Društvo| Putovanja

Kafka I vatra Edipsosa

natasa_tasic_10 RSS / 08.08.2021. u 16:51

 

 Kako je Kafka usao u nas zivot

Pre dve večeri, samo što smo stigle na ovo divno, ali trenutno tužno mesto, odlučimo da krenemo Maki, Tedi I ja na giros,  jer on se samo jede u Grčkoj.

Posle Tedijevog poziranja I smišljanja sta mu se najviše sviđa, krenule smo u apartman.

Negde oko ponoći smo shvatile,tj. Maki da Tedi nije tu I krenula je  kuknjava I plakanje.

Naravno, uz objašnjenje da je Tedi otišao u razgledanje grada I mora,  čitali smo Kafku.

 

Možda je I bolje što nisam spavala najbolje jer sam onako umorna prebirala po mozgu, razlog dolaska u Edipsos.

Čisto more I miris borovine.

Po dolasku dočekala nas je evakuacija ljudi u vilu, vatra, dim i poruke upozorenja.

Trudila sam se da nekako sakrijem od Maki, celu situaciju, ali današnji dan nisam mogla.

Nebo I more sive boje, prekriveni pepelom obojili su grad. 

Ceo Edipsos je pretvoren u evakuacioni centar. Naš hotel je pun ljudi iz ugroženih područja, trajekti iz luke voze  na bezbednija mesta I kako nam obećavaju svi smo dobro.

Jedino je Banja Edipsos sigurna jer nema borova I jela.

Dimitros, difovac, odlično govori srpski, I trudi se da pomogne I da smiri sve koliko se može smiriti okolna situacija. Policija, vatrogasci I lekari su ljubazni I premoreni, jer danima gase požare I spašavaju ljude. Čula sam da je I Srbija poslala pomoć našim prijateljima, a naše konzularno odeljenje je u kontaktu sa najugroženijima.

Sutradan su čitane molitve Svetom Jovanu Rusu, da sačuva Eviju, kao što je sačuvao manastir Svetoga Davida, jer je to zaista bilo čudo I da pošalje kišu. I bi kiša jedan dan, a ja se nadam da će padati I zauvek ugasiti vatru Edipsosa i ove divne zemlje.

 Edipsos I dalje gori, nebo je malo lepse, a Tedi nas je sačekao na ručku.

Odlučio je I on da pomogne koliko može da se vatre Olimpa smire I da Atina preuzme regiju pod svoja krila. 

Tedijeve price iz vatrenog Edipsosa pričamo drugi put.  

Tagovi



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bangyahead bangyahead 17:51 08.08.2021

kafka i giros

a bre, ima girosa i u Kafkinoj otadžbini, samo se drugačije zove, i skup je k'o crni đavo. ja u jrslm striktno veganski...

... neg' viđe ovu simpa, Nato -




bangyahead bangyahead 17:52 08.08.2021

Re: kafka i giros

Evija, eh, manastir Svetog Proroka Davida, veliki baštinik pravoslavnohrišćanske filoizraelitske kulture. Mislim da je izgoreo.

edit: ne znam u stvari, znaš malu Gerasimu, našu monahinju odande?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:12 08.08.2021

Re: kafka i giros

Prelepo je. Hvala od srca na ovome.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:15 08.08.2021

Re: kafka i giros

Nije izgoreo spasio se. Ovde sam I prati situaciju. Čitali su molitve I vatra je napravila krug oko manastira,ali je manastir neostecen.
Drugo vece je citana u crkvama molitva Svetome Jovanu Rusu I pala je kiša na jugular, sto je malo smirilo pozar.
Mi se trenutno crimp u oblake dima I pepela. Kazu nam da se Edipsos brani jer smo jedini trenutno sigurni.
Daj Boze da se smiri ovo.
bangyahead bangyahead 18:22 08.08.2021

Re: kafka i giros

natasa_tasic_10
Nije izgoreo spasio se. Ovde sam I prati situaciju. Čitali su molitve I vatra je napravila krug oko manastira,ali je manastir neostecen.
Drugo vece je citana u crkvama molitva Svetome Jovanu Rusu I pala je kiša na jugular, sto je malo smirilo pozar.
Mi se trenutno crimp u oblake dima I pepela. Kazu nam da se Edipsos brani jer smo jedini trenutno sigurni.
Daj Boze da se smiri ovo.


aj Bože zdravlja. Braća Grci, dobri naši, kolevka našeg nepaganskog identiteta (srpskog).

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:31 08.08.2021

Re: kafka i giros

Bice dobro nadam se
bangyahead bangyahead 18:45 08.08.2021

Re: kafka i giros

biće Dobro, na Kraju...
macak_tosa macak_tosa 19:00 08.08.2021

Re: kafka i giros

bangyahead
biće Dobro, na Kraju...

Da.
Da li se zna otkud toliki požari?
To jest, šta ih uzrokuje?
Jer - je za svako gorenje potrebna inicijalna varnica.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:47 08.08.2021

Re: kafka i giros

Niko ne zna otkud ovoliki pozari. Poenta je da ne mogu nikako da se ugase.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:46 08.08.2021

Re: kafka i giros

Niko ne zna otkud ovoliki pozari. Poenta je da ne mogu nikako da se ugase



Cuvajte se vi ljudi! Mogu da zamslim da je bas neugodno.
shmoo shmoo 01:38 09.08.2021

Re: kafka i giros

natasa_tasic_10
Niko ne zna otkud ovoliki pozari. Poenta je da ne mogu nikako da se ugase.


Учествовао сам једаред док сам служио ЈНА, у гашењу шумског пожара у Словенији. (Војска на полигону за гађање немаром запалила, па војска и гасила.)

И тада сам видео... Ако дува ветар, скоро га је немогуће угасити ма колико год људи и технике ангажовао. А читав дан смо провели трчећи с брда на брдо јер таман помислиш да си на једном брду угасио, а друго брдо плане као шибица.

И онда једино молиш бога да пожар коначно стигне до неког терена на којем нема шта да сагори, па да се утули сам од себе довољно да можеш да га угасиш.

Још тада када сам то видео било пролеће, нису биле температуре као сада. Па још ветар...

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 05:46 09.08.2021

Re: kafka i giros

Duva vetar I ne vidi se ni sta gase. Juce su nam Ukrainci koji su smesteni kod nas, vatrogasci pricali da situacija nije ni malo naivna.
Pefki je planuo zbog cetinarskig drveca kao I 2/3Evije.
Mi u Edipsosu nemamo toliko cetinara, ali je nas hotel u brdu gde ima puno zelenila.
Ne znam sta da kazem.
Stvarno gase I kopaju neke rovove nesto,prvi put vidim to I soku drvece oko Edipsosa da sprece dalje smirenje vatre.
nikvet pn nikvet pn 07:20 09.08.2021

Re: kafka i giros

На Тасосу причао са колегом локалцем.
- Имате пуно оваца на острву, лепо, има ту посла.
- На 14000 људи има 56000 оваца.
- Браво, али где продате 70-80000 јагњади, експорт на копно?
- Експорт?! Импорт са копна још пола, више од 100000 годишње поједу туристи.
- Лепо сте решили напајање водом са оним тракторским цистернама по брдима.
- Да. Допуњава их ватрогасна цистерна и то фрај, газда је дужан да обезбеди приступ.

Паметни сложни људи. Овце попасу траву па лети нема шта да гори. Ако крене пожар лако га окруже и угасе кад имају спремну воду свуда по брдима. Зато је Тасос најзеленије грчко острво. Претекли су и без туриста по корони, изволите јагњад и боров мед.
solo solo 07:28 09.08.2021

Re: shmoo

Учествовао сам једаред док сам служио ЈНА, у гашењу шумског пожара у Словенији. (Војска на полигону за гађање немаром запалила, па војска и гасила.)


Sreća pa nisi služio vojsku na Visu. A i nisi vešt sa zvečkama.

Al' recimo da jesi - kako bi se zvala grupa?

,,veseli brđani,,



shmoo shmoo 09:30 09.08.2021

Re: kafka i giros

nikvet pn
На Тасосу


Јесте. Али сигурно су приметио да су у шумама направили оне просеке са посечним стаблима да у случају пожара ватра дође до тог дела где нема шта да гори па да могу да је обуздају.

На јужном делу острва, Потос, Лименарија, расте углавном макија, а северни део је под четинарима. И поред свих мера предострожности, до сада сам тамо био присутан када је горела и та макија неколико пута. Два пута су је гасили канадерима и оним хеликоптерима што имају ону огромну посуду да захвате морску воду. Једном је ватра стигла и до кућа у Лименарији па смо се већ били спремили да бежимо.

А причао ми је газда где одседам како то уме да буде. Једаред је горело у близини Голден бича и то тако да не дају због безбедности да се прође путем. А он из Панагије морао да вози хитно буразера који се поломио с мотора лекару. И онда је ризиковао и поред забране пројурио аутом кроз ватру да би стигли до трајекта за Кавалу.

Успели су, али је после ауто одвезао на отпад.

Гадна ствар. Поготово када те ватра одсече. Још на острву, скучен простор.

(И ја сам једном остао у Лименарији два дана дуже од планираног док нису угасили ту макију која је горела на путу ка Лимени.)

А Евија сваког лета гори. Јесте велико острво, има простора више него на Тасосу, али сваког лета гори.

mariopan mariopan 09:53 09.08.2021

Re: kafka i giros

natasa_tasic_10
Niko ne zna otkud ovoliki pozari. Poenta je da ne mogu nikako da se ugase.

Borovina je suva a smola iz borova dugo gori i teško se gasi. Nadam se da će ljudi uspeti da ugase požare. Pratimo i mi ovde situaciju jer nam je tamo druga domovina. Gori i oko Atine, deo grada, brdo iznad Petropoli.

Braćo Grci sa vama smo.
shmoo shmoo 10:34 09.08.2021

Re: kafka i giros

mariopan
natasa_tasic_10
Niko ne zna otkud ovoliki pozari. Poenta je da ne mogu nikako da se ugase.

Borovina je suva a smola iz borova dugo gori i teško se gasi. Nadam se da će ljudi uspeti da ugase požare. Pratimo i mi ovde situaciju jer nam je tamo druga domovina. Gori i oko Atine, deo grada, brdo iznad Petropoli.

Braćo Grci sa vama smo.



Зли језици у Грчкој кажу да су ти пожари око престонице сваког лета намерно подметнути да би се добио нови грађевински простор.

Отприлике као у Београду када зидају неку зграду па онда као случајно сруше кућу људима који живе поред и који су дотле одбијали да продају свој плац на којем им је кућа да би на тај начин проширили грађевинску парцелу за нове зграде.


mariopan mariopan 10:43 09.08.2021

Re: kafka i giros

shmoo
mariopan
natasa_tasic_10
Niko ne zna otkud ovoliki pozari. Poenta je da ne mogu nikako da se ugase.

Borovina je suva a smola iz borova dugo gori i teško se gasi. Nadam se da će ljudi uspeti da ugase požare. Pratimo i mi ovde situaciju jer nam je tamo druga domovina. Gori i oko Atine, deo grada, brdo iznad Petropoli.

Braćo Grci sa vama smo.



Зли језици у Грчкој кажу да су ти пожари око престонице сваког лета намерно подметнути да би се добио нови грађевински простор.

Отприлике као у Београду када зидају неку зграду па онда као случајно сруше кућу људима који живе поред да би на тај начин проширили грађевинску парцелу.



Sumnjalo se da su podmetnuti i neki koji su ranijih godina u crno zavili Grčku. Dim se vio iznad celog kontinenta i mogao se videti na satelitskom snimku.
Evo pitam moje (tu su mi sin i ćera) i kažu mi da je istina verovatno negde na pola. To je skup deo grada i sve je moguće.

Upravo mi čita grčke vesti, kaže preko 650 000 ari je izgorelo do sada. 460 000 u Eviji a 80 000 na Atinskom poluostrvu. Još 110 000 na Peloponezu.

Strašno.
(Popravila sam grešku u kucanju, ukucala 65 000 a treba 650 000):(
shmoo shmoo 10:52 09.08.2021

Re: kafka i giros

mariopan


Upravo mi čita grčke vesti, kaže preko 65 000 ari je izgorelo do sada. 460 000 u Eviji a 80 000 na Atinskom poluostrvu. Još 110 000 na Peloponezu.

Strašno.



Ау!

Ужас! Овог лета је баш подивљало.
mariopan mariopan 10:54 09.08.2021

Re: kafka i giros

shmoo
mariopan


Upravo mi čita grčke vesti, kaže preko 65 000 ari je izgorelo do sada. 460 000 u Eviji a 80 000 na Atinskom poluostrvu. Još 110 000 na Peloponezu.

Strašno.



Ау!

Ужас! Овог лета је баш подивљало.

Pogrešno sam napisala pa sam ispravila gresku, nije 65 000 nego 650 000. Strašno je stvarno.
bangyahead bangyahead 18:54 09.08.2021

Re: kafka i giros

Зли језици у Грчкој кажу да су ти пожари око престонице сваког лета намерно подметнути да би се добио нови грађевински простор.


slično u portugalu, nemojmo vesiću davati ideje.
Черевићан Черевићан 21:53 08.08.2021

гори ватра

ili, dočekala nas je evakuacija ljudi, vatra, dim i poruke upozorenja

мамаљива су ...летовања Грчка
(ал' од скора посве не безбедна),
вршљају пожари ... паника влада
док извесност томе.. недогледна,

п.с.
у кишу се и Небо ......надати
жестоко се може настрадати
predatortz predatortz 09:22 09.08.2021

Stigli naši!

Srpski vatrogasci jutros su stigli na Eviju u Edipsos, gde će se pridužiti grčkim kolegama u gašenju vatrene stihije, izjavio je konzul Srbije u Atini Milan Vukosavljević, navodeći da je na ostrvu još 400-500 srpskih turisti koji nisu ugroženi.

- Sa vatrogascima je stigla i medicinska ekipa, a danas se očekuje dolazak i tri helikoptera MUP-a Srbije - rekao je rekao je Vukosavljević za Tanjug.


Izvor
mariopan mariopan 10:49 09.08.2021

Re: Stigli naši!

predatortz
Srpski vatrogasci jutros su stigli na Eviju u Edipsos, gde će se pridužiti grčkim kolegama u gašenju vatrene stihije, izjavio je konzul Srbije u Atini Milan Vukosavljević, navodeći da je na ostrvu još 400-500 srpskih turisti koji nisu ugroženi.

- Sa vatrogascima je stigla i medicinska ekipa, a danas se očekuje dolazak i tri helikoptera MUP-a Srbije - rekao je rekao je Vukosavljević za Tanjug.


Izvor

I treba da pomažemo koliko god možemo. Svakome kome pomoć tfeba, koliko mozemo, bilo da je nevreme, zemljotres ili požar. Volim što su priskočili i naši.

shmoo shmoo 10:57 09.08.2021

Re: Stigli naši!

mariopan
predatortz
Srpski vatrogasci jutros su stigli na Eviju u Edipsos, gde će se pridužiti grčkim kolegama u gašenju vatrene stihije, izjavio je konzul Srbije u Atini Milan Vukosavljević, navodeći da je na ostrvu još 400-500 srpskih turisti koji nisu ugroženi.

- Sa vatrogascima je stigla i medicinska ekipa, a danas se očekuje dolazak i tri helikoptera MUP-a Srbije - rekao je rekao je Vukosavljević za Tanjug.


Izvor

I treba da pomažemo koliko god možemo. Svakome kome pomoć tfeba, koliko mozemo, bilo da je nevreme, zemljotres ili požar. Volim što su priskočili i naši.




Наравно.

Сваки пут на Тасосу нудио сам се да учествујем у гашењу иако сам званично само туриста.

Шта ћу, Тасос ми је као друга кућа.

Као што су ми то некада давно, у неком другом животу, били Мљет, Пељешац и Дубровник.



predatortz predatortz 11:03 09.08.2021

Re: Stigli naši!

I treba da pomažemo koliko god možemo. Svakome kome pomoć tfeba, koliko mozemo, bilo da je nevreme, zemljotres ili požar. Volim što su priskočili i naši.


Nosio sam uniformu dobijenu od Grka, pancir dobijen od njih, deca naših poginulih i ranjenih saboraca su dole letovala, vraćali su se potpuno opremljeni za školu, ranjenici su išli na rehabilitaciju. Grčki lekari i sestre su svoje odmore koristili da dođu i pomognu lekarima u našim ratnim bolnicama.

Treba li da kažem da su mi, pored mog naroda, Grci najvoljeniji narod na planeti?
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:10 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Сваки пут на Тасосу нудио сам се да учествујем у гашењу иако сам званично само туриста.

Наравно. То је ситуација најбуквалније за all hands to the pump, односно да свако проба да се укључи и уради нешто корисно. Уколико то није могуће, треба отићи уместо да се троше локални ресурси.
mariopan mariopan 11:40 09.08.2021

Re: Stigli naši!

predatortz
I treba da pomažemo koliko god možemo. Svakome kome pomoć tfeba, koliko mozemo, bilo da je nevreme, zemljotres ili požar. Volim što su priskočili i naši.


Nosio sam uniformu dobijenu od Grka, pancir dobijen od njih, deca naših poginulih i ranjenih saboraca su dole letovala, vraćali su se potpuno opremljeni za školu, ranjenici su išli na rehabilitaciju. Grčki lekari i sestre su svoje odmore koristili da dođu i pomognu lekarima u našim ratnim bolnicama.

Treba li da kažem da su mi, pored mog naroda, Grci najvoljeniji narod na planeti?

Znam da jesu i zahvalna sam im za to.

U to vreme pratila sam jednog dečaka nazad u Srbiju, kad se vratio sa Krita. Brod stiže rano ujutru a on je trebalo da putuje sutra, ne isti dan, pa su brinuli gde će prespavati i biti ceo taj dan u Atini.
Dečak je inače bio sestrić moje komšinice koja mu je bila i starateljka, pa smo se znali i odavde.

Tada je kao dete bez roditelja letovao u Hanji, u porodici koja je imala lanac picerija. Dobro su se raspitali ko će dočekati dete kad siđe sa broda i gde će se odmoriti pre nego što krene za Srbiju. Pošto smo mi komšije i ovde verovali su nam da mogu dečaka da za dalji put prepuste nama.
Pre toga je vlasnik picerije bio u Atini svojim poslom pa je došao da nas upozna, da ne šalje dete nepoznatim ljudima. Tada je naručio i pice iz svoje picerije, da ne pricam kakve.:))

A detetu su, osim novca, spakovali nekoliko kutija nove odeće i nov poni bicikl. Hteli su i da ga usvoje, zvanično, ali to nije moglo pa su ga godinama kasnije svako leto zvali da letuje kod njih.
predatortz predatortz 11:52 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Znam da jesu i zahvalna sam im za to.


Kad već divanimo, tu ljubav prema Grčkoj i Grcima baštinim još od dede, majčinog oca.
On je bio u nemačkom logoru, negde kod Soluna i pričao mi kako su im grčki seljaci ubacivali hranu i voće preko logorske žice, ne mareći što Švabe pucaju.

Voleo Grke i do smrti ih pominjao po dobru.


maksa83 maksa83 12:47 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Voleo Grke i do smrti ih pominjao po dobru.

Ja sam imao letos sreće da mi domaćin bude super zanimljiv tip, rođeni Krićanin koji osim što ima te apartmane nasleđene od oca predaje, pazi sad (jedva sam zapamtio), Filozofiju Estetike Umetnosti Sa Akcentom na Grčkoj Arhitekturi na Univerzitetu u Hanji. Kad je spazio nadrkanog tinejdžera pita "što si ti tako neveseo?", ja mu objasnim da nadrkani tinejdžer nije baš želeo da ide na letovanje sa roditeljima i bratom i da mu fale izvesna Lara i gitara. Na to tip ode do kancelarije i vraća se sa sasvim solidnom HB akustičnom gitarom, problem Lare nismo rešili doduše ali je bio manje nadrkan (a i domatjin se ponekad došunja kad ovaj improvizuje, kaže "I love to hear him play" ). Govori tečno engleski, francuski, možeš da pričaš sa njim o čemu hoćeš, istorija, politika, filozofija, svakodnevne stvari, fenomenalan tip, večito vedar.

On kaže da Grci iz sve snage navijaju za Srbiju u EU pošto se tamo osećaju malo nelagodno sa narodima koji su ih što osvajali što se nevoljno povlačili kada ih oslobode, pa Srbiju posmatraju kao potencijalnog prijatelja i saveznika u toj udruzi.
predatortz predatortz 12:52 09.08.2021

Re: Stigli naši!


Ja sam imao letos sreće da mi domaćin bude super zanimljiv tip,


Ja često letujem kod "našeg" Grka. Završio DIF u NS, srpski govori tečno, srbofil žestok, dobro i moj desničar, oficir policije na Sitoniji...
Na apart-hotelu, čiji je vlasnik, tri zastave - grčka, srpska i zastava Svete gore.
mariopan mariopan 12:57 09.08.2021

Re: Stigli naši!

predatortz

Ja sam imao letos sreće da mi domaćin bude super zanimljiv tip,


Ja često letujem kod "našeg" Grka. Završio DIF u NS, srpski govori tečno, srbofil žestok, dobro i moj desničar, oficir policije na Sitoniji...
Na apart-hotelu, čiji je vlasnik, tri zastave - grčka, srpska i zastava Svete gore.

Kod mene samo dve, Srpska i Grčka zastava. :)
crossover crossover 13:19 09.08.2021

Re: Stigli naši!

predatortz
I treba da pomažemo koliko god možemo. Svakome kome pomoć tfeba, koliko mozemo, bilo da je nevreme, zemljotres ili požar. Volim što su priskočili i naši.


Nosio sam uniformu dobijenu od Grka, pancir dobijen od njih, deca naših poginulih i ranjenih saboraca su dole letovala, vraćali su se potpuno opremljeni za školu, ranjenici su išli na rehabilitaciju. Grčki lekari i sestre su svoje odmore koristili da dođu i pomognu lekarima u našim ratnim bolnicama.

Treba li da kažem da su mi, pored mog naroda, Grci najvoljeniji narod na planeti?


Prve godine posle rata bio na Halkidikiju, i na svakom mestu kad provale da sam Srbin morao sam da se rvem sa Grcima da platim hranu i piće. Gazda apartmana u kom smo bili odmah rekao - za vas 50% popust, samo nemojte da kažete Nemcima (bili u apartmanu do nas). Za Uskrs u Atini, isto.

Vrlo slično i godinu dana kasnije u Izraelu, tamo su nas dočekali sa "živeli srpski četnici", na srpskom. :) Najozbiljnije. Pojma nemam odakle im to, uglavnom po govoru svi misle da smo Englezi, em smo stvarno došli iz Londona, i ni po čemu se nismo razlikovali od ostalih turista osim što smo išli kod nekih prijatelja.
zilikaka zilikaka 13:32 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Prve godine posle rata bio na Halkidikiju, i na svakom mestu kad provale da sam Srbin morao sam da se rvem sa Grcima da platim hranu i piće.

Mi se recimo kunemo u Krf,istorijski i ona istočna strana još i dobija redovno Srba, pa možda vežbaju, al ovde gde sam ih tačno zabole za nas. Čak mi danas jedan deda kao prvu asocijaciju za Srbiju reko: "a, Tito!" I još brka Srbiju u Jugoslaviju.
Dobro, deda ima oko 8 banki, al opet.
benedykt benedykt 13:42 09.08.2021

Re: Stigli naši!

maksa83

Ja sam imao letos sreće da mi domaćin bude super zanimljiv tip, rođeni Krićanin koji osim što ima te apartmane nasleđene od oca predaje, pazi sad (jedva sam zapamtio), Filozofiju Estetike Umetnosti Sa Akcentom na Grčkoj Arhitekturi na Univerzitetu u Hanji. Kad je spazio nadrkanog tinejdžera pita "što si ti tako neveseo?", ja mu objasnim da nadrkani tinejdžer nije baš želeo da ide na letovanje sa roditeljima i bratom i da mu fale izvesna Lara i gitara. Na to tip ode do kancelarije i vraća se sa sasvim solidnom HB akustičnom gitarom, problem Lare nismo rešili doduše ali je bio manje nadrkan (a i domatjin se ponekad došunja kad ovaj improvizuje, kaže "I love to hear him play" ). Govori tečno engleski, francuski, možeš da pričaš sa njim o čemu hoćeš, istorija, politika, filozofija, svakodnevne stvari, fenomenalan tip, večito vedar.

On kaže da Grci iz sve snage navijaju za Srbiju u EU pošto se tamo osećaju malo nelagodno sa narodima koji su ih što osvajali što se nevoljno povlačili kada ih oslobode, pa Srbiju posmatraju kao potencijalnog prijatelja i saveznika u toj udruzi.

Krit i Krićani su univerzum za sebe po mnogo čemu a deo oko Hanje i ceo taj zapadni deo su verovatno i najlepši na celom ostrvu. Venizelos je bio Krićanin i to iz same Hanje, Mikis Teodorakis, Nana Muskuri kao i Nikos Kazantzakis. Nadam se samo da nisi bio u onom delu oko Platanjasa…
nikvet pn nikvet pn 13:47 09.08.2021

Re: Stigli naši!

zilikaka
I još brka Srbiju u Jugoslaviju.
Dobro, deda ima oko 8 banki, al opet.


Их Зили, па и овде на блогу их има
predatortz predatortz 13:48 09.08.2021

Re: Stigli naši!

nikvet pn
zilikaka
I još brka Srbiju u Jugoslaviju.
Dobro, deda ima oko 8 banki, al opet.


Их Зили, па и овде на блогу их има



benedykt benedykt 13:57 09.08.2021

Re: Stigli naši!

predatortz

Ja sam imao letos sreće da mi domaćin bude super zanimljiv tip,


Ja često letujem kod "našeg" Grka. Završio DIF u NS, srpski govori tečno, srbofil žestok, dobro i moj desničar, oficir policije na Sitoniji...
Na apart-hotelu, čiji je vlasnik, tri zastave - grčka, srpska i zastava Svete gore.

Ako misliš na ovu zastavu…

To je ujedno i zastava Grčke pravoslavne crkve a ne samo Svete gore, a inače je to u originalu bila carska zastava onoga što se danas popularno naziva Vizantija ili ti ga Βασιλεία Ῥωμαίων. Od njene ranije verzije tj grba su u Srbiju pridošla ona čuvena četiri ocila, samo što u Grčkoj to ne vide kao četiri slova S, već kao četiri Β tj po njima to znači Βασιλεὺς Βασιλέων Βασιλεύων Βασιλευόντων…
maksa83 maksa83 14:30 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Krit i Krićani su univerzum za sebe po mnogo čemu a deo oko Hanje i ceo taj zapadni deo su verovatno i najlepši na celom ostrvu.

Da, pre 20 godina sam bio na onom delu kod Herakliona, pa smo se tad muvali i videli Hanju i tu i tad sam odlučio - od sad samo na taj deo pošto je em prelepo, em su zanimljive stvari tamo blizu, i evo već otpr. 3 put, nikad ne dosadi.
Nadam se samo da nisi bio u onom delu oko Platanjasa…

Da jesam, i ne vidim problem, iznajmim auto svaki put i zujimo, tamo se samo spava, a daobog ima de da se jede i zabavi (kako ko voli, moje manje dete se seče na mini golf, to je obavezan deo programa) a i Hanja je odmah iza ćoška. Krit je besmislen da se zabodeš samo na jednom mestu, koje god bilo, makar to bio i šta znam, Elafonisi. 250 km ostrva ima svašta. A one njihove pomorandže čoveče, da je vidiš u radnji na šta liči ne bi je drugi put pogledao, ali iz svake iscediš 2dl soka.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:47 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Ovaj kod koja smo mi smesteni je zavrsio Dif u NS isto. Dimitros.
Stigli nasi I da vam kazem svima pricaju o nama u Grčkoj.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:14 09.08.2021

Re: Stigli naši!

maksa83
Krit i Krićani su univerzum za sebe po mnogo čemu a deo oko Hanje i ceo taj zapadni deo su verovatno i najlepši na celom ostrvu.

Da, pre 20 godina sam bio na onom delu kod Herakliona, pa smo se tad muvali i videli Hanju i tu i tad sam odlučio - od sad samo na taj deo pošto je em prelepo, em su zanimljive stvari tamo blizu, i evo već otpr. 3 put, nikad ne dosadi.
Nadam se samo da nisi bio u onom delu oko Platanjasa…

Da jesam, i ne vidim problem, iznajmim auto svaki put i zujimo, tamo se samo spava, a daobog ima de da se jede i zabavi (kako ko voli, moje manje dete se seče na mini golf, to je obavezan deo programa) a i Hanja je odmah iza ćoška. Krit je besmislen da se zabodeš samo na jednom mestu, koje god bilo, makar to bio i šta znam, Elafonisi. 250 km ostrva ima svašta. A one njihove pomorandže čoveče, da je vidiš u radnji na šta liči ne bi je drugi put pogledao, ali iz svake iscediš 2dl soka.



Kad već zujiš jesi svraćao možda do Matale i tog kraja?
Ja bio tamo davne 1989. posle trećeg razreda srednje. Baš me zanima na šta to sad liči.
maksa83 maksa83 15:29 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Kad već zujiš jesi svraćao možda do Matale i tog kraja?

Jesam, ali samo tada pre 20 godina kada sam bio na toj strani. Osim što ima onu ploču sobaljenu u more i što je kao valjda bila luka svima živima i one rupe u steni u kojima su spavali Džoan Baez i ostali hipici, nije mi bila nešto strašno upečatljiva. Živopisna istorija koja se ne vidi ni na čemu. Krit ima mnogo toga, sa sve brđanima u kontinantalnom delu koji su zbog krvne osvete ratovali međusobno još sredinom sedamdesetih dotle da je vojska morala da dolazi. Od ovog domatjina sam naučio koješta i o stereotpima o njima, da sve ostavljaju za poslednji trenutak, da su što-na-umu-to-na-drumu neuvijeni, naoružani do zuba kad samo malo odmakneš od mora. E da, i da je javna tajna da gaje gandžu u tim brdima i da kada dođe policija da to izvidi bez ikakvog pardona dižu barikade i otvaraju vatru. Strahovit nivo korupcije dotle da je Atini prekipelo pa pre baš tih dvadesetak godina napravili i stacionirali tamo neke najspecijanije specijalce koji ih tamo pretresaju i trkeljišu ali nemaju veze ni sa kim u lokalu, odgovaraju samo jednom čoveku u Atini. Živopisno mesto.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:37 09.08.2021

Re: Stigli naši!


Jesam, ali samo tada pre 20 godina kada sam bio na toj strani. Osim što ima onu ploču sobaljenu u more i što je kao valjda bila luka svima živima i one rupe u steni u kojima su spavali Džoan Baez i ostali hipici, nije mi bila nešto strašno upečatljiva.


E al nisi imao 17 godina i odstopirao* do dole (a i bio si nekih desetak i više godina kasnije).
Ima i par dobrih plaža okolo, vozili nas (ortaka i mene) neki hels ejndželsi sa kojima smo zgotivili u kampu.
Sve u svemu, letovanje koje ću pamtiti ceo život :)

* naravno, stopiraš do Pireja, posle mora brod...
maksa83 maksa83 15:51 09.08.2021

Re: Stigli naši!

E al nisi imao 17 godina i odstopirao* do dole (a i bio si nekih desetak i više godina kasnije).

Verujem da je tada to bilo bliže onome što je tamo privuklo hipike, gandža, pećine, Džoni Mičel i Bob Dilan sviraju gitaru oko vatre, ali za ovih 20 godina vidim kako cela stvar klizi u prenapučenost i maksimalnu eksploataciju. Npr. ona plaža Stavros iznad Hanje na kojoj je snimana ona fenomenalna završna scena Grka Zorbe (uzgred, taj film kroz metafore ispriča sve što može da se ispriča o Grčkoj i Grcima, nije džabe Kazantsakis dobio Nobela) kada sam bio prvi put tad pre 20 godina bila je ta plaža, onako, tu i tamo ljudi, i jedna rasklimatana drvena taverna i to je to. Pre 4 godine je tu već bilo iks hotela, dva ooogromna kafića, gomila restorana i ljudi. Sad nisam ni pokušao da odem, kaže mi ovaj Grk (tj. Krićanin) da je postalo besmisleno - neki krimos (neverovatno, je l' da) je uzaptio sve i drma, po 400 ljudi u vodi, nemaš gde da se udeneš, suluda gužva. A bila je najsavršenija plaža na svetu, prirodan peščani okrugli bazen prečnika 200m.
benedykt benedykt 16:16 09.08.2021

Re: Stigli naši!

maksa83

Da jesam, i ne vidim problem, iznajmim auto svaki put i zujimo, tamo se samo spava, a daobog ima de da se jede i zabavi (kako ko voli, moje manje dete se seče na mini golf, to je obavezan deo programa) a i Hanja je odmah iza ćoška. Krit je besmislen da se zabodeš samo na jednom mestu, koje god bilo, makar to bio i šta znam, Elafonisi. 250 km ostrva ima svašta. A one njihove pomorandže čoveče, da je vidiš u radnji na šta liči ne bi je drugi put pogledao, ali iz svake iscediš 2dl soka.

Za taj deo oko Platanjasa potpuno nebitno, uzmimo da ga sami Krićani ne vole previše iz nekih svojih razloga. Inače verovao ili ne, cela priča sa Platanjasom je počela sedamdesetih kada su tu dolazili hipici sa rančevima da letuju u svojim šatorima na samoj plaži. Elem, kada i ako sledeći put pođeš javi samo, jer zahvaljujući odličnim prijateljima odande, kao i čestom posećivanju date lokacije, imam eto neko kao skromno poznavanje šta, gde i kako…

maksa83 maksa83 16:24 09.08.2021

Re: Stigli naši!

. Inače verovao ili ne, cela priča sa Platanjasom je počela sedamdesetih kada su tu dolazili hipici sa rančevima da letuju u svojim šatorima na samoj plaži.

Da ilustrujemo plažu o kojoj se radi (koja i nije neka, ogromna je i meni prilično bezveze, maltene je sve ostalo bolje), kad su se zatekli crvena zastavica talasi i zalazak sunca:

benedykt benedykt 16:29 09.08.2021

Re: Stigli naši!

maksa83
Od ovog domatjina sam naučio koješta i o stereotpima o njima, da sve ostavljaju za poslednji trenutak, da su što-na-umu-to-na-drumu neuvijeni, naoružani do zuba kad samo malo odmakneš od mora. E da, i da je javna tajna da gaje gandžu u tim brdima i da kada dođe policija da to izvidi bez ikakvog pardona dižu barikade i otvaraju vatru. Strahovit nivo korupcije dotle da je Atini prekipelo pa pre baš tih dvadesetak godina napravili i stacionirali tamo neke najspecijanije specijalce koji ih tamo pretresaju i trkeljišu ali nemaju veze ni sa kim u lokalu, odgovaraju samo jednom čoveku u Atini. Živopisno mesto.

Naoružani su i oni na moru, a ne samo oni u brdima. Takođe, i danas imaš krvne osvete a posebno u delu oko Sfakije, gde ti je inače lokalna policijska stanica neka udžerica izvučena totalno iz mesta, jer policija u samu Sfakiju retko kada da zalazi sem negde da sednu na kafu. Ima tu svega i svačega…
benedykt benedykt 16:35 09.08.2021

Re: Stigli naši!

maksa83
. Inače verovao ili ne, cela priča sa Platanjasom je počela sedamdesetih kada su tu dolazili hipici sa rančevima da letuju u svojim šatorima na samoj plaži.

Da ilustrujemo plažu o kojoj se radi (koja i nije neka, ogromna je i meni prilično bezveze, maltene je sve ostalo bolje), kad su se zatekli crvena zastavica talasi i zalazak sunca:


Tako je, dolazili tu na plažu, duvali gandžu i svirali noću gitare a danju surfovali, pa je od toga mic po mic ispalo to danas…
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:59 09.08.2021

Re: Stigli naši!

Ко је на Криту може да проба плажу Балос на западу, феноменално место, али није приступачно осим морем.
benedykt benedykt 19:57 09.08.2021

Re: Stigli naši!

principessa_etrusca
Ко је на Криту може да проба плажу Балос на западу, феноменално место, али није приступачно осим морем.

Može na Balos i kolima (ne na samu plažu naravno već malo gore iznad pa onda peške), ali je taj put najgori mogući užas sa stenčugama svuda okolo tj nije baš preporučljiv. Poenta priče je da je lokalni lik koji drži te brodove što voze svakodnevno turiste od Kisamosa do Balosa u talu sa političarima, te su onda ovi smislili neku neverovatnu priču kako ne sme da se sagradi asfaltni put jer će kao da naruši prirodu tj taj kao kamenjar. U suštini na Kritu i to upravo u tom zapadnom delu su neke od najlepših plaža u Grčkoj, tj Elafonisi, Balos i Falasarna…
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:03 09.08.2021

Re: Stigli naši!

benedykt
U suštini na Kritu i to upravo u tom zapadnom delu su neke od najlepših plaža u Grčkoj, tj Elafonisi, Balos i Falasarna…


Velika je grčka obala sine...
Tačnije dugačka.

Što se tiče Krita reči ću samo:

Agiofaraggo Beach
benedykt benedykt 06:41 10.08.2021

Re: Stigli naši!

vrabac_onaj
benedykt
U suštini na Kritu i to upravo u tom zapadnom delu su neke od najlepših plaža u Grčkoj, tj Elafonisi, Balos i Falasarna…


Velika je grčka obala sine...
Tačnije dugačka.

Što se tiče Krita reči ću samo:

Agiofaraggo Beach

Eh sad, emotivno si vezan za taj deo obale oko Matale ako smem da primetim, jer takvih plaža imaš na celoj južnoj strani Krita. Inače, evo ti na tu neku sličnu foru mnogo lepša plaža oko Hanje…
Seitan Limani
Sledeći put ako odeš do Matale, obavezno svrati i do Kapetaniane gore u brdu, gde je čovek pokušao da rekonstruiše tradicionalno kritsko selo samo u turističke svrhe…
Link
Mada je meni lično draža na tu istu foru Milia u zapadnom delu, plus tu i to nekim čudnim spletom okolnosti, kao glavni i odgovorni za mnogo stvari, radi i jedan Srbin…
Link

Takođe, od te grčke obale oduzmi Halkidiki, kao što ni Peloponez nije mnogo bolji tj ostrva, ostrva i samo ostrva. Prema tome, skoro da i nema izbora za Top 10 i to u celom svetu a da tamo nije Balos, kao što i Elafonisi ponekad upadne u tu istu priču…

solo solo 07:14 10.08.2021

Re: Fox

Može na Balos i kolima (ne na samu plažu naravno već malo gore iznad pa onda peške), ali je taj put najgori mogući užas sa stenčugama svuda okolo tj nije baš preporučljiv. Poenta priče je da je lokalni lik koji drži te brodove što voze svakodnevno turiste od Kisamosa do Balosa u talu sa političarima, te su onda ovi smislili neku neverovatnu priču kako ne sme da se sagradi asfaltni put jer će kao da naruši prirodu tj taj kao kamenjar. U suštini na Kritu i to upravo u tom zapadnom delu su neke od najlepših plaža u Grčkoj, tj Elafonisi, Balos i Falasarna…



Šta ti je struka. Vodič ostaje vodič i na blogu. Samo široko lisac.
benedykt benedykt 07:48 10.08.2021

Re: Fox

solo
Može na Balos i kolima (ne na samu plažu naravno već malo gore iznad pa onda peške), ali je taj put najgori mogući užas sa stenčugama svuda okolo tj nije baš preporučljiv. Poenta priče je da je lokalni lik koji drži te brodove što voze svakodnevno turiste od Kisamosa do Balosa u talu sa političarima, te su onda ovi smislili neku neverovatnu priču kako ne sme da se sagradi asfaltni put jer će kao da naruši prirodu tj taj kao kamenjar. U suštini na Kritu i to upravo u tom zapadnom delu su neke od najlepših plaža u Grčkoj, tj Elafonisi, Balos i Falasarna…



Šta ti je struka. Vodič ostaje vodič i na blogu. Samo široko lisac.

Hvala na pitanju, prodajem paradajz tu na Bajloniju, a imam i dobar kajmak samo moraš unapred da ga naručiš…
solo solo 08:53 11.08.2021

Re: Fox

Hvala na pitanju, prodajem paradajz tu na Bajloniju, a imam i dobar kajmak samo moraš unapred da ga naručiš…


Prekvalifikacija i povratak korenima. Sjajno, Samo naprej.
shmoo shmoo 18:41 09.08.2021

Наташа

Видео твоје јављање из Едипсоса за РТС.

Оно стварно грозно изгледа са тим пожаром.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:53 09.08.2021

Re: Наташа

Ja ne znam kako da postavim slike na blog jer nemam komp. vec tel.
Edipsos je jedino mesto na Eviji koje je koliko toliko pod kontrolom. Prokopani su kanali, iseceno je svo rastinje I on se cuva.
Medjutim, u Edipsosu ne moze da se dise od dima I pepela I dobili smo svi poruke od kriznog staba da ne izlazimo napolje, a ako izlazimo onda pod maskama. Ne od nasih vodica,vec su svi dobili na ostrvo od kriznog stala te poruke.
Struja se vece za napajanje ugrozenih mesta. Sto rece Ukrajinac vatrogasci,samo da Edipsos ne padne, a veruj mi ako padne Edipsos, cela Evija je izgubljena.
Pri tome ljudima iz turistickih agencija ne govore prave informacije,vec im samo govore da je sve u redu.
Cerka I ja nismo ni znale da su pozari,a oni nas nisu obavestili o njima.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:09 09.08.2021

Re: Наташа


Podrska za vas!

Cerka I ja nismo ni znale da su pozari,a oni nas nisu obavestili o njima


Neverovatno! Ako budete imali nerava da ih tuzite za ugrozavanje sigurnosti kad se vratite.
shmoo shmoo 22:17 09.08.2021

Re: Наташа

natasa_tasic_10
Ja ne znam kako da postavim slike na blog jer nemam komp. vec tel.
Edipsos je jedino mesto na Eviji koje je koliko toliko pod kontrolom. Prokopani su kanali, iseceno je svo rastinje I on se cuva.
Medjutim, u Edipsosu ne moze da se dise od dima I pepela I dobili smo svi poruke od kriznog staba da ne izlazimo napolje, a ako izlazimo onda pod maskama. Ne od nasih vodica,vec su svi dobili na ostrvo od kriznog stala te poruke.
Struja se vece za napajanje ugrozenih mesta. Sto rece Ukrajinac vatrogasci,samo da Edipsos ne padne, a veruj mi ako padne Edipsos, cela Evija je izgubljena.
Pri tome ljudima iz turistickih agencija ne govore prave informacije,vec im samo govore da je sve u redu.
Cerka I ja nismo ni znale da su pozari,a oni nas nisu obavestili o njima.




Био сам само једном на Евији и те године је горео јужни део (и копно према Атини).

А сада гори баш тај северни део где сам и ја био пре неколико година, у Пефкију. Јуче смо чули да је Пефки евакуисан.

Пут према трајекту није угрожен...


principessa_etrusca principessa_etrusca 05:24 10.08.2021

Re: Наташа

Cerka I ja nismo ni znale da su pozari,a oni nas nisu obavestili o njima.

Наташа, очито им је било најважније да нема отказа.
Ако могу да кажем, не ослањај се превише на ту несолидну агенцију да вас евакуише, већ види сама како да се што пре извучете из тог дима и пепела.

И за тебе, Агнес Балца пева Ксаракосов лид Доћи ће бели (бољи) дан и за нас:

solo solo 07:10 10.08.2021

Re: Наташа

Ako budete imali nerava da ih tuzite za ugrozavanje sigurnosti kad se vratite




Gde ti živiš.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:10 10.08.2021

Re: Наташа

solo
Ako budete imali nerava da ih tuzite za ugrozavanje sigurnosti kad se vratite

Gde ti živiš.

Наравно да треба да тужи, и као путница са дететом, и као вокалиста изложен ризику да оштети гласне жице.
maksa83 maksa83 12:22 10.08.2021

Re: Наташа

Наравно да треба да тужи, и као путница са дететом, и као вокалиста изложен ризику да оштети гласне жице.

U zemlji u kojoj ekološki inspektor ima operativno ovlašćenje (i zakonsku obavezu!) da zatvori fabriku koja truje ceo grad emitovanjem sranja u vazduh preko dozvoljene granice ali umesto toga Predsednik zamoli vlasnika da malo smanji 100% ima smisla tužiti turističku agenciju za ugrožavanje glasnih žica.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:17 10.08.2021

Re: Наташа

U zemlji u kojoj ekološki inspektor ima operativno ovlašćenje da zatvori fabriku koja truje ceo grad emitovanjem sranja u vazduh preko dozvoljene granice ali umesto toga Predsednik zamoli vlasnika da malo smanji 100% ima smisla tužiti turističku agenciju za ugrožavanje glasnih žica.


Ma jasno je kakav je sistem. Pretpostavljam da Natasa nije jedina imala ovo iskustvo tako da treba svi da ih tuze zbog istog razloga. Ili to ili one vile. Cak i da nista ne promeni agencija ce izaci na los glas pa ce sledeci put imati manje prijava.
macak_tosa macak_tosa 13:57 10.08.2021

Re: Наташа

Neues aus der Nachbarschaft
U zemlji u kojoj ekološki inspektor ima operativno ovlašćenje da zatvori fabriku koja truje ceo grad emitovanjem sranja u vazduh preko dozvoljene granice ali umesto toga Predsednik zamoli vlasnika da malo smanji 100% ima smisla tužiti turističku agenciju za ugrožavanje glasnih žica.


Ma jasno je kakav je sistem. Pretpostavljam da Natasa nije jedina imala ovo iskustvo tako da treba svi da ih tuze zbog istog razloga. Ili to ili one vile. Cak i da nista ne promeni agencija ce izaci na los glas pa ce sledeci put imati manje prijava.

Da.
Jedino to.
No, najčešće su i te turističke agencije neki mučenici koji krpe kraj sa krajem.
Posebno sada, u situaciji kada su putovanja višestruko smanjena.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:16 10.08.2021

Re: Наташа

No, najčešće su i te turističke agencije neki mučenici koji krpe kraj sa krajem.

То хе тачно, али то није разлог да своје клијенте не упозоре на потенцијалну опасност, што је у најмању руку лоша пословна пракса.
Посебно питање је да ли треба да постоје агенције које нису способне да преузму одговорност за своје пословање.
Пожар јесте виша сила, али он није избио током Наташиног боравка, већ пре поласка на пут.
maksa83 maksa83 14:17 10.08.2021

Re: Наташа

No, najčešće su i te turističke agencije neki mučenici koji krpe kraj sa krajem.

Jeste, to su firme koje rade sa izuzetno malim marginama i velikim rizicima, vrlo nezahvalne za voditi.
vcucko vcucko 20:57 10.08.2021

Re: Наташа

maksa83
No, najčešće su i te turističke agencije neki mučenici koji krpe kraj sa krajem.

Jeste, to su firme koje rade sa izuzetno malim marginama i velikim rizicima, vrlo nezahvalne za voditi.

Da, ali šta to znači oštećenima?

Mislim, nemam posla s njima, na more smo uglavnom išli preko Nikane, to je onaj grčki sajt gde rezervišeš, a plaćaš na licu mesta i to je to. Ali po onome što znam i vidim, ovde se svaka tašna-mašna šuša naziva turističkom agencijom.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:25 10.08.2021

Re: Наташа

Da.
Jedino to.
No, najčešće su i te turističke agencije neki mučenici koji krpe kraj sa krajem.
Posebno sada, u situaciji kada su putovanja višestruko smanjena.


Sve ok, ali nije dozvoljeno ugrozavati tudji zivot da bi sebi obezbedio egzistenciju.
maksa83 maksa83 21:31 10.08.2021

Re: Наташа

Neues aus der Nachbarschaft
Da.
Jedino to.
No, najčešće su i te turističke agencije neki mučenici koji krpe kraj sa krajem.
Posebno sada, u situaciji kada su putovanja višestruko smanjena.


Sve ok, ali nije dozvoljeno ugrozavati tudji zivot da bi sebi obezbedio egzistenciju.

Biću malo đavolov advokat (disklejmer: nit ja nit iko moj nit iko meni ikako blizak nit zapravo iko koga znam ima turističku agenciju) ali rekao bih da je u dobroj meri dužnost kupca da se informiše i prati situaciju na destinaciji. Iole ozbiljnije turističke agencije će ti ponuditi osiguranje koje ti omogućava da otkažeš aranžman uz full refund u nekoj epsilon okolini samog dana polaska. Neko to odbije, neko ne odbije pa se u skladu sa tim rešavaju takve situacije. Meni je neverovatno da ne znaš da ideš negde gde besni požar. Eto.

Edit: takođe mislim da bi bilo fer da su im javili. Sa druge strane recimo jave ti 4 dana pred put da tamo besni požar, ti otkažeš aranžman, uzmeš pare nazad, požar ugase dan pred tvoj (neostvareni) put, tj. zajebao si se. Opet, to nisi mogao da znaš. Svakavi scenariji su mogući.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:44 10.08.2021

Re: Наташа

Biću malo đavolov advokat (disklejmer: nit ja nit iko moj nit iko meni ikako blizak nit zapravo iko koga znam ima turističku agenciju) ali rekao bih da je u dobroj meri dužnost kupca da se informiše i prati situaciju na destinaciji. Iole ozbiljnije turističke agencije će ti ponuditi osiguranje koje ti omogućava da otkažeš aranžman uz full refund u nekoj epsilon okolini samog dana polaska. Neko to odbije, neko ne odbije pa se u skladu sa tim rešavaju takve situacije. Meni je neverovatno da ne znaš da ideš negde gde besni požar. Eto.

Edit: takođe mislim da bi bilo fer da su im javili. Sa druge strane recimo jave ti 4 dana pred put da tamo besni požar, ti otkažeš aranžman, uzmeš pare nazad, požar ugase dan pred tvoj (neostvareni) put, tj. zajebao si se. Opet, to nisi mogao da znaš. Svakavi scenariji su mogući.


Prigovor prihvacen.

Ovo treba imati u vidu ako budu razmisljali o tuzbi.
crossover crossover 00:18 11.08.2021

Re: Наташа

Svakavi scenariji su mogući.


Ne možeš ni da zamisliš šta sve može da se desi, pogotovo kad to gledaš iz perspektive turoperatera. Recimo, kreneš na aerodromski transfer sa 7 autobusa punih Engleza koji bi da se vrate kući sa letovanja, dođeš do aerodromske zgrade, a ona zaključana, piše na vratima - štrajk aerodromskog osoblja. Znači nema letenja do ko zna kad. I sad šta ćeš sa tih trista i nešto Engleza, ne možeš da ih vratiš u hotel jer su u njihove sobe došli drugi Englezi, ne možeš da ih spakuješ u druge hotele jer je špic sezone i sve je puno ko oko, a ne mogu ni da žive u autobusu jer će da popizde do ručka, plus će da ti tuže firmu za milione funti ne bi li se obogatili preko noći, što svi oni mnogo vole. I ti avioni koji ih čekaju na pisti su vlasništvo turističke agencije za koju radiš, koja je dovela i koja treba da vrati Engleze barem do Getvika/Stansteda/Lutona, i nisu baš jeftini.

E onda da ti se celo to sranje ne bi sručilo na glavu moraš da budeš dosta kreativan i da voliš taj posao. Ovo što su naše agencije uradile u Grčkoj je čista pohlepa, nisu mogli da ne znaju šta se tamo dešava.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 07:18 11.08.2021

Re: Наташа

Ja znam da su svakakva sTranja moguca, I sve je nepredvidivo, ali Pefki je goreo na dan kada je stigla grupa turista. Iz agencija su znali da gori, mogli su da im kazu.
Mi smo na Edipsosu bili koliko toliko sigurni. Stvarno su sve zivo posekli I iskopali da ne Edipsos ne zahvati pozar.
Meni ustvari nije zao toliko letovanja, koliko svega ovoga sto je nestalo u vatri.
Svim tim ljudima koji su sve izgubili sam videla lica I svako je bilo ocajno.
Ta kolicina tuge I iznemoglosti je meni bila potresna.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 07:21 11.08.2021

Re: Наташа

И за тебе, Агнес Балца пева Ксаракосов лид Доћи ће бели (бољи) дан и за нас:
,Principles, prelepo je.
mariopan mariopan 07:34 11.08.2021

Re: Наташа

Neues aus der Nachbarschaft
Biću malo đavolov advokat (disklejmer: nit ja nit iko moj nit iko meni ikako blizak nit zapravo iko koga znam ima turističku agenciju) ali rekao bih da je u dobroj meri dužnost kupca da se informiše i prati situaciju na destinaciji. Iole ozbiljnije turističke agencije će ti ponuditi osiguranje koje ti omogućava da otkažeš aranžman uz full refund u nekoj epsilon okolini samog dana polaska. Neko to odbije, neko ne odbije pa se u skladu sa tim rešavaju takve situacije. Meni je neverovatno da ne znaš da ideš negde gde besni požar. Eto.

Edit: takođe mislim da bi bilo fer da su im javili. Sa druge strane recimo jave ti 4 dana pred put da tamo besni požar, ti otkažeš aranžman, uzmeš pare nazad, požar ugase dan pred tvoj (neostvareni) put, tj. zajebao si se. Opet, to nisi mogao da znaš. Svakavi scenariji su mogući.


Prigovor prihvacen.

Ovo treba imati u vidu ako budu razmisljali o tuzbi.


Mislim da to o čemu pričate spada u domen osiguranja koje turisti (trebalo bi da) imaju pred polazak na put ali ga obično nemaju, računajući na to da im se nevolje ne mogu desiti za kratko vreme dok su na odmoru?

U to spadaju i zdravstveni problemi bilo koje vrste.

Imala sam velikih problema da pribavim osiguranje dok sam bila "zarobljena" u Grčkoj na samom početku korone i nijedna osiguravajuća kuća u Srbiji nije htela da mi izda polisu osiguranja, zato što bi oni snosili sve troškove mog lečenja u inostranstvu, ako bih se razbolela, od tada još nedovoljno poznate bolesti.

A to je bio jedan od uslova da mi Grci produže vizu za još tri meseca. Tada sam više saznala o tim osiguranjima jer niko nije hteo da rizikuje ogromne troškove koje bi možda imali.

Zato mislim da sa tim nemaju mnogo veze turističke agencije nego osiguravajuće kuće i sami turisti koji uglavnom idu na put bez tog osiguranja?

predatortz predatortz 07:41 11.08.2021

Re: Наташа

A to je bio jedan od uslova da mi Grci produže vizu za još tri meseca. Tada sam više saznala o tim osiguranjima jer niko nije hteo da rizikuje ogromne troškove koje bi možda imali.


Koleginica moje ženese specijalizovala za osiguranja. Aktuarstvo, procene i izrade složenih modela... Kaže, specijalizacija se svodila bukvalno na kako ne isplatiti.
maksa83 maksa83 07:52 11.08.2021

Re: Наташа

Mislim da to o čemu pričate spada u domen osiguranja koje turisti (trebalo bi da) imaju pred polazak na put ali ga obično nemaju, računajući na to da im se nevolje ne mogu desiti za kratko vreme dok su na odmoru?

Nene, to je nešto sasvim drugo - zdravstveno/putno osiguranje koje moraš da imaš, ovo je drugo - dodatno osiguranje koje ti omogućava da bez gubitka para otkažeš put vrlo blizu datuma odlaska, tipa 1 dan.

Inače stvari što se tiče turističkih agencija funkcionišu ovako - negde daleko pre sezone (otpr. februar ili tu negde) one unapred pokupuju kapacitete negde, i plate ih. Npr. "200K EUR za 30 soba tu-i-tu u periodu jun-avgust", i onda to preprodaju tebi, nekako. Nije da "ti platiš njima 1000 EUR pa oni pošalju vlasniku 300 a zadrže 700 odbiju troškove i ostalo je zarada" (tako radi booking.com otpr.). Sve pare su otišle, i onda ako bude neki belaj tipa covid, požar, teroristički napad u Tunisu ili Egiptu pa niko neće da ide ili prosto ne uspeju to da prodaju iz bilo kog razloga - buć, izgubili su pare a ta margina - razlika između onoga što kupe i tebi prodaju je prilično mala. Zajeban pos'o, pogotovo ako radiš sa tržištem kao što je naše koje nije baš super platežno.
mariopan mariopan 08:08 11.08.2021

Re: Наташа

predatortz
A to je bio jedan od uslova da mi Grci produže vizu za još tri meseca. Tada sam više saznala o tim osiguranjima jer niko nije hteo da rizikuje ogromne troškove koje bi možda imali.


Koleginica moje ženese specijalizovala za osiguranja. Aktuarstvo, procene i izrade složenih modela... Kaže, specijalizacija se svodila bukvalno na kako ne isplatiti.

Naravno, za to su specijalisti. :)

Ipak, mislim da bi za oštećenje zdravlja oni bili nadležni a ne turističke agencije? Ne znam sigurno, samo znam da bez tog papira nisam mogla da ostanem u Grckoj a u Srbiju nisam mogla da se vratim jer su zatvorili granice, i nebo i kopno. :(

Tada još niko nije znao da li će nam udariti "zabranu ulaska" ako smo prekoračili vizu usled više sile. Bio je to tek početak pamdemije i ja sam paničila ako mi to urade po automatizmu da neću godinama videti decu.

Polisu mi je nabavilo jedno moje dete koje radi u jednoj osiguravajućoj kući ovde u Srbiji, tako što je svojom imovinom firmi garantovalo za mene. Lepo je znati da neko toliko rizikuje i ima toliko poverenja da to neće biti zloupotrebljeno, u ta nesigurna vremena. :)

Jednom sam ležala u bolnici u Atini i to smo sve platili sami. Ne bih se ni baktala sa isterivanjem đavola iz osiguravajuće kuće, moji mi živci još trebaju.

mariopan mariopan 08:10 11.08.2021

Re: Наташа

maksa83
Mislim da to o čemu pričate spada u domen osiguranja koje turisti (trebalo bi da) imaju pred polazak na put ali ga obično nemaju, računajući na to da im se nevolje ne mogu desiti za kratko vreme dok su na odmoru?

Nene, to je nešto sasvim drugo - zdravstveno/putno osiguranje koje moraš da imaš, ovo je drugo - dodatno osiguranje koje ti omogućava da bez gubitka para otkažeš put vrlo blizu datuma odlaska, tipa 1 dan.

Inače stvari što se tiče turističkih agencija funkcionišu ovako - negde daleko pre sezone (otpr. februar ili tu negde) one unapred pokupuju kapacitete negde, i plate ih. Npr. "200K EUR za 30 soba tu-i-tu u periodu jun-avgust", i onda to preprodaju tebi, nekako. Nije da "ti platiš njima 1000 EUR pa oni pošalju vlasniku 300 a zadrže 700 odbiju troškove i ostalo je zarada" (tako radi booking.com otpr.). Sve pare su otišle, i onda ako bude neki belaj tipa covid, požar, teroristički napad u Tunisu ili Egiptu pa niko neće da ide ili prosto ne uspeju to da prodaju iz bilo kog razloga - buć, izgubili su pare a ta margina - razlika između onoga što kupe i tebi prodaju je prilično mala. Zajeban pos'o, pogotovo ako radiš sa tržištem kao što je naše koje nije baš super platežno.


Da, za to si u pravu.

Ja sam se fokusirala na oštećenje glasnih žica što bi bila katastrofa.
predatortz predatortz 08:10 11.08.2021

Re: Наташа

Tada još niko nije znao da li će nam udariti "zabranu ulaska" ako smo prekoračili vizu usled više sile. Bio je to tek početak pamdemije i ja sam paničila ako mi to urade po automatizmu da neću godinama videti decu.


Sećam se, pisala si o tome. Razumljiv strah u tom momentu.
maksa83 maksa83 08:20 11.08.2021

Re: Наташа

Jednom sam ležala u bolnici u Atini i to smo sve platili sami. Ne bih se ni baktala sa isterivanjem đavola iz osiguravajuće kuće, moji mi živci još trebaju.

Moj sudar sa tim je bio kada sam u Beču u 4 ujutru dobio napad žučne kese (imao kamenčiće, super iskustvo, kao da ti neko svrdla bodež u želudac, i to ne prestaje) a pošto znam da ako kamenčić krene i zaluta i zapuši pankreas imaš par sati da se izljubiš sa najmilijima izviniš se nekome ako si ga uvredio i ćao) završim u AKH (njihova lokalna bolnica) gde me doktor pregledao, okačili me na infuziju sa nečim u nekoj zajedničkoj prostoriji i izašao ko nov, to je trajalo 3-4 sata sve zajedno. Ništa mi nisu naplatili, samo skenirali sve što sam im dao od papira. Mesec dana kasnije mi stiže od njih na kuću uredan račun na 280 EUR, tačno šta koliko košta. Ja sa tim računom u Delta Đenerali, tamo me sačekala cica koja nije htela da razgovara ako nemam otpusnu listu iz bolnice (a nemam, jer nisam ležao u bolnici), bolelo je dupe što imam uredan taksativan ispečatiran austrijski račun. Vidim da ne možeš sa njima, a pošto se sa austrijskom birokratijom nije zajebavati, oni beleže i pamte sve - platim i prekrižim ih sa liste firmi sa kojima ću ikad imati posla + ću ih olajavati na svakom koraku što evo sada činim. Izbegavajte Delta Đenerali, to su specijalna govna (mada su sve osiguravajuće kuće manje više takve).

Tako da, najbolje je da ti se ništa ne desi.
predatortz predatortz 08:23 11.08.2021

Re: Наташа

Moj sudar sa tim je bio kada sam u Beču u 4 ujutru dobio napad žučne kese (imao kamenčiće, super iskustvo, kao da ti neko svrdla bodež u želudac, i to ne prestaje)

Suviše si ti to blago opisao!
Jesi li povadio govna?
Ja se preporodio otkad jesam.
Niz tegoba, žuljanja i nelagoda, koje sam pripisivao kičmi, sedenju za kompom i sličnim stvarima, nestalo je odmah nakon operacije.

maksa83 maksa83 08:27 11.08.2021

Re: Наташа

Suviše si ti to blago opisao!
Jesi li povadio govna?

Jesam, to mi rekao lekar tamo - "izvadi to" i poslušao sam ga, dogodine sam povadio. Kod nas su mi rekli "operišeš se samo ako ti napravi problem više od 3x godišnje" ali sam ja ipak poslušao austrijskog lekara i ćao.

Inače detalj iz čekaonice u Algemajne Kranken Haus - na zidu veeeeliki natpis "OVDE JE ZABRANJENO PUŠENJE" na nemačkom, engleskom i srpskom.

Niz tegoba, žuljanja i nelagoda, koje sam pripisivao kičmi, sedenju za kompom i sličnim stvarima, nestalo je odmah nakon operacije.

Eee, to, ne znaš šta je, ja sam mislio da je non stop upala podrebarnih mišića pošto sam u to vreme dosta vežbao, dok mi se jednom nije slošilo pa na ultrazvuku isplivalo šta je.
predatortz predatortz 08:32 11.08.2021

Re: Наташа


Jesam, to mi rekao lekar tamo - "izvadi to" i poslušao sam ga, dogodine sam povadio. Kod nas su mi rekli "operišeš se samo ako ti napravi problem više od 3x godišnje" ali sam ja ipak poslušao austrijskog lekara i ćao.


Taj pristup naših lekara "živi sa bombom u organizmu i rizikuj da ti pankreas sam sebe pojede" nije baš normalan.
Ja sam imao dva napada u razmaku nekoliko godina, ali neke sitne, stalne nelagode. Posle tog drugog napada, da su mi rekli režemo te na živo, nema anestezije - pristao bih. Počeo je oko 3 ujutro i završio oko ponoći tog dana. Posle gomile ko zna čega primljenog u venu.

Stvar sa kojom se definitivno ne treba zajebavati.


zilikaka zilikaka 08:38 11.08.2021

Re: Наташа

onda da ti se celo to sranje ne bi sručilo na glavu moraš da budeš dosta kreativan i da voliš taj posao

Ja sam onomad baš ovo opisano doživela i oduševili me iz agencije. Pre desetak godina baš na dan kad smo trebali da poletimo, u Tunisu proglasili štrajk na svim aredodromima. Nije se znalo koliko.
Agencija naša, al ćerka firma tuniske. Kompsnija isto njihova.
Prvog dana su nam javili telefonom da ne krećemo na aerodrom, aliza nas van bgd (mada smo mi svega 80km) ponudili smeštaj ako već jesmo.
Mi bili u svojoj režiji u bgd, čekali da nešto jave, i jave polazak sledeće noći. Skupimo se svi, kad stiže predstavnik da kaže da ne mogu još ništa.

Opet utovare one van bgd, vrate u hotel, podele po sendvič, vodu, al ključna stvar, tog puta su se na aerodromu lično pojavili i direktor agencije, Tunižanin, i glavna predstavnica avio kompanije, da prime nezadovoljstvo na sebe.
Trećeg dana poleteli.
Ovi vanbgd sve vreme bili u hotelu, kažu sasvim solidnom, a pošto nam jesvima moralo sa se skrati letovanje jer nisu mogli da ispomeraju sve dalje smene, svima vratili za dan-dva potpuno realnu svotu. Uplatili na račune.
Plus su svakom ko je odustao od letovanja zbog tog pomeranja vratili odmah celu svotu.
Inače imam dobra iskustva osimjednom, jad su nam primili 2 ratu uplate a već bili svesni da od letovanja nema ništa. Agencija bil u dugovima.
Otkazali 5 dana pred put i isključili telefone.
Posle sam jurila Ministarstvo i osiguravajuću kuću i dobila nazad sve, al tek u novembru.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:41 11.08.2021

Re: Наташа


Mariopan

Jednom sam ležala u bolnici u Atini i to smo sve platili sami. Ne bih se ni baktala sa isterivanjem đavola iz osiguravajuće kuće, moji mi živci još trebaju.




Maksa

Ja sa tim računom u Delta Đenerali, tamo me sačekala cica koja nije htela da razgovara ako nemam otpusnu listu iz bolnice (a nemam, jer nisam ležao u bolnici), bolelo je dupe što imam uredan taksativan ispečatiran austrijski račun. Vidim da ne možeš sa njima, a pošto se sa austrijskom birokratijom nije zajebavati, oni beleže i pamte sve - platim i prekrižim ih sa liste firmi sa kojima ću ikad imati posla + ću ih olajavati na svakom koraku što evo sada činim. Izbegavajte Delta Đenerali, to su specijalna govna (mada su sve osiguravajuće kuće manje više takve).


Srbija ima sa nekim EU zemljama sporazum o totalnom ili delimicnom pokrivanju
troskova lecenja u drugoj zemlji. Ovo se pre svega odnosi na neke lakse slucajeve tako da to vredi pogledati pre nego se plati racun.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:42 11.08.2021

Re: Наташа

natasa_tasic_10
И за тебе, Агнес Балца пева Ксаракосов лид Доћи ће бели (бољи) дан и за нас:
,Principles, prelepo je.

Све песме са тог Дојче Грамофон цедеа су прелепе, Хаџидакис, Теодоракис, Ксаракос,…

Ја сам посебно слаба на Ксаракоса, можда због начина на који сам га открила.

Пре много година сам се сломила да са Мљета стигнем у Атину одређеног дана до 9 ујутру да би се нашла са рођацима у кафеу на Синтагми. Због разноразних успутних компликација, то моје путовање је испало као мини Пут око света за 80 дана, сломила сам се и стигла, а рођаци са Родоса нису, већ су оставили поруку код заједничке тетке у Београду да касне пар дана.

Ти дани чекања у Атини су испали сјајни, пуни најнеочекиванијих открића, а једно је било концерт испод Акропоља на коме је дириговао тада млади Ставрос Ксаракос своју композицију Хорис логиа/Без речи.

За све који воле Грчку:


principessa_etrusca principessa_etrusca 09:42 11.08.2021

Re: Наташа

И други део:

mariopan mariopan 10:42 11.08.2021

Re: Наташа

Neues aus der Nachbarschaft

Mariopan

Jednom sam ležala u bolnici u Atini i to smo sve platili sami. Ne bih se ni baktala sa isterivanjem đavola iz osiguravajuće kuće, moji mi živci još trebaju.




Maksa

Ja sa tim računom u Delta Đenerali, tamo me sačekala cica koja nije htela da razgovara ako nemam otpusnu listu iz bolnice (a nemam, jer nisam ležao u bolnici), bolelo je dupe što imam uredan taksativan ispečatiran austrijski račun. Vidim da ne možeš sa njima, a pošto se sa austrijskom birokratijom nije zajebavati, oni beleže i pamte sve - platim i prekrižim ih sa liste firmi sa kojima ću ikad imati posla + ću ih olajavati na svakom koraku što evo sada činim. Izbegavajte Delta Đenerali, to su specijalna govna (mada su sve osiguravajuće kuće manje više takve).


Srbija ima sa nekim EU zemljama sporazum o totalnom ili delimicnom pokrivanju
troskova lecenja u drugoj zemlji. Ovo se pre svega odnosi na neke lakse slucajeve tako da to vredi pogledati pre nego se plati racun.

Hvala, znam za to i vredelo je nekad, uz potvrdu našeg SIZa za udravstveno osiguranje ali su to ukinuli. Da se ne cimate papirologijom bez potrebe. Pitala sam to već moju dr, pošto često putujem a znam da je postojalo.
crossover crossover 14:43 11.08.2021

Re: Наташа

natasa_tasic_10
Ja znam da su svakakva sTranja moguca, I sve je nepredvidivo, ali Pefki je goreo na dan kada je stigla grupa turista. Iz agencija su znali da gori, mogli su da im kazu.


Morali su da vam kažu. Zato treba kolektivna tužba i odštetni zahtev, da se vrate na okretanje pljeskavica jer za ovaj posao očigledno nisu, to su zaslužili. Tako bi bilo u nekoj zemlji koja ima pravosuđe. Žao mi je, Nataša, što ste ti i tvoja porodica ni krivi ni dužni prošli kroz taj užas.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:54 11.08.2021

Re: Наташа

Zato treba kolektivna tužba

Треба тужити у свим таквим ситуацијама јер је то једини начин да се у пракси утврди нечија одговорност. Следећи пут ће, најдајмо се, сви ти велики бизнисмени размислити да ли се исплати играти се овако са клијентима.
crossover crossover 15:11 11.08.2021

Re: Наташа

maksa83

Inače stvari što se tiče turističkih agencija funkcionišu ovako - negde daleko pre sezone (otpr. februar ili tu negde) one unapred pokupuju kapacitete negde, i plate ih. Npr. "200K EUR za 30 soba tu-i-tu u periodu jun-avgust", i onda to preprodaju tebi, nekako.


Kod velikih agencija to malo drugačije funkcioniše; negde polovinom maja dolaze kontrakt menadžeri da potpisuju ugovore o zakupu sa menadžmentom rizorta i hotela ali za letnju sezonu sledeće kalendarske godine. Obično zakupe sve najveće hotele u nekoj regiji i još uposle lokalne agencije i prevoznike kao podizvođače, kod nas je to bio između ostalih i Putnik, Tomsonova regionalna kancelarija za jugoistočnu Evropu se nalazila na početku tvoje ulice. Do kraja maja se to pozavršava i još uvek nema nikakvog plaćanja, krajem avgusta izlazi štampana brošura i sajt, a do Božića je već skoro sve rasprodato za sledeću letnju sezonu. Slično je i za zimske odmore, i za južnu hemisferu samo je sve naopako. Slično tako je bilo i kod Nekermana, Album Vijađi, i kod Tomasa Kuka. Pokojni Thomson Holidays je imao zaradu od 1 funte na sve konfekcijske paket aranžmane u vreme kad je bio najveći turoperater na svetu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:56 11.08.2021

Re: Наташа

Колико ми се чини, доста српских агенција су one-man band или нешто слично томе, и углавном немају средства да унапред купе капацитете. Они дају авансе, па се ослањају на текућу продају да би некако завршили сезону, исплатили смештаје и зарадили. Они углавном нису списобни да амортизују ванредне ситуације. Ја не знам зашто они уопште постоје.
maksa83 maksa83 16:08 11.08.2021

Re: Наташа

Колико ми се чини, доста српских агенција су one-man band или нешто слично томе, и углавном немају средства да унапред купе капацитете. Они дају авансе, па се ослањају на текућу продају да би некако завршили сезону, исплатили смештаје и зарадили.


Ne verujem da to postoji, kapaciteti se uvek kupuju unapred, bio veliki bio mali, čak i kad su u pitanju low end lokacije i smeštaji. Oni kupuju otpr. fjučerse na smeštaj po onome što su za prodavca diskontne cene. Recimo vlasnik omanjeg/osrednjeg hotela može da drži cenu od 120 EUR noć ali onda mora sam da se jebava sa prodajom, traženjem turista, sam snosi rizik loše sezone i Crnih Labudova, itd. a da ne govorimo o stvarima kao što su prevoz, čarter letovi, i sl. Njemu je mnogo lakše da proda to u bulku agenciji po ceni od 80 EUR noć i završi posao, pa onda ona to preproda tebi (+ organizuje sve ostalo). Tako da ćeš ako baneš na vrata hotela i kažeš "dobar dan pošto soba" uglavnom dobiti veću cenu nego neko ko je uzeo preko aranžmana. Vlasnik je pristao na manju ali sigurnu zaradu, a agencija preuzima rizik svega ostalog. Nema tu mesta za mnogo male, mora da se iskešira unapred.
crossover crossover 16:13 11.08.2021

Re: Наташа

Ranije je Kontiki bio solidan, to je uglavnom bila ekipa iz Putnika, oni su imali od koga da nauče kako se radi posao. Sad nemam pojma kako stoje stvari, ne koristim usluge agencija već dosta dugo ali mi deluje da većina blagog pojma nema šta radi.
maksa83 maksa83 16:23 11.08.2021

Re: Наташа

Ranije je Kontiki bio solidan

E, jeste bio solidan, ali je promenio vlasnike u jednom trenutku, tamo negde 2008. i sve se raspalo. Ja sam imao nesreću da uzmem kod njih aranžman u tom trenutku ne znajući za to i povučen prethodnim baš dobrim iskustvom, i zajebao se kao nikad (baš bio Krit, negde oko Retimna) - hotel nezamisliv krš i raspad (a moji pragovi su generalno visoki, ne patim od fenseraja), sve iz brošure i sa sajta masna laž, katastrofa, ne možeš da zamisliš. U povratku u autobusu do aerodroma čujem kako svi ostali koji su bili po drugim hotelima gunđaju i žale se. A "Vodič" neka luda žena koja je pričala o lekovitom dejstvu mora zbog razmene jona sa našim telom i onda još neko apsolutno bad science haludžanje koje ne mogu ni da reprodukujem, siguran sam da ona trenutno negde avaxuje sve u 64.
crossover crossover 16:52 11.08.2021

Re: Наташа

E, jeste bio solidan, ali je promenio vlasnike u jednom trenutku, tamo negde 2008. i sve se raspalo.

Čuo sam za takve priče, i još gore, vodili su ljude u neki smeštaj po Grčkoj koji je još u sivoj fazi gradnje, pa su hteli da ih linčuju na licu mesta. To da ne dobiješ ono što su ti pokazali na slikama je najčešći slučaj. Jedna moja prijateljica je radila za njih, pa kad su prodali firmu ona dala otkaz i otišla na Kipar.

Ali uvek ima i još mnogo gore, Tomsonu je jedan njihov kruzer počeo da tone sa sve gostima unutra, negde oko Skijatosa. Bila jedna druga moja prijateljica u njihovom ofisu zaduženom za taj brod, ne može lako da se prepriča kakav je tu pandemonijum nastao.
alselone alselone 17:15 11.08.2021

Re: Наташа

Mi idemo sa Travel House i sasvim su solidni.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:20 11.08.2021

Re: Наташа

E, jeste bio solidan, ali je promenio vlasnike u jednom trenutku, tamo negde 2008. i sve se raspalo.

Првобитни власник је преузео Путникове туре и контакте, довео екипу из Путника и искористио вакуум који је настао Путниковим нестанком. Био је коректан, симпатичан, можда и харизматичан, али је у неком тренутку на неки ружан начин изгуран из сопствене компаније.
nikvet pn nikvet pn 17:52 11.08.2021

Re: Наташа

Преко Букинга на Ситонији студио резервишем, платим. Дођемо у подне по врелцу - клима не ради. Газда Перикле (крштено име) обећава оправку, идите на плажу уживајте. Увече ништа, ноћ у паклу. Други дан, друга ноћ све исто. Трећег јутра нуди замену студија за собу. Нећу собу, идем, крај, враћај паре. Нема паре назад, ниси ти мени ни платио, каже. Како нисам? Платио си Букингу, тражи од њих. Гррр...

Нађемо други смештај и све супер. За газда-Перикла рекоше да нисам први, прошле године га неки Македонац МУП-овац олешио од батина. Јурим Букинг за поврет али ништа, завлаче ме. Драга Савета шта да радим?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana