Ljubav| Porodica| Roditeljstvo| Život

Dan života na Plaži

Jaril RSS / 08.08.2021. u 13:56

[Umeš li lepotu?]

 

Toga dana bilo je desetak dece na Plaži. To jest, u plićaku. Srednje jaki talasi bili su im glavna atrakcija. Posmatrano sa strane, izgledalo je da su talasi postali tobogani, krila za letenje i ko zna šta još što su samo deca vešta da naprave. Samo su dva dečaka, braća gnjurila u potrazi za kamenom lepšim od prethodnog. 


- Pogledaj ovaj!, ushićeno je viknuo jedan.


Među svom decom, prepoznao sam samo njih dvojicu, dečake od, pretpostavljam, 7-9 godina i njihovu sestru, devojčicu par godina mlađu. Oni su bili svakodnevni stanovnici Plaže. Za njihove roditelje sam, u nekoliko dana koliko sam dolazio na Plažu, čuo samo kako su mnogo dobri ljudi. Ali, mnogo dobri ljudi. Kul i gotivni za druženje, ali pre svega baš dobri. 


Još od svojih godina, dečak u meni je želeo da pliva najdublje od svih. Pošto smo, zbog posla mojih roditelja, slabo letovali, kao mator sam uvek udovoljavao  svom malom Ja i osvajao mesto najveće dubine u takmičenju sa ostalim kupačima. U takmičenju o kom oni, naravno, ništa nisu znali. Time je dečak u meni isijavao svoju fasciniranost morem. 


I ovog leta držao sam trofej u dubini, osvojen dva dana ranije.


Sedeo sam na plaži kada su dve devojke ušle u vodu i zaplivale ka pučini. Opušteno su plivale, ćaskale, i plivale i opušteno ćaskale, i ćaskajući plivale i opušteno stale tek kada su im glave postale jedva primetne tačkice. Tik iza njih je prošao jedan od brodića koji su povremeno prolazili pored Plaže prevozeći turiste po moru. Otplivale su, skoro sigurno, dalje od mene.


Sačekao sam da krenu nazad i ušao u vodu. Na otvorenom moru je teško proceniti daljinu pa sam procenio da ću dovoljno daleko otplivati ako, kada bude brodić prolazio, budem sa njegove druge strane. Oni jesu imali svaki put drugu trasu, ali će poslužiti kao merni instrument. 


Izabrao sam kraul, nestrpljiv da što pre stignem, ali sam vrlo brzo naučio da se on krši sa talasima. Sve vreme sam se borio protiv vode umesto da me ona nosi. I odustao sam. 


Ispružio sam ruke, gledao u morsko dno i pustio more da me ljuljuška gore dole. I pitao se, da li se ovako osećaju bebe u stomaku. Tokom nežnog ljuljuškanja, more mi je šapnulo da ipak treba da plivam prsno. Zamahnuo sam par puta, ali sam vodu i dalje gurao iza, umesto da ona slobodno struji oko mene.


Osetio sam da pogrešno razumem talase. Mislio sam da će me talas u svom piku vući unazad na plažu, a da će povlačenje talasa i mene povući napred ka pučini. Ali nije. Kad zamahnem rukama u piku talasa odem poprilično napred, a u povlačenju talasa stojim - zamahnuo, ne zamahnuo. Bilo mi je potrebno tri talasa da shvatim more i uhvatim ritam sa njim. U piku zamahnem, u povlačenju dišem. 


Posle podugačkog plesanja sa talasima primetio sam da se jedan brodić približava. Procenio sam da moram da sačekam da prođe, ali ću taman imati ideju o tome koliko sam daleko otplivao. Okrenuo sam se nazad ka Plaži. Dve devojke su skoro stigle na obalu. Graja dece se prostirala sve do mene. Plažu sam lako mogao da obuhvatim jednim pogledom. 


Koliko je dobar osećaj biti među dobronamernim ljudima. 


Brodić je stigao iza mene. Sa razglasa se čulo: Sa vaše desne strane nalazi se nudistička plaža na kojoj se kupaju PEEEDEEERIIIII!!!!!


Pogledao sam u pravcu brodića pokušavajući da lociram urlača, da mu dobacim da na plaži nit su svi gej, nit su svi nudisti, da ima nas koji smo goli i gej, ali da ima i strejt ljudi, i žena u toplesu i ljudi u kupaćim kostimima. I dece, čiji će dan svakako biti lepši bez njegovih govana. Sunce me je sprečilo da ga vidim tako što mi je bilo pravo u oči. Kao da je bilo ubeđeno da je bezvredno baviti se budalaštinama.  


Sačekao sam da brodić prođe i krenuo sam nazad. Za sada mi je bilo dovoljno to dokle sam stigao. Pratio sam talase i more me je vrlo brzo vratilo na plažu. Pred plažom sam podigao pogled visoko iznad vode i poviše plaže su dva momka, zasićeni od sunčanja, otišla držeći se za ruke. Na plaži, ubavo makedonče koje sam odvojio za ovoletnju romansu, čekao je da vrati glavu na moj stomak gde je bila pre mog plivanja. 


Okrenuo sam se ka moru i seo u plićak da me zapljuskuju talasi i izbace na obalu. Na par metara od mene su dvojica dečaka braće i dalje sakupljala kamenje, potpuno zaokupljeni svojim ozbiljnim, temeljnim radom. Malo dalje, nud otac je neumorno bacao svoju ćerku, njihovu sestru, sa kamena-stene dok se u njenom glasu čulo ushićenje. Pored je stajala nuda majka i skandirala svakom veličanstvenom skoku. Njihovi sinovi su bili glasno fascinirani svakim lepšim kamenom koji su pronašli. Puni radosti.



Komentari (1016)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 20:43 11.08.2021

Re: Atrakcije

Govorimo o kontinuitetu sistema koji nam je instaliran '44, sa kojim nikad nije napravljen raskid.

I mi smo jedini i poslednji. U SFRJ sigurno poslednji u Evropi posle gospodina Lukašenka također.
nikvet pn nikvet pn 20:43 11.08.2021

Re: Atrakcije

То Максо и није неки одговор на кључну реченицу:

Добардан г.Теокаревићу. Ово што је било ваше од данас више није. То је сада наше. Народно.
gvozden1 gvozden1 20:44 11.08.2021

Re: Atrakcije

Imam utisak da ne znaju baš svi šta je to komunizam.

A ja imam utisak da ti komunizam vidiš poput onih koji kažu, komunizam je super, samo ga upropastili loši ljudi.
Kao nije Vulin komunista, nije jer je budala.
A to ne da se ne isključuje, pre se uslovljava.

Imamo partiju u vlasti koja i zvanično kaže da baštini komunizam, imamo sve što ovde pobrojasmo, nazive kasarni, datume, ti opet a gde, a šta.
maksa83 maksa83 20:45 11.08.2021

Re: Atrakcije

Niko ovde i ne govori o komunizmu na teorijskom nivou. Govorimo o kontinuitetu sistema koji nam je instaliran '44, sa kojim nikad nije napravljen raskid.

Dobro, koji elementi sistema koji su instalirani 44 postoje ovde i sada?

Pazi, elementi sistema, to si ti rekao.
nikvet pn nikvet pn 20:50 11.08.2021

Re: Atrakcije

Елемент система? Некажњено отимање. Јавна добра и буџетске паре нпр.
maksa83 maksa83 20:50 11.08.2021

Re: Atrakcije

A ja imam utisak da ti komunizam vidiš poput onih koji kažu, komunizam je super, samo ga upropastili loši ljudi.

Ne, naveo sam gore vrlo jasno koji su elementi komunizma, nije mi problem da ponovim - monopol na vlast komunističke partije, centralizam, državno vlasništvo sredstava za proizvodnju, centralno planirana a ne tržišna ekonomija, članstvo u međunarodnom komunističkom pokretu, komunistička ideologija kao zvanična i jedina dozvoljena državna ideologija, radnički saveti, fabrike radnicima, itd.

To je, drugovi, komunizam.

Dakle đe sve to ovde u Srbiji 2021. godine?
gedza.73 gedza.73 20:50 11.08.2021

Re: Atrakcije

Niko ovde i ne govori o komunizmu na teorijskom nivou

U praksi je ubijanje, zatvaranje političkih neistomišljenika uz prethodnu primremu za odstrel po državnim novinama kao i otimanje tuđe imovine. Komunisti su revolucijom preuzeli sistem za koji su tvrdili da ne valja i kako će oni da naprave bolji (tako je vrh odbio predlog da se po Dedinju po vilama organizuju bolnice i domovi jer su kuće već bezecovali isključivo za sebe i ostale hajduke). Komunisti su devedesetih, po političko moći i uticaju, donosili zakone o privatizaciji, upropaštavali državne firme, donosili zakone u sferi obrazovanja, privrede, medija... Sad odjednom niko nije komunista, oni su se kao anđeli uzdigli ka nebu baš u trenutku kad su četnici preuzeli IMT.

Ono što je zanimljivo da su u kraljevini kapitalisti osnivali zadužbine i pomagali narodu, ne znam ni jednog filantropa koji se pojavio u zadnje dve, tri decenije iz udruženja 'Srpski komunisti'.
predatortz predatortz 20:54 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Niko ovde i ne govori o komunizmu na teorijskom nivou. Govorimo o kontinuitetu sistema koji nam je instaliran '44, sa kojim nikad nije napravljen raskid.

Dobro, koji elementi sistema koji su instalirani 44 postoje ovde i sada?

Pazi, elementi sistema, to si ti rekao.


Koji ne?
Sve je podređeno volji jednog čoveka. Taj čovek se okružuo, kao i onaj, podobnim a ne kompetentnim. Istina, postoje izbori, ali su forme radi. Rezultati su nebitni, pobeđuje njegova volja. Rukovodioci se smenjuju u montiranim aferama, službe vršljaju, neistomišljenici se anatemišu, crtaju im se mete, mediji su pod strogom kontrolom, o investicijama ne odlučuju stručnjaci...
gvozden1 gvozden1 20:56 11.08.2021

Re: Atrakcije

Komunizam je i nemilosrdan odnos prema neistomišljenicima, komunizam je i sistematsko zatiranje opozicije, komunizam je i stvaranje kulta od predsednika partije.

Ili nije?
Ili toga ovde nema?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:56 11.08.2021

Re: Atrakcije


I mi smo jedini i poslednji. U SFRJ sigurno poslednji u Evropi posle gospodina Lukašenka također


Oblik postojanja koji se nastanio u Belorusiji zivi i u Rusiji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:57 11.08.2021

Re: Atrakcije

Dakle đe sve to ovde u Srbiji 2021. godine?


Nigde. Ali zato u 21. veku Marka Vidojkovića i Kulačina oće da kolju jer su genocid u Srebrenici nazvali genocidom. Meni to više liči na metodiku i rečnik ove druge, kolaboracionstičke strane.
maksa83 maksa83 21:00 11.08.2021

Re: Atrakcije

Sve je podređeno volji jednog čoveka. Taj čovek se okružuo, kao i onaj, podobnim a ne kompetentnim. Istina, postoje izbori, ali su forme radi. Rezultati su nebitni, pobeđuje njegova volja. Rukovodioci se smenjuju u montiranim aferama, službe vršljaju, neistomišljenici se anatemišu, crtaju im se mete, mediji su pod strogom kontrolom, o investicijama ne odlučuju stručnjaci...

E pa to ti je druže srednje meka diktatura, tako je izgledala proizvoljna južnoamerička država kad joj zasedne neki mića, a nije svaka diktatura komunizam. Dodatno, to što Srbi oduvek vole tvrdog vođu koji će da ih lupa kurcem u čelo isto nije komunistička tekovina, malo je starije od toga.

Piše gore šta je komunizam, i ne možemo sad svi da smišljamo svoje definicije komunizma kad se vrlo dobro zna šta je to.
maksa83 maksa83 21:01 11.08.2021

Re: Atrakcije

Komunizam je i nemilosrdan odnos prema neistomišljenicima, komunizam je i sistematsko zatiranje opozicije, komunizam je i stvaranje kulta od predsednika partije.

Ne, to je generička diktatura.
gvozden1 gvozden1 21:01 11.08.2021

Re: Atrakcije


Nigde. Ali zato u 21. veku Marka Vidojkovića i Kulačina oće da kolju jer su genocid u Srebrenici nazavi genocidom. Meni to više liči na metodiku i rečnik ove druge, kolaboracionstičke strane.

Ko hoće da ih kolje?
Ko im je to zabranio?
Ili bi ti da ućutkaš one koji ih napušavaju zbog toga, pa da to, kad njima ukineš slobodu, zoveš slobodom?
gvozden1 gvozden1 21:03 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Komunizam je i nemilosrdan odnos prema neistomišljenicima, komunizam je i sistematsko zatiranje opozicije, komunizam je i stvaranje kulta od predsednika partije.

Ne, to je generička diktatura.

Dobro, onda je ono što je došlo sa partizanima to, a ne komunizam.
Raskid sa tim što je stiglo sa partizanštinom nije napravljen.
zilikaka zilikaka 21:06 11.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
maksa83
Niko ovde i ne govori o komunizmu na teorijskom nivou. Govorimo o kontinuitetu sistema koji nam je instaliran '44, sa kojim nikad nije napravljen raskid.

Dobro, koji elementi sistema koji su instalirani 44 postoje ovde i sada?

Pazi, elementi sistema, to si ti rekao.


Koji ne?
Sve je podređeno volji jednog čoveka. Taj čovek se okružuo, kao i onaj, podobnim a ne kompetentnim. Istina, postoje izbori, ali su forme radi. Rezultati su nebitni, pobeđuje njegova volja. Rukovodioci se smenjuju u montiranim aferama, službe vršljaju, neistomišljenici se anatemišu, crtaju im se mete, mediji su pod strogom kontrolom, o investicijama ne odlučuju stručnjaci...

Ti opisuješ diktaturu, zloupotrebu vlasti i sto drugih poznatih stvari. To što je i komunizam imao te elemente nikako ne znači da je sve što tako funkcioniše komunizam. Eto, prvo mi pada na pamet, Franko, Hitler i gomila drugih koji se savršeno uklapaju u sliku a bili su ljuti protivnici komunistima.

gedza.73 gedza.73 21:11 11.08.2021

Re: Atrakcije

Dakle đe sve to ovde u Srbiji 2021. godine?

Nigde

Izmenama Zakona o javnoj svojini po osmi put se produžava rok da partijski kadrovi evidentiraju šta eksploatišu poslednjih sedam ili osam decenija, da bi tuđu imovinu neograničenih obima i količina dobili na poklon, radi korupcije ili kako kažu – daljeg raspolaganja sa imovinom.

To je izjavio za Danas Mile Antić iz Mreže za restituciju


Oko 300.000 građana u više od 70.000 predmeta čeka vraćanje imovine, u naturi ili novčano.
23.07.2021


Tu su negde komunisti, tu se negde danas krije izvorni komunizam u praksi.



zilikaka zilikaka 21:12 11.08.2021

Re: Atrakcije

nikvet pn
Елемент система? Некажњено отимање. Јавна добра и буџетске паре нпр.

Uh, i ovo je opšta i poznata stvar u raznim sistemima.
Vi kanda hoćete da kažete da nije uveden red u državi i da to određena klika decenijama zloupotrebljava. Al to nije komunizam. Ima sto drugih pojedinačnih imena.
gvozden1 gvozden1 21:13 11.08.2021

Re: Atrakcije

. Eto, prvo mi pada na pamet, Franko, Hitler i gomila drugih koji se savršeno uklapaju u sliku a bili su ljuti protivnici komunistima.

Eto, prvi ti oni padaju na pamet, ne slučajno i nisi jedina.
To što su bili ljuti protivnici ne znači automatski da su se mnogo razlikovali.

Slično je sa ustašama i komunistima, bili i ljuti protivnici, a u suštini slični.
Čak toliko da su u početku otvoreno sarađivali.
Ne mogu dve apsolutno suprotstavljanje ideologije da sarađuju.
bene_geserit bene_geserit 21:13 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

.
gedza.73 gedza.73 21:15 11.08.2021

Re: Atrakcije

I ponovo da pokrenem staru temu
Porodice Savčić i Acović izbačene su 17. aprila 1941. iz svih svojih vila i stanova i nikada više nisu ušli u njihov posed. Bili su među prvih 100 talaca, uglavnom članova porodica uglednih i bogatih Srba (na primer porodica Veljković ili Vlade Ilića) koji su se našli na Starom sajmištu, pre nego što je postao Jevrejski logor Zemun. Miloš Savčić je preminuo prve ratne godine.

Lešić.

On želi da mu fizički budu vraćene vile i placevi, uključujući i Užičku 15, ali bez Titovog groba.


Ako nema komunista onda je rešenje prosto. Čoveku vrate imovinu, on sa svojom imovinom radi šta oće. Ukoliko ima komunista oni skupe pare (solidarnošću oni se ponose) ili isplate čoveku imanje ili presele Kuću cveća u dvorište ponosnog dobitnika na komunističkoj lutriji 'Ko će čuvati Druga Tita u svojoj bašti?'

zilikaka zilikaka 21:15 11.08.2021

Re: Atrakcije

Tu su negde komunisti, tu se negde danas krije izvorni komunizam na delu.

Ama, to je lopovluk onih na vlasti. Odavno poznata stvar. Ne iskorenjuje se ideološki nego redom u državi, al to nikom ne pada na pamet, da seče granu na kojon sedi.


maksa83 maksa83 21:22 11.08.2021

Re: Atrakcije

I mi smo jedini i poslednji. U SFRJ sigurno poslednji u Evropi posle gospodina Lukašenka također.

Ne bih zanemario ni severnog susjeda koji se odlučno zaputio tim putem.
predatortz predatortz 21:25 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ti opisuješ diktaturu, zloupotrebu vlasti i sto drugih poznatih stvari. To što je i komunizam imao te elemente nikako ne znači da je sve što tako funkcioniše komunizam


Tako je! Ja opisujem odlike diktatorskih režima. Naša današnja diktatura vuče korene iz prethodnog sistema, za koji tvrdim da nikad nije demontiran. Tvrdim da je ovaj režim samo n-ti apdejt onog iz '44. godine, koji nam je silom instaliran.
gedza.73 gedza.73 21:27 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ama, to je lopovluk onih na vlasti.

Onda dobro. Al' ajde da vidimo ko je sve učestvovao u privatizaciji, pa da vidimo čija su deca, pa da vidimo otkud njima mogučnost da učestvuju u privatizaciji, pa ko je donosio odluke, pa ko su ti direktori koji su se talili i koja im je partijska pripadnost...

Šta misliš koliko će puta čarobna reč 'komunista' da iskoči?

Spasovski... Karijeru je počeo kao član Saveza komunista
U Rudniku bakra „Bor” zaposlio se 1972. godine, a oduvek je imao sklonost ka rukovodećim mestima jer posle sedam godina postaje direktor jednog od pogona u Rudniku bakra „Bor”. Četiri godine kasnije imenovan je za tehničkog direktora Rudnika „Veliki Krivelj”, a 1990. godine postaje generalni direktor Borskog rudnika bakra. Nakon petooktobarskih promena napušta RTB, a osam godina kasnije opet se vraća – i to kao generalni direktor celog RTB-a.

Tokom devedesetih godina Spaskovski je bio istaknuti član SPS-a i blizak saradnik Nikole Šainovića, koji mu je ujedno školski drug.

Koliko je takvih primera? šta misliš da su njihova deca bila na birou?



Ovo 'poslednji iskreni komunista je izumreo udarom meteorida Četnik 1 krajem prošlog veka' je smešno ako se pogledaju devedesete i dvehiljadite (tajni dosijei)

crossover crossover 21:30 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Niko ovde i ne govori o komunizmu na teorijskom nivou. Govorimo o kontinuitetu sistema koji nam je instaliran '44, sa kojim nikad nije napravljen raskid.

Dobro, koji elementi sistema koji su instalirani 44 postoje ovde i sada?

Pazi, elementi sistema, to si ti rekao.


Republičko javno tužilaštvo je ustrojeno i još uvek radi po sovjetskom modelu. Potraži na tjubu N1 Persona non grata, gosti su Terzić i Spahović, negde na pola emisije je Spahović to malo detaljnije objasnio oko tužilaštva, a tema je Zagorka Te Nej.
predatortz predatortz 21:30 11.08.2021

Re: Atrakcije

Šta misliš koliko će puta čarobna reč 'komunista' da iskoči?


Npr, ajde da se neko proba zaposliti u SDPR.
Onako, fore radi...
A da mu je porodično stablo neutralno, ne mora čak ni da bude nacionalno orijentisano.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:37 11.08.2021

Re: Atrakcije


Tako je! Ja opisujem odlike diktatorskih režima. Naša današnja diktatura vuče korene iz prethodnog sistema, za koji tvrdim da nikad nije demontiran


Koji je imao korene u prethodnom sistemu i tako redom. Zasto je korumpirani oblik komunizma zaziveo i saziveo sa narodom? Iz istog razloga zasto je Slobodan a onda i Vucic zaziveo. Nastavljaci iste tradicije koja je postojala i u 'zlatnom dobu demokratije'.
bene_geserit bene_geserit 21:42 11.08.2021

Re: Atrakcije

Koji je imao korene u prethodnom sistemu i tako redom

Ovo je zamena teza.
Sklonost naroda ka jakom vođi i diktaturi je postojala i postoji.
Ali komunizam je potpuno razmontirao prethodni sistem i pravio svoj.
Dok je današnji sistem proizišao iz nedemontiranog komunizma.
gedza.73 gedza.73 21:43 11.08.2021

Re: Atrakcije

Npr, ajde da se neko proba taposliti u SDPR.
Onako, fore radi...
A da mu je porodično stablo neutralno, ne mora lak ni da bude nacionalno orijentisano.

Nikad se kroz pravosudni sistem nije suočilo sa komunističkim zločinima. Nikad nije sprovedena lustracija. Mi ne znamo šta su komunisti radili. ni jednom komunisti nije bilo zabranjeno bavljenje javnim poslom. Al ' zato se kroz javni diskurs provlači kako iskreni komunisti (oni koji žive u kućama od čokolade i koji u pauzama obaranja normi po petsto posto skakuću po cvetnim livadama opismenjavajući vascelu floru i faunu) jadni nisu mogli ništa da urade od nacionalista (njihovih komunista) pa eto sad ništa ne valja ali kad su oni bili bilo besplatno školstvo, svi imali posao a sad se krade... a i onda se kralo al' to svi rade od početka vremena... samo da je Tito živ on bi sve lopove na Goli otok...





gedza.73 gedza.73 21:49 11.08.2021

Re: Atrakcije

Koji je imao korene u prethodnom sistemu i tako redom.

Dobro. Koliko je partija bilo od '45 do '90? Koliko pre 45?
Koliko je bilo buna u tom periodu? Koliko smena vlasti? Ko su sve bili predsednici države? Kakva god bila Miloševa Srbija, kneževina, kraljevina bilo je demokratije koja je postojala i koja je išla. Nekad korak napred, nekad korak nazad. Ajde da vidim jedan jedini uzveštaj poput onog opisa demokratskih izbora u Srbiji krajem XIX veka da je bilo koji strani izveštač napisao za celu posleratnu Jugoslaviju.

Mi smo bre bili država u kojoj su sindikati izigravali frižidere i trapove. Umesto da se bore za prava radnika, organizuju-podržavaju štrajkove oni nabavljali meso i krompire

Nastavljaci iste tradicije koja je postojala i u 'zlatnom dobu demokratije'.

Ovo se kosi sa onim što se dešavalo. Jer su komunisti uzeli sve poluge vlasti.
gvozden1 gvozden1 21:49 11.08.2021

Re: Atrakcije


Koji je imao korene u prethodnom sistemu i tako redom.

E da ga jebem!

Sistem montiran 45 imao korene u prethodnom?

Došle nepismene barabe iz šume, metlom počistili sve što su zatekli, poapsili, postreljali pootimali, i sad se kaže imali korene u prethodnom.

Zasto je korumpirani oblik komunizma zaziveo i saziveo sa narodom?
Narod kriv?
Ne ovi što su ga ubijali i otimali, nego narod?

Pa stvarno, znam da mrziš Srbe, ali imaš li imalo obraza?
milisav68 milisav68 21:53 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Dakle đe sve to ovde u Srbiji 2021. godine?

Monopol je nad bavljenjem politikom - ček.
Centralizam - ček.
Državno vlasništvo - propo zbog neodrživosti, još pre raspada zemlje.
Planiranje bilo u početku, dok se nije pocrkalo od gladi, pa se posle prešlo kao na tržišnu gde su se gubici zatrpavali zaduživanjem.
Komunističkog pokreta u svetu nema, bar kao nekog bitnog, pa nije isplativo biti član, ali su veze ostalw.

Uglavnom, komunizam u SFRJ baš i nije bio isti, u odnosu na ostale, da bi se sad tražila kompletna paralela, i ti si donekle u pravu što insistiraš na samom izrazu.

Kao što je evoluirao u samoj SFRJ, tako evoluira i danas, to je neki mutant koji nema ime, a mi ga pogrešno nazivamo tako jer su se tako nazivali osnivači.

Najbanalniji primer ti je da su neke novine prenele vest da se Ana Brnabić uselila - pazi sad - Jovankinu vilu.

Baš me interesuje šta piše u katastru, ko je vlasnik.

E to, što se ne jebe katastar i vlasništvo dva posto - to je komunizam, kao i to što se rušilo i zidalo bez ikakvih dozvola.
crossover crossover 21:58 11.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka

A i ovo sa ordinirajućim sveštenicima mi prilično vanvremenski, danas, u navodno sekularnoj državi.


Vanvremenski ili ne, u svim sekularnim nato državama je isto tako. Za one koji ne znaju, u vojsci Srbije postoje vojne hodže, rabini, i katolički i protestantski sveštenici. I još jedna sitnica, Julin je ministar vojske koliko je Čičičić gradonačelnik Beograda, znači lutka na naduvavanje. Pravi ministar je pomoćnik ministra za materijalne resurse.
gedza.73 gedza.73 21:58 11.08.2021

Re: Atrakcije

Jovankinu vilu.

Mislim da je Savčićeva (Acović).
zilikaka zilikaka 21:58 11.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft

Tako je! Ja opisujem odlike diktatorskih režima. Naša današnja diktatura vuče korene iz prethodnog sistema, za koji tvrdim da nikad nije demontiran


Koji je imao korene u prethodnom sistemu i tako redom. Zasto je korumpirani oblik komunizma zaziveo i saziveo sa narodom? Iz istog razloga zasto je Slobodan a onda i Vucic zaziveo. Nastavljaci iste tradicije koja je postojala i u 'zlatnom dobu demokratije'.

Upravo tako. Slabo smo mi ikad imali prave institucije koje rade svoj posao i sputavaju zloupotrebu moći pojedinaca.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:59 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ali komunizam je potpuno razmontirao prethodni sistem i pravio svoj.
Dok je današnji sistem proizišao iz nedemontiranog komunizma


Cime mozes dokazati da je u prvom slucaju bilo demontaze a u drugom ne? Pazi, ne formalne demontaze. Ni Milos Obrenovic nije bio dahija ili vezir pa je delimicno preuzeo model ponasanja od njih.

To je ista stafeta koja se trci iz sistema u sistem. Najlakse bi bilo ako bi moglo skidaj komunzam, vrci kralja. Ali, ali avaj ali...

Ima jednostavnije resenje: pravna drzava i liberalno drustvo. Ali za to se bori i na tome se godinama i uporno istrajava. Ali kad to pocne da radi onda je svejedno da li je zemlja grofovija ili nesto drugo. Sve ostalo je laprdanje i trazenje utehe u tome da nam je neko strano telo sjebalo znanje.
Milan Novković Milan Novković 22:00 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

srdjan.pajic
vrabac_onaj

Milan Novković
najveći vaccine sceptics su ljudi sa doktoratima


jel tu ulaze i doktorati iz Transregresivne subkvantne psihoanalitičke teorije roda u postmodernom vajarstvu?

ako ulaze, onda taj grafik i ne čudi.


Ma ovaj grafik izgleda ko da ga je milanče sam skockao u predahu između pravljenja i izbacivanja šuta, i bacio ovde da nas zamajava. Ako nije tako, to samo pokazuje da oni koji su zacrtali da neće da se vakcinišu u Januaru do sada nisu promenili mišljenje, jer ništa novo ni neočekivano do sada nije isplivalo na površinu što bi ih ubedilo da su od početka u krivu. A ne da je u Januaru sve bilo poznato, kako je milanče to pogešno zaključio.

Inače, i Mila Alečković je dr. sci, i ni za jotu nije promenila mišljenje o vakcini, pege mreži i bil gejcovim zadnjim namerama. Ne od januara ove, nego od januara prošle gosdine, kad se za koronu i vakcine nije ni znalo.


Pičim pa rasturam na lokaciji, a rad i grafovi su vaši, ljudi se potrudili (530,000 "propitanih" u anketi - jutros sam preleteo preko vesti, al evo sad linka, stara priča - Trampovi i crnci su najsumnjičaviji, Azijati skoro nimalo (ima i dosta lepih sličica u boji pri dnu

Time trends and factors related to COVID-19 vaccine hesitancy from January-May 2021


zilikaka zilikaka 22:02 11.08.2021

Re: Atrakcije

Sklonost naroda ka jakom vođi i diktaturi je postojala i postoji.
Ali komunizam je potpuno razmontirao prethodni sistem i pravio svoj.
Dok je današnji sistem proizišao iz nedemontiranog komunizma.

To zato što nije bilo rata. Nešto smo se ponadali 5. oktobra al očigledno ne može mirnim putem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:02 11.08.2021

Re: Atrakcije

Pa stvarno, znam da mrziš Srbe, ali imaš li imalo obraza?




gvozden1 gvozden1 22:08 11.08.2021

Re: Atrakcije


Cime mozes dokazati da je u prvom slucaju bilo demontaze a u drugom ne?

U prvom su postreljali prethodnike, a u drugom su "prethodni" i samo formalno promenili ime partije, a isti ljudi ostali na vlasti.
Sitna razlikica.
predatortz predatortz 22:22 11.08.2021

Re: Atrakcije

Pravi ministar je pomoćnik ministra za materijalne resurse.


I verovatno jedini čovek u strukturi ove vlasti je tamo gde treba da bude.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:23 11.08.2021

Re: Atrakcije


Dobro. Koliko je partija bilo od '45 do '90? Koliko pre 45?
Koliko je bilo buna u tom periodu? Koliko smena vlasti? Ko su sve bili predsednici države? Kakva god bila Miloševa Srbija, kneževina, kraljevina bilo je demokratije koja je postojala i koja je išla. Nekad korak napred, nekad korak nazad. Ajde da vidim jedan jedini uzveštaj poput onog opisa demokratskih izbora u Srbiji krajem XIX veka da je bilo koji strani izveštač napisao za celu posleratnu Jugoslaviju.



O pijacarskom parlamentarizmu u SHS pisane su naucne studije a moze i da se prelista i neki stari broj Politike. O visokom moralu i demokratskim vrednostima i nekorumpiranosti poslanika i lokalnih cinovnika clanke, pisma a bogme i drame pisao B. Nusic.
Da ne pricamo o sudskm sistemu koji je imao i sariju i austrijske i madzarske i talijanske zakone. Da ne pricamo o policiji koja se oblikovala po modelu represivne austrijske tajne sluzbe uz primese lokalnog kolorita.

Konacno da su recimo samo Srbi - da izostavimo druge - toliko ljubili taj prethodni sistem ne bi ga bas tek tako pustili da propadne. Nego videli da to nije ono za sta su 20g. ranije ginuli. A videli da ni ovima od gore do njih bas nije preterano bilo stalo.

Sirimo pricu a nema potrebe. Sustina je u kontinuitetu loseg i tome da taj kontinuitet za jednu naciju predugo traje.
gvozden1 gvozden1 22:24 11.08.2021

Re: Atrakcije

To zato što nije bilo rata

Ne mora ratom, naravno.

Imamo na šta da se oslonimo, imamo tačku u sopstvenoj istoriju sa kojom možemo i moramo da uspostavi o kontinuitet.

Ali to podrazumeva da većina građana to bez kompromisa želi.
A to opet znači da sve što je relikt, što je odlika, sve što je pripadalo komunizmu, bude od strane većine odbačeno.
Da, i partizanptina zajedno sa svim ostalim.

Kad se to bude dogodilo, ako se bude dogodilo, nastaće partija sa takvim programom i dobiće izbore.

Nerealno je očekivati da nastane takva partija u uslovima kad istraživanje kaže, nemoj, nećeš tako dobiti glasove.
U takvim uslovima svaka će se čuvati i izbegavati da predlaže radikalne promene u tom pravcu, i evo nas cinculiramo oko hoću neću.

Ne može da se slavi Sava Kovačević i da se bude demokrata.
Nije on spojiv sa demokratijom.
Ali Dragoslav Račić jeste.

Nije to nepovezano, naprotiv, tesno je povezano.
Kad Račić u Srbiji bude simbol herojstva i ratničkog umeća, to će značiti da se Srbija vratila na put sa koga je skrenula na stranputicu.

Ona priča o vozu na pogrešnoj pruzi, Sava Kovačević je stanica na toj pogrešnoj pruzi, dakle pogrešna.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:26 11.08.2021

Re: Atrakcije

U prvom su postreljali prethodnike, a u drugom su "prethodni" i samo formalno promenili ime partije, a isti ljudi ostali na vlasti.


Dobar pokusaj ali cist promasaj!
gvozden1 gvozden1 22:30 11.08.2021

Re: Atrakcije


Dobar pokusaj ali cist promasaj

Kad ne znaš šta da kažeš, umisli da si filozof, lupi nešto i pravi se da si pametan.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:37 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Иако сматрам да нас Макса малко зеки ево примам се па да рекнем коју.

Uopšte ne zekim, ja naime kategorički tvrdim da u ovom društvu nije ostalo komunizma (ko-mu-niz-ma) ni u tragovima.

Imam utisak da ne znaju baš svi šta je to komunizam.


Ti si u pravu.
Ovde više teško da je ostalo K od komunizma.
Međutim, ovo što mi živimo jeste posledica komunističke vladavine, skoro pa 100%.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:42 11.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic


Nigde. Ali zato u 21. veku Marka Vidojkovića i Kulačina oće da kolju jer su genocid u Srebrenici nazavi genocidom. Meni to više liči na metodiku i rečnik ove druge, kolaboracionstičke strane.


Ne, njih hoće da kolju zato što su bezobrazna đubrad, a ima nervno labilnih ljudi koji ne znaju to da iskuliraju pa im onda prete. Što naravno u civilizovanoj zemlji mora da bude sankcionisano.

Iskreno, da bilo koga od njih sretnem uživo, nisam siguran da bih se uzdržao da ne nalupam šamare, ako bi se ponašali onako kako se ponašaju u toj svojoj "emisji".
U stvari, mislim da ne bih, bilo bi mi gadno da prljam ruke.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:43 11.08.2021

Re: Atrakcije

Kad ne znaš šta da kažeš, umisli da si filozof, lupi nešto i pravi se da si pametan.


Hvala na neupotrebljivom savetu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:48 11.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1

Nigde. Ali zato u 21. veku Marka Vidojkovića i Kulačina oće da kolju jer su genocid u Srebrenici nazavi genocidom. Meni to više liči na metodiku i rečnik ove druge, kolaboracionstičke strane.

Ko hoće da ih kolje?
Ko im je to zabranio?
Ili bi ti da ućutkaš one koji ih napušavaju zbog toga, pa da to, kad njima ukineš slobodu, zoveš slobodom?



Prećeno je klanjem i masakriranjem, i policija je (kao) pokrenula istragu, i rekli su da je van njihovog domašaja. A ko mu je pretio, ne znam, ali sigurno nije neki "komunjara", više liči na ove vaše oslobodioce bele tehnike, vidno razočarane presudom protiv komandanta i osudom tog udruženog zločinačkog poduhvata. Prepoznatljiva je i tehnika.

A, jeste u pravu si, ja bih pretnje ubistvom zakonom gonio, kao što se i inače po zakonu radi. To samo neko opičen u glavu može da zove "napušavanje".

maksa83 maksa83 22:56 11.08.2021

Re: Atrakcije

Međutim, ovo što mi živimo jeste posledica komunističke vladavine, skoro pa 100%.

Znači narod ovde je imao neke ne tako loše navike pa je onda stekao loše navike, i mi živimo posledice sticanja tih loših navika. Ok, što bi rekao Prajvt Boldrik u najboljem Crna Guja klipu (onaj o tome kako je počeo WW1) - kako smo došli iz jednog stanja u drugo? Kojim objektivnim okolnostima to opravdavamo, ima li tu možda i nekih subjektivnih slabosti?. Zašto je jedan narod (koji sebe smatra žilavim) uradio sebi nešto tako autodestruktivno, i u nadolazećim godinama ne da se nije pobunio, nego je - kada je dobio priliku da bira pokušao da konzervira tu "lošost" i većinski izabrao deklarisanog naslednika tekovina tih, kako da kažem, lošosti?
milisav68 milisav68 22:58 11.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
O pijacarskom parlamentarizmu u SHS pisane su naucne studije

Sam sebe pokopavaš.

Obrati pažnju, reč parlamentarizam i pisano o njemu.

Šta možemo da pročitamo o parlamentarizmu u SFRJ.

Ništa, pojela maca a nekog i mrak.

Pisalo se samo o najvećim uspesima vlasti koje...čekaj, ovo mi zvuči poznato.

Bilo kakav parlamentarizam je bolji od diktature, rezultate te diktature gledamo danas.

gvozden1 gvozden1 22:59 11.08.2021

Re: Atrakcije


Znači narod ovde je imao neke ne tako loše navike pa je onda stekao loše navike

Da da, narod :)
Nemoj slučajno ko komuniste da za nešto okrivi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:59 11.08.2021

Re: Atrakcije

ima nervno labilnih ljudi koji ne znaju to da iskuliraju pa im onda prete. Što naravno u civilizovanoj zemlji mora da bude sankcionisano.



U ovom se slažemo. A ko ih ne voli, ili mu ne prijaju, ne mora da ih gleda, nije više komunizam pa da imaš samo jedan program to jest podkast da gledaš-slušaš. Meni su ok, emisija zabavnog karaktera kako kažu, može da se sluša dok nešto radiš u garaži. Malo preteraju ponekad i zađu u prostakluk, ali to nije za klanje i čupanje srca.



maksa83 maksa83 23:03 11.08.2021

Re: Atrakcije

Nemoj slučajno ko komuniste da za nešto okrivi.

Komuniste koji su sleteli sa Marsa, ili su svi kolektivno masovno uvezeni iz Hrvatske u Srbiju? Ako ovo pod b) onda su svi ti uvezeni hrvarski komunisti glasali za deklarisanog naslenika KP Srbije?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:04 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Međutim, ovo što mi živimo jeste posledica komunističke vladavine, skoro pa 100%.

Znači narod ovde je imao neke ne tako loše navike pa je onda stekao loše navike, i mi živimo posledice sticanja tih loših navika. Ok, što bi rekao Prajvt Boldrik u najboljem Crna Guja klipu (onaj o tome kako je počeo WW1) - kako smo došli iz jednog stanja u drugo? Kojim objektivnim okolnostima to opravdavamo, ima li tu možda i nekih subjektivnih slabosti?. Zašto je jedan narod (koji sebe smatra žilavim) uradio sebi nešto tako autodestruktivno, i u nadolazećim godinama ne da se nije pobunio, nego je - kada je dobio priliku da bira pokušao da konzervira tu "lošost" i većinski izabrao deklarisanog naslednika tekovina tih, kako da kažem, lošosti?


Malo je složenija ta priča. Da, tendencija jeste postojala i pre crvenih. Međutim to je bila samo samo jedna od tendencija. Ovi, kada su se dočepali vlasti su je razvili do neba pri tome u krvi gušeći sve drugo efikasnije od svih Obrenovića ili Karađorđevića.
Pri tome, drugi ugaoni kamen (mada je prethodio komunizmu) je stvaranje Jugoslavije, koje je samo po sebi izsikivalo diktaturu, bar u prvih nekoliko decenija.

Kao što rekoh, složena tema. Samo smara me ovako. Ako hoćeš komšija (stvarno smo blizu, naročito od kada sam se iz Pančine preselio u Ljubljansku) možemo u nekoj lokalnoj kafani o tome.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:12 11.08.2021

Re: Atrakcije

Obrati pažnju, reč parlamentarizam i pisano o njemu


Imas parlamentarizam i danas pa od toga obican gradjanin nema nista. Eto jos jednog pokazatelja za jedan elemenat komunizma manje i za to da smo se vratili prethodnoj tradiciji. I tada nam je sa demokratijom u parlamentu islo kao u zadnjih 20 godina.

Sam sebe pokopavaš

Nece biti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:15 11.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
. Malo preteraju ponekad i zađu u prostakluk, ali to nije za klanje i čupanje srca.


Nije.
Ništa nije za klanje i čupanje srca.
crossover crossover 23:17 11.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj

Iskreno, da bilo koga od njih sretnem uživo, nisam siguran da bih se uzdržao da ne nalupam šamare, ako bi se ponašali onako kako se ponašaju u toj svojoj "emisji".


Nećeš verovati, zamalo to da se desi pre nekih desetak godina. Pisac nije baš dobio batine, samo sam ga uhvatio za kragnu, šutnuo u dupe i izbacio iz neke radnje, dole ispod Botaničke bašte. Lik je težak džukac.
gvozden1 gvozden1 23:18 11.08.2021

Re: Atrakcije


Komuniste koji su sleteli sa Marsa, ili su svi kolektivno masovno uvezeni iz Hrvatske u Srbiju

Pod b.
Ako ovo pod b) onda su svi ti uvezeni hrvarski komunisti glasali za deklarisanog naslenika KP Srbije?

E ovo je zanimnjiva tema.
Ja odgovor na ovo nemam, a one koje na ovo pitanje imaju instant odgovor ne uzimam za ozbiljno.

Šta je to što Srbe drži vezane za komunizam, posebno u svetlu činjenice da se i pre rata a i u toku rata komunizam najslabije primao baš u Srbiji, je zaista teško pitanje.

Jedno stoji, u Srbiji je dosta onih koji sebe smatraju demokratski opredeljenim, ali na razdoblje komunizma gledaju kao na neki srećan, ili makar ne tako loš period.
Znam da sam dosadan, ali u to spada i pozitivan odnos prema komunističkoj vojsci.

Mora da je u toj konfuziji odgovor.
I takvi uglavnom ne vide sebe kao uzrok ove komunofilije u Srbiji, najčešće optužuju neki imaginarni narod za to.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:22 11.08.2021

Re: Atrakcije

crossover
Pisac nije baš dobio batine, samo sam ga uhvatio za kragnu, šutnuo u dupe i izbacio iz neke radnje, dole ispod Botaničke bašte. Lik je težak džukac.


Da, znam ja to odavno, onako privatno.
I nema boljeg opisa od tog, džukac. Baš džukac.
vcucko vcucko 23:44 11.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
maksa83
Niko ovde i ne govori o komunizmu na teorijskom nivou. Govorimo o kontinuitetu sistema koji nam je instaliran '44, sa kojim nikad nije napravljen raskid.

Dobro, koji elementi sistema koji su instalirani 44 postoje ovde i sada?

Pazi, elementi sistema, to si ti rekao.


Koji ne?
Sve je podređeno volji jednog čoveka. Taj čovek se okružuo, kao i onaj, podobnim a ne kompetentnim. Istina, postoje izbori, ali su forme radi. Rezultati su nebitni, pobeđuje njegova volja. Rukovodioci se smenjuju u montiranim aferama, službe vršljaju, neistomišljenici se anatemišu, crtaju im se mete, mediji su pod strogom kontrolom, o investicijama ne odlučuju stručnjaci...

To sve što si nabrojao nije ekskluzivno komunističko. Naprotiv, sve važi i za latinoameričke režime, koji su (bili a neki i dalje jesu) izrazito antikomunistički.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:56 11.08.2021

Re: Atrakcije

crossover
vrabac_onaj

Iskreno, da bilo koga od njih sretnem uživo, nisam siguran da bih se uzdržao da ne nalupam šamare, ako bi se ponašali onako kako se ponašaju u toj svojoj "emisji".


Nećeš verovati, zamalo to da se desi pre nekih desetak godina. Pisac nije baš dobio batine, samo sam ga uhvatio za kragnu, šutnuo u dupe i izbacio iz neke radnje, dole ispod Botaničke bašte. Lik je težak džukac.


Pa dobro, daj neki detalj onda, kad ga već ovako javno opanjkavate uz wink-winkovanje, evo ja ne poznajem ni njega ni Kulačina, pročitao sam mu par knjiga onih sa početka karijere, koje su mi utrapili drugari kad sam bio jednog leta u Srbiji, onda ono kad je par puta gostovao na Peščaniku i sad DLZ, i to je to. Da ima jezičinu to je očigledno, ali sa većinom onog što kaže na račun ove vlasti i sistema postkvazineokomunističkog kako tvrdite, ja se slažem sa tim.

crossover crossover 02:15 12.08.2021

Re: Atrakcije

Pajo, ni ja ga ne poznajem, tad sam ga prvi put video i nikad više. Slučajno sam ga sreo, ušao u tu neku radnju da kupim šta mi je već trebalo, a lik histeriše nešto na kasi oko nekih kesa. Prvo sa mislio da je to neki šef i da drnda kasirku zbog ko zna čega pa sam uredno čekao da se to završi, on se okrenuo kad je shvatio da neko stoji iza njega i vidim poznatu njušku, a po očima bih rekao da je cirke ili da se uradio pred izlazak u grad, ili i jedno i drugo.

I pošto sam ja ćutao i strpljivo čekao svoj red za kasu, on nastavlja da sernja onoj ženi i da mlatara tom kesom sa konzervama red bula, i nema nameru skoro da završi. I to je trajalo tako neko vreme, onda je meni dokurčilo da čekam majmuna da se spusti sa spida pa sam pomislio da mu uzmem onu kesu sa red bulovima i da mu ih olupam o glavu ali sam se ipak odlučio za miroljubiviju varijantu, uhvatio sam ga za kragnu od spitfajerke, svukao mu je do laktova, odvukao ga do izlaza i šutnuo u dupe ortogonalno na Despota Stefana. On je nastavio da mumla nešto napolju, a ja sam kupio to što mi je trebalo i otišao svojim putem. Eto, to su ti svi detalji, nema nikakve veze sa politikom, lik je običan džukac. A za ovog drugog prvi put čujem sada ovde, nemam pojma ko je taj.

Edit: sad sam se setio, možda nije mnogo važno, ta radnja je bila samoposluga Višnjica ispod Botaničke bašte. Eto, još jedan detalj. :)
predatortz predatortz 07:56 12.08.2021

Re: Atrakcije

Koji je imao korene u prethodnom sistemu i tako redom


Nije!
Svi ti koreni su presečeni, na najbrutalniji mogući način. Instaliran je potpuno novi sistem, sistem koji je negirao sve prethodno.
predatortz predatortz 07:59 12.08.2021

Re: Atrakcije

To sve što si nabrojao nije ekskluzivno komunističko. Naprotiv, sve važi i za latinoameričke režime, koji su (bili a neki i dalje jesu) izrazito antikomunistički.


Opet ću izraziti slaganje - rekao sam to važi za sve nedemokratske, diktatorske i nasilne sisteme.

Uz napomenu da je naš sistem apdejt jednog takvog - Titoističkog.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:23 12.08.2021

Re: Atrakcije

Svi ti koreni su presečeni, na najbrutalniji mogući način. Instaliran je potpuno novi sistem, sistem koji je negirao sve prethodno.


Kakvi. To je bila namera. Ali nista od toga. Ukinuta je monarhija i uvedeno neko kao socijalisticko uredjenje. Maniri su ostali isti. U politici, sudstvu, policiji, odnos prema puku odnosno podanicimam odnos prema javnom i privatnom... Cak smo i socijalistickog kralja imali. I tako do danas.

Koliko sam shvatio vi ovde i pricate o manirima a ne o simbolicnim odlikama. E to ima duze korene. Tako nesto se ne moze ni unistiti ni napraviti jednim hokuspokusom. Dok se to ne razume ima dalje da se prenosi u koznim gacama dok god gace drze. A one mogu bome dugo da drze (dopao mi se onaj Maksin tedtok primer sta cu).
milisav68 milisav68 08:34 12.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Imas parlamentarizam i danas pa od toga obican gradjanin nema nista. Eto jos jednog pokazatelja za jedan elemenat komunizma manje i za to da smo se vratili prethodnoj tradiciji.

Kakav dokaz, kad je sve partije osnovala komunistička tajna služba.
Jaril Jaril 08:37 12.08.2021

Re: Atrakcije

Zašto je jedan narod (koji sebe smatra žilavim) uradio sebi nešto tako autodestruktivno, i u nadolazećim godinama ne da se nije pobunio, nego je - kada je dobio priliku da bira pokušao da konzervira tu "lošost" i većinski izabrao deklarisanog naslednika tekovina tih, kako da kažem, lošosti?

Проблем у Срба је што ми никад нисмо искусили иоле функционалан систем и због тога немамо осећања о томе како је живети у функционалном систему. Плус смо препаднути функционалним системом јер то значи да за своје грешке има да будемо кажњени. Па је боље слаб систем са корупцијом и непотизмом па да могу да нађем везу да ми заврши кад погазим људе на пешачком, него јак систем у ком сам немоћан да се извучем из гована која сам направио.

Све оно за шта се као шатро прозивају власти од 2000 на овамо, све су то симболи пожељних вредности. Да могу да дигнем себи кућу поред реке кад толико волим да гледам у воду, а што је у супротности са лепотом тог краја, и онда нађем човека да ми заврши папире. Мени лепо. И онда неко дигне оно ругло поред Калемегдана. И онда нећу да се буним, јер ми треба да то може.

Све то како функционише Србија (или било која друга држава), све је то зато што нам тако више одговара од супротног.

Зато ја не пљујем по политичарима (а у складу са оном Православном: какав народ, таква власт), већ дижем глас против вредности. Кад променимо вредности, променићемо и систем.
predatortz predatortz 08:38 12.08.2021

Re: Atrakcije

Kakvi. To je bila namera. Ali nista od toga. Ukinuta je monarhija i uvedeno neko kao socijalisticko uredjenje. Maniri su ostali isti. U politici, sudstvu, policiji, odnos prema puku odnosno podanicimam odnos prema javnom i privatnom... Cak smo i socijalistickog kralja imali. I tako do danas.


Ti pričaš o mentalitetu.
Tito i njegovi sledbenici su promenili sistem. Na gore! Kakva god da je Kraljevina Jugoslavija bila, a ako mene pitaš nije rebala ni da nastane, elementarne slobode i prava građana su u njoj bile veće.
Ono što su komunisti uveli, naročito u prvim poratnim godinama, bilo je teror.

Da ništa drugo, zamisli evropsku zemlju u kojoj tek krajem osamdesetih možeš da osnuješ DOO.
Svi su bili, kao goveda konopcem, pripeti za državu. Država je bila jedini poslodavac, državi si dugovao sve, a ona je mogla da te pomete kako joj volja.
macak_tosa macak_tosa 08:39 12.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Svi ti koreni su presečeni, na najbrutalniji mogući način. Instaliran je potpuno novi sistem, sistem koji je negirao sve prethodno.


Kakvi. To je bila namera. Ali nista od toga. Ukinuta je monarhija i uvedeno neko kao socijalisticko uredjenje. Maniri su ostali isti. U politici, sudstvu, policiji, odnos prema puku odnosno podanicimam odnos prema javnom i privatnom... Cak smo i socijalistickog kralja imali. I tako do danas.

Koliko sam shvatio vi ovde i pricate o manirima a ne o simbolicnim odlikama. E to ima duze korene. Tako nesto se ne moze ni unistiti ni napraviti jednim hokuspokusom. Dok se to ne razume ima dalje da se prenosi u koznim gacama dok god gace drze. A one mogu bome dugo da drze (dopao mi se onaj Maksin tedtok primer sta cu).

M'da!
Bilo kako bilo, samo da se što dalje odmaknemo od komunjarluka.
Ono što meni nije jasno je 'pravdanje' komunjarizma pronalaženjem afirmativnih 'crtica'.
To me posebno čudi kod pametnih ljudi.
Kod matorih komunjara me ne čudi - za njih nema pomoći.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:45 12.08.2021

Re: Atrakcije

Kakav dokaz, kad je sve partije osnovala komunistička tajna služba.


Vazi. Onda smo mi jedinstven primer na svetu. Ginuli u vise oslobodilackih ratova da bi u jednom momentu naprasno izgubili motivaciju i pustili druge da nam urede drzavu kako mi necemo. I ne samo to, nego i kad su ti drugi otisli od nas mi i dalje hocemo da zivimo tako kako necemo.

Jeste drugi nam doneli komunizam, unistili uzornu demokratiju a mi lud narod pa umesto da se vratimo na taj zlatni period i dalje hocemo da zivimo u komunizmu. Ovo je toliko pogresno da ne znas sa koje strane da mu pridjes.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:55 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ti pričaš o mentalitetu.

Nije to mentalitet. Odnosno mozes reci da jeste ali onda taj pojam ne znaci nesto efemerno i usputno. Ti oblici ponasanja koje sam naveo su nesto sto se prenosi, nastavlja da postoji i odredjuje sistem vrednosti u drustvu i oblikuje zivot pojedinaca. Na kraju, i vi ste tvrdeci da komunizam i dalje zivi na to mislili. Jer ovoga

Tito i njegovi sledbenici su promenili sistem. Na gore! Kakva god da je Kraljevina Jugoslavija bila, a ako mene pitaš nije rebala ni da nastane, elementarne slobode i prava građana su u njoj bile veće.
Ono što su komunisti uveli, naročito u prvim poratnim godinama, bilo je teror.

Da ništa drugo, zamisli evropsku zemlju u kojoj tek krajem osamdesetih možeš da osnuješ DOO.
Svi su bili, kao goveda konopcem, pripeti za državu. Država je bila jedini poslodavac, državi si dugovao sve, a ona je mogla da te pomete kako joj volja.


vise nema. A posto ga nema onda ni tvrdnja da komunizam i dalje zivi ne stoji. Znaci ostaju samo oni maniri od gore. A oni nisu svi tu tek od '44.

Inace, nema nikakve sumnje da se jugoslovenski komunizam nije pokazao kao validno drustveno uredjenje.

principessa_etrusca principessa_etrusca 08:58 12.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic
Da ima jezičinu to je očigledno, ali sa većinom onog što kaže na račun ove vlasti i sistema postkvazineokomunističkog kako tvrdite, ja se slažem sa tim.

Наравно да се слажете као духовна деца Милоша Васића (мада су вам можда маме различите и мада је Марко Видојковић замлата, а ти човек домаћин).
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:04 12.08.2021

Re: Atrakcije

Све то како функционише Србија (или било која друга држава), све је то зато што нам тако више одговара од супротног.



Kazimo ovako: postoji dovoljan broj ljudi kojima ovo-kako-jeste odgovara. I oni imaju monopol moci pa mogu malo silom malo dezinformacijama i zaglupljivanjem da ubede vecinu da je to dobro i za njih. "Ja mozda mogu protivzakonito da pravim kucerdu na Dunavu ali ti mozes nezakonto da peces rakiju u svom dvoristu. Toga bato nema u Evropi. E zato bolje da ostane kako jeste."
milisav68 milisav68 09:07 12.08.2021

Re: Atrakcije

Jaril
Проблем у Срба је што ми никад нисмо искусили иоле функционалан систем и због тога немамо осећања о томе како је живети у функционалном систему.

Uvek neko oko nas, dođe pa nam preti :)

Ipak se lako adaptiramo u uređenim društvima, biće da tu nije krivica samo na našoj strani.

Tako da baš ne stoji kakav narod - takva vlast, jer se često narod baš i ne pita.
mentol mentol 09:08 12.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83

Ali opet postavljam isto pitanje - GDE je ovde sada komunizam? Svi znate šta je to, da se ne pravimo blesavi, dakle - ĐE GA JE?


Ima, ostalo je nešto. Humani urbanizam (novobeogradski blokovi npr.), Đerdap i ostala infrastruktura koju koristi i ova država pod vođstvom pulena četničkog vojvode, koja slavi srednjovekovne vladare, zločince.

Ostalo je sećanje na državu koja nije dozvoljavala da je uređuje ni SAD ni Rusija, koja se razvijala svojim radom, proizvodila kvalitetne stvari a na rukovodećim mestima bili najbolji u svojoj profesiji a ne članovi partije... na kvalitetno, svima dostupno obrazovanje. Na državu u kojoj nije bilo mesta za krvožedne nacionaliste...
Ove četničko-ustaške banane, koje su nastale njenim raspadom, nisu joj ni do kolena.

milisav68 milisav68 09:18 12.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Jeste drugi nam doneli komunizam,

Pa CA je oterala Nemce i postavila komuniste na vlast, uz sporazum sa Čerčilom da neće da se petljaju u kolonije.

Dva dana su ih čekali u Natalincima kod Topole.

Posle je bio teror i ćorave kutije.

Nauči malo tu istoriju.
milisav68 milisav68 09:22 12.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
Ove četničko-ustaške banane, koje su nastale njenim raspadom, nisu joj ni do kolena.

Jeste, da nije bilo Miloševića, ne bi smo imali internet :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:22 12.08.2021

Re: Atrakcije

Pa CA je oterala Nemce i postavila komuniste na vlast, uz sporazum sa Čerčilom da neće da se petljaju u kolonije.

Dva dana su ih čekali u Natalincima kod Topole.

Posle je bio teror i ćorave kutije.

Nauči malo tu istoriju.




Neozbiljno.
macak_tosa macak_tosa 09:33 12.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
maksa83

Ali opet postavljam isto pitanje - GDE je ovde sada komunizam? Svi znate šta je to, da se ne pravimo blesavi, dakle - ĐE GA JE?


Ima, ostalo je nešto. Humani urbanizam (novobeogradski blokovi npr.), Đerdap i ostala infrastruktura koju koristi i ova država pod vođstvom pulena četničkog vojvode, koja slavi srednjovekovne vladare, zločince.

Ostalo je sećanje na državu koja nije dozvoljavala da je uređuje ni SAD ni Rusija, koja se razvijala svojim radom, proizvodila kvalitetne stvari a na rukovodećim mestima bili najbolji u svojoj profesiji a ne članovi partije... na kvalitetno, svima dostupno obrazovanje. Na državu u kojoj nije bilo mesta za krvožedne nacionaliste...
Ove četničko-ustaške banane, koje su nastale njenim raspadom, nisu joj ni do kolena.


Uhhhh!
Strašno!
nikvet pn nikvet pn 09:35 12.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft

Neozbiljno.


Ајде озбиљно, које су то силне партизанске чете и дивизије у Србији дочекале Црвену Армију?
nikvet pn nikvet pn 09:50 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ако '44 у Србији 60 000 (доказаних) власника имовине пострељаш, још стотине хиљада малтретираш и затвориш, сву имовину преотмеш - после тога можеш да инсталираш систем какав ти год падне напамет. Потплатићеш следбеника и више него довољно. То је тектонска промена друштвено-политичко-економског амбијента.

Замислимо данас да се деси таква мегагигаотимачина. Незамисливо, јелда? И '44 било је незамисливо па се десило.
emilia emilia 09:53 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ostalo je sećanje na državu koja nije dozvoljavala da je uređuje ni SAD ni Rusija, koja se razvijala svojim radom, proizvodila kvalitetne stvari a na rukovodećim mestima bili najbolji u svojoj profesiji a ne članovi partije... na kvalitetno, svima dostupno obrazovanje. Na državu u kojoj nije bilo mesta za krvožedne nacionaliste...
Ove četničko-ustaške banane, koje su nastale njenim raspadom, nisu joj ni do kolena.

Komedija.
gedza.73 gedza.73 09:56 12.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Ukinuta je monarhija i uvedeno neko kao socijalisticko uredjenje. Maniri su ostali isti

Aj sad na brzinu. Ovo je vrlo pojednostavljeno.
nekoliko stvari sa terena pričaju drugu priču

Kadrovski potencijal OZNA-e pažljivo je biran među najpravovjernijim borcima i beskompromisnim komunistima. Deviza je bila “ko ne može ubiti neprijatelja, ne može biti pravi komunista”. Od osnivanja, na način i principe rada presudno je uticala sovjetska služba NKVD. Oficiri OZNA-e su se školovali na akademijama NKVD-a i Kominterne u Moskvi, pa su zatim oni obučavali mlađe kolege u zemlji.

Prvi Ustav FNRJ jednoglasno je proglašen na zajedničkoj sednici oba doma Ustavotvorne skupštine. Rađen je po ugledu na Ustav SSSR-a iz 1936 (Staljinov ustav). To se naročito odnosi na deo o ulozi i ovlašćenju izvršnih organa vlasti.
www.arhivyu.gov.rs/

A tek o zadržavanju stare garniture nema ni pomena i najbolje se vidi na primeru čoveka koji je među prvima ukazao na opasnost od fašizma, evropski đak koga su komunisti osudili na deset godina robije.

Ne mogu sad da pronađem grafik ali na prostoru Jugoslavije su komunisti nakon rata ubili ljudi koliko zajedno nisu Francuska, skandinavske zemlje i upšte evropske zemlje.

Ko ti je od predratne Demokratske stranke učetvovao u izborima nakon rata? Koja je Zemljoradnička stranka zastupala interese seljaka toko sedamdesetih? Koja stranka je bila jugoslovenksa koja nije delila poglede KPJ? Koja stranka je zastupala interese preduzetnika?

Petar Stambolić... "Uostalom, šta hoćete? Mi smo ovu vlast krvlju stekli, i bez krvi je ne damo!"












gedza.73 gedza.73 09:57 12.08.2021

Re: Atrakcije


emilia
Ostalo je sećanje na državu koja nije dozvoljavala da je uređuje ni SAD ni Rusija, koja se razvijala svojim radom, proizvodila kvalitetne stvari a na rukovodećim mestima bili najbolji u svojoj profesiji a ne članovi partije... na kvalitetno, svima dostupno obrazovanje. Na državu u kojoj nije bilo mesta za krvožedne nacionaliste...
Ove četničko-ustaške banane, koje su nastale njenim raspadom, nisu joj ni do kolena.

Komedija.

Ko ovo napisao? A, Mentol. U redu je onda.
mentol mentol 10:15 12.08.2021

Re: Atrakcije


emilia

Komedija.

Da, crna. Ali je više tragedija, ovde, od propasti socijalizma...
Mada, nekome je i svanulo. Nacoši su sad svoji na svome.

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:32 12.08.2021

Re: Atrakcije

Ko ovo napisao? A, Mentol. U redu je onda.

Nomen est omen.
docsumann docsumann 10:34 12.08.2021

Re: Atrakcije

Laokont - čuvaj se Danajaca i kad ti poklone nose.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:36 12.08.2021

Re: Atrakcije

nikvet pn

gedza.73


I to sve radili Hrvati, Albanci, Bosnjaci, Crnogorci, Makedonci i Slovenci Srbima? Dosli u Srbiju, pobili koga su hteli - u svojoj zemlji nikoga nisu dirali - i instalirali svoju vlast u Beogradu. Onda kad im je dosadilo otisli a mi ni danas ne znamo da se snadjemo.

Odvukli ste pricu opet u drugi pravac. Od 'kod nas jos zivi komunizam' dosli smo do vecne price o zlim partizanima.


Evo jedan slikovit primer odnosa prema drzavi (jer o tom kontinuitetu govorim): citam vest kako je neka drzavna institucija organizovala docek olimpijaca u BG. Jedna operska pevacica kaze "Pogledajte rusku drzavu. Ona svoje olimpijce pozdravlja himnom i klavirskim koncertom Cajkovskog a ova nasa organizuje vasar." I onda krenu komentari "Muka mi je od nobles Srba. Pa svi nasi sportisti slusaju narodnjake." Slusaju i ruski verovatno. Ali Rusija (uz sve mane koje ima) za razliku od Srbije nije vasarska drzava pa tamo znaju sta, gde i kako. E to ponasanje 'ti ce mi kazes, drzava to sam ja' se kod nas nije promenilo. Samo se u zavisnosti od okolnosti ispoljavalo ovako ili onako. Ima i Basara drugi slikovit primer (i razne varijacije na istu temu) sa podnarednikom i kraljem.
gedza.73 gedza.73 10:39 12.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
Ali je više tragedija, ovde, od propasti socijalizma...
Mada, nekome je i svanulo. Nacoši su sad svoji na svome.


Mentol, moš li mi objasniti nešto. Ovde se frlja nacizmom, fašizmom i antifašizmom a koja je razlika između ponašanja komunista i Frankovih fašista?

Франко је успео да задржи власт спровођењем строгих мера: сузбијао је политичке противнике увођењем цензуре, затворске казне са принудним радом, затварањем у концентрационе логоре, смртном казном

Sve čekirano u jugoslovneksom 'socijalizmu'.

Što se tiče tvog komentara o 'jugoslovenskom ekonomskom tigru' opet Frankov fašizam

Tоком 1950-их увео је реформе које су имале за циљ економски развој Шпаније. Тако је дошло до тзв. Шпанског економског чуда које је трајало до 1973. године. Овај економски развој се сматра једином добром тековином Франковог режима, јер је извео Шпанију из реда неразвијених земаља и побољшао положај средње класе.

identičan sa stavom blogokomunista o 'socijalistićkom' privrednom čudu a ova polemika je ista kao i
И данас трају расправе око Франкове улоге у шпанској историји, неки га памте као доброг вођу који је очувао мир у земљи и омогућио економски развој Шпаније, док га други сматрају за диктатора одговорног за убиства и прогоне политичких противника.

Dakle koja je razlika između Frankovog fašističkog i Titovog komunističkog bota?
To što vi tvrdite da je u redu ograničavanje prava, sloboda i ubijanje onih za koje vi pokažete prstom da su 'nacoši' a oni isto to samo je njihov prst uperen u sve koji su po njima 'komunisti'?






mentol mentol 10:58 12.08.2021

Re: Atrakcije

principessa_etrusca
Ko ovo napisao? A, Mentol. U redu je onda.

Nomen est omen.

Jeste.

mentol



principessa_etrusca

gedza.73 gedza.73 11:01 12.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Od 'kod nas jos zivi komunizam'

Prvo da vidimo tog jednog jedinog mitskog Marksovog komunistu jednoroga. Svi pričaju o tom idealnom biću čiste svetlosti, dobrote i poštenja a ovi komunisti koji su uzeli vlast i iskvarili se oni su tekovine porošlosti, nacije, nacizma (nacional-socijalizma) i lopovluka.

U zakonskoj regulativi se ne mogu pronaći komunistički zakoni ali u sivoj zoni itekako cirkulišu komunističke tekovine i komunistički naslednici (bilo preobučeni bilo oni koji su ponovo digli glavu). Prvo je komunizam doveo do bankrota države i nestašica. A onda nas je komunistički vrh uveo u rat. Svi koji misle drugačije neka pokažu koja je to partija držala vlast u SFRJ.

Kad smo kod Srba. Srba ima milion, dva, tri, četiri, pešesedam u dijaspori. Kako ti Srbi, koji su genetski loši, neradni, skloni javašluku funkcionišu bez prevelikih problema u sistemima koji nisu komunistički? Kako je posleratna emigracija uspela tako dobro da se integriše, da postanu poznati privrednici, ugledni članovi društva ako su bili neprijatelji ovdašnje države i da ne uspeju da uruše svoje nove domovine dok cvet komunizma koji je ostao ovde da rukovodi nije napravio skoro ništa a da to nije tuđa licenca na izdisaju?



To što misliš da je eksluzivno pravo Srba da su prokomunistički nije baš u realnosti što se vidi i na blogu. Imaš ovde blogere koji po pitanju istorije komunizma imaju iste stavove poput Mire Marković, Ljubiše Ristića, Vulina i mnogih drugih komunističkih vedeta i gromada i imaš one koji tvrde da država u kojoj se selektivno primenjuju zakoni, u kojoj postoji odsustvo elementarnih sloboda je diktutara i totalitarizam.

Postavljao sam nekoliko puta al' izgleda niko neće da gleda. Isto kao u Srbiji, ista retorika poput ovdašnjih blogokomunista i potpuno isti postkomunistički problemi koji, po nekim socijolozima, imaju dosta sličnosti sa ostalim komunističkim i diktatorskim (nevezano za komunizam) državama



Kao i ovde kod njih je bilo podeljeno društvo na one koji su komunističkim zastavama mahali i vikali drugima kako su izdajnici dok istovremeno na stepenicama komandujući naređuje da se izvedu tenkovi na demonstrante.


U svim postkomunističkim zemljama imaš nostalgične pripadnike bivšeg establišmenata (iz one grupe koja je ostala siormašna za razliku od njihovih saboraca kojima pripadnost sistemu omogućio enormno bogatstvo i privilegovane pozicije) poput bivših profesora marksizma, tajnih agenata, pripadnika službi, izmišljenih radnih mesta koji su ostali bez posla


Poznati sociolog Ralf Darendorf opisao je tranziciju komunističkih zemalja sledećim rečima: „Zemlje Istočne Evrope promenile su vlast za šest dana, zakone za šest meseci, institucije za šest godina, ali će im za promenu načina mišljenja biti potrebno šezdeset godina“.


Nije navedeno eksplicitno 'Srbija' nego zemlje Istočne Evrope. Ono što pravi razliku je rat na prostoru SFRJ jer su za to vreme neki u drugm državama shvatili kako mora da se radi i da je državno propalo.

gedza.73 gedza.73 11:08 12.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
principessa_etrusca
Ko ovo napisao? A, Mentol. U redu je onda.


Nomen est omen.


Jeste.

Pa ono što si napisao pas s maslom ne bi pojeo. Čak ni SNS botovi ne veruju u ono što pišu a ti si ga brale odvalio da nema gde dalje posebno što izgleda misliš da je tačno.
Opet moram da ponovim da najznačajniju povelju u modernoj istoriji o ljudskim pravima nisu potpisale Južna Afrika i Saudijska Arabija, par država pod sovjetskom okupacijom, SSSR i FNRJ. A onda kad su 'socijalistićke' vlasti ostale bez para pa morale da cmoknu kapitalističku SAD u dupence za pare onda su malo bulažile torturu nad neistomišljenicima.
mentol mentol 11:31 12.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Jeste.
Pa ono što si napisao pas s maslom ne bi pojeo. Čak ni SNS botovi ne veruju u ono što pišu a ti si ga brale odvalio da nema gde dalje posebno što izgleda misliš da je tačno.

A zašto bih morao da verujem u ono što pišem?
Sad smo slobodno kapitalističko društvo gde ne moraš verovati ni u šta osim u navidljivu ruku tržišta...
Možda mi je samo dosadilo promovisanje kvislinške istorije i podaničke ideologije koja vlada na ovom blogu, nemogućnost bilo kakve normalne komunikacije koja bi možda mogla pomeriti ovo društvo napred, insistiranje na razgovoru o prošlosti i događajima čiji sudionici više nisu živi...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:09 12.08.2021

Re: Atrakcije

To što misliš da je eksluzivno pravo Srba da su prokomunistički


Ne mislim i nema potrebe za tim gvozdenovskim forama. Ali mislim da je tesko dokazivo da su Srbi manje bili imuni na ono sto nazivamo komunizmom od drugih srodnih im naroda.

Kako ti Srbi, koji su genetski loši, neradni, skloni javašluku funkcionišu bez prevelikih problema u sistemima koji nisu komunistički?


Jednostavno. Prihvate ondasnja pravila. Prihvate i u Srbiji. Samo sto su pravila drugacija. Na Autobahnu im ne pada na pamet da bacaju smece iz auta. Cim predju madjarsku granicu to im je prvi pozdrav otadzbini. To je ono od gore: "Ti mene pusti da pravim kucerinu na vodoizvoristu a za uzvrat ti mozes da ispraznis kroz prozor svo smece koje nosis iz Germanije gde hoces. Radi sta hoces, ovo je tvoja zemlja."

Prvo da vidimo tog jednog jedinog mitskog Marksovog komunistu jednoroga.


Ne postoji. Svaki je komunizam (ili kapitalizam ili bilo koji treci oblik) kontekstualizovan okolnostima u kojima se primenjuje.

Nije navedeno eksplicitno 'Srbija' nego zemlje Istočne Evrope. Ono što pravi razliku je rat na prostoru SFRJ jer su za to vreme neki u drugm državama shvatili kako mora da se radi i da je državno propalo.


Ovo si vec postavljao. I ja sam vec odgovorio da se znacaj lokalnih razlika ne sme potcenjivati - ono kako je implementiran i razmontiravan komunizam u Srbiji, Bugarskoj, Madjarskoj, Estoniji, na Kubi ili bilo gde drugo. Vec Srbija i Slovenija nisu isto a da ne idemo dalje. Da je sovjetski tip komunizma postojao u Danskoj ili Irskoj ni to ne bi bilo isto kao u Poljskoj ili Hrvatskoj. Zbog toga je pogresno sve sto ne valja svesti na 'kriv je komunizam'. Kod nas se odnos prema drzavi nije promenio ni za 100 godina.
zilikaka zilikaka 12:11 12.08.2021

Re: Atrakcije

milisav68
Jaril
Проблем у Срба је што ми никад нисмо искусили иоле функционалан систем и због тога немамо осећања о томе како је живети у функционалном систему.

Uvek neko oko nas, dođe pa nam preti :)

Ipak se lako adaptiramo u uređenim društvima, biće da tu nije krivica samo na našoj strani.

Tako da baš ne stoji kakav narod - takva vlast, jer se često narod baš i ne pita.

Ovo neće da se svidi deluks Srbima, al jak sistem smo okusili mi preko, odnosno naši preci.
Upravo ono što je gore rečeno, nit ćeš zidati kuću gde i kako hoćeš, nit ćeš peći rakiju bez kontrole države.
Volim da ponavljam ilustrativan primer Turskog Begeja-kanala koji prožima grad na mnogo mesta, i na koji izlazi i moja bašta.
Davno nekad, u sklopu regulisanja vodotokova, bilo je propisano da bude 2 metra širok i 2 dubok, bez đubreta i trske. To je bilo zaduženje tebe i komšije preko, i ne pitaju da li možeš nego kontrolišu i kažnjavaju. A inače katastarski je bio svojina države, nikad privatna.
To se zadržalo i pre i tokom i dosta posle 2.Sv. rata.
Onda su pustili i krenulo da se rastače, da bi poslednjih decenija mnogi uzurpirali prostor, proširili svoje placeve,a neki su čak tamo i zidali.
...kad naiđu velike vode svima plivaju bašte, a i poremeti se odvodnjavanje šireg terena, al ko će sad da dira te neke, sprovodi nepopularne mere, stvara neprijatelje i šire nezadovoljstvo...

To je igra na koje je narod pristao jer uređen sistem podrazumeva veliko ograničavanje sloboda. Ne onih elementarnih al mnogih da.
Kad se živi negde gde je sistem uređen, moraš da ga prihvatiš. I zato se naši lepo prilagode.
Al ima i ono da će kad dođu kući i parkirati i bacati đubre kako im volja, jer to ovde niko ne brani.
Kad budemo bili spremni da gomilu toga ne smemo il moramo, jer je tako propisano, biće nešto i od ozbiljne države.
maksa83 maksa83 12:18 12.08.2021

Re: Atrakcije

Kao što rekoh, složena tema. Samo smara me ovako. Ako hoćeš komšija (stvarno smo blizu, naročito od kada sam se iz Pančine preselio u Ljubljansku) možemo u nekoj lokalnoj kafani o tome.

U pa sad si stvarno blizu, 7 min. malo žustrijeg hoda. Biće dana kad me život natera nazad sa opštine Voždovac.

Da kažem da život na selu ima svoje teške momente. Malopre sam video da mi se omiljena rezidentna veverica udavila u buretu za kišnicu, bilo je pokriveno mrežom, kreten se nekako uvukao. Sjebalo mi dan.

Pre neki dan sam gledao kako neka grabljivica pokušava da dohvati svraku u četinaru na placu, svraka skakuće po gustim granama a ova lepeće krilima i jedva se drži na grani (da su u vazduhu sljuštila bi je ko Mig29, ali ovo je svrakin teren), svraka ode na drugi četinar, ova za njom, zajebavala je i tamo, pa nazad na prvi, ova za njom i na kraju grabljivica rekla jebisebreupičkumaterinuisvrakaičetinar i ode.
Jaril Jaril 13:20 12.08.2021

Re: Atrakcije


Da kažem da život na selu ima svoje teške momente. Malopre sam video da mi se omiljena rezidentna veverica udavila u buretu za kišnicu, bilo je pokriveno mrežom, kreten se nekako uvukao. Sjebalo mi dan.



gvozden1 gvozden1 13:27 12.08.2021

Re: Atrakcije



Ovo neće da se svidi deluks Srbima, al jak sistem smo okusili mi preko, odnosno naši preci.

Grešiš, meni se strašno sviđa, posebno ovaj deo
To je bilo zaduženje tebe i komšije preko, i ne pitaju da li možeš nego kontrolišu i kažnjavaju.

Još ako je bilo kamdžijanja, zadovoljstvu nema kraja.
Čuj, da te neko nešto pita, tu države nema, kamdžija brale pa da vidiš države.

I ne čudi što se žali za tim, i što se to zove funkcionalnom sistemom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana