Kultura| Ljubav| Moj grad| Život| Životni stil

Gde je Beograd?

jednarecfonmoi RSS / 25.06.2021. u 21:40

Ne znam za druge gradove, ali nesto primecujem poslednjih godina u Beogradu, vise nego ikad pre. Automobili, guzve, ljudi, nervoza u vazduhu i vrlo retko da sretnem osobe  koje znam makar iz vidjenja na ulici. Sta se ovo desava? Gde su poznata lica, ko su ovi ljudi koje ne poznajem?

Beograd pocinje da mi lici na londonski tjub (metro). Ljudi okrenuti sami sebi i svom mikro svetu. Razlika je sto tamo vecinom  cute a ovi ljudi su glasni, nametljivi, nepoznati…strani  neki svet u sred sopstvenog dvorista. Kad sam poslednji put sela sa nekim negde pa ugledala poznato lice? Desava se…ali retko.. Mozda su mi kretanja ogranicena ali neobicno je da ….ma…nema ni veze. Kao da se pretvaramo u neki ogroman grad i polako nestajemo u njemu, dok onaj poznati, blizak, nas, Beograd odlazi u carstvo snova i sanja nas kao sto mi sanjamo njega.



Tagovi



Komentari (249)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 08:13 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

alselone
...gaće bubrežnjače...

I to u 3D
alselone alselone 08:17 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

I to u 3D

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:43 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Ne vidim zašto. Mašina za sušenje ima filtar i sve ostanu tu, samo baciš u smeće kasnije.



Ne ostaje sve tu nego deo tih mikrovlakana (sintetika i nesintetika) prodje. Od toga najveci deo zavrsi u neposrednom okruzenju a deo ode dalje. Stigne i do Arktika gde nemaju susilice ali ih zato neki ogroman procenat (cini mi se 80%) americkih domacinastava ima.

Evo ovde jedno istrazivanje:
http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0239165

Meni bi bilo jako čudno da danas iznosim gaće bubrežnjače na dvorište i kačim ih štipaljkama na štrik. Posle sedim pored sa komšijama i pijemo kafu, gaće vise na štriku.


Sta fali. Posle odes kod njih i uporedis kakve gace oni imaju.

Sad bi ovo moglo da se ilustruje nekom romanticnom slikom susenja vesa iz Siene recimo.
alselone alselone 08:45 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Ne ostaje sve tu nego deo tih mikrovlakana (sintetika i nesintetika) prodje. Od toga najveci deo zavrsi u neposrednom okruzenju a deo ode dalje. Stigne i do Arktika gde nemaju susilice ali ih zato neki ogroman procenat (cini mi se 80%) americkih domacinastava ima.

Evo ovde jedno istrazivanje:
http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0239165


Onda je rešenje bolji filtar a ne ukidanje mašina.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:59 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Onda je rešenje bolji filtar a ne ukidanje mašina.


Moze biti - ako je moguce. Koliko se secam mislim da su u pomenutom ili nekom drugom istrazivanju (verovatnije negde drugo) uporedjivali razlicite modele i da su preporucili cak i nacin na koji najefektivnije (po zivotnu sredinu) susilice treba da se koriste. Verovatno treba menjati standarde i zabraniti te vece zagadjivace. Ili/i menjati navike sto je dugorocno gledano verovatniji deo resenja (uz smanjenje jedenja mesa i ostale processed food ).
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:05 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

dal je ovo sumnjivo?

nadjem neku candy sad 2 u 1 i sve supp inventer model, zaboravih sad cenu ali nije mala.

kad ja tamo a ono medjutim…

nadjem da je ta bila spustena u tehnomaniji sa 60000 na 30000 koliko kosta obicna masina u proseku.

pronadjem da je ro zatosto je stariji model.

i sad posto nije ta cena nego mnogo skuplja u drugoj radnji, ja ne kazem sebi da sam debil koji je propustio sansu(kao sto jesam) nego sebe ubedjujem u kiselo grozdje i kako ta vrv ne valja cim je tokiko bila spustena. sta cu.

evo iskren tok misli
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:16 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

nadjem neku candy sad 2 u 1 i sve supp inventer model, zaboravih sad cenu ali nije mala.



Meni ta marka nije poznata ali vidi mozes li da nadjes neki uporedni test na netu za taj tvoj model. Kratko sam bacio pogled na dva slucajno izabrana modela i ako je verovati tim testovima Candy trosi mnogo struje a susenje traje dugo. Plus sto ima lose filtere pa je i solidan zagadjivac. Ne pise koliki im je vek trajanja.

A cena moze biti spustena jer hoce da prodaju stari model koji ne mora biti losiji od novog. To nezavisno od marke.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:29 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

hvala zaista neus, znam to za staro - novo, :da ne mora da znaci, nego mi lakse da se ne nerviram, ovo sad sto si jos rekao, lakse mi da se zgrozim i kao - ma necu.

a druge gledam whirpool 2 in 1.

pojma nemam sta cu na kraju. ja uvek ovako vecam sto godina:/ ali generalno skoro uvek kupim mesto da sam posle zadovoljna. izgleda da kod mene umesto tri put meri jednom seci je 8 puta meri, pocni da seces, imeri jos jedared pa onda seci xopop.
nikvet pn nikvet pn 10:23 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Одавно, још пре пар деценија питао сам се зашто о зашто сушилице за веш нису направљене као хипобарична комора? У волумен мало веће микрорерне наслажеш мокар веш, затвориш дихтовано и укључиш пуНпу која избације ваздух и прави потпритисак. На Евересту вода кључа на 42-3 С (ваљда), пуНпа направи Еверест и по-два и за нешто минута веш је сув, безмало опеглан.

Е сад ако физика каже да то може зашто инжењерија то није већ обавила? Неће бити да компресор изеде више струје од грејача, ценим. Но добро, сушите ви своје гаће у рерни, арчите струју и грејте планету поради комодитета свога - ја ћу моје на конопцу и магарету
vcucko vcucko 11:19 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

jednarecfonmoi
hvala puno!!

joj a ja upravo odustala jer mi drugar rekao da mu toliko izguzva ves da nista to susenje ne znaci. i meni grozna slika taj ves na konopcima, da, lici na favele to.


Kod nas je prostor za sušenje na vrhu zgrade, znači na 14. spratu je ravan krov, naravno ograđen. Doduše ja se baš ne bih zaletao u tu ogradu i proveravao postojanost, ali to u krajnjoj liniji nije bitno. Jedino što dete nikad nismo ni poslali ni vodili gore. Tu ima dovoljno štrika-kanapa za sve koji tu suše. Znači ako neko gleda iz aviona, baš me briga kako izgleda. Sad leti (da ne pričam na ovu vrućinu) osuši se za čas. Jedina radnja je direkt iz mašine u lavor, u lift i gore. Naravno dobro protreseš pre nego okačiš (ali baš dobro, par puta onako da pukne) i posle onako ravno u lavor i opet liftom dole. Veliku većinu zaista ne treba peglati. Zimi naravno malo zavisiš od vremena, ali nije nam u stanu pa da smeta. Mašina za sušenje mi je totalno nepotrebna, pogotovo što ume da ima i kontraefekat (para, gužvanje).
tetris tetris 11:20 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

На Евересту вода кључа на 42-3 С (ваљда), пуНпа направи Еверест и по-два и за нешто минута веш је сув, безмало опеглан.

Е сад ако физика каже да то може зашто инжењерија то није већ обавила?


Da dopunim malo fiziku. Voda treba da ispari, a toplota isparavanja je znatno veća od topolote potrebne da se postigne tačka ključanja. Da bi isparilo "kilo" vode sa početne temperature 20C potrebno je:
a) na površini mora (100kPa pritisak): 2591 kJ topolote (334 kJ da dođe do temp. ključanja od 100C i ostalo da ispari)
b) na mont everestu (30kPa pritisak): 2541 kJ topolote (205 kJ da dođe do temp. ključanja od 70C i ostalo da ispari)
c) na 20-ak km od površine zemlje (5 kPa pritisak): 2477 kJ topolote (55 kJ da dođe do temp. ključanja od 30C i ostalo da ispari)

Mala razlika da bi se inženjerija zezala sa time
alselone alselone 11:24 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Mašina za sušenje mi je totalno nepotrebna, pogotovo što ume da ima i kontraefekat (para, gužvanje).

Mašina za sušenje ne gužva, šta više, izađe mnogo manje izgužvano nego sa štrika gde ostaju one crte i mora se peglati skoro sve. Mislim, ne mora, ali bi valjalo.
zilikaka zilikaka 11:26 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Е сад ако физика каже да то може зашто инжењерија то није већ обавила?
zbog zaptivanja. Vodu ćeš lako zadržati, al vazduh, nije jednostavno. Osim toga, onih 40stepeni na Everestu mi sumnjivo. Morala bih da oroverim tablice, al na prvu loptu, mislim da za te temperature ide mnogo veći potpritisak, što tek komplikuje stvar.

A inače, soram onih zagađenja, to mi tek nije hasno (a nemam snage da ulazim dublje).
To nešto okrzano na vešu pravi mašina za pranje, tačnije centrifuga Sušilica daleko spotije okreće i ne krza neko naprotiv skuplja sve to.
A inače bi završilo na podu pa i u plućima svakog od nas.
zilikaka zilikaka 11:33 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Da dopunim malo fiziku. Voda treba da ispari, a toplota isparavanja je znatno veća od topolote potrebne da se postigne tačka ključanja

Tačno, toga se nisam odmah setila. Sramota, al nit mi se otvaraju tablice nit razmišlja. Jutros od 5 na terenu, da bi se ipak nešto i uradilo za ladovine.
Dugo mi je trebalo da ukapuram čemu siesta. Sad znam.
nikvet pn nikvet pn 12:33 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Добро де, и очекивао сам политички одговор од инжењерије. Сад просто не смем да изнесем сторију о типу (Рус?) који је хипобаричну веш-машину донео да патентира али су га произвођачи прашка за веш убедили да је лепше ћутање о томе у вили на Азурној обали. Урбана легенда, нема везе.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:26 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

ja cu ipak da podrzim zlikaki i alse,ovo je blam zivi, ali ja sam se danas tek setila da sam imala susac, doduse odvojen od masine, u londonu.

totlana amnezija.

ma uopste nije guzvao ali nista.

nije trebalo peglanje.

ne poznajemo se uzivo, ali i bez susaca mi nije nijedna stvar izguzvana nikad jer nekako umeju da stave, cak i za kosulje ima fora neka.

ja ovo sto kacim, takvve su stvari uglavnom da se i ne guzvaju.

nz dal rekla sam vec, nema kod nas favele jer imam susac za oeskir, radijatore i po potrebi vrata za cebe. ne znam zasto je to nekima cudno za vrata.
alselone alselone 14:01 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

doduse odvojen od masine


Jedino što sam do sada čuo je da su kombinovane mašine lošije i da treba uzeti zasebne.
zilikaka zilikaka 14:09 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

сторију о типу (Рус?) који је хипобаричну веш-машину донео да патентира али су га произвођачи прашка за веш убедили да је лепше ћутање о томе у вили на Азурној обали. Урбана легенда, нема везе.

Čekaj, da razjasnimo, priča je bila o sušilici a ne o pranju. Tetris lepo objasnio zašto nema logike menjati pritisak. Jednostavno, klanje vola za kilo mesa. Mnogo posla-mali ćar.
Kad je pranje u pitanju, tu logiku spuštanja pritiska vidim samo u uštedi energije grejanja, jer valjda tkanina isto podnosi 60 stepeni, bez obzira na pritisak. Ona u bubnju ne "oseća" razliku pritiska, pa ne vidim kakve veze ima prašak.
Mada, nisam tekstilac, ne kažem, možda se isto nešto tamo bolje il lošije rastvara na nižem pritisku.
Kako god, sušenje je druga priča
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:41 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Ne ostaje sve tu nego deo tih mikrovlakana (sintetika i nesintetika) prodje. Od toga najveci deo zavrsi u neposrednom okruzenju a deo ode dalje. Stigne i do Arktika gde nemaju susilice ali ih zato neki ogroman procenat (cini mi se 80%) americkih domacinastava ima.


Da, ja imam neku kadicu napolju uspod tog ispusta u kojoj se delimično kondenzuje ta para i tu se stvarno nakupi sranja, i pored "filtera" u samoj mašini, koji i nije neki filter nego neka mrežica malo sitnija od komarnika. Ova i ta cev za odvod mora da se čisti redovno jer oće da se zapuši, a onda i da se zapali, kažu to je glavni uzročnik požara u kućama, posle električne instalacije i ne znam još čega.

zilikaka zilikaka 14:49 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Jedino što sam do sada čuo je da su kombinovane mašine lošije i da treba uzeti zasebne.

To kad imaš prostora. Po kupatilima uglavnom strpaju bojler iznad, il već nešto od instalacija, pa moraš 2u1.

Nego, da li ste znali da te 2u1 postoje možda pedeset godina na našim prostorima?
Moja majka ima imala takvu, Zanusi, al ne pamtim da je ikad sušila. Garant u ono vreme ta tehnologija bila loša i možda se na nju odnosi priča o oblacima pare. Kako god, prala je ta, uz silne popravke, nekih 20 godina i kad više nije mogla, krenemo nas dve u kupovinu. Ja bila student.
Ona žena s tehnikom pojma imala nije i sad obilazimo mi, a prodavac nas usmerava. I zabasamo do sušilica a on nas vraća, ne, to su za sušenje, a majka u čudu. Pošto joj je prethodna bila jedino iskustvo, mislila da to tako mora da ide, da svaka pere i suši, jedino je do tebe da li ćeš i kako koristiti. Nikako da joj se objasni.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:53 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

nikvet pn
Добро де, и очекивао сам политички одговор од инжењерије. Сад просто не смем да изнесем сторију о типу (Рус?) који је хипобаричну веш-машину донео да патентира али су га произвођачи прашка за веш убедили да је лепше ћутање о томе у вили на Азурној обали. Урбана легенда, нема везе.


Mene su jednom kontaktirali neki likovi iz Kalifornije koji su se bavili razvojem mašine za sušenje veša pomoću mikrotalasa. Ima tu duže objašnjenje zašto je to superiorno u odnosu na bilo koji vid sušenja, to jest ovo sa toplim vazduhom, ali da ne davim. Ali nešto nismo uspeli da nađemo zajednički jezik (nije čak ni zbog para nego im se nešto nisam uklopio u profil koji su tražili, ne znam tačno zašto, pa od posla ne bi ništa). Koliko znam tu sušaru još nisu napravili, mada je i sa elktroničarske strane dosta zanimljiv (netrivijalan) problem jer je mokar veš promenljivi load, da ne kažem impedansa i onda treba fina automatika da to meri i tjunuje mečing pojačavala to jest antene/rezonatora na taj load tako da se održi visoka efikasnost a i da ne izgori veš kao zamrznuto meso u mikrotalasnoj rerni.

zilikaka zilikaka 14:53 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Da, ja imam neku kadicu napolju uspod tog ispusta u kojoj se delimično kondenzuje ta para i tu se stvarno nakupi sranja, i pored "filtera" u samoj mašini, koji i nije neki filter nego neka mrežica malo sitnija od komarnika

Pa imaš opcije sa kondenzacijom i one što idu na odvod, al te su ređe. Isnovano pretpostavljam da 2u1 idu u odvod po difoltu, kad već mora da ga ima zbog oranja. Naša ima samo kadicu, nikakav odvod, i može da stoji na sred sobe, ako tako voliš. I ne izbacuje nikakvu oaru, sve kondenzuje, samo silno greje oko sebe.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:57 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

ovo mi je haos da postojala pre x vremena takva masina!

alse, i ja sam cula to…ali prijatelj ima tri mikro cerke,SLIM masinu 2 in 1, i nijedan problem… juce mi ispricao.
zilikaka zilikaka 15:01 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

mada je i sa elktroničarske strane dosta zanimljiv (netrivijalan) problem jer je mokar veš promenljivi load..

I sa termodinamičke strane sušenje nije naivan problem, a tek sa kondenzacijom...
Vlažan vazduh je porušio više studenata nego mnoge na prvi pogled složenije oblasti, a u moje vreme nisi mogo to da preskočiš.
zilikaka zilikaka 15:07 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

ali prijatelj ima tri mikro cerke,SLIM masinu 2 in 1, i nijedan problem… juce mi ispricao.

Ja sam prošle godine mislila da uzmem jednu takvu za sina, al odustala. Skuplje su od širokih i manji je izbor, a realno mu stvarno nije potrebna. I dalje mu lakše da se sve obavi kod kuće, angažovanjem mene kao izvršioca banalnih poslova.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:20 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

zilikaka
Da, ja imam neku kadicu napolju uspod tog ispusta u kojoj se delimično kondenzuje ta para i tu se stvarno nakupi sranja, i pored "filtera" u samoj mašini, koji i nije neki filter nego neka mrežica malo sitnija od komarnika

Pa imaš opcije sa kondenzacijom i one što idu na odvod, al te su ređe. Isnovano pretpostavljam da 2u1 idu u odvod po difoltu, kad već mora da ga ima zbog oranja. Naša ima samo kadicu, nikakav odvod, i može da stoji na sred sobe, ako tako voliš. I ne izbacuje nikakvu oaru, sve kondenzuje, samo silno greje oko sebe.


Da, ova obična greje prostoriju relativno malo jer sav taj topao vazduh izbaci napolje. Samo, tog sranja iz veša ima baš dosta, mislim taj neki filter u mašini se čisti posle svakog pranja, a često i u pola pranja ja to izvadim i oljuštim, tako se veš brže osuši.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:21 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

:)

kapiram.

ja ne bih nikad tu skroz skroz slim jer bas je nagrdjuju, e sad, ovon drugaru radi.

maksa83 maksa83 16:02 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

, da ne kažem impedansa i onda treba fina automatika da to meri i tjunuje mečing pojačavala to jest antene/rezonatora na taj load tako da se održi visoka efikasnost a i da ne izgori veš kao zamrznuto meso u mikrotalasnoj rerni.

Serem im se u ton film ako u to ne smeš da ubaciš ništa sa eventualnim metalnim dugmetom.
zilikaka zilikaka 16:20 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Serem im se u ton film ako u to ne smeš da ubaciš ništa sa eventualnim metalnim dugmetom.


E, stvarno, a gde su nitne, cibzari* i ostalo. Ni jedne farmerke, jakna, ništa.

*u većini krajeva poznatiji kao rajsfešlusi a kad bi pisao tehnički zadatak, onda patent zatvarači
haklberi_tom haklberi_tom 16:34 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

maksa83
, da ne kažem impedansa i onda treba fina automatika da to meri i tjunuje mečing pojačavala to jest antene/rezonatora na taj load tako da se održi visoka efikasnost a i da ne izgori veš kao zamrznuto meso u mikrotalasnoj rerni.

Serem im se u ton film ako u to ne smeš da ubaciš ništa sa eventualnim metalnim dugmetom.

Nije mi jasan ovaj thread!
Mislim, raspravljati o tome da li je bolje sušenje veša forsirano pomoću uređaja ili prirodnom konveksijom na kanapu u dvorištu ili na terasi.
Ja imam terase od cca 14 kvadrata, a o dvorištu da ne pričam.
Dakle, ko god ima uslova da suši napolju da to i radi.
Naravno, razumem one koji žive u 'krletkama', oni moraju mašinski ili na onim za sušilicama od žice.
tetris tetris 16:49 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

zilikaka
tu logiku spuštanja pritiska vidim samo u uštedi energije grejanja, jer valjda tkanina isto podnosi 60 stepeni, bez obzira na pritisak



Čak ni ušteda energije. Zagrejati "kilo" vode od 20C do 60C na 100 kPa (nivo mora), ili na najvišem vrhu na svetu gde je pritisak 30 kPa treba malo više od 167 kJ. Razlika je u 7, 8 J (ne kJ). Snižen pritisak je problem kod kuvanja (ključanje vode), pa onim planinarima treba više vremena da obare krompir kad kuva na 80C nego kad su kraj mora. Na svu sreću, ekspres lonac je rešenje za njihove probleme
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:17 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

tetris
zilikaka
tu logiku spuštanja pritiska vidim samo u uštedi energije grejanja, jer valjda tkanina isto podnosi 60 stepeni, bez obzira na pritisak



Čak ni ušteda energije. Zagrejati "kilo" vode od 20C do 60C na 100 kPa (nivo mora), ili na najvišem vrhu na svetu gde je pritisak 30 kPa treba malo više od 167 kJ. Razlika je u 7, 8 J (ne kJ). Snižen pritisak je problem kod kuvanja (ključanje vode), pa onim planinarima treba više vremena da obare krompir kad kuva na 80C nego kad su kraj mora. Na svu sreću, ekspres lonac je rešenje za njihove probleme


Ih, ne bari se krompir na planini odavno, nego uzmeš onaj freeze dried kit, doliješ vodu i podgreješ samo malčice, da ne bude ladno.


srdjan.pajic srdjan.pajic 17:23 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

maksa83
, da ne kažem impedansa i onda treba fina automatika da to meri i tjunuje mečing pojačavala to jest antene/rezonatora na taj load tako da se održi visoka efikasnost a i da ne izgori veš kao zamrznuto meso u mikrotalasnoj rerni.

Serem im se u ton film ako u to ne smeš da ubaciš ništa sa eventualnim metalnim dugmetom.


E, sad sam se setio kad si pomenuo dugme, to što su oni pravili nije bilo na mikrotalasima, nego na HF-u (tu oko 13MHz valjda), nešto mi se pomantalo u glavi dok sam pisao. To je bilo razlog i zašto nisam dobio posao, moja da kažem specijalnost su bili switched-mode pojačavači, ali na mikrotalasnim učestanostima, a ovima je trebalo neko sa iskustvom na HF-u, iako je to relativno prostije nisu mi poverovali da mogu i to da im napravim, ako treba.


zilikaka zilikaka 17:24 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Dakle, ko god ima uslova da suši napolju da to i radi.

Objasni !
tetris tetris 17:24 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

srdjan.pajic
Ih, ne bari se krompir na planini odavno, nego uzmeš onaj freeze dried kit, doliješ vodu i podgreješ samo malčice, da ne bude ladno.



Eh, to fenseraj radi tako, dok oni nepalci koji ih prate kuvaju neku ovčetinu samo tako
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:31 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

tetris
srdjan.pajic
Ih, ne bari se krompir na planini odavno, nego uzmeš onaj freeze dried kit, doliješ vodu i podgreješ samo malčice, da ne bude ladno.



Eh, to fenseraj radi tako, dok oni nepalci koji ih prate kuvaju neku ovčetinu samo tako



Ili čak ne jedu ništa, da bi mogli više naših stvari da nose, a i ne ide težak rad na pun stomak, to valjda svako zna.


shmoo shmoo 18:48 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

haklberi_tom

Nije mi jasan ovaj thread!



Мислим да је ту дошло до малог неспоразума...

Неко је пожелео да оде у Бетон халу на један суши, други је схватио да овај прича о томе како суши веш, и онда сви заједно стигосмо:


Where you take your time
Wait your turn and hang them up
Out to dry




bene_geserit bene_geserit 19:17 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Susilice su ozbiljni zagadjivaci zivotne sredine. Pre svega zbog mikrovlakana i mikroplastike koji zavrse u rekama (odatle u ribama i pticama) pa i u izvoristima pijace vode. Nikakav problem da se ves i 'rucno' osusi, posebno ako se ima balkon, terasa ili dvoriste.

I mašine za pranje su ozbiljni zagađivači iz istog razloga.
Tako da očekujem da odeš da pereš veš na reci sa onom motkom što ga lupa po kamenu.
Pri čemu mikro vlakna otpadaju i kad ga sušiš "ručno" takođe.
Dakle problem nije u mašini za pranje ili sušenje već u tome što koristiš plastični veš. Kad otpadaju mikrovlakna od pamučne majice ne verujem da je to ikakav problem za životnu sredinu.

100% pamučni veš za sve što često pereš (majice, gaće, čarape i sl.) što ide direktno do tela će bolje da smanji zagađenje nego ručno ili mašinsko pranje ili sušenje.
Za ono gde je plastiku teško izbeći (patike, jakne, flisevi, eventualno šortcevi, trenerke, helanke) - pereš ga retko ionako, a za šortceve, helanke imaš alternativu od prirodnih materjala.
bene_geserit bene_geserit 20:32 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Ili/i menjati navike sto je dugorocno gledano verovatniji deo resenja (uz smanjenje jedenja mesa i ostale processed food

Meso (termički obrađeno) npr. wagyu stejk ili jagnjetina plus salata je idealna hrana.
Svi vi što bi da menjate navike samo napred - meso iz laba stiže, tofu "sir" i "mleko" od ovsa, soja to je hrana moja i slično đubre ali za plebs je OK bitno da se ne gladuje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:05 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Tako da očekujem da odeš da pereš veš na reci sa onom motkom što ga lupa po kamenu.
Pri čemu mikro vlakna otpadaju i kad ga sušiš "ručno" takođe.


Ipak dobro da si se javio. :) Pa razlika je da jedno mora (ves masina) a drugo ne (osim ako ne zivis u premalenom stanu). To je kao sto ti sporet treba a mikrotalasna ne (znam da je ovo provokacija).


100% pamučni veš za sve što često pereš (majice, gaće, čarape i sl.) što ide direktno do tela će bolje da smanji zagađenje nego ručno ili mašinsko pranje ili sušenje.
Za ono gde je plastiku teško izbeći (patike, jakne, flisevi, eventualno šortcevi, trenerke, helanke) - pereš ga retko ionako, a za šortceve, helanke imaš alternativu od prirodnih materjala.


U teoriji da, ali ako ta mikroplastika stigne cak do Arktika onda znaci da velika vecina od tih 80% korisnika susilica nema 100% plastic-free odecu. Pojma nemam kakve su zvanicne brojke, ali tesko da ces u razvijenom svetu (a i u zemljama razvoja) naci neku zemlju gde znacajniji procenat domacinstava nema makar delimicno plasticnu odecu.

I to moze da se menja. Samo onda mora opet da se primeni recept menjanja navika: motivisati ljude da kupuju odecu od prirodnih materijala (kad god moze) i da im ne bude glavni hobi da svaki vikend idu u shopping. Ne znam cega bi se lakse lisili susilice ili svog hobija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:08 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Svi vi što bi da menjate navike samo napred - meso iz laba stiže, tofu "sir" i "mleko" od ovsa, soja to je hrana moja i slično đubre


A ne to. To 'lazno meso' je isto proslo obradu pa je deo onog gornjeg skupa. Tako da je sve nabrojano deo problema a ne resenja.
bene_geserit bene_geserit 22:24 29.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

U teoriji da, ali ako ta mikroplastika stigne cak do Arktika onda znaci da velika vecina od tih 80% korisnika susilica nema 100% plastic-free odecu.

Ma bre stiglo bi do Arktika svakako i da svi suše veš na žici pošto je veći zagađivać pranje od sušenja.
Jedino "realno" rešenje je filtriranje mikroplastike u otpadnoj vodi u samim mašinama ili procesiranje otpadnih voda koje eliminiše mikroplastiku generalno (ali mislim da je to preskupo trenutno).
Ne znam cega bi se lakse lisili susilice ili svog hobija.

Ne idu stvari tako u realnosti.
Ko god je počeo da pere veš u veš mašini nije se vratio na ručno pranje veša.
Ko god je počeo da koristi struju u kući nije se vratio na uljane lampe.
Ko god je uveo vodu u kuću nije se vratio na nošenje kofa sa vodom iz bunara.
Sušenje veša u mašini olakšava život i kao i kod svih drugih promena na bolje nema povratka nazad.
Rešenje tražiš na pogrešnom mestu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:06 30.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

Ne idu stvari tako u realnosti.
Ko god je počeo da pere veš u veš mašini nije se vratio na ručno pranje veša.
Ko god je počeo da koristi struju u kući nije se vratio na uljane lampe.
Ko god je uveo vodu u kuću nije se vratio na nošenje kofa sa vodom iz bunara.
Sušenje veša u mašini olakšava život i kao i kod svih drugih promena na bolje nema povratka nazad.
Rešenje tražiš na pogrešnom mestu.


Pitanje je opet pre sta se dozivljava kao neophodno. Recimo imas gradove po Evropi gde su se ljudi opredelili da auto zamene biciklom (makar u gradu). Neki bi rekli pali s konja na magarca. Namerni biciklisti to vide drugacije.

Druga stvar je da ako ovako nastavimo da u bliskoj buducnosti mozda nece biti pitanje da li hoces nego moras. A to ce znaciti i da industrija ipak mora odluci da li joj je jeftinije da uvede bolje preciscevace koji eliminisu mikroplastiku ili da prestanu proizvodnju susilica. Do tada svako dela po svom nahodjenju.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:10 30.06.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

ja koristim elektricni skuter, nemam zivce ni snage za bajs.

ali skutere i bicikle u beogradu uglavnom koristi gospoda stoka:/. evo da ne bude posle…pojma nemam ko su, dal su sedam generacija bg ili su juce sisli direkt sa planine iz zaseoka do kog nema puta, ali da su odvratni, jesu.

to je takvo nasilinicko ponasanje, i fazon - ja pa svi ostali. brzine neopisive, kao da su ti ljudi oblaci, ovi sto hodaju a ne ljudska bica koja ne sanjaju napad na dva tocka iznenada i stravicnu zvonjavu u trenutku.

kad vozim svoj mali motorim i kad me pregrade, sto isto nije ok toliko sirenje po bajs stazi, ali najozbiljnije vam kazem- uvek blago zamolim da se pomere da ne bih nekog uplasila . jer volela bih da se tako obrate meni.
haklberi_tom haklberi_tom 19:20 01.07.2021

Re: Ves masina u Beogradu :)

jednarecfonmoi
ja koristim elektricni skuter, nemam zivce ni snage za bajs.
...

Njaooo!
predatortz predatortz 17:32 29.06.2021

Sad sušite veš?

...
zilikaka zilikaka 18:34 29.06.2021

Re: Sad sušite veš?

predatortz
...

Pa zar nije pametnije, a nekom može i da koristi?
predatortz predatortz 20:11 29.06.2021

Re: Sad sušite veš?

zilikaka
predatortz
...

Pa zar nije pametnije, a nekom može i da koristi?


Ono, jes'...
Primećujem da mi odnedavno raste potencijal za kavgu.
A to ne volem!
zilikaka zilikaka 20:28 29.06.2021

Re: Sad sušite veš?

Primećujem da mi odnedavno raste potencijal za kavgu.
A to ne volem!

Ma i da li voleš, al svakako džaba traćenje resursa.

Štono kažu, sve bi ja to u rudnik.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana