Obaveštenja| Sex| Zabava| Zdravlje| Životinjski svet

Muke s identitetom

Jaril RSS / 26.07.2021. u 11:22

 [Помисли нешто потпуно другачије]

 

Novak je Crnogorac, Tesla je Hrvat, a ja sam Greta Garbo.

 Iako često deluju kao lokalno balkanski problem, muke se identitetima su globalna pojava. Onomad je Ričard Dokins cancel-ovan - bukvalno je povučena nagrada za humanistu godine koja mu je dodeljena 1996, a zbog jednog tvita:

„U 2015, Rejčel Doležal, bela predsednica ogranka NACCP, bila je prokažena zbog identifikovanja kao crnkinja. Pojedini muškarci biraju da se identifikuju kao žene, a pojedine žene biraju da se identifikuju kao muškarci. Vi ćete biti prokaženi ako njima uskratite to da su bukvalno ono sa čime se identifikuju. Diskutujte.“

Pičvajz je nastao kada su transfobni desničari dohvatili njegov tvit da pravdaju svoju transfobiju i svoj stav da je promena roda fejk i da rod koji ti je dodeljen na rođenju jeste rod koji ima da nosiš celog života. Jeste se Dokins ograđivao u narednom tvitu, ali je svoj transfobni stav on iznosio i ranije.

U njegovu odbranu, pitanje koje je potegao jeste dobro pitanje. Njegova greška je u izboru prekratke forme za tako opširnu temu i u tome što je trebalo da ponudi diskusiju, umesto što je na diskusiju samo pozvao. Trebalo je da napiše makar blog.

Definicija identiteta

Pitanje koje je Dokins zapravo postavio jeste: šta definiše identitet?

Iako se pojmom identiteta gađamo kao da je tu sve jasno, realnost je sve osim jasne. Za odgovor na ovo pitanje postoje dva pristupa. Ova dva pristupa mi je najlakše da objasnim na primeru flaširane vode.

Voda „Knjaz Miloš“ nosi tu etiketu iako u toj boci nije zapakovano ništa od Knjaza Miloša. Kada je identifikacija razdvojena od sadržaja, to je onda - nominalistički pristup.

Suprotno tome je voda „Voda“ kojoj na etiketi bukvalno piše šta je unutra. Kada se identifikacija vrši preko postojećeg svojstva, to je onda - esencijalistički prisutup.

Nominalistički pristup identitetu

Osoba je ono što za sebe kaže da jeste. Ako Novak kaže da je Srbin, tu se sva priča završava. On je Srbin. Svako prebiranje po precima, krvnim crncima, po državi kojoj plaća porez ili bilo čemu drugom jeste suvišno. Izvlačenje drugačijih zaključaka o njegovom nacionalnom identitetu je pogrešno. Ako je Tesla napisao da je Srbin, svako prebiranje po mestu rođenja i mestima boravka jeste ogrešnje o njegov izbog. Svako ima pravo da se izjasni ko je i šta je i to ima da se prihvati i poštuje.

To onda znači da muževnom, razbacanom muškarcu treba dozvoliti ulazak u ženski we-ce samo zato što se izjasnio kao žena. Ovo je trenutno goruća tema zakonodavastva na zapadu, i gorući strah TERF-kinja. Njihov strah kaže da ako osoba ima pristup ženskom toaletu samo zato što kaže da je žensko, da će to napasnici iskoristiti da vrebaju i napastvuju žene po we-ce-ima.

Ako osoba tvrdi za sebe da je vanzemaljac koji je vrhovni vladar zemljana, da li onda svi treba da joj služimo?

Kako se pravi razlika između realnog identiteta, zloupotrebe identiteta (kao u slučaju Rejčel Doležal) i psihotičnog raskida sa realnošću?

Ako ja ušetam u Nemačku, tvrdim da sam Nemac da li to znači da Nemačka ima da mi da svoje državljanstvo (pozovem se na neku automatsku proceduru po kojoj Nemci dobijaju državljanstvo), svoju socijalnu pomoć (koja je soma evra, by the way) i pasoš? Inače je pogazila moje ljudsko pravo? Mislim, ovo bi bilo super zgodno da ne moram da se udajem zbog papira.

Esencijalistički pristup identitetu

Mali misaoni eksperiment.

Zamisli sobu punu ljudi. Znaš da su u njoj Amerikanci, Hrvati i Srbi. Tvoj zadatak je da odrediš ko je koje nacionalnosti. Možeš da uradiš bilo kakve fiziološke ili psihološke analize, možeš da uporediš sa bilo kojom osobom van te sobe, možeš da postaviš bilo koje pitanje, osim pitanja: koje si nacionalnosti.

Da li je ovo moguće uraditi? I zašto?

Ako preformulišem eksperiment: tvoj zadatak je da u ovim ljudima prepoznaš svojstvo koje imaju svi pripadnici te nacionalnosti i koje imaju samo  pripadnici te nacionalnosti.

Na prvu loptu, može se posegnuti za jezikom. Hrvati pričaju hrvatski, Srbi pričaju srpski, a Amerikanci pričaju - engleski?

Da li to onda znači da, pošto govorim engleski, mogu da ušetam u Ameriku i tražim državljanstvo, pasoš i ćošak da budem beskućnik?

Šta onda sa Srbima koji govore i srpski i engleski, pa i hrvatski. Da li su oni dvonacionalni, tronacionalni? Ok, zna se koji jezik im je maternji. Šta onda sa decom u dijaspori čijim roditeljima je maternji jezik srpski, a njima je maternji jezik engleski (prvo su njega progovorila)?

Drugi označitelj nacionalnog identiteta za kojim može da se posegne u ovom misaonom eksperimentu jeste genetsko poreklo, halogenski tipovi - međ’ srpskim narodom poznato kao prebrojavanje krvnih zrnaca. U tom slučaju svi su - Afrikanci. Nikakvi Srbi, Hrvati, kurci, palci ne postoje. Postoje samo Afrikanci. Šveđani su Afrikanci, Kinezi su Afrikanci, različiti narodi u Africi su samo Afrikanci. Ok, znam da ’Afrikanac’ nije nacionalni, već kontinentalni identitet. Tu je problem što smo svoj nacionalni identitet zaboravili, odrekli se svojih korena. Šta sa analizama da svi ljudi nose gen iste Majke i gen istog Oca? (Pri čemu ovo dvoje nikada nisu imali seks.?!?)

Treći označitelj nacionalnog identiteta koji bi se ljudi u ovom misaonom eksperimentu mogli razvrstavati jeste zajednička istorija i deljeni kulturni kodovi. Čak i u teoriji je nemoguće definisati kako se istorija i kulturni kodovi prelamaju kroz pojedince. Tek u praksi je nemoguće doći do ličnog svojstva pojedinca koji je rezultat istorijskog i kulturnog iskustva, a koje imaju svi i imaju samo  pripadnici tog identiteta.

Kako klasifikovati osobu koja je odrasla u Hrvatskoj, radila u Americi, a penziju provodi u Srbiji?

Možda prema zemlji u kojoj plaća porez, kao što je onomad pokušala, čini mi se, Margaret Tačer? Onda Novak otpada kao Srbin.

Fokus ovog misaonog eksperimenta je nacionalni identitet zbog aktuelnosti. I što je na njemu lakše pokazati raspadanje esencijalističkog pristupa nego kod, na primer, rodnog identiteta. Koje je to svojstvo koje imaju svi muškarci i imaju samo muškarci, a koje imaju sve žene i imaju samo žene? O hromozomima ćemo drugi put.

Muke s identitetima

Muke s identitetima potiču od toga što svi znamo šta određeni identitet jeste, ali niko konkretno. Što se i nominalistički i esencijalistički pristupi identitetu raspadaju u sudaru sa životom. Identitet je uvek nestabilna kategorija koja takva mora da bude da bi okupila što više ljudi. A važno je da može da okupi što više ljudi jer nam identiteti služe za socijalnu navigaciju, da nam regulišu anksioznost u interakciji sa nepoznatim/jedva poznatim ljudima, a ovakvoj interakciji smo sve više izloženi zbog sve većeg protoka ljudi i usluga. Ali izgleda da postojeći identiteti slabo rade taj posao zbog koga smo ih konstruisali.

I da završim jebačkim pitanjem: Da li su savremeni identiteti simulacrum socijalnog života?



Komentari (743)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

haklberi_tom haklberi_tom 19:18 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Jaril
noboole
Nije bas presmesna. Tj, jeste srpskopoliticka reakcija na dati slucaj, ali koga to vise iznenadjuje?

Stavljanje Tesle na kovanicu ima najmanje dve komponente:
1) Pojacati vezu HR i njega.
2) Pod*ebati Srbe.
3+) Ugrejati nacisrceta gde treba.

Da je to samo stvar odavanja pocasti Nikoli Tesli, moglo se naci mesta i za cirilicu na tom novcicu, zar ne? In the perfect world, ...

Како је цела прича изведена, ја гласам под 2 и 3. Боли Хрватску уво за Теслу.

Saglasan!
haklberi_tom haklberi_tom 19:34 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

angie01
Није ништа мање деструктивна за Србију и њене грађане ни ова ничим изазвана и сасвим неоснована кроатофилија у Србији сваки пут када то затреба Хрватској и званичнном Загребу.


taso, preskocila sam ti gomilu slicnih mufljuskih podmetacina, jer me ne ineresuje sta baljezgas,...a da ne mislis da je ovo prevrsilo mericu- ti mene nabedjujes da sam placenik zvanicnog Zagreba ili nesto tako kretenski i nadasve pokvareno,...

...

Ja se energično protivim bilo čijoj insinuaciji da si ti (bilo čiji) plaćenik.
Za to se biraju kvalifikovane osobe.
Za ovo tvoj 'papagajisanje' ima druga kovanica.

haklberi_tom haklberi_tom 19:38 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

angie01
Ја никога нисам оклеветао јер ничије конкретно име нисам навео.


jesi i rekoh ti kako ce se to zavrsiti, ako nastavis.



Tužibaba!
Odvratno!
Šmuuu, ne daj da ti svaka šuša preti!
angie01 angie01 20:57 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

sladjane, tako pricaj sa svojom zenom, ako joj je to ok-mada cisto sumnjam da perverzne mamlaze bilo ko tolerise.

koje ti to srpstvo branis svojim bednim baljezgarijama-pa ti si sramota svakog drustva, a ne branitelj.

ne zapisavajmi vise komentare.
angie01 angie01 21:22 27.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

to sve sto si rekao-zadrzi za sebe- svoje prostakluke, psovke, prozivke,...to je sve tvoje ogledalo sladjane, to kako manijacis po netu i tudjim se zenama obracas nedolicno i opskurno, je tvoja bedastoca... sa sve svim tvojm nanizanim bezmislenim, ispraznim, jednim te istim glupostima koje uporno godinama ponavljas.

kome je tako nesto zanimljivo i tolerise primitivizam-izvoli, obracaj se njima,...mene preskoci.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:24 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Nismo imali priliku da čujemo šta bi tesla imao da kaže o Hrvatskoj, Hrvatima, jugoslovenstvu, nakon upoznavanja sa strahotama NDH.


Тесла је умро на Божић 1943., па је током последњих годину и по дана живота примао ужасне вести из “његове хрватске домовине” о стравичним покољима над његовом родбином и над његовим српским родом. Да ли ико мисли да је могао бити индиферентан и да није патио због тих вести?

“Његова хрватска домовина” је до краја рата убила 1М припадника прирадника његовог српског рода, а у првом следећем опортуном тренутку, педесет година касније, протерала преосталих 1/4 М. Данас званичници те државе слушају Томсона и славе “Олују”. Да ли ико мисли да је данашња Хрватска друкчија од оне чији је Тесла био савременик?
predatortz predatortz 12:12 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Да ли ико мисли да је данашња Хрватска друкчија од оне чији је Тесла био савременик?


Niko objektivan.
gedza.73 gedza.73 13:26 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

principessa_etrusca
“Његова хрватска домовина”

Živo me zanima kako bi izgledao 'slučaj Ajnštajn'. Rođen na prostoru nemačkog carstva, jevrejska porodica, sličan put ka SAD ali u nekim segmentima različit i ne toliko izričit kao Nikola Tesla iako je izjavio
Јеврејин који одбаци успут своју веру, или који чак преузме неку другу, још увек је Јеврејин
Albert Einstein



Ovde se pisalo kako su Tompsonove pesme skoro pa ljubavne, kako je 'Za dom spremni' tradicionalni pozdrav i mislim se kako li bi jevresjka zajednica reagovala kad bi današnja Nemačka u kojoj se na utakmicama pozdravlja sa 'Zig hajl', pevaju na koncertima neke pesme poput
Jasenovac i Gradiška Stara, to je kuća Maksovih mesara
Kroz Imotski kamioni žure, voze crnce Francetića Jure
U Čapljini, klaonica bila, puno Srba Neretva nosila

samo o Aušvicu, komorama i Jevrejima stavila na monetu kao nacionalni motiv lik Alberta Ajnštajna
A month later, Einstein's works were among those targeted by the German Student Union in the Nazi book burnings, with Nazi propaganda minister Joseph Goebbels proclaiming, "Jewish intellectualism is dead."


Siguran sam kako bi u Izraelu tvrdili da se Albert Ajnštajn ponosio svojom nemačkom državom a da su svi koji tvrde suprotno nacoši.



maksa83 maksa83 13:28 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Živo me zanima kako bi izgledao 'slučaj Ajnštajn'. Rođen na prostoru nemačkog carstva, jevrejska porodica, sličan put ka SAD ali u nekim segmentima različit i ne toliko izričit kao Nikola Tesla iako je izjavio

Ajnštajn je sam objasnio kako bi izgledao slučaj Ajnštajn.
gedza.73 gedza.73 13:29 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Ajnštajn je sam objasnio kako bi izgledao slučaj Ajnštajn.

Misliš na onom govoru prilikom dobijanja nagrade kad je pomenuo kako ga vide Francuzi, kako Švajcarci a kako Nemci?

Sviđaju mi se neki njegovi stavovi (na stranu ponašanje prema Milevi)
maksa83 maksa83 13:38 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Misliš na onom govoru prilikom dobijanja nagrade kad je pomenuo kako ga vide Francuzi, kako Švajcarci a kako Nemci?

Jes, to.
Sviđaju mi se neki njegovi stavovi (na stranu ponašanje prema Milevi)

Ono pismo je jezivo.
angie01 angie01 18:22 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Ajnštajn je sam objasnio kako bi izgledao slučaj Ajnštajn.


objasnio je i Tesla, koji je bio kosmopolita, veci od ovog pilicarskog cenkanja i svojom velicinom pripada svetu-prevrce se u grobu od toga ko ga i na koji nacin "brani", gurajuci ga silom u nacionalisticke kalupe, kojima on fakat nije pripadao, suvise je bio veliki da bi mogao da se spakuje u bilo kakva ogranicenja-pri cemu niko ne spori da je bio Srbin...kako se uporno tvrdi, niti njegovo poreklo na bilo koji nacin moze biti ugrozeno izlivanjem njegovog lika na kovanicu, u bilo kojoj zemlji na svetu.

Ko Srbiju sprecava da promovise svoje velikane, umesto sto stalno nekom nesto zamera-i to seseljvskim diskursom, koji kao krajnji rezultat, samo odrzava losu sliku o sebii odrzava besmislenu mrznju.

Samo na ovom, krajnje korektnom blogu, je ispisana gomila nedolicnih, uvredljivih komentara punih mrznje, svima koji su se usudili da se ne sloze sa suludom euoforijom oko obicne kovanice...koji su dobili najvise aplauza,...i posle se pitamo kako smo stigli do ovog sveopsteg sranja, kao da se ono dogodilo mimo nas i naseg doprinosa.

Umesto parova, zadruga i ostalog tresa koji je ponudjen plebsu za zamajavanje, ,zasto ne postoje projekti koji bi priblizili sve ono sto je znacajno i vazno publici na ovim prostorima, a i sire, umesto sto se svega toga setimo recimo ovim povodom,...kada su bili oni sajmovi nauke, uvek su bili vise nego dobro poseceni.

10. jula 1990. godine u američkom Kongresu je proslavljen Teslin rođendan. Na svečanosti su govorila devetorica kongresmena i senator Karl Levin iz Mičigena. Takva čast u američkoj istoriji nije ukazana ni jednom američkom naučniku, čak ni Tomasu Edisonu niti Aleksandru Grejamu Belu.

angie01 angie01 20:20 28.07.2021

Zakon, kazne i drustvene mreze

Prema Krivičnom zakoniku, proganjanje, između ostalog vrši onaj ko „protivno volji drugog lica nastoji da se njim uspostavi kontakt neposredno, preko trećeg lica ili putem sredstava komunikacije".

Tako, ako neko ne želi da komunicira sa vama, a vi mu uporno šaljete poruke, može da vas prijavi za proganjanje.

U tom slučaju preti vam nadležni javni tužilac i novčana i zatvorska kazna.

Na internetu nije pametno ni da izazivate paniku i nerede, nacionalnu, rasnu i versku mržnju i netrpeljivost, niti rasnu i drugu vrstu diskriminacije - pošto su sve to krivična dela.

I za vređanje možete da se nađete pred sudom i da dobijete novčanu kaznu.

Bez obzira na to da li su krivična dela upućena na internetu ili u fizičkom prostoru, odgovornost je ista.

„Ne treba misliti da ne postoji mogućnost da građani budu izvedeni pred nadležne organe ukoliko su sa anonimnog naloga pretili ili vređali nekoga."


solo solo 20:33 28.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

Za ovo tvoj 'papagajisanje' ima druga kovanica.


Šta će da bude na toj kovanici? Papagaj? Mislio si na novac?
noboole noboole 15:13 30.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

haklberi_tom
angie01
sladjane, tako pricaj sa svojom zenom, ako joj je to ok-mada cisto sumnjam da perverzne mamlaze bilo ko tolerise.

koje ti to srpstvo branis svojim bednim baljezgarijama-pa ti si sramota svakog drustva, a ne branitelj.

ne zapisavajmi vise komentare.

Jebo ti slađan mater!
I nemoj da pominješ moju ženu niti članove moje familije.
Jer - ja nikada nisam pomenuo tvoje članove familije!

I za to ti jebem dodatno mater!
Kao i za ovo što me 'prekrštavasš' - kako tebi, tako i bilo kome.

Ja branim srpstvo kako je umem!
Od vaški, gamadi, nakota - i sličnih!
Onako kako ja umem!
Reagujući na svaku insinuaciju govana, gamadi i vaški - ili na eksplicitnu tvrdnju koje imaju jedan jedini cilj - da moj narod unize i učine nedostojnim.
Čineći time i svakog pojedinog Srbina takvim.
Čak i do te mere da niti jedan pojedninac ne sme da kaže da je Srbin, bez korišćenja raznih eufemističkih disklejmera!
A kamoli šta drugo.
Prema tome - ne spominji moju familiju, niti me 'prekrštavaj', kada imaš šta da meni poručiš.
Jer - to rade govna!



Da li ti tako opstis sa ljudima i na ulici?
shmoo shmoo 23:35 30.07.2021

Re: stvar je jednostavna,

solo
Za ovo tvoj 'papagajisanje' ima druga kovanica.


Šta će da bude na toj kovanici? Papagaj? Mislio si na novac?



Неће папагај.

Друга нека птица.



magnus magnus 22:52 01.08.2021

Re: stvar je jednostavna,

izvori tvrde da postoji kopija originalnog telegrama, koji se sada svim silama porglasva falsifikatom-cinjenicaje da je Tesla bio Srbin, rodjen i odrstao u Hrvatskoj, koji je bio genijalan i sirokih shvatanja, te mi je cela sporna recenica vrlo verovatna,...ako je to nesto presudno s obzirom na fakta.
al je tumačen van konteksta , Nikola Milutina Tesla , bio je "zadrti" Jugosloven Aleksandrovskog tipa, vjeran "viteškom krkalju ujedinitelju " i dinastiji mu do smrti. utoliko je ta imaginarna aleksandrovska hrvatska konu mu Vlatko ( upravoslavnoj crkvi vjenčani) maćek prepredeni i huljski nabacuje zbog drugih ciljeva (ah tako haesesovsko mačekovski) ali ta "aleksandrovska" hrvatska nema bog zna šta sa Starčevičansko tuđmanovskom hrvatskom. to su različite "domovine" al eto svakom prigodom od pravaša i frankovaca do hebrangovaca i blogovskih krkarofiličnih korisnih idiotkinaj ( kako bi rekli drug lenjin i gospodin Broz) uvjek se anđe neko da promovira aleksandrovštinu samo da tesla ne bi bio srbin
loader loader 14:31 26.07.2021

Holistički pristup

Voda „Knjaz Miloš“ nosi tu etiketu iako u toj boci nije zapakovano ništa od Knjaza Miloša. Kada je identifikacija razdvojena od sadržaja, to je onda - nominalistički pristup.

Suprotno tome je voda „Voda“ kojoj na etiketi bukvalno piše šta je unutra. Kada se identifikacija vrši preko postojećeg svojstva, to je onda - esencijalistički prisutup.


Ovde su oba principa zastupljena (na donjoj slici).
Sve se može pomiriti. Ništa ne treba unapred bacati. Ni unazad, naravno. Ni gor, ni dol, ni udesno, ni nalevo...

Piše "Knjazova kisela voda". Fontovi su namerno neisti. :)



(Ovde se malkice bolje vide detalji.)
Navodnici u drugom redu ("Knjaz Miloš" ukazuju na to da u boci nije Knjaz Miloš, već nešto (u ovom slučaju voda) što je po njemu dobilo ime.

Vratimo se vodi (ovoj, aranđelovačkoj). Da raščlanimo dalje. Nije "Knjazova..." u smislu da je njegova svojina, već u smislu da je njemu kao zaslužnom liku, jer je pio (i) tu vodu, učinjena čast time što je njegova identifikacioni element ugrađen i u ime ove odlične vode. Mislim, ova je odlična. Danas je to odlična plus CO2 (CeOdva).

Kad se svi ovi raščlanjeni delovi spoje dobije se holistički princip. Taj je najbolji. Neki ga ne vole, jer im ni jedna tema ništa ne znači bez frke bilo koje vrste, ili svake vrste.
milisav68 milisav68 15:07 26.07.2021

Re: Holistički pristup

loader

Da raščlanimo. Nije "Knjazova..." u smislu da je njegova svojina, već u smislu da je njemu kao zaslužnom liku, jer je pio (i) tu vodu, učinjena čast time što je njegova identifikacioni element ugrađen i u ime ove odlične vode.

Danas se tako zove fabrika.

U Radenskoj vodi nema tri srca :)

A ko pije tri srca - loše prca!

Potpis
Knjaz Miloš


loader loader 16:17 26.07.2021

Re: Holistički pristup

Их, бре, Милисаве!
Фали срце, фали три срца..? Свашта.
Чусмо ли за пејс-мејкер?
Тај један електрични позив мења све...

Каква раденска, какви бакрачи..!
angie01 angie01 14:51 26.07.2021

nacionalizacija Nikole Tesle

https://pescanik.net/nacionalizacija-nikole-tesle/

Stoga, ne ratuju ovi iz Narodne banke protiv hrvatskih nacionalista, nego protiv normalnog svijeta koji je od ponuđenih opcija izabrao upravo onu koja nacionaliste nervira, izbacivši tijesno Dubrovnik iz igre. Zlobnici bi, doduše po istoj logici mogli primijetiti da bi i izbor Dubrovnika bio prisvajanje nečega što Hrvatskoj ne pripada. No, vratimo se Tesli. Nisu, dakle ljudi glasali za njega da bi zatajili Teslino srpsko porijeklo, nego pored toga što on to nedvojbeno zaslužuje, i zato što je bio Srbin, kao poruku da su ti ljudi ravnopravni građani Hrvatske.
milisav68 milisav68 15:10 26.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

i zato što je bio Srbin, kao poruku da su ti ljudi ravnopravni građani Hrvatske.

A-ha, ali samo pod zemljom ili van zemlje.
gvozden1 gvozden1 15:15 26.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

kao poruku da su ti ljudi ravnopravni građani Hrvatske.

Jao, fini li su :)

Nisu imali nikog drugog za tu poruku, stvarno.

Mada, možda bi poruka bila jasnija da su tu stavili porodicu Zec.
Možda malu Aleksandru koju su ubili.

Ili nekog drugog Srbina, imaju ih oni na duši toliko, koji su zgodniji od Tesle za pokazivanje dobre volje i želje za ravnopravnošću.

Ovi koji su ovo napisali, da je to izraz želje Hrvata da Srbima pošalju poruku da su ravnopravni, mogu biti samo bezobrazni, a ovi koji u to veruju su glupi, a moguće je da su i glupi i bezobrazni.

Srbe mrze, to je nesporno.
stemajz stemajz 16:08 26.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

могли су и момчила ђујића на дваест ојра да туре, и он је рођен тамо исто као и тесла

опет се своди на исто, ко ову усташку говнарију са теслом оправдава на било који начин је глуп или (не xor операција) зао

још онај мајмун милановић убаци брус лија и за то ће неко покушати наћи оправдање или мрсомудити, те омакло му се, те није ништа лоше мислио... огавно

но шта сад, ни први ни последњи пут

predatortz predatortz 16:18 26.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

још онај мајмун милановић убаци брус лија и за то ће неко покушати наћи оправдање или мрсомудити, те омакло му се, те није ништа лоше мислио... огавно


Tu se Mulanivić ispalio i ispao glup!

Link
loader loader 16:18 26.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

но шта сад, ни први ни последњи пут


Суштина.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:05 27.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

Nisu imali nikog drugog za tu poruku, stvarno.

Имали су рецимо Јосифа Руњанина, композитора “Лијепе наше”. То је могао да буде леп мали наклон Србима и подсећање Хрватима.

Ово са Теслом је бестидно и перфидно, баш хрватски.
docsumann docsumann 06:12 27.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

predatortz
још онај мајмун милановић убаци брус лија и за то ће неко покушати наћи оправдање или мрсомудити, те омакло му се, те није ништа лоше мислио... огавно


Tu se Mulanivić ispalio i ispao glup!

Link


jeste, i ne bi mu bio prvi put.

on inače voli ostavljati utisak drskog polemičara ulično-lapidarnog stila, pa se često zanese tom ulogom.
docsumann docsumann 06:20 27.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

Ово са Теслом је бестидно и перфидно, баш хрватски.


e rvati, stare varalice

mislim da pretjeruješ. doduše to je moj utisak.

meni više liči da su zagrizli previše, tamo gdje nemaju pravo, a nije ni kulturno, baš toliko razjapiti usta, nego što im je bio cilj da uvrijede Srbe.

oću reći, povukla ih PR megalomanija. njima na obraz.
loader loader 16:54 27.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

oću reći, povukla ih PR megalomanija. njima na obraz.



Мало ту има истине.
Цела теорија вам пада у празно. Да би била одржива потребан је тај образ. А образа на том месту нема. Мсм, онда то "њима на образ" замахује у празно... Губи се снага. А до 15. рунде мнмого.
haklberi_tom haklberi_tom 19:48 27.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

docsumann
Ово са Теслом је бестидно и перфидно, баш хрватски.


e rvati, stare varalice

mislim da pretjeruješ. doduše to je moj utisak.


meni više liči da su zagrizli previše, tamo gdje nemaju pravo, a nije ni kulturno, baš toliko razjapiti usta, nego što im je bio cilj da uvrijede Srbe.

oću reći, povukla ih PR megalomanija. njima na obraz.

Ma ok!
Nisam ni sumnjao kakav je tvoj utisak.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:57 28.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

docsumann
Ово са Теслом је бестидно и перфидно, баш хрватски.


e rvati, stare varalice

mislim da pretjeruješ. doduše to je moj utisak.

meni više liči da su zagrizli previše, tamo gdje nemaju pravo, a nije ni kulturno, baš toliko razjapiti usta, nego što im je bio cilj da uvrijede Srbe.

oću reći, povukla ih PR megalomanija. njima na obraz.

У популарној култури, рашчупани Ајнштајн је препознатљив као mad scientist, a Тесла је, нарочито кроз филмове, профилисан као аутентични geek и његова препознатљивост и популарност ће расти. Имајући то у виду, Хрвати вероватно мисле да је потез са Теслом на евру интелигентан ПР.

Заиста, тај потез би био добар ПР под условом да нема свих ових контроверзи: не само да Тесла није рођен и живео у Хрватској, није био хрватски научник и није био Хрват, већ је био припадник народа над којим је хрватска држава, настала 10. априла 1941, извршила најстрашнији геноцид, па у њему побила и Теслине сроднике. Нова хрватска држава, обновљена педесет година касније, срушила је његов споменик.

У томе је бестидност овог потеза, а у историјском контексту хрватског nation building-a постоји континуитет перфидног прагматизма и зато мислим да нисам претерала.
gvozden1 gvozden1 19:32 28.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle


Заиста, тај потез би био добар ПР под условом да нема свих ових контроверзи

I zato je posao Srbije i Srba da njih ističu, da istrajavaju na tome.
Jednostavno, oni rade ono što misle da je za njih dobro, Srbi ono što njima odgovara, i sve fino.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:52 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

I zato je posao Srbije i Srba da njih ističu, da istrajavaju na tome.

Србија евидентно постаје све самопоузданија и спремнија да устане да брани своје интересе, а у томе су бескрајно помогли сами Хрвати, Бошњаци, Албанци,…Својом неумереношћу, максималистичким захтевима и безобразлуком на свим нивоима, они су отворили очи скоро целокупној српској јавности, а југодиносауруси су остали у мањини.

У ту матрицу се уклапа и последња вест да нека хрватска олимијка хоће у Книну да прославља медаљу у склопу прославе Олује.
predatortz predatortz 14:17 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle


У ту матрицу се уклапа и последња вест да нека хрватска олимијка хоће у Книну да прославља медаљу у склопу прославе Олује.


To je ona fufica koja je Noleta vukla za rukav da se fotkaju.
maksa83 maksa83 14:28 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

predatortz

У ту матрицу се уклапа и последња вест да нека хрватска олимијка хоће у Книну да прославља медаљу у склопу прославе Олује.


To je ona fufica koja je Noleta vukla za rukav da se fotkaju.

I je l' odbio?
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:32 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

predatortz

У ту матрицу се уклапа и последња вест да нека хрватска олимијка хоће у Книну да прославља медаљу у склопу прославе Олује.

To je ona fufica koja je Noleta vukla za rukav da se fotkaju.

Одсуство пристојности, одсуство емпатије и одсуство стида (у складу са дијагнозом коју је поставио Дучић).
predatortz predatortz 14:51 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

I je l' odbio?


Ne bih ni ja!
gvozden1 gvozden1 14:52 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

maksa83
predatortz

У ту матрицу се уклапа и последња вест да нека хрватска олимијка хоће у Книну да прославља медаљу у склопу прославе Олује.


To je ona fufica koja je Noleta vukla za rukav da se fotkaju.

I je l' odbio?

Što bi, i nije baš tako loša.

A sad ozbiljno, ni kad se o slikanju radi, nema razloga da je odbije.
Nisu oni tamo u ratu, svako ima svoj stav, i svoj obraz.

Bilo bi ružno da ga ona zamoli a on kaže neću zbog te tvoje oluje.

Ali njih dvoje prilično tačno oslikavaju Srbe i Hrvate, Hrvati em napaljeni, em da bi bili prihvaćeni kod svojih moraju da ističu tu napaljenost, a Srbi dosta ležernije sve to prihvataju.
gvozden1 gvozden1 15:13 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

Србија евидентно постаје све самопоузданија и спремнија да устане да брани своје интересе, а у томе су бескрајно помогли сами Хрвати, Бошњаци, Албанци,…Својом неумереношћу, максималистичким захтевима и безобразлуком на свим нивоима, они су отворили очи скоро целокупној српској јавности, а југодиносауруси су остали у мањини.

Prirodan pravac.

I, čini mi se, da je ono što je do skora važilo za najbitniju stvar, dobri odnosi sa Hrvatskom ili sa muslimanima, polako prestaje da bude važno.

A realno, i nije najvažnija stvar.
Dobro je da odnosi budi dobri, ali ne po neku visoku cenu, i sigurno ne po cenu da samo Srbija o njima misli i da samo ona čini ustupke da bi odnosi bili dobri.

Ako i oni hoće dobre odnose sa Srbijom neka naprave neki ustupak, ako neće, bože moj, odnosi neće biti dobri, i idemo dalje.
maksa83 maksa83 15:42 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

I, čini mi se, da je ono što je do skora važilo za najbitniju stvar, dobri odnosi sa Hrvatskom ili sa muslimanima, polako prestaje da bude važno.

Da, da, evo danas Vučić umesto toga obećava otvaranje granice između Srbije i Albanije.

Ima sad tu jedan geografski nezgodan momenat doduše...

P.S. Umesto Mali Šengen može cela stvar da se zove Mali Škeljzen.
gvozden1 gvozden1 16:15 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

Da, da, evo danas Vučić umesto toga obećava otvaranje granice između Srbije i Albanije.

Ima sad tu jedan geografski nezgodan momenat doduše...


Umesto da zatvara :)

Uvek je rizično ne popljuvati Vučića, a najbezbednije je pljunuti ga, tu da pogrešiš ne možeš.

A ako ga isključimo iz priče (jer smo o njemu sve ispričali i sve se slažemo) onda je i otvaranje granice (administracija, nije samo geografija u pitanju) je u redu ako je to u srpskom interesu.
Ne znam da li jeste, moguće je i da jeste.

Znači nema inata po svaku cenu, ako nam se isplati trgovaćemo, otvara ćemo granice, ukidati pasoše, sve to, sa svima, ali samo ako se nama isplati.

Ne žrtvovati interes zbog dobrih odnosa, ali da, žrtvovati dobre odnose zbog interesa.

Samo postaviti prioritete i bude lako.
A dobri odnosi ne treba da budu prioritet.
Ne sa Hrvatskom, Albanijom i tom sićom.

maksa83 maksa83 16:25 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

A ako ga isključimo iz priče (jer smo o njemu sve ispričali i sve se slažemo) onda je i otvaranje granice (administracija, nije samo geografija u pitanju) je u redu ako je to u srpskom interesu.

Ne znam da li je bilo jasno ali mi imamo samo jednu granicu sa Albanijom i ... kako sad to da kažem nežno - na njoj nema naših graničara.
gvozden1 gvozden1 16:48 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle


Ne znam da li je bilo jasno ali mi imamo samo jednu granicu sa Albanijom i ... kako sad to da kažem nežno - na njoj nema naših graničara

Znači Srbi ne mogu da pređu granicu Albanije, da uđu u nju, pošto nemamo takvu na kojoj je naša vojska?

Jasno je šta ti misliš, ali grešiš.
Otvaranje granica se ne odnosi isključivo na susedne države.
maksa83 maksa83 16:53 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle

Znači Srbi ne mogu da pređu granicu Albanije, da uđu u nju, pošto nemamo takvu na kojoj je naša vojska?

Jasno je šta ti misliš, ali grešiš.
Otvaranje granica se ne odnosi isključivo na susedne države.

Halo moderacija ovaj odogovor nije u saglasju sa PreaNbulom.
gvozden1 gvozden1 16:56 29.07.2021

Re: nacionalizacija Nikole Tesle


Halo moderacija ovaj odogovor nije u saglasju sa PreaNbulom

Moderacijo, Kosovo je Srbija, i to srce Srbi-je.

Ovo ja samo crtam Maksi, ne kršim preambulu.
shmoo shmoo 15:01 26.07.2021

Значиииииии...

...ииииии,...

Алај се зајебах!

Па ово је само наставак о Тесли и о људској правици у браће Хрвата.

Тј. наставак онога што је започето на Лоудеровом блогу.

Само је ово друга епизода серијала.

Е, јбг. Нисам то одмах укапирао.

Сад, шта је ту је. Сам сам крив.

Знам одавно да овде иза сваког угла вреба Драган Којић Кеба, али сам занемарио на тренутак то искуство.

Теши ме једино оно да нама нишчима духом припада царство небеско.

shmoo shmoo 15:14 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

loader

Мр Схмоо, дивно сте потакли другу страну да предузме овај часни подухват.



На српском језику се каже подстакли, не?

Хвала, господине Лоудере, драго ми је да је господин Јарил прихватио мој предлог на Вашем блогу.


EDIT на EDIT:


Теслу маркетиншким средством као што је новчаница представљају свету као свога. Тога се фашисти никада не би сетили. Они обично прете и пљују. Ови који кују новчанице знају шта раде. Фашизам успева само на махове (у болесним временима и увјетима), а ова друга варијанта је лукавија, неочигледна, али присутнија...

ПС -
а ова друга варијанта је лукавија, неочигледна, али присутнија...

Хтедох рећи, чувари фашизма у љетњем и сваком другом латентном периоду.



И називамо је микрофашизам?






loader loader 15:16 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

На српском језику се каже


То је дијалект српског који се користи на средњем западном делу Балкана.
loader loader 15:17 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Хвала, господине Лоудере, драго ми је да је господин Јарил прихватио мој предлог на Вашем блогу.


Нема на чему.
Разуђеност је мајка блогеровања.
shmoo shmoo 15:28 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

loader
На српском језику се каже


То је дијалект српског који се користи на средњем западном делу Балкана.




Да, у Канзасу, Мисурију, Небраски,... И Охају и Илиноју такођеР.

Диљем нашег лијепог средњег западног Балкана, као што већ рекох.





Jaril Jaril 15:34 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

драго ми је да је господин Јарил прихватио мој предлог

Хвала на инспирацији.
emilia emilia 16:20 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Иначе, кад је помињао Југословене и своју кроатску домовину, Тесла је

1 000 puta ponovljena laž nikada neće postati istina bez obzira koliko se lažovi trudili. Falsifikat.
maksa83 maksa83 16:32 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Теслу маркетиншким средством као што је новчаница представљају свету као свога.

Mala tehnikalija - ne novčanicom, nego kovanicom, pošto EUR novčanice ne mogu da imaju na sebi slike ljudi.

Inače u životu nisam zagledao EUR novčić da vidim šta je na njemu.
predatortz predatortz 16:35 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Теслу маркетиншким средством као што је новчаница представљају свету као свога.

Mala tehnikalija - ne novčanicom, nego kovanicom, pošto EUR novčanice ne mogu da imaju na sebi slike ljudi.


Tehnikalija koja ne menja suštinu.
loader loader 16:40 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

emilia
Иначе, кад је помињао Југословене и своју кроатску домовину, Тесла је


1 000 puta ponovljena laž nikada neće postati istina bez obzira koliko se lažovi trudili. Falsifikat



Тесла је био човек узвишених назора. Да ли је баш онако изјавио, или уопште није изјавио, није тешко погодити да би он био међу првима који би поздравио позитивно заједништво, саживот, искреност, разумевање... Све то је Југославија по замислима ентузијаста требала да буде. Али је још више било елемената против. Много би речи и реченица требало да се оне наброје и колико-толико образложе (зашто су сврстане у "против". Углавном, уопште није невероватно да је Тесла био Југословен, тј. поборник идеје да сви овдашњи ентитети који имају исто порекло, а различите историји захваљујући облике лица и боје одора - живе заједно и да стварају заједно. Стога ја не бих тако лако одбацио да је рекао то што се пише да је рекао, у смислу припадништва свему што је био интегрални део тог заједништва (па и заједничке државе). Е, сад, да је Тесла могао да види све резултате оних неописивих и бестијалних зверстава (која су плански потиснута и отклоњена из сећања цивилизације, макар ове папске и пропапске) питање је да ли би тако несебично остао југословенски опредељен (условна форма одређња овог појма).

maksa83 maksa83 16:47 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

predatortz
maksa83
Теслу маркетиншким средством као што је новчаница представљају свету као свога.

Mala tehnikalija - ne novčanicom, nego kovanicom, pošto EUR novčanice ne mogu da imaju na sebi slike ljudi.


Tehnikalija koja ne menja suštinu.

Pa tehnikalija nije nebitna u ovom kontekstu, pošto loader (kamen gori val se) pjeni uveliko na nekoliko mesta kako će sad ceo svet da vidi Teslu na novčanici i misliće da je on Hrvat, Katolik end šit, a EUR novčanica sa nekom osobom ne postoji niti će postojati. Domaći nije urađen.

Da li si ikada zagledao EUR kovanicu? Je l' znaš šta je na bilo kojoj od njih bez guglanja?
predatortz predatortz 16:53 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
predatortz
maksa83
Теслу маркетиншким средством као што је новчаница представљају свету као свога.

Mala tehnikalija - ne novčanicom, nego kovanicom, pošto EUR novčanice ne mogu da imaju na sebi slike ljudi.


Tehnikalija koja ne menja suštinu.

Pa tehnikalija nije nebitna u ovom kontekstu, pošto loader (kamen gori val se) pjeni uveliko na nekoliko mesta kako će sad ceo svet da vidi Teslu na novčanici i misliće da je on Hrvat, Katolik end šit.

Da li si ikada zagledao EUR kovanicu? Je l' znaš šta je na bilo kojoj od njih bez guglanja?


Opet ne menja suštinu.
Hrvati hoće američkog državljanina, koji je u Ameriku došao iz Austrougarske monarhije, a ne iz bilo kakve Hrvatske, etničkog Srbina, da prisvoje i stave tamo gde mogu da tu laž proguraju.
loader loader 16:53 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Mala tehnikalija - ne novčanicom, nego kovanicom, pošto EUR novčanice ne mogu da imaju na sebi slike ljudi.

Закај онда не ставе ликове Павелића, Стјепинца, Будак Милета, Фра Сотону, Готовину, Туђмана... Нећеју? Зашто нећеју?! Не смеју? Изгледа да не смеју. Закај?! Ако не смеју, њихова борба за слободу није такова каковом се овде од неких у Бг приказује. Од ЕУ се не плаше. ЕУ се радовала чишћењу 250.000 проблематичних Срба из признате Кроатије, јер то стабилизује ЕУ, зар не... Радовала се. Да.
А шта ако је ништа друго, него катарза!! Код Кроата! Нећемо хрватске злочинце, него хоћемо српског генија!!
Људи, па ово је ...!!!
Стварно, стварно катарза!! Укинимо невеове, помирење се дешава по сили братства и алтруизма, и заједничког језика, и писма!
Катарза!
Ех, да , катарзу ће пошљедњи доживети делови крем кругова Бг и присташе наднационализма и опћег опроста, али у руху атеизма.
Има наде. Добродошао нам, Тесла, на кованицу.


alselone alselone 16:56 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Da li si ikada zagledao EUR kovanicu? Je l' znaš šta je na bilo kojoj od njih bez guglanja?


Makso, šta ti treba ovo? Zaista te pitam iskreno.
Svojski se trudiš već dva dana da relativizuješ kao da se ništa nije desilo, pa šta više još i gore, kao da smo mi uzrok problema. Što ne možeš prosto da kažeš da su uradili nešto što nisu trebali? Kakve veze ima da li će neko videti ili neće. Da li na tvoje odluke utiče to da li neko gleda ili ne? Šta je ovo, kvanta politika?

Ja razumem da to rade neki drugi sa bloga koji jedva čekaju da se nešto loše ili pogrešno desi Srbiji pa da likuju ili/i da namerno relativizuju kako bi situacija bila još gora. Ali ti si se zaista uvek trudio da budeš objektivan, čak i kada nisi bio po mom mišljenju cenio sam trud. A u ovom slučaju (mada i u poslednje vreme pomalo) vidim skroz suprotno.
maksa83 maksa83 16:56 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Закај онда не ставе ликове Павелића, Стјепинца, Будак Милета, Фра Сотону, Готовину, Туђмана... Нећеју? Зашто нећеју?! Не смеју? Изгледа да не смеју. Закај?! Ако не смеју, њихова борба за слободу није такова каковом се овде од неких у Бг приказује. Од ЕУ се не плаше. ЕУ се радовала чишћењу 250.000 проблематичних Срба из признате Кроатије, јер то стабилизује ЕУ, зар не... Радовала се. Да.

Bože kakva gomila gluposti.
maksa83 maksa83 16:59 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Makso, šta ti treba ovo? Zaista te pitam iskreno.


Šta šta mi treba? Nisam se propisno potpalio oko toga što će Hrvati da stave Teslu na novčić koji niko neće videti? Izvini jebiga, stvarno sam netaknut time, to me stvarno ne tangira, a ako me tangira tangira me u "slegnem ramenima raširim ruke" ravni, ako i toliko.
Svojski se trudiš već dva dana da relativizuješ kao da se ništa nije desilo, pa šta više još i gore, kao da smo mi uzrok problema.

Ne izmišljaj.
Ko to mi uzrok problema, gde sam to napisao ili išta slično?

Ali ti si se zaista uvek trudio da budeš objektivan, čak i kada nisi bio po mom mišljenju cenio sam trud. A u ovom slučaju (mada i u poslednje vreme pomalo) vidim skroz suprotno.

Ja se nikad nisam trudio da budem objektivan, ne verujem u tu kategoriju, svi smo određeni nekim svojim identitetom koji je nastao ovako ili onako, genotip, fenotip, hardver, softver, a meni je žlezda za kolektivistički identitet (bilo koje vrste, ne samo nacionalni) nerazvijena. Neko se rodi sa jednom nogom kraćom, neko zrikav, a ja jebiga tako.

Ako ti se čini da reagujem na neku stranu, reagujem na šešeljizaciju društva (pa i ovog) koju nisam samo ja primetio.

gvozden1 gvozden1 17:06 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


Bože kakva gomila gluposti

Pa ne bih rekao.
Ako je kovanica nebitna, ako niko ne zna šta je tamo, ako se time ne širi nikakva poruka, onda stvarno što ne i Pavelić, nebitno je.
Ili neki porno motiv, ionako niko ne gleda.

maksa83 maksa83 17:09 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Pa ne bih rekao.
Ako je kovanica nebitna, ako niko ne zna šta je tamo, ako se time ne širi nikakva poruka, onda stvarno što ne i Pavelić, nebitno je.
Ili neki porno motiv, ionako niko ne gleda.

A jeste sada ćemo da raspravljamo sa prizemnim sofizmima tog tipa, "hehe što nisu stvili Pavelića".

Ne znam, možda zato što je bio na strani Nacista za vreme 2. svetskog rata a na to se u EU ne gleda blagonaklono?

Ovo je bio ozbiljan odgovor na besmisleno krugodrk pitanje.

P.S.

ЕУ се радовала чишћењу 250.000 проблематичних Срба из признате Кроатије, јер то стабилизује ЕУ, зар не... Радовала се. Да.


Pa reci...
predatortz predatortz 17:14 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ne znam, možda zato što je bio na strani Nacista za vreme 2. svetskog rata a na to se u EU ne gleda blagonaklono?


Smotre veterana i poštovaoca baltičkih SS divizija, pod pokroviteljstvom vlada tih zemalja, te demantuju.

Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti. Pokrovitelj?
Gle čuda, Nemačka!
maksa83 maksa83 17:17 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti. Pokrovitelj?
Gle čuda, Nemačka!

Dakle današnja Nemačka je isto što i ondašnja nacistička Nemačka? Što bi rekli, preuzela identitet?
emilia emilia 17:21 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Углавном, уопште није невероватно да је Тесла био Југословен

"Ja sam, kao što vidite i čujete, ostao Srbin i preko mora, gde se ispitivanjima bavim. To isto treba da budete i vi i da svojim znanjem i radom podižete slavu srpstva u svetu.

Ponosan sam što sam potekao iz zemljoradničkog viteškog naroda, koji je u neprestanoj ljutoj borbi za svoje ideale i evropsku kulturu zadužio Evropu i svuda zaslužio čast i poštovanje čitavog sveta, naročito velike Amerike.

Ako budem imao sreće da ostvarim barem neke od svojih ideja, to će biti dobročinstvo za celo čovečanstvo. Ako se te moje nade ispune, najslađa misao biće mi ta da je to delo jednog Srbina".
predatortz predatortz 17:24 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti. Pokrovitelj?
Gle čuda, Nemačka!

Dakle današnja Nemačka je isto što i ondašnja nacistička Nemačka? Što bi rekli, preuzela identitet?


Ako posmatraš njen odnos prema Srbima na Balkanu, a to je ono što mene jedino zanima kada su oni u pitanju - da.
Današnja Nemačka je po tom pitanju sledbenik carske i Hitlerove Nemačke. Čak im je i prvo borbeno dejstvo nakon WWII bilo u Srbiji. Iako su za to morali da izglasaju neke lex soecijalise, jer su ih njihovi zakoni u tome sprečavali.

emilia emilia 17:27 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.
predatortz predatortz 17:31 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Imao sam u vidu prvi talas proširenja EU na Istok.
Da bi mogla da primi NDH u EU, Nemačka je prvo morala da je vaskrsne i da je konstituiše kao nešto nalik demokratskoj državi.

Dakle, Nemci su prvo morali da rasture Jugoslaviju, što i ne kriju preterano.
gvozden1 gvozden1 17:31 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


ЕУ се радовала чишћењу 250.000 проблематичних Срба из признате Кроатије, јер то стабилизује ЕУ, зар не... Радовала се. Да.


Pa reci...


Ne znamo da li se radovala, ali znamo da to nije osudila, znamo da proslavljanje toga smatra prihvatljivo, šalje svoje predstavnike na te proslave (verujem) ne traži, kao što od Srbije traži, rezolucije koje to osuđuju, ne vidi u tome problem, to znamo.

A da li se radovala?
Pa verujem da je i toga bilo.
predatortz predatortz 17:35 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

A da li se radovala?
Pa verujem da je i toga bilo


Bio si na rukovodećim mestima.
Da li si se radovao kad neki projekat uspešno privedeš kraju?
docsumann docsumann 17:35 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...
predatortz predatortz 17:38 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbito...


Takođe Nemačka, jer je to njena interesna sfera.
Samo, zaboravljaš sitan detalj - te zemlje nisu bile komunisičke što su to želele. Samo ih je prisvojila druga zločinačka ideologija, terajući prvu.
gvozden1 gvozden1 17:42 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

predatortz
A da li se radovala?
Pa verujem da je i toga bilo


Bip si na rukovodećim mestima.
Da li si se radovao kad neki projekat uspešno privedeš kraju?

Da, ali Maksa traži dokaz, link, citat, te stvari, blog je ovo :)

Ovo mi promače
oko toga što će Hrvati da stave Teslu na novčić koji niko neće videti? Izvini jebiga, stvarno sam netaknut time, to me stvarno ne tangira, a ako me tangira tangira me u "slegnem ramenima raširim ruke" ravni, ako i toliko.


Onako iz znatiželje

Šta bi trebalo da se desi da te zainteresuje više od te ravni?

Da li bi Gračanica na albanskoj novčanici (zamisli da Kurti uvede svoj novac, i zamisli da na novčanicu stavi Gračanicu) bila dovoljna?

Ili bi se i to moglo podvesti, pa dobro, Kosovo je, Gračanica je tamo, nevažno je?
emilia emilia 17:51 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...

Sve je to istorijski nemački bivši posed i dugoročna interesna zona.
docsumann docsumann 17:56 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

emilia
docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...

Sve je to istorijski nemački bivši posed i dugoročna interesna zona.


viš, ja mislim da se nama kriva što smo na zapećku tog procesa, pa upadamo u ovakve iracionalne kritike...90's are back in black
crossover crossover 18:00 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1

Da li bi Gračanica na albanskoj novčanici (zamisli da Kurti uvede svoj novac, i zamisli da na novčanicu stavi Gračanicu) bila dovoljna?

Ili bi se i to moglo podvesti, pa dobro, Kosovo je, Gračanica je tamo, nevažno je?


Ne sekiraj se, počeli su već da rade na tome, prvo su ih palili i rušili sad bi da ih proglase za svoju kulturnu baštinu.
Ali jbg, treba raditi na pomirenju.
docsumann docsumann 18:01 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Da li bi Gračanica na albanskoj novčanici (zamisli da Kurti uvede svoj novac, i zamisli da na novčanicu stavi Gračanicu) bila dovoljna?

Ili bi se i to moglo podvesti, pa dobro, Kosovo je, Gračanica je tamo, nevažno je?


kosovske institucije vode aktivnu kampanju da srpsku srednjovjekovnu baštinu na Kosovu pripišu albanskom istorijskom nasljeđu.

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.

po meni to je ogrmna razlika, i ne bih insistirao na analogijama u tom smjeru.
predatortz predatortz 18:01 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ali jbg, treba raditi na pomirenju


Treba! Prvom prilikom ih pomiriti sa Gospodom!
loader loader 18:02 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1

ЕУ се радовала чишћењу 250.000 проблематичних Срба из признате Кроатије, јер то стабилизује ЕУ, зар не... Радовала се. Да.


Pa reci...


Ne znamo da li se radovala, ali znamo da to nije osudila, ...


Јадни и случајнопотезни западњаци... Није осудила... Ни она сам ане зна зашто. Е, сад, имала је три деценије да се преслиша... И даље није осудила протеривање и митраљирање четврт милиона жена, стараца, деце... на тракторима и у фићама... Или им је сАтана дао тај мозак, или уопште немају ни мозак ни срце.

Где су ови алтруисти на српски рачун?
Видите ли да се ту нешто затајило. Да нису на мору у ...?
maksa83 maksa83 18:03 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Da, ali Maksa traži dokaz, link, citat, te stvari, blog je ovo :)

Nema to veze sa blogom, to je jedan od najjednostavnijih i najefektnijih konsultantskih alata, tzv. data question: "šta si to čuo ili video što te je navelo da to pomisliš?". Tako se izlazi iz domena tripova i interpretacija i ulazi u svet činjenica. Vrlo prost alat a radi fenomenalno u mnogo konteksta.
crossover crossover 18:04 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
emilia
docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...

Sve je to istorijski nemački bivši posed i dugoročna interesna zona.


viš, ja mislim da se nama kriva što smo na zapećku tog procesa, pa upadamo u ovakve iracionalne kritike...90's are back in black


Tačno, Balkan je i devedesetih bio nemačka interesna zona. To si najbolje mogao da vidiš po tome kuda su išle pare i oružje.
emilia emilia 18:04 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
emilia
docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...

Sve je to istorijski nemački bivši posed i dugoročna interesna zona.


viš, ja mislim da se nama kriva što smo na zapećku tog procesa, pa upadamo u ovakve iracionalne kritike...90's are back in black

Ja govorim isključivo o istorijskim faktima a Vi skrećete priču na drugo.
loader loader 18:06 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

predatortz
A da li se radovala?
Pa verujem da je i toga bilo


Bio si na rukovodećim mestima.
Da li si se radovao kad neki projekat uspešno privedeš kraju?


Пројекат..?!

Коментар који је један од кандидата за коментар године у сред Ковид19 затишја које прети нетишином!
Браво.


maksa83 maksa83 18:08 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Šta bi trebalo da se desi da te zainteresuje više od te ravni?

Ne znam, sećam se da sam 1987. na IBUSZ karate kupu u Budimpešti bio onako srednje do jače iznerviran kada nam se pijani Mađar na ulici unosio u lice i bekeljio "Novi Sad je Mađarska". Nas je bilo 7-8 sa sve pomoćnikom trenera (izvesni Vesko iz Crnu Goru, nije bio visok ali je bio nabijen i eksplozivan) i Vesko ga je gledao vrlo mirno spreman da ga pripuca ako postane nasilan i drugim okom gledao da mi ne uradimo nešto glupo.

loader loader 18:08 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

'Тео сам да одговорим, али
кад неко већ прође топлог зеца
без везе је да још и ти као нешто полемишеш с њим шакетањем.

Пази, ово је осим истине и повод за нове истине. Поштујем.
loader loader 18:10 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Vesko ga je gledao vrlo mirno spreman da ga pripuca ako postane nasilan



Ови кажу да је и спремност за насилан одговор на насиље чисто и беспризорно насиље. Мр Макс, чувајте се својих изјава. Има разних по блогу.


docsumann docsumann 18:11 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

emilia
docsumann
emilia
docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...

Sve je to istorijski nemački bivši posed i dugoročna interesna zona.


viš, ja mislim da se nama kriva što smo na zapećku tog procesa, pa upadamo u ovakve iracionalne kritike...90's are back in black

Ja govorim isključivo o istorijskim faktima a Vi skrećete priču na drugo.


ma di, stavljaju se u isti geopolitički koš i Bugari i Slovenci i Mađari, samo nas nema.
prije će biti da isčitavamo istoriju parcijalno i površnom, kako se namisti u taj čas što bi rek'o Gibaničar
crossover crossover 18:11 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.


To se jasno vidi na hrvatskoj Vikipediji u članku "Nikola Tesla".
docsumann docsumann 18:14 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

crossover

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.


To se jasno vidi na hrvatskoj Vikipediji u članku "Nikola Tesla".


Nikola Tesla (Smiljan, 10. srpnja 1856. – New York, 7. siječnja 1943.) bio je hrvatski i američki elektroinženjer i izumitelj srpskoga podrijetla.[1]
gvozden1 gvozden1 18:15 26.07.2021

Re: Значиииииии...,



kosovske institucije vode aktivnu kampanju da srpsku srednjovjekovnu baštinu na Kosovu pripišu albanskom istorijskom nasljeđu.

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.

Kako priznaju?

Tako što neki političar nešto dvosmusleno kaže, da se i tako može tumačiti.
A to su prolazne stvari, novčić je dugotrajniji zapis od toga.

I upravo to Hrvati rade, upravo prisvajaju srpsko nazivajući ga hrvatskim.

To i jeste najveći problem, osim ako je neko toliko naivan da veruje peščanik i njegovim "analizama"

Da to nije kontekst, da ta opasnost ne preti, zaista bi bilo svejedno koga si stavili.

Recimo, ako bi Teslu na novac stavio ko god drugi, Meksiko, Vijetnam, Japan, Togo, Mali.... nikakvih problema ne bi bilo.

Hrvati jedini to ne bi trebalo da urade iz dva razloga, prvo zbog otimanja srpskog, a drugo zbog svog obraza.

Ali oni i obraz, zbog ovog prvog se mora reagovati.
maksa83 maksa83 18:16 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ови кажу да је и спремност за насилан одговор на насиље чисто и беспризорно насиље. Мр Макс, чувајте се својих изјава. Има разних по блогу.

Ne znam čega da se čuvam, opisujem događaj iz 1987. kome sam prisustvovao.

Inače, tada sam prvi put bio u Budimpešti i moj utisak je bio da je to velelepan grad ali da je zemlja u popriličnom kurcu (moj reper je Beograd 1987.). Kada sam sledeći put otišao 12 godina kasnije konstatovao sam da smo zamenili mesta.

Još jedna crtica iz cele epizode - Vesko je imao ćerkicu, tipa godinu dve pa smo mu mi tada u povratku iz Mađarske "švercovali" par komada dečije obuće i odeće (tipa staviš dečiju cipelicu u rukav jakne koju nosiš, ne vidi se). Tamo je sve to naime bilo prilično kvalitetno a besmisleno jeftino pošto je država subvencionisala te dečije i bebeće stvari, ali je izvoz zbog toga bio najstrože zabranjen.
crossover crossover 18:17 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
crossover

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.


To se jasno vidi na hrvatskoj Vikipediji u članku "Nikola Tesla".


Nikola Tesla (Smiljan, 10. srpnja 1856. – New York, 7. siječnja 1943.) bio je hrvatski i američki elektroinženjer i izumitelj srpskoga podrijetla.[1]


Ne razumem, šta hoćeš da mi kažeš? Da nisam dobro pročitao?
gvozden1 gvozden1 18:17 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

karate kupu u Budimpešti bio onako srednje do jače iznerviran kada nam se pijani Mađar na ulici unosio u lice i bekeljio "Novi Sad je Mađarska

Znao sam, prečanska strana tebe je pobedila.
Na Novi Sad se štrecaš, za Kragujevac prstom ne bi mrdnuo :)
maksa83 maksa83 18:17 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

To se jasno vidi na hrvatskoj Vikipediji u članku "Nikola Tesla".

Ko se seća vremena pre Interneta, ista stvar je bila i u prvoj MS Encarti, ali nije bilo Interneta pa je penjenja oko toga bilo kudikamo manje.
docsumann docsumann 18:19 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

crossover
docsumann
crossover

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.


To se jasno vidi na hrvatskoj Vikipediji u članku "Nikola Tesla".


Nikola Tesla (Smiljan, 10. srpnja 1856. – New York, 7. siječnja 1943.) bio je hrvatski i američki elektroinženjer i izumitelj srpskoga podrijetla.[1]


Ne razumem, šta hoćeš da mi kažeš? Da nisam dobro pročitao?


da podcrtam
gvozden1 gvozden1 18:19 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

bio je hrvatski i američki elektroinženjer i izumitelj srpskoga podrijetla

Nije valjda da ovo smatraš argumentom za svoj stav?
predatortz predatortz 18:22 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1
bio je hrvatski i američki elektroinženjer i izumitelj srpskoga podrijetla

Nije valjda da ovo smatraš argumentom za svoj stav?


Ma bre, hrvatsku Wiki do pre neki dan uređivale ustaše.

Izvor
docsumann docsumann 18:22 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1
bio je hrvatski i američki elektroinženjer i izumitelj srpskoga podrijetla

Nije valjda da ovo smatraš argumentom za svoj stav?


ovo se odnosilo na crossov komentar.

a ako me pitaš da li ga hrvati svojataju, moj odgovor je da.

a da li negiraju njegovo srpsko porjeklo, moj odgovor je ne.


EDIT: ovo se odnosilo na zvanični Zagreb.bnaravno da postoje nacionalistički krugovi koji bi da Teslu kroatizuju. no oni nisu mejnstrim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana