Društvo| Gradjanske inicijative| Na današnji dan| Politika

5. oktobar, osojna strana istorije, i oslobađanje atentatora

loader RSS / 05.10.2021. u 13:27
Osojna strana istorije.
Stvari po ovom pitanju održavaju trend kakav imaju već više od jedne decenije, i, čak, unapređuju ga. Malo po malo, stigli smo do faze koja se zove - "Požarevljanin je bio bolji" - i baš tako piše na nekim zidovima. Iz roda negativnih stvari izbačeni su svi oni paklovi 90-ih. Hiljade umrlica mladića gurnutih na "front", razaranje na sve strane, apokaliptične slike svakodnevice u Srbiji, sudbine stotina hiljada srpskih izbeglica, hiperinflacija i beda, gigantska pljačka društvenih preduzeća i gomilanje prljavog novca koji će upravljati ekonomskom i svakom drugom sudbinom zemlje u narednih najmanje 30-40 godina, 
potpuno rušenje pravne države i njeno pretvaranje u antipravnu, ubijanje skoro svih pozitivnih vrednosti, ubijanje nade ljudi u normalan život, guranje u anksioznost, trovanje fizičko i mentalno, masovna bežanija mladih, ... i okivanje Srbije u oličenje izopačenosti pred svetom... Veliko petooktobarsko ispiranje društvenog želuca od svih tih teških toksina i zgada proglašeno je u ovih 10-15 godina za nepotrebno, čak i pogrešno: kažu, trebalo je to ipak gutati dalje. 
 
Pre neki dan organizovan štand u centru Beograda, na kome se potpisivala peticija za puštanje na slobodu ubica Zorana Đinđića. 
 
Kad sam na početku rekao da stvari po ovom pitanju održavaju trend kakav imaju već više od jedne decenije - ipak nisam rekao potpunu istinu. Omaška za celih 6-7 godina. Taj trend počinje skoro odmah nakon streljanja Zorana Đinđića. 
 
Odjutros u vestima i danas na portalima 5. oktobar nije ni pomenut. Barem ja nisam video.  
 
5. oktobar je bio umetnost mogućeg. Protivnici 5. oktobra su ovaj dan preimenovali, pa su reč "moguće" izvrnuli su u "željeno", da bi se dalje, smišljeno, a kod mnogih i zbog uskoće posmatranja iskreno, nametnulo kako je to željeno neispunjeno. 
 
Loše pojave onog društva u pokušaju, petooktobarskog, danas su pretvorene u pravilo (kako je bilo i 90-ih). To je neminovna posledica upravo pomenutog podmetanja želje na mesto mogućnosti. 


Komentari (442)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 10:38 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Ma nije lament. Samo je glupa fora da nas neko kao navuko a mi bili glupi i naivni. Nismo. Samo je ta neka opcija koja je imala ideju promena bila preslaba. Pa je sve, kao sto kazes, ispalo kao glupa avantura koja se zavrsila kada se vecina vratila na svoje ranije pozicije.

Desilo se jedno poing. Elastična svojstva društvenih materijala. Kao i za svaku postpetooktobarsku "proslavu godišnjice" da se podsetimo da su Radikali uvek bili blizu vlasti ali ih je SPS držao pod kontrolom + je Vjekoslav oduvek u dobroj meri zazirao od toga da se oni domognu ičeg šireg i bitnog pošto je kao i svaki egomanijak bio svestan da bi i drugi oko njega tu morali da dobiju neke bitne uloge a što je njemu bilo neprihvatljivo, on je bio zadovoljan statusom kulta sa sledbenicima + Slobino "evo ko će da dođe na vlast ako mi izgubimo" strašilo + da zahvatimo ponešto u lokalu da se omrsimo (ko se seća u šta se pretvorio Zemun sa radikalima na vlasti seća se). DS pakt sa Hagom za sklanjanje Šešeljai odvajanje Vučića i Tome (zapravo prevashodno Tome, ako se neko seća Vučić je tada nestao na nekoliko dana i na kraju te unutrašnje borbe izronio sa Tomine strane) je zapravo bio pragmatičan i verovatno jedini racionalan šahovski potez pošto očigledno nije bilo ni spremnosti ni sklonosti ka nekim rezovima, lustracijama, a sve vreme tu imaš i mračnu silu u senci u obliku DB-kriminalci-radikali sprege kojoj nije nikakav problem da rokne koga treba, pa i Premijera ako dotle dođe.

Time je uklonio strašilo iz jednačine, i tako smo dospeli ovde gde smo - Šešelj koji je strateški izbacivao budalaštine da bi sroljao njihov sopstveni rejting u kritičnim trenucima je rešen kao problem. (*), Vučić se malo umio i krenuo da glumi Evropejca štovaoca pravde i prava i tako anestezirao glupave kao što sam ja (puta desetine hiljada) dovoljno da prestanu da paze.

Jedna od izreka mog kujundžijskog esnafa je "ispod svakog malog problema čuči jedan veliki koji čeka da izađe".

(*) Fani šit sa ovim je što DS apsolutno nije bio nesvestan Šešeljeve uloge u svemu, naprotiv (meni je ceo taj Šešelj-Radikali setap predočio baš tada visoko plasiran DS-ovac) na tim nivoima se manje više sve zna, kome su šta strategije, ko čemu služi, itd. Samo su mislili da su oni sledeći SPS koji će držati otcepljene Radikale pod kontrolom kao što je Sloba držao originalne vampire. Skup zajeb. I za svo to vreme se SPS sam održavao u životu pošto su kao herpes - zavukli su se duboko u organizam i neiskorenjvi su, samo isplivaju povremeno da naprave sranje. Čovek bi pomislio da će ovde da krene nabolje kada SPS ode na ropotarnicu povjesti ali kao što smo videli ne možeš sa sigurnošću da tvrdiš da uklanjanjem loše stvari dobijaš nužno bolju. Slobine proverbijalne babe i dede su postale Vučićeve babe i dede.
gvozden1 gvozden1 10:46 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

gedza.73
Neues aus der Nachbarschaft
Ali svinja (izvinjavam se svinjama) je sklonjena. To kao najvaznije

Saglasan.
U stvari saglasan sa celim tvojim komentarom.

Čudi me, iskreno, da si saglasan.

Taj način razmišljanja, svinja je sklonjena, to je najvažnije, je plitko razmišljanje.
Najdublje dokle ide je osveta.
Kao osetili smo se nekom pojedincu, to nam me najvažnije.
Plitko zaista ko god da je taj pojedinac.

Ni ovo Doks ovo, ne pristajemo na još jednu krađu izbora, iako smislenije nije dovoljno suštinsko.

Suština je trebalo da bude promena sistema, definitivna, nepovratna, istorijska, a ne osveta nekome, ne čak ni rezultati nekih izbora.

Ako je sistem ostao nedemontiran, šta Srbija ima od toga što se na vlasti nalazi neko ko se zove Slobodan ili Aleksandar?

Ili sad, Aleksandar ili Dragan?

Srbiji treba promena sistema a ne promena ljudi na vlasti, i zato i sad imamo ovu situaciju da nemamo pravi izbor.
Možemo da biramo između Aleksandra na vlasti ili Dragana na vlasti, a da li je to suštinski važno?
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:57 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Sećam da mi je bilo malo žao što nisam bio tu kad je rušen Sloba, emigrirao sam par meseci ranije, i kad sam pakovao prnje mislio sam da on nikad neće pasti sa vlasti.


Ja sam bila i 9. marta tamo desno odmah pored Pozorišta, a i 5. oktobra (već u emigraciji ali ne mnogo daleko).

Nije mi krivo ni žao niti bi se zbog ishoda posle xx godina trebalo kajati. Želeli smo drugačiju, modernu, uređenu državu i trebalo je to masovno pokazati/učestvovati.


Zašto nije uspelo, brojni su razlozi. I da, ne mislim da su svi na političkoj pozornici bili lopurde i bez časti.

Datum treba obeležavati kao nauk, ako je ikako moguće, kako se onakve šanse nisu smele ispuštati/prokockati.
gedza.73 gedza.73 10:59 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

gvozden1
Čudi me, iskreno, da si saglasan.

Milošević je napravio čudo po Srbiji devedesetih. Ako bi krenuli da nabrajamo ne bi stalo u čaršaf pa bi i blog zabagovao.
To što je sklonjen je prva pozitivna stvar. Srbija je izašla iz međunarodne izolacije.

A mi smo krivi što do fundamentalnih promena nije došlo. Stranci, njihovi interesi, njihove tajne službe su samo koristilie ono što im a naša krivica što smo njima olakšali a njima otežali. Promene su trebale da budu dug proces nakon lustracije ili bar saznanja ko je šta radio u prošlosti i zabrani bavljenja politikom i javnim životom neki period.
p.s.
Može da se doda u njegov komentar još svašta nešto od priloga i dodataka ali srž je tu. Smenjen lik koji nam je zagorčao mladost, detinjstvo, život na kraju krajeva. Jedan uzoran komunista sa besprekornom komunističkom biografijom. Što bi reko Neues aus der Nachbarschaft ili Drakula 'Svinja sa Dedinja'
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:07 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Čudi me, iskreno, da si saglasan.

Taj način razmišljanja, svinja je sklonjena, to je najvažnije, je plitko razmišljanje.
Najdublje dokle ide je osveta.
Kao osetili smo se nekom pojedincu, to nam me najvažnije.
Plitko zaista ko god da je taj pojedinac.

Ni ovo Doks ovo, ne pristajemo na još jednu krađu izbora, iako smislenije nije dovoljno suštinsko.


Nije to bio bilo koji pojedinac i nema veze sa osvetom. Kao kad bi danas bio sklonjen Vucic. Taj covek je na vrhu necega sto ima monopol moci u drustvu. Nije on sam ali je kljucan covek. Nije sporno da smo se svi nadali promeni milosevicevskog sistema. Eno Maksa fino objasnio sta se desilo. Meni se makar cini kao fino objasnjenje. Ja nemam dovoljno informacija da bih mogao da kazem kako se i sta tacno tu desilo.

Ali ako se nesto naucilo onda je to da ta promena sistema nece doci brzo i da ce kad se ovaj sadasnji jednom skloni biti mnogo posla da se opet izrade neke bazicne demokratske institucije. Za manje od sto godina iz diktature u nacizam pa onda u komunizam odakle je izronio Milosevic pa onda u konktekstu krize demokratije u svetu Vucic. Kada se pogleda u ovom nizu onda su moze biti nasa ocekivanja bila i nerealisticna i ocigledno da nije moglo vise od Tunjavog i Bote.
gvozden1 gvozden1 11:16 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

ocigledno da nije moglo vise od Tunjavog i Bote

Da li je moglo ili nije moglo više ne možemo znati, a da su ciljevi pogrešno postavljeni, da skinemo Slobu, se vidi.
macak_tosa macak_tosa 12:00 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

apacherosepeacock
Sećam da mi je bilo malo žao što nisam bio tu kad je rušen Sloba, emigrirao sam par meseci ranije, i kad sam pakovao prnje mislio sam da on nikad neće pasti sa vlasti.


Ja sam bila i 9. marta tamo desno odmah pored Pozorišta, a i 5. oktobra (već u emigraciji ali ne mnogo daleko).

Nije mi krivo ni žao niti bi se zbog ishoda posle xx godina trebalo kajati. Zeleli smo drugačiju, modernu, uređenu državu i trebalo je to masovno pokazati/učestvovati.


Zašto nije uspelo, brojni su razlozi. I da, ne mislim da su svi na političkoj pozornici bili lopurde i bez časti.

Datum treba obeležavati kao nauk, ako je ikako moguće, kako se onakve šanse nisu smele ispuštati/prokockati.

Ja mislim da je većina bila, možda ne baš lopurde, ali, gotovo, potpuno nekompetetntni, odnosno, da budem precizan, nedorasli problemima pred njima.
Sa druge strane, mislim da nam nema napred dok se velik deo vas iz emigracije (iz uređenih zemalja) ne vrati nazad i pomogne.
Jer - ovo ovde nema kompetencije, jer, jednostavno, ne razume šta to znači uređeno društvo.
Pa kako onda ga ga stvaraju?!
maksa83 maksa83 12:33 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Sa druge strane, mislim da nam nema napred dok se velik deo vas iz emigracije (iz uređenih zemalja) ne vrati nazad i pomogne.

Nije baš da trend ide u tom smeru.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:12 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Sa druge strane, mislim da nam nema napred dok se velik deo vas iz emigracije (iz uređenih zemalja) ne vrati nazad i pomogne.


Na nas koji smo zbrisali onomad ne treba da računaš. Mi smo sad uglavnom dobri samo da ovako seremo po blogovima u časovima dokolice.

Ribozom Ribozom 16:38 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

nikvet pn
Тога дана осетила се нада, слобода. Како смо били озарени, вратио се осмех.


To je i moj licni utisak.
Mislim da ovi danasnji pokusavaju da omalovaze 5.oktobar, jer se plase da im se ne dogodi. Imam osecaj da je tog dana, sadasnji predsednik razmisljao o kupovini blindiranih vrata od stana koji je zaradio tako sto je zrtvovao radnike RTS-a tokom bombardovanja.



milisav68 milisav68 17:56 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Ribozom
nikvet pn
Тога дана осетила се нада, слобода. Како смо били озарени, вратио се осмех.


To je i moj licni utisak.
Mislim da ovi danasnji pokusavaju da omalovaze 5.oktobar, jer se plase da im se ne dogodi.

Misliš, Vučić i Dačić se plaše da im se ne ponovi :)

Ma kakvi, DOS je napravio toliko brljotina, da imaju odličan šlagvort za sprdanje.

Generalno, 5.10. je bio puč, finansiran spolja, i iskoristio je nezadovoljstvo naroda da se promeni vlast koja će više da "sarađuje" sa inostranim bankama i firmama.

Mislim, svi pričaju o pobedi u prvom krrugu, a to nikad nećemo da saznamo, pošto su spaljeni glasački listići u skupštini.

Lekcija je naučena, i ovaj sad potpisuje i ono što ga ne teraju, a mi smo postali klasična kolonija.
Ribozom Ribozom 18:15 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Da, mislim da se plase. I dogodice im se. Cak nije potrebna ni neka velika brojka ljudi da izadje na ulice, mozda 100.000 ljudi.

Iz ove perspektive DOS nije napravio nikakvu brljotinu.

To da li je bio puc, i finansiran spolja ne menja nista. Demokratije nije bilo, izborili smo se za nju.

I sa poslednjim se slazem, mi smo postali kolonija.
solo solo 18:21 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Zajebao se nisam.

Na nas koji smo zbrisali onomad ne treba da računaš. Mi smo sad uglavnom dobri samo da ovako seremo po blogovima u časovima dokolice.


Putuj igumane!

Šta se onda okrećeš sine i viriš ovđe kad ti je tako lijepo tamo.

Malo bi da kenjaš po otadžbini.


Đura Jakšić
Otadžbina

I ovaj kamen zemlje Srbije,
Što preteć suncu dere kroz oblak,
Sumornog čela mračnim borama,
O vekovečnosti priča dalekoj,
Pokazujući nemom mimikom
Obraza svoga brazde duboke.

Vekova tavnih to su tragovi,
Te crne bore, mračne pećine;
A kamen ovaj, ko piramida
Što se iz praha diže u nebo,
Kostiju kršnih to je gomila
Što su u borbi protib dušmana
Dedovi tvoji voljno slagali,
Lepeći krvlju srca rođenog
Mišica svojih kosti slomljene, —
Da unucima spreme busiju,
Oklen će nekad smelo preziruć
Dušmana čekat čete grabljive.

I samo dotle, do tog kamena,
Do tog bedema —
Nogom ćeš stupit možda, poganom!
Drzneš li dalje? ... Čućeš gromove
Kako tišinu zemlje slobodne
Sa grmljavinom strašnom kidaju;
Razumećeš ih srcem strašljivim
Šta ti sa smelim glasom govore,
Pa ćeš o stenja tvrdom kamenu
Brijane glave teme ćelavo
U zanosnome strahu lupati!
Al jedan izraz, jednu misao,
Čućeš u borbe strašnoj lomljavi:
„Otadžbina je ovo Srbina!”
milisav68 milisav68 20:10 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Ribozom
Da, mislim da se plase. I dogodice im se. Cak nije potrebna ni neka velika brojka ljudi da izadje na ulice, mozda 100.000 ljudi.

Ko da izađe, i ko da ih predvodi?

Zato tvrdim da je DOS napravio mnogo brljotina, između ostalih i to da je izgubljena volja za promenama.

A ta "demokratija" je malo upitna, ako se spale dokazi.

Ima onaj vic o suštini i formi, ali sad nije politički korektan.

Uglavnom, formalno smo sklonili jednog čoveka, ali je sistem suštinski preživeo.
shmoo shmoo 20:41 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

solo
Zajebao se nisam.

Na nas koji smo zbrisali onomad ne treba da računaš. Mi smo sad uglavnom dobri samo da ovako seremo po blogovima u časovima dokolice.


Putuj igumane!

Šta se onda okrećeš sine i viriš ovđe kad ti je tako lijepo tamo.

Malo bi da kenjaš po otadžbini.













srdjan.pajic srdjan.pajic 22:18 06.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

shmoo
solo
Zajebao se nisam.

Na nas koji smo zbrisali onomad ne treba da računaš. Mi smo sad uglavnom dobri samo da ovako seremo po blogovima u časovima dokolice.


Putuj igumane!

Šta se onda okrećeš sine i viriš ovđe kad ti je tako lijepo tamo.

Malo bi da kenjaš po otadžbini.






Evo saće čika doktor da prepiše medicinu:




I dodatno pojašnjenje:

cmix909 cmix909 10:03 07.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

apacherosepeacock
... ne mislim da su svi na političkoj pozornici bili lopurde i bez časti...

Nekom zgodom imao sam par kontakata s ondasnjom ministarkom za socijalna pitanja Gordanom Matković, te imam jak utisak da (na primer) ona ne odgovara ovom opisu i da je sedam klasa iznad lazljive se... -- ne, taj augmentativ nije dozvoljen -- koja je danas na doticnoj funkciji.
shmoo shmoo 11:01 07.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

srdjan.pajic
shmoo
solo
Zajebao se nisam.

Na nas koji smo zbrisali onomad ne treba da računaš. Mi smo sad uglavnom dobri samo da ovako seremo po blogovima u časovima dokolice.


Putuj igumane!

Šta se onda okrećeš sine i viriš ovđe kad ti je tako lijepo tamo.

Malo bi da kenjaš po otadžbini.








Evo saće čika doktor da prepiše medicinu:


I dodatno pojašnjenje:




Још једна буђава фуњара која кевће из чопора?

А теби је, фуњаро, беше име Дороти?








П.С. - Буђавко, може један савет?

Боље ти је да наставиш да ме олајаваш тамо код Малог Радојице.

Тамо барем не могу да ти одговарам.

А теби ионако то олајавање других који не могу да ти одговоре сасвим приличи, нико се не изненађује на такве твоје буђавштине.

Мене то подсећа на ситуације када удараш везаног човека који не може да ти узврати.

А то тако личи на тебе. Баш таквог те и видим на овом Блогу Б92.

solo solo 18:11 07.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

Evo saće čika doktor da prepiše medicinu:



Ti to iz ličnog iskustva. Nego jel skidaš čep ili ide cela tuba pa čekaš da se istopi?








solo solo 20:19 07.10.2021

Re:docsumann

5.oktobar je bio pobjeda.


Ne zvuči realno ni na ijekavskom.
macak_tosa macak_tosa 20:20 07.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

solo
5.oktobar je bio pobjeda.


Ne zvuči realno ni na ijekavskom.

LOL!
solo solo 20:26 07.10.2021

Re: Mačak


LOL!



De si Čarli . Jel gotovo sa zimnicom?

Ovo ti fali garant. Turšija od lubenica. Vrh.


srdjan.pajic srdjan.pajic 01:30 08.10.2021

Re: Uf, kakav otužan blog

solo
Evo saće čika doktor da prepiše medicinu:



Ti to iz ličnog iskustva. Nego jel skidaš čep ili ide cela tuba pa čekaš da se istopi?











shmoo shmoo 07:58 06.10.2021

Право питање

Него, домаћине гос' н Лоудере, мислим да право питање за овај Ваш блог јесте ко је заиста убио Ђинђића?

Не ко је повукао окидач, ко је пуцао... То знамо, то су ови што се данас скупљају потписи за њихово ослобађање.

Они су само повукли окидач.

Него, ко је заиста убио Ђинђића?

Ко је све имао интерес да тај човек нестане?

Када се мало боље погледа, стиче се утисак да је многима било у интересу да Ђинђић буде убијен. Понеки пут помислим, између свих осталих Шиптара, Црногораца, Хрвата и Папуанаца, чак и на Ђинђићеве најближе сараднике од 5. октобра 2000...

Многи од њих су итекако профитирали, и политички и финансијски, од Ђинђићеве смрти. То смо после видели.

А ред би био после 18 година да чујемо одговор и на то питање.

Ипак живимо у глобалној демократији, зар не?



maksa83 maksa83 10:56 06.10.2021

Re: Право питање

Многи од њих су итекако профитирали, и политички и финансијски, од Ђинђићеве смрти. То смо после видели.

Ja bih nekako uvek tipovao na onog ko se po sopstvenom priznanju potom napio, al' ne baš od neizmerne tuge.
d j o l e d j o l e 11:54 06.10.2021

Re: Право питање

Ko je to bio, ako sme da se pita.
maksa83 maksa83 12:12 06.10.2021

Re: Право питање

Ko je to bio, ako sme da se pita.

Nije baš da sme da se pita, tako da psssst, nemoj nikome da kažeš (mada otpr. svi znaju pošto se hvalio onomad).

dolazel dolazel 12:20 06.10.2021

Re: Право питање

ко је заиста убио Ђинђића?


То је бар лако: политичко-тајкунска група претходног режима у дослуху са неким сарадницима самог Ђинђића којима није одговарала превелика моћ коју је Ђинђић почео да гомила као и смер којим је Србија кренула да иде (демократија, владавина закона и поштовање људских права, транспарентност, европска интеграција Србије, окретање Западу уместо Истоку (РУсија итд), прекид са заоставштинама комунизма и реал-социјализма и посебно, Титоизма и старе Југославије).
Јер управо то је оно што све владе у Србији од пада Југославије до сада апсолутно не желе да ураде - раскид са тековинама Југославије, Титове диктатуре и комунизма. Све остале бивше републике су имале референдум где је народ одлучивао да ли ће да остане у саставу неке Југославије или да крену новим путем. Сви осим данашње Србије која је настала када се Црна Гора одвојила од СР Југославије.
Тако је југословенска опција опстала што се види у шизоидном односу према бившим републикама СФРЈ (или како данас кажу региону). Од оптуживања Хрвата за фашизам и Јасеновац свако мало, да би се онда масовно летовало (уклључујући целу српску национал-социјалистичку булументу) у тој истој Хрватској. Или покушај развијања пријатељских односа са Бошњацима док се у исто време негује Додик или негира Сребреница. Или званично тражење решења за Косово, док се садашња власт Албанаца на Косову не признаје и Албанци отворено понекад изједначавају терористима.
Често заправо изгледа да се уз Београда води неојугословенска политика којој је циљ поновно обнављање неке врсте заједнице бивших република СФРЈ где би Србија опет имала повлашћен статус и главну реч. Уосталом, зар Вучић није изјавио да му је омиљени политичар Тито?
И тако је стари систем са свим сателитима остао на власти и даље што се јако добро види последњих година

shmoo shmoo 18:12 06.10.2021

Re: Право питање

dolazel
ко је заиста убио Ђинђића?


То је бар лако: политичко-тајкунска група претходног режима у дослуху са неким сарадницима самог Ђинђића којима није одговарала превелика моћ коју је Ђинђић почео да гомила као и смер којим је Србија кренула да иде (демократија, владавина закона и поштовање људских права, транспарентност, европска интеграција Србије, окретање Западу уместо Истоку (РУсија итд), прекид са заоставштинама комунизма и реал-социјализма и посебно, Титоизма и старе Југославије).
Јер управо то је оно што све владе у Србији од пада Југославије до сада апсолутно не желе да ураде - раскид са тековинама Југославије, Титове диктатуре и комунизма. Све остале бивше републике су имале референдум где је народ одлучивао да ли ће да остане у саставу неке Југославије или да крену новим путем. Сви осим данашње Србије која је настала када се Црна Гора одвојила од СР Југославије.
Тако је југословенска опција опстала што се види у шизоидном односу према бившим републикама СФРЈ (или како данас кажу региону). Од оптуживања Хрвата за фашизам и Јасеновац свако мало, да би се онда масовно летовало (уклључујући целу српску национал-социјалистичку булументу) у тој истој Хрватској. Или покушај развијања пријатељских односа са Бошњацима док се у исто време негује Додик или негира Сребреница. Или званично тражење решења за Косово, док се садашња власт Албанаца на Косову не признаје и Албанци отворено понекад изједначавају терористима.
Често заправо изгледа да се уз Београда води неојугословенска политика којој је циљ поновно обнављање неке врсте заједнице бивших република СФРЈ где би Србија опет имала повлашћен статус и главну реч. Уосталом, зар Вучић није изјавио да му је омиљени политичар Тито?
И тако је стари систем са свим сателитима остао на власти и даље што се јако добро види последњих година








Одличан коментар!


shmoo shmoo 20:46 06.10.2021

Re: Право питање EDIT

dolazel



А учешће тзв. страног фактора у убиству Ђинђића?

Има ли га?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:09 06.10.2021

Re: Право питање

Nije baš da sme da se pita, tako da psssst, nemoj nikome da kažeš (mada otpr. svi znaju pošto se hvalio onomad).



Citat iz danasnjeg teksta iz Politike:

Мирослава Дерикоњић
НЕКАДА НАЈМОЋНИЈA КРИМИНАЛНA ГРУПA ПОНОВО У ЖИЖИ ЈАВНОСТИ
"Земунски клан" још служи казне за најтеже злочине

Припадници „земунског клана” осуђени су на укупно 348 година затвора, а већина њих се и 18 година после убиства премијера Ђинђића налази на издржавању казне.

Obratiti paznju na ovo 'jos' i ovo 'i 18 godina posle'. Mislim koja je to informacija? Ako je Ulemek osudjen na 50 godina zatvora bas je veliko cudo da je JOS uvek u zatvoru ako je od presude proslo manje od 18 godina.

A ovo sto radi osudjeni ratni zlocinac u sred Beograda je samo 'kontroverzna i po mnogima sramna inicijativa'. Politika dve hiljade dvadeset prve godine.

Politika je majstor za ovakve 'nisam ja majke mi nista lose mislio'-tekstove.
milisav68 milisav68 21:27 06.10.2021

Re: Право питање

Neues aus der Nachbarschaft
A ovo sto radi osudjeni ratni zlocinac u sred Beograda je samo 'kontroverzna i po mnogima sramna inicijativa'. Politika dve hiljade dvadeset prve godine.

Ma to je klasično skretanje pažnje, što ne znači da nije sramno.
dolazel dolazel 22:17 06.10.2021

Re: Право питање EDIT

А учешће тзв. страног фактора у убиству Ђинђића?


Увек га је било и увек ће га бити. Али реално, за све што нам се дешавало је искључиво и највише одговорна власт и људи на власти који се генерално бирају на изборима од 1990 године.

Страни фактор је одувек био само изговор. Не кажњем да га није било, само дефинитивно није био пресудан. Оно што је пресудно су избори.
shmoo shmoo 07:37 07.10.2021

Re: Право питање EDIT

dolazel
А учешће тзв. страног фактора у убиству Ђинђића?


Увек га је било и увек ће га бити. Али реално, за све што нам се дешавало је искључиво и највише одговорна власт и људи на власти који се генерално бирају на изборима од 1990 године.

Страни фактор је одувек био само изговор. Не кажњем да га није било, само дефинитивно није био пресудан. Оно што је пресудно су избори.




Да, слажем се. Било га је, има га и биће га.

Али није пресудан. И зато и не може бити оправдање за било шта.


magnus magnus 22:33 06.10.2021

dežavu u deželu

solo solo 18:19 07.10.2021

Re: dežavu u deželu

dežavu u deželu


Sranje od patika
noboole noboole 13:12 08.10.2021

.

Previse vremena je proslo. Toliko da se vratilo na pocetak.
solo solo 17:34 08.10.2021

polucioni snovi


maksa83 21:49 01.10.2021
skoristio bih i ovu priliku da svim antivakserima, antimaskerima, poricateljima virusa i srodnim budalama poručim da su izuzetno glupa pokvarena govna i da oni lično nose mrtve ljude na duši. I da im jebem mater, naravno


Ono, kada ti se ostvare snovi



macak_tosa macak_tosa 17:44 08.10.2021

Re: polucioni snovi

solo
...

Ono, kada ti se ostvare snovi



Samo da pozdravim gospodina Sola!
solo solo 17:49 08.10.2021

Re: polucioni snovi

Samo da pozdravim gospodina Sola!


Zahvaljujem i uzvraćam g.Čarli.

macak_tosa macak_tosa 18:09 08.10.2021

Re: polucioni snovi

solo
Samo da pozdravim gospodina Sola!


Zahvaljujem i uzvraćam g.Čarli.


Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh!
Ne moraš da veruješ da sam, ovaj čas, bukvalno pre sekund, dograbio slušalice sa police da slušam muziku.
Sada ne moram da biram šta ću prvo da odslušam.
A sećam se kao danas, kada mi je burazer od tetke prvi puta pustio Džetro Tal!
shmoo shmoo 14:39 09.10.2021

Размишљам нешто откада ово прочитах

Malo po malo, stigli smo do faze koja se zove - "Požarevljanin je bio bolji" - i baš tako piše na nekim zidovima.



Није био најбољи, свашта се о Пожаревљанину може рећи и свашта му се може пребацивати...

Али да је имао много више државничке мудрости и да је око себе имао много бољу екипу људи, стручнијих, паметнијих, образованијих, искуснијих, него сви ови који су после њега владали Србијом, то му нико не може оспорити.

И баш због тога смо мало по мало данас стигли до овога који нам данас седи на грбачи и свакога дана мантра по медијима:"Држава (Србија), то сам ја!"

По Вучићу испада да је једина државна институција која постоји у Србији он као њен председник без којег се ништа у држави и друштву не може завршити јер он даје пресудну реч за све.

И то онда називамо демократијом?

Опадање у квалитету људи на власти после Пожаревљанина је ишло постепено, али када се данас осврнете и погледате, видите колико су сваки они следећи на власти по квалитету били све гори и гори.

И зато ћемо се врло тешко ослободити овога што имамо данас - башибозук и непотизам који влада друштвом Србије све седећи у крилу Великом Вођи који ге нежно мази и пази знајући да га они и одржавају на власти. Додаш на то потпуну контролу медија у Србији и схватиш да ће овај стварно владати к'о Тито... Док не умре.

Пожаревљанин је барем био смењиве природе за свога живота јер је схватао да он није држава Србија него само један у низу у историји ове државе.

Све ове незналице на власти после њега су спремне, очигледно, да жртвују само зарад своје личне користи и државу за коју су нам преци крвавивли гаће толико пута у ратовима које је водила модерна Србија како називамо ово што имамо последњих 200 година.

И то је оно чега се плашим као најгоре последице 5. октобра 2000. Све иде као ка томе да ћемо због сујетних незналица и јапајаиста, али зато проданих душа, на крају заиста и остати без ове Србије која је с тешком муком стечена и да ћемо постати европски Курди.

Да, из тог угла гледано, Пожаревљанин је заиста и био бољи.

Да није имао ону лудају поред себе у брачном кревету, вероватно би и данас био председник Србије јер је од свих у последњих три деценије показивао и највише државничке (не политикантске, него државничке) мудрости захваљујући пре свега доброј екипи људи око себе.

Та Србија је ипак мало више личила на државу и то друштво је мало више личило на демократију него све оно после Пожаревљанина.

Зато и не треба да нас чуди тај графит (види цитат) који пишу по зидовима.

Глас народа.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana