Budućnost| Društvo| Gost autor| Život

Žene i devojke Avganistana

zilikaka RSS / 15.08.2021. u 19:48

Moje misli danas su sa devojkama i ženama Avganistana.

autor: als

Posle poslednjih događaja njihova budućnost je raspršena i kako je jedna od njih danas rekla, nestaće polako kroz istoriju („We'll die slowly in history"). One će platiti najveću cenu i pretnja nimbostratusa koji se nadvijaju nad njima teško je zamisliva u modernom dobu bilo gde na svetu.

Posle ovakvog gubitka rata i kukavičkog povlačenja, medijsko sauronovo oko sigurno će se skloniti sa tog dela sveta, i time će njihova sudbina i mogućnost da se nešto promeni ili da im se pomogne na neki način biti definitivno izgubljena.

 

 



Komentari (1169)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maliperica maliperica 21:49 16.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju

Dakle - da !
Amerikanci na čelu Imperije ( Negri ) od svih nas su učinili Indijance, Avganistance, Iračane, ali i Francuze .... - obespravljene ljude
Homo sacer je pojam koji Agamben koristi za takvog čoveka.

Danas su sa tim najviše suočeni upravo Francuzi, a ne Avganistanci.
I zato je borba kod njih najžešća .

Ako njih slome ...
benedykt benedykt 22:33 16.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju

maliperica


Pametnjakoviću, prosvetli me.
" Taj loše i tragikomično shvaćeni citat je zaista iz navedenog dela. Ali ga sa net-a nisam pokupio ja , nego ti. Jer vidi čuda , postoji na net-u baš taj citat .
Ali samo onaj ko je zaista iščitao knjigu, može da zna i iz koje glave knjige je citat .
Pokušaj da odgovoriš !
A za bolje razumevanje toga ko je u pravu u tumačenju, evo i nešto šireg teksta…

Izvini sada sam već zbunjen, jer ti izgleda trenutno pričaš sa samim sobom pošto ako se ne varam priznaješ kako je cela ta priča kao što sam ja i rekao iz Simbolička razmena i smrt, a onda kao da smrt nije ništa meni kažeš kako sam taj isti tvoj citat pokupio negde na netu. Inače tačan odgovor na tvoje Αὐτοῦ Ῥόδος… pitanje je da je to citat iz poglavlja pod naslovom Rad, a to sa sledećim pasusom je trik pitanje jer je ta rečenica sa kojom si ti završio ujedno i kraj cele te priče tj odatle kreće sledeće poglavlje koje se bavi platama. Mislim svaka čast, naterao si me da uzmem knjigu i sve proverim, jer sam ja mislio da je to iz jednog drugog poglavlja iste te knjige.

maliperica


A poststrukturalisti, verovatno po tebi pripadaju modernistima.

Usput evo citata iz Wiki : Аутори који се обично сматрају постмодерним писцима, сем поменутих, су на пример Ролан Барт, Жан-Франсоа Лиотар, Жак Дерида, Жак Лакан, Жан Бодријар, Ги Дебор, Јулија Кристева, Мишел Фуко, Џудит Батлер, Умберто Еко, Курт Вонегат, Џон Барт, Томас Пинчон, Јосиф Бродски, Вилијам Гибсон, Орхан Памук и други.
Pametnom - dosta.



I na kraju - onome ko je zaista razumeo i Bodrijara, a i mene, jasno je da danas centralna osa globalnog sukobljavanja od koje zavisi budućnost Čovečanstva, a što bi i trebalo biti predmet naše zainteresovanosti nisu ni Avganistan , a niti desetine drugih aktuelnosti.Sve one predstavlaju zamajavanje i udaljavanje od stvarne hegemonijalne inicijative totalitarnog ovladavanja svim sferama života putem Pandemije, ali ne isključivo u njenom medicinskom već i simboličkom značenju.

Svi progresivni mislioci bi trebalo da se angažuju u dekodiranju upravo tog Simulakruma uvijenog u medicinsku "brigu" za javno zdravlje.

Ti baš rešio da se blamiraš danas, pošto si vidim u želji da nemam pojma šta već dokažeš sada krenuo da citiraš nekak tragikomični spisak sa Wikipedije sa sve Orhanom Pamukom, da sad ne idem u deo u kome se Bodrijar verovatno prevrće u grobu kakav ga paranoični duduk uzima u usta prodajući svoje somnambulne teorije zavere o pandemiji Covida. Takođe neuki ne postoje nikakvi modernisti, sem u slikarstvu. Inače, pre nego što kreneš sa komplikovanim stvarima tipa Bodrijar, poradi malo svega ti na pravopisu, jer čovečanstvo i pandemija nisu imena kafana pa se pišu velikim slovom, kao što to nije bila ni moderna a bogami ni simulakrum…
maliperica maliperica 22:51 16.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju


Inače, pre nego što kreneš sa komplikovanim stvarima tipa Bodrijar, poradi malo svega ti na pravopisu, jer čovečanstvo i pandemija nisu imena kafana pa se pišu velikim slovom, kao što to nije bila ni moderna a bogami ni simulakrum

Da si imalo inteligentan skapirao bi da se ja poigravam slovima i stilom.

A što se tiče razumevanja kako filozofije, tako i politike , kako teorije tako i prakse bio si jasan
...da sad ne idem u deo u kome se Bodrijar verovatno prevrće u grobu kakav ga paranoični duduk uzima u usta prodajući svoje somnambulne teorije zavere o pandemiji Covida....


Ovakvim stavom prestaješ da mi budeš interesantan sagovornik.
Ništa ti nisi skapirao. Džabe ti knjige na polici.


benedykt benedykt 22:57 16.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju

maliperica
Dakle - da !
Amerikanci na čelu Imperije ( Negri ) od svih nas su učinili Indijance, Avganistance, Iračane, ali i Francuze .... - obespravljene ljude
Homo sacer je pojam koji Agamben koristi za takvog čoveka.

Danas su sa tim najviše suočeni upravo Francuzi, a ne Avganistanci.
I zato je borba kod njih najžešća .

Ako njih slome ...

Vidim da ne samo što nisi sa Bodrijarom na ti, već su ti i Negri (i valjda Hart) poprilično nepoznati, kao što je to uostalom i Đorđo Agamben, koji se se takođe kao i Bodrijar naslanja na Fukoa u svom Homo saceru i tamo pokušava da objasni nešto ipak malo komplikovanije a na liniji odnosa pojedinca i države tj njene suverene moći. Prema tome, drži se ti svoje internet zemlje šarlatanije, teorija zavere i te kao odsudne borbe Francuza protiv maski, vakcina ili čega li već, odnosno mani se stvari koje su ti očigledno preteške za pravilno razumevanje…
benedykt benedykt 23:04 16.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju

maliperica

Inače, pre nego što kreneš sa komplikovanim stvarima tipa Bodrijar, poradi malo svega ti na pravopisu, jer čovečanstvo i pandemija nisu imena kafana pa se pišu velikim slovom, kao što to nije bila ni moderna a bogami ni simulakrum

Da si imalo inteligentan skapirao bi da se ja poigravam slovima i stilom.

Znam sve znam, kao što je i jedan tvoj ovdašnji pobratim izjavio nedavno kako se on drži nekakvog pravopisa iz 1926. ili tako već nešto, pa kao fol samo zato mestimično raspoređuje ta velika slova tamo gde im mesto nikako nije. Mislim uvek postoji tj može da se nađe očas posla neko takvo objašnjenje za bukvalno elementarnu nepismenost…
Inače, ko od nas ništa nije skapirao da se zaista primetiti, pošto ti Bodrijara, Agambena kao i Sloterdijka pokušavaš da na silu upakuješ u svoj paranoični tetrapak svetonazor, tj čega nema a ti dodaš, a sve što ti nije baš jasno a ti to skapiraš čuvenim sistemom… Što je babi milo…
maliperica maliperica 23:14 16.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju

benedykt
.

Vidim da ne samo što nisi sa Bodrijarom na ti, već su ti i Negri (i valjda Hart) poprilično nepoznati, kao što je to uostalom i Đorđo Agamben, koji se se takođe kao i Bodrijar naslanja na Fukoa u svom Homo saceru i tamo pokušava da objasni nešto ipak malo komplikovanije a na liniji odnosa pojedinca i države tj njene suverene moći. Prema tome, drži se ti svoje internet zemlje šarlatanije, teorija zavere i te kao odsudne borbe Francuza protiv maski, vakcina ili čega li već, odnosno mani se stvari koje su ti očigledno preteške za pravilno razumevanje…

Vidiš, možemo mi da imamo ( i treba ) različite spoznaje.
Međutim, ono što nas udaljava više od toga, je karakter i mentalitet.
Kičma.
A pokazatelj te razlike je odnos prema Moći i Nasilju.

ps. Izvini zbog upotrebe velikih slova.
maliperica maliperica 23:21 16.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju



Samo Idiot ne kapira šta se ovde događa.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:10 17.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju

Samo Idiot ne kapira šta se ovde događa.


Polazna tacka kod radikalnih i novih tvrdnji treba bas to i da bude: pricam sa idiotima (u latinskom a ne u grckom znacenju te reci). I sad, tvoj cilj treba da bude da pokazes kako od Negrija, Sloterdijka ili nekog treceg dodje do ovog tvog zakljucka o koroni i sl (razjasni i sta je taj stav, tako da ga i idioti razumeju). Do sada si samo pomenuo neka imena, svoju tvrdnju i izneo stav o publici.


A ovaj citat iz Vikipedije odozgo je stvarno besmislen: postmoderernizam u filozofiji ima potpuno drugaciju predistoriju, ciljeve, razvoj, etc. nego u knjizevnosti.
benedykt benedykt 11:26 17.08.2021

Re: Top-down strategija za demokratiju

maliperica


Samo Idiot ne kapira šta se ovde događa.

Čisto da te podsetim kako o istim tim anti-vakserskim demonstracijama u Francuskoj pišeš evo ima bogami već par nedelja i to da (tragi)komedija bude zaista potpuna na bukvalno svaku moguću temu blogu i naravno sve to nebitno od onoga o čemu se raspravlja u tom trenutku. Sada si u finalu cele te priče sebe samo besramno zaklonio iza (pogrešno shvaćenih) reči Bodrijara, Agambena, Negrija & Harta tj Sloterdijka, ali na skoro pa potpuno isti način kao što i talibani u Avganistanu sebe same i neki svoj tetrapak svetonazor zaklanjaju iza potpuno pogrešno shvaćenih reči iz Kurana i hadisa.
Inače ako mene pitaš, ono što se tu dešava je da se digla desničarsko-paranoidna kuka i motika u Francuskoj i da onda pokušava da prodaje svoje sopstvene podstanare u glavi, odnosno najgori mogući oblik sebične samoživosti kao nekakvu navodnu borbu za slobodu.
Pre stotinu godina je bila pandemija Španskog gripa i gle čuda i tada je neuki svet sa problemima u glavi od svega toga pravio grandiozne zavere, tj u Americi su na primer osnivane lige onih koji se protive nošenju maski, pa su čak bile i demonstracije u San Francisku, dok se ubeđeno verovalo kako je virus Španskog gripa sakriven u tabletama Aspirina i kako ga Nemci donose tajno podmornicama u Ameriku. E vidiš, isto tako kao što mi danas bukvalno ne možemo da verujemo da je bila moguća baš tolika količina gluposti i ludila nekada, će i neki naši praunuci za stotinu godina posmatrati na potpuno isti način taj video iz Francuske…
Milan Novković Milan Novković 22:07 15.08.2021

Šanse su ...

... da se Taliban dosta promenio u poslednjih 20 godina i da sada imaju relativno obrazovan i skoro moderan vrh - to be donekle objasnilo i ovako munjevito preuzimanje Avganistana.

Ja ne znam skoro ništa o tome ali, su signali koje Taliban šalje i potezi koje sada povlače kao preteče spoljne politike dosta pozitivni.

Ameri pa nadalje su od raznih država najviše u kameno doba bacili baš Avganistan - trilioni upumpani tamo nisu otišli na bolji život Avganistanaca nego na gori život velikog dela regiona pa i mnogo šire - kriminal protiv čovečanstva.

Dok su Evropljani imbecili, više manje je konsezuz mnogih analitičara, koji preko Davos ekipe vuku i dosta američkih konaca dok su Evropu sveli na prošireni Dizniled (turizam) nešto Nemačke ekonomije i još šačicu sitnica.

Metaforično i dosta nezvanično je Ženeva u Junu ove godine bila svedok kapitulacije zapada u WW3 na način koji im donekle čuva obraz. Ovo povlačenje iz Avganistana je deo setlmenta, skok u ceni ruskog gaza dažbine za pokrivanje štete u Siriji, ...

Covid još uvek gura i fura neku inerciju ali im se gasi, foliranja i laganja su neverovatno, to više nije prešlo u naviku nego DNK trulog zapada, pokušaj da se klima uvuče u priču kao moćno zapadno oružje izgleda gubi dah pre nego što je izašla na bojno polje i ostaje ...

... mnogi smatraju isto imbecilan pokušaj Evropske aristokratije (old money), više Nemačke nego ostalih, da zavadi US i Kinu do nivoa raznih sukoba pa vlada na neki naivan način - očiglerdno je da će i ta kula od karata da se sruši pošto se u US budi pomalo neka vrsta svesti da su poprilično iskorišćeni za tuđu korist, a svoju egzistencijalnu štetu nije bitno što je Tramp to prvi proklamovao, on je prosto bio glasnogovornik patriotskijih delova deep gov kojih je, izgleda, uvek bilo svuda, bez obzira na partijsku "opredeljenost", nego je dinamika "ratovanja" unutar US pomerala klatno u zavisnosti od uspešnosti raznih frakcija.

Osovina Nemačka-Rusija je uvek bila neka svetla, buduća zvezda vodilja Evroazijske integracije i ona obećava, pogotovo sad kako su Ukrajina i Poljska potpuno puštene niz vodu id "Amera" koji se, kobajagi, polako okreću ka Pacifiku, ali, u stvari, stvarno ližu rane od još veće strategijske štete koju su sami sebi napravili šupljenjem ekonomije uz pomoć outsourcinga do te mere da im je vreme postalo najveći nbeprijatelj u spašavanju što se spasiti može.

Tužna trivija je da su Jugoslavija pa Srbija bili prvi pokusni poligon za vežbanje nove teorije hibridnog ratovanja, koja je, srećnom okolnošću, bila brutalan poziv Rusima i Kinezima da se trgnu poprilično pošto će slično i njima da se desi - sledbenici Volšoviceve doktrine su mislili da će, Rusija prvo, to isto biti laki zalogaji kako se strategija uvežba, uz pomoć novca, propagande i petih kolona.

Sada od problema imamo taktičniji, spuštanje Covida i tehno-feudalizma na zemlju, pa više strategijski obojene Nemačke hegemone ambicije bar što se Evrope tiče, i potencijalne sukobe u raznim formama između "Amerike" i Kine. Ovo "Amerike" ni ne bi moralo da bude u navodnicima pošto Davos bratija stvarno ulaže u trudbeništvo da im se najveći konkurenti tuku između sebe, dok Davos vuče konce.

Nema cenu K. Švabov kiseli osmeh kad je Putin rekao "polako bre, neće moći baš tako kako ste zamislili" (parafraziram)
zilikaka zilikaka 04:25 16.08.2021

Re: Šanse su ...

Šanse su ...
... da se Taliban dosta promenio u poslednjih 20 godina i da sada imaju relativno obrazovan i skoro moderan vrh - to be donekle objasnilo i ovako munjevito preuzimanje Avganistana.

Ma gde promenio, Milanče, takvi pokreti po pravilu idu kontra, svaki sledeći smišlja radiklanije stvari da bi dokazao svoju odanost pokretu i učvrstio ga dalje..
To što su objavili za ambasade će možda sad ppoštovati, dok se ne učvrste, a i posle ako im bude odgovatalo.
Nisu oni ludi, samo jako zastranjeni

...i sve ovo politički ima neku priču ali je Alse trefio samu suštinu. Stvarno mi žao tih žena. Njima pomoći nema
alselone alselone 06:02 16.08.2021

Re: Šanse su ...

Alse trefio samu suštinu. Stvarno mi žao tih žena. Njima pomoći nema

Hvala ti.

I to ne samo da im nema pomoći za ovu generaciju, koja će platiti najveću cenu, nego i za mnoge druge u budućnosti.
bene_geserit bene_geserit 06:31 16.08.2021

Re: Šanse su ...

Avganistanke će morati da prekinu sa ovakvim haljinama na venčanjima (Solo obrati pažnju, ovakve slike da kačiš), šta da se radi.
LGBT i BLM zastave neće više da se vijore sa zgrade američke ambasade.
Nema ništa ni od gender reasignment surgeries.
Žene će da rađaju po 4 deteta a ne 1.3 u proseku.
Proizvodnja opijuma će da cveta više nego ikad.
Žene više neće da idu u školu da uče najnovije feminističke teorije.
Neka plemena po nekim planinama će da žive i dalje kao i pre koju hiljadu godina.

mariopan mariopan 06:43 16.08.2021

Re: Šanse su ...

alselone
Alse trefio samu suštinu. Stvarno mi žao tih žena. Njima pomoći nema

Hvala ti.

I to ne samo da im nema pomoći za ovu generaciju, koja će platiti najveću cenu, nego i za mnoge druge u budućnosti.


Ne znam šta drugo da kažem osim da sam užasnuta slikama koje imam u glavi o talibanima i njihovim postupcima prema ženama i deci, koje sam pokupila iz knjiga ("Hiljade čudesnih sunaca" i "Lovac na zmajeve" Haled Hoseini). Jedino tako sam mogla nešto više da saznam o Avganistanu i o tome šta se tamo događa običnim ljudima.

Računam da je to potresno štivo, iako je u pitanju roman, ipak informacija iz prve ruke o prirodi vlasti talibana, ono iznutra što ne možemo da vidimo i o čemu nas šture vesti iz te zemlje ne obaveštavaju, valjda da se ne potresemo?


docsumann docsumann 07:06 16.08.2021

Re: Šanse su ...

mariopan
alselone
Alse trefio samu suštinu. Stvarno mi žao tih žena. Njima pomoći nema

Hvala ti.

I to ne samo da im nema pomoći za ovu generaciju, koja će platiti najveću cenu, nego i za mnoge druge u budućnosti.


Ne znam šta drugo da kažem osim da sam užasnuta slikama koje imam u glavi o talibanima i njihovim postupcima prema ženama i deci, koje sam pokupila iz knjiga ("Hiljade čudesnih sunaca" i "Lovac na zmajeve" Haled Hoseini). Jedino tako sam mogla nešto više da saznam o Avganistanu i o tome šta se tamo događa običnim ljudima.

Računam da je to potresno štivo, iako je u pitanju roman, ipak informacija iz prve ruke o prirodi vlasti talibana, ono iznutra što ne možemo da vidimo i o čemu nas šture vesti iz te zemlje ne obaveštavaju, valjda da se ne potresemo?




Hoseini itekako dobro piše, al mu je prikaz u romanu jednostran.
podijela na dobre i loše momke isuviše karikirana, odnosno pati od iste one boljke koju su amerikanci imali s prikazom vijetnamaca u svojim filmovima (kao orci).

ali slažem se, i meni je to najdalje dokle sam dobaciou upoznavanju s avganistanskom kulturom, istorijom i tradicijom.
gvozden1 gvozden1 07:14 16.08.2021

Re: Šanse su ...

pati od iste one boljke koju su amerikanci imali s prikazom vijetnamaca u svojim filmovima

Nisi imao bliži primer?
:)
zilikaka zilikaka 07:16 16.08.2021

Re: Šanse su ...

ali slažem se, i meni je to najdalje dokle sam dobaciou upoznavanju s avganistanskom kulturom, istorijom i tradicijom

Manje više svi smo odatle saznavali. Zato rekoh nek je pola izmislio i preterao, ovo drugo pola je jezivo.
maliperica maliperica 07:25 16.08.2021

Re: Šanse su ...

bene_geserit
Avganistanke će morati da prekinu sa ovakvim haljinama na venčanjima (Solo obrati pažnju, ovakve slike da kačiš), šta da se radi.
LGBT i BLM zastave neće više da se vijore sa zgrade američke ambasade.
Nema ništa ni od gender reasignment surgeries.
Žene će da rađaju po 4 deteta a ne 1.3 u proseku.
Proizvodnja opijuma će da cveta više nego ikad.
Žene više neće da idu u školu da uče najnovije feminističke teorije.
Neka plemena po nekim planinama će da žive i dalje kao i pre koju hiljadu godina.


Šta je od ovoga dobro, a šta loše ?

gvozden1 gvozden1 08:08 16.08.2021

Re: Šanse su ...


Šta je od ovoga dobro, a šta loše ?

Ili, šta je bliže, šta više odgovara avganistanskoj većini, da vise LGBT zastave ili da vladaju talibani?
zilikaka zilikaka 08:35 16.08.2021

Re: Šanse su ...

Ne karikirajte bre. U takvoj sredini LGBT ne sme iz mišje rupe, ma ko bio na vlasti. Ko i ova aljina koju je Bene za potrebe osveženja diskusije blogerskih čičišta negde izbunario.
Realnost je mnooogo surovija.
benedykt benedykt 09:31 16.08.2021

Re: Šanse su ...

Milan Novković
... da se Taliban dosta promenio u poslednjih 20 godina i da sada imaju relativno obrazovan i skoro moderan vrh - to be donekle objasnilo i ovako munjevito preuzimanje Avganistana.

Osovina Nemačka-Rusija je uvek bila neka svetla, buduća zvezda vodilja Evroazijske integracije…

Ništa se nije promenilo od vremena Mula Omara, sem što su u proteklih par godina ceo pokret malo više omasovili van etničkih linija, pošto je u Omarovo vreme bio skoro pa isključivo sastavljen od Paštuna dok su sada oni većina uz učešće i ostalih.
Što se tiče bilo kakve osovine Nemačka-Rusija i tih kao evroazijskih integracija, one postoje samo u praznoj priči koju potencira propaganda iz Kremlja, dok se u isto vreme od 2. Svetskog rata i proslave Dana pobede stvorio kamen temeljac drugog krila te iste jeftine propagande, što celu priču odvodi u skoro pa tragimomičnu šizofreniju…
Kažete vi osovina Nemačka-Rusija…





docsumann docsumann 09:39 16.08.2021

Re: Šanse su ...

gvozden1
pati od iste one boljke koju su amerikanci imali s prikazom vijetnamaca u svojim filmovima

Nisi imao bliži primer?
:)



za ovo što sam uporedio? ne.

ako si, kojim slučajem mislio na Srbe u holivudskim filmovima, to je drugi pristup.
oni su itekako brižno porteretisani. mahom kao negatici, naravno, al u 3D psihološkom formatu.

vijetnamci su prikazani kao žuti papirni (2D) đavoli koji iskaču iz džungle, zapucaju i opet uskoče u džunglu.
gvozden1 gvozden1 10:43 16.08.2021

Re: Šanse su ...

ako si, kojim slučajem mislio na Srbe u holivudskim filmovima

Ne, nego Veljka Bulajića, na Otpisane i tako to.
docsumann docsumann 11:36 16.08.2021

Re: Šanse su ...

gvozden1
ako si, kojim slučajem mislio na Srbe u holivudskim filmovima

Ne, nego Veljka Bulajića, na Otpisane i tako to.


pa ne sjećam se da su ameri dodjelivali ulogu generala sjevrenog vijetnama nekome glumačkom velikanu poput Orsona Velsa
gvozden1 gvozden1 11:44 16.08.2021

Re: Šanse su ...


pa ne sjećam se da su ameri dodjelivali ulogu generala sjevrenog vijetnama nekome glumačkom velikanu poput Orsona Velsa

Misliš da se nisam setio toga.
Samo sam se nadao da tebi neće pasti na pamet :)

Da da, u pravu si, baš su imali iznijansiran pristup, nije tu bilo podele na dobre i loše :)
docsumann docsumann 12:00 16.08.2021

Re: Šanse su ...

Da da, u pravu si, baš su imali iznijansiran pristup, nije tu bilo podele na dobre i loše :)


nije problem samo u crno-bijeloj podijeli, već i u (ne)građenju likova, njihovoj površnosti (dvodimenzionalnosti).

zlo ili pak negativac, da smanjimo fatalizu, može u filmu biti predstavljen suptilno, sa svom genezom i silama koje su ga oblikovale u to što jeste (kao Džoker, Dart Vejder...) ili, s druge starane, kao Major Kriger


PS u mom komentaru povodom Hoseinijevih romana, isti taj problem se odnosio na prikaz samih talibana
mariopan mariopan 14:08 16.08.2021

Re: Šanse su ...

docsumann
mariopan
alselone
Alse trefio samu suštinu. Stvarno mi žao tih žena. Njima pomoći nema

Hvala ti.

I to ne samo da im nema pomoći za ovu generaciju, koja će platiti najveću cenu, nego i za mnoge druge u budućnosti.


Ne znam šta drugo da kažem osim da sam užasnuta slikama koje imam u glavi o talibanima i njihovim postupcima prema ženama i deci, koje sam pokupila iz knjiga ("Hiljade čudesnih sunaca" i "Lovac na zmajeve" Haled Hoseini). Jedino tako sam mogla nešto više da saznam o Avganistanu i o tome šta se tamo događa običnim ljudima.

Računam da je to potresno štivo, iako je u pitanju roman, ipak informacija iz prve ruke o prirodi vlasti talibana, ono iznutra što ne možemo da vidimo i o čemu nas šture vesti iz te zemlje ne obaveštavaju, valjda da se ne potresemo?




Hoseini itekako dobro piše, al mu je prikaz u romanu jednostran.
podijela na dobre i loše momke isuviše karikirana, odnosno pati od iste one boljke koju su amerikanci imali s prikazom vijetnamaca u svojim filmovima (kao orke).

ali slažem se, i meni je to najdalje dokle sam dobaciou upoznavanju s avganistanskom kulturom, istorijom i tradicijom.

Iako sigurno ima i toga ja se fokusiram na ono što bi teško moglo da se podvede pod "umetničku slobodu" ili pristrasnost.

Recimo, silovanim ženama i devojčicama, čak i ako su jako mlade, gotovo deca, sudi šerijatski sud i one budu osuďene što su silovane, navodno su "zavele" muškarce koji su ih silovali. Muškarac nije kriv po njihovom zakonu.

Toga ima u njegovim romanima i ne verujem da je to izmislio.
docsumann docsumann 14:55 16.08.2021

Re: Šanse su ...

Recimo, silovanim ženama i devojčicama, čak i ako su jako mlade, gotovo deca, sudi šerijatski sud i one budu osuďene što su silovane, navodno su "zavele" muškarce koji su ih silovali. Muškarac nije kriv po njihovom zakonu.

Toga ima u njegovim romanima i ne verujem da je to izmislio.


ne vjerujem ni ja.

samo s naratorske strane, a zarad autentičnog opisa situacije u Avganistanu, ne bi bilo zgoreg da mu je slika bila šira i oštrija.

nešto što je recimo umjeo Amos Oz. al dobro, rijetki su takvi pisci, generalno.
bene_geserit bene_geserit 01:08 17.08.2021

Re: Šanse su ...

Ne karikirajte bre

Jel su ovo woke talibanke ?


bene_geserit bene_geserit 02:28 17.08.2021

Re: Šanse su ...

Realnost je mnooogo surovija.

A sad bez zezanja, realnost za avganistanske žene je jako slična bez Talibana ili sa njima. Ako se izuzme Kabul ostatak zemlje je bio delom pod talibanskom vlašću, a gde nije sve su vladali neki lokalni warlords i drug lords, neće tamo ništa da se promeni na gore.
A Avganistanci, ako im se ne sviđa život pod Talibanima, neka se sami izbore za nešto bolje. Uostalom, nemoguće je da to uradi bilo ko drugi za njih, kao što smo videli.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:00 17.08.2021

Re: Šanse su ...

docsumann
Recimo, silovanim ženama i devojčicama, čak i ako su jako mlade, gotovo deca, sudi šerijatski sud i one budu osuďene što su silovane, navodno su "zavele" muškarce koji su ih silovali. Muškarac nije kriv po njihovom zakonu.

Toga ima u njegovim romanima i ne verujem da je to izmislio.


ne vjerujem ni ja.

samo s naratorske strane, a zarad autentičnog opisa situacije u Avganistanu, ne bi bilo zgoreg da mu je slika bila šira i oštrija.

nešto što je recimo umjeo Amos Oz. al dobro, rijetki su takvi pisci, generalno.

Слика му је неизнијансирана, књиге писане за западњаке и управо баш такве какве су, могле су да постану глобални бестселери.

Што се тиче жена које друштво окривљује за то што су силоване, тога има у великом делу света, укључујући Запад (додуше не каменују).

У том контексту сам се сетила црногорског комунисте, правника и политичара Светозара Вукмановића Темпа (рођ. 1912, околина Цетиња), који је млађим генерацијама постао познат средином осамдесетих када је са Бреговићем & Бијелим дугметом снимио “Падај сило и неправдо” и тих година је долазио и на неке трибине у СКЦ-у.

Детаљ из његове биографије је породична трагедија која га је дубоко погодила, а то је да су његова браћа убила трудну, неудату сестру. Мене је заинтригирало ко су била та браћа. Темпо је имао двојицу старије браће од којих је један, његов узор, студирао филозофију у Француској и био члан француске КП. Да ли је могуће да је француски комуниста извршио “злочин из части” или су то можда била браћа од стрица? А то се све догодило тек неколико деценија пре нашег рођења.
zilikaka zilikaka 06:34 17.08.2021

Re: Šanse su ...

Детаљ из његове биографије је породична трагедија која га је дубоко погодила, а то је да су његова браћа убила трудну, неудату сестру.

Da bilo je toga, ne tako davno.
Ključna razlika između svoh takvih i ovih o kojima pročamo je da takav sistem postaje politika države i obavezan za sve.
Što će reći, može žena u porodici da ima podršku za normalan položaj, al će ih u tome sprečiti organi formirani upravo za te poslive.
Pa eto ovaj glavni im, radio baš taj poso.
To je po meni najveća tragedija, pravo da ti ulaze u najdublju privatnost da bi pproverili koliko si pravoveran.
zilikaka zilikaka 07:25 17.08.2021

Re: Šanse su ...

I dalje...
Sad mi nešto palo na pamet.
Setila se jednog podatka iz Severne Koreje, iz knjige naše Snežane.
Imaju tipske stanove, valjda dvosobne. Pitanje je i koji procent ih uopšte ima ali oni koji su te sreće imaju "sve uređeno".
Tačno se zna kojim nameštajem je opremljno i gde šta stoji. Znači, krevet stoji tamo gde ti je država propisala. I tu nema da se išta menja. Zabranjeno.
Naizgled glupa sitnica ali opisuje koliko duboko u privatnost ulaze i koliki je stepen neslobode.
Za napolje možeš da se isfoliraš al kad ti uđu u najintimnije zone...
Slično i u ovoj našoj priči.
Sve je pod kontrom i pravila su jeziva a kazne nemoguće surove.
milisav68 milisav68 07:45 17.08.2021

Re: Šanse su ...

principessa_etrusca
Детаљ из његове биографије је породична трагедија која га је дубоко погодила, а то је да су његова браћа убила трудну, неудату сестру. Мене је заинтригирало ко су била та браћа. Темпо је имао двојицу старије браће од којих је један, његов узор, студирао филозофију у Француској и био члан француске КП. Да ли је могуће да је француски комуниста извршио “злочин из части” или су то можда била браћа од стрица? А то се све догодило тек неколико деценија пре нашег рођења.

Pre će biti braća od strica, najstariji Đura je umro 1927. pre toga je bio u Italijanskom zatvoru zbog komunizma, gde se teško razboleo.Srednji bat Luka je bio pop, žestoki antikomunista, koga su streljali u Kamniku, iako su znali da je Tempov brat.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:11 17.08.2021

Re: Šanse su ...

Што се тиче жена које друштво окривљује за то што су силоване, тога има у великом делу света , укључујући Запад (додуше не каменују).

Које си ти релативистичко зло.
freehand freehand 09:19 17.08.2021

Re: Šanse su ...

Predrag Brajovic
Што се тиче жена које друштво окривљује за то што су силоване, тога има у великом делу света , укључујући Запад (додуше не каменују).

Које си ти релативистичко зло.

Ti bi opet nešto satirao?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:21 17.08.2021

Re: Šanse su ...

freehand
Predrag Brajovic
Што се тиче жена које друштво окривљује за то што су силоване, тога има у великом делу света , укључујући Запад (додуше не каменују).

Које си ти релативистичко зло.

Ti bi opet nešto satirao?

Тебе.

freehand freehand 09:28 17.08.2021

Re: Šanse su ...

Predrag Brajovic
freehand
Predrag Brajovic
Што се тиче жена које друштво окривљује за то што су силоване, тога има у великом делу света , укључујући Запад (додуше не каменују).

Које си ти релативистичко зло.

Ti bi opet nešto satirao?

Тебе.


Daj nešto realno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:37 17.08.2021

Re: Šanse su ...

Predrag Brajovic
Што се тиче жена које друштво окривљује за то што су силоване, тога има у великом делу света , укључујући Запад (додуше не каменују).

Које си ти релативистичко зло.

Ниси чуо о силованој девојци “која је носила мини сукњу”?
freehand freehand 11:27 17.08.2021

Re: Šanse su ...

principessa_etrusca
Predrag Brajovic
Што се тиче жена које друштво окривљује за то што су силоване, тога има у великом делу света , укључујући Запад (додуше не каменују).

Које си ти релативистичко зло.

Ниси чуо о силованој девојци “која је носила мини сукњу”?

Mislim da je propustio i razliku relativiste i relativizatora, štagod ono prvo bilo.

mariopan mariopan 08:45 18.08.2021

Re: Šanse su ...

alselone
Alse trefio samu suštinu. Stvarno mi žao tih žena. Njima pomoći nema

Hvala ti.

I to ne samo da im nema pomoći za ovu generaciju, koja će platiti najveću cenu, nego i za mnoge druge u budućnosti.

Kad smo kod teme, čitam vesti i naletim na jednu rečenicu u kojoj se pominje da su "oslobodioci" već napravili spiskove udovica i devojčica u nekom mestu gde su ušli. Šta mislite šta će im taj spisak?
U istom tekstu se kaže i da su neke ustanove već poslale zaposlenim ženama dopis da više ne dolaze na posao, njihove poslove će od sada raditi muškarci. Ako nema muške glave u kući da on zaradi za život, kad žena već ne sme, ko će hraniti njihovu decu? Hoće li biti onako kako je pisao Haled Hoseini?

Samo te dve informacije, ako su tačne, govore da će se vreme terora nad ženskim svetom vratiti na velika vrata. Da beže negde van zemlje već je kasno.
mlatisa mlatisa 22:39 15.08.2021

Шта рећи?

1. САД није окупирала Авганистан због женских права у Авганистану
2. Ратови се не воде да би се бранила људска права било које популације (осим оне која вуче конце уз сенке== крупни капитал)
3. Трамп је хтео да повуче трупе из Авганистана али су га они горепоменути спречили у томе. (Било је бар два догађаја на блиском истоку који личе на откзивање послушности Трампу (или пуч))
4. САД су окупирале Авганистан због неких својих интереса које можемо да само да наслућујемо. Мислим да и немају везе са "борбом против тероризма" (велики број милитаната који су извршили напад је био из Саудијске Арбије а готово нико из Авганистана)
5. Када су САД процениле да су завршиле посао (или да не могу да га заврше) одлучили су да се повуку.
6. Да је тамо било тако добро за време марионетског режима вероватно би они више борили, а да је било тако лоше за време Талибана вероватно би се они мање борили.
7. Моје симпатије су врло далеко од талибана.
8. Нека се спреми .... (вероватно Иран)
freehand freehand 22:43 15.08.2021

Re: Шта рећи?

mlatisa
1. САД није окупирала Авганистан због женских права у Авганистану
2. Ратови се не воде да би се бранила људска права било које популације (осим оне која вуче конце уз сенке== крупни капитал)
3. Трамп је хтео да повуче трупе из Авганистана али су га они горепоменути спречили у томе. (Било је бар два догађаја на блиском истоку који личе на откзивање послушности Трампу (или пуч))
4. САД су окупирале Авганистан због неких својих интереса које можемо да само да наслућујемо. Мислим да и немају везе са "борбом против тероризма" (велики број милитаната који су извршили напад је био из Саудијске Арбије а готово нико из Авганистана)
5. Када су САД процениле да су завршиле посао (или да не могу да га заврше) одлучили су да се повуку.
6. Да је тамо било тако добро за време марионетског режима вероватно би они више борили, а да је било тако лоше за време Талибана вероватно би се они мање борили.
7. Моје симпатије су врло далеко од талибана.
8. Нека се спреми .... (вероватно Иран)

Fali još jedna stvar: u ovome što je stiglo i što će doći najviše će najebati muškarci, mučeni i ubijani. Kao i uvek. Al to je nekako normalno, jelda.
alselone alselone 22:43 15.08.2021

Lobotomija

zilikaka zilikaka 04:40 16.08.2021

Re: Lobotomija

Pa da, drugi čin tek počinje

Nego, gore sam pomenula al kome treba opisa talibankog delovanja u Avganistanu nek slobodno pogleda kod Halida Hoseiniija. Ima par popularnih romana. Uz sve umetničke slobode, ono je nezamislivo
alselone alselone 05:48 16.08.2021

Re: Lobotomija

Pa da, drugi čin tek počinje

Predstavnici američke vlade upozoravaju Talibane da napredovanje u zgrade administracije ne smeju nastaviti dok ne budu vakcinisani i dva puta revakcinisani.
mariopan mariopan 06:44 16.08.2021

Re: Lobotomija

zilikaka
Pa da, drugi čin tek počinje

Nego, gore sam pomenula al kome treba opisa talibankog delovanja u Avganistanu nek slobodno pogleda kod Halida Hoseiniija. Ima par popularnih romana. Uz sve umetničke slobode, ono je nezamislivo

Još imam košmare od tih slika u glavi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:06 17.08.2021

Re: Lobotomija

zilikaka
Pa da, drugi čin tek počinje

Nego, gore sam pomenula al kome treba opisa talibankog delovanja u Avganistanu nek slobodno pogleda kod Halida Hoseiniija. Ima par popularnih romana. Uz sve umetničke slobode, ono je nezamislivo

Узела бих Халида Хосеинија као историјски извор са зрном соли јер он је пре свега западњак који пише бестселере за западњаке.
Colin_bgd Colin_bgd 07:48 16.08.2021

Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Moje misli danas su sa devojkama i ženama Avganistana.

autor: als

Kenjao si 20 godina sto su isli tamo, sad kenjas sto se kao povlace...

Jedino konzistentno u celoj ovoj nazovi prici je tvoje konstantno kenjanje...

Tvoje misli sutra sigurno nece biti sa devojkama i ženama Avganistana, vec ce biti okrenute necemu za sta ces misliti da ce ti opet omoguciti da se dooobro iskenjas....
alselone alselone 11:14 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Pa da. Ja kenjam uvek kada neko pravi sranje.

Sranje je bilo kada su ulazili, sranje je sada kada se kukavički povlače. Oba su sranje.

To vi ulizice i sitne duže ne možete da razumete, vi uvek idete niz dlaku. Vama je bilo dobro i kada su ulazili u suverenu državu i započeli rat a dobro vam je i danas kada beže ostavljajući obične ljude na izvolite fundamentalistima željnim osvete.
Jaril Jaril 12:06 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

kenjam

Је л' приметио још неко количину помињања гована на блогу?

Изгледа да нам блог у аналној фази.
alselone alselone 12:07 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Је л' приметио још неко количину помињања гована на блогу?


Jedu ljudi puno mesa i masnog pa se začepe. I onda im stoji i nakuplja se.
Jaril Jaril 12:14 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

alselone
Је л' приметио још неко количину помињања гована на блогу?


Jedu ljudi puno mesa i masnog pa se začepe. I onda im stoji i nakuplja se.

Е сад сереш :

Ја сам low carb/meat based камп и имам феномеанлну столицу, осим кад изађем са друштвом па једемо пицу. Тад се зачепим и разводним и скроз непредвидиво.
docsumann docsumann 12:18 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Jaril
kenjam

Је л' приметио још неко количину помињања гована на блогу?

Изгледа да нам блог у аналној фази.


nije govno sve što smrdi
docsumann docsumann 12:19 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Jaril
alselone
Је л' приметио још неко количину помињања гована на блогу?


Jedu ljudi puno mesa i masnog pa se začepe. I onda im stoji i nakuplja se.

Е сад сереш :

Ја сам low carb/meat based камп и имам феномеанлну столицу, осим кад изађем са друштвом па једемо пицу. Тад се зачепим и разводним и скроз непредвидиво.


e, sad nas još i o tome izvještavaj
alselone alselone 12:20 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

low carb/meat

To ti uopšte nije loše.
alselone alselone 12:25 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

e, sad nas još i o tome izvještavaj


Cela poenta komentara je da nam uzgred napomene kako mu pica ne prija.
Jaril Jaril 12:33 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

docsumann
Jaril
alselone
Је л' приметио још неко количину помињања гована на блогу?


Jedu ljudi puno mesa i masnog pa se začepe. I onda im stoji i nakuplja se.

Е сад сереш :

Ја сам low carb/meat based камп и имам феномеанлну столицу, осим кад изађем са друштвом па једемо пицу. Тад се зачепим и разводним и скроз непредвидиво.


e, sad nas još i o tome izvještavaj


Значи блог "Утицај глутена на мој сексуални живот" отпада.
docsumann docsumann 13:10 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Ја лепо предложио на блогу код Размишљам да неко напише и окачи блог о фекалним опсесијама блогера на Блогу Б92 али је изгледа мој предлог остао непримећен.



ih, apsolvirano odavno


Dnevnik Sranja
shmoo shmoo 13:12 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

docsumann
Ја лепо предложио на блогу код Размишљам да неко напише и окачи блог о фекалним опсесијама блогера на Блогу Б92 али је изгледа мој предлог остао непримећен.



ih, apsolvirano odavno


Dnevnik Sranja




Промакло ми. Хвала на предлогу за читање у ово пасје поподне.

Colin_bgd Colin_bgd 13:35 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

alselone
Vama je bilo dobro i kada su ulazili u suverenu državu i započeli rat a dobro vam je i danas kada beže ostavljajući obične ljude na izvolite fundamentalistima željnim osvete.

E, bas me posteno nasmeja, hvala ti...

Ponekad (drugim recima uvek) me bas rastuzi ta nesposobnost nekih nominalno odraslih i zrelih ljudi da plasticno pokazu da ipak jesu prevazisli taj pocetnicko-naivni nivo prvog razreda srednje skole u svom tzv. "razmisljanju"...
solo solo 13:57 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Изгледа да нам блог у аналној фази.


Ko o čemu Jaril o anusu. Svrbi?

Šta je sa babom i uštipcima?
Jaril Jaril 14:07 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

solo
Изгледа да нам блог у аналној фази.


Ko o čemu Jaril o anusu. Svrbi?


Хвала ти на интерсовању за моју гузу.

Покушао да схватим блог неозбиљно и да разводним причу, јер ако овај блог схватим озбиљно, онда је много лоше. Пошто су сви кренули озбиљно у причу, онда је боље да га ставим на игнор. Тако да да, ови моји коментари баш штрче по тону.
solo solo 14:12 16.08.2021

Kud dalje.

Kenjao si 20 godina sto su isli tamo, sad kenjas sto se kao povlace...

Jedino konzistentno u celoj ovoj nazovi prici je tvoje konstantno kenjanje...

Tvoje misli sutra sigurno nece biti sa devojkama i ženama Avganistana, vec ce biti okrenute necemu za sta ces misliti da ce ti opet omoguciti da se dooobro iskenjas....

Ponekad (drugim recima uvek) me bas rastuzi ta nesposobnost nekih nominalno odraslih i zrelih ljudi da plasticno pokazu da ipak jesu prevazisli taj pocetnicko-naivni nivo prvog razreda srednje skole u svom tzv. "razmisljanju"...



Preporuči / Preporuka: 100 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori

solo solo 14:27 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Хвала ти на интерсовању за моју гузу.


Sprdam se Jarile. Nek' je tvoja guza živa i funkcionalna na tvoju i još po čiju radost još mnogaja ljeta.

Lagani smo u teškoj zabrinutosti za Avganistanska zbivanja. Nego Jarile jel i Talibanke spadaju u devojke i žene Avganistana ili postavljam pogrešnom čoveku pitanje?
Niko nije zabrinut za mladiće i muškarce Avganistana. Zamjećuješ?

Kakva trivija.

Trivija stara/nova reč koja je postala popularna na blogu i zajebala je narativ koji gubi na popularnosti od kada se Krle slabo pojavljuje.
Jaril Jaril 14:37 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Zamjećuješ?

Мени највише боде уши оно "највећа цена". Како се то људско страдање мери на кантар? Можда и може, волео бих да знам како. Због 'сарадње с окупатором' ће многе популације да страдају, на различите начине, али ће сви да страдају. И то у тајности јер су Талибани већ почели да спинују: одузимају оружје цивилима јер им више не треба за личну заштиту. А онда се из свега извуку жене и девојке, а да би се опљунула Америка.

Сад сам се изнервирао...

Видимо се на неком другом блогу.
solo solo 14:47 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

Сад сам се изнервирао...

Видимо се на неком другом блогу.


Mojne se sekiraš. Kad stignu u tranzitu tamo u parkiću kod Nemanje biće prilike da se nerviraš. Još su daleko. a možda se i skrajnu na drugu stranu.

Nije dosadno to je najvažnije.
shmoo shmoo 15:57 16.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

solo

Lagani smo u teškoj zabrinutosti za Avganistanska zbivanja.

Niko nije zabrinut za mladiće i muškarce Avganistana. Zamjećuješ?




Жив је Кенеди, умро није, док је Срба и Србије!








П.С. -





shmoo shmoo 09:40 19.08.2021

Re: Uvek, samo, i jedino, broj 2...

solo

Kad stignu u tranzitu tamo u parkiću kod Nemanje biće prilike da se nerviraš.



Ови страни држављани на бродићу на Сави вероватно нису избеглице из Авганистана?






Матори, када идеш на Саву да пецаш, буди опрезан... Ко зна шта све може да ти се закачи на удицу.

Знаш и сам да у овој тешкој ситуацији са ковидом носиоце полних болести и осталих друштвених признања не дочекују баш с добродошлицом у нашем здравственом систему.

Него, богами, ови из Авганистана можда још увек нису стигли до Немањине, али су зато већ стигли до мене на Брдо.

(Можда Камп Кошутњак? То је вазда био један од првих на удару центара за прихват "политичких дисидената" још од времена Варшавског пакта кад је Камп непрекидно био пун Румуна, Пољака, Чеха, Мађара, Словака, Бугара,...)

Јуче видим ове из Авганистана у гомилама, петорица до десеторица (нема жена), шврћкају се по Пожешкој и околним улицама.

Прво сам кратким антрополошким увидом помислио да су то неки наши, али чујем онда да не причају на српском.

Е, Девла, Девла! Само нам још они фале! К'о да нисмо сами себи довољни таки каки смо.






alselone alselone 12:11 16.08.2021

The Kabul Airport

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:27 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Иначе, ови људи не разумеју механику и физику лета па тако и немогућност да висиш на тoчковима док авион лети или већ где. Тројица су пала после полетања, са неких пар стотина метара висине.
docsumann docsumann 12:34 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

na donjem snimku, gdje avion odleće, vide se upravo dvije siluete koje padaju s aviona sa visine od par stotina metara.

jbt, koji užas, pa ovo ko oni očajnici koji su skakali s nebodera u plamenu tokom napada 9/11
maksa83 maksa83 12:46 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Иначе, ови људи не разумеју механику и физику лета па тако и немогућност да висиш на тачковима док авион лети или већ где. Тројица су пала после полетања, са неких пар стотина метара висине.

Točkovi će se uvući u jednom trenutku, možda je njihova ideja bila da tako dospeju u kargo ili prežive tako sa uvučenim točkovima, ali svejedno bi se na toj visini i brzini pretvorili u sante leda u sledećih pola sata. Koji je to očaj i strah koji te natera da to pokušaš, ne mogu da zamislim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:49 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Koji je to očaj i strah koji te natera da to pokušaš, ne mogu da zamislim.

Несумњиво, но ја мислим да они не знају да би се смрзли или да ће отпасти.
emilia emilia 13:01 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

docsumann
na donjem snimku, gdje avion odleće, vide se upravo dvije siluete koje padaju s aviona sa visine od par stotina metara.

jbt, koji užas, pa ovo ko oni očajnici koji su skakali s nebodera u plamenu tokom napada 9/11
To su ti kojima se imputira od nekih sagovornika na blogu da im je talibanski način života inherentan a ne neka tamo demokratija i ljudska prava. Feministi, LGBT i kulturfašisti sve do jednog. Nadam se da će većina svih očajnika tamo uspeti da pobegne i s pravom zakucati na vrata Americi i Evropi.
maksa83 maksa83 13:07 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Nadam se da će većina svih očajnika tamo uspeti da pobegne i s pravom zakucati na vrata Americi i Evropi.

Evo srpska desnica (realno skup debila) već aplaudira Talibanima zato što su sjebali Amerikance. Mošbiti siguran i da će oni prvi da krenu da zavijijaju i bogorade kada se pojave migranti.
emilia emilia 13:16 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

maksa83
Nadam se da će većina svih očajnika tamo uspeti da pobegne i s pravom zakucati na vrata Americi i Evropi.

Evo srpska desnica (realno skup debila) već aplaudira Talibanima zato što su sjebali Amerikance. Mošbiti siguran i da će oni prvi da krenu da zavijijaju i bogorade kada se pojave migranti.
Mogu da zavijaju sada koliko ih grlo nosi, iz tog dela sveta kreće cunami migranata. Avganistan ima 38 miliona stanovnika, očajnika možemo pretpostaviti ovim scenama koliko će biti.

gvozden1 gvozden1 13:26 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Mogu da zavijaju sada koliko ih grlo nosi, iz tog dela sveta kreće cunami migranata. Avganistan ima 38 miliona stanovnika, očajnika možemo pretpostaviti ovim scenama koliko će biti.

I za sve to je kriv Miša Vacić.
emilia emilia 13:33 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

emilia
maksa83
Nadam se da će većina svih očajnika tamo uspeti da pobegne i s pravom zakucati na vrata Americi i Evropi.

Evo srpska desnica (realno skup debila) već aplaudira Talibanima zato što su sjebali Amerikance. Mošbiti siguran i da će oni prvi da krenu da zavijijaju i bogorade kada se pojave migranti.
Mogu da zavijaju sada koliko ih grlo nosi, iz tog dela sveta kreće cunami migranata. Avganistan ima 38 miliona stanovnika, očajnika možemo pretpostaviti ovim scenama koliko će biti.
Izvinjavam se za naknadno dopisivanje rečenice, otišla sam na google search da proverim populaciju Avganistana i uporedim je sa Sirijom od 17,500,000 stanovnika koja je produkovala izbegličku krizu prethodnih godina.
shmoo shmoo 13:34 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

gvozden1
Mogu da zavijaju sada koliko ih grlo nosi, iz tog dela sveta kreće cunami migranata. Avganistan ima 38 miliona stanovnika, očajnika možemo pretpostaviti ovim scenama koliko će biti.

I za sve to je kriv Miša Vacić.




Јбт, ала имамо моћну Службу!










docsumann docsumann 13:39 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

gvozden1
Mogu da zavijaju sada koliko ih grlo nosi, iz tog dela sveta kreće cunami migranata. Avganistan ima 38 miliona stanovnika, očajnika možemo pretpostaviti ovim scenama koliko će biti.

I za sve to je kriv Miša Vacić.


Mica Vašić
maksa83 maksa83 13:39 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

I za sve to je kriv Miša Vacić.

Ma jok bre kakav Miša Vacić, on još uvek ne razume šta se dešava ni šta je to taj Alogristan kakvi avioni lete gde šta, njemu bi morali da objašnjavaju dve nedelje samo najosnovnije stvari.

Ovo su ti sofisticirani desničari, tipa Djoka Vukadinović (slučajni Srbin i namerni Vlah za poslaničku platu) i slični. Eno i Ćirjaković srećan što je neko rekao NE neokolonijalizmu u ime celog sveta. Galerija, plus cela anonimna 1244 ekipa sa slikama Ostroga i Amfilohija na profilu. Ako sad će bar malo da odmore od antivakseraja.

shmoo shmoo 13:42 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

docsumann
gvozden1
Mogu da zavijaju sada koliko ih grlo nosi, iz tog dela sveta kreće cunami migranata. Avganistan ima 38 miliona stanovnika, očajnika možemo pretpostaviti ovim scenama koliko će biti.

I za sve to je kriv Miša Vacić.


Mica Vašić




А богами и Мица Мојсиловић.





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:44 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Izvinjavam se za naknadno dopisivanje rečenice, otišla sam na google search da proverim populaciju Avganistana i uporedim je sa Sirijom od 17,500,000 stanovnika koja je produkovala izbegličku krizu prethodnih godina.


Smatra se da je negde oko 70k Afgana/Avgana radilo za americke trupe. Njihovo 'povlacenje' traje od 2008 i jedan deo njih su dobili americke vize. Ali ni njih sve nisu uspeli da evakuiraju i jos 18k plus oko 50k clanova porodice je ostalo jos u zemlji. Novi talas izbeglica se cini izvesnim.
gvozden1 gvozden1 13:55 16.08.2021

Re: The Kabul Airport


Ovo su ti sofisticirani desničari, tipa Djoka Vukadinović

On je znači kriv.
Vlah, nije ni čudo.

Ma šala, ali previše je to pojednostavljeno.
Da li se može razumeti lep osećaj kad je poražen neko ko je ušao u tuđu zemlju bez pitanja i dozvole?
Nije teško razumeti.

Istovremeno je i prisutan ružan osećaj zbog verovatnih posledica tog poraza.

I zato je suviše jednostavno postaviti pitanje, da li je dobro ili nije dobro što su Ameri poraženi.

I jeste i nije, a najbolje bi bilo da nikad tu nisu dolazili.

Teško je odgovoriti i na pitanje, dobro, došli su, ali šta je sad najbolje, da ostanu tu i da drže pod okupacijom drugu državu, ili da odu pa da Talibani dođu.

Ne može se svesti na jedan odgovor.
Ali može na jednog krivca, Ameriku.

A šta o tome misli Đoka je stvarno mnogo manje važna stvar.
maksa83 maksa83 13:57 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

On je znači kriv.
Vlah, nije ni čudo.

Ko je rekao da je časni Gosn Đoka kriv za bilo šta?

I on nije Vlah, nego je onomad preko vlaške liste ušao u parlament što njegovo srbovanje čini dodatno smešnim.
gvozden1 gvozden1 14:00 16.08.2021

Re: The Kabul Airport


I on nije Vlah, nego je onomad preko vlaške liste ušao u parlament što njegovo srbovanje čini dodatno smešnim.

Znam, znam
emilia emilia 14:13 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Neues aus der Nachbarschaft
Izvinjavam se za naknadno dopisivanje rečenice, otišla sam na google search da proverim populaciju Avganistana i uporedim je sa Sirijom od 17,500,000 stanovnika koja je produkovala izbegličku krizu prethodnih godina.


Smatra se da je negde oko 70k Afgana/Avgana radilo za americke trupe. Njihovo 'povlacenje' traje od 2008 i jedan deo njih su dobili americke vize. Ali ni njih sve nisu uspeli da evakuiraju i jos 18k plus oko 50k clanova porodice je ostalo jos u zemlji. Novi talas izbeglica se cini izvesnim.
Sasvim sigurno ide nepregledan novi talas izbeglica ka Zapadu. Nisu u pitanju samo ljudi koji su aktivno sarađivali sa Amerikancima već ko zna koliko u strahu od talibana i njihovog iživljavanja koje su imali da iskuse pre američke intervencije. Za poslednjih dvadeset godina nešto normalizovanog života su i izrasle nove generacije da bi se vraćale dobrovoljno u kameno doba sa talibanima. Na ovim užasnim snimcima sa aerodroma, uz vesti o masovnoj bežaniji pred talibanima, možemo videti da je sve sama mladež koja u očaju trči za avionom.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:33 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Nisu u pitanju samo ljudi koji su aktivno sarađivali sa Amerikancima već ko zna koliko u strahu od talibana i njihovog iživljavanja koje su imali da iskuse pre američke intervencije. Za poslednjih dvadeset godina nešto normalizovanog života su i izrasle nove generacije da bi se vraćale dobrovoljno u kameno doba sa talibanima. Na ovim užasnim snimcima sa aerodroma, uz vesti o masovnoj bežaniji pred talibanima, možemo videti da je sve sama mladež koja u očaju trči za avionom.


Da, ni ja nisam mislio samo na te saradnike US trupa. Nego sam hteo da naglasim da ni njih nisu uspeli da spase iako to traje godinama.

Imao sam priliku nekoliko godina da se cesce vidjam sa jednim klincem iz Avganistana i malo mu pomazem da se snadje. Bezao nekih pet godina preko Irana, Sirije, Turske, Bugarske... da bi sa 15g. dosao u Evropu.

Klinac je bio bistar ali skoro beznadezan slucaj. Ne svojom krivicom. Nepismen, a ipak su ga slali na kurseve jezika i u obicnu skolu (doduse nize razrede) pa ni posle tri godine nije naucio da pise a jezik je mogao da koristi toliko da se mozemo sporazumevati. Pogled na svet: neka mesavina tradicionalnih vrednosti (hard core of the hard core) i navucenosti na drustvene mreze. Na svakom koraku mu domoroci pokazuju da nije dobrodosao. Nema resen status azilanta pa ne moze nigde ni da radi. Razocaran onim sto zivi u odnosu na ono sto je ocekivao dok je bezao. Nostalgija i briga za porodicom ga izjedaju. Itd. Kad tako neko dodje ako nema neku dodatnu podrsku nekoga iz lokalne zajednice ima vise sanse da zavrsi kao kriminalac nego da izgradi ono sto zovemo normalnim zivotom.

Ovo je ona druga strana medalje izbeglica koje uspeju da dodju do Evrope.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:39 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Djoka Vukadinović (slučajni Srbin i namerni Vlah za poslaničku platu)

Не знам да ли си запазио мој обрачун са њим :)
maliperica maliperica 21:54 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

maksa83
Nadam se da će većina svih očajnika tamo uspeti da pobegne i s pravom zakucati na vrata Americi i Evropi.

Evo srpska desnica (realno skup debila) već aplaudira Talibanima zato što su sjebali Amerikance. Mošbiti siguran i da će oni prvi da krenu da zavijijaju i bogorade kada se pojave migranti.

Koliko površno treba da se razmišlja pa da se ne razume osnovna logika - da biti protiv američke imperijalne politike , znači biti i protiv posledica te politike - migrantske krize.
I radovati se svaki put kada ih neko udari po nosu.
bene_geserit bene_geserit 22:01 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

biti protiv američke imperijalne politike , znači biti i protiv posledica te politike - migrantske krize

Ma bre, migrantska kriza je najmanje posledica američke imperijalne politike, već sledećeg:
- ekonomije (sve te izbeglice su ekonomske)
- biologije (zemlje kao npr. Avganistan imaju prirodni prirađtaj koji nije održiv)
- libtardskih globalističkih morona na vlasti u EU tipa Merkel, koji umesto da zatvore granice (bodljikava žica, mitraljezi, brodovi koji špartaju Mediteranom) oni otvaraju granice
bene_geserit bene_geserit 22:05 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Koji je to očaj i strah koji te natera da to pokušaš, ne mogu da zamislim.

Saradnja sa okupatorom, to mi zvuči poznato, kao da je izašla iz nekog komunjarskog filma.
Sličnosti između komunista i talibana su neverovatne.
bene_geserit bene_geserit 22:09 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Sasvim sigurno ide nepregledan novi talas izbeglica ka Zapadu. Nisu u pitanju samo ljudi koji su aktivno sarađivali sa Amerikancima već ko zna koliko u strahu od talibana i njihovog iživljavanja koje su imali da iskuse pre američke intervencije. Za poslednjih dvadeset godina nešto normalizovanog života su i izrasle nove generacije da bi se vraćale dobrovoljno u kameno doba sa talibanima.

"Nepregledan" novi talas izbeglica se vrlo lako rešava.
Ali moronima koji žele da ih prime bi dozvolio da ih prime kod sebe u kuću.
Izbeglice od rata prestaju to da budu jednom kad iz Avganistana pobegnu u Turkmenistan, Tadžikistan, Uzbekistan, Iran. Posle toga ako žele u Evropu postaju ekonomske izbeglice.
maliperica maliperica 22:36 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

bene_geserit
biti protiv američke imperijalne politike , znači biti i protiv posledica te politike - migrantske krize

Ma bre, migrantska kriza je najmanje posledica američke imperijalne politike, već sledećeg:
- ekonomije (sve te izbeglice su ekonomske)
- biologije (zemlje kao npr. Avganistan imaju prirodni prirađtaj koji nije održiv)
- libtardskih globalističkih morona na vlasti u EU tipa Merkel, koji umesto da zatvore granice (bodljikava žica, mitraljezi, brodovi koji špartaju Mediteranom) oni otvaraju granice

Da.
Nisam se setio ekonomske krize u Siriji, Iraku, Libiji.
Tačno. Ljudi beže jer su im male plate.


bene_geserit bene_geserit 22:54 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Ljudi beže jer su im male plate.

Migrantska kriza ne postoji zato što ljudi beže od rata ili tamo gde im je ekonomski bolje, već zato što moroni u nekim zemljama pristaju da ih prime (nasuprot volje svog biračkog tela).
maliperica maliperica 23:07 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

bene_geserit
Ljudi beže jer su im male plate.

Migrantska kriza ne postoji zato što ljudi beže od rata ili tamo gde im je ekonomski bolje, već zato što moroni u nekim zemljama pristaju da ih prime (nasuprot volje svog biračkog tela).

E, sad si se prosro za sve pare.
bene_geserit bene_geserit 23:18 16.08.2021

Re: The Kabul Airport

Stvarno ti je razumevanje na nivou malog Perice.
Uzroci migrantskih kriza su pre svega ekonomski i biološki.
Očekuje se da će 2100. godine Nigerija da ima više stanovnika nego cela Evropa.
Avganistan je jedna od tih zemalja sa neodrživim prirodnim priraštajem.
Iz takvih zemalja će probati da odu u ekonomski razvijene zemlje bez rata ili sa ratom u njihovim zemljama svejedno.
Tačnije svakako će biti rata po tim zemljama jer neće moći da ishrane toliki broj ljudi, američki ili bilo čiji imperijalizam i klimatske promene na stranu.
alselone alselone 04:10 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Ovo su ti sofisticirani desničari, tipa Djoka Vukadinović (slučajni Srbin i namerni Vlah za poslaničku platu) i slični. Eno i Ćirjaković srećan što je neko rekao NE neokolonijalizmu u ime celog sveta. Galerija, plus cela anonimna 1244 ekipa sa slikama Ostroga i Amfilohija na profilu. Ako sad će bar malo da odmore od antivakseraja.


Koliko razumem ovaj niz, a i onaj sa prethodne strane, pogrešno je misliti i da su se trebali povući ali i da se nisu trebali povući. Nikako da ukapiram šta je zapravo ispravno.

Šta ti misliš Makso, da su se trebali povući ili nisu?

gedza.73 gedza.73 06:31 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Evo srpska desnica (realno skup debila) već aplaudira Talibanima zato što su sjebali Amerikance.


Verujem da i srpska levica to isto radi. Ako se po blogu procenat sudi, gde ponekom komentatoru se smeši brk što je pala osovina zla onda je to sasvim pristojna brojka. A zajedno daju podršku Talibanima koji su učestvovali u ratu u Bosni i na Kosovu na strani koja nije srpska

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana