Društvo| Na današnji dan| Politika| Život

Hirošima u dnevnoj sobi

loader RSS / 06.08.2021. u 22:29
Американци бацили на Хирошиму! Скоро сваки делић људске масе то по навици осуђује. Нема ризика. Јер, чак и да мисли друкчије, или блаже, пред саговорником се неће усудити да ишта дода или одузме, пошто се онда мора суочити са могућношћу да ће макар и незнатно изаћи ван оквира једне општеусвојене моралне норме. Сигурније је викати исто оно што виче и остала маса. Печурка! 

lpM2gEL.jpg

 
О, ужаса. А јесте ужас. Да, јесте. Јесте ужас. Но, да не упадамо у патетику и у суштини бездушне стереотипе. Исте ужасе су Јапанци радили над становништвом у Кини, ручно. Од Јапанаца су једино хрватске усташе биле бестијалније и бездушније при мучењу и убијању српског живља. Ужасни Американци, ужасни Јапанци. Не, није релативизација ужасног чина као што је бацање атомске бомбе на густо насељен град, а није ни релативизација јапанских злодела, пардон, ужаса. Један ужас не оправдава други ужас. То су два ужаса. Један је тачно толики колики јесте био, и други је тачно толики колики јесте био. Ужас чине ужасни људи. Те ужасне ствари се припремају пред очима најширих маса обичних, наизглед невиних људи, људи који се уместо на одлучан утицај на есенцијални ток живота, тј. на побуну против зла које наилази, одлучују да не ремене свој ситан дневни хедонизам. Тако ове ужасне ствари на очиглед огромне већине људи бивају припремане, дуго, дуго, да би у неком тренутку добро сазреле и, коначно и практично, прерасле у догађања (која се називају ужас).
 
 chtxBYq.jpg
 
Све до пред сам почетак тих ужаса, нико од тих "најширих маса обичних, невиних људи" се не буни, осим декларативно (у смислу, не желимо рат, рат не ваља, рат је зло), јер осећају да ће тиме изгубити неки делић свог ситног дневног комфора који толико значи. Ено, производња једне пластичне тастатуре и исте те бачене једне пластичне тастатуре једнога дана кад дотраје, пута милијарду, оставља неке последице, зар не? Стога не губећи из вида свој хедонизам ови невини и обични пусте да најгори од њих, али одричући да је то у њихово име, коначно ураде те ужасне ствари, а након ужасних, ужасних догађаја (ти обични и невини, никад питани) крену да се изненађују и гаде. Мсм, то је комплексна, али и крајње једноставна рутина која се дешава током целог "глобалног периода" нама познате (или тако представљене) историје.


Komentari (243)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 19:23 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Zašto to ljudi rade sami sebi?

Nekad su začine merili na vagama za srebro. Sad ih imaš u kesicama skoro za dažbe. A pošto nema džabe onda mora na neki način da košta. Svaka šuša naručuje iz Kine da mu na noge stigne neka sitnica.

Karavani sa natovarenim kamilama nisu zagađivali okolinu, vunene čarape se krpile i reciklirale po nekoliko godina. Ostalo je da vidimo koliko će Zemlja da trpi naš nezasiti hedonizam i da li on ima kraj.
maksa83 maksa83 19:50 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Zašto to ljudi rade sami sebi?

Mislim da su neke pare u pitanju. Samo nagađam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:55 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

maksa83
Kaže ova jedna da je bukvalno bole pluća kad dođe kod nas i da ne mogu da verujem koja je razlika u vazduhu, koliko je zagađen u gradu.

Ja u Beogradu kašljem ko magarac, a u relativno sam čistom delu grada, pored Zvezdarske šume gde oće i da duna a i nisam na nekoj udolini tipa ušće Cvilijćeve Takovske i Desktopa Stefana, ili Sarajevska pa da se skupljaju sranja. Ovde na 373m nadmorske visine gde non stop nešto duvka u svim smerovima ne kašljem.



I ja isto kad dođem leti u Beograd na samo dve ili tri nedelje baš mi smeta vazduh (ako me pre toga ne pojedu lutalice kao neku trudnicu ili osnovca). Ali sad kako su ovde kod nas krenuli redovni šumski požari epskih razmera, vazduh je čini mi se gori nego u Beogradu i grlo mi je suvo i grebe gore nego ikad. Juče sam, radeći ispred kuće, tapnuo u moju crnu rezervu N95 maski koje sam čuvao za nedajbože ako krene pomor tokom korone, da se malo zaštitim od dima.

A klinke sam morao da teram nazad u kuću kao da su jadne nešto zgrešile jer je vazduh bio stvarno zajeban (170 tih nekih bodova/čestica koje meri onaj IQAir, to se smatra Unhealty za opštu populaciju, prošle godine je rekord bio 239, deklarisano kao Ekstremno opasno, tad je sa neba padao pepeo kao da živimo pored Aušvica). Onaj flokijev švicarski prečišćavač radi, valjda, ne gasimo ga uopšte, i u kući ne krkljamo mada nemam particle meter da proverim cifru. Mislim da ću da kupim još jednu spravu, isti model, za donji sprat.

Što je najgore, ovo i ne gori kod nas u Koloradu, nego dominantni vetrovi donose iz Kalifornije i Oregona, gde izgore sve živo malte ne. I uopšte se ne nazire nikakvo rešenje, ovo ovako može verovatno da tera decenijama, ladno.


Inače, to sa deponijom u Vinči, ja sam čuo pre par godina da tamo požar, to jest đubre, gore već nekoliko decenija, i da je to negde dole u dubini deponije i da zato ne može da se ugasi, to jest rešenje je veroatno jedinio da se ta deponija premesti. I samo se povremeno ta vatra u dubini malo više razgori, i dunu vatrovi ka Beogradu pa se to onda baš oseća. I jeste, kancerogeno je u pm, zato se u bogatim zemljama deponije uvek i samo zatrpavaju, đubre se ne pali. Pretpostavljam da je i rak pluća postao kao dobardan u okolini te deponije.

freehand freehand 20:45 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

nego dominantni vetrovi donose iz Kalifornije i Oregona

A ne iz Kine i Rusije?! Majkumu...
Milan Novković Milan Novković 21:38 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

macak_tosa
Milan Novković

...

- 15 najvećih super-tankera u svetu izbaci u atmosferu više sumpora od 750 miliona kola (podaci su iz vremena, ne tako davno, kad je u svetu bilo toliko kola, bez autobusa i kamiona)
...

Dakle, jedan supertanker zagađuje kao 50 miliona vozila?
Da li je to moguće?


maksa83
Dakle, jedan supertanker zagađuje kao 50 miliona vozila?
Da li je to moguće?

Ne znam za 50 miliona, ali jedna od prvih stvari koje sam naučio o nafti od ljudi koji se njome bave je da se od nje, kada se napravi benzin i dizel, pa od onog što ostane posle toga pravi još 19 stvari, tu spadaju i stiropori, bitumeni, razne plastike i sl. Od onoga što ostane posle svega toga se ako sam dobro zapamtio pravi gorivo za velike brodove. Ono što sam još tada čuo je da se ono aktivira i troši van luke pošto je nezamisliv otrov.

I meni je bilo neverovatno kad sam čuo onomad i odmah po konferenciji sam proverio (trivija za Maksu - Miklen Insistut organizuje te razne konferencije - on je jako slabašan fizički,. ima rak odavno, 75 godina sad, a mentalno olimpijsko zlato - zeza ove sad nove "high yield tradere, ima ih puno jako uspešnik, pošto su ih u vreme kad ih je on izmislio zvali "junk bonds", a njega Junk Bonds King)

Super tanker potroši oko 100 miliona litara goriva godišnje, onomad je bilo 3.5% sumpora (u težinskom smislu) u tom gorivu (u kolima, npr, ispod 0.2%) i da, evo i članka iz 2009, 1 super tanker = 50 miliona kola.

Ali, priča je dramatično mračnija kad uzmeš sve morska vozila u računicu. Evo članka pa kratkog izvoda (VIDI BOLDOVANO):

Big polluters: One massive container ship equals 50 million cars

"... The Guardian has reported on new research showing that in one year, a single large container ship can emit cancer and asthma-causing pollutants equivalent to that of 50 million cars. The low grade bunker fuel used by the worlds 90,000 cargo ships contains up to 2,000 times the amount of sulfur compared to diesel fuel used in automobiles. The recent boom in the global trade of manufactured goods has also resulted in a new breed of super sized container ship which consume fuel not by the gallons, but by tons per hour, and shipping now accounts for 90% of global trade by volume.

The title of world’s largest container ship is actually held by eight identical ships owned by Danish shipping line Mærsk. All eight ships are 1300ft (397.7m) long and can carry 15,200 shipping containers around the globe at a steady 25.5 knots (47.2 km/h, 29.3 mph) . The only thing limiting the size of these ships is the Suezmax standard, which is the term used to define the the largest ships capable of transiting the Suez Canal fully loaded. These ships far surpass the Panamax standard (ships that can fit through the Panama Canal), which is limited to ships capable of carrying 5,000 shipping containers.

Not only are shipbuilders resetting the world record for size on a regular basis but so are the diesel engines that propel them. One of the eight longest container ships in the world, the 1,300 ft Emma Mærsk also has the world's largest reciprocating engine. At five storeys tall and weighing 2300 tonnes, this 14 cylinder turbocharged two-stroke monster puts out 84.4 MW (114,800 hp) - up to 90MW when the motor's waste heat recovery system is taken into account. These mammoth engines consume approx 16 tons of fuel per hour or 380 tons per day while at sea.
..."

Al desilo se nešto pozitivno 2020, mrzi me sad da čitam a sve sam zaboravio
docsumann docsumann 21:59 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

veliki trgovački brodovi koriste teško gorivo, nalik bitumenu, kojie je čvrsto na temperaturi do 30 i kusur stepeni.
da bi se doveo u tečno stanje, kroz tankove u kojima se skladišti teško gorivo provučene su grejne spirale, kroz koje se, po potrebi propušta para iz kotlova.
tek tako otopljeno gorivo može da se koristi za rad glavnog brodskog motora.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:34 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

docsumann
veliki trgovački brodovi koriste teško gorivo, nalik bitumenu, kojie je čvrsto na temperaturi do 30 i kusur stepeni.
da bi se doveo u tečno stanje, kroz tankove u kojima se skladišti teško gorivo provučene su grejne spirale, kroz koje se, po potrebi propušta para iz kotlova.
tek tako otopljeno gorivo može da se koristi za rad glavnog brodskog motora.



A kako se onda "pune" ti brodovi? Ili se gorivo za njih zapravo utovaruje? A jel su na brodovima isključivo dizel motori?

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:40 08.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

freehand
nego dominantni vetrovi donose iz Kalifornije i Oregona

A ne iz Kine i Rusije?! Majkumu...


A, pa vetrovi iz Kine redovno haraju po Kaliforniji i Vašingtonu. Onda oni nama šaljku njihove "vetrove", mi naše ovim Trampovcima u Kanzasi i Oklahomi, od njih su još luđi kad pomešaju za isparenjima od kristal meth-a. A gde posle to sve odlazi, jebem li ga... ja mislim da na istočno od njih nema ništa.
docsumann docsumann 05:53 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

srdjan.pajic
docsumann
veliki trgovački brodovi koriste teško gorivo, nalik bitumenu, kojie je čvrsto na temperaturi do 30 i kusur stepeni.
da bi se doveo u tečno stanje, kroz tankove u kojima se skladišti teško gorivo provučene su grejne spirale, kroz koje se, po potrebi propušta para iz kotlova.
tek tako otopljeno gorivo može da se koristi za rad glavnog brodskog motora.



A kako se onda "pune" ti brodovi? Ili se gorivo za njih zapravo utovaruje? A jel su na brodovima isključivo dizel motori?



svako pretakanje goriva zahtjeva njegovo predhodno grijanje.

dizelčine ko kuća, sad zavisi od veličine broda, manja-veća kuća, kućerina.








EDIT: i taj motor kad se pokrene obično se ne gasi danima, odnosno radi 24h dnevno, dok god brod ne stigne na odredište.
solo solo 07:08 09.08.2021

Re: gedza.73

Samo da dopunim komentar.


Vesić je naveo da je deponiju u Vinči procesom javno-privatnog partnerstva preuzela francusko-japanska kompanija "Beo čista" i da su tamo izgrađena dva postrojenja za preradu građevinskog otpada i za proizvodnju struje iz otpada, kao i nova sanitarna deponija sa prečišćivačem za preradu otpadnih voda.
vcucko vcucko 11:51 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

maksa83
Dakle, jedan supertanker zagađuje kao 50 miliona vozila?
Da li je to moguće?

Ne znam za 50 miliona, ali jedna od prvih stvari koje sam naučio o nafti od ljudi koji se njome bave je da se od nje, kada se napravi benzin i dizel, pa od onog što ostane posle toga pravi još 19 stvari, tu spadaju i stiropori, bitumeni, razne plastike i sl. Od onoga što ostane posle svega toga se ako sam dobro zapamtio pravi gorivo za velike brodove. Ono što sam još tada čuo je da se ono aktivira i troši van luke pošto je nezamisliv otrov.

U principu, sam manevar izlaska sa veza i partence iz lučkog prostora je komplikovan, manje-više jedinstven za svaku luku i često to odrađuju remorkeri (koji i sami troše gorivo, ne vidim razliku). Međutim, nije pravilo. Bar nije bilo, rekoh više puta da su moja iskustva s tim od pre Hrista. Možda danas jeste pravilo, ne znam. Svašta je danas pravilo.
vcucko vcucko 11:55 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

srdjan.pajic
freehand
nego dominantni vetrovi donose iz Kalifornije i Oregona

A ne iz Kine i Rusije?! Majkumu...


A, pa vetrovi iz Kine redovno haraju po Kaliforniji i Vašingtonu. Onda oni nama šaljku njihove "vetrove", mi naše ovim Trampovcima u Kanzasi i Oklahomi, od njih su još luđi kad pomešaju za isparenjima od kristal meth-a. A gde posle to sve odlazi, jebem li ga... ja mislim da na istočno od njih nema ništa.

Kako god okreneš, tebi su Šangaj i Vladivostok zapad.
vcucko vcucko 12:04 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Milan Novković


Ali, priča je dramatično mračnija kad uzmeš sve morska vozila u računicu. Evo članka pa kratkog izvoda (VIDI BOLDOVANO):

Big polluters: One massive container ship equals 50 million cars


Sve tačno, ali šta je alternativa? D'upregnemo kitove da vuku?

Nuklearnu tehnologiju dati na upravljanje i raspolaganje mangupariji iz Srednje pomorske u Bakru?!

Ili da se vratimo jedrenjacima. Onda bolje galijama. Ruža vetrova nekad hoće da izneveri. A za vesla uvek ima kandidata...
maksa83 maksa83 12:26 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

(koji i sami troše gorivo, ne vidim razliku).

Ne znam da li remorkeri i ti veliki brodovi rade na isto gorivo. To na koje rade veliki brodovi je najtoksičniji toksin kada dođe u dodir sa živim svetom.
vcucko vcucko 13:30 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

maksa83
(koji i sami troše gorivo, ne vidim razliku).

Ne znam da li remorkeri i ti veliki brodovi rade na isto gorivo. To na koje rade veliki brodovi je najtoksičniji toksin kada dođe u dodir sa živim svetom.

Nije isto, tačno. Remorkere toče kao i glisere, znači (pretpostavljam) benzin. Veliki brodovi mazut. To su valjda neki hardcore ostaci kad iz nafte izvade sve ostalo.
vcucko vcucko 13:39 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Kako god, ostaje pitanje alternative. Pomorski saobraćaj je razvio ljudsku vrstu kao takvu. Bez masovnog pomorskog saobraćaja imaš Marka Pola i karavane. Jedrenjake. Lorda X kome doteraju tovar bibera pa s tim ucenjuje pola Evrope.

Struja na ovom nivou razvoja nije alternativa. XYZ puta manji automobil do Grčke mora da stane i da se puni nekoliko puta. Dali bi sve elektrane sveta proizvele struje koliko potroši tih 15 megatankera? Nemam pojma, društveni smer, ali baš bi me zanimalo d čujm odgovor.

Kitovi neće da sarađuju, zašto bi, onoliko ih ubijali. Pa kako, teleportacijom? Samo jedrenjaci i 3 do 6 meseci do Japana (u zavisnosti od vetrova). Što se mene tiče, može.
maksa83 maksa83 14:39 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Kitovi neće da sarađuju, zašto bi, onoliko ih ubijali.


Njih je nafta spasla. Bili su na ivici istrebljenja pošto je kitovo ulje bilo jedini energent za osvetljenje, i kad su ljudi skontali naftu populacija kitova se globalno oporavila. Inače bi nestali u sledećih 30 godina, pošto se ljudi slabo dogovaraju oko tih stvari kada su pare na vidiku.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:18 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

docsumann
srdjan.pajic
docsumann
veliki trgovački brodovi koriste teško gorivo, nalik bitumenu, kojie je čvrsto na temperaturi do 30 i kusur stepeni.
da bi se doveo u tečno stanje, kroz tankove u kojima se skladišti teško gorivo provučene su grejne spirale, kroz koje se, po potrebi propušta para iz kotlova.
tek tako otopljeno gorivo može da se koristi za rad glavnog brodskog motora.



A kako se onda "pune" ti brodovi? Ili se gorivo za njih zapravo utovaruje? A jel su na brodovima isključivo dizel motori?





svako pretakanje goriva zahtjeva njegovo predhodno grijanje.

dizelčine ko kuća, sad zavisi od veličine broda, manja-veća kuća, kućerina.




EDIT: i taj motor kad se pokrene obično se ne gasi danima, odnosno radi 24h dnevno, dok god brod ne stigne na odredište.


Fala, doks, sjajne slike, posebno ova bregasta osovina, sa merdevinama za silazak u cilindre! Kakve mašine, koji zagađivači, idem sad da pomazim ženin auto.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:24 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

vcucko
Milan Novković


Ali, priča je dramatično mračnija kad uzmeš sve morska vozila u računicu. Evo članka pa kratkog izvoda (VIDI BOLDOVANO):

Big polluters: One massive container ship equals 50 million cars


Sve tačno, ali šta je alternativa? D'upregnemo kitove da vuku?

Nuklearnu tehnologiju dati na upravljanje i raspolaganje mangupariji iz Srednje pomorske u Bakru?!

Ili da se vratimo jedrenjacima. Onda bolje galijama. Ruža vetrova nekad hoće da izneveri. A za vesla uvek ima kandidata...


Ili da ti nuklearni tanker otmu pirati iz Somalije.
loader loader 15:35 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

vcucko
maksa83
(koji i sami troše gorivo, ne vidim razliku).

Ne znam da li remorkeri i ti veliki brodovi rade na isto gorivo. To na koje rade veliki brodovi je najtoksičniji toksin kada dođe u dodir sa živim svetom.

Nije isto, tačno. Remorkere toče kao i glisere, znači (pretpostavljam) benzin. Veliki brodovi mazut. To su valjda neki hardcore ostaci kad iz nafte izvade sve ostalo.


Битумен помешан са ситном прашином млевених тастатура. Гори споро, али снажно.
docsumann docsumann 15:47 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

srdjan.pajic
docsumann
srdjan.pajic
docsumann
veliki trgovački brodovi koriste teško gorivo, nalik bitumenu, kojie je čvrsto na temperaturi do 30 i kusur stepeni.
da bi se doveo u tečno stanje, kroz tankove u kojima se skladišti teško gorivo provučene su grejne spirale, kroz koje se, po potrebi propušta para iz kotlova.
tek tako otopljeno gorivo može da se koristi za rad glavnog brodskog motora.



A kako se onda "pune" ti brodovi? Ili se gorivo za njih zapravo utovaruje? A jel su na brodovima isključivo dizel motori?





svako pretakanje goriva zahtjeva njegovo predhodno grijanje.

dizelčine ko kuća, sad zavisi od veličine broda, manja-veća kuća, kućerina.




EDIT: i taj motor kad se pokrene obično se ne gasi danima, odnosno radi 24h dnevno, dok god brod ne stigne na odredište.


Fala, doks, sjajne slike, posebno ova bregasta osovina, sa merdevinama za silazak u cilindre! Kakve mašine, koji zagađivači, idem sad da pomazim ženin auto.



jedan od najzajebanijih (prostijih) "kvarova" na brodu, ono ništa hi-tech problem, je kad se ove spirale za grijanje mazuta probuše (od dotrajalosti) i onda imaš komunikaciju između goriva i sistema pare.

tad obično kpmpletan grejeni sistem bude kontaminiran, jer dok se primjeti prisustvo vode u gorivu, samo gorivo se već uveliko raširilo kroz parni cjevovod.

tad moraš kompletno očistiti skladišta goriva (ogromnio tankovi...više njih), što je teška muka za čistače (jedan od par najzajebanijih, najprljavijih, poslova kod remonta brodova. to su radili samo oni ljudi koje je teška muka natjerala da rade to što rade - izbjeglice koje su ostele bez ičega, sirotinja raja...), tek da bi se omogućilo testiranje cjevovoda i našlo leakage mjesto.

e onda ide zamjena cijevi i čišćenje (ispiranje) cjevovoda i spirala.
gedza.73 gedza.73 16:12 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Сећа ли се неко тих ароматичних пећи у дневној соби пуној гледалаца фудбала?

Trebalo bi da je sa strane bio rezervoar za naftu koja posle dolazi u bure koje je ložšte.

A lako vam je sad da mazite električne automobile. Kad su vam Indijanci pričali kako ćete da sjebete prirodu železnicom (koja je izgradila SAD inače bi vam sad Mehiko bio do Vankuvera a samo par belaca kao poslednji Mohikanci bi držali američku zastavu sa pola zvezdice i jednom štrafticom u ograđenom parkiću pored Potomak reke) vi ste im trećini uvalili boginje, trećini alkohol a trećinu pobili.

Nego moram nešto nostalgično, što sam kao klinac u ona vremena opšteg izostanka normi CE, učio da vozim. Iveco 190, pura raza italiana, kralj puteva. 112 km/h na uzbrdici pod dobrim teretom (gledajući kako štosuje kabina)
od 1:55 pretiče ove šminkerske novokomponovane.


Čista nafta na auspuhe.



srdjan.pajic srdjan.pajic 16:24 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

A lako vam je sad da mazite električne automobile. Kad su vam Indijanci pričali kako ćete da sjebete prirodu železnicom (koja je izgradila SAD inače bi vam sad Mehiko bio do Vankuvera a samo par belaca kao poslednji Mohikanci bi držali američku zastavu sa pola zvezdice i jednom štrafticom u ograđenom parkiću pore Potomak reke) vi ste im trećini uvalili boginje, trećini alkohol a trećinu pobili.


A baš sam pre neki dan Teslom jezdio nepreglednom prerijom Vajominga, ovim centralnim i istočnim delom, gde su se nekad napasali milioni goveda, model bizoni, indijanci živeli srećno u skladu sa prirodom, cepali samo organik pejotl umesto industrijskog razređivača, minus manji ratovi koje su vodili između sebe a koji su svaki imali genocidni karakter sem što televizori i bela tehnika još nisu bili izmišljeni, ali dobro, to je nebitno, dakle, jezdio sam tako i prisećao se to jest zamišljao kako je to nekad bilo, a vidi nas sad, električni auto nečujno jezdi kroz pustu preriju. Usput mimoišao onaj voz od milion vagona što vozi ugalj iz Vajominga, nekad je i tih vozova bilo više, a sad ako vidiš jedan, srećan si.

No, čuo si danas za ovaj izveštaj iz UN-a, o klimatskim promenama, sve novine bruje od jutros, definitivno čovečije maslo, ma šta znojave dekice bulaznile svih ovih proteklih godina, kažu do valjda 2040. ode ceo Arktik, to jest bar nekoliko dana godišnje će biti bez kocke leda.

Zato nemoj da se stežete, dajte taj litijum da pravimo baterije, za sveopšte dobro.

gedza.73 gedza.73 16:35 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

čuo si danas za ovaj izveštaj iz UN-a, o klimatskim promenama, sve novine bruje od jutros, definitivno čovečije maslo,

Nisam. Al' Vucko je u pravu. Sve što se uradi samo će da uspori problem, neće da ga reši. Možda je ova epidemija dobro rešenje nego sad ljudi oće da se vakcinišu a neće da pomognu prirodi i sami od sebe nestanu. Pa još zagađenje sa medicinskim otpadom, plastika od vakcina, transport, maske, kovid pasoši, odštampani testovi...
kažu do valjda 2040. ode ceo Arktik

Gledao sam SF film (nja, onako, holivudski) sa interesantnom potkom. Otopio se Antartik i odmrzli se vanzemaljci kao Volt Dizni kad nestane struje.

Biće ludački ako se pojavi iz tog leda neki virus zarobljen pre ko zna koliko hiljada godina. Ili to ili stari svet Mu-Atlantida koji je izumr'e'o jer su ljudi bili previše alavi. A može da bude i mini ledeno doba pa em se polovi zalede em ljudi pocrkaju od gladi (win-win za prirodu).


maksa83 maksa83 16:53 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Pa još zagađenje sa medicinskim otpadom, plastika od vakcina, transport, maske, kovid pasoši, odštampani testovi...

Mislim da je to sve ništa koliko god pandemija bude trajala naspram plastičnih flaša koje čovečanstvo spuca za jedan dan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:59 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

tad moraš kompletno očistiti skladišta goriva (ogromnio tankovi...više njih), što je teška muka za čistače (jedan od par najzajebanijih, najprljavijih, poslova kod remonta brodova. to su radili samo oni ljudi koje je teška muka natjerala da rade to što rade - izbjeglice koje su ostele bez ičega, sirotinja raja...), tek da bi se omogućilo testiranje cjevovoda i našlo leakage mjesto.


Uvek me ražalosti kad takav posao dopadne nekim jadnicima koji verovatno nemaju drugi izbor da bi naranili sebe i svoju decu ako je imaju (u sklopu knjige koju sam preporučio, bilo je tih zanimanja za ljude sa "dna kace" da ti se život smuči, i Dikens je pisao o tome). Za to bi trebalo neki robot da se iskonstruiše, za pranje tankova od tog bitumena.

Ne sećam se više detalja, ali moj pokojni ujak koji je bio mornar u Jugooceaniji dok se nije razbeleo, je prošao tu lestvicu, od malog od palube pa do navigatora ili tako nekog intelektualnijeg zanimanja, usput završavajući školu za to. I on je pričao o tim nekim krvavim poslovima koji su se radili na brodovima i skoro svi su mu dopali. On je plovio na onim komercijalnim transportnim brodovima koji su vozili mahom rudu, i sećam se nekog posla koji je opisao, gde se sa zidova tih komora - prostorija za teret morala strugati ta neka materija koja ostane na njima kad se ruda istovari. I onda su za to koristili neke kao puške sačmarice, i šit ju not, jebeno opasan posao ali i to je morao da radi neko vreme.
gedza.73 gedza.73 17:05 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

plastičnih flaša koje čovečanstvo spuca za jedan dan.

Plastične flaše. I plastične kese. Ako se nečega ježim to je ta plastična kesa. Sve to nisu prirodni materijali. Mislim da rešenja nema. U stvari ima al' nikome ne odgovara.


gvozden1 gvozden1 17:11 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

posebno ova bregasta osovina,

Kec.
Vidimo se na popravnom.
Radilica, Srki, radilica.
Kolenasto vratilo.

Ccccc
macak_tosa macak_tosa 17:13 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

maksa83
Pa još zagađenje sa medicinskim otpadom, plastika od vakcina, transport, maske, kovid pasoši, odštampani testovi...

Mislim da je to sve ništa koliko god pandemija bude trajala naspram plastičnih flaša koje čovečanstvo spuca za jedan dan.

U pravu si!
Nije mi jasno zašto se plastične flaše ne izbace iz upotrebe (koliko) danas?!
gedza.73 gedza.73 17:21 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Nije mi jasno zašto se plastične flaše ne izbace iz upotrebe (koliko) danas?!

Sigurnije su za transport, manji rastur. Jeftinije. Lakše se recikliraju (proizvođaču važnije), samo ih zgužva presa. Nagađam.

dal je neki bag u glavi ali meni nije ista voda u plastičnoj i u staklenoj. Možda osećaj na usnama samo je lepša voda. Nešto poput meda sa drvenom i metalnom kašičicom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:27 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

gvozden1
posebno ova bregasta osovina,

Kec.
Vidimo se na popravnom.
Radilica, Srki, radilica.
Kolenasto vratilo.

Ccccc




Radilica (crankshaft), naravno, malo sam zaboravio te nazive na srBskom. Bregasta osovina kontroliše ventile.

Inače (da se izvadim) moja starija ćera "razume" kako rade motori sa unutrašnjim sagorevanjem još od kad je imala 3 ili 4 godine. To smo u kolima diskutovali često kad sam je voziio ujutro u obdanište. Posle smo radili mlazne motore, pa dizel, i onda naravno električne.

Ali sad je to više ne zanima, znaš šta sad radi - zapalila se za balet, ode na internet, našla je neke vebsajtove za decu gde ih uče osnove, pa otvara videoklipove i sama vežba. Pri tome, pošto su svi nazivi na francuskom, je to sve povatala na sluh i objašnjava mi šta je šta, onako francuski sa američkim akcentom, mislim da ću morati da je ispišem sa španskog i upišem na francuski jezik).

Naravno, upisaćemo je na balet uskoro, čim završi sa prokletim plivanjem (totalni je antitalenat, evo muči se već nekoliko godina da to završi pa sad balet koristim kao motivaciju da otalja to plivanje. Što je najcrnje, zapravo jako voli vodu i da ide na bazen i da pliva, ali joj tehnika plivanja slabo ide, dobro, i zbog kovida nije bila celu godinu na bazenu pa je i to što je znala zaboravila).




vcucko vcucko 18:14 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

srdjan.pajic
vcucko
Milan Novković


Ali, priča je dramatično mračnija kad uzmeš sve morska vozila u računicu. Evo članka pa kratkog izvoda (VIDI BOLDOVANO):

Big polluters: One massive container ship equals 50 million cars


Sve tačno, ali šta je alternativa? D'upregnemo kitove da vuku?

Nuklearnu tehnologiju dati na upravljanje i raspolaganje mangupariji iz Srednje pomorske u Bakru?!

Ili da se vratimo jedrenjacima. Onda bolje galijama. Ruža vetrova nekad hoće da izneveri. A za vesla uvek ima kandidata...


Ili da ti nuklearni tanker otmu pirati iz Somalije.

gvozden1 gvozden1 18:24 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

čim završi sa prokletim plivanjem

A ako ne završi propašće svet.

Ja bih je odmah, ali odmah oslobodio toga ako joj ne ide ili joj se ne radi.

Čuj, ne ide joj plivanje, jaka stvar.

Pozdravlja je deda Gvozden.
vcucko vcucko 18:47 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

srdjan.pajic

On je plovio na onim komercijalnim transportnim brodovima koji su vozili mahom rudu,

To je biće bilo mnogo davno, još pre tog nekog vremena o kome ja pričam.

Svetsku flotu su već 80-ih preuzeli kombinovani brodovi. Jer svetska trgovina, u pravilu teče različito u dva smera: od trećeg sveta ka razvijenom idu sirovine (kao ta ruda, žitarice, eventualno veštačko đubrivo i sl.), a u suprotnom smeru idu gotovi tehnološki proizvodi. Znači da ne bi specijalizovani brodovi u jednom pravcu uvek išli prazni, smislili ljudi odavno tzv. obo-karijere. Brod ima 3 ili 4 naizgled obične štive, koje u onom prvom slučaju teraju vulgaris rudu ili kukuruz, bilo šta. Onda to istovare gde treba pa pređu na drugi terminal, gde majstori sa ogromnim skalamerijama operu i osuše štive, razvlače raster (koji je inače u zidovima štive) i na raster slažu šta već treba, kola, traktore, kombajne, razne mašine, sve i svašta.

Tako se često osvedočiš, šta sve živi i koegzistira na planeti Zemlji.

Npr. ajde recimo u Mozambiku tovariš kukuruz u zrnu, direkt iz kamiona, brodskim dervišima, viljuškom, kako stigneš. Tovare stotine ljudi plus posada i treba ti mesec-dva da završiš utovar. Onda tako natovaren pređeš Indik i stigneš u Japan. Tamo duže čekaš na red, nego što traje proces kad si već na vezu. Iz ogromnih silosa izađu pipci kao iz Rata svetova i usisaju 4 štive od popodne do jutra. Pa operu i proslede te na sledeći terminal, gde čekaju Tojote ili Subarui za utovar. Sa sve razvlačenjem rastera (koje je naravno postepeno) dva - dva i po dana i sajonara. A u Africi si tovario dva meseca, sve vreme držao duplu stražu na brodu i neke druge - treće nedelje si shvatio da ti se nešto i ne mili napolje. Nego je bolje i zdravije da cevčiš amstel iz brodskog djuti-frija. Plus pred partencu moraš da prevrneš sve živo i mrtvo na brodu, jer nema boga da se njih bar 10-20 nije zavuklo po nekim rupama. A ako ih ne otkriješ do međunarodnh voda, gotovo, moraš da ih hraniš od svojih para. Jedina alternativa je da ih baciš ajkulama.

Ne kaže se uzalud, hleb sa devet kora.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:13 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

To je biće bilo mnogo davno, još pre tog nekog vremena o kome ja pričam.


Da, ja sam tada bio klinac i samo se kroz maglu sećam tih njeogovih priča (bio je vrlo talentovan pripovedač, a ne znam koliko je od svega toga bilo ulepšano). Na primer, sad kad si okačio ovaj video iako na njemu koliko vidim Rusa uopšte nema, sećam da je pričao kako su Ruje (Sovjeti) na svojim brodovima imale propisno naoružanu stražu, sa kalašnjikovima. I da su im se jednom na palubu valjda u Nju Orleansu gde su bili ukotvljeni, popeli neki lopovi, dakle američki somalijci dok je posada pojančila po barovima. I da ih je, navodno, onaj baja na straži isprašio mitraljezom mrtav ladan, to ja valjda bio nekakav veči incident, pa se to posle propovedalo okolo. Ne znam stvarno jel to moguće i kakvi zakoni vladaju u lukama ali eto te priče se sećam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:20 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

A ako ne završi propašće svet.

Ja bih je odmah, ali odmah oslobodio toga ako joj ne ide ili joj se ne radi.


I ja bih, nego voli da ide na to plivanje i na bazen, i buni se kad nekad izostane (obično ako ne uspemo da je upišemo jer je za tu školu iz nekog razloga uvek grabež). A ovo sa baletom mi se čini da je samo prolazno interesovanje, imala je nedelju dana balerski kamp pa se primila. Ali ajde, videćemo. Učim je usput i da započeto ne ostavi nezavršeno.

I ova manja je krenula na plivanje, isti program, pa su sad obe na bazenu, svaki drugi dan tamo visim po par sati dok nas ne isteraju. Samo što je mala veliki namćor, ako u onom plićaku vidi neku drugaricu koja se igra, nema šanse da je nateramo da ide na čas koji se odvija u susednom bazenu. I šta ču, pustim je tamo da se zeza u plićaku i na nekom toboganu sa drugaricama.
vcucko vcucko 19:42 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

srdjan.pajic

I da ih je, navodno, onaj baja na straži isprašio mitraljezom mrtav ladan, to ja valjda bio nekakav veči incident, pa se to posle propovedalo okolo. Ne znam stvarno jel to moguće i kakvi zakoni vladaju u lukama ali eto te priče se sećam.

Izvini, ali gluposti. Vole ljudi da mažu i maste.

Sovjetski brodovi su bili najpoznatiji po tome, što su posade bile (naravno ne uvek i sve, ali često) mešovite. Ono, tamo je ravnopravnost polova shvaćena bukvalno pa si imao drugaricu drugog oficire, drugaricu telegrafistu, drugaricu mehaničara itd. Za većinu ostalog sveta neshvatljivo, ali tako je bilo

A ima više luka na svetu gde moraš da držiš stražu, makar sa bezbolnim palicama, nego onih gde ne moraš. Ali kakvi crni kalaši, bog s tobom
bene_geserit bene_geserit 20:12 09.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Ruje (Sovjeti) na svojim brodovima imale propisno naoružanu stražu, sa kalašnjikovima. I da su im se jednom na palubu valjda u Nju Orleansu gde su bili ukotvljeni, popeli neki lopovi, dakle američki somalijci dok je posada pojančila po barovima. I da ih je, navodno, onaj baja na straži isprašio mitraljezom mrtav ladan

Jel ti to ne podržavaš isprašivanje lopova mitraljezima ?
To su bila lepa vremena, a ne ko danas, ulete lopovi, saspu cele police u vreće a čuvari ne smeju popreko da ih pogledaju zbog ... nisam siguran zbog čega, verovatno vi libtardi umete da objasnite pošto je to vaše maslo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:10 10.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

bene_geserit
Ruje (Sovjeti) na svojim brodovima imale propisno naoružanu stražu, sa kalašnjikovima. I da su im se jednom na palubu valjda u Nju Orleansu gde su bili ukotvljeni, popeli neki lopovi, dakle američki somalijci dok je posada pojančila po barovima. I da ih je, navodno, onaj baja na straži isprašio mitraljezom mrtav ladan

Jel ti to ne podržavaš isprašivanje lopova mitraljezima ?
To su bila lepa vremena, a ne ko danas, ulete lopovi, saspu cele police u vreće a čuvari ne smeju popreko da ih pogledaju zbog ... nisam siguran zbog čega, verovatno vi libtardi umete da objasnite pošto je to vaše maslo.



Friki, evo samo da vidiš šta nam radi taj dim iz Kine.
freehand freehand 06:48 10.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

srdjan.pajic
bene_geserit
Ruje (Sovjeti) na svojim brodovima imale propisno naoružanu stražu, sa kalašnjikovima. I da su im se jednom na palubu valjda u Nju Orleansu gde su bili ukotvljeni, popeli neki lopovi, dakle američki somalijci dok je posada pojančila po barovima. I da ih je, navodno, onaj baja na straži isprašio mitraljezom mrtav ladan

Jel ti to ne podržavaš isprašivanje lopova mitraljezima ?
To su bila lepa vremena, a ne ko danas, ulete lopovi, saspu cele police u vreće a čuvari ne smeju popreko da ih pogledaju zbog ... nisam siguran zbog čega, verovatno vi libtardi umete da objasnite pošto je to vaše maslo.



Friki, evo samo da vidiš šta nam radi taj dim iz Kine.

Ono kad komunističke vlasti spaljuju opijum i kanabis na otvorenom pa svi Pikci sveta grozničavo prate meteorološku prognozu i mole se Bogu za dobar vetar
loader loader 11:22 10.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

gedza.73
Сећа ли се неко тих ароматичних пећи у дневној соби пуној гледалаца фудбала?

Trebalo bi da je sa strane bio rezervoar za naftu koja posle dolazi u bure koje je ložšite.




Naravno, rezervoar zgodno smešten uz sam metalni bubanj koji se crveni od temperature.

gedza.73 gedza.73 14:28 10.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

Naravno, rezervoar zgodno smešten uz sam metalni bubanj koji se crveni od temperature.

Još gore što na ovi Pajićevi jedno vreme ubeđivali kako je najbolje da se grejemo na mazut.
U Srbiji ima 60 toplana i u svakom gradu i mimo njih još ima neka kotlarnica na mazut i ugalj.

"Negde oko milion i šesto hiljada tona ugljen dioksida sve toplane izbace u atmosferu. Znači, da se zagađuje atmosfera, zagađuje se", kaže Dejan Stojanović, direktor Udruženja toplana Srbije.



loader loader 20:27 10.08.2021

Re: ode Vinča u vazuh

gedza.73
Naravno, rezervoar zgodno smešten uz sam metalni bubanj koji se crveni od temperature.

Još gore što na ovi Pajićevi jedno vreme ubeđivali kako je najbolje da se grejemo na mazut.
U Srbiji ima 60 toplana i u svakom gradu i mimo njih još ima neka kotlarnica na mazut i ugalj.

"Negde oko milion i šesto hiljada tona ugljen dioksida sve toplane izbace u atmosferu. Znači, da se zagađuje atmosfera, zagađuje se", kaže Dejan Stojanović, direktor Udruženja toplana Srbije.





Mazut je Pank grejanja. Dizelaši su već... A tek metal i hard...
Bolje solar. Ko ima pare za pola kvadrata onog panela, naravno.
No, ubrzana propast civilizacije (ne Planete) besmislenom čini bilo koju trku u energetski efikasnim, čistim i neštetnim tehnologijama. Dnevna soba je radila kad se ne to na vreme upozoravalo. Hedonizam. I to sitan. Puta par milijardu. Sad je gotovo. Ali ozbiljno. Odoše gasovi u nebo, odoše otrovi u okeane, odoše milioni tona smeća, samo u Srbiji, po livadama i obodima šuma.
Kraj.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana