Društvo| Nostalgija| Porodica| Roditeljstvo| Život

Hleb

natasa_tasic_10 RSS / 19.09.2021. u 20:51

 

 

242478614_10160464506749460_7231239108991569348_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=ZOnQXosFyrkAX8QqDZY&_nc_ht=scontent.fbeg6-1.fna&oh=51290352d8b2eea65282ae4f94062a9c&oe=614D4711

 

Sa sedam godina umesila sam svoj prvi hleb. Morala sam šta ću.Baba je uzela drvenu vanglu,popela me na hoklicu, zavezala nam marame i krenula sa edukacijom.

Sve sam mislila da cu sa onoga tronošca da padnem, dok sam muljala testo po rukama.
U pocetku je bilo zanimljivo, ali kasnije, pocela su ramena da me bole, ruke, laktovi, sve.
Pocnem ja tako da uzdišem, i da kukam nad svojom sedmogodišnjom sudbinom.
"Kuku mene, deda pomagaj".
Deda samo namešta šešir i nesto mrmlja, al jadan kada ga baba ošine ne sme da se mrdne.
Taman kada sam završila sa prvom kuknjavom i sela da odmorim, kad eto ti babe da razmesimo hleb.
Gledam je onako malu, pa svu na cose. Namešta maramu, stavila kecelju,zasukala rukave i kaze kreći.
"A sto ja baba da krenem,kada si se ti spremila"?
Kad ti ona uze da me namešta,bi mi žao što sam je uopšte pitala-
Elem, završišmo mi sa hlebom,ispekosmo ga, a on vruć mirise kao duša.
Krenem ti ja ka njemu,kad eto ti babe.

"Da nisi mrdnula prvo deda da ga prelomi".
Deda ustane sa svoje fotelje, pridje stolu, prelomi pogaču i sedosmo da jedemo.
Babin pasulj prebranac i moj prvi hleb.
Posle toga sam iskopala iz špajiza džem od kajsija. Iz istog tog špajiza smo samo dva dana kasnije ocerupale nas 7 unuka vruce peceno prase, koje je ostavljeno da se hladi za goste jer se spremala neka proslava.
Elem, posle skoro 30 godina i dalje mesim hleb i sećam se devojcice koja stoji na tronošcu i kuka nad svojom sedmogodišnjom sudbinom dok ruke stavlja u brašno.

 

 



Komentari (785)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 12:05 22.09.2021

Re: hleb

iako je pametan svet već izmislio nezavisno sudstvo, poreklo imovine i porez.

Odma' ćemo i mi tako samo da rešimo ovu Jovanku na televizor.
macak_tosa macak_tosa 12:07 22.09.2021

Re: hleb

mirelarado
E da, i da pomenem Đilasa (Obrenoviće), on je kriv za sve (sve je to isto).


Najgora stvar, po meni, koju smo nasledili iz komunizma, jeste nepostojanje nezavisnog sudstva. Dok se takvo sudstvo ne uspostavi, svaka šuša ovdašnja, koja se dočepa vlasti, ponašaće se kao kabadahija.

P.S. Pravilo glasi: kad se pomene Đilas, mora i Šolak. :)

Nije mi jasno da mnogima nije jasno da nikakvim 'normativniom' stvarima ne može doći do promena.
Jer su normativne stvari na površinskim slojevima društva.
Kod nas su problemi mnogo kompleksniji i nikakva fragmentarna 'rešenja' ne mogu da razreše situaciju.
Pre ikakvih zakona se nalazi moral.
Za 'promenu' morala je potrebno preumnjenje.

No, što bi rekao drug Tito da se nećemo držati zakona kao pijan plota, a potom jedan koji se poprilično prevario upućujući one kojima je do morala da idu u Crkvu.
Eeee, kada sam to čuo od drugoga (kao i ono da se vrapci igraju u prašini, od kojih je jedan vrabac bio profesor Čupić, a drugoga ne želim ni da pomenem), ja sam znao gde smo, te koliko je sati.
maksa83 maksa83 12:10 22.09.2021

Re: hleb

te koliko je sati.

Pesma!

gedza.73 gedza.73 12:18 22.09.2021

Re: hleb

Odma' ćemo i mi tako samo da rešimo ovu Jovanku na televizor.

Jovanka se, između ostalog, sa saborcima upravo zalagala za jednopartijski pravosudni sistem i 'priznajem samo sud svoje Partije'.

Da ne ispadne od mlade, lepuškaste sponzorušice takoreći koju je služba na zicer namestila starom i iskusnom Velikanu, rodonačelniku 'nećemo se valjda držati zakona kao pijan plota' jadna, fina, senilna bakica kojoj su partijski saborci pokrali nakit. Jovanka je bila gadan siledžija kad je imala moć u svojim rukama.

E sad ko da sprovede zakon o poreklu imovine? Oni koji su uzeli Dedinje? Ili oni koji su privatizovali državnu imovinu? Ili oni koji bi restitucijom ostali bez jeftino pokupljenog kapitala i luksuznih lokacija? Ili oni koji su u vreme SPS-a (Komunističke partije Srbije) donosili zakone o privatizaciji, slali državne službenike u pljačku i reketiranje na terenu?


gvozden1 gvozden1 12:26 22.09.2021

Re: hleb

Jes, kad bi se gađali drugovima Dolancima.

Da, to je to.

Imamo isti zadatak i različite rezultate.
Imamo i različite postupke.
A onda kažemo, a ne, nisu postupci pogrešni, rezultat je pogrešan iz nekog drugog razloga, ne znano kog, ali drugog garant.

Slovenija je postupala tako da je samo Slovence računala u narod, Poljska tako da je u zakon stavila da su komunisti zlo, mi na sasvim drugi način radili zadatak, oni uradili tačno, mi pogrešno.

Ali mora da je to iz nekog neuhvatljivog razloga.

Nikog bre nije briga za te budalaštine



Ali to što nikoga nije briga, ne utiče i na šta?

maksa83 maksa83 12:27 22.09.2021

Re: hleb

Jovanka se, između ostalog, sa saborcima upravo zalagala za jednopartijski pravosudni sistem i 'priznajem samo sud svoje Partije'.

Jovanka bre već 50 godina potpuno nebitan lik. Aloe, pedes' godina...
gvozden1 gvozden1 12:29 22.09.2021

Re: hleb

docsumann
A mi pokušavamo sa, nacionalizam je bljak


stidljiv neki pokušaj

Trebalo bi to bljak da se još naglasi, da se srpstvo još malo sputa, da niko ne pusne o tome.
To bi bila sreća za Srbiju.
gvozden1 gvozden1 12:32 22.09.2021

Re: hleb

maksa83
iako je pametan svet već izmislio nezavisno sudstvo, poreklo imovine i porez.

Odma' ćemo i mi tako samo da rešimo ovu Jovanku na televizor.

Tačno tako.
Jovanka na televizoru i nezavisno sudstvo se međusobno isključuju.
Nikad nisu bili zajedno, i ne mogu biti nikad.
Ostaje da biramo.

Može da se bira a može i da se ne razume.
angie01 angie01 12:33 22.09.2021

Re: hleb


Srdjan Dragojevic
@srdjandrago
·
16h
Jos jedna “ravnogorska legenda” jeste da u SFRJ nisi mogao da zaradis i da se bavis privatnim poslom - Kum i ja 1987. obojica po 24 godine, postali zastupnici najvece americke firme za proizvodnju kokica, “Cretors” - krenuli uvoz i prodaju po celoj SFRJ. Postavljali masine na -

Jasmina Milojevic-Novi 6. oktobar
@jazzymgagic1
·
16h
Replying to
@srdjandrago
Moj deda je od kraja 60-tih, nešto malo pre mog rođenja osnovao građevinsku radnju. Bio je specijalizovan za renoviranje starih zgrada. Neke su bile još od Obrenovića i pod zaštitom. Uslov za radnju bio je V stepen obrazovanja u struci. Danas je koliko čujem 100 dinara.

maksa83 maksa83 12:44 22.09.2021

Re: hleb

Može da se bira a može i da se ne razume.

Ja otvoreno priznajem da ne razumem, glup sam, kako te to što je neko stavio Jovanku (*) na televizor - prekjuče - sprečava već 30 godina da napraviš nezavisno sudstvo.


(*) Jovanku, za koju je većina ljudi na vest da je umrla bila u fazonu "wut? bila je živa sve ovo vreme!?".

gvozden1 gvozden1 12:52 22.09.2021

Re: hleb


Evo, ovo je problem i ovo je razlog što nemamo nezavisno sudstvo.
To što neki srđan u neka Jasmina objasne da je komunistička privreda bila tržišna, da je svako mogao da radi privatan posao, a dokaz je da je neko prodavao kokice, a nečiji deda malterisao nešto.

I onda ta, Endži, kaže, oni nešto pričaju a ja dođem i "kažem kako stoje stvari"


Oni poseduju istinu, sa njima nema polemike, svi ostali su glupi, smešni i reakcija.

Pa posle, nema to veze sa komunizmom.

A koliko ima veze govori o to da Dragojević, koji na sva usta hvali komunizam, priča istu žvaku, a ne, ne hvalim ja komunizam, njega više nema, završen je 9.12. 1990. godine.

nikvet pn nikvet pn 13:05 22.09.2021

Re: hleb

maksa83
kako te to što je neko stavio Jovanku (*) na televizor - prekjuče - sprečava već 30 godina da napraviš nezavisno sudstvo.


Наравно да ниси глуп, напротив, врло добро знаш да је Јованка само тачкица, тек један пиксел мејнстрима Цеца-Јеца-Аркан-Баџа-Биџа.. који нас затрпава довољно да нека нешто мало јача питања сморе у старту.

Ни не примећујемо да је пажња једна врло скупа ствар у данашње информатичко време, неком доноси а некоме односи.
maksa83 maksa83 13:09 22.09.2021

Re: hleb

I Jovanku i Neretve i Sutjeske i svo to propagandno smeće koje je jedno vreme bilo pritajeno, a sad se vraća na velika vrata.

Velika vrata bi bili Kuri, Informer, Alo! i sl. koje ovi koriste za saopštavanje poruka i oblikovanje mozga naroda, neki feljton o Jovanki na RTS-u svakako nije nešto o čemu je odlučivao neko ko se inače bavi uređenjem ovog društva i njegovim institucijama.

Zamisli Vučića kako izdaje Bujketu naređenje "a sada jedan afirmativan film o Jovanki Broz" i Bujke kaže "razumem!" i eto Jovanka na televizor.
Ribozom Ribozom 13:16 22.09.2021

Re: hleb

mirelarado
E da, i da pomenem Đilasa (Obrenoviće), on je kriv za sve (sve je to isto).


Najgora stvar, po meni, koju smo nasledili iz komunizma, jeste nepostojanje nezavisnog sudstva. Dok se takvo sudstvo ne uspostavi, svaka šuša ovdašnja, koja se dočepa vlasti, ponašaće se kao kabadahija.

P.S. Pravilo glasi: kad se pomene Đilas, mora i Šolak. :)


U sledecem vladanju ima da vas mali mitrovici i ostali bahati sns-ovci, skupljaju kolima ko pokemone po trotoarima i pesackim prelazima.


docsumann docsumann 13:18 22.09.2021

Re: hleb

gvozden1
docsumann
A mi pokušavamo sa, nacionalizam je bljak


stidljiv neki pokušaj

Trebalo bi to bljak da se još naglasi, da se srpstvo još malo sputa, da niko ne pusne o tome.
To bi bila sreća za Srbiju.


to "bljak" je margina, boldovano ili ne.

tako da teško da (skriveni) lijek za boljke srpskog društva čuči u nacionalizmu.
prije bih rekao da je to samo još jedan tumor u dijagnozi postojećeg stanja, il u najboljem slučaju, jeste medicina al koju smo gutali bez mjere i recepta, šakom i šajkačom ( a bogami i crnogorkom kapom).



gvozden1 gvozden1 13:19 22.09.2021

Re: hleb


Zamisli Vučića kako izdaje Bujketu naređenje "a sada jedan afirmativan film o Jovanki Broz" i Bujke kaže "razumem!" i eto Jovanka na televizor.

A zamisli Bujketa da odluči da snimi seriju o nekome, onako na svoju ruku, da srga ogromne pare u to i emituje u udarnim terminima, a da se pre toga nije konsultovao s kim treba, ili da o tome unapred nije izvešten ko treba, i da nije klimnuo glavom.

Bilo bi to sjajno, ali nekako ne mogu da poverujem.
predatortz predatortz 13:21 22.09.2021

Re: hleb

Najgora stvar, po meni, koju smo nasledili iz komunizma, jeste nepostojanje nezavisnog sudstva.


Tri stuba besčašća:

1. Pravosuđe
2. SANU
3. Crkva


Sve dok ovi pod brojem 1 ne rade, a pod brojem 2 i 3 sramno ćute, nema nama napred.
Milan Novković Milan Novković 13:31 22.09.2021

Re: hleb

maksa83


Hajmo ovako, šta je napravilo sve to, današnju Poljsku, Sloveniju, koga hoćeš?
Napravili su ih nacionalizam i antikomunizam.

Jes, kad bi se gađali drugovima Dolancima.

Napravili su ih neki začeci koje su imali pre svega ovoga, građanska društva, vladavina prava, repovi ozbiljnih uređenih imperija, neki oblici društvene svesti koji ovde nama reklo bi se fale, a evo ni tog nacionalizma nam ne manjka (zaboga, na vlasti su ti već 10 godina Srpski Radikali), pa nekako ide baš traljavo.

A mi pokušavamo sa, nacionalizam je bljak, a komunizam je, onako, ne baš loša stvar, a antikomunizam je glup.

Možda je to?

Ne, nije to, nemoj da mešaš ova naša nadjebavanja ovde sa stanjem na terenu. Kad izađeš na ulicu i pitaš nekoga "jesi ti antikomunista?" pogledaće te belo, u fazonu "izvini, koji je datum kod tebe na satu?". Nikog bre nije briga za te budalaštine.

Iako sam ja outsider, tj otišao odatle 87., al sa 29. godina:

- Postoji u filozofiji "monizam", i vraćam se na I Berlina poto sam, kao geek, ja od njega učio sitnice pristupačne i amaterima (uzimam sa intrneta uvodne delove pošto su smi localne Berlin knjige ostale na crknutom Alienwre kindletu, a sad sam sebi obaram mrežu svako malo zbog konfiguracija pa nisam za ozbijniji Kindle rad.

- Možeš da koristi i termine "... ‘the Ionian fallacy’ or ‘the Platonic ideal’..."

- U svojoj "definiciji" "pluralizma" (tj on i nije imao definiciju "kao takvu" on je polazio od "ono što nije "monizam", i taj monizam ima osnovne karakteristike:

1. Sva pitanja koja imaju smisla imaju jedan i samo jedan ispravan odgovor, svi ostali odgovori su pogrešni.

2. There must be a dependable path to discovering the true answer to a question, which is in principle knowable, even if currently unknown. (mrzi me i da prevodim, a posebno me mrzi da se mučim sa "svojim rečima"

3. The true answers, when found, will be compatible with one another, forming a single whole; for one truth cannot be incompatible with another. (This, in turn, is based on the assumption that the universe is harmonious and coherent.)

Mislim da je ovde svima jasno da je monizam stari relict, što mu ne umanjuje istorijsku vrednost, kao što je Njutn i danas genije kao neko ko je vanredna karika u istorijskim lancima i mrežama, iako su fizika i matematika otišle ....

Ja sam boldovao meni najbitniji elemenat u tvojoj listi, iako su i ostali bitni, naravno, nego je ovaj boldovani, imho, daleko najvažniji zato što mislim da si ti ne u praavu, nego u pravu na kvadrat, kub u širem sentimentu - sadašnje patnje u Srbiji nemaju mnogo veze sa, čitaj skoro nikakve sa vremenom pre 90tih.

I ne da nisu pupoljci, mladice - šta li već Emsi poseja i izrodi - "komunizma" krivi za sadašnje stanje, nego upravo oni što se najbučnije hvataju "anti-komunizma", i ne zato što je "komunizam" dobar, nego im je samo izgovor za te monističke, ili anti-pluralističke strasti.

Mislim, spasila bi sloga Srbe, nego gde se ona može kupiti i pošto košta, a pluralizam je ionako smor teški gde moj suftilni genije mora da popušta i pati zato što tvoj genije ima druge ideje.

Vidi ovu interesantnu perspektivu: kad stranci dođu u Srbiju obično su impresionirani ljudima i hvale nas kao darežljive i druželjubive.

Ali, reklo bi se, mi, iza paravana tih stranaca, jedva čekamo da edni druge kvrcnemo, bocnemo, zveknemo pesnicom po sred lica - ponekad mi se čini da čini da ovo nije samo rezultat monističe nezrelosti i ograničene obrazovanosti koji nam, tako, ne drže sirovije strasti pod kntrolom nego su tanak bedem.

I sve je to, ovo je sad moja pseudo-religija, dobrim delom rezultat sebičnosti (vidi ponovo ono pod "stranci", sve velike mane su, gde sam ja spreman da jurim svoje zadovoljstvo do tvoje virtuelne, toplotne smrti, ako nam mišljenja nisu ista.
gedza.73 gedza.73 13:40 22.09.2021

Re: hleb

gvozden1
o što neki srđan u neka Jasmina objasne da je komunistička privreda bila tržišna

Čekam još Radu švercerku što je sa Kostićem trgovala farmericama osamdesetih i ove iz SOUR 'Picin park' da potvrde priču.


šta bre da objasniš nekoj Jasmini šta je Cifa, kad je nastala i ko ju je napravio. I ceo taj sektor građevinskih mašina. I koliko je postojalo proizvođača automata za kokice (što je cela jedna industrija od proizvođača presa, perforatora, punkt aparata...) tokom šezdesetih, sedmadesetih i osamdesetih u SFRJ. I kako su državna preduzeća u inostranstvu registrovana na DB direktore. Odnosno kako se znalo ko gde i šta može da radi. Takođe o 'pametnicama' koje su zapošljavanje u Miloševićevo vreme tamo devedesetih u monopolistička preduzeća imam posebno mišljenje.
A koliko ima veze govori o to da Dragojević, koji na sva usta hvali komunizam, priča istu žvaku, a ne, ne hvalim ja komunizam, njega više nema, završen je 9.12. 1990. godine.

To je posebna priča. Slobodan Milošević je srpski nacionalista koji je u podrumu čuvao kokardu i šubaru (a Mira Marković je britanski špijun koja mu pomagala), ovi političari nemaju veze sa komunizmom i svi pošteni komunisti su ubijeni zajedno sa Stambolićem (koji je takođe bio komunističko govedo)

I samo da ne ostane onaj SPS-ovac Dragojević

ustav 1974.
neprikosnovenu osnovu položaja i uloge čoveka čine društvena svojina sredstava za proizvodnju koja isključuje povratak bilo kog sistema eksploatacije čoveka i koja, ukidanjem otuđenosti radničke klase i radnih ljudi od sredstava za proizvodnju i drugih uslova rada, obezbeđuje samoupravljanje radnih ljudi u proizvodnji i raspodeli proizvoda rada i usmeravanje razvoja društva na samoupravnim osnovama, oslobađanje rada kao prevazilaženje istorijski uslovljenih društvenoekonomskih nejednakosti i zavisnosti ljudi u radu,

dakle Dragojević je radio protivno ustavu. Mogao je da radi ili da bude u ćorki u zavisnosti od dobre volje Partije.

Suprotan je društveno-ekonomskom i političkom sistemu, utvrđenom ovim ustavom, svaki oblik ... u vidu privatno-sopstveničke ili partikularističke sebičnosti

U cilju izgradnje društva kao slobodne zajednice proizvođača, radnička klasa i svi radni ljudi razvijaju socijalističku samoupravnu demokratiju kao poseban oblik diktature proletarijata i to obezbeđuju revolucionarnim ukidanjem i ustavnom zabranom svakog oblika društveno-ekonomskih i političkih odnosa i organizacija, zasnovanih na klasnoj eksploataciji i svojinskom monopolu, i svakog političkog delovanja usmerenog na uspostavljanje takvih odnosa


Da ne bude Dragojevićevo 'antifašističko prvoboraćko' tumačenje u ustavu lepo piše da je zabranjeno. I tamo lepo piše član Saveza komunista a onda se u daljem tekstu nastavlja sa 'sud'.
gedza.73 gedza.73 13:54 22.09.2021

Re: hleb

Velika vrata bi bili Kuri, Informer, Alo! i sl. koje ovi koriste za saopštavanje poruka i oblikovanje mozga naroda


Neee. Velika vrata su bili komunistička Politika, Student i Borba.



Pojavi se tekst (potpisan ili ne) i ima da te nema. Ovo je samo nastavljena ta 'dobra' prvoboračka praksa.

Inače Jovanka je bila prva dama države u kojoj se manje više znalo ko je šta doručkovao. Dragoslav Mihailović, pisac, je izjavio kako mu nije bilo dobro kad je pročitao svoj dosije. Na pitanje novinara je rekao kako su to bile baš privatne stvari.

S obzirom da su komunistička društva generalno cinkaroška, potkazivačka i totalitarna gde je svako svakog prisluškivao (tema načeta u dokumentarcu o Jovanki) prosto je nemoguće da takva država nije znala kako joj se po porodilištima kradu bebe nego je koristila preprodaju dece kao sredstvo za ucenjivanje i kontrolu.


gvozden1 gvozden1 14:02 22.09.2021

Re: hleb


Ja sam boldovao meni najbitniji elemenat u tvojoj listi, iako su i ostali bitni, naravno, nego je ovaj boldovani, imho, daleko najvažniji zato što mislim da si ti ne u praavu, nego u pravu na kvadrat, kub

A boldovano je

Napravili su ih neki začeci koje su imali pre svega ovoga, građanska društva, vladavina prava, repovi ozbiljnih uređenih imperija, neki oblici društvene svesti


Da bi se ovo prihvatilo moralo bi se dosta toga ignorisati ako se ne može objasniti.
Prvenstveno, kako to da nacija na višem stepenu razvoja društvene i državne svesti celih sto godina posle one na nižem stepenu pravi svoju državu, i kako to da je ona na višem oslonac i podršku tražila od o e na nižem a ne obrnuto.
O prvoj Jugoslaviji i odnosima u njoj govorim.

Možda postoji logično objašnjenje.
gedza.73 gedza.73 14:11 22.09.2021

Re: hleb

Ustav 1963
Zemljoradnicima se zajemčuje pravo svojine na obradivo poljoprivredno zemljište u najvećoj površini od deset hektara po domaćinstvu.

Građani mogu ličnim radom, u granicama i pod uslovima koje zakon odredi, vršiti poljoprivrednu, zanatsku i drugu uslužnu ili sličnu delatnost radi sticanja dohotka.
Zakonom se određuje u kojim granicama i pod kojim uslovima građani mogu imati pravo svojine na sredstva rada i na poslovne prostorije za vršenje poljoprivredne, zanatske i druge uslužne ili slične
delatnosti ličnim radom.
Zabranjeno je zapošljavanje tuđe radne snage radi sticanja dohotka.


A onda se kaže 'može, koliko dozvoljava zakon' čitaj Partija.

Isto kao i u Evropi. Tih godina, a posebno kad je Dragojević krenuo sa prodajom kokica, je zabeležen masovan priliv evropskih gastartbajtera u komunističku republiku Srbiju. Bile odlične plate, visok standard, svega u izobilju, ogromna potreba za kvalifikovanom radnom snagom pa bilo puno radnika Švaba, Francuza, Sknadinavaca, Austrijanaca, Italijana... Čudo jedno koliko je novih proizvoda tada napravljeno.
maksa83 maksa83 14:13 22.09.2021

Re: hleb

A boldovano je

Ne, to što si citirao nije ono što je Milan boldovao.

A odgovor na ono šti si pitao:

Prvenstveno, kako to da nacija na višem stepenu razvoja društvene i državne svesti celih sto godina posle one na nižem stepenu pravi svoju državu, i kako to da je ona na višem oslonac i podršku tražila od o e na nižem a ne obrnuto.


Je u onome što si citirao, boldujem:

Napravili su ih neki začeci koje su imali pre svega ovoga, građanska društva, vladavina prava, repovi ozbiljnih uređenih imperija, neki oblici društvene svesti

gvozden1 gvozden1 14:27 22.09.2021

Re: hleb

Napravili su ih neki začeci koje su imali pre svega ovoga, građanska društva, vladavina prava, repovi ozbiljnih uređenih imperija, neki oblici društvene svesti

Dakle moguće je da uticaja na dešavanja ima ono što je definitivno i nesumnjivo nestalo pre 80 godina (ta uređena imperija je nestala toliko pre formiranja Slovenije, i ne postoji niko živ ko se toga i seća) a nije moguće da ima uticaja nešto što je formalno nestalo pre mnogo manje vremena, a što je i dalje prisutno kroz još uvek aktivne savremenike i zagovornike toga. (poričeš uticaj komunizma na dešavanja u Srbiji)

Kako to objasniti?
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:45 22.09.2021

Re: hleb

milisav68
bene_geserit
Kako ti antivakseri ugrožavaju život ?

Napunili su mi bolnicu, pa moram sam sebi da vadim slepo crevo.


Ni moja keva nije mogla do lekara da joj kažu da li da prestane ili da nastavi sa lekovima za osteoporozu, niti da pregleda kuk zašto je boli. Iako je primila 3. vakcinu, nema lekara, nema mesta, ne radi bolnica, kovid režim.

Ja se bojim da će nekom čoveku loše naravi tako da umre neko drag u čekanju na red zbog neke leve bolesti, pa će da uzme stvari u svoje ruke i da organizuje lynch mob i da ide da jebe majku milosnu antivekserima a naročito ovim priučenim teoretičarima i internet istraživačima koji ih pune tim glupostima da ne treba da se vakcinišu nego da je bolje da se leče lekovima za krave i varikinom i da piju D vitamin. Ti su najgori šljam od svih i mislim da bi, kad ovo prođe, trebalo da odgovaraju pred zakonom zbog izazivanja opšte opasnosti. Bolje zakon da im sudi, nego privatna lica.


docsumann docsumann 14:46 22.09.2021

Re: hleb

Kako to objasniti?


možda time da ono što je pilo vodu ostavlja dublje tragove u kolektivnom sjećanju, pa mu se narod lakše i voljnije vraća, nego onom što se pokazalo štetnim i destruktivnim.
maksa83 maksa83 14:50 22.09.2021

Re: hleb

Dakle moguće je da uticaja na dešavanja ima ono što je definitivno i nesumnjivo nestalo pre 80 godina (ta uređena imperija je nestala toliko pre formiranja Slovenije, i ne postoji niko živ ko se toga i seća) a nije moguće da ima uticaja nešto što je formalno nestalo pre mnogo manje vremena, a što je i dalje prisutno kroz još uvek aktivne savremenike i zagovornike toga. (poričeš uticaj komunizma na dešavanja u Srbiji)

Ovo priznajem nije loša poenta, nešto što je bilo skorije bi svakako moralo da utiče više nego nešto što je bilo davnije, a tu ti je i odgovor zašto su se oni ratosiljali formalnog komunizma mnogo ranije nego mi koji smo (mislim, nisam ja, ali ima ko jeste) po raspadu SFRJ izabrali deklarisanog naslednika komunističke partije. I odgovor ti je tu negde - nije Sloba i SPS izabran zato što je bio deklarisani naslednik komunitičke partije, nego zato što je izgledao ka Čvrsta Ruka, neko u koga možeš da gledaš (i čije slike ćeš da kačiš po kancelarijama). Neki drugi su pre svega toga navikli da budu deo nekog uhodanog uspostavljenog sistema koji radi (što je zilikaka probala da ti objasni sa onim jendekom/kanalom, ali si se ti ljutio da je to kuluk, opresija, itd.). Srbi su izabrali ono što im je arhetipski ličilo na Mihajlla Obrenovića (kakav zajeb, ni nalik) a ostali su izabrali bezlični koliko je to moguće sređen sistem sa zamenjivim delovima pošto su tako živeli pre. Neki Kajzer tamo negde, zakoni svuda isti, pravila striktna, jasna i sprovode se. Ovde se za to vreme krljaju i ubijaju kraljevi i kneževi (pri čemu je Mihajlovo ubistvo politilčki i geopolitički posebno interesantno, ali mu je ono bacanje sa terase kao teatralno i krvavije uzelo šnjur po pitanju interesantnosti, što je šteta).

I zato oni mogu da uhapse Sanadera a tebe ovde odozgo jebe i pritom ti se smeje u lice neki potpuni šljam, evo već 30 godina. Tako si izabrao. Ok, možda nisi ti, ali eto društvo većinski jeste. Svaki put misliš "ovo je Mihajlo!" a ono cvrc.


docsumann docsumann 15:02 22.09.2021

Re: hleb

Srbi su izabrali ono što im je arhetipski ličilo na Mihajlla Obrenovića


misliš srbijanci.

crnogorci su birali po (kvazi) uzoru na Kralja Nikolu


EDIT: malo se zajebavam, al mislim da je Crnu Goru skupo koštao taj podanički mentalitet i servilnost spram gospodara.
maksa83 maksa83 15:21 22.09.2021

Re: hleb

EDIT: malo se zajebavam, al mislim da je Crnu Goru skupo koštao taj podanički mentalitet i servilnost spram gospodara.

Ali pazi to je šarena stvar. Mislim da u okolini nema submisivnijeg naroda od Austrijanaca, kada je u pitanju potčinjavanje autoritetu na bilo kom nivou kroz ceo lanac (mada oni tvrde za sebe da su vesele razuzdane meraklije spram Nemaca). Srbi sa druge strane svoje vođe sami ubijaju na najstrašnije načine, izdaje, urote, rokajmićo, ali uvek na kraju biraju taj eluzivni father figure koji će ih izvesti na svetli put. I to je neki put čak i radilo, ali i koštalo u pičku materinu, neki put se isplatilo neki put ne, hit or miss.

Nikad konsolidovani kao društvo, nesposobni da funkcionišu bez očinske figure koja ih vodi negde i u procesu lupa kurcem u čelo (za njihovo dobro, naravno) ali jebiga još živi. Pa kako da ne voliš svoj narod.
gvozden1 gvozden1 15:25 22.09.2021

Re: hleb


Ovo priznajem nije loša poenta

Nije mi bila namera da poentiram, veruj mi, sad mi i glupo, samo sam uočio nelogičnost i zainteresovalo me objašnjenje.

A objašnjenje baš i ne drži vodu, previše se oslanja na nedokazivo i nesigurno na kraju.
Da li su Srbi glasali Slobu zato što su u njemu videli Mihaila ili Titu?
Teško ćemo to raščivijati, a ako samog Slobu posmatramo ne bi trebalo da bude problema da se složimo kako je njemu lično mnogo bliži bio Tita nego Mihailo.

I ovo sa uređenim sistemima i bezličnim činovnicima tamo ne stoji baš.

Slovenija je napravila demokratsko društvo, (ok, sa ispadima ekstremnog nacionalizma što baš i nije demokratija) a u AU demokratije nije bilo, tamo su izbori bili smešna stvar, pravo glasa imalo besmisleno malo ljudi, ti činovnici nisu bili bezimeni činovnici uređenog sistema, nego carski egzekztori.

Nisu mogli odatle Janezi povući iskustvo, pre od Srbije (a to je tek zanimnjiva priča) pa će ipak biti da je nacionalizam i antikomunizam napravio Sloveniju, a demokratija im je došla kao ćar jer su je naprosto prepisali od Evrope a ne od one imperije.
milisav68 milisav68 15:33 22.09.2021

Re: hleb

Ni moja keva nije mogla do lekara

E, ja malo karikiram, ali nama je stvarno bolnica puna, a postavili su šator sa klupama ispred DZ.

I sad zbog debila, ne sme niko da se razboli ili povredi, a ne znam šta će da rade hronični bolesnici ako im ne odgovara terapija.

Užas.
docsumann docsumann 15:37 22.09.2021

Re: hleb

Nisu mogli odatle Janezi povući iskustvo, pre od Srbije (a to je tek zanimnjiva priča) pa će ipak biti da je nacionalizam i antikomunizam napravio Sloveniju, a demokratija im je došla kao ćar jer su je naprosto prepisali od Evrope a ne od one imperije.


prije će biti da su Slovenci uvijek bili otvoreni i u kontaktu s onim što je u Evropi bila društvena norma.
pa tako, u AU možda nije bilo demokratije, al je pravna država funkcionisala.
maksa83 maksa83 15:38 22.09.2021

Re: hleb

Nije mi bila namera da poentiram, veruj mi, sad mi i glupo, samo sam uočio nelogičnost i zainteresovalo me objašnjenje.

"Poenta" ne znači poentirati, zabiti u rašlje, nego "izneti poentu", "tezu", kako hoćeš.

Da li su Srbi glasali Slobu zato što su u njemu videli Mihaila ili Titu?

Sejm šit. U Titu su videli Mihajla, ode Tita, daj sledećeg Mihajla, evo ga, ode Sloba, daj sledećeg...


u AU demokratije nije bilo, tamo su izbori bili smešna stvar, pravo glasa imalo besmisleno malo ljudi, ti činovnici nisu bili bezimeni činovnici uređenog sistema, nego carski egzekztori.

Niko nije pričao o demokratiji nego uređenom sistemu koji radi. To je na kraju ono što te zanima. Savremen mehanizam za takav sistem je demokratija - uspostavljena pravila u obliku zakona koje sprovode zamenjivi delovi i državni službenici raznih nivoa, presednici, sudije, policajci. Predsednik je službenik kog biraš na 4 godine a ne neko čiju sliku turaš u lokalnu mesnu zajednicu i svaku kancelariju da stoji tu dok ga istorijske okolnosti ne odnesu. To sa slikom nas ovde jebe, toga nikako da se otarasimo.

Nisu mogli odatle Janezi povući iskustvo, pre od Srbije (a to je tek zanimnjiva priča) pa će ipak biti da je nacionalizam i antikomunizam napravio Sloveniju, a demokratija im je došla kao ćar jer su je naprosto prepisali od Evrope a ne od one imperije.

Pa nisu oni huči da misle da recepti s kraja XIX veka rade na početku XXI veka.
gvozden1 gvozden1 15:42 22.09.2021

Re: hleb


prije će biti da su Slovenci uvijek bili otvoreni i u kontaktu s onim što je u Evropi bila društvena norma.
pa tako, u AU možda nije bilo demokratije, al je pravna država funkcionisala.

Hajmo sad o onome čega se sećamo, da li su Slovenci zamerali Jugoslaviji zato što nije bila pravna (a oni a takvu naučili) ili što su tražili više samostalnosti za svoju naciju?
maksa83 maksa83 15:50 22.09.2021

Re: hleb

Hajmo sad o onome čega se sećamo, da li su Slovenci zamerali Jugoslaviji zato što nije bila pravna (a oni a takvu naučili) ili što su tražili više samostalnosti za svoju naciju?

Oni su tražili samostalnost za svoju naciju zato što u sistemu koji su Srbi zamislili nisu mogli da funkcionišu kako su navikli. Ne razumem, čega su oni trebali da ostanu deo? Jugoslavije sa neovisnom Hrvatskom između sebe i Srbije? Ne znam zašto trošimo vreme na njih, oni su stvarno potpuno zalutali u sve Jugoslavije, za njih je sve to bilo neprirodno stanje. Kad kročiš tamo jasno ti je da su to mali Austrijanci, bukv. ne znaš kada si prešao iz jedne u drugu zemlju, hrana, kuće, krajolik, obrasci ponašanja, tako je bilo oduvek. Nikakve veze oni sa svim ovim nisu imali.
docsumann docsumann 16:00 22.09.2021

Re: hleb

gvozden1

prije će biti da su Slovenci uvijek bili otvoreni i u kontaktu s onim što je u Evropi bila društvena norma.
pa tako, u AU možda nije bilo demokratije, al je pravna država funkcionisala.

Hajmo sad o onome čega se sećamo, da li su Slovenci zamerali Jugoslaviji zato što nije bila pravna (a oni a takvu naučili) ili što su tražili više samostalnosti za svoju naciju?


a možda su naslutili (vrijeme će pokazati sasvim ispravno) šta se u SFRJ sprema.
gvozden1 gvozden1 16:01 22.09.2021

Re: hleb

U Titu su videli Mihajla, ode Tita, daj sledećeg Mihajla, evo ga, ode Sloba, daj sledećeg...

E to tek ne.
U Titi su videli Titu, i žalili što nema Mihaila.
Paradoksalno zvuči, znam, ali nekad ćemo možda razjasniti.
Rankovićev pad i sahrana o tome može da posvedoči.

A što su Srbi toliko podlegli Titi, tu još nisam naišao na sasvim suvislo objašnjenje. Šta ih je to nateralo da za Mihailom samo potajno žale, a da stvarnu podršku daju Titi i komunistima to je, makar za mene, još uvek tajna.
Priča se o velikom, najvećem pritisku komunista upravo na Srbe kao razlogu.
Najveći pritisak na Srbe jeste bio, da li je to dovoljan razlog, ne znam.
To sa slikom nas ovde jebe, toga nikako da se otarasimo.



Za to postoji rešenje, okačimo kraljevu sliku, kralju ne sleduje skoro nikakva vlast, ne može da nas jaše, mi se vratili sebi, i svi zadovoljni.


Pa nisu oni huči da misle da recepti s kraja XIX veka rade na početku XXI veka.



Ma jok bre, samo da nastavimo tamo gde smo zaustavljeni, a recepti su univerzal i, demokratija, sloboda, kralj...
gvozden1 gvozden1 16:08 22.09.2021

Re: hleb


Oni su tražili samostalnost za svoju naciju zato što u sistemu koji su Srbi zamislili nisu mogli da funkcionišu kako su navikli.

Navikli kad?
Osamdeset godina živeli sa Srbijom, hteli sa njom, nju zvali da ih brani od Švaba, i odjednom se setiše da su navikli drugačije.
Neće baš biti.

a možda su naslutili (vrije me će pokazati sasvim ispravno) šta se u SFRJ sprema.


Moguće.

I to je srpska greška, što i oni nisu bar tad, a najbolje i ranije, tražili isto, samostalnu Srbiju a Jugoslaviju u mutnu Maticu.
maksa83 maksa83 16:15 22.09.2021

Re: hleb

Osamdeset godina živeli sa Srbijom, hteli sa njom, nju zvali da ih brani od Švaba, i odjednom se setiše da su navikli drugačije.

Pa sad da su ih zvali i nešto jurili, ne znam baš, rezultat referenduma oko priključenja kraljevini je bio blizu pola-pola, a sigurno je da nisu bili baš ludi za tim da njima vladaju Švabe ili Italijani, verovatno su Jugoslaviju videli kao nešto gde će oni imati bolji status. Od Jugoslavije su uzeli šta su mogli a hteli su da zadrže (i uspeli) ono što su imali, i eto Slovenije sa Gorenjem i Elanom i ne znam čim sve. (Mada Gorenje ne preporučujem, mislim da je to najgori krš od kad su ih kupili Kinezi).

Ni ti ne voliš Turke i drago ti je što ih je oteralo ali voliš urmašice.
zilikaka zilikaka 16:25 22.09.2021

Re: hleb

da li su Slovenci zamerali Jugoslaviji zato što nije bila pravna (a oni a takvu naučili) ili što su tražili više samostalnosti za svoju naciju?

A ako su slučajno samostalnst tražili baš da od svoje kuće naprave pravnu državu i uređen sistem? Ako im to bilo važnije od toga kakav će namolovani simbol uzeti za svoj grb?

Nego, ispratila sam ovu plidnu diskusiju ali moram priznati da se slabo snalazim. Pominju se komunisti kao glavni uzrok današnjih problema. Hajde da mi neko od vas, za potrebe razumevanja cele priče, defiše šta su to komunisti? Bukvalno da mi da svoju definiciju.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:31 22.09.2021

Re: hleb

milisav68
Ni moja keva nije mogla do lekara

E, ja malo karikiram, ali nama je stvarno bolnica puna, a postavili su šator sa klupama ispred DZ.

I sad zbog debila, ne sme niko da se razboli ili povredi, a ne znam šta će da rade hronični bolesnici ako im ne odgovara terapija.

Užas.


Ja uopšte ne karikiram, pričam sa kevom na nedeljnoj bazi, ovo je bilo isto ovako u početku, kad vakcine nije bilo, i sad je opet, zbog morona. Ok, nije još sve zakrčeno, ova ortopedska bolnica na Banjici i dalje radi, ali kao što znaš tamo se sve zakazuje mesecima unapred i skoro je sigurno da dok ona dođe na red i to će da bude kovid bolnica kao što je bila i pre, sumnjam da će antivekseri da se odjednom opamete.






gvozden1 gvozden1 16:33 22.09.2021

Re: hleb

, verovatno su Jugoslaviju videli kao nešto gde će oni imati bolji status.

Otprilike to.
I to je u redu, gledano iz njihove pozicije.
Ali počeli smo šta im je bio alat (samo alat ili i primarni impuls) za odvajanje, nacija ili išta drugo.
Ja smatram i tvrdim nacija.
Hajde da mi neko od vas, za potrebe razumevanja cele priče, defiše šta su to komunisti?


Evo Maksa i Doks će, njihove definicije će to se više dopasti :)

A i Srki je tu, vidim naknadno, može i on.
maksa83 maksa83 16:40 22.09.2021

Re: hleb

Evo Maksa i Doks će, njihove definicije će to se više dopasti :)

Ako mene pitaš to je neko ko veruje u načela komunizma (to znamo šta je) i član je komunističke partije.

Ako vas pitaš onda je to neka 120 godina stara DB mumija koja se smejulji i trlja ruke dok snima filmove o Jovanki i prosipa ih po ništaneslutećim Srbima koji će onda posednuti time izvesti crnomagijski obred oživljavanja Tite i Kardelja i vaspostaviti SFRJ v2.0 Enterprise Pro.

zilikaka zilikaka 16:47 22.09.2021

Re: hleb

Evo Maksa i Doks ću, njihove definicije će to se više dopasti :)

Evo, mogu i ja, svojim rečima. Dakle, komunista je onaj ko se bori za uvođenje ili vladavinu komunizma u nekom društvu.
Komunizam je ideologija kojoj je glavni moto; "od svakog prema mogućnostima, svakom prema potrebama".
Glavna karakteristika tog oblika društvenog uređenja je potpuno ukidanje svake vrste privatne imovine.


Garant sam omašila u terminima, odavno se učile društvene nauke, i to šturo, al mislim da nisammašila suštinu.

Da li se slažeš sa definicijom?
milisav68 milisav68 16:49 22.09.2021

Re: hleb

gvozden1

Teško ćemo to raščivijati, a ako samog Slobu posmatramo ne bi trebalo da bude problema da se složimo kako je njemu lično mnogo bliži bio Tita nego Mihailo.

Milošević je obećao nastavak sličnog života sa švedskim standardom:)

I nije tu bila bitna čvrsta ruka, koliko strah od promena.

SPS je nudio - sa nama nema neizvesnosti, dok DS - Prelomite pametno, dakle promenu, i to što se kaže preko kolena.

Inače, Srbija je jedina od bivših republika prvo dobila Ustav, pa su tek onda bili izbori.

Ima intersantan članak na omraženi N1 :) o prvim izborima 1990, i šta se sve dešavalo, vredi se potsetiti.

link
gvozden1 gvozden1 16:55 22.09.2021

Re: hleb

Da li se slažeš sa definicijom

Po sećanju, da, to je bila definicija koju su sami komunisti o sebi sklepali.

Ko im veruje, onda je to to.
milisav68 milisav68 17:03 22.09.2021

Re: hleb

zilikaka

Evo, mogu i ja, svojim rečima. Dakle, komunista je onaj ko se bori za uvođenje ili vladavinu komunizma u nekom društvu.
Komunizam je ideologija kojoj je glavni moto; "od svakog prema mogućnostima, svakom prema potrebama".
Glavna karakteristika tog oblika društvenog uređenja je potpuno ukidanje svake vrste privatne imovine.

Garant sam omašila u terminima, odavno se učile društvene nauke, i to šturo, al mislim da nisammašila suštinu.

Nisi ništa omašila, sve je kao u knjizi :)

U praksi je bilo malo drugačije :)
Milan Novković Milan Novković 17:03 22.09.2021

Re: hleb

gvozden1

Ja sam boldovao meni najbitniji elemenat u tvojoj listi, iako su i ostali bitni, naravno, nego je ovaj boldovani, imho, daleko najvažniji zato što mislim da si ti ne u praavu, nego u pravu na kvadrat, kub

A boldovano je

Napravili su ih neki začeci koje su imali pre svega ovoga, građanska društva, vladavina prava, repovi ozbiljnih uređenih imperija, neki oblici društvene svesti


Da bi se ovo prihvatilo moralo bi se dosta toga ignorisati ako se ne može objasniti.
Prvenstveno, kako to da nacija na višem stepenu razvoja društvene i državne svesti celih sto godina posle one na nižem stepenu pravi svoju državu, i kako to da je ona na višem oslonac i podršku tražila od o e na nižem a ne obrnuto.
O prvoj Jugoslaviji i odnosima u njoj govorim.

Možda postoji logično objašnjenje.

Sitno pojašnjenje: ja sam nikakav istoričar i mnogima od vas zavidim na očigledno vrlo širokom znanju.

Kao takav ne mogu da procenim ko je od vas na razne teme u pravu čak i kad zastanem da pročitam komentar (Maksa je mešanac, svaštar, zato kod njega uglavnom zastanem - IT, luk i strele, deranje ulovljenih životinja, lude komšinice i slično).

Tako mi je privukao pažnju komentar o relativnim uspesima bivših Jugoslovenskih republika i raznim diferencijalima na teme brzine rasta u raznim oblastima.

Dalje, svako od nas, kao pojedinac, ima specifična interesovanja i hobije, i nikako se ne sme prepoznavati u mojim komentarima čak i ako je povod za moj komentar - tj ja, kobajagi, isto pokušavam da prepoznam neke "principal components" u Srpskom i Srbijanskom društvu, samo više vezane za sadašnjost, sa epsilon okolinom, pa dalju budućnost.

Ti, kao takav, ja u stvari mislim da si cool i nesebičan, i uvek bih bez inhibicija zakucao na tvoja vrata ako bi mi zatrebala pomoć ili ako bih naišao tvojim krajem.

Tj uopšte ne mislim da bi ti prvo proverio da li je gladna bakica Šumadijska ili Beogradska pre nego što bi joj pomogao, ... i potpuno mi je nebitno što se u "špicevima" svi poprilično frljamo, iz raznih razloga
zilikaka zilikaka 17:11 22.09.2021

Re: hleb

Po sećanju, da, to je bila definicija koju su sami komunisti o sebi sklepali.

Ko im veruje, onda je to to

Nisi ništa omašila, sve je kao u knjizi :)

U praksi je bilo malo drugačije :)

Pa upravo to hoću da čujem, šta vi TAČNO pidrazumevate pod tim vrlo rabljenim pojmom. Očigledno tu leži nesporazum.
docsumann docsumann 17:14 22.09.2021

Re: hleb

a možda su naslutili (vrije me će pokazati sasvim ispravno) šta se u SFRJ sprema.



Moguće.

I to je srpska greška, što i oni nisu bar tad, a najbolje i ranije, tražili isto, samostalnu Srbiju a Jugoslaviju u mutnu Maticu.


slažem se.

ključni istorijski momenat u rješavanju jugoslovenskog pitanja Srbija i Crna Gora su dočekali sa nedoraslim državnim rukovodstvom.
štaviše, umjesto da razumju dešavanja na globalnom nivou, da budu svjesni istorijskih procesa, oni su čak napravili korak unazad glede ideološko-birokratskog pozicioniranja.
vrijeme je pokazalo da je to insistiranje na tvrdo-komunističkoj dosljednosti bio samo paravan za očuvanje stečenih (nasljeđenih) pozicija, igrajući na (lažnu) kartu jugopatriotizma i emocija običnih ljudi.
docsumann docsumann 17:24 22.09.2021

Re: hleb

Hajde da mi neko od vas, za potrebe razumevanja cele priče, defiše šta su to komunisti?



Evo Maksa i Doks će, njihove definicije će to se više dopasti :)

A i Srki je tu, vidim naknadno, može i on.



pa ne vijamo mi komuniste po blogu, a i šire, pa da objašnjavamo kako TO izgleda, gdje živi, šta jede.
mora da imaš neki ideološki foto robot, koga to zapravo ganjaš.
gvozden1 gvozden1 17:25 22.09.2021

Re: hleb

i uvek bih bez inhibicija zakucao na tvoja vrata ako bi mi zatrebala pomoć ili ako bih naišao tvojim krajem.


Ja to podrazumevao :)

Tj uopšte ne mislim da bi ti prvo proverio da li je gladna bakica Šumadijska ili Beogradska pre nego što bi joj pomogao, ..

Ako bi bila beogradska bilo bi mi draže da joj pomognem.

Znaš, kad se kaže beogradska bakica, prvo pomislim na one beogradske dame, predratne, što govore francuski i poštuju svoga kralja :)

A da li bih svakoj pomogao... pa svi smo normalni ljudi, makar mi ovde na blogu jesmo.
i potpuno mi je nebitno što se u "špicevima" svi poprilično frljamo, iz raznih razloga


Čuj nebitno
Meni je to vrlo bitno.
I najdraže, jedva čekam :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:28 22.09.2021

Re: hleb

A i Srki je tu, vidim naknadno, može i on.


Nemam šta da dodam iznetom, mislim na druga maksu i njegovo izlaganje na ovu temu, sem da kažem da čim mi neko pominje naciju i nacionalizam kao rešenja za bilo šta, ja se pipam gde mi je novčanik. Ali verujem da ti iskreno veruješ u to i takvo rešenje, mada ne razumem zašto (to jest ne kažem da se plašim da bi mi ti maznuo novčanik dok sam ja patrioCki i nacionalno zanesen, ali neko već bi).


E, da, ako mene neko pita, ja bih voleo da RTS napravi i nove verzije filmova o tim važnim bitkama protiv okupatora i domaćih izdajnika iz 2. sv rata, sa modernim filmskim tehnologijama, mlađim glumcima, itd. Mislim da je to nešto na šta se mi, kao Jugosloveni, i potomci partizana možemo samo ponositi i to ne sme pasti u zaborav. A ti ne moraš da gledaš ako nećeš, verovatno ti je dosta Jovanke.

gvozden1 gvozden1 17:29 22.09.2021

Re: hleb


pa ne vijamo mi komuniste po blogu, a i šire, pa da objašnjavamo kako TO izgleda, gdje živi, šta jede.
mora da imaš neki ideološki foto robot, koga to zapravo ganjaš.

Ajd.
Ovako otprilike,
Komunizam je stranputica u razvoju čovečanstva, komunista je pristalica komunizma.

Ne menja mnogo da li je pristalica svesni ili zbog naivnosti.
milisav68 milisav68 17:54 22.09.2021

Re: hleb

zilikaka

Pa upravo to hoću da čujem, šta vi TAČNO pidrazumevate pod tim vrlo rabljenim pojmom. Očigledno tu leži nesporazum.

Pa kako da nazoveš nekoga ko za sebe tvrdi da je nešto, a ne ponaša se tako :)

Niti su svi radili koliko su mogli, niti se uzimalo prema potrebama.

Jedino gde nisu sve slagali je deo o privatnoj i državnoj svojini, pošto su prilično toga oteli, ali su ponašali kao da je njihovo privatno.

Pada mi na pamet crveni banditi, ali to vuče na partizanske filmove :)
gedza.73 gedza.73 18:00 22.09.2021

Re: hleb

da kažem da čim mi neko pominje naciju i nacionalizam kao rešenja za bilo šta, ja se pipam gde mi je novčanik



Ja isto kod komunizma. Ubili bi za ukradenu šljivu a vila iz Diposa ili nečija kuća sa sve nameštajem se vodila pod koministička preraspodela. Za takve pljačke se u normalnim državama išlo u zatvor, kod nas se napredovalo mogo si i predsednik opštine da budeš (ako to mesto nije već bezecovao neki malo veći lopov). Gledaj ti da se ne uvuku komunisti ima da ti usele u višak stambenog prostora afganistanskog tiktokera sa sitnom živinom i domaćim životinjama a Teslu da prepišu na mesnu zajednicu.


Mada me sad malo Zili pobunila da sam trebo dumrem ja bi' odgovorio da je kod nas bio na vlasti Savez komunista kog su preko noći prefarbali u SPS kad izgleda tačan odgovor da je u SFRJ bila neka koalicija laburista, demokrata, privatnih vlasnika državnih preduzeća, ateista koji su slavili redno od slave do Bajrama...

Bože me sačuvaj kao neki protivprirodni blud jednoroga i Jetija... nešto najbliže kombinaciji Ćovića, Vučelića i Dušana Mihajlovića.

Ne mogu sad da pronađem fotografiju centra Beograda. Tito, Marks, Engles i Lenjin.

Evo i ovde pričaju o komunistima. A 1988. kad su nacionalisti već počeli da divljaju (što je postala ustaljena mantra)



Predsedništvo smatra da Socijalistički savez Jugoslavije kada je o tome reč treba da više utiče na uređivačku politiku takvih glasila


Pa onda neki pukovnik u Beogradu navodi Mladinu, Katedru i Nova revija. Pa onda ide da je tužilaštvo podiglo optužnicu protiv odgovornog urednika i novinara što prozivaju JNA (ako pročita Filip Mladenović ima da se onesvesti)


pa onda ide Azem Vlasi sa 'Tito' u pozadini dok govori drugovima komunistima koji u stvari nisu komunisti nego su preobučeni četnici. 'Oće nametnu ideje strane našem sistemu'. jujuju

Sve se bre neki komunisti i savezi komunista pominju u TV Dnevnik.


gedza.73 gedza.73 18:03 22.09.2021

Re: hleb

Pada mi na pamet crveni banditi, ali to vuče na partizanske filmove :)

Hajduci. Oni koje je država zbog pljačke i ubistava hapsila.



milisav68 milisav68 18:04 22.09.2021

Re: hleb

srdjan.pajic

E, da, ako mene neko pita, ja bih voleo da RTS napravi i nove verzije tih važnih bitaka protiv okupatora i domaćih izdajnika iz 2. sv rata, sa modernim filmskim tehnologijama, mlađim glumcima,

Bolje nemoj, sad u filmove moraš da ubaciš crne, žute, gejeve, pa će potomci ovih iz SUBNOR-a da se naljute :)
nsarski nsarski 18:09 22.09.2021

Re: hleb

Ne mogu sad da pronađem fotografiju centra Beograda. Tito, Marks, Engles i Lenjin.




umesto

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:12 22.09.2021

Re: hleb

milisav68
srdjan.pajic

E, da, ako mene neko pita, ja bih voleo da RTS napravi i nove verzije tih važnih bitaka protiv okupatora i domaćih izdajnika iz 2. sv rata, sa modernim filmskim tehnologijama, mlađim glumcima,

Bolje nemoj, sad u filmove moraš da ubaciš crne, žute, gejeve, pa će potomci ovih iz SUBNOR-a da se naljute :)


A četnici obavezno da liče na orke iz Gospodara prstenova (dobro, ne treba tu mnogo da se radi, dodaš samo bradu).
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:15 22.09.2021

Re: hleb

Ja isto kod komunizma



Jedino što komunista danas baš i nema, a od ovih nacoša ne može se živi. Svaki čas iskoči neki srbomer da ti premeri intenzitet srpstva, i izda odgovarajući sertifikat.
gedza.73 gedza.73 18:17 22.09.2021

Re: hleb

nsarski
Ne mogu sad da pronađem fotografiju centra Beograda. Tito, Marks, Engles i Lenjin.





Nsarski, dubok naklon.


gedza.73 gedza.73 18:22 22.09.2021

Re: hleb


srdjan.pajic
Jedino što komunista danas baš i nema, a od ovih nacoša ne može se živi.

Ima na netu da se pronađu analize i studije koje pokazuju direktnu vezu totalitarnog komunističkog sistema i ekstremnih nacionalizama (čak ako nije fejknjuz je navodnmo Staljin izjavio kako posle komunizma je najbolje da dođe nacionalizam koji psoledično vraća komunizam na vlast... tako nekako), ksenofobije, nasilja nad neistomišljenicima... Ti si u komunizmu uvek imao spoljnog i unutrašnjeg neprijatelja od kog nas drugovi komunisti čuvaju. Spoljni je bila demokratija, sloboda govora, kapitalizam unutrašnji antikomunisti. Onda odjednom sva ta bulumenta ONO i DSZ, teriotrijalne zaštite, marksisti i ostali podobni kurcipalci nemaju više metu od čijeg gađanja žive sasvim opušteno i rasterećeno.

Eto imaš jednog druga komunistu, analitičara, sa porodičnom tradicijom kome se često omakne krilatica 'u naše vreme se znao red'. Inače je bio zadužen da kriminalcima daje pasoše i nove identitete kako bi mogli da idu ponovo u pljačku
docsumann docsumann 18:40 22.09.2021

Re: hleb

Ti si u komunizmu uvek imao spoljnog i unutrašnjeg neprijatelja od kog nas drugovi komunisti čuvaju. Spoljni je bila demokratija, sloboda govora, kapitalizam unutrašnji antikomunisti.


ovo stoji.
diktature su paranoične, a paranoičan je i nacionalizam.
macak_tosa macak_tosa 18:41 22.09.2021

Re: hleb

zilikaka
da li su Slovenci zamerali Jugoslaviji zato što nije bila pravna (a oni a takvu naučili) ili što su tražili više samostalnosti za svoju naciju?

A ako su slučajno samostalnst tražili baš da od svoje kuće naprave pravnu državu i uređen sistem? Ako im to bilo važnije od toga kakav će namolovani simbol uzeti za svoj grb?

Nego, ispratila sam ovu plidnu diskusiju ali moram priznati da se slabo snalazim. Pominju se komunisti kao glavni uzrok današnjih problema. Hajde da mi neko od vas, za potrebe razumevanja cele priče, defiše šta su to komunisti? Bukvalno da mi da svoju definiciju.


Ja mislim da su gamad!
I najobičnija govna!
Ne pitaj me zašto!
macak_tosa macak_tosa 18:45 22.09.2021

Re: hleb

Milan Novković

...
Dalje, svako od nas, kao pojedinac, ima specifična interesovanja i hobije, i nikako se ne sme prepoznavati u mojim komentarima čak i ako je povod za moj komentar - tj ja, kobajagi, isto pokušavam da prepoznam neke "principal components" u Srpskom i Srbijanskom društvu, samo više vezane za sadašnjost, sa epsilon okolinom, pa dalju budućnost.
...

M'da!
gedza.73 gedza.73 18:46 22.09.2021

Re: hleb

diktature su paranoične, a paranoičan je i nacionalizam.


Ne treba zaboraviti jugoslovenski nacionalizam. Nebeski narod u odnosu na Evropu.

Kod nas se i danas vrti mantra kako je Evropa uništila Jugoslaviju jer se plašila njene ekonomske moći.


A deterdžent, ulje, kafu i gorivo kupuješ na tačkice dok živiš u mraku zbog restrikcija
macak_tosa macak_tosa 18:47 22.09.2021

Re: hleb

zilikaka
Po sećanju, da, to je bila definicija koju su sami komunisti o sebi sklepali.

Ko im veruje, onda je to to

Nisi ništa omašila, sve je kao u knjizi :)

U praksi je bilo malo drugačije :)

Pa upravo to hoću da čujem, šta vi TAČNO pidrazumevate pod tim vrlo rabljenim pojmom. Očigledno tu leži nesporazum.

Govna.
Gamad.

Da li je potpuno ili samo dovoljno tačno.
zilikaka zilikaka 19:02 22.09.2021

Re: hleb

vrijeme je pokazalo da je to insistiranje na tvrdo-komunističkoj dosljednosti bio samo paravan za očuvanje stečenih (nasljeđenih) pozicija, igrajući na (lažnu) kartu jugopatriotizma i emocija običnih ljudi.

Da bi se ubrzo ti isti mahom prestrojili u nacionaliste, pa redom menjali oblik u skladu sa proteklim delta te. Kod mnogih je ta ideološka transformacija išla do neprepoznatljivosti. (uh, kolko slova u jednoj reči)
Oni pričaju o komunistima i kako sam ih razumela, tipičan predstavnik te popukacije bi mogao da bude Mišković, (koji je fakat morao biti drug istaknuti član).
Jel da smešno?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:39 22.09.2021

Re: hleb

kitnkes


sta je to?

zilikaka zilikaka 20:00 22.09.2021

Re: hleb

dogodinedragosevac
kitnkes


sta je to?


To Maksa garant od one prečanske babe tako naučio, inače odličan slatkiš al robija za skuvati.


maksa83 maksa83 20:09 22.09.2021

Re: hleb

dogodinedragosevac
kitnkes


sta je to?


Originalno dolazi od nemačkog kitn-keze (bukv. "sir od dunja" ), ali konačni proizvod (bar meni tj. onako kako sam ga ja jeo) po teksturi više liči na recimo žele nego na sir.

Pošto je ajkonik :) prečanski kolač figuriše i u Al Se Nekad Dobro Jelo Baš:

Do večere vreme kratko
Za kitnikes i za slatko
alselone alselone 20:09 22.09.2021

Re: hleb

Do večere vreme kratko
Za kitnikes i za slatko
Da odbiješ, to ne vredi
Da se kuma ne uvredi
alselone alselone 20:10 22.09.2021

Re: hleb

mid-air collision

Milan Novković Milan Novković 20:26 22.09.2021

Re: hleb

macak_tosa
Milan Novković

...
Dalje, svako od nas, kao pojedinac, ima specifična interesovanja i hobije, i nikako se ne sme prepoznavati u mojim komentarima čak i ako je povod za moj komentar - tj ja, kobajagi, isto pokušavam da prepoznam neke "principal components" u Srpskom i Srbijanskom društvu, samo više vezane za sadašnjost, sa epsilon okolinom, pa dalju budućnost.
...

M'da!

Lepo rečeno

Verovatno si čuo Englesko, tj ima i Srpska varijanta, skoro sigurno, samo sam ja zaboravio, da reči seku kao nož.

Pa ima u psihologiji, ne znam da li znaš, kako se priča o agresiji, raspon tipova agresije po snazi, strukturi itd, i zamisli na jednom kraju prosto fizičku agresiju, al ona sada nije bitna.

Interesantna je iskrenost - ne znam koliko ti je poznato da je ona u skoro svakoj - pardon, ne "skoro svakoj" nego svakoj - agresiji skrivena kao jedna od njenih najfinijih i/ili najsuptilnijih komponenti.

E sad, i ovo poslednje je rečenica koja odslikava prosek, i u njoj postoje gradacije.

Primer: zamisli da nekoj finoj i dobroj ženi kažeš, iskreno i sa drugarskim izrazom na licu kako nije atraktivna i ti joj iskreno savetuješ da se situacija ne može popraviti i da ne treba da baca novac na šminku - iskrenost koja može da odslikava tvoju plitkoću duha, al vidiš da je agresija. Ovo nije fino i suptilno, naravno, ali ne treba previše mašte da se zamisli kako ovo može da se umota u mnogo finiju i suptilniju oblandu.

... pa onda iskrenost ume da bude i nenamerna, ... al neću dalje u ovom tredu.

Tred dva, paralelni: agresija, sitna konstantna, ali gde ne gledaš na nju sa iskrenostima kao komponentama, nego dobro uigranim suigračima ...

Možda se sećaš da sam jednom, u epsilon okolini tvog komentara, spomenuo kako ljude ne moramo previše da propitujemo da bi nam rekli skoro sve bitno o sebi, prosto ih pustiš da pričaju i umesto da uživaš u svojim rečima po N-ti put uživaš u rečima sugovornika, pogotovo ako su sve nove.

Zbog čega nam ljudi skoro sve kažu o sebi (u proseku) ako ih samo pustimo da pričaju - zbog dve osnovne komponente njihovog karaktera, narcisoidnosti, i agresivnosti. Velikim delom, onda ide razno komešanje i drugih karakternih osobina, meni simpa hrabrost (kao spektar, od jako hrabrog, do jako kukavičkog) kao treća amaterska komponenta, pa onda širi intelektualno-moralni integritet, ...

Nazad na reči što seku kao nož, u malom broju, ili pojedinačno, skoro češće nego u čaršavski raspoloženim govornicima ...

... i ovde stajem sa "teorijom" pre nego što pojasnim, u stvari samo ponovim:

- Ja mislim da su jako tvrdoglavi i zadrti ljudi sebičniji od onih drugih. Ovo je plitko, jeftin prosek, naravno, može neko da bude vanredno tvrdoglav na 5 tema, a najrazborotoju ostalih 5.

- Prvi kontra primer što se tiče pojedinaca je sasvim moguća osoba, hiljade njih, koje su tvrdoglave na ogromnu većinu tema, a najnesebičniji u društvu, sasvim moguće.

Ja sam napisao ono što sam napisao zato što to iskreno mislim i eksplicitno sam Hučiju hteo da dam do znanja da ne mislim da je on sebičan - on mi deluje baš kao super-cool nesebičan lik, nemaju nikakve veze s tim njegove stvarne ili od sagovornika umišljene zadrtosti i tvrdoglavosti. I iskreno mislim da ja ne umem da budem sudija pošto istoriju slabo znam pa diskusije uglavnom i preskačem.

Mene je ćale učio, pa ja decu, da budemo iskreni i ne potežemo previše za ironijama i sarkazmima da bi drugima sugerisali šta o njima mislimo - to je kukavičluk, i bio je no-no u našoj familiji, sebičnost i kukavičluk.

Bilo bi hvalisavo da kažem da sam daleko od ideale, al jbg, koprcam se, uglavnom izvinim drugima kad preteram, pa ne zaboravim, nekad spustim loptu, dam do znanja da sam se smirio i pokajao.

Tako, pls, jbg, obriši bar lažni sjaj ponekad sa tih tvojih "M'da!"-ova, udahni ponekad pre kometarisanja, pitaj, kaži iskreno šta misliš sa nešto više, pa tako manje "potentnih" reči.

Budi hrabar, jbg

U ime iskrenosti - ni ovaj smajli mi nije lažan, iskren je, mada provokativan, lažni smajli je ko bezalkoholno pivo, valjda
vcucko vcucko 21:32 22.09.2021

Re: hleb

maksa83
Hajmo sad o onome čega se sećamo, da li su Slovenci zamerali Jugoslaviji zato što nije bila pravna (a oni a takvu naučili) ili što su tražili više samostalnosti za svoju naciju?

Oni su tražili samostalnost za svoju naciju zato što u sistemu koji su Srbi zamislili nisu mogli da funkcionišu kako su navikli. Ne razumem, čega su oni trebali da ostanu deo? Jugoslavije sa neovisnom Hrvatskom između sebe i Srbije? Ne znam zašto trošimo vreme na njih, oni su stvarno potpuno zalutali u sve Jugoslavije, za njih je sve to bilo neprirodno stanje. Kad kročiš tamo jasno ti je da su to mali Austrijanci, bukv. ne znaš kada si prešao iz jedne u drugu zemlju, hrana, kuće, krajolik, obrasci ponašanja, tako je bilo oduvek. Nikakve veze oni sa svim ovim nisu imali.

Ja sam živeo bemliga recimo 20 km, možda malo više od slovenske (pardon slovenačke) granice. Kad kreneš prema Trstu pa tamo iza Rupe krljavi sivi asfalt odjednom, bukvalno se vidi crta, postane ravnomerno taman, bez pukotina i rupa. Bila je i neka tabla sa saobraćajnim upozorenjima, doduše nije pisalo "Slovenija".

Da, nisu oni spadali u to društvo, verovatno ni ovi dole što govore da se ne lažemo bugarski a smatraju se starim Helenima (neka prošća svako ko ima korene tamo i sl., ne mislim ništa zlo, oduvek sam tako mislio i nisam se u međuvremenu razuverio) - ali ti drugi ovde nisu tema. Meni je Juga oduvek bila S/H jezik i sve moguće varijante istog. Dakle Slovenci nisu tu spadali, ali su rado koristili sve prednosti koje su im davali mentalitet i geografija.

Kao male Švabe (zanimljivo, jedino Nemci i oni na čitavom svetu broje ena-in-dvajset, dva-in-dvajset... ein-und zwanzig, zwei-und-zwanzig... a ne dvajset-ena, dvajset-dva) Slovenci su jedini bili u stanju da ljudski organizuju nekakvu proizvodnju i distribuciju, marketing. A ovamo ih je od prejake zapadne konkurencije čuvala Juga i njena carina. Pa si mogao da kupiš Gorenje ili da kupiš nešto uvozno (ako je bilo na lageru) a državi da platiš još toliko ni za šta.

Dok je to ferceralo nisu se bunili. Kad je zagovnalo i kad su digitronom sračunali da im se čitava stvar više ne isplati, jednostavno su otišli, kraj.
angie01 angie01 21:37 22.09.2021

Re: hleb

Da bi se ubrzo ti isti mahom prestrojili u nacionaliste, pa redom menjali oblik u skladu sa proteklim delta te. Kod mnogih je ta ideološka transformacija išla do neprepoznatljivosti. (uh, kolko slova u jednoj reči)


pa u tome je ceo trik-komunisti su bili svi generali, koji su na krilima nacionalzima krenuli da "brane" i sve protuve koje su pravile paravojske, sa istim obelezjima,...u mojoj firmi su dojucerasnji mahaci knjizicama, koji su se jurili po hodnicima da neko ne izbegne sastanak, preko noci uspeli da se prkrste u pravoslavce i poceli da poste i sada prebrojavali ko koju slavu slavi,..."od devedesetih":))).

( s tim, sto je je u YU vladao socijalizam)

problem je sto niko nije zeleo da uredi druzvu,da postavi institucije sistema koje funkcionisu-kao sto nije bilo razuma za mirno resenje razlaza ili bilo kog drugog resenja,nego su uvek prevladavala licne aspiracije-nego se nacionalizam ponudio kao gorivo za fajing mankis, da bi se ocerupalo sve sto je moglo i to i dalje traje,od 6.oktobra naovamo, nijedna nova vlast nije obavila obecani zadati zadatak, da bi se na kraju zatvorio krug,...i sada, umesto da se resava ova neverovatno narasla gomila problema, raspravlja se o seriji o Jovanki, kao o nekom problemu,...pa hebotebog, prvi smo u Evropi po siromatsvu, pa po zarazenima od Kovida i tu smo prepusteni sami sebi, dok nas zvanicnici plase nekim nebulozama ,a fakat nista ne rade,...je l moze neko da me potseti, koje su tacno propisane mere u borbi protiv zaraze?...svake godine odlazi jedan ceo grad obrazovane dece da se nikada ne vrate, unistili su nam zemlju, vazduh, vodu, nezaposlenost je dramaticna, vecina stanovnista ima primanja ispod visine mesecnih fiksnih troskova, sto znaci da ne postoji minimum standarda za prezivljavanje, ne funcionise nista od onoga sto placamo, papostali smo meka za kupovinu diploma,...nema sanse da neko istera neko svoje pravo u ovoj zemlji, gde je stanovnistvo podeljeno na sns-ovce i one druge nebitne, a vi razglabate o Titu i komunjarama, pa sada imate 100 puta gori rezim i odnose u drustvu od bilo cega sto je ikeda bilo.
vcucko vcucko 21:48 22.09.2021

Re: hleb

gedza.73
Pada mi na pamet crveni banditi, ali to vuče na partizanske filmove :)

Hajduci. Oni koje je država zbog pljačke i ubistava hapsila.




A jes' bio lep čovek trgovac Drezgić.

Ubiše ga, vrane im oči povadile. Pusti džandari, i bogu su teški...


mirelarado mirelarado 21:55 22.09.2021

Re: hleb

dogodinedragosevac
kitnkes


sta je to?



Veruj mi, ne želiš da znaš. Nešto lepljivo, smolasto, izdaje se za poslasticu. Probala jednom i nikad više.
maksa83 maksa83 22:04 22.09.2021

Re: hleb

Veruj mi, ne želiš da znaš. Nešto lepljivo, smolasto, izdaje se za poslasticu. Probala jednom i nikad više.

Mislim da si pomešala kitnkes i kretoš.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:13 22.09.2021

Re: hleb


Da odbiješ, to ne vredi
Da se kuma ne uvredi

Milan Novković Milan Novković 22:17 22.09.2021

Re: hleb

maksa83
Veruj mi, ne želiš da znaš. Nešto lepljivo, smolasto, izdaje se za poslasticu. Probala jednom i nikad više.

Mislim da si pomešala kitnkes i kretoš.

Moguće, al ja ne znam šta je kretoš pa ne mogu da ošacujem šta je Mireli odbojno.

Kitnikes, quince cheese na engleskom, sir od dunja, se pravi od dunja 2kg, običnog šećera 1kg, 400gr smeđeg šećera, malo vode i po želji limunov sok.

Onda ide jos vode, kuvanje, pasiranje, ukuvavanje, kalupi ...itd, aušenje par dana, sečenje i ...

... proof of the puding
milisav68 milisav68 22:23 22.09.2021

Re: hleb

vcucko
Dok je to ferceralo nisu se bunili. Kad je zagovnalo i kad su digitronom sračunali da im se čitava stvar više ne isplati, jednostavno su otišli, kraj.

Ma hteli su oni i ranije, nego se nisu stekli uslovi.

Spolja, Berlinski zid ceo, a unutra čvrsta ruka.

Bilo je kod njih silnih popuštanja, recimo količina deviza koju si mogao da izneseš, i vrednost robe koju možeš da uvezeš bez carine ili sa malom carinom.


Piše sve to ovde.
zilikaka zilikaka 22:37 22.09.2021

Re: hleb

Milan Novković
maksa83
Veruj mi, ne želiš da znaš. Nešto lepljivo, smolasto, izdaje se za poslasticu. Probala jednom i nikad više.

Mislim da si pomešala kitnkes i kretoš.

Moguće, al ja ne znam šta je kretoš pa ne mogu da ošacujem šta je Mireli odbojno.

Kitnikes, quince cheese na engleskom, sir od dunja, se pravi od dunja 2kg, običnog šećera 1kg, 400gr smeđeg šećera, malo vode i po želji limunov sok.

Onda ide jos vode, kuvanje, pasiranje, ukuvavanje, kalupi ...itd, aušenje par dana, sečenje i ...

... proof of the puding

Ljudi, to se prvo dugo sprema za kuvanje, dok ručno čistiš dunje onako tvrde. Ko nije probo ne zna. I taman kad se konačno spremi za kuvanje ukuvava se da ti oči pobele. Tačno dva puta sam ga pravila, sa razmakom od više godina i ne znam koja sila može da me natera da ponovim. Možda ako doživim unuke, pa da probaju.
maksa83 maksa83 22:37 22.09.2021

Re: hleb

Moguće, al ja ne znam šta je kretoš pa ne mogu da ošacujem šta je Mireli odbojno.

Dve stvari se u Vojvodini prodaju po vašarima, e sad, ne znam baš od kad, ali verovatno jako dugo - tzv. "krompir šećer" (belo, kada je sveže super, kada nije sveže onda tvrdo ko kamen) i - kretoš (prljavo žuto). Kretoš je kao da si pomešao Tigar lepak i šećer i onda to ostavio da stoji 2 godine - to čupa plombe, mlečne zube i slabije umnjake, lepljivo i smolasto, ali kao ona smola iz četinara kada se osuši.
mirelarado mirelarado 22:46 22.09.2021

Re: hleb

Milan Novković
maksa83
Veruj mi, ne želiš da znaš. Nešto lepljivo, smolasto, izdaje se za poslasticu. Probala jednom i nikad više.

Mislim da si pomešala kitnkes i kretoš.

Moguće, al ja ne znam šta je kretoš pa ne mogu da ošacujem šta je Mireli odbojno.

Kitnikes, quince cheese na engleskom, sir od dunja, se pravi od dunja 2kg, običnog šećera 1kg, 400gr smeđeg šećera, malo vode i po želji limunov sok.

Onda ide jos vode, kuvanje, pasiranje, ukuvavanje, kalupi ...itd, aušenje par dana, sečenje i ...

... proof of the puding


Ne znam ni ja šta je kretoš, al kitnikes je ovo što si opisao i meni je baš odbojno. Možda i zato što ne volim ni puding, ni žele, a od dunje volim samo miris i ako baš mora kompot. (Rakije ne pijem nikakve, pa ni dunju).

EDIT: Videh sad Maksino objašnjenje za kretoš. Na to nisam naletela, ali hvala, sad znam šta da zaobiđem u širokom luku.
gvozden1 gvozden1 22:53 22.09.2021

Re: hleb

dok ručno čistiš dunje onako tvrde.

Ne znam šta mi bi (neću više nikad majke mi) zablesim se nešto u neku vojvođansku emisiju, pričaju nešto o starim prugama, istorija i to, a onda o dunjama.

I teta pravi salatu od dunja, ukišeljene dunje sa ljutim paprikama!

Kaže njen izum, al super.

zilikaka zilikaka 22:54 22.09.2021

Re: hleb

Možda i zato što ne volim ni puding, ni žele, a od dunje volim samo miris i ako baš mora kompot. (Rakije ne pijem nikakve, pa ni dunju).
Grešiš, silno grešiš!
Ovo je bukvalno ukuvano voće sa šećerom. Taman i kiselo i slatko koliko treba a jasno ti da je gustina id voća, ne od skroba.
Ovde se držalo za gospodski slatkiš jer su to pravile mahom gospoje koje nemaju previše obaveza u kući. Paorke sasvim retko. Ubiješ silan materijal i vreme a dobiješ tanjirić toga.

zilikaka zilikaka 22:59 22.09.2021

Re: hleb

teta pravi salatu od dunja, ukišeljene dunje sa ljutim paprikama!

Dunje idu u turšiju sasvim dobro, a ovde inače šećer ide u većinu salata.
Kumina majka je umela da služi paprikaš sakompotom od onih sitnih kiselih višanja. Odlično ide.
Kombinacija paprike i dunje...ne znam, možda i valja. Meni ne liči.
maksa83 maksa83 23:02 22.09.2021

Re: hleb

Dunje idu u turšiju sasvim dobro, a ovde inače šećer ide u većinu salata.

Mogu da zamislim kako bi se huči zabezeknuo da dobije meso sa sosom od višanja...
mirelarado mirelarado 23:03 22.09.2021

Re: hleb

Ovde se držalo za gospodski slatkiš jer su to pravile mahom gospoje koje nemaju previše obaveza u kući. Paorke sasvim retko. Ubiješ silan materijal i vreme a dobiješ tanjirić toga.


Verujem, i cenim trud, međutim, probala sam i nikako mi se ne sviđa. I to je jedna od retkih jestivih stvari koju ne volim. Čak mi se ona Hučijeva kombinacija s ljutom papričicom čini najprihvatljivijom. Agrodolce piccante. :)
gvozden1 gvozden1 23:04 22.09.2021

Re: hleb

ombinacija paprike i dunje...ne znam, možda i valja. Meni ne liči

I to ljute paprike, bude, kaže, baš ljuto, žene uglavnom ne jedu.
Budibogsnama.
A trpa tu i so i šećer, ozbiljne količine.
I to baš tvoja Banaćanka.
gvozden1 gvozden1 23:06 22.09.2021

Re: hleb

maksa83
Dunje idu u turšiju sasvim dobro, a ovde inače šećer ide u većinu salata.

Mogu da zamislim kako bi se huči zabezeknuo da dobije meso sa sosom od višanja...

Sve dok može da se odbije nije strašno.
Glad, glad, bože moj izdrži se :)
mirelarado mirelarado 23:07 22.09.2021

Re: hleb

gvozden1
ombinacija paprike i dunje...ne znam, možda i valja. Meni ne liči

I to ljute paprike, bude, kaže, baš ljuto, žene uglavnom ne jedu.
Budibogsnama.
A trpa tu i so i šećer, ozbiljne količine.
I to baš tvoja Banaćanka.


Meni su odlične i one žute ljute baburice punjene sremskim sirom, ili pavlakom.
bene_geserit bene_geserit 23:07 22.09.2021

Re: hleb

Grešiš, silno grešiš!
Ovo je bukvalno ukuvano voće sa šećerom. Taman i kiselo i slatko koliko treba a jasno ti da je gustina id voća, ne od skroba.

I meni je kitnikes super, umerene količine naravno, mada ne sećam se poslednji put kad sam jeo, ima sigurno 20 godina. A i nemam "sweet tooth", tj. mogao bih bez problema bez slatkiša da živim. Mada ako neko ne voli dunje i ne voli želatinaste strukture, onda teško može da ga voli.
bene_geserit bene_geserit 23:11 22.09.2021

Re: hleb

Meni su odlične i one žute ljute baburice punjene sremskim sirom, ili pavlakom.

Jel su iz turšije te baburice.
Kako umeju u zadnje vreme paprike u pavlaci da upropaste sa nekom esencijom kad ostavljaju paprike u turšiju, to je čudo.
gvozden1 gvozden1 23:11 22.09.2021

Re: hleb


Meni su odlične i one žute ljute baburice punjene sremskim sirom, ili pavlakom.

Ako može to sve, al da ne budu ljute.
Nikad od mene muško, znam.
Ne pijem, ne jedem ljuto, volim slatko, prop'o čovek :)
Milan Novković Milan Novković 23:12 22.09.2021

Re: hleb

mirelarado
Milan Novković
maksa83
Veruj mi, ne želiš da znaš. Nešto lepljivo, smolasto, izdaje se za poslasticu. Probala jednom i nikad više.

Mislim da si pomešala kitnkes i kretoš.

Moguće, al ja ne znam šta je kretoš pa ne mogu da ošacujem šta je Mireli odbojno.

Kitnikes, quince cheese na engleskom, sir od dunja, se pravi od dunja 2kg, običnog šećera 1kg, 400gr smeđeg šećera, malo vode i po želji limunov sok.

Onda ide jos vode, kuvanje, pasiranje, ukuvavanje, kalupi ...itd, aušenje par dana, sečenje i ...

... proof of the puding


Ne znam ni ja šta je kretoš, al kitnikes je ovo što si opisao i meni je baš odbojno. Možda i zato što ne volim ni puding, ni žele, a od dunje volim samo miris i ako baš mora kompot. (Rakije ne pijem nikakve, pa ni dunju).

EDIT: Videh sad Maksino objašnjenje za kretoš. Na to nisam naletela, ali hvala, sad znam šta da zaobiđem u širokom luku.

Ja sam suprotni kvadrant (minus kompoti uopšte) pa evo jednog asocijativnog trola samo.

Jedan od mojih najboljih drugara iz Prigrevice (matematičar) pravi svake godine kitnikes za slavu. Sećamo se i vremena kad mu se jeo kašikom (neukuvano dovoljno, pa neosušeno) ali postao eksperti exquisit je, kod njega fino, neagresivno ...

Beogradski zet, inače, fina i jako pametna dama, dal redovni profa ovde na unverzitetu (ja nemam pojma kakoovde idu titule) imala neku rodbinu u Prigrevici i moj drugar joj privuče pažnju na šačicu unikatnih Prigrevačkih fazona, tipa razbijanje sijalica po žurkama kad malo popije, i početkom 90tih oboje radili doktorate u Kanadi (dal McGill uni).

A meni 15% posla u UK labs bilo da sedim u biblioteci i čitam -tih godina fizike, super-simetrije, super-asimetrije (vidi Big Bang Theory, ko voli) ... i došla frka u jugi pa počeo da "isčitavam" novine, sve redom, i ...

... otišao na Usenet news online, kad tamo jedan Srbin i jedan Hrvat se virtuelno kolju, bukvalno, pršte glave, krv i udovi na sve strane.

I tu ja na širu oblast Humanities and Arts po prvi put uđem i u istoriju ideja i I Berlina - Against the Current, zbog eseja o nacionalizmu, skeniram, OCR, priložim, tipa nemojte ljudi, pa Juga bila fina zemlja, kad javlja mi se drugarica, sad prigrevačka snajka, da mi pojasni kako su obojica isto kod nje na uniju, mnogo fini i tihi ljudi, ovaj jedan mnogo dobro svira klavir, .... itd, ja ubrzo batalio nauku i otišao u London, zaboravio a Usenet i počeo da sezivkam sa rodbinom i pajtosima samo, ...

... sve do bloga, na koji sam zalutao, bukvalno, jureći nešto sasvim treće

U međuvremenu taj drugar, ušiljen u ezoteričnoj oblasti matematike, jureći postdoktorate dobacio i do Trinity College, Kembridž, UK, i pošto je stalnih poslova bilo komada 2 u svetu godišnje, a 200 Kineza pisalo radove 17 sati dnevno, on baš bacio oko na Švecku kao sledeći postdoc (uvek bi prestao da trepće i okice bi mu sezacaklile kad sespomene Švecka) al fina dama Beogradska lupila šakom o sto i rekla njet, pa je i on završio u City of London, da bi kasnije ...

... eto, naučio da pravi kitnikes
zilikaka zilikaka 23:20 22.09.2021

Re: hleb

Sve dok može da se odbije nije strašno.
Glad, glad, bože moj izdrži se :)

Predrasude. Ja ne volim mešanje slatkog i slanog al ovo baš ide. Jedino što se napljuckaš koštica onoliko.
bene_geserit bene_geserit 23:30 22.09.2021

Re: hleb

fina i jako pametna dama, dal redovni profa ovde na unverzitetu (ja nemam pojma kakoovde idu titule) imala neku rodbinu u Prigrevici i moj drugar joj privuče pažnju na šačicu unikatnih Prigrevačkih fazona, tipa razbijanje sijalica po žurkama kad malo popije

Ženske vole bad boys, misle malo će da se zezaju, a onda kad otkriju da su ti šatro bad boys zapravo fini, onda je gotovo, već su skuvane.
Nego svašta sam video u životu da ljudi rade kad popiju, ali baš svašta (neki primeri bi bili: gomila muških se skine do pojasa i igra indijanski ratni ples uz vatru zapaljenu u sred dnevne sobe, zajebavanje sa ćaletovom skraćenom puškom ili kako se već to zove kod nas koja slučajno opali i rikošetira od zida do zida u prostoriji sa 15 ljudi i nekim čudom niko ne bude povređen, razmazivanje izmeta svuda po kupatilu uključujući plafon), ali ne sećam se da je neko razbijao sijalice.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana