Društvo| Na današnji dan| Obrazovanje| Religija

Mitropolija

natasa_tasic_10 RSS / 05.09.2021. u 08:07

Rekoh sebi nemoj Nataša danas da bloguješ.

Lepo se spremi za crkvu, da stigneš na molitvu za školarce, al eto uključih FB i iskoči mi twiter i šta ćeš reči mi same došle.

Zašto i zašto se ne pomeri ustoličenje i zašto mora na Cetinju, zar ne može negde drugde...i milion pitanja koja se postavljaju a odgovor je jedan.

Mitropolit se ustoličava tamo gde je Mitropolija,a to je na Cetinju  i nema šta tu da se bilo ko buni.

 

Nema pomeranja, jer za razliku od ovih huškača pravi Crnogorci nikada veru za večeru prodati neće već će braniti i čast i poštenje.

Što se tiče barikada mogli su ih staviti milion, sleteli su na Cetinje helikopterom i hvala Bogu što je Njegova svetost Patrijarh Srpski gospodin Porfirije zabranio medije, jer bi uneli samo jos veći razdor no što jeste trenutno napravljen.

Poenta je da Mitropolit Joanikije, čovek koji je verom dokazao da se država moje odbraniti i to mnogima smeta.

 

Sve što mogu reći je da od povlačenja nema ništa, a stati i učiniti i svedočiti pravdu u ova teška vremena je breme koje mu neće biti lako za nošenje.

Neka je sretno i blagosloveno ustoličenje,a usijane glave i ovde i tamo neka idu pod tuš, nama je svima dosta podela. 

Pravi razlog za sve ove nerede je samo sakriven i dobro upakovan,a to verujem da nema veze sa ustoličenjem,već sa nečim drugim. 

Ovaj trenutak ne bismo trebali ispustiti jer je prvi posle dugo godina, trenutak pruzene ruke ka pomirenju i smirivanju strasti.

 



Komentari (906)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 11:50 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Misliš ono kad je zapad rekao, ma ebe mi se za svog saveznika Dražu, ajd da pomognemo komunistima i da ih instaliramo na vlast?
A ne, to je ruski greh.

Dobro, razumem, sad sledi ono o herojskoj borbi partizana i izdajstvu kralja i četnika.
Znam tu priču.

Pa nije zapad ušao na tenkovima sa petokrakom, a Tita nije primao naređenja sa Zapada nego iz Moskve ... ali samo do 1948. a tad si već fasovao komunizam.

Ne razumem ovo za partizane, oni su opet prema priči koju ovde čitam bili neka bezvezna nepostojeća sila koja je glumila otpor okupatoru, pa mi nije jasno kako su oni preuzeli zemlju slobodoljubivih domaćina, osim ako im neko nije pomogao baš tenkovima.
maksa83 maksa83 11:50 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Opovrgava li Drezden Mačvu?

Ne opovrgava, samo obesmišljava tvoje "Zapad".
gvozden1 gvozden1 11:57 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Ne razumem ovo za partizane, oni su opet prema priči koju ovde čitam bili neka bezvezna nepostojeća sila koja je glumila otpor okupatoru, pa mi nije jasno kako su oni preuzeli zemlju slobodoljubivih domaćina, osim ako im neko nije pomogao baš tenkovima.

Neko tenkovima neko izdajom.
Rusi tenkovima, zapad izdajom svog antikomunističkig saveznika koji je do kraja rata Srbiju držao čistu od komunizma.

A kad tog saveznika ostaviš samog protiv sile koja je i Hitlera slomila, ne može se posle reći, nemam ja ništa s tim.

Zapad je Dražu, dakle Srbiju, Staljinu ostavio na tacni.

Da, može se reći, pa šta, nisu bili dužni da je brane, i biće se u pravu, ali da su izdali saveznika, i da su time doprineli stradanju pod komunistima, jesu.

macak_tosa macak_tosa 12:08 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Podaci su da Rusija nikad nije pucala na Srbiju, zapad jeste i to uvek.

Primećujem kako si spreman da im oprostiš što su ti na tenkovima doneli komunizam (a pre toga Kominterna rovarila) koji je inače kada se priča o drugim stvarima u tvom koordinatnom sistemu em najgora stvar na svetu sama po sebi, em je nas je nepovratno unazadila dotle da još uvek živimo posledice toga. Inače sve ok.

Nekako sam mislio da nema ništa gore od tog komunizma, ali gle kad postoji i 100x gore.

Nećemo valjda te ruske zasluge množiti nulom za potrebe ove rasprave?

Nas i Rusa 300 miliona!
gedza.73 gedza.73 12:09 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ostavljamo je onakvu kakva je napravljena, između istoka i zapada, ni na istoku ni na zapadu.

To je Srbija.
Verovati da je to moguće promeniti a da Srbija ostane samosvojna, autentična, suverena je naivno verovanje.

mi smo je svojim procenama i u skladu sa njima odlukama takvom napravili i takvom je ostavljamo budućim pokoljenjima.
Podela na Zapad-Istok ili pravoslavlje-katoličanstvo je samo opravdanje. Grčka je pravoslavna, Rumunija i Bugraska pa ih niko nije bombardovao.

O autentičnosti ne znam šta bi rek'o s obzirom da nam je arhitektura autentično upropaštena, da su nam samosvojno reke prepune đubreta, da nam šoping molovi liče na sve svetske šoping molove, da su nam kompjuteri i telefoni nesuvereno tuđi (eto mogu da se opkladim da niko od nas ne bloguje sa ruskog računara ili ruskog telefona)


Kad se deca, koja su mnogo bitnija od nas koji imamo više... u stvari imamo manje godina od njih za život izjašnjavaju što bi otišli iz Srbije niko ne pominje autentičnost, samosvojnost ili suverenost nego im je 'sistem' u prva tri faktora.

Kad ta deca odu onda svojoj deci ne daju autentična srpska imena nego neutralna koja mogu da liče ali su više prilagođena novoj domovini. Čak i ako preskoče tu sledeću generaciju u trećoj imena skoro sigurno nisu srpska.

Tokom svih tih sukoba, dužničkog ropstva i svega što pominješ Srbija je imala povećanje stanovništva tokom većeg dela XIX veka i početkom XX (manje). Posle II svetskog rata to počinje da se menja.

Evropa neće Rusiju. Niti me zanimaju razlozi niti njihovi interesi. Jedino me zanima kako će ovih par miliona Srba da živi svoje živote. Onih par miliona koji oće brane Rusiju mogu da obuku ruske uniforme i brane ruske interese bilo gde da su oni ugroženi. Čak ako sam dobro shvatio imamo i par potencijalnih srpskojugoslovenskih pravoslavnih đihadista talibana palestinske provijencije



nikvet pn nikvet pn 12:13 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1

Zapad je Dražu, dakle Srbiju, Staljinu ostavio na tacni.


За разлику од Грчке и грађанског рата '46-'49.
macak_tosa macak_tosa 12:22 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Rekoh, mnogo je toga na ruskoj duši protiv Srbije, ne samo komunizam.

Zato sve na tas, i dobro i loše, i kod Rusa i kod zapada.

Pa kad ti staviš sve na tas, šta preteže?

Ništa ja ne predlažem, evi stavio sam to na tvoj sopstveni tas.

Konstatujem kako ovde godinama čitam kako je komunizam najveće zlo u istoriji civilizacije i koje može da zadesi nekoga, kako je ovde kriv za bukvalno sve, i sad čitam da nam Rusi nisu naneli nikakvo bitno zlo tj. da je ono koje nam je Zapad naneo, citiram, 100x gore, citat završen.

Samo sam uzeo dve tvoje kategorične tvrdnje koje kad staviš jednu pored druge cela stvar pada strmoglavce.

Pa sad da revidiramo ili da je komunizam najgore zlo na svetu koje je krivo za sav naš kolaps (i današnje stanje), ili da revidiramo nam Rusi nisu naneli neku štetu na koju bi se čovek obazirao.

Ne moram ja ništa da biram, nego ti.

Komunizam jeste ogromno zlo.
Koje nisu izmislili Rusi.
Veće zlo, daleko, je nacizam.
Što može da se vidi i prema najvrednijem izgubljenim u Srba od nacizma - ljudskim životima.
Vezati gubitke kod nas od komunista za Ruse je pogrešno.
Gubici od komunizma su vezani za aktivnost domaćeg bašibozuka, nakota i gamadi.
gvozden1 gvozden1 12:25 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

.
Podela na Zapad-Istok ili pravoslavlje-katoličanstvo je samo opravdanje

Ne znam koliko sa tim ima veze pravoslavlje, nisam ga pominjao, ali da je tokom celog trajanja srpske države bilo neophodno da se klacka između dve strane, ta činjenica stoji.

Kad te neko napadne (1914 zapad) šta ti ostaje nego da pogledaš na drugu stranu.
Ili kad neko proglasi Bugarsku preko pola Srbije (1878 Rusija) šta ti ostaje nego da se okreneš na zapad?
Ili da ne idemo sad do Karađorđa i Miloša, a i oni su itekako klackali.

I kad pomenu to uvećanje stanovništva, primetno je da je Srbija bila obećana zemlja da se u nju useljavalo, upravo u vreme tih klackalica.

A što se odavde, i ne samo odavde, iseljava, nije pitanje okretanja tamo ili ovamo, to je skoro isključivo pitanje para, a pare su na zapadu.

Da li bi došle ovde ako bismo im se podali bez gunđanja, pa naravno da ne bi.

I da, ja kucam sa kineskog telefona :)
gedza.73 gedza.73 12:26 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Komunizam jeste ogromno zlo.
Koje nisu izmislili Rusi.
Veće zlo, daleko, je nacizam.

Sa ovim sam saglasan.
vcucko vcucko 12:31 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73

Da li stvarno misliš da pored svih neproverenih izbeglica u naponu snage misliš da su pravoslavci glavni neprijatelji u Beču ili Parizu ili Vatikanu?


osim toga više su Srbi porazbijali i oskrnavili srpskih pravoslavnih crkava nakon četres pete (kao u Rusiji što je bilo) nego taj isti mrski katolički zapad. Čak i one koje su bile oštećene tokom rata su dokusurili sami Srbi.

Prvo: najcrnje je, što jesu. Glavni neprijatelj im je Rusija kao takva.
Svako mudo sa zapada, u svakoj prilici (znači i povodom tih miliona u punoj snazi koje ih zaposedaju) vrti istu mantru: u svemu ovome najgore je što će profitirati Rusija. Bukvalno tim rečima, svi i svuda.
Zar ne misliš, da bi se u Rusiji stvari drugačije odvijale, da joj uporno ne rade to što rade. Na svako popuštanje, koje vide kao slabost, šalju joj svoje horde na vrata.
A ti bi tome da se priključiš? I misliš da bi bolje prošao? Žao ti što Nedić i Ljotić nisu poslali divizije na Staljingrad?
Pa ne bi u Srbiji ostalo živog psa '44., o čemu pričaš.

Drugo: u ovome što si napisao ima nešto dobro. Naime, shvatio si da Srbi nisu Česi i Poljaci. Koje je neko dekretom preveo u nešto. Pa se posle samo vratili gde su i bili. Ne. Srbi su u toj priči (bili) Rusi. Srbi su držali neke teritorije i drugima nešto nametali. Plus su (jedini u Evropi) Rusi i Srbi većinski prihvatili komunizam. Negde milom, negde silom, ali većinski. Samim tim, lek ne mogu da nađu jedni bez drugih. Amin.
gvozden1 gvozden1 12:33 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

nikvet pn
gvozden1

Zapad je Dražu, dakle Srbiju, Staljinu ostavio na tacni.


За разлику од Грчке и грађанског рата '46-'49.

Da.
Tu se čak i Staljin uzdržavao jer je bilo jasno koga zapad podržava, pa nije baš hteo da im pakosti.
Tita je nešto pokušao pa dobio po prstima upravo od Staljina.

Ovo što Maksa potencira, Rusi su uveli komunizam, a izostavljajući doprinos zapada tome nije baš najtačnije.

Ako ti pomažeš neku partijsku vojsku, ako im sipaš pare i oružje, ako njihovog protivnika a tvog saveznika napustiš, pa neće baš biti da ti s tim nemaš nikakve veze.
vcucko vcucko 12:41 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1


I da, ja kucam sa kineskog telefona :)

Pa svi kucaju sa kineskih telefona i računara. Đa iz Čung-Kvo Mejnlanda, đa sa Tajvana, svejedno.

Jako malo ljudi na svetu bilo šta radi na nečemu što se može nazvati robom široke potrošnje, a da je američko. Ili englesko.

Čak i Amerikanci sa svakom generacijom sve manje voze američka kola.
gedza.73 gedza.73 12:49 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Kad te neko napadne (1914 zapad) šta ti ostaje nego da pogledaš na drugu stranu.

napala te Austrougarska a pomagali Italijani, Englezi, braća Irci (štiteći bokove srpske vojske prilikom povlačenja u par dana poginulo 2 500 Francuza i Iraca)


My husband's in Salonika, I wonder if he's dead

Zapad ti je i Nica sa smeštenom srpskom decom i Britanija i SAD koja je pomnagala Srbiju tokom rata (Darinka Grujić Radović kojoj se ne zna grob)

Amerikanac koji je pomagao srpskim siročićima, ljudi koji su se školovali na toum zapadu i tada, za razliku od danas, vraćali u Srbiju sa novim znanjima. I da je upravo sa tim znanjima i iskustvima Srbija išla ka napred
Sve je to Zapad. A i Rusija je ona koja se povukla iz tog rata sa sve objavljenim Londonskim sporazumom. Mada se slažem da je komplikovano pošto je prethodna Rusija (čije su izbeglice takođe mnogo lepog za Beograd i Srbiju učinile i ostavile dubok trag u kulturi, umetnosti, arhitekturi...) bila u tom trenutku bitan saveznik Srbije a da su nam za veliko zlo, odnosno kralju Aleksandru, uzeto od komunista što ne priznajemo SSSR. Što povlači novo pitanje čije su relikvije u cetinjskom manastiru? Ako su bile dar zahvalnosti kralju Aleksandru, ostavljene na Ostrogu kako su se našle u sefu DB, pa su oskrnavljene (opljačkane, za šta su Dedejićevi novovernici optužili SPC sveštenike što se pokazalo kao laž) i prebačene na Cetinje iako mi se čini kako je išla neka priča da se nakon pada komunizma trebaju vratiti Rusiji. Što je diskutabilno s obzirom da deca rođena nakon 2000. u Rusiji pamte samo Putina, bivšeg komunističkog KGBeovca.
iseljava, nije pitanje okretanja tamo ili ovamo, to je skoro isključivo pitanje para, a pare su na zapadu.

Nije isključivo pitanje para već uređenja. Ljudi se odlučuju da žive u bolje uređenim zemljama nego u lošije uređenim zemljama. Zašto se mi onda vezujemo za lošije uređene zemlje?
maksa83 maksa83 12:58 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Plus su (jedini u Evropi) Rusi i Srbi većinski prihvatili komunizam.

Ovo je klimavo kada se stave neki brojevi. Komunistička Partija Srbije je 1981. imala oko 900000 članova - sa pokrajinama, bez njih nešto ispod 700000. SKJ je imala konstantnih 2 miliona članova, pa ajde da kažeš da na Srbe tu ode trećina, što opet nije neprirodno pošto jesu bili najbrojniji narod u SFRJ. otpr. tu negde blizu omjera učešća u SKJ.
vcucko vcucko 13:02 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73

iako mi se čini kako je išla neka priča da se nakon pada komunizma trebaju vratiti Rusiji. Što je diskutabilno s obzirom da deca rođena nakon 2000. u Rusiji pamte samo Putina, bivšeg komunističkog KGBeovca.

Dočim Jeljcin, valjda, nije bio komunista?!

I kakva je to priča, znači neko je ladno trebao da mazne Miroslavljevo jevanđelje. I posle da kaže, a ne, komunistička Srbija nema nikakve veze s tim, nećemo to da im vratimo.
gedza.73 gedza.73 13:04 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Prvo: najcrnje je, što jesu. Glavni neprijatelj im je Rusija kao takva.


Jel' Rusija tokom hladnog rata bila pravoslavna ili komunistička?
A ti bi tome da se priključiš? I misliš da bi bolje prošao? Žao ti što Nedić i Ljotić nisu poslali divizije na Staljingrad?

Ovo je ispod pojasa i adekvatan odgovor je da bi i ti u nekom novom ratu odbrani KuK monarhije i u KuK uniformi nabijao srpsku decu na bajonete. Otprilike isti nivo diskusije
Ne. Srbi su u toj priči (bili) Rusi.

Srbi su odlučili da budu Rusi, to je bitna razlika. na osnovu toga nas procenjuju kad se dešavaju tektonske geostrateške promene.
Svako mudo sa zapada, u svakoj prilici (znači i povodom tih miliona u punoj snazi koje ih zaposedaju) vrti istu mantru: u svemu ovome najgore je što će profitirati Rusija.

ne znam štabti reko. Ako je tebi drago što Rusi profitiraju tako što nama Srbima plaćaju manju rudnu rentu, meni nije. Čak mislim da su kupili i nešto oko banja pa im plaćamo oko tih geotermalnih voda al' nemoj da me držiš za reč. Ako je istina nadam se kako ti je i to drago, ko će ako neće braća Rusi.
Rusi i Srbi većinski prihvatili komunizam.

Gledajući posleratne izbore malo ti je diskutabilna ova ospervacija. Čak i pod tvrdom staljinističkom presijom koju su sprovodili sovejtski agenti po Srbiji uža Srbija nije baš tako lako prihvatila komunizam. Ali matram da je veliki nacionalni poraz što se tu najduže zapatio.
Samim tim, lek ne mogu da nađu jedni bez drugih. Amin.

Pitanje 'kokoška ili jaje'.
Zar ne misliš, da bi se u Rusiji stvari drugačije odvijale, da joj uporno ne rade to što rade

uopšte ne mislim o Rusiji. A kad bih mislio više bi' se pitao ko Rusima veću štetu nanosi. Ruski tajkuni nastali iz ruskog komunstičkog sistema ili Zapad. I zašto Rusi koji odu na Zapad pričaju loše o Rusiji dok Srbi koji žive u Srbiji pričaju lepo o toj Rusiji.
vcucko vcucko 13:06 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Plus su (jedini u Evropi) Rusi i Srbi većinski prihvatili komunizam.

Ovo je klimavo kada se stave neki brojevi. Komunistička Partija Srbije je 1981. imala oko 900000 članova - sa pokrajinama, bez njih nešto ispod 700000. SKJ je imala konstantnih 2 miliona članova, pa ajde da kažeš da na Srbe tu ode trećina, što opet nije neprirodno pošto jesu bili najbrojniji narod u SFRJ. otpr. tu negde blizu omjera učešća u SKJ.

Aman, ko priča o broju članova SK?! Ti isti su danas članovi SNS, a juče su bili članovi DS. Prekjuče SPS.

Svi u Evropi, sem Rusa i Srba, su živeli u komunizmu jer ih je neko drugi naterao. Jedino Rusi i Srbi su terali druge da žive u komunizmu. Većinski. Od toga ne možeš pobeći, ma koliko se trudio.
maksa83 maksa83 13:15 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Aman, ko priča o broju članova SK?! Ti isti su danas članovi SNS, a juče su bili članovi DS. Prekjuče SPS.

Evo ja pričam pošto ne mogu da gledam tvrdnje bez brojeva. A ti što su juče bili članovi KPS nisu sada članovi SNS nego su verovatno mahom pokojni.

Mada verovatno mogu da se složim sa tobom u smislu da je či-nje-ni-ca da partija na vlasti u Srbiji uvek ima oko 700000 članova, konzistentno već bar 70 godina, samo joj se menja ime i ponekad ideologija.

Svi u Evropi, sem Rusa i Srba, su živeli u komunizmu jer ih je neko drugi naterao. Jedino Rusi i Srbi su terali druge da žive u komunizmu. Većinski. Od toga ne možeš pobeći, ma koliko se trudio.

Sa ovim bih se recimo mogao složiti, s tim da mislim da je taj komunizam zapravo bio preobučeni hegemonizam, ideologija je samo sloj farbe preko. Rusi su uterivali u komunizam zato što je to bio najefikasniji način za centralno upravljanje sa jednog mesta svim tim "novostečenim kolonijama".
predatortz predatortz 13:16 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Jel' Rusija tokom hladnog rata bila pravoslavna ili komunistička?


Ja sam skontao sledeće...
Državno uređenje Rusije zapadu je nebitno. Rusija će uvek biti smatrana protivnikom zapada. I kad se sobom bavi, i kad gleda svoja posla, taman da počne da se otvoreno ponižava - opet će biti neprijatelj u glavama zapadnih stratega.

Mi smo, nekad davno, daleko pre komunista, svrstani u fioku "mali Rusi". Šta god da činimo, to ćemo i ostati. Da bi to promenili, morali bi da poništimo sve ono što jesmo, a pitanje je da li bi i tad bili zadovoljni nama.

To nema ama baš nikakve veze ni sa komunizmom, ni sa pravoslavljem. Bugari, Rumuni, Ukrajinci su bili komunisti, a pravoslavni su. Grci su uvek bili hard core pravoslavci. Zapad na njih ne atakuje.

Zato se tanji moja želja za bliskošću sa zapadom, a potreba za članstvom u NATO mi je skroz isčezla. Zapravo, entuzijazma tu nikad nije ni bilo, bio je to pokušaj da se racionalno predupredi ovo što se sad dešava - Srbi u CG su u NATO, NATO je nad glavom Srbima u RS, a Srbija je nejaka da kao nečlanica zaustavi neke procese.

Zato sam složio kockice u svojoj glavi, a na stvari gledam ovako:

Ja sam Evropljenin, živim život u skladu sa tom kulturom. To što neko samo EU smatra za Evropu, to je njegov problem i njegov mali, ljigavi fašizam. Srbije je u Evropi. Nije u Uniji, a što se mene tiče ne mora tamo ni da hrli.

NATO je tu gde jeste, znatan deo naših sunarodnika je, nevoljno, u njemu. Srbija nije i neće da bude. Moje je da to prihvatim.

Ako grune, sa svojim, pa makar i naopako.

Eto..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:17 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73
Ostavljamo je onakvu kakva je napravljena, između istoka i zapada, ni na istoku ni na zapadu.

To je Srbija.
Verovati da je to moguće promeniti a da Srbija ostane samosvojna, autentična, suverena je naivno verovanje.

mi smo je svojim procenama i u skladu sa njima odlukama takvom napravili i takvom je ostavljamo budućim pokoljenjima.
Podela na Zapad-Istok ili pravoslavlje-katoličanstvo je samo opravdanje. Grčka je pravoslavna, Rumunija i Bugraska pa ih niko nije bombardovao.

O autentičnosti ne znam šta bi rek'o s obzirom da nam je arhitektura autentično upropaštena, da su nam samosvojno reke prepune đubreta, da nam šoping molovi liče na sve svetske šoping molove, da su nam kompjuteri i telefoni nesuvereno tuđi (eto mogu da se opkladim da niko od nas ne bloguje sa ruskog računara ili ruskog telefona)


Kad se deca, koja su mnogo bitnija od nas koji imamo više... u stvari imamo manje godina od njih za život izjašnjavaju što bi otišli iz Srbije niko ne pominje autentičnost, samosvojnost ili suverenost nego im je 'sistem' u prva tri faktora.

Kad ta deca odu onda svojoj deci ne daju autentična srpska imena nego neutralna koja mogu da liče ali su više prilagođena novoj domovini. Čak i ako preskoče tu sledeću generaciju u trećoj imena skoro sigurno nisu srpska.

Tokom svih tih sukoba, dužničkog ropstva i svega što pominješ Srbija je imala povećanje stanovništva tokom većeg dela XIX veka i početkom XX (manje). Posle II svetskog rata to počinje da se menja.

Evropa neće Rusiju. Niti me zanimaju razlozi niti njihovi interesi. Jedino me zanima kako će ovih par miliona Srba da živi svoje živote. Onih par miliona koji oće brane Rusiju mogu da obuku ruske uniforme i brane ruske interese bilo gde da su oni ugroženi. Čak ako sam dobro shvatio imamo i par potencijalnih srpskojugoslovenskih pravoslavnih đihadista talibana palestinske provijencije




Tacno tako!
maksa83 maksa83 13:22 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

To nema ama baš nikakve veze ni sa komunizmom, ni sa pravoslavljem. Bugari, Rumuni, Ukrajinci su bili komunisti, a pravoslavni su. Grci su uvek bili hard core pravoslavci. Zapad na njih ne atakuje.

A da li bi umeo da kažeš šta nas to tačno čini drugačijim od svih njih pa na nas atakuje? Nije atakovao ni na tebe dok nisi počeo da glumiš silu i kuješ gvožđe bez krčmara (odn. sa pijanim krčmarom).

gedza.73 gedza.73 13:23 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Jedino Rusi i Srbi su terali druge da žive u komunizmu. Većinski. Od toga ne možeš pobeći, ma koliko se trudio.

ja preskočio gore jer mi se učinilo da ciljaš na krallja Aleksandra. Čini mi se da ovde nedostaje nešto kako bi slika bila kompletnija. Koliko Srba (koji su se izjašnjavali kao Srbi iz Srbije je nametalo komunizam na Baniji i Kordunu?

u svetlu izjave visokog funkcionera u vreme jednoumlja. Dakle Branko Mamula kaže sledeće
Zajedno smo se u Habsburškoj Monarhiji borili za cara.

pa
U Drugom svjetskom ratu zajedno smo se u Hrvatskoj borili protiv fašista i Srbi su podržali komunističko političko rukovodstvo sastavljeno pretežno od Hrvata.

zravnu potvrdu ovih teza/povijesnih činjenica izrekao je umirovljeni admiral flote Branko Mamula (jedan od 33 generala koji su “presudili” generalu Milojeviću) u intervjuu koji je u travnju 2010. dao novinaru Slobodne Dalmacije Denisu Krniću. Na novinarsko pitanje... kako ocjenjuje utjecaj brojnih generala JNA, Srba porijeklom iz Hrvatske, Kordunaša, Ličana i Banijaca, kao najjače skupine u generalskom koru JNA, na vođenje poslijeratne kadrovske politike u JNA... admiral flote Mamula je odgovorio:

“To je rezultat oružane borbe iz Drugog svjetskog rata i odrastanja ljudi kroz borbu. Srbi u Hrvatskoj bili su ključni dio te borbe, ne zanemarujući da je političko vodstvo partizanske borbe bilo uglavnom sastavljeno od Hrvata. Srbi su dali podršku tom rukovodstvu i pomogli mu da vodi borbu protiv fašista. (...) S druge strane, Srbi iz Srbije su sve do 1944. bili izvan oslobodilačke borbe”.

Čisto za malo kompletniju sliku. što ti kažeš od toga se ne može pobeči ma koliko se trudio.

Inače je to lik kome je vojska gradila vilu za koju je on tražio povraćaj pošto je komunističkolevićarski njegova privatna svojina.

predatortz predatortz 13:28 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nije atakovao ni na tebe dok nisi počeo da glumiš silu i kuješ gvožđe bez krčmara.


A gde sam ja to glumio silu? U svojoj kući, kada nisam želeo da me suludi islamista pretvori u građanina drugog reda? Da se u njoj ama baš ništa ne pitam?
Tebi je želja da živiš kao svoj na svome, a ako ne ide da se mirno podeliš, glumljenje sile?

Jer, podsetiću te da je rat u Bosni počeo napadom Hrvata i Muslimana na Srbe, a ne obrnuto. Da je Patriotska liga, dakle paravojska, formirana politički i na papiru 1990., a operativno 1991. godine.
Šta sam ja tada radio?
Studirao sam, nisam pravio ni vojsku, ni paravojsku. Tek sam bio odslužio onu regularnu, jednu jedinu, i nisam imao ama baš nikakvu potrebu da pravim ili služim novu, a da ratujem mi nije bilo ni u najdubljoj podsvesti.

Mnogo su vam bre mozak ispral!
gedza.73 gedza.73 13:31 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Mi smo, nekad davno, daleko pre komunista, svrstani u fioku "mali Rusi". Šta god da činimo, to ćemo i ostati.


A činimo ovako (sa dočeka Putina)



Nekako sam ubeđen da kad bi na izborima u Srbiji učestvovao Putin bio na ubedljivom prvom mestu. Čisto sumnjam kako su zapadne službe preskočile ovoliku masu ljudi koja je dočekala Putina i čisto sumnjam da nas posmatraju kao svoje saveznike.

Nisam ja sad nešto mnogo kontra... ako se ponovo odluči većina za 27. mart neću ni ja da smetam. Samo mi se sve nekako čini kako ćemo posle dve, tri decenije da imamo iste priče 'što smo se mešali' sa 'bili smo na pravoj strani, nema veze što smo izginuli'. Ako nam Zapad ne ukine internet
maksa83 maksa83 13:32 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

A gde sam ja to glumio silu? U svojoj kući, kada nisam želeo da me suludi islamista pretvori u građanina drugog reda? Da se u njoj ama baš ništa ne pitam?

Nadao sam se da je jasno da "ti" nisi ti nego Srbi kao nešto što je krenulo da iz leša SFRJ oružjem izreže sebi novu državu od teritorija koje su drugi smatrali svojim.
predatortz predatortz 13:39 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
A gde sam ja to glumio silu? U svojoj kući, kada nisam želeo da me suludi islamista pretvori u građanina drugog reda? Da se u njoj ama baš ništa ne pitam?

Nadao sam se da je jasno da "ti" nisi ti nego Srbi kao nešto što je krenulo da iz leša SFRJ oružjem izreže sebi novu državu od teritorija koje su drugi smatrali svojim.


Čekaj, sa jednakim pravom smo ih i mi smatrali svojim.
Zašto Bosna nije moja, a jeste nekog Murata?
Pa, ako Murat i ja ne možemo da se dogovorimo kako ćemo, po tebi ja treba da slušam Murata ili da idem iz Bosne?
Murat je isto razmišljao.
Zajeb'o se!
maksa83 maksa83 13:46 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Čekaj, sa jednakim pravom smo ih i mi smatrali svojim.
Zašto Bosna nije moja, a jeste nekog Murata?

Možda zato što se Murat ne ljuti kada ga zovu Bosanac a ti popizdiš?

Sedi šalim se!

(donekle, ozbiljan sam 7%)

Pa, ako Murat i ja ne možemo da se dogovorimo kako ćemo, po tebi ja treba da slušam Murata ili da idem iz Bosne?

Po men' ti i Murat niste trebali da se svađate ni oko čega, a kako je došlo dotle da se svađate je deo šire slike. Kad je sve ošloukurac to je postalo skoro pa neminovno.

Edit: da kažem da za rat u Bosni krivim Aliju Izetbegovića, njegovih je tu 98%.
vcucko vcucko 13:48 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83

Rusi su uterivali u komunizam zato što je to bio najefikasniji način za centralno upravljanje sa jednog mesta svim tim "novostečenim kolonijama".

Da. Ali zašto samo Rusi?
Nešto mi kaže (javlja mi se) da su i Srbi radili isto.
vcucko vcucko 14:10 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73

Koliko Srba (koji su se izjašnjavali kao Srbi iz Srbije je nametalo komunizam na Baniji i Kordunu?

Branko Mamula
vojska gradila vilu


Koliko Srba sa Banije i Korduna je nametalo Kraljevinu Jugoslaviju po Šumadiji?

Vi ste imali svoju Jugoslaviju za koju ste okrvavili gaće, mi svoju. Sad imamo, zajedno, napuklo korito ispred udžerice. I babu koja nariče i kuka kako je na zapadu sve bolje.

Našo si kome da pričaš o Mamuli i njegovoj vili. Ta vila je izgrađena parsto metara od mog faksa, na opatijskoj Gornjoj cesti.
Možeš samo da zamisliš, uz kakvu reakciju i komentare. I u kakvom okruženju, prostornom i vremenskom (depozit državi ako ideš u Trst i sl.).
milisav68 milisav68 14:21 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83

A da li bi umeo da kažeš šta nas to tačno čini drugačijim od svih njih pa na nas atakuje?.

Relativno nacionalno zaokružena teritorija, kao i sudar tri religije (uslovno rečeno tri).

Propustili smo vreme između dva svetska rata da to uradimo.

Sad to rade velike sile (vraćaju nas u kućicu), da ne bi opet mogli da pravimo neku veću zemlju jer povećavaš nezavisnost.
vcucko vcucko 14:25 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73


Jel' Rusija tokom hladnog rata bila pravoslavna ili komunistička?
A ti bi tome da se priključiš? I misliš da bi bolje prošao? Žao ti što Nedić i Ljotić nisu poslali divizije na Staljingrad?

Ovo je ispod pojasa i adekvatan odgovor je da bi i ti u nekom novom ratu odbrani KuK monarhije i u KuK uniformi nabijao srpsku decu na bajonete. Otprilike isti nivo diskusije


To dvoje ne da nije isti nivo diskusije, nego niđe veze.

Sem toga, ja sam i definitivno bio u situaciji koju si, u svojoj bolesti, smislio i napisao. Da sam hteo da nabijam srpsku decu na bajonete, danas bih verovatno bio Plemeniti. Sa svime što uz to ide. Ali u rat sam otišao na srpskoj strani.

Toliko o tome.
gvozden1 gvozden1 14:32 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


napala te Austrougarska a pomagali Italijani, Englezi, braća Irci (štiteći bokove srpske vojske prilikom povlačenja u par dana poginulo 2 500 Francuza i Iraca)

Polako, polako Gedžo, nije to bilo baš tako bajno.

Nećkali su se, merkali, hoće li neće li, jedino je Rusija sutradan proglasila mibilizaciju.

A onda kad je bilo dogoreli do nokata, kad je srpska vojska stigla na more, oni rekli, jebiga, ne možemo da vas uzmemo, opasno je, ima mina.
Pa te leševe naterali da pešačke još stotine kilometara, a o to bilo pod znakom pitanja.

Tek kad je Rusija rekla, ili spašavajte srpsku vojsku ili mi izlazimo iz rata, sklapamo mir sa Bečom, onda su stvarno zalegli.

Nisu, Gedžo moj, Srbiji hteli da daju status saveznika, tako da Srbija nije bila saveznička strana, plašili se da će morati da joj daju neke benefite od toga.

Dakle Srbija u kojoj je rat krenuo, koja je najviše stradala nije bila saveznik.

Cinculirali su Srbiju sa ovim ili onim granicama, hoće li ili neće ostaviti AU, Italija i Bugarsku podmićivali samo srpskim teritorijama da im priđu itd.

I kad je krenuo Solun smatran je nevažnim frontom, čak traženo da se zatvori.
Kad je probijen zaustavljana je vojska dok ne bude probijen zapadni, nije smelo da se dopusti da Srbi preokrenu rat.

A i nije im dato ni levo ni desno, ni na Arnaute ni na Bugare, samo mali deo fronta i pravo, a i to usporavali.

Ono što je slavno u tom ratu je dok su Srbi sami tukli Švabe, 14. godina, Cer i Kolubara, 18. je već diskutabilna.
emilia emilia 14:55 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

A onda kad je bilo dogoreli do nokata, kad je srpska vojska stigla na more, oni rekli, jebiga, ne možemo da vas uzmemo, opasno je, ima mina.

Srbi tada ispevaše

"Kreće se lađa francuska
Sa pristaništa solunska
Transport se kreće srbadi,
Ratnici, braća bolesni".

zato što su bili glupi, to hoćete da kažete?!
Svašta pričate o prvom svetskom ratu. Sramota.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:01 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Svašta pričate o prvom svetskom ratu. Sramota.


Pa zasto sramota? Nije jasno sta je od recenog sramotno.

Imam utisak da se kod nas stovrio kao kod Britanaca neki nedodirljivi mit o I sv. ratu sa tabuima o kojima se ne sme razgovarati. Na stranu sto ja ne vidim da je u dosadasnjem razgovoru bilo koji od tih tabua otvoren.
alselone alselone 15:06 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nije atakovao ni na tebe dok nisi počeo da glumiš silu i kuješ gvožđe bez krčmara (odn. sa pijanim krčmarom).

Slobo sto nas zavadi.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:11 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

srdjan.pajic

Dobre su, samo da nabavi bolji aparat .



Stare su to fotke ova ima nekih 15 godina, a nije mi tada padalo da idem u stenu sa nekom alatkom od soma jura, lako to padne ili se olupa :)
nikvet pn nikvet pn 17:10 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Нешто размишљам о Грчкој и том грађанском рату...

Шта би било да су победили грчки комунисти? За нас свакако боље. Грчка би била европска Куба. Ишли би ми у Грчку џабака на летовање, као код Тодора Живкова
gedza.73 gedza.73 17:59 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

vcucko
Koliko Srba sa Banije i Korduna je nametalo Kraljevinu Jugoslaviju po Šumadiji?

Loš ti je redosled. koliko je Šumadinaca iz šumadijskih divizija koje su bile pobedničke (a već je zaključeno na blogu da je pobedniku dozvoljeno sve... kad se govorilo o komunističkoj pobedi) pljačkalo i otimalo po Baniji kao što su banijski Srbi u komunističkim proleterskim jedinicama radili to isto po Srbiji. Koliko je to Šumadinaca pobilo tvojih sunarodnika pa su se oni svetili po Srbiji umesto po Hrvatskoj?

I babu koja nariče i kuka kako je na zapadu sve bolje.

Pošto nemaš puno opcija onda imaš babe koje nariču i kukaju o svetskoj nepravdi spram Rusije i babe koje nariču da je na Zapadu sve bolje. A iz mog bližeg i daljeg okruženja u nekoliko generacija su svi na Zapadu. Čak ima i onih koji suze rone za Rusijom pišući tugovanke sa zapadnjačkih domena.
Našo si kome da pričaš o Mamuli i njegovoj vili. Ta vila je izgrađena parsto metara od mog faksa, na opatijskoj Gornjoj cesti.
Možeš samo da zamisliš, uz kakvu reakciju i komentare. I u kakvom okruženju, prostornom i vremenskom (depozit državi ako ideš u Trst i sl.).

kako kažu naši političari 'fala na ovakvom pitanju' kako bi' malo pojasnio ono što mislim.

prvo je Mamula odičan primer komunističke propagande o jednkaosti i otimanju privatne svojine. Narod mu gradi vilu a onda on traži da to bude njegova privatna svojina. Tipičan komunistički srpski funkcioner.

A kao drugo je odličan primer srpskih komunista koji su radili na štetu interesa srpskog nacionalnog korpusa. Mamula, Šumadinac Minić, Crnogorac Kapičić i svi ostali komunisti su meni apsolutno isti. A još su najgori oni koji su preživeli sve čistke.

Znam da znaš za Kordunaški proces. Da su Srbi sa Korduna osudili svoje Srbe kao neprijatelje zato što su tražili neka osnovna prava za svoje Srbe. Nadam se da znaš da one koji su bili osuđeni na smrt streljanjem su zaklali. I nadam se da znaš da taj isti srpski komunista, sudija u Kordunaškom procesu, kad je nakon rata pričao o zanemarenosti srpskih krajeva zaglavio Goli otok.

Dakle, ponovo i po ko zna koji put, uopšte ne delim Srbe na prekodrince ili ovodrince nego na srpske komuniste i Srbe.
gedza.73 gedza.73 18:07 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Tek kad je Rusija rekla, ili spašavajte srpsku vojsku ili mi izlazimo iz rata, sklapamo mir sa Bečom, onda su stvarno zaleg

Tačno.
Cinculirali su Srbiju sa ovim ili onim granicama, hoće li ili neće ostaviti AU, Italija i Bugarsku podmićivali samo srpskim teritorijama da im priđu itd.

Otkad je to pa Dalmacija srpska?
Što je izbio prvi svetski rat? šta je uopšte Srbiji trebao taj rat i šta je uopšte ona tim ratom dobila? opet ŠBBKBB zar nije bolje po Srbe i srpske interese da je rat bio izazvan krizom u Maroku umesto što ti je Srbiju koštao potpunim razaranjem i milion žrtava? Šta smo uopšte dobili tim ratom osim problema nakon toga?

I gledaj duplo knjigovodstvo. Kad je I svetski rat u pitanju 'šta kukate što se izginuli' a kad je II svetski rat onda 'malo ste izginuli saćemo mi vaši da vas tamanimo'
maksa83 maksa83 18:10 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Šta smo uopšte dobili tim ratom osim problema nakon toga?

Vojvodinu.
gvozden1 gvozden1 18:13 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

?!
Svašta pričate o prvom svetskom ratu. Sramota.

Svašta!
Sramota je reći istinu?
Al dobro, kad se istorija uči iz pesama tako to biva.

Evo da dodam još, da se još malo zaprepadtiš, srpskoj vojsci je jedan od saveznika pretio da će pucati na nju ako pređe neku tačku.

Italija, strahovala od ponavljanja 1912.

Pašić piše u očaju direktno ruskom caru, ovaj direktno engleskom kralju i francuskom predsednik, i tako kreće spašavanje.
I još jedan zabezek, iskrcava se na Krf protv volje Grčke.
Eto i Grčka je opevana kao prijatelj a bila je protiv.

Al pesma.
alselone alselone 18:16 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Otkad je to pa Dalmacija srpska?


Čija je Dalmacija?
gedza.73 gedza.73 18:19 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Pričao sam o I svetskom ratu kad su jedinice iz tih krajeva ubijale srpsku nejač i srpske žene.

vcucko
Ali u rat sam otišao na srpskoj strani.

fala i na ovome. pošto si već pomenuo Nedića zanima me tvoje mišljenje. Imaš dva zaseoka. Jedan u kome živiš ti sa svojim rođacima i drugi u kome se nalaze tvoji poznanici. Samo jedne možeš da spaseš a druge ubijaš. Koji zaseok biraš?

A onda se seti masakra koji su počinili muslimani i ustaše kad su srpske civile spašavale nedićeve snage.

Ko je sad veći zločinac? Oni koji su taj zločin zataškavali ili oni koju su spašavali civile? Da se razumemo koja god namera bila Nediću on mora u istoriji da nosi stigmu izdajnika i saradnika okupatora. Ali su i komunisti, pa i iz najbolje namere (što po terorističkim aktima i ubijanju svojih partijskih saboraca se može više zaključiti da su bili talibanski kozojebi došli sa planina) bili saradnici svojetskog okupatora (po naredbi iz moskve im jedno vreme glavni baja bio Bugarin... što govori o integritetu KPJ)

Niti ja tvrdim da sam u pravu, niti želim da utičem na druge. Ali bi' voleo da se sretnemo ovde za jedno dve, tri decenije i da vidimo po ličnim sudbinama ko je bio u pravu i čiji ideali su izdržali realan život van ovog virtuelnog kad pravimo jednu panrusku državu u kojoj svi žive srećno i blagorodno (oni koji prežive gulage... bem mu miša čak je i Hitler, kao nesumnjivi zločinac i zlikovac, ubio manje svojih sunarodnika od Staljina koji je tamanio svoje Ruse sve u šesnaest)
alselone alselone 18:20 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Pričao sam o I svetskom ratu kad su jedinice iz tih krajeva ubijale srpsku nejač i srpske žene.

Iz kojih krajeva? Srbi iz Dalmacije?
gvozden1 gvozden1 18:20 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Otkad je to pa Dalmacija srpska?

A otkad je hrvatska?

Pisasmo ovde, Srbija do Drine je kasapljenje srpske nacije, ona mora preko Drine. Ne obavezno kao Srbija, ali neka srpska država da.
Dokle, sad verovatno do Prijedora, donde dokle su Srbi napravili Srpsku.

Tad se moglo i drugačije.

gedza.73 gedza.73 18:25 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone
Otkad je to pa Dalmacija srpska?


Čija je Dalmacija?

1900.
Broj stanovnika 1900. iznosio je 593.784. Srbi su činili 16,2% stanovništva.[


Inače kad sam kod Dalmacije srpsku pravoslavnu crkvu su nakon rata srušili komunisti i od tog prostora napravili Titu parking.



Bila. I više je nema.
alselone alselone 18:26 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nisi mi odgovorio na pitanje. Postavio si samo jedan broj u jednom momentu vremena.

Čija je Dalmacija?
gvozden1 gvozden1 18:28 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

1900.
Broj stanovnika 1900. iznosio je 593.784. Srbi su činili 16,2% stanovništva.[

Koliko je bilo Srba u Staroj Srbiji, kad se za nju ginuli?

Ako je samo taj podatak bitan onda ništa nije srpsko.
Ni Novi Pazar.


I to još pričamo o vremenu pre uspostavljanja pravila o nepovrefivosti granica, dakle vremenu kad su teritorijalne pretenzije bila legitimna politika.
gedza.73 gedza.73 18:33 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Tad se moglo i drugačije.

Nije moglo. Dovoljno je bilo malo prodžarati po istoriji i interesima svetskih velikih sila. Čak i da jete, već sam napisao, stalno bi bilo irendentističkih pokreta i ovaj prostor bi bio u stalnom ratnom stanju.

Od naroda na ex Yu prostoru ko je najmanje vodio računa o svojim žrtvama a ko o nekim nebeskim interesima svesrpskog prostora od Triglava do Vladivostoka? Koliko je Hrvata i Srba sa tih prostora izginulo u ustancima protiv ugnjetačke KuK monarhije u drugoj polovini XIX i XX veka. Jel' ima na tom prostoru neka Nevesinjska puška?
100 000 izbeglica.

Najveći raskol i najgori građanski rat na srpskom nacionalnom prostoru su izazvali srpski komunisti.

alselone alselone 18:36 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nije moglo. Dovoljno je bilo malo prodžarati po istoriji i interesima svetskih velikih sila. Čak i da jete, već sam napisao, stalno bi bilo irendentističkih pokreta i ovaj prostor bi bio u stalnom ratnom stanju.


"Ako bi nekako moglo moje selo i još susedna dva da se proglase Srbijom a sve ostale da rasteramo, ja bih bio najsrećniji". Ljubi te Gvozden. Vas dvojica podruku pa u kolo između Valjeva i Gedžinog sela.
gedza.73 gedza.73 18:41 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Koliko je bilo Srba u Staroj Srbiji, kad se za nju ginuli?

Ako je samo taj podatak bitan onda ništa nije srpsko.
Ni Novi Pazar.

Tako ćemo da dođemo do Tokija.
Nisi mi odgovorio na pitanje. Postavio si samo jedan broj u jednom momentu vremena.

Čija je Dalmacija?

Hrvatska.
Pošto voliš Crnjanskog od onih autohtonih Srba koji su otišli na prostor Rusije (najveća seoba posle Velike Seobe) i napravili Novu Srbiju verovatno više nema niti jednog. Koliko ih ima u Sentandreji? što bi Dalmacija bila više srpska od Sentandreje i zašto onda da ne pripojimo i taj prostor nama?
gvozden1 gvozden1 18:43 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ljubi te Gvozden. Vas dvojica podruku pa u kolo između Valjeva i Gedžinog sela.

A grešiš, opasno grešiš.
Ja upravo suprotno pričam, da Srbija mora da bude mnogo šira nego što je sad.
Srpska država ili države, zvalo se to Srbija ili kako god.

A ti verovatno misliš na moje stavove o tome koji krajevi su najzaslužniji za nastanak i opstanak srpske države.

Tu nema spora, to je ono što ja zovem kratko Šumadija, a ustvari je prostor južno od Save i Dunava i istočno od Drine.

Sad se tome pridružili i Srbi zapadno od Drine, sad kad su napravili Srpsku.
alselone alselone 18:44 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Hrvatska.
Pošto voliš Crnjanskog od onih autohtonih Srba koji su otišli na prostor Rusije (najveća seoba posle Velike Seobe) i napravili Novu Srbiju verovatno više nema niti jednog. Koliko ih ima u Sentandreji? što bi Dalmacija bila više srpska od Sentandreje i zašto onda da ne pripojimo i taj prostor nama?


Na ovo se ne može lako odgovoriti iskren da budem. Ovo je sada kao kada antivakser pita pitanje njumu naizgled veoma logično ali da bi mu odgovorio treba da napišeš traktat i treba 4 semestra farmacije.
gedza.73 gedza.73 18:46 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Vas dvojica podruku pa u kolo između Valjeva i Gedžinog sela.

Ovo je nekorektno posebno od tebe koji si odbranu srpskih zemalja i vojni rok proveo na službi u biblioteci.

Ja ponovo kažem za slobodu Srbije iz mog sela u šest godina je izginulo 300 muških glava. Za malo selo to je skoro svaka kuća dala po dve i po muške glave. Ogroman broj. Ja stvarno nikome ne branim da reči poput tvojih pokaže na delu i obuči svoju decu za nov rat i oslobađanje srpskih zemalja. Ovako se tuđim krucem gloginje mlate a meni je ratnohučkača koji potpaljuju masu pa se izvuku da nose tetki lekove malo preko glave.
alselone alselone 18:47 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

A grešiš, opasno grešiš.


Meni je super šta smo imali do sada kod vas dvojice:

- Vojvodina je manje vredan deo Srbije
- Dalmatinci Srbi su ubijali srpsku nejač
- Crnogorci su generalno govna
- Bosanci srpskog porekla su generalno govna

Moje selo veće od Pariza.
Ok, možda kod tebe treba da bude Srbija veća, ali treba da beru pamuk i čiste nama šumadincima piroćance.
alselone alselone 18:48 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ovo je nekorektno posebno od tebe koji si odbranu srpskih zemalja i vojni rok proveo na službi u biblioteci.


Kakve to sada veze ima?

Ja ponovo kažem za slobodu Srbije iz mog sela u šest godina je izginulo 300 muških glava. Za malo selo to je skoro svaka kuća dala po dve i po muške glave. Ogroman broj. Ja stvarno nikome ne branim da reči poput tvojih pokaže na delu i obuči svoju decu za nov rat i oslobađanje srpskih zemalja. Ovako se tuđim krucem gloginje mlate a meni je ratnohučkača koji potpaljuju masu pa se izvuku da nose tetki lekove malo preko glave.

Kakve su ovo gluposti? Ko poziva na rat i ratovao bi? Ja? A na šta ti pozivaš? Da su svi loši osim tvog sela?
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:50 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone
Nije moglo. Dovoljno je bilo malo prodžarati po istoriji i interesima svetskih velikih sila. Čak i da jete, već sam napisao, stalno bi bilo irendentističkih pokreta i ovaj prostor bi bio u stalnom ratnom stanju.


"Ako bi nekako moglo moje selo i još susedna dva da se proglase Srbijom a sve ostale da rasteramo, ja bih bio najsrećniji". Ljubi te Gvozden. Vas dvojica podruku pa u kolo između Valjeva i Gedžinog sela.


Treba praviti nijanse, Gvozden je ipak "light" varijanta takvog razmišljanja. Hoću reči, uglavnom je razuman dok ga ne uhvate neki pundravci
gvozden1 gvozden1 18:50 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

bi Dalmacija bila više srpska od Sentandreje i zašto onda da ne pripojimo i taj prostor nama?

Ovo ti je Gedžo..... jebiga.
Sentandreja je enklava, izdvojeno mesto, gore nege u tri lepe materine, pa ima li smisla da dotle ide Srbija?

Knin je pored Splita, do Knina je teritorija u kontinuitetu na koju je Srbija mogla da polaže pravo....
Stvarno neuporedivo
gedza.73 gedza.73 18:51 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone

Na ovo se ne može lako odgovoriti iskren da budem. Ovo je sada kao kada antivakser pita pitanje njumu naizgled veoma logično ali da bi mu odgovorio treba da napišeš traktat i treba 4 semestra farmacije.

Što? Ako je i Dalmacija po tebi u rangu 'gde su srpski grobovi to je srpska zemlja' zašto onda da se zaustavimo tu kad možemo da idemo sve do Bele Srbije ili do prapostojbine u Indiji.

Ili fazon srpsko Kosovo. Al' iz Beograda.

Mada izgleda da nije Toma Nikolić bio mutav sa onim kako ćemo da budemo rupa u evropskom tepihu. Posle se čudimo odakle toj opciji toliko glasova.

gvozden1 gvozden1 18:52 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Meni je super šta smo imali do sada kod vas dvojice:

- Vojvodina je manje vredan deo Srbije
- Dalmatinci Srbi su ubijali srpsku nejač
- Crnogorci su generalno govna
- Bosanci srpskog porekla su generalno govna

A kako bi bilo da ne konstruišeš?

Nije manje vredan deo ali jeste deo koji je manje doprineo srpskoj državnosti.

Ovo ostalo ne znam o čemu pričaš.
alselone alselone 18:54 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ako je i Dalmacija po tebi u rangu 'gde su srpski grobovi to je srpska zemlja' zašto onda da se zaustavimo tu kad možemo da idemo sve do Bele Srbije ili do prapostojbine u Indiji.


Danas je Dalmacija Hrvatska i zbog nje sigurno niko neće ratovati.
Ali to je nepravda i tako nije trebalo da bude ako ima neke pravde na svetu.

Nadam se da sada razumeš da nisam mislio da danas treba ratovati nego da pričam o principima i srpskom nasleđu u tom delu današnje hrvatske. Srbi su tamo od Tvrtka pa i mnogo ranije. Kačio sam starorimske knjige koji spominju Srbe tamo još u to vreme.
gedza.73 gedza.73 18:57 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Kakve su ovo gluposti? Ko poziva na rat i ratovao bi?

Pa kako ti misliš da odbraniš srpske zemlje? Veslanjem u malom mokrom ritu?

Kakve to sada veze ima?

Ima mnogo veze. Ja sam glavni baja na netu. Kad krene napad na tvoju zemlju onda ja baš i ne bi' jer mi se ne sviđa Sloba, malo je teška klima ovih dana al' zato ti gedžo gledaš svoje dupe. Bar sam iskren ako ništa drugo pa i da grešim.
Knin je pored Splita, do Knina je teritorija u kontinuitetu na koju je Srbija mogla da polaže pravo....


O tome i pričam između ostalog. Srbi iz Bosne su se odbranili (pa ih drugosrbijanci, komunistička deca, nazivaju genocidnim) i napravili svoju državu. Srbi iz Šumadije su izginuli za odbranu svoje zemlje koju su odbranili. Ko je pobedio u Kninu ili ko je odbranio Knin (zavisno s koje strane gledaš)?
gvozden1 gvozden1 18:59 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

takvog razmišljanja. Hoću reči, uglavnom je razuman dok ga ne uhvate neki pundravci

Ma nema pundravaca, samo nema ni demagogije.
Jebiga, reći da je Zrenjanin doprineo stvaranju Srbije koliko i Valjevo je netačno.

E sad ako se neko ljuti što se ta istina izgovara naglas, pa nek se ljuti.

I nije to neki moj izum, to se oduvek znalo i govorilo, neko glasnije neko manje glasno.

Najglasniji je bio Toma Vučić Perišić, on je na tome baš insistirao.
Zbog njega je i vrščanin Sterija Popović morao da se vrati odakle je došao.
alselone alselone 19:00 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Jebiga, reći da je Zrenjanin doprineo stvaranju Srbije koliko i Valjevo je netačno.


Kakve ti veze imaš sa tim Valjevom što je doprinelo stvaranju Srbije osim što si se slučajno rodio u tom gradu? Što bi ti bio "doprinjeniji" od mene?
gvozden1 gvozden1 19:01 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

pa ih drugosrbijanci, komunistička deca, nazivaju genocidnim

Ma to su budale.
Ko je pobedio u Kninu

Amerika, zapad, o tome ceo dan pričamo.
Oni su Srbima uzeli Knin.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:01 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1

Zbog njega je i vrščanin Sterija Popović morao da se vrati odakle je došao.


Aj razmisli malo o ovoj rečenici.
gvozden1 gvozden1 19:02 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone
Jebiga, reći da je Zrenjanin doprineo stvaranju Srbije koliko i Valjevo je netačno.


Kakve ti veze imaš sa tim Valjevom što je doprinelo stvaranju Srbije osim što si se slučajno rodio u tom gradu? Što bi ti bio "doprinjeniji" od mene?

Pa i ne pričam o sebi i svom doprinosu, nego o Valjevu i Topoli.
A tebi to smeta.
gedza.73 gedza.73 19:03 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Bosanci srpskog porekla su generalno govna

Nisam ja pisao o Bosancu sa klimom na kasi nego ti. Ali sam zato pisao da su moji bili izuzetno dobro primljeni od strane Srba u Bosni (čak su mog dedu okumili) i da su se kod njih osećali kao kod kuće. Dakle i tebi ponovo da kažem kako je za mene jasna podela na srpske komuniste bilo da su Šumadinci, Srbi iz Bosne, Crnogorci iz Crne Gore ili Srbi iz Hrvatske (ako već insistiraš na kategorizaciji 'govna' mogao bih da se složim ali mi se ipak čini malo preteranom) a na one Srbe koji to nisu. Dal je iz mog sela (imalo ih je, neki surove ubice svojih komšija i za njih mogu da kažem, pošto znam da baš jesu bili, govna... a vidi čuda Šumadinci) ili iz tvog apsolutno ne menja ništa.
gvozden1 gvozden1 19:03 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

vrabac_onaj
gvozden1

Zbog njega je i vrščanin Sterija Popović morao da se vrati odakle je došao.


Aj razmisli malo o ovoj rečenici.

Razmišljam, i zaključujem da je tačno to što u njoj piše.

Jel treba da tražim linkove jbt?
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:03 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Meni su sumnjivi i svi oni od Aleksinca pa na jug.
I njih smo morali da oslobađamo.
alselone alselone 19:03 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Pa i ne pričam o sebi i svom doprinosu, nego o Valjevu i Topoli.
A tebi to smeta.


Pričaš, jer se to isto Valjevo danas sastoji od ljudi koji su se slučajno rodili tu kao i ti.
milisav68 milisav68 19:04 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73
od Staljina koji je tamanio svoje Ruse sve u šesnaest)

Staljin je bio Gruzijac :)
alselone alselone 19:05 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nisam ja pisao o Bosancu sa klimom na kasi nego ti.


Šta si zaključio iz tog pisanja?



gedza.73 gedza.73 19:05 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Amerika, zapad, o tome ceo dan pričamo.
Oni su Srbima uzeli Knin.

Sad možemo ponovo u krug. Zašto nam Rusi nisu dali Knin ako su ih već ti neki Srbi iz Knina u komunističkoj vrhuški toliko i bezrezevno voleli?
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:05 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1


Jel treba da tražim likove jbt?



Ne, ne treba.
Priča je poznata. Jedan čovek Srbin je došao da živi na slobodnoj teritoriji svog naroda. Taj čovek je ostavio trajan trag u kulturi tog naroda.
Oterao ga je jedan smutljivac i kabadahija.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:06 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

milisav68
gedza.73
od Staljina koji je tamanio svoje Ruse sve u šesnaest)

Staljin je bio Gruzijac :)


Nema to veze, nemoj da mu kvariš glavnu nit.
gedza.73 gedza.73 19:07 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Šta si zaključio iz tog pisanja?

kako imaš podelu na, uslovno, dve kategorije ljudi bez obzira gde su rođeni. Ja imam istu takvu podelu.
alselone alselone 19:07 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

kako imaš podelu na, uslovno, dve kategorije ljudi bez obzira gde su rođeni.


Ako je bez obzira gde su rođeni, kakve veze onda ima što je Bosanac?
gvozden1 gvozden1 19:08 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone
Pa i ne pričam o sebi i svom doprinosu, nego o Valjevu i Topoli.
A tebi to smeta.


Pričaš, jer se to isto Valjevo danas sastoji od ljudi koji su se slučajno rodili tu kao i ti.

I šta si ti ovim rekao, leba ti?

Ja pričam o doprinosu ondašnjih Valjevaca uspostavljanju srpske države, i da je on veći od doprinosa zrenjaninaca, ti krećeš o tome ko danas živi u Valjevu.
Veze sa vezom nema.
Živi ko god hoće da živi, to nikako ne utiče na dešavanja u devetnaestom veku.
alselone alselone 19:09 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Oterao ga je jedan smutljivac i kabadahija.


Verovatno zato što je smatrao da je više vredan jer se rodio u gradu u kom su živeli neki heroji pa je siroma pomislio da je i on to. Samo na pogrešan način.
gvozden1 gvozden1 19:09 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Oterao ga je jedan smutljivac i kabadahija.

Ohoho :)
Pričamo o gospodaru Vučiću, da se posetimo.
gedza.73 gedza.73 19:10 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Staljin je bio Gruzijac :)

Znam. Bio je i pravoslavni bogoslov pa mu nije bilo strano da proganja pravoslavne sveštenike i preseljava Gruzijce u Sibir. mada ne ulazim u te njihove unutrašnje rasprave ko je Rus, ko belorus a ko sovjet. Kad se odluče šta su i ko su i ako ikad uspeju da pomire svoje identitete sa svim žrtvama koje su sami sebi naneli možda će da mi bude zanimljivo da saznam nešto više. Za sad narod koji u toj meri može da ubije svoje sunarodnike sa tolikim fanatizmom mi nešto ne uliva poverenje.
gvozden1 gvozden1 19:11 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Verovatno zato što je smatrao da je više vredan jer se rodio u gradu u kom su živeli neki heroji pa je siroma pomislio da je i on to. Samo na pogrešan način.

Ajd da o takvim značajnim ljudima, kakav je bio TVP ne pričamo u relacijama, verovatno.
alselone alselone 19:11 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

I šta si ti ovim rekao, leba ti?

Ja pričam o doprinosu ondašnjih Valjevaca uspostavljanju srpske države, i da je on veći od doprinosa zrenjaninaca, ti krećeš o tome ko danas živi u Valjevu.


Pričam o tome da je to što si rekao istorijska činjenica ali da sa današnjim stvarima nema apsolutno nikakve veze. Ako se podsetimo, ti si prićao i o danas u onom traktatu ko je više vredan.

gedza.73 gedza.73 19:13 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ako je bez obzira gde su rođeni, kakve veze onda ima što je Bosanac?

Pa ti si napisao da je Bosanac, ne ja.

alselone alselone 19:13 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

I pričam takođe o tome da normalni narodi ne prebrojavu ljude po gradovima i onda gradove tako vrednuju jer je to suludo i zvuči kao neka mutantksa verzija rasizma.

gvozden1 gvozden1 19:13 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ako se podsetimo, ti si prićao i o danas u onom traktatu ko je više vredan.

Nisam.
Ali neću da se pravdam, ako ćeš tako da čitaš, od volje ti.
alselone alselone 19:13 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Pa ti si napisao da je Bosanac, ne ja.


Pa da, ja sam napisao, i ponovo te pitam, šta si shvatio iz toga što sam napisao.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:15 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1
Oterao ga je jedan smutljivac i kabadahija.

Ohoho :)
Pričamo o gospodaru Vučiću, da se posetimo.


Da, da, baš o njemu. Prosto je neverovatno koliko verno izbija karakter tog čoveka sa ove slike.

gedza.73 gedza.73 19:16 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

i ponovo te pitam, šta si shvatio iz toga što sam napisao.

Pisao si o nevaspitanju a ne vidim zašto si naveo njegov naglasak kako bi zaključili odakle je. Mogao je da bude i lala. Kao i neki Šumadinac.
alselone alselone 19:19 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Pisao si o nevaspitanju a ne vidim zašto si naveo njegov naglasak kako bi zaključili odakle je. Mogao je da bude i lala. Kao i neki Šumadinac.


OK šta sam ja napisao, to si rekao već koji put, nego šta je to tebi reklo o meni i o mom mišljenju prema Bosancima?
gvozden1 gvozden1 19:23 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Da, da, baš o njemu. Prosto je neverovatno koliko verno izbija karakter tog čoveka sa ove slike.

O karakteru je bolje pročitati nego zaključuvati sa slike.

A dominantna crta karaktera mu je bila ne kabadahija, nego upravo suprotno, demagogija.
Uvek je insistirao da je deo naroda, čak je krio da zna da čita, da je pismen jer je to odudaralo od nepismeno naroda.
Nije hteo da ide na prijem gde je morao da se obuče drugačije nego što je seljak bio obučen..... i još takvih detalja....

A
menjao dinastije, bio namesnik, nikad nije imao ambiciju da vlada, da se kruniše (ta razliku od nekih drugih) a nije da nije mogao.

Značajan čovek, značajne stvari radio, suprotstavljao se i Milošu i Krarađorđu, i Rusima i Beču, ali kabadahija nije bio.

Slika daje pogrešan utisak jer je čoveku izvađeno oko.
maksa83 maksa83 19:26 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

I pričam takođe o tome da normalni narodi ne prebrojavu ljude po gradovima i onda gradove tako vrednuju jer je to suludo i zvuči kao neka mutantksa verzija rasizma.

Na tu temu gradova, nešto zanimljivo, teza tipa zašto je Balkan kao područje od vajkada sirotiji od okoline na toj transverzali (zapad - balkan - grčka).

Why were the Balkans underdeveloped? A geographical hypthesis.

Koga mrzi da klikće i čita ceo tekst (mada nije veliki) - ukratko - zbog morfologije terena (planinčine kroz koje je teško putovati sa jedne i ravnice na severu na koje non stop navaljuju neki divlji nomadi pa je nebezbedno) ko god je mogao išao je Jadranom, tj. morem, što je kao rezultat imalo da Balkan nije razvio ozbiljne gradove koji su bili ključni za tadašnji "GDP" i budući.

gedza.73 gedza.73 19:27 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

nego šta je to tebi reklo o meni i o mom mišljenju prema Bosancima?

Već nekoliko puta si postavio isto pitanje i ja dao nekoliko odgovora koji izgleda nisu tačni. Pošto više nisam siguran na šta misliš kako si ti onda zaključio iz mojih komentara da su svi govna osim Šumadinaca?
Sve mi nekako deluje da se i u ovu temu duboko uvukla rodna ravnopravnost pa se ne sme izreći kritika da se ne uvredi koja zajednica kojoj ne odgovaraju neke isotrijske činjenice nego bi trebale da se guraju pod tepih umesto da se sa njima suočimo kako ne bi iste greške ponavljali.

Ako se ne sme reći da nad Srbima u Mačvi jesu činjili zločini njihovi sunarodnici onda i Marisav Petrović (Šumadinac) nesumnjiv zločinac, psihopata, zlikovac i ubica, bi trebao da ima isti tretman. Što je, po meni, poptuno nenormalno.


vrabac_onaj vrabac_onaj 19:27 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1

O karakteru je bolje pročitati nego zaključuvati sa slike.



Ma da, ja samo video sliku pa udri po časnome Tomi a da ništa o njemu nisam čitao.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:30 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
I pričam takođe o tome da normalni narodi ne prebrojavu ljude po gradovima i onda gradove tako vrednuju jer je to suludo i zvuči kao neka mutantksa verzija rasizma.

Na tu temu gradova, nešto zanimljivo, teza tipa zašto je Balkan kao područje od vajkada sirotiji od okoline na toj transverzali (zapad - balkan - grčka).

Why were the Balkans underdeveloped? A geographical hypthesis.

Koga mrzi da klikće i čita ceo tekst (mada nije veliki) - ukratko - zbog morfologije terena (planinčine kroz koje je teško putovati sa jedne i ravnice na severu na koje non stop navaljuju neki divlji nomadi pa je nebezbedno) ko god je mogao išao je Jadranom, tj. morem, što je kao rezultat imalo da Balkan nije razvio ozbiljne gradove koji su bili ključni za tadašnji "GDP" i budući.



Čitao, još onomad kada se pojavio.
Mnogo mu je tanko, baš dosta ispod njegovog nivoa.
gvozden1 gvozden1 19:30 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

vrabac_onaj
gvozden1

O karakteru je bolje pročitati nego zaključuvati sa slike.



Ma da, ja samo video sliku pa udri po časnome Tomi a da ništa o njemu nisam čitao.

Časni nije, ali ti baš ga ocrni.

A da jeste imao tu crtu politike da je prečane gledao sa podozrenjem, jeste.
gedza.73 gedza.73 19:32 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

a Balkan nije razvio ozbiljne gradove koji su bili ključni za tadašnji "GDP"

Rudnik je bio Topčider
Rudniku u srednjem veku i Nemanjićima na Rudniku dosta podataka se može naći u numizmatici, zapisima i dokumentima dubrovačkih trgovaca koji su bili na Rudniku. Posle Brskova, gde se kovao novac sa latinskim natpisima, od 1300. godine novac se kuje na Rudniku, koji u srednjem veku doživljava neviđeni uspon. To je novac kralja Dragutina i ujedno prvi srpski dinar sa ćiriličnim natpisom.

Dubrovačka kolonija na Rudniku je doživela snažan uspon u srednjem veku i postala brojno najjača i najaktivnija. Podaci iz toga perioda su brojni i raznovrsni, od lista carinika, vlasnika nekretnina, sudskih sporova i presuda. Nešto manje brojna je bila kolonija Kotorana na Rudniku. Posle smrti despota Stefana 1427. godine, u rudničkom kraju je zavladao strah od Turaka pa su se dubrovački trgovci sklonili u Ostrvicu. U doba despota Đurđa Brankovića, uz Smederevo, Rudnik je jedna od despotovih prestonica.






vrabac_onaj vrabac_onaj 19:34 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1


A da jeste imao tu crtu politike da je prečane gledao sa podozrenjem, jeste.


Toma na stranu, tadašnji odnos srbijanci-prečani je dvosmerna ulica.
Em su oni umeli da jedu govna, em smo mi umeli da jedemo govna.
gvozden1 gvozden1 19:39 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Toma na stranu, tadašnji odnos srbijanci-prečani je dvosmerna ulica.
Em su oni umeli da jedu govna, em smo mi umeli da jedemo govna.

Ma ja tu ne vidim ništa loše.
To je ono prepucavanje između čačana i užičana, Kraljeva i Kragujevca, šabačka čivija i valjevska podvala i sličnih međusobnih zadirkivanja.

Naravno kad se ne pretera


Op

Ja pričao o današnjem odnosu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana