Kultura| Ljubav| Moj grad| Život| Životni stil

Gde je Beograd?

jednarecfonmoi RSS / 25.06.2021. u 21:40

Ne znam za druge gradove, ali nesto primecujem poslednjih godina u Beogradu, vise nego ikad pre. Automobili, guzve, ljudi, nervoza u vazduhu i vrlo retko da sretnem osobe  koje znam makar iz vidjenja na ulici. Sta se ovo desava? Gde su poznata lica, ko su ovi ljudi koje ne poznajem?

Beograd pocinje da mi lici na londonski tjub (metro). Ljudi okrenuti sami sebi i svom mikro svetu. Razlika je sto tamo vecinom  cute a ovi ljudi su glasni, nametljivi, nepoznati…strani  neki svet u sred sopstvenog dvorista. Kad sam poslednji put sela sa nekim negde pa ugledala poznato lice? Desava se…ali retko.. Mozda su mi kretanja ogranicena ali neobicno je da ….ma…nema ni veze. Kao da se pretvaramo u neki ogroman grad i polako nestajemo u njemu, dok onaj poznati, blizak, nas, Beograd odlazi u carstvo snova i sanja nas kao sto mi sanjamo njega.



Tagovi



Komentari (249)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 21:51 25.06.2021

Gde je Beograd?


Tu o'ma na periferiji Novog Beograda.
shmoo shmoo 22:42 25.06.2021

Re: Gde je Beograd?

solo

Tu o'ma na periferiji Novog Beograda.



Ма пусти овог локал патриоту фолиранта, не веруј му.

Тај би продао тај свој Нови Београд за једну кућицу на Дунаву или на Сави док трепнеш оком.


Ова песма је од пре 25 година.


Али ја ипак много више волим ову ствар... Такође од пре 25 година...


Лаку ноћ, Једна реч.





solo solo 22:48 25.06.2021

Re: Gde je Beograd?

Тај би продао тај свој Нови Београд за једну кућицу на Дунаву или на Сави док трепнеш оком.


Vaistinu!

p.s. A gde je Budva
shmoo shmoo 23:16 25.06.2021

Re: Gde je Beograd?

solo
Тај би продао тај свој Нови Београд за једну кућицу на Дунаву или на Сави док трепнеш оком.


Vaistinu!

p.s. A gde je Budva



Одмах ту иза Забрежја код Обреновца. На Сави.




Е, матори, јеси видео ово?


Meduze snimljene u Savi


Кад нам буду стигле и неке лигње (нема везе што су слатководне, не правим питање) и ти на' ваташ довољно за фригање, зови на клопу.

Доносим бело вино. Може и црвено ако волиш... Неки плавац...





solo solo 23:21 25.06.2021

Re: Gde je Beograd?

Meduze snimljene u Savi


Da,pročitah, još samo pirane i kompletni smo.

shmoo shmoo 00:19 26.06.2021

Re: Gde je Beograd?

solo
Meduze snimljene u Savi


Da,pročitah, još samo pirane i kompletni smo.







Подсети ме сада, када је један мој другар набавио пиране за акваријум па га ја питао како ће да их храни, месо поскупело... А он ми рекао:"Ма не секирам се, гурнем бабу у акваријум и пиране задовољне."

shmoo shmoo 16:35 26.06.2021

Re: Gde je Beograd?

neogeosoc

E što "volim" vas "rođene Beeeeograđane 5 generacija". Nabijem vas na *ono. Većina vas ste obične mizerije i licemeri. More mrš.



Добар дан!

А ви, како ТЕ?

Мислим, на ову врућину и тако то...?


Kada sam ono devedesetih, još dete, došao i proveo par godina u Beogradu kao izbeglica, smučilo mi se vaše pi$anje po izbeglicama iz Krajine, Bosne... Koje sam samo bljuvotine čuo iz usta vas rođenih Beeeograđana, da te bog sačuva. Ali se zato beogradskim gazdaricama nisu gadile kirije koje su nam cepali, razna maltretiranja i torture.



Јбг, као што мени све избеглице (или уопштено речено, досељеници у Београд са било којим разлогом) никада нису били сви исти него је сваки посебна прича за себе, можда ти можеш мало да размислиш о томе да ни сви рођени Београђани нису исти него је сваки посебна прича за себе?

Не знам, покушај... Не боли, а можда ти помогне.


Srećom sam otišao u neku drugu državu relativno brzo.



Да, у праву си.

Срећом.

И по тебе и по Београд.

И добро је што је све то са тобом било тако кратко и јебитачно.

Не би ваљало да си се развлачио такав по Београду годинама као нека ситна цревца у облику фамилије, земљака, завичајних удружења и слично.

Никако не би ваљало ни за тебе ни за Београд.

(Овај коментар је окачен у склопу добротворне волонтерске акције "Помозимо особама са оштећеним слухом".)





neogeosoc neogeosoc 19:04 26.06.2021

Re: Gde je Beograd?

shmoo
(Овај коментар је окачен у склопу добротворне волонтерске акције "Помозимо особама са оштећеним слухом".)


Vidiš Taso, dolazio ja tako poslovno u Beograd i taksista sa aerodroma, rođeni Beeeograđanin N generacija mi se žali kako sve u Beogradu vode Crnogrorci, Krajišnici, Šumadinci, Šapčani, Ere... tj. doseljenici. Kaže: za rođene Beograđane nije ostalo ništa i on mora da taksira.

Pitam ga kako mu se to desilo. Kaže: "Ma oni rade, jure, grabe, povezuju se, pomažu jedni druge, ako treba rade fizičke poslove, tegle na građevini, u prodavnici, konobarišu, šta god dok ne pokrenu nešto svoje... Ne mogu ja to, ja sam rođeni Beeeograđanin."


Ovo je prilog okačen u svrhu pomoći osobama skromnih intelektualnih mogućnosti - Tasi (sitna crevca koja se razvlače) i autorki bloga koja je VIP blogerka, po čemu pitam se.

Ovde se isključujem. Ne mogu da polemišem sa umišljenim veličinama. Nisam plaćen za to.
shmoo shmoo 20:04 26.06.2021

Re: Gde je Beograd?

neogeosoc

Ovde se isključujem. Ne mogu da polemišem sa umišljenim veličinama. Nisam plaćen za to.


Одакле ти уопште идеја да је ово овде некаква полемика?

Није, брате, то ти само истресаш нека своја сопствена говна овде пред нама зато што не можеш да обуздаш мржњу коју носиш у себи.

А за то нико и не треба да буде плаћен

Ал' сад, шта га знам... Можда има и таквих будала које некоме плаћају да раде то што ти сада радиш овде...

Vidiš Taso



Видиш, непознати никнејму који је ипак на Блогу још од 2012. године али га ја сада први пут видим јер се скоро никада не јавља и који ипак зна да је shmoo = Таса, ја се сада питам шта је то тебе толико разљутило да си морао да се јавиш овде иако се скоро никада не јављаш и да се покењаш по рођеним (наглашавам, рођеним) Београђанима само да би тек показао колико у ствари мрзиш?

Уз наду да ћеш размрдати своје могућности разумевања прочитаног и покушати још једном да размотриш моје написано у претходном коментару:

Јбг, као што мени све избеглице (или уопштено речено, досељеници у Београд са било којим разлогом) никада нису били сви исти него је сваки посебна прича за себе, можда ти можеш мало да размислиш о томе да ни сви рођени Београђани нису исти него је сваки посебна прича за себе?

Не знам, покушај... Не боли, а можда ти помогне.


поздрављам те најсрдачније и желим ти све најбоље тамо где се сада налазиш, ма где год то било.



A немој ти мени да причаш о тасксистима "рођеним Београђанима", знам ја њих добро.

Ипак ја у Београду живим откако сам се родио, а ти само повремено долазиш у њега и провео си у Београду, по сопственим речима, само пар година у детињству али си умислио да ипак боље знаш шта је то Београд од мене.




И он је исто био рођени Београђанин, брате.

Дакле, сваки, али баш сваки, пут ти "рођени Београђани" су покушавали, видевши ме с коферима у рукама, да ми наплате вожњу од Железничке станице до моје куће 2000 динара иако сам и ја такође рођени Београђанин па одавно знам да та вожња таксијем на тој релацији не може да изађе више од 600 динара...

Колико је онда теби овај твој "рођени Београђанин" наплатио вожњу од аеродрома до града?

200 евра?

Ваљајући ти усут причу о томе како је он рођени Београђанин?

Да знам и такве рођене Беогарђане поред оних осталих.

И ти си онда по таквом лику генерализовао да су сви рођени Београђани лоши људи, лицемери, мизерије итд.

Баш сви, је л' да?

Е, па тако бих ја могао по твојој појави овде да закључим да су све избеглице пристигле у Београд оних ратних деведесетих неотесана приглупа говеда којима руководи животни мото "до подне мрзим себе, а од подне читав свет".

Али ја нећу да извлачим такав генерализовани закључак за све избеглице само на основу твоје појаве и твојих коментара овде јер то једноставно није тачно и то могу да тврдим зато што многе људе пристигле у Београд силом прилика током грађанског рата познајем (неке и овде на Блогу Б92) и нису сви никако исти као ти.

Има, не кажем, и међу њима, тим избеглицама, разноразних гована од људи као и међу рођеним и "рођеним" Београђанима, али има и оних сјајних људи. Исто као и међу рођеним и "рођеним" Београђанима.

Тако да, мени сасвим нови (?) никнејму којег ја сада први пут видим да се уопште и јавио на Блогу Б92 иако се регистровао још 2012. и који зна да је shmoo = Таса што ми говори да редовно прати Блог Б92 и шта ко пише овде иако се никада не јавља осим сада када је пожелео да истресе кофу својих гована што баш и није морао и могао је да то сачува за себе, могу само да ти кажем да гађаш у сасвим погрешну мету и при томе не хајеш много да ли ћеш успут побити и оне такође невине.

Али то вероватно тако увек и буде када много мрзиш.

Јесам ли у праву?

Узгред, тај твој мрзитељски стил ме баш много подсећа на исти такав мрзитељски стил јављања и писања на Блогу Б92 неких других блогера који су овде много познатији и који се много чешће јављају, па тако закључујем да је и овај твој помало орвеловски никнејм само још један од многобројних дуплих и вишеструких никнејмова на Блогу Б92 које неки блогери користе у различитим ситуацијама и за различите потребе играјући ту своју пиздунску игру сакривања свог правог идентитета и фолирања о сопственој памети и величини у приватном животу, што и јесте једна од кључних особина свих пизда на овој друштвеној мрежи званој Блог Б92.

Али то већ није мој посао него посао модерације за коју су ми рекли да ипак постоји иако ми је тешко да поверујем у то јер их нисам видео на делу у последњих годину дана у оваквим приликама.

Зато ја ту модерацију на Блогу Б92 сада доживљавам као неко божанско биће.

Нисам је видео на делу, али верујем да постоји.








П.С. -













jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:28 26.06.2021

Re: Gde je Beograd?

odakle iskacu ovi pajaci?

dobro je ovo kao neka socioloska studija. ali uvek imaju slicne, ocekivane komentare, gone ih neki kompleksi, odakle znan…

samo me zivo zanima sta je tasa rekao pogresno? pa nikog nije vredjao.naprotiv.

aj ja ok, neka bude, kako god. ja sam pisala o nepoznatim ljudima na sve strane i zivo me zanimalo da li i drugi ljudi koji oduvek zive ovde primecuju slicno.

pre nekog vremena, neki lik, cujemo se u vezi posla, ali me pitao odakle sam, ja kazem da sam iz beograda, on kaze da je i on, i dodade mi da skoro nije upoznao u svojoj firmi nekog da je odavde.

a ovo za horđe preglasnih, bahatih, odakle god da su, xopop su.

nije sve tako strasno, ima devojaka, mladica, izadju na ulice, sviraju, pevaju, juce neka devojka u kaficu pevasla ejmi vajnhaus u originalu. odakl god da je, sjajna je.

tako nekako…
shmoo shmoo 23:39 26.06.2021

Re: Gde je Beograd?

jednarecfonmoi


odakle iskacu ovi pajaci?



Са дна каце за купус?

Ма добро, Једна реч, морају и ти ликови са двоструким и вишеструким никовима на Блогу Б92 некако да оправдају пред собом те своје дупле и вишеструке никове правећи неку своју посебну врсту сопственог боаловског интерактивног позориштанца на мрежи чак и када не мисле тако.

Знаш, ја сам дубоко уверен да овај neogeosoc уопште није такав у реалном животу, нити је то што каже за себе, и да је ово само једна од његових малих умрежених улога које игра да би разбио сопствену свакодневну чамотињу, те да бисмо се ти и ја много изненадили када бисмо сазнали који му је оригинални и првобитни ник на Блогу Б92.


pre nekog vremena, neki lik, cujemo se u vezi posla, ali me pitao odakle sam, ja kazem da sam iz beograda, on kaze da je i on, i dodade mi da skoro nije upoznao u svojoj firmi nekog da je odavde.



Дијалог између моје жене и комшије касапина док је куповала код њега у радњи:


- Комшинице, одакле сте ви?
- Из Београда.
- Не, мислим где сте се родили?
- У Београду.
- Не, мислим одакле су вам родитељи?
- Из Београда.
- Не, мислим где су рођени?
- У Београду.
- Обоје?
- Обоје.
- Немогуће!!!
- Зашто немогуће, комшија, па мора неко да буде и из одавде.

Пауза од пола минута, па комшија каже:

- Па јес, у праву сте, комшинице.



То што рече тај што скоро није упознао у својој фирми неког ко је одавде... Па ево ти као микроузорак моја школа у једном београдском приградском насељу...

Од нас 67 запослених (сви запослени, не само наставници), само нас двоје је рођено у Београду. Једна колегиница десетак година млађа од мене и ја.

Неки од њих (не СВИ, само неки) покушавају упорно да се фолирају говором и да прикрију да нису одавде (тужно, је л' да, као неке савремене Стеријине Феме), али их ја, пошто сам студирао српски и знам да препознам локалне говоре, одмах одговорим од тих напора питањима типа:

А јесте ви, колегинице из Ваљева? или Колега, ви сте из ужичког краја, је л' да?

И онда они одустану од те беспотребне и по мени врло понижавајуће фолиранције за једно људско биће.

А ја се онда мислим: Мењај ти себе, буди бољи човек. Мењањем свог матерњег говора нећеш себе променити.


А зашто, Једна реч, неки људи (опет не СВИ, далеко од тога, само неки) сматрају да би они који су се родили у Београду требало да кроз читав живот носе некакав осећај кривице због тога?

Такав се барем утисак стиче када чујеш те њихове вечно исте коментаре на чињеницу да је неко рођен у Београду.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:26 27.06.2021

Re: Gde je Beograd?

vrlo lepo napisano taso.procitala od pocetka do kraja.

kaca za kupus? hahahahahaha.

glupo mi malo da se nadovezem, ali ajde kratko. jednom prilikom u beogradu>>>>>

salterusa nadmeno mom tati kako nece moci to nesto da zavrsi jer mora daa ode po FTJP u mesto rodjenja.

pa dobro, na kom salteru?

ama, jel vi mene cujete, ne gde zivi, nego gde je RODJEN! ne mozete to danas!!!

pa ovde je rodjen.

kako??????!!!!!

ali taj salterski ton, nevezano ko je odakle, koja je to grozomora. razumem ja da odlepe ljudi od nerazumevanja, pituckanja, bunjenja. ali kad se naleti na tu vrstu koja se zove - ja sam sad veoma bitna i ima da me slusas, trpis moje izivljavanje i nadmen stav i objasnicu ti da to sto hoces nece da moze. i bilo sta da zaustis, ja cu ti brzinom milion reci u minutu objasniti da si bolid a ja sva mudrost ovog sveta.
i onda uvek cudjenje kad naletis na nekog ko je fin i pristojan.
shmoo shmoo 00:42 27.06.2021

Re: Gde je Beograd?

jednarecfonmoi

kaca za kupus? hahahahahaha.



Погледај само број препорука које је пајац са дна каце за купус добио за своје примитивне, вулгарне и неотесане коментаре.

То ти говори да је тај са дна каце за купус неко ко је добро познат великом броју блогера од раније јер здушно навијају за његов вулгарни примитивлук.

А можда и он сам има 10-15 никова на Блогу Б92, па сам себи лупа препоруке на те своје коментаре које је потписао као neogeosoc?

(Углавном, знам само да када ја напишем неки такав примитиван и вулгаран коментар, не само да ми пише 0 препорука, него ме нека разуздана гомила тако нападне због тога да имам утисак да би ме радо обесили на сред Теразија да сам им на дохват руке.)

Тужна слика о Блогу Б92, је л' да?

Све у свему, Једна реч, небитан лик/ник у нашим животима који је ето са својом малом интерактивном позоришном представом боаловског профила на једној друштвеној мрежи задобио својих 5 минута славе с којима сада вероватно ни он сам не зна шта би урадио.

А не би ме зачудило када би се испоставило да је наш другар neogeosoc у ствари и сам рођени Београђанин. Један од оних ликова које ти и ја од најранијег детињства добро знамо са улица овог нашег Београда.

Само ето... Дошло му тако да на овај начин разбија своју свакодневну чамотињу и духовну беду јер не зна како би то другачије учинио.






solo solo 00:56 27.06.2021

Re: Gde je Beograd?

Видиш, непознати никнејму који је ипак на Блогу још од 2012. године али га ја сада први пут видим јер се скоро никада не јавља и који ипак зна да је shmoo = Таса,




Šta kaže.

Ne mogu da polemišem sa umišljenim veličinama. Nisam plaćen za to.


Pa ko da te plati za ovakva proseravanja odbegli neogeosoc.

'Ebo te kako prodube tupsonstvo tamo neđe đe odu iz Međeđe - ne svi srećom, samo pojedini.


Ima tamo i sjajne dece.

solo solo 01:06 27.06.2021

Re: Gde je Beograd?

Погледај само број препорука које је пајац са дна каце за купус добио за своје примитивне, вулгарне и неотесане коментаре.


To ti govori o onoj pomenutoj ,,reprezentativnoj grupi,, koju smo komentarisali.

Znamo ih, znaju nas. Znaš me,znam te.

Sve ostalo je ponavljanje.
shmoo shmoo 01:21 27.06.2021

Re: Gde je Beograd?

solo
Погледај само број препорука које је пајац са дна каце за купус добио за своје примитивне, вулгарне и неотесане коментаре.


To ti govori o onoj pomenutoj ,,reprezentativnoj grupi,, koju smo komentarisali.

Znamo ih, znaju nas. Znaš me,znam te.

Sve ostalo je ponavljanje.



Наравно.

Него Једна реч можда то није још увек схватила, или боље рећи прихватила, па се беспотребно нервира када јој се такви јаве на њеном блогу.


shmoo shmoo 01:26 27.06.2021

Re: Gde je Beograd?

solo

'Ebo te kako prodube tupsonstvo tamo neđe đe odu iz Međeđe - ne svi srećom, samo pojedini.



Ма да.

Срећом не сви.

Не знам само зашто на овај Блог Б92 долазе баш они који су на продубљивању сопственог тупсонства тако помно радили...



neogeosoc neogeosoc 11:54 27.06.2021

Re: Gde je Beograd?

Radi objašnjenja drugima (ako je uopšte potrebno), moj komentar se nije odnosio na sve Beograđane (daleko bilo) nego onu malu manjinu Beograđana koja u prvi plan istura i naglašava reči "rođeni Beeeeograđane N generacija", a u koju očito spadaju autorka teksta i njen drveni advokat Tasa. Zato se Tasa verovatno prepoznao u mom komentaru i sam se onda “prozvao” da odgovara.

Baš mi je drago da vas je to razjedilo pa sipate toliku žuč i napadate pogrdnim rečima, ali možda pažljivim razmišljanjem i shvatite u čemu grešite, pa poradite na sebi. Do vas je, ako imate taj nivo kognitivnog aparata i empatije.

Nisam mislio da dalje polemišem, ali sam ovo napisao radi svih drugih finih beogradskih šmekera, kojima nije prvi argument to što su rođeni u Beogradu, nego druge vrednosti.


haklberi_tom haklberi_tom 05:11 26.06.2021

M'da!

O čemu je ovaj blog?!
Vidim tu neke tragove 'moj Beograd došli da prljaju'?!
Nekada ranije sam se čudio onima koji dodaju (dodatnu) vrednost (sebi) time što su se rodili tu gde jesu.
A posebno su mi (bili) zanimljivi oni koji se zgražaju nad onima koji su nešto kasnije došli od njih.
Sve u svemu - žali Bože!
shmoo shmoo 08:46 26.06.2021

Re: M'da!

jednarecfonmoi

krenu da odjekuju narodnjaci iz kola



'Ебала вас Цеца да вас 'ебала!!!

Били у питању рођени Београђани или они који то нису. Мој другар таксиста такве назива "ђувегије".





(Испод мог прозора је семафор на раскрсници. Ово што сам написао помислим нарочито ноћу, у 2-3...)


Узгред, Једна реч... Причали смо ти и ја о томе...

Чеда Антић је својевремено урадио једно истраживање и установио да данас у Београду живи само 30 000 људи чији су преци живели у Београду и пре 1930. године.

То ти кажем зато што мислим да мораш да прихватиш ту чињеницу (и да се помириш са њом и саживиш) да је Београд у ствари један огромни проточни бојлер за људе.

Ако се једна генерација и досели у Београд, већ она следећа рођена у Београду у великом броју сањари о одласку из Београда, па на крају те снове и остварује.

И то јесте тако... Или прихватиш то или си онда овако збуњена као ти.

Зато се и не слажем са тобом када кажеш:


meni je tek posebno zanimljiv tipicno beogradski trend koji si upravo pokazao gde se histericno insistira na nekoj shirini i bogznakakvom prihvatanju svega i svacega.



Ја, напротив, мислим да у томе и јесте снага овог нашег града што га и чини тако занимљивим за провести читав живот у њему.

Барем мени јесте Београд баш због тога привлачан толико да нисам никада помислио да одем из њега.


П.С. - Кажу подаци (надгробни споменици, архиве итд.) да је најстарија београдска породица која и данас живи у Београду јеврејска породица Калеф (Бреда Калеф) који живе непрекидно у Београду већ неких 300 година.

Немој заборавити да је 1806. када је Карађорђе ослободио Београд од Турака, у Београду било само 7 (и словима - седам) српских кућа. Све остале биле јеврејске, турске, дубровачке, цинцарске,...

И онда када погледаш историју овог нашег Београда САМО у тих последњих 200 година...

Да се не враћамо у време оних првих келтских насеобина на данашњој Карабурми... Много би било...

И зато себе, таквог какав сам (друго поколење моје породице рођено у Београду и по оцу и по мајци, и треће поколење које живи у Београду) доживљавам само као делић тог свеукупног мозаика који називамо Београд.











(Ово је глас Свете Лукића.

Баш ми данас недостају такви људи попут њега... За необавезне разговоре ни о чему... Фали ми то што сам имао некада... А чини ми се да је баш то оно што фали и овом Београду данас на који се жалиш.)


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:00 26.06.2021

Re: M'da!

И зато себе, таквог какав сам (друго поколење моје породице рођено у Београду и по оцу и по мајци, и треће поколење које живи у Београду доживљавам само као делић тог свеукупног мозаика који називамо Београд.


jako si lepo napisao komentar, posebno ovo za mozaik.

ma taso, samo jedno se nismo razumeli, ovaj komentar moj koji si izvukao se samo odnosi na neko preterivanje i instistiranje na shirini. ipak se ne znamo uzivo, lik sam kojoj da se pojavis sa tri glave, kazes da si iz neke zabiti da imas muza i zenu i sa njima zivis, da si se vakcinisao a posle isao da trazis da ti izvade vakcinisan mrtav ili ziv virus iz tela, da slusas iskljucivo cirilicu i da si nekad imao skotskog terijera. e tu smo, mislim da bih ja cula iskljucivo ovo poslednje i da bi me vrlo zanimalo sve u vezi sa tim podatkom.

ali ne vredi, nas dragi emsi me uvek zavitlava da nesto insistiram na beogradjanstini, pa moram malo ga suzim da se ne izgubi u tolikoj sirini, kako on kako neki moji iz detinjstva.napisah sta sam uocila, pa sad kome se cini isto ok, ko ce da zmuri,ok, ko ce da kaze ko zna sta, okej opet….
shmoo shmoo 09:16 26.06.2021

Re: M'da!

jednarecfonmoi

ma taso, samo jedno se nismo razumeli, ovaj komentar moj koji si izvukao se samo odnosi na neko preterivanje i instistiranje na shirini. ipak se ne znamo uzivo, lik sam kojoj da se pojavis sa tri glave, kazes da si iz neke zabiti da imas muza i zenu i sa njima zivis, da si se vakcinisao a posle isao da trazis da ti izvade vakcinisan mrtav ili ziv virus iz tela, da slusas iskljucivo cirilicu i da si nekad imao skotskog terijera. e tu smo, mislim da bih ja cula iskljucivo ovo poslednje i da bi me vrlo zanimalo sve u vezi sa tim podatkom.



Е, па добро, сада смо се разумели.


П.С. - Преферирам мешанце... варпасе (варошке псе)... доџове (доомаће обичне џукеле)... И слично.

Једино из све снаге презирем жарковачке гониче.

Али то је нешто локално овде код мене, не мора цео Београд то да зна.




haklberi_tom haklberi_tom 09:41 26.06.2021

Re: M'da!

jednarecfonmoi
ne lupetaj i ne izmisljaj.

meni je tek posebno zanimljiv tipicno beogradski trend koji si upravo pokazao gde se histericno insistira na nekoj shirini i bogznakakvom prihvatanju svega i svacega.

sigurna sam da kad po tvom dvoristu kuce koja nije na perifieriji bg a nego skroz suprotno krenu da odjekuju narodnjaci iz kola koje ti je neko parkirao ispred, kad ti bace papir od sladoleda blizu tvog cuvenog drveta( npr. smokve) i kad ti neko sutne macku koja ti dolazi na vrata da si pun razumevanja za ljude, narocito nepoznate koji prodjose ti tvojim atarom.

jos ako uz to otpevaju i “ ој војводо синђелићу” ееее то су срби па онда им се још више радујеш као чувар међуљудских односа браће српске,ух!


Šta znam!
solo solo 10:58 26.06.2021

Re: shmoo brđanin

Једино из све снаге презирем жарковачке гониче.

Али то је нешто локално овде код мене, не мора цео Београд то да зна.


Dobro, ubedio si me, Beograd je ipak u podnožju Banovog brda ali gleda sa čežnjom na Novi Beograd u daljini



Ukinuli smo vam pcr test za ulazak na novaka ali mora potvrda o vakcinaciji.
haklberi_tom haklberi_tom 11:05 26.06.2021

Re: shmoo brđanin

solo
Једино из све снаге презирем жарковачке гониче.

Али то је нешто локално овде код мене, не мора цео Београд то да зна.


Dobro, ubedio si me, Beograd je ipak u podnožju Banovog brda ali gleda sa čežnjom na Novi Beograd u daljini



Ukinuli smo vam pcr test za ulazak na novaka ali mora potvrda o vakcinaciji.

Da li se prizna vakcinacija Sputnjikom?
solo solo 11:10 26.06.2021

Re: shmoo brđanin

Da li se prizna vakcinacija Sputnjikom?


Da, za sputnjik je dovoljno i usmeno izjašnjavanje, nije potreban papir
vcucko vcucko 12:43 26.06.2021

Re: shmoo brđanin

solo
Једино из све снаге презирем жарковачке гониче.

Али то је нешто локално овде код мене, не мора цео Београд то да зна.


Dobro, ubedio si me, Beograd je ipak u podnožju Banovog brda ali gleda sa čežnjom na Novi Beograd u daljini



Ukinuli smo vam pcr test za ulazak na novaka ali mora potvrda o vakcinaciji.

Dabre, ionako su im glavna atrakcija Velike stepenice. Tamo se poredaju pa gledaju na ovu stranu. Gledaju Aušt... ovaj, Novi Beograd

Postoje stanovite indicije, da na vrhu i dnu tih stepenica cirkulišu neki likovi sa trakom na ruci, koji taj pogled naplaćuju. Na sat
predatortz predatortz 17:19 26.06.2021

Re: M'da!

insistira na nekoj shirini i bogznakakvom prihvatanju svega i svacega.


Zar se ne piše svachega?


sigurna sam da kad po tvom dvoristu kuce koja nije na perifieriji bg a nego skroz suprotno krenu da odjekuju narodnjaci


Ovo je slojevito... Prvo, svi Shabani ovog sveta i bivše nam zemlje dolazili su, gle chuda, bash u Beograd da snimaju svoje hitove. Ne u Zagreb, ne u Sarajevo, ne u Ljubljanu, a i tamo su postojali kvalitetne muzičke produkcije sa potrebnim tehničkim mogućnostima za snimanje, nego baš u Beograd. Može se reći da je Beograd bio Meka za Shabane, da su ga oni prepoznali kao svoj centar. Nije Fahreta napravila ime i kintu negde drugde, nego bash u Beogradu. Nije je neki drugi grad hteo da šalje na Evroviziju da peva "sitnije Cile sitnije, vodi me u grm pa me pojebi", nego bash Beograd. Može se reći da je Beograd kontaminirao Shabanima, Fahretama i ostalim krkanima bivšu nam vel'ku državu.

kad ti bace papir od sladoleda blizu tvog cuvenog drveta


Hebe vas malo činjenica da je Beograd uvek slovio za veoma prljav grad. Bio je užasno prljav i kad sam kao dete, a to su neke pozne sedamdesete, dolazio u njega.

Posle, kad sam dolazio kao već momak, čudio sam se kako to da skoro nema kafića, nego se život odvijao po kafančugama. Nisam to kapirao, šta koji moj mlad čovek ima da traži u mehani sa kariranim stoljnjacima i metalnim pikslama. Da nije bilo par klubova, Beograd bi bio Andrićev Višegrad u tom pogledu.


jos ako uz to otpevaju i “ ој војводо синђелићу” ееее то су срби па онда им се још више радујеш као чувар међуљудских односа браће српске,ух!


A da pevaju drugu Titu? Pa da se obučeš za slet?

Kakve mizerije ti pišeš, to je strašno! O nivou pismenosti ne bih ovaj put.

Uzgred, u Beogradu je tvoje samo ono na šta imaš vlasnički list. Ne samo u Beogradu, svugde je to tako.
E, vidiš snajka, ljudi koji su došli ništa nisu dobili u "tvom Beogradu". Sve što imaju, kupili su. Kao državljani Srbije, sa državljanstvom stečenim po rođenju ili na bilo koji drugi regularan način, po Ustavu ove države imaju jednako pravo da žive u njemu kao i ti "rođena".
Po nekim od njih, jer mnogo je te pridošle dece završilo ozbiljne škole i radi ozbiljne stvari, ovaj grad će se po dobru pominjati.
Po sitnim, malim, ogorčenim dušama, koje kmeče na one koji su došli će se, takođe, pominjati.
Ali, ne po dobru.
Čovek ti lepo reče, svi smo mi ovde došli u zadnjih cca 200 godina. To je dug period za čoveka, za pojedinca, za grad kakav je Beograd to je treptaj oka.
Pa razmisli malo o tome, o velika "iz odavde".

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:35 26.06.2021

Re: M'da!

volim i mesance i rasne pse.

imala sam skotskog terijera koji je bio bolestan od pocetka, izlecen je, ali je davno negdegore na nebu, i dok pisem ovo, zaplacem, bukvalno, kad se setim dobrote i duse tog psa..

zato sam napisala skotski terijer. samo zato.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:46 26.06.2021

ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

odakle sad ovaj se tu stvori?

zemljo, otvori se. posebno ovo da soomenu lik komunjare uz moje ime. ovo ostalo lupetanje me mrzi da komentarisem..


nasmejacu se samo…..

predatortz predatortz 18:09 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

odakle sad ovaj se tu stvori?


Iz Tuzle, ali ne slušam narodnjake, ne bacam papire pored "tvoje" smokve, ne jedem pljeskavice na ulici.

Ali, vidim da ti smetam.

Ja i ovakvi poput mene.


nasmejacu se samo…


To ti verujem.
Znaš zbog čega?
Pa, neka šupljina dominira u ovome o čemu si pisala.
Šupljina, malograđanština, polaganje prava na grad, te sve što čine oni koji misle da ih geografska odrednica mesta rođenja čini izuzetnim.

A na šta se zapravo čovek, s pravom, može nasmejati?
Pa, na ovo tvoje "literarno delo".
Čuj, u mom kraju, koji nije periferija nego sve suprotno, neko sluša narodnjake!
Ajde?!
Izvini, evo ja, roker do koske, te pitam ima li neka uredba za tvoj deo grada, koji nije periferija, koja propisuje vrstu muzike koja se tu sme slušati i onu koja se ne sme?

Živeo sam u nekoliko gradova poslednjih tridesetak godina. Neki su manji, a Beograd je dosta veći od mog rodnog grada. U svakom sam nailazio na ovakve tužne pojave - Bože, šta su oni učinili od mog grada?! Uvek su to neki "oni". A žive u kućama koje, od kad ih je deda napravio, ni okrečili nisu, stolariju zamenili nisu, njihovi kerovi od grada prave minsko polje, a niko da se sagne da počisti. Ali nepogrešivo čuju šta slušaju "oni".

Brzo shvatiš da im je to "ja sam odavde" zapravo jedino što imaju da ponude. Zato to, valjda, non stop i potežu i smaraju sve oko sebe.
Sreća, u svim gradovima u kojima sam živeo, daleko je više onih drugih. Onih koji shvataju da ljudi u gradove dolaze, odlaze, da je to bit gradova - da nema kolotečine, da su stvari podložne promenama, a da promene diktiraju prilike.
E vidiš, ti koji to razumeju, oni su građani. Ovakvi poput tebe su palančani, pa da su i u Njujorku rođeni.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:35 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

sto je ovo sto ovaj lik tu piskara dooooosadno, i vidjeno x puta, i naporno da se uvek to nesto objasnjava, sto se neko tu vredja,bla,bla,bla….

kad sam zivela u londonu, hahahahaha, neko iz mije blize familije je zabranio da se spominje london kad smo u srbiji da ne ispadne da se kurcimo nesto. i da london mora biti zamenjen ariljem. eto u arilju ovako,u arilju onako, jer to je kao okej, pojma nemam zasto arilje, mogaoda bude koji god grad, selo, samo da je nas i da se ne spominje london. dobro. prihvaceno, sta cu. jer ljudi prisluskuju uvek sta pricas valjda. nekad se i mesaju kao ovaj malopre u konverzaciju emsi i ja.i sve je bilo ok dok nije odvalila bliska osoba mi ~ sta da radimo, pada ariljska funta. mrtav ladan.

e da, kad sam bila tamo i neko mi se zali na strance, meni to nista nije smetalo, jbt, mozda sam graDZanin sveta a da i ne znam. kad su mi neki pegavi kraljevi, tako se valjda zovu, pricali odakle se sirio london, k9 su starosedeoci, o pridoslicama i njihovim ne bas velikim odusevljenjem sa tim, nije mi smetalo, zanjmalo me da naucim “ ko je ko” taj jedan ponosni pegavi kralj ili kako vec je bio neki poluulicar ali made in londra mLogo dugo unazad… i kad i pricao mij drug stivdza kako se drao na nejga neki pakistanac u sred njegovog kraja kako ne zna engleski i kako to govori, meni bilo ok sto stivenu to bilo malo cudnovato, zavrsi covek fine skole, njegov engleski je kao kad kraljica govori…. i tako. u beskrajO.

volim beograd zauvek<3 sta god da se desavalo ili ce se desavati sa njim.
predatortz predatortz 18:39 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

jbt, mozda sam graDZanin sveta a da i ne znam. kad su mi neki pegavi kraljevi, tako se valjda zovu, pricali odakle se sirio london, k9 su starosedeoci, o pridoslicama i njihovim ne bas velikim odusevljenjem sa tim, nije mi smetalo, zanjmalo me da naucim “ ko je ko”


Nisi, sestro...
Samo si i u Londonu uspela da nađeš šupljoglave snobove.
Ono, po principu "slično se sličnom raduje".
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:45 26.06.2021

smesan borac

predatortz
jbt, mozda sam graDZanin sveta a da i ne znam. kad su mi neki pegavi kraljevi, tako se valjda zovu, pricali odakle se sirio london, k9 su starosedeoci, o pridoslicama i njihovim ne bas velikim odusevljenjem sa tim, nije mi smetalo, zanjmalo me da naucim “ ko je ko”


Nisi, sestro...
Samo si i u Londonu uspela da nađeš šupljoglave snobove.
Ono, po principu "slično se sličnom raduje".



jeste, ti si veoma bitan i vazan da mi govoris ko sam i sta sam.

aj bre bezi budaletino, dobio si dosta prostora, konverzacija se ovog trena zavrsava.

la fin.

predatortz predatortz 18:51 26.06.2021

Re: smesan borac


aj bre bezi budaletino, dobio si dosta prostora, konverzacija se ovog trena zavrsava.


S koje Dinare baštiniš ovakav nastup?
Gradski nije, ama ni prigradski.
maksa83 maksa83 21:08 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

Iz Tuzle, ali ne slušam narodnjake, ne bacam papire pored "tvoje" smokve, ne jedem pljeskavice na ulici.

Nisam iz Tuzle ne slušam narodnjake ne bacam papire pored smokvi ali pojedem pljeskavicu na ulici. Ne u hodu (umazao bih se) ali svakako na ulici.

Ko u Beogradu nije pojeo pljeskavicu na ulici znači da nije nikad posle grada otišao kod Nišlije, ili kod onog što je radio 0-24 prekoputa TC Ušće (ne postoji već 30 godina), ili kod Lokija, ili ... dakle taj nije iz Beograda, džaba mu ako je tu rođen i on i svi od askurđela pa do njega.

shmoo shmoo 21:16 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

maksa83
Iz Tuzle, ali ne slušam narodnjake, ne bacam papire pored "tvoje" smokve, ne jedem pljeskavice na ulici.

Nisam iz Tuzle ne slušam narodnjake ne bacam papire pored smokvi ali pojedem pljeskavicu na ulici. Ne u hodu (umazao bih se) ali svakako na ulici.



Покушавао сам више пута, и то не само у Београду, али се сваки пут умажем без обзира да ли ходам или стојим.

Никако ми не успева па сам на крају и одустао јер ми не иде и сада седнем лепо у кафану за сто и једем (пљескавицу или штагод) да ме не би нервирале после масне флеке по мојој кошуљи. Нека их, нека остану на кафанском чаршафу те флеке.

Кад смо већ ту, само да шерујем информацију, "Мала Славија" преко пута Сајма има сасвим пристојну рестовану џигерицу (ретка појава по београдским кафанама).


shmoo shmoo 21:22 26.06.2021

Re: shmoo brđanin

vcucko
solo
Једино из све снаге презирем жарковачке гониче.

Али то је нешто локално овде код мене, не мора цео Београд то да зна.


Dobro, ubedio si me, Beograd je ipak u podnožju Banovog brda ali gleda sa čežnjom na Novi Beograd u daljini



Ukinuli smo vam pcr test za ulazak na novaka ali mora potvrda o vakcinaciji.

Dabre, ionako su im glavna atrakcija Velike stepenice. Tamo se poredaju pa gledaju na ovu stranu. Gledaju Aušt... ovaj, Novi Beograd

Postoje stanovite indicije, da na vrhu i dnu tih stepenica cirkulišu neki likovi sa trakom na ruci, koji taj pogled naplaćuju. Na sat



Овај клип ми је Макса открио. А колико сам скапирао, Макса живи на овој страни Саве, а не тамо код вас у Аустроугарској...







gvozden1 gvozden1 21:34 26.06.2021

Re: M'da!

таквог какав сам (друго поколење моје породице рођено у Београду и по оцу и по мајци, и треће поколење које живи у Београду

Tanko je to.
Evo šta kaže jedan od najstarijih, od turskih vremena vuče beograđanštinu

Pitam Lazara, koji ima toliko bogato iskustvo sa ljudima, u čemu je specifičnost lepote Beograđana i dobijam odgovor sa stavom – u duhu, šarmu, u tome da ovde ne morate biti rođeni .......

Beograđani koji stvarno vole svoj grad nemaju ništa protiv onih koji u njega dolaze i ne smatraju mesto rođenja kao odrednicu za duh, već dušu samu, koja istražuje i daje, osmehuje se i voli. Lazar mi kao dokaz da se duh daje gradu daje primer Fransoas Sagan, koja je rođena u malom mestu a Pariz joj je stajao kao saliven.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:49 26.06.2021

Re: M'da!

e pa cvrc. sve to ok.no frx.

ali sta sad, zabranjeno da kaze se da volEmo i da neko npr.. bidne rodjen u beogradu. jel se to ne sme?

dakle zoran hristic ovo ne sme da izjavi ( citat ) ~ Moja porodica, generacijama unazad rođeni Beograđani, bila je zaista bogata. Moj otac je bio bankar, vlasnik cele Vardarske banovine za prodaju soli, a, naravno, propao je kad je došao komunizam.

jel i ovo ne sme da izjavi? ~

Kad pričam ovako, priznajem... nešto me malo steže u grlu. Ovo više nije moj grad. Bio je. Baš je bio. Ali od devedesetih naovamo više nije. Ne prepoznajem ga. Lakše mi je bilo kad su nam partizani sve uzeli nego sad.
predatortz predatortz 22:04 26.06.2021

Re: M'da!

vlasnik cele Vardarske banovine za prodaju soli


Šta znači "vlasnik cele Vardarske banovine za prodaju soli"?

shmoo shmoo 22:06 26.06.2021

Re: M'da!

gvozden1
таквог какав сам (друго поколење моје породице рођено у Београду и по оцу и по мајци, и треће поколење које живи у Београду

Tanko je to.
Evo šta kaže jedan od najstarijih, od turskih vremena vuče beograđanštinu

Pitam Lazara, koji ima toliko bogato iskustvo sa ljudima, u čemu je specifičnost lepote Beograđana i dobijam odgovor sa stavom – u duhu, šarmu, u tome da ovde ne morate biti rođeni .......

Beograđani koji stvarno vole svoj grad nemaju ništa protiv onih koji u njega dolaze i ne smatraju mesto rođenja kao odrednicu za duh, već dušu samu, koja istražuje i daje, osmehuje se i voli. Lazar mi kao dokaz da se duh daje gradu daje primer Fransoas Sagan, koja je rođena u malom mestu a Pariz joj je stajao kao saliven.



Ма ја и не тврдим, брате, да је то дебело!

(Е, јбг, погрешан израз за мене! Па кад си ти написао танко. )

Али тај Лазар је свакако неко с ким бих могао да се дружим и да разговарам.

Хучи, ја не заборављам да ми је један деда рођен у Нишу, други деда у Крагујевцу, једна баба у Тителу, друга баба у Кикинди. Не заборављам ни да су ови с кевине стране Милошевићи са Косова и Метохије, из околине Пећи, нити заборављам да су ови са ћалетове стране Благојевићи из Ниш и да имам и цинцарске крви, као што не заборављам да је ова баба из Титела од тителских Плештића које помиње и Симеон Пишчевић у својим Мемоарима, а да је друга баба од Стефанових, племенитих фон Кекенда.

То је све такође део мене као што је део мене да ми се ћале родио на Дорћолу, а кева на старој Чукарици. И не кријем да су с кевине стране тај плац на којем још увек имамо стару породичну кућу коју је зидао прадеда купили 1913. године (имам стару тапију писану руком), а да су ови с ћалетове стране пристигли у Бгд. одмах по завршетку Првог светског рата.

Све је то, Хучи, део мене исто као што је део мене да волим језике и историју, да ми је филм она прва и неостварена љубав у животу, да сам наставник у школи, да сам...

Разумеш?

Ништа посебно ту нема што сам трећа генерација једне српске породице која живи у Београду непрекидно ево сада већ преко 100 година.

Не сматрам ја то неким својим успехом у животу, ако ти на то мислиш, него су ми једноставно такве карте подељене када сам се родио па морам да играм са њима кроз живот.

Једино ми је криво што су ме у породилишту у Железничкој болници (преко пута КБЦ "Драгиша Мишовић", укосо) заменили за неку другу бебу па уместо да ме однесу у неку од оних вила на Дедињу, мене однели прво у неку дрљаву огуљену зграду у Гаврила Принципа преко пута пица парка, а 6 месеци касније у неко двориште на старој Чукарици одмах код Храма Светог Ђорђа, двориште са пољским клозетом, без спроведене канализације чак ни те 1964/1965 (све до 1972. нисмо имали канализацију), са вечитим вешом који се суши на конопцу у дворишту и са кокошкама које је гајила моја баба у дворишту и течиним голубовима за чије храњење сам ја био задужен у детињству.

(copyright by Мика Антић)


Сви смо ми, Хучи Београђани... И ми по тим кућерцима и ови на Новом Београду, и ови по београдским двориштанцима и квартирима са заједничким клозетима за све у дворишту и станчићима од по 25 квадрата без купатила (о томе може да ти прича моја жена коју су такође као бебу заменили у једном београдском породилишту и уместо на Дедиње однели је у једно такво двориштанце на Чубури).

Сви смо ми који живимо у овом граду тренутно или стално, читав свој живот, Београђани, Хучи...

Тако барем ја то видим. Па сам зато и сигуран да бисмо се Лазар којег си ти цитирао и ја одлично разумели по том питању.







gvozden1 gvozden1 22:18 26.06.2021

Re: M'da!


Али тај Лазар је свакако неко с ким бих могао да се дружим и да разговарам.

Laza Šećer, "prva diskoteka od Trsta do Vladivostoka", potomak Jevrema Grujića, poreklo vuče od Turkinje Jelenke Herbez, koja je po Karađorđevom osvajanju Beograda, preko harema Milenka Stojković, preko Miloša Obrenovića, završila kao najugledniha i najuticajnija beogradska dama.

Prednost je biti rođen u gradu, posebno u Beogradu, to se ne može sporiti.
Deca tu rođena imaju više mogućnosti, više šanse, ali ziceri se često maše.

Tako da u nekom malo kasnijem periodu života to prestaje da bude važno, tad se vidi jesi li ili nisi iskoristio šansu.

A sve mi se čini da ovi što potenciraju mesto rođenja šanse nisu iskoristili.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:20 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

makso bre, prva dva mesta su cuvena, te pljeskavice posle belgrade by night. ali ko je loki? di ga je to?
maksa83 maksa83 22:37 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

makso bre, prva dva mesta su cuvena, te pljeskavice posle belgrade by night. ali ko je loki? di ga je to?

Bio je na onom "platou" na uglu Jovanove i Kralja Petra, pa je pre nekoliko godina premešten desetak metara dalje u lokal u samoj Jovanovoj. Od pre nekoliko godina postoji i Loki 2 tačno prekoputa ulaza za niže razrede OŠ Vladislav Ribnikar.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:48 26.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

znam lokac8ju, znam da su tu bile neke pljeske, neka hrana, nesto, al stvarno nikad cula da je bilo kultno kao ova dva, pre se secam nesto na autokomandi, ali nisam bila nikad.kroz maglu i price sve..l

taj ulaz u vladislav, tu je poslasticarnica na uglu misarske gde su bile shamrolne, ufffffff. kaze mi neko da ima i danas.
shmoo shmoo 23:00 26.06.2021

Re: M'da!

gvozden1


Али тај Лазар је свакако неко с ким бих могао да се дружим и да разговарам.


Laza Šećer, "prva diskoteka od Trsta do Vladivostoka", potomak Jevrema Grujića, poreklo vuče od Turkinje Jelenke Herbez, koja je po Karađorđevom osvajanju Beograda, preko harema Milenka Stojković, preko Miloša Obrenovića, završila kao najugledniha i najuticajnija beogradska dama.





А то си ти цитирао Лазу Шећера!



Познајем Лазу лично, одлазио више пута код њега у онај стан иза Атељеа,... Знам га још од мог детињства преко неких породичних пријатеља...

Данас водим школску децу у онај његов музеј, то јест Дом Јеврема Грујића.

Па ето, ја ти лепо кажем да бих могао са Лазом да се дружим.

(И само још да додам, Лаза је деснији Србин од тебе. Прешишао те је у томе. Ономад, пре месец-два, наљутио се на моју сестру и треснуо јој слушалицу када му је нешто противречила док су разговарали о тим нашим српским душевним стварима. Али се Лаза брзо и одљутио, такав је лик. )


Prednost je biti rođen u gradu, posebno u Beogradu, to se ne može sporiti.
Deca tu rođena imaju više mogućnosti, više šanse, ali ziceri se često maše.

Tako da u nekom malo kasnijem periodu života to prestaje da bude važno, tad se vidi jesi li ili nisi iskoristio šansu.

A sve mi se čini da ovi što potenciraju mesto rođenja šanse nisu iskoristili.



Зависи у каквом граду, Хучи. Није баш сваки град за то.

Мени је, на пример, Београд сасвим у реду по том питању. Зато ваљда никада нисам ни помишљао да одем из њега.

Можда негде на овом свету и постоји неки град у којем бих се боље осећао, али ми се није ишло нигде на невиђено јер сам се плашио разочарања у тај мој нови град у који бих дошао.

А не мења се место у којем се живи као гаће или чарапе... То јест, баш тако лако. Прецизније, ја спадам у оне код којих је то огромна траума. Могу да путујем, да на неко време избивам из Бгд, али да се преселим у неко друго место да живим, то би ми већ теже ишло.

Ја сам се и у Бгд. само два пута селио. Први пут као беба из Гаврила Принципа на стару Чукарицу и то не памтим. А други пут пре 10 година преселио сам се 150 метара у ваздушној линији даље од прадедине старе породичне куће код Храма Светог Ђорђа.

И дан-данас ми жена каже:"Хоћеш ли, молим те, да престанеш да причаш о тој нашој селидби!!! Јеботе, као да си се селио на други континент!!!"

Такав сам, Хучи, шта ћу.

Што се тиче шанси и промашених зицера...

Знаш, ја дубоко верујем да би тих промашених животних шанси и зицера код оних рођених у Београду било много мање да Београд није управо оно што рекох још у првом коментару... Београд је велики проточни бојлер за становништво. Ако се једна генерација у породици и досели у Београд, већ следећа генерација, они рођени у Београду, сањаре о томе да оду из Београда негде у иностранство. И људи следе своје снове, не треба им замерати на томе.

Али када би већи број таквих ипак остајао у Београду и покушавао да овде изгради свој живот, мислим да би тих промашених шанси и зицера код Београђана ипак било мање.


A sve mi se čini da ovi što potenciraju mesto rođenja šanse nisu iskoristili.



Да, вероватно си у праву.

Само, надам се да при томе не генерализујеш ствари попут онога што се јавио да истресе кофу гована по СВИМ рођеним Београђанима и да када то кажеш не мислиш баш на свакога ко проговори о томе где се родио јер се у разговору дошло до тога.

Свако од нас је ипак прича за себе, Хучи, зар не?

Па то исто онда тако важи и за рођене Београђане.

zemljanin zemljanin 00:45 27.06.2021

Re: M'da!

тако важи и за рођене Београђане

cime se vi bavite
Prednost je biti rođen u gradu, posebno u Beogradu, to se ne može sporiti.
Deca tu rođena imaju više mogućnosti, više šanse ...

to je tacno. Ako ni po cemu drugom, ekonomski pritisak koji trpe oni koji nisu iz Bg je prilican, pocev od skolovanja pa do posla. Ali tako je u svim vecim gradovima.
solo solo 01:20 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

на овој страни Саве, а не тамо код вас у Аустроугарској...


,,Trulexi - pa eto im ga,,



Dakle fascinantno je da nema teme o kojoj se ne može debatovati na blogu ,,Beograd 92,,.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 01:38 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

solo
на овој страни Саве, а не тамо код вас у Аустроугарској...


,,Trulexi - pa eto im ga,,



Dakle fascinantno je da nema teme o kojoj se ne može debatovati na blogu ,,Beograd 92,,.



dusa mi spava ali valjam se jos od smeha za ovo truleksi kad je rekao.

hahahahahaahahaha.

solo solo 01:42 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

dusa mi spava ali valjam se jos od smeha za ovo truleksi kad je rekao.


Ajd prigodna odjava.
p.s. Beograđanke su najbolje ribe



p.s.2

Kad ga vidiš znaš gde si stigla Kući.

Milan Novković Milan Novković 07:21 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

solo
Једино из све снаге презирем жарковачке гониче.

Али то је нешто локално овде код мене, не мора цео Београд то да зна.


Dobro, ubedio si me, Beograd je ipak u podnožju Banovog brda ali gleda sa čežnjom na Novi Beograd u daljini



Ukinuli smo vam pcr test za ulazak na novaka ali mora potvrda o vakcinaciji.

Upropastiše Beograd od kad sam ja otišao, a lepo sam im rekao "Čuvajte mi Beograd"

Pogledaj samo Maksu - okači luk i strele o rame i ide na Terazije da lovi pljeskavice! Umesto da, šta znam, juri neke divlje svinje po Šumadiji i slično.

Takvi su mi i Prigrevicu upropastili od kad sam otišao, a neće ni London bolje proći sad kad se, za koji mesec, pomerim u ovu jednu sitnu selendru - btw, dolazim jednom da izbacujem šut iz te kuće (završio tu fazu) kad srna u bašti - možda bi i meni dobro došli luk i strela, a i imam neke rezidentne ptičurine od vrana i svraka koje mi pojedu svu hranu iz hranilica za ptičice što lepo pevaju, kakvi, bre, narodnjaci, narodnjaci na kvadrat, bre
maksa83 maksa83 07:26 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

Pogledaj samo Maksu - okači luk i strele o rame

Najbolja zabava ikad.

Ova bena je našla svoje veselje.

gvozden1 gvozden1 07:33 27.06.2021

Re: M'da!


(И само још да додам, Лаза је деснији Србин од тебе. Прешишао те је у томе.

Bilo bi naopako da nije:)

Šta drugo da ispadne iz kombinacije šumadijskih domaćina i beogradske gospode, Pajić?
Milan Novković Milan Novković 07:37 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

maksa83
Pogledaj samo Maksu - okači luk i strele o rame

Najbolja zabava ikad.

Ova bena je našla svoje veselje.


Opa

Priznaj, koju od ovih si Robinhudovao? (pratim blog, al pasivno, sa mobilnog, dok roštiljam, nego sam se sad dokopao prave tastature)
Milan Novković Milan Novković 07:45 27.06.2021

Re: M'da!

haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?!
...

O geopolitici, bre! Završen Treći Svecki Rat - Zapad formalno kapitulirao u Ženevi 16-najstog dok je Biden slušao Putina i klimao glavo, the Jalta II ako nisi pratio. Nači simples:

- Zapad (US na prvi pogled ali su EU dosta vukli konce, neke glavne) se povlači sa Bliskog Istoka

- EU plaća odštetu

- Rusi preuzimaju Bliski Istok i Evropsku energetiku (plus siću od Ukrajina (US im rekli gotovo je) i slično

- Kinezima Tajvan

- Prigrevici Beograd
haklberi_tom haklberi_tom 07:51 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

maksa83
Iz Tuzle, ali ne slušam narodnjake, ne bacam papire pored "tvoje" smokve, ne jedem pljeskavice na ulici.

Nisam iz Tuzle ne slušam narodnjake ne bacam papire pored smokvi ali pojedem pljeskavicu na ulici. Ne u hodu (umazao bih se) ali svakako na ulici.

Ko u Beogradu nije pojeo pljeskavicu na ulici znači da nije nikad posle grada otišao kod Nišlije, ili kod onog što je radio 0-24 prekoputa TC Ušće (ne postoji već 30 godina), ili kod Lokija, ili ... dakle taj nije iz Beograda, džaba mu ako je tu rođen i on i svi od askurđela pa do njega.


Ne, ne!
Ne smemo da stanemo na askurđelu, nego preko kurajbera sve do belog orla.
Nego nedavno vidim negde evociranje na Atinu i piroške, pa mi se javi pitanje - ima li sada negde u gradu piroški?
maksa83 maksa83 07:57 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

Nego nedavno vidim negde evociranje na Atinu i piroške, pa mi se javi pitanje - ima li sada negde u gradu piroški?

Najbolje po meni u pekari Đevrek prekoputa pa maaalo iznad Đerma.

haklberi_tom haklberi_tom 07:59 27.06.2021

Re: M'da!

gvozden1

Али тај Лазар је свакако неко с ким бих могао да се дружим и да разговарам.

Laza Šećer, "prva diskoteka od Trsta do Vladivostoka", potomak Jevrema Grujića, poreklo vuče od Turkinje Jelenke Herbez, koja je po Karađorđevom osvajanju Beograda, preko harema Milenka Stojković, preko Miloša Obrenovića, završila kao najugledniha i najuticajnija beogradska dama.

Prednost je biti rođen u gradu, posebno u Beogradu, to se ne može sporiti.
Deca tu rođena imaju više mogućnosti, više šanse, ali ziceri se često maše.

Tako da u nekom malo kasnijem periodu života to prestaje da bude važno, tad se vidi jesi li ili nisi iskoristio šansu.

A sve mi se čini da ovi što potenciraju mesto rođenja šanse nisu iskoristili.

Mesto rođenja je činjenica za koju niko nije zaslužan.
Jednostavno - to je činjenica kao i datum rođenja.
Oni koji potenciraju mesto rođenja su budalčine, rođeni u Beogradu ili Njujorku.
maksa83 maksa83 07:59 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

Priznaj, koju od ovih si Robinhudovao?

Nijednu od tih, ovo je fotka od pre neki mesec, sada sam usvojio "aim small, mis small" filozofiju pa gađam mnogo manju metu od 20cm (ne znači nužno da je svaki put pogodim, trenutno mi je procenat šuta oko 70%). Neverovatno koliko je ceo taj sport "u glavi".
Milan Novković Milan Novković 08:00 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

haklberi_tom
maksa83
Iz Tuzle, ali ne slušam narodnjake, ne bacam papire pored "tvoje" smokve, ne jedem pljeskavice na ulici.

Nisam iz Tuzle ne slušam narodnjake ne bacam papire pored smokvi ali pojedem pljeskavicu na ulici. Ne u hodu (umazao bih se) ali svakako na ulici.

Ko u Beogradu nije pojeo pljeskavicu na ulici znači da nije nikad posle grada otišao kod Nišlije, ili kod onog što je radio 0-24 prekoputa TC Ušće (ne postoji već 30 godina), ili kod Lokija, ili ... dakle taj nije iz Beograda, džaba mu ako je tu rođen i on i svi od askurđela pa do njega.


Ne, ne!
Ne smemo da stanemo na askurđelu, nego preko kurajbera sve do belog orla.
Nego nedavno vidim negde evociranje na Atinu i piroške, pa mi se javi pitanje - ima li sada negde u gradu piroški?

Ma, nisi pazio na času - Maksi baba iz Like!

A meni je direktorica bila starastara Beograđanka - ja bih mogao satima da je slušam kako priča, umetnost za sebe.

I muža joj, al on "vuče" na Zemunca-klošara po akcentu, iako nije Zemunac i nema mu ništa klošarsko u ečima, besprekorne. Mislim, samo je iz Novog Beograda.

Za sad skoro 30es godina "intenzivnog" druženja (koliko to pečalba podržava) ja se ne sećam da sam ih ikad video da nešto jednu na ulici, iako on ume i po 7 dana da ne izlazi iz kafane - iskreni uzor i vođa kad je kafanjering u pitanju, iako ga on ne zove tako, ima neku lepu reč.

Face neviđene, da se vratiš u Beograd samo zbog njih
haklberi_tom haklberi_tom 08:05 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

maksa83
Priznaj, koju od ovih si Robinhudovao?

Nijednu od tih, ovo je fotka od pre neki mesec, sada sam usvojio "aim small, mis small" filozofiju pa gađam mnogo manju metu od 20cm. Neverovatno koliko je ceo taj sport "u glavi".

Već sam jednom pitao, no, ne sećam se odgovora - šta znači 'robinhudovati'?
Možda pogoditi strelu koja je već zabodena u metu?
Milan Novković Milan Novković 08:06 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

haklberi_tom
maksa83
Priznaj, koju od ovih si Robinhudovao?

Nijednu od tih, ovo je fotka od pre neki mesec, sada sam usvojio "aim small, mis small" filozofiju pa gađam mnogo manju metu od 20cm. Neverovatno koliko je ceo taj sport "u glavi".

Već sam jednom pitao, no, ne sećam se odgovora - šta znači 'robinhudovati'?
Možda pogoditi strelu koja je već zabodena u metu?

To, plus vezanih očiju, pa natraške
maksa83 maksa83 08:08 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

Ma, nisi pazio na času - Maksi baba iz Like!

Baba iz Like, njen muž a moj deda iz Kraljeva, upoznali se u Beogradu za vreme rata. Bio mnogo lep čovek (tamnija varijanta Klerka Gebla) za kojim su se žene okretale, baba pizdela zbog toga. Inače sam ga video na nekoj slici kad je išla emisija o Tozovcu sad skoro kad je ovaj umro, njih dvojica u nekoj kafani. Kraljevčani golubari su bili gori sektaši od sajentologa i vlasnika folksvagen buba.
shmoo shmoo 08:12 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

solo

Kad ga vidiš znaš gde si stigla Kući.



Ма да, бре! И сваки пут исти осећај ево већ више од пола века. А при томе интензитет тог осећаја не опада... Напротив, расте.

Хоћу рећи, није као што се то догађа некима (НЕКИМА, не свима) у браку са неком (НЕКОМ, не сваком) женом.





shmoo shmoo 08:25 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

Milan Novković

Upropastiše Beograd od kad sam ja otišao,

Takvi su mi i Prigrevicu upropastili od kad sam otišao,



Ја мислим да је све то због тебе. Зато што си отишао.


a lepo sam im rekao "Čuvajte mi Beograd"






Као зјеницу ока свога!

(Молим, обратити пажњу на правопис. Не Зеницу, него зјеницу.)


a neće ni London bolje proći sad kad se, za koji mesec, pomerim u ovu jednu sitnu selendru - btw, dolazim jednom da izbacujem šut iz te kuće (završio tu fazu) kad srna u bašti -



Е, озбиљно, намераваш ускоро у пензију?

Не знам колико си у току... Знаш да је колегиница у пензији од прошлог септембра? Дописујемо се и чујемо редовно. Ово ми баш јуче послала:





Знам да је она малко старија од тебе, а и ти си мушкић, али контам да немаш много до пензије?


kad srna u bašti - možda bi i meni dobro došli luk i strela, a i imam neke rezidentne ptičurine od vrana i svraka koje mi pojedu svu hranu iz hranilica za ptičice što lepo pevaju, kakvi, bre, narodnjaci, narodnjaci na kvadrat, bre



То ти кажем, Милане!

Као зјеницу ока свога!





shmoo shmoo 08:28 27.06.2021

Re: M'da!

gvozden1

(И само још да додам, Лаза је деснији Србин од тебе. Прешишао те је у томе.

Bilo bi naopako da nije:)

Šta drugo da ispadne iz kombinacije šumadijskih domaćina i beogradske gospode, Pajić?








И онда човек промаши зицер, не да гол са пола метра и оде у неку америчанску пумојебину, па би сада да га утера са пола терена. Не иде то, пријатељу, тако.

Леп илустративни пример за то што смо причали о промашеним зицерима.

shmoo shmoo 08:34 27.06.2021

Re: M'da!

Milan Novković
haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?!
...

O geopolitici, bre! Završen Treći Svecki Rat - Zapad formalno kapitulirao u Ženevi 16-najstog dok je Biden slušao Putina i klimao glavo, the Jalta II ako nisi pratio.



Стварно тако било? Озбиљно питам...

(Нисам пратио, јбг, не стижем... Пишем ручно деци на сведочанствима упутство шта треба да мисле о Николи Јокићу. А ја кад пишем руком, то уме да потраје... Нема везе, завршићу ја тај посао ваљда док ови моји петаци стигну до 8. разреда.)

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:39 27.06.2021

Re: shmoo brđanin

solo
dusa mi spava ali valjam se jos od smeha za ovo truleksi kad je rekao.


Ajd prigodna odjava.
p.s. Beograđanke su najbolje ribe



p.s.2

Kad ga vidiš znaš gde si stigla Kući.


kul skroz.

a ovo za beogradjanke najbolje ribe, odakle podatak? sta reci, ako je tako, veri gud bre
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:44 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

haklberi_tom
maksa83
Iz Tuzle, ali ne slušam narodnjake, ne bacam papire pored "tvoje" smokve, ne jedem pljeskavice na ulici.

Nisam iz Tuzle ne slušam narodnjake ne bacam papire pored smokvi ali pojedem pljeskavicu na ulici. Ne u hodu (umazao bih se) ali svakako na ulici.

Ko u Beogradu nije pojeo pljeskavicu na ulici znači da nije nikad posle grada otišao kod Nišlije, ili kod onog što je radio 0-24 prekoputa TC Ušće (ne postoji već 30 godina), ili kod Lokija, ili ... dakle taj nije iz Beograda, džaba mu ako je tu rođen i on i svi od askurđela pa do njega.


Ne, ne!
Ne smemo da stanemo na askurđelu, nego preko kurajbera sve do belog orla.
Nego nedavno vidim negde evociranje na Atinu i piroške, pa mi se javi pitanje - ima li sada negde u gradu piroški? eno maksa rekao gde ima, pa dakle sve znade, i gde djavo spava, bravisimo




zar njje umesto beli orao, bele pcele? ili mozda i jedno i drugo moze?
te piroske su bile fantasticne! mislim da je neko rekao da ima negde. ima na netu po picerijama, ali ko zna kakva je to budalastina, cenim….
shmoo shmoo 08:44 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

Milan Novković
haklberi_tom
maksa83
Iz Tuzle, ali ne slušam narodnjake, ne bacam papire pored "tvoje" smokve, ne jedem pljeskavice na ulici.

Nisam iz Tuzle ne slušam narodnjake ne bacam papire pored smokvi ali pojedem pljeskavicu na ulici. Ne u hodu (umazao bih se) ali svakako na ulici.

Ko u Beogradu nije pojeo pljeskavicu na ulici znači da nije nikad posle grada otišao kod Nišlije, ili kod onog što je radio 0-24 prekoputa TC Ušće (ne postoji već 30 godina), ili kod Lokija, ili ... dakle taj nije iz Beograda, džaba mu ako je tu rođen i on i svi od askurđela pa do njega.


Ne, ne!
Ne smemo da stanemo na askurđelu, nego preko kurajbera sve do belog orla.
Nego nedavno vidim negde evociranje na Atinu i piroške, pa mi se javi pitanje - ima li sada negde u gradu piroški?

Ma, nisi pazio na času - Maksi baba iz Like!

A meni je direktorica bila starastara Beograđanka - ja bih mogao satima da je slušam kako priča, umetnost za sebe.

I muža joj, al on "vuče" na Zemunca-klošara po akcentu, iako nije Zemunac i nema mu ništa klošarsko u ečima, besprekorne. Mislim, samo je iz Novog Beograda.



Тзв. исполирани Земунац.

Знаш оно, узмеш неки Trulex па трљаш, трљаш, трљаш годинама и износиш га повремено на проветравање на Земунски кеј док не добије тај специфични и непоновљиви сјај који нигде другде не можеш да добијеш.


ja se ne sećam da sam ih ikad video da nešto jednu na ulici



Рекох вам шта је узрок томе код мене.

Не могу после да истерам флеке са кошуља и мајица колико год да се перу.

А јесте приметили да око тих пљескарница и осталих фаст фудова по Београду нема ниједног кучета?

А требало би по дифолту да их буде.

К'о да нам све те пљескарнице и фаст фудове држе Кинези, боже ме сачувај.





jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:13 27.06.2021

Re: M'da!

haklberi_tom
gvozden1

Али тај Лазар је свакако неко с ким бих могао да се дружим и да разговарам.

Laza Šećer, "prva diskoteka od Trsta do Vladivostoka", potomak Jevrema Grujića, poreklo vuče od Turkinje Jelenke Herbez, koja je po Karađorđevom osvajanju Beograda, preko harema Milenka Stojković, preko Miloša Obrenovića, završila kao najugledniha i najuticajnija beogradska dama.

Prednost je biti rođen u gradu, posebno u Beogradu, to se ne može sporiti.
Deca tu rođena imaju više mogućnosti, više šanse, ali ziceri se često maše.

Tako da u nekom malo kasnijem periodu života to prestaje da bude važno, tad se vidi jesi li ili nisi iskoristio šansu.

A sve mi se čini da ovi što potenciraju mesto rođenja šanse nisu iskoristili.

Mesto rođenja je činjenica za koju niko nije zaslužan.
Jednostavno - to je činjenica kao i datum rođenja.


Oni koji potenciraju mesto rođenja su budalčine, rođeni u Beogradu ili Njujorku.



kako se utvrdjuje da neko potencira mesto rodjenja?

da li zoran hristic kad kaze da je rodjen u beogradu, ili kolja cajkanovic, ako to isto spomene, gresan je?

mislim da ima taj neki vajb u vazduhu oduvek da mnogi koji su rodjeni bas u beogradu, vole tu cinjenicu, mozda jer vole svoj grad. ali kapiram da to iz nekog razloga moze da nervira ljude koji nisu rodjeni tu jer deluje kao neko davanje sebi na znacaju. zasto je sve to tako, od davnina, ja ne znam. kad je to pocelo sve, opet ne znam…
Milan Novković Milan Novković 09:18 27.06.2021

Re: M'da!

shmoo
Milan Novković
haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?!
...

O geopolitici, bre! Završen Treći Svecki Rat - Zapad formalno kapitulirao u Ženevi 16-najstog dok je Biden slušao Putina i klimao glavo, the Jalta II ako nisi pratio.



Стварно тако било? Озбиљно питам...

(Нисам пратио, јбг, не стижем... Пишем ручно деци на сведочанствима упутство шта треба да мисле о Николи Јокићу. А ја кад пишем руком, то уме да потраје... Нема везе, завршићу ја тај посао ваљда док ови моји петаци стигну до 8. разреда.)


Otprilike!

Znalo se da se rat gubi, i mnogi sad komentarišu na sitnu++, al Thierry Meyssan, meni jedan od bolji, kaže:

Biden-Putin, a Yalta II rather than a new Berlin

Dok sitan istorijski osvrt, sa pokleklim Great Resetom, imaš u još nezavršenom serijalu (samo dve epizode je odradio) Toma Luongoa

Podcast Episode #75 – Davos and the Week That Changed Everything Part 1

Sitno-varira naslove epizoda, al prepoznaje se tema.
Milan Novković Milan Novković 09:20 27.06.2021

Re: M'da!

jednarecfonmoi
haklberi_tom
gvozden1

Али тај Лазар је свакако неко с ким бих могао да се дружим и да разговарам.

Laza Šećer, "prva diskoteka od Trsta do Vladivostoka", potomak Jevrema Grujića, poreklo vuče od Turkinje Jelenke Herbez, koja je po Karađorđevom osvajanju Beograda, preko harema Milenka Stojković, preko Miloša Obrenovića, završila kao najugledniha i najuticajnija beogradska dama.

Prednost je biti rođen u gradu, posebno u Beogradu, to se ne može sporiti.
Deca tu rođena imaju više mogućnosti, više šanse, ali ziceri se često maše.

Tako da u nekom malo kasnijem periodu života to prestaje da bude važno, tad se vidi jesi li ili nisi iskoristio šansu.

A sve mi se čini da ovi što potenciraju mesto rođenja šanse nisu iskoristili.

Mesto rođenja je činjenica za koju niko nije zaslužan.
Jednostavno - to je činjenica kao i datum rođenja.


Oni koji potenciraju mesto rođenja su budalčine, rođeni u Beogradu ili Njujorku.



kako se utvrdjuje da neko potencira mesto rodjenja?

da li zoran hristic kad kaze da je rodjen u beogradu, ili kolja cajkanovic, ako to isto spomene, gresan je?

mislim da ima taj neki vajb u vazduhu oduvek da mnogi koji su rodjeni bas u beogradu, vole tu cinjenicu, mozda jer vole svoj grad. ali kapiram da to iz nekog razloga moze da nervira ljude koji nisu rodjeni tu jer deluje kao neko davanje sebi na znacaju. zasto je sve to tako, od davnina, ja ne znam. kad je to pocelo sve, opet ne znam…

Bez obzira, meni su ovi iz Tuzle i dalje sumljnjivi, mislim da pokušavaju nama iz Prigrevice da uzmu zlato, i netje to na dobro da izađe
shmoo shmoo 09:33 27.06.2021

Re: M'da!

Milan Novković
shmoo
Milan Novković
haklberi_tom
O čemu je ovaj blog?!
...

O geopolitici, bre! Završen Treći Svecki Rat - Zapad formalno kapitulirao u Ženevi 16-najstog dok je Biden slušao Putina i klimao glavo, the Jalta II ako nisi pratio.



Стварно тако било? Озбиљно питам...

(Нисам пратио, јбг, не стижем... Пишем ручно деци на сведочанствима упутство шта треба да мисле о Николи Јокићу. А ја кад пишем руком, то уме да потраје... Нема везе, завршићу ја тај посао ваљда док ови моји петаци стигну до 8. разреда.)


Otprilike!

Znalo se da se rat gubi, i mnogi sad komentarišu na sitnu++, al Thierry Meyssan, meni jedan od bolji, kaže:

Biden-Putin, a Yalta II rather than a new Berlin

Dok sitan istorijski osvrt, sa pokleklim Great Resetom, imaš u još nezavršenom serijalu (samo dve epizode je odradio) Toma Luongoa

Podcast Episode #75 – Davos and the Week That Changed Everything Part 1

Sitno-varira naslove epizoda, al prepoznaje se tema.



Хвала, Милане!




solo solo 10:29 27.06.2021

Re: jednarecfonmoi

a ovo za beogradjanke najbolje ribe, odakle podatak?


Lokal patriotizam.

A jesu najbolje ribe jer se zanavljaju iz provincije (ovo provincija je geografska odrednica ne pežorativ) a potreba za dokazivanjem i opstankom ih motivišu da se trude.
crossover crossover 16:08 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

maksa83

Ko u Beogradu nije pojeo pljeskavicu na ulici znači da nije nikad posle grada otišao kod Nišlije, ili kod onog što je radio 0-24 prekoputa TC Ušće (ne postoji već 30 godina), ili kod Lokija, ili ... dakle taj nije iz Beograda, džaba mu ako je tu rođen i on i svi od askurđela pa do njega.


Taj kod prolaza na Ušću se zvao Vukadin (Chez Vukadin), pljekavica nije bila ništa naročito ali zato kobaja perfektna, a kod Nišlije onaj ćevap od pola metra savršen. Hvala obojici do neba za svu klopu u 2 noću. I Lokiju, naravno.

Kad su naši matorci bili mladi taj tvoj kriterijum sa pljeskavicom nije važio, nego ovaj:
- Ko nije pravi Beograđanin?
- Onaj ko nije jebo Miru Stupicu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:19 27.06.2021

Re: ja sa emsijem popricah kad tu neki lik…

Ime je sjajno, kul, Chez Vukadin.

Mesta se secam kroz maglu ali imena ne.

Ono sto sam spomenula na Autokomandj, dobih info.

Zvalo se Kengur.

Nislija je ipak bio najpoznatiji nekako, zar ne?

Loki nisam znala.

Kaze mi jedna devojka(24 godine) iz mog kraja da oni nemaju termin "gradski lik", da ne znaju ko gde
ozlazi jer
mesta ima
mnogo i da je mala
sansa kad izadje da naleti na drusfvo iz srednje ili osnovne. Koja razlika....
shmoo shmoo 20:45 27.06.2021

Re: jednarecfonmoi

solo
a ovo za beogradjanke najbolje ribe, odakle podatak?


Lokal patriotizam.

A jesu najbolje ribe jer se zanavljaju iz provincije (ovo provincija je geografska odrednica ne pežorativ) a potreba za dokazivanjem i opstankom ih motivišu da se trude.



Неке од њих, брате, и претерају са тим трудом па затрудне.

А то је онда већ ситуација ил' пуковник ил' покојник.

Што ће рећи, ил' свадба ил' се врћи у завичај да тамо обнављаш популацију и оплемењујеш крв тамошњих домородаца.






tess1 tess1 22:55 27.06.2021

Re: jednarecfonmoi

Неке од њих, брате, и претерају са тим трудом па затрудне.

А то је онда већ ситуација ил' пуковник ил' покојник.

Што ће рећи, ил' свадба ил' се врћи у завичај да тамо обнављаш популацију и оплемењујеш крв тамошњих домородаца.

Evo ga u raskoši svojoj..
shmoo shmoo 23:04 27.06.2021

Re: jednarecfonmoi

tess1
Неке од њих, брате, и претерају са тим трудом па затрудне.

А то је онда већ ситуација ил' пуковник ил' покојник.

Што ће рећи, ил' свадба ил' се врћи у завичај да тамо обнављаш популацију и оплемењујеш крв тамошњих домородаца.

Evo ga u raskoši svojoj..




Лаку ноћ, Тес.

Лепо спавај и сањај.

Најлепша си када сањаш.

За те твоје предивне снове који те чине тако лепом женом...







shmoo shmoo 05:25 28.06.2021

Гутен морген, фрау Психо!

П(р)обудила си се?

Тргли су те из сна неки интензивни надражаји из спољњег света и престала си да сањаш?

Штета.

Кад се п(р)обудиш, одмах бре поружниш толико као да никада ниси ни била лепа.









Черевићан Черевићан 10:35 26.06.2021

Они и ми

Sta se ovo desava?

миграције уопште ............не треба да чуде
устаљеног промене .....што собом доносе,
прилагодба затечених новопридошлима

исчек руке пружене ......да се бар подносе
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:48 26.06.2021

Re: Они и ми

gospodine dragi cher,

slazem se…

samo je ovolika k9licina doneshenih ponasanja sa drugih prostora uocljiva sad toliko da ne poverujes.

ko zna, mozda mora tako, zato i napisah, sve veci i veci je ovaj grad….
noboole noboole 11:07 26.06.2021

.

Zar nije to uobicajeno?

Ne zivis u BG vise, vracas se povremeno, promene su diskretne i, samim tim, uocljivije.


Najveca promena koja se dogodila za moga veka u egzilu (sada vec petnaestak godina, otprilike toliko koliko visim na ovom blogu) je NBG kao novo teziste gradskog zivota (umesto oronule spavaonice devedesetih i ranije).

No, neke stvari su iste, samo ne na istom mestu. Npr Strahinjica Bana se preselilo na Savamalski kej.

Itd, itd, moze se svasta jos dopisati.

Osnovne koordinate su manjevise iste.
shmoo shmoo 21:53 27.06.2021

Re: .

noboole
Zar nije to uobicajeno?

Ne zivis u BG vise, vracas se povremeno, promene su diskretne i, samim tim, uocljivije.


Najveca promena koja se dogodila za moga veka u egzilu (sada vec petnaestak godina, otprilike toliko koliko visim na ovom blogu) je NBG kao novo teziste gradskog zivota (umesto oronule spavaonice devedesetih i ranije).

No, neke stvari su iste, samo ne na istom mestu. Npr Strahinjica Bana se preselilo na Savamalski kej.

Itd, itd, moze se svasta jos dopisati.

Osnovne koordinate su manjevise iste.



Отишао сам у аскару (ону стару, ЈНА) у Словенију почетком октобра 1983, а вратио се крајем септембра 1984. У међувремену сам долазио у Београд отприлике... ниједном.

Лажем, дошао сам једног викенда половином септембра 1984. пред скидање униформе да бих узео цивилку, али то се не рачуна јер сам стигао у суботу ујутро, а оттперјао назад у касарну већ у недељу поподне.

За тих годину дана мог избивања из Београда, овај град се много променио. Баш много.

(Види доле испод о демографској слици Београда у првој половини осамдесетих и механичком приливу становништва од око 100 000 људи на годишњем нивоу у том периоду.)

А са друге стране опет, није се променио у својој суштини нимало.

Ваљда га та контрадикторност и чини тако примамљивим за живети у њему.

(Барем мени, мислим ту пре свега на себе.)

Избивао сам ја из Београда и на по 6 месеци неколико пута у свом животу, али ових годину дана аскаре ми је била некако права мера да и сам видим ово о чему ти причаш. Све краће од годину дана ипак није довољно да би се то јасно видело.


looping looping 08:44 27.06.2021

1

Ne znam za druge gradove

Nema drugih gradova.
Građani su samo ovi iz BG-a, ostali su seljaci.
Zato, ajmo svi u BG.

Šalu na stranu, centralizacija je počela negde krajem osamdesetih i ovo je rezultat te mukotrpne politike.
shmoo shmoo 10:24 27.06.2021

Re: 1

looping

Šalu na stranu, centralizacija je počela negde krajem osamdesetih i ovo je rezultat te mukotrpne politike.



Причао сам вам већ на Блогу како смо у оквиру једног студентског социолингвистичког истраживања (Каква су се лична имена давала половином осамдесетих на општинама Стари град и Раковица - поређење) морали да урадимо као подлогу и демографску слику тог Београда половином осамдесетих.

Па смо се онда запањили када смо видели да је механички прилив (механички, новодосељени у Бгд, не и новорођени у њему) у периоду од 1981. до 1985. био око 100 000 људи годишње.

Па шта мислите, откуд онолика дивља насеља са нелегалном градњом по ободима Београда као што је на пример Калуђерица која су тек накнадно урбанизована, рађена им инфраструктура, улично осветљење, водовод канализација итд. (тамо где је то до данас уопште и почело у тим насељима) и која намеравају тек накнадно да легализују у папирима?





solo solo 10:49 27.06.2021

lepota provetravanja


Svaka generacija ima svoje lepinje,viršle,aVtobuse.....

Ajmo lepo o uspomenama.

,,Dođoši su uvek dobrodošli ako su pristojni,,

,,Sveža krv,, oplemenjuje ,,učmali DNK,, znaju to veterinari dobro - a ima ih ovde na blogu - mogu da objasne.

Problem je kurčenje u procesu prilagođavanja kao uvek i svuda.

Gulaš u lepinji skadarlijski



PKB viršle i kobaje



Lejland






Milan Novković Milan Novković 11:07 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

solo

Svaka generacija ima svoje lepinje,viršle,aVtobuse.....

Ajmo lepo o uspomenama.

,,Dođoši su uvek dobrodošli ako su pristojni,,

,,Sveža krv,, oplemenjuje ,,učmali DNK,, znaju to veterinari dobro - a ima ih ovde na blogu - mogu da objasne.

Problem je kurčenje u procesu prilagođavanja kao uvek i svuda.

Gulaš u lepinji skadarlijski

PKB viršle i kobaje

Lejland


Ljudi uvek dolaze i odlaze tako da je "dubokih" nedođoša realno malo u bilo kom trenutku.

Učmalost je, donekle, i za lokal-patriote nevidljiva definicija "pristojonosti", "kreativnosti", lepih običaja ...

Plus je nama ono što nas čelično-nostalgično veže za rodno mesto formirano i pre nego što smo formirani (cenim da ni sam nisi kormanio ovaj vihikl na kraju komentara u 23++ godini, a kad ti, sasvim sigurno, nije hemija reagovala samo na dame tipa takoe-Solo, u-pravu-si-Solo, ...


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:18 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

supp slike solo.

uglavnom, moj beogradski polumozak ( ipak jadna imam delic mozga, to se valjda mi priznaje) se umorio od razgovora sa ovim tu demi-monde ( obavezno je koriscenje francuskog u govoru jer je to vrlo prefinjeno, ah, uh, oh) i pozvana sam na rucak u restoran sa bozanstvenim pogledom. da, ja naravno,nikad u zivotu nista skuvala nisam, nikad nista radila, sem sto je deda platio mi vip status, i eto sad idem u restoran.

steta sto tess i predator i slicni likovi ne mogu da se oslobode kompleksa, sto se vredjaju na prvu loptu, nalaze se u prici gde ih niko nije oslovio licno a oni pak onda krenu sa salvama licnih uvreda, steta, mozda su ovako dobri ljudi, posteni, ko ce ga znati. od ovih silnih kompleksa i prostog ponasanja, to ne moze da se vidi. stvarno steta za sve takve. zelim im srecu, manje uzivljavanja, vise opustanja i vere u ljude, pa makar ti neki bili iz beograda.
solo solo 11:19 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

Ljudi uvek dolaze i odlaze tako da je "dubokih" nedođoša realno malo u bilo kom trenutku.

Učmalost je, donekle, i za lokal-patriote nevidljiva definicija "pristojonosti", "kreativnosti", lepih običaja ...

Plus je nama ono što nas čelično-nostalgično veže za radno mesto formirano i pre nego što smo formirani (cenim da ni sam nisi kormanio ovaj vihikl na kraju komentara u 23++ godini, a kad ti, sasvim sigurno, nije hemija reagovala samo na dame tipa takoe-Solo, u-pravu-si-Solo, ...


Zahvaljujući jednocifrenoj uz nesebičan trud brata Tase uspevamo da skrajnemo tradicionalni narativ četnika i partizana na novo poglavlje - dođoši i ono što je ostalo od Beograđana.

Ceniš da provetravanje nije na odmet?

Gnoj se neđe valja prosuti. Ovde najlakše.

A sutra svi na svoje radne zadatke.

Čuvaj nam Shepherd's Bush ko zenicu kraljice maman

predatortz predatortz 11:22 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

steta sto tess i predator i slicni likovi ne mogu da se oslobode kompleksa,


Palančanka iz velikog grada!
solo solo 11:45 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

Palančanka iz velikog grada!


Probaj lepo, lagano, Tuzlaci su proverene sevdalije (od sevdah da ne bi bilo podmetanja)

Jebo tuk na luk.

Nisam imao problema sa Tuzlacima i Tuzlankama jer sam ispoštovao njihovo gostoprimstvo i dok sam bio tamo trudio se da budem Tuzlak.

Jedno je sigurno - ljudi se dele na raju i fukaru.

Sve ostalo je već ispričano.

predatortz predatortz 11:47 27.06.2021

Re: lepota provetravanja


Probaj lepo, lagano, Tuzlaci su proverene sevdalije (od sevdah da ne bi bilo podmetanja)


Bio si i upoznao. Onda znaš i kako lože kompleksaše.
tess1 tess1 11:50 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

Bio si i upoznao. Onda znaš i kako lože kompleksaše.

Predatortz, čovjek je sa nekoliko naloga aktivan. Danas Tuzla, sutra ko zna šta. Ne primaj se.
predatortz predatortz 11:52 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

tess1
Bio si i upoznao. Onda znaš i kako lože kompleksaše.

Predatortz, čovjek sa nekoliko naloga aktivan. Danas Tuzla, sutra ko zna šta. Ne primaj se.


Ma, nešto mi je nekad davno pisao da je živeo u Tuzli.
Nebitno.
solo solo 12:00 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

predatortz

Probaj lepo, lagano, Tuzlaci su proverene sevdalije (od sevdah da ne bi bilo podmetanja)


Bio si i upoznao. Onda znaš i kako lože kompleksaše.


Ženama je sve oprošteno (dobro, ne baš sve) jbg. Ovo mu dođe više kao umetnički dojam.

Valja nekad i progledati kroz prste.

Eto Tess mi neće poverovati da negde obožavam njejzin nadrndani ego.
Javlja mi se da je neđe duboko ona jedno fino pilence (a koja nije) koje je ko zna kroz kakva minska polja jezdila.

Biće bolje. Mora bem mu miša. Mnogo smo se prozlili. Znam - sa razlogom.Valja nama preko rijeke.

solo solo 12:04 27.06.2021

Re: lepota provetravanja

Predatortz, čovjek je sa nekoliko naloga aktivan. Danas Tuzla, sutra ko zna šta. Ne primaj se.


Fulaš dušo, i ovaj jedan jedini mi je mnogo. To sa više naloga su vaše ujdurme.

Koja poenta više naloga al' realno?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana