буде брисао. Сви моји коментари (shmoo) са тачком су за брисање.

Да ти не сметају. Рекох ти да сам коначно схватио твоју поруку на овом твом блогу. Извини што то нисам схватио одмах, још код првог мог коментара где сам ти тражио да нам причаш о Кинезима, а ти мислила да сам недобронамеран.


Drži se Šmuu!
kick68 kick68 18:35 15.06.2021

Re: Da

gedza.73
kick68
Put za Oregon bila je jedna od super knjiga mog detinjstva, verovatno su neki detalji tačni.

Mislim da je detalj baš vezan za sudbinu dece ali nisam siguran.

E sad, više nisam sigurna da li pričamo o istoj knjizi:)))
gedza.73 gedza.73 18:51 15.06.2021

Re: Da

kick68

E sad, više nisam sigurna da li pričamo o istoj knjizi:)))

To je ta.
(mada sam i ja pomislio da sam izlapeo pa pomešao)

In 1844, a gang of starving children arrived at a missionary station in Oregon. With their father, mother and a large group of pioneers they had been heading west to try their luck. But fate harshly intervened and their parents died. When the rest of the pioneers wanted to deviate from the original plan and go to California, the children, under the leadership of thirteen-year-old John, decided to fulfil the wish of their parents and to make the journey to Oregon all by themselves.

An Rutgers van der Loeff read this report in a Swiss newspaper sent to her by a friend. The incident so captivated her that she began to delve into the history. The result was De kinderkaravaan (The Children’s Caravan, 1949) her first book for children, for which she earned a great deal of praise both at home and far beyond.


In her story the author describes how the brave John takes responsibility for caring for his younger brother, sisters and baby Indepentia and leads them across the rugged natural landscape of America

Sad kad sam ovo pročitao setio sam se da je bila beba.




nikvet pn nikvet pn 18:57 15.06.2021

Re: Da

tess1
Interesuje me srpski izrazi za pokrivanje kuće, mora da postoji još nešto, starije i izvornije tj vjerodostojnije



Том материјом неприкосновено владају главни грађевинари Србије - Црнотравци. Кажу тамо кад се роди мушко дете шљепну га мистријом по гузи
gedza.73 gedza.73 18:58 15.06.2021

Re: Da

The Sager orphans (sometimes referred to as the Sager children) were the children of Henry and Naomi Sager. In April 1844 the Sager family took part in the great westward migration and started their journey along the Oregon Trail. During it, both Henry and Naomi died and left their seven children orphaned. Later adopted by Marcus and Narcissa Whitman, missionaries in what is now Washington, they were orphaned a second time, when both their new parents, as well as brothers John and Francis Sager, were killed during the Whitman massacre in November 1847. About 1860 Catherine, the oldest daughter, wrote a first-hand account of their journey across the plains and their life with the Whitmans. Today it is regarded as one of the most authentic accounts of the American westward migration.


zilikaka zilikaka 18:59 15.06.2021

Re: Da

šašavci su tavan od trske ili nekog drugog prirodnog materijala

Zar nije štukatur?
Pre nego su počeli da liju ploče, tavan se pravio tako što se drvene grede obložene trskom zaliju u mešaviinu blata i pleve. Poseban izazov su bile kuće sa tzv. duplim tavanom.
To su paorske kuće predviđene da se po celom tavanu rasprostre žito i tu čuva dok ne zatreba.
Sa tehničke strane priličan izazov, jer su u pitanju bile desetine tona.
Skoro sam gledala kad se jedan takav tavan rušio. Grede bar 25x25, stare možda i 100 godina ali kad se skine blato one žute, ko nove.
gedza.73 gedza.73 19:16 15.06.2021

Re: Da

Zar nije štukatur?

Ovamo kad nas mislim da se zovu šašavci. Ovo štukatur (štuko) mi vuče na švapski, mada i na italijanksom je glet masa ili git za gitovanje automobila (*)

Grede bar 25x25, stare možda i 100 godina ali kad se skine blato one žute, ko nove.


Ja sam te stare drvene grede sek'o na mašini za sečenje metala. Jeste da nisu zubi za drvo ali drugu opciju nisam imao. Kao čelik. A boja prelepa.

Kad si me podsetila. Drvo se za u zemlju štitilo nagorevanjem. Stavi se onaj deo koji ide u zemlju u plamen kako bi nagorelo. Čuo sam, ne znam da li je istina, da se plavi kamen (bordova-bordovska čorba) koristio za istu namenu. Ostavi se drvo (šip) u smesi da se napije i kad izvadiš posle ko zna koliko godina bolje stanje nego ono nad zemljom..

A nisam znao da je pšenica išla na tavan, tu stvarno treba umeće da se uradi sa trskom a da izdrži teret.


(*)
Ponekad budu slični običaji a opet različiti. Majka mi pričala, kad sam joj pustao dokumentarac, da jeste kod nas mlada nosila ispod ruku pogače a u rukama vino (što ja na prvom gledanju nisam ni primetio) a da je kod vas Prečana mlada pre ulaska u nov dom prolazila kroz korito sa vodom (to su njena iskustva tamo početak sedamdesetih)

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:44 15.06.2021

Re: Da


Sumnjam da rod imenice ima veze sa Turcima, ali u Dolovu definitivno ne postoji ćošak.
A zna se odvajkada - ko od noža nije bolovo nek dođe ...



Mislio sam zbog cega coske umesto roglja. A u pravu si da turski nije mogao uticati na rod posto u tom jeziku ne postoji gramaticki rod.

Inače, bio sam mladin kum davno na svadbi, i mlada je bila iz Dolova, pa sam sa njenim ocem mnogo puta otpevo i ono "Popadalo liće orovo, najlepše je selo Dolovo", i sve u hotelu Park u Ujvideku.


Davno sam prolazio kroz Dolovo na bicikliranju. Ako se ne varam kod crkve ima fin park. Kao u ostalom u vecini banatskih mesta. A to sa pesmom mora malo da se blize odredi. Ima i ono Dolovo u Sandzaku a i negde na Kosovu cini mi se. A verovatno i u nekoj drugoj slovenskoj zemlji.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:46 15.06.2021

Re: Da

docsumann
A evo jos malo padavicara.


i Mike Watt na početku videa





Firehose, nestvarno dobar bend. I nekako, sasvim neopravdano skrajnut.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:46 15.06.2021

Re: Da

Том материјом неприкосновено владају главни грађевинари Србије - Црнотравци


To je tacno. Ali to sto oni pricaju tek treba prevesti na srpski. :)
tess1 tess1 19:49 15.06.2021

Re: Da

Eto kako se lako stigne od gorskog vrha do proslave. :)

Šta ti je umjetnička duša. :)
tess1 tess1 19:50 15.06.2021

Re: Da

Том материјом неприкосновено владају главни грађевинари Србије - Црнотравци. Кажу тамо кад се роди мушко дете шљепну га мистријом по гузи

Živ bio. :)
tess1 tess1 19:51 15.06.2021

Re: Da

Skoro sam gledala kad se jedan takav tavan rušio. Grede bar 25x25, stare možda i 100 godina ali kad se skine blato one žute, ko nove.

Evo je i Zili. :)
tess1 tess1 19:52 15.06.2021

Re: Да, могуће је.

Drži se Šmuu!

vrabac_onaj vrabac_onaj 19:56 15.06.2021

Re: Da

tess1

Šljeme je npr vrh na Durmitoru, 2455 m



Tako je, jedan od najlepših vrhvova na jednoj od najlepših srpskih planina

Da, znači i kičma (arhaično) ali je isto i drugi naziv za greben. Zaniljivo je da se Šljeme jednom stranom oslanja na Pleća a drugom na (Savin) Kuk.
tess1 tess1 19:57 15.06.2021

Re: Da

Tako je, jedan od najlepših vrhvova na jednoj od najlepših srpskih planina

Da znači i kičma (arhaično) ali je isto i drugi naziv za greben. Zaniljivo je da se jednom stranom oslanja na Pleća a drugom na (Savin) Kuk.

Dobro. :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:59 15.06.2021

Re: Da

tess1

Dobro. :)


Šta je dobro?
tess1 tess1 20:00 15.06.2021

Re: Da

Pa dobro, odgovor kao da. :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:02 15.06.2021

Re: Da

Nego, što se tiče teme.
Mene ti Kinezi malo plaše. Nekada su mi bili simpatični a sada me plaše.
tess1 tess1 20:06 15.06.2021

Re: Da

Nego, što se tiče teme.
Mene ti Kinezi malo plaše. Nekada su mi bili simpatični a sada me plaše.

Čini mi se da ne znam dovoljno, za strah. I da sam samo konfuzna.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:07 15.06.2021

Re: Da


Evo par izraza. Iznad ognjištaje polutavan koji sprečava da varnice sa ognjišta odu na krov se zove čerjen koja je izgleda slovenska reč. Zaglavlje ili poglavlje je (naravno do kamena)

kako bi vatra imala vazduha da gori, perda je polupregrada pored vrata...

Drveni spojevi na gredama (dizmama) ovog tipa su kulak i ono drugo da me ubiješ ne mogu sad da se setim.
.
Čatma je već poznato (čatmara), šašavci su tavan od trske ili nekog drugog prirodnog materijala


Koliko se ti izrazi danas koriste?

Ovo za čerjen ne znam ali dizma (spojnica), čatma (krov), perda (zavesa) su iz turskog. A kulak (uvo) ako nije iz turskog onda je iz ruskog. Sasavci zvuci sasavo a stukatur jeste iz nemackog (i danas se koristi) ali si u pravu da je poreklom iz italijanskog - dekorativni stucco reljef.

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:11 15.06.2021

Re: Da

tess1
I da sam samo konfuzna.


Pa to.
A konfuzija rađa nesigurnost. A nesigurnost rađa strah. A strah, neretko (pu, pu, ne daj Bože), ume da rodi čak i mržnju
tess1 tess1 20:13 15.06.2021

Re: Da

Pa to.
A konfuzija rađa nesigurnost. A nesigurnost rađa strah. A strah, neretko (pu, pu, ne daj Bože), ume da rodi čak i mržnju

Baš tako, u magli sam. :)
gedza.73 gedza.73 20:33 15.06.2021

Re: Da


Koliko se ti izrazi danas koriste?
Ovo za čerjen ne znam

Čerjen (pleteno pruće ili lese) se ne koristi. Lese se već čuje (šljive za sušenje se stavljaju u lese)
A kulak (uvo) ako nije iz turskog onda je iz ruskog.

Ima svog parnjaka koji slično zvuči ali nikako da mi dođe na pamet.
Sasavci zvuci sasavo

Zvuče. Zato sam ih i upamtio.

Ovo za perdu nisam znao da je zavesa a baš je tome služila u kući.

Mene oduševljavaju ta mešanja. Da nije Kineza i Marka Pola đavola bi sad jeli torteline


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:39 15.06.2021

Re: Da

Mene oduševljavaju ta mešanja. Da nije Kineza i Marka Pola đavola bi sad jeli torteline


Pa to. Od snenokla, cinije i caja preko musake do corbe i supe. I sto vise gledas na lokalu to vise nadjes tih pomesanih izraza.

benedykt benedykt 20:50 15.06.2021

Re: Da

vrabac_onaj
Nego, što se tiče teme.
Mene ti Kinezi malo plaše. Nekada su mi bili simpatični a sada me plaše.

Mene jedino plaše postupci boljševičke vlasti tamo, a Kina je uvek bila svet za sebe sa pripadajućom kulturom koju treba maksimalno poštovati. Da ne idemo dalje, evo već godinu i po dana besni epidemija Covida, za koga Bog sveti na nebesima zna da li je procureo iz laboratorije u Wuhanu ili je prirodnog porekla. Ono što se sa sigurnošću zna je da su kineske vlasti uradile sve da bi celu priču zataškale i poturile pod tepih, sve dok od problema u Wuhanu to nije postao globalni problem. Kako sad to da samo tamo i to više od godinu dana ima po dvadesetak slučajeva dnevno i sveukupno tri mrtva za sve to vreme, Bog sam i to takođe jedini valjda zna.
Takođe, pola Srbije je zahvaljujući našem ”mudrom” rukovodstvu vakcinisano sa kineskim vakcinama, pa se ispostavilo, a na osnovu studije urađene upravo kod nas, da svaki treći koji je primio vakcinu nema nikakva antitela a posebno stariji od 65 godina. Eno uostalom Bahreina, Emirata i Sejšela koji su se masovno vakcinisali sa istom tom kineskom vakcinom a da broj zaraženih slabo da ide na dole, pa su u Bahreinu i Emiratima na primer rešili da odrade dodatnu vakcinaciju sa jednom dozom Pfizer-a.
Inače, trenutno im je i nuklearka u Taishanu u gadnom problemu, koga takođe kao i Covid zataškavaju i poturaju pod tepih. Šta se zaista dešava tj da li je sa jezgrom sve u redu ili nije, niko na svetu sem njih i o tome nema pojma.
Tako da mene takve i slične stvari zabrinjavaju a ne Kinezi kao narod…
mirelarado mirelarado 21:01 15.06.2021

Re: Da

Mene oduševljavaju ta mešanja. Da nije Kineza i Marka Pola đavola bi sad jeli torteline


A, čini mi se, ni sladoled ne bismo okusili. :)


tess1 tess1 21:07 15.06.2021

Re: Da

Mene jedino plaše postupci boljševičke vlasti tamo

Rekoh li, o čemu li sanja njih 80%? :)

Sjetih se i Andrića, "Kad bi ljudi znali koliko malo pameti upravlja svijetom, umrli bi od straha".

stemajz stemajz 21:25 15.06.2021

Re: Da

Inače, trenutno im je i nuklearka u Taishanu u gadnom problemu


па за сада се зна да цури неки радиоактивни гас из реактора који су им направили французи

и сад је додатни циркус још што је та кинеска фирма, која је сувласник нуклеарке (заједно са французима ваљда), под неким "мерама" америчке администрације, па французи морају да питају американце да ли смеју да причају са том кинеском фирмом, да не би они потпали под америчке мере...

има шпигл о томе прилично детаљно овде

мени не делује да се ту нешто гура под тепих јер не могу да сакрију, не могу они ништа ту без француза јер не знају ништа око реактора, а ту онда сакривање тешко да ће да иде

gedza.73 gedza.73 21:37 15.06.2021

Re: Da

mirelarado
A, čini mi se, ni sladoled ne bismo okusili. :)

Vala su ga usavršili, mislim da im nema premca.
Mada i granita je odlična na onoj mediteranskoj vrućini



Kinezi su Kinezi ali zapadna civilizacija mnogo duguje Rimljanima. Znali šta je lepo, znali šta je dobro, znali da naprave i znali da uživaju. Ako mogu da biram ne bi' u onu kinesku uštogljenost i ceremonijalnost.
Pa i po cenu sladoleda


zilikaka zilikaka 21:38 15.06.2021

Re: Da

a da je kod vas Prečana mlada pre ulaska u nov dom prolazila kroz korito sa vodom (to su njena iskustva tamo početak sedamdesetih)

A, to je "skela" ii prolaze je svi svatovi. Cilj je da se zabavi i uzme neki dinar, jer se prelaz plaća.

...izvini domaćice, morala sam. Jeste da nema veze sa Kinom al ispadosmo mi neka reška egzotika, pa da odbranim čast. Nismo mi tolko ludi, samo ne propuštamo priliku za zajebanciju.
tess1 tess1 21:49 15.06.2021

Re: Da

Ma Zili, pozdravila sam tvoj komentar. Samo ti po svome, sa drugarima i protiv njih. :)

Ja sad moram odmah spavati. Vidjela sam i Mirelu i preporučili sladoled. Za danas. :)
mirelarado mirelarado 22:01 15.06.2021

Re: Da

Ako mogu da biram ne bi' u onu kinesku uštogljenost i ceremonijalnost.
Pa i po cenu sladoleda




Na osnovu minimalnog uzorka (Katedra za kineski) za mene su nedokučivi, uključujući i jednju Kineskinju udatu za našeg kolegu. Ljubazni i na odstojanju. Tako da je za mene Daleki Istok baš to - dalek.
predatortz predatortz 22:04 15.06.2021

Re: Da

Na osnovu minimalnog uzorka (Katedra za kineski) za mene su nedokučivi, uključujući i jednju Kineskinju udatu za našeg kolegu. Ljubazni i na odstojanju. Tako da je za mene Daleki Istok baš to - dalek.


Eto, kako to fina gospoja lepo objasni.

E ne k'o ja...
mirelarado mirelarado 22:31 15.06.2021

Re: Da

predatortz
Na osnovu minimalnog uzorka (Katedra za kineski) za mene su nedokučivi, uključujući i jednju Kineskinju udatu za našeg kolegu. Ljubazni i na odstojanju. Tako da je za mene Daleki Istok baš to - dalek.


Eto, kako to fina gospoja lepo objasni.

E ne k'o ja...


I ti si sasvim lepo objasnio. :)
tess1 tess1 04:59 16.06.2021

Re: Da

Tako da je za mene Daleki Istok baš to - dalek.

I ovako počinje priča.. :)
shmoo shmoo 05:35 16.06.2021

Re: Да, могуће је.

haklberi_tom
shmoo
tess1
shmoo
.


Da li je moguće da je obrisao sve komentare?

:))

Taso,






Да олакшам посао Доксу када их буде брисао. Сви моји коментари (shmoo) са тачком су за брисање.

Да ти не сметају. Рекох ти да сам коначно схватио твоју поруку на овом твом блогу. Извини што то нисам схватио одмах, још код првог мог коментара где сам ти тражио да нам причаш о Кинезима, а ти мислила да сам недобронамеран.


Drži se Šmuu!




Ма ја се држим, Чаки, чврсто сам га... Чврсто сам се ухватио.

Него су изгледа ови што возе пустили волан па сад возе без руку.





tess1 tess1 05:43 16.06.2021

Re: Да, могуће је.

Siledžijo, ne može ti niko ništa, m?
tess1 tess1 05:45 16.06.2021

Re: Da

pa se ispostavilo, a na osnovu studije urađene upravo kod nas, da svaki treći koji je primio vakcinu nema nikakva antitela a posebno stariji od 65 godina

Samo malo, šta sad s ovom informacijom? Prvo, je li istina, drugo, koliko loše?
tess1 tess1 05:47 16.06.2021

Re: Da

Meni su juče javili da će mi javiti termin, ubrzo.. :)

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:18 16.06.2021

Re: Da

Takođe, pola Srbije je zahvaljujući našem ”mudrom” rukovodstvu vakcinisano sa kineskim vakcinama, pa se ispostavilo, a na osnovu studije urađene upravo kod nas, da svaki treći koji je primio vakcinu nema nikakva antitela a posebno stariji od 65 godina. Eno uostalom Bahreina, Emirata i Sejšela koji su se masovno vakcinisali sa istom tom kineskom vakcinom a da broj zaraženih slabo da ide na dole, pa su u Bahreinu na primer rešili da odrade dodatnu vakcinaciju sa jednom dozom Pfizer-a.


Govori li se o rezultatima tih studija i kod nas i kako je moguce da je takva vakcina u Srbiji prosla prvobitnu kontrolu?
gedza.73 gedza.73 10:09 16.06.2021

Re: Da

zilikaka
A, to je "skela" ii prolaze je svi svatovi. Cilj je da se zabavi i uzme neki dinar, jer se prelaz plaća.

...izvini domaćice, morala sam. Jeste da nema veze sa Kinom al ispadosmo mi neka reška egzotika, pa da odbranim čast.

'nači Piroćanci i čačanski Grebići padaju na drugo, odnosno treće mesto?


Već sam pisao kako volim da gledam stare fotografije a i imam nekoliko sa jedne lokalne svadbe (bogatije, taj ko je pravio svadbu je bio među onima koji su nosili venac na sahranu kralja Aleksandra ispred svih meštana) između dva rata.

Nema šator, ništa sala, gosti ispod velikog duda na koji se popeo fotograf. Dugi redovi stolova (sa stolnjacima), gosti, poslušnici (oni koji raznose piće i hranu). Da nije marama i da je slika u boji komotno bi video ljude danas. Poneko sa hipserskim brkovima, kratko pošišani, košulje...

Tamo do sredine sedamdesetih a bogami i možda dokačilo početak osamdesetih na selima se nije baš živelo raskošno, u prodavnice se išlo po petrolej, so, šećer... Mleko, sir, mesne prerađevine, pasulj, 'sitne' kolače, hleb niko kao danas nije kupovao u prodavnicama.

Na svadbe se išlo tako što se nosio sa sobom escajg. Možda je to bila nužnost (verovatno jeste) ili samo običaj pošto se na litije nosila i hrana i escajg pa je svaki kraj u crkvenoj porti imao svoj trpezar.

Janko Veselinović ima jednu lepu priču (1890.) iz seoskog života baš o preslavi, 'sovri' i saboru u crkvenom dvorištu koja pokazuje da se nije baš puno toga promenilo. Bile su velike vrućine bez padavina a onda iznenada grad (Spasovdan) a i narod je bio sličan kao mi danas. Seljaci, pop i učitelj se šale i ujedaju među sobom ko više a ko manje radi, pivo se izgleda tek pojavljivalo (naziva ga 'varoškim' pićem), igrala se 'Pocerka' kolo...


apacherosepeacock apacherosepeacock 11:28 16.06.2021

Re: Da

gedza.73
zilikaka
A, to je "skela" ii prolaze je svi svatovi. Cilj je da se zabavi i uzme neki dinar, jer se prelaz plaća.

...izvini domaćice, morala sam. Jeste da nema veze sa Kinom al ispadosmo mi neka reška egzotika, pa da odbranim čast.

'nači Piroćanci i čačanski Grebići padaju na drugo, odnosno treće mesto?


Već sam pisao kako volim da gledam stare fotografije a i imam nekoliko sa jedne lokalne svadbe (bogatije, taj ko je pravio svadbu je bio među onima koji su nosili venac na sahranu kralja Aleksandra ispred svih meštana) između dva rata.

Nema šator, ništa sala, gosti ispod velikog duda na koji se popeo fotograf. Dugi redovi stolova (sa stolnjacima), gosti, poslušnici (oni koji raznose piće i hranu). Da nije marama i da je slika u boji komotno bi video ljude danas. Poneko sa hipserskim brkovima, kratko pošišani, košulje...

Tamo do sredine sedamdesetih a bogami i možda dokačilo početak osamdesetih na selima se nije baš živelo raskošno, u prodavnice se išlo po petrolej, so, šećer... Mleko, sir, mesne prerađevine, pasulj, 'sitne' kolače, hleb niko kao danas nije kupovao u prodavnicama.

Na svadbe se išlo tako što se nosio sa sobom escajg. Možda je to bila nužnost (verovatno jeste) ili samo običaj pošto se na litije nosila i hrana i escajg pa je svaki kraj u crkvenoj porti imao svoj trpezar.

Janko Veselinović ima jednu lepu priču (1890.) iz seoskog života baš o preslavi, 'sovri' i saboru u crkvenom dvorištu koja pokazuje da se nije baš puno toga promenilo. Bile su velike vrućine bez padavina a onda iznenada grad (Spasovdan) a i narod je bio sličan kao mi danas. Seljaci, pop i učitelj se šale i ujedaju među sobom ko više a ko manje radi, pivo se izgleda tek pojavljivalo (naziva ga 'varoškim' pićem), igrala se 'Pocerka' kolo...


Gedžo, ovo si jako lepo opisao, kao da sam film videla.
benedykt benedykt 14:05 16.06.2021

Re: Da

stemajz
Inače, trenutno im je i nuklearka u Taishanu u gadnom problemu


па за сада се зна да цури неки радиоактивни гас из реактора који су им направили французи

и сад је додатни циркус још што је та кинеска фирма, која је сувласник нуклеарке (заједно са французима ваљда), под неким "мерама" америчке администрације, па французи морају да питају американце да ли смеју да причају са том кинеском фирмом, да не би они потпали под америчке мере...

има шпигл о томе прилично детаљно овде

мени не делује да се ту нешто гура под тепих јер не могу да сакрију, не могу они ништа ту без француза јер не знају ништа око реактора, а ту онда сакривање тешко да ће да иде


Da, ali su isti ti Francuzi tj Framatome kao što i sam znaš prijavili prvi celu priču Amerikancima uz prateće objašnjenje da su nadležne institucije u Kini rešile da podignu nivo dozvoljene radijacije oko nuklearke da bi izbegli default opciju koja kaže da se gasi reaktor. Tako da, prosto mi raniji postupci kineskih vlasti kada god se desi neki incident, tipa to oko Covida, unose dozu nesigurnosti u zvanične verzije. Uvek se valjda setim Černobilja i neke slične vlasti u SSSR-u, tj na primer sovjetskog tv dnevnika tada…

Kada su pričali kako ”zli” buržoaski mediji na Zapadu izmišljaju svašta, da nikakvog požara i velike havarije nije bilo, da su poginula samo dva čoveka, da je stotinu devedeset i sedam osoba primljeno u bolnicu ali je zato četrdeset devetoro odmah pušteno kući, odnosno kako svi kolhozi, sovhozi i sve ostale ustanove u okolini rade sasvim normalno…
mariopan mariopan 14:14 16.06.2021

Re: Да, могуће је.

tess1
Mariopan, NadN,

javim se kasnije. :)

Samo opušteno, pričamo, nigde ne žurimo.
benedykt benedykt 14:48 16.06.2021

Re: Da

Neues aus der Nachbarschaft
Takođe, pola Srbije je zahvaljujući našem ”mudrom” rukovodstvu vakcinisano sa kineskim vakcinama, pa se ispostavilo, a na osnovu studije urađene upravo kod nas, da svaki treći koji je primio vakcinu nema nikakva antitela a posebno stariji od 65 godina. Eno uostalom Bahreina, Emirata i Sejšela koji su se masovno vakcinisali sa istom tom kineskom vakcinom a da broj zaraženih slabo da ide na dole, pa su u Bahreinu na primer rešili da odrade dodatnu vakcinaciju sa jednom dozom Pfizer-a.


Govori li se o rezultatima tih studija i kod nas i kako je moguce da je takva vakcina u Srbiji prosla prvobitnu kontrolu?

Bio je valjda neki tekst u Politici o tome sa time da je u njemu procenat onih koji nisu razvili antitela malo friziran (napisano je 20% umesto 29%, metodom zaokruživanja na nižu vrednost), valjda da se ne izazove panika. Studiju je uradio Institut za medicinska istraživanja Univerziteta u Beogradu na čelu sa Olgicom Đurković-Đaković, i urađena je na 150 mahom starijih osoba jer to i jeste bio cilj tj ispitati kakav je efekat vakcine na najugroženiji deo populacije. Naravno, odmah se javio i Predrag Kon i rekao kako nikome ne pada na pamet da daje treću dozu, jer su im inače ljudi i bez te studije sami dolazili i pokazivali rezultate testa i tražili još jednu dozu pošto nemaju nikakva antitela. Sveukupno je inače iz Kine dobijeno skoro pa 3.5 miliona vakcina, tj da budemo precizni negde oko 1.72 miliona ljudi će sveukupno primiti obe doze, a sa obzirom na urađeno istraživanje 29% njih ili ti ga 500.000 neće razviti bilo kakav imunitet na Covid.
Prvobitna kontrola je valjda zaključila kako nije opasna po zdravlje i nisu ulazili u detalje …
mariopan mariopan 14:49 16.06.2021

Re: Da

Šta me sad interesuje? Interesuje me srpski izrazi za pokrivanje kuće, mora da postoji još nešto, starije i izvornije tj vjerodostojnije od planinskih vrhova, hm, nebeski najmanje. :)

Ne znam za još koji izraz za pokrivanje kuće ali imamo izraz "zabat" koji označava pročelje kuće na krovu. Tako se zove onaj trougao na pročelju i sa zadnje strane kuće kojim se krov zatvara.

Deo koji je tipično u Banatu sa pročelja kuće je onako zaobljen, okruglast i često ukrašen pa malo izvijen na krajevima. To su u Banatu tipične stare kuće od naboja ili čerpića, i jos ih mnogo ima po selima.

Meni je to jako lepo i žao mi je što polako nestaje kao i kuće pokrivene trskom i slamom, što em može dugo da traje em onako lepo izgleda kad se dekorativno odradi, ko ume.

Zato volim da gledam seriju "Ubistva u Midsomeru" jer su snimali u nekom selu u UK gde je mnogo tih kuća sa krovovima od slame ili trske, prelepih dvorišta, sve obraslo u cveće i šimšir, ušuskanih krovova urađenih tako i dekorativno, a ne samo pokriveno pa podšišano.

Ima jedan takav krov na nekom restoranu sa desne strane kada se iz Zrenjanina ide ka Beogradu pa tu negde, Ovča, Borča....krov od trske jako lepo urađen. Taj zanat će da odumre kad umru majstori koji znaju to da rade.
freehand freehand 14:58 16.06.2021

Re: Da


Ne znam za još koji izraz za pokrivanje kuće ali imamo izraz "zabat" koji označava pročelje kuće na krovu. Tako se zove onaj trougao na pročelju i sa zadnje strane kuće kojim se krov zatvara.
Ili kalkan, čak mi se čini da je ova druga reč mnogo češće korišćena.
benedykt benedykt 15:10 16.06.2021

Re: Da

tess1
pa se ispostavilo, a na osnovu studije urađene upravo kod nas, da svaki treći koji je primio vakcinu nema nikakva antitela a posebno stariji od 65 godina

Samo malo, šta sad s ovom informacijom? Prvo, je li istina, drugo, koliko loše?

Da istina je, Institut za medicinska istraživanja Univerziteta u Beogradu je uradio datu studiju i ispostavilo se da 29% ispitanih nije imalo antitela. U Bahreinu i Emiratima se i pored svih zilijardi koje imaju napravio nekakav dil sa Sinopharmom da im ondašnja jeftina radna snaga posluži da odrade treću fazu ispitivanja tamo a zauzvrat su dobili i vakcine, dok su Sejšeli opet svoje vakcine dobili od Emirata na poklon. U Emiratima se broj zaraženih praktično ne smanjuje već mesecima, Bahrein je otišao u nebesa posle vakcinacije da bi onda valjda prirodnim putem stekli imunitet pa se to malo spustilo, a Sejšeli su imali u maju po 300 ljudi dnevno na sveukupnu populaciju od 100.000 ljudi iako je skoro pa 70% populacije vakcinisano. U Bahreinu i Emiratima su na kraju balade ponudili dodatnu dozu Pfizera, Sejšeli nemaju para za takvo nešto a u Srbiji je broj zaraženih trenutno mali, odnosno spojilo se lepo sa korisnim tj nikom ne pada ni na pamet da nešto uradi povodom cele te priče sa efikasnošću kineske vakcine…
haklberi_tom haklberi_tom 15:50 16.06.2021

Re: Da

tess1
U Južnom Banatu to su ćoške.

Des, Free.

Izvini što sam te izvrijeđala zbog Tase i Emsija, ono što je bilo kod Džeja neka tako ostane, ali sa ovom dvojicom sam pogriješila, precjenila svoje virtuelne supermoći, nisu bili vrijedni nikakve žrtve, pišljiva boba. Izvini.

Što se mene tiče, pogrešila si!
haklberi_tom haklberi_tom 15:57 16.06.2021

Re: Da

tess1
Ma Zili, pozdravila sam tvoj komentar. Samo ti po svome, sa drugarima i protiv njih. :)

Ja sad moram odmah spavati. Vidjela sam i Mirelu i preporučili sladoled. Za danas. :)

Zar nije rano za spavanje?!
Mislim - za normalne ljude.
Jer - ja se, uglavnom, tuširam u 19.45, potom malo blejim - i u 20.15 sam u krevetu.
Milan Novković Milan Novković 16:08 16.06.2021

Re: Da

haklberi_tom
...
Jer - ja se, uglavnom, tuširam u 19.45, potom malo blejim - i u 20.15 sam u krevetu.

Ko moj unuk Luka od 2 godine i 6es meseci donedavno, iako je pod budnim dedinim okom počeo lukavo da pruža otpor i polako saseca u korenu te neproduktivne sate polusvesnog bulažnjenja

A majka mu, ljubi je tajo, dok je bila mala, je bila ekspert da se tiho šćućuri negde u ćošku sobe pri glasnom TVu da bi što više odložila spavanje.
haklberi_tom haklberi_tom 16:16 16.06.2021

Re: Da

Milan Novković
haklberi_tom
...
Jer - ja se, uglavnom, tuširam u 19.45, potom malo blejim - i u 20.15 sam u krevetu.

Ko moj unuk Luka od 2 godine i 6es meseci donedavno, iako je pod budnim dedinim okom počeo lukavo da pruža otpor i polako saseca u korenu te neproduktivne sate polusvesnog bulažnjenja

A majka mu, ljubi je tajo, dok je bila mala, je bila ekspert da se tiho šćućuri negde u ćošku sobe pri glasnom TVu da bi što više odložila spavanje.

Nanespavao sam se ja u životu - onoliko!
Sada vraćam dug!
Ali se zato ustajem između pola 5 i pola 6.
A posebno obožavam da se neradnim danima ustanem oko pola 5.
I slušam kako vrapci u dvorištu, nakačeni na razna stabla, cvrkuću!
A ja pijuckam Nes kafu i uživam u jutru.
tess1 tess1 16:25 16.06.2021

Re: Da

Taj zanat će da odumre kad umru majstori koji znaju to da rade.

Kad sam prvi put prošla kroz Srbiju vidjela sam ono što izgleda nisam uspjela objasniti mom zemljaku iz Mičigena prije neku veče, a to je da je prosvjetiteljstvo uvijek išlo iz Srbije u našem pravcu, ka nama, malo smo mi ponudili vama, njegova arogancija je samo iz tog razloga i danas u ovom novijem bečkom vremenu neosnovana, i meni posebno iritantna jer imam preglednost.

Neutemeljena arogancija naspram istorije Srbije, od pravljenja kuće (Banskih dvora), crkve do knjiga na srpskom jeziku koje ne bi imali. Sjetih se kad je Srbljanovićka pokušala Sarajevu, Austrijancima i Beogradu objasniti ko je bio Gavrilo (čitala ona Dedijera, vjerovatno Sarajevo 1914, ne sjećam se, imam kući i Dnevnike, ali mi nisu potrebni da bih razumjela kako je Gavrilo disao u istoj našoj šumi), riječima "oni nisu imali knjiga", nije ona to rekla zlonamjerno, ali je njegovu vezu sa Srbijom zloupotrijebila opravdavajući njegovo jugoslovenstvo kao neko pribježište iz mraka tada u Bosni, Gavrilo bi se tad - Srbin, seljačko dijete u mraku, a uvijek bio gori taj mrak i od hrvatskog i od bošnjačkog - priklonio i Klingoncima iz Velike Plane da su mu pružili ruku, slovo i ideju. Tvrdim. Na kraju, mjerićemo njegovu volju i vjeru da izađe iz mraka sa kuražom kojeg ni on tad nije bio svjestan..
tess1 tess1 16:30 16.06.2021

Re: Da

i ispostavilo se da 29% ispitanih nije imalo antitela.

Posebno zahvaljujem na procentima. To je odgovornost u komunikaciji. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:41 16.06.2021

Re: Da

U Bahreinu i Emiratima su na kraju balade ponudili dodatnu dozu Pfizera,


Samo da dodam, dok Milanče nije isukao njegove dekice znojave i obične nobelovce koji su to već sve osporili još pre nego što je bilo objavljeno, dakle, čuo sam da su provalili da vakcina (ne sećam se tačno koja, verovatno Fajzer ili Moderna, ovo ostalo su zajebancije od vakcine ) u solidnom procentu leči one long-haul slučajeve kovida. Ne znaju tačno kako i zašto, i ne znaju da li je trajno ili samo privremeno, ali znaju da izgleda da pomaže nekako kod tih slučajeva.

Mi imamo jednog to jest jednu u užem krugu prijatelja, mlađa žena, bolesna je od aprila prošle godine, bez ikakvog napretka, ona je primila fajzerku valjda, prvu dozu prošle nedelje, pa ćemo da vidimo da će da joj pomogne kad joj rknu drugu dozu. Možda za te ljude ima nade (a nema ih uopšte tako malo).

evo ovde ima tekst o tome: link.






gedza.73 gedza.73 19:40 16.06.2021

Re: Da

Gedžo, ovo si jako lepo opisao, kao da sam film videla.


Priče su prelepo napisane. Jednostavno, realistički. Kao dnevnik, samo majstorski napisana svedočanstva tog doba.



Ova koju sam skratio i iskasapio se zove 'Preslava' i samo jedan detalj da se izbaci (idu konjima) bukvalno može da se prenese u današnje vreme.

Setio sam se još jedne čiji se pisac ubio negde na početku I svetskog rata. Nije masterpis ali ima dve stvari koje mi ostale u sećanju. Radnja je u Beogradu, Loznici, Čačku i Požarevcu ili Petrovcu na Mlavi nisam siguran.

Učiteljica nakon puno vremena ponovo dolazi u Beograd. Kaže kako nikoga ne prepoznaje i kako ljudi ulicama idu pognute glave, niko se ne smeje kao što se ona seća da je bilo u vremenu njene mladosti.

A u Čačku se otac (zanatlija) bori sa sinom koji hoće da pravi mlin i tera ga da uči kako bi posle škole postao državni činovnik.
'Zanatlija kasno leže, rano ustaje, kad ostari niko ga ne primećuje. Činovnik ima malu platu ali sigurnu a i ne radi nešto puno.

Pisano pre vek i neku godinu.
Milan Novković Milan Novković 21:55 16.06.2021

Re: Da

srdjan.pajic
U Bahreinu i Emiratima su na kraju balade ponudili dodatnu dozu Pfizera,


Samo da dodam, dok Milanče nije isukao njegove dekice znojave i obične nobelovce koji su to već sve osporili još pre nego što je bilo objavljeno, dakle, čuo sam da su provalili da vakcina (ne sećam se tačno koja, verovatno Fajzer ili Moderna, ovo ostalo su zajebancije od vakcine ) u solidnom procentu leči one long-haul slučajeve kovida. Ne znaju tačno kako i zašto, i ne znaju da li je trajno ili samo privremeno, ali znaju da izgleda da pomaže nekako kod tih slučajeva.

Mi imamo jednog to jest jednu u užem krugu prijatelja, mlađa žena, bolesna je od aprila prošle godine, bez ikakvog napretka, ona je primila fajzerku valjda, prvu dozu prošle nedelje, pa ćemo da vidimo da će da joj pomogne kad joj rknu drugu dozu. Možda za te ljude ima nade (a nema ih uopšte tako malo).

evo ovde ima tekst o tome: link.


Ono što možda još nisi čuo, tj bar ne sve, a uvek si želeo da znaš

- Sad većina naučnika u svetu, svih uzrasta, zna (de-facto) da je virus iz laboratorije (to se sa sigurnošću zna sad već preko godinu dana.

- Ta većina nema pristup MSMjima, tj prestitutes (press prostitutes) uglavnom, tipa CNN, NYT, WP, BBC, ...

- Vakcine do sada nisu prošle ni jednu cost-benefit analizu pozitivno (tj više koristi nego štete) koju rade ozbiljni centri za evidence base medicunu

- Ovi poslednji veći talasi Covida, tipa Indija, onaj u Izraelu, Gibraltar (mali ali interesantan zbog izolovanosti) itd su skoro svi odlično korelisani sa vakcinacijom - tj do njih je dovela vakcinacija, ne "wild" SARS-CoV-2 virus

- Bolji uvid u genetiku spike proteina (interesantno iako znamo da je virus iz laboratorije) pokazuje da je inžinjering do te mere fokusiran na human infekcije da čak ni jednoj živuljki ni blizu ne prilazi.

- Verovatno je pobegao iz laobratorije slučajno, iako je jako velika verovatnoća da je namerno pušten.

- Za sada su (ovo je veće nagđanje iako ima kvalitetnih indikatora, odvno) veće šanse da su ga Ameri namerno pustili nego Kinezi (nema veze što bi se, da je tako, to taman uklopilo i u geo-političke igre)

- Kada si posle vakcinacije u teškoj nebulozi par dana (npr naš Maksa) to je zbog toksičnosti spike-proteina - on je, u stvari, "otrov".

- E sad, kada se priča o dugoročnim posledicama vakcinisanja - one, naravno, nisu poznate, mogu da budu nikakve (kao što tebi, npr, pričaju, bez obzira što je to prazna priča) a mogu da budu izuzetne - to se konkretno neće znati još dosta godina.

- "Poništavaju" se neke test grupe za vreme testiranja vakcine, oni što su dobijali placebo, pod izgovorom da "nije fer" ne vakcinisati i njih, pa ih vakcinušu, ali samo zato da ne bi postojala referenca za praćenje dugoročnih štetnih pojava.

- Sada je "management" 90% oboljenja, i jako matorih, lak li lako uspešan - o tome se ne priča. Indijska vlada će, izgledada, tužiti WHO zbog zataškavavanja vesti o nekim uspešnim lekovima.

- ... pa ti vidi

(ima na tone ovoga sada, sve sa pier-reviewed radovima - npr, ovo što ti neće reći je da se čak zna i distribucija spike proteina posle vakcinacije po telu - ima ih svuda u značajnim količinama - malo neuobičajeno - i završavaju u svim tkivima, pa se veselo kače na ACE2 receptore gde god ih ima ... "... spike alone binds to ACE2 and this is toxic to endothelial cells, to cardiac pericytes and to brain pericytes. Spike binding to ACE2 on platelets leads to thrombosis and thrombocytopenia...".

Blago tragikomično je da ako po primanju spike-protein vakcine (Pfizer, Moderna, JJ, Astra Zeneca, Sputnik V, ...) nisi imao nikakve simptome dobre su šanse da si na Covid već imao (parcilani) imunitet pa ti vakcina nije bila potrebna.

A ako si uradio "Maksu" pa bio u košmaru dva dana onda si intenzivno odradio Covid toxicity ta dva dana kao da si dobio (blaži++) Covid, dok bi, da se nisi vakcinisao, možda neprimetno stekao (parcijalni) imunitet kako si polako bio izložen dovoljnom broju virusnih čestica iz okoline.

... itd, o Covidu, da ponovim, sada armija istraživača skoro sve zna, ali, glavu gore, dugoročne opasnosti od vakcina su samo potencijalne opasnosti i možda su jako male - nači ne zato što tvoja žena, njena drugaricas, i tvoja tašta tako kažu, nego što je takva verovatnoća, koju sada ne znamo

...itd2.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:12 16.06.2021

Re: Da

Milan Novković
srdjan.pajic
U Bahreinu i Emiratima su na kraju balade ponudili dodatnu dozu Pfizera,


Samo da dodam, dok Milanče nije isukao njegove dekice znojave i obične nobelovce koji su to već sve osporili još pre nego što je bilo objavljeno, dakle, čuo sam da su provalili da vakcina (ne sećam se tačno koja, verovatno Fajzer ili Moderna, ovo ostalo su zajebancije od vakcine ) u solidnom procentu leči one long-haul slučajeve kovida. Ne znaju tačno kako i zašto, i ne znaju da li je trajno ili samo privremeno, ali znaju da izgleda da pomaže nekako kod tih slučajeva.

Mi imamo jednog to jest jednu u užem krugu prijatelja, mlađa žena, bolesna je od aprila prošle godine, bez ikakvog napretka, ona je primila fajzerku valjda, prvu dozu prošle nedelje, pa ćemo da vidimo da će da joj pomogne kad joj rknu drugu dozu. Možda za te ljude ima nade (a nema ih uopšte tako malo).

evo ovde ima tekst o tome: link.


Ono što možda još nisi čuo, tj bar ne sve, a uvek si želeo da znaš

- Sad većina naučnika u svetu, svih uzrasta, zna (de-facto) da je virus iz laboratorije (to se sa sigurnošću zna sad već preko godinu dana.

- Ta većina nema pristup MSMjima, tj prestitutes (press prostitutes) uglavnom, tipa CNN, NYT, WP, BBC, ...

- Vakcine do sada nisu prošle ni jednu cost-benefit analizu pozitivno (tj više koristi nego štete) koju rade ozbiljni centri za evidence base medicunu

- Ovi poslednji veći talasi Covida, tipa Indija, onaj u Izraelu, Gibraltar (mali ali interesantan zbog izolovanosti) itd su skoro svi odlično korelisani sa vakcinacijom - tj do njih je dovela vakcinacija, ne "wild" SARS-CoV-2 virus

- Bolji uvid u genetiku spike proteina (interesantno iako znamo da je virus iz laboratorije) pokazuje da je inžinjering do te mere fokusiran na human infekcije da čak ni jednoj živuljki ni blizu ne prilazi.

- Verovatno je pobegao iz laobratorije slučajno, iako je jako velika verovatnoća da je namerno pušten.

- Za sada su (ovo je veće nagđanje iako ima kvalitetnih indikatora, odvno) veće šanse da su ga Ameri namerno pustili nego Kinezi (nema veze što bi se, da je tako, to taman uklopilo i u geo-političke igre)

- Kada si posle vakcinacije u teškoj nebulozi par dana (npr naš Maksa) to je zbog toksičnosti spike-proteina - on je, u stvari, "otrov".

- E sad, kada se priča o dugoročnim posledicama vakcinisanja - one, naravno, nisu poznate, mogu da budu nikakve (kao što tebi, npr, pričaju, bez obzira što je to prazna priča) a mogu da budu izuzetne - to se konkretno neće znati još dosta godina.

- "Poništavaju" se neke test grupe za vreme testiranja vakcine, oni što su dobijali placebo, pod izgovorom da "nije fer" ne vakcinisati i njih, pa ih vakcinušu, ali samo zato da ne bi postojala referenca za praćenje dugoročnih štetnih pojava.

- Sada je "management" 90% oboljenja, i jako matorih, lak li lako uspešan - o tome se ne priča. Indijska vlada će, izgledada, tužiti WHO zbog zataškavavanja vesti o nekim uspešnim lekovima.

- ... pa ti vidi

(ima na tone ovoga sada, sve sa pier-reviewed radovima - npr, ovo što ti neće reći je da se čak zna i distribucija spike proteina posle vakcinacije po telu - ima ih svuda u značajnim količinama - malo neuobičajeno - i završavaju u svim tkivima, pa se veselo kače na ACE2 receptore gde god ih ima ... "... spike alone binds to ACE2 and this is toxic to endothelial cells, to cardiac pericytes and to brain pericytes. Spike binding to ACE2 on platelets leads to thrombosis and thrombocytopenia...".

Blago tragikomično je da ako po primanju spike-protein vakcine (Pfizer, Moderna, JJ, Astra Zeneca, Sputnik V, ...) nisi imao nikakve simptome dobre su šanse da si na Covid već imao (parcilani) imunitet pa ti vakcina nije bila potrebna.

A ako si uradio "Maksu" pa bio u košmaru dva dana onda si intenzivno odradio Covid toxicity ta dva dana kao da si dobio (blaži++) Covid, dok bi, da se nisi vakcinisao, možda neprimetno stekao (parcijalni) imunitet kako si polako bio izložen dovoljnom broju virusnih čestica iz okoline.

... itd, o Covidu, da ponovim, sada armija istraživača skoro sve zna, ali, glavu gore, dugoročne opasnosti od vakcina su samo potencijalne opasnosti i možda su jako male - nači ne zato što tvoja žena, njena drugaricas, i tvoja tašta tako kažu, nego što je takva verovatnoća, koju sada ne znamo

...itd2.




Volim kad ovako lepo taksativno nabrojiš sve i stare i najnovije nebuloze i pogrešne informacije koje se šire tim mračnim kucima internenta, pa ja ne moram da se trudim da ih sam tražim.

Znači, onako odoka, a u odsustvu ponuđenih ozbiljnih refereneci, cenim da je od ovog što si gore napisao, verovatno >80% sasvim pogrešno, a za manje od 20% se ne zna (a to da neko nekom ne da da piše i objavi radove mačku o rep). Ali, eto, ovi polumrtvi koje je korona sastavila pre nego što je krenula vakcinacija se dižu iz mrtvih i otpisanih, na noge lagane staju. Plus više ne moramo sa maskama u pekaru kafanicu, opet zahvaljujući vakcinaciji, dobro, to ćeš ustanoviti kad ti vrate vozačku dozvolu. Pa ti sad vidi da li se treba ili ne treba vakcinisati (mislim ovim pravim vakcinama, a ne sa onim šećernim vodicama kineskim koje kako se gore tvrdi više ne rade nego što rade).




benedykt benedykt 01:02 17.06.2021

Re: Da

Milan Novković


- Ovi poslednji veći talasi Covida, tipa Indija, onaj u Izraelu, Gibraltar (mali ali interesantan zbog izolovanosti) itd su skoro svi odlično korelisani sa vakcinacijom - tj do njih je dovela vakcinacija, ne "wild" SARS-CoV-2 virus

- Bolji uvid u genetiku spike proteina (interesantno iako znamo da je virus iz laboratorije) pokazuje da je inžinjering do te mere fokusiran na human infekcije da čak ni jednoj živuljki ni blizu ne prilazi.

- Verovatno je pobegao iz laobratorije slučajno, iako je jako velika verovatnoća da je namerno pušten.

- Za sada su (ovo je veće nagđanje iako ima kvalitetnih indikatora, odvno) veće šanse da su ga Ameri namerno pustili nego Kinezi (nema veze što bi se, da je tako, to taman uklopilo i u geo-političke igre)


(ima na tone ovoga sada, sve sa pier-reviewed radovima - npr, ovo što ti neće reći je da se čak zna i distribucija spike proteina posle vakcinacije po telu - ima ih svuda u značajnim količinama - malo neuobičajeno - i završavaju u svim tkivima, pa se veselo kače na ACE2 receptore gde god ih ima ... "... spike alone binds to ACE2 and this is toxic to endothelial cells, to cardiac pericytes and to brain pericytes. Spike binding to ACE2 on platelets leads to thrombosis and thrombocytopenia...".

A ako si uradio "Maksu" pa bio u košmaru dva dana onda si intenzivno odradio Covid toxicity ta dva dana kao da si dobio (blaži++) Covid, dok bi, da se nisi vakcinisao, možda neprimetno stekao (parcijalni) imunitet kako si polako bio izložen dovoljnom broju virusnih čestica iz okoline.


Bože strašno koja su ovo besmislena lupetanja ali bez i jedne jedine trunčice uporišta u realnosti…!?!

Čoveče božiji Izrael je imao početak svog pika u broju zaraženih tamo u prvoj polovini decembra pre bilo kakve vakcinacije, ali su zato već skoro pa dva meseca praktično Covid free i verovatno najbolji mogući dokaz da Pfizer vakcina savršeno radi.
Indija je opet krajem marta kada je broj obolelih počeo da odlazi u nebesa imala samo oko 2.5% stanovništva vakcinisano. Dakle o čemu vi pričate, čovek da vas pita ali zaista…!?? O tim idiotarijama kako su navodno Amerikanci namerno napravili virus pa ga odneli baš u Wuhan ne treba zaista trošiti reči. Koji su to kvalitetni indikatori izvinjavam se, ili pričamo eventualno o onoj budalaštini iz internet zemlje šarlatanije sa sve vojnim sportskim igrama u Wuhanu i laboratorijom u Fort Detrick-u…?!!
Inače da pomognem neukima, dakle taj spike protein koji se stvara nakon vakcine ne ide tako u šetnju po krvotoku ili po plućima, niti izaziva blagi oblik Covida. Dakle, Spike protein proizveden na taj način praktično i ne dolazi u dodir sa ACE2 proteinima u drugim ćelijama u organizmu, već ostaje tu u samom mišiću i limfnim ćelijama u ramenu, tj ne luta okolo i ne pravi probleme. Pro tome je barem za mRNA vakcine odrađena i dodatna zaštita u vidu određenih mutacija, pa tako stvoreni spike protein zadržava svoj početni oblik umesto onoga koga dobija prilikom vezivanja za ACE2. Dajte nemojte se baš toliko sramotiti prepisujući neke gluposti ko zna odakle…
benedykt benedykt 01:42 17.06.2021

Re: Da

srdjan.pajic

Volim kad ovako lepo taksativno nabrojiš sve i stare i najnovije nebuloze i pogrešne informacije koje se šire tim mračnim kucima internenta, pa ja ne moram da se trudim da ih sam tražim..
Pa ti sad vidi da li se treba ili ne treba vakcinisati (mislim ovim pravim vakcinama, a ne sa onim šećernim vodicama kineskim koje kako se gore tvrdi više ne rade nego što rade).

Bukvalno kao da čovek čita lagani potpuri svih mogućih teorija zavera pokupljenih u nekim internet nedođijama….
Inače, što se tiče vakcine treba se držati one čuvene kineske poslovice da nije bitno koje je boje mačka ako lovi miševe. E pa, Pfizer/Moderna očigledno lovi Covid miševe, jer je i za to odrađeno istraživanje u Kataru i to upravo oko efikasnosti mRNA vakcina protiv tih novih varijanti i mutacija Covida koje su se u međuvremenu pojavile. Pa se tako ispostavilo da protiv engleske Alfa mutacije tj B.1.1.7 varijante štiti 89.5% za infekciju i 100% za teži oblik bolesti, odnosno da za južnoafričku Beta mutaciju tj B.1.351 varijantu štiti 75% za bilo kakvu infekciju a 97.5% za teži oblik iste. Sinopharm očigledno ne radi kako treba, Astra-Zeneca kao nešto i radi ali je zato problematična a za njenu Sputnjik V kopiju se opet ispostavilo kako je ono istraživanje objavljeno u Lancetu malko naštelovano da bi se dobila željena efikasnost od preko 90%. Pri tome su u Brazilu kao i u Slovačkoj ukazali kako dobijeni uzorci za analizu i testiranje baš i ne odgovaraju onome što se reklamiralo tj u Brazilu konkretno su našli živ adenovirus u drugoj dozi, ili ti ga u prevodu zaista se i razboliš posle vakcinacije…
bene_geserit bene_geserit 01:57 17.06.2021

Re: Da

u Brazilu konkretno su našli živ adenovirus u drugoj dozi, ili ti ga u prevodu zaista se i razboliš posle vakcinacije

Alo stručnjače opšte prakse,
sve vakcine bazirane na adeno virusu imaju "živ" (modifikovan) adenovirus u svakoj dozi. Virus je modifikovan tako da ne može da se razmnožava, i ima modifikovan deo koji ga natera da napravi spike protein.
Da je virus mrtav kako ti zamišljaš ne bi mogao ništa da uradi, pa ni da generiše spike protein.
benedykt benedykt 02:16 17.06.2021

Re: Da

bene_geserit

Alo stručnjače opšte prakse,
sve vakcine bazirane na adeno virusu imaju "živ" (modifikovan) adenovirus u svakoj dozi. Virus je modifikovan tako da ne može da se razmnožava, i ima modifikovan deo koji ga natera da napravi spike protein.
Da je virus mrtav kako ti zamišljaš ne bi mogao ništa da uradi, pa ni da generiše spike protein.

Genije neuki, pod živ sam mislio na aktivan tj onaj koji može da se razmnožava i da izazove infekciju, što sam jasno i napomenuo…
bene_geserit bene_geserit 03:23 17.06.2021

Re: Da

pod živ sam mislio na aktivan tj onaj koji može da se razmnožava i da izazove infekciju, što sam jasno i napomenuo

Šta si mislio i šta si rekao nije baš u korelaciji. Živ ne znači "može da se razmnožava", inače evnusi i trandže ne bi bili živi. Možeš da se razboliš i od samog spike proteina posle vakcinacije (ali nije u pitanju infekcija već neurodegenerativne i autoimune bolesti, bells palsy, tromboza, i sl.), tako da razboleti se i imati infekciju ne znači isto. Makar da si rekao da dobiješ prehladu posle vakcinacije, ovako kako si napisao deluje kao da ćeš da dobiješ covid posle vakcinacije.
A btw, koliko god da Rusi imaju probleme sa kontrolom kvaliteta pri proizvodnji vakcine, taj mali procenat virusa koji izazivaju prehladu je irelevantan, sem za imuno kompromizovane osobe.

A to cherry picking statistike je čudo jedno, Kinezi se uspečno bore sa kovidom dakle njihova vakcina "očigledno ne radi kako treba", dok se Izrael uspešno bori dakle "Pfizer/Moderna vakcina radi super". A veruješ istraživanju sprovedenom u Kataru ali ne veruješ Ruskom istraživanju i sve tako ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:47 17.06.2021

Re: Da

Bože strašno koja su ovo besmislena lupetanja ali bez i jedne jedine trunčice uporišta u realnosti…!?!



Ma, Milanče hvata na upornost, vrti ove iste stvari već ko zna koliko dugo, povremeno doda nešto novo samo ako je još luđe i neverovatnije od prethodnog. Ja mu, kad je u pitanju kovid, još od onog Indusa što mu se priviđao HIV u kovidu, ništa ne verujem, i do sada se, koliko vidim, nisam zajebao.

bene_geserit bene_geserit 04:03 17.06.2021

Re: Da

Ja mu ... ništa ne verujem

Ma bitno da ti veruješ državnoj propagandi, npr.
naravno da je ovaj tip organizovao "državni udar" i da nisu nikakvi FBI-evci bili među organizatorima.



srdjan.pajic srdjan.pajic 04:17 17.06.2021

Re: Da

bene_geserit
Ja mu ... ništa ne verujem

Ma bitno da ti veruješ državnoj propagandi, npr.
naravno da je ovaj tip organizovao "državni udar" i da nisu nikakvi FBI-evci bili među organizatorima.





Dobro je, bre, bene, izbori su prošli, Tramp (ko to beše?) je pukao kao mehur, baš kako sam ja to mudro predvideo, posle pokušao da izvede lame-ass državni udar za koji pored ovih polupismenih kukuljičara i Qonanon šamana nije ni mogao nikog drugog angažovati, i to je to, kakav sad crni FBI i DB te opet spopao, mislio sam da si probeleo izborni poraz? No, pretpostavljam da ga i dalje pratiš, Trampa (još uvek ne mogu da se setim ko je to), jel i dalje kmeči i izmišlja nekakvu izbornu prevaru, ili mu je Melanija rekla, shut the fuck up, donny! i poslala ga da spava pored rupe na terenu za golf?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:19 17.06.2021

Re: Da

Prvobitna kontrola je valjda zaključila kako nije opasna po zdravlje i nisu ulazili u detalje …


Da, to je to: nije opasan a efikasnost cemo ispitati. Stvarno svasta. Ovo bi u neko drugo vreme cenim bilo na naslovnici Vremena.
Milan Novković Milan Novković 07:53 17.06.2021

Re: Da

benedykt
Milan Novković


- Ovi poslednji veći talasi Covida, tipa Indija, onaj u Izraelu, Gibraltar (mali ali interesantan zbog izolovanosti) itd su skoro svi odlično korelisani sa vakcinacijom - tj do njih je dovela vakcinacija, ne "wild" SARS-CoV-2 virus

- Bolji uvid u genetiku spike proteina (interesantno iako znamo da je virus iz laboratorije) pokazuje da je inžinjering do te mere fokusiran na human infekcije da čak ni jednoj živuljki ni blizu ne prilazi.

- Verovatno je pobegao iz laobratorije slučajno, iako je jako velika verovatnoća da je namerno pušten.

- Za sada su (ovo je veće nagđanje iako ima kvalitetnih indikatora, odvno) veće šanse da su ga Ameri namerno pustili nego Kinezi (nema veze što bi se, da je tako, to taman uklopilo i u geo-političke igre)


(ima na tone ovoga sada, sve sa pier-reviewed radovima - npr, ovo što ti neće reći je da se čak zna i distribucija spike proteina posle vakcinacije po telu - ima ih svuda u značajnim količinama - malo neuobičajeno - i završavaju u svim tkivima, pa se veselo kače na ACE2 receptore gde god ih ima ... "... spike alone binds to ACE2 and this is toxic to endothelial cells, to cardiac pericytes and to brain pericytes. Spike binding to ACE2 on platelets leads to thrombosis and thrombocytopenia...".

A ako si uradio "Maksu" pa bio u košmaru dva dana onda si intenzivno odradio Covid toxicity ta dva dana kao da si dobio (blaži++) Covid, dok bi, da se nisi vakcinisao, možda neprimetno stekao (parcijalni) imunitet kako si polako bio izložen dovoljnom broju virusnih čestica iz okoline.


Bože strašno koja su ovo besmislena lupetanja ali bez i jedne jedine trunčice uporišta u realnosti…!?!

Čoveče božiji Izrael je imao početak svog pika u broju zaraženih tamo u prvoj polovini decembra pre bilo kakve vakcinacije, ali su zato već skoro pa dva meseca praktično Covid free i verovatno najbolji mogući dokaz da Pfizer vakcina savršeno radi.
Indija je opet krajem marta kada je broj obolelih počeo da odlazi u nebesa imala samo oko 2.5% stanovništva vakcinisano. Dakle o čemu vi pričate, čovek da vas pita ali zaista…!?? O tim idiotarijama kako su navodno Amerikanci namerno napravili virus pa ga odneli baš u Wuhan ne treba zaista trošiti reči. Koji su to kvalitetni indikatori izvinjavam se, ili pričamo eventualno o onoj budalaštini iz internet zemlje šarlatanije sa sve vojnim sportskim igrama u Wuhanu i laboratorijom u Fort Detrick-u…?!!
Inače da pomognem neukima, dakle taj spike protein koji se stvara nakon vakcine ne ide tako u šetnju po krvotoku ili po plućima, niti izaziva blagi oblik Covida. Dakle, Spike protein proizveden na taj način praktično i ne dolazi u dodir sa ACE2 proteinima u drugim ćelijama u organizmu, već ostaje tu u samom mišiću i limfnim ćelijama u ramenu, tj ne luta okolo i ne pravi probleme. Pro tome je barem za mRNA vakcine odrađena i dodatna zaštita u vidu određenih mutacija, pa tako stvoreni spike protein zadržava svoj početni oblik umesto onoga koga dobija prilikom vezivanja za ACE2. Dajte nemojte se baš toliko sramotiti prepisujući neke gluposti ko zna odakle

A onda, Bože koliko su korisni idioti napredovali od Sovjetskih dana (veliko 'S', jbg, ide unazad decenijama BB (Before Brajović, ... da ne pomisliš ...) (neuparene zagrade su heurističko-tehnološka provokacija).

Japanci su radili farmako-kinetičku studiju Fajzerove vakcine.

Ona se nalazi na Fajzerovom sajtu (na Japanskom, uglavnom).

Nekoliko ih je već interpretiralo tu studiju (i mene mrzi da previše Guglujem - Srki će, on voli). Možda pogrešno, ali to i dalje ćoravim kokama ne pomaže da progledaju, one su ćorave zbog nekritičkog pristupa sticanju "znanja".

A svi su izgledi da je interpretacija tačna (u nekom budućem blogu ćemo se dotaći lobiranja velikih pa razloga zašto MSM ne dotiču neke dokumente) pa ti ja prilažem delić iz vrha pretraživanja:

"... This Japanese data shows that the spike protein of the Pfizer ‘vaccine’ gets into the blood where it circulates for several days post-vaccination and then accumulated in organs and tissues including the spleen, bone marrow, the liver, adrenal glands, and in the ovaries.
Once in circulation, the spike protein can attach to specific ACE2 receptors that are on blood platelets and the cells that line blood vessels. This can either cause platelets to clump, and that can lead to clotting. It can also lead to bleeding.

This study looked at the vaccine distribution (as of ALC 0315/0159 plasma level) in about 45 organs were measured over time intervals of 15 min, 1hr, 2hr, 4hr, 8hr, 24hr and 48 hr. Pharmacokinetic studies have also been done over the days up to a 9 days period.

The study shows that in many organs the vaccine plasma level keeps rising after 2 days (concentration (ug lipid equivalent/g [or mL]: males and females combined) (ranking) Liver (24.3); Spleen (23.4); Adrenaline glands (18.2); Ovarium (12.3); Bone marrow (3,77); Pancreas (0.6); Uterus (0.5); Testes (0.3); Eyes (0.1)
To note is that the Adrenaline glands being affected by high plasma levels will cause an overall organ stress; which in turn affects particular the immune and the nervous system.
..."

Ps: Samo da pozdravim sve sa evo prvog 2021 godišnjeg, pa posebno Flokija pošto dok sedim i kuckam vidim stenu ko na dohvat ruke gde smo propustili da se upoznamo pošto tad nisam bio u Španiji, pa je morao sam da pobijam Srpske zastave po okolinim kafanama
stemajz stemajz 10:10 17.06.2021

Re: Da

pa posebno Flokija


о захваљујем, ја баш управо гледам где да забодемо ове године заставицу на empuriabrava, тамо почетком августа

јужније мислим да нећемо ићи

а са овим либтардским секташима овде ми се не да расправљати, узалудан посао

сигурно су трептали од праведне среће јуче кад је дека бајден рекао, отприлике "замислите како би на нас американце свет гледао када бисмо се ми мешали другима у изборе" :)))))
tess1 tess1 10:18 17.06.2021

Re: Da

а са овим либтардским секташима овде ми се не да расправљати, узалудан посао

Hajde, hajde, ne daj se. :)
Milan Novković Milan Novković 10:37 17.06.2021

Re: Da


stemajz
pa posebno Flokija


о захваљујем, ја баш управо гледам где да забодемо ове године заставицу на empuriabrava, тамо почетком августа

јужније мислим да нећемо ићи

а са овим либтардским секташима овде ми се не да расправљати, узалудан посао

сигурно су трептали од праведне среће јуче кад је дека бајден рекао, отприлике "замислите како би на нас американце свет гледао када бисмо се ми мешали другима у изборе" :)))))

Costa Brava je nama najlepši deo Španske obale i tamo smo bili 7-8 puta.

I nekad davno voda nije bila mnogo hladna, ali poslednja 2-3 puta jeste i tako smo se preselili južnije za letnjih godišnjih odmora.

Al tu gore vam je, bar, sve urednije

Cenim da ne moram da preporučujem Dalijev muzej u rodnom mu gradu Figuerasu.

Nije ni Barcelona daleko sa svim i svačim, a ako je i Pikasov muzej još uvek tamo kako mu se penješ po spratovima i tako Pikasovoj starosti i dođeš mu do pred skoro kraj života i naletiš na stotine crteža golih žena imaš beam-mi-up-Skoti projekciju u regione muškog mozga koji se polako gasi, tj njegovu esenciju
stemajz stemajz 10:51 17.06.2021

Re: Da

Cenim da ne moram da preporučujem Dalijev muzej u rodnom mu gradu Figuerasu.

Nije ni Barcelona daleko sa svim i svačim, a ako je i Pikasov muzej još uvek tamo kako mu se penješ po spratovima i tako Pikasovoj starosti i dođeš mu do pred skoro kraj života i naletiš na stotine crteža golih žena imaš beam-mi-up-Skoti projekciju u regione muškog mozga koji se polako gasi, tj njegovu esenciju


о па прешпартали смо ми то све исто неколико пута
од сиџеса, барселоне, тосе, жироне, коста брава... све супер

мало се још двоумимо да ли тамо или у италију негде, само је тад у италији колективни годишњи одмор, па ће свугде бити гужва, а то ми је мало превише...
Milan Novković Milan Novković 11:02 17.06.2021

Re: Da

stemajz
...
о па прешпартали смо ми то све исто неколико пута
од сиџеса, барселоне, тосе, жироне, коста брава... све супер
...

Nači expert level - onda ništa
benedykt benedykt 13:50 17.06.2021

Re: Da

bene_geserit
pod živ sam mislio na aktivan tj onaj koji može da se razmnožava i da izazove infekciju, što sam jasno i napomenuo

Šta si mislio i šta si rekao nije baš u korelaciji. Živ ne znači "može da se razmnožava", inače evnusi i trandže ne bi bili živi. Možeš da se razboliš i od samog spike proteina posle vakcinacije (ali nije u pitanju infekcija već neurodegenerativne i autoimune bolesti, bells palsy, tromboza, i sl.), tako da razboleti se i imati infekciju ne znači isto. Makar da si rekao da dobiješ prehladu posle vakcinacije, ovako kako si napisao deluje kao da ćeš da dobiješ covid posle vakcinacije.
A btw, koliko god da Rusi imaju probleme sa kontrolom kvaliteta pri proizvodnji vakcine, taj mali procenat virusa koji izazivaju prehladu je irelevantan, sem za imuno kompromizovane osobe.

A to cherry picking statistike je čudo jedno, Kinezi se uspečno bore sa kovidom dakle njihova vakcina "očigledno ne radi kako treba", dok se Izrael uspešno bori dakle "Pfizer/Moderna vakcina radi super". A veruješ istraživanju sprovedenom u Kataru ali ne veruješ Ruskom istraživanju i sve tako ...

Slažem se u potpunosti da sam na brzinu napisao taj deo sa ”živim” virusom i time da se razboliš posle vakcinacije, pa to zaista zvuči pomalo konfuzno.
Elem, pod jedan za mene je kao što rekoh svaka vakcina koja lovi miševe dobra, bez obzira odakle je. Pod dva, istraživanje Effectiveness of the BNT162b2 Covid-19 Vaccine against the B.1.1.7 and B.1.351 Variants je objavljeno je u The New England Journal of Medicine (NEJM), ili ti u prevodu sigurno ga nisu oni sami u Kataru radili.
Pod tri, Kina je bila Covid free osam meseci pre bilo kakve vakcine i to jedina u svetu, što izgleda pomalo neverovatno. Čista logika kaže da se tu nešto ne uklapa sa nečim, i samo izražavam skeptičnost a sve sa obzirom da smo došli tu gde smo došli upravo tako što se prvobitno sve to u Wuhanu sakrivalo i poturalo pod tepih. Pa je tako da se i toga podsetimo onaj lekar Li Wenliang koji je to prvi obnarodovao, stavljen na stub srama, privođen u policiju i optužen za širenje lažnih vesti. Prema tome, kada pričam o Izraelu pričam jedino o vakcinaciji kao načinu borbe, a ozbiljno istraživanje upravo u Srbiji urađeno kaže da Sinopharm vakcina baš i ne radi kako treba. Pod četiri, izašao je članak na Lancetu oko muljanja sa trećom fazom ispitivanja za Sputnjik V a pod naslovom Data discrepancies and substandard reporting of interim data of Sputnik V phase 3 trial, i između ostalih i dva Rusa su učestvovala u pisanju istog. Inače, juče se na primer javio i ruski lekar Denis Procenko iz jedne moskovske bolnice i izjavio kako 10% vakcinisanih tamo nema nikakva antitela…
benedykt benedykt 14:18 17.06.2021

Re: Da

Milan Novković

Japanci su radili farmako-kinetičku studiju Fajzerove vakcine.

Ona se nalazi na Fajzerovom sajtu (na Japanskom, uglavnom).

Nekoliko ih je već interpretiralo tu studiju (i mene mrzi da previše Guglujem - Srki će, on voli). Možda pogrešno, ali to i dalje ćoravim kokama ne pomaže da progledaju, one su ćorave zbog nekritičkog pristupa sticanju "znanja".

A svi su izgledi da je interpretacija tačna (u nekom budućem blogu ćemo se dotaći lobiranja velikih pa razloga zašto MSM ne dotiču neke dokumente) pa ti ja prilažem delić iz vrha pretraživanja:

"... This Japanese data shows that the spike protein of the Pfizer ‘vaccine’ gets into the blood where it circulates for several days post-vaccination and then accumulated in organs and tissues including the spleen, bone marrow, the liver, adrenal glands, and in the ovaries.
Once in circulation, the spike protein can attach to specific ACE2 receptors that are on blood platelets and the cells that line blood vessels. This can either cause platelets to clump, and that can lead to clotting. It can also lead to bleeding.

This study looked at the vaccine distribution (as of ALC 0315/0159 plasma level) in about 45 organs were measured over time intervals of 15 min, 1hr, 2hr, 4hr, 8hr, 24hr and 48 hr. Pharmacokinetic studies have also been done over the days up to a 9 days period.

The study shows that in many organs the vaccine plasma level keeps rising after 2 days (concentration (ug lipid equivalent/g [or mL]: males and females combined) (ranking) Liver (24.3); Spleen (23.4); Adrenaline glands (18.2); Ovarium (12.3); Bone marrow (3,77); Pancreas (0.6); Uterus (0.5); Testes (0.3); Eyes (0.1)
To note is that the Adrenaline glands being affected by high plasma levels will cause an overall organ stress; which in turn affects particular the immune and the nervous system.
..."

Zanimljivo gosn Milanče da se koliko shvatam pozivate na nekakav internet nedođija blog i autora po imenu Bartholomeus Lakeman. Kada sam pošao da pretražim ko je dati gospodin sam na svoje ogromno iznenađenje našao kako je to u suštini nekakav nezaposleni dečji psihijatar iz Aberdina. Pa tako o gdinu Bartholomeus Lakemanu ovaj tekst iz 2018., tj pre tog Covid sveznanja koje trenutno prodaje, kaže sledeće…

Dr Bartholomeus Lakeman was employed by NHS Grampian as a doctor in child and adolescent psychiatry in Aberdeen between 2004 and 2010.

He was struck off in 2012 after concerns were raised to the Medical Practitioners Tribunal Service (MPTS) that his low performance levels could put patient safety at risk.

Earlier this year, Dr Lakeman applied to the MPTS for permission to be put back on the register – and the outcome of a three-day hearing considering his application has now been published.

The tribunal’s chairman Neil Dalton said: “Dr Lakeman’s insight remained inadequate and there was insufficient evidence he had remediated his deficiencies and kept his skills and knowledge up to date.

“The tribunal decided patient safety could not be ensured, and public confidence in the profession would be seriously undermined if his restoration application was granted.”

In 2012, the MPTS considered Dr Lakeman after he sat 12 tests to assess his ability to perform key tasks competently in his role and scored below 25% in seven tests.

The report shows that, during the hearing, Dr Lakeman claimed there were “environmental difficulties” at NHS Grampian when he worked there and that he had developed insight since 2012.

The report said: “Dr Lakeman explained how his deficiencies had arisen and how he considered he had gained insight such that, going forward, he would be better equipped with the correct support, to deal with them more effectively.”

Mr Dalton acknowledged Dr Lakeman was taking some responsibility for his actions. He added: “The tribunal noted that during the past five years since his erasure, Dr Lakeman has not undertaken any relevant voluntary work, clinical attachments or job shadowing that might have helped towards his remediation.”

An NHS Grampian spokeswoman declined to comment.

Dr Lakeman was unavailable for comment.


Ne znam kako vama, ali meni gdin Bartholomeus Lakeman baš i ne uliva neko preterano poverenje iz nekog nepoznatog razloga. Avaj shvatite me, nisam preveliki ljubitelj interpretacija bilo čega od likova kao što je Alex Jones i njemu slični. Znam, sve znam, ima ta neka velika istina i grandiozna zavera koju MSM sakrivaju od nas običnih smrtnika. Tako da, ima li nešto ozbiljnije od problematičnog dečijeg psihijatra koji je u međuvremenu a sve metodom dokon pop i jariće krsti postao sveznajući borac za anti-vaxxer istinu, ili da zaključimo kako se po običaju pozivate na neproverene gluposti…


benedykt benedykt 14:29 17.06.2021

Re: Da

Milan Novković

Costa Brava je nama najlepši deo Španske obale i tamo smo bili 7-8 puta.

I nekad davno voda nije bila mnogo hladna, ali poslednja 2-3 puta jeste i tako smo se preselili južnije za letnjih godišnjih odmora.

Gosn Milanče, na Costa Bravi voda nije hladna jedino valjda polarnim medvedima ako smem da primetim…
benedykt benedykt 14:51 17.06.2021

Re: Da

stemajz

а са овим либтардским секташима овде ми се не да расправљати, узалудан посао

сигурно су трептали од праведне среће јуче кад је дека бајден рекао, отприлике "замислите како би на нас американце свет гледао када бисмо се ми мешали другима у изборе" :)))))

Avaj, moraću da te razočaram jer sam na tu Bajdenovu izjavu zamalo pao sa stolice od smeha. Za razliku od vas pravoslavnih džedaja i lovaca na te neke grandiozne zavere ja, hvala na pitanju, ne preferiram nepogrešive vođe. Tako da te sanjarije o nekom novom drugu Staljinu koji u Rusiji konačno zavodi red ostavljam tebi. Pretpostavljam da ti razmišljanja na tu temu najbolje idu uz hladno Estrella pivo a sve po sistemu, samo napred braćo Rusi… Nekom Creme Brulee a nekom kora bajatog hleba, izdržite jer se borite za pravu stvar…
stemajz stemajz 15:04 17.06.2021

Re: Da

benedykt

Da, ali su isti ti Francuzi tj Framatome kao što i sam znaš prijavili prvi celu priču Amerikancima uz prateće objašnjenje da su nadležne institucije u Kini rešile da podignu nivo dozvoljene radijacije oko nuklearke da bi izbegli default opciju koja kaže da se gasi reaktor.


то са подизањем вредности јесте свињарија
исто као што је ономад ссср са информацијама око чернобиља правио свињарију

но, срања са дозвољеним вредностима нису само бољшевичка специјалност - немачка влада је, 96, ако се добро сећам, подигла драстично дозвољене вредности око електромагнетских зрачења, уступак индустрији (меркелова била министар)

наравно, то срање је много мање срање од радиоактивности, али је ипак срање
stemajz stemajz 15:07 17.06.2021

Re: Da

benedykt
stemajz

а са овим либтардским секташима овде ми се не да расправљати, узалудан посао

сигурно су трептали од праведне среће јуче кад је дека бајден рекао, отприлике "замислите како би на нас американце свет гледао када бисмо се ми мешали другима у изборе" :)))))

Avaj, moraću da te razočaram jer sam na tu Bajdenovu izjavu zamalo pao sa stolice od smeha. Za razliku od vas pravoslavnih džedaja i lovaca na te neke grandiozne zavere ja, hvala na pitanju, ne preferiram nepogrešive vođe. Tako da te sanjarije o nekom novom drugu Staljinu koji u Rusiji konačno zavodi red ostavljam tebi. Pretpostavljam da ti razmišljanja na tu temu najbolje idu uz hladno Estrella pivo a sve po sistemu, samo napred braćo Rusi… Nekom Creme Brulee a nekom kora bajatog hleba, izdržite jer se borite za pravu stvar…


шта је, јеси се осетио прозван да си либтардски секташ?
ја се не сећам да сам те лично прозвао

убудуће - ако се већ мени обраћаш, суздржи се од трпања у било какав кош, договорено?
stemajz stemajz 15:13 17.06.2021

Re: Da

Pod četiri, izašao je članak na Lancetu oko muljanja sa trećom fazom ispitivanja za Sputnjik V a pod naslovom Data discrepancies and substandard reporting of interim data of Sputnik V phase 3 trial


то што је онај италијан тамо написао у суштини пас с маслом не би појео, чисто срање, осим за неког ко је унапред решио да верује сваком поливању говнима

тражио raw data од руса :))))
баш ме занима да ли би то исто добио од фајзера? добио би ону ствар да попуши

могу и остале његове небулозе тамо тачку по тачку да разбуцам, али ме мрзи



benedykt benedykt 15:14 17.06.2021

Re: Da

stemajz
benedykt
stemajz

а са овим либтардским секташима овде ми се не да расправљати, узалудан посао

сигурно су трептали од праведне среће јуче кад је дека бајден рекао, отприлике "замислите како би на нас американце свет гледао када бисмо се ми мешали другима у изборе" :)))))

Avaj, moraću da te razočaram jer sam na tu Bajdenovu izjavu zamalo pao sa stolice od smeha. Za razliku od vas pravoslavnih džedaja i lovaca na te neke grandiozne zavere ja, hvala na pitanju, ne preferiram nepogrešive vođe. Tako da te sanjarije o nekom novom drugu Staljinu koji u Rusiji konačno zavodi red ostavljam tebi. Pretpostavljam da ti razmišljanja na tu temu najbolje idu uz hladno Estrella pivo a sve po sistemu, samo napred braćo Rusi… Nekom Creme Brulee a nekom kora bajatog hleba, izdržite jer se borite za pravu stvar…


шта је, јеси се осетио прозван да си либтардски секташ?
ја се не сећам да сам те лично прозвао

убудуће - ако се већ мени обраћаш, суздржи се од трпања у било какав кош, договорено?

Pa sad, ruku na srce jesi me svojevremeno nazvao libtardom, doduše ne i sektašem. Drago mi je ako si u međuvremenu promenio mišljenje. U svakom slučaju, svako dobro i ja tebi želim…
tess1 tess1 16:16 17.06.2021

Re: Da

haklberi_tom haklberi_tom 16:57 17.06.2021

Re: Da

srdjan.pajic
Bože strašno koja su ovo besmislena lupetanja ali bez i jedne jedine trunčice uporišta u realnosti…!?!



Ma, Milanče hvata na upornost, vrti ove iste stvari već ko zna koliko dugo,
povremeno doda nešto novo samo ako je još luđe i neverovatnije od prethodnog. Ja mu, kad je u pitanju kovid, još od onog Indusa što mu se priviđao HIV u kovidu, ništa ne verujem, i do sada se, koliko vidim, nisam zajebao.


Sreća pa ti kompenzuješ to, jer ti ne vrtiš 'znojave dekice' ko zna koliko dugo.
freehand freehand 18:35 17.06.2021

Re: Da

Pa tako o gdinu Bartholomeus Lakemanu ovaj tekst iz 2018., tj pre tog Covid sveznanja koje trenutno prodaje, kaže sledeće…

Ma bitno je da se operiše neupitnim činjenicama i autoritetima poput
juče se na primer javio i ruski lekar Denis Procenko iz jedne moskovske bolnice

Ti krote žive viruse i drže ih u kafezu. _D
benedykt benedykt 19:40 17.06.2021

Re: Da

freehand
Pa tako o gdinu Bartholomeus Lakemanu ovaj tekst iz 2018., tj pre tog Covid sveznanja koje trenutno prodaje, kaže sledeće…

Ma bitno je da se operiše neupitnim činjenicama i autoritetima poput
juče se na primer javio i ruski lekar Denis Procenko iz jedne moskovske bolnice

Ti krote žive viruse i drže ih u kafezu. _D

Druže Freehand da li bi vi, gosn Milanče ili gosn Bene odveli svoje dete kod gdina Bartholomeusa na primer, ako bi se pu-pu-pu zlo da na ne čuje razbolelo ne dao Bog od Covida pa da vam on onda protumači rezultate analiza ili ne…?!! Naravno da ne, odnosno tražili biste nekog stručnog. Međutim, kada gdin Bartholomeus Lakeman na internetu tumači naučnu studiju pa još na japanskom, onda on postaje nekakav autoritet.
Denis Procenko je za vašu informaciju inače Главный врач московской инфекционной больницы №40 tj načelnik jedne infektivne klinike u Moskvi, i očigledno da je daleko pozvaniji da priča o rezultatima u koje ima uvid. Međutim, to je ta kvazi-rusofilija tj putinoidno kremljoBstvo u kome takvi kao vi bukvalno pojma nemaju šta se zaista dešava u Rusiji…

freehand freehand 19:53 17.06.2021

Re: Da

Druže Freehand da li bi vi, gosn Milanče ili gosn Bene

Msiliš biste?
Ja ne bih, tražio bih nekog ovde.
Denis Procenko je za vašu informaciju inače Главный врач московской инфекционной больницы №40 tj načelnik jedne infektivne klinike u Moskvi, i očigledno da je daleko pozvaniji da priča o rezultatima u koje ima uvid. Međutim, to je ta kvazi-rusofilija tj putinoidno kremljoBstvo u kome takvi kao vi bukvalno pojma nemaju šta se zaista dešava u Rusiji…

I ti nekog zoveš Gugl stručnjakom?
benedykt benedykt 20:01 17.06.2021

Re: Da

freehand
Druže Freehand da li bi vi, gosn Milanče ili gosn Bene

Msiliš biste?
Ja ne bih, tražio bih nekog ovde.
Denis Procenko je za vašu informaciju inače Главный врач московской инфекционной больницы №40 tj načelnik jedne infektivne klinike u Moskvi, i očigledno da je daleko pozvaniji da priča o rezultatima u koje ima uvid. Međutim, to je ta kvazi-rusofilija tj putinoidno kremljoBstvo u kome takvi kao vi bukvalno pojma nemaju šta se zaista dešava u Rusiji…

I ti nekog zoveš Gugl stručnjakom?

Pa sad, kada već insistirate, to vam je inače ovaj simpatični gospodin koga vidite na slici sa Vladimirom Vladimirovičem i gradonačelnikom Moskve Sergejom Sobjaninom
Klinika kojoj je on načelnik je inače najveća i najbolje opremljena Covid bolnica u Moskvi a bogami i u celoj državi. U Rusiji se on smatra bukvalno simbolom borbe protiv Covida, za šta je uostalom i odlikovan ordenom prošle godine. Međutim, kao što rekoh, to je ta kvazi-rusofilija u kojoj se o Rusiji nema pojma…
freehand freehand 20:15 17.06.2021

Re: Da

Pa sad, kada već insistirate,

Ma ne. ja nekad sitničarski insistiram da bar kvaziintelektualci bar nauče gramatiku jezika koji koriste ne bi li sebe predstavili moćnim znalcima svega postojećeg.
Inače, u onom prvom citatu samo sam podvukao strašni argument sadržan u odrednici jedne moskovske bolnice.
Međutim, kao što rekoh, to je ta kvazi-rusofilija u kojoj se o Rusiji nema pojma…

Ja nisam rusofil. Ali ni rusofob.
Ne pretendujem da sam poznavalac Rusije, kamoli da se razmećem nekakvim lažnim znanjima napabirčenim brzim pretraživanjem kad mi neko ukaže na glupost koju sam u svojoj nadobudnosti odvalio ne bih li (opet) ispao glavan u još jednom razgovoru u kome držim banku.
I nekako mislim da samo počasni konzuli Nikaragve kopipejstuju rečenice na ruskom ili arapskom sa ruskim ili arapskim pismom ne bi li se prikazali u punom sjaju sopstvenog kvaziznanja zasenjivanjem prostote.
Trt.
benedykt benedykt 20:57 17.06.2021

Re: Da

freehand

Ne pretendujem da sam poznavalac Rusije, kamoli da se razmećem nekakvim lažnim znanjima napabirčenim brzim pretraživanjem kad mi neko ukaže na glupost koju sam u svojoj nadobudnosti odvalio ne bih li (opet) ispao glavan u još jednom razgovoru u kome držim banku.
I nekako mislim da samo počasni konzuli Nikaragve kopipejstuju rečenice na ruskom ili arapskom sa ruskim ili arapskim pismom ne bi li se prikazali u punom sjaju sopstvenog kvaziznanja zasenjivanjem prostote.
Trt.

Pa sad, kako da vam objasnim druže Freehand ali za datu izjavu Denisa Procenka može da zna jedino neko ko prati šta se dešava u Rusiji tj ruske medije, odnosno bukvalno nemoguće je drugačije saznati a definitivno ne tako što se nešto na brzinu pretražuje. Tako da se vi samo odlučite, jer kada pišem detaljno onda kukate kako je previše detaljno a kada skratim kao za Procenka, onda naravno ni to ne valja tj samo da se nešto bezveze napiše i zlobno dobaci na moj račun, a i to samo zato jer sam vam par puta objasnio koliko ne znate. Koliko primećujem, pošto ste ponovo naleteli na nagaznu minu tj pametovali u prazno, onda se koliko shvatam beži na nekakav rezervni položaj u vidu mudrovanja o navodnom kopi-pejstu stranih jezika. Šta da vam kažem, ali eto kao nešto pomalo i razumem taj ruski, a da ne verujete nešto zaista jako malo i taj nesretni arapski (barem alif-baa ako ništa drugo), kao što su mi ruska i arapska tastatura uključene uvek u opcijama. Hvala na pitanju radim trenutno na tome da makar malo poboljšam to neko svoje zaista jako skromno znanje. Šta da vam kažem ali ne gledajte sebe u ogledalu da bi bilo šta zaključivali o meni, mislim kada smo već kod tog kvaziznanja i zasenjivanja prostote ili vi to nešto na svoj račun…

P.S Inače kada smo već kod tih kvaziintelektualaca i gramatike, ostaje samo nejasno šta tačno znači… ne bih li (opet) ispao glavan, ili vi to samopregorno radite na nekim inovacijama u srpskom jeziku. Takođe kao da nešto nije u redu u rečenici gde između ostalog kažete… da bar kvaziintelektualci bar nauče gramatiku, ali da pretpostavimo kako ste u brzini napisali dva puta to bar, kao što se i meni bezveze omakao onaj lapsus, nemam pojma kako…
stemajz stemajz 21:16 17.06.2021

Re: Da

хајде, не било ти заповеђено, баци линк на ту вест са проценком

ово?
freehand freehand 21:29 17.06.2021

Re: Da

ne bih li (opet) ispao glavan, ili vi to samopregorno radite na nekim inovacijama u srpskom jeziku

Takoe. Mi u u društvu reč glavan koristimo 40 godina.
Ovde je poslužila kao bućkalo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana